Giriş
(4)

teröristler teorik olarak hakaret davası açabilir mi?

bohr atom modeli
türkiye cumhuriyeti vatandaşı olup terörist olan fethullah gülen ya da abdullah öcalan gibi kişilerin bu hakkı var mı? teşekkürler.
türkiye cumhuriyeti vatandaşı olup terörist olan fethullah gülen ya da abdullah öcalan gibi kişilerin bu hakkı var mı?

teşekkürler.
0
bohr atom modeli
(24.06.20)
sanmiyorum cunku sozlukte bu sahislara edilen kufurlerin hic gg olarak silindigini gormedim.
0
baldur2
(24.06.20)
sözlükte silinmemesini anlamak zor değil. fethullah gülen'e hakaret edenin entry'sini silsen siteyi kapatmakla kalmayıp seni içeri atarlar. ben hukuki temelde soruyorum daha çok.
0
🌸bohr atom modeli
(24.06.20)
Teorik olarak açabilirler. Gülen'in Anayasa Mahkemesine beş tane başvurusu var hatta, bana nefret söyleminde bulundular devlet beni korumadı şeklinde. Ama Anayasa Mahkemesi esastan karar vermedi hiç, usulden salladı hepsini.
0
cepeuc
(24.06.20)
2015 öncesi sözlük hukukçuları ispiyonları değerlendirirken bunlar siliniyordu evet. modlog'da kayıtları duruyordur.

yıllar içinde bir entry yüzünden sözlüğün kapanma ihtimali ortadan kalkınca ve ispiyon fasilitesi devre dışı kalınca başlıktaki kişilerin avukatları yoluyla gelen talepleriyle ilgilenmeye başladılar. dolayısıyla oradaki hakaretler legal değil ama şikayet olmadığı için duruyor öyle.
0
bruges
(24.06.20)
(3)

Office 365 Lisans

sos fistik olsun mu
bu ömür boyu lisans 22 lira olayı keriz.avi mi yoksa baya alsak çalışıyor mu?https://www.gittigidiyor.com/yazilim-software/ofis-yazilimi?k=office%20365&qm=1
bu ömür boyu lisans 22 lira olayı keriz.avi mi yoksa baya alsak çalışıyor mu?

www.gittigidiyor.com
0
sos fistik olsun mu
(24.06.20)
onlari bilmiyorum ben 50 liraya donanimhaberden aldim, sorunsuz calisiyor, insallah ilerde de sikinti cikmaz. Bildigin Office hesabi sadece onedrive'i kullanmiyorum bir sikinti olmasin diye, kullanici adin, sifren hepsi var
0
neverletyougodown
(24.06.20)
O365 hesapları gün gelir patlar yani garantisi olması imkansız varsa office uygulaması key'i onlar daha uzun ömürlü olur muhtemelen.
0
atom karincanin torunu
(24.06.20)
benzer şekilde grammarly aldım az önce, kullanıcı adı ve mail geldi, şifreyi değiştirirseniz hesabı grammarly kapatacak, garanti için olumlu yorum yapın vb dediler.

kaçak hesap belli ki (aksi pek düşünülemezdi tabi de insan bir acaba diyor yine de)
0
fezagezgini
(24.06.20)
(4)

banggood

kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
buradan aldığım ürün gümrükten ayrılmış gözüküyor en son. ptt dağıtıma çıkarttığında takip numarası falan düşüyor mu ekrana yoksa öyle evde bekleyecek miyiz paketi gelsin diye?
buradan aldığım ürün gümrükten ayrılmış gözüküyor en son. ptt dağıtıma çıkarttığında takip numarası falan düşüyor mu ekrana yoksa öyle evde bekleyecek miyiz paketi gelsin diye?
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(24.06.20)
Lütfen takip numarasını paylaşır mısınız dm yorumlayalım
0
protrek
(24.06.20)
turkey direct mail ile aldıysanız ptt değil aras kargo getiriyor
0
nahtoderfahrung
(24.06.20)
ALLJOY ile geliyor gözüküyor.
0
🌸kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(24.06.20)
tamam turkey direct mail o zaman aras kargo getirecek
0
nahtoderfahrung
(24.06.20)
(8)

bu ayakkabıya 300 lira verilir mi?

soru icin geldim
artık spor giymekten sıkıldım yaz için bu tarz makosen düşünüyorum. fiyatı fazla gibi, modelin biri 300 diğeri 325 lira.Piyasası ise 240-300 arası ama numara sıkıntısı olduğu için bu fiyata bulabildim sizce 300 küsür eder mi? 1.model mi yoksa diğeri mi? marka lumberjack
artık spor giymekten sıkıldım yaz için bu tarz makosen düşünüyorum. fiyatı fazla gibi, modelin biri 300 diğeri 325 lira.Piyasası ise 240-300 arası ama numara sıkıntısı olduğu için bu fiyata bulabildim sizce 300 küsür eder mi? 1.model mi yoksa diğeri mi? marka lumberjack
0
soru icin geldim
(24.06.20)
böyle parlak yerine, süet tarzı olanlar daha hoş durabiliyor.
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(24.06.20)
90 larda çocuk olmak başlıklarında fink atan ben için, milyon versen giydiremezsin bana.

öyle bir etkisi var bizim nesil üzerinde ama size nostalcik falan geliyor olabilir.
0
hem şişko hem deli
(24.06.20)
bundan başka ayağımda ayakkabı olmaz.. 300tl fazla, 150-200 arasına bulursun, hem de en az 4 yıl giyiyorum bu fiyatlardakileri..
0
hamsiii
(24.06.20)
süet tarzı olanlar neyse ama bekarsan ve bekar kalmak istemiyorsan buna şans verme.
0
lcha
(24.06.20)
O ayakkabıyla GBT yememen imkansız fetöcü diye alırlar valla
0
pass
(24.06.20)
bugun bi sandalete 300 verdiğim için iyi bir ayakkabı için de bu fiyatlar normal artık.
0
cptxxx
(24.06.20)
Aynısını giyiyorum gayet rahat ve kullanışlı
Ama o kadar vermemiştim ben fiyat artmış baya
0
horizon
(24.06.20)
cakma lumberjack degil ise fiyati uygun, bunlarin fiyatlari sezon sonu $60 civari amerika'da, sezonunda $100-120'ya kadar ciktigini gordum. Bende de var bir tane spor ayakkabidan sikilinca giyiyorum, oldukca rahattir kolay kolay eskimez. Tabani beyaz olanlari temiz tutmasi zor ben olsam ikinciyi alirim.
0
cooperr
(24.06.20)
(2)

Uzaktan derslerde ekrana denklem yazabilmek için ipad pro işe yarar mı?

panamera
Selamlar,Ipad pro ve kalemi ile kağıda yazar gibi denklem yazabilir miyim? Sayfalarca matematiksel denklem ve işlemin olacağı dersler için önerir misiniz? Çok pahalı olduğu için ancak işe yarayacağından emin olursam almayı düşüneceğim.Bir de galiba bu aralar yeni modeli çıktı. Bir eski modelini daha
Selamlar,
Ipad pro ve kalemi ile kağıda yazar gibi denklem yazabilir miyim? Sayfalarca matematiksel denklem ve işlemin olacağı dersler için önerir misiniz? Çok pahalı olduğu için ancak işe yarayacağından emin olursam almayı düşüneceğim.
Bir de galiba bu aralar yeni modeli çıktı. Bir eski modelini daha ucuza almak için şu an uygun bir zaman mıdır?
Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler.
0
panamera
(24.06.20)
Bildiğim kadarıyla pronun yenisi 2. Nesil kalemi destekliuor. Eski alacaksan onun yerine basit ipad al çeyrek fiyatına sıfır. O da 1. Nesil kalemi destekliuor.

Kullanım tecrübem yok. Sadece ben de araştırıyorm. Belkin yutub dan bulabilrsin ingilizce aratarak denklem yazmayı ipade
0
sarcophagus
(24.06.20)
hocam bizim okuldaki matematikçiler google'un jamboard uygulamasını kullandılar sizin bahsettiğiniz iş için. sanırım sıradan bir tablete jamboard kurup, bunu bilgisayarlarına senkronize edip sonra bilgisayar ekranını paylaşıyorlar derste. isterseniz detay öğreneyim.
0
halanne
(24.06.20)
(4)

Cep telefonumuzdaki emailleri nasıl bilgisayara indiririm.

fistikthecat
Redmi note 8 pro kullanıyoruz. Gmail altyapısıyla şirket email hesabımız vardı. Şimdi erişimimiz yok ancak eski epostalar cep telefonundan görülüyor. Bunları bilgisayara nasıl indiririz?
Redmi note 8 pro kullanıyoruz. Gmail altyapısıyla şirket email hesabımız vardı. Şimdi erişimimiz yok ancak eski epostalar cep telefonundan görülüyor. Bunları bilgisayara nasıl indiririz?
0
fistikthecat
(24.06.20)
Olabilir mi?

support.google.com
0
Erva
(24.06.20)
Bilgisayardaki outlook programina gmail hesabini tanimlarsaniz tum mailleri pc de gorursunuz
0
exlibris
(24.06.20)
Artık erişimimiz yok diyor outlook'a nasıl tanımlayacak?
0
himmet dayi
(24.06.20)
Hangi mail uygulamasını kullanıyorsanız onun bir veri dosyası olur dosyalar içinde. Onu bilgisayara kaydedip formatına göre uygun bir mail istemcisi ile açmayı deneyin.
0
himmet dayi
(24.06.20)
(11)

Zor Durumlar 2: Tıbbi Personel Otopark Üstünlüğü?

Corc
SelamlarHastalık başlar başlamaz 10 martta kaçtığım tatil kasabasında pek covid vakası yok.Olsa da fark etmez gerçi anlatacağım hikayede.Markete gittim, marketin önünde 20-30 araçlık açık otopark var.2 araba arası bi yer gördüm, geri yanaşmak için öne manevra yaptımO sırada adam direk kafadan giriyo
Selamlar

Hastalık başlar başlamaz 10 martta kaçtığım tatil kasabasında pek covid vakası yok.
Olsa da fark etmez gerçi anlatacağım hikayede.

Markete gittim, marketin önünde 20-30 araçlık açık otopark var.
2 araba arası bi yer gördüm, geri yanaşmak için öne manevra yaptım
O sırada adam direk kafadan giriyordu park yerine.
Dıt kornaya bastım, ben giriyorum işareti yaptım
Ki görmemesi imkansız!

O da girmedi, geri geri girdim ben.
Arabadan inerken, cam açtı bu.
bana -ben doktorum- dedi.
ben de -eee- dedim

-tü size yazıklar olsun, yazıklar olsun- diyip gazlayıp gitti.

Adam ne bekliyordu?
Benim ne yapmam gerekiyordu?

Tıp dünyamızın kahraman neferi, emeklerin karşılığı al sana migros park yeri???
Sana layık değil ama, lütfen çizgiler arasında kal
0
Corc
(24.06.20)
bunlar tipik ucuncu dunya ulkesi sikintilari, cok kafaya takmamak lazim.
0
cooperr
(24.06.20)
Komik ya. O kadar okumus ama ego ve kompleks aynen kalmis :)
0
sanguine mcqaer
(24.06.20)
Cidden şaka gibi
0
chemnil
(24.06.20)
Doktor egosu ile karşılaşmış durumdasın. Sıkıntı yok yüzde doksanı böyle. Üstün insan olarak görüyorlar kendilerini.
0
prodeq
(24.06.20)
böyle durumlarda fantastik cevaplar vermek gerekebiliyor.

+ben doktorum.
- ben de itfaiyeci???
0
hem şişko hem deli
(24.06.20)
Ne yapacakmış, meyve reyonunda muz mu ameliyat edecekmiş ?
0
kimlanbu
(24.06.20)
Bunlar böyle hocam daha dur bak neler göreceğiz, metrobüs sıralarında, banka kuyruklarında, böyle park yerlerinde falan hiç susmaya gerek yok, böyle tiplere hemşişkohemdeli nin dediği gibi yaklaşmak lazım, bende Bilim Kurulu Üyesiyim falan dicen, senden benden terslenince ''ulan yemiyor sokakta '' diyip kesçek o davranışını.
0
paramolacak
(24.06.20)
fıkra gibi. keşke videoya falan çekebilseydin.
0
scudman1
(24.06.20)
ya adam aslında medeni ülkelerde haklı.
geçen hafta 20 kişilik posta sırasında iken adamın biri geldi doktor/sağlık çalışanı kartını gösterdi ve hepimizin önüne geçti.

ondan sonra da keyfinden bu mektup niye gelmiş bu niye gelmemiş diye muhabbet etti çünkü 20 kişi önümdeyken önüme geçmiş adam sıra bana geldiğinde hala meşgul ediyordu. (2 kişi çalıştığını anlamışsınızdır). ağzımı açıp bir laf edemedim.

aynı şekilde marketlerde vs de öncelikleri var ama daha ona denk gelmedim. ülke ingiltere.

bizim ülkemizde ise öncelikleri var şeklinde bir açıklama vs hatırlamıyorum. dolayısıyla güzel davranmışsınız. özellikle eee kısmına bayıldım.
0
ozdek
(24.06.20)
eee kısmı süper olmuş. ağzınıza sağlık.

