Giriş
(3)

kamera sistemi kurma

nemo problemo
çocukları izleyebilmek için eve bi kamera alıp 24 saat izleyebilmek istiyoruz. bunun için ne önerirsiniz? illa bir kamera ve güvenlikçi bulmak gerekir yoksa kendimiz de yapabilir miyiz? internet üzerinden izlemek isityoruz.
çocukları izleyebilmek için eve bi kamera alıp 24 saat izleyebilmek istiyoruz. bunun için ne önerirsiniz? illa bir kamera ve güvenlikçi bulmak gerekir yoksa kendimiz de yapabilir miyiz? internet üzerinden izlemek isityoruz.
0
nemo problemo
(19.03.19)
ip kamera diye aratabilirsin. cep telefonu veya bilgisayar ile 24 saat izleyebiliyorsun ve kurulum çok basit.

ama sürekli internete bağlı olması lazım en önemli nokta bu. ve bu tarz kameralar bana internette görüntüler başkalarınca da izleniyor hissi veriyor hep. sadece bir his tabii.
0
emfuzi
(19.03.19)
ip kamera +1

cep telefonu ile yapabilirsin, programlar oluyor internet üzerinden izliyorsun, hem bilgisayar hem telefon internete bağlı olmalı.
0
xdenizx
(19.03.19)
www.hepsiburada.com
şu modeli al geç her türlü işini görür,kurulumu çok basit birşey.
0
sealth
(19.03.19)
(13)

hangisi iyidir?

sir gawain
maks 1000 tl'lik giriş seviyesinde samsung telefon bakıyorum. sizce hangisi iyidir? android telefonlardan hiç anlamıyorum.https://www.hepsiburada.com/samsung-galaxy-s5-16-gb-ithalatci-garantili-p-TELGOLDGLXS5I-S16?magaza=enhesaplihttps://www.hepsiburada.com/samsung-galaxy-grand-prime-pro-samsung-tur
maks 1000 tl'lik giriş seviyesinde samsung telefon bakıyorum. sizce hangisi iyidir? android telefonlardan hiç anlamıyorum.

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com
0
sir gawain
(19.03.19)
valla söz konusu androidse hiç biri iyi değildir. hep android kullandım ben ama hiç memnun kalmadım.

ios da çok para. o yüzden çok takılmamak lazım.
0
killerbee
(19.03.19)
Linklerin en iyisi S5 ama o da eskidi. İyi değildir.
0
zaman
(19.03.19)
ya abi insanları şu şekilde yanlış yönlendirmekten ne zaman vazgeçmeyi düşünüyorsunuz?
işletim sistemi olarak fersah fersah daha açık olan, gelişime çok daha açık. en azından "söz konusu androidse hiç biri iyi değildir." demek, diyebilmek at gözlüğüyle bakmaktan başka bir şey değil bana göre. insanları da bu şekilde yönlendirmek yanlış. tamam, bahsedilen rakamlara alınabilecek android telefonlar insanı performans olarak yüz üstü bırakacak cihazlar bu konuda hemfikiriz.

konu bu duyuru ise eğer o fiyatlara alacağın cihazın samsung olması bence seni daha çabuk üzecek bir seçim olur. daha makul f/p oranı daha mantıklı çin markalarına yönelmek seni daha mutlu eder.
0
baharat
(19.03.19)
arkadaşlar kendime almıyorum, anneme hediye alıcam. bana masraf çıkmasın diye maks 1000 liralık al yoksa kabul etmem dedi. çevresi samsung kullandığı için samsung istiyor, başka marka bilmiyor zaten. ama xiaomi önerecekseniz ikna edebilirim. oyun moyun oynamıyor. tek yaptığı whatsapp, facebook, dizi izlemek falan. buna göre cevap verirseniz sevinirim.
0
🌸sir gawain
(19.03.19)
Xiaomi al kesinlikle 1000 liraya denk gelen modellere bakabilirsin Hepsiburada dan
0
westblack
(19.03.19)
www.hepsiburada.com

Tam bir anne telefonu.
0
chitosan
(19.03.19)
Mi a2 al 1500'e, 1000 liraya aldım dersin:) yazık hanım ablaya öyle ızdırap telefonlar alma.

Ayrıca Android kötü vıkvık edenler gelsin bi 960 fps 1080p video çeksin hele iphone'u ile bir şey denicem.
0
bos gezenin bos ustasi
(19.03.19)
diğerlerini bilmiyorum da s5 alma.
0
lalu
(19.03.19)
bütçenizin üzerinde biliyorum da 16gb telefon almayın ya, yazık eziyet olur herkese.
www.hepsiburada.com
0
gkhncnzdgn
(19.03.19)
şu iyi midir? tam 1000 tl.

www.hepsiburada.com
0
🌸sir gawain
(19.03.19)
dizi izliyor dediğin için ekranı en uygun (büyük) olanını al. internet, whatsapp ve facebook gibi basit uygulamaları, her cihaz sorunsuz olarak çalıştıracaktır.
0
ucurulmamak umidiyle
(19.03.19)
www.hepsiburada.com

Redmi6a da olur bu da olur. Motorola lenovo türkiye garantili.
0
karacigerim vur kadehlere
(19.03.19)
hocam bu fiyata kesinlikle xiaomi,
www.hepsiburada.com

şu 300 tl daha pahalı ama bence kesinlikle değer.
0
chaoslord
(19.03.19)
(3)

bilgisayar aksesuarlarını nerede inceliyorsunuz?

semenderr
evime yakın olan neomarin ve pendoryaya gittim. 4 teknoloji marketi, neredeyse hiç ürün yok. avmler zaten ölü, olan ürümler de kutuda. çalışan çocuklar desen bu ay da beni kovarlar mı korkusundan harem kahyaları gibi yapışıyorlar. klavye fare kulaklık yazıcı listesi yaptım onar tane, hangi avm den h
evime yakın olan neomarin ve pendoryaya gittim. 4 teknoloji marketi, neredeyse hiç ürün yok. avmler zaten ölü, olan ürümler de kutuda. çalışan çocuklar desen bu ay da beni kovarlar mı korkusundan harem kahyaları gibi yapışıyorlar. klavye fare kulaklık yazıcı listesi yaptım onar tane, hangi avm den hangi teknoloji markette inceleyebilirim? var mı istanbulda ürün inceleyebildiğiniz bir yer, mümkünse anadolu yakasında.
0
semenderr
(18.03.19)
youtube'da inceleme izliyorum. öyle şunu çıkar bi bakalım diyebileceğin bi yer olduğunu sanmıyorum. belki mediamarklarda
0
aşksız prens
(18.03.19)
O şekil bir alışveriş kalmadı bu sektörde.

Açacaksın inceleme videolarını izleyeceksin, kullanıcı yorumlarına bakacaksın, sözlüğe modelini yazacaksın vs ne istediğine karar vereceksin, alacaksın sonra internetten.
0
bos gezenin bos ustasi
(18.03.19)
arkadaşlar çok teşekküler. inceleme videoları benim hiç aklıma gelmemişti.
0
🌸semenderr
(18.03.19)
(1)

vodafone freezone'lu olan var mı?

superb
fzsalon yazıp 6666'ya gönderebilir mi?konser bileti alıcam da
fzsalon yazıp 6666'ya gönderebilir mi?
konser bileti alıcam da
0
superb
(18.03.19)
msj attım şifreyi
0
sir gawain
(18.03.19)
(14)

Google Chrome Çöktü

mea maxima culpa
Merhabalar,Dün gece elektrikler kesildi. Bilgisayar aniden kapandı haliyle. Sabah kalkıp bilgisayarı açtığımda Google chrome çalışmıyordu. Programı kaldırıp, Google chrome sitesinden internetten tekrar yüklüyorum ama aynı şekilde bir şey değişmiyor. Program bozulmuş. Ne internete bağlanıyor, ne prog
Merhabalar,

Dün gece elektrikler kesildi. Bilgisayar aniden kapandı haliyle.

Sabah kalkıp bilgisayarı açtığımda Google chrome çalışmıyordu.

Programı kaldırıp, Google chrome sitesinden internetten tekrar yüklüyorum ama aynı şekilde bir şey değişmiyor. Program bozulmuş. Ne internete bağlanıyor, ne programın içinde herhangi bir şey açılıyor. Sadece boş bir pencere.

Onun dışında bilgisayarda herhangi başka bir arıza yok. İnternet Explorer çalışıyor. Diğer programlar çalışıyor. İnternet bağlantısı var.

Önerebileceğiniz bir şey var mı? Niye programı kaldırdıktan sonra yükleyince tekrar aynı arızayı veriyor?
0
mea maxima culpa
(18.03.19)
Programı kaldırırken tüm kişisel profil verilerinizi de kaldırıyorsunuz değil mi? (Yedek almayı unutmayın tabii.)

Ekran görüntüsü paylaşırsanız daha net bir yorum yapabilirim. Ne tür bir hata veriyor, detayları neler vb.
0
monogram
(18.03.19)
@monogram sadece browsing history'yi sileyim mi diye sordu. ben de sil dedim. kayıtlı adresler dışında kişisel bir şey yok Google chrome da. ekran görüntüsü alıyorum şimdi.

programda boş pencere açılıyor. menüden bir şeye tıklayınca hiç bir şey olmuyor.
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
Leonardo~Da~Vinci
(18.03.19)
Benim ilk yapacağım şey ccleaner ile hem junk file'ları hem de registry'i temizlemek olurdu. Yine de bir ekran görüntüsüne bakalım.

Uninstall işlemi düzgün olmamış olabilir.
0
monogram
(18.03.19)
C:\Users\(Bilgisayar Ismi)\AppData\Local\Google\Chrome

Burdaki (ya da senin bilgisayarina hangisi uyuyorsa surucu olarak) User Data klasorunu silip tekrar deneyebilirsin.
0
tanaka
(18.03.19)
ekran görüntüsü bu.

eksiup.com
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
program ekle/kaldır bölümünden kaldırıyorum programı. kalkmış görünüyor ama tekrar yükleyince arızalı yüklüyor tekrar.
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
@tanaka tarif ettiğin şekilde baktım. appdata\local içinde tekrar bilgisayar ismi çıktı. tıkladım sonra içi boş çıktı

:(
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
ilginc. windows 10 diye dusundum ama ben ayni sorunu yasadim beyaz ekran bekleyince kapat veya beklemeye devam et diye hata cikiyor falan.

appdata icinde local icinde diger programlarin da olmasi lazim. diger users'lara da bir bak google oralarda olsa gerek. bu dedigimi tabi chrome yukluyken yapman gerekiyor.
0
tanaka
(18.03.19)
@tanaka teşekkürler. tekrar bakacağım.

hiç anladığım şeyler değil ama :(
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
ccleaner ile sildim junk file'ları, sonra da Google chrome'u sildim ccleaner ile.

tekrar yükledim. aynı şekilde arızalı. yüklenirken Google docs. crashed dedi. kenarda

:(
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
@darkrocq system restore nasıl yapılır bilemiyorum. daha önce hiç yapmadım. işe yarar mı?
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
@darkrocq teşekkürler.
0
🌸mea maxima culpa
(18.03.19)
Çok şükür düzelttim. Yardım etmeye çalışan arkadaşlara çok teşekkürler.

Sonradan bu konu ile ilgili arama yapabilecek arkadaşlara faydası olabilir diye yazıyorum.

Anlaşılan bu çok sık görülen bir arızaymış :( Düzeltilmesi için bir kaç yöntem önermişler. Bunlarla ilgili videolar yapmışlar. Ben çok basit bir işlem yaparak çalıştırdım.

www.youtube.com
0
🌸mea maxima culpa
(19.03.19)
(6)

Internet Extender/Repeater

Nocturne
Sevgili Duyuru,Evde superonline fiber internet kullanıyorum ve salondaki akıllı tv interneti iyi çekmiyor. Hangi cihazı kullanayım ki internetimi olabildiğince TV'ye aktarabileyim? Ne önerirsiniz?Teşekkürler,Not : arada 2 oda fark var ama modem koridora çok yakın.
Sevgili Duyuru,

Evde superonline fiber internet kullanıyorum ve salondaki akıllı tv interneti iyi çekmiyor. Hangi cihazı kullanayım ki internetimi olabildiğince TV'ye aktarabileyim? Ne önerirsiniz?

