Giriş
(6)

kan bağışı ve kan tahlili

kibritsuyu
efem kan bağışı yaptıktan sonra hemogram (kan sayımı) yaptırsam, hücrelerim limit değerlerden düşük mü çıkar?şimdi dün kan bağışı yaptım. bu aralar da şeker, kolesterol vs. kontrolü için kan tahlili yaptıracağım. bunları yaparken doktor kontrol amaçlı hemogram da isteyecek. şimdi o hemogramda alyuva
efem kan bağışı yaptıktan sonra hemogram (kan sayımı) yaptırsam, hücrelerim limit değerlerden düşük mü çıkar?

şimdi dün kan bağışı yaptım. bu aralar da şeker, kolesterol vs. kontrolü için kan tahlili yaptıracağım. bunları yaparken doktor kontrol amaçlı hemogram da isteyecek. şimdi o hemogramda alyuvar, akyuvar, hemoglobin vasaire işte her neyse hücre sayıları düşük mü çıkar? kan bağışladığımı özellikle belirtmem gerekli mi?
0
kibritsuyu
(12.05.09)
kan bağışladığını özellikle belirt kadınlarda düşük çıkıyor diye duymuştum. erkekler çabuk toparlıyormuş ama.
0
fotograf cekemeyen japon turist
(12.05.09)
Merhaba,
Bence de belirtin kan bağışı yaptığınızı. Sorun olabilir. Ben kan aldırdıktan sonra kan bağışı yapmıştım ama, o küçük bir şeydi tabii. Sizinkinin belirtilmesinde yarar var sanırım.
Geçmiş olsun.
0
nuage
(12.05.09)
zaten senden kanı almadan önce tahlil yapıyolar eğer istenilen değerler çıkıyorsa senden kan alıyorlar.eğer farklı hastalıklar varsa bunu kan vermeden önce belirtmen yeterli oluyor zaten.
0
coldnick
(12.05.09)
@coldnick: sorumu baştan bir daha okuyun bence.
0
🌸kibritsuyu
(12.05.09)
şeker, kolesterol gibi şeyler mg/dl biriminden değerlendiriliyor olsa gerek. yani önemli olan total miktar değil oran. ayrıca kan vermeden önce yaptıkları teste hemogram değerleriniz vardır keşke onu alsaydınız yanınıza:)
0
the kene
(12.05.09)
alyuvar akyuvar sayınız düşük çıkar. şeker kolestrol olması gerektiği gibi çıkar. doktor o al/akyuvar değerlerini düşük görünce sorar zaten yakın zamanda kan bağışı yaptınız mı diye. sormazsa da siz söyleyin çekinmeyin, boşu boşuna demir hapları yutmayın.
0
ayiadam
(13.05.09)
(3)

hapşırmak

copy paste
gripten muzdarip olan birisi için ardı arkası kesilmeyen hapşırıklar silsilesi acaba hastalığın kaçıncı evresini oluşturur.hasta, düne oranla boğazları daha rahatlamış hatta boğazlarından şikayeti hiç kalmamış; fakat bu seferde hapşırmaktan yorgun, bitkin düşmüş ise bu daha kötüye mi bir işarettir y
gripten muzdarip olan birisi için ardı arkası kesilmeyen hapşırıklar silsilesi acaba hastalığın kaçıncı evresini oluşturur.

hasta, düne oranla boğazları daha rahatlamış hatta boğazlarından şikayeti hiç kalmamış; fakat bu seferde hapşırmaktan yorgun, bitkin düşmüş ise bu daha kötüye mi bir işarettir yoksa düzelme yönünde olumlu bir adım mıdır?

bu da böle bi soru işte..
0
copy paste
(11.05.09)
-kendi gözlemlerime dayanarak yazıyorum, hiçbir bilimsel kaynağım yoktur-

son safhasına gelmiş bulunuyorsunuz efendim. bol bol hapşıracaksınız, doğrudur, hatta bunun üzerine sürekli olarak mukus üretimine geçeceksiniz, bir süre elinizde mendilsiz dolaşamayacaksınız. fakat o boğaz ağrısından ve geneldeki halsizliğinizden kurtulmuş olacaksınız. iyi bir tahminle de 1-1.5 hafta içerisinde sağlığınıza kavuşacaksınız.

geçmiş olsun.
0
demcan
(11.05.09)
4 gün önce boğazım ağrıyordu, ilaç almaya başladım, bir gün sonra boğaz ağrım geçti, burnumun akması ve hapşırmam devam etti. Daha sonra hapşırmalar yavaş yavaş geçti. En son burnum da eski haline döndü. Yani ortalarında olabilir. İlaca devam. Sıcak tutsun kendini, sıcak birşeyler içsin tamamdır.
0
ocanal
(11.05.09)
tuzlu ılık su ile gargara yapın. avucunuzdan hafifçe burnunuza çekin. böyle durumlara bire birdir.
0
blackdog
(11.05.09)
(3)

dalış öncesi ilacı

magoria
gecen sene soylemişdi adamlarda unuttum gitti , dalışdan önce içilen ve böyle boğazı burunu düzenleyen bi ilaç vardı , kulak eşitleme sorunum varda üzerinize afiyet,ondan iç bir iki saat önce demişlerdi , neydi bu ilaç efenim?
gecen sene soylemişdi adamlarda unuttum gitti , dalışdan önce içilen ve böyle boğazı burunu düzenleyen bi ilaç vardı , kulak eşitleme sorunum varda üzerinize afiyet,ondan iç bir iki saat önce demişlerdi , neydi bu ilaç efenim?
0
magoria
(11.05.09)
Dekonjestan herhalde.
0
wpi
(11.05.09)
kulak eşitleme sorunu olanlara dekonjestan verilir genellikle de dalış teknelerinde (bkz: sudafed) bulundurulur. ancak aslında dekonjestan kullanmak pek de iyi bir şey değildir. eşitleme için uygulayacağınız bir kaç basit tüyo sizi oldukça rahatlatır:

-dalış eşinize (buddy) kulaklarım yavaş açılıyor deyin ve yavaş yavaş alçalın
-ilk metreden itibaren kulağı açmaya başlayın fazla basıç vermeden ufak hareketlerle
-bu mevsimde dalış başlığı olur neopren üşümemek için, başlığın içine su alın yoksa eşitlemeniz güçleşir.
-bir derinlikte açamadıysanız acele etmeden biraz yükselip tekrar deneyin.

bütün bunlara rağmen ben açamıyorum, hayat zehir oluyor diyorsanız dalıştan 1 saat kadar önce 1 tane sudafed alın faydası olur. güzel bir sezon geçirmeniz dileğiyle :)
0
justaddwater
(11.05.09)
sudafed reçeteye bağlanmış, bilginize.
0
pain
(11.05.09)
(4)

ssk dan fark almayan özel göz hastanesi

vampir akrep
Arkadaşlar,Senelik rutin göz muayenemi yaptırıcam. SSK dan fark almayan bildiğiniz güzel bir göz hastanesi var mıdır?
Arkadaşlar,
Senelik rutin göz muayenemi yaptırıcam. SSK dan fark almayan bildiğiniz güzel bir göz hastanesi var mıdır?
0
vampir akrep
(11.05.09)
o katkı payını mahkeme iptal etmıstı sanırım.
0
bryan fury
(11.05.09)
sağlık hizmetlerinde devletin belirlediği fiyatlar üzerinden en fazla %30 ek ücret alabiliyorlar. lakin çakal özel hastaneler sağlık dışı harcama olarak otoparktı, yemekti, otel hizmetiydi (hasta yatışına ek olarak, ben masaj hizmeti de veriyorum gibi..) kılıflara uydurarak ek ücret talep edebiliyorlar. devlet de buna göz yumuyor..

soruya cevap olmadı.. fark almayan kesin vardır, veya cüzzi bir farkla güzel hizmet veren vardır ama kullandıkları tıbbi cihazlar ikinci sınıftır, fark almadan son teknoloji ürünü göz cihazları ile ayakta durmaları çok zor..
0
meijin
(11.05.09)
kudret göz hastanesi? reklamları öyleydi sanırım, bilemedim.
0
carnicero
(11.05.09)
yeditepe göz eskiden fark almıyordu. bugün aradım 100 ytl istiyor. resmen adam soyuyorlar, ssk olmadan gitsem yine aynı parayı alacaklar.

şehir istanbul bu arada.
0
🌸vampir akrep
(11.05.09)
(7)

kafamdaki damarlar

dehri
4-5 saattir oluyor bu. nasıl anlatsam, kafamın sol üst kısmında (?) (şakak merkezli bir daire içerisinde diyelim) damarlar kabardı, birkaç dakikada bir PIT PIT diye atarak bıçak saplanırmış gibi bir acı/ağrıya yol açıyorlar. sol gözümü aniden kısmak zorunda kalıyorum, her seferinde epeyce kasılıyor
4-5 saattir oluyor bu. nasıl anlatsam, kafamın sol üst kısmında (?) (şakak merkezli bir daire içerisinde diyelim) damarlar kabardı, birkaç dakikada bir PIT PIT diye atarak bıçak saplanırmış gibi bir acı/ağrıya yol açıyorlar. sol gözümü aniden kısmak zorunda kalıyorum, her seferinde epeyce kasılıyor ve acı çekiyorum. elimi damarın üzerinde gezdirdim, hortum gibi kabarmış ve sert. ne oluyor?

migrenim falan yok, sağlıklı sayılabilecek, 20'lerinin ortasını geçmiş bir insanım. çok sigara içerim(~2 paket/gün), pek öyle çay kahve falan tüketmedim bugün, biraz da uykusuzum.
0
dehri
(11.05.09)
sakinles, bir dus al kendini en iyi hisssetigin sicakligi deneyip bularak ve uyu.
0
feeling the blanks
(11.05.09)
uyuyamam ki. zaten kronik uyku problemim var, artı bu sızı üç dakikada bir yerimden hoplatıyor, kafamı ellerimin arasında ezme pratiği yaptırıyor. uyunacak huzur mevcut değil özellikle. duşa da girdim çıktım. 1-2 saat önce çalışmayı (bilgisayarı) bıraktım, müzik açıp uzandım falan, tık yok, beyin kanamam geldi galiba.
0
🌸dehri
(11.05.09)
sarmısak ye bi kaç tane yoksa limon suyu içebilirsin.muhtemelen tansiyonun yükselmiş
0
gns
(11.05.09)
bruxism olaiblir.
0
bryan fury
(11.05.09)
yahu bir insan da hastaneye gidin dememiş :=0. bruxism olduğunu hiç zannetmiyorum bu arada.
0
boshi
(11.05.09)
bir şişe passiflora iç

--dezenfarmasyon masası
0
mortifera
(11.05.09)
çocukken bende de olmuştu. damar damar üstüne binmiş diyorlardı da sonradan sorgulamadım nedir diye. uyuyun bişey yok.
0
head
(11.05.09)
(2)

kaburga kırığı

böhü
kaburga kırığı sonrası bandaj ya da korse gibi bi şeyler kullanılması şart mı arkadaşlar?bunlar hangi durumlarda ve ne kadar süreyle kullanılıyor?
kaburga kırığı sonrası bandaj ya da korse gibi bi şeyler kullanılması şart mı arkadaşlar?bunlar hangi durumlarda ve ne kadar süreyle kullanılıyor?
0
böhü
(10.05.09)
pratikte göğüs kafesine herhangi bir zarar vermeyen, tek kaburga kırığı olan genç hastalarda kaburga kırıkları için herhangi bir bandaj ya da korse kullanılmasına gerek yoktur. Yine de tanınız sadece kosta (kaburga) kırığı mı değil mi bilemediğim için net şeyler söylemek mümkün değil. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(11.05.09)
Yaşınız biraz önemli. Ben kırdığımda bir şey takmadım, 3 kırık da zaman içinde düzeldi. Ama babam kırdığında korse takması gerekti.(Babamınki tek kemikti, benimki 3 tane ve babamın kırdığı kemiğin aynısı da bu 3'e dahildi.)
0
endless dream
(11.05.09)
(11)

Doğum Kontrol Hapı

aliceinchains
Şimdi kız arkadaşım düzenli olarak doğum kontrol hapı kullanıyor ama illa bana condom taktırcak :( Ne kadar söylesem de gerek olmadığını bür türlü ikna edemedim. Düzenli olarak doğum kontrol hapı alınması durumunda condom kullanılmadığına gebelik riski var mıdır? (içeri boşalma olmayacak.)
Şimdi kız arkadaşım düzenli olarak doğum kontrol hapı kullanıyor ama illa bana condom taktırcak :( Ne kadar söylesem de gerek olmadığını bür türlü ikna edemedim. Düzenli olarak doğum kontrol hapı alınması durumunda condom kullanılmadığına gebelik riski var mıdır? (içeri boşalma olmayacak.)
0
aliceinchains
(10.05.09)
boşalın kardeşim istediğiniz yere, adetin ilk gününden başladıktan sonra kullanmaya 1 hafta sonra hiçbir riski yok rahat olun..
0
erostrada
(10.05.09)
Bence kız arkadaşınız bu endişeyle ilişkiye girecekse kendi keyfinizi düşünene kadar biraz da onu düşünün ve takmaya devam edin. Size Tuğba Ekinci'den "herkese kondom" parçasını armağan ediyorum :-)
0
Karluk
(10.05.09)
Hiçbir doğum kontrol yöntemi 100% güvenli değildir. Doğum kontrol hapı kullanılması durumunda da gebelik görülebilir. Ancak bu oran 1-2% civarındadır.

Ancak bu durum paranoyaya neden olmamalıdır. Eğer kız arkadaşınız bunu ileri derecede sorun yapıyorsa bu durum başka psikolojik sorunların belirtisi olabilir (paranoya veyahut paranoid bozukluklar).
0
ataturkiye
(10.05.09)
çok önemli değil aslında. öyle istiyorsa kullanıver. his gidiyor diyorsan daha hassas olanlardan kullan. ya da farklı çeşitlerden kullan. condom fanteziye açık bişidir. tadını çıkar. süreyi uzat vs. ;)
0
ehlana
(10.05.09)
Her zaman risk vardır, bunu unutmayınız.
0
ornette
(10.05.09)
bitek dogum endisesı mı var yahu, zibilyon tane hastalıgı var mıkrobu var kullanın su kondomu yahu.
0
bryan fury
(10.05.09)
duzenli olarak dogum kontrol hapi aliyorsa kullanmaniza gerek yok. ama bayan kisiyi psikolojik olarak huzursuz etmeyin.. "kafama saksi dusme riski var diye sokaga da cikma o zaman" ikna teknigini deneyebilirsiniz.

%1-2 civari risk var, ama kondom da patlayabilir tabi ona bakilirsa..
0
maj
(10.05.09)
gerçi bryan fury demiş ama ben yine diyim:

kondom sadece doğum kontrol yöntemi değil, bir ton hastalık için de önemli bir koruyucu.

bunun yanı sıra kız arkadaşınızın endişesi olacağına takınız, hiç hiç olmadı kafası rahat olsun. hiç olmadı.
0
harmonikhakaret
(10.05.09)
(bkz: #10896959)
0
blackdog
(11.05.09)
hamile kalmayı çok kolay bir şey sanıyorsunuz galiba. fazla film izlemeyin arkadaşlar.

doğum kontrol hapını düzenli kullanıyorsa ve içine boşalıyorsanız gebelik oluşmaz. doğum kontrol hapları yumurtlama işlevini devre dışı bırakır. affedersiniz sabaha kadar boşalsanız da gebelik oluşmaz. bu durumda gebeliğin oluşma riski, sizin süper lotoda 6lı bilme şansınıza eşittir.

doğum kontrol hapı kullanmıyorsa bile normal şartlar altında zaten çatlayan yumurtanın ömrü yaklaşık olarak bir gündür. yumurta çatlamadan önce boşalma olmuşsa ve spermler halen canlıysa döllenme olasılığı vardır. yani gebe kalabilmek için insanın ayda en fazla 3-4 gün vakti vardır.

hastalık konusuna gelince, birbirinizin temiz olduğundan eminseniz, tek eşliyseniz, buna gerek yok. paranoyaklık bu resmen.

@mermer, kim demiş haplar sağlıksız diye? doktorlar keşke bütün kadınlar doğum kontrol hapı kullansa diyor. faydalarını araştırın da konuşun lütfen.
0
clementine
(11.05.09)
hamile kalma riski var, hatta bizzat ortada kanıt olarak bulunuyorum. öyle zor bir şey denmesi hususuna da pek inanmıyorum aslında... regl bittikten sonra da hamile kalınabilir birkaç gün içerisinde. hatta hamilelikten korunma yöntemi olarak kullanılmasının ne kadar yanlış olduğu söyleniyor bunun.

içeri boşalma olmasa bile, ilişki sırasında spermler az da olsa gebelik riski oluşturuyor yani içeri boşalmasanız bile hamile kalabilir.

ek not benim gibi saykolar için geliyor:
regl olsanız bile hamile olabilirsiniz, bazen şans eseri çift yumurta düşer ve kanama olduğu için hamilelik anlaşılmaz iki ay üst üste regl olduğu halde hamile kalmış olan bir kadın biliyorum.
0
ilse
(11.05.09)
(2)

fantastik bir grip

atmosphere
çalıştığım yerde bir gripe yakalandım. yaklaşık 15 gün oldu geçmedi. grip sırasında burnum hiç akmadı. 7-8 gün öksürdüm. kesildi sonra bir gıcık yaptı nefes alamadım. doktora gittim tabi. antibiyotik+3 adet iğne yazdı salladı. hepsi bitti. öksürük azaldı ama ciğerlerim bi acayip. ağrıyor, nefes alam
çalıştığım yerde bir gripe yakalandım. yaklaşık 15 gün oldu geçmedi. grip sırasında burnum hiç akmadı. 7-8 gün öksürdüm. kesildi sonra bir gıcık yaptı nefes alamadım. doktora gittim tabi. antibiyotik+3 adet iğne yazdı salladı. hepsi bitti. öksürük azaldı ama ciğerlerim bi acayip. ağrıyor, nefes alamıyorum. bilen eden var mı bu durumu?
0
atmosphere
(10.05.09)
kötü bir virüs dolaşıyor, bir çok kişiden benzer grip hikayeleri duyuyorum. bi daha doktora git derim, hatta kontrol amaçlı olunca para almayabilirler?

bu sırada: sigara içmeyin, hava tamizliğine göre dışarı çıkın, araba kullanıyorsanız egzosa (nasıl yazılıyo bu ya?) maruz kalmamaya çalışın (hava içeride recycle etsin), yatarken odanızı hafif nemlendirin (1 litre su kaynatın tencerede, devirmeyeceğiniz bir yere koyun öyle uyuyun)

niye doktora gidin bi daha diyorum, bu gibi asalak gripler geçmediğinde gerçekten ciğerleri yıpratabiliyor, astım başlangıcına çevirebiliyor filan filan.
0
zkurmus
(10.05.09)
bir daha doktora git bence de. hatta bir de akciger filmi cektirmeyi talep et. ya da direkt gogus hastalıkları uzmanına falan git. abartmis da olabilirim. ne olur ne olmaz.
gecmis olsun.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(10.05.09)
(6)

boğaz ağrısına doğal bir çözüm?

mumutum
hasta veya halsiz olmamama rağmen boğazımda değişik bir ağrı var. özellikle bir şeyler yutkunurken, bedmciklerimin arkasındaki bölgenin acıması söz konusu...böyle küçük bir şey için doktora gitmeyi uygun görmediğimden sizlere bu ağrının en doğal yollardan nasıl giderilebileceğini sormak istiyorum.(n
hasta veya halsiz olmamama rağmen boğazımda değişik bir ağrı var.
özellikle bir şeyler yutkunurken, bedmciklerimin arkasındaki bölgenin acıması söz konusu...
böyle küçük bir şey için doktora gitmeyi uygun görmediğimden sizlere bu ağrının en doğal yollardan nasıl giderilebileceğini sormak istiyorum.(nane limon ya da bir kadeh rakı mesela)

şimdiden teşekkürler.
0
mumutum
(10.05.09)
adaçayı gargarası derim. bende işe yaradı. tarifini de vereyim tam olsun.

bir tutam adaçayını (sallama varsa 1 paket) su bardağına koyun. üzerine kaynar su ekleyip 10 dakika demlendirin. ılındıktan sonra gün içerisinde 2-3 kez gargara yapın.

geçmiş olsun.
0
aklimdan zorum var
(10.05.09)
hasta olunca zencefilli bal öksürüğü direkt keser ama sebepsiz boğaz ağrısına nasıl gelir tam olarak kestiremiyorum.
0
jack of hearts
(10.05.09)
bir kaç şey önerebilirim;

-ilaçlara alerji gibi sorunların yoksa pastil
-devamlı (çok aşırı sıcak olmayan)ılık bitki çayları içmek
-aşırı acı ve ekşiden uzak durmak (ekşi sözlük kastedilmemiştir :)
-portakal, mandalina vs gibi meyvelerden bol c vitamini almak (fazlası zarar vermiyor)
-baş ağrısına çevirirse doktora gitmek (grip veya nezle başlangıcına delalet oluyor bu baş ağrısı)
0
roadrunner merlin
(10.05.09)
doğal falan değilde. strefen sırf boğaz ağrısı için pastil. ballı limonlu. bende işe yaramıştı.
0
uche
(10.05.09)
eczanede boğaz pastilleri mevcut. vicks ve otacı'nın vardı sanırım. böyle şeker gibi miss.
0
zittirulp
(10.05.09)
yutkunduğunda kulağa vuran bir ağrı varmı? böle cam batıyor gibi.. yada ağzını çok açtığında ağzına bakan biri küçük beyaz tanecikler görüyor mu? eğer öyleyse tonsilit(bademcik iltahabı) olmuşsundur ve antibiyotiksiz geçmez.
0
slevinkelevra
(10.05.09)
(3)

bobrek taş'ı ,veya kum'u

karadenız1111
bobreklerınde tas veya kum sıkayetı olan bırı neler yemelı veya yememelıdır
bobreklerınde tas veya kum sıkayetı olan bırı neler yemelı veya yememelıdır
0
karadenız1111
(10.05.09)
aramaya inandım.

