Giriş
(1)

Petunya neden bu hale gelmiş olabilir :(

dereotu
Önce: https://ibb.co/NSS8x7CSonra:https://ibb.co/Kwf4kXv
Önce: ibb.co
Sonra:ibb.co
0
dereotu
(22.06.20)
petunya biraz dayanıksız bir çiçek maalesef.
sabah ve akşamüstü direkt güneş sevebiliyor ama öğle sıcağı sevmez.
biraz da esinti ister.
yani sürekli güneş altında olmaya dayanabiliyor ama esintili olması lazım.
çok fazla su istemez ama çok kolay kurur.

fotoğraflara tekrar baktım, açıklıkta duruyor aslında.
yerini sevmeyeceğini sanmıyorum.
susuz bırakmış olabilirsiniz.
0
blatta hiberna
(22.06.20)
(9)

Ev alma işleri: fikir danışma

nıç
Eşimin ailesinin birikimiyle bir ev satın almayı planlıyoruz. Ama kriterlerimize göre o fiyata tam anlamıyla içimize sinen bir ev bulamıyoruz. Önümüzdeki sene benim ailem de biraz daha destek olacak. Biz de şuanki ana paramızın üstüne kredi faizleri de düşükken biraz kredi çeksek mi dedik? (300k)Yat
Eşimin ailesinin birikimiyle bir ev satın almayı planlıyoruz. Ama kriterlerimize göre o fiyata tam anlamıyla içimize sinen bir ev bulamıyoruz.
Önümüzdeki sene benim ailem de biraz daha destek olacak.
Biz de şuanki ana paramızın üstüne kredi faizleri de düşükken biraz kredi çeksek mi dedik? (300k)
Yatırım olarak da iyi değerlendirebileceğimiz bir daire bulduk, kredinin büyük kısmını da ona kullanacağız.
Elimizdeki parayı daha da değerlendiriyormuşuz gibi geliyor, geleceğe yatırım gibi.
Ama bir yandan da tüm parayı içinde oturduğumuz gayrimenkule gömmüş olmak korkutuyor.

Kriterleri ve beklentileri azaltıp bütçemize göre mi bir eve çıksak, yoksa yine kredi kullanıp ama çok az kullanıp elimizdeki parayı birikime mi yatırsak?

Edit: en iyisi ben miktarları da belirteyim, net olsun kafa karışıklığım:)
Bütçemiz 750k
Beğendiğimiz ev 1milyon
Çekeceğimiz kredi 300k
Seneye ailemden gelecek destek 150k
0
nıç
(22.06.20)
Az bi kredi al beklentini de az kıs bu fırsat kaçmaz
0
photo85
(22.06.20)
Yani önümüzdeki sene ailenden gelecek para yeterli olacaksa ve kesinse iyi bir ev al ya da 2 tane alıp 1 tanesini yatirimlik dusun.
0
Sellim
(22.06.20)
@sellim çektiğimiz kredinin yarısını karşılayabilecek kadar gelecek. Dubleks bulduk, belki ilerde üst katı kiralarız diye de düşünerek.
0
🌸nıç
(22.06.20)
kredi ile yatirim yapilmasini tavsiye etmiyorum. riskli. ne olacagi belli olmaz.

ana paranizla yatirim yapin veya ev alin, paranizi buyutun derim ben.
0
Leonardo~Da~Vinci
(22.06.20)
Ya 750lik bütçe ile bi tane düzgün ev alın, ya da kredi çekip iki ev alın ya da bütçenizi aşmadan kenara koyacak paranız kalacak kadar para kalacak şekilde ev alın.

Tüm parayı tek eve yatırmak doğru olmuyor.
0
GoodMorningTeacher
(22.06.20)
Bütçenin yeteceği kadar ev almalısın ev için kredi çekme,bütçenin tamamını kullanıp kullanmamak size kalmış.İlla parayı değerlendirelim diyorsan bu altın döviz ise kesinlikle değmez,paranın katlanması lazım ancak şöyle yapabilirsin;500 bin tl lik ev alıp 250bin tl sini değerlendirirsin
0
shredd
(23.06.20)
ister kredi çek ister çekme ama her halükarda ev al. tarihte faizlerin bu kadar düştüğü başka bir dönem olmamıştır sanırım. direk yatırım gözüyle bak. çünkü şimdi almadığın hiç bir şey ilerde daha ucuz olmayacak. son 20 yıldır fiyatı düşen her hangi bir şey bulanmazsın. şuan bir şey alabliyorsan al, çünkü ilerde ah salak kafam diyeceksin. bende 750k'lık bir ev aldım. 5 yıl sonra en az 1 milyon'a elimden çıkaracağım. .
0
omembo
(23.06.20)
Küçük ya da büyük bir ev alın bu dönemde. Gerçekten tarihi bir fırsat olduğuna ben de katılıyorum. Bi tık küçük olsun, bi tık istediğiniz gibi olmasın ama alın gitsin.
0
roket adam
(23.06.20)
Biz bu aldığımız evde oturacağız. 750’ye de istediğimiz gibi olması zor bulmamız baktığımız bölgelerde. 1 milyona bulduğumuz ev de o bölgede gerçekten uygun bir daire diğerlerine kıyasla. Ve istediğimiz zaman satılabilecek bir ev, kusuru yok. Bu yüzden de yatırım olarak düşünüyoruz. Ama içinde oturunca çok da yatırım gibi olmayacak sanki işte :) paranın üstünde oturuyormuşuz gibi geliyor ve borç ödeyerek.
Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum. Diğer yandan biz borca girmesek hayatta biriktiremeyiz o paraları.
0
🌸nıç
(23.06.20)
(5)

6.5 boyutlu telefon

wmeh
Bir telefon almak istiyorum bu boyda ama kullanımı zor yazmışlar internette bu boy için. Kullanan var mı? Günlük hayatta taşıması, elde tutması, çantaya koyması vb. zor oluyor mu?
Bir telefon almak istiyorum bu boyda ama kullanımı zor yazmışlar internette bu boy için. Kullanan var mı? Günlük hayatta taşıması, elde tutması, çantaya koyması vb. zor oluyor mu?
0
wmeh
(22.06.20)
ben 7 inc kullanıyorum, mi max 3
Ben alıştım bundan küçüğü küçük geliyor, kullanamıyorum. Standart ceplere rahat sığıyor, ama slim pantolon giyiyorsanız rahatsız edebilir.
0
The_Lollok
(22.06.20)
Benimki de 6,8 inçmiş. Yani biraz büyük, benim ellerim de küçük. Tek elle kullanımı biraz zor ama note 10+ için konuşursam kolaylaştırılmış özellikler var. Tek el modu olsun, menülerde seçeneklerin aşağıda olması vs. Öte yandan büyük ekran keyifli. Bana da artık diğer telefonlar biraz küçük görünüyor 6 inç altı diyebilirim. Bazen cepten taşıyor cep ufaksa. Otururken biraz rahatsız edebiliyor ama genelde elimde ya da masada falan oluyor zaten. Bir de benim modelin köşeleri sivri diye herhalde bir iki pantolonumun cepleri yıprattı. Baya telefon izi oldu. Daha küçük modellerde de olabilir gerçi bu. Çantaya pek koymuyorum.
0
senolll
(22.06.20)
samsung a71 kullanıyorum, 6.7" ekran var, kürek gibi. ellerim de büyüktür ama yine de zorlanıyorum. cepte de eğilirken vs zorluk yaratıyor. evet büyük ekran güzel ama bir yere kadar, fazlası kullanışlı olmuyor. bana göre mükemmel boyutta ekranı olan telefon iphone 11. ne küçük ne büyük. cuk oturuyor. o da 6.1"
0
MtKrt
(23.06.20)
yeni telefonların çerçeve boyutları çok ufaldı. eskiden 6.5 inch tablet boyutuydu şimdi ona kıyasla çok küçük kalıyorlar. yine de deneme şansınız varsa elinize alın derim. galaxy s8'in boyutu benim efektif kullanacağım boyutun sınırında. orta boy ellerim var (decathlondab eldiven alınca M alıyorum) tam boyutlarını bilemedim şimdi bakarsınız internetten.
0
argent dawn
(23.06.20)
5 inçten büyük telefon kullanılmaz
0
soru icin geldim
(23.06.20)
(3)

Yıllar önce verilen çekin ödemesi bugün alınabilir mi?

GoodMorningTeacher
Babam 10-12 sene kadar önce birisine çek ile borç vermiş. Bugün bu çekin ödemesini alabilme imkanımız var mı?
Babam 10-12 sene kadar önce birisine çek ile borç vermiş. Bugün bu çekin ödemesini alabilme imkanımız var mı?
0
GoodMorningTeacher
(22.06.20)
Zamanaşımına uğramıştır. şansınızı denemek için 7 ornek ilamsız takip açabilirsiniz.
0
Gaip
(22.06.20)
Konunun çek kanunuyla alakası olup olmadığını anlayalım önce, çeki nasıl vermiş?

Hatır çeki dediğimiz yöntemle çeki yazıp bir tanıdığa mı vermiş? Çeki kim tahsil etmiş? Çeki verdiğine dair bir belge evrak vs var mı?

Biraz ayrıntı verirsen belki duyurucu avukat arkadaşlar yardım eder.
0
John Bloor
(23.06.20)
7 örnek icra takibi açın. itiraz ederlerse itirazın iptali davasında çek delil başlangıcı olarak kullanılabilir. hak kaybına uğramamak adına mutlaka bir avukata gidin.
0
hazarcan
(24.06.20)
(3)

Evin duvarlarında gezen minicik bocekler

Filinta61
Arkadaşlar merhabaevimin duvarlarinda minicik böcekler dolaşmakta. Hafif kahverengi olmakla beraber o kadar küçükler ki fotosu bile çekilmiyor o derece. Her odada var . Herhangi bir sokma filan olmadı. Uçamıyorlar bastirinca oluyorlar yanlarına yaklaşınca yürümeye başlıyorlar. Bunlar hakkında bil
Arkadaşlar merhaba

evimin duvarlarinda minicik böcekler dolaşmakta. Hafif kahverengi olmakla beraber o kadar küçükler ki fotosu bile çekilmiyor o derece. Her odada var . Herhangi bir sokma filan olmadı. Uçamıyorlar bastirinca oluyorlar yanlarına yaklaşınca yürümeye başlıyorlar. Bunlar hakkında bilgisi olan var mı. Foto çekmeye çalıştım.
0
Filinta61
(22.06.20)
Bizde de var az önce öldürdüm kolumda. Bu ara biraz fazla tozlu bıraktık evi o yüzden mi oldu diyordum ben de
0
nıç
(22.06.20)
Bizimkiler insana gelmiyor. Küçücük antenli hep duvarlardalar
0
🌸Filinta61
(22.06.20)
Valla hocam bunlar insana uyurken operasyon cekip delik desik eder. Sinek ilaci varsa odaniza sikin ve sonrasinda havalandirip oyle uyuyun bence.
0
ala09
(23.06.20)
(1)

Oto elektrikçi önerisi - İst. Anadolu

celeron 300a
Farlar, LED ampüller ile ilgili bir derdim var, biraz kıl-tüy modding işlerinden anlayan bir oto elektrikçi lazım. Önerisi olan var mıdır?
Farlar, LED ampüller ile ilgili bir derdim var, biraz kıl-tüy modding işlerinden anlayan bir oto elektrikçi lazım. Önerisi olan var mıdır?
0
celeron 300a
(22.06.20)
avrupada var, istersen pm at
0
müptezel dostoyevski
(22.06.20)
(3)

Yarın İstanbul’a dolu yağacak uyarısı vermişler, arabaları ne yapacaksınız?

damba
Zarar gelmemesi için üzerine halı, battaniye sermeye devam mı?
Zarar gelmemesi için üzerine halı, battaniye sermeye devam mı?
0
damba
(22.06.20)
Gecen dolu araci hasat etmisti, umarim yine olmaz.
0
msb
(22.06.20)
Ben arabayı ve motosikleti yıkattım bugun hatta arabayı kuaför yaptırdım. Yagis olacak diye arabayı kapaliya gönderdim. Motorun da ustunu örteceğim. Nefret ediyorum yagistan.
0
Sellim
(22.06.20)
Kapalı otopark için bi ton aidat vermemizin bi sebebi var tabii ki. Araç fiyatları bu kadar yükselmişken bu stresle yaşanmaz.
0
roket adam
(23.06.20)
(6)

Bir hocanın üniversitede derslerine girmek için izin istesem?

damba
Merhaba, Yüksek lisansta çalışmak istediğim bir hoca var, onun çalıştığı konulara ilgi duyuyorum ve onunla çalışmak için bulunduğu okula başvuru yapmayı planlıyorum seneye. Ben hocaya e-mail atıp ben şu şu konularla ilgileniyorum, sizin de şu kitaplarınızdan şöyle böyle etkilendim diyip hocayı etkil
Merhaba,

Yüksek lisansta çalışmak istediğim bir hoca var, onun çalıştığı konulara ilgi duyuyorum ve onunla çalışmak için bulunduğu okula başvuru yapmayı planlıyorum seneye.

