Giriş
(1)

e-kitap değil dergi okumak için tablet

violetsky
e-kitap için kindle kullanıyorum. aylık dergileri okumak için ise bir alet mi alsam diyorum. sadece pdf okumalık da bir araç var mı? ya da bu işi görecek ucuz bir tablet tavsiyeniz olur mu?
e-kitap için kindle kullanıyorum. aylık dergileri okumak için ise bir alet mi alsam diyorum. sadece pdf okumalık da bir araç var mı? ya da bu işi görecek ucuz bir tablet tavsiyeniz olur mu?
0
violetsky
(23.06.20)
ipad 2. nesil. 10 inç diye geçenlerden.
ben aynı amaçla kullanıyorum daha çok çizgi roman hatta mükemmel diyebilirim.

neden ipad 2. nesil. ucuz çünkü.
0
ozdek
(23.06.20)
(13)

Tek taş alınca bahşiş verilir mi?

hazarcan
Merhaba. Geçtiğimiz hafta kurumsal bir firmanın avmdeki mağazasından evlilik teklifinde kullanmak amacıyla yüzük almaya gittim. Yüzüğü aldım ancak parmak boyu özel yapılacağı için sipariş verildi. Bugün geldi diye arandım mağazadan. Sonra WhatsApp tan mesaj attılar, sizinle ilgilenip siparişinizi al
Merhaba. Geçtiğimiz hafta kurumsal bir firmanın avmdeki mağazasından evlilik teklifinde kullanmak amacıyla yüzük almaya gittim. Yüzüğü aldım ancak parmak boyu özel yapılacağı için sipariş verildi. Bugün geldi diye arandım mağazadan. Sonra WhatsApp tan mesaj attılar, sizinle ilgilenip siparişinizi alan arkadaş yıllık izinde ama gelmesini isterseniz gelecek diye. Ben de bilmediğimden gerek yok teslimatta sorun olmayacaksa dedim. Şimdi de o arkadaş size teslim etmek istiyor geleceğiniz zamanı haber verebilirsiniz o da gelecek dediler.

Soru başlıkta aslında sizce bahşiş için falan mı yapıyorlar bunu? Yoksa başka bir nedeni mi var? Kurumsal bir marka sonuçta orada çalışanlara da bahşiş vermek mantıklı mı?
0
hazarcan
(23.06.20)
Yahu ne alaka yillik izinde ama gelecek? bu seni ilgilendirmiyor.gelmesin, baskasi ilgilensin. bana cok tuhaf gorundu. vermemelisin bence veriliyorsa da vermen icin baski sayilir ne munasebet
0
ala09
(23.06.20)
Verme yahu zaten bi dünya para vermişsindir tektaşa. sal gitsin.

belki satış&ilgilenme üzerinden prim alıyodur ondan kasmıştır.
0
lcha
(23.06.20)
ilk defa duydum ve saçmalık!!! kuryelere bile kargoyu getirdiği için bahşiş veriyorlar yada şubeden 20-30 gönderiniz varsa bahşiş veriyormuşsunuz.. maaş bitti bahşişe döndü ortalık.. bu nedir yaa?!!
0
Mügüs
(23.06.20)
Ne kadar saçma bir sey hic böyle bir şey duymamistim. Ben olsam hic bir sey vermem boyle tuhaf bi davranis da eklenince
0
sanguine mcqaer
(23.06.20)
sacmalik, sizi saf gormusler sanirim, vermeyin, zaten prim aliyorlar
0
müptezel dostoyevski
(23.06.20)
Hayır tabii ki!
0
halitkin
(23.06.20)
Hocam kulübe hoş geldiniz. İlk saplama girişimine maruz kalmışsınız. Bu noktadan sonra evlilikle uzaktan yakından ilişkili en ufak şeyde canım ülkemin canım esnafları (kurumsal falan yalan o işler çoğu yerde) saplama festivaline başlayacaklar. Hangisi tutturursa artık. Evlenip balayına falan gidip en son dönüp eve girip kapıyı kapatıncaya kadar bu saplama festivali devam edecek. İlk başta aman evleniyorum heyecanı ile gaza gelmeyin, kurtulabildiğiniz en ufak noktada kurtulmanın yoluna bakın bu festival ölücülerinden. Çünkü bazı anlar gelecek saplanmadan kaçamayacağınız durumlar olacak, neyse gelenek buymuş diyip her türlü saplanacak. Siz minimal tutmaya çalışın yoksa bir evlilik masrafı da bu saplama ölücülerine gömersiniz. Olabildiğince imkanlar dahilinde yaptığınız alışverişleri evleniyoruz adı ile yapmayın.

İmza: Saplama festivalinde çok saplanmış yumuşak yüzlü 2 yıllık evli bir dost
0
ManikD
(23.06.20)
Hayırlı olsun. Allah tamamına erdirsin.
Hangi markadan hangi özelliklerde yüzüğü kaç liraya aldınız acaba?
Atasay 0,63 karat d rengi yüzüğe pazarlıkla 8000 tl dedi bana.
0
etna
(23.06.20)
Bahsis icin yapiyorlar, iyi niyetli degiller.
Sakin ola vermeyin
0
gunes123
(23.06.20)
Firma adı vermemenizdeki sebep nedir?

Mücevherat ve altın işinde olanlar müşteri ilişkileri konusunda eğimtilidir ve çok iyi kazanırlar. Portfolyolarına dikkat ederler. Bence potansiyel müşteri olduğunuz için iyi muamele ediyor olma ihtimali yüksek.

Acı gerçekse gia gibi dünyaca ünlü kuruluşlar tarafindan sertifikalı değil de, kendi kuruluşları tarafından sertifikalanmış ürün aldıysanız muadillerine oranla daha çok para ödemişsinizdir.
0
baal
(23.06.20)
@baal Blue diamonddan aldım üstad. Açıkçası çok araştırma yapmadım daha önce kız arkadaşımla denedigimiz ve elinde en güzel durdugunu düşündüğümüz bütçeme de uygun olan yüzüğü aldım. Umarım dediğiniz gibidir. Ama ben yine de soru işaretiyle gideceğim. Aşırı pahalı yüzük oldugunu dusunmedigim için de gia sertifikasidir vs hiç bakmadım ilk kez duyuyorum hatta. Sanırım kaziklanmaya daha cook alışmam gerek. Teknik detaylardan ziyade içime sinmesine öncelik vermiştim.
0
🌸hazarcan
(23.06.20)
Ben olsam vermezdim
0
serbest gezen koala
(24.06.20)
Ha gerçi şey olabilir, prim alıyorlar ya, sizi o bağladı ise satışınız o kişinin adına yapılacaktır ve adam haliyle primi kaçırmak istememiştir. Olay bahşiş olmayabilir. Malum bu devirde prim alabilmek epey zor.
0
serbest gezen koala
(24.06.20)
(1)

Windows 10 güncelleme sonrası donma yaşayan var mı?

livaneli kadir
Windows 10, sürüm 2004 özellik güncelleştirmesi yaptıktan sonra bilgisayar açılışında, video izlerken donma sorunu başladı. Öncesinde yoktu.Benzer sorun yaşayan var mı güncelleme sonrası?
Windows 10, sürüm 2004 özellik güncelleştirmesi yaptıktan sonra bilgisayar açılışında, video izlerken donma sorunu başladı. Öncesinde yoktu.

Benzer sorun yaşayan var mı güncelleme sonrası?
0
livaneli kadir
(23.06.20)
olmadı.
0
sutlu nescafe
(23.06.20)
(14)

Düğün fotoğrafçılığı

black mamba
12 yıldır fotoğrafla ilgileniyorum. Amatör olarak sinemayla da ilgilendiğim için bir amatöre göre teknik bilgim var. Bu aralar param yok. Girsem mi bu işe? Bazı fotoğrafçılara bakıyorum temmuz ayı bile dolmuş. Ve büyük çoğunluğu herhangi bir GSF sınavına girse kolay kolay bölüme giremez. Ama para ka
12 yıldır fotoğrafla ilgileniyorum. Amatör olarak sinemayla da ilgilendiğim için bir amatöre göre teknik bilgim var. Bu aralar param yok. Girsem mi bu işe? Bazı fotoğrafçılara bakıyorum temmuz ayı bile dolmuş. Ve büyük çoğunluğu herhangi bir GSF sınavına girse kolay kolay bölüme giremez. Ama para kazanıyorlar. Diğer taraftan YouTube dan da dolayı birçok insan kameralara vs. Daha aşina oldu. 2010 da sadece meraklısı bir şeyler yapıyorken şu an herkes iyi kötü kurgu yapıyor. O yüzden 2020 de düğün fotoğrafçılarının iyi para kazanması garip geliyor. Yani bir çift amatör olarak fotoğraf çeken bir arkadaşından rica etse benzer işler yapılır zaten. Hatta instagramda iPhone ile çok iyi fotoğraf çeken insanlar var.

Sizin gözleminiz nedir? Eşiniz dostunuz istekli mi düğün fotoğrafı çektirmeye? Diğer taraftan neden bu pazara o kadar insan girmiyor?
0
black mamba
(23.06.20)
İstanbul'da bi ajansta düğün fotoğrafı ve Instagram videosu cekip hikaye yapan bir firmada çalıştım bi ara, covid 19 nedeniyle işler düştü şu sıralar ama bana sorarsanız bu talep her zaman olacak, siz havalı çekimler yapıp öne çıkan videolar uretirseniz her zaman iş gelir, eşe dosta yaptıran kesim zaten ihtiyaç duymuyor böyle şeylere, biraz zengin tayfa meraklı hala
0
olaylar olaylar
(23.06.20)
Yok bu aralar düşmüştür ama seneye falan patlar yine. Şu an bile dolanlar varmış. Ama insanların para ödemesini hala anlayamıyorum. Sıradan instagram kullanıcıları bile iyi fotoğraflar çekebiliyor telefonda.
0
🌸black mamba
(23.06.20)
arkadaş eş dost o günlerde yanınızda olsun istiyorsunuz, onlara iş yaptırmak değil amaç.. herkes o güzel günü anılara dökmek istiyor tabii ki.. biz mesela çok övdükleri bir yerle anlaştık! 800 foto içinden 3 tane seçebildim.. ya arkamızdan birileri geçmiş, ya özellikle sigara içerken çekmeyin demişsem kare kare o anları çekmişler, yani büyütüp de koyabileceğimiz 3 fotomuz var.. eğer yetenek haricinde başka şeylere de sahipseniz girin iyi para var gerçekten.. düğünün olmazsa olmazlarından..
0
Mügüs
(23.06.20)
Düğün zamanı da çekiliyor değil mi? Ben daha çok doğada çekilenlere baktım. 1000, 2000 lira veriliyordur. Bu tarz işleri bir eş dost da yapabilir bence.
0
🌸black mamba
(23.06.20)
es dosta yaptirmazdim. bence onemli bir konu basarili olacagini dusunuyorsan bence bi dugun fotografcisinin yaninda vakit gecir dis cekimde gelin damat ile neler olur biter gozlemleyin ve ise girisin
0
ala09
(23.06.20)
Çevremden gördüğüm kadarıyla fotoğraf olayı önemseniyor, özellikle dış çekim olanları. Sektör kendini geliştiriyor, güzel fotoğraflara denk geldim. İnsanlar profesyonel bir elden çıksın istiyor, eşe dosta yaptırmak çok yaygın değil o yüzden bence. Bir arkadaşım düğün hazırlığında şu anda ve salgın yüzünden indirim yapan yerler de var demişti. Halen talep yoğun yani. Düğün zamanı çekilenler hakkında bilgim yok maalesef.
0
kostüm çok güzel prenses misiniz
(23.06.20)
@kostüm ne kadar ödüyorlar bilgin var mı?
0
🌸black mamba
(23.06.20)
@black mamba indirimli haliyle 1.750 tl diye konuşmuştuk
0
kostüm çok güzel prenses misiniz
(23.06.20)
Bu işi eşe dosta yaptırılmıyor çünkü insan eşi dostu düğünde eğlensin istiyor. Yaptıran bir kitle vardır belki ama çoğunlukla yaptırılmıyor.

Diğer taraftan düğün olayı tam bir çılgınlık, o kadar kendinden geçiyor ki insanlar o paraları ödenmek zorundaymış gibi düşünüp hiç gözüne batmıyor. Bugün İstanbulda orta halli bir beyaz yakalı düğün fotoğrafları için 4.000 - 10.000 TL ödüyor.

Millet show peşinde, ordan instagramına koyacağı 5-10 güzel fotoğraf çıkacağına emin olursa paraya kıyıyorlar merak etmeyin.

Satış kanalı ise yine Instagram tabi, instagramda güzel bir profil tutturabilirseniz bir de 15-20 tane beyaz yakaya iş yaptıktan sonra zaten onların arasında yayılırsınız.

Diğer taraftan bazı kalburüstü düğün yerleri dışarıdan fotoğrafçı kabul etmiyor. Geçen sene bir arkadaşımın öyle bir yerdeki düğününde 18.000 TL fotoğrafçı parası istemişlerdi ve dışarıdan kabul etmeyiz demişlerdi.

