Giriş
(5)

Gribimsi

homo statisticus
Merhabalar.2 gündür tuhaf haller içerisindeyim. Halsizlik ve eklem ağrıları tavan yapmış durumda. Zaman zaman ateşim azıcık yükseliyor. Başım ağrımıyor ancak epeyce ağırlaştığını hissediyorum.Grip oluyorum diyeceğim ama, daha önce her grip oluşumda önce boğazda yanma ve burun akıntısı, hapşırık fila
Merhabalar.

2 gündür tuhaf haller içerisindeyim. Halsizlik ve eklem ağrıları tavan yapmış durumda. Zaman zaman ateşim azıcık yükseliyor. Başım ağrımıyor ancak epeyce ağırlaştığını hissediyorum.

Grip oluyorum diyeceğim ama, daha önce her grip oluşumda önce boğazda yanma ve burun akıntısı, hapşırık filan olurdu. Bu sefer burnum akmıyor, ancak boğazım hayli şişmiş gibi, yutkunurken oldukça zorlanıyorum. Sabah kalkınca birkaç saat süreyle iyi hissediyorum, öğlene doğru durum yine aynı..

3-4 gün süreyle doktora görünmem mümkün gözükmüyor, ne olabilir ki acaba bu vaziyetim?

Teşekkürler.
0
homo statisticus
(23.06.09)
solunum yolları enfeksiyonu? ama eklem ağrılarıyla alakasını kuramadım.
0
cro magnon
(23.06.09)
pnömobilmemne diye bir hastalık var. tipik atipik diye formları var. bizim oğlan geçirdi 3 ay önce. evet klasik solunum yolu enfeksiyonu gibi yapıyor ama tam değil, klasik boğaz, balgam, burun akıntısı ve tıkanıklığı gibi semptomları üretmiyor ya da az üretiyor.
bir tür zatürre gibi. akciğerde yerleşmiş böcükler.

bunları deme sebebim her senenin kendine has salgınları var. illa grip olacak değil.

sonuç?
doktor.
0
delikan76
(23.06.09)
pnömoni değil mi o? zatürre yani. zatürre tam olara böyle değil bildiğim kadarıyla.
0
cro magnon
(23.06.09)
bravo, bu yazin moda gribini kaptiniz buyuk ihtimal :)

cuma gunu ayni sikayetlerle eve geldim ve gece agridan bi uyku tutturamadim. gargara margara, c vitamini, aspirin.... agzima etti serefsiz. daha bugun yutkunmaya basladim. sirtim biraz hala agriyor ama buyuk oranda gecti butun haftasonu yatinca. sonra duydum ki baskalarinda da olmus. sizde de olabilir. tabii belirtiler azalmazsa, ates daha da yukselirse mutlaka doktora gitmek gerekir.
0
no avalon
(23.06.09)
Biraz daha yayla havası soluyayım, ardından tıpış tıpış...
Teşekkürler.
0
🌸homo statisticus
(24.06.09)
(8)

gece-gunduz lens? ama hangi lens?

alpinsamuray
gece- gunduz gozden cikarmadan, hatta mumkunse 1 hafta gozumden cikarmadan kullanabilecegim bir lens ariyorum. daha once air optix kullandim ama onda 2. gun goruntu bulanmaya basliyor, gozyasi damlasi bile kar etmiyor. sanirim benim gozler fazla hassas.sozlukte `focus night and day` hakkinda iyi yor
gece- gunduz gozden cikarmadan, hatta mumkunse 1 hafta gozumden cikarmadan kullanabilecegim bir lens ariyorum. daha once air optix kullandim ama onda 2. gun goruntu bulanmaya basliyor, gozyasi damlasi bile kar etmiyor. sanirim benim gozler fazla hassas.

sozlukte focus night and day hakkinda iyi yorumlar gordum ama emin de olamiyorum, neticede epey pahali bunlar, gene parayi bosuna bayilmayalim.

yani bu tip kullanip da memnun oldugunuz markalar var mi, focus gercekten soylendigi kadar basarili mi? maruzatim budur, arz ederim.
0
alpinsamuray
(23.06.09)
Ben kullandım focus’u. Ama 4-5 sene kadar önce. Bir aylık kullan atlar vardı o zaman. Ben sorun yaşamadım hiç. Üstelik okulum yüzünden uzun uykusuz geceler geçirdiğim halde. Sadece bir ayı geçirmemeye çalışın. Zaten öyle durumlarda hafif bir batma ile kendisi hatırlatıyor.
Sonra lazerle kurtuldum ben gözlük, lens işlerinden. Ama lens kullandığım zamanlar hep focus kullandım. Tavsiye ederim.
0
pul
(23.06.09)
Merhaba,
Piyasadaki en iyi lensler "Johnson&Johnson"a aittir. Acuvue Advance ya da Acuvue Oasys'i deneyebilirsiniz. Ben her ikisini de kullandım ve Advance bana daha iyi geldi.
Kolay gelsin.
0
nuage
(23.06.09)
1995 senesinden beri lens kullanan biriyim. Tecrübeme dayanarak söylüyorum: günlük lens kullan. amman diyim tembelik etme. sabah tak, akşam çıkar. korneana çok büyük zarar verirsin öbür türlü.
0
gayrisabit fikir
(23.06.09)
Acuvue Oasys tavsiye ederim; ama yine de imkan varsa her gece çıkartın gözünüze yazık.
0
mavi karanlik
(23.06.09)
imkan oldugunda cikariyorum zaten ama cikarip takamayacagim, bir kac gun idare etmem gereken durumlar oluyor onun icin ariyorum
0
🌸alpinsamuray
(23.06.09)
ben uzun zaman bausch&lomb kullandım. 1 aylık. gece gündüz takılabilen. uyurken ve yıkanırken çıkarmazdım. denize de yüzücü gözlüğü ile girebiliyorsunuz.

senede 1-2 mikrop kapma filan dışında hiçbir sorun yaşamadım. o da olacak o kadar diyorum. devamlı toplu taşım araçlarını kullanınca.
0
mea maxima culpa
(23.06.09)
4 yıldır focus night&day kullanıyorum.
Sadece 1 tane sorun yaşadım-yaşıyorum; eğer 1 gecelik bile çıkartırsam ertesi gün sertleşip gözü bok ediyor.
Bunun dışında -sürekli- kullanımda hiçbir sorunum yok; şu anda gözümdeki yaklaşık 1 aydır gözümde, bugün temizledim mis gibi oldu mesela.
(bkz: #10564250)
0
lex
(23.06.09)
evet. bilip bilmeden akıl veriliyor lensler hakkında. yok çıkar gözünden filan diye. devamlı lensleri durmadan çıkarıp takmak doğru değil. gözün alıştığı bir düzen var. onu habire bozmamak lazım.
0
mea maxima culpa
(23.06.09)
(1)

Adet geciktirici

elamu
bu adet gecikticileri kullanırken gebe kalma riski var mı? bi de sonraki ayda da adetin gecikmesine neden olur mu? bilen birileri cevaplarsa sevinirim.Not: Sadece bir kere kullandım, geçen ay. 7 gün kullandım ilacı.Sonra adet gördüm.
bu adet gecikticileri kullanırken gebe kalma riski var mı? bi de sonraki ayda da adetin gecikmesine neden olur mu? bilen birileri cevaplarsa sevinirim.

Not: Sadece bir kere kullandım, geçen ay. 7 gün kullandım ilacı.Sonra adet gördüm.
0
elamu
(23.06.09)
sürekli kullanım halinde yumurtlama düzeniniz bozulabilir, yan etkilerine maruz kalabilirsiniz ve daha sonraki aylarda düzensiz regl olabilirsiniz. gebe kalma riski haliyle var çünkü adet geciktirici ve doğum kontrol hapları birbirinden farklı ilaçlardır.
kullanacağınız veya kullandığınız adet geçiktirici ilaç tatil, evlilik vb.. durumlar için tercih ediliyorsa doktora danışıp sadece gerektiğinde kullanıldığında daha az zararla atlatmanız olasıdır.
0
birkimse
(23.06.09)
(8)

Az kalori ama ne kadar az?

loralynn
Biliyoruz ki günlük normal alınan kaloriden az alınca zayıflanıyor. Ancak ne kadar az almak uygundur? Yani benim günlük ihtiyacım 2000se, ben 1000 kalorilik bir diyet yaparsam nolur, 1500lük yaparsam nolur? Ne kadar azaltmak gerek?
Biliyoruz ki günlük normal alınan kaloriden az alınca zayıflanıyor. Ancak ne kadar az almak uygundur? Yani benim günlük ihtiyacım 2000se, ben 1000 kalorilik bir diyet yaparsam nolur, 1500lük yaparsam nolur? Ne kadar azaltmak gerek?
0
loralynn
(22.06.09)
spor yapmadan sadece kaloriyi azaltmak faydasız, hatta zararlı diyebilirim. günde 1500 alsanız metabolizma hızınız yavaşlar, 1500 harcarsınız. hareket etmeden aldığınız kaloriyi azaltmak sadece bazal metabolizma hızını daha da yavaşlatacak, sizi tembelleştirecek, hatta aldığınız kaloriyi yeniden 2000lere çıkardığınızda kilo almanıza sebep olacaktır.

bu noktada yapılması doğru olan eylem yine 2000 kalori alıp, yanında spor yapmaktır. böylece metabolizma hızınız da artar.
0
cro magnon
(22.06.09)
boyunuz ve kilonuz arasında kaç kg fark var.
mesela 1.60 a,70 kilo iseniz yani arasında 10 kg var di mi size 1500 kl diyet idealdir.
0
niyobe
(22.06.09)
her 7000 kaloride 1 kilo verirsiniz.
0
narcissa black
(23.06.09)
hızlı kilo vermek için çok düşük kalorili diyetler yaparsanız vücudunuz kıtlık var zanneder ve normal düzene geçer geçmez hızla kilo alırsınız. yediğiniz herşey depolanır.
0
synick
(23.06.09)
diyetisyene gitmistim zamaninda, günde 1 saat yürü en az demisti 3000 kalorilik bir diyet hazirlamisti takip etmistim siki sikiya, 1 ay sonunda (sasirtici ama) 13 kilo civari zayiflamistim. Ha sonra aldim da eski seviyeye gelmedim.
0
samfisher
(23.06.09)
Normalde ihtiyacın olan kalori ne kadardı ki? 3000 fazla bir sayı gibi geldi de... 1 saat yürüyüşün hızı nasıldı peki?
0
🌸loralynn
(23.06.09)
ağırlık çalışması yapıp kas miktarını koruyup, bazal metaabolizmanı hızlandırarak çok düşük kalorilere inebilirsin. ben 800 kaloride kas değil yağ yakan bir deney grubunu okumuştum.
yani, ne kadar düşük kaloriye inebileceğin tamamen senin bünyene ve egzersiz yeteneğine bakıyor.
0
arnold schwarzeneger
(23.06.09)
valla çok hizli degildi normalden hafif hizli yani
0
samfisher
(28.06.09)
(3)

aniden artan cilt hassasiyeti

zipirinsan
zaten hassas bir tenim vardı, biri dokunacak olsa morarırdı falan ama bu ara bu durum iyice azıttı. dün sandalyede iki saat oturdum diye bacaklarımın arkası yara oldu. bildiğin yara yahu! bugün de terlik giyip yüz metre yürüdüm ayak parmaklarım yara oldu. bileğimi klavyeye dayadım diye bileğimde de
zaten hassas bir tenim vardı, biri dokunacak olsa morarırdı falan ama bu ara bu durum iyice azıttı. dün sandalyede iki saat oturdum diye bacaklarımın arkası yara oldu. bildiğin yara yahu! bugün de terlik giyip yüz metre yürüdüm ayak parmaklarım yara oldu. bileğimi klavyeye dayadım diye bileğimde de yara oldu.

niye olabilir bu? hani morarma kızarma vs şeylere alışkınım da, resmen derimde yaralar açılıyor. hangi hastalıkların habercisi olabilir? hangi doktora gitmeliyim?
0
zipirinsan
(22.06.09)
doktor değilim:
hematolojiye git. o morluklar kan sorununu (bi milyon tane) işaret edebilir. nekroz meydana geliyordur cilt altında. bir ilaç kullanmaya başladıysan veya ilacın dozu arttıysa o da bu etkiyi yapabilir. hassas bir cildin varmış zaten üstüne kan sorunu da eklenmesin. geçmiş olsun.
0
cinematography
(22.06.09)
ailede şeker var mı? baktırmakta fayda olabilir.

sorun cilt olduğu ilk akla cildiye geliyor tabii. ikinci tercihim geniş spektrumlu olduğu için dahiliye olurdu.
0
no avalon
(22.06.09)
acilen dermatoloğa görünmen lazım,
acıbadem hastanesi bağdat caddesi polikliniğindeki doç.dr.yasemin saray'ı şiddetle öneririm, hatun işinin ehli.
geçmiş olsun.
0
mocha
(22.06.09)
(4)

Durup dururken portakal kokusu almak, saatlerce, günlerce...

s e ff a f
Şimdi tam portakal gibide değilde aslında, narenciye kokusu gibi. c vitamini kokuyor diyesim var ama kokusunu bilmiyorum, öyle geliyor sadece. bazen durup dururken birden gelmeye başlıyor koku, sonra canı ne zaman gitmek isterse... bir süre sonra çekilmez oluyor çünkü o kokuyla yemekten tat alamıyor
Şimdi tam portakal gibide değilde aslında, narenciye kokusu gibi. c vitamini kokuyor diyesim var ama kokusunu bilmiyorum, öyle geliyor sadece. bazen durup dururken birden gelmeye başlıyor koku, sonra canı ne zaman gitmek isterse... bir süre sonra çekilmez oluyor çünkü o kokuyla yemekten tat alamıyor insan.

benzer bir durumda olan ya da bunun ne olduğunu bilen var mı?
0
s e ff a f
(22.06.09)
ben de bi ara aşırı şekilde kan kokusu alıyordum(şaka değil) ama sonradan düzelmişti, sanırım benimki sinüzitten dolayıydı.
0
roadrunner_merlin
(22.06.09)
burun içi kılcal damarları hassas olan bireylerde (ben oluyorum bunlardan biri), burun içinde kanama olup(dı$arı gelmiyor genelde) kabuk bağladığında böyle deği$ik kokular olu$abiliyor ara sıra ama ben portakala da pek benzetemedim onu. en garantisi kbb'ye görünmek gibime geldi, ihmal etmeyin; geçmi$ olsun.
0
ateistanbul
(22.06.09)
Sizi korkutmayı istemem ama; durduk yerde alakasız koku alma durumu beyinden kaynaklı bir probleme de işaret edebilir. lütfen kısa süre içinde önce kulak-burun-boğaz, ardından onların yönlendireceği yerlere bir görünün derim. umarım küçük bir problemdir.
0
trawmatolog
(22.06.09)
ben parazit ilacı kullandığımda buna benzer bir şey yaşamıştım. bu aralar ilaç fln aldınız mı?
0
d_esign
(22.06.09)
(3)

ağız sorunu

neira
gece yatarken diş fırçalıyorum ama yine de sabah uyandığımda ağzımda berbat bi tat oluyo. sanki sucuk yemişim de yağları donmuş gibi.. gün içinde sürkeli ağzımın içi kuruyo ve su içiyorum. 15 dk su içmeden durunca çok kötü oluyorum. dilimin rengi de sarıya döndü. gün içinde bazen ağzımdan kan kokusu
gece yatarken diş fırçalıyorum ama yine de sabah uyandığımda ağzımda berbat bi tat oluyo. sanki sucuk yemişim de yağları donmuş gibi.. gün içinde sürkeli ağzımın içi kuruyo ve su içiyorum. 15 dk su içmeden durunca çok kötü oluyorum. dilimin rengi de sarıya döndü. gün içinde bazen ağzımdan kan kokusu geliyo. sigara alkol vs kullanmıyorum 6 aydır çekiyorum bunu kafayı yicem. sağlık ocağına gittim kbbye yönlendirdiler ama sorunum boğazımla değil ağzımın içiyle. napuucuum :(
0
neira
(22.06.09)
büyük ihtimalle çürüğün var. diş hekimine gitme durumun yoksa listerine gargara bul onu kullan. tuvalet açıcı gibi bir şey 2 saat ferahlık garantisi veriyorum. ama yine de en garantisi diş hekimine gitmen.
0
tai
(22.06.09)
bi çürüğüm varmış 2 ay önce 20likleri kontrole gittiğimde söylemişti ama çok minik bişey fln demişti umarım öyledir hemen gidip halledeyim. dişçinin de tatile gideceği tuttu
0
🌸neira
(22.06.09)
şeker hastası bi dandığım aletiyle baktı senin gizli şekerin olabilir dedi aslında ama sallayan be boilte:( yani aileden demek istedim seni kastetmedim:) simdi hastaneye gidiyorum bakalım
0
🌸neira
(22.06.09)
(2)

başlık bulamadım acıyor işte

ya ben lan neyse
şimdi tam olarak sol kaburgamın bitimi yani pankreas veya sol bağırsak kıvrımına denk gelen yer son bir senedir acıyor. acı son 2 haftadır ağrıya dönüştü. bundan tam bir sene önce doktora gittiğimde ultrasonda bir şey çıkmadı. bu son bir senede farklı sebeplerden ötürü bilinen tüm kan testlerini yap
şimdi tam olarak sol kaburgamın bitimi yani pankreas veya sol bağırsak kıvrımına denk gelen yer son bir senedir acıyor. acı son 2 haftadır ağrıya dönüştü. bundan tam bir sene önce doktora gittiğimde ultrasonda bir şey çıkmadı. bu son bir senede farklı sebeplerden ötürü bilinen tüm kan testlerini yaptırdım. şimdi hastalığım ne diye sormayacağım. en çok merak ettiğim husus şu:

büyük ihtimalle böyle bir durumda değilim fakat en kötü ihtimali bertaraf etmek istiyorum. farzedelim ki kolon veya pankreas kanseri ihtimali var. bu son bir senedeki ultrason (bi de karaciğer ultrasonu vardı geçen hafta) kan testleri cart curtlar kanserle ilgili bir ipucu verir miydi böyle bir durum olsaydı? (hepsi temiz çıktı)
0
ya ben lan neyse
(21.06.09)
doktor moktor değilim, ancak kanser olsa idi kan tahlillerinde kesin çıkardı diye biliyorum. bende de benzer bir durum olmuştu hala sebebini bulamadım, ancak sorduğum doktorlar kanser olsaydı kan testinde kesin çıkardı dediler.

