Giriş
(9)

Diş çektirdim acıdan ölüyordum ?

erginsak
Selam.Dikkat : YAKIN ZAMANDA DİŞ ÇEKTİRECEKLER OKUMASIN !Şöyle ki ;3 gün önce süt dişinde olduğunu tahmin ettiğim 2 adet kökü aldırdım.Öncesinde elbette morfin marifetiyle uyuşma sağlandı.Velhasıl doktor 2 kökü aldı.Ama size nasıl diyeyim adam 1 dakikada canımın yarısını aldı götürdü , bu derece şid
Selam.

Dikkat : YAKIN ZAMANDA DİŞ ÇEKTİRECEKLER OKUMASIN !
Şöyle ki ;

3 gün önce süt dişinde olduğunu tahmin ettiğim 2 adet kökü aldırdım.Öncesinde elbette morfin marifetiyle uyuşma sağlandı.

Velhasıl doktor 2 kökü aldı.Ama size nasıl diyeyim adam 1 dakikada canımın yarısını aldı götürdü , bu derece şiddetli acıyı bir kolum kırıldığında hissettim.Resmen gözümden yaşlar geldi.O dişin kırılmasını sökmesini filan olduğu gibi hissettim.

Şimdi neden böyle oldu beyler bayanlar ? 15 senedir diş çektirmedim ,olay bu mudur yani ?Öncesinde bu dişeler 3-5 kez iltihap yaptı bende anitbiyotik kullandım.diş çekimi öncesi doktorun isteğiyle tekrar kullandım.

Acaba uğuşma sağlanmadı mı bu yüzden ? Yoksa full beceriksiz bir doktora mı rast geldim ?

Bildiklerinizi yazarsanız sevinirim.Ziraa 1 kök kaldı ve ölesiye korkamaya başladım.

Not: kanama ner zaman geçicek bea ? nerdeyse 2 gün oldu halen kırmızı renkte tükürüyorum.

Teşekkür ettim.
0
erginsak
(09.07.09)
cok dusuk olasilikla bazi insanlarda uyusma olmuyor, doktora sorsaniz daha makbule gecerdi ama...
0
ermanen
(09.07.09)
Hocam doktora o sinirle "ben evde kerpetenle çeksem bu kadar acımazdı herhalde" diyebildim tek , akabinde hızla ordan uzaklaştım.Tabii o esnada dediğimi anladığını sanmam.
0
🌸erginsak
(09.07.09)
öncelikle geçmiş olsun.

ben de 2 hafta kadar önce dişimi çektirmiştim fakat artık bünyemden midir nedir bilmiyorum ama hiç bir şekilde hissetmedim bunu. sanırım acı eşiğim yüksek. sadece yarım morfin kullanarak dişim çekildi ve çekim esnasında benim de sizdeki gibi başıma gelebilecek en kötü şey geldi. dişim kırıldı! :) tam bir saate yakın üzerinde uğraşıldı. hatta sadece kök kısmı kaldığı için o bölgeyi de açıp almak zorunda kaldılar ama dediğim gibi hiç acı duymadım. hatta utanmadan "colgate ile fırçalıyorum acaba bundan mı bu kadar sağlam dişlerim var doktor bey ehehe" diyerek espri bile yaptım. diş doktorumun bana moral vermesi gerektiği yerde, ben ona moral verdim resmen. ve ilginç bir nokta daha, dişim üç köklü çıktı.

ha, bundan sonra hiç mi sızlama olmadı dersen, evet oldu derim. ama cataflam diye bir ağrı kesici kullandım sabah akşam. bunun sayesinde de her sabah oluşan ağrılardan eser kalmadı zaten.

burada dikkatimi çeken bir diğer nokta da tükürmeler ve dikiş meselesi oldu. doktorum bana kesinlikle tükürmememi önermişti ve dediği gibi de yaptım 1-2 gün. kan da olsa yutacaksın mecburen. yaranın iyileşme sürecini hızlandırıyormuş bu olay. ayrıca 3-4 tane de dikiş atıldı o bölgeye. belki seninkine dikiş atılmadığından kanaması bu kadar uzun sürmüş olabilir?

tabii benim diş çekimi esnasında baya bi operasyon yapıldığı için her ihtimale karşı antibiyotik de verilmişti bunun üstüne. her şeyi düzenli olarak uygulayınca da 1 hafta kadar sonra doğru düzgün yemek yiyebilmeye başladım bile. ağrı sızıdan eser kalmadı.

birde tam uyuşma sağlanmadı mı diye sormuşsun. o tecrübemi de aktarayım. bana morfin verildikten sonra 5 dakika kadar bekleyince sanki böyle o bölgede bi şişlik var gibi hissediyordum. ordan anlıyordum tam olarak uyuştuğunu :) fakat önceden de dediğim gibi acı eşiğimden de kaynaklanmış olabilir bu hissetmeme olayı. bünyeden bünyeye farklılık gösterebilir. diş doktorunun becereksiz olduğunu sanmıyorum çünkü bu iş biraz da şansla alakalı, bazı dişler çabuk çıkıyor, bazıları da böyle bizimki gibi uğraştırıyor. hatta küt diye ortadan kırılıyor. önemli olan, doktorun panik olmadan işine odaklanması bence. böyleyse sorun yok.

geçmiş olsun yeniden.
0
killer
(09.07.09)
1_anestezinin etki etmesini beklememiş olabilir
2_bazı insanlarda uyusma daha zor oluyor ya da olmuyor(anatomik varyasyonlar vb.)
3_iğne değil de lidokain spreyle uyusma sağladıysa(ki süt dişi demişsiniz süt dişleri lidokain spreylerle sağlanan uyusuklukla da cekiliyor, kökleri belli oranda rezorbe ise) yeterli olmamıs olabilir
4_anestezi tutmamıs olabilir(yanlıs bölgeye injeksiyon vb)
5_son olarak da kök ucunda iltihabi durum bulunan dişlerde infiltratif anesteziler nadir de olsa işe yaramayabiliyor.
kalan kökü cektireceğiniz zaman eğer ağrınız olursa doktorunuza ağrınızın cok oldugunu anestezi yapıp yapamayacağını sorun.doktorunuzdan alın bilgiyi..pek cok neden var ağrı hissetmenizin, vakayı ve durumu gören kişi en doğru teshisi koyacağı için biz ne desek bos

kanama için ise sızıntı seklinde kanamanız olması normal.bölgeyi yumusak hareketlerle fırcalayın, dokuyu stimüle edecek ve iyileşmeyi hızlandıracaktır.yara bölgesinin içine birseyler kacırmayın, ilgili bölgeyi kurcalamayın, kanı yutun tükürmeyin.tükürmeniz kanamayı arttırır.kanama rahatsız ediyor ise ilgili bölgeye soğuk kompres işe yarar.içinde buz olan bir şişeyi kağıt havluya sarın 10 dakika bölgeye tutun.fazla da tutmayın soğuk yanığı olusmasın.geçmiş olsun
0
keah
(09.07.09)
bazı çekilmelerde kılcal damar yırtılmaları oluyor. bende böyle bir durum oluşmuştu ve tampon ile kan durdurulmuştu. ağrı kesici ile de normal dünyaya geri iadem sözkonusu olmuştu. bence tez vakit doktorunuzla görüşün.
0
yedek ruh
(09.07.09)
Gecmis olsun. ev arkadasim dis hekimi olmasina ragmen benim disimi cekmeyi kabul etmiyor. fobik bozukluk nedeniyle siringaya karsi allerjik reaksiyon gosteriyorum. lidokain sprey ve preanstezik medikasyon ( 2 votka +1 cin tonik) ile diş çektirebiliyorum. çektiğiniz acı diş hekiminden ziyade sizin fizyoloji (bünye?) ile ilgili olabilir.
0
mat couthon
(09.07.09)
bazı insanlar geç uyuşuyor ve hatta çok zor uyuşuyor. ben de bunlardan biriyim. 2 iğne vurmuştu diş hekimi 15-20 dk beklediğim halde feci canım yanmıştı. sonra 3. iğneyi vurdu ve hiçbir şey hissetmemiştim. öyle bir şey işte. kanama ise 3-4 gün sürebilir.
0
nihilanth
(09.07.09)
sigara falan içiyorsanız ağız içinde oluşan negatif basınç sebebiyle kanama devam ediyor olabilir. birkaç gün içmeyin sigara.
0
gonion
(10.07.09)
Yok sigara kullanmıyorum , zaten 3. gün itibariyle kanama tamamen durdu.Bol bol dezenfekte için ağız gargarası kullanıyorum şuan.

Benim tahminim dişin kökünde iltihap kalması ile ilgili.Tamam antibiyotik kullandım ama o antibiyotiğin aynısını daha öncede 4 kez kullandım.Belki bir bağışıklık söz konusu.Morfini az verdiğindende şüpheleniyorum.2-3 sn içinde 3 yere batırdı tamam bekleyin dedi.30-40 dk. kadar bekledim.Bunların hepsi bir bütün oluşturdu herhalde.

En azından çekim öncesi bir şey batırıp "hissediyor musun?" diye sorması lazımdı.

Neyse Allah kimseye böyle bir dert vermesin..
0
🌸erginsak
(10.07.09)
(3)

Marmara üniversite diş hekimliği hastanesi- Fulya

kelek
Merhabalar,Sabahtan beri dişim acayip şişti... Yüzümün yarısı neredeyse şiş halde...Annem öğretmen bu yüzden istediğim hastaneye gidebiliyorum. Beşiktaş'ta oturduğum için Marmara üni. diş hekimliğine gideyim diyorum ama... Sabah kaçta gidip randevu almam gerekir? Sitesinde erken gelin diyor ama saba
Merhabalar,

Sabahtan beri dişim acayip şişti... Yüzümün yarısı neredeyse şiş halde...

Annem öğretmen bu yüzden istediğim hastaneye gidebiliyorum. Beşiktaş'ta oturduğum için Marmara üni. diş hekimliğine gideyim diyorum ama... Sabah kaçta gidip randevu almam gerekir? Sitesinde erken gelin diyor ama sabah 6 da mı gideyim? Yoksa 8 gibi falan mı?

Ayrıca önerebileceğiniz bu çevrede başka hastane doktor var mı? Burası uğraştıracak gibi çünkü...

Bir de dişim acayip şişti ama neden olur ki bu? Şu an pek ağrımıyor fakat gece ağrır mı? Acillerde dolaşacaksam hemen bir yolunu bulmaya çalışayım...

Teşekkürler kolay gelsin...
0
kelek
(09.07.09)
6-7 gibi orda olun sıra numarası alın en aızndan gunluk bi limit var 100 mu neydı.
0
bryan fury
(09.07.09)
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesinde okuyorum,bahsi geçen diş hekimliği ile aynı kampüste ikamet ederiz bizler...
Giden arkadaşlarımız ve hocalarımızın asla memnun kalmadığı dişçiler wardır malum yerde...Sana tavsiyem kağıthanede war olduğunu bildiğim ancak tek olmadığını da duyduğum "ağız ve diş sağlığı" merkezine gitmen...Çokd aha modern ve daha ii bi hizmet anlayışları wardır...Doktorunu da kendin seçersin ve sigortalıysan 5 kuruş para da ödemezsin...

An itibariyle Bu merkezin okmeydanı ssk'nın karşısında bulunduğunu öğrendim...
tlfon numarası ise 320 1043 tür...Ara al randevunu git ol tedavini ;)
0
efrom_cs
(09.07.09)
teşekkür ederim.... arayıp randevu aldım... Çok makbule geçti gerçekten rahat bi sistemleri var. Hangi doktoru seçsem acaba, öyle bildiğin bir doktor var mı? :)
0
🌸kelek
(09.07.09)
(13)

üzerimde bir gerginlik var nasıl kurtulurum

surtunme kuvveti
çok sakin mizaçlı bir insanımdır. ama bugünlerde kavga çıksa da kafa göz dalsam birine diye dolaşıyorum. acep nedendir? kimseye saldırmadan rahatlamam mümkün müdür?
çok sakin mizaçlı bir insanımdır. ama bugünlerde kavga çıksa da kafa göz dalsam birine diye dolaşıyorum. acep nedendir? kimseye saldırmadan rahatlamam mümkün müdür?
0
surtunme kuvveti
(09.07.09)
seks ?
0
bryan fury
(09.07.09)
yastık dövün.
0
szqnn
(09.07.09)
sıcaklardan olması mümkün. eve bi barfiks al. günde 50 tane çek. rahatlatır. :)
0
darkpower
(09.07.09)
31
0
radioheadbanger
(09.07.09)
spor yapin. yorulun. sonra yuzun. soyulun.
0
ermanen
(09.07.09)
duvara sert ve sürekli yumruk at, ilk bi kaç gün acı hissetmezsin 1 hafta sonra yastığa vurduğunda elin acır dolayısıyla kavga edemezsin.
0
tyrarcx
(09.07.09)
Duvara kafa atın efendim. Beyin hücreleri azaldıkça insan rahatlıyor, güzelleşiyor.
0
msb
(09.07.09)
klasik müzik
0
türk kelekom
(09.07.09)
küvet varsa doldurun, yatın biraz.
0
cereal killer
(09.07.09)
basur olun, tuvalette aci cekin, memeyi ara sira sevin, oksayin.
0
osuruklu
(09.07.09)
modasımı geçti ne, kimse yazmamış (bkz: montla sıç)
0
magoria
(09.07.09)
bulaşık yıkayın :P
0
aithra
(09.07.09)
62 veya 93
0
delikan76
(09.07.09)
(3)

Korluk hakkinda bilgi

gioberg
Merhaba,Korluk hakkinda, daha dogrusu dogustan gorme engelliler hakkinda bilgi alabilecegim (dunyayi nasil algiliyorlar, hayal gucleri ne durumda, audio-book dinliyorlar mi? vs) gibi sorularima cevap alabilecegim, bir site veya kitap bilen var midir?Tesekkurler
Merhaba,
Korluk hakkinda, daha dogrusu dogustan gorme engelliler hakkinda bilgi alabilecegim (dunyayi nasil algiliyorlar, hayal gucleri ne durumda, audio-book dinliyorlar mi? vs) gibi sorularima cevap alabilecegim, bir site veya kitap bilen var midir?
Tesekkurler
0
gioberg
(08.07.09)
geo'nun geçen ya da ondan bir önceki sayısında vardı bu konuda bir inceleme.
0
kahvegibi
(08.07.09)
kitap bilemiyorum ama eşref armağan var mesela doğuştan görme engelli.
0
emrag
(08.07.09)
www.turgok.org

izmir'de ama telefonla bilgi alabilirsin, site de oldukça kapsamlı.
orada seslendirme stüdyoları bile var, audio-kitaplar kaydediliyor, ders kitapları bile.
0
su nanesi
(15.11.11)
(7)

Başım Ağrıyor Ne Yapayım?

roadrunner_merlin
Can sıkıntısından başıma ağrılar giriyor, baş ağrısı başlarken minoset+plus aldım ama geçmedi. Ne yapabilirim?p.s. Tuzla'da bir iş yerindeyim, yakınlarda eczane vs. yok.
Can sıkıntısından başıma ağrılar giriyor, baş ağrısı başlarken minoset+plus aldım ama geçmedi. Ne yapabilirim?


p.s. Tuzla'da bir iş yerindeyim, yakınlarda eczane vs. yok.
0
roadrunner_merlin
(08.07.09)
Sana önerebileceğim bir ialç var Vermidon diye. Çok memnun kalıcaksın kullanırsan şayet.

2 - 3 ytl bişey... Akşam iş çıkışı eve döndüğünde alabilirsin yanında bulunsun.

Çok geçmiş olsun...
0
Dangeraux
(08.07.09)
Başağrısının sebeplerinden biri dehidratasyon, yani vücuttaki sıvı miktarının eksilmesi. Sendeki sebep bu mudur bilemiyorum ama yakınlarda eczane olmadığına göre şöyle büyük bir bardak su içmeyi deneyebilirsin. 5-10 dakika içinde ağrın geçerse sebep buymuş demek ki dersin ;-)
0
barada0
(08.07.09)
banyonu bitirince çıkmadan ayaklarını soğuk suya tut. bunu her seferde yap.
0
yirtik fani
(08.07.09)
bakkallarda da var artık ağrı kesici.
0
aithra
(08.07.09)
soğuk nemli bi bezi başına koy.relaxing...hissediceksin.
0
shiar
(08.07.09)
minoset'in plus'ı yaramayan kişinin vermidon denemesi gereksiz. bu ağrılar sürekliyse can sıkıntısından farklı temelleri olabilir. bu durumda doktora görünmeyi de ihmal etmeyin.
0
boshi
(08.07.09)
bol bol su tüket. baş ağrısı genelde vücuttaki suyun azalmasından kaynaklanıyor.
0
ayiadam
(08.07.09)
(2)

bel ağrısı ve spor

başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
melabaa comrades,tee eskilerden beri belim ağrır, son yıllarda pek ağrımıyordu ama. sonra spora başladım (vücut geliştirme hareketleri falan dahil) ve tekrar nüksetti hem de feci biçimde. son beş gündür bıraktım sporu yatıyorum öyle. doktoa gidip de memnun olan görmedim, pek gitmeyi düşünmedim o yüz
melabaa comrades,

tee eskilerden beri belim ağrır, son yıllarda pek ağrımıyordu ama. sonra spora başladım (vücut geliştirme hareketleri falan dahil) ve tekrar nüksetti hem de feci biçimde. son beş gündür bıraktım sporu yatıyorum öyle. doktoa gidip de memnun olan görmedim, pek gitmeyi düşünmedim o yüzden. önerilmiş egzersizler var bunun için onlara başlayacağım da merak ettiğim şu; ben hiç spor yapamayacak mıyım (ağırlık kaldırma gibi hareketler vs.)? vücut geliştiriyordum tam, yarım kaldı.

teşekkür ettim.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(07.07.09)
Çok geçmiş olsun.
Bel ağrısını doktora gösterin bence ve kendinizde hangi disklerde sorun olduğunu bilin. Bunları bilirseniz daha uygun egzersiz tavsiyesi alabilir ve bel kaslarınızı güçlendirebilirsiniz.