(bkz: #1511250)
(bkz: #3476695)
(bkz: #5908962)
0
roadrunner merlin
(10.05.09)
ne kadar doğrudur bilemem fakat eşkina adlı balığın beyninden bir takım beyaz taşlar çıkmakta. işte o taşların (sanırım) öğütülüp yenilmesi pek faydalı imiş. bunu biraz araştırsan hoş olur.

geçmiş olsun
0
epigonion
(10.05.09)
yoğurt dolapta beklerken çukurlarında biriken sıvı çoook iyi geliyor dediler. içiniz.
0
pain
(11.05.09)
(10)

Lensin Kullanım Süresini Aşmak

griphook
merhabalar herkese.sorum şu olacak,1 aylık lens 1 hafta fazla kullanılırsa göze herhangi bir zarar verir mi?ya da 1 aylık süre dolduktan hemen sonra atmalı mıyım?kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum...
merhabalar herkese.sorum şu olacak,1 aylık lens 1 hafta fazla kullanılırsa göze herhangi bir zarar verir mi?ya da 1 aylık süre dolduktan hemen sonra atmalı mıyım?kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum...
0
griphook
(10.05.09)
gözümdeki lens 1 aylık.

sanırım ben 3. aydayım.

edit: illa ki ayda bir yenilemeniz daha iyidir, fakat ben bir zararını görmedim şahsen. çok az bir yanma oluyor bazen. herhalde hassas gözlerde daha çok yanma oluyordur.
0
deckard
(10.05.09)
yıllık lensi 1,5 yıl kullandım herhangi bir sorun yokken değiştirme gereği hissettim. önemli olan ne kadar uzun süre gözünüzde kaldığı
30gün x 15 saat( günde ) kaldıysa tabi değiştirin hemen.
0
ykyt
(10.05.09)
vermez, ben de aylık lensleri 40-45 gün filan kullanırdım, sonra ayıp olmasın diye değiştirirdim. (benim lensler devamlıydı, 24 saat gözümde kalırdı bu arada)

ama abartmamak da lazım tabii.
0
mea maxima culpa
(10.05.09)
ben de 40-45 gün civarı kullanıyorum. günde 8-10 saati pek aşmıyorum ama.
0
tahsin sutcuoglu
(10.05.09)
1 aylık lensi 8 ay kullanmışlığım var.değiştirmek daha güzel tabi ama pek bişey olmadı.yinede sanki eskidikçe görüntü bozuluyor gibime geliyor.
0
layer26
(10.05.09)
eğer lenslerinin günlük bakımını düzenli olarak yapıp, geceleri lenslerinle uyumazsan değil bir hafta, daha uzun süre kullanabilirsin. ne zamanki eskisinden daha çok batmaya başlıyor gözüne, daha rahatsız hissediyorsun kendini, o zaman değiştirebilirsin..
0
latoneus
(10.05.09)
benimkine vermedi ama çok büyük zararlar vereiblir. mutlaka değiştirin.
0
head
(10.05.09)
:) bişey içmedim sadece verdiğim para çok koyuyo diyelim.
0
layer26
(10.05.09)
bir aylık lensi 40 - 45 günden fazla kullanmayın..
lensin yapısını ve çalışma mekanizmasını bilenler (gözden protein alıp vermesini, a vitamini dengelemesi vs. vs. mekanizmalar..) süresi bitmiş ve bu süreyi biraz geçmiş lensin artık göze zarar vereceğini bilirler..

size hiç bi rahatsızlık vermiyor olabilir ancak gözünüze zararlı.. 40 günden fazla kullanmayın..
0
fuck milk get beer2
(10.05.09)
Ben bugüne kadar hep bi aydan fazla kullandım o lensleri. Öyle bi hafta fazla falan değil. Bazen aylarca. Mutlaka zararı oluyodur diye düşünüyodum ama gördüğüm sürece takıyodum.
En son doktora gittiğimde, adam; lensleri çok dikkatli kullanıyosunuz belli ki, gözleriniz çok iyi durumda dedi.
Not:9 yıldır lens kullanıcısıyım.
0
cereal killer
(12.05.09)
(6)

uyku hapı

baldur2
reçetesiz alabileceğim uyku hapı arıyorum, mesela unisom olabilir mi?
reçetesiz alabileceğim uyku hapı arıyorum, mesela unisom olabilir mi?
0
baldur2
(10.05.09)
melatonin olabilir belki.
0
feeling the blanks
(10.05.09)
türkiye'de bulunması zor oluyormuş, nerelerde bulabilirim acaba melatonini. gittigidiyor'dakiler bana pahalı geldi.
0
🌸baldur2
(10.05.09)
atarax,
aslinda ilac anxiete icin ama cok guzel uyutuor, yolculuklarda bire bir
uyumak istediginiz zamandan 3 saat once icmeniz lazim, kısa uykular icin tavsiye etmem, 12 saatten önce sersemligi gecmiyor
0
tehanu
(10.05.09)
kedi otu'nu deneyin derim.
0
mea maxima culpa
(10.05.09)
illa hap mı istiyorsunuz bilmiyorum ama yasemin çayı da uyku yapıyor bende.
0
bushwacker
(10.05.09)
ben unisom u reçetesiz alıyorum.
0
cereal killer
(12.05.09)
(2)

dudak şişmesi

carnicero
sayın hipokratlar,bundan 6 ay önce ön tavşan dişlerimden birindeki çürüğü temizlettim. velakin mal doktorum ilk seferde beceremedi ve içindeki çürük temizlenmedi. ikinci seferde ise daha geniş oyarak orayı doldurdu fakat o zamandan bu yana sert bir şey kemirdiğim zaman ne bileyim kalem filan ısırdığ
sayın hipokratlar,
bundan 6 ay önce ön tavşan dişlerimden birindeki çürüğü temizlettim. velakin mal doktorum ilk seferde beceremedi ve içindeki çürük temizlenmedi. ikinci seferde ise daha geniş oyarak orayı doldurdu fakat o zamandan bu yana sert bir şey kemirdiğim zaman ne bileyim kalem filan ısırdığım zaman bir boşluk hissi sanki dişimin yarısı boşmuş kırılacakmış gibi bir his oluyor.

geçen gün farkettim ki bu his üst dudağıma bastırınca da oluyor, sinirlerle ilgili bir şey sanırım. dün gece kontrol amaçlı parmağımla üst damağıma bastırdım, dişimi yukarı ittirdim vs. şimdi üst dudağım üzerinize afiyet pompalı fetiş pornolardaki üst dudaklara döndü.

şimdi bu durumda dişçiye gitmem gerekir değil mi. fakat bu damakla ve sinirlerle ilgili bir şey olduğu için her dişçi yardım edebilir mi bana? dişçiye de gitmeden bunu ev ortamında çözebileceğim solüsyon, krem, kocakarı ilacı filan var mıdır?
0
carnicero
(08.05.09)
diş hekimini ara, derdini anlat, büyük ihtimalle röntgen çektirip gelmeni söylecektir.
0
zkurmus
(08.05.09)
Oncelikle gecmis olsun.disinize kanal tedavisi gerekli gibi geldi bana.ust keserlerin(tavsan disi diyelim:)) kok uclarinda iltihap olustugu zaman bu iltihabi durumun toplanacagi bolgelerden biri ust dudaktir.dudaginiz buyuk ihtimalle bu durumdan kaynakli olarak sismistir.doktorunuzka temasa gecin
0
keah
(09.05.09)
(3)

seboreik dermatit mi, şampuanın salaklığı mı

lepidodendron
efendime söyleyeyim, enseme yakın kesimde, saçlarımın arasında küçük yaralar çıktı 2 adet. 3 gündür inanılmaz kaşınıyor, haliyle kaşıdıkça da yaraların geçeceği yok, yolmak manyakça bir haz veriyor. fakat bugün sözlükte nerden denk geldiyse (bkz: seboreik dermatit)e denk geldim. normalde head&should
efendime söyleyeyim, enseme yakın kesimde, saçlarımın arasında küçük yaralar çıktı 2 adet. 3 gündür inanılmaz kaşınıyor, haliyle kaşıdıkça da yaraların geçeceği yok, yolmak manyakça bir haz veriyor. fakat bugün sözlükte nerden denk geldiyse (bkz: seboreik dermatit)e denk geldim. normalde head&shoulders kullanıyorum, ama marketin birinde palmolive'in aynı anda duş jeli+şampuan olabilen süper teknolojik ürününü gördüm ve denemek istedim, kokusu da hoşuma gitti, aldım. arctic bilmemne. ablam "şampuan yapmıştır o kaşıntıyı, bi daha zart diye değiştirme" dedi, makul geldi bana da kısmen. bu ürünün bi yan etkisi olabilir mi, yoksa hemen seboreik hede'den mi şüphelenmeliyim? (bugün head&shoulders ile tekrar yıkayınca kaşıntı azaldı, hatta kayboldu gibi bişi.)
0
lepidodendron
(08.05.09)
seboreik dermatitten ben de muzdaribim,bu strese,havalara,yediğinize içtiğinize,şampuana saç kremine kısaca bir sürü abuk subuk faktöre göre ortaya çıkan,yok olan,azıtan,gelen,geçen bir şey.
Size elocon pomat öneriyorum.1-2 kere sürün 2-3 güne hiç birşey kalmaz,tekrar çıkana kadar,durumunuza,cildinize vs. göre 3-4 hafta veya aylarca idare edebilir.

edit:evet sanki direk teşhisi koymuş gibi olmuş.ama zaten savunmamı mesajda atmıştım.Her neyse anladınız siz ne demek istediğimi =)
0
afush
(08.05.09)
çok sıcak suyla da yıkamayın saçınızı
0
mentirosa
(08.05.09)
kasıntı ve yaralar gitmiyorsa sebo sundur hocam. kasımayacaksın. cildine uyan sampuanı veya sabunu bulacaksın. bebek sampuanını kullan hicbiri fayda etmezse, kimyasal losyon ilaclardan uzak dur. cildin inceliyor cunku. sirke sur yaralara, bekle biraz, sonra yıka.

elma sirkesi. igrenmezsen arada iç biraz meyve suyuyla.
0
hubble
(29.04.11)
(2)

burundan et aldırma olayı bu mudur ?

nickim onbes harf
youtube'da şöyle bir şey gördüm: http://www.youtube.com/watch?v=dqp6ql9DUHg&feature=related acaba burundan et aldırma olayı bu mudur ? yoksa hastalık gibi bişey mi bu ?
youtube'da şöyle bir şey gördüm:

www.youtube.com
acaba burundan et aldırma olayı bu mudur ? yoksa hastalık gibi bişey mi bu ?
0
nickim onbes harf
(08.05.09)
videonun başlığında papilloma geçiyor, şöyle biraz bakınınca epitelyal tümör oluyormuş o. anladığım kadarıyla et değil tümör o. et o kadar büyük olabilir mi onu da bilmiyorum açıkçası.
0
turunun son ornegi
(08.05.09)
zaten et(konka) büyümesinde burundan eti almıyolar sanırım.
benimkini sadece radyofrekansla küçülttüler, tek başına o ameliyat kanlı bıçaklı bi ameliyat değil.
0
hayali arkadaş
(08.05.09)
(2)

göz ameliyatı

karadenız1111
bu vıdeoda yapılan ne amelıyatıdır http://www.youtube.com/watch?v=B8IxecQCGOQ&feature=related
bu vıdeoda yapılan ne amelıyatıdır www.youtube.com
0
karadenız1111
(08.05.09)
kornea ve kanserli bölme arasına altın plaka yerleştiriyor.
türkçesi amniyotik zar tampon tekniği
0
gns
(08.05.09)
altın ne amacla konuluyor
0
🌸karadenız1111
(08.05.09)
(5)

Mouse nasırı nasıl geçer?

xenophobe
şu `mouse nasırı` denen şeyden muzdaribim. iğrenç bir görüntü oluştu iyice. bilmeyenler için resmini ekledim (resim bana ait değil google dan buldum). merhem falan bi şekilde yoketmem lazım bunu. kocakarı ilacı bile olur.iyi geceler.
şu mouse nasırı denen şeyden muzdaribim. iğrenç bir görüntü oluştu iyice. bilmeyenler için resmini ekledim (resim bana ait değil google dan buldum). merhem falan bi şekilde yoketmem lazım bunu. kocakarı ilacı bile olur.

iyi geceler.
0
xenophobe
(07.05.09)
bepanthen merhm gıbı yaglı bır krem surup elınıze bır eldıven gecırıp gece boyunca boyle yatabılırsınız.
ya da bu zahmetlı yolla ugrasmayıp duzenlı olarak elınıze gun ıcınde krem surebılırsınız. neutrogena'nın el kremı gayet guzel, yapıs yapıs da olmuyor, rahatlıkla surup ellerınızı kullanmaya devam edebılırsınız ama nasır ıcın ne kadar etkılı olur bılemedım.
0
think martini
(08.05.09)
bir müddet ellerini yeni gelin gibi bakımlı tut kafi, öyle geçiyormuş diyorlar. sürekli krem filan.. benim alışık olmadığım bir periyottu, vazgeçip kırmızı sağ dış ayalı bir elle yaşamaya alıştım.
0
jack of hearts
(08.05.09)
ya eldivenler falan varmış bunun olmasını engelleyen galiba ama önce bu olanı yok edip sonra onu kullanmam lazım.
0
🌸xenophobe
(08.05.09)
paraya kiyip sundan aldim. sorunuza cevap degil ama, elim yere degmiyor.

www.productwiki.com

Bunun gibi buyukce bir fare kullanabilirsiniz belki.
0
lightblue
(08.05.09)
bende bunun icin bir pad var tam o kismin geldigi yerde yumusacik bir yastik koymuslar,hatta o kadar yumusak ki ofis arkadaslarim gelip arada taciz ediyorlar .

bimex,teknosa ve bilcumle bilisim urunleri satan magazalarda mevcut.
0
rising creeps
(08.05.09)
(13)

Mikrobiyoloji hakkında

biyolog olcakmisim
Geçen gün çok sevgili hocamızın verdiği 15 araştırma sorusunun 12 sini yapmış olduğum halde 3 tanesini bulamadım. son çare olarak aklıma burası geldi. en ufak yardımınız bile benim için çok büyük anlam ifade ediyor. o yüzden şimdiden teşekkür ederim. sorular şöyle:- en tehlikeli infeksiyon hastalığı
Geçen gün çok sevgili hocamızın verdiği 15 araştırma sorusunun 12 sini yapmış olduğum halde 3 tanesini bulamadım. son çare olarak aklıma burası geldi. en ufak yardımınız bile benim için çok büyük anlam ifade ediyor. o yüzden şimdiden teşekkür ederim. sorular şöyle:

- en tehlikeli infeksiyon hastalığı hangisidir? neden?

- toz fırtınası sırasında kaldırımda yürürken akciğerleriniz yoluyla aldığınız bakteriler/parazit/prion/virüs nelerdir?

- hayvan deneyi çalışması yapıyorsanız size bulaşacak olan olası hastalıklar nelerdir?
0
biyolog olcakmisim
(07.05.09)
İnsanoğlunun dünyadaki en tehlikeli enfeksiyon olduğu muhabbeti vardı bir aralar, hoca böyle bir cevap arıyor olabilir mi, yoksa Ebola falan mı bekliyor?
0
sui
(07.05.09)
3. soruya cevap: Tyzzer's disease

kuduz

diğerleri için de arıyorum...
0
mortifera
(07.05.09)
@ sui: insanoğlu üzerindeki en tehlikeli infeksiyon hastalığı?

@ mortifera: daha fazla olması lazım ama bu da işime yarıcak teşekkürler şimdiden.
0
🌸biyolog olcakmisim
(07.05.09)
ilk soruya cevap: Mycobacterium tuberculosis

dünya sağlık örgütü tarafından en zararlı infectious disease olarak seçilmiş:
www.news-medical.net
0
mortifera
(07.05.09)
@ gonium: fowler bilinen menenjit hastalığı olmakla beraber semptomları tanımlanmış. en tehlikeli olması için (sanırım) dünya üzerinde çok yaygın olup, tedavi imkanının olmaması gerekebilir.

mortifera'nın cevabı doğru cevap sanırım.

yine de teşekkürler.
0
🌸biyolog olcakmisim
(07.05.09)
birinci sorunun cevabi "malaria" yani "sitma" da olabilir bence

edit: cunku her yil 350-500 milyon vaka ve 1 ila 3 milyon arasinda olum goruluyor.
0
ermanen
(07.05.09)
@ ermanen: neden sıtma olabilir?
0
🌸biyolog olcakmisim
(07.05.09)
toz fırtınasına da baktım da, nerede olduğuna göre çok fark eder gibi geldi.
0
mortifera
(07.05.09)
@ mortifera: uğraşların için çok teşekkür ederim. toz fırtınası ile ilgili ben sadece akciğerlere yerleşen veya solunum yolu enfeksiyonlarına neden olan patojenlerle ilgili bir şeyler araştırıyorum. az buçuk bir şeyler bulabildim.

ciddiye alıp değerli vaktinden ayırdığın için tekrar teşekkür ederim. +rep. (keyfim yerine geldi heheh.)
0
🌸biyolog olcakmisim
(07.05.09)
atipik bakteriler var akciğere yerlesen hava yoluyla.nadir hastalık yapıyormus gerci
0
berrak sudaki kırmızı balık
(07.05.09)
1. sorunun cevabı clostridium botulinum olabilirmiş, nanogram düzeyinde tüm insanlığı öldürebilecek güçteymiş falan filan.
0
sui
(07.05.09)
1. soruya cevaben sanırım AIDS yazıcam. Bütün dünya AIDS tehlikesi altında ve henüz aşısı geliştirilebilmiş değil. Bulaşma yolları ise kan yoluyla, cinsel ilişki yoluyla, şırıngaların birden fazla kullanımıyla bulaşabilirken anneden çocuğuna da plasenta yoluyla bulaşabiliyor. HIV virüsünün bulaştığı kişi ilk başta hiç bir şey anlayamazken virüs yavaş yavaş bağışıklık sistemini çökerterek diğer hastalıkların oluşumuna ön ayak oluyor. HIV virüsü bulaşan kişiler genelde deri kanserinden ölüyorlarmış.