senin bahsettiğin yerin 3-4 cm yukarısında benim de bir ağrım var. bunun da ne olduğu bulunamadı, ama doktorlara sorduğum soru bununla ilgili değildi. bunun kanser olabileceğini düşünmemiştim senin yazını okuyana kadar. 3.5 yıldır çekiyorum bunu.


sık sık kontrol yaptırmanı ama kafanı da fazla takmamanı öneririm. beni sorarsan ben idare ediyorum işte, hastalıklarımla alıştık birbirimize. zaten hangi birini dert edeyim.

doktorumuz cucu daha güzel bilgiler vermiş bu konuda.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(22.06.09)
kanda özel tümör markırları bakılır. bunlar bakıldı mı? ultrasonografide de lezyon boyuyla ilgili olarak görünmeyebilir sanıyorum. ha gittiğiniz doktor ayrıntılı bi öyküyle bunları dışlamadan sizi salmış mıdır, sanmıyorum. pankreas tümöründe bir aşamadan sonra sarılık görülür ve kanda da bu belli olur. ama büyüklüğüyle ilgili bu. büyüyüp karaciğerin bağırsağa döküldüğü kanalı tıkaması gerekiyor. kolon tümöründe başka başka belirtilerin de görülmesi bekleniyor genelde.. zaten bayaa geç bir dönem olmuş oluyor bu..
ağrınızın şekli yeri süresi uyaranları falan çok önemli bu durumlarda. doktorunuzu iyi bilgilendirin.
0
dr cucu
(22.06.09)
(1)

vücut geliştirme ve multivitamin takviyesi

baldur2
vücut geliştirme yapanlar için hangi multivitamin takviyelerini önerirsiniz? şöyle içeriği dolu dolu olan?
vücut geliştirme yapanlar için hangi multivitamin takviyelerini önerirsiniz? şöyle içeriği dolu dolu olan?
0
baldur2
(21.06.09)
Solgar VM75, Solgar V2000, GNC Mega Men. Sınırları zorlamaya başladıktan sonra Universal Animal Pak olabilir. İçeriği en hayvan multivitamin bu Animal Pak o yüzden başlangıç aşamasındaysan sana uygun değil. Multivitamin + Balık Yağı + Coenzym Q10 + Triflex + Colostrum gibi destekleri araştırabilirsin.
0
wrench
(21.06.09)
(7)

Acilen regl olmak için...

luin 41
Evet, acilen regl olmak için ne yapmak lazım? Geciktirmek için primolut-n kullanıldığını biliyoruz da ya hemen olmak istiyorsak, o zaman napıyoruz, bilen var mı?Edit: 1 hafta sonra 10 kişilik bi grupla tatile çıktığımdan kimsenin benim yumurtalıklarımın keyfini beklemek isteyeceğini zannetmiyorum :(
Evet, acilen regl olmak için ne yapmak lazım? Geciktirmek için primolut-n kullanıldığını biliyoruz da ya hemen olmak istiyorsak, o zaman napıyoruz, bilen var mı?

Edit: 1 hafta sonra 10 kişilik bi grupla tatile çıktığımdan kimsenin benim yumurtalıklarımın keyfini beklemek isteyeceğini zannetmiyorum :(
0
luin 41
(20.06.09)
gene onu kullanıp olursun ama tavsiye etmem :)
fakat reglin yeni bitmişse ve yumurta çatlamamışsa o biraz zor.
0
trista
(20.06.09)
yok regl olmama 2 gün falan var ama ben bugun hemen başlasın istiyorum?
0
🌸luin 41
(20.06.09)
maydanoz suyu içmek bir de bol bol zıplamak bu işe yarayabilir.
0
kirliyesilkazak
(20.06.09)
regl olana kadar bi kac kere aspirin ic, işe yario.
0
saturndeki salyangoz
(20.06.09)
regl olan cinsiyette değilim ama aspirinin işe yaradığını duymuştum. bir çaresi de planları iki gün ertelemek ;)
0
lancelot du lac
(20.06.09)
adını anımsamıyorum ama adet söktürücü diye bir şey var eczaneye sorsanız verirler
0
ilse
(20.06.09)
primolut kullan iki üc gün bırakınca kesin olursun.
0
elbar
(20.06.09)
(2)

Vücutta yağ yakımı

sijwocaq
Bu işlemi bilimsel olarak biri anlatabilir mi? Yani 45 dakka kardiyodan sonra başlar gibi değil de, önce şu yakılır sonra şu olur gibi, biyoloji bilimi dahilinde bu prosesi biri anlatırsa çok mutlu olurum.
Bu işlemi bilimsel olarak biri anlatabilir mi? Yani 45 dakka kardiyodan sonra başlar gibi değil de, önce şu yakılır sonra şu olur gibi, biyoloji bilimi dahilinde bu prosesi biri anlatırsa çok mutlu olurum.
0
sijwocaq
(20.06.09)
Vücut enerji için önce karbonhidratları, sonra yağları ve en son proteinleri kullanır. Kandaki glikoz (karbonhidrat) seviyesi azaldığı zaman yağ yakımına geçilir, kalp ve nabız hızının belirli seviyede olması gerekir ki, bu yüzden yağ yakımı için kardiyo yapılır. Okuduğum bir kitapta yağ yakımının 12. dakikadan itibaren olduğu yazıyordu.

Ayrıca sabahları yağ yakımının daha kolay olmasının sebebi de, glikojen depoları sabah kalktığımızda boşaldığı ve kandaki glikoz az olduğu içindir. Yani hemen hemen, sabahları yağ yakımına kısa bir sürede geçilir ve metabolizma daha hızlı olur.
0
clementine
(20.06.09)
ketosis olarak araştırabilirsin.
0
lhun
(21.06.09)
(2)

ankara'da jinekolog

artem
merhaba,ankarada jinekolog arıyorum. tavsiye edebileceğiniz birisi var mı acaba?
merhaba,

ankarada jinekolog arıyorum. tavsiye edebileceğiniz birisi var mı acaba?
0
artem
(20.06.09)
www.tavsiyeediyorum.com dan en çok tavsiye alan doktorlara göz atabilirsiniz..
0
enola gay
(20.06.09)
allianz ile anlaşmalı bir yer yok mudur
0
🌸artem
(20.06.09)
(5)

susamıyorum sanki..

dambil
Selamlar herkese,az önce fark ettim ki günde maksimum 1 litre kadar su içiyorum hele bir de yaz mevsiminde. susuyorum ama aşırı derecede değil. akşamlar gayet spor yapmaya da gidiyorum, döndüğümde biraz fazla su içiyorum ama gene de günde 1 litreyi geçmediğini tahmin ediyorum..biraz fazla meyve yiyo
Selamlar herkese,

az önce fark ettim ki günde maksimum 1 litre kadar su içiyorum hele bir de yaz mevsiminde. susuyorum ama aşırı derecede değil. akşamlar gayet spor yapmaya da gidiyorum, döndüğümde biraz fazla su içiyorum ama gene de günde 1 litreyi geçmediğini tahmin ediyorum..

biraz fazla meyve yiyorum, ondan mıdır ki? ama su ya. neyse bir aydınlatıverin neden susamıyorum?

teşekkürler herkese..
0
dambil
(20.06.09)
tükettiginiz meyvelerle sıvı ihtiyacınızın bir kısmını karşılıyor olabilirsiniz. özellikle kavun karpuz gibi meyvelerin su yüzdesi çok yüksek. ama onlarla birlikte kalori de alırsınız. su dışında çay, kahve, meşrubat vs ile de sıvı alıyorsunuz toplamda bunları da hesaplayın. normali suyu susadıkça içmektir zaten. ihtiyaç duymadığınız halde zorlayarak su içmek böbrek probleminiz filan yoksa gereksiz.
0
synick
(20.06.09)
bol bol su içmek gerek. belki tek dejavantajı, tuvalete sık gidersin. gün içerisinde az su içmenin sebebi, vucudunun ihtiyaç duyduğu suyu yediklerinden karşıladığı için olabilir. bir de alışkanlık meselesi, ben misal acıktığımda, sabah kalktığımda bile bardak bardak su içme ihtiyacı duyuyorum
0
roadrunner_merlin
(20.06.09)
ben 1 litre bile içmem normalde. hatta bazı günler hiç içmem. sabahtan akşama kadar kola içerim. tehey.
0
cro magnon
(20.06.09)
evet ne kadar çok içerseniz o kadar çok tuvalete gidersiniz ama vücudun temel enerji kaynağı sudur, günde en az bir litre içerseniz iyi olur.
0
baldur2
(20.06.09)
ben de ayni sorundan mustarip idim 10 yil kadar once. doktor dedi ki "hicbir sey suyun yerini tutmaz". soyle yaptirdi bana: sabah kalkip iki bardak su iciyordum. sonra yemeklerden once de iki bardak su iciyordum.

allah sizi inandirsin, ilk bir ay ozellikle sabah ictigim sular booole boynuma akiyordu, o derece nefretlikti yani. ama sonra alistim. hatta birkac ay icinde susayarak uyandim. meger insan alisiyormus da susuyormus. simdi gunde 5-6 duble cay icsem de, su icmeden duramiyorum.
0
no avalon
(21.06.09)
(14)

Nefes açmak için?

inshroud
26 yaşındayım, 15 senedir sigara içiyorum (evet, 11 yaşımdan beri, en büyük cahilliğimdir) aynı zamanda bronşiyel astım hastasıyım, mevsimlik olarak nefes tıkanması olduğu için sigara içmeye devam ettim, ciğerlerim yaşıtlarıma göre oldukça güçlüydü lakin özellikle son bir senedir nefes alıp verme hu
26 yaşındayım, 15 senedir sigara içiyorum (evet, 11 yaşımdan beri, en büyük cahilliğimdir) aynı zamanda bronşiyel astım hastasıyım, mevsimlik olarak nefes tıkanması olduğu için sigara içmeye devam ettim, ciğerlerim yaşıtlarıma göre oldukça güçlüydü lakin özellikle son bir senedir nefes alıp verme hususunda sıkıntı, geceleri nefes nefese uyanma, iki adım koşunca nefesin kesilmesi, kalp sıkışması ve tabii ki sol kolda ağrı şikayetlerim var. Şimdi...

Vücudun verdiği sinyalleri dikkate alıp sigarayı azaltarak bırakmaya karar verdim, bir anda bırak demeyin, yapamadım, azaltarak dediğim de 7-8 ay sürecektir tahminimce, irade konusunda biraz kötüyüz. Sigarayı azalttığım/ bıraktığım süreçte ciğerlerimi güçlendirecek bir ilaç, egzersiz ya da diğer tavsiyeleriniz nelerdir?

Sürekli olarak yüzüyorum, bisiklet kullanıyorum, bunları sıklaştırmayı düşünüyorum.
0
inshroud
(19.06.09)
televizyona çıkan güya prof. olan bitki tavsiye eden abilerden biri pırasayı kaynatı suyunu için demişti sigara kullananlar için, çok iyi geliyormuş, gerçi o'na göre patates suyu da kansere iyi geliyor ama:)

bir de, bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek için ahcc ya da benzeri ürünler kullanabilirsin ama birebir sigarayla alakalı değiller.

benim sana tavsiyem, sigra sarmaya başla, hem daha az içersin hem normal sigaralara göre daha az rahatsız ediyor (ben uzun süre kullandım gerçekten daha farklı)
0
alchemistt
(19.06.09)
Sorunuzun cevabı olmuyor yinede durum anlattığınız kadar ciddi iken söylemeden edemeyeceğim.

Allen Carr'ın şu kitabını edinin, bir kere okuyun. Şiddetle tavsiye ediyorum.

www.amazon.com

(Türkçesi de mevcut)
0
skatheist
(19.06.09)
Ben 13 yaşında başlamıştım. 19'um da falan bıraktım. Askerde yeniden başladım, askerden sonra içmeye devam edip bundan 6 ay kadar önce 3 aylık bir süreçte tekrar bıraktım. Azaltarak bıraktım. Ama iradesizlik yüzünden 3 ay sürdü, daha kısa sürebilirdi. Yani siz de 1-2 ayda tamamen bırakmaya çalışın.

Son bir haftadır ufak kaçamaklar yapıyorum aylardan sonra. Tekrar başlar gibi olduğumu görünce dehşete düştüm. Bunun nedeni bence; ciğerlerim temizlenince falan vücudum daha bir istedi sigarayı. Bulunduğum yerlerde sigara içilince soluduğum dumandan aldığım nikotin eski alışkanlığımı mı hortlattı nedir...

Size gelelim, yıllardır sigara içmişsiniz, hiç bırakmamışsınız, bronşiyel astımsınız. Kuzum siz manyak mısınız? Sigarayı bırakın, ciğerlere kendini temizleme fırsatı verin, unutmayın solunum ve dolaşım sistemi birbirleriyle direkt ilgilidir.

Resmen nefes alamıyorsunuz, resmen kalbiniz zorlanıyor.

Sigarayı bırakın ve aerobik hareketleri anaerobik metabolizmanızı da harekete geçirecek şekilde yapın. Bu kalbinizi daha zorlar, yani bunun için doktor onayı olmadan öneremem. Ama bu şekilde sadece aerobik antrenmanlara göre daha kısa sürede yenilenecektir organlarınızdiye düşünüyorum.
0
Karluk
(19.06.09)
azaltarak bırakmak die bişi yok. yalan o. sigarayı bırakcak adam çat die bırakır. al işte profesyonellerden dinle;
www.uzmantv.com
0
rentts1
(19.06.09)
Yav arkadaş yemişim uzman terapistini ben böyle bıraktım ve neredeyse 2 sene hiç bir tane sigarayı ağzıma koymadım ta ki askerlikte büyük psikolojik stres altında kalıncaya kadar. Sonra yine bu şekilde bıraktım. Bu daha kolay oluyor. Bence çok sigara içen birinin sigarayı birden kesmesi, sigaraya başlaması kadar saçmadır.

Ayrıca sigarayı birden bırakmanın, yıllardır içenlerde sağlık açısından zararları olabilir. Çünkü zehir bile olsa vücudun dengesi, kaç yıllık dengesi birden değişiyor.

Siz nasıl bıraktınız sigarayı? Ya da sigarayı bıreakan kaç kişiyle görüştünüz?
0
Karluk
(19.06.09)
@karluk;
tamam çok ikna olduk. siz öyle bıraktıysanız herkes öyle bırakmalı. uzmanlar falan zaten hep yalan. yemişiz uzmanları terapistleri.
"sigarayı birden bırakmanın, yıllardır içenlerde sağlık açısından zararları olabilir. Çünkü zehir bile olsa vücudun dengesi, kaç yıllık dengesi birden değişiyor." bu kadar bilimsel bi açıklamadan sonra ne desek boş.
0
rentts1
(19.06.09)
www.hekimce.com
"Bir Seferde Bırakın

Sigarayı bırakma gününüzde, tamamen bırakın. O gün için içmemeye kesin karar verin. Tüm dikkatinizi bu hedef üzerine yoğunlaştınn. Bir sonraki gün, daha kolay olacaktır."
ayrıca bi anda bırak demeyin demişsiniz ya benim çok yakın bi akrabam 30 senedir içiyordu anjiyo olmak zorunda kalıp hastanelere düşünce "bi anda" bıraktı. o raddeye gelmek istemiyosanız yapmanız gereken budur.
0
rentts1
(19.06.09)
doğru nefes almayı öğrenin. hergün 'aynı saatte' 5 dakika bile doğru nefes alırsanız 15-20 günde vücudunuza yerleştirebilirsiniz. rutine dönüşmesi önemlidir.

yapabilirseniz nefes konusundaki sıkıntılarınız azalacaktır.

(bkz: doğru nefes almak)
0
senzafine
(19.06.09)
İsteyen istediği gibi bırakır, bazı hekimlerde sigaranın birden bırakılmamasını öneriyorlar. Ben böyle bıraktım, siz 30 senelik akrabanızın ağzıyla konuşmayın adamcağız anjiyo geçirmiş, korkudan bırakmış hemen. Geçmiş olsun.

