Giriş
(4)

kirpiğimi çok seviyorum diye bıraktım, döndü. gerçekten benim midir artık?

insensitive
kirpiğim döndü, göz pınarının tam ters istikametinde. böyle göz yaşımızı sildiğimiz yer var ya? heh orada işte. n'apmak lazım? hiç ellemiyim evet o kısmı tahmin ediyorum da, öyle kendi haline mi bırakmalı yoksa doktora mı gitmeli yoksa kendi kendine geçer mi yoksa hiçbir şey yapmazsam iltihaplanır m
kirpiğim döndü, göz pınarının tam ters istikametinde. böyle göz yaşımızı sildiğimiz yer var ya? heh orada işte.

n'apmak lazım? hiç ellemiyim evet o kısmı tahmin ediyorum da, öyle kendi haline mi bırakmalı yoksa doktora mı gitmeli yoksa kendi kendine geçer mi yoksa hiçbir şey yapmazsam iltihaplanır mı? çok korkuyorum, elimi tutun.
0
insensitive
(25.05.09)
bir arkadaşımın bir kirpiği sürekli ters çıkıyormuş, o göz doktoruna gidip çektiriyordu.
0
kalimotxo
(25.05.09)
benim bir kirpigim de boyle. uzuyor da uzuyor. gozumu rahatsiz ettigi zaman anliyorum cekme vakti geldigini, kopariyorum. boyle obur kirpiklere falan takiliyor.
0
fdegir
(25.05.09)
eskiden benimde oluyordu, gözüme batıyorsa cımbızla kopartıyordum mis gibi biraz gözün yaşarıyor ama olsun
0
ilse
(25.05.09)
banyodan sonra ucu ısıtılımış iğneyle yokladım azıcık üstten. çıktı üzmeden.
0
🌸insensitive
(27.05.09)
(10)

diyet-perhiz

uygar
arkadaşlar 22 yaşındayım.100 kiloyum.ve fazla kilolarımdan muzdaribim.spor yapma olasılığım yok çünkü çalışıyorum...en sağlıklı ve en hızlı şekilde nasıl zayıflayabilirim...ve kendimce yaptığım diyetlerde hiç başarılı olamadım...aklımdan hiç yemek çıkmıyor.doktora falan da gitmek istemiyorum..ve ar
arkadaşlar 22 yaşındayım.100 kiloyum.ve fazla kilolarımdan muzdaribim.spor yapma olasılığım yok çünkü çalışıyorum...en sağlıklı ve en hızlı şekilde nasıl zayıflayabilirim...ve kendimce yaptığım diyetlerde hiç başarılı olamadım...aklımdan hiç yemek çıkmıyor.doktora falan da gitmek istemiyorum..ve artık psikolojim bozulmak üzere..tavsiyelerinizi bekliyorum...(zayıflamaya yardımcı bitkiler,içecekler,doğal yollar)
0
uygar
(25.05.09)
diyet yaparken bunu sporla desteklemen gerekir.
0
clones
(25.05.09)
her şeyden önce başlayın. kilo verdikçe motive olup daha çok vereceksiniz.
ikincisi "spor yapma olasılığım yok"u kafanızdan çıkarın, o spor yapılacak. en basitinden işten eve giderken otobüse binmeyin, yürüyün bir kısmında. önceliğiniz bu olsun
tv izleme yerine spor yapın veya daha iyisi eve bi spor aleti alıp tv karşısında spor yapın. 100 kilo olarak hayat nasıl geçer yahu?
ben yeni 15 kilo verdim, canım yemek istedi ama yemeyerek verdim doğal olarak. bence siz de yemeyin. sonuçta yiyince ne oluyor? 100 kilo olana kadar yemiş olduklarınız size kilodan başka ne kazandırdı? onları yemeseydiniz hayatınızda çok önemli bir eksiklik olur muydu?

zayıflamaya yardımcı olacak şey spor yapıp diyetle bunu desteklemek olacaktır. ayrıca mate çayı, yeşil çay filan içebilirsiniz çalışırken kahve içmek yerine mesela.
0
turkuazz
(25.05.09)
doktora gittim oturduğum yerden 10 kilo verdim spor yapmadan diyetle. bir o kadar daha verebilecek potansiyele sahibim. "doktora gitmek istemiyorum" dersen o kiloda kalır üstüne de alırsın. diyetisyenler iyidir. tanıdık varsa daha da iyidir.
0
atrin
(25.05.09)
neden doktora gitmek istemiyorsunuz, kilo probleminizin altında başka nedenler olabilir.
kaç kilo vermek istiyorsunuz? 10,20, 30?
şimdi spor yapmadan da kilo verebilirsiniz ama ne kadar kilo vermek istediğiniz önemli. spor yapmadan fazla kilo verirseniz vücudunuzda sarkmalar olur ve bu sarkmaların geri dönüşü de yoktur.mide kelepçesi ile 40 kilo veren bir tanıdığım var. resmen derisi pörsüdü, göğüsleri sarktı. sporsuz verilen 10 kiloda belki çok fark etmez bilemiyorum ama daha fazla kilo vermek istiyorsanız mutlaka spor yapın.
0
marcelorios
(25.05.09)
doktora gitmek istemiyorum çünkü babamı hastalıktan dolayı kaybettim.ve hastahanelere karşı fobim var.spor yapamıyorum çünkü çalışıyorum...dediklerinizden haberdarım.. sarkmalar olabileceğiinin farkındayım.sporla desteklenmesi gerekiyor hemfikirim sizinle..gecen sene perhiz yaptım kendi kendime...yürüyüş falan da yaptım ve o zaman yaklaşık 2 ayda 15 kilo civarında verdim..aslında bünyem kilo vermeye müsait ama imkanlarım kısıtlı...biliyorum oturduğum yerden kilo veremem ama hiç değilse verdiğim kiloları geri almasam...her zaman diyet halinde olmam gerekiyor...diyeti bırakınca geri alıyorum kiloları...
0
🌸uygar
(25.05.09)
akupunktur sanırım size göre. bulunduğunuz şehirde iyi bir akupunktur uzmanı bulun, onlar diyet programı da veriyorlar. acı veriyor mu derseniz hayır kesinlikle vermiyor. veriyor diyene de pek inanmayın derim. çünkü iğneler neredeyse göremeyeceğiniz kadar ince ve küçük.

spor konusuna da katılıyorum, spor yapamamak diye bir şey yok kesinlikle. masa başı işiniz varsa oturduğunuz yerden poponuzu sıkıp bırakmanız bile bir harekettir. evde kendinizi temizliğe verin mesela, hem temizlik hem de spor yapmış olursunuz. vs vs vs bitmez bunlar... apartmanda yaşıyorsanız asansör kullanmayın.

bir de ekstradan doğal bir yol arıyorsanız çok acı olmasına rağmen yarım çay bardağı (biraz daha az olabilir isterseniz) kekik suyunu her sabah için. hem çok çok faydalı, hem de zayıflamaya yardımcı oluyor.

sürekli zayıf insanları gözünüzün önüne getirin, onlara sinir olun, ne kadar mutlular istedikleri her şeyi giyip her hareketi yapabiliyorlar... bunları düşünün.
0
wilwarn
(25.05.09)
@uygar yaşım 22 idi (geçen yıl) kilom 97. bende senin gibi dertliydim bu konuda.spor yapıyordum.koşuya çıkıyordum. haftada en az 2 kere halı saha maçına gidiyordum ama olmuyordu işte. O an yeter artık dedim ve zaten hoşuma gitmeyen (sağlık açısından) abur cubur diye tabir ettiğimiz çikolata,kek,pasta,KOLA,gazoz,CİPS vsvs bunların hepsini bıraktım.Birde çoğu iştahlı insanın yemek anlayışı 'iyice yiyeyim artık sığınamz olayım' dır.ben bunu bıraktım.2 porsion yerken 0.75 porsiyona düşürdüm öğünlerimi.ama haftada birde kendime kıyak geçip kebab a da gittim. bu dediklerimi uygulamanın zorluğunu 1 hafta hisseceksin. 1 hafta harfiyen uyguladıktan sonra sende göreceksin ki iştahın kapanmayacak (iştahlı insanlrın kaderi bu:) ama eskisi kadar yemeğe istekli olmadğını göreceksin. Tabi tüm diyetlerin ve programların temel taşı 'nefse hakim olmak' tır.Yeme ver kilolarını.(abi tavsiyesi:)
şu anki kilom 85 ve 1 yıldan beri de böyle. 1.5 ayda verdim o fazla 12-13 kiloyu. ama hala dediklerimi uyguluyorum.porsiyonlar hala küçük
0
eskili
(25.05.09)
doktor doktor doktor. bak diyetisyen demiyorum. doktor. 100 kilo hiç normal değil. sağlık sorunun olabilir, kilon da buna bağlı olabilir. belki insülin direncin var, belki şeker hastasısın, ne bileceksin? bahane uydurmayı bırakıp hemen doktora git. o sana yapman gerekeni en sağlıklı yoldan söyler.

bilinçsiz diyet yaptığında verdiklerini hop geri alırsın, metabolizman yavaşlar, kendine zarar verirsin. yapma bunu. doktora git.
0
clementine
(25.05.09)
rejimi birakinca o kilolari geri aliyorum demissiniz ama bu cok dogal. 100 kiloya cikmaniz icin her gun ihtiyaciniz olandan fazlasini yiyor olmaniz lazim, beslenme tarzinizda rejim sonrasi hicbir degisilik yapmazsaniz yine ihtiyaciniz olandan fazlasini yemeye devam ediyor olacaksiniz, haliyle de o kilolari geri alacaksiniz. bu nedenle yukaridaki oneriye katiliyorum, rejimi biraktiginizda dahi belirli bir program cercevesinde yemek yemeniz lazim. yani kismen rejime devam, hosunuza gitmeyecek sanirim ama oyle.
0
okuryazar
(25.05.09)
gitmediiiiii ;( sağolun teşekkür ederim
0
🌸uygar
(25.05.09)
(3)

izmirde dişçi

zeki baba
selamlar ahali.bu yaşıma kadar dişlerime iyi baktım.ancak artık bir kilometre bakımı yaptırmak istiyorum.muhtemelen 1-2 dolgu olayı çıkacak karşıma.İzmirde tavsiye edebileceğiniz, çok pahalı olmayan düzgün bir yer var mıdır?Teşekkürler.
selamlar ahali.
bu yaşıma kadar dişlerime iyi baktım.
ancak artık bir kilometre bakımı yaptırmak istiyorum.
muhtemelen 1-2 dolgu olayı çıkacak karşıma.
İzmirde tavsiye edebileceğiniz, çok pahalı olmayan düzgün bir yer var mıdır?
Teşekkürler.
0
zeki baba
(25.05.09)
izmirde nerede oturuyorsun bilmiyorum ama karşıyaka çarşısında oldukça iyi bir diş hekimi var.hemen karşıyaka çarşısında ağam pastanesinin yan tarafındaki apartmanda 4. kat sanırım.
Diş hekimi filiz kartal telefon numarası:3690563
0
i like dance and i like romance
(25.05.09)
alsancak da 1359 sokakta sevim bol var.
0
sijwocaq
(25.05.09)
izmir hatay nokta karakolu karşısında erkan morgan var. 1 numara
0
ozoz
(08.09.09)
(2)

Sara hastamıza acil MYSOLINE ilaç.

macha
Aylardan beri "mysoline" adlı ilacı arıyoruz ancak bulamıyoruz. Çocukluğundan beri bu ilacı kullanan; ve kullanmadığı zaman hemen ciddi sara krizine giren kardeşimin ilacı bitti. Lütfen, yolunuzun üzerine düşen eczanelere sorsanız; bulursanız ayırtsanız; bana eczanenin iletişim bilgilerini verirseni
Aylardan beri "mysoline" adlı ilacı arıyoruz ancak bulamıyoruz. Çocukluğundan beri bu ilacı kullanan; ve kullanmadığı zaman hemen ciddi sara krizine giren kardeşimin ilacı bitti. Lütfen, yolunuzun üzerine düşen eczanelere sorsanız; bulursanız ayırtsanız; bana eczanenin iletişim bilgilerini verirseniz sevinirim.

Yardımlarınızı bekliyorum.

Nasıl bir şeye müdahale edeceğiniz hakkında ufak bir bilgi. Ciddi krizlerde korkuyoruz çünkü; kalbi durabilir.. midesinin de kasılması nedeniyle kusabilir ve zaten doğru nefes alamadığı için boğulabilir..

[email protected]
0
macha
(25.05.09)
hangi ilaç firmasının ürünü olduğunu bulursanız(kutusunun üstünde mutlaka iletişim adresi vardır) merkezini arayıp durumu anlattığınızda doktor numunelerinden verebileceklerini sanıyorum. ayrıca elinde bu ilacın bulunduğu ilaç depolarına dair bir bilgi alabilir o depolardan en son ilaç gönderilmiş eczanelere ulaşabilirsiniz.

firmayı aradığınızda "mysoline ilacının ürün müdürü ile görüşmek istiyorum" derseniz sanıyorum ki sizi ona bağlayacaklardır.

hatta;

AstraZeneca İlaç Sanayi ve Tic.Ltd.Şti.
Adres : Büyükdere Cad. Yapı Kredi Plaza B Blok K:3-4 Levent - İstanbul

Tel : 0212 317 23 00
Fax : 0212 317 24 05
E-mail : [email protected]
0
atrin
(25.05.09)
astra zeneca ilaç firmasından gelen bilgiyi aynen aktarıyorum:

"Mysoline" isimli ürünümüz aşağıda irtibat numaraları verilen "Keymen İlaç Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'ne devredilmiş olup, Keymen İlaç şirketi ile temasa geçmenizi, veya Türk Eczacılar Birliği aracılığıyla ilacı temin etmenizi öneririz.

Keymen İlaç Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.

0312 3940220

02164562617

Türk Eczacılar Birliği

Willy Brandt Sokak No:9 Çankaya Ankara 06690
Tel : 0-312-409 81 00
Faks : 0-312-409 81 09

www.teb.org.tr

www.teb.org.tr
0
robinbook
(04.06.09)
(11)

göbek olayı ve liposakşın

noroloji
arkadaşlar ben 55 kilo 170 boyunda bir hanım kızım. ama kendimi bildim bileli göbekliyim ( evet yahu bildiğin göbek) geçen sene 48 kilo olmuştum, hırs yapıp zayıflamıştım ama gitmesini istemediğim bölgelerim incelmişti ama göbeğimden gram bişi eksilmemişti sanki, yüzüm çökmüş kaburgalarım sayılır ha
arkadaşlar ben 55 kilo 170 boyunda bir hanım kızım. ama kendimi bildim bileli göbekliyim ( evet yahu bildiğin göbek) geçen sene 48 kilo olmuştum, hırs yapıp zayıflamıştım ama gitmesini istemediğim bölgelerim incelmişti ama göbeğimden gram bişi eksilmemişti sanki, yüzüm çökmüş kaburgalarım sayılır hale gelmiş olmasına rağmen. yani eskisi gibi değildi ama yine de göbekli bi hatundum. neyse tekrar kilo aldım da durumu toparladım ama bu göbek mevzuu sinirlerimi zıplatıyor. sadece göbekten kilo nasıl verilir? mekik haricinde.( çünkü zaten tam çekemiyorum, hiç bişi olmuyomuş gibi hissediyorum hem de 5. mekikte yoruluyorum sırt bel kendini kaybediyor ağrıdan)
bir de şu liposuction denen olayı herkese yapıyorlar mı? yani git spora beni uğraştırma der mi doktorlar? ki sanki öyle derler gibi hissediyorum. ha onun da riskleri varmış göbek engebeli bir hal alabilirmiş filan. ben bahtsız bedevi olduğumdan kelli başıma o da gelir, tırsmıyor değilim ama şu göbekten de kurtulsam bayram edicem. saat olmuş sabahın 5 i ben hala göbek derdindeyim::) bi yardım edin ya.
0
noroloji
(25.05.09)
Ben bir tıp uzmanı değilim ama yağ aldırma ameliyatlarını ileri vakalarda yapıyorlar diye biliyorum. Ha siz gidip ben aldırıcam derseniz de sanırım doktorlar para kazancağız diyerek sizi şöyle traştan bi uyarırlar ama ameliyatı da yaparlar. Estetik cerrahlar ise bu fırsatı kaçırmaz diye düşünüyorum.

Herkesin anatomik yapısı temelde aynı olmakla birlikte değişik özelliklere sahiptir. Yani bence konuyu büyütmek yerine göbeğinizle de kendinizle de barışın. Ki bence ayva göbek bir hatun kişiye feci yakışır. Yine de ben istemiyorum diyorsanız bir de göbeğinizi kaslandırmayı deneyin hafiften bi de öyle deneiyn bakalım nasıl olcek?

Ayrıca siz genetik olarak yağı en çok göbekte biriktiren biri olduğunuz için liposekşın size kalıcı çözüm sunmaz. Bakın yağ aldırma hangi durumlarda mübahtır derseniz, obezita hatta obezite bile değil morbit obezite olaylarında doğru bir uygulama olabilir.