Ben hocaya e-mail atıp ben şu şu konularla ilgileniyorum, sizin de şu kitaplarınızdan şöyle böyle etkilendim diyip hocayı etkilesem ve derslerine misafir olarak gelmeyi teklif etsem ne olur sizce?

Boğaziçi’nde bu tarz teklifleri kabul ediyordu hocalar genelde, dışardan öğrenci kabul ediyorlardı. Sorun şu ki hoca özel bir üniversitede. Amerikalı, biraz daha relaxtır diye düşünüyorum. Ama özel okul öğrendileri derler mi, biz para veriyoruz dersi alıyoruz, senin ne işin var burda diye?

Sonuçta para verenler o okulun diplomasını alacak, ben almayacağım, belki demezler :)
0
damba
(22.06.20)
Bir iki dersine katılmaksa amac, sorun olmaz.

Ama bu tur e mailleri gormezden gelen, ne olumlu, ne olumsuz yanıt vermeyen hocalar da var. Oyleyse zaten calısmamaniz icin onunla bir neden olur. Ogrencileri ise bu durum, ilgilemdirmez
0
gunes123
(22.06.20)
valla çoğu okulda hoca öğrencilerin hepsini tanımaz mevcut çoksa. mesela bizim 50-60 kişilik derslere gel anlamaz hoca.
0
jelly bear
(22.06.20)
birkac ders icin sorun etmezler. ozel universite olmasi kabul etme ihtimalini artiriyor. ilk abone olan kisiye verilen 1 aylik deneme suresi mantigi oralarda vardir.

ekleme: ozel universiteleri, devlet universitelerinden kat kat daha iyi.
0
Leonardo~Da~Vinci
(22.06.20)
@jelly bear evet tanımıyor diye girebilirim derse tabii ama hem riskli, hocaya ayıp olmaması bakımından hem de güvenlik içeri almıyor öğrenci değilsen çoğu üniversitelerde. Güvenlik sorarsa e-mail cevabını gösteririm diye düşündüm.
0
🌸damba
(22.06.20)
Çoğu hoca kabul ediyor bence sıkıntı olmaz. Arada tek tük aksi tipler çıkıyor öyle biriyle de çalışma yüksekte zaten :D Hoca gel der ama genelde nizamiyeden giriş çıkış iznine pek karışmaz, sen uğraşıp durursun. Sona hoca bi yazı yazar belki verir kapıdaki görevlilere. Ona rağmen kimliği bazen bırakıp girebilirsin bazen sıkıntı çıkarırlar vs. Özetle hoca değil, güvenlik sıkıntı :D
0
superfluid
(23.06.20)
Okula girerken guvenlik anlaminda sikinti yasamazsaniz eger hocanin itirazi olmaz. Diger ogrencilerinde yorum yapma hakki yok onlar kim ki?
0
ala09
(23.06.20)
(2)

eurobond almak

foster
selam sevgili eurobondseverler,uzun suredir hic dokunmadigim bir dolar hesabim var.onumuzdeki yillarda da kullanmayi planlamiyorum.eskiden faiz geliri iyiydi. su an rezalet. hem dolarin yukselmis olmasi hemde alim satim vergisinden oturu yeni dolar da alamiyorum.ne yapsam ki diye dusunurken eurobond
selam sevgili eurobondseverler,

uzun suredir hic dokunmadigim bir dolar hesabim var.
onumuzdeki yillarda da kullanmayi planlamiyorum.

eskiden faiz geliri iyiydi. su an rezalet.
hem dolarin yukselmis olmasi hemde alim satim vergisinden oturu yeni dolar da alamiyorum.

ne yapsam ki diye dusunurken eurobond'a rastladim.
genel arastirmalarimi yaptim.

ama cevabini bulamadigim iki soru var:

1) ilk kupon odeme 1 ay sonra diyor. yani simdi parayi yatirsam 1 ay sonra kupon parasi mi alacagim tam?

2) vade tamamen doldugunda kuponlar disinda bi odeme daha mi alacagim?

herkese cok tesekkurler simdiden
0
foster
(22.06.20)
1) Evet.
2) Yatırdığın Nominal değeri ve son kuponu alacaksın.

Başka sorun olursa, özelden yazabilirsin.
0
Mcfly
(22.06.20)
1- alırken ödeyeceğiniz fiyat alacağınız kupon faizini de hesaba katarak fiyatlanacak. O nedenle bir ay sonra da olsa kupon faizini alacaksınız.
2- vade dolduğunda satın aldığınız adet kadar fiyatını 100 üzerinden geri alıyorsunuz. Örneğin birim fiyatı 110’dan 10 bin adet eurobond için 11000 dolar ödediniz. Vade sonunda 10000 dolar olarak geri alıyorsunuz. Daha fazla bilgi için linke bakabilirsiniz.(git: 10yilsonraben.com )
0
effloresce
(04.07.21)
(5)

İ phone Servis Yok sorunu

Semi
Sorun simkartta değil telefonda, ağ ayarlarını sıfırladım ama kaç gündür servis yok. Var mı bu işin çözümünü bilen?
Sorun simkartta değil telefonda, ağ ayarlarını sıfırladım ama kaç gündür servis yok. Var mı bu işin çözümünü bilen?
0
Semi
(22.06.20)
iphone 5s falan mı hocam? onlarda öyle kronik bir sorun var. değilse de sim kart ve telefon uyumsuzluğu falan var. operatörden yeni kart isteyin. daha önce başıma geldi başka şekilde çözümü yok maalesef
0
avatar is back
(22.06.20)
İ phone 6, simkartımı 2 ay önce yeniledim, operatör değiştirerek. Geçen ay bir kez şebeke gitti, sonra gitti, 5 gün önce servis gitti de geri gelmedi
0
🌸Semi
(22.06.20)
telefondan olduğundan emin misin genelde Sim kart arızası oluyor
0
shredd
(22.06.20)
Apple sitesinde bunun ile alakalı yazı var oradaki adımları uygula; support.apple.com eğer sorun çözülmezse muhtemelen donanım arızasıdır tamirci gerekir
0
shredd
(22.06.20)
Okudum ne yazık ki işe yaramıyor. Donanım arızası olmasından korkuyordum
0
🌸Semi
(22.06.20)
(4)

trafikte dinlenecek radyo kanalları

antikadimag
neler var? iş giriş ve çıkış saatlerinde.
neler var? iş giriş ve çıkış saatlerinde.
0
antikadimag
(22.06.20)
sabah işe giderken kafa radyo nihat, geri dönerken kafa radyo nihatla sivrisinek ya da zeki kayhan coşkun zekirdek

aynı saatlerde sabah-akşam nihatla aynı saat, geyik peşindeyseniz best fm cem arslan gazoz ağacı

yine aynı saatlerde futbolla ilgiliyseniz lig radyo mehmet ayan
0
elestirman
(22.06.20)
Best fm Cem Arslan
0
since1907
(22.06.20)
99,2 pal nostalji

palnostalji.com.tr
0
exlibris
(22.06.20)
18 yıldır, sabah akşam Nihat Sırdar.
0
emcekare olmadi einstein olsun bari
(22.06.20)
(14)

En iyi pizza nereden sipariş edilir? (istanbul)

Cesario
Salamı, sucuğu tavuk-hindi eti olmayan, pidesi dandik olmayan, malzemesi bol olan, yağı sanayi yağı olmayan pizza istanbul'da var mı? Varsa eve servis var mı?Eve servisi yoksa direkt mekan da söyleyebilirsiniz, ama öncelik eve servis.edit: yazdığım özellikte pizza en az 100 TL olur herhalde :D olsun
Salamı, sucuğu tavuk-hindi eti olmayan, pidesi dandik olmayan, malzemesi bol olan, yağı sanayi yağı olmayan pizza istanbul'da var mı? Varsa eve servis var mı?

Eve servisi yoksa direkt mekan da söyleyebilirsiniz, ama öncelik eve servis.

edit: yazdığım özellikte pizza en az 100 TL olur herhalde :D olsun, 40 yılda bir yemek için sordum.

edit2: lokasyon Beylikdüzü de, burada yoktur diye düşünüyorum.
0
Cesario
(22.06.20)
Ben little ceasertan alıyorum genelde.

Papa jonesta fena değil.
0
Cruyff
(22.06.20)
Lokasyon yazmadığınız için sevdiklerimi sırasıyla yazıyorum
Beppe moda,miss beyoğlu,locale akaretler ,eatlay zorlu
0
imnotsureabout
(22.06.20)
@Crufy

little sezar ile kötü hatıram var, hayatta yemem ordan, ve eminim oradan 10 kat güzel yapan bilyon tane yerler vardır.
0
🌸Cesario
(22.06.20)
zincirlerden pizza bulls, papa johns fena değil.
0
not dark yet
(22.06.20)
Pizza Locale
0
pass
(22.06.20)
Pizza bulls.
0
Fiyu
(22.06.20)
Zincir: Pizza Station

Restoran: Çukurcuma 49 (cihangir)
0
Etanglement
(22.06.20)
yediğim en kötü pizzalardan birini pizza locale'de yedim. o sebeple bir daha da kapılarından girmem. yani onu da bir güzel elemek gerek bence.
0
yukselen gunes evi
(22.06.20)
zincirlerden pizza bulls
0
essoist
(23.06.20)
fornello ve donatello fena degil. kadikoy.
0
xfestos
(23.06.20)
fornello ve çukurcuma 49 +1
Miss pizza (şişhane)
Zucca pizza (kurtuluş)
0
lolita
(23.06.20)
benim evin sokağında var bi pizzacı
istanbulda yediğim en iyi pizza sanırım.

Pizzeria 14, nişantaşı

zincir restoran pizzası sevmiyorum ben
0
Corc
(23.06.20)
fornello +5

Hem Kadıköydeki hem küçükbakkalköydeki güzeldir.
0
noluyo yaa
(23.06.20)
beylikduzune servis yoktur herhalde ama dilim pizza - yesilkoy malzeme kalitesi olarak cok iyidir. Suflesi de harikadir.
0
cooperr
(23.06.20)
(2)

Mini Countryman 1.6 D alınır mı?

msb
Yıllar evvel bir mini tecrübem olmuştu. Sürüş keyfi muazzamdı.Şimdi bir boy büyüğü bana epey cazip geldi.Bu arada alıyım 1 sene sonra satıyım zarar etmeyim vb gibi düşüncelerim yok. Aldımmı en az bi 5-6 sene kullanırım aracı, arkadaşım yoldaşım olur.Düşündüğüm model 2014 civarı 1.6D. Max 150 bin TL.
Yıllar evvel bir mini tecrübem olmuştu. Sürüş keyfi muazzamdı.

Şimdi bir boy büyüğü bana epey cazip geldi.