Kısacası bu işin piyasası çok acayip.
0
talasas
(23.06.20)
Sevgili black mamba lütfen bilginizi tecrübenizi küçümsemeyin. Fotoğrafı telefon da çeker diyorsunuz. Haklısınız ama 12 megapiksel çeker, dinamik aralık olmadan çeker, fotoğrafı editleyemeden teslim ederler. Yani instagram için çeker ama albüm yaptırmak için çekemez veya duvara astırcak boyutlarda çekemez. Video desek telefonlarda focusu, ışığı bile sabitleyemiyorsunuz ara programlar olmadan. Biçok yeni klip görüyorum, hayranlardan cep telefonlarıyla toplanmış görüntülerden kolajlanmış hepsinde ışık dalgalanıyor.
Biz düğün öncesi arkadaşlarımızdan rica etmiştik, onlarla birlikte dslr makineyle çektirmiştik kendimizi. Sonuçlar bizi tatmin etmişti. Beklentimiz seviyesindeydi. Hatıra olsun isteğindeydik yetti. Ama profesyonel bir iş olmamıştı. Cep telefonuyla gerçekleşseydi o çekim hiç tatmin etmezdi.
Ben de düğün fotoğrafçısı, filmcisi olmayı düşünüyorum açıkçası. İleride hobi olarak yapmayı planlıyorum ama. Düzenimi kurduğumda yılda 4-5 yaparım kendimi yormam 3-5 ek gelir olur diye düşünüyorum.
Bence bu meselede en önemli aşama müşteri bulabilmekte. Ondan sonraki en önemli aşama da müşteriyle çekimi sorunsuz gerçekleştirebilmekte. Zannedildiği kadar kolay bir süreç olmayacaktır. İletişim ve süreci yönetmek için tecrübe gerekiyor. Belki ilk aşamada portfolyo oluşturabilmek ve kendinize hem edit aşamasında hem de iş işleyiş sürecinde alt yapı oluşturmak, zemin hazırlamak için ücretsiz veya düşük ücretli müşteriler bulabilirsiniz.
Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.
Sevgiler.
0
andoreii
(23.06.20)
yok tabii kameralarla telefonlar arasında fark hala var ama yine de ekstra aparatlarla film çekiliyor. bir de düğün fotoğrafçılarının çoğu bunları bilmiyor bence. hatta büyük çoğunluğu fotoğrafları ham bile çekmiyor. renk düzenlemeyi de yeni yeni yapmaya başladılar ki onu da kötü yapan var. ben de üst düzey değilim. takip ettiğim fotoğrafçılara bakıp doğal olarak yetersiz oldğumu görebiliyorum bazı alanlarda. ama insanlar piyasadaki düğün fotoğraflarına para ödüyorsa para kazanırım :d hatta birçoğundan iyi de yaparım.

ama yüksek ücretler ödenmesi garip geldi. 2010'da dslr'lar yeni yeni çıktığı zaman sadece sinemayla, fotoğrafla uğraşan insanlar bir şeyler yapıyordu. youtuberlar sayesinde biraz popüler oldu ve birçok insan iyi kötü renk düzenliyor, kameraları biliyor. 1000 liraya 550d alıp da iyi fotoğraf çeken insanlar olabilir aslında. (550d ile yapılmış harika işler gördüm) birçok insanın bu piyasaya girmemesi ilginç geliyor. 10 yıl önce maddiyat ve bilgi engeldi ama bugün değil pek.
0
🌸black mamba
(23.06.20)
bu işi yapanlardanım. neredeyse 10 yıl oldu. iş sadece fotoğraf çekmekle kalmıyor. bütün gün yanlarında rahat edebilecekleri birini istiyor insanlar. duygu geçişleri çok hızlı oluyor. buna adapte olabilmek, yeri geldiğinde sıkıştıkları konularda yardımcı olmak gerekiyor. gün boyunca en yakın arkadaşları oluyorsunuz. morallerini yüksek tutmanız gerekiyor ki iş de iyi çıksın

bunun dışında teknik olarak en büyük zorluk sürekli değişen ışıkla baş edebilmek, bi yandan da önemli anları kaçırmamak için ayarları durmadan değiştirmek. içeri girdin, dışarı çıktın flaş kullanmak zorunda kaldın vs. hızlı düşünüp ona göre hareket edebilmek gerekiyor yani. aslında fotoğrafçılığın en zor kısmı düğün işi. ha zamanla oturuyor tabi tempoya ayak uyduruyorsunuz. dış çekim için de yaratıcı olmak gerekiyor, durmadan poz verdirebilmek ayrı bir yetenek. ben çok zor alıştım açıkçası. an yakalamak benim için daha rahat oldu hep

insanlar arkadaşlarına çektirmiyor, açıkçası ben de istemiyorum arkadaşlarım eğlenirken karşılarında gözlemci olarak katılmayı. ha çekmedim mi çektim orası ayrı ama hiç hoşlanmadım bu durumdan

iphone la evet yapılır bişeyler bazen ben de şaşırıyorum ama yine de profesyonel çekim gibi olmuyor. albümde ya da çıktı aldığınızda farkı anlıyorsunuz. bir de edit yaparken raw işlemek gerekiyor. iphone la bunlar zor.
0
olmaz
(23.06.20)
yok iphone tabii ki başka ama piyasada yapılan işlerin %90'ı bence iphone ile yapılır. 3-4 yıl önce de bakmıştım çoğu fotoğrafçı renk düzenlemeyi bile yeni yeni öğrenmiş. azıcık sinemayla haşır neşir olmuş, kısa film vs. çekmiş biir rahatlıkla piyasada iyi işler yapabilir. son zamanlarda insnalar niye bu işe girmiyor ilginç geliyor. 10 yıl önce mark ii'ler çok pahalıydı ama şu an ulaşılabilir mesela.
0
🌸black mamba
(24.06.20)
ya ordaki sorun bizim insanımızla alakalı. kendilerine yakıştırmıyorlar, ben kısa video çektim, şunu çektim gidip düğün mü çekicem diyor. ikisini bir arada yapan da var, böyle anılmak istemeyen de. tamamen kişisel sebeplerden
0
olmaz
(24.06.20)
(1)

Kredi erken kapatma

nıç
Yine bir kredi sorusu.300k kadar konut kredisi çekmeyi planlıyoruz. 1 sene geri ödemesi yok bunun sanırım. Seneye de 150bin kadar bir para gelecek elimize, onu yatırıp kredi taksitlerini ya da vadesini azaltmayı planlıyoruz. Cezası çok büyük bir şey değil sanırım ama ara ödeme yapmak mantıksız mı?Çü
Yine bir kredi sorusu.

300k kadar konut kredisi çekmeyi planlıyoruz. 1 sene geri ödemesi yok bunun sanırım.
Seneye de 150bin kadar bir para gelecek elimize, onu yatırıp kredi taksitlerini ya da vadesini azaltmayı planlıyoruz.

Cezası çok büyük bir şey değil sanırım ama ara ödeme yapmak mantıksız mı?

Çünkü başta 300k için 430k gibi bir geri ödeme hesaplanıyor, orada çıkan 130k faiz de azalacak mı yani ara ödeme yaptığımızda?
0
nıç
(23.06.20)
1 sene geri ödemesi yoksa inanılmaz kar edersiniz 12 ay sonra 150 öderseniz.

bunun için ödeme planınıza bakmanız lazım. ödemeyi planladığınız aydaki anapara ödemeniz kaç para kalmış ona bakın. faiz ona göre düşecektir.

ama genelde 10 senelik kredide 5. senede banka neredeyse bütün faiz alacağını almış olur.o yüzden 5. seneden sonra kapama önerilmez.

ama en doğru bilgi ödeme planında bulunur.
0
ozdek
(23.06.20)
(1)

İyi ki Doğdun videosu yapabilecek var mı

storyofmylife
Farklı kişilerin isme özel doğum günün kutlu olsun dediği bir video hazırlatmak istiyorum. Bu işi yapan var mı?https://www.youtube.com/watch?v=h4ie1XiS4Jcşu tarz bir video yaptırmak istiyorum (1:23'ten sonrası)
Farklı kişilerin isme özel doğum günün kutlu olsun dediği bir video hazırlatmak istiyorum. Bu işi yapan var mı?


www.youtube.com

şu tarz bir video yaptırmak istiyorum (1:23'ten sonrası)
0
storyofmylife
(23.06.20)
Hocam, Yakın bir arkadaşımın bu konuda uzmanlığı var (minik bir ajanslar) İstersen iletişim kurmanı sağlayabilirim ama ücretsiz yapılsın istemiyorsan tabi.
0
lcha
(23.06.20)
(3)

derin dondurucu alacagım yardım..

sizofren06
karlanma yapmayan modelleri nasıl bulacagım? yazmıyor ki no forst diye. statik diyor.???
karlanma yapmayan modelleri nasıl bulacagım? yazmıyor ki no forst diye. statik diyor.???
0
sizofren06
(23.06.20)
www.ugur.com.tr
no frostmuş bu mesela. altusta da gördüm.
0
sutlu nescafe
(23.06.20)
Elma alacağım ama armut yazmıyor ki diye sormuşsunuz.

İki tip soğutma sistemi var;

1- Derin dondurucu
2- No Frost

Derin dondurucu alacağınıza göre nofrost değil derin dondurucu alacaksınız. No frost sistemde ısı taşınım ile çekilir yani soğuk üfleyerek soğutur. Derin dondurucuda dolabın yüzeylerinden soğuk akışkan geçirilerek derin dondurma işlemi yapılır.
0
goodz
(23.06.20)
(3)

bisiklet almak ama nasıl?

a darkness coming
almak istediğim 2 model var (carraro sportive 227 yada 230) 227 için konuşursak istanbulda 3200 civarı 2020 model 0'ı satılıyor. 9 taksit imkanı var.2017-2018 ikinci elleri ise 2500 bandında, 2015-2016'ya düşersem onları 1800 civarı bulmak mümkün. ama bisikletten hiç anlamıyorum nasıl ikinci elde gü
almak istediğim 2 model var (carraro sportive 227 yada 230)

227 için konuşursak istanbulda 3200 civarı 2020 model 0'ı satılıyor. 9 taksit imkanı var.

2017-2018 ikinci elleri ise 2500 bandında, 2015-2016'ya düşersem onları 1800 civarı bulmak mümkün. ama bisikletten hiç anlamıyorum nasıl ikinci elde güvenerek alışveriş yapabilirim?

sorun çıkma ihtimali düşük direkt 2. el mi al dersiniz yoksa 0 mı almalıyım?

not: 0 alırsam peşin almam, bu uzun süre borçlanacağım anlamına geliyor.
0
a darkness coming
(23.06.20)
ikinci el 225 aldım ve zerre sorun yaşamadım. önceki kullanan da baya km yapmıştı üstünde. nasıl kullanıldığı önemli sanırım
0
jack of shades
(23.06.20)
Bu ara çok talep var temiz ikinci el bulman zor. Sıfırlar bile tükeniyor hemen.
0
sarcophagus
(23.06.20)
tam detay bilmesem de borc kismi icin bankalar bisiklet kredisi veriyor sifirlar icun ama ustte dendigi gibi sifirini bulmak cok zor ve aninda satilabiliyor begendigin bisiklet. bankadan onay cikana kadar bekletmeyebiliyor saticilar. daha gecen hafta yasadik oradan biliyorum.
0
in vino veritas
(23.06.20)
(4)

Görsel Dizayn Programı

sos fistik olsun mu
Ürün etiketi falan dizayn etmem gerekiyor ara ara. böyle işte bir fotoğrafı alıp dekupe edip kenarları smoothlaştırmak evirmek çevirmek falan gibi şeyler.Bunlar için olay photoshop mudur yoksa bu işler için daha basit ve özelleşmiş programlar var mı?
Ürün etiketi falan dizayn etmem gerekiyor ara ara. böyle işte bir fotoğrafı alıp dekupe edip kenarları smoothlaştırmak evirmek çevirmek falan gibi şeyler.
Bunlar için olay photoshop mudur yoksa bu işler için daha basit ve özelleşmiş programlar var mı?
0
sos fistik olsun mu
(23.06.20)
Adobe Illistrator, indesign
0
janavarorion
(23.06.20)
Photoshop evet.
0
Fiyu
(23.06.20)
foto haricinde metin vs eklenecekse, photoshop tek başına yeterli gelmeyecektir.

