Giriş
(3)

kuksa yapımı

glamdr1ng
yapan var mı aranızda? başlangıç için hangi malzemeler gerekir? en az haliyle testere, kaşık-kuksa oyma bıçağı, yontma bıçağı,zımpara yeterli mi? iskarpela, bloğu sabitlemeden kullanbilecek bir alete benzemiyor. onu alırsam mengene de almam lazım gibi.
yapan var mı aranızda? başlangıç için hangi malzemeler gerekir? en az haliyle testere, kaşık-kuksa oyma bıçağı, yontma bıçağı,zımpara yeterli mi? iskarpela, bloğu sabitlemeden kullanbilecek bir alete benzemiyor. onu alırsam mengene de almam lazım gibi.
0
glamdr1ng
(22.06.20)
Merhabalar,
başlangıç için dediğiniz malzemeler yeterli. kabasını almak için balta kullanabilirsiniz. evet ıskarpelayı bloğu sabitlemeden kullanmak zor olur, mengene ile kullanılıyor genelde.
bıçak için morakniv alın.
0
veritaslibertas
(22.06.20)
kabayı testereyle almak zor mu olur hocam? sakar birisiyim ve apartmanda yaşıyorum :d balta sanki zor olur gibi geldi. testere ile olabildiğince kesip bıçak ile düzeltmeyi düşünüyordum. evet morakniv alırım büyük ihtimalle. 60 tl idi bıçakları çok pahalanmış 2 senede :D
0
🌸glamdr1ng
(22.06.20)
tabiiki testere de olur. ben ilk yaptığımda malzemem de yoktu ve bıçakla aldım tüm kabayı. balta işi kolaylaştırıyor sadece. yoksa her şey olur :)
instagramda ve youtube da çokça video bulabilirsiniz, başlamadan önce bolca izleyin derim.
0
veritaslibertas
(22.06.20)
(3)

bu model bir elbise için hangi mağazalara bakmalıyım?

chihirovekohaku
https://www.peek-cloppenburg.de/broadway-nyc/damen-kleid-mit-ikat-muster-gruen-1104771_84/Biraz uzun kollu, diz altı ve geniş.
www.peek-cloppenburg.de

Biraz uzun kollu, diz altı ve geniş.
0
chihirovekohaku
(22.06.20)
zara
0
cairo
(22.06.20)
ayrica trenyolda da bi suru var
0
cairo
(22.06.20)
Neredeyse bütün mağazalarda var bu elbiselerden. En basitinden Koton'da bile bulunabilir.
0
aramızda kalsın
(22.06.20)
(1)

online operatör hattını nasıl değiştiriyoruz?

duyurukullanıcısı
turkcell'den vodafone'a geçeceğim.ne yapmam lazım?
turkcell'den vodafone'a geçeceğim.

ne yapmam lazım?
0
duyurukullanıcısı
(22.06.20)
eğer vodafone faturalıya numara taşıyacaksan internetten başvuruyorsun. daha sonra onay için arıyorlar. 2-3 gün sonra kurye ile simkartını eve teslim ediyorlar. ama faturasızda vodafone bayisine gitmen lazım.
0
xrated
(22.06.20)
(3)

villa kiralama sitelerinden villa kiralayıp memnun kalan var mı?

iwillsee
malum muhtelif villa kiralama platformları var ama güvenilirler mi sözlerinin eriler mi emin olamıyorum. daha önce deneyim yaşayıp memnun kaldığınız bir site var mı? en son airbnb den kiraladığım evle ilgili bir rezalet yaşadıktan sonra bu sitelere güvenmekte biraz zorlanıyorum o yüzden sizin fikirl
malum muhtelif villa kiralama platformları var ama güvenilirler mi sözlerinin eriler mi emin olamıyorum. daha önce deneyim yaşayıp memnun kaldığınız bir site var mı? en son airbnb den kiraladığım evle ilgili bir rezalet yaşadıktan sonra bu sitelere güvenmekte biraz zorlanıyorum o yüzden sizin fikirleriniz benim için önemli.
0
iwillsee
(22.06.20)
villasepeti iyi sanırım. ben burada yer alan bir evi kendi sahibinden kiraladım 2 defa, nasıl bir sıkıntı yaşadınız bilmiyorum ama burası genel olarak daha güvenilir geliyor
0
delidiyorum
(22.06.20)
@delidiyorum normalde airbnb den kiralardım hep 2 gün önce kiraladığım ev aşırı pisti ve biz geldiğimizde hiç temizlik yapmadılar sigara izmaritleri her yerde halı leş falan airbnb bile güvenimi kırdı bu aralar hijyen ekstra önemli olunca bu fotoprafları güzel villa sitelerine güvenilir mi emin olamıyorum bir kaç deneyim duysam rahatalayacağım
0
🌸iwillsee
(22.06.20)
Biz iki- uc yıl önce tatilevim.com'dan Fethiye'de bir villa kiralamistik; bayağı memnun kalmıştık. Hem temizdi, hem ilgililerdi. Müstakil havuzu vardı, her gün temizleniyordu, carsaflar, havlular tertemizdi, paketli terlikler birakmislardi. Banyolar isil isildi vs. Güzeldi yani.
0
fraise
(22.06.20)
(3)

Edu'lu mail hesabıyla Office 365

aramızda kalsın
Edu'lu üniversite hesabımla giriş yapıyorum. Microsoft okulumun anlaşması olduğu için bütün özelliklere ücretsiz ulaşabileceğimi söylüyor ve bana ''kullanıcı benzersiz tanımlayıcısı'' da sağlıyor. Ama Office 365'i sadece web üzerinden kullanabiliyorum. Uygulamayı bilgisayarıma indirmek istediğimde '
Edu'lu üniversite hesabımla giriş yapıyorum. Microsoft okulumun anlaşması olduğu için bütün özelliklere ücretsiz ulaşabileceğimi söylüyor ve bana ''kullanıcı benzersiz tanımlayıcısı'' da sağlıyor. Ama Office 365'i sadece web üzerinden kullanabiliyorum. Uygulamayı bilgisayarıma indirmek istediğimde ''Şu anda size Office masaüstü uygulamalarını içeren bir Office lisansı atanmadı. Kuruluşunuz için Office'i nasıl edinebileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için yöneticinizle iletişim kurun.'' diyor. Ne yapmam gerekiyor? Niye bu hatanın çıktığını anlamadım. Var işte okulun anlaşması. Bilgisi olan var mı?
0
aramızda kalsın
(22.06.20)
Okulun anlaşması office uygulamalarını kapsamıyor yada o lisans alınmış sizden.
Ben okuldan mezun olduktan 3 sene sonra yani bu ay mesela masaüstü uygulaması olna lisansı benden almışlar.
0
atom karincanin torunu
(22.06.20)
office 365 ve masaüstü uygulaması farklı olaylar. office 365 hesabın olsa bile, masaüstü uygulaması indiremeyebilirsin. lisans atanmamış sana. üniversite bilgi işleme bir başvur bakalım ne diyecekler.
0
delidir yakalayin
(22.06.20)
@konetsu, Oradan deniyorum ama o sayfa bende açılmıyor ve soruda yazdığım gibi ''Şu anda size Office masaüstü uygulamalarını içeren bir Office lisansı atanmadı. Kuruluşunuz için Office'i nasıl edinebileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için yöneticinizle iletişim kurun.'' diyor.
0
🌸aramızda kalsın
(22.06.20)
(4)

bulaşık makinesi buraya koyulur mu

nahtoderfahrung
https://i.ibb.co/F6fP1WJ/image.pngs.b kapağını illa sonuna kadar mı açmak gerekiyor. yarım açarak kullanabilir miyim, buzdolabını koycak başka yer yok
i.ibb.co
s.b kapağını illa sonuna kadar mı açmak gerekiyor. yarım açarak kullanabilir miyim, buzdolabını koycak başka yer yok
0
nahtoderfahrung
(22.06.20)
tabii ki sonuna kadar açmak gerekiyor.
kapağını açmazsanız içindeki sepetleri dışarı çıkartamazsınız, bir şey yerleştiremezsiniz.
üst sepet yine açılır biraz ama alt sepet hiç açılmaz kapak tam inmeden.
0
blatta hiberna
(22.06.20)
konulmaz, sonuna kadar açmak lazım. bulaşık makinesinin kapağını sonuna kadar açtığım halde keşke daha çok açabilsem diyorum bazen.
0
matilda
(22.06.20)
alt çekmece 10-15 cm çıkar çıkmaz. alt alt çekmeceyi üçte bir kapasite ile kullanabilirsiniz ancak. tek yaşıyor, bulaşığınız olmuyor ve makineyi doldurmadan kullanıyorsanız belki olabilir.
onun dışında olmaz.

kapağın açılabileceği mesafeyi ölçüp şuanki durumunda o mesafeyi test edin.
0
biseysorcaktim
(22.06.20)
bulaşık makinesi kapağı için için minumum 65 cm lik yer lazım. o da makineye göre değişir.
Yok ben illa bulaşık makinesi kullanacağım ve oraya da sokacağım derseniz. Tezgah üstü bulaşık makinesi olarak arama yapın. oraya yaptıracağınız bir dolap içine gömebilirsiniz.

www.n11.com
0
janavarorion
(22.06.20)
(1)

Cüzdanımı kaybettim, ehliyet ve kimlik için nasıl bir yol izlemem lazım

goodyes
S.b ACİL
S.b ACİL
0
goodyes
(22.06.20)
199 u arayarak kimliğinizi ve ehliyetinizi kaybettiğinizi belirtmeniz yeterli sonrasında en yakın nufüs müdürlüğünden geçici kimlik ve ehliyet için başvuruda bulunun.
0
janavarorion
(22.06.20)
(3)

Kablosuz Modem Sinyal Kaybı

transleta
Netmaster'ın docsis 3.0 modemlerinden birini kullanıyorum. Bağlantı hızım 100 mbps ama bu hızı sadece kabloyla alabiliyorum. Kablosuz bağlı cihazlarla ulaşabildiğim hız, cihaz modemin dibinde bile olsa 30-50 mbps arasında değişiyor. Arada engel olsa neyse diyeceğim de, modemin yanına kadar götürdüğü
Netmaster'ın docsis 3.0 modemlerinden birini kullanıyorum. Bağlantı hızım 100 mbps ama bu hızı sadece kabloyla alabiliyorum. Kablosuz bağlı cihazlarla ulaşabildiğim hız, cihaz modemin dibinde bile olsa 30-50 mbps arasında değişiyor. Arada engel olsa neyse diyeceğim de, modemin yanına kadar götürdüğüm cihazlarda bu kadar kayıp normal mi? Bunu aşmak için ne yapılabilir?
0
transleta
(22.06.20)
2.4 Ghz'de 802.11n olmadan yüksek hız almak mümkün değil sanırım.
5Ghz sorun olmaması gerekir. Modem değiştirmeyi düşünebilirsiniz.
0
atom karincanin torunu
(22.06.20)
modem dandik, çare router
0
passion rules the game
(22.06.20)
Atom karincanin dedigi gibi modeminiz 802.11n'yi desteklemiyor olabilir veya secili degildir. 802.11a/g standartlarinda ulasilabilecek max bant genisligi 54 Mb/s'dir.
0
Kirmizibavul
(22.06.20)
(5)

15 senelik calisir durumdaki pentium 3 çöp müdür,?

cay sigara
elektronik atik midir, ne yapilir bununla?
elektronik atik midir, ne yapilir bununla?
0
cay sigara
(22.06.20)
bende de var bir tane, evdeki rafta sergiliyorum kendimce. ebay'de 25-50 dolar fiyat araliginda satista var. belki satmayi deneyebilirsiniz.
0
bollocks44
(22.06.20)
ben penitum 3üm olsun isterdim, benim gibi böyle eski bilgisayarlara meraklı bir arkadaşına verirsin fazlalık yapıyorsa, satsan tr de pek kimse almaz tahminime göre.
0
hem şişko hem deli
(22.06.20)
Anahtarlık yapabilirsin delik açıp, şık oluyor.
0
roket adam
(22.06.20)
whoosie
(22.06.20)
Günümüz için net olarak çöptür. Oturup yazı bile yazamazsın kolay kolay, kanser eder adamı.
0
kimlanbu
(22.06.20)
(3)

zoom uygulamasında password istemesin

cosmicgadin
öğrencilere meeting id yi veriyoruz ama password istiyor. istemesin. ayarlara şöyle bir baktım, password ayarları donuk gözüküyor, değiştirilemiyor gibi.
öğrencilere meeting id yi veriyoruz ama password istiyor. istemesin. ayarlara şöyle bir baktım, password ayarları donuk gözüküyor, değiştirilemiyor gibi.
0
cosmicgadin
(22.06.20)
Sonradan getirdiler onu sanırım. Geçen ay girdiğim bir yayına rasgele çıplak bir adam bağlandı. Aratılıp random girilebiliyormuş ona karşı şifre vb. getirdiler, olması iyi aslında.

Fakat yine de, pcden uygulamadan açtığım sohbete direkt link ile katılabilmişti arkadaşlarım. Sadece geleni tek tek onaylamam gerekiyordu.
0
nhk ni youkosu
(22.06.20)
merhaba eğer öğrenci edu.tr maili ile üye olup bağlanırsa password istemiyor. ayrıca waiting room'a da düşmüyor. itü için böyle en azından.
0
xrated
(22.06.20)
"copy invitation" ile doğrudan link verdiğimde o link sahibi öğrencilerin derse girebilmesi için sadece linke tıklamaları yetiyordu sanki ama...
0
sanat guresi
(23.06.20)
(1)

Hazır falafel

helena
Marketteki Dondurulmuş Falafeller önceden kızartılmış mı?Ben kızartmadan tavada ısıtıp yemek istiyorum ancak çoktan kızartılıp yağ çekmişse bir manası olmayacak çünkü kızarmış şeyler yememeye özen gösteriyorum. Bir yerde ızgarada/fırında yemiştim epey lezzetlitdi. Evde yapmayı da pek beceremiyorum f
Marketteki Dondurulmuş Falafeller önceden kızartılmış mı?

Ben kızartmadan tavada ısıtıp yemek istiyorum ancak çoktan kızartılıp yağ çekmişse bir manası olmayacak çünkü kızarmış şeyler yememeye özen gösteriyorum.

