Giriş
(7)

Güneş kremi neden kaşıntı yapar?

hanioluryabazen
Krem bozulmuş, tarihi geçmiş olabilir mi?
Krem bozulmuş, tarihi geçmiş olabilir mi?
0
hanioluryabazen
(25.07.09)
olabilir, yani başıma gelmişti. yenisini alıverin. yani sorunun güneş kremi olduğundan eminseniz tabi.
0
quasiromantic
(25.07.09)
Peki kaşıntı nasıl geçer? Doktora falan gitmek gerekir mi?
0
🌸hanioluryabazen
(25.07.09)
kessinlikle güneş kreminde kaliteli olanı almak lazım. aksi halde kaşıntı, sivilce vb. çok hastalıklara yol açtığına şahit oldum.

eğer bu sebepten kaynaklanıyosa kullanmazsanız geçer bir şey olmaz
0
istanbul beyefendisi
(25.07.09)
dediğim gibi, önce sorunun kesin güneş kremi olduğundan emin olun, başka bir alerji vs olmasın. çok kaşıntınız varsa görünün doktora.
başka bir sorun yoksa güneş kremini değiştirince geçmesi lazım hemen.
0
quasiromantic
(25.07.09)
belki o markanin o urununun icindeki bir seye alerjin vardir?
0
osuruklu
(25.07.09)
güneş kaşıntı yapıyor olmasın? güneş alerjisi vardır krem bozuk olunca korumayacağına göre güneş dokunabilir bu durumda.
0
ozdek
(25.07.09)
Muhtemelen son kullanma tarihi geçmiştir... Bu tarz ürünleri kapağı açıldıktan sonra 12 ayda tüketmemiz gerekir aksi halde bozulur, yapısı değişir vs... ve ciltte alerjik reaksiyonlara yol açar... cildim hassastır benim çok kez başıma geldi böyle durumlar ordan biliyorum...
0
cicet
(26.07.09)
(6)

Deri Sarkması?

octet
Merhabalar. Oldukça fazla miktarda kiloyu gereğinden hızlı bir şekilde verdikten sonra diyetisyen kontrolünde normale dönmüş bir insan evladıyım. Bu durumun sonucunda göbek kısmında ne yaparsam yapayım gitmeyen bir görüntü oluşmuş durumda. 1 senedir ne doğru dürüst ekmek yedim, ne kola içtim ne de ş
Merhabalar. Oldukça fazla miktarda kiloyu gereğinden hızlı bir şekilde verdikten sonra diyetisyen kontrolünde normale dönmüş bir insan evladıyım. Bu durumun sonucunda göbek kısmında ne yaparsam yapayım gitmeyen bir görüntü oluşmuş durumda. 1 senedir ne doğru dürüst ekmek yedim, ne kola içtim ne de şeker tükettim. Halen haftada 5 gün 1 saatte 6.5 kilometre yürüyüş yapıyorum. Haftada 1 defa halı saha maçı yapıyorum. Okul hayatı çok yoğun bir insan evladıyım, daha ne kadar vakit ayırabilirim gerçekten bilmiyorum. Ne yaparsam yapayım göbek ve basenlerdeki bu "görüntüden" kurtulamadım. Görüntü diyorum çünkü ben de bilmiyorum ne olduğunu. Yağ mıdır, deri midir pek fikrim yok. Bu konuyla ilgili olarak önerilerinizi bekliyorum.

İnternette abdominoplasti adında bir uygulamaya denk geldim. Acaba benim için bir çıkış yolu olabilir mi?
0
octet
(24.07.09)
operasyon seven bir insan evladı değilim, bu nedenle size sorunlu olduğunu düşündüğünüz bölgeye geceleri nemlendirici kremler ya da daha bir doğal olsun derseniz zeytin yağı kullanarak masaj yapmanızı öneririm. korse kullanımı da cilt dokusunda belirgin düzelmeye neden oluyor. zaten bol miktarda egzersiz yapıyormuşsunuz, zamanla sarkan deri öyle ya da böyle düzelecektir. öyle birşeyler.
0
offred
(25.07.09)
göbek kısmını çalıştırman lazımdı kilo verirken. çok geç değil yine de sadece yürümek yerine ağırlık çalışması yapın farkı göreceksiniz. baya bir sıkılaştırmak lazım karın kaslarını.
kaç kg verdiniz bu arada merak ettim? kaçtan kaça düştünüz ne kadar sürdü cinsiyet erkek varsayıyorum yaş da 20 civarı?
0
ozdek
(25.07.09)
karın bölgenizi güçlendirin, kaslarınız güçlensin, cildinizde sarkma dediğiniz şeyi alır götürür.

her sene ilkbaharda istisnasız 15 kilo verip kışın 15 kilo alan bir adamım. güvenin bana.
0
raj
(25.07.09)
Deri elastikiyetini kaybettiyse için o bölgenin toparlanması mümkün olmaz. Bu durumda abdominoplasti tek seçenektir. Eğer göbek deliği üst kısımda problem yoksa mini abdominoplasti yapılabilir. Çok fazla kilo veren hastalar için bazen sirkümferansiyel abdominoplasti (göbek ve bel bölgesine kadar uzanan germe işlemi) yapılabiliyor. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(25.07.09)
dostum ne yaptiniz ? bende 130 kilodan 75 'e dustum ve felaket goruntu var karın üstünde ..malesef toplayamiyorum ..ameliyat mi oldunuz ?
0
harkas
(02.10.16)
30-40 ve fazlası kadar kilo veren insanların derisi gerginlik özelliğini kaybediyor tek çözüm karın germe ameliyatı. bunun da boyutları var mini ve tam olmak üzere. yaptırmadan kurtulabileceğiniz bişey değil. sarkma dikkatli incelerseniz aslında bütün vücudunuzda var ama en çok karın bölgesinde yağ toplanıp orası genişlediği için geri dönülmez işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor diğer bölgelerinizi sporla bir nebze gerginlik sağlayıp kas kütlesi kazanarak doldurabilirsiniz.. karın germe ameliyatında göbekteki çatlaklar da gidiyor birbirlerinden artık ayrılan karın kasları cerrahi operasyonla birbirlerine tekrar yaklaştırılıyor sıklık sağlanıyor. tek çözüm yolu budur. gitmediğim sormadığım spor hocası doktor kalmadı.
0
lure breath
(20.03.17)
(3)

El Buruşması

non descript
Efenim elime su değer değmez elim buruşuyor. bir vitamin eksikliği diye biliyorum ben bu durumu.. daha önce de olmuştu, multi vitamin hapları sorunu çözmüştü.. fakat aklıma takıldı, bir hastalık belirtisi de olabilir mi?
Efenim elime su değer değmez elim buruşuyor. bir vitamin eksikliği diye biliyorum ben bu durumu.. daha önce de olmuştu, multi vitamin hapları sorunu çözmüştü.. fakat aklıma takıldı, bir hastalık belirtisi de olabilir mi?
0
non descript
(24.07.09)
yirmilik diş'in şu entry'sinden yola çıkarsak #14028349 olmaması lazım bir alakası. kafanızı rahat tutun..
0
dambil
(24.07.09)
bu hemen oluyor, on saniye içinde belki. çok pis su çekiyor o zaman el-derim.
0
🌸non descript
(24.07.09)
vitamin eksikliği olmayan bir insan evladıyım, bende de oluyor aynısı.

zaten cildinizin su çeken kısmı genelde ölü deri tabir edilen kısım, dert etmeyin.
0
raj
(25.07.09)
(7)

regl geciktirici

füt
bu ayki regl im tam da tatildeyken olucak, gecikmesi için ilaç kullanayım diyorum ama yan etkileri ne olur? daha önce kullanan oldu mu? alkollüyken alınırsa ne olur falan filan
bu ayki regl im tam da tatildeyken olucak, gecikmesi için ilaç kullanayım diyorum ama yan etkileri ne olur? daha önce kullanan oldu mu? alkollüyken alınırsa ne olur falan filan
0
füt
(24.07.09)
(bkz: primolut n)

hiçbir yan etkisini görmedim, bıraktıktan 2 gün sonra normal sancıyla regl oldum. Alkollüyken hiç denemedim, zaten alkollüyken ilaç alınmaması gerekiyor deniyor bu ilaca özgü yan etiklerini bilemiyorum. Günde 3 tane tok karnına alınıyor, 2 alınsa da olur ama 3 alın diyor. fiyatı da 10 lira gibi bir şeydi.
0
holly golightly
(24.07.09)
primolut n beklenen adetten 3-4 gün önce alınmaya başlanıyor ve maksimum 10 gün kullanılabiliyor. yan etki olarak şişkinlik ve pms'de yaşadığınız her türlü sıkıntı abarıyor. alkol de yok.
0
synick
(24.07.09)
tam da 2 gün önce kullanmayı bıraktığım ilaç. primolut n.

şiş bi karınla geçirebilirsin tatilini, buna hazırlıklı ol canım ve oldukça çok sayıda sivilce yaptı bende yan etki olarak( normalde pek sivilce çıkarmayan bi bünyem var)
0
miskinim
(24.07.09)
ben ilaci 5 gun boyunca sektirmeden alkol alarak kullandim. bisi olmuyo oyle etki etmeme durumu fln yok ama duygusal olarak cokertiyo biraz pms krizinin bi kuple abartisini yasiyosun
0
kenarortay
(25.07.09)
bi arkadasım dogum kontrol hapi kullaniodu.
0
all girls dream
(25.07.09)
kesinlikle primolut ama belli bi süre önce başlanması gerekiyo galiba
0
gut
(25.07.09)
Primolut cok ise yariyor ama en son kullandigimdan sonra bilmem kac tane reglim inanilmaz gecikmisti. Tamamen kafasina gore takilmaya baslamisti. Sis bir karnin yaninda her seye aglatip zirlatma gibi yan etkiler yaratma potansiyeli de var ama kisiden kisiye gore degisir.
0
luin 41
(25.07.09)
(3)

her şutta burkulan bilek

sinuzit
Sevgili kardeşlerim, canlarım ciğerlerim.Çok uzun bir süredir (7-8 yıl gibi) ayağımın üstü ile şut attığımda (iç değil, burun değil, üst) bileğim burkuluyor ve o maçta bir daha üst ile şut atamıyorum. Ancak son zamanlarda iyice kötüleşmeye başladı. Eskiden akşamına geçerken artık 4-5 günde geçiyor a
Sevgili kardeşlerim, canlarım ciğerlerim.

Çok uzun bir süredir (7-8 yıl gibi) ayağımın üstü ile şut attığımda (iç değil, burun değil, üst) bileğim burkuluyor ve o maçta bir daha üst ile şut atamıyorum. Ancak son zamanlarda iyice kötüleşmeye başladı. Eskiden akşamına geçerken artık 4-5 günde geçiyor acısı. Olayı ciddiye almaya almaya, sallamaya sallamaya bu hale geldik.

Bir şey olmuş mudur? Uzman hekimler varsa aranızda ne dersiniz? Bağlara mağlara bi bok mu ettik acaba?

Yorumlarınızı ve yardımınızı rica ediyorum.
0
sinuzit
(24.07.09)
yani canini sIkmak istemem ama iyi kontrole gir ve iyi bir doktora gorun. eklemlerinden bagimsiz cok daha ciddi bir problemin olabilir.
0
gunlerin kopegi
(24.07.09)
benim de basketbol kaynaklı bir gevşeklik (tamamen benim uydurduğum bir tabir) var bileğimde en ufak ters harekette burkulur. habitüel burkulma diyor doktorlar buna sanırım. güçlendirmek için kültür fizik yapman gerekebilir.
0
brainfour
(24.07.09)
yalama olmuş.aynı yer bir den fazla kez olursa artık iş işten geçmiş demektir.yapacak birşey yok. :(
0
paulista
(24.07.09)
(4)

nargileci ciğere format

fbu95
arkadaşlar cumartesi halı saha maçım var ve erken kesileceğimi hissediyorum, çünkü nargile olayını abartmış durumdayız. cierlerimi nasıl temizleyip eski haline döndürebilirim? (cumartesiye deil tabiki uzun süreli olarak)
arkadaşlar cumartesi halı saha maçım var ve erken kesileceğimi hissediyorum, çünkü nargile olayını abartmış durumdayız. cierlerimi nasıl temizleyip eski haline döndürebilirim? (cumartesiye deil tabiki uzun süreli olarak)
0
fbu95
(23.07.09)
nargile içmeyerek.
0
blackdog
(23.07.09)
ben nargile içmediğim için bilmiyorum ama bu arada bol bol yoğurt yemeyi tavsiye ederler.
0
hoot
(24.07.09)
buhar odası. baya açıyor insanın ciğerlerini yada öyle hissediyorsun.
0
darknum
(24.07.09)
zaten nargile veya sigarayi birakirsan vucudun yavas yavas cigerlerini temizlemeye baslar ama yapabilecegin ek seyler de oksijen odasina girmek ve daglarda yasamak.
0
ermanen
(24.07.09)
(9)

şu belirtiler hangi hastalığın olabilir?

zipirinsan
idrarı yaparken yanma hissi, sanki çok çişi varmış gibi tuvalete gidip de bi damla bişi yapmak ve idrarın aşırı koyu renkli(neredeyse kırmızı) çıkması hangi hastalıkların belirtisi olabilir? basit bi idrar yolları şeysi mi yoksam daha başka bişiler olabilir mi?
idrarı yaparken yanma hissi, sanki çok çişi varmış gibi tuvalete gidip de bi damla bişi yapmak ve idrarın aşırı koyu renkli(neredeyse kırmızı) çıkması hangi hastalıkların belirtisi olabilir? basit bi idrar yolları şeysi mi yoksam daha başka bişiler olabilir mi?
0
zipirinsan
(23.07.09)
yanma hissi ve çok çişim varmış gibi 2 damla bırakıp gelme olaylarını bende yaşıyorum ara ara ama bir hastalık olacağı hiç aklıma gelmemişti. idrarın rengini de yediğiniz şeyler belirleyebilir. ciddi bir şey varmış gibi gelmedi bana.

edit: sürekli oluyorsa bilemicem tabi.
0
emrag
(23.07.09)
böbrek iltihaplanması, böbrek taşı, kan iltihaplanması..
0
ztpz
(23.07.09)
(bkz: sistit)
0
kahvegibi
(23.07.09)
söylediğiniz rahatsızlık, az yıkanmı$ ıspanak, marul vs. gibi gıda tüketimlerinden oluyor.
yiyip içtiklerinize özen göstermeniz gerek. :))
geçici. mevsim geçişlerinde ve özellik yaz ayların da oluyor.
0
clavelander
(23.07.09)
çişinde koyuluk varsa hemen hastaneye koşmanı öneririm. kanama geçiriyor olabilirsin.
0
clementine
(23.07.09)
idrar rengine kadar sistit olduğunu düşündüm ama rengine gelince böbrek taşı olduğunu düşündüm.
lütfen bir doktora (ürolog) git hemen zıpırım.
0
aithra
(23.07.09)
şimdi bende daha önce idrar yolları enfeksiyonu-böbrek taşı kumu-böbrek iltihabı falan hepsi oldu. ancak belirtiler tutsa da ateş/şiddetli ağrı filan yok. ondan doktora gitmeden önce bir sorayım dedim. doktora gitmekten pek hoşlanmıyorum da.