çok ilginç bir öneri yapayım. powerpoint'i biraz kurcalayın. ufak tefek ilan afiş etiket işleri için yeterince kullanışlı bir program. sonuçta vektörel (dışarıdan eklediğiniz fotolar hariç tabii ki) foto dekupe edebiliyorsunuz, ufak tefek gradyan efektleri verebiliyorsunuz. (fotonun en dışa doğru solması gibi)

hepsinden güzeli de, neredeyse her bilgisayarda var.

daha ne isteyeceksiniz ki?
0
co2s2
(23.06.20)
@co2s2 zaten yıllardır paint ve powerpointi sömürüyorum, artık yetmiyor o nedenle biraz daha yetenekli bir programa ihtiyacım var :)
0
🌸sos fistik olsun mu
(24.06.20)
(4)

Dergi Parkta Makale Yayınlamak

buzsubuhar
içerisinde yer alan ne kadar derginin açıklamasına girip bakmışsam hepsi de hakemli olduğunu beyan etmiş. nedir bu işin esprisi? anadolunun en ücra yerindeki bir myo dahi hakemli dergi çıkardığını belirtmiş. aralarında bir prestij farkı var mıdır? illa ki vardır. ölçümü, faydası nedir? gönül rahatlı
içerisinde yer alan ne kadar derginin açıklamasına girip bakmışsam hepsi de hakemli olduğunu beyan etmiş. nedir bu işin esprisi? anadolunun en ücra yerindeki bir myo dahi hakemli dergi çıkardığını belirtmiş. aralarında bir prestij farkı var mıdır? illa ki vardır. ölçümü, faydası nedir? gönül rahatlığıyla dergiparkta olup da hakemli olduğunu bildiren bir dergiye makalemizi gönderebilir miyiz? bize katkısı ne olabilir? kaliteli bir dergiye göndermekle kalitesiz dergiye göndermenin pratikteki farkı nedir? kalite ölçümünü belirleyen nicel ya da nitel verilere nasıl erişebiliriz?
0
buzsubuhar
(23.06.20)
benim bildiğim; akademide puan toplamaya çalışıyorsanız makalenizi hakemli bir dergide yayınlatmanız şart. aksi takdirde saydıramıyorsunuz ve resmi olarak puan değeri olmuyor sizin için.
0
nıç
(23.06.20)
Ne amacla makale yayinlatmak istiyorsunuz? Docentlik kriterlerini karsilamak icin mi, akademik bir pozisyonda mi bulunmak istiyorsunuz, makaleniz ile ne yapacaksiniz? Dergilerin indekslendigi dizine gore alacaginiz puan degisir ve girmesi daha zor indeksler olan sci ssci gibi indekslerdeki dergiler cok daha ince eleyip sık dokudugu icin yayininizin kabul edilmesi daha zordur, daha yerel indeksli dergilerin yayin kabul etmesi genelde daha rahat olur. Tum bilimsel dergiler hakemlidir, hakem ve editor onayi ile makaleler yayinlanir-duzeltme istenir-reddedilir.

Ornek olarak docentlik kriterleri 2020 diye google’da aratip sartlarini inceleyin, bu sorulariniz icin biraz daha fikir sahibi olabilirsiniz.
0
gibicibicis
(23.06.20)
Kalite ölçütü; derginin tarandığı indeksler ve etki faktörüdür.
0
piotr
(23.06.20)
www.youtube.com

bu videoyu izlemeniz faydalı olacaktır. tüm sorularınızı cevaplıyor.
0
marla is in my head
(23.06.20)
(1)

M11 mi M31 mi?

howfaristhesky
Telefonda hic oyun oynamam. Cok cok WhatsApp, Messenger kullanirim; haberleri okurum, eksi sozluk okurum, YouTube izlerim, Netflix izlerim, email yazarim, bankanin uygulamasina giderim, Twit yazarim, bol bol Spotify dinlerim, Migros ya da Getir'den siparis veririm. Simdiki telefonum Note 3, 7 yildir
Telefonda hic oyun oynamam. Cok cok WhatsApp, Messenger kullanirim; haberleri okurum, eksi sozluk okurum, YouTube izlerim, Netflix izlerim, email yazarim, bankanin uygulamasina giderim, Twit yazarim, bol bol Spotify dinlerim, Migros ya da Getir'den siparis veririm.

Simdiki telefonum Note 3, 7 yildir kullaniyorum. 2017'de ikinci bataryayi aldim. Dun ilk kez telefon sorun cikardi. Belki yeni telefon alirim. Bu iki telefon arasinda kaldim.
0
howfaristhesky
(23.06.20)
m31
0
freebird5406_2
(23.06.20)
(8)

doktorların almanya'ya gitmesi

black mamba
sözlükteki mühendislik vs tıp başlığında biri "tıpta yurtdışına çıkman için almanca öğrenmen gerekir" demiş. doktorların da almanca kursuna gittiğine dair bir başlık vardı. o kadar ülke varken neden almanya? acaba almanya'da diploma denkliği falan mı var? neden ingiltere, amerika, kanada değil?
sözlükteki mühendislik vs tıp başlığında biri "tıpta yurtdışına çıkman için almanca öğrenmen gerekir" demiş. doktorların da almanca kursuna gittiğine dair bir başlık vardı. o kadar ülke varken neden almanya? acaba almanya'da diploma denkliği falan mı var? neden ingiltere, amerika, kanada değil?
0
black mamba
(23.06.20)
Almanya yeni bir yasa ile çalışma vizesi kolaylığı sağlıyor özellikle sağlık sektörü çalışanlarına.
0
chavezding
(23.06.20)
bu yasa 1 mart'ta çıktı diye biliyorum. başlık 2018 sonu gibi açılmış. başka bir etken yok mu? baştan almanca öğrenmektense en azından ingilizce'ye daha aşina insanlar.
0
🌸black mamba
(23.06.20)
Gecen yil bir ozel ogrencim Ingiltere'ye gitmeye calisiyordu kiz arkadasi orada yasadigi icin. IELTS'ten 8 almasi gerekiyordu ki bir Ingilizce ogretmeni olarak benim ortalama skorum 8 olabiliyor. Ingiltere'nin kriterleri cok yuksek. Ayrica dogrudan doktor olmasi da yeterli degildi. Kiz arkadasi ile evleneceklerdi.
0
howfaristhesky
(23.06.20)
ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi İngilizce konuşulan ana ülkelerde gidip elini kolunu sallayarak doktorluk yapamıyorsun. İyi bir İngilizce sınav puanının yanında aynı zamanda her ülkenin kendine ait ve birkaç aşamadan oluşan sınavını geçmen (ve hatta iyi bir puan alman) üstüne duruma göre staj vs yapman ve cv hazırlayıp başvurman gerekli. Yani uzun ve yorucu bir süreç. Ayrıca ABD için bu girmen gereken sınavlardan birine orada giriyorsun ve bunun gidiş geliş masrafı vs de var.

ABD için olan sınav USMLE, İngiltere için PLAB. Diğerlerinin tam isimlerini bilmiyorum ama hepsi için benzer sınavlar var. Ortalama olarak TUS'tan kolay dense de yine de çok kolay olmayan sınavlar ve pratik yanı da var bu sınavların bizden farklı olarak. İletişim, muayene gibi konularda da sınav oluyorsun.

Almanya'da ise Almanca biliyorsan elini kolunu sallayarak çalışabiliyorsun neredeyse. Bu açıdan benim pek çok arkadaşım Almanca öğrendi eğitim hayatında ve Almanya'ya gidiyorlar. Ben de kesin pişman olacağım öğrenmediğime diyip pişman olmuş durumdayım, evet..
0
nundu
(23.06.20)
UK bizim doktorları muhatap bile almıyor ki Hindistan'dan bile doktor ithal ediliyor. Bizdeki tıp dünyası adına ayıplanacak bir durum. Mühendis olarak benim bile denkliğim var ama doktorlara güvenmiyorlar herhalde.
0
ozdek
(23.06.20)
kanada bildigim kadariyla bir tek Kuba'dan gelen doktorlari direk kabul ediyor yoksa buyuk olcude bastan okumak zorunda kaliyorsun.
0
cooperr
(23.06.20)
amerika"da 20 yil once 4 yil boyunca sinava girmek zorundaymissin, amcam staj icin gitmis, kalmak istemis ama bunu ogrenince geri donmus.
0
Coma
(23.06.20)
uzmanlığa bile denklik vermesi.

ingiltere (plab) ve abd ekstra sınav istiyordu. yanlış hatırlamıyorsam uzmanlık eğitimini de saymıyordu. bu nedenle en mantıklı seçenek almanya oluyor.
0
marla is in my head
(23.06.20)
(7)

Hic kredi kartı kullanmamis birine bilgi

goklerdengelenkarar
Merhaba. Hayatimda hic kredi kartım olmadı. Bazı sorularim var. 1- Donem borcunun yüzde kaci asgari tutar oluyor?2- Nakit avans cekince cektiginiz tutarın tamami mi yatiriliyor yoksa o da donem borcu icine dahil edilip asgari odemeye dahil oluyor mu? Yoksa diger harcamalar asgarisi + cektiginiz naki
Merhaba. Hayatimda hic kredi kartım olmadı. Bazı sorularim var.

1- Donem borcunun yüzde kaci asgari tutar oluyor?
2- Nakit avans cekince cektiginiz tutarın tamami mi yatiriliyor yoksa o da donem borcu icine dahil edilip asgari odemeye dahil oluyor mu? Yoksa diger harcamalar asgarisi + cektiginiz nakit avansin tamami mi?
3- kac kere taksitli nakit avans cekiliyor? Limit kadar ve istedigin adette mi?
4- ekstre erteleme, islem taksitlendirme hakkinda bilinmwsi gerekenlee neelrdir?
5- ekstre taksitlendirme hakkinda bilinmesi gerekenler?

6- 4 ve 5. Madde kac kere yapilabiliyor bir senede?

7- ayni anda ekstre erteleme, islem taksitlendirme ve ekstre taksitlendirme yapiliyor mu? X islemi yaptiginiz icin y islemi yapılamaz deniyor mu?
0
goklerdengelenkarar
(23.06.20)
Sorularınıza cevap vermediğim için özür dilerim fakat:

Sorduğunuz bütün sorular kredi kartlarının asla kullanılmaması gereken fonksiyonlarıyla ilgili. Lütfen kredi kartı almayın. Faizleri çok yüksektir ve kısa sürede batarsınız.

Finans sıkıntısı yaşıyorsanız kredi almaya çalışmanızı öneririm.
0
ozdek
(23.06.20)
Bugune kadar kredi karti olmadan idare ettiyseniz hic bulasmayin. Banka karti candir. Varsa harcarsin yoksa beklersin.

Erteleme, taksitlendirme, avans vs hepsi kol gibi faizle batmakta olan bireyin batisini geciktirmek icin kullanilan seylerdir. Kullandikca daha uzun vadede ama daha derine batarsiniz.
0
erectrode
(23.06.20)
sen kredi kartını çok yanlış anlamışsın.
0
sizofren06
(23.06.20)
asllaaa girmeyin derim kredi kartı işine eğer ki aklınıza bunlar geliyorsa. kan alırlar kan
0
delidiyorum
(23.06.20)
şimdi aldığınız şeyleri taksitle almak istiyorsanız mantıklı ama bu saydıklarınız ile "olmayan paranızla" bir şeyler alacaksanız belki de direkt kredi çekmeniz daha mantıklıdır?

ben de yıllardır kredi kartı kullanırım bunları hiç bilmiyorum. Bir kere ekstreyi taksitlendirdim, belli oranda faiz alıp böldü. (şimdi biraz düştü sanırım o faiz). Birkaç kere de peşin aldığım şeyi bankadan böldürdüm o kadar.
0
nhk ni youkosu
(23.06.20)
www.bonus.com.tr

Bu sayfada bütün hepsi için bilgiler var, güncel faizleri de görebilirsiniz.

Madde 7 için şunu bilin, ekstre erteleme veya takstilendirmede uygun harcamalar işleme alınır, başka bir işlemi ertelemiş veya taksitlendirdiyseniz yeni işleme dahil edilmez.
0
atom karincanin torunu
(23.06.20)
kredi kartını sadece cebinde nakit taşımamak için kullan.

taksit, avans nakit, ekstre ertelemee, taksitlendirme vs bunlar hep aşırı yüksek faizlerle oluyor.

sakın bulaşmayın.
0
co2s2
(23.06.20)
(4)

Bilgisayardan anlayanlar bi bakıverin

kiriko
Arkadaşlar özellikleri yazan bilgisayala pes fifa 20 oynayabilir miyim?
Arkadaşlar özellikleri yazan bilgisayala pes fifa 20 oynayabilir miyim?
0
kiriko
(23.06.20)
Neden
0
🌸kiriko
(23.06.20)
işlemci hem 7 senelik hem de 7 sene öncesinin düşük modellerinden, RAM belirtilmemiş, en iyi ihtimalle 4GB'dır, maalesef yetersiz.
0
mrtkp1234
(23.06.20)
zamanında o bilgisayarla gta v 30 fps civarı oynamıştım.
0
cauldronwizard
(23.06.20)
böyle şüpheye düştüğünüzde aşağıdaki siteden yardım alabilirsiniz.

www.systemrequirementslab.com
0
allineed
(23.06.20)
(5)

Genç biriyle orta yaşlı birinin hayatlarını takas etmesi

sack jparrow
Bu temaya yakın veya ilgili filmler var mıdır? Rastlayamadım aramama rağmen.
Bu temaya yakın veya ilgili filmler var mıdır? Rastlayamadım aramama rağmen.
0
sack jparrow
(23.06.20)
var. 13 Going on 30 ilk aklıma gelen. daha tonla olması lazım bir ara çok popülerdi.

Tom Hanks'in Big'i var mesela çok ünlüdür.