Teşekkürler,

Not : arada 2 oda fark var ama modem koridora çok yakın.
0
Nocturne
(18.03.19)
paran varsa powerline adaptörü al
www.hepsiburada.com
0
nahtoderfahrung
(18.03.19)
ben şunu kullanıyorum, iş görüyor. www.hepsiburada.com
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(18.03.19)
Hocam bu ürünlerden birini sen denedin mi? Param var ama gidipte 1k vermem bu tarz bir ürüne. Fiber olduğu için bilmemne değerleri şu aralıkta olacak falan diyorlar bir türlü çözemedim.
0
🌸Nocturne
(18.03.19)
@cikmaz sokaktan cikagelen cocuk : Seninki de fiber mi?
0
🌸Nocturne
(18.03.19)
değil. fiber olsa da çok farklı etmez. yeterince hızlı zaten.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(18.03.19)
Fiber ile adsl arasındaki fark yüzünden bu tarz cihazlarda hangisini kullanacağın değşiyormuş.
0
🌸Nocturne
(18.03.19)
(7)

laptop fan sesi

diffarentiationation
bu fanın nasıl bir mekanizmaya sahip olduğunu anlamadım.laptop kafasına göre fan sesi çıkarıyor. ses başladıktan 1-2 dakika sonra fan sesinin tonu değişince, laptopta fanın olduğu yere üstten vurunca ses kesiliyor. vurmayınca devam ediyor.ses nasıl kesilir sorusunun cevabını da merak ediyorum ama se
bu fanın nasıl bir mekanizmaya sahip olduğunu anlamadım.

laptop kafasına göre fan sesi çıkarıyor. ses başladıktan 1-2 dakika sonra fan sesinin tonu değişince, laptopta fanın olduğu yere üstten vurunca ses kesiliyor. vurmayınca devam ediyor.

ses nasıl kesilir sorusunun cevabını da merak ediyorum ama sebebini daha çok merak ediyorum. durduk yere fana ne oluyor da ses çıkarmaya başlıyor? hafif vurunca o ses neden kesiliyor?

tozunu süpürgeyle iyice temizledim. macundan mı acaba?
0
diffarentiationation
(18.03.19)
vurunca kesiliyorsa, değiştirince tamamen kesilecektir. o fanı artık değiştirmelisin.
0
kratos
(18.03.19)
durduk yere degil de fanin soguttugu seyin isisina gore fanin hizi otomatik olarak kontrol ediliyor. belli bir derecenin altina dusunce de fan tekrar yavasliyor. zamanla fan mekanizmasi hizlaninca ses yapmaya basliyor. bir suru nedeni var. vidalar, mekanizmanin kendisi, tozlar vb.

vurunca sesin kesilmesi de bence fanin hizlaninca yerinden oynadigini dusundurdu. acip temizleyip tekrar yerlestirmek gerekebilir eger garanti dahilinde degilse.
0
tanaka
(18.03.19)
hocam
islemci is yapıyorsa fan cosar
vurma ama pc ye
vurma
0
kingcyrax
(18.03.19)
fan bozulursa
calismaz durur
islemci isinir
ve kapanır
o noktaya gelene kadar ellemene gerek yok
ses nasil kesilir
belli sıcaklıgın altında fan calistirma diyerek
bunu da programlayarak
0
kingcyrax
(18.03.19)
fan dönerken kendini ya da bişileri titretiyor ve ses çıkıyor muhtemelen. sen vurunca da o ses kesiliyor. titreyen şey fan üzerinde/içinde de olabilir pc içindeki başka bir parça da. açıkçası ne olduğunu kestirmek zor ama deneme yanılmayla bişiler yapılabilir tahminimce.
0
washe
(18.03.19)
O fanı değiştir muadili ile. Değiştirirken termal macunları da yenile.
0
bos gezenin bos ustasi
(18.03.19)
fandan gelen seslerin çeşitli sebepleri var. milindeki kayganlaştırıcının etkisini yitirmesi, fanın bi şeye takılması, parça kaçmış olması vs. ama muhtemelen sizdeki durumda ya fanda/çevresinde ufak bi çatlak vardı o zamanla büyüdü ve şimdi belirli hızların üzerine ses çıkarıyor. siz vurunca o çatlak yerine oturuyor. ya da titreşimler sebebiyle vidalardan biri gevşedi, fan yine hızlanınca ses çıkarıyor oradaki hareket sebebiyle, vurunca yine yerine dönüp bi süre ses kesiliyor.
0
ghilleinthemist
(18.03.19)
(6)

Kendi VPN Sunucumuzu Kurmak Mumkun mu?

bos gezenin bos ustasi
Selamunaleykum agalar. Ben simdi yurtdisinda torrent emikleyen bir kardesiniz olarak tirsiyorum. Turkiye'de validenin evi ustunden vpn kuramaz miyim kendime? Bir torrent olmus 90 dolar o kadar verecek olsam dvd sini alirim filmlerin dizilerin. Yani baktiklarinda beni Turkiye'de gorsunler ama ben som
Selamunaleykum agalar.

Ben simdi yurtdisinda torrent emikleyen bir kardesiniz olarak tirsiyorum. Turkiye'de validenin evi ustunden vpn kuramaz miyim kendime? Bir torrent olmus 90 dolar o kadar verecek olsam dvd sini alirim filmlerin dizilerin.

Yani baktiklarinda beni Turkiye'de gorsunler ama ben somurmeye devam edeyim. Mumkun degil mi boyle bir sey?
0
bos gezenin bos ustasi
(18.03.19)
digitalocean üzerinden kendi vpn'imi kurup, torrent kasıyordum. ta ki uyarı mailleri gelene kadar. indirdiğim torrentlere telif mailleri gelmiş ve onlarda bana uyarı olarak bu mailleri yollamışlardı. bak böyle böyle torrentten yasal olmayan telif içerikli dosyalar indiriyosun, indirme, götünden kan alırlar dediler. türkiyede olmama rağmen tırstım ve torrent indirirken kendi kurduğum vpn serverını kullanmayı bıraktım. kullandığım server hollandadaydı hatta.

türkiyede görünme olayına gelirsek istersen bi kere dene ama kullanacağın serverın policy'sini iyi okuman lazım. ben pek tavsiye etmiyorum yine de.
0
false pretension
(18.03.19)
Dostum mantığın güzel de en büyük sıkıntı Türkiye'deki upload hızlarının sürünüyor olması (bende 50 mbit paket için sanırım 2 mbit olması lazım). sabit IP için de mutlaka ek bedel ödüyorsun. ayrıca vpn'i sonlandıracağın şeyi (Bilgisayar, firewall vs) mutlaka 7 24 açık bırakman lazım ki uzaktan bağlanabilesin.

Yani teorik olarak mümkün, simetrik, upload'ı yüksek güzel bi bağlantı alıp, sabit IP arkasına koyulacak basit bir server işini görür. ya da daha güzeli put.io diye bir şey vardı hala var mı bilmiyorum.
0
roket adam
(18.03.19)
sorduğunuz şey değil ama torrent box uygulamaları / siteleri var.

Siz torrent'i ona besliyorsunuz o da size tertemiz download veriyor. Eduroam ile bile indirmişliğim var hiç sıkıntısı yok.

Tabi belli ücretleri var ama seed falan da ediyor sizin yerinize epey iyi bişe.
0
hedep
(18.03.19)
Bunun icin vpne gerek yokki, turkiyede bir makineyi acik birak ona insin oradan kafana gore kendine cekersin. Istersen teamviewer kullan istersen dropboxa cek ya da direkt baglanti kur file server gibi kullan.

Ama buranin uploadi kotu, interneti de pahali.
Tabi euro kazandigin icin hizli bir baglanti alabilirsin.
0
acemi
(18.03.19)
yurt dışında torrent işi riskli. binlerce yüro para cezası kitlerler. onun için vpn şart. digitalocean vs üzerine vpn kurmak torrent için uygun değil. parayı verip nordvpn alın.
0
kamile necaset
(18.03.19)
put.io +1+1
0
jugador
(18.03.19)
(1)

bir internet girişimine ortak

birtambirboludort
merhaba, kısa ve hızlıca:istanbul'da aklınıza gelebilecek her tipte tamirat, tadilat işleri ve ucuz nakliye için `tek elden` hizmet verecek (piyasadan talep toplama, armut vs benzeri değil) kalite ve teslimat garantili ekiplerle çalışılması esas olan bir girişim fikrim var.işin sadece internet sites
merhaba, kısa ve hızlıca:

istanbul'da aklınıza gelebilecek her tipte tamirat, tadilat işleri ve ucuz nakliye için tek elden hizmet verecek (piyasadan talep toplama, armut vs benzeri değil) kalite ve teslimat garantili ekiplerle çalışılması esas olan bir girişim fikrim var.

işin sadece internet sitesi kurulması ve ceo çalışmaları tarafı yapılacak ve ben bu işi kıvırabilirim diyen kişi bahsi geçen alt yapı ile ilgilenecektir.

aşırı amatör arkadaşlar değil (site açıp, tanıtım çalışmaları yapmak zor değil az çok bizden iyi anlayan birine ihtiyacımız var)

dediğim gibi bu bir girişim fikridir, ilgilenen arkadaşlar mesaj atabilirler.
0
birtambirboludort
(17.03.19)
mesaj gönderdim
0
tamamhosdiyonda
(17.03.19)
(2)

instagram'da yarismaya katilanlarin takibi

tabudeviren
- gonderiyi begen- sayfayi takip et- uc arkadasiniz etiketlegibi sartlari olan yarismalarda, bunu nasil dogruluyorlar?bi yarisma duzenleyen hesaplara ozel arabirim mi var mi? veya harici yazilim?ve isimleri nasil topluyorlar?
- gonderiyi begen
- sayfayi takip et
- uc arkadasiniz etiketle

gibi sartlari olan yarismalarda, bunu nasil dogruluyorlar?
bi yarisma duzenleyen hesaplara ozel arabirim mi var mi? veya harici yazilim?
ve isimleri nasil topluyorlar?
0
tabudeviren
(16.03.19)
beğenenleri ve arkadaşını etiketleyerek commentleyenleri zaten liste olarak alabiliyorsunuz. aynı şekilde sayfayı takip edenleri de.

sonrası random kişi seçme.

www.kodvizit.com
0
ocanal
(16.03.19)
web üzerinde bir çok site var commentleri listeleyen. en az 3 kişi etiketlenmiş mi, etiket harici başka bir yazı girilmiş mi vesaire bunları belirleyebiliyorsun filtrede. sonra bunu sana excel olarak gönderiyor, sen de seçiyorsun o listeden.
0
zontican
(17.03.19)
(2)

photoshop ile ilgili

a man alone
siyah beyaz bir fotoğrafı window foto. görüntüleyicisi ile açınca photoshop a göre daha koyu çıkıyor. gözle görülen bariz bir fark var.photoshop, fotoğrafı neden açık tonlarda gösteriyor?
siyah beyaz bir fotoğrafı window foto. görüntüleyicisi ile açınca photoshop a göre daha koyu çıkıyor. gözle görülen bariz bir fark var.

photoshop, fotoğrafı neden açık tonlarda gösteriyor?
0
a man alone
(16.03.19)
fotoğrafın renk paleti cmyk'ya ayarlı olabilir. "görüntü > mod > rgb" yoluyla rgb'ye ayarlarsanız dijital baskı ve ekranlarda görünmesi gerektiği gibi gözükür.
0
massayidonatello
(16.03.19)
Cmyk-rgb kalibrasyonu ile alakali olabilir
0
karpuzpeynirekmeksu
(16.03.19)
(2)

Ram ve Anakart konusunda uzman görüşü gerek

semenderr
anakart özelliklerinde şöyle bir ibare var;"Dual Channel DDR4 Memory Technology- 2 x DDR4 DIMM Slots- AMD Ryzen series CPUs (Pinnacle Ridge) support DDR4 3200+(OC) / 2933(OC) / 2667/2400/2133 ECC & non-ECC, un-buffered memory*- AMD Ryzen series CPUs (Summit Ridge) support DDR4 3200+(OC) / 2933(OC) /
anakart özelliklerinde şöyle bir ibare var;

"Dual Channel DDR4 Memory Technology
- 2 x DDR4 DIMM Slots
- AMD Ryzen series CPUs (Pinnacle Ridge) support DDR4 3200+(OC) / 2933(OC) / 2667/2400/2133 ECC & non-ECC, un-buffered memory*
- AMD Ryzen series CPUs (Summit Ridge) support DDR4 3200+(OC) / 2933(OC) / 2667/2400/2133 ECC & non-ECC, un-buffered memory*
- AMD Ryzen series CPUs (Raven Ridge) support DDR4 3200+(OC) / 2933/2667/2400/2133 non-ECC, un-buffered memory*
- AMD 7th Gen A-Series APUs support DDR4 2400/2133 non-ECC, un-buffered memory*
- Max. capacity of system memory: 32GB**
- 15μ Gold Contact in DIMM Slots"

şimdi bu anakartın kaç mhz ram desteği var?? OC yapmayacağım. işlemci 2200g olacak.
0
semenderr
(16.03.19)
Anakartın sitesinde test edilmiş uyumlu ramler vardır ordan seç beğen al
0
washe
(16.03.19)
Oc yazanlar taktığında o MHz ile otomatikman çalışmaz. Bios'tan girip tanımlı ram profilini kullanarak o hıza çıkartırsın. Basit bir işlemdir, nete chipsetini yaz ram overclock yaz çıkar mesela b350 ram overclock yaz youtube'da göreceksin nasıl yapıldığını.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.03.19)
(21)

Koblonet modem karmaşası Yardım Lütfen

nemrut kafasi
Merhaba,Yaklasik 10 senedir adsl vdsl kullaniyorum. Yeni evimde kablonet sistemi oldugunu ogrendim. Kablonetle gorustugumde; 100 mb ve aksam 25 mbit tarifesini sececegim. Modem sikintisi oldugunu ilettiler. Acikcasi adsl ve vdsl de yillarca sikinti cektigimden elimde tplink archer vr600 ac destekli
Merhaba,
Yaklasik 10 senedir adsl vdsl kullaniyorum. Yeni evimde kablonet sistemi oldugunu ogrendim. Kablonetle gorustugumde; 100 mb ve aksam 25 mbit tarifesini sececegim. Modem sikintisi oldugunu ilettiler. Acikcasi adsl ve vdsl de yillarca sikinti cektigimden elimde tplink archer vr600 ac destekli guzel bir modemim var niyetim bu modemi router haline getirip kaliteli ve sikintisiz kablolu kablonet modemi alip buna router olarak eklemek.
Kablonet modem arastirirken adsl vdsl gibi cesit olmadigini ve cok enterasan olaylar oldugunu gordum:) eski kotu modemlere 300 isteyen var letgoda :)
Arastirdigimda;
Zoom 5370
Arris sbg6580
Sb8200
Arris sb6141
Netgear cm600
Netmaster cbc-382d1 (eski model)
Motorola sb6120
Motorola 8121 (eski model)

Gibi bir cok alternatif buldum.

Bu alternatifler arasinda çoğunu tr de bulmak zor. Bu modemler arasinda kablolu olarak rahatca kullanacagim(sonradan router ekleyecegimden kablolu modem istiyorum) modem tavsiyesi ne olur ? Kesinti yasamayacagim hiz dususu olmayan calistirip unutacagim en performans cihazi hangisi olur (tabi temin etmeside kolay olursa sevinirim)
Yorumlariniz ve bilgileriniz altin kadar degerli cok tesekkurler.
0
nemrut kafasi
(16.03.19)
docsis 3.0 olması şart. o nedenle netmaster elendi. türkiye'de temin etmesi kolay kablo modem yok. varsa ben bilmiyorum. amazonda vs. var ama türkiye'de çalışır mı bilmiyorum.
0
sutlu nescafe
(16.03.19)
Netmaster cbc-382d1 docsis 3.0 zaten.
0
jugador
(16.03.19)
kusura bakma ama;

www.sahibinden.com

www.sahibinden.com

paşa paşa bu iki modelden birisini alman gerekiyor. saydıklarından birisini deneyip kullanmış birisi varsa söylesin ama onları alırsan ve çalışmazsa elinde kalma ihtimali var. kablonet sana modem satsa zaten hemen hemen bu fiyatlara satacaktı. en son 200-300 liraya satıyorlardı.