@tribal: bildiğin çiş yaaa, sidik işte:))
0
🌸zipirinsan
(23.07.09)
aynı şeyleri yaşamıştım ilk aklıma idrar yolu enfeksiyonu geldi antibiyotikle tedavi ediliyor.cinsel yollada bulaşabilir.hatta partnerde etkileri görülmese bile size bulaşıp görülebilir.ama en güzeli doktora gitmek kesinlikle yoksa işin ucunda prostatit olabilirki düşman başına hiç tedavi edilemeyedebilen bir hastalık çünkü.en kısa zamanda doktora görünmelisiniz.geçmiş olsun.
0
layer26
(23.07.09)
çeşitli sebepleri olabilir ama genelde bu durumun en iyi tedavisi günde şöyle en 2,5-3 litre su içmek.çok çektim, ordan biliyorum.
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(24.07.09)
(2)

Saç ektirecek yer...

mr_amor
Selam.istabulda bu işi yapabilecek sağlam ve ekonomik bir yer tavsiye edebilirmisiniz.Yaptırmış olanlar bunun maliyeti konusunda fikir sahibi olan varmıdır. not :ist. avrupa yakası olursa iyi olur.
Selam.istabulda bu işi yapabilecek sağlam ve ekonomik bir yer tavsiye edebilirmisiniz.Yaptırmış olanlar bunun maliyeti konusunda fikir sahibi olan varmıdır.
not :ist. avrupa yakası olursa iyi olur.
0
mr_amor
(23.07.09)
geçen google reklamlarında çok etkileyici bi reklama rastladım. saç sorunum yok ama ilerde falan olur diye baya inceledim. gayet güzel geldi. bilinen saç ekimi gibi de değilmiş. yeni bi teknolojiyle yapıyorlarmış.

www.ewsacekimi.com
0
emcedeltate
(23.07.09)
göztepe şafak hastanesi ile görüş istersen.
www.goztepesafak.com
bu konuda bayağı iddialılar
0
brave n wise guy
(23.07.09)
(14)

Ayda yılda bir sigara içen insanlar

griphook
Nasıl oluyor da oluyor? Bağımlı hale gelmeden bu sigaraları nasıl içebiliyorlar ki bu adamlar-kadınlar? Uydurma ihtimalini de gözardı etmedim tabii, ama gözümün önünde birkaç tane olunca, insan merak etmeden duramıyor.
Nasıl oluyor da oluyor? Bağımlı hale gelmeden bu sigaraları nasıl içebiliyorlar ki bu adamlar-kadınlar? Uydurma ihtimalini de gözardı etmedim tabii, ama gözümün önünde birkaç tane olunca, insan merak etmeden duramıyor.
0
griphook
(23.07.09)
aslında sevmiyorlar, içmek de istemiyorlar ama laf olsun diye içiyorlar. benimde iki yakın arkadaşım öyle, 40 yıl içmese aklına gelmez ama işte ortamında etkisiyle yakıyorlar.
0
alchemistt
(23.07.09)
benim de hep ilgimi çekmiş bir konudur. sigara meselesinde olay bağlanmak ya da bağlanmamak sanırsam. tiryaki değilsen değilsindir, içip içmemenin bununla alakası yok. bazı insanlar hakkaten hiçbir şekilde sigara tiryakisi olamıyorlar. çocukluğumuzda üç kuzen kaçıp kaçıp sigara içerdik. şimdi o kuzenlerden biri benim gibi tiryaki ama diğeri katiyen değil. ama buluşup bir bara felan gittiğimizde o da bir kaç sigara içiyor.

bunlar bize tiryaki olduğumuz için garip geliyor. halbuki onlar için içilmiş bir iki sigaradan ibaret.
0
blackdog
(23.07.09)
çok da abartılacak insanlar değiller. tamamen inanların birbirinden farklı oluşuyla ilgili.

mesela 30 sene sigara içen biri, sigarayı bir günde bırakabilirken, sadece 6 aydır sigara içen biri sigarayı bırakamayabiliyor.

parmak izi gibiyiz, hepimiz ayrı bir alemiz :)
0
pragmatist kedi
(23.07.09)
bana nedense günde içilen 1-2 sigara 1-2 sigara olarak kalmaz gibi geliyor. yani o 3-4 olur, 6-7 olur. sonra bir bakmışsın bir paket olmuş.

ben o insanları çözemedim. uzaylı onlar bence. cidden.
0
cro magnon
(23.07.09)
ben de bagimli insanlari anlayamiyorum mesela nasil oluyor da bagimli hale geliyorlar diye. 4 senedir duzensiz bir sekilde sigara iciyorum bazen hosuma gidiyor bazen muhabbet olsun diye genelde sosyal ortamlarda eglenceli oluyor. kafam guzelken guzel gidiyor. zaman zaman el bos kalmasin diye iciyorum. bazen zaman gecircek bi sey oluyor sigara, iciyorum. bu 4 yil icinde abarttigim zamanlar da oldu bikac gun mesela ama o bikac gunun sonunda genelde agzimdaki tattan ve kokusundan igrenmeye basliyorum ve bi sure icmiyorum ya da haftada 3-5 tane icmeye basliyorum. son zamanlarda mesela eskisine gore biraz daha nefessiz kaldigimi hissettim ve icmeyi durdurdum iyice ama haftada 1-2 yakiyorum ve de o 1-2 sigara cok keyifli oluyor akcigerler follos olmadigi icin.
0
blackbasat
(23.07.09)
benim askere gitmeden önceki durumum. sigara nın yanında bira da öyleydi. ortama göre oluyor bu. genelde eski aşklardan yada yaşanmakta olan platoni aşklardan bahsedip arka fonda da o ana uygun parça çalınca oluyo bu iş. normalde sigara ve bira içen birisi değilsin ve sevmiyosun ama iğrenilecek kadar da değil. zaten iş te burada bitiyo. sevmiyosun ama bu sevmeme iğrenme durumunda değil. işte o zaman yakıyoduk bi tane. en son bi 8ay önce teskereye 4-5 saat kala gece koğuşların oradaki balkonda uzun dönemlerle içmişliğim vardı arka arkaya 3-4 tane sonra hiç içmedim. bira yı en son ne zaman içtim hatırlamıyorum bile. herşey ortamda ve ruh halinde bitiyo anlayacağın. bağımlılık durumu ise anca özenti ile olur olursa ama o heveste bende yoktu işte.
0
copy paste
(23.07.09)
bi sIrrI yok sanIrIm. can istiyor iciliyor. istemiyor icilmiyor. yani bendeki durum bu.
0
gunlerin kopegi
(23.07.09)
ben o insanlardan biriyim. genelde sigara içmeyenler yanlarında sigara içilmesinden rahatsız olurlar ama ben olmam. hayatımda sigara paketi taşımadım. aklıma gelir de yakarım diye evime sigara paketi de bulundurmuyorum. sigara içen birini görsem canım çekmiyor. sinirlendiğimde yada keyiflendiğimde aklıma sigara gelmiyor. eş-dost muhabbet ortam olmuştur "pasif içicilik daha zaralıymış olum" esprisiyle günde 5-6 sigara içtiğim günler de olmuştur, aylarca içmeyip hiç aklıma gelmediği de olmuştur. insanların yapısıyla ilgili bişey sanırım bu. kahveye dayanamam ben mesela. içmesem başım ağrır sinirli olurum. kahve içen birini gördüğümde canım çeker falan. olayın biyolojik boyutunu bilemem ama her madde her insanda aynı etkiyi bırakmıyor demekki.
0
yuus
(23.07.09)
ben de onlardan biriyim. özellikle güzel bir sohbette, kahvenin veya biranın yanında bir iki tane içiyorum. sonra bir daha içmiyorum. sigara kesinlikle biri bağımlılık. günde iki paket içerdim 7 sene önce. Sigaranın bağımlılık olduğunu farkettiğimden beri içtiğim iki sigara arasındaki süreyi uzattım sadece. yani sigarayı bırakabilmiş değilim. Eskiden 15-20 dakika arayla sigara içerken şimdi bu süre birkaç günde bir ya da bir kaç haftada bir sigaraya çıktı sadece.
0
balik kraker
(23.07.09)
sigara sevmiyorum, içmiyorum da.. hatta genelde katlanamıyorum bile.
ayda yılda bir kez djarum black bulursam kaçırmıyorum.
hem kafa yapıyor, hem yanarken çatırdıyor çıt çıt. eğleniyorum. kaçamak yapıyormuşum gibi geliyor. bir sırrım varmış gibi hissediyorum falan filan.. :)
ama bir paket alsam o sigaradan, içmem kenarda durur öyle, biliyorum.
0
aithra
(23.07.09)
ahanda ben bu insanlardan biriyim. benim hikayem şöyle; (samanyolu tv'de gözü bantlı gölge adamlar gibi hissettim kendimi)

bundan yaklaşık 4 sene önce üniversite 2. sınıftayken sigaraya başlayıp yaklaşık 2 sene aralıksız içtim. daha sonra o zamanlar çıktığım kız arkadaşımın gazıyla sigarayı bırakmış ve yaklaşık 6 ay ağzıma sürmemiştim. o 6 aydan sonra ise ayda ortalama 5-6 tane sigara içiyorum ki bu da şöyle oluyor; örneğin evde otururken çok efkarlandığım zamanlarda balkona çıkıp bir tane yakıyorum. ya da arkadaşlarla dışarı çıktığımda ortamda alkol varsa ve arkadaşlardan birkaçının da hazır pakedi varsa onlardan alarak gecede 4-5 tane içebiliyorum. ama kesinlikle yanımda sigara pakedi taşımıyor ve sigarayı kendime bir "ödül" veya "özel birşey" gibi algılatıyorum ve bana inanın ki sigara ve sigaranın her nefesi bu haliyle çok daha değere biniyor. örneğin 2 hafta özleyip de içemediğim birşeyi birden içince harika oluyor. ve dipnot; sigarayı çok seviyorum ama bu kadarı bana yetiyor. ayrıca dumansız hava sahasını destekliyorum. askdhasgd
0
nesilsiz
(23.07.09)
ben depresif bir dönemimde 3 ay boyunca her gün 1 paket içtim, sonra bir gün artık ihtiyacım kalmadığını hissettim galiba, bıraktım. resmen canım çekmedi, aklıma bile gelmedi. şimdi kırk yılda bir camel uzatan olursa bir tane içip bırakıyorum. bence her insanda bağımlılık yapmıyor sigara. yapacak olsa 3 ay iyi bir süre yani:)
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(23.07.09)
sevgilim de o insanlardan biriydi, artık tiryakilik yolunda. siz içme dedikçe içiyolar.
0
dr cucu
(23.07.09)
madde bağımlılığı geliştirmeye meyilli bir kişilik yapısının olup olmadığı da önemli bir etken.
0
kirliyesilkazak
(23.07.09)
(1)

post-mortem değişiklikler

maglor
sevgili arkadaşlar, ölüm sonrası korneaların matlaşmaları durumuna ingilizce/latince ne ad verilir?
sevgili arkadaşlar, ölüm sonrası korneaların matlaşmaları durumuna ingilizce/latince ne ad verilir?
0
maglor
(23.07.09)
postmortem cornea opacification
postmortem corneal opacification

konuyla hic alakam yok ama su yukaridakileri bir aratin isterseniz oyle makaleler var.

mesela, www.springerlink.com demis ki "With the increasing of the postmortem time, the cornea becomes more and more opaque." ben de ustte dedigim gibi kullaniliyordur belki diye oradan cikarttim.
0
dahicocuk
(23.07.09)
(6)

parmaklarım kapıya sıkıştı

hububrad
ama morarmadı. resimde de gördüğünüz üzere sıkışan iki parmağımın tırnaklarının üst ucunda kan toplanması oldu. bu topluluk kendi kendine geçer mi acep? yoksa krem falan desteği önerir misiniz?
ama morarmadı. resimde de gördüğünüz üzere sıkışan iki parmağımın tırnaklarının üst ucunda kan toplanması oldu. bu topluluk kendi kendine geçer mi acep? yoksa krem falan desteği önerir misiniz?
0
hububrad
(22.07.09)
fotoya bakamadım ama bnm bir kere kapıya sıkısmıstı ve tirnagim düsmüştü
0
all girls dream
(22.07.09)
bekle bişey olmaz
0
sirincem
(22.07.09)
heyecan yapma o kadar. ufacık bir şey. geçer kendi kendine.
0
emrag
(22.07.09)
gecmis olsun, allahtan tirnaklarina gelmemis. yavas yavas gecer gibime geldi o. ertesi gun parmaklarini birlestirdigin zaman tirnak diplerindeki agridan anlarsin gecip gecmedigini.
0
osuruklu
(22.07.09)
ben de yaklaşık bir ay önce ayağımın kaymasında dolayı sağ elimin üstüne düştüm ve orta parmağım zara gördü.nasıl bir işse sanki kalıcı bir durum oluştu.arada bir zorlanınca ağrıyor.
0
dgursoy
(22.07.09)
izdırabın sonu yok sanma , bu alemde geçer ,
ömr-i fani gibidir , gün de geçer , dem de geçer...

demiş neyzen tevfik. bu da geçer yani.
0
raki
(22.07.09)
(2)

femur boyun kirigi

matafleur
Babam gectigimiz gunlerde duserek nurtopu gibi bir femur boyun kirigina sahip oldu. Yasi 59 ve normalde yasina gore sagliklidir, tek problemi tansiyon.Doktorumuz kirigin yeri itibariyle civi vs gibi bir cozumun basarili olmama olasiliginin oldugunu, boyle bir durumda protez icin tekrar ameliyat olun
Babam gectigimiz gunlerde duserek nurtopu gibi bir femur boyun kirigina sahip oldu. Yasi 59 ve normalde yasina gore sagliklidir, tek problemi tansiyon.