Bu arada alıyım 1 sene sonra satıyım zarar etmeyim vb gibi düşüncelerim yok. Aldımmı en az bi 5-6 sene kullanırım aracı, arkadaşım yoldaşım olur.

Düşündüğüm model 2014 civarı 1.6D. Max 150 bin TL.
0
msb
(22.06.20)
Mini bir tarzdır. Eğer senin de tarzınsa al tabii ki. 6 sene sonra 10 yaşında olacak araç. Düzgün kullanırsan satarken sorun yaşamazsın.
0
Sellim
(22.06.20)
Biraz önce kullandım 2012 1.6 D.

Ben çok beğendim. Motor performansı da gayet güzel.

Eksisi, araç basık geldi biraz bana. Ön cam sebebiyle mi yoksa aracın tasarımı ile mi alakalı bilemedim ancak görüş alanım kısıtlı gibiydi. Bir de bagaj çok dar.

Alır mıyım? Sanırım evet.
0
han20
(23.06.20)
(2)

Thy ücret iadesi

mg3929
Şehirlerarası seyahatin yasaklandığı dönemde iptal olan biletimin iadesini aylardır alamadım. Müşteri hizmetlerine ulaşmak imkansız gibi. Bunu geri almanın bir yolu var mıdır?
Şehirlerarası seyahatin yasaklandığı dönemde iptal olan biletimin iadesini aylardır alamadım. Müşteri hizmetlerine ulaşmak imkansız gibi. Bunu geri almanın bir yolu var mıdır?
0
mg3929
(22.06.20)
Müşteri hizmetlerine çok yoğun olmayan saatlerde ulaşım saglayabiliyorsunuz; ben geçen hafta 4 5 kere konuşmak durumunda kaldım, 20-35 dakika bekleniyor ama ulaşılıyor. Her seferinde de konuştum. Telefonu bir koseye bırakıp beklemek gerek.

İade icinde uçuşlar başladıktan sonra 60 gün içinde yapılacak demişlerdi.siz yine de arayip onlardan öğrenirsiniz en doğrusunu.
0
fraise
(22.06.20)
sözlükte birisi thy başlığına yazmıştı bugün sanırım 4 ağustos diyordu y. içi için.
0
helenart
(22.06.20)
(1)

tavuk

anarsika
soteleyeceğim tavuğu haşlamışım. düşünmeden yaptım sonradan hatırladım nedense. kremalı mantarlı makarna yapacaktım. tavuğu ne yapayım şimdi, sotelenir mi bu şekilde? didiklenip atılırsa da pek güzel olmaz gibi.
soteleyeceğim tavuğu haşlamışım. düşünmeden yaptım sonradan hatırladım nedense. kremalı mantarlı makarna yapacaktım. tavuğu ne yapayım şimdi, sotelenir mi bu şekilde? didiklenip atılırsa da pek güzel olmaz gibi.
0
anarsika
(22.06.20)
fırına ver yoğurtlayıp.
0
kaufman
(22.06.20)
(3)

aday memurlukta, temel eğitimde raporlu olunca ne oluyor

gizemli dede
diyelim ki 10 dersin 1 ya da 2sini kaçırdım raporlu olduğumdan dolayı. nasıl olacak şimdi.
diyelim ki 10 dersin 1 ya da 2sini kaçırdım raporlu olduğumdan dolayı. nasıl olacak şimdi.
0
gizemli dede
(22.06.20)
kurumuna sor. temel eğitimde bir şey olacağını sanmam.
0
glamdr1ng
(22.06.20)
Temel eğitime baştan bile başlatabilir. Kurumdan kuruma değişir
0
dreamsandcolours
(22.06.20)
Hiçbir şey. Resmi raporunuz olduğu sürece hiçbir şey olmaz , sadece temel derslerden bilgi eksiğiniz olur. Genel kültürünüz yeterliyse sınavda zorlanmazsınız. Adaylık değerlendirmenizin en önemli kısmı kurum amirinizin dolduracağıdır, aranızı elinizden geldiğince iyi tutun , not kırarsa 1 sene daha beklersiniz adaylık kaldırılması için. Hayırlı olsun , memuriyetiniz :)
0
synax
(22.06.20)
(5)

En iyisi nerede?

ala09
dunyanin her yeri icin gecerli soru. x suradan alinir cunku en iyisi, kalitelisi veya ucuzu orada uretilir diyeceginiz neler vardir? orn; kozmetik kore'den(ya da abd?) hurma cezayir'den alinir veyaaaa bira almanya'da gibi
dunyanin her yeri icin gecerli soru. x suradan alinir cunku en iyisi, kalitelisi veya ucuzu orada uretilir diyeceginiz neler vardir? orn; kozmetik kore'den(ya da abd?) hurma cezayir'den alinir veyaaaa bira almanya'da gibi
0
ala09
(22.06.20)
elektronik alet: japonya, tayvan
bira: almanya, abd, çekya
viski: ingiltere, japonya
vodka: belarus, rusya, finlandiya
kozmetik: abd, norveç
otomobil: almanya, japonya
tekstil: italya, fransa, abd
deri ve konserve ürünleri: türkiye, iran
doğa sporları ürünleri: abd, ingiltere
spor supplementleri: abd, ingiltere
basın-yayın ürünleri: abd, ingiltere
oyuncak ve çocuk ürünleri: abd
0
makarnavodka
(22.06.20)
verilip verilebilecek cevapların hepsi yanlıştır.
0
i destroy you
(22.06.20)
En iyi çayını yurtdışına gönderip iç piyasaya ne dandik ürünleri pompalayan ya da ürettiği fındığı ihraç edip fındık ürünü ithal eden bir ülkede yaşarken en iyi ürünün en iyi ya da en çok üretildiği ülkeden temin edileceği gibi bir fikir yanlış olur.
0
pass
(22.06.20)
Artık oyle bir durum kalmadi, pakistan ya da afganistan da yasamıyorsaniz
0
gunes123
(22.06.20)
uretilir yanlis olmus satilir diye sormak lazimdi haklisin pass
0
🌸ala09
(23.06.20)
(2)

C5 aircross yakıt göstergesi kayboldu, nasıl gelir?

nrmnm
Araç kiralık, uzun yoldayım. Dijital panel var hararet vs her şeyi gösteriyordu fakat şu an sadece hız ve km bilgileri var. Açınca cruise control geliyor bir de. Kitabına baktım yakıt göstergesi daima görünür yazıyor. Basmadığım düğme kalmadı aasdffgkl nasıl gelecek bu göstergeler geri?
Araç kiralık, uzun yoldayım. Dijital panel var hararet vs her şeyi gösteriyordu fakat şu an sadece hız ve km bilgileri var. Açınca cruise control geliyor bir de. Kitabına baktım yakıt göstergesi daima görünür yazıyor. Basmadığım düğme kalmadı aasdffgkl nasıl gelecek bu göstergeler geri?
0
nrmnm
(22.06.20)
kontak kapalıyken, açıkken marşa basmadan(tüm gösterge ışıkları yanıkken) ve marşa bastıktan sonra (ışıklar söndüğünde yani) olmak üzere 3 foto çeker misiniz?
0
ozdek
(22.06.20)
@ozdek teşekkürler o kadar saat uğraştım buraya yazdıktan bir kaç dk sonra halledebildim.

ibb.co işaretlediğim butonu döndürerek kadran seçenekleri arasında geçiş yapılıyormuş.
0
🌸nrmnm
(22.06.20)
(4)

Kullandığım Mail adresiyle hangi sitelere üye olduğumu öğrenmek

put it in your appropriate place
Ezelden beri kullandığım bir hotmail hesabım var. Hangi sitelere üye olduğumu hatırlamıyorum. Google'dan araştırdım ama şimdi av gidip, avlanmak istemiyorum. Güvenilir siteler var mı kullanılan mail ile üye olunan siteleri bulup silme imkanı olan?
Ezelden beri kullandığım bir hotmail hesabım var. Hangi sitelere üye olduğumu hatırlamıyorum. Google'dan araştırdım ama şimdi av gidip, avlanmak istemiyorum. Güvenilir siteler var mı kullanılan mail ile üye olunan siteleri bulup silme imkanı olan?
0
put it in your appropriate place
(22.06.20)
öyle bir site yok. yasal olarak da olamaz zaten.
0
mr.goodcat
(22.06.20)
Oyle bir şey ama o adresle üye olduğun yerlerdeki bilgilerin calindiysa bunu gösteren bir yer var.

Haveibeenpwned.com
0
biseysorcaktim
(22.06.20)
Unroll.Me var. abonelikleri, üyelikleri tespit ediyor.
0
delidir yakalayin
(23.06.20)
unroll.me o sitelerden gelen mail'lere göre çalışan bir sisteme sahip.
O üye olunan ve unutulan siteden mail gelmezse unroll.me görmez. O sitelerden mail gelse zaten mail sahibi de bakar, gider siteye, mümkünse üyeliğini siler.

unroll.me güzel bir olay ama hiç güven vermiyordu bana. eskiden kullanıyordum.
0
biseysorcaktim
(23.06.20)
(1)

Apple ürünü garanti başlatma

prole
Merhaba, elimde bir Apple ürünü var. Seri numarası üzerinden garanti sorguladığımda "Satın alma tarihi onaylanmadı. Lütfen bağlantıyı takip ederek ürününüzün satın alma tarihini güncelleyin." diyor ama apple hesabım olmadığı için ilerleyemiyorum. Bu süreç nasıl işliyor? Zaten elimdekini de başkasına
Merhaba, elimde bir Apple ürünü var. Seri numarası üzerinden garanti sorguladığımda "Satın alma tarihi onaylanmadı. Lütfen bağlantıyı takip ederek ürününüzün satın alma tarihini güncelleyin." diyor ama apple hesabım olmadığı için ilerleyemiyorum. Bu süreç nasıl işliyor? Zaten elimdekini de başkasına vereceğim için kendime Apple hesabı açmak istemiyorum. Bu garanti nasıl başlatılıyor?
0
prole
(22.06.20)
henüz cihaz aktifleşmemiştir. sim kart takınca veya ilk kez açıldığında aktifleşecek ve garanti başlayacak.
0
mr.goodcat
(22.06.20)
(4)

Istanbul anadolu yakasinda soz cikolatasi hazirlayacak yer

slashedduff
Tuzlad'an kadikoy'e kadar olur. Şöyle süslü puslu bir tepsi hazirlayacak ayni zamanda çikolataları da lezzetli bir yer önerilerini bekliyorum.
Tuzlad'an kadikoy'e kadar olur. Şöyle süslü puslu bir tepsi hazirlayacak ayni zamanda çikolataları da lezzetli bir yer önerilerini bekliyorum.
0
slashedduff
(22.06.20)
Kendi tepsinizi alın, ada manolya fiyat performans için iyidir.
Ağır olsun derseniz hacibekir
0
kisa
(22.06.20)
kadıköy de şekerci cafer ve baylan pastanesi geldi aklıma
baylan'ın çikolataları muhteşemdir . hacıbekir yazılmış
0
devilone
(22.06.20)
benimki baylan'dandı, gayet güzeldi. tepsisini annem ve kayınvalidemle birlikte paşabahçe'den almıştık, baya uyguna geldi. sonrasında kullanabiliyorsun -gerçi ben kullanmıyorum çok ağır süslü olduğu için de, annem kullanıyor :D -
0
pasp
(22.06.20)
ümraniye çakmakta direk çikolata üretip tepsisinide birlikte yapıp veren yer vardı oldukçada ucuza geliyordu şekerci cafere baylana falan bir sürü para verirsiniz hiç gerek yok araştırın
0
baknedicem
(22.06.20)
(3)

Skype'ta Yapılacak Tez İzleme Görüşmesini Kaydetmek?