Bir yerde ızgarada/fırında yemiştim epey lezzetlitdi. Evde yapmayı da pek beceremiyorum falafeli maalesef.

Fikriniz var mı superfresh vb. hakkında?
0
helena
(22.06.20)
evet ön kızartma yapılıp donduruluyor, tavada 4-5 dakika fırında yaklaşık 190°c 20-25 dakikada ısıtıp yiyebilirsiniz

carrefour ve file marketlerde satılan west falafel güzel, içindeki sarımsak miktarı bol, sevmiyorsanız haberiniz olsun
0
freebird5406_2
(22.06.20)
(8)

lazer epilasyona gidilir mi?

anarsika
hem yaz geldi hem de korona var. siz gittiniz mi bu ara?
hem yaz geldi hem de korona var. siz gittiniz mi bu ara?
0
anarsika
(22.06.20)
benim son randevum mart ayındaydı, onu iptal ettim, sonra da gitmedim.
herhalde eylül-ekim civarında falan giderim.
normalde korona paniğim pek yok ama bunu erteliyorum çünkü malum, burun buruna olunuyor seans sırasında.
0
blatta hiberna
(22.06.20)
gitmek istiyorum ama çok riskli virüsün de yakın gelecekte geçeceği yok belki n95 maske takılıp gidilebilir
0
iwillsee
(22.06.20)
ben gittim, birkaç gün sonra yine gideceğim. hem de tüm vücut için gidiyorum. özel bir hastanede yaptırıyorum ve gayet tedbirliler, hastane pandemi hastanesi olmadı hiç. sorun yaşamadım. ipl cihazı ve lazer epilasyon aynı etkiyi yapmıyor ayrıca.
0
aramızda kalsın
(22.06.20)
gidenlerden tavsiye bekliyorum ben de istanbul anadolu yakası :d
0
nahtoderfahrung
(22.06.20)
@the cat in the hat, yani? elbette var, zaten tüyler ve tüylerin lazer epilasyona vereceği tepki kişiye özeldir ve dolayısıyla değişebilir. bu durumun ipl ile lazeri aynı seviyede etkili görmekle hiçbir alakası yok.
0
aramızda kalsın
(22.06.20)
ben 4 ay gitmemiştim korona yüzünden. 4.seansım olacaktı
eskisi kadar olmasa da çoğalmıştı bayağı kıllar özellikle göğüs ve ense.yeni tüyler de çıkmıştı
2 hafta önce gittim maskeyle.zaten önlem almışlar
bu hafta kontrole gideceğim
yaz ayında da korunabilirsem güneşten gideceğim.
zaten bitmeyecek epilasyonla.azaldı
ben avrupa yakasunda gittim
eve alet almıştım ama olmadı onla
0
ShadowOfMoon
(22.06.20)
@the cat in the hat, lazer epilasyon çok fazla kişi için kesin çözüm. çevremde yirmi yıl önce yaptırıp yıllardır tek tüyü çıkmayan onlarca kadın var. zaten her gebe olanın veya hormon sorunu yaşayanın tüyleri de coşmuyor öyle, ki coşsa da başa dönme olmuyor bu. ben sadece ipl ile lazeri bir tutan yüzeysel bir genellemeye karşı çıktım. istediğinizi mantıklı bulabilirsiniz, beni ilgilendirmiyor.
0
aramızda kalsın
(22.06.20)
ömür boyu kıl tüy sorunundan kurtulmak mümkünse gidilir, batıklara da iyi geliyor. oldukça faydalı bir yöntem lazer epilasyon.

www.limaestetik.com
maps.app.goo.gl
0
deltax
(30.06.25)
(5)

kiptaş'tan ev almak mantıklı mı

potsdamer
kiptaş 2+1 ev çekilişine başvurdum. sizce çıkarsa mantıklı mı? 2 yıl sonra teslim edecekler. ödeme ise kurayı kazandığın ay başlıyor.https://hizliresim.com/vk6Dvd
kiptaş 2+1 ev çekilişine başvurdum. sizce çıkarsa mantıklı mı? 2 yıl sonra teslim edecekler. ödeme ise kurayı kazandığın ay başlıyor.


hizliresim.com
0
potsdamer
(22.06.20)
Yani konumunu bilmiyorum da bence mantıklı hele ki 2 sene boyunca bir yere kira verilmeden kalınabiliyorsa. 3-5 seneye o taksit kuş gibi bir şeye döner zaten
0
denizgonen
(22.06.20)
Kira verilmeden kalmak? Kura bu ay çekilecek. Çıkarsa taksidi ödemeye başlıyorum+peşinat tabi. 2 yıl boyunca inşaat devam edecek.
0
🌸potsdamer
(22.06.20)
kiptaşta oturuyorum bir kaç yönüyle değerlendirmek lazım.

birincisi kiptaşın bir çok sitesi var ama bazı etapların yeri sebebiyle toplu taşıma ile ulaşım imkansız derece zor, haliyle kiracı bulmakta ya da satmakta zorlanırsınız çünkü biz 3 tane kiptaş gezdik ve ulaşımın en kolay olanını aldık.

genel olarak malzeme ve yapı kalitesi güzel, mütehait işi gibi sallama değil. tabi süper de değil.

dairelerde ses yalıtımı diye bişey yok, yukarıdaki biraz yüksek sesle konuşsa net olarak duyuluyor.

mesela apartman içerisinde internet odası, temizlik odas, yangın çıkışı gibi ufak detaylar düşünülmüş.

kapıcısı var, ısı yalıtımı muazzam kışın kalorifer yakmasan 22 dereceleri rahat görüyor.. full yaktık 200 lira doğalgaz geldi.

site içi, kapıdan elini kolunu sallayan giremez çıkamaz, kiptaş site yönetimi ve güvenlik konusunda çok çok başarılı.

çoluk çocuk bol ve yazın alt katlarda oturuyorsan, kliman yoksa çok gürültü oluyor çocuk sesi bakımından.

ama güvenliği, site içi olması, bina kalitesi, aidatı total olarak baktığında karlı.

çok büyük paralar eder mi ileride bilmem ama değerini fazlası ile korur.

tabi site içinde açık otopark da araç sahipleri için oldukça cazip olsa gerek.

örnek vereyim aynı site içinde aynı daire 300 bin liraya da satılabilir, 500bin liraya da

site içindeki konumu, kaçıncı kat olduğu, evin odalarının baktığı manzara , kurra işi bu işi şansa bırakıyor.

bizim kapı karşı komşu suriyeli, emniyete ve belediyeye yakın olması sebebiyle, emniyet personeli, zabıtalar ve diğer memurlar çok fazla sitede.

zaten onlar olmasa türkçe konuşan insan görmekte zorlanırsın.

yani site içinde son derece modern insanlar da görebilirsin, son derece suriyeli de.

başka detay da vereyim her apartmana 1 kapıcı düşmüyor, 1 kapıcı 4 apartman ile uğraşıyor(örnek olarak dedim tam bilmiyorum)

mesela sitenin elektrikçisi var, ufak sorunlarda yardım alabiliyorsun ama ertesi gün elinde paspas ya da süpürge ile temizlik yaparken de görüyorsun. ya da tüm kapıcılar toplanmış sitede alakasız bi yerde çiçek miçek, mıntıka yaptıklarını da görüyorsun, bu şekilde bir çözüm üretmeleri de aidat parasını oldukça düşürüyor haliyle.

internet bağlatacaksın mesela güvenliğe haber veriyosun, internet bağlama işlemi sırasında internet odasını açıp telekomcuların başında bekliyor.

yani benim tek rahatsız olduğum şey cam kapı açınca oluşan çocuk gürültüsü. o da kilima yok diye.

artılarını ve eksilerini değerlendirdiğimde sırf şu ekonomikliği bile muazzam bişey benim için. paran olur boğazda da oturursun ama olmadı mı burası çok şahane ekonomi konusunda.
0
hem şişko hem deli
(22.06.20)
çıkmazsa da emin ol 6 ay sonra 1 sene sonra devretmek isteyen bir sürü insan olacak.

malum nasıl olsa öderim yea diyen insanlarımız bol.

3+1 e gir bu fiyata katiyen ev sahibi olamazsın.

kiptaşın 2+1 evi 1+1 evler kadar zaten. duvarlar dahil ölçü bu.
0
hem şişko hem deli
(22.06.20)
@hem sisko hem deli
teşekkürler çok bilgilendirici olmuş.benim için ev çok iyi konumda. hem işe hem aile yazlığına yakın. tabi 2 sene sonra en iyi ihtimalle teslim edecekler o biraz üzüyor.
0
🌸potsdamer
(23.06.20)
(2)

ehliyetime kesilen ceza

charlotte blanc
şirket arabasını kullanırken ehliyetime ceza kesildi. ehliyetsiz çıkmıştımedevlette cezayı görüyorum ama nerden online ödeyebilirim. bir türlü yapamadım. halkbank hesabından da borç görünmüyor garip bir şekilde
şirket arabasını kullanırken ehliyetime ceza kesildi. ehliyetsiz çıkmıştım

edevlette cezayı görüyorum ama nerden online ödeyebilirim. bir türlü yapamadım. halkbank hesabından da borç görünmüyor garip bir şekilde
0
charlotte blanc
(22.06.20)
epttavm üzerinden tc no ile yapılıyordu orayı deneyin.

www.epttavm.com
0
Uncle Sam
(22.06.20)
zar zor internet vergi dairesinden ödeyebilmiştim ben. plakaya yazılan cezaydı ama.

hah, şimdi bir şey daha hatırladım. burada da görünmüyordu ceza. bilgileri ceza tutanağına göre kendim doldurarak ödemiştim.
0
sanat guresi
(23.06.20)
(14)

Sözlükte niye bu kadar toksik insan var?

nundu
Sözlük tam bir toksik insan yuvası olmuş. Herkesi, her şeyi sjw diye aşağılamaya çalışan, lgbt, feminizm ve azınlık düşmanı, tuhaf tipler doluşmuş siteye. Sjw terörü diye bi başlık açmış biri geçen. Oraya da uzun uzun yazmıştım ama yani ben sjw muhabbetine niye bu kadar sinir olunduğunu anlamıyorum
Sözlük tam bir toksik insan yuvası olmuş. Herkesi, her şeyi sjw diye aşağılamaya çalışan, lgbt, feminizm ve azınlık düşmanı, tuhaf tipler doluşmuş siteye. Sjw terörü diye bi başlık açmış biri geçen. Oraya da uzun uzun yazmıştım ama yani ben sjw muhabbetine niye bu kadar sinir olunduğunu anlamıyorum ki bu insanlar nefret söylemine kadar gidiyor. Sjwye uyuz olmak için sjw'nin mücadele ettiği görüşlere sempati duymak lazım gibi geliyor. Ya da feminizm diyince hemen laf ediyor millet, ben bir erkek olarak feminist biri olduğumu söylesem bana hemen meriç diyerek hakaret (!) ederler.

Last of Us Part 2'yi beğendiğini söyledi diye Enis Kirazoglu'nu linçliyorlar yav. Beğenmeyenler de içinde lgbt falan var diye beğenmedi sırf. Hiçbir yerde farklılık görmeye tahammül edemedikleri için Netflix, oyunlar gibi medyalarda lgbt içerikleri olmasına sırf bu toksikler kuduruyor diye seviniyorum artık. Gerçekten sinir bozucu bir kitle ve ya sayıları gittikçe artıyor ya da sesleri gür çıkıyor.

Neyse soruyu toparlayamadım ama, bu red pillci, lgbt düşmanı, her hak arayana, eşitlik yanlısına sjw, meriç vs diye laf attığını sanan kitle özel olarak sözlükte mi bu kadar yoğun yoksa gerçekten toplumda bu kadar sözü geçen bi grup haline mi geldiler? Ben bunları sadece hayatsız ergenler olarak görüyorum çünkü..
0
nundu
(22.06.20)
Velkam tu törki.
İnternet geniş topluma daha çok yayıldıkça, bu kesmin ne kadar kalabalık olduğunu daha net göreceksiniz.
20 yıl önceki ekşi sözlükte bu tarz yazan biri değil linç yemeyi, entry göndermeyi beceremezdi. Ancak dijital ortamın kullanım oranı arttıkça, sizin yolda görüp selam dahi vermeyeceğiniz adamlar fikirlerini buralara kusuyor. Bunu engellemek de mümkün değil, toplum böyle. Engellemek isteseniz bir gruba özel site haline gelir ekşi sözlük, bu da yönetimin asla isteyeceği birşey değil. Geçti o özgürlükçü, modern, genç bir kesimin gezindiği sözlük yılları, hatıralarımızda kaldı.
"Ararun 155'i" dayıların, yeğenlerinin ve çocuklarının ortamı artık.
0
quaker
(22.06.20)
yalnız sjw tipler aynı oranda toksikler, parfüm gibi bu, bi şişeyi boşalt üstüne sen kendi kokunu almazsın ama etraftakileri rahatsız edersin. kimse kimsenin değerlerine saygı duymak zorunda olmadığını, kimsenin de duymadığı gerçeğini görmesi internetin yayılmasıyla daha çok gün yüzüne çıktı sadece.
0
nahtoderfahrung
(22.06.20)
sözlük ilk kurulduğunda bir alt kültür platformuydu. geek diye tabir ettiğimiz, alternatif müzik dinleyen, sinema/edebiyat/oyun bilgisine hakim, nispeten üniversite öğrencisi/mezunu büyük şehirli gençlerin metal müzik, fantezi edebiyatı, frp vs. muhabbeti çevirdiği bir oluşumdu. bu söylediğim ta 2000'lerin başlarıydı. sonraları kitle büyüdükçe o alt kültür geleneği yüzdesel olarak azaldı, şimdilerde hiç kalmamış durumda. artık türkiye ortalamasına yakın bir yer. o yüzden sözlüğü gözünüzde fazla büyütmemeniz lazım. twitter gibi, facebook gibi ortalama bir yer işte.

bu arada siyaseten doğruculuğun bokunun çıkarıldığı, milletin birbirinin üstüne ultra sjw hassasiyeti kustuğu durumlar da yok değil. yani bazen o serzenişlere hak da veriyorum. ama bu sözlüğün kalitesiz bir yer olduğunu değiştirmiyor tabii.
0
sir gawain
(22.06.20)
bunların yanında aktroller ve fanatik troller de sitenin iyice içine etti. bir de bunun yanında sözlüğün iyice ego tatmin yeri olduğunu düşünüyorum. bu kadar kendini beğenmiş tipi bir arada göremezsin. adamlar hava atabildiği her şeyle hava atıyor. işi, maaşı, okuduğu okullar, dış görünüşü falan. kendi dışındaki herkesi ezen bir kitle var.
0
nothing in my way
(22.06.20)
SJW falan ithal söylemler işte. ben sözlük dışında rastlamiyorum, kimbilir belki de dışarıda dile getirilmesi daha zor olduğu için sozlukte patliyordur ilgili konular.
0
encokbenisevinnolur
(22.06.20)
soruna cevap değil ama oyun güzel ya ahah :D Henüz bitirmedim ama hikaye anlatımını, verilmek istenen duyguyu falan hissediyorsun yani. Buna benzer uzun bir entry girmiştim, 2-3 kişi özel mesaj atıp anama sövdü :D Oyunu beğendim entrysi bile giremiyorumaq

Bu arada ben oyunda lgbt propagandası falan görmedim ya. Gerçi sonuna gelmedim ama az kaldı. bu son 10 saat içinde varsa bilemeyeceğim ama şimdilik karşıma öyle bir şey çıkmadı.
0
eazy
(22.06.20)
"Sjwye uyuz olmak için sjw'nin mücadele ettiği görüşlere sempati duymak lazım gibi geliyor."
Çok haklısınız.
Alıştıkları düzen değiştiğinden rahatsız oluyorlar. Sözlükte ya da diğer platformlarda en çok sesi çıkan grup bunlar ama en ufak bir "diğerine de temsil/söz hakkı verme" çabasını ifade özgürlüğünün kısıtlanması olarak görüyorlar.
0
ganbatte
(22.06.20)
Last of us part 2 sadece lgbti var diye sevilmiyor diyen ile lgbti var diye sevmeyen arasinda bir fark yok bana gore.