Doktorumuz kirigin yeri itibariyle civi vs gibi bir cozumun basarili olmama olasiliginin oldugunu, boyle bir durumda protez icin tekrar ameliyat olunmasi gerektigini belirtince babam protez olmasini istedi.

Ameliyat devlet hastanesinde gerceklestirilecek ve doktorumuz kullanilacak malzemelerin (takilacak platin-paslanmaz celik- protez vs) ihale ile alindigini ancak bunlarin sonucunda gelen malzemelerin dusuk kaliteli oldugunu iddia etti; bunun uzerine haliyle daha kaliteli malzeme arayislarina girildi. Ancak bu sirada bashekim doktor malzeme kalitesini begenmezse daha kalitelisinin alinacagini da belirtti ve kafalari iyice karistirdi. SOnucta operasyonunun bir an once gerceklestirilmesini istiyoruz ve ihale sureci gibi kavramlar isi geciktirebilir endisesine sahibim. Bu konuda yorumlarinizi rica edebilir miyim?

Ayrica genel olarak femur boyun kirigi konusunda deneyimleri olan herkesin fikirlerini, suna da dikkat edin, soyle yapin gibi- bekliyorum.

NOT: saglik sorulari ile ilgili uyarilari okudum.
0
matafleur
(22.07.09)
platin protezlerin ihale şartlarınca alınanlarının "ortalama" standartların altında olmadığını asistanlardan dinlemiştim. ha 59 yaş genç sayılır ve önünde -sağlıklı olması dileğiyle- 30 yıl var. bu protezler kaç yıl ihtiyacı karşılar, tercihin ne olurdu derseniz, ben tercih etmem derdim.

standart malzeme, tıbbi olması bir artı getirmiyor. olmuşken en kalitelisi olsun anlayışı, hastanın yaşını düşününce mantıklı geliyor.

dilerseniz, malzemenin tipini, model numarasıyla bildirin. kaynak taramayla falan bir şekilde öğrenilir. İlerde cerrah bey malzemeyi beğenmeyip başka bir malzeme önerirse kıyaslama yapma imkanınız olur.

bu tip operasyonlarda eylem anlamında değil ama düşünce anlamında kötü niyetli olun. bütün bilgileri isteyin, verileri karşılaştırın ama doktorun işine direkt müdahalede bulunmayın. özellikle bilginiz yetersiz kalıyorsa...
0
tgc
(22.07.09)
femur boynu kiriklarinda akla ilk gelen implant dhs plaktir fakat 40-45 yas ustunde cok verimli olmaz. babaniz icin protez en iyi tercihtir.
evet son bir bucuk iki senedir doktor surdan alacam diyemiyor, hastane ihale aciyor, ama o ihale yilin belli doneminde aciliyor ve yil boyunca malzeme aliniyor.
her neyse sozlukten mesaj atarsan doktorun hangi sirketten hangi urunu istedigine dair, daha ayrintili fikir verebilirim, hatta doktorun dedigi gibi dusuk kalite ise alternatif de gosterebilirim. gecmis olsun.
0
bladder
(23.07.09)
(3)

serçe parmak

a7x
parmaklarımı çıtlatan bi insanımdır, son bir kaç seferde sol elimin serçe parmağında baya bi acıyla karşılaştım ve mümkün olduğunca çıtlatmamaya çalıştım. fakat şuan elimi yumruk falan yaparken sızı şeklinde ufak bir ağrıyla karşılaşıyorum. kırmış olma ihtimalim var mıdır? sonuçta kırılmış olsa daya
parmaklarımı çıtlatan bi insanımdır, son bir kaç seferde sol elimin serçe parmağında baya bi acıyla karşılaştım ve mümkün olduğunca çıtlatmamaya çalıştım. fakat şuan elimi yumruk falan yaparken sızı şeklinde ufak bir ağrıyla karşılaşıyorum. kırmış olma ihtimalim var mıdır? sonuçta kırılmış olsa dayanılmaz bir ağrı olurdu herhalde?
0
a7x
(22.07.09)
çatlatmış olabilirsin, kırmış olabilirsin, burkmuş olabilirsin. geç olmadan bir acile git film çekilsin.
0
hollowlife
(22.07.09)
"yok yok, kırık olsa duramazsın" tepkisi tamamen türk mantalitesiyle alakalı bi durum. her kırık ağrımak zorunda değil. film çektirmek en güzeli bence de.
0
muratti36
(22.07.09)
ben 5. metakarp mi ne diyorlar, serce parmaga ait olan eldeki kemik *, onu kirdim, catlattim diyelim daha dogrusu, bi hafta falan agrisiz sizisiz gezdim. elimi dumduz yapmaya calistigim zaman agri oluyordu sadece.

bi an evvel gitmeni oneririm bi ortopediste.
0
osuruklu
(22.07.09)
(5)

boyunağrısı

kojiro
hani böyle sırtınıza,belinize olur ya sabah ani bir hareket yaparsınız da gün boyu bıçak batar gibi hissedersiniz. işte aynısı bana oldu 2 gündür ense kökü diye tabir ediliyor sanırım fotoğrafta sırt bölgesinin başladığı nokta ağrıyor. bugün biraz daha iyiceyim düne nazaran sadece sağa sola kafayı ç
hani böyle sırtınıza,belinize olur ya sabah ani bir hareket yaparsınız da gün boyu bıçak batar gibi hissedersiniz. işte aynısı bana oldu 2 gündür ense kökü diye tabir ediliyor sanırım fotoğrafta sırt bölgesinin başladığı nokta ağrıyor.
bugün biraz daha iyiceyim düne nazaran sadece sağa sola kafayı çevirirken acıyor. vücut kafayla beraber dönmek zorunda kalıyor tabi :)

ilginç olan dinlenme ile geçeceğini umarken uzandıktan bir müddet sonra sanki ağrı etkisi daha çok artıyor. ayağa kalkıp bir müddet hareket ettikten sonra daha iyi hissediyorum.

nedir bu tam olarak? şimdi tutulma diyenler olacak ama mekanizması nasıldır? nasıl geçer? en basitinden ne yapmak gerekir evdeki imkanlarla?
0
kojiro
(22.07.09)
bana sorarsanız kısa zamanda bi boyun MR ı cektirin.. boyun fıtıgı ile ilgili olabilir.. yakınlarımda aynı sikayetten dolayı cıktı... hiç olmadı.. kontrol ettirmiş olursunuz.. masa bası bi iş yapıyorsanız ozellikle dikkat etmelisiniz..
0
zartanyan
(22.07.09)
kas gevşetici haplar var deneyebileceğiniz.

lakin doktor en iyisini bilir tabe...
0
uyuzcan
(22.07.09)
foto demişiz foto koymamışız.

buna benzer diğer duyurulara da baktım da. cevaplar içinde doktor olan biri hastaya şey sormuş mesela. hareket edince artıyor mu azalıyor mu sabit mi?

heh benim ki azalıyor mesela, merak ettiğim bu daha çok. iyi bişi mi bu ?
0
🌸kojiro
(22.07.09)
ıslak saçla rüzgarda kaldınız mı bu aralar?
0
aithra
(22.07.09)
@aitra hayır keşke o kadar uzun saçım olsa :(
0
🌸kojiro
(22.07.09)
(5)

kıl dönmesi ameliyatı olup memnun kalanlar(hastane tavsiyesi)

szqnn
yakın zaman içinde ameliyat olmam gerektiğinden daha önce böyle bir tecrübesi olmuş olanlardan tavsiyeler bekliyorum efendim.il istanbul, hastaneler içinden özel olanlar önceliklidir. teşekkürlerimi sunarım.
yakın zaman içinde ameliyat olmam gerektiğinden daha önce böyle bir tecrübesi olmuş olanlardan tavsiyeler bekliyorum efendim.

il istanbul, hastaneler içinden özel olanlar önceliklidir. teşekkürlerimi sunarım.
0
szqnn
(21.07.09)
Ailemden 3 kişi ile farklı deneyimlere sahip olduğum hastahane(göz, kemik ve ben kıl dönmesi ameliyatları olunmuştur.)

www.sjh.com.tr

Doktor olarak Op. Dr.Nihat Pakakar bu ameliyatların ikisini yapmıştır.
(Kemik ve kıl dönmesi)

Geçmiş olsun
0
sozluknickmiverulan
(21.07.09)
ben olmadım ama acıbadem hastanesi (bakırköy) iyi derler.
0
mortifera
(21.07.09)
Acıbadem Hastahanesi.Prof. Dr. Cihan Uras.

Kendisi bu konuda Türkiye'nin önde gelen cerrahlarından birisidir.Muhtemelen 2 gün içerisinde evinize yollanırsınız fakat en az 15 gün yüz üstü yatmanız gerekmekte ki tecrübe etmiş biri olarak bunun bir işkence olduğunu söylemek zorundayım.1 ay gibi sürede hayatınız normal şekline döner.

8-9 milyar gibi bir ücret tutar.
0
dgursoy
(21.07.09)
doktor degil de onemli olan sanirim bu iste uygulanan ameliyatin nuks etmemesi, yara iyilesme suresi gibi durumlar var; kendimden de biliyorum literature bakin en optimum olan yontem olan "limberg flep" ile oldum ben. Kocaeli Tip Fakultesinde oldum.
0
4ever
(21.07.09)
eğer flep yöntemini seçerseniz ve tedavi de biraz geç kalmış durumdaysanız.ameliyat sonrası bir süre depresyona girebilirsiniz.

öteki durumda ise 10 kere ameliyat olma durumunuz var.kısaca maalesef iki ucu b.... değnek.
0
dgursoy
(21.07.09)
(6)

nargile zararları

imparatorolmayikolaymisandin
bana adam gibi ispatlı şekilde, aromalı nargilenın (yani tömbeki değil)sigaradan daha zararlı olduğunuz göstercek olan `es`, `i` aranıyor.sözlükte `nargilenin zararları` başlığına baktım. bir şey yok.google'da da bulamadım
bana adam gibi ispatlı şekilde, aromalı nargilenın (yani tömbeki değil)
sigaradan daha zararlı olduğunuz göstercek olan es, i aranıyor.

sözlükte nargilenin zararları başlığına baktım. bir şey yok.
google'da da bulamadım
0
imparatorolmayikolaymisandin
(21.07.09)
tombekiye göre sole bir zararı olduğunu duymustum közcüden diğerlerinin tütünleri sekerli olduğu için içne çektiğin zaman duman ciğerlerine yapışıyor ondan cok cekme demıstı.

"Recep Akdur ANKA'ya yaptığı açıklamada, son yıllarda kullanımı artan nargilenin, sanıldığı gibi sigaradan daha az zararlı olmadığını belirtti “Her şeyden önce nargile içimi sırasında ciğerlere sigaraya göre çok daha fazla tütün dumanı çekiliyor Nargileden bir nefes çekmek bir adet sigara içmeye bedel Yani bir içimde 40 nefes çeken kişi 40 adet sigara dumanına eşit miktarda bir dumanı ciğerlerine çekmiş oluyor” diyen Akdur, bir nargile içiminin ortalama 100 çekim olduğunu anımsattı Akdur, “Bu nedenle nargile içimi sırasında sigaraya göre çok yüksek ve tehlikeli miktarda karbondioksit, karbonmonoksit, nikotin, katran arsenik, nikel, kobalt, krom ve kurşun solunmuş olur Daha açık bir anlatımla, nargile içimi sırasında sigaraya göre hem kanser yapıcı maddelerden hem de karbondioksit ve karbon monoksit ile çok daha fazla solunur” dedi"

bu yazının bir benzerini bi gazetede okumustum isveçli bilim adamları yapmışları yine araştırmalarını*
0
vaevictis
(21.07.09)
9 yıldır nargile içiyorum, evimde nargilem var ve bir dönem her ne kadar sık içmiş olsam da hiç bir zaman bağımlısı ya da tiryakisi olmadım. (ayda en fazla 1 veya 2 defa yakıyorum) Benim için nargile'yi sigaradan ayıran en büyük etmen budur. sigara kullanmayan bir insan olduğumu da belirteyim.
tütün şekerli lafı ise sallamaların en büyüğüdür. "kardeşim o şeker buharlaşıyor mu?" diye sorulsaymış keşke. Tömbeki veya aromalı arasında zarar açısından hiç bir fark olmadığını düşünmekle beraber tömbekide kömürün doğrudan tütünle temas etmesi bakımından ekstra bir zarar getiriyor olabilir.
0
gochebe
(21.07.09)
bir arkadasimin abisi KBB uzmanligi yaparken tez konusu olarak nargile ve sigaranın zararlarının karşılaştırılması konusunu seçmiş ve bi takim kimyasal - medikal ölçümlerle, içilne tam bir nargilenin sigaradan(ama kaç tane kaç paket bilmiyorum) daha az zararlı oldugunu ispatlamış içinde daha az kimyasal madde bulunması sebebiyle
0
tehanu
(21.07.09)
@tehanu kalpten gitti galiba
0
🌸imparatorolmayikolaymisandin
(21.07.09)
nargileyi herkes aynı hortumdan içtiği için solunum yolu hastalıklarının bulaşma ihtimali var.bu yüzden sigaraya göre zararlı.evinizde varsa için,nargile daha az katran içeriyo
0
Parabola
(21.07.09)
saglik konusunda ciddi kurumlarin ve sitelerin arastirmalarini vereyim ben de:
pediatrics.aappublications.org
www.mayoclinic.com
www.harmreductionjournal.com
www.who.int

*kisaca sigaradan daha az zararli degil, ne kadar ictigine, kullanim surene ve cektigin miktarlara bagli

*ayni miktarda tek nefes cekiminde, sigaradan nargileye gore daha fazla zararli madde cekiyoruz ama nargile icerken de tek nefesi daha yogun aliyoruz. sudan gectigi icin daha hafif geliyor bize sadece.
0
ermanen
(21.07.09)
(2)

yüzdeki güneş yanığı

kültabisi
yüz çevremin aşırı yanması nedeniyle oluşan deri soyulmasının ardında nokta nokta kırmızı lekeler oluşuyor. bu lekelerin çabuk geçmesi için herhangi bir ilaç yada doğal karışım var mıdır?
yüz çevremin aşırı yanması nedeniyle oluşan deri soyulmasının ardında nokta nokta kırmızı lekeler oluşuyor. bu lekelerin çabuk geçmesi için herhangi bir ilaç yada doğal karışım var mıdır?
0
kültabisi
(21.07.09)
güneşle ilgili her cilt problemi için bepantheni bi denemek gerekir joker krem olarak bence
0
tehanu
(21.07.09)
gidin bir dermatologa. cilt var cilt var burdaki öneriler sizte tam ters etki yaratabilir.
0
szqnn
(21.07.09)
(10)

kollarımdaki çatlaklar nasıl düzelir?

