Giriş
(4)

ben üzerine dövme tehlikeli midir?

chiquillo
ben üzerine dövme yaptırmak tehlikeli midir a dostlar? kahverengi veya sihay olmasına göre değişir mi?
ben üzerine dövme yaptırmak tehlikeli midir a dostlar? kahverengi veya sihay olmasına göre değişir mi?
0
chiquillo
(27.04.09)
ben dövme yaptırırken bunu sorup bayağı iyi br dövmeciden "oralara yapmıyoruz, benin oldugu yer bos kalıyor" cevabını almıştım.
0
jeanne hebuterne
(27.04.09)
tehlikeli evet. ben zaten pigment anomalitesi olduğu için az veya çok diğer hücrelere göre daha fazla kanser riski taşır. üstüne bir de dövme yaptırırsan riski arttırırsın.

ben olsam umursamazdım hoş...
0
mortifera
(27.04.09)
yapmıyolar tehlikeli diye. demek ki tehlikeli.
0
dolunay
(27.04.09)
tehlikelidir. hatta tehlike sinyallerini de engellemis olursun. benler genelde kanser bildiricisidirler, gorunmez yaparsan telikeden haberin olmayabilir bu sefer de.
0
ermanen
(27.04.09)
(3)

kulak tıkanıklığı

m.adivar
yarın çok önemli bir sınavım var ve ona çalışıyordum.aniden kulağımda bir şey oluştu.sanki su kaçmışta tıkanmış gibi ama su kaçırmadığıma eminim.aynı zamanda bir ağrı ve bir ses var.ders çalışamıyorum durdurdu bu şey beni.çok rahatsız ediyor özellikle hareket ettihçe.acil bir şekilde kurtulmam lazım
yarın çok önemli bir sınavım var ve ona çalışıyordum.aniden kulağımda bir şey oluştu.sanki su kaçmışta tıkanmış gibi ama su kaçırmadığıma eminim.aynı zamanda bir ağrı ve bir ses var.ders çalışamıyorum durdurdu bu şey beni.çok rahatsız ediyor özellikle hareket ettihçe.acil bir şekilde kurtulmam lazım bu durumdan.yapabileceğim ne var?ne yapsam kurtulurum bu durumdan?
0
m.adivar
(26.04.09)
vakit kaybetmeden bi kbb ciye gitmeni tavsiye ederim. aynısı bende olmuştu ama benimkine direk su kaçmıştı ve çıkmamıştı. senin kulağındaki "kir" ler bi şekilde kulağın daha iç kısımlarına (müthiş bilimsel bi tasvir değil ama idare et) doğru gitmiş. eğer ihmal edersen iltihap hatta daha sonra işitme kaybına kadar yolu var bu işin. tedavisi de çok basit kulağına vakumlu hortum sokup içini temizliyolar. (1dk bile sürmüyor)
0
rentts1
(26.04.09)
Rentts'in de dediği gibi bir KBB doktoruna gidip 5 dakikada temizletebilirsiniz. Tıkanmalar yağlı ciltlere sahip insanlar başta olmak üzere birçok insanda uzun zamanda meydana geliyor. Bazılarını farketmemiz zor oluyor tabi, çünkü kirler kulağın içlerinde birikiyor. Bu kirler de yer kaplıyor, su tutuyor, su tuttukça şişiyor ve duyma yetisini azaltıyor. Kesinlikle kulak temizleme çubuğuyla temizlemeye çalışmayın, bir doktor desteği alın, 10-15 TL'ye temiz bir kulağa sahip olun. Göreceksiniz, içerden çıkan kir sizi bile ürkütecek.
0
pass
(26.04.09)
kulak temizleme cubuklari ile kesinlikle mudahale etmeyin. Hastanede guzelce temizletebilirsiniz. Onun haricinde damla satiliyor olmasi lazim. temelde oksijenli su ya da varyasyonlari bu damlalar. Kulak kirlerinin cikmasini kolaylastiriyor.
0
badseed
(27.04.09)
(9)

Epilatör

Alice
MerhabaBacaklarımı hep epilatörle alıyorum. 2-3 hafta sonra tüyler yeniden çıkmaya başlarken çıktığı noktalar kırmızı oluyorlar. Bir hafta boyunca böyle kalıyorlar ancak alınacak boya geldiklerinde tekrar epilatörle alıyorum ve o zaman kaybolup gidiyorlar. Bu tüy köklerinin kızarmasını önlemenin bir
Merhaba

Bacaklarımı hep epilatörle alıyorum. 2-3 hafta sonra tüyler yeniden çıkmaya başlarken çıktığı noktalar kırmızı oluyorlar. Bir hafta boyunca böyle kalıyorlar ancak alınacak boya geldiklerinde tekrar epilatörle alıyorum ve o zaman kaybolup gidiyorlar. Bu tüy köklerinin kızarmasını önlemenin bir yolu yok mu yahu?? Ağda yapsam yine aynısı oluyor çıkarken. Jiletle de almadım uzun zamandır sertleşiyorlar diye .. Lazerli epilasyon için de para ayıramam. Herkese oluyor mu bu? Ne yapmak lazım ki? Buz koy vs diyor herkes hiçbir işe yaradığı yok valla . Eczacı bepanten sür dedi o da yaramadı bir işe ..
0
Alice
(26.04.09)
ağdayı sürekli yaparsan kalmayabilir, ama arada jilet de kullanmalısın. çünkü düzgün uzaması gerekiyor, kıl diplerinin rahatlaması(ancak böyle anlatabilirim)lazım. hatun kişisin nasılsa, zaten fazla da değildir herhalde, zamanla düzelir. buz falan işe yaramaz uğraşma.
0
yokoylebisevgili
(26.04.09)
Jiletle alınca da bir haftada çıkmaz mı? Habire onunla mı uğraşacağım :( Şimdi en azından üç hafta rahat rahat geziyorum ..
0
🌸Alice
(26.04.09)
epilatör kullanmayın. en süper tavsiye bu. sürekli ağda yaparsan, bi süre sonra küsüyor kıllar(varöylebişi, gülmeyin), az çıkmaya başlıyorlar.

ayrıca alıştırırsan ağdaya, ne 2-3 haftası, üç ayda bir bile alabilirsin, sorun olmaz.
0
yokoylebisevgili
(26.04.09)
Ağda da iğrenç bir şey ya arkaları çekmek mümkün değil zaten, beceremiyorum. Twister pozisyonlarına girip gülmekten yapamıyorum bile .. Bu arada peynir gibi beyaz tenli olmam da bu nalet kırmızı noktalara sebeptir heralde. Kendime jilete emanet edeceğim umarım uzamaları hızlanmaz :( Epilatör şu kırmızı noktası, batığı olmasa şahane icat ama işte ...

Ya bi de cahillikten soracağım, çıkış yönüne mi alacağım yoksa tersine mi ??
0
🌸Alice
(26.04.09)
çıkış yönündeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! ya da sen iyisi bi güzellik salonu bul, orda ağda yaptır. en iyisi bu sana. başka türlü mahvedicen bembeyaz bacakları.

(yalnız ne seksist bi cevap oldu be.. af buyur.:))
0
yokoylebisevgili
(26.04.09)
Cık ağdadan iğreniyorum .. Umarım yarın insan içine çıkabilecek durumda olurum hadi bakalım bisss ... hem ne kızıyosunuz ya allahalla !
0
🌸Alice
(26.04.09)
alis, tatlım, az sakin, kızmıyorum sana.:) ehehe, ağda iyidir, ağda candır. küçük çocuklar bi kaşıkçık tatmak için hayatlarını verirler, sen ne diyosun!

kesme bacaklarını, besmele çek, öyle başla...
0
yokoylebisevgili
(26.04.09)
Tamamdır! Bi yerimi kesmedim, tek zaiyat babamın biten traş köpüğü oldu :P Ve bişi söyleyim mi bu kırmızı noktalar sanki küçüldüler, galiba uyuyunca yok olurlar. Ama bacaklarımı böyle aşağıdan yukarı sürtünce elime sert sert geliyorlar :( Eskiden yumuşaktı ama neyse işte kimse dokunmasın bana ehe ..
0
🌸Alice
(26.04.09)
aşağıdan yukarıya sürtünce elinize sert sert gelen kısımları "tersten alırsam bunlar da kaybolur." diyerek almayı denemeyin. alırsınız ama geriye kanayan kıl kökleri kalır.
0
dunyayi kurtaran adamin babasi
(26.04.09)
(4)

Ağzımı açamıyorum.

portik
aslında açabiliyorum ama bir santim kadar açabiliyorum.olay şu:yaklaşık bir senedir ihmal ettiğim bir yirmi yaş dişim var. diğer tüm dişler dik çıkmışken kendisi yatay çıkıyor ve acı veriyor (röntgende tamamı çıkmış görünüyor). artık çektirmenin zamanı geldi dedim diş hekimimle görüşmelere başladım.
aslında açabiliyorum ama bir santim kadar açabiliyorum.

olay şu:

yaklaşık bir senedir ihmal ettiğim bir yirmi yaş dişim var. diğer tüm dişler dik çıkmışken kendisi yatay çıkıyor ve acı veriyor (röntgende tamamı çıkmış görünüyor). artık çektirmenin zamanı geldi dedim diş hekimimle görüşmelere başladım. ancak o ne! aldırmanın bir gün öncesinde ağzımı sadece bir santim açabiliyorum. sonra hekime gittim ve bana muscoril verdi. zaten ağrım için apranax fort, bakterileri öldürmek için augmentin içen ben, üçüncü ilaca da başladım. bunun yanında sıcak kompres yapmam gerektiğini, arada çene egzersizi yaparsam da faydası olacağını söyledi. ancak dünden beri dediklerini uygulamama rağmen belki 2 mm daha açılmıştır ağzım. ki ağzımı açamadan 20liğe bir şey yapmaları mümkün değilken ve yarın için bir randevum varken ne yapabilirim? sizi seviyorum.
0
portik
(26.04.09)
cok buyuk olasilikla lokal anesteziden sonra acabilirsin. ama eger vaziyet discinin kendi imkanlariyla halledemeyecegi kadar agirsa seni bir hastanenin agiz ve cene cerrahisine emanet edip genel anestezi altinda bu islemi gerceklestirmek isteyebilirler.

tabii bunlari agzini acmamana neden olan sorunun prensip itibariyla operasyonu engellemeyecek nitelikte oldugunu varsayarak soyluyorum. cunku bazen o bolgedeki enfeksiyon dolayisiyla hic bulasmak istemiyorlar.

bu bahsettiklerim korkulacak isler degiller bu arada. ben de yan cikmis iki yirmilik aldirmistim. biraz gurultulu olmasinin ve operasyon sonrasi beton cene gibi gorunmenin disinda hehangi bir agiz operasyonundan farki yok. gecmis olsun.
0
feeling the blanks
(26.04.09)
ortalama ağız açıklığı kesici dişler arasındaki ölçüme göre 3,5-4,5 cm dir. temporomandibuler (çene) eklemde ankiloz (donma) başlamış olabilir. Bunun için muhakkak bir plastik cerraha başvurmanız gerekir. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(26.04.09)
sorunun adı trismus olsa gerek; çene kilitlenmesi. kendi kendine düzeltebileceğin bir şeye benzemiyor. oradaki kasların refleks kasılması olabileceği gibi, bir enfeksiyondan ya da kronik bir çene eklemi probleminden kaynaklanıyor olabilir. doğal bir durum 20lik dişler çıkarken. yani pek doğal olmasa da beklenebilir bir belirti. :)
zaten dişçiye gidecekmişsin. bence sorunu o halledecektir. o da olmazsa kbbciye gidersin. zaten antibiyotik alıyormuşsun o açıdan enfeksiyon acil problem oluşturmaz diye düşünüyorum. geçmiş olsun. umarım kendiliğinden açılır. internette "gentle passive motion diyor" tedavi olarak. yani sorun; ağrıya, iltihaba ikincil, refleks kas kasılmasıysa çenenin dışarıdan yavaş yavaş az bir kuvvetle açılması, kasların bu refleksinin yenilmesi. ani hareketlerden kaçınmak gerekiyormuş. ama dediğim gibi bunu kendi kendine ugulamanın doğru olacağını sanmıyorum. şimdilik acil gibi durmuyor. dişçi bir şey yapamazsa dediğim gibi KBB olabilir.
0
cop ev misali beyin
(26.04.09)
doyurucu cevaplar için teşekkürler. sizi neden sevdiğimi bir kez daha anladım. yarın ola hayrola :)
0
🌸portik
(26.04.09)
(4)

saglık sorunu

karadenız1111
karacıgerın kk boyutu 177mm olup artmıstır ...karacıger konturlerı duzgun olupmargınal açıları keskındır .parankım ekosu grade 1 hepatosteatoz lehıne artmıstır karacıgerde solıd veya kıstık kıtlesl lezyon ızlenmemıstır -----------------------------her ıkı bobregın boyutu sag 140x72mm sol138x54 mm ol
karacıgerın kk boyutu 177mm olup artmıstır ...karacıger konturlerı duzgun olupmargınal açıları keskındır .parankım ekosu grade 1 hepatosteatoz lehıne artmıstır karacıgerde solıd veya kıstık kıtlesl lezyon ızlenmemıstır -----------------------------

her ıkı bobregın boyutu sag 140x72mm sol138x54 mm olup artmıstır (kontitusyonel ?) bobrek konturlerı hafıf lobule gorunumdedır .kortikomedüller ayırım her ıkı bobrekte net olarak yapılabılmektedır . her ıkı bobrekte sonovızıbl kalkül ve sol bobrekte pelvikaliektazi izlenmedi sağ bobrekte grade 1 pelvikaliektazi izlendi devlet hastane malum burda yazılanların ne anlama geldıgı soylenmedı fi tarihinde tekrar gel denıldı saglıkcı arkadaslardan yardım lutfen

bır ılave yapıyorum : pankreas ve dalak boyutları normal sınırlarda olup eko yapıları homojendır
mesane bostur
batında serbest mayii saptanmadı
0
karadenız1111
(26.04.09)
öncelikle geçmiş olsun. Bu sonucu yazmadan önce hangi problemle doktora gittiğinizi ve ultrasoundun neden çekildiğini, yaşınızı, kilonuzu, cinsiyetinizi, herhangi bir kronik hastalığınızın olup olmadığını, sürekli kullandığınız ilaçları, alkol, beslenme şeklinizi yazarsanız daha çok yardımımız dokunabilir.
0
plastik turambar
(26.04.09)
sıkayetım su sekılde gelıstı 15 dakka ıcınde agrım basladı ve gıderek sıddetı arttı 3 saat kadar acıyla kıvrandıktan sonra butun mıdem bosaldı (kustum)daha sonra hastahaneye gıttım cınsel organın sag tarafında apandısıt oldugunu dusundugum bolge vardırya ıste orası bugune kadar yasamadıgım bır agrı saplandı apandısıt testı olumsuz cıktı ıdrar yolları ıltıhabı olasılıgı olumsuz cıktı bobrek tası olasılıgı olumsuz cıktı cunku sorulan sorulara verdıgım cevaplar bu 3 olasılıgı çürüttü doktorum ultrason ıstedı ve yukarda verdıgım rapor verıldı bana bu arada anıden bır kac dakıka ıcınde agrım dındı doktoruma bunu soyledım o da sanırım cok sasırdıkı soylıyecek soz bulamadı ve herhangı bır teshıs koyamadı tedavımı polıklınıklerde ılerleyen gunlerde devam ettırmemı soyledı yasım 33 erkek kılom 105ılac kullanmıyorum alkol almıyorum duzensız ve aşırı beslenıyorum
0
🌸karadenız1111
(26.04.09)
kilonuz ve düzensiz beslenmenize bağlı olarak karaciğerinizde evre 1 yağlanma olması çok normal. raporun geri kalan kısmında böbrek boyutlarında minimal artış yazmış ama önemli değil. sağ böbrek pelvisinde (renal pelvis böbreğin ürettiği idrarın toplanıp üretere aktarıldığı yerdir) büyüme olduğu yazıyor. bu büyümeyi yapacak bir sürü sebep var. Bunun için üroloji doktoruna başvurursanız gerekli tahliller yapılacaktır. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(26.04.09)
cıddı bır tehlıke varmıdı sızce ???? bırde bu agrılar neden oluyo yukarda saydım her 3 sebebın harıcınde ne olabılır
0
🌸karadenız1111
(26.04.09)
(7)

kupe deligi iltihabi

TheGood
duyurulari devamli takip edenler hatirlayacaktir; gecen sezonki bolumlerimizde, delikte bir problemin varligi kesinlesmis ama daha tam ne oldugu tespit edilememisti. yeni sezon icin spoiler vermek gibi olmasin ama problem kesinlesti: iltihap!!!kupeyi cikardim ve akabinde akan degisik sivilari gozlem
duyurulari devamli takip edenler hatirlayacaktir; gecen sezonki bolumlerimizde, delikte bir problemin varligi kesinlesmis ama daha tam ne oldugu tespit edilememisti. yeni sezon icin spoiler vermek gibi olmasin ama problem kesinlesti: iltihap!!!

kupeyi cikardim ve akabinde akan degisik sivilari gozlemledim ve iltihap oldugu sonucuna varmam pek guc olmadi. simdiki sorum ise bu iltihabin takriben ne zaman gececegi ve deligin kapanma ihtimaline iliskin olacak.

dun aksam kupeyi cikardim ve ''oksijenli su ile dezenfekte + antibiyotik deri pomadi(thiocilline)'' kombosunu uygulamaya basladim. kac zamana bu iltihap illetinden kurtulabilirim? yaklasik 6 aylik bir delik bu iltihaplanan; iltihabin gecmesi anina kadar kapanir mi? hafiften kapanmis olsa bile oksijenli su ile dezenfekte ettigim gumus bir kupe ile hafif zorlayarak tekrar acsam bir problem olur mu?

