Giriş
(3)

Türk yönetmen kim

4seneayniyerdeduramam
Vakti zamanında çektiği filmin başrolünde" Türkiye'de bu rolü oynayacak cesur oyuncu yoktu." Diyerek kendi oynayan bir yönetmen varmış, bir videoda bahsedildi ama açıklanmadi.... kim bu adam?
Vakti zamanında çektiği filmin başrolünde" Türkiye'de bu rolü oynayacak cesur oyuncu yoktu." Diyerek kendi oynayan bir yönetmen varmış, bir videoda bahsedildi ama açıklanmadi.... kim bu adam?
0
4seneayniyerdeduramam
(21.06.20)
Zeki Demirkubuz olabilir, Bekleme Odası filmi için söylemişti galiba.
0
epistemic_regress
(21.06.20)
Zeki Demirkubuz olabilir, çıplaklık içeren sahneler var, oynamak isteyen yok, hatta kapıcı bile oynamak istemedi bu nedenle gibi bir açıklaması vardı.

(Ciddiye almayınız. Kendisi büyük sözler söylemeyi ama giderek küçük filmler yapmayı motto edinmiş atarlı bir abimiz.)
0
buf-e kür
(21.06.20)
Zeki Demirkubuz, Oyku Karayel ile olan sahneleri nedeniyle Bulanti filmi icin soylemisti diye hatirliyorum. (film kotuydu fikrimce).
0
nefertarii
(21.06.20)
(4)

100bin tl araba tavsiyesi

mey17
Merhaba değerli duyuru sakinleriPolo sahibiyim, bebeğim olduğu için daha geniş bir araç almayı düşünüyorum, araç özellikleri ve piyasadan pek anlamıyorum100bin civarı bütçem var. Fazla üstüne çıkamamÖnceliklerim iç ve bagaj hacminin geniş olması, servis konusunda fazla üzmemesi ve otomatik olmasıÖne
Merhaba değerli duyuru sakinleri
Polo sahibiyim, bebeğim olduğu için daha geniş bir araç almayı düşünüyorum, araç özellikleri ve piyasadan pek anlamıyorum
100bin civarı bütçem var. Fazla üstüne çıkamam
Önceliklerim iç ve bagaj hacminin geniş olması, servis konusunda fazla üzmemesi ve otomatik olması
Önerileriniz nelerdir ? Teşekkürler
Belki böyle çok duyuru vardır ama piyasa sanırım çok değişken günceli öğrenmek istedim
0
mey17
(21.06.20)
fluence 120 bin bandına çıkarsan focus falan bulabilirsin.
0
mikahakkinen
(21.06.20)
Otomatikse ford'dan uzak durmak lazim. Bildigin dava kaybettiler otomatik vitesleri yüzünden.
110 civarlarına cekebilirseniz honda civic, toyota corolla olabilir.
Olmazsa hyundai i20lerin bagajlari fena degil.

Malesef cok fazla bir secenek kalmadi piyasa sebebiyle.
0
logisticsmanager
(21.06.20)
fordun şanzıman sorunu abd için geçerli. avrupada farklı şanzıman kullanıyor olabilirler.
0
mikahakkinen
(21.06.20)
Sport Tourer 0.9 tce
0
mech
(21.06.20)
(1)

mobilya alışverişi

dali dili havali korna
başta alışverişi illa kurumsal bir firmadan yapalım diyorduk ama onlarda da çok fazla şikayet olduğunu gördüğümüzden daha esnek davranmaya karar verdik. ucuz ve az şikayet almış neresi varsa ürünleri parça parça oralardan alacağız. konuyla ilgili iki sorum olacaktı:1- deneyimlerinizden yola çıkarak
başta alışverişi illa kurumsal bir firmadan yapalım diyorduk ama onlarda da çok fazla şikayet olduğunu gördüğümüzden daha esnek davranmaya karar verdik. ucuz ve az şikayet almış neresi varsa ürünleri parça parça oralardan alacağız. konuyla ilgili iki sorum olacaktı:

1- deneyimlerinizden yola çıkarak garanti, teslimat vb. konularda en çok nelere dikkat etmemizi önerirsiniz?

2- parayı peşin ödememek çok tavsiye edilen bir şey, peşin kısmı için makul olan oran nedir?
0
dali dili havali korna
(21.06.20)
2- bunu genelde satan firma belirliyor.
0
Unde bach canim
(22.06.20)
(1)

sudokunun lichess'i

aziz dostum jack
online tanıdığımız veya tanımadığımız kişilerle karşılıklı oynayabileceğimiz lichess gibi site var mı eli yüzü düzgün, app de olur?
online tanıdığımız veya tanımadığımız kişilerle karşılıklı oynayabileceğimiz lichess gibi site var mı eli yüzü düzgün, app de olur?
0
aziz dostum jack
(21.06.20)
flyordie. Arayuzu muhtesem. Dikkat bagimlilik yapabilir
0
neverletyougodown
(21.06.20)
(1)

Matematik sorusu - Diziler

epistemic_regress
https://eksiup.com/p/qs397726z49t
0
epistemic_regress
(21.06.20)
köklere x1,x2,x3 diyelim ,
öncelikle aritmetik dizi olduğu için ardışık terimler arası fark eşit olacak ;
x3-x2=x2-x1 --> x1+x3=2x2 olacak.
İkinci olarak sorudaki denkleme göre kökler toplamı =6
kökler toplamı da x1+x2+x3 = 3x2 yapar.(ilk bulduğumuz eşitlikten dolayı.)
3x2=6 dersek x2=2 çıkar.
Köklerden birini 2 bulduk, bunu da yerine koyunca da cevap -4 çıkıyor.
0
incelikler yüzünden
(21.06.20)
(8)

2020 lgs sınavı

Filinta61
Şimdi arkadaşlar bir sorum var. Bilenlerden bilgi beklemekteyim. Benin cocugum lgs ye girdi ve tahmini 380 civarı bir puan ile çıkacak diyelim. Yüzde 10 lük dilimde olmadığı için anadoku lisesi seçemiyoruz. Geriye anadoku teknik, meslek, imam hatip puanlı okullar veya puansız yerel okullar kalıyor.
Şimdi arkadaşlar bir sorum var. Bilenlerden bilgi beklemekteyim.

Benin cocugum lgs ye girdi ve tahmini 380 civarı bir puan ile çıkacak diyelim. Yüzde 10 lük dilimde olmadığı için anadoku lisesi seçemiyoruz.

Geriye anadoku teknik, meslek, imam hatip puanlı okullar veya puansız yerel okullar kalıyor.

Puana uygun bir anadoku teknik okulundan sonra üniversite kazanılamiyor mu, yani bu adam artık ornek veriyorum avukat, veteriner, ya da türkçe öğretmeni olamıyor mu,

Bu sınav ile puansız okula yollamaktan ise anadoku teknik okullara göndermek bana daha mantıklı geliyor ama kafama yukarıdaki durum takıldı.
0
Filinta61
(21.06.20)
teknik okullardaki eğitim ve öğrenci kalitesi pek parlak olmadığından dolayı puansız ama daha düzgün bir okula yollamak daha mantıklı olabilir.
kuzenim öyle yaptı yani.
0
sutlu nescafe
(21.06.20)
Puansız okul daha düşük profil olmuyor mu,
anadolu teknikler yüzdelik dilime gore öğrenci alıyor yani daha kalifiye öğrenci oluyor mantığa gore
0
🌸Filinta61
(21.06.20)
İyi anadolu meslek liseleri de oluyor ve tabii ki oralardan mezun olup kazanması halinde istediği bölümü okuyabilir. Lisede okuduğu alanı seçmek zorunda değil. Gittiği okulun kalitesi ve programı yeterli değilse pektabii ekstra efor sarf etmek zorunda ama önüne ösym tarafından konmuş bir engel yok.
0
stronzo
(21.06.20)
puan kesintisi yok bildiğim kadarıyla ancak ana dersleri fazla görmüyorlar belki de teknik liselerde emin değilim. programlara iyi bakmak lazım
0
burya
(21.06.20)
şimdi üniversite sınavı iki basamaktan oluşuyor. ilkinde temel yeterlilik, ikincisinde alan sınavi oluyor.

meslek liselerinde bu alan derslerini ya anlatmiyorlar, ya da az anlatiyorlar. onun yerinde meslek derslerine agirlik veriyorlar. bu da universite sinavinda alan yeterliligi isteyen saydiginiz bolumleri kazanmayi zorlastiriyor. dezavantaj bu kısımda doğuyor. tabi bir de zorunlu staj falan olursa ogrenci hic alakasi olmayacagi seyle mesgul olmus oluyor.
0
ot var icersen bok var yersen
(21.06.20)
Meslek liseleri için arkadaşlar cevaplamış.

Güzel bir semtte oturuyorsanız çevredeki düz liseler de olabilir bence isimleri Anadolu lisesi olsa da şu an. Öğretmen kalitesine vs bakın. Meslek lisesinden iyidir bence staj derdi olmayacak.

İmam hatip liselerinde staj olmasa da Arapça, Kuran bir sürü alan dersi var. İlgisi olmayan çocuk çok sıkılır ve geçemez muhtemelen.

En kötü düz liseye verirsiniz, on ikinci sınıf oldu mu özel okul ya da açık liseye geçer.
0
black holes in the sky
(21.06.20)
atp seçimini çocuğun gerçekten o bölüme ilgisi ve ileride seçeceği mesleğe katkısı olur mu bundan emin olarak yapmalısınız. Meslek lisesi öğretmeni olarak atp öğrencilerim diğer amp öğrencilerinden başarılı olsa da bölüm derslerinin aşırı yoğun olmasından dolayı ve çok da ilgi duymadıkları bölümde okuduklarından dolayı inanılmaz zorlanıyor ve gelecekten umutsuzlar. Neden bu kadar bölüm dersi çekiyoruz ki ben elektrikçi olmayacağım ki havasındalar.

Mesela ingilizcesi lgs’de full olan ve seviyesi çok iyi olan öğrencim var. ingilizce öğretmeni olmak istiyor ama otomasyon bölümünde olması sebebiyle bir sürü derse katlanmak zorunda kalıyor. Sayısalı o kadar iyi değil ve üniversiteyi kazanma şansı rakipleri olan normal liselerdeki öğrenciler gibi yüksek değil. Önlüğü giyiyor ve atölyede ruhunu teslim ediyor her gün.

Çocuk ve siz gelecekten ne bekliyorsunuz? Eline bir an önce bir iş alsın, lise diploması bile yerine göre yeter, teknik bir bilgisi olsun düşüncesine sahipseniz, ATP uygundur. Ama üniversite sınavı için kültür derslerine odaklansın ve meslek dersleri almasına gerek yok diyorsanız ki ben de meslek liselerinin genelde çok ama çok kötü öğrencileri malesef aldığını ve çocugunuzun bundan etkileneceğini düşündüğüm için Puansız liselere gitmesini tavsiye ederim.
0
bugisme
(22.06.20)
yanlış anlaşılama olmasın tekrar üstünden geçeyim. üniversite sınavında meslek ve ya notmal lise mezunu öğrencinin teorik olarak şansları eşit. herhangi bir fark yok. meslek lisesinden mezun olup istediği bölümü seçebilir. Asıl sorun ders yükü ve üniversiteye hazırlık için meslek liselerinin hazırlayıcı misyonunun olmaması. Hatta ileri derece bir örnek olması adına, 11-12. sınıf öğrencilerim pek çok sayısal dersten üniversite sınavında sorumlu olmasına rağmen, bu derslerden bazılarını hiç görmediği bir müfredata sahipler. Örneğin kimya soruluyor ama dersi verilmiyor gibi...
0
bugisme
(22.06.20)
(2)

Konut satışı prosedürü

zaire elcisi
Merhaba öncelikleYarın bir ev satışı gerçekleştireceğim. Ancak prosedürü hiç bilmiyorum.Alırken emlakçı üzerinden almıştım ama şuan emlakçı yok.Alan kişi kredi çekip alacak.Ben neler yapmalıyım tek tek sıralı şekilde biliyor musunuz. Benden tapu fotokopisi istedi bankaya vermek için. Şuan sadece bun
Merhaba öncelikle
Yarın bir ev satışı gerçekleştireceğim. Ancak prosedürü hiç bilmiyorum.
Alırken emlakçı üzerinden almıştım ama şuan emlakçı yok.