17 again var 2009 yapımı.
0
ozdek
(23.06.20)
selfless olabilir.
0
jelly bear
(23.06.20)
Freaky Friday. The Family Man de kısmen bu temada.
0
iwasbornonamountainside
(23.06.20)
get out
0
sizofren06
(23.06.20)
body switching movie , dad son change body movie şeklinde arama yaptığınızda 10larca film çıkmakta.
0
janavarorion
(23.06.20)
(8)

Lazer epilasyon fiyatları

anarsika
Kaç seansı ne kadara yaptırdınız? Herkes yazsın lütfen. İnternette fiyat bilgisi bulmak çok zor.
Kaç seansı ne kadara yaptırdınız? Herkes yazsın lütfen. İnternette fiyat bilgisi bulmak çok zor.
0
anarsika
(23.06.20)
herkesin kil tuy yogunlugu farkliyken sabit bir fiyat beklemek sacma.
0
ateistanbul
(23.06.20)
tum vucut, 12 seans toplam 2500 odemistim, istanbul sislide
0
cossecant
(23.06.20)
6 yıl önce istanbul şişlide tüm vücut sınırsız seans 2bin nakit ödemiştim. Hala eserse kafama göre gidiyorum.
0
ruhen hastayim ben
(23.06.20)
Alexandrite yaptırın gerisi traş
Tüm vücut; ya da gerekli bölgeler için 4-6 seansı 1000 liradan aşağı bulamazsınız. Sınırız fiyatı vermez alexandrite yapanlar yani diğer bi deyişle işe yarayacak lazer yapanlar.
0
rewlack
(23.06.20)
internette fiyat yazmıyorlar ama merkezlerin formlarını doldurunca maille fiyat bilgisi sunuyordu hepsi. çok yıllar geçtiği için yazamıyorum ben ama kadıköy ve ümraniyede yaptırmıştım. ümraniyedeki fiyat 3te biri filandı ve gayet de işe yaramıştı.
0
red g
(23.06.20)
sakal üstü-göz altı arası 250TL 12 seans.
0
piotr
(23.06.20)
Rewlack +1500

Ben alexandrite ile 5 seans 5 kontrol tüm vücut 1000 tlye gidiyorum.
Beşiktaşta bi mekan. Ben memnunum istiyosan ismini paylaşırım.
0
zimbirik
(23.06.20)
12 seans kol hariç tüm vücut 800tl
0
no ne na hayır
(23.06.20)

gece uyurken bir daha uyanamayacağını düşünmek

pilavmaker
başlıktaki gibi bir sorun çıktı bende. herhangi bir panik durumu yaşamıyorum ama her gece uyurken ya bir daha uyanamazsam rahatsızlığı oluyor yatmak istemiyorum. nedir benim bu yaşadığım? mesela ya gece kalp krizi geçirirsem falan diyorum uyurken. ama dediğim gibi panik atak yaşamıyorum bu düşünce b
başlıktaki gibi bir sorun çıktı bende. herhangi bir panik durumu yaşamıyorum ama her gece uyurken ya bir daha uyanamazsam rahatsızlığı oluyor yatmak istemiyorum. nedir benim bu yaşadığım? mesela ya gece kalp krizi geçirirsem falan diyorum uyurken. ama dediğim gibi panik atak yaşamıyorum bu düşünce beni çok rahatsız ediyor.
0
pilavmaker
(23.06.20)
(4)

İhtiyaç Kredisi Çekince Kesilen Sigorta Primi Nedir?

depresif genc
Selamlar.50.000 tl tutarında kredi çektim ve 1300 tl kadar sigorta kesintisi yapılmış, bu tutar sonradan iade edilecek mi? Bir nevi güvence bedeli midir bu?
Selamlar.
50.000 tl tutarında kredi çektim ve 1300 tl kadar sigorta kesintisi yapılmış, bu tutar sonradan iade edilecek mi? Bir nevi güvence bedeli midir bu?
0
depresif genc
(23.06.20)
hayır iade edilmeyecek. Allah korusun ölür kalırsınız vs diye sigorta yapılıyor ailenize falan borç kalmasın diye.
0
matilda
(23.06.20)
Özel sigorta yaptırıp bankanın yaptırdığını iade alma imkanı var, araştırın.
0
senolll
(23.06.20)
1300 lira sigorta neymiş ya hu, çok para. Daha ucuza yaptırabiliyorsanız bankanınkini iptal ettirme ihtimaliniz var, tabi biraz dişli olacaksınız.
0
John Bloor
(23.06.20)
Bende geçen renden çektin 30,000 lira için 700 tl aldılar iptal ettirdim sigortasız kullandım krediyi
0
horizon
(23.06.20)
(5)

iPhone’dan fotoğrafları alma: iPhone>Mac>USB

damba
Merhaba, Abim iPhone’unu elden çıkarmak istiyor, fotoğraflarını USB’ye atmamı rica etti. Android’e geçecekmiş. Ben de Mac kullanıyorum. Süreç şöyle mi olacak? Telefonu bilgisayara bağlıyorum, bilgisayara güven diyorum, fotoğrafları içe aktar diyorum (bilgisayarın içine), sonra aktardıklarımı seçip U
Merhaba,

Abim iPhone’unu elden çıkarmak istiyor, fotoğraflarını USB’ye atmamı rica etti. Android’e geçecekmiş.

Ben de Mac kullanıyorum. Süreç şöyle mi olacak? Telefonu bilgisayara bağlıyorum, bilgisayara güven diyorum, fotoğrafları içe aktar diyorum (bilgisayarın içine), sonra aktardıklarımı seçip USB’ye aktarıyorum? Böyle mi olacak?

Peki içe aktardığım fotoğraflar duruyor oluyor USB’ye aktarsam bile, onları nasıl siliyorum? Fotoğraflardan silmeyi bulamadım.
0
damba
(23.06.20)
airdropla fotoğrafları mac'e atın. sonra onları da usb'ye atın.

ardından da telefona reset atın. (ayarlar>genel>reset)
0
insan opusen hayvandir
(23.06.20)
@insan... bilgisayarım eski sürüm olduğu için AirDrop kafasına göre çalışıyor.

Başka yolu yok mu?
0
🌸damba
(23.06.20)
google photos yükleyin. abinizden kullandığı gmail i rica edin.
bütün fotoları buraya yedekleyin.
android'de zaten default olduğundan hiç sıkıntısız kullanmaya devam eder.
0
ozdek
(23.06.20)
ıphone'ddan android'e taze geçtim 1 hafta olmadı.
en temizi google photos

iki tarafta da var
15gb fotograf attım
0
Corc
(23.06.20)
yeni telefonuna istemiyor fotoğrafları yalnız, USB’ye atmamı istiyor :)
0
🌸damba
(23.06.20)
(2)

tez yazarken yardımcı monitor

hkaan
geniş ekran bir şey almak istiyorum yan yana çok kaynak açmak için, o yüzden şu linktekini gözüme kestirdim: https://www.amazon.de/LG-29UB67-B-Monitor-Reaktionszeit-schwarz/dp/B00T5P1USW/ref=sr_1_3?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=29+zoll+monitor&qid=1592908757&sr=8-3ama çok anlamıyorum, sizce ma
geniş ekran bir şey almak istiyorum yan yana çok kaynak açmak için, o yüzden şu linktekini gözüme kestirdim: www.amazon.de


ama çok anlamıyorum, sizce mantıklı bir seçenek mi? bağlayacağım bilgisayar MacBook Air 2013, sanırım bu tip bir ekrana bağladığımda görüntü alabileceğim çözünürlüğe vs sahip. şu linkteki özellikler: support.apple.com

teşekkürler.
0
hkaan
(23.06.20)
büyük ekran tv bağlardım ben. hdmi üzerinden.
0
sutlu nescafe
(23.06.20)
Bu ekran uzun oldupu için kullanışlı hoşuma gitti. Tv izlemiyorum oahalı sanki sadece ekran için almak.
0
🌸hkaan
(23.06.20)
(2)

Sql Select Sorgusu Hakk.

kaiserr76
Merhaba,SQL'de bir tablodan aşağıdaki gibi bir sorgu ile veri çekiyorum.(..................... from FY2020 where [Item name] like 'AFF%' order by [Item name])AFF ile başlayan bütün ürünleri listeliyor. Benim yapmak istediğim yeni sorguda @AFF ile başlasın fakat @-d ile bitenler bulunmasın.@AFF ve
Merhaba,

SQL'de bir tablodan aşağıdaki gibi bir sorgu ile veri çekiyorum.

(.....................

from FY2020
where
[Item name] like 'AFF%'

order by [Item name])

AFF ile başlayan bütün ürünleri listeliyor.

Benim yapmak istediğim yeni sorguda @AFF ile başlasın fakat @-d ile bitenler bulunmasın.

@AFF ve @-d değişlik gösterebiliyor.AFF özelinde bütün ürünleri yazabilirim fakat mümkün değil.Çok fazla ürün var.

bu sorgu nasıl yazabilirim bilen varsa yardımcı olabilir mi ?
0
kaiserr76
(23.06.20)
...
from FY2020
where
[Item name] like 'AFF%'
and
where
[Item name] not like '%-d'
...

Bu çalışmıyor mu?
0
garry
(23.06.20)
@garry

teşekkkürler
0
🌸kaiserr76
(23.06.20)
(2)

Logitech g502 hero mu Steelseries rival 600 mü

freezone
Gaming mouse arayışımda iki modele kadar düşürdüm ikisi arasında kararsınız yardımcı olabilecek var mı?
Gaming mouse arayışımda iki modele kadar düşürdüm ikisi arasında kararsınız yardımcı olabilecek var mı?
0
freezone
(23.06.20)
istemsiz olarak gözüm mouse'uma kaydı. ben logitech yada microsoft dışında pek almıyorum.

logitech iyidir.

steelseries de oyuncular için geliştirdikleri ürünler ve yaptıkları reklamla bir marka olmuş durumda tabi.
0
ozdek
(23.06.20)
Hangisi eline rahat geliyorsa o.
0
cloudybloody
(24.06.20)
(1)

eski zamanlarda kağıt türü ve kalitesi

tabudeviren
https://twitter.com/tcarsiv/status/1275366398508892160örneğin buradaki gazete. basıldığı günde kağıdı nasıldı? günümüzün gazeteleri gibi gri tonda mıydı?aynı şey kitaplar için de geçerli. kitaplar o yıllarda daha sarımtırak bir kağıda mı basılıyordu, yoksa bu kadar zaman geçtiği için mi sararmışlar?
twitter.com

örneğin buradaki gazete. basıldığı günde kağıdı nasıldı? günümüzün gazeteleri gibi gri tonda mıydı?
aynı şey kitaplar için de geçerli. kitaplar o yıllarda daha sarımtırak bir kağıda mı basılıyordu, yoksa bu kadar zaman geçtiği için mi sararmışlar?
0
tabudeviren
(23.06.20)
zamanla her kağıt sararıyor. sarı basılmadılar tabii ki. benim odamdaki 5-10 yıllık kitaplar bile sararmaya başladı normal o renge dönmesi. hatta 15-20 yıl öncesinden gazeteler saklıyorum onlar sapsarı oldu neredeyse.
0
bohr atom modeli
(23.06.20)
(2)

İstanbul'da haftasonu sokağa çıkma yasağı nasıl ve ne zamana kadar?

winston insani
Merhabalar,Ablam afyondan istanbula gelmek istiyor çocuklarıyla, cuma akşamı veya cumartesi gelebilir. Veya cumartesi gelebilir mi? Sınav olduğundan dolayı o gün sokağa çıkma yasağı olabilirmiş ama kaça kadar olabilir mesela? 3'e kadar olursa ondan sonra gidip alsam olur mu?Veya cuma akşamı mı gelme
Merhabalar,

Ablam afyondan istanbula gelmek istiyor çocuklarıyla, cuma akşamı veya cumartesi gelebilir. Veya cumartesi gelebilir mi? Sınav olduğundan dolayı o gün sokağa çıkma yasağı olabilirmiş ama kaça kadar olabilir mesela? 3'e kadar olursa ondan sonra gidip alsam olur mu?

Veya cuma akşamı mı gelmesi daha mantıklı olur bu yasak nedeniyle?
0
winston insani
(23.06.20)
27 Haziran 2020 Cumartesi günü saat 09.30 ile 15.00 arasında ve 28 Haziran 2020 Pazar günü 09.30 ile 18.30 saatleri arasında sokağa çıkma yasağı var.
0
kill all hipsters
(23.06.20)
cuma akşamı binse sabah sende olur herhalde. ama yasak 930 da başlıyor ona dikkat. cuma gelmiş olsa daha iyi sanki.
0
ozdek
(23.06.20)
(9)

Airbnb'de bulasiklari yikiyor musunuz?

fakyoras
Selamlar,Diyelim ki airbnb'de ev tuttunuz. Yediniz ictiniz, bulasiklari yikiyor musunuz yoksa dizip kenara mi koyuyorsunuz sadece?
Selamlar,

Diyelim ki airbnb'de ev tuttunuz. Yediniz ictiniz, bulasiklari yikiyor musunuz yoksa dizip kenara mi koyuyorsunuz sadece?
0
fakyoras
(23.06.20)
Yikiyorum tabi ki. Orasi ev, otel degil ki? Her gun temizlikci gelmez, havlular degismez.

