Giriş
(2)

Argon gazının son tüketim tarihi olur mu?

dizicolleague
Argon tüpünün üzerinde STT: 2014, GTT: 2024 yazıyor. Tüpün ömrünün 10 yıl olduğunu biliyorum fakat GTT açılımı nedir? Ayrıca tüpün içindeki gazın son kullanım tarihi olur mu? Yönetmelik referansı olursa daha iyi olur tabii ama fikirlere de açığım.
Argon tüpünün üzerinde STT: 2014, GTT: 2024 yazıyor. Tüpün ömrünün 10 yıl olduğunu biliyorum fakat GTT açılımı nedir? Ayrıca tüpün içindeki gazın son kullanım tarihi olur mu? Yönetmelik referansı olursa daha iyi olur tabii ama fikirlere de açığım.
0
dizicolleague
(25.06.20)
inert gaz olduğu için bir şey olacağını düşünmüyorum, havadan da ağır, uçup kaçması kolay olmasa gerek. niye bir şey olsun ki diyorum , ama merak ettim

edit: labda 20-30 yıl önce almanyadan gelen co2 gazı vardı, arkadaş kullandı bir sıkıntı olmadı.
0
fezagezgini
(25.06.20)
sıkıntı olmaz,habaşa sorabilirsin.
0
evrenbesta
(26.06.20)
(3)

zara online alışverişte fatura gelmemesi

condom kurşunu
paketin içinden de çıkmadı, siteye üyeyim ordan da bulamadım faturayı. fişi yeniden gönder diye buton var ona tıkladım sabah gelen giden bri şey yok daha. nerde bu fatura ya?
paketin içinden de çıkmadı, siteye üyeyim ordan da bulamadım faturayı. fişi yeniden gönder diye buton var ona tıkladım sabah gelen giden bri şey yok daha. nerde bu fatura ya?
0
condom kurşunu
(25.06.20)
paketi attınız mı? genelde üzerindeki kargo bilgilerinin yazdığı poşetin altına koyuyorlar faturayı. o fatura/irsaliye olmadan ürünü kargolayamazlar zaten.

yine de bulamadıysanız zara'nın online iletişimi var oradan iletişime geçin hemen yardımcı olurlar.
0
aziz dostum jack
(25.06.20)
paket duruyor da sadece taşıma irsaliyesi yapışık şekilde geldi. poşet içinde fatura gelmedi yani. yazdım online'a ilgili bölüme aktarıyorum mail gönderilecek dedi hala gelen yok. 1 saat oldu.

iade edicem zaten gelenleri de faturasız online iade edebiliyor muyuz? bir üründe de etiket de yok. bu giyilmiş demesinler şimdi uyuz oldum
0
🌸condom kurşunu
(25.06.20)
giyilmiş ceket iade etmiştim ben. bir davette giydikten sonra acayip dar olduğunu farkettim, mecburen iade ettim. bir şey demediler. ama ürün iade ederken birlikte gelen irsaliyeli fatura üzerinden işaretliyorsun normalde ama hiç fatura yoksa işler biraz karışık.
0
aziz dostum jack
(25.06.20)
(4)

bluetooth kulaklık?

bialo czerwoni
iç mekanda veya dış mekanda Telefonda sık konuşma amaçlı blueetooth kulaklık arıyorum.Bütçe 150 lira civarı tavsiyelerinize açığım :)
iç mekanda veya dış mekanda Telefonda sık konuşma amaçlı blueetooth kulaklık arıyorum.

Bütçe 150 lira civarı

tavsiyelerinize açığım :)
0
bialo czerwoni
(25.06.20)
150 liraya konuşma amaçlı bluetooth kulaklık çok zor benden tavsiye bütçenizi 2-3 katına çıkaramayacaksanız kablolu kullanın. gürültü önleme özelliği olmuyor ucuz kulaklıklarda ve konuşurken ezan okunduğunda karşı tarafı allaha kavuşturuyorsunuz.
0
nahtoderfahrung
(25.06.20)
Xiaomi'nin var o fiyata. Bazen bir kulaklık sorun çıkarabiliyor ama görüşmeler için ideal.
0
Euxinos
(25.06.20)
www.trendyol.com

Hanım araç sürerken ve işte çok sık telefonla konuşuyor diye almıştım. Çok memnun hem şarj süresinden ,hem kullanımından.
0
synax
(25.06.20)
290-300 bandına çıkarsan anker soundcore alabilirsin,pişman olmazsın.
0
evrenbesta
(26.06.20)
(4)

anne bilgisayarı

patronaj
selamlar.annemin iş için kullandığı bilgisayarı var ama daha yanında taşıyabileceği, haber, sosyal medya takip edebileceği, uzakta yaşayan arkadaşlarıyla akrabalarıyla benimle falan görüşeceği, arada dizi film açabileceği bir bilgisayar arıyorum. 1 saattir bakıyorum ama ortalık ne olmuş, en en saçma
selamlar.
annemin iş için kullandığı bilgisayarı var ama daha yanında taşıyabileceği, haber, sosyal medya takip edebileceği, uzakta yaşayan arkadaşlarıyla akrabalarıyla benimle falan görüşeceği, arada dizi film açabileceği bir bilgisayar arıyorum. 1 saattir bakıyorum ama ortalık ne olmuş, en en saçma chrome bile çalıştırmayacak bilgisayarlar 2.000 tlden başlıyor.

ikinci el gibi bir şey de düşünmüyorum, hata arıza falan olursa uğraşamaz onlarla.

1500 civarı eli yüzü düzgün, gerekirse 11 inçlik falan bile bir laptop bulmak imkansız mıdır?

ya da erkan çözünürlüğü, bağlantı hızı ve kendi hızı yüksek, ön kamerası iyi, hafızası yeterli bir tablet sizce bilgisayarın yerini tutar mı? ve 1500 civarı bulunur mu?
0
patronaj
(25.06.20)
sadece dediğiniz işleri yapacaksa tablet daha mantıklı olabilir.
0
fezagezgini
(25.06.20)
fezagezgini'nin dediğini demeye geldim. bu kullanımlar için en uygun alet tablet.
0
avianthem
(25.06.20)
bulabilirsen lenovo thinkpad x240 bulursun o fiyatlara, alabileceğin en verimli alet bu olabilir. n11'de bir ilan gördüm az önce.
0
nahtoderfahrung
(25.06.20)
ya tablette de telefondan yapılamayan ne var bilmiyorum hiç kullanmadım ama telefon 5 inç iken tablet 10 inç sadece.

teşekkürler yorumlar için. bakıyorum bakalım. en en kötü şunun bir tık daha iyisini 2000 bandında bir şey alacağım.

www.hepsiburada.com
0
🌸patronaj
(25.06.20)
(1)

kredi kart tavsiye - banka

undveand
yaklaşık 10 yıldır garanti bankası ile çalışıyorum ama artık bir numarası kalmadı ve çok sıkıldım. eskiden miles&smiles çok avantajlıydı ama artık hiç bir avantajı yok. hiç memnun değilim ve bankamı değiştirmek istiyorum. tabii kullandığım kredi kartımıda. sizce yapı kredi,iş bankası,ziraat bankası,
yaklaşık 10 yıldır garanti bankası ile çalışıyorum ama artık bir numarası kalmadı ve çok sıkıldım. eskiden miles&smiles çok avantajlıydı ama artık hiç bir avantajı yok. hiç memnun değilim ve bankamı değiştirmek istiyorum. tabii kullandığım kredi kartımıda.

sizce

yapı kredi,
iş bankası,
ziraat bankası,

hangisini önerirsiniz? diğer bankaları hiç katmıyorum.

maximiles - iş
adios - yapıkredi
bankart - ziraat

bunlar arasında kaldım ama siz ne dersiniz?
0
undveand
(25.06.20)
Genel olarak kredi kartlarının puan olarak bir avantajı kalmadı.

Yapı kredi taksit konusunda garantiye göre bir tık daha eli bol gibi geliyor.

Enparanın kredi kartı belli bir miktara kadar taksitlendirmeye faiz almıyor.
0
denizgonen
(25.06.20)
(1)

Hes kodu

black mamba
Buradaki paylaşım süresi dediği nedir?
Buradaki paylaşım süresi dediği nedir?
0
black mamba
(25.06.20)
hes kodu, paylaştığınız kurumların sizin hakkınızda "korona mı değil mi?" sorusuna kolayca cevap bulabilecekleri bir şifre.

isterseniz hes kodunuzu kısa süreli yapıp bir süre sonra geçersiz hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

bu neye yarar.

bir kurumla hes kodunuzu paylaştınız diyelim, mesela otobüs firması.

bu otobüs firması hes kodu geçerli olduğu sürece sizin riskli olup olmadığınızı tespit edebilir. süresi kısıtlı bir hes kodu paylaşırsanız, 10 günlük diyelim, 10 gün sonra kod geçersiz olduğu için otobüs firması sizin hakkınızda bilgi alamaz.

böylece kişisel verileriniz korunmuş olur.
0
aziz dostum jack
(25.06.20)
(2)

İŞ değiştirme vergi beyanı

undveand
Selam , iş değişikliği yapıldığında vergi dairesi davetiye yolluyormuş. Bunu nasıl hesaplayabiliriz acaba?Ben Aralık 2019 - Mayıs 2020 tarihine kadar bir yerde çalıştım, asgari ücret gösterdiler beni.Şimdi Temmuz 2020 de yeni bir yere başlayacağım. 5.000 TL aylık ile böyle bir risk doğar mı sizce?
Selam , iş değişikliği yapıldığında vergi dairesi davetiye yolluyormuş. Bunu nasıl hesaplayabiliriz acaba?


Ben Aralık 2019 - Mayıs 2020 tarihine kadar bir yerde çalıştım, asgari ücret gösterdiler beni.

Şimdi Temmuz 2020 de yeni bir yere başlayacağım. 5.000 TL aylık ile böyle bir risk doğar mı sizce?
0
undveand
(25.06.20)
2020 için limiti bilmiyorum ama risk var sanırım.

iskanunu.com

şurada detaylı bilgi var. yeni işyerinize kümüle vergi matrahınızı korumak istediğinizi söyleyin, bordronuzu ona göre yapsınlar risk ortadan kalkar. (önceki işyerinizden kümüle gelir vergi matrahınızı öğrenip yeni yere söylemeniz lazım)
0
benaslinda
(25.06.20)
Yeni işyerinize kümülatif vergi matrahını bildirmeniz gerekir, hatalı işlem yapılırsa önünmüzdeki mart ayında kendiniz ödemekle yükümlü olursunuz vergiyi.

4A Sigorta dökümünden hesaplanabilir veya eski işyerinizden istemelisiniz.
0
atom karincanin torunu
(25.06.20)
(7)

tapu satış değeri

undveand
Merhabalar;Ben 2017 yılında bir ev satın almıştım ama ne kadar tapu gösterdiğimizi hatırlamıyorum. Kredi kullanmıştık.Tapuda kredi tutarından düşük gösterme ihtimali var mıdır acaba evin değeri? Yoksa böyle bir şey mümkün değil, en az kredi tutarı kadar mı gösterilmesi gerekiyor?Bilgisi olanlar lütf
Merhabalar;

Ben 2017 yılında bir ev satın almıştım ama ne kadar tapu gösterdiğimizi hatırlamıyorum. Kredi kullanmıştık.Tapuda kredi tutarından düşük gösterme ihtimali var mıdır acaba evin değeri? Yoksa böyle bir şey mümkün değil, en az kredi tutarı kadar mı gösterilmesi gerekiyor?

Bilgisi olanlar lütfen.

Bu arada belediyeye ödediğimiz emlak vergisiyle , bildirdiğimiz tapu fiyatının bir ilgisi var mıdır? Ona göre mi yükselip artıyor acaba? Eğer öyleyse düşük mü gösterdik acaba diyoruz; 2020 yılında 180-200 lira gibi bir şey ödedik 2 taksitin toplamı.
0
undveand
(25.06.20)
Öyle bir imkan şu an var mı bilmiyorum ama eskiden olanlarda bile ceza kesildiğini biliyorum.
0
yukselen gunes evi
(25.06.20)
tapunun üstünde yazıyor olması lazım satış bedeli. belediyedeki emsal min gösterilebilecek bedeldir. ama kredi aldıysanız min o tutar gösterilmiştir.

ödediğiniz vergi evin gösterdiğiniz fiyatıyla değişmez. rayiçle değişir o da emsal bedel yani min satış bedelidir.
0
ozdek
(25.06.20)
çok teşekkürler; tapu üzerinde yazıyor galiba ama ben tapu mu bulamıyorum ondan ötürü nerden öğrensem bilemiyorum.

120 bin lira kredi çekmiştik; bu kredi tutarından daha düşük tapu değeri yazma ihtimalimiz yoktur değil mi? eğer öyleyse sorunumuz yok pek :) ama düşük gösterilme ihtimali var mı krediden normal şartlarda?
0
🌸undveand
(25.06.20)
O donemde kredi max yuzde 75 kullanılıyordu.satış değeride buna uygun yazılması gerekiyordu,birde belediye rayicinden bi tık fazla olması.120 kredi kullandıysan en az 150 gosterilmiştir.
0
duptıs
(25.06.20)
Tapu satış değeri belediye rayiç bedelinden düşük olamaz yüksek olabilir.Kredi ise şartlara bağlı olarak değişmekle birlikte yüzde 80’e kadar çıkabilir.
0
shredd
(26.06.20)
Evet evin ederiyle ilgili emlak vergisi.Büyükşehirlerdeki emlak vergisi daha yüksek.mesela ben samsunda eve bir taksitine 120 tl verirken,giresundaki bir eve 60 tl yatrdım gibi.aslınsda giresundaki ev daha pahalı ama tapu fiyatı düşük gösterlmş
0
chemnil
(26.06.20)
Emlak vergisinin tapu satış değeriyle ilgisi yok, tamamen belediyenin belirlediği bir değer üzerinden hesaplanıyor.