Çeşitli bel rahatsızlıkları var yani baktırmanız yerinde olur. Benim amcaoğlum feci fıtık olmuştu, sonrasında vücut geliştirme de yaptı ağırlık kaldırma falan da. Birden değil, yavaş yavaş, zamanla. Şimdi o eski halinden eser yok. Tabii orada her zaman farklılık bir risk var. Ama o risk hepimiz için var ondan biraz daha fazla o kadar yani normal gibi oldu demek istiyorum.
0
Karluk
(07.07.09)
aman diyeyim göstermeden olur mu.. felçe kadar gider valla.
0
green green curly fries
(08.07.09)
(3)

bir kalori harcama sorusu da benden

kibritsuyu
aşağıdaki soruyu görünce ben de sorayım dedim."kalori harcamak, dolayısıyla zayıflamak için kardiyo gereklidir" deniyor.nedir kardiyo? maksimum nabzının %60-80'i kadar nabzını attırtacak egzersizler yapmak. ya da onun gibi bir şey.peki şimdi soru geliyor. kalori harcatan şey, kalbin hızlı atması mıd
aşağıdaki soruyu görünce ben de sorayım dedim.

"kalori harcamak, dolayısıyla zayıflamak için kardiyo gereklidir" deniyor.

nedir kardiyo? maksimum nabzının %60-80'i kadar nabzını attırtacak egzersizler yapmak. ya da onun gibi bir şey.

peki şimdi soru geliyor. kalori harcatan şey, kalbin hızlı atması mıdır? yani kaloriyi sadece, hızlı atmaya çalışan kalp mi yakar? ben yarım saat koşmak yerine yarım saat rollercoaster'a binsem, götümü yayıp oturduğum halde alet ters mers dönüp 90 derece eğimle burgulu inerken kalbim götümde atsa, nabzım 180'e çıksa yarım saat koşmuş kadar kalori yakar mıyım? yani kalori harcatan şey kalbimin hızlı atması ise, ben kalbimi sporla değil de alternatif yollarla hızlandırsam olur mu?

yoksa asıl kalori yakan şey yaptığım spor, spor esnasında çalışan kaslarım mıdır? asıl kalori yakan şey hızlı atmaya çalışan kalp değil de kaslarımın harcadığı enerji midir? kalbin hızlanması sadece bunun bir sonucu mudur?

nedir?

devamı da geliyor.

eğer "olur mu lani rollercoaster'la olmaz, kasların harcadığı enerjidir asıl kalori yakan" derseniz, niye kardiyo o zaman? alayım elime 500 kiloluk halteri, bi kaldırıp indireyim, koşuyla moşuyla kaslara yarım saatte harcattığım enerjiyi 30 saniyede harcatayım. (o zaman da kasların zedelenir demeyin. bel yaralanması, kas zedelenmesi gibi faktörleri gözardı edelim lütfen. konu o değil. farz edin ki süpermenim. bir yerim zedelenmiyor)
0
kibritsuyu
(07.07.09)
kardiyonun asıl amacı kalbi hızlı çalıştırmak değil abi. sonucu o. yani fazla kalori harcatan hareketlerin ortak noktası kalbi hızlı çalıştırmak ve dolaşımı arttırmak olduğu için buna kardiyo deniyor. yoksa 20 sene önce bakarsan böyle bir kelime olduğunu bile sanmam "koşmak" deniliyordur heralde.

ağır bir halteri kaldırıp indirirken de hiçbir şekilde yarım saatte koşuda harcadığın enerjiyi harcayamazsın zaten :) yarım saat kaldırıp indirirsen de harcayamazsın büyük ihtimalle hatta, ki o kadar süre dayanman imkansız.

ama başka tür egzersizler var, hem ağırlık hem de kardiyo içeren. mesela elde hafif dambıllar tutarak yapılan spinning filan. onlar felaket yakıyor. ama işte zamanını filan ona göre ayarlican tabi tek başına yapılmıyor...
0
mortifera
(07.07.09)
bir grafik anlatmıştı tıpçı bir arkadaş, mevzuu kalp atış hızına göre vücudun hangi enerji kaynağını yüzde kaç tercih ettiğiydi. o 500 kiloluk halterde örneğin çok yüksek oranda vücuttaki karbonhidrat formları kullanılacak, oysa işte o hedef kalp atış aralığında maksimal olarak yağ tercih ediliyor olacak gibi bir tezi vardı grafiğin.

ben yine de bu konudaki bilgilerin fevkalade teorik veyahut dolaylı ölçümlerle edindiğinden, kişisel faktörleri de göz önüne alırsak çok değişken olabileceği düşüncesindeyim. kaldı ki net olarak kalorik denge negatif olmadıkça direk yağlar yakılabiliyor olsa bile pek birşey değişmeyecektir.
0
lhun
(07.07.09)
Size de sorunuzu düzenleyip, gerekirse genişleterek sitemizdeki egzersiz ve beslenme uzmanına yollamanızı, bilimsel bir makale şeklinde yanıtlanabilmesini sağlamanızı öneririm.

Konu detaylı bir konu, ben kardiyovasküler yerine dolaşım sistemi demeyi tercih ediyorum. Pek çok şeyi yanlış kullandığımız gibi bu "kardiyo"yuda yanlış biçimde kullanıyor, daha sonra bu yanlışlığı benimsiyor daha sonrada kavramları çorba yapıyoruz.

Sorularınıza kısaca yanıtlar vermeye çalışacağım, tabii ki bilgim dahilinde ve detaya girmeden.

Kalbin atması bir iştir, her iş bir enerji harcatır ancak kalbin atması için gerekli enerji yağ yaktıracak kadar çok olamaz. Bana kalırsa bu neredeyse mümkün değildir, kalp kasları koca vücudumuzla kıyaslandığında çok küçük kalıp, çok küçük enerjiyle rahatlıkla çalışabilir. Kaldı kalpteki kaslar özel kaslardır, bu harika kasların işlevine göre ne tür temel farklılıklara sahip olduğunu "kaslar" adlı yazımdan öğrenebililirsiniz.

Yani sizin deyiminizle "kalbiniz götünüzde" atarsa yağ yakmazsınız, dolaşımınız hızlanır ancak bu da yağ yakımı için yeterli değildir.

Vücudumuza "asıl" kalori yaktıran şey demeyelim, çünkü kaloriler pek çok farklı iş için kullanılıyor, kaldı ki işin içine bir de aerobik anaerobik sistem girince konu daha da detaylanıyor. Ancak sizin kastettiğiniz anlamda kalori yakımı için konuşursak "evet kalori yaktıran en önemli unsur kas çalışması."

Ağırlık kaldırmak da güzelce kalori yakmamıza neden olur, hatta bazılarına göre dolaşım sistemi için yapılan egzersizlerden daha çok kalori yaktırmaktadır. Bazıları dediklerim uzman kişilerdir tabi. Ancak ben dolaşım sistemi egzersizlerini vazgeçilmez görüyorum, kaslarımın daha küçük görünmesine rağmen tel tel görünmesini de buna borçlu olduğumu sanıyorum.

Bir nokta daha, bir çok kişi ağırlık ve koşma gibi egzersizleri değerlendirirken bunları kesin olarak birbirinden ayırırlar. Bu doğru değildir. Koşmadan koşmaya fark vardır. Başta sürat koşuları olmak üzere, bir çok kardiyovasküler egzersiz anaerobik enerji sisteminin elemanlarının çalışmasına da muhtaç olduğundan birebir ağırlık kaldırma gibi etki gösterir. Kısa mesafede hız koşucularının (sprinter) kaslı olmasının bir nedeni de çok güçlü olmaları gerektiğidir, yani usain bolt o kol kaslarını, o bacak kaslarını mr. olympiaya katılmak için değil, daha hızlı koşmak için yapar.

Güçsüz birisi için uzun bir koşu bile ağırlık kaldırmayla benzer etki gösterebilir. Yani hem aerobik hem anaerobik sistem birlikte çalışır.

Sözü toparlayayım:
Sadece kalp atım hızınızı arttırarak yağ yakımı sağlayamazsınız. Ancak ben oturduğum yerden yarım saat bir saat boyunca kalp atım hızımı arttıracam derseniz (ki azami kalp atımınızla bu kadar uzun süreli bir arttırma kalp krizi geçirmenize bile neden olabilir) yağ yakma olasılığınız vardır. Ama kısa süreli bir kalp atım hızı arttırımının size dişe dokunur bir faydası olamaz.

Sadece ağırlık kaldırarak yağ yakabilirsiniz ancak gelişimi kısıtlı bir dolaşım sisteminiz ve gelişmemiş bir aerobik enerji sisteminiz olur. Size de bodyci deriz, sonra diyet yaparak yağlarınızı daha da bi güzel yakar, definisyon yaparsınız. Kondisyonunuz benim gibilere göre yerlerde sürünür, sizin ensenize vurup vurup kaçarız.

Sizce de mantıklı olan hem koşmak hem de ağırlık kaldırmak değil midir?

:-)

Ek: eklemeyi unuttuğumö bir nokta var. Hızlı kalp atımı demek hızlı çalışan metabolizmaya işaret eder. Ama dediğim gibi dinlenme durumunda ne kadar, kişinin yaşı ne akdar off off. Yazmak lazım bunları güzelce.

Ek2: Şu yukarda bahsettiğim lif lif kaslarım konusunda sanırım yanılıyorum. Koşmayı sevdiğim için belki de buna inanmak istiyorum diyelim. Ama vücut geliştirme sporcularının benim kadar koşmadan definisyona girerek benden kat kat lifli olduğu bir gerçek. Kondisyonları yani dayanıklılıkları düşük ama lifse lif.

Bir de cimnstikçiler var tabi, onlarda her daim lifli lifli gezerler ve aerocik antrenmanlar yapıyorlar mı orasını bilmiyorum. Gerçi yaptıkları hareketler ve antrenmanlar belirli bir aerobik kapasiteye muhtaç ama daha çok kuvvete dayanıyor.
0
Karluk
(07.07.09)
(7)

adonis?

ilse
evet, bir istek soruyla daha karşınızdayız...adonis nasıl yapılır?hangi hareketleri yapmak gerekir?
evet, bir istek soruyla daha karşınızdayız...
adonis nasıl yapılır?
hangi hareketleri yapmak gerekir?
0
ilse
(06.07.09)
öncelikle bir zayıflama rejimi şart sanırım :))
0
mea maxima culpa
(06.07.09)
yok gayet zayıf ve kaslı bir bebe ile karşı karşıyayız 90 kiloyu benchte zahmetsiz basan falan
0
🌸ilse
(06.07.09)
şurdaki hareketleri 10'ar tekrardan 4 set yapmak yeterli olur:
www.youtube.com
www.youtube.com
0
midesiz
(06.07.09)
alt karın ve oblikleri çalıştır. ve diyet yap.

yan mekik, bacak çekme türü hareketleri mümkün mertebe ağırlık ile ve yavaşça yedirerek çalış.
0
arnold schwarzeneger
(06.07.09)
şimdi, arkadaşın bacak çalışmaması dünyanın geneli için daha iyi olur bence...
ben diyorum ki hayvansı zor olsun falan çünkü gerçekten kesmez bu insan evladını. gerçi şınava ağırlık eklemeyi yafaln önerdim, mekik ıvır zıvır
0
🌸ilse
(06.07.09)
Sirt ustu yere uzanip, dizler hafif kirik bir sekilde bacaklari indirin kaldirin, indirin kaldirin, indirin...
0
msb
(06.07.09)
bacaklar bedenden yukarida, dizden ve kasiktan 90 derece kirikken * yaptigimiz yarim mekik hareketini eller kulak arkasindayken, dirsekler ters dize degecek sekilde yapacak. bildigimiz oblique crunch yani.

yalniz biri bana boyle anlatsaydi anlamazdim ya, neyse.
0
osuruklu
(06.07.09)
(10)

ağıziçinde çıkan aftlar

mavikurbaga
Merhaba, ağıziçindeki aftların çıkmasında herhangibir neden var mıdır? Bazen yanağımı ısırdığımda filan oluyor, bazen ısıramayacağım alakasız bir yerde çıkıyor. Strese girdiğim zaman aniden pörtleyebiliyo ağzımın içinde.Çıkmadan bir-iki gün önce çıkacağını farkediyorum ama hiç bişi yapamıyorum. Solg
Merhaba, ağıziçindeki aftların çıkmasında herhangibir neden var mıdır? Bazen yanağımı ısırdığımda filan oluyor, bazen ısıramayacağım alakasız bir yerde çıkıyor. Strese girdiğim zaman aniden pörtleyebiliyo ağzımın içinde.Çıkmadan bir-iki gün önce çıkacağını farkediyorum ama hiç bişi yapamıyorum. Solgar Beta-Glucan kullandım, karabiber yemeyi kestim ama fayda etmedi. Yılda 5-6 Defa, bazen üstüste 2 kere oluyor. Kurtuluş reçetesini bilen duyan varsa çok mutlu olacam.
0
mavikurbaga
(06.07.09)
vitamin-mineral eksikliği olabilir sebebi. (bkz: aft) çaresi kenacort a orabase ve karadut.
0
lykos
(06.07.09)
tantum verde'den de iyi sonuç almışımdır.
0
no avalon
(06.07.09)
karbonatli su ile gargara.
0
fdegir
(06.07.09)
behçet olabilir nedeni ya da bambaşka bişey.
0
sutlu nescafe
(06.07.09)
Behcet hastaliginda agiz ve/veya genital aftlar cok sik gorulur. yaygin bir hastalik degil fakat eger aftlar baska bir sekilde aciklanamiyorsa dusunulmesi gerekir.
0
gimbal
(06.07.09)
behçet hastalğının bir belirtisi aft ama, ondan söz edebilmek için birçok belirtinin daha olması gerekiyor onlar yok. ben zaten alıştım olması engellenemiyo benim amacım kısa sürede iyileştirmek.
0
🌸mavikurbaga
(06.07.09)
bağılıklık düştüğünde çıkıyor aftlar hep. immunex diye bir ilaç var. o da betaglucan bazlı.
olmadı direkt b vitamini kürüne başlayın. ben de b vitamini çok etki ediyor.
0
nikdediginnedirki
(06.07.09)
neden cikiyor kismina sana destek olup stres diyebilirim.

her boku da strese bagladik milletce biliyorum ama saclarim yuvarlak yuvarlak dokulmeye baslayinca, birden bire reflu olunca anladim stresi.
0
osuruklu
(06.07.09)
evet, b vitamini eksikligi muhtemel nedenlerden. bende ekmek yemedigim icin b vitamini eksikligi cikti, eskiden cok aft cikarken vitamin kullanmaya basladigimdan beri cikmiyor pek.
0
lykos
(06.07.09)
stres ve vitaminsizlikten çıkar diye biliyorum. tedavisi için ise; aktar gibi bir yerden nöbet şekeri alın bolca çiğneyin ve ertesi gün aft kaybolmuş olur %99 ihtimalle..
0
guro1907
(06.07.09)
(2)

şetfali cırcır yapar mı?

yoktan adam
şetfali cırcır yapar mı? motoru bozmuş biri şeftali yerse nolur? peki neden şeftali?
şetfali cırcır yapar mı? motoru bozmuş biri şeftali yerse nolur?
peki neden şeftali?
0
yoktan adam
(06.07.09)
aksine şeftali kabızlık yapar diye biliyorum.
0
kahvegibi
(06.07.09)
şeftali ishal diyetlerinde yenilmesi tavsiye edilen bir meyve. cırcır yapmaz. kayısı cırcır yapar.
0
gozupek
(06.07.09)
(7)

Damağın Tahriş Olması

roadrunner_merlin
Son bi kaç gündür durduk yere ön dişlerime doğru yerlerde damağım tahriş bi halde. Nedendir? Nasıl Geçirilir?
Son bi kaç gündür durduk yere ön dişlerime doğru yerlerde damağım tahriş bi halde. Nedendir? Nasıl Geçirilir?
0
roadrunner_merlin
(06.07.09)
bol su iç, az sudan kurumuş olabilir.
0
alkolikfedai
(06.07.09)
yarım bardak suya bir çay kaşığı cep sodası yada karbonat dediğimiz tozdan koy karıştır ve bununla gargara yap günde birkaç kez.geçicektir.diş hekiminin önerisidir buarada kocakarı ilacı değil.
0
i like dance and i like romance
(06.07.09)
Kalsiyum alımını arttır bol bol süt iç peynir ye.Bir de dişlerinde tartar varsa o da yapıyor olabilir.Tartar dişte ağırlık yapar ve damağa baskıdan dolayı tahriş meydana getirir.
0
grunge
(06.07.09)
@alkolikfedai
normal bi insanın bir günde içeceği suyun, sanırım 2-3 mislini içiyorum.