şahsen ben 2. linkteki modemi köprü (bridge) modunda asus rt-ac88u ile kullanıyorum. wi-fi performansı kötü bu modemin ebet, sen zaten router'la kullanacaksın.

ek olarak listede verdiklerine de hemen hemen bu paraları vereceksin. araştır biraz, 150 lira civarına bulabilirsin tahminimce.

hatta al;

www.sahibinden.com
0
washe
(16.03.19)
ben de washe'nin paylaştığı ikinci linktekini kullanıyorum, 3-4 yıl falan oldu şimdiye kadar modem stabilitesi ile ilgili sorun yaşamadım. dediğiniz konfigürasyonda sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. 100mbps ile de kullandım, sorun çıkarmadı. şu anda da 50mbps kullanıyorum.
evet kablosuz performansı iyi değil ama yerden yere vurmaya gerek yok, şebekelerin temin ettiği modemlerin neredeyse hepsi bu ayarda zaten. iyi ararsanız temiz bir ikinci el nispeten uygun fiyata bulursunuz.
0
gkhncnzdgn
(16.03.19)
Docsis 3.0 zaten olmazsa olmaz.. onu yazmadim bile
Zoom 5370
Arris sbg6580
Sb8200
Arris sb6141
Netgear cm600
Netmaster cbc-382d1 (eski model)
Motorola sb6120
Motorola 8121 (eski model)
Bu siraladiklarim aslinda kablonetin destekleyebilecegi modelleri baya arastirdim ama iste bulmak sikinti
Ustteki arkadasin belirttigi eski model netmaster cbw383z4 modeli hem isinma sorunu alan hem de internetteki kullanicilarin illallah ettigi modemlerden biri olarak gorunuyor.

Desteginiz ve yorumlariniz altin gibi.. bu alana cok yabanciyim.
0
🌸nemrut kafasi
(16.03.19)
Netmaster’in infinity 401 modeli yeni seri sanirim bu modeli kullanan var mi ?
0
🌸nemrut kafasi
(16.03.19)
netmaster cbw383z4 kullanıcısı olarak ısındığını görmedim. kablosuz performansı tartışılır ama ısınmıyor. bu arada jugador doğru demiş. ben yanlış okumuşum özellikleri.
0
sutlu nescafe
(16.03.19)
Ben de ısındığını görmedim. Ek olarak modemlerin ısınmasında sorun yok. Benim bahsettiğim Asus Routerın işlemcisi yaz aylarında 85-86 derecelere çıkıyor ki doğal olanı bu o işlemci için. Maksimum sıcaklığı 130 derece. Zaten asıl yükü kendi routerına vereceksin. Al dediğimi köprü moduna alıp WiFi ı kapat oldu bitti. Yerini bile unutursun
0
washe
(16.03.19)
Kablonette modemler cok kanalli baglanti yapiyormus kanallar cok olunca daha fazla kanaldan baglanti alabiliyormus arris in modeminde gordum ornegin tr de kullanan insanlarda var bu cok kanaldan. arris sb8200 dedigim model ama malesef bulamiyorum tr satisini
0
🌸nemrut kafasi
(16.03.19)
cbw383z4'ü ben de uzun süredir kullandım. ailemin evinde mevcut hala kullanılıyor. ısınması var mı yok mu bilmem ama 8-10 senedir bizde cihaz ve bir sorun yyok.

alt kata da zyxel'i acces point olarak bağladım iki katı 5-6 senedir sıkıntısız götürüyor. wifi iyi değil diyorlar evet ama çok çok da kötü değil.
0
jugador
(16.03.19)
vaktin varsa sıraya gir modem kiralamak için fakat 6 ay bekleyen komşum var. :) kiralık modemim arıza yaptı ve yeni modem olmadığı için ellerinde, modemsiz kaldım. sıfır fiyatı 450 olan modeme 400 lira fiyat çeken dangalaklardan sakın modem alma. geçen urun.n11.com bunu aldım. satıcısı netmaster, n11 üzerinden satıyor. ürün sorunsuz geldi ve çekim gücü gayet iyi. 5ghz ile çok işin olmayacaksa 3+1 evde sorunsuzca takılırsın 2.4 ghz ile.
0
veri
(16.03.19)
Siraya girmek mesele degil verdikleri modem asiri dandik. Ben acikcasi 32 kanalli ve upload frekans araligi 5-85 mhz olan bir cihaz ariyorum ama bulamiyorum...
0
🌸nemrut kafasi
(16.03.19)
" Ben acikcasi 32 kanalli ve upload frekans araligi 5-85 mhz olan bir cihaz ariyorum ama bulamiyorum" çok boş şeylerle uğraşıyorsun. DOCSIS dediğin teknolojide download ve upload kanalları olur. ne kadar çok kanal olursa o kadar hızlı download/upload hızın olur. mevcut durumda kablonet en fazla 100 mbit internet veriyor ve bunun için docsis 3.0 desteği olan bir modeme ihtiyacın var. fazlası değil. zaten daha fazlası docsis 3.1'e giriyor ve onun modemleri daha da pahalı.

5-85 mhz'yi nerden okudun bilmiyorum ama kablonet o frekansları kullanmıyorsa elinde patlar.

ben de dahil insanlar sana ihtiyacın olan şeyi önerdik. hem millet 300 lira istiyor diye laf ediyorsun hem de çok daha pahalı şeylere göz dikiyorsun.

verdikleri modemi zaten kullanmayacağını kendin söylüyorsun. altı üstü köprü moduna alacaksın ve tplinkle devam edeceksin. o modem koaksiyel kabloyla gelen sinyali ethernet kablosuna çevirecek. bu kadar.

www.vatanbilgisayar.com

1500+ liralık router kullanıyorum ve önünde netmaster'ın senin dediğin dandik bi modemi var. kendi işim + hobim olduğu için bu kadar para gömdüm buna. sence beni bir şey için engelliyor olsa o netmaster modemi kullanır mıyım?
0
washe
(16.03.19)
verdikleri en son modemin teknik özellikleri burada.
Understanding Specifications, Standards, and Firmware
The following list provides the features and specifications of the EVW32C.
Interfaces and Standards
 Cable: F-Connector, female
 LAN: 4 10/100/1000 Mbps RJ45 ports, auto-sensing MDI-X
 Telephony: 2 RJ-11 ports, PacketCable and EuroPacketCable 1.0/ 1.5/2.0
compatible, SIP RFC3261
 1 USB 2.0 host port
 DOCSIS 3.0 and EuroDOCSIS 3.0 certified
 CE, EuP, RoHS, WEEE
Downstream*
 Frequency Range: 108MHz ~ 1002MHz, capture bandwidth: 1GHz
 Modulation: 64 / 256 QAM
 Channel Bandwidth: 8 MHz
 Maximum Data Rate per Channel (up to 24 channels): EuroDOCSIS = 41.71 Mbps
(64 QAM), 55.62 Mbps (256 QAM)
 Total Max Bandwidth (24 Channels): EuroDOCSIS = 1029 Mbps
 Symbol Rate: 6.952 Msps (EuroDOCSIS)
 RF (cable) Input Power (one channel): -17 to +17dBmV
 Input Impedance: 75 Ω
Upstream*
 Frequency Range: 5MHz ~ 85MHz (EuroDOCSIS), 5MHz ~ 42MHz (DOCSIS),
optional 5 to 65MHz upstream
REAR PANEL
LED Color Description
ETHERNET
1-4
Green/
Orange
On Green – An Ethernet device is connected to the device at 1000 Mbps speeds (Gigabit
Ethernet).
On Orange – An Ethernet device is connected to the device at 10/100 Mbps speeds.
Flashes (in Green or Orange) – When data is being passed between the cable modem
and the connected device.
The Ethernet ports are used to connect Ethernet devices
such as computers, gaming consoles, and/or routers/hubs
to the EVW32C using RJ-45 cables. Each Ethernet port
on the back panel of the device has an LED to indicate its status when an Ethernet
device is connected.
Ubee Interactive Understanding Specifications, Standards, and Firmware
Ubee EVW32C Advanced Wireless Voice Gateway Subscriber User Manual • March 2017 9
 Modulation A-TDMA: QPSK, 8, 16, 32, 64QAM, S-CMDA: QPSK, 8, 16, 32, 64,
128QAM
 Data Rate: 0.32 to 30.72 Mbps per channel (8 channels)
 Symbol Rate: 160, 320, 640, 1280, 2560, 5120 Ksps
 RF (cable) Output Power (single channel): TDMA: +17dBmV to +61dBmV, SCDMA: +17dBmV to +56dBmV
 RF (cable) Output Power per channel (2 channels bonded): TDMA: +17dBmV to
+58dBmV, S-CDMA: +17dBmV to +53dBmV
 RF (cable) Output Power per channel (3 or 4 channels bonded): TDMA: +17dBmV
to +55dBmV, S-CDMA: +17dBmV to +53dBmV
 RF (cable) Output Power per channel (5 or 8 channels bonded): TDMA: +17dBmV
to +52dBmV, S-CDMA: +17dBmV to +53dBmV
*Actual speeds vary based on factors such as network configuration and service tier.
Security and Network
 Supports multiple SSIDs per radio, with dual band concurrent radios.
 5GHz band = 802.11a/b/g/n/ac compliant with link speeds up to 1300 Mbps, 3
Tx and 3 Rx antennas
 2.4GHz-band = 802.11a/b/g/n compliant with link speeds up to 300Mbps, 2 Tx
and 2 Rx antennas
 802.11ac Beam Forming focuses the signal toward each client, contracting the
transmission so more data reaches targeted device
 DHCP client/server, static IP network assignment, RIPv1/ v2, Ethernet
10/100/1000 BaseT, full-duplex auto-negotiate functionality, IPv4 and IPv6 support
 NAT Firewall, MAC/IP/port filtering, parental/access control, stateful packet
inspection (SPI), DoS attack protection, WPS (PIN and PBC)/ WPA/ WPA2/ WPAPSK & 64/128-bit WEP encryption, WMM, 802.11e
 UPnP/DLNA
 VPN pass-through and end-point support (IPSec/L2TP/PPTP), TACACS or
RADIUS authentication
Voice
 PacketCable and EuroPacketCable 1.5 (NCS) and 2.0 (IMS/SIP)
 Ring Voltage: 270 VAC, pk-pk (tip ring), Line Voltage Onhook: -48 Volts, Loop
Current: 20mA / 41mA, Ring Capability: 2K ft., 5REN, Hook State: Signaling Loop
Start
 Audio codecs: G.711. G.722, G.723, G.726, iLBC, BV16, G.728
 Caller ID basic and extended CLASS features
 DTMF Tone Detection, T.38 FAX Relay (G.711), Echo Cancellation (G.168) /
Silence Suppression, Voice Active Detection and Comfort Noise Generation
 Modem support
 RTCP XR
Device Management
 Web-based user interface
 SNMP v1, v2c, v3

hem ucuz hem iyi diye birşey yok. upstream için niye bu kadar ince eleyip sık dokuduğunu anlamadım. parasını bastırsan bile en fazla 20mbit upload alabilirsin. bu hızıda kendi verdikleri modemle alabilirsin. senin dediğin arris modem 600-700e geliyor. washe'nin verdiği 80 liralık netmasterı alıp geç. arkasınada istediğin routerı bağla.
0
sutlu nescafe
(16.03.19)
ben de dahil insanlar sana ihtiyacın olan şeyi önerdik. hem millet 300 lira istiyor diye laf ediyorsun hem de çok daha pahalı şeylere göz dikiyorsun.
Washe kardesim sakin haklisin rahat batio bazen ama iste insan takintili olunca iyi bir sey bulabilirmiyim diye.. kablonetin infinity modeli en cok kanalli olan sanirim ondan bulursam onu alacam sanirim kablonet suan 28 kanal veriyor ve 100 mbit icin inan 28 kanal gerekiyor..
0
🌸nemrut kafasi
(16.03.19)
memnun olunmayan netmaster ile 100mbit aldım.
0
sutlu nescafe
(16.03.19)
ne yaparsan yap :)
0
washe
(16.03.19)
Neden sinirleniyorsunuz ki sorma sebebim internette insanlarin turkiyedeki cihazlara sikayet ustune sikayet yazmasi adsl de boyle seyler yok frekanslar ve bantlar cesidi degisiyor teknik bilgi sahibi icin soruyorum
0
🌸nemrut kafasi
(16.03.19)
yazdıklarımızı okuyor musun sen? gerçekten? sonra niye sinirleniyorsun diyorsun.

bak kardeşim kendin yazmışsın. " tplink archer vr600 ac destekli guzel bir modemim var" ben de sana 3 kez ne dedim? bulabildiğin en ucuz docsis 3.0 modemi alacaksın, onu bridge moduna alıp wifi'ı da kapatıp tplink ile devam edeceksin. kalan her şey "önemsiz". köprü moduna aldığında netmaster arayüzüne dahi erişemiyorsun. kenarda ışıklı bir kutu olacak o sadece.