Ama 2005 yılı WHO verilerine göre mycobacterium tuberculosis en tehlikeli infeksiyon hastalığı seçilmiş ve dünya'da her üç kişiden birinde görülüyormuş. Hoca ders esnasında da üzerinde baya durmuştu.

Clostiridium botulinum da çok tehlikeli olmasına rağmen 'en tehlikeli' sıfatını taşımıyor.
0
🌸biyolog olcakmisim
(08.05.09)
evet dogru cevabini buldun birinci sorunun, dunyanin en olumcul 3 hastaligi sirayla soyleymis:
1. aids
2. tuberkuloz
3. sitma

soyle bir tablo var bir de:
www.who.int
0
ermanen
(08.05.09)
(19)

alkolik mi oluyorum?

kurtulan adam
işten dönünce 1-2 bira içmek adetim olmaya başladı.açıkçası biraz çekinmeye başladım.hergün 1-2 bira içmek normal midir?
işten dönünce 1-2 bira içmek adetim olmaya başladı.açıkçası biraz çekinmeye başladım.hergün 1-2 bira içmek normal midir?
0
kurtulan adam
(07.05.09)
yaklaşık 10 yıldır hergün en az 6 lı paketlerden içiyorum henüz ölmedim kıçımdan kabakta çıkmadı :)(bkz: anüsteki kabak)
0
soktumbey
(07.05.09)
yok yahu, 1-2 biradan neyin alkolikliği...
0
mortifera
(07.05.09)
alkolik olunmaz da göbeğe dikkat.
0
kibritsuyu
(07.05.09)
uzun vadede ciddi kilo artışına sebep olacaktır.
0
rachel
(07.05.09)
alkolik olunması için 1 bira 2 bira fark etmez kanımca. düzenli bir şekilde içiyorsanız, canınız istiyorsa alkoliksiniz. ha soru "bu yaptığım kötü bir şey mi?" ise o zaman da ne alaka 2 biranın nesi kötü olabilir ki derim.
0
tai
(07.05.09)
"düzenli bir şekilde içiyorsanız, canınız istiyorsa alkoliksiniz"

Bu cok ama cok yanlis bir onerme. Alkolizm kisinin kendisine ve cevresine cok zararli bir hastaliktir ve bundan cok daha ciddiye alinmasi gerekir.

Kurtulan adam, her gun 1-2 bira icmek genelde alkolizm sayilmaz. Ama normalde de sadece ne kadar ve ne siklikta ictigine bakilmiyor, baska kriterler de var. Eger cok ictiginden rahatsiz oluyorsan daha az icmeye karar ver ve kararini uygula.

Ingilizce biliyorsan web'de cok fazla kaynak var alkolizmle alakali. Hatta basit "alkolik miyim?" testleri bulup onlari da yapabilirsin.
0
wpi
(07.05.09)
"Nefes alma Efes al."

aynen devam ;)
0
punkertifo
(07.05.09)
abi aynen devam da şu anda düşündüğüm tek şey eve gidip o 1-2 birayı içmek.rahatlatıyor beni.
0
🌸kurtulan adam
(07.05.09)
ben ve bir kaç arkadaşım her gün işten- okuldan vs çıkınca nargileye gider 1-2 saat nargile içer öyle eve giderdik. Şimdi arkadaşlarımdan biri yeter nargile içtiğim diyip her gün bu sefer arkadaşlarıyla teachers pub'da takılmaya başladılar. hiç bir alkolik durumu da yok.

ben şöyle söyleyeyim zaten. işten çıkıp eve direkt gitmek iyi değil, şöyle 1 saat en az kafayı dağıtacak birşey yapın.
0
darknum
(07.05.09)
alkolik olunacağını sanmıyorum.hani bir aksam içersin ertesi gun gormek istemezsin. gerçek anlamda alkolik insanların gece içip içip ertesi gun daha oglen olmadan aradıklarını duymuştum.
ama karacigerine yazık değil mi. her ne kadar kendi kendini yenileyen bir organ olsa da cok da yuklenmemek gerek.hem durduk yere kilo.
işten sonra insanın canı cok sıkılmış oluyor ve rahatlıyacak birsey arıyor. ben derim ki sevdiginiz birseyle ama sagliga dokunmayan birseyle ugrasin.kafanız dağılsın ha.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(07.05.09)
alkolizm diyebilmek için bir sürü kriter gerekiyor olabilir, durum o tanıma girmiyor olabilir dert değil. zaten görünen o ki alkolün kendisine değil, o rutine bağlanmışsın, alışkanlık olmuş. ama içinde bulunduğun durum can sıkıcı bir durum. alkol olmasın mesela kahve olsun, download seyretmek olsun. bunlar gün içersinde sürekli aklına geliyor da ancak bunlara kavuştuğunda oh be dünya varmış diyorsan sık sık, problem budur, "bağımlı"sındır. hele bir de bırakmak isteyip bir türlü bırakamıyorsan sorun büyümüş demektir.

bırakmak istemiyorsan ama hiç bir sakıncası yok bence 1-2 biranın. çeşitlendir derim ben naçizane. her gün bira mı içilir? şarap var, viski var, o var bu var.
0
mojosnik
(07.05.09)
bağımlıysanız alkoliksiniz, bence.
0
aithra
(07.05.09)
şimdilik gayet normal durumdasın bence, hani akşamcı diye tabir edilen...
yalnız o 1-2 bira 3 oluyo bi zaman sonra, sonra 4, 5, 6,...

mesela ben bu aralar 8-10 arasında gidip gelmekteyim :)

ve evet, sen alkolik diilsin (henüz), ama ben öyleyim...
0
uyuzcan
(07.05.09)
sigara bağımlılığı da günde bir-iki taneyle başlıyor. önceleri çok canın istemese de içiyorsun, sonra bir bakmışsın canın istiyor. şimdi günde bir paket içiyorum. allah bilir ileride kaç paket olacak.

her gün içmemenizi öneririm. eğer içmemek için kendinizi zorlamak zorunda kalıyorsanız belki de alkolik olma yolunda ilerlemektesinizdir.
0
cro magnon
(07.05.09)
Yalniz basina mi iciyorsun?

Is cikisi dostlarla icilen bir-iki birayla eve gidip yalniz basina icilen arasinda cok fark var, bu ayrimi gozetmelisin.

Su anda gunluk iki bira seni rahatlatmaya yetiyor olabilir. Fakat kisa bir sure sonra bu miktar yetersiz gelecek. Farkli alternatifler arayacaksin. Once saraba gececeksin, oradan votkaya kanyaga vs...

Seni anlayabiliyorum, benim de canim sıkkın oldugu donemlerde icmeden uyuyamadigim zamanlar oldu. Fakat her defasinda icme periyodlarini seyrelttim. Ipin ucunu kacirirsan alkolik olursun.

(bkz: alkolizme giris)
0
msb
(07.05.09)
en önemli kriterlerden biri yalnız içmekmiş. psikiyatristim öyle söylemişti. ne kadar seyreltirsen o kadar iyi. bir de o anı beklediğini ve içince de rahatladığını söylemişsin. bence ciddiye alman gereken bir durumla karşı karşıyasın. ne kadar içtiğinin bir önemi yok. ya hemen vazgeç ya da baktın olmuyor profesyonel yardım al. ama acele etmeni öneririm.
psikiyatristle bu konuşmayı yaptığım dönemde her akşam en az bir bira içiyordum. yalnız içiyordum. ve bunları duyunca çok korkup o gün bıraktım. en önemlisi yalnızken rahatlamak, uykuya dalabilmek için vs içmemeye dikkat etmekmiş. sosyal ortamda ya da arkadaşlarla vs içmenin sakıncası olmayacağını söylemişti bana.
lütfen önemse bu durumu.
0
Omayra
(07.05.09)
alkoliklik, alkol problem olmaya basladigi an baslar. yani eger düzenli alkol alimin sagligina ciddi bir sekilde zarar vermeye basliyor, sevdiklerinle arani aciyor ve hayat düzenini bozuyorsa o zaman alkoliksin. yalniz günde 2 birayla bunun olmasi fiziken imkansiz :). takil kafana göre.
0
fspades
(07.05.09)
ben de feci stresli bir sektörde çalıştığım için aynısını yapıyordum iş dönüşü. bazen rakam artıyordu da. evde yalnız içmenin de, iş arkadaşlarıyla, sevgiliyle, dostlarla içmenin de keyfi başkadır bana göre.

şimdi bir süredir çalışmıyorum, haftada bire fiksledim üniversitedeyken olduğu gibi. ha, para olsa her gün bir dörtlü efes götürürüm o ayrı :)

iki 50lik bira yaklaşık 500 kalori bildiğim kadarıyla, yanında cips, çerez, vb. de tırtıklıyorsan bunlar sana döt göbek olarak geri dönüyor o kesin ama...

özetle: normaldir. zevk meselesi.
0
tarantinoesque
(07.05.09)
alkolik olmayabilirsiniz ama risk altında olabilirsiniz.
şu entrynin en altında riskin nasıl hesaplanacağı yazıyo
sozluk.sourtimes.org
0
hayali arkadaş
(08.05.09)
(2)

Bademcik & üst solunum yolları ve coumadin

Mercan
Selam bilgi dağarcığı,Ben kendime aşırı dikkat etmeme rağmen çok kötü şifayı kapmış durumdayım. Kulaklarım uğulduyor, kafamı kaldıramıyorum, yutkunamıyorum çünkü bademciklerimin üzerinde beyez beyaz noktalar var. Ateşim de var üzerinize afiyet. 2 gündür portakal suyu, nar suyu, tavuk suyuna çorba, b
Selam bilgi dağarcığı,

Ben kendime aşırı dikkat etmeme rağmen çok kötü şifayı kapmış durumdayım. Kulaklarım uğulduyor, kafamı kaldıramıyorum, yutkunamıyorum çünkü bademciklerimin üzerinde beyez beyaz noktalar var. Ateşim de var üzerinize afiyet. 2 gündür portakal suyu, nar suyu, tavuk suyuna çorba, ballı limonlu ıhlamur gibi doğal kaynaklarla iyileşmeye çalışıyorum ama hiç bir yararını görmedim maalesef.

Şimdi elimde iki kutu ilaç var, biri Aksef 500mg, diğeri Tetradox 100mg. Asıl önemli nokta, 5 aydır coumadin tedavisi görüyorum ve her iki ilacın prospektüsünde de antikoagulanlarla birlikte kullanımı için açıklama yapmış.

Tetradox der ki; Tetrasiklinlerin plazma protrombin aktivitesini azalttığı bilindiği için, antikoagülan tedavisi gören hastalarda antikoagülan dozajında bir azaltma yapmak gerekebilir.

Aksef ise; Klinik uygulamalarda yan etkileri: artmış protrombin zamanı

Yani biri kanı durağanlaştırırken diğeri daha da sulandırıyor diye anlıyorum. Beni canımdan bezdiren coumadin zaten herseyle bi etkileşime girdiği için bu güne kadar ağrı kesici bile almaktan imtina ettim ama şuan gerçekten biran önce toparlanmam lazım ve ilaçsız baş edemiyorum.

Yardımlarınızı reca eder ellerinizden öperim
0
Mercan
(07.05.09)
Bahsettiğiniz iki antibiyotik de hastalığınız için en uygunu olmayabilir. Ayrıca, antibiyotik gerekmeyebilir. Ukalalık olmasın ama, en güzeli bir hekime muayene olmak gibi görünüyor.
0
naculos
(07.05.09)
Ben de geçtiğimiz yıllarda Kriptik anjin olmuştum ve o beyaz noktalar dediklerin tüm bademciğimi kaplamıştı.Penisiline allerjim olduğu için sefalosporin grubu dışından antibiyotik kullanamıyorum Aksef de bu gruptan bi antibiyotik beni tek iyileştirebilen ilaçtır ama diğer ilaçla etkileşimi nedir bilemiyorum.
Geçmiş olsun=(
0
sayuri
(07.05.09)
(2)

egzersizdir,diyettir anlayanlar bir bakıversin..

benefse
kilo vermeye yönelik diyetteyim şu sıralar..yürüyüş yaparak kilo vermeyi hızlandırmayı planlıyorum..ancak zamanlamasıyla ilgili bir sorum var..ben akşam saatlerinde yürüyebilicem..7buçuk gibi yemek yesersem yemekten sonra yürüyüş yapmamın sakıncası olur mu?
kilo vermeye yönelik diyetteyim şu sıralar..yürüyüş yaparak kilo vermeyi hızlandırmayı planlıyorum..ancak zamanlamasıyla ilgili bir sorum var..ben akşam saatlerinde yürüyebilicem..7buçuk gibi yemek yesersem yemekten sonra yürüyüş yapmamın sakıncası olur mu?
0
benefse
(06.05.09)
akşam yemeğinde çok ağır şeyler yememek şartıyla, yemekten 1.5-2 saat sonra yürürseniz bir sorun olabileceğini düşünmüyorum. ama emin de değilim tabii yine de dikkatli olmakta fayda var.
0
elma
(06.05.09)
yürüyüşün kilo vermek için değil, form tutmak için yapılması daha sağlıklıdır.
kilo vermek adına bünyenizi zorlayacak kadar fazla yürümektense beslenmenizi düzenlemeyi seçin.
0
jack of hearts
(06.05.09)
(2)

Manyetik Rezonans Görüntüleme Sorusu

hayali arkadaş
Bu görüntüleme tekniğinde yüksek derecede manyetizma kullanılıyor değil mi? (1.5 tesla falan diyolar) Peki bu manyetizma kandaki demir nasıl oluyor da bundan etkinlenmiyor bu sorunun cevabını bilen varsa ve beni meraktan kurtarırsa çok sevinicem.
Bu görüntüleme tekniğinde yüksek derecede manyetizma kullanılıyor değil mi? (1.5 tesla falan diyolar) Peki bu manyetizma kandaki demir nasıl oluyor da bundan etkinlenmiyor bu sorunun cevabını bilen varsa ve beni meraktan kurtarırsa çok sevinicem.
0
hayali arkadaş
(06.05.09)
bilesik halinde olmasi muhim degil. hemoglobin, icindeki demirin valans degerine (2+, 3+, 4+) bagli olmak uzere degisen manyetiklige sahip olsa gerek ve aradaki fark da muhtemelen mr ile tespit edilebiliyordur. (usenmeyip aradim tespit edilebiliyormus ve hatta buna gore calisan 'blood oxygen level dependent contrast' adi verilen bir goruntuleme teknigi bile varmis kandaki oksijen seviyesine bagli olarak goruntu ureten)

sorunun "nasil oluyor da kanimiz bu manyetik alan altinda damarlarimizdan fiskirmiyor" ya da "nasil oluyor da kan bir yerimizde toplanmiyor" gibi oldugunu varsayiyorum. birincisi hemoglobinin manyetik susceptibilitysi (bunu alinganlik diye cevirmisler, ben etkilenebilirligi demeyi tercih ederim) metallere kiyasla cok cok cok dusuk olmali. yani bir manyetik alan altinda hemoglobine etkiyen elektromanyetik kuvvet bir metale etkiyene kiyasla cok dusuk. dolayisiyla o manyetik alanlar icinde metal cisimler kendilerine etkiyen kuvvet nedeniyle ucusurken kanimiz damarlarda akmaya devam edebiliyor.

ikincisi de , mri icindeki manyetik alan surekli degil. daha dogrusu surekli olan kimsinin yanisira cok yuksek frekanslarda (RF) degisen bir manyetik alan da var. bu da manyetik alandan etkilenen tum parcaciklarin efektif yer degistirmesini azaltiyor. cok kabaca bir benzetmeyle icine bir tutam toz attigin suyu oylece birakirsan yercekimi nedeniyle tozlarin cokecegini ama calkalarsan bulanik kalacagini goreceksin. burada yercekimi ile manyetik kuvvetleri benzer nitelikte dusunebilirsin. mri icinde aslinda cok kucuk hareketlerle calkalaniyorlar gibi dusunebilirsin.
0
feeling the blanks
(06.05.09)
Anladım dediğini.

Ama yine de hemoglonin rezonansa uğrayarak konumsal da olsa bi değişiklik yapıyor değil mi? Aslında merak ettiğim bu fiziksel değişikliğin sonucunun ne olduğu? Ayrıca sadece fiziksel değişimlerden bahsedilebilir mi?

Ne bileyim kanın akışı üzerinde bir etkisi olabilir bunun. Ya da uzun vadede organizmada bazı olumsuz değişimlere de yol açıyor olabilir. BUnu merak etmiştim.
0
🌸hayali arkadaş
(06.05.09)
(3)

Acayip Öksürmek

kahvegibi
Selamlar,Yaklaşık 10 gündür acayip derecede öksürüyorum. Geçen hafta öksürürken hasta gibiydim, kırgınlık kırıklık filan. ama şu anda afedersiniz domuz gibiyim ama gece gündüz takır takır öksürüyorum. hani böyle fakir öksürüğü dedikleri cinsten, boş boş. Doktora gideceğim ama dahiliyeye mi, yoksa ku
Selamlar,

Yaklaşık 10 gündür acayip derecede öksürüyorum. Geçen hafta öksürürken hasta gibiydim, kırgınlık kırıklık filan. ama şu anda afedersiniz domuz gibiyim ama gece gündüz takır takır öksürüyorum. hani böyle fakir öksürüğü dedikleri cinsten, boş boş.

