Giriş
(5)

kuyruk sokumunda ağrı

bushwacker
selamlar,omurgamın son 5 cmlik bölümünde yani kuyruk sokumundan önceki 5 cm de son 1 haftadır ara sıra bir ağrı beliriyor. genelde eğilip kalkarken ortaya çıkıyor. bugün yokuş çıkarken de bir ara gösterdi kendisini ama sonra yok oldu. ağrıyan bölgeye bastırınca ağrıda bir değişme olmuyor. ne olabili
selamlar,

omurgamın son 5 cmlik bölümünde yani kuyruk sokumundan önceki 5 cm de son 1 haftadır ara sıra bir ağrı beliriyor. genelde eğilip kalkarken ortaya çıkıyor. bugün yokuş çıkarken de bir ara gösterdi kendisini ama sonra yok oldu. ağrıyan bölgeye bastırınca ağrıda bir değişme olmuyor. ne olabilir bu ağrının sebebi? doktora zaten gideceğim ama gitmeden önce buradan bir bilgi alayım istedim.

teşekkürler şimdiden.
0
bushwacker
(10.06.09)
korkutmak istemem ama kıl dönmesi olabilir, hiç gecikmeden doktora gitseniz iyi olur.
0
ocanal
(10.06.09)
bel fıtığı olması da kuvvetle muhtemeldir.sırasıyla ayak ucu ve topuklarınızın üstünde durarak yükselmeyi deneyin.bunu yaptığınız vakit iyice yükselirken eğer ağrı kendini iyice hissettiriyorsa bel fıtığı sorununuz kuvvetle muhtemel vardır.
0
tanri siva
(10.06.09)
kuyruk sokumunda koksiks ya da buna benzer isimli kıkırdakimsi falan bir yapı var. Bu koksiks isimli kemikte küçücük bir zedelenme eğilme olduysa, normali parentez gibi ama L harfi şeklinde eğildiyse ağrı oluyor. otururken, yürürken her daim. tabiki doktor daha iyi bilir. tahmin yürütüyorum. geçmiş olsun.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(10.06.09)
Sarkoma olabilir.
0
pichoscosama
(10.06.09)
kuyruk sokumu kemiği ağrısı "coccydynia" olarak adlandırılır. Ortopedi kliniğine başvurursanız hem muayeneniz hem de tedaviniz yapılır.
0
plastik turambar
(11.06.09)
(1)

risperdal ve venegis kullanan var mıdır?

elemanyak
daha önce bu ilaçları kullananlar deneyimlerini yazabilirler mi? kullanınca ne gibi yan etkileri oldu? kullandığınıza değdi mi? iyileştiniz mi kullanınca?
daha önce bu ilaçları kullananlar deneyimlerini yazabilirler mi? kullanınca ne gibi yan etkileri oldu? kullandığınıza değdi mi? iyileştiniz mi kullanınca?
0
elemanyak
(09.06.09)
risperdal kullandım 1 yıl boyunca. sonra kendi isteğimle bıraktım çünkü yan etkileri inanılmaz derecede fazla. zaten uyku diye birşey kalmıyor gece sürekli uyanıyorsunuz ama içtiğiniz anda 30 dk ayakta kalmanız mümkün değil inanılmaz uyku yapıyor böle garip birşey. yani ilk olarak o deliksiz uykularınıza veda ediosunuz.ayrıca cinsel isteği inanılmaz derecede azaltıyor böle o zmn ben ne yapıorum diye geziyorsunuz. esas olay şu risperdal bna şizofreni tedavisi için verildi aslında şizofreninin tedavisi tam olarak hala bulunmadığı hatta şizofreninin gerçekte neden kaynaklandığı bile bilinmiyor o yüzden bna biraz da para tuzağı gibi geldi gerçi pahalı değil 17 tl gibi bişey onun dışında biraz daha araştırıp youtube a fln bakınca hakkında cidden ağır eleştiriler okudum. eğer şizofreni tedavisi için ise kesinlikle boşver derim. böyle yaşamayı tercih ederim ki sanırım bnm durumda pek ağır değil en azından hayatımı sürdürebiliorum.
0
lesterdexter
(10.06.09)
(11)

siğil

kottak
arkadaşlar merhabalar..benim parmağıma 1 hafta önce 1 siğil çıktı bakıyorum kendi kendine geçiçek gibi de degil ama anlamadıgım bişey var bu siğil nerden geldi...?ve nasıl geçer?
arkadaşlar merhabalar..benim parmağıma 1 hafta önce 1 siğil çıktı bakıyorum kendi kendine geçiçek gibi de degil ama anlamadıgım bişey var bu siğil nerden geldi...?ve nasıl geçer?
0
kottak
(09.06.09)
sana koca karı ilacı söyliycem ister dene ister deneme sana kalmış. git bi incir ağacı bul incir sütünü oluyo ya beyaz hani bi inciri kopartınca çıkan beyaz sıvı (incir kopartan bilir) onu sür siğilin olduğu yere. ve kurusun biraz. bu yöntem bende işe yaradı sende yarar mı yaramaz mı bilmem.
0
rentts1
(09.06.09)
Her yerden gelmiş olabilir. Bir hastanenin acil servisine başvur anında yaksınlar (acımaz). Ben iki tane yaktırdım gayet temiz yöntem.
0
m3mphis
(09.06.09)
yakınca iz kalır. kendi kendine geçmesini bekle.
0
berhan
(09.06.09)
ben de çok küçükken vardı elimde hangisi geçirdi bilemiyorum ama ben aşağıdakileri yaptım ve 1 hafta içinde ufaldı ve yokoldu,kendi kendine de yok olabiliyormus sakın kezzap falan dokeyim deme izi kalır yok olmaz yanlıslıkla baska yerine de sıcrar gerek yok.
1-incir sütü doktum uzerine
2-bir cami imamına dua okutmustum.
0
manonflier
(09.06.09)
bu arada incir sütünden önce aynı siğil yakılmıştı ve aynı yerde tekrar çıkmıştı ama incir sütü kesin çözüm oldu.
0
rentts1
(09.06.09)
incir sutu kesin cozumdur.
ben de de ise yaramisti.
0
ne nicki be
(09.06.09)
1 senedir kendi kendine yok olmaması üzerine geçen hafta ilaç kullanmaya başladım ben.

o ilaçları kesinlikle yayık sürme. sadece siğilin üstüne, nokta (NOKTA!) şeklinde sür, dokundur. ilacın adını yazarım az sonra.

edit: ilacın adı verrutol. yanlız bu ilacın sürme şeysi çok büyük, o yüzden o şeyi kibrit çöpünün arkasına sür. kibrit çöpünü de siğile sürerek kullan ilacı. ben öyle yapıyorum. yoksa yayılır, bütün parmağın, siğilin çevresi vs. derisi kuruyup kalkar.
0
andy kaufman 2
(09.06.09)
ben sinirlenip kendim makas ve cımbızla kökünden söküp üstüne tuz bastım. bi taneydi elimin üstünde. ne iz var ne bişey. ama mesuliyet kabul etmem. yine de doktora git.
0
likeinme
(09.06.09)
ince bi iple sarın o kendiliğinden duser.
0
voodoo 007
(09.06.09)
en net ve kesin çözüm: okutup üfletmek
0
ravioli
(10.06.09)
ahaha
kurbağa işemiş, fare bokuna dokunmuşsun ondan olmuş derlerdi küçükken.
incir sütünün yakıcı özelliği var gerçekten, hazır incirler de sütlüyken deneyin :)
geçmiş olsun.
0
aithra
(10.06.09)
(6)

Mikrop kapma ?

ultrAs
pazar günü elim kesildiği için dikiş atıldı.Ve pazar gününden beri elime su değdirmiyorum bugun banyo yapsam mikrop kaparmı?doktor geçme süresi olarak 20 gün dedi ama su değdir ya da değdirme diye bişey söylemedi :D şimdi banyo yapsam mikroplar elimin üstünde yuva kurarmı :) ?
pazar günü elim kesildiği için dikiş atıldı.Ve pazar gününden beri elime su değdirmiyorum bugun banyo yapsam mikrop kaparmı?
doktor geçme süresi olarak 20 gün dedi ama su değdir ya da değdirme diye bişey söylemedi :D
şimdi banyo yapsam mikroplar elimin üstünde yuva kurarmı :) ?
0
ultrAs
(09.06.09)
banyo yaparken kolayca cikmayacak sekilde sar, o elini de kullanma, banyodan sonra yine pansuman yaparsin.
0
ermanen
(09.06.09)
Açık yaraya su değmesi durumunda mikrop kapması %90 olasılıktır. Mikrop kapması halinde dikişlerin sökülüp, iltihap alınıp (çok acır), tekrar dikiş atılması gerekir. Yara izinde gözü rahatsız edecek bir büyüme olur deri kaynadıktan sonra. poşet geçir eline canım.
0
m3mphis
(09.06.09)
7 dikişli bacağıma streç film sarıp duşa girmeme rağmen nemlenmiş ve ıslanmıştı ama doktorumun tavsiyesine göre çok fazla ıslanmadan tentürdiyot ve ya baticon sürerek iyice temizlersen hiçbir sorun çıkmazmış ve netekim çıkmadıda...
0
oksecy
(09.06.09)
1-2 ay evveline kadar benzer durum yaşamış biri olarak acını anlıyorum ve geçmiş olsun diyorum. 20 gün çok abartılı bi süre. nası bi yara bu? 10 gün demişlerdi bana. 10. gün gittim "ohoo gecikmişsin biraz yahu" dediler. dikişler ete kaynamış nerdeyse. biraz acıttı alınırken. 20 gün olayını tekrar sor bence. soruna gelince kesinlikle su deydirme. küçük buzdolabı poşetlerinden geçir eline ve yıkanırken elini havada tut. fazla uzun durma duşta. el terliyo içerde kaşınıyo yara hem de su israfı küresel ısınma falan.
0
hardal
(09.06.09)
bana da iki hafta yerine bir hafta demişti hemşire, bir hafta sonunda dikişleri almaya çalıştığında açılmıştı yara güzelce, tekrar dikemeyiz deyip göndermişlerdi açık yarayla, o yüzden süreye sen yine de dikkat et derim.
0
nanochemist
(09.06.09)
yara iyileşmesinde bir basamak olan epitelizasyon doku hasarının oluştuğu andan itibaren başlar ve 24. saatte en üst basamağa ulaşır. primer onarım yapılmış bir yaraya ikinci gün bile su değdirilebilir. önemli olan epitelizasyona hasar vermemektir. elinizde atılan dikişler monoflaman (tek örgülü) bir dikiş ise çok rahat bir şekilde banyo yapabilirsiniz. herhangi bir zararı olmaz. geçmiş olsun
0
plastik turambar
(09.06.09)
(4)

alzheimer hastası

ilkdefa
Konu ile ilgili bir kaç sorum var. Tecrübesi ve bilgisi olan beri gelsin.1- Hasta olmayan şeyleri uyduruyor. (bkz:halüsinasyon )lar mı görüyor bilemiyorum. Şurada benim evim var, geçmişte yaptığı şeyleri sanki yakın zamanlarda yapıyormuş gibi.Bu durumlarda evet evet diyip geçmelimi, gerçekleri mi sö
Konu ile ilgili bir kaç sorum var. Tecrübesi ve bilgisi olan beri gelsin.

1- Hasta olmayan şeyleri uyduruyor. (bkz: halüsinasyon )lar mı görüyor bilemiyorum. Şurada benim evim var, geçmişte yaptığı şeyleri sanki yakın zamanlarda yapıyormuş gibi.Bu durumlarda evet evet diyip geçmelimi, gerçekleri mi söylemeli?

Ben sürekli gerçekleri söylüyorum.Bozuluyor. "Hep siz biliyorsunuz zaten" diyip konuşmuyor belirli bir süre.Beni sevdiği için altından girip üstünden çıkıp gönlünü hoş tutuyorum.Kırmadan diyorum tabii, işte rüya görmüşsündür vs... tarzı.

2- Arada huysuzlanıyor. Bu durumlarda hoşgörü mü gösterilmeli yoksa otorite kurup kendi kendine olmadık şeyler yapmasını engellemeli mi? Mesela dışarı çıkacağım şöyle bir diyor. Hadi beraber gidelim diyince kızıyor. Ben şimdilik kendi kendine salıyorum ama arkasından çaktırmadan takip ediyorum.Yoksa alışmasın mı?

3-Bir alzheimer hastası ile çok vakit geçirmek, bizimde beyin işleyişini değiştirir mi? Ezberlediğim hikayeleri yüzlerce defa dinledim, dinliyorum.Her defasında ilkdefa dinliyormuş gibi tavır takınıyorum. Konuşacak ve yapacak hiç bir şeyi yok. Bazen ben teşvik ediyorum o hikayeleri anlatsın gönlü hoş olsun diye. Bir tedirginlik var ben de de yani aynı aynı şeyler benimde pskilojim bozulur mu?
(Annem çok sinirleniyor hemen, o yüzden genelde ben ilgileniyorum)

Aklıma gelenler bunlar.Bunun dışında tavsiyesi olanlara da açığım.
0
ilkdefa
(08.06.09)
ananemden biliyorum. ayni olaylar onda da vardi ve ilerledi gun gectikce. simdi torunlarini tanimiyor. huysuzlanma olayida vardi ve ciddi sekilde artti ki o kadin cok uysaldi sagliginda, iyilik melegiydi. kesinlikle hos goru gosterilmeli. bildigim kadariyla hastaya ne kadar iyi bakilirsa, ne kadar ilgilenilirse bu ilerleme yavasliyor. yani sinirlenip bagirmak zararli hasta icin. illa ki bi sure sonra sizi unutacak. halisulasyon olayina gelince, halisulasyonmu bilmiyorumda bizimkide uydururdu. kulagi agrimisti mesela bi kere. agrisi gecti. soruncada bi adam ilac getirdi al bunu ic dedi dedi.
0
sanio
(08.06.09)
aaayni anlattiklarin tanidigin ananesinde vardi. ilac tedavisi baya bi etki gosterdi. halusinasyonlar gitti cillop gibi oldu. (abartiyorum) Allah sifa + kolaylik versin
0
cosmicgadin
(09.06.09)
1- bu hastalıgın safhaları var, sizin hastanızın hangi safhada oldugunu bilemiyorum ama kendi tecrubelerime dayanarak söyleyebilirim, yapacağınız en iyi şey rahat etmesini sağlamak. bunu da en ıyı dınleyerek ve suyuna giderek yapabilirsiniz. Benim dedem kendi başına sokağa çıkıyordu, çok kötü değildi, ancak her ihtimale karşı kıyafetlerinin ceplerine adres telefon koyuyorduk ki bir gün iki adamın kolunda eve getirildi. O zamandan sonra mümkün mertebe yanında biri olmadan cıkmasına izin vermedik veya en kötü ihtimalle takip ettik arkasından..
2-huysuzlanması normal, onlar için hayat çok farklı ilerliyor, bağırmamak hoş tutmak çok daha iyi.
3- insanın psikolojisi bozulabilir elbet ama sonucta hasta bunları keyfinden yapmıyor, bir hastalık sonucu oluşan tepkiler o yüzden sabırlı davranmak en iyisi...

Allah kolaylık versin..
0
islakkedicorbasi
(09.06.09)
çok yıpratıcı bir süreçtesiniz. alzheimer hastası tanıdığınız, ortak hatıralarınız olan bir beden içinde bir yabancıdır. gerçekte ilinti kurarak hatırlamaz. onun zihninde parça parça resimler vardır ve bunların da sizinle ilgisini kuramaz. sizi tanımasını beklemeyin. şimdi tanıyorsa bile bir süre sonra o da bitecek. yetişkin görünümüne rağmen içinde 3-4 yaşında bir çocuktan farkı yoktur. huysuzlandığı zaman gezdirin ya da bırakın kendi gitsin siz takip edin. çoğu zaman uyku düzenleri bozulur birkaç gün sürekli uyanık kalıp sonra uzun süre uyurlar. uyanık kaldığı sürede yardım alın. gün içinde ya da haftanın belirli günleri onunla ilgilenecek birini tutacak durumunuz varsa yapın. çünkü yakınları hastanın o bildikleri insan olmasını bekliyorlar. bu nedenle hem kendileri üzülüyorlar hem de hastayı zorlayarak hırçınlaşmasına yol açıyorlar. bir yabancı daha anlayışlı olabiliyor.
yorgun ve uykusuz olduğunuzda sabrınız azalır. çok sabırlı olun. yol uzun. anneannem bitene kadar son yedi yılını alzheimer hastası olarak geçirmişti. çok ağır bir deneyim oldu. allah kolaylık versin.
0
synick
(09.06.09)
(5)

başım çok ağrıyor !

pongiyen
finaller nedeniyle uyku düzenim bozuldu. ama bugün sınavdan sonra 8 saat uyudum ve uykumu almış bir şekilde kalktım. ancak bir baş ağrısı musallat oldu. açlıktandır dedim yemek yedim, ilaç içtim ama yok geçmiyor. normalde dert etmem ağrısın ama yarında sınavım var çalışmam gerek ama bu ağrıyla çalış
finaller nedeniyle uyku düzenim bozuldu. ama bugün sınavdan sonra 8 saat uyudum ve uykumu almış bir şekilde kalktım. ancak bir baş ağrısı musallat oldu. açlıktandır dedim yemek yedim, ilaç içtim ama yok geçmiyor. normalde dert etmem ağrısın ama yarında sınavım var çalışmam gerek ama bu ağrıyla çalışamıyorum.. var mı bana tavsiyesi olan ? en acilinden..
0
pongiyen
(08.06.09)
(git: 7801)
0
ermanen
(08.06.09)
gittim geldim, onları okumuştum.. onlar da çare olamadı bana.. ilaç içtim dediğim gibi, masaj yapıp duruom, kafamda da ıslak bi eşarp var. portakal falan yok ne yazık ki.. off duvarlara vurçam kafamı. sabah saçımı toplamıştım, bi de yeni bir güneş gözlüğü almştım belki onların da etkisi vardır.. off bu final de güme gidecek galiba :(
0
🌸pongiyen
(08.06.09)
aynı şey bana da olmuştu. ama benimki daha beterdi sanırım. baş ağrısından 4 gün uyuyamamıştım final döneminde. cerrahpaşa acilde bir doktor bana bi kerelik almam için piyasa bulunan reçetesiz alınabilen eczacıbaşı'nın bir anti-depresanını vermişti. az da olsa ağrıyı kesmişti ama sonuna ortakulak iltihabı çıkmıştı benimki. bence en kolayı okulun revirine uğra.
bir de final dönemlerinde solgar'ın nero nutrients diye bir vitamini var. ben artık onu kullanıyorum. stresi azaltıp, konsantrasyonu artırıyor ve daha rahat çalışmanı sağlıyor.
0
sapare aude
(08.06.09)
stresse bağlı gibi geldi biraz.
0
slevinkelevra
(09.06.09)
stressten olabilir evet.. hala ağrıyor, en ufak bi azalma yok.. ağrıyacak günü buldu
0
🌸pongiyen
(09.06.09)
(4)

gözde patlayan kolonya

weird
bir arkadaşımın gözünde kolonya patladı. acile götürdük, bandaj falan yaptı. retinada çizik varmış. epital tabaka falan erimiş. bizi eve gönderdi. yarın gelin dedi. acil bir şey var mıdır? iyi bir doktora görünmekte fayda var mı? çok acil. teşekkürler
bir arkadaşımın gözünde kolonya patladı. acile götürdük, bandaj falan yaptı. retinada çizik varmış. epital tabaka falan erimiş. bizi eve gönderdi. yarın gelin dedi. acil bir şey var mıdır? iyi bir doktora görünmekte fayda var mı? çok acil. teşekkürler
0
weird
(08.06.09)
fayda var tabi ki, goz doktoruna da gidin bence, hem de hemen.
0
ermanen
(08.06.09)
gidebeleceğiniz üniversite hastanesi varsa gidin, en azından göz asistanına gösterebilirsiniz.
0
jagielski
(08.06.09)
Öncelikle korkmayın benzerini ben de yaşadım. Yarın hemen iyi bir göz doktoruna gidip muayene olsun, büyük ihtimalle göz damlası+merhem verecek ve göz bandı takacak bir süre( 1 hafta kadar). Ayrıca ben birkaç gün üstüste muayeneye gitmiştim, ilaçların fayda edip etmediğini görmek için sanırım. Yani takip etmeniz lazım, bi de ne yazık ki ilk 4 gün kadar bayağı acımıştı :((
0
cy7
(08.06.09)
kolonya patladıyı cam şişe göz hizasında tuzbuz oldu diye anladım ben.

eğer acilde göze büyüteç ile bakıp cam kalmadığını söylediler ise retina çiziği bir haftada iyileşir.

benim gözümde gözlük patladı. kafayı atarken çıkarmayı unutmuşum :) iki hafta sonra göz doktoruma gittiğimde gözümden mikroskobik cam parçaları çıkarttı adam. üstelik hiçbir şikayetim yoktu. sadece yedek gözlüğümden sıkılmıştım.
0
trocero
(08.06.09)
(4)

kemiğin kaynaması ve yiyecekler

denizin kulleri
2 hafta önce köprücük kemiğimi kırdım, şimdi ööyle yatıyorum evde.eh, gelen giden derken yenen yemeğin haddi hesabı yok. evden de çıkmıyorum iyileşene kadar hareket sıfır yani.ben diyet yapsam biraz, -sütümü filan içmek şartıyla, aç kalmadan diyet yapsam- kemiğimin kaynamasını geciktirir miyim?bir d
2 hafta önce köprücük kemiğimi kırdım, şimdi ööyle yatıyorum evde.
eh, gelen giden derken yenen yemeğin haddi hesabı yok. evden de çıkmıyorum iyileşene kadar hareket sıfır yani.
ben diyet yapsam biraz, -sütümü filan içmek şartıyla, aç kalmadan diyet yapsam- kemiğimin kaynamasını geciktirir miyim?

bir de ne zaman koşuya çıkabilirim? 1 ay sonra filan spor yapsam ne güzel olurdu..
0
denizin kulleri
(08.06.09)
köprücük kemiği çok ama çok kolay kaynar. aylarca beklemene gerek yok, taş çatlasın iki hafta diyorum. evrimin yüce mucizesi arteria sublavia adı verilen damara kemiği beslediği için şükür etmelisin. bir de aort a bu kadar yakın olduğu için tabii. geçmiş olsun:)
0
tgc
(08.06.09)
2 haftada kaynamaz o.