çocukluktan beri pompalanan içi boş kendine güven yüzünden böyleler işte. Halbuki çoğu boş insan. İngilizce dahi bilmezler.
0
catch the arrow
(24.06.20)
açılın ben doktorumu yanlış anlamış
0
ya ben lan neyse
(24.06.20)
(1)

Ekranı yansıma yapmayan paneller hangileri?

dizicolleague
IPS ve TN arasında her açıdan aynı görüntüyü veren IPS bildiğim kadarıyla. Bir IPS ekrana sahibim ve yansıma yapmıyor. Ekran kararınca kendimi görmüyorum ve ışık yansımaları olmuyor. TN panelde de bu teknoloji var mı? IPS'ten başka ışık yansıtmama özelliği olan ekranlar var mıdır?
IPS ve TN arasında her açıdan aynı görüntüyü veren IPS bildiğim kadarıyla. Bir IPS ekrana sahibim ve yansıma yapmıyor. Ekran kararınca kendimi görmüyorum ve ışık yansımaları olmuyor. TN panelde de bu teknoloji var mı? IPS'ten başka ışık yansıtmama özelliği olan ekranlar var mıdır?
0
dizicolleague
(24.06.20)
yansıma tn veya ips olmasıyla ilgili değil, panelin önündeki kaplamayla ilgili.
yani her iki teknolojide de yansıyan ve yansımayan ürünler olabilir.

bkz. apple paneller ips olmasına ragmen parlak/yansıyan ekranlardır. yeni nesil monitör ve laptoplarda apple dışında parlak ekran görmedim uzun zamandır.
0
orpheus
(24.06.20)
(3)

çekme belgeli araç satış işinden anlayan var mı

gregorpanpa
bu hafta muyanesi geçtiği için bir arkadaşın aracını çekme belgeli yapıp satacağız, eskiden zormuş şimdi direkt noterden halloluyormuş çekme belgeli hale getirmek sanırım, peki aynı anda hemen bu işlemden sonra aracı satabiliyor muyuz noterde, ve yine alıcı kişi tekrar trafiğe çıkarmak için notere b
bu hafta muyanesi geçtiği için bir arkadaşın aracını çekme belgeli yapıp satacağız, eskiden zormuş şimdi direkt noterden halloluyormuş çekme belgeli hale getirmek sanırım, peki aynı anda hemen bu işlemden sonra aracı satabiliyor muyuz noterde, ve yine alıcı kişi tekrar trafiğe çıkarmak için notere başvuruyormuş sanırım bu kısım tam olarak nasıl oluyor onu da anlamadım notere başvurup çekme belgeyi kaldırıyor sonra muyaneye mi gidiyor, deneyimi olan biri cevaplarsa sevinirim
0
gregorpanpa
(24.06.20)
godless frog
(24.06.20)
Bunu neden yaptığınız da önemli, alan kişi aracı muayene ve tespite götürecek, tekrar plaka ruhsat vs bir sürü uğraşacak.

Anladığım kadarıyla şu an muayenesi yok diye bunu yapmak istiyorsunuz, ama mantıklı değil ki. Daha da masraflı olur sanırım.

Soruya cevap olarak, artık trafik tescil işlemleri noterde yapılıyor evet, ama muayene istasyonuna da gidilip tespit yapılacak.
0
John Bloor
(24.06.20)
Alacak kişinin masarafı yükseliyor,üstüne neden muayeneye gitmemiş bunda bir film vardır diye daha düşük fiyattan almak isterler,sizinde zararınız olur..
Çekme belgeyi çıkarıp anında satarsın,ama o andan itibaren kanunen o aracı süremezsin.sürerde yakalanırsan ağır ceza var.alan kişi çekiciyle muayeneye götürür filan.girift işler.
0
duptıs
(24.06.20)
(2)

Kalem kutusu

italiano
Merhabalar.Resimdeki kalem kutusunu hiçbir kırtasiyede bulamadım.252086 kodlu olan(en olarak daha geniş) birkaç kırtasiyede var ama 252087 adlı ürün(en olarak daha kısa,derinlik olarak daha geniş)(siyah olanı) hiçbir yerde yok. İnternetteki birkaç kırtasiyenin sitesi eski olduğu için/kontrol edilmed
Merhabalar.Resimdeki kalem kutusunu hiçbir kırtasiyede bulamadım.252086 kodlu olan(en olarak daha geniş) birkaç kırtasiyede var ama 252087 adlı ürün(en olarak daha kısa,derinlik olarak daha geniş)(siyah olanı) hiçbir yerde yok. İnternetteki birkaç kırtasiyenin sitesi eski olduğu için/kontrol edilmediği için hala stoklarda var gözüküyor ama aradım yok dediler.Ürün sanırım Türkiye üretimi olduğu için yurt dışı sitelerde vs. yok.Nereden bulabilirim bu ürünü?Teşekkürler şimdiden.
0
italiano
(24.06.20)
Yıldırım kırtasiyeye bakılabilir online
0
chemnil
(24.06.20)
Ureticisine ulassaniz?
0
SevdaliBulut
(24.06.20)
(20)

duyuruda kaç tane hesabınız var?

Bruce
aktif olarak 1'den fazla hesapla burayı kullanan çok var, herkesin malumudur zaten. oranı merak ettim, o yüzden bir anket hazırladım siz stalker'lar troll'ler mağdur olmayın diye. hadi yine iyisiniz köftehorlar...http://www.strawpoll.me/20421791masum olanları anlıyorum, bir yerden sonra anonimlik gi
aktif olarak 1'den fazla hesapla burayı kullanan çok var, herkesin malumudur zaten. oranı merak ettim, o yüzden bir anket hazırladım siz stalker'lar troll'ler mağdur olmayın diye. hadi yine iyisiniz köftehorlar...
www.strawpoll.me

masum olanları anlıyorum, bir yerden sonra anonimlik gidiyor, bazı şeyleri soramıyorsun diye düşünüyor olmalılar, doğal olarak başka hesap alınıyor. kimilerinin de troll'lük için kullandığı hesaplar var. özellikle gönül işi sorularının bazıları aynı tornadan çıkmış gibi geliyor bana, siz ne düşünüyorsunuz?
0
Bruce
(24.06.20)
Sözlükte sorun yaşadığımda girebilmek için bi hesabım var ama soru cevap yok içinde sanırım hiç. Başka da stalk, troll vs hesabım yok
0
nundu
(24.06.20)
1 hesabım var. O da bu. Aynı nick, sözlük de vardı. Sözlük onu kapattı.

Neymiş reklam hesabı imiş. Hiç de öyle değildi saftirikler. Beğendiğim beğenmediğim markalar hakkında 3-5 yorumum vardı. Üstelik çoğu organik markalar hakkında. Faydalı olur diye düşünmüştüm ama gerçek bulunmamış. Yazık oldu. Neyse peşine düşmedim. Ki hesabın iyi anıları da yoktu. Hüzünlü bir aşk hikayesine malzeme idi : D ahaha.

Becerebilsem bu hesabımı kapatıp reset atacam kendime ama yapamıyorum. Geçen gün sinirlendirdim beni engellediler silecez demişlerdi, öyle sandım, oh iyi oldu dedim, zorunlu reset atarım, sonra bir baktım bir iki hafta sonra açılmış kendiliğinden. Bir de bu nicki bilip beni tanıyan kişiler var. Stalklayamasınlar beni. ahaha : D
0
mobydick
(24.06.20)
Benim mal gibi bi hesabım var. Daha da malligi direkt eksi hesabımı kullanmak :D Şeffaflık iyidir bence.

Ama bu replika soruların kimlerden çıktığı çok belli ya, hele uzun süredir takip edince insan hemen etiketi yapistiriveriyo.

Amaan kim nası rahat hissediyosa öyle takılsin.
0
superfluid
(24.06.20)
Ekşiden ulaşamazsam diye aynı isimle hesabım var. Bir de ikinci sözlük hesabımla var. 3 diyebiliriz sanırım.
0
sutlu nescafe
(24.06.20)
benim bir tane. sözlük için anlarım ama duyuru için neden birden fazla hesaba gerek duyuluyor anlamadım.
0
scudman1
(24.06.20)
kaç yıl önce bir tane yedek hesap almıştım belki anonim takılmak isterim ya da bir şey sormam gerekirse diye.
hiç kullanmadan birine ödünç verdim, saçma sapan işler oldu, kapandı hesap.

sonra yine bir tane yedek hesap aldım bir ara.
galiba 1-2 duyuru açtım onunla alakasız şeyler için.
sonra da unuttum gitti, hiç bakmıyorum bile.
0
blatta hiberna
(24.06.20)
Bir tane var, o da bu. Sözlük hesabım duyuru hesabima bağlı değil ama onu da kasten yapmadım aslında; yazarligim sonradan onaylandı, birleştirmeye üşendim. Öyle kaldı. Sözlük hesabımla duyuruya da girmiyorum zaten.

Onun dışında uçurulsa bile farkli hesapla tekrar tekrar gelenler, 20 tane farklı hesap alanlar var tabii.
0
fraise
(24.06.20)
1
0
baldur2
(24.06.20)
tek. genel olarak sosyal medya ile ilgili dusuncem (bkz: cok de sey yapmamak lazim)
birden fazla hesabi olanlari icin ise (bkz: insan hayret ediyor) diorum. eyyorlamam bu kadar.
0
cooperr
(24.06.20)
1 tane var, yeter.

zaten inlik cinlik peşinde olmayan insana fazlası da gerekmez.

son zamanlar bakıyorum üye alımı genelde açık, yine bakıyorum bir sürü trol türemiş.

formül basit: üye alımı = troll+kalitesiz duyuru ve cevaplar
0
hem şişko hem deli
(24.06.20)
Modlar biliyor zaten hangi hesabın hangi Nike ait olduğunu. Fazladan aldığım hesaplar vardı. Şifresini unuttum. Bir taneisni de modlar ucurmus sanırım
0
seyyar satıcı
(24.06.20)
@seyyar satıcı
Modlar farklı mail adresi ile alınmış hesapların aynı kişinin kullandığını biliyor mu? Çünkü aynı kişi olduğunu tahmin ettiğim birkaç kişi var bazen ispiyonlamak istiyorum bilmiyorlarsa diye.
0
you and me in paradise
(24.06.20)
Bir tek bu var.
0
pati
(24.06.20)
Bir tane hesabim var. On yıldan fazladır da kullaniyorum.
0
a perfect lie
(24.06.20)
Bir
0
chemnil
(24.06.20)
bu var. bir de sözlük hesabım var.
aslında bu hesabım, anonim kalmak üzere aldığım ve gönül işleri için kullandığım olandı. sonra sözlük hesabımı kullanmak istemez oldum nick'im biliniyor diye. arada bir login olup mesajları kontrol ediyorum. 2-3 ayda bir.

bir üçüncü hesabım daha var ama email'ini vs hatırlamıyrum ama lazım olsa hatırlarım. onla yalnızca bir kez bir soru sorup cevabımı alınca sildim. bir daha da login olmadım. lazım olursa kullanırım.
trollük için hiç kullanmadım.

edit: şuan 18 kişi buraya yazmış ve çoğunluğu tek hesabı olduğunu söylüyor. oy dağılımları ise 45'e 55 şeklinde. %45 1'den fazla hesabı olan kişiler. cevaplarda da 5-6 tane benim birden fazla var denmesini beklerdim :D
0
biseysorcaktim
(24.06.20)
@you and me paradise,

hukuksal sebeplerle IP adresleri ve kullandığın cihazla ilgili bazı kişisel veriler veritabı üzerinde saklanır. trollük için yeni hesap alan kişi özel bir önlem almadıysa ip ve cihaz bilgileri üzerinden hangi nick'lerin birbirinin kopyası olduğu anlaşılabilir.

ama birden fazla hesap sahibi kurallara aykırı değildi sanırım.
0
biseysorcaktim
(24.06.20)
benim bu hesabım var bir de ekşisözlükteki hesabım var, o 2 t ile bu tek :)
0
matilda
(24.06.20)
ekşi hesabım var ama onu burada kullanmayı tercih etmiyorum.
0
kestane gürgen palamut
(24.06.20)
@biseysorcaktim, sadece bu duyuruya cevap verenlerden bile 2 kişinin başka hesapla burada olduklarını biliyorum ben, buraya böyle yazdıklarına çok güvenme o yüzden :) anketi o yüzden açtım, birden fazla hesabını aktif kullanan yazmaz buraya çünkü chakallique...
0
🌸Bruce
(24.06.20)
(3)

eski bir orgdaki midi bağlantısı

tabudeviren
elimde 2004 model bir org geçti. orgun midi girişi şöyle: https://prnt.sc/t59azdaradan bayağı zaman geçmiş.bu org midi klavye olarak kullanılabilir mi ve kullanılsa verimli olur mu? daha yeni bir şey mi baksam?midi olarak kullanmak için ne almam lazım? (bilgisayara bağlanacak)
elimde 2004 model bir org geçti. orgun midi girişi şöyle: prnt.sc

aradan bayağı zaman geçmiş.
bu org midi klavye olarak kullanılabilir mi ve kullanılsa verimli olur mu? daha yeni bir şey mi baksam?
midi olarak kullanmak için ne almam lazım? (bilgisayara bağlanacak)
0
tabudeviren
(24.06.20)
Klavyesi rahat ise kullanılır niye kullanılmasın. Pc’ye bağlayacaksan midi to usb kablo diye arat.
0
iron
(24.06.20)
şimdi teknik olarak kullanabilir misin? midi girişi çıkışı olduğu için kullanırsın, midi kablosuyla bağlarsın, midi kablosu + midi arabirimi ile bağlarsın veya usb midi kablosu ile bağlarsın. bunu anlayabilmen için midi protokolünü açıklamam lazım. tam hatırlayamadım ama sadece tek kablo yetiyordu bilgisayara sinyal göndermek için.

midi protokolü içinde cc kodları var. bu kodlar cc0 dan başlayıp cc127 ye kadar gidiyor.

bu kodların çoğunun farklı özellikleri var ve bazıları da boş.

kendi midi klavyemin arabirim yazılımını göstereyim.
eksiup.com

bak bu gördüğün program sayesinde istediğim herşeyi istediğim herşeye atabiliyorum, bununla da kalmayıp daw içerisinden midi learn komutu vasıtasıyla da istediğim şeyi istediğim şeye atabiliyorum.

böylece kullandığım yüzlerce vst, plugin ya da diğer ses bankalarını, software sampler programlarını tamamen kullanabiliyorum.

yani senin klavyende olsa olsa bir modulation olur, hadi bi kaç tane özelliği de midi learn olarak atadın ama benim gibi tüm özellikleriyle kullanabileceğini sanmıyorum.

midi eski bir olay olduğu için 1990 yılında üretilmiş midi klavyeler ya da midi klavye olarak başarılı şekilde kullanılabilen aletler var ama seninki çocuk orgu diye tabir edilen bir modelse, hiç kabloya falan boşuna para harcama.

ha dersin ki roland xp50 , xp80, jv1000 , ensoniq ts 10 - ts 12 , veya dijital piyano (hangileri midide başarılı bilmiyorum sallıyorum zamanının en iyi aletleri olması dolayısıyla örnek olarak dedim) o zaman uğraşmaya ve araştırmaya değer.

dijital piyanolarda pek özellik yoktur ama klavye yapısı sebebiyle veya bir tercih olarak kullanılabilinir. mesela benim klavyem 4 oktav, geçmişte 5 tane 88tuş workstatiomn ya da midi klavye kullandım.(motif es8, xf8, maudio keystation pro, prokeys88 korg, roland muhtelif klavyeler vb) çok büyük olduğu için kullanırken zorluyordu, 4 oktav aldım, piyano falan kaydedeceğim zaman çok zor oluyor çünkü sağ ve sol eli ayrı ayrı yazmam gerekiyor klavye yetmediği için ama bu piyano olayının dışında acayip mutluyum, koyyuyorum bilgisayar masasının klavye sehpasına saatlerce fıtı fıtı takılıyorum ne bi yerlerim ağrıyor ne tutuluyor.

yeni alacaksan iyi araştır, genelde kullanılan daw a göre midi klavye seçme olayı moda, korg'un tüm programlar için hazır presetleri var ama çoğu markada bu esnekliğin olmadığını tahmin ediyorum.
0
hem şişko hem deli
(24.06.20)
şunu söylemeyi unuttum.

bilgisayarda kullanılan dawlar içinde kayıt yapmak, sampler, vst ,vsti, kullanmak için ya mac kullanman lazım ya da asio 2.0 destekleyen ses kartının olması lazım.

ekran kartı iyi olmayan bilgisayarlarda nasıl oyun oynayamıyorsak, seste de ya mac(mac de default olarak var ama hepsinde var mı bilmiyorum) ya da alacağın ses kartının ses işlemcisi olmadan kullanamıyoruz çünkü latency oluyor.