@grunge
haklı olabilirsin, dişimi pek fırçalayan bi insan değilim.
0
🌸roadrunner_merlin
(06.07.09)
doğru dişçiye gidiyorsun roadrunner :) tartarlar 15dkda temizlenir ;)
0
grunge
(06.07.09)
@grunge
aslında son 5 senedir 20'lik dişimi çektirmem gerekmesine rağmen çektirmiyorum, o dişler yapıyor olabilir tartarı.
0
🌸roadrunner_merlin
(06.07.09)
yok hocam sadece onlar yapmaz bütün dişler de vardır o git aynaya aç ağzını dişlerinin arkasına bak sana el sallıycaklar ordan :P
0
grunge
(07.07.09)
(4)

çene ötmesi?

gossamer
çenemde yemek yerken ses oluyo.bildiğin takır tukur ötüyo meret.sebepleri sonuçları nedir? son zamanlarda ağrı da yapmaya başladı bir miktar.neden olur acep bu?
çenemde yemek yerken ses oluyo.bildiğin takır tukur ötüyo meret.sebepleri sonuçları nedir? son zamanlarda ağrı da yapmaya başladı bir miktar.neden olur acep bu?
0
gossamer
(05.07.09)
gece dislerini sIkIyorsun, ortodontiste gitmelisin.
0
ermanen
(05.07.09)
ya günlük stresinden arınmalısın ya da bir dişçiye gitmelisin
0
krasotkin
(05.07.09)
çene kemiğinin bağlantı noktasına bir haller olmuş olabilir. ağzını açınca falan oluyorsa odur muttemelen. bakınız, baktırınız.
0
ragnum irae
(05.07.09)
gecmiyo o kalir omur boyu. belki yedi senedir fln var bende. Cene yerinden cikiyomuscasina bi his veriyo agiz belirli bi buyuklukte acildiginda. Degisik seyler hayal ettim doktora gidiyim sabitlesin su ceneyi disardan bi edevatla fln diye ama olmuyomus oyle. Ameliyat etkili olabilirmis ama kesinlikle tavsiye etmemisti. Olay aslinda bu baglarda ki gucsuzlukten kaynaklanan biseymisti galiba, yani simdi bu aslinda cikma gibi bisey degil de yerinde durmasi gereken o oynak parcanin fazlasiyla yerinden oynamasi (buna benzer) Kesinlikle zorlanmamasi gerektigini biliyorum. Saakin kendi haline birakicaksin..bi de kuvvetlendirmeye yonelik egzersizler vermisti mesela alt ceneyi cekebildigin kadar geriye cekmek, bunu boyle tekrarlamak gibi. onlara bi bak internette. ama ben tabi hicbirini yapmadim oyle duruyo.
0
cosmicgadin
(05.07.09)
(3)

Boyun Tutulması

mavi karanlik
Dayanılmaz bir boyun ağrısıyla uyandım, hiçbir yere döndüremiyourm kafamı. Cabral diye bir ilaç alım, çok az daha iyiyim ama hala dayanılmaz. Bir tane daha alsam olur mu ilaçtan, yoksa ne yapmalıyım?
Dayanılmaz bir boyun ağrısıyla uyandım, hiçbir yere döndüremiyourm kafamı. Cabral diye bir ilaç alım, çok az daha iyiyim ama hala dayanılmaz. Bir tane daha alsam olur mu ilaçtan, yoksa ne yapmalıyım?
0
mavi karanlik
(05.07.09)
oncelıkle gecmıs olsun. bana da eczacı muscorıl dıye bır hap ve aynı ılacın kremını vermıstı. hapları gunde 2 defa 2'ser adet alıyordum, kremı de sabah aksam suruyorduk. masaj yaparak kremı surmek, uzerıne bıraz sac kurutma makınesıyle sıcaklık vermek, sonra da o bolgeyı utuyle hafıf ısıtılmıs bır havlu ıle sarmak cok ıyı gelıyor ama ılk gunde hemen mucıze beklememek lazım. ben 3-4 gun sonra anca toparlanmaya baslamıstım.
0
think martini
(05.07.09)
doktora gidin. eğer öyle bir imkanınız yoksa o zaman anti-enflamatuar (tilcotil vs) ve kas gevşetici alın (muscoril ) topikal olarak da merhem voltaren , muscoril, vs varsa sürün, sıcak kompres de iyi gelir sonraaa doktora gidin demiş miydim?
0
justaddwater
(05.07.09)
geçmiş olsun..sıcak iyi gelebilir..bir de yumuşak ya da orta sert boyunluklar işe yarayabilir..buradan ilaç tavsiyesi yazmak pek doğru olmaz..ama cabralin kullanım dozu günlük 1200-2400 mg arası..yani 400 mg drajelerden 24 saatte en fazla aralıklı 6 tane alınabilir..eğer devam ederse yarın Fizik Tedavi uzmanına gitseniz iyi olur bence ..geçmiş olsun
0
pac man
(05.07.09)
(3)

seğirme

thor odinsson
guardians of asgård!alnımın çatısı, iki kaşımın ortası seğiriyor. ne zaman başladığını bilmiyorum birkaç gündür dikkatimi çekti. öyle böyle değil aklıma takar oldum finaller, bütünlemeler ve kişisel bazı durumlar yüzünden biraz sıkıntılı bir dönem de geçiriyorum, bolca da içtim etkisi olur mu bilmem
guardians of asgård!

alnımın çatısı, iki kaşımın ortası seğiriyor. ne zaman başladığını bilmiyorum birkaç gündür dikkatimi çekti. öyle böyle değil aklıma takar oldum finaller, bütünlemeler ve kişisel bazı durumlar yüzünden biraz sıkıntılı bir dönem de geçiriyorum, bolca da içtim etkisi olur mu bilmem ama bu seğirme olayı yüzünden ya delireceğim, ya da cinnet geçirip alnıma bıçak saplayacağım. neden olur? ya da nedeni geçtim nasıl hallolur?

hail!
0
thor odinsson
(05.07.09)
stresten olur ve icmek de tetikler cunku alkol damarlari genisletir. rahatlaman gerekiyor, o bolgedeki damarlari da ovabilirsin. zor donemlerde oluyor boyle seyler ama en azindan alkolu azaltabilirsin ve daha cok su icmen lazim.
0
ermanen
(05.07.09)
sakin olunuz, iki haftadir gozum segiriyor, agzimi aciyor muyum ben?

fazla kalsiyum alimi da tetikliyor, fazlaca sut ve yogurt tuketiyorsaniz, o kadar da fazla tuketmeyin.
0
osuruklu
(05.07.09)
mangezyum hapı ve kabak çekirdeği de çözüm olarak önerildi. bakalım deneyeceğim.
0
🌸thor odinsson
(05.07.09)
(8)

Ankara - Göz Doktoru

sesee
Ankara'da Göz numaramı ve göz çapımı belirleyebileceğim bir yer arıyorum. Devlet hastanesi ya da bildiğiniz fazla pahalı olmayan özel hastane ya da muayenehane gibi bir yer.Teşekkürler.
Ankara'da Göz numaramı ve göz çapımı belirleyebileceğim bir yer arıyorum. Devlet hastanesi ya da bildiğiniz fazla pahalı olmayan özel hastane ya da muayenehane gibi bir yer.
Teşekkürler.
0
sesee
(05.07.09)
ilgi göz hastanesi. çok güzel hemşireler var.

ayrıca yetenekli, deneyimli ve canayakın doktorları, neredeyse bedava denilebilecek uygun ücretleri, güzel ankara manzarası ve prensiplerinden ödün vermeyen hizmet anlayışı ile, göz hastası olsun olmasın her insanın hayatında bir kez uğraması gereken ticarethaneden ziyade sıcak bir yuvadır.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(05.07.09)
tavsiye değil uyarı olacak: dünyagöze gitmeyin sakın diyorlar
0
makineci
(05.07.09)
sorun mu yaşıyorsun yoksa periyodik kontrol mü?
0
jazzgrr
(05.07.09)
Yok, sorun gibi bir şey değil. Lensimin zamanı geçeli çok oldu. Ben de yenisini almadan, göz numaram ilerlemiş mi diye kontrol ettirmek istiyorum.
0
🌸sesee
(05.07.09)
ben kudret göz hastanesine gidiyorum devamıl. muayene farkı 5tl aldılar en son. tavsiye ederim. dünyagöz 70 civarı bir şey istemişti.
0
gene mi gene
(05.07.09)
Özel hastanelere daha önce gitmediğim için pek bilmiyorum da, bu muayene farkı ne oluyor tam olarak? Muayene ücreti mi yani? Fark da devlet hastanelerine göre fark?
0
🌸sesee
(05.07.09)
eğer sigortalıysan, yani devlet hastanelerinden ücretsiz faydalanabiliyorsan, özel hastanelerden de faydalanabilirsin, küçük bir ücret ödemek şartıyla. işte fark o oluyor bildiğim kadarıyla.
ilgi göz hastanesi'nde de fark 5 ytl, normal muayene ücreti de 10 ytl zaten. yani en son gittiğimde öyleydi yanlış hatırlamıyorsam.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(05.07.09)
kudret göz'de ssk'lı hastalar için ücret 18 lira. güven hastanesinde de fiyat aynıydı.kudret göz'de olacaksan lens için gittiğini randevu alırken belirt mutlaka. lens muayenesine başka doktor bakar çünkü.
0
pudahepa
(05.07.09)
(8)

hamsterım bozuldu

zapake
hamsterın burnu akıyor ve tıksırıyor.ne yapabilirim? veterinere götürmekten başka çözüm yolu var mı?
hamsterın burnu akıyor ve tıksırıyor.ne yapabilirim? veterinere götürmekten başka çözüm yolu var mı?
0
zapake
(05.07.09)
sence?
0
durum serserisi
(05.07.09)
SOĞUKALGINLUĞU VE GRİP : İnsanlar yoluyla bu viral enfeksiyonlarhamsterlara geebilir. Soğukalgınlığı hamsterları hızlıca zaatüreyedönüştürüp ölümüne neden olabilir. Semptomları hapşurma, nemli burun vebazen gözlerde sululukla birlikte yüsek ateştir ki bu uyuşlukla açığaçıkar. Veteriner tarafından verilmiş yan etiye neden olmyanantibiyotikler tedavi olarak kullanılır. Erişemeyeceği kadar uzakta vefakat soluyacağı kadar yakında tutulan Vicks nefes almasına yardımcıolacaktır ve tıkanıklığı azaltacaktır. Bunun yanında böyle bir sorunlakarşılaşıldığında onu sıcak tutmanızda fayda var.

diyor internette
0
obez kirpi george
(05.07.09)
bence??? ben biliyorum vete goturmeyi ama basit bi soguk algınlıgı falandır muhakkak ve su aralar hiç vet tarafından duduklenmek istemıorum. daha onceden tecrube etmiş su ilaçı verdim gecti dien kullanıcı arıorum. yani daha oncden vete gitmiş cozumu bilen. sorun zaten ortada malum
0
zapake
(05.07.09)
yaz nezlesi olmuş o..nane limon kaynatın..viks vardır muhtemelen, tüylerine sürmeden yağlayın onu. veya bir tava içine bir limon bir fincan sirke bir aspirin atın, ısıtıp çözelti haline getirip yağlayın, terlesin sonra sıcak duş alsın, birşeyi kalmaz.
0
oligomer
(05.07.09)
aslında sana da şaşırana da hak veriyorum bu ülkede.
götürmen elbette şart, ama bunca yıllık veteriner deneyimimle, parmak kadar hamster-a enine boyuna muayene yapılmayacağını da biliyorum.
koskoca kediye/köpeğe bile röntgen çekecek yer bulmak için bin takla atıyoruz.
sağdan soldan duyduğun ilacı kullanmamanı diliyorum ama "götürme,geçer" de diyemiyorum. ağzı var dili yok, anlatabilse acısını belki koşarak götürürsün.

sen iyisi mi gidip tatlı dille rica et, çoğu zaman muayene ücreti almadan da tavsiyede bulunuyorlar. en azından kafana değil, uzmana göre yaparsın tedaviyi, canın yanmamış olur.

( ve ne olur "bozuldu" deme bir -can- için, -kıymetli- için.. )
0
jazzgrr
(05.07.09)
pilini değiştirin.
0
serseri marti
(05.07.09)
antibiyotik gerekiyorsa mutlaka veteriner hekimin doz ayarı yapması lazım. hamsterlarla ilgili doğru dürüst bir şey bilmiyor kimse ve ilgilenmiyorlar ve imkanlar yetersiz vs. çaresi veteriner hekimdeyse sevinmen lazım.
0
aggromela
(05.07.09)
kusura bakma. terslik olsun diye yazmadım, samimiydim yazarken. bir kere hamster baktım hayatımda. kendisi sanırım yediği bi$ilerden ötürü rahatsızlanmı$tı (çünkü annem hala hayır ben basmadım üstüne diyo) bağırsakları götünden çıktı spaghetti gibi. 1 gün öncesinden rahatsızlanmı$tı. Yani sikleyip veterinere götürsem kurtarabilirdik belki. belki de kurtaramazdık öyle i$te. sence? diye sorduğumda bencesini söyledim yani. babay ya$ıyodur in$.
0
durum serserisi
(06.07.09)
(9)

kan oluşması

karamuratbenim
ya öncelikle belki çok çocuksu gelebilir ama ben kanın nasıl oluştuğunu öğrenmek istiyorum. yani misal meyva suyu içiyorsak bu nasıl kan oluyor? ya da su içiyorsak nasıl kan oluyor? yoksa hiç kan olmuyor da doğumda nasıl varsa artık o kanla mı devam ediyoruz? nasıl birşey bu. çok ilginç geliyor bana
ya öncelikle belki çok çocuksu gelebilir ama ben kanın nasıl oluştuğunu öğrenmek istiyorum. yani misal meyva suyu içiyorsak bu nasıl kan oluyor? ya da su içiyorsak nasıl kan oluyor? yoksa hiç kan olmuyor da doğumda nasıl varsa artık o kanla mı devam ediyoruz? nasıl birşey bu. çok ilginç geliyor bana böyle şeyler. yemek yiyorsun kan oluyor vucutta. ne oluyor? nasıl oluyor ? bir cahile anlatır gibi tane tane anlatırsanız mutlu olurum . simdiden tesekkurler.
0
karamuratbenim
(04.07.09)
size bir adet öss biyoloji kitabı tavsiye ediyorum.
0
jangara
(04.07.09)
@jangara yok o gunler geride kaldi cok sukur :) ya benim isim biyolojiyle falan degil de. sadece merak ettim. basitce anlatim olsa cok iyi olur. merakim giderilsin hic yoktan. ogrenmemek ayip olur boyle seyleri.
0
🌸karamuratbenim
(04.07.09)
ben de hatırladıklarımı söyleyeyim o zaman, tıpçı, biyolojici varsa düzeltir. kan başlıca karaciğer ve dalakta üretiliyor. kan dediğimiz tek tip bir sıvı değil. içinde kan hücreleri, mineraller, bilmemneler var. vücuttaki hormonlar kanla taşınıyor. ciğerlerine çektiğin oksijen yine kanla taşınıyor. yediğin içtiğin şeyler kana dönüşmüyor. sindiriliyor, süzülüyor, bileşenlere ayrılıyor. karaciğerden oradan buradan geçiyor, zararlılar/ihtiyaç fazlası olanlar boşaltıma veriliyor. yararlılar vücuda dağıtılıyor. tabi kana karışan zararlı maddeler de olabiliyor(alkol gibi). bu da kanın ulaştığı her yerde sorun çıkarabiliyor.

bir de en ünlü kan proteininin hemoglobin olduğunu düşünürsek, en önemli kan mineralinin de demir olduğunu söyleyebiliriz, ki kırmızı rengi sağlayan demirdir.

(bkz: alyuvar)
(bkz: hemoglobin)
0
jangara
(04.07.09)
fspades
(04.07.09)
kan tabii ki oluşan bir şey ve sürekli kendini yeniliyor bildiğim kadarıyla.. kanın büyük bir kısmını(yarıdan biraz fazla)plazma oluşturuyor. plazma nın da çok büyük bir kısmı sudur(yaklaşık yüzde 90) plazmanın geri kalanında ise birkaç çeşit protein ve çok az miktarında da inorganik maddeler var.
kanda alyuvar ve akyuvar denilen iki önemli hücre tipi var. bunlar zararlı mikroorganizmalara karşı savaşırlar. kan hücrelerini dalak, kemik iliği ve lenf bezleri üstlenir.
0
rodeocu
(04.07.09)
bykush
(04.07.09)
kan hucreleri (alyuvarlar, akyuvarlar, trombositler) kemik iliginde olusturuluyor. cocuklukta neredeyse butun kemikler alyuvar uretiyormus, yetiskinlerde ise sadece buyuk kemikler uretim yapiyor. yine cocukluk doneminde, timus bezleri de akyuvar kaynagi imis. kanin protein bilesenlerini karaciger , hormonal bilesenlerini endokrin bezleri uretiyor. sulu kismi ise bobrekler tarafindan saglanip hipotalamus tarafindan duzenleniyor. bunlarin hepsi kani olustuyor iste. ama basta soyledigim kan hucrelerinin olusumu ayri bir konu, buna hematopoez (Haematopoiesis) deniyor. google'da hematopoez (kan yapimi) kavramini arastirisan daha ayrintili bilgi bulursun.
0
ermanen
(04.07.09)
teşekkür ederim. akşam vakti sayenizde yeni şeyler öğrendim. tabii daha çok açıklama yapacak olan olursa onun da yazdıklarını okurum.