saygilar!
0
TheGood
(25.04.09)
kapanır ama küçük bir operasyonla yeniden açabilirsiniz (evet kendiniz). iltihap konusuna gelince 1 hafta içinde geçebiLeceğini söyleyebilirim ama tabii ki vücudun verdiği farklı tepkileri göz ardı ederek.
0
solfej
(25.04.09)
6 ay cok kisa bir sure deligin tam olusmasi icin. Buyuk ihtimal kapanir. Zorlayarak tekrar acabilirsin ama bu sefer actiktan sonra en az 3 ay hic cikarma kupeyi.
Ben zorlayarak kikirdagi bile acmistim. ilk delindigi gibi fazla acimiyor. 7-8 senedir hic takmiyorum, hepsi yerinde hala deliklerin. ilk kural; iltihap felan sallamadan bir sene hic cikarmamak.
not: dusen kulagim yok.
0
inciluzum
(25.04.09)
acır. onun dışında bişey olmaz. kulak memesindeki iltihabın tüm vücuda yayılması sonucu hayatını kaybeden adam görmedik =) kulak memesi için de içinde bol latince kelime geçen ilaçlar kullanmaya gerek yok=) astarı yüzünden pahalı olur sonra. olmuyosa da zorlama pek. hassas bazı kulaklar. takıcam illa diyosan taktıktan sonra hiç çıkarma. akıntı olur takma kafana. bi süre sonra alışır o.
0
hardal
(25.04.09)
altın veya gümüş küpenin iltihap üzerine olumlu etkisi var diye duymuştum.
0
dunyayi kurtaran adamin babasi
(25.04.09)
küpe kulak memenizde mi yoksa kulağın kıkırdağını içerecek şekilde yapılmış bir piercing mi? Kıkırdak enfeksiyonları normal cilt enfeksiyonu gibi değildir. Kulak memenizde ise kullandığınız ilaca devam etmenizi önermekle beraber bazı kişilerde düşük ayar altın veya nikel gibi maddelere karşı alerji gelişebileceğini unutmamanız gerekir. Alerjik bir durumsa nikel takılar kullanmamanız gerekir. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(26.04.09)
kupe kulak memesindeki nizami yerde. kikirdagin daha bir dertli oldugunu duymustum ben de.

simdi bir soru daha: iyilesmesi bir hafta alacak gibi duruyor bu illetin. bu surec icerisinde, yani kulak iltihap yuvasi halinde iken, dus almanin, diger bir deyim ile suyla temas ettirmenin bir sakincasi var mi?

saygilar!
0
🌸TheGood
(26.04.09)
Duş şeklinde banyo yapabilirsin. O bölgeyi ovmamalısın. Sudan daha iyi bir pansuman aracı yoktur.
0
plastik turambar
(26.04.09)
(3)

acil yardım

bulsaraa
kulağımdaki küpenin clipsi deliğin içine girmiş. delik kapanmış sanırım yani kulak mememin içinde bir clips var. aslında hala delik var ama eskisi kadar büyük olmadığından clipsin çıkması imkansız gibi. ne yapmam lzım. kafayı yemek üzreyim ve çok ağrı yapıyor.
kulağımdaki küpenin clipsi deliğin içine girmiş. delik kapanmış sanırım yani kulak mememin içinde bir clips var. aslında hala delik var ama eskisi kadar büyük olmadığından clipsin çıkması imkansız gibi. ne yapmam lzım. kafayı yemek üzreyim ve çok ağrı yapıyor.
0
bulsaraa
(24.04.09)
doktora gidiniz elbette...
0
uyuzcan
(24.04.09)
doktora gidene kadar da kulağı ıslatacak hareketlerden kaçının. zira ne kadar nem, o kadar mikrop.
0
kahvegibi
(24.04.09)
8-9 yaşlarındayken benim başıma gelmişti.koca şey kulağımın içine girmiş..dr gitmiştik,clinic gibi biyerdi hatırladığım kadarıyla,bi kaç dakikada cıkartmışlardı..fazla acı vermemişti sanırım..
0
KoukLa
(01.05.09)
(3)

aç karnına ilaç

madrigal
merhabalar, aç karnına ilaç içtim bayağı bi açtım ama içtiğim ilaçta parol ,bi yarım saat sonra başım filan döndü bi kaç parça çikolata attıktan sonra iyi gibi oldum nedir bunun sebebi?
merhabalar, aç karnına ilaç içtim bayağı bi açtım ama içtiğim ilaçta parol ,bi yarım saat sonra başım filan döndü bi kaç parça çikolata attıktan sonra iyi gibi oldum nedir bunun sebebi?
0
madrigal
(23.04.09)
İlaçtan bağımsız olarak aç aç gezmekten kan şekerinizin düşmesi gibi geldi bana.
0
sui
(23.04.09)
aç karnına ilacın yan etkisi mideye zarar vermesidir genelde. yani baş dönmesi vs aç karnınıza olduğunuzdandır sadece.
midenizde yanma veya ağrı varsa ancak o sebep olabilir ama baş dönmesi bu sebeplerden biri değildir.
0
endless dream
(23.04.09)
tansiyonunuz düşmüştür. ağrı kesiciler yapabilir böyle.
0
d_esign
(24.04.09)
(6)

kupe deligi

TheGood
yaklasik 6 aydir falan kupe takiyorum. sol kulagimda iki tane delik var. bugune kadar bir problem yasamadim. alt tarafta yani nizami yerde olan delikte bir halka kupe var.dun uyandigimda hafif bir sizlama hissettim bu halka kupenin deliginde. soyle bir dondurdum halkayi hafif bir aci oluyor cevirirk
yaklasik 6 aydir falan kupe takiyorum. sol kulagimda iki tane delik var. bugune kadar bir problem yasamadim. alt tarafta yani nizami yerde olan delikte bir halka kupe var.

dun uyandigimda hafif bir sizlama hissettim bu halka kupenin deliginde. soyle bir dondurdum halkayi hafif bir aci oluyor cevirirken. herhalde uyurken biraz takildi ve zorlandi diye dusunuyorum.

sizisindan iltihap suphesi duydugum icin kupeyi cikarmadan bir antibiyotik deri pomadi olan ''thiocilline'' uyguluyorum dunden beri. tatli bir kasinti var dunden beri delikte. acaba bu kasinti antibiyotik kremin bir yan etkisi midir? yoksa baska bir seyin delaleti midir?

son olarak kupemi cikarmak istemiyorum :(

not: simdi internetten uzun sureli kullaniminda kasinti yapar diye okudum. ben sadece dunden beri kullaniyorum ya neyse. merak ettigim kasintinin iltihap veya benzeri kotu bir durumun habercisi olup olmadigi.
0
TheGood
(23.04.09)
halka küpe kulağındayken yatmışsan hafif ağrıması, kaşınması normal. kaşıntın ve iltihap şüphelerin geçtikten sonra en azından uyurken küpeni çıkarman iyi olacaktır. ilaç hakkındaysa bir yorumum yok.
0
jack of hearts
(23.04.09)
efendim yatarken küpe takacaksanız düz demir küpelerden takın. ben kapanmasın diye oyle takıyorum.
0
emcedeltate
(23.04.09)
Küpe ne? altın mı? Gümüş mü? Kaplama mı? Kaplama ise alerji yapmış olabilir. Evet onca süre sonra da yapabiliyor. 10 delik sahibiyim. Biliyorum da konuşuyorum.
0
endless dream
(23.04.09)
Hem 6 aydır küpe takıyorum demişsin, hem de sadece dünden beri kullanıyorum demişsin.
Bence sendeki kaşıntı şizofreniden kaynaklanıyor. Bir şişe Passiflora'yı dik kafana bir şeyciğin kalmaz.
0
punkertifo
(23.04.09)
küpe kullanılır mı? kastettiği ilaç, oymuş iki gündür kullandığı.
0
jack of hearts
(23.04.09)
kupe siyah boya ile kaplanmis metal bir kupe; celik oldugunu tahmin ediyorum. delige giren kisminin boyasi kullanmaktan oturu dokulmeye baslamisti. yaklasik bir iki aydir hic cikarmadim kulagimdan. 8-9 saattir antibiyotik krem surmedim kasintisi gecti. demek ki kremden oluyomus kasinti. kupeyi oynatinca hafif bir sizi var simdilik. dedigim gibi takilmadan dolayi bir zorlanma olmus herhalde. gececek diye umuyorum.

alerjinin belirtisi ne ola ki? umarim bu tarz bise cikmaz isin altindan.

son olarak ''punkertifo'' kardesim hangi dili kullandigini aciklar ise ben o dile hakim bir insan olmadigimi ogrenir, yasamim boyu ayagimi denk alir yasarim ;)

mevcut ve mustakbel cevaplar icin simdiden tesekkurler.
0
🌸TheGood
(24.04.09)
(5)

kedilerde açık yara tedavisi

helm hammerhand
kedimin bacağında küçük bir yara vardı, kabuk tuttukça o ısırıp kopartıyor, yara daha da büyüyor. internette adam gibi bi çözüm bulamadım, nasıl tedavi edebilirim şu garibanı?
kedimin bacağında küçük bir yara vardı, kabuk tuttukça o ısırıp kopartıyor, yara daha da büyüyor. internette adam gibi bi çözüm bulamadım, nasıl tedavi edebilirim şu garibanı?
0
helm hammerhand
(23.04.09)
bantla yara havasız kalmaz mı ya? yine de teşekkür ederim, deli efendiyi zaptedebilirsek son çare olarak bu yolu deneyeceğim :)
0
🌸helm hammerhand
(23.04.09)
huni kesin çözüm. ilk başlarda biraz ortalığı kırıp dökecek ama idare edeceksiniz artık
0
atrin
(23.04.09)
veteriner ne diyor bu duruma?

boyunluk kesin çözüm. biraz moralini bozuyor boyunluk takmak ama yarası iyileşir.
0
mea maxima culpa
(23.04.09)
aşağıdaki gibi bazı spreyler var, tadı kedinin damak tadına uygun olmadığından yalamayabilir:
www.ucuzu.com
ama yine de veteriner kontrolünde kullanmakta fayda var.
0
zen spider
(24.04.09)
benim kedim utanmadan o ilacı da yalamıştı büyük bir gayretkeşlik örneği göstererek. tecrübesizdim o zamanlar. şimdi olsa veterineri döver ve boyunluk taktırırım.
0
mea maxima culpa
(28.04.09)
(4)

ağrı kesici sorusu (acil cevaplansa ne süper olur)

mistiqkedi
bu saatte şansımı zorluyor da olabilirim de, denemekte fayda var. annemin sol kolundaki liflerden biri koptuğundan kaynaklı fizik tedaviye gidiyor ve doktor ağrı kesici olarak etol fort vermiş. fakat uyuyabilecek kadar ağrıyı kestiği söylenemez. sorum şu ki; etol fort'un yanında ne gibi bir ağrı kes
bu saatte şansımı zorluyor da olabilirim de, denemekte fayda var. annemin sol kolundaki liflerden biri koptuğundan kaynaklı fizik tedaviye gidiyor ve doktor ağrı kesici olarak etol fort vermiş. fakat uyuyabilecek kadar ağrıyı kestiği söylenemez.

sorum şu ki; etol fort'un yanında ne gibi bir ağrı kesici kullanılabilir? parol, aspirin, vs vs.. ne yapmalı ne etmeli?

ek; etol fort zaten almış kendisi. üstüne başka bir ağrı kesici kullanmak sıkıntı yaratır mı bünyede? daha da önemlisi, etkisi olur mu ağrıya?
0
mistiqkedi
(23.04.09)
apranax fort ve majezik bayagi iyi agri kesiciler. bir de agridan uyuyamama gibi bi problemi varsa insidon alabilir, hafif sakinlestirici uyku ilaci falan diye geciyor ama agri yuzunden uyuyamayan hastalara da veriliyor, agir bisey degil zaten. ben bi mide problemi gecirmistim de aynen cok agrim vardi, hicbir agri kesici de agriyi dogru duzgun gecirmiyordu, uc tane birden aldigimi hatirliyorum bana misin dememisti yani agri.. insidonu uyuyabilmem icin vermislerdi, rahatlatmisti o..

mideye pek iyi gelmiyor agri kesiciler, midesi hassassa bir de mide ilaci alsin yaninda. etol yetmediyse bi ilac daha kullanabilir sorun olmamasi lazim.
0
cisterna
(23.04.09)
apranax fort
0
all girls dream
(23.04.09)
süper hızlı cevaplar için çok teşekkürler :))
0
🌸mistiqkedi
(23.04.09)
evde butun agri kesiciler bulunuyor da ustune hangisini verelim diye mi soruyorsunuz anlamadim. Diger agri kesicileri denedi mi anneniz daha once, oyle ilac onerip direk vermek dogru degil, agri kesici olsa bile. ust ustu farkli ilac icmek de iyi birsey degil. bi tane daha etol fort alsin bence.
0
ermanen
(23.04.09)
(2)

graves / tiroid tedavisi ve eklem hastalıkları

gundeniz
graves tedavisi ardından tiroid ameliyatı olan kişilerle ameliyat sonrası tedavi konusunda bilgi alışverişi yapmak istiyorum
graves tedavisi ardından tiroid ameliyatı olan kişilerle ameliyat sonrası tedavi konusunda bilgi alışverişi yapmak istiyorum
0
gundeniz
(22.04.09)
hastalığınızın adı graves mi?
gravis olabilir mi acaba? (doğru yazarsanız daha kolay cevap alırsınız o açıdan söylüyorum)
0
emuncipation
(23.04.09)
@emuncipation

graves hastalığı bağışıklık sistemindeki bozukluktan oluşur, tiroidi tetikler tek başına bir tiroid hastalığı degildir.myasthenia gravis ise tek başına bir kas hastalığıdır.
ikisi farklı,genellikle karıstırılır.
0
🌸gundeniz
(23.04.09)
(24)

diş teli kullanmak...

maxpainn
diş teli kullanmam gerekiyor. Diş hekimim -düşünür müsün? dedi ve tam cevap veremedim ama mantıken kullanmam gerekli ilerisi için.. dişlerim baskı halinde.. bir haftada varlıgını unutursun demesine ragmen 1.5 sene o tellerle gezmek nasıl bir durum bunu düşünüyorum.. avantajlarını kısmen biliyorum ta
diş teli kullanmam gerekiyor. Diş hekimim -düşünür müsün? dedi ve tam cevap veremedim ama mantıken kullanmam gerekli ilerisi için.. dişlerim baskı halinde.. bir haftada varlıgını unutursun demesine ragmen 1.5 sene o tellerle gezmek nasıl bir durum bunu düşünüyorum.. avantajlarını kısmen biliyorum tabi ama dezavantajları konusunda da bilgi verebilir misiniz?
0
maxpainn
(22.04.09)
yaş kaç?
0
rentts1
(22.04.09)
ben ortaokulda kullanmıştım 2.5 sene.avantajlarının yanında dezavantajlarının lafı bile olmaz:))

pek bir dezavantajı yok zaten sadece kontrole gittiğiniz zamanlarda ortodontist telleri geriyor falan o gün biraz ağrı çekersiniz yiyecekleri ısırırken acı duyarsınız.
yiyecekler tellerin arasında kalıyor onları çıkarmakla uğraşırsınız.
teller yara yapıyor ağzınızın içinde.

başka da bir dezavantajı yoktur

hiç düşünmeden taktırın 1.5 sene bir şey değil geçer gider.:)
0
szqnn
(22.04.09)
ben de kullanmıştım. valla açık konuşuyorum bir haftada zor unutursun varlıklarını. başta bana 2 sene demişti doktor, zaman içinde o 4 seneye kadar çıktı. yani tedavinin uzayabileceğini de göz önünde bulundur.

dezavantajı tabii ki görüntü ve özgürce yemek yiyememektir. ha özgürce yersin ama telleri kırarsın. her defasında doktora koşup telleri düzelttirdikçe tedavi uzar. ayrıca tel tedavisi baya pahalı oldu artık. hele ki dolar ve euro'nun yine yükseldiği dönemdeyken iyice tavan yapmıştır fiyatlar.

ama işte tüm bu acılara değiyor kereta.
0
deckard
(22.04.09)
@rentss: iyi bi konuya parmak bastın.. yaş 26.. beni de şaşırttı daha kücük yaslarda ergen dönemlerde uygulanabildigini sanıyordum..
0
🌸maxpainn
(22.04.09)
en basta bunu komplex olarakak gormemen gerekio bu bi tedavi ve iki sene boyunda kullanacaksin bu telleri avantajlari biliomussun zaten dezavantajlara gelince ekmek fln isirarak yenemio yani ekmek arasi olan seyleri yemeyi unut tart gibi şeylerde öle ama illaki dayanamayip azda olsa yiyeceksin ve teller cıkacak yerinden ortodentistin takacak kırılanlari tekrardan doktorun dedigi gibi bazi insanlarda ilk etapta bi sıkma oluo benimki 3 gün sıkmıstı sonrasında alısıo insan.
0
all girls dream
(22.04.09)
deckard'ın da dedigi gibi tedavi süreleri uzayabilir:)
0
all girls dream
(22.04.09)
@all girls dream; nası yani ekmek arası şeyleri unutmak.. tart gibi şeyleri yememek.. ben normal yemek yemiyorum ki zaten hep ekmek arası pasta börek :(
0
🌸maxpainn
(22.04.09)
belki haberin yoktur diye söylüyorum, dişe yapışan kısımların (braket) şeffaf (beyaz gibi, yarı saydam mı demek lazım?) olanları da var. ben onlardan kullanmıştım. dikkatsiz insanlar farketmez bile onları.

ağrı-sızıyı ben pek hissetmezdim. sürekli çenen yorulur gibi bir his oluyor. gerçi ona doktor da şaşırmıştı, bu senin için geçerli olmayabilir. ya da tedavinin türüne göre değişkenlik gösterebilir.

