Giriş
(4)

Portföy yatırım fonlarına para bağlamak

graywolf
Merhaba duyurunun yatırımcıları,Ak portföy gibi iş yatırım gibi özel bankaların ya da portföy şirketlerinin yatırım fonları var. Geçtiğimiz 1 yıllık, aylık performansları vs. raporlanabilir biçimde Bu şekilde 100 bin tl gibi bir rakam portföy şirketlerine yatırılsa bu ekonomik ortamda faizden daha f
Merhaba duyurunun yatırımcıları,

Ak portföy gibi iş yatırım gibi özel bankaların ya da portföy şirketlerinin yatırım fonları var.
Geçtiğimiz 1 yıllık, aylık performansları vs. raporlanabilir biçimde
Bu şekilde 100 bin tl gibi bir rakam portföy şirketlerine yatırılsa bu ekonomik ortamda faizden daha fazla getiri sağlar mı? Enflasyondan arındırıldığında %5-10 gibi bir beklentim var.
Özetle 100 bin tl ile dolar alsam atıyorum 20 k dolar bir yıl sonra 20 k dolar 120 bin tl olsa. Bu yatırım fonları bana 121 bin tl ve daha fazla reel getiri sağlar mı? Sağlıyorlar mı? Kullanan deneyen oldu mu?


Teşekkür.
0
graywolf
(12.03.19)
Bu tamamen yatırım fonunun konusuna ve risk iştahına göre değişkenlik gösterecek bir konu, gider hisse veya az da olsa döviz bazlı bir fona katılırsan bu getirileri elde edebilirsin ancak. Tabi ki bu da işlerin iyi gittiği varsayımına dayalı bir argüman. eğer işler kötü giderse bahsettiğin oranlarda kayıp yaşaman da mümkün.

Dolarla ilgili soruna istinaden, dolar bazlı yatırım fonuna yatırım yaparsan eğer ve gerçekten doların 6 lira olacağını varsayarsak getirebilir ama bu durumda özel portföye neden girip yönetim ücreti vs. gibi kesintilerle karından olasın düşük spreadli bir mecradan döviz almak yerine? Bu da ikincil bir soru.

Sağlayıp sağlamadığına ilgilendiği yatırım fonlarının önceki dönemki performansına bakabilirsin sitelerinden kendin de dediğin gibi. Tabi ki bu sadece gelecek hakkında fikir verebilir sana, garanti bir yanı yok yıllık faiz kadar getiri getiren temkinli fonlar haricinde.
0
cokponcik
(12.03.19)
Faizler cok yuksek onun uzerine cikabilecegini sanmiyorum acikcasi. Bir de borsa bence cok popiper degil gecen yazdan beri, e orta veya yuksek risk girsen cogunluk hisse senedi olacak..bence yari dolar, yari faiz
0
apucukuaa
(12.03.19)
Ben de dusundum gecen sene girmeyi ama dolar firlamadan onceydi.
0
apucukuaa
(12.03.19)
Hocam benim özellikle ilgilendiğim fonlar Türkiyedeki borsaya ya da emtialara yatırım yapanlar değil.
Özellikle yurtdışı yatırımlar için düşünüyorum.
0
🌸graywolf
(13.03.19)
(3)

Camasir ve bulasik makinesi gider borusu

Nxa
Mutfağa camasir makinesi ve bulaşık makinesi baglayacagim..2 musluk var ancak tek gider deliği var..ikisinin pis su hortumunu nasıl baglayabilirim..
Mutfağa camasir makinesi ve bulaşık makinesi baglayacagim..2 musluk var ancak tek gider deliği var..ikisinin pis su hortumunu nasıl baglayabilirim..
0
Nxa
(12.03.19)
Zamanında ben ikisininde aynı deliğe zor da olsa sokmuştum. Neyse olmazsa ilave gider deliğine girecek kısa bir boru diğer ucu nispeten 2 hortumu da alabilecek bir boru bulmalısın.
0
karabela
(12.03.19)
www.firat.com
tek çatal diyor. ondan olursa daha rahat olur sanki. uygun çapta olması lazım tabi.
0
sutlu nescafe
(12.03.19)
Mahalle nalburuna gidip söylerseniz uygun aparatı verecektir. Çift girişli gider boruları var.
0
lapris
(13.03.19)
(5)

odtu vpn

niyeti bozuk http nesnesi
odtu'lü olmayan birinin bunu kullanması mümkün mü? bir de bu vpn ile sansürlü sitelere erişim sağlayabiliyor muyuz tr ip'miz olmasına rağmen?
odtu'lü olmayan birinin bunu kullanması mümkün mü? bir de bu vpn ile sansürlü sitelere erişim sağlayabiliyor muyuz tr ip'miz olmasına rağmen?
0
niyeti bozuk http nesnesi
(12.03.19)
okul vpn'leri o işler için kullanılmıyor. okulun aboneliğinin olduğu internet kaynaklarına falan erişim için kullanılıyor.
0
alperz
(12.03.19)
@alper,

kullanılmıyor mu kullanılamıyor mu? Odtü VPN ile wikipedi vs açılıyor mu?
0
🌸niyeti bozuk http nesnesi
(12.03.19)
şöyle anlatmaya çalışayım ben de; misal benim şirketimin de VPN'i var. evden şirket bilgisayarımla o VPN'e bağlanıyorum ve şirketteki cihazlara direkt erişimim olmuş oluyor ve VPN server'ı alamanya'da olduğu için misal wikipedia vs'ye erişebiliyorum. şirket dışı herhangi birisinin kullanması diye bir şey söz konusu değil.
0
washe
(12.03.19)
siteye göre değişiyor ama viki açık mesela, bazı porno sitelerinin de açık olduğu söyleniyor jdbdjd öte yandan odtü vpn'ine normalde dışardan erişim var fakat odtü öğrenci kullanıcı kaydının olması gerekiyor. yani mümkün değil.
0
mehmed resad
(12.03.19)
Genel olarak siteler açık ama 8mbps hız sınırlaması var diye hatırlıyorum.
Kullanmak için okuldan bir tanıdığınızın kullanıcı adı ve şifresine ihtiyacınız var
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(12.03.19)
(5)

(PDF) İki sayfayı bir sayfada birleştirmek

Murteza
Arkadaşlar merhaba,Uygun fiyata çıktı alabileceğim bir dükkan keşfettim.Bununla birlikte bazı kitapları tek sayfa halinde bastırmak yerine daha da ekonomik olması için iki sayfayı tek sayfada toplamak istiyorum. Adobe Reader dışında bunun için bildiğiniz bir uygulama var mı?Evde internet yok , mobil
Arkadaşlar merhaba,

Uygun fiyata çıktı alabileceğim bir dükkan keşfettim.Bununla birlikte bazı kitapları tek sayfa halinde bastırmak yerine daha da ekonomik olması için iki sayfayı tek sayfada toplamak istiyorum. Adobe Reader dışında bunun için bildiğiniz bir uygulama var mı?Evde internet yok , mobil veri ile bağlandığım için Reader'ı indirmekten üşendim.Online sitelerden gerçekleştirince tam olarak iki sayfayı ortalayamıyor , biraz daha etkili uygulama peşindeyim.
Teşekkürler şimdiden.


İyi günler.
0
Murteza
(12.03.19)
Baskı Merkezleri bunu kendileri de ayarlayabilir diye biliyorum. Bir görüş. Bu kadar uğraşmana gerek olmayabilir.
0
nihayet
(12.03.19)
Baskı Merkezleri bunu kendileri de ayarlayabilir+1
öyle sayısız fotokopi kitabım var
0
windows95
(12.03.19)
Haklısınız bir kere yaptırdım , ama bir yandan kendim de düzenlemek istiyordum bu yüzden , teşekkürler tekrar.
0
🌸Murteza
(12.03.19)
Merge pdf diye arat, bu isi yapan uygulamalar cok.

Buldugun yeri soyler misin İstanbul ise:)
0
stavro
(12.03.19)
Marmara üniversitesi göztepe yerleşkesinin orada , çoğu kişi biliyor , iett kart dolum bayisinden iç sokağa giriyorsun Ahmet Fotokopi adında , 4 kuruş sayfası. YTÜ'de 15 kuruş alıyor :)
0
🌸Murteza
(12.03.19)
(1)

Sunucu, ağ, depolama

heritage
Nasıl adlandırıldığını bilmiyorum, şöyle bir şey istiyorum. İş yerlerinde kullanıcı adı ile oturum açılır aynı zamanda da ağda kullanıcıya özel saklama alanı olur. Aynı bilgisayarda farklı kullanıcı kendi oturumunu açabilir ve kendi ayar, tercih ve dosyalarına erişebilir. Bunu evde nasıl yaparım, ya
Nasıl adlandırıldığını bilmiyorum, şöyle bir şey istiyorum. İş yerlerinde kullanıcı adı ile oturum açılır aynı zamanda da ağda kullanıcıya özel saklama alanı olur. Aynı bilgisayarda farklı kullanıcı kendi oturumunu açabilir ve kendi ayar, tercih ve dosyalarına erişebilir. Bunu evde nasıl yaparım, ya da yapabilir miyim? Bunun adı nedir?
0
heritage
(12.03.19)
windows pc'inde yeni kullanıcı oluşturursun, pc'yle ilgili tarafı biter.

ağda özel saklama işi için NAS alman gerek.
0
washe
(12.03.19)
(4)

Excel'den Androide'e

pccopath
selamlar ahali,excel'de yapmış olduğumuz bol formüllü 1 yada daha fazla dosyayı android tabanlı sistemlerde çalıştıracak program yazılabilir mi?yazılabilir ise ne kadar zaman alır? ne kadar fiyatlandırılır?teşekkürler...edit: formüller 4 işlem içermektedir.
selamlar ahali,
excel'de yapmış olduğumuz bol formüllü 1 yada daha fazla dosyayı android tabanlı sistemlerde çalıştıracak program yazılabilir mi?
yazılabilir ise ne kadar zaman alır? ne kadar fiyatlandırılır?
teşekkürler...

edit: formüller 4 işlem içermektedir.
0
pccopath
(12.03.19)
excel app'ı bu işi görüyor sanki.
formülleri de destekliyor.
0
rhan
(12.03.19)
yapılmışı var?