2 kere köprücük kemiğimi kırdım en az 1 ay sürer. ikinci kırdığımda 1 ay 1 hafta sürmüştü.ah ah ne çileler çekmiştim 1 ay yarı oturur vaziyette uyumak falan.

geçmiş olsun efendim=)

edit:bandaj çıktığı vakit koşuya falan çıkabilirsiniz.ama zıplarken hafif bi ağrı olabilir yani orası size kalmış. bana doktorum yaklaşık 6 ay vücut geliştirmeyle uğraşamazsın demişti nitekim istesem de yapamadım ağrı giriyodu. hatta kırdıktan 9 ay sonra şınav çektiğimde bile ağrıyordu. böyle bir şey işte.
0
szqnn
(08.06.09)
nasıl başardın
0
blackidom
(08.06.09)
börülce kaynamayı kolaylaşrırımış, hazır diyt yemeği de sayılır..
0
kabablanka
(09.06.09)
(10)

Uyumamak!

Lethe
Evet sorum bu. Ziyadesiyle zorlaşan dersler ve yaklaşan sınavlar nedeniyle en azından gece 3-4'lere kadar ders çalışmak için uyumamak istiyorum! Gel gör ki, saat 22.00'den sonra göz yorulması, sıcak havanın etkisi vs ile kendimi daha fazla kasamıyorum ve en geç 00.00 sularında uykuma dalmış oluyorum
Evet sorum bu. Ziyadesiyle zorlaşan dersler ve yaklaşan sınavlar nedeniyle en azından gece 3-4'lere kadar ders çalışmak için uyumamak istiyorum! Gel gör ki, saat 22.00'den sonra göz yorulması, sıcak havanın etkisi vs ile kendimi daha fazla kasamıyorum ve en geç 00.00 sularında uykuma dalmış oluyorum.

Bunu nasıl engellerim; geçmiş tecrübeler, medikal yöntemler vs hepsi kabulümdür.
0
Lethe
(08.06.09)
redbull gibi enerji içecekleri ya da sade kahve çözüm olabilir.ayrıca komik gelecek belki ama ayaklarınızı soğuk suya sokabilirsiniz.
0
keah
(08.06.09)
(bkz: 48 hours)
0
blackdog
(08.06.09)
48 hours malum sebeplerden dolayı dikkat dağınıklığına neden olur. ee kahvede bir yere kadar, en iyisi redbul ama misal ard arda 2 tane olmamalı. ara ara içilirse daha etkili oluyor (en az bende öyle)
0
roadrunner_merlin
(08.06.09)
(bkz: kafein bombası)

içimde kalmasın; kalbiniz varsa denemeyin derim.
0
garip biseyler
(08.06.09)
@wizard_merlin
sorun uykusuzluksa hayat kurtaran ve çok ucuz bir ilaç var (bkz: unisom) ben otobüs yolculuklarında kullandım, tavsiye ederim. insanlar işe yaramıyor diyor ama bu öyle gün ortasında içip şıp diye uyutan bir nane değil, uyku saatinde içiliyor dalmayı kolaylaştırıyor sadece.

@roadrunner_merlin
48 hours ereksiyon sağlayan bir şey değil. bir nevi bir enerji içeceği o da.
0
blackdog
(08.06.09)
Tylolhot denen bir zıkkım var. Ne derece ilaç, ne derece doğal bir ürün bilmiyorum da, ne zaman içsem kısa zamanda sarhoş gibi olup, kısa zamanda da sızıyorum (özellikle uyuyorum demedim). Belki birkaç seferlik yardımı olabilir ama kalıcı bir çözüm de değil tabi. Benimkinin tam tersi anlamda uyku sorunu çeken arkadaşlara bu meseleyi danışacağım, çözüm getiren olmuş mu. 48 hours dışındaki [:)] tüm önerileri de uygulayacağım, teşekkür ederim.
0
🌸Lethe
(08.06.09)
pharmaton ya da cola + kahve karışımı.
0
sapare aude
(08.06.09)
(bkz: modiodal)
(bkz: nootropil)

Çalıştığın oda serin olsun. Eğer dikkat sorunun yoksa ve sesten çokta rahatsız olmuyorsan yanına bir arkadaşını al. O başka birşeyle ilgilensin (tv, film, dergi, kitap,ders vs.)
0
iustitia omnibus
(09.06.09)
bilgisayar başında 3-4 saat oturduktan sonra ders calışmaya çalışmayınız, beyniniz gerçekten yorgun oldugundan olmuyor, çalışılmıyor bir türlü.
0
ykyt
(09.06.09)
nootropil alzheimer için, modiodal ise narkolepsi için kullanılan ilaçlar. nootropil sınav haftasından falan bir hafta önce alınmaya başlanması gerekiyor ki etki etsin. modiodal de eşşek gibi başağrısı yapan bir ilaç belirteyim dedim.
0
sipsi
(09.06.09)
(5)

uyku?

buyerson
yillardir freelance olarak calisiyordum (4 sene), bu sure zarfinda duzensiz bi uyku duzenim vardi ancak duzenli gelir istedigim su gunlerde yeni bi ise basladim ve bi turlu uyku girmez oldu gozume. 1 haftadir ne kadar yorgun olursam olayim kafami yastiga koydugumda uyuyamiyorum. misa cuma aksami del
yillardir freelance olarak calisiyordum (4 sene), bu sure zarfinda duzensiz bi uyku duzenim vardi ancak duzenli gelir istedigim su gunlerde yeni bi ise basladim ve bi turlu uyku girmez oldu gozume. 1 haftadir ne kadar yorgun olursam olayim kafami yastiga koydugumda uyuyamiyorum.

misa cuma aksami deli gibi yorgun olmama ragmen ustune dunyanin alkolunu aldim birde fiziksel aktivite yaptim bunun uzerine, lakin yok uyuyamiyorum. kalkiyorum dus aliyorum, sut iciyorum aksam eve geldikten sonra kasigimi yogurda baniyorum ancak uyku yok. yarin sabah onemli bi toplantim var ama uyku yok. gozlerim sismis gidicem muhtemelen.

hap, ilac kullanimina son derece karsiyim, psikolojik oldugu konusunda kesin kanilarim var.

sorum sudur ki, duzene iyice alistigimda uykuda kendini ayarlayacak mi yoksa bu illet bunyede bakimidir???
0
buyerson
(08.06.09)
bir müddet sonra düzene girer metabolizman.
0
teritori
(08.06.09)
loş ışıkta (sıkıcı)bir şeyler okumak ya da nuri bilge ceylan filmleri izlemek işe yarayabilir belki?
0
ravioli
(08.06.09)
genel olarak uyumak icin eski zamanlarda favori filmlerimi 1500. defada olsa izlerdim.

her sahnesine hakim oldugum icin arkami dondugumde kafamda oynamaya devam eder kendime sorun olarak yarattigim olay, durum yada kavramlardan uzaklasir sonrada uykuya dalardim.

lakin artik galiba kendi isimin patronu olmadigimdan ileri gelen stres uykumu bozuyor.

adacayini tutsu olarak yakiyorum odamda sakinlestiriyor.

yada ben uykusuz kalmayi seviyorum, yorgun olmak iyi hissettiriyor zira adama kendini.
(bkz: yorgun karizması)

bu sabah 9da uyandim butun gun dunyanin en amele isini yaptim sinif ogretmeni olan teyzeme (sinifinda ki ogrencilerin 5 yil boyunca cektirdikleri 450 fotografla slayt yaptim) ve fizik ve beyin olarak gocmus durumdayim. ancak uyuyamiyorum sabah 7:30 da kalkmam ve haftaya super bi baslangic yapmam lazim....

@elanor marin: iyi niyetini takdir ediyorum lakin alkollu bunyeyle spor yaptigimi dusunmuyorsun degil mi : ) ozellikle o fiziksel aktiviteyi istanbulun gobeginde acikhavada yaptigimi ben bile dusunemiyorum : ))
0
🌸buyerson
(08.06.09)
7 yildir duzenli calisirim. son 2 yıldır iş günleri maksimum 4-4,5 saat uyuyabiliyorum. gece 3 den erken uyudugum pek vaki degil. ilk başlarda kafama cok takmıştım sonra alıştım. hem boyle daha guzel. 10 saat işte geçirdikten sonra kalan zamanını da uyuyarak harcamak musriflik gibi geliyor. bünye alışır bi süre sonra dert etmeyin.
0
mat couthon
(08.06.09)
@elanor: evet, kesinlikle odaklanamiyorum, baya bi imla hatasi yaptigimi farkeyledim sayenizde.

uykumun geldigini, uyumam icin elverisli zaman dilimi oldugunu, benden iyi bilen insanlarin bulundugu bir platform burasi.

tesekkurler eksi duyuru. : )
0
🌸buyerson
(08.06.09)
(2)

tefor-levotiron ?

didemis
Arkadaşlar 64 yaşındaki annem yıllardır tefor kulllanıyordu piyasada bulamayınca kullanmadı bi süre,kan değerleri değişmiş şimdi.ayrıca tiroidit var demiş doktor.iltihap varmış.ilaca devam demiş.bide 15 günde bir kortizon iğnesi vermiş..sakıncalımıdır..endişe ediyorum :((( levotiron yüzde yüz aynı f
Arkadaşlar 64 yaşındaki annem yıllardır tefor kulllanıyordu piyasada bulamayınca kullanmadı bi süre,kan değerleri değişmiş şimdi.ayrıca tiroidit var demiş doktor.iltihap varmış.ilaca devam demiş.bide 15 günde bir kortizon iğnesi vermiş..sakıncalımıdır..endişe ediyorum :((( levotiron yüzde yüz aynı fonksiyonu görürmü.
0
didemis
(07.06.09)
merhaba

annem ve teyzemde aynı ilacı kullanıyor. ne ankara'da, ne adapazarı'nda ilacı bulamadık. onlarda levotiron kullanıyor mecburen. aynı gorevı yapıyor sanırım levotiron ama dıger sorularınıza cevap veremyıcem. geçmiş olsun cok
0
nouma21
(07.06.09)
Tefor ve Levotiron tamamen aynı ilaçlardır, yani birbirinin muadilidirler. İçerikleri vs tamamen aynıdır, tek fark farklı firmalardan farklı isimlerle piyasaya sunulmuş olmaları. Kortizona gelince, kortizon tıbbın iki yüzü keskin kılıcıdır. Bazı hastalıkları tedavi etmenin tek yolu kortizonken, bunun yanında çok da fazla yan etkisi vardır. Kullanımı esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar vardır, misal mümkün mertebe tuz tüketmemek gibi, tabi bunları yine kendi doktorunuzla da görüşürseniz daha verimli sonuçlar alabilirsiniz... Ama eğer kortizon verildiyse kesinlikle aksatmadan kullansın iki ilacı da derim ben...
0
9uncu nesilim ama para bende
(07.06.09)
(10)

gebelik testi

ne bok yedim ben
ben bi bok yedim. biriyle birlikte oldum. şimdi o kişiyle görüşmüyoruz, 3 ay kadar oldu. sorun şu, olaydan birkaç gün sonra adet gördüm. ama üç aydır tık yok. düzensiz adet gören bi insan olduğum için çok da sallamadım. ama feci sıkıntı yapıyor bu bana. eczaneden alınan gebelik testleri, ne kadar gü
ben bi bok yedim. biriyle birlikte oldum. şimdi o kişiyle görüşmüyoruz, 3 ay kadar oldu. sorun şu, olaydan birkaç gün sonra adet gördüm. ama üç aydır tık yok. düzensiz adet gören bi insan olduğum için çok da sallamadım. ama feci sıkıntı yapıyor bu bana.

eczaneden alınan gebelik testleri, ne kadar güvenlidir? gidip herhangi bir sağlık kuruluşunda test yaptırsam ne kadara patlar?
0
ne bok yedim ben
(07.06.09)
yüzde 100 güvenlidir yazar prospektüslerinde, yalan söylediklerinden şüphelenirsen farklı testlerden alıp 2 kere yapabilirsin.
0
hayali arkadaş
(07.06.09)
%99,9 falan tuttuğu söylenir.
%100 garantili olarak da kandan bakarlar ki en fazla 20-30 lira bişeydir sanırım.
0
babatema
(07.06.09)
ablacım üç ay olmuş ama sen naptın,

işte sana nöbetçi eczane listesi, hemen zıpla.

www.istanbulsaglik.gov.tr
www.treczane.com
0
arigold
(07.06.09)
yarın da direk doktordan randevu alıyorsun.
0
bryan fury
(07.06.09)
direk hamilelik testi al eczaneden. güvenilirdir.
0
slevinkelevra
(07.06.09)
eczaneden almaya utanirim dersen, kipa carrefour gibi büyük marketlerde de satiliyor.

yanliz 3 ay uzun bir süre...eğer gebelik varsa legal yollarin cogunu kapatmissin.

derhal test al, eger pozitif cikarsa saglik ocagina giderek tekrar ettir.böylece yalanci pozitif gibi riskleri elimine etmis olursun.
0
the man who hears deepest inquisitions
(07.06.09)
yalancı pozitif demişsiniz de, yalancı negatif durumu olur mu bunun?
0
🌸ne bok yedim ben
(07.06.09)
cevaben:

cok cok nadir olmakla beraber evet. (%0,001 kadar)
0
the man who hears deepest inquisitions
(07.06.09)
ooohhhhhhhhhhh.... oynasam mı zıplasam mı sevinç nidaları mı atsam bilemedim:)))
0
🌸ne bok yedim ben
(07.06.09)
gözün aydın.
yalnız regl olmama halini ihmal etme. tehlikeli durumların habercisi olabilirler.
ya da garip bir diyet yapıyorsun kendi dengeni alt üst etmiş de olabilirsin
0
hayali arkadaş
(07.06.09)
(9)

Kilo aldırıcı madde önerileri-gainer-

krstshn
Arkadaslar aslında sorum bu gainerlar spor yapmadan kullanırsam zararı olur mu yada evde mekik, şınav kotarabilirmiyim.Kendimden bahsedeym.boy:1.87 kilo 66.yaş 22.efendim arı poleni, balık yağı, köryusuf kilo aldırıcı karışım, kına kına diye bir agacın kökünün kara üzümle kaynatılmıs olan bir karısı
Arkadaslar aslında sorum bu gainerlar spor yapmadan kullanırsam zararı olur mu yada evde mekik, şınav kotarabilirmiyim.

Kendimden bahsedeym.boy:1.87 kilo 66.yaş 22.

efendim arı poleni, balık yağı, köryusuf kilo aldırıcı karışım, kına kına diye bir agacın kökünün kara üzümle kaynatılmıs olan bir karısımı ve daha aklıma gelmeyen birsürü madde, hiçbiri bir işe yaramadı ve gainer almaya karar verdm 1 ay spor salonuna gittim ama cok tembelim devam etmek için.doktorada gitmiştim zamanında kurt falan bir problem yok.

Gerçi aramaya inanarak baktm kilo alma olaylarını burdan ama yinede sunları yap diyeceğiniz öneriler varsa yazın lutfen.

İşin kötü tarafı su an turkıyedede değilim yani her istediğimi yeme gibi luksumde yok bu haseple gainer alayım diyorum marka önerileri yada baska öneriler varsa yardım edin lutfen ve spor yapmadan kullansam zararlı mı cok.
0
krstshn
(07.06.09)
spor yapmadan kullanırsan, yağa gider. kilon bu kadarsa zaten ince bir yapın var tahminimce, bunun üstüne göbek pek hoş olmaz be abi.
0
mortifera
(07.06.09)
spor yapmadan yapay maddelerle kilo almak çok sağlıklı değil. spor yaparak hem vücudunuzu şekle sokar hem kilo alırsınız. tembellik etmeyin bence. olmadı evde dambıl filanla çalışın.
0
papado
(07.06.09)
Yağ olarak kilo almak istiyorsan kullanabilirsin. Herhangi bir zararı da olmaz.

Tavsiye de istiyorsan en iyisini söyleyeyim: Weider Mega Mass 4000.
0
hiko seijuro
(07.06.09)
18 yaşındayken aynı kilodaydım ve o kadar zayıftımki belim falan ağrıyordu (ne alakaysa artık) sonra durumlar değişti ve kilo aldım, hatta o kadar aldım ki vucudum bozulmaya başlamıştı.

düzenli spor yapmadan kilo alırsan patates çuvalına dönersin. vucunun fantastik yerlerinde selülitimsi yerler oluşur ve bel civarında oluşacak simitten hiç bahsetmiyorum bile.

benimde boyum aynı ama masabaşı işim ve düzensiz beslenme nedeniyle son 3-4 sene içersinde 95 kiloya kadar çıktım, şimdi yeni yeni 90'nın altına gelebildim ve ancak yeni yeni vucudumu şekilleniyor.

aman diyeyim yok gainer yok bilmemne diye kendi başına alma bu zımbırtıları, şu anki durumundan daha mutsuz olursun.
0
roadrunner_merlin
(07.06.09)
Hocam benim düsüncem zaten biraz yağ olarak almak birazda evde dambıl, mekik, şınavla kas olarak almak cunku su an 0 yag var vucutta, tam bilmiyorum ama insanın yağada ihtiyacı yok mu gerçi mustafa sandal 0 yağ diye artistlik yapıyordu demek ki gerek yok yağa ama ne bileym arkadaslar lanet olsun 4 senedir aynı kilodayım ama direk göbeğe gidersede hoş olmaz tabi.