Doktora gideceğim ama dahiliyeye mi, yoksa kulak burun boğaza mı gitmem lazım bilemedim. Hangisi bakar bu işe?
0
kahvegibi
(05.05.09)
Sigara kullanıyor musunuz?
0
puppets
(05.05.09)
ikisine de değil, göğüs hastalıklarına gidin.
0
gonion
(05.05.09)
büyük ihtimalle gripi atlatmışsınız ama öksürük baki kalmış.
ufak bir kavanoz bal, (200ml) iki kaşık zencefil ve bir kaşık toz zerdeçalı karıştırın. (yemek kaşığı) sabah öğle akşam birer kaşık yutun. üç gün içinde normale dönersiniz.
baharat şişenin dibine çökeceğinden yutmadan önce karıştırırsınız.
kutularca antibiyotikten daha etkili. askerde böyle hayatta kaldım ben. öksürük yüzünden uykumdan uyanıyordum.
0
serseri marti
(05.05.09)
(9)

çekirdek kilo aldırır mı?

son nefes
malum aylardan mayıs ve eritilmesi gereken yağlar var. merak ettiğim dünyanın en çok bağımlılık yapan abur cuburu olan çekirdeğin kilo yapma olayı nedir? ay çekirdeği yağlı diye biliyorum. kabak çekirdeği daha hafif galiba ama bunların içerdiği yağlarda doğal bitkisel yağlar. tabi sorduklarım tuzsuz
malum aylardan mayıs ve eritilmesi gereken yağlar var. merak ettiğim dünyanın en çok bağımlılık yapan abur cuburu olan çekirdeğin kilo yapma olayı nedir? ay çekirdeği yağlı diye biliyorum. kabak çekirdeği daha hafif galiba ama bunların içerdiği yağlarda doğal bitkisel yağlar. tabi sorduklarım tuzsuz olanlar için, gidipte içeriğinde tuz var kilo yapar demeyin...
0
son nefes
(05.05.09)
aldirir. aycicek yagi yapiliyor kendisinden bildiginiz gibi.
0
fdegir
(05.05.09)
100 gr. çekirdek neredeyse yarım kilo tavuğa eşit. var sen hesap et.

www.diyetlistem.com
0
arigold
(05.05.09)
fakat yine de şöyle bir olay var. 100 gram çekirdek öyle bir lokmada biten bir olay değil. yaklaşık bir film süresine tekabul etmekte:) yani 2 saatte 100 gram yemek çok mu kilo aldırır bünyeye? ayrıca ne bileyim 100 gram salamın daha diyetsel olması da bir garip geldi bana. yani acıkınca ağzımıza bir salam atmak çekirdek çitlemekten daha iyi.
hem bir de çekirdek çitlemek uğraştırıcı bir işlem, yine az biraz kalori harcıyorsun. öyle bir postada yemiyorsun. (biraz fazla savundum galiba kendilerini:)
0
🌸son nefes
(05.05.09)
dostum o kadar seviyorsan ye tabi,
rahvan gitsin.
salamın içinde protein var, çekirdeğin çoğu yağ. o açıdan kısmen daha diyete uygun.
0
arigold
(05.05.09)
kavrulmuş ve tuzlu çekirdekler kilo aldırır.
0
roadrunner merlin
(05.05.09)
Çekirdek kilo aldırır tabii, ama eğer maksat TV seyrederken bir şeyler atıştırmaksa, beyaz leblebi (biz İzmirliler buna nohut deriz) önerilebiliyor. Daha az kalorili olduğundan değil, adamın midesini tıkayıp başka şeyler yemesini önlediğinden imiş.
0
sui
(05.05.09)
sergen yalçın nın kilolu olmasına çekirdek sebebtir.
0
pain
(05.05.09)
ister 2,5 saatte ye ister 15 dakikada, keşke aldırmasa ama aldırıyor. o yüzden bu kadar lezzetli zaten :)
0
tavsan hummasi
(05.05.09)
çekirdeğin içinde çinko minko bir sürü şey var ilaveten.
siz keyfinize bakın :) yemeği bir kaşık az yersiniz, nolcak ki.
0
aithra
(06.05.09)
(8)

çok su içmek

hayali arkadaş
ben kendimi bildim bileli günde en az 4-5 litre su içiyorum. diabet ya da başka bir kronik hastalığım yok. anneme sormuştum çok küçükken bile çok su içtiğimi söyledi. bu normal bir durum olabilir mi ve çok su içmenin olası riskleri nelerdir bilen var mı?
ben kendimi bildim bileli günde en az 4-5 litre su içiyorum. diabet ya da başka bir kronik hastalığım yok. anneme sormuştum çok küçükken bile çok su içtiğimi söyledi.

bu normal bir durum olabilir mi ve çok su içmenin olası riskleri nelerdir bilen var mı?
0
hayali arkadaş
(05.05.09)
bünyeden bünyeye değişir bu. misal ev arkadaşım bıraksam bir damacan içer günde. bense mecbur kalmadıkça içmem. ortalama bir bardak/gün. fazla bir sorunu yaratmaz size. böbrek taşı kumu gibi bir sorununuz olursa çabuk atlatırsınız. temiz bir bünyeniz vardır büyük ihtimal. başınız çok ağrımaz. normal bir durum bence bu. zaten baştan beri öyleymişsiniz. bundan sonrası tamamen atmasyon belki ilerde çok tuvalete gitmekten prostat olursunuz.

ama malum önümüz küresel ısınma, tükenen temiz su kaynakları falan. benim gibiler hayatta kalırken siz öleceksiniz acılar içinde. :D
0
ayiadam
(05.05.09)
4-5 litre diyerek mübalağa etmiyorsanız zararlı olabilir. bu konuda bir kaç yazı okumuştum ancak biliyoruz ki internet bilgi çöplüğü. zararlı olduğunu söyleyen, hatta beyin kıvrımları arasına su dolup deliliğe yol açabileceğini söyleyen saçmalıklar bile okudum. siz yine de derin bir araştırma yapın derim. iyice kıllanırsanız bir iç hastalıkları uzmanına danışın.

bir iki derleme;

"her insanın kendini zinde hissetmesi için günde 2.5 litre suya ihtiyacı bulunuyor. Eğer vücutta az su bulunursa, kan yoğunlaşıyor ve bu da organlara çok az miktarda oksijen ve besin maddesi taşınmasına neden oluyor. Fakat içtiğiniz su miktarı çok aşırıya kaçarsa, bu da vücut için olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Çünkü böbrekler aşırı çalışır ve sık sık tuvalete çıkmanıza neden olup, vücudunuzdaki kalsiyumun atılmasına neden olur."

"Su bağımlılığı' da hasta ediyor

Belçikalı bilim adamları, fazla su içmenin zehirlenme nedeni olabileceğini, ''su bağımlılığının'', ''uyuşturucu bağımlılığı'' gibi bir hastalık olarak ortaya çıktığını açıkladılar.

Belçika'da yayımlanan haftalık ''Le Generaliste'' isimli dergide, Louvain Katolik Üniversitesi (UCL) araştırmalarının sonuçları yayımlandı. UCL uzmanlarından Dr. Stephane Dujardin yönetiminde yapılan araştırmaların sonuçlarının tıp çevreleri tarafından değerlendirildiği ve ödüllendirildiği ifade edildi.

Aşırı su tüketiminin zehirlenme ve ciddi fiziki sorunlara neden olduğunu belirten uzmanlar, su zehirlenmesinin kandaki sodyum oranının düşmesine (hiponatremi), böbrek arıtma yeteneklerinin aşılmasına, hücrelerde aşırı sulanmaya, beyin ödemine yol açtığını belirtti.

Günde 4 ila 20 litre su içen kişilerin sinir sistemlerinin etkilendiğini, bu boyutta tüketimin krizlere yol açabildiğini, aşırı su tüketiminden kaynaklanan beyindeki dengesizliklerin komaya ve ölüme sürükleyebildiğini anlatan bilim adamları, ''aşırı susama'' (polidipsi) sorununa dikkat çektiler.

Polidipsiden kaynaklanan ''potomani'' hastalarının günde 4 litreden fazla su içme ihtiyacı hissettikleri, ''su bağımlısı'' oldukları üzerinde duran ve bunu ''uyuşturucu bağımlılığına'' benzeten uzmanlar, polidipsi hastalarının yüzde 80'inin şizofreni sorunu yaşadığını bildirdiler.

İştahsız kişilerde, rejim yapanlarda, sporcularda, fazla alkol, kahve, ilaç ve sigara tüketenler arasında daha çok görüldüğü belirtilen potomani hastalarının, aşırı su tüketimiyle, organizmanın ihtiyacı olan mineralleri de imha ettikleri belirtildi.

Uzmanlar, potomani hastalığının tedavi gerektirdiğini, su zehirlenmesi halinde ise acil servislerde yoğun bakıma ihtiyaç olduğunu ifade ettiler."
0
hakkibulut
(05.05.09)
Herşeyin aşırısı zarar der büyüklerimiz. Ben su içmeyengillerdenim. Bazen gün boyunca su içmediğimi farkediyorum. İçeyim diyorum onuda unuyorum.
0
iustitia omnibus
(05.05.09)
soruya soruyla karsilik gibi olacak ama cok merak ediyorum:
4-5 litre suyu icerken ne hissediyorsunuz, yani su size nasil bir tat, his veriyor? mesela beni biraksan 1 litre portakal suyunu bir kerede icerim, tadi cok hos, sekerinden olsa gerek... ama suda nasil bir his aliyorsunuz ki 4-5 litre icebiliyorsunuz?
0
terp
(05.05.09)
@terp

kendini meşrubatlara alıştırmadığında su gayet cazip bir seçenek oluyor. verdiği serinlik yetiyor zaten.
0
yuto
(05.05.09)
@hakkıbulut- bu hastalık çok inandırıcı gelmedi bana. su zehirlenmesi çok su içmekten ziyade suyun atılmaması ile oluşur diye biliyorum. sanki bu yazılanlar "supposed" şeyler, olacağından değil gibi. bir tıpçı ne düşündüğünü yazsa ne güzel olur aslında bu konuda.
bi de ne tedavi önermişler ki? susamayı engellemeleri gerekiyor onun için ne önermişler.

@terp- siz çok susadıktan sonra kana kana su içerken ne hissediyorsanız onu daha sık aralıklarla hissediyorum aslında. mesela dışardan eve gelirken nasıl su içeceğimi hayal ediyorum. 4-5 litre dedim ama 7-8 oluyodur bazen, bardak kullanmıyorum 1 litrelik cam şişelerden biriktirdim bir sürü, onlara koyuyorum suyu, biri bittikten sonra 2 saat geçmeden yine çılgınca susamış oluyorum. tadı olduğundan değil ama dediğim gibi gerçekten susamış oluyorum
0
🌸hayali arkadaş
(05.05.09)
ben ikide bir susuyordum bir gün, arkadaşım şeker hastalığı mı var demişti sende. hani dipnot olsun..fal..fi..tamam sustum.
0
garip biseyler
(05.05.09)
şeker hastası olmadığımdan eminim
0
🌸hayali arkadaş
(05.05.09)
(11)

içecekler ne kadar kilo aldırır ?

point guard
adına rejim demiyelimde yediklerine içtiklerine dikkat etmek diyelim, öyle bi şey yapıyorum.ama önümüz yaz. pc başında yada ne bileyim bir basket maçından sonra insanın dikleyesi geliyor soğuk bir içeceği.sorumda bu yönde. cappy ve türevi meyve suları olsun, lipton ve türevi ice-tea'ler olsun, meyv
adına rejim demiyelimde yediklerine içtiklerine dikkat etmek diyelim, öyle bi şey yapıyorum.
ama önümüz yaz. pc başında yada ne bileyim bir basket maçından sonra insanın dikleyesi geliyor soğuk bir içeceği.
sorumda bu yönde. cappy ve türevi meyve suları olsun, lipton ve türevi ice-tea'ler olsun, meyveli sütler olsun.. kilo vermek isteyen biri için ne kadar zararlıdır ?
(asitleri katmıyorum hesaba, onlara tövbe ettim)
0
point guard
(04.05.09)
fazla sorun yaratmazlar. yine de dikkat et içerken ne kadar kalori içerdiklerine filan.
0
jack of hearts
(04.05.09)
asitlilerden vazgecmenize gerek yok. coca-cola light 1 kalori. hatta bardagi (200ml) degilde sisesi (1lt) bile olabilir yamulmuyosam.
0
theli
(04.05.09)
hiç içmemesi daha karlı. hem maç sonrası içse verdiği serinlik bir kenara, mide ağrıları başına dert olur. diyetteki birinin isteyeceği son şeydir bu sanırım.
0
jack of hearts
(04.05.09)
cappy ve türevi hazır meyve sularının tamamı şeker eklenerek yapılıyor ve taze sıkılmamış meyve suları rejimde tavsiye edilmez...
süt ve süt ürünlerinin kilo vermeyi kolaylaştırdığı söyleniyor. ama ölçülü..
kalorilere de bakabilirsiniz her şeyin üzerinde yaza kilonuzu bilmiyorum ama rejimler genelde 900-1800 kalori arası değişir...
light kola da kalorisizdir ama vücutta su tutar şişkinlik yapar... hani içmediğinizde etki etmez ama tartıda şaşırmayın
0
ilse
(04.05.09)
peki ya marketlerde satılan meyve suları ? muzlu, çilekli sütler ? hele hele lipton veya nestea'ler.. ??
0
🌸point guard
(04.05.09)
hem meyve sularinda hem meyveli sutlerde filan baya kalori var ya naptiniz. bir bardak portakal suyunda asagi yukari bir bardak normal koladaki kadar kalori var.
0
okuryazar
(04.05.09)
soğuk suya talim diyosunuz yaniii.
0
🌸point guard
(04.05.09)
ne yazık ki meyveli sütlerde de kalori oranı yüksek benim tavsiyem kendi sütünüzü, yapabilirsiniz üşenmezseniz meyveli, soda ve meyveli soda tavsiye edebilirim. onların kalorileri düşük ve kola gibi zararlı da değiller madensuyu da olabilir.

meyve suyu olarak taze sıkılmış içerseniz kalorisinden gerçekten kurtulmuş oluyor olmasanız da beyaz şeker almamış oluyorsunuz.
nestealer bildiğim 100 kaloriye yakın bi kutuda bu da kolaya yakın bir miktar ediyor...

ben normal süt, light süt ve light kola içmeyi tercih ediyorum su dışında :/
0
ilse
(04.05.09)
Akmina yı tavsiye ederim. mineral değerleride uygun. Asitide az
0
ilkdefa
(05.05.09)
"coca cola light 1 kalori" gazına gelmeyin. içerdiği yapay tatlandırıcıların mideye "tatlı geliyor" sinyali verip fazla insülin salgılamanıza yol açtığı, bu elde kalan insülinin de kana karışmak için karbonhidrat ihtiyacı doğurduğu konusunda tezler var. mantıklı geliyor kulağa, doğruluğu ispatlanmamış da olsa. siz garantiye alıp içmeyin.
0
hakkibulut
(05.05.09)
hazır meyvasuları komple glikozdur. çok sağlam yağlanma yapar. %100 elma suyu içebilirsin. Ya da direk light süt iç.
0
arnold schwarzeneger
(05.05.09)
(9)

kupe deligi iltihabi vol.3

TheGood
8-9 gundur iltihapli delige kupe takmayip antibiyotik pomad uyguladim. iltihaptan olusan sivilce tarzi yukselti ve iltihaptan kaynaklanan ufak acilar kayboldu. delik hala duruyor, bugun kupe taktim. iltihap olayi bitti diye dusunuyorum. ama kulak memesi hala normal boyutundan daha sisik duruyor. bu
8-9 gundur iltihapli delige kupe takmayip antibiyotik pomad uyguladim. iltihaptan olusan sivilce tarzi yukselti ve iltihaptan kaynaklanan ufak acilar kayboldu. delik hala duruyor, bugun kupe taktim. iltihap olayi bitti diye dusunuyorum. ama kulak memesi hala normal boyutundan daha sisik duruyor.

bu sisin olmasi normal mi? normalse ne zaman iner? sisin inmemis olmasi iltihabin gecmemis olabilecegini gosterebilir mi?

saygilar!
0
TheGood
(04.05.09)
bir doktora gorun, muhtemelen antibiyotik yazacaktir. antibiyotik tedavisi ile bir hafta icinde normale doner.
(ayni seyi kikirdagimdaki iki piercing'de yasadim, antibiyotik tedavisine baslamadan gecmedi.)
0
sourlemonade
(04.05.09)
açtığın seri şekildeki üç başlığına da denk geldim ve şunu tespit ettim. küpe takma konusunda çok sabırsızsın yahu. bir muayene ettir kendini. şişliğin insin sonra tak.
0
jack of hearts
(04.05.09)
imitasyon küpe takma bi de. gümüş al. 10-20 ytl arası bişey zaten.
0
spirit crusher
(04.05.09)
ben de ortaokulda iken mi ne böyle küpe sorunu sahibi olmuştum. yıllar boyunca kulaklarımı deldirip durdum... çünkü sürekli iltihap kapıyor veya asla iyileşmiyordu.

tek kulağında 6 delik olan biri olarak şunu söyleyebiliim ki, kulak memesinin şişip iltihap falan akıttığını da biliyorum.
eğer cidden iltihaplı bir durum varsa muhtemelen sadece sürmen yetmeyecek antibiyotiği içmen de gerekiyor.
bir adet baticon ve batroban ile sorunu çözebilirsin baticon sürdüğünde daha çabuk kuruyor iltihap... küpe olarak sadece-sadece delinirken takılan küpeyi tak... küpeyi kulağından çıkartma,takıp çıkartmakla uğraşma, kulağına dokunma, o kulağının üzerine yatma...
iltihap olabilir geçer.. çok da büyütülecek bir şey değil günde iki kez ilaç sürerken küpeyi çevir. en az 2 hafta o delinirken takılan küpeyi çıkartma, başka küpe takma kırmızılık geçmezse, iltihap geçmezse çıkart kapansın tekrar deldir...

bir de küpelerini takmadan baticonlarsan daha steril temiz falan olur.. su da değdirmemek gerekiyor üç gün mü ne sanırım
0
ilse
(04.05.09)
kedi ve yara hikayesi gelmesin akliniza zira her bünye aynı değil günümüzde kişiye özel ilaçlar üzerinde çalışılıyor
bende ciddi bir antibiyotik tedavisi görmüstüm basit bir küpe deldirme nedeniyle
o şişlik halen biraz da olsa iltihap kaldığı anlamına gelir senin kulak da biraz inat galiba
bekle tamamen geçsin küpeyi öyle tak
0
gdduman
(05.05.09)
küpe takmazsan delik kapanır. onun için gümüş ya da altın küpe tak altı ay kadar hiç çıkarma ve oynama.
0
ara navyah
(05.05.09)
batticon sür önce.sonra 'fucidin'adlı antibiyotik kremi edin onu sür. bi iki gün sonra iyileştiğini göreceksin..
0
gnng
(05.05.09)
bi kere vücudun böylebir tepki verdiyse tekrarlama olasılığı çok yüksek. aynı dertten ben de muzdaribim 1 kere küpe takıyorum,gümüş,altın,sahte,boktan farketmiyor, kulak 1 hafta şiş kalıyor.geçmesini bekliyorum ama sadece bir sonraki sefere kadar. şöyle bir şey tavsiye ederim 1 nebze işe yarıyor. bildiğin tırnak cilasını küpenin kulağına girecek olan kısmına sür,kurusun öyle takmayı dene.
0
jade
(05.05.09)
(git: 69473) punkertifo sizin için en uygun çozümü soylemişti.
0
emcedeltate
(05.05.09)
(6)

Nedendir bu ağrı ?

sarere
ben yürürken hani şöyle sağlam bir depar atarsınız karnınız ağırır ya o ağrının aynısından yürürken oluyor. şu an ise böbek deliğinin solunda o ağrıdan biraz daha fazla bir ağrı var. neler oluyor ?
ben yürürken hani şöyle sağlam bir depar atarsınız karnınız ağırır ya o ağrının aynısından yürürken oluyor. şu an ise böbek deliğinin solunda o ağrıdan biraz daha fazla bir ağrı var. neler oluyor ?
0
sarere
(04.05.09)
dalağınızla ilgili bir problem olabilir. bende de dalak tarafında öyle bir ağrı oluyordu. 2 hafta falan sürdü. geçti sonra.

dalak veya karaciğerde birşey olabilir. olmayadabilir.
0
cro magnon
(04.05.09)
bende de olur o bazen yürürken.sigaraya yordum hep.
0
szqnn
(04.05.09)
bir şey yoktur. asitli içecekler veya alkol fazla tüketiyorsan son günlerde onları biraz seyreltmeye bak. sigara da var tabi.
0
jack of hearts
(04.05.09)
(bkz: batar girmek) olabilir. tıbbi açıklamasını bilemeyeceğim, zararını gören duymadım.
0
morella
(04.05.09)
dalak şişmesi denen olay oluyor efenim. dalak şişmesi denen şeyde de dalak şişmiyor aslen. diyafram kasınıza kramp giriyor. benim de aynı o dediğiniz yerin sağına, tam karaciğer hizasına girer ağrı. araştırdım taraştırdım, dalak şişmesi tabir edilen, aslen diyaframa giren kramp olan şey oluyor. telaş etmeyiniz.
0
kibritsuyu
(05.05.09)
ısınmadan koşmayın uyarısı o...
yeterli derecede ısınırsanız bişicik olmaz.
0
pain
(05.05.09)
(6)

karın kasları asimetrisi

surtunme kuvveti
16-17 yaşımda fitness yapar, kımız içer, sağlıklı yaşar idim. o zamanlar karın kaslarım baklava formunda ancak hafif asimetrik idi. yıllar sonra kaldığım yerden devam edeyim diye 3-4 kilo verdim ama farkettim ki sanki asimetri artmış, olabilir mi böyle bir şey? olursa nasıl düzelir, bu böyle oynak b
16-17 yaşımda fitness yapar, kımız içer, sağlıklı yaşar idim. o zamanlar karın kaslarım baklava formunda ancak hafif asimetrik idi.