play.google.com

play.google.com
0
argent dawn
(13.03.19)
@rhan ve @argent dawn ilginize teşekkürler ama excel olmasını istemiyorum.
istiyorum ki 5x3 = 15 yerine 5'e basınca direk 15 yazsın , bunu da kimse görmesin.
0
🌸pccopath
(13.03.19)
Excelde yazdığın formüllerin daha kallavisini java, dart gibi androide app yazabileceğin tüm dillerde yapabilirsin. Oradaki formülleri başka bir dile çeviremezsin syntaxları farklı onun için de bir kütüphane yazman lazım.
0
bir peynir kutusu kibrit
(13.03.19)
(4)

g300s kullananlar bir bakabilir mi? (logitech gaming software)

a darkness coming
arkadaşlar selam, yapılandırılmış bir makrom var, çeşitli programlarda kullanıyorum. yapamadığım şöyle bir ayar var, örnek vermek gerekirse 1 saatte 1 kez 0 tuşuna basılsın istiyorum. bunu şu şekilde ayarladım; çoklu tuş atadım, 0'dan 0'a geçiş yaptım ve gecikmeyi 1 saniye yaptım. ilk başta olmuştu
arkadaşlar selam, yapılandırılmış bir makrom var, çeşitli programlarda kullanıyorum. yapamadığım şöyle bir ayar var, örnek vermek gerekirse 1 saatte 1 kez 0 tuşuna basılsın istiyorum. bunu şu şekilde ayarladım; çoklu tuş atadım, 0'dan 0'a geçiş yaptım ve gecikmeyi 1 saniye yaptım. ilk başta olmuştu ama şimdi farkettim ki macroyu başlatır başlatmaz saat başı 0 yazmak yerine sürekli 00000000000000000000000000000000000000 yapıyor.

ne yapmalıyım ki sade ve sadece saat başı 0'a bassın.
0
a darkness coming
(12.03.19)
Logitech yok ama Razer. Macro'yu [ (0 + 1 saat delay) + Macro tuşuna tekrar basılana kadar tekrarla] gibi yaparsan olur.
0
malheiros
(12.03.19)
teşekkürler ama logitech'in ayarı biraz daha farklı sanıyorum.
0
🌸a darkness coming
(12.03.19)
Basma süreside var orada bağlı seçip süreyi bir saat ayarlayıp iki tuş arasındaki baama süresini azaltman lazım
G300s makro diye aratırsan video ile anlatım var
0
kararsızataletfilozofu
(12.03.19)
10 kadar video izledim halen çözemedim.
0
🌸a darkness coming
(13.03.19)
(1)

Bazı youtube videolarında az like almış yorum daha üstte gözüküyor?

speedy
Her videonun altında yorumları tarihe göre ya da en çok like alana göre sırala diye iki seçenek var bildiğimiz gibi. Ben en çok like alan üstte gözüksün diye seçmişim. Ama bazı videolarda görece daha az like alan yorum daha üstte çıkmış. Bunun nedeni nedir?
Her videonun altında yorumları tarihe göre ya da en çok like alana göre sırala diye iki seçenek var bildiğimiz gibi. Ben en çok like alan üstte gözüksün diye seçmişim. Ama bazı videolarda görece daha az like alan yorum daha üstte çıkmış. Bunun nedeni nedir?
0
speedy
(12.03.19)
Sanirim youtubenin kontrol mekanizmasi. Izlenme sayilarida hemen yansitilmiyor...
0
VIPCH
(12.03.19)
(8)

TV izlemek için hangisini seçelim?

ender89
selam,yeni eve taşındık. binada analog anten olmadığı için standart tv kanallarını izlemek için bi platforma üye olasımız var.evde ttnet fiber mevcut. halihazırda netflix ve blutv üyeliğimiz var ama işte arada açıp izlediğimiz için kullanacağız. olmuşken yemek kanalı, belgesel kanalı vb olursa fena
selam,

yeni eve taşındık. binada analog anten olmadığı için standart tv kanallarını izlemek için bi platforma üye olasımız var.
evde ttnet fiber mevcut. halihazırda netflix ve blutv üyeliğimiz var ama işte arada açıp izlediğimiz için kullanacağız. olmuşken yemek kanalı, belgesel kanalı vb olursa fena olmaz.
filbox tam ihtiyacımıza göreydi ama malum, gitti maalesef.

dsmart? digiturk? tivibu? ya da direkt çanak anten mi bağlatsam?

her türlü fikire açığım. teşekkürler.

edit: tv'de dahili uydu alıcısı var, direkt balkona çanak mı diksem?
0
ender89
(12.03.19)
elinizde netflix ve blutv varsa ayrıca bi platforma daha para vermeye gerek yok bence. yani çanak yeter.
0
teritori
(12.03.19)
dsmart öneriririm. 24 kitchen sadece orada var. ayrıca bbc earth ek paketle güzel. ama superonline kullanıcısı iseniz, tvplusu öneririm hem s sport hem s sport 2 hem bundesliga vb belgesel kanalları geri sarma ileri sarma anlamında baya iyiler.
0
mikahakkinen
(12.03.19)
@teritori
evet ama işte olmayınca da olmuyor. eve teyze, enişte, akraba vb gelince tv talep ediliyor (:
0
🌸ender89
(12.03.19)
tivibuda da 24kitchen, bbc earth vs. var. turk telekom mobil aboneliğiniz varsa indirimli tivibu alabiliyor olmanız lazım.
0
sutlu nescafe
(12.03.19)
Netflix ve Blutv'ye ilave olarak illa ulusal kanallar izlenmek isteniliyorsa telefon operatörünüze göre Turkcell Tv+ veya Vodafone Tv'de alabilirsiniz. Ayda 5-10 lira bir şeydi bunları izlemenin bedeli...
0
Tutesh
(12.03.19)
dsmartın internet ve tv paketleri fiyat performansı en iyi olanlar şu anda, belgesel-spor kanalları da yeterli diyebilirim.

tivibudan her türlü uzak durun ama.
0
re noreno
(12.03.19)
Tivibu kullanıyorum. Aylık 3 lira.
Aylık 1 liraya kullanan tanıdıklarım da mevcut.
Bu fiyata muazzam kanallar var.
24 kitchen Tivibu'da var.
0
aynabugusu
(13.03.19)
herkese teşekkürler, sanırım iptv işimizi görecek.
0
🌸ender89
(13.03.19)
(1)

webmaster'lara bir soru

Tears of Devil
kafam o kadar dolu ki algılamakta zorluk çekiyorum. windows server üstünde çalışan panel.websitemizbudur.com domaini altında bir yazılımım var. webi ise linux sunucuda kullanmamız gerekecek. panel.websitemizbudur.com windowsta kalsa ben sadece websitemizbudur.com'u başka bir linux sunucuya alsam? am
kafam o kadar dolu ki algılamakta zorluk çekiyorum. windows server üstünde çalışan panel.websitemizbudur.com domaini altında bir yazılımım var. webi ise linux sunucuda kullanmamız gerekecek. panel.websitemizbudur.com windowsta kalsa ben sadece websitemizbudur.com'u başka bir linux sunucuya alsam? ama nasıl? soru kendini imha edecek. şimdiden teşekkür ederim.
0
Tears of Devil
(12.03.19)
Bu soru sanki sadece 1-2 gün önce sorulmuştu. Sorunun cevabı A kaydı açmakta yatıyor.

websitenin olduğu websitemizbudur.com domainine ait dns ayarlarında bir A record açacaksın ve panel.websitemizbudur.com subdomainin bulunduğu hosting'in bilgilerini gireceksin. Aslında kolay bir olay internette yukarıdaki yazıdan kapacağın anahtar kelimeler ile bir anlatım bulabilmen çok olası.
0
cursor
(12.03.19)
(2)

Firefox web developerda yapılan değişiklik

beholderrulez
Bunu siteye nasıl yansıtabilirim. yani değişiklik yapılan dosyaları pathleriyle birlikte sisteme kaydetme ve sonra upload imkanı vardır muhakkak ama ben bulamıyorum.
Bunu siteye nasıl yansıtabilirim. yani değişiklik yapılan dosyaları pathleriyle birlikte sisteme kaydetme ve sonra upload imkanı vardır muhakkak ama ben bulamıyorum.
0
beholderrulez
(11.03.19)
hosting aldiginiz sirketing web panelinden yada ftp uzerinden degisiklik yaptiginiz dosyayi bulup guncelleybilirsiniz.
bunun icin tabi ki sitenin adresine, kullanici adi ve sifresine ihtiyaciniz var.
0
ekyil
(11.03.19)
tamamda işte o değişikliği yaptıktan sonra nasıl kaydederim kaydettiğim dosyayı nerede bulabilirim
0
🌸beholderrulez
(11.03.19)
(2)

macro yazmayı öğrenmek

mg3929
işyerinde boş vaktim oluyor bazen. böyle zamanlarda makro çalışmak istiyorum. udemy'de bir derse başlamıştım ama hiç verimli olmadı, bi şey anlamadım. youtube şirkette engelli olduğu için açamıyorum ama youtube videoları da olur. önerebileceğiniz bir video serisi var mı acaba? bu arada hiç makro bil
işyerinde boş vaktim oluyor bazen. böyle zamanlarda makro çalışmak istiyorum. udemy'de bir derse başlamıştım ama hiç verimli olmadı, bi şey anlamadım. youtube şirkette engelli olduğu için açamıyorum ama youtube videoları da olur. önerebileceğiniz bir video serisi var mı acaba? bu arada hiç makro bilmiyorum, ona göre bir ders olması lazım.
0
mg3929
(11.03.19)
kendi deneyimlerimden söyleyebilirim ki kafanda bir proje varsa öğrenmesi çok kolay diğer türlü kullanacak yer bulamadığın için yeterince oturmuyor.

işyerinde neleri makroyla düzeltebilirsin, hızlandırabilirsin diye düşünürsen öncelikle kendine proje yaratmış olursun. onun üzerine de internete bu belirli hareketlerin kodlarını aratabilirsin. zaten genelde senin yapmak istediğini düşünenler olmuştur ve yazılmıştır. ilk birkaç ay kopyala yapıştır sonrasında bembeyaz sayfa açıp kendi kendine yazmaya başlıyorsun.

bende böyle oldu en azından. çünkü dışardan aldığın kodlarda genelde her şey olduğundan her parçasını öğrenme fırsatı sağlıyor sana.
0
isvicre rakisi
(11.03.19)
kendi projen +1

bikaç ay öncesine kadar çok boş vaktim vardı iş yerinde. kendi kendime bir şeyler uydurup onu yazmaya çalıştım. geçen sene makro dersi almıştım hepsi uçtu gitti kafadan ama kendi ihtiyacımı karşılayan kodları -yani bikaç ay önce öğrendiğim- aklımda hala.
0
kablelvuku
(11.03.19)
(3)

intel işlemci ve ona uygun anakart tavsiyesi lütfen

matrix
ortalama olarak işlemciye 1000, anakarta 1000 tl ayrılmıştır. rakamda esneklik payı da vardır. hangi işlemciyi ve anakartı önerirsiniz? pek oyun bilgisayarı olarak kullanılmayacak. ama photoshop, premiere falan kullanılacak.
ortalama olarak işlemciye 1000, anakarta 1000 tl ayrılmıştır. rakamda esneklik payı da vardır. hangi işlemciyi ve anakartı önerirsiniz?

pek oyun bilgisayarı olarak kullanılmayacak. ama photoshop, premiere falan kullanılacak.
0
matrix
(11.03.19)
i7 7500u fiyat performans olarak en iyisidir. Her ne kadar güç tasarrufuna önem veren bir işlemci olsa da oyun konusunda da sıkıntı çıkarmaz.
Anakart hakkında çok bilgi sahibi değilim maalesef.
0
aynabugusu
(11.03.19)
Sahibinden'de 800 tl'ye bile i7 4790k var. Sıfır olarak 8. Nesil i3 alabilirsin intel'den 1000 tl'ye. Aralarındaki performans farkı dağlar kadar.