örnek aldın gitarı kucağına, guitar rig programını açtın, efekt vermek için kullanılan bir program, tele bir defa vur, ses 15 dakka kesik kesik gelir , aynen ekran kartı yetmeyen bilgisayarda oyun açtığımızda ekranın kare kare tek tek ilerlemesi gibi.
0
hem şişko hem deli
(24.06.20)
(2)

Bu videodaki olay ne

iamx
İngilizcesi olan bıri çevirebilir mı merak ettim gerçekten?https://www.instagram.com/tv/CAvBQs2jVFI/?igshid=6z5pkojdu7f1
İngilizcesi olan bıri çevirebilir mı merak ettim gerçekten?
www.instagram.com
0
iamx
(24.06.20)
bence valelerden biri arabayla biraz dolaşmış o arada sahibi gelmiş o yüzden fırça atıyor, baştaki konuşmalar duyulmuyor fakat videonun sonuna doğru mavi tişörtlü çocuk ve kadının arasında geçen diyalogdan anladığım
0
freebird5406_2
(24.06.20)
kekonun biri vale arabasıyla turladı diye valeyi azarlıyor.
0
sir gawain
(24.06.20)
(3)

mail adresinin sonundaki "tr"yi kaldırabiliyo muyuz?

The Student
ben maalesef dikkatsiz bi şekilde hotmail.com.tr diye bişeye kaydoldum zamanında. bu durumdan çok şikayetçiyim. mail adresimi verdiğim zaman ısrarla sonundaki tryi vurgulamak zorunda kalıorum. yine de karşı taraf unutuyo ve mailı bana ulaşmıyo kesinlikle. bu trnin kalkması mümkün müdür?
ben maalesef dikkatsiz bi şekilde hotmail.com.tr diye bişeye kaydoldum zamanında. bu durumdan çok şikayetçiyim. mail adresimi verdiğim zaman ısrarla sonundaki tryi vurgulamak zorunda kalıorum. yine de karşı taraf unutuyo ve mailı bana ulaşmıyo kesinlikle. bu trnin kalkması mümkün müdür?
0
The Student
(24.06.20)
yenisini almadan mumkun degil.
0
helenart
(24.06.20)
Mümkün değil.
0
greendo
(24.06.20)
Eğer alabiliyorsanız aynı mailin hotmail.com uzantısını alıp gelen mailleri yönlendirebilirsiniz.
0
archmage mahmut
(24.06.20)
(4)

İnternetten telefon kılıfı alınabilecek site

aramızda kalsın
Bildiğiniz güvenilir bir yer var mı? En bilindik kılıfland ve deercase hakkında olumsuz yorumlar gördüm. Telefonum iphone değil.
Bildiğiniz güvenilir bir yer var mı?

En bilindik kılıfland ve deercase hakkında olumsuz yorumlar gördüm. Telefonum iphone değil.
0
aramızda kalsın
(23.06.20)
Amazondan aldım ben güvenilir :)
0
paramolacak
(23.06.20)
hepsiburada, n11, gittigidiyor, trendyol
0
jelly bear
(24.06.20)
mobilcadde bu işin hizmet kalitesi anlamında tepe noktasıdır. bir ara çook fazla sipariş veriyordum buradan, arada hatalı ürün çıkıyordu. (çünkü neticede onlar da çinden getirip satıyorlar) sorunu bildirdiğimde ürünü geri yollamamı bile istemeden bana doğrusunu yenisini yolladılar 2-3 defa. iletişim çok hızlı, tak diye ilgileniyorlardı.

yine de kılıfları kendileri üretmedikleri için belli marka ürünleri alman lazım. no name 10 liralık kılıf alırsan hayrını göremezsin, telefonu da ucuz gösterir.
0
Bruce
(24.06.20)
spigen telefonunuza uygun kılıf üretiyorsa ondan alın. hangi sitede ucuzsa.
0
argent dawn
(24.06.20)
(1)

360 kameraya ucuz monopod/tripod

legalize marijuana
şu kamerayı alacağımhttps://www.hepsiburada.com/ricoh-theta-sc2-4k-360-derece-kamera-mavi-p-HBV00000RENSGyalnız tripodu kendisinden daha pahalı, https://www.klasfoto.com.tr/urun/ricoh-theta-stand-tm-1-monopod?gclid=EAIaIQobChMImp-0heSY6gIVl8myCh1BSg9-EAQYASABEgLkBvD_BwEbuna uyan ucuz bir şey var mıd
şu kamerayı alacağım
www.hepsiburada.com

yalnız tripodu kendisinden daha pahalı, www.klasfoto.com.tr

buna uyan ucuz bir şey var mıdır?
0
legalize marijuana
(23.06.20)
ayakları geniş bir tripod + selfie stick iş görebilir (istediğin yüksekliğe göre.)

İnsan boyu için yine ince bir tripod + sonradan alt kısmı photoshop veya video ise after effectste silmek en güzeli.

www.klasfoto.com.tr
bende şu var, gimbaldan çıkmıştı buna selfie stick takıyorum genelde. Daha küçük tripodlar dayanmıyor devriliyor. Bildiğimiz kamera taşıyabilen standart tripodlar da çok geniş kaçıyor (aşağıda komple görüyorsun bacaklarını). Hani böyle minik şeylerde silinecek alan da çok küçük.

edit: bu arada umarım fotoğraf için alıyorsundur. 4k videoda yeterli değil. Ben zamanında Xiaomi Mi Sphere almıştım, sonra Insta 360 One X'e geçtim. 5.7k video çekiyor anca "eh" duruyor idare ediyor. 8k ve üzeri olmalı bence. Çünkü "her yer" 4k, 5.7k vs. Senin keseceğin veya VR gözlüğü ile bakacağın alan (tam hesaplamadım ama) 720p'den hallice
0
nhk ni youkosu
(24.06.20)
(14)

sarhoş olmalık tatlı bir şeyler

batlegolas
çok alkol alan biri değilim. hiç değilim hatta. rose içmişliğim var ama başta tadı çok acı geliyor. şöyle rahatça içebileceğim yumuşaklıkta bir tane varsa, kolayca sarhoş olurum zaten. ama ağlatan türden de olsun. içip içip ağlayayım. alkollü kokteyl içmişliğim de var ama bana mı hep acıları denk ge
çok alkol alan biri değilim. hiç değilim hatta. rose içmişliğim var ama başta tadı çok acı geliyor. şöyle rahatça içebileceğim yumuşaklıkta bir tane varsa, kolayca sarhoş olurum zaten. ama ağlatan türden de olsun. içip içip ağlayayım. alkollü kokteyl içmişliğim de var ama bana mı hep acıları denk geldi bilmiyorum. rakı hiç olmaz, iki yudumdan fazla içemedim. ikinciyi de beğenmediğimden emin olmak için içmiştim zaten.

var mıdır öneriniz?

teşekkürler.
0
batlegolas
(23.06.20)
Baileys.
0
himmet dayi
(23.06.20)
önce bi şunu diyelim, ağlatan alkol yok tabii ki. sarhoş olduğunda efkarlıysan mojito da içsen ağlarsın.

öneri olarak cardinal melon, üstüne tanımam. baileys ve türevi olan likörlerden daha yüksek alkol oranına sahip. lezzetli olduğu için hızlı da içiliyor, dayanıksızmışsın zaten, hemen kafa olursun.
azıcık soğut, soğuk soğuk daha güzel gidiyor. yanına da ne olur ne olmaz naneli bir çikolata, mümkünse after eight alırsan lezzetli gözyazşları dökersin.
0
Bruce
(23.06.20)
votka domates suyu tuz biber yardır. virgin mary severiz. inönü de severdi. tatlı değil ama.
0
bohr atom modeli
(23.06.20)
meyve şarabı ama alkolü az olduğundan fazla içmen gerekebilir.

malibu + ananas suyu
0
fezagezgini
(23.06.20)
Hiç uğraştırmaz
Kaliteli bir vodka (mümkünse ithal)
0
otopsicocugu
(23.06.20)
hangi marka rose içtin? tat olarak aralarında çok fark oluyor, mesela leona blush alıp fazla tatlı diye içemedim ben. onun dışında beyaz şarapların tadı genelde hafif oluyor. direkt sarhoş olmak amacıyla alkol tüketeceksen kaliteli votkaları da tercih edebilirsin. grey goose mesela çok nötr bir tada sahip, redbull ile karıştırıp meyve suyu gibi içebilirsin. ama pahalı.
0
malaika
(23.06.20)
yav aklıma geldi, geçen kız arkadaşım yabanmersinli şarap ya da yabanmersini şarabı almıştı o bayağı tatlıydı ve tadı da süperdi onu deneyebilirsin. resmen meyve suyu içer gibi sarhoş olduk.

bir de moscatoyu seviyorum. o da şekerli bir tada sahip. hep öyle mi bilmiyorum ama içtiklerim öyleydi.
0
bohr atom modeli
(23.06.20)
Lambrusco, hem de bol buzlu. Bir şişeyi rahat rahat, keyifle içersiniz.
0
astrid
(24.06.20)
Malibu+juice
0
shredd
(24.06.20)
Passoa. yok böyle bir şey.
limoncello da iyidir.
baileys seversen amarula dene, bence daha iyi.
0
MtKrt
(24.06.20)
Lynchburg lemonade
0
guguklusaat
(24.06.20)
Baileys ile olabilir
0
mobydick
(24.06.20)
Bu soruya anket yapsan Baileys dünya çapında %90 çıkabilir ve evet içimi kendisine aşık eder ama fiyatını görünce abi altı üstü yumuşak içimli alkollü bişey sorduk, durduk yere kredi mi çekelim bi içki için dedirteceğinden, en yakın alternatif olarak en yakındaki tekel bayiinde rahatlıkla bulunabilecek herhangi bir kremalı Hare likörü önerilebilir ki bunlar da eser miktarda alkol ihtiva etmektedir.
0
onemoremile
(24.06.20)
martini
0
kablelvuku
(24.06.20)
(2)

Bebek yer yatağı seçimi?

medre
Büyük yer yatağı almak istiyorum ama o boylarda (140*200) yetişkinler için oluyor. Yetişkim yatakları da omurga anlamında bebeklere uygun olmuyor. Tavsiyesi olan?
Büyük yer yatağı almak istiyorum ama o boylarda (140*200) yetişkinler için oluyor. Yetişkim yatakları da omurga anlamında bebeklere uygun olmuyor. Tavsiyesi olan?
0
medre
(23.06.20)
kim diyor mesela uygun olmuyor diye ?
0
x571
(23.06.20)
bebeklerin omurga gelisimi icin yetiskinlerden farkli olarak daha sert, yumusak olmayan ve ice gocmeyen yataklardan kullanilmasinin tavsiye edildigini ogrenmistik biz de. satin alacaginiz yere sorarsaniz mutlaka bilgilendirirler. ayrica montessori yatak olarak da arastirabilirsiniz, yalnizca cocuklara calisan firmalar var.
0
deartheodosia
(23.06.20)
(2)

ekmek için müsait olmayan bir tarla

nebukadnezarr
merhaba, bir süre önce bir çok mirasçının olduğu orman olmuş bir araziyi izin alarak orman halinden arındırdık fakat içinde 3lü koltuk boyutunda taşlar var biz birkaç mirasçı olarak bu araziyi bölmek ve tarla vasfından çıkararak arsa statüsüne getirmek yani ev yapmak istuyoruz nasıl yapabiliriz bir
merhaba, bir süre önce bir çok mirasçının olduğu orman olmuş bir araziyi izin alarak orman halinden arındırdık fakat içinde 3lü koltuk boyutunda taşlar var biz birkaç mirasçı olarak bu araziyi bölmek ve tarla vasfından çıkararak arsa statüsüne getirmek yani ev yapmak istuyoruz nasıl yapabiliriz bir fikriniz var mı ?

çok mirasçı olduğunu unutmayalım ..
0
nebukadnezarr
(23.06.20)
çok detay var aslında. arazinin durumu , il, ilçe vb detaylara göre değişkenler var.

ortak arazi paylaşımı (git: www.youtube.com
çok ortaklı arazilerde anlaşmazlık çıkması halinde izaleyi şuyu davası açılır ve mahkeme kanalıyla arazi satılıp, ortaklara hisseleri oranında ödeme yapılır.

her şeyin yolunda gitmesi halinde (git:www.youtube.com ) tarlaya ev yapımı için belediye, tarım il müdürlüğü etkenleri var. kadastro yolu durumu bile etkiliyor.
karışık işler. ama olmayacak işler değil. iyi araştırmak gerekiyor.
0
scudman1
(23.06.20)
Eğer tarım arazisiyse bir kere bölemezsiniz. Yani arazi olarak da bölemezsiniz, kaldı ki siz arsa vasfına çevirmek istiyorsunuz. Bireysel olarak böyle bir hakkınız yok.

Bir bölge tarım arazisi vasfını yitirdiyse, belediye meclisinde konu görüşülür ve meclis karar verirse bölge tarım arazisi statüsünden çıkarılıp kadastro geçirilerek parsellenir.

Bu haliyle imar durumuna bakın, arazilerde de küçük oranlarda köy evi yapmak için imar olabiliyor.