yıllar sonra kaldığım yerden devam edeyim diye 3-4 kilo verdim ama farkettim ki sanki asimetri artmış, olabilir mi böyle bir şey? olursa nasıl düzelir, bu böyle oynak bir şey mi, havsalam almadı bu işi..
0
surtunme kuvveti
(04.05.09)
genetik bir durum. simetri degisebilir kisiden kisiye.
0
ermanen
(04.05.09)
zamanla değişmez yani di mi?
0
🌸surtunme kuvveti
(04.05.09)
duzgun calisiyorsan ve yine de asimetrikse duzelmez. genetik ve anatomik.
0
ermanen
(04.05.09)
demek ki hafızam beni yanıltıyor, enteresan..
0
🌸surtunme kuvveti
(04.05.09)
Çapraz karın kaslarının asimetrisi zamanla artabilir veya azalabilir ama tam olarak kapanmaz. Minder üzerinde kalçaya eşit yük vermek, gövdeyi dengeli kaldırmak ve her iki "sırayı" da hissetmek zamanla çok ciddi bir düzelme sağlıyor. Ben göze sırıtan asimetriyi bu şekilde çok ciddi miktarda toparladım. Bana da değiştiremezsin ve "genetik" diyorlardı, tamamen düzelmese de iyileştiğini gördüler.
0
hiko seijuro
(04.05.09)
zaten duzgun calismak derken onu kastettim, duzgun calisip yapabileceginin en iyisini yaptiktan sonra yine duzelmiyorsa duzelmez, ama calisacaksin tabi. sonucta genetik olay. bu arada asimetrinin de degisik durumlari var, kaslarin sisligine gore daha az veya daha cok goze batabilir.
0
ermanen
(04.05.09)
(4)

veteriner tavsiyesi

pinkburger
şişli/mecidiyeköy/fulya civarlarında 2 aylık kedimi kontrole götürebileceğim bir veteriner tavsiye edebilir misiniz?
şişli/mecidiyeköy/fulya civarlarında 2 aylık kedimi kontrole götürebileceğim bir veteriner tavsiye edebilir misiniz?
0
pinkburger
(04.05.09)
hangisi olsun, üç tarafta da veteriner biliyorum.
? :)
0
berhudar ol evladim
(04.05.09)
ortaklar caddesinde carrefour'un biraz ilerisinde bir veteriner var, kendi kedileri gibi bakarlar..
0
erostrada
(04.05.09)
kurtuluşta çizmeli kedi diye bi veteriner var, ben çok memnun kalmıştım.
0
hayali arkadaş
(04.05.09)
"pet corner" iyi diyorlar.
ortaklar cad. 47/3b mecidiyeköy
0212 356 02 55-56
0
zen spider
(05.05.09)
(7)

lazerli göz ameliyatı

machine head
şöyle ki; Bugün lenslerimin değişme zamanı geldiği için doktora gittim. Doktor ilerlemenin durduğunu ve artık ameliyat yapılabileceğini söyledi. *Doktorun hata payı var mıdır? yani ameliyattan kısa bir süre sonra ilerleme devam ederse tekrar çizdirme ihtimali de kalmıyor. (eski doktorum başka bir ye
şöyle ki;
Bugün lenslerimin değişme zamanı geldiği için doktora gittim. Doktor ilerlemenin durduğunu ve artık ameliyat yapılabileceğini söyledi.

*Doktorun hata payı var mıdır? yani ameliyattan kısa bir süre sonra ilerleme devam ederse tekrar çizdirme ihtimali de kalmıyor. (eski doktorum başka bir yere taşındığından tanımadığım bir doktora gittim bu yüzden şüphelerim var)
*Bana cuma hallederiz pazar pazartesi tamamen geçmiş olur gibi birşey dendi. Özetlersek komplikasyonları nelerdir? Uzun süre yaşam faaliyetlerimi aksatır mı(okul vs.)?

ve bu konuda verebileceğiniz (yaşayan bilenlerden mümkünse) her türlü tavsiye değerlendirilecektir.
Şunu da belirteyim doktorla tekrar konuşacağım ve başka doktora da başvuracağım tabii de bir ön bilgim olsun diye yorumlarınızı alayım dedim. Teşekkürler şimdiden.
0
machine head
(04.05.09)
Şimdi yanlış anlaşılacak ama,önce çevrenizdeki doktorların gözlük (ameliyat yapanların çoğunda lens) kullanım oranına ve milletvekili gibi üst düzey kişilerin kullanım oranlarına bakarsanız bu sorularınız hakkında daha net cevaplar bulunabilir.
Cevap olarak verilen işte benim yaşımdan dolayı,gözümün uygunluk durumundan dolayı gözlük kullanıyorum bahaneleri bahaneden ibarettir.
0
optisyen
(04.05.09)
bu ameliyatı daha önce olmuş ve tüm komplikasyonlarını bilen biri olarak söyleyebilirim ki:
- bu bir ameliyattır, yani risk her zaman vardır her ameliyatta olduğu kadar.
- doktor, LASIK için uygun olduğunuzu gözünüzün topoğrafyasını çıkartıp kornea kalınlığınızı ölçtükten sonra söylemiştir (öyle olması gerekir) eğer bu incelemeler yapıldıysa ve olabilirsiniz deniyorsa olabilirsiniz.
- bu tür müdahaleleri güvenmediğiniz veya tanımadığınız bir doktora yaptırmak sakıncalıdır. Doktorun hakkında ne tür bir geribesleme alıyor sunuz? çevrenizde onun hastaları var mı? Kaç vaka yapmış? Hangi hastanede ve hangi teknoloji ile yapılıyor (Piyasada 5-6 yıllık Teknolas laser ler de var Wavefront teknolojisi de var hangisi?)
- Yaşınız kaç? İlerleme büyümenin durması ile birlikte durur, yaşınız 20 nin üzerinde mi? Bu ameliyatı olup sonra göz numaralarınız değişirse neticesi iyi olmaz mutsuz olursunuz.
- Doktorunuzun size ameliyattan önce tüm komplikasyonları anlatması gerekir, anlatmadıysa ve göz bebeğinizi büyüterek damlalı muayene yapmadıysa uzak durun derim.
- Her şey yolunda giderse ameliyat 5-10 dakika sürer ve masadan bambaşka bir insan olarak kalkarsınız, görüşünüz her geçen saat daha da iyileşir ve gözlüklerinizden kurtulursunuz. Problem çıkarsa revizyon yapılması gerekebilir her şey çok çok ama çok kötü giderse (epitel yürümesi, free flab yada lost flab gibi) çok çok ciddi komplikasyonları da olabilir.
- yaşam kaliteniz ameliyattan sonra bariz şekilde iyileşir. Ama kontakt sporlardan (basketbol, judo, karate vs) uzak durmanız gerekir.
Kısaca budur, başka sorularınız da olursa sözlükten mesaj atın cevap vereyim.
0
justaddwater
(04.05.09)
Ben 26 yaşımda oldum. Normalde her 1~1,5 senede gözlük camlarım değişirken; son 2 senede değişklik olmamıştı. Açıkcası ben biraz buna güvendim, doktor da muayene ettikten sonra ameliyata uygun olduğumu ve eğer numaralar sıfırlanmazsa veya ilerleme olursa, bir kez daha ameliyat olabileceğimi söyledi. (Kornea kalınlığım ikinci bir ameliyat için uygunmuş.)

Ben Wavefront/Lasik oldum. İlk gün sadece, gözler ışığa aşırı duyarlı olduğundan rahat edemedim. Onun dışında yanma batma vs. olmadı.

Fakat, ismini tam bilmiyorum (lasek ya da intralease) onu olanlar (Korneası yeterli kalınlıkta olmayanlar) onların iyileşme süreleri 3-4 günü buluyormuş. Yanma, batma oluyormuş. Artı çok göz kuruluğu yaşıyorlarmış. Bir süreliğine. Ben de o derece bir kuruluk yok, sadece çok bilgisayar başında vs. kalırsam çok oluyor. (Göz yaşı damlası kullanıyorum)

Bana sorarsan bu ameliyatın en büyük eksisi gece görüşü. Ben hala ışıkların etrafında hare görüyorum. Bu da özellikle yorgunken ve araba kullanırken görüşümü kısıtlıyor. Kısıtlıyor derken, çok daha fazla dikkat etmem gerekiyor. Örneğin, karşıdan gelen arabanın farlarının etrafında oluşan hare, benim yolumun görüşünü kapatıyor. (Şehirlerarası ve aydınlatması olmayan yollarda) Ayrıca kapalı havada ve aydınlatılmış ortamlarda yine çok net göremiyorum. Fakat gün ışığında, açık havada görüş çok çok iyi.

Bir bak. Artılarını ve eksilerini tart. Sana göre hangisi daha ağır geliyorsa ona göre hareket et. Mesela sabah uyanıp da, gözlük olmadan banyoya gidip, traş olurken aynaya bakınca suratını net görebilmek güzel birşey. Tabii gözlüğü olmayan adama veya gözlük takmamış adama bunlar gayet basit ve saçma gelecektir.

Ha bir de benim doktorum ve bazı kişiler de "Bu bir estetik ameliyat" lafını kullanıyorlar. Ben katılmıyorum. Gözlüklüyken mal gibi bir tipsen, gözlüğü çıkarınca da aynı malsın. Burada konu gözlük/lens engelinden kurtulmak. Gözlüğünü/lensini kaybettiğinde göremiyorsan, araç kullanamıyorsan (Güvenli bir şekilde), bu bir engeldir. Geçmiş olsun...
0
sheba and the albino girls
(04.05.09)
Doktorların muayenehanelerinde yapılan lazer ameliyatlarından kaçının çünkü kullanılan aletlerin teknolojileri genellikle daha eski oluyor. Eski teknolojide hem hata payı daha yüksek hem de kötü sonuçlar olabiliyor.

Ben dünya göz hastanesi feneryolu kliniğinde oldum (şimdi İstanbul Cerrahi Hastanesini öneriyolar) ameliyattan sonra gözlerim ilk başta acıdı ve ışığa karşı çok hassaslaştı, ameliyattan 30 dk sonra ilk muayene yapıldı, sorun olmadığı için eve gittim. Evde biraz uyuduktan sonra kalktığımda hiç bir sorun yoktu.

Ameliyattan sonra ilk 1 hafta enfeksyon riskine karşı bir ilaç kullanılıyor, bir de ilk ay göz kuruluğuna karşı suni göz yaşı. 1 ay sonra kontrollerde sorun olmazsa başka bi şey kullanılmıyor...
0
selimse
(04.05.09)
@optisyen
evet farkındayım fakat ilkokul 2den bu yana gözlük olsun lens olsun kullanıyorum ve artık yük olmaya başladı benim için.

@justaddwater
araştırmalar için yarın ayrıca çağırdı ve uygunluğunun test edileceğini falan belirtti. doktora karşı şüphe derken de genel olarak söyledim. fazlasıyla önyargılı olmamdan ileri gelen bir şey bu. yoksa doktorun icraatlerini falan bildiğimi söyleyemem. yaş 23. zaten eski doktorum da ilerlemenin yavaşladığını ve yakında ameliyat için uygun olabileceğimi söylemişti bir kaç sene önce. bu yüzden içim biraz daha rahat. komplikasyonları da dediğim gibi uygunluğunu test ettikten sonra anlatacak sanırım. aksi durumda ben de taraftar olmam elbette.

@sheba and the albino girls
bu durum ben gözlük/lens kullandığımda da ışığa hassaslıktan olsa gerek vuku bulmakta. ama dikkate alacağım yine de.

@selimse
ameliyat muayenehanede olmayacakmış

genel olarak cevaplamış olayım hem ALMAN hastanesinde ameliyatın yapılacağı söylendi.
böyleyken böyle. eksiği fazlası varsa tekrar uyarırsınız sanırım.
cevaplar için de tek tek teşekkür ederim.
0
🌸machine head
(04.05.09)
daha önce yaşadığım deneyimlere dayanarak söylüyorum ki bence kesinlikle cerrah olmayan bir göz doktoruna da muayene olun.

ben bahçelievler göz hastanesini öneririm bu konuda. cerrah olmamasına dikkat edin.
0
hayali arkadaş
(04.05.09)
kocam 2004, ben 2002'de bu ameliyatı olduk. benimki biraz mecburiydi, eşiminki gözlük ve cam yenilemekle hemen hemen aynı fiyata geleceği için mantıklıydı.

ben de sheba & albino girls gibi gece araba kullanırken sorun yaşıyorum (ışıkların etrafında haleler oluyor), loş ortamlarda televizyon seyretmekte zorluk çekiyorum. ama gündüz herşey süper.

eşim gece de gündüz de mükemmel görüyor, ikimizin de miyop dereceleri aynı sayılırdı (0.25 fark sol gözde, 0.50 fark sağ gözde) bende 0.25 astigmat hala var, onda hiç yoktu.

iki ameliyatı da aynı doktor yaptı (veni vidi/emrullah taşındı). ikimiz de sabah olduk ameliyatı, eşim akşam maç seyredebildi, ertesi sabah işe gitti, benim gözlerim güneşe ve ışığa çok hassas olduğu için ben 2 gün evde oturdum.

hepsine değer diyorum. benim gzölerim artık 5.5 numara olmuştu ve retina yırtılması yüzünden sık sık lazerle dikiş attırıyordum. gözümün resmen şekli değişmişti. retina yırtılması ihtimali olanlara tavsiye etmiyorlar bu ameliyatı, ama benim sol gözümde ameliyat öncesi zaten 187 dikiş olduğu için, koptuğu yerden kopsun teah düşüncesiyle gittim, 2002'den beri yırtılma olmadı (nazar değdirmeyin len acıyo lazerle dikiş atarkene).
0
zkurmus
(04.05.09)
(1)

erken dönem romatoit artrit

gundeniz
yaşşikayettedavi seçenekleriyaşayan varsa paylaşır mısınız?
yaş
şikayet
tedavi seçenekleri
yaşayan varsa paylaşır mısınız?
0
gundeniz
(03.05.09)
bunlar için şu siteye bir göz atın.

www.ashad.org ankilozan spondilit hastalarının toplandığı bir oluşum ama bir çok artrit muzdaribi de mevcut bu sitede.
0
serseri marti
(03.05.09)
(4)

kalori sorunsalı

elektromaniac
şimdi arkadaşlar benim merak ettiğim bi konu varbu cardio aletlerinde yazan yakılan kalori miktarı ne kadar gerçeği yansıtıyor?kendimi örnek verirsem yarım saat 7.5 km hızla koştuğumda yaklaşık 220 kalori yaktığımı söylüyor bu doğrumu? diğer taraftan bir hamburgerinde yaklasık 220 kalori olduğunu dü
şimdi arkadaşlar benim merak ettiğim bi konu var

bu cardio aletlerinde yazan yakılan kalori miktarı ne kadar gerçeği yansıtıyor?
kendimi örnek verirsem yarım saat 7.5 km hızla koştuğumda yaklaşık 220 kalori yaktığımı söylüyor bu doğrumu?

diğer taraftan bir hamburgerinde yaklasık 220 kalori olduğunu düşünürsek
ben bir hamburger yediğimde aldığım enerjiyi geri harcamam için yarım saat koşmammı gerekiyor yani?
0
elektromaniac
(03.05.09)
evet. tabii bünyenize bağlı olmakla beraber değişiyor bu durum ama sakın günde 2000 kalori alıp bunun 1000'ini filan eritmeye çalışmayın zira bünyenin günlük ihtiyaç duyduğu bir enerji var=)
0
dambil
(03.05.09)
Elbette tam 220 kalori yaktınız anlamına gelmez bu. Boy, kilo, cinsiyet, yaş, bazal metabolizma hızı gibi pek çok faktöre göre değişir. Bazı cihazlar bu bilgileri girmenizi isterler ona göre daha doğru hesaplama yaparlar ama gene de tam 220 denemez.
0
crown
(03.05.09)
yalnız bir durum daha var hesaba katmanız gereken. diyelim 220 kalori yakacak kadar kostunuz (denildiği gibi bu ortalama bir rakamdır. kiloluysanız daha fazla yakarsınız). koşu bandından indiğiniz an bitmez kalori yakma işlemi. sonraki 24 saatte azalarak biter. spordan sonraki saat 150, ondan sonraki saat 100 ...vb şeklinde(sayılar sallamadır). yani "ulan bu kadar koştum anca bir hamburgeri erittim" deyip soğumayın spordan.

kas yapınızı güçlendirdiğiniz için (ki asıl enerji harcamanızı kaslarınız gerçekleştirir) kıpırdamadan dursanız dahi spor yapmayan birinden fazla kalori yakarsınız (bazal metabolizma hızınız artmış olduğundan).

devam et şampiyon :)
0
hakkibulut
(03.05.09)
Yaş,kilo etc. girilen,kalp atışına bakan koşu bantları/bisikletler/hiking aletleri çoğu zaman oldukça yakın değerler verebiliyorlar özellikle iyi bir markaysa alet. Girilmeyenlerin ki ortalama değer.
Yiyecek kalorisi versus yakılan kalori olayına gelirsek.
Bazal metabolizma + günlük hareket halindeyken harcanan enerji = günlük kaybedilen enerji
gibi basite indirgenmiş bir formülümüz olduğunu düşünürsek. Direk kilo kaybı veya kilo korumak için alınan değerlerin günlük kaybedilen enerjinin altında veya eşit olması gerektiği açık. Senin spor yaparak yaktığın değerin bir bölümü hareket halindekine giriyor bu anlamda faydası tartışılmaz ama bu hamburgeri yedim ve erittim demek de değil. Vucudun alınan besinlerin,türlerine göre nerelere gittiği hangilerinin yakıldığı hangilerinin yakılmadığı çok önemli.
0
wallcan
(04.05.09)
(5)

Epilepsi

biglebowsky
Epilepsi ya da daha çok bilinen adıyla sara rahatsızlığı genetik yollardan diğer nesillere geçer mi? Irsi midir?
Epilepsi ya da daha çok bilinen adıyla sara rahatsızlığı genetik yollardan diğer nesillere geçer mi? Irsi midir?
0
biglebowsky
(03.05.09)
var genetik yönü. geçme ihtimalini bilmiyorum da.
0
jumpdafuckup
(03.05.09)
evet, geçme olasılığı vardır.
0
beccaria
(03.05.09)
Evet gecebilir ama cok rastlanan bir durum degil. Ayrica epilepsi genelde direkt olarak aktarilmiyor, epilepsi olmaya egilim aktarilmis oluyor.

edit: bazi durumlarda irsi olmadigi halde dogustan da olabiliyor.
0
ermanen
(03.05.09)
İki durum etkili epilepside:

1) Genetik yollar. Orta Asya'da şamanlar genelde epilepsi olanların arasından seçilir/ortaya çıkar ve genelde şaman ailelerinde birden fazla kişide epilepsi olduğu gözlemlenmiş.

2) Genelde çocuklukta geçirilen ve beyni etkileyen fiziksel sarsıntılar. Örneğin düşüp kafayı çarptığınızda beyindeki sinir ve/veya damarların birbirine yaklaşması, bunun da epilepsiye sebep olması gibi.