Alan kişi kredi çekip alacak.
Ben neler yapmalıyım tek tek sıralı şekilde biliyor musunuz.
Benden tapu fotokopisi istedi bankaya vermek için. Şuan sadece bunu biliyorum
0
zaire elcisi
(21.06.20)
Belediyeden rayiç bedel belgesi almaniz gerekiyor. Onunla birlikte alacak kisi ile tapu dairesine gidip satış işlemi başlatacaksınız. Gerisi parayı alıp imza atmaya kalıyor.
0
vampir akrep
(21.06.20)
Tapu fotokopisi ile alıcı bankaya kredi başvurusu yapacak.

Banka kişiye kredi verecekse eksper tayin edileceki eksper gidip daireye bakıp bu parayı edip etmeyeeğini bildirecek.

Prosüdür tamam olduktan sonra; bankanın vereceği ipotek evrakları, avukat bilgileri, kredi ile alakalı vs evrak, belediyeden alınan rayiç değer yazısı, satıcı ve alıcının kimlikleri ile tapuya başvuru yapılacak.

başvuru alındıktan sonra tapu işlemi inceler ve bir problem yoksa sizlere sms atar, harç tutarını ve randevu saatini bildirir.

harçları yatırdıktan sonra alıcı ve satıcı randevu saatinde tapuda hazır olur, bankanın yetkili avukatı da orada imza için hazır bekler.

imza aşamasına gelince tapu memuru paranızı alıp almadığınızı sorar, bu aşamada kredi harici nakit olarak alacağınız bir tutar varsa o an halletmiş olmanız lazım.

nakitse nakit, değilse eft/havale imzadan önce halledin.

Eğer henüz eft/havale gelmemişse ya da nakit fiziki olarak hazır değilse, sakın imza atmayın. Utanmayın, hayır paramı almadım diyin ve imzayı bekletin.

Elden alınacak nakiti aldıktan sonra imzalar atılır, avukat gerekli evrakı teslim eder ve alıcıyla birlikte bankanın ilgili şubesine gider kredinin çözülmesini ve size aktarılmasını sağlarsınız.

Hayırlı olsun.
0
John Bloor
(22.06.20)
(1)

Adobe Stock'a üye olan var mı?

the god fadil
Bir adet Indesign template'a ihtiyacım var, çok pahalı bir şey mi bilmiyorum.Üye olana kolay bir iş ise, yardımcı olabilecek var mı aranızda?
Bir adet Indesign template'a ihtiyacım var, çok pahalı bir şey mi bilmiyorum.

Üye olana kolay bir iş ise, yardımcı olabilecek var mı aranızda?
0
the god fadil
(21.06.20)
adobe stock’tan spesifik bir şeyi mi istiyosunuz anlamadım ama ücretsiz InDesign template’leri bulabilirsiniz.
0
yeteramadenedimherseyi
(21.06.20)
(6)

Uçağa binilir mi

the real brad pitt
1 saatlik şehir içi uçuş ama pegasus yani daracık ucak. Ne diyorsunuz risk mi sizce? Uçakta cam da açılmıyo sonuçta herkesin havası uçakta. Var mı bilgisi görüşü olan.
1 saatlik şehir içi uçuş ama pegasus yani daracık ucak. Ne diyorsunuz risk mi sizce? Uçakta cam da açılmıyo sonuçta herkesin havası uçakta. Var mı bilgisi görüşü olan.
0
the real brad pitt
(21.06.20)
riskli elbette.

ben 4 saatlik uçuşa bineceğim. hatta tam virüsün pik yaptığı ve hava sahasının kapatıldığı günde bile uçtum. virüse elimle dokunabiliyordum.
0
ozdek
(21.06.20)
Şehir içi mi?
Kara yolundan iyidir.
2 hafta önce kullandım, mutluyum.
Sabahın körü tenha saate bilet almak nispeten daha iyi; onlşne check in, çift maske, eldiven vs gibi biraz daha dikkat edip, eve ulaşır ulaşmaz da iyi bir duş almak önlem olacaktır.

Yapabiliyorsanız kendi arabanızla yoksa mecburen uçakla ulaşım diğerlerine göre bence daha az riskli.
0
jimjim
(21.06.20)
Tabi ki risk ama boşa gitmiyosan, zorunlu yolculuksa yapacak birşey yok. Cam kenari almaya calis.
0
elorelia
(21.06.20)
www.instagram.com

Pegasusun şu videosunu izlemeni öneririm. Ben mutlaka binerdim uçağa bu videodan sonra.
0
Boris
(21.06.20)
hava konusunda bişeyler yapılacaktı ama noldu bilmiyorum. riskli ama diğer yollara göre çok daha iyi güvenilir. 1 saat maskeni ağzından çıkarma eldivensiz dolanma
0
avatar is back
(21.06.20)
Bu ay 9 uçuş yaptım. Hala yaşıyorum.
0
catch the arrow
(21.06.20)
(2)

Araç kiralama hk

the real brad pitt
Selam. 12 temmuz edremit - 9 ağustos bostancı avis’ten baktım. 5800 tl dedi :). En uygun nereden araç kiralayabilirim. Edremit’ten alınıp istanbul’da teslim edilecek.
Selam. 12 temmuz edremit - 9 ağustos bostancı avis’ten baktım. 5800 tl dedi :). En uygun nereden araç kiralayabilirim. Edremit’ten alınıp istanbul’da teslim edilecek.
0
the real brad pitt
(21.06.20)
Enterprise'tan bakın, Türk Telekom prime ile liste fiyatı üzerinden %50 indirim oluyor.

Ama farklı ofis teslim olduğu için her türlü 500-900 tl arası ekstra ücret ödeyeceksin. Yaz tarifesinde de fiyatlar biraz şişti o yüzden çok da uyguna bulabileceğini sanmıyorum.
0
an engineer
(21.06.20)
turk telekom kullanıcısı fakat primelı değilseniz de %40 indirim var uygulamadan bakabilirsiniz. bir de maximum kartınız varsa bir şirkette %30 indirim vardı.
0
Olric
(21.06.20)
(3)

Titreşimli yüz temizleyiciler neden iyi

jimjim
Ya da değil?Şu elektronik olanlar. Yani ne sağlıyor spesifik olarak?bir de marka/model farkı neyi etkiliyor?Foreo’lar (sanırım orijinalleri) neden bu kadar pahalı?
Ya da değil?
Şu elektronik olanlar. Yani ne sağlıyor spesifik olarak?

bir de marka/model farkı neyi etkiliyor?
Foreo’lar (sanırım orijinalleri) neden bu kadar pahalı?
0
jimjim
(21.06.20)
sıfır bilgiyle söylüyorum, belki bilimsel bir temeli vardır ve cidden işe yarıyordur, araştırmak lazım.

bu tarz şeyler bana para tuzağı gibi geliyor. eskiden telemarketing olayları vardı, işe yaramayan tonla egzersiz aleti, mutfak gereci vs. satılırdı televizyonda şovları yapıla yapıla. bu foreo'lar da aynı hedenin zamana ayak uydurmuş hali, televizyondan değil de instagram "influencer"ları ve youtuberlar üzerinden satıyorlar mallarını. fiyatların pahalı olmasının nedeninin de ürünün "trend" bir ürün olması diye düşünüyorum.
0
knight of cydonia
(21.06.20)
Ben aldığımda en fazla 1-2 hafta kullanıp bırakmıştım.Gerçekten çok gereksiz bir ürün.Uzun vadede hiçbir faydası yok.Sadece yaptığınız an yüzü yumuşatıyor o kadar.

Yüz keseleri de aynı işlevi görüyor.
Üstteki yazara katılıyorum.
0
Fiyu
(21.06.20)
Ben kullanıyorum. Yüzü ellerle ovalanan temizleyiciden daha derinlemesine temizliyor bunu çok net hissediyorum. Yüz keselerinin yapmayacağı bir şey değil Fiyu'nun da dediği gibi ama etki ediyor mu ediyor. Bu arada ben 50-60 liraya satılan Foreo muadillerinden aldım. Biri gelip Foreo kullanıyorum, etkisi bambaşka derse bilemem.
0
love my way
(21.06.20)
(1)

iş hukuku-pandemi dönemi terfi

ooziee
merhaba,pandemi öncesi iş yerimde terfi almıştım. 1 nisan itibariyle geçişim yapılacaktı ve 13 mart'ta da yeni pozisyonum ve yeni maaşım için imzayı atmıştım. fakat pandemi ile birlikte kısa çalışma ödeneği almaya başladık. 25 haziran itibariyle de kısa çalışma ödeneği bitiyor. 1 haziran'dan beridir
merhaba,

pandemi öncesi iş yerimde terfi almıştım. 1 nisan itibariyle geçişim yapılacaktı ve 13 mart'ta da yeni pozisyonum ve yeni maaşım için imzayı atmıştım. fakat pandemi ile birlikte kısa çalışma ödeneği almaya başladık. 25 haziran itibariyle de kısa çalışma ödeneği bitiyor. 1 haziran'dan beridir şirket part-time olarak çalıştırıyor fakat maaşımı eski maaşımdan göstermeye devam ediyor.

ik'ya sorduğumda ise bütün terfilerin durdurulduğunu ve 1 temmuz itibariyle belki geçişim yapılacağını ama durumun net olmadığı söylendi.

bilen biri cevaplarsa sevinirim, bu durumda ne yapılabilir? iş yerine ihtar çekmem gerekir mi?

teşekkürler
0
ooziee
(21.06.20)
beklemeniz gerekiyor.

bizde de yeni alımlar, çoğu terfiler ve maaş artışları durduruldu.

ama bu sürede bir tane ceo yardımcısı, bir tane direktör, 2 tane de müdür atandı.

yersen yani. o yüzden beklemek lazım ya da yukarıdan birilerinin bastırması lazım.
0
ozdek
(21.06.20)
(1)

abd uçuşları başladı mı?

antikadimag
thy sürekli bilet satıyor ama onlara güvenmiyorum. uçuşlar başladı mı, veya ne zaman başlayacak?
thy sürekli bilet satıyor ama onlara güvenmiyorum. uçuşlar başladı mı, veya ne zaman başlayacak?
0
antikadimag
(21.06.20)
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(21.06.20)
(2)

Kapaklardan çıkan hediye içecekler vb

zekicalik
Artık hiç görmüyorum kapaklardan çıkan hediyeler işte 3 kapak getirene hediye içecek gibi şeyler. Bunları en çok Coca Cola yapardı sürekli değişik hediyeler verirdi eskiden. Devlet tarafından şekerli içecek zararlı ürün diye yasak filan mı geldi rakının yanında promosyon yasağı gibi yoksa ekonomik n
Artık hiç görmüyorum kapaklardan çıkan hediyeler işte 3 kapak getirene hediye içecek gibi şeyler. Bunları en çok Coca Cola yapardı sürekli değişik hediyeler verirdi eskiden. Devlet tarafından şekerli içecek zararlı ürün diye yasak filan mı geldi rakının yanında promosyon yasağı gibi yoksa ekonomik nedenlerden mi?
0
zekicalik
(21.06.20)
artık internet hediye ediyorlar. zamana ayak uydurma olayı...
0
rose parks
(21.06.20)
Eskiden kavanoz, bardak falan da alırdık uzun süredir rastlamadım ben de. Oyunlarda çip veriyorlardı falan ya da rose parks'ın dediği gibi İnternet dağıtıyorlar şu an.
0
black holes in the sky
(21.06.20)
(5)

eriskin sitelerine abone oluyor musunuz?