Yalnız çok ortak varsa o da çıkmaza girer, yapılacak evde her ortağın hakı olur doğal olarak.
0
John Bloor
(24.06.20)
(7)

Bedavaya ev almak

adwokat
Hazır ekonomi paketi açıklanmış. Faiz düşük.Kredi çekip ev alalımEve kiracıyı koyalım. Cebimizden para çıkmadan ev sahibi olalım. Kiracıdan gelen para krediye gitsin. 15 seneye amorte ediyor zaten.Nasıl fikir bu? Uygulanabilitesi var mı?
Hazır ekonomi paketi açıklanmış. Faiz düşük.
Kredi çekip ev alalım
Eve kiracıyı koyalım. Cebimizden para çıkmadan ev sahibi olalım. Kiracıdan gelen para krediye gitsin. 15 seneye amorte ediyor zaten.
Nasıl fikir bu? Uygulanabilitesi var mı?
0
adwokat
(23.06.20)
Mükemmel bir fikir. Cumbaba olursam ekonomi bakanlığına adayımsın.
0
yukselen gunes evi
(23.06.20)
faizini ucretini falan bilmem de, universiteye yakin toki evleri vardi ve taksitlerini bildigin biz ögrenciler odedik.
0
Coma
(23.06.20)
Yok seni küçük deha. Kredinin faizlerini hesaba kattığında ve her an olabilecek herhangi bir kira sorununda büyük sıkıntı yaşarsın.
0
greendo
(24.06.20)
En az yarısı peşin paran yoksa asla girişme
0
chemnil
(24.06.20)
Sepet yapın, daha çok kazanırsınız.

Türkiye'de bu tarz yatırım yapmak yanlış. Oturacak bir ev alırsınız, ev sahibi vs. uğraşmayım dersiniz, o başka... Yoksa yatırım için ev alınmaz.


.
0
kartallar yuksek ucar
(24.06.20)
Peşin vereceğin para +kredi faizi pek bedavaya gelmiyor canım
0
olaylar olaylar
(24.06.20)
Kiracı evi mahveder, artı yarısı peşin paran yoksa hiç düşünme.
Faizler düştü ama ev fiyatları fırladı kafadan 30-40 bin eklendi.
0
kirmizipilotkalem
(24.06.20)
(2)

Kamu kurumlarının birbirine üstünlüğü

Unde bach canim
Valilik ve kaymakamlık karar mekanizmaları iç işleri bakanlığına bağlı olduğu için sırasıyla il ve ilçe belediyeleri denetleme ve yetkilendirme üstünlüğüne mi sahip? E biz niye seçim yapıyoruz o halde? Yoksa sadece mahkemeden çıkan kararları uygulatma durumları mevcut?Mesela adaların elektrikli araç
Valilik ve kaymakamlık karar mekanizmaları iç işleri bakanlığına bağlı olduğu için sırasıyla il ve ilçe belediyeleri denetleme ve yetkilendirme üstünlüğüne mi sahip? E biz niye seçim yapıyoruz o halde? Yoksa sadece mahkemeden çıkan kararları uygulatma durumları mevcut?

Mesela adaların elektrikli araçlarını adalar kaymakamı engelleyebiliyor.
Erdek belediye başkanı vali tarafından görevden alınıyor (ihaleye fesat karıştırma suçlamasıyla).
0
Unde bach canim
(23.06.20)
"İdari vesayet" diye bir şey var. Anayasal bir mekanizmadır. Biraz araştırma insanlık veririm tam anlamak için.
0
fempusay
(24.06.20)
Evet. İdare hukuku derslerinde geçer İdari vesayet kavramı.
Doğudaki belediyelere kayyum atanma sebebini bu kavrama bağlı olarak düşğnebilirsiniz.
Bu mekanizma da olmazsa belediyelerin hendek açması, kafalarına göre sınırlarını çizmesi, az bir zaman sonra da pasaportla giriş yapmaya izin vermeleri çok zor olmaz.
Seçimin olması da, merkezden kendilerine kaynak ayrılan belediyelerin hiç bir dayanağı olmadan doğruluğu kendinden menkul işler , eylemler,uygulamalar yapmaları anlamına gelmiyor.
0
Erva
(24.06.20)
(11)

Vaporesso switcher vs istick mix mod vs drag 2 platinum

Fusha
Hangisini tercih edersiniz? İlki kit diğerleri sadece mod. Kullanım rda, dl. Muhtemelen çoğunuz, "ne diyor lan bu değişik?" diyorsunuz. Teşbihte hata olmaz; "Adıyaman tütünü mü? Diyarbakır mı?" gibi bir şey soruyorum.
Hangisini tercih edersiniz? İlki kit diğerleri sadece mod. Kullanım rda, dl.

Muhtemelen çoğunuz, "ne diyor lan bu değişik?" diyorsunuz. Teşbihte hata olmaz; "Adıyaman tütünü mü? Diyarbakır mı?" gibi bir şey soruyorum.
0
Fusha
(23.06.20)
Drag yakışıklı cihaz 177 w olması lazım,switcher 220 olması lazım,birde kit geliyor.biri yakışıklı biri verimli,sağlam.istick 160w olması lazım,direk pas geçtim.
0
duptıs
(23.06.20)
Ben hepsini pas geçim pod mod kullanıyorum. Voopoo vinci air. Daha küçük daha basit daha zahmetsiz. Bir göz atın derim
0
dvoynik
(23.06.20)
Hocam elimde çok fazla likit var. Podun likiti farklı sanırım. O yüzden poda sıcak bakamıyorum şimdilik. Ekstra masraf olacak. Modum bozulmasaydı hiçbir şey almayacaktım.

Ben de istick mixe sıcak bakıyordum duptis hocam :)
0
🌸Fusha
(23.06.20)
Editleyemiyorum.

Fiyatlar da sırasıyla şöyle;

370, 390, 440.
0
🌸Fusha
(23.06.20)
abi likit var diye yeni mod mu alacaksın valla pod mod varken bunlar alınmaz bence ya. ayrıca pod modda da içebilirsin kendi likitlerini. pod mod dediğin şey bildiğin ciğer çekim için uygun kompakt bi alet. ama o kompaktlık olayı güzel zaten. ha sen 3mg'da 0.3 ohm ile vapur olmak istiyorsan ona bir şey diyemem tabii.

edit: son bir şey daha diyeyim, mod'lara nasıl dünya paralar veriyorsunuz ya? kimsenin yüzüne bakmadığı evic primo var bende cayır cayır çalışıyor yıllardır sorunsuz. çok pahalı değil mi o fiyatlar?
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(23.06.20)
Modum bozulduğu için yeni mod alacağım.
0
🌸Fusha
(23.06.20)
drag2 kullanıyorum. şu an cihazım bozulsa:

%40 drag mini
%31 drag2
%29 geekvape nova

alırdım

edit: aliexpress harici tüm fiyatlar kazıktır. yaa ikinci ele yönel ya da gümrükten sorunsuz geçene kadar aliexpress'ten sipariş et. benim drag2 ilk seferde takıldı, ikincide geldi.
0
beyaz power ranger
(24.06.20)
Şimdi AliExpresse baktım da 380 liradan ucuzunu bulamadım. Türkiye'ye gelirse bir de vergisi bar biliyorsunuz, sanırım en iyi ihtimalle 15 lira vergi çıkacak. En iyi ihtimalle iki hafta beklemem gerekecek. Fiyatlar kazık ama benim yazdığım fiyatları trde bulamadım herhangi bir sitede. Benim yazdığım fiyatlari görüyorum bazı sitelerde, açıklama: stokta yok.
0
🌸Fusha
(24.06.20)
Arkadaşlar podda tamamdır ama fusha dl kullanacağım,buharın hastasıyım mesajını vermiş.keyif meselesi bu,

Aliexpress seçeneği yok gibi çünkü bunun ülkeye girişi yasak,geçerse şansa geçer ama çok düşük ihtimal.

İdare edebiliyorsan bu ara elindekini kullan çünkü pandemi döneminde ürün gelişi sorunluydu,olan cihazlar altın oldu.bir ay falan sonra bolca ürün gelmiş olacak ve fiyatlar normale dönecek
0
duptıs
(24.06.20)
@fusha sen bilirsin hocam. yerinde olsam ikinci el bakardım. ama esigara facebook sayfalarından. benim arkadaş takılıyordu oralara alışveriş yapıyordu da sayfa değişiyormuş sürekli. öğrenme şansım malesef yok..

ha bu arada detay vermemişim. sigara içim yani dl kullanıyorum. ud bellus kesinlikle tavsiye ederim ama çömezsen buildde zorlanırsın. doggystylev2 alırsan çok rahat edersin. ama bunu alırken ekstra 1-2 tane tank camı sipariş etmeyi unutma. kırılınca .. gibi kalıyorsun. canım bol duman isterse de goon'u bağlıyorum cloud chasing yapıyorum. :p ben drag2'yi alırken geekvape nova ile arasında çok kalmıştım. arkadaşım drag1 kullandığı için tecrübe ettiğimden dolayı drag2 daha yakın geldi bana. bu arada esigara konusunda hiçbir yeniliği takip etmiyorum. benim yorumumu oku ama kesin yargıya varma. reddit'te esigara subında yardımcı olurlar.

@duptıs, türk gümrüğünü amerikan tsa'iyle karıştırma hocam. yasaklı olup da geçmeyen ürün görmedim. daha birkaç sene önce harıl harıl telefon geçiriyorlardı daha yeni yeni önlediler. kısacası ürün gümrükten geçmezse paran iade oluyor zaten kaybedeceğin hiçbir şey yok. ;)
0
beyaz power ranger
(24.06.20)
Tercihimi drag 2den yana kullandım çok teşekkür ederim.
0
🌸Fusha
(25.06.20)
(6)

Oyun için toplama kasa seçtim

Filinta61
Merhabalar Önceki duyurularıma cevap veren arkadaşlara tesekur ederek başlamak istiyorum. Ekteki kasayı seçtim. Nasil? anlayanlar yorum yapabilir mi .Monster laptop tan vazgeçip masaüstü alamaya karar verdik. Çocuk için alınacak ben çok anlamam. Buradan çok yardim aldım.Ayrıca kafama takılan bir kaç
Merhabalar

Önceki duyurularıma cevap veren arkadaşlara tesekur ederek başlamak istiyorum.

Ekteki kasayı seçtim. Nasil? anlayanlar yorum yapabilir mi .
Monster laptop tan vazgeçip masaüstü alamaya karar verdik. Çocuk için alınacak ben çok anlamam. Buradan çok yardim aldım.

Ayrıca kafama takılan bir kaç nokta var.

Ses kartı ayrıca alınacak mı
Windows 10 için 800 tl diyor bunu bu fiyata mi alıyoruz.
Ayrıca atladigim eksik bir bileşen var mı şunu da almalısın kasanın içinde yok gibi.
Bu bilgisayarı orada toplayıp çalıştırıp mi bana veriyorlar.
Windows olmadan bilgisayarı kullanabilir miyim.

Ekran, mouse, klavye, kulaklık ve hoparlör alacağım onları biliyorum.

Not; ortadaki kasa
0
Filinta61
(23.06.20)
anakartta ses çıkışı vardır. yeter de artar.
windowssuz alabilirsin. "kendin" kurarsın."
0
sutlu nescafe
(23.06.20)
Kuramam ya hiç anlamıyorum o işlerden. Bilgisayarı açtığımda siyah ekran görürsem fisi çeken adamım ben
0
🌸Filinta61
(23.06.20)
yapabilecek arkadaşın yoksa 800 lira
0
sutlu nescafe
(23.06.20)
İtopya bu sıra kargoda sıkıntı yaşatıyor bilginize. Geç kargoya çıkıyor ürünler, şimdilerde belki düzelmiştir ama geçen ay baya sıkıntı vardı güncel durumu bilemiyorum.
İtopya montaj+deneme sürümü windows kuruyor 50 lira falandı sanırım test edip yolluyorlar pcyi bence alırken onu da alın.

Windows için bir usb bellek ile kurulum yapabiliyorsunuz başka bilgisayarınız varsa. Yoksa gelince usbye windowsu kuracaksınız. rufus'tu sanırım bir modu var. 64 bit windows 10 kuracaksınız. Sonra bu windows lisansı isteyecek onu da ya 20 liraya n11den falan alacaksınız ya da para vermeden kmspico uygulamasıyla çözeceksiniz. (deneme sürümü kurdukları windowsla da idare edilebiliyor sanırım bilgim yok. sıfırdan windows kurmayı tavsiye ederim ama bilginiz yoksa ellemeyin pek. 800 lira falan vermeyin hiç gerek yok.)
Ses kartına gerek yok anakart çıkışları yeterli.
O paraya belki 3600 işlemcili bir sistem kurulabilir ama uğraşmam derseniz fena değil gibi.
Ha bir de ekran kartını söküp yolluyorlar kargoda sıkıntı çıkmasın diye.Her site öyle yolluyor. Gelince siz takıyorsunuz zaten kolay bir şey. Technopatın videolarına falan bakabilirsiniz her şeyi oradan öğrendim tek tek anlatıyorlar windows kurulumu falan.
Ayrıca sabit duracaksa sürekli yurda götürme durumu falan yoksa laptop almak uzun vadede sıkıntı masaüstü daha iyi bir tercih.
Biraz karışık yazdım kusura bakmayın aklıma geldikçe ekledim cümlelere bir şeyler :D.
0
bahoho
(23.06.20)
Çok açıklayıcı.
Ama bana korkutucu geliyor. Ben ütopyaya gidip oradan toplanıp acın bakayım çalışıyor mu demeyi planlıyorum. Açsınlar, ekrana görüntüyü versinler , windows da yükleteyim. Her şeyi tamam desinler, ben de kasayla ekran arasındaki kabloyu söküp eve getirip burada didi takip calistirayim. Benim yöntem böyle. Ben ekran kartını filan takamam , hele hele windows u kurabileceğimi hiç düşünmüyorum. Orada bunları yaparlar mı acaba
0
🌸Filinta61
(23.06.20)
Netten alıp mağazaya giderseniz yapmıyorlar direkt mağazadan toplarsanız yaparlar.
0
bahoho
(23.06.20)
(3)

Yazisi cikmayan kalem var mi?