Size kesinlikle ama kesinlikle önermem.
0
Karluk
(25.05.09)
Yahu allah aşkına çıldırdınız mı? 55 gayet normal bir kilo boyunuza oranla. Liposuction amleiyatının risklerini biliyor musunuz? Vallahi değmez, billahi değmez. Muhtemelen youtube'da vardır, bir liposuction yazıp aratın bence. Kesinlikle yaptırmamuış biri olarak tavsiye etmem, tabii sizin bileceğiniz iş de, fıstık gibi bir kilodasınız ya huuu :)
0
betty puf puf
(25.05.09)
(bkz: venüs tepesi) olmasın o?
0
kibritsuyu
(25.05.09)
1.70 boyunda 55 kilo olan birinde ne kadar göbek olabilir ki? bence kesinlikle liposuction yaptırmayın. çeşitli nefes egzersizleriyle bile karnın düzleştirilebildiğini okumuştum. pilates, callanetics gibi şeylere bir bakın bence.
0
kalimotxo
(25.05.09)
hanim kizimiz simdi soyle oluyor.bu mide denen abdomina kodum kaslari (yanlis anlasilmasin latincesi) iceri dogru buyuyor. yani sen onu iteledikce o daha da iceri kaciyor. cok sonra ince ince kendini gosterir. o nedenle boyun, bilek ve on bacaktaki her diger kucuk kas grubu gibi mide kaslari da diger babatorik kaslara oranla daha cok etki ile harekete geciyor. yani bir omuz ya da gogus kasi 6 veya 8 tekrar ile sippadanak uyarilabiliyorken, kahrolasi mide ve bilek kaslari en az 15 ve uzeri tekrarlar da geldim abi bi saniye! pozisyonunu aliyor.

sizin sikintiniz mekikte 5 tekrari gecemek ise cok buyuk bir sorun degil. 5 tekrari bir donem deneyin. eger boynunuz ve beliniz cok agriyorsa -digerleri gibi bu da saka degil- hareketi yaparken yani one dogru egilirken dilinizi damaginiza yaslamaya ozen gosterin. bu sirtiniza binen yuku yari yariya kesecektir. ve yine aman be uf! hic bi sey oldugu yok. salak sey! deyip beni uzmeyin. caninizi sikan o 5 tekrari ilk hafta her gun 5, daha sonra sayilari artirabildiginiz kadar artirarak yapmaya calisin. bu arada mumkunse kucuk tatli bir cocukken hani ip atlar gibi ayni, adimlarinizi degistirerek 2 ser dakikalik tekarlarla oldunuz yerde ziplamaya calisin. sauna ve diger ivir zivirlari saymazsak bu bilinen en hizli ve normal kalori yakma pratigidir.

bir ay sonra gobegimi kim caldi lan pisler! diye bagirmazsaniz. ben de yakar top oynamayi bilmiyorum...
0
gunlerin kopegi
(25.05.09)
sakın yaptırma, sonuçta hiç takip etmiyor musuni gazetelerde televizyonlarda bas bas bağırıyorlar. o riski almaya değer mi, göbekli ama en azından güzel göbeği olan biri olabilirsin, yanlış operasyonlarda, ölüm riskinden tut, o bölgedeki derinin toparlayamamasına, yağlar alındığı için çukurlu bir görüntü oluşmasına kadar elli milyon risk var..
onu geçtim daha bir hafta olmadı bir yerde kadının biri lipodan sonra 9 ay geçmesine rağmen o iğnemsi şeylerin girdiği yerlerin hala yara ve kırmızı olduğunu söylüyordu bence hiç vücudunu bozmaya değmez...

sonrasında geri dönme şansın da yok, deri sarkarsa kasığa doğru bir yerden kesip deriyi alıyorlarmış ve iz de kalıyormuş... böyle sezeryan gibi...

ben hiç bulaşma diyorum, biraz sporla eritilmeyecek yağ yok
0
ilse
(25.05.09)
Büyük şehirlerden birindeyseniz "power plate" diyecem. Benim hantal göbeğimi çözmiştü.
0
SiyamkedisiZorro
(25.05.09)
sağlığı bozmak için gerçekten güzel bir girişim görüyorum 1.70 55 kg yi
0
modesttiago
(25.05.09)
pilates normal zayıflama ve egzersizle gitmeyen göbeği eritmek için uygulanan bişey bildiğim kadarıyla.
bi arkadaşımda da aynı sorun vardı epey fayda gördüğünü söyledi pilates'ten.
videoları falan da var hem, bir salona gidilip yapılması gerekmiyor.

vücut tipi ile ilgili bişey senin durumun, annem de aynı, 44 kilo olduğu gençlik fotoğraflarında bile göbeği var. Liposuction'ı o da düşünmüştü ama çok riskli olduğunu öğrenmiş vazgeçti, kalbe pıhtı gidebiliyomuş ölümcül olabiliyomuş diyodu.
0
hayali arkadaş
(25.05.09)
ciddi anlamda komik bir olay bu. allah sıhhat versin efendim, zira kaybedince pek de önemli olmadığını anlıyorsunuz bu gibi şeylerin. düzenli spor yapın, hallolur. yüzün. lipoymuş, öeh.
0
ugandareisicumburu
(25.05.09)
liposuction asıl bu durumlarda yapılır. obezlere yapmak tehlikeli liposuctionı.
ama bence ilk önce bir vakum çalışması yapmayı dene. sorununa o da çözüm olabilir. nette bolca örneğini bulabilirsin. misal;
www.youtube.com
0
arnold schwarzeneger
(25.05.09)
(5)

Sağlık raporu almak ?

artikbenimdebirvolvomvar
yarın acilen sağlık raporu almam lazım sağlık ocağından, fakat sağlık karnemi okuduğum şehirde unuttum. acaba sadece nüfus kağıdımla sağlık ocağına gidip sağlık raporu alabilir miyim ??
yarın acilen sağlık raporu almam lazım sağlık ocağından, fakat sağlık karnemi okuduğum şehirde unuttum. acaba sadece nüfus kağıdımla sağlık ocağına gidip sağlık raporu alabilir miyim ??
0
artikbenimdebirvolvomvar
(25.05.09)
bildiğim kadarıyla 10 ya da 15 tl gibi bir muayene ücreti verilerek alınabiliyor. yani sanki sağlık karneniz yokmuşcasına.

bir ihtimal sağlık karnesinin ilk sayfa fotokopisi(sicil no filan işleyebilmeleri açısından) işe yarayabilir. çünkü ilaç yazmayacağını varsayıyoruz.

tabii en kolayı parayı verip, açık açık rapor istediğinizi söyleyip, tc kimlik numarası ile sağlık ocağına başvurmuş bir vatandaş olarak almak.
0
oldu görüşürüz
(25.05.09)
saglik karnesi artik kalkmadi mi? ben en son bilgilerimi guncelledigimde karnemi almislardi. sadece kimlik ya da tc kimlik no'su bulunan ehliyet ile gidip muayene olunabiliyor diye biliyorum.
0
sourlemonade
(25.05.09)
ben 1 hafta önce nufus cüzdanımla hiç para vermeden aldım bilginize.
0
tearsinheaven
(25.05.09)
tc kimlik numaranızın olması bile yeterli.. kimlikle gidip alabilirsiniz
0
ilse
(25.05.09)
sourlemonade
(25.05.09)
(6)

Gaita Testi İçin 3 Gün Üst Üste Tuvalete Gidebilmek

soufigay
Merhaba;Şimdi bir hastalığım yüzünden doktor benden 3 gün üst üste gaita testi istedi. Ancak ben normalde 2-3 günde bir kez yaparım. Nasıl olur da her gün ve sabah olmak üzere (Çünkü en geç yarım saat içerisinde hastaneye götürmem gerekiyor) yapabilirim bunu?
Merhaba;

Şimdi bir hastalığım yüzünden doktor benden 3 gün üst üste gaita testi istedi. Ancak ben normalde 2-3 günde bir kez yaparım. Nasıl olur da her gün ve sabah olmak üzere (Çünkü en geç yarım saat içerisinde hastaneye götürmem gerekiyor) yapabilirim bunu?
0
soufigay
(25.05.09)
eksik intihar
(25.05.09)
kuru kayısı kuru erik türü yiyin. karpuz yiyin bol bol. pilav makarnadan uzak durun. zeytinyağı için. patates mısır gibi nişastalı yiyeceklerden uzak durun. bol su için. bir de yeşillik (marul kıvırcık ) ve yeşil sebzeye ağırlık verin. kabak hazmı kolaylaştırır. hiçbiri işe yaramazsa sinamike kaynatıp için.
0
kaafinur
(25.05.09)
kesinlikle sinameki kullanmayın.
www.kadinlarkulubu.com

linkdeki sorun ender görülen bir şey değildir.
0
eksik intihar
(25.05.09)
peki bu yöntemler muhtemelen anal iltihap (proktit) olan benim için de sağlıklı mıdır? bir de şey yani sadece üç gün kullanacağım. evde yapılabilecek normal birşey de olabilir.
0
🌸soufigay
(25.05.09)
ben yapmayacaklarınızı söyleyeyim de. form çayı içmeyin, bekunis falan da kullanmayın.
0
clementine
(25.05.09)
ihtiyacınız olan şey rezene çayı sanırım
0
bushwacker
(25.05.09)
(6)

kalıtsal özellikler

soujiro
1)dil yuvarlama, birleşik kulak vs.. gibi değişik kalıtsal özellikler nelerdir?2)eğer annede ya da babada varsa çocukta olmak zorunda mıdırlar?3) ayak işaret parmağının, başparmaktan uzun olmasının kalıtsal olduğunu okumuştum. ama benim bir ayağımınki uzun diğerininki kısa. normalmidir(beyler gangba
1)dil yuvarlama, birleşik kulak vs.. gibi değişik kalıtsal özellikler nelerdir?

2)eğer annede ya da babada varsa çocukta olmak zorunda mıdırlar?

3) ayak işaret parmağının, başparmaktan uzun olmasının kalıtsal olduğunu okumuştum. ama benim bir ayağımınki uzun diğerininki kısa. normalmidir(beyler gangbang muhabbetine girmeyelim:)
0
soujiro
(24.05.09)
dil yuvarlama kalitsal mi?benim bir arkadasim azim etti dilini kiviramazken kivirmaya basladi.
0
şaman
(24.05.09)
2- (git: 68855) cevaplarda anlatılan gen eşleşmesi olayı..
0
dambil
(24.05.09)
1- Ayak parmaklarının ördeğimsi şekilde bitişik olması; saçların alnın tam ortasında öne doğru bi çıkıntı yapması..

2- Eğer y kromozomu belirleyiciyse ve babada varsa çocukta da olmak zorunda.
0
so weit so gut
(24.05.09)
erkeklerde babadan oğula geçen kulak kılı var.
0
the c
(24.05.09)
kalıtım mendel'in anlattığından biraz daha karmaşık sanıyorum.

Mesela o bitişik kulak meselesi ilginç, bende var, kardeşimde var, annemde var. Fiziki antropoloji ile ilgilenen bi arkadaşım bunun sadece arnavutlarda görülen bi özellik olduğunu söylemişti,gerçekten de annemin anneannesinin dedesi mi ne yanı epey uzaktan bi atamız arnavutmuş. Sonra ben rastladığım bitişik kulak memeli herkese sordum, yüzde 100'e yakın oranda ya arnavut çıktılar, ya da boşnak falan gibi arnavutlarla karışması olası olan kökenlerden. Tabi tesadüf de olabilir pekala
0
hayali arkadaş
(24.05.09)
vücudunuzda gördüğünüz herşey bi kalıtsal özellik aslında.. spesifik olmayınca dikkat çekmiyo tabi o ayrı. çekik göz uzakdoğuda var mesela, al sana kalıtsal özellik. benim de babamın da bacakları uzun, abimle benim kafa şekillerimiz aynı gibi.. kimden geçti bilmiyorum, ortaya karışık gibi duruyo..
kalıtsal özellik denen olaylar gayet karışık. matematik gibi kesin kurallar koyulamıyo çoğu zaman çünkü zibilyon tane faktör var. bi de mutasyon denen zımbırtı var.. ohoo.. mendel kuralları en temel kurallar olmakla beraber yeterli gelemeyebiliyor.
0
dr cucu
(24.05.09)
(8)

kedi besleyenler

iloushka
benim kedim hani akciğerler doludur balgam çıkarma gibi sesler çıkarılır ya ööle sesler çıkarıo..bunu çıkarırken de vücudu sarsılıo..yatıodu birden hırlama sesi çıkarır gibi sarsıldı.hani bana kusacakmış gibi geldi.emin deilim ama..sadece anesteziden sonra kusarken görmüştüm onu.gene öyle gibi..ama
benim kedim hani akciğerler doludur balgam çıkarma gibi sesler çıkarılır ya ööle sesler çıkarıo..bunu çıkarırken de vücudu sarsılıo..yatıodu birden hırlama sesi çıkarır gibi sarsıldı.

hani bana kusacakmış gibi geldi.emin deilim ama..sadece anesteziden sonra kusarken görmüştüm onu.gene öyle gibi..ama korktum..bilen varsa cevap verebilir mi?

bi saat önce falan 2-3 parça et yedi (kuşbaşı)..ama hep veriorum.bööle olmamıştı daha önce...
cevaplar için teşekkürler..
0
iloushka
(24.05.09)
Yalandıktan sonra biriken tüyleri yumak şeklinde kusuyorlar zaman zaman, bahsettiğiniz ses de tanıdık geldi.
0
skatheist
(24.05.09)
@ skatheist

benim oğlan bööle duruo duruo ööle yapıo.tam çıkaracakmış gb oluo.
geri yutuo..yapabileceğim bişey var mı?ya da ne yapmalıyım sence?
0
🌸iloushka
(24.05.09)
kusacaktır, etler büyükse kuşbaşı falan... hayvanlar onu bizin gibi çiğneyemiyor direkt bütün yutuyor. benim iki kedim var, biri aynı şekilde et yerse kusuyor, vermiyorum o yüzden.
onun dışında tüyleri sindiremedikleri için kusuyorlar.
mama formatında, macun gibi fln ilaçlar var bu tüyleri kusmak yerine dışkıyla atsınlar diye.
çok uzun tüylü bir kediniz yoksa işe yarıyor, diğerleri yine ayda bir, iki ayda bire düşürüyor.
0
ilse
(24.05.09)
Büyük ihtimalle tüylerini kusacaktır. Sizin elinizden gelen bi'şey yok maalesef o konuda. Kendi başlarına çıkarıyorlar. Zaten görmeseniz daha iyi öyle bi'şey yani. Benim paşa ilk çıkardığında gördüğüm zaman bi' süre kendime gelememiştim:)
0
charlesbukowskiineksi
(24.05.09)
yuttuğu tüyleri kusuyodur, telaşlanmanızı gerektirecek bişey yok. Bazı mamalarda bunu engelleyen katkılar var ama hepsinde de yok bildiğim kadarıyla.
Siz en iyisi kedi çimi yetiştirin onu yesin, mısır çarşısının ordaki çiçekçilerde falan tohumları satılıyo, latince adının avenna sativa olması lazım, ev kedileri toprakta oynayıp çimen yemedikleri için böyle takviyeler yapmak gerekiyor.
Ama uğraşamam derseniz malt alın, macun halinde de hap halinde de satılıyor, mamasına karıştırın.
0
hayali arkadaş
(24.05.09)
fesleğene yazık olacak ama hani şu küçükküçü yapraklı saksıda yteien fesleğenler var ya, onalrdan yerlerse tüyleini kusmalarına yardımcı oluyormuş, yani çim ekmekle falan uğraşamazsanız eger diye
0
tehanu
(24.05.09)
Tek çözümü çim. Hayvan rahatlıyor valla. Bende o sorunu yaşadım bir zamanlar.
0
ne bakiyon kardesimm
(24.05.09)
kedi fesleğeni yemek istemeyebilir ama.
benim hem kedim hem fesleğenim hem başka bitkilerim var, kedim bitkilerin bazılarından yemeyi çok seviyo ama fesleğene hiç bulaşmadı.
0
hayali arkadaş
(25.05.09)
(3)

Gaz gidermek için?

nochristrequiress
Vucut gelistirme yaptigimdan oturu Whey protein / Protein tozu denen seyden kullaniyorum fakat asiri gaz olusturuyor. Karnim aksama kadar davul gibi sismis oluyor (gunde 4 olcek kullaniyorum - 1 olcek 25gr)ve bilen bilir, bu seyden kaynaklanan gazin kokusu dunyanin en berbat kokusudur. Keza tuvalete
Vucut gelistirme yaptigimdan oturu Whey protein / Protein tozu denen seyden kullaniyorum fakat asiri gaz olusturuyor. Karnim aksama kadar davul gibi sismis oluyor (gunde 4 olcek kullaniyorum - 1 olcek 25gr)ve bilen bilir, bu seyden kaynaklanan gazin kokusu dunyanin en berbat kokusudur. Keza tuvalete cikinca da ayni berbatlik. O kadar gazin birikmesi bir zaman sonra diskinizi da ishallestiriyor.