Leonardo~Da~Vinci
premium olarak uye olmak istedigim birkac site var. cok kaliteli icerikler uretiyorlar. bedava izlemek icime sinmiyor. ancak ifsa olacagim dusuncesi var. biraz urkuyorum. banka hesap ozetine yansiyor falan. sizde durum nedir? abone olabiliyor musunuz?edit: kacak izliyorum. adamlara haklarini vermek
premium olarak uye olmak istedigim birkac site var. cok kaliteli icerikler uretiyorlar. bedava izlemek icime sinmiyor.
ancak ifsa olacagim dusuncesi var. biraz urkuyorum. banka hesap ozetine yansiyor falan.

sizde durum nedir? abone olabiliyor musunuz?

edit: kacak izliyorum. adamlara haklarini vermek istiyorum.

edit 2: ben abone oldum. hesap hareketlerine farkli bir isimle yansimis. ben bile anlamadim. neyse efendim, gonul rahatligiyla izleyebilecegim artik.
0
Leonardo~Da~Vinci
(21.06.20)
Erişkinseniz, kim ne diyebilir ki?
Phub'un 1 nisan şakası geldi aklıma, "başarıyla facebookta paylaşıldı" diye :)
0
masseter
(21.06.20)
genelde direk sitenin adı şak diye yazmıyor. bilmem ne payment diye geçiyor.

sanki geçmiş yıllarda bi yere olmuştum ya da 1 dolarlık al ver mi ne yapmıştı. bence bir şey olmaz. izlemek suç değil. üye olmak da değil.

bu arada merak ettim, premium içeriği izlemek için mi üye olmak istiyorsunuz yoksa, kaçak izliyorum adamlara hakkını vereyim diye mi üye olmak istiyorsunuz ?
0
fezagezgini
(21.06.20)
Bedava izlemek içine sinmiyor mu? Asdsdsd :D

Kimden korkuyorsunuz görür diye onu da söyleyin(bence önemli) Eşinizden mi? Ona göre bir tık daha iyi yardımcı olabiliriz diye düşünüyorum.
0
bitchesaintshit
(21.06.20)
o tip sitelerde, direk sitenin adı yazmıyor.
onun yerine "bilmem bişey payment" gibisinden ibareler geçiyor. yani, endişe etmenize gerek yok.
ayrıca, emeğe saygı duymanızı da taktir ettim.
netice de bu da bir sektör! Ve bu sektörün de emekçisi var.
0
pangea
(22.06.20)
Bu dediğinizi ben de yapmayı düşünsem de olay dönüp dolaşıp bizim vpn ile yapacağımız b*ktan bağlantıya kalıyor.

İnternet erişimi bu şekilde engellenmiyor olsa ben de desteklemek isterdim lakin ödediğimizin karşılığını alırken videonun stream için dolmasını beklemek çok koyar. Ödeme sonrası dahi, elimiz mouse'umuzda(!) kalmak can sıkıcı.
0
okumayi sevmeyen okur
(22.06.20)
(1)

Maske yerine siperlik

sutu seven kamyoncu
Herkese merhaba. Biliyorsunuz 22 hazirandan itibaren maske takmayana 900 TL ceza var. Maske yerine siperlik kullanıldığında da ( ekstra maske olmadan) yine cezaya maruz kalınır mı ? Hiç siperlik kullanmadım fakat rahat nefes alınması adına özellille bu yaz aylarında siperlik mantıklı olur diye düşün
Herkese merhaba. Biliyorsunuz 22 hazirandan itibaren maske takmayana 900 TL ceza var. Maske yerine siperlik kullanıldığında da ( ekstra maske olmadan) yine cezaya maruz kalınır mı ? Hiç siperlik kullanmadım fakat rahat nefes alınması adına özellille bu yaz aylarında siperlik mantıklı olur diye düşünüyorum. Sizce siperliğe ceza gelir mi / gelmeli mi ?
0
sutu seven kamyoncu
(21.06.20)
siperliğe gelir çünkü maske ile siperliğin görevleri farklı.
0
false pretension
(21.06.20)
(6)

Çalışırken kolların masaya temas etmesi

va
Merhabalar,İşim gereği hep masa başı çalışmak zorunda olan biriyim. çalışırken kollarımın dirseğe yakın kısımlarının masanın keskin köşelerine (ya da kısmen masa üzerine) teması sonucu kollarım ciddi anlamda nasır gibi yara gibi bir hal aldı. Başlarda önemsemedim ama bir noktadan sonra kollarımda ci
Merhabalar,

İşim gereği hep masa başı çalışmak zorunda olan biriyim. çalışırken kollarımın dirseğe yakın kısımlarının masanın keskin köşelerine (ya da kısmen masa üzerine) teması sonucu kollarım ciddi anlamda nasır gibi yara gibi bir hal aldı. Başlarda önemsemedim ama bir noktadan sonra kollarımda ciddi kaşınmalar oldu ve bu hep devam ediyor. Kaşıyınca haliyle daha da kaşınıyor ve yara oluyor.

Benzer problemle karşılaşanlar var mı ya da çözüm sunabilecek olan var mı? iyileşme nasıl sağlanabilir, ya da önleyici faaliyetimiz ne olabilir gibi.
0
va
(21.06.20)
sandalyen ayarlı değil mi? kolların düz olacak şekilde oturabiliyorsan öyle otur. baskı yapmaz diye düşünüyorum. sandalyende kolluk yoksa onun olması da işine yarayabilir. Bir ara bende sandalyedeki kolçaklara koymaktan dirseklerim öyle olmuştu, kaşıntı yoktuda nası gibi olmuştu. ya da masaya dokunan kısımlara gelecek şekilde el üretimi bir çözüm ugulayabilirsin. yumuşak bir şey mesela, şu bileklerde kullanılan klavye zımbırtılarınnın biraz modifiye edilmişi olabilir mesela. amzn.to şöle şeyler işte.
0
0zzy
(21.06.20)
Hocam eğer dediğini doğru anladıysam aynı sorundan müzdariptik.

Ben kendimce şöyle bir çözüm buldum. Şu spor matları oluyor ya hani üzerine yatılıyor vs. Onu istediğim şekil ve ebatlarda kesip, tam masanın o keskin kenarına yani kollarım direklerin vs temas ettiği yere yapıştırdım.

Şu tip ürünler var yine spor malzemesi. Masa kenarına monte edilebilir belki. Birde diğer arkadaşın verdiği linkteki ürünü de önüne koyunca sorun çözülebilir.
0
saturn
(21.06.20)
Link vermemeişim

encrypted-tbn0.gstatic.com
0
saturn
(21.06.20)
saturn
(21.06.20)
Yani koltuğu ne kadar ayarlasan da masaya temas oluyor bende. Belki de kolları tutuş şeklinden yani ergonomik olmayan bir tutuş. Kollukları sadece dinlenirken arkama yaslandığımda kullanıyorum ben. Diğer türlü klavye mouse ile haşır neşir olduğum için kolluklarla ilgili bir konu olduğunu düşünmüyorum. Amazonda olan bu ürün gibi ya da satürnün verdiği örnekteki bir çözüm yine en optimal çözüm gibi duruyor.
0
🌸va
(21.06.20)
Gamerların kullandığı değişik ebatlarda mouse padin büyükleri var masayı kaplayan bir düşünün derim. Şöyle şeyler urun.n11.com
0
zekicalik
(21.06.20)
(4)

Araç Muayenesi

Dormicumm
Merhabalar,aracımın muayenisi 25 haziranda bitiyor.Covidden dolayı sanırım 3 ay erteleme gelmişti tam emin değilim hala o durum geçerli mi arkadaşlar?
Merhabalar,aracımın muayenisi 25 haziranda bitiyor.Covidden dolayı sanırım 3 ay erteleme gelmişti tam emin değilim hala o durum geçerli mi arkadaşlar?
0
Dormicumm
(21.06.20)
helenart
(21.06.20)
ben bugün yaptırdım. riske atmak istemedim.
0
since1907
(21.06.20)
3 Temmuzdan sonra 45 gün içinde yaptırabilirsiniz.
0
John Bloor
(22.06.20)
3 ay ertelemeyi beklemeden yaptırın çünkü ilerleyen aylarda hem muayenesi yeni gelenler hemde ertelenmiş olanlarla birlikte aşırı yoğun olabilir. Size yakın istasyonda sabah erken saate randevu alarak halledin derim. Ben öyle yaptım.
0
kraldan cok kralci
(22.06.20)
(2)

Akademik makalede discussion bölümü nasıl olmalı?

hadi ya la
Hocanın verdiği yönergelerde- bulgular yorumlanıp ve açıklanacak- açıklama alakalı literatüre referans verilerek yapılacakdemiş.Fakat bu kısım "YALNIZCA" benim literatür tarama bölümümde verdiğim çalışmalarla mı olacak yoksa kendi literatür çalışmamın dışında yine alakalı alanda araştırma yapmış kiş
Hocanın verdiği yönergelerde

- bulgular yorumlanıp ve açıklanacak
- açıklama alakalı literatüre referans verilerek yapılacak

demiş.

Fakat bu kısım "YALNIZCA" benim literatür tarama bölümümde verdiğim çalışmalarla mı olacak yoksa kendi literatür çalışmamın dışında yine alakalı alanda araştırma yapmış kişilere referans verebilir miyim?
0
hadi ya la
(21.06.20)
verebilirsin, ama zaten discussion kısmında referans vermeye değer konu ile alakalı/kıyaslanabilir bir makale genelde literatür kısmında da verilmiş olur.
0
fezagezgini
(21.06.20)
:) eğer literatüre göre discuss etmezsen nasıl literatüre senin bulgunu bulusturacaksin veya literatürdeki yerini bulgunun belirleyeceksin?
0
fempusay
(21.06.20)
(5)

Gübre Takip Sistemi Barkod Okuyucu

alperz
Bir arkadaşım bahçe ürünleri satıyor. Gübre Takip Sistemi diye bir şey çıkmış şimdi. Her gübreyi sattığında barkodunu okutup web üzerinde çalışan bu sisteme sattığı kişinin kimlik numarası ve gübrenin barkodunu ekleyip işlemesi gerekiyormuş. Ekran görüntüsü de ekledim.gts.tarimorman.gov.trŞimdi eğit
Bir arkadaşım bahçe ürünleri satıyor. Gübre Takip Sistemi diye bir şey çıkmış şimdi. Her gübreyi sattığında barkodunu okutup web üzerinde çalışan bu sisteme sattığı kişinin kimlik numarası ve gübrenin barkodunu ekleyip işlemesi gerekiyormuş. Ekran görüntüsü de ekledim.

gts.tarimorman.gov.tr

Şimdi eğitim videolarını izlediğimde barkodu oraya nasıl eklediğini göstermemiş. Daha evvel barkodla hiç işim olmadı. Nasıl çalışır bilmiyorum. El terminali alacağız. Herhangi biri uyumlu mudur?

Şimdi barkod okuyucuyu aldım. USB'den bağladım. Sürücüsü falan varsa kurdum. Sonra ekran görüntüsünde o karekod yazan yere tıklayıp barkod okuyucunun düğmesine basacağım ve oraya kod eklenecek mi? Böyle mi sistem?
0
alperz
(21.06.20)
Barkod okuyucu, barkodda yazanı aynı klavye ile yazmış gibi ekrana yazar.
Klavyenin aynısıdır.
Yazinsibrasi mesela enter a basılması gerekiyorsa özel barkodlar okutukarak okuyucu programlanabiliyor.
0
kisa
(21.06.20)
Zirai ilaç satan firmada çalıştım bir süre. Bunun için biz ekstra bir program kullanıyorduk. Yani zirve gibi logo gibi hem stok hem cari, alış satış vs takibi yapabileceğimiz bir program. Bu program da bakanlıkla ve bakanlığın sitesi ile entegre çalışıyordu. Programa düşen faturalar aynı zamanda gts'de görünüyordu.

Satış durumunda programda sizin son paragrafta anlattiginiz işlemi yapıyorduk. Barkodu okuttugumuzda sistem hangi gubreyse onu ekrana getiriyordu.

Harici bir program kurmadan olur mu bilemedim. Çünkü bazı gübreler vs bakanlikca tanımlanmış olmuyordu. Onları biz program üzerinden tanimliyorduk.

El terminali dediğiniz pos sanırım. Pos cihazı ve barkod okuyucu için uyumluluk sorunu olacağını sanmıyorum. İşe göre secmiyorsunuz. Zaten teklif alırken işinizi söylersiniz, ona uygun bir cihaz verirler. Örneğin gıda satış olmadığı için Multinet geçen bir posa ihtiyaciniz olmaz.

İletişim numarası vardır mutlaka. Ben değil ama başka bir personel sürekli telefon ediyordu takildigi yerde. Çok yardımcı olmuşlardı. Yeni bir sistem olduğu için alisiklar yani.
0
elorelia
(21.06.20)
yok yok stok takip falan yok. bu gts sitesine satış oldukça ekleme yapacak arkadaşım.

el terminali dediğim de barkod okuyucu. mesela: urun.n11.com
0
🌸alperz
(21.06.20)
Tamam, dediğim gibi, klavye olarak düşünün.
Sonunda entera bassın ya da basmasın diye bir ayar gerekebilir o kadar.
0
kisa
(21.06.20)
sozlukten bu cevabin sorusunu sormustum. cevap geldi. super. aliyorum o zaman bu linktekini geciyorum. kaptim bedava birayi sagolun.
0
🌸alperz
(21.06.20)
(6)

Aracın bakımı için yetkili bayiden filtre ve yağlar nasıl alınıyor?

winston insani
MerhabalarGaliba şase numarası ile yetkili bayiye gidip bakım için yedek parçaları (filtreleri ve yağları) alabiliyormuşuz, nasıl oluyor bunlar tam olarak yapmış olan var mı daha önce aramızda? Malzemeleri alıp ustama bakıma götürmek istiyorum da aracı.İlk defa yaptıracağım için yanlış birşey yapmak
Merhabalar

Galiba şase numarası ile yetkili bayiye gidip bakım için yedek parçaları (filtreleri ve yağları) alabiliyormuşuz, nasıl oluyor bunlar tam olarak yapmış olan var mı daha önce aramızda? Malzemeleri alıp ustama bakıma götürmek istiyorum da aracı.