Z97(gigabyte marka tercih sebebidir) Chipset bir anakart alırsan ddr3 ramler ucuz zaten, bu işlemciyi 4 borulu basit bir coolermaster fan ile hiç kasmadan 4.6ghz'e çıkartırsın oc ile. Gürültü bile duymazsın fandan.

Sıfır olacaksa zaten bir i5 8400 alıp b360 Chipset alabilirsin.

İlk söylediğimi daha ucuza getirebilir daha yüksek performans elde edebilirsin ama ikinci söylediğimde overclock imkanın olmaz.

Aslında Amd Ryzen sistem ile daha yüksek performans alırsın aynı paraya ancak intel istediğin için yazmadın.
0
bos gezenin bos ustasi
(11.03.19)
Not: 7500u laptop işlemcisi, masaüstü 300 liralık pentium g işlemciyle bile döversin :)
0
bos gezenin bos ustasi
(11.03.19)
(1)

ios'ta satın aldıklarımızın listesi var mı?

matrix
appstore'da satın alınanlar diye bir şey var ama orada ücretsiz uygulamalar da yer alıyor. bulmak zor oluyor. benim istediğim şey; bugüne kadar hangi uygulamalara ne kadar para vermiş olduğumu görebilmek.
appstore'da satın alınanlar diye bir şey var ama orada ücretsiz uygulamalar da yer alıyor. bulmak zor oluyor. benim istediğim şey; bugüne kadar hangi uygulamalara ne kadar para vermiş olduğumu görebilmek.
0
matrix
(11.03.19)
Apple bunu olabildiğince içeriye saklıyorki aylık üyelikle aldığımız app'leri daha zor iptal edelim.

App Store ->Profil Fotoğrafının Üzerine Bas->Kendi Adının Üzerine Bas->Subscriptions

Burda in-app purchase ile aldıklarını gösteriyor ama direk ücretli indirdiklerini gösteriyor mu bilmiyorum.
0
talasas
(11.03.19)
(4)

Yurt dışından alınan Iphone'un Türkiye'de garantisi var mıdır?

rahip janick
sb.
sb.
0
rahip janick
(10.03.19)
1 sene uluslarası garanti.
0
mikahakkinen
(10.03.19)
ek soru:

gümrükte vergi indirimi alabiliyor muyuz?
0
🌸rahip janick
(10.03.19)
X getirtmistim bana yok denmisti garanti.
0
karpuzpeynirekmeksu
(10.03.19)
Amerika'dan gelenlerde destek verilemiyor gümrük mevzuatı gereği. Avrupa birliği bölgelerinden alınan cihazlarda 1 sene garanti var.

Eğer elinizde cihazın seri numarası varsa, telefonla servise sorabilirsiniz.
0
hayvanadam
(10.03.19)
(4)

Bu laptop ile ne yapılır?

norek
Selamlar. Sizi okurken biraz yoracağım, özür diliyorum.Dün akşam evde eski bilgisayarımı buldum. Aklımda açılmıyor diye kalmış ama kabloyla oynaya oynaya açmayı başardım (sabitleyip ellemeyince çalışıyormuş).Eski resimlerimin yedeklerini aldım ve geri kalan her şeyi silip format atmayı da başardım.B
Selamlar. Sizi okurken biraz yoracağım, özür diliyorum.

Dün akşam evde eski bilgisayarımı buldum. Aklımda açılmıyor diye kalmış ama kabloyla oynaya oynaya açmayı başardım (sabitleyip ellemeyince çalışıyormuş).

Eski resimlerimin yedeklerini aldım ve geri kalan her şeyi silip format atmayı da başardım.

Bir kaç sorunu var aletin, yazayım kısaca:

E tuşunun altındaki soket eğilmiş. E tuşu basmıyor. Ben de günlük hayatta çok az işim düşüyor diye X tuşuna E harfini atamıştım, o şekilde alışmıştım kullanmaya.

Anakartta elektrik kaçağı olduğunu düşünüyorum. Batarya da adaptör de dayanmıyor makineye. Bir iki ayda bozuluyor ve yeniden kabloyu oynatınca kapanır hale geliyor. Yandaki fan çıkışına dokunduğunuzda da elektrik çarpıyor (acıtmıyor ama az çarpıyor).

Packard Bell Easynote TS44-HR
8 GB Ram
Nvidia Gt540m 128 bit Ekran kartı
500 GB HDD
Intel(R) Core (Tm) i7-2670QM @ 2.20GHz İşlemci

Şimdi gelelim asıl sorumuza.
Ben bu bilgisayar ile ne yapabilirim?

1. HDD'yi alıp harici olarak kullanabilir miyim USB girişi ayarlayabilir miyiz (çok cahilce bi soru olmuş olabilir ama idare ediniz.)

2. Komple tamir ettirsem ne kadar tutar acaba?

3. Bu haliyle satabilir miyim, ne kadar verirler?

4. İhtiyacı olan birisi çıkıp isterse işini görebileceğini sanmıyorum çünkü kimse bu arızalara bu sistem için katlanmaz. Ama olur da birisi çıkarsa seve seve vermek isterim ama yaptırıp da verebilirsem daha mutlu eder bu beni o yüzden bu seçeğin de var olduğunu belirterek tekrar 2. soruya yönlendirmek isterim.

Bu seçenekler dışında aklınıza gelen başka bir tavsiye varsa ona da talibim.

Şimdiden teşekkürler.
Edit: İşlemciyi unutmuşum, ekledim.
0
norek
(10.03.19)
hdd sata kutu alarak harici disk olarak kullanabilirsiniz. Usb 2.0 3.0 ayrımına dikkat edip hııznı bilerek alınız.
(alışveriş sitelerinde "disk kutusu" araması yapınız)
kutuya diski takmak lego takmak kadar basit bir işlem genelde.


işlemciden bahsetmediğiniz için neyin değecek olduğunu da kestiremiyorum. ilk nesil core serisi bir cihaz ise neden olmasın hafif bir linux distrosu ile birinin işini görebileceği web makinası olabilir. core2duo falan civarı ise azıcık üzebilir.

~işlemci geldikten sonra edit

e bu alete ram ve ssd takviyesi yapılıp it gibi kullanılır hala 2. nesil mikinci nesil iş yapar bu

bol para dökün demiyorum da 120 gb ikinci el ssd ve ikinci el 8gb ram'e çıksa bu bi de temiz win10 kurulsa (ya da mint falan)
web/video tüketimi işlerini çatır çutur görür gık demez guk demez.

Bi deneyin şansınızı orço olmayan bir tamircide :)
0
hedep
(10.03.19)
www.hepsiburada.com
bunlardan birini alıp hdd'yi takıp kullanırsın.
0
sutlu nescafe
(10.03.19)
Öncelikle bir tamirciye gösterin, tuş sorunu haricindeki herşey güç girişiyle ilgili çok masraf çıkarmayacak tek bir sorundan kaynaklanıyor olabilir. Özellikleri gayet iyi, hemen çöp gibi görmeyin.
0
mikro patlama
(10.03.19)
O laptop aslında iş yapar. Bende olsa pc gibi istasyon yapar harici anakart bağlardım. Üstündeki işlemci bir laptop için oldukça güçlü 35 watt sanırım güç çekiyor. Şarj dayanmaması çakma batarya ile normal.

Hobim bu gerçi benim bu tarz cihazları kelepir alıp parlatıp adam edip üstüne 50-100 kağıt koyup satmak. Böyle birini bul alsın.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.03.19)
(5)

Bilgisayarınıza bakım yaptırır mısınız dışarıda?

gijilti
Evde kullandığım dizüstü bilgisayarın fanını temizletmek istiyorum. Bilgisayarn pek bir sorunu yok,ama 7 yıldır kullanıyorum. Bir baktrsam iyi olur belki.Fan temizletmenin dışında sistem bakımı ne kadar gereklidir? Verilerin korunmasına ne kadar faydası olur.Eğer gerekliyse, Kadıköy-Ümraniye civarın
Evde kullandığım dizüstü bilgisayarın fanını temizletmek istiyorum. Bilgisayarn pek bir sorunu yok,ama 7 yıldır kullanıyorum. Bir baktrsam iyi olur belki.

Fan temizletmenin dışında sistem bakımı ne kadar gereklidir? Verilerin korunmasına ne kadar faydası olur.

Eğer gerekliyse, Kadıköy-Ümraniye civarında önerebileceğiniz yer var mı? İçeriğimi güvenle teslim edebileceğim.

Bu iş için uygun olan ücret nedir?
0
gijilti
(10.03.19)
Bakim diye bi olay yok.
0
acemi
(10.03.19)
çok önemli olduğunu düşündüğünüz resimleri ve belgeleri yedekleyin. bu google drive, onedrive gibi sitelerde sanal yedekleme de olabilir, harddiskte veya usb'de yedeklemekte. sonra ilgili resimleri ve belgeleri bilgisayardan silip götürün.

ayrıca bilgisayarcı ile önceden fiyatı konuşun ve indirim yapmasını söyleyin. malum genelde kazıklamaya çalışır türk esnafı.
0
s0phiesw0rld
(10.03.19)
Sokuyorsun bir yildiz tornavidayla, temizliyorsun sac kurutma makinasinin isitma kismini kapatarak balkonda, sonra kulak cubuguyla fanin aralarini temizliyorsun, sonra islak mendille termal macunlari silip yerine yenisini koyuyorsun, bu. Servis falan abi naptiniz ya? Basit isler bunlar.