@jangara, @rodeocu, @ermanen. çok teşekkürler.
0
🌸karamuratbenim
(04.07.09)
wiki linkleri yardımdan sayılmıyor demek ki artık.
0
bykush
(05.07.09)
(2)

listerine kullanimi

terp
listerine ile 30 saniye agzimizi calkaladiktan sonra tukuruyoruz. peki sonra agzimizi suyla calkalamali miyiz yoksa listerinin kalanini agzimizin icinde mi birakmaliyiz? tam formule edemedim soruyu ama mars'a roket de yollamiyoruz. tesekkurler...
listerine ile 30 saniye agzimizi calkaladiktan sonra tukuruyoruz. peki sonra agzimizi suyla calkalamali miyiz yoksa listerinin kalanini agzimizin icinde mi birakmaliyiz? tam formule edemedim soruyu ama mars'a roket de yollamiyoruz. tesekkurler...
0
terp
(04.07.09)
Ben şahsen suyla falan çalkalamıyorum, öyle bırakıyorum.. Ama tabi iyi tükürmek lazım :)
0
luin 41
(04.07.09)
bazen genzine kadar gidiyo insanın o zaman suyla editliyorum ama normalde iyi tükürünce daha freş bir tat bırakıyor ağızda.
0
tai
(04.07.09)
(3)

electric boogie

majik
vücudumda özellikle kış aylarında soğuk bir ortamda oturuyorsam kalbimden başlayıp kollarımın uçlarında son bulan bir titreşim oluyor bazen, resmen electric boogie yapıyorum ufak çapta. çoğunlukla kocaman bir esnemenin sonunda geliyor bu titreme. bu normal bir şey midir, herkeste olur mu? manyak mıy
vücudumda özellikle kış aylarında soğuk bir ortamda oturuyorsam kalbimden başlayıp kollarımın uçlarında son bulan bir titreşim oluyor bazen, resmen electric boogie yapıyorum ufak çapta. çoğunlukla kocaman bir esnemenin sonunda geliyor bu titreme. bu normal bir şey midir, herkeste olur mu? manyak mıyım?
0
majik
(04.07.09)
kucukken bir ogretmenimiz bunun iyi bi sey oldugunu soylemisti, yenilenme vs bir seyler hatirliyorum ama net degil... fena yemis de olabilir.
0
glosoli
(04.07.09)
elektrokardiyogram cektirin bence.
0
ermanen
(04.07.09)
pekala aklımda o halde, bir ara kardiyoloğa görüneyim.
0
🌸majik
(04.07.09)
(2)

5k training mi bodybuilding mi?

yirtik foto
Valla soru acik amac fit olmak, sekilli gorunmek falan filan.
Valla soru acik amac fit olmak, sekilli gorunmek falan filan.
0
yirtik foto
(04.07.09)
5k training kosucular icinmis. amac fit olmak ve sekilli gorunmekse agirlik calisacaksin, bodybuilding yani. kiloluysan araya cardio da koy.
0
ermanen
(04.07.09)
(bkz: fitness)
0
roadrunner_merlin
(04.07.09)
(8)

Damak Yarası

babatema
bir kaç dakika önce kızgın bir fasulye tanesi damağıma yapışarak üst damağımı yaktı. şimdi de baloncuk filan oldu, su topladı. dilimle oynayıp duruyorum, çok sinir bozucu.napıyım, patlatıyım mı bunu, yoksa kendi kendine geçmesini mi bekleyeyim? ne kadar zamanda geçer, bu sürede naapmak lazım ki?
bir kaç dakika önce kızgın bir fasulye tanesi damağıma yapışarak üst damağımı yaktı. şimdi de baloncuk filan oldu, su topladı. dilimle oynayıp duruyorum, çok sinir bozucu.

napıyım, patlatıyım mı bunu, yoksa kendi kendine geçmesini mi bekleyeyim?
ne kadar zamanda geçer, bu sürede naapmak lazım ki?
0
babatema
(03.07.09)
patlatma, fazla da oynamamaya çalış dilince. kendiliğinden geçer bir süre sonra.
0
hevipeyra
(03.07.09)
çok teşekkür ederim, inanılmaz içim rahatladı. bir an ömür boyu kalacak zannetmiştim!!!!
mühim olan ne zaman geçeceği. :)
0
🌸babatema
(03.07.09)
uzun surebiliyor. piraldyne ya da kenacort kullan.
0
ermanen
(03.07.09)
piraldyne her derde deva. ama sürünce yanar sonra ağlama :) geçmiş olsun.
0
drink the stars
(03.07.09)
uzun sürmez 4 gün bilemedin 5 gün hadi olmadı 7 günde en kötü ihtimalle 2 haftada geçiyor.bana da sık sık olur.
0
ninjatuner
(03.07.09)
patlatma diyonuz yani...
0
🌸babatema
(04.07.09)
Doktora git mesela
0
the bourgeois
(04.07.09)
geçmiş bile.
0
🌸babatema
(04.07.09)
(7)

pişik için çözüm

marwin
arkadaşlar özelliklede yaz aylarında başa bela olan, koltuk altı vb... yerlerde kızarma ve tahriş olma şeklinde beliren pişik için tedavi yöntem önerileri arıyorum ????
arkadaşlar özelliklede yaz aylarında başa bela olan, koltuk altı vb... yerlerde kızarma ve tahriş olma şeklinde beliren pişik için tedavi yöntem önerileri arıyorum ????
0
marwin
(03.07.09)
en iyi ve hızlı çözüm margarin.. bildiğimiz margarin i pişik olan bölgeye sürün ertesi güne geçiyor
0
sevii
(03.07.09)
talk pudrası, pudralı deodorant..
0
gayrisabit fikir
(03.07.09)
pudra.
0
emrag
(03.07.09)
pişik kremi. hani şu bebeklere sürülenlerden her yerde kolayca bulabilirsin. akşamdan sür sabaha bişeyin kalmaz.
0
mavikurbaga
(03.07.09)
pişik kremi alana kadar bepanthen sürünüz. o da iyi gelir.
0
mea maxima culpa
(03.07.09)
deodorant yakar, sıkmayın bence. ılık suyla yıkayıp yağlı krem sürün, birkaç güne geçer.
0
aithra
(03.07.09)
antienflamatuarlı antifungalle pişiği geçirin önce. ardından orayı 1 kuru, 2 temiz tutmanız tekrar oluşmasını engelleyecektir. bunun için de 1 pudra 2 pürel kullanın terleyeceğiniz vakitlerden önce, oluşmayacaktır (önce pürelle temizleyip kurumasını bekledikten sonra pudrayı gömün, akşam geldiğinizde de orayı iyice temizleyin ve her halükarda banyo sonrası alan kuru tutun).
0
lhun
(04.07.09)
(5)

Burun kaşınması

ermanen
Neden en cok burun kaşınır? (Ben de oyle en azindan)
Neden en cok burun kaşınır? (Ben de oyle en azindan)
0
ermanen
(03.07.09)
uzman değilim ama bir sebebi tenya olabilir diye okumuştum.
0
tcp0203
(03.07.09)
bir ara kız arkadaşımı görünce kaşınmaya başlıyordu. sonra ayrıldık tabi bi ömür burun kaşıntısıyla geçer mi? nedenini bilmiyorum, bilsem ayrılmazdım zaten :)
0
bykush
(03.07.09)
en çok sinir ucu bulunan yerlerden birisi de burundur. alerjenlere en çok ve ilk olarak buradan tepki verilir.

kız arkadaşın elbisesinden, kullandığı parfümden ya da salgıladığı tere vs.. alerjiniz vardır.
0
Kazmapolitan
(03.07.09)
ben kbb'ciye gittigimde, once tanisma fasli oldu doktor ile odada. bir 5-10 dakika sohbet ettikten sonra ilk lafi su oldu,

"ilk olarak allerjiden supheleniyorum, geldiginizden beri 2-3 kez burnunuza dokundunuz"
0
la traviata
(03.07.09)
ben sinirlendiğim zaman cok burnum kasiniyor, cok sık sinirlenen bi insan degilim ve nadiren sinirlendigimde de vucudumun tek tepki verisi burnumun kasinmasi,

belki sende de bi duygu durumunun yansimasi falandır, paylasayim dedim :)
0
tehanu
(03.07.09)
(3)

istanbulda ücretsiz veterinerlik

hayali arkadaş
sokak kedilerini ücretsiz aşılayan/kısırlaştıran bir veteriner kliniği istanbulda var mı? ya da belediyenin var mı böyle bi hizmeti?(kısırlaştırma olmasa da olur aşı yeter)
sokak kedilerini ücretsiz aşılayan/kısırlaştıran bir veteriner kliniği istanbulda var mı? ya da belediyenin var mı böyle bi hizmeti?
(kısırlaştırma olmasa da olur aşı yeter)
0
hayali arkadaş
(02.07.09)
beşiktaş'taki yuvam veteriner kliniği çok cüzi bir ücrete kısırlaştırma yapıyordu. 50 tl gibi. ama eğer elinizde birden çok kedi var ise eminim o zaman kolaylık yapacaklardır. sibel veya heval hanım ile görüşülebilir. 0 212 227 29 10
0
yedek ruh
(02.07.09)
kısırlaştırma gerekli değil aslında. Arkadaşların bahçesine bi anne kedi taşınmış 4 yavrusuyla, onların parazit ilacı, aşısı falan için sormuştum.
0
🌸hayali arkadaş
(02.07.09)
bugün taksimde galatasaray lisesiniin önünde tam da bu durumla ilgili bi afiş gördüm. aşı hizmetleri ve bişey daha ücretsiz yapılır yazıyodu. sanırım belediyenin, oradan tekrar geçen olursa okuyup yazsın bi zahmet.
0
nesenbilneben
(03.07.09)
(5)

Ben yarasa mı oldum?

eyke
Ciddiyim. Nedense yataktan kalktıktan sonra yorgun, zaman geçtikçe dinlenmiş oluyorum. Saat 22:00-01:00 arası en zinde dönemlerimi yaşıyorum bir gün içinde. Saat 13:00 gibi filan acayip halsiz oluyorum. Yerimden kalkmak istemiyorum. Kollarım bacaklarım yorgun oluyor. Sıcağın etkisi var mıdır bunda?
Ciddiyim. Nedense yataktan kalktıktan sonra yorgun, zaman geçtikçe dinlenmiş oluyorum. Saat 22:00-01:00 arası en zinde dönemlerimi yaşıyorum bir gün içinde. Saat 13:00 gibi filan acayip halsiz oluyorum. Yerimden kalkmak istemiyorum. Kollarım bacaklarım yorgun oluyor. Sıcağın etkisi var mıdır bunda? Doktora gitmeli miyim?

Ha bir de gece 2:00-3:00 gibi yatıyorum. Kalkma saatim ise derslere göre değişiyor bazen 07:30 bazen 10:00. Hafta sonları 12:00 gibi uyanıyorum.

Anlatınca şimdi çok düzensiz bi hayat gibi geldi.
0
eyke
(01.07.09)
bende de var aynı sorun koyu bir kahve hallediyor benim işimi. dene bakalım belki sana da yarar.
0
ayiadam
(01.07.09)
eheh pek düzensiz değil inanın.

doktora gitmeye gerek yok bence. uyku saatinizi biraz daha erkene çekmeye filan çalışın. akşamları spor yapıp en geç 12 gibi yatın, kalkınca ister istemez zinde olacaksınız. sporun yorgunluğunu filan atmış olursunuz..
0
dambil
(01.07.09)
Gecelerin sessizligi-sakinligi-huzuru bagimlilik yaratiyor bunyede. Gece ayakta olmak mutlu ediyor beni. Hele ki yazin gunduz vakitleri cekilmez oluyor (Istanbul'da), toz-toprak-sicak-gunes puff.

Bu arada 2'de 3'te yatmak cok da anormal bir durum degil bana gore. Ben kimi zaman 5'te 6'da yatiyorum. Su siralar is-guc de yok, ondan olsa gerek.
0
msb
(01.07.09)
saat 12'de uyuyup 20'de uyandığım dönemler oldu. gayet normal sizinkiler.
0
surtunme kuvveti
(01.07.09)
Biyolojik saatini bozmuşsun.
Kişiden kişiye değişir ama, örneğin(tabi bunları şimdiki uyku/yaşam düzeninden memnun olmadığını varsayarak söylüyorum, yani mutluysan, kafana göre takıl derim ben) bir hafta boyunca ne olursa olsun, her gün tam olarak aynı saatte, mesela o7.oo da kalk ve aynı hafta her akşam tam olarak aynı saatte yat, o da mesela 12.oo olsun(yetişkin bünyeye 7 saat uyku yeter hesabı). Bunu bi dene, olmazsa 2 hafta, 3-5-7 hafta dene. Sabahları cin gibi olacağının garantisi benden.
0
the bourgeois
(01.07.09)
(7)

Çok acil! Kusma+İshal

cy7
Şimdi arkadaşlar dün akşamdan beri uyuamnadım zaten bi huzursuzluk vardı üzerimde. Ama bazen oluyo bana öyle uykusuzluk falan önemsemedim. Bu sabah çok çok az yedim ve saat 11 gibi şiddetli kusma+ishal başladı. Biraz yatayım geçer dedim ama uyuyamadum. Sonra biraz düzelir gibi olunca az haşlanmış pa
Şimdi arkadaşlar dün akşamdan beri uyuamnadım zaten bi huzursuzluk vardı üzerimde. Ama bazen oluyo bana öyle uykusuzluk falan önemsemedim. Bu sabah çok çok az yedim ve saat 11 gibi şiddetli kusma+ishal başladı. Biraz yatayım geçer dedim ama uyuyamadum. Sonra biraz düzelir gibi olunca az haşlanmış patates+biraz karpuz yedim. Biraz önce tekrar kusma+ishal ama nasıl kusuyorum 10 dakika ellerim uyuştu titredim falan. Biraz elimin uyuşması falan geçti. O arada aklıma emedur geldi evdekilere emedur aldırdım içtim bi tane. Korktum yaw arkadaşlar ne yapsam bi yardım edin
0
cy7
(01.07.09)
doktora gitsen?
0
henry gale
(01.07.09)
hastaneye git hemen. serum bağlıyorlar. evde kendi basına uğrasma. cok sağlam mikrop kapmıssın bir yerden. havuza falan gittin mi_?
0
ayiadam
(01.07.09)
doktora gitmeli. ben zamanında tükrüğümü kusar hale gelmiştim. patates filan yalan bir noktadan sonra.
0
eyke
(01.07.09)
zehirlenmiş olabilirsin, hatta böyle bir şey varsa saçma sapan şeyler yemek yerine bol su falan içmelisin fazladan kafana göre ilaç almaman lazım git doktora baksınlar.. neymiş ne değilmiş.
0
ilse
(01.07.09)
-doktor değilim, doktora gidiniz-

benim çocuklarım için doktorun tavsiye ettiği "acile gitme" uygulaması şöyle: 4 saat içinde 3 defadan fazla kusarsan, acile gidiyorsun, serum takıp herbişiye bakıyolar.
0
zkurmus
(01.07.09)
Selamlar, tanıdığım bir kaç kişi de benzer belirtilerle hastaneye gittiler. Sebebi rota virüsü çıktı. Genellikle çocuklarda görülmekte ancak, bu şekilde yetişkinlerde de sorun yaratıyor.
Doktora gidip sorunun ne olduğunu kesinleştirmenizi ve tedavisini yaptırmanızı tavsiye ederim.
0
HATT0
(01.07.09)
is arkadasim 1 aydir hastanede rota virüsünden dolayi en iyisi hastaneye gidin serum baglasinlar
0
pembeli kiz
(01.07.09)
(5)

el yanması, ne yapmalı?

tulkas
selamlar,arkadaşlar, yemek yapma çabaları sonucu yanan el parmağı, geçen birkaç gününardından epeyce su topladı. yandığında sadece biraz suya tutulan bu parmağa ne yapmalı? merhem mi sürmeli sürülecekse ne merhemi sürülmeli, başka bir şey mi yapmalı?resimde elin su toplamış halini görebilirsiniz
selamlar,

arkadaşlar, yemek yapma çabaları sonucu yanan el parmağı, geçen birkaç gününardından epeyce su topladı. yandığında sadece biraz suya tutulan bu parmağa ne yapmalı? merhem mi sürmeli sürülecekse ne merhemi sürülmeli, başka bir şey mi yapmalı?

resimde elin su toplamış halini görebilirsiniz
0
tulkas
(01.07.09)
yanık pomadları var.onlar iyi gelmişti benim elimdeki yanığa.
0
Carlito Brigante
(01.07.09)
silverdin sür hem acını alır hem serin tutar hem de iyileştirir. en başlarda bandajla mikrop kapmasın, 1-2 gün sonra açık tutmaya başla. geçmiş olsun, ciddi gibi duruyor birazcık. ben de 1-2 ay öncesinde muzdarip haldeydim yanıktan. bir de güneşe tutma.
0
passion rules the game
(01.07.09)
kazadan hemen sonra parmağını az ıslatıp tuz sürseydin acıyı büyük oranda alırdı. soğuk suya tutunca pek bi işe yaramıyor.
0
akilsiz basin cezasi
(01.07.09)
su toplayan yeri sakin patlatma, iyilesme sureci icin onemli o. zaten su topladigi icin bandaja filan gerek yok, vucut dogal bandaj yapiyor oraya bir nevi.
0
alpinsamuray
(01.07.09)
Silverdin + Pomad.

Kıza artistlik yapacağım diye yaktığım parmaklarımı bir daha hiç kullanamayacağım sanıyordum ama mucizevi şekilde kısa sürede iyileştirdi bu ikili.
0
ataturkiye
(01.07.09)
(6)

Down sendromu hamilelik sırasında öğrenilince ne oluyor?

hakkibulut
demem o ki; hamilelik sırasında yapılan testlerden biri de down sendromu ile ilgili. tamam da diyelim ki anlaşıldı down olduğu, ne yapılıyor durumda? kromozom bozukluğu (aslında fazlalığı) olan bu hastalığın tedavisi olmayacağına göre, çocuk aldırılıyor mu?
demem o ki; hamilelik sırasında yapılan testlerden biri de down sendromu ile ilgili. tamam da diyelim ki anlaşıldı down olduğu, ne yapılıyor durumda? kromozom bozukluğu (aslında fazlalığı) olan bu hastalığın tedavisi olmayacağına göre, çocuk aldırılıyor mu?
0
hakkibulut
(01.07.09)
o seçim ebeveynlere bırakılıyor bildiğim kadarıyla.
0
cereal killer
(01.07.09)
size durum söyleniyor ama öyle tehlikeli bir durum ki testlerde hiç bişey çıkmayıp çocuk down doğabiliyor veya yüksek ihtimal down deniyor normal doğuyor, doktorun tecrübesi çok çok önemli.
0
elbar
(01.07.09)
2'li/ 3'lü gebelik tarama testleriyle Down riski 1:230'un üstünde çıktıysa amniyosentez yapılıp alınan materyel genetik çalışmaya gönderilir. yapılcak kromozom analizinde trizomi 21-down sendromu tanısı kesinleştirilirse aileye gelecekte çocuklarının nasıl yşayacağı, nasıl hastalıklarla/sorunlarla karşılaşacağı, beklenen hayat süresinin ortalama 40 yıl olduğu, zekasının normalin altında olacağı... anlatılır ve prenatoloji kurulu(tek doktor değil bir kadın doğumcu, bir pediatrist, bir beyin cerrahı ve bir çocuk cerrahı) tarafından fetosit (fetusun anne karnında hayatının sonlandırılıp ilaçlarla doğurtulması) önerilir.