İlk defa yaptıracağım için yanlış birşey yapmak istemiyorum da.

Araç vw passat comfortline dizel düz vites 2015 model.
0
winston insani
(21.06.20)
araç sıfırsa garantisi bitene kadar yetkili servise git. her parçanın sanayide orjinali var yetkili servise gidip neden kazık yemek istiyorsun eğer araç sıfır değilse?
0
mikahakkinen
(21.06.20)
hiç duymadım. zaten teknik serviste yağı kocaman varilden dolduruyorlar. şişeye doldurup verebileceklerini zannetmiyorum. vw grubu castrol öneriyor ve kullanıyor. renault, elf önerir. araç marka modeline göre uygun yağı bulup alabilirsin. castrol yerine petrol ofisi de kullandım, elf de kullandım.
0
sutlu nescafe
(21.06.20)
önce hangi markadan alacağına karar vermen lazım.

mesela mann hava filtresi alacaksın. google'a aracın marka ve modeliyle (kasa kodu) arama yapacaksın. mesela mann hava filtresi bmw f30 2014 diye aratınca sonuçlar çıkıyor. yağ konusu ise birazcık farklı. aracın km'si ve yaşadığın yere göre yağın yoğunluğu değişebiliyor.

bence sen bize aracın marka model ve yılını söyle yardımcı olalım.
0
false pretension
(21.06.20)
vw grubu castrol kullanıyor. bosch veya man marka filtre kullanıyorlar. parça işini özel servise git hallet.
0
mikahakkinen
(21.06.20)
yağı alamazsın dedikleri gibi varil ile geliyor.

ama filtre grubu ve diğer yedek parçaları satın alabilirsin. zaten yağ ve mazot filtresinde sahtesi çok servisten almak en mantıklısı.

yağ konusunda da sahte işi çok büyük pazar dikkatli olmak lazım.
0
orpheus
(21.06.20)
Hiç gerek yok, hiç bir üretici filtre, balata vs gibi sarf malzemesini kendi üretmez zaten.

Sanayiye gidin ve oto parçacıdan modelinize uygun filtreleri ve kullanmak istediğiniz yağı alıp ustaya gidip değiştirin.
0
John Bloor
(22.06.20)
(6)

mutfakta ne yapayım?

MtKrt
ara sıra merak ettiğim tarifleri deniyorum. tasty sitesindeki yaşlı bir teyzenin tarifi biralı soğan halkasını yaptım, geçen hafta dr.oetker tahinli sufleyi denedim, ondan önce de haşhaşlı irmik tatlısı denedim. şimdi canım tatlı çekmişken değişik şeyler yapayım diyorum. siz ne önerirsiniz?beğendiği
ara sıra merak ettiğim tarifleri deniyorum. tasty sitesindeki yaşlı bir teyzenin tarifi biralı soğan halkasını yaptım, geçen hafta dr.oetker tahinli sufleyi denedim, ondan önce de haşhaşlı irmik tatlısı denedim.

şimdi canım tatlı çekmişken değişik şeyler yapayım diyorum. siz ne önerirsiniz?beğendiğiniz, sık sık yaptığınız ya da deneyeceğiniz tarifleri merak ediyorum. evde un, vanilya, kabartma tozu, yumurta vs gibi temel malzemeler var.
0
MtKrt
(21.06.20)
Profiterol tabiki.
Hatta bana da ikram et.
0
etna
(21.06.20)
Demin tvde arda turkmen cheesecake yapti. Cok pratikti. Seviyosan cheesecake onu yap
0
Kittie
(21.06.20)
@etna
5 çayına hazır olur :D

@Kittie
evet o da ne zamandır aklımda yahu, bi girişemedim :/
0
🌸MtKrt
(21.06.20)
damndelicious.net Bu çok güzel, biraz malzeme lazım.
www.foodnetwork.com Aşırı güzel tarif.
www.gamzemutfakta.com Acı seviyorsanız çok güzel, sevmiyorsanız bile hâlâ güzel.

Deneme sırasında tuttuklarımdan:
www.davidlebovitz.com
hostthetoast.com
thekitchenpaper.com
0
kobuzchu kiz
(21.06.20)
cheesecake +1.
pratik olur, arkadaşlarınıza da yaparsınız ilerde. güzel oluyor.
0
lovemyself
(21.06.20)
Damy’s kitchen blogunda brownie kurabiye var o tatları seviyorsanız bence kesinlikle denemelisiniz.
0
Olric
(21.06.20)
(2)

Bir ürünün iki üç ay önceki fiyatını öğrenebilir miyim

Fusha
İnternette satılan bir ürün.
İnternette satılan bir ürün.
0
Fusha
(21.06.20)
ürün akakce.comda varsa ürün sayfasının altında 6 aylık fiyat grafiği var
0
nahtoderfahrung
(21.06.20)
spirit crusher
(21.06.20)
(1)

Aşağıdaki kitabı bulabilir miyiz?

skzr
Kitabın ismi, 2. Dünya Savaşı Sırasında Türkiye'de Milliyetçilik Akımları. İnternet üzerinden araştırma yaptığım kadarıyla hiç bir yerde yok. Hep beraber baba bu kitabı bulabilir miyiz? Teşekkürler.
Kitabın ismi, 2. Dünya Savaşı Sırasında Türkiye'de Milliyetçilik Akımları. İnternet üzerinden araştırma yaptığım kadarıyla hiç bir yerde yok. Hep beraber baba bu kitabı bulabilir miyiz? Teşekkürler.
0
skzr
(21.06.20)
amazon.co.uk'de var ama acaba ilanı silmeyi mi unuttular.

www.amazon.co.uk

amazon.co.uk'de satış yapan firma istanbul-books,

Business Name:LIBRA KITAPCILIK VE YAYINCILIK TICARET ANONIM SIRK
Business Type:private
Trade Register Number:180076
VAT Number:6080644005
Business Address:
EBEKIZI SOK. GUNAYDIN APT. NO: 9/2
OSMANBEY
ISTANBUL
34363
TR

sitesi de burada,

www.librakitap.com.tr

bir arayıp sormakta fayda var.

eğer onlarda da yoksa acaba yazara mı sorsanız doğrudan belki yardımcı olur.

aves.comu.edu.tr

bu arada çomü'nün kütüphanesinde var,

eds.a.ebscohost.com
0
aziz dostum jack
(21.06.20)
(10)

İlk arabam cvt olacak

mech
Corona virüsten önce ehliyet sınavını dördüncü seferde zar zor geçmiş birisinin ilk arabasının tam otomatik x tronik cvt olması malca mıdır? Cvt zaten kuşku ile yaklaşılan bir sistem olarak ünlenmiş.Şanzımanı elimize alır mıyız? Ne diyorsunuz?
Corona virüsten önce ehliyet sınavını dördüncü seferde zar zor geçmiş birisinin ilk arabasının tam otomatik x tronik cvt olması malca mıdır? Cvt zaten kuşku ile yaklaşılan bir sistem olarak ünlenmiş.

Şanzımanı elimize alır mıyız? Ne diyorsunuz?
0
mech
(21.06.20)
Şanzımanı tabii ki eline almazsın. Cvt, çift kavramalardan daha dayanıklı. Gönül isterdi ki manuel vites ile sürün ama başlangıç için cvt daha iyi sanki.
0
etna
(21.06.20)
Cvt kuşku ile yaklaşilan bir sistem değil, nerden çıkarttınız. Aksine bozmak için özel uğraş vermeniz gereken gayet sağlam bir şanzıman sistemi.
0
aslil
(21.06.20)
dsg kullanıcısı olarak çok fazla kötü deneyim duydum ama cvt ile ilgili duymadım.
0
sutlu nescafe
(21.06.20)
nerde ünlenmiş merak etttim. Kendi arabamda var diye savunuyor degilim zira cvt degil arabam. Sorunsuz, amator icin iyi secim olan bir sanzimandir.
0
pofudukayi
(21.06.20)
esimin arabasi cvt.7 senedir sifir sorun
0
turkuaz
(21.06.20)
cvt şanzıman kuşku ile yaklaşılan bir şanzıman mı? kim diyor ya bunu japonlar otomatikte gayet başarılıdır. dsg ile karıştırmış olmayasın.
0
mikahakkinen
(21.06.20)
Yok yaa niye malca olsun, gücün cvtli araç almaya yetiyosa onu alırsın olay bu kadar basit. ben bunu bir dsg kullanan olarak söylüyorum, iki vites tipinin de birbirine göre avantaj ve dezavantajları vardır, yeni başlayan biri için bunların önemi yoktur. Hele istanbul gibi bir yerde yaşıyorsan Manuel kullanmaktan iyidir =) zaten az kaldı elektrikliler yayılsın vites diye bişey kalmayacak raad ol =)
0
0zzy
(21.06.20)
Arkadaşlar megane cvt ‘nin adı çıkmış, Nissan gashgai’nin keza öyle, genellemek tabiki doğru değil de, genelin nabzını bir öğreneyim dedim, zaten alacağım da emin olmak peşindeydim.

Cvt olayı kullanıcıya da bağlı tabi, bir de eskiden sentetik malzeme kayışlar varmış artık metal zincirler var,cvt de gelişiyor.
0
🌸mech
(21.06.20)
yukarıda yazmışlar zaten, japon araçlarında cvt ile ilgili problem yaşayan hiç duymadım.
0
mrtkp1234
(21.06.20)
en iyi şanzıman zf. al bmw şanzımandan sıkıntı yaşamazsın başka şeyden yaşarsın. her model grubunun kendine göre sıkıntıları mevcut ki cvt bir çok şanzıman tipine göre daha sağlamdır.
0
mikahakkinen
(21.06.20)
(2)

sigortaci yapilan islemlerin ayrintisini gorur mu?

in vino veritas
ozel saglik sigortasiyla gittigimiz doktorda yapilan islemleri, sahip olunan rahatsizliklari filan goruntuleyebiliyorlar mi? evetse bu hasta gizliligini ihlal eden bir durum olmuyor mu? hayirsa hangi bilgiye karar gorebiliyorlar sadece gidilen poliklinigi mi mesela?
ozel saglik sigortasiyla gittigimiz doktorda yapilan islemleri, sahip olunan rahatsizliklari filan goruntuleyebiliyorlar mi? evetse bu hasta gizliligini ihlal eden bir durum olmuyor mu? hayirsa hangi bilgiye karar gorebiliyorlar sadece gidilen poliklinigi mi mesela?
0
in vino veritas
(21.06.20)
Gormezse nasıl odeyecek?detaylı bir şekilde iletiliyor,onlarda inceleyip ödeme onayı veriyorlar.seneye fiyat verirkende bakıyorlar senin neyin var diye ona gore risk belirliyorlar.
0
duptıs
(21.06.20)
odemeyi sigortaci bizzat yapmiyor ki? provizyon talebi gidiyor, sigortadan onay geliyor. onayi veren kisi benim sigortada gorustugum kisi degil. benim asil sordugum acentada gorustugum kisilerin ne kadar ayrinti gorebildigi.
0
🌸in vino veritas
(21.06.20)
(1)

Cift diplomayla ayni anda KPSS tercihi yapabiliyor muyum?

damba
Hem sosyoloji hem psikoloji lisans diplomam var. KPSS tercihi yaparken iki lisans programindan da tercih yapabiliyorum degil mi? Hem sosyoloji mezunlarinin hem de psikoloji mezunlarinin girebilecegi yerleri ayni anda tercih yapabiliyorum?
Hem sosyoloji hem psikoloji lisans diplomam var. KPSS tercihi yaparken iki lisans programindan da tercih yapabiliyorum degil mi? Hem sosyoloji mezunlarinin hem de psikoloji mezunlarinin girebilecegi yerleri ayni anda tercih yapabiliyorum?
0
damba
(21.06.20)
Sadece birinden yapılabiliyor diye biliyorum.
0
Sonsuzluk ve Bir Gün
(21.06.20)
(4)

sözlüğe girilemiyor?

hepbiarayisicinde
an itibariyle girilmiyor? saldırı mı var acaba?
an itibariyle girilmiyor? saldırı mı var acaba?
0
hepbiarayisicinde
(21.06.20)
Sanmıyorum saldırı olduğunu.