Tapu satışı konusu da anormal bir durum yoksa 120-125 bin yazılmıştır.
0
John Bloor
(26.06.20)
(2)

Youtube’a geri dönüş ve para kazanma

le jeune turc
Merhaba,2 sene önce 20 kadar eğitim videosu atıp zaman ve mekân sıkıntısı çekince 300 abonede bırakmkştım. 1 yılda 1000 abone ve 4000 saat izlemmeyi acayip gözümde büyütmüştüm. Şimdi aynı hesapla geri dönüp abone ve izlenme şartlarını sağlasam hesap zaten 2 yıllık olduğu için para kazanamayacak mıyı
Merhaba,

2 sene önce 20 kadar eğitim videosu atıp zaman ve mekân sıkıntısı çekince 300 abonede bırakmkştım. 1 yılda 1000 abone ve 4000 saat izlemmeyi acayip gözümde büyütmüştüm. Şimdi aynı hesapla geri dönüp abone ve izlenme şartlarını sağlasam hesap zaten 2 yıllık olduğu için para kazanamayacak mıyım? Mutlaka yeni hesaba mı geçmeliyim? Tikler hemen gelecek. Şimdiden teşekkürler.
0
le jeune turc
(25.06.20)
Yeni hesap aç, ordaki videoları yeni kanala yükle eski kanalı sil. Üzerinden zaman geçince YouTube kanalı ölüyor. Benim böyle 4000 aboneli kanalım çöp mesela. Düzenli içerik atarsan önerilerde çıkma olasılığın artar.
0
olaylar olaylar
(25.06.20)
Youtube’dan para kazanma(ma) kismi dogru parayi youtube’dan beklemeyin. Sponsor cekebilecek bir konu ise ve bu yuzden reklam geliri ve malzeme tedarigi olacaksa asilin bu ise. Yoksa gercekten youtube’dan para gelmiyor.
0
c1b2k3
(25.06.20)
(5)

Bana Orijinal 18650 Pil BUlalım

milletin efendisi olmaya gelen adam
Selamlar duyurucular,Can sıkıntısından emektar laptop'ımın pil paketini değiştirmeye karar verdim. İçinden çıkan pilleri aynı şarj/deşarj değerine sahip 18650'ler ile değiştireceğim.Amma velakin bu pillerde çakma işleri çok dönüyor esgiara/vape kullanıcılarından dolayı.Kısacası orjinal samsung/lg vs
Selamlar duyurucular,
Can sıkıntısından emektar laptop'ımın pil paketini değiştirmeye karar verdim. İçinden çıkan pilleri aynı şarj/deşarj değerine sahip 18650'ler ile değiştireceğim.
Amma velakin bu pillerde çakma işleri çok dönüyor esgiara/vape kullanıcılarından dolayı.
Kısacası orjinal samsung/lg vs. 18650 pil satan bildiğiniz yer var mıdır?
Varsa neresidir?

Bunun dışında tavsiyelere de açığım.

Gününüz güzel geçsin
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(25.06.20)
pilsitesi.com
0
Fusha
(25.06.20)
ya al bir tane muadil pil keyfine bak. onun ameleliğine değmez.

kendi pil paketini de parçala kendine 18650 pil çıkarırsın. test etmeyi biliyor musun çıkacak pilleri? mutlaka idare eder kapasitede 3-4 tane çıkıyor içinden.
0
ozdek
(25.06.20)
pilsan elektronik
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(25.06.20)
@oztek test edeeim onda sıkıntı yok ama çıkan piller ömürlerin doldurmuş durumdalar
0
🌸milletin efendisi olmaya gelen adam
(26.06.20)
pillerin bağlı olduğu devre piller söküldüğü zaman yani akım kesildiği zaman kendini sıfırlayıp kullanılmaz hale getiriyor. firmaların kasıtlı yaptığı bir şey bu yeni pil alın diye. boş yere pil almış olmayın sonra.
0
marlonbranda
(26.06.20)
(6)

yurt dışında şirket kurmak ve türkiye'de vergi durumu

veri
türkiye'de yaşayarak yurt dışında bir şirket kurduğumuzu farz edelim. şirket kurma işlemleri için bile yurt dışına çıkış olmayacak ve kazanılan gelir yine yurt dışında bir banka hesabına transfer edilecek. bu parayı türkiye'de olan kişisel banka hesabıma çektiğim zaman herhangi bir yasal sıkıntı yaş
türkiye'de yaşayarak yurt dışında bir şirket kurduğumuzu farz edelim. şirket kurma işlemleri için bile yurt dışına çıkış olmayacak ve kazanılan gelir yine yurt dışında bir banka hesabına transfer edilecek. bu parayı türkiye'de olan kişisel banka hesabıma çektiğim zaman herhangi bir yasal sıkıntı yaşar mıyım? burada bir şirket kurmak seçenek bile değil ve olurda kurmak zorunda kalırsam en fazla 1 yıl içinde yurt dışında şirket kurmam gerekecek işlerimi devam ettirebilmem için.
0
veri
(25.06.20)
Teorik olarak konusuyorum, yurt disinda sirket hesabiniza gelen odemenin kurumlar vergisini odeyeceksiniz. Sonra kalan miktari yurt disindaki sahis hesabiniza gonderip gelir vergisini odeyeceksiniz. Gelir vergisi odendi belgeniz olursa ve dediginiz ulke cifte vergilendirlilme anlasmasi olan bir ulke ise Turkiye'ye gonderdiginizde ikinci defa gelir vergisi odemenize gerek olmaz.
0
crown
(25.06.20)
@crown

ülke abd. yurt dışında şahıs hesabım olmayacak ve kazanılan para direkt olarak yurt dışında olan şirket hesabına gidecek. para yurt dışında olan hesabıma gitmeden abd için olan tüm vergiler kesilecek. galiba demek istediğim şeyi aktaramadım tam olarak. yani demek istediğim bu para yurt dışından bir anda türkiye'de olan şahıs hesabıma gelecek ama para gelmeden zaten abd için olan tüm vergilendirilmeler yapılmış oluyor. bu para hesabıma girdiği an, türkiye için ayrı bir vergi ödemem gerekiyor mu?
0
🌸veri
(25.06.20)
amazon üzerinden abd de satış yapan kişiler var, bu kişilere danışırsanız size konuyla bilgili bir muhasebeci söylerler daha iyi bilgi alırsınız
0
selam
(25.06.20)
ABD'de sadece sirket hesabiniz varsa ABD sadece kurumlar vergisini keser, gelir vergisini kesmez cunku daha bir gelir elde etmediniz. Sahis hesabiniza gecmedigi icin gelir vergisini kesmez yani.

Siz Turkiye'de sahis hesabiniza aldiginizda gelir vergisini Turkiye'de odersiniz.
0
crown
(25.06.20)
@selam

bu konular ile ilgili freelance destek planladım. salı günü skype üzerinden görüntülü konuşma olacak sadece fikir almak için yazdım.
0
🌸veri
(25.06.20)
Faturalarını o şirketten keseceksin ve orada kurumlar ve gelir vergilerine tabi olacaksın,tüm dünyadaki kalıbı bu.para çekme olayına gelince düzenli olarak türkiyeye kendine para atarsan bir süre sonra vergi kurumu bununla alakalı sorgulayabilir.gönderdiğin paraya karşılık göstermelisin,şunun için gönderiyprum diye.ben bu şirketin sahibiyim kafama göre para çekerim olmayabiliyor.her ülkenin bu konuda uygulaması farklı.
0
duptıs
(25.06.20)
(2)

bağımsız kitabevlerinden kitap alıyor musunuz

freebird5406_2
internet yerine yakınınızdaki şehrinizdeki sahaflardan bağımsız kitabevlerinden alışveriş yapma alışkanlığınız var mı ?etiket fiyatı üzerinden indirim talep ediyor musunuz ?uzun hali, yakınımda çok tatlı bir kitapçı var, burası hep olsun ticari olarak kendini sürdürebilsin istiyorum fakat aynı kitap
internet yerine yakınınızdaki şehrinizdeki sahaflardan bağımsız kitabevlerinden alışveriş yapma alışkanlığınız var mı ?

etiket fiyatı üzerinden indirim talep ediyor musunuz ?

uzun hali, yakınımda çok tatlı bir kitapçı var, burası hep olsun ticari olarak kendini sürdürebilsin istiyorum fakat aynı kitapları internetten aldığımda %40 indirimle geliyor, acaba kitapçıdan bana %20 indirim yapmasını istesem mi
0
freebird5406_2
(25.06.20)
çok uzun zamandır internet haricinde pek kitap almadım ama benzer durumlarda (internet fiyatı ile mağaza fiyatının çok çok farklı olduğu durumlarda) girip söylüyorum, abi internette fiyat böyle böyle, senden almak istiyorum, bak internetle aynı fiyattan da almak istemiyorum, yap fiyatta bir şeyler ben de senden alayım gibisinden... çoğunlukla kabul ediyorlar.
0
co2s2
(25.06.20)
Alışkanlık düzeyinde olmasa da denk gelince(dikkatimi çektiyse, aradığım bir kitapsa, kargo süresini bekleyemeyeceksem) alırım.

Pahalı olduğunu düşünüyorsam ve indirim yapabilme imkanı varsa mağazada(barkod sistemi yoksa yani) pazarlık yaparım.

İndirim iste bence bir sıkıntı yok.
0
Amaranta ursula
(25.06.20)
(6)

şu kıyafetin altına ...

etna
https://cdn.sorsware.com/kip/ContentImages/Product/2018-1/10108326/t-shirt_turkuaz-turkuaz_1_buyuk.JPGbu kombinin altına lacivert ayakkabı olur mu? ayakkabı şu; https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fmodaciperi.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F07%2Flacivert-klasik-greyder-erkek-ayakkab
cdn.sorsware.com
bu kombinin altına lacivert ayakkabı olur mu? ayakkabı şu; www.google.com
0
etna
(25.06.20)
siyaha yakın bir lacivert ise olmaz. daha açık lacivertler olur.

ama bunlarla çok güzel kahverengi olur.
0
co2s2
(25.06.20)
Bence olmaz
0
chemnil
(25.06.20)
Bence olmaz. Gri güzel olmuş.
Yine de siz bu renk tişört giymeyin :/
0
megalomaniac
(25.06.20)
Kombin falso
0
shredd
(26.06.20)
Tshirt rengini beğenmedim, ama pantalonla acı kahve casual bagcıklı bir ayakkabı da olabilir üzerine de gömlek güzel olur aslında hatta gömleği içine sokulcaksa acı kahve cadual bir kemer de güzel gider ama tshirt rengini begenmedim
0
esinikaybetmiscorap.
(26.06.20)
40 yaş ve üstü değilseniz polo tshirt giymeyin der gurular :D
0
defansif orta saha
(26.06.20)
(1)

Telefon için en iyi düzenleme uygulaması?

plastic_angel
Fotoğraflara efekt vermek için Eskiden snapseed kullanın diyorlardı. Şimdi ne kullanıyoruz?
Fotoğraflara efekt vermek için Eskiden snapseed kullanın diyorlardı. Şimdi ne kullanıyoruz?
0
plastic_angel
(25.06.20)
photoshop camera
0
co2s2
(25.06.20)
(7)

ingilizceyi nasıl ve ne kadar sürede öğrendiniz?

avatar is back
kurs? yurt dışında? videolar? kitaplar? ve ne kadar sürede?
kurs? yurt dışında? videolar? kitaplar? ve ne kadar sürede?
0
avatar is back
(25.06.20)
Evde Linguaphone setiyle başladım
Aralıklarla 4 yıl kursa gittim
İnternette yabancı siteleri çok gezdim
Yabancıları evimde ağırladım
0
kaset
(25.06.20)
eskinin anadolu liselerinde, 5 yıllık ilkokul sonrası hazırlıkla başladım. sonra internet geldi türkiye'ye. o arada yabancı bir manitam oldu.
0
co2s2
(25.06.20)
Engvid izleyip gramer çalışıp Couchsurfing toplantılarında pratik yaparak 1 yılda B2. Üstünden dört beş yıl geçmesine rağmen aktif öğrenmeyi durdurduğum için hâlâ B2-C1 arasındayım.
0
le jeune turc
(25.06.20)
Liseden beri dizi-oyun-müzik üçgeni ile biraz kendiliğinden oldu diyebilirim.

Şarkı dinleyip çevirisine bakmak ve oradaki ifadeleri öğrenmek çok faydalı.
Friend, HIMYM gibi dizilerde ise hem izlemek zevkli hem de gündelik konuşma ve tavırlara aşina olunuyor, telafuzlar cabası.

Kendi adıma dili gerçekten öğrenip iletişim kurabilmek için hayatın bir rutini haline getirmek gerektiğini düşünüyorum. Zevk alınan aktiviteler ile birleştirerek mümkün olduğunca çok vakit geçirmek. Sonuçta yeni doğan çocuk da sesleri tekrar tekrar duyarak öğreniyor konuşmayı.
0
Novice
(25.06.20)
lisede tömere gönderdiler, temeli orda aldım, kendime güvenimi hiç kaybetmedim, arada yaklaşık 10 yıl hiç kullanmadım sonra iş mecburiyeti sebebiyle aktif kaldı. kullanıldıkça unutulmuyor. sürekli kullanmak lazım.
0
benaslinda
(25.06.20)
universite hazirlikta ogrendim (1 sene, haftada 5 gun ders). Onun sonrasinda universite ilk 2 sene uzerine koymaya devam ettim her gun.