Kirmizibavul
Metal veya cama yazildigi zaman oyle kolay kolay cikmayacak bi kalem lazim. Asetatli kalemler gibi ama kalin uclu. Tecrube ettiginiz kaliteli bi kalem onerirseniz beni mutlu, mesut ve bahtiyar edersiniz.
Metal veya cama yazildigi zaman oyle kolay kolay cikmayacak bi kalem lazim. Asetatli kalemler gibi ama kalin uclu. Tecrube ettiginiz kaliteli bi kalem onerirseniz beni mutlu, mesut ve bahtiyar edersiniz.
0
Kirmizibavul
(23.06.20)
Permanent kalemler var kalın ve ince uçlu. Yanlış bilmiyorsam Cd ve metal üzerine yazıyor ama camda durur mu bilemedim. Çok zorlarsan çıkıyor ama. Bildiklerim bu kadar.
0
Filinta61
(23.06.20)
Benim elimdeki permanent yazanlar cok kolay cikiyor. Ise yaramaz. Benim aradigim beyaz tahta kalemleri buyuklugunde aslinda.
0
🌸Kirmizibavul
(24.06.20)
cam, porselen uzerine yazisi cikmayan kalemler var. permanent glass marker diye aratabilirsiniz.

brushwarriors.com
0
Labyrinthe
(24.06.20)
(2)

iPhone 11 mi pro mu alsam?

hede hodo
Hali hazırda iPhone7 kullanıyorum. Artık şarj mevzusu can sıkmaya başladı.Telefon alasım var. iPhone 11 alsam prodaki büyük özelliklerden mahrum kalırım gibi bir durum olur mu sizce?
Hali hazırda iPhone7 kullanıyorum. Artık şarj mevzusu can sıkmaya başladı.
Telefon alasım var. iPhone 11 alsam prodaki büyük özelliklerden mahrum kalırım gibi bir durum olur mu sizce?
0
hede hodo
(23.06.20)
Paran varsa yapıştır.
0
himmet dayi
(23.06.20)
12 yi bekle bence 3 ay bişey kaldı
0
garavel
(23.06.20)
(1)

kindle ı olan biri bilale anlatır gibi bana yardımcı olabilir mi ?

silent
arkadaşımdan bir süreliğine aldım, hayatımda ilk defa kullanacağım ama nasıl ücretsiz kitap indireceğimi çözemedim. bilgisayarım şirket bilgisayarı olduğu için calibre vs yüklenemedi. başka yol var mıdır ?
arkadaşımdan bir süreliğine aldım, hayatımda ilk defa kullanacağım ama nasıl ücretsiz kitap indireceğimi çözemedim. bilgisayarım şirket bilgisayarı olduğu için calibre vs yüklenemedi. başka yol var mıdır ?
0
silent
(23.06.20)
Hattusa org dan indirebilirsin. Şuan o site erişime engellendi. Aktif bir versiyonu varsa oradan indirin ya da VPN ile o siteye ulaşmaya çalışın.

Elinizde epub varsa mobi ye çevirmek için online tool kullanabilirsiniz. Online epub to mobi converter diye arayabilirsiniz.

Cihazın email adresi vardır. Tanımlı olan adresten Kindle in adresine atarsanız olur ama arkadaşınızin olduğu için bu seçeneği geçin.

Usb kablosu ile bağlayıp flash belleğe atar gibi atabilirsiniz mobi.leri.
0
biseysorcaktim
(23.06.20)
(3)

Amazon aws ec2 hakkinda

vanhad
Arkadaşlar Amazon aws ec2 server alinca kullandığın kadar öde olarak, neye göre belirliyor ücreti?Yani kullanmadığım zaman instance stop mu yapmak gerekiyor yoksa instance running 24 saat olsada sadece servera girince işlem yapınca mı ücret hesaplıyor?
Arkadaşlar Amazon aws ec2 server alinca kullandığın kadar öde olarak, neye göre belirliyor ücreti?
Yani kullanmadığım zaman instance stop mu yapmak gerekiyor yoksa instance running 24 saat olsada sadece servera girince işlem yapınca mı ücret hesaplıyor?
0
vanhad
(23.06.20)
Saatlik.
Sürekli ayakta olması gereken bir Server değilse start stop yapabilirsiniz.

aws.amazon.com
0
biseysorcaktim
(23.06.20)
Start stop yaptığınızda da storage ve network için de para ödediğinizi unutmayın.
0
roket adam
(23.06.20)
Free tier e uygun instance lar var.

Yapacağınız kişisel bir iş içinse Free tier hesap ile instance makine oluşturabilirsiniz. Ödeme yapmanız gerekmez storage için de instance lar için de.
0
biseysorcaktim
(23.06.20)
(1)

Harddisk kutusu

grgn
3,5 inch harddiski kutuya takıp usb bellek gibi kullanmak istesem o kutu bu harddiskin içindeki bölümlerin hepsini görür mü? C ve D diye iki bölüm var içinde. 2,5 inch olanlar için adaptörsüz kutusuz sadece kablo şeklinde bir ürün var mesela, onunla sadece tek bölümü görebilmiş kullananlar.
3,5 inch harddiski kutuya takıp usb bellek gibi kullanmak istesem o kutu bu harddiskin içindeki bölümlerin hepsini görür mü? C ve D diye iki bölüm var içinde. 2,5 inch olanlar için adaptörsüz kutusuz sadece kablo şeklinde bir ürün var mesela, onunla sadece tek bölümü görebilmiş kullananlar.
0
grgn
(23.06.20)
bendeki kutuuda 2 bölümde gözüküyordu. kutudan kutuya fark var galiba.
0
1milyonliraverselerdeki1milyonuverenadam
(23.06.20)
(3)

Nasıl daha hareketli olabilirim?-kilo verme-

kırmızıayakkabılıgargamel
Yine ben ve kilolarım: yıkılmadım, ayaktayım serisi... -Sağlıklı besleniyorum, -şeker yok, un eser miktarda- günlük almam gereken protein, karbonhidrat yağ oranlarına dikkat ediyorum. -Kalori hesabı yapıyorum. -Workout, HIIT, Cardio yapıyorum haftada minimum 4 gün. Ama kilo vermem gıdım gıdım ilerli
Yine ben ve kilolarım: yıkılmadım, ayaktayım serisi...

-Sağlıklı besleniyorum, -şeker yok, un eser miktarda- günlük almam gereken protein, karbonhidrat yağ oranlarına dikkat ediyorum.
-Kalori hesabı yapıyorum.
-Workout, HIIT, Cardio yapıyorum haftada minimum 4 gün.

Ama kilo vermem gıdım gıdım ilerliyor hala.

İki şeyden şüpheleniyorum:
-Oldukça hareketsizim
-Lamictal kullanıyorum duygudurum bozukluğu için ödem tutuyor olabilir o.

Lamictal’i bırakamam, peki hareketlerimi nasıl daha fazla arttırabilirim?

Evde karantinada işimi kaybettim, genelde evde oturuyorum, sadece spor vaktinde hareketliyim, bir de yemek, ufak temizlik vs. Sizce nasıl daha fazla aktif olabilirim? Garsonluk falan yapayım diyorum ama ailem yaşlı, korona geririm diye korkuyorum. Evim de kalabalık sokaklar arasında, yürütecek fiziksel ortamım yok.

10 kilo fazlam var.
0
kırmızıayakkabılıgargamel
(23.06.20)
işin sırrını söyleyeyim; yüzünden, burnundan ter damlamaya başladığı andan itibaren bu durumu en az 20dk, ideal 40 dk sürdürmek.

eğer terlemiyorsanız, kaşlarınız ıslanmamışsa, çok da efektif değildir kilo verme için.
işin sırrı bu terleme modunu 40dk tutmak. su içmek şart, yoksa elektrolit kaybından vs çabuk yorulursunuz vs.
0
masseter
(23.06.20)
öncelikle ben de kilo problemi çok yaşayan birisi olmasam da son zamanlarda işimden ayrılmam ve evde oturmaktan dolayı kilo aldım, ve ailemin yaşı var o sebeple çok çıkmıyorum, seni çok iyi anlıyorum.

bence yürüyüş için çok geç saatleri ya da sabahın erken saatlerini tercih etmelisin.
bol su iç, bende çok işe yaradı. Ki ödem için en iyi çözüm bu.
karbonhidrat hiç almıyorum ben. tamamen bırakabiliyorsan bırakmalısın. haftada bir ödül olarak tüketiyorum çok canım çekerse :)
Porsiyonlarını bazı günler azaltman da faydalı olacaktır.
Ben 6 aydır hareketsizim, bu sebeple günde iki öğün besleniyorum ve akşam en geç 5-6 da yemek olayını bitiriyorum, inan çok işime yaradı. Bu süreçte 4 kilo aldım, ama bu yöntemlerle hemen eski kiloma geri döndüm.
0
apurucikipi
(23.06.20)
ketojenik diyete bir bak. Buyuk ihtimal insulin direnciniz var.
0
tezek
(24.06.20)
(2)

Dil temizleyici konusunda yardımcı olur musunuz?

kostüm çok güzel prenses misiniz
Dil temizleyici kullanmak istiyorum ama farklı modeller gördüm nette. Plastik olanlar mı yoksa paslanmaz çelik olanlar mı daha iyidir? Bir de plastik olanlar ortalama kaç kullanımlık oluyorlar?Memnun kaldığınız marka ve model önerilerine açığım. Teşekkürlerr.Edit:Diş fırçasıyla temizlediğimde öğürme
Dil temizleyici kullanmak istiyorum ama farklı modeller gördüm nette. Plastik olanlar mı yoksa paslanmaz çelik olanlar mı daha iyidir? Bir de plastik olanlar ortalama kaç kullanımlık oluyorlar?

Memnun kaldığınız marka ve model önerilerine açığım. Teşekkürlerr.

Edit:Diş fırçasıyla temizlediğimde öğürme refleksi gösteriyorum :/ Belki dil kazıyıcı bu sorunu giderir diye düşündüm.
0
kostüm çok güzel prenses misiniz
(23.06.20)
Ben normal diş fırçasıyla fırçalıyorum tertemiz oluyor.
0
megalomaniac
(23.06.20)
@megalomaniac+1
0
Amaranta ursula
(23.06.20)
(12)

protein sütleri içilir mi?

ahm1
yahu bakıyorum, bir şişede 10-15 gr şeker var. şu sıralar spor da yapmıyorum, sadece yürüyüş yapıyorum ama protein her türlü iyidir diyerek (ve yeterli proteini alamıyorum yiyeceklerden, sonuçta herkesin günlük 30-40 gr alması lazım) protein sütü aldım ama kötü mü ettim?
yahu bakıyorum, bir şişede 10-15 gr şeker var. şu sıralar spor da yapmıyorum, sadece yürüyüş yapıyorum ama protein her türlü iyidir diyerek (ve yeterli proteini alamıyorum yiyeceklerden, sonuçta herkesin günlük 30-40 gr alması lazım) protein sütü aldım ama kötü mü ettim?
0
ahm1
(23.06.20)
Günün kalan kısmında şeker tüketmediğim için içindeki karbonhidrat tolere edilebilir benim açımdan. İçim’in tadı berbat, Pınar hem lezzet hem içerik açısından en beğendiğim. Epey tok tutuyor. Yiyecek yemek veya vakit bulamayınca en iyi alternatif benim için. Yalnız ben sivilce yaptığını gözlemledim tüketince, sorudan bağımsız.
0
gayda
(23.06.20)
Bence asla içilmez. Ve yine hece tamamen keriz silkeleme ürünü.
İçinde ne proteini var belli değil. Çok basit kimyasal işlemlerle istersen bir sütün işinden 50 gr protein de üretirsin.

Vejertyn değilseniz et tüketin. Ve olmazsa olmaz yumurta.

Vücudun ihtiyacı olan protein, o sütlerseki protein değil.
0
mahone
(23.06.20)
Süt faydalı bir şey değil (içeriğindeki laktoz bedeniyle) ve protein oranı düşük bir ürün. Protein zenginleştirmesi için içine kattıkları protein kaynağı bitkisel bile olabilir.

Ha casein olsa eyvallah da
0
Unde bach canim
(23.06.20)
Git Optimum Nutrition Isolate whey protein tozu al bunlara verdiğin paraya, bunlardan aldığın şekere, kaloriye yazık.
0
catch the arrow
(23.06.20)
@gayda: içim'in tadi gercekten berbat ya, bitiremedim siseyi.
0
🌸ahm1
(23.06.20)
Saçma,zaten 500 ml normal süt içsen hemen hemen aynı besin değerlerini alıyorsun
0
shredd
(24.06.20)
bunların kullanımının mantıklı olduğu senaryolar var, mesela normal öğününü alamayacağın sıkışık takvimli günler. vaktin olmaz, bundan içer telafi edersin. onun haricinde düzenli kullanımda getirisi kadar götürüsü de söz konusu olabilir.
0
Bruce
(24.06.20)
Asla içmem.