Format atcen bide cok darlandiysa makina, format atmadan evvel bir usb bellege fotolari videolari gonderecen. Bu yani.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.03.19)
Ümraniye'de Selin Bilgisayar var, Exper'in servisi, bu işleri yaptırabilirsiniz, son derece güvenli bir yerdir.
0
aynabugusu
(10.03.19)
bilgisayar ile ilgili yeterli bilginiz yoksa bir bilene yaptırın, zira statik elektrik ram ve hdd gibi parçalarda bozulmaya neden olabilir. ayrıca bazı laptoplarda hdd, ram ve fan gibi üniteler absürt yerlere yerleştirilmiş olabiliyor.
0
s0phiesw0rld
(10.03.19)
(4)

linux'ta loop device olmadan mount yapmak

ben robot değilim
iso dosyası mount edebilmek istiyorum ancak kiraladığım serverda loop device olmadığı için mount komutu hata veriyor.merak ettiğim şey başka bir yolu yok mu linux'ta mount yapmanın? yıl olmuş 2019 daha "soft" bir yol çıkaramamışlar mı buna?çözüm konusunda fikri olan varsa sevinirim. teşekkürler.
iso dosyası mount edebilmek istiyorum ancak kiraladığım serverda loop device olmadığı için mount komutu hata veriyor.

merak ettiğim şey başka bir yolu yok mu linux'ta mount yapmanın? yıl olmuş 2019 daha "soft" bir yol çıkaramamışlar mı buna?

çözüm konusunda fikri olan varsa sevinirim. teşekkürler.
0
ben robot değilim
(10.03.19)
loop device oyle takilan bir sey degil ki, sanal/mantiksal bir sey? iso mount etmek icin mount -o loop hede.iso /mount/etmek/istedigin/dizin yazman yeterli.
0
hybridus
(10.03.19)
@hybridus

yeterli değil olmuyor işte daha ilk cümlemde yazmışım o komutun hata verdiğini.

loop device yok derken devre dışı bırakılmış/engellenmiş demek istedim. ticket atıp sorduğumda da aldığım pakette loop device kullanamayacağım söylendi.

o yüzden soruyorum linux'ta dosya mount etmenin daha "soft" daha "hafif" bir hali yok mu diye.
0
🌸ben robot değilim
(10.03.19)
disable edilmez, loop device dedigin zaten soft bir sey. root'san ve mevcut loop device'lar zaten dolu ise yenisini olusturursun.

man7.org

oncelikle losetup -a ile mevcutta ne loop device'lar var ona bak. burdaki listenin sonuncusunu al (misal /dev/loop2)

mknod -m640 /dev/loop3 b [major] [minor] ile loop3 isimli yeni sanal aygiti olusturursun

major ve minor ne dersen git.kernel.org su listeden kendine uygun olanini sec
0
hybridus
(11.03.19)
edilebiliyor ki edilmiş. bare metal değil openvz server. mümkün değil yani dediklerin engellenmiş güvenlik gibi sebeplerle.

başka bir yol arıyorum o yüzden.
0
🌸ben robot değilim
(11.03.19)
(3)

Udemy İndirimleri

jacque
İlk kez girdim siteye. Yeni öğrenciler için kurslar 28 TL olmuş ve indirim için son 5 saat.Bu acaba hep böyle mi yoksa harbiden son 5 saat mi? Eğitimi ona göre alacağım ama 1 aydan önce kullanamam. Yine de kursum bir köşede duruyor değil mi süresi bitmiyor?
İlk kez girdim siteye. Yeni öğrenciler için kurslar 28 TL olmuş ve indirim için son 5 saat.

Bu acaba hep böyle mi yoksa harbiden son 5 saat mi? Eğitimi ona göre alacağım ama 1 aydan önce kullanamam. Yine de kursum bir köşede duruyor değil mi süresi bitmiyor?
0
jacque
(10.03.19)
2 hafta önce 29 liraya bir kurs aldım ben aldığımda son 1 gün diyordu. Muhtemelen yine olur ama almanızda zarar yok süresiz kullanabiliyorsunuz.
0
Pertev nail
(10.03.19)
7/24 indirim var orada ya, sallama son saatleri falan.
0
1213
(10.03.19)
Kursun köşede duruyor. Ömür boyu satın alıyorsun yani. @1213 dediği gibi sürekli indirim var çoğu zaman 5 saat dolunca tekrar 24 saate sarıyor. Ben 19.99 indirimlerini bekliyorum kurs almak için. İngilizcen fena değilse, ingilizce satın almaya özen göster çünkü bizimkiler ingilizce kursların birebir aynısını dört parçaya bölüp satışa çıkarıyorlar. Veya çok yüzeysel kalıyorlar. Kadın eğitimcilerden yazılım ve bilgisayar alanında kaçabilirsin :D Bir de kursu almadan önce önizleme için serbest izleyebildiğin videoları oluyor her eğitimin onları izledikten sonra al çünkü mesela hintli ise ingilizcesi anlaşılmayabiliyor ama yavaş konuşuyorsa o videoyu hızlandırarak çözülüyor :D Bir ay içinde kursu beğenmediysen geri iade edebiliyorsun.. Ama bunu sömürmeye çalışma elinde patlar :D Son olarak video yorumlarına bakma çünkü eğitimciler bildiğin yorum ve puan dileniyor. Kursa kayıtlı öğrenci sayısı bir miktar yardımcı olsa da karar vermende o da tam güvenilir değil çünkü bazen youtube videolarından oraya geçenler 1000 tane ücretsiz veriyor mesela..
0
bir peynir kutusu kibrit
(10.03.19)
(1)

Bu sisteme rx570 8gb olur mu?

wehatelovewelovebeer
Yaklaşık 10 senelik, çok sevdiğim bilgisayarım gtx270 ekran kartı bozuldu ve değiştirmek durumunda kalıyorum. Bilgisayarımın özellikleri şunlar:- inter e8400 işlemci- 4gb ddr3 ram- 1tb harddisk- 600w gaming kasaBilgisayarımı bilgi işlemci arkadaşlara gönderdim. Ellerinde bir ay miningte kullanılmış,
Yaklaşık 10 senelik, çok sevdiğim bilgisayarım gtx270 ekran kartı bozuldu ve değiştirmek durumunda kalıyorum. Bilgisayarımın özellikleri şunlar:
- inter e8400 işlemci
- 4gb ddr3 ram
- 1tb harddisk
- 600w gaming kasa

Bilgisayarımı bilgi işlemci arkadaşlara gönderdim. Ellerinde bir ay miningte kullanılmış, sapphire rx570 nitro+ 8gb 256 bit ekran kartı olduğunu, deneme yaptıklarını ve çalıştırdıkların, dilersem 800tl’ye bana bırakabileceklerini söylediler.

1- halihazırda bu sistemle ekran kartını taktım diyelim, gta5’i oynayabilir miyim?
2- gelecek aylarda sistemi güncelleyebilirim. Ekran kartını al kenarda bulunsun der misiniz? (Mining konusu biraz kafama takıldı)
3- bu sisteme uygun olabilecek başkaca bir ekran kartı tavsiyeniz var mı?
0
wehatelovewelovebeer
(10.03.19)
işlemcin çok eksi ve rx 570'e bile dar boğaz yapar.

1- gta v'in minimum sistem gereksinimlerinde 4 gb ram diyor ama işlemcin zaten yetersiz.

2- mining konusunu hiçbir şekilde kafana takma. mining yapılmış ikinci el kart almakla, oyun oynanmış ikinci el kart almak arasındaki risk aynı. youtube'da bu konuya dair videolar var zaten. gamer olarak ben ekran kartımı overclock yaparım ama miningciler downclock yaparlar, daha az güç ile daha çok verim alabilmek için. 7/24 çalıştırmanın kart için herhangi bir zararı yok.

kenarda bulunsun konusu için, açıkçası rx570, alıp 5 sene sistem değiştirmem denecek bir kart değil. o yüzden sistem toplayacağın zaman bilgi işlemci arkadaşların hala satmadılarsa o zaman alabilirsin.

3- bu sisteme uygun güncel bir ekran kartı ne yazık ki yok. sistemi komple değiştirmeden verim beklemek biraz hayal.


ek olarak; ben 9900k ile 2080ti kullanıyorum yani high end kullanıcıyım, kendimi zorlayarak low-middle end için yorum yapmaya çalıştım. demem o ki, şimdiki pc'yi 10 sene kullanmışsın. rx 570 şu an için bile benim için ölü bir kart, eski ekran kartım gtx 980'i satıyorum ve rx 570'den daha iyi bir kart o. yani demem o ki, rx570'e senin açından bakarsak senin için rahat 4-5 seneyi çıkartabilir sanırım.

bakalım diğer arkadaşlar ne diyecekler. eyyorlamam bu kadar
0
washe
(10.03.19)
(5)

Çözünürlüğü düşürmeyen video edit programı??

kamerarkasi
Arkadaşlar vivavideo pro kullanıyorum ama montajı en fazla 720p ile yapıyor. E benim videılar 1920p zaten.. yani çözünürlük baya bi düşüyor. En kaliteli video edit programı hangisi şöyle kaliteyi düşürmeden yapan?
Arkadaşlar vivavideo pro kullanıyorum ama montajı en fazla 720p ile yapıyor. E benim videılar 1920p zaten.. yani çözünürlük baya bi düşüyor. En kaliteli video edit programı hangisi şöyle kaliteyi düşürmeden yapan?
0
kamerarkasi
(10.03.19)
Handbrake kullan
0
westblack
(10.03.19)
premiere kullanabilirsin. İstediğin formatta çıktı alırsın.