yemek mevzusuna gelince, evet yediklerine dikkat etmen gerekiyor. tel taktığım dönemlerden alışkanlık hala hergün bir öğünümde makarna yerim..
0
surtunme kuvveti
(22.04.09)
sert seyler braketlerin cikmasina sebeb olabiliyor bide seffaf olanlar ilk etapta cazip gelebilir bende onu kullanmiştim ama belli bir süre sonra ne kadar bakım yaparsan yap sararmaya baslıyo onun yerine renkli olanlari vardi bnm yaptırdıgım zaman(bi on seneden fazla oluo) yeşil ve mor gibi o renkleri tavsiye edebilirim bide bildiim metalik olanlari var gri onlarda uygun ama dedigim gibi seffaf braketler uzun vadede tavsiye etmem.
0
all girls dream
(22.04.09)
hemen hemen aynı yaşlardayız bende de aynı sorun var anlıyorum endişelerini keşke küçükken taktırsaymışız be bu yaştan sonra hakkaten zor geliyo adama. ama hala da çok geç sayılmaz. sonuçta bi sene sonra da "ulan keşke geçen sene taktırsaydım yaa" deme ihtimalimiz yüksek. geçmiş olsun kolay gelsin.
0
rentts1
(22.04.09)
kesinlikle... taktırıcam abi kaçarı yok ama ekmek arası olayları sıktı canımı..
0
🌸maxpainn
(22.04.09)
ekmek arasinın disinda bir seyleri isirarak kopartmakda dahil bu dezavantajlara.isirarar kopartarak yedigin tüm yemekleri unut.
0
all girls dream
(22.04.09)
takılma fazla ekmek arası olayına.ben çatır çatır yiyordum.elma falan da yiyordum.yalnız br keresinde mısır yerken kırdım.:)
0
szqnn
(22.04.09)
fiyatlarla ilgili bilginiz var mı? forumlarda gördüm uçuk biraz rakamlar 3500 euro falan gibi bişey okudum da..
0
🌸maxpainn
(22.04.09)
unut derken biraz abartmıs olabilirim illaki canın cekecek yiyeceksin ama braketler kırılabilio ister istemez he neolu gidiosn dişciye takıo iki dakkada yaza sen dişci ile randevum zaten iki-üç gün sonra takar braketleri dersin kırılma riskini göze alırsın yersin canının cektigi yemegi.
0
all girls dream
(22.04.09)
fiyat için bi seylek cok doru olmas yaptiracagim sehir-semt doktorun tecrubesi fln deişiklik gosterebilio bide yapilacak, izlencek tedavi yontemi fln...
0
all girls dream
(22.04.09)
tedavi gelişme çağında yapılırsa uzun sürebiliyor. dişinde bozukluk varsa yaşın ilerledikçe daha da yamulacaktır. ben 27 yaşında taktırdım, bir yıl oldu. başta 2 yıl demişti doktorum ama şimdi 1.5 yılda bitiririz diyor. braketler genelde porselen ya da metal oluyor. teller de yine diş renginde olabileceği gibi tedavinin aşamasına göre metal de olabilir. porselenler yaklaşık 500 tl daha pahalı. ve sigara içiyorsan renklenir. benim doktorum belki pşyasaya göre birazcık daha pahalı olabilir. geçen sene bu zamanlar porselen peşin 3.600, taksitle 4.000 tl idi.. metal daha ucuzdu.
benim hayatımdaki değişiklik şu: elmayı ısırarak değil dilimleyerek yiyorum. erik çıktı onu da öyle. fındık, fıstık, jelibon, sakız vs her şey var bende. biraz dikkatli olmak lazım. gözün korkmasın. bazen braketler yerinden oynar doğaldır. başta bir süre yumuşak şeyler yemen gerekecek. bende çok fazla bir ağrı olmadı. bir de yemek yedikten sonra dişleri fırçalaman lazım. dişler çürümesin ve yediklerini sergileme diye. ama zamanla üşenip kürdan kullanımına yönelebiliyor insan.
ayrıca öpüşme ve çeşitli sevişme aktiviteleri konusunda bir dezavantaj yaratmayacağı gibi ekstra bir katkısı da olmaz :)
0
aggromela
(22.04.09)
benim braketim neredeyse hiç sararmamıştı ama o dönemde çay, kahve, sigara benzeri hiçbir şey kullanmıyordum. bir de yanlış hatırlamıyorsam 7-8 ay kullandıktan sonra bütün braketler sökülüp yenileri takılmıştı. ama dediğim gibi bunu net hatırlayamıyorum, yanlış yönlendirmek istemem. belki 1,5 sene aralıksız kullanılsaydı ciddi sararmalar oluşabilirdi, en iyisi doğrudan diş hekimine sorman. not: şeffaf brakete ek olarka yazdım bunları.

ikinci şey, çok dikkatli olmak kaydıyla ekmek arası yiyebilirsin ama elma falan biraz fazla tehlikeli açıkçası :)
0
surtunme kuvveti
(22.04.09)
ekmekarası, kahve ve sigaradan olusan bi hayatım var benim.. :))
0
🌸maxpainn
(22.04.09)
şeffaf braketlerin sararmasi için cay-sigara gibi seylere gerek kalmiyo
agzımızda salgınanan tükürük ile sarariyor zaten.
0
all girls dream
(23.04.09)
telin damaklı olup olmadığı da önemli. damaklıysa konuşmada problem yaratabiliyor. ben ortaokul sonu-lise başı boyunca s ve t seslerini çıkaramamıştım. bir de ergenlik dönemi olunca çok sorun ediyordum bunu. siz de işinizde konuşma ve iletişim önemliyse sıkıntı yaşayabilirsiniz.

bir de damaklıda aklınıza esince birşeyler atıştıramıyorsunuz. wcye gidip, teli çıkarıp kutusuna koyup geri dönüp yemek gerekiyor ki, çok can sıkıcı. ama eğer kilo probleminiz varsa, bu yararınıza olacaktır, çünkü insan teli çıkarmaya üşendidiği için, çoğu zaman yemekten vazgeçiyor.
0
oyle birsey yok
(23.04.09)
birkaç aya braketlerden kurtuluyorum. dişlerim çürümedi, istediğimi yiyorum, teller yanağımı yırtmadı, konuşmamda hiçbir değişiklik yok. olur da ağzıma darbe alırsam diye tel taktırmamak saçma olur herhalde. ortodontik tedavi çocukken ve ergenlikte falan uzuun yıllar devam ederse dişleri zayıflatıyor. senin benim durumumda bir zararı yok. dişlerin yamuk olması sadece estetik bir sorun değildir, çiğneme işleviyle de ilgilidir. iyi bir doktora gitmek yeterli.
kararsız kaldığımda iyi ki bazı arkadaşlarım tel taktırmam konusunda ısrarcı olmuş. ve iyi ki abartılı yorumlara pek takılmamışım. bu tedavi sayesinde, daha önce kaybettiğim iki azı dişimin yerine implant yaptırmama gerek kalmadı. boşluklar doldu.
0
aggromela
(23.04.09)
benim diş teliyle ilgili hiç bir tecrübem yok ama "şeffaf olanlar farkedilmiyor" filan bana çok hikaye geliyor. şeffaf olanlar da kesinlikle farkediliyor hatta şeffaf olduğu için çok net seçilemiyor ne olduğu ve sanki diş teli değil de başka bişey varmış ağızda gibi çok daha garip duruyor. bence taktıracaksanız normal olanlardan taktırın. en azından ağzında ne var bunun böyle demezler, ağzında tel var derler.
0
cereal killer
(23.04.09)
diş teli takma sebebi sadece estetik olarak düzgün olması değil ileride karsıma cıkacak biçok sorunun önlemini almak acısından önemli.. dediğim gibi dişler birbirine baskı yapıyor ve yer değişimlerini hissedebiliyorum. diş fırcalarken fırca girmiyor, yemek sonrası orda kalan parçalar vs.. kötü bi sona yaklaştırıyor ve dişler teker teker çürüyerek agrıyarak dökülcek sanırım bu sekilde..
0
🌸maxpainn
(23.04.09)
(1)

Parmaklarım şişiyor

joehigashi
Bir kaç gündür dışarıdan evin içeri girdiğimde sağ elimdeki parmaklarım, parmak uçlarım şişiyor ve kızarıyor sebep ne olabilir ? Enteresan bir şekilde bu durum dışarıdan kapalı bir mekana girdiğimde ortaya çıkıyor. Havalarla ilgili bir durum olabilir mi ?
Bir kaç gündür dışarıdan evin içeri girdiğimde sağ elimdeki parmaklarım, parmak uçlarım şişiyor ve kızarıyor sebep ne olabilir ? Enteresan bir şekilde bu durum dışarıdan kapalı bir mekana girdiğimde ortaya çıkıyor. Havalarla ilgili bir durum olabilir mi ?
0
joehigashi
(22.04.09)
romatoit artrit belirtisi olabilir hele ki kızarıklık varsa bir romatizma tahlili yaptırın,bir yakınımda da kısmi başlayarak el ve ayak parmaklarında öncelikli olarak görüldü
0
gundeniz
(22.04.09)
(6)

beyin cerrahı ve ortopedi uzmanı tavsiyesi!

o ben degilim
efendim bir arkadaşım geçirdiği trafik kazası sonucu omuriliğinden ağır bir yaralanma yaşadı. bir diski belirgin şekilde dışta kalmış durumda. 6 ayrı uzmandan 5'i ameliyat derken, 1'i de ameliyata karşı çıkıyor. tanıdığınız, bildiğiniz, gerçekten iyi olduğuna inandığınız birini tavsiye ederseniz dan
efendim bir arkadaşım geçirdiği trafik kazası sonucu omuriliğinden ağır bir yaralanma yaşadı. bir diski belirgin şekilde dışta kalmış durumda. 6 ayrı uzmandan 5'i ameliyat derken, 1'i de ameliyata karşı çıkıyor. tanıdığınız, bildiğiniz, gerçekten iyi olduğuna inandığınız birini tavsiye ederseniz danıştığımız hoca sayısını artırmak istiyoruz. öncelikle istanbul olmak üzere yakın coğrafyadan gelecek tavsiyeleri de dikkate alabiliriz. şimdiden teşekkürler.

ekstra olarak kırılmış bir omurilik diskinin kaynama süresi hakkında bilgisi olan varsa nedir merak ettim şimdi.
0
o ben degilim
(22.04.09)
(git: 43456)
0
cruor
(22.04.09)
beyin cerrahı prof. dr. talat kırış
çapada ve alman hastanesinde çalışıyor.
0
emuncipation
(22.04.09)
Ortapedi için İstinye Devlet Hastanesi DR.M.YAVUZ ÇIRPICI.
0
Kazmapolitan
(22.04.09)
ortopedi cerrahı u ünsal domaniç, bakırköyde yeri var.
0
modo25
(22.04.09)
GATA daki beyin cerrahlarını şiddetle öneririm. Bu alanda çok tecrübeliler. Sivile de açık.
0
anki06
(22.04.09)
necmettin pamir acıbadem/acıbadem nöroloji marmara beyin cerrahisi kurucu hocası
üstüne yoktur.
0
gundeniz
(22.04.09)
(11)

Garantili şifa kapma yöntemleri

peki
Aptalca biliyorum, ama nezle -ya da grip, herneyse- olmak istiyorum bi sebepten dolayı. Ne yapayım ben; soğuk mu yiyeyim, cereyanda mı kalayım? Bunları da yapıp duruyorum habire gerçi ama domuz gibi bünyem var, hasta olamıyorum bir türlü. Olunca da fazla uzun sürmüyor. Nasıl oldurmalı?
Aptalca biliyorum, ama nezle -ya da grip, herneyse- olmak istiyorum bi sebepten dolayı. Ne yapayım ben; soğuk mu yiyeyim, cereyanda mı kalayım? Bunları da yapıp duruyorum habire gerçi ama domuz gibi bünyem var, hasta olamıyorum bir türlü. Olunca da fazla uzun sürmüyor. Nasıl oldurmalı?
0
peki
(22.04.09)
dus al, kurulanmadan bi salondan bi arka balkondan cam ac. ciplak bekle. tamamdir. bunlari yaparken o gun pek adam gibi yemek yememis olmak arti puan.
0
helpless
(22.04.09)
bence bi psikiyatra falan görün.. insan niye hasta olmak ister ki azizim??
0
vital
(22.04.09)
hasta numarası yap bünyeyi boşa harab etme.
0
babatema
(22.04.09)
grip aşısı ol.
0
blackdog
(22.04.09)
Hasta olan biriyle sevis. Tobe tobe, kendine gel yahu...
0
ermanen
(22.04.09)
Yakınlarınızda çok kalabalık bir iş/alışveriş merkezi bulun, en kalabalık asansörünün butonunu yalayın. Daha hızlı hiçbir şekilde hastalanamazsınız. Ama gribin yanında aids'di kırım kongoydu topluca kapabilirsiniz.
0
cevaps
(22.04.09)
istanbuldaysan beşiktaş'ta otobüs duraklarının yanındaki çeşmenin altına kafayı koy bi güzel ıslat, sonra da kadıköy vapuruna bin, dışarıda otur.
0
ravioli
(22.04.09)
bu bahsedilen bütün öneriler menenjit, zature vs. gibi ciddi hastalıklara yol açabilir. o "bi sebep"ten dolayı böyle işlere kalkışma derim. yoksa nalları diker, yaptığın işte hakı bokunu karşılamaz afedersin.
0
roadrunner merlin
(22.04.09)
immün sistemi baskılayan ilaçlar kullanın. Bağışıklık sistemini iflas ettirin. Sonra görürsünüz domuz gibi bünyeyi. Gripten taraf değiştirmeyin de...
0
Kazmapolitan
(22.04.09)
çok yor kendini, bi iki gun uykusuz kal, bi aksam da yatarken pencereyi ac, ustunu de ortme, yine az uyu, salgin da varsa garanti hasta olursun.
0
kedifelix
(22.04.09)
şu anda acayip nezleyim, dişiyseniz 1 kere öpebilirim. bulaştı bulaştı bulaşmadı düşünürüz bir şeyler.
0
radikalherif
(22.04.09)
(4)

diz arkasındaki, bilekteki şey

kibritsuyu
arkadaşlar bu dizimizin tam arkasındaki, ayak bileğimizin ön ve arka tarafındaki, el bileğimizin iç tarafındaki böyle kasınca çıkan, kasıp bırakınca hareket eden kemiğe benzeyen ama kemik olmayan şey nedir? kas desen çok sert, kemik desen yumuşak. iskelet görüntüsüne bakıyorum da elde ayakta öyle ke
arkadaşlar bu dizimizin tam arkasındaki, ayak bileğimizin ön ve arka tarafındaki, el bileğimizin iç tarafındaki böyle kasınca çıkan, kasıp bırakınca hareket eden kemiğe benzeyen ama kemik olmayan şey nedir? kas desen çok sert, kemik desen yumuşak. iskelet görüntüsüne bakıyorum da elde ayakta öyle kemikler yok.

nedir bunlar?
0
kibritsuyu
(21.04.09)
izge
(21.04.09)
etrafı kas kaplı kemik gibi geldi bana :)
0
el magico
(21.04.09)
kirtil derlerdi ama asıl adını bilmiyom , çukurova yöresinde çocukları korkutmak için kullanılırdı.
çocuğa gel bakim senin kirtilini çıkarayım denir ve bu kas mı nedir yakalanırdı.artık ağlamanın bini bir para.kusura bakmayın formata uygun olmadı.
0
ground
(21.04.09)
onlar tendon.yani kasların kemiklere bağlandığı yerler.dediğin gibi kastan sert kemikten yumuşak.aslında tüm kasların tutunduğu yerler öyle ama el bileğinin iç kısmında ortada yer alan var mesela.anatomik bir durumdan dolayı yüzeyel geçiyor daha rahat hissediliyor.keza ayak bileğinde arka taraftan geçen meşhur ''aşil tendonu'' da öyle
0
otaci55
(21.04.09)
(10)

alerji ama çok kötü

ayiadam
sevgili duyuru insanları,benim bir alerjim var. gerek yaptırdığım tesler, gerek kendi yaptığım denemeler sonucu neye olduğunu bulamadık. bu alerji ki başlarda sadece okulun kapısından içeri girmem ile etkin hale giliyordu. önce sırtımın ortası, sonra da göğsümün ortası başlıyordu kaşınmaya. kaşınma
sevgili duyuru insanları,

benim bir alerjim var. gerek yaptırdığım tesler, gerek kendi yaptığım denemeler sonucu neye olduğunu bulamadık. bu alerji ki başlarda sadece okulun kapısından içeri girmem ile etkin hale giliyordu. önce sırtımın ortası, sonra da göğsümün ortası başlıyordu kaşınmaya. kaşınma gibi de değil aslında, ufak ufak iğneler batıyor sanki. neyse hemen doktora gittim. testler falan tabiki de hiçbişi çıkmadı. antihistaminik dayadılar bana. bir gün neye olabileceğini düşünürken yumurta yedim, okula gittim yine kaşındım. tamam dedim safra kesem. hemen testler o da değilmiş. sonra memlekete dönünce daha kapsamlı bir test. yine hiçbişi. sonra alerji ilerledi. önce bacaklarım da eklendi kaşınan yerlere. şimdi ise ayak bileklerim ve el bileklerim hariç heryerim kaşınır halde. artık burnum da akıyor, gözüm de yaşarıyor. geçen markette teyzenin biri noldu evladım kızarkadaşından mı ayrıldın diye sordu beni o yaşlı gözlerle görünce. ayrıca okulun yanında ev dışı heryerde olmaya başladı. evde tık yok. hatta dışardan girince anında kesiliyor. doktor cetryn denen o lanet ilacı kullanmamı tavsiye ediyor. ama onu kullanınca da pert oluyorum. yatıp uyuyasım geliyor. neyse esas sorum varmıdır böyle bir dert ile uğraşan_? varsa bu kaşınmayı giderecek başka bir yol yok mu o lanet ilaçlardan başka_?
0
ayiadam
(20.04.09)
Ürtiker tipli vaskülit de olabilir bu, hani bu denli ağır seyrediyorsa. Etkenin belirlenememiş olması son derece kötü, ancak esas sıkıntı Cetryn gibi çok da güçlü olmayan bir antihistaminiğin bünyenizde uyku etkisi yaratması.