Siz oyunu begenmedigini söyleyenleri (ki biraz arastirirsaniz cok insan var hikayeyi begenmeyen, oyunun belli donemlerinin gereksiz uzun oldugunu söyleyenler vs vs) bir kutu icine koyup aha bunlar homofobik diyorsunuz. Cok da mantikli soylem degil.
Ben acik soyliyeyim oyunu oynamak istiyordum ama malesef oyun sizintilari sonrasi merak edip baktim ve ben oynamam dedim. Acik soyliyim god of war'da da hikaye sonunda kratos ve oglu olecek olsa oynamam. Red dead redemption'da sonu oyle olmasa ve "hadi sen yoluna ben yoluna" dese oynamam. Horizon zero dawn'da insanlari katleden eleman var, oyun sana 3 sik veriyor. Ben en sert olanini secip oldurdum bebeyi ve rahatladım. Bana "seni de anliyorum askito kandirildin sen" dedirtse oyun oynamam.
Kisacasi ben oyunu drama olsun, uzuleyim kafama takayim diye oynamıyorum. Ben oyun beni soka soksun ohaa dedirtsin diye oynamiyorum. Sevdigim karakter vahsice oldurulsun ben de hikaye sonunda kıssadan hisse alayim "intikam kötü sey :( " diyeyim diye oynamıyorum.
Toksik kültür var ama gereksiz duyar kasan tipler de dolu. Bu sadece burada degil, twitter, reddit hepsinde her millette ayni.
0
logisticsmanager
(22.06.20)
siz onları dikkate aldığınız için var. her başlık altında yüzlerce cevap yetiştirmek yerine engelleyip geçseniz azalarak bitecekler ama izin vermiyorsunuz :)
0
transleta
(22.06.20)
@transleta

Hahahaah aslında engelliyorum baya ama engelle engelle bitmiyorlar, üşeniyorum artık dhdhdhs

@logisticsmanager

Ben sirf lgbt var diye sevmiyorlar demedim ama gördüklerimin çoğu ondan sevmemiş. Ben normalde konsol exclusive oyunları sevmem bile, hayatımda konsolum olmadıği ve pc ile takıldığım için. Sırf ilk konsollara çıktı diye yıllardır gta 5'ten nefret eden insanım.

Neyse yani benlik bi olay değil, konuya da çok hakim değilim ama o kadar nefret kusmuş ki bu tipler, oyunu övesim geldi normalde uyuz olduğum halde dhdhdhs

Bi de bu sjwler size ne etti be kardeşim? Neyini gördünüz yani. Arada çoook nadir şeyler dışında bence çoğu söylemleri haklı. Feministlerin mesela itiraz ettiği çoğu konuda hak veriyorum onlara. Bilmiyorum öyle "sjwler de az değil" demek bana mantıklı bir söylem gibi gelmiyor.

Yani bi yerde cinayete kurban giden kadınlar, ayrımcılığa uğrayan eşcinseller varken diğer yerde netflixte her dizide eşcinsellik var, feministler çok rererö, bilmem ne çok kada açıyor diye dert yanan insanlar var. Yani ne bileyim bi terör varsa bu terörü yapan sjwler değil sanki :d
0
🌸nundu
(22.06.20)
Örnek istiyorsun diye; Johnny depp amber Heard. Bir bak bakalim kadin siddeti karsisinda zamaninda Johnny depp'i isinden edenler neler yapmis? Reddit'de bak adama ana avrat gidenler neler demis?

J.k.rowling; uzunca donem lgbti ve translarin yanindaydi, hala da yanlarinda. Ama kadin insanlarin kadin ve erkek diye iki cinsiyet oldugunu ortadan kaldirmaya calismasini ve kadin/erkek kelimelerini kullanmaktan kacinmalarini garip buluyor. Bunu söylediği icin transfobik dediler, sürekli kadina laf diyorlar. Kitaplarinda vs gay yaptigi, siyahi yaptigi icin ne kadar inclusion ve diversity<333 diyorlardi. Bu sefer de homofobikler laf derdi. Simdi kadin kendi dusuncelerini aciklayinca karsisinda yer aliyorlar. Cunku farkli düşünceye saygilari yok.

Sıkıntı bir grup insanin agzindan cikan her şeyi dogru kabul edip karsi argüman üreten herkese bir sifat takmak. Insanlar kendi düşüncelerini söylemeye korkar oldu. eger düşüncen onlarin dusuncesi degilse; seni işinden etmeye calisirlar, senin hakkında twitterdan kampanya baslatirlar vs.

Türkiye'de oldugun icin belkide görmüyorsun ama yurtdisinda sjw denilen kisiler harbiden kafa utuleyebiliyorlar.
0
logisticsmanager
(22.06.20)
Sozluk dedigin yer 2012 de moderatorlerin istifasindan sonra cenaze namazi kilinmis bir yer zaten. Yani site alameti farikasi olan konsepti birakip, kurallari terk edince, bir de uyeligi acip sorgusuz sualsiz zilyon tane insan alinca ne olacakti ki baska ?

Ben hala 2020 senesinde insanlarin sozlukte yaziyor olmasina sasiriyorum asil, bu kadar alternatifi varken hem de..Sonucta cocukken arkadas oldugumuz kisilier, buyuyduklerinde sacma sapan tiplere donerse nasil arkadasligimizi kesiyorsak, sozluk icin de aynisini yapmamak icin bir neden yok.
0
krafan
(22.06.20)
Sözlük toksik değil, türkiye halkı genel olarak toksik. eskiden seçkin, nispeten daha paralı ve okumuş, kültürlü bi kesime açıktı sözlük. Artık herkes hesap açabiliyor. Dolayısıyla ortalamalaştı. Ortalama da leş işte.
0
roket adam
(22.06.20)
@logisticsmanager

Reddit, twitter gibi sayfalarda günümün yarısını geçiriyorum ve genelde yabancı kaynakları takip ediyorum. Yani dünyadaki olanları da okuyorum genelde evet.


Mesela j k rowling cidden mal. Twitterda dalga geçiyorlar, harry potter'ı Daniel Radcliffe yazmış gibi davranamaz mıyız diye xd çünkü bu son transfobi muhabbetinden önce gidip tiyatro oyunu için Hermione'yi siyahi aktrise oynatıp "hiçbir zaman beyaz demedim ki ehe ehe" diye mal bir açıklama yapmasını (ki kitapta diyor neyse xd) kimse onaylamamıştı. Sjwlik yapayım derken aptal durumuna düştü. Trabsfobi konusunda da artık cinsiyet konusunda kabul gören görüş non-binary yolunda ilerliyor. Yani muhtemelen bi 10 sene sonra batı Avrupa, ABD gibi yerlerde bu durum standart olacak. Sex/gender farkları ve bunların değişik kombinasyonları ve erkek/kadın gibi ikilik dışında başka cinsiyet durumunun olabileceği de bakıldığında mantıklı bir durum.

Depp-Heard konusunu çok takip etmedim. En son Depp, Heard'e şiddet uyguladı diye haber vardı, sonrasında yok uygulamadı vs diye tartışılıyordu. Ha diyelim ki bunları Heard uydurdu. E o zaman zaten mahkemede para cezası alır ve Depp'in ismi temizlenir, üstüne de böyle bir suçlamaya maruz kaldığı için sempati kazanır. Bu olay genel olarak sjw muhabbeti olmaz ki? Heard'ün bireysel karakteri üzerinden yapılan bir olay olur. Ben "Dünya üzerinde hiçbir kadın gidip de erkeklere iftira atmamıştır" demiyorum. Ama bunu mahkemede araştırırsın, sonuca göre cezasını verirsin.

Burda sjwler ne yaptı? Olayın en başında haklı olarak depp'e tepki vardı çünkü delilli falan bir iddia vardi ortada. O durumda bunun mahkemesini yapma, delil doğru mu diye araştırma görevi kitlenin değil. Kitle de her zaman anlık tepki verir. Koca bir kitlenin anlık tepkisi üzerinden, o kitlenin görüşüne, haklı/haksızlığına karar veremezsin.

Abd'deki protestolarda azınlık bir grup fazla vandallık yaptı diye protestolar haksız diyebilir misin? Bastırılmış kitle psikolojisi var ikisinde de. Kadınlar yüzlerce yıldır toplumda baskılanmış durumdalar, şurda 100 yıl bile olmadı haklarını elde edeli ve toplum entegrasyonu yeni sağlanıyor. Bu süreç ağrılı geçecek tabi ki ve bu süreçte kadınların da, lgbtnin de non-white ırkların da taşkınlıkları olacak. Yani bu taşkınlıklar doğru/yanlış demiyorum ama eşyanın kaderi bu. Fransız İhtilali'nde ihtilalci halk da vandaldı. Orda da kitle hareketi ve ruhu vardı. Bu şekil toplumsal devrimler böyle olur, yapacak bi şey yok. Aşırı milliyetçi, ırkçı, cinsiyetçi, lgbt düşmanı insanlar yanlış zamana denk geldi. 100 yıl önce krallardı ama şimdi yavaş yavaş dışlanmaya başlayacaklar. Son kıvranışları bu internet üzerinden, onu da anlıyorum ama ekşi popülasyonunda bu kadar olduklarını yeni fark etmiştim, ondan sordum bu soruyu :)
0
🌸nundu
(22.06.20)
(3)

İlla tıbbi maske takmak zorunda mıyız

encokbenisevinnolur
Buff taksak ya da eşarp baglasak olmuyor mu?
Buff taksak ya da eşarp baglasak olmuyor mu?
0
encokbenisevinnolur
(22.06.20)
Koronadan korunmak için soruyorsanız evet cerrahi maske takmak zorundasınız.Diğer maskeler sizi sadece tozdan korur
0
Neyazayım
(22.06.20)
Yok ben görüntü olarak soruyorum, yani tıbbi maske takmayanlara mi ceza kesiliyor, yoksa taksa da bunları takanlara da ceza kesiliyor mu?
0
🌸encokbenisevinnolur
(22.06.20)
görüntü olarak soruyorsan cosmicstring'in dediği gibi ceza yazacak kişiye göre değişiyor.
bir ay önce buff ile süpermarkete gidip alışveriş yaptım, dönüşte daha ufak bir markete güvenlik maskem yok diye almadı.

bir de buff bu sıcakta adamı öldürür ya.
0
aziz dostum jack
(22.06.20)
(3)

dolar, dolar, dolar

Wasking
şimdi biliyorsunuz devletimiz döviz vergisini arttırdı.aslında olay vergi değil benim için. sonucunda milyar dolar almayacağız.dolar birikimine, birikim de denmez aslında işte alım gücümüzü korumaya çalışıyoruz, şöyle bir yoldan gitmeyi düşünüyorum.yerel borsalardan/elden tether gibi teoride 1 dolar
şimdi biliyorsunuz devletimiz döviz vergisini arttırdı.
aslında olay vergi değil benim için. sonucunda milyar dolar almayacağız.
dolar birikimine, birikim de denmez aslında işte alım gücümüzü korumaya çalışıyoruz, şöyle bir yoldan gitmeyi düşünüyorum.
yerel borsalardan/elden tether gibi teoride 1 dolara eşit olan coin/smart contractlardan alacağım. binance a göndereceğim.
oradan da gene teoride 1=1 olması gerekirken şu an busd/usdt 1.0009 gibi bir pariteden busd yapacağım.
onu da yıllık ortalama 1.37'den busd birikime yatıracağım. yıllık olduğuna bakmayın yatır çek vs yapılabiliyor.
bozmak istediğimde de busd/btc ya da tekrar busd/usdt yapıp ya borsaya çekerim ya da gider elden bozdururum.
ne diyorsunuz bu işe?
borsa komisyonları %0.3 civarında. usdt transfer ücreti yok.
tek sıkıntı binance ın ve/veya benim oradaki hesabımın ortadan kaybolma ihtimali. ama zaten neredeyse her batık bankaya para kaptırmış bir aileden geldiğim için çok şey yapmıyorum. olursa kanımızda var der geçerim.
bir de bu kadar karmaşık ya da uzun değil toplam işlem süresi 30 dk bile değil.
0
Wasking
(22.06.20)
Başkan benim gözümü korkuttu. Bitcoin işine de bir türlü ısınamadım. Ben haracimi ödeyip dolar almayı tercih ederim.
0
allah yazdiysa bozsun
(22.06.20)
mantıksız değil de ben binde 7 zarardan kar için uğraşmazdım, tabii senin bileceğin iş.
0
aziz dostum jack
(22.06.20)
Tether konusu biraz çetrefilli ve uzun. Kendi adıma uzun zamandır Bitcoin harici hiçbir varlığı satın almıyorum ancak Tether konusunda biraz şüpheliyim. Piyasa hacmi 10 milyar $'ı geçen bir varlık halini aldı.