Neyse yani ben kesin yargılara karşıyım, siz de hep kesin yargı var yok o öyle bu böyle... Ben düşüncemi söyledim zaten tıpta bu konuda kesin bir şey söylemiyor. Sigarayı bırak diyor ama kimisi azalt kimisi birden kes diyor.

Hiç içmemek (herhalde sizin yaptığınız gibi) en iyi çözüm ama sizde sigara bağımlılarına öneride bulunurken onları iyi anlamadığınızı bilin. Ekmek değil, su değişl aç bi ilaç sigara istediğimi anımsarım ben. Bu nasıl bir histir bilmiyorsanız önerilerinizde ısrarcı olmayın.
0
Karluk
(19.06.09)
Allen Carr'a +1 diyorum. Hatta türkçe çevirisinin linkini de kopyalıyorum:

www.fadonet.net

sigara içmeyenler bile okumalı bence bunu, öyle bi kitap yani.
0
demirlisomya
(19.06.09)
@karluk
işkembeden sallamakla olmuyo benim demek istediğim. ben 30 sene sigara içmiş akrabama değil bilim adamları ne diyor ona bakarım. 30 yıldır sigara içen birisinden örnek verme sebebim de bu işin en sonunda hastane köşeleri olduğunu hatırlatmaktı.

neyse. bi de aklıma gelmişken nefes alma tekniklerini pilates ile de öğrenebilirsiniz. ilk başta biraz kasar alışması zor olabilir nefes tekniklerine ancak ilerledikçe refleks haline gelmeye başlıyor doğru nefes almak.
0
rentts1
(19.06.09)
nefes açmak için en güzeli sigarayı bırakmak. 13 yaşında içmeye başlayıp 30 yaşında bıraktım. Zyban isimli hap ile. yavaş yavaş bıraktıran gillerden bu ilaç. irade ile de ilgili değil soğutuyor insanı sigaradan.

yan etkisi şusu busu araştırmak istersen sözlük yardımcı olar.
0
emresorkun
(19.06.09)
Yüzmek yetmiyosa ve bunu havuzda yapıyosan apnea egzersizleri yapmayı deneyebilirsin. Serbest dalış nefes teknikleri veya apnea nefes egzersizleri diye arat bi sağda bi de solda. Zaten sigarayı tam olarak bırakmadığın için bu egzersizleri denemeye kalktığında görmüş olucaksın ciğerlerine verdiğin zararı. Elle tutulur net bişeyler bulamazsan ben sana elimdekilerden bi derleme yollıyım.
0
wrench
(20.06.09)
Cevaplar ve yorumlar için teşekkür ederim. Biraz geç okuyabildim ama cevaplar çok işe yarayacaktır.
Sigarayı bırakma tekniği konusunda kişiden kişiye çok fark var. Kimi insan için bir anda bırakmak daha mantıklı olabileceği gibi kimi kişilerde birdenbire bırakmak, en fazla 1 hafta içinde tekrar sigaraya dönüşten daha öte bir anlam ifade etmemekte. Ben bu yüzden azaltarak bırakma yoluna gidiyorum. Doktora danıştıktan sonra zyban isimli ilaca başvurmayı düşünüyorum. Eski günlerimi çok özledim ve sigarayı bırakabildiğim takdirde o günlere dönebileceğimi düşünmek bile yeterince mutlu ediyor beni.
Yorum ve cevaplar için tekrar teşekkür ediyorum. İnanın çok yardımcı oldunuz.
0
🌸inshroud
(22.06.09)
(2)

Onkoloji tahlil sonucu yorumlayabilecek olan?

mabl
Merhaba, bu işlerden anlayan varsa bi iki sorum olacak. Aşağıdaki resimdeki raporda Hormon ve Tümer Belirteçleri kısmındaki sonuçları yorumlayabilir misiniz? Özellikle CA125 olanı.(Ben direkt soramadım hastanın kendisine, ondan burda soruyorum. Meraktan.)http://yfrog.com/5h1scannedat190620091115j
Merhaba, bu işlerden anlayan varsa bi iki sorum olacak. Aşağıdaki resimdeki raporda Hormon ve Tümer Belirteçleri kısmındaki sonuçları yorumlayabilir misiniz? Özellikle CA125 olanı.

(Ben direkt soramadım hastanın kendisine, ondan burda soruyorum. Meraktan.)

yfrog.com
0
mabl
(19.06.09)
www.mayoclinic.com

şeytan kulağına kurşun, yumurtalık kanserine işaret edebilir diyor, ama illa ki kanser olacak diye bir şey yokmuş, başka sebepleri de var bu yükselişin.

muhakkak sebepleri araştırılmalı. belki doktor çoktan bulmuştur sebebini.

not: doktor değilim, sadece meraktan araştırdım.
not2: (bkz: sözlükteki doktorlar)
0
arigold
(19.06.09)
hasta kanser zaten. daha önce rahmi alındı, bir kaç operasyon geçirdi. kemoterapi felan gördü, bitkisel kürler kullandı. bu en güncel halinin test sonuçları. öncekiler de olsaydı karşılaştırmalı koyardım ama sadece bu var elimde.
0
🌸mabl
(19.06.09)
(1)

kan beyin bariyeri

hayali arkadaş
lipidde çözünen tüm maddeler kan beyin bariyerini geçebilir mi?
lipidde çözünen tüm maddeler kan beyin bariyerini geçebilir mi?
0
hayali arkadaş
(19.06.09)
luminali gecer, ama bazilarini geri cikaran proteinler var. (p-glycoprotein/mdr1 mesela) (bkz: efflux pump)

kaynak: www.biomedcentral.com
0
bunubenyazdim
(19.06.09)
(12)

Boşalma sorusu...

leon
bir erkek günde -daha doğrusu sabahtan akşama kadar diyelim- kaç kere boşalabilir?mesela 6-7 kere boşaldı, bunun zararı var mıdır? varsa nelerdir?(gün içinde en fazla 3 kere boşalmış biri olarak(yaş 24) soruyorum, ayrıca çok boşalınca kan geldiği filan doğru mu? korkuyorum açıkçası.)cehaletimi mazur
bir erkek günde -daha doğrusu sabahtan akşama kadar diyelim- kaç kere boşalabilir?

mesela 6-7 kere boşaldı, bunun zararı var mıdır? varsa nelerdir?

(gün içinde en fazla 3 kere boşalmış biri olarak(yaş 24) soruyorum, ayrıca çok boşalınca kan geldiği filan doğru mu? korkuyorum açıkçası.)

cehaletimi mazur görün.
0
leon
(18.06.09)
kan gelme ve bu kadar çok boşalmanın sertleşme problemi yaratma ihtimali var diye biliyorum.
0
böhü
(18.06.09)
yorgunluk yapabilir.
0
aithra
(18.06.09)
doktor degilim sanki ben doktor muşum gibi cevap vereyim, bu tür olay yaşamadım ama yaşayan arkadaşlarım var. sizin anlaycagınız bir arkadaşım ekolü. :P

yorgunluk hissedersiniz en başta, sonrasında tuvaletinizi yaparken zorlanmalar meydana gelebilir, sertleşme sırasında çeşitli agrılar çekebilirsiniz. günlük hayatınızdaki çeşitli işlere gerekli konsantrasyonu vermenizi engeller. kan geldigi de olur.

kısacası yapmayın etmeyin.
0
sakabilmemneyi
(18.06.09)
bünyeye göre değişir herhalde, ben boşaldıktan sonra kan gelecek kadar abartmış birinin kaldırabileceğini dahi sanmam..+6-7 çok anormal rakamlar değil, gün uyku dışında 18 saat..
0
erostrada
(18.06.09)
sabahtan akşama kadar ne olur bilmiyorum da, gece yoğun geçtiyse ertesi sabah feci bir ağrı oluyor.
kan gelme olayı kişiye göre değişir. tam olarak emin değilim ama; aşırı zorlama nedeniyle kılcal damarların çatlaması sonucu kan geldiği doğrultusunda bir şeyler okumuştum.
0
deepfreeze
(18.06.09)
bir tane adam pipisine çivi sokup kanatmıştı vidyosu var

one man one jar gibi bişi
0
alokozay
(18.06.09)
salatalık ye, gerçekten etkisi oluyor.
0
alchemistt
(18.06.09)
karbonhidrata abanın. şeker, çikolata, pekmez, bilimum şeyler.

bu 6 saat de eğer 1 kereliğine mahsus özel birşey ise dayanabildiğin kadar git derim :) ama ertesi gün sertleşince oldukça fazla ağrı çekeceksin o garanti.
0
cro magnon
(18.06.09)
beslenmeyle doğrudan alakalı bir durum bu. bildiğim kadarıyla her boşalma 2000 civarında kalori yakmana sebep oluyor. bol kalorili şeyler yersen 6 da olur, 7 de.
ayrıca bir deyim var:
kivi, çivi gibi yapar çivi...
0
insanimsi
(18.06.09)
bir arkadaşım ekolünden anlatmak gerekirse :) lisedeyken deneysel olarak her 30 dk bir ve bunu 4 saatten fazla süre içerisinde denemiş bir arkadaşım vardı. bu eleman 8. de acayip yorgun düştüğünü ve ağrı çektiğini ama kanlanma olmadığını söylemişti.

cinsel ilişki de ise bu kadar uzun süre yapılabileceğini sanmam. yapan varsa mesir macunundandır kesin :)

@alokozay
bi de tornavidalı vardı (bkz: one guy one screwdriver)
0
roadrunner_merlin
(18.06.09)
eğer düzenli bir cinsel hayatın yoksa 3-4 saatte 6-7 kere boşalmak çok zor bir şey değil. zorlasan daha da gider. gerçi gün boyu sevişilmez, acıkırsın, sıkılırsın, yara olur olm.
0
serseri marti
(18.06.09)
bir de şunları deneyin derim: (bkz: taocu seks) (bkz: tantrik seks)
ne demişler, ne uzunu ne kısası en makbulu içeride uzun kalanı...
0
zen spider
(19.06.09)
(4)

kene ısırığı

eyke
şimdi bu böcekle sakarya-kocaali-kirazlı mevkiinde karşılaştık. kendisini hastanede çıkarttırdık. cımbız gibi birşeyle döne döne çıkarttı asistan. tehlikeli mi n'oldu ne bitti dedik, bişi olmaz dedi. bugün bile 10 kişi geldi, burada KKKA vakası hiç olmadı dediler. yine de endişelenmeli miyiz? devaml
şimdi bu böcekle sakarya-kocaali-kirazlı mevkiinde karşılaştık. kendisini hastanede çıkarttırdık. cımbız gibi birşeyle döne döne çıkarttı asistan. tehlikeli mi n'oldu ne bitti dedik, bişi olmaz dedi. bugün bile 10 kişi geldi, burada KKKA vakası hiç olmadı dediler. yine de endişelenmeli miyiz? devamlı ateşini ölçüyorum çocuğun şu an normal çok şükür.

olay pazar günü öğleden sonra oldu. kene gece saat 3te çıkartıldı. alabileceğimiz bir tedbir var mı? ne yapmalı?
0
eyke
(18.06.09)
yaranızda ağrı-sızı var ise, vücut ateşiniz normalin üzerine çıkarsa ya da soğuk soğuk terleme ve baş dönmesi gibi şikayetleriniz olursa acilen hastaneye koşun. bu saydıklarım yoksa herşey yolundadır arkadaşım.
0
trawmatolog
(18.06.09)
düzgün çıkarıldığında sorun olmuyor içini rahat tut.
0
enter saltman benim
(18.06.09)
sadece düzgün çıkartılması değil kenenin o virüsü taşıyıp taşımaması da önemli. dolayısıyla beklenmeyen bir etki olursa acilen hasteye gidiniz. her kene virüsü taşımamaktadır.
0
brc
(19.06.09)
0
norrin radd
(19.06.09)
(3)

Uçakta diş etlerinin ağrı yapması

ermanen
Uçakta diş etlerinin ağrı yapması normal mi? Özellikle inişe geçerken oluyor, basınç değişiminden olsa gerek, size de oluyor mu?
Uçakta diş etlerinin ağrı yapması normal mi? Özellikle inişe geçerken oluyor, basınç değişiminden olsa gerek, size de oluyor mu?
0
ermanen
(18.06.09)
bana olmuyor.
0
nawres
(18.06.09)
taşak kamaşması diye adlandırılan negatif g kuvvetinin sonucu gibi geldi bana.
0
kibritsuyu
(18.06.09)
eğer ağrı yapan belirli bir diş ise çürüğünüz olabilir. diş hekimine göründünüz mü ?
0
trocero
(18.06.09)
(4)

açlık ve laboratuar testleri

carnicero
akşam kalp checkup ı yaptıracağım ve lab. testlerindeglukoz, esr, hdl, ldl, kolesterol, trigliserit, kreatinin, crp hs, lipoprotein ve homosistein var. benim tok olmam bunların hangilerini değiştirir?
akşam kalp checkup ı yaptıracağım ve lab. testlerinde

glukoz, esr, hdl, ldl, kolesterol, trigliserit, kreatinin, crp hs, lipoprotein ve homosistein var. benim tok olmam bunların hangilerini değiştirir?
0
carnicero
(18.06.09)
hocam ben de yaptıracağım checkup
doktor özellikle aç karnına gelmemi tembih etti.
bence siz de doktorunuza bir danışın.
bu arada ne kadara yaptırıyorsunuz sorması ayıptır?
0
zeki baba
(18.06.09)
medical park'ta sırf muayene+lab+efor(veya eko) 60 lira.
0
🌸carnicero
(18.06.09)
İyiymiş 60 TL.
Geçmiş olsun kardeş.
0
zeki baba
(18.06.09)
tok karnına kan şekeriniz kesin olmakla beraber, trigliserid ve kolesterol farklı çıkar. homosisteini ne için istiyorlar? ayrıca eforlu ekg nin yalancı pozitif çıkma durumu vardır. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(18.06.09)
(10)

spor yapsam diyorum

sanio
21 yasinda sigara icen, gobekli bir gencim. ilerde kolesterol, kalp, seker problemlerinden muzdarip olmamak icin spor yapmaya karar verdim. Kosmayi planliyorum. Fiziksel gorunum acisindan bi sorunum yok yani derdim zayifliyim seksi oliim degil. Simdi haftada kac gun kosmam gerekir? Kosuya nasil basl
21 yasinda sigara icen, gobekli bir gencim. ilerde kolesterol, kalp, seker problemlerinden muzdarip olmamak icin spor yapmaya karar verdim. Kosmayi planliyorum. Fiziksel gorunum acisindan bi sorunum yok yani derdim zayifliyim seksi oliim degil. Simdi haftada kac gun kosmam gerekir? Kosuya nasil baslamam gerekir, yani direk depar atmak olmaz heral. Birde gunde kac dakika kosmak gerekir. Amac kalp sagligi korumak sadece. Yani kosu degilde yurumede olabilir.

Edit: Gunun hangi saatinde sporu yapmak makbuldur. Diyabet hastasiyim. Sekerim dusuyor ama yukselmiyor. Dolayisi ile spordan once beslenme onerisi nedir mesela muz ye sut ic gibin

edit2: sigarayi birakabilirim evet.
0
sanio
(18.06.09)
tempolu koşun. hani vardı ya beden eğitimi derslerindeki sol sağ sol temposu, o süperdir işte. ilk gün kendinizi çok yormayın. mesela atıyorum 300 metre koştunuz sonra nefessiz kaldığınızı hissettiniz. 100 metre yürüyün, sonra tekrar 300 koşmaya çalışın. 2 kere tekrarlamanız yeter ilk gün için. sonra ciğerlerinizle beraber siz de açılırsınız..
0
dambil
(18.06.09)
Selam,
Sigarayı bırakmanız daha iyi olur ama -bu konudan bahsetmeyi pek sevmesem de- söyleyebilirim ki sigara içip spor yapanlar var. Ama hiç önerilmez.

İki hafta normal tempo koşu ardından ara ara sürat koşularının olduğu (mesafe önemli değil yani 30 metre 50 metre olur 80 metre olur farketmez) bir koşu programı uygulayın.

Şeker hastası olduğunuz için genel olarak beslenmenize dikkat etmek zorundasınız bunun yanı sıra spor esnasında şekerinizin düştüğünde sporu bırakıp şekerinizi yükseltecek bir içecek içmek zorundasınız. Size tavsiyem yalnız spor yapmamanız, şekerinizin düştüğünü anlayacak biriyle çalışmanız olur.
0
Karluk
(18.06.09)
-"21 yasinda sigara icen, gobekli bir gencim"
*bi kere sigarayı bırakmak gerek yoksa spor yapmanın pek bi anlamı olmuyor.

-"Kosmayi planliyorum."
*koşmak yerine tempolu yürüyüş daha sağlıklı. (5-6 km/sa)

-"gunde kac dakika kosmak gerekir"
*düzenli spor yapan bi kişi için bile max 2 saat

-"Gunun hangi saatinde sporu yapmak makbuldur."
*serin olan saatlerinde, mesela akşam saat 6'dan sonra gibi
0
roadrunner_merlin
(18.06.09)
@ roadrunner_merlin:
*koşmak yerine tempolu yürüyüş daha sağlıklı. (5-6 km/sa) derken?
Yani saatte 11 km ile koşmak sağlığa zararlı mı? Yoksa bu arkadaşa özel cevap mı?