3 kez sana söyledim bunu bu dördüncü. hala yok bilmem kanal cart curt.
0
washe
(16.03.19)
Tamam kardesim sagol tavsiyen icin planima aldim baska planlarda dusunmek istiyorum ben musadenle baska yorum yapan insanlarin yorumunu gormek istiyorum.
0
🌸nemrut kafasi
(16.03.19)
infinity 401 veya diğer modemleri denemedim, açıkçası ihtiyaç duymadım.
sadece cbw-383z4 ile, herhangi bir router bağlamadan uzun süre 100mbit (kablolu+kablosuz) kullandım, ne upload ne download ne de herhangi bir stabilite sorunu olmadı, verebileceği tüm kapasiteyi aldım. ki emin olun fark ederdim, işim gereği günün en az 9-10 saati aktif olarak internetteyim. takıntılı davranmaya gerek yok, ben de biraz araştırdım, eldekilerin en mantıklısı bu. ısınma sorunu yok, ikinci elde fiyatı nispeten uygun.
dediğiniz modemlerden birini aldığınızda çalışırsa ne ala, uymazsa netmaster'lardan daha büyük sıkıntı.
washe & sutlu nescafe +1
0
gkhncnzdgn
(18.03.19)
(6)

Anne sorusu: Robot süpürgeler yerdeki uzun saçları temizleyebiliyor mu?

windows95
Kullananlardan yorum bekliyoruz tşk.
Kullananlardan yorum bekliyoruz tşk.
0
windows95
(16.03.19)
evet.
0
washe
(16.03.19)
Washe alete dolanmıyor mu bu saçlar, nasıl temizliyor?
0
🌸windows95
(16.03.19)
4+1 evin kapıları açık olan tüm odalarının her tarafını (masa altı, yatak altı vs) dolaşıyor mu bunlar?
0
kibritsuyu
(16.03.19)
şarjının yettiği kadar ve o odaya girme demediğin sürece (özel bir bantları var. odanın kapısına çekersen oraya girmez) heryeri dolaşır. diyelim ki şarjı azaldı ama 1 oda daha var. bazı modeller şarj için ana üniteye dönüp, şarj olduktan sonra kaldığı yerden devam eder.
0
sutlu nescafe
(16.03.19)
irobot sahibiyim. saçlar çok fena dolanıyor. hep temizlemek zorunda kalıyorum :(
0
false pretension
(16.03.19)
Evet ama sonra biri de robotu temizlemeli
0
photo85
(16.03.19)
(3)

tor browser

dieselsingle2
tor ile .onion'lu adresten bir dosya indirdim. ip adresim vs takip edilebilir mi?
tor ile .onion'lu adresten bir dosya indirdim. ip adresim vs takip edilebilir mi?
0
dieselsingle2
(16.03.19)
exit node değilsen takip edilmemesi lazım. ancak emin değilim
0
s0phiesw0rld
(16.03.19)
Türkiye'de seni bulabilecek bir devlet dairesi düşün. Düşünemedin dimi. Yok çünkü.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.03.19)
Biraz zor veya imkansız. Meşakkatli bir iş. "İmkansız" dememin sebebi, her TOR çıkış düğümü (exit node) ve röle (relay) sunucunun günlük kaydı (log) tutmaması. İki röle (relay) sunucunun ardından çıkış düğümü (exit node) ile işlem yapıyorsun. Basit bir mantık. Aklına takılan sorular varsa sorabilirsin.
0
gizlen.ru
(16.03.19)
(1)

Superbox 4.5g dns degistirme

rahmi pinkfloydoglu
Arayuzden de degistirsem ag baglantilarindan da degistirsem degisen birsey olmuyor. Vpn kursam o da yavas oluyor. Nasil cozerim bu isi?Modem huaweinin linkteki modelihttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQjWEXF9Ok_LYk9CqO71fCqiAyCa544dwV4ZzCDnlbgWan-cv95
Arayuzden de degistirsem ag baglantilarindan da degistirsem degisen birsey olmuyor. Vpn kursam o da yavas oluyor. Nasil cozerim bu isi?

Modem huaweinin linkteki modeli

encrypted-tbn0.gstatic.com
0
rahmi pinkfloydoglu
(16.03.19)
Yasaklı siteler içinse dns ile girme olayı kaltı artık dns blokajı var, amacınızı söylerseniz daha rahat yardımcı olabiliriz
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(17.03.19)
(7)

Kazada motor yağının akması

kirmizi baslikli mario
Geçenlerde kaza yaptım serviste yapılıyor araç. Ama servisteki adam diyor ki kazadan sonra motoru kapatmadıysan yağsız çalışacağından dolayı ekstra bi 15 bin daha masraf çıkar. Ben kapatıp kapatmadığımı şoktan hatırlamıyorumAraba dizel ve otomatik vites. Hava yastıkları açılan arabanın dörtlüleri bi
Geçenlerde kaza yaptım serviste yapılıyor araç.

Ama servisteki adam diyor ki kazadan sonra motoru kapatmadıysan yağsız çalışacağından dolayı ekstra bi 15 bin daha masraf çıkar. Ben kapatıp kapatmadığımı şoktan hatırlamıyorum

Araba dizel ve otomatik vites. Hava yastıkları açılan arabanın dörtlüleri bile yakmasına rağmen salak gibi har har har motoru çalıştırmaya devam edecek olması pek akıl karı gelmiyor açıkçası. Adam beni mi kandırıyor acaba?
0
kirmizi baslikli mario
(16.03.19)
Kandırıyor olabilir. Avrupa'da arabadan anlamayan tipler kilometrelerce yağsız kullanıyor arabayı. Kısa süre yağsız çalıştı diye motor bloğu tamamen kullanılmaz hale gelmez. Turbo bozulabilir dicem o da rölantide çalışmıyor zaten.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.03.19)
arac o durumda motoru stop etmez. detayini bilmiyorum hararet yukselince de mesela koruma amacli stop edebilir ama etmiyor. yani siz kapatmadiysaniz motor stop etmemistir.


ancak zaten kazada sabit duran aracin motoru rolantide ve karterdeki yag da 1 saniyede bosalmaz. bahsedilen tamirci pek iyi niyetli omayabilir. ama dedigi de dogru yagsiz calisan bir motor buyuk risk altinda kalir.

not:buyuk darbe aldiginda motora giden yakiti kesen bir sistem var ama her kazada yakiti kesmeyebilir.
0
orpheus
(16.03.19)
Kazada araclar yakiti keser, benim 1999 model arabada bile vardi bu olay. Ama o sistemin de beyni bulaniyor tabi bazi kazalarda.
0
acemi
(16.03.19)
kazadan sonra arabanın yağı ne oldu, nasıl oldu da motor yağsız kaldı anlam veremedim. motor genleşme kabı kırılır susuz kalır filan anlarım da motora çekiçle filan dalsan bile o yağı çıkarman pek söz konusu değil. altında tapası var onu açman gerekir ama o da öyle kazada basitçe açılacak bi bişey değil.

bana sorarsan usta sana kazığı atacak fakat bu işten anlıyo musun onu deniyo. kaza anında aracın yağının dökülüp yağsız çalışması çok anlamlı gelmedi.

bu arada arabayı yağsız şekilde kullanan kişi kim? hani yağsız çalıştı filan demişsinya ondan soruyorum.
0
johnnie w lker
(16.03.19)
Kazada karter delinebilir motor yağı boşalır ancak o kadardan çok bir şey olmaz sonuçta tapagaz çalışmadı.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.03.19)
Araç ne hocam. Kaza olduktan sonra zaten araba stop eder istesende çalıştıramazsın. Clio da bile var bu özellik
0
goodman
(16.03.19)
Karter deposu delindiyse yagin tamamen bosalana kadar arac belli bir sure calisir sikintisiz. Airbag patladiysa yani aracin mantiken stop etmesi, motoru durdurmasi gerekiyor. Masrafin 15 bin oldugu dusunuldugunde yetkili serviste yaptirmiyorsan aracinin iyi bir model oldugunu varsayarak problem cikmaz diyorum.

Benzer durum benim de basima geldi, 2-3 sene once polo dizel aracimda kasiste karteri patlatmistim. Motor yagsiz calistiysa 5 bine patlar muhabbeti yapmislardi seninkine benzer. Nihayetinde bir sey olmadi. Ve ben park yerinden tamamen yagsiz(ertesi gun) calistirip stop ettirip 4-5 defa bi 30 metre araci inatla goturmeye calismistim, ne olduguna anlam veremeyip.

Cok gecmis olsun. Oto tamircilerine cok guven olmuyor, dikkat etmek lazim.
0
karpuzpeynirekmeksu
(16.03.19)
(1)

youtube link'lerini topluca spotiyf playlist'e dönüştürmek

panamera
Merhaba,"Gitar solosuyla yardıra yardıra biten parçalar" başlığını incelerken şu entry'yi gördüm. https://eksisozluk.com/entry/46003840bu entry'deki şarkılardan kolayca spotify playlist yapılabilir mi?bir kaç convertor buldum ama spotify sign-in istediği için bulaşmak istemedim.Teşekkürler
Merhaba,

"Gitar solosuyla yardıra yardıra biten parçalar" başlığını incelerken şu entry'yi gördüm.

eksisozluk.com

bu entry'deki şarkılardan kolayca spotify playlist yapılabilir mi?
bir kaç convertor buldum ama spotify sign-in istediği için bulaşmak istemedim.

Teşekkürler
0
panamera
(15.03.19)
sign isteği istemesi normal çünkü direk olarak sahipsiz playlist yapılamıyor diye biliyorum. ben yapmıştım ama siteyi unuttum.
0
false pretension
(15.03.19)
(1)

Android icin derleyici onerisi?

ceann deas
Android studio haric derleyici onerisi olan var mi? Windows bilgisayarda kullanilacak.
Android studio haric derleyici onerisi olan var mi? Windows bilgisayarda kullanilacak.
0
ceann deas
(15.03.19)
Fremeworke baglanacak, 3 plaintext 2 butondan olusan basit bir uygulama yazilacak.
0
🌸ceann deas
(15.03.19)
(4)

Yazılım firması isim önerisi?

kvlknctk
Sayın değerli ekşiduyuru gezginleri, 1-2 hafta içerisinde bir yazılım ofisi açmış olacağım. hedeflerim büyük yapmak istediğim çok şey var. benimle çalışacak yazılımcılar ararken diğer yandan yazılım firmasının ismini ne koysak diye düşünür durumdayım. size sormadan da geçmek istemedim. eğer bir yazı
Sayın değerli ekşiduyuru gezginleri, 1-2 hafta içerisinde bir yazılım ofisi açmış olacağım. hedeflerim büyük yapmak istediğim çok şey var. benimle çalışacak yazılımcılar ararken diğer yandan yazılım firmasının ismini ne koysak diye düşünür durumdayım. size sormadan da geçmek istemedim. eğer bir yazılım firması kuracak olsaydınız ismini ne koyardınız?

teşekkürler.
0
kvlknctk
(15.03.19)
CODEX
YZLM
0
VIPCH
(15.03.19)
codex güzel isim fakat domainler dolu. codexyazilim.com codexsoftware.com
0
🌸kvlknctk
(15.03.19)
Bilimkurgu isimler yerine basit ve Türkçe bir isim olabilir. Teknoloji ve yazılımın hayatımıza daha yayılacağını varsayarak, daha genel kitlenin de dikkatimi çekecek bir isim yani. Bir tane gördüm Çözüm Yazılım yazıyordu mesela.
0
heidi'nin dedesi
(15.03.19)
kuzenimyazmış :)
0
since1907
(15.03.19)
(1)

word yardımı

prasinos
https://s1.eksiup.com/5a5dc393c329.pnginternette aradım mamafih bulamadım. wordde tab boşluklarını noktayla doldurmak istiyorum ancak salkım saçak duruyor. bunu güzel güzel nasıl yaparım acep?
s1.eksiup.com

internette aradım mamafih bulamadım. wordde tab boşluklarını noktayla doldurmak istiyorum ancak salkım saçak duruyor. bunu güzel güzel nasıl yaparım acep?
0
prasinos
(15.03.19)
"..." yerine "…" kullanacaksınız ve kelimeden sonra tab yapıp öyle başlayacaksınız … koymaya.

Örnek;

Elma sirkesi ………………………………… X TL
Meyan kökü ………………………………… Y TL
Probiyotik ………………………………… Z TL
Kaya şekeri ………………………………… T TL

EDİT: Buradan yapınca tab işe yaramadı ama anlaşılmıştır umarım.
0
gonion
(15.03.19)
(5)

Windows 10 Yasal Key

liberal
https://eksisozluk.com/ucuza-satilan-windows-10-keylerin-yasal-olmamasi--5970708Okuyunca aklıma geldi, MediaMartk'tan PC aldım, içine de orijinal Windows yüklettim herhangi bir şifre vermediler önceleri kasaya yapıştırıyorlardı.Benim bu pc boşa çıktı diyelim, ben windowsu başka bilgisayara kurmak is
eksisozluk.com

Okuyunca aklıma geldi, MediaMartk'tan PC aldım, içine de orijinal Windows yüklettim herhangi bir şifre vermediler önceleri kasaya yapıştırıyorlardı.

Benim bu pc boşa çıktı diyelim, ben windowsu başka bilgisayara kurmak istersem nasıl yasal keye kavuşabilirim?
0
liberal
(15.03.19)
google'da arat, mevcut windows 10 key'ini gösteren programlar vardır illaki. o key'i sağlam bi yerde saklarsın
0
washe
(15.03.19)
windows 10 anahtarı biosa mı ne yüklü geliyor bildiğim kadarıyla. ya da anakarta eşleştiriliyor. anahtarı bulup yeni bilgisayara girsen bile çalışmama ihtimali var. microsoftu arayıp yeniden etkinleştirme yaptırman gerekebilir.
0
sutlu nescafe
(15.03.19)
2017 eylülde n11'den aldım bi key. o zamanki masaüstü pc'im ile kullandım. onu değiştirdim yakın zamanda. aynı key'i şu anki masaüstü pc'imde de kullandım ve aktifleşti.

sutlu nescafe'nin dediği gibi de olabilir. yani benim key'im transfer edilebiliyordur ama başka key sadece tek bir pc (anakart, bios etc.) ile kullanılabiliyordur.

açıkçası n11 ve benzeri yerlerde çok ucuza key bulunuyor ve bi süre sonra key kara listeye alınsa ya da başka pc'de kullanılamıyor olsa bile şahsen ben üzülmem o para için, gider yenisini alırım :)
0
washe
(15.03.19)
Sütlü nescafe+1
Laptoplarda bioas gömülü gelir o key ve o donanım ile kullanılır ve lisanslanır. O keyi başka şekilde kullanamazsın.
0
karacigerim vur kadehlere
(15.03.19)
@washe, 50-60 tl versem ben de üzülmem ama orijinal diye toplama bilgisayardan epey bir fazlaya geldi. Orijinal lisans parası neyse onu ödedim.
0
🌸liberal
(18.03.19)
(7)

oyun için laptop

izmirlimuh
iş için aldığım dell laptop ekmeğini yedi.Yenilemem gerekiyor.monster yada msi fln gibi bir tercih yapmam gerekiyor.assassin's creed serisini(origins-odyssey)rahatlıkla oynayabileceğim bir laptop seçmem lazım.Fiyat ve kalite için deneyimi olanlar paylaşırsa memnun olurum.
iş için aldığım dell laptop ekmeğini yedi.Yenilemem gerekiyor.
monster yada msi fln gibi bir tercih yapmam gerekiyor.
assassin's creed serisini(origins-odyssey)rahatlıkla oynayabileceğim bir laptop seçmem lazım.Fiyat ve kalite için deneyimi olanlar paylaşırsa memnun olurum.
0
izmirlimuh
(15.03.19)
me se i
0
sutlu nescafe
(15.03.19)
Bütçe belirtirseniz yardımcı olalım. Markadan modele göre değişir. Monster, msi, asus rog bunlar iyidir.
0
karacigerim vur kadehlere
(15.03.19)
www.monsternotebook.com.tr

fiyat aralığı vermemişsin. bence bu ürün ideal
0
washe
(15.03.19)
fiyat aralığı 5-7 bin lira
0
🌸izmirlimuh
(15.03.19)
valla 5-7 arasına gtx 1050 ti ve 1050 var genelde. aşağıdaki iki link de aynı ürün.