"kurs? yurt dışında? videolar? kitaplar?" bir nevi bunlarin hepsini ayni anda uyguladim yukarida bahsettigim donemde. en az 3 yil surer diyorum yani.
0
hot potato
(25.06.20)
anadolu lisesi ile eş zamanlı dil kursu ile ingilizceye başladım. üniversite'de ingilizce bölümle devam ettim. öğrenci kulüplerinde yabancı arkadaşlıklar kurmak ve avrupa'ya gidip gelmek derken C1 seviyesine geldim diyebilirim.
0
makarnavodka
(25.06.20)
(2)

bluetooth kulaklık şarj olmuyor

antheros
150, 160 tllik bir şeydi, garantisi de yok. atayım mı yoksa bir çözümü var mıdır?
150, 160 tllik bir şeydi, garantisi de yok. atayım mı yoksa bir çözümü var mıdır?
0
antheros
(25.06.20)
şarj kablosunu takmamışsındır.

not : o kadar açıklamaya böyle cevap.
0
co2s2
(25.06.20)
150-160 dediğinize göre ayrı ayrı olan kulaklıklar olduğunu düşünüyorum (tws)
tws olduğunu varsayaraktan:
bazen kulaklık o pinlere tam oturmuyor, sağa sola biraz kıpraştırıp tekrar deneyin.
Kulak çubuğuna biraz kolonya sıkarak hem ana kasadaki hem de kulaklıktaki pinleri temizleyin.
Kasa şarj olmuyorsa başka kablo deneyin.
Kasa hala şarj olmuyorsa kürdan gibi metal olmayan bir cisimle şarj girişini temizleyin.
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(25.06.20)
(3)

ödeyemediğim senet için icra davası açılmış

eskidim
üç senedim var üzerinden iki sene geçmişti ödeyemedim ve avukatı dava açmış, haliyle üstüne bir de faiz ve masraflar vs eklenmiş. iyice ödeyemeyeceğim bir duruma gelmiş. 10 gün içinde ödemem gerekiyor ödememe gibi bir şansım da yok, evim var. param da yok napıcam ben şimdi?
üç senedim var üzerinden iki sene geçmişti ödeyemedim ve avukatı dava açmış, haliyle üstüne bir de faiz ve masraflar vs eklenmiş. iyice ödeyemeyeceğim bir duruma gelmiş. 10 gün içinde ödemem gerekiyor ödememe gibi bir şansım da yok, evim var. param da yok napıcam ben şimdi?
0
eskidim
(25.06.20)
maaşınıza haciz konulabilir.
0
papuayenigine02561
(25.06.20)
işsizim maaşım yok
0
🌸eskidim
(25.06.20)
Napıcam ben şimdi derken böyle genel bir soruya cevap vermek güç. Durumunuzu bilmiyoruz.

Mesela meblağ ne kadar, eş dosttan borç alma durumunuz nedir, taksitlendirme yapılsa taksit tutarı ne olur, anne babanızın yanına geçici olarak taşınıp evi kiraya verip gelen kira ile taksitleri ödeme imkanınız var mı vs. Hiçbir done yok ortada
0
Unde bach canim
(26.06.20)
(11)

Tek başına akvaryum gezmeye gidilir mi?

eyeinthesky
arkadaşım olmadığı için sinemaya kafeye tek gitmeye baya alıştım, kazara yanımda arkadaşım falan olursa pek tat alamıyorum ama yalnız biri olduğum için konsere falan gidemiyorum. Florya akvaryuma gitmeyi çok istiyorum, yakın olduğum arkadaşım yok, erkek erkeğe gitmek biraz abes durur ve erkek erkeğe
arkadaşım olmadığı için sinemaya kafeye tek gitmeye baya alıştım, kazara yanımda arkadaşım falan olursa pek tat alamıyorum ama yalnız biri olduğum için konsere falan gidemiyorum. Florya akvaryuma gitmeyi çok istiyorum, yakın olduğum arkadaşım yok, erkek erkeğe gitmek biraz abes durur ve erkek erkeğe gitmek bence tek gitmekten daha iyi olmaz, o yüzden erkek tanıdıklarımı es geçtim, zaten sorsam da gelmezlerdi. Arada konuştuğum 2 kıza sordum onlar da geçiştiriyorlar.

tek başına gitmek zevk vermez gibi hayal ediyorum, sizce ne yapayım?
bazen tek gidilmeyecek yerlere tek gidince gitmesem evde oturup bira dizi yapsam daha iyiydi diye düşündüğüm oldu.
anne baba kardeş ile gezmeyi sevmiyorum kafam uyuşmuyor o opsiyon da yok.
0
eyeinthesky
(25.06.20)
Akvaryuma niye tek başına gidilmesin ki? Dışarıda yapılan aktivitelerin çoğu pekala bireysel de yapılabilir bence. Tek gidiyorum diye keyif almayacaksanız gitmenin manası yok ama. İyi eğlenceler.
0
black holes in the sky
(25.06.20)
ya mesela konsere tek gitmek zevk de vermez ve saçma durmaz mı?
sinemaya tek gitmek gibi değil ki
akvaryum gezmek de bi bakıma konser değil mi
0
🌸eyeinthesky
(25.06.20)
Biz ailecek gittik ankarada pişman oldum keşke tek gitseydim. Sabahtan akşama kadar gezerdim ben. Birileri olunca istediğine vakit ayıramıyorsun. Her aktiviteyi tek başıma yapabiliyorum konsere de gittim her şeyi yaptım. Bırakın milleti keyfinize bakın artık hayatı yaşayamıyorsunuz farkındasınız umarım.
0
bahoho
(25.06.20)
biz ailecek gittik ama tek gezende çoktu
0
sizofren06
(25.06.20)
Akvaryum?erkek erkeğe gitmek neden abes?
0
chemnil
(25.06.20)
kafeye tek gitmeyi sorun etmiyorsun da akvaryum nasil sorun oluyor? Akvaryum bir aktivite geziyorsun iste baskasina gerek yok. Kafede millet yan masada muhabbet edip kahkaha atiyor, sen etrafa melul melul bakmak yerine telefona gomulmek zorundasin kendimi o tarz bir kafede hissettim de ruhum sikildi simdi, ben de o tarz bir tipim iste. Restoranda tek yersin bak o baska. Illa tavsiye istiyorsan kafeye tek basina gitme, akvaryuma, sinemaya, muzeye, sergiye tek git.
Edit: ulan bizim ki de tavsiye ha, adama kafeyi yasakladik, bundan sonra gidemiyormus falan. Neyse kardes benim dusuncem bu: yalniz basina kafe, akvaryumdan daha beter, iskence bence
0
neverletyougodown
(25.06.20)
@never, aslında doğru yav
Ama sigara içtiğim zamanlar iyi gidiyordu
Zaten sinemaya gideceksem vakit geçirmek için oturuyorum genelde
0
🌸eyeinthesky
(25.06.20)
Erkek erkeğe niye gidilmesin ?

Konserle de hiç ilgisi yok

Gayet tek de gidilir.
0
fezagezgini
(25.06.20)
Ben sosyal aktivitelerin nerdeyse hiçbirini tek başıma yapmayı sevmiyorum. Bu yüzden yalnızsam sosyal aktivite yapmıyorum.
0
pass
(26.06.20)
Abi erkek erkeğe akvaryuma mı gidilir Allah aşkına? Oldu olacak sinemaya gidip, el ele film izleyin :)
0
rahibeler terasa
(26.06.20)
siz akvaryumu kızla gezmek için bir aktivite olarak mı düşünüyorsunuz ? ben balık, su altı yaşamı görmek olarak düşünüyorum.
0
fezagezgini
(26.06.20)
(2)

Klima bakımı / temizliği nasıl yaptırılır

soulforge d
Yardımsever Romalılar,Temmuz sıcakları gelmeden önce klimaya bi bakım / temizlik yaptırayım diyorum. Aslında demiyordum ama açınca gelen kokudan sonra demeye başladım.Klima kiracı olduğum evde takılıydı zaten. Hiç bilmiyorum temizlik işlemi nasıl yaptırılır. Söküp götürüyolar mı? evde mi temizliyola
Yardımsever Romalılar,

Temmuz sıcakları gelmeden önce klimaya bi bakım / temizlik yaptırayım diyorum. Aslında demiyordum ama açınca gelen kokudan sonra demeye başladım.

Klima kiracı olduğum evde takılıydı zaten. Hiç bilmiyorum temizlik işlemi nasıl yaptırılır. Söküp götürüyolar mı? evde mi temizliyolar? nasıl bi süreç bu bilen var mı?


Lokasyon İstanbul / Kartal. Klima Mitsubishi.

Ücretler ne seviyededir, direkt yetkili servisi mi aramalıyım yoksa armut'tan servis mi bulucaz? Nasıl oluyor bu işler?
0
soulforge d
(25.06.20)
iç ünitedeki parçaları çıkarıp özel solüsyonla yıkıyorlar. iç ünitenin ızgaralarını da özel bir ilaç sıkıp suyunu akıtıyorlar.

servisi arayın eve gelip yapıyorlar. çok uzun sürmez.
servis biraz tuzlu olur. işi klima olanlar da ucuza temizlik yapıyor ama ne kadar güvenilir orası mechul.
0
false pretension
(25.06.20)
klima temizleme spreyleri var, alıp kendiniz de yapabilirsiniz fakat ben yandım siz yanmayın diye başıma geleni yazayım; fakir marka sprey aldım, bir güzel iç ve dış üniteye sıktımı, kirler gerçekten aktı gitti gitmesine fakat kullanım kılavuzuna dikkat etmemişim, spreyle temizledikten sonra su ile durulayın diyormuş, ben bu kısmı atladım. haliyle kimyasal klima üstünde kaldı. zamanla klimanın plastik parçaları gofret gibi dağılmaya başladı.

1 yıl oldu, klima hala çalışıyor ama plastik kasasında eksik parçalar var :) bir de gaz kaçırmaya başlamış, sprey yüzünden mi oldu, tesadüf mü bilmiyorum, servis gelip bakacak bakalım.
0
orient blue
(25.06.20)
(2)

Toplama Bilgisayar Tercihi

ruhsuzadam
Merhaba,Hazır sistem bilgisayar almayı düşünüyorum. Bu konuya ayırdığım bütçe 6000-6500 TL 'dir. Üstüne çıkamayacağım. İki tane bilgisayar beğendim aslında. Ancak sizin de fikirlerinizi öğrenmek istiyorum. Yardımcı olabilirseniz memnun olurum.Sistem 1. 6.283,72 TLDA-SISTEM2/AMD Ryzen 5 3600/ASUS TUF
Merhaba,
Hazır sistem bilgisayar almayı düşünüyorum. Bu konuya ayırdığım bütçe 6000-6500 TL 'dir. Üstüne çıkamayacağım.
İki tane bilgisayar beğendim aslında. Ancak sizin de fikirlerinizi öğrenmek istiyorum. Yardımcı olabilirseniz memnun olurum.

Sistem 1. 6.283,72 TL

DA-SISTEM2/AMD Ryzen 5 3600/ASUS TUF 3 RX 5600 XT OC EVO 6GB/16GB DDR4/500GB NVMe SSD/Gaming Bilgisayar
2 x GSKILL 8GB Ripjaws V Siyah 3200MHz CL16 DDR4 Single Kit Ram
1 x Sistem Montaj Hizmeti
1 x ASUS TUF B450M-PRO GAMING 4400MHz(OC) DDR4 Soket AM4 RGB M.2 mATX Anakart
1 x AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz 35MB Önbellek 6 Çekirdek AM4 7nm İşlemci MPK
1 x TOSHIBA OCZ 500GB RC500 NVMe M.2 SSD (1700MB Okuma / 1600MB Yazma)
1 x ASUS TUF 3 Radeon RX 5600 XT OC EVO 6GB GDDR6 192 Bit Ekran Kartı
1 x CORSAIR Carbide Serisi SPEC-DELTA RGB 650W 80+ Tempered Glass USB 3.0 Mid Tower Kasa

Sistem 2. 6439,37 TL

2 x GSKILL 8GB Ripjaws V Siyah 3200MHz CL16 DDR4 Single Kit Ram
1 x Sistem Montaj Hizmeti
1 x GIGABYTE B450M S2H 3200MHz(OC) DDR4 Soket AM4 M.2 HDMI DVI VGA mATX Anakart
1 x GIGABYTE GeForce RTX 2060 OC 6GB GDDR6 192 Bit Ekran Kartı
1 x AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz 35MB Önbellek 6 Çekirdek AM4 7nm İşlemci MPK
1 x TOSHIBA OCZ 500GB RC500 NVMe M.2 SSD (1700MB Okuma / 1600MB Yazma)
1 x POWERBOOST VK-D501M 650W 80+ Mesh Panel Rainbow Fan USB 3.0 Mid Tower Kasa

Not: Başka tavsiyeleriniz varsa dinleyebilirim.

Not2: Sabit diski sonradan alacağım.
0
ruhsuzadam
(25.06.20)
güzel sistemler ama buradaki farkı rx 5600 vs rtx 2060 belirler gibi.