Çünkü kuvvetli antihistaminik vermeye kalkışılsa (H-1 reseptör blokörlerinden Atarax gibi, ya da difenhidraminlerden biri) etkili olur ancak çok ağır sedasyon yapacaktır. Daha güçlü doz açısından Aerius (loratidin) kullanmanız gündüz için etkili bir seçim olabilir ancak bunun da minimal erektil disfonksiyon etkisi bulunuyor, hatırlatırım.
0
ornette
(20.04.09)
@ornetto

hocam bunu şöyle 9 bilemedin 10 yaşında birine anlatır gibi anlatsan. yazdıklarının bir kelimesini bile anlamadım. bir de bünyem zaten uykuya meyilli. bir bardak ayranla uyuyabilen adamım ben. zannedersem kullandığım antidepresanlar böyle yaptı. çünkü eskiden uyuyamazdım hiç.
0
🌸ayiadam
(20.04.09)
tüm testleri oldunuz mu kapsamlı şekilde? genelde kola uygulanan prick testi yaptırmışsınızdır sanırım. daha kapsamlıları da var. sırta uygulanıyor. eğer hepsini olduysanız, yine de sorun bulunamadıysa bence çevrenize bakının. okulda başladığını söylüyorsunuz. okulda nasıl bi çevreye maruz kalıyosunuz? hangi bölümde okuyosunuz, ne gibi materyallerle meşgul oluyorsunuz filan... bir şüpheli madde belirleyebilirseniz de gidip kan testi yaptırın. diğer alerji testleri gibi değil, belli bir maddeye ait alerji arıyorlar kanda.
benim de yapılan tüm testlere rağmen sonuçlarda görülmeyen bir alerjim var. ne olduğunu ben kendi çabamla keşfetmek zorunda kaldım. tüm maddeleri test etmiyorlar sonuçta. tabii durum ilerledikçe sadece alerjene maruz kaldığınız ortamda değil, her yerde her zaman yaşamaya başlıyorsunuz.
malesef buna derman olacak ilanların çoğu halsizlik ve uyku yapıyor ama kaşıntı için bir krem filan isteyebilirsiniz belki doktordan
0
cereal killer
(21.04.09)
evet o kol testlerinden yaptırdım iki tane. sırt falan haberim yok ondan. doktor hiç bahsetmedi bile.

odtü de okuyorum. çevrem malum çam ağacı. ama testlerde çam da vardı. ayrıca evin balkonunun, odamın camının bir metre önünde çam ağaçları var. sigara içtiğimden yaz kış cam açık yatarım. hiçbişi yok. işletme okuyorum herhangi bir canlı ya da kimyasal ile temasım da yok. krem demişsin ama ayak ve ellerim hariç heryerim kaşınıyor. o sırta yapılan test her hastahane de war mı_?
0
🌸ayiadam
(21.04.09)
sırta uygulanan, patch test denen bir test. her hastanede olur mu bilmiyorum ama öyle çok enteresan bir şey de değil, olması lazım. hastanede yoksa, bir alerji uzmanının muayenehanesine gitmeniz gerekir sanırım. bence şimdiki doktorunuza bunu sorun. belki gerçekten hastanede olmadığı için size yapılmamıştır.
0
cereal killer
(21.04.09)
hocam eğer sadece bahar aylarında oluyorsa polen alerjisi de olabilir.
0
zeki baba
(21.04.09)
@cereal killer

gidip sorucam en kısa zamanda.

@zeki baba

yaz kıs war ya. ama ilk çıkışı bu zamanlara denk gelio ben de polenlerden süphelenmistim.

@esin

cayır alerjisi olacağını sanmıyorum çünkü bol bol çimlere yatan adamım ya da adamdım. o zaman hiçbişicikler yoktu.
0
🌸ayiadam
(21.04.09)
ornette demiş ki;
"alerjik bir damar iltihabı olabilir. neyden kaynaklandğının belirlenmemiş olması kötü ama asıl sıkıntı certyn gibi çok da güçlü olmayan bir antihistaminiğin sizde uyku etkisi yaratması çünkü daha kuvvetlilerinden biri size daha iyi gelebilir ama çok daha ağır uyku yapar. belki aerius isimli ilacı kullanırsanız gündüz rahat edersiniz ama geceleri penisiniz ereksiyona geçmekte zorlanabilir."

psikolojik kaynaklı alerji diye birşey var mı emin değilim ama okula alerjiden önce de gidiyorsanız ve bir sorun yaşamamışsanız böyle bir ihtimal geldi benim aklıma.
0
emuncipation
(22.04.09)
okula önceden de gidiyordum tabi ama hiç bişi olmamıştı. bir de olay okul boyutunu da aştı. heryerde oluyor artık. ama hep değil tabi. kafasına göre bir anda.
0
🌸ayiadam
(22.04.09)
tesadüfe bak ki bugün house md'de gördüm uzun süre maruz kalınıp alerji yapmayan birşey sonradan da alerjiye sebep olabilirmiş. dizideki alerji kaynağı kadının 20 yıl önce taktırdığı rahim içi araçtı mesela.
sinek ısırıklarına kolonya sürünce kaşıntıya iyi geliyor, aktarlarda satılan bitkisel yağların da bazıları için öyle söyleniyor ama sizin durumunuzda doğru olur mu bilmem, belki onlar da alerji yapar.
0
emuncipation
(22.04.09)
(3)

Kalp Kriziyle İlgili

blackbasat
Bu videodakiler doğru mudur? http://www.facebook.com/video/video.php?v=57992157560&ref=nf
Bu videodakiler doğru mudur? www.facebook.com
0
blackbasat
(20.04.09)
benim bildiğim kadarıylada hç bir etkisi yokmuş öksürmenin, tabi bu konuda bir doktor yorum yaparsa daha net bir bilgi edinmiş oluruz:)
0
bir zamanlar cocuktum
(20.04.09)
Evet, öksürmek ani valsalva manevrası etkisiyle kalbin pompalaması gereken kan miktarını rölatif olarak bedeninize dağıtacağı için bu yardımcı olabilir ancak her kalp krizi "aynı" değildir. Posterior'un bulguları ve hemodinamisi farklıdır, Anterior'un apayrı, İnferior'un bambaşka..

Kalp krizi için akıllıcası aspirin çiğnemek olacaktır. Ancak yine de en etkin tedavi hastanın tez zamanda acile yetiştirilmesi.
0
ornette
(20.04.09)
en.wikipedia.org
www.viahealth.org

doktor değilim, ancak bunun neden doğru olmadığı, hatta ters tepebileceği açıkça anlatılmış wiki'de. bence bu tarz şeylere inanmadan önce ikinci kez düşünün.
0
ycan07
(20.04.09)
(3)

Dişlerin zayıflaması ve alınabilir önlemler

sakal
selam arkadaşlar, dişlerimi günde 2 kere fırçalamama rağmen üzerinde beyazımsı lekeler oldu ve ön dişlerimin uçlarında kırık gibi şekil değişimleri oldu. yani tabi o kadar büyük düşünmeyin değişimi ama yakından baksanız farkedersiniz çok da küçük değil. sizce bunların sebebi kalsiyum eksikliği midir
selam arkadaşlar, dişlerimi günde 2 kere fırçalamama rağmen üzerinde beyazımsı lekeler oldu ve ön dişlerimin uçlarında kırık gibi şekil değişimleri oldu. yani tabi o kadar büyük düşünmeyin değişimi ama yakından baksanız farkedersiniz çok da küçük değil. sizce bunların sebebi kalsiyum eksikliği midir? yani dişin yapısını kuvvetlendirmek için ne türlü besin tüketimi lazım?

(bir de saydamlaşma var. kalsiyum eksikliği gibime geliyor)
0
sakal
(20.04.09)
kalsiyum eksikligi bir neden olabilir. o konuda pek yorum yapamayacagim. hatirladigim kadariyla dis ve disleri kuvvetlendirmek icin sert meyveler yenmeli. elma; havuc gibi..

not: orada noktali virgul olmasi cok yersiz biliyorum ama ingilizce klavye kullanmaktayim su an virgulu bulamadim:(
0
dambil
(20.04.09)
@sakal; M'nin sağında . sonra da , var.
0
pichoscosama
(20.04.09)
@pichoscosama; ne alaka?
0
🌸sakal
(30.04.09)
(6)

[ sağlık ] Unutkanlık? Balık yağı? Omega-3 ?

enola gay
Bu aralar cidden unutkan olmaya başladım, muhtelif sebepleri olabilir. Bu aralar dediğim de son bi kaç senedir. Bunun için balık yağı ya da omegalı destek haplar vs. mi kullanmak lazım? Oturup bulmaca çözemem..hayatımı zora sokacak şekilde unutkanlık değil tabii ki, ama 3 gün önce ne yediğimi zor ha
Bu aralar cidden unutkan olmaya başladım, muhtelif sebepleri olabilir. Bu aralar dediğim de son bi kaç senedir. Bunun için balık yağı ya da omegalı destek haplar vs. mi kullanmak lazım? Oturup bulmaca çözemem..

hayatımı zora sokacak şekilde unutkanlık değil tabii ki, ama 3 gün önce ne yediğimi zor hatırlarım. ya da bi kaç ay önce izlediğim film çok etki bırakmamışsa detaylarını hatırlamam :)

yaş 24 :(

ne önerirsiniz?
0
enola gay
(19.04.09)
b12 eksikliğinden dolayıda kaynaklanabilir. doktora gidip bir kan testi yaptırın bence.
0
turunun son ornegi
(19.04.09)
benim hafızam iyidir kişileri olayları unutmam kolay kolay.lakin sorsanız 3 gün önce ne yedin diye pat diye cevap veremem.veya 3 ay önce izlediğim,pek etki bırakmamış bir filmin detaylarını hatırlamam.

bunlar normal şeyler sanki:)
0
szqnn
(20.04.09)
fikir verebilir

(bkz: çoklu zeka kuramı)
cokluzeka.com
0
kabablanka
(20.04.09)
zeka ve hafıza farklı şeyler yalnız.
0
can see
(20.04.09)
@ can see: görsel zeka diye bir şey var, bende sıfır ötesi olan, filmin baş rol oyuncusu değişik bi makyaj yaptığında onu karıştırmama sbeb olacak kadar. enolanın durumunu hatırlatmıyor mu?
0
kabablanka
(20.04.09)
turunun son ornegi'nin de dediği gibi b12 ya da demir eksikliklerinde karşılaşılan bir durum. (kendimden biliyorum)
0
aithra
(20.04.09)
(1)

diyafram nefesi egzersizleri

makineto
Nette çok havada kalan anlatımlar var. Aranızda bizzat uygulayan, sonucunu gören arkadaşlar var mı? Özellikle yapanlardan cevap bekliyorum çünkü hangilerinin işe yaradığını onlar bilirler. Mümkünse nasıl çalıştıklarını, önemli noktaları, ayrıntıları atlamadan anlatabilirler mi?
Nette çok havada kalan anlatımlar var. Aranızda bizzat uygulayan, sonucunu gören arkadaşlar var mı? Özellikle yapanlardan cevap bekliyorum çünkü hangilerinin işe yaradığını onlar bilirler. Mümkünse nasıl çalıştıklarını, önemli noktaları, ayrıntıları atlamadan anlatabilirler mi?
0
makineto
(19.04.09)
dogru nefes konulu 2 video yardimci olabilir, daha once izlemistim.

www.youtube.com dogru nefes 1. bolum
www.youtube.com dogru nefes 2. bolum
0
la traviata
(19.04.09)
(3)

Testesteron vs Kıl Tüy

thefin
Sevgili EkşiDuyuru'cularSanırım bu güne kadar burada açtığım en saçma başlık ama bir süredir gündemimizi meşgul eden bir tartışmaya nokta koyma çabası içindeyiz;Testesteron denilen hormonun vücuttaki kıllara tüylere etkisi hepimizce malum. Testesteron'un fazla salgılanıyor olması vücuttaki kıllanmay
Sevgili EkşiDuyuru'cular

Sanırım bu güne kadar burada açtığım en saçma başlık ama bir süredir gündemimizi meşgul eden bir tartışmaya nokta koyma çabası içindeyiz;

Testesteron denilen hormonun vücuttaki kıllara tüylere etkisi hepimizce malum. Testesteron'un fazla salgılanıyor olması vücuttaki kıllanmayı arttırdığı, ancak saçtara etkisinin de ters orantılı olduğu gibi bir ön kabulden hareketle, cinsel olarak aktif olmak bünyedeki testesteron seviyesini arttırır mı? (medikal bir nosyonumuz yok bu hipotezimiz sağdan soldan duyduklarımız üzerine kurulmuştur)

Daha net ve amiyane bir ifadeyle fazla sex (mastırbasyon da kabul) saç döker mi?
0
thefin
(19.04.09)
dökmez
0
uyuzcan
(19.04.09)
Dökmez. Testosteronu kişisine göre değişmekle birlikte 4-5 günde bir yapılan düzenli seks ile %25 oranında artabilir (Sprinterlar buna dikkat eder mesela). Bundan daha sık olmasının testosteron düzeyini arttırmaya yönelik bir etkisi yoktur. Dolayısıyla testosteronu arttırmaz, o artmayınca da DHT artmaz ve saç dökülme hızı artmaz.

Ayrıca, (bkz: finasteride)
0
hiko seijuro
(19.04.09)
Her testosu yuksek adamin saclari dokulur diye bir sey yok. Kimi erkeklerin sac kokleri genetik nedenlere bagli olarak testosterona duyarlidir. Ve o kisinin testosteronu cok yuksek degerlerde olmasa bile eninde sonunda dokulur, kel olur.

Yani olay testosteronda degil, testosterona duyarli sac koklerinde.
0
msb
(19.04.09)
(10)

cinsel istek azaltıcı

zipirinsan
samimi bir arkadaşım, cinsiyeti erkek, cinsel isteğinin azalması gerektiğini, sonunun kötü olduğunu düşünüyor. resperdal dışında önerebileceğiniz bişi var mı?
samimi bir arkadaşım, cinsiyeti erkek, cinsel isteğinin azalması gerektiğini, sonunun kötü olduğunu düşünüyor. resperdal dışında önerebileceğiniz bişi var mı?
0
zipirinsan
(18.04.09)
şap!
0
aysiku
(18.04.09)
peikiyatr'a gidecek. basitçe halledecek. buradan aldığı tavsiye kötü sonuçlar doğurabilir. (depakin bu işi hallediyor diye biliyorum. ancak kendisi epilepsi (sara) hastalığı içindir. bilinçsizce kullanılmamalıdır.)
0
hakkibulut
(18.04.09)
şimdi, erkekliğin doğasını ben bilemem. açıkçası çok da merak etmiyorum:)) hani, bana bir soru geldi. ben de arkadaşa yardımım dokunsun diye duyuruya danıştım.
0
🌸zipirinsan
(18.04.09)
turp
ıhlamur
0
can see
(18.04.09)
askere gitsin
0
ermanen
(18.04.09)
seks yapsın.
0
kabal
(18.04.09)
mont giysin, gerisi hallolur.

pff. uzayayım.
0
schimsonique chaiselongue
(18.04.09)
erkeğin doğasını bilmiyorum dediğinize göre kadınsınız. samimi bir arkadaş da olsa erkek cinsiyetinde biri size bu soruyu soruyorsa başka bir şey ima etmek istiyor bence. ben de erkek doğasını biliyorsam böyle bu.
0
kibritsuyu
(18.04.09)
@kibritsuyu
duyuruya şukela olsa direkt verirdim:)

söz konusu sıkıntının çözümü bulunsaydı dünyada açlık kıtlık ve savaş olmazdı... ama kessinlikle olayın hem psikolojik hem de fizyolojik sebepleri olabilir. psikolojik sebepleri için doktora gitsin; fizyolojik sebepler içinse naughty america diye bir site var... bir baksın belki işine yarar:)
0
seyuranto
(18.04.09)
saç çıkartıcılar dhtyi bloke eder. eleman kıllı biri değilse bu da çözmez işi yalnız.
0
arnold schwarzeneger
(18.04.09)
(8)

ölecek miyim?

kutuyusuk
bunu ciddi olarak soruyorum. geçenlerde karabük e bir ziyarette bulundum (şehir merkezi) 1 gün sonra ani baş ağrısı ve 39 dereceyi bulan ateş baş gösterdi. doktorum da kene ısırmasından şüpheleniyor. zira kandaki trombosit ve akyuvar sayısı düşükakyuvar referans değer 0-5 (0,60)trombosit referans de
bunu ciddi olarak soruyorum. geçenlerde karabük e bir ziyarette bulundum (şehir merkezi) 1 gün sonra ani baş ağrısı ve 39 dereceyi bulan ateş baş gösterdi. doktorum da kene ısırmasından şüpheleniyor. zira kandaki trombosit ve akyuvar sayısı düşük

akyuvar referans değer 0-5 (0,60)
trombosit referans değer 150-450 (136)

doktor sorduğum sorulara cevap vermedi. yarın acile gel tekrar ölçüm yaptır yine bir şey çıkarsa beni arasınlar dedi.

bir de hastalık başlamadan bir gün önce sabah terli vücutla kalkar kalkma zdışarı çıkıp 15 dakika kadar hızlıhızlı yürüdüm. hava da soğuktu. acaba üşütmüş olabilir miyim? (öksürük burun tıkanıklığı vs yok) üşütünce bu değerlerin anormal çıkması beklenebilir mi?

bir de bakteri seviyesi normal in üstünde çıktı. bu kkka hastalığında bakteri yüksek çıkabilir mi?