şahit olduğum kadarıyla yalnız ve güzel ülkemde aile bunları duyunca hocaya gider, hocada doğur allah devasını verir diye fetva verir ve aile hayatını downlu bir çocuk büyüterek geçirir. ne yazık ki bu çocukların çoğu anne babalarından önce bir çok kez hastanede yattıktan sonra bu dünyayı terkederler...
0
kroc_with_a_k
(01.07.09)
peki bu test kaçıncı ayda yapılıyor acaba? yani doğuma 2 saat kala "alalım biz çocuğu" durumu olmuyordur herhalde.
0
🌸hakkibulut
(01.07.09)
nuchal translucency testing - 11 - 14 hafta arası, ultrasonla
triple screen or quadruple screen (3lü marker galiba türkçesi) 15 - 18 hafta arası
integrated screen. 1. trimester ile 2. trimesterdaki 3/4lü tarama testlerinin karşılaştırılması ve tekrarlanması
genetic ultrasound. 18 - 20 hafta - ultrason (ense kalınlığı vs)
amniocentesis. 15 - 20 hafta
percutaneous umbilical blood sampling (PUBS). 20 hafta sonrası

Yani en geç test 20. hafta civarı yapılıyor, aldırmak için geç olabiliyor ama kroc'un dediği gbi, aldırılabiliyor kurul/heyet kararıyla.
0
zkurmus
(01.07.09)
zkurmus'un verdiği haftalar doğru ama ense kalınlığına 12.haftada bakılıyor. diğer genetic USG olayında kalp yapıları, genital organlar, karın içi yapılarda malformasyon olup olmadığına bakılıyor. belirtmem gereken bir nokta varki türkiye'de kadın doğum ve KBB uzmanları esnaf mantığında çalışırlar (hastayı başka doktor/kuruma kaptırmayayım mantığı). ondan 3'lü/2'li testlerde sorun çıkarsa mutlaka uygun bir hastanede (yenidoğan uzmanı olan amniyosentez yapılabilecek) bir yere başvurup yeniden değerlendirme (second opinion) yaptırın.
0
kroc_with_a_k
(01.07.09)
(1)

Elektrikli sivrisinek kovucu köpeğe zararlı mı?

kurukafa
aziz duyurulular,annem su raid'in fise takmali tabletlerinden almis sivrisinek kovmak icin. uzerinde kullanirken kus kafeslerinin ustunu ortun, akvaryumlarin havalandirmasini kapatin falan gibi uyarilar var ama kedi kopek icin bisey yazmamis. kullanildigi odada gece uyuyan bir kopek bulunuyor ona bi
aziz duyurulular,

annem su raid'in fise takmali tabletlerinden almis sivrisinek kovmak icin. uzerinde kullanirken kus kafeslerinin ustunu ortun, akvaryumlarin havalandirmasini kapatin falan gibi uyarilar var ama kedi kopek icin bisey yazmamis. kullanildigi odada gece uyuyan bir kopek bulunuyor ona bir zarari dokunur mu acaba merak ettim...
0
kurukafa
(30.06.09)
biz iki yazdır kullanıyoruz, kullanıldığı odada, iki köpek uyuyor, bana mısın demediler daha.
0
cedilla
(30.06.09)
(5)

"tefor" adlı ilacı hangi eczanelerde bulabilirim? Bildiğiniz eczane var mı?

robinbook
"tefor" adlı ilacı hangi eczanelerde bulabilirim?Bir yakınım için gereken bu ilaç bilindiği gibi çok ucuz ama az bulunan bir ilaçtır. bizzat Organon firmasıyla görü$üldü ve imalatının olmadığını ve yeniden üretilip dağıtılmasının ne kadar süreceğini bilemediklerini söylemi$ler. Şans eseri eczaneler
"tefor" adlı ilacı hangi eczanelerde bulabilirim?

Bir yakınım için gereken bu ilaç bilindiği gibi çok ucuz ama az bulunan bir ilaçtır.

bizzat Organon firmasıyla görü$üldü ve imalatının olmadığını ve yeniden üretilip dağıtılmasının ne kadar süreceğini bilemediklerini söylemi$ler.

Şans eseri eczanelerden bulunabileceğini söylediler. Ecza depolarında kalmadığını not dü$mü$ler.

Gördüğüniz eczaneyi bildirirseniz sevinirim.

[email protected]

sayın moderasyon: ilanımın bir süre üst sıralarda kalmasını rica ediyorum.
0
robinbook
(30.06.09)
hiç bir eczaneden bulamazsınız üretimden kalktı ama onun yerine aynı etken maddeye sahip levotiron bulabilirsiniz.
0
dinomazu
(30.06.09)
babam kullanıyor bu ilacı, heyet raporu ile almış ama yarım yarım içtiği için uzun süre gidiyor, eczanelere bakayım, varsa haber ederim. olmazsa kargo ile gönderirim.
0
oligomer
(30.06.09)
Tefor yerine Euthryox alabilirsiniz. Yalnız kullandığınız mg düzeyine dikkat edin. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(30.06.09)
tefor levotiron euthyrox bunlar ayni ilaclar, dogru dozu aldiktan sonra bir farki yok diye biliyorum. ben euthyrox'u tavsiye ederim, levotiron abdi ibrahim'in ve hammaddenin ilaclara homojen dagilmamasiyla ilgili bir seyler okumustum. ondan beri euthyrox kullaniyorum. bu da ucuz, alaman mali sanirim 4 lira mi ne...
0
kurukafa
(30.06.09)
bu ayki forbes dergisinde de (sayfa 80) tefor ve benzeri birkaç ilacın artık piyasada bulunmadığı, daha pahalı muadillerinin piyasaya sürüldüğüyle ilgili bir yazı var. bilginize.
0
bordeaux
(30.06.09)
(7)

uyurken ne yapıyorum ben...

ocanal
geçen gün sabah kalktığımda bir dişimin kırılmış olduğunu fark ettim. Bugün sabah uyandığımda da çenemde müthiş bir ağrı vardı. Sanki gece biri benim ağzımı yüzümü kırmış, o derece. Düşündüm acaba ben dişerimi mi çok sıkıyorum ama bilemedim, insan niye uyurken dişlerini sıkar?
geçen gün sabah kalktığımda bir dişimin kırılmış olduğunu fark ettim. Bugün sabah uyandığımda da çenemde müthiş bir ağrı vardı. Sanki gece biri benim ağzımı yüzümü kırmış, o derece. Düşündüm acaba ben dişerimi mi çok sıkıyorum ama bilemedim, insan niye uyurken dişlerini sıkar?
0
ocanal
(30.06.09)
çene bozukluğu bunlara sebep olabiliyormuş. bence bir ortodontiste git...
0
uctumdageldim
(30.06.09)
(bkz: bruxism)
0
boshi
(30.06.09)
ortodontiste git, macunla dişlerinin kalıbını alıyorlar, sonra ondan dişlerine geçirebileceğin silikon kalıp çıkartıyorlar, gece uyurken onu takıyorsun.
0
ermanen
(30.06.09)
belki de sıkıntıdan gece dişlerinin sıkılı bir biçimde uyuyorsun. ve sabah kalktığında ağrı hissediyorsun. olabilir mi?
0
ykyt
(30.06.09)
evet dişlerini sıkıyorsun. öncelikle o silikon koruyucuyu kulllanman gerekecek gibi. psikolojik olarak da destek alman gerekebilir. çünkü o koruyucuyu bile parçalayanlar oluyormuş.
0
surprise
(30.06.09)
haci ben o dedigini yillarca yaptim, mallik ettim dokora da gitmedim, agzimda dis kalmadi sonra, hepsi yamuk yumuk paramparca oldu, sonra dunya para, zaman gitti de duzelttirdim.
0
tm 100 series
(30.06.09)
net bir cevap veriyorum tamamen stres... stresten dolayı gece bu tarz sorunlar yaşıyorsunuz. bende aynısının tıpkısının benzerini yaşadım.
0
buzutku
(30.06.09)
(1)

günlük maksimum çinko alımı

baldur2
hem vücut geliştirme yapan hem de saçlarında dökülme olmasını istemeyen biri en fazla kaç mg çinko almalıdır doz aşımı olmaması için?
hem vücut geliştirme yapan hem de saçlarında dökülme olmasını istemeyen biri en fazla kaç mg çinko almalıdır doz aşımı olmaması için?
0
baldur2
(30.06.09)
ganong fizyoloji kitabına göre erişkin erkek için günlük gereksinim: 15mg

wikipedia'ya göre,
erişkin erkek için günlük gereksinim: 11mg
ortalama bir amerikalı erişkin erkeğin günlük alımı: 14mg
sağlıklı bir erişkinde aşılmaması önerilen günlük alım: 20mg
tolere edilebilir üst sınır: 40mg/gün

sizin beslenme tarzınızın bir abdlininkinden daha fakir olmadığını tahmin ediyorum. yani günlük beslenme ile çinko ihtiyacınızı karşılıyorsunuz.

çinko eksikliğinin semptomlarından biri saç dökülmesi. dolayısıyla çinkonun saç dökülmesi tedavisindeki yeri sadece çinko eksikliğine bağlı dökülmelerde vardır. sizde çinko eksikliği olması pek muhtemel gözükmediğine göre neden diyete ilave çinko almak istiyorsunuz ki? israf. üstelik beraberinde potansiyel zararları da getirmesi mümkün (toksisite).
0
yakarus
(30.06.09)
(6)

ayak şişmesi

brc
selamlar,5 gün arayla yaptığım ikinci 14 saatlik otobüs yolculuğumdan sonra sol ayağım davul gibi olmuş durumda, üzerine kesinlikle basamıyorum ve ayağımı sıkamıyorum (hani böyle parmakları içe doğru çevirmek var ya ondan). herhangi bir çarpma yok incinme yok buna eminim. ayağımın üzeri hem hafif kı
selamlar,
5 gün arayla yaptığım ikinci 14 saatlik otobüs yolculuğumdan sonra sol ayağım davul gibi olmuş durumda, üzerine kesinlikle basamıyorum ve ayağımı sıkamıyorum (hani böyle parmakları içe doğru çevirmek var ya ondan). herhangi bir çarpma yok incinme yok buna eminim. ayağımın üzeri hem hafif kırmızı hem de davul gibi şiş. 1 saattir altına minder falan koydum uzanıyorum. acaba önerebileceğiniz bir merhem var mıdır? ne uygulamalıyım ne yapsam bu ağrı gider, bu şiş iner? işin kötüsü yarın işe geri dönmem gerek yani bu ayak bana lazım.
0
brc
(30.06.09)
ayağınızı baya bi yükseğe dikip biraz dinlenin, uyuyun. bir de yanınızda biri varsa ayağınız yüksekteyken hafif masaj yaparak kanı dağıtabilir. ayağınıza masaj yapmayı kabul ederse tabi :)
0
cro magnon
(30.06.09)
Sadece cok oturmaktan olmus bir ayak sismesine benzemiyor aslinda tarif ettiginiz durum. Bir doktora danissaniz?
0
wpi
(30.06.09)
acaba diyorum sürebileceğim bir merhem var mıdır? lasonil falan ya da kas gevşetici bir şey ler işe yarar mı? lasonil incinmeler için biliyorum ama şaşırdım ben bu işe
0
🌸brc
(30.06.09)
böbreklerde sorun olabilir diyor emekli hemşire anam. bir doktora görün diyor.

bir de ayaklarını soğuk suya soksun, havaya kaldırsın diyor.
0
cro magnon
(30.06.09)
Ağrı, kızarıklık ve şişlik olması damar patolojisini düşündürüyor. Çok daha ciddi problemler ortaya çıkmadan bence hemen bir doktora görünmeniz gerekir. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(30.06.09)
gece boyu yüksekte tutmaya calıştım sabah ağrım daha azdı, şişlik de azaldı. voltaren ile masaj yapıldı ( voltaren'in pek bi faydası oldugunu sanmamakla beraber en azından masaj yapımını kolaylaştırdı). aynı türde rahatsızlığı olanlar doktora gitmeden önce burada tavsiye edilenleri yapabilir. teşekkürler.
0
🌸brc
(01.07.09)
(8)

psikolojik olarak rahatsız mıyım?

majik
merhabalar. 1.90 boyunda ve 86 kiloda olan sevişken bir türk genciyim. erkeğim. tüm güzel bayanlara selam ederim. son 3 yıldır kilom 82-83 arası gidip geliyordu, ne daha fazla ne daha eksik. ne yersem yiyeyim eritiyordum. ancak son aylarda yediklerimi iyi eritemediğimi farkettim, kilom önce 84 sonra
merhabalar. 1.90 boyunda ve 86 kiloda olan sevişken bir türk genciyim. erkeğim. tüm güzel bayanlara selam ederim. son 3 yıldır kilom 82-83 arası gidip geliyordu, ne daha fazla ne daha eksik. ne yersem yiyeyim eritiyordum. ancak son aylarda yediklerimi iyi eritemediğimi farkettim, kilom önce 84 sonra 85 ve en son da şu anda 86'ya sabitlendi. bu boya bu kilo fazla görünmeyebilir ancak uzun boylu birindeki en ufak bir göbek çıkıntısı dahi göze batıyor takdir edersiniz ki. 20 yaşındayım bu arada.

şimdi efendim sözün özü, hayatım boyunca ne yersem yiyeyim kilomun coşmamasına alıştım ve kişiliğim gereği de yemek yemeyi, özellikle et yemeklerini büyük bir iştahla yemeyi çok severim. son 1 haftadır da sıkı bir spor çalışması içerisindeyim. ancak iki senedir üniversitede ikinci öğretim olarak okuyor oluşumun getirdiği bir uyku düzensizliğim var. sabah 4-5 civarı yatıyorum hep. ve ne oluyorsa bu sabahlama seanslarında oluyor. gece uyuyamadığımdan canım sıkılmasın diye film izliyorum, bir de bakıyorum ki elimde içi ısıtılmış hazır dönerle dolu bir yarım ekmek ve kola. midemin gerçekten yemeye ihtiyacı olmadığını bildiğim halde elimin ve ağzımın boş durması beni direk olarak birşeyler yemeye tetikliyor.

diyeceksiniz ki meyve ye su iç bilmemne. mutfakta bir yanda meyve var bir yanda ise döner. midem sadece atıştırmalık birşeyler alacak kadar boş ama ben her seferinde döneri seçiyorum. işte sorunum da bu. neden bu kadar çok yemek yeme arzum var, neden yememem gerektiğini bildiğim halde yemek yiyorum, bu psikolojik bir rahatsızlık kıvamında olmasa da birşeylerin başlangıcı olabilir mi? ne yapmamı önerirsiniz?

edit: yazıyı baştan bi okuyunca çok sayko izlenimi verdiğimi farkettim. sorunum sadece gece yemeleri, yoksa gün içerisinde böyle durumlarım yok çok şükür. bir de acayip su içerim, öyle böyle değil.
0
majik
(30.06.09)
Her öğün 1 ekmek, geceleri sürekli abur cubur, sigaradan boşta kalan ağzım sürekli yiyecekle dolu olan ben 1.86 boyunda ve 69 kiloda (gram dahi oynamayacak şekilde) bekliyorken iki haftada bir değiliklik oldu. Evet, tamı tamına 7 kilo aldım ve artık 76 kiloyum. Normalde kilo almak isteyen kilo alınca iğrenç bir göbek yapısına sahip olduğumu farkettiğimden birşeyler yapmakla yanıp tutuşuyorum. Hayır aldıysamda sabit kalsın.
0
buzutku
(30.06.09)
kilonun artışını gramı gramına takip etmen psikolojik rahatsızlık, gerisi ise teferruat.
0
emrag
(30.06.09)
lezzet düşkünlüğü ya da oburluk denebilir.
mideniz de genişlemiştir, yedikçe yer, kendinizi durduramazsınız.
bir yerde durmaya çalışın tabi, çözümü de bu. ara öğünleri bırakın ve buna kendinizi zorlayın. yemeyi yemeden önce kendinizi durdurmanız önemli olan, yedikten sonra pişman olmanız bir işe yaramıyor :)
birçokları bunu yaşar hem, meraklanmayın.
0
aithra
(30.06.09)
2. öğretimde okuyup uyku düzeninin bozulmasına kadar herşey benim durumumla aynı. benim de benzer oburluk zamanlarım oluyor, nedense yemeğe pek dur diyemiyorum(açlık değil lezzet bakımından bir sıkıntım var) :)
2 gün dişini sıksan alışırsın bence bikaç gün önce ben de öyle dizginledim kendimi, şimdi her şey iyi.