Gaz olusmasinin nedeni laktoz intolerant olmammis. Var midir bir hap falan bu gaz olusumunu minimuma indirmek icin? Durum ciddi cunku cok rahatsiz edici, karnim yarilacak kadar sisiyor.
0
nochristrequiress
(24.05.09)
zaten su ile karistiriyorum. demek ki sutle karistirsam patlayacagim.

cok alaksi var:

www.google.com.tr
0
🌸nochristrequiress
(24.05.09)
(bkz: metsil)
(bkz: pankreoflat)

tabii abartmamak lazim, ozellikle pankreoflat'i. oburunu cigneyin yazdigi kadar. bence en guzeli protein tozunu almamaniz veya sindirim sisteminize uygun baska marka bulmaniz bu durumda, ama size kalmis elbette.
0
no avalon
(24.05.09)
hangi marka whey kullanıyorsun? izole whey kullanırsan bu sorunu pek yaşamazsın. bipro, iso-tech, isocool gibi bir çok alternatif var.
0
arnold schwarzeneger
(24.05.09)
(4)

çok konuşunca göz dalar ya ruhuma

oldu görüşürüz
doktor; hani mesela aralıksız konuşman gerekti, anlattın anlattın, veya bir süre aralıksız şarkı söyledin kendi kendine, ya da telefonda otuz beş saat durmadan konuştun;hah- gözün neden dalar? tansiyon mu çıkıyor, düşüyor mu, yoksa göz tansiyonu mu, nedir, önümü göremiyorum yahu.not: heyecanlı bir d
doktor; hani mesela aralıksız konuşman gerekti, anlattın anlattın, veya bir süre aralıksız şarkı söyledin kendi kendine, ya da telefonda otuz beş saat durmadan konuştun;

hah- gözün neden dalar? tansiyon mu çıkıyor, düşüyor mu, yoksa göz tansiyonu mu, nedir, önümü göremiyorum yahu.

not: heyecanlı bir durum yok, mesela kırk beş dakika boyunca heyecansız heyecansız konuşmuşum diyelim. benim merak ettiğim nefes alış verişsel, gözsel, kafa zonklamasal, dalgınlık yaşamasal durumlar.

daha önce sorulduysa hoppala.
0
oldu görüşürüz
(24.05.09)
otomatiğe bağlamış konuşuyorsundur ama kafa çook başka yerlerdedir.
0
fortisvita
(24.05.09)
cunku dusuncelerimiz duyularimizin onune gecer ve onlari bastirir. o an sadece dusuncelerine odaklanmissindir, belki de icinden cikilmaz bir hal almistir. bir kordugum ki icim cozdukce dolaniyor hesabi. goz dalmasi da akli dengeyi rahatlatmak icin gozun kendini bir sureligine feda etmesi gibi dusunulebilir. yani dusunceleri dengeleyebilmek icin o an ki gorsel algiyi tek bir noktaya odaklandirmis oluyorsun.
0
ermanen
(24.05.09)
yok pardon, "konuşma bittikten sonra" neden dalar diye düzeltiyim. cevabı anladım da bu o türden değil:)
0
🌸oldu görüşürüz
(24.05.09)
çok kederli ve romantik biri olduğun için oluyor
0
zombikanı
(24.05.09)
(4)

Karnımda bir ağrı var

aidiyetsiz
Karnımda acayip bir ağrı var, yerini ve bir iki özelliğini tarif edeyim.Göbek kavisinin bitişi ile boxer bölgesinin (!) başlangıcında ve net bir şekilde sol tarafımda bu ağrı. Hareket ettikçe ve hafif bastırdıkça içimde bir şey oynuyormuş gibi hissediyorum. Dün bu saatlerde başladı önemsemedim ama a
Karnımda acayip bir ağrı var, yerini ve bir iki özelliğini tarif edeyim.
Göbek kavisinin bitişi ile boxer bölgesinin (!) başlangıcında ve net bir şekilde sol tarafımda bu ağrı. Hareket ettikçe ve hafif bastırdıkça içimde bir şey oynuyormuş gibi hissediyorum. Dün bu saatlerde başladı önemsemedim ama artarak devam ediyor. Apandistim yok. Alındı daha doğrusu 5 sene önce. Bilgisayar karşısında dizi seyrederken şekilsiz oturuyorum ondan olabilir mi acaba? Nedir bu acaba?
0
aidiyetsiz
(24.05.09)
çok sigara içme hani içiyorsan da yatarken süt iç bol bol sebze tüketmeye bak meyve ve vitaminler de önemli .. ağrı dediğin yanma şeklinde ve sen bu yanmaları elinle davul çalar gibi yenmeye çalışıyorsan bu dediklerimi yaparsan ara ara yeniyorsun.

bi de apandistin alındıysa sigarayı artık azaltman gerekli hani dediğin gibi oturma kalkma da önemli... ne bileyim benim de aynı şikayetim var doktor değilim :):)
0
myfishbone
(24.05.09)
bir gastroenteroloğa göstermende fayda var derim. sol taraf dediğine göre apandisten bahsetmiyorsun. doktor rules velhasıl. geçmiş olsun.

edit: [email protected]'a bi mail atarsan sevinirim.
0
boshi
(24.05.09)
@myfishbone
sigara içmiyorum. ağrım yanma şeklinde değil. dediğim gibi içimde hareket eden bir şey var sanki ve ben hareket ettikçe o aşağı yukarı sallanıyor gibi. sütü deneyecem.

@boshi
attım.
0
🌸aidiyetsiz
(24.05.09)
bağırsağınızı tıkayan bir katı cisim olabilir diyeceğim ama bunun başka belirtileri de olurdu. dışkı - idrar düzeninizi ve şekil - renk gibi şeyleri inceleyerek bir doktora görünün. bi muayene yapmak gerekir bişey söylemek için diye düşünüyorum şahsen.
0
dr cucu
(24.05.09)
(2)

baş ağrısı

karacoğlan der ki
normalde başım sinüzitten ağrır; ama bu seferki öyle değil. sanki beynimin damarlarında fazla kan var ve damarlara baskı yapıyor. böyle seri halinde geliyorlar. kanamaz di mi lan?!ben de... git doktora,görün dey mi?!
normalde başım sinüzitten ağrır; ama bu seferki öyle değil. sanki beynimin damarlarında fazla kan var ve damarlara baskı yapıyor. böyle seri halinde geliyorlar.

kanamaz di mi lan?!


ben de... git doktora,görün dey mi?!
0
karacoğlan der ki
(23.05.09)
migren gibi geldi sanki. geçmesse git doktora.
0
slevinkelevra
(23.05.09)
görüşünde problem var mı? gözünün önüne renkli renkli parlamalar oluyosa migren olabilir. benzeri bana oluyo, migrenden şüphelendi herkes ama çok nadir olduğundan bir teşhis konmuş değil. bir doktora görün yine de.
0
fortisvita
(23.05.09)
(1)

Gittikçe Org'lara benzemekten korktum.

khan shabbir
Ağzımın içinde/iç yanakta bir şişkinlik oluştu ama anormal bir şişkinlik bu. 2 yıldır içtiğim sigarayla ilgili olabileceğini düşünüyorum. Hangi doktora görünmeliyim? -Diş, KBB, Cildiye?
Ağzımın içinde/iç yanakta bir şişkinlik oluştu ama anormal bir şişkinlik bu. 2 yıldır içtiğim sigarayla ilgili olabileceğini düşünüyorum. Hangi doktora görünmeliyim? -Diş, KBB, Cildiye?
0
khan shabbir
(23.05.09)
İlk olarak bi diş doktoruna git bence. Prosedür şöle: Dişlerin yüzünden mi die bi film çekerler. Baktılar olmadı biz en iyisi bunu bi ufak bi operasyonla alalım derler. Ne zaman olacak peki dersin, hemen yapalım derler, bugün işim var dersen 6 ay sonrasına gün verirler. Sona yaptırmazsın kalır öle. Bende öle oldu netekim. En temizi özele git sen. Onlar gereken yönlendirmeyi yaparlar.
0
belesh
(23.05.09)
(2)

alerji

schiraz
vucudumun yuz haric heryerinde kabarciklar cikti.sanki sivrisinek isirmis gibi aralikli aralikli ama parmak uclarimdan boynuma kadar. kasinmaktan illallah ettim.kendimi tutmaya calisiyorum ama yinede kasiniyorum.degisik birsey yemedim,gunluk yedigim normal seylerdi. sadece bir agacin altinda arkadas
vucudumun yuz haric heryerinde kabarciklar cikti.sanki sivrisinek isirmis gibi aralikli aralikli ama parmak uclarimdan boynuma kadar. kasinmaktan illallah ettim.kendimi tutmaya calisiyorum ama yinede kasiniyorum.
degisik birsey yemedim,gunluk yedigim normal seylerdi. sadece bir agacin altinda arkadaslarla piknik yaptik. agacta kucuk kurtcuklar vardi. internetten biraz arastirdim cam kese kurdu na benziyor.yalniz sadece cam agaclarinda oluyormus ama ben cam agacinin altinda oturmadim. cinar agaciydi sanirsam. yillar once cocukken cam agaclarinin altinda yonayinca kasinirdim ben.sonra yillarca olmadi. bugune kadarda bir agac altinda cok piknik yapmisizdir arkadaslarimla hic bole bisey basima gelmemisti.gercekten cok gicik bir durum .insani uyutmuyor. ne yapmaliyim ? yardimlariniz icin tesekkurler simdiden..
0
schiraz
(23.05.09)
(bkz: kurdeşen)

zyrtec tavsiye ediyorum bir hafta her gün alıyorsun geçiyor
0
ilse
(23.05.09)
@ilse: iyi demişsin hoş demişsin "zyrtec" benim içinde hayat kurtaran bi ilaçtı bu durumda ama ilaç tavsiye etmeden bir doktora başvurmasını önermek gerek.
0
hasnicktir
(23.05.09)
(7)

[vücut geliştirme] Weight Gainer / Whey Protein kombinasyonu?

nochristrequiress
Bulk icin ne sekilde kombine edebilirim bu 2'sini?Whey olarak Scitec var elimde 5000gr.'lik. Weight gainer olarak da Optimum'un Serious Mass 5.5kg'lik almayi dusunuyorum. Daha once kullanan var mi? Yaglanma durumu nasil? bodyforum gibi sitelerde ove ove bitirememisler.Duzenli beslenebilirim fakat gu
Bulk icin ne sekilde kombine edebilirim bu 2'sini?

Whey olarak Scitec var elimde 5000gr.'lik. Weight gainer olarak da Optimum'un Serious Mass 5.5kg'lik almayi dusunuyorum. Daha once kullanan var mi? Yaglanma durumu nasil? bodyforum gibi sitelerde ove ove bitirememisler.

Duzenli beslenebilirim fakat gunde en azindan yarim paket makarna yiye yiye kusma noktasina geliyor insan. Weight gainer'i celimsizler gibi abanarak degil de ogunume ek olarak kullanmayi dusunuyorum (whey'in olcegiyle gunde 2 kere ornegin).

Ne sekilde kullanmaliyim 2'sini?

23 yas, 185cm boy, 84kg kilo var, gobek var, bel var.
0
nochristrequiress
(22.05.09)
185 cm boyundasin, 84 kg agirligindasin, elinde 5000 gr whey proteini var...

E o zaman gainer'i neden kullaniyorsun? Su boy/kilo orasina sahip gobekli bir insana kesinlikle tavsiye etmiyorum. Bilincsizce supplement kullanimi vucudu yanlis sekillendirir. Karbonhidrata bu kadar yuklenme, proteine agirlik ver.
0
msb
(22.05.09)
gobek varsa niye weight gainer kullaniyorsun?

whey yeter.
0
yirtik foto
(22.05.09)
Gainerdan gainera fark var ve bunlar öyle ufak tefek farklar değil. Ayrıca ben de size gainer önermezdim yine de doğru kullanırsanız pek zararı olmaz. Zamanlama meselesidir supplement kullanımı.
0
Karluk
(22.05.09)
bildigimiz gibi hacimlenmek icin az set cok agirlik prensibi yaninda domuz gibi yemek (saglikli seyler) gerekiyor.

sabah kalkar kalkmaz koca kase yulaf ezmesi, kuru uzum, sut, 2 saat sonra lor peyniri, yumurta, domates hiyar, gun icinde tavuk, ton, makarna ye ye bir yerden sonra kusasi geliyor insanin.

hakkini vererek saglikli yemek ve hacimlenmek gercekten cok zor. Dusunun hacim icin kalori fazlaniz olmasi gerekiyor. O yuzden gainer'in isi kolaylastiracagini dusundum.
0
🌸nochristrequiress
(22.05.09)
weight gainer için serious mass seçimin iyi olmuş, diğerlerine göre daha az basit şeker içeriyor. hatta çok çok azdı sanırım. onun dışında dediğin çok doğru gün içinde en az 5 öğün bir yerler yemen gerekiyor bu da bir süre bıkkınlıkv veriyor insana. yemekten başka bişi düşünmez oldum ben de:)) lor peyniri, yulaf ezmesi gibi hayatta yemeyeceğim şeyleri yemek zorunda kalıyorum:))
0
baldur2
(22.05.09)
Bu boy/kilo orantisiyla gercekten ciddi bir hacim problemin var mi?
Sen bilirsin tabi, istersen kullan ama kaliteli kasla hacimlenmek varken kirli-bulk bir sekilde hacimlenirsin.
Gainer'i kesinlikle yemen gereken gidalarin yerine koymamalisin. Bu yalnizca ek destek olarak kullanilir. Cok yetersiz bir sekilde beslenmiyorsan da senin kilonda birisi icin gereksizdir bana kalirsa.

Ama tabii ki deneyip gormek en iyi yoldur.

Ve sunu da unutma ki: Hizli alinan kilolar kalici olmuyor. Bu konuda aceleci davranmak cok yanlis olacaktir. Acele etmeden her ay 1-1,5 kilo alacak sekilde ilerlersen kolay kolay geriye donmezsin, kilolar daimi kalir.
0
msb
(23.05.09)
gainerları her zaman söylerim çok gerekli bulmam ama makarna bulgur yulaftan bıktıysan uygulanabilir. Piyasanın en iyi gainer'ı bana göre all stars gain-tech tir. Ama antreman sonrasına gelmez o da.

Bir de gainer denen nane yağlanmak için alınmıyor yani göbeği olan gianer kullanamaz diye bir kaide yok. Özellikle antreman öncesi öğünü olarak içine bir ölçek whey de ekleyerek kullanabilrsin.

Başta dediğim gibi karb ihtiyacını karşılayabileceğin bir çok kaynak varken gainer çok gerekli gelmiyor bana ama define olmaya çalışırken de kaliteli bir gainer kullanılabilir.

Yerinde olsam gain tech alıp sadece antreman öncesi kullanır, antreman sonrası da direk meyvasuyu + whey alırım.

Bir de sabah süt içme. vücudun katabolik konumdayken yavaş salınımlı protein kaynağı çok anlamsızdır.
0
arnold schwarzeneger
(23.05.09)
(2)

Böcek ilacı solumak

clementine
Ev tamamen havalanmadan 2-3 defa ağır böcek ilacı (ilaç firmalarının yaptıkları, mısır çarşısında satılanlardan. suyla da karıştırılıyor) soludum.İleride problem yaratabilir mi bu bana?
Ev tamamen havalanmadan 2-3 defa ağır böcek ilacı (ilaç firmalarının yaptıkları, mısır çarşısında satılanlardan. suyla da karıştırılıyor) soludum.

İleride problem yaratabilir mi bu bana?
0
clementine
(22.05.09)
bir belirti yaşamadım zaten 1 yılı geçti bu durum. hani kanser falan riski olur mu diye şeettiydim.
0
🌸clementine
(22.05.09)
Eğer şimdi bi sorun yoksa pek önemli değil..
0
Leopar..
(22.05.09)
(2)

metabolizma hızı

karbasan
merhaba arkadaşlar,metabolizma hızımı ölçtürmek istiyorum.her hastanede yapılır mı,bilen varsa yardım lütfen...
merhaba arkadaşlar,metabolizma hızımı ölçtürmek istiyorum.her hastanede yapılır mı,bilen varsa yardım lütfen...
0
karbasan
(22.05.09)
el magico
(22.05.09)
hastanede yapılır da diyet merkezlerinde de yapılır
20-30 lira alırlar ya da almazlar hemende çıkar sonucu
uygun ucuz kolay bişey

nutrsasystemde yapıyorlar misal
0
demlikposet
(22.05.09)
(4)

lustral

tom_riddle
geçenlerde duyuruda biri reçetesiz fln alınıyor demiş. öyle mi gerçekten? reçetesiz satılıyorsa bu ne kadar doğru?ben de reçeteyle alıyorum da, var mı böyle bişey?
geçenlerde duyuruda biri reçetesiz fln alınıyor demiş. öyle mi gerçekten? reçetesiz satılıyorsa bu ne kadar doğru?

ben de reçeteyle alıyorum da, var mı böyle bişey?
0
tom_riddle
(22.05.09)
recetesiz aliyorsunuz, fiyati da 15tl (14.35 gibi bir sey).
0
nochristrequiress
(22.05.09)
reçetesiz satılıyor ancak bütün ilaçlar gibi doktor tavsiyesi ile almak lazım.

ben birkaç hafta oldu yeni başladım. psikiyatrist yazdı.

lustral ve benzeri ilaçları alırken ve bırakırken dikkatli olmak lazım.

misal doktor bana yarım ile başlamamı söyledi. normalde 1 hafta yarım hap aldıktan sonra 1 taneye çıkartılıyor. ama bana 3 gün sonra 1 tane almaya başla dedi. bırakırken de aynı şekilde birkaç gün yarım hap alarak bırakıyorsunuz.

o yüzden hemen 1 tane almayın. @mor oje'nin yaşadıklarını yaşarsınız.
0
mea maxima culpa
(22.05.09)
yok ben çoktan etkili dozlara ulaştım, bundan evvel aylardır kullanıyordum. o yüzden biliyorum tek bi tane ile bişey olmadığını. ama kesinlikle bırakma ve kesme konusunda haklısınız, ben bir kere uzun bi süre almamıştım, sonra annemin zoruyla tekrar başlayınca feci yan etkiler yaşadım, ben de katılıyorum mea maxima culpa'ya.
0
🌸tom_riddle
(22.05.09)
ilacabak.com

bu sitede gösterdiğine göre reductil reçeteye tabi değil ama ne kadar riskli bir ilaç olduğunu biliyorsunuz herhalde.
0
hayali arkadaş
(25.05.09)
(9)

Uçuk belası

istolethesky
Yine çıktı bu meret efendim. 2 gün oluyor, bu seferki yemeyi, içmeyi bile zorlaştırıyor. Zovirax zulamı boşalttım üstüne, tüp bitti bunda bir ufalma yok. sorum şu ki; Zovirax'tan daha tesirli bir merhem var mıdır? Hazır sormuşken şunu da belirteyim; bi'kaç gündür şiddetli halsizlik ve üşüme de var b
Yine çıktı bu meret efendim. 2 gün oluyor, bu seferki yemeyi, içmeyi bile zorlaştırıyor. Zovirax zulamı boşalttım üstüne, tüp bitti bunda bir ufalma yok. sorum şu ki; Zovirax'tan daha tesirli bir merhem var mıdır?