www.hepsiburada.com

www.monsternotebook.com.tr

biraz daha dişini sık bişi yap bunu al. 1050 ve 1050ti ölmüş bitmiş kartlar. en azından 1060 olan bi laptop almaya çalış :/

www.monsternotebook.com.tr

bu var bi de. üsttekinden farkı m2 değil normal ssd'si var ve boyutu daha büyük. bu da olabilir ama şahsen bence ilkini alıp daha sonra 1 tb falan normal hdd eklenebilir.
0
washe
(15.03.19)
6800e gtx1060 ekran kartli aletler var.
www.epey.com
www.epey.com
0
karacigerim vur kadehlere
(15.03.19)
Ha diyorsan fiyat performans aleti olsun para önemli: www.epey.com
Gtx1050ti var üzerinde 4800tl, sen de ssd alırsın m2 nvme cillop olur.
0
karacigerim vur kadehlere
(15.03.19)
(3)

bilgisayarımda efs 'li dosya varmış

captainobvious
şirketin it departmanından aradılar, sonra bilgisayara bağlanıp bir şeyler aradı, ama bulamadı. ne oluyor dedim, üzerinde çalışıyoruz dedi. ne oluyor? ben ne yapmış olabilirim?not: internetten baktım microsoft'un dosya şifreleme sistemi efs. bazı virüsler undetected kalmak için kullanıyorlarmış. ama
şirketin it departmanından aradılar, sonra bilgisayara bağlanıp bir şeyler aradı, ama bulamadı. ne oluyor dedim, üzerinde çalışıyoruz dedi. ne oluyor? ben ne yapmış olabilirim?

not: internetten baktım microsoft'un dosya şifreleme sistemi efs. bazı virüsler undetected kalmak için kullanıyorlarmış. ama ben kullanmadım böyle bir şey.
0
captainobvious
(15.03.19)
şirketin it departmanından aradıklarına emin misin? teamviewer bilgilerini sen verdiysen "itden arıyoruz" diye arayıp herhangi biri de bağlanmış olabilir.
0
diyarbakir karpuzu
(15.03.19)
@diyarbakır karpuzu eğer tanıdığım it'ci arkadaşın skype'ını ele geçirip oradan yazmadılarsa eminim. teamviewer değil skype business üzerinden paylaştım
0
🌸captainobvious
(15.03.19)
Üstlerini durumla ilgili kesinlikle bilgilendir.
0
bir peynir kutusu kibrit
(15.03.19)
(2)

midi klavyeden pc'siz ses çıkışı

engelbert humperdinck
merhaba,eski bir USB çıkışlı MIDI klavyeden arada laptop/pc olmaksızın ses almak istiyorum en ucuz yollu. müzikal bir geçmişim olmadığı için hiç bilgim yok bu konuda. Midiplus Miniengine diye bir ürün var $60 civarı aliexpress'te, iki kez sipariş ettim bir türlü gönderemediler. başka ve daha ucuz bi
merhaba,

eski bir USB çıkışlı MIDI klavyeden arada laptop/pc olmaksızın ses almak istiyorum en ucuz yollu. müzikal bir geçmişim olmadığı için hiç bilgim yok bu konuda. Midiplus Miniengine diye bir ürün var $60 civarı aliexpress'te, iki kez sipariş ettim bir türlü gönderemediler. başka ve daha ucuz bir öneriniz var mı bu iş için? ses kalitesi çok önemli değil.
0
engelbert humperdinck
(15.03.19)
Tablet / telefon ?
0
olaylar olaylar
(15.03.19)
@olaylar olaylar

aklıma gelmişti ama android app hiç görmeyince bırakmıştım onu. OTG destekleyen cihaza kabloyla bağlayıp öylece çalabilirim mi diyorsunuz yoksa (süper öyleyse) yada harici bir app var mı bu işte kullanılan?

edit: tamamdır bi sürü program varmış nasıl aradıysam artık. çok teşekkürler!
0
🌸engelbert humperdinck
(15.03.19)
(2)

davlumbaz kullanımı

sanal uyku
merhaba.soracağım soru aşağıdaki linktekine benzer davlumbazlar için de geçerli olduğundan, eğer kullandığınız davlumbaz linkteki ile aynı değilse bile soruya bakabilirseniz sevinirim.https://www.hepsiburada.com/arcelik-p-18-ycb-beyaz-davlumbaz-p-HBV000004H82V?magaza=Ceylin%27slinkte verilen davlumb
merhaba.

soracağım soru aşağıdaki linktekine benzer davlumbazlar için de geçerli olduğundan, eğer kullandığınız davlumbaz linkteki ile aynı değilse bile soruya bakabilirseniz sevinirim.

www.hepsiburada.com

linkte verilen davlumbazdan aldık ve montajını yaptırdık. anlamadığım olay hiçbir yerde kullanım sırasında kapağın açılması gereklidir demiyor. kapak kapalıyken de sanki buharı çekmeyecek diye düşünüyorum.

doğrusu nedir? eğer kapalıyken kullanmak gerekiyorsa buharı nasıl çekecek küçücük yerden? açmak gerekiyorsa da tasarım biraz kötü olmuyor mu?

teşekkürler. iyi akşamlar.
0
sanal uyku
(14.03.19)
aynısından kullandım herhangi bir sıkıntı olmuyor gayet o havayı çekiyor. kokuyu hapsetmiyor ama yemekten çıkan buhar ve yağ baya filtrelerinde kalıyor. görüntü olarak güzel ama kullanışlılık olarak bence davlumbaz tipi olanlar daha iyi bu koni gibi olanlardan bahsediyorum
0
musotrix
(15.03.19)
kapakacilacak.net
Yatay olmadığı için zaten %100'lük bir performans beklemeyin.
Maalesef gösterişli diye,
Kügerr d8 aldım.
Tek yaşadığım için sorun etmiyorum.
Sürekli yemek yapılan bir mutfakta bu tip davlumbazların kullanılmasını tavsiye etmem.
0
lemon cake
(15.03.19)
(5)

İphone wifi sorunu

jamiro
Merhaba. Modemde ilginç bir sorunum var. Evdeki aygıtlar sorunsuz wifi ye bağlanıyor fakat iphone wifiye bağlanınca kendisi dahil hiçbir aygıt internete çıkamıyor. İcloud yedeklemesi ile ilgişi olabileceği yazılmış forumlarda falan ama icloud yedeklemesi de kapalı vaziyette başka upload edem bir yaz
Merhaba. Modemde ilginç bir sorunum var. Evdeki aygıtlar sorunsuz wifi ye bağlanıyor fakat iphone wifiye bağlanınca kendisi dahil hiçbir aygıt internete çıkamıyor. İcloud yedeklemesi ile ilgişi olabileceği yazılmış forumlarda falan ama icloud yedeklemesi de kapalı vaziyette başka upload edem bir yazılım falan yok. İphone sanal wifi butonunu kapatınca anında diğer aygıtlar internete kaldığı yerden devam ediyor. Bu arada modemin şifreleme seçeneklerini değiştirerek de denedim sorun aynı.
0
jamiro
(14.03.19)
iphone'a elle IP vermiş olabilir misin? IP çakışması oluyordur.
0
washe
(14.03.19)
otomatik veriyor IP'leri. yine de çakışma var mı diye kontrol ettiğimde de sorun yoktu.
0
🌸jamiro
(14.03.19)
hemen hemen bende de aynı problem oldu. modem arayüzüne girip kablosuz ayarlarından kanalı 11 secince duzeldi. bir dene istersen.
0
harhar
(14.03.19)
harhar, modeminizin arayüzündeki ayarların ekran görüntüsünü görmem mümkün mü acaba?
0
🌸jamiro
(15.03.19)
11 yapınca olmadı ama 4 yapınca gideri oldu gibi.
0
🌸jamiro
(15.03.19)
(3)

Otomobil Fren Diski (sürtünme alanı)

kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
şimdi bu fren disklerini, biz dışardan gördüğümüzde hep parıl parıl, temas etmeyen yüzey yok. Ama bugün gördüm ki, iç ksımlar öyle değil. Şöyle anlatayım, dış kısımın bütün yüzeyi balatalara sürtünüyorken, iç kısımdaki yüzeyin yalnızca üçte biri sürtüyor (diğer disk de aynı durumda, hatta belki daha
şimdi bu fren disklerini, biz dışardan gördüğümüzde hep parıl parıl, temas etmeyen yüzey yok. Ama bugün gördüm ki, iç ksımlar öyle değil. Şöyle anlatayım, dış kısımın bütün yüzeyi balatalara sürtünüyorken, iç kısımdaki yüzeyin yalnızca üçte biri sürtüyor (diğer disk de aynı durumda, hatta belki daha az.)

Hem aracın muayeneye girmesi lazım, hem de bu durum bana tehlikeli gibi geldi.

Sorum şu, bu araç muayeneden geçer mi? Geçse bile, bu durum ne kadar tehlikeli?

Araç 13 yaşında, fren balatalarının ve disklerin yaşını bilmiyorum.

Bonus soru: bahsettiğim olay uzun süredir var sanırım araçta, fren diskleri de pek iyi değil gibi geldi bana, çok anlamasam da. Bu yüzden fren balatalarının yanında, fren disklerini de değiştirmek gerekir mi?
0
kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(14.03.19)
Diskler belki torna görse bile yeterli olacak bilemeyiz. Bakmak ve denemek lazım.
0
bos gezenin bos ustasi
(14.03.19)
disklerin uzerinde parmagini gezdir (arac sogukken ki parmagini yakma) eger diskin kenarina yaklastiginda ciddi bir cikinti hissediyorsan diskler/balatalar buyuk oranda yenmistir.

eger kalinligi hala kurtariyor ise torna yeni balata takmadan once tornaya sokuyorlar. ama acikcasi ben torna isini sevmiyorum, balatalarla birlikte diskleride degistiriyorum. incelmis diskler cabuk yamuluyor, sonra direksiyonda titreme yapiyor falan.
0
cooperr
(14.03.19)
iyi de diskin arka yüzeyine tam basmıyorsa fren kaliperlerinde sorun olması gerekmez mi?

4 kaliperde de aynı sorun olması fren merkezinini yeterli hidrolik basıncı vermediğini düşündürttü bana, fren yağını ne zaman değiştirdin en son.

azcık daha düşünsem motor rektefiyesine kadar gidecek sanırım. çok kurcalamamak lazım, eski araba deyip geçilmesi lazım.

çin malı mermer tozu fren balatası alacaksan hiç değiştirme. aynı şekilde çin malı disk alacaksan onları da hiç elleme.

3 kere basarsın tutar dördüncüye hiç tutmaz.

aynı şekilde kaliteli diske adi frek balatası takarsan iki üç frende kanal açar diskin anasını ağlatır.

aracın modelini yaz 'bosch' marca olanın fiyatına bak. belki pahalı gelir.
0
killerbee
(14.03.19)
(3)

vpn ile çoklu kullanıcı

tabudeviren
ikinci kullanici hesabı acmanın yasak oldugu bir siteye vpn ile girip yeni bir kullanici hesabi acarsak bu tespit edilebilir mi?tarayici farkli olacak ama.asil hesap chrome, yan hesap opera (vpn) seklinde.
ikinci kullanici hesabı acmanın yasak oldugu bir siteye vpn ile girip yeni bir kullanici hesabi acarsak bu tespit edilebilir mi?

tarayici farkli olacak ama.
asil hesap chrome, yan hesap opera (vpn) seklinde.
0
tabudeviren
(14.03.19)
edilmez
0
winston
(14.03.19)
Ücretsiz kullanacağınız VPN çok kolay bir şekilde tespit edilir. Eğer önlem aldılarsa yeni hesabı açamazsınız.
0
synthetic a priori
(14.03.19)
neden ucretsiz olunca tespit edilebiliyor?
0
🌸tabudeviren
(14.03.19)
(6)

Xiaomi Mi A2 vs Xiaomi mi 8 lite

parendebaz
Dolar artmadan eşimle son bir vurgun yapıp telefon alalım diyoruz.Eşim donanımsal tarafı iyi olsun istiyor, bense fotoğraf/video ve müzik konusunda.Sizce kime hangisi olsun?
Dolar artmadan eşimle son bir vurgun yapıp telefon alalım diyoruz.
Eşim donanımsal tarafı iyi olsun istiyor, bense fotoğraf/video ve müzik konusunda.
Sizce kime hangisi olsun?
0
parendebaz
(14.03.19)
İkisinin de kamerası çok iyi değil. Kamera için şu an iphone rakipsiz gibi sanki, iPhone8 bile muhteşem fotoğraflar çekiyor. Bu nedenle kamerayı önemsiyorsanız iPhone bakın derim.
0
taurina
(14.03.19)
mi 8 lite ın kamerasından biz çok memnunuz.
0
benaslinda
(14.03.19)
mi a2 nin pil performansı düşük, kullanıcılar ağlıyor.
0
mattiadestro
(14.03.19)
Redmi note 5 diyorum. Mi A2'yi şarj kapasitesinden direkt eledim.

Mi 8 lite ile Redmi note 5'in kamera çözünürlükleri aynı, note 5'in bataryası daha iyi. Anladığım kadarıyla video performansı biraz daha düşük. Bir de daha ucuz tabii.

Ben note 5 kullanıyorum, şarj ve kamerasından baya memnunum. Akıyor valla telefon. Ben de Ağustos dalgalanmasından önce almıştım neyse ki.
0
piremses
(14.03.19)
mi A2'nin kamerasi iyi fakat almadan bir arastir. kiz arkadasima aldik kamerasi iyi diye fakat ekran sensorunde sikinti var. konusurken flasi aciyorsun kulaginla falan, sonra kulagindan aldigindan bazen ekrani acmiyor. kronik sorunmus galiba.