BuddyGuy
Selamlar,Birkaç gün içinde tez izleme yapacağız Skype üzerinden. Ben normalde Discord, Zoom vs. kullandığın için bu Sykpe'ta görüntüyü kaydetme kısmını bulamadım. Youtube'da videolara baktım ama orada gösterilen ve sağ altta olan "Diğer" sekmesinde kaydetme seçeneği çıkmıyor.Acaba tek başıma arama b
Selamlar,

Birkaç gün içinde tez izleme yapacağız Skype üzerinden. Ben normalde Discord, Zoom vs. kullandığın için bu Sykpe'ta görüntüyü kaydetme kısmını bulamadım. Youtube'da videolara baktım ama orada gösterilen ve sağ altta olan "Diğer" sekmesinde kaydetme seçeneği çıkmıyor.

Acaba tek başıma arama başlattığım için mi çıkmıyor o seçenek? Hocalar da görüşmeye katıldığında görüşmeyi kaydetme seçeneği çıkar mı?

Tezden kafayı yemiş şu kardeşinize bir el uzatın lütfen.

Şimdiden teşekkür ederim.
0
BuddyGuy
(22.06.20)
muhtemelen tek olduğunuz içindir. imkanınız varsa bir arkadaşınızla karşılıklı görüşme açıp bir de öyle deneyin. kayıt seçeneği görünür bir yerde çıkıyor çünkü skype'ta.
0
ucyuzdoksaniki
(22.06.20)
hiç skype'a bırakma işi, movavi screen recorder gibi bi programla bağımsız kaydet ama öncesinde deneme yap sonra elinde sessiz bir video kaydı olabilir.
0
marlonbranda
(22.06.20)
Obs studio
0
le jeune turc
(22.06.20)
(2)

Lokal anestezi ile apandist ameliyatı olur mu?

pudra
Bu tür ameliyatlarda acillerde lokal kullanılıyor mu?
Bu tür ameliyatlarda acillerde lokal kullanılıyor mu?
0
pudra
(22.06.20)
Leonid Rogozov yapmıştı.
0
masseter
(22.06.20)
İç organ ameliyatlarında lokal anestezi olası değil.
Yapılmışsa da lokal değil, boyundan spinal anestezidir.
0
pro9it9is9
(22.06.20)
(1)

PDF'i e-kitap formatına (epub, mobi, azw3) çevirmek

işimdeyim gücümdeyim
Aradığım 2 kitap vardı, zar zor buldum ama PDF formatındalar.Calibre'den çevirmeye çalışıyorum, ortaya leş bir şey çıkıyor.Var mı bu işin manuel bir düzenleme imkanı?
Aradığım 2 kitap vardı, zar zor buldum ama PDF formatındalar.
Calibre'den çevirmeye çalışıyorum, ortaya leş bir şey çıkıyor.
Var mı bu işin manuel bir düzenleme imkanı?
0
işimdeyim gücümdeyim
(22.06.20)
manuel olarak her sekilde duzenlersiniz. yeni bir word belgesi acip kitabi yeniden yazarak duzeltebilirsiniz. pdfler okunamayacak kadar kotu mu? yok o cok uzun is derseniz de eksisozluk.com tavsiye ederim. kindle icin fena olmuyo.
0
ehti
(22.06.20)
(5)

çalışanın işle ilgili araştırma yapması

duyurukullanıcısı
iş saatlerinde mi olmalı kendi çalışma saatlerinde mi olmalı?kendi rutin çalışmaları var diyelim ama işle ilgili bir kitapda okuması gerekiyor. kitabı okuma süresi 1 hafta diyelim.işe zamanında gelip 1 hafta kitap okuyup rutin çalışmalarını bekletmeli mi?yoksa rutin çalışmalarını sürdürüp iş ile ilg
iş saatlerinde mi olmalı kendi çalışma saatlerinde mi olmalı?

kendi rutin çalışmaları var diyelim ama işle ilgili bir kitapda okuması gerekiyor. kitabı okuma süresi 1 hafta diyelim.

işe zamanında gelip 1 hafta kitap okuyup rutin çalışmalarını bekletmeli mi?
yoksa rutin çalışmalarını sürdürüp iş ile ilgili olan kitabı evinde akşam veya haftasonu mu okumalı?
0
duyurukullanıcısı
(22.06.20)
kitap biraz gri bir alanda ama iş eğitimi iş saatinde olmalı bence.
0
insan opusen hayvandir
(22.06.20)
kesinlikle iş saatinde olmalı işle ilgiliyse. tabi kitabı okurken rutin işlere de devam edilmeli diye düşünüyorum.
0
mrtkp1234
(22.06.20)
ben arge personeliyim, bazen kendi kitaplarımı yanımda götürüyorum, ofiste de orta halli bir kütüphanemiz var, gün içinden herkes 1 saat kadar filan kitap karıştırıp bir hesabı ya da tekniği araştırarak geçiyor, diyebilirim.

günlük işleri aksatmadan, hali hazırda yürüttüğünüz görevle ilgili yanınızda kitap bulundurmanız ve iş vereni/patronu/müdürü huylandırmayacak kadar kitapla vakit geçirmeniz bence problem yaratmaz ancak uzun okumalar ve teorik bilgiler edinmek için mesai saatleri uygun değil diye düşünüyorum.
0
i destroy you
(22.06.20)
Rutin işler beklemez. Zaman kalırsa okunabilir. Ne yazık ki araştırmalar özel yaşamdan çalınarak tamamlanıyor.
0
pro9it9is9
(22.06.20)
aynen arge personeliyim, eğer işler yoğun değilse istediğimiz gibi okuma yapabiliyoruz ama genelde yoğun oluyor ve haliyle okumaların -hatta rapor yazımları falan da- eve kalabiliyor :/ ben de akademiden eve iş götürmiyim diye çıkmıştım -gerçi kadro da bulamadım yaş da geçiyor da işte eve iş götürmemek de bahanesi, avuntusu- ama ne fark etti anlamadım aw.
0
pasp
(22.06.20)
(3)

Lazerle tuylerden arınma

gunes123
Merhaba,1990 lar sonuda ilk ciktigindan beri, tuylerim az, cilde zarar verir, ay tam da bitmiyormus diye hic girismedim bu islere.Yine bir yaz gunu, artik sistemlerin, yontemlerin gelistigini ve az surede tuylerden kurtulundugunu okuyarak, neden olmasin diyorum.,O kdar cok alternatif, tur, makine ma
Merhaba,

1990 lar sonuda ilk ciktigindan beri, tuylerim az, cilde zarar verir, ay tam da bitmiyormus diye hic girismedim bu islere.

Yine bir yaz gunu, artik sistemlerin, yontemlerin gelistigini ve az surede tuylerden kurtulundugunu okuyarak, neden olmasin diyorum.,

O kdar cok alternatif, tur, makine markasi, fiyat var ki, karar vermek zor.

Ne dersiniz? hangisini nerde yaptirmak iyi olur?
0
gunes123
(22.06.20)
diod lazer yaptırmıştım tavsiye ederim. en derine ışın gönderen o sanırım zaten. bi senede %40-50 kadar azalttı. ama öyle bi sene gideyim temelli kurtulayım olmuyor maalesef, 4-5 sene 6 ayda bir lazere uğramanız gerekebilir tüylerin durumuna göre. ben bıraktım bu işleri ev tipi lazer aldım kendime misler gibi takılıyorum. acı yok ağrı yok seans ayarlama, gününü uydurma derdi yok. ama ev tipi cihazların da tüyleri uyuttuğunu bilin. ama arayı 6 aya kadar açabiliyor. hangi evde epilasyon yöntemini acısız, 6 ayda bir, ve sonrasnda herhangi bi temizlik-toparlama işlemi yapmadan yapabiliyorsunuz ki? müthiş bi olay bu teknolojinin evlerimize kadar gelmesi.
0
olutaklidi
(22.06.20)
alexandrite oneririm biraz acili
0
ala09
(22.06.20)
@konetsu öyle şeyler tavsiye edilmez diyor ama bunların daha ince yüz başlığı da var kadınlar bıyıklarını yapıyor bunla. bilemedim.
0
olutaklidi
(22.06.20)
(2)

Vekaletname sorusu

iwillsee
3 yıl önce bir anlaşma imzalaması için anneme vekalet vermiştim noterden. Şimdi yine başka bir anlaşma için aynı vekaletname geçerli oluyormuş. Sorum şu ki vekaletname nin yevmiye no ve tarihini söylesek anlaşma imzalanacak yeni noter sistemden otomatikman görür ve sorun çözülür mü yoksa vekaleti
3 yıl önce bir anlaşma imzalaması için anneme vekalet vermiştim noterden. Şimdi yine başka bir anlaşma için aynı vekaletname geçerli oluyormuş. Sorum şu ki vekaletname nin yevmiye no ve tarihini söylesek anlaşma imzalanacak yeni noter sistemden otomatikman görür ve sorun çözülür mü yoksa vekaleti 3 yıl önce çıkarttığım notere tekrar gidip bir örneğini almalı mıyım ?
0
iwillsee
(22.06.20)
bildiğim kadarıyla herhangi bir noterden aynı vekaletin suretini alabilirsiniz ama ücreti var. daha önce çıkarttığınız notere de gitseniz suret çıkarma işlemi standart diye biliyorum.
0
ucyuzdoksaniki
(22.06.20)
Noterler Birliği artık bu hizmeti sunuyor. Yani illa vekaleti çıkardığınız notere gitmeniz gerekmeden başka notere gitseniz de vekaletnamenin yevmiye numarası tarih hangi noterden alındığı kimin vekil eden kimin vekil olduğunu söylüyorsunuz şak size o vekaletnameyi sistemden çıkartıp veriyor. Ama yeni çıkan vekaletnamelerde geçerli sanıyorum bu. Çünkü artık her çıkarılan vekaletname imzalandıktan sonra sisteme taranıyor.

Zaten bu yöntemle aynı vekaleti alabiliyor olsanız bile yeni bir vekaletname çıkarma ücretine yakın masraf ödüyorsunuz. Arada çok fiyat oynamıyor.
0
hazarcan
(22.06.20)
(6)

kyk anaparayı öderken faiz işler mi?

piflo
Merhaba.Kyk borcumun ödeme zamanı geldi. Sorum şu: ben bu taksitleri her ay düzenli ödersem, örneğin 1 sene sonra üfe oranında aylık taksitlerime zam yapılır mı? Yoksa borç bitene kadar şu anki anapara üzerinden aynı taksit tutarını mı ödeyeceğim? Daha açık ifade etmek gerekirse, borcu öderken de fa
Merhaba.