Hazır sormuşken şunu da belirteyim; bi'kaç gündür şiddetli halsizlik ve üşüme de var bünyemde, bunun için ne gibi bir medikal yardım almak gerekir? Malum final zamanları, çabuk toparlanmak gerek.
0
istolethesky
(21.05.09)
bence medikoya git. uçuk sakat bişi, belki üşüme, halsizlik falan onla alakalıdır.
0
slevinkelevra
(21.05.09)
kendi idrarını sür iyi gelir. şaka yapmıyorum.
0
prompter
(21.05.09)
oncelıkle gecmıs olsun. bana da eczacı ucuk kremı uzerıne bır goz merhemı vermıstı, bırkac gunde gecmıstı ucuk ama doktor tavsıyesı degıldı, belırtırım. ayrıca 2gunde gecmemıs olması normal bence. o kadar cabuk gecmıyor ucuk ılletı maalesef.
0
think martini
(21.05.09)
Ya açıkcası hemen geçsin gibi boş bir heveste değilim zaten, aşinayım biraz uçuğa. Ancak bunda ilginç bir direnç var bu sefer ya da ben subjektif bakıyorum konuya. İdrarımı deneyecek cesareti bulamazsam göz merhemini deneyebilirim. ismi terramycin miydi acep?
0
🌸istolethesky
(21.05.09)
vitamin kullan düzenli..
uçuğun çıkma sebeplerinden biri de bünyenin zayıflaması...
bir ara her ay uçuk çıkartıyordum biri bitince diğeri çıkıyordu. :/
vitamin kullanmaya başladıktan sonra yılda bir iki ye düştü. bir de zovirax değil de vectavir var çok daha başarılı
0
ilse
(21.05.09)
Vitamin için çzellikle önerebileceğiniz bir marka, vs var mı?
0
🌸istolethesky
(21.05.09)
vectavir vardır ki 10 üzerinden 10 veriyorum kendisine. prospektüsündeki gibi 2-3 saatte bir yenilerseniz baya baya fayda ediyor.
0
simona
(22.05.09)
gsk'nın bir hapı var. zovirax ile aynı etken madde sanırım. bir hekime danışıp onu kullanabilirsin.
0
trocero
(22.05.09)
ben vitamine unicap therapeutic ile başlamıştım, ama bu aralar uyku açıyormuş efsanesinden esinlenerek pharmaton a geçtim. ikisini de tavsiye edebilirim.
0
ilse
(22.05.09)
(1)

dermotolog, cildiye, sivilceci

derindusunur
ssk hastalarına bakan, istanbul, kozyatağından ulaşımı mantık çerçevesi dahilinde olan, sırtımda artık kurtulmak istediğim sivilcelere gerekli müdahaleyi yapabilecek, helal süt emmiş bir hastane v.b. mekan aramaktayım, ne önerirsiniz? diş için göztepe ağız ve diş sağlığı hastanesi dediniz işallah ya
ssk hastalarına bakan, istanbul, kozyatağından ulaşımı mantık çerçevesi dahilinde olan, sırtımda artık kurtulmak istediğim sivilcelere gerekli müdahaleyi yapabilecek, helal süt emmiş bir hastane v.b. mekan aramaktayım, ne önerirsiniz? diş için göztepe ağız ve diş sağlığı hastanesi dediniz işallah yarın için randevu alacam. o civarda da olabilir yani o bakımdan belirttim. ikisini birden aradan çıkartır, mutlu bir gülümseme ile sırtıma bakarken size de dua edebilirim.
0
derindusunur
(20.05.09)
özel göztepe hastanesi'nde salih küçükoğlu var. ssklıya 50 tl muayene ücreti. normalde 90 tl. pahalı gelebilir ama çok iyi doktor.
0
girl in a coma
(20.05.09)
(8)

odama girince tıkanıyorum

demlikposet
resmen tıkanıyorum günboyu dışardayım normal nefes alıyorum geziyorum tozuyorum eve odaya gelince tıkanıyorum ciğerler sanki kapasite olarak 50% düşüyor zor nefes alıyorumodama alerjim mi var?başka teorisi olan var mı?not:polen ve toz alerjisi olan biri için konuşuyoruz; duş alınıyor oda temizleniyo
resmen tıkanıyorum günboyu dışardayım normal nefes alıyorum geziyorum tozuyorum eve odaya gelince tıkanıyorum ciğerler sanki kapasite olarak 50% düşüyor zor nefes alıyorum

odama alerjim mi var?
başka teorisi olan var mı?


not:polen ve toz alerjisi olan biri için konuşuyoruz; duş alınıyor oda temizleniyor çarşaf da temiz
0
demlikposet
(19.05.09)
hava nemlendirici ve hava temizleyici ise yarayabilir. ben de odamin havasinda bir kuruluk bir bunalti hissediyordum, hava nemlendirici cozdu olayi.
0
ermanen
(19.05.09)
vay be. aynisi bana oluyor son iki aydir.
ulan okulda falan hicbisi yok. eve gelince boyle bir tikanma falan.
0
ne nicki be
(19.05.09)
rutubet/küf var mı duvarlarda? malum bunlar da alerjiyi azdıran şeyler. yerde halı-kilim tarzı bir şey var mı? varsa en son ne zaman yıkandı ya da güneş ışığıyla temas etti?

bu tarz bir şey durduk yerde bana da oldu çünkü. özellikle salon için geçerliydi aynı durum; dışarıda bir şey yok, eve gelince başlıyordu. evi ayaklandırdım köşe bucak temizledim (özellikle dolap üstleri, koltuk, yatak arkaları, vs.), perdeleri yıkadım falan. şimdi ancak yatmadan önce camları kapatıyorum, hazır havalar güzel, ev tüm gün havalanıyor. hiçbir sorun kalmadı.

umarım kısa zamanda problemin çözülür.
0
tarantinoesque
(19.05.09)
yok gündüzde oluyor
klostrofobim yok

takıntılarım psikolojik problemlerim yoktur alerjim olduğunu hesaba katıp odamın yeteri kadar temiz olmayacağına karar verdim
gerçi odada halı bile yok bomboş bi oda ama adi toz köşe bucak girmiş olabilir
odayı temizleyip döncem ben size
0
🌸demlikposet
(19.05.09)
cam açın psikolojik olabilir
0
yuto
(20.05.09)
1. halı varsa kaldırmak gerekli alerjen bünyeler için. halı yerine makinada yıkanabilir, ince bir kilim serebilirsiniz. hem yıkaması hem de çırpması kolay olur.

2. rutin temizlikte dolap üstü ve de yatak altı daha az silinir. özellikle yatağın altındaki tozlar buna neden olabilir.

3. evin civarında ağaç yeşillik çoksa mevsimsel rüzgar ve polen salınımı, açık pencereyle odaya giriyor olabilir.

4. evde evcil hayvan varsa belki ona da alerjiniz başlamış olabilir. özellikle kedi tüyü bu konuda sabıkalıdır.
0
pyro clustic flow
(20.05.09)
kenarda köşede, mesala dolap, yatak kütüphane arkası gibi eşyayı çekmeden görünmeyecek bir yerlerde/duvarda rutubete bağlı küflenme olmuş olabilir. onu iyice araştır derim ben. eğer öyle bir yamukluk bulursan odanda, bi bezin üzerine çamaşır suyunu dök, ve direk duvarı sil o karartı/küf çıkıncaya kadar ve kurutmadan eşyayı yerine itme.
benzeri bana da olmuştu, neler oluyor diye kafayı yerken yatağımın arkasında korkunç bi küf bulmuştum. bu da böyle bir şey olabilir gibi geldi bana.
0
poisson
(20.05.09)
çatı akmış duvarda iz var,
böle küf mü nem mi ne deniyorsa o var

bu yapar mı acaba?
onu sileyim çamaşır suyuyla ben gene de,
teşekkürler yardım için
0
🌸demlikposet
(20.05.09)
(5)

Bel ağrısı

maxpainn
Geçen gece yürürken bir anda öyle keskin bir ağrı girdi ki olduğum yere yıkılıyordum.. İşyerindeki doktora gittim, bel fıtığı başlangıcı olabilir dedi.. tabii ki fizik tedaviye yönlendirdi.. gideceğim ama sormak istiyorum.. uzun süre oturduktan sonra kalktığım zaman 0/100 e çıkışım 10 dkyı buluyor.
Geçen gece yürürken bir anda öyle keskin bir ağrı girdi ki olduğum yere yıkılıyordum.. İşyerindeki doktora gittim, bel fıtığı başlangıcı olabilir dedi.. tabii ki fizik tedaviye yönlendirdi.. gideceğim ama sormak istiyorum.. uzun süre oturduktan sonra kalktığım zaman 0/100 e çıkışım 10 dkyı buluyor.. yürüdükçe açılıyorum normal ağrısız yürüyorum.. sizin bir fikriniz var mıdır?
0
maxpainn
(19.05.09)
şimdi benim bi arkadaşta da var böyle bi sorun (ha eet bi arkadaş ekolü demem lazm şimdi) ona da fizik tedavi verdi doktor. ama ben bugüne kadar fizik tedavi ile bel ağrısından kurtulan görmedim arkadaş. ya başka bi ülkede olsak milyon tane test yaparlar asıl sorunun kaynağını bulmak için bizde "yolla fizik tedaviye" şevkinizi kırmak istemem tabi umarım sizin işinize yarar ve kurtulursunuz derdinizden.
0
rentts1
(19.05.09)
büyük ihtimalle bel fıtığı olmuşsunuz. bunu öğrenmenin en güzel yolu bir beyin cerrahına muayene olmanız ve mr çektirmeniz.

bildiğim kadarıyla türkiye'de her 3 kişiden 1'i bel fıtığıdır. bu sebeple gözünüzde çok büyütmeyin. eğer kiloluysanız kilo vermeye gayret edin. eğilip doğrulurken, bir şey kaldırırken dikkatli olun. kontrolsüz hareketlerden kaçının. eğer imkan varsa bol bol yüzün. çok ileri boyutlarda olmadığı sürece ameliyat gerekmiyor.

tabi gene de umarım ki sadece basit bir kas ağrısıdır. bunu öğrenmenin en güzel yolu da bir an evvel doktora görünmektir.
0
hevipeyra
(19.05.09)
hocam simdi biomaterials odevi yapiyodum ve sendeki semptomlar tamda okudugum seylere benziyor eger kalkarken kalca agrisi ve geceleyin mesela agri seni uyutmuyosa ya da uyandiriyosa kalca kaemigi sorunu olabilir. daha detayli bilgi icin hip replacement felan diye bi ara belki daha aciklayici olur. kireclenme ya da gecmisteki sakatlanmalar sebep olabiliyormus. gecmis olsun
0
uctumdageldim
(19.05.09)
@uctumdageldim abi işin ilginci kalkarken falan hiç bir ağrı yok sadece ayağa kalktıktan sonra belli bir süre oluyor.. sonra yürüdükçe vs. normale dönüyorum.. uyutmama gibi bir durum söz konusu değil.. sorunsuz uyuyorum..

bel fıtığı oldugumu düşünmüuorum duramazdım heralde ağrıdan.. diskler arasına sıkışan sinir tabiri sanki bu agrıyı anlatıyor çok keskin ancak geçen bir ağrı.. doktora kesinlikle gideceğim.. yüzmeyi de düşünüyorum..
0
🌸maxpainn
(19.05.09)
bel fitigi baslangici sahibi olarak soyleyebilirimki bu meretin farkli asamalari/versiyonlari var, bende once sizin gibiydi -duzelir gibi oldu bir kac ay, sonra yurudukce de uyusukluk falan olusmaya basladi hatta yuruyemiyordum yine bir sure sonra gecer gibi oldu, bir sonraki fazda oturamama yatamama seklindeyki ki geceleri deli dana gibi evde yuruyus yapiyordum cunku sadece yurudukce agri diniyordu.
fitik baslangicinda bana hemen igne yapmadilar bir kez agridan duramadigim icin belden yapilmisti, doktor fizik tedavi ve altini cizerek düzenli spor onerdi. tempolu yuruyus,yuzme,bisiklet falan zorlandigimda mola vererek. fizik tedavide sirt-bel ve karin kasi guclendirmesi icin surekli mekik ve ters mekik yaptirdilar hemen ise yaradi, bir de nasil dogru oturulur yataktan nasil duzgun kalkilir vs gibi dersler aldim :) 1 senedir agrim yok. ama dikkat ediyorum hareket ederken bir de egzersiz ve spor yapmaya calisiyorum mumkun oldugunca.
0
eick
(19.05.09)
(4)

sürekli diş etlerim kanıyor

emrag
ağzımın içinde 3 noktada diş etlerim sürekli olarak kanıyor. yemek yerken falan sorun çıkmıyor ama dişlerimi fırçalarken ya da arada dilimle oynarken kanayıveriyor. ben ne yapam ne edem bu sorun için?
ağzımın içinde 3 noktada diş etlerim sürekli olarak kanıyor. yemek yerken falan sorun çıkmıyor ama dişlerimi fırçalarken ya da arada dilimle oynarken kanayıveriyor. ben ne yapam ne edem bu sorun için?
0
emrag
(19.05.09)
Dişeti problemi var. Bir süre sonra diş eti çekilmesi bile yaşayabilirsiniz. Hekime görünmekte fayda var. Geçmiş olsun.
0
ataturkiye
(19.05.09)
bir an önce diş hekimine git derim.benim de ilk başlarda dişeti problemi sandığım ve pek umursamadığım bi durum vardı.
sonuç:ön dört dişimi kaybettim, damağım yarılarak ameliyat oldum, günlerdir açım, diş köklerimde kist oluşmuş, diş etim ondan kanıyormuş.
hiç zaman kaybetme derim.
eğer şu an gidemem diosan farhex gargara kullan spreyli, günde en az 3 kez kullan, diş yapın normalse dişipi kullan derim.
ama mutlak surette diş hekimine git...
geçmiş olsun..
0
iloushka
(19.05.09)
büyük ihtimal sigaradan kaynaklanıyordur.
0
etna
(19.05.09)
diştaşı probleminiz var gibi görünüyor. ya da düşük bir ihtimalle taşkın bir dolgu. önerim bir hekime gidip diştaşlarınızı temizletin ve akabinde ağız bakımınıza daha fazla özen gösterin. (dişfırçası + diş ipi)
0
tai
(19.05.09)
(3)

sinirsel egzama

dolunay
arkadaşlar doktor arkadaşıma sinirsel egzema teşhisi koymuş, her yeri kaşınıyor ayrıca son iki gündür vucudu morarmaya başlamış. sizce bu nedir çok endişeliyiz? başka bir doktora görünecek. gittiği doktorun verdiği ilaçlar ( travacort, isoderm krem, crebros ve atarax hap) ne kaşıntıya ne lekelere iy
arkadaşlar doktor arkadaşıma sinirsel egzema teşhisi koymuş, her yeri kaşınıyor ayrıca son iki gündür vucudu morarmaya başlamış. sizce bu nedir çok endişeliyiz? başka bir doktora görünecek. gittiği doktorun verdiği ilaçlar ( travacort, isoderm krem, crebros ve atarax hap) ne kaşıntıya ne lekelere iyi gelmiş. gerçi çok az kullandı yaklaşık 1 hafta kadar ama vucudu morarınca çok korktu ve bıraktı ilaçları. bilen duyan var mıdır bu tarz bi hastalığı?
0
dolunay
(19.05.09)
aynı hastalığı teyzem yaşadı dediğiniz bütün ilaçları kullandı ama bu hastalığın tek bi çaresi var o da kafaya takmamak yani bi dert sorun olduğunda bunu kafaya doluyorsunuz sonra egzamanız artıyor onu da taktıkça daha da artıyor sanki canlıymışda sizi anlıyormuş gibisine.. ayrıca unutmadan medacasol die bir ilaç ullanmıştı kendisi lavantalı bişey o kaşıntılarına iyi geliyordu ayrıca kaşıntı için de cetryn die bi hap kullandı ondanda memnundu tek yan etkisi uyku yapıyodu ki ohhhh mışıl mışıl:)
0
sevii
(19.05.09)
bende de var. dermovate krem kullanıyorum, neredeyse tek kullanımda işe yarıyor.

2-3 ayda bir hortluyor, sonra geçiyor. morarma filan yok bende sadece kaşıntı ve isilik gibi şeyler çıkıyor.
0
carnicero
(19.05.09)
travacort daha hafif yaralar için kullanılıyor benim bildiğim. bende de olmuştu göz çevremde, çok aşırı olmadığı için bu kremi veriyorum demişti doktor. morarma konusuna gelince bu kremi sürdüğü yerlerde hafif de olsa bi morarma olabilir,ama okdr fazla olmaması lazım. ve arkadaşların dediği gibi takmamayı üzülmemeyi sinirlenmemeyi başarabilirse tekrarlamadığı tarafımca tecrübe edildi. gerçi yine çıkıyo yine çıkıyo ama daha az minik yaralarla geçiyo kimi zaman.
0
miskinim
(19.05.09)
(4)

pipisel problem

bevlittin
konu zaten bir acayip, çok fazla uzatmadan gireyim......................................................................................afedersiniz şeyimin üzerinde damar gibi uzanan sert bir şey oluştu.derinin altında küçük bir ağaç dalı var sanki. ereksiyon halinde değilken bile aynı sertlik orada
konu zaten bir acayip, çok fazla uzatmadan gireyim.
.......
........
.........
.............
..............
................
..................
afedersiniz şeyimin üzerinde damar gibi uzanan sert bir şey oluştu.
derinin altında küçük bir ağaç dalı var sanki. ereksiyon halinde değilken bile aynı sertlik orada sabit duruyor. dokunmak bile içimi ürpertyor resmen.
ve yine çok afedersiniz, biraz zorlamış olabilirim kendisini, ondan mı oldu acaba?
0
bevlittin
(19.05.09)
www.haydardumen.us

ayrıca bırak kalsın yaa..
peniste sertlik iyidir..
tırtıklı prezervatifler sırf bu sebep için bulundu..

şaka bi yana bi doktora görün istersen.. elinde tutmuş olduğun şey en kıymetli hazinendir yani..
0
fuck milk get beer2
(19.05.09)
sen de afedersin, ama bişi sorucam, bu alt alta ve gittikçe boyu artan (....) lar, yavaş yavaş ereksiyon olan penisin boyutsal değişimini mi sembolize ediyor..

o noktaların anlamı nedir?
0
fuck milk get beer2
(19.05.09)
bunu bir yerde okumuştum. zorlamalardan falan sonra oluşan bir nevi kireçlenme gibi bişeydi. sert plaklar oluşup, aleti eğiyordu. eğer önemsemezsen U şekline gelebilir benden söylemesi.
0
ency
(19.05.09)
peyroni hastalığı...
geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(19.05.09)
(2)

Ortopedist aranıyor!

ataturkiye
Soracağım basit ve tek soru için sözlük ortopedistlerinden yardım talebinde bulunuyorum. Özelden ulaşabilirsiniz.Not: Soru biraz özel olduğu için burada sormayı uygun görmedim.
Soracağım basit ve tek soru için sözlük ortopedistlerinden yardım talebinde bulunuyorum. Özelden ulaşabilirsiniz.