tgc
vücut geliştirmenin yan etkisi olarak kollarımda çatlaklar oluştu. koltuk altımdan bicepslerin kafalarının bağlandığı bölgeye kadar. bunlar nasıl iyileşir, nasıl düzelir:(
vücut geliştirmenin yan etkisi olarak kollarımda çatlaklar oluştu. koltuk altımdan bicepslerin kafalarının bağlandığı bölgeye kadar. bunlar nasıl iyileşir, nasıl düzelir:(
0
tgc
(21.07.09)
lazer tedavisi var çatlaklar için. onun dışında birşey işe yaramaz.++

edit: dr muradın ürünleri var ama o kadınların bel ve kalça bölgesi için.
0
you are my lethe
(21.07.09)
lazer tedavisi kesin çözüm mü? etrafınızda yaptıran, gören, duyan, bilen var mı?
0
🌸tgc
(21.07.09)
bir krem var eminim. pahali bi ince. ama var en kotu ihtimalle yardim ediyor. yarismaci bir arkadasim kullaniyordu. ama sorarsan adi nedir: ?
0
gunlerin kopegi
(21.07.09)
rejene o krem, bir ara boyna reklamı çıkardı.

bir de benim bildiğim o çatlaklar pek gitmiyor. ölü deri falan filan.

bu arada body dolayısıya çatlak oluşumu başladıysa, cildini nemlendirecek ve besleyecek krem/sabun vesaire kullanmya başla, önüne geçmeye çalış yani.
0
arigold
(21.07.09)
aslında burda çatlakların seviyesi önemli. örenğin çok göze çarpan, beyaz ve fazla cinsteyse çatlaklar lazer tedavisi en iyi yöentem. ama buğday renginde, az ve sadece bel bölgesindeyse dr muradın ürünleri gerçekten iyi. kendimden biliyorum. hiç iz kalmıyor. eğer kollarınızdakide azsa dr muradın ürününe bakın derim. ama eğer çoksa lazer tedavi en iyi yöntem. çünkü kozmetik rürünü bile kullansanız 52 kiloya çıktığınız anda çatlaklar gözüküyor. bu yüzden durmadan kilonuzu sabit tutmaya çalışıyorsunuz. arkadaşım lazer yaptırmıştı işe yaramştı. şimdi aşırı kilo (7 kilo ve fazladı) almadığı sürece çatlaklar belirmiyor.
0
you are my lethe
(21.07.09)
ani kilo alımlarında, deri genişlediği için çatlaklar oluşuyor (diye biliyorum). sümüklü böcek kremi falan filan vardı bi ara, işe ayrıyormuş, 35 lira galiba fiyatı. kozmetikçilere sorun.
0
aithra
(21.07.09)
benim de spordan sonra benzer problemim oldu, çok da belli olmuyor ama ben çok rahatsız oluyorum. dr murad mı rejene mi alayım?
0
christine
(21.07.09)
hiçbir krem çatlakları etdavi edemez. sadece bölgedeki rengi dengeleyerek daha az görünmelerini sağlıyor. çatlak bi kere olmuşsa olmuştur. anca ameliyatla düzelir. (deri aldırma) onda da ameliyat izi kalır, zaten kol için uygun bi yöntem değildir. çatlaklar oluştuktan bi süre sonra zaten kırmızımsı rengi kaybolur, solar. kremlerin etkisini zaman da sağlıyor yani.
0
cereal killer
(21.07.09)
ciltte oluşan izler ne yazık ki dermis hasarını gösterir. günümüz teknolojisinde dermisi tekrardan onaracak bir yöntem yok. bu nedenle hiçbir ürünü kullanmanızı önermem. ek olarak lazerin hiçbir faydası olmayacaktır. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(21.07.09)
çatlağın derecesine bağlı ve ne zaman çıktıgına.eger çatlaklar oluşalı çok fazla zaman geçtiyse üzgünüm ki şansınız çok az.yeni oluşan ve az belirgin çatlaklar için lazer tedavisi işe yarıyor,çevremde yaptıranlar oldu.
0
öseleköselek
(22.07.09)
(9)

Bacak Kılı Almak ( harbi kıl tüy müy değil )

zimparakagidiyla31cekenpinokyo
Bayağı bi uzun bu kıllar. Bir ara salaklık yapıp jilet vurmuşluğum var. Bu kılları azaltmak için ne yapmalı. Çok var ya. Veet aldım tüy dökücü ancak o da yarım yarım alıyor. Lazer mazer demeyin böle basit olarak ne yapabilirim? Şimdi veet tüy dökücüyle döküp, kalanları makasla kısaltıp, 3-4 gün sonr
Bayağı bi uzun bu kıllar. Bir ara salaklık yapıp jilet vurmuşluğum var. Bu kılları azaltmak için ne yapmalı. Çok var ya. Veet aldım tüy dökücü ancak o da yarım yarım alıyor. Lazer mazer demeyin böle basit olarak ne yapabilirim? Şimdi veet tüy dökücüyle döküp, kalanları makasla kısaltıp, 3-4 gün sonrada veet ağda bantlarıyla alıcam. bundan başka böyle daha etkili olabilcek bi öneriniz var mı?

Not: erkeğim.
0
zimparakagidiyla31cekenpinokyo
(21.07.09)
yok ağbi olmuyor gitmiyor, yüzmeye başlayacam diye bi olaya gireyim dedim. erkek değil miyiz, gözenekten 2 şer üçer çıkıyolar. 1 haftaya aynı oluyo bunnar. hamam otu iyidir gene.
0
radikalherif
(21.07.09)
öyle bi yöntem yok maalesef.
(bkz: body groom)
0
nl extreme
(21.07.09)
bi arkadasim sac tras makinesiyle aliyormus. su 10 liralik makinelerle bi deneyin isterseniz.
0
osuruklu
(21.07.09)
(bkz: hamam otu)
0
el magico
(21.07.09)
Bu hamam otu şeysini deneyen var mı ki? Öneriyor herkes deli gibin.
0
sesee
(21.07.09)
açıkçası önce veet tüy dökücü kullanıp, makasla kısaltıp, ağda bantıyla almak hem cildi yıpratır, hem tüylerin çıkış süresini kısaltır hemde feci can yakar. önce tüylerinizi fazla değil 5 mm den kısa olmayacak biçimde makasla filan kesin. sonra ağda uygulayın ama ağda bantları erkek kılları için işe yaramaz. ya kuaföre gidip yaptırın en fazla 50 lira tutar yada veet sıcak ağdalardan alın. onu kaynmaış suya koyun yarım saat sonra ağda ısındığında bacaklarınızı ince ama tüm kılları örten biçimde sürün, sonra ağda bezini yapıştırıp çekin. geçmiş olsun.
0
you are my lethe
(21.07.09)
(bkz: ağda)
0
aithra
(21.07.09)
biz bunları yazdık entrylerimizde (bkz: #9955023)
0
okocha
(21.07.09)
bu hamam otunu nerden bulabiliriz pahali birşey midir aldıgımız takdirde ne kadar bir sure cıkmaz aynı dertden muzdaripim de :) bide bizim buralarda bi hurafe var annem hamileyken ayı gormus o yuzden miş hahahahahha hamileyken ayıya bakarsan cocugun kıllı oluomus :)
0
jay jay
(21.07.09)
(2)

köpek- diş taşı - mama

uche
1- köpeklerde diş taşı oluşmasını durdurmak, azaltmak için ne yapmak gerekir?2- kuru mamaya minimum seviyede ev yemeği karıştırmanın bir zararı/faydası var mıdır? (maması hill's. yani ekonomi yaptığımızdan değil başka türlü yemiyo piç.)3- bide bu ikisi birbiriyle bağlantılı mı? yani ev yemeği dişler
1- köpeklerde diş taşı oluşmasını durdurmak, azaltmak için ne yapmak gerekir?
2- kuru mamaya minimum seviyede ev yemeği karıştırmanın bir zararı/faydası var mıdır? (maması hill's. yani ekonomi yaptığımızdan değil başka türlü yemiyo piç.)
3- bide bu ikisi birbiriyle bağlantılı mı? yani ev yemeği dişleri için zararlı/faydalı mı?
0
uche
(20.07.09)
valla eksper falan değilim ama kuru mamalar sert oldukları için dişlerin arasına kaçmıyor ve diş yüzeyinde mikroskobik miktarlarda da olsa kalmadığı için plak oluşumunu yavaşlatıyor tahminen. ev yemeği ile karıştırıldığında yumuşayacağı için dişlerde probleme yol açabilir bu bakımdan. ha çocukluğumda 5 yıl kadar köpüş besledik o zamanlar öyle kuru mama falan bilmezdik, ev yemeği kemik neyin dışında bişi yemezdi heyvanlar.. dişleri de sağlıklıydı zannederem bilemedim şimdi bak..
0
bulanti
(20.07.09)
1- dişlerini bebe macunu ile fırçalamanız lazım, yetişkinler için olan diş macunlarından sakının ama, diş etlerini yakabilir hayvanın.

2- karıştırmayın, daha doğrusu karıştrılması tavsiye edilmez. neticede köpeğin alacağı mineral ve vitaminler dengelenmiştir kuru mamada. diğer şekilde aşırı karbonhidrat veya protein yüklemesi yapabilirsiniz. maması iyi bir marka, bozmayın derim ben. ama başka mama yememe diye bir lüksü yoktur köpeğin, önüne mamayı koyarsınız, bir koklar beğenmez, 20 dakika sonra mamayı önünden alırsınız, 2 gün aç kalır, 3. gün mecburen yer. mamayı mümkün olduğunca ıslatarak verin, severek yiyecektir.

3- kesinlikle bağlantılı. kuru mama diş arasında kalıp bakteri üretmez, ev yemeği kalabilir, tartar oluşturabilir, hatta diş etlerini çektirebilir. sadece ev yemeği demeyelim, bunun barf diye bir beslenme tekniği vardır, barf ta çok iyi ayarlamak zorundasınız besinleri. ve şu aklınızdan hiç çıkmasın, köpeklerde tüm diş operasyonları genel anestezi altında yapılır. tartar temizlenmesi dahil.
0
galahad
(20.07.09)
(4)

birden fazla ve farklı sayıda antibiyotik içmek...

ilse
evet, yıllardır merak ediyorum bunu böyle bi efsane vardı, bilmemkaç çeşit antibiyotiği aynı anda içersen işte ölürsün temalı gerçek midir niye gerçektir değil midir biri aydınlatırsa sevinirim.
evet, yıllardır merak ediyorum bunu böyle bi efsane vardı, bilmemkaç çeşit antibiyotiği aynı anda içersen işte ölürsün temalı gerçek midir niye gerçektir değil midir biri aydınlatırsa sevinirim.
0
ilse
(20.07.09)
bu soruyu sırf efsane konusunda aydınlanmak amacıyla sorduğunu düşünüyorum ve yanıtlıyorum:
Bazı antibiyotikler bir arada kullanıldığında mesela beş çeşit bunlardan ikişer üçer falan yan etkileri artabilir diye biliyorum. tabi sözkonusu antibiyotiklerin yan etkilerine de bağlı. mesela karaciğere yan etkileri bilinen birkaç antibiyotik bir arada kullanılırsa toksik hepatite sebep olabilir ve karaciğer yetmezliğine götürebilir. karaciğer yetmezliği de çok ciddi bir durumdur.bunlar hep doktor kontrolunde alınan ciddi antibiyotiklerdir ve reçetesiz kesinlikle verilmez.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(20.07.09)
uzun vadede zararlı olsa bile öldürmüyor yani hemen teşekkürler...
çünkü çeşitli hastalıklarda iki farklı antibiyotik kullanılıyor ve bana da saçma gelmişti.
0
🌸ilse
(20.07.09)
iki antibiyotikte birbiriyle etkileşen maddeler mevcutsa kullanımı öldürücü olabilir. prospektüste yazar şunu ihtiva eden ilaçlarla birlikte kullanılması tehlikeli sonuçlar doğurur diye.
0
cro magnon
(20.07.09)
Kullanılan ilaçlara göre değişir, örneğin böbreklere toksik herhangi iki ilaç aldığınızda kısa süre içerisinde akut böbrek yetmezliği geçirme ihtimaliniz tek ilaca kıyasla daha fazla olacaktır.
0
efx
(20.07.09)
(10)

burun ameliyatı olanlar,hakkında bilgisi olanlar bakın hele.

Carlito Brigante
geçenlerde doktora gittim nefes alamama şikayetiyle.tomogrofi falan çekindim.küçükken burnumun üzerine düşmüştüm ve eğrilik var burnumdasağa doğru.zaten zor ne fes alıyordum ana bu aralar epey bi zorlamaya başladı beni.doktor tomografiye baktı ve burunda et ve eğrilik var dedi.bide sinüzit var üstün
geçenlerde doktora gittim nefes alamama şikayetiyle.tomogrofi falan çekindim.küçükken burnumun üzerine düşmüştüm ve eğrilik var burnumdasağa doğru.zaten zor ne fes alıyordum ana bu aralar epey bi zorlamaya başladı beni.doktor tomografiye baktı ve burunda et ve eğrilik var dedi.bide sinüzit var üstüne.

şimdi, doktor ameliyat dedi.bende karar verdim olmaya.hem eğrilik düzeltilecek hem et küçültülecek hemde sinüzit alınacak. günü birlik olur çıkarsın dediler.çarşamba günü olucam işte.