Kyk borcumun ödeme zamanı geldi. Sorum şu: ben bu taksitleri her ay düzenli ödersem, örneğin 1 sene sonra üfe oranında aylık taksitlerime zam yapılır mı? Yoksa borç bitene kadar şu anki anapara üzerinden aynı taksit tutarını mı ödeyeceğim? Daha açık ifade etmek gerekirse, borcu öderken de faiz(üfe) biniyor mu?
0
piflo
(22.06.20)
Temmuzda ödemeye başlayacak birisi olarak yazıyorum, hayır borcu zamanında ödemeye başladığında faiz binmiyor.
0
penceredengorunenmorbina
(22.06.20)
o hesaplanmış borcun içinde faiz var zaten. borç çıkartıldıktan sonra faiz işlemez. öyle olsa öde öde bitmez ki borç :)
0
sting
(22.06.20)
borcun bitene kadar taksit tutari ayni kalmakta.
0
Kreuzberg
(22.06.20)
Teşekkürler herkese.
0
🌸piflo
(22.06.20)
peki 1 ay ödemeyi aksattığımda sadece ödemediğim aya mı faiz geliyor?
0
marlonbranda
(22.06.20)
Ödediğiniz faiz zaten borcun akdi faizi. Yaptığınız ödemeler ilk olarak anaparadan değil faizden düşer. Ancak taksidin son ödeme gününde ödemezseniz temerrüt faizi dediğimiz olay devreye giriyor.
0
hazarcan
(22.06.20)
(7)

sigortasiz calistigim part-time isleri cv'ye yazmiyorum degil mi?

damba
merhabalar, universitede okurken yaklasik bir bucuk sene bir yerde part time asistan olarak calismistim ama sigortam yoktu tabii. onlar da biraz staj gibi dusundukleri icin makul bi ucret verip islerini yaptiriyorlardi.bu is basvuracagim yerlerle alakali bir isti, bu isi yaglayip baglayabilirim mula
merhabalar,

universitede okurken yaklasik bir bucuk sene bir yerde part time asistan olarak calismistim ama sigortam yoktu tabii. onlar da biraz staj gibi dusundukleri icin makul bi ucret verip islerini yaptiriyorlardi.

bu is basvuracagim yerlerle alakali bir isti, bu isi yaglayip baglayabilirim mulakatlarda ama yaziyor muyum cv'ye kanitlayamadigim seyleri?
0
damba
(22.06.20)
Ben yazdım öyle bir kaç iş. Yaptım sonuçta. Kanıtlayabildiklerim eklendikce cv'ye ,bu işleri siliyorum. Böyle ilerliyorum şimdilik.
0
ırene adler
(22.06.20)
Yazarsın neden yazmayasın?
0
chemnil
(22.06.20)
@chemnil sadece kanitlayabilecegimiz seyleri yaziyoruz diye dusundugumden. sonucta yalan da soyluyor olabilirim surda calistim diye. pek bilmiyorum is arama kurallarini.
0
🌸damba
(22.06.20)
@damba oraların iletişim numaralarını yazarsın teyit ederler,sıkıntı yok bence
0
chemnil
(22.06.20)
benzer bir çıkmazda kalmıştım iş aradığım dönemlerde. çözümü mesleki tecrübeler-bireysel tecrübeler diye ikiye ayırmakta buldum. mesleki tecrübelere belgeleyebildiğim tecrübeleri yazıyordum. diğerine de bir şekilde çalıştığım ya da emek harcadığım ama geriye dönüp ispat ihtiyacı duymayacağım, bana donanım kazandırdığını anlatmaya çalıştığım şeyleri yazıyordum. sizde durum tam böyle değil anladığım kadarıyla ama belki fikir verir diye paylaşmak istedim.
0
ucyuzdoksaniki
(22.06.20)
ben yazdım hatta ilk staj yaptığım yer bu yüzden kabul etmişti beni. öyle ot gibi yaşamamışsın bi çok işle uğraşmışsın demek ki çalışmayı seviyorsun demişlerdi.
0
trajikomix
(22.06.20)
İş yeteneği ve deneyim kattığına inanıyorsan yaz
0
pass
(22.06.20)
(9)

araç satın almak mı bedelli askerlik mi?

sting
merhaba romalılar. aracın son derece elzem olduğu bir şehirde çalışıyorum. tecilim eylül'de bitiyor fakat ben 3 bin lira civarı bir meblağa tecili 2 sene uzatacak bir programa kaydolup ikinci el bir araç satın almayı düşünüyorum. yaklaşık 40k birikmişim var bunun için. sizce bu parayı bedelli mi bağ
merhaba romalılar. aracın son derece elzem olduğu bir şehirde çalışıyorum. tecilim eylül'de bitiyor fakat ben 3 bin lira civarı bir meblağa tecili 2 sene uzatacak bir programa kaydolup ikinci el bir araç satın almayı düşünüyorum. yaklaşık 40k birikmişim var bunun için. sizce bu parayı bedelli mi bağışlayayım yoksa erteletip eski aracı da satıp yenisini mi alayım? (eski manuel aracı da satıp yenisini alıcam. çok az bir miktar kredi çekicem.)

edit: 40k'ya araç almıycam 100k'ya yaklaşık :)
0
sting
(22.06.20)
40k’ya alacak bir araç bulabilirsen al tabii. Askerlik konusunu da madem bedelli yapacaksın, ertele gitsin. Parasını yeniden biriktirirsin.
0
pass
(22.06.20)
Bedelli ücreti şu an 30 bin civarı değil mi? Eğer ayda 6 bin lira kazanmıyorsan zaten bedelli askerlik tamamen lüks bir şey. Dolayısıyla iki lüksün arasında hangisini önceliklendireceğin sana kalmış. Eğer ayda 6'dan fazla kazanıyorsan kesinlikle bedelli yap geç.
0
roket adam
(22.06.20)
kadinim, is ariyorum.

baktigim neredeyse tum is ilanlarinda erkekler icin askerlik yapma sarti vardi, bedelli yapin bence. manuel arabayla devam.
0
damba
(22.06.20)
bedelliyi aradan cikart, araba bir sekilde ilerde halledilir.
0
cooperr
(22.06.20)
askerliği aradan çıkar kurtul dostum. zaten altında eski de olsa bir araban var anladığım kadarıyla. önünde araba yenilemek için daha çok fırsatın olur ama askerlikten kurtulmuş olmanın verdiği hazzı hiçbir arabada bulamazsın. :)
0
robin crusoe
(22.06.20)
Zaten işin varmış. Arabayı yenile. Bedelliyi ne kadar geç yaparsan fiyatı resmi enflasyona göre artığından o kadar iyi
0
ruzgar1
(22.06.20)
tartismasiz bedelli. yarin ne olacagi belli degil, hop bedelli kalkti artik derlerse napacaksiniz?
0
ehti
(22.06.20)
araba katı bir cisimdir. senin olur.

askerliği gider yaparsın 6 ay.
0
i destroy you
(22.06.20)
@i destroy you 6 ay değil 1 ay
0
🌸sting
(22.06.20)
(4)

Kredi kartima fazla para atmistim

000000
Bunu tekrar hesaba cekebilir miyim, nasil?
Bunu tekrar hesaba cekebilir miyim, nasil?
0
000000
(22.06.20)
şubeyi ararsanız yardımcı olurlar. ama hesap ekstresi kesilince iade edebiliriz de diyebilirler.
0
orient blue
(22.06.20)
bildiğim kadarı ile çekmezsin, bir sonraki alışverişte artı bakiye olarak görüp fazla tutar kadar ordan çeker
0
paramolacak
(22.06.20)
Talimatla çekersin de 2-3 gün sürebiliyor hesabına geçmesi.
0
pass
(22.06.20)
bazi bankalarin internet subesinde arti bakiye aktarma oluyor, bak derim. akbankta vardi yanlis hatirlamiyorsam.

musteri hizmetlerini ararsan hemen gecer. birkac kez basima geldi.
0
fakyoras
(22.06.20)
(7)

Satın almalık bir şey

Lusid*
500tl bütçe var fazladan, böyle normalde isteyip de almadığım bir şey düşünüyorum. Filtre kahve makinesi ya da instax gibi, olsa da olur olmasa da yani. Aklınıza bu tarz gelen ürünler var mıdır?
500tl bütçe var fazladan, böyle normalde isteyip de almadığım bir şey düşünüyorum. Filtre kahve makinesi ya da instax gibi, olsa da olur olmasa da yani. Aklınıza bu tarz gelen ürünler var mıdır?
0
Lusid*
(22.06.20)
Kıyafet. Farklı renk ceket, gömlek gibi.
0
diffarentiationation
(22.06.20)
playstation
0
insan opusen hayvandir
(22.06.20)
madem para fazla, bağış yapın bence bi yere
0
paramolacak
(22.06.20)
mutfağa düşkünseniz her türlü küçük mutfak aleti ya da ıvır zıvırı olabilir.
xiaomi mi box, yeelight, philips hue gibi ufak tefek akıllı elektronik şeyler olabilir.
ayakkabı vb. olabilir.

aklıma bunlar geldi.
0
blatta hiberna
(22.06.20)
Tıraş ekipmanı alabilirsiniz. Şayet ustura kullanmayı öğrenirseniz bir daha tıraş bıçağına, jilete filan para vermek zorunda kalmazsınız. Uzun vadede karlı bir seçim olur. Üstelik de bir erkek için oldukça tarz bir kişisel ürün ve aksesuar.

Not : Erkek olduğunuzu varsaydım.
0
burka
(22.06.20)
Canon selphy fotoğraf yazıcısı.
0
roket adam
(22.06.20)
beş bijonlu römork poyrası öneririm.
dövme çelik 1,7 ton kapasiteli.
32 serisi konik rulman kullanılmış, gayet güzel.
indirimli fiyatı 325 tl.

bütçe varsa iki tane alın, ucunu 70x70x10'lık kutu profile sokar sanayide kaynattırırsınız. 3,5 tonluk arka dingil olur on numara mal.

(git: www.tarimgaraj.com)
0
i destroy you
(22.06.20)
(1)

Sigorta Poliçesi SBGM'de görünmüyor.

yukselen gunes evi
Geçtiğimiz hafta içinde çektiğim konut kredisi için yapılan hayat sigortası poliçem sigorta bilgi ve gözetim merkezinin e devlet üzerinden gösterdiği panelde görünmüyor.Bu sigortanın panele düşmesi için belirli bir süre mi geçmesi gerekiyor?Online bankacılık üzerinde görüntüleyebiliyorum, poliçe num
Geçtiğimiz hafta içinde çektiğim konut kredisi için yapılan hayat sigortası poliçem sigorta bilgi ve gözetim merkezinin e devlet üzerinden gösterdiği panelde görünmüyor.

Bu sigortanın panele düşmesi için belirli bir süre mi geçmesi gerekiyor?

Online bankacılık üzerinde görüntüleyebiliyorum, poliçe numarası vs. de var ama şimdi küt diye ölsem hanıma 500-600bin borç bırakırlar falan :)
0
yukselen gunes evi
(22.06.20)
elinde poliçe varsa gerisi hikaye. sbm de görünmese de ver poliçeyi eşine onda dursun. ya da ona bile gerek yok da neyse. hangi sigorta şirketinde ne poliçen olduğunu söylemen yeterli. şirket sistemlerinde görünür. yok edemezler.
0
erty_ksk
(25.06.20)
(6)

üst katta evi başımıza yıkan çocuklar hakkında

nothing in my way
5 yıl önce yeni apartmana taşındık. bahçe katı dairede yaşıyoruz. üst katımızda üç çocuklu bir aile var ki aile bile demek istemiyorum bunlara. ortanca velet zırdelinin teki. biz taşındıktan sonra kadın üçüncüyü de doğurdu. en büyükleri kız, onun zararı yok ama bu küçükle ortanca bütün gün evi başım
5 yıl önce yeni apartmana taşındık. bahçe katı dairede yaşıyoruz. üst katımızda üç çocuklu bir aile var ki aile bile demek istemiyorum bunlara. ortanca velet zırdelinin teki. biz taşındıktan sonra kadın üçüncüyü de doğurdu. en büyükleri kız, onun zararı yok ama bu küçükle ortanca bütün gün evi başımıza yıkıyorlar resmen. yukarıda hipodrom var sanırsınız. bazen gece 1-2'ye kadar yatmadıkları oluyor. sabahları da çok erken saatlerde kalkıyorlar. koşmalar, bağırmalar falan. 3 yıl önce şikayet edince anaları kapımıza gelip kürdüz diye bizi sevmiyorsunuz falan dedi ağzımızdan öyle bir şey çıkmamasına rağmen, bir de üstüne tanıdıklarıyla evimizi silahla basmakla falan tehdit etti. geçen ayda kocası olacak herif kapımıza geldi, bizi kendi evimizden kovdu. biz gidecekmişiz apartmandan falan. bir de biz yönetici oldukça aidat vermeyeceğini söyledi. cidden aşırı kin doluyum ben bunlara. bir gün elimden bir kaza çıkacak diye korkuyorum. taşınmak da bir çare de işte maddi imkanlarımız kötü olduğu için gidemiyoruz. tüm bu söylenenlere karşı bir de gürültülerini duydukça sinirler tepeme çıkıyor. ne yapabiliriz bunlar için başka? çok uzun oldu kusura bakmayın.
0
nothing in my way
(22.06.20)
istanbuldaysan beyaz masa, ama kurtlere karsi beyaz masa falan ise yaramaz. kiraci degillerse isiniz cok zor. site veya apartmanda imza toplayip dava acicaksiniz, ama sesten dolayi evden cikartma karari cikmaz. anca para cezasi yazdirirsiniz polislere, polisler geldiginde yuksek sesi tespit ederlerse, onlar da cocuktan dolayi ceza yazmazlar, isiniz cok zor su an icin
0
müptezel dostoyevski
(22.06.20)
kapınızın önünde son bir kez daha tartışın. evinizin içinde dairenin kapısını gören ve ses kaydı da yapan bir kamera olsun. savcılığa vereceğiniz dilekçeye ekleyin kayıtları. artık hakaret mi olur, tehdit mi olur, kişilerin huzur ve sükununu bozma mı olur o beğensin. kamera evinizde olduğu için gizli kayıt olayı olmayacağından aleyhinize dönemez ileride.