Makina varsa makinaya koyuyorum ama.
0
kuehles blondes
(23.06.20)
kuehles blondes +1

Bulduğum gibi temiz bırakırım.
0
fotrsapka
(23.06.20)
Bana ayıp geliyor. yıkıyorum. Sonuçta ücretini ödediğin kendine ait yaşam alanı.
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(23.06.20)
tabii ki yıkıyorum. evi dağınık da bırakmam.
0
sir gawain
(23.06.20)
Otel odasını bile toplarım.
0
matilda
(23.06.20)
Ortamı kirli bırakırsan ev sahibinden kötü yorum alırsın. (Bol yorumlu süper ev sahibiyim)
0
i ve been mistreated
(23.06.20)
İşi biraz ileri götürüp çarşafı da yıkamıştım ayıp olmasın diye. Ödediğim temizlik ücreti cebinde kalsın diye ev sahibi temizlik kıyafetiyle gelince pişman oldum.
0
IncredibleMau
(23.06.20)
Yıkanması normal olandır.

Bunlar nasıl sorular böyle :D Sıçıp sifona da basmayalım o zaman.
0
bitchesaintshit
(23.06.20)
uzun kalıyorsak(1 haftadan fazla) makina ve deterjan varsa çarşafları bile yıkıyoruz. win-win oluyor.
0
ozdek
(23.06.20)
(13)

'sayılı' filmler? diziler?

asisamus
'bir kadın bir erkek', 'bir aşk iki hayat', 'dört nikah bir cenaze' kalıbında içinde sayılar olan film-dizi-kitap isimleri neler var aklınıza gelen?*tercihen türk işleri arıyorum ama yabancı da olabilir.*yine tercihen 'sayı - kelime - sayı - kelime' kalıbı (yukarıdaki gibiler) öncelikli arayışım.
'bir kadın bir erkek', 'bir aşk iki hayat', 'dört nikah bir cenaze' kalıbında içinde sayılar olan film-dizi-kitap isimleri neler var aklınıza gelen?
*tercihen türk işleri arıyorum ama yabancı da olabilir.
*yine tercihen 'sayı - kelime - sayı - kelime' kalıbı (yukarıdaki gibiler) öncelikli arayışım.
0
asisamus
(23.06.20)
2 dil 1 bavul
40m2 almanya
0
allah yazdiysa bozsun
(23.06.20)
yerli:
7 numara
seksenler
doksanlar
pis yedili (daha çok iskambil kağıdı ama neyse)


yabancı:
50 first dates
500 days of summer
0
himmet dayi
(23.06.20)
101 Dalmaçyalı.
0
angelus
(23.06.20)
11'e 10 kala
0
nothing in my way
(23.06.20)
Nineteen Eighty-Four - www.imdb.com
Zero Dark Thirty - www.imdb.com
Nine 1/2 Weeks - www.imdb.com
The Fifth Element - www.imdb.com
The Sixth Sense - www.imdb.com
The Zero Theorem - www.imdb.com
The Thirteenth Floor - www.imdb.com
Se7en - www.imdb.com
Apollo 13 - www.imdb.com
300 - www.imdb.com
1917 - www.imdb.com
12 Years a Slave - www.imdb.com
the 100 - www.imdb.com
0
kill all hipsters
(23.06.20)
ucan spagetticanavari
(23.06.20)
Two Weeks Notice
4 Ay 3 Hafta 2 Gun
Dordumuze Bir Es
Yedinci Muhur

Kriterlere pek uymadi sanirim ama aklima ilk anda bunlar geldi.
0
(23.06.20)
adı sadece "İki" olan bi korku filmi var, türk yapımı.

beş kurşun iki adam-Yılmaz Güney

üç arkadaş- Hülya Koçyiğit-Kadir İnanır filmi

iki kadın-haluk Bilginer ve Zuhal olcay'ın oynadığı film
0
lovemyself
(23.06.20)
Bir Şeftali Bin Şeftali
Bin Muhteşem Güneş
Bir Kadının Yaşamından 24 Saat
Denizler Altında Yirmi Bin Fersah
Seksen Günde Dünya Turu
0
black holes in the sky
(23.06.20)
uc kardese bir gelin
bir cicek uc bocek
0
misterturist
(23.06.20)
6 days 7 nights
0
iwasbornonamountainside
(23.06.20)
Iki genc kiz _ hulya avsar
0
Kittie
(23.06.20)
Dört kişilik bahçe
Yedi kapılı kırk oda
Üç aynalı kırk oda
Kırk oda

Murathan Mungan
0
aksiyom
(24.06.20)
(1)

Surf olta tavsiyesi

gyroscope
Toplamda kamış ve makine için 1200 tl bütçem var. Kullandığınız, bildiğiniz marka ve model tavsiyeleriniz varsa öğrenmek isterim.Marmara kıyısından ve ara sıra boğazda avlanıyorum.Sevgiler.
Toplamda kamış ve makine için 1200 tl bütçem var. Kullandığınız, bildiğiniz marka ve model tavsiyeleriniz varsa öğrenmek isterim.

Marmara kıyısından ve ara sıra boğazda avlanıyorum.

Sevgiler.
0
gyroscope
(23.06.20)
okuma iyidir, shimano iyidir. ikisinin de kamış ve makineleri güzel. model için de bütçene göre karar verirsin.
0
antihero
(23.06.20)
(6)

online kuruyemiş alışverişi

robin crusoe
çiğ badem, çiğ fındık, antep fıstığı falan almak istiyorum. belki biraz kuru kayısı, kuru üzüm.ama öyle 200 gramlık migros paketleri değil en az yarım kiloluk alacağım ve düzenli alacağım. böyle köyünden çiftliğinden satış yapan instagram hesapları çok görüyorum ama kuruyemiş satana rastlamadım.inst
çiğ badem, çiğ fındık, antep fıstığı falan almak istiyorum. belki biraz kuru kayısı, kuru üzüm.
ama öyle 200 gramlık migros paketleri değil en az yarım kiloluk alacağım ve düzenli alacağım.
böyle köyünden çiftliğinden satış yapan instagram hesapları çok görüyorum ama kuruyemiş satana rastlamadım.
instagram ya da web sitesi, lezzetli ve çok fahiş fiyatı olmayan (market fiyatının bir tık üstüne okeyim ama organik adı altında 5 fındığa 10 lira istemesin) bir satıcı var mı bildiğiniz?
0
robin crusoe
(23.06.20)
fotrsapka
(23.06.20)
ankara'da çitlekçi kuruyemiş şehirlerarası gönderim yapıyordu, web sitesine bakabilirsiniz.
0
basaran
(23.06.20)
n11 de haluk aydın kuruyemiş var. çok lezzetli ve firesizdi aldıklarım. yorumlardan belli zaten.
0
cptxxx
(23.06.20)
Kurtuluş Kuruyemiş'ten alıyorum ben hep, Eskişehir'de yaşarken de onlardan alıyordum, şimdi de online alıyorum yine onlardan. Gayet memnunum.
0
kobuzchu kiz
(23.06.20)
ben malatya pazarından alıyorum ama çiğ şeyler var mı emin değilim bakarsın
www.mpkuruyemis.com
0
nhk ni youkosu
(23.06.20)
paşa kuruyemiş ürünleri taze oluyor : pasakuruyemis.com`
0
alphateam
(13.11.25)
(1)

kişinin ölüm tarihini öğrenmek

kibritsuyu
arkadaşlar tc kimlik numarası ve diğer kimlik bilgileri ile kişinin ölüm tarihini öğrenebileceğimiz bir yer var mı?yasal olmayan bir iş değil. pandemi nedeniyle ücretsiz izinde olan mükellefimin personeli mayıs ayında ölmüş. tabi zaten işyeri kapalı ve işçi izinde olduğu için kimse de işyerini veya
arkadaşlar tc kimlik numarası ve diğer kimlik bilgileri ile kişinin ölüm tarihini öğrenebileceğimiz bir yer var mı?

yasal olmayan bir iş değil. pandemi nedeniyle ücretsiz izinde olan mükellefimin personeli mayıs ayında ölmüş. tabi zaten işyeri kapalı ve işçi izinde olduğu için kimse de işyerini veya işvereni arayıp öldüğünü bildirmemiş. allah rahmet eylesin.

şimdi ölüm nedeniyle işten çıkış yapmam gerekiyor. 10 günlük işten çıkış süresini geçirip bir ceza yedik neyse. lakin bugün sgk bildirgesinin de son günü, çıkışı yapıp vermem gerekiyor. ulaşabileceğimiz bütün telefonları kapalı. ölüm tarihini öğrenemiyoruz. illa ki ölüm tarihinde çıkış yapmak gerekiyor, başka tarih yazmak mümkün değil.

işe girerken verdiği kimlik bilgileri mevcut. bir yerlerden sorgulanıp bakılabiliyor mu ölüm tarihine?
0
kibritsuyu
(23.06.20)
Mernise ulaşım yetkisi olan her kişi çok rahat öğrenebilir. Belediye noter tapu SGK her kurumun yetkisi var.
0
Fritz-X
(23.06.20)
(2)

router alacağım yardımcı olur musunuz?

cccbehzatccc
Bilgisayarcının dediğine göre 300 lük ya da bir üstünü almalıymıiım.ethernet kablosuyla giriş olacak ve wi fi yayacak. modem görünümlü cihazlar var, şu duvara takılan sinyal çekici gibi ufak olup altta ethernet girişi olan yok mu? Bende buna benzer bir şey var ama ethernet yeri, çıkış: laptopa bağla
Bilgisayarcının dediğine göre 300 lük ya da bir üstünü almalıymıiım.
ethernet kablosuyla giriş olacak ve wi fi yayacak.

modem görünümlü cihazlar var, şu duvara takılan sinyal çekici gibi ufak olup altta ethernet girişi olan yok mu?

Bende buna benzer bir şey var ama ethernet yeri, çıkış: laptopa bağlayıp kablodan internete giriyorum.

Not: ethernet girişi olmasının özel bir adı var mı?
0
cccbehzatccc
(23.06.20)
wifi menzil genişleticiler var dediğiniz gibi, üstünde ethernet girişi olan da var. kablosuz olarak aldığı sinyali yine kablosuz olarak ve ethernet üstünden yayabiliyor. bir de kablosuz routerlar var, bunlar modeme kablo ile bağlanıp kablosuz olarak yayıyorlar. menzil genişleticilerden daha iyiler. bir de mesh cihazlar var, bu cihazların bir tanesini kablo ile modeme bağlayıp ayrı bir kablosuz ağ oluşturuyorsunuz, örneğin eve 3 tane bu cihazlardan koyduğunuzda modemden bağımsız olarak ayrı bir ağ oluşturuyorlar ama baz istasyon mantığında çalıştıkları için hem kapsama alanı çok iyi oluyor hem de ping/latency olmuyor/çok az oluyor.

ben tplink deco serisi 2 tane cihaz kullanıyorum evde, acayip memnunum. 12. kattayım, sokaktan bile bağlanıyor :)
0
orient blue
(23.06.20)
Router iki farkli networku haberlestirmek icin kullanilir. Router'a ihtiyaciniz oldugundan emin misiniz? Tam olarak neye ihtiyaciniz var soylerseniz dogru yonlendirelim sizi. Sadece modeminizin kablosuz sinyali kotuyse ve uzak noktada kablosuz haricinde kabloyla da baglanmak istiyorsaniz TP-Link RE450 menzil genisletici kullanabilirsiniz.
0
Kirmizibavul
(23.06.20)
(2)

Youtube'dan telefona video indirmek icin ugulama

hot potato
Arkadaslar birkac tane video indirme uygulamasi denedim ama calismadi. Youtube'un terms & conditions'indan dolayi indiremiyoruz kusura bakmayin gibi uyarilar aldim.Var mi sizin bildiginiz kullandiginiz uygulama? Yoksa bilgisayara indirip telefona atmayi mi deneyecegiz?
Arkadaslar birkac tane video indirme uygulamasi denedim ama calismadi. Youtube'un terms & conditions'indan dolayi indiremiyoruz kusura bakmayin gibi uyarilar aldim.