Dipnot: vegan.
0
mobydick
(24.06.20)
Güvendiğim bi diyetisyen önermişti bana, yeterince protein almadığımda proteinli sütlerden alabilirmişim.
Bence kötü etmemişsiniz. Ben tadını da seviyorum. Ay lav proteinli süt
0
serbest gezen koala
(24.06.20)
@koala: diyetisyenin onermesine sasirdim. 10-15 gr seker var bir sisede.
0
🌸ahm1
(24.06.20)
protein sutu gaz yapar mi? sek'inkini iciyorum, laktozsuz da yaziyor ama sanki bunu icince gaz sikintisi basladi bende.
0
🌸ahm1
(24.06.20)
geç gelen yanıt: @ahm1 ben kilo almaya çalışıyordum o nedenle önerdi muhtemelen diyetisyen, fazlam yok eksiğim vardı yani :D

ve evet gaz yapabilir. proteinli proteinsiz fark eder mi bilmem ama sütün bağzı kişilerde gaz yapıcı etkisi olduğunu biliyorum
0
serbest gezen koala
(22.09.20)
(6)

Cam termometrenin ucu kırıldı, bulamıyorum. Ne yapmalıyım?

herodetanirlar
Merhabalar. Ateş ölçümü sonrası salak gibi derecesi düşsün diye termometreyi sallarken, ucunu kırdım çarpıp. gerisi sağlamdı, attım. gri ucunu bulamıyorum. Ne yapabilirim. Ortamda herhangi bir halı falan da yok arasına gitsin. Dolapların altına baktım, göremiyorum ki gitse de alamam oralardan. Ne ya
Merhabalar. Ateş ölçümü sonrası salak gibi derecesi düşsün diye termometreyi sallarken, ucunu kırdım çarpıp. gerisi sağlamdı, attım. gri ucunu bulamıyorum. Ne yapabilirim. Ortamda herhangi bir halı falan da yok arasına gitsin. Dolapların altına baktım, göremiyorum ki gitse de alamam oralardan. Ne yapmalıyım? Camları kapıları açtım evi havalandırıyorum ama başka bir şey var mı yapmam gereken?
0
herodetanirlar
(23.06.20)
Parca camsa normal isiklari kapatıp telefon isigini ac ve o sekilde ara. Ya da ararken yukardan degil de mesela nereye bakıyorsan o hizaya in. Mesela koltuk üstüne bakiyorsan gozunu koltuk hizasına getir. Normal isikta tabii :)
0
pass
(23.06.20)
Parça cam değil, keşke cam olsa. Ucundaki gri vızvızdan koptu termometre :) cıva koptu direkt yani... bulması zor olacak.
0
🌸herodetanirlar
(23.06.20)
Bulamazsanız şimdilik o odayı kapatıp izole edin. Başka odada kalın. Daha sonra tekrar ararsınız.
0
pro9it9is9
(23.06.20)
ışık yöntemi işe yaradı. şırıngaya alıp çöpe attım. onu da çöpe attım. buraya yazmak şans getirdi sanırım iş çözüldü. yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.
0
🌸herodetanirlar
(23.06.20)
yalnız çöpe atmak yanlış değil mi ya?
0
aziz dostum jack
(23.06.20)
çöpe atmak yanlış. metal geri dönüşüm/bertaraf tesislerine göndermeniz gerekir. pratikte kim yapıyor böyle bilmiyorum.
0
fezagezgini
(23.06.20)
(4)

Amazon.com.tr neden kindle satmıyor?

iddaaci
Nereden alacağız?
Nereden alacağız?
0
iddaaci
(23.06.20)
amazon.com 'dan al.
birçok ürün beraber alınca kargo maliyeti düşüyor.
gümrükten amazon geçiriyor ve kapına geliyor
0
aslindasorunumpsikolojik
(23.06.20)
@aslindasorunumpsikolojik, kindle TR'ye kargolanmiyor ki.
0
influx
(23.06.20)
ben 2 yil once o zamandaki en son papaerwhite modelini n11'den almistim. 500-600 lira gibi bir sey odedim sanirim.

amazon neden satmiyor bilmiyorum. izin ver tahmin edeyim. birincisi, turkiye pazarinin giderleri gelirlerini cikarmiyordur. ikincisi, elektronik cihaz oldugu icin devlet vergileri fiyati sisirebilme ihtimaline dayanarak satmiyor olabilirler.

her iki durumda da turkiye, amazon'un kindle urunu icin cazip bir pazar olmayabilir.
0
Leonardo~Da~Vinci
(23.06.20)
Çünkü Türkiye’de e kitap satmıyor. E kitap satmayıp okuyucusunu satmak garip olurdu. Ancak korsan e kitap yükleyebiliyorsunuz şu an.
0
jz
(24.06.20)
(2)

ankara'da psikiyatr veya psikolog?

antikadimag
gençliğinde bir kazada ailesini kaybetmiş ve travmasını 30 yıl sonra bile hala üstünden atamamış bir yakınımız için.
gençliğinde bir kazada ailesini kaybetmiş ve travmasını 30 yıl sonra bile hala üstünden atamamış bir yakınımız için.
0
antikadimag
(23.06.20)
Az önce başka bir arkadaşa daha verdim bu adresi.

www.medyacuvali.com
0
1bir1bir1
(23.06.20)
Ücret konusunda çok ileri gidemezlerse:

Dış Kapı Hastanesinde çok iyi doktorlar var hocam, BDT eğitmenleri aynı zamanda. Gidebiliyorsanız oradaki doktorları araştırın.
0
kırmızıayakkabılıgargamel
(23.06.20)
(4)

İzmir'de maske takma zorunluluğu

mahseryerikalabaligi
En kapsamlı korona duyurusunda da geçerli bir şey bulamadığım için sormak istiyorum. En son 45 ilde maske takma zorunluluğu getirildi ve bu illerin arasında izmir yok. Kordon sahilde iç içe kalabalıkların maskesiz, sosyal mesafeyi yok saydığı görüntüler nereye gitti de izmir'de böyle bir yasak söz k
En kapsamlı korona duyurusunda da geçerli bir şey bulamadığım için sormak istiyorum. En son 45 ilde maske takma zorunluluğu getirildi ve bu illerin arasında izmir yok.

Kordon sahilde iç içe kalabalıkların maskesiz, sosyal mesafeyi yok saydığı görüntüler nereye gitti de izmir'de böyle bir yasak söz konusu olamaz diye kendi aramızda çıkmaza girdik.

İzmir valiliği sayfasında da yasakla alakalı bir şey bulamadım. Ne yani polis maske takmamaktan ceza kesse, hayır izmir'de öyle bir yasak yok deyip itiraz edilir mi ?
0
mahseryerikalabaligi
(23.06.20)
Ülkede ilk maske takma zorunululuğunu İzmir hıfzıssıhha müdürlüğü(valilik) uygulamaya başlattı diye biliyorum.
0
kanlakarisikyagmur
(23.06.20)
48 ilde her yerde, 33 ilde toplu alanlarda zorunlu diye haberler var da, gazetelerin birçoğu paçavra olduğundan, doğru dürüst bir liste yok. Sabah mı Hürriyet mi hangisiyse, birinin haberinde zorunlu iller arasında İstanbul yok mesela. İşleri haber yapmak, onu da yapamıyorlar.
0
pro9it9is9
(23.06.20)
www.izmir.gov.tr

ilçe ve cadde olarak ayırmışlar.

www.izmir.gov.tr
0
fezagezgini
(23.06.20)
m.ensonhaber.com

Burda her yerde takılması zorunlu iller var. Aralarında İzmir yok. Ama İzmir'de de @fezagezgini'nin dediği gibi bazı caddeler var. Market, pazar vs. devam edecek.
0
pro9it9is9
(23.06.20)
(9)

Doktora öğrencisine yazıcı tavsiyesi

marla is in my head
Merhaba, Sürekli makale okumam gerekiyor ama gözlerim miyop+astigmat ve yüksek dereceli olduğu için bilgisayar ekranından okuma konusunda zorlanıyorum. Bu nedenle çoğunlukla baskı alıp okuyorum, üzerlerini çizip, not almak da kolay oluyor. Dolayısıyla insanlardan ve kırtasiyelerden soyutlandığım şu
Merhaba,

Sürekli makale okumam gerekiyor ama gözlerim miyop+astigmat ve yüksek dereceli olduğu için bilgisayar ekranından okuma konusunda zorlanıyorum. Bu nedenle çoğunlukla baskı alıp okuyorum, üzerlerini çizip, not almak da kolay oluyor. Dolayısıyla insanlardan ve kırtasiyelerden soyutlandığım şu günlerde bir yazıcı alıp anında çıktımı almak istiyorum.

HP Smart tank serisini beğendim ama fiyat olarak 1000 liranın üzerinde. Bu işlerden anlayanlara sorum; bu parayı vermeye değer mi? Siyah beyaz baskı alacağım, haftada 100-150 sayfayı bulabilir. Bu işlerden fazla anlamıyorum. Ne önerirsiniz?

Not: Kağıt sarfiyatım beni de üzüyor, bu nedenle düzenli olarak fide dikiyorum ya da bağışta bulunuyorum.
0
marla is in my head
(23.06.20)
HP'nin neverstop serisine bakabilirsin. Smart tank serisinde S/B olan model yok sanırım. Renkli baskıya ihtiyacın yoksa ona ekstra para harcamaya gerek yok. Neverstop serisinin güzelliği orjinal tonerinin bile ucuz olması.
0
10032007
(23.06.20)
Brother'ı çok öneriyorlar.
0
grgn
(23.06.20)
orta halli kucuk bir lazer yazici al, yan sanayi tonerle kaptir gitsin, kaliteyi de dusuk tutarsin biraz 2-3bin sayfa basarsin.
0
cooperr
(23.06.20)
@cooper; orta halli yazıcıların fiyatları da eskisi gibi düşük değil. o nedenle biraz daha verip smart tank'i mi alsam diye düşünmüştüm çünkü 18.000 sayfa gibi bir iddiası var. bu da ciddi bir fark ediyor. o nedenle kararsız kaldım.
0
🌸marla is in my head
(24.06.20)
hocam şu dolan kartuş/bitmeyen kartuş olaylarına girme sakın. tankı bozuluyor, filtresi tıkanıyor, tonla arıza veriyor 2 yıl içerinde.

@cooper +1500 diyorum ben de. bir tane bilindik bir yazıcı ve yan sanayi toner. biz bu şekilde yıllardır memnunuz.
0
giovanne
(24.06.20)
@marla valla zamaninda yeni teknoloji printerlari denedim, kobay olarak kullaniliyorsun resmen, bir turlu performans iddia edilene yaklasmiyor. Bir suru para verdigin icin cope de atamiyorsun, debelenip duruyorsun. Bu arada bir suru para gidiyor vs.

giovanne'nin dedigi gibi en temizi bilindik orta halli bir printer ve yan sanayi toner. Bas agrisi yok, toner bulunamama derdi yok, doldurma derdi yok. 5-6 senelik bir canon var bende, bahsettigin tarz basim icin yetiyor.
0
cooperr
(24.06.20)
Yazıcı yerine e-book reader uzun vadede daha pratik ve ucuz olabilir ancak makale gibi şeylerde ben de basılı tercih ediyorum. Yine de düşünün notlarınızı kağıda çıkarıp dosyalayabilirsiniz..
0
eatpraylaw
(24.06.20)
e-book reader +1 eğer kağıt ile devam edeceksen de kesinlikle lazer yazıcı al. Metin çıktılarında mürekkepli yazıların çıktı hızı ve görüntü keskinliği asla lazer yazıcı kadar iyi olamayacaktır.
0
cursor
(24.06.20)
Brother Hl-1111 derim direk model önerisi olarak. Hem toneri çipli değil hem de gayet hızlı.
0
mrtkp1234
(24.06.20)
(2)

bilgisayar toplamaktan anlayanlara soru (uyumluluk)

mr.goodcat
üç bileşen almamız gerekiyor. işlemci, ram ve anakart. işlemci ryzen 5 2600 olacak o sabit.anakart olarak şu uygun mudur:https://urun.n11.com/anakart/msi-b450m-a-pro-max-amd-b450-3200mhz-ddr4-matx-anakart-P430840119ram olarak da şu uygun mudur:https://www.n11.com/urun/hyperx-fury-hx432c16fb38-8-gb-d
üç bileşen almamız gerekiyor. işlemci, ram ve anakart.

işlemci ryzen 5 2600 olacak o sabit.

anakart olarak şu uygun mudur:

urun.n11.com

ram olarak da şu uygun mudur:

www.n11.com

veye ram olarak şu uyumlu mu? mhz si farklı ama aşağı yönde olduğundan uyumludur diye düşünüyorum.

www.n11.com
0
mr.goodcat
(23.06.20)
almadan önce tüm parçaları pcpartpicker.com'a girin, zaten uyumlu değilse hata veriyor. bilgisayar toplamanın ilk adımı gibi bir şey.
0
aguen
(23.06.20)
hocam kullanacağınız anakart modelini belirleyin.. ardından anakart üretici sayfasında ram, ssd, m2, cpu, gpu için uyumlu marka / model listelerine ulaşabilirsiniz..

tr.msi.com
(uyumluluk sekmesine tıklamayı unutmayın)

örn: paylaştığınız hyperx ram 2. ve 3. nesil ryzen işlemci listesinde uyumlu olarak gözüküyor.. corsair modeli bu listede yer almıyor.. kısaca benim öncelikli tercihim listede gözüken model olurdu.. ha bu demek değil ki çalıştırmaz, çalışır ama sorun da yaratabilir..
0
synche
(23.06.20)
(3)

Aliexpress'ren alışveriş yapan var mı?

1bir1bir1
Merhabalar, içimizde Aliexpress'ten alışveriş yapan var mı, varsa acaba şu anki alışveriş işleyişi nasıl anlatabilir mi?Bir de hani yurt dışından gelirken başkalarının ihtiyaçlarını da alıp getirirler ya, onun gibi acaba bir sonraki alışverişte bir sipariş de benim için verilmesi, benim siparişin üc
Merhabalar, içimizde Aliexpress'ten alışveriş yapan var mı, varsa acaba şu anki alışveriş işleyişi nasıl anlatabilir mi?

Bir de hani yurt dışından gelirken başkalarının ihtiyaçlarını da alıp getirirler ya, onun gibi acaba bir sonraki alışverişte bir sipariş de benim için verilmesi, benim siparişin ücretini ödemem vs gibi olayşar mümkün mü?
0
1bir1bir1
(23.06.20)
Normal girip alışveriş yapın siteden, ptt ürünü evinize getirdiğinde minimum 11 lira gibi bir vergi alıyorlar nakit olarak.

O olay biraz gereksiz olur, kart bilgilerinizi vermek istemiyorsanız PAPARA uygulamasını kurup Sanal Kart oluşturun, eft yapıp istediğiz alışverişte kullanaiblirsiniz
0
pislick0
(23.06.20)
Normal bir e-ticaret sitesinden farki yok. Giriyorsun, urununu seçip adres belirtip ödemeni yaparak siparişini veriyorsun. Sonra siparişin hazirlaniyor ve kargoya veriliyor. Sonra kargonun gelmesini bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bekliyorsun. Bir sure sonra unutuyorsun ve kargon geliyor. PTT ile gelen kargona 20% vergi odeyip teslim alıyorsun. Sonra butun alisveris sitelerinde olduğu gibi istersen puanlama yapıyorsun.