hakkaten korkuyorum sözlük.
0
kutuyusuk
(17.04.09)
Allah hayırlı şifalar versin. İçini ferah tut. Eminim ki soğuk algınlığıdır.
0
huzunkar salih efendi
(17.04.09)
su anda ates durumun falan nasil?
annem seneler once bu kene muhabbetleri cikmadan once sanirim oldukca nadir gorulen bir kene tarafindan isirilmisti farkinda olmadan, gecirdigi hastaligin adi da rocky mountain spotted fever idi hatta.ates ve kiriklik ile baslayip ilerleyen gunlerde vucudunda kizamik gibi noktalar cikmaya baslamisti, ve kas agrilari. acile goturduk ikna edip 5-6. gununde ssk'ya, sansa nobette bu konuda uzman bir kadin vardi semptomlardan ne olabilecegini buldu, ona ozel antibiyotigini verdi duzeldi.

sende semptomlar devam ediyor mu? yoksa sadece kan degerlerinde mi bir sorun var?

gecmis olsun
0
kurukafa
(17.04.09)
ateş düşürücü aldım şu anda 37.5 a düştü ateş. ağrı kesiciyi alınca baş ağrısı azaldı. ilacı alınca semptomlar azalıyor.
0
🌸kutuyusuk
(17.04.09)
!!doktor değilim, doktora sorunuz!!

kkka teşhisi pcr ve elisa testiyle yapılır. IgG ve IgM antibody değerlerinin kanda çıkması 6 güne kadar sürebilir, bu nedenle doktor bir daha gel ölçelim demiş olabilir. ama bence, !!doktor değilim, doktora sorunuz!! kkka'dan süphelenilen birini "bugün git yarın gel" diye yollamazlar, hemen yatırırlar. sabahtan hemen git derim.
0
zkurmus
(18.04.09)
tıp bilgim yok!
hayırlı şifa ne demek çözemesem de, geçmiş olsun. doktorunuzun dediğini uygulamalısınız, güvenemediyseniz de başka bir doktora gidebilirsiniz. kene olmasa bile ağır bir grip geçiriyorsunuz sanırım...
yalnız bildiğim kadarıyla keneler siz onu deriden ayrımadan kendi sizi terketmiyor. yani bu konuda kendinizi ferah tutun ama tekrar edeyim gerekli tetkikleri yaptırın mutlaka...
0
disease
(18.04.09)
trombosit değeri herşeye göre farklı çıkabiliyor.hatta ölçüm yapan labaratuarlara göre bile ki iki farklı ölçümde 150-450 dediğiniz oran başka bir labaratuarda 120-500 arasına alınmıştı.babamın başıma geldi ordan biliyorum.yani tekrar bi ölçtürün derim normal bir zamanınızda.bu arada doktor değilim evet.
0
buffy de vampir sayilir
(18.04.09)
eğer kene ise, dr. huose'dan öğrendiğimiz kadarıyla, vücudun çok siktir boktan yerinde, yani kıyıda köşede saklanıyor olabilir, kendiniz ve/veya birisiyle vücudunuzda tarama yapabilirsiniz.

bir de bu kene denen şey yaz aylarında ortaya çıkmıyor mu, bu zamada biraz erken gibi?

ayrıca illa kene ile ölcek değilsiniz, arkadaşın dediği gibi ağır grip olabilir, başka bir şey olabilir.

bence, doktor değiştirin, belki maliyetli ama türkiye'de birden fazla doktorun fikrni almak/muayene olmak şart.

geçmiş olsun.
0
alchemistt
(18.04.09)
Merhaba,
Her şeyden önce kendinizi rahat ettirmeniz gerek. İçinizi ferah tutun. Sâkin olun. Sonrasında da Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi şüphesiyle hastane kapılarını pek aşındırdığım zamanlardan kalan bilgilerimi sizinle paylaşayım: Doktorun bana söylediği kene ısırması hemen kendini belli etmez. Sizi ısırdıktan sonra kuluçka dönemini geçirir ve kendini öyle belli eder. Bu süre de 1 aya kadar bile uzayabilir ama, aslâ 1-2 günde belli olmaz. Doktor bana "1 haftade belli olur. 1 hafta boyunca kendini dinle!" demişti. Yani kene değildir, dert etmeyin. Kene olsa bile her kene ısıran ölecek diye bir şey yok. Kene vak'alarında ölenler genelde çok ilerlemiş KKKA vak'aları ile yüz yüze kalmış hastalar. Genellikle serumdu, destek tedavisiydi vs. vücuda yardımcı olup metabolizmayı güçlendiriyorlar.
Dediğim gibi, sâkin olmanız her şeyden daha önemli. Şimdi sizden bir isteğim olacak: Hastalığınızla ilgili gelişmeleri bizimle paylaşın. Merakta bırakmayın. Sâkin olun. Geçmiş olsun.
0
nuage
(18.04.09)
(1)

vücudu şekle şemale sokma yolları

bir zamanlar cocuktum
üniversitede aç bil aç yaşarken sorun olmuyordu tabi, ancak iş hayatına giriş yapınca götü göbeği büyüttük. şimdilerde evde yapabileceğim bir programa ihtiyacım var, p90x diye bir gavur icadı çıkmış böyle her şey planlı programlı 90 günde brad pitt olucaksınız iddalarında bu konuda varsa fikir sahi
üniversitede aç bil aç yaşarken sorun olmuyordu tabi, ancak iş hayatına giriş yapınca götü göbeği büyüttük. şimdilerde evde yapabileceğim bir programa ihtiyacım var, p90x diye bir gavur icadı çıkmış böyle her şey planlı programlı 90 günde brad pitt olucaksınız iddalarında bu konuda varsa fikir sahipleri dinlemek güzel olur ancak asıl amacım bu tür reklam kokmayan hareketler:), ve tabiiki belirtmeme gerek var mı bilmem ama spor salonuna ayıracak param yok:) evde izlemem gereken yolları gösteren bir link, veya dvd v.b şekline hazıra konabileceğim programlar v.b var mıdır, amaç profesyonel vücut geliştirme değil sadece sağlıklı yaşayabilmek ve idare edicek sportif bir vücuda sahip olabilmek.
0
bir zamanlar cocuktum
(17.04.09)
p90x'i programlarını youtube'da bulabilirsin. ama p90x kas gelişiminden çok yağ yakma amacı güden bir programdır. yok normal ağırlık çalışacağım dersen;

www.bodyforumtr.com
0
arnold schwarzeneger
(17.04.09)
(7)

Patlıcanın ağzı kaşındırması.

hellguard
Benim böyle bir sorunum var, karnı yarık gibi patlıcanlı yemekler yediğim zaman ağzımın içi, dilim falan başlıyor kaşınmaya. Patlıcanın böyle bir reaksiyona yol açması mümkün müdür? Bir saniye... evet... geçenlerde hamsi yerken de oldu aynı sorun. Bana nereloloyor?
Benim böyle bir sorunum var, karnı yarık gibi patlıcanlı yemekler yediğim zaman ağzımın içi, dilim falan başlıyor kaşınmaya. Patlıcanın böyle bir reaksiyona yol açması mümkün müdür? Bir saniye... evet... geçenlerde hamsi yerken de oldu aynı sorun. Bana nereloloyor?
0
hellguard
(16.04.09)
dilinizin ortası yarık mı?
0
kibritsuyu
(16.04.09)
valla şimdi baktım orta kısmında ufak yarıklar var arkaya doğru gidiyor öyle, normal dil de böyle değil midir zaten? dümdüz arkaya doğru uzanan yarık yok...
0
🌸hellguard
(16.04.09)
oral alerji sendromu oluyor bu sanirim:
en.wikipedia.org

"cross reactions" basliginda "ragweed" poleninden bahsedilmis. ragweed'in Turkce'si kanaryaotu. Buna alerjin varsa orda yazan yiyecekler de alerjiyi tetikliyormus. Yani kisaca bazi yedigin yiyecekler alerjileri de tetikliyor. Sadece sen de gorulmus bir vaka degil yani, baska insanlarda da patlican dahil baska yiyecekler agiz icinde kasinti yaratabiliyor. Doktora gidip test yaptiriniz ve ona gore hareket ediniz.
0
ermanen
(16.04.09)
kaşınma değil de bende daha çok dilde karıncalanma hissi uyandırıyor patlıcanlı yemekler. hatta evet, dudaklarımın birleştiği yerde acayip bir kaşıntı da oluyor. acaba neden, ben de merak ettim şimdi:)
0
ismilo
(17.04.09)
iyi yıkanmamış suda bekletilmemiş patlıcanlar yapıyor bunu, içinde bulunan nikotin insanın ağzında bu tür ufak yanma karıncalanmaya yol açıyormuşmuş...
0
bir zamanlar cocuktum
(17.04.09)
patlıcan, bakla benzeri sebzelerin alerjik bünyeleri etkilediğini okumuştum.
Bu nedenle bebeklere 3 yaşına kadar bu ebzeleri vermez doktorlar.
sizin de böyle bir hassaslığınız olabilir.
0
zeki baba
(17.04.09)
aynısını bana da yapıyor patlıcan, nikotinden olduğunu düşünmüştüm.
balık yemediğim için hamsiyi bilemeyeceğim.
ölmiceksiniz merak etmeyin :)
0
aithra
(17.04.09)
(9)

tıkanmamak için?

05
selam gönül dostları, yarın çok önemli bir futbol maçımız var. bende doğru düzgün spor ile alakası olmayan biri olarak asli futbolculardan biriyim. aslında derdim şu; tıkanmamak için ne yapmak lazım, hani bi taktiği felan yokmudur ? ne içsek yesek te koşarız oynarız? antremanlı değilim, çok şey isti
selam gönül dostları, yarın çok önemli bir futbol maçımız var. bende doğru düzgün spor ile alakası olmayan biri olarak asli futbolculardan biriyim. aslında derdim şu; tıkanmamak için ne yapmak lazım, hani bi taktiği felan yokmudur ? ne içsek yesek te koşarız oynarız? antremanlı değilim, çok şey istiyorum ama hani bi yolu vardır belki sorayim dedim =)
0
05
(15.04.09)
valla ne yerseniz yiyin ama bence maçtan 1-2 saat önce bişey yemeyin kusarsınız maçta.
0
ihe sade
(15.04.09)
yapilmasi onerilen ne olursa sagliga zararli olacaktir. bunun yerine duzenli spor yaparak, agirdan da olsa form tutun. diger turlu hafifinden agirina tum dopingsel urunler karaciger basta olmak uzere bircok organiniza zarar verir.
0
entrapmen
(15.04.09)
maçtan 2 saat önce yemek yemeyi kesin, maçtan önce su içmeyin, illa içecekseniz birkaç yudum alın. yani mideniz boş olsun. maç sırasında kendinizi kaptırıp fazla koşmayın, gözde kararma, baş dönmesi gibi durumlarda maçı hemen bırakıp dinlenin. geçen yıl bir futbol turnuvası yapmıştık. haziran'daydı yanlış hatırlamıyorsam. 2 maçta 2 kişi bayıldı, turnuva iptal oldu. kendinizi yormayın, maçın kahramanı olmaya çalışmayın.
enerji içeceği olayına sakın girmeyin, maçta zaten kalbinize yük binecek, kalbi bir de kafeinle vs yormayın.
0
marcelorios
(15.04.09)
tıkanıcaksın.. ben tıkandım.. spora başlıyorum.. sen de başla..
0
maxpainn
(15.04.09)
hocam maçtan önce bi 15-20 dk çok kasmadan düz koşu yapmanız yararlı olabilir. Biraz hızlanıp yavaşlayın falan dediğim gibi çok kasmadan. Karbonhidratları basın işte maçtan 2-2.5 saat önce.
0
hophophoba
(15.04.09)
mutlaka ısın. performansını baya bir arttıracaktır. bilinçsiz bir ısınmadan bahsetmiyorum tabi.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(15.04.09)
hic bir sey yapamazsin. dikkat edersen surda verilen fikirlerin cogu kusma etme diye..

vucudun hamsa tikanirsin.

2 kere 2 dort
0
nochristrequiress
(15.04.09)
ilk dakikalarda fazla kasma zaten şöyle az birşey koşsan dahi tıkanırsın(senin için geçerli)sonralara doğru da açılırsın büyük ihtimalle.illa deli gibi koşarım diyorsanda o zaman koş.hatta maca kalede basla.
0
suser adayi
(15.04.09)
ben cok uzun aradan sonra ilk defa mac yaptım.. şöyle söyliyim ilk 5 dk gecmeden lanet ettim oynadıgıma.. hatta maçtan önce ben de dahil "ne kaleci olcam abi liberoyum ben" tarzı artizlikler yapan cogu arkadaşla kaleci olabilmek icin dalaştım.. o yuzden cok kosmamak nefesi düzenli kullanmak maçtan önce kurulan hayallere aldanmamak gerek.. bence maç yapıcaksanız www.powerchallenge.com gerisi bizi kasar..
0
maxpainn
(16.04.09)
(6)

Tek taraflı bademcik şişmesi

sarere
dün gece yatmadan önce birşeyim yoktu sabaha karşı boğazımdabir ağrı ile uyandım, sadece sol bademciğim şişmiş sağ tarafta birşey yok. acayip ağırıyor konuşmakta bile zorluk çekiyorum. nedir çözümü ? tek tafın şişmesi normal mi ?
dün gece yatmadan önce birşeyim yoktu sabaha karşı boğazımdabir ağrı ile uyandım, sadece sol bademciğim şişmiş sağ tarafta birşey yok. acayip ağırıyor konuşmakta bile zorluk çekiyorum. nedir çözümü ? tek tafın şişmesi normal mi ?
0
sarere
(15.04.09)
normal benim yıllardır tek taraf şiş hastalanınca daha da beter oluyo. aldırmak en iyisi ama ses değişimi olayı olduğu için sıcak bakmıyorum ameliyata.
0
rentts1
(15.04.09)
sempatomik tedavi için tantum verde boğaz spreyi var. ağrıyan taraftaki bademciğinize denk getirerek püskürtürseniz 5-6 dk içinde bişeyiniz kalmaz ama cidden denk getirmelisiniz. daha ciddi bişey olması söz konusu değilse çözüm budur ama başka ne olabilir onu bilemiyorum.
0
solverger
(15.04.09)
normal. sağlık ocağına falan gidin, bir nurofen, bir florokinolon antibakteriyel, bir de gargara yazarlar. geçer 1-2 güne.
0
parasut
(15.04.09)
tantum verde antispetikten başka bişi diil yani mikrop öldürür kabaca. hali hazırda şişmiş bademciği istersen 2 gün tantum verde ye yatır hiç bişi olmaz. tedavi amaçlı değil koruyucu amaçlıdır tantum.
0
rentts1
(15.04.09)
yanlış bilgilendirme olmasın, tantum verde antiseptik özelliğinin yanında lokal uyuşturucu yani anestezik etkiye de sahiptir. bu nedenle direk bademciğinizin üzerine uygulamanız boğazınızı önemli ölçüde rahatlatacaktır.
0
solverger
(15.04.09)
bu arada az önce yaptığım bitki çayının formülünü vereyim inanılmaz rahatlattı boğazımı ve ağrısı geçti. ısırgan otu çayı, böğürtlen çayı, adaçayı, 1 çay kaşaığı zencefil, yeşil çay, kuşburnu çayı, 2-3 karanfil tanesi atın kaynaış suya biraz demlensin. en son olarak da bi kaç damla limon sıkın için.(bu arada bu bahsettiğim çayların hepsi sallama çay, tazesi olsa daha ii olur ama eldeki imkanlar sınırlı)
0
rentts1
(15.04.09)
(16)

sakarlık mı değil mi?

saryade
selamlar, baya bir zamandır var olan dirsek ve dize hakim olamama halim bokunu çıkardı, artık günde en az 3-4 kez dizlerimi ve dirseğimi bir yerlere çarpıyorum. kapı, sehpa, masa, akbil turnikeleri, komodin vs derken sürekli diz ve dirsekler mor ve acı içinde. "diz ve dirseklerin isyanı" gibi spesif
selamlar,
baya bir zamandır var olan dirsek ve dize hakim olamama halim bokunu çıkardı, artık günde en az 3-4 kez dizlerimi ve dirseğimi bir yerlere çarpıyorum. kapı, sehpa, masa, akbil turnikeleri, komodin vs derken sürekli diz ve dirsekler mor ve acı içinde.