bu durumun ciddi bir sorun olduğunu sanmıyorum, daha çok lezzet ve alışkanlık sebebiyle.
kendini yavaşlatamıyosan bile ekmek arası değil bi dürüm falan ye en azından daha az şişirir.
0
akilsiz basin cezasi
(30.06.09)
metabolizma yaşla beraber yavaşlayabiliyor. nitekim öncesinde iki porsiyon iskender bir buçuk pide yeyip kilo almıyorumla aynı yemek alışkanlığı devam ettiğirildiğinde bu tartı niye 110 gösteriyor layn diyene kadar geçen sürenin göz açıp kapamayla hemen hemen eşit olduğu çeşitli bilimsel araştırmalarda defalarca ıspatlandı.
0
cozefka
(30.06.09)
gece film izlerken evde yiyecek yağlı yemekler olmazsa (döner,tavuk,cart curt) istesende yiyemezsin. alma markttten birkaç gece ah vah edersin ama sonra dua edersin bana:)
0
eskili
(30.06.09)
valla ne kadar iradeli olursan ol, eğer yemeye hevesli bir tipsen okul zamanında filan yemek yemeden yapamıyorsundur.. bende aynı boy da 110 kilo dan 82-83 e düşmeyi başarmış biri olarak şunu tavsiye edebilirim;
ailenle yaşıyorsan annene söyle almasın eve döner möner. en kestirme çözümü bu. evde olduğunu bildiğin şeyleri yeme isteği inanılmaz birşey. mutfakta duran döneri veya hamburgeri yememek, hevesli bir insan için işkence gibi bişeydir. bunun en iyi çözümü de eve, zarar potasiyeli yüksek yiyecekler almamak, aldırmamak.
ha birde zor gelebilir ama, biraz gaz yapıp 1-2 hafta kendini tutsan alışıyor bünye. bir süre sonra o gereksiz açlığı da hissetmemeye başlıyorsun. ha sıkıcı mı, hemde nasıl.. :)
0
exexex
(30.06.09)
teşekkürler arkadaşlar. eve abur cubur aldırmayacağım. yalnız olmadığımı bilmek beni baya bi rahatlattı. :)
0
🌸majik
(30.06.09)
(2)

uyku düzeni bozulunca ishal olmak..

dambil
yahu bu dönem 4-5 kere başıma gelmişti. bugün de oldu. uyku düzenim bozulunca ishal oluyorum..uyku düzenimi de anlatayım sabah 5 gibi yatarım öğlen 13-14 gibi kalkarım. bu düzenden sapınca mesela bugün olan 8'de kalktım, bir şeyler yedim. 9.30 gibi yattım. 13'te kalktım. ve ishal.. (yediklerim norma
yahu bu dönem 4-5 kere başıma gelmişti. bugün de oldu. uyku düzenim bozulunca ishal oluyorum..

uyku düzenimi de anlatayım sabah 5 gibi yatarım öğlen 13-14 gibi kalkarım. bu düzenden sapınca mesela bugün olan 8'de kalktım, bir şeyler yedim. 9.30 gibi yattım. 13'te kalktım. ve ishal.. (yediklerim normal kahvaltılık şeylerdi, yani absürd bir şey yoktu)

normal midir bu ishal durumu?

teşekkürler..
0
dambil
(29.06.09)
ben de yeni evime taşındığımada, -tam tersi- bir hafta neredeyse hiç tuvalete gitmemiştim.
boşaltım alışkanlıkları alakasız değişikliklere, ilginç tepkiler verebiliyor.
0
arigold
(29.06.09)
Uyku da sindirim üzerinde ciddi etkiye sahip bir etkendir. İshal olmanız eğer enfeksiyon ile birlikte başgöstermiyorsa, kuvvetle muhtemel ev değişikliği, beslenme değişikligi ve uyku surecinin değişikli ile alakalıdır. Endişe etmeyiniz; zira ikinci ya da üçüncü tuvalete çıkışlarınızda geçecektir. Fakat bu durum 2-3 boyunca kesilmeden devam ediyorsa bir doktora görünmenizde fayda var.

Özellikle yaz aylarındaki hızlı su kaybı ishal ile birleşince kişiyi zayıf düşürebilir. Elektrolit diye tabir ettigimiz limonata, (aşırıya kaçmamak suretiyle) maden suyu ve bol su içmenizi tavsiye ederim. bulabiliyorsanız muz ve erik gibi meyvelerin tuketiminde de fayda vardır. özellikle muz iyi bir potasyum kaynağı olduğu için bu tip ishalleri kesmekte birebirdir.
0
c2h5oh
(29.06.09)
(7)

Doğum kontrol hapı bırakma - Yasmin

yellow brick road
yaklaşık 2 yıldır aralıksız `yasmin` kullanıyorum. 2 ay sonra yurtdışına gidiyorum ve 1 yıl fransa'da olacağım. eğer ki bu hapa herhangi bir ara verilmesi gerekiyorsa en uygun dönem diye düşünüyorum. çünkü fransa'da yasmin yoktur herhalde ve herhangi bir hapa da geçiş yapmaktan korkarım. daha gitmem
yaklaşık 2 yıldır aralıksız yasmin kullanıyorum. 2 ay sonra yurtdışına gidiyorum ve 1 yıl fransa'da olacağım. eğer ki bu hapa herhangi bir ara verilmesi gerekiyorsa en uygun dönem diye düşünüyorum. çünkü fransa'da yasmin yoktur herhalde ve herhangi bir hapa da geçiş yapmaktan korkarım. daha gitmeme 2 ay olduğu için şimdiden bırakıp bir kendimi denesem diyorum...

yasmin'den önce regl dönemim çok ağrılı ve çok kanamalı geçiyordu. yasminle birlikte hepsi düzene girdi ve 2 yıldır inanılmaz rahatım. şimdi bırakırsam ağrılar ve kanama aynı şekilde artar mı?
0
yellow brick road
(29.06.09)
jınekolog.
0
bryan fury
(29.06.09)
haplar bitmeden bırakmaman lazım. . fransada yasmin vardır, başka isimle de satılıyor ama önemli değil bu. benim doktorum yasminden ginera adlı hapa geçirtti beni. bi sorun yaşamadım. sen de doktora danışabilirsin. fransaya giderken kutu kutu hap al yanına.
mesela gineraya geçirtirse doktorun (yasmin kadar az yan etkili), 12 tane alsan 70 80 liraya mal olur.
0
clementine
(29.06.09)
yasmin var avrupada.
0
cedilla
(29.06.09)
son kulladığım kutu bitti. pazar günü yeni kutuya geçiyorum ama o zaman kadar da randevu alamadım. bildiğim hastanelerde hep 1 ay sonraya veriyorlar. regl olunca da gitmek istemiyorum haliyle... kendim bi 1 ay birakmayı denesem mi? doğum kontrol hapını kullanmanın sınırı yok mu? Ara vermek iyi olur mu acaba diye bırakayım diyorum..

aile hekimime danışma imkanım var sadece yarın. bilgisi olur herhalde?
0
🌸yellow brick road
(29.06.09)
bir arkadaşım yasmin'i türkiye'den bana getirtiyordu. demek ki ya avrupa'da bütün ülkelerde yok, ya kayda değer bir fiyat farkı var, ya da herkese satmıyorlar.

siz götürün en iyisi. zaten ufacık kutu.
0
386 dx
(29.06.09)
diger haptaki vucudunun tepkisini doktorun da tam olarak on goremez, o nedenle bence yaninda gotur biraz. ara versen bile, baktin yine agrili geciriyorsun hapa baslarsin. cok sallamis olmayayim ama 3, 4 yilda bir diye okudum diye hatirliyorum ara verme olayini. yurtdisinda bu isler daha zor, o nedenle yanina tedbir babinda al biraz derim.
0
pyro clustic flow
(29.06.09)
özellikle ana çocuk sağlığı merkezlerinden veya sağlık ocaklarındaki ebelerden de çok uygun fiyata ya da ücretsiz bilgi alabilirsiniz bu konu ile ilgili. özellikle ana çocuk sağlığı merkezlerinde danışma ücretsiz diye biliyorum ben. üstelik doğum kontrol haplarını da (markası yasmin değil ama ya ginera ya da diane 35 di sanırım) ücretsiz veriyorlar. benim gittiğin merkezdeki ebe bana çok kızmıştı yasmin'e her ay 15 lira verilir mi gel biz burada bedava dağıtıyoruz diye.
a neden inatla yasmin aldığımı sorarsanız, yolu bana ters sağlık ocağının eczaneye dalıp almak daha kolay geliyor.
0
balik kraker
(29.06.09)
(10)

uykuda audiobook dinlemek?

the gambit
boyle remdir bilmemnedir uyurken dinledigimizi ogretir mi bize?hadi ogretir diyelim, sonra okudugumuz kitapta "kalas" kelimesi geciyorken, birisi bize "kalas" diye seslendigi vakit, "aha aman tanrim kalas dedi sora adam ormana gidip kalaslari baltasiyla agir agir vurarak yonttu" seklinde calismaya b
boyle remdir bilmemnedir uyurken dinledigimizi ogretir mi bize?
hadi ogretir diyelim, sonra okudugumuz kitapta "kalas" kelimesi geciyorken, birisi bize "kalas" diye seslendigi vakit, "aha aman tanrim kalas dedi sora adam ormana gidip kalaslari baltasiyla agir agir vurarak yonttu" seklinde calismaya baslayan bir beyine mi sahip oluruz? boylelikle chuck olmak iyi midir?
yoksa hic bir halt olmaz guzelim uykuyu pic mi ederiz?

bilen var mi?
0
the gambit
(29.06.09)
öğretmez, uyku
sırasında ölü gibiyiz.
0
radikalherif
(29.06.09)
bööle bişi denemiştim bişi öğrenememiştim belki de sorun bendedir.
0
rentts1
(29.06.09)
ben yabancı dillerde şeyler dinliyordum. şaka maka daha rahat konuşmaya başladım bir süre sonra.

bir de şöyle bir şey demişti ingilizce hocalarımız zamanında (mesela) ingilizce rüya gördüğünüzde ingilizce'yi çözdünüz demektir. onu da sağlayabilir bence, uyumadan önce ingilizce bir şeyler dinlemek..
0
dambil
(29.06.09)
brainiac'ta denemişlerdi böyle bişey, işe yaramamıştı.
0
nevrotik pollyanna
(29.06.09)
Uyumadan hemen önce dinlenilen/okunulan/izlenilen şeylerin uyurken beynimizde tekrarlandığını duymuştum. Yalnız bilim adına bir otorite birinden değil. (bkz: bir arkadaşım ekolu)
0
iustitia omnibus
(29.06.09)
uykuda ogrenme 100 de zikilyuz faydali bir tekniktir. boyle super bir mevzu icin cok basit bir deneme de yapabilirsin. senlen hic bir sekilde alaksi olmayan bir konuyu tak kulagina uyumadan hemen evvel. sonra zibar. sonra yine tak sonra yine zibar. boyle bir iki gun takil. ( ama sadece uykuda uyanikken dokanma bile.) sonra bir gun rahat kafayla ac teybi dinle. bak bakalim ne hatirliyorsun ne hatirlamiyorsun. dinledigin her seyi bulbul gibi sakimasan da bu hic de yabanci olmadigini goreceksin. nerden salliyorum: cok basit: ruya. uyku halinde beyin de uyur. ama sadece uyur gebermez. stand by hesaabi. yani aicilar yine aciktir. ki kulaginin dibinde cissss, cisss diye isetilen garipler, bu durumun kurbanidir. isin en faydali kismi ise uyku sirasinda diger tum etkenlerden ayri(izole demek istemiyorum, ama kelimeyi de bulamadim hizaayn!) kaliyor olmamiz. yani kus tuyu dusse uyanacagimiz durumlar da olmustur belki(amaaan ne romantiik), onu diyorum iste uykuda ogrenme gercektir. istersen benim dvd setlerim, kasetlerim, soylesilerim ve bu konu hakkinda yazidigim 42 tane kitabim var ve sadece 5,95!!
0
gunlerin kopegi
(29.06.09)
kelimeler bilinçaltınıza işliyor olabilir bir ihtimal. bilinçlatı uyurken de çalışır. rüya falan. uyanınca hatırlamazsınız öyle ise.

ama bir işe yarayacağını sanmam. bilinçaltına işlese bile bilncin idrak etmiyor.
0
cro magnon
(29.06.09)
peki uykuda herhangi bir şey dinlemek (illa audiobook değil, müzik falan) uyku kalitesini düşürür mü? düşürürse ne derece düşürür? lisede sürekli walkmanle uyuyordum, ertesi güne hiç uyuymamış gibi kalkıyordum ne derece normaldir yani?
0
bykush
(29.06.09)
uyku haline bir ara çokca kafayı takmış biri olarak açıklamam şudur;
uyku hala tam aolarak bilim adamları hemfikir olamamışsa da beynin ve hafızanın kendini düzenlediği bir haldir.
yani düşünki kafan bir kütüphane, bütün gün olan biten herşey kütüphanenin ortasına düşüyor, orada birkiyor. sonra sen uykuya geçince kütüphane görevlileri çıkıyor ve bütün bu birikmişleri ilgili raflara kaldırıyor, silik olanlarını atıyor bazılarını gizli dosyalara yerleştiriyor...
-hatta hani derler ya sınavdan önce az da olsa uyu mutlaka diye veya hiç uyumadan sınava gidip saçmalamış bi tanıdığınız vardır mutlaka-
o sebeple uykuda öğrenme mümkün gözükmüyor.

ancak o an kulağına çalınan kelimelerle rüyalarına esinlenmeler yaratabilirsin.
fakat bir öğrenme gerçekleşmesini beklemek mantıklı değil.

uyku kalitesi
evet ışık ve sesin uyku kalitesini düşürdüğünü "uzmanlar" belirtiyorlar. özellikle televizyon karşısında uyunan uykunun kimseye hayrı olmayacağını belirtiyorlar.
aynı şey kulaklık içinde geçerli.
fakat ışık uykuyu bozan daha güçlü bir etken.
bir de kulağınızdaki ses müzikse her zaman uykuyu bozucu etki yapmayabilir.
0
nikdediginnedirki
(29.06.09)
uyku da değilde, uyumadan önce dinler ve akabinde süper sessiz ve karanlık bir yerde kaliteli bir uyku çekersen, çok daha efektif öğrendiğini göreceksin. yoksa herkez uykuda dinlerdi kolaya kaçmak için.
mesela ben her gece müzik açıp uyuyorum ama kısık seste ve easy listening lerden, ingilizceme zerre yararı olduğunu görmedim:)
0
son nefes
(29.06.09)
(5)

ah kanal tedavisi vah kanal tedavisi

kirmizi gul demet demet
selamlar,benim azı dişlerimden birinde ve nerdeyse hepsinde dolgu var idi. yalnız biri 1 ay kadar önce düştü. şimdi de sızlamaya başladı. dişçi kanal tedavisi önerdi. ama ben daha önce defalarca dolgu yaptırmış ve hayatının en acı zamanlarını bu anlarda yaşamış biri olarak kanal tedavisi istemiyorum
selamlar,
benim azı dişlerimden birinde ve nerdeyse hepsinde dolgu var idi. yalnız biri 1 ay kadar önce düştü. şimdi de sızlamaya başladı. dişçi kanal tedavisi önerdi. ama ben daha önce defalarca dolgu yaptırmış ve hayatının en acı zamanlarını bu anlarda yaşamış biri olarak kanal tedavisi istemiyorum. istemiyorum işte korkuyorum. çeksinler daha iyi benim için. ama nedense dişçiler yirmilikler dışında diş çekmeye yanaşmıyorlar. çektirsem de kurtulsam daha iyi olmaz mı?

bu arada dişim gerçekten diş olmaktan çıkmış durumda. ortası oyulmakla kalmadı yanları da cürüdü sankim böyle çatlak gibi duruyor.
0
kirmizi gul demet demet
(28.06.09)
kanal tedavisi artık gayet acısız oluyor. bence çektirmekten daha mantıklı. ama gene de siz bilirsiniz.
0
papado
(28.06.09)
Ben 4 dişim için, aynı anda kanal tedavisine başladım, bir kere gıkım çıkmadı... Artık medikal cihazlar olsun, doktorların pratiği olsun, son derece ağrısız sızısız hallediyorlar. Senin dişinin durumuna gelirsek; benim dişimin yanlızca kökleri kalmıştı, adam o köklerin içini kanal tedavisi yaptı, üstüne de yeni bir diş inşa etti, şimdi o dişle fındık falan kırıyorum :)) (şaka tabi yapmıyorum öyle bişey, ama yapsam yapılır heralde)yani bana sorarsan çektirme derim, mümkün mertebe ağzında kalmaları senin için çok daha iyi olacaktır... Geçmiş olsun.
0
sakingittarist
(28.06.09)
valla kanal tedavisi bünyeye bağlı galba biraz bana 2.5 anestezi iğnesi vurdu "daha vurursam bayılıcan diye korkuyorum" dedi hala hissediyodum ben bayağı ağrılı ve acılı geçti ama gel gör ki benim 2 haftada irkilmelerle gerilmelerle sinire dokununca havaya fırlamalarla biten iş abimde 3 gün de mi ne hem de güle oynaya bitti öyle yani..
0
orange coffee
(28.06.09)
ne kadar kötü olursa olsun kendi dişin gibisi olmaz kesinlikle. çektirmek en son yapılacak işlemdir her zaman. benim ağzımda süt dişim vardı daha yeni çıktı ve ağzımı açınca kocaman bir boşluk görünüyor. yeni baştan diş yaptırıcam implant düşünüyorum ve fiyatı 2000 tl civarıymış, keşke kötü mötü bi kökü olsaydı :(
0
nesenbilneben
(29.06.09)
anestezi altındayken ağrı hissetmeyeceksiniz içiniz rahat olsun. dişinizi kaybetmektense birazcık sıkıntıya girmeyi göze alın.. çünkü yerine yapılacak bir protez diş hem çok maliyetli olacak, kendi dişiniz kadar özen isteyecek, hem de kendi dişinizin rahatlığını protezde bulmanız zor. kolum ağrıyor, tedavisi acıtabilirmiş, kestireyim yerine protez yaptırayım diyor musunuz: ) aynı şey değil belki ama mantığı aynı : )
geçmiş olsun diyorum.
0
deoksiribonukleotit
(29.06.09)
(6)

çalışmaktan beyin sulanınca ne yapmalı

modesttiago
özellikle belirli bir süre geçtikten sonra ve çalışmaktan başka bir çarede yoksa yüzü yıkamak ve hava almaktan başka alternatif çözümü olan var mı?
özellikle belirli bir süre geçtikten sonra ve çalışmaktan başka bir çarede yoksa yüzü yıkamak ve hava almaktan başka alternatif çözümü olan var mı?
0
modesttiago
(27.06.09)
sigara, kahve, ılık duş, kafayı soğuk suya sokmak(beethoven tarzı), moral yükseltici 1-2 şarkı dinlemek, "bu şimdi beynimi süper çalıştıracak" diye kendi kendine placebo etkisi oluşturarak e vitamini almak(dozu abartmadan bunu alışkanlık haline getirmek), patates yemek(patates nişastası çalıştırıyomuş kafayı)...
0
jangara
(27.06.09)
eğer kısa süreli uyumayı beceriyorsanız 15-25 dk civarı uyumak. uyanıp yüzü yıkamak. bünyeyi kandırıp energizer tavşanı gibi yola devam etmek.
0
denizin kulleri
(27.06.09)
bir tatlı kaşığı bildiğin üzüm pekmezini güzelcene yiyin, üstüne de yudumşar yudumşar, beş altı yudumu geçmemek üzere su için. karnınızı suyla şişirmeyin, ağzınızdaki garip pekmez tadı gitsin yeter... bende işe yarıyor, hatta küçük bir ilaç şişesine koyup bugün yanımda kpss ye bile götürdüm, beyin sulanmasına iyi geldi ama tabii soruların cevaplarını bilmeyince bu da işe yaramıyor:)))
0
yattara valli
(27.06.09)
ben demlenmiş çay koklarım,rahatlarım. saçma aslında.
0
goldenbrown
(27.06.09)
Merhaba,
Bir ara yaşadığım sorunlar (Zihin yorgunluğu) nedeniyle doktorun bana söylediği şey televizyon izlemekti. En iyi dikkat ve kafa dağıtıcı şey olduğunu söylemişti doktor. "Oturup 10-15 dakika izlemen bile yeter." derdi.
Kolay gelsin.
0
nuage
(27.06.09)
Ben de bu soruyu televizyon harici dinlenme yöntemi var mı diye soracaktım. 10 dakika yemekteyiz gayet güzel resetliyor zihni.