Not: Soru biraz özel olduğu için burada sormayı uygun görmedim.
0
ataturkiye
(18.05.09)
ben de bi ara soru sormuştum ortopedi ile ilgili.

acaba buna benzer bişey mi?

(git: 60029)

bu arada eriştim mesajla.
0
emcedeltate
(18.05.09)
Yok özelden attım :)
0
🌸ataturkiye
(18.05.09)
(3)

bebeğim benim

tahsin sutcuoglu
gözbebeklerim aşırı büyüdü, gözlerim yeşil, siyah olan kısım bu bölgeyi işgal etti, yeşiller sadece sınır boylarında yaşıyorlar o da uzaktan görünmüyor bile, dibine girmek lazım.bir şey olur mu?sebebi: lensi unutup uyumak.teşekkürler.sonradan merak edip bakan olursa diye, kısa bir süre sonra düzelme
gözbebeklerim aşırı büyüdü, gözlerim yeşil, siyah olan kısım bu bölgeyi işgal etti, yeşiller sadece sınır boylarında yaşıyorlar o da uzaktan görünmüyor bile, dibine girmek lazım.

bir şey olur mu?

sebebi: lensi unutup uyumak.

teşekkürler.

sonradan merak edip bakan olursa diye, kısa bir süre sonra düzelmeye başladı, ben de doktora gitmedim o yüzdem birkaç saat sonra da tamamen eski haline döndü.
0
tahsin sutcuoglu
(18.05.09)
www.pathguy.com tarzı bir şey mi görünüşü? öyleyse herpes keratitis diyor internet, keratit.
gözler gg, acilen doktora git, çok acilen. (edit: gözlerim yeşil derken, renkten bahsetmişsin. ben yeşil bi renk aldı zannettim. bilemiyorum. yine de doktora git bence)

google it: keratitis.
0
murtaza koptagel
(18.05.09)
duzelene kadar cok isiga cikma
0
enedwaith
(18.05.09)
(bkz: Mydriasis)
0
zkurmus
(18.05.09)
(2)

Sesin çatallaşması?

alkolik imam
Merhabalar aziz vikingler.Brutal vokal yapan bi insandım. Uzun bir süre ara verdim. Şimdilerde tekrardan arkadaşlarla öyle bi kaç şarkı yapalım diye bir araya geldik. Eskiden, süper olmasa bile idare eder derecede bir clean sese sahiptim. Fakat şimdilerde sesimin şu son 1-2 aydır çatallaştığını fark
Merhabalar aziz vikingler.

Brutal vokal yapan bi insandım. Uzun bir süre ara verdim. Şimdilerde tekrardan arkadaşlarla öyle bi kaç şarkı yapalım diye bir araya geldik. Eskiden, süper olmasa bile idare eder derecede bir clean sese sahiptim. Fakat şimdilerde sesimin şu son 1-2 aydır çatallaştığını farkettim. Bu konuşmalarımda da böyle. 1 haftadır ballı süt ve bıldırcın yumurtası modunda takılıyorum.

Öğretmenim ve gün içerisnde sürekli bir şeyler konuşuyorum yeri geliyor bağırıyorum. Önümüzdeki haftaya kadar bir nebzede olsa düzelebilmesi için ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?


Teşekkür ederim efenim.
0
alkolik imam
(16.05.09)
bu yumurta bal zeytinyağı vb hepsi hikaye. sesi ısıtmak, düzenli egzersiz yapmak lazım. nette bir sürü egzersiz kaynağı var. youtube'da videolar da var.
0
blackdog
(16.05.09)
sarki soylemeden once sesi isittiktan sonra konusmadan sarkiya gecmen gerekiyor. onun disinda gunluk hayatta konusurken dusuk sesle konusmalisin ama fisildamak yok. balli cay da biraz ise yarayabilir, ayrica gun icinde bol su ic ve nefes egzersizleri yap. sarki soylemeden once de ilik su ic.
0
ermanen
(16.05.09)
(5)

Uyurken Çekilen susuzluk

teletabi
Merhaba sevgili duyuru ahalisi. Yaklaşık son bir haftadır devam eden ilginç bir şey var başımda. Gece uyuduğumda bir kaç saat içinde, feci halde susamış şekilde uyanıyorum. Hem de gecede iki defa falan. Uyurken pek terlediğim de söylenemez ama dudaklarımdan gırtlağıma kadar her yerde sahra çölü kura
Merhaba sevgili duyuru ahalisi. Yaklaşık son bir haftadır devam eden ilginç bir şey var başımda. Gece uyuduğumda bir kaç saat içinde, feci halde susamış şekilde uyanıyorum. Hem de gecede iki defa falan. Uyurken pek terlediğim de söylenemez ama dudaklarımdan gırtlağıma kadar her yerde sahra çölü kuraklığı ve kızgınlığı oluyor sanki :) böyle yanan ateşe su atınca cozurdaması gibi ferahlama hissi geliyor su içtiğimde. Şu yaşıma kadar hiç böyle bir durumla karşılaşmamış olmam da tedirgin ediyor biraz açıkçası. Normal bir durum mudur acep?
0
teletabi
(16.05.09)
çok yağlı ve tuzlu yiyosan dikkat et bi bakalım..
bi de triod neyim olabilir....
0
iloushka
(16.05.09)
şekerine baktır.
0
marsvolta
(16.05.09)
alkolle ilişkilendiresim geldi ama şu zamana kadar başınıza gelmemesi, sadece son bir haftadır alkole abanıyor olmanız da oldukça düşük bir ihtimal heralde.
0
biz ikimiz drink sonra dodu
(16.05.09)
bana oluyor bazen.

yastigin kayip da agzin acik kaliyor olabilir mi acaba? hani cocukken arabada giderken ruzgara karsi agzimizi acardik da kururdu boyle, sevinirdik :)
0
osuruklu
(16.05.09)
bana da özellikle son 1 haftadır aynı şey oluyor, herhalde bu aralar nemin yüksek olmasından falan sanıyorum..
0
erostrada
(17.05.09)
(1)

yetiş doktor.

fotograf cekemeyen japon turist
dün akşam çok hafif bir ağrıyla sırtımda _sırtımda dediğim belimin biraz üstünde kemiğin olduğu bölgede adını bilmiorum_ bir şey çıktı önemsemedim. bu sabah ceviz mbüyüklüğünde olmuş ve sertleşmiş ağrı sızı yok. ama tatlı tatlı bi kaşınıyo ki sormayın. bu nedir ne diildir doktora gitmelik midir. yok
dün akşam çok hafif bir ağrıyla sırtımda _sırtımda dediğim belimin biraz üstünde kemiğin olduğu bölgede adını bilmiorum_ bir şey çıktı önemsemedim. bu sabah ceviz mbüyüklüğünde olmuş ve sertleşmiş ağrı sızı yok. ama tatlı tatlı bi kaşınıyo ki sormayın. bu nedir ne diildir doktora gitmelik midir. yoksa geçer mi kendi kendine
0
fotograf cekemeyen japon turist
(16.05.09)
öncelikle doktora gitmenizi tavsiye ederim.. babamda da böyle bir şey çıkmıştı ve doktor kara merhem tabir edilen merhemden tavsiye etmişti.. her akşam onu sırtının o bölgesine sürerek, sargı bezi ve bantla kapattık.. bir kaç günde o sertlik yumuşadı ve içindeki iltihap aktı.. kendi kendine geçmiyor ya da küçülmüyor.. ve arada bir, işte 1-2 senede bir falan tekrarlıyor maalesef..
0
sehrazat
(16.05.09)
(4)

Dudakta uçuk

Arch
Dünden uyandığımdan itibaren alt dudağımın bir bölümünde hafif şişlik vardı, uyurken ısırdığımı filan düşünüp üzerinde durmadım fakat bu sabah kalktığımda şişik olan bölgede daire şeklindeki bir alanın kenarlarından başlayan ve ortasına doğru boyutları artan minik minik noktacıklar farkettim.Bir nev
Dünden uyandığımdan itibaren alt dudağımın bir bölümünde hafif şişlik vardı, uyurken ısırdığımı filan düşünüp üzerinde durmadım fakat bu sabah kalktığımda şişik olan bölgede daire şeklindeki bir alanın kenarlarından başlayan ve ortasına doğru boyutları artan minik minik noktacıklar farkettim.Bir nevi sarı iltihapa benziyorlar çok belli olmuyor.
Her neyse ben bu durumu farkedince dayanamayız ora ile bir güzel oynadım, ısırıp oradaki derilerin bir kısmını sıyırdım, doğru bir davranış mı tartışır elbette fakat asıl sorum şu ki bu sinir edici şeyin çabuk geçmesini nasıl sağlayabilirim?
0
Arch
(16.05.09)
zovirax. yani içinde asiklovir maddesi içeren her bir şey olabilir ama en iyi tercih zoviraxtır.
0
soujiro
(16.05.09)
bu saatten sonra yapacak pek bisi yok aslinda, gecmesini bekliceksiniz. bir daha olursa kasindigini ya da sistigini farkettiginiz an hemen zovirax sürün, cikmasini engellersiniz.
0
mamu
(16.05.09)
asiviral
0
sehrazat
(16.05.09)
neredeyse her ay bir kere dudaklari ucuklayan biri olarak:

-"bu ucuk mu acaba?" dediginiz seyler cogunlukla ucuktur.

-ucuk bir virus oldugu icin, ucuk oldugundan suphelendiginiz bolgeyle oynamaniz viruse bir zarar vermez ama dagilmasina ve kolayca buyumesine yardimci olur. hic isirmak koparmak yok.

-fark ettiginiz anda hemen ucuk kremi surmelisiniz.
0
helpless
(16.05.09)
(8)

tefor adlı ilacı nereden buluruz?

hevipeyra
annemin tiroid rahatsızlığı sebebiyle ömür boyu kullanması gereken bu ilacı nereden bulabiliriz?edit: yer istanbul, avrupa yakası. eczaneden diye cevap vermeyin lütfen. hangi eczane ya da depoda bulabileceğimizi soruyorum. lanet ilaç hiç bir yerde bulunmuyor.(bkz: tefor)
annemin tiroid rahatsızlığı sebebiyle ömür boyu kullanması gereken bu ilacı nereden bulabiliriz?

edit: yer istanbul, avrupa yakası. eczaneden diye cevap vermeyin lütfen. hangi eczane ya da depoda bulabileceğimizi soruyorum. lanet ilaç hiç bir yerde bulunmuyor.

(bkz: tefor)
0
hevipeyra
(16.05.09)
avrupa yakasında bulman biraz zor, ben de arastırmıstım annem icin. baska bi ilde bulduk ancak, getirttik.
0
ninaurora
(16.05.09)
eczacı ya da kalfa, depolara telefon açıp sorabiliyor, varsa getirtiyorlar. bunun dışında tek tek eczane gezmek dışında yapabileceğiniz pek bişey yok. umarım ilacı bilen ve temin edebilmiş birileri size yardımcı olur buradan. geçmiş olsun.
0
jangara
(16.05.09)
bu arada babam eczacı, ona sordum, onda da yokmuş, ama levotiron da kullanılabilir, piyasada daha çok bulunuyor dedi. bi de tefor'ların miyadı 9ay falanmış galiba, alırken skt'ne dikkat etsinler dedi. uzun süreli bir ilaçmış sanırım.
0
jangara
(16.05.09)
benim bi akrabama da bu verilmişti, düzenli olarak asla bulunamadı. nerden çıkacağı hiç belli olmuyor. biz herkese haber vermiştik, ailede herkes yolunun üstündeki eczanelere soruyodu. öyle istanbulun binbir semtinde araya araya temin etmeye çalıştık. hepimizin elinde "tefor" yazıyodu bi dönem. siz de öyle yapabilirsiniz belki.
0
cereal killer
(16.05.09)
Benzer bir ilaç için aynı durumdaydık biz de. Yolda gördüğümüz bütün eczanelere soruyorduk, bulduğumuzdan 2-3 kutu filan alıyorduk. Bir yerden sonra kaynak tükenince ilaç depolarına ulaşıp temin etmiştik. Şu an yine ilaç deposundan buluyoruz.

Tefor başlığındaki en son entry'deki sanırım eczacı arkadaşa ulaşıp hangi depodan temin ettiklerini sorabilirsin.
0
ataturkiye
(16.05.09)
çok arada bir piyasaya sürülüyor ve her eczaneye 1-2 kutu veriliyormuş. bulmanız çok zor diyor ecza deposundan bir arkadaş, benzer ilaçlar var, hangisi uygunsa ondan buldurun der ayrıca.

burada da hastanın düzenli kullandığı bulunamazsa başkalarını deneyebilir yazıyor, doktora sorun perişan olmayın bence: www.tiroit.com
0
zkurmus
(16.05.09)
annem benzer ilaçları daha evvel denemiş ve aynı olmadığını söylüyor. özellikle tefor lazımmış yani. neyse biraz daha araştıralım biz bari. tanıdık bir eczacı vardı m.köy'de. ona sorsak, depoları falan araştırır herhalde.

hepinize teşekkürler arkadaşlar.
0
🌸hevipeyra
(16.05.09)
eğer ecza depolarından bi sonuç çıkmazsa eskişehir'deki eczanelere sorabilirim isterseniz?
0
inkey
(17.05.09)
(6)

alkolik miyim?

bluewhale
simdik soyle birsey ben yanlız yada yalnız yasıyorum.Ve aksam olunca evde tek basına sıkıntıdan basıyorum ickiyi..ya 2-3 kadeh viski yada 3-4 bira ,iste internetin basına veya dvd izlerken falan paso viski bira falan.oyle geciriyorum geceyi yoksa fenalar basıyor. acaba ben alkolik miyim? (deneyimli
simdik soyle birsey ben yanlız yada yalnız yasıyorum.Ve aksam olunca evde tek basına sıkıntıdan basıyorum ickiyi..ya 2-3 kadeh viski yada 3-4 bira ,iste internetin basına veya dvd izlerken falan paso viski bira falan.oyle geciriyorum geceyi yoksa fenalar basıyor. acaba ben alkolik miyim? (deneyimli arkadaslar cevap yazsın lutfen )
0
bluewhale
(15.05.09)
alkolikliği nasıl tanımladığınıza bağlı. kimisine göre rahatlamak için günde 1-2 kadeh alkol almak normalken, kimisine göre bu alkoliklik.

yani mesela sadece haftasonları içen bir eleman olsun. haftaiçi ofiste sürekli haftasonu içeceği kadehi düşünüyor ve kendini avutuyor. haftasonu olduğunda da salıyor kendini içiyor. büyük bir çoğunluğa göre bu eleman alkoliktir. çünkü ne de olsa içerken, haftaya yine içeceğinin rahatlığıyla içiyor. kafasında sürekli alkol düşüncesi var.
0
deckard
(15.05.09)
öyle geçiriyorum geceyi yoksa fenalık basıyor demişsin. bu kötü. alkolikliğe doğru yol alıyorsun bence. seni eğlendirecek bişiler bulmalısın, spor mutluluk hormonu salgılar, ağırlık falan alıp çalışsan geceleri, hem fit olursun buda kendini iyi hissetmeni sağlar.
0
slevinkelevra
(15.05.09)
değilsin.
0
blackdog
(15.05.09)
günde bir 70lik deviren insanlar biliyorum. sen alkoliksen onlar ne peki? :)
0
oldtimer
(16.05.09)
Gün içinde çalışırken sürekli alkolü düşünmeye başladıysan, alkolü alayım işe başlarım diyorsan, alkol almadığın zaman huzursuz oluyorsan ve bu günlük yaşantını etkiliyorsa alkol bağımlılığına doğru yol alıyorsun demektir. Yoksa akşamları 3-4 kadeh içmekle alkolik olmazsın.
0
plastik turambar
(16.05.09)
bir süre sonra müsait olursa öğlenleri de kaçamak yapmaya başlayacaksın sonra bir bakmışsın sabah sigaranı bir şişe bira ile birlikte içiyorsun. deneyimlerime göre akşamcılarla alkolikleri ayıran nokta bu tabi şöyle bir durum da var bütün akşamcılar birer potansiyeldir. alkoliklik yolunda tabi.
0
ozdek
(16.05.09)
(5)

Gözlük ve Lens hakkında

Emvace Inc
Öncelikle herkese selam. Daha önce kaç kere soruldu bilmiyorum ancak şahsım adına bir kez daha sormak istedim soruyu. Şimdi efenim, ben yaklaşık 10 senedir gözlük kullanıyorum. Belki daha da fazla. Gözlerimin numarası sürekli arttı. (miyopum). En son aldığım gözlüklerin numarası 7.5 - 6 gibi birşey
Öncelikle herkese selam. Daha önce kaç kere soruldu bilmiyorum ancak şahsım adına bir kez daha sormak istedim soruyu. Şimdi efenim, ben yaklaşık 10 senedir gözlük kullanıyorum. Belki daha da fazla. Gözlerimin numarası sürekli arttı. (miyopum). En son aldığım gözlüklerin numarası 7.5 - 6 gibi birşey (tam emin değilim) , az biraz astigmatta var. Şimdi aklıma birşey takıldı, her ne kadar inceltilmiş cam dahi olsa, bu taktığım gözlükler beni dışarıdan çok iyi göstermiyor. 7.5 bu boru mu? Bilmiyorum bu düşüncemde ne kadar haklıyım ancak bu kadar kalın camlarla rahat edemiyorum. Yazın lens takmak istiyorum. Bu numararlarla lens takmam mümkün müdür? Yani evet, önem veririm, boşlamam lensleri, ama merak ettim sizler ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında. Takan kişilerden veya takan birini tanıyanlardan görüşler bekliyorum.

(Oldu ki taktım lens) Bu kadar uzun süre gözlük takınca burnumda bir iz oluştu, ne kadar süre gerekiyor bu izin geçmesi için? İzi yok etmeyi hızlandırıcak bir etken biliyor musunuz?