BUSD de yapılabilir bence çok güzel bir alternatif. Mevcut finansal sisteme alternatif gelişmeler kripto tarafında oluyor. Merkezsiz finans, mevduat-kredi işlemleri gayet yapılmaya başlandı. 5-10 sene sonrasını hayal edemiyorum.

Bu paraları kendi cüzdanına da çekebilirsin (Ledger gibi) tam güvenlik için. İhtiyacın olduğunda satış yapabilirsin. Böylece karşı taraf riskini kısmen ortadan kaldırırsın.

Kısacası bana göre mantıklı. Yanlış zamanda birçok insan Bitcoin'e girdi, o nedenle büyük zararlar ettiler. Bu insanlar her platformda batmaya mahkum "bitcoin diye bişey var çok artıyormuş ben de alayım" mantığında idiler. Şu an uzak durmaları normal. Kendi adıma mevcut finans sisteminde olmaktansa kripto para piyasalarını tercih ederim her türlü.
0
Lethe
(31.07.20)
(2)

kulaklık

dali dili havali korna
şu kulaklıklardan herhangi birini kullanan arkadaşlardan fiyat/performans yorumlarını alabilir miyim (genelde gürültülü olmayan ortamlarda kullanılacak, çoğu zaman koşu/yürüyüş esnasında):Haylou Gt1 Plus KZ S1DQCY T5Xiaomi Redmi Airdots Tws Haylou GT1 ProWavefun XPods 3
şu kulaklıklardan herhangi birini kullanan arkadaşlardan fiyat/performans yorumlarını alabilir miyim (genelde gürültülü olmayan ortamlarda kullanılacak, çoğu zaman koşu/yürüyüş esnasında):

Haylou Gt1 Plus
KZ S1D
QCY T5
Xiaomi Redmi Airdots Tws
Haylou GT1 Pro
Wavefun XPods 3
0
dali dili havali korna
(22.06.20)
belirli bir amacın olmalı.. hepsinde iyi kulaklık diye birşey yok varsa da min 1k tutarında.

görüşme yapacaksan edifier tw200 inceleyebilirsin
0
hunharca ben
(22.06.20)
Xiaomi Redmi Airdots Tws
bunu spor yaparken kullanıyorum memnunum. tek eksisi üstündeki tuşun şarkı değiştirmeye yaramaması. bunu da android telefonlarda bir ekstra uygulama ile üstesinden gelebiliyorsun.
0
nahtoderfahrung
(22.06.20)
(1)

meritokrasi çizgi ağı

x571
merhabaçizgi ağına gözatmak istiyorum ama nasıl kullanacağım anlamadım. wordpress siteleri çalışmıyor herhalde, facebook da bir grup gördüm,sosyal medya kullanmadığım için hesabım yok, içerik görüntülüyemedim. bu ağı nasıl kullanabilirim ?
merhaba

çizgi ağına gözatmak istiyorum ama nasıl kullanacağım anlamadım. wordpress siteleri çalışmıyor herhalde, facebook da bir grup gördüm,sosyal medya kullanmadığım için hesabım yok, içerik görüntülüyemedim. bu ağı nasıl kullanabilirim ?
0
x571
(22.06.20)
bildiğim kadarıyla o ağ çoktandır ölü durumda. aktif olduğunda da eskikitaplarim dan çok farklı şeyler yoktu.
0
Wasking
(22.06.20)
(3)

apostil için valilik ve kaymakamlık çeviri yapıyor mu?

Sour
aldığım belgeyi benim başka bir yerde götürüp önce çevirtip sonra noter tasdikletip sonra mı apostil için kaymakamlığa götürmem lazım yoksa belgeyle gittiğimde tüm işlemleri orada yapıyorlar mı?
aldığım belgeyi benim başka bir yerde götürüp önce çevirtip sonra noter tasdikletip sonra mı apostil için kaymakamlığa götürmem lazım yoksa belgeyle gittiğimde tüm işlemleri orada yapıyorlar mı?
0
Sour
(22.06.20)
tercüme ofisinde çalışıyorum. hayır kaymakamlık çeviri yapmaz. herhangi bir çeviri ofisinden çeviri yaptıracaksınız, o ofisin bağlı bulunduğu noterde noteri yapılır. sonrasında siz kaymakamlığa götürüp apostil alabilirsiniz ya da ücreti karşılığında ofis de alabilir. bazı noterler de çeviri için yönlendiriyor isterseniz öyle de yaptırabilirsiniz ya da biz de yardımcı olabiliriz :)

bu arada apostil hangi ülkeye alınacak? bazı ülkelere apostil kaymakamlıktan değil valilikten alınır.
0
matilda
(22.06.20)
avusturya, viyana.
0
🌸Sour
(22.06.20)
Avusturya Apostil Sözleşmesine tabidir. Önce çeviri, sonra noter ardından apostil gerekiyor. Kaymakamlık yada Valilik ikisi de yapabilir apostil işlemini. Bazı şehirlerde Covid önlemlerinden ötürü Kaymakamlıklarda işlemler uzun sürebiliyor, ertesi güne kalabilir. (Bkz : Ankara - İstanbul) Valiliklerden aynı gün apostil alabilirsiniz. Daha fazla bilgi için www.onattercume.com adresinden bilgi alabilirsiniz.
0
anathemamen666
(23.10.20)
(8)

240 bin tl civarı SUV önerisi

contavolta
Aracımı değiştireceğim, araç kredisi vs. çekmeyeceğim. Şu an fiyatlar baya uçmuş durumda 2. el piyasasında. Öyle ki 0 fiyatından daha pahalıya satılan 2. eller mevcut gördüğüm kadarıyla. Aklımda Citroen C5 aircross vardı aslında ama fiyatları baya uçmuş, Peugeot 2008'in fiyatları nispeten uygun gibi
Aracımı değiştireceğim, araç kredisi vs. çekmeyeceğim. Şu an fiyatlar baya uçmuş durumda 2. el piyasasında. Öyle ki 0 fiyatından daha pahalıya satılan 2. eller mevcut gördüğüm kadarıyla.

Aklımda Citroen C5 aircross vardı aslında ama fiyatları baya uçmuş, Peugeot 2008'in fiyatları nispeten uygun gibi ama aralarında sınıf farkı var tabi.

1) Öncelikle şu an yeni araba almak için doğru zaman mı?

2) Siz olsanız 0 veya yaşı büyük olmayan(1 ya da 2 yaşında) SUV olarak hangi aracı alırdınız?

3)C5 Aircross ve Pegeuot 2008'i nasıl bilirdiniz?
0
contavolta
(22.06.20)
ben olsam dusuk km'de xc40 vs. tercih ederdim. biraz sizin kriterlerin disina cikiyor ama cok guzel arabadir tavsiye ederimm
0
ahoy kaptan
(22.06.20)
vw troc
0
Golgi
(22.06.20)
performansini falan cokta bilmeyerek ama tamamen yakışıklılıgına istinaden Hyundai Tucson derim, piyasasi da iyi gibi duruyor, sifir araba almak şu an mantikli degil bence, renolar 100000 i gecmisken hele..
0
alttaraf
(22.06.20)
@ahoy kaptan xc40 çok güzel ama sahibinden.com'da en düşük 370 binden başlıyor.
0
🌸contavolta
(22.06.20)
@contavolta abooow nolmus bu fiyatlara :d 280-300 falandi bu arabalar
0
ahoy kaptan
(22.06.20)
xc40 evet cok iyidir ama bakimi 2.eli filan yorar biraz sizi. t-roc hic tavsiye etmem... 2008 olabilir sizin fiyat araliginda
0
sweetoffice
(22.06.20)
az km'de peugeot 3008 dizel otomatik al derim. Şanzuman sorunsuz eat8 tam otomatik, kasa olarak albenisi var ve piyasada en çok satılan modellerden birisi, yani ikici eli de var.Konsol ve iç tasarımını çok beğendim.
0
kraldan cok kralci
(22.06.20)
3008-c5 aircross-crossland x-2008 tavsiye ederim. Fırsat araçları vardi geçen ay 3008leri 210 220bine verdiler. 3008 aralarındaki en iyisi troc filan hikaye yanında. Tek tek bayileri arayıp fiyat sorun isinize geleni yapistirin geçin.
0
karacigerim vur kadehlere
(22.06.20)
(5)

akıllı tartı vs normal tartı

patronaj
selamlar. bir tane baskül alacağım bugün de kafam bu ikisi arasına takıldı.tek farkları biri telefon uygulamasına ağırlığı kaydediyor, diğeri kaydetmiyor değil mi?bir de yağ ölçümlü falan diyor ama tek seferlik mi ve de ne kadar doğru ölçebilir? ya da ayda 5 kg vermeyi hedefleyen benim işime ne kada
selamlar. bir tane baskül alacağım bugün de kafam bu ikisi arasına takıldı.

tek farkları biri telefon uygulamasına ağırlığı kaydediyor, diğeri kaydetmiyor değil mi?

bir de yağ ölçümlü falan diyor ama tek seferlik mi ve de ne kadar doğru ölçebilir? ya da ayda 5 kg vermeyi hedefleyen benim işime ne kadar yarar?


ek: mesela aklımdaki şu, fakir technofit vücut analiz baskül www.teknosa.com
0
patronaj
(22.06.20)
klasik baskül gayet iş görür. hatta hepsi iş görür. yağ ölçümü çoğunda hikaye. modelini tam hatırlayamadığım bir model vardı bayağı pahalı ona iyi deniliyor.
ben 10 liraya sinbo dijital almıştım,pek çok yerde de doğruluğunu kontrol ettim aynı gösteriyor.
0
x571
(22.06.20)
mi scale 2 kullanıyorum. bir de klasik dijital tartı var. akıllı tartı avantajı ne dersen,

- kilonu grafik olarak falan uygulamadan takip ediyorsun.
- otomatik senkronize oluyor.
- vke'yi kendisi hesaplıyor.
- biraz daha hassas tartım yapıyor.
- küçük şeyleri tartabiliyorsun.

yağ hesaplama olayının yalan olduğunu düşünüyorum açıkçası. genel olaak benim işime yarıyor. hedef falan veriyorum kendime vs.
0
delidir yakalayin
(22.06.20)
mi scale 2 kullanıyorum ben de. baya hoşuma gidiyor kaydetmesi, zaman içerisindeki şişkolaşma ya da zayıflamayı görüyorsun. 200 lira falandı, bence o paraya değer.
0
roket adam
(22.06.20)
Xioami akıllı baskül ben de kullanıyorum cok memnunum
0
chemnil
(25.06.20)
fakir technofit vücut analizli aldım bakalım. teşekkürler herkese.
0
🌸patronaj
(25.06.20)
(3)

dezenfektan sorusu

KidLazer
Selamlarşirkete ayak pedallı dezenfektan aldım ancak sıra dezenfektan sıvıyı tedarik etmeye geldi.Gerçek etkili ürünü tespit etmede kimya bilgim yetersiz kalıyor. bir ürün buldum %60 etil + %20 izopropil alkol ihtiva ediyormuş. öteki de diyor ki "bende biyosidal belgesi var üründe de %65 izopropil +
Selamlar

şirkete ayak pedallı dezenfektan aldım ancak sıra dezenfektan sıvıyı tedarik etmeye geldi.
Gerçek etkili ürünü tespit etmede kimya bilgim yetersiz kalıyor. bir ürün buldum %60 etil + %20 izopropil alkol ihtiva ediyormuş. öteki de diyor ki "bende biyosidal belgesi var üründe de %65 izopropil + %35 peg75 lanolin var".

kafa iyice karıştı. sekreter daha önce avansastan almış. afedersin elini sidikle yıkasan daha güzel kokar. bi el atın şu mevzuya da neyde parası vereyim
0
KidLazer
(22.06.20)
sekreter bunu mu almis?

www.avansas.com

bunu ovuyorlar eczacibasi uretimi falan diye. denenebilir
0
exlibris
(22.06.20)
Bize şirket maratem verdi. Bence kokusu kötü ve ne zaman onu kullansam ellerim yılan derisine dönüyor. Kuruyor, egzama oluyor. Ben kendime actodermanol aldım. Maratemden pahalı biraz ama bence daha güzel.
www.boyner.com.tr
0
irene
(22.06.20)
@exlibris
bilmiyorum ama 80 90 tllik bir ürünmüş belki de budur da yanlış hatırlıyorlardır.

@irene
ben 5L'lik alacağım 3 standa dağıtmak için. ben de nilco ve almer marka iki ürün buldum ama işte içeriği ne olmalı bilmiyorum
0
🌸KidLazer
(22.06.20)
(1)

Letgo'da tüm ilanlara link

the god fadil
10-15 ilanım var.tek link oluşturup insanları tüm ürünlerimi görecekleri bir ekrana yönlendirmek istiyorum. var mı böyle bir özellik?
10-15 ilanım var.
tek link oluşturup insanları tüm ürünlerimi görecekleri bir ekrana yönlendirmek istiyorum. var mı böyle bir özellik?
0
the god fadil
(22.06.20)
kend sayfanda listeni paylaşma özelliği var. Onu denedin mi?
0
foolrules
(22.06.20)
(2)

excel veri seçme

bir soru sorcam
basit bir filtreleme yapcamama çoklu seçim yapmam gerekiyor10 tane veri var1000 tane veri içinden c/p yaparak nasıl seçerimbaşka dosyaya geçince filtre menüsü kapanıyor tek tek girmek zorunda kalıyorum
basit bir filtreleme yapcam
ama çoklu seçim yapmam gerekiyor

10 tane veri var

1000 tane veri içinden c/p yaparak nasıl seçerim

başka dosyaya geçince filtre menüsü kapanıyor tek tek girmek zorunda kalıyorum
0
bir soru sorcam
(22.06.20)
Coklu filtre ozelligi var, birden fazla hucreyi secip filtre kullanin, umarım dogru anlamisimdir
0
gunes123
(22.06.20)
i.imgur.com

şöyle aslında

gtip4 sutununda

mesela şunlar için filtreleme yapcam tek tek seçmek yerine c/p yapıp filtrelettirebilir miyim
1234
1233
2132
2134
3564
5345
2344
0
🌸bir soru sorcam
(27.06.20)
(7)

Neden halk olarak düzgün yazamıyoruz?

denizgonen
Tamam temel eğitim sistemimizde gerçekten hatalar var. Liseli olup doğru düzgün okuyamayan bile var. Fakat internetin bu derece yaygınlaştığı, metin tabanlı iletişimin sözlü iletişimi geçtiği şu çağda ne oluyor millete?Mesela biraz önce bir avukattan eposta geldi bana. Metin içerisinde yapa bilir mi
Tamam temel eğitim sistemimizde gerçekten hatalar var. Liseli olup doğru düzgün okuyamayan bile var.