Ben geforce'çuyum açıkçası.
0
ozdek
(25.06.20)
sistemler güzel. ray tracing merakınız varsa rtx 2060 lı model alınabilir ancak ben 1. modeli tavsiye ederim kasa farkından dolayı.powerboost giriş seviye bir kasa o yüzden tavsiye etmem. corsair daha iyi. ayrıca 1. sistemin anakartında sanırm 2 m2 slotu var yan, 2. hızlı ssd yi takabilme şansınız olacak diğerine sadece yavaş harddisklerdewn takabileceksiniz ileride.
0
eipcack
(25.06.20)
(4)

Ise hakim olamama

mammamia
Merhaba, kendi kendime dusunurken duyurunun dusuncelerini merak ettim. finansal kontrolor (ecnebilerin financial controller dedikleri) olarak calisiyorum ve isimle ilgili sikintilar yasiyorum. isimin sanki %60ina kadar hakim hissediyorum kendimi sadece. finans o kadar genis bir alan ki, bir turlu %1
Merhaba, kendi kendime dusunurken duyurunun dusuncelerini merak ettim.

finansal kontrolor (ecnebilerin financial controller dedikleri) olarak calisiyorum ve isimle ilgili sikintilar yasiyorum. isimin sanki %60ina kadar hakim hissediyorum kendimi sadece. finans o kadar genis bir alan ki, bir turlu %100e ulasamiyorum. (ya da finans genis degil de benim kafam basmiyor, o da olabilir) belki uzun sure tek bir sektorde calismadigim icin de boyle hissediyor olabilirim ama icerigini bilmedigim ya da tam hakim olmadigim bir konuyla ilgili mail geldiginde hala geriliyorum. bu yuzden de beyaz yakaliligin gerektirdigi kendini one atma eylemini yapamiyor, mudurume belki gereginden cok danisiyor ve daha cok golgede kaliyorum 'ya hakim olmadigim icin salakca bir sey soylersem?' diye

boyle hisseden var mi? bu arada meslekteki 6. yilim ama 6 yilda finans icinde farkli roller yaptim (butce, analiz, raporlama gibi) - tek bi konu uzerinde 6 sene calismadim yani. Bu ozguven, konulara hakim olmanin zamanla gelecek bir sey oldugunu anliyorum ama sizde durum nedir? yaptiginiz ise %100 hakim misiniz?
0
mammamia
(25.06.20)
ben aynı sektörde 9 yıldır çalışıyorum, son 1 yıldır şef pozisyonundayım. inanın o 1 yılda ilk yıllarda yaptığım hataların çoğunu tekrarladım. ama şu an %99 işe hakimim diyebilirim.
0
sizofren06
(25.06.20)
inanamıyorum, duyuruyu noktalama işaretlerine kadar ben yazmış gibiyim :)
6 sene iş tecrübesinden tut, bütçe-analiz-raporlama işlerine kadar ve iş konusundaki tereddütlerin de dahil aynılarını bire bir yaşıyorum.

benim gözlemim, sanırım en önemli şey aynı şirkette uzun süre kalmak işe tam hakimiyet için. bir konu çıktığında bilmememizin sebebi o case'le daha önce karşılaşmamış olmak.
önceki işyerimde 3 sene kadar çalışmıştım, ilk zamanlar ürkek bir ceylan gibiydim işlere hakimiyetim çok azdı, 3. senemin sonunda soru sorulan kişi olmuştum. çünkü artık nerde ne çıkacağını biliyordum orda.

7 ay önce başka bir şirkete geçtim. yine ürkek bir ceylan gibiyim. eski şirkette öğrendiklerim işe yaradı ama burada daha fazla sorumluluk var. sürekli skype toplantıları oluyor ve her seferinde büyük stres yaşıyorum çünkü yeni yeni karşılaştığım şeyler çok. bu kadar operasyonel süreçlerin içinde değildim önceki işimde. raporlamacıydım. şimdi controller pozisyonu. neden olmuş, ne olmuş diye sürekli sorgulamak gerekiyor. ne soracağını bilmek için de konuya hakim olman gerekiyor. bende o hakimiyet yok.

evet bence de ilacı zaman ama etrafımda iş öğreten, sorumluluğu paylaşabileceğim biri olsa çok daha iyi olacaktı. direktöre bağlıyım ve ara pozisyon yok. müdür sorumluluklarım var ama müdür değilim. zor geliyor.
0
juninho77
(25.06.20)
Yaptığın işe %100 hakim olsan kendine hakim olamazsın burada harcanıyorum diye. 100'e yaklaştıkça o pozisyondan kopup yönetici yörüngesine gelirsin. Bu genelde böyledir. Yönetici olduğundaysa 100'den aşağı düşüp zamanla körelmeye başlarsın ama kritik noktalarda vereceğin kararlarla bu performansa ihtiyacın olmaz. Artık anı full performansala geçirmekle değil, ileriyi görmek önemlidir senin için. Sen tek bir konuda uzmanlaşmayıp, farklı dallarda bilgi sahibi olduğun için bilakis ileride yöneticiliğe daha yakınsın aslında.
0
onemoremile
(25.06.20)
bence önemli olan, hakim olduğun %60'ın hangi %60 olduğunu bilmek. yani yaptığın şeyden ne kadar eminsin? neyi bildiğini bilmediğini biliyor musun?

eğer birileri seni böyle bir pozisyona getirdiyse, sende bir şey görmüşler demektir. sen de bu yüzden kendinden emin ol. dikkatini ver, hata yapmazsın.
0
co2s2
(25.06.20)
(2)

AliExpress 16 dolara kaç lira vergi öderim?

iddaaci
Sb tek paket
Sb tek paket
0
iddaaci
(25.06.20)
Bir başka sorum, 3 ürün alıyorum aynı dükkandan. Bunlardan biri China Post Registered Air mail ama ikisi değil, takipsiz kargolar. Bu üçünü birden China Post registered ile mi gönderir tek pakette yoksa ne yapmalı?
0
🌸iddaaci
(25.06.20)
Çok büyük ihtimalle birleştirir, ama sen mesaj at. Birleştirmez 2-3 paket olarak gönderirse 17x3 ödersin.
0
nhk ni youkosu
(25.06.20)
(1)

Tapu üzerinde "Zemin Şerh" / Avukatlık bir soru gibi ama bilen de vardır

la traviata
Biraz avukatlık bir soru ama bilen/yaşayan mutlaka vardır. Dayımın kötü niyetiyle alakalı bir durum yaşıyoruz.Dedem 4 yıl önce vefat etti. Sahip olduğu daire satılarak Annem - Dayım - Teyzem üçlüsüne paylaştırılacak, 3 kardeş oldukları için. Buraya kadar sorun yok.Noterde satış işlemi yapılacakken,
Biraz avukatlık bir soru ama bilen/yaşayan mutlaka vardır. Dayımın kötü niyetiyle alakalı bir durum yaşıyoruz.

Dedem 4 yıl önce vefat etti. Sahip olduğu daire satılarak Annem - Dayım - Teyzem üçlüsüne paylaştırılacak, 3 kardeş oldukları için. Buraya kadar sorun yok.

Noterde satış işlemi yapılacakken, evin üzeride -zemin şerh- şeklinde bir haciz olduğu gözüküyor. E-devletten bunun ne olduğu araştırıldığında ise Dayım'ın lehine bir haciz olduğu anlaşılıyor. Çünkü dedemin vefatından itibaren 2016-2020 arasında annem o dairede oturuyor diğer kardeşlere herhangi bir para ödemeden (bu ana kadar teyzemle de dayımla da arası iyi annemin). Fakat annemin dedemin vefatından sonra dayımla arası açıldığından, 2016 yılında dayım böyle bir şeye başvurmuş ve bizim haberimiz hiç olmadı taa ki evin satılacağı bugünler geldiğinde tapu dairesinde böyle bir şeyi farkettiğimiz ana kadar.

E-devlet'ten baktık, evet gerçekten de böyle bir haciz kararı var. (Yani dayımın isteği şu, annem 4 sene boyunca bedava yaşadı, mutlaka o 4 yılın parasını bize ödemeli)

Sorularım şunlar bilen kişilere:

1- Bu haciz kararının-dayımın açtığı -ablam şu kadar oturdu bu evde, bunun karşılığında şu parayı talep ediyorum- şeklinde olan haciz bize neden tebliğ edilmedi? Annemim 4 seneden beri böyle bir şeyden haberi yok. Belki kanun öyledir bilemedik. Normal ceza davalari gibi tebliğli olmuyor mu bu işler? Yoksa annemin orada yaşadığını kanıtlamış olması yeterli mi?

2- Bu şerh haczi için belirlenen paranın faize binme ihtimali var mi? Gerçi borç hala 2016daki miktar olarak gözüküyor.

3- Dedem ölmeden önce, uzun bir süre de dayım aslında aynı dairede kaldı. Ama o sırada ev dedemin üstündeydi. Annem teyzemle birlik olup, dayımın da o yıllar bu binada kaldığına şahit olabilir ve bu haciz davasının aynısı dayıma açılabilir mi?


Tüm bunlar ışığında ne önerirsiniz?

a- Annen bu parayı ödesin veya payına düşen paradan versin.

b- Aynı haciz davasını kötü niyetli dayıya da açın teyze şahitliğinde. (Tabi burada sorun dayımın oturduğu yıllarda evle alakalı hiçbişeyin dayımın üstüne olmaması. oysa dedemin vefatından sonraki 4 senede her elektrik su vb. şeyler anneme geçmişti)

c- O davayı geri çekmezsen biz de evi satmayacağız diye dayıya ultimatom vermek. (haciz kararı geri çekilebiliyor mu bilmiyorum tabii)


Annemin yüreğinin kaldıramadığı durum şu ki, dayım da en az annem kadar o evde tek başına yaşadı. Üstüne üstlük yıllarca da annemin yazlığında misafir olarak kaldı. Bunların karşılığı bu olmamalıydı diye üzülüyor.

Teşekkür ederim cevaplar için.
0
la traviata
(25.06.20)
Avukat değilim ancak bu tip alacak davaları bildiğim kadarıyla 5 yıl geriye dönük açılabiliyor.dayının oayı 3 te birse evin kirası hesaplanıp ona ödenir satıştan gelen bedelle.evi satmayacağız gibi bir şans yok ne yazık ki bir hissedarın başvurması yeterli ama izalei şüyuda sizde alabilirsiniz daireyi.dayı kaça satıldıysa hakkını alır çekilir.

Üzücü durumlar ama bu durumlarda en temizi satıp bütün ilişkiyi sıfırlamak insanlar maneviyat falan düşünmüyorlar para sözkonusu olunca,

Tabi en güzeli bir avukat bulup tüm dosyayı ele almak,anneye selamlar
0
duptıs
(25.06.20)
(1)

Foto Model

cirkinkizyokturazvotkavardir
Merhaba,cevrenizde/tanidiginiz foto model hizmeti veren bir yer var midir?
Merhaba,

cevrenizde/tanidiginiz foto model hizmeti veren bir yer var midir?
0
cirkinkizyokturazvotkavardir
(25.06.20)
ajans olarak mı? moda çekimi mi olacak?
0
scudman1
(25.06.20)
(3)

Klavyeyi ışıklarını sürekli açık kullanmak

freezone
Aslında sorum biraz değişik. Ancak merak ettim de şu an yeni bir mekanik klavye kullanıyorum. Bunu sürekli ışıklı halde kullanmak LED'lerine ya da bunun kullanım ömrüne bir zarar verir mi bilmiyorum? Öyle bir şey varsa yani olabildiğince akşam açmaya çalışayım de olmaması lazım böyle bir olayın. Ren
Aslında sorum biraz değişik. Ancak merak ettim de şu an yeni bir mekanik klavye kullanıyorum. Bunu sürekli ışıklı halde kullanmak LED'lerine ya da bunun kullanım ömrüne bir zarar verir mi bilmiyorum? Öyle bir şey varsa yani olabildiğince akşam açmaya çalışayım de olmaması lazım böyle bir olayın. Renk geçiş efekti ile kullanıyorum klavyeyi yarın öbür gün renklerde solgunluk yaşanmasın yani. Siz ne düşünüyorsunuz?
0
freezone
(25.06.20)
Muhakkak bir çalışma saat ömrü vardır. Ama bu kısmanıza değer mi araştırmak lazım. Bence gündüz ışıklar hoşunuza gidiyorsa yakın.
0
fezagezgini
(25.06.20)
ben 6 yildir oyle kullaniyorum. hicbir sey olmadi.

gece gunduz isiklari en yuksekte acik duruyor bende. 2 seviyesi var. lenovo y5070. sadece kirmizi renk isik.
0
batlegolas
(25.06.20)
Sonsuza kadar yanmaz belki ledler ama ledlerin yanma ömrü en az klavyenin ömrü kadardır.
0
biseysorcaktim
(25.06.20)
(3)

bu dönemde yurtdışına gidilir mi

buenosdias
güney avrupa'ya gitme durumum var. işten izin kopardım. 1,2 ay avrupada evden çalışabilirim.siz bu şartlarda gider miydiniz?
güney avrupa'ya gitme durumum var. işten izin kopardım. 1,2 ay avrupada evden çalışabilirim.

siz bu şartlarda gider miydiniz?
0
buenosdias
(25.06.20)
Giderdim ama şu anda avrupa ülkelerine oturma izni olmayanlar ucaga alinmiyor diye biliyorum.
0
prole
(25.06.20)
Gidilir de @1’in dediği gibi oturumun / vatandaşlığın yoksa kapıkule’den çakamazsın, havadan da çıkamazsın, denizden de çıkamazsın.

Her gün 1000+ vakamız var, bilmem farkında mısın?
0
otopsicocugu
(25.06.20)
yasal engellere ek olarak (ki sanirim temmuzda yumusama olacaktir);

avantaj: sehirler cok sakin. tam gezilicak kivamdalar; halk turistleri ozledi.

risk: (1) saglik sigortalari covid19u kapsamiyo deniyor, ben detaylarini bilmiyorum. (2)yeniden lockdown'a girme riski var (kimse garanti vermiyo).
0
lamartin
(26.06.20)
(9)

Laptop tercih kararsızlığı

wrench
Merhaba, ben 10 yıllık bir Vaio kullanıyorum. 3 sene önce SSD takmıştım, iyi de olmuştu.Ama alet Pentium B960 ve 4GB 1333Mhz. 4GB ram bulup taksam da değmeyecek. Gitmiyor artık.Şimdi ben bu aşağıdaki i5'li modele bile geçsem muhtemelen çağ atlayacağım. Fakat derdim yine en az bi 10 sene kullanabilme
Merhaba, ben 10 yıllık bir Vaio kullanıyorum. 3 sene önce SSD takmıştım, iyi de olmuştu.
Ama alet Pentium B960 ve 4GB 1333Mhz. 4GB ram bulup taksam da değmeyecek. Gitmiyor artık.

Şimdi ben bu aşağıdaki i5'li modele bile geçsem muhtemelen çağ atlayacağım.
Fakat derdim yine en az bi 10 sene kullanabilmek.

Diyorum ki acaba soğutması sebebiyle diğer laptop daha mı uzun ömürlü olur?
Arada da 3200 Lira fark var.
i5'li olan model eski kasa, tek fanlı, solda dar bi ızgarası var.
Diğerininse arkada 2 çıkışı var.

Bilgisayarı günlük kullanım ve çeviri amaçlı kullanıyorum.
Oyunlarla alakam yok, 2. seçeneği alsam almışken en fazla BF4 oynarım.