Bu arada 1280x720p 720p diye, 1920x1080 ise 1080p diye adlandırılır. Yani dikey değerleri başlıkları olarak kullanılır. 4k geldiğinde bu sistem değişti tabi o ayrı konu. Genel çözünürlüğü 3,840x2,160 4k'nın ama herhalde pazarlama stratejisiyle (devrim hissettirsin diye) yatay düzlemi söylemeye başladılar.
0
new day new life
(10.03.19)
Slm. Google store'a " premiere" yazdım bu isimde birsürü program çıktı. Tam olarak ismi ne acaba programın?
0
🌸kamerarkasi
(10.03.19)
Google store? Siz bilgisayar programı değil de mobil uygulama arıyorsunuz herhalde. Programın adı Adobe Premiere Pro ancak mobilde olduğunu sanmıyorum.
0
new day new life
(10.03.19)
adobe premmiere, edius, mac kullanıyorsan final cut kullanılabilir.
0
bekri
(10.03.19)
(2)

Telefonumun ekrani nemlendi :(

matilda
Selamlar, Az once dustayken telefon da banyodaydi ve suyla alakasi olmayan bir yerdeydi (kapakli camasir sepetinin ustunde) elim islakken de dokunmadim. Dustan ciktiktan sonra telefonu elime aldim ve nemlendigini gordum. İcinde su vs yok, dokunmatiginde de bir sorun yok ama bariz bir nemlenme var. P
Selamlar,
Az once dustayken telefon da banyodaydi ve suyla alakasi olmayan bir yerdeydi (kapakli camasir sepetinin ustunde) elim islakken de dokunmadim. Dustan ciktiktan sonra telefonu elime aldim ve nemlendigini gordum. İcinde su vs yok, dokunmatiginde de bir sorun yok ama bariz bir nemlenme var. Pirinc vs ise yaramaz diye dusunuyorum. Zamanla gecer mi? Ne yapmak gerekir? Yarin cok lazim olacak sarja vs taksam bir sorun olur mu acaba?
0
matilda
(10.03.19)
Korkmayın, hiçbir şey olmaz.
0
dayl
(10.03.19)
koy pirince
0
hitsumo
(10.03.19)
(1)

Adobe Premiere'de Track Birleştirme

dizicolleague
Videoyla sesi senkronize ettim ancak bunların altta çalan şarkıya göre hizalanması gerekiyor. Videoyu oynatsam ses de oynamalı ama ikisini birbirine yapıştıramıyorum. Sesi hareket ettirsem yine olay bozuluyor ve senkron gidiyor tabii. Sesle videoyu senkronize edip birbiriyle eşlemenin bir yolu var m
Videoyla sesi senkronize ettim ancak bunların altta çalan şarkıya göre hizalanması gerekiyor. Videoyu oynatsam ses de oynamalı ama ikisini birbirine yapıştıramıyorum. Sesi hareket ettirsem yine olay bozuluyor ve senkron gidiyor tabii. Sesle videoyu senkronize edip birbiriyle eşlemenin bir yolu var mı?
0
dizicolleague
(09.03.19)
birleştirmek istediklerinizi seçtikten sonra sağ tıklayıp link ya da group a tıklayarak halledebilirsiniz.
0
new day new life
(09.03.19)
(2)

WiFi Direkt

ApaçiBebe
Laptopdan tvye filmi verebiliyorum. Görüntü tvye yansirken ben laptopda başka bir şey yapmak istiyorum bu mümkün müdür nasıl yapılır
Laptopdan tvye filmi verebiliyorum. Görüntü tvye yansirken ben laptopda başka bir şey yapmak istiyorum bu mümkün müdür nasıl yapılır
0
ApaçiBebe
(09.03.19)
Play to özelliği ile yapabilirsiniz, dosyaya sağ tıklayınca play to diye bir seçenek olmalı, markaya göre farklılık gösterebilir samsung bizim tv
0
dayl
(09.03.19)
windows 10'da sistem ayarlarında ikinci ekrana yansıt diye birşey var. oradan menü açılacak uzat dersen ikinci masaüstü tvye yansır. videoyu pencere taşır gibi ikinci ekrana taşırsın. laptop ekranında da istediğini yaparsın.

bir diğer yol olarak da klavye üzerinde fn tuşu ile ilişkilendirilmiş bir tuş vardır. onunla da yukarıda anlattığım menüyü açabilirsinç
0
sutlu nescafe
(09.03.19)
(3)

Telefon meşgul iken başkası aradığında göremiyorum

amortisman
Selam, Android'in son sürümünü kullanıyorum. Eski telefonumda (iphone) ben telefonla konuşurken başka biri aradığında hem bip bip sesi geliyordu hem de ekrana baktığımda kimin aradığını görüyordum. Android'de ses de gelmiyor ekranda da bir şey görünmüyor. Ayarları kurcaladım ama bulamadım. Nasıl aça
Selam, Android'in son sürümünü kullanıyorum. Eski telefonumda (iphone) ben telefonla konuşurken başka biri aradığında hem bip bip sesi geliyordu hem de ekrana baktığımda kimin aradığını görüyordum. Android'de ses de gelmiyor ekranda da bir şey görünmüyor. Ayarları kurcaladım ama bulamadım. Nasıl açabilirim bu özelliği?

Çok teşekkürler.
0
amortisman
(09.03.19)
arma bekletme deniyor bu özelliğe, favori arama motorunuzda aratırsanız ulaşabilirseniz nasıl yapacağınıza, ezberimde yok tam olarak nerede olduğu ama arama ayarlarındaydı
0
dayl
(09.03.19)
Telefon uygulamasının içindeki ayarlar kısmında oluyor genelde.
0
signore
(09.03.19)
telefonun genel ayarlar menüsünde değil de numara tuşlayıp birini aradığınız uygulamanın içindeki ayarlarda oluyor.
0
nahtoderfahrung
(09.03.19)
(2)

Scooter arka frende denge bozulması

six packsiz
Selamlar,7 aydır peugeot django scooter kullanıyorum. 5000 kmde arka fren diski değişti şuan 6500de. Bu zamana kadar bir sorun yaşamadım ama birkaç gündür arka freni sıkınca motorun arka tarafı sağa kayıyor. Tam emin olmamakla beraber virajlar da dengesiz gibi geldi bana.Sizce neden olabilir bu?
Selamlar,
7 aydır peugeot django scooter kullanıyorum. 5000 kmde arka fren diski değişti şuan 6500de. Bu zamana kadar bir sorun yaşamadım ama birkaç gündür arka freni sıkınca motorun arka tarafı sağa kayıyor. Tam emin olmamakla beraber virajlar da dengesiz gibi geldi bana.

Sizce neden olabilir bu?
0
six packsiz
(09.03.19)
lastik basıncınızı kontrol ettiniz mi?
0
new day new life
(09.03.19)
Evet bir sorun görünmüyor
0
🌸six packsiz
(09.03.19)
(8)

Macbook ve iphonela senkronize not alma appi

kuehles blondes
Macbookta sticky notes’a gidecegim yerle ilgili not almistim bi suru. Ama dev bi salaklik yaparak bunun iphonela senkronlandigini dusunmustum. Ama oyle degilmis. Evden cikana kadar da aklima gelmedi. O kadar arastirma yandi bu kez ama gelecekte boyle olmasin diye tavsiye edebileceginiz, macbooka kay
Macbookta sticky notes’a gidecegim yerle ilgili not almistim bi suru. Ama dev bi salaklik yaparak bunun iphonela senkronlandigini dusunmustum. Ama oyle degilmis. Evden cikana kadar da aklima gelmedi.

O kadar arastirma yandi bu kez ama gelecekte boyle olmasin diye tavsiye edebileceginiz, macbooka kaydettigimde otomatik olarak iphoneda da guncellenecek not alma uygulamasi var mi?

Tesekkurler
0
kuehles blondes
(09.03.19)
notability ama bu her iş için.
sanırım bear daha pratik bu konuda.
0
passion rules the game
(09.03.19)
crucio
(09.03.19)
bear veya notion kullaniyorum ben
0
hjarteblod
(09.03.19)
faithless
(09.03.19)
ios ve macos cihazlar arasındaki senkronizasyonu sağlamak için handoff ayarını kullanabilirsin.

support.apple.com
0
thevalentino
(09.03.19)
Bear iyi baya
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(09.03.19)
BEn de Evernote kullanıyorum. Sticky notes yerine standart notes uygulamasını kullanırsan herhangi ek bir şey kurmana gerek kalmadan da bunu elde edebilirsin.
0
roket adam
(09.03.19)
Kendi uygulamasi “Notes” gayet yeterli, senelerdir kullaniyorum.
0
battal gemalmaz
(10.03.19)
(1)

sitenin arkaplanında tekrarlanan resim

tabudeviren
http://ilef.ankara.edu.tr/radyoilef/arkaplandaki lekeli gri resmin adresi nedir?
ilef.ankara.edu.tr

arkaplandaki lekeli gri resmin adresi nedir?
0
tabudeviren
(09.03.19)
16f628a
(09.03.19)
(1)

Whatsapp'ta neden 16 MB'tan büyük dosya aktaramıyorum? (Gönderebilen var.)

gijilti
Mesela arkadaşım bana 66 MB'lık PDF dosya yollamış, ama ben bir dosyayı yollamaya çalışınca sınır uyarısı çıkıyor.
Mesela arkadaşım bana 66 MB'lık PDF dosya yollamış, ama ben bir dosyayı yollamaya çalışınca sınır uyarısı çıkıyor.
0
gijilti
(09.03.19)
Dosya formatı ile ilgili sanırım şimdi denedim 93 mb'lik bir apk'yı gönderebiliyorum ancak uzantısını mp3 yapınca 16 mb hatası verdi. cihazınız androidse dosya uzantısını apk yapın düzelir, ios hakkında bilgim yok.

not: bildiğim kadarıyla telegram'da bu tür kısıtlamalar yok veya daha serbest. tavsiye edilir.
0
dayl
(09.03.19)
(4)

netflix üyeliğini paylaşmak

kibritsuyu
nasıl yapılır diye sormuyorum da merak ettim. şimdi bunun bireysel üyeliği var, 4 kişi birleşip girileni var falan. bireysel üyenin şifresini farklı arkadaşlarına verip kullandırmasının önündeki engel nedir? aynı şifreyi 10 kişi niye girip kullanamıyor? olayın yasallığını sormuyorum, elbette bu şeki
nasıl yapılır diye sormuyorum da merak ettim. şimdi bunun bireysel üyeliği var, 4 kişi birleşip girileni var falan.

bireysel üyenin şifresini farklı arkadaşlarına verip kullandırmasının önündeki engel nedir? aynı şifreyi 10 kişi niye girip kullanamıyor? olayın yasallığını sormuyorum, elbette bu şekil kullanım yasal da değil, etik de değil. lakin şerrrefsiz olduğumuzu varsayarsak bunu yapmanın önündeki engel ne? şifre sahibi üyenin ve/veya arkadaşlarının vicdanı mı, yoksa aynı anda izleyemiyor olmak falan gibi bir kısıt mı?
0
kibritsuyu
(09.03.19)
engel yok, aynı anda izleyemiyorsun başkasına verdiğin zaman.
0
ocanal
(09.03.19)
yasal ve etik mi değil? adamlar şifre paylaşımına karşı değil ve bununla ilgili bir yaptırımları henüz olmadı. şifre paylaşımının iş modeline faydası olduğunu söyleyenler bile mevcut. sonuçta ben başkasının şifresiyle izlerken kendim satın alma durumuna gelmiş birisi olarak bunu gördüm diyebilirim. hatta yetmedi amazona da üye oldum. ama netflix şimdilik beş basar konumda.