A2 lite degil A2'den bahsediyorum.
0
seksli harf
(14.03.19)
Ikisinde de dişe dokunur fark yok. Kameraları parasına göre gayet iyidir. Mia a2de sd kart yok fakat google android telefonu güncellemeleri hızlı alır.
Şimdi kamera konusunda iki telefonun setupları ayrı. Mi8lite klasik olarak bir ana kamera, bir adet derinlik sensörüne sahip ikinci kamera ile geliyor ki ana kamerasının sensörü ve piksel boyutu gayet başarılı.12 MP, f/1.9 diyafam, 1/2.55" sensör, 1.4µm piksel boyutu, dual pixel. Zaten asıl işi yapan kamera da bu. Diger sensör portre modunda bokeh efektine yarıyor.
Mia2de ise farkli bir kombinasyon var. Iki kamera da beraber çalışıyor ve sonuçta bir adet fotoğraf cikartiyorlar ortaya. Tek tek de kullanabilirsin. Tek tek bakıldığında daha ufak sensörleri var mi8lite'ın ana kamerasına göre. Xiaomi ikinci kamerayı gece biraz daha fazla ışık toplasın diye koydu ki bence is görüyor. Birinci kamera 12 MP, f/1.8 diyafram, 1/2.9" sensör, 1.25µm piksel boyutunda. Ikinci kamera ise
20 MP, f/1.8 diyafram, 1/2.8" sensör boyutuyla ve 1.0µm piksel boyutuyla geliyor. Benim gördüğüm çok yakın performansları.
Videolarda 4k çekebilirsin iki telefonda da. Mi8lite pek ise yaramasa da 4kda dahi eis desteği sunuyor.
0
karacigerim vur kadehlere
(14.03.19)
(2)

rehberde kayıtlı olmayan numaraları engellemek

hannibalbarca
merhaba arkadaslar android telefonlarda rehber dısından gelen aramaları engellmek icin bir uygulama var mı?
merhaba arkadaslar android telefonlarda rehber dısından gelen aramaları engellmek icin bir uygulama var mı?
0
hannibalbarca
(14.03.19)
kayıtlı olmayan aramaları engelle diye bir seçenek var, uygulamaya ihtiyaç yok. ayarları kurcalyın, çağrı engelleme gibi bir yerlerde oluyor.
0
veritaslibertas
(14.03.19)
hem arama hem mesaj için; f-droid.org

sadece arama için; f-droid.org

f-droid kurmadan, biraz aşağı inip apk olarak indirilebilir.
0
gargamel
(14.03.19)
(4)

Poster baskısı için yardım.

neverlose
selamlar.50-70 cm boyutunda bilimsel poster çıktısı için (genelde yazılı, ama arada resimlerde var) çözünürlüğümün kaç olması lazım minimum?şu an 3702*5184 pixel ile çalışıyorum keynote'da, yeterli olur mu? hazırlık bitince pdf'e aktarıp öyle özalitçiye götüreceğim. sıkıntı yaşar mıyım? bilmem gerek
selamlar.
50-70 cm boyutunda bilimsel poster çıktısı için (genelde yazılı, ama arada resimlerde var) çözünürlüğümün kaç olması lazım minimum?
şu an 3702*5184 pixel ile çalışıyorum keynote'da, yeterli olur mu? hazırlık bitince pdf'e aktarıp öyle özalitçiye götüreceğim. sıkıntı yaşar mıyım? bilmem gereken eksta bir şeyler var mı?
0
neverlose
(14.03.19)
sizin 3702 diyerek baz aldıgınız şey görüntü boyutu. çözünürlük dediğiniz ppi'dır. 300 olmalı.
0
bisorumvargaliba
(14.03.19)
Baskı devreye girince Dpi baz almanız lazım, çözünürlük tek başına kurtarmıyor.

300 Dpi'dan aşağısını baskıya yollamayın.
0
hedep
(14.03.19)
Editleyemedim mobilden dpi olacak o. Ayrica dpi ‘i cm olarak yapmaniza gerek yok inc olarak yapabilirsiniz. Gozlerimiz cok anlamaz o farki. İnc olarak daha kucuk fotolari vs cm’ye gore daha az buyutursunuz.
0
bisorumvargaliba
(14.03.19)
teşekkürler arkadaşlar.dpi bakamadım elimdeki programlarla ama bahsettiğim slaytı en iyi kalitede pdf'e aktardım ve evimdeki yazıcıdan istediğim poster boyunda a4'e parçalar aldım.(4 a4'e basmış oldum işte posteri) resimlerde yazılarda ve tablolarda herhangi bir sıkıntı yoktu. yarın özalitçide de harhangi bir sıkıntı yaşamayacağımı umuyorum. Teşekkürler.
0
🌸neverlose
(14.03.19)
(3)

Dj programı

mg3929
Böyle kendi kendime uğraşmak, şarkılarla oynamak falan istiyorum. Belki işte basit setlistler oluşturmak falan. Var mı bunları yapabileceğim bir dj programı?
Böyle kendi kendime uğraşmak, şarkılarla oynamak falan istiyorum. Belki işte basit setlistler oluşturmak falan. Var mı bunları yapabileceğim bir dj programı?
0
mg3929
(13.03.19)
Dj turntable
0
olaylar olaylar
(14.03.19)
Pardon virtual dj yazacaktim
0
olaylar olaylar
(14.03.19)
fl studio
0
m orak
(14.03.19)
(2)

MSI Laptop Ekranı

algoritma uzmani
Merhabalar sevgili gönül dostları...MSI marka laptopumun lcd ekranı gitti. Öyle bir gitti ki led ışığı bile gelmiyor. Neyse bunu teknik servise gönderdim. Dediler ki paneli falan yanmış bunun. Ekranı, paneli, wifi antenini full değiştireceğiz. Tabii ki garanti kapsamı dışında. bana 2500 TL fatura çı
Merhabalar sevgili gönül dostları...

MSI marka laptopumun lcd ekranı gitti. Öyle bir gitti ki led ışığı bile gelmiyor. Neyse bunu teknik servise gönderdim. Dediler ki paneli falan yanmış bunun. Ekranı, paneli, wifi antenini full değiştireceğiz. Tabii ki garanti kapsamı dışında. bana 2500 TL fatura çıkardılar.

Sizce bunu kabul edeyim mi yoksa daha iyi çözüm bulabilir miyim? MSI teknik servisi dışında (service point) bir teknik servise göndersem alternatif(daha hesaplı) çözümler çıkar mı?
0
algoritma uzmani
(13.03.19)
Kesinlikle servis dışında bir yerden fiyat alın. 2500 şaka gibi.
0
excespeace
(13.03.19)
2500'e yaratırsın baştan.

Ebay'de, Aliexpress'te vs her laptopun paneli satılır. Alacaksın o paneli, götüreceksin takacaklar tamircide.

Panel para tutar 500-600 belki ama işçiliği tutmaz fazla, usta bir elde 15 dakikası var. Yalnız boktan bir malzemesi varsa çerçeve kırılabilir, artık elektrik bandıyla falan yapıştırırlarsa idare edeceksin.
0
bos gezenin bos ustasi
(13.03.19)
(5)

whatsapp bildirim

in vain
Bugün yanyana olduğum birisine sohbet ederken izlemesi için video attım whatsapp'tan. Ben videoyu attığım anda bildirim sesi ile alarm sesi aynı anda çaldı, arada en fazla 1 saniyelik süre vardır. Saat de 18:00 civarıydı. Alarm kurulacak bi saat değildi ve bu kişinin o saate alarm kurması da çok çok
Bugün yanyana olduğum birisine sohbet ederken izlemesi için video attım whatsapp'tan. Ben videoyu attığım anda bildirim sesi ile alarm sesi aynı anda çaldı, arada en fazla 1 saniyelik süre vardır. Saat de 18:00 civarıydı. Alarm kurulacak bi saat değildi ve bu kişinin o saate alarm kurması da çok çok gereksiz. Daha önce hiç görmedim aşırı vakit geçirmemize rağmen.

Benim bildirimlerimi kişiselleştirmiş olabilir mi ? Var mı böyle bir uygulama ya da telefonun özelliği ?

Bu kişi iphone 8 plus kullanıyor.
0
in vain
(13.03.19)
var.
0
washe
(13.03.19)
belki whatsapp bildirimlerinin hepsinde alarm sesi vardır. olamaz mı? olabilir.
0
suicides underground
(13.03.19)
var tabii, belirli kisilere farkli sesler atayabiliyorsunuz.
0
mamu
(14.03.19)
Teşekkür ederim cevaplar için.
Ben aslında farklı bildirim sesinden ziyade belli birisi yazınca uyarı veren uygulama gibi bi şey var mı anlamında sormuştum. Hani atıyorum x kişisi yazdı bildirim sesi geldi hemen ardından da alarm sesi gibi ses geldi.
Çünkü alarm mıydı o ses dedim biraz heyecanla kapatıp evet dedi.
0
🌸in vain
(14.03.19)
Atayabiliyorsun.

Imza android.
0
baldan kaymak
(15.03.19)
(4)

Sözlüğün chrome'da yavaş çalışması?

sabor
Arkadaşlar yavaş çalışmadam kastım şu; farklı bir başlığa geçtiğimde yada yeni bir tab açtığımda beyaz boş ekranda 2saniye falan bekliyor ardından sayfayı açıyor, diğer tarayıcılarda bu sorunu yaşamıyorum neden olur ki acep?
Arkadaşlar yavaş çalışmadam kastım şu; farklı bir başlığa geçtiğimde yada yeni bir tab açtığımda beyaz boş ekranda 2saniye falan bekliyor ardından sayfayı açıyor, diğer tarayıcılarda bu sorunu yaşamıyorum neden olur ki acep?
0
sabor
(13.03.19)
kronik ram yetmezliği
0
biryıldızkaydı
(13.03.19)
reklam engelleyici kur, ya da kuruluysa sözlükte devre dışı bırakmayı dene.

sözlüğü açarken başka sitelerden de veri çekiyor oluşumuzdan dolayı gibi bişi sanırım o. firefox'ta oluyoır bende de ama bi şekilde hallediyorum.
0
washe
(13.03.19)
8gb ram chrome icin yeterli olmaz mi yahu? I7 4770k ssd'li desktop kaldi ki arkada calisan baska uygulamalar da yok.
0
🌸sabor
(14.03.19)
Ublock origin, ustune ghostery kur duzelir. Ghosteryde her seyi engelle ayarlarini sec yoksa yine google reklami gosteriyor.
0
acemi
(14.03.19)
(3)

google documents gibi birden fazla insanın

theconqueror
aynı doküman (word excel) üzerinde değişiklik yapabileceği başka platformlar biliyor musunuz? temel kullanıcı seviyesinde şeyler olabilirse güzel olur.teşekkür ederim.
aynı doküman (word excel) üzerinde değişiklik yapabileceği başka platformlar biliyor musunuz? temel kullanıcı seviyesinde şeyler olabilirse güzel olur.
teşekkür ederim.
0
theconqueror
(13.03.19)
ms officete vardı galiba.
0
sutlu nescafe
(13.03.19)
dropbox?
0
bxgx
(13.03.19)
office 365 in var ama denemedim
0
yeahbutso
(14.03.19)
(3)

Bilgisayarımın arka planda çalışan prog.larını kapattım ve problem çıktı

gijilti
msconfig.exe'den bir pencere açıp (Sistem yapılandırması) HİZMELER sekmesinde Tümünü Devre Dışı Bırak'a tıkladım. GENEL sekmesinde Seçmeli Başlangıç2taki yuvarlakların seçimini kaldırdım.Hangi akılla: Youtube'daki bir video tavsiye ediyordu, güya arka plandaki boş yere çalışan programlardan kurtulac
msconfig.exe'den bir pencere açıp (Sistem yapılandırması) HİZMELER sekmesinde Tümünü Devre Dışı Bırak'a tıkladım. GENEL sekmesinde Seçmeli Başlangıç2taki yuvarlakların seçimini kaldırdım.

Hangi akılla: Youtube'daki bir video tavsiye ediyordu, güya arka plandaki boş yere çalışan programlardan kurtulacaktım.

Ne oldu peki: Windows'un tema'sı değişmişti yeniden başlatınca, eski bir tasarıma dönmüştü, düzeltemiyordum, uygulamak istediğim tema pasifleşmişti. İnternete bağlanmıyordu bilgisayar. Sistem Geri Yükleme yapmak istedim, onda da problem çıktı.

Ben de tekrar o pencereyi açıp tümünü geri yukle yaptım. Bazı şeyler düzeldi, ama bu sefer de tüm her şey arka planda çalışmaya başladı. Bilgisayar durmadan kasılıyor, fan çalışıyor.

Sorum şu:
Siste yapılandırma penceresind,
- Genel
- Ön yükleme
- Hizmetler
- Başlatma
- Araçlar
sekmelerindeki maddelerden hangilerini aktif hale getirmem zorunlu ki bilgisayarımda çıkan sorunlar çıkmasın.

Zorunlu olanlar dışındakileri pasifize etmek istiyorum. Yoksa bilgisayarı çok zorluyor.

Bir sürü şeyler var: anlamıyorum.

Örneğin Hizmetler'de
- WWAN Otomatik Yapılandırma
- windows Update
- Windows Search
vb...

Bunların hangisi gerekli, hangisi değil nasıl belirleyebilirim?
0
gijilti
(13.03.19)
tecrübeyle belirlersin onu ve windows ya da microsofta ait şeyleri kapatmak mütemadiyen yaşadığın şeye sebep olur, başına iş açarsın.