@ hiko seijuro
bakıyorum hocam weider'e zararı olmadıgına ve direk göbek vs. yapmayacagına tam kanaat getirirsem alıcam insllh.

@roadrunner_merlin

hocam ilgincitr bel agrısı bendede var ama boylada alakası olabilir onun cunku benım 7 göbek sulalemde bel fıtıgı var ki benım boy onlara ragmen orta boy sayılır.
0
🌸krstshn
(07.06.09)
spor yapmadan gainer kullanırsan haliyle o kilo göbek olarak gelir. kas olacak hali yok.
0
arnold schwarzeneger
(07.06.09)
Normalden daha zayıfsın. 5 kilo yağlanırsan buna göbek denmez de adı "toparlanmak" olur. Yine de alacağın kilonun yağ olduğunu unutma. Bu şekilde 15 kilo alırsan kocaman bir göbeğin olur, duracağın yeri iyi kestir. Ben de sanki gainer'ı içiyorsun direk şişiyormuşsun gibi konuştum. Gainer'dan mucize de bekleme.

Bir salona istikrarlı devam etsen kendine en büyük iyiliği yaparsın.
0
hiko seijuro
(07.06.09)
çok sıçma derim ben :)
0
blackidom
(07.06.09)
ya hocam, ben de aynı sorundan müzdaribim..
sevindim böyle bir şey duyunca: Weider Mega Mass 4000

hemen girip alayım bir tane dedim.. 30-40 tl falandır en fazla diye tahmin ediyordum..
400 tl civarındaymış ya, oha : www.nekadar.com

ayrıca spor salonuna gitmeden evde yarım saat çalışmak için şurda bir program var, bak bence buraya: www.bodytr.com
0
fuck milk get beer2
(07.06.09)
(3)

tat almak

alokozay
diş fırçalarken dilide hafif fırçalamak tat almayı bozar mı?
diş fırçalarken dilide hafif fırçalamak tat almayı bozar mı?
0
alokozay
(07.06.09)
dil ve yanak temizleyici diş fırçaları çıktığına bakılırsa hayır, geçici süre olabilir ama zaten diş fırçaladıktan son ra da oluyr o kadar..
0
kabablanka
(07.06.09)
hayır. sadece yaptıktan sonra bir süre çok acı veya çok sıcak bir şeyler yemeyin (bir süre= 10 dk falan) aksine çok zevkli bir eylem yeniden doğmuş gibi hissediyorsunuz. ya da ben sıyırdım en sonunda.
0
sen git ben geliyorum
(07.06.09)
hayır aksine, dil temizlendiği için bir süre sonra daha iyi tat alırsın.
0
ocanal
(07.06.09)
(6)

teorik olarak kilo verme işlemi

pehape
şimdi arkadalar fitness salonlarında bayan arkadaşlarımız spora başlamadan önce ve sonra tartılma işlemi gerçekleştiriyor ve benim kafama takılıyor...şimdi acaba bu yağ yakma işlemi yanlış mı anlaşıyor, yoksa ben mi yanlış anlıyorum? şimdi yağ dediğimiz şey mantık olarak harcanınca vucut içinde başk
şimdi arkadalar fitness salonlarında bayan arkadaşlarımız spora başlamadan önce ve sonra tartılma işlemi gerçekleştiriyor ve benim kafama takılıyor...şimdi acaba bu yağ yakma işlemi yanlış mı anlaşıyor, yoksa ben mi yanlış anlıyorum? şimdi yağ dediğimiz şey mantık olarak harcanınca vucut içinde başka bir forma dönüşüyor, ağırlık olarak kaybolmuyor (en azından spor yapıldığı an) ... kaybolan ne oluyor? ter olarak attığımız su ve tuzlar...

tabii bu benim bildiklerim yoksa yanılıyor muyum arkadaşlar?, bir de nefes alıp verme işlemi var dışarıdan o2 alıp co2 veriyoruz, içeriden verdiğimiz c atomlarının da bir etkisi oluyor mu yoksa kilo vermeye? (oha) , ben 90 dk oynayan bir futbolcunun bir maç esnasında 3.5-4 kilo verdiğini duymuştum bu ne kadar doğru olabilir? kilo verme işlemi spor yapıldığı anda olan bir şey midir yoksa boşaltımla birlikte var olan bir şey midir? işini biyolojik kısmını soruyorum...
0
pehape
(06.06.09)
yağın kasa dönüşmesi şehir efsanesi efendim. Spor yaptıkça normal olarak yağ kütlesi azalır, kas kütlesi artar. Vücudun ihtiyacı olan enerji önce yediğiniz şeylerden karşılanır, daha sonra hala enerji ihtiyacı varsa vücuttaki yağlar parçalanır ve ATP yapımında kullanılır.[Sanırım böyle yani, yıllar oldu, biyolojiyi de sevmem.]

Futbolcunun verdiği kilo ise su kaybıdır. Yani geçici birşeydir. Kalıcı olsa zaten, Fransa Bisiklet Turundan sonra bisikletçilerin ağırlıksız kalması lazım.

Bir de bu kadar üzerinde düşünülmemesi lazım bu kilo verme konusunun bence, böyle diyetler falan diye. Yediğinizden fazla kalori yakarsanız kilo verirsiniz, bu kadar basit.
0
hophophoba
(06.06.09)
Sonuçta spordan önce ve sonra tartılmanın tek bir amacı vardır insanı gaza getirmek. Burda tartılan insan gidip verdiğim sudur diye düşünmez. Bakar 4 kilo düşmüş daha çok sporu gelmek ister daha düzenli devam etmeye özen gösterir.
0
emininsel
(06.06.09)
(bkz: ketosis)
0
lhun
(06.06.09)
spor esnasında verilen kilonun neredeyse hepsi su. futbolcunun 3.5 - 4 kilo verdiğini çok sanmıyorum fazla geldi ama misal ben bir 2 saat spor yaptığımda 1.5 kilo filan su kaybetmiş oluyorum genelde.

yağlar yıkılıp atp'ye dönüştürülebilecek formata indirgeniyor. bu spor esnasında ve spor sonrası devam eden bir durum zaten. sen o atpleri yaktıktan sonra vücuttan farklı şekillerde (misal, idrar) atıyorsun.

yani spor yaparak yağlarını işiyorsun aslında. heheh.
0
mortifera
(06.06.09)
sanırım doğru anlamışım, bir çok kişi "yağ" denilen maddeye benzin muamelesi yaptığından spor salonlarında 5 mekik çekip direkt tartılıyorlar sonuç hüsran tabii :)
0
🌸pehape
(06.06.09)
yağ yakma işlemi yanlış anlaşılmıyor. vücut ATP yakarken su dışında diğer şeyleri de yakıyor. eğer öyle olmasaydı; (yediklerimiz - WC'de çıkanlar) kadar kilo hergün vücut agırlıgına eklenirdi ve ölürken 1 ton filan olurduk heralde... elbette spor yağ yakıyor. yağ başka formata dönüşüyor diye bir şey yok. yağ da yakılıyor ve azalıyor. asıl yanlış anlaşılan şey şu ondan buna dönüşme olayı. lego mu bu? kullanılmayan ve posayla atılmayan gereksiz besinler şeker ve yağa dönüşüp depo ediliyor tek dönüşüm bu; tersinir değil.

odun yaktıgınızda kalan küllerin agırlıgı nasıl odunlarla aynı olmuyorsa; benzer bir yakma işlemi, sadece o kadar verimli değil.

MBI ve yaşa göre değişir ama kabaca hesabı da şu: her 9000 kkal'lük net spor 1 kg zayıflamanızı sağlar. buna su kaybı dahil değildir; kaybettiginiz kadar su içtikten sonra böyle... her spor salonuna gidişte 450 kkal yakan yaklaşık 50 gr agırlık kaybediyor (illa yağ değil; yakılacak ne varsa o, öncelik yag ve şekerde). her seferinde tartıya bakmak anlamsız ama ayda bir bakmak değil.

sırf bu nedenlerle yüzücüler ve sumocular hayvani diyetler yaparlar (günde 8-10 bin kkal alırlar) çünkü almazlarsa günde 8 bin kkal harcadıklarında vücütlarında onlara yarayan kaslar ve yağlar yakılır; onların amacı sadece yediklerinin yakılması ve vücudu korumak. günlük harcanan enerji + metabolizmik enerji ihtiyacı kadar besin almak durumundalar. bizim gibi düz adamlarda bunlar çok daha az tabii.
0
507
(07.06.09)
(6)

yeşil çayı sallama mı içmeli demleme mi???

son nefes
çok merak ettiğim bir konu. her yerde bir sağlık mucizesi diye geçen yeşil çayın faydalarından demleme de mi daha çok faydalanırız yoksa sallamada mı? bu sallama yeşil çaylar tamamen doğal mı ki acaba? bir sürülüsü var olması beni şaşırtıyor. doğadan ın ginkgo lusu iyi gibi mesela...
çok merak ettiğim bir konu. her yerde bir sağlık mucizesi diye geçen yeşil çayın faydalarından demleme de mi daha çok faydalanırız yoksa sallamada mı? bu sallama yeşil çaylar tamamen doğal mı ki acaba? bir sürülüsü var olması beni şaşırtıyor. doğadan ın ginkgo lusu iyi gibi mesela...
0
son nefes
(06.06.09)
Hangisi faydalı bilmiyorum ama önceleri çaykur'un sallamasını kullanıyordum. Çok yoğun oluyor ve hamsi gibi kokuyordu. Şu an çaykurun demlemesini aldım. Çok daha hoşuma gitti, o kadar yoğun olmuyor ve kokmuyor.
0
ilkdefa
(06.06.09)
aktardan yeşil çayı alıp çok sıcak olmayan suyun içinde yavaş yavaş demlenmesi en iyisi diye biliyorum. çay demlermiş gibi değil de yani fincanın içinde kendi kendine demlenmesi yavaş yavaş..
0
goldenbrown
(06.06.09)
Keza hiçbir çeyın sallaması içilmemelidir. Bildiğin boya..
0
emininsel
(06.06.09)
Normalde çinliler sallama yeşil çay kullanıyor yani kaynayan sıcak suya yeşil çay ı atıp bekliyolar bi süre al sana sallama çay. Onlarda demlik olayı yok...
0
selimse
(06.06.09)
kahve için kullandığımız french press bu iş için uygun değil midir?
sıcak duyu koy yaprakları koy bekle süzmeside sorunsuz
0
demlikposet
(06.06.09)
bizim sirkette cay herzaman demleme icilmeli denir (cay ticareti ile ugrasan bir sirkette calisiyorum).
0
pembeli kiz
(06.06.09)
(10)

Tüy Dökücü Krem

Seaized
- Hakkında ne düşünüyorsunuz - Önerir misiniz- Önerirseniz hangi markayı önerirsiniz- Nasıl kullanılır- Kullanılmaması gereken bölgeler var mıdır- Zararı var mıdır- Ne kadar sürede etkisi gözükür (Erkeğim)teşekkürler (:
- Hakkında ne düşünüyorsunuz

- Önerir misiniz

- Önerirseniz hangi markayı önerirsiniz

- Nasıl kullanılır

- Kullanılmaması gereken bölgeler var mıdır

- Zararı var mıdır

- Ne kadar sürede etkisi gözükür

(Erkeğim)


teşekkürler (:
0
Seaized
(04.06.09)
tüy dökücü iyidir.
zararı yok diye biliyorum.
kaşlara kirpiklere kullanmasan iyi olur.
etkisi üstünde yazar, biraz bekleyince oluyor.

yalnız neden tüy dökücü krem, yani jiletle aynı mantık.
0
dedim ve bitti
(04.06.09)
önermem hacı! tüyler kıla dönüşüyor haberin olsun.
0
axijazz
(04.06.09)
jiletten farkı yok.
0
clementine
(04.06.09)
sadece bacak için sormuştum ben ancak öyle hmm?
0
🌸Seaized
(04.06.09)
erkek için "sesu" en iyisidir, ucuzdur.

bunu sadece koltuk altında uygula;
abi önce koltuk altını hafif sula sonra kurula(bu nemlenmesi için) sonra alacaksın abi bu tüy dükücüyü içinden çıkacak plastik bir dalga var, sık ona baş parmağın tırnak kısmına olan büyüklük kadar(bunu bir koltuk altın içi uygula), daha sonra tüm koltuk altı uzayanlarının üstünü kapayacak şekilde yedire yedire sür, ve bir 12-15 dk arası evde takıl, twitter a koltuk altıma tüy dökücü sürdüm falan yaz... işte o şekilde(15 dk ya kadar beklersen daha iyi verim alıyorsun).

finalde ise o plastik dalga vardıya kutunun içinden çıkan, ha işte onu bir jilet edasıyla kullanarak uzayanlarından kurtul, haa birde bir duş al krem kokusundan da kurtulmuş olursun hem.

kesinlikle jiletle aynı şey değildir. şu açıdan > jiletin vereceği herahngi bir sakatlık riskin yoktur(malum koltuk altı zor iş çukurluklar falan), jiletin verdiği kızarıklar tahriş falan da yoktur, ayrıca işlemin bittikten sonra böyle kaşınıp durmazsın.
0
hcu
(04.06.09)
teşekkürler hcu. peki sesu'yu neden bacak tüyleri için kullanamıyorum ?
0
🌸Seaized
(04.06.09)
@Seaized

ben bu şekilde kullanıyorum yalnızca. bacak için de vardır bu kremin çeşitlerinden bu dediğim daha yüzeysel ve en ucuz olanından. ayrıca tavsiyemde şudur bacak işine girme hiç. gireceksende paraya kıy epilasyona git. unutma paraya kıyman gerek....

ama dur dur sen yinede bacak işine girme boşver.. önce bacakla başlarsın sonra takıntı haline gelir bu olaylar. bulaşma!
0
hcu
(04.06.09)
veet'in 3 dakikada uygulanan bir kremi var, üstünde de 3 dakika falan yazıyor olması lazım.
onun dışında hepsi birbirinden iğrenç kokuyo, o koku bulaştığı şeyden uzun süre çıkmıyo mide bulandıyor
0
hayali arkadaş
(04.06.09)
hamam otu kullanın.
0
sarere
(05.06.09)
yakabilir.
0
aithra
(05.06.09)
(3)

kene?

hayali arkadaş
Benim saksılarla dolu iki balkonum bir de kedim var, balkon deyip küçümsemeyin, orta halli bir bahçe kadar toprak ve çiçek barındırıyor ve kedim de gece gündüz saksılarda yuvarlanıyor.Evim 4. katta ama geçen sene 9. katta bir evin balkonunda kene bulunmasından yola çıkarak soruyorum keneyi uzak tuta
Benim saksılarla dolu iki balkonum bir de kedim var, balkon deyip küçümsemeyin, orta halli bir bahçe kadar toprak ve çiçek barındırıyor ve kedim de gece gündüz saksılarda yuvarlanıyor.

Evim 4. katta ama geçen sene 9. katta bir evin balkonunda kene bulunmasından yola çıkarak soruyorum keneyi uzak tutacak ve aynı zamanda bana ve kediye zarar vermeyecek bir solüsyon, ilaç vb. var mıdır?
0
hayali arkadaş
(04.06.09)
ben o enseye damlatılanı sadece pireler için zannediyordum keneler için de etkiliyse ne güzelmiş. Zaten düzenli olarak damlası yapılıyor onun.

Benim aradığım kovucu kaçırıcı birşey, yani kene gelsin de öldüreyim değil, hiç gelmesin huzurumuzu bozmasın.
0
🌸hayali arkadaş
(04.06.09)
kenkov diye bir kene savar varmış hiç kullanmadım ama bir-iki hafta etkisi oldugu söyleniyor sıkılan yüzeylerde. fakat direkt tenle temas etmemesi gerekiyor haliyle.tabi balkondaki kullanımı nasıl olur? balkona sıksan kenkov'u, kene bitkilerin dibine mi kaçar yoksa balkondan dışarı mı atlar? şimdi bilemedim:/ ama yine de hiç yoktan iyidir herhalde.
0
fade out again
(04.06.09)
(bkz: frontline)
0
pyro clustic flow
(04.06.09)
(13)

cam yuttum sanırım, eşimde çiğnedi.

fatihdr
"kaynım da bana kaydı" ile devam etmemi düşünüyor olabilirsiniz. veya saadettin teksoyun yeni programına antreman yapan iki manyak eş olduğumuzu düşünebilirsiniz ama tamamen kaza eseri yaşanmış bir olay. "borcam" kapta yoğurt mayalayan eşim kapağı sertçe kapatıp borcam kapağının hafifçe kırılmasına
"kaynım da bana kaydı" ile devam etmemi düşünüyor olabilirsiniz. veya saadettin teksoyun yeni programına antreman yapan iki manyak eş olduğumuzu düşünebilirsiniz ama tamamen kaza eseri yaşanmış bir olay. "borcam" kapta yoğurt mayalayan eşim kapağı sertçe kapatıp borcam kapağının hafifçe kırılmasına neden olmuş. sanırım kırılan cam parçalarıda yoğurdun içine düşüvermiş. herneyse, efendim ben bu yoğurdu yerken asğzımdan bir fasulye büyüklüğünde cam parçası çıktı. hemen yoğurdu süzdüm yapbozun eksik parçalarını tamamlamaya çalıştım. ama sanırım birkaç parçayı çiğnemeden götürmüş olabilirim. eşimde sabah yoğurt yerken çatır çutur birşeyler yedim dedi. bir parçayıda o götürmüş muhtemelen. sonuç olarak doktora gidilmeli mi. gerçi camın röntgende görüneceğini sanmıyorum ama. ölür müyüz yani kısaca bunu merak ediyoruz teşekkürler.
0
fatihdr
(04.06.09)
çıkarken tehlikeli olabilir.

not: tamamen mantık yürütme
0
insantaklidiyapanmaymun
(04.06.09)
cam yiyenler falan vardı bence bir şey olmaz mide eritir ama tabi ben doktor değilim. buraya kesin anlayan biri yazacaktır.
0
desdinova
(04.06.09)
mide, bağırsak ve yemek borusuna birşey olmasında, afedersiniz ben g*tü başı kesmeyi göze aldım.
0
🌸fatihdr
(04.06.09)
cam parçaları çok büyük değilse hiçbir prolem olmaz. ki çiğnedim falan diyosunuz hiç dert değil.. rahat olun... tuvaleti bekleyin...
0
ceyrekakıl
(04.06.09)
çok büyükten kasıt nedir hocam?
0
🌸fatihdr
(04.06.09)
sonuçta midenin öğütebileceği bir şey olduğunu sanmıyorum. bağırsakları vs birazcık zedelese bile büyük sorun. 112 'Yi -tabi ki ücretsiz- arayıp sormanızı öneriyorum. cevap veriyorlar böyle şeylere.
0
sen git ben geliyorum
(04.06.09)
agzindan ve cikis takimlarindan kan gelmiyorsa ve kan tadi almiyorsan pek bi sorun olmamis demektir. kucuk siyriklarla atlatabilirsin. cam ne kadar buyukse o kadar tehlikeli. ama kesin birsey denemez de. ekmek yiyin derler boyle durumlarda.

not: cam x-ray'de gozukur. ama cok kucuk parcalar ne kadar belli olur bilmiyorum.
0
ermanen
(04.06.09)
Nette cam yutma durumu için pamuk yiyin diyorlar, lifleri cama dolanıp bağırsaklardan daha sorunsuz çıkmasını sağlıyormuş. Ben olsam denerdim, pamuk nihayetinde.
0
sui
(04.06.09)
küçük parçalar sindirim sisteminizden sorun çıkarmadan çıkacaktır. yerken ağzınızla hissetmediyseniz büyük ihtimalle yeterince küçüktür. bir şey olacağını şahsen sanmam.

derdiniz cam tozu soluma gibi bir şey olsaydı o zaman geçmiş olsun derdim ama =)

@sui: borcam kırılınca toz haline dönüşmez. söylediğin ne kadar işe yarar hiç bir fikrim yok (ve pamuğun midede eriyeceğini ve hiçbir yararı olmayacağını sanıyorum ama) bunu yapmalarına gerek de yok
0
mortifera
(04.06.09)
0
soujiro
(04.06.09)
birşey olmaz ya. tv lerde görüyoruz adam çatır çutur çay bardaklarını götürüyor. onlar da insan.
0
sarere
(05.06.09)
birsey oldu mu?
0
fdegir
(05.06.09)
ishal oldum ama bir ilgisi yok sanırım.
0
🌸fatihdr
(05.06.09)
(10)

Lazerle göz ameliyatı

cigara boregi
Salı akşamı saat 5 civarı karşıyaka göz hastanesinde lazerle ameliyat oldum. göz numaralarım 2.50 , 2.25 ve 0.50 astigmattı. Şu anda gözümde geçici lens var , bu sabah kızarıklık ve batmalar arttı, doktorumu aradığımda göz damlasını yarım saatte bir kullanmamı tavsiye etti. şu anda pek kızarıklık ve
Salı akşamı saat 5 civarı karşıyaka göz hastanesinde lazerle ameliyat oldum. göz numaralarım 2.50 , 2.25 ve 0.50 astigmattı. Şu anda gözümde geçici lens var , bu sabah kızarıklık ve batmalar arttı, doktorumu aradığımda göz damlasını yarım saatte bir kullanmamı tavsiye etti. şu anda pek kızarıklık ve batma kalmadı ama kafama birşey takıldı.