Kendin pişiriyorsun kendin yiyorsun.
0
pass
(23.06.20)
10 gün önce ilk kez alışveriş yaptım, telefon ekranı aldım ve bugün geldi. Paketleme filan güzeldi, telefoncuya gitti ekranı taktım tam bi hayal kırıklığı. Ekranın yarısı farklı bir renk tonuydaydı, neyse dedim 5 dk sonra bi baktım bu sefer de ekranda çizikler oluşmaya başladı. Anlaşmazlık açtım bakalım ne olacak.
350 lirakık ürüne 22 lira vergi alındı.
0
valarmurgulis
(24.06.20)
(9)

Bu devirde esnaflığa girişmek?

demirr
Nasil olur? 8.500 lira maaşı olan ve beni artik biktiran,hayattan sogutan,herseyin ters gittigi bir memuriyetten cekilip esnaflik yapma fikrim var. Artik gercekten parasini vs gectim bana tamamen işkenceye donusmus bir memuriyet. Bu konudaki gorusleriniz benim icin onemli. Soyle ki;Memleketim olan k
Nasil olur? 8.500 lira maaşı olan ve beni artik biktiran,hayattan sogutan,herseyin ters gittigi bir memuriyetten cekilip esnaflik yapma fikrim var. Artik gercekten parasini vs gectim bana tamamen işkenceye donusmus bir memuriyet. Bu konudaki gorusleriniz benim icin onemli. Soyle ki;

Memleketim olan kucuk sayilacak (50000 nufus) ama zengini de bir hayli fazla olan bir ilçede orta halli bir burgerci acmak fikrim var. Kaliteli et,kaliteli ekmekle guzel bir burger cikarabilecegime inaniyorum. Orta boyda bir dry age dolabi alip steak tarzi et de bulundurmak istiyorum. İşletmeyi acacagim yerlerin alternatifi de olabilir. Bir tane buyuksehir merkezi ya da orta halli bir il merkezi gibi.

Ne dersiniz dostlar? 200.000 tl gibi bir butceyle girsek boyle bir işe bize care olur mu? Mesleki anlamda gercekten artik tukenmis durumdayim.
0
demirr
(23.06.20)
ya csb yada rahat batması sorunu var . tayin iste git,nedir yani ?
0
x571
(23.06.20)
Bu yaşanan küresel salgın olayından ders alarak bence çok daha mantıklı bir alanda çalışmalısın. Burger temel ihtiyaç değil mesela, her zaman kazandırmayabilir.
0
1bir1bir1
(23.06.20)
Baslarda zarar etmeye hazirlikli olmak icin butce
En az 1 yillik dukkan kirasi + depozito + hava parasi
Mutfak + dekorasyon maliyetleri
Muhasebe giderleri
Vergiler izinler vs.
Personel giderleri
Reklam butcesi

Covid muhabbetini saymiyorum simdilik ama 200k cok az.
0
influx
(23.06.20)
Para ticarette, aga.
0
goodz
(23.06.20)
Girişin. Hem esnaf hem memur olarak söylüyorum, benim mayamda yok memurluk hanım zoru ile devam ediyorum.Ruhum esnaf :)

Öncelikle yıllık izine çıkıp mekan, ekipman araştırması yapıp kararınızı netleştirince 1 yıllık ücretsiz izine çıkın. 1 yıl deneyin esnaflığı baktınız sizin gerçek mesleğiniz ve kazancınız esnaflık , verin istifayı gidin.

Şu dönemde hiçbir şey gemileri yakmaya değmez inanın. İşin yürümediği safhaları göz önünde tutmalısınız zira esnaflıktan vazgeçince ha deyipte iş bulmak hele 8500 maaşlı garanti iş bulmak çok zor.
0
synax
(23.06.20)
ticaret kararı ayrı bir karar.

ancak memuriyette sıkıntı yaratan amirlerin varsa onlarla ilgili yazıyorum. yazılı kurallara harfi harfine uy. bunun dışında ne söylerlerse söylesinler ..kine takma. hiçbir yaptırım yetkileri yok kendi şirketi değil. sana baskı kuramaz. bunlara yüz verirsen palazlanırlar.
0
antikadimag
(23.06.20)
memursan ticaret hakkında en ufak fikrin yoktur yüzde 98 falan batarsın.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(23.06.20)
Yapma bence.
Mesleki olarak tükenmeyen kaç kişi kaldık ki?
O parayla baska bir yatırım yap,her ay düzenli gelen parayla kendini mutlu edecek şeyler planla,gerçekleştir bence
0
chemnil
(24.06.20)
Rızkın onda dokuzu Ticaret ve cesarettir aga, yardır.
0
etna
(24.06.20)
(6)

Zor Durumlar 1: Karpuz seçme yardımı

Corc
SelamlarErkek olarak karpuz seçiyorsunuz, aynı sitede, apartmanda oturduğunuz, merhabanız olan bir hanım geldi, kucağında 1 yaşlarında bebeği."Canım çok çekti, ama hiç anlamam, bana da seçermisiniz rica etsem" dedi.Elinizi attınız, ilk aldığınız karpuz, ses, renk, çizgi ve sarı leke olarak gözünüze
Selamlar

Erkek olarak karpuz seçiyorsunuz, aynı sitede, apartmanda oturduğunuz, merhabanız olan bir hanım geldi, kucağında 1 yaşlarında bebeği.
"Canım çok çekti, ama hiç anlamam, bana da seçermisiniz rica etsem" dedi.

Elinizi attınız, ilk aldığınız karpuz, ses, renk, çizgi ve sarı leke olarak gözünüze çok iyi geldi.
ama elinizi ilk attığınız karpuz, "bunu alabilirsiniz" diyip versen
- ilk gördüğüne uzandı, seçmedi bile olacak.

E aradın baktın, başkalarına vurdun tup tup, ilki gibi değil.
1-) gerilir misin?
2-) Kendini o karpuzdan sorumlu hissedip sonra tekrar karşılaştığında, "ee nasıldı karpuz?" diye sorar mısın?
3-) Ya tüm gece, "ya aslında köşedeki daha mı iyiydi, kelek çıkmadı inşallah, kadının da canı çektiydi, gidip sorsam mı acaba" diye düşünür müsün?

eşimi mi göndersem, ben gitsem asılıyor sanabilir, ama tek merakım karpuz.
deliricem.

karpuzdan da hiç anlamam, kendim seçme denemesi yapıyordum
0
Corc
(23.06.20)
4-) gülümser, bende pek anlamam ama bu iyi gibi gözüküyor der ve seçerim. Sonraki süreçleri merak etmem.
Bence seçme işi hikaye. Gelen parti iyiyse iyi karpuz yiyorsun.
0
mekaniker
(23.06.20)
Ne kadar düşüncelisiniz. Bu kadarı sağlığa iyi değil :) Bir daha kendisiyle karşılaşırsanız sorabilirsiniz aslında. O sizden karpuz seçmenizi isterken siz onun size asıldığını düşünmediyseniz, karpuzun nasıl olduğunu sorduğunuzda da onun bu şekilde düşünmemesi gerekir. Bir süre karşılaşmazsanız ve bu yüzden soramazsanız da sağlık olsun. Alt üstü bir karpuz, iyi çıksa ne, kötü çıksa ne :)
0
stronzo
(23.06.20)
Ben de pek anlamam derim. Zira anlamıyorum.
0
baal
(23.06.20)
hahahahahahaha

1- evet
2- evettttt. ama senin gibisi yoktu be karpuz#1 der gönlünü alırdım.
3- buna da evet :(
0
aguen
(23.06.20)
abi ilk gördüğün gözüne iyi geldiyse, diğerlerine de vuracaksın, sonra ilkine dönüp bence bu iyidir vs gibisinden diyip vereceksin.

Siz karpuz seçiminize güveniyorsanız, kendinizi için seçtiğiniz genel olarak iyi çıkıyorsa sıkıntı yok. varsa @mekaniker +1, ben de anlamam, bu iyi gibi diyeceksiniz.

2- kesinlikle hayır, gereksiz bir hareket.
3- hocam Allah başka dert vermesin.
0
fezagezgini
(23.06.20)
Sapi kurumuş olanı alman yeterli.
0
pass
(23.06.20)
(2)

Youtubeda kanal sahibi yorum yapanların IPsıne ulaşabilir mi?

warmy
SB.
SB.
0
warmy
(23.06.20)
Mimkin değil.
dava açacak, savcılık kararı çıkacak
savcılık kararını youtube türkiye ofisine verecek
onlar sana ip verecekcek cek cek
0
Corc
(23.06.20)
youtube zaten ip paylasmiyor, video altina kufur, hakaret serbest. Ha sen gidip de kabak gibi isim soy isimle hesap alirsan, profil resmi olarak da kendini koyarsan, tavsan gibi avlarlar o ayri
0
neverletyougodown
(23.06.20)
(8)

Beklenen büyük İstanbul Depremi

ırene adler
>>>Selamlar,şu aralar İstanbul'dan ev almayı düşünen biri olarak kafamı kurcalayan konular var.İstanbul depreminden sonra yağma ve müthiş kaos kesin mi? İlk günlerde illaki kaos olur da 6 ay veya 1 sene sonrasını merak ediyorum daha çok. Sağ kalırsan sonrasından kork diyor herkes. Sağ kalanlar göç e
>>>Selamlar,şu aralar İstanbul'dan ev almayı düşünen biri olarak kafamı kurcalayan konular var.

İstanbul depreminden sonra yağma ve müthiş kaos kesin mi? İlk günlerde illaki kaos olur da 6 ay veya 1 sene sonrasını merak ediyorum daha çok. Sağ kalırsan sonrasından kork diyor herkes. Sağ kalanlar göç etmek zorunda mı kalacak büyük cogunlukla? İzmir bu göçten nasibini alır mı? İstanbul'da neler değişecek?

Sizin fikirlerinizi ve öngörülerinizi merak ettim.
0
ırene adler
(23.06.20)
Abi konuşacak daha ne var hala?
Kaos kesin, izmir nüfus artar, orada da yaşam pahalılaşır ama izmir tek başına nasıl kaldırsın.
Öte yandan istanbulda kaos demek, türkiyenin bir uçtan bir ucuna ekonomik ve sosyal açıdan çok acılar çekmesi demek olur.
Sağ kalanlar ne yapar bilinmez ama büyük travma yaşayacakları, ciddi psikolojik sıkıntılar çekeceklerini biliyorum.
Bir mucize olur da küçük çapta atlatırız demekten başka teskin edici bir şey yok.
0
jimjim
(23.06.20)
Kaos mesela nasıl olacak? Sağ kaldın,evin yıkılmadı. Evinde oturuyorsun. Silahlı kişiler gelip,hırsızlık,yağma vs olur mu? Yardim bekleyen insanlar olacak,öyle kaçıp başka sehire gitmekte doğru değil gibi. Kaosu biraz açalım demek istiyorum.
0
🌸ırene adler
(23.06.20)
bir binanın yıkılması için binanın inşaatında, yapımında, malzemesinde çok fazla hatanın bir araya gelmesi gerekir diye bir analiz okumuştum. Evet çok bina yıkılacak muhtemelen ama çok daha fazlasına da hiçbir şey olmayacak. Bir şeyi olmayanlar zor durumdakilere yardım edecek. Diğer şehirlerden yardım ekipleri gelecek. Özetle kaos olmayacak. İlk girkaç gün olsa da çabuk toparlanacak. Tamam kendimizi çok gömüyoruz ama yardımseverlik konusunda iyi bir milletiz. Çabuk atlatırız. Dünyaya hiçbir katkısı olmayan futbol kulüpleri bile milyonluk topçularının maaşlarını ödeyebilmek için yardım çağrısı yaptığında bir sürü insan parasını esirgemiyor.

Depremi düşünerek yaşanmaz şahsi kanaatim. Tamam evim sağlam onu biliyorum ona göre ev seçtim ama geçen gün en yakın arkadaşımın evine gittim, bina 40 yıllık falan. Napayım gitmemeyim mi, bir çayını içmeyeyim mi?

İzmir’e göç konusunda, evet 7 ay önce izmir’e taşınma durumum olmuştu iş için, emlakçı bu ara istanbullular bayağı teveccüh gösteriyor şehrimize demişti. Ufak depremler oluyordu o ara sık sık istanbul’da. Büyük depremde bayağı göç olur.
0
juninho77
(23.06.20)
Beklenen deprem, kesin olacak diye bir şey yok. Bazen enerjiler ufak deprem ile boşaltılıyor.
Beklentinin en tepe noktası 7,6 deniyor ki maks bu... yani öyle abartı bir durum yok. Nasıl tahayyül ettin bu kaosu anlamadım
0
trgydl
(23.06.20)
bu tarz bir paylaşım vardı

seyler.eksisozluk.com

para sorunu çözülür de o kadar kişi enkaz altında kalsa, yaralansa, kaçmak isteyenler nedeni ile yollar kapansa yardım nasıl ulaşacak. zaten ilk bir kaç gün önemli.
0
fezagezgini
(23.06.20)
Insanlar felaket tellalligini seviyor. Ne kaosu..
Sanki butun sehir dumduz olacakmis gibi..
Sen saglam bi ev al yeter. Istanbul bitmez, yasanmaz hale gelmez yani.
0
Kittie
(23.06.20)
belediyenin güncel deprem tahminleri ilçe ilçe .

depremzemin.ibb.istanbul
0
fezagezgini
(24.06.20)
Şener üşümezsoyu dinle,deprem birikmiş enerjisini 99 da attı zaten dedi.Bende inanmıyorum deprem risk haritaları arazi değerlerine göre bi kaç sefer değiştirildi zaten.
0
essoist
(24.06.20)
(6)

4 gün boyunca açık kalmış su?

tchuck
banyo lavabosu, köklenmiş bir vaziyette 4 gün boyunca açık kalmış.su faturasına tahmini ne kadarlık bir etkisi olur? 3-4bin lirayı bulur mu?
banyo lavabosu, köklenmiş bir vaziyette 4 gün boyunca açık kalmış.

su faturasına tahmini ne kadarlık bir etkisi olur? 3-4bin lirayı bulur mu?
0
tchuck
(23.06.20)
2 gün sifon açık kalmış, 200 tl geldi geçen ay
0
zimbirik
(23.06.20)
Şehir neresidir?
İstanbulsa 300 lira
Aydınsa 50 lira mesela

o önemli bir etmen
geçmiş olsun, ev batmadıysa ucuz kurtulmuşunuz
0
Corc
(23.06.20)
3 saniyede 1 litre aksa, 1 dakikada 20 litre, 1 saatte 1,2 ton, 1 günde 28.8 ton, 4 günde 115 ton yapar. İstanbul için suyun tonu 5 lira gibi bir haber gördüm, doğruysa 575 lira yapar.