Gözümden kaçan bir model yoksa 1. seçenekteki donanım o fiyata Casper'ın son çıkardığı Nirvana X400 haricinde hiçbir laptopta yok. i5 10210U, 16GB 2666Mhz, 240 M2 SSD 4,765 liraya geliyor. Ama Casper işte, güvenemiyorum.

Dolayısıyla farklı model önerisinden ziyade özellikle bu iki laptop özelinde fikir olarak ne dersiniz?


1. ASUS X509JB: 4800 Lira
i5 1035G1 1.00GHz
12GB 2400MHz (Max 12)
256Gb M2 SSD
2GB MX110

2. Asus ROG Strix G G531GT: 8000 Lira
i7 9750H 2.6GHz
8GB 2666Mhz (Max 32)
512GB M2 SSD
GTX1650
0
wrench
(25.06.20)
2. seçenek işlemcisi olsun ekran kartı olsun 1. seçeneği tokatlayıp etrafında tur attıran bir seçenek olmuş.

ram opsiyonel olarak 16 yapılabilir ama tarif ettiğiniz profile göre gerek bile yok.

size ortalama bir i5 + ssd'li konfigürasyon yeterli olur. eski ülkemde 1800-2300 tl eden bilgisayarlardı. şimdi 3-4 arası sanıyorum?
0
ozdek
(25.06.20)
çeviri için i7 li ekran kartlı laptop almak bence gereksiz

amaç 10 sene kullanmaksa 4-5 sene sonra yine i5'in güncel muadili bir laptop almak daha mantıklı bana göre
0
freebird5406_2
(25.06.20)
Peki i5'e alternatif olarak "Ryzen 5 3500U, 8GB, Vega 8" nasıldır?
Ekran, ses ve klavye olarak daha kaliteli bir alternatif buldum da.
Zenbook UM431DA, bu da 5300 lira.
0
🌸wrench
(25.06.20)
Casper alma
Amd alma demeye geldim :)
0
Corc
(25.06.20)
Neden amd alma dedin Corc?
0
🌸wrench
(25.06.20)
xps-thinkpad-mbp
0
owaki
(25.06.20)
Çeviri için i5 alınmaz diye düşünmeyin. i5 kullanan bir tercümanım var her gün sinir krizi geçiriyor adam.
Ben olsam 2.yi alırım.
0
matilda
(25.06.20)
Hocam eğer uzun yıllar laptop kullanmak istiyorsanız böyle laptoplar yerine iş yerleri için üretilmiş laptoplar bakmanızı tavsiye ederim.
Bu laptopların hem upgradeleri daha fazla oluyor hem de bozulursa vs. internette daha çok cevap bulursunuz.
Özelliklerine göre fiyatları diğer laptoplardan bir tık pahalı olabilir ama onu da kasa kalitesine vs. verin.
Ben sizin yerinizde olsam yurtdışından getirttirebilme seçeneğim varsa full thinkpad t480 getirtirdim.
Oyun oynamak isterseniz de thunderbolt girişi var bağlarsınız bir ekran kartı
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(25.06.20)
bende t490 var, çeviride donmaz da, grafikle ilgili iş yaparken
mx250 kart'a ragmen donuyor.

asus alabilirsen, hele 2.tercihi
kaçırma derim.

amd konusuna gelirsek
bir bilgisayar mühendisi olarak
hem intel hem amd x86 mimarisinde ok
birbirinin muadili buna da ok
ama arkadaş, gerçekten fark var.
salak i3 bilgisayarda bile kasmayan word, excel
amd olan cihazda kasar mı yav.

bunu destekleyecek hiç bir resmi verim yok
ama işletim sistemleri ve bir çok programın özellikle intel'e göre yazıldığından eminim.
Misal bazı xeon işlemcilerde bir quicksink vardı, intel mimarisinde.
Video Encode / Decode muazzam hızlıydı
Aynı seri, aynı xeon işlemci, quicksink desteği yok, real time bile encode / decode edemiyordu.

işlemcinin normal çarpma bölmesinden hariç, ek hızlandırıcı membrainleri oluyor
amdnin sorunu bu sanırım.
onun da varsa bu ek özellikleri destekleyen yazılımı yok.
0
Corc
(25.06.20)
(3)

teketek hakkında ne düşünüyorsunuz

ShadowOfMoon
işle birlikte bikaç gündür arkada açıp dinliyorum ilber celal şengör olan programları genelde.https://www.milligazete.com.tr/haber/4852563/altaylinin-teke-tek-programinda-kavga-halki-boyle-kandiriyorsunuzhala devam ediyormuş kaç yıl oldu çok şaşırdımbenim seyrettiğim celal şengörün katıldığı program
işle birlikte bikaç gündür arkada açıp dinliyorum ilber celal şengör olan programları genelde.
www.milligazete.com.tr
hala devam ediyormuş kaç yıl oldu çok şaşırdım

benim seyrettiğim celal şengörün katıldığı programlar bayağı bilgi verici.koskoca profesörler bilgililer ama fatih altaylıyla araları iyi. bu adam nasıl böyle olabildi

ne düşünüyosunuz bu program hakkında ve fatih altaylı hakkında
0
ShadowOfMoon
(25.06.20)
bilim washing

ekolojide greenwashing diye bir kavram var, yeşil yıkama/yeşil badana, örneğin shell petrol firması yaptığı petrol sızıntısını doğadan temizleme maaliyeti yüksek diye bunun sorumluluğunu alıp masrafını üstlenmek yerine çok daha az masrafla bir ağaç dikme kampanyası düzenleyip bunu da reklamlarla, pr ile köpürtüyor, kendisine çevreci bir imaj yaratıyor

bir çok şirketin verdikleri zararı örtmek için kullandığı yöntem, işte bu neyse habertürk, fatih altaylı, teketek programı da odur, bilim washing

bunun yanında her şeyi biz biliriz şeklindeki içeriği de sorunlu, her şeyi hep aynı insanlar biliyor
0
freebird5406_2
(25.06.20)
"Alo Fatih" olayında, söz konusu Fatih kendisi olmasa bile itibarı bir miktar zedelendi. Ben kendisini ne severim, ne sevmem ama illa sevip sevmemekten birini seçecek olsam seviyorum derim. Bence iyi bir gazeteci. Bazı şeylere çok dokunmasa da özellikle son dönemdeki çıkışlarını yerinde buluyorum. Depremde GSM operatörlerine giydirmesi çok fazla insanın yapamayacağı bir şey. Kendisi muhalif olmadığı için biraz sevilmiyor sanırım. Muhalif olmayan tayfadan dinlenebilecek nadir kişilerden bence. Çünkü bu tayfanın büyük bölümü aşırı yalaka.
0
himmet dayi
(25.06.20)
fatih altaylı, murat bardakçı gibi kişiler istanbul'un köklülerindendir ve çevreleri de geniştir. fransız okulundan mezundurlar, o okulun mezunları hep okumuş adam olmuşlardır. ayrıca gazetecilik mesleği ile birlikte de pek çok önemli isimle yakın ilişki kurmaları daha da kolaylaşıyor.

fatih altaylı fransa'yı da avucunun içi gibi bilir. severim kendisini. sapına kadar muhaliftir, ama particilik yapmaz. particilik yapmadığı için de hiçbir parti seçmeni kendisini muhalif diye sahiplenmez. ama doğruya doğru der, yanlışa yanlış der. vatansever olduğundan şüphem yok. vatansever olmasaydı zaten gider fransa'da bir gazete kurardı, ama habertürk'ün kurucularından diye biliyorum. ilk zamanlar habertürk çok kaliteliydi, artık bozdu.

ama programlarında bilgili kişileri konuk eder ve olayları her yönüyle konuşmaya gayret eder; tartışma programlarında her gün görünen, bağırp çağırmaktan başka bir şey yapmayan zıpçıktıları değil. türkiye'deki en iyi birkaç programdan biri teke tek'tir, yıllardır. oturma düzeni bile kendine hastır programın, herkes böyle oturtmaz konuklarını.
0
attirmayin makedonun kafasini
(25.06.20)
(2)

şikayet dilekçesi bürokrasisi

Wasking
şimdi elimde bir şikayet dilekçesi var. git bunu savcılığa ver dediler. -böyle yazınca saçma oldu oldu ama neyse-buraya kadar tamam. ama nereye, nasıl teslim edilecek bu dilekçe? kaç çıktı almam lazım? para falan yatırıyor muyuz bir yere?kime gidip ne diyeceğim? ne kadar sürer bürokrasisi bu işin?
şimdi elimde bir şikayet dilekçesi var. git bunu savcılığa ver dediler. -böyle yazınca saçma oldu oldu ama neyse-
buraya kadar tamam. ama nereye, nasıl teslim edilecek bu dilekçe? kaç çıktı almam lazım? para falan yatırıyor muyuz bir yere?
kime gidip ne diyeceğim? ne kadar sürer bürokrasisi bu işin?
0
Wasking
(25.06.20)
İki nusha bas imzala al savcılığa gotur ama vatandas olduğun icin savcı ayrica ifadeni de alacak, İstanbul'da gidince muraacat savcisi aliyor ifadeni, aslinda dilekce bile istemiyorlar ama koyarsin dosyaya. Anadolu da nasil bilmiyorum.
Para odemiyorsun.
0
mabesa
(25.06.20)
peki sabah 8 gibi gitsem kaç gibi çıkarım? ya da 8'de birilerini bulabilir miyim bu iş için?
bursa bu arada ama bürokrasi farklı mıdır?
0
🌸Wasking
(25.06.20)
(4)

Önlisans DGS

adwokat
Örneğin adalet bitiren birisi önlisan diplomasıyla dgs ye girmeye hak kazanıyor ve dgs ile hukuk okuyor. Aynı kişi tekrar dgs ye girip iktisat okuyabilir mi? Yoksa tekrar önlisans diploması mı alması lazım?
Örneğin adalet bitiren birisi önlisan diplomasıyla dgs ye girmeye hak kazanıyor ve dgs ile hukuk okuyor. Aynı kişi tekrar dgs ye girip iktisat okuyabilir mi? Yoksa tekrar önlisans diploması mı alması lazım?
0
adwokat
(25.06.20)
Eğer adalet diploması elindeyse, adaletten de İktisata dikey geçiş varsa okuyabilir sıkıntı yok
0
ykyt
(25.06.20)
adaletten iktisata geçiş yok.
www.osym.gov.tr
tablo 2
0
Wasking
(25.06.20)
aöf iktisat okuyabilirsin. örgün okuyamazsın.
0
xrated
(25.06.20)
xrated +1.
0
papuayenigine02561
(25.06.20)
(1)

gün içinde tek uçak seferi

black mamba
pegasus'ta gün içinde tek sefer var bir hatta. pandemiden dolayı genelge falan mı çıktı?
pegasus'ta gün içinde tek sefer var bir hatta. pandemiden dolayı genelge falan mı çıktı?
0
black mamba
(25.06.20)
Henüz uçağa binen sayısı az,o yüzden.zamanla frekans artacak.
0
duptıs
(25.06.20)
(18)

üst komşu sorunu

false pretension
şöyle bir soru sormuştum : https://www.eksiduyuru.com/duyuru/1429974/elektrikli-supurge-saat-kactan-sonra-kullanilmaliBiz geç kalkıyoruz genelde. Annemde uyku sorunu var. 10'dan önce uyanamıyoruz ama gel gelelim üstteki komşularımıza da saygı duyuyoruz. üst komşumuz polis ve gece nöbetten gelmiştir
şöyle bir soru sormuştum : www.eksiduyuru.com

Biz geç kalkıyoruz genelde. Annemde uyku sorunu var. 10'dan önce uyanamıyoruz ama gel gelelim üstteki komşularımıza da saygı duyuyoruz. üst komşumuz polis ve gece nöbetten gelmiştir diye evde ses çıkarmamaya çalışıyoruz fakat karısı sabahın 8inde 9unda 10nunda süpürge çalıştırıyor. Durumu anneme anlattım, ev sahibiyle konuşalım dedim çünkü ev sahibini tanıyoruz. Ben üsttekilerle konuşurum diyor ama o da yüz göz olmamak için erteliyor hep. Aslında o da rahatsız bu durumdan. Ben konuşayım diyorum olmaz diyor. Çocukları da bu karantina sürecinde gece 12'lere kadar üstümüzde tepinip duruyor. Kadın gece 2-3'te çamaşır makinesi çalıştırıyor. Makinanın sesi yatak odamda duyuluyor.

Herşeyi geçtim kadınla konuşup 11-12'den önce süpürgesini çalıştırmamasını söylesek ayıp mı olur? Üsttekinin yaptığı ses yüzünden uyanmak istemiyoruz.

Cevaplar için teşekkürler...
0
false pretension
(25.06.20)
yani gece 2-3 te makina çalıştırmak saygısızlık ve genel kural olarak uygulanabilir. sabah için de rica da bulunabilirsiniz. denemekte fayda var, bu düşüncesizlikte bir aileden olumlu sonuç alır mısınız orası şüpheli.
0
surprise
(25.06.20)
Sabah 8-9-10 normal saatler bence, hatta 9-10 çok çok normal, geç bile diyebilirim.
Bence ayıp olur, hatta biri bana gelse terslerim bile.

Ama gece çamaşır makinesi anlaşılabilir bir şikayet, çünkü makine gümbür gümbür çalışıyor ve insanlar o saatte uyuyorlar. Biz binada akşam 11'den sonra makine çalıştırılmasın diye konuştuk herkes de riayet ediyor şimdilik.