Edit: kişi adı yazdım
0
ilkdefa
(18.06.09)
İşin aslı şu ki spor yapmak sigara bağmlıları için sigara içme arzunu arttırıyor. Sigaradan daha çok keyif almalarını sağlıyor ama sigarayı arttırdıklarında bunun tüm zararlarının yanısıra bir de performansları düşüyor. Ancak profesyonel sporcu olup sigara içenler var. Ne yazık ki var, lütfen kendiniz için sigarayı bırakın.

Spor esnasındaki "ilkyardım içeceğiniz" doğal balla ya da başka doğal şekerlerle hazırlanmış olursa daha sağlıklı olur. Doğal meyve suları örneğin. Bunların dışında kola gibi kan şekerini çok çabuk yükselten içecekleri devamlı kullanan şeker hastalarının durumlarının kötüleştiğini gözlemledim.

Spor öncesi yedikleriniz kanı yavaş yavaş besleyen glisemik indeksi ve glisemik yükü düşük doğal gıdalar olmalı. Doğal gıdaları tüketmek herkes için önemlidir ama şeker hastaları için özellikle önemli.
0
Karluk
(18.06.09)
@ilkdefa
sigara içen ve spor yapmayan bu arkadaşa özel bi cevaptı.
(bkz: cardio)
0
roadrunner_merlin
(18.06.09)
tempolu yürüşüyüşle başla yaz aylarında kalbini yorarsın onun için kışa doğru hafif tempolu koşmaya başlarsan daha iyi olur
0
gokch3
(18.06.09)
arakadas kalp sagligi diyor. Yani kardiyo lazim. O yuzden kosmasini tavsiye ederim. Hizli yuruyusler uzun surmedigi surece bence kardiyo yapmaz(yapar da kosu kadar degil) veyahut yuruyerek bolbol yokus cikilirsa kosu ile ayni etkiyi yapabilir. Gene kendi bildigime dayanarak:

sigara birakmak zorunlu degil, ama yaptigin spordan verim almak istiyorsan sigarayi azalt/bitir.
normalde ogle vakti(2 3 gibi) en iyi saatlerdir. ama simdi yaz, basina gunes gecmesin. kis gelsin ogleyin kosmaya baslarsin. yazin sabahlari kosmak iyidir (bence).

ilk gunlerde tempoya gerek yok pek, bir hafta bir kilometre kosu verin. sonracigima vucut alisinca abaniverirsiniz intervalmis filan.
0
yirtik foto
(18.06.09)
kardiyo koşusu: minimum 25 dakka. hiç durmadan. tempolu...
0
atmosphere
(18.06.09)
yüzme de yapın bence. hiç spor yapmamış birisi için daha iyi.

normalde spordan önce yemek yemek birçok açıdan zararlı. ama şekerin de düşmemesi lazım tabii. benim de gizli şekerim var. çabuk düşüyor şekerim. spordan önce portakal suyu içiyorum, bir de bazen muz yiyorum. iyi geliyor bunlar. ağırlık yapmıyor mideye. tavsiye ederim.
0
mea maxima culpa
(18.06.09)
(10)

boyun fıtığı?

böhü
selamlar.sorunum boyun fıtığı ile ilgili.bugün gittiğim beyin cerrahı fıtığın ameliyatlık olduğunu söyledi(kendisi inanılmaz iyi bir doktordur).sol kolda güç kaybı varmış ve bu sol bacağa da inebilirmiş.fizik tedavinin bir işe yaramayacağını söyledi.fakat;ameliyatın bazı riskleri olduğunu biliyorum
selamlar.sorunum boyun fıtığı ile ilgili.bugün gittiğim beyin cerrahı fıtığın ameliyatlık olduğunu söyledi(kendisi inanılmaz iyi bir doktordur).sol kolda güç kaybı varmış ve bu sol bacağa da inebilirmiş.fizik tedavinin bir işe yaramayacağını söyledi.fakat;ameliyatın bazı riskleri olduğunu biliyorum bu da gözümü korkutuyor.sizin önerebileceğiniz alternatif bir tedavi yöntemi var mı?ya da bu ameliyatı geçirmiş kişiler önerilerde bulunursa çok memnun olurum.
0
böhü
(17.06.09)
Alternatif tıbbı mı kastediyorsun?
Babamda bel fıtığı vardı; duymadığımız yöntem kalmadı, çektirme, balık sarma falan ama böyle şeylere tenezzül etme. Sonunda ameliyat olmuştu.
Şu anda genel olarak fıtıkları fizik tedavi ile geçirmeye yönelik bir eğilim var babamın zamanında ameliyat moda idi ve direk çiziyorlardı herkesi.Son zamanlar tanıkdılara vs... fizik tedavi veriyorlar.Çok büyük kısmı memnun tabii yinede ameliyat olmak zorunda kalanlar var. NAsıl moda olur bu işte dersen, valla işin işleyişini bilmiyorum ama böyle eğilimler var.
0
ilkdefa
(18.06.09)
bende çevremde görüyorum fıtık için altenatif tedavi yöntemleri. sana şunu söylebilirim ki hepsi palavra ve hastayı daha kötü duruma sokuyor. eğer doktoruna güveniyorsan (ki güvenmelisin de) gözünü yum ve ameliyat olduktan sonra eski sağlıklı günlerine dönmeye bak derim.
0
roadrunner_merlin
(18.06.09)
hayır,çektirme falan gibi şeyleri kastetmedim.belki doktorların verebileceği bi egzersiz programı ya da ne bileyim...tıpta sürekli yeni şeyler çıkıyor.ameliyatsız,risksiz yöntemler vardır diye umuyorum.keşke fizik tedavi işe yarayacak olsaydı ama gittiğim iki doktor da bir işe yaramaz dedi.bu ameliyat hakkında tecrübesi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum
0
🌸böhü
(18.06.09)
inanilmaz iyi doktorlarin gereksiz yere ameliyat teklif ettigini cok gordum/duydum. bir kac doktora daha gorunmeden karar verme.
0
kurukafa
(18.06.09)
sağda solda duvarlara yazılmış "bel fıtığı 0532 xxx xx xx" gibi numaraları arama da ne yaparsan yap.
0
coffee and cigarettes
(18.06.09)
ağır bir bel fıtığı vaksıydım, defalarca ameliyat önerildi. hatta bazı beyin cerrahı doktor arkadaşlarım ameliyat olmazsam sakat kalabileceğimi belirttiler üstüne basa basa.

sonra acıbadem hastanesinde ftr dalında profesör dr. sabri narman a muayene oldum. muayene sonucunda rahatsızlığımın kongenital bir eksiklikten olduğunu, fizik tedavi ve sporla düzeleceğini öğrendim. ay fizik tedavi sonucunda 10 yıldır boğa gibi dolaşıyorum.

doktor tavsiye etmekten ve edenlerden pek hazzetmem ancak gönül rahatlığı ile söyleyebilirim sabri narman size doğruyu söyler, görünmenizi tavsiye derim.

geçmiş olsun.
0
justaddwater
(18.06.09)
mr çektirdiniz mi? mr sonucunda ne yazıyor? buraya yazabilirseniz size yardımcı olmaya çalışırım.
0
plastik turambar
(18.06.09)
tabi ki mr çektirdik.
mr sonucu:
teknik:Aksiyal TRUFI;sagital T2A,T1A.
Bulgular:Servikal lordoz düzleşmiştir.Tüm disklerde dejenerasyona bağlı sinyal değişiklikleri mevcuttur.C5-6 düzeyinde antrerior epidural mesafeyi oblitere eden spinal korda teması izlenen posterior disk protüzyonu-osteofit kompleksidikkati çekmektedir.Bu düzeyde her iki kök resesi hafif daralmıştır.Servikal spinal kordun kalibrasyonu,kranioservikal bileşke düzeyi normal izlenmiştir.Spinal kord üzerinde ekstrensek bası izlenmemiştir.

yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler.
0
🌸böhü
(18.06.09)
başka doktorlardan da mutlaka fikir alın. bana da boyun fıtığı teşhisi koydular ve hemen ameliyat edelim dediler. ama tek doktorun fikriyle hakeket etmek istemedim. mrlarımı alıp başka bi doktora sordum, hiç öyle abartıldığı kadar bir şey yok, gözünü korkutmuşlar, kesinlikle ameliyatlık değil dedi. bazen ameliyatı yapmak için saçma sapan şeyler söylüyorlar. bence bikaç farklı fikir alın. eğer kesin ameliyatlıksa o zaman düşünün. eğer ameliyat olacaksanız da kötümser olmayın. boyun fıtığı artık öyle aşırı tehlikeli bir ameliyat değil. eskisi gibi, ameliyata alıyoruz ama felçli de çıkabilirsin burdan geyikleri yok.
0
cereal killer
(18.06.09)
@böhü
MR sonucuna göre çok anlamlı bir kök basısı görünmüyor. Fakat nörolojik muayene sonucunda doktorunuz motor kuvvet kaybı olduğunu söylemiş. Periferik sinirlere bası olduğunda önce duyu sonra motor ünite hasar görmeye başlar. Motor ünite hasarı devam ederse ve tedavi edilmezse kalıcı hasar gelişebilir. Bu nedenle tekrardan bir nöroloğa veya FTR uzmanına muayene olmanızı öneririm. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(18.06.09)
(4)

Tırnakların Kırılması

tubytube
Az önce hayatım boyunca hiç başıma gelmemiş bir olay yaşadım. Sağ elimin işaret parmağı tırnağı kökünden kendi kendine kırıldı. Sıkıntı, stres veya herhangi bir psikolojik olay bunu tetiklemiş olabilir mi? Hastalık belirtisi midir?
Az önce hayatım boyunca hiç başıma gelmemiş bir olay yaşadım. Sağ elimin işaret parmağı tırnağı kökünden kendi kendine kırıldı. Sıkıntı, stres veya herhangi bir psikolojik olay bunu tetiklemiş olabilir mi? Hastalık belirtisi midir?
0
tubytube
(17.06.09)
kalsiyum ya da vitamin eksikliği gibi bir şeydir sanırım. beslenmene dikkat et.
0
piano factory
(17.06.09)
kalsiyum ve biotin eksikliği olabilir.
(bkz: #2672137)
0
roadrunner_merlin
(18.06.09)
Bunlardan şüphelendim ancak bir şeylerin eksikliği olduğunu düşünmüyorum. Direk hastalıkla ilişkilendirilebilir bir durum mu?
0
🌸tubytube
(18.06.09)
benim de olur o bazen. kalsiyum veya vitamin eksikliğinden çok sağ elin çok kullanılmasından dolayı olduğunu düşünüyorum. tırnaklar uzun olunca parmak uçları yerine tırnaklara yük biniyor. benim de sol elimin tırnaklarında hiç olmaz ama sağ elimde olur arada. tırnak uzunluğunu iyi ayarlamak lazım ki baskıdan dolayı kırılmasın.
0
jrixy
(20.06.09)
(3)

belleğin read olamaması (her şeyi unutuyorum)

surtunme kuvveti
oldum olası hafızam günlük olayları hatırlamakta kötüdür. öğrendiğim şeyler unutmam ama günlük olayları unuturum. bu olay, son 2-3 ayda iyice arttı. ben bunu hep "bugün alkollüydüm ondan hatılamıyorum, o gün bir gün öncesinden kalmaydım ondan hatırlamıyorum" gibi sebepler uydurarak alkole bağlıyordu
oldum olası hafızam günlük olayları hatırlamakta kötüdür. öğrendiğim şeyler unutmam ama günlük olayları unuturum. bu olay, son 2-3 ayda iyice arttı. ben bunu hep "bugün alkollüydüm ondan hatılamıyorum, o gün bir gün öncesinden kalmaydım ondan hatırlamıyorum" gibi sebepler uydurarak alkole bağlıyordum. ama 1 haftadır falan toplam 4-5 bira içmiş biri olarak hala hafızam bombok.

"dün şöyle demiştin, niye yapamdın?", "şöyle şöyle bir olay olmuştu, nasıl hatırlamazsın?" tipi cümlelerle cebelleşmekten bıktım. buna ek olarak, gayet dinlenmiş olamama rağmen muhakeme ve planlama yapışımda da ciddi bir sikiklik gözlemliyorum.

noldu bana? ne yapayım ben?
0
surtunme kuvveti
(17.06.09)
vitamin eksikliği olabilir mi? ne bileyim b12 falan. ben vitamin hapı kullanıyorum mesela.
0
cro magnon
(17.06.09)
Vitamin eksikliğinin yanı sıra stres veya zihninizi meşgul eden başka şeyler de buna neden olabilir. Bence bir doktora görünün. Yok uğraşamam diyorsanız hafıza geliştirici egzersizler yapın hiç değilse.
0
kruva san
(17.06.09)
kaynımda da var gibi olacak da, bende de var. doktora gittim kan tahlili ordan nörolog şu bu. b12 eksikmiş onu verdi,almayı unutmazsam kullanıyorum.bi de stresten diyolar, size de derlerse sinirlenmeyin. çözüm bulursanız yazar mısınız?
0
kanuniye
(17.06.09)
(22)

Parmakların yan taraflarında oluşan minik su kesecikleri

eftalit
Evet çok minikler. Böyle küçük küçük su kabarcığı gibiler. El parmaklarımı nasır gibi sert bir şekilde çevrelemiş durumdalar. Nedir bunlar abi ya? Neden çıkıyorlar ki böyle?
Evet çok minikler. Böyle küçük küçük su kabarcığı gibiler. El parmaklarımı nasır gibi sert bir şekilde çevrelemiş durumdalar. Nedir bunlar abi ya? Neden çıkıyorlar ki böyle?
0
eftalit
(17.06.09)
bunlardan benim de ellerimde vardı. şimdi bakıyorum da geçmişler ama başka bi tane çıkmış. ara ara çıkıp uzun süre kaldıktan sonra geçiyolar. bikaç sene önce elmacık kemiğimle gözümüm arasında bi yerlerde çıkıp bi sene kadar geçmemişti sonra yüzümü kaşırken yanlışlıkla tırnağımla kazıdım. bi daha da geri gelmedi.
0
johan sebastian
(17.06.09)
@johan bu ne hastalığı acaba? Ne gizemli bişeydir bu böyle ya! Parmaklarımın etrafını hissetmiyorum nerdeyse.
0
🌸eftalit
(17.06.09)
siil desem diil. bende tek tük oluyo. yani dikkatli ellerimi incelemediğim zaman farkında bile olmuyorum. o nedenle doktora danışma gereği bile duymadım yani detaylı bilgi sahibi diilim. ama sizin ki baya ileri safhada anladığım kadarıyla. kaşıntı falan var mı ya da batma, sızlama gibi belirtiler. bilenler bunlara göre daha rahat cevap verebilirler.
0
johan sebastian
(17.06.09)
human papilloma virus olabilir, icindekiler su degil, patlatmayin, delmeyin, lesion un uzerini yara bandi kapayin. antibiyotik almayin / antibiyotikli yara bandi kullanmayin, ise yaramaz. bunun disinda heyecana gerek yok, cildiyeciye gidiniz. disi iseniz bir de jinekolog ziyareti lutfen, hatta mutlaka.
0
bunubenyazdim
(17.06.09)
yok artık ne human papilloma virus'ü falan, ne yaptın sen, ağaç bağlıyor bu virüse sahip olanlar.

arkadaşın bahsettiği arada sırada çıkardı bende, küçücük su topu, sonra kuruyup giderdi. hormonal bir şey olabilir demişti doktor, üstünde durmamıştı.
0
arigold
(17.06.09)
ee.. o agaca benzeyen adam hpv nin istisna bir ornegi idi. soyle google'dan, wikipedia'dan, baska yerlerden human papilloma virus diye bir ararsaniz neye benzedigini gorebilirsiniz. ilk baslangici pek cok insanda bir bolgede cikan 1-3 lesion olarak gozukur, eger bu lesionlara dokunulmaz, uzerleri kapatilir ise baska bir tane cikmaya da bilir. cildiyeci dondurup salisilik asit uygulayacaktir, o durumda bile 6 ay sonra vucudun baska bir yerinde bir lesion olarak gozukebilir. ayrica hpv ye benzer lesionlar cikaran MC var (Molluscum contagiosum). bu eger kanama yoksa problem degil, bekleyin gecer.