şu anda doğal olduğu üzere bulanık görme sorunum var ancak asıl sorunum sağ gözümle az bulanık görmeme rağmen sol gözümle neredeyse hiç göremeyecek kadar bulanık görmem. Bu normal midir ? 1 haftalık süre içerisinde düzelir mi ?

Rutin bir gözlük muayenesi için gidip ani kararla oldum açıkçası, ameliyat için gelen bir çok kişi olduğu için ve 1 ay kadar önce ameliyat olan başka biriyle konuştuğum için bu kadar ani karar verdim. şu anda bu sol göz muhabbeti yüzünden biraz tırstım. yardımcı olursanız sevinirim.


edit: bu arada ben ameliyat olmadan önce bana hiç lasek/lasik vs. olaylarını anlatmadılar bugün sözlükten okuyup öğrendiğim kadarıyla lasek olmuşum (lens olayı falan) doğru mudur ?
0
cigara boregi
(04.06.09)
tırsma yaw doğru karar vermişsin. tırstığın için batıyordur zaten o.
0
desdinova
(04.06.09)
içim pek rahatladı diyemem açıkçası :)
0
🌸cigara boregi
(04.06.09)
benim ailemde iki tane göz doktur var. birinin gözleri 5, diğeri 4,5 numara yanlış hatırlamıyorsam. lens kullanıyorlar ama lazerle ameliyat olmuyorlar. hatta olmak isteyen tanıdıklara gözleri zamanla eskisinden 2-3 numara lazer mağdurlarını anlatıyorlar.

bu cevap belki sizin hiç bir işinize yaramayacak ama en azından okuyanlara uyarı niteliğinde olur. keşke ameliyat olmadan önce üniversite hastanelerine falan danışsaydınız.
0
lancelot du lac
(04.06.09)
@lancelot , herhalde duymak isteyebileceğim son şeylerden biriydi bu söylediklerin, gene de teşekkürler.

bu sol göz sorunu için hala bir cevap alamadım umarım yardımcı olabilecek birileri vardır.
0
🌸cigara boregi
(04.06.09)
merhaba,
öncelikle geçmiş olsun. lasek olduğunuzu zannediyorum, her ne kadar herkesin ağrı eşiği farklı olsa da lasek standart lasik e göre daha post-op ağrısı daha fazla olan bir prosedürdür. Ayrıca doktorunuz da ameliyattan önce size lasik mi lasek mi yapılacağını söylemiş olmalı diyorum. eğer prosedür lasek ise görüşünüzün tam keskinliğine ulaşması uzun zaman alır, lasik te bu süre neredeyse saatler iken lasek te günler mertebesindedir.

doktorunuz sizi ameliyat sonrasında gördü mü? lasik sırasında da eğer post op veya müdahale sırasında bir problem oldu ise terapötik kontakt lens (numarasız lens) uygulanır. bence doktorunuzla görüşün size en doğrusunu o söyleyecektir.
0
justaddwater
(04.06.09)
meraklanmayın geçer, yavaş yavaş düzelir , kendine gelir.. ben bu göz doktoru var 5 derece gözlük takıyor kendi ameliyat olmuyor vs. gibi kulaktan kulağa söylenen laflara pek kulak asmamanızı tavsiye ederim. 4 sene önce lazer oldum ,, 5 numaraydı benim, ve sıfırlandı. hiç de bir problem yaşamadım. bir daha da nüksetmedi. o yüzden çok telaşlanmayın.. sadece ufak dolguluk bir çürüğe dişin çekilmesinin gerektiğini söyleyen dişçiler de var mesela. her hekim illa işinde en iyidir demek biraz mantık dışı bence. lens takmaktan daha mantıklı birşeydir lazer. olmayan bilmez. iyileşince mis gibi rahatlıycaksınız.
0
faideli bilgiler
(04.06.09)
cevaplar için çok teşekkürler, akşamüstü hastaneye uğrayıp doktorla konuştuğumda bu olayın normal olduğunu ilaçları kullandıkla geçeceğini söyledi, sanırım beklemekten başka yapabileceğim birşey yok :) tek dileğim sizin de dediğiniz gibi 0'a inmesi. umarım olur.
0
🌸cigara boregi
(04.06.09)
evet, efendim.

hekimden sorma. çekenden sor demişler. ben de oldum o ameliyattan.

panik yapmayın. dinlenin. niye bilgisayar başındasınız. yormayın gözünüzü. bakmayın siz öyle bugün sünnet yarın deniz, filanca sabah ameliyat oldu, öğleden sonra arabasını kendisi kullanarak işine gitti hikayelerini.

ilk 2-3 gün hiçbir şey beklemeyin zaten. ameliyatın etkileri, ağrıları geçecek. 1 hafta sonra epey normale döneceksiniz. eğer işe veya okula gitme mecburiyetiniz yoksa elinizden geldiğince çok dinlenin. sakin sakin oturun evde.

bu yakını görme olayı birkaç ayda düzeliyor. haberiniz olsun. insan çok yadırgıyor böyle genç yaşta, durup dururken okuduğu kitabı görememesini ama geçiyor :))

göz doktorları yaptırmıyor hikayelerini de geçiniz. eğer doktorunuz iyi bir doktorsa hiç endişeniz olmasın. benim aklımda bile yoktu ameliyat olmak. eniştem yurtdışına filan sık çıkan iyi bir göz doktoru. bir doktorla tanıştı (isim vermeyeyim meşhur bir profesör) ameliyatlarına girdi filan, sonra ailecek zorla beni ameliyat ettirdiler. yani göz doktoru olarak karşı olsa böyle bişi yapmazdı. iyi ki de yapmışlar çok memnunum.

eniştemin söylediği ise uzun süre lens kullanmanın gözlere çok zararlı olduğu ve bir süre sonra gözlerin lens kullanamayacak hale gelmesi idi. hadi buyrun burdan yakın lens takan göz doktorları...
0
mea maxima culpa
(05.06.09)
@mea maxima culpa
bir kaç devlet/üni. hastanesinin göz polikiniğini gezerseniz gözlüklü veya lens takan bir sürü göz doktoru görürsünüz. hatta görme duyusunu tamamen kaybeden "lazerle çizilmiş"leri de görebilirsiniz. benim ablam ve eniştem çalıştıkları üni. hastanesinde bi halt bilmeden kendileri gibi cahil, ünlü prof.larla çalışıyorlar demek ki.. tavsiye soranlara "aman ha, lazerle çizdirmek geri dönüşü olmayan bir yoldur. yapmayın" dediklerine göre..

malesef "kulaktan dolma" değil bunlar, bel fıtığı gibi "bizim eniştede vardı çektirdi kurtuldu" gibi bir olay da değil. ben konuylşa ilgili profesyonellerden edindiğim bilgileri yazdım. gözlük kullanıyorum ve 10 numara da olsa, türkiye'nin seri üretime geçmiş özel hastane teknolojisinde lazerle hiç bir yerimi çizdirmem.. sizin keyfiniz bilir ;)
0
lancelot du lac
(06.06.09)
@lancelot ben yaptırdım. 6 sene filan oldu galiba. maşallah en ufak bir sorunum bile olmadı. çok memnunum. benim de gözlerim 4,5 derece miyoptu. şimdi normal.

benim bildiklerim yaptıklarım en doğrusu diye yazmadım. bazı göz doktorları da bunu diyor diye yazdım. çok ilginç ki birbirine tamamen zıt şeyler söylüyorlar. anlayan beri gelsin.

iyi bir doktor bulduktan sonra neden olmasın diyorum ben. ben profesörlerden öğrendim ki zararlı bir şeymiş diyorsunuz ama benim gözlerimi ameliyat eden doktor da amerikadan birkaç sene önce gelmiş bir profesör. o yüzden profesörler böyle söylüyor, demek zararlı tezinize katılamıcam. daha fazla konuşmak da bizim bilgimizi aşar zaten.

ancak önüne gelene her ameliyat yaptırılmaz. türkiyede sağlık sistemi çok sakat. bu konuda haklısınız.
0
mea maxima culpa
(06.06.09)
(2)

Yüzüme bir şeyler oluyor.

ya ben lan neyse
Hani çok soğuk kış aylarında yüzünüz soğuktan haşlanır. Hava soğuktur ama siz yüzünüzde bi haşlanma hissedersiniz. İstemsizce gözleriniz kapanır. Yazın başında aynısı bana oluyor durduk yerde. Özellikle ağız çevremde. Gözlerim de kapanıyor istemsizce. Yüzümde bi haşlanma hissi var. Neden olur? Hasta
Hani çok soğuk kış aylarında yüzünüz soğuktan haşlanır. Hava soğuktur ama siz yüzünüzde bi haşlanma hissedersiniz. İstemsizce gözleriniz kapanır. Yazın başında aynısı bana oluyor durduk yerde. Özellikle ağız çevremde. Gözlerim de kapanıyor istemsizce. Yüzümde bi haşlanma hissi var. Neden olur? Hastalık mı var böyle?
0
ya ben lan neyse
(03.06.09)
alerji gibi geldi sanki..
0
slevinkelevra
(03.06.09)
cildiniz hassas olabilir. benim güneşe alerjim var mesela, güneş gördüğümde artık psikolojik oalrak rahatsız oluyorum. cildiyeye uğrayın isterseniz veya doktor arkadaşınız varsa nereye gitmeniz gerektiğini danışın. danışacak kimse yoksa sağlık ocağından yardım alabilirsiniz sanıyorum. hiç olmadı yakın bir özel hastane varsa arayın, cildiye veya dahiliye doktoru isteyin telefona hangi doktora gitmeniz gerektiğini danışın.

geçmiş olsun.
0
tulkas
(04.06.09)
(15)

Ağız kokusu

sarere
Öncelikle belirteyim her gün dişlerimi 2 kez fırçalarım sabah ve akşam olmak üzere, en kötü 1 kez fırçalarım. dişlerimi fırçalarken dişetlerim kanıyor her seferinde. ve gece dişimi fırçalayıp yattığım halde sabah ağzımda acı bir tat ile uyanıyorum lavaboya gidip tükürdüğümde ise tükürüğün rengi kah
Öncelikle belirteyim her gün dişlerimi 2 kez fırçalarım sabah ve akşam olmak üzere, en kötü 1 kez fırçalarım. dişlerimi fırçalarken dişetlerim kanıyor her seferinde. ve gece dişimi fırçalayıp yattığım halde sabah ağzımda acı bir tat ile uyanıyorum lavaboya gidip tükürdüğümde ise tükürüğün rengi kahverengi. reflü mü var bende diyeceğim hiç bilmiyorum. dişlerimi fırçaladığım halde tartarlar oluşuyor... ne yapmalıyım doktora gitmeden önce ?
0
sarere
(03.06.09)
sigara içiyo musun? sigaradan oluyo onlar genelde.
0
suicides underground
(03.06.09)
Dişçi değilim ama diştaşrından dolayı oluşan kokudan çekmişliğim var.
Dişçiye gitmekten çekinmeyiniz, dertlerinizi çözmek için yıllarca okuyorlar.
0
girisimci ruh
(03.06.09)
Dis etlerin kaniyorsa doktora gitmelisin.
0
wpi
(03.06.09)
sigara kullanmıyorum.
0
🌸sarere
(03.06.09)
çok fazla kahve içiyorsan o da yapabilir ama bir doktora görünmende fayda var.
0
hevipeyra
(03.06.09)
arkadas da da oluyordu da diş taşı demiş hemne de temizlemısler. muhtemelen oyledir sizinki de. doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin, doktora gidin,
0
bryan fury
(03.06.09)
Bende de var malesef. Defalarca doktora gittim dis taslarimi temizlettim. Bakim yaptirdim. Dis ipi kullandim. Sonuc ayni. Bir gargara veriyorlar, onu yaptikca sorun olmuyor ama o da bütün agzini dilini uyusturuyor, tat alamiyorsun. Muhtemelen o da aynidir da sadece ben tad alamadigimdan anlamiyorumdur ise yaramadigini. Bilemiyorum bunun baska bir sebebi olmali. Mide problemi var bende de evet.
0
neronas
(03.06.09)
kahverengi tükürme olayı, dişlerinizi fırçalamadığınız gecelerin sabahında daha çok oluyor mu? cevap evet ise, ağızda kalan besinlerle alakalı olabilir..
0
kabablanka
(03.06.09)
agizz kokusunun sebepleri sadece disler degildir:

---copy/paste---
Hazımsızlık, geğirme, kokulu yiyecekler, alkol ve bazı ilaçlar - Burun veya sinüz hastalıkarı - Çürük dişler, ağız yaraları veya bademcik iltihabı - Kusma veya uzun süreli perhizler Diğer taraftan şeker hastalığı, kansızlık ve ateşli hastalıklar.
---copy/paste---

copy/paste by: (git: www.medikalsozluk.com)

bildigim kadariyla mide en onemli bir unsur.

lisedeyken sigara kullanmamaMA ve duzenli dislerimi fircalamama ragmen benimde agzim cok kokardi annem surekli tiksinc bi ifadeyle azarlardi beni, insanin gururu zedeleniyor. surekli agzimda ciklet vardi. universiteye geldigimde onune gecebilecegim tum agiz kokusu sebeplerini hallettim duzenli olarak dis kontrolune gidiyorum. vs..
0
buyerson
(03.06.09)
kahverengi tükrük mü? geniz akıntınız olmasın sizin? o da koku yapar, bir de o kadar arkalar temizlenemeyince diş fırçasıyla kahveydi çaydı çikolataydı (özellikle şekerli ieyler) yapışıp kalıyor oraya.

dişeti kanıyorsa zaten doktora gidin, tartarın da önüne geçilmiyor ki. altı ayda bir temizletmek gerek.
0
no avalon
(03.06.09)
Yukarıda soylenenlerin dışında ben şunu soyleyebilirim. Benimde bir zamanlar senin gibi sıkıntım vardı ama nedenini bulamamıştım. Bir gün Burnum ile ilgili olarak bir muayene icin KBB (Kulak,Burun, Boğaz) doktoruna gittim. Genel bir muayene yaptıktan sonra "...sende ağız kokusu sıkıntısı var ve bunun nedeni midende bulunan bir bakteriden kaynaklanıyor" demişti. 1 hafta ya da 2 hafta boyunca bir antibiyotik verdi. sabah ve akşam olmak üzere kullandım. İlaçı kullandıktan sonra bu sıkıntı da ortadan kalktı.

Yani, boyle bir olasılıkda var. Bilgin olsun. bir KBB Dr. gorun belki işe yarar.
0
Binus
(03.06.09)
Binus kullandığın antibiyotiğin adı nedir biz de bir araştıralım..
0
beni boyle sev seveceksen
(03.06.09)
şimdi baktım ama receteyi yada ilacı bulamadım. Ama ilacın ambalajında değişikti biraz. Haplar 2'li sıra halinda dizilmiş sol taraftakinde güneş sembolu vardı sağ taraftakinde ay sembolu vardı ve sağ taraf ortadan ikiye ayrılacak sekilde mavi renkteydi. Ve sağ ve sol taraftaki ilacların mahiyeti farklıydı sanırım.
Sanırım bir eczacı bu tanımda bir ilacı hemen tanıyacaktır :D
0
Binus
(03.06.09)
gece ağzından nefes alıyorsun kesinlikle ondan.
0
eyke
(03.06.09)
@Binus muhtemelen helicobacter pylori'den bahsediyor ve bahsettiği tedavi de helipak. kanımca öyle "antibiyotik neydi, söyle de biz de kullanalım," denecek türden bir kür değil, doktor tarafından karar verilmesi gerekiyor.

bu olasılığı da soruşturabilirsin tabii kendinde.
0
boshi
(04.06.09)
(11)

Zararsız Sigara Neden Üretilemiyor?

teritori
Bu kadar mı zor arkadaşım zararsız sigara üretmek?
Bu kadar mı zor arkadaşım zararsız sigara üretmek?
0
teritori
(03.06.09)
yok zor değil, hatta şu haberi gördüm 22.01.2009'a ait: haber.mynet.com

fakat bağımlılık yapan şey nikotin olduğundan, talep olmaz hiç=) hani diyor ya insanlar elim alıştı ondan içiyorum. yalan o=) tüm bırakmak isteyenler önce bir paket alır bundan, sonra eskiye geri dönerler..
0
dambil
(03.06.09)
zararsız sigara derken? nikotinsiz anlamındaysa, tiryakiler zannımca içmez zararsız sigarayı çünkü aynı keyfi vermiyordur muhtemelen. misal babam daha hafif olduğu için hayatta marlboro içmez, uzun samsun'dan vazgeçmez.
0
arigold
(03.06.09)
ne olursa olsun yanma var zararlı gazlar ortaya çıkıyor ve bunu içine çekiyosun her şekilde kanserojendir diye tahmin ediyorum.mesela mangalda sadece bişeyler pişiriyoruz ama onu yediğimizde bile kanserojen kaldıki içimize çektiğimizde zararlı olmasın.
0
layer26
(03.06.09)
@arigold sigarada zararlı olan şeyin nikotin değil tütün ve kimyasallardır.
@dambil sigara yerine tütün alıp kendin sararsan zararı en aza indirebilirsin. tabii kullandığın kağıdın da tutkalsız olması gerekiyor. bildiğim kadarıyla zararı en aza indirilmiş hali bu.
0
neira
(03.06.09)
peki kağıtsız sigara yapılamaz mı. mesela pipet gibi metal bir boruya bassak tütünü ve sadece tütün yansa hı ? nedersiniz müyendizler.
not:6.5 aydır sigarayı bıraktım özlemiyorum ama eğer yapılırsa anında da başlarım.
0
ground
(03.06.09)
sigaranın zararı cadı kazanı gibi içine ot bok katmayla olmuyor bi kere. nikotının yanma urunleri ile ortaya cıkan bilesikler onlar. bagımlılık yapan kısmı ise nikotının kendısı. nikotinsiz tutun uretmeyi basarmıs caponlar fln diyordu gecen.
0
bryan fury
(03.06.09)
pipo var arkadasım, nargile var, tütün içmeyi sigaraya indirgemeyin. gayet kaliteli kagıtlar da var, tütün alıp sarabilirsin. ki cok daha içimi guzel oluyor.
0
bryan fury
(03.06.09)
@ ground
abi ona pipo demiyor muyuz zaten?
0
frosties
(03.06.09)
yanan her şey kanserojen ve zararlıdır. yanmayan hiçbir şey de sigara değildir.
0
desdinova
(03.06.09)
en güçlü lobilerden birisidir tütün lobisi. bu tip faaliyetlere pek müsaade etmiyorlar.
0
cereal killer
(03.06.09)
nikotin zevk vermiyor sadece türlü hormon salgılarını tetikliyor vücut bir süre sonra niktoin uyarıcısı olmadan bu hormonları salgılamayı bırakıyor bağımlılık da böyle ortaya çıkıyor. sinir stres yapması içmeyince bundan. bu kimyasal bağımlılık kısmı. 72 saat nikotinsiz geçerse vücud tekrar üretmeye başlıyor bu hormonları. ilk 3 gün önemli geyiği de burdan geliyor.
0
sijwocaq
(03.06.09)
(2)

bengay ile ben-gay arasındaki fark?

late viper
evet nedir?bengay; johnson&johnson ürünü. ben-gay; pfizer ürünü.Başka? bir de neden? isim kıtlığı mı var?
evet nedir?
bengay; johnson&johnson ürünü. ben-gay; pfizer ürünü.
Başka? bir de neden? isim kıtlığı mı var?
0
late viper
(03.06.09)
bengay ismi bir trademark, once pfizer uretiyormus, bir tarihte johnson&johnson uretim haklarini almis, esasta ayni urun ikisi de. su anda pfizer ile johnson&johnson (mcneil) ortak pazarlamasini yapiyorlar. (sirket tarihcelerine ve bengay tarihine baktim biraz, oradan ogrendim simdi)
0
bunubenyazdim
(03.06.09)
ortaklık nasıl?
misal Türkiye'de ben-gay(pzifer) adıyla satılmakta, bir çok yurtdışı sitede bengay(J&J) olarak geçiyor.
Ülke ülke paylaşmışlar mı?
yoksa opel'in ingiltere'de vauxhall olması gibi mi?
0
🌸late viper
(03.06.09)
(11)

çok kahve içmenin zararları?

efexor
günde orta koyulukta 5-6 kahve mesela?
günde orta koyulukta 5-6 kahve mesela?
0
efexor
(02.06.09)
bağımlılık
0
zombikanı
(02.06.09)
kafeinin zararları geçerlidir işte.
0
deckard
(02.06.09)
genel anlamda bağışıklık sistemini yorar..
saç tırnak ve cilt problemleri, mide problemleri ilk aklıma gelenler..
tansiyonla da ilintisi var die biliorum..
0
iloushka
(02.06.09)
hatunsan basenlerde kalcada portakal oluyormus.
0
bryan fury
(02.06.09)
sabah kalktığında "lem uyumak için bir güncüğüm daha olsaydı ne olurdu be" hissi içinden gün boyu gitmez insanın. işin kötüsü akşam eve dönüldüğünde de ertesi sabaha kadar geçer.
0
jack of hearts
(02.06.09)
Hamileysen düşük riskini artırırsın mesela.