ama ileride daha katı olacak elbette. evet belli limitler var. aynı anda 1,2,4 kişiden fazla açıp izleyemiyor. paketine göre tabi.
ama aynı şifreyle dünyayı doyurmak mümkün değil.
0
ozdek
(09.03.19)
aslinda butun uyelikler bireysel. 4 kisi birlestiginde de ayni email/sifre ile giris yapiyorsun ve herkesin profilini gorebiliyorsun. netflix'in 3 ayri paketi var.

sd yayin / ayni anda 1 cihaz
hd yayin / ayni anda 2 cihaz
4k yayin / ayni anda 4 cihaz.

yani 10 kisi kullanamamasinin onundeki engel ayni anda izleyememe sorunu. onun disinda ayni hesabi 100 kisi de kullanabilir. yasal olarak bir engel yok. etikligine gelirsek 4 kisinin 1 netflix hesabini paylasmasi da etik degil aslinda. o 4 cihaz ayni ailenin uyeleri farkli farkli seyler izleyebilsin diye. danaya girer gibi 4 arkadad netflix'e girsin diye degil
0
crucio
(09.03.19)
"aynı şifreyi 10 kişi niye girip kullanamıyor?"

kullanmamasının önünde bir engel yok gibi gözüküyor ama kullanan kişiye göre profil şekilleniyor. yani izlediğin film türlerine ve beğenilerine göre öneri algoritması var. yarım kalan izlemelerinin devamı var, bildirimler var vs.

birçok insan netflix'i bu özellikleri için de kullanıyor. zaten netflix'i netflix yapan da bunlar. paylaşımlı bir hesap olunca bunlardan mahrum kalınıyor.

ha amaç sırf birkaç netflix filmi - dizisi izlemek ise, arkadaşının şifresiyle girilip izlenilir çıkılır.
0
jugador
(09.03.19)
(3)

pc uzaktan kontrol ediliyor mu kontrolü

makbur
iş yerinden sorunlu ayrılan bir çalışanın bilgisayarının uzaktan kontrol edilip edilmediğini detaylı şekilde nasıl kontrol edebiliriz?bu amaç için geliştirilmiş yazılımlar vs var mı acaba?
iş yerinden sorunlu ayrılan bir çalışanın bilgisayarının uzaktan kontrol edilip edilmediğini detaylı şekilde nasıl kontrol edebiliriz?

bu amaç için geliştirilmiş yazılımlar vs var mı acaba?
0
makbur
(08.03.19)
Bkz format.
0
baldan kaymak
(08.03.19)
@baldan kaymak :)
0
🌸makbur
(09.03.19)
Görev yöneticisi, çalışan programlara bakın, servisler de bilinmeyen uygulamalar olabilir.
0
neymis
(09.03.19)
(2)

tvnin hdmi 2 girişi bozuldu

semaforo de medianoche
bu alınıcak 1-2 malzemeyle evde değiştirilebilicek veya bir tamircide ucuza yapılabilicek bi şey midir? öyleyse boşa bozuk kalmasın değilse de artık ps oynarken digitürk'ü çıkarıp takarım uğraşmaya değmez çok da.
bu alınıcak 1-2 malzemeyle evde değiştirilebilicek veya bir tamircide ucuza yapılabilicek bi şey midir? öyleyse boşa bozuk kalmasın değilse de artık ps oynarken digitürk'ü çıkarıp takarım uğraşmaya değmez çok da.
0
semaforo de medianoche
(08.03.19)
Hdmi coklayici ile tak cikardan kurtulabilir misin bilmem ?
0
tunaktunaktun
(08.03.19)
twelfth
(08.03.19)
(1)

belirli aralıklarda alarm çalacak bir uygulama var mı (aypon 8)

ground
mesela 37 dakikada bir alarm çalacak. sadece sabah 9 akşam 12 arasında.
mesela 37 dakikada bir alarm çalacak. sadece sabah 9 akşam 12 arasında.
0
ground
(08.03.19)
çalar saatini kullanabilirsin
0
everythingok
(08.03.19)
(4)

R programlama dili data düzenleme ve analiz

Nefe
Merhabalar,Tezim için anket datamı düzenlemeye ve analiz etmeye başladım. R kullanıyorum fakat yeni olduğum için basit ve temel sorunlar yaşıyorum. Yardımcı olabilecek var mıdır?teşekkrüler!resim: https://eksiup.com/7c4353623235Resimdeki (beyaz kısım) tablonun mantığında bir data table'ım var. "appe
Merhabalar,

Tezim için anket datamı düzenlemeye ve analiz etmeye başladım. R kullanıyorum fakat yeni olduğum için basit ve temel sorunlar yaşıyorum. Yardımcı olabilecek var mıdır?

teşekkrüler!

resim: eksiup.com
Resimdeki (beyaz kısım) tablonun mantığında bir data table'ım var. "appealing1"daki değerler product1 için "appealing2"dakiler product2 için. ben yeşil olarak boyadığım columnları oluşturmak istiyorum.
0
Nefe
(08.03.19)
Sorabilirsiniz. Hatta buraya yazarsaniz belki baskalari aradiginda bulur, isine yarar.
0
evrim halkasi
(08.03.19)
sorunu editledim ve görsel eklemeye çalıştım.
0
🌸Nefe
(08.03.19)
Tam olarak ne istediginizi anladim mi emin degil ama bu haliyle reshape pakedinden "melt" fonksiyonunu kullanarak yapabilirmissiniz gibi duruyor. Ben de ornegi tekrarlamaya calisiyorum, siz bu arada "melt" fonksiyonunu google'layin isterseniz.
0
evrim halkasi
(08.03.19)
Biraz daginik bir cozum oldu ama tam istediginizi veriyor su: prntscr.com

df$interesting <- NA
df$appealing <- NA
for (cases in unique(df$case)){
for (pro in 1:length(unique(df$product))){
indx <- which(df$product==pro)
intname <- paste0("i",pro)
df$interesting[indx] <- df[indx,names(df) == intname]
apname <- paste0("a",pro)
df$appealing[indx] <- df[indx,names(df) == apname]
}
}
0
evrim halkasi
(08.03.19)
(2)

Networkçülere Gelsin..Raspberry ve NUC içerir

jesterdvine
Bende Asus n17u router var. Dijitürk ve hoparlör ona kabloyla bağlı. Ve bağlantılarında sorun yok. Ancak uzun bir süredir Pi ve NUC ondan ip almıyor. Şu ana kadar çok çözüm denedim. Ama bir tek pi’yi laptopa kabloyla bağlayıp terminal üzerinden ipsine bakmaya çalışmadım.Sorun routerda olsa diğer iki
Bende Asus n17u router var. Dijitürk ve hoparlör ona kabloyla bağlı. Ve bağlantılarında sorun yok. Ancak uzun bir süredir Pi ve NUC ondan ip almıyor. Şu ana kadar çok çözüm denedim. Ama bir tek pi’yi laptopa kabloyla bağlayıp terminal üzerinden ipsine bakmaya çalışmadım.

Sorun routerda olsa diğer iki cihazın da bağlanmaması gerekirdi diye düşünüyorum. O halde sorun nerde ve nasıl çözülür?
0
jesterdvine
(08.03.19)
modemin arayüzüne girdiğinizde bu cihazlar görünüyor mu? n17u bende de var bir ara eth1 e bağlı cihaza ip vermemk gibi saçmalıklar yapmıştı, fabrika ayarlarına çevirdiğimde düzeldi, n17u için 2 ay kadar önce yeni firmware yayınlandı onu kurup birde factory reset atarsanız bi ihtimal düzelebilir.
0
Sir Anthony Hopkins
(08.03.19)
Eskiden görünürlerdi. Ama bende geçen haftalarda bir firmware yükseltmesi yaptım > reseti atladım > alet nete bağlanamadı servise gitti geldi :)

Galiba tekrar yapıp reseti de atlamamak gerek..
0
🌸jesterdvine
(08.03.19)
(4)

iphone6 sarj giris soketi degisme sonrasi

deneme12345
iphone 6 telefonum genellikle kotu sarj soketi kullanmaktan olsa gerek sik sik kablo ucu bozuluyordu. Ben de degistiriyordum. Son seferde telefondaki soket de arizalandiki yeni kablo da ise yaramadi. Ben de tasinma surecinde oldugumdan girdigim ilk telefoncuya degistirmesi icin verdim 45-50 dakika o
iphone 6 telefonum genellikle kotu sarj soketi kullanmaktan olsa gerek sik sik kablo ucu bozuluyordu. Ben de degistiriyordum. Son seferde telefondaki soket de arizalandiki yeni kablo da ise yaramadi. Ben de tasinma surecinde oldugumdan girdigim ilk telefoncuya degistirmesi icin verdim 45-50 dakika oradaydim arkada degistirdi soketi.

Telefon artik sarj oluyor lakin artik inanilmaz hizli bosaliyor. 3G'yi iptal edip bir aksam yatmadan biraktim sabaha telefon kapaliydi aksam %100 iken. Bu bir hafta once en fazla %100'den %80'e duserdi.

Suphelerimden biri acaba telefoncu bataryayi da degisti mi ? Arama kaydi silinmediginden telefondan bunu yapmamistir diye dusunuyorum. İcim icimi yiyor telefoncuya gidecegim de nasil ispat edebilirim birseyler. Emin oldugunuz isik tutmak istediginiz noktalar olabilir mi ?
Cok tesekkurler
0
deneme12345
(08.03.19)
Batarya durumunuz iyiyse, orijinal bataryanıza çökme ihtimali çok yüksek.