bu baglamda eftalit'in durumu hpv ya da MC ile alakasiz da olabilir, sadece belirmek isterim ki insanlar arasinda bazi turlerinin gorulme sikligi cok fazla ve normal bir sey, (bkz: sigil) bir kac versiyonu ise kansere yol aciyor. sadece bu ihtimali degerlendirmesini isterim, cunku eger disi ise bir pap ile riskte olup olmadigi gorulebilir.. ayrica 20lerinden genc ise bir de yeni cikan a$i si var..
0
bunubenyazdim
(17.06.09)
Dostlar bir bilgi daha: Bu şey yazları oluyor genelde. HPV ile ilgili birşeyler okudum ama hiç bir belirtisini görmüyorum ben kendimde. Bu kabarcıklar kendiliğinden patlayıp deri soyulmasına neden oluyorlar. Ama soyulma belli belirsiz.Ayrıca erkek olduğumu da söyleyeyim. Dostlar son olarak bir de bileğimde iki tane siğil var. Ben ailede de rastlandığı için genetik bir olay diye düşünüyorum.
0
🌸eftalit
(17.06.09)
Ha son olarak HPV'de olduğu gibi dışa doğru değil bu kabarcıklar. Ancak gözle farkedilebiliyorlar.
0
🌸eftalit
(17.06.09)
bileginizdekiler genetik degil, (ama genetik yatkinliginiz olabilir virusu barindirmaya) annede varsa virus gecebiliyor, (ya da sadece birisinin acik lesionuna dokunma ile) turkiye'de var mi bilmiyorum ama burada su var: www.drscholls.com , onlar icin isi gorur.

esas konuya geri doner isek, suna bakiniz: "dyshidrotic eczema"
benziyor mu?
0
bunubenyazdim
(17.06.09)
Baba işte bu ya. Gördüklerim kadar geniş alana yayılmamış ve kızarmamış olmasına rağmen sorunumun bu olduğunu söyleyebilirim. Çok teşekkür ederim. Şimdi napabilirim bir araştırayım. Randevu almaya çalışmam gerek.
0
🌸eftalit
(17.06.09)
bende de hep oluyor. hiçbi rahatsızlık vermiyor ve başka kimse tarafından fark edilmiyor. kaşıntı, kızarıklık vs hiçbişey yok. sadece boğumların iç tarafında, kenarda çıkıyolar öyle minicik. önemli bişey olduğuna inanmıyorum. ben bildim bileli bende olur arada.
0
cereal killer
(17.06.09)
nedenlerini de sormussun soruda, eger bu ise, nedenleri sunlar olabilir: genetik (familial pompholyx), nikel eksikligi, stres, bazi metaller ile temasta (yazin bisiklet kullaniyor musun?) alerji, baska nedenlerden alerji (ya da atopy), veya mantar enfeksiyonu ilk bulduklarim.

genetik ise bilemiyorum ama diger turler icin tedaviler mevcutmus, cildiyecin daha iyi bilir tabii, ve cis/kan testi gerekebilir. senin icin en kotusu mantar enfeksiyonu (ki oyle gozukmuyor dediklerinden), onun icin de antifungal tropikal solusyonlar var. cildiyecin gittiginde "sunlari da halledelim" diye olan kabarciklari almak isterse antibiyotik de verecektir operasyon sonrasi iltihapi engellemek icin.. gecmis olsun.
0
bunubenyazdim
(17.06.09)
id reaksiyonu diye bi durum daha varki, toplumda HPV'den ve kontakt dermatitden daha fazla görülmekte. eğer vücudunuzun bi yerinde mantar enfeksiyonu varsa alakasız yerlerde bu tür lezyonlar oluşabilmekte. bağışıklık sisteminin mantara verdiği orantısız cevap yüzünden oluşmakta ve bulaştırıcılığı yok. yani lezyona başkası temas ederse mantar kapmaz.


sonuç : dermatologa / herhangi bir dr.a başvurun!
0
kroc
(17.06.09)
bendede var. öğrenciysen çok yazı yazmaktan oluyor olabilir.
0
slevinkelevra
(17.06.09)
bende de var aynılarından, doktora gittim egzama dedi. mevsim değişikliklerinde oluyormuş daha çok. şuı anda da bi kaç parmağımın üzerinde ve avuçiçimde var minik minik, çok nadir olsa da kaşınıyor bazen. ama patlatmamak lazım, kendi kendilerine kuruyorlar zamanla. doktor bana krem verdi bi kaç tane bi tanesinin adı Advantan.
0
nesenbilneben
(17.06.09)
bende de var.. ama benimkiler tatlı tatlı kaşınırlar genelde.. minicik kırmızı pıtırcıklar.. parmaklarımın arasında ve boğumlarda, çoğunlukla da yazın çıkıyor.. doktorum tozdan olduğunu söyledi.. toz alerjisi yani, el terlemesinden de olabiliyormuş.. herhangi bir ilaç kullanmıyorum, sadece sık sık yıkıyorum.. belki bi yardımım olur dedim, paylaştım..
0
pongiyen
(18.06.09)
bende sadece yaz aylarında olur her yaz ama. hiç bir rahatsızlık vermiyolar. abartılacak bi durum yok
0
h.roark
(07.07.09)
biraz geç olmuş lakin cevaplayamadan edemedim. yıllardır başıma gelen ancak bu yaz artık beni delirtmesi nedeniyle doktora gitmeme sebebiyet veren rahatsızlık tam olarak bu. doktorun bana söylediği "vücut ödem atmak istiyor ancak atamıyor ve kabarcıklar halinde kalıp sana kaşıntı veriyor". üzgünüm doktor ama çok tırt oldu bu açıklaman.
dyshidrotic eczema doğrudur.
ben kendi kendimi gözleme aldım ve şunu fark ettim, deodorantlı veya uyduruk el kremleri kullandığım zaman çok çıkıyorlar . daha da fenası; kabus gördüğüm gecelerin ardından feci bir kaşıntıyla artıyorlar. çaresini bilmiyorum...
0
wilwarn
(24.07.09)
çözüm üretebilen yok mu ya ?
0
agresif cocuk
(22.07.15)
bende ağır bir alerjik reaksiyon geçirirken çıktı, tabii doktora gittiğim için parmaklarımı da gösterdim.
egzama, şimdilik dokunma ilerleme olursa tekrar gel dedi.
kaşıntı, yanma vs. de yoktu.
alerjik atakla beraber yavaş yavaş geçti ve bir daha da tekrarlamadı.
0
lily briscoe
(22.07.15)
bende de oluyor bu anasını satayım. delireceğim. tam adı yok mu bu meretin şimdi?
yukarıdaki link ölü.
0
kvlknctk
(24.07.15)
aylardır uğraşmam sonunda çözümü buldum arkadaşlar.

öncelikli olarak bunun en büyük nedeni kullandığınız sıvı ve normal sabunlar. aynı şekilde çamaşır suyu, bulaşık deterjanı v.s. v.s.

her şeyden önce bu tarz kimyasalları kullanmayı bırakıyorsunuz. kükürtlü sabun kullanmaya özen gösterin. kimyasal temizleyicilerin ellerde bu sivilceleri çıkartmasını domates, patlıcan, acı, baharat hızlandırıyor. bu süreçte bunları da tüketmemeye özen gösterin.

ve hepsinden önemlisi bu şekilde reaksiyon alıyorsanız cildiniz çok hassastır. bu yüzden de ellerinizi sürekli olarak nemlendirmeniz gerekiyor. bunun içinde tavsiyem Bepanthol cilt bakım kremi.

özetle;
kimyasal temizleyici yok, sürekli ellerinizi nemlendiriyorsunuz. bu sorun ortadan kalkıyor. boş yere kortizonlu kremler kullanmayın çünkü bıraktığınız an tekrarlıyor. kükürtlü sabun ve bepanthol kullanmaya başladığınız an 2-3 gün içerisinde değişikliği fark ederseniz.

hadi hayırlı traşlar.
0
agresif cocuk
(01.08.15)
(10)

vücudun çeşitli bölgelerinde sivilceler ya da ona benzer şeyler (özellikle omuz çevresi ve popo)

emrag
efendim yıllardır böyle ama geçende aynaya bakınca aklıma geldi. genelde sırtımda omzuma doğru ve popo bölgesinde bolca sivilce ya da ona benzer ufak noktalar var. nedir bu olay acep?
efendim yıllardır böyle ama geçende aynaya bakınca aklıma geldi. genelde sırtımda omzuma doğru ve popo bölgesinde bolca sivilce ya da ona benzer ufak noktalar var. nedir bu olay acep?
0
emrag
(17.06.09)
yağ ve kir vücut düzenli olarak temizlenmediğinde derideki gözenekleri tıkayabiliyor. tıkanınca da sivilce, siyah nokta vs oluşuyor (çok bilimselim yaa=)
0
rentts1
(17.06.09)
temizlik. ama öyle üzerine su tutma değil. ciddi manada sabun/duş jeli(kalitelisinden) bez/sünger/kese vb yardımıyla temizlik.
0
emininsel
(17.06.09)
sigaradan suphelendim.
0
badseed
(17.06.09)
spor yapıyorsanız ya da gün içinde çok terliyorsanız
omuz,sırt,popo kısımları en çok terleyen kısımlardır,
terinizin üzerinizde kurumasına izin vermeyin misal spordan sonra hemen duş alın ter kurumasın orda ya da sıksık temizleyin sivilce geçebilir auvv bide ufak noktalar varmış minik minik isilik gibiyse de bunlar gene geçebilir dediğim metodla farklı bir şeyse eğer doktora uğrayınız
0
demlikposet
(17.06.09)
bir çok arkadaşımda olurdu böyle şeyler ne kadar temiz tutarlarsa tutsunlar yine de engel olamazlardı.

bir doktora görünün 15 günlük antibiyotik vericek(muhtemelen tetradox) bir de losyon vericek. gidin bir bakın geçmezse artık en iyisini doktor bilir zaten.
0
szqnn
(17.06.09)
genetik.
bizim ailenin tüm erkeklerinde var. karaciğerle alakalı diye düşünüyorum.(salladım)
0
manfool
(17.06.09)
yumurta ve fazla protein tüketilmesi?
0
buffy de vampir sayilir
(17.06.09)
sivilce karaciğer arası bir bağlantı yokmuş.. bir doktora sormuştum, hurafeymiş o..
0
slevinkelevra
(17.06.09)
sanırım; bazı yörelerde '' isilik '' diye tabir edilen vakayla karşı karşıyasınız. özellikle yazın olur, sıcaktan ve terlemeden dolayı, benim bildiğim en iyi çözüm tuzlu su, dolayısıyla denize girmek (evde tuzlu yapıp üzerinize dökmeyin :) )...
0
benim de soyleyeceklerim var
(18.06.09)
kıl kökü iltihabı diye yiğrenç bir şey var, o da olabilir.
arkadaşımda var, ailesinde de varmış. omuzlarından başlıyor, taa poposuna kadar.
böyle büyük büyük de değil, ufak da değil, irin de toplamıyor. leke bırakıyor bir de, illet bir şey.
deniz, kum, güneş iyi geliyor. bir de kremi var, sürünce geçiriyor ama krem bitince yine aynı.
0
aithra
(18.06.09)
(1)

melatonin

baldur2
melatonin hakkında iki sorum var arkadaşlar;1- bu melatonini internet haricinde nerelerde bulabiliriz? eczanelerde falan var mıdır?2- melatoninin dışarıdan alınması bir süre sonra vücuttaki üretimini durdurur mu?
melatonin hakkında iki sorum var arkadaşlar;
1- bu melatonini internet haricinde nerelerde bulabiliriz? eczanelerde falan var mıdır?
2- melatoninin dışarıdan alınması bir süre sonra vücuttaki üretimini durdurur mu?
0
baldur2
(17.06.09)
"Products containing melatonin have been available as a dietary supplement in the United States since 1993.[7] Foods may contain trace amounts of melatonin, but no food has been found to elevate plasma melatonin levels.[8] Over-the-counter sales of the hormone remain illegal in many other countries, and the U.S. Postal Service lists melatonin among items prohibited by Germany.[9]"

wikipediada demişler ki melatonin içeren gıdalar varmış ama bunların herhangi biri plasma melatonin düzeyini yükseltmemiş. salınımı ışık karanlık döngüsü gibi dışsal faktörlere bağlı bir hormon olduğu için dışardan alınması faydalı olmuyor olabilir.

gerçi wikipedia dışında bazı yerlerde valeryan kökü, kırmızı şarap falan demiş ama wikipedia da böyle diyor.

ayrıca wikipedia bu hormonun satışının birçok ülkede yasak olduğunu da söylemiş.
0
hayali arkadaş
(17.06.09)
(3)

göğüste yara

ne bok yedim ben
bir arkadaşımın göğsünde yara çıktı. (ne göğsü işte bildiğin meme) (ayrıca valla arkadaş) neyse, hani böyle düşersin de dizin sıyrılır kabuk tutar ya öyle bir yara. eh tabii çıktığı yer pek uygunsuz ve acıyor. nasıl olduğu konusunda da fikri yok. doktora gitmiş ama "eşinize söyleyin biraz nazik davr
bir arkadaşımın göğsünde yara çıktı. (ne göğsü işte bildiğin meme) (ayrıca valla arkadaş) neyse, hani böyle düşersin de dizin sıyrılır kabuk tutar ya öyle bir yara. eh tabii çıktığı yer pek uygunsuz ve acıyor. nasıl olduğu konusunda da fikri yok. doktora gitmiş ama "eşinize söyleyin biraz nazik davransın" tadında bi cevap almış. ama hatunun eşi 4 aydır ırak'ta kadıncağız telefonda zor görüşüyor. neyse, bepanthen falan sür demiş. sürdü ama iki haftadır yarada en ufak bir iyileşme olmadığı gibi, hafiften iltihap da toplamış.

cüzzam mı oldu bu bizim hatun? böyle bir yaraya ne sebep olabilir?

not: sütyen tellerinin yapmadığı konusunda hemfikiriz kendisiyle.
0
ne bok yedim ben
(17.06.09)
4 ay tabi dile kolay, vücut bir noktadan sonra iflas etmiş, "yetti lan" tepkisi vermiş.
bence ıraktaki eş bir süreliğine dönsün.

doktora tekrar gitsin. göğüs falan diyorsun, bayanlar için çok riskli.

not:bepanthene nedir yahu, milli kremimiz oldu, anında bodos bepantehene abanıyoruz anlamadna dinlemeden.
0
arigold
(17.06.09)
kasinti var mi? kasidikca hafif kanama ve bunu izleyen bir kabuk baglama olayi? halk dilinde "temriye" denen zimbirti olabilir. stresten oluyor. merhem var, suruluyor sabah aksam, geciyor cirt diye.
0
terp
(17.06.09)
işi daha ciddiye alacak bir uzmana gitmesini öneririm. bir çok nedeni olabilir, yara deyip geçmesin. bir tanıdığım benzer şikayetlerle gidip kitle aldırdı misal.
0
pyro clustic flow
(17.06.09)
(1)

Kafadaki yara izine saç ekimi olur mu?

phonex
Sevgili dermatologlar, plastik cerrahlar,Kafamda 11 yaşımda geçirdiğim bir trafik kazasından (bisikletle yola fırlamak ve araba çarpması, havada takla atıp ön cama kafalanmak) kalma yaklaşık 8-10 dikişlik bir yara izi var. Ek olarak bir demir pencere kenarı izi (yine çocukken kafanın pencerenin dik
Sevgili dermatologlar, plastik cerrahlar,

Kafamda 11 yaşımda geçirdiğim bir trafik kazasından (bisikletle yola fırlamak ve araba çarpması, havada takla atıp ön cama kafalanmak) kalma yaklaşık 8-10 dikişlik bir yara izi var. Ek olarak bir demir pencere kenarı izi (yine çocukken kafanın pencerenin dik köşesine gelmesi ve kanaması), bir de taş izi (çocuğuz tabii uslu durmuyor birbirimize taş atıyoruz. haliyle birisi kafamızı yarıyor.)

Kafayı 3'e vurunca yara izleri kabak gibi çıktı. Harita halinde geziyoruz. Kısacası buraya saç ekimi mümkün mü? Hayır kardeşim orda folikül adını verdiğimiz kök öldü bitti gitti. Harita gibi gez mi dersiniz? Bundan yaklaşık 8-9 sene evvel bir dermataloga sorduğumda "folikül öldüğünden mümkün değil" gibi bir şey dediğini hatırlıyorum (yaş ilerleyince unutkanlık başladı tabii)

Adamlar domuz gribine çare buldular. Belki tıp gelişmiştir diyorum ve sorumu tekrarlıyorum mümkün müdür?