Var mi sizin bildiginiz kullandiginiz uygulama? Yoksa bilgisayara indirip telefona atmayi mi deneyecegiz?
0
hot potato
(23.06.20)
video cache
0
ala09
(23.06.20)
newpipe işe yarıyor olabilir.
0
ron dennis
(23.06.20)
(5)

Yoga hakında

erty_ksk
Evde yoga yapmak istiyorum. Online videolardan öğrenerek ilerlemek istersek kimi takip etmeliyiz? Kimin videoları amatör seviyeye hitap eder? Kimi takip edelim? Belki online ders bile alabilirim. Baya merak ediyorum yoga işini. Bi yol gösterebilir misiniz?Nerden başlasak nasıl yapsak? Salonlara kurs
Evde yoga yapmak istiyorum. Online videolardan öğrenerek ilerlemek istersek kimi takip etmeliyiz? Kimin videoları amatör seviyeye hitap eder? Kimi takip edelim? Belki online ders bile alabilirim. Baya merak ediyorum yoga işini. Bi yol gösterebilir misiniz?
Nerden başlasak nasıl yapsak?
Salonlara kurslara gidip ders almak istemiyorum.
0
erty_ksk
(23.06.20)
Yoga with adriene'i ben çok seviyorum. Türkçe olsun derseniz çetin cetintas'in videoları da güzel; bir arkadaşımın tavsiyesi ile başlamıştım ona da.
0
fraise
(23.06.20)
ben ilk etapta en azından bir süre bir hoca eşliğinde yapılması taraftarıyım. böylece duruşlar, pozisyonlar esnasında nelere dikkat etmeniz gerektiğini öğreniyorsunuz. misal bir harekette siz diyelim ki farkında olmadan gücü belinizden alıyorsunuz oysa ki belinize yüklenmemeniz kalçalarınızdan almanız gerekiyor gücü sakatlanmamak ve doğru kasları çalıştırmak için. gibi gibi.

hocayla yaptığınızda hoca gelip sizi uyarıyor, ya da duruşunuzda yanlışlık varsa, düzeltiyor. ama video ile yaptığınızda bu mümkün olmuyor.

sonrasında yoga with adriene veya nike'ın uygulamasındaki programlar.
0
Phoebe
(23.06.20)
Evet izledim fraise nin önerdiği kişileri, izlerken yoruldum. Phoebe nin dediği gibi başlangıcı temel aşamayı hoca eşliğinde almakta fayda var. Yoksa sakatlanabilecek çok hareket var. 15 yıl profesyonel yüzdüm, ısınmada sakatlanan çok pro yüzücü tanırım ki bunlar ısınmanın ötesinde hareketlermiş. İzlerken kolay ama bu profesyoneller bile nefes nefese kalıyorsa biz hiç bilmeyen olarak yamuluruz. Bu işi profesyonellerine bırakmak en dogrusu olacak belli oldu.
İzmirde hoca/salon tavsiyesi olarak güncelliyorum duyurumu o zaman :)
Teşekkürler.
0
🌸erty_ksk
(23.06.20)
siz de katılmışsınız zaten ama ben de Phoebe'ye katılıyorum. kondisyon neyse bir yerde hallolur da hizalama önemli. hem sakatlanmamak için, hem istenen yeri çalıştırması için. asana'lar içindeyken birinin dışardan sizi gözlemlemesi gerekiyor başlarda (belki ortalarda da).
0
absel
(23.06.20)
Ben uyku sersemliginde okurken temeliniz var diye düşünmüştüm. Hiç temeliniz yoksa birkaç ay ders şart tabii ama şu corona günlerinde derse başlamanız biraz riskli olabilir; bence bir süre ufak giriş videolarına bakıp kendinizi zorlamadan hareketleri denemeye çalışın başlangıç için olan videolardan. Birkaç ay sonra da ders almaya başlarsınız. Yoga studyolarinda her ne kadar aralık olsa, az kişiyle çalışılsa da kapalı alan sonuçta.

Online dersler veren hocalar da var ama 0dan başlayan biri için efektif olur mu bilemedim, bu seçenekleri arastirabilirsiniz nasıl yapılıyor diye.
0
fraise
(23.06.20)
(3)

GM 8 Wifi Hız Sorunu

pythagoreanist
Merhaba.Bilgisayarımda LAN kablosu kullanıyorum, download hızım 33 mbps. General mobile GM 8'in modemin yanındayken bile download hızı 1 mbps. Wifi ile LAN kablosu arasında bu kadar fark olması normal mi? Bu neden kaynaklanıyor olabilir, nasıl çözebilirim?*Modemi benden başka kullanan yok.
Merhaba.

Bilgisayarımda LAN kablosu kullanıyorum, download hızım 33 mbps. General mobile GM 8'in modemin yanındayken bile download hızı 1 mbps. Wifi ile LAN kablosu arasında bu kadar fark olması normal mi? Bu neden kaynaklanıyor olabilir, nasıl çözebilirim?

*Modemi benden başka kullanan yok.
0
pythagoreanist
(23.06.20)
Parazit vs. olabilir. Evdeki mikrodalgadan tutun da saç kurutma makinesine kadar birçok alet sinyali bozabiliyor. Çevredeki diğer modemler de etkileyebilir. Modem arayüzünden farklı kanalları deneyin.
0
orient blue
(23.06.20)
sorun GM olabilir.

İyi araba yapıyorlar ama telefonları çok dandik. (şaka şaka)

Başka bir telefonla deneyin. Sorun yoksa GM'dir. Bir de bazen bt ve wifi antenler iarızalı oluyor ama nasılsa yine de çalışmaya devam edebiliyorlar. Bunu hp bir laptopda geçen ay yaşadım. 250 dolarlık kulaklığı çöpe atmak üzereyken bt dongle'ı aldım ve mükemmel çalışıyor artık. ama onboard bt çalışmıyor diyebilecek bir durum da yok. çok acayip.
0
ozdek
(23.06.20)
Telefondan kaynaklanıyormuş. Fabrika ayarlarına geri aldım, düzeldi. Yardımlarınız için teşekkürler :)
0
🌸pythagoreanist
(23.06.20)
(3)

Borekli kahvalti veya kahvalti icin oneri

balpolen
Istanbul anadolu yakasi civari oneriniz var midir?
Istanbul anadolu yakasi civari oneriniz var midir?
0
balpolen
(23.06.20)
Alir kardesler kartal. gitmedim ama onerisini duydum acik bufe kahvaltisi birazzzcik kalabalik onceden rez yaptirip gidilinebilinjr
0
ala09
(23.06.20)
Çengelköy börekçisinden böreği alıp çınaraltında oturun.
0
temasettin
(23.06.20)
Kahvalti icin aklima gelenler: stalk, ethemefendi bazlamacisi, naan bakeshop, havva ana, hacibasar
0
fakyoras
(23.06.20)
(2)

Word'de belli sayfalardan sayfa numarası nasıl silinir?

genc irisi
Yüksek lisans için proje hazırlarken ana başlıkların olduğu sayfalarda sayfa numarası gözükmesin ama saymaya devam etsin istiyorlar. şöyleki 1.saydada giriş, 3. sayfada literatür taraması, 5.sayfada X konusu var. 1-3-5 nolu sayfalarda sayfa no gözükmesin ama sayfa sıralaması gene 1-2-3-4-5-6-7 diye
Yüksek lisans için proje hazırlarken ana başlıkların olduğu sayfalarda sayfa numarası gözükmesin ama saymaya devam etsin istiyorlar. şöyleki 1.saydada giriş, 3. sayfada literatür taraması, 5.sayfada X konusu var. 1-3-5 nolu sayfalarda sayfa no gözükmesin ama sayfa sıralaması gene 1-2-3-4-5-6-7 diye normal şekilde gitsin isteniyor. ben bunu beceremedim nasıl yapılır acaba?
0
genc irisi
(23.06.20)
Tam olarak ne istediğinize göre

support.microsoft.com

veya

support.microsoft.com
0
fotrsapka
(23.06.20)
@fotrsapka maalesef gene yapamadım. kapak sayfasına numara vermedim zaten ve içindekiler,önsöz vb. bölümlere romen rakamları verdim onları becerdim ama şuan istedikleri ana metnin içindeki 8 ana başlığın olduğu sayfalarda sayfa numarası görünmesin istiyorlar.
ilgin için teşekkürler ben biraz daha bakayım
0
🌸genc irisi
(23.06.20)
(2)

Derin öğrenme ekran kartı sorusu

simderun
Merhaba sayın kullanıcılar. "Derin öğrenme" kounusunda bir bilgisayar temin etmeyi düşünüyorum. Bütçem biraz kısıtlı olduğu için aklıma takılan iki soru için sizden cevap almayı düşündüm. NVIDIA GeForce MX110 ile derin öğrenme çalışabilir mi?Eğer çalışırsa Titan GPU'ya göre NVIDIA GeForce MX110, ka
Merhaba sayın kullanıcılar. "Derin öğrenme" kounusunda bir bilgisayar temin etmeyi düşünüyorum. Bütçem biraz kısıtlı olduğu için aklıma takılan iki soru için sizden cevap almayı düşündüm.

NVIDIA GeForce MX110 ile derin öğrenme çalışabilir mi?
Eğer çalışırsa Titan GPU'ya göre NVIDIA GeForce MX110, kaç katı sürede bir derin ögrenme algoritmasını çalıştırabilir. Bu konuda bir tahmininiz var mı?

Cevaplar için çok teşekkürler.
0
simderun
(23.06.20)
Bütçen kısıtlıysa hiç bu kadar pahalı bir yatırım yapma. Piyasası da olmadığı için satarken de zorlanabilirsin. Denemek istediğin şeyleri AWS üzerinde denesen? aws.amazon.com
0
roket adam
(23.06.20)
roket adam +1.

ayrıca (git: www.eksiduyuru.com) bu duyuruya verdiğim cevaplara bakın. AWS, Google Cloud ya da Azure üzerinde kullanmak daha mantıklı. Training yapacaksanız kullanacağınız veriseti ve algoritmanın kaç saatte training süreceğine bakın ve örneğin AWS'nin hesaplama aracıyla o kadar GPU saatine kaç para ödeyeceğinizi hesaplayın.
0
mrtkp1234
(23.06.20)
(3)

Konut Satışı - Dask

yukselen gunes evi
Tapuda dask poliçesi isteniyor. Bu satın alan kişi adına yapılan dask mı yoksa satıcının yaptırdığı dask mı acaba?
Tapuda dask poliçesi isteniyor. Bu satın alan kişi adına yapılan dask mı yoksa satıcının yaptırdığı dask mı acaba?
0
yukselen gunes evi
(23.06.20)
Alıcı istese de dask kestiremez, çünkü üzerine kayıtlı bir mülk yok satış yapılana kadar.

Satıcı dask yaptırmalı, tapu devrinden sonra poliçe zeyl olur ve yeni sahibin adı yazar.

Aslında satarken yaptırmak zorunda değil satıcı, kanunen zaten her zaman konutun daskı olmalı.
0
John Bloor
(23.06.20)
Hocam tapu devri yarın gerçekleşecek ama ilgili dairenin alıcısı olarak adıma yapılmış bir dask mevcut.
0
🌸yukselen gunes evi
(23.06.20)
Eğer tapu memuru sistemde dairenin daskını görürse sıkıntı olmaz o zaman.
0
John Bloor
(23.06.20)
(4)

Taksi plakası sahipleri

zaire elcisi
Merhaba çeşitli haberler görüyorum bu kişiler yıllık sadece 1000 TL vergi ödüyor diye.Şimdi aylık 20.000 TL brüt kazanan bir taksi gerçekte ne kadar vergi ödemeli.
Merhaba çeşitli haberler görüyorum bu kişiler yıllık sadece 1000 TL vergi ödüyor diye.

Şimdi aylık 20.000 TL brüt kazanan bir taksi gerçekte ne kadar vergi ödemeli.
0
zaire elcisi
(23.06.20)
plaka sahipleri geçen sene 775 TL ödüyormuş, evet.
twitter.com
0
insan opusen hayvandir
(23.06.20)
22.000 liraya kadar vergi dilimi %15, yani 20.000 kazanan biri 3.000 vergi öder.

Fakat bizim devletimiz vergiyi dolaylı yoldan toplayan bir devlet, yani devlet de biliyor kim ne kadar kazanıyor ve ne kadar vergi ödüyor diye.

Ama nasılsa aracı satarken ve her akaryakıt alışında yeteri kadar vergisini alıyor.
0
John Bloor
(23.06.20)
Maalesef doğru. Plaka sahiplerinden beyan ettikleri gelire göre vergi alınıyor. Misal, bir havalimanı taksi plakası sahibi senelik 22.000 TL gelir beyan edebilir. Devletimiz de bu kadar az kazanan, senelik asgari ücretten bile az kazanan plaka sahibi vatandaşlarımıza, plaka tahdidine devam ederek ve Uber gibi alternatifleri yasaklayarak gereken desteği göstermektedir!

Korsan taksiler de yasaktır. Çünkü onlar devlete senede 3.000 TL vergi ödemekten kaçınmaktadırlar. Devlet korsan taksiler nedeniyle vergi kaybına uğramaktadır!
0
pythagoreanist
(23.06.20)
Beyaz yakalı biri aylık 20.000 TL Brüt kazanıyorsa, yıllık 52.470TL gelir vergisi veriyor.
0
burfak
(23.06.20)
(1)

abd'ye seyahat gezileri mi başladı?

lilyb
birçok şehre her hafta uçuşlar başlamış. tahminimce bu kadar çok iş insanı yoktur. seyahat mi başladı, abd'nin bu konudaki tutumu ne? halen birçok covid vakası var.
birçok şehre her hafta uçuşlar başlamış. tahminimce bu kadar çok iş insanı yoktur. seyahat mi başladı, abd'nin bu konudaki tutumu ne? halen birçok covid vakası var.
0
lilyb
(23.06.20)
uçuşlar var, bunu görebiliyorum. bu gidenler neden gidiyor, seyahat başladı mı? sorum bu.
0
🌸lilyb
(23.06.20)
(4)

Baro başkanlarının yürüyüşünü destekliyor musunuz? (Anket)

hazarcan
Baro başkanlarının kendi illerinden Ankara'ya doğru yürüyüşüyle başlayan ve Ankara girişinde yaşanan olaylarla sıcaklığını koruyan eylemliliklerini destekliyor musunuz? https://www.strawpoll.me/20415795
Baro başkanlarının kendi illerinden Ankara'ya doğru yürüyüşüyle başlayan ve Ankara girişinde yaşanan olaylarla sıcaklığını koruyan eylemliliklerini destekliyor musunuz?

www.strawpoll.me
0
hazarcan
(23.06.20)
Destekliyorum ve onlar adına üzülüyorum. Bence bizim için uğraşmasınlar, hak etmiyoruz. Twitter'da kaos çıkartmaya çalışıyorlar diye yorumlar okudum. O yaşta yerlerde sürüklenen insanlar adına üzüldüm. Okumuş, etmiş kesimi sevmiyoruz.