Bir kac dk önce girilebiliyordu.

Saldırı olsa akşam vaktini secerlerdi. Muhtemelen şu an en az yoğunluğun olduğu anlardan biri
0
biseysorcaktim
(21.06.20)
ssg avukatın dürümüne verdiği parayı sitenin hostuna verse böyle olmaz.
0
marlonbranda
(21.06.20)
son zamanlarda cok sik oluyor, duyuruda da soruluyor.
0
anais
(21.06.20)
Açıldı
0
🌸hepbiarayisicinde
(21.06.20)
(6)

benim için ev almak mantıklı mı?

megacracker
27 yaşında şimdilik evlilik düşünmeyen biriyim, yaptığım birikim ile istanbulda neredeyse bir senedir 300-350 bin arası yatırımlık 1+1 bakıyorum (bu miktara satılan 2+1ler ya eski ya da lokasyon olarak çekici yerlerde değil ). Kendim oturmayacağımdan dolayı kiraya vereceğim alırsam. Sorduklarımın yü
27 yaşında şimdilik evlilik düşünmeyen biriyim, yaptığım birikim ile istanbulda neredeyse bir senedir 300-350 bin arası yatırımlık 1+1 bakıyorum (bu miktara satılan 2+1ler ya eski ya da lokasyon olarak çekici yerlerde değil ). Kendim oturmayacağımdan dolayı kiraya vereceğim alırsam. Sorduklarımın yüzde 50si alma yüzde 50si al dediğinden kafam hayli karışık.
acaba altın ya da borsada bu parayı değerlendirmek daha mı mantıklı olur?
10 sene sonra evi satmaya çalıştığımda değerlenmiş olur mu?

sorularım kısaca bunlar, siz olsaydınız ne yapardınız?
0
megacracker
(21.06.20)
Benim sana verebileceğim tek tavsiye '''Başını sokacak bir evin olsun yeğenim'' mantısı ile sana fikir verenlerden uzak durman yönünden olur. Ayrıca İstanbul değil de istanbula yakın trakya tarafından o paralara 2+1 alır öğrenciye memura falan kiraya verebilirsin. Ben de dahil olmak üzere etrafımda ki bir çok kişi oralara yapıyor yatırımlarını.
0
paramolacak
(21.06.20)
yatırım amacıyla ev alıp kiracıyla uğraşmak aşırı mantıksız. şu an altın ya da dolar alsan paran en azından 5 senede değerini korur. ama bundan 5 sene sonra evini tl bazında daha çok, ama dolar bazında daha ucuza satabilirsin. mesela bundan 5 sene önce alınan 150.000 tllik evi 300.000e satmak gibi.
0
jelly bear
(21.06.20)
Kendi evin yoksa yatırımlık alma bence. Ben olsam dolar altın basardım
0
cedex
(21.06.20)
İstanbul'da yaşıyorum. İstanbul'da doğrusu ev almayı doğru bulmuyorum. Deprem etkisinin en az olduğu, sağlam binaların olduğu yerlerde yok denecek kadar az.

Ev alma fikriniz baskınsa başka şehirde ev bakabilirsiniz. Belki yazlık alabilirsiniz ya da yine yatırımlık bir ev alır kiraya verirsiniz.
0
GoodMorningTeacher
(21.06.20)
@cesario +1 eviniz yoksa önceliğiniz oturmak için olsun. yatırımlık almayın. aslında benim bir evim var ama kiraya veremiyorum. istanbul'da her şey zor, evinin olması da zor çünkü kiraya veremiyorsun, bekliyor vs. 1+1 alırsanız aile olmayabilir. aile olmamasının ne problemi var derseniz sirkülasyon çok oluyor. yani evden çıkıyorlar bir süre sonra. sonra tekrar tekrar kiracı bulmaya çalış. 2,3 yılda bir kiracı bulmanız gerekiyor. borsa çok teknik bir iş ve siyasetten çok etkileniyor. o nedenle ben giremiyorum. gündemi filan sürekli takip etmelisiniz. tam benim işim diyorsanız borsayı eve tercih edin.
0
Sour
(21.06.20)
Paramolacak'ın dediği gibi o fiyata istanbul'da 1+1 alacağına Trakya'da normal güzel bir daire alabilirsin.

Hatta çerkezköy - kapaklı bölgesinde mahalle arası emlakçılar bile İstanbullulara çalışıyor. E haliyle fiyatlar örneğin bir 5 sene öncesine göre astronomik artmış durumda kendi içinde ama tabi istanbul insanı için hala çok uygun.

Ama benim önerim ev değil arsa alman. Hem sürekli kiracı ile uğraşma olayı var söylenildiği gibi, çok fazla emlak arzı var haliyle burada oturan memur için ev alternarifi çok. Pek öğrenci şehri de sayılmaz buralar.

Ama özellikle belli ilçelerde arsa alım satımı epey fazla. Saray-kapaklı gibi tekirdağ ilçelerinde. Ev eskir, kiracı derdi olur. Arsa eskimez, ekstra dert çıkarmaz. İstanbullular çılgın gibi arsa topluyor.
0
wilhelmwasmuss
(21.06.20)
(8)

KPSS için 7 haftam var, ümitleneyim mi?

damba
Merhabalar, KPSS’ye hazırlanmaya geç karar verdim. Sınav eylül başında ve hiç çalışmadım. ÖSYM sınavlarından iyi sıralamarım oldu daha önce, TM 3.800 vs. temelim var diyebiliriz ama sorular ezber çıkıyormuş sanırım. Tarihim iyidir, fakat padişah torunları sayısını da bilmem mesela :)Ders çalışma kap
Merhabalar,

KPSS’ye hazırlanmaya geç karar verdim. Sınav eylül başında ve hiç çalışmadım. ÖSYM sınavlarından iyi sıralamarım oldu daha önce, TM 3.800 vs. temelim var diyebiliriz ama sorular ezber çıkıyormuş sanırım. Tarihim iyidir, fakat padişah torunları sayısını da bilmem mesela :)

Ders çalışma kapasitesi yüksek biriyim ve haftayadan sonra full çalışabilirim.

Minimum 85 almam lazım, ümitleneyim mi? Yorumlardan korktum açıkçası yapamayacaksam bu sene uğraşmak istemiyorum.
0
damba
(21.06.20)
7 haftada 85 mi? Coook zor.
0
elorelia
(21.06.20)
tecrübeli abinden: 7 haftada inanılmaz farklar çıkarabilirsin ortaya. konuyu anlayınca bol bol soru çöz.
0
ya ben lan neyse
(21.06.20)
bu olay çok farklı hocam ya. kpss ales falan acayip değişik olay. tavsiyem alın bi kpss denemesi çözün puanınızı hesaplayın sonra yanlış ve boşlara bakın "he çalışsam bilir mişim, bunlar kitaplarda vardır ya" falan diyebiliyorsanız ve çözdüğünüz denemede de 75-80 arası alıyorsanız minimum 85'i rahat görürsünüz. ama bunu sizden başkası bilemez hocam.

ben mesela hem kpss hem ales'e 1 saat bile çalışmadan girdim. insanların aylarca çalışıp 80 almak istediği alesten 89.9 almıştım. kpss ise 77'ydi benim. alese 1 ay çalışsam 93-95'lere çıkarabilirim ama kpss'ye 3 ay çalışsam 85'i zor görürüm. çok kişisel bi olay hocam. tarih coğrafya özürlüsü olduğumdan da olabilir gerçi o ayrı
0
avatar is back
(21.06.20)
Size kendi hikayemi anlatayım.

2009 yılında,
25 günde,
Türkçe+mat+inkılap+cografya+vatandaslik+ eğitim bilimleri(gelişim Öğrenme, program geliştirme, ölçme degerlendirme, rehberlik, Yöntem teknik, sınıf yönetimi aLanlarinda 6 farklı ders) derslerinin tamamına neredeyse sıfırdan başlayarak çalısip Hem genel kültür-yetenekten, hem de eğitimden yaklaşık 80 almıştım. Çok rahat 85_90 üstü de alabilirdim ama sınav gününe kadar gece çalışıp gündüz uyuduğum için sınav anında gözümü acamamistim neredeyse, onun gazabına ugradim.
O günden bu güne sınav sisteminde ya da soru tarzlarında çok radikal değişmeler olmadıysa siz de yapabilirsiniz kararliysaniz. Ama @avatar is back arkadaşın da dediği gibi bütün iş sizde bitiyor aslinda, değişken bir durum çünkü.
0
aksiyom
(21.06.20)
Düzgün çalışırsanız olur hocam türkçe ve matematk temeliniz var ise. Coğrafya ve tarih tüm konuları birer haftda bitirip bol bol soru çözmek ve biraz da şansınızın olması ihtiyaç duyduğunuz şeylerdir. 85 çok bir puan değil alınabilir
0
but that was just a dream
(21.06.20)
Turkce mat iyiyse umitlen,su sinava 1 sene calisanlar var ne diyeyim.Max 3-4 aylik sinav.Gk gy icin konusuyorum.
0
E.R.W.
(21.06.20)
Hayır. Beklenti oluşturup hayal kırıklığı yaşatmayın kendinize.
0
istanbul gecesi
(21.06.20)
Herkese tesek ederim.

Bir deneme cozup durumuma bakacagim, ona gore yoluma devam ederim artik.
0
🌸damba
(21.06.20)
(3)

iş teklifi alan kardeşime yardım (danışma)

fistikthecat
büyükşehirlerden birinde inşaat mühendisliği okuyan kardeşim 2 senedir işsiz, en son askere gitti ve uzatmalı kısa dönem yapıp geldi.askerliğe giderken sahip olduğu motivasyon ortamın biraz iyileşmesiydi ancak daha beter oldu malum.şimdi bir tanıdığımız sırf güvendiğinden dolayı taşradaki bir maden
büyükşehirlerden birinde inşaat mühendisliği okuyan kardeşim 2 senedir işsiz, en son askere gitti ve uzatmalı kısa dönem yapıp geldi.

askerliğe giderken sahip olduğu motivasyon ortamın biraz iyileşmesiydi ancak daha beter oldu malum.

şimdi bir tanıdığımız sırf güvendiğinden dolayı taşradaki bir maden (mermer) ocağının başına geç, 3-4 ay sonra da işletme sorumlusu ol diyor.aşırı yoğun ve sadece beyaz yakalı gibi çalışılmadığını ve sık sık işçiler gibi çalışıldığını (sorun çıktığında) belirtiyor.