Ama bütün bunların dışında, komşunuzla iyi ilişkileriniz varsa, birbirinize nazınız geçiyorsa tabiki konuşun. Ev sahibiyle konuşmak ters tepebilir. Bir de komşunuzun, sizin rahatsız olduğunuzdan haberi bile olmayabilir, söylerseniz belki anlayışla karşılayacak zaten.
0
artci sarsinti
(25.06.20)
8 9 10 normal saatler mi? sitemizde saat 10'dan önce tamirat işi yapılması, matkap kullanılması yasak mesela. Tamam matkap kadar ses çıkarmıyor ama yine de süpürge sesi oldukça fazla duyuluyor. Mobilyaları sürüklüyor, kaldırıyor bırakıyor...
0
🌸false pretension
(25.06.20)
gece makine çalıştırmalarının sebebi ucuz elektrik olabilir ama 22-06 arasında kullanabiliyor, gece 2 baya ayıp, bence muhtemelen siz hiçbir şey demediğiniz için ses gitmiyordur filan diye düşünmüş olabilirler.

eğer düzgün anlayışlı tiplerse nazikçe rica edebilirsiniz, biri bana bu şekilde gelse utanır özür dilerim, dikkat edeceğim derim.
0
aziz dostum jack
(25.06.20)
makinanın altına 4 parça kauçuk götür sesi keser bence
0
bir soru sorcam
(25.06.20)
@aziz

ben de öyle düşünüyorum. başka açıklaması olamaz zaten :)
0
🌸false pretension
(25.06.20)
inan bunu düşünmeyecek insanlar var. rahatsızlığını söylediğinde ters tepki verip üste bile çıkmaya çalışabilirler. ne manyaklar var.
0
black mamba
(25.06.20)
niye ayıp olsun? o sizi rahatsız ederken ayıp oluyordur diyor mu? zaten o kafa uyarıdan anlamaz. ben üst katımı şikayet ettiğimde, gelen polis 'ben de gürültü yapıyorum, ne var bunda, bizim yapabileceğimiz bir şey yok demişti'. Adamın gürültü yapılmama saatinden haberi yok. Apartman gürültü yönetmeliğinde yazıyor hepsi.
0
banacevaplazım
(25.06.20)
Sabah 8-9-10 tabiki normal saatler. İnsanlar 7'de iş başı yapıyorlar. Matkapla bile çalışılsa, emin olun yasal saatler yine 9-10 değil, çok daha erken.

Ama yine hepsi komşu ilişkilerine çıkıyor. Komşum bana ricayla gelirse tabiki dikkate alırım ama emrivakiyle gelirse en iyi ihtimalle kapıyı yüzüne çarparım.
Hele ki ev sahibime söyleyip beni uyarmaya kalkarsa emin olun oturduğum sürece komşumu duymazdan gelirim.
0
artci sarsinti
(25.06.20)
@artci

iyi de insanlar 7'de iş başı yapmasıyla yaşadığın apartmandaki yaşamın ne alakası var? insanların hepsi 8-18 işe sahip değil. kimisi gece boyunca nöbet tutup, sabahları uykuya dalıyor. site içersinde alınan kurallar yine yasal kurallar ile korunuyor. yani bir sitede bir kural varsa ve ev sahibi ya da kiracı buna uymuyorsa suçlu sayılıyor. bunların örnekleri mevcut. yani iş başı 7de başlıyorsa kafana göre sitede saat 7de matkap kullanamazsın. çok saçma bir mantık.
0
🌸false pretension
(25.06.20)
şöyle bir yönetmelik buldum:
Apartman sakinlerinin her türlü gürültüden uzak durması gerekir.
Mesai günleri içerisinde saat 13:00 ile 15:00 arasında ve geceleri saat 19:00 ile 07:00 yüksek ses çıkartmak yasaktır. Bunlara örnek olarak; yüksek sesle müzik dinlemek, elektrik süpürgesi çalıştırmak, matkap kullanmak vb. verilebilir. -- Pazar günleri ve resmi tatillerde apartman içerisinde ses çıkartılmamalıdır.



1 Ocak 2018 tarihi itibariyle apartmanlar için gürültü cezası 1.450 TL’ye yükseldi. Yapacağınız şikayete göre gürültü yapan komşuya Kabahatler Kanunu’nun 36. maddesine göre 124 TL, Çevre Kanunu uyarınca ise 1.450 TL para cezası kesilebilir.
0
burya
(25.06.20)
@burya

o yönetmeliği biliyorum fakat site içersindeki kurallar da farklı değerlendiriliyor. eğer topluca alınan kararlara yaşayanlar uymuyorsa şikayet edilebiliyor.
0
🌸false pretension
(25.06.20)
@false

Kızma hocam, sen sordun biz cevaplıyoruz. İnsanlar 7'de iş başı yapıyorlar, yani hayat başlıyor anlamında söyledim. Apartmanda da insanlar yaşadıkları için, kurutma makinesi de açacaklar, süpürge de kullanacaklar, öğleden sonra işleri olacak planları olacak, öğleden önce ev temizleyecekler, yetişmesi gereken çamaşırlar olacak, makineyi de kurutucuyu da açacaklar.
İnsanlar sizin 9-10'a kadar süren uykunuza göre hayatlarını düzenleyemezler ki. Yani öyle bir şey istemeniz, sizin insanların hayatına müdahale etmeniz olmuyor mu?

Yasalar demişsiniz, hangi yasaya göre söylüyorsunuz bunu? Sabah süpürge çalıştırılamaz diyorsunuz ama hiç bir yasal dayanağı yok. Aksine çalıştırılabilir diyor yasalar, saat sınırları koyarak. Ki bu saatler emin olun saat 9-10 değil.

Başta dediğim siz sordunuz ben cevapladım. Hoşunuza gitmeyen cevabı saçma bulmanız da garip. Ama yasal olarak da elinizde hiç bir şey yok maalesef (Gece makine çalıştırılmasını ayrı tutuyorum). Ve bir de komşunuza rica etmeden, direkt ev sahibine gitme fikriniz de baya nahoş. Sizin rahatsızlığınızdan komşunuzun haberi bile yok?

Üstteki arkadaşların bahsettiği gürültü yönetmeliğini de incelemenizi öneririm. Selamlar.
0
artci sarsinti
(25.06.20)
artci sarsinti+1

insanların 7'de işbaşı yapması 7'de matkap kullanalım demek değil.
o saatlerde gün başlıyor ve sabah 9'da falan da süpürge kullanılır, makine çalıştırılır artık.

bir önceki soruda da aynı cevabı verdim; evde iş sabahtan yapılır.
temizlikçi geliyorsa ne olacak?
kendi de yapıyor olsa aynı şey geçerli.

çamaşırı gece yıkamak bence de faturayla ilgili bir şey ve muhtemelen evin bu kadar ses geçirdiğinden haberleri yok.
ama onun dışında biri gelip "11-12'den önce süpürge çalışmasın" dese, "daha neler?" derdim.

ne kadar gürültü geliyor olabilir bilemiyorum.
kulak tıkacı falan kullanın olmazsa.
0
blatta hiberna
(25.06.20)
Sabah 8-9-10 konusunda arkadaşlara katılıyorum. Burada sıradışı olan siz oluyorsunuz çünkü bu saatler genele oranladığınızda çok erken saatler değil. İsteyen gece yaşar gündüz uyur, gündüz uyuyan birisi için evde yaptığım işin programını değiştiremem. Ama gelip düzgün bir şekilde mantıklı bir sebeple rica ederse dikkatli olurum. Gece çamaşır makinesi çalıştırma olayının da ikili ilişkilerle çözülebileceğini düşünüyorum.

Ama bazı insanlar laftan anlamıyor, benim üst komşum ısrarla halı kilim v.b pis şeyleri balkonuma çırpmaya devam ediyor. Balkon açık ve yemek yiyoruz, bu mesela terbiyesizlik. Ama laftan anlamıyor. Ev sahibi üzerinden veya başkası üzerinden gitmek yerine kendiniz konuşun ve emir kipi yerine kibar bir tavırla rica edin.
0
Abdurrahman
(25.06.20)
oooo geçmiş olsun. hiç laftan analyacağını sanmıyorum. anlayacak adam olsa o hareketi yapmaz zaten. ayrıca bu salağı makinası kesin bozuktur. yoksa yeni makinalarda hayatta alt kata ses gitmez.
0
x571
(25.06.20)
Siz uyucaksınız diye insanlar hayatlarını devam ettirmesinler mi? Saat 10 ne yazık ki erken bir saat değil. 8 bile çok erken sayılmaz ama yine bir nebze anlarım da saat 10 da uyanıyorsunuz diye biri benim ev sahibime uyarı yapsa inadına saat 7 de gürültü yaparım.
0
bigcaptain
(25.06.20)
Yalnız ben 8 bile erken değil'e şaşırdım azıcık. 5 buçuk 6 gibibkalkıp koşan bir insanım her sabah, apartmanda falan da hiçbir kural yok ama yıllardır içime yerleşmiş kural sabah 10 gece 10 arası yapılır temizlik, makine yasası var. Yani 8 de evde olsam, 10'a kadar başka bir sey yapiyorum, bildiğin o saati bekliyorum. Gece zaten 10'dan sonra yasak gibi bir sey evde. Ki kendim okadar erken kalkiyorum yani komşu uyanıp yapsa sorun olmaz ama bende nedense böyle işliyor. Coğunluğun sanah 8'de ev temizlenir, süpurge çalıştırılır fikrine sıcak bakmasına şaşırdım epey.

Cevap vermemişim, bence sormakta sakınca yok. Ayıp olmaz.
0
velvetmorning
(25.06.20)
(11)

Kitap Önerisi Alabilir Miyim?

ofelia
Hayatımın zor bir dönemindeyim, ne alaka kitapla diyeceksiniz. Ben son zamanlarda roman değil hep kaynak kitaplar okuyorum özellikle psikoloji ile ilgili. Ama kafa gidikken o kitaplar da gitmiyor, sürünüyor elimde aylarca. Bana biraz içimi ısıtacak şeyler lazım bu dönemde, roman olması tercihim. Öyk
Hayatımın zor bir dönemindeyim, ne alaka kitapla diyeceksiniz. Ben son zamanlarda roman değil hep kaynak kitaplar okuyorum özellikle psikoloji ile ilgili. Ama kafa gidikken o kitaplar da gitmiyor, sürünüyor elimde aylarca. Bana biraz içimi ısıtacak şeyler lazım bu dönemde, roman olması tercihim. Öykü de olabilir. Dram olmasın, iyice içimi burkmasın, edebiliği güzel olsun. İç ısıtan kitap deyince mesela benim aklıma yıllar önce okuduğum Küçük Ağacın Eğitimi geliyor. Sonu falan kötü müydü hatırlamıyorum ama iyi hissettirmişti.

İşte bir el atsanız kitap kurtları olarak, birkaç roman alsam okurken biraz rahatlasam. Çok makbule geçer.

Şimdiden teşekkür ediyorum kıymetli vaktini ayıracak olanlara. Kendinize dikkat ediniz.
0
ofelia
(25.06.20)
freebird5406_2
(25.06.20)
Tabii ki ; çavdar tarlasında çocuklar.
0
deer hunter
(25.06.20)
Sait Faik okurum ben canım sıkkın olunca. Seçme Hikayeler kitabını öneririm daha yaşam dolu hikayeleri var o derlemede.
0
black holes in the sky
(25.06.20)
freebird: teşekkür ederim bakacağım mutlaka
deer hunter: okudum :)
black holes in the sky: sait faik ben de severim, çoğunu okudum ama sanırım bitirmediğim bir kaç öykü kitabı vardı bakayım onlara,

teşekkür ederim
0
🌸ofelia
(25.06.20)
Mülksüzler ve karanlığın sol eli en son okudugum ve begendim
0
chemnil
(25.06.20)
Siddharta- Hermann Hesse
0
principlei
(25.06.20)
Bitmeyecek öykü - Michael Ende
Kaplan Kaplan - Alfred Bester
Vakıf serisi - Asimov
0
zihua
(25.06.20)
İç ısıtan dediğiniz için şunları öneriyorum:
Gulyabani (Baya Süt Kardeşler'de sahnesi olan Gulyabani, okuması çok keyifli)
Ben Kirke +1 (Yunan mitolojisi seviyorsanız)
Bir Yerde (Jerzy Kosinski)
Kıyamet Gösterisi
Ötekiler Arasında
24 Saat Açık Kitapçının Sırrı

İç ısıtmaz ama çok şahanedir:
Vakıf +1
Kaplan Kaplan +1
Madde 22
0
kobuzchu kiz
(25.06.20)
Matilda-Roald Dahl
0
alfred
(25.06.20)
Ben Yuval Noah Harari'nin kitaplarini okumayi cok severim. Insanlik tarihi ve bugün gelinen noktayi farkedince nedense bir mutlu oluyorum.
0
chitosan
(25.06.20)
dostum biraz eğlenmek kitabinda çabuk akmasını istersen ki sanırım bahsettiginde bu, bence Alper Canigüz'ün romanlari, Murat Menteşin romanlarını elden geçirebilirsin.

Her iki yazarda absürd komedi tarzi gibi polisiyeler yazar ve eglencelidirler.

Daha edebi birşeyleri tercih etmek taraftarı isen eğer Şule Gürbüz, İhsan oktay anar tavsiye ederim ...

simdiden iyi okumalar
0
anarkokombi
(25.06.20)
(3)

tablet kamerasının, objeye yaklaştıkça bombeli çekmesi

cccbehzatccc
hani bazı telefonlarda da oluyor ya, bunun çözümü var mı? yakınlaştığımda da neyse o çıksın istiyorum :(
hani bazı telefonlarda da oluyor ya, bunun çözümü var mı?
yakınlaştığımda da neyse o çıksın istiyorum :(
0
cccbehzatccc
(25.06.20)
duzelteci bir lens olmadan olmaz ama yazılımla düzelir bir nebze.
0
orient blue
(25.06.20)
uzaktan çekip zoom yapabilirsin anca
0
yeteramadenedimherseyi
(25.06.20)
photo-trend.de
Bahsettiğiniz şeyin nedeni odak uzaklığı. Tabletlerde ve telefonlarda geniş açı objektif kullanıldığı için objeye yaklaçtıkça perspektif bozulur.

wiki.ezvid.com
Telefon ve tablet kameralarıyla kullanılan şöyle objektifler var, çözümü bu.
0
kobuzchu kiz
(25.06.20)
(5)

iyi bir buzdolabı

nıç
buzdolabı alırken hangi özelliklerine dikkat etmeliyiz?bosch/siemens, LG, samsung var aklımda marka olarak. Öneriniz nedir?
buzdolabı alırken hangi özelliklerine dikkat etmeliyiz?

bosch/siemens, LG, samsung var aklımda marka olarak.