Teşekkürler.
0
phonex
(16.06.09)
bildiğim kadarıyla hala çözüm yok
0
demlikposet
(17.06.09)
(7)

efexor kullananlar ekran başına!

elemanyak
bana bu ilaç hakkındaki deneyim tecrübe ve önerilerinizi yazar mısınız? benim için gerçekten faydalı oluyor. var mı kullanan ya da kullananları gözleyen?
bana bu ilaç hakkındaki deneyim tecrübe ve önerilerinizi yazar mısınız? benim için gerçekten faydalı oluyor. var mı kullanan ya da kullananları gözleyen?
0
elemanyak
(16.06.09)
@ilk: beni tanımıyorlar gülmeleri önemli değil. ama bu görüşler benim için önemli. eğer izin vereceksen söylesinler. he abi?

hahah depresif, aciz, hasta piç kurusu! gibi.
0
🌸elemanyak
(16.06.09)
daha önceden ne kullanıyordun? direkt efexor ile başlamamışsındır heralde?

daha önce kullandığın şeye göre bir kıyaslama yaparım
0
mortifera
(16.06.09)
tabi ki. 12 ay boyunca cipralex.
0
🌸elemanyak
(16.06.09)
ben kullandım. güzeldi. ilk bi kaç gün resmen kafa yaptı. sonra tolere etmeye başlıyo vücut. hayatımın en sakin, vurdumduymaz 8 ayını geçirdim heralde. ilk başlarda uyku kaçırır baya o yüzden başka bi ilaç daha yazabilir dr. iştahını kapatır ama kilo vermezsin, sonra kilo da almaya başlarsın uykun da coşar. tabi genel olarak ilaç kullanmak ad kullanmak iyi bişey değil. bi de bünyeden bünyeye çok değişiyo bunların etkileri. ama bıraktıktan sonra da olumlu etkilerinin devam ettiğini söyleyebilirim. amacı da bu zaten ilacın.
0
efexor
(16.06.09)
ha bi libido olayın yalan olacak. geç boşalma... hele ilk başlarda rutini aksatmamak için solo takılırken "lan yoksa aletle değil da parmağımla mı oynuyorum" diye kontrol etme gereği duyabilirisin. güzel günlerdi. olsa da içsem.
0
efexor
(16.06.09)
@galadnikov: ben onu ilk nickli bi elemana yazdım. sana gülüyorlar böyle yapınca hebele hubele dedi. kaçtı sonra.
0
🌸elemanyak
(16.06.09)
kullanma. kullanıyorsan bırak. bırakırken de kendini eve kapat. bence.
0
likeinme
(16.06.09)
(5)

heart rate

başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
merhaba sporcular,bu spor aletlerinde yazan heart rate'in türkçesi nabız mı? (kalp atış hızı vs. gibi bir sürü tanım var, bilemedim).eğer nabızsa sözlükte ideali 60-100 arası denmiş bu doğru mu? ben spor yaparken daha başladığımda 120 civarı olup 155lere kadar falan çıkıyor. bu kadar çıkması normal
merhaba sporcular,

bu spor aletlerinde yazan heart rate'in türkçesi nabız mı? (kalp atış hızı vs. gibi bir sürü tanım var, bilemedim).

eğer nabızsa sözlükte ideali 60-100 arası denmiş bu doğru mu? ben spor yaparken daha başladığımda 120 civarı olup 155lere kadar falan çıkıyor. bu kadar çıkması normal mi?

teşekkürler.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(16.06.09)
hocam, 20-30 yaş arası %80 tempo için 160 üst sınır. daha bu sabah cardio yaptığım için biliyorum :D

çok kez +170 yapmışlığım vardır. her nekadar antrenör olmasam da, eğer metabolik bir sorunun yoksa birşey olacağını sanmıyorum
0
phntm
(16.06.09)
bende ilk başladığımda 120 oluyor ama cardio yaparken 134-145 arasında sabit tututuyorum.
0
roadrunner_merlin
(16.06.09)
Evet, heart rate nabız sayısı. Aynı zamanda kalp atış hızı da diyebilirsin, aynı şey.

220 sayısından yaşını çıkartarak maksimum nabız atış sayını bulursun. Kardio yaparken nabız atışını bunun %60-80 aralığında tutmak yağ yakmanı sağlar.
0
hiko seijuro
(16.06.09)
evet nabız ve 220-yas olarak hesaplanır. yani spor yaparken nabızın cıkabilecegi guvenli sınır 220-yas dır. bunun altı guvenlidir. eger baska bir saglık sorununuz yoksa.
0
fakakte
(16.06.09)
o bahsedilen 60-100, dinlenme nabız aralığı. spor yaparken soylenilen aralıkta tutmaya calısın.
0
osuruklu
(17.06.09)
(1)

Bacaktaki Kızarıklıklar

calimdor
arkadaşlar, henüz yeni farkettim, finallerden kurtulur kurtulmaz doktora da gidicem ama belki aynı şeyler birinizin başından geçmiştir diye soruyorum.bacakta, tam diz kapağının arka bölümünün etrafında, (şu bacaktaki kaval kemiği üstündeki kasta ve baldırlarda) şeritler halinde kızarıklıklar var. hi
arkadaşlar, henüz yeni farkettim, finallerden kurtulur kurtulmaz doktora da gidicem ama belki aynı şeyler birinizin başından geçmiştir diye soruyorum.

bacakta, tam diz kapağının arka bölümünün etrafında, (şu bacaktaki kaval kemiği üstündeki kasta ve baldırlarda) şeritler halinde kızarıklıklar var. hiçbir kaşınma, acıma gibi bir durum sözkonusu değil, yalnızca upuzun şerif şeklinde kızarıklıklar. aynı şey, üst baldırlarımın ön tarafında da mevcut.

sizce bunlar neden olabilir? kaşıntı yok, acı yok, yalnızca kızarıklık var. annem hızlı kilo aldıgın için olmuş olabilir dedi, ancak 4-5 ayda 5 kilo falan aldım toplamda. sizce bu neden olabilir mi? en kısa zamanda cilt doktoruna da danışacağım.
0
calimdor
(16.06.09)
geçmiş olsun. sizde "çatlaklara" sahip oldunuz. Kurtulmak için yapılabilecek pek birşey yok. Ama medacassol krem kullanarak yenilerinin oluşmasını engelleyebilirsiniz.
: hızlı kilo almak ve vermek yüzünden oldu benimde.
0
lngrad
(16.06.09)
(5)

Vücutta şişlik

luin 41
Çok ciddi bir şey değil efendim. Sadece, hani bir şehirden diğerine gidince hava değişikliğinden insanın vücudu böyle su toplamış gibi olur ya, göbeğiniz olmadığı halde göbeğiniz çıkar, parmaklarınız bile davul gibi olur... Bunu geçirmenin bir yolu var mı? Su, limon falan gibi basit şeylerle...
Çok ciddi bir şey değil efendim. Sadece, hani bir şehirden diğerine gidince hava değişikliğinden insanın vücudu böyle su toplamış gibi olur ya, göbeğiniz olmadığı halde göbeğiniz çıkar, parmaklarınız bile davul gibi olur... Bunu geçirmenin bir yolu var mı? Su, limon falan gibi basit şeylerle...
0
luin 41
(16.06.09)
maydonozu 2 dk demleyip için sabahları.
vücuttaki ödemi atmaya yardımcı oluyor. yoksa kilo verdirdiği vs yok.
0
girl in a coma
(16.06.09)
bol su içmek de faydalı olur, metabolizmayı hızlandırır.
0
sijwocaq
(16.06.09)
bol bol su. bir de eczanelerde water pill diye satılıyor, tamamen doğal diyorlar, kullanmadım bilemiyorum, ama işe yaradığını söylemişti eczacı teyze.
0
zkurmus
(16.06.09)
antienflematuar al eczaneden.
0
mortifera
(16.06.09)
lahana suyu, soğan suyu. kahve de işe yarayabilir.
ha bir de kesinlikle tuzdan uzak durun, bol bol su için. tuz dokularda suyu tutar ödeme neden olur.
0
nyx
(16.06.09)
(9)

Diş beyazlatma sorusu

beatlephan
Diş beyazlatma olayını merak ediyorum. Hollywood ünlüleri gibi bembeyaz olsun geceleri vampir gibi olayım şeklinde bir düşüncem yok, sadece birkaç ton açtırmanın fiyatı ne kadar, ya da diş minelerine bir zararı var mı vs gibi şeyleri merak ettim, bir fikriniz var mı?
Diş beyazlatma olayını merak ediyorum. Hollywood ünlüleri gibi bembeyaz olsun geceleri vampir gibi olayım şeklinde bir düşüncem yok, sadece birkaç ton açtırmanın fiyatı ne kadar, ya da diş minelerine bir zararı var mı vs gibi şeyleri merak ettim, bir fikriniz var mı?
0
beatlephan
(15.06.09)
diş minelerine zararı var, hatta diş mineniz inceyse yapılamıyor...
bleaching... ton ton açmanın ötesinde zaten çoğu ünlünün ki kaplama, artık daha modern porselen ötesi gerçek duran kaplamalar var... baya tuzlu ama rengi asla değişmiyor güzel şeyler bunlar...
ortalama bana tanıdık dişçim 1000 küsür fiyat vermişti bleaching için, ama yaptıramadım diş minelerim eridiği için...
0
ilse
(15.06.09)
valla diş minelerimin çok hassas olduğunu biliyorum. bunu dişçim söylemişti. zaten hassas olan şeyi daha da mahvetmemek lazım ama çok da istiyorum.
0
🌸beatlephan
(15.06.09)
(bkz: opalescence)
0
crown
(16.06.09)
fikir vermesi açısından 450 tl, yalnız bu bir kerelik için değil 1 sene rahat gider çok çay kahve içsen bile.
0
puppy
(16.06.09)
beyazlatmada dişin mine tabakasını aşındırarak yapılıyor, yani işin mantığı o, mineye bir nevi zarar vermek ve hassasiyete neden oluyor mineyi kaldırdığı için.. bir de bu işlem çok abartılırsa her yıl falan gibi mine tabakası çok inceleceği için artık beyazlık elde edilmez, hatta baştakinden de sarı dişlere sahip olabilirsiniz uzun dönemde.. o yüzden düzenli düzgün fırçalama, sigara, çay, kahveden uzak durursanız doğal beyazlığa sahip olursunuz bir süre sonra
0
liikapa
(16.06.09)
dişin beyazlığı, diş minenizin kendisiyle alakalı. dişlerinize iyi bakıyorsanız ulaşabilceği max. beyazlığa ulaşıyor zaten :)
0
aithra
(16.06.09)
Dişe ne kadar iyi bakılırsa bakılsın(nescafe içmem kola içmem sigara içmem, açık çay içerim ve sürekli fırçalama manyağıyım vs vs), çocukken içilen antibiyotik ya da genetik faktörler de diş sarılığına neden olabilen şeyler. ben daha açık renk olsun isterdim. diş minelerim hassas olduğundan en az zarar veren yöntemi bulmam lazım. dişçiye sormadan eczaneden bir şeyler almak da sağlıklı olmaz herhalde.
0
🌸beatlephan
(16.06.09)
eğer dış faktörlerden kaynaklanmayan bir sarılık söz konusuysa ona beyazlatmanın faydası olmaz, eğer estetik olarak sorun yaratıyorsa ya da daha beyaz olsa daha mutlu olurum diyorsanız laminate veneer denilen kaplamalar var onlardan yaptırabilirsiniz..
0
liikapa
(16.06.09)
bir de eczanelerde satılan beyazlatıcılardan falan danışmadan kullanmayın derim eğer antibiyotikler nedeniyle olan renklenmeyse sorun hem bir sonuç elde edemezsiniz hem de hassasiyete neden olurlar ki normal bir su içtiğinde bir dişin sızlaması gibi değil.. tüm dişlerinizde şiddetli hassasiyete neden olabilirler.
0
liikapa
(16.06.09)
(6)

metabolizma hızlandırma

saturndeki salyangoz
bol su içmek, hergün ortalama 1 saat bisiklet(evde yapiyorum), az ve sık yemek dışında metabolizmamı hızlandırmak için ne yapabilirim_? ilaç önerilerine açık diilim :)
bol su içmek, hergün ortalama 1 saat bisiklet(evde yapiyorum), az ve sık yemek dışında metabolizmamı hızlandırmak için ne yapabilirim_? ilaç önerilerine açık diilim :)
0
saturndeki salyangoz
(15.06.09)
bir öneri olarak kabul etmeyin sakın, ama malesef sigara içmek metabolizmayı hızlandırıyor
0
fletch
(15.06.09)
tiroid problemin olup olmadigini kontrol ettirebilirsin. TSH seviyeni gozlerler. Metabolizma hizini tiroid bezinin sagladigi hormonlar regule ettiginden, bir tembellik durumu varsa metabolizman yavas calisir, kilo alirsin boyuna. Boyle bir sorun varsa normale cekilir falan.
0
kurukafa
(15.06.09)
Yeşil çay.
0
crown
(15.06.09)
karabiber, kafeinli içecekler.
0
yoldaki isaretler
(15.06.09)
kahve... 5 bardaktan fazlasi dopinge giriyor yarislarda
0
alpinsamuray
(16.06.09)
biberiye, kara biber, kırmızı biber, mate, kekik, funda yaprağı gibi ot ve baharatlar.
lahana suyu, soğan suyu :)
tuza hayır
0
nyx
(16.06.09)
(8)

Lens , 3 hafta ? Noluyoruz.

türk kelekom
5 gün sonra gideceğim tatil için lens "almak" istedim ve doktora gittim. Bana yazdığı reçete şu idi.Sağ 5.25 - 2.00 - 175 dereceK1 8.36 - 40 25 177K2 7.90 - 42.75 87Sol-7.50 - 200 - 5 K1 : 8.20 - 41.25 - 180K2 : 785 - 43.00 - 90Lens almak için optiğe gittiğimde kadın bana "3 hafta" dedi. Burada taki
5 gün sonra gideceğim tatil için lens "almak" istedim ve doktora gittim. Bana yazdığı reçete şu idi.

Sağ

5.25 - 2.00 - 175 derece

K1 8.36 - 40 25 177

K2 7.90 - 42.75 87

Sol

-7.50 - 200 - 5

K1 : 8.20 - 41.25 - 180

K2 : 785 - 43.00 - 90


Lens almak için optiğe gittiğimde kadın bana "3 hafta" dedi. Burada takip ettiğim kadarıyla 2-3 gün içinde yapılır diyordu herkes. 3 hafta nedir abi? Kötü oldu .
0
türk kelekom
(15.06.09)
hacı lens yaptırmak ne demek her şey bir yana onu anlayamadım baştan?
0
karrdanadam
(15.06.09)
sinirle yazmışım işte.
0
🌸türk kelekom
(15.06.09)
ilk defa alıyorsunuz zannedersem, fiyatını da sordunuz mu? torik lens yapılıyor galiba size.
0
ykyt
(15.06.09)
evet torik lens imiş. 3 hafta çok uzun geldi yine de bana. Başka bir duyuruda miyop + astigmat için 2-3 gün içinde halledilir denilmişti ?
0
🌸türk kelekom
(15.06.09)
120 ytl dediler ayrıca.
0
🌸türk kelekom
(15.06.09)
ehehe 3 hafta ise şükredin derim, bana da 3 hafta demişlerdi ama bosch and lomb un torik lensini tam 2.5 ay bekledim. bunlar torik olduğu için hazır bulunmuyor derecesi aksı şusu busu.
torikler gelinceye kadar idareten sadece miyop lensi almıştım.onlar hazır bulunuyor genelde.
0
pinking of you
(15.06.09)
yaptırmak değil o da, siparişle dışarıdan geliyordur, yoksa top top hazır lens malzemesinden biçip yapmıyor ya adam..muhtemelen kazıklıyordur da hafiften...gümrüğe takılmıştır. ya da az sipariş etmişlerdir, gümrükçüleri, "abi bir sonraki partiyi de bekleyelim" demiştir.

siz önce, adamı hiiiiç uyandırmadan, bir telefonla, markasını sorun lenslerin...niye derse, "arkadaşların kullanım rahatlığı ile ilgili verdiği bilgiler tavsiyeler var, onları karşılaştıracağım" dersiniz, gerekirse laf kalabalığına getirirsiniz...hiç sinirlenmeden, uyandırmadan..sonra, www.lensim.com linkinden, ya da benzeri bir linkten (önce, telefonda, ellerinde mevcut olduğunu teyid ederek) siparişinizi verin..1-2 günde getiriyorlar. hem de muhtemelen daha ucuz olacaktır....lens elinize geçince de (aman, geçmeden önce değil) (bu arada, kapora vermemiş olduğunuzu farzediyorum), doktorun siparişini iptal ediverin, elinde patlasın, kapak olsun, ders olsun..siz de bir güzel, lenslerinizle çıkın tatilinize.
0
cedilla
(15.06.09)
her yerde üç hafta değildir. farklı farklı merkezlere gidip sorun ellerinde var mı diye. yoksa ve yurtdışından gelecekse öyle aylarca sürebiliyor ama başka biyerde bulma ihtimaliniz de var.
0
cereal killer
(17.06.09)
(4)

Uyurken veya baygınken gözlere ne oluyor?

decoder
Gözler normalde koordineli hareket eder ya, uyurken bunlar gene koordineli mi kayıyorlar yoksa bağımsız mı kayıyorlar?
Gözler normalde koordineli hareket eder ya, uyurken bunlar gene koordineli mi kayıyorlar yoksa bağımsız mı kayıyorlar?
0
decoder
(15.06.09)
gözlerin koordineli hareket etmesi software değil hardware ile alakalı bir mesele sanki. o açıdan değişmemesi lazım.
0
blackdog
(15.06.09)
REM (Rapid Eye Movement) uykusu diye bir olay var, o anda gözlerin ikisi biden koordineli olarak deli gibi bir sola bir sağa gidip gelir. Non-REM de ise sabit şekilde duruyorlar sanırım...
0
selimse
(15.06.09)
gereksiz bir anekdot; REM Watch yapmışlar, REM döngüleri sırasında uyanıyorsun, böylece uykunu süper almış oluyorsun. böyle bir iddiaları var.