ücret net 4-5 bin tl arası olacak, maden kurumsal bir yer değil, aile işletmesi.

uzmanlığı olmadığı alana geçiş yapılır mı? maddi olarak her halukarda sıfırın üzerindesin ama 3 sene sonra mermerde vs. bir kriz olursa sap gibi kalınır mı?
0
fistikthecat
(21.06.20)
Abim kurumsal olan bir maden firmasında üst düzey yönetici. Kendisinin bana ve çevreye aktardığından yola çıkarak diyorum ki işsizlik sorunu olan ülkede maalesef geçici olsa bile bu teklifi reddetmesin. Bahsedilen maaş aralığı (yanlış biliyorsam düzeltin) zaten piyasada ki mühendislerin aldığı maaş ortalaması. Yani kendi işini yapsa bile hemen hemen aynı maaşı alacak. Tabii karara etken olup yarın bir gün oluşabilecek sorunlara da sebep olmak istemem. Maden işletmesi doğu ve güneydoğu bölgesinde değilse bence gitsin, bir kaç sene takılsın hem işsizlik psikolojisinden çıkar hem de biraz da olsa ekonomik olarak rahatlar. Tabii madencilik sektörü sorunludur. Şantiye ortamı vs bunlar kolay değil. Bunları çok iyi düşünerek kendi kararını kendi versin.
0
skzr
(21.06.20)
Güven, sadakat. Bir işletme sahibi olarak en önem verdiğim nitelikler. faaliyete geçirmek için beklediğim iş fırsatları var. O işleri yapmak için param da motivasyonum da var ama işler oturduktan sonra başında harcayacak vaktim yok. İşte tam bu durum için güvenebileceğim, işlerimi emanet edebileceğim birini arıyorum. Gelsin, işi öğrensin sonra sorumluluk alsın daha sonra da gerekirse ona hisse vereyim benim iş ortağım olsun. Yeterki sadakatle çalışsın.
Eğer kardeşinizin ticari zekası varsa şuan önüne gelen teklif büyük bir fırsat olabilir. Beyaz yakalı gibi çalışmayı boşversin, işçi gibi çalışmak zoruna gitmesin dişini sıkıp en ince detaylarıyla işi öğrenerek tecrübe edinsin. Zaten şirket sahibi her zaman güvenecek birini arar eğer başarılı olursa zamanı geldiğinde daha güzel teklifler alır ç(şirkette pay sahibi olmak gibi)Eğer kendini yeterince geliştirirse güzel işler başarabilir. Bir tanıdığım deli gibi hindistana mermer gönderiyor. Avrupa’ya da ihracat konusunda büyük avantajlar var. Ama kardeş hiç bu kafalarda değilse; şuan işsiz olmaktansa bir yerlerde çalışmak her türlü avantajdır. Daha iyi bir iş bulana kadar gitsin gelsin. Bu işler böyle yürür.
0
hepbiarayisicinde
(21.06.20)
1>0 bu nedenle çalışması yeni bir iş öğrenmesi iyidir.Bence gitmeli hem tecrübe kazanır hem de maddi olarak biraz rahatlar.Eğer bir süre sonra sektöre alışamayıp devam etmek istemediğini anlayınca kendi sektörüyle alakalı işler arayabilir.
0
shredd
(21.06.20)
(4)

ai dosyasını psd'ye çevirirken katmanları yazdırmayı başaramıyorum?

istististist
aslında tüm ayrıntılara dikkat ediyorum ama katmanlı olarak değil, bir bütün olarak psd'ye dönüşüyor.sorun ne olabilir?
aslında tüm ayrıntılara dikkat ediyorum ama katmanlı olarak değil, bir bütün olarak psd'ye dönüşüyor.

sorun ne olabilir?
0
istististist
(21.06.20)
How To Export a PSD with Layers , gibi arama yapabilirsin.
0
Erva
(21.06.20)
@erva;

hocam o videolarda bahsedilen şeyleri uygulamama rağmen başarılı olamıyorum. sebebi ne olabilir sizce?
0
🌸istististist
(21.06.20)
Aslında uzman değilim. Ama aklıma ilk gelen şey dosyaları kaydederken, en baştan kaydedilen formatın ayarları aklıma geliyor. uygulamadaki ayarlardan (varsa) psd için varsayılan ayarları bir gözden geçirin. yine dosyayı kaydederken istenen format ayarlarına da bakılabilir.
Yine burada da biraz daha derin ayarlardan bahsedilmiş :
www.quora.com
sayfanın devamında aynı konu üzerine soru ve cevaplar da mevcut.

yine , convert ai to psd with layers online
diye arama yaparak internet üstünden kaydetmeyi deneyin dosyayı .
0
Erva
(21.06.20)
@erva;

çok teşekkür ederim hocam ama anladığım kadarıyla bazı dosyaları katmanlarıyla birlikte yazdırıyor ama bazılarını yazdırmıyor. sağlık olsun, tekrar teşekkür ederim.
0
🌸istististist
(21.06.20)
(3)

Bu oyun hangi oyun?

sylow
Rasgele bir hikayede gördüm. Acaba bilen var mıdır
Rasgele bir hikayede gördüm. Acaba bilen var mıdır
0
sylow
(21.06.20)
Days gone galiba
0
gibicibicis
(21.06.20)
Days gone.
0
logisticsmanager
(21.06.20)
Evet Days Gone bence de
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(21.06.20)
(2)

sehirler arasi seyahat sorusu

maresalx
arkadaslar sahsi arabamla cuma gunu ankara disina cikmistim. onumuzdeki hafta cumartesi ve pazar da sokaga cikma yasagi olacakmis. devlet memuruyum ve haftaya pazartesi mesaim var. en gec saat 16'da bulundugum yerden yola cikmam lazim (isparta) benim sorum; 16'da isparta'dan ankara'ya yola ciksam yo
arkadaslar sahsi arabamla cuma gunu ankara disina cikmistim. onumuzdeki hafta cumartesi ve pazar da sokaga cikma yasagi olacakmis.
devlet memuruyum ve haftaya pazartesi mesaim var. en gec saat 16'da bulundugum yerden yola cikmam lazim (isparta)
benim sorum; 16'da isparta'dan ankara'ya yola ciksam yolda sorun yasar miyim? izin belgem falan var (yillik izin belgesi)
0
maresalx
(21.06.20)
Hiç bir şey olmaz. Pazar günü yardır.
0
etna
(21.06.20)
çalıştığınız kurumun kimlik kartı varsa sıkıntı olmaz.
0
mikahakkinen
(21.06.20)
(4)

Öğretmenlik Ek Ders

melonsucker
Selam. Öğretmenlikte ders saatinin 15 saat olduğunu duydum. Baya da bir ek ders vs alınabiliyormuş. Benim asıl sorum şu: eğer bu paraya ihtiyacım olmadığını düşünüyorsam ek derssiz çalışabilir miyim? Bu dersleri 3 güne sığdırabilir miyim?
Selam. Öğretmenlikte ders saatinin 15 saat olduğunu duydum. Baya da bir ek ders vs alınabiliyormuş. Benim asıl sorum şu: eğer bu paraya ihtiyacım olmadığını düşünüyorsam ek derssiz çalışabilir miyim? Bu dersleri 3 güne sığdırabilir miyim?
0
melonsucker
(21.06.20)
Branş öğretmeniyseniz okulda da alanınızda yeterli öğretmen bulunuyorsa 3 güne sığdırabilirsiniz. Tabii biraz da müdürünüzün tutumuna bağlı. Kıl biriyse 3 günlük dersi 5 güne yayabilir.
0
ruhen hastayim ben
(21.06.20)
Branş öğretmenliğinde maaş karşılığı haftalık en az 15, sınıf öğretmenliğinde en az 18 saat derse girmek zorundasınız.

Şunu asla unutmayın. Eğer devlette görev yapıyorsanız ve memursanız "ben ders istemem, paraya ihtiyacım yok" gibi şımarık goygoylar yapamazsınız. Müdür isterse her güne ders verir. Her okulun özel ihtiyaçları vardır. Size ihtiyaç duyulursa paşa paşa dersinize girmek durumundasınız.

Sizin haftalık ders saatiniz 15 olacak ve 3 gün çalışacaksınız diye iş arkadaşlarınızın programları daha sıkışık olacaktır. Eğer yüksek lisans, hamilelik vs. bir durum yoksa ben müdür olsam hiçbir öğretmenimin haftalık ders gününü 3 yapmazdım. Sizin keyfiniz için diğer öğretmenler çok zora girer. Bu tür ibnelikler yüzünden çok kavga çıkardım zamanında. kusura bakmayın ama durum bu.
0
beni arayan olursa banyoda de
(21.06.20)
Kafasına göre sallayanlara bakmayın. Ek ders istemiyorsan almazsın bu kadar. Kimse de veremez. Orası kimsenin çiftliği değil. Çok çok ihtiyacı varsa kanunen az birşey verebiliyor o kadar. Zaten okulun müdürü kıl birşeyse öğretmenler tayin ister gider, bu da sağdan soldan öğretmen dilenir. Sonra milli eğitim de buna fırçayı kayar. Yani devlette kimse kimsenin ağız kokusunu çekmez.
0
x571
(21.06.20)
O branşta yeterli sayıda öğretmen varsa ve herkes ben istemiyorum bana ek ders yazmayıncı değilse, diğer öğretmenlerde itiraz etmiyorsa makul bir şekilde çözülüyor. Yani en ideal huzurlu çözüm bu

Yönetmeliğe göre bakarsak da haftada 15 saat zorunlu+ 6 ek ders e kadar istesen de istemesen de ders verilebilir.

Pratikte ise böyle bir niyet varsa ilgili branşta öğretmen sayısının biraz fazla ve yaş ortalaması daha genç olan bir okulda gerçekleştirmek daha kolay bence.

Ekseriyetle belli yaşın üstündeki, paraya pula doymuş, mesleki sorumluluklardan sıkılmış öğretmenlerde ek ders istememe eğilimi daha fazla.

Müdür gıcıksa da ek ders vermeyip, saçma sapan bir program çıkarabilir. Var böyle bir tanıdığım, maddi olarak epeyce iyi, ortalama bir öğretmenle kıyaslandığında bariz zengin kategorisinde. Yaşı da var. Hem emekli olmayayım hem de yorulmayayım diye ek derssiz çalışmak istiyor. Okul müdürü ek ders vermiyor ama aşırı saçma bir programı var, mesela bir günde toplam 2 saat dersi varsa, biri sabahın körü diğeri günün son saatine koyulmuş.

Mobbing mi? Tabii ki, ama uygulanıyor mu, uygulanıyor.

Başka bir örnekte de, benzer bir program verilip bu Mobbing tir diye itiraz eden öğretmene daha absürd bir program verildiğini, tekrar itiraz ettiğinde daha saçmasını verildiğini de biliyorum.

Yani mevzuatta haftada 21 saate kadar zorla ders verilebilir. Ancak çevresel etkenler daha belirleyici huzur açısından. Okulun öğretmen sayısı, okuldaki diğer öğretmenlerin tutumu, ilçe milli eğitimin olaya bakışı vs vs.
0
wilhelmwasmuss
(21.06.20)
(7)

hazir hamur yok mu ya?

hjarteblod
marketlerde neden satilmiyor bu? yabanci tariflerde bakiyorum rulo icinde hazir hamur kullaniyolar. acalim sipsak pogaca falan yapalim ne guzel. ben mi gormedim acaba.
marketlerde neden satilmiyor bu? yabanci tariflerde bakiyorum rulo icinde hazir hamur kullaniyolar. acalim sipsak pogaca falan yapalim ne guzel. ben mi gormedim acaba.
0
hjarteblod
(21.06.20)
milföy dışında pek görmedim ben de. rulo içinde yurt dışında milföy tarzı ve short crust tarzı hamurlar satılıyor. short crust milföyün az kabaranı ve mükemmmel bir icat.

onun dışında hamur olarak satılmıyor benim gördüğüm.

ayrıca tr'de fırından hamur alma kültürü ve hatta pidecide pide/lahmacun yapma kültürü var. bu yüzden milföy dışında bir hamurun markette satıp da kar etmesi çok çok düşük olasılık.
0
ozdek
(21.06.20)
Şehrinizde file market var mi bilemiyorum ama file de hazir hamur satiliyor. Bi kac cesidi de var ustelik.
0
a perfect lie
(21.06.20)
Evet ABDde rulo içinde hamurlar var hazır. Kenarını yırtınca açılıp içinden birsürü parça hamur çıkıyor ama onlarda da fırıncı konsepti yok. TRde hemen hemen her fırın hazır hamur satıyor. Onun için markette aramaya pek gerek yok bence.
0
superfluid
(21.06.20)
fırınlarda satılıyor olması lazım
0
my pink
(21.06.20)
Pide fırını yok mu yakınlarınızda? Ben devamlı fırından parayla satın alıyorum ekmek hamurunu.
0
etna
(21.06.20)
fırından alman lazım ben hep öyle yapıyore
0
nolmus yani
(21.06.20)
Fırına gidip hamur almak istiyorum diyorsun. O paketli hamurlardan daha doğal.
0
hepbiarayisicinde
(21.06.20)
(14)

escinsel evlilik - zorunlu askerlik

baldur2
turkiye'de:1- escinsellere, transseksuelleri koruyucu veya onlari ayristirmayi onleyici yasalar cikar? yani resmen devlet tarafindan taninirlar?2- escinsel evlilik ne zaman yasal olur?3- vicdani ret ne zaman yasalasir?4- zorunlu askerlik ne zaman tamamen kalkar. tahminleri alayim.
turkiye'de:
1- escinsellere, transseksuelleri koruyucu veya onlari ayristirmayi onleyici yasalar cikar? yani resmen devlet tarafindan taninirlar?
2- escinsel evlilik ne zaman yasal olur?
3- vicdani ret ne zaman yasalasir?
4- zorunlu askerlik ne zaman tamamen kalkar.

tahminleri alayim.
0
baldur2
(21.06.20)
30 yaşımdayım, bunların hiç birini yaşadığım sürece göreceğimi düşünmüyorum. Özellikle 1 ve 2 için şu an öngörülemeyecek (en azından benim limitli aklımla öngöremediğim) bir şey olması lazım.
0
peki madem
(21.06.20)
1- 7-10 yıl
2- 15-20 yıl
3- 7-10 yıl
4- 15-20 yıl
0
signore
(21.06.20)
1- soruyu anlamadım
2- 40 yıl sonra
3- 30 yıl sonra
4- anca petrol bulunup ülke aşırı zenginleşirse
0
eyeinthesky
(21.06.20)
Maalesef bunların gerçekleşme ihtimali yok bana göre bu şartlarda
0
gazozailacatmauzmani
(21.06.20)
hepsi ennn geç 20-25 sene sonra olur.