Teşekkürler herkese.
0
Emvace Inc
(15.05.09)
Ben 9 yıl gözlük kullandıktan sonra lens'e geçtim ve son olarak da 1 hafta önce kadar ameliyat olup tamamen kurtuldum.
Kişisel fikrimi söylemem gerekirse lens gözlüğe göre daha iyi bir tercihtir. İlk başlarda biraz zorlar belki tak-çıkar yaparken. Bir süre batma yapar ama sonrasında parmaklar ve göz alışınca otomatik olarak yerini bulur. Bakım konusuna gelince elle takıp çıkarıldığı için enfeksiyon riski mevcuttur fakat dkkatli olduğunuzu söylemişsiniz o yüzden sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum. Bir de doktora sormanız daha iyi ama sonradan ameliyat olma düşünceniz varsa kornea kalınlığını düşürdüğü için laserle çizdirme olasılığını düşürüyorMUŞŞŞ. ben 4 sene kullandım böyle bir sorunum olmadı gerçi. O yüzden ne kadar doğrudur bilemiyorum.
Burundaki iz bende çabuk geçti. Epey olduğu için şu kadar gündür diyemem. Ama ekstradan krem, ilaç vs. kullanmadım.
Kolaylık kısmına değinmeye gerek yok sanırım sonuçta gözünüzün üzerindeki ağırlıktan(mecazen) iyidir sanırım.
(reklâm yapar gibi olduğunun farkındayım ama ikisini de uzun süre kullanınca epey bir fikir edinebiliyorsunuz((: )
0
machine head
(15.05.09)
aslında ben de ameliyat olmayı düşünüyordum ancak. hmm..
0
🌸Emvace Inc
(15.05.09)
11 senedir gözlerim bozuk, son 4.5 senedir lens kullanıyorum. benim iki gözümde 6 derece miyop biraz astigmat da var. lenslerle yaşadığım tek sorun bazen bahar aylarında polenden kıldan yünden kaynaklanan alerji durumlarında bi hafta kadar lens takamamam oldu. günlük olarak 7-8 saat civarı lens onun dışında gözlük kullanıyorum. bu alerji meselesi dışında bi sorun yaşamadım. sadece ilk günlerde takıp çıkarırken biraz sorun yaşayabilirsiniz alışınca o da sorun olmuyor. lense alışınca zaten gözlük daha zahmetli gelmeye başlar.
0
posteriti
(15.05.09)
o zaman ameliyat olmak için araştırmalara başlayın, oldu ki olamadınız (mesela ben olamıyorum çünkü kornea kalınlığım yeterli diilmiş :(
size uygun bi lens buldum, ben bundan kullanıyorum gayet de memnunum. dioptrisi 7.5 , aksını, silindiriğini de doktorunuz belirler artık astigmatınıza göre :)

www.lensmarket.com
0
pinking of you
(15.05.09)
ben 10 sene gözlük taktım, gözlüklerimi sevmeme karşın doktor gözlerimin çok ilerlediği gerekçesiyle lens takmamı önermişti, lensi de 10 senedir takıyorum. Gözlükle göz arasında bir mesafe olduğu ve odak noktası sabit durmadığı için ilerlemeyi arttırdığı söylenmişti ama lens takmaya başladıktan sonra da derecem ilerlemeye devam etti. Lens ilk başlarda tuhaf geliyor ama kısa sürede alışılıyor. Ben gayet pasaklı ve titizlikten uzak biri olmama karşın bugüne dek çok büyük bir sorunla karşılaşmadım lensle ilgili. Gözüm 2 ya da 3 kere enfeksiyon kaptı sadece hepsi de damlayla en geç 3 günde tamamen iyileşti.

Ama lense alıştıktan sonra bir daha tekrar gözlüğe alışmanız zorlaşır. Ben şu an gözlükle sadece evin içinde gezebiliyorum, dışarı çıkınca otobüs numaralarını falan okuyamıyorum. O yüzden yazın lens kışın gözlük takmanız zor olur bence.

İzden kastınız gözlük kenarlarının bıraktığı izse o çabuk geçer ama zaten lensi takarken de gözlüğü kullanacaksınız tamamen kurtulmuyorsunuz yani gözlükten. Medecassol diye bi krem var onu kullanabilirsiniz belki daha hızlı geçmesi için. Eğer izden kastınız gözlüğün burnunuzda yarattığı şekil değişikliği ise o kemikte olduğu için geçmiyor, o yüzden uzun süreli gözlük kullananların çoğunun burnunda küçük bi kemer oluşuyor ki bence kötü görünmüyor.

Ameliyat içinse çabuk karar vermeyin. Bazı kaynaklarda 7 dereceden yüksek miyoplara fako uygulanması gerektiği yazıyor, bildiğimiz lasere göre daha zor bi ameliyat ama bazı doktorlar da böyle birşey olmadığını söylüyorlar. Hem zaten gözün ilerlemesi durmadan ameliyat yapılmasını da önermiyolar.
0
hayali arkadaş
(25.05.09)
(11)

Konu: Erken Boşalma

systemteres
Soru: Bildiğiniz bir ilacı varmıdır budur?
Soru: Bildiğiniz bir ilacı varmıdır budur?
0
systemteres
(15.05.09)
kimi depresanlar geciktiriyor lakin en etkili yol pc kas calısması.

busuru cesit geciktirici de var, spreyinden jeline kadar.
0
bryan fury
(15.05.09)
bir ara konu ile ilgili doktora gittiğimde verdiği bi deprasan işe yaramaştı. Ancak yaşadığım olay sonucunda (ailesel,ekonomik vs.vs.) sorun nüksetti. Şimdi doktora bu konu için gidecek durumum olmadığı ve ilacın ismini unuttuğum için yardıma ihtiyacım var :(
0
🌸systemteres
(15.05.09)
(bkz: kegel egzersizleri)

ayrıca sanırım, erken boşalmanın neden olduğunu bilmeniz gerekir. bazı erken boşalma problemleri fizyolojik, bazıları psikolojik olabiliyor. bunun için önce doktora gidip, teşhis koydurup, sonra ona göre bir tedavi uygulamak gerekebilir.
0
kahvegibi
(15.05.09)
cipralex 5mg/gün. yine de doktorunuza danışmanızı tavsiye ederim.
0
gonion
(15.05.09)
o sözünü ettikleri antidepresanın adı: lustral (düzenli kullanınca etkisini gösterdiğini biliyorum ama tek seferlik kullanımlarda bir şey diyemem)
0
beccaria
(15.05.09)
On sevisme
0
ergecsenturk
(15.05.09)
geciktiricili prezervatif

viagra ya da muadili ilaçlar. (ne kadar erken boşalırsanız boşalın otobüs son hızla yola devam ettiği için sorun olmuyor.)
0
aliceinchains
(15.05.09)
lustral sık kullanılan bi antidepresan. fakat yan etkileri çok. uzun süreli kullanımlarda bağımlılık yaratıyor.
cipralex iise psikiyatrik bozukluklarda kullanılıyor. bizim klinikte en patolojik vakaların 10mg olarak aldığı ilaç..
ii düşün derim.
0
iloushka
(15.05.09)
Başka şeyler düşünmek ve karşıdakinin cazibesine kapılmamak.

Ulan negzel göğüsleri var, aaa ne güzel sesler çıkartıyor, oha parfüm çok hoşuma gidiyor yerine boynunda ki tek yer, iki gözünün arası v.s. gibi, tamamen konsantre bir şekilde olaya girişirseniz faydası olur.

Tip: Bir de, karşıdakinin hareketlerini gözleyerek en uygun pozisyonları (en çok zevk aldığı v.s. gibi), en tahrik olduğu yerleri öğrenirsiniz, ilerleyen sevişmelerde + puan olarak geri döner bunlar ;)
0
artuc
(15.05.09)
cipralex yan etkisi nispeten az bir antidepresan, ve bu amaç için de sıklıkla kullanıldığını duydum. doktora danışıp kullanabilirsiniz.
rahat bir yarım saat üstüne çıkarıyor. bir arkadaşımı :).
0
lhun
(15.05.09)
eğer cipralex pahalı gelecek olursa (30-35tl arasındaydı 10mg olanı, şimdi 20mgleri çıktı 54-55tl sanırım) onun bir eski modeli olan cipram da aynı ölçüde etkili olur. etken maddeleri kardeş çünkü. (biri citalopram, biri escitalopram)
bunların yerli muadilleri de mevcut (citoles örneğin), eczacıya söyleyin, alırsınız reçetesiz filan.
bu saydıklarımın pskiyatristlerin hemen her şikayete hemen yazdığı, yan etkisi çok az olan antidepresanlar. tek dikkat edilmesi gereken, başlanıldığında uzun süre aksatmadan kullanmak, bırakırken de yavaş yavaş bırakmak. erken boşalmaya etkileri için ise "mucizevi" demek pek de abartı olmayacaktır.
0
twang
(15.05.09)
(7)

hangi supplementler

yirtik foto
Simdi yaklasik bir aydir filan kardiodur, hafif agirlik calismasidir yapiyordum, bir hafta vucudu nadasa cektim, bi dahaki pazartesi agir agirlik calismasi yapmaya basliyacagim.bu ilk ay icersinde, diyetten dolayi olusan protein ihtiyacini gidermek uzere whey protein ve bi boka yaramadigina kanaat
Simdi yaklasik bir aydir filan kardiodur, hafif agirlik calismasidir yapiyordum, bir hafta vucudu nadasa cektim, bi dahaki pazartesi agir agirlik calismasi yapmaya basliyacagim.

bu ilk ay icersinde, diyetten dolayi olusan protein ihtiyacini gidermek uzere whey protein ve bi boka yaramadigina kanaat getirdigim l-carnitine(zayiflatmiyor da nefes nefese kalip yigilmamai engelliyor kereta) aliyordum. artik ne kadar helada kanalizasyona karisiyor bilemiyecegim bu urunler.

$incik, madem agirlik calisacagim ve kilo kaybetme niyetindeyim, kullandiklarima ek olarak ne gibi bir supplement almam lazim?

sagda solda glutamine en guzelidir kaslarin katabolizma yapmassin diyorlar. baskalari creatine almak kas yapimini arttirir ama kilo vermeyi unut o sure icin diyor. Valla en bu isin egrisini dogrusunu pek bilemedim.
Supplement kullanmak yardimci olur mu ki? En cok da ne yardimci olur?
0
yirtik foto
(15.05.09)
yeni basladigin icin hic bir supplemente ihtiyacin yok simdilik hocam.

zaten kilona gore haftada verebilecegin maksimum yag(kilo) miktari belli. bir diyetisyene gidip vucudunun yag oranini, bazal metabolizma hizini vs. olctureceksin. onun verdigi diyete harfiyen uyacaksin. zaten bunlari yaparsan kilonu kas olarak degil de yag olarak verirsin.

bu isi ilerlettigin zaman supplementleri katarsin hesaba.
0
osuruklu
(15.05.09)
herkesin, ister yeni baslasin ister 20 yillikolsun en temel gereksinimi protein tozudur. whey protein olmazsa bi bok olmaz.

kenarda bu olduktan sonra da pek bir seye gerek yok. ama bir creatine, bir animal pak..bunlara kimse hayir demez.
0
nochristrequiress
(15.05.09)
ya arkadaşım ilk aylarda ne supplementi? whey bile fazlayken, saymışız maşallah. sadece et falan yemiyorsan günde bir et ye (tavuk olur), ara sıra kahvaltıda yumurta ye, antreman sonrası yarım litre süt iç vs. tamamdır. kısacası nasıl hoşuna gidiyorsa protein içeren besin, altını çiziyorum, besin al.

şu aşamada herhangi supplement sana değil, supplementleri satanlara yarar, bu bağlamda özellikle salonda falan sana yaklaşıp "al abi 2 aya şişersin" diyen insanlardan kork, yalanlarına inanma, siktiri bas.
0
lhun
(15.05.09)
parasizliktan supplement alamayip da onerenlere bok atanlara hayranim. "yok yeaa abi ilk aylarda ne gerek" diyenlere olan hayranligim ise acaip duzeyde. hele hele kahvaltida "ara sira" yumurta yenilmesini onerenler bambaska diyarlardan kopup geliyorlar.

vucut gelistirme yapan bir kisinin kilosunun 1.5-2 kati kadar protein almasi gerekir ki kas yapabilsin. protein tozu kullanmanin yaninda bile anca mukemmel besleniceksin ki bu proteini alabilesin. gunde 160gr protein alabilmen icin sabah en az 5 yumurta beyazi, gunde yarim kilo beyaz tavuk eti, ton baligi, yulaf allah ne verdiyse yemen gerekir. bir de bunlari protein tozu hic araya girmeden yemen gerekecegini dusun. 3 ay sonra gidaklamaya baslarsin.

bu is oyle sabah "arada sirada" yumurta yemekle, antrenman sonrasi sut icmekle olmuyor canlarim. Insanlari yalan yanlis yonlendirip, baskalarina laf atmaktansa susmak en dogrusu olur sizin icin. Cunku kendi yanlisinizi baskasina dogru diye ogretiyorsunuz.

* Spor salonum yok ya da suppplement satmiyorum, akrabalarimda da oyle biri yok. Aklin yolu bir oldugundan dolayi itiraz etmeden duramadim. Google'a ufak bir arama yapin sonra "arada" yumurta yemekle bu is olur muymus olmaz miymis ogrenin.

Sozun ozu, param bol diyorsan hemen kaparsin protein tozunu, paran yoksa oldugu kadariyla iyi beslenmeye gayret edersin ama beklentin de buyuk olmaz. Hem beslenmeyip, hem supplement almazsan sonra "yok yeaa suplöment ne bea" der durursun.
0
nochristrequiress
(15.05.09)
eğlenceli varsayımlar yapılmış, hakaretler edilmiş.
ama sayın yırtık foto'cuğum, seviye asgarisini tutturup, soruna cevap vermek gerekirse aklından çıkarmaman gereken şey vucut gelistirme yapan bir kisinin kilosunun 1.5-2 kati kadar protein almasi gerektiğinden ziyade ilk ayında senin yaptığın şeyin "vücut geliştirme hüeaaa" olmadığıdır.
vicuduna adaptasyon için vakit tanımalısın, zira geliştirdiğin tek şey kasların değil, kemiklerin, ligamentlerin, dolaşım sistemin, zihinsel olarak bakışın, hareket hafızanda antreman hareketlerinin içselleşmesi vs. bu tür şeylerdir de. bunların hepsi optimal seviyeye geldiğinde, ki insanların bunlara yıllarını verdiği düşünülerse, besinlerin gramından , kilo çarpımlarından söz etmek mantıklı olabilir.

tabi çok fakir olduğum için bunlardan pek anlamıyorum ama, internette en çok bilgi çöpüğü olan konulardan birinde her duyduğuna bel bağlayıp, egosal problemlerle kusulmuş kompleksliliklere kurban olup yanlış yatırımlar yapmana gönlüm razı olmadı. vücuduyla beraber zihni de de sağlıklı bir gelişim gösteren insanların bazıları biliyor, bu konuda tonla bilimsel paper yazıldığını, araştırmalar yapıldığını, hatta bunlara vakit ayırıyor, okuyor, eleştirel yaklaşıyor, her okuduğuna inanmıyor, yalanlara da pabuç bırakmıyor.

özetle seni ilgilendiren kısmı şu ki, ilk aylarındaki gelişimin, ister inan ister inanma, kahvaltıda arasıra yediğin yumurtayı superanimal whey powder 3500 le değiştirdiğinde zerre oynamayacaktır.

ilk aylar demişmiydim? ilk aylar evet.

şimdi yarım akıllı kelime oyunları ve hakaretlerin jonglörlükle bezendiği eğlenceli şovu izlemeye devam edelim.
0
lhun
(15.05.09)
hocam, gunde sadece

1 litre yagsiz sut (35 gr protein)
250 gr tavuk gogus eti (75 gr)
100 gr ton baligi (22 gr)

yedigin taktirde * en az 132 gram protein alacaksin. zaten bu da kilonun gram cinsinden 132/86= 1.53 kati. yeni baslayan biri icin fazla bile. sabah yiyecegin yulafin, yumurtanin, peynirin icindeki proteinleri hesaba katmadim bile.

internette arastirma yaparsan body building forumlarinda bazi manyaklarin "pound cinsinden kilonuzun 2 kati kadar gram protein almaniz lazim" seklindeki cumlelerini dehset icinde okuyacaksin. ki o adama uyarsan, bu senin gunde yaklasik 380 gr protein alman gerektigini gosteriyor. bu kadar proteinin her gun yendigi taktirde olumcul oldugunu belirtmeme gerek yok herhalde.