Öneriniz nedir?
0
nıç
(25.06.20)
Arçelik olmasına dikkat et yeter.
0
since1907
(25.06.20)
20 seneden fazla Siemens kullandık, gayet memnun kaldım. Şimdi 3 senedir Samsung kullanıyoruz. Benim aradığım boyutlarda Siemens buzdolabı yoktu, o yüzden Samsung aldım. Şimdilik memnunum.
0
SiyamkedisiZorro
(25.06.20)
Bosch / Siemens / Profilo bu üç marka aynı fabrikada aynı kalite ile üretiliyor. O yüzden aynı segment buzdolabında daha hesaplı olan Profilo'yu seçebilirsiniz.
0
himmet dayi
(25.06.20)
Ben bosch olmasına dikkat ediyorum. Şimdiye kadar hiç üzmedi.
0
catch the arrow
(25.06.20)
Arçelik’ten uzak dur.
0
dize getiren
(25.06.20)
(1)

Borekli kahvalti veya kahvalti icin oneri

balpolen
Avrupa yakasi, edirne hattinda var midir arkadaslar?
Avrupa yakasi, edirne hattinda var midir arkadaslar?
0
balpolen
(25.06.20)
menemen için
menemencialaattin.com
0
€xpolerer
(25.06.20)
(3)

&quot

lamartin
Duyuruda son zamanalarda cok sik "&quot" kullanildigini gordum. Akadamik ortamda veya gundelik yazilarda hic karsilasmadigim bir tarz. nereden geliyo bu?
Duyuruda son zamanalarda cok sik "&quot" kullanildigini gordum. Akadamik ortamda veya gundelik yazilarda hic karsilasmadigim bir tarz. nereden geliyo bu?
0
lamartin
(25.06.20)
angelus
(25.06.20)
geçenler de html kodların duyuru içerisinde görünüyor olması ile ilgili bir bug vardı, compumaster onu düzelteyim derken bu sorun ortaya çıktı. tırnak işaretini encode ediyor, etmemesi lazım.
0
aziz dostum jack
(25.06.20)
geçen bir duyuruda javascript sorusu sorcam diye kod örneğini duyuru metnine yazan birisi sayesinde html kodlarının filtrelenmediğini öğrendik. compumaster gidip htmlspecialchars çakmış sanırım :D
0
nahtoderfahrung
(25.06.20)
(11)

siz olsaydiniz bu borcu oder miydiniz?

buenosdias
ttnet bayisi basvurumu degerlendirmeye almadigi icin 220 liralik kullanmadigim internet borcu cikti, durumu guzelce hakem heyetine anlatim. dedim isterseniz internet kullanim bilgilerine bakin sifir cikacak. bugun mektup gelmis yeterli belge olmadigi icin basvuru iptal edildi. 220 liralik bir borc s
ttnet bayisi basvurumu degerlendirmeye almadigi icin 220 liralik kullanmadigim internet borcu cikti, durumu guzelce hakem heyetine anlatim. dedim isterseniz internet kullanim bilgilerine bakin sifir cikacak. bugun mektup gelmis yeterli belge olmadigi icin basvuru iptal edildi.

220 liralik bir borc soz konusu. bugun yarin avukatlik olucaz. sizce ugrasmaya deger mi? yoksa allah belanizi versin diyip odeyip kapatayim mi?
0
buenosdias
(25.06.20)
o parayı er yada geç faiziyle ve avukatlık masraflarıyla tahsil ederler.
0
reanarchy
(25.06.20)
ttnet çağrı merkezi ödeyin diyor mu
süperonline beni eski evden, yeni eve taşıyamadı diye.
tahahütüm olan aboneliğimi, ceza bedeli almadan, kendi iptal etti.

ttnet çağrı merkezi "olmayan aboneliğin parası" diye söyleyince hala ısrar ediyorsa
mecbur ödeyeceksin, avukat dava o bu uğraşmaya değmez.
0
Corc
(25.06.20)
tesekkurler. bikac kisi daha fikir belirtirse sevinirim. ona gore cogunlugun dedigi gibi yapicam. en azindan icim rahat olacak.
0
🌸buenosdias
(25.06.20)
Şikayetvar gibi platformlarda git derdini detayli sekilde anlat. Genelde firmalar yardimci oluyorlar.
0
VIPCH
(25.06.20)
Sanırım probleminiz iletişim kopukluğundan olmuş.

Anladığım kadarıyla siz iptal etmek için bayiye gittiniz, bayi de bir hata ya da umursamamazlık yaptı ve aboneliğiniz iptal edilmedi.

Siz de aboneliğin iptal edilip edilmediği teyit etmediniz, ve interneti kullanmadınız. Kendinizce haklısınız ama maalesef o borç sizin borcunuz, işlemlerinizi takip etmek ve iptal edildiğini teyit etmeniz gerekirdi.

Örnek verelim;

Bir emlakcı aracılığıyla bir ev kiraladınız, 1 yıl dolmadan hemen önce emlakcıya gidip evi boşalttığınızı, bunu evsahibine bildirmesini söylediniz. Evi de boşaltıp taşındınız, fakat emlakcı salaklık etti ve evsahibine bunu bildirmedi.

Ev sahibi de iki ay geçince sizi arayıp neden 2 aylık kirayı yatırmadığınızı sordu, siz de "ama ben evi boşalttım, iki aydır evde oturmuyorum" dediniz.

Hangi mahkemeye giderseniz gidin, bu borç sizin borcunuzdur. Eğer anladığım gibiyse, yani aboneliğiniz iptal edilmemiş ve devam etmiş. Kullanıp kullanmamış olmanız bir şeyi değiştirmez.
0
John Bloor
(25.06.20)
john boor tesekkurler. ama cok sacma degil mi? bayii kendi bayisi emlakci gibi tamamen 3. sahis degil. neden kendi anlastiklari bayiinin hatasinin cezasini ben cekiyorum? yani bu bir dolandiricilik yontemi de olabilirdi. bayilerimiz basvurulari degerlendirmeye almasin milleti sogusleyelim.
0
🌸buenosdias
(25.06.20)
Ne yazıkki ödemeniz gerekiyor. Süreci uzatmak hiçbir işe yaramıyor en azından ben de hiçbir işe yaramadı. Turkcell ile benzer bir sorun yaşamıştım, bayinin/şubenin hatası yüzünden 55 lira gereksiz yere ödeme yapmak durumunda kaldım. Bu şekilde bayiden kaynaklanan hatalara bakmıyorlar.
0
GoodMorningTeacher
(25.06.20)
220 lira seni çok sarsmayacaksa öde geç. Cidden kendini yıpratmaya, uğraşmaya değmez. Ben elimde belgeyle zor sildirdim.
0
philiptraum
(25.06.20)
kapattırmak için uzun uğraşlar verdiğim, en sonunda borcu ödemeyip kapanmasını sağladığım şirket hattı için kalan 50 lirayı ödemedim ve sonunda türk telekom beni icraya vermişti. 50 lira avukat, icra masraflarıyla 350 olmuştu. söyleyeceklerim bu kadar.
0
scudman1
(25.06.20)
tesekkurler, sizlerden aldığım bildirimden dolayı az önce kapattım. ama hiç memnun değilim bu namussuzların sürekli vatandaşı sömürmesine.
0
🌸buenosdias
(25.06.20)
bayiden aldığın iptal tutanağı gibi bir kayıt var mı tarihli. varsa oradan kurtarabilirsin yoksa bir ispatın da olmadığı için zor.
0
orpheus
(25.06.20)
(6)

elektrikli süpürge saat kaçtan sonra kullanılmalı?

false pretension
Soru açık. Alttaki komşularını da rahatsız etmeyeceğini düşünen biri saat kaçtan sonra evini makinayla süpürür?
Soru açık. Alttaki komşularını da rahatsız etmeyeceğini düşünen biri saat kaçtan sonra evini makinayla süpürür?
0
false pretension
(25.06.20)
Hafta içi 9, hafta sonu 10-11 gibi falan bence normal saatler.
0
himmet dayi
(25.06.20)
Daha garanti olsun; hafta içinde 10 hafta sonu 12.
0
Fusha
(25.06.20)
biraz uyanma saatlerine bagli. benim ust komsum gece 2de eve gelip 11 de uyaniyodu (ahsap evde malesef adamin eve her gelis- gidis saatini duyuyodum). o yuzden oglen 12den once ses yapmazdim uyusun diye.
simdiki alt komsum 9da evden cikiyo. o yuzden 9dan sonra rahat rahat rahat supuruyorum filan.

genel olarak hafta ici 10'dan sonra, haftasonu 12den sonra uygun bir saat bence.
0
lamartin
(25.06.20)
haftasonu 12:30 diyorum, hafta içi de 10 bence. adam uyandığı gibi de sizi duymak istemeyebilir.
0
cccbehzatccc
(25.06.20)
Elektrik süpürgesi, saç kurutma makinesi gibi ev aletlerinin sesinden gereğinden fazla rahatsız olan biri olarak 13.00 diyorum
0
philiptraum
(25.06.20)
hafta içi 9, hafta sonu 11 normal.
eve gündelikçi geldiğinde temizliğe 12'de başlamak falan mümkün değil tabii.
temizlik, tadilat vb. işleri sabah başlar, öğleden sonraya akşamüstüne kadar sürer.
öğlen 12'de işe başlanmaz yani günün yarısı gitmiş oluyor.

sürekli alt komşuya göre yaşamak biraz zor bence.
ben de sabahları erken kalkarım ama bazı günler öğlenleri biraz kestiriyorum.
üst komşum evini kaçta süpüreceğini bana mı sormalı bu durumda?
bunun sonu yok ki.

bir de mesela benim üst kat iş yaptığında da duyuluyor ama uykudan uyandıracak bir gürültü de olmuyor açıkçası.
0
blatta hiberna
(25.06.20)
(5)

bu dönemde spor salonuna gidilir mi?

glore
ne düşünüyorsunuz?
ne düşünüyorsunuz?
0
glore
(25.06.20)
marlonbranda
(25.06.20)
Salonuna göre değişir
Nişantaşında bazı salonlar sadece özel ders yapıyorlar, hoca ve sen oluyorsun
onlara gidilir

eski jatomi, yeni mac fit gibi herkesin üst üste olduğu salona gidilmez.
sırf salon değil, her yer için böyle, insanlarla 1.5 metre uzak duramayacağın hiç bir yere gitme kardeşim, canından önemli değil ya.
0
Corc
(25.06.20)
ben gidiyom salona genelde 3 kişi oluyoz hep aynı adamlar,
0
nahtoderfahrung
(25.06.20)
gidiyorum. yalnız yaşıyorum. kimseyle temasim yok bu sebeple umursamıyorum.
0
a darkness coming
(25.06.20)
Ben gidiyorum. Yalnız yaşıyorum.
0
komando kani var bende
(25.06.20)
(4)

El dezenfektanı kokusu

hassou
Metro grossmarketten aldığım El Plus marka dezenfektan aşırı kötü kokuyor, bu haliyle kullanmak mümkün değil. 1 lt’lik aldığım için atmak da istemiyorum. İçindekilerle tepkimeye vs girmeyecek, sadece kokuyu makul düzeye çekebilecek bir çözüm var mıdır? İçeriği: %72 etil alkol, gliserin, saf suhttps
Metro grossmarketten aldığım El Plus marka dezenfektan aşırı kötü kokuyor, bu haliyle kullanmak mümkün değil. 1 lt’lik aldığım için atmak da istemiyorum. İçindekilerle tepkimeye vs girmeyecek, sadece kokuyu makul düzeye çekebilecek bir çözüm var mıdır?

İçeriği: %72 etil alkol, gliserin, saf su

images.app.goo.gl
0
hassou
(25.06.20)
Yapısını bozar mı bilmiyorum ama lavanta yağı damlatılabilir. Kokusunu da bastırır yüksek kokulu oluyor fazla damlatmazsınız yapısını bozacağını düşünmüyorum. Arifoğlunda var. Ben kolay uykuya dalmak için kullanıyorum. Oldukça güzel.
0
Gamzeofficier
(25.06.20)
dezenfektanlar elleri mahvediyor. zamanla mese agacinin kabugu gibi sert oluyor avuc ici. kullanmadan once bunu da aklinizda bulundurun.
0
Leonardo~Da~Vinci
(25.06.20)
piyasada düzgün alkol bulmak zor ve şuan piyasadaki etil alkollerin çoğu ispirto gibi kokuyor, firmaların çoğu alkolü sadece karıştırarak kullandığı için ürünler de berbat kokuda çıkıyor.

Mümkünse etil alkol üreticilerinden alın dezenfektanlarınızı, misal konya şekerin dezenfektanının kokusu normal oluyor.