sonrasında uzlaşmak için kapınız ya da telefonunuz çalacak. uzlaşma şartlarını siz belirleyeceksiniz. ister uzlaşın, isterseniz mahkeme versin kararı.
0
Improbable
(22.06.20)
O işin çözümü yok. Kaçın oradan. Bu tip insanları değiştiremezsiniz.
0
Cruyff
(22.06.20)
improbable haklı da, umarım onu dediği şekilde sonuçlanır.

ben kendi evimizde üstümüzdeki yöneticiden şikayetçiydim. polis yukarıda dendiği gibi gelip dinleme yapmıyor, o olay artık kalkmış. belediye gelip dinleyecek ama gelmezler. cimer, çevre bakanlığı üstünden yazmayı deneyebilirsin.

bence de kamera taktır, aşağıdan yukarıya doğru bağır. kapına gelirse sen ondan şikayetçi olursun.

benim üst kat komşum kürt değil ama zabıtaya rüşvet verdi muhtemelen, kendisi esnaf, zabıta da şikayetlerimi bu adama olduğu gibi iletmiş. şikayet ettiğim kişi 'bizim hakkımızda şunları şunları yazmışsın' diye bana bir güzel anlattı. korkup geri çekilince daha çok gürültü yaptı terbiyesiz. ben de avazım çıktığı kadar bağırıyorum, görgüsüz saygısız insanlar diye. işe yaramıştı.Madem apartmandaki kimse size yardımcı olmuyor, sizin kavgalarınızı da dinlerler artık. Kavgacı olan resmen diğerine rahat vermiyor.
0
banacevaplazım
(22.06.20)
vermesin aidat

bir avukata gidin aidatları ve tüm alacakları ve avukat masraflarını faizi ile ödesin.
ödemezse icra yolu açık.
0
orpheus
(22.06.20)
bol tadilat yap, çamaşırları kurutmaya çıkardığı zaman mangal yap çivi çiviyi söker :D
0
captainmrg
(22.06.20)
(3)

Bilgisayar Mühendisliğinde En iyi ilk 5 hangileri sizce (Tr'de)

prizmatik
s.b.
s.b.
0
prizmatik
(22.06.20)
neden lazım bu? sektörel konu mu akademik konu için mi?
0
blackpen
(22.06.20)
iyilikten kastedilen nedir? mesela odtü ile bilkent'i karşılaştıracak olursak odtü bilgisayar akademik eleman ve piyasada çalışacak eleman yetiştirme konusunda daha iyiyken bilkent daha çok yurtdışına eleman gönderiyor. şimdi bunlardan hangisi daha iyi diyebiliriz? teknik eğitim diyorsanız da çok fark edeceğini zannetmiyorum, zira bilgisayar mühendisliğinde çoğunlukla öğrencilere temeller öğretilip ödev ve projelerle kendilerini geliştirmeleri beklenir. kafası iyi çalışan biri herhangi bir okulun bilgisayar mühendisliğini bitirdiğinde ortalama bir odtü mezunundan daha donanımlı olabilir.
0
shadowfollower
(22.06.20)
Bilkent-Sabancı-Koç-Odtü-Boğaziçi.
0
bahoho
(22.06.20)
(13)

yalancı usta - akü sorunu

Fusha
geçenlerde araba çalışmadı, takviye ile hallettim. bir iki gün sonra sanayiye gittim ölçtürmeye. akü bitik, bir iki ay gider en fazla dedi.ben de ustalara güvenmeyen biri olarak, netten kaliteli bir multimetre aldım. çalışmıyorken 12.9 marşa basarken de en düşük 11.8 gibi bir seviye gördüm. tam çalı
geçenlerde araba çalışmadı, takviye ile hallettim. bir iki gün sonra sanayiye gittim ölçtürmeye. akü bitik, bir iki ay gider en fazla dedi.

ben de ustalara güvenmeyen biri olarak, netten kaliteli bir multimetre aldım. çalışmıyorken 12.9 marşa basarken de en düşük 11.8 gibi bir seviye gördüm. tam çalışırken de 13.5 falandı sanırım bunu tam hatırlamıyorum..

Neyse, para kazanmak çok mu önemli? yalan söyleyerek para kazanmak nasıl normal geliyor insanlara? usta tayfasının yalancı olduğunu biliyorum (çoğunlukla) ama yine de şaşırıyorum yahu...

özet: her şeyden az az anlamamız lazım arkadaşlar, kombi mi bozuldu, hemen usta çağırmayın youtube dan inceleyin bir. akü mü bitti? bir de siz kontrol edin..

not: bazı durumlarda daha da pahalıya patlayabilir usta çağırmamak, o ince çizgiyi bilmemiz gerekiyor.
0
Fusha
(22.06.20)
Akuculer cikarilan akuye el koyduklari icin kanitsiz bir sahtekarlik olurdu, muhtemelen buna guvenen bir ahlaksiz
0
her giriste sifresini unutan adam
(22.06.20)
akü bitik değilse araba niye çalışmadı hocam. merak ettim sadece.
0
xrated
(22.06.20)
Çiftçilik yapan bir ailem var ve on yıllardır sanayideki ustaları tanıyorlar, ben ilgili olmasam da abim işlerle ilgileniyor artık bu akü konusunda ustalar için hem daha pahalıya satıyorlar hem de aküye de el koyuyorlar diyordu ki ölü akü 50-60 liraya gidiyor diyordu (kilosuna göre), nereden baksan son 5 senedir yedek parça seviyesinde her şeyi ya internetten yada daha merkezi toptancı da olan dükkanlardan alıyoruz, maalesef yalan parayla değil.
0
atom karincanin torunu
(22.06.20)
aküyü multimetrenin max min fonksiyonu açıkken marșa basıp ölçtüyseniz problem yok gibi..

Bostayken ölçüm yanıltıcı olabilir
0
vhs kaseti
(22.06.20)
Xrated, hocam malum arabaları sık kullanıyoruz korona günlerinde. Gittiğimiz yerde dörtlüleri ve farı açık bırakmışız iki saat kadar.
0
🌸Fusha
(22.06.20)
ölçtüğünüz değerler çokta yanıltmasın sizi. akü sadece multimetre ile test edilmiyor çünkü, içerisindeki plakalar özelliğini kaybetmiş ve uzun süreli şarj tutma sorunu yaşatıyor olabilir. ya da mevcut sıvı yoğunluğu olması gerekenden farklı olduğu için bu gibi sorun yaşıyor olabilirsiniz.

aracınızı servisinize götürüp ücretsiz bir şekilde ölçüm yaptırabilirsiniz.

normal şartlarda bir akünün 4 yıl ömrü vardır. sen 8 yıl kullanırsın başkası 2 yıl kullanır o başka

NOT: şimdi 4'lü yazısını okudum. eski aracım hyundai i20 ydi ve 1- 1.5 saat 4'lü veya 3-4 saat tepe lambası açık kalması aküyü bitiriyor. haberin olsun
0
janavarorion
(22.06.20)
Hocam içini kontrol etmedi usta. Sadece kontak kapalıyken ölçüm yaptı.
0
🌸Fusha
(22.06.20)
@fusha ;

kontak kapalıyken ölçüm hiç bir anlam ifade etmez :) araç rölantide ve gaz verdiğinizde ne değerler çıkıyor onlar da önemlidir. aracınızın kia olduğunu gördüm şimdi. hyundai ile aynı ürünler kullanılıyor. ortlama 4 ila 5 yılın sonunda akü çöp oluyor. kumanda ile kapı bile açamıyorsunuz .

aracımı servise götürdüğümde plakalar özelliğini kaybetmiş uzun süreli şarj tutma sorunu oluşur denildi. yani sizin dediğiniz gibi bir iş için 30dk 4'lü yaksam marş basmıyordu. servsiten orijinal 2 yıl garantili akü ile değişim yapıldı.
0
janavarorion
(22.06.20)
Hocam ben ustadan daha ciddi bir ölçüm yapmışım :)

Çünkü multimetre kullanmayı vs bilmiyordum, o yüzden birkaç tane video seyrettim. Akü ölçümüne dair de video seyredince hem kontak kapalıyken, hem marşa basarken hem de çalışırken ölçüm yaptım ve internetteki veriler ışığında iyi bir durumda olduğunu anladım. Kia nin forumunda 8.5 yıl akü kullanan insanlar olduğunu gördüm. Demek ki dayanabiliyor uzun bir süre. Benim akü de 3.5 yıllık ve orijinal.
0
🌸Fusha
(22.06.20)
hocam
akü bosta ölçülür
usta doğru ölçmüş
araba calısırken zaten sarj basıyor 13.5 v
araba aküsünde kac seviyesi en düşük bilmiyorum
ama çok çökerse akü zarar görür
araba calısmayacak kadar düşmüşse akü
değiştirmek lazım
bir daha yaparsa değiştir
0
kingcyrax
(22.06.20)
Hocam çalışmazken, marşa basarken ve çalışırken ölçmek daha doğru benim araştırdığım kadarıyla.

çalışmazken 12.6
marşa basarken en az 10
çalışırken 13.5 ve üzeri deniyor.
0
🌸Fusha
(22.06.20)
aku 4-5 yasina gelmisse yolcudur buyuk ihtimal. benim aracin akusunu her serviste mutlaka kontrol ettiririm, 5 yasindaki aracin akusu patlamadan once service girdi sikinti yok daha goturur dediler, 1 ay sonra yolda kaldim :)
0
cooperr
(22.06.20)
Hocam 8.5 senelik aküler var :) bilemiyorum
0
🌸Fusha
(22.06.20)
(4)

PTT HGS için hangi evrakları istiyor?

influx
HGS olmayan aracımla turnikeden geçtim, 15 gün içinde HGS alırsam cezaya düşmüyormuş. Araç ruhsat sahibi başka şehirde ancak ruhsatı bende, HGS alabilir miyim?
HGS olmayan aracımla turnikeden geçtim, 15 gün içinde HGS alırsam cezaya düşmüyormuş. Araç ruhsat sahibi başka şehirde ancak ruhsatı bende, HGS alabilir miyim?
0
influx
(22.06.20)
Ben almıştım.
0
kisa
(22.06.20)
alırsın.
0
sutlu nescafe
(22.06.20)
kendi kimliğin ve ruhsat yeterli, benim aracım ailemden birine ruhsatlı, kendi kimliğim ve ruhsatla aldım.
0
i destroy you
(22.06.20)
eğer başkasının üzerine hgs almak diyorsanız ptt yaklaşık bir ay önce bana vermedi. vekalet gerektiğini söylediler.

bununla birlikte daha önceden kendi adıma bir bankadan babamın arabası için hgs etiketi almıştım.
0
sanat guresi
(23.06.20)
(3)

çatalca'da yaşayan var mı?