Tıp okumadım, okuyan arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verebilir fakat çevremden gözlemlediğim ve okuduğum kadarıyla bu iki sebepten olduğunu düşünüyorum genelde. Yani hem ırsi, hem sonradan geçirilen sarsıntı gibi etkenler.
0
tekosin
(03.05.09)
genetik olarak bir sonraki kuşağa aktarılması durumu yoktur. bana doktorum söyledi.
0
bilmemkacincinick
(30.10.11)
(10)

bu nasıl bir insan evladı?

kısadevre
bugün mailime gelen bir resmi paylaşmak isterim. bu nasıl bir insan evladıdır arkadaş. bunun bir zararı yok mu böyle bir şey nasıl olur? insanlıktan uzak bu tip müdahalelerin bir sınırı yok mu? insan istedikten sonra bu tip müdahaleler yaptırabilir mi? yuh ya. hala şoktayım.
bugün mailime gelen bir resmi paylaşmak isterim. bu nasıl bir insan evladıdır arkadaş. bunun bir zararı yok mu böyle bir şey nasıl olur? insanlıktan uzak bu tip müdahalelerin bir sınırı yok mu? insan istedikten sonra bu tip müdahaleler yaptırabilir mi? yuh ya. hala şoktayım.
0
kısadevre
(03.05.09)
gerçek değildir beya, olmaz öyle bir şey.
0
alchemistt
(03.05.09)
bunlar fake gibi duruyor da gerçek olanları da görmüştüm. yakından değil tabii tvden, bu büyüklüğe yakındı. sanırsam porno endüstrisindeki ablalar yaptırıyor bunu.
0
rectoa
(03.05.09)
fiziken imkansız. böyle olsa yaşayamazdı. sebebini tam hatırlamıyorum ama geçenlerde bir pornocu hatun ölmüştü büyük göğüsleri yüzünden. ve bunun yanında küçücük kalırdı onunkiler.
0
deckard
(03.05.09)
fıtık olur insan,onları taşımayaz.
0
mstgngr
(03.05.09)
fotoşok diyorum.

(bkz: 4 bacaklı )
0
neverending nightmare
(03.05.09)
kesinlikle söylüyorum bunlar sahte fotoğraflar. birincisi bu göğüsleri taşımak imkansızdır. ikincisi bunlara böylesi tıbbi müdahale yapılması imkansızdır. şöyle söyleyeyim, plastik cerrahi yoluyla göğüslerine operasyon yaptırmak suretiyle dünyanın en büyük göğüslü kadını ünvanını almış bir hatun kişi var. onun göğüleri bu resimlerdekinin çeyreğinden bile küçüktür. inanmayın böyle şeylere.
0
beccaria
(03.05.09)
o ne yahu bacaklı armut gibi. gerçek olmasına ihtimal dahi vermem.
0
jack of hearts
(03.05.09)
ııyyğğğ!! sahte. sahte olduğu kadar iğrenç. iğrenç olduğu kadar da itici...
0
hicazkar
(03.05.09)
Ben de direk bakınca sahte olduğunu düşündüm. Çünkü her ne kadar estetik yaptırsan da göğüs ucuna bir müdahale yapılmaz yani memen atıyorum 100cm olsun meme ucun yine 1cm dir yine 1cm dir. Bu resimlerde onlar da meme ile aynı oranda büyümüş ki bu mantık hatası...
0
selimse
(03.05.09)
darknum
(03.05.09)
(5)

5in1 zayıflama kapsülleri kullanan?

emrag
kız arkadaş heves etmiş illa ki bir zayıflama hapı alacak. lahana kapsülüdür, elmakromdur, bilmem nedir derken 5in1 de karar kılmış. ben psikolojik olarak zayıflamaya olumlu bir etki edeceğini düşünüyorum ama bu kapsüllerden kullanan eden var mıdır burada? ne gibi etkileri oldu merak ediyorum.kullan
kız arkadaş heves etmiş illa ki bir zayıflama hapı alacak. lahana kapsülüdür, elmakromdur, bilmem nedir derken 5in1 de karar kılmış. ben psikolojik olarak zayıflamaya olumlu bir etki edeceğini düşünüyorum ama bu kapsüllerden kullanan eden var mıdır burada? ne gibi etkileri oldu merak ediyorum.

kullananlar buraya yazamıyorsa da özelden ses ederlerse sevinirim.
0
emrag
(03.05.09)
Placebo etkisi olabilir, bu sayede bir kaç yüz gram kaybeder belki ama kapsül yutarak zayıflansa kimsenin kilo problemi kalmazdı. Güzel bir diyet (rejim değil, diyet), bol kardiyo, metabolizma hızlandırıcı olarak da yeşil çay deneyin bence. Kilo vermede mucize ilaçlar yok malesef...
0
crown
(03.05.09)
Şu lahana hapı denilen şeyi arkadaşım aldı ve herhangi bir etkisi yok berbat kokmasından başka. Sonra spora başladı kilo verdi. Spor iyidir.
0
sesee
(03.05.09)
Ben Lida kullanmıştım, psikolojim bozulmuştu, omlet simetrik olmadı diye iki saat agladığımı biliyorum ki asla bunalım filan bi tip değilimdir normalde. sulugoz bir kız arkadas kötü olabilir; ama acayip işe yarıyor.

Diğerlerini bilemiyorum, ama uyku inanılmaz susuzluk depresyon gibi etkileri olabiliyor bu tür hapların
0
zillosh
(03.05.09)
bakin soyle dusunun, fazla kilolu olmanin saglik uzerinde yuzlerce olumsuz etkisi var, kalp, dolasim sistemi zorlaniyor, iskelete asiri yuk biniyor, obez insnalarin kanser olma riski bile daha fazla. yani kilolu olmak kotu bir sey. sizce insanalara zarar vermeden gercekten zayiflatan bir sey olsaydi, doktorlar butun obez hastalarina bu ilaclari yazmaz miydi? bu tur para tuzaklari en iyi ihitmalle paranizi cope atip moralinizin bozulmasina en kotu ihtimalle de ciddi saglik problemlerine yol acar. icinde ne var ne yok bilmeden, ali bu haplari kullanamk bence hic akil kari degil.
0
okuryazar
(03.05.09)
bu yazdığınız markaları bilemiyorum ama bi arkadaşım (valla billa) önce lida mı ne ondan kullandı, 60 küsür kilolardaydı, üç beş kilo verdi ama bıraktıktan sonra 70 lere çıktı.
70 lerde fx diye bir hap vardı galiba ondan kullandı, gerçekten de kısa sürede 5-10 kilo verdi, ama bıraktıktan sonra 80lere çıktı.

şimdi 80 lerde debelenip duruyor. yani her hap onu şişmanlıkta bir üst levele taşıdı. evet kilo verdiriyolar bi şekilde ama geri alıyorsunuz o kiloları. sanmam ki bunların da farkı olsun, bence hiç bulaşmasın.
0
pinking of you
(03.05.09)
(10)

Diyet, psikoloji vesair

anon
merhaba edbenim sıkıntım başlıktan da anlayabileceğiniz gibi diyet. yaklaşık iki yıldır diyet yapıyorum. metabolizmam da hızlı kilo vermeye yatkın. ancak nedenini anlayamadığım psikolojik bir sıkıntı var arkasında. şimdiye kadar yaklaşık 60 kilo vermişimdir sanırım. 125 kilo ile başladım şu an 96 ki
merhaba ed
benim sıkıntım başlıktan da anlayabileceğiniz gibi diyet. yaklaşık iki yıldır diyet yapıyorum. metabolizmam da hızlı kilo vermeye yatkın. ancak nedenini anlayamadığım psikolojik bir sıkıntı var arkasında.

şimdiye kadar yaklaşık 60 kilo vermişimdir sanırım. 125 kilo ile başladım şu an 96 kiloyum. 90 kiloyu gördüm, hedefim de 80 zaten. ama ne zaman 92 civarlarına gelsem bir şeyler oluyor, gözüm dönüyor ve hayvanlar ötesi yemek yemeye başlıyorum. 105 kiloya dönünce uyanıyorum ve oha diyip tekrar sağlıklı beslenmeye dönüyorum. ama bu üçüncü oluyor.

sıkıntım iştahla ilgili değil. diyet yaparken açlık sıkıntısı yaşamıyorum. tatlı özlemimi de bastırabiliyorum. arkasında başka bir şey var bu tıkınma cinnetimin ama nedir bilmiyorum.

şu an çok kötü durumdayım çünkü diyet süreci sıkıntılı bir süreç ve binbir emekle verdiğim kilolarımı geri almak yıkıcı oluyor. ayrıca sağlığım için de zararlı büyük ihtimalle. sivilceler falan çıkmaya başladı tekrar (diyetteyken çıkmıyor).
bir el atın ne olur.

sevgiler
0
anon
(03.05.09)
Sevgili anon,
Diyete girmek yerine hep diyette kalın, zaten diyet kelimesinin esas anlamı beslenme düzeni demektir.

Diyet sizin için gelip geçici bir süreç olmamalı, öncelikle bunu benimsemeniz lazım. Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme ilkelerine tüm yaşamınızda dikkat etmelisiniz, bu hayatınızın bir parçası haline gelmeli.

Bilinçli bir şekilde spora başlamanızı ve size yemek yemeyi unutturabilecek bir uğraşı sahibi olmanızı öneririm.


Ekleme: Demek istediğim düzenli egzersizle birlikte doğru biçimde beslenirseniz ideal kilonuza ulaşıp bunu çok daha kolay koruyabilirsiniz.
0
Karluk
(03.05.09)
karluk, cevabın için saol fakat derdimi eksik anlatmışım sanırım.
dediğim gibi iki yıldır diyetteyim. "tamam abi yeterince kilo verdim bırakıyorum diyeti" demedim hiç. istem dışı oluyor, cinnet geçirip diyet miyet unutuyorum. yoksa diyet bitse bile eski yeme alışkanlıklarına dönmemem gerektiğini biliyorum.
spor salonuna da düzenli gidiyordum diyet esnasında fakat cinnet geçirdikten sonra spor salonuna gidesim kalmadı (diyetteyken keyifle gidiyordum bu arada)

tercih meselesi değil yani benimki. psikolojik bir sıkıntı var ama nedir bilemiyorum.
0
🌸anon
(03.05.09)
Cinnet geçiriyorum derken mecaz anlamda mı kullanıyordunuz yoksa gerçek anlamıyla; bir sinir buhranının sonucunda yaşanan cinneti mi kastediyordunuz? Ben mecaz anlıyorum ama şimdi sormak istedim.

Sorununuz ne bilemem ama kilo düşürmek, sıklet değiştirmek geçici olarak psikolojiye olumsuz etki edebiliyor bazı insanlarda.

Durumunuzu konuyla iligli bir uzmanı görürsem soracağım, ama bunun için size net bir tarih veremem sadece başlığınızı favorilerime ekliyorum, konu hakkında bilgi edinirsem buraya yazarım.

Bu arada boyunuz ve kas/yağ oranınız ne alemde bu da önemli belki de ideal kilonuz 80 değil de 95tir?
0
Karluk
(03.05.09)
üstünüze gelen "eeh bin yıldır ot çöp yiyorum yeter ulan gerçek yemek yiyecem ben!" kıvamında bir dellenmeyse şöyle bir çözüm olabilir:

zamanında 100'e yakın kilolardan 75'e inerken 80 civarında benzer bir sıkıntı yaşadım, hani böyle zaten aynaya bakınca eskisiyle karşılaştırıp "iyi aslında ya" demeye başlıyor insan, bir de üstüne zaman uzadıysa sıkıntı basmış oluyor, delirmeye açık bir hale geliyor insan. ben çıldırmalarımı tatlı krizi bile değil "gerçek yemek" krizlerimi atlatamadığımı fark edip üstüme böyle dellenmeler geldiği vakitlerde harcadığım fiziksel eforu arttırarak çözmüştüm sorunu.

bu arada, diyet işinde psikolojik değil gayet fiziksel bir sınır da var, böyle belli bir yere gelince vücut "dur lan ben kilo vermiyim artık" falan diyor, beyin de hemen "evet lan dur sıkılayım ben kilo vermeye çalışmaktan" diyerek hemen uyum sağlıyor bu duruma. aşmak için iradeden başkaca bir çözüm çok yok, böyle bir döneme girdiğinizi fark edip iyice üstüne gidebilirsiniz sadece sanırım.

yaptığınız sporu daha bir sevdiğiniz bir şeylerle değiştirmek de güzel olabilir, ne bileyim ben pilates+yüzme ikilisi öneriyorum mesela spor olarak, ama mesela böyle sıkılmalı anlarda bünyeyi garip uzakdoğu hedelerine vermek de "değişiklik" olarak iyi olabilir.

on'şında, gelen krizler bir-iki gün sürüp geçiyorsa çok da kritik değil, birkaç haftada bir bir-iki gün delirmek sadece kilo verme sürecini yavaşlatır ama geri aldırmaz çok fazla.
0
myriamonde
(03.05.09)
@karluk
evet mecazi anlamda, bir buhran falan söz konusu değil yani : ). çok makbule geçer sormanız. ideal kilom 84, hem spor salonundaki uzmanlar hem de diyetisyenim öyle söyledi. boyum 1.80. kas yağ oranım en son ölçümde sağlıklıydı ama bu haftadan sonra ne durumdadır bilemem.
@myria
hayır öyle bir dellenme değil. diyet esnasında yediğim yemeklerden memnunum. ara sıra tabi birbuçuk iskender yediğim oluyordu ama çok nadir olduğu için o sıkıntı yaratmıyordu.
bu "dellenme" durumuna girince fiziksel aktiviteyi de kesiyorum. mümkün olduğunca tuvalet dışında bir yere gitmiyorum diyebilirim. oysa normalken dışarıda gezmek dolaşmak spor yapmak, köpeğimle saatler süren yürüyüşlere çıkmak gibi uğraşlarım keyif verici oluyor-du.
0
🌸anon
(03.05.09)
hm genel bir sıkıntı söz konusu yani.
çok da diyet psikolojisiyle ilgili olmayabilir, beyin kimyasını yemiş olabilirsiniz arada. b vitamini depresyondan çıkarır :) diyet yapan insanlar ekmeği falan kestikleri için b vitamini eksikliği de sık rastlanan bir şey, bir doktora görünmekte fayda var derim.
0
myriamonde
(03.05.09)
yaa ben bir yıldır bir hap kullandım ve sürper bişi ben de 85den 59 a kadar indim tavsiye edebilirim isterseniz hiç bir yan etkisi bulunmayan ve diet ve egzersize son dediğim beni tamamen sağlıklı beslenmeye yönlendiren bi kapsül..işdahı dengede tutamamak ne demk çok ii bilirim ve artık çok mutluyum ilacın hiç bir yan etkisi yok artısı var sivilce selülit yaşlanma karşiti bi ialç..

ilk kez zayıflarken bu ialç sayesinde mutlu kaldım..ayrıca kaçamakları küçük hale getirio bu ialç istesende canın istemio:))valla ben çok memnunum..6 aydırda bıraktım hiç kilo almadım..
0
semakocoz
(03.05.09)
semakocoz,
O nasıl bir hap ki size "85den 59 a kadar indim tavsiye edebilirim isterseniz hiç bir yan etkisi bulunmayan ve dieet ve egzersize son dediğim beni tamamen sağlıklı beslenmeye yönlendiren bi kapsül..işdahı dengede tutamamak ne demk çok ii bilirim ve artık çok mutluyum ilacın hiç bir yan etkisi yok artısı var sivilce selülit yaşlanma karşiti bi ialç.." cümlelerini sarfettiriyor.

Size inanamıyorum;
-26 kilo vermişsiniz, hap sayesinde.
- Diyete ve egzersize son verdirecek bi ilaçmış (nasıl ve neden?)
- Sağlıklı beslenmeye yönlendirmiş sizi bu kapsül (herhalde bir modül bu böyle beyninize sinyaller gönderiyor değil mi...?)
- Hiç bir yan etkisi yok ve siz hala "ilaç" diyorsunuz, tabii ki yan etkisi çok az ilaçlar olabilir ama o ilaçların bir adı vardır.
- Nasıl selülit ve yaşlanma karşıtı?

Böyle boş mesajlar atmayın, insanların size inanabileceği ihtimali olduğunu unutmayın.
0
Karluk
(03.05.09)
bemde zaten insanlara inanmaları için yazıorum.kilo fazlamdan rahatsız oldumdaki psikolojik bozukluğum inanın ilacın olası(diorum çünkü ben şimdilik hiç bir yan etkisini görmedim)yanetkileri kadar kötü ben yıllarca kilo vermek için bir sürü hayaller kurdum kendime bakınca hep sinirleniodum.ama artık mutlu yaşiorum psikolojim düzeldi yaa benim gibi yıllarca bu problemi yaşamadısanız ltfn bu konuda yorum yapmayın..
0
semakocoz
(04.05.09)
o zaman şu ilacın adını söylemeniz gerekir. İlacı buradan yazmanız doğru olmayabilir, hani doktor kontrolüyle kullanılması gerekiyodur belki ama siz buraya yazınca insanlar kontrolden geçmeden alabilirler. O zaman lütfen bodytr.com sitesindeki iletişim adreslerinden birine bu ilacı yazın, merak ettim doğrusu.
0
Karluk
(04.05.09)
(4)

Beslenme sorusu / yemek tavsiyesi

ataturkiye
Arkadaşlar merhaba.Yalnız, bekar, biraz da sünepe yaşadığım için şu yemek olayı bana artık işkence gibi gelmeye başladı. Çoğu zaman saatlerini kaçırıyorum. Evime en yakın yemek yapan yer şehrin öbür ucunda (Afyonkarahisar). Tosttur, dönerdir vs yemiyorum prensip olarak. Bağırsaklarım kurudu lan.Şimd
Arkadaşlar merhaba.

Yalnız, bekar, biraz da sünepe yaşadığım için şu yemek olayı bana artık işkence gibi gelmeye başladı. Çoğu zaman saatlerini kaçırıyorum. Evime en yakın yemek yapan yer şehrin öbür ucunda (Afyonkarahisar). Tosttur, dönerdir vs yemiyorum prensip olarak. Bağırsaklarım kurudu lan.

Şimdi bana öyle bir yemek/menü söyleyin ki hem evimde kendim yapabileyim, hem de besleyici olsun; günlük vitamin, mineral, hidrojen sülfür, ihtiyacımı giderebileyim. Lezzetli olmasına gerek yok, çünkü zaten şu aralar ağzımın tadı yok. Kolay-zor yapılır olması sorun değil.

Hani şöyle mısır gevrekleri gibi ya da ne bileyim matrix'de gemide yedikleri sümük gibi şeyler de tavsiye edebilirsiniz. Yeter ki karın doyursun ve besleyici olsun.
0
ataturkiye
(02.05.09)
İsminin açıklanmasını istemeyen bir sözlükçü arkadaş şöyşe bir cevap atmış. Herkes faydalansın diye ekliyorum.