"diz ve dirseklerin isyanı" gibi spesifik bir hastalık yoksa, neden oluyordur bu acaba fikri olan var mı?
0
saryade
(15.04.09)
şöyle bir sebebi olabilirmiş gibi geliyor bana ya da kendim de aynı dertten müzdarip oldugum için kendimce uydurduğum bir şey; kafa sürekli bir şeylerle meşgul, aynı anda bir sürü şeye odaklanmaya çalışıyor ama bir yerden patlak veriyor, hem sakız çiğnerken aynı anda yürüyememek gibi hem de değil :)

bir de küçük bir kuzenimde vardı böyle bir olay, doktora gittiğinde göz tembelliği olduğu ortaya çıkmıştı onda, ama benimki veya tahminime göre sizinki dalgınlık, kafanın başka şeylerle meşgul olması gibi sebeplerden olabilirmiş gibi geliyor.
0
light beam
(15.04.09)
dikkatsizlik??
0
redstreak
(15.04.09)
bu kadar dikkatsiz veya dalgın isem yaşamımı sürdürememem gerekirdi herhalde yav. yani başka şekillerde de kendini gösterirdi sanırım.
bu sanki daha çok diz ve dirsek arkadaşların yerini tam kestiremiyorum gibi. fazla mı uzunlar fazla mı kısalar, çok mu çıkıklar bilemedim ki. ama tuhaf bir şey.
0
🌸saryade
(15.04.09)
bende de mevcut. stresten, yoğun düşünmekten ve yeterince dinlenip konsantrasyonunu toplayamamak ve mesela banyoda, mutfakta vb yerlerde ihtiyaçlarını giderirken kafanın başka şeylerle meşgul olmasıdır diyorum. bir baş ağrısı da semptomlar arasındaysa kesinlikle sizinde ihtiyacınız olan şeyi yapmaya ihtiyacınız var :)
0
solfej
(15.04.09)
peki yürürken filan dikkat ediyor musunuz bir sonraki adımınızın basacağı yere. etmiyorsunuz gibi=) birkaç gün hani çocukken derlerdi ya "önünüze bakarak yürüyün"=)
0
dambil
(15.04.09)
aa solfej baş ağrısı da var evet. peki nasıl çözülür ki bu? "ihtiyacınız olan şeyi yapmaya ihtiyacınız var " ne demek ki?

dambil, etmiyorum pek ama eskiden beri etmezdim. şimdi niye arttı ki acep?
0
🌸saryade
(15.04.09)
yaşınızı bilmiyorum büyüme çağında olur genelde, boy atılan dönemde...
0
yoldaki isaretler
(15.04.09)
neye ihtiyacınız olduğunu bilirsiniz ama söyleyemezsiniz ya işte öyle bir şey tabi bu dediğim gibi yoğun yaşamdan kaynaklanan bir şey ise. üstesinden gelebildiğiniz fakat bir robot durumunda yaşadığınızda ortaya çıkan bir şey olabilme ihtimali mevcut olduğu göz önüne alınırsak bir çok ihtiyaç sıralayabiliriz... spor yapıyor musunuz? hafif ağır her ne tür olursa ve yaş da önemli tabi.
0
solfej
(15.04.09)
:) yoldaki işaretler yaşım 30 ama evet haklısın. tam o zamanki kolunun bacağının büyüklüğünün farkında olamama durumu gibi.

solfej, spor yapıyorum. dediklerin mantıklı sağolasın.

herkese teşekkürler.
0
🌸saryade
(15.04.09)
:( sırf diz dirsek değilmiş. çenemi geçirdim şimdi dolap kapağına.
0
🌸saryade
(15.04.09)
eğer ağır spor yapıyorsanız (body building vb.) vücudunuz hantallaştığından dolayı oluyor olabilir dikkat. açma germe, vücudun esnekliğini arttırma çalışmaları yapın. aynı şekilde vücudunuz son zamanlarda fazla esnekse ihtiyaç duyduğu alan alışık olduğundan fazla olduğundan olabilir bunu çarpmaların nasıl gerçekleştirdiğine bakarak anlayabilirsiniz.
0
solfej
(15.04.09)
gözünüz mü bozuldu acaba?
gerçi ben de sürekli kafamı ve ayaklarımı bir yerlere çarparım, takılırım. tamamen dikkatsizlikten. alıştım artık.
0
kediebesi
(15.04.09)
kediebesi, gözüm bozuk zaten gözlük kullanıyorum uzun zamandır. sanmam ki ondan olsun.

solfej, yahu bak tam da bu yüzden olabilir. 3 aydır spor yapıyorum. ağır değil. esneme ağırlıklı. vücudumun dengesi değişmiş olabilir.

aa rahatladım bak. teşekkür ederim.
0
🌸saryade
(15.04.09)
sakarlık kafaya taktığın sürece daha da artan bişi. ben senelerce dalga konusu oldum. şimdi hiç düşünmüyorum. ha tabii yine bacaklarım morluk içinde olabiliyor ama kafamı filan çarpmıyorum artık. dikkatsizlik diyenler için; alakası yok.
0
sakar kiz candy
(15.04.09)
yürüyüşte sakarlık ve hareketler arası uyumsuzluk vs. çok sık yaşanıyorsa bazı hastalıkların belirtisi olabilir. anlattığınız kadar sıksa bi doktora görünün bence, içiniz de rahat etmiş olur.
0
boshi
(16.04.09)
boshi teşekkür ederim.
0
🌸saryade
(16.04.09)
(2)

wellness

gut
beni soracağım şu 3 soru hakkında aydınlatabilirseniz nasıl mutlu olacağım...wellness nedir?wellness danışmanı nedir?sağlıklı beslenme cilt analizi gibi konularla ne alakaları vardır?
beni soracağım şu 3 soru hakkında aydınlatabilirseniz nasıl mutlu olacağım...
wellness nedir?
wellness danışmanı nedir?
sağlıklı beslenme cilt analizi gibi konularla ne alakaları vardır?
0
gut
(13.04.09)
fitness gibi düşünüLebiLir sanıyorum ama biraz daha derinine inmiş, daha bir açılım yaratmış bir spor programı gibi.
0
solfej
(14.04.09)
şimdi efendim wellness ruh ve bedenin dengeli bir şekilde sağlıklı olma halidir. yani fitness gibi sadece bedeninizin fit olmasına yoğunlaşmaz, aynı ölçüde ruhsal olarak da dingin olmanızı amaçlar. örnek verilebilecek en yaygın yöntemlerinden biri olarak yogayı gösterebiliriz. bildiğiniz gibi yoga hem vücudu esneten bir takım hareketlerle yapılır hem de zihni boşaltmak için konsantre olunan bir süreci kapsar. yine bu tarz örnekler üzerinden gitmek gerekirse fitness için spor salonları varsa wellness için de spa vs merkezler kullanılabilir.
o halde wellness danışmanı kişiyi bu tarz konularda bilgilendirir. bu konular neler olabilir? masaj, yoga, meditasyon, cilt bakımı vb. ruh sağlığınız ve vücut sağlığınız için uygulanabilecek her şey. sağlıklı beslenme ve cilt analizi de bunlar arasında sayılabilir tabi ki.
0
neslish
(14.04.09)
(6)

unutkanlık ama öyle böyle değil...

pozitif dusunce de kazanir
kendimi bildim bileli unutkan bir insanım. ama evde anahtar unutma, ocağı açık unutma, sevgilinin doğun gününü unutma gibisinden değil. hatta geçmişe dair çoğu şeyi de hatırladığım oluyor.benim unutkanlığım anlık. mesela hiç abartmıyorum login olana kadar ne soru soracağımı bile unuttum, 4-5 saniye
kendimi bildim bileli unutkan bir insanım. ama evde anahtar unutma, ocağı açık unutma, sevgilinin doğun gününü unutma gibisinden değil. hatta geçmişe dair çoğu şeyi de hatırladığım oluyor.

benim unutkanlığım anlık. mesela hiç abartmıyorum login olana kadar ne soru soracağımı bile unuttum, 4-5 saniye düşününce çaktı beynimde.
2 saniye önce başka bi sitede bişey görüyorum, bakalım sözlük ne demiş bunun hakkında diye düşünüp sözlüğü açana kadar neye bakacağımı unutuyorum. ve bu sık sık başıma geliyor çok sinir bozucu!
bir örnek daha, "yaa bişey dicektim ama unuttum" olayı da çok sık geliyor başıma.

ne yapmalıyım yaw kurtarın beni bu dertten!
0
pozitif dusunce de kazanir
(13.04.09)
hastalık değil muhtemelen dikkat eksikliği
0
05
(13.04.09)
bu dertten bende de var ve başka arkadaşlarımda da var. üzerimdekileri çıkarırken gözlüğü koyduğum yeri unutuyom lan ben de ara sıra :) acaba diyorum erken bunamamı lan bu diye düşünüp tırs mıyor değilim. ama çoğu kişide olduğu aklıma gelince rahatlıyorum. heralde gençliğimizden olsa gerek.
0
readmymind
(14.04.09)
tipatip aynisina sahibim. 15-16 sene evvelki seyleri, suratlari sahane hatirlarim. Fakat ornegin 2sn once dusundugum seyi unutuyorum ki bu son 2 senedir olmakta. Onceden kesinlikle unutmazdim.

Kafayi bir yerlere vurunca falan mi oldu diye merak ediyorum bende..
0
nochristrequiress
(14.04.09)
şu sıralarda sıklıkla oluyorsa uyku düzensizliğinden ya da beslenme alışkanlığının değişmesinden falan kaynaklanıyor olabilir mi acaba ?
0
ceres
(14.04.09)
aynı dert bende de vardı. inanılmaz uyku düzensizliği ve yoğun çalışma temposundan ötürü. uykuyu düzene soktum sayılır. şimdi fena değilim. uykuya dikkat etmek lazım.
0
teritori
(14.04.09)
b12 eksikliğinden de olabiliyormuş.
0
aithra
(14.04.09)
(8)

sanırım farenjit

zubundy
evet bence farenjit, gecen sene de aynısı olmuştu.doktora gidecek zaman malesef yok, en erken cts. gidebilirim, cumartesiye kadar ne yapayım da rahat edeyim.çalıştığım ortam malesef icra dairesi ve tozlu bir ortam.hastalık yuzunden sigarayı azalttım hatta neredeyse bıraktım, zaten içsem de tat alamı
evet bence farenjit, gecen sene de aynısı olmuştu.
doktora gidecek zaman malesef yok, en erken cts. gidebilirim, cumartesiye kadar ne yapayım da rahat edeyim.
çalıştığım ortam malesef icra dairesi ve tozlu bir ortam.
hastalık yuzunden sigarayı azalttım hatta neredeyse bıraktım, zaten içsem de tat alamıyorum,
yutkunurken biraz acıyor, burnum da surekli tıkalı.
sabah ateşim yoktu ama şimdi başladı. bir de gun boyunca hapşıırdım.
şimdi eczaneye gidip, iliadin sprey veya otrivine alacağım. ayrıca tantum verde de alacağım.
acaba başka ne almalıyım, önerilebilecek antibiyotik vs. var mı bildiğiniz.
0
zubundy
(13.04.09)
doktor olmadığım ve sizin bünyenizi bilmediğim için herhangi bi antibiyotik öneremiyorum, eskiden kullandığınız ve size iyi gelen antibiyotiği kullanmanızı tavsiye ederim.
0
rentts1
(13.04.09)
aslında pek de istemiyorum antibiyotik kullanmayı, onun yerine bitkisel çay vs. de olabilir, önerilere açığım
0
🌸zubundy
(13.04.09)
bol bol sıcak çay için.(nane-limon-bal 3 lüsü özellikle süperdir her zamanki gibi) boğazınızı kuru tutmayın. ben de şu an nezleyim ve 2 farklı(biri sıcak su ile alınan diğeri tablet halinde alınan) parasetamol bir de vitamin kullanıyorum. günde 3 kere falan. burun akıntısını ve tıkanıklığını engelliyor parasetamoller 3-4 saat boyunca.
0
rentts1
(13.04.09)
çok sıcak ya da çok soğuk şeyler içmeyin
0
manalinik
(13.04.09)
ya almayın antibiyotik. viralse -ki büyük ihtimalle öyledir- bi işe yaramaz. doktor verirse kullanırsınız.
0
dr cucu
(13.04.09)
suuuu
suuuuuuuuuu
ve suuuuuuuu

ve onun disinda "ılık" seyler.. sicak "yok", ayrica limonu da cogu kbb uzmani "onermez"

çin yağı denen mucizevi bir sey var, o da acaip acar burnu saniyesinde.

su, demis miydim?
0
la traviata
(14.04.09)
ada çayı için, zecefilli bal yutun bol bol boğazınıza çok iyi gelir, ha bir de dinlenin vitamin takviyesi yapın ve dinlenin ben de yıllardır farenjitimdir. gecmiş olsun
0
sleep may be the enemy
(14.04.09)
0
extirpation
(14.04.09)
(4)

NezLe vs. spor

solfej
Nezleyken spor yapmak ne gibi sonuçLar doğurur? şu an nezleyim fakat kendimi dinç hissediyorum vücudumda bir kırgınlık, halsizlik vs. yok. acaba daha ağır bir hastalığın başlangıcı mı olur. davetiye mi çıkarırım nezleyken spor yaparak.not: sporu fitnnes salonunda yapacağım. bir kaç bench dambell har
Nezleyken spor yapmak ne gibi sonuçLar doğurur? şu an nezleyim fakat kendimi dinç hissediyorum vücudumda bir kırgınlık, halsizlik vs. yok. acaba daha ağır bir hastalığın başlangıcı mı olur. davetiye mi çıkarırım nezleyken spor yaparak.

not: sporu fitnnes salonunda yapacağım. bir kaç bench dambell hareketi en fazla? Tabi ayrıca bir tereddütüm de saLondakilere bulaştırmayayım hastalığımı diye?

Not: hadi hakkınızı helal edin ben spora gidiyorum :)
0
solfej
(13.04.09)
geçenlerde aynı şekilde ben de kötüydüm biraz, isteksiz bir şekilde salona gittim. spordan sonra kendimi daha dinç hissediyordum. terlemek iyi mi geldi ne.. eve gelince de taze meyve suyu hazırladım kendime, 10 numara bi insan oldum.
sağlıklı günleer!

sonradan gelen not: ya da sen en iyisi bi hamama git, o daha iyi gelir. burnun tıkalıysa açılır, ama çıkınca kendini koruman lazım.
0
ikinoktayedi
(13.04.09)
Acaba sauna nasıL geLir dersiniz?

CEvap: gelmez. saygılarımla.
0
🌸solfej
(13.04.09)
Hiçbir şey olmaz. Çok ağır gripte ısınırken hafif başağrısı yapar o kadar.
0
tekosin
(13.04.09)
valla ağırlık değil de, koşu falan yapınca duş alınca sanki vücut topluyor kendini ya.
0
head
(13.04.09)
(4)

hepatit ısırıkla bulaşırmı?

omer460
Merhabalar eski bir arkadaşımla kavga etmek suretiyle elimi ısırıp hayvan gibi kanatmış bulunmaktadır.Bu arkadaşın hepatit taşıyıcısı olduğunu biliyorum.Ama eskiden konuşurken benimki bulaşmıyo ben sadece taşıyıcıyım gibi bişeyler demişti.Ölcekmiyim saygılar...
Merhabalar eski bir arkadaşımla kavga etmek suretiyle elimi ısırıp hayvan gibi kanatmış bulunmaktadır.Bu arkadaşın hepatit taşıyıcısı olduğunu biliyorum.Ama eskiden konuşurken benimki bulaşmıyo ben sadece taşıyıcıyım gibi bişeyler demişti.
Ölcekmiyim saygılar...
0
omer460
(13.04.09)
hemen test yaptırıni hepatit tükürük yoluyla bulaşır
0
demlikposet
(13.04.09)
benim bildiğim kadarıyla taşıyıcı olanın sdece kendisine bir zararı yoktur ama hastalığı bulaştırır. doktora gitmek elzemdir.
0
teritori
(13.04.09)
test yaptırmakta fayda var ama kanlarınız birbirine karışmadıysa pek bulaştığını sanmıyorum.
0
yellow brick road
(13.04.09)
hepatit teorik olarak tum salgılarla bulaşır.
ama ısırık,tukruk,ter fln ıhmal edilir.
bı kanama fln olmussa test yaptırmanı onerırım.
0
firlattigikepindusmesinibekleyenmezun
(21.05.09)
(2)

Koku Bozukluğu

the beatles
Geçen hafta bana farenjit teşhisi konuldu, ilaç tedavisine başladım. Bu ilaçların arasında Kloroben diye bir oral sprey de vardı. İlk başlarda bu spreyi kullandım, ama az kullandım. Pazar günü öğleyin bu ilacı ilk defa düzgün bir şekilde kullandım. Onunla alakası olup olmadığını bilmiyorum ama bunu
Geçen hafta bana farenjit teşhisi konuldu, ilaç tedavisine başladım. Bu ilaçların arasında Kloroben diye bir oral sprey de vardı. İlk başlarda bu spreyi kullandım, ama az kullandım. Pazar günü öğleyin bu ilacı ilk defa düzgün bir şekilde kullandım. Onunla alakası olup olmadığını bilmiyorum ama bunu kullandıktan sonra bütün koku-tat alma duyularım tepetaklak oldu.

Cumartesi akşamı köfte yemiştim gayet güzel bir şekilde ve tadı da normaldi. Fakat pazar gününden itibaren her şeyin kokusu ve tadı garipleşti. Artık kokusu olan her türlü nesnenin kokusu değişiyor ve yanık, metalik, pis bir koku alıyorum her şeyden. Bu yüzden hiçbir şey yiyemiyorum, çorba bile içemiyorum, çünkü çorba bile iğrenç kokuyor. Sadece yiyecekler de değil, sabun, kolonya gibi kokusu olan maddelerin kokuları metalik, yanık, iğrenç bir hale geldi. Hiçbir şeyin gerçek kokusunu alamıyorum, her şeyin kokusu iğrençleşti.

Bu neden olabilir? Söz konusu ilacın yan etkisi olabilir mi? Yoksa birdenbire nöronlarım sapıttı ve ben iflah olmaz bir hale mi geldim? Cidden korkuyorum.
0
the beatles
(13.04.09)
metal kokusunu anlıyorum bana da oldu epilepsiden falan şüphelendiler ama bir şey çıkmadı. hala bilmiyorum neden olduğunu
0
jeanne hebuterne
(13.04.09)
yan etki olarak tat almada değişiklikten bahsetmişler prospektüste. koku da bununla bağlantılıdır diye düşünüyorum.
www.synsepalumdulcificum.net bundan yesen ne tat alırsın acaba? :)
0
kediebesi
(13.04.09)
(2)

hiperprolaktinemi ve dostinex kullanımı

artful dodger
Merhaba,yapılan tahlil sonucu prolaktin seviyesi 34.03ng/ml ([4.79;23.3]) olan bir hastaya, haftalık 0.5mg x 2 şeklinde dostinex verilmesi doğru mudur?Prospektüste haftada 2 kullanımlarda 0.5mg'lık tabletin yarım yarım kullanılması gerektiği yazılmış ama doktor bana haftada 2 x 0.5mg demişti. Kafam
Merhaba,

yapılan tahlil sonucu prolaktin seviyesi 34.03ng/ml ([4.79;23.3]) olan bir hastaya, haftalık 0.5mg x 2 şeklinde dostinex verilmesi doğru mudur?
Prospektüste haftada 2 kullanımlarda 0.5mg'lık tabletin yarım yarım kullanılması gerektiği yazılmış ama doktor bana haftada 2 x 0.5mg demişti. Kafam karıştı.