yollarbenibekler
yukarıdaki tepelerde kiptaş konutları var, oraya taşınmayı düşünüyorum. işyeri servisim "kışın oraya çıkamam sen ineceksin, yol yapmaları lazım" diye tutturdu. gerçekten de yolları kışın çıkılmaz mı?oraya başka bir yol yapılma ihtimali var mı? ya da yol düzenlemesi? evler çok güzel manzaralı ve depr
yukarıdaki tepelerde kiptaş konutları var, oraya taşınmayı düşünüyorum. işyeri servisim "kışın oraya çıkamam sen ineceksin, yol yapmaları lazım" diye tutturdu.

gerçekten de yolları kışın çıkılmaz mı?
oraya başka bir yol yapılma ihtimali var mı? ya da yol düzenlemesi? evler çok güzel manzaralı ve depreme dayanıklı.
0
yollarbenibekler
(22.06.20)
kiptaş'ın yolları her daim açık olur ama sabahın köründe sıkıntı yaşanabilir. kışın duruma bakmak lazım şimdiden yolun kapalı olacağını söylüyorsa ya bir bildiği var ya da oraya taşınma diye sallıyor.
0
ozdek
(22.06.20)
servisçiler en kötü duyguların insanıdır genelde. şirketinizle görüşün.
0
NightBringer
(22.06.20)
yollar gayet açık. 2-3 senedir kar da yağmıyor. ama kar yağarsa sıkıntı olabilir mi? olabilir çünkü yollar çok dik. kiptaş'a minibüsler çalışıyor sürekli. arabanız varsa her gün aşağı inip uygun bir yere park edebilirsiniz.
0
işimdeyim gücümdeyim
(22.06.20)
(2)

Iban numaramizi vermeden para almak mumkun mu?

antikadimag
Paypal vardi eskiden galiba kapattilar. Var mi baska yolu.
Paypal vardi eskiden galiba kapattilar. Var mi baska yolu.
0
antikadimag
(22.06.20)
QR ile paycell, papara vs ile alabilirsin.
0
sensible soccer
(22.06.20)
telefon numarası ile gönderilebiliyor bazı bankalarda
0
insan opusen hayvandir
(22.06.20)
(3)

İşyerinden çıkış kodu hk.

Cenk Daniels
İşveren, çalışan personelini işten çıkarırken hangi çıkış kodu ile çıkarıldığını personele söyler mi? yoksa çalışan hangi kodla iş akdinin feshedildiğini sgk dan mı öğrenir? teşekkürler.
İşveren, çalışan personelini işten çıkarırken hangi çıkış kodu ile çıkarıldığını personele söyler mi? yoksa çalışan hangi kodla iş akdinin feshedildiğini sgk dan mı öğrenir? teşekkürler.
0
Cenk Daniels
(22.06.20)
işten ayrılış bildirgesi diye bir şey var, işveren (muhasebe düzenliyor) ve sgk'ya bildiriyor. bunu sana verdiyse zaten orda yazıyor" Sigortalının İşten Ayrılış Nedeni" kısmında kodu görebilirsin.

velev ki sana vermedi e-devlette kendi iş giriş/çıkış bildirgelerini görebilirsin.

www.turkiye.gov.tr
0
aziz dostum jack
(22.06.20)
işten çıkarıldığımız anda imza atacağımız belgede çıkış kodu kesin yazar mı?
0
🌸Cenk Daniels
(22.06.20)
işten çıkarken imza atılan belgelerde çıkış kodu yazmaz. çıkışınız yapıldıktan 10 sonra 10 gün içinde e devletten işten çıkış bildirenizde kodu görebilirsiniz.
0
benaslinda
(22.06.20)
(1)

Tarihi gecmis bir I-20 formu ile F1 vizesine basvurulur mu?

howfaristhesky
Konsolosluk en erken 11 Eylul'e randevu verdi ama benim okulum 24 Agustos'ta acilacak.
Konsolosluk en erken 11 Eylul'e randevu verdi ama benim okulum 24 Agustos'ta acilacak.
0
howfaristhesky
(22.06.20)
-international student birimine yazın, cevap alamazsaniz arayın
0
gunes123
(22.06.20)
(3)

il dışından iş bulmak

diffarentiationation
her iş görüşmesine gitmek birkaç yüz liraya maloluyor ve çok çileli, bu dönemde daha da zor özellikle. insanlar nasıl şehir dışından iş bulup yerleşip orada yaşamaya başlıyor?
her iş görüşmesine gitmek birkaç yüz liraya maloluyor ve çok çileli, bu dönemde daha da zor özellikle. insanlar nasıl şehir dışından iş bulup yerleşip orada yaşamaya başlıyor?
0
diffarentiationation
(22.06.20)
teamsden davet atıp bilgisayardan görüşülüyor bizde, sektör yazılım
0
nahtoderfahrung
(22.06.20)
bana önce skype görüşmesi yapalım dediler, ertesi gün arayıp uçak biletinizi karşılayalım yüz yüze görüşelim dediler. transfer için taksi ayarlayıp taksi parası verdirtmediler.

hayatımda kendimi hiç bu kadar lord gibi hissetmemiştim.
0
juninho77
(22.06.20)
insanlar genelde bulundukları şehirde iş arıyorlar.

ya da normalde atıyorum sakaryada oturuyor ama cv ye adres kısmına istanbul yazıyor, istanbulda yaşadığını gören ik cı da o adayı davet ediyor.

yoksa ben istabnuldaki pozisyon için sakaryadaki adamı çağırmam.

ama tabi branştan branşa değişiyor. özellikle son dönemde skype,teams üzerinden yapılıyor ilk mülakatlar..
0
benaslinda
(22.06.20)
(1)

bonsai toprağı nasıl olmalı?

aziz dostum jack
bir adet carmona microphylla türünden bonsaim var, toprağını değiştireyim dedim ama normal marketlerde satılan saksı toprağını kullansam sorun olur mu acaba?çünkü bakıyorum kendi toprağı biraz farklı gibi.
bir adet carmona microphylla türünden bonsaim var, toprağını değiştireyim dedim ama normal marketlerde satılan saksı toprağını kullansam sorun olur mu acaba?

çünkü bakıyorum kendi toprağı biraz farklı gibi.
0
aziz dostum jack
(22.06.20)
sorun olur. Bonsai Toprağı adı ile satılan toprak almanız/bulmanız gerekli.
0
ehti
(22.06.20)
(1)

Yurtdisindan gelenlerin karantina sureci nasil isliyor su an?

icim urperiyor
Selam. Ay sonunda ingiltereden gelecek biri icin karantina sureci nasil guncel olarak? Her hastalik belirtisi yoksa bile 2 hafta karantina zorunlu mu? Ev yoksa otelde falan karantinaya mi girmek gerekiyor? Tesekkurler.
Selam. Ay sonunda ingiltereden gelecek biri icin karantina sureci nasil guncel olarak? Her hastalik belirtisi yoksa bile 2 hafta karantina zorunlu mu? Ev yoksa otelde falan karantinaya mi girmek gerekiyor? Tesekkurler.
0
icim urperiyor
(22.06.20)
annem dün abd den geldi. karantina yok. hava limanında ateş ölçümü yapıp bir form doldurtmuşlar. şuan evde. isterse çıkar gezer. ama tabi kendimiz dikkat ediyoruz biraz.
0
NightBringer
(22.06.20)
(3)

1970'lerin Sonunda Solcuların Konuştukları

parcaliham
Merhaba,1975-1980 tarihleri arasındaki sağ-sol çatışmasının iyice alevlendiği dönemde özellikle TİP içerisindeki solcuların ne konuştuklarına dair bilgi sahibi olmak istiyorum. Konu başlıkları vs. gibi... Bu konuda o dönemdeki politik kişilere danışmak dışında okuma materyali önerebilir misiniz?
Merhaba,

1975-1980 tarihleri arasındaki sağ-sol çatışmasının iyice alevlendiği dönemde özellikle TİP içerisindeki solcuların ne konuştuklarına dair bilgi sahibi olmak istiyorum. Konu başlıkları vs. gibi... Bu konuda o dönemdeki politik kişilere danışmak dışında okuma materyali önerebilir misiniz?
0
parcaliham
(22.06.20)
tez.yok.gov.tr

buradan ilgili konularda yazılmış tezleri bulabilirsin. arama kısmına konuyla alakalı kelimeler, kavramlar eklersen işe yarar bence.
0
silah taciri
(22.06.20)
@silah taciri
Aklıma takılan şeylerde hep tezlere bakmaya çalışırım. Ancak bir iki farklı başlık vs. denesem de 1975-80'e dair pek istediğim türden makale/tez bulamadım. biraz daha araştırayım.
0
🌸parcaliham
(22.06.20)
www.tustav.org
www.tustav.org
hatta tüm külliyat için:
www.tustav.org
0
ensar
(22.06.20)
(3)

Autocad, Revit, Tekla Structures gibi programlar için laptop önerisi?

un4given
Yukarıda bahsettiğim programlar grafik tabanlı ve ekran kartını işlemciyi yoran programlardır. Sorularım:1)Bunlar için max 8 bin liraya kadar 13-14” laptop öneriniz var mıdır ?2)13-14” yoksa 15” de olur ama ince çerçeveli modelleri beğeniyorum varsa öyle öneri alabilirim.3)Heryerde bir MX250 furyası
Yukarıda bahsettiğim programlar grafik tabanlı ve ekran kartını işlemciyi yoran programlardır.
Sorularım:
1)Bunlar için max 8 bin liraya kadar 13-14” laptop öneriniz var mıdır ?
2)13-14” yoksa 15” de olur ama ince çerçeveli modelleri beğeniyorum varsa öyle öneri alabilirim.
3)Heryerde bir MX250 furyası görüyorum gerçekten güçlü bir ekran kartı mı yoksa Gtx serileri mi düşünülmeli?
0
un4given
(22.06.20)
amd ryzen5 veya i5/iy işlemcili 16gb ram bir oyuncu bilgisayarı iş görür.

aynı senaryo için acer nitro 5 aldık amd ryzen 5 işlemcili, memnunuz.
0
orpheus
(22.06.20)
ince ve güçlü bir cihaz arıyorsunuz galiba.

mx250 güçlü bir kart değil. gtx960m e yakın gözüküyor kağıt üstünde.

www.notebookcheck.net

mx250 autocad gibi aramalar yapıp performans testi yapan varsa fikir edinebilirsiniz.

ince ve zarif değil ancak o fiyata kaliteli, ve tasarımını beğendiğim bir laptobu şuraya bırakıyorum belki fikriniz değişir.

www.hepsiburada.com
0
fezagezgini
(22.06.20)
ince küçük olup güçlü performanslar beklemek biraz zor hocam. bulabilirsen i7 HQ işlemci ve gtx1060 ve üzeri ekran kartı ara. gerisi ssd ram vs.
0
xrated
(22.06.20)
(5)

Adliye stajinizda adliyeye gittiniz mi?

Olric
Avukatlik stajina gecen hafta basladim. Henuz calistigim bir buro yok. Genelde buroda calisirken adliyeye sadece imza icin gidiliyor sanirim. Ben su an bos oldugum icin acaba adliyeye gitsem bir seyler ogrenebilir miyim?
Avukatlik stajina gecen hafta basladim. Henuz calistigim bir buro yok. Genelde buroda calisirken adliyeye sadece imza icin gidiliyor sanirim. Ben su an bos oldugum icin acaba adliyeye gitsem bir seyler ogrenebilir miyim?
0
Olric
(22.06.20)
Elbette. Staj son derece önemli. Mesleğe başladığınızda soracağınız pek çok sorunun yanıtını stajda öğreneceksiniz. “avukata bak biz ne soruyor” diye memurların dalga konusu olmak istemiyorsanız stajınızı verimli geçirin. Hakimleri savcıları meslek büyüklerinizi zorlayın, soru sorun. Sizin gizli dosyalar dahil, taraf olmasanız da dosyalara ulaşma imkanınız olacak. Bunu değerlendirin.
0
her giriste sifresini unutan adam
(22.06.20)
her giris +1 fakat avukatların çoğu çeşitli bahanelerle imza atıp kaçıyorlar. hatta haftada bir gelenler var. hakimlerinde işine geliyor sürekli sorularla bunalmıyorlar
0
infernalcadre
(22.06.20)
-hakimlere soru sormak zorlamak falan öyle bir olay yok, en azından benim stajını yaptığım adliyede ve şu an calismakta olduğum İstanbuldaki muhtelif adliyelerde. Biz Avukat halimizle hakime savcıya dert anlatamıyoruz, stajyerleri hiç takmiyorlar.