İlaç kullanıyorsan onlarla etkileşime girip etkiyi artırma ya da azaltma durumu olabilir.

Gastritini reflünü azdırabilir. Yoksa yapabilir (bundan emin diilim fazla)
0
sui
(03.06.09)
bunu kimse size söylemez kolay kolay çünkü çok az kişi bilir. www.bodytr.com buradaki beslenme uzmanına göre (bana msnden söylediğine göre) kimse söylemeye kolay kolay cesaret edemezmiş ama kahve testesteron üretimini azaltıyormuş. uuu uyanın badiciler :-) yazcam bunları ama okumuyorsunuz ki arakdaş cık cık cık
0
Karluk
(03.06.09)
tuvalette yaşarsın. insan işemekten sıkılıyor yaw
0
argent dawn
(03.06.09)
kalp çarpıntısı.kalpte ritim bozukluğu
0
buffy de vampir sayilir
(03.06.09)
Uyku kalitesini de etkiler o yüzden gece yatmadan 4 saat önce kahveyi kesmek gerekir.

Vücuda alınan herşeyin etki etmesi ve etkisinin kaybolması için belli bir süre geçmesi gerekiyor. Sigara kahvenin bu grafiğini çok hızlandırıyor. O yüzden normalde kafein 4 saat kadar etki ederken, sigara içenlerde 1-2 saate düşebiliyor etkisi, benzer bir şey doğum kontrol hapları için de geçerli.

erowid'de de şunları demişler:


* Increases anxiety and nervousness at high doses or in sensitive individuals [Lieberman 1992, Loke 1988]
* Insomnia, decreased ability to sleep [Smith 2002]
* Caffeine withdrawal can worsen mood [Schuh 1997]
* Caffeine withdrawal causes headaches, flu-like symptoms, feelings of lethargy and reduces motivation [Schuh 1997]
* Increases jaw tension and bruxism [Erowid Self Reports 2000, Ohayon 2001]
0
hayali arkadaş
(03.06.09)
dikkat toplayamama. inanmıyorsan sabah 4 bardak kahve çak sınava gir. sorulardan çok kim öksürdü, kim tıksırdı, şu kızın eteğe bak lan gibi şeyelr düşünüyor insan.
0
ayiadam
(03.06.09)
(5)

Göz akında sivilce benzeri ürün?!

the beatles
Dün gece yatarken gözümde ufak bir rahatsızlık hissediyordum, kirpik girmiştir deyip uğraşmadım, uyudum. Sabah da o rahatsızlık devam etti. Kirpik girmiştir deyip "bari çıkarayım" diye düşünerek aynada kontrol etmeye başladım ve ne göreyim! (ne göreyim?) Göz akının üzerinde (kenara doğru ama bildiği
Dün gece yatarken gözümde ufak bir rahatsızlık hissediyordum, kirpik girmiştir deyip uğraşmadım, uyudum. Sabah da o rahatsızlık devam etti. Kirpik girmiştir deyip "bari çıkarayım" diye düşünerek aynada kontrol etmeye başladım ve ne göreyim! (ne göreyim?) Göz akının üzerinde (kenara doğru ama bildiğin göz akının üzerinde, ortada böyle) sivilceye benzeyen beyaz yuvarlak ufak bir topçuk var. Şu anda bana verdiği rahatsızlık yalnızca göze kaçmış bir kirpiğin verdiği rahatsızlığa benziyor; ama nedir bu, bilen var mı? Doktora görünmeden önce buralara sorayım dedim.
0
the beatles
(02.06.09)
annemim göz beyazında da benzeri bir şeyi bir arkadaşı görüp direkt guatr testi yaptır demiş, başarılı tahmin sonucu nur topu gibi guatrı olduğunu öğrendiydik.
0
whoosie
(02.06.09)
(bkz: arpacık)
0
kibritsuyu
(02.06.09)
Guatr ihtimali korkutucuymuş. Arpacık olmadığından eminim, göz akında çıkan arpacığa rastlamadım hayatımda? Yine de sadece "mikrop kapmış" olup iltihaplandığını düşünmek istiyorum. Neyse, gidicez artık doktora.
0
🌸the beatles
(02.06.09)
damarlarda kan birikiyor, şişiyor. sanırım bende de bir zamanlar ufak bir tane oluşmuştu. bir kaç güne geçti. tahriş sonucu veya uykusuzluktan olabilir diye düşünüyorum.

ancak tabii ki emin değilim.
0
eyke
(02.06.09)
epiderbişey kistmiş efendim, su toplamış korneanın üzerinde bir bölge. göz damlası ve pansumanla geçiyormuş, bakalım :)
0
🌸the beatles
(02.06.09)
(7)

allerjik reaksiyon

hayali arkadaş
bu seneye kadar 3-4 yaşındayken teşhisi konulan zargana balığı ve 18 yaşındayken gittiğim uludağ'da teşhisi konulan soğuk alerjisi dışında alerjik bi durumum yoktu. O zamandan beri hiç zargana balığı yemedim ama soğuk alerjisi de istanbul'da tekrarlanmadı.Buna karşın bu sene her temizlik yaptığımda
bu seneye kadar 3-4 yaşındayken teşhisi konulan zargana balığı ve 18 yaşındayken gittiğim uludağ'da teşhisi konulan soğuk alerjisi dışında alerjik bi durumum yoktu. O zamandan beri hiç zargana balığı yemedim ama soğuk alerjisi de istanbul'da tekrarlanmadı.
Buna karşın bu sene her temizlik yaptığımda hapşırmaya başladım, sanırım toza karşı reaksiyon geliştiriyorum ama daha önce hiç olmamıştı. Şöyle söyleyim üniversite hayatım yerlerde pankart boyamakla geçti ama böyle hapşırdığımı hatırlamıyorum.
Bir sürü bitki yetiştiriyorum, akşamları onları suladıktan sonra ellerim değil ama bitkilere temas etmeyen bölgelerim hatır hatır kaşınıyor,kızarıklık falan olmuyor, bir iki saat içinde geçiyor.
Her ikisi de çok sorun yaratmıyor benim için, çok ağır durumlar olmuyor, kısa sürede geçiyor ama biraz anlama istiyorum ne olup bittiğini.

Bunlar alerjidir herhalde değil mi yanlış düşünmüyorum. Daha önce her iki durumda da hiçbir reaksiyon geliştirmezken neden bu yaşımda (28) böyle saçmalamaya başladığımı açıklayabilecek bir hekim arıyorum. Neuroscience yüksek lisansı yapıyorum, geçen dönem bir nöroimmünoloji dersi almıştım, immünoloji terimlerine çok da yabancı değilim o yüzden anlattıklarınız komplike olur diye düşünmezseniz sevinirim.
0
hayali arkadaş
(01.06.09)
fatih'te mustafa yenigün var. üstad bir hekimdir.. benzer bir dertten muzdarip bir şekilde gittim çok yardımcı olmuştu..
0
slevinkelevra
(01.06.09)
atopik bir bünyeniz var bana kalırsa. ayrıca herhangi bir alerjene daha önce defalarca kez maruz kalmış olmanız o alerjene immünite kazanmış olduğunuzu göstermez. 1000 kez penisilin iğnesi olan insanın 1001. iğnesinde stevens johnson sendromuna yakalanma ihtimali dahi vardır.

ayrıca bildiğiniz üzere ev tozu akarları ve çiçek-polen alerjileri toplumda en sık görülen alerji çeşitlerindendir. yani anlattığınız öykü, özellikle atopik bir insan için pek de şaşırtıcı gelmedi bana.

pankart boyasının ise ev tozu ile bir bağlantısı yok. yani pankart boyamış ve bundan etkilenmemiş birinin yıllar sonra pankart boyasına bile duyarlanabileceğini düşünecek olursak, aynı kişide ev tozu alerjisi gelişmesi hiç de şaşırtıcı olmaz.
0
gonion
(01.06.09)
teşekkür ederim arkadaşlar.

@gonion- affınıza sığınarak bir soru daha sormak isterim. tedavi gerektiren bir durum mudur bu? antihistaminiklerden yarım tanesi 12 saat uyumama sebep oluyor o yüzden kullanmaktansa kaşınmayı ve hapşırmayı tercih ederim. Hep böyle kalacaksa sorun yok benim için, sonuçta 1-2 saat içinde tüm belirtiler geçiyor ama daha beter olacaksa, bitkilere yaklaşamaz hale geleceksem birşeyler düşünmem gerekir sanırım.

pankart örneğini boya ile ilgili olarak değil, saatlerce tozlu yerlerde otururdum anlamında söylemiştim. Boya ile ilgili bir sorunum o zaman da olmadı şimdi de yok (umarım olmaz)
0
🌸hayali arkadaş
(01.06.09)
antihistaminik alman gerekir bence. vücudunun bu alerjenlere karşı reaksiyon göstermemeli. gece yatarken al.. ben 1 yıldır kullanıyorum. başta uyku bombası gibi gelmişlerdi. 1 ay kadar sonra bünye alışıyor şuan onları alsam bile sabahlayabiliyorum bir problem yok.
0
slevinkelevra
(02.06.09)
@slevinkelevra- çok zor uyuyup çok zor uyanıyorum zaten, bazen uyumak için atarax veya unisom gibi antihistaminikleri aldığım oluyo, ertesi gün bi işim ya da dersim varsa muhakkak geç kalıyorum ve gün boyunca kendimi saman çuvalı gibi hissediyorum.
o alışma süresi geçene kadar neler neler kaçırıcam diye düşünüp kaşınmaya ve hapşırmaya karar veriyorum o yüzden. bir de sürekli mi kullanmak gerekiyor o ilacı, sürekli kullanmak ayrı dert, bırakılıyorsa bıraktıktan sonra uyumak ayrı derttir herhalde.

benim merak ettiğim bu alerjilerin daha kötü reaksiyonlara sebep olup olmayacağı; bu kadarı sorun sayılmaz çünkü.
0
🌸hayali arkadaş
(02.06.09)
şimdi tam olarak neye alerjin olduğunu bilmen gerekir. bu iş astıma kadar varabilir o yüzden ihmal etme. egzemaya sebep olabilir yani alerji hafife alınabilecek birşey değil. o yüzden bir doktora gitmelisin.
0
slevinkelevra
(02.06.09)
bütün antihistaminikler uyutur diye bir şart yok. eski jenerasyonların sedatif etkisi daha yüksek, o yüzden 3. jenerasyon bir antihistaminik fevkalede işinize yarayacaktır. misal xyzal'ı önerebilirim, kendim de sıkça kullanırım.

ayrıca atarax için şu kadarını söyleyebilirim, benim bildiğim en kuvvetli antihistaminiktir. sedatif etkisine de bir yerden sonra tolerans gelişiyor zaten.
0
gonion
(02.06.09)
(6)

kronik yorgunluk gibi ama değil

simultane eksi oy veren ibne
böyle herzaman bir halsizlik var üzerimde. ve her gece müzik yapmam, çalmam gerekiyor bi mekanda. ama bu yorgunluğun fiziksel mi mental mi olduğundan emin değilim. beni böyle zıpkın gibi yapıcak, kıpır kıpır yapıcak yan etkisi olmayanından bir vitamin ya da enerji hapı falan, adı her neyse o tarz bi
böyle herzaman bir halsizlik var üzerimde. ve her gece müzik yapmam, çalmam gerekiyor bi mekanda. ama bu yorgunluğun fiziksel mi mental mi olduğundan emin değilim. beni böyle zıpkın gibi yapıcak, kıpır kıpır yapıcak yan etkisi olmayanından bir vitamin ya da enerji hapı falan, adı her neyse o tarz bir şey var mıdır acaba? reçeteli midir, reçetesiz midir?

nasıl oluyor bu işler? bilen varsa anlatsın lütfen.
0
simultane eksi oy veren ibne
(01.06.09)
bence tansiyonuna bi baktır.yorgunluk değil de yüksek tansiyonda olabilir.
0
offday
(01.06.09)
mevsim değişikliliğidir hocam. bünye alışana kadar insan mal oluyor böyle senin benim gibi.
0
argent dawn
(01.06.09)
(bkz: pharmaton)
0
hophophoba
(01.06.09)
hipertansiyondan ziyade hipotansiyondan kaynaklı bi halsizlik olabilir.hele de gece uykusunu düzenli uyuyamayan her tansiyonu düşük kişide görüldüğü gibi... enerji verecek ve şeker oranı yüksek gıdalar yemekte fayda var,bi de kesinlikle aç bırakmayın kendinizi.ben kafana göre ilaç kullanmanı tavsiye etmem.kan ve troid değerlerini ölçtürüp eğer tansiyondan daha farklı bir sebebi varsa, ona göre doktorun bi tedavi uygulaması daha da mantıklı... çünkü tiroid değerleri düşük insanlarda halsizlik ve uyuşukluk; mevsim farketmeksizin, özellikle de geceleri ve sabahları hissedilir derecede fazla olur.baktırmakta fayda var tabi..
0
fade out again
(01.06.09)
Lösemi, lenfoma gibi kanserler de halsizlik yapar.
0
pichoscosama
(02.06.09)
bende de vardı aynı sorun. one a day alıyorum bir süredir. uykusuzluk, halsizlik gibi sorunlarımı halletti. tabi bünyeden bünyeye değişir. doktora gitmek en iyisi.
0
uckac
(02.06.09)
(6)

Vitamin Tavsiyesi

msb
Eskiden Solgar vm-75 kullaniyordum, yaninda da Korean Ginseng. Simdi her ikisini bir arada bulabilecegim urunler var sanirim. Var mi tavsiye?
Eskiden Solgar vm-75 kullaniyordum, yaninda da Korean Ginseng. Simdi her ikisini bir arada bulabilecegim urunler var sanirim. Var mi tavsiye?
0
msb
(01.06.09)
(bkz: pharmaton)
0
kobretti
(01.06.09)
multivitamin olarak solgar vm 2000 en iyisiydi en son ama kombinasyon istiyorsan centrum'un su urunu var:

"Centrum Performance Multivitamin & Minerals Plus Ginseng & Ginkgo Biloba Supplement"
0
ermanen
(01.06.09)
yeri gelmişken sorayım, ben demultivitamin almayı düşünüyorum. çok halsizim ama akşamları sabaha kadar kitap okumak zorundayım. özellikle bu 2 hafta içerisinde 13*500 sayfa okumam lazım. duydum ki bu multivitaminler insana enerji verirmiş dinç olurmuş insan, ki ben bu zamanlarda felaket durumdayım, sabahları bile halsizim.

supradyn dediler iyi dediler, onun yerine daha iyisi ya da "yok hacı bu daha sağlıklı" diyebileceğiniz alternatif var mı? solgar vm 2000 nasıldır? fark var mıdır arada?
0
cevaps
(01.06.09)
Bahsi geçen "ticari" ürünlerin içinde, doğada bulunmayan ve bizim ihtiyacımız olan bir şeyler mi var? Bunları doktor mu kullanın dedi?

Bu ürünlere harcayacağınız para ile çıkın pazara alışveriş yapın.
Anlıyorum, piyasa sizi bu yöne doğru itiyor; ama bari şu daha iyi bu daha şahane diye yorum yapmayın. Bunlar bildiğin hap, bir fabrikada üretiliyorlar. Omega3 varmış da içinde bilmem ne, arkadaşlar ne çabuk unuttunuz balık yemeyi, meyve yemeyi...
0
hunter the dayworker
(01.06.09)
@hunter the dayworker, sen de haklısın fakat 1 aydır hazır yiyecekler tüketiyorum. ne sebze ne meyve yüzü gördüm. hazırlayacak vaktim de yok malesef, en azından 2 hafta daha vaktim olmayacak ve çok çalışmam gerekiyor. mecburen bu vitamin ya da benzeri bir şekilde takviye yapmam lazım çünkü hazır yemekten çok halsizleştim. yoksa tabii ki normal beslenerek hepsini karşılamış oluruz. "ben sana yemek yaparım" dersen durum değişir tabi.
0
cevaps
(01.06.09)
@cevaps
Supradyn'in daha ziyade yasli insanlar icin hazirlanmis bir urun oldugunu duymustum. Solgar urunlerini gozun kapali alabilirsin fakat biraz pahalidir.
0
🌸msb
(02.06.09)
(3)

Resmi diş hastanesinde üç kaat olur mu?

zeki baba
Dişlerime özen gösteren bir kişiyim.Ancak dişlerim son zamanlarda erik falan yerken sızlama yapıyordu.Geçen hafta İzmir - Bornovadaki devletin diş polikliniğine kontrol amaçlı gittim.Klasik devlet memuru doktor amca, 45 saniyede tüm dişlerimi kontrol etti ve bana 7 dişimin çürük olduğunu söyledi. He
Dişlerime özen gösteren bir kişiyim.
Ancak dişlerim son zamanlarda erik falan yerken sızlama yapıyordu.
Geçen hafta İzmir - Bornovadaki devletin diş polikliniğine kontrol amaçlı gittim.
Klasik devlet memuru doktor amca, 45 saniyede tüm dişlerimi kontrol etti ve bana 7 dişimin çürük olduğunu söyledi. Hepsine dolgu+temizlik yapılacağını buyurdu.
Ben güvenemedim bu uzman kişiliğe ve özel bir diş merkezine gittim.
Özel merkezdeki bacım da, hiç çürük dişimin olmadığını, hassas dişlere özel diş macunu kullanırsam sıkıntımın ortadan kalkacağını söyledi. Dediğini yaptım. İşe yaradı gerçekten :)
Ancak aklıma takılan bir paranoyak düşünce var: Ya gerçekten çürükse dişlerim ve içten içe çürüyorsa?? Bunu nasıl anlarım?