Fakat internetin bu derece yaygınlaştığı, metin tabanlı iletişimin sözlü iletişimi geçtiği şu çağda ne oluyor millete?

Mesela biraz önce bir avukattan eposta geldi bana. Metin içerisinde yapa bilir misiniz?'ler varmı?'lar gırla. Yemin ederim düzgün bir cümle yok.

Yani avukat bu. Herhalde en fazla metin okunan bölümlerden biri. Fakat avukat bile böyle yazıyor.

Yok yani eğitimle, cahillikle ilgili değil. Ben mi çok kılım bilmiyorum fakat gündelik hayatta bu beni çok rahatsız ediyor.

Yazmayı bilmiyoruz. Siz ce neden? Bir düşünceniz varmı?
0
denizgonen
(22.06.20)
Bence artık birçok kişi sallamıyor bende dahil, önemli olan anlatmak istediğimi karşı tarafa aktarmak.
0
paramolacak
(22.06.20)
Anadili Türkçe olmayanları hesaba katmıyorum ama biz Türkçe konuşamıyoruz da. Umursamayanlar mutlaka vardır ama durum daha vahim kanımca.
0
allah yazdiysa bozsun
(22.06.20)
Konuşurken çok dikkat etmeye, ağdalı konuşmaya gerek yok. Ama yazarken dilimizi düzgün kullanmak ve hatasız yazmamız lazım.

Hata yapılır, mesela sizin yaptığınız gibi "Siz ce neden?" Ama okuyanı yoracak hatalar ve anlatım bozuklukları yapmak cidden kötü.
0
John Bloor
(22.06.20)
@John bloor bkz.İroni nedir, ne zaman yapılır?

Ben de senin kadar rahatsız oluyorum bu yazım yanlışlarından. Karşıdakinin bilgisine olan güvenim de sarsılıyor. Aksanlı konuşmak gibi bir şey bence bu durum.
Nasıl diksiyon dersi alınıyorsa imla hataları dersi de alınmalı, önemsenmeli.
0
megalomaniac
(22.06.20)
sebepler arasında cehalet de var ama özensizlikten de kaynaklanıyor. kimse işini özenerek, ilgisini ve dikkatini vererek yapmıyor. avukat götünün ucuyla mail yazıyor, emlakçı google'da bir kelimenin doğru yazımına bakmaya üşenerek ilan veriyor, akademisyen bile sırf dergide yayınlanan makale sayısı 1 artsın diye makale yaz(dır)ıyor. imlaya gelene kadar daha büyük bir sorun var. liyakat, işine saygı vs. gibi. insanlarla meslekler doğru eşleşmiyor yani.
0
sir gawain
(22.06.20)
sınıfta kalma yok . öğrenci (kişi) türkçe bilmese bile mezun oluyor . liseye gelip ,hocam , harfleri tanıyom ama birbirine çatamayom diye adam var . buna karşı öğretmenin yapabileceği hiç bir şey yok .

milli eğitim sınıflarda herkes başarılı olsun(kağıt üzerinde )(kanunla zorunlu hale getirildi) istiyor. sen düşük not ver, müdür dönem sonu gelip başına ekşiyor.

sınıfta ders dinlemeyen öğrenciye ,neden dinlemiyorsun dediğinde , canım istemiyor dinlemek zorunda değilim yanıtı alabiliyorsun. sen üniversitede doçentle böyle konuş bakalım kaç yılda bitiyor o okul ?

türkçe öğretmeni,matematik öğretmeni istediği kadar sınıfta bıraksın sene sonu sınıf geçme garantin var .

pek çok şey yazılabilir fakat ana sorun eğitim ve insanlardaki kalite düşüklüğü (düzgün insanların çocukları da düzgün oluyor ).
0
x571
(22.06.20)
yaptigim yazim yanlislari icin bir ton dayak yemisimdir. bu sekilde ogrenince yanlis yapamiyorsun.

yazim yanlisi yapanlar, dayak yemeyen kitle.
0
Leonardo~Da~Vinci
(22.06.20)
(6)

Florida da mı Californiya mı?

Premium Hesap
İki senelik yarı turist yarı çalışma durumu için?
İki senelik yarı turist yarı çalışma durumu için?
0
Premium Hesap
(22.06.20)
ikisi de buyuk eyaletler ve yerine gore cok degisir. siradan bir genelleme yapmak gerekirse florida daha ucuz.
0
hot potato
(22.06.20)
Ben California derdim. Los Angeles, San Francisco, San Diego, Las vegas.. Hepsi bir kac saatlik mesafedeler.

Florida tarafinin benim gözümde tek artisi, daha ucuz olmasi.
0
VIPCH
(22.06.20)
Florida da kısa bir süre yaşadım, California yı görmedim. Buna rağmen California derim. ikisi de gerçekten büyük her yerini görmedim tabi ama Florida huzur evi kıvamında bir yer
0
mirty
(22.06.20)
san francisco'da yaşayan biri olarak vergilerden dolayı florida derdim. ama yarı turist durumu dediğin için california diyorum.
0
onurrrrr
(22.06.20)
California daha güzel fakat bir tık pahalı.Florida nispeten daha ucuz.
0
shredd
(22.06.20)
Gelir durumuna bagli. Eger gelir iyi ise cal tabiiki. Dada dusuk ise florida.
0
oscar
(22.06.20)
(2)

ilaclar ve baş dönmesi

batlegolas
bende gastrit var. dün akşam gaviscon içmiştim en son. bugün bütün gün hafif baş dönmesi ve sersemlik yaşadım.gaviscon'u bırakmaya karar verdim.bayramda da tranko buskas ve azeltin kullanmıştım ve 3 4 gün süren şiddetli baş dönmesi ve sersemlik yaşamıştım. onlari biraktim.ilaçların yan etkilerinde b
bende gastrit var. dün akşam gaviscon içmiştim en son. bugün bütün gün hafif baş dönmesi ve sersemlik yaşadım.

gaviscon'u bırakmaya karar verdim.

bayramda da tranko buskas ve azeltin kullanmıştım ve 3 4 gün süren şiddetli baş dönmesi ve sersemlik yaşamıştım. onlari biraktim.

ilaçların yan etkilerinde bunların olabilecegi yaziyor. normalde hicbir ilacin yan etkisini gormem aslinda. bir de regl oldum bugun. acaba onun da etkisi olmus mudur?

bas donmesi icin doktora gitmeli miyim? eger gitmeliysem hangi bolume gitmeliyim?

tesekkurler.
0
batlegolas
(22.06.20)
Baş dönmesi için nöroloji veya kulak kristalleri ile ilgiliyse kbb bölümüne gitmen gerekebilir.
0
vanhad
(22.06.20)
gaviscon uzun süre kullandım hiç böyle bir etkis, olmamıştı, farklı bir problem olabilir doktora görünmenizde fayda var.
0
reanarchy
(22.06.20)
(7)

Nasıl uyuyacağız biz arkadaşım?

paramolacak
Malum virüs neden ıle uyku düzenim denyolastı, melisa cayı uyutur dediler acıyorum banamısın demiyor hala ayaktayım biz nasıl uyumaz arkadas? baska ne ıceyım ne onarırsınız?
Malum virüs neden ıle uyku düzenim denyolastı, melisa cayı uyutur dediler acıyorum banamısın demiyor hala ayaktayım biz nasıl uyumaz arkadas? baska ne ıceyım ne onarırsınız?
0
paramolacak
(22.06.20)
3 tane %7.5 bira dik kafaya.
0
diffarentiationation
(22.06.20)
o içtiğin şey melisa çayı olmadığı için :) ayrıca içtiğin kuşburnu ve bilimum sallama,poşetli çaylar da söylenen şey değil. aromalı su ,çay benzeri ürün.
0
x571
(22.06.20)
melissa, papatya çayının etkisi 5 blemedin hadi metobalizman çok yavaş olsun 10 dakika

ondan sonra sittin sene uyuyamazsın. normalde uyuyacaksan bile uyutmaz.
0
hem şişko hem deli
(22.06.20)
Sallama almadım ki x571 gittim aktardan aldım yaprak şeklinde ,
E napıcaz biz burudur ? ne içmez uyumak için alkol dışında hemsıskohemdelı ?
0
🌸paramolacak
(22.06.20)
Büyük bir kupaya tepeleme 1 tatlı kaşığı dolusu rezene çayı. Bana iyi geliyor tavsiye ederim.
Papatya da uyutur diyolar.
0
megalomaniac
(22.06.20)
nefes egzersizi, uyku öncesi yoga türü gevşeme egzersizleri deneyebilirsiniz.
0
Phoebe
(22.06.20)
Bir de rezene ile papatya yı deneyeyim,
Önerin için çok teşekkür ederim phoebe ama bahsettiğin şeylere inanmıyorum.
0
🌸paramolacak
(22.06.20)
(12)

Varlıklı aileden maddi destek almamak

psmstc
Ailem varlıklı insanlar. Yeni evlendim. Onlardan maddi destek almayı kabul etmedim. Babam parayla kontrol etmeyi, verdiği birşeyin reklamını yapmayı seven birisi. Benzeri sebeplerden şimdiye değin kendi yağımda kavruldum. Fakat diğer kardeşlerime iki üç ayda bir maddi destek yaptığını biliyorum. İçt
Ailem varlıklı insanlar. Yeni evlendim. Onlardan maddi destek almayı kabul etmedim. Babam parayla kontrol etmeyi, verdiği birşeyin reklamını yapmayı seven birisi. Benzeri sebeplerden şimdiye değin kendi yağımda kavruldum. Fakat diğer kardeşlerime iki üç ayda bir maddi destek yaptığını biliyorum. İçten içe ulan acaba aptallık mı ediyorum diyorum. Yardım edilmek beni çok aciz hissettiriyor. Gururumu incitiyor. Ölsem bir bardak su istemem modundayım. Siz olsanız ne yaparsınız.
0
psmstc
(22.06.20)
Evli bir insan cok cok zor durumda kalmadikca ailesinden yardim almayi bence birakmali, isin varsa ne kadar kazaniyorsan onunla gecinmeyi insan ogrenmeli. Bence sizin yaptiginiz dogru, kardeslerinizinki yanlis eger onlar da is bulmus universite mezunu insanlarsa. Zaten eninde sonunda miras kalacak. Ben olsam kendi ayaklarim uzerinde durmaya devam ederdim.
0
howfaristhesky
(22.06.20)
Düşünce tarzınız çok yanlış.Bu gurur değil kusura bakmayın. Kendi hayatınızı mahvediyorsunuz. "Ölsem bir bardak su istemem modundayım." yarın öbürgün eşinize çocuğunuza bir şey olsa, paraya ihtiyacınız olsa yine 'gurur' diye tanımladığınız gereksiz, anlamsız bakış açısında mı kalacaksınız? Ya da çok ama çok istediğinzi bir şeyi sırf maddiyattan dolayı erteleyecek, vazgeçeceksiniz. Neden? Anlamsız bakış açınız yüzünden.

Babanız çok, çok kötü bir insandır. Size, annenize, kardeşlerinize hayatı zehir etmiştir, emek vererek kazanmadığı paradır anlarım ama geri kalan durumları anlamak saçma. Üstelik kardeşlerinizin böyle bir derdi yok, ihtiyaçları olduğunda destek alıyorlarmış, babanız kötü biri olsa hiç para vermez.

Bu şekilde düşünen biri olsaydım, ailemden maddi destek alırdım. Ama bu maddi destek ile en azından birikim/yatırım yapardım. Hayat bu her şey olabilir. Belki ilerde çocuğunuz olacak. Ona daha iyi bir hayat sunabilmek varken gereksiz nedenlerle niye ondan imkanlarını çalasanız ki? Aynısı sizin içinde geçerli. Çok, çok daha iyi fırsatlar önünüze geliyor ve siz bunları kaçırıyorsunuz.
0
GoodMorningTeacher
(22.06.20)
GoodMorningTeacher +1

Evet her ay harçlık gibi bir destek alınmaz belki ama ihtiyaç olduğunda alınabilir. Evladınız olsa almasını istemez miydiniz ? reklam yapma durumu evet hoş değil. o tavırda olmasa alır mıydınız maddi destek.

vefat ettiklerinde her türlü size de pay düşecek sonuçta o zaman da mı almayacaksınız ?

ben olsam alırım.
0
fezagezgini
(22.06.20)
Her ay; hayir. Maaş gibi o ne?

Ama ihtiyaç olunca evet. Ailemle aramda parayla ilgili en ufak laf olmaz. Onlarin para durumu Süper değil ama bazen ufacik bir seyden bahsedeyim hop annem oglum bak kafana takma gerekirse biz yardım ederiz der (ki edemezler euroya cevirdikleri an acayip para). Ben de misal onlara hic sey yapmam. Misal annemin dikis makinesi vardi, biri kullanmiyordu ona vermişti ama o kişi yeniden baslamak isteyince geri vermek zorunda kalmis, hobi gibi de yapiyordu. Dayanamadim sen al ben oderim dedim.