@Cesario, İstanbul barosu twitter adresinde 3-4 bölüm bu olayları anlatmış. Onu da istemezsen Armağan Çağlayanla olan röportajı izleyebilirsin. Baro başkanları da Metin Fevzioğlunu sevmiyor merak etme. Baro başkanları yerlerde sürüklenirken, adam Anıtkabire gitti bir de resim paylaştı.

Aslında bu çok büyük bir skandal ama eksisözlük de yazar olmana rağmen başlığı takip etmediysen demek ki bu insanlar boşuna yürüdü.
0
geçerkenugradım
(23.06.20)
tam destek.
0
not dark yet
(23.06.20)
Desteklemiyorum çünkü barolar dibine kadar iki yüzlü. Barolara kayıtlı avukatların yarısının primi asgari ücretten yatıyor, genç avukatları dibine kadar sömürüyorlar. Şimdi kurulu düzenleri bozulacak diye yaygara peşindeler. Önce kendilerini duzeltecekler ondan sonra yürüyecekler.
0
sanguine
(23.06.20)
@Cesario evet malesef ana akım haber siteleri de muhalif siteler de sadece protesto bazında haberleştirmekte. olayların nereden çıktığını takip edemeyebiliyor insanlar.

kısaca özet geçeyim. aralarında İstanbul, İzmir, Ankara Barolarının da bulunduğu 12 baro geçtiğimiz yıl avukatlığın sorunlarının arttığını ve mevcut TBB yönetiminin avukatlık sorunlarına eğilmediğinden (ki mevcut TBB başkanı Feyzioğlu tost yapmakla, taksicileri ziyaretle meşgulken bir de yargıda sorunlar ortadayken bağımsızlığına gölge düşüren Cumhurbaşkanlığı külliyesinde yargı yılı açılışına katılmakla ikiye katladı.) bahisle seçimli genel kurul yapılması isteminde bulundular. Ancak TBB 2 kez bu istemi gerekçesiz bir şekilde reddetti. Bu red kararına karşı idare mahkemesinde dava açıldı ve idare mahkemesi de TBB'yi haklı buldu. Neticede genel kurul 2021 yılında yapılacak.

Süreç böyle ısınmışken bazı baroların LGBTİ haklarına dair açıklamaları dayanak gösterilip içeriğinde baroların yapısı ve seçim sisteminin de yer aldığı Avukatlık Kanunu değişikliği gündeme getirildi. Böylelikle barolara sorulmadan ve avukatların özlük hakkına dair onlarca öncelikli konu var iken baroların seçim sistemini müzakeresiz bir şekilde değiştirilmek istendi.

@sanguine'nin de dediği gibi avukatların yarısından fazlası belki de özlük haklarını tam olarak elde edebilmiş değil. Ama şu şekilde detaylı açıklamak gerekir; öncelikle her avukat iş yapabilmek için bir baroya kaydolmak zorundadır. Ama avukatların primini barolar yatırmaz. Bağımsız çalışan avukatlar kendi bağkurlarını kendileri yatırır, ancak başka avukatların yanında çalışan işçi avukatların primini çalıştıran avukat yatırmaktadır. Özellikle İzmir ili bazında işçi avukatların durumu berbat. 2000-2500 TL arasında bir maaş ile çalıştırılıyorlar. Ve doğal olarak avukat sayısı fazla olduğu için biri kabul etmese bir diğeri kabul ediyor. Özellikle şehir dışından çok fazla avukat göçü aldı İzmir. Genç avukatlar da kiralarını ödeyebilmek geçinebilmek için mecburen bu fiyatları kabul ediyor. Oysaki TBB her yıl yayımladığı avukatlık hizmetlerine ilişkin asgari ücret tarifesine başka avukatın yanında çalışan işçi avukatlara ödenecek ücreti koymuyor. Buna karşılık İzmir Barosu'un yayımladığı tavsiye niteliğindeki tarifede işçi avukata ödenmesi gereken asgari net tutar 3500 TL olarak eklenmiş. Uyan var mı derseniz yok malesef. Baronun da bu konuda denetleme yapması imkansız çünkü tavsiye niteliğinde tarife bu.

TBB'nin mevcut başkanı dahi avukatların yarısının çay alacak parası yok açıklaması bile içler acısı durumu ortaya koymuşken bu konuda hiçbir adım atılmaması da insanın sinirini bozmaya devam ediyor. Mevcut avukatlık düzeni orta yaşlı ve yaşlı avukatların daha da zenginleşmesi ve tahakkümünü artırması için çok müsait bkz; arabuluculuk için 5 yıl kıdem gerekmesi. 70 yaşında CMK yapan avukat gördü bu gözler. Özellikle yeni ve genç avukatlar için alan çok daralmış durumda.

Durum böyleyken başkanlar da öncelikle avukatlık ve yargıda işleyiş sorunlarının konuşulması, daha sonra müzakere edilerek baroların seçim sisteminin değişmesi gerektiğini savunuyor. Hele ki çoklu baro teklif dahi edilmemeli. Düşünün bir avukata gittiniz ve o avukat A barosundan, karşı tarafın avukatı ise B barosundan. Davada mükemmel derecede tarafsız bir hakim baksa bile sizin içinizde acaba b barosunu mu tutar yoksa a barosunu mu diye bir şüphe oluşmaz mı? Hakimin niteliğinden tamamen bağımsız halde bile bu durum oluşabilir. Keza sözlükte bazı yazarlar baroların halk için hiçbir şey yapmadığını sadece kendilerini düşündüklerini ifade etmiş. Adli yardım denilen durumu olmayan vatandaşlara baro avukat sağlıyor, bir suçtan dolayı mağdur olduğunuzda veya şüpheli iseniz maddi durumunuza bakılmaksızın CMK sisteminden avukat atanıyor. Bunun yanında kadın hakları ve çocuk hakları merkezleri her zaman halka hizmet ediyor. Onu geçtim lütfen bulunduğunuz ildeki barolara giderek sorunuz bizzat baro başkanlığı tüzel kişiliği olarak kaç dava açmışlar kaç davaya müdahil olmuşlar. Özellikle Aydın Barosu'nun JES'lere karşı köylünün haklarını savunması, İzmir Barosu'nun çevre hakkı mücadelesini başlatan baro olması...

Durum böyleyken önceliğin baro seçimleri olmadığını göstermek için yürüyor başkanlar.

Son olarak @geçerkenugradım 'ın bahsettiği İstanbul Barosu'nun videolarını da ekleyeyim.

www.youtube.com
www.youtube.com
www.youtube.com
0
🌸hazarcan
(23.06.20)
(3)

27 28 Haziran sokağa çıkma kisitlamasi

nucleon
Merhaba, biz bu tarihlerde kendi aracimizla şehirlerarası seyahat etmemiz gerekiyordu.Mevcut şartlarda bu kısıtlama ile ben biz şehirlerarası seyahat edemiyor muyuz?Genelgeye ulaşamadım açıkçası, internette de düzgün bir bilgi bulamadım.Yardiminiz için teşekkürler simdiden.
Merhaba, biz bu tarihlerde kendi aracimizla şehirlerarası seyahat etmemiz gerekiyordu.

Mevcut şartlarda bu kısıtlama ile ben biz şehirlerarası seyahat edemiyor muyuz?

Genelgeye ulaşamadım açıkçası, internette de düzgün bir bilgi bulamadım.

Yardiminiz için teşekkürler simdiden.
0
nucleon
(23.06.20)
biz de benzer bilgi bulamadık erken çıkmaya karar verdik o nedenle. geçen hafta çıkan bir arkadaşım yolda hiçbir şekilde durdurulmadığını söyledi. ben de pek durdurulmanıza ihtimal vermiyorum.
0
insan opusen hayvandir
(23.06.20)
Seyahatiniz 9.30 - 15.00 saatleri dışında olacaksa sorun yok. Aksi halde herhangi bir şehirde sokakta bulunacağınız için ceza yazabilirler.
0
himmet dayi
(23.06.20)
en optimal çözüm, ya cuma gecesi yola çıkacaksınız yasağa kadar varış noktasında olacaksınız, ya da cumartesi 15 ten sonra yola çıkacaksınız. Bunun dışındaki diğer tüm saat aralıklarında ceza yemeniz olası.
0
makarnavodka
(23.06.20)
(2)

iphone'dan win10e dosya transferi - hangi uygulama?

rm
iphone'daki butun dosyalari bilgisayara aktamaya calisiyorum. direk kablo ile taktigimda dosya transferi cok yavas. 10+ saatten bahsediyor.bir kac ios uygulama denedim. bu sefer de kimisi 1-2, kimisi de 100-200 dosya transfer ettikten sonra cokuyor. sadece resimleri degil, kullanici tarafindan olust
iphone'daki butun dosyalari bilgisayara aktamaya calisiyorum. direk kablo ile taktigimda dosya transferi cok yavas. 10+ saatten bahsediyor.

bir kac ios uygulama denedim. bu sefer de kimisi 1-2, kimisi de 100-200 dosya transfer ettikten sonra cokuyor.

sadece resimleri degil, kullanici tarafindan olusturulmus butun verileri direk dosya olarak atmam gerek. siz nasil atiyorsunuz?
0
rm
(23.06.20)
şu uygulama güzel aktarmış.

www.youtube.com
0
insan opusen hayvandir
(23.06.20)
androidde airmore kullanıyorum, apple için de varmış:
apps.apple.com

modemi kullanarak wifi üzerinden transfer yapıyor.(internetten değil, yerel wifi) Eğer usb'de bir sıkıntı varsa bu da gayet hızlı aktarır.
0
nhk ni youkosu
(23.06.20)
(1)

Online yapılan lisansüstü sunumları

fadetoreality
Merhaba,Tez izleme komitesine gireceğim. Üniversite video konferans yoluyla yapılmasına izin verse de ıslak imzalı tutanak istiyormuş. Öğrenci tüm hocaları gezerek imza toplayacak ve bölüme götürecek, oradan da enstitüye gönderilecekmiş. Daha ne kadar saçmalayabiliriz diye düşünüp bunu bulmuşlar.Siz
Merhaba,

Tez izleme komitesine gireceğim. Üniversite video konferans yoluyla yapılmasına izin verse de ıslak imzalı tutanak istiyormuş. Öğrenci tüm hocaları gezerek imza toplayacak ve bölüme götürecek, oradan da enstitüye gönderilecekmiş. Daha ne kadar saçmalayabiliriz diye düşünüp bunu bulmuşlar.

Siz ne yaptınız? Sizden de ıslak imzalı kağıtlar isteniyor mu?

Niye her işi bu kadar yokuşa sürüyorlar? :(
0
fadetoreality
(23.06.20)
İyi saçmalamışlar. Şehir dışındakiler napacakmış illa gelecekmiymiş. Islak imza demişsinizde yine de sorayım. Hocalar imzalayıp taratsa kabul etmiyorlar mıymış ? Ya da renkli çıktı?
O zamam normal yapsınlar tez izlemeyi.
0
fezagezgini
(23.06.20)
(12)

Amazon.com gümrük vergisi hakkında

foreignsilhouette
Selam dostlar. Daha önce Amazon.com’dan alışveriş yapmadım.Aşağıda, almayı düşündüğüm bir ürünün kargo ve vergi detayları var. Görüldüğü üzere $186.76 gümrük vergisi, $32.12 da kargo ücreti çıkartmışlar.Items: USD 499.00Shipping & handling: USD 32.12Total before tax:
Selam dostlar. Daha önce Amazon.com’dan alışveriş yapmadım.
Aşağıda, almayı düşündüğüm bir ürünün kargo ve vergi detayları var.
Görüldüğü üzere $186.76 gümrük vergisi, $32.12 da kargo ücreti çıkartmışlar.

Items: USD 499.00
Shipping & handling: USD 32.12
Total before tax: USD 531.12
Estimated tax to be collected: USD 0.00
Import Fees Deposit: USD 186.76
Order total: USD 717.88

Payment Total: TRY 5.151,99

Sorum şu, bu ürün Türkiyede şu an en ucuz 7900TL.Kimisi stoktan veriyo kimisi bir ay bekleyecen aga diyo. Amazon bana 4 ağustos teslim diyo. Varsın daha geç versin. Ne olursa olsun aradaki 2750TL fark ciddi bir fark değil mi? Yoksa Amazon gümrük geçişi sırasında bana sürpriz öpücükler mi vermeyi planlıyor? Ciddi anlamda kafama takıldı bu durum.
0
foreignsilhouette
(23.06.20)
Amazon ne diyorsa odur,en ufak sıkıntıda müşteri hizmetleri olayı çözer.
0
duptıs
(23.06.20)
amazon kazık atmaz neyse o.
mümkünse usd olarak ödeyin try olarak ödeyince dolar kurundan geçiriyorlar.
%2 falan zarar ediyor olabilirsiniz bir kontrol edin.

usd ekstre isteyin bankanızdan usd olarak aldığınızı usd ödeyin yani. yoksa yine kur farkı oluşur.
0
ozdek
(23.06.20)
bir ihtimal sipariş iptal olabilir (bu yılın başında yaşadım) ama gönderirlerse ek bir ücret ödemezsin korkma.