the-gadgeteer.com

kullanan varsa beri gelsin de anlatsın yararlı mı değil mi.
0
arigold
(15.06.09)
gözlerin farklı yönlere bakmasından bahsediyorsan ı-ıh, olmaz öyle.
0
dr cucu
(15.06.09)
(3)

mide bulantısı

ne bok yedim ben
ya benim eskiden taş gibi sağlam bi midem vardı. hiçbişey midemi bulandıramazdı. ama son bir yıldır benim feci midem bulanıyor. bir koku hassasiyeti başladı. parfüm, ter, kızartma, foseptik... güzel çirkin her tür koku benim midemi ağzıma getiriyor. özellikle sabahları. kahvaltı edemiyorum. kusamıyo
ya benim eskiden taş gibi sağlam bi midem vardı. hiçbişey midemi bulandıramazdı. ama son bir yıldır benim feci midem bulanıyor. bir koku hassasiyeti başladı. parfüm, ter, kızartma, foseptik... güzel çirkin her tür koku benim midemi ağzıma getiriyor. özellikle sabahları. kahvaltı edemiyorum. kusamıyorum da. öğürüyorum, öksürüğe çeviriyorum genelde. ya hamileyim falan desem, inek olsam doğururdum 11 aya. eskiden sadece sabahları olurdu. artık gece yatarken de başladı. mide bulantısı hangi hastalıkların belirtisidir? hangi doktora gitmeliyim?
0
ne bok yedim ben
(15.06.09)
mide bulantisi bircok hastaligin belirtisi olabilir. gastroenterolog bu konularda uzman kisi.
0
ermanen
(15.06.09)
vertigo bile olaiblir :) doktora gidin.
0
aithra
(15.06.09)
gastrit ya da reflü olabilir belki, doktora gitmek iyidir. asit gidericiler çok iyi geliyor o sorunlar için ama doktor görmeli.
0
beatlephan
(15.06.09)
(6)

kardiyo

yirtik foto
haftada uc gun vucut gelistirme(on gunleri), bir de hali hazirda off gunlerde kardiyo yapan birine on gunlerin sabahinda kosu yapmasinin bir zarari olur mu?sabah erken kalkiyorum, sikiliyorum sonra, sikilacagima kosayim diyorum.
haftada uc gun vucut gelistirme(on gunleri), bir de hali hazirda off gunlerde kardiyo yapan birine on gunlerin sabahinda kosu yapmasinin bir zarari olur mu?

sabah erken kalkiyorum, sikiliyorum sonra, sikilacagima kosayim diyorum.
0
yirtik foto
(15.06.09)
iyidir iyidir.

sabah yumurta akı iç, miden kaldırırsa.
0
arigold
(15.06.09)
Ne kadar fit olduguna bagli bu. Eger uzun suredir spor yapiyorsan sorun olmaz herhalde. Ama yenice basladiysan vucuduna dinlenme icin firsat vermiyor olabilirsin.
0
wpi
(15.06.09)
kasların dinlenirken geliştiğini unutmadan on günler kendini yormadn spor yapabilirsin

birde sabahsa spor akşam koşsan(veya tam tersi) hiç sorun olmaz
0
demlikposet
(15.06.09)
off günlerde kardiyo yapmak kas gelişimini engeller. küçük kas gruplarını çalıştırdığın bir ya da 2 gün antreman üstüne interval koşu yapman yeterli.
0
arnold schwarzeneger
(15.06.09)
(bkz: surantreman)
0
alpinsamuray
(15.06.09)
Ne kadar koştuğunuza bağlı bu. Tabii ki kişiye özel bir değerlendirme lazım ama yani az koşuyorsanız o gün vücut geliştirme yapsanız da yapmasanız da bir şey olmaz. Bu kadar takılmayın, koşmak güzeldir, içinizden geldiği günler koşun. Ama ben her zaman maraton tipi koşular yerine daha kısa daha süratli koşuları öneriyorum. Niye bilmiyorum ama maraton tipi koşuları pek sağlıklı bulamıyorum, belki de bunun sebebi Maraton'dan Atina'ya 40 km koşan postacının haberi ilettikten sonra düşüp ölmesidir :-)
0
Karluk
(15.06.09)
(1)

vücut geliştirme ve yemek

berserk
az biraz şekle girmek için bodybuilding yapıyorum. kas gelişimini elbette istiyorum ama yağlanma gibi bir korkum da yok. hatta yağlanmak istiyorum diyeyim.daha çok yemek yiyebilmek için ekmek yemiyorum. mesela ekmeksiz 400gr tavuk eti ve 200 gram pirinç pilavı yedim diyelim. ekmek yesem tavuk ve pil
az biraz şekle girmek için bodybuilding yapıyorum.
kas gelişimini elbette istiyorum ama yağlanma gibi bir korkum da yok.
hatta yağlanmak istiyorum diyeyim.

daha çok yemek yiyebilmek için ekmek yemiyorum. mesela ekmeksiz 400gr tavuk eti ve 200 gram pirinç pilavı yedim diyelim. ekmek yesem tavuk ve pilav miktarı azalacaktı.

hedefim dahilinde hangi menuyü tercih etmeliyim bu örenk için.
ekmekli ya da ekmeksiz?
0
berserk
(14.06.09)
Madem antreman yapıyorsun bundan sonra yediğin şeylere "ekmek" "makarna" "pilav" "tavuk" diye değil "karbonhidrat" "protein" vs. şeklinde yaklaşmanı tavsiye ederim.

ben de yaklaşık 2 aydır düzenli olarak vucüt geliştirmeyle uğraşıyorum.başladığımda 52 kiloydum ve bugün 53.5 kilo olduğumu gördüm.

Yağlanmadan kilo almak çok da zor değil açıkcası.antremanlardan sonra protein ağırlıklı bir öğün uygularsan senin için daha iyi olur.

genel olarak fikir edinebilmen adına aşağıdaki linkler faydalı olur.

www.bodyforumtr.com

www.bodyforumtr.com

www.bodyforumtr.com
0
nevrochaotica
(14.06.09)
(7)

Yuz sikilastirici tonik

uyku semesi
Arkadaslar, aranizda eminim, yuz sikilastirici tonik kullanan bayan arkadaslar vardir. esim icin, onerebileceginiz, en iyi marka, yuz sikilastirici tonik nedir? ayrica, bu tonik'in hassas ciltler icin olmasi gerekiyor.yardimlariniz icin simdiden tesekkurler..
Arkadaslar, aranizda eminim, yuz sikilastirici tonik kullanan bayan arkadaslar vardir. esim icin, onerebileceginiz, en iyi marka, yuz sikilastirici tonik nedir? ayrica, bu tonik'in hassas ciltler icin olmasi gerekiyor.

yardimlariniz icin simdiden tesekkurler..
0
uyku semesi
(14.06.09)
eşinin yaşına, cilt tipine göre kullanması gereken tonik değişir. eşiniz herhangi bir alışveriş merkezindeli kozmetik reyonlarına gitse, eczaneye danışsa bile tavsiye alabilir.

hemen her marka tonik kullandım. ama benim naçizane önerim, gül suyu. doğal gül suyu var efenim rosense mi ne markası. kalkıp bakmaya üşendim. öyle bakkaldan aldığımız pembe boyalı sulardan değil yani. en güzeli odur. kokusu biraz hoş değil ama cilde çok iyi geliyor.
0
ne bok yedim ben
(14.06.09)
yüz sıkılaştırıcıdan kasıt nedir? gözenek sıkılaştırıcı mı yoksa cildi germe amaçlı yer çekimine meydan okuma filan mi?
0
cereal killer
(14.06.09)
cok tesekkur ederim, o da su anda zaten rosense kullanio ama malum kadinlar.. her zaman daha iyisine sahip olmak istiolar..
0
🌸uyku semesi
(14.06.09)
gozenek sikilastirici.
0
🌸uyku semesi
(14.06.09)
clinique'in hassas ciltlere uygun tonikleri var. memnun olmayana denk gelmedim.
0
duch von souch
(14.06.09)
biotherm-biopur kullanıyorum. memnunum.
0
cereal killer
(15.06.09)
kil maskesi + yüz temizleme jeli + tonik + krem kullansın, sadece tonik pek işe yaramayabilir.
0
aithra
(15.06.09)
(5)

Oksijen tüpü mü, konsantratör mü?

kruva san
Evde kullanmak üzere oksijen tüpü kiralamak mı daha mantıklıdır, konsantratör mü? Bir de bu ürünleri makul fiyata kiralayabileceğimiz bir yer bilen var mıdır?
Evde kullanmak üzere oksijen tüpü kiralamak mı daha mantıklıdır, konsantratör mü? Bir de bu ürünleri makul fiyata kiralayabileceğimiz bir yer bilen var mıdır?
0
kruva san
(14.06.09)
Arama nedenim babamın rahatsızlığı. Doktor nefes darlığı oldukça kullanması için evde bir adet bulundurmamızın iyi olacağını söyledi.
0
🌸kruva san
(14.06.09)
oksijen tüpünün kaplayacağı hacmi taşınmasını v.s. göz önünde bulundurun.
0
radikalherif
(14.06.09)
konsantratörler ufak çantalar boyutuna indi. taşıma derdi de az. uzun vade de daha makul gibi
0
angelofdeath
(14.06.09)
Önemli olan tüplerin ne kadar süreyle oksijen verdiği. 1o litre demiş ama bu ebatta bir tüp ne kadar süreyle idare eder hiç bir fikrim yok.
0
🌸kruva san
(14.06.09)
öncelikle geçmiş olsun. kondansatörün ne olduğunu bilemiyorum. oksijen sürekli takılı olmayacaksa uzun süre gider. biraz ağır olur tüp ama onlar da boy boy olur. (tabi hafifledikçe daha kısa sürede tükenir.) sonuçta hastaya taşıtmayacaksanız, sizin kaldırıp odadan odaya götürmeniz çok da zor olmaz. ayrıca oksijen tüpü tekrar tekrar doldurulabilir.

kullanım süresine de kesin bişey söylemek zor. hastanın ne kadar kullanacağına bağlı.

ufak bir araştırmayla şöyle bir formül buldum:

Akış süresi (dakika ) = [Gösterge basıncı (atmosfer basıncı) - Güvenlik miktarı x faktörü]/[Akış hızı ( litre / dakika )]

karışık oldu, şuradan okuyun: www.oksijenservisi.com

tekrar geçmiş olsun.
0
nevrotik pollyanna
(14.06.09)
(2)

bendeistiyorum'da satılan vitaminler güvenilir midir?

sly cooper
bendeistiyorum.com'da şöyle bir şey vermişler:http://www.bendeistiyorum.com/index.php (ürün detayı anasayfada yazdığı için anasayfa linkini verdim)bugünden sonra duyuruya bakmak isteyen olursa:http://www.bendeistiyorum.com/blog.php?id=3410Bu vitaminler güvenilir midir dostlar? Kullanan ya da fikri o
bendeistiyorum.com'da şöyle bir şey vermişler:
www.bendeistiyorum.com (ürün detayı anasayfada yazdığı için anasayfa linkini verdim)
bugünden sonra duyuruya bakmak isteyen olursa:
www.bendeistiyorum.com

Bu vitaminler güvenilir midir dostlar? Kullanan ya da fikri olan var mı? Yoksa 2-3 hafta sonra dalağımız, çükümüz, böbreğimiz ya da sol gözümüz kuruyup düşer mi? Bu genç yaşımda sürekli bir yorgunluk halindeyim de, bir vitamin takviyesi yapayım diyorum. Bir de kilo yapar mı bunlar?
0
sly cooper
(14.06.09)
(bkz: pharmaton)

koşturmamdan mı bilemedim, değil kilo almak; kilo bile verdim. ayık kalmak için birebir.
0
skybreak
(14.06.09)
teşekkürler arkadaşlar. peki bu benim yukarıda sorduğum vitaminler hakkında bilgisi olan var mı?
0
🌸sly cooper
(14.06.09)
(5)

badi-fittness ile ilgili

mesutdg66
arkadaşlar vucudum bırazcık zayıf bu yuzden vucut geliştirmek için badiye gitmeye başladım ne gibi besinler alırsam faydasını görürüm yardımcı olursanız sevinirim.
arkadaşlar vucudum bırazcık zayıf bu yuzden vucut geliştirmek için badiye gitmeye başladım ne gibi besinler alırsam faydasını görürüm yardımcı olursanız sevinirim.
0
mesutdg66
(13.06.09)
madem yeni başladınız, ek besin kullanmanıza gerek yok. protein ağırlıklı, düzenli beslenin yeter. internette, beslenme ile ilgili yüzlerce makale bulabilirsiniz. kolay gelsin.
0
marcelorios
(13.06.09)
Şahsi fikrim; Muz,patates,yumurta ve tavuk gibi doğal besinler.Hocalar bünyene göre mutlaka tavsiyelerde bulunacaktır.
0
temple
(13.06.09)
kahvaltini mutlaka kalktiktan yarim saat icinde yapmis ol. zaten alisinca bi saat icinde miden guruldamaya baslar. kahvaltida yulaf, kepek gibi glisemik indeksi dusuk gidalar alman lazim ki, maksimum surede tok tutsun seni. bi tane haslanmis yumurta olsun mutlaka. gerisi zaten malum; zeytin, peynir.

duzenliden kasit, gunde esit araliklarla "kaliteli" yemek yemek. aciktigin zaman, amaan birazdan yerim deyip de ogun atlama. ac durma.

spordan en az 2 saat once yemegini yemis ol. spordan cikar cikmaz da glisemik indeksi yuksek bir sivi almalisin ki vucudun insulin salgilayip yikim evresinden cikip yapim evresine gecsin. uzum suyu veya ucuz meyve sulari gibi mesela. fazla icmene gerek yok. o ufak kutular yeter. eve gittigin zaman da ton baligi ve makarna ve salata yiyebilirsin mesela. yarim kilo haslanmis makarnada 75 gram karbonhidrat, 100 gram suzulmus ton baliginda da 25 gram protein var. mukemmel bir oran.

aksam yemegine dogru da jambon ve marullu bi sandvic mantikli bi secim olacaktir. aksam yemeginde de ben calistigim gunler tavuk, calismadigim gunler de genelde kabak, patlican gibi sulu sebze yemegi ve pilav yiyorum.

yatmadan once de bazi insanlar 8 tane haslanmis yumurta beyazi yer, ben 1 litre yarim yagli sut tercih ediyorum.

o kadar da kolay degilmis degil mi? :)
0
osuruklu
(13.06.09)
(bkz: protein tozu)
(bkz: amino asit)
(bkz: creatine)
0
buffy de vampir sayilir
(13.06.09)
#Marcelorios'a katılıyorum. Hiç bir şey kullanmadan aynen devam. #Osuruklu da güzel öneriler vermiş dikkate almanız gerektiğinin altını çizerim. Onun yazdıkalrı arasında sadece jambon yeme konusuna katılmıyorum. İyi jambon bulmanız çok zor çünkü.

www.bodytr.com spor salonuna başlamasanız size bunu önerecektim. Ancak madem salona başladınız artık bu programı uygulamazsınız. Yine de göz atmanızı öneririm.

Doğal gıdaları her zaman tercih edin. Başladığın sporu da bundan sonra asla terketmeyin. Spor salonuna gitmeseniz de aynen devam !
0
Karluk
(14.06.09)
(2)

Omuz Çıkığı Ameliyatı Olacağım

burc
Merhaba arkadaşlar, benim son 6 ayda 2 kez omzum çıktı. En sonuncusu çok basit bir hareketle çıktı. Bu yüzden internette birkaç araştırma yaptım ve genelde cerrahi müdahale gerekli türünden yazılar okudum. annem, babam da başka arkadaşlarına sormuşlar ve ameliyatın yararlı olacağı söylenmiş hep. Açı
Merhaba arkadaşlar, benim son 6 ayda 2 kez omzum çıktı. En sonuncusu çok basit bir hareketle çıktı. Bu yüzden internette birkaç araştırma yaptım ve genelde cerrahi müdahale gerekli türünden yazılar okudum. annem, babam da başka arkadaşlarına sormuşlar ve ameliyatın yararlı olacağı söylenmiş hep. Açıkçası, şu halimle denizde kulç atmam dahi mümkün değil. Bu sebeple de çok büyük ihtimal ameliyat olacağım 1 ay içinde. Bu konuda tecrübesi olanlar varsa bana bilgi verirlerse sevinirim. Nasıl bir ameliyattır, işe yarar mı? Zor mudur, kolay mıdır? Tekrar çıkma olasılığı var mıdır, varsa ne kadardır vs. Örneğin iki ameliyat çeşiti duydum; birinde bağ dokuları tamir ediyorlarmış, diğerinde de platin takıyorlarmış. Platin konusunda olumsuz yorumlar gördüm. Fakat, annemin bir arkadaşının oğlu da çok memnunmuş platinden. Anlayacağınız kafam çok karışık. Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim, en ufak bir bilgi bile işime yarar.
0
burc
(12.06.09)
cikikcilar hakkinda ne dusunuyosun? ona gore bi adres verebilirim.( doktor olanlar degil bi sekilde bu yetenege sahip olanlardan bahsediyorum) ameliyattan once son bi sans olarak deneyebilirsin belki. aslinda yerine getirecegi garanti ama devamli cikiyo olmasi duzeltildikten sonra yine cikabilecegini dusunduruyo.
0
cosmicgadin
(12.06.09)
bana da ibn-i sina'dan Derya Dinçer'i söylediler çok iyi doktor diye. Ona bir baktırmayı düşünüyorum.
0
🌸burc
(12.06.09)
(12)

aşırı halsizlik öyle böyle değil

ya ben lan neyse
doktora gittim. kan değerlerimin hepsine baktı bi şey çıkmadı. bendeki halsizliği nasıl anlatsam bilmiyorum. uyumaktan bile yoruluyorum. oturduğum yerde nefes nefese kalıyorum. sürekli uykum geliyor.çaresi var mıdır? benimle aynı dertten muzdarip olanlar tecrübelerini paylaşabilir mi?son bir sorum d
doktora gittim. kan değerlerimin hepsine baktı bi şey çıkmadı. bendeki halsizliği nasıl anlatsam bilmiyorum. uyumaktan bile yoruluyorum. oturduğum yerde nefes nefese kalıyorum. sürekli uykum geliyor.