Ben bi de yere battaniye serip kafamın altına 10cm civarı yükseklikte kitap koyup yatıyorum. Oturarak çalışıyorsan sırt-boyun ağrılarına iyi geliyor. O da işine yarar belki.
0
yapyat
(28.06.09)
(4)

antibakteriyel sabunlar

hayali arkadaş
antibakteriyel sabunlar (protex, activex) yüz yıkamak için uygun mudur? (her gün yüz yıkamak anlamında)
antibakteriyel sabunlar (protex, activex) yüz yıkamak için uygun mudur? (her gün yüz yıkamak anlamında)
0
hayali arkadaş
(27.06.09)
Zamaninda sivilceli bir ergen iken Protex kullanirdim, sonradan biraktim, sanki biraz asindiriyor gibiydi.
0
msb
(27.06.09)
hiç bişi olmuyo ben yıkıyorum banyoda protexle. bugüne kadar bi zararı aşındırması falan olmadı. ama illa yüz için özel bişi istyosan clean and clear in mor kutuda 4 ya da 5 liraya satılan kuru sabununu tavsiye ederim siyah noktalara vs. ye bire bir.
0
rentts1
(27.06.09)
cildin üzerindeki yağ tabakasını yok edeceği için kışın günlük kullanımı banko zararlıdır.
0
yirtik fani
(27.06.09)
alakasız ama traş köpüğünden 10 kat etkili bana göre.
0
radikalherif
(28.06.09)
(6)

sağlık raporu...

ocanal
ehliyet kursu için sağlık raporu lazımmış. Kaç dakika sürer bu iş sağlık ocağında ne kadar paramı alırlar? Tahlil işine filan girmiyorlar galiba, bir kağıt imzalayıp veriyorlar ben mi yanlış biliyorum?bonus: iyi hal belgesini almam ne kadar sürer?
ehliyet kursu için sağlık raporu lazımmış. Kaç dakika sürer bu iş sağlık ocağında ne kadar paramı alırlar? Tahlil işine filan girmiyorlar galiba, bir kağıt imzalayıp veriyorlar ben mi yanlış biliyorum?

bonus: iyi hal belgesini almam ne kadar sürer?
0
ocanal
(27.06.09)
en fazla 2-3 dakikanı alır,küçük küçük harfleri okuturlar falan filan. ben ehliyet alırken 25tl vermiştim 2007 senesinden bahsediyorum.
0
from brain to fingers
(27.06.09)
kursun önerdiği yere git, orada çok çok rahat oluyor. maksimum 5 dakika sürüyor. biz de 4 kişi gitmiştik kişi başı 20-30 arası bir şey vermiştik. kurstan insanlarla toplu gidersen normalden biraz daha ucuz olabilir..
0
dambil
(27.06.09)
Burda aile hekimliği olduğundan eşime alrken para ödememiştik. Hatta daha sonra kan grubu kartı için bir daha gittik, yine para ödemedik.

Ve evet çok kısa sürüyor.
0
44
(27.06.09)
kursun tavsiye ettiği yere gitmeni tavsiye ederim :) geçen sene 25 verdim. gözüm bozuk çıktı sağolsun uğraştırmadılar :P şaka şaka tek gözüm görmüyor.
0
ozdek
(27.06.09)
-kaç dakika sürer bu iş?
12,7 saniye.

-ne kadar paramı alırlar?
30'dan fazla olamaz.
0
cruor
(28.06.09)
yaptırdım 2 dk sürdü fakat hiç para almadılar.
0
🌸ocanal
(30.06.09)
(7)

Su Toplanması

roadrunner_merlin
Yürüyüş ve koşu sonrası ayağımın tabanında ve ayak parmaklarımın altında kocaman bir alanda yada ara ara yerlerde su toplanıyor, bunu engellemek yada azaltmak için ne yapmam gerek?
Yürüyüş ve koşu sonrası ayağımın tabanında ve ayak parmaklarımın altında kocaman bir alanda yada ara ara yerlerde su toplanıyor, bunu engellemek yada azaltmak için ne yapmam gerek?
0
roadrunner_merlin
(27.06.09)
ayakkabının tabanı sert olduğundan olabilir. tabanlarını değiştirmeyi dene.
0
argent dawn
(27.06.09)
ayakkabını degistir.
0
bryan fury
(27.06.09)
hmm yürüdüğün zeminde bir sorun olabilir mi? veya çok fazla koşup yürüyorsan o da normaldir. son seçenek ise ayak derinin çok hassas olması. zamanla nasırlaşır geçer.
0
argent dawn
(27.06.09)
scholl diye bir marka var böyle ayakla ilgili her şeyi üreten.. Ürünlerini bir inceleyin bence.
0
luin 41
(27.06.09)
peki soruyu revize edeyim. çorabı değiştirsem bi faydası olur mu?
bi de nasıl bir çorap kullanmalıyım? (kalın mı, ince mi, pamuklu mu vs.)
0
🌸roadrunner_merlin
(27.06.09)
pamuklu tabiğ
0
bryan fury
(27.06.09)
0
Struttin
(27.06.09)
(6)

kendime iğne yapıcam (subkütan)

lhun
10 günlük iğne yazıldı tromboflebit için, ilkini sağlık ocağında yaptırdık. şimdi önümüz haftasonu falan, git gel kim uğraşacak, ben bunu kendime yaparım diyorum. nedir tekniği? subkütan yağ katmanım da fazla, bayaa bildiğin obez bir adamım. hemşire deltoid üstü yaptı, eliyle falan da kıvırmadan, ya
10 günlük iğne yazıldı tromboflebit için, ilkini sağlık ocağında yaptırdık. şimdi önümüz haftasonu falan, git gel kim uğraşacak, ben bunu kendime yaparım diyorum. nedir tekniği? subkütan yağ katmanım da fazla, bayaa bildiğin obez bir adamım.
hemşire deltoid üstü yaptı, eliyle falan da kıvırmadan, yanlış mı yaptı acep, intramusküler mi oldu diye de merak etmekteyim. yoksa tekniği kaptım ondan.

neyse neticede formel olarak tekniği nedir, en kötü başıma ne iş açabilirim? hep aynı yere mi yapcam? falan gibi sorularıma derman olursanız süper olur.

tşk.
0
lhun
(26.06.09)
hah onu da söylemeyi unuttum. yok bizim burdaki eczane yapmıyormuş. mevzu o değil zaten ama ya, polikliniğe falan da gidebilirim de, kendim yapayım istiyorum.
0
🌸lhun
(26.06.09)
ah yok ya iğne spesifik bir olay değil, kimseye hiçbir iğne yapılmyor orda.
0
🌸lhun
(26.06.09)
bence tecrübeniz yoksa yapmasanız daha iyi. ya da en az bi kere daha gidin, bundan sonra kendim yapıcam bana öğretir misiniz diyin, belki bilmeniz gereken püf noktaları vardır, söylerler.
0
cereal killer
(26.06.09)
kendini kasıp içeride iğneyi kırarsanız, hayatınız kayabilir.ya da ben iğne olurken kendimi kasmayım diye beni keklediler. bilemiyorum, yine de sıfır tecrübeniz varsa, şunu bunu yapın deseler de yapmayın. canınızı yolda mı buldunuz kuzum?
0
tulkas
(26.06.09)
ay sağolun endişenize müteşekkirim de o sadece bibuçuk parmak uzunlukta incecik bi iğne yahu. aynı iğneyi 80 yaşında anneannem kendine, annem hamileyken iki doğum sancısı arasında ablama yapıyormuş. o kadar büyütecek birşey değil bence. yine de sağolun.

neyse mesajla gelen bir cevabı kayıtlara geçireyim; ya göbek ya uyluktaki deriyi sıkmadan iki parmak arası tutup, iğneyi 60 veya 45 derece açıyla saplayıp, 3-5 saniyede bitecek şekilde yavaşça yapıyomuşuz.

(bkz: don't try this at home)
0
🌸lhun
(26.06.09)
bence kendi kendinize böyle bir girişimde bulunmayı düşünmek bile saçmalık - kişisel görüşüm tabi.ayıca iğnenin ne kadar büyük olduğu önemli değildir,iğne içinizde iken kırıldığı vakit tiril tiril gezer imiş bünyede öyle duydum ben. sonracıma aynı noktaya özellikle vurmuyorlar hatta bi gün poponun sağ lobuna vuruldu ise ertesi gün sol lobuna vurulur o iğne ve mümkün mertebe yakın noktalara değil. bir de iğne vurulurken enjeksiyonun içinde felan kesinlikle hava kabarcığı olmamasına dikkat edilmeli, damardan cırt diye beyne hava kaçar mazallah felç olmaya kadar götürür. sonuç olarak bence gereksiz ir merak, çok üşeniyorsanız atlayın taksiye 5 dk vurulup gelin, hayatınızdan önemli değil.

ha o annanelerin iğne vurmalarına gelince o şekilde doğan komplikasyonlar sonucu ölen insanlar olduğunu bile duymuştum tee eskiden.
0
wish i could fly
(26.06.09)
(4)

geçici dolgu

vasdeferans
ekşi sözlüğün medikal ahalisi;benim azı dişime 2 ay kadar önce kanal tedavisi uygulandı. o günlük geçici dolgu yapıldı. ben 2 ay bu geçici dolguyla idare ettim. az önce dolgu düştü. yemek yemem de soğuk sıcak bir şey içmemde sakınca olur mu haftabaşı zaten kalıcı dolgu yaptıracağım. nelerre dikkat e
ekşi sözlüğün medikal ahalisi;

benim azı dişime 2 ay kadar önce kanal tedavisi uygulandı. o günlük geçici dolgu yapıldı. ben 2 ay bu geçici dolguyla idare ettim. az önce dolgu düştü. yemek yemem de soğuk sıcak bir şey içmemde sakınca olur mu haftabaşı zaten kalıcı dolgu yaptıracağım. nelerre dikkat etmem gerekir?
0
vasdeferans
(25.06.09)
rahat ol bir şey olmaz.
0
radikalherif
(25.06.09)
geçici böyle beyaz pamuk gibi birşey düştü ağzımdan. iki gün sorun yaşamazsın derseniz rahat edeceğim:)
0
🌸vasdeferans
(25.06.09)
çok soğuk ve çok sıcak şeyler yememeye çalış çünkü sinirlerin açıkta olucak. buda normalden belki 10 kat daha fazla hissetmen demek , kendimden biliyorum dikkat et yahu 3 gün zaten ;)
0
busuta
(25.06.09)
kanal tedavisi bitmişse, yani kanalın içi hermetik olarak doldurulmussa, cok da sorun olmaz şimdilik.ama 2 ay beklemeniz de hata olmus.kanal tedavisinin uzun dönem basarısı için uyulması gereken kurallardan biri de üzerine sızdırmaz bir dolgunun yapılması yoksa kanal içinde kullanılan sealer denen maddeyi tükürük vb. çözebiliyor ve sorun cıkabiliyor.gecici dolgu dediğimiz sey(eğer cavit dediğimiz seyi kullanmıssa hekim) 3 günden sonra zaten mikrosızıntıya izin veren bir ürün:)en kısa sürede dolgunuzu yaptırın.
hekim gecici dolgu olarak ZnoE falan da kullanmıs olabilir.o birz daha idare eder bi durum..
dişinizin içini kurcalamayın, en kısa sürede gidin dolgunuzu yaptırın.
0
keah
(25.06.09)
(9)

parmağı yaktım offf :(((

christine
demin keyif için yemek yapıcam derken parmağımı yaktım, hemen buzlar sürüldü, yanık kremi sürdüm ama kızarmaya ve şişmeye devam ediyor, sızlıyor karıncalanıyor ve acıyor, parmağı bükemiyorum o derece şişti. ne yapılır?evet sakar biriyim ben offf.
demin keyif için yemek yapıcam derken parmağımı yaktım, hemen buzlar sürüldü, yanık kremi sürdüm ama kızarmaya ve şişmeye devam ediyor, sızlıyor karıncalanıyor ve acıyor, parmağı bükemiyorum o derece şişti. ne yapılır?

evet sakar biriyim ben offf.
0
christine
(25.06.09)
Buzlu suda tutmaya devam et uzunca bir süre.
0
sui
(25.06.09)
öncelikle geçmiş olsun. geçen yıl bir arkadaşımın eline kaynar su döküldüğü zaman yanık kremi yoktu mum vardı. bir kocakarı yöntemi. tavada biraz zeytinyağıyla yavaşça mumu eritip yavaşça eline dökmüştük. 5-10 dakika kadar sonra mum donunca soymaya başladık. bir süre sonra sonra acısı geçti, rahatladı. mum dökülürken acıyor evet. ama rahatlatıyor. bu arada iz kalmadığını da belirteyim.
ve önemli olan bir nokta da yanan yerle oksijen temasının kesilmesi. streç film üstüne sargı bezi olabilir. streç şeffaf olduğu için gördükçe sinirinizi bozar diye söylüyorum.
yoksa sargı bezi o kadar önemli değil.

buzu ise hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum.
0
will
(25.06.09)
Öncelikle geçmiş olsun. Yanık dereceine bağlı olarak yapılacak işlemler değişir. 1. derece ve 2. derece yüzeyel yanık ne yazık ki sinir uçlarını açığa çıkardığı için çok ağrılıdır. Bu ağrı durumunu azaltmak için yanık sahasına anestezik madde sürmek, ağzıdan ağrı kesici ilaç almak ve yanan parmağı kalp seviyesinden yukarı tutmak gerekir. Çünkü yanıktan sonra damar geçirgenliği artar ve dışarı sıvı sızar. Bu sızma sonucu ödem ve ağrı artar. Eğer parmağınız sirkümferansiyel olarak yanmışsa ve yanık derecesi yüksek bu durumda muhakak bir plastik cerraha görünmeniz gerekir. Çünkü parmağı besleyen damarların sıkışması söz konusu olabilir. Eklemi ilgilendiren yanıklarda o eklemi anatomik pozisyonda tutan bir atel ayarlamak gerekir. Aksi takdirde iyileşme sonrası yanığa bağlı kontraktürler gelişebilir. Eğer yanık yeri su toplayıp kabarcık yapmışsa o kabarcığın soyulmadan boşaltılması ve üst dokunun yanık sahasına yapıştırılması iyi bir seçenektir. Yanık sahası iyileştikçe o doku atılacaktır. Son olarak yanık cildin bütünlüğünü bozduğu için tetanoz profilaksisi olmalısınız. Ayrıca parmağınıza pansuman harici birşey sarmayın. Yanık sahasına hem mikrop kaptırma hem de derinleştirme gibi talihsiz işlemler yapmış olursunuz. Tekrardan geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(25.06.09)
cig et koy ustune acisini alacaktir.
0
cizgilipijama
(25.06.09)
advantan-m diye bir krem var. hem bir anda alıyor acıyı, hem de yanık izi kalmasını önlüyor.