Kisacasi boyle şeyler olur, destek istenir vs ama maas gibi her ay olmamali.
0
logisticsmanager
(22.06.20)
Sen dogrusunu yapiyorsun. Insanin kendi ayaklari uzerinde durmasinin verdigi hazzi hicbir sey vermez. Turk genci maalesef 24-25 yasina kadar ailesine bagimli olarak yasar. Bu da erken yasta olusturulmasi gereken bircok karakter ozelliginden yoksun buyumelerine neden olur. Kendi kisiliginizi olusturmaniz acisindan, zorluklarla kendiniz mucadele edip kendi kaslarinizi gelistirmeniz cok onemli. Para sizin icin onemliyse eger babanizin yaptigi seyi siz de yapabilirsiniz.
0
tezek
(22.06.20)
bence ailen o kadar da varlıklı değil, yüzleşmek istemediğin asıl sorun bu.
0
semitika
(22.06.20)
Valla benzer bir durumdaydım. Gurur yapmak kadar salakça ve saçma bir şey yapmamışım. Aileye karşı gereksiz gurur yapılmaz yok aile saçmalıyorsa sallanır. Ayrıca adam baban yahu, hava atsa nolacak? Adamın spermisin sonuçta. Yapman gereken Aslan babam o olmasa ben neyim diye takılıp baba sen aslansın kaplansın demen lazım. İki el öpünce dudağın mi aşınacak.

Kendi kasların üzerinde dur tabii ama Türkiye’de asgari ücretle kas geliştirmek kolaysa saygı duyarım ama ben tercih etmiyorum
0
KaraSakall
(22.06.20)
Aç kal, muhtac Kalma müdür. Atasözü bana ait, dilediğin gibi kullan.
0
fempusay
(22.06.20)
Yetiskin insan ailesinden maddi destek almadan yasayabilmeli. Sen iyisini yapiyorsun.
0
chitosan
(22.06.20)
araba ev satın almalarında yardım isterdim. diğer türlü aylık harçlık gibi yardımları ben de istemezdim. siz de istemeyin. ama ev alacaksanız mesela, 100k'lık bir ev buldunuz farazi, 80-85'i biriktirip geri kalanı ailenizden isteyin mesela. hem küçük miktarlar olduğu için kimse kimseye şovda yapamaz hem de siz mahcup olmazsınız
0
avatar is back
(22.06.20)
Lafını ederse vermeseydin o zaman diye cikisilabilir bence.
0
encokbenisevinnolur
(22.06.20)
para al hata ediyorsun. aynı durumdayım ve lanet ede ede parayı alıyorum. ama alıyorum
0
charlotte blanc
(22.06.20)
(2)

Microsoft Office

aramızda kalsın
Arkadaşlar, birkaç gün önce yeni bir laptop aldım. Windows 10 yüklü geldi. Sürekli kullandığım Excel uygulaması lisansın 21 Haziran'da biteceğini söylüyordu. Bugün de tamamen kapandı. Sadece kayıtlı dosyaları açabiliyorum, hiçbir office uygulamasında hiçbir değişiklik yapamıyorum. 10 yıllık bir lapt
Arkadaşlar, birkaç gün önce yeni bir laptop aldım. Windows 10 yüklü geldi. Sürekli kullandığım Excel uygulaması lisansın 21 Haziran'da biteceğini söylüyordu. Bugün de tamamen kapandı. Sadece kayıtlı dosyaları açabiliyorum, hiçbir office uygulamasında hiçbir değişiklik yapamıyorum.

10 yıllık bir laptop kullanıyordum bundan önce yıllardır, bu yüzden pek bilmiyorum yeni sistemi. Niye lisans istiyor bilmiyorum. Zaten yüklü gelmiyor mu? Sadece web sürümünü kullanabilirmişim. Üniversiteden kalan maille ücretsiz Microsoft Office 365 girişi yapmıştım geçenlerde ama şimdi o maille girince de lisans atanamıyor diyor. Ne yapmam lazım? Niye böyle oldu anlamadım. 500 lira verecek param yok. Ne yapmalıyım?
0
aramızda kalsın
(22.06.20)
edu uzantılı mailiniz veya maili olan tanıdığınız varsa ücretsiz lisans alıyorsunuz diye biliyorum.
0
noluyo yaa
(22.06.20)
gittidiyor, n11 vs den 20tl ye lisans al, arkana bakma.
0
kimlanbu
(22.06.20)
(4)

pazardan aldığım meyve-sebze 2 günde hamur oluyor marketteki taş gibi

proletarier aller lander vereinigt euch
kabaca yazdığım gibi durum. marketten -hemen hemen- ne alsam pazara göre çok daha uzun süre dayanıyor. pazardan aldığım şeyler hatta fazla çabuk bozuluyor gibi. salatalık 2-3 günde çürür mü ya çok şaşırıyorum. marketten aldığım salatalık 1 hafta en az dayanıyor. bunun sebebi ne olabilir acaba tarımd
kabaca yazdığım gibi durum. marketten -hemen hemen- ne alsam pazara göre çok daha uzun süre dayanıyor. pazardan aldığım şeyler hatta fazla çabuk bozuluyor gibi. salatalık 2-3 günde çürür mü ya çok şaşırıyorum. marketten aldığım salatalık 1 hafta en az dayanıyor. bunun sebebi ne olabilir acaba tarımdan anlayan var mı cevaplayacak?
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(21.06.20)
sebze de benzerdir ama meyve için durum şu; örneğin elma çabuk olgunlaşır ve olgunlaşan meyve bir "gaz" salgılar. bu gaz diğer meyveleri de olgunlaştırır. ham bir meyvenin olgunlaşmasını istiyorsanız elmanın yanına koyarsınız mesela. dolabın derecesiyle de alakalı olabilir. +4 derece ve altı olmalı mümkünse.
0
sparkle kiddle
(21.06.20)
Markette buzluktan çıkarıp koyuyorlar, pazarda artık.. Kim bili o sıcakta kaç pazar geziyor.
0
superfluid
(22.06.20)
Denk gelebilirsem pazardan alışveriş ederim. Yoksa markette ne varsa ona fit oluyoruz. Pazarda en pahalı standdan alıyorum sebzemi / meyvemi. Migros'tan daha ucuza geldiği gibi sizin dediğinizin tam tersi bir hafta çok rahat dayanıyor.
0
SiyamkedisiZorro
(22.06.20)
markette daha serin ortamda duruyor, hatta bazı kolay bozulan meyveler her aksam sogutucu dolaba kaldırılıp sabah tekrar getiriliyor.
0
nuisance
(22.06.20)
(4)

İcra kaldırırken dikkat edilmesi gerekenler

mekaniker
Bir tanıdığımın avukatlara devredilmiş 5-6 icra dosyası var. Eline bir miktar para geçmiş ve hepsini kapatmak istiyor. Avukatları tek tek arayıp alacakları paradan ciddi indirimler almış telefonda. Bu anlaşılan miktarları avukatların söylediği hesaplara direkt yatırması sorun olur mu? Bana sordu ve
Bir tanıdığımın avukatlara devredilmiş 5-6 icra dosyası var. Eline bir miktar para geçmiş ve hepsini kapatmak istiyor. Avukatları tek tek arayıp alacakları paradan ciddi indirimler almış telefonda. Bu anlaşılan miktarları avukatların söylediği hesaplara direkt yatırması sorun olur mu? Bana sordu ve bilmememe rağmen biraz garip geldi açıkçası. Güvenli bulmadım. Sonradan katakulli yaparlar mı? Nasıl kendini sağlama alabilir? ve bu işi temiz bir şekilde halledebilir?
0
mekaniker
(21.06.20)
Merhaba, avukatlar indirim tutarını icraya bildirebilirler. Siz de icraya ödeme yapıp dosyayı kapatabilirsiniz.
0
amaranta
(21.06.20)
merhaba, avukatların icraya indirimi bildirmesi icra müdürlüğü tarafından "ee vazgeçme harcı??" olarak karşılanır sadece.

avukat hesabına ödeme yapabilirsiniz ama ödeme yaparken "Ankara 5.İcra 2020/137 Dosya harici borcu ödemesi" şeklinde açıklama yapılsın mutlaka. ayrıca avukattan mail vs. ile yatırılacak tutarı teyit alabilirseniz iyi olur, yarın öbürgün eksik çıktı muhabbeti olmasın. mailde bildirilen rakamları yatırırsınız.

yada avukata güvenmediğinizi avukata iletin, o size icraya yatırmanız gereken tutarı bildirir. o tutarı icraya yatırırsınız. (harç değiştiği için rakamlar artacaktır, haricen ödeme ile icraya ödeme arasında harç farkı var) avukat da haricen tahsil beyanında bulunur, dosya kapanır. ama bu da risklidir çünkü tüm dosya borcunu ödemiyorsunuz aslında. icranın gözünde 10 lira borcunuz varsa bu 10 liradır, indirimi tanıyabilmesi için alacaklının indirim yaptım demesi ve vazgeçme harcı yatırması gerekir.
0
trajikomix
(21.06.20)
size dosyayi o miktara kapaticaklarina dair resmi maillerinden evrak aticaklar. kaseli sekilde. o belgede ibanda yazicak. sonra yapabilirsiniz.
0
müptezel dostoyevski
(22.06.20)
tahsil harcı konusunu konuşun. son olarak ana para üzerinden çıkıyor. sözleşmeye bu bedeli de kimin ödeyeceğini belirtin.
0
ground
(22.06.20)
(3)

Saat nereden alınır

adwokat
Saat ve saatKonyalı saat gibi yerlere sözlükte olması gerekenden pahalıya satıyor denmiş.Başka nereden alınır? İnternetten alınan ne kadar güvenilir olabilir orijinallik konusunda?İlla internetten almak gerekiyorsa hangi siteden?
Saat ve saat
Konyalı saat gibi yerlere sözlükte olması gerekenden pahalıya satıyor denmiş.

Başka nereden alınır? İnternetten alınan ne kadar güvenilir olabilir orijinallik konusunda?
İlla internetten almak gerekiyorsa hangi siteden?
0
adwokat
(21.06.20)
Hocam şöyle söyleyeyim. Konyalı Saat, Saat ve Saat gibi markaların pahalı olması normal. Ablam biraz daha ucuz olsun diye guess marka saati internetten aldı. Bronz renkli güzel bir saat. Bir süre sonra saatin rengi karardı. Sonra ne oldu? Karardığı ile kaldı. Saat ve Saat'ten alınmış olsa iade alıp yenisini verirlerdi muhtemelen. O yüzden pahalı bu markalar.

Özetle ucuz etin yahnisi yavan olur.
0
himmet dayi
(21.06.20)
Konyali saat. Şaşmayın
0
kisa
(21.06.20)
Yeni aldım. Aynı soruların cevabını buldum.
Saatin markasının global sitesinden Türkiye distribütörleri bulun.
Hangi firmalar satıyor yetkili.
Sonrasında bu türk firmasının bayiliğini yapan saatçilere bakın.
Tek dükkan, 2 dükkanı olan esnaf tabii ki fiyat kırıyor. Ben bi avmden aldım, dükkan İsviçre saatinin yetkili dağıtıcı idi,
0
gatherer
(22.06.20)
(1)

Sanal Ofis hakkında

ivanov
Selam sözlük, istanbul avrupa yakasında sanal ofis kullanıp abi bundan uzak dur veya şunu kesinlikle tavsiye ederim dediğiniz fimalar var mı?ekonomik olması ve lokasyonu bilinir olması benimiçin şu an öncelikli.
Selam sözlük, istanbul avrupa yakasında sanal ofis kullanıp abi bundan uzak dur veya şunu kesinlikle tavsiye ederim dediğiniz fimalar var mı?
ekonomik olması ve lokasyonu bilinir olması benimiçin şu an öncelikli.
0
ivanov
(21.06.20)
Ben de bu sorunun cevabını merak ediyorum. Ayrıca bu sanal ofislerde ayda bir kaç kez toplantı yapılmasını sağlayan paketler oluyor mu?
0
fistikthecat
(22.06.20)
(6)

Beklenmeyen alıcı ödemeli kargo

acan99670
Merhaba Babam adına (İstanbul’a) Samsun dan kargo var diye SMS gelmiş faturası falan da var. Dolandırıcılık falan mı acaba hiç bi bağlantı kuramadık gönderen ismi hiç bir Bilgi de yok (var ama gizleniyor tabi faturada)?Fatura düzgün gözüküyor ve üzerinde ödenmezse faiz gelir diyor.
Merhaba
Babam adına (İstanbul’a) Samsun dan kargo var diye SMS gelmiş faturası falan da var. Dolandırıcılık falan mı acaba hiç bi bağlantı kuramadık gönderen ismi hiç bir Bilgi de yok (var ama gizleniyor tabi faturada)?

Fatura düzgün gözüküyor ve üzerinde ödenmezse faiz gelir diyor.
0
acan99670
(21.06.20)
Bir yanlışlık olmasın? Kargo firmasını arayıp göndericinin kim olduğunu öğrenin.