Hatta yıllar konusunda signore +1

Bular olmaz diyenler neye göre diyor bilmiyorum ama dünya hızla değişiyor. Türkiye de sonsuza kadar yerinde sayacak değil :d bu yukarıda sayılanlar temel insan hakları ve en aşama aşama gerçekleşecek hepsi işte
0
nundu
(21.06.20)
başörtülü biri başsavcı oldu, kıyamet koptu. eşcinsellerin haklarına daha çok var.
bu bahsettiğim iki grubu dışlayanlar farklı gruplar, ama zihniyet aynı. eşcinsellikte bir de din faktörü var. kutsal dinlerin yasaklamaları söz konusu. bu nedenle ben böyle bir olayı görecek kadar yaşayacağımı düşünmüyorum.

vicdanî ret ise çok daha geç olur bence. çünkü iktidara hangi görüş gelirse gelsin, otoriteyi ve düzeni korumak zorundadır.
0
lovemyself
(21.06.20)
Escinseller askere gidiyor mu? Gey bir arkadaşım durumumu anlatıp askere gitmicem demişti.

4 < 1 < 3 < 2

Bence böyle bir sira ile ilerler. 10ar yıl ara ile.
0
biseysorcaktim
(21.06.20)
1,2 maalesef asla.
3 bunun olasiligi 1 ve 2 olur bu olmaz o derece.
4 10 yil
0
Kittie
(21.06.20)
lovemyself +100000000

5-10 yil arasi tahmin yurutenlerin optimistliginden istiyorum.
belki 50 yil sonra.
0
anais
(21.06.20)
hiçbiri hiçbir zaman
0
ya ben lan neyse
(21.06.20)
tayyipten sonra gelecek hükümet bu yasaları çıkaracaktır. Bundan kaçışı yoktur. Tayyip gitsin bunları değiştirmek 3 sene sürmez.

Her ne kadar son yıllarda sistematik olarak ortadoğululaştırılsak da yönümüzün batıya dönük olduğunu unutmayın. On sene önce ab uyum süreci diye neler neler yapıldı bu ülkede unutmayın. Hem de çok kısa sürede. Hiç olmayacak gibi düşünülen şeyler çok kısa zamanda değiştirildi. Askeri savcılıklar kaldırıldı, habur sınır kapısı mevzuları vs.
0
hepbiarayisicinde
(21.06.20)
Eşcinsel evlilik avrupa'da genelde referandumla getirildi. Hatırladığım kadarıyla İrlanda yüzde 60 ile eşcinsel evliliğe evet dedi. Yine yanlış hatırlamıyorsam bu konu İtalya'da da gündeme geldi ve yüzde 51 ile hayır sonucu çıktı. Avrupa'da bile oranlar birbirine çok yakın. Türkiye'de akp oyları ve taşrada yaşayan muhafazkar kesim düşünüldüğünde böyle bir olayın gerçekleşmesi mümkün görünmüyor. Hatta bırakın taşradaki insanları, ekşide eğitimli geçinen, şehirli insanlar bile böyle konularda oldukça homofobik tepkiler gösteriyorlar. Kısa süre içerisinde insanların zihniyetinin değişeceğini düşünmüyorum.

Vicdani ret ve profesyonel askerlik konusu ise ülkenin ekonomisi ile alakalı. Şu anki ekonomik durum düşünüldüğünde böyle bir şey yakın zamanda gerçekleşecek gibi görünmüyor. Açıkçası bana kalırsa uzun vadede bile Türkiye profesyonel askerliği, vicdani reti gündemine alacak kadar zengin bir ülke haline gelmeyecek. Ben de diğer bazı yazarlar gibi bahsi geçen hiçbir şeyi yaşarken göreceğimizi düşünmüyorum.
0
stronzo
(21.06.20)
ilk üç için en azından iki yüz yıl daha geçmesi lazım ki o bile yetmez bana göre, 4 biraz zor ama olabilitesi var.
0
selam
(21.06.20)
insanlar homofobik yetistiriliyorlar. okul, din, toplum, medya ve aile heteroseksuel propaganda ile cocuklarin beyinlerini yikiyor. tek normalin bu oldugu dikte ediliyor. oyle bir hale getiriyorlar ki; gercek escinseller bile kendilerinden nefret ediyor, homofobik oluyorlar.

boyle yetistirilen bir ortamda insanlar, buyuyunce politikaci oluyor. ve bunlardan escinselleri tanimalarini istiyoruz.

ilk once insan yetistirmeden baslamak lazim. insanlara ideoloji, din veya propagandalari degil; sadece ve sadece gercekleri ogretmeli.

silah ve savunma sektorune gelirsek; dunya'da her yil insanlar birbirini oldurmek icin milyarlarca dolar harciyor. bunu farkedip goren ulkeler ve bu bilince ulasan ulke insani oldugunda vicdani ret vs. gelir.

sorularinin hicbirine yil tahmini vermiyorum, cunku bir anlami yok.
0
Leonardo~Da~Vinci
(21.06.20)
(1)

kaynakça yazım sorusu (apa)

centrolenidae
merhabalar, bi kitabı kaynak olarak yazarken takıldım. kitap çeviri fakat her bölüm farklı kişiler tarafından çevrilmiş, konu konu belirtilmiş. çeviri editörü de bir kişi. apa yazım kurallarında aşağıdaki gibi bir örnek var.Laplace, P. S. (1951). A philosophical essay on probabilities. (F. W. Trusco
merhabalar, bi kitabı kaynak olarak yazarken takıldım. kitap çeviri fakat her bölüm farklı kişiler tarafından çevrilmiş, konu konu belirtilmiş. çeviri editörü de bir kişi. apa yazım kurallarında aşağıdaki gibi bir örnek var.

Laplace, P. S. (1951). A philosophical essay on probabilities. (F. W. Truscott ve F. L. Emory, Çev.). New York, NY: Dover. (Orijinal eserin yayın tarihi 1814).


bahsettiğim kitabı bu şekilde yazmam doğru mu? çeviri editörü diye mi belirtmek lazım?
0
centrolenidae
(21.06.20)
Ben de tam referanslarla uğraşıyordum ve benzer bi sorunla karşılaştım :D Alıntı yaptığın bu kaynakta tek bi bölümden mi faydalandın yoksa tüm kitaptan mı? Belli bölümse onu da belirtmen gerek. Yazar soyad ad, sonra yılı, sonra bölüm başlığı veya sayfa numaraları,kitap adı, editörler diye gidiyor.
0
superfluid
(21.06.20)
(2)

Linkedin profil goruntuleme

art vandaley
Ozel mod yapmadan birinin profiline baktim, sonra aklima geldi kapattim gorunurlugu. Gorebilir mi baktigim kisi
Ozel mod yapmadan birinin profiline baktim, sonra aklima geldi kapattim gorunurlugu. Gorebilir mi baktigim kisi
0
art vandaley
(21.06.20)
Görür
0
cedex
(21.06.20)
Eger kendi ozel moddaysa goremez tek umudun bu.
0
pofudukayi
(21.06.20)
(6)

Kredi başvurum reddedildi

plutongezegendegilmi
Aylık gelirimin 1,5 katı kadar bir miktarda ihtiyaç kredisi çekmek istedim. Hesapta zaten çekmek istediğim miktarın 4 katı kadar para var. Başka borcum yok. Şimdiye kadar 1 gün bile geciktirdiğim kredi/kredi kartı borcu/fatura olmadı. Yine de kredi vermediler, niye olabilir?
Aylık gelirimin 1,5 katı kadar bir miktarda ihtiyaç kredisi çekmek istedim. Hesapta zaten çekmek istediğim miktarın 4 katı kadar para var. Başka borcum yok. Şimdiye kadar 1 gün bile geciktirdiğim kredi/kredi kartı borcu/fatura olmadı.

Yine de kredi vermediler, niye olabilir?
0
plutongezegendegilmi
(21.06.20)
Birçok sebebi olabilir. İlla borcun olmaması gerekmiyor yani. Hesabında para olması, kredi onaylanmasını herhangi bir etken değil, bunu da belirteyim.
0
saturn
(21.06.20)
bazen basit sebeplerden oluyor. mernisten adres falan gelmiyor.

şubenizle bir görüşünüz.
0
NightBringer
(21.06.20)
@Cesario, yok ya normal çalışıyorum.
0
🌸plutongezegendegilmi
(21.06.20)
Bankaya sordunuz mu? Nedenini görebiliyorlar
0
goodman
(21.06.20)
Sordum, söyleyemiyoruz dediler.
0
🌸plutongezegendegilmi
(21.06.20)
Aklıma sadece iki seçenek geliyor; kredi puanınız düşüktür ya da basvurdugunuz bankanın kredi verme limitleri düşüktür.(bazı bankalar daha çok kredi verir diğerlerine göre) söyleyemiyoruz nasıl bir cevaptır? Bence bankacınızla daha iyi ilişkiler kurmalısınız. Hesabınızda para olmasının bir etkisi yoktur.(eğer milyonları olan bir müşteri değilseniz)
Sgk dökümünüz gibi istenilen şartlara uygun olduğunuzdan emin misiniz? Kredi kartını kullandığınız bankaya mı başvurdunuz? Kredi puanınızı sorguladınız mı?
0
hepbiarayisicinde
(21.06.20)
(4)

Cekette Cacharel mi NetWork mu?

ikikerekac
Sizce
Sizce
0
ikikerekac
(21.06.20)
Bugun networkden soyledik ama bilmiyorum.eskiden olsa cacharel cok iyi derdim ama bayadir sessiz kaldi.
0
art vandaley
(21.06.20)
Network
0
kleider
(21.06.20)
Uzerinde en iyi duran hangisiyse... Ikisinin de çeşitli bütçelere hitap eden ürünleri var.
0
pass
(21.06.20)
Sarar i da şiddetle tavsiye ederim
0
kleider
(22.06.20)
(1)

Kahkül modeli

damladamla
Kullanışlı mı sizce? Ve riskli mi? Çünkü beğenmeyince eskiye dönüş dört beş ayı bulur
Kullanışlı mı sizce? Ve riskli mi? Çünkü beğenmeyince eskiye dönüş dört beş ayı bulur
0
damladamla
(21.06.20)
Kahkül normal saça göre çok daha çabuk uzuyor, pişman olsanız bile dört beş ayı bulmaz eskiye dönmesi. Beğenmeme durumunda en kötü ihtimalle tel tokayla toplanıyor bence kamufle etmek kolay.

Kahkül için alın genişliği de önemli, çok dar alınlarda pek güzel durmayabilir. Aralıklı kahkül veya perçem daha risksizdir yoğun kahküle göre.

Bence yüzü yumuşatan ve yaşı küçülten bir model ben seviyorum, tabi yine yüz şekline göre durum değişebilir :) Çabuk yağlanması ve rüzgarda kontrol etmenin zor olması olumsuz yanları.
0
kostüm çok güzel prenses misiniz
(21.06.20)
(2)

Tatil yeri tavsiyesi

hede hodo
İzmitte yaşıyoruz. Annemi babamı alıp çok uzak olmayan bir yerde tatil yapmak aklımdan geçiyor. Hem onlara değişiklik olur hem de ben dinleniri.Benim aklımdan Ayvalık vs geçiyor. Siz nereyi önerirsiniz? Ayrıca otellerde kalmak filan problem olabilir diyorlar.Aklımdan geçen 3 4 gün.Maddi yönden sıkın
İzmitte yaşıyoruz. Annemi babamı alıp çok uzak olmayan bir yerde tatil yapmak aklımdan geçiyor. Hem onlara değişiklik olur hem de ben dinleniri.
Benim aklımdan Ayvalık vs geçiyor.
Siz nereyi önerirsiniz? Ayrıca otellerde kalmak filan problem olabilir diyorlar.
Aklımdan geçen 3 4 gün.
Maddi yönden sıkıntı yok gibi bir şey :) bilmiyorum.
0
hede hodo
(21.06.20)
Nasıl bir şey istediklerine gore yakin cevrede birçok yer var. Konsept onemli.