şimdi sorular;

1-bu ameliyat için genel anestezi mi yoksa lokal anestezi mi yaparlar, yoksa benim istediğimi yaparlarmı ?
2-ameliyata giderken ne götüreyim yanımda.ne bilim normal işten çıkıp gitsem olur mu yoksa terlik falan-sallıyorum tamamen-pijama falan götürülmeli mi :)
3-ameliyat sonrası ne gibi ağrılar, acılar, zorluklar bekliyor beni.
4-ameliyattan kaç gün sonra normal hayatıma dönerim.
0
Carlito Brigante
(20.07.09)
1- genel anestezi
2- benim dr isterseniz aksama cıkabilirsiniz demisti, ben nolur nolmaz diye bi gece kalmıstım, oyle yapacaksan sen d bisiler goturebilirsin, yoksa gerek yok..
3- ilk bi kac gun surekli akıntı olur.. agrı genel olarak dayanılmaz degildir.. hatta sızı bile diyebiliriz kendisine
4- ben sanırım 3. gunde bira icmeye cıkmıstım dısarı gayet rahat bir sekilde (tam normalizasyon 15 gunu bulabilir ama)
0
happy killer
(20.07.09)
1- çoğunlukla genel anestezi. genel anesteziden korktuğu için lokalle ameliyat olan tanıdığım var, çok sıkıntılı olduğunu söylemişti.
2- günübirlik demişsiniz ama sonra pijama vs diyince aklım karıştı. gece hastanede kalacaksanız, ertesi gün çıkarken giymek için bir eşofman, ayakkabı vs getirin. üzerinize de gömlek veya yakası geniş tshirt giyebilirsiniz. ameliyat sonrası üzerinizde önlük olacak. operasyon sonrası şimdi tam emin değilim ama 3-4 saat su ve yemek yasak. daha sonra hemşireler geliyor, su ve yiyecek bir şeyler getiriyorlar. mümkünse sizinle birlikte bir refakatçı kalsın,
3- ben ameliyattan sonra ağrı kesici bile almadım. burun ameliyatı genelde acısız olur. zorluk olarak mevsim yaz, gözler moraracak, güneşe çıkmamanız lazım. çıktığınızda da güneş kremi süreceksiniz. gece yatarken başınızın altına 2-3 yastık koymanız gerekecek(2-3 ay), yüzüstü yatamayacaksınız, doktor söyler zaten ama kafanızı öne eğmeyin, kan basıncını arttıracak hareketlerden 2-3 hafta kaçının. ameliyat sonrası burun şiş olacak, aman allahım bu ne diyip moralinizi bozmayın, şişler geç iner. revizyon ameliyatı gerektirecek aksaklıklar yaşayabilirsiniz. bu durumda en erken 1 yıl içinde ikinci operasyon yapılır. sabırlı olmanız lazım. burun ucu düşebilir, burun tekrar eğrilebilir vsvs. bu yüzden kontrolleri hiç aksatmayın.
4- 1 hafta sonra evden çıkmıştım. normal hayattan kastınız koşma, yüzme gibi hareketlerin yapılabildiği, burun ameliyatı geçirmenin neredeyse unutulduğu bir süreç ise, 1,5- 2 ayı bulabilir.
geçmiş olsun.
0
marcelorios
(20.07.09)
bu arada marcelorios'un cevabı estetikli burun ameliyatı icin
ben sadece septum deviasyonu ameliyatı olmustum
0
happy killer
(20.07.09)
@marcelorios ameliyatı normal gündelik kıyafetlerimle yaparlarmı bilmediğim için hani git pijama giyde gel fala yada rahat bişeyler giyde gel derlermi ondan dedim.

@happy killer benimki de estetik olmayacak.yani sadece et küçültülecek, içerde sağa doğru yatan eğrilik düzeltilecek ve sinüzit tedavi edilecek.okadar. estetiğe girmiyor dimi bunlar ?

benim olacağım ameliyatta da tampon kullanacaklar mı yahu ?
0
🌸Carlito Brigante
(20.07.09)
düşme nedeniyle burnumda sağa doğru eğrilik var yazmışsınız. bu yüzden septorhinoplasti(deviasyon ile birlikte estetik) ameliyatı olacağınızı düşünmüştüm. happy killer ın da dediğii gibi yazdıklarım septorhinoplasti için geçerli. sadece deviasyon ameliyatında iyileşme süresi daha kısa olur. tampon illa kullanılacak ama eskisi gibi pamuklu tampon yok. çıkarırken acı falan duyulmuyor, korkmayın.
ameliyat gündelik kıyafetle yapılmaz. çırılçıplak soyunacaksınız, sonra size ameliyat önlüğü giydirecekler.
0
marcelorios
(20.07.09)
@marcelorios burun ucu düşebilir demişsin.nasıl düşebilir anlayamadım ? yere düşmez dimi :)
0
🌸Carlito Brigante
(20.07.09)
ben 3 yıl once acıbademde olmustum
artık tampon kullanılmıyo demislerdi
burnuma da silikon koymuslardı
gayet hissedilmez bisi
1 hafta sonra kontrole gittigimde dr yatır bakalım kafayı arkaya bi bakalım deyip yaklasık 10 cm bi cubuk cıkarmıstı burnumdan
resmen beynime gircekmis nerdeyse :)

egiklik icerden duzeltilecegi icin estetik sayılmaz
dısarıdan da fark edilmez

burun dusmesi d estetikli ameliyatlarda eger burun ucu kaldırma gibi bi islem yapıldıysa olabilecek bi sey.. tutmaması da denebilir..
0
happy killer
(20.07.09)
medical park ta olucam bende ameliyatı. bilmiyorm nasıllar ameliyatta.

ama bazı büyülerimiz yok keşke devlet hastanesinde olsaydın, yok biraz havalar serinleseydi falan diyorlar.hadi havaların neden serin olmasını anladım da niye illa devlet hastanesi?
0
🌸Carlito Brigante
(20.07.09)
devletçidirler..
aklıma baska bi neden gelmedi valla :)
0
happy killer
(20.07.09)
1-) ikisi de olabilir. ama yuksek ihitmalle lokal yapacaklardir. o da degisik bir kafa tabi.

2-) hic bir sey zaten kendini kotu hissetmen icin gerekli adini bilmedigim o ince mavi seyi giydirip ayagina aynindan bir terlik takiverip makyajli tas gibi hemsirlerin karsisina dikiyorlar. sirtin falan hep acik tabi. dovme olunce biraz sekilli oluyor ayri.

3-)valla bunu yazarken bile kemiklerim aciyor. cok fena eger doktorun benim ki gibi bir orospu cacuguysa. yandin haci. bu bahsettigim orospu cocugu -seksist kufurden asagisi paklamaz bu piji- 3 kere ameliyat etti beni, 6 ay icinde hem de. ben de salagim ki ayni adama gittim 3 sefer de. doktorunu kesinlikle iyi sec. deli gibi arastir. sonra pisman olma.

4-) eger kemiklerine cok dalmayacaklarsa -tecrubeliyiz da biliyoruz- 2 haftada gulumsemeye baslayabilirsin.
0
gunlerin kopegi
(20.07.09)
(8)

Kramp ne eksikliğinden olabilir

zengec
Eşimle bana çok sık kramp girmeye başladı gece uyurken gün içinde yoğun kramplar. acaba yeme içme düzenimizde bir eksiklikmi varda ikimiz de bu dertten muzdaribiz. Kramp önleyici besinler nelerdir. şimdiden teşekkürler
Eşimle bana çok sık kramp girmeye başladı gece uyurken gün içinde yoğun kramplar. acaba yeme içme düzenimizde bir eksiklikmi varda ikimiz de bu dertten muzdaribiz. Kramp önleyici besinler nelerdir. şimdiden teşekkürler
0
zengec
(20.07.09)
kalsiyum eksikliği krampa neden olur

sozluk.sourtimes.org
0
hia
(20.07.09)
magnezyum eksikliği de neden olur.
0
kibritsuyu
(20.07.09)
sadece mineral eksikliği değil aşırı yorgunluk da kramp nedenidir.
0
thalamus
(20.07.09)
uykusuzluk + tuzsuzluk
0
domno epotus
(20.07.09)
yalnız eğer çok şiddetli kramplar yaşıyorsanız mutlaka bir doktora görünün. sadece besin takviyesi değil, magnezyum-kalsiyum desteği falan kullanın çünkü olmadık yerde girip rezil edebiliyor adamı.
0
blackdog
(20.07.09)
b1 vitamini eksikliginde de kramp gorulur.
0
entrapmen
(20.07.09)
ağır idmanlar sırasında gece özellikle calf bölgesinde kasılma ve kramp oluyorsa tuz ve limonu dayarlardı bize, ancak açıklamasını bilemiyorum.
0
tekosin
(20.07.09)
maden suyu kesin de, biranın da iyi geldiğini duymuştum kramp meselesine =)
0
kveldulv
(20.07.09)
(6)

vücut geliştirme kardiyo ve off günler

baldur2
arkadaşlar birkaç sorum olacak.1- haftada 4 gün vücut çalışan biri diğer boş 3 günün 2sinde kardiyo çalışsa bu çok yorucu olur mu bünye için?2-şimdi mesela 100 kilo olan bir vücut geliştirmecinin alması gereken protein 200 gr ya, bu, idman yapmadığı günlerde de mi 200gr olmalı yoksa, çalışmadığı içi
arkadaşlar birkaç sorum olacak.
1- haftada 4 gün vücut çalışan biri diğer boş 3 günün 2sinde kardiyo çalışsa bu çok yorucu olur mu bünye için?
2-şimdi mesela 100 kilo olan bir vücut geliştirmecinin alması gereken protein 200 gr ya, bu, idman yapmadığı günlerde de mi 200gr olmalı yoksa, çalışmadığı için daha az olabilir mi?
3- yağ yağmak için kaç km hızla tempolu yürüyüş en idealidir?

tamamdır, teşekkürler.
0
baldur2
(20.07.09)
1- evet, bu kadar yüksek bir tempoya gerek yok bence.
3- 5-6 km/saat
0
roadrunner_merlin
(20.07.09)
1. off günler adı üstünde boş gündür. boş günler dinlenmek içindir.
2. evet, off günlerde karb alımını biraz düşürmen yeterli.
0
arnold schwarzeneger
(20.07.09)
@arnold
yani bulk ile yağ olarak kilo verme aynı anda yapılamaz öyle mi? peki yeteri kadar bulk yaptıktan sonra haftada 3-4 gün kardiyo yapsam nasıl olur?
0
🌸baldur2
(20.07.09)
kas kütlesini arttırarak bir yandan yağ yakmak mümkün ama zor bir süreç. ve sırrı antremandan çok diyette.

bulk yaptıktan sonra ağır girmeyi kesip o kadar ağır kardiyoya asılırsan kas kütlesi kaybedersin. bu da yağ yakımı sürecini yavaşlatır. diyette 2-3 gün kardiyoyu antreman günleriağırlık çalışması üzerine yap ve düşük yoğunluklu kardiyo yerine depar ağırlıklı koşuları tercih et.
(bkz: interval koşu)
0
arnold schwarzeneger
(20.07.09)
teşekkürler arnold, peki son bir sorum daha olcak seni de epey oyalamadım ama idare et:)
o 2 off günde kardiyo yapmak kasların gelişimine engel olur mu?
0
🌸baldur2
(20.07.09)
kesinlikle evet.
0
arnold schwarzeneger
(21.07.09)
(1)

Kalple ve kapakçığıyla ilgili cahil soruları (bilen bilmeyen bi el atsın sayın duyurucu)

ya ben lan neyse
Daha önce de sormuştum bunla ilgili birkaç soru. yeni sorularla kafanızı ağrıtmaya hazırım. bu sorular öyle bir cahilin sorularıdır ki. bu cahil herşeyi sınırlı kavram diğmasıyla açıklamaya çalışır ve cevap bulamadığı için kafayı yeme raddesine gelir.doktor kalp kapakçığımda birkaç minik çatlak oldu
Daha önce de sormuştum bunla ilgili birkaç soru. yeni sorularla kafanızı ağrıtmaya hazırım. bu sorular öyle bir cahilin sorularıdır ki. bu cahil herşeyi sınırlı kavram diğmasıyla açıklamaya çalışır ve cevap bulamadığı için kafayı yeme raddesine gelir.

doktor kalp kapakçığımda birkaç minik çatlak olduğunu söyledi eko sonucu. doktora sormaya da fırsatım yok zira çok fazla soru var kafamda. devlet hastahenelerinde 5 dakikadan fazla muhatap olmak epey zor.

kafama takılan sorular var. tıp konusunda uzman değilim. bu yüzden doktorun söylediği bu "minik çatlakları" yara gibi bir şey olarak hayal ediyorum doğru mudur acaba?

1. peki bunlar yara diyelim. bunlar kapanmaz mı?

2. kalp kapakçıklarının doku özellikleri neler? yani kendisi tamir etme özelliği olmayan cansız dokular mı? yağ mı? protein mi? kemik mi? bu kapağan özellikleri ne?

3. bende eklem romatizması da yok. bu çatlaklar ekseriyetle bundan olurmuş. doğuştan da değil. son 10 ay içinde oldu. son 10 ay içinde bir defa ateşli hastalık geçirdim başka olağan dışı bir şey olmadı. bir de ağır spor yaptım birkaç kere. neden olmuş olabilir bu çatlaklar.