Benim 10 gün önce verilen kargom için yurtiçikargo gönderi bilgilerini yanlış girmişti. Kargomda haliyle başkasına gönderildi. Sizde de bir karışıklık olabilir.
0
GoodMorningTeacher
(21.06.20)
kargo şirketi bilgisi yok mu ? kesin fakedir. smse göre kargoyu nereden alacaksınız ?



bugün bir arkadaşa da michigandan sms gelmiş. paketiniz yola çıktı diye xD
0
fezagezgini
(21.06.20)
Faiz mi? :) öyle şey mi olur canım, en fazla teslim almazsınız iade olur, gönderim ücreti de göndericiye kalır. Dolandırıcılık kokusu var bence.
0
orient blue
(21.06.20)
Fatura sağlam ya yurtiçinden gelmiş. Şubeden teslim alınacak diyor zaten para falan direkt istemiyor. Gönderi kodunu sorgulayınca da doğru isimle teslim alınmış olarak gözüküyor. Heralde bi sipariş ve teslim alındı ama çözemedim.
0
🌸acan99670
(21.06.20)
Gönderici kim diye bakmadınız mı?
0
GoodMorningTeacher
(21.06.20)
Teslim alınmayan ürüne faiz uygulamak yeni bir dolandırıcı taktiği herhalde. Korkutarak malı size satmaya çalışıyorlar anlaşılan. Hukuken bir dayanağı yok. Reddedin gitsin eğer sipariş etmediğiniz bir şeyse.
0
Unde bach canim
(22.06.20)
(5)

Belimi olabilecek en ince hale getirmeme yardımcı olacak egzersiz programı?

kayanyıldız
youtube'de çok fazla video var. Hangisine başlayacağımı şaşırdım. Deneyip memnun kaldıklarınız var mı acaba?
youtube'de çok fazla video var. Hangisine başlayacağımı şaşırdım. Deneyip memnun kaldıklarınız var mı acaba?
0
kayanyıldız
(21.06.20)
Bölgesel zayıflama son yılların en büyük yalanı. Mevzuya bu açıdan bakın. Siz egzersiz yaparsınız ve bedeninizde genetik kodunuza göre değişiklik meydana gelir. Olay bu.
0
o ben degilim
(21.06.20)
Evet farkındayım zaten soru aslında belimi nasıl incecik yapabilirim değil , vücut yapıma göre "olabilecek" en ince seviyeye getirmemi sağlayacak iyi egzersiz programı arıyorum.
0
🌸kayanyıldız
(21.06.20)
Sınırlı sayıda denek ile yapılan çalışmalarda bölge yoğunluklu egzersizlerden sonra kardiyo yapılması durumunda yoğun çalışılan bölgelerde yağ yakımının daha fazla olduğu gözlenmiş. Örneğin karın egzersizlerine yüklendikten sonra kardiyo yapanların karın bölgelerinde daha fazla yağ yakıldığı tespit edilmiş.

Tabii ki bunun klinik olarak bir geçerliliği yok. Bünyeden bünyeye değişim gösterebileceği gibi bu tip bir eforun vücuda herhangi bir zarar verip vermeyeceği konusunda da sonuçlar çok net değil.
0
desdenova34
(21.06.20)
Eminim birçok farklı öneri yazan olacaktır. Ben buna basit bir cevap veriyorum genellikle. Zaman temelli tempolu uzun yürüyüşler + beslenme disiplini. Beslenme kısmı da uzunca yazılabilir. Bunu da kısaltayım. Yatmadan en az 4 saat önce bir şeyler yemeyi kesmeli. Özellikle un, şeker ve gereksiz abur cuburdan uzak durmalı.
0
o ben degilim
(21.06.20)
Korseye alışın
0
Unde bach canim
(21.06.20)
(15)

Çöpü akşamdan dış kapının önüne çıkarıp ertesi gün konteynıra atmak?

marjory
Normal mi? Apartman görevlisi olması durumunda çöpü belli saatte toplayacağı için akmadığından kokmadığından emin olarak o saate beş dakika kala kapının önüne koymayı demiyorum. Bayağı akşam bulaşığı yıkayıp, çöpleri birleştirip kapının önüne koymaktan, ertesi sabah veya öğleden sonra kıçını kaldır
Normal mi?

Apartman görevlisi olması durumunda çöpü belli saatte toplayacağı için akmadığından kokmadığından emin olarak o saate beş dakika kala kapının önüne koymayı demiyorum. Bayağı akşam bulaşığı yıkayıp, çöpleri birleştirip kapının önüne koymaktan, ertesi sabah veya öğleden sonra kıçını kaldırıp atmaktan bahsediyorum. Normal mi?

Yeni komşumuz aylardır aynen böyle yapıyor, kocası sabah lütfederse atıyor, bazen kavgalı oluyorlar atmıyor... Küçük çocuğu var dedim, anlayışlı olayım dedim ama her sabah kapımı açar açmaz çöp görmekten ve koklamaktan gerçekten usandım.

Bugün markete gidecekken kapıyı açmamla şu beyaz eşya kutularının içinden çıkan köpüklerin uçuşması bir oldu. Evlerine bir şeyler almışlar ama ambalaj parçaları bizim paspasın üzerinde dans ediyordu. Sakince kapıyı çaldım, kadın açtı. Gerçekten sakin bir ses tonuyla 'Kapımın önündeki çöpler size mi ait?’ dedim, ‘Aaa, oraya mı atmışlar, ihihihi =))’ dedi. Sakince apartmanın 'kapımızın önü' değil ortak kullanım alanı olduğunu, insanları rahatsız edecek ve merdivenlerde yolunu kesecek şeylerle doldurmanın doğru olmadığını söyledim. Her sabah kapıyı açıp çöp görmenin hiç hoş olmadığını söyledim. Burada bir yerde sığır kocası araya girdi, ne dediğini hiç anlamadım ‘ben olması gerekeni rica ettim, siz kendinize yakışanı yaparsınız.’ dedim taktım kulaklığı indim.

Az önce anneme laf arasında söyleyince beni çok ayıpladı, ‘Komşu komşuyu idare eder, bunun için kalp kırılır mı?’ dedi. Ona da ayrı sinir oldum. Konu o kadar uzadı ki her an kapılarını çalıp ‘Eşşeklik eden meğer benmişim, gelin bizim eşiğe sıçın ödeşelim.’ diyebilirim.

Aslında ne zamandır bunları anlatıp ‘Siz olsanız ne yaparsınız?’ diye sorasım vardı, soru evrildi: ‘Cidden mi ben abartıyorum?’

Normal zekalı bir insanın imtina etmesi veya en azından alışkanlık haline getirmemesi gerekmez miydi? Yoksa ben mi kendimi Massachusetts'te falan zannediyorum?
0
marjory
(21.06.20)
Haklısın bence. Bikaç hafta geçsin apartman görevlisinin kulağına üfle. Bir de o denesin bakalım.

En olmadı görmezden gel. Onu oraya koyan adam ne desen anlamaz.
0
elitoangelito
(21.06.20)
toplu yaşama kurallarından bihaber bir sığır değilseniz hayır, normal değil. karşı komşunuz ise bu gruba dahil maalesef. kesinlikle abartmıyorsunuz, uyararak gayet doğru bir harekette bulunmuşsunuz. bu tiplerin saçmalıklarını sineye çektikçe daha da ileri giderler.

edit: devam ederlerse poşeti yırtıp çöpü kapılarının önüne dökün. kedilerin böyle kötü huyları var maalesef. ya da söyleyin köylerine geri dönsünler.
0
sele zeytini
(21.06.20)
Apartman görevlisi yok ki (bkz: senin kocanın evi yok ki)

Ona kolaylık olsun diye yapsa anlarım ama öyle bir durum yok demek istedim, evden çıkana kadar benim mutfağın köşesinde beklettiğim çöpü kadın kapısının önüne atıyor ki orası aynı zamanda benim de kapımın önü, sabah kocasının keyfi gelirse o da asıl çöpe atıyor. Durum bu.
0
🌸marjory
(21.06.20)
Konuyu apartman yöneticiniz ile paylaşmanız lazım. Mümkünse ona gidip sakin, nazik bir dille olanı biteni anlatın. Kapı önlerine koydukları çöpler yüzünden tüm bina çöp kokuyor, sıcaklarda başladı bina sinekten geçilmez, zaten ortada salgın hastalık var diye olayı sanki siz binayı ve bina sakinlerinin sağlığını düşünüyor gibi anlatın.
0
GoodMorningTeacher
(21.06.20)
@sele zeytini, çok defalar poşeti tekmeleyip aşağı yuvarlamayı, veya en azından poşetin dibini delip kadını uğraştırmayı cidden istedim. Ama burası öyle bir 'şen dullar apartmanı' ki normalde mahallenin haşarı çocuğundan bilinmesi gereken bu yaramazlıklar 35 yaşındaki benim başıma kalır.
0
🌸marjory
(21.06.20)
@GoodMorningTeacher, apartman yöneticisi var mı, varsa kim onu bile bilmiyorum. Ama her kimse o da muhtemelen sallamazdı. Karşı daire hariç buradaki herkes 30 küsür yıllık komşu, öylece yaşayıp gidiyorlar.

Ama bir süredir sabahları 'Ya Sabır" ile beraber fotoğraf da çekiyordum, iş inada binerse çirkinleşebilirim.
0
🌸marjory
(21.06.20)
Doğrusunu yapmışsın.ama senin digrun onların doğrusu değil. Belli ki elemanlar köylü. Çöpü bağa bahçeye atmada sorun görmüyor.
Gecenin on bucugunda hilti çalıştıran veya perde aşmak icin benden sandalye isteyen komşularım var.
Ses etme, muhatap da olma. Kavga çıkar. Hatta yaralama veya hafezanallah ilerisi olur. Cunki koylulukte kurali kendin koyarsın güçlü olduğunu düşünüyorsan.
0
fempusay
(21.06.20)
Evet...Benim annem de atmaz. Aksam namazindan sonra cop atilmaz derler, hic duymadiniz mi?
0
damba
(21.06.20)
@damba, duymamıştım, duysam da itibar etmezdim o ayrı ama ben de zaten çöpü sabah çıkarken atarım. Tek fark çöpüm sabaha kadar ev sınırları içinde, mutfakta bir yerlerde kalmaya devam eder.

Ayrıca sanırım onlar da duymamışlar ki akşamları atıyor sayılırlar, sonra çöp asıl olması gereken yere aktarmayla gidiyor.
0
🌸marjory
(21.06.20)
Allah için poşetlerin sızdırdığını görmedim, ağızları da olabildiğince düğümlü oluyor. Ama bunu akıl edebilen bir kadının "O zaman bu böylece mutfağın balkonunda veya kapının iç taraftan önünde dursun, eşim sabah atar" diyebilmesi için üstün bir bilinç seviyesinde olması gerekmiyor. Çünkü onun kapısının önü benim de kapımın tam önü, apartmana ayak basan insanların da basıp geçtiği yer.
0
🌸marjory
(22.06.20)
taşın
0
bugisme
(22.06.20)
haklısın, apartmanda yaşamak için nüfus cüzdanına a-b-c gibi bir sınıflandırma-karne sistemi gelmezse bu iş çözülmez. bunlar adam olmaz.

imza: apartman yöneticisi
0
x571
(22.06.20)
arada bir yapsa gece yorgundur, komşudur falan idare edilir de düzenli olarak çöpünü apartmanda bir gece bekleten idare edilmez. ben destekledim seni...
0
gonzo opera
(22.06.20)
Asla degistiremezsin.
Bu turler laftan anlamaz. Onlarin normali o cunku. Benciller ayrica.
Bagirsan da cagirsan da duzelmeyeceklerinden idare edicen :(
Bu devirde boyle tipleri idare etmek zorunda kaliyoruz
Bi cop tenekesi al kapilarina koy dicem ama bu sefer de utanacaklarina "aaa ne guzel kova almis bize, haftalik biriktirip atalim madem" mantigina gecer bunlar. Sonra senin tepen atinca ne fevri insan derler, uste cikarlar bi de:(
0
Kittie
(22.06.20)
kittie +1

benim yan komşum da halk sağlığı uzmanı. çöplerini mutlaka biriktirir asla kokana ya da sızıntı yapana kadar atmaz. öyle de iğrenç insanlar ki bir de sizi suçlu çıkarır
0
Sakinolmamlazim
(22.06.20)
(4)

Telefonla konuşurken internetin gitmesi

mg3929
Samsung a71 kullanıyorum. Telefonla konuşurken mobil internet devre dışı kalıyor. Bunu nasıl çözebilirim?
Samsung a71 kullanıyorum. Telefonla konuşurken mobil internet devre dışı kalıyor. Bunu nasıl çözebilirim?
0
mg3929
(21.06.20)
Mobil veri ayarları Global ise LTE/CDMA olarak değiştirmeyi dene.
0
himmet dayi
(21.06.20)
Volte özelliğini açmanız gerek sanırım.
0
hazarcan
(21.06.20)
Volte açık. Global diye bi özellik yok.
0
🌸mg3929
(21.06.20)
Eğer bulunulan yerde şebeke az çekiyorsa maalesef İnternet gidiyor. Ben Türk Telekom kullanıyorum ve evimde az çekiyor. Telefon çağrısı aldığımda mobil veri kapanıyor ve görüşme bittikten birkaç dakika sonra 4.5G'ye geçiş yapıyor. Kapsama alanının iyi olduğu yerde böyle yapmıyor ama.
0
m e b
(22.06.20)
(3)

Uzaktan eğitim alanında uzman kişilerin değeri artmış mıdır?

Premium Hesap
5 yıl online eğitim içeriği yapan ve son 5 yılda uzaktan eğitim platform yöneticiliği yapmış birisin değeri artmış mıdır? Aranılan kişi midir? Yoksa ohooo çok mu var böyle?
5 yıl online eğitim içeriği yapan ve son 5 yılda uzaktan eğitim platform yöneticiliği yapmış birisin değeri artmış mıdır? Aranılan kişi midir? Yoksa ohooo çok mu var böyle?
0
Premium Hesap
(21.06.20)
Hangi alanda eğitim verdiğine bağlı bence. Mesela pandemiden önce online eğitimciliğin tadını almıştı bazı avukatlar. İyileri elle gösterilse de çok bocalayan da vardı. Pandemiyle birlikte iyiler aranır oldu ama vasatlar gittikçe çoğaldı.
0
hazarcan
(21.06.20)
Belki anca kurumsallaşmış dershane ve özel okullarda değeri artmış olabilir mi? Çünkü devlet üniversiteleri elindeki hocalar ve asistanlar ite kaka bişeyler yapsın da işleyiş devam etsin yeter kafasında, özel üniversitelerde de zaten hocaları bu konuda deneyimsiz olsa bile onu bikaç gecede öğrenip en mükemmel şekilde uygulamalı kafasında olduklarından yine elindeki elemanlara oynayacaklar diye düşünüyorum. En azından TR için.
0
superfluid
(21.06.20)
değerimiz aynı, iş yükü arttı
0
a darkness coming
(21.06.20)
(3)

Derin Öğrenme ve CUDA kullanımı için optimum grafik kartı önerisi

simderun
Merhaba sevgili kullanıcılar. Derin öğrenme işlemi için arkadaşım yeni bir PC almayı planlıyor. Bu açıdan mümkünse CUDA ile haşır neşir olma planı da var. Bu işlemler için en iyi f/p oranına sahip ekran kartı önerileriniz nelerdir? Eğer söz konusu CUDA kullanımı için fiyatlar uçuk durumdaysa CUDA ol
Merhaba sevgili kullanıcılar. Derin öğrenme işlemi için arkadaşım yeni bir PC almayı planlıyor. Bu açıdan mümkünse CUDA ile haşır neşir olma planı da var. Bu işlemler için en iyi f/p oranına sahip ekran kartı önerileriniz nelerdir? Eğer söz konusu CUDA kullanımı için fiyatlar uçuk durumdaysa CUDA olmadan Derin Öğrenme ne kadar faydalı olur? Cevaplar için çok teşekkürler.
0
simderun
(21.06.20)
Farklı bir öneride bulunayım. Hiç gerek yok masrafa. Onun yerine Google Colab kullansın. Runtime 2 saat ile sınırlı ancak başlangıç için bu bir sorun değil. İleride de makine toplamak yerine cloud servislerini kullanabilir yine satın alıp (AWS, Google Cloud, Azure gibi).