Başka bir telefoncuya gidip bataryanıza baktırın ya da özel tornividasını bulabilirseniz içine siz açıp bakın, oldukça kolaydır.
0
aynabugusu
(08.03.19)
ahahha yahu adam neden senin ikinci el bataryani soksun bu kadar neden paranoyak oldun sen? Senin Batarya orjinalde olsa sonucta bir omru var. Batarya fiyatlari cok ucuz bu dedigin seyi yapmasi icin cidden deli olmasi lazim adamin. Hadi diyelim degisti bunu anlamasi cok kolay. Birincisi orjinal olmayan bataryalarda Apple logo olmuyor. Ikincisi buna ayarlardan bakabilirsin. Diger bir olasilik adam charging port degisirken senin bataryana zarar vermis olabilir. Ama o da dusuk ihtimal charging port degistirirken batarya ile isin pek olmuyor. Piller genelde omurlerinin sonlarina dogru bu sekilde davranabiliyorlar. Bana kalirsa seninkinin vadesi yetmis.
0
tezek
(08.03.19)
@tezek Paranoyaklikla ne alakasi var bunun, ihtimalleri degerlendiriyorum.
Batarya orjinal cihazin ilk batarayasi. Ayarlardan nereden bakabiliyoruz bataryanin bu durumunu ?
Icini acmak icin 1-2 gune ihtiyacim var su an o ihtimal yok, tornavidalara erisimim olmadigindan. Charging port ile ne ilgisi var orayi komple degisiyor filmli bir komponent, atiyor musun yoksa olaydan bihaber misin anlamadim seni de.
0
🌸deneme12345
(08.03.19)
@aynabugusu batarya durumum oldukca iyiydi. Ilk aldigim cihaz ama gayet iyiydi. Adam bana batarya ne kadar gidiyor diye de sordu tamir yaparken icerden. Benim aklima boyle bir ihtimal gelmediginden 1 gun gidiyor dedim 3g kullanmaya bagli olarak vs. Sonra bu durum basima gelince o soru da suphemi tetikledi acikcasi.
0
🌸deneme12345
(08.03.19)
(1)

Excel Sorusu: İşbankasından Veri Çekmek

himmet dayi
Merhaba,Excel'e otomatik olarak işbankasının döviz kurlarını çekmek mümkün mü?Mümkün ise nasıl yaparım.
Merhaba,

Excel'e otomatik olarak işbankasının döviz kurlarını çekmek mümkün mü?

Mümkün ise nasıl yaparım.
0
himmet dayi
(08.03.19)
www.cizgiakademi.com

Mantıken bu şekilde
0
veritaslibertas
(08.03.19)
(5)

zwilling bıçak seti - tavsiye eder misiniz?

superb
evde yemek yaparken kullanacağımşef bıçağı, et bıçağ ve sebze/meyve bıçağı seti sizce nasıl?https://www.boyner.com.tr/zwilling-catal-bicak-seti-779920
evde yemek yaparken kullanacağım
şef bıçağı, et bıçağ ve sebze/meyve bıçağı seti sizce nasıl?

www.boyner.com.tr
0
superb
(08.03.19)
tabi ki çok iyidir ancak yıllardır kullandığım ve bir çok kişiye hediye ettiğim sürbısa markasına da bakabilirsiniz. çok memnunum.
0
kisa
(08.03.19)
ben de tavsiye ederim. 4-5 yıldır setini ve en yoğun da şef bıçağını kullanıyorum zwilling'in. iyi markadır. sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım.
0
avianthem
(08.03.19)
sürbisa +1 demeye geldim.
hem zwilling hem sürbisa kullanan biri olarak fiyat performansa bakarsak sürbisa öneriririm. Ayrıca pirge markalı ürünlere de bakabilirsiniz. Bursa bıçakları da iyidir.
0
suwat
(08.03.19)
Sürbisa +1. İkisini de kullandım boşa para vermeyin derim.
0
mithrilfender
(08.03.19)
hiç önermiyorum bunlardan değil ama renkli saplı meyve sebze bıçaklarından almıştım bazılarının uçları baya bıçağın en sivri yeri kırıldı hem de hamur keserken :S keskin kısımları da tırtık tırtık oldu nasıl olduysa
0
hıkmıkzık
(08.03.19)
(3)

Excel'de belirli karakterden sonraki değerleri alma

goodman
10000 satırlık bir belgede her satırda "sayı 13434324," ile devam eden ifadeler yer alıyor. sayı dan sonra virgülden önceki değeri al boş sütuna yazdır gibi bir işlem yaptıraibliyor muyuz?
10000 satırlık bir belgede her satırda "sayı 13434324," ile devam eden ifadeler yer alıyor. sayı dan sonra virgülden önceki değeri al boş sütuna yazdır gibi bir işlem yaptıraibliyor muyuz?
0
goodman
(07.03.19)
alırsınız. anladığım kadarıyla söylemek istediğiniz şey seperate etmek. convert wizard ı kullanmalısınız. google'larsanız üstteki con.wiz. ile bulursunuz.
0
baldan kaymak
(07.03.19)
Sayıların hepsinin karakter sayısı aynı ise, sağdan (right) ya da soldan (Left) formülü ile yaparsın.
0
mg3929
(07.03.19)
gerek yok,
virgülden sonrasını ayırmak istiyorsan

metnis sütunlara dönüştür özelliğini kullanmalısın.

support.office.com

bu her zaman işine yarar bir özellik.

formül yazarak da yapabilirsin ama en pratiği bu.

yaklaşık 10 saniye sürer.

ingilizce’de “texr to column” diye geçer
0
otopsicocugu
(07.03.19)
(2)

Google Benim İşletmem

winston
merhabalar.google benim işletmem programına katılım için gerekli olan kod posta yoluyla gönderilmiş ancak 2 ay olmasına rağmen elime ulaşmıyor. telefonla iletim de yapamıyorum. o seçeneği bana sunmuyor sadece posta diyor. bunun başka bir çözümü yok mu yahu?
merhabalar.

google benim işletmem programına katılım için gerekli olan kod posta yoluyla gönderilmiş ancak 2 ay olmasına rağmen elime ulaşmıyor. telefonla iletim de yapamıyorum. o seçeneği bana sunmuyor sadece posta diyor.

bunun başka bir çözümü yok mu yahu?
0
winston
(07.03.19)
maalesef. ptt getiriyor sanırım postayı, belki ararsanız bulabilirler mi bilemiyorum. ben de aynısı yaşadım tekrar kod istettim.
0
veritaslibertas
(07.03.19)
Başka çözümü var evet,

support.google.com

bu formu doldurun.
0
ocanal
(07.03.19)
(2)

metro grossmarket bira indirimleri

superb
bir yerde duydum bazen ithal biralarda indiirm oluyormuşdoğru mudur?ne zaman olduğu belli midir?
bir yerde duydum bazen ithal biralarda indiirm oluyormuş
doğru mudur?
ne zaman olduğu belli midir?
0
superb
(07.03.19)
gross marketlerde hiç görmedim ama metroda ürünlerin son kullanma tarihi yaklaşmaya yakın indirime sokarlar.
0
burty
(07.03.19)
Doğrudur, sürekli olmuyor fakat. Her hafta bir birada indirime denk geliyorum ben.
0
kablelvuku
(07.03.19)
(2)

excell'de arka planı değiştirmek

semenderr
mümkün müdür? gözlerim ağrıyor da beyaz temada. komple siyaha boya öyle çalış diyecekleri duyar gibiyim. demeyin lütfen olmuyor. arkayı komple sepya yapsak siyah yapsak temalarla var mı hal çaresi?
mümkün müdür? gözlerim ağrıyor da beyaz temada. komple siyaha boya öyle çalış diyecekleri duyar gibiyim. demeyin lütfen olmuyor. arkayı komple sepya yapsak siyah yapsak temalarla var mı hal çaresi?
0
semenderr
(06.03.19)
Dolgu diye birsey var. Onu deneyin.

Ama arkaya manzara gelsin yapamazsiniz.
0
baldan kaymak
(06.03.19)
Sayfa Düzeni -> Arkaplan

paintte hangi renk olmasını istiyosanız bi görsel oluşturup kaydedin üstteki menüden açın.
0
nahtoderfahrung
(06.03.19)
(7)

vpn olduğum belli olur mu?

niyeti bozuk http nesnesi
(Aşağıda bi TL DR var ama hepsini okusanız daha iyi anlaşılır)Merhaba arkadaşlar, Bilgisayarımda bir program var, kullanıcı adım ve şifremle giriş yapabiliyorum, internete bağlı yani lokal değil. Programı açınca, LOGIN butonuna basıyorum ve ufak bir pencere geliyor login bilgilerini yazdığım. Fakat
(Aşağıda bi TL DR var ama hepsini okusanız daha iyi anlaşılır)

Merhaba arkadaşlar,

Bilgisayarımda bir program var, kullanıcı adım ve şifremle giriş yapabiliyorum, internete bağlı yani lokal değil. Programı açınca, LOGIN butonuna basıyorum ve ufak bir pencere geliyor login bilgilerini yazdığım. Fakat bu login sayfasını da anladığım kadarıyla internetten çekiyor yani lokal olarak saklamıyor. (interneti kapatıp login'e basarsam gelen küçük pencere sayfa bulunamadı tarzı hata veriyor yani)

Yakın bir zamanda bu LOGIN küçük penceresinin bağlandığı sayfa anladığım kadarıyla BTK tarafından sansürlenmiş. Dolayısıyla LOGIN'e basınca sayfa gelmiyor, giriş yapamıyorum. Programın önemli kurallarından biri de VPN ile bağlanmak kesinlikle yasak, yoksa ban yiyorum.

Benim sormak istediğim soru şu; VPN'i açıp, programı açsam, daha sonra LOGIN'e bassam, sayfa geldiğinde K.ADI ve Şifre bilgilerini girmeden VPN'i kapatırsam ve o şekilde giriş yaparsam, hesabımın, kullanıcı adımın VPN ile ilişkilendirilmesi ihtimali var mıdır?

TL,DR; Sadece LOGIN sayfası banlanmış bir sitenin LOGIN sayfasına direkt VPN ile girip, sayfa yüklenince VPN'i kapatıp k. adı ve şifreyi girerek LOGIN olursam k.adım VPN ile ilişkilendirilebilir mi?