Ne yapmalıyım?
0
artful dodger
(13.04.09)
bence mümkünse doktora yeniden sorun. prospektüse göre her şekilde olabilir. 4.5 mg'a varabilir diyor.
0
kediebesi
(13.04.09)
benimki 70-80'lerde seyrediyordu ve haftada 1 tane kullanıyordum. bence de doktora yeniden sorun.
0
yumusakdiken
(13.04.09)
(3)

havaların ısınmasıyla artan bel agrısı

temizkopat
belimde bir süredir agrılar vardı. geçen bahardan yazın sonuna kadar sürekli agrıyodu, neredeyse 24 saat. mesela otururken daha cok hıssedıyorum, omurgamın bittiği yere yakın sag tarafta bir agrı ve bazen de kalcama ve baldırıma vuruyo. sanırsam sag yumurtalıgıma da vuruyo. alaturka tualete oturdugu
belimde bir süredir agrılar vardı. geçen bahardan yazın sonuna kadar sürekli agrıyodu, neredeyse 24 saat. mesela otururken daha cok hıssedıyorum, omurgamın bittiği yere yakın sag tarafta bir agrı ve bazen de kalcama ve baldırıma vuruyo. sanırsam sag yumurtalıgıma da vuruyo. alaturka tualete oturdugumda da bayagı bı hıssedıyorum, sankı ordakı kaslar kısalmısda gerilip agrıyo. sonbaharda ve kısın geçti, bir iki haftadır artarak yıne agrımaya basladı. şimdi bu anlattıgım agrılardan yola cıkarak bunun hakkında bilgi verebilcek olan var mıdır? bir d havaların ısınmasıyla neden tekrar agrımaya basladı. bunları bılen var mıdır.
0
temizkopat
(12.04.09)
bel fitigi olma ihtimali var, kalcaya ve baldira vuruyorsa.
veya bel fitigi baslangici.

umarim degildir, ben bu soylediklerinizi hissettikten sonra biraz gec gitmistim doktora ve sonra cok cok pisman olmustum. aman diyim, hic ihmale gelmeyecek bir sey surundurur.
0
la traviata
(12.04.09)
acilen bir nüroşüroji (doğru yazdığımı umuyorum) gidilip görünmekte fayda var, baldıra ve bacaklara vuran ağrı bacak içi ise bel fıtığı ihtimali artıyor, kısa vadede uzun oturmamak, kilo almamak, zıplamamak, uzun süre sabit ayakta durmamak özellikle yüzüstü uyumamak rahatlatabilir.
0
kut
(12.04.09)
ağrılarınız arttığında belinize buz koymak sizi rahatlatabilir. benim babama doktoru tavsiye etmişti. ama mutlaka en kısa zamanda bir doktora görünün. fıtıksa eğer ameliyat gereksinimini tedaviyle önleyebilirsiniz.
0
yellow brick road
(12.04.09)
(5)

mide problemleri

knipeos
oncelikle 5.5cmlik mide fitigi problemim oldugunu belirteyim.. bazi gunler ogunlerimi abartir ya da midemi allak bullak edecek besinler yersem dogal olarak geceleri mide yanmasindan telef olmaktayim. ufak yastan beri hayatim doktorlarda gectiginden su hastaneye gitme olayina pek usenip, surekli erte
oncelikle 5.5cmlik mide fitigi problemim oldugunu belirteyim.. bazi gunler ogunlerimi abartir ya da midemi allak bullak edecek besinler yersem dogal olarak geceleri mide yanmasindan telef olmaktayim. ufak yastan beri hayatim doktorlarda gectiginden su hastaneye gitme olayina pek usenip, surekli erteliyorum.. dolayisiyla ilaclarim bitti, hani ilaclarimi gidip alana kadar gecici yontemleri de ogrenmem benim icin yararli olur.

mide yanmasini dindiren bildiginiz pratik cozumler nelerdir?
0
knipeos
(11.04.09)
Normalde midemde bir problemim yok.ama ne zaman midem yansa bir dolu çay kaşığı karbonatı az miktar suyla yutuyorum. Tüm mide sorunlarım 50 saniye sonra bir geğirmeyle son buluyor. ilaç kullandığımı hatırlamam.
0
dedi kalabaligin icinden bir ses
(11.04.09)
mide fıtığı,gastrit ve reflüden mustarip bi insan olarak gaviscon şuruptan başka işe yarayan bir şey görmedim.
0
szqnn
(11.04.09)
@szqnn, ayni problemlerden sikayetciyiz oyleyse... gaviscon un tableti bile gerekli etkiyi saglamiyor, surubu ise tum dertlere deva.
0
🌸knipeos
(11.04.09)
aprozol muadillerine kıyasla benim gördüğüm en iyi ilaç.
salınımı son derece düşük ve hemen etki ediyor.
aynı sorun bende de var ve hatta doktorumun dediğine göre literatürlere geçecek kadar büyük mide fıtığım varmış...
0
Gulyadkin
(11.04.09)
mide yanması, bulantısı, kazınması vs için gördüğüm en müthiş ilaç kudret narı! bunun eczanede satılan versiyonları da bulunuyor sanırım, ya da en kötü aktarlarda vardır. ama imkanınız olursa kudret narını pazardan taze taze alıyorsunuz. çekirdeklerini çıkartıp kabuğunu ufak ufak kesip bala ya da zeytinyağına karıştırıyorsunuz. zeytinyağında bir iki hafta demleniyor ve bir çay kaşığı ağzınıza attınız mı mide oh diyor. çok tavsiye ederim.
ekstra kek: en.wikipedia.org burada latince adı filan da var. belk ismi yöreden yöreye değişiyordur.
0
kediebesi
(11.04.09)
(3)

Ayak parmağının şişmesi / sakarlık

charm
Klasik sakarlıklar sonucu iki hafta evvel ayağımın iki küçük parmağını dolaba çarptım. Parmakları ne zaman çarpsam acır, sakarlıktan çok yapıyorum bunu, o yüzden üstünde durmadım, buz koyup lasonil sürüp geçtim.Fakat küçük parmağın yanındaki parmak birazcana şişti. İki hafta geçti hala da inmiş deği
Klasik sakarlıklar sonucu iki hafta evvel ayağımın iki küçük parmağını dolaba çarptım. Parmakları ne zaman çarpsam acır, sakarlıktan çok yapıyorum bunu, o yüzden üstünde durmadım, buz koyup lasonil sürüp geçtim.

Fakat küçük parmağın yanındaki parmak birazcana şişti. İki hafta geçti hala da inmiş değil. Şimdi doktora gitmeye de yüzüm kalmadı, "e iki hafta önce aklın nerdeydi" diyecek korkusuna gidemiyom. Ha geçti ha geçer derken, parmak, diğerlerinin iki katı büyüklükte sabitlendi.

Korkuyorum, n'olmuştur bu parmağa? Ben mi evhamlıyım? Yoksa evhamlanıp doktora mı koşmam lazım? Bu parmak düşecek mi niye bu kadar şiş kaldı?

Paniklemicem. Paniklemicem. Panik....
0
charm
(09.04.09)
e tabi doktora gitmek lazim er ya da gec 4 parmakli gitmektense bu hali daha makbuldur doktorun gozunde de.

ev tedavisi yapicam diyorsan ama bal sur. iyi gelir. walla.
0
arch101
(09.04.09)
hiç bişi olmaz ama yamultur o parmak seni. eğer bahsettiğimiz en küçük parmak ise ve de tırnak olan kısım da yaralanmış ise 1 hafta falan sürer iyileşmesi. ben üniversitedeyken (vay anasını eskiden ben lisedeyken ben ortaokuldayken derdik) aynı olay bana olmuştu ve küçük parmak şişmiş ve kan oturmuştu. ve okula resmen topallayarak ve terlikle gitmek zorunda kalmıştım. bu da böyle bi anımdır.
geçmiş olsun.
no panic yes vitamin.
0
rentts1
(09.04.09)
hadi catlamissa n'olacak? kesin gidin doktora.
0
osuruklu
(10.04.09)
(7)

mukerrer asi

arch101
degerli saglik dostlari,bundan yaklasik 8 ay once hem tetanoz hem de tam porsiyon kuduz asisi olmus idim. onumuzdeki hafta askere gitmem sebebiyle bahsi gecen iki asidan birer kere daha olacagim ogrendigim kadariyla.sorum bu asilari birer kere daha olmamin bir sakincasi var midir? yani kuduz 2, teta
degerli saglik dostlari,

bundan yaklasik 8 ay once hem tetanoz hem de tam porsiyon kuduz asisi olmus idim. onumuzdeki hafta askere gitmem sebebiyle bahsi gecen iki asidan birer kere daha olacagim ogrendigim kadariyla.

sorum bu asilari birer kere daha olmamin bir sakincasi var midir? yani kuduz 2, tetanoz da 5 yil etkili ya, ters tepmesin?
0
arch101
(09.04.09)
askerde kuduz vurulduğunu hiç duymadım. ama 8 ay sonra tekrarlanan tetanozun bir zararı olmaz zannımca. yanınızda aşı kartı falan varsa vurmazlar zaten. başka aşılar da vurabilirler, menenjit falan.
0
surprise
(09.04.09)
tepebilir. bence bir doktorla iyice görüşün bu durumu.
0
kediebesi
(10.04.09)
kuduz vurmuyorlar zaten, memenjit ve tetanoz... tetanozda bisey olmaz gibime geliyor, sonucta asi dedigmiz o mikrobun sersemlemis hali, yani sen zaten bagisiklik kazanmissin ona.
0
alpinsamuray
(10.04.09)
Tetanozu da tam porsiyon mu oldunuz, 5 doz yapılıyor çünkü.
0
sui
(10.04.09)
tetanoz 1 seferlik bir asi ya, ne 5 dozu? yada bizi yediler tetanoz vurduk diye
0
alpinsamuray
(10.04.09)
sui
(10.04.09)
tetanozun 5 doz yapildigina da sahit oldum ama ben tek doz almistim. bugun doktorla konustum, zaten kuduz asisi yapmiyorlarmis, tetanoz da sorun yaratmazmis bir kere daha olsa bile.
0
🌸arch101
(11.04.09)
(3)

göz altında şişlik

insert coin
sağ gözümün altında sinek ısırıgı gibi bi şişlik var ama sinek olması imkansızdurup dururken oldu biraz da morluk var altında sebebi ne olabilir???
sağ gözümün altında sinek ısırıgı gibi bi şişlik var ama sinek olması imkansız
durup dururken oldu biraz da morluk var altında sebebi ne olabilir???
0
insert coin
(09.04.09)
sanırım orada bir mikrop bezesi olacaktı. son zamanlarda o bölgeden sivilce vb birşey sıktın mı?
0
thehole
(09.04.09)
mikrop kapmış olma ihtimali yüksek. önemseyin, en azından bi eczaneye gidip tavsiye edecekleri göz damlası alın. ben pek önemsemedim, uzun bi süre sonra doktora gittim. önce ilaç kullandım işe yaramadı, daha sonra bi doktor diğerine ne yapalım diye sorduğunda "yaz ameliyat gitsin" dediğini duydum.
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(09.04.09)
dün göz hastanesine gittim benimde gözüm enfeksiyon kapmış göz kapağı biraz şişmişti ve çok kızarıktı , 2 tane ilaç ve bir de krem verdi isimlerini yazim istersen fakat seni yanıltmak istemem en iyisi doktora git.
0
madrigal
(09.04.09)
(6)

Enfeksiyon durumu

thehole
Şimdi durumu şöyle açıklayalım. Salı günü henüz çıkmamış 20 yaş dişlerimden birini aldılar efenim. Dolayısı ile o yerde bir adet yara ve dikiş ikilisi bulunmakta. Bir hafta sonra dikişler alıncak fakat, yaranın herhangi bir şekilde enfeksiyon kapmaması için benim ne kadar süre ağzıma sigara sürmemem
Şimdi durumu şöyle açıklayalım. Salı günü henüz çıkmamış 20 yaş dişlerimden birini aldılar efenim. Dolayısı ile o yerde bir adet yara ve dikiş ikilisi bulunmakta. Bir hafta sonra dikişler alıncak fakat, yaranın herhangi bir şekilde enfeksiyon kapmaması için benim ne kadar süre ağzıma sigara sürmemem gerekiyor? Yani bu hede 2-3 güne kapanır, sen iç sigaranı bi cacık olmaz mı diyorsunuz. yoksa korktuğum başıma mı geliyor?
0
thehole
(09.04.09)
sigarayla diş bölgesi enfeksiyon kapmaz, ha başka bir şey olur mu dersen,zararlıdır.
ama iç sigaranı diyecektim ki , iki gün sigara içemeyecek kadar iraden varsa bırak ;)
0
radikalherif
(09.04.09)
yok canım cuma-cumartesi içki bık bık falan iççem eğlencem, yalnız başına gitmiyo tabi ondan merak ediyorum.
0
🌸thehole
(09.04.09)
bi şey olmaz.
0
surprise
(09.04.09)
Tütün çok iyi bir insectisittir. (böcek öldürücü) Sanırım enfeksiyon yapmaz. Hatta enfeksiyonu da engeller. (sonuncusunu kıçımdan uydurdum)
0
pichoscosama
(09.04.09)
çook geçmiş olsun...yine çok geç gördüm duyuruyu ama gerçekten 20'liklerin her türlüsünden çektim ve de çektirdim. 1-2 gün içmeden durabiliyorsan direkt sigarayı bırak yahu :) bana 20 küsür yıllık çene cerrahı bile "duramayacaksan iç, ama çok kuvveti çekme dumanı, kanamayı arrtırır sonra" diye. 45dk sonra karşılıklı tüttürüyorduk.

bir hafta sonra dikişlerin alınacak, o zamana kadar da özellikle ilk 2-3 günü hafif sızdırır o yara. dilinle veya başka bir şeyle kurcalamaya, dikişlerini kendin almaya falan kalkmazsan bir şeycikler olmaz. dikişler alındıktan sonra bile orada içi boş olan bir şişlik kalacak, eğer diş alt çenede idiyse büyük ihtimalle sonradan da ağrı-sızı yapabilecek. o ağrı kulağa da vurabilir, vurursa da benim gibi 20'liği aldırdıktan 1.5 ay sonra kbb uzmanına koşmamak gerekir.

geçenlerde sanırım sonuncuyu çektirdim. ertesi günü akşam apranax'ından sonra birayla kurtuluşumu kutluyordum yahu. marifet diye yazmıyorum hani, her biri ayrı azap verdi...ondan...

ha bir de senden geçmiş ama, bundan sonra başına gelebileceklere not: baktınız diş çekildi saatler geçti ama halen babalar gibi kanıyor, eczaneden adrenalin ampul alıp bir miktar pamuk üzerine hafifçe tatbik ediyor, yaranın üzerine yerleştiriyorsunuz. dakikalar içinde toparlıyor. eski tüfek bir çene cerrahı tavsiyesiydi. yanlıştır diyebilecek genç arkadaşlar olabilir. benim denemem gerekmişti, bir zararını görmedim şahsen.
0
tarantinoesque
(09.04.09)
benim oyle iki batik 20 ligi ayni anda cekmisleri, dikisler alinana kadar da cok fena ama nerden baksan 7-8 paket sigara icmisimdir. antibakteriyel gargara vermisti doktor surekli kullandim bi de tuzlu su calkaladim agzimda ara ara oyle sorunsuz atlattim. bir de orasi cukurlu girintili cikintili falan kalabiliyor uzun bir sure, yemek artiklari birikiyor onlar enfeksiyon yapabilir. dis arasi fircasiyla o girintili cikintili yerleri temizlemem gerekmisti. bir sene oldu ancak kapandilar.
0
eick
(09.04.09)
(7)

Diş Taşı

solfej
Dişlerimin arkasında bulunan taşlardan kurtulmak istiyorum. fakat bu işlemin ne kadar ciddi bir işlem olduğu bilmiyorum ve bu nedenle devlet hastanesi-özel doktor arasında karar verme sürecinde bana yardımcı olmaması gibi bir sorun yaşıyorum. Sizce devlet hastanesinden çok rahat ve hiç sorunsuz hall
Dişlerimin arkasında bulunan taşlardan kurtulmak istiyorum. fakat bu işlemin ne kadar ciddi bir işlem olduğu bilmiyorum ve bu nedenle devlet hastanesi-özel doktor arasında karar verme sürecinde bana yardımcı olmaması gibi bir sorun yaşıyorum.

Sizce devlet hastanesinden çok rahat ve hiç sorunsuz halledilebilecek kadar kolay bir işlem midir diş taşı temizliği? güvenebilir miyim? yoksa "hiç hastane sırasında taş dökmeye değmez sen en iyisi doktora git" mi dersiniz? Derseniz ne kadardır bu işin doktordaki maLiyeti?

Teşekkür ederim.