2 saniyede 1 litre akarsa da bunun 1.5 katı olan 862 liraya ulaşılır.
0
diffarentiationation
(23.06.20)
istanbulda ev bu arada
0
🌸tchuck
(23.06.20)
Musluk dadikada 15 litre akar dersek 1 saatte aşağı yukarı 1 m3 yapar.96 saat 96 metreküp,düz fiyatı 5 lira civarıydı,500 eder.diğer unsurlar genelde bunu ikiye katlıyor,1000 lira gelir diyebiliriz.
0
duptıs
(23.06.20)
Şu an saatin üzerindeki değere bakın, son faturadaki son okumayı bundan düşün. O günden beri toplam ne kadar su tüketilmiş hesaplarsınız böylece.

Her bölgenin, her binanın, her musluğun basıncı ve debisi aynı değil. Bunun net bir hesabı yok maalesef, elimizde sizin muslukla ve binadaki su bansıncıyla lakalı veri olması lazım doğru hesap için.
0
John Bloor
(24.06.20)
(7)

ps4 satın almak

kibritsuyu
mediamarkt'ta ve sony mağazasında ps4 500gb + 4 oyunlu paket 3699 lira. ikinci bir kol almak istersem de +700 lira. elbette sony eurasia garantili.n11.com'da 3699 liraya ikinci kol hediyeli, yanında da tek oyun pes2020 ile birlikte satılıyor ama ithalatçı garantili.bozulursa garantiye gönderme kısmı
mediamarkt'ta ve sony mağazasında ps4 500gb + 4 oyunlu paket 3699 lira. ikinci bir kol almak istersem de +700 lira. elbette sony eurasia garantili.

n11.com'da 3699 liraya ikinci kol hediyeli, yanında da tek oyun pes2020 ile birlikte satılıyor ama ithalatçı garantili.

bozulursa garantiye gönderme kısmında sıkıntı olacağını sanmıyorum (değer mi yani 700-800 lira farka, oyundan hiç anlamam oyunları eder mi bilmiyorum, gta5, fortnite, days gone falan varmış).

ama mediamarkt'taki adam 'güncellemelerde sıkıntı yaşarsınız' dedi.

gerçekten bozulursa tamir ettirme kısmı dışında bir avantajı var mı garantili almanın? yoksa n11.com'dan yapıştırayım mı?

---------

edit: açıkçası aynı oyunları oynayabiliyorsak fark etmez bana. ama gün gelip ps sahibi arkadaşlarıyla oyun paylaşayım, online oynayayım, oyun üzerine kritik yapayım dediğinde öksüz kalacaksa ben yine ps alma taraftarı olurum.

şimdi 41 yaşındayım, gördükçe heves ediyorum ama ben oyun işini 1996 yılında amiga ile bıraktım. bana 1990 yılında amiga 500 alınmıştı. o dönem pek kimsede yoktu. ama sınıfta amiga 500 sahibi olan arkadaşlarımla güzel bir komünite oluşturmuştuk. hiç muhabbetim olmayan adamla bile 'aa sende amiga mı var' diye arkadaş olup oyun değiş tokuşuna başlamıştık, hafta sonları birbirimizin evine elimizde boş disketlerle gidip toplaşır, oyun oynar, beğendiklerimizi kendimize çekerdik. yani eve kapanıp oyun oynayan gençlik olmadık hiçbir zaman. oyun çektirmeye bile toplaşıp gider listeleri birlikte kurcalardık.

farklı oyun platformları var mıydı bilmiyorum (pc ile oyun oynamak aşırı maliyetli idi, ses kartı ister, görüntü kartı ister, renkli monitör ister, ister de ister. amiga 500'ü televizyona tak, görüntü de, ses de harika), başka oyun platformu vardıysa da tutmadı. hiç 'biz de hedeciyiz' diyen duymadım. 41 yaşına geldik, bu arkadaşlarımla hala görüşüp aynı muhabbeti yaparız.

yani demem odur ki biraz da amacım oğlumun çevresine uyum sağlayabilmesi. oyun oynarken bile gerçek hayatta sosyalleşebilmesi. yoksa yine o yıllardan kalan nintendo game watch'larım sapasağlam duruyor, donkey kong 2 falan. oğlan da seviyor. ama bunu ancak evde oynar. arkadaşlarımla paylaşayım, birlikte oynayayım dese olmaz.
0
kibritsuyu
(23.06.20)
güncellemelerde niye sıkıntı yaşayacakmışın?

yaklaşık 4-5 konsol eskittim. birincisi ps4 yerine xbox almadığın için kafanı taşlara vuracaksın ileride, ikincisi ise bu aletler taş gibi genelde. kutudan açtığında sıkıntı yoksa 2 sene sıkıntısız gider. ondan sonra zaten tek başınasın.

ama ps4 tercihin için şimdiden geçmiş olsun. bunu silme ileride ne yaptım da büyük sözü dinlemedim diye dertleşmeye gelirsin. ben burada olacağım.
0
ozdek
(23.06.20)
Garanti işini unut. Makineyi eskinin ps cafelerinden almayacaksan bu cihazlara bir şey olmuyor. Benim ne bozuldu, ne bozulduğunu birinden duydum.

Güncelleme ne alakaymış onu anlamadım. sallamış :D Güncellemeyle ilgili bir sıkıntı yaşamazsın. O işi geçsin.

Gta 5 gta 5 işte rekorlar oyun :D Fortnite çocuk coluğun oynadığı oyun. Days Gone yakın zamanda ps4'e özel çıkan zombili bir hayatta kalma oyunu. Mekanikleri last of us'a benziyor. Ben oynamadım ama metacritic puanı 80 üstü. Oyuncular beğenmiş.

iki kol tek kola gelirsek. Arkdaşlarınla evde toplanıp basketbol futbol oynayacaksan 2 kollu olanı, yok ben hikayeli oyunları bitirip atmosfer soluyacağım diyorsan tek kolluyu al.

Gerçi bana kalsa direkt 2. el al(bu cihazlar bozulmuyor:D) ama seçenekler bu ikisiyse, tek kolluyu al, 2. kol lazım olursa netten ucuza bi kol bulursun.
0
eazy
(23.06.20)
8 yaşındaki oğlumla birlikte bir şeyler oynayalım diye alıyorum, asıl niyetim oğlana almak ama ben de eşlik ederim, birlikte oyun oynarız, araba yarışı falan yaparız diye hayallarim var. tabii oturup kendim de oynarım o dediklerinizi.

@ozdek: niye ps4 yerine xbox almalıyız, aldıktan sonra dertleşmek yerine peşin peşin konuşsak ya :)

açıkçası aynı oyunları oynayabiliyorsak fark etmez bana. ama gün gelip ps sahibi arkadaşlarıyla oyun paylaşayım, online oynayayım, oyun üzerine kritik yapayım dediğinde öksüz kalacaksa ben yine ps alma taraftarı olurum.
0
🌸kibritsuyu
(23.06.20)
5.05 li olanlarını al. birde ne ara 3700 oldu bunlar be . 1500 -2 ye satılan şeylerdi . oha !
0
x571
(23.06.20)
5.05'li olan ne demek?
0
🌸kibritsuyu
(24.06.20)
@ozdek e katılıyorum. illa exclusive için almıyorsan xbox one s al derim çok daha hesaplı. en önemli sebebi tabi ki de gamepass. aylık 15 liraya harika bir oyun kütüphaneniz oluyor. nette de bakabilirsiniz xbox gamepass oyunlarına. ah özel oyunlar, konsol aldıran oyunlar derseniz ps4 derim.

not: 2 yıl ps4 kullandım, şimdi ise 1 yıllık xbox sahibiyim. ikisinin de yeri ayrı. ama gamer değilseniz uzun vadede ikisi de sıkacaktır hocam sizi. çünkü aldığın zaman aletin hakkını vermen gerekecek, hele ki bu fiyatlara gelmişken ;)
0
kaledekiyalnizlik
(24.06.20)
seri numarası 5.05 olanlar denmek istenmiş. o ürünler piyasada yok artık boşuna aramayın bile.

ben yurtdışından aldım dolayısı ile garantisiz. henüz bir sorun yaşamadım. ayrıca tr piyasasında ps4'ün xbox'tan çok daha iyi bir konsol olduğunu düşünüyorum. tek kötü yanı Playstation Türkiye onunla da ben muhattap olmuyorum. Playstation India'cıyım.
0
a darkness coming
(24.06.20)
(1)

Chacha Bozulma Tarihi

ejderha kuyrugunun ucunda yanan ates
Gürcistan'dan özel üretim chacha almıştım, küçük bir şişe 50 ml civarında. Yaklaşık 1.5 sene önce açıp birazını içmiştim, o tarihten sonra şişesinde duruyor, bozulmuş olma ihtimali var mı yoksa içilir mi ?Chacha üzüm votkası olarak da geçiyor, bazıları da şarap votkası oluyor. Bendeki sanırım şarap
Gürcistan'dan özel üretim chacha almıştım, küçük bir şişe 50 ml civarında. Yaklaşık 1.5 sene önce açıp birazını içmiştim, o tarihten sonra şişesinde duruyor, bozulmuş olma ihtimali var mı yoksa içilir mi ?

Chacha üzüm votkası olarak da geçiyor, bazıları da şarap votkası oluyor. Bendeki sanırım şarap votkası. Bu da bozulma ihtimaliyle ilgili fikir verebilir.
0
ejderha kuyrugunun ucunda yanan ates
(23.06.20)
İnternette chacha için %40 gibi bir alkol oranı olduğu yazıyor, rakam doğruysa bu gibi yüksek oranlarda bakteri, mantar vb. üreyemediği için bir sıkıntı olmaz. Yalnız okside olmuş ve tadı kötüleşmiştir muhtemelen. Affetmeyin yine de, götürün gitsin.
0
malaika
(23.06.20)
(2)

Gelir vergisi ödemek

psmstc
Özel bir kurumda, maaşlı sözleşmeli şekilde çalışan biri var. Geçen yıl net olarak 45 bin TL maaş geliri elde etti. Gelir vergisi ödemesi gerekli midir?Gerekliyse ne kadar ödemelidir?
Özel bir kurumda, maaşlı sözleşmeli şekilde çalışan biri var. Geçen yıl net olarak 45 bin TL maaş geliri elde etti. Gelir vergisi ödemesi gerekli midir?

Gerekliyse ne kadar ödemelidir?
0
psmstc
(23.06.20)
Ücretli çalışansa Maaşı eline geçmeden gelir vergisi kesilmiştir zaten.
Başka bir gelir unsuru yoksa beyanname vermesine gerek yok.
0
flo
(23.06.20)
tek işverenden ücret almışsa, yani yıl içinde işyeri değişikliği ve/veya ikinci bir işyerinde çalışma durumu yoksa herhangi bir beyanda bulunmasına gerek yoktur.
0
kibritsuyu
(23.06.20)
(1)

kalitelial.com sitesi

EasyTiger
Merhaba,https://www.kalitelial.com/goldmaster-ls-1550-tasinabilir-bilgisayar-standi.htmlşu ürünü beğendim ama hem siteden emin değilim, hem de bu ürünü başka siteden bulamıyorum. bu siteden alışveriş yapmış olan var mı acaba?teşekkürler
Merhaba,

www.kalitelial.com

şu ürünü beğendim ama hem siteden emin değilim, hem de bu ürünü başka siteden bulamıyorum. bu siteden alışveriş yapmış olan var mı acaba?

teşekkürler
0
EasyTiger
(23.06.20)
Siteden önce ürüne güvenmeyin bence :)

Eğer bildiğimiz Goldmaster ise paranıza yazık olur.

Sitede sıkıntı yok bu arada, alışveriş yapabilirsiniz.
0
aynabugusu
(23.06.20)
(3)

Güncel Sürücü Kursu Fiyatları

cossecant
Merhabalar, Bugün Şişli deki kurs arkadaşıma 1850 TL kurs ücreti vermiş, ben daha geçen sene 1300 e kayıt olmuştum. Nakit fiyatı 1850 sizce normal mi? İstanbulda güncel kurs fiyatları ne durumda yakın zamanda kayıt olan var mı acaba?
Merhabalar,

Bugün Şişli deki kurs arkadaşıma 1850 TL kurs ücreti vermiş, ben daha geçen sene 1300 e kayıt olmuştum. Nakit fiyatı 1850 sizce normal mi? İstanbulda güncel kurs fiyatları ne durumda yakın zamanda kayıt olan var mı acaba?
0
cossecant
(23.06.20)
2 sene once A sinif ehliyet icin 1300 lira verdim Ankara'da. ekonomik vaziyetleri ve pandemi surecini dusununce fiyat bana anormal gelmedi.

yalniz bildigim kadariyla sehir bazli taban fiyat uygulamasi var, arkadasiniz baska kurslari arayip fiyat alsin.
0
bollocks44
(23.06.20)
1600 - Ankara - 3 taksit (güncel)
0
suwat
(23.06.20)
Ben de bu ay kaydoldum.

1500 tl- 3 taksit (Tekirdağ)
0
herseysermayeicin
(23.06.20)
(1)

photshop

Mügüs
merhaba,yaklaşık 15 adet görsel var, photoshop ile biraz üzerinden editlenmesi gerekiyor. ücreti karşılığında yapabilecek gönüllü arıyorum, teşekkürler.
merhaba,

yaklaşık 15 adet görsel var, photoshop ile biraz üzerinden editlenmesi gerekiyor. ücreti karşılığında yapabilecek gönüllü arıyorum, teşekkürler.
0
Mügüs
(23.06.20)
Nasil görseller? Boyutlari nasıl? Baski mi yapılacak yoksa dijital ortamda mi? Ayrıca editlenmesi derken tam olarak ne yapılacak? Fotomontaj isleri mi, rötuş mu, renk düzenlemesi vs. mi?
0
pass
(23.06.20)
(1)

e-kitap değil dergi okumak için tablet

violetsky
e-kitap için kindle kullanıyorum. aylık dergileri okumak için ise bir alet mi alsam diyorum. sadece pdf okumalık da bir araç var mı? ya da bu işi görecek ucuz bir tablet tavsiyeniz olur mu?
e-kitap için kindle kullanıyorum. aylık dergileri okumak için ise bir alet mi alsam diyorum. sadece pdf okumalık da bir araç var mı? ya da bu işi görecek ucuz bir tablet tavsiyeniz olur mu?
0
violetsky
(23.06.20)
ipad 2. nesil. 10 inç diye geçenlerden.
ben aynı amaçla kullanıyorum daha çok çizgi roman hatta mükemmel diyebilirim.

neden ipad 2. nesil. ucuz çünkü.
0
ozdek
(23.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.