Bir de bu resmi kurumdaki elemanlar yaptıkları iş başına döner sermayeden pay alıyorlarmış diye duydum. Acaba bundan mı benim 7 dişi öpme girişiminde bulundu?
0
zeki baba
(01.06.09)
pek anlamam ama baya bir dolgum var şahsen. içten içe çürüme çok özel durumlarda olabiliyor mesela bende bir tane yanal düzlem çürüğü vardı. iki dişin arası çürük yani tabi röntgen ve şikayet üzerine gidince anca ortaya çıktı. yine de dikkatli bakınca görülebiliyordu sadece oraya bakılmadığı farkedildi. çok hayvani bir operasyon sonucu dolgusu yapıldı tabi orası ayrı.
0
ozdek
(01.06.09)
Üçkağıt tabii ki olur neden olmasın ki? Bu memlekette eğer tıbbi bir işlem yapıyorsanız (diş olur, ameliyat olur, doktor görüşü olur, yazılan ilaç olur) 3 doktora fikir sormadan iş yapmayacaksınız. Benim deneyimlerim bu yöndedir.
0
sui
(01.06.09)
panoromik radyografi veya periapikal serigrafilerle dişlerinizde cürük olup olmadığını öğrenebilirsiniz. röntgen yöntemleri bunlar.
periapikal serigrafi daha ayrıntılı olur, ön bölge daha rahat görülür.
0
keah
(01.06.09)
(1)

Dövme Sildirme (Temiz, Hesaplı, İşini İyi Yapan Klinik)

godless frog
Dövme omuzda, boyutu kibrit kutusu kadar. Kişinin Ten rengi açık renk.İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz bi klinik var mı?
Dövme omuzda, boyutu kibrit kutusu kadar. Kişinin Ten rengi açık renk.

İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz bi klinik var mı?
0
godless frog
(01.06.09)
bu işi için ya lazer ya da dermabrazyon kullanılabilir. kullanılan lazerlerin belirli dalga boyları var ve bunların cildin derinliğine indikleri mesafeler değişken. bu nedenle sildirme işlemi yapacağınız yerin 2-3 adet lazerinin olması gerekir. dermabrazyon (zımparalama) ise cildin üst tabakasının mekanik yöntemle aşındırılmasıdır. eğer dövme mürekkebi dermisin derin katlarına inmişse bu yöntemden de fayda göremezsiniz. cerrahi oalrak çıkartılmak istense o bölge hareketli bir yer ve epey genişleyecek bir iz bırakacaktır. geçmiş olsun
0
plastik turambar
(01.06.09)
(9)

kilo almak ve hastane çilesi

carnicero
17.4 BMI sahibi dal gibi bir insanım ve SSK'lıyım. yıllardır aklıma estikçe ssk merdivenköy polikliniğine gidip dahiliyecilerle konuşup kilo almak istediğimi söylüyorum ve taşak geçiyorlar. eh artık buna dur demenin bir vakti geldi diyorum ve bu iş için hangi bölümlere, nasıl başvurabilirim yardım
17.4 BMI sahibi dal gibi bir insanım ve SSK'lıyım. yıllardır aklıma estikçe ssk merdivenköy polikliniğine gidip dahiliyecilerle konuşup kilo almak istediğimi söylüyorum ve taşak geçiyorlar. eh artık buna dur demenin bir vakti geldi diyorum ve bu iş için hangi bölümlere, nasıl başvurabilirim yardım istiyorum? hatta ben şu şu isimli adama gittim 1 ayda 20 kilo aldım, doktor şu, ilaçlar bunlar diyorsanız ellerinizden öperim.

özel hastaneye para kaptırmayayım diye SSK'ya gittim. onda da diyetisyenliği obezite'ye çevirmişler. ben de gitmedim. dahiliyede kan testiydi, hormon testiydi vs. yaptırdılar ve hiç bir olumsuz sonuç çıkmadı. bu konuda da bi bok anlamadıkları için "eheheh biz vermeye uğraşıoz çocuğum euheu" diye geri çevrildim, şimdi tavsiyelerinizi bekliyorum.

fyi: yemek yemekten nefret ediyorum
0
carnicero
(01.06.09)
muhtemelen bir fitness salonuna gidersen yardımcı olurlar. yağ olarak kilo almanın pek bir manası yok sonuçta, vücudun yağ ihtiyacı oldukça azdır. kilo alacaksan kas olarak alman daha hayırlı olacaktır. belki protein tozu gibi takviyeler kullanarak ve bisiklet-koşudan ziyade ağırlık çalışarak sağlıklı bir şekilde kilo alınabilir. ama tabii ki beslenme miktarı ve biçimi önemli. yemeden kilo almak zor gibi :)
0
fortisvita
(01.06.09)
iki katından fazla bir bmi sahibi olarak yemek yemeden zor bu işler diyorum. keşke yemek yeme alışkanlıklarımızı bir 6 aylığına falan değiştirebilseydik :)
0
ozdek
(01.06.09)
siipor yapmayı denediniz mi?
0
Karluk
(01.06.09)
umutko çok güzel söyledin. Arkadşalar ben de spor yapmadığım zamanlar yemek yemeyi önemsememişimdir gerçi ama kilo vermişimdir.

Sizin durumunuz oldukça sağlıklı. Lütfen spor yapın örneğin ben ağırlık çalışmaya başladığımda 2 haftada 5 kilo aldım geçen sene. Bundan önce de yaptım ama yine uzun bi süre bırakıp zayıflamıştım. Yani atletik yapılı olanlar çabuk kilo alır verirler ayrıca zayıf olmaları da daha iyidir.

www.bodytr.com sitesine de göz atın spor konusunda bilgilenmek isterseniz, benim site orası da gitgide güzelleşiyor daha yarayışlı bi yer oluyor.


Ek: zayıf olmak sağlıklıdır demek istemedim yani durumunuz anormal değil normal demek istedim. Birileri de zayıf olacak arkadaş yani kiisi nasıl daha kısaysa kimileri daha zayıf olabilir onun için egzersiz yapın ki sağlıklı olun.
0
Karluk
(01.06.09)
umutko siteyi beğendiğin ve takip ettiğin için teşekkür ederim iran iksiriyle ilgili dediğinde haklısın kimse iran iksiri hakkında doğru düzgün bişey yazmamıştı daha önce. Bu arada ben iran iksirinde anabolizan olduğuna inanmıyorum ama ihtimal olarak göz önüne aldım çünkü eğer kısa sürede kilo aldırması gerçekse şüphelenilir diye. ancak bana kalırsa o ürün tamamen balon içinde ucuz şeyler var ve inanılmaz pahalı satılıyor.

zayıflık kötüdür ben kendim biliyorum ama hiç kafaya takma biraz fedakarlıke et biraz sık dişini ve aceleci olma 1 senede fark yaratır 2 sene sonra 2 sene önceki halinle kıyaslanmayacak bir hale gelirsin. ama ne olursa olsun kendinle barış ve sana verilenler için şükret.
0
Karluk
(01.06.09)
Önce Vücut anatominize uygun bir beslenme programı yaratmanız gerekecek.Bu illa saat 2 de elma yiyim,saat 3 te 12 tane fındık yiyeyim şeklinde deil ancak Ana hatları ile 3 ana öğün 2-3 tane de ara öğünü barındırmalı.
Kilo almak için bol karbonhidratli yiyecekler tüketerek göbek yapabilceğiniz gibi dengeli bir beslenme yaparak az yağlanarak kilo alabilirsiniz anca dediim gibi bu süreç tamamen genlerinizle alakalı.kimisi 1 ayda aynı besnler le 2 kg alırken kimisi hiç alamaz gibi..
Kabaca bol bol yumurta tüketin kahvaltıda ve günün en çok karbonhidratını bu öğünde almaya gayret gösterin çünkü vücut gün boyu enerjiye ihtiyac duyacaktır.Eğer siz ona enerjiyi vermezseniz kastan tüketekcetir o enerjiyi.
Ara öğün olarak biraz fındık,fıstık,ceviz tarzi yemişleri tercih edebiliriz anca yağlı olanlar değil,soya soslu falan olanlar tehlikeli:D
Yada 1 kase yoğurt olabilir.1 bardak süt olabilir.
Öğlen öğününüde ihmal etmeden mümkünse kırmızı-beyaz et takviyesi ile yemelisiniz.Yanında kaliteli bir karbonhidrat alınabilir.Pilav,makarna gibi.Ton balıklı bir salata bence öğlen yenmemeli çünkü amaç kilo almak ve enerjiye ihtiyac duyuyoruz.
Ardından gelen ara öğüne şık bir meyve sıkıştırabilirz.,muz,kayısı,elma gibi.
Akşam yemeğinde biraz sebze ile birlikte çok az miktar bir karbonhidrat ve mümkünse gene biraz protein içeren bir yiyecek yenebilir.Nohut,kuru fasulye,köfte,bezelye gibi.
Biraz yoğurt ile takviye edebiliriz bu yiyeceğimizi.
GÜn içerisinde bol su,az kahve az çay diyelim.
İştahınızı açık tutmak ve sindirim sisteminizi rahatlatmak için Benexol alabilirsiniz.Kaliteli B vitaminlerini içeriri oldukcada bütçeye uygun bir fiyatı vardır.

Bunların dışında birde hormonel tedaviler mümkündür ki tedavi sırasında neler olabilceğini tahmin edemezsiniz.Saygılar sevgiler..
0
Mccknightt
(01.06.09)
bir endokrinolog görmeli sizi derim
0
zehralud
(01.06.09)
denemiş ve görmüş biri olarak,
düzenli body yapacaksın, arada kusa kusa da olsa o weight gainerları ve protein tozlarını içeceksin. öğün arası ceviz, fındık vs yiyeceksin.
haliyle biraz masraf yapacaksın.
sihirli yol falan yok.

uy buna, 3 ay sonra gel, teşekkürünü kabul ederim :)
malesef bu spor nankördür, çok ara vermeye gelmez. sonra neden iniverdim deme.

ps: yemek yemekten ölesiye tiksinirim.
0
domine deyus
(01.06.09)
ben de eskiden çok yemek yememe rağmen kilo alamamıştım zamanında. benim kullandığım yöntem pek sağlıklı değil ama şöyle:
yatmadan önce 3 bira ve 1 paket cips.
1 senede 15 kilo!
0
r12
(01.06.09)
(12)

vücut geliştirme

röagh
selamlar protein tozu filan kullanmadan doğal yollardan vücut çalışmalarına yardımcı, geliştirici bir formül, gıda desteği var mıdır? yumurta beyazı falan filan gibi
selamlar protein tozu filan kullanmadan doğal yollardan vücut çalışmalarına yardımcı, geliştirici bir formül, gıda desteği var mıdır? yumurta beyazı falan filan gibi
0
röagh
(31.05.09)
dayancaksınız proteinli besinlere işte.

kilonuzun 1.5 2 katı kadar gram protein almanız lazım günde.100 gram kırmızı ette 27 gram falan protein var sanırım.

ona göre neyi ne kadar yiyeceğinizi hesaplayın işte.forumlarda falan detaylı bir şekilde anlatıyorlar.
0
szqnn
(31.05.09)
et, süt, yumurta ve sair protein ağırlıklı besinler işini görür.
karbonhidratlı besinler de şart.
0
hicazkar
(31.05.09)
bunları yiyip hayvan olup çıkmayalım?
0
🌸röagh
(31.05.09)
protein tozu yapımında kullanılan peyniraltı suyu tozunu kullanabilirsin.. mandıralardan falan bulunur heralde ama nasıl yenilir neyle içilir bilmiyorum, ben denemedim açıkçası..
0
rednoff
(31.05.09)
internette bu konuda çok daha detaylı beslenme programları bulabilirsin ama en iyi sonucu supplement denen ek takviyelerle alırsın.
0
saldiray abi
(31.05.09)
hayvan gibi yemeden hayvan gibi olunmaz.
yumurta derken her sabah iki yumurtadan bahsedilmiyor.
baya günde 10 15 yumurta beyazı mesela
0
domine deyus
(31.05.09)
yok yok öyle hemen hayvan olup çıkılmıyor. öyle olmak için en azından 1,5-2 yıl düzenli bi şekilde protein destekli abanman gerek ki 42 cm triceps, tarla gibi göğüs yaptım diyebilesin.
0
saldiray abi
(31.05.09)
Önemli olan egzersiz, sıkı çalışın da sonra ne yiyeceğinizi düşünün. Sihirli gıdada yoktur ama tabi ki yumurta beyazı falan iyidir bunlar.

Yalnız gıdaların adından çkj kalitesi önemli. Yani tamam et de protein var ama satılan eterin çoğu sülfatlıdır çünkü üreticileri sülfat verir ki et morarmasın diye. Şimdi bu etden de protein geçer ama bu tip etler uzun vadede adama çok zarar verir.

Bugün siteye bi yazı yazdım, dün gördüğüm bir adamla işlgili. Adam 7 senedir et ve süt ürünleri yemiyor inanın bana gayet de kaslı bi abimiz, yazdığım gibi 120 barfiks çekiyor. Yani önemli olan egzersiz ve beslenme ilkelerine uymak. Beslenme ilkesi ne? proteinleri karıştırmıycam karışık yemicen miden de kat kat oalcak şekilde yicen ki asidik ve bazik enzimler karışmasın vb.

Konu derin, yani siz önce egzersize abanın ama ben vg egzersizlerini doğru bulmam önemli olan sağlıktır ve vgciler bu işi tam anlayamamışlardır. değiştireceğiz bu zihniyeti :-)

EK: Tekrar ediyorum ona buna dayanmak kısa sürede fark yaratabilir ama asla sağlıklı ve kalıcı bi çözüm olmaz ille bişeye dayancaksanız kendinize dayanın, zorlayın çalışın ve doğru beslenin. Vücudunuz kendini ayarlar, ek besinlere yani supplementlere beş kuruş vermeyin. Yeni başlayanlarda hiç ama hiç gerek yok. Ha supplementle daha hızlı gelişmiş falan filan, olabilir biliyorum ama bence bu bir artı değil.

Düzeltme ve Ek: VG egzersizlerini doğru bulmam derken elbette ağırlık egzersizlerini seviyor ve önemsiyorum ama vgcilerin yaptığı gibi ağırlık çalışıp supplement yutup malak gibi devrilmeye (profesyonel vg sporcusu değişlseniz) karşıyım. kesinlikle karşıyım. Benim köpek gibi koşan sporcu gibi sporcu bi tanıdığım vardı misal badiy merak sardı 110 kilo şu anda ve daha 18 yaşında olmasına rağmen bi basket maçı çıkartamıyoruz yoruluyor herif e şimdi bu iyi mi? tamam o bunu istiyor o böyle mutlu ama durumu sağlıklı değil. eskiden bu adam sprint atardı, uzun koşu bile yapardı ama şimdi?? yani kıçı kırık amerikalılar böyle yapıyor diye buna mı inancaz? hayır. amerikalıların dedeleri avrupanın varoşlarında hırsızlık ve tecavüzle meşgulken biz idman yapıyorduk. şimdi bu adamlar 50-100 senede bizim yüzlerce senelik birikimimizden daha mı güzel öğrendiler dew biz onlara uyacağız?
0
Karluk
(31.05.09)
@röagh

bunları yiyip hayvan olup cikmayalim demissin..

once sen bunlari ye bakalim yiyebilecek misin? her gun bir suru yumurta, yulaf ezmesi, ton, tavuk gogsu, makarna..bunlari 3 gun ust uste yemek adami napiyor biliyor musun? Ha lor peynirini unutmusum. Kusmadan dayanmak cok zor.

Keske dayanir dayanmaz hayvan olunabilseydi ama malesef cok uzun yillarini aliyor hayvan olmak
0
nochristrequiress
(01.06.09)
ya abicim hayvan gibi olmayalım derken böyle göğüs kalkan gibi altta six packs yumurta gibi filan anlamında demedim, egzersizle yediğimiz örtüşmezse hayvan gibi şişmanlamayalım anlamında dedim.
0
🌸röagh
(01.06.09)
vücr geliştirmeyle zerre alakalı bir insan değilim ama, eski erkek arkadaşım felaket alakalı, adonis kaslı, ne bileyim sporcu bir kişilikti, vücut geliştirme yaparken dışarıdan alınan takviyelerin hiçbirisinin sağlıklı olmadığını ve vücutta abuk gelişmeye sebep olacağını söylüyordu,
genel olarak beslenmeleri sabahları iki üç yumurtadan omlet, bodyden sonra iki porsiyon biftek ve beraberinde makarnaydı. karbonhidratla proteini aynı anda almanın kilo almaya yararı falan varmış...
genel olarak her şeyde et yerseniz daha iyi bence
0
ilse
(01.06.09)
bol bol hayvansal proteini gün içine yayarak alıyorsun. minimum 5 öğün. şekeri minimumda tutuyorsun. geç saatlerde karbonhidrat alımını düşürüyorsun. antreman sonrası ve sabahları çabuk sinidirilen(whey, lor, yumurta akı) protein kaynaklarını, gece yavaş sindirilen(süt, peynir yani kazein) protein kaynaklarını alıyorsun. antremandan 2 saat önce yulaf, bulgur gibi kompleks karbonhidrat alıyorsun. bir de laf olsun diye değil hakkını vererek antreman yapıyorsun. 1 seneden önce de gözle görülür gelişme beklemiyorsun. olay bundan ibaret.
0
arnold schwarzeneger
(01.06.09)
(8)

sıvı yağ

likit
kilo eksiğim var. vücutçuların kullandığı kilo aldırıcı tozlardan kullanıyorum.onlar sporcu olduğu için yağsız sütle kullanıyorlar bu tozu.benim bakla bakla kaslara sahip olma gibi bir isteğim yok. yağ oranım da çok az zaten.bu tozu süt ile karıştırırken biraz da sıvı yağ eklesem ne olur?sadece 50 g
kilo eksiğim var. vücutçuların kullandığı kilo aldırıcı tozlardan kullanıyorum.
onlar sporcu olduğu için yağsız sütle kullanıyorlar bu tozu.
benim bakla bakla kaslara sahip olma gibi bir isteğim yok. yağ oranım da çok az zaten.
bu tozu süt ile karıştırırken biraz da sıvı yağ eklesem ne olur?
sadece 50 gr yağ ile 400kkal alabilirim gibi duruyor. kalorisi çok yüksek çünkü.
göbek yapmak falan umrumda değil ayrıca.
0
likit
(31.05.09)
iğrenç olur bence.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(31.05.09)
tadında öte sağlık yönünden bakınız olaya.
o tozların tadı da yeteri kadar iğrenç zaten bu arada.
0
🌸likit
(31.05.09)
hiç iyi olmaz, sıvı yağ dediğin öyle içilmez. sonra damar tıkanıklığı falan mazallah... vücuttaki yağ ile o sıvı yağ aynı şey değil bunun farkındasın değil mi?
0
mtrsykl
(31.05.09)
Kilo eksiği diye bir şey yoktur. Son zamanlarda ben de çok kilo kaybettim ama hiç kafama takmıyorum çünkü uzun süredir egzersiz yapmıyordum. Önemli olan sağlıklı olmaktır kilo çok omuş az olmuş bunlar önemsiz, kafaya takmamak lazım. Boş yere kilo almanızı önermem.