4. ilerlememesi için ne yapmalıyım?

not: tıp konusunda benim seviyemde olabilirsiniz. yine de cevap vermenizi rica ediyorum. en azından beyin fırtınası olur. ya da ne biliyim link olur, kulaktan dolma bilgi olur vs.

inanılmaz moralim bozuldu. tam da spora hayatımd hiç olmdığı kadar heves ettiğim bir dönemde.
0
ya ben lan neyse
(19.07.09)
arkadasım öncelikle çok geçmiş olsun. bende cocukken gecirdiğim bir ateslı hastalık sonucunda kalp kapakcıgı sorunu yaşamıstım. doktorun dediği 3 yıl arayla eko yaptırmamdı. hiç ihmal etmeden ekolarımı yaptırdım. bugune kadar bu rahatsızlıgın bir sıkıntısını,yaptırımını yaşamadım. ama doktor kontrolunude ihmal etmedım.
sana tavsiyem şudur`,
kendını kasma, bu rahatsızlık her ınsanda görülebilecek sıradan birşey. bu senın daha evvelki gibi olamayacagın anlamına gelmez. dediğim gibi ben sıkıntısını yaşamadım.
devlet hastanesinde moralını bozmuslar sankı yanlıs anlama ama özel hastaneler bu konuda oldukça donanımlı doktorlara sahip. sigortan varsa bu kurumlara sevk yaptır ve birde onlara görün.
tekrardan cok gecmıs olsun.
0
ardahan united
(20.07.09)
(3)

Antibiyotik

babatema
8 saatte bir antibiyotik kullanmam gerekiyor.diyelim ki saat; 12:00 - 8:00 - 16:00 saatlerinde aldım ilk dozu.sonra bi baktım saat gece 02:00 olmuş ve hemen bi tane aldım. bir sonraki dozu saat 10:00'da mı almak iyidir yoksa bir önceki dozu geç almış olmama rağmen eski saatinde mi almalıyım?not: bu
8 saatte bir antibiyotik kullanmam gerekiyor.

diyelim ki saat; 12:00 - 8:00 - 16:00 saatlerinde aldım ilk dozu.
sonra bi baktım saat gece 02:00 olmuş ve hemen bi tane aldım. bir sonraki dozu saat 10:00'da mı almak iyidir yoksa bir önceki dozu geç almış olmama rağmen eski saatinde mi almalıyım?

not: bu sürekli böyle ileri gidiyor. ya uyanamıyorum. ya o saatte ilacım yanımda olmuyor. ya unutuyorum.

bir de bazen 3-4 saat boyunca alamayınca o dozu direkt atlıyorum çok zaman geçmiş diye. bir sonraki dozdan devam ediyorum.

doz atlamak mı daha kötüdür, saati ileriye doğru kaydırmak mı?
0
babatema
(18.07.09)
olabildigince saat atlamamaya onem vermek gerekiyor ama doz atlatmak diye bir sey yok :) onu siz uydurmussunuz bence. gecikmeli de olsa alin ve ortalama bir saate oturtun.
0
entrapmen
(18.07.09)
penisilin ve türevlerinde en fazla 15 dakika, diğer antibiyotiklerde 30 saat saatini değiştirmeli ve düzenli kullanmalısınız öyle kafanıza göre almanızın hiçbir yararı yok ağrı kesici değil bunlar...
bakterilerin işte üreme, bölünme artık neyse zaman aralıklarına göre kullanılıyor. arada atlamanız, saatlerini değiştirmeniz sadece bakterilerinizin daha güçlenmesine ve antibiyotiğin işlevini yitirmesine sebep olur.
içmeye başlarken saatini ayarlayacaksınız onun.
0
ilse
(18.07.09)
biri bana saatini kaçırsam da bir sonrakini normalde almam gereken saatte almamı söylemişti.
0
argent dawn
(18.07.09)
(6)

Ayakların iptal olması ve kilo vermek hakkında 2 soru

loralynn
1. Yoğun bir barda çalışmaya başladım ve 4 gün içinde ayaklarım bildiğiniz kullanım dışı. Ayak ağrısıyla kalmadı bilekten ağrıyor artık ve bugün de gideceğim işe ama napsam ne etsem de bu ağrıyı azaltsam yorgunluğu atsam?2. Bir de şöyle bir durum var, ben normalde tüm gün evde yatan, fena yemeyen bi
1. Yoğun bir barda çalışmaya başladım ve 4 gün içinde ayaklarım bildiğiniz kullanım dışı. Ayak ağrısıyla kalmadı bilekten ağrıyor artık ve bugün de gideceğim işe ama napsam ne etsem de bu ağrıyı azaltsam yorgunluğu atsam?

2. Bir de şöyle bir durum var, ben normalde tüm gün evde yatan, fena yemeyen bir insanken şu an günün 12, 13 saati oturmadan volta atan, koşturan biri oldum iş sebebiyle. Günde yediğim öğün de 1 veya 2 öğüne düştü yani cidden az yiyorum; ancak maalesef düzenli içki içme moduna da girdim. Önceden en azından haftada 2, 3 kereydi şimdi her gün en azından 2, 3 33lük içmeye başladım, dün içmeyeyim dedim patron zorla 2 tane verdi. Neyse uzunca anlattıktan sonra soruyorum, kilo veririm değil mi ben bu gidişle? Sonuçta bol hareket var, ama yemek düzeni yok, düzenli bira var... Birayı kesersem olur sanki... Kesmeden de olur mu ki? :P
0
loralynn
(17.07.09)
benim ayak sistiginde uyurken 2 yastik ayagin altina koyuyorum - yuksek bi yere koymak ise yariyor sanki?

2. 2 3 tane 33luk biradan hic bi sey olmaz. yemek kisminda off sabahtan beri bi sey yemedim diye yatmadan once hayvanlar gibi abanmiyosan eger - verirsin.
0
the beyin
(17.07.09)
2. Kilo verip vermeyeceginiz ne kadar hareket edip ne kadar kalori aldiginiza bagli. Belki gunde 2 bira icmenize ragmen kilo verirsiniz, belki onlari icmemenize ragmen veremezsiniz. Ama kilo vermek gibi bir amaciniz varsa imkanlarin izin verdigi olcude saglikli beslenmeye, uzun sure ac kalmamaya ve bira benzeri yuksek kalori ihtiva eden seylerden uzak durmaya calismakta her zaman fayda var.
0
wpi
(17.07.09)
1- sanırım düzgün basmıyorsunuz. rahat ayakkabılar ve rahat bir pantolonla çalışın, düzgün basmaya dikkat edin.
2- çok sayıda sık sık yeyin, vitamin alın, bünyeniz çökmesin. 2 yıl sonra 10 yaş daha yaşlı göstermezsiniz böylece.
0
aithra
(17.07.09)
@wpi
12 saat boyunca bir kere yiyebiliyorum maalesef. Sabah kahvaltı yapmaya çalışsam sanırım iyi olcak...
0
🌸loralynn
(17.07.09)
hergün kendine 2-3 tane salatalık kes, ufak parçalar. aralarda onlardan ye.
0
arigold
(17.07.09)
askerde tutulan 24 saatlik karakol nobetlerinden sonra ogrenilenler kural 7-) once ayaklarini yatar halde iken kalcandan daha yuksek bir yere uzat. mumkun ise dizlerinin altina yastik koy. o arada uyuyup kalmazsan bir legen al ve dusa girmeden once ayaklarina 10-15 dakika kadar IlIk ve tuzlu suda bIcI bIcI yaptIr. pamuk helva ol. git uyu.
0
gunlerin kopegi
(17.07.09)
(9)

Yirmi Yaş Dişi Çekimi Ve Çene Cerrahı

küheylan
Yirmilik dişlerim(alttaki) 45 derece açıyla çıktı ve yandaki dişe dayandı. Çektirme vakti geldi, ağrı da yapmaya başladı diğer dişe yaslandığı için. Ama çoğu insanda olduğu gibi bende de `dişçi korkusu` var. Bu iş için çene cerrahları daha iyiymiş. Daha önce bu operasyonu geçirmiş kişilerden cerrah
Yirmilik dişlerim(alttaki) 45 derece açıyla çıktı ve yandaki dişe dayandı. Çektirme vakti geldi, ağrı da yapmaya başladı diğer dişe yaslandığı için. Ama çoğu insanda olduğu gibi bende de dişçi korkusu var. Bu iş için çene cerrahları daha iyiymiş. Daha önce bu operasyonu geçirmiş kişilerden cerrah ismi öğrenmek istiyorum(İstanbul'da oturuyorum). "Amann bunun için burdan isim mi istenir?!" demeyin, maalesef bu işi doğru düzgün yapan kişi sayısı çok az. Hele sözlükteki o muhteşem(!) anıları okuduktan sonra bilmediğim bir doktora gitmeye korkarım heralde. :)

Bir de Çapadaki İÜ Diş Hekimliği Fakültesinin çok iyi olduğunu duydum ama bir türlü randevu alamıyorum, 7 gün 24 saat arıyorum, hatta Pazartesi günü 6'dan itibaren 20dkk bir aradım ama yine de "tüm randevularımız dolu" dedi. Nasıl randevu alabilirim ordan? Yirmilik diş için çok sonraya mı randevu veriyorlar?(öyle bir şey okudum yine internette, 10 ay sonraya randevu verilmiş). Şimdiden teşekkürler.
0
küheylan
(17.07.09)
orayi bilemem ama..
bayrampaşa tarafinda mustafa baycan diye bir diş hekimi var... ciddi anlamda memnun kaldim... tavsiye ederim...
(merkez camii nin karşısında)
0
kakoy
(17.07.09)
yirmilik dişiniz o çekim için kullanılan aletin kavrayabileceği kadar çıktıysa korkmanıza gerek yok normal diş çeker gibi çekiyorlar.
0
baskaturlubirsey
(17.07.09)
diş gömükse çene cerrahına gidin dişçiye gitmeyin sakın.
0
black wings gray eyes
(17.07.09)
ben 2 tane çektirdim bu şekilde marmara üniversiteisnden bir çene cerrahı geldi diş başına 250 lira aldı tabi ama ismini hatırlamıyorum genç biriydi.
0
buffy de vampir sayilir
(17.07.09)
Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'nde (Nişantaşı'nda) çektirdim. Hiç para vermedim. Gayet de memnun kaldım. İlaçların etkisi geçince biraz ağrı yapıyor ama o kadar da olur.
0
paperclips
(17.07.09)
yirmi yaş dişlerinizin hepsini çektirmeyin, onlar lazım olduğunda kök hücre elde etmek için kullanılacak.
0
eowyn
(17.07.09)
2 yıl önceki deneyimimden sonra gelecek nesillere kalması için yazayım dedim. 2 tane alttaki yirmilik dişlerimi medicana bahçelievler diş hastanesinden çektirdim. Operasyona(evet ciddi ciddi operasyon sıradan bir diş çekimi değil) giren kişi doç.dr. kerim ortakoğlu 'ydu. Ne çekim sırasında ne çekimden sonra hiçbir sıkıntım olmadı. sadece biraz pahalıydı. 2 yıl önce bir tane 20lik diş çekimi için 225 lira almışlardı.
0
🌸küheylan
(03.09.11)
dişin tamamen çıkmadan çektirme derim ben. bu tavsiyemi ciddiye al. çıkmayan 20 yaş dişimi operasyonla aldırmıştım, ağrısını akan kanı geçiyorum abartısız 1 ay kendime gelemedim.
0
african rain
(03.09.11)
bugün çektirdim dişimi hospitadentte
20 lik diş neredeyse diğer azı dişlerle aynı seviyedeydi. yarı gömük de diyebiliriz
şükür ki kolay çıktı dişim 300 lira aldılar, fiyatı çok geldi bana ama ne yapalım çaresiz kaldım

lokal anestesi etkisi geçince deli ağrı yapıyor haftaya dikişleri alacaklar
0
technicalte
(04.09.11)
(2)

Su içmek ve terlemek?!

ataturkiye
Merhaba arkadaşlar. Değişik bir soruyla karşınızdayım.Bu güzel yaz günlerinde özellikle bol bol sıvı tüketiyorum. Yalnız su içtikçe terlemekteyim. Bir bardak su içtiysem akabinde sıcak basıyor, terliyorum; hem de neredeyse tükettiğim sıvı kadar.Aklımda bir bilimsel açıklama var bu konuyla ilgili. Am
Merhaba arkadaşlar. Değişik bir soruyla karşınızdayım.

Bu güzel yaz günlerinde özellikle bol bol sıvı tüketiyorum. Yalnız su içtikçe terlemekteyim. Bir bardak su içtiysem akabinde sıcak basıyor, terliyorum; hem de neredeyse tükettiğim sıvı kadar.

Aklımda bir bilimsel açıklama var bu konuyla ilgili. Ama sizin de açıklamalarınızı duymak istiyorum.

Best Regards!
0
ataturkiye
(16.07.09)
sivinin atilmasi , terleme ve idrar. metobolizman hizlidir. cabuk atiliyordur o yuzden. kotu birsey degil yani terlemek :)
0
kakoy
(16.07.09)
Sicak yaz gunu. Dehidrasyon ve vucut isisi artisi oluyor. Su icince de vucudun isisini dengelemeye basliyor hemen ve terliyorsun. Bunu hallettikten sonra da vucudun eksik kalan suyu tamamlamaya calisir, daha fazla su icmen gerekiyor sanirim, metabolizman cok hizli.
0
ermanen
(16.07.09)
(4)

bas donmesi

askintoomuch
sabah uyandigimdan beri bas donmesi soz konusu..hatta yataktan ilk kalkinca basladi..ara ara siddeti azaliyor, sonra yine kotu oluyor..ders calismam gerek ve su an kutuphanedeyim, bi turlu konsantre olamiyorum..gece iyi uyumama ragme, uykusuz ve halsiz hissediyorum..sebep ne olabilir, tansiyon fala
sabah uyandigimdan beri bas donmesi soz konusu..hatta yataktan ilk kalkinca basladi..ara ara siddeti azaliyor, sonra yine kotu oluyor..ders calismam gerek ve su an kutuphanedeyim, bi turlu konsantre olamiyorum..gece iyi uyumama ragme, uykusuz ve halsiz hissediyorum..sebep ne olabilir, tansiyon falan mi ki? pek asina oldugum bi konu degil..
0
askintoomuch
(16.07.09)
açlık,sıcak gibi şeyler neden olabilir belki.
0
i am 6 do you wanna be 9
(16.07.09)
bas donmesi nedenleri,

vertigo
ickulak iltihabi

oteki nedenler

alkol, uyusturucu
ilac yan etkisi
hiper solunum
migren
sicaklar
epilepsi
menier hastaligi
multipl skleroz
hipoglisemi
anemi
gecici iskemi krizi
inme
kalp aritmisi
beyin tumoru
tumor

elimdeki saglik ansiklopedisinde bir şema var, sorulara vereceginiz evet ve hayir'lara gore "sunu yapin" diyor. onu tarayip buraya koymaya calisacagim.
0
la traviata
(16.07.09)
bu yazilanlardan hic biri bende yok, en azindan bildigim kadariyla..sadece burda hava hep serin, sadece 2 gundur baya bi sicak oldu..belki bunye kaldirmadi, bilemiyorum..ne yapilmasi gerektigi konusunda da yardimci olabilirsen sevinirim tesekkurler..
0
🌸askintoomuch
(16.07.09)
geçen haftalarda çok bir sıcak bastırmıştı, aynısı bende de olmuştu. kalktım dengem bozuk, işe gittim ensemde deli gibi bir ağrı, hafif mide bulantısı ve çok fazla uyku ve halsizlik. muhtemelen birden ısınan havaların etkisi. soda,limon, tuz yaptım içtim ardından eve gidip malak gibi oturdum dinlenmek için. ertesi gün düzelmiştim.
0
enedwaith
(16.07.09)
(4)

Hangi doktor bakar bu duruma?

karapolisnas
Son 3 gündür ellerim, kollarım ve ayaklarımda hissizlik, güçsüzlük var. Ekstradan uyuşmalar da yaşıyorum, misal bacak bacak üstüne attığımda, üstte kalan bacağım uyuşuyor kısa süre içerisinde.Ve devamlı bir yorgunluk hali içerisindeyim, bıraksan sabahtan akşama uyuyacakmışım gibi aynı.Problemim nedi
Son 3 gündür ellerim, kollarım ve ayaklarımda hissizlik, güçsüzlük var. Ekstradan uyuşmalar da yaşıyorum, misal bacak bacak üstüne attığımda, üstte kalan bacağım uyuşuyor kısa süre içerisinde.