Hatta şöyle söyleyeyim, normalde gümrük vergisi ülkesine göre %18 veya 20. Amazon da öyle hesaplıyordu, bu covid olayından sonra daha fazla kesiyormuş galiba, sizinkinde de oran çok aslında.

Ekstra iyi bir şey söyleyeyim, zamanında Türkiye'de 5000 tl civarında olan ekran kartını 3000 lira civarına almıştım (ön sipariş ile vs), gümrük vergisi verdiğim halde ucuza geliyordu ve 1 ay sonra amazon mail attı, ne olduysa vergi alınmamış 90 dolar vergiyi iade ettiler üstüne :) ha şu an Türkiye kuş uçurtmaz, o vergiyi keserler ama alınmayan bişey olursa amazon iade bile ediyor bilgin olsun.

edit: evet usd ödeyin kesinlikle. Yoksa kur şu an 6.85 ise mesela amazon gider 6.96'dan hesaplar. Dolar dersen burada dolar alır ödersin.
0
nhk ni youkosu
(23.06.20)
ürün ne merak ettim bu arada özel değilse paylaşır mısın?

bir sıkıntı olmaz zaten ödemen gereken vergi oranları standart. sistem onları otomatik hesaplıyor. sorunsuz kapına gelir ürün.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(23.06.20)
Yurtdışından 22 usd ve üstü ürünler gümrüğe takılmıyor mu? Gelmez ki o ürün buraya :( gümrük vergisini ödeseniz bile.
0
damba
(23.06.20)
Ancak ordan biri satın alacak, sizin için kargoya verecek gönderecek. Bakın o şekilde olabilir bi araştırın.
0
damba
(23.06.20)
Glocalzone'a bir bakın, uçuşlar başladı, gelen olabilir
0
kaset
(23.06.20)
Damba yanlis biliyor. Urun kapiniza ne oderseniz aynen o sekilde gelir. Hatta odemeniz fazla cikar ise amazon size iade eder, eksik cikar ise de kendi oder size yansitmaz.
0
oscar
(23.06.20)
gümrükte problem olmaz zira amazon bu ürünü ihraç ediyor size. bir problem yok.
0
prodeq
(23.06.20)
damba sen baya yanlış anlamışsın gümrük olayını :D Gümrükte takılma diye bir şey yok. Gümrük vergisi çıkma durumu var, onu da kargoyu alırken ödüyorsun.
0
awareim
(23.06.20)
Hocalar ben zamanında baya araştırma yapmıştım (6 ay önce) 22 Euro üstü gümrükte takılıyor gelmiyor diye okumuştum. Meğerse o gümrük vergisinin 22 Euro ve altına da gelmesiymiş?

Neyse kısaca yanlış anlamışım, harika haber, bir senedir 22 Euro ve üzeri diye bir çok şeyi almıyordum Amazon’dan. Teşekkürler.
0
damba
(23.06.20)
@damba, evet eskiden 75 euro'ydu, 22'lere düşmüştü sonra 0 oldu şu an ne alsan vergi vermek durumundasın. (eskiden mesela o fiyatın altındakiler hiç vergisiz geliyordu) Fakat şu an vergisini veriyorsun geliyor. (çinden vs. alırsan ptt kapıda istiyor)

Ha cep telefonu, kozmetik vb. şeyler yasak, onlar 1 dolar da olsa 1000 dolar da olsa gümrükten geri çevriliyor. O ayrı.
0
nhk ni youkosu
(23.06.20)
(1)

Magazin dergisi reklamı

cilgin korsan ces
90larda zannedersem yayınlanan bi reklam bu. Şamdan falan olabilir dergi. Masanın altında bacaklar var işte kadın erkek oturmuşlar konuşmalar duyuluyor ama biz masanın altındaki bacakları görüyoruz. adam ayağı ile araba anahtarı mı otel anahtarı mı bi anahtar uzatıyor kadın ayağıyla alıyor falan. en
90larda zannedersem yayınlanan bi reklam bu. Şamdan falan olabilir dergi. Masanın altında bacaklar var işte kadın erkek oturmuşlar konuşmalar duyuluyor ama biz masanın altındaki bacakları görüyoruz. adam ayağı ile araba anahtarı mı otel anahtarı mı bi anahtar uzatıyor kadın ayağıyla alıyor falan. en sonunda da yere düşen bıçağını alan başka kadınmış bizim gözünden izlediğimiz kadın. bıçaktan yansımasını görüyoruz vs. öyle bi reklam.

bilen var mıdır bu reklamı?
0
cilgin korsan ces
(23.06.20)
şamdan'dı galiba o reklam ben de hatırladım. hafıza ne garip bir olgu.

youtube linki çok iyi yalnız vakti olan izlesin:

90'larda ace reklamında kadın iç çamaşırı varmış. nereden nereye yahu. şimdi çarşafı bile sansürletecekler neredeyse biz onun üstünde yatıyoruz diye.
0
ozdek
(23.06.20)
(3)

Komisyon ve etik

mg3929
Bir kişi işi x liraya yapıyor. Siz 1.5-2x civarı kazanıyorsunuz bu işten. Siz müşterileri bulan sistemi kuran kişisiniz. X liraya yapan adama isteseniz 0.6x 0.7x fiyatlarına da yaptırırsınız bu işi. Zaten sadece müşteri bularak işi yapanın 1.5-2 katı kazanıyorum diyip geçer misiniz yoksa işi yapanın
Bir kişi işi x liraya yapıyor. Siz 1.5-2x civarı kazanıyorsunuz bu işten. Siz müşterileri bulan sistemi kuran kişisiniz. X liraya yapan adama isteseniz 0.6x 0.7x fiyatlarına da yaptırırsınız bu işi. Zaten sadece müşteri bularak işi yapanın 1.5-2 katı kazanıyorum diyip geçer misiniz yoksa işi yapanın fiyatı düşürmesini sağlar mısınız?

Sizin yaptığınız tek şey müşteriden gelen mail/mesajları işi yapana forward etmek.
0
mg3929
(23.06.20)
Müşterinin ödediği para sabit kalacak. Aracı daha fazla komisyon alıp işi yapana daha az verecek. Işi yapan halinden şu an gayet memnun, beklentileri karşılanıyor.
0
🌸mg3929
(23.06.20)
fiyat düşürmesini sağlamam.
0
fezagezgini
(23.06.20)
Aslında sizin komisyonunuzdan kırmanız gerekli. Üretici x liraya size veriyorsa, sizin göreviniz mail forward etmekten çok, o ürünü 2x'e nasıl satarımın çalışarak yolunu bulmak. Size 0.6x yaptı ürünü diyelim, yarın 0.4x'e de iner bu demeyeceğiniz ne malum? Sonra kalitesi düşer, siz satamazsınız vb. kısır döngüye girersiniz.

Ha rakiplerinin 0.5x'e verdiği muadil ürünleri x'e veriyordur, indirim istersiniz o ayrı...
0
malheiros
(23.06.20)
(2)

Pandemi öncesi 2. el araç değer?

blackidom
Malum son zamanlarda kredi teşvikleri ile birlikte araç fiyatları uçtu, keza evler de. Özellikle bundan 5 ay önce x bir 2. el araç kaç TL ye satılıyordu görebileceğimiz bir site var mıdır?
Malum son zamanlarda kredi teşvikleri ile birlikte araç fiyatları uçtu, keza evler de. Özellikle bundan 5 ay önce x bir 2. el araç kaç TL ye satılıyordu görebileceğimiz bir site var mıdır?
0
blackidom
(23.06.20)
Araç fiyatları uçmadı,evet ev fiyatları talep artınca yükseldi fakat araba zaten yükselişteydi
0
shredd
(23.06.20)
2.el araçlar dolar ve euronun artması ile artmaya başlamıştı zaten.
otoendeks.com bu siteye mailinizi kayıt ederseniz, 2.el piyasasındaki artışlarda size mail atıyor. kendi aracım için söylersem, pandemi öncesi 160 170 bandında gezerken pandemiden sonra 190 bandına çıktı, ancak her araçta farklıdır bu artış.
0
mikahakkinen
(23.06.20)
(4)

Kavgam kitabinin almanyada yasak olmasi hakkinda

The Student
Ben her türlü sansüre karşı birisiyim şöyle bir durum var şimdi Ben Almanya'da yaşamıyorum Nazi gibi düşüncelerimde yok aslında bu soruyu başka bir konuda sormak isterdim Ama buna benzer bir örnek olarak Almanya ve Hitler'in kitabı Aklıma geldi. şimdi atıyorum Siz Almanya'da yaşayan bir almansınız v
Ben her türlü sansüre karşı birisiyim şöyle bir durum var şimdi Ben Almanya'da yaşamıyorum Nazi gibi düşüncelerimde yok aslında bu soruyu başka bir konuda sormak isterdim Ama buna benzer bir örnek olarak Almanya ve Hitler'in kitabı Aklıma geldi. şimdi atıyorum Siz Almanya'da yaşayan bir almansınız ve sadece Sizin ülkenizde Bu kitap yasaklı Çünkü bu kitap sizin irkinizi yüceltiyor Tabii ki bugün bile bu kitabi okursanız eğer bundan etkilenip irkcilik yapmanız mümkün O yüzden bu kitabın yasaklı olması akla yatıyor ama bir de şöyle düşünün Siz bu kitabı çok merak ediyorsunuz Çünkü bu kitabın neden yanlış olduğunu bilmek istiyorsun uz yani okumadan bunu bilemezsiniz . önce bir içeriğini görüp neyin hatalı neyin bu kadar kötü olduğunu bilmeniz gerekmez mi yani sırf Siz bu ülkede yaşıyorsunuz diye Bu kitaba erişiminiz yok Bu biraz Haksızlık Değil mi? insanların Aklındaki yanlış düşünceleri engellemek için kitaba erişimin engellenmesini ne kadar doğru buluyorsunuz
0
The Student
(23.06.20)
duyurukullanıcısı
(23.06.20)
@duyurukullanicisi
Attığın linkteki kitapların hiçbiri Hitler'in değil.
0
sckxyss
(23.06.20)
Sorumu anlamıyorsunuz. Kitap sadece bir örnekti. Bir ülkede yasaklanan bir içeriğin neden yanlış olduğunu merak eden birine neden o hak verilmez? Mesela adam kitabın en nefret dolu bir paragrafını örnek olarak görmek istiyo. Bu bi hak olarak adama verilmeli midir?
0
🌸The Student
(23.06.20)
Çünkü Alman anayasasının ilk maddesi der ki, Insanın onur ve haysiyeti dokunulmazdır. Naziliğin yasak olmasının sebebi de bu, çünkü insanlığın haysiyetini hiçe sayıyorlar.

Ama bu tür materyallerin sanatsal ve akademik anlamda kullanmılması yasak değil. Dediğin gibi yasaklı bir kitabın veya yayının akademik incelenmesinin, örnek veya alıntı verilmesinin önünde bir engel yok.
0
Haldamir
(23.06.20)
(4)

Kargo onerisi

meyve parcacikli kadin
15 20 parca kıyafet yollamak icin en ucuz kargo hangisi ve ne kadar tutar aşağı yukarı,ince kiyafetler
15 20 parca kıyafet yollamak icin en ucuz kargo hangisi ve ne kadar tutar aşağı yukarı,ince kiyafetler
0
meyve parcacikli kadin
(23.06.20)
hepsi pahalı tutar. kampanya kodu nereden bulursan oradan yolla. atıyorum mesela xx'lilere özel mng'de yüzde 50 indirim cart curt kodları lazım sana ki çoğu yerde var bunlar bi google aramasına bakar. bi de kıyafetler hafif çekeceği için mümkün olduğunca ufak hacimli paketlemen ücreti düşürecektir.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(23.06.20)
en ucuzu ptt idi bi aralar. kargo firmalarının sitelerinden hesaplayabilirsiniz.

ama kod bulmak daha makul.
0
burntfirefighter
(23.06.20)
Bence en önemlisi hacim. O yüzden vakumlu torbaya koyarsan hepsini en mantıklı çözüm bu olur. Bir de donanımhaberde şuna göz atarsan 5 liraya yüzde 80 indirim kodları var. Herkes de memnun
mobile.donanimhaber.com
0
biseysorucam
(23.06.20)
ptt
0
mikahakkinen
(23.06.20)
(1)

Sinekler neden sineklik üzerine konar?

dereotu
Evin içindekilerden bahsediyorum. mantıklı bir açıklaması var mı? geçen gün 6 tane sinek gördüm hepsi sineklik üstündeydi.
Evin içindekilerden bahsediyorum. mantıklı bir açıklaması var mı? geçen gün 6 tane sinek gördüm hepsi sineklik üstündeydi.
0
dereotu
(22.06.20)
Dışarı çıkmaya çalışıyorlar? Pencereye de giderler öyle, ışığa doğru gidiyorlar işte, ya da belki hava akımını hissedip açık havaya doğru gidiyorlardır. Işık olması daha mantıklı gerçi, geceleri de lambalara üşüşüyorlar çünkü.
0
kobuzchu kiz
(22.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.