bana veteriner verdi daha geçen gün. nasıl/niye diye sormayın :)
ya peki sorun, off - köpeğim veterinerde sıra beklerken ve bir yandan da coşarken, içtiğim kaynar çayı, omzuma (evet omzuma) dökmeyi başardı :)
0
cedilla
(25.06.09)
eğer çok ciddi bir yanık değilse diş macunu tavsiye ederim , yarına bişi kalmaz ;)
0
busuta
(25.06.09)
ben limon suyunda bekletin bir süre derim. kocakarı ilacı gibi geliyor ama benim halamın eli yandığında komşusunun ısrarıyla denedik bu yöntemi, sabaha bir şeyi kalmamıştı acı sızı uçup gitti :)
0
su nanesi
(25.06.09)
bal dökün. önce çok yanıyor. ama sonra ne sızı kalıyor, ne su toplaması ne de şiş.
0
mahnita
(26.06.09)
valla buz ve hametanı denedim. şu an görünüm olarak arı sokmuş gibi, biraz şiş ve hissiz ama buna da şükür, dünkü karıncalanma ve ağrıdan eser yok. ilaç çok güzelmiş. herkese teşekkür ederim, dikkat edin benim gibi sakar olmayın olur mu :)
0
🌸christine
(26.06.09)
(1)

kolit in kesin tedavisi var mı?

elemanyak
soru başlıkta. daha önce kolit olup tamamen atlatanlar varsa sanırım sorumun cevabını alabilirim. var mı?bi soru da teşhisle ilgili. şimdi teşhiste (kolit?) yazıyor. bu soru işareti ne demek?
soru başlıkta. daha önce kolit olup tamamen atlatanlar varsa sanırım sorumun cevabını alabilirim. var mı?

bi soru da teşhisle ilgili. şimdi teşhiste (kolit?) yazıyor. bu soru işareti ne demek?
0
elemanyak
(25.06.09)
kolit şüphesi demektir, kesinliği yoktur.
0
carnicero
(25.06.09)
(7)

Çene Eklemi Kireçlenmesi

radioheadbanger
Bu çene kireçlenmesinin tedavisi var mıdır, tedavisi yoksa ya da yapılmazsa git gide ağzın daha az açılması söz konusu olabilir mi ya da olduğu şekilde kalır mı? Tedavisi varsa nedir biraz bilgi alabilir miyim süreç yöntem çeşitleri ve maliyeti hakkında? Google araması değil, doktor ya da muzdarip c
Bu çene kireçlenmesinin tedavisi var mıdır, tedavisi yoksa ya da yapılmazsa git gide ağzın daha az açılması söz konusu olabilir mi ya da olduğu şekilde kalır mı? Tedavisi varsa nedir biraz bilgi alabilir miyim süreç yöntem çeşitleri ve maliyeti hakkında? Google araması değil, doktor ya da muzdarip cevabı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
0
radioheadbanger
(24.06.09)
valla bende birebir aynı sorun var. muhtemelen gece sinirsel diş sıkmamdan ötürü olabilirmiş. çenemin sağ tarafı kireçlendi ve kıtır kıtır, rezalet. kaç tane doktora gittim, çene cerrahlarına film çektirdim, somut bir şey bulamıyorlar. ama en son diş doktorum çenemde yamulma olduğunu söyledi. ama çok çok azmış. sorun değilmiş.
şimdi sana iki tavsiyem var, birincisi doktora git, sana geceleri eğer dişini sıkıyorsan bir aparat versin. ben henüz kullanmıyorum, ama zamanla kullanabilirim. sağ taraftaki kireçlenme yüzünden o aparat sol tarafı da bi süre rahatsız edebilirmiş ama denemeye değebilir. ikinci tavsiyem de, yine doktorumun söyledi, geceleri 8-9 gibi kas gevşetici almak. rahatlatıyor. tüm bunlar sinir stresle alakalı demişti doktorum. ben de çok stresli bir insanım. ha bir de şu var. kalsiyum tüket, sonuçta kemiğinde benim gibi kıtırtı şu bu varsa, belki kalsiyuma gereksinim yüzündendir.

Eğer başka sorun varsa yine yardım etmeye çalışırım, tüm çene doktorlarını dolaşmıştım. Dünyanın en illet şeylerinden biridir. Yine bir tavsiye, şarap mantarını çenene koy ve beklet, her gün yap bunu, o kaslar güçleniyor. Benimki şu an bile kıtır kıtır, ama bazen daha şiddetleniyor, tamamen sinirsel...
0
christine
(24.06.09)
eet zaten sanırım bunun tek kendini dinleyerek bulabileceğin belirtisi çeneyi tam açmaya kalkınca kıkırdaktan gelen tık sesi. benim sol tarafımda var sanırım, ses soldan geliyor. sesi fark etmezden evvel dişçimle konuşmuştum bunu fakat görülme oranı çok düşük olduğundan hem o çok üstünde durmamıştı, hem de eğer gerçekten kireçlenme ise de tedavisi için çok bir şey olmadığından bahsetmişti. geçen çene bağlarım ağrıdı epey, öyle uyandım, dişlerimi sıkıyorum uyurken, rahatlatmak için biraz çenemi oynattım falan, ağzımı tam açınca tık diye ses geldiğini fark ettim. hassiktir dedim kaldım. kalsiyum gereksinimiyle alakası olduğunu sanmıyorum, her gün yarım litre süt içtiğim bi çocukluğum var. yoğurt, peynir hakeza tüketiyorum öyle bokları.

o dediğin aparat da "gece plağı" sanırım. herhangi bir olumlu etkisi oluyor mu onun? geriliyor mu yani kireçlenme? bir de ekleme kortizon iğnesi yaptıklarını falan okudum, sende nasıl bir tedavi uyguladılar? bir de merak ettiğim bi şey daha var, senin ağız açıklığını da büyük ölçüde kısıtlıyor mu bu lanet şey? teşekkürler bu arada.
0
🌸radioheadbanger
(24.06.09)
"kireçlenme" teşhisi mi kondu? kıkırdak problemi olabilir. bunun gibi çene eklemi rahatsızlıklarının tedavisi için diş hekimliği fakültelerine başvurabilirsiniz. istanbul üniversitesi diş hekimliği fakültesinde çene yüz protezi bilim dalı altında çene eklemi (temporomandibular eklem) hastalıklarının tedavisi yapılıyor.
0
deoksiribonukleotit
(24.06.09)
eet teşekkürler önümüzdeki hafta gideceğim
0
🌸radioheadbanger
(24.06.09)
bana ağız aparatı verilecek ilerde eğer düzelme olmazsa, şu an erken bulundu. kas gevşetici alıyorum, 2-3 ayda bir doktora gidip kontrol ettiricem. Her türlü çene filmim çekildi, açıkçası bunun neden olduğu muamma, bir doktorun dediğine göre(askeri hastanenin doktorlarına baktırmıştım, çok iyilerdi), yapılan dolguların fazla içeri girmiş olması, yani dişçinin hatası yüzünden olabilirmiş bu durum. benimki son 2 yıldır kıtır kıtır ötüyor. filmlerde bir şey çıkmadığı için somut bir teşhis yok, ama kıtırtıyı ve hafif kaymayı farkediyor doktorlar.

doktora gidince ne cevap vereceğini merak ediyorum, bana somut bir şey denemedi, anlaşılmadı yani günlerce doktorlara film çektir sonuç al başka doktora danış şeklinde bi gidiş geliş yaşadım, ama geçti mi, hayır. o yüzden merak ediyorum. ve çene açma konusunda bazen çenemin takıldığı tam açılamadığı oluyor ama düzeltip açıyorum çeneyi falan bi tuhaf. eskisinden iyi yine de, bi ara ciddi anlamda acıyordu yemek yerken. bana hastanedeki doktorun söylediği başka bir şey şu mesela, asla sakız çiğneme, elma ıvır zıvır yersen küçük lokmalar halinde keserek ye, çeneni zorlama vs vs.
0
christine
(25.06.09)
Temporomandibuler eklem ankilozu en sık enfeksiyon veya travma sonrası ortaya çıkan bir durumdur. Manduibulanın (alt çene kemiği) kondilinin, temporozigomatik kemikte bulunan gleonid çukurla ilişkisi bu eklemi oluşturmaktadır. Normal bir kişide kesici dişler arasındaki mesafe 38-45 mm dir. Çene ankilozu gelişen hastalarda bu açıklık azalmakla beraber oral hijyeni kötü olan kişilerde ciddi sağlık problemlerine yol açar. Eş zamanlı çiğneme ve konuşma da etkilenir. Bu durumda önce düz grafiler ile çene eklem ilişkisine ağız açık ve kapalıyken bakılır. Daha sonra BT ve MR çekilmelidir. Bir ileriki aşama çene ekleminin içine opak madde verilerek grafisi çekmektir. Fizik tedaviden yarar görmeyen hastalara cerrahi işlem planlanır. Tomografi çekilmeden hiçbir doktor cerrahi işleme girmaz. Cerrahi işlemler kondilektomi, gap (açıklık) artroplastisi ve interpozisyonel artroplastidir. Plastik cerraha başvurursanız sizin için uygun yöntemler seçecektir. Tedavi masrafları devlet tarafından ödenir. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(25.06.09)
bu tedavilerin bir yan etkisi var mı? ben rahat bi 5-6 doktor dolaştım, şu aşamada hiçbir şey yapmaya gerek yok dediler, en fazla gece takmalık çene aparatı vereceklerini söylediler. bi arkadaşımdan duyduğum kadarıyla, onda da birebir aynı şey varmış, ama zamanla tamamen geçmiş. belki de stresle alakalıdır. belki de ciddi bi tedaviye gerek yoktur?
0
christine
(25.06.09)
(4)

Güneşten Koruyucu Kremle Güneşlenmek

ermanen
Güneşten koruyucu kremi vücuda eşit dağılımlı sürmeyip güneşte durursak amele yanığı mı oluruz?
Güneşten koruyucu kremi vücuda eşit dağılımlı sürmeyip güneşte durursak amele yanığı mı oluruz?
0
ermanen
(24.06.09)
Merhaba,

Eşit dağılımlı sürmenin hiçbir şekilde imkânı yok zâten. Bence, vücudun emebileceği kadarını sürdükten sonra ne yapsanız da boşa. Yani belirli bir süreden sonra ne kadar sürerseniz sürün, vücuda onu yedirmek zordur diye düşünüyorum. Dolayısıyla çok yanacağını düşündüğünüz bölgelere düzgünce sürün (Ense, kol, omuz vs.) ve kalanını da diğer bölgelere sürmeye çalışın.

Kolay gelsin.
0
nuage
(24.06.09)
evet aynen öyle oluyor.
güçlü olduğunu sonradan öğrendiğim Coppertone kullandığım günün ertesi günü göğüs omuz aralığında el izim çıkmıştı. el izi güneşten yanmamış kısımdı tabi. :)
böyle aceleyle özensiz sürmek yaz boyu espri konusu haline getiriyor aman dikkat.
0
hayo
(24.06.09)
bir süre omuzumda parmaklarımla oluşturduğum adidas three stripes logosu ile dolaştım
0
domine deyus
(24.06.09)
kremi 2-3 saatte bir yeniden tatbik etmek gerektiği için, buna uygun kullanılırsa, ilk seferinde düzgün kremlenmemiş bölge illa ki ikinci seferde bir şekilde kremlenmiş olur. istenmeyen sonuçlar oluşmaz. gün içinde kremi yenilerseniz yanıkla falan uğraşmazsınız.
0
nevrotik pollyanna
(24.06.09)
(9)

Diş macunu değiştirmek

ermanen
Diş macunu değiştirmenin bir zararı olabilir mi? Hep belli bir markayla giderken farklı bir markaya geçmek ya da ardarda farklı markalar kullanmak gibi..Bir de en iyi diş macunu sensodyne mi? (kime göre, neye göre...)
Diş macunu değiştirmenin bir zararı olabilir mi? Hep belli bir markayla giderken farklı bir markaya geçmek ya da ardarda farklı markalar kullanmak gibi..

Bir de en iyi diş macunu sensodyne mi? (kime göre, neye göre...)
0
ermanen
(23.06.09)
Diş macunu degistirmek iyidir.
0
msb
(23.06.09)
ben sürekli değiştiriyorum. yani şöyle bir ikili kullanıyorum. başlama tarihlerim farklı olduğundan, bitmeleri eş zamanlı olmuyor, almak zor gelirse diğeri bitene kadar devam ediyorum. bir farkı var mı bilmiyorum açıkçası ama zararını görmedim=)

kullandımlarım: ipana 7'nin normali ve gece versiyonu..
0
dambil
(24.06.09)
@msb
diş macunu değiştirmek neden iyi?

@dambil
gece versiyonu ne oluyor, ne farkı var onun?
0
🌸ermanen
(24.06.09)
ben her seferinde farklı bir diş macunu alıyorum
hep aynı markayı kullanınca diş alışıyormul güzel tepkiler vermiyormuş ağız
değiştirmek güzelmiş
0
demlikposet
(24.06.09)
haftada bir değiştirmek pek iyi olmayabilir ama ben değiştiriyorum arada mesela. sigara içiyorsan sensodyne faydalı olabilir ama daha pahalı diye illa en iyisi demek değil.

şu an 5 liralık bir diş macunu kullanıyorum mesela(pearl drops-smokers) ve çatır çatır çıkarıyor sigara lekelerini.
0
cro magnon
(24.06.09)
bilmiyorum ki ne farkı var=)

anlayabildiğim tek farkı şu: gecenin tadı, kokusu daha güzel. bir de rengi farklı..
0
dambil
(24.06.09)
Iyi iste :) Birkac uzman dis hekiminden duymustum, "Degistirin" diyorlardi.
0
msb
(24.06.09)
ortodontistim ve dişçim diş macunun hava civa olduğu konusunda hem fikir.sadece ağza ferahlık verdiğini inatla söylüyorlar.güvenirim bu adamlara.salla dişmacununu :)
0
ncrs
(24.06.09)
@ncrs
o kadar da değildir ya. ne kullanalım peki :)
0
🌸ermanen
(24.06.09)
(9)

siddetli kafa carpması

sırımsı
selamlar,48 saatten biraz fazla bir süre önce kafamın sol arka tarafını acaip siddetli bi sekilde carptım. carpmadan sonra oturdugumda, 10-15 saniye kadar da toparlanamadım, görüntüler bi gitti geldi. sonrasında uyudum, uyandım, hersey yolunda. fakat hala ense kökümün hemen üstündeki o cıkıntıda acı
selamlar,

48 saatten biraz fazla bir süre önce kafamın sol arka tarafını acaip siddetli bi sekilde carptım. carpmadan sonra oturdugumda, 10-15 saniye kadar da toparlanamadım, görüntüler bi gitti geldi. sonrasında uyudum, uyandım, hersey yolunda. fakat hala ense kökümün hemen üstündeki o cıkıntıda acıyla karısık bir agrı var o da yetmezmis gibi sol kulagıma ve boynumun sol kısmına sanki bademcik agrısı gibi vuruyor.
bu normal midir? beyin sarsıntısı mı gecirdim? kafatasımda catlak var mıdır? beynimde baloncuk olmus mudur? tomogrofi, mr ne varsa cektirmeli miyim?
0
sırımsı
(23.06.09)
hocam seni telaşlandırmak gibi olmasın hiç durma acile git. durumunu anlat. 15 dakikalık bir tomografiden sonra bir şey olmadığını öğren rahatla.
0
ya ben lan neyse
(23.06.09)
kafatası kolay kolay çatlamaz ama beyin sarsıntısı, hatta beyin kanaması ihtimali olabilir. ama şu an gayet sağlamsınız bunu yazabildiğinize göre. kaç saat uyuduğunuzu bilmiyorum ama, çok ciddi birşey olsaydı şimdiye anlaşılırdı.
0
cro magnon
(23.06.09)
Lutfen bir doktora gorunun, hem de hemen.
0
msb
(23.06.09)
sizde birşey olsa bu yazdıklarınızı yazamazdınız. içiniz rahat olsun.
beyin içi patolojiler tahminizden daha ağır seyrederler. şuram ağrıyor buram ağrıyor diyetarif edemeyeceğiniz gibi, çoğu zaman ağrım var diyecek halde bile olmazsınız. en hafif formunda bile tarif edilemeyen yaygın bir ağrı, bulantı kusma mevcuttur.
0
ceyrekakıl
(23.06.09)
kafayı bir yere vurduktan veya darbe aldıktan sonra uyumak çok tehlikelidir. muhtemel sağlık probleminde uykuda hiçbir şey anlaşılmaz, çok büyük sorunlara -hatta can kaybına- yol açabilir.
0
nickim onbes harf
(23.06.09)
uyumak tehlikeli değildir. hastanın uyumaması istenir, çünkü tanı araçlarından biri de hastanın uykuya meyilinin olup olmadığını görmektir. uyumaması istenen hastanın şiddetle uyuma isteği doktoru alert eder. daha dikkatli olunur ve önlemler ona göre alınır. o saatten sonra hasta kendi isteği ile de uyusa yapaca bir şey yok. onu uyandırmak sorunu çözmez. çoğu zaman da uykuya meyilli hastalr bırakılırlar ve uyurlar.
0
ceyrekakıl
(23.06.09)
"bikaç hafta sonra beynin yukarda toplanan kan yüzünden omurga kanalına doğru cırtlıycak ve sen de noluyo lan bile diyemeden öleceksin"

diye bir senaryo yazayım da burdaki bişey olmaz yeaaa diyenler bi silkinsin. eğer sağlam çarptıysan bi görün derim.
0
dr cucu
(23.06.09)
izmir'de kafayı yere çarpan kız tam bir hafta sonra ölmüştü kardeş yaşın benzemesin. bence de doktora git.
0
numan aga
(24.06.09)
ben yaklaşık 10-12 sene önce tam da dediğin yeri çok sert bir şekilde çarptım. bir süre başımı falan döndüremedim. baya bi ağrısını, acısını çektim. o zaman doktora falan gitmedim ama bugün olsa saniye geçirmem giderim doktora. illa başına bi iş gelcek diye bi şey yok ama gelmicek diye bi şey de yok.
0
emrag
(24.06.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.