Edit: Google Colab içerisinde doğrudan CUDA kodlarıda çalıştırılabiliyor.
0
mrtkp1234
(21.06.20)
Nvidia Jetson modülleri ve bu modüllere uygun geliştirme kartları var. En ufak olanı Nvidia Jetson Nano. Modül + Geliştirme kartı 1000tl civarında.

Diğer modüllere bakıp karşılaştırmak isterse :

www.nvidia.com

Jetson Nano almak isterse : (Çok zenginse bana da bir tane hediye eder mi acaba, hep "oynamak" istemişimdir şu modülle)

embedded.openzeka.com
0
kimlanbu
(22.06.20)
@kimlanbu, Nvidia Jetson modüllerin amacı training değil yalnız, önceden train edilmiş modelleri performanslı bir şekilde çalıştırmak. Training yapılacaksa GPU ile yapılması daha verimli.
0
mrtkp1234
(22.06.20)
(3)

Tapusuz Kooperatif Evi

yukselen gunes evi
Selamlar, kayınpeder zamanında kayınvalidem adına kooperatif dairesini peşin para verip satın almış ama tapusu çıkmamış o zamanlar. Hala da ortada tapu yok ve kayınpeder geçtiğimiz yıl vefat etti.Bilinen şey kayınvalidem adına alındığı. Elde bir belge falan yok, ev zaten oturulan ev.Ancak şu aşamada
Selamlar, kayınpeder zamanında kayınvalidem adına kooperatif dairesini peşin para verip satın almış ama tapusu çıkmamış o zamanlar. Hala da ortada tapu yok ve kayınpeder geçtiğimiz yıl vefat etti.

Bilinen şey kayınvalidem adına alındığı. Elde bir belge falan yok, ev zaten oturulan ev.

Ancak şu aşamada bu evin tapusunu çıkarmak adına neler yapılabilir ve nereden başlanır bunu merak ediyorum? Önce tapuya git sonra kooperatiflere bakan şu kurum var şöyle yap gibi bir yönlendirme çok faydalı olacak. Şimdiden teşekkürler.
0
yukselen gunes evi
(21.06.20)
Kooperatif defterinde kayın validen yazıyordur.tek başına tapu çıkarabileceğin bir oluşum değil.kooperatif yonetiminin tam dosya hazırlayıp tapuya başvurması gerekiyor.o da muhtemeln birileri yiyip içmiştir,hesabı denk getiremiyorlardır,öyle kalmıştır.kooperatifin merkezine gidip görüşün nedir durum anlatsınlar.
0
duptıs
(21.06.20)
Kooperatif başkanı kim ise onunka görüşeceksiniz. Zor işler kolaylıkkar diliyorum
0
Unde bach canim
(22.06.20)
Kooperatif fesih edilmiş ya da öyle bir şeyler diye biliyorum.
0
🌸yukselen gunes evi
(22.06.20)
(3)

Ms office

mg3929
Öğrenci olmadan ücretsiz office kullanmanın bir yolu var mıdır? Dmden yazar mısınız
Öğrenci olmadan ücretsiz office kullanmanın bir yolu var mıdır? Dmden yazar mısınız
0
mg3929
(21.06.20)
Edu mail satıyorlar ama legallik derecesi nedir bilmem
0
Kahir ekseriyet
(21.06.20)
MS office 5 bilgisayara kadar kuruluma ve kullanıma izin veriyor. Kullanan bir tanıdıktan yararlanabilirsiniz.
0
va
(21.06.20)
Benim bilgisayarda ms office 2016 var. 6-7 ay önce yükledim. Herhangi bir lisansa sahip değilim. Arada lisans keyi istiyor ama uyarıyı kapatıp tüm özellikleriyle kullanabiliyorum.

Hatta dont show again i seçtiğimden beri uyarı da vermiyor artık.
Crackli değil.
0
Unde bach canim
(21.06.20)
(5)

Ekşi Mayalı Ekmek

ögürirade
Ekşi mayalı ekmeği mayalanması için buzdolabında en fazla kaç saat bekletmeliyim?
Ekşi mayalı ekmeği mayalanması için buzdolabında en fazla kaç saat bekletmeliyim?
0
ögürirade
(21.06.20)
ben geçenlerde yaptım. buzdolabında bekletmedim. bir kaç saat üstü kapalı olarak beklettim.
0
scudman1
(21.06.20)
tarifinizi paylaşabilir misiniz? elimde taze maya var nasıl yapayım bilemedim.
0
ayalensoledad
(21.06.20)
ben 20 saat beklettim enfes oldu. arkadaşımın önerisiyle şu tarif üzerinden yapmıştım, belki işinize yarar www.youtube.com
0
sele zeytini
(21.06.20)
ben refika'nın yemek okulu youtube kanalından aldım tarifi (ekmek teknesi burak) . tavsiye ederim.
20 saat beklediyse 30 saatte bekler o zaman. :) 30 saat bekletmek zorunda kalacağım çünkü.
bir önceki ekmeğim mayalanırken kabından taştı çok mu beklettim dedim ben de.
0
🌸ögürirade
(22.06.20)
ben çoğu zaman 15-16 saate kadar bekletiyorum, ama geçenlerde 8 saat kadar beklettikten sonra pişirdim, uzun bekletmekle aynıydı sonuç.
instagramda “mayam ekşi”nin tarifini kullanıyorum ben çok memnunum.
0
ozgur bir kusun hatirati
(22.06.20)
(3)

beymen club'tan online alışveriş yapan var mı

condom kurşunu
memnun musunuz?
memnun musunuz?
0
condom kurşunu
(21.06.20)
ben magaza teslimli online alisveris yapmistim herhangi bir sorun yasamadim.
0
in vino veritas
(21.06.20)
Memnunum
0
otopsicocugu
(22.06.20)
sorunsuz kullaniyorum her seferinde
0
sweetoffice
(22.06.20)
(1)

Televizyon tavsiyesi.

goodboy3456
Merhabalar,4k televizyon almayı düşünüyorum.4000 tlye kadar bütçem var.Üç seçenek arasında kaldım.Tavsiyelerinizi bekliyorum.Teşekkürler.https://www.amazon.com.tr/dp/B07RBNLL6V/ref=asc_df_B07RBNLL6V1587571200000/?tag=akakcetr-21&creative=380333&creativeASIN=B07RBNLL6V&linkCode=asn https://www.hepsi
Merhabalar,4k televizyon almayı düşünüyorum.4000 tlye kadar bütçem var.Üç seçenek arasında kaldım.Tavsiyelerinizi bekliyorum.Teşekkürler.

www.amazon.com.tr

www.hepsiburada.com

www.amazon.com.tr
0
goodboy3456
(21.06.20)
Bu fiyat aralığında alacağınız ürünler arasında kalite farkı yok denecek kadar az oluyor. bütçeniz 6 civarı olsa idi farkli bir şey önerebilirdim.

Detayli bir sekilde bakmadim ama spacevan'in attığı televizyonda baya büyük bir fırsat var gibi duruyor. 55 ince 3k'ya kalmadi diyebiliriz. Muhtemelen çok dandik bir işletim sistemiyle geliyordur ve sinir ediyordur ama öyle bir süreçte bir tane mi box alarak televizyonu android yapabilirsiniz.

hayırlı olsun.
0
a darkness coming
(21.06.20)
(12)

Amerikalıların tanımadıkları numarayı açmaması

Unde bach canim
Normal arama yaptığım (wp üzerinden değil, numara çevirerek) onlarda nunaram olmayan 3 kişi (LA kodlu amerikan numarası ile) telefonumu açmadı. Üçünün de o an meşgul okduğunu hiç sanmıyorum. Hatta bir problem yok, numara alış verişimiz olan bir kişiyle mesajlaşmamız oldu.Buraya yeni geldiğim için bu
Normal arama yaptığım (wp üzerinden değil, numara çevirerek) onlarda nunaram olmayan 3 kişi (LA kodlu amerikan numarası ile) telefonumu açmadı. Üçünün de o an meşgul okduğunu hiç sanmıyorum. Hatta bir problem yok, numara alış verişimiz olan bir kişiyle mesajlaşmamız oldu.

Buraya yeni geldiğim için bu kanaate vardım ama bu kafadalar mı?
0
Unde bach canim
(21.06.20)
sizin numaranız gizli değil, değil mi?
0
sttc
(21.06.20)
@sttc hayır değil. Geri mesaj atmıştı yazdığım kişi
0
🌸Unde bach canim
(21.06.20)
abd ozelinde bilgim yok ama spam cok olabilir, telemarketing, kaza davasi, sigorta ayagina arayanlar olabilir. Bana Ingiltere'de iken haftada 3-4 kere ppi claim, son yillarda kaza yaptiniz mi claim yapin diye hint aksanli abiler rahatsiz edip duruyordu
0
neverletyougodown
(21.06.20)
Çok fazla spam no var, bu yüzden ben de kayıtlı olmayan numaraları açmıyorum.
0
astrid
(21.06.20)
Ben iş gereği numaramın olmadığı bir çok kişiyi aradım. Hiç öyle bir şeyle karşılaşmadım. Numaram +1 816 (Kansas City, MO) ile başlıyordu. Farklı alan kodlarını da aradım. Açtılar hep. Bi 5 yıl öncesinden bahsediyorum.
0
himmet dayi
(21.06.20)
Ben de açmıyorum. Gereksiz sinir bozucu durumlar olabiliyor.
0
horowitz
(21.06.20)
Aynen. ABD de kaldığım müddetçe hiç böyle bi durumla karşılaşmadım. Ama çalışma saatleri içinde mi arıyorsunuz? Hatta şöyle ki çoğu Amerikalı arkadaşım telefonlarına saat 16:00dan sonra bakmazdı hiç, kim ararsa arasın.
0
superfluid
(21.06.20)
Açıkçası mesai dışındaydı hepsi fakat numaralar hep kişisel hatlardı, yani şirket hattı değildi.
Ama iş durumu için aramıştım hepsini :)
0
🌸Unde bach canim
(21.06.20)
Sürekli saçma sapan sigorta şirketleri, ne üzerinde olduğunu anlamadığım reklamlar için vs arandığım için denk gelirsem açmakla birlikte asla geri dönmüyordum bilmediğim numaralara.
0
but that was just a dream
(22.06.20)
ben %50 oranda acmiyorum. telesekretere mesaj biraksin.
0
hot potato
(22.06.20)
amerikadan bildiriyorum: ben de acmiyorum ve genelde insanlar da acmiyor.

Aradigimniz kisilerin ing de az ise, o zaman da acmiyorlar konusamadiklari icin
0
oscar
(22.06.20)
ben de açmıyorum. amerikalı mıyım acaba
0
dafuq
(22.06.20)
(2)

tei yeni mezun maaş

sansizselim
merhaba, tei'de yeni mezun tasarım mühendisi pozisyonu için teklif edilen maaş nedir acaba?
merhaba, tei'de yeni mezun tasarım mühendisi pozisyonu için teklif edilen maaş nedir acaba?
0
sansizselim
(21.06.20)
5000 net 16 maaş
0
mech
(21.06.20)
16 maaş yok ama toplamda mech'in yazdığına geliyordur
0
perpendik
(21.06.20)
(3)

swarm

diffarentiationation
Kimlerin check-in yaptığını ve orada olduğunu göremiyorum, arkadaş falan mı eklemem gerekiyor?
Kimlerin check-in yaptığını ve orada olduğunu göremiyorum, arkadaş falan mı eklemem gerekiyor?
0
diffarentiationation
(21.06.20)
Virüsten dolayı bitirdiler o olayı. Geçici olarak. Ne zaman tekrar aktif olur belli değil.
0
etna
(21.06.20)
@etna yanımdaki arkadaşım görüyordu herkesi, bittiğine emin misin? Başka bir liste miydi acaba o gördüğüm?
0
🌸diffarentiationation
(21.06.20)
evet. bir mekanda kimlerin check-in yaptığı bir süredir görünmüyor.
0
etna
(22.06.20)
(3)

Türk yönetmen kim

4seneayniyerdeduramam
Vakti zamanında çektiği filmin başrolünde" Türkiye'de bu rolü oynayacak cesur oyuncu yoktu." Diyerek kendi oynayan bir yönetmen varmış, bir videoda bahsedildi ama açıklanmadi.... kim bu adam?
Vakti zamanında çektiği filmin başrolünde" Türkiye'de bu rolü oynayacak cesur oyuncu yoktu." Diyerek kendi oynayan bir yönetmen varmış, bir videoda bahsedildi ama açıklanmadi.... kim bu adam?
0
4seneayniyerdeduramam
(21.06.20)
Zeki Demirkubuz olabilir, Bekleme Odası filmi için söylemişti galiba.
0
epistemic_regress
(21.06.20)
Zeki Demirkubuz olabilir, çıplaklık içeren sahneler var, oynamak isteyen yok, hatta kapıcı bile oynamak istemedi bu nedenle gibi bir açıklaması vardı.

(Ciddiye almayınız. Kendisi büyük sözler söylemeyi ama giderek küçük filmler yapmayı motto edinmiş atarlı bir abimiz.)
0
buf-e kür
(21.06.20)
Zeki Demirkubuz, Oyku Karayel ile olan sahneleri nedeniyle Bulanti filmi icin soylemisti diye hatirliyorum. (film kotuydu fikrimce).
0
nefertarii
(21.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.