5 yumurta beyazi (18), yarim kilo beyaz tavuk eti(150), ton baligi(~22), yulaf(~13) yedigin takdirde de gunde toplam en az 206 gr protein alirsin ki, bu arkadasin senin 86 kilo bir insan olarak 129 gr ile 172 gr arasinda protein alman gerektigini soyledigi hesapla garip bi sekilde celistigini gorursun.

senin su anda yapman gereken sey hareketleri duzgunce, hangi kas gruplarini calistirdiklarini ogrenip, salonda gorecegin bazi adamlarin elindeki civiyi makinelerin en son deligine takip, hareketleri yarim yamalak yapmalarina gotunle gulmek olmali.
0
osuruklu
(15.05.09)
pound basina 1 gr protein olayini ben de okudum ve acikcasi cok da realistik gelmedi. alti ustu vucut gelistirmeye calisiyoruz; bir sene her gun 200 gr protein yesem, yeni bir tane yirtik foto yaratirim herhalde kendimden.

yahu hic yoktan kavga cikardik.

ben de isterim whey kullanmiyayim, supplementler gercek yemeklerin yerini tutmuyor gibi. ama diyetimde bariz protein eksikligi oldugu icin bu yolu sectim.
0
🌸yirtik foto
(16.05.09)
(4)

bir mouse bilek sorusu daha

layer26
Şimdi durum şudur bugüne kadar hiç bilek ağrısı gibi bişey yaşamamıştım ama yaklaşık 1 ay önce dedim birgün sakatlıcaz galiba bileği o yüzden kendime wireless mouse aldım ve mouse u masanın sonuna kadar iterek yani bilek kol tümden masaya koyarak çalışmaya başladım bayada alışkanlık haline getirdim.
Şimdi durum şudur bugüne kadar hiç bilek ağrısı gibi bişey yaşamamıştım ama yaklaşık 1 ay önce dedim birgün sakatlıcaz galiba bileği o yüzden kendime wireless mouse aldım ve mouse u masanın sonuna kadar iterek yani bilek kol tümden masaya koyarak çalışmaya başladım bayada alışkanlık haline getirdim.ama 3 gün önce bilek ağrısı başladı üst kısımda karpal tünel gibi görünen bi ağrı sonra bugün dirseğe kadar çıktı uyuşma ve ağrı öyle dayanılmayacak gibi değil ama kötü olmasından korkuyorum.sorum şu acaba eskiden doğru kullanırken şimdi yanlış mı yaptım yani bütün kolu masaya koyarak kullanmak bileği dinlendirir diye düşünüp o şekilde kullanmak mantıklı gelmişti ama bu ağrı bunun akabininde gelince acaba dedim bilek boşta kullanmak iyiydi biz bozduk düzeni ondan mı ağrı başladı.bilgisi olanları paylaşmaya davet ediyorum teşekkürler efem.

not:bileğimdeki ağrı daha çok yanma gibi deri altı yanıyor sinirsel olduğuna işarettir sanırım?
0
layer26
(15.05.09)
mouse nasırı çıkacak önce, sonra da mouse kemiği. bileği havada tutmak daha iyi tabiki. sandalyeni yükselt ya da masanı alçalt.
0
ayiadam
(15.05.09)
Ayni sorun bende de var. Norologa gittim, boyun ve beyin MRI istedi ama ciddi birseyden supelenmiyor o da. Yine de doktora gitmeni tavsiye ederim.
0
ergecsenturk
(15.05.09)
masa alçaltmanın faydasını gördüm. işyerinde gidip alçak masa buldum. eve de kendim özel ayakları ayarlanabilir masa yaptım (biraz ütopik bir davranış oldu ama) boyu yaklaşık 65-68 cm'e ayarladım(kendi boyum 1.83 gibi) bu kol ve bilek ağrılarımı geçirdi. ayrıca kolumu bilekten dirseğe kadar tamamen masanın üzerinde tutuyorum. neredeyse hiç kaldırmıyorum. bunun faydasını görüyorum devamlı surette. bir de bir kolum ağrırsa diğeriyle mouse kullanmaya çalışıyorum bir süre. bu ağrının azalmasına ve dengelenmesine yardımcı oluyor.
0
parantez
(15.05.09)
naçizane tavsiyem trackball kullanmaya geçmeniz. kullanırken bileğinizi elinizi istediğiniz yerde tutabilirsiniz. ağrılarınıza çözüm olacaktır.
1 günde kullanmaya alışır, 1 haftada quake oynayacak ustalığa gelirsiniz.

logitech trackman tavsiyem.
0
lhun
(15.05.09)
(7)

mouse ve bilek ağrısı

daglien
bu soruyu sormadan önce arama yapıp, gerekli bilgileri aldım ve bir kaç kişiye mesaj attım ama. Onlardan cevapların gelmesini bekleyemicem. sizlerede sorayım. Şimdi benim bu mouse'yi tutan sağ elim'in kol ile birleşen yeri acıyor. Neden? çünkü mouse'yi tutarken orası hep sabit şekilde masada duruyur
bu soruyu sormadan önce arama yapıp, gerekli bilgileri aldım ve bir kaç kişiye mesaj attım ama. Onlardan cevapların gelmesini bekleyemicem. sizlerede sorayım. Şimdi benim bu mouse'yi tutan sağ elim'in kol ile birleşen yeri acıyor. Neden? çünkü mouse'yi tutarken orası hep sabit şekilde masada duruyur. saatlerce bu halde durunca tabi doğal olarak kemiği zorluyor heralde. HP'nin web sitesinde pc başında oturuş, mouse tutma vs. gibi bi katalog vardı. Onları okumuştum orada mouse'yi tutarken bilek havada olacak, aynı şekilde klavye kullanırkende o şekilde olacak diyordu. Ama ne kadar öyle yapmaya çalışırsam çalışayım bir yerden sonra unutuyorum ve bilek yine saatlerce o masada sabitleniyor.

Çözüm olarak diğer yazılarda, trackball, bilek destekli mousepad, jel bilek destekleri gibi şeyler sunulmuş. Ama benim aklıma ilk gelen, acaba mouse'yi sol ellemi kullansam acaba oldu. Şu anda deniyorum ve idare ediliyor. Yapı olarak çok sabırlı bir insanımdır. 10 parmak klavye gibi çok can sıkıcı bir işi bile kendi başıma öğrenmiştim mesela. bunuda bu şekilde sabrederek, ve deneyerek başarabilirmiyim? yoksa hiç uğraşmayayım mı? daha önceden sağ el ile kullanıp, sonra sol ele geçen varmı yani ?
0
daglien
(15.05.09)
o önerileri oraya yazanlar klavye ve mouse kullanırken bilekleri boşta değildirler eminim. hadi klavye belki ama, mouse kullanırken o iş imkansız. kolunu bütün gün havada tutmak gibi bir şey o.

sağ eline kalın havlu gibi olan bilekliklerden öneriyorum.
0
delikan76
(15.05.09)
aynı durum bende de var. önemsemiyorum hiç ama gerçekten önemli. ben de çözüm olarak en yakın zamanda powerball alacağım. bilek bölgesindeki sinirlerin rahatlaması için..

sol elinizle kullanamayı öğrendiğinizde. bir sağ bir sol mu yapacaksınız ki? sonuçta o bölgedeki sinirler gene zarar görecek..
0
dambil
(15.05.09)
dirseğe destek aldığın zaman daha az yük biniyor bileğe. ben de çok çektim o ağrıları, mouse'u masanın ilerisine koyup kolumu uzatarak rahatlatıyorum. ama alışkanlık öteki türlü olduğundan tekrar tekrar çekiyorum.
0
blackdog
(15.05.09)
@dambil:
aslında şu mantıklı geliyor; mesela geçen senede tam bu bilek ağrısı had safhaya çıkmıştı ki, tatile çıktım ve tam 1 ay hiç pc başına oturmadım. Döndüğümde bilek ağrısı felan yoktu. ama yine tam 1 yıl sonra iştei ağrılar had safhaya ulaştı. Velhasıl bu sefer tatile çıkma, bileği dinlendirme gibi bir durum yok. üstüne üstük pc başından kalkacak vaktim de pek yok. Neyse uzatmadan, bana mantıkle geleyn şey şu; sol elle mouse kullanmayıda öğrenirim, sağ el ile sol el arasında hiçbir fark olmayacak kadar geliştirdikten sonra bir süre sol, bi süre sağ takılrıım, yani bilekleri dinlendirmiş olurum. Böyle ömür boyu götürürüm işi diyorum. nasıl sizce?
0
🌸daglien
(15.05.09)
onun yerine powerball diyorum=) günde 15-20 dakika çevirsek yeter=)
0
dambil
(15.05.09)
ben zaman zaman sol elimle kullaniyorum. benzer problemler sonucu alistirmistim kendimi.
gerci baska islerde de sol elimi kullanabildigim icin cok zorlanmadim. zamanla alisiyorsun.
bir de klavye kisayollarını ogrenmek de bazen cok ise yarıyor. surekli tik tik eliniz mouse da olmaması falan,kucuk bir hareket de olsa bazen klavye kisayolları da kisacik bir sure bileginizi rahatlatıyor.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(15.05.09)
www.dealextreme.com
bu alet bileğin masaya temasını keser gibi. yani bileğin değerse kullanılmaz gibi duruyor. ama söylendiği gibi o şekilde ne kadar kullanırsın orası tartışılır.

www.dealextreme.com
bu var bir de daha mantıklı senin için.
0
tai
(15.05.09)
(2)

Halısaha sonrası kasıkta ağrı

pass
Merhaba.Akşam halısaha maçı vardı, sanırım öncesinde yaptığım ısınma hareketleri yetersiz kaldı. Maçın 10. dakikasından itibaren sert bir bacak kaldırma sonrasında sol kasığımda bir ağrı hissediyorum. Adale ağrısı sanırım. Ama soğudukça ağrının şiddeti artıyor. Yürürken ağrı yapıyor. Bunun sebebi ne
Merhaba.

Akşam halısaha maçı vardı, sanırım öncesinde yaptığım ısınma hareketleri yetersiz kaldı. Maçın 10. dakikasından itibaren sert bir bacak kaldırma sonrasında sol kasığımda bir ağrı hissediyorum. Adale ağrısı sanırım. Ama soğudukça ağrının şiddeti artıyor. Yürürken ağrı yapıyor. Bunun sebebi nedir? Zedelenme mi? Nasıl iyileşir? Kas gevşetici mi kullanmalıyım aceba?

Teşekkürler.
0
pass
(14.05.09)
ortopediste gidebiliyorsanız kesin gidin, eğer yoksa imkan, gamaflex icin, birde kirmizi thermal bir krem vardi bayer'in onu alip suru verin duzenli sicak tutun iyilesir banada olmustu
0
kobretti
(15.05.09)
muhtemelen zorlanmadan ötürü ödem olmuştur. Ödem de kasları zorladığından ağrı yapıyordur. Rheumon Sprey kullanın 1 hafta kadar. günde 2 kere. (1 kullanımda 7 defa fıslatıcaksınız). Geçmezse doğru doktora. (Tecrübeme istinaden yazıyorum, doktor değilim.)
0
sinuzit
(15.05.09)
(6)

Body ve Kilo Alma

Zaphod
1.77 ve 70 kiloyum, biraz kilo almak istiyorum ama geçen sene fazla yiyerek yaptığım denemede yalnızca göbek yapabildim ve kısmen duruyor. amacım daha homojen bir şekilde kilo almak yani kas kütlesi olarak kilo almak bu yüzden bodye başlamayı planlıyorum ama öyle senelerce devam edebilcek bir yapıda
1.77 ve 70 kiloyum, biraz kilo almak istiyorum ama geçen sene fazla yiyerek yaptığım denemede yalnızca göbek yapabildim ve kısmen duruyor. amacım daha homojen bir şekilde kilo almak yani kas kütlesi olarak kilo almak bu yüzden bodye başlamayı planlıyorum ama öyle senelerce devam edebilcek bir yapıda değilim zaten yazda geliyor şimdi 2 ay gidip daha sonra zaman bulabilirsem devam ederim diye düşünüyorum.

sorum şudur: kilo aldırıcı tozlar bana yardımcı olabilir mi ? (protein tozundan bahsetmiyorum) örnek olarak: www.hepsiburada.com
niyetim bunu almak çünkü sadece yemekle dengelemeye kalksam o kadar efor sarfedince kesin kilo veririm ki amacımın bir hayli dışına çıkmış olurum.
0
Zaphod
(14.05.09)
body ayağına bu tozlardan kullanmıştım ve ağzımda aft benzeri yaralar çıkmıştı. bünyeden bünyeye değişebiliyor gerçi. ben pek sağlıklı olduğunu düşünmüyorum açıkçası.
0
xatai
(14.05.09)
Sporu yeterince ciddiye almazsan bunlar da aynen gobek olarak geri doner. Gainer kullanirken cok siki calismalisin, duzenli olarak gitmelisin salona.
0
msb
(15.05.09)
bir yıl gainer kullandım. gözle görülür ya da hissedilebilir bir zararını görmdim.
sporunu aksatmazsan göbek de yapmaz.
sağlamö yerim, doysam da yerim dersen bence kullanmaya gerek yok.
benim yemekle aram olmadığı için kullandım.
0
domine deyus
(15.05.09)
bu bir Weight Gainer. bunu alırsan karın çalışmaya derhal başlamalısın. yoksa göbek yapacağı "kesin"dir.

diğer taraftan bu zımbırtılar epeyce pahalıdır. o gördüğün kutu body building ci için maksimumm 3-4 günlüktür. yerinde olsam aynı paraya doğal yollardan beslenirdim.

şöyle diyeyim doğal besleneme (her gün 350 gram tavuk göğsü) yiyebildiğin kadar yağsız makarna
ve Weight Gainer (kullanma talimatında dedği gibi kullarısan) karşılaştırırsan tavuk eti daha ucuza geliyor. haberin olsun.
0
can see
(15.05.09)
az once de supplementlerle ilgili baska bi duyuruya cevap verdim, o yuzden biraz patlayabilirim.

benim anlamadigim, adam gibi yemek yemek varken neden boyle dandik seylerle zaman kaybediyorsunuz?

zaten spor yapmaya yeni baslayacaksin, spordan 2 saat once tavuk-makarna, spordan sonra da pilav-ton baligi yapip, gece yatmadan once de 1 litre sutunu icip krallar gibi beslenecegine neden boyle seylere sahip oldugundan daha fazla anlam yukluyor, bunlari bi mucize gibi goruyorsun?

60 liraya tam 8 kilo tavuk eti alirim ben. 25 gun de yeter o ayrica...
0
osuruklu
(15.05.09)
wieght gainerlar en gereksiz supplementlardandır. Yeni başlıyorsan whey bile çok gerekli değil.
0
arnold schwarzeneger
(15.05.09)
(1)

ssk onaylı dişçi

derindusunur
anlatamadım tabi.. Daha önce benzer duyuru vardı, ama tarihleri eski. e malum, türkiye'de, ssk'nın işleyişi sürekli değişiyor o yüzden tekrar sormak istedim. Diş eti problemim olduğunu düşünüyorum. (ağızda kötü tat, diş eti kanaması) bu yüzden ssk'lı kabul eden dişçiye ihtiyacım var. Kadıköy'de, num
anlatamadım tabi..

Daha önce benzer duyuru vardı, ama tarihleri eski. e malum, türkiye'de, ssk'nın işleyişi sürekli değişiyor o yüzden tekrar sormak istedim.

Diş eti problemim olduğunu düşünüyorum. (ağızda kötü tat, diş eti kanaması) bu yüzden ssk'lı kabul eden dişçiye ihtiyacım var. Kadıköy'de, numune hastanesinin karşısındaki diş protez merkezi hala uygun mu? uygun değilse kozyatağı tarafına yakın tavsiyeleriniz nelerdir?
0
derindusunur
(14.05.09)
direk goztepe agiz ve dis sagligi merkezine git. ya da bostanci. distasi temizligini yapiyorlar bildigim kadariyla.
0
ne nicki be
(14.05.09)
(2)

dikişli parmağa pansuman

hardal
sevgili ekşi duyuru sakinleri,parmağımda 3 dikişli bir kesik var. dikiş atan doktor 10 gün boyunca günaşırı pansuman yaptır dedi. 2. gün sağlıkocağında yaptırdım pansuman. ordaki doktor sargıyı çıkardı, bişeyle (ne olduğunu bilmiyorum alkol gibi bi sıvı) yarayı temizledi, sonra parmağı gazlı bez ile
sevgili ekşi duyuru sakinleri,
parmağımda 3 dikişli bir kesik var. dikiş atan doktor 10 gün boyunca günaşırı pansuman yaptır dedi. 2. gün sağlıkocağında yaptırdım pansuman. ordaki doktor sargıyı çıkardı, bişeyle (ne olduğunu bilmiyorum alkol gibi bi sıvı) yarayı temizledi, sonra parmağı gazlı bez ile yeniden sardı. bi de "her gün gelmene gerek yok. 2-3 gün sonra yine gel sargıyı tümden çıkartalım, yara oksijen alırsa daha iyi iyileşir, kalp ameliyatlarında bile kapatmıyolar yarayı artık" dedi. uzun lafın kısası;
1- evde anneme falan pansuman yaptırabilir miyim? bi sorun olma ihtimali var mıdır?
2- eğer yaptırabilirsem yarayı ne ile temizlemek lazım? (batticon? alkol? tentürdiyot?)
3- sargıyı kullanmayı ne zaman bırakmalı? (bana kalırsa bırakmamalı)
0
hardal
(14.05.09)
bende de 6 dikiş vardı.