öncelikle;

prntscr.com

şurdan normal başlangıç'ı seç ve pc'yi yeniden başlat ve kendine gelsin.

sonra

prntscr.com

burdaki gibi microsoft hizmetlerini gizleyip kalanlardan ne olduğunu bildiklerini kapat.

tam olarak istediğin bu değil biliyorum ama en "güvenli" yolu bu. şimdi kafana göre kapatırsın bişileri sorunsuz açılır. iki gün sonra bu niye çalışmıyor dediğin bir şey çıkar ve ona ait hizmeti bulana kadar kafayı yersin.
0
washe
(13.03.19)
ek olarak, bu işlemi msconfig'ten değil hizmetler'den yapmanı tavsiye ederim. orda ekstra detaylar da var.
0
washe
(13.03.19)
Temiz bir format atıyorsun ve ellemiyorsun. Biz bunu xp de yapardık, w10'da yüzlerce hizmey var hangi birini bilelim. Üstelik bunlar çok küçük miktarda bellek kaplayan hizmetler, modern bilgisayarlarda gerek yok kapatmaya.
0
bos gezenin bos ustasi
(14.03.19)
(7)

otomatik vites kavrama sırasında

Techsavvy
araç: 110 bg 1.5 dci edc flu.Sorun:1. viteste yani dururken gaza basılınca bazı zamanlar silkeleme tarzı cok usulca ileri geri bi oynama hissediyorum. Gaza basınca tam almıyor- sonradan alıyor. Kavramada sorun olabilir diye dusundum ama bazen yapması-bazen yapmaması?Sorun2:Yağ değiştirince oldu. Asl
araç: 110 bg 1.5 dci edc flu.

Sorun:1. viteste yani dururken gaza basılınca bazı zamanlar silkeleme tarzı cok usulca ileri geri bi oynama hissediyorum. Gaza basınca tam almıyor- sonradan alıyor. Kavramada sorun olabilir diye dusundum ama bazen yapması-bazen yapmaması?

Sorun2:Yağ değiştirince oldu. Aslan gibi araba bazı çok soguk zamanlarda akü ful ve yeni olmasına rağmen ateşleme almıyor. gaza basmam gerekiyor.

Tüm car mechanic simulator arkadaşlara sevgiler.
0
Techsavvy
(13.03.19)
kardeşimde de aynı araba aynı otomatik şanzımanlı model var. servis kontrol edip normal olduğunu, arabadan bu kadar performans beklenilebileceğini söylemiş.

ikinci sorun ile ilgili bilgim yok.
0
sttc
(13.03.19)
2-> enjektörlerin temizlenmesi gerekiyo olabilir. eğer yakıtı yanma odalarına alamıyosa haliyle marş dinamosu çalışır ama yanacak yakıt olmadağından araç çalışmayabilir.

1-> soruyu tam olarak anlayamadım. 1. viteste dururken gaza basılırsa araç direkt ileri gitmesi gerekir. ileri geri durumuna nasıl düşüyo anlamadım. sirkeleme konusu yine aynı şekilde yakıt yanmaması dolayısıyla araç kalkışında zorlanmadan kaynaklı olabilir.

dizellerin en büyük sorunu genel olarak bi enjektör bir de yakıt pompasıdır zaten.
0
laragofret
(13.03.19)
Bujiler eskimiş olabilir mi iki durumda da ateşleme sistemi ile ilgili bir şeyler var gibi.
0
jamiro
(13.03.19)
Sorunun cevabı o kadar çok değişkene bağlı ki bir sürü neden sıralanabilir. Bende dizel manuel araç var. Viteste gaz tepkileri/hızlanmalar o kadar bayılıyordu ki. Sonra araç arıza ışığı da yakınca netleşti. Maf sensöründe sıkıntı varmış değiştirdim araç şaha kalkmaya başladı. Bujilerden maf sensörüne kavramaya hatta partikül filtresine kadar çok değişik sebepleri olabilir. İyi bir usta olasılıkları en aza indirebilir.
0
creedwar
(13.03.19)
Yanlış yağ koymuş olabilirler incelik kalınlık olarak
0
ApaçiBebe
(13.03.19)
fluencenlerde bu tarz otomatik şanzıman sıkıntısı duydum anlayan bir ustaya göster otomatik şanzımanın sıkıntısı ertelenmez. @jamiro @creedwar dizelde buji??? hayırdır.
ikinci sıkıntı filtre temizliğiyle atlatılabilir. titreme vs varsa yakıt pompasında sıkıntı olabilir dicem ama sanmam.
0
mikahakkinen
(13.03.19)
Baskı balata sorunu gibi duruyor.
0
hebanon
(13.03.19)
(5)

Ekran Koruyucu ve Kılıf

aynabugusu
Kullanıyor musunuz?Telefonu daha kaba hale getirip estetiğini bozmuyor mu sizce?
Kullanıyor musunuz?
Telefonu daha kaba hale getirip estetiğini bozmuyor mu sizce?
0
aynabugusu
(13.03.19)
Telefonu cok düsürdügüm icin kilif olmazsa olmazim. Biraz pahali ama ince ve dayanikli oldugu icin bu ürünü kullaniyorum.

www.ipitaka.com

Zaten hep tav olmusumdur, sunumlarda telefonu 1 mm incelttikleri icin yaygarayi koparirlar ama telefonu da kilifsiz kullanamazsin.
0
VIPCH
(13.03.19)
Cat s60 kullansaydım gerek kalmazdı ama iphone’un dış yüzeyi çok dayanıksız. Estetikten çok işlev önemli bence.
0
(s)AINT
(13.03.19)
iphone kilifsiz olarak elden cok kayiyor o yuzden ince bir kilif kullaniyorum. camin onunde de cok ince film var, kirilmaz cam olanlardan degil
0
exlibris
(13.03.19)
ince silikon kılıf kullanıyorum. ekran koruyucu kullanmıyorum.
0
Goldstein
(13.03.19)
İnce silikon bir kılıf kullanıyorum çünkü kayıyor öbür türlü. Ekran koruyucu yok. Sağdan soldan kalkıp sinirimi bozuyor.
0
bos gezenin bos ustasi
(13.03.19)
(1)

Video düzenleme için hangi bilgisayar?

Aerdem
Ben normalde çok basit akademik amaçlar için kullanıyorum bilgisayarımı, 6 yıldır kullandığım bir macbook air'im var. şimdiye dek yetiyordu bana. Ama biraz video, animasyon düzenleme işlerine girmek istiyorum. After effect dir premier produr vs kullanacağım. Video hazırlayacağım. Dİlerim ki bilgisay
Ben normalde çok basit akademik amaçlar için kullanıyorum bilgisayarımı, 6 yıldır kullandığım bir macbook air'im var. şimdiye dek yetiyordu bana. Ama biraz video, animasyon düzenleme işlerine girmek istiyorum. After effect dir premier produr vs kullanacağım. Video hazırlayacağım. Dİlerim ki bilgisayar kasmadan, donmadan işimi görsün. Ipad pro da düşündüm ama sanırım ordaki imkanlar halen bilgisayardaki kadar iyi değil. tablet yazılımına bilgisayar parası vermek sinmedi içime.

Yine macbook almak istiyorum, muhtemelen pro almam gerekecek. 13 inch daha ufak, daha hafif olduğu için tercihim ama şu anki sürümlerde işlemciler eski sanırım 13 inch olanlarda. Sormak istediğim şey, 12 inch macbook veya yeni airlerden alsam da ramdir vs. 8-16 ne mümkünse o şekilde seçsem, yine iyi performans alır mıyım? Hem hafif ve küçük olup hem de bana sıkıntı çıkarmayacak model hangisidir? Teşekkür ederim cevaplar için şimdiden.
0
Aerdem
(13.03.19)
pro almanda fayda var.
0
chavezding
(13.03.19)
(1)

Donanım Gurularına: Yeni Sistem

biryıldızkaydı
yeni sistemim için kendimce şöyle bir konfigurasyon oluşturdum. var olan kasam, klavye & mouse, monitörüm kalacak, 1080ti'da var olan sistemimden gelecek tek parça.benzer donanım kullanan ya da şunun yerine şunu almak daha mantıklı önerilerini bekliyorum.teşekkürler..** CPU soğutucusu konusunda (sıv
yeni sistemim için kendimce şöyle bir konfigurasyon oluşturdum. var olan kasam, klavye & mouse, monitörüm kalacak, 1080ti'da var olan sistemimden gelecek tek parça.

benzer donanım kullanan ya da şunun yerine şunu almak daha mantıklı önerilerini bekliyorum.

teşekkürler..

** CPU soğutucusu konusunda (sıvı yada fanlı noctua dh serisi gibi) önerilere açığım..

Intel 9980XE
MSI Meg X299 Creation LGA 2066
Corsair Dominator Platinum 128GB (8x16gb) DDR4 2666
Corsair RM1000i 1Kw PSU
samsung 970 Evo M2 2TB
Asus Strix OC Edt. 1080 TI GPU
0
biryıldızkaydı
(13.03.19)
Neden x299 çipset? Güncel ryzen ya da intel 9.nesil olsa daha ileriye dönük bir sistem olabilir sanki, ram frekansı da düşük sanki 3000-3200mhz daha iyi gider.
0
birfincankahvedahaisteyenadam
(13.03.19)
(5)

excel metni kaydır - boşluk sorunu hk.

totalstation
Merhaba arkadaşlar elimde şu şekilde bir veri var. Bu veri tek bir satırda toplanıyor. Metni kaydır yapılmış bir veri. -------------Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi/Bilgisayar Mühendisliği(İngilizce) -------------Bu veriyi tek satıra almam gerekiyor. Metni kaydır yapıldığı için aşağıdaki
Merhaba arkadaşlar elimde şu şekilde bir veri var. Bu veri tek bir satırda toplanıyor. Metni kaydır yapılmış bir veri.

-------------
Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi/Bilgisayar Mühendisliği
(İngilizce)
-------------

Bu veriyi tek satıra almam gerekiyor. Metni kaydır yapıldığı için aşağıdaki (İngilizce) kısmı görünmüyor. Neyse metni kaydırı iptal ettiğimde ise şu şekilde oluyor.

-------------
Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi/Bilgisayar Mühendisliği(İngilizce)
-------------

Benim yapmak istediğim ise Mühendisliği ve (İngilizce) arasında boşluk bırakmak. Bunu nasıl sağlayabilirim. Teşekkürler.

Bir türlü başaramadım. Yeni bir hücrede sonuna boşluk ekledim olmadı. Yerine koy ile satırın sonuna boşluk ekle dedim olmadı.

Nasıl yapabilirim ? Şimdiden teşekkür ederim.
0
totalstation
(13.03.19)
biraz dolaylı yoldan;
ilk olarak "(" işaretinden böl diyebilirsin (text to columns)
sonrasında birleştir (concatenate) formülüyle araya boşluk koyarak tekrar birleştirirsin.
0
re noreno
(13.03.19)
Ama maalesef her hücrenin sonunda ) işareti yok bazıları mesela mühendisliği kelimesinden sonra aşağı inmiş. Bazısı da bilgisayar kelimesinden sonra aşağı inmiş.
0
🌸totalstation
(13.03.19)
neden olmuyor tam olarak anlamadım ben? bu şekilde çok veri mi var tek bir veri mi var? aynı metni alıp excele koyup araya boşluk ekledim oldu. daha net açıklayabilir misiniz?

"elimde şu şekilde bir veri var. Bu veri tek bir satırda toplanıyor. Metni kaydır yapılmış bir veri. "

veri başka yerden mi çekilip tek satırda toplanıyor?
0
veritaslibertas
(13.03.19)
@veritaslibertas hocam 30 bin satırlık veri bu ve pdf ten Excel e çevirdim. PDFten Excele çevirince üniversite isimlerinin olduğu sütunda böyle bir sorun oldu. Yoksa elle boşluk ekleyince hepsi düzeliyor.
0
🌸totalstation
(13.03.19)
şunu yapmayı deneyin belki düzelir.
ctrl+h
açılan pencerede yukarıdaki kutucuğa "(" koyun
aşağıdaki kutucuğa " (" koyun
yani bir boşluk bırakıp parantez koyun
tümünü değiştir deyin.
0
veritaslibertas
(14.03.19)
(2)

MSI GL63 8RD Model Laptop Skype Webcam Açılmıyor

hystarie
Baya uğraştım ama açamadım. İlgili ekran görüntüleri ekte. Yardım edebilecek var mı ?
Baya uğraştım ama açamadım. İlgili ekran görüntüleri ekte. Yardım edebilecek var mı ?
0
hystarie
(13.03.19)
fn+f6 denedin mi?
0
sutlu nescafe
(13.03.19)
evet denedim işe yaramıyor.
0
🌸hystarie
(13.03.19)
(4)

Pocophone F1 vs Mi 8 Lite vs Mi Mix 2 vs Mate 20 Lite

garaser
2000-2700 fiyat aralığında bu telefonlar hoşuma gitti; fakat kararımı veremedim. Telefonda oyun da oynamak fotoğraf ta çekmek istiyorum. Şarj en önemli beklentilerimden. Sizin seçiminiz ne olurdu kısaca sebebiyle beraber.
2000-2700 fiyat aralığında bu telefonlar hoşuma gitti; fakat kararımı veremedim. Telefonda oyun da oynamak fotoğraf ta çekmek istiyorum. Şarj en önemli beklentilerimden. Sizin seçiminiz ne olurdu kısaca sebebiyle beraber.
0
garaser
(13.03.19)
pocophone f1

oyun için snapdragon 845 işlemci ve 4000 mah batarya aralarında öne çıkıyor

fotoğraf konusunda da beklentilerini karşılar
0
freebird5406_2
(13.03.19)
bende mate 20 lite öneririm valla.
telefonu alalı 3 hafta oldu performans ve hız süper şarjı çok rahat 2 gün gidiyor ki pubg oynadığım halde oyunu full ayarda kasmadan açıyor ısınma sorunu hiç yaşamadım hafızası gayet yeterli ve bence parmak okuyucu konusunda en hızlı telefon olabilir. kameraya gelince çift ön ve arka kamera var ki ben profesyonel fotoğraf çekicem demiyosan fazla fazla yeter. alırsan şayet direk kılıf al çünkü çok kaygan bi yapısı var onun haricinde ekranı gayet büyük ama eline alınca çokta büyük gelmiyor enteresan bi şekilde ha tabiki xiaomi de araştır benim niyetimde oydu ama sonradan bi yerden avantajlı yakaladım ve aldım ki iyiki de almışım valla.
0
gencfb
(13.03.19)
İthalatçı garantili telefon almayın. Mate 20 lite alın.
0
jefferson
(13.03.19)
Şarj büyük beklentiyse mate 20 lite daha iyi bir paket. Ben olsam 2700tlye çıkmışken amazonda samsung galaxy s8 2890tl onu alırdım. Kamera performansi s9a çok yakın, su geçirmez ve samsung türkiye garantili ve işlemci amiral gemisi ve yüksek çözünürlüklü type c çıkışı var.
Ayrıca şu duyuruda cevap vermiştim:
eksiduyu.ru
0
karacigerim vur kadehlere
(13.03.19)
(7)

İnternet sitesi kodlamak

beastangel
Arkadaşlar, şantiyelerde uzmanlaşmış bir elektronik mühendisi olarak, e-ticaret tarzı bir site kodlayarak ticarete girmeyi düşünüyorum. Boyner, trendyol, amazon gibi bir kalıp var kafamda. Site içi arama motorunun sağlam olması gerekli dolayısı ile. Kodlamaya uzuuun bir aradan sonra tekrar döneceğim
Arkadaşlar, şantiyelerde uzmanlaşmış bir elektronik mühendisi olarak, e-ticaret tarzı bir site kodlayarak ticarete girmeyi düşünüyorum. Boyner, trendyol, amazon gibi bir kalıp var kafamda. Site içi arama motorunun sağlam olması gerekli dolayısı ile. Kodlamaya uzuuun bir aradan sonra tekrar döneceğim için her şeyi baştan öğreniyormuşum gibi düşünebiliriz.