Ve devamlı bir yorgunluk hali içerisindeyim, bıraksan sabahtan akşama uyuyacakmışım gibi aynı.

Problemim nedir? diye sormuyorum, hangi doktora görünmeliyim bu durumda? Gidip dahiliyeciye görünecek halim yok sanırım.

(Boyun fıtığı başlangıcı teşhisi konmuştu bi 8-9 ay önce, ek bilgi olarak vereyim, bu şikayetlere fıtığın ilerlemesi sebep oluyor olabilir mi?)

Şu kadarcık mesajı yazarken bile yoruldum. Oy oy.
0
karapolisnas
(16.07.09)
daha basta okurken fitik dicektim ki sonda siz yazmissiniz zaten. beyin cerrahisi bolumu aslinda bakar konu fitik oldugunda. zaten hastanede bu baglamda sizi yonlendirirler. bilmiyorum fizik tedavi aldiniz mi veya boyun icin isik tedavisi ya da benzeri seyler gordunuz mu, ilerlemis de olabilir. acilen doktora..
0
la traviata
(16.07.09)
acil doktora gidin de hangisine giderseniz gidin, nasılsa sevkedecek ordan oraya.
dahiliye olur, ortopedi olur..
0
aithra
(16.07.09)
Dahiliye bir baslangic noktasi olarak iyi bir secim. Aithra'nin dedigi dogru, onemli olan cok vakit gecirmeden bir doktora gitmek.
0
wpi
(16.07.09)
nöröloji,nöroşirurji,ortapedi de olabilir.
0
öseleköselek
(22.07.09)
(2)

Kalple ilgili bir sağlık sorusu

ya ben lan neyse
aslında bu soruları doktora sormam gerekirdi ama devlet hastahanesindeki doktor beni biran önce postalamaya baktığından cevap alamadım. eğer cevaplayabilecek olan varsa inanın çok memnun olurum.doktor eko sonucunda kalp kapakçığımda minik çatlakların olduğunu söyledi. bu durumun spor yapmama engel o
aslında bu soruları doktora sormam gerekirdi ama devlet hastahanesindeki doktor beni biran önce postalamaya baktığından cevap alamadım. eğer cevaplayabilecek olan varsa inanın çok memnun olurum.

doktor eko sonucunda kalp kapakçığımda minik çatlakların olduğunu söyledi. bu durumun spor yapmama engel olmayacağını söyledi.

1.bu hastalığın adı nedir? (reçete yazmadı teşhisi bilmiyorum elimde bir tek eko sonuç kağıdı var orda da yazmıyor)

2.ciddi bir rahatsızlık mıdır? ölümcül müdür? ilerler mi? ilerlememesi için ne yapabilirim?

3.kesin tedavisi var mıdır?

4.sonradan mı doğuştan mı olur?

bu sorularıma cevap arıyorum. yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. (doktora git tavsiyesini aldım sayıyorum)

22 yaş erkek.
0
ya ben lan neyse
(15.07.09)
heart murmur bunun habercisi olabilir, bu durum saglikli bir kalpte de olabiliyor. bunda pek endise edicek birsey yok ama baska semptomlara da dikkat etmek ve kontrol altinda tutmak gerekibilir.
bunun daha ileri durumna mitral regurgitation deniyor. yine de kardiyologa gidin, sadece fikir bunlar.
0
ermanen
(15.07.09)
(bkz: mitral yetmezlik )

Bende de var belirtilerini bu başlıkta yazmıştım bakabilirsiniz.

3 farklı doktora gittim, üzerimde bir alet taşıdım 24 saat, ultrasonla kontrol ettirdim, koşu bandında efor testi yaptırdım. Bir şey yok diyorlar. Belirtisi basit 100 metre koşun kalbiniz deli gibi çarpıyorsa evet sizde de mitral yetmezlik var.
0
kmrr
(15.07.09)
(1)

biominera nedir?

kirmizi gul demet demet
evet, biominera denen bu zayıflama şeysi, işe yarar mı, içinizde kullananınız var mı?
evet, biominera denen bu zayıflama şeysi, işe yarar mı, içinizde kullananınız var mı?
0
kirmizi gul demet demet
(15.07.09)
saçma bence bünyenize ve paranıza yazık etmeyin!! işe yarayacağını zannetmiyorum gerçekten işe yarayan bişi olsydı sansasyon yaratırdı...
0
sleep may be the enemy
(15.07.09)
(2)

dişçiler-tıpçılar bi fikir verin.

eskili
1- 1.5 yıl önce azı dişlerimden biri kaplama yapılmıştı.şimdi ağrı yapmaya başladı hemde tatil vakti. yani doktoruma gitme şansım yok. dişçilr ve tıpçılar sorum size. antibiyotik al diyenler var sizce işe yararmı? yoksa ağrı kesicilerle geçiştireyimmi? ağrısı artmaya başladı heralde bir boşluk var
1- 1.5 yıl önce azı dişlerimden biri kaplama yapılmıştı.şimdi ağrı yapmaya başladı hemde tatil vakti. yani doktoruma gitme şansım yok. dişçilr ve tıpçılar sorum size. antibiyotik al diyenler var sizce işe yararmı? yoksa ağrı kesicilerle geçiştireyimmi? ağrısı artmaya başladı heralde bir boşluk var tatlı yerken ağrı yapmaya başladı.
0
eskili
(15.07.09)
antibiyotik. ama eczaneden al, evdeki kıyıdaki köşedekler olmaz.
0
radikalherif
(15.07.09)
antibiyotik öyle konu, komşu, arkadaş lafıyla alınacak bir ilaç değildir. sizin durumunuzda antibiyotik gerektiğini düşünmüyorum. en kısa zamanda bir diş hekimi bulmaya bakın ve dişinizi gösterin. büyük ihtimalle kaplamanın içinde kaplamanın dişe tutunmasını sağlayan "siman" erimiş, ve dişiniz kaplamanın altından çürümüş olabilir. çürük eğer çok derinleşmişse kanal tedavisini gerektirebilir. durup dururken başlayan ağrı veya sürekli gece ağrısı varsa, bu durum çürüğün çok ilerlediğini düşündürür, bu aşamada ağrı kesiciler bile bir yere kadar etki eder. tatiliniz zehir olur. siz iyisi mi bir diş hekimi bulun : )
diş ağrısı müdahalesiz geçmez çünkü..
0
deoksiribonukleotit
(15.07.09)
(6)

demir hapi

clem
3 gün önce doktor tavsiyesiyle demir hapi kullanmaya basladim, fakat hap bende inanilmaz mide bulantisi yapiyor. Acaba bu, zamanla vücut alistikca azalir mi, yoksa bu yan etkiler kalici midir?
3 gün önce doktor tavsiyesiyle demir hapi kullanmaya basladim, fakat hap bende inanilmaz mide bulantisi yapiyor. Acaba bu, zamanla vücut alistikca azalir mi, yoksa bu yan etkiler kalici midir?
0
clem
(15.07.09)
ferro sanol duodenal içiyorsanız aç karnına biraz bulantı yapabilir.tadı da acı zaten fakat sonra alışıyo insan.
0
madrigal
(15.07.09)
hapi ac karna sabahlari kahvalti öncesi icmemi söledi doktor o yüzden öyle aliyorum, ama kahvalti sonrasinda bulanti basliyor.
aldigim hapin bir ismi yok. su anda almanya'dayim ve kutunun üzerinde sadece "Eisentabletten" yani demir tableti yaziyor. daha önce ferro sanol duodenal veya ferrum fort gibi haplar kullanmistim ama üzerinden cok zaman gectigi icin yan etkilerini tam olarak hatirlayamiyorum. ve su an aldigim hapla ilgili internette bir bilgi bulamadim malesef.
0
🌸clem
(15.07.09)
Midede rahatsızlık, yanma, kabızlık yapabilir. Yan etkileri azaltmak için hapları yemekle alın. İlaç miktarını 3-5 günlük sürelerle, yavaş yavaş arttırın. Kabızlık için lifli posalı besinler alın. Bu durum demir emilimini biraz bozacaktır ama hiç ilaç alamamaktan iyidir. Midenize dokunuyorsa yatmadan önce almayın. Bir marka veya tür demir hapı size dokunursa, onu doktorunuza danışarak bir başkasıyla değiştirmek de işe yarayabilir.
0
sirincem
(15.07.09)
öğlen yemeğinden önce almayı deneyin o zaman. demir hapının saati çok önemli değil sanırım.
dışkınızın rengi değişebilir ve dahası ishal de olabilirsiniz, paniklemeyin :)
çocukluğumdan beri kullanıyorum ben de demir hapı :)
0
aithra
(15.07.09)
acısını biraz azaltmak için taze sıkılmış portakal suyuyla içerseniz hem tatlı gelir hem de emilimine faydalı olur demişti doktor bana da.
0
madrigal
(15.07.09)
demir hapi yemekten bir saat önce ve ya sonra alinmasi gerekiyormus, madrigal'in dedigi gibi portakal suyu ile birlikte alirsaniz emilim daha iyi oluyormus. kardesim ve ben de ferro sanol duodenal iciyoruz ve biz gece yatmadan aliyoruz mesela. hangi saatte aldiginizin bir önemi yokmus.

doktorumuz daha önce baska bir hap vermisti, bünyemiz pek kaldirmadi onun icin ferro sanol duodenal kullanmaya basladik. mideniz bulaniyorsa baska hap deneyim, olsun bitsin.
0
mamu
(15.07.09)
(8)

jiletle tra$?

zeykur valekov
biz eskiden jiletle tra$ olmazdik sakallar hemen cikar filan diye. enseye ustura vurdurmazdik filan.bunun bilimsel bir aciklamasi var mi, varsa nedir? jiletle kesilen sakal daha mi gür cikar, daha mi cabuk cikar, cikarsa niye? google yerine duyuru kullaniyorum, google linki vermeyin sakin ha.makiney
biz eskiden jiletle tra$ olmazdik sakallar hemen cikar filan diye. enseye ustura vurdurmazdik filan.
bunun bilimsel bir aciklamasi var mi, varsa nedir? jiletle kesilen sakal daha mi gür cikar, daha mi cabuk cikar, cikarsa niye? google yerine duyuru kullaniyorum, google linki vermeyin sakin ha.
makineyle tras olunca noluyör jiletle olunca nolüyör?
mümkünse makine mühendisi cevap versin, sadsdas, saka saka. bilgisi olan cevap versin.
0
zeykur valekov
(15.07.09)
bi farki yok. hurafe yani. sadece cikiyorken daha gurmus gibi gozukur basta, sonra aynidir. "aa enistemgilin halasi jilet vurdu da orman gibi cikti killar" diyenler bitmeyeceginden hurafenin de sonu gelmiyor netekim. tirastan sonra kili direk kokunden gordugumuz icin daha kalin (malum en kalin yeri koku), ve daha koyu gorukuyor sadece. uzerinden jilet gecen yerden bir mucize sonucu yeni bir kil koku dogmuyor yani.
0
kurukafa
(15.07.09)
yamuluyorsam uyarsın ahali, ama bildiğim kadarıyla, ağda gibi kılları kökünden alan yöntemler dışında hepsi aynı. sadece ve sürekli ağda ile alınan kıllar ise daha ince ve yumuşak oluyor diye biliyorum.
0
ucan sincap
(15.07.09)
anagen evre denen bir durum var. saç, sakal gibi anagen evresi uzun dokularda bir değişiklik olacağını sanmam ama kaş ya da vücut deri kılları kesildikçe anagen evrelerini uzatırlar diye düşünüyorum.
0
tgc
(15.07.09)
hic bir farki yok. koke mudahale etmedigimiz ve sakal, tirnak gibi dokular zaten olu oldugu icin farketmiyor.

ben de top sakali 2 sene boyunca kesmedikten sonra diyebilirim ki, hic kesilmeyen killar daha gur cikiyor. artik dogal bi top sakalim var. sinekkaydi tras olayim, ertesi gun cenemdekiler yanagimdakilere nazaran 2 kat falan hizli uzuyor.
0
osuruklu
(15.07.09)
ben makas ve makine taraftarıyım. nedeni ise basit, jilet paketi yenide açılsa bana hijyenik gelmiyor, gelmeyecek.
0
eluser
(15.07.09)
Konuyla ilgili bir uzmanın TV de dediğine göre; Sürekli jiletle kesilen kıllar hiç kesilmeyenlere göre daha güçsüz oluyor.
0
katilonur
(15.07.09)
ben de top sakal kurbanıyım, bıraktım 1-2 sene sonra baktım olmuyor saldım, hiç kesmediğim top sakallar jilet vurulan yerlere oranla daha gür. sakkaların tümünü 1 numara aldığımda top sakal belli oluyor bariz bir şekilde, bi acayip ben de anlamadım sözlerimi de bir alıntıyla bitirmek istiyorum.

"biz kıbrıs’ı almakla sizin kolunuzu kestik. siz inebahtı’nda donanmamızı bozmakla sakalımızı traş ettiniz. traş edilen sakal yeniden çıkar ama, bir kolun yerine gelmesi imkansızdır" -sokullu mehmet paşa
0
tasa oturma soguk ceker
(15.07.09)
Benim bildiğim kadarıyla bilinenin tam aksine saç ya da sakal jiletle kazındığında kökler ve oluşum aşamasındaki zayıf tüyler zarar görüyor ve seyrekleşiyor. Bir saç uzmanı saçları dökülen arkadaşıma bu şekilde anlatmış. Uzun zaman kafayı kazıtıyordu bu sonraları kısacık 3 numara kestirmeye başladı. Söylediğine göre saçları sıklaşmış.
0
blackdog
(15.07.09)
(10)

Uykuya Dalarken Öldürücü Kulak Çınlaması...

aytaral
Birkaç ayda bir oluyor bu. Tam uykuya dalacağım sırada, kulaklarımda inanılmaz bi çınlama, baskı, beynime matkap giriyor sanki. Gözlerimi açıyorum anında geçiyor, Kapatıyorum tam uykuya dalıcam yine aynı şey... Eğer o sırada kalkıp biraz ayıldıktan sonra uyumaya çalışırsam sorun yok. ama o şekilde u
Birkaç ayda bir oluyor bu. Tam uykuya dalacağım sırada, kulaklarımda inanılmaz bi çınlama, baskı, beynime matkap giriyor sanki. Gözlerimi açıyorum anında geçiyor, Kapatıyorum tam uykuya dalıcam yine aynı şey... Eğer o sırada kalkıp biraz ayıldıktan sonra uyumaya çalışırsam sorun yok. ama o şekilde uyumaya inat edersem ve uyursam orda film kopuyor.Sanki uyanıkmışım gibi, ama bütün gücümü kullanmama rağmen parmağım bile kımıldamıyor. Yanımda biri varsa sesleniyorum duymuyor, dürtüyorum uyanmıyor falan. Birkaç dakika sonra nefes alamayarak uyanıyorum sonunda. Ondan sonra uykuya devam ve herşey normal.