çaresi var mıdır? benimle aynı dertten muzdarip olanlar tecrübelerini paylaşabilir mi?

son bir sorum da organik bir temel dayanmıyorsa neden olur bu illet?
0
ya ben lan neyse
(11.06.09)
depressiyon
0
babatema
(11.06.09)
sulu-tuzlu şeyler tüket.
0
iustitia omnibus
(11.06.09)
bir de akciger filmi cektirin isterseniz.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(11.06.09)
@berrak sudaki kırmızı balık: geçen ay yaptırdım bi şey çıkmadı.

@babatema: depresyon bu kadar somut etki yapar mı insanın vücudunda. yani allah korusun mider kanseri olan insanlarda görülüyor bu kadar halsizlik. midemde de bi şey çıkmadı?
0
🌸ya ben lan neyse
(11.06.09)
testesteron düşüklüğüü de olabilir.. eğer cinsel olarak da bir isteksizlik veya sorun varsa kesin budur.. ceviz, fındık, muz falan yiyin.. bunlar cinsel performansınız tam olsa bile yorgunluktan arındırır sizi, halsizliğinizi yenmenizi sağlar..
0
kalim
(11.06.09)
bende de oluyor bu yorgunluk ama ben dediğim şeyleri yiyorum sonra bir başlıyorm spora ilk önce çok zor oluyor ama bi 15-20 dakika sonra canavar gibi oluyorsnuz takriben 1 saat içinde de çakı gibi oluyorsunuz.. size de tavsiye ederim, ne kadar yorgun olursanız olun mutlaka spor yapın.. kaslarınız tembelliğe alıştığı için olmasın bu yorgunluk? bakın testlerde bunu doğruluyor, hiç biişey çıkmamış..
0
kalim
(11.06.09)
@kalim: son bir senedir yaptığım en fazla spor otobüse yetişmek için yaptığım 300 metrelik koşuydu. çoğu zaman evden çıkıp 1 kilometre dahi yürüyemiyorum. ama bunu daha önce de duyuruda sormuştum. spor yaparken göğsümde yoğun bir baskı ve omuzlarımda aşırı ağrı hissediyorum. boğazım düğümleniyor. spor hekimliği kliniğine gittim bi şey yok dedi. anlayacağın spor yapmak işkence benim için. neler oluyor bana böyle? nasıl başlıcam spora?
0
🌸ya ben lan neyse
(11.06.09)
Lenfoma olabilir. Bir de bu yönde baktırın. dikkatlenfoma.com
0
pichoscosama
(11.06.09)
spora başlamada bir şey yok abi, ben 2 sene öncesine kadar 1 tane şınav bile çekemezdim, şimdi nizami 25 taneyi sektirmeden çekebiliyorum.. biraz sabır biraz inat biraz da kendini tanımakla ilgili bu.. benim kollarım çok güçsüzdü ilk önce dumbell ile kollarımı kuvetlendirdim sonra 1 şınav 2 şınav derken gerisi geldi.. diyorsunuz ki " spor yaparken göğsümde yoğun bir baskı ve omuzlarımda aşırı ağrı hissediyorum. boğazım düğümleniyor." doğru nefes alın ve ilk başta kendinizi aşırı zorlamayın ayrıca omuzlarınızın, bacaklarınızın bilimum uzvunuzun ağrıması çok normal 2 sene futbol oynamamış yan geliip yatmış futbolcu bile sizin yaşadıklarınızı yaşar.. sorun ne yapacağınızı bilmemeniz de sanırım ancak unutmayın bu vücut sizin ve işlemeyen demir pas tutar.. şuradan başlayabilirsiniz mesela..:

www.bodyforumtr.com
0
kalim
(12.06.09)
ayrıca herkes tıbbi birşey demiş ama ben tıbbi olduğunu düşünmüyorum sorunun.. öyle olsa on tane doktora gitmişsiniz bir tanesi birşey derdi herhalde..
0
kalim
(12.06.09)
psikosomatik olma ihtimali yuksek , uyku hic bir zaman yetmez devamli uyumak istersin , kalktiginda da daha yorgun hissedersin , cunku beynin ayni sorunlarla uyku sirasinda da ugrastigi icin derin uyku ya gecemezsin.

boy kilo yaş vs. bilgilerini verseydin daha iyi olurdu.mesela sigara iciyormusun ?

yine de tahliller daha detaylandirilsa iyi olur , bir arastirma , universite hastanesine gidip bastan asagi çekap yaptirman faydana olur , bir de bir sefer yapilan kan testine guvenmeyin farkli yerlerde bir kez daha yaptirin.

bir de gogus hastaliklari mutehassina bi daha gorun derim , insanin enerjisi malum cigerlerden kana karisan oksijen ile saglanir ,yani yakiti atesleyen kivilcim misali....
0
zirveler
(12.06.09)
kronik yorgunluk sendromu olabilir mesela:

web4health.info
0
zkurmus
(12.06.09)
(5)

Diş Apsesi Ağrısı

babatema
Doktor antibiyotik verdi ama bu çin işkencesi nasıl geçecek? elimdeki ağrı kesiciler dindirmiyor ağrıyı, nasıl dindireceğiz bu ağrıyı?
Doktor antibiyotik verdi ama bu çin işkencesi nasıl geçecek?
elimdeki ağrı kesiciler dindirmiyor ağrıyı, nasıl dindireceğiz bu ağrıyı?
0
babatema
(11.06.09)
turkish raki
0
arigold
(11.06.09)
etol fort alın eczaneden.dişim apse yapmıştı apse kopmuştu kemik açıktaydı düşünün o halde bile dindirdi ağrıyı.diş hekiminin önerisi olan bir ilaçtır ayrıca
0
i like dance and i like romance
(11.06.09)
etol fort / apranax fort

ikisi de iyidir.
0
lagrima
(11.06.09)
dolorex, etol - etol fort veya mide sağlamsa apranax - apranax fort
veya karanfil. evet karanfil diş ağrısı konusunda süperdir.
0
Omayra
(11.06.09)
1 saat önce falan bi tane etol fort attım ama pek bi işe yaramadı gibi, off.
edit: deli gibi yaradı!
0
🌸babatema
(11.06.09)
(5)

Bezeler

eyke
Bacakların gövdeyle birleştiği yerde, kasık deniliyor sanırım, yıllardır elime gelen bezeler var. Yukarılara doğru sıklaşıyorlar. İrili ufaklılar. Yıllardır olduğu için endişe etmedim ama bugünlere aklım takılmaya başladı. Çünkü kaybolmuyorlar. Bir arkadaşıma söylediğimde onda da bulunduğunu söyledi
Bacakların gövdeyle birleştiği yerde, kasık deniliyor sanırım, yıllardır elime gelen bezeler var. Yukarılara doğru sıklaşıyorlar. İrili ufaklılar. Yıllardır olduğu için endişe etmedim ama bugünlere aklım takılmaya başladı. Çünkü kaybolmuyorlar. Bir arkadaşıma söylediğimde onda da bulunduğunu söyledi.

Acaba gerçekten normal mi bunlar? Sizde de var mı?
0
eyke
(11.06.09)
büyüklükleri 1 cm e kadar olan kasık bezeleri normal kabul edilir. geçmiş olsun
0
plastik turambar
(11.06.09)
sanırım herkes de var, biz zamanında erkek arkadaşımla bakmıştık hem kadınlarda hem erkeklerde oluyor iki taraftada birer adet olmak üzere
0
ilse
(11.06.09)
normal normal lenf bezleri onlar. Uzun zamandır varsa sıkıntı yok
0
ehbe
(11.06.09)
bende niye yok lan. haydaaa :)
0
cro magnon
(11.06.09)
Her ihtimale karşı bi doktora görün. Bir arkadaşım ameliyat olmak zorunda kalmıştı. Yüksek ihtimal o sıradan bezelerdir ama sağlamcı ol bir görün derim.
0
m3mphis
(11.06.09)
(18)

soda ve göbek

robot
arkadaşlar benim iki sorum olucak..1-günde 5 şişe soda içiyorum bir zararı varmıdır,ayrıca meyveli sodalar sağlıklımıdır?2-günde 4km yürüyüş yapıyorum ama yinede şu göbeği eritemedim,kollar ve bacaklar inceldi ama daha henüz göbeğe uğramadı.sizce yürümekle göbek erirmi?çünkü öyle mekik barfiks falan
arkadaşlar benim iki sorum olucak..
1-günde 5 şişe soda içiyorum bir zararı varmıdır,ayrıca meyveli sodalar sağlıklımıdır?

2-günde 4km yürüyüş yapıyorum ama yinede şu göbeği eritemedim,kollar ve bacaklar inceldi ama daha henüz göbeğe uğramadı.sizce yürümekle göbek erirmi?çünkü öyle mekik barfiks falan üşeniyorum..

edit:boy-1.85 , kilo-89
0
robot
(10.06.09)
1. midenin asitliğini arttırdığı için gastrit veya ülsere sebebiyet verdiğini biliyorum. fazlası zarar elbette.
0
barfbag
(10.06.09)
sade soda kilo vermede yararlı oluyor diye biliyorum(ama günde 5 tane abartılı).göbek eritmek istiyorsan yürümeye devam et ama şekerden ekmekten falan vazgeçmeden yürüyerek ülke turu bile yapsan göbek de senle beraber yürür durur.
0
horacio
(10.06.09)
5 tane fazla bi günde tansiyonun çıkar.İçinde mineraller var.
0
layer26
(10.06.09)
fazla soda, böbrek taşı yapıyor diye biliyorum. soda yerine spor yapmanızı tavsiye ederim. en fazla kiloyu tempolu yürüyerek verebilirsiniz.
0
tulkas
(10.06.09)
1- günde bir şişeden fazla içilmesi zararlıymış.
2- yediklerine dikkat edersen uzun vadede faydası olur. kısa vadede cık.
0
blackdog
(10.06.09)
1- bi zararı yok arkadasım, mineralli fln ustelik normal sudan daha iyi.
0
bryan fury
(10.06.09)
içiyorsan bile sodyum miktarı düşük olanları iç. Mesela akmina
0
ilkdefa
(10.06.09)
belirtmek isterim ki tabi, doğal, natürel soda (maden suyu da deniyor) dedikleri şey gayet faydalı ve herhangi bir zararı yok bünyeye ama doğal olmayanların ve meyve aromalıların fazla tüketilmemesi gerekiyor.
0
thefin
(11.06.09)
Soda değil, maden suyu için. Meyvelisi olmaz zaten bunun.
0
Karluk
(11.06.09)
Meyveli olan zımbırtıların her birisinin en az kola kadar zararlı olduğu söyleniyor. O meyvelileri içmeye devam ederseniz zaten kilo vermeniz mümkün değil. bi ara gittiğim diyetisyenim bu şekilde söylemiştim.
Ama maden suyunu rahatlıkla içebilirsiniz. Soda değil maden suyu. Ben dohturun yalancısıyım.
0
eloy86
(11.06.09)
günde 5 sodanın zararlı olacağını sanmıyorum (art arda içmiyorsan tabii)

göbek eritmek kadar zor bişey yok. lanet şey erimiyor :) bunun için önerim hergün düzenli olarak mekik çekmen. mekikten ziyade yerde dümdüz yat, ellerini mekik pozisyonuna al ve bacaklarını yerden kaldırabildiğin kadar kaldır ama indirirken yere koymadan tekrar kaldıracaksın. bu hareketide mekikten 10 dakika sonra dinlenerek 10-15 kez 4 ya da 5 set yap. faydasını göreceksin. ama dediğim gibi kendi disiplinini sağlamalı ve hergün bunu tekrar etmelisin. 1 ay'da bile ne kadar değiştiğini göreceksin.

tabii yediklerine de dikkat etmen gerekiyor. sık ye ama az ye. çayı 3 şekerli içiyorsan ikiye, zamanla tek şekere indir. (bkz: #16226924)
0
sql
(11.06.09)
2. mekik çekerek göbek eritilmez, dur şurayı çalıştırayım da oradaki yağlar erisin mantığı hatalıdır, bölgesel zayıflama yalandır. siz yürüyüşlere tempolu bir şekilde devam edin, biraz da boğazınızı tutun olur o iş.
0
kayip ruh
(11.06.09)
soda degil de maden suyu icersen bir sorun olmaz, hatta oldukca da saglikli olur. yemeklerle filan oneriliyor genelde. meyveli soda ama tam tersi tabi.

sodanin asidik degil de bazik olmasi lazim ama yanlis biliyor da olabilirim
0
alpinsamuray
(11.06.09)
sodanın günde 2 şişeden fazlası zararlı
0
caylakkiz
(11.06.09)
kim ispatlamıs o zararı sayın caylakkız.
0
bryan fury
(11.06.09)
şahsıma ülser başlangıcı ve çeşitli diğer mide problemleri teşhisi koyan doktora sordum geçenlerde,soda içmemin bir zararı olur mu veya günde kaç lt içmeliyim deyü.hiç birşey olmaz abanabilirsin dedi.bilindiği üzere mide veya kabaca simit diye tabir ettiğimiz bölge en zor ve en son eriyen bölgedir.yürüyüşünüzü mekikle tamamlayabilirseniz daha çabuk etkisini görürsünüz tahminimce.
0
gossamer
(11.06.09)
1) bunun denenmişi var:

babam 20 senedir falan aksatmadan günde 3 şişe maden suyu içer. taze limon suyu ekleyerek.
turp gibin maşallah.
0
quasiromantic
(11.06.09)
kayip ruh;
tempolu yürüyüşlerle olmuyor o iş. koşmak yürümek iyidir ama göbek eritmeye bir gram bile yardımı olmuyor. bunu ben söylemiyorum, bunu yaşayanlar söylüyor.
0
sql
(11.06.09)
(7)

Sigara İçen Şahsın Dişleri Nasıl Beyazlar?

suursuz deve
Anlaşıldığı üzre sigara içiyorum fekat dişlerim hafiften sararmaya başladı. Günde en az 5 kere fırçalıyorum ama yine aynı durumda. Bunun için bir ürün var mıdır, yoksa arada sırada gidip dişçiye beyazlatmak mı gerek, ne yapmalıyım?
Anlaşıldığı üzre sigara içiyorum fekat dişlerim hafiften sararmaya başladı. Günde en az 5 kere fırçalıyorum ama yine aynı durumda. Bunun için bir ürün var mıdır, yoksa arada sırada gidip dişçiye beyazlatmak mı gerek, ne yapmalıyım?
0
suursuz deve
(10.06.09)
markasına göre üzerinde ismi değişik geçiyor onun için

diş pastası veya diş tozu diye sorarsan bulursun marketlerde eczanelerde mevcut.. işe yarıyor..
0
ztpz
(10.06.09)
bleaching

sigara içmeyelim.
0
arigold
(10.06.09)
(bkz: clinomyn)
0
kobretti
(10.06.09)
pearl drops smokers. 5 lira üstelik.
0
cro magnon
(10.06.09)
efendim öncelikle dişlerinizin rengi sarıya döndüyse bol fırçalama artı karbonat, sigara içenler için özel diş macunu falan gibi ürünler.

yok böyle değil dişleriniz sarı yer yer lekeler oluştuysa onu da dişçiye gidip dişlerimi temizletmek istiyorum diyerek hallediyoruz. böyle dönen bir alete acayip bir madde koyup temizliyor. ilk günkü dişlere dönüyor renk.
0
ayiadam
(10.06.09)
dişleri kendi çabanızla temizlemeniz çok zor, "sigara içenler için özel" ya da "beyazlatıcı" gibi ibareler içeren diş macunları ve diş pastaları diğer diş macunlarına göre aşındırıcı niteliktedirler ve bu yüzden diş hekimleri tarafından tavsiye edilmez.

diş taşı temizliği ve polisaj yaptırdığınız zaman o lekelerden kurtulursunuz. ancak sigara içmeye devam ettiğiniz sürece o lekeler geri gelecektir. Bu işlemi 6 ayda 1 yaptırmanız diş eti ve dişin destek dokularının sağlığının korunması için tavsiye edilir.

ayrıca kimyasal beyazlatma işlemi (bleaching) dişin üzerindeki sigara kaynaklı lekeleri çıkarmaz, dişin doğal rengini açar.
0
deoksiribonukleotit
(10.06.09)
0
mahnita
(11.06.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.