Not: Diş taşının ciddiyetine gelince, 2 dişimin arasında bulunan oluşum arasında bulunduğu dişleri yanlara itip aralarının açılmasını ve diğer dişlerle sıkışmasına sebep oluyor.
0
solfej
(08.04.09)
Çok zor ,titizlik gerektiren bir iş değil bildiğim kadarıyla. Diş etinde hafif kanamalar olacaktır mutlaka ama burda önemli olan şey temizlik. Hangisi daha hijyenik olur ona göre düşün artık. Temiz bir devlet hastahanesi bulabilirsen olur.
0
ocanal
(08.04.09)
alti ayda bir taslarimi temizletiyorum. ozel doktora gidin hastaneyle falan ugrasmayin, maliyetli birsey degil ama sinir bozucu birsey. fiyatini bilmiyorum turkiyede degilim.
0
eick
(08.04.09)
ben geçen ay 60 tl ye yaptırdım. ve evet sinir bozucu. normalde dolgu yapmak için kullanılan matkap gibi olan uçlardan daha büyükce birşey kullanarak dişlerinizin arkasındaki kısımları temizliyor.u. biraz da diş etlerin kanıyor.
0
Poly
(08.04.09)
Ciddi bir iş değil yahu, gayet basit bir işlem. Devlet hastanesinde teknolojik donanım eksikliği varsa sorun olabilir ama. Mesela devlette hekim elle kanırtarak çıkartmaya çalışmıştı ama özelde elektrikli, bir yandan sürekli su püskürtüp diğer yandan akan suyu çeken bir alet kullanmışlardı...
0
crown
(08.04.09)
misal haftaya düğünüm var diyorsan biraz ertelemek iyi olabilir.
bu hadisenin kesin sonuçları önceden kestirelebilir değil pek.
özeti eğer hiç yaptırmadıysan yaşına göre dişlerinin arasında boşluk oluşabilir.
tabi yaptırmayım dersen bu sefer daha sonrasında bütün dişlerini eline alırsın. böyle de cins bir hadisedir.
0
can see
(08.04.09)
Genellikle öyle çok teknolojik aletler kullanılmaz, direkman çengel gibi aletle diş taşlarını kanırtırlar. Bne özelde çok pahalı olacağını sanmıyorum ama yine de bedavaya devlette yaptırma ihtimalin varsa bence onu tercih et...
0
selimse
(08.04.09)
fikir vermesi açısından, sevgilim dişhekimi ve sterilize edilmiş aletlerini eve getirip akşam 3lü koltukta yapıyor bu işlemi bana 6 ayda bir. biraz kanadığı doğru ama öyle abartılacak bir hadise de değil yani.
0
tai
(08.04.09)
(3)

tırnak etrafındaki deri...

ocanal
bu tırnak etrafında ki derilerin soyulması bir vitamin eksikliğinden kaynaklanıyordu galiba ilkokuldan hatırlıyorum. Neydi o vitamin? Deri kalkınca ben de soyuyorum iyice bazen kanıyor filan çok acıyor. Ne yapmalı? Bir de meyve yemeyi sevmeyen bir insanım o vitamani başka nerden alabilirim?http://w
bu tırnak etrafında ki derilerin soyulması bir vitamin eksikliğinden kaynaklanıyordu galiba ilkokuldan hatırlıyorum. Neydi o vitamin? Deri kalkınca ben de soyuyorum iyice bazen kanıyor filan çok acıyor. Ne yapmalı? Bir de meyve yemeyi sevmeyen bir insanım o vitamani başka nerden alabilirim?

www.eksisozluk.com
0
ocanal
(08.04.09)
C vitamini
0
kisisel bir ileti yaz
(08.04.09)
Bütün taze sebze, meyve ve etler bir miktar C vitamini içerir. Ancak C vitamini ısıya hassas olduğundan pişirme esnasında hızla bozulur.

Sebzeler, özellikle kuşburnu, karnabahar, lahana, ıspanak, kuru soğan, biber, turp, tere, maydanoz ve yer elması ....

kaynak: wikipedia
0
kabablanka
(08.04.09)
birincisi o bahsettiğin derinin adı ketikül. dolayısıyla kozmetiğe başvurmalısın. ketikül giderici bir kozmetik ürünü kullan. Tekin Acar'a bi bak olmadı Avon satan bi hısım akrabadan al. Ama Avon'a güvenim şahsen az. Tekin Acar ya da Seville gibi yerlerdeki hatun kişiler yönlendirir seni. Oralar pahalı gelirse -ki ketikül zımbırtıları ucuzdu hatırladığıma göre- netten araştırma yap ketikül gidermeyle alakalı. mutlaka doğal bişeyler vardır. geçmiş olsun, selametle...
0
follus cerebralis
(08.04.09)
(1)

İstanbul / Avrupa yakası / tercihen Bakırköy civarı diyetisyen tavsiyesi

hickiran karasinek ve uyuyan karinca
Duyuruda daha önce sorulanlara baktım, ama Bakırköy civarı bir tavsiye olmamış.Acaba diyorum, ben şu diyetisyene gittim, memnun kaldım, tavsiye ederim diyeniniz var mıdır ?Ben ve bıngıl bıngıl yağlarım selam eder, cevaplarınızı bekleriz efendim..
Duyuruda daha önce sorulanlara baktım, ama Bakırköy civarı bir tavsiye olmamış.

Acaba diyorum, ben şu diyetisyene gittim, memnun kaldım, tavsiye ederim diyeniniz var mıdır ?

Ben ve bıngıl bıngıl yağlarım selam eder, cevaplarınızı bekleriz efendim..
0
hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(07.04.09)
Çok klişe olacak ama çekik gözlüsünden kara kaşlısına istediğiz şekil şemaldeki diyetisyene gidin. Siz ciddi anlamda spor yapmadıktan ve bunu yaşam biçimi haline getirmedikten sonra bıngıl bıngıl yağlar ile yaşamaya mahkumsunuz. Kendimden biliyorum yani.:)

Düzenli uykudan, spora, yediğiniz yiyeceklerin sağlıklı olmasına kadar herşeye dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin bir diyetisyene gittiniz diyelim sizin günlük kalori ihtiyacınızı ve yeme alışkanlığınızı ölçecek. Bunu 1 hafta boyunca yediğiniz yiyecekler ve ne zaman uyuduğunuza dair tutmuş olduğunuz notlara göre yapacak. 1 hafta sonra hangi diyetisyene giderseniz gidin vereceği program hemen hemen aynı olacaktır. Günde 5-6 öğün yemekten bahsedilecek. Yağlı yiyecekler yasak. Ama şu kadar yiyeceksin diye bir şey yok. Salata ve meyve serbest. Zaten 3 ana 3'te ara öğün olacak. Dışarıdan hazır gıda layı ise tamamen yassah. :) Kendimi çok Güzin abla hissettim ama aylık yaptıracağınız kan testleri haricinde bana para tuzağı şeklinde geliyor bu diyetisyen işleri. Bakırköy de olmasa bile Özel Çapa Hastanesi'nde yaptırılan bu kan testlerinin diğer yerlere göre çok daha ucuz olduğunu keşfetmiştim. Ama bunun haricinde farklı sayılacak bir yanı yok. Hatta önermiyorum:)

Dediğim gibi spor, düzenli yaşam, düzenli uyku ve yiyecek saatleri. Sebze ve meyve ağırlıklı beslenme.
0
eloy86
(08.04.09)
(5)

SSK ile anlasmasi olan ozel hastane soruyorum, iyilesince silicem.

lightblue
Selam sozluk ahalisi, Bilgisayar basinda cok oturan bir kisi olmaktan oturu, yaklasik 20 gundur boyun agrisi cekmekteyim. Dedim ki modern tib cok ilerledi, bi de onlar baksin nedir ne degildir. Onceki tecrubelerimden bildigim, MR istenirse, devlet hastaneleri 3 ay sonrasina gun veriyor.Ozel hastaned
Selam sozluk ahalisi,

Bilgisayar basinda cok oturan bir kisi olmaktan oturu, yaklasik 20 gundur boyun agrisi cekmekteyim.

Dedim ki modern tib cok ilerledi, bi de onlar baksin nedir ne degildir. Onceki tecrubelerimden bildigim, MR istenirse, devlet hastaneleri 3 ay sonrasina gun veriyor.

Ozel hastanede MR'in parasini kendimiz oduyoruz amma, isler daha hizli yuruyor sanirsam.

Bu durumda, hangi bolume gideyim, ssk ile anlasmasi olan, ucreti can yakmayacak bir hastane var midir?
0
lightblue
(06.04.09)
Hastalığın boyun fıtığı. Tedavisi kas; gevşetici kullanmak, enseyi nemli tutmamak, fizyoterapi. Ağrılar azalmıyorsa ameliyat tek çözüm.

NOT: DR DEĞİLİM.
0
pichoscosama
(06.04.09)
doktora gidip ciddi bir sorun olup olmadığını tabi ki mutlaka öğreniniz. ama ciddi bir şey çıkmazsa şu pilates nanesi benim tüm ağrılarımı geçirdi, tavsiye ederim.
0
kediebesi
(06.04.09)
pichoscosama, internetten okuduklarima bakarsak, cok cahilce bir yaklasim olacak benimkisi ama, belirtiler boyun fitigi diyebilmek icin coz fazla yeterli degil simdilik.

kediebesi, tesekkur ederim, doktora gittikten sonra belki evde kendim bir miktar deneyebilirim.
0
🌸lightblue
(06.04.09)
Ben de hastane sormuştum daha önce, hatta siz de arıyormuşsunuz o zamanlar da.

(git: 53809)

Ben mecidiyeköydeki Florence Nightingale'e gittim, bölüm farklıydı ama doktordan çok memnun kalmıştım. İlgileniyorlar yani. Tavsiye edebilirim kısacası.
0
rabbititus
(07.04.09)
mr ı, gittiğiniz hastaneden farklı bir yerde çektirseniz de sorun olmuyor. yani siz iyi bir doktor seçin öncelikle. daha sonra mr ı daha uygun olan bir yerde çektirebilirsiniz. istanbulda 1 diz bölümü 50 tl olan yerler var. bir diz bölümü de saçma olmuş yau. yani bir bölüm 50 tlydi sanırım. ssk ile tabi.
0
girl in a coma
(07.04.09)
(6)

çiş :)

demre
30 dakikada bir çişim geliyor tutulcak gibi de değil hani. Neden bu kadar çok çişim geliyor ? çok su içen bir insan da değilim ? doktorluk bi durum olabilir mi ? yoksa hepinizde de durum böyle mi ?cevap verin piliz.
30 dakikada bir çişim geliyor tutulcak gibi de değil hani. Neden bu kadar çok çişim geliyor ? çok su içen bir insan da değilim ? doktorluk bi durum olabilir mi ? yoksa hepinizde de durum böyle mi ?

cevap verin piliz.
0
demre
(06.04.09)
geçici ise soğuktandır ama uzun süredir bu durum varsa sistit olma ihtimaliniz vardır. ihmal etmeyiniz, bir doktora başvurunuz.
0
demcan
(06.04.09)
şeker hastalığı da olabilir. Ama sistit olma olasılığı daha yüksek gibi. Doğruca doktora.
0
ocanal
(06.04.09)
tr.wikipedia.org

doktordan baska kimse bilemeyecek ne yazik ki...
0
ermanen
(06.04.09)
Öncelikle erkek misin dişi mi?
0
pichoscosama
(06.04.09)
erkek ?
0
🌸demre
(06.04.09)
bu soruyu annene sorsaydın cevabı şu olurdu "üşütmüşsündür terliksiz dolaşma belini sıcak tut"
doktora gitmek en iyisi.pek çok nedeni olabilir çünkü.bu soruya burdan bi doktor dahi cvp verse tahlil yapamıycağı için ne söylese boş olur
0
zombikanı
(06.04.09)
(1)

avicenna form

yavlum mithat
spor yapmak için pek zamanım yok. göbeğimin etrafındaki doğal can simitlerinden bir tanesini atabilmek için avicenna form isimli haptan almayı planlıyorum. kullanan veya kullananı tanıyan var mı? etkisini gören olmuş mu?
spor yapmak için pek zamanım yok. göbeğimin etrafındaki doğal can simitlerinden bir tanesini atabilmek için avicenna form isimli haptan almayı planlıyorum. kullanan veya kullananı tanıyan var mı? etkisini gören olmuş mu?
0
yavlum mithat
(04.04.09)
sağlıklı kalmak istiyorsan spordan başka çaren yok. koş.
0
makineci
(04.04.09)
(13)

Pireden Nasıl Korunuruz?

calimdor
arkadaşlar bizim bahçede kediler var bir sürü, sürekli gidip geliyorlar orda burda uyuyorlar falan.neyse, sanırım bunların üstlerindeki pireler bizim eve sarmaya başlamışlar. dün annem bulmuş bir tane evde.acaba nasıl korunuruz pireden? çünkü bahçedeki kedilere soykırım yapacak değiliz, tamamen nası
arkadaşlar bizim bahçede kediler var bir sürü, sürekli gidip geliyorlar orda burda uyuyorlar falan.

neyse, sanırım bunların üstlerindeki pireler bizim eve sarmaya başlamışlar. dün annem bulmuş bir tane evde.

acaba nasıl korunuruz pireden? çünkü bahçedeki kedilere soykırım yapacak değiliz, tamamen nasıl kurtuluruz? neler yapmamız gerekiyor, daha fazla yayılmadan hemen önlem almak istiyorum da. (ilaç tavsiyesi vb. bir şeyler bekliyorum)
0
calimdor
(03.04.09)
cevabını kendin de vermişsin zaten ilaç tedavisi...onun bi ilacı var,kullanıyon hemen kökten çözmese bile eminim sana yardımcı olacak.kolay gelsin!
0
nhl
(03.04.09)
0
zombikanı
(03.04.09)
öncelikle bit zirayi kimyasallar satan (hani tarlara atılan abidik kimyasallar var ya, ot tırtılı, bok böcüsü falan fıstık bişileri yok etmek adna) bir dükkan bul yakınlardan. bulamadın burdan sor şu çevrede nerde var diye. sonra ordaki dayılara özellikle ihtiyar olanlara gerizekalıya anlatır gibi derdini anlat en az beş defa "kedilere bir şey olmiicak ama" de. sonra verdikleri ilacı alıp bahçeye püskürt usülüne uygun bi şekilde. mutlaka toz maskesi kullan. ve o alandan en az yarım saat uzaklaşmasını sağla insanların. bir de ben senin yerinde olsam aldığım ilacı kullanmadan önce bi veterinere ayak üstü uğrayıp gösterirdim. kediciklere zeval getirmeyelim yazıktır.
veteriner bu konuda bilgi vereceği gibi ilacı almadan önce gidersen ilaç da önerecektir. ücret talep ederse (ki etmez) gözüne vur!
0
follus cerebralis
(03.04.09)
bizim eski apartmanın çatısına yavrulamıştı bi kere bi sokak kedisi. sonra bütün evler pirelenmiştik. valla bizim pireler üstümüzde duruyorlardı, ısırıyorlardı bacaklarımızı hep. biz de evleri ilaçlamıştık böyle püskürtülen bir ilaçla. ayrıca sokaktaki kedileri yakalayabilirseniz pire tozu dökebilirsiniz üstlerine falan.
0
demirlisomya
(03.04.09)
Bu sonbahar başında benim evde de vardı pireler. Suya karıştırılan bir ilaç vardı, aldım; fısfıs ile evin bütün her tarafına sıktım. Tabii gıdaların ve yemek kaplarının filan uzağına sıkmak lazım.
0
ataturkiye
(03.04.09)
Bizim zamanındaki kedimiz de dışarılara çıkar gelirdi, pire tasmasına rağmen pirelenmişti sonra da, ev de bir güzel pire dolmuştu. İnsanın üzerinde yaşamaz, kaçar demeyiniz, gayet de yaşıyorlar kendileri. Denildiği gibi bacakları falan ısırıyorlar habire pitir pitir.

Kedi için bi ilaç vermişlerdi, onu onunla yıkıyordum çileler çeke çeke. Ev için de ayrıca isim olarak bilemiyorum ama, pire kovucu, kaçırıcı, bilimum ilaçlar var onlardan kullanın, geçer elbet.
0
rabbititus
(03.04.09)
herhalde uğraşmazsınız ama kedileri boşuna yıkamayın. pet shoplarda, veterinerlerde toz halinde ilaçlar var, onlardan alın dökün, hayvancıklar da rahatlasın. burunları beyaza yakınsa çok kan kaybetmiş demek oluyormuş. kedinin tabi pirenin değil. :)
0
kediebesi
(03.04.09)
kardeşim, bu pire çok lanet bi hayvan. sen hiçbiryerden hiçbirşey alma. en sağlamı şu ilaçlamacılar var ya çağır onlardan birini 50 liraya dayansın duvar, korniş, köşe, bucak her yana. 4 kez farklı mamul denemiş biri olarak söylüyorum, kanımı emdirmiycem diyosan kıyacaksın paraya. öperim.
0
digger
(03.04.09)
o pireler size zarar vermez korkmayın. insana bulaşmaz pire.
0
yellow brick road
(03.04.09)
kanınızı değiştirin.
0
zombikanı
(04.04.09)
essogluessegin pireleri insan-hayvan etmiyor. babalar gibi pireleniyorsunuz. inanmayin "pire insana gelmez" diyenlere. biz inandik da n'oldu? kedilerle beraber hirt hirt kasindik iki ay.

pire tozlari da ancak yetiskinleri oldurur, iki uc gun sonra yumurtalardan gelenlerle eski populasyona ulasirsiniz. adini veremeycem (cunkum hatirlamiyorum) ama bir zehir vardi, bu yumurtalarin gelismesini dumura ugratiyordu. ondan bulursaniz iyi olur. kediye de ensesine damlatilan ilactan alin. bu ilac kana karisiyor ve kodugumun piresi isirinca kedicigi geberiyor.
0
no avalon
(04.04.09)
@digger
sahiden o firmalar 50 liraya hallediyorlar mı yav? iyiymiş. bence de hiç uğraşılmasın o zaman. hiç değilse profesyonel bi iş olur. ayrıca sonuç alınmazsa arar çemkirirsin tıpış tıpış bakarlar çaresine...
0
follus cerebralis
(04.04.09)
pire-insan ilişkisi şu şekildedir.kedideki pire, ne insanda yaşar ne de köpekte.her türün piresi kendine özeldir diyebiliriz.Fakat her pire insanı ısırabilir. sizde de kan olduğundan sizi ısırmalarına şaşamayın. ancak insan kanıyla üreyemezler.Çoğalmak için kediye ihtiyaçları vardır.
0
dedi kalabaligin icinden bir ses
(04.04.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.