Ama söylediklerinizi de yanıtlayayım elimden geldiğince:
-kesinlikle yağlı ve doğal süt kullanın, kutu sütü kullanmayın, www.bodytr.com

önemli olan sağlıklı olmak demiştim, bunun için kilo almak ya da vermek egzersiz yapmadan gerçekleşirse vücudumuzda sağlıksız biyolojik bir işleyiş olması işten bile değildir.

Ek: Bu arada sıvı yağ konusunda da sitemizde serkan yimsel'in bir yazısı avr ona da göz atmanız yararlı olur.
0
Karluk
(31.05.09)
kilo eksiği vardır. üzgünüm:)
damar sertliğine yol açanın sadece katı yağ olduğunu sanıyordum.
0
🌸likit
(31.05.09)
sıvı yağ alma aman, delirme vallahi. öldürürsün bünyeni.

supplement'lar var bu iş için, öyle kafaya yağ dikme yani :)

spor yapmazken protein tozu almak da ayrı bir anlamsızlık da, hadi o tahammül edilebilir...
0
mortifera
(31.05.09)
bence gerçek kilo eksikliği sağlıksızlığın bir başka göstergesidir o kadar. yoksa sağlıklı ve kuvvetli bir insan zayıf olsa bile benim için asla kilo eksiği yoktur. Egzersiz konusunda bana danışan ve kilo sıkıntısı çeken bir arkadaş var. Ona diyorum ki 35 kilo da olsan egzersiz yapacaksın düzgün besleneceksin önemli olan sağlık ve kilo almıyorsan alma bu kilo eksiğin olduğu anlamına gelmez.
0
Karluk
(31.05.09)
kilo eksikliğinizin sebebi bağırsağınızdaki besinleri sömüren beleşçi parazitler olabilir mi acep?

ne olur ne olmaz, bu olasılığı da göz önünde bulundurun derim.
0
cro magnon
(31.05.09)
(7)

sırtta kızarıklık

iloushka
şimdi ben yumurta konumunu almadan doktordu hastaneydi uğraşmaktan hazzetmeyen bir insan kişisiyim.geçen hafta sırtımda omuz hizzalarında özellikle sivilcemsi bazılarının içinde sıvı bulunan baya bi çokça kızarıklıklar oluştu.kaşınıolar.ama kaşımamaya özen gösteriorum..görsel anlamda sinirlerimi boz
şimdi ben yumurta konumunu almadan doktordu hastaneydi uğraşmaktan hazzetmeyen bir insan kişisiyim.
geçen hafta sırtımda omuz hizzalarında özellikle sivilcemsi bazılarının içinde sıvı bulunan baya bi çokça kızarıklıklar oluştu.kaşınıolar.ama kaşımamaya özen gösteriorum..
görsel anlamda sinirlerimi bozuo.ergenlik döneminde bile sivilcem çıkmadı benim.25inden sonra sırtımda sivilcemsi pütürcükler var..
başına bööle bişey gelen var mı?ya da bi fikri olan?stresten olabilir diorum ama emin de deilim..
0
iloushka
(30.05.09)
hazzetmesen de git doktora. ne olduğu hakkında bir fikrim yok ama ihtmal etme e mi.
0
clementine
(30.05.09)
alerji kaynaklı olması muhtemel. doktora görünün derim ben de.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(30.05.09)
yalnızca sivilce de olabilir, alerji de olabilir ama kızarıklıkların fazla oluşu, sıvı dolu oluşu, fazla kaşınması önemli. mutlaka doktora görünmenizi tavsiye ederim. allah korusun zona falan olabilir. (değildir de, nolur nolmaz, kontrol ettirmekte fayda var.)

sağlık sorunlarını internette çözmeye çalışmayın, akıl bulmaya da çalışmayın bence. sonunda paranoyak olup en kötüsünü düşünmeye başlarsınız. gidip doktor kontrolünden geçin içiniz rahatlasın. :)
0
nevrotik pollyanna
(31.05.09)
hımm böyle kabaca bir bant halinde, sıralı gibilerse zona olabilir, gerçekten ağrı yapmadan önce bir doktora göstermekte fayda var, en azından endişelenecek bişi olmadığını öğrenmiş olursun.
0
kara kadife
(31.05.09)
sivilceler tamamen hormanal sebeplerden ötürü oluştuğunu söylemişti bana doktor ona sırtımdaki sivilceleri sorduğumda.. kendimi bildim bileli sırtımda sivilce var, bana normal geldi.
0
slevinkelevra
(31.05.09)
saolun arkadaşlar..
kendime bi süre daha tanımaya karar verdim.iş yerinden pek ayrılamıorum..
baktım geçmedi çarşamba falan bi giderim artık doktora.ne olduğunu yazarım...
0
🌸iloushka
(31.05.09)
@nevrotik pollyanna

çözüm aramıorum buralarda.merak ama malum hafta sonu dellensem de dr gitmem (:
hani yaşayan eden vardır, bi sorayım dedim.ayrıca en son 3 hafta önce dr gittim ve üst üste 2 operasyon geçirdim.yiğitlik de bi yere kadar.
psikolojim bozuldu valla (:
0
🌸iloushka
(31.05.09)
(4)

Geçmeyen öksürük

ency
Sevgili Spartalılar,Yaklaşık 15 gün önce bahar şenliklerinde üşüttüm. Ertesi gece de alkol sınırlarını aşıp balkon kapısı açık uyudum. Sonra geçen hafta yine balkon kapısını açık unutup uyumuşum. Çok sağlam bir bağışıklık sistemim vardır aslında ama yaşlanıyor muyum neyim anlamadım. 15 gündür öksürü
Sevgili Spartalılar,

Yaklaşık 15 gün önce bahar şenliklerinde üşüttüm. Ertesi gece de alkol sınırlarını aşıp balkon kapısı açık uyudum. Sonra geçen hafta yine balkon kapısını açık unutup uyumuşum.

Çok sağlam bir bağışıklık sistemim vardır aslında ama yaşlanıyor muyum neyim anlamadım. 15 gündür öksürüyorum. İlk başlarda oldukça derinden geliyordu ama artık hafif ama sık bir hal aldı.

Nasıl geçer bu öksürük?
0
ency
(29.05.09)
tabiki de doktora gitmen lazım ama üşeniyorum, zamanım yok filan diosan tantum verde sprey al eczaneden. boğazlara çok iyi geliyo. hem tadı da çok güzel =)

ha bi de alkol almayıver bi kaç gün. yada soğuk içkiler içme. illa içicem diosan şarap filan iç.
0
spirit crusher
(29.05.09)
aynı şey bende de var. doktor tantum verde verdi. bi halta yaradığını söyleyemem. en çok yatarken öksürüyorum. noluyo ben de anlamadım.
0
clementine
(29.05.09)
sigara kullanmıyorum, alkolden o geceden beri uzağım ama yok geçmiyor.
0
🌸ency
(29.05.09)
ben de aynı dertten müzdariptim. hiç kasma kocakarı ilaçlarıyla koş eczaneye iste bir öksürük şurubu o kadar basit başka bir esprisi yokmuş gerçekten 2 günde geçiyor.

bu arada büyük ihtimalle geceleri çoşuyordur?
hızlı bir çözüm istersen bi kaşık balı boğazında tutmanı önerebilirim ayrıca iyi geliyor gibi.
0
necropharaoh
(29.05.09)
(7)

yemek yerken su içmek

efexor
aslında yemek yerken herhangi birşey içmek; sağlık açısından nasıldır? özellikle gastrit, ülser, reflü ve kiloya etkileri söz konusu olduğunda?
aslında yemek yerken herhangi birşey içmek; sağlık açısından nasıldır? özellikle gastrit, ülser, reflü ve kiloya etkileri söz konusu olduğunda?
0
efexor
(29.05.09)
yemek esnasında bilmiyorum ama sonunda su içmenin, ağızda, yemekten arta kalan asitlerin etkisini kırdığı için iyi olduğunu biliyorum.
0
hicazkar
(29.05.09)
faydalıdır. yediklerini parçalamak için su lazım. ayrıca yemakle birlikte su içersen midenin bir kısmı suyla dolduğu için daha az yersin.
0
ency
(29.05.09)
yemeğin sonunda içmekten daha iyi olduğu kesin. yemek sonunda içilen su sadece ağızdaki asidi değil midedekini de nötralize eder ve hazım zorlaşır.

edit: tamam nötralize değil, seyreltme olacak o.
0
zgrydn
(29.05.09)
misal, reflüm var ve eğer sabahları kalkar kalkmaz su içmezsem, kusuyorum. (ne kadar fantastik değil mi?) ayrıca yemek yerken su içmek iyidir. neden diye soracak olursan; su, çözücü özelliğinden daha rahat sindirimi sağlar, mide ve bağırsak gibi sindirim sisteminde ki organların daha rahat çalışmasına neden olur. bol bol su için, içmeyenlere zorla içirin :)
0
roadrunner_merlin
(29.05.09)
Ben kahvaltıda bile en az 2 bardak su içiyorum. Normal öğünlerde ise sürahi sürekli yanımda durur, bir kaşık yemek, bir yudum su şeklinde sürekli su içerim. Allah'a şükür bir sıkıntı görmedim şu ana kadar.
0
44
(29.05.09)
asitleri sadece bazik maddeler notralize eder diye ogrettiler bize? su asidi sadece seyreltir. ama mideye giden su zaten orda durmuyor ki hemen emiliyor... yemek basinda, ortasinda ve sonunda icin, icirin.
0
507
(29.05.09)
doğrusu ve sağlıklı olanı yemekten yarım saat önce içmektir. yemekle beraber su alımı reflüyü tetikleyen bir şey. kiloya etkisi de tok tutması açısından bakıldığında olumlu yönde olacaktır zannediyorum, yemekte tuz alınmadığı müddetçe tabi.
0
mojosnik
(29.05.09)
(6)

hayvanlar gibi kaşınıyorum. alerji mi ki bu?

mistiqkedi
efenim öncelikle bundan 3-4 yıl önce alerji testi yaptırayım diye hastaneye gittiğimde kolumun daha test uygulanmadan kabarması sebebiyle test yapamamışlardı, haliyle neye alerjim var neye yok bilemiyorum. neyse soruya geçeyim. dün gayet de duşumu almışım, ooh bir filme bakayım diye bilgisayar karşı
efenim öncelikle bundan 3-4 yıl önce alerji testi yaptırayım diye hastaneye gittiğimde kolumun daha test uygulanmadan kabarması sebebiyle test yapamamışlardı, haliyle neye alerjim var neye yok bilemiyorum.

neyse soruya geçeyim. dün gayet de duşumu almışım, ooh bir filme bakayım diye bilgisayar karşısına geçtim. ve başlıkta da belirttiğim gibi, bir anda hayvanlar gibi kaşınmaya başladım. öyle böyle değil yalnız. bazen farketmeden kaşıyorum ve nokta nokta kabarıyor meretler.

başına böyle bir şey gelen varsa, nedir lan bu diye sorayım dedim. en acayip sebep ne olabilir? hastaneden doktordan haz etmeyen bir insan evladıyım, o sebeple evde kendim geçirmek istiyorum. oh yes.
0
mistiqkedi
(29.05.09)
hmm
aklıma liken geldi direkt. bir araştırın likeni. belirtiler uyuyor mu size. psikolojik bir hastalık.
0
girl in a coma
(29.05.09)
kaşıntı öyle bir hale gelmişti ki, eeeh deyip doktora gittim. ürtikermiş bu, ya da kurdeşen deniyormuş. iğnemi oldum, mutlu ve huzurluyum şimdi haha
0
🌸mistiqkedi
(29.05.09)
@mistiqkedi
cildiyeye gittin sanırım. iş yerinden bir arkadaşımda da benzer bi sorun var.ne yaptıysa başedemedi ürtikerle..gece yarıları kaşınmaktan uyuyamıor.yüzü gözü şişio..belki senin yaptığını da deneyebilir.
hanig hastaneye gittin ve yaprıkları iğnenin adı ne?öğrenebilir miyim?
0
iloushka
(30.05.09)
prednol ve avil diye iki farklı zımbırtıyı karıştırıp iğne yaptılar bana. yalnız süper bir uyuşukluk veriyor, bulutlarda süzülüyosun bi süre. sınav günü falan alınmasın. ya da ne bileyim, önemli bir sunum vs varken. :)
0
🌸mistiqkedi
(31.05.09)
@mistiqkedi
çok saolasın..kadının durumu çok kötü..çapa tıpta falan yatmıştı geçen yıl..umarım bu kez işe yarar..
sana da jgeçmiş olsun (:
0
iloushka
(31.05.09)
rica ederim, umarım işe yarar. bu arada, deloday diye bir de hap var. onu almıştım ikinci gün ve o da gayet etkili olsa gerek. anında geçiriyor kaşıntı hissiyatını ve o da uyku yapıyor bol bol :)
0
🌸mistiqkedi
(01.06.09)
(7)

Hastalığı başlamadan geçirmek

henry gale
nezle olacak gibiyim sevgili duyuru sakinleri.hatta akşama kesin olurum ya da en geç yarın sabaha. naapsam da başlamadan kessem şu meretin önünü acaba?
nezle olacak gibiyim sevgili duyuru sakinleri.hatta akşama kesin olurum ya da en geç yarın sabaha. naapsam da başlamadan kessem şu meretin önünü acaba?
0
henry gale
(28.05.09)
daha önce de soruldu vicks in first defence die bişeyi varmış ii gelio demişlerdi.
0
rentts1
(28.05.09)
tylol hot iyi gelir tansiyon probleminiz yoksa.
0
kaafinur
(28.05.09)
supradyn derim kesinlikle. multivitamin'i hemen hemen her gün kullanman hayatın boyunca hastalığa yakalanma riskini oldukça düşürüyor. supradyn energy ise kendini daha dinç daha enerjik hissetmeni sağlıyor. o kadar çok supradyn tavsiye ettim ki... gerek duyuruda, gerek günlük hayatımda...

supradyn beni maaşa bağla lan allahsız!
0
wilwarn
(28.05.09)
roadrunner_merlin
(28.05.09)
soğanın kabuğunu soy. elma gibi ye. ben bi kere yaptım oldu. ( sorumluluk almam )*
0
spirit crusher
(28.05.09)
first defence çok şahane. tavsiye ederim
0
likeinme
(28.05.09)
tylol hot nasıl iyi gelir anlamıyorum.
klasik parasetamol etken maddeli semptometik tedavi gereci.
vitamin falan eyvallah.
0
delikan76
(29.05.09)
(3)

Mide bulantısı/ağrısı

zaugnakhaldun
Selam,Dün maç var diye 3 bira, patlamış mısır + cips tükettik biraz. Tükettikten sonra gelen şişkinlikle birlikte uyuyunca gece boyunca o halisünasyon senin, bu kabus benim uyuyamadım.Sabah kalktım (ayıptır söylemesi) tuvalet ve kusma yoluyla midemin büyük kısmını boşaltıp, üzerine de birer tane ema
Selam,


Dün maç var diye 3 bira, patlamış mısır + cips tükettik biraz. Tükettikten sonra gelen şişkinlikle birlikte uyuyunca gece boyunca o halisünasyon senin, bu kabus benim uyuyamadım.

Sabah kalktım (ayıptır söylemesi) tuvalet ve kusma yoluyla midemin büyük kısmını boşaltıp, üzerine de birer tane emadur + famodin (emin değilim; anne baskısı bu ilaçlar ahah) aldım. Şu anda midemdeki ağrı daha hafif bir şekilde devam etmekte; ancak (tekrar ayıptır söylemesi) mide bulantısı devam etmekte ve gaz çıkarırken kusacak gibi oluyorum.

Evde kalacak olsam problem değil de; ek dersim var, dolayısıyla bunu ilaçla mı geçiririz, doğal bir yöntemi var mıdır öğrenmem lazım acil tarafından.

Teşekkürler.
0
zaugnakhaldun
(28.05.09)
Bir asprin - 1 sade soda - 1 limon

Bir bardağa limonu sık iyice. Sonra asprini içine at. Ardından sodayı aç ve çalkadıktan sonra ağır ağır bardağın içine boşalt (sodanın gazını kaçırmış oluyoruz)
sonra bunu 1 veya 2 dikişte bitir. Yarım saat bekle. Sonrasında hiçbirşeyin kalmadığını göreceksin.
Bunu ilk duyduğumda inanmamıştım ama mecburen yaptım. Yarım saat dinlendikten sonra şehirler arası yolda araba kullanarak seyahat yaptım ;)
Alkolü fazla kaçırma olayının sonunda yaşanan mide bulantısı, baş ağrısı vs. şeylere iyi geliyor.
0
systemteres
(28.05.09)
kesinlikle ağrı kesici alma ağrın artar veya yer değiştirirse hastaneye git .(bkz: apandisit)
0
bence soyle de olabilir
(28.05.09)
ukalalik yapmak istemem ama migde konusunda gecirmedigim hastalik kalmadigindan bu konuda uzman oldum diyebilirim soda migde bulantisi siskinlik vb. durumlarda dogru bildigimiz yanlislarin en buyuyudur soda kaynagan ve agriyan migdeni iyice kaynatir cunku asitlidir bu tarz durumlarda hic bi sekilde soda icme agri kesici asla alinmaz cunku migdenin o an isteyecegi en son durum fazladan bir ilacin bunyene girmesidir cunku migden bu ilaci eritmek icin eksta enzim salgilamak zorunda kalacak buda daha fazla migdenin agrimasina neden olacaktir benim sana tavsiyem boyle bi durumda yapacagin ilk sey hic bi sekilde agri kesici ollmayan sadece migdedeki gazin atilmasina yarayan bir ilac olan "METEOSPASMYL' adindanda anlasildigi gibi spazm durumunda bunu iciceksin gecen gece ben ayni yasadim acile gittik doktorun ilk yaptigi buydu ardindan ihtiyac duyarlarsa sana agri kesici serum verirler bununla beraber migdene bir serinlik ruzgari getirecek benim hayatta asla vazgecemeyecegim "GAVISCON' bu likit bi ilac her daim migdende eksime yanma gaz agri vb.durumlarda bir yemek kasigi icersin
0
mev
(07.08.09)
(4)

ciltte kızarıklık

drink the stars
merhaba efem. açık tenli bir insan olarak yazın gelmesiyle delirme sürecim başladı. cildim deliler gibi kızarıyor. ama bildiğiniz bir kızarma değil. mesela tişört giyiyorum, önündeki dekoltede açık kalan, havayla temas eden yerler kızarıyor, kapalı kalan yerlerde bir şey yok. uzun süre de geçmiyor.
merhaba efem. açık tenli bir insan olarak yazın gelmesiyle delirme sürecim başladı. cildim deliler gibi kızarıyor. ama bildiğiniz bir kızarma değil. mesela tişört giyiyorum, önündeki dekoltede açık kalan, havayla temas eden yerler kızarıyor, kapalı kalan yerlerde bir şey yok. uzun süre de geçmiyor. illa güneş olması şart değil, azıcık sıcak olması yeterli. ha bi de deliler gibi kaşıntı yapıyor. nedir bu? illa ki doktora gitmek gerekir mi? basit bi ilaç almayla geçer mi?
0
drink the stars
(27.05.09)
güneş alerjisi vs. olabilir.
bende de var aynı durum. doktora gidin, bir ilaç + güneş kremi yazacak.
0
aithra
(27.05.09)
bebek gibi cildiniz var.doktora gidin muhtemelen 50+ faktörlü güneş kremi verir.
0
szqnn
(27.05.09)
ya işin komiği 50'lik veya 30'luk güneş kremsiz de çıkmıyorum. evet sanırım doktora gitmem lazım. pff
0
🌸drink the stars
(27.05.09)
şuysa çok fena: polymorphic light eruption