1. istersen kedine bile pansuman yaptırabilirsin. no problem
2. batticon candır, canandır, yaranın iyileşmesini hızlandıran bir ilaçtır. alkol ve tentürdiyottan uzak dur.
3. Benim sargıyı 3 gün sonra çıkarmıştık ama yine de doktora bi sor derim.
0
sinuzit
(14.05.09)
bence doktora git yine.el ciddi bir bölge ya o sebeple.
bir de o tarz yaraya direk alkol vb. dökme.sadece yaranın etrafını batticon ile temizleyebilirsin.ama direk yaraya çalışma.iltihap falan kaparsa direk doktora git,daha çok canını sıkar yoksa
0
otaci55
(14.05.09)
(2)

amele yanığı

zipirinsan
bunu geçirecek ne kullanabiliriz? ben beyaz halimi seviyorum, bronzlaşmak istemiyorum. zaten tatile/havuza vs gidemeyecek bir durumdayım.
bunu geçirecek ne kullanabiliriz? ben beyaz halimi seviyorum, bronzlaşmak istemiyorum. zaten tatile/havuza vs gidemeyecek bir durumdayım.
0
zipirinsan
(14.05.09)
açıkta kalan yerlere yüksek koruma faktörlü krem sürmekle başlayın bence.
0
karamell
(14.05.09)
eczanelerde yanık durumlarında kullanılabilecek kremler var. genelde 2 adet veriyorlar birisi yanıkların acısını azaltmak için, diğeri yanık alanların iyileşmesini hızlandırmak için. isim veremeyeceğim ama 2 günde geçiriyordu tamamen.
0
vampir akrep
(14.05.09)
(4)

kolestrol testi

yirtik foto
Kolestrol testinden ne kadar sure once yemek yememek lazim? sabah mi alinir bu test icin kan yoksa aksam mi? Nedir kaidesi?
Kolestrol testinden ne kadar sure once yemek yememek lazim? sabah mi alinir bu test icin kan yoksa aksam mi? Nedir kaidesi?
0
yirtik foto
(14.05.09)
sabah erkenden kalk çayını iç sigaranı yak sonra yoldayken at ağzına bir naneli şeker hastanedikilere kokma sabah sabah,testini yaptır öğleden sonra sonucu al..geçmiş olsun
0
robot
(14.05.09)
sabah yapılır ve kahvaltı yapmadan gitmeniz gerekiyor.
0
dinomazu
(14.05.09)
çay sigara falan içmeyin yahu olur mu öyle şey. sabah aç gidin, gece de kalkıp bir şeyler yememiş olun yeterli.
0
kibritsuyu
(14.05.09)
yemek yiyerek veya yemeyerek kolesterol değerlerini değiştirmeniz pek mümkün değil. söz konusu değişikliği trigliserik asitte görebilirsiniz ama.

edit: tabi bugünden yarına değişimi kastediyorum. yanlış anlaşılmasın.
0
gonion
(14.05.09)
(14)

besin zehirlenmesi

yapyat
şu anda tam emin olmamakla beraber zehirlendiğimi düşünüyorum. semptomlarım baş ağrısı ve hafif miğde bulantısı. bir ara titreme ve terleme de vardı ama şimdi onlar geçti.kötü durumda değilim, ama malum gece uzun.. bu yukarda saydıklarım ileride kötüleşecek olan tipik başlangıç semptomları mıdır yok
şu anda tam emin olmamakla beraber zehirlendiğimi düşünüyorum. semptomlarım baş ağrısı ve hafif miğde bulantısı. bir ara titreme ve terleme de vardı ama şimdi onlar geçti.

kötü durumda değilim, ama malum gece uzun.. bu yukarda saydıklarım ileride kötüleşecek olan tipik başlangıç semptomları mıdır yoksa olayı hafif bir şekilde mi geçirmekteyim?
0
yapyat
(14.05.09)
ne yediğinden dolayı böyle düşünüyosun?
0
rentts1
(14.05.09)
tavuk çevirme.
0
🌸yapyat
(14.05.09)
ben 1 kez tavuktan zehirlendiğimi düşündüm ve anında kusmuştum. bundan 2-3 hafta önce de burger'dan tavuklu bişi yedim yedikten 4 saat sonra halsizlik mide bulantısı gibi belirtiler ayyuka çıktı ama geceyi kusmadan atlattım. en önemli belirti kusma.. ishal gelebilir bunun yanı sıra.. ne zaman yediniz bu tavuğu aslında bu çok öenmlii.. belki hafif bir şekilde atlatacaksınız.. bi nerden yediniz.. çok kötü hissederseniz kendinizi yakınlarda bi yerdeki sağlık kuruluşuna gidin bir serum takarlar 2 saate bişeyiniz kalmaz..
0
slevinkelevra
(14.05.09)
mahalledeki normal görünüşlü bir çevirmeciden yedim. 7 saat oldu.

şimdi kusarsam zehirlendim demek di mi? onu referans alabilir miyim?
0
🌸yapyat
(14.05.09)
7 saat uzun bir süre.. doktor değilim ama bence zehirlenmemişsinizdir. bildiğim kadarıyla bağırsaklara ulaştığında belirtiler ortaya çıkıyor. bir de besin zehirlenmesi berbat bir olay.. yani siz şimdi bir kere kusarsınız rahatlarsınız belki öyle geçer.. ama gerçekten zehirlenmişseniz kussanız bile bu mide bulantınızı yada halsizliğinizi geçirmeyecektir. o yüzden panik olmamaya çalışın dediğim gibi kendinizi çok kötü hissediyorsanız yakınlardaki bir sağlık kuruluşuna gidin serum çok iyi gelir.. benm çevremde bir sürü insan oldu tavuk yedikten sonra midesi bulanan falan ama çoğu bir zehirlenme geçirmedi. benm fikrim bence siz zehirlenmediniz.. varsa soda falan için.. ama baktınız olmuyor dediğim gibi acile gidersiniz. yarın sabaha iyi olursunuz.
0
slevinkelevra
(14.05.09)
besin zehirlenmesi geçiriyorsan genellikle şu belirtileş baş gösterir:
kusma
ishal
yüksek ateş
titreme
ayağa bile kalkamayacak kadar güçsüzlük bazen kas ağrısı
bazen baş ağrısı
0
clementine
(14.05.09)
gecenin ilerleyen saatlerinde acaip ateşin çıkabilir o yüzden sana daha önce dönerden zehrlenmiş biri olarak söleyim kesin acile git. hemen 1-2 serum veriyolar kendine geliyosun. yoksa allah korusun ateş olayı çok sakat.
edit:
ben zehirlendiğimde kusmamıştım sadece midem bulanmıştı ama aşırı halsizlik ve tansiyon düşüklüğü gibi şeyler vardı.
0
rentts1
(14.05.09)
referans olsun diye soyluyorum

ben bir gun saat 5te yedigim tavuk yuzunden ertesi gun sabah beste ishal olarak gune basladim.
final vardi saat 9da; finalde asiri titreme gecirdim, saat 1'de finali o halde sonlandirip evde yataga girdim, iki gun boyunca yamulmus bir sekilde yattim.

sen titremeyi coktan gecirmissin, bence bi sorun yok. ama ishal supriz yapabilir. dikkatli olmak lazim.
0
yirtik foto
(14.05.09)
yırtık fotoya katılıyorum. besin zehirlenmesi 1-2 gün boyunca adamı yatağa kilitler.
0
clementine
(14.05.09)
Belli ki zehirlenmişsiniz. Üzerinden 7 saat geçmiş ama bu çok değil. Daha da şiddetlenirse doktora gitmelisiniz. Tavuk, uygun koşullarda saklanmadığında en tehlikeli gıdalardan biridir. üyük ihtimalle Salmonella kaynaklı bir besin zehirlenmesi yaşıyorsunuz. Üstesinden nasıl gelebilirsiniz bilmiyorum, doktor değilim fakat dediğim gibi, hafifleyeceğine gittikçe şiddetleniyorsa doktora gitmelisiniz.
0
paranormal
(14.05.09)
Bu arada şunu söyleyeyim, her besin zehirlenmesinin etkileri düşündüğünüz kadar ağır olmaz. Hatta nedenini bilmediğiniz bulantıların, halsizliklerin sebebi de olabilir. Sonuçta besin zehirlenmesi gıdada bulunan patojen mikroorganizmalardan kaynakların ve bunların miktarı, toksinleri arttıkça etkileri de artar.
0
paranormal
(14.05.09)
her ihtimale karşı bir bardak suya 1-2 tatlı kaşığı tuz atıp yut ve kus bence.
0
stephen dedalus
(14.05.09)
nasıl oldun kardeş burda herkes bişiler söylüyo merak ettik? daha iyi misin?
0
slevinkelevra
(14.05.09)
şimdilik kötüye gidiyor gibi gözükmüyor. hafif atlatacağım sanıyorum. çok teşekkürler...
0
🌸yapyat
(14.05.09)
(7)

gözlerin kararması...

ocanal
bu sabah arkadaş kalkmış yüzünü yıkamak üzereyken kulağına bir ses takılmış tızzzzzzzz diye daha sonra gözleri kararmış, 30-60 sn beklemiş sonra tekrar gözleri açılmış. Nedir bu çocuğun durumu önemli birşey mi acaba?
bu sabah arkadaş kalkmış yüzünü yıkamak üzereyken kulağına bir ses takılmış tızzzzzzzz diye daha sonra gözleri kararmış, 30-60 sn beklemiş sonra tekrar gözleri açılmış. Nedir bu çocuğun durumu önemli birşey mi acaba?
0
ocanal
(13.05.09)
bende de yattığım yerden hızlıca kalktığımda vuku buluyo bu olay..
açsa, kan şekeri düşmüşse felan uzun sürebiliyor.. sebebi de çoğunlukla budur zati..
0
thefalloftekin
(13.05.09)
Tansiyon düşmesi. Çeşitli sebepleri olabilir.
0
ataturkiye
(13.05.09)
ortostatik hipotansiyon dan olabilir.
0
keah
(14.05.09)
Uzun süreli istirahatler ardından yaşanan ,seri haraketlerde kan basıncının düşmesi kaynaklı beyne yeterli kan gitmeyişi olabilir diye düşünüyorum.ama 30-60 sn cok fark eder..60 sn lik bir göz kararması ciddi bir rahatsızlığın belirtisi olabilirken 10-15 sn lik kararmalar bazen tansiyon kaynaklı olabiliyor.
0
Mccknightt
(14.05.09)
genclerde oluyormus bazen oyle seyler.
0
wpi
(14.05.09)
telaşlandırmak istemem sizi yalnız, 30-60 saniye hakikaten büyük bir süre. kan basıncının ani düşmesiyle desek en fazla 10 sn gibi bir kararma falan olur.

bana kalırsa şekerini kontrol ettirin derim.
0
exulan
(14.05.09)
eğer uzun sure uyuyorsa olabilir..bilirim o tızz sesini sanki beyninin içi asitleniyomuş gibi...ha bi de açlık belirtisi de olabilir..onemli biseyi yoktur bence
o surenin uzunluğu onemli kardesimin daha uzun oluyomuş o hiç yuruyemiyodu.doktora gitttiler.
0
voodoo 007
(14.05.09)
(7)

rejimdeyken diet kola icmek rejimi baltalar mi?

saturndeki salyangoz
bazi dietisyenler diet sirasinda diet kola icilmesine izin veriorlar. kola zararli bişey hic icmesek daha güzel biliorum dostlar ama rejim zaten can sıkıcı bişey kola da sevdigim bişey, her gün 1 lt diet kola iciorum, sorum 10 kilodan fazla vermiş arkadaşlara, dietteyken diet kola tüketior muydunuz?
bazi dietisyenler diet sirasinda diet kola icilmesine izin veriorlar. kola zararli bişey hic icmesek daha güzel biliorum dostlar ama rejim zaten can sıkıcı bişey kola da sevdigim bişey, her gün 1 lt diet kola iciorum, sorum 10 kilodan fazla vermiş arkadaşlara, dietteyken diet kola tüketior muydunuz?
0
saturndeki salyangoz
(13.05.09)
kandaki şeker seviyesini vücudun algılayışını alt üst edeceği için her türlü yapay tatlandırıcı (sadece kola değil) yağ yakımını yavaşlatır.
0
mortifera
(13.05.09)
2. oğlum 1 yaşındayken 4 ayda 12 kilo verdim (1.den kalma kilolar da vardı), her gün 2 bardak diyet kola içmeme izin veriyordu diyetisyen. kahve ve çay içmediğimi sadece diyet kola bağımlığım olduğunu söyleyince ekledi listeye.

ama suyun yerine değil, su tüketimini aksatmadığım sürece.
0
zkurmus
(13.05.09)
20kilo verdim
haftada 1 kutu serbestti sadece light cola

fakat bir süre içmeyince alışılıyor içilmiyor sonrasında

kola içmezsem ölürüm yok içmeyin hocam zararlı zaten
bahane olsun bırakmaya
0
demlikposet
(13.05.09)
annem 10 kg verdi, dietisyeni haftada 1 kutu diet kola vermişti.
0
ecece
(13.05.09)
her gün 1lt normal kola içmekten daha iyidir ama hiç içmemekten kötüdür.
0
blackdog
(13.05.09)
bildigim kadari ile gunluk su tuketimini yerinde yapiyorsaniz, belki icindeki kafein miktari yararli bile olabilir. ama ben tuketmiyorum; niyeyse gazli icecekler kilo yapar algisina takilmis durumdayim.
0
yirtik foto
(14.05.09)
dietteki tatlandırıcı da karaciğere yükleniyor. bu da yağ yakımını sekteye uğratır.
0
arnold schwarzeneger
(14.05.09)
(11)

Hasta olmak ya da olmamak...

babatema
zannımca genzimde mikroplar cirit atıyor ve yarın sabaha hayata ve hastalığa küfrettirerek uyandıracaklar. bademciğimi söküp atmak dışında öyle bir şey söyleyin ki hasta olmadan iyileşiyim...
zannımca genzimde mikroplar cirit atıyor ve yarın sabaha hayata ve hastalığa küfrettirerek uyandıracaklar. bademciğimi söküp atmak dışında öyle bir şey söyleyin ki hasta olmadan iyileşiyim...
0
babatema
(13.05.09)
Grip tarzı bir durum ise first defence önerebilirim, en az 3-4 defa hasta olmadan atlattım sayesinde.
0
HATT0
(13.05.09)
artık çok geç ve yok öyle bişi. ama şu boğaza sıkılan sprey antiseptik ilaçlardan deneyebilirsin.
0
rentts1
(13.05.09)
Acilen C vitaminine ve ıhlamur vb. gibi çaylara başlayabilirsiniz.
0
sui
(13.05.09)
vick's first defense filan çak bir
0
mortifera
(13.05.09)
bu arada lütfen şu first defence i denersen ve faydası olursa buraya yaz denedim etkili oldu diye çünkü ben de sık sık seninle aynı dertten muzdarip oluyorun ve 10 günden evvel de geçmiyor meret.
0
rentts1
(13.05.09)
"Deflu" içerim ben böyle zamanlarda ve dşrek toparlarım. Teraflu gibi tehlikeli de değil..
0
islakkedicorbasi
(13.05.09)
Grip tarzı bir hastalık olduğunu düşünüyorsan kekik suyu öneririm. hamile bir tanıdığımıza doktoru ilaç yerine önermiş. O zamandan beri hasta olacak gibi hissedersem alıyorum kekiği, cezvede biraz kaynatıp içiyorum. (Çok acı ama, pek hoş değil.) Şifa niyetine.

Ayrıca Atom derler Ankara'da, her türlü C vitaminli meyveyi karıştırıp yaptıkları bir meyve suyu var. Tostçularda filan oluyor, gözünün önünde havuç, nar, portakal, mandalina vb. ne bulurlarsa sıkıp veriyorlar. Hemen içmen gerekiyor. Vitamin bombası. Çok iyi geliyor.
0
denizen
(13.05.09)
az önce 6. eczane gezip sonunda 1 tane first deffence bulabildim. bakalım noolcek
0
🌸babatema
(13.05.09)
supradynnnn!!! supradyn multivitamin'i alıyorsun arkadaşım bir şeyciğin kalmıyor. ama bunu her gün kullansan çok daha iyi tabi. bir de bunun energy versiyonu var, onu da 3-4 günde bir kullanıcaksın.
0
wilwarn
(13.05.09)
ah mesele bu
0
yanntiersen
(13.05.09)
İlaçla 7 günde, ilaçsız 1 haftada iyileşirsin.
0
pichoscosama
(14.05.09)
(9)

elma krom işe yarıyor mu?

loststone
selam arkadaşlar,var mıdır bu elma krom'u kullanan? işe yarar mı hakket?
selam arkadaşlar,

var mıdır bu elma krom'u kullanan? işe yarar mı hakket?
0
loststone
(13.05.09)
sizi şöyle alalım:
www.kadinlarkulubu.com
0
clementine
(13.05.09)
eczacı yakınıma kilo aldırdırığına dair şikayetler gelmiş, geçen gün konuşmuştuk.
0
pozitif dusunce de kazanir
(13.05.09)
baska bir duyuruya yazmistim. tekrar yazmaay usendim, copy paste'liyorum:


bakin soyle dusunun, fazla kilolu olmanin saglik uzerinde yuzlerce olumsuz etkisi var, kalp, dolasim sistemi zorlaniyor, iskelete asiri yuk biniyor, obez insnalarin kanser olma riski bile daha fazla. yani kilolu olmak kotu bir sey. sizce insanalara zarar vermeden gercekten zayiflatan bir sey olsaydi, doktorlar butun obez hastalarina bu ilaclari yazmaz miydi? bu tur para tuzaklari en iyi ihitmalle paranizi cope atip moralinizin bozulmasina en kotu ihtimalle de ciddi saglik problemlerine yol acar. icinde ne var ne yok bilmeden, ali bu haplari kullanamk bence hic akil kari degil.
0
okuryazar
(13.05.09)
keşke yarasa da, 50-60 kağıtla herkes fazlalıklarından kurtulsa. karşı komşum anlattı: kardeşini nöroloğa götürdüğünde beyninde ödem oluşan bir kadın hasta varmış bekleyenler arasında. doktorun ilk sorduğu sorulardan biri lahana veya elma&krom haplarından kullanıp kullanmadığı olmuş. cevap olumlu.

ben şahsen işe yarayıp yaramadığından çok, böyle bir yan etkisi olma ihtimalini merak etmekteyim. çatır çatır satılıyor çünkü. bu arada, aynı komşu bu aralar popüler zayıflama tekniklerinden birinin lavman olduğunu söyledi(oha). neyle, nasıl bilmiyorum, bilmek de istemiyorum. bir süre sonra delinen bağırsak haberleri falan görmeye başlarız ortalıkta herhalde. ama bu elma&krom'u pek öven seda sayan'ın dizlerine bile estetik yaptırdığı söylenmişti zamanında. o yüzden yarar-zarar dengesi bir yana, samimi de gelmiyor bu tarz ürünler.
0
tarantinoesque
(13.05.09)
Kromun iştah kapadığı doğrudur, profesyoneller içinde krom ürünü kullananlar var. Ama ona bile çoğunluk tarafından "gereksiz" gözüyle bakılır. Bunun dışında da elma krom ürünlerinden hiçbir şey beklemeyin.
0
hiko seijuro
(13.05.09)
okuryazar, doktorlar zaten obezite hastalarına destek olarak haplar veriyorlar. tiroit hormonu gibi... hani ilaç kullanımı zaten var...
sağlıklı olduğunu iddia etmiyorum ama, tiroit bezlerinizi fazladan çalıştırmanız kilo vermenizi sağlar...
levotiron, tefor gibi ilaçları kullanmak bu ne olduğu belirsiz zayıflama haplarından daha mantıklı hem de çok daha ucuz
0
ilse
(13.05.09)
Merak edip araştırdım geçenlerde.Pubmed' de DNA hasarı yaptığına dair bir iki yayın okudum. Aman uzak durun..
0
triacilgliserol
(13.05.09)
alli hariç hepsi yalan
(bkz: alli)
0
demlikposet
(13.05.09)
(yukarıda bir başlığa da yazdım)
ev arkadaşım kullanıyor iki haftadır, hiç bir işe yaramadı :)
iştahını da kesse keşke :P
0
aithra
(13.05.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.