Tatil koyu, sehir gezisi, koy tatili, orman tatili vs.
0
pass
(21.06.20)
Valla tatil köyü şeklinde olabilir.
0
🌸hede hodo
(21.06.20)
(1)

Google sorusu

mg3929
Google'a süperlig puan durumu yazınca hiçbir siteye girmeden direkt google gösteriyor.Bunu eskiden tff 1. Lig puan durumu yazınca da görebiliyordum ama şimdi çıkmıyor. 1. Ligi sildiler mi yoksa ben mi bi şeyleri hatalı yapıyorum?
Google'a süperlig puan durumu yazınca hiçbir siteye girmeden direkt google gösteriyor.

Bunu eskiden tff 1. Lig puan durumu yazınca da görebiliyordum ama şimdi çıkmıyor. 1. Ligi sildiler mi yoksa ben mi bi şeyleri hatalı yapıyorum?
0
mg3929
(21.06.20)
ben baktım gösteriyor.
0
kljgslsdkjsd
(21.06.20)
(2)

uçağa binen oldu mu bu ara

condom kurşunu
var mı bir sıkıntı nasıl durumlar? normalleşildi mi?
var mı bir sıkıntı nasıl durumlar? normalleşildi mi?
0
condom kurşunu
(20.06.20)
Ben minskten THY ile geldim. Uçağa girerken herkese bir poşette mendil, ıslak mendil vs veriliyor. Sırt çantam vardı. 2 3 kilo anca gelir. Ama ebadı büyük diye kabine almadılar. İstanbula indikten sonra ise sırayla çıktık. Problem yoktu yani. Abartı bi hassasiyet de görmedim ben.
0
hede hodo
(21.06.20)
Ben yurtdışı uçuşu yaptım cuma günü. Havaalanina bileti olmayanı almıyorlar zaten, sırayla aliniyorsunuz. Sonrasında mağazaların, cafelerin vs hepsi kapalıydı. 1 tane kahve alacak yer buldum. Bomboştu istanbul havalimanının dış hatlar kısmı. Her yere dezenfektan koymuşlardı. Maskesiz giriş yapmak havaalanı içine zaten yasaktı.

Uçuş için de girişte tekrar ateş olcumu yapıldı; herkese hijyen kiti dağıtıldı (maske+ dezenfektan), maske zorunluydu. Sıra ile binilip, sıra ile inildi (keşke normalde de böyle olsa). Benim uçuşa has mi bilmiyorum, ben cam kenarında oturuyordum bana en yakın kişi diğer cam kenarindaydi. Ama onlarde aralıklı oturanlar da vardı. Yemek de soğuk sandviç, meyve suyu gibi kapalı bir kağıt poşette geldi. Genel olarak beğendim ben. Hele de yurtdışı ülkesinde inip polislerin bile maske takmadığını gördükten sonra.
0
fraise
(21.06.20)
(5)

Fb, Twitter, instgram... Daha ne olabilir?

saturn
Tiktok vs daha adını sayamadığım başka birçok platform da var. Sanki herşey yapıldı tükendi gibi. Daha başka yeni ne çıkabilir ki patlasın, ne bileyim bir instgram gibi olsun mesela.Yazı, resim, video vs vs her şey için birşey var artık.Sizce bunun ötesi var mı? Gelir mi? Gelir diyorsanız ne olabili
Tiktok vs daha adını sayamadığım başka birçok platform da var. Sanki herşey yapıldı tükendi gibi. Daha başka yeni ne çıkabilir ki patlasın, ne bileyim bir instgram gibi olsun mesela.

Yazı, resim, video vs vs her şey için birşey var artık.

Sizce bunun ötesi var mı? Gelir mi? Gelir diyorsanız ne olabilir mesela?
0
saturn
(20.06.20)
ötesi var, mutlaka gelecek ama ne gelir bilmiyorum. tek bildiğim şey popüler olacak o uygulamayı facebook alır. alamazsa da kopyalar :D
0
MtKrt
(20.06.20)
Daha hızlı yayinnyapilan daha hızlı tüketilen ürün. Rekor Snapchat te sanırım

Hayatı çok hızlı yaşayan Spotify da bir şarkı için maksimum beş saniye hazırlayan topluluğa hitap edecek uygulama
0
seyyar satıcı
(20.06.20)
Bu sorunun yanitini bulan milyarder olacak zaten:)
0
her giriste sifresini unutan adam
(20.06.20)
sifresini unutan adam +1

mesela snapchat olsun tiktok olsun hayal edilebilir miydi böyle bir şeyin tutulacağı
bir ara vine yükseldi çabuk söndü

kim bilir neler neler bulunacak
0
fezagezgini
(21.06.20)
Bu içerik üretme/tüketme olayının boku çıktı bence, bu tarz yeni bir şey geleceğini sanmıyorum. Yani gelir de vine gibi olur işte. Bir ara da canlı yayın kasıyorlardı deli gibi periscope falan, o da yalan oldu. Instagram'la rekabet etmek mümkün değil gibi görünüyor şu an.

Öte yandan daha yeni HEY çıktı mesela, bildiğin email. Çok eski bir teknoloji ama hala geliştirebiliyorsun. Bilgiye ulaşma konusunda bence hala çok sorun var, yeni bir google çıkabilir belki. Mobil uygulamalar ölmüş gibi duruyor, yıllardır top 10 hemen hemen aynı. Ona bir alternatif çıkar belki.
0
plutongezegendegilmi
(21.06.20)
(4)

Google api si kuanan yazilimcilar

kisa
MerhabaBir şeyler deneyeceğim de, Google maps apileri ile bir yerdeki bir aramayı liste olarak almak istiyorum. Mesela amsterdam da ki cafeler (örnek olsun) Elimde api key var. Bunu bir array icine, liste Olarak nasıl alabilirim? Örnek verebilecek olan var mi acaba
Merhaba
Bir şeyler deneyeceğim de, Google maps apileri ile bir yerdeki bir aramayı liste olarak almak istiyorum.
Mesela amsterdam da ki cafeler (örnek olsun)

Elimde api key var.
Bunu bir array icine, liste Olarak nasıl alabilirim?
Örnek verebilecek olan var mi acaba
0
kisa
(20.06.20)
İçeriği bilmiyorum ama gelen response bulk text olarak geliyorsa regular expressions kullanarak basit bir algoritma ile listeye çevirebilirsiniz.
0
archmage mahmut
(20.06.20)
Bu konuda tecrübem yok. Yaptığım denemede dönüşte bir harita üzerinde belirli bir lokasyon gösteriyor sadece. Ben hiç harita ile uğraşmadan liste almak istiyorum.
Responsu göremedim doğrusu.
Bu yüzden bir örnek. Falan varsa çok işime yarayacak. Teşekkürler ilginiz için.
0
🌸kisa
(20.06.20)
placess api'yi kullanman gerekiyor.

dokümantasyon burada,

developers.google.com

arama yapabileceğin türler burada,

developers.google.com

örneğin sadece cafe'leri aratacaksan,

linkteki your_api_key yazan yere kendi key'ini yazman gerekiyor.

maps.googleapis.com

dokümantasyonu incelersen response json olarak geliyor zaten.

bu arada request başına ücret alıyor google artık bu hizmetlerden,

developers.google.com
0
aziz dostum jack
(20.06.20)
Bakacağım! Çok teşekkür ederim.
0
🌸kisa
(20.06.20)
(9)

Yaz lastiği mi ? 4 mevsim lastik mi ?

horizon
Araçta kış lastikleri var onları değiştirmem lazım sizce 4 mevsim mi yazlık mı?Istanbul şartlarında kullanılacak Önereceğiniz marka model varsa oda iyi olurÖlçüler 205/55/16R
Araçta kış lastikleri var onları değiştirmem lazım sizce 4 mevsim mi yazlık mı?

Istanbul şartlarında kullanılacak

Önereceğiniz marka model varsa oda iyi olur

Ölçüler 205/55/16R
0
horizon
(20.06.20)
yaz lastiği.
goodyear efficient grip.
0
orient blue
(20.06.20)
Valla 4 mevsim almıştım en son pişmanım yaz lastiği diyorum ben de
0
monkey
(20.06.20)
goodyear eagle f1 asymmetric 5 en uzun ömürlüsü bu.

fp hankook çok para vermem dersen kumho.
0
mikahakkinen
(20.06.20)
o ölçüde var mi bilmiyorum ama varsa evet f1 asimetrik 5 +1

225/45/18’de kullanıyorum, gayet memnunum, önceki lastiğim michelin pilotsport 3’leri aratmıyor, daha uzun ömürlüymüş testlere göre.
0
orient blue
(20.06.20)
michellin dört mevsim
ya da continental premium yaz

biraz kar yağsa dört mevsim kurtarıyor böyle bir durumda araba lazımsa onu al

bu sene çok sıcak geçti mesela yaz lastiği yeterliydi, önümüzdeki 5 seneyi bilemeyiz
0
bir soru sorcam
(20.06.20)
www.adac.de

ingilizceye çevirip biraz kurcalarsanız çok işinize yarar bu site. bütün lastiklerin farklı iklimlerdeki performansları, ses, yakıt, fren gibi kriterlere göre test sonuçlarını listeliyor.

soruya yaz lastiği diyorum ben de. michelin primacy 4 kullanıyorum 2 yıldır, önceki lastiklere göre çok memnunum ama farklı lastiklerle ilgili fazla bir tecrübem olmadığı için öneririm demeyeyim şimdi.
0
bruges
(20.06.20)
yaz lastiği, Falken marka öneririm
0
m orak
(21.06.20)
4 mevsim diye birsey olmaz. olsaydi, yyaz/kis diye ayri lastikelr olmazdi. yaz ve kis lastiklerinin lastik sertligi, su kanallarinin genisligi acisi vs hepsi farklilik gosteriyor. 4 mevsim ortaya karisik birseyler yaparak iki ortam icin de aslinda ideal olmayan ama idare eden bir lastik ortaya sunmus oluyor. madem kis lastigin var, yaz lastigi al.
0
crucio
(21.06.20)
4 mevsim lastik alıp pişman olmayan görmedim.
0
o ben degilim
(21.06.20)
(1)

Londrada Türkçe kitap

dragons
Merhaba londrada Türkçe kitap satan kitapçılar var mı?Bilgilerini paylaşanlara şimdiden teşekkür ederim
Merhaba londrada Türkçe kitap satan kitapçılar var mı?

Bilgilerini paylaşanlara şimdiden teşekkür ederim
0
dragons
(20.06.20)
waterstones trafalgar square‘de gormustum yillar once bir kac tane - populer kitaplardi- elif safak falan
0
euteamo
(21.06.20)
(2)

macbook rahatsiz edici fan sesi

Leonardo~Da~Vinci
late 2011 model bir laptop'um var. son 2 aydir fan sesi cok geliyor ve bu beni cok rahasiz ediyor.bilgisayar bilgilerini iceren fotograflar yukledim. bakabilrsiniz.bataryayi sokup tekrar taktim. ici toz tutmustu, icini temizledim. bilgisayarda cpu'yu gereksiz isgal eden isime yaramayan uygulamalari
late 2011 model bir laptop'um var. son 2 aydir fan sesi cok geliyor ve bu beni cok rahasiz ediyor.

bilgisayar bilgilerini iceren fotograflar yukledim. bakabilrsiniz.

bataryayi sokup tekrar taktim. ici toz tutmustu, icini temizledim. bilgisayarda cpu'yu gereksiz isgal eden isime yaramayan uygulamalari kaldirdim. firefox kullaniyordum, terk ettim. su anda sadece safari kullaniyorum. ancak safari'de facebook acinca veya spotify, hemen rahatsiz edici fan sesi geliyor.

bunu nasil cozerim? ssd yuklesem sorun cozulur mu?
0
Leonardo~Da~Vinci
(20.06.20)
Hava kanalları kirlenmiş olabilir. O da hava sirkülasyonunu düşürüp asiri ısınma yapıyordur.
0
pass
(20.06.20)
Safari'de kullandığınız extension'lara da bakın. Küçük eklenti diyorsunuz ama çok güç tüketebiliyorlar. Bir de malwarebytes ile falan temizleyin, belki virüs bulaşmıştır. Bunlar da olmazsa bir bakıma götürün. 100 liraya falan açıp içini temizliyorlar.
0
plutongezegendegilmi
(21.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.