bende var. yazın 70, kışın 50 faktör korunma kremi kullanıyorum. kullanmadığım ve güneş gören yerler 5 dakika içinde önce kızarıyor, sonra minik minik su topluyor. tek çaresi, sabah kalkar kalkmaz her bi tarafına kremi yedirmek. 2 saatte bir elleri, kulakları, bilekleri, boynu, yani güneş gelebilecek her yeri tekrar kremlemek ve güneşe çıkmamak. antihistaminleri o kadar kullanıyorum ki.. artık hap fayda etmiyor, yanımda avil ampul ve şırınga ile geziyorum çantamda. kortizonlu kremler artık fayda etmiyor. kabus.
0
zkurmus
(28.05.09)
(1)

check up için hastane

noroloji
arkadaşlar check up yaptırmak istiyorum ama az önce acıbademle görüştüm 900 küsür ytl bir fiyat söylediler ki oha dedim. öğrenciyim. istanbul'da hem güvenilir hem de uygun fiyatla check -up yaptıracağım merkezler var mı? emekli sandığına da mensubum bu arada.
arkadaşlar check up yaptırmak istiyorum ama az önce acıbademle görüştüm 900 küsür ytl bir fiyat söylediler ki oha dedim. öğrenciyim. istanbul'da hem güvenilir hem de uygun fiyatla check -up yaptıracağım merkezler var mı? emekli sandığına da mensubum bu arada.
0
noroloji
(27.05.09)
en uygun fiyata kızılaylarda olur... o da 400-500 zannımca istanbulda...
0
arigold
(27.05.09)
(5)

göz kapağı şişmesi

noroloji
arkadaşlar bugün uyandığımda sağ göz kapağım şiş haldeydi. hatta öyle ki aynaya bakmadan anladım. sağ gözümde ileri derecede tembellik var. bununla bir ilgisi olabilir mi? en büyük korkum da göz tansiyonu çünkü annemde var ve ırsı olduğu söylenmişti? sizce nedir ?
arkadaşlar bugün uyandığımda sağ göz kapağım şiş haldeydi. hatta öyle ki aynaya bakmadan anladım. sağ gözümde ileri derecede tembellik var. bununla bir ilgisi olabilir mi? en büyük korkum da göz tansiyonu çünkü annemde var ve ırsı olduğu söylenmişti? sizce nedir ?
0
noroloji
(27.05.09)
şişliğin etrafında hafif morarıklık ve kaşıntı mevcutsa halk arasında '' it dirseği'' olarak adlandırılan mikrobik bir şişliktir.en geç 2 gün içersinde geçmesi lazım , yine de bir doktora gösterilmeli, ve göz temizliğine dikkat edilmeli .
( hele ki gözlük - lens kullanılıyorsa)
0
kirophobia
(27.05.09)
hayır morluk ya da kaşıntı hiç yok.
0
🌸noroloji
(27.05.09)
derhal bir doktora gösterseniz iyi olur.göz tansiyonuyla alakalı olmasa bile herhangi bir iç organdaki rahatsızlığın belirtisi de olabilir.
0
kirophobia
(27.05.09)
fazla uyumaktan, içkiye bağlı fazla uyumaktan ya da yorgunluktan olabilmekte. 2 güne bir bende mutlaka olur. uyandıktan sonra 2 3 saat içerisinde normale dönüyor. tansiyon konusunu bilemedim. doktora gidiniz.
0
brc
(27.05.09)
bir kaç tanıdığımdan bildiğim kadarıyla, göz doktorlarının bile psikolojik sıkıntıya bağladığı bir durum. annemde de göz tansiyonu var ve bu durumu psikolojik olmasa bile sıkça yaşıyor, ona şöyle bir tavsiye verilmişti, fakat alerjik durumlarda kullanılmaması gerektiğini belirteyim.

demlik poşet çayı demliyorsunuz, kaynadıktan sonra yani çay da gayet hazır olduğunda, poşeti alıp ıslak ve sıcak şekilde kapadığınız gözünüze koyup hafifçe bastırarak 5 dakika kadar tutuyorsunuz, oturarak ya da yatarak yapmanız farketmez. sonrasında iyice yıkamayı unutmuyorsunuz tabi :) şişliği belirgin ölçüde indiriyor ve gözü oldukça rahatlatıyor. ben de neredeyse görüşümü kısıtlayacak kadar bir şişlik yaşamıştım (anneminkilerden daha şiddetliydi), beklerken rahatlama hissetmiştim ama poşeti kaldırıp baktığımda resmen mucize gibi gelmişti :) bu doktor tavsiyesiydi, sizde de işe yarar umarım, geçmiş olsun.
0
alustriel
(27.05.09)
(7)

burnumu koparsam mı?

hicazkar
alerjik rinid denen illetten muzdaribim.burnum tıkanıyor. gündüz neyse, bir şekilde hallediyorum da gece tıkanınca ağzımdan nefes almak zorunda kalıyorum ve sabah (bazan gece bile) kalktığımda boğazım kurumuş oluyor ve accayip ağrıyor.sabah doktora gideceğim ama tecrübeliler varsa bu gece için bir f
alerjik rinid denen illetten muzdaribim.
burnum tıkanıyor. gündüz neyse, bir şekilde hallediyorum da gece tıkanınca ağzımdan nefes almak zorunda kalıyorum ve sabah (bazan gece bile) kalktığımda boğazım kurumuş oluyor ve accayip ağrıyor.

sabah doktora gideceğim ama tecrübeliler varsa bu gece için bir formül söyleyebilir mi?

bir de; otrivine diye bir zavazingo var elimde, geçen sene almıştım (ve açmıştım o zaman) kullanmamda mahzur olur mu?
0
hicazkar
(27.05.09)
otrivine kullan tabi burnu aciyor. buğu yap bir de.

edit: yalniz ben buğu kelimesine bkz verdim bugu'ya gidiyor. anlamadim bu isi.
0
ermanen
(27.05.09)
Otrivine burun tıkanmasını direk engeller. Yalnız sürekli kullanımının zararlı olduğu söylenir.
0
tekosin
(27.05.09)
burun damarlariniz hassas ise otrivine kanamaya neden olabiliyor. farial bu konuda biraz daha iyi sanki. bir de burnunuz cok tikali degil ise tuzlu su ile temizleyebilirsiniz.
0
cench
(27.05.09)
nasonex de işe yarıyor.
0
tarantinoesque
(27.05.09)
otrivine yada başka bir burun damlasını, 3 gün kullan 3 gün ara ver. bu şekilde kullanabilirsin.
0
girl in a coma
(27.05.09)
otrivine surekli kullanımı onerilmeyen bir ilac ve tedavi edici degil. bikac saatlik rahatlık saglar yalnızca. benimde 7-8 sene once oyle bi sorunum oldu geceleri uyuyamıyodum falan. bir okul donemi boyunca her sabah usenmeden tuzlu su cektim burnuma. (lavaj diyolar hatta buna) o zamandan beri rahatım ilk defa bu sene yine yokladı biraz. hemen tuzlu su yine. gecti.
0
fakakte
(27.05.09)
hemen eczaneye git.
nazoster burun spreyi
clarinase tablet 20 lik.
bunları al. dün doktor yazdı bana tableti aldıktan 6 saat sonra semptomlarım azaldı ve geçti diyebilirim. sürekli hapşıran ve burnu akan biriydim kaç gündür.
0
ozdek
(27.05.09)
(3)

bahar nezlesi -hayattan bezdiren illet-

gorunen koyun gorunmez kilavuzu
ya ne bahar nezlesiymiş birader? hapşuruk combosu bile yaptım, o derece. nefret ettim hayattan. bütün vücut dengem altüst oldu. son bir haftada kaç paket selpak tükettim haddi hesabı yok.ne yapmalı da kurtulmalı? bir de ne kadar sürecek bu? görüyorum hala havada polenler uçuşuyor.lütfen yardım edin.
ya ne bahar nezlesiymiş birader? hapşuruk combosu bile yaptım, o derece. nefret ettim hayattan. bütün vücut dengem altüst oldu. son bir haftada kaç paket selpak tükettim haddi hesabı yok.

ne yapmalı da kurtulmalı? bir de ne kadar sürecek bu? görüyorum hala havada polenler uçuşuyor.

lütfen yardım edin. hapşırıksız ve sümüksüz günler dilerim hepinize.
0
gorunen koyun gorunmez kilavuzu
(26.05.09)
büyük ihtimalle alerjik rinitsiniz. doktora gidin. 1 kutu aerius, xyzal ya da bu tür antihistaminiklerden birini yazar. içince geçer, mevsimsel olduğuna şükredin bence. yıl boyu çekenler de var benim gibi.
0
ar feiniel aredhel
(26.05.09)
bana nurofen yazdı doktor amcam. vitaminle birlikte 3 günde toparladım.
0
argent dawn
(26.05.09)
aynı durumdan ben de muzdaribim. finallerimin başladığı pazartesi gününden beri burnum gözlerim tahriş oldu silmekten. hapşurmaktan ve hapşuramamaktan(Bu en kötüsü) helak oldum. büyük ihtimalle hava geçiş döneminde olduğu için böyle bir durum yaşıyoruz. yani hava bir anda sıcaktan soğuğa ya da soğuktan sıcağa geçişler yaptığı zaman, (mevsim değişimi) ve polenler alerjik bünyeyi etkileyebiliyor. çok yoğun olduğu zaman tok karnına bir adet claritine kullanıyorum. ama sana tavsiyem çok yoğun şekilde alerjik olmadığın sürece bu tip ilaçlara yanaşmaman. bir yerden sonra aldığın ilaç seni kesmiyor ve baş edemiyorsun..
0
bibbolo zippo
(26.05.09)
(6)

antibiyotik + bira?

pozitif dusunce de kazanir
15:30 gibi antibiyotik içtim ama şuan fena hararetim var ve bira içmek istiyorum, ölür müyüm?(google'da içilmez diyenler de var içilir diyenler de, bilemedim.)
15:30 gibi antibiyotik içtim ama şuan fena hararetim var ve bira içmek istiyorum, ölür müyüm?

(google'da içilmez diyenler de var içilir diyenler de, bilemedim.)
0
pozitif dusunce de kazanir
(26.05.09)
bişeycik olmaz ben bizzat doktora sormuştum bana antibiyotik yazarken ne zaman alkol alabilirim ilaçtan sonra en fazla 1 saat sonra içebilirsin demişti ki içmiştim ve hala yaşıyorum... (:
0
mermer
(26.05.09)
ölmezsiniz ama içmeyin.
0
madrigal
(26.05.09)
birayı bilmiyorum ama ben bi arkadaşı antibiyotikten sonra rakı içtiği için hastaneye götürmüştüm. bilgilerinize
0
harmonikhakaret
(26.05.09)
belli olmaz. en iyisi icmemek.
0
ermanen
(26.05.09)
benzeri 123 duyuruda da anlatıldığı üzere, alkol alımı antibiyotiğin etkisini azaltır. bundan gayrı bir komplikasyonu da olmaz. özellikle bira gibi alkol oranı düşük bir içecekte öyle 1-2 tane serinlemek için içeceksen sormana bile gerek yok.

öyle "kola içip üzerine patlayan şeker yemiş hastaneye kaldırılmış!" benzeri şeyleri de dikkate alma.
0
mortifera
(26.05.09)
yıllar evvelinde aldığı antibiyotiğin üzerine viski yuvarlayan teyzemi hastanede zor kurtarmışlardı.

içmeyin.
0
krasotkin
(27.05.09)
(10)

göz seğirmesi

hobele
tam 17 gündür sol gözüm seğiriyor. sürekli, belli aralıklarla, rahatsız edici biçimde seğiriyor. nedenini araştırdım ama bulamadım. herhangi bir tedavi yöntemi de bulamadım. doktora da gitmedim. ama artık iyice sinirimi bozmaya başladı. bazen öyle bir hızlı seğiriyor ki ekrana bakamıyorum. fikri ola
tam 17 gündür sol gözüm seğiriyor. sürekli, belli aralıklarla, rahatsız edici biçimde seğiriyor. nedenini araştırdım ama bulamadım. herhangi bir tedavi yöntemi de bulamadım. doktora da gitmedim. ama artık iyice sinirimi bozmaya başladı. bazen öyle bir hızlı seğiriyor ki ekrana bakamıyorum.
fikri olan var mı? neden olur, nasıl geçer? artık inadı bırakıp doktora mı gitmeliyim? doktor ne diyecek ki?
deneyimi olanların paylaşmasını çok rica ederim.
teşekkür.
0
hobele
(26.05.09)
bende de var. neredeyse 20 gündür. fazla süt içmek ve magnezyum eksikliği gibi birşey okudum. magnezyumlu gıda aldım ama nafile. cidden sinir bozucu bişey.
0
atmosphere
(26.05.09)
bazı mineral eksikliklerinden oluyodu sanırsam. badem ceviz gibi şeyler ye, geçmesi lazım.
0
nickim onbes harf
(26.05.09)
ya geçtiğimiz kışın başında bende de oldu. 3-4 haftadan fazla sürdü. bi ara paniklediysem de sonradan düşünmemeye başladım. ve bir süre sonra da ne olduysa geçti. stresten olmuş olabileceğini düşünüyorum bendekinin. olabiliyomuş. ancaak: "bazen öyle bir hızlı seğiriyor ki ekrana bakamıyorum." kısmı beni şaşırttı. bu durumda bi doktora git bence. hiç değilse için rahatlasın.
0
jangara
(26.05.09)
Genellikle stressel oluyor. Şükür bende de yakın zamana kadar vardı, geçti.
0
ataturkiye
(26.05.09)
Bende de mütemadiyen oluyor. Sürekli ekrana bakarak çalışıyorum, bu nedenle yorgunluktan olduğunu düşündüm. (Kendi çıkarırım.) Evde gözümün üzerine ılık demlenmiş çayla kompress yaptım, çok iyi geldi. Ertesi gün değil, ondan sonraki gün geçti. Etkisi var mıdır bilmiyorum ama dinlendirdiği kesin.
0
denizen
(26.05.09)
magnezyumlu gıda nedir peki?
0
🌸hobele
(26.05.09)
fındık, fıstık, badem
0
atmosphere
(26.05.09)
stress ve aşırı mutsuzluk(depresyon olsa gerek) ana nedenleri ama bazen durduk yere çıkma ihtimalide var. ayrıca; (bkz: magnezyum/#3104264)
0
roadrunner_merlin
(26.05.09)
gözlerinizden biri bozuk ama diğeri değilse de oluyormuş.
geçen sene teki sürekli seğiriyordu. bozukmuş. birbirlerine uyum sağlamak için + çaba sarfedip yoruluyorlarmış.
siz cevizinizi, bademinizi yeyin :) biraz da dinlendirin gözlerinizi. geçmezse yine bir doktora gidin.
0
aithra
(26.05.09)
yorgunluktandır dinlenince gecer ama hakkını ver dinlemenin.Bir de günlük işlerinde çok yoruluyorsan devam edebilir bir süre daha.Velhasıl fazla yorma kendini.
0
suser adayi
(26.05.09)
(2)

mediko'dan nasıl faydalanılır

hayali arkadaş
medikodan nasıl faydalanılabileceğini bilen var mı? ben üniversitedeyken o üniversitenin öğrencisi olmak yetiyordu ama sevk için başka bir sigortadan faydalanmıyor olmak gerekiyordu. erkek arkadaşımın çok acil halletmesi gereken bir diş problemi var, 29 yaşında, erkek, işsiz ve yüksek lisans öğrenci
medikodan nasıl faydalanılabileceğini bilen var mı? ben üniversitedeyken o üniversitenin öğrencisi olmak yetiyordu ama sevk için başka bir sigortadan faydalanmıyor olmak gerekiyordu.
erkek arkadaşımın çok acil halletmesi gereken bir diş problemi var, 29 yaşında, erkek, işsiz ve yüksek lisans öğrencisi. Mediko'dan sevk alabilecek biçimde faydalanması için ne yapması gerekir?
0
hayali arkadaş
(25.05.09)
mezun olduğundan beri hiç gitmediyse medikoya bir kayıt yaptırıyorlar. ama diş kısmı olur mu medikolarda bilemem.
0
jesters cap
(25.05.09)
sağlık karnesi alması için başvurması lazım, öğrenci işlerine sanırım. bunun için kimlik fln gerekiyo okula ait... zaten bildiğim kadarıyla bakamıyorlar karne yoksa...
0
ilse
(25.05.09)
(6)

kilo verme

uygar
arkadaşlar bugün kilo vermek ile ilgili 2. sorum...limon suyu içmek acaba yağ yakımında faydalımıdır...yada yağ yakmak için önerdiğiniz doğal sebze-meyve ve ıvır zıvırlar nelerdir...ilaç vb gibi ürün sormuyorum...sadece doğal yöntemleri merak ediyorum..
arkadaşlar bugün kilo vermek ile ilgili 2. sorum...limon suyu içmek acaba yağ yakımında faydalımıdır...yada yağ yakmak için önerdiğiniz doğal sebze-meyve ve ıvır zıvırlar nelerdir...ilaç vb gibi ürün sormuyorum...sadece doğal yöntemleri merak ediyorum..
0
uygar
(25.05.09)
hiçbir gıda yağ yakmaz. yakar diyeni de dikkate almayın. yağ yakmak çok teknik bir meseledir. kalp ve nabız hızınız belli seviyelerde olmalıdır. ama mate çayı yağ yakımını kolaylaştırıyormuş diye duydum. ve belli dozdan fazla c vitamini. ama doğruluğunu bilemem.

en iyi yağ yakımı = diyet+kardiyo dur.
0
clementine
(25.05.09)
www.bodyforumtr.com buraya bir bak.
0
hven
(25.05.09)
clementine çok doğru söylemiş. yeşil çayların yağ yaktırdığı söylenir ama markette satılanlarla olmaz o iş, aktarlardan almak lazım. bunlara ek olarak "supplement" diye tabir edilen kimyasal ürünler kullanılabilir. ben diyet + kardiyo ve carnitine takviyesiyle açlıktan da ölmeden 35 günde 7 kilo verdim. ki su içsem yarıyor diye tabir edilen bünyeye sahibim. ^^
0
stephen dedalus
(25.05.09)
limon c vitamini sayesinde kortisol ile savaşır, yağ yakımının önündeki en önemli engeli yok eder. yeşil çay da iyidir.
0
arnold schwarzeneger
(25.05.09)
limon kabuğu da yaktırır diye duydum geçen.hatta salatalara kabuğu acı olmayan cinsse ekliyorum limon kabuğunu. lezzetlide
0
eskili
(25.05.09)
beslenmebulteni.com

burda 6 ayda yağ olarak 10 kilo veren birinin makalesi var. hem de kardiyosuz.
0
baldur2
(25.05.09)
(3)

tetanoz aşısı

karamell
nerelerde yaptırılır?vakti zamanında hemşire olan komşumuz evde yapmıştı bana, o yüzden şimdi nerey gideceğimi bilemiyorum.bi eczaneye gitsem,hastane mastane uğraşmadan, ben tetanoz aşısı istiyorum desem yapabilirler mi?ya da sağlık ocağı falan?nereye gitmeli,kimi bulmalı?
nerelerde yaptırılır?vakti zamanında hemşire olan komşumuz evde yapmıştı bana, o yüzden şimdi nerey gideceğimi bilemiyorum.bi eczaneye gitsem,hastane mastane uğraşmadan, ben tetanoz aşısı istiyorum desem yapabilirler mi?ya da sağlık ocağı falan?nereye gitmeli,kimi bulmalı?
0
karamell
(25.05.09)
sağlık ocaklarında yapılıyor.
0
szqnn
(25.05.09)
artık eczanelerde ve özel polikkliniklerde yasaklamışlar, devlet hastanelerinin acilinde yapıyorlar, çok uzun sürmüyor bi belgeye karneye paraya vs de gerek kalmıyor
0
tehanu
(25.05.09)
saglık ocaklarında yapabilirsiniz. elinizde saglık karnenizin olmasına da gerek yok. ama siz ne olur ne olmaz götürün. ücret falan da almamışlardı geçen sene benden.
0
sakabilmemneyi
(25.05.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.