Adliye stajında hiçbir şey öğrenemezsiniz çünkü öğrenecek şeyler sınırlıdır ve bir hafta gitseniz biter zaten: işte duruşma salonunda nerede durulur, tevzi nasıl yapılır, icra takibi nasıl açılır, derkenar nasıl alınır, vs boyle usulü şeyleri zaten birkaç gidişte kavrarsiniz zor bir şey değil. Ben de staj dönemi hevesliydim kalemdeki müdürler bana kendileri diyordu boşuna gelme diye.

Zaten çalışmaya başlayınca illallah edeceksin erkenden bikma. Serbest çalışmayı kafana koyduysan iş öğrenmek için büro bul, elbette boş geçirme. Serbest av yapmayacaksan otur kpss çalış. Ya da yüksek lisans kovala.
0
sanguine
(22.06.20)
bak neden staj önemlidir sorusunun yanıtı, hemen üstte.

@sanguine'nin verdiği " tevzi nasıl yapılır, icra takibi nasıl açılır, derkenar nasıl alınır," örnekleri doğrudan adliye stajıyla ilgili değildir. hatta bunları size yaptırıyorlarsa "hop" demeniz gerekir. çünkü bunların bir kısmı memur faaliyetidir, diğeri ise avukat yanı stajına ilişkindir.

adliye stajı nedir? adliye stajı duruşma sırasında, keşifte, savcı ifade alırken, mahkeme heyeti kararını tartışırken, otopsi yapılırken, hakkında gizlilik kararı verilen dosya incelenirken, gizli duruşma yapılırken, terör sanığı dinlenirken, gizli tanık dinlenirken, gerekçeli karar yazılırken vb. orada olmak demektir. Bunların birçoğunu avukat olduktan sonra bizzat dosya sizin dosyanız olmadıkça yapamazsınız, iştirak edemezsiniz. staj size bunlara katılma imkanı sağlar.

mahkemeler size ödev vermeli, rapor hazırlatmalı, dahil etmeli. etmezler. doğrudur. o nedenle "zorlamalısınız" dedim zaten. siz zorlamazsanız hiçbir şey olmaz. bu sadece adliyede değil, hayatın her yerinde böyledir.

üstteki avukat arkadaş kabullenmiş. siz kabullenen olmayın. o uymuş, siz uyan olmayın. sorun. cevap vermek zorundasın diyin. cevap vermezse komisyona gidin, baronuza gidin, yanında staj yaptığınız avukata gidin. hiçkimseye gidemiyor musunuz beni arayın.

bu meslek mücadele mesleği, durmaksızın öğrenme mesleği, olmaz denilen şeyleri oldurma mesleği. zor olacak, zorlamak lazım.

ama her şeyden önce bilmek lazım...
0
her giriste sifresini unutan adam
(22.06.20)
Her giriste sifresini unutan adam çok güzel anlatmış. Tekrardan yazmaya gerek yok. Onun dediklerine kulak vermenizi öneririm.
0
microfiction
(23.06.20)
(1)

Wordpress Spam Saldırısı

calmdown
Merhaba, wordpress sitemi spam attacklardan nasıl korurum. Kesin bir çözümü olan var mıdır? Cleantalk gibi pluginleri kullanmama rağmen yine database bağlantım kopuyor bu attacklar yüzünden.
Merhaba, wordpress sitemi spam attacklardan nasıl korurum. Kesin bir çözümü olan var mıdır? Cleantalk gibi pluginleri kullanmama rağmen yine database bağlantım kopuyor bu attacklar yüzünden.
0
calmdown
(22.06.20)
domaini cloudflare'e geçirmeyi dene önce
0
nahtoderfahrung
(22.06.20)
(9)

İnternet alışverişi ve iade

damladamla
Bazı markalardan İpekyol Boyner network gibi alışveriş yapıyorum ama aldıklarımın yüzde 90 ını beğenmeyip iade ediyorum. İade ederken arkamdan kesin konuşuyorlardır gibi hissediyorum manyak kadın yine iade etti falan diye. Böyle iade olunca isim isim görüyorlar mı? 10 ürün alıp 9 unu iade etmek ayıp
Bazı markalardan İpekyol Boyner network gibi alışveriş yapıyorum ama aldıklarımın yüzde 90 ını beğenmeyip iade ediyorum.
İade ederken arkamdan kesin konuşuyorlardır gibi hissediyorum manyak kadın yine iade etti falan diye. Böyle iade olunca isim isim görüyorlar mı? 10 ürün alıp 9 unu iade etmek ayıp mı? O kadar kuruluyorlar emek veriyorlar
0
damladamla
(22.06.20)
%90 oranında ve o oran aralığında iade ettiğinizi düşünüyorsanız sizde bir sıkıntı var. Umarım giyip iade etmiyorsunuzdur. Evet iade etme hakkınız var. Lakin yarın bu adamlar sizin yüzünüzden iadeleri 1 haftaya düşürecekler. Yarın elbise iç giyim gibi iade edilemezler listesine girecek
0
protrek
(22.06.20)
"10 ürün alıp 9 unu iade etmek ayıp mı? " ayip degil boyle bir hakkiniz var ama harcanan zaman, emek ve paraya yazik gercekten ve hic etik degil. yuzlerce netten alisveris yapiyorum daha 1-2 urun anca iade etmisimdir 10 kusur yilda
0
sweetoffice
(22.06.20)
Bir e-ticaret erbabı olarak 10 üründen 9'unu iade ettiğinizde ne oluyor anlatayım, ayıp mı değil mi siz karar verin cevabıma göre.

1. Siparişi gelen ürünü hazırlayan bir ekip var ve bu ekip her siparişi hazırlamak için emek veriyor bir siparişin hazırlanması başka bir siparişin hazırlanma zamanından çalıyor bunu bir gider olarak yazalım.

2. Siparişinizi verdiğinizde bu sipariş için karton mukavva kutu ve patpat naylon kullanılıyor bunun bir maliyeti var.

3. Siparişiniz hazırlanırken kargo poşetinin içine mutlaka A4 kağıdına baskı alınıyor bu da bir diğer gider.

4. Eğer benim gibi E-fatura/E-Arsiv sistemine dahilseniz adınıza kesilen her fatura için bir kontör ödüyorsunuz bu genelde 25 Kuruş civarında ve iade iptal bile olsa bu para geri gelmiyor.

5. Siz bir ürünü alıp iade ettiğinizde n11, hepsiburada.com ya da trendyol kargo masraflarının tamamını e-ticaret sitesine yüklüyor yani kar etmeye çalışan firma zarar ediyor.

6. Kimse arkanızdan küfür etmiyor merak etmeyin iade sıklıkla oluyor ama evet iade eden kişinin Adı Soyadı görülüyor, görülmek zorunda zaten müşterisiniz adınıza fatura düzenleniyor kargo formu düzenleniyor.

Son olarak sizin gibi 10 üründen 9'unu iade eden müşteriler hesaba katılarak fiyatlar ileride arttırılacak muhtemelen çünkü ticaret yavaş yavaş internete kaymaya başladı şu an rekabet var diye kimse bunu kafaya çok takmıyor ama yakında herkes bu iade tutarlarını fiyatlarına yansıtmak zorunda kalacak sizin gibiler sayesinde.
0
solo
(22.06.20)
satıcıların fb gruplarında bu tip müşteriler için "çok güzel şeyler" söylendiğini görüyorum sürekli.
0
scudman1
(22.06.20)
Mesela amazon müşteriden iadelerin sebebini açıklamasını istediği nazik bir mail atıyor böyle bir durumda, alt metin bir gün gelir bu hesaba giremezsin haberin olsun aslında.

Normalde firmanın iade almayı reddetmese de satış yapmayı reddetme hakkı var yanlış bilmiyorsam yani isteseler o hesabı kapatırlar, ilişkili tc'ye ve kartlara satış yapmayı durdurabilirler gelecekte, tabi bunun sonucu sosyal medyada firmanın linç edilmesi olacağı için yüksek ihtimal böyle şeyler yapmazlar.
Arkanızdan konuşma olmasa da kazançlı bir müşteri olmadığınız görünür, şahsi beklentim firmaların lobi faaliyeti yürütüp bu tüketici haklarını düşürtmeye yönelik hareketleri olacak yakında bence, yasalarla olarak amerika avrupadan daha fazla hak sunuluyor sanırım tüketiciye.
0
atom karincanin torunu
(22.06.20)
@atom karincanin torunu; avrupa'dan bildiriyorum. Araba sigortalari iade yapmak zorunda kaldi covid donemi insanlar sokağa cikamadi diye. Tüketici hakki cok yüksek buralarda.
0
logisticsmanager
(22.06.20)
@logisticsmanager tüketiciye firmaların verdiği değer ile yasalar farklı şeyler, yoksa global ölçekte bir amazon gerçeği var ama yasal düzenleme seviyesinde bakıldığında türkiye'de çok yüksek ihtimal müşteri ne yaparsa yapsın haklı gibi kabul ediliyor.

Ör: Firmaların ölü pixel politikası vardır, global ölçekte uygularlar bunu, genelde 1-2 pixel hata olarak kabul edilmez, yani müşterini bunu sebep göstererek değişim talep edemez ama türkiye'de müşteri bunu genelde hakem heyetine götürüp iade alır. Müşteriler ürün alıp kullanıp iade etmeyi baya seviyor, normalde iade hakkı olmaması gereken kulaklıklar bile iade alınıyor ki almanyada ebay kleinanzeigen'de kulaklık arattığımda bir sürü 5-10 günlük kulaklığını satan adam görmüştüm, adam memnun kalmamış satıyor, bizde ise direkt iade ederler böyle bir durumda, bahsettiğim şeyler bu yönde.
0
atom karincanin torunu
(22.06.20)
e ama gönderdikleri ürün fotoğraftaki gibi değilse benim suçum ne
0
🌸damladamla
(22.06.20)
Oran çok fazla
Ama yüzde 50 normal
0
trgydl
(22.06.20)
(6)

3 tane ceza yemişim

valarmurgulis
Belediyeciğimin öve öve bitiremediği 12 şeritli yolda 70 hız sınırını aştığım için 3 tane ceza yemişim, napayım ben su mu içeyim?
Belediyeciğimin öve öve bitiremediği 12 şeritli yolda 70 hız sınırını aştığım için 3 tane ceza yemişim, napayım ben su mu içeyim?
0
valarmurgulis
(22.06.20)
Şimdilik tertemiz serin bi su içip, bir dahakine hız sınırını aşmamayı deneyebilirsin.
0
roket adam
(22.06.20)
Erken odeyip yuzde 25 indirim yaptir. Sonrasi icin roket adam+1
0
brkylmz
(22.06.20)
su iç tabi, ama kesinlikle sövmene katılıyorum. hız sınırı şehir içi bölgeler haricinde çok düşük geliyor.
0
hamsiii
(22.06.20)
Cezalar nasıl tek geçişte 3 ceza mı? Farklı günlerde mi geçiş?
0
Topalordek
(22.06.20)
@topalördek farklı zamanlarda yemişim ama hiç biri tebliğ edilmedi.
0
🌸valarmurgulis
(22.06.20)
bu aralar çevremden kiminle konuşsam trafik cezası çıkıyor sürpriz bir şekilde. hız sınırını aştıysanız tabii ki sistem haklı. ama benim dikkatimi çeken nokta arkadaşlarla konuştuğumuz son 3-4 haftadaki cezaların tamamının fahri trafik müfettişlerince yazılmış olması.
0
Phoebe
(22.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.