Önerileriniz nelerdir? Mesela ne ile kodlayabilirim? Öğrenebileceğim kaynaklar?
0
beastangel
(13.03.19)
sıfırdan kodlama yerine shopify, woocommerce gibi yapıları kendi isteğine göre değiştirmeni öneririm.
0
winston
(13.03.19)
yanlış anlamayın ama e-ticaret şakaya gelmez. sitedeki bir açık hem müşterileri hem sizi rezil eder. bence ya hazır bir çözüm kullanın, ya da parasıyla kodlatın ya da siz kodlarken yanınıza destek alın. altında herhangi bir ibare vs barındırmayan, hazır çözüm olduğu anlaşılmayan e ticaret paketleri var.
0
rosencruz
(13.03.19)
öyle bir düşüncen varsa, ışık hızında vazgeç. e-ticaret uzaktan görüldüğü gibi kolay yapılan bir şey değil. aklın varsa girme derim.
0
koela
(13.03.19)
@koela klasik Türk mantığınından çık biraz lütfen. illa kötü gitmesi gerekmiyor her şeyin. önerileriniz için teşekkürler. yazılımcı bir arkadaş da hazır olan template'ler ile çalış dedi.

peki programlama dili önerisi olan?
0
🌸beastangel
(13.03.19)
@beastangel ben heves kırmak için yazmadım. türkiye'de e-ticaret görüldüğünden daha zordur demek istedim. arkadaşta uyarmıs e-ticaret sakaya gelmez diye. söylediklerim tecrübe ile sabit.

hele ki bu işi bilmeden anlamadan girenler girdikten sonra bir güzel tokadı yer.

size başarılar..
0
koela
(14.03.19)
E ticaret üzerine uzmanlığın yok, ticaret üzerine uzmanlığın yok, yazılım üzerine uzmanlığın yok, şirket kurma üzerine uzmanlığın yok. Önce bu tarz işlerin birinde biraz çalışıp işin çıraklığını öğrenmeni öneririm.
0
roket adam
(14.03.19)
@roket adam +1

e ticaret sektöründe çalışan bir yazılımcı olarak söyleyeyim,

olay internet sitesi kodlamak değil.
fiyat takibi, ürün takibi, stok takibi yapılabilecek bir panel gerekli. bu senin yazabileceğin bir şey değil. Bu noktada başka bir arkadaşın bahsettiği gibi mevcut yapılar üzerinden ilerlemeyi deneyebilirsin.

Diyelimki bunları aştın, faturalama ve kargo entregrasyonlarının da yazılması gerekiyor. Bu da büyük bir muhasebe işi çıkarır ortaya. Faturalandırmanın doğru olması kritik bir detay muhasebede patlamamak için. Kargo entregrasyonu da başka bir boyut ürünlerin karışmaması ve kullanıcının kargo takibi yapması için.

indirim, kampanya vs o tarz şeylere hiç girmiyorum. Ödeme entregrasyonuna da girmiyorum orda hazir bir çözüm kullanılabilir % üzerinden pay verilerek.
0
ayin yazari
(14.03.19)
(3)

video klasörüne girince bilgisayarın kilitlenmesi

tabudeviren
videoların olduğu klasöre girdiğimde bilgisayar kilitleniyor. (not responding)bilgisayar geçtiğimiz sene aldığım iyi bir masaüstü bilgisayar.belki codecle alakalıdır diye k-lite mega codec pack kurdum. ama olmadı, her girişimde kilitleniyor.nedendir ve çözümü nedir?
videoların olduğu klasöre girdiğimde bilgisayar kilitleniyor. (not responding)

bilgisayar geçtiğimiz sene aldığım iyi bir masaüstü bilgisayar.
belki codecle alakalıdır diye k-lite mega codec pack kurdum. ama olmadı, her girişimde kilitleniyor.

nedendir ve çözümü nedir?
0
tabudeviren
(13.03.19)
kilitlenip öylece kalıyor mu bir süre sonra kilitlenme geçiyor içindeki dosyalara erişebiliyor musun?

pc'de c ve d gibi iki disk mi var? tek diski ikiye bölmekten bahsetmiyorum, 2 tane ayrı disk mi var? öyleyse bu videolar windows'un olduğu diskte değil de diğerinde mi?
0
washe
(13.03.19)
bilgisayarda tek hdd var. windows c'de kurulu, videolar d diskinde.
kilitlenip kalıyor. bekledim, geçmeyince görevi sonlandır ile kurtarmaya çalıştım.
0
🌸tabudeviren
(13.03.19)
chkdsk ile diski kontrol edebilir misin?

bozuk bir dosya vs olabilir o yüzden de öyle kilitlenip kalıyordur
0
washe
(13.03.19)
(1)

domain controller ve non-domain controller

captainobvious
active directory içinde bunlar ne demek? domain controller, sistem admini gibi bir şey, non-domain controller da normal kullanıcı mı mesela? yoksa ben bişeyleri çok yanlış mı anlıyorum?
active directory içinde bunlar ne demek? domain controller, sistem admini gibi bir şey, non-domain controller da normal kullanıcı mı mesela? yoksa ben bişeyleri çok yanlış mı anlıyorum?
0
captainobvious
(13.03.19)
Active Directory windows server'in bir özelliğidir (DNS,DHCP,IIS,etc gibi) bu rol kurulduğunda sunucu üzerinde global catalog denilen domain ile ilgili bilgileri tutacak bir katalog oluşturur ve bu katalog domaindeki diğer dc ler ile paylaşılır. bununla beraber dc ler 5 adet rol de barındırır.
schema master, pdc emulator,domain naming master,infrastructure master ve relative identifier master.
siz domain controller kurdugunuzda üzerine active directory kurdunuz demektir. active directory de domain ile ilgili çoğu bilgiyi içerir. (kullanıcı, grup, bilgisayar ve diğer nesnelerin kaydı gibi)
0
akiskan
(13.03.19)
(8)

sistem tavsiyesi?

estimated time left
merhabalar. çok fazla piyasa takip edemiyorum. tavsiye üzerine resimdeki parçaları almayı düşünüyorum. parçaların birbirleri ile uyumluluğu nedir ne değildir çok fazla araştıramadım. şimdilik bu sistemi elimde var olan 600w (80plus) güç kaynağı + 1050 ti ile birlikte kullanmayı düşünüyorum. ek olara
merhabalar. çok fazla piyasa takip edemiyorum. tavsiye üzerine resimdeki parçaları almayı düşünüyorum. parçaların birbirleri ile uyumluluğu nedir ne değildir çok fazla araştıramadım. şimdilik bu sistemi elimde var olan 600w (80plus) güç kaynağı + 1050 ti ile birlikte kullanmayı düşünüyorum. ek olarak bir de oyun kulaklığı alacağım(acelesi yok :)). ilerleyen aylarda ekran kartını da yükseltmeyi planlıyorum. varsa farklı tavsiyeleriniz dinliyorum. şimdilik sadece işlemci + anakart + ram için max. 5000 lira verebilirim. şimdiden teşekkürler.

img.webme.com

edit: ramler 3200, anakart min. 3600 mhz imiş. ramleri de 3600 mhz alıcam. ya da anakartı değiştiricem.
0
estimated time left
(12.03.19)
parçalar güzel bence ama 1050ti ona pek yakışmaz sen de farkındasın belli ki.

eski duyurularına baktım da 1050ti için de duyuru açmışsın. şayet almadıysan aynı fiyata hatta belki de daha ucuza ikinci el sapasağlam gtx 980 satabilirim. ekran kartını yükseltme işini rahat 1.5 sene erteleyebilirsin bu sayede :)
0
washe
(12.03.19)
@washe ekran kartını alalı 1 sene oluyor. teklif için teşekkürler. 0 almayı düşünüyorum.
0
🌸estimated time left
(12.03.19)
www.gigabyte.com

Support for DDR4 4000(O.C.) / 3866(O.C.) / 3800(O.C.) / 3733(O.C.) / 3666(O.C.) / 3600(O.C.) / 3466(O.C.) / 3400(O.C.) / 3333(O.C.) / 3300(O.C.) / 3200(O.C.) / 3000(O.C.) / 2800(O.C.) / 2666 / 2400 / 2133 MHz memory modules
0
washe
(12.03.19)
1050ti bu sisteme at çükünde kelebek gibi kalır. Kıs bunları biraz ekran kartına yüklen. Gösterdiğin işlemci ile 2080'i beslersin ne gerek var? Oyun için konuşuyorum. Oyunda işlemciye yüklenmek çok gereksiz bir hamle olur. Ekran kartını besleyebildiği sürece işlemcinin hızının daha fazla olması bir şey katmaz sana fps olarak.

Zevkine uygun bir B350 Chipset anakart ve ryzen 5 2600 al artan parayı ekran kartına yatır oyun performansında abartmıyorum belki 2 kat iyileşme sağlarsın.

Kasa içi bütçenin %40-50'sini ekran kartına yatırmalısın oyun bilgisayarlarında.
0
bos gezenin bos ustasi
(12.03.19)
kendimden örnek vermek istiyorum bos gezenin bos ustasının söyledikleri için;

benim eski sistemim i7 7700k idi, ocak sonuna kadar gtx 980 ile takıldım. monitor 2K olduğu için gtx 980 artık ucu ucuna yetmeye başladı. zaten önceden de planım vardı gittim 2080ti aldım. 7700K gibi bir işlemci dahi 2080ti'a darboğaz yapıyor. overclock işini ilerleteyim diye işlemciyi delid yaptırdım. o sırada kendi salaklığım yüzünden anakarttaki işlemci soketi pinlerinden birkaç tanesini büktüm, kendim düzelteyim derken hem anakartı hem de işlemciyi bok ettim :) sonra da gidip 9900K aldım. 9600K ya da 9700K hatta 8700K alabilirdim evet, ama 7700K'nın darboğaz olayını da hesaba katıp uzun vadeli düşünüp 9900K aldım.

7700K'nın darboğaz yaptığı zamanlar aldığım fps değerleri de yeterince yüksekti belki ama anlık takılmalar oluyordu gpu kullanımı %50'lere düşüyordu, frametime (fps değil) dengesizleştiği için de rahatsız edici oluyordu.

ryzen 5 2600 şu an için darboğaz yapma sınırında bi işlemci, gtx 1080'e ucu ucuna yetiyor. arkadaşın ilerde almayı düşündüğü ekran kartına göre işlemcisini seçmesi daha doğru açıkçası bana kalırsa.
0
washe
(12.03.19)
işlemciden ve anakarttan kısıp ekran kartına basın bence parayı. bu aralar amd işlemciler gayet güzel gidiyor. eskiden kalan amd mi ıykk düşüncesini kırıyorlar yavaştan. kullananların tecrübelerinden gördüğüm kadarıyla kaliteyi de arttırmışlar baya. intel'den aşağı kalır yanları yok. ayrıca ekran kartı konusunda da nvdia'nın elindeki bayrağı alma ihtimalleri arttı bence. anakarta da o kadar para vermeye gerek yok bence. şurdan bakabilirsiniz: www.itopya.com
0
golgi aygıtı
(12.03.19)
Ryzen 5 2600 2k'da gtx1080'i 1080ti'ı, rtx 2070'i falan rahat besliyor ucu ucuna dahi değil. Zaten üstte önerilen i5 9xxxk ile r5 2600 arasında çok aşırı performans farkı yok. Üstelik hayvan gibi z Chipset anakart almana veya delid yapmana da gerek yok ryzenleri oc için.

O işlemciye o para verilmez. 2019'da hala intel almak için çok geçerli sebepleriniz olması lazım. Ben intel alıp sattığım halde söylüyorum bunu.
0
bos gezenin bos ustasi
(12.03.19)
ben sisteminde sorun olan youtuber'ın videosunu izlemişim xD bos gezenin bos ustası doğru diyor. ryzen 5 2600 gayet mantıklı :D
0
washe
(13.03.19)
(1)

Formattan sonra hiçbir şey indirilmiyor

kamerarkasi
Selam.Pc'yi formatlayıp Win7 ultimate yükledim fakat daha sonra ie'den chrome yazıp arattım, indirmek istedim ama indirmedi. Java sitwsine hittim java da inmiyor, flash player da.. kısaca hiçbir şey inmiyor. Nasıl düzelir?Sistem özellikleri:- amd athlon 2 250 processor 3.00 ghz- 4 gb ram- 32 bit işl
Selam.
Pc'yi formatlayıp Win7 ultimate yükledim fakat daha sonra ie'den chrome yazıp arattım, indirmek istedim ama indirmedi. Java sitwsine hittim java da inmiyor, flash player da.. kısaca hiçbir şey inmiyor. Nasıl düzelir?

Sistem özellikleri:
- amd athlon 2 250 processor 3.00 ghz
- 4 gb ram
- 32 bit işletim sistemi
0
kamerarkasi
(12.03.19)
tamamen sallıyorum, microsoft'un adını hatırlayamadığım bir yazılımı vardı, önce onu kurmanız gerekiyor olabilir.
...
biraz daha ayrıntı verebilir misiniz, indirme hiç mi başlamıyor, yarıda mı kalıyor, hata kodu veya mesajı var mı?
0
g7mor
(13.03.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.