"kemiksiz tavuk göğsünü (antrikot) kuşbaşı doğratarak alın. 4 öğünde yiyecek kadar yapıyorsanız 800 gram tavuk yeterli. sebzelerden de azar azar 3-4 çeşit, ne bulursanız: kabak, pırasa, patlıcan, mantar. hepsini yıkayın, doğrayın. tencerenin en altına tavukları, üzerine de sebzeleri doldurun. 2 bardak su ekleyin, kısık ateşte 20-30 dk pişirin. 2 gün afiyetle yiyin. yağsız tuzsuz, vitamin ve protein deposu."
0
🌸ataturkiye
(02.05.09)
2 tavuk kalça veya but alınır, haşlanır. içine havuç filan da doğranabilir haşlarken.
suyunun yarım bardağıyla pilav yapılır.
kalan suyuyla şehriyeli domatesli çorba.
tavuklar didiklenir. fırına dayanıklı cama dizilir. hazır beşamel sosu yapılır (ben kendim yapıyorum katkı maddesi olmasın diye). üstüne dökülür. üstüne kaşar rendelenir. yanında da salata. mis.
bi de sebze çorbası. kabak havuç (istediğşn sebze oluyor patlıcan hariç) mercimek bulgur hatta pirinç atılır düdüklüye. tam birsoğan da koy. azcık pataes. sonra ister süzer içersin, ister "rondo"dan geçirirsin. koyulaştıkça su koy, ısıt ye mis.
0
zkurmus
(02.05.09)
az sonra yapacağım yemeğin tarifini vereyim. malzemeler mantar, sosis, yeşilbiber ve domates. mantarları, yeşilbiberi ve domatesi kuşbaşı kıvamında dilimleyip yağda kızarmaya koyarsın. biryandan sosisleri (şu küçük başparmak boyunda olanlardan) bir tarafından ortasına kadar kesip dörde bölersin. böylece hem iç tarafı da güzel pişecek hem de kızardıkça kestiğin yerler dışa doğru bükülerek güzel bir görünüm verecek. mantarlar küçülüp kızarmaya başlayınca sosisleri atarsın. yeterince kızardıktan sonra tabaklara koyar ve servis edersin. afiyet olsun.
0
vampir akrep
(02.05.09)
kaşar peyniri 1er cmlik dilimler halinde doğranır.(2 tanesi gayet doyurucu olacaktır) sonra 3-4 kat olmak suretiyle ve peynir tamamen kaplanacak şekilde önce yumurtaya sonra galeta ununa bulanır. yanına patetes kızartması olabilir.
çorba olarak da: tavuk suyuna (ya da kaynayan suya 2-3 adet bulyn atılarak yapılan "kolaycı" tavuk suyu hazırlanır) önce küçük küçük doğranmış sebzeler atılır(havuç, papates, bezelye, mısır vb.) sebzeler pişince içine arpa şehriye gibi küçük makarna cinsinden de atılır, onlar pişince çorba hazırdır.
süper doyurucu Çek yemeği karşınızdaydı efem.
not: peynirleri sıcakken tüketiniz.
0
neverending nightmare
(02.05.09)
(17)

acil sivilce yardımı

i like dance and i like romance
çok sevgili arkadaşlar evet acil bir sivilce sorunum var.şuan itibariyle çenemde bir sivilce çıkmak üzere acıyo,şişti,kırmızı ve baş vermedi.ve daha vahim olanıysa yarın uzun zamandır görmediğim sevgilimin yanına gidicem.şu durumda bu sivilceyi düzelticek bişey var mıdır.pudra fondoten fln kullanan
çok sevgili arkadaşlar evet acil bir sivilce sorunum var.
şuan itibariyle çenemde bir sivilce çıkmak üzere acıyo,şişti,kırmızı ve baş vermedi.
ve daha vahim olanıysa yarın uzun zamandır görmediğim sevgilimin yanına gidicem.
şu durumda bu sivilceyi düzelticek bişey var mıdır.pudra fondoten fln kullanan bi tipte değilimki öyle kapatıyım.sönsün istiyorum yarın öğlene kadar
0
i like dance and i like romance
(01.05.09)
kara merhem diye birşey vardı eczanede satılan o hallediyomuş.
0
kobrettii
(01.05.09)
kaç yaşındasınız?
0
blackdog
(01.05.09)
23 ve söyliyimki normalde hiç sivilce sorunum yoktur
0
🌸i like dance and i like romance
(01.05.09)
bu buluşmada sevgiliniz size 1000 üzerinden puan mı verecek ki bu kadar endişeleniyorsunuz? rahatlayın üzmeyin kendinizi. sivilce iyileşince geçer ama özgüveninizde taşıyabileceğiniz yaralar geçmez.

sevin kendinizi.
0
blackdog
(01.05.09)
sivilce değil akne sanırım o.bekleyin kendi inerse iner.oynamayın.
0
szqnn
(01.05.09)
haydaaa ne alakası var yahu özgüvenle, gayet normal bi istek bence.

cleoksin t filan iyi derler ama ben pek bi hayrını görmedim. rahatsız oluyorsanız fondöten filan bulun konu koşudan, kardeşten filan. :) merhem vs yarına kadar geçirmeyebilir.
0
denizin kulleri
(01.05.09)
cleocin t değil en kralı olsa bir günde indirmez onu.deneyimlerime dayanarak söylüyorum.piyasadaki bir çok akne ilacını kullandım.
0
szqnn
(01.05.09)
limon sürün, kurutur
0
frtsglm
(01.05.09)
yahu hakkaten özgüvenle ne alakası var anlamadım arkadaşım ama bunu senin kendinle ilgili özgüven sorunlarına verip diğer arkadaşlarada teşekkürlerimi sunuyorum
0
🌸i like dance and i like romance
(01.05.09)
diş macununun sivilceleri kuruttuğuna dair bir şeyler okumuştum isterseniz bir deneyin.
0
zirvelerin ozgurlugu
(01.05.09)
özgüvenle alakasını anlamamış olmanızı "de"leri ayrı yazmayışınıza, noktalama işaretlerinden sonra boşluk bırakmayışınıza, özetle ecazet içerisindeki türkçe bilginize bağlıyorum.

ayrıca ben sizin arkadaşınız değilim.
0
blackdog
(01.05.09)
Arkadaş şunu demek istedi sanırım: "uzun zamandır görmediğiniz sevgiliniz çenenizdeki sivilceyi görmeyecektir"
0
44
(01.05.09)
temiz bir bezi sıcak suyla ıslayıp sivilceye bastırın soğuyana kadar. biraz arayla birkaç defa yapın. en azından büyümesini önlüyor bende.
0
handgrenade
(01.05.09)
naparsanız yapın o sivilce kırmızılasacaktır ve daha beter bigorunum alacaktır.
ha sevgilinizde sizi sivilcenizle sevsin canım ..coktandur goruşmuyomuşsunuz yani aa bak senin cenende sivilce cıkmış bidaha gorusmeyelimmi diyecek allayiseniz..
ha bide kapatıcı deneyin eger varsa madem fondoten kullanmıyosunuz..
0
voodoo 007
(01.05.09)
sivilcelerinizden önce size yardımcı olmaya çalışan insanlara karşı olan üslubunuz üzerine çalışın bence. sivilceler bugün durur, yarın geçer.
0
tahsin sutcuoglu
(01.05.09)
@blackdog neden saldırma halindesin anlamadım ama peki öyle olsun cevap vererek çirkinleşmek istemiyorum
@44 evet haklısın sanırım öyle demek istedi ama üslubü pek hoş değildi bana göre
@tahsin sütçüoğlu önceden yazdığım mesajı okursan yardım edenlere teşekkür ettiğimi yazdım teşekkür etmek kötü bir üslupsa düzeltebileceğimi pek sanmıyorum

sonuç olarak birşey danıştım yardım edenler oldu ki onlara tekrardan teşekkür ederim.gereksiz tartışmaların olmasınıda istemiyorum daha fazla.sağolun
0
🌸i like dance and i like romance
(01.05.09)
Amway' in Artistry Blemish Control diye bi ürünü var onu da deneyebilirsiniz. Ben de var bi arkadaşım almış bana ama ben öyle arada tek tük çıkan sivilceleri çok da takmadığımdan pek denemedim...
0
selimse
(02.05.09)
(2)

Ab Rh (-) kan neden az bulunur?

denizen
Merhaba,Kan grubum Ab(-). Hastanede veya alakalı yerlerde "kan verir misiniz, zulada bulunsun" sorusu soruluyor.* Bu soru her gruptan kişiye sorulur sanıyordum. Meğer bu kan az bulunurmuş. Fakat beş kişilik ailede beşimiz de aynı gruptan olduğumuz gibi** baba tarafımdan iki amcam da ab negatiftir. H
Merhaba,
Kan grubum Ab(-). Hastanede veya alakalı yerlerde "kan verir misiniz, zulada bulunsun" sorusu soruluyor.* Bu soru her gruptan kişiye sorulur sanıyordum. Meğer bu kan az bulunurmuş. Fakat beş kişilik ailede beşimiz de aynı gruptan olduğumuz gibi** baba tarafımdan iki amcam da ab negatiftir. Hiç az bulunur olabileceğini tahmin etmemiştim yani.

Sorum şu ki, Ab Rh Negatif'in olayı nedir, neden az bulunur? Acil olarak kan lazım olursa hayatım diğer gruplara göre daha mı fazla tehlikededir, çevremdeki ab negatiflerin telefonlarını filan "acil kan" diye kaydetsem mi ki telefonuma?***

* Kan grubumun nadir görüldüğünü öğrenince kan vermek istedim. Ama tansiyonum düşük olduğu için benden almıyorlar, test için aldıklarında bile bayılma geliyor.
** Annem ve babam akraba değil, hatta biri Karadenizli diğeri Akdenizli. Fakat, "alt grup" diye bir şey varmış, onlar bile tutuyormuş ikisinin. Bilmiyorum artık nasıl oluyor.
*** Şirkettekilere sordum, bir kişi bile yok len! Ailem de uzakta. Korktum şimdi.
0
denizen
(01.05.09)
bu tamamen genlerin dağılımı. rh - negatif zaten az bulunur çünkü çekinik gen. ab ise zor bulunan bir grup. genel alıcı olsa da savaş vs. durumları dışında başka gruplardan kan vermezler bunlara. alt gruplarda da böyle rh gibi çeşitli antikor(galiba)lar var, m n falan gibi şeylerdi lise bilgim yamultmuyorsa.

eh evet, kan konunsunda abler biraz şanssız. ben de abyim ama rh+ olduğu için rh- göre birazcık daha şanslıyım. yine de mutlaka bulunur, olmadı işte başka gruplardan verirler.
0
passion rules the game
(01.05.09)
başka gruplardan kan verilmiyor, o sadece ilkokul bilgisi bildiğim kadarıyla. hayatın da tehlikede değil bence, bulunur bir şekilde. hiç olmadı gel buraya beni bul:)

edit: (bkz: ab rh-)
0
insantaklidiyapanmaymun
(01.05.09)
(11)

Her sabah karın ağrısı

cigara boregi
Yaklaşık 2 haftadır her sabah bir bulantıyla uyanıyorum ve öğlene kadar felaket bir karın ağrısı çekiyorum. Önceleri sabahları birşeyler yemediğim için olabileceğini sanmıştım ama sabahları birşeyler zorla olsa yesem bile fayda etmiyor. Mide bulantısı için şu anda reçetesiz satılan ilaçlardan birini
Yaklaşık 2 haftadır her sabah bir bulantıyla uyanıyorum ve öğlene kadar felaket bir karın ağrısı çekiyorum. Önceleri sabahları birşeyler yemediğim için olabileceğini sanmıştım ama sabahları birşeyler zorla olsa yesem bile fayda etmiyor. Mide bulantısı için şu anda reçetesiz satılan ilaçlardan birini kullanıyorum, biraz yardımı oluyor gibi ama karın ağrısı beni öldürecek gibi.

Haftaya doktora gitmeyi düşünüyorum, burdan bir önerisi yada fikri olan kimse var mı ?

Not: Nadiren olmakla beraber akşamlarıda iştahsızlık, mide ağrısı , bulantısı sorunları yaşayabiliyorum.
0
cigara boregi
(30.04.09)
sizi korkutmak istemem ama ciddi bir şey olabilir,belki endoskopi bile yapabilirler,midede polip olabilir ya da gaz da çıkabilir.

geçmiş olsun.
0
madrigal
(30.04.09)
hamilelik diyecegim de eheh
0
zeykur valekov
(30.04.09)
kısa vadede bana yardımcı olabilecek tavsiyeleriniz var mı ?
0
🌸cigara boregi
(30.04.09)
erkeğim ha bu arada....
0
🌸cigara boregi
(30.04.09)
Sabahları uyanınca bişey yemeden zorla da olsa yarım çay bardağı hakiki dut pekmezi için. 10 gün bunu devam edin, hiçbişeyiniz kalmaz. Katı olduğu için
içemezseniz sulandırın biraz. Üzüm değil, dut pekmezi.

Herhangi bir ilaç terkibi olmadığı ve yan etkisi olduğuna rastlamadığım için öneriyorum. Ben dahil birçok kişi tarafından tecrübe edildi.
0
pass
(30.04.09)
dut pekmezi ? bir zararı olmayacağı kesin de sabah o bulantı varken yiyebileceğimi sanmıyorum pek.
0
🌸cigara boregi
(01.05.09)
Benim karnim agriyordu gece, onu ic, bu agri kesiciyi yut, gel masaj yapiyim, uyu gecer vb. bir ton sey soyledi tum tanidiklarim.

Iki gece sonra dayanamayip hastaneye gittim, apandistimi aldilar. Karin agrisi aslinda cok ciddi bir uyaran, bir cok rahatsizligin dogrudan belirtisi. Haftayi bekleme, kendin bir sey yapmadan doktora git.

Gecmis olsun.
0
lightblue
(01.05.09)
kusma ve ishal de var ise (bkz: amipli dizanteri) eğer bunlar yok ise (bkz: reflü) muhtemelen doktor reçete ile satılan reflor adlı ilacı yazabilir.ama önce bir doktora görünün mide ağrısı nedir iyi bilirim(tedavisini değil tabi).
0
buffy de vampir sayilir
(01.05.09)
Cevaplar için çok teşekkürler haftaya perşembeye randevu aldım bakalım ne çıkacak. Bugün gene sabah mide bulantısından ölecek gibiydim :)
0
🌸cigara boregi
(01.05.09)
reflu bulantı yapmaz. sakın ha doktora gidip de apandisitini aldırma. apandisit ameliyatlarının yuzde 65i yanlış ameliyat. çok iyi tetkik yaptır, kesinlikle apandisit diyorlarsa bile bi daha düşün, başka doktora git. bagırsaklarında bir sorun olabilir, ona baktır derim ben. huzursuz bagırsak sendromu gibi bişey örneğin. hem mideni etkiler, hem de karın agrısı yapar bu.

doktor olan arkadaşlar kızmasın ama bir çok yerde bu tip karın ağrıları yuzunden insanları boş yere telaşlandırıp saçma sapan şeyler yapıyorlar. kendimden örnek vereyim hatta hastane ismi de vericem, bilinçli olsun diye herkes. karın ağrısıyle gece yarısı başkent hastanesine gittim, acile. mr çektiler tahlil yaptılar saatlerce. önce "kontrolsüz hücre büyümesi" olabilir dediler, yani kansersin demeye getiriyorlar. daha sonra bu gece burda kalacaksınız sabah apandisitinizi alacagız dediler. tabi ki hemen çıkıp başka bir yere gittim, ve irritabl bagırsak sendromu oldugumu, bunun da fibromiyaljiyle baglantılı olduguna dair yarım saatte teşhis koydular. ilaç verdiler ve iyileştim. konuyla çok bağlantılı değil ama aynen senin yaşadıklarını yaşadığım için söylüyorum, ki ben bir iki gün değil 2 hafta falan çektim o agrıları, bulantıyı. diyeceğim odur ki ne yap et, iyi bir doktora git.
0
likeinme
(01.05.09)
likeinme tavsiyelerin için çok teşekkürler :)

Benimde bu ağrıları çektiğim 2 hafta falan oluyor ilk mesajda da yazdığım gibi, gayet iyi anlıyorum seni :)

Perşembeyi bekleyeceğim bakalım sonuç ne olacak , yardımcı olan herkese çok teşekkürler.
0
🌸cigara boregi
(01.05.09)
(10)

sabahları sırkelı su ıcmek

karadenız1111
arkadaslar sabahları sırkelı su ıcmek kılo verme acısından faydalı oldugu soylenıyor 1- bardak ıcıne ne kadar mıktar konulmalı 2- sırke uzum -elma ? hangısı daha faydalıdır?
arkadaslar sabahları sırkelı su ıcmek kılo verme acısından faydalı oldugu soylenıyor 1- bardak ıcıne ne kadar mıktar konulmalı 2- sırke uzum -elma ? hangısı daha faydalıdır?
0
karadenız1111
(29.04.09)
asit içerikli olduğu için yağları parçalayıp idrarla atmana yardımı dokunabilir ama sirkeli su yada maydonoz suyu sadece yağları atmana yardımcı olur.
spor yapmadan kilo veremezsin...
0
coldnick
(29.04.09)
sabahlari 1 buyuk su bardagina, 1 kapak elma sirkesi koyarak icmek metabolizmayi hizlandirir diye duymustum.
0
pyro clustic flow
(30.04.09)
ben de böyle bir şeyler içmeli şeylerin hepsinin balon olduğunu duymuştum. zamanında da sabah uyanınca limonlu su için derlerdi. yalan bunlar.
0
sleep may be the enemy
(30.04.09)
Büyükçe bir bardağa(50'lik bira bardağı boyutlarında) bir kapak koyuyordum ben buna rağmen iğrenç oluyordu. Elma sirkesi demişlerdi bana. İşe yarıyor mu emin olamadım ben.
0
wallcan
(30.04.09)
bir ılık su bardağına iki çorba kaşığı elma sirkesi katıyorsun, sabah kalkar kalkmaz, akşam yatmadan önce içiyorsun. kesinlikle faydasını görürsün ;)
0
caylakkiz
(30.04.09)
bir halta yaramaz arkadaşlar. yağlar öyle parçalanabilecek şeyler değiller. masajla falan da yağ parçalanmaz :) biyoloji ne diyor. bunlar vücudun enerji deposudur. sen harcamadıkça da birikmeye devam eder. demek ki yakacaksın. yağ nasıl yakılır? işte orası uzun bir konu.
0
ozdek
(30.04.09)
bi kaç kaşık bal karıştırınca daha içilebilir hale geliyor. zayıflatıyor mu bilmiyorum ama bana iyi bişeymiş gibi geliyor.
0
yoldaki isaretler
(30.04.09)
Hiç bir şey yapmadan sadece bir şeyler yiyip içerek kilo verilse şişman insan kalmazdı. Dengeli, sağlıklı ama az yiyip spor yapın kilo vermek için...
0
crown
(30.04.09)
doğrudur işe yarıyor, ancak bunun yanında bünyeyi disipline etmek de gerekir.
0
kanunizaman
(30.04.09)
hemde sabah!!!! sakin deneme zayfliyim derken sirke gibi asit otesi biseyi sabah sabah migdene sokma sakin migde problemleri yasamak istemiyosan tabii
0
mev
(07.08.09)
(9)

İştah kesici herhangi bir şey?

loralynn
Tok olmama rağmen yemek yemek isteğine sahip bir insanım. Bu iştahı kesmek için ne yapmak gerek ki? Malum kilo olayları...
Tok olmama rağmen yemek yemek isteğine sahip bir insanım. Bu iştahı kesmek için ne yapmak gerek ki? Malum kilo olayları...
0
loralynn
(29.04.09)
aynı dertten muzdarip biri olarak ;
anında koca bir bardak su iç geçiyor.
bir de spora başladım ve iştahım azalmaya başladı biraz.
0
ground
(29.04.09)
(bkz: grissini) alışkanlık yap kıtır kıtır.
bakmışsın açlığın geçmiş. bakmışsın kiloların gitmiş
0
hikaye mesture
(29.04.09)
0
clementine
(29.04.09)
Sağlıkla ilgili bir sorun olabilir mi emin değilim; ancak benimki biraz zevk sanırım :).
edit: Geçen sene diyetisyene gittiğimde kan aldırmıştım test falan yapmışlardı bir anormallik yoktu. Sadece şekerim biraz yüksek çıkmıştı, anormal değilmiş sanırım o da.
0
🌸loralynn
(29.04.09)
sigara (=
0
ben sen o
(29.04.09)
Sigara iç ya da uyu bence =)
0
only alcoholica
(30.04.09)
Eğer aynı zamanda kiloluysan kesinlikle insülin direnci olayına bir baktır. Çünkü kilolu olmanın da başlıca sebebi olabilir. Ayrıca yanlış bilmiyorsam ilerleyen süreçte şeker hastalığına gidiyor bu olay.
0
wallcan
(30.04.09)
sıksık az az
şekersiz yağsız lifli olarak günde 6 öğün tadında yemek gerekiyor

bu menülerden de zevk almaya çalışmak lazım zamanla öğreniyor insan 10 numara oluyor hayat bi bakmışın 19kilo vermişsin
0
demlikposet
(30.04.09)
mehmet öz bunun için yemek yemeği isteği gelince öncelikle su içmeyi öneriyor. çünkü bazen açlık hissi sandığımız şey susuzluk olabilir. öte yandan derin nefes almak da unutulmamalı. susuzluk değilse o zaman tuzsuz badem, fındık veya fıstık (tuzsuz bu da) yenilmeli. kuruyemişlerin hem tokluk hissi verdiğinden hem de içerdiği faydalı yağlar ve protein sayesinde vücuda ve kasların uyanmasına da yardımcı olduğu belirtilmekte. ayrıca tatlı aşerdiğinizde çubuk tarçın tavsiye ederim. hem tarçın şeker duyarlığını da artırır.