Kamuspotu: Bu arada herkesin bildiği üzere su ve sabun candır. Mümkünse ellerinizi yıkayın, acil durumda dezenfektan kullanın derim.
0
cursor
(25.06.20)
o el dezenfektanından ben de kullandım ama elime sürmeyi bırakıp dışardan aldığım ürünleri dezenfekte etmek için kullandım. aslında denemedim ama limon yağı damlatsam nasıl olur diye düşünüyordum...
0
false pretension
(25.06.20)
(1)

Plajlar ne alemde?

dastiban
Napıyor millet plajlarda? Maskeyle mi oturuyor?İzmir’deyim bi Çeşme yapsam diyorum. Çok kalabalık mıdır ki
Napıyor millet plajlarda? Maskeyle mi oturuyor?
İzmir’deyim bi Çeşme yapsam diyorum. Çok kalabalık mıdır ki
0
dastiban
(25.06.20)
otoparktan şezlong a kadar maske takman bekleniyor. güneşlenirken falan çıkartıyorsun ancak bara ya da tuvalete giderken takman bekleniyor, aşağı yukarı böyle
0
delidiyorum
(25.06.20)
(4)

istediğim an hisse alıp satabilir miyim?

diffarentiationation
11 liradan anında bir hisse alıp, 11.05 lira olduğu an satabilir miyim? Kaç tane almış olursam olayım hepsini istediğim zaman alıp satabilir miyim topluca?
11 liradan anında bir hisse alıp, 11.05 lira olduğu an satabilir miyim? Kaç tane almış olursam olayım hepsini istediğim zaman alıp satabilir miyim topluca?
0
diffarentiationation
(25.06.20)
genel olarak evet. bunun soyle durumlari var:

1- hisse alirken ve satarken komisyon odenir. sattigin fiyatin/hisse sayisinin komisyon masraflarina degecek bir miktar olmasi lazim mantiken
2- risk var zira o elindeki hisselerin tamami 11.05'ten alici bulmayabilir. fiyat hic yukselmeyebilir.
0
hot potato
(25.06.20)
Hisse senedinin satisi icin karsida reel bir alicisi olmasi gerekiyor ve bu alicinin senin koydugun fiyata o hisseyi almaya niyeti olmasi gerekir. dolar bozdurur rahatliginda degil yani. Hisseni degerinin altinda bile satsan kimsenin ilgilenmedigi bir firmaysa satamayabilirsin.
0
pofudukayi
(25.06.20)
eğer 11.05ten almak isteyen birisi varsa tabi satabilirsin
0
dafuq
(25.06.20)
Spekülatif işlem gördüğü düşünülen bazı hisseler aynı gün içinde ikinci işleme kapatılıyor. Bu tip bir kağıttan söz ediyorsak aldığın gün satamazsın.
0
Mirket
(25.06.20)
(1)

Uzaktan eğitim için mikrofonlu kulaklık

The Student
Merhaba arkadaşlar böyle bir ihtiyacım var. Aslında bu ürünlerin hepsine sahiptim ama astroloji falıma baktıracağım sonunda teknolojik aletleri etkileyen bi gezegen olmalı. Ürün önerilerinizi bekliyorum.
Merhaba arkadaşlar böyle bir ihtiyacım var. Aslında bu ürünlerin hepsine sahiptim ama astroloji falıma baktıracağım sonunda teknolojik aletleri etkileyen bi gezegen olmalı. Ürün önerilerinizi bekliyorum.
0
The Student
(25.06.20)
jabra evolve serisini tavsiye ediyorum. ben çok memnunum marttan beri günde 8 saat kulağımda duruyor daha ağrı sızı hissetmedim.

ayrıca pili sıkıntı yaratabilse de airpods 2 ve pro da öneririm. pili görüşme esnasında biterse sıkıntı ama çabuk şarj oluyorlar.
0
ozdek
(25.06.20)
(3)

Alerji ilaci raporunu kbb mi dahiliye mi yazar?

Olric
Sb
Sb
0
Olric
(24.06.20)
Göğüs hastalıkları.
0
aksiyom
(25.06.20)
kbb yazıyor.
0
apurucikipi
(26.06.20)
Gögüs hastalıkları yazıyormuş
0
🌸Olric
(26.06.20)
(1)

tarihi geçmiş gainer kullanılır mı?

snakexenzia
Merhabalar duyuru halkı,Elimde (git:https://www.gym-market.com/optimum-serious-mass-5450-gr ) bu linkteki toz mass gainerından var geçen sene almıştım ve yarısına yakınını kullandım. Son kullanma tarihi şubat 2020 olarak gösteriyor içini kontrol ettiğimde ilk günkü kokusu şekli halen duruyor bir sık
Merhabalar duyuru halkı,
Elimde (git:www.gym-market.com ) bu linkteki toz mass gainerından var geçen sene almıştım ve yarısına yakınını kullandım. Son kullanma tarihi şubat 2020 olarak gösteriyor içini kontrol ettiğimde ilk günkü kokusu şekli halen duruyor bir sıkıntı yok gibi gözüküyor. Ağzı kapalı bir şekilde sürekli pencereli balkonda muhafaza ettim. Bunu tekrar kullanmam bir sıkıntı yaratır mı? Aranızda tecrübe etmişler var mı?
0
snakexenzia
(24.06.20)
Yarım ölçek kullan sonrasında bir şey yeme mideni bozmazsa devam et.
0
shredd
(24.06.20)
(2)

Araç multimedya ekranında albüm resmi

flo
Spotify ya da USB'den müzik dinlerken (Android Auto ya da Apple Car yokken) albüm resmi ekrandan görünüyor mu?
Spotify ya da USB'den müzik dinlerken (Android Auto ya da Apple Car yokken) albüm resmi ekrandan görünüyor mu?
0
flo
(24.06.20)
Bende görünüyor.
0
roket adam
(24.06.20)
Araç ne ? Bmw’de usb ile görülüyor
0
garavel
(25.06.20)
(1)

Rahmetli Burak Erdamar'ın Motorsikleti? Marka model? fiyat?

mobildeyim
amacım tartışma yaratmak değil. sevmem de. allah rahmet eylesin hocaya. çok da başarılı ve sevilen bir hekimmiş.ben sadece nesnel bilgi soruyorum.https://www.sonsaat.com.tr/wp-content/uploads/2020/05/ihsanerdamarkaza.jpghttps://isbh.tmgrup.com.tr/sbh/2020/05/03/650x344/burak-erdamar-yaklasik-18-metr
amacım tartışma yaratmak değil. sevmem de. allah rahmet eylesin hocaya. çok da başarılı ve sevilen bir hekimmiş.

ben sadece nesnel bilgi soruyorum.

www.sonsaat.com.tr

isbh.tmgrup.com.tr

1) bu motorun modeli markası nedir?

2) kabaca fiyatı nedir?
0
mobildeyim
(24.06.20)
vespa ama hangi modeli bilmiyorum.
kabaca fiyatı ise piyasadaki tüm segmentindeki motorlardan pahalıdır.
0
qxgviper
(24.06.20)
(8)

Polyester mı Pamuk mu? Kıyafet sorusu

ırene adler
Selam gencler, geçen gün bir tişört alayım dedim. LC Waikiki'den 25 TL'ye bir tişört aldım. Gardrobu tamamen yenilemeyi düşünüyorum,kalori markalardan almıyorum bu dönemde.Neyse sabah yıkandım, Garnier roll-on sürdüm,tişörtü giydim,giydikten sonra bir de Nivea sprey deodorant sıktım üstüne garanti o
Selam gencler, geçen gün bir tişört alayım dedim. LC Waikiki'den 25 TL'ye bir tişört aldım. Gardrobu tamamen yenilemeyi düşünüyorum,kalori markalardan almıyorum bu dönemde.

Neyse sabah yıkandım, Garnier roll-on sürdüm,
tişörtü giydim,giydikten sonra bir de Nivea sprey deodorant sıktım üstüne garanti olsun diye. Dışarda iki saat işim vardı. Hallettim işimi geldim,leş gibi kokuyor tişört,koltukaltı kısmı.

Aşırı terleyen ve ter kokusu sorunu olan biri değilim.Roll-on sürünce iki gün bile götürür.Bazen sürmediğimde olur. Gerçekten çok şaşırdım. Dedim bu kesin polyesteri fazla bir ürün.

Az önce sitesinden baktım,yüzde yüz polyester. 25 TL'ye tabi nolcaktı?

Soruma geleyim ben. Kıyafet alışverişinde Pamuk mu polyester mı dikkat eder misiniz? Gardrop yenileme işi sonbahar gibi olacak,alışverişlerimi yaparken pamuk olmasina dikkat mı edeyim? Yüzde yüz olması şart mı?

Her markanın etiketinde neyden yapıldığı yazar mı? Polyesterden başka hangi maddelerden kaçınmalıyız kıyafette? Çok beğendim yüzde 70 pamuk ve 30 polyester diyelim, yine de almayayım mı? Kahretsin ya;)
0
ırene adler
(24.06.20)
Kaliteli markalardan* olacak o ilk kısım.
0
🌸ırene adler
(24.06.20)
imkan varsa %100 pamuk olmalı. %70 pamuk da fena değil. ama %100 polyester kötü baya
0
jelly bear
(24.06.20)
Markadan çok kullanılan malzeme önemli.
LCW internet alışverişlerinde açıklama kısmında bu yazıyor. Etiketlerde de hangi marka olursa olsun, mutlaka yazar.
Özellikle yaz aylarında tercih yüzde yüz pamuklu olmalı. Daha serin zamanlar için yüzde otuz polyester kabul edilebilir.
Pamuklu giyecekler çabuk buruştuğu için, bazı kişiler tercih etmiyor. Bu nedenle içine polyester katıyorlar.
Zamanında Decathlon'un internet sitesinden son derece ucuz yüzde yüz pamuklu tişörtler almıştım. Hala sıcak havalarda kullanırım. Çok memnunum.
Markadan önce sağlıklı giyinmek önemli.
0
pro9it9is9
(24.06.20)
ben ozel gun degilse, kumas cok resmi, dokumlu durmayacaksa pamuklu tercih ediyorum.

polyesterler bence guzel duruyor, kolay kolay burusmuyor, salas bol seylerde hos duruyor. ama dediginiz gibi cok terletiyor. yazin giymek cok cok zor onlari.

kisin giydigimde de icimde uzun kollu ya da kisa kollu pamuklu bir tsort giyerim, boylece polyester bedenime temas etmez ve terlemem ya da zararli degil o kadar.

polyester kumaslarin kimyasal daha cok icerdiginden dolayi cilde zarar verdigini ve bazi vitaminlerin bu kumas etkisiyle vucudunuzdan aktigi hipotenizi de hatirlatmak isterim.

imkan varsa pamuklu, pamuk orani yuksek olarabilir. vizkon da guzel (vizkoz degil, viskon)
0
damba
(24.06.20)
asiri dikkat ederim. mumkun mertebe 100% pamuk aliyorum. en az %90 pamuk degilse kesinlikle almiyorum.
0
crucio
(25.06.20)
Klasik ceket pantolonda polyester az oranda olmalı yoksa ütü tutmaz. Gömleklerin hepsi içinde aynı şey geçerli. Tişört ve pantolonda ise polyestere gerek yok. Polyester dayanıklı kalmasını ve ütüyü tutmasını sağlar. Pamuk nefes aldırır. Oranlara evet dikkat ederim. Yüz polyester oranı tişört için çok fazla. Birde deodorant yerine karbonat kullan.
0
Topalordek
(25.06.20)
polyester su emmesi düşük bir malzeme, bu yüzden çabuk kurur ama kötü kokuları tutabilir. lcw'de ucuz 14-15 tl'ye %100 pamuk tişörtler de var, ama outlet kısmında denk getirmek gerekiyor. ya da pazardan bile almak mantıklı olabilir, gerçi şu aralar covid tedbirleri nedeniyle pazarlarda kıyafet satışı yasak diye biliyorum ama. kıyafetlerde mümkün mertebe pamuk lifi oranı yüksek seçilmeli, ben çok dikkat ediyorum şahsen eğer iş-toplantı gibi bir yerlere giyeceğim bir gömlek-bluz değilse. ama pamuk da çabuk kırışır, polyester fazla kırışmaz, o durumda da kırışmaması gereken ciddi kıyafetlerde polyester tercih edebilirim. ama yine de polyester de değil de viskon (viskoz/rayon) daha tercih edilebilir. viskon lifler pamuk liflerinin kimyasal yolla işlenmiş hali, tabi yine de pamuk en doğalı ama kırışması pamuğa göre az ve tamamen sentetik lif olan polyesterden daha sağlıklı bence. o yüzden diyelim ki ciddi kıyafet alacağım, yine de polyester değil de viskon daha tercihim oluyor.
0
pasp
(25.06.20)
açıp etiketine çoğu zaman bakmam, kumaşa dokununca pamuk mu polyester mi ayırt edebiliyorum.

polyester hava almaz, teri emmez dolayısıyla çok terletir. birkaç tane polyester tshirtüm var, soğuk havalarda falan giymek için kullanıyorum. sıcaklarda imkanı yok giymem, giyemem.
0
reanarchy
(25.06.20)
(1)

9 Yaşındaki Kız Çocuğuna Bisiklet Tavsiyesi

put it in your appropriate place
Yeğenim, babaannesinden çift tekerli bisiklet istedi. Çift tekerli ne oluyor, nasıl oluyor biraz baktım ama pek anlamlı gelemedi. Annem ile birkaç sene boyunca binebileceği bir bisiklet aramaktayız.Ne kadar alakalı bilmiyorum, belki fikir vermesi açısından yazayım paten kalmasını biliyor. Birkaç sen
Yeğenim, babaannesinden çift tekerli bisiklet istedi. Çift tekerli ne oluyor, nasıl oluyor biraz baktım ama pek anlamlı gelemedi. Annem ile birkaç sene boyunca binebileceği bir bisiklet aramaktayız.

Ne kadar alakalı bilmiyorum, belki fikir vermesi açısından yazayım paten kalmasını biliyor. Birkaç sene önce kendi yaşına göre yetişkin pateni öğrendi. Daha önce de bir bisikleti vardı ama küçük geliyor şimdi.

Fiyat aralığımız maksimum 3.000. Bisikletler kalitesi harbi kaliteli oluyor bildiğim kadarıyla. Almışken binsin çocuk. Hangi markayı tavsiye edersiniz?
0
put it in your appropriate place
(24.06.20)
bir bisikletçiye gidip üstüne oturtup ayağı deyiyor mu falan kontrol etmek lazım.

ben 26 inç aldım 10 yaşındayken, önce binemez falan dedim ama anında hakim oldu. bisikletçinin tecrübesi de önemliydi bana kalsaydı 20-24 inç arası bir şey alacaktım.

mahalle arası bisikletçimden aldım amaç yerel esnafa destek.
0
ozdek
(25.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.