Uzun oldu kusura bakmayın :/
0
niyeti bozuk http nesnesi
(06.03.19)
bir anda ankaradan berline geçerseniz ilişkilendirebilir. dns neden değiştirmiyorsunuz?
0
nahtoderfahrung
(06.03.19)
bunu programı sağlayan yer ile paylaşsanız da onlar sansürlenen yerden o bilgileri alıp sansürsüz bir ortama taşısalar mesela?
ya da bu durum için vpn kullanmam uygun mudur yazsanız yine o firmaya? firmadır umut ediyorum.
0
ozdek
(06.03.19)
@nahto,

DNS değiştiriyorum olmuyor yine banlı. Öte yandan arkadaşım DNS değiştiriyor ve oluyor. Toplam 5 kişiyiz bu programı kullanan Türkiye'den, 4 kişide DNS değiştirme işe yaramıyor :S

@ozdek,

Paylaştık, aksiyon almadılar bu yönde maalesef. Hiçbir şart altında VPN kullanmammı istemiyorlar, fakat ben LOGIN sayfasını açmak için sadece VPN kullansam, daha sonra kapatıp LOGIN olabiliyorum. Merak ettiğim LOGIN olduktan sonra IP'm ne gözükür? VPN'li IP'mi ilişkilendirebilirler mi k. adımla?
0
🌸niyeti bozuk http nesnesi
(06.03.19)
Soruyu şöyle de güncelleyebiliriz:

Türkiye'den sabit, bana özel ve sansürsüz bir IP alabilir miyim?
0
🌸niyeti bozuk http nesnesi
(07.03.19)
@sumu

Türkiye'den gözükmem gerekiyor.
0
🌸niyeti bozuk http nesnesi
(07.03.19)
şeyden emin olamadım, vpn ile login ekranına gelip ardından vpn'i kapadıktan sonra login bilgilerinizi girdiniz diyelim, sonraki adım(lar)da da BTK engeline takılmanız olası, tahminimce login sonrası kullanım alanları da internet bağlantısı gerektiriyordur ve domain/ip engeli koyduysa btk, uygulamayı kullanımınız da sıkıntılı olabilir.

neden programın support ekibine ticket açmıyorsunuz, engelden bahsedin bir çözüm yolu bulurlar bence.
0
givemesomesubstance
(07.03.19)
@give,

sonraki adımlarda btk engeline takılmıyoruz. yalnızca login formunun sayfası engelli, kalan sayfalarda sıkıntı yok.
0
🌸niyeti bozuk http nesnesi
(09.03.19)
(2)

jack çıkışlı hoparlörü bluetooth'lu yapmak

istenmeyen_adam
evet gençler var mı böyle bir aparat malum evde kullanacağımevdeki logitech i atmaya gönlüm razı değil yenisine vereceğim paraya acıyorum
evet gençler var mı böyle bir aparat malum evde kullanacağım
evdeki logitech i atmaya gönlüm razı değil yenisine vereceğim paraya acıyorum
0
istenmeyen_adam
(06.03.19)
inheritance
(06.03.19)
urun.n11.com

böyle ürünler ihtiyacını karşılar sanırım ama şarjı çabuk bitebilir. hem şarj olup hem çalışmıyor aynı anda. aliexpresste usbden güç alanları var linkini veriyorum.

www.aliexpress.com

mantıken çalışması lazım ama çalışmazsa benden bilme.
0
Goldstein
(06.03.19)
(5)

2017 jetta 1.2 ile 2012 1.4 tiguan takası mantıklı mı?

ground
Jettamız 30 binde ve garantisi devam ediyor. Tiguan 130 binde 4x2 ve yetkili servisten alınacak. Takas durumunda 5 bin lira gibi üste para alınacak. Ne dersiniz? Diğer özellikler hemen hemen aynı https://eksiup.com/b5e59a475355https://eksiup.com/f835a753f996
Jettamız 30 binde ve garantisi devam ediyor. Tiguan 130 binde 4x2 ve yetkili servisten alınacak. Takas durumunda 5 bin lira gibi üste para alınacak. Ne dersiniz? Diğer özellikler hemen hemen aynı
eksiup.com
eksiup.com
0
ground
(06.03.19)
Abi jeep gibi birseye binecem diye verme jettayı. Az yakıyor hem Yani bu şartlar altında tiguan çok mantıklı bir seçenek değil
0
fıytfıyt
(06.03.19)
Tiguan les gibi bir araba resmen takoz sakin takasa girme
0
sen nasıl bir insansın
(06.03.19)
jetta zaten vwin alt segmnet arabası tiguan suv ama km farkı çok bence girme.arabanı sat git kaskai falan al. mantıksız bir durum yetkili servis çok karlı.
0
mikahakkinen
(06.03.19)
Sakın öyle bir şry yapma, hem aracın daha genç hem de az km li
0
mephistoo
(06.03.19)
mantıksız.
0
avianthem
(06.03.19)
(1)

Anakart K İbaresi

dizicolleague
Ne anlama geliyor? Benim bildiğim K ibaresi overclock yapabilme anlamına geliyor(yanlışsam düzeltin). Asus A320m-k anakart'ın, ryzen 1300x'e overclock imkanı tanımayacağını söylüyorlar. E şimdi sondaki k ibaresi ne işe yaradı? Ayrıca hepsiburada, vatan vb yerlerde bu anakartın yanında (oc) yazıyor v
Ne anlama geliyor? Benim bildiğim K ibaresi overclock yapabilme anlamına geliyor(yanlışsam düzeltin). Asus A320m-k anakart'ın, ryzen 1300x'e overclock imkanı tanımayacağını söylüyorlar. E şimdi sondaki k ibaresi ne işe yaradı? Ayrıca hepsiburada, vatan vb yerlerde bu anakartın yanında (oc) yazıyor ve açıklamada ""overclock var" diye belirtiliyor. Ryzen işlemciye overclock sunmak için illa b350 mi alınmalıdır?
0
dizicolleague
(06.03.19)
A320 anakart chipseti overclocka müsade etmiyor. K ne bilmiyorum orada, çok da önemli değil.

Intel'in işlemcilerinde K ile biten i5 2500k, i7 4790k, i3 8350k vb bunlar Z ve X bazen de P serisi chipsetlerle oc edilebilir.

Amd de çarpan kilidi tüm işlemcilerde açık, b350, b450 gibi chipsetlerle oc yapabilirsin tüm Ryzen'leri.
0
bos gezenin bos ustasi
(06.03.19)
(3)

rx 570 ayarında ne önerirsiniz?

semenderr
pc kafe için toplu alacağım. 25 35 tane olacağı için maliyetten kısmaya çalışıyorum. rx 570 almayı düşünüyordum ama nakit sıkıntısı çekiyorum. bana bu kart ayarında daha uygun fiyatlı hangi kartları tavsiye edersiniz?
pc kafe için toplu alacağım. 25 35 tane olacağı için maliyetten kısmaya çalışıyorum. rx 570 almayı düşünüyordum ama nakit sıkıntısı çekiyorum. bana bu kart ayarında daha uygun fiyatlı hangi kartları tavsiye edersiniz?
0
semenderr
(06.03.19)
Valla hocam bulacaksın rig bozan bi miner, topluca alacaksın kartlarını denk getirip. Amd kartları zaten F/P konusunda nvidia'nın önünde.
0
bos gezenin bos ustasi
(06.03.19)
ayarında sayılmaz ama kafede rx 550 kullanılabilir bence. maliyeti güzel düşürür. 25 tane rx 550li 5 tane 570 li toplayıp onları performans masası diye açabilir fiyat farkıyla. f/p olarak cidden rakibi yok şu an 570 in.
0
denek hayatım
(06.03.19)
Bilmediğin miningten çıkan kartlara hiç bulaşma, hangi şartlar altında günde kaç saat çalıştırıldığı belli olmayan gpulari almak çok büyük kumar.
0
ciagra
(06.03.19)
(1)

Akıllı TV Seçimi

sanguine
Şu televizyonu almayı düşünüyorum: Samsung NU7400 50" 3900 lira, kazık mı normal mi? Kumandanın sesli komut özelliği sadece İngilizce için mevcut, bu önemli bir eksiklik mi? 4000 TL'ye alabileceğim en iyi televizyon hangisidir?https://www.amazon.com.tr/Samsung-Nu7400-127-Ekran-Ultra/dp/B07FQX2H1Y/re
Şu televizyonu almayı düşünüyorum: Samsung NU7400 50" 3900 lira, kazık mı normal mi? Kumandanın sesli komut özelliği sadece İngilizce için mevcut, bu önemli bir eksiklik mi? 4000 TL'ye alabileceğim en iyi televizyon hangisidir?

www.amazon.com.tr
0
sanguine
(06.03.19)
Sorunu tam cevaplamiyor ama belki isine yarar..

samsung tv kullaniyordum, 4k ya geciyim dedim seytana uydum sony android tv aldim. 4 sene öncenin en üst sinifini almistim birde. Sonuc olarak samsung tv nin kumandasi kadar iyi kumanda ve sistemi kadar stabil ve akici calisan bir sistem görmedim. Sony beni büyük hayal kirikligina ugratmisti.

4 sene icinde köprünün altindan cok sular gecmistir ama alacak olsam samsung tv alirdim.
0
VIPCH
(06.03.19)
(8)

telefonunuzda hangi vpn'i kullanıyorsunuz?

hocam
ilk defa vpn kullanacağım. siz hangilerini kullanıyorsunuz? hotspot vpn güvenilir midir örneğin?
ilk defa vpn kullanacağım. siz hangilerini kullanıyorsunuz? hotspot vpn güvenilir midir örneğin?
0
hocam
(06.03.19)
super vpn
0
kablelvuku
(06.03.19)
digitalocean'daki dropletime openvpn ile bağlanıyorum.
0
washe
(06.03.19)
turbovpn diye bir uygulama var onu kullanıyorum, güzel baya. android için ios'ta var mı bilmiyorum.
0
obscures
(06.03.19)
browsec, androidspor. güvenmiyorum bu yüzden sadece gerektiğinde açık, işim bitince ayarlara girip durduruyorum
0
dayl
(06.03.19)
cloudflare dns
0
amkonun
(06.03.19)
Vpn melon kullanıyorum ben, pek araştırmadım ama sorunsuz imgur falan açıyo
0
windows95
(06.03.19)
betternet
0
koela
(06.03.19)
Supervpn ile bankacik sifremi caldirdim aman diyeyim
0
eja
(06.03.19)
(1)

arkadaşlar modem arıyorum çekim gücü güçlü.

sizofren06
evde bir tane var dbi yazmıyor üstünde. bende yenisini alacagım. 2 tane buldum birisi 2x5 dbi diyo birisi 2x6 dbi diyor. nasıl bunlar çekim gücü? işimi görür mü?
evde bir tane var dbi yazmıyor üstünde. bende yenisini alacagım. 2 tane buldum birisi 2x5 dbi diyo birisi 2x6 dbi diyor. nasıl bunlar çekim gücü? işimi görür mü?
0
sizofren06
(06.03.19)
www.asus.com

bunu kullanıyorum. tipine özelliklerine bakınca dersin ki "oo tüm mahalleyi kapsar bu" işte o işler öyle olmuyor. wifi cihazları katı standartlarla sınırlandırılmış durumdalar. o yüzden istediğin ürünü al, çekim güçleri arasındaki fark çok çok az olur. işim gereği 50+ farklı modem vs kullanmış birisi olarak tecrübelerimle de bunu diyorum.

istersen 2x100dbi antenli al. çok ciddi bir değişiklik olmaz. çekimi kötü olan ve çekimi normal olan modem vardır. çekim gücü daha iyi/güçlü olan modem yoktur, normal olandan çok çok az daha iyi olan vardır ancak.
0
washe
(06.03.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.