ve sigara içmeyin! bunu sadece "sigara sağlığa zararlıdır" söylemi içinde demiyorum. ama aynı zamanda uzun vadede hiç de kilo vermenize / kilo almamanıza yararlı değil, zararlıdır. bu konudaki efsaneleri unutun.
0
beccaria
(30.04.09)
(5)

ciğerlerde yanma ?

existent
tam kaburgaların ikiye ayrıldığı yerde, iki ciğerin ortasının alt kısmında bazen nefes verirken yanma hissi oluyor. öyle nefes nefese kalma durumu değil. normal otururken oluyor. kıllandırmaya başladı. nedir ne değildir bilen varsa bi söyleyiversin. rahatsız oluyorum hissettikçe. korkutuyor.
tam kaburgaların ikiye ayrıldığı yerde, iki ciğerin ortasının alt kısmında bazen nefes verirken yanma hissi oluyor. öyle nefes nefese kalma durumu değil. normal otururken oluyor. kıllandırmaya başladı. nedir ne değildir bilen varsa bi söyleyiversin. rahatsız oluyorum hissettikçe. korkutuyor.
0
existent
(29.04.09)
bir gogus filmi cektirmeni tavsiye ederim özellikle sırtta akcigerlerde batma da oluyorsa nefes alırken. gecmis olsun.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(29.04.09)
sigarayı abartınca olur. sahte sigara denk gelirse olur.
0
can see
(29.04.09)
mideyle ilgili problemde olabilir
0
cheff
(30.04.09)
göğüs kafesinin altından geliyor sanırım acı, kaburgaların bittiği yere hafif elle bastırınca da acıyor mu? üşütmüşsünüz eğer öyleyse, önemli bişey değil.
0
ency
(30.04.09)
solunum yollarında ki yanma, genelde bahar aylarında alerjenlerle temas nedeniyle olur. yani mevsimsel bir şikayetse endişe etmeyin. ama yine de doktora görünmenizde fayda var. bir de tam göğsün ortasında yanmaya benzer sıkısıklık, rahatsızlık hissi varsa inanmayacaksınız ama psikolojik nedenlerle olabiliyor. agrıya daha yakın bir hisse rüzgarda kalmış olabilirsiniz. bu rahatsızlık uzun süredir devam ediyorsa mutlaka bir akciğer filmi çektirin.
0
nyx
(30.04.09)
(2)

selülit kremi

cy7
Selülit kremi için şu ürünü kullanıp memnun kaldım diye tavsiyeye ihtiyacım var. genelde clarins ve dr.murad falan öneriyorlar. Bu arkadaşlar da pahalı olduğu için işe yarar birşey olmasını tercih ederim. Bir de kremi bırakınca eski haline dönüyormuş, doğru mudur?
Selülit kremi için şu ürünü kullanıp memnun kaldım diye tavsiyeye ihtiyacım var. genelde clarins ve dr.murad falan öneriyorlar. Bu arkadaşlar da pahalı olduğu için işe yarar birşey olmasını tercih ederim. Bir de kremi bırakınca eski haline dönüyormuş, doğru mudur?
0
cy7
(29.04.09)
hiçbir selülit kremi işe yaramaz. tekrar ediyorum ya-ra-maz. parayı israf etmeyin.

selülitli bölgedeki ödemi sökmeniz lazım. bu da hazır gıdalardan, normal tuzdan uzak durmaktan (deniz tuzu kullanın yemeklerde) bol su içmekten geçer. beslenme alışkanlıklarınızı değiştirin, gerisi kalıcı olur.
0
clementine
(29.04.09)
lahana suyu kürü.
detayları nette bulunuyor. ayrıca konu ile ilgili kadınlar klübü forumuna bakınız. güzel fekat mesai gerektiren öneriler var.
0
nikdediginnedirki
(30.04.09)
(9)

Kansızlık ve Doğal Yollardan Çözüm

kahvegibi
Selamlar,Yıllardan beri devam eden kronik bir kansızlık sorunum var. Düzenli ilaç kullanma alışkanlığından da yoksun olduğum için bu işi doğal ve lezzetli yollardan çözmek istiyorum. Bugün gittim, siyah kuru üzüm ve yabanmersini kurusu aldım kendime.1. Bu ikisinden başka (pekmez hariç lütfen) kansız
Selamlar,

Yıllardan beri devam eden kronik bir kansızlık sorunum var. Düzenli ilaç kullanma alışkanlığından da yoksun olduğum için bu işi doğal ve lezzetli yollardan çözmek istiyorum.

Bugün gittim, siyah kuru üzüm ve yabanmersini kurusu aldım kendime.

1. Bu ikisinden başka (pekmez hariç lütfen) kansızlığa iyi gelen başka bir şey biliyor musunuz?

2. Bir de bu yabanmersini dediğimiz şey mat mavi-mor renkli bir şey değil miydi? Bunun kurusu neden kırmızı?

Teşekkürler
0
kahvegibi
(29.04.09)
kırmızı et haricindeki şeylerde çok az demir olduğunu söylüyordu haberde. yani litrelerce pekmez yemen lazım. Birde demir alımını engelleyen sigara kahve çayı azaltmak ve demir alırken kalsiyumu aynı anda almamak gerekiyor yani kırmızı etle yogurt yememek gibi sanırım. Tabi bunlar kansızlığın sebebi demir ise.
0
makineto
(29.04.09)
kırmızı et, sakatat.
tinyurl.com
0
vincenzo
(29.04.09)
kırmızı şarap... tek geçerim, benim kanımı pek de güzel düzeltti.
0
freefroglet
(29.04.09)
neye bağlı kansızlık, demir eksikliği, B12...
önce tohtora get
0
gdduman
(29.04.09)
kansızlıgın pek cok cesidi var. demir eksikligine baglı anemi var, aplastik anemi var, B12 eksikligine baglı olanı var... hem de kronik diyorsun, ilaclarını düzenli kullanman gerekir,kendini zorla biraz bir süre sonra alısırsın. kansızlık sakaya gelmiyor malesef. bol bol ıspanak, marul, tere, roka gibi yesil yapraklı sebzeleri tüket, iri cekirdekli erik kuruları olur ya ondan komposto yapıp icebilirsin, sigara ve kafein tüketimin minimum seviyede olmalı.
0
dark willow
(29.04.09)
dalak ye bol bol.
0
ayiadam
(29.04.09)
cautious
(29.04.09)
Arkadasın verdiği linke baktım; yiyeceklerin demir miktarlarına göz gezdirdiğimde; Böbrek 6.4 Mg ile Baya yüksek derken; Çedar Peyniri diye birşey gördüm ve şok oldum.. Zira 25 Mg diyor :S


Bulunabilecek birşeyse al; zira kansızlık bendede var; nereden bulacagımı bilmiyorum.
0
BaqqalGazi
(29.04.09)
siyah üzümü çekirdeklisinden alın muhakkak..
0
eugenick
(29.04.09)
(11)

kilo sorunu

karadenız1111
2 yıl once 80 kılo ıdım su an 105 kıloyu zorluyorum boyum 180cm zayıflama konusunda denenmıs yontemlerı paylasmanızı ıstıyorum---- yeme zayıflarsın dıyenler dıyenler kendı ıslerıne baksınlar
2 yıl once 80 kılo ıdım su an 105 kıloyu zorluyorum boyum 180cm zayıflama konusunda denenmıs yontemlerı paylasmanızı ıstıyorum---- yeme zayıflarsın dıyenler dıyenler kendı ıslerıne baksınlar
0
karadenız1111
(29.04.09)
(bkz: p90x)
0
swallowed arsenic
(29.04.09)
cok siradan gibi gozukse de... kisa sure icinde nasil sonuclar verdigini gormek basari konsunda icinizi rahatlatabilir. formul oldukca basit. ekmek, seker ve yag kesinlikle yok. yok yerim diyoran ben kendi isime bakayim. pain gain hesabi- tuz mumkun oldugu kadar sinirli. abartmadan az az- damak tadi misali. bol miktarda -yine abartmadan- su tuketimi ve gunde 20-30 dakika kosar adim yuruyus... bak bi ay sonra ne olmussun.
0
gunlerin kopegi
(29.04.09)
yumurta ve fıstık ezmesi tok tutar, çok yemenizi engeller.
karabiber metabolizmanızı hızlandırır, yediklerinizi vücudunuz yağa dönüştüremeden harcamak zorunda kalır. (yemekten sonra içilen bir fincan kahve de aynı işi görür)
+ günde 8 bardak su
0
yoldaki isaretler
(29.04.09)
şuradaki ürün; www.toptangibi.com
yağ yakımını hızlandırıyor. ayrıca "yeme zayıflarsın diyenler işine baksınlar" demişsin ama gerçekten yememek gerekiyor. kendine bazı kurallar koymalısın.

(bkz: disiplin)
0
sql
(29.04.09)
eğer pek çok yöntem deneyip, hala kilo veremediysen bi doktora görünmekte fayda var guatr ve benzeri metabolizmayı yavaşlatan bazı rahatsızlıklar olabilir. ama yok kendi çabamla bişiler yapıcam diyosan, kararlı bi biçimde yaklaşıp, her öğünden yarım saat önce kaynatılmış maydonoz suyu iç.. elma baş ucu meyven olsun.. zaten en başta su kaybı yaşıycaksın kilo vermeye başladığında..
kısa vadede müthiş sonuçlar beklemek yanlış, bianda hızla kilo verip bi yerde duracaktır.. su kaybından sonraki evredir bu..
karnını tıka basa doldurma ve ekmeği azalt.. öğün kaçırma derim ben, aksine öğünlerini çoğalt.. yemek miktarını azalt.. ve mümkünse akşam 7den sonra su ve meyveden başka bişey yeme.
tüm bunlar eşliğinde spor yapabilirsen ne ala..
0
chatrefhill
(29.04.09)
yediklerinizi yarıya indirin.
her yediğinizi yine yiyeceksiniz ama normalde yiyeceğiniz kadarının yarısını. baştan zor tabi..
sonra bir de yürüyüşe başlayın hafiften, bol bol su için..
bu arada, herhangi x diyeti, bilmem ne rejimi, y kapsülü falan yalan bence, bir de sağlığınızdan olmayın.
kilo aldığınız dönemde yeme ya da yaşam biçiminizde neleri değiştirdiğinizi oturup düşünün bir, sonra bunları geriye alın. mesela artık daha çok mu yiyiorsunuz ya da daha mı az hareket ediyorsunuz.. işte bunları geriye alın, eskisi gibi davranın yani.
eskiden spor yapıyordunuz da 2 senedir yapamıyor musunuz, nedir bu kilo almanızın sebebi? işte o sebepleri de ortadan kaldırın bence.
0
aithra
(29.04.09)
kısa sürede sonuca ulaşmak isterseniz lahana diyetini uygulayın. bir haftada 5 kilo verirsiniz. sabah kalkar kalkmaz elma sirkeli ılık su içerseniz, biraz da spor kolayca atarsınız kiloları.

ben şu anda lahana diyetini uyguluyorum, iki günde iki kilo gitti. sağlıksız olduğunu söyleyenler de var ama ben katılmıyorum. çünkü lahana sindirim sistemini çalıştıran çok yararlı bir sebze.

www.diyet24.com
0
caylakkiz
(29.04.09)
Alkolden uzaklaş. Çok kalorisi var. Ne yaparsan yap mesela 1 ay içme. 1 bira bile içme. Çok kalorisi var.
0
girisimci ruh
(29.04.09)
bir de hızlı yemek yeme alışkanlığınız varsa kendinizi zorlayarak yavaş yemeye alıştırın. bu da işe yarayan bir yöntem.
0
quasiromantic
(29.04.09)
Arkadaşım; nasıl anlatsam bilmiyorum; ama ben bile inanamadım hala. Şöyle diyeyim; bir depresyon herşeyi halleder..

Zira 2 aydır platonik bir aşkım vardı; 2 hafta önce acıldım. Siktir etti beni. Depresyona girdim; intiharı düşündüm. 1 saatte bir abur cubur isteyen ben; kendimden gectim. Ve 2 haftada 14 kilo vermişim. Hala denge yerine oturmadı. Zira sabah bi burcak bisküvi yedim; saat 9; canım birşeycik istemiyo.

Aslında tavsiye etmem ama; cok kafana takarsan; git asık ol. Sora seni reddetsin :S
0
BaqqalGazi
(29.04.09)
bu cevabı 10. kez yazıyorum

sabah güne başlamadan 1.5 saat önce kalk, en az 4 km veya yarım saat koş (hangisi önce biterse) bunu haftada 3-4 gün yap. koşmadan önce 1 bardak su/süt/meyva suyu iç

zamanında 105 ten 80'e düştüm bu sayede
0
makineci
(29.04.09)
(2)

cerrah/operatör?

the kene
cerrahla operatör aynı şey mi? kesin mi?mesela: kadın doğum gibi cerrahi bölümü olmayan uzmanlık dallarının, girişim yapma yetkisi olan uzmanlarına mı operatör denir yoksa? (oha ne biçim kastım soruyu)
cerrahla operatör aynı şey mi? kesin mi?

mesela: kadın doğum gibi cerrahi bölümü olmayan uzmanlık dallarının, girişim yapma yetkisi olan uzmanlarına mı operatör denir yoksa? (oha ne biçim kastım soruyu)
0
the kene
(28.04.09)
mesela da yazdığınızın cevabı evetmiş, oda arkadaşım söyledi. üstteki sorunuzun cevabı da alttaki soruymuş. (böyle soruya böyle cevap)=)
0
dambil
(28.04.09)
evet, cerraha zaten bir de ilaveten operatör denmesine gerek yok ama uzmanı olduğu dalın kesip biçme işlemlerini de yapanlar operatör doktor oluveriyor.
0
boshi
(29.04.09)
(2)

Sitraks kullanımı

hikaye mesture
içinden 6 draje çıktı. ilk olarak sabah aç karnına 3 tane yutmam gerektiğinden emin gibiyim ama doktorun verdiği reçeteyi bulamıyorum. 1 hafta arayla 3-3 yutmam doğru mudur?
içinden 6 draje çıktı. ilk olarak sabah aç karnına 3 tane yutmam gerektiğinden emin gibiyim ama doktorun verdiği reçeteyi bulamıyorum. 1 hafta arayla 3-3 yutmam doğru mudur?
0
hikaye mesture
(28.04.09)
3 tane birden almak doğru olmayabilir gibi geldi bana, doktor da değilim tabi, ama bu şekilde istemiş de olabilir. Ben de biraz önce başka bir ilacı üzerinde özellikle 1 hafta arayla alınması için takvim konulmuş bir ilaç kullandım ancak doktorum 3 gün arayla al demişti mesela.

Bir arayıp sorun doktorunuza, öyle alın.
0
rabbititus
(28.04.09)
evet yaşa göre değişir ama sanırım yaşınız uygun. 3 tane alacaksınız 1 hafta sonra tekrar 3 tane alacaksınız. doğru hatırlıyorsunuz.
0
d_esign
(29.04.09)
(6)

kupe deligi iltihabi vol.2

TheGood
kulak memesindeki nizami kupe deligi iltihap yapmisti. iltihap yapan delikteki kupeyi cikardim. 3 gundur falan antibiyotik pomad(thiocilline) uyguluyordum. bugun degisik bir durum gozlemledim. kulak memesinin gorunen tarafinda degil, arka tarafinda bildigimiz iltihapli sivilce gibi bir yapi olusmus.
kulak memesindeki nizami kupe deligi iltihap yapmisti. iltihap yapan delikteki kupeyi cikardim. 3 gundur falan antibiyotik pomad(thiocilline) uyguluyordum.

bugun degisik bir durum gozlemledim. kulak memesinin gorunen tarafinda degil, arka tarafinda bildigimiz iltihapli sivilce gibi bir yapi olusmus. patladi patlayacak sivilce tarzi ici beyaz iltihap. ev arkadasim patlatmaya elverisli oldugunu soyluyor. daha once boyle bir seye rastlayan var mi? ne yapmam gerekli? gun gectikce deligin kapanacagi korkusu olusuyor bende. az once bir kupe ile test ettim hala kapanmamis. en cabuk yol nedir?

saygilar!
0
TheGood
(27.04.09)
tabi ki patlat. tam iltihap bir yere toplanmış durumda ordan akıt işte. nereye gidecek yoksa iltihap.
0
girl in a coma
(27.04.09)
Evet ben rastladım, hafifçe bastırırsanız acısızca patlayacak ve akacaktır o iltihap.
0
sui
(27.04.09)
benim hem kulak memesinde hem kıkırdaktaki küpe delikleri iltihap olmuştu, deli gibi şişmişti, mutlaka patlat içindeki iltihabi boşalt ama bastirinca iltihap cikmiorsa zorlama antibiotik sürmeye devam et gecer
0
saturndeki salyangoz
(27.04.09)
bir alternatif olarak bazı bijuterilerde bulunan plastik iğneli küpeleri de öneririm. hatta ben bu tarz bir şey yaşadığımda pomad tüpünün içine küpenin plastik iğnesini daldırıp küpeyi öyle takıyordum.

iltihap konusunda da; deliğin iki yanından hafifçe sıkıştır, baktın acısız sızısız kolayca çıkmıyor gibi, kurcalama bir süre daha pomada devam et, öyle dene. eğer kulağını yeni deldirmediysen (yani 1-2 hafta önce falan) kapanmaz hiçbir şekilde. benim solda 5 delik var, son dördünü yıllardır kullanmıyorum (sıkılganlık işte) birinde bile öyle bir sorun yaşamadım. ama lisedeyken ilk kez kulağımı deldirdikten birkaç gün sonra ruh hastası bir öğretmen, yara bandıyla kamufle etmeme rağmen küpeyi çıkarttırmıştı. bir günde kapanmıştı delik, tekrar deldirmiştim :) geçmiş olsun.
0
tarantinoesque
(27.04.09)
basarili bir operasyon ile iltihabi akittim. ilkel bir yontem belki ama ignenin ucunu cakmakla yakip degdirdim ve ici bosaldi. bayaa bir iltihap bosaldi ama hala minicik bir dagi andiran sivilce benzeri bir cikinti orada duruyor. bu cikinti takriben ne zaman yok olur diye soracam. zira kupeyi sokunca bu yanardagi andiran yukseltinin ortasindan cikiyor, dolayisiyla kupenin arka klipsini sokmaya yer kalmiyor pek.

iltihaba yol acan kupe, siyah boya ile kapli sacma sapan bi halka kupe. bu olaydan sonra sadece gumus takma karari aldim zaten.

yazilmis ve yazilacak cevaplar icin tesekkurler!
0
🌸TheGood
(28.04.09)
hangi küpeyi takarsam takayım iltihap ve yara yapıyordu başta, ip geçirmiştim iltihap geçene kadar, kapanmadı delikler.
olmazsa bir de bunu denersiniz.
0
aithra
(28.04.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.