Böyle bişey yaşayan varmı ? yada ne olduğu konusunda fikri olan ?
0
aytaral
(14.07.09)
Öncelikle "Yanımda biri varsa sesleniyorum duymuyor, dürtüyorum uyanmıyor falan. Birkaç dakika sonra nefes alamayarak uyanıyorum sonunda. Ondan sonra uykuya devam ve herşey normal."

Burada problem karşı tarafta mı yoksa senden mi ses çıkmıyor?

"Sanki uyanıkmışım gibi, ama bütün gücümü..." kısmında sonra benzer şeyler hani karabasan diyorlar ya öyle şeyler yaşamıştım ama çok nadir. karabasanın fiziyolojik açıklamaları falan vardı ama hatırlamıyorum şu an.
0
ilkdefa
(14.07.09)
Sorun bende, benden ses çıkmıyor, yanımdakini dürttüğümü yada seslendiğimi zannediyorum ama öyle değil. Uyukudayım o onda. Tabi uyandığımda farkediyorum hepsinin uyku sırasında olduğunu... Hatta sanırım o anda gözlerimi açıyorum etrafı görüyorum ama kımıldamak mümkün değil...
0
🌸aytaral
(14.07.09)
ben bi ara yaşamıştım bahsettiğin şeyi. (bkz: karabasan) deniyor ona. tok karnına/susamışken/stressliyken/aşırı yorgunken/yatağında ekmek veya yemek kırıntısı varken(bu da bi sebep) vs. varken yatma. ayrıca başka salık temelli nedenleri de var.
0
roadrunner_merlin
(14.07.09)
ayrıca;

(bkz: fake wake)
(bkz: uyku felci)

(tr) tr.wikipedia.org
(en) en.wikipedia.org
0
roadrunner_merlin
(14.07.09)
tinnitus deniyor buna, kendisi bir hastalik degil ama bir hastaligin habercisi olabilir. eger cok rahatsiz ediyorsa bir doktora gidin bence. onun disinda senin de yapabilecegin seyler var, mesela iyi beslenmek, gun icinde yuksek seslere maruz kalmamak, rahatlatici seyler yapmak, spor yapmak. bir de ona karsi baska bir ses olusturabiliyormussun uyurken, "white noise" deniyor bunlara, arastir bir istersen. ayrica kulaginin tam ustune bastirarak yatma.

diger belirtiler ise karabasan. onu engellemek icin de sirt ustu uzun sure yatmayacaksin.
0
ermanen
(14.07.09)
tinnitus genel olarak kulak cinlamasina verilen isim, tam alakali degil.

sununla beraber bisey olabilir: patlayan kafa sendromu (ecnebicesi exploding head syndrome)
0
kurukafa
(15.07.09)
@roadrunner_merlin
Her şeyi anladım da yemek kırıntısının alakası ne?
0
sesee
(15.07.09)
pfpf
uyumak üzreyken sürekli düştüğümü hissediyordum. kalkmaya çalışıyordum kalkamıyordum falan. sonradan öğrendim ki vertigom varmış ve karanlıkta denge problemi yaşıyormuşum. uyumaya çalışırken de tabi düşüyormuş gibi hissediyorum gözlerimi kapatınca. tam uykuya geçiş evresinde olduğum için de kıpırdayamıyorum, kalkamıyorum yani birden. karabasan falan, batıl inanç bunlar. bi doktora gidin lütfen :D
0
aithra
(15.07.09)
@Aytaral: İşte tam o sırada öne doğrulursanız astral seyahat denen olayı yaşamanız mümkün.

@Sesee: Bir çeşit batıl inanç işte.
0
nickini vermek istemeyen suser
(25.08.09)
@aytaral bire bir ayni seyler bende de var. Bu zamana dek ne oldugu konusunda bir fikir edinebildiniz mi? Ya da bir cozum?
0
adirondack
(04.07.15)
(3)

Allah ım nasıl ağrıyor, nasıl

iustitia omnibus
Geçen perşembe yirmilik dişimi çektirdim. Küçük bir kısmı görünüyordu, geriye kalan kocaman kısmı çeneminde küçüklüğünden dolayı damağın içinde idi. Sanılanın aksine çok rahat bir çekim oldu. Ne diş kırıldı ne başka birşey. Hiç bir sorunla karşılaşmadık. Sadece fazla kanamasın diye dikiş attı o kada
Geçen perşembe yirmilik dişimi çektirdim. Küçük bir kısmı görünüyordu, geriye kalan kocaman kısmı çeneminde küçüklüğünden dolayı damağın içinde idi. Sanılanın aksine çok rahat bir çekim oldu. Ne diş kırıldı ne başka birşey. Hiç bir sorunla karşılaşmadık. Sadece fazla kanamasın diye dikiş attı o kadar. Eve geldi hafif bir şişkinlik haricinde hiçbişey yok. Oldukça rahattım. Taki ertesi sabah uyanana kadar. Şiddetli bir ağrıyla uyandım. Maxaljin ve İnfex(200mg) yazmıştı doktor. Ne fayda, bana mısın demiyor. Böyle bir gün ancak dayanabildim. Ertesi sabah kaltım nöbetçi eczaneden bir apranax fort aldım. Ağrıyı hissedilmeyecek düzeyde tuttu. Haftasonunu bu şekilde geçtim. Pazartesi artık apranax ta çare olmuyordu. Dayanamadım doktora gittim akşam. Nöbetçi doktor baktı küçük bir iltihap var dedi. Apranax ve antibiyotik olarakta Klamoks(1000mg) verdi. Bugün hala ağrıyor. Öyle böyle bir ağrı değil ama artık. Alt ve üst çenemin sağı. Bazen elmacık kemiğim, kulağım oradanda başımın sağ tarafına nokta atışı yapıyor.

Ne yapayım, tekrar nöbetçi doktor un yanına gideyim mi bu gece? Yoksa otur oturduğun yerde bunlar normal az dayanmasını bil mi diyeceksiniz? Evde uygalayabileceğim herhangi birşey var mı? Tuz ve ağrı hapını suda eritip gargara yapmak mesela.
0
iustitia omnibus
(14.07.09)
Bir Balkan turu öneriyorum, mutlak size iyi gelecektir. Isin latifesi bir kenara fazla ilaca da yüklenmenizi tavsiye etmem. Farkli doktorlara gidin.
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(14.07.09)
Gargara falan yapmamak lazim dis doktorunuz "yap" demediyse.

Agri konusunda da, eger gercekten dayanilmayacak haldeyse gidin nobetci doktora. Agri bazen kotu seylerin habercisidir.
0
wpi
(14.07.09)
Cevap niyetine yazıyorum. Gittim doktora. İlk gün hafif, dişe damağa dokunmayacak şeyler yiyeyim derken maydonoz çöpü kaçırmışım oraya. Bugün o bölgeyi iyice yıkayıp dezenfekte ettiler. Anestezi sonrası uyuşma hali geçmek üzere ve gayet iyi durumdayım. Birde o sırada doktora sormayı unuttum ama o bölgeye yosuna benzeyen şeyler bıraktı. Bu orayı rahatlatacak falan dedi. Neydi acep?
0
🌸iustitia omnibus
(14.07.09)
(3)

ilik bağışı

clem
ilik bağışı hakkında bilgisi olan var mı?istanbul'da nerede nasıl yapılır? zor bir işlem midir, neler gereklidir?
ilik bağışı hakkında bilgisi olan var mı?
istanbul'da nerede nasıl yapılır? zor bir işlem midir, neler gereklidir?
0
clem
(14.07.09)
demcan
(14.07.09)
sanırım istanbul tıp fakültesinde(çapa) bununla ilgili bir birim var.
0
kalimotxo
(14.07.09)
Çapa tıp fakültesi onkoloji bölümüne girdiginiz anda sağa dönün:) direk karşınıza çıkan kan alma laboratuarındaki kişiler bu işle ilgileniyorlar... donörlük işlemleri de sanırım buradan yapılıyor.
0
öseleköselek
(22.07.09)
(2)

Nemli havada diz eklemimin ağrıması romatizma belirtisi mi?

decoder
Evet. Ne zaman Ankaradan bursaya gitsem sol diz eklemim ağrımaya başlıyor. Bilirsiniz Bursanın havası oldukça nemlidir. Bende romatizma mı var? Varsa geçer mi? Herhangi bir önlem almam gerekir mi? Fenks.
Evet. Ne zaman Ankaradan bursaya gitsem sol diz eklemim ağrımaya başlıyor. Bilirsiniz Bursanın havası oldukça nemlidir. Bende romatizma mı var? Varsa geçer mi? Herhangi bir önlem almam gerekir mi? Fenks.
0
decoder
(13.07.09)
valla olabilir. ben 6 yaşımdan beri (ciddiyim lan!) çekiyorum bu illeti. düzenli olarak penadur veya penisilin gibi iğneler yapınmanız gerekebilir.
çok aksatmayın bi doktora görünün. kalp kapakçığında büzüşmeye kadar gidebiliyor sonu. (adından emin değilim ama var böyle bi şey.)
0
denizin kulleri
(13.07.09)
Olasıdır. İlla romatizma olması gerekmez. Kanda sedimantasyon seviyesi yüksekse aynısı oluyor. Kan değerlerinize bir baktırın.
Not: Doktor değilim, hastayım.
0
betty puf puf
(13.07.09)
(5)

Kediotu bitkisi hakkında bilgi

joehigashi
Sözlükte bilgi var ama verilen bilgiler beni pek tatmin etmedi.. Bu bitkisel hapı sabahları artık müzminleşen yorgun kalkma modundan kurtulmak için kullanmayı düşünüyorum.. Lakin ucuz bir şeyde olmadığı için bir işe yaramazsa eğer parayı sokağa atmış olurum.. Acaba bu haptan ve bitkiden fayda gören
Sözlükte bilgi var ama verilen bilgiler beni pek tatmin etmedi.. Bu bitkisel hapı sabahları artık müzminleşen yorgun kalkma modundan kurtulmak için kullanmayı düşünüyorum.. Lakin ucuz bir şeyde olmadığı için bir işe yaramazsa eğer parayı sokağa atmış olurum.. Acaba bu haptan ve bitkiden fayda gören birileri var mı ?
0
joehigashi
(12.07.09)
bünyen saglamsa kedi otu bi işe yaramaz ancak pisikolojik etki yapar, ben nasil olsa bitkisel die 3 kapsül icerdim ancak 3 kapsül uyumama yardım ederdi, bilmiyorum belki de ben öküz bünyeliyim ama tavsiye etmiyorum, onu icicegine relax cay vardi bi zamanlar, bi kac fincan ondan ic.
0
saturndeki salyangoz
(12.07.09)
bitkisinin kokusu çok feci. dört yudum sonra bunu içecek hale nasıl geldim diye düşünmeye başlamıştım ben. iyileştirici yanı budur belki de. kısacası insan için değil, bırak kediler nasiplensin. tabi midem sağlam diyorsan o başka.
0
zihuatanejo
(12.07.09)
ben tam da senin kullanmayı düşündüğün sebepten dolayı kullanmıştım çok fayda gördüm. bitkisinin kokusuna katlanmak gerçekten mümkün değil, bazı aktarlar bile kokusu yüzünden satmıyorlar bunu. o yüzden bence haplarından alın.
0
hayali arkadaş
(13.07.09)
@hayali arkadaş

ne şekil kullandın ? Hangi zamanlarda günde kaç defa aldın ?
0
🌸joehigashi
(15.07.09)
markasını hatırlamıyorum ama aktardan almıştım. şişelenmiş haptı, solgar falan gibi bi markadır herhalde.
hapı bile biraz kokuyo.
0
hayali arkadaş
(16.07.09)
(8)

kilo verme, kondüsyon artırma ve vücut yapma

bushwacker
son günlerde ardı arkası gelmeyen vücut geliştirme sorularından sonra benim de canım çekti sanırım. şimdi ben 1.83 boyunda, 84-85 kilo civarı, fiziksel aktivite seviyesi çok yüksek olmayan biriyim.* geçmişte bilinçsizce gittiğim mahalle arası body salonunda bile 2 ayda vücudumun alabileceği hali gör
son günlerde ardı arkası gelmeyen vücut geliştirme sorularından sonra benim de canım çekti sanırım.

şimdi ben 1.83 boyunda, 84-85 kilo civarı, fiziksel aktivite seviyesi çok yüksek olmayan biriyim.* geçmişte bilinçsizce gittiğim mahalle arası body salonunda bile 2 ayda vücudumun alabileceği hali gördükten sonra spor yapmayı bu sefer daha düzgün yerlerde 2-3 kere daha denemiştim ve onlarda da 3 ayı geçmemiştim.

şimdi bu yaz oldukça boş vaktim var, okulumun ucuza kullanabileceğim bir spor salonu var ya da kadıköyde oturduğumdan mütevellit gidebileceğim bir çok yer var yakınlarda. ancak gidip body salonundaki über kaslı antrenörlerden tavsiye almak istemiyorum çünkü 1- onlar gibi şişmek istemiyorum 2- onların şişmek haricindeki konularda ne kadar fikir sahibi olduklarını kestiremiyorum.

öncelikle azimli olduğumu belirttikten sonra, elde etmek istediklerimi size yazayım:

1- her ne kadar dışarıdan kilolu gözükmesem de 4 sene içinde 72 kilodan 84 kiloya çıkmış biri olarak kilolu olmanın daha zor olduğunu görüyorum. bu sebeple belki yine 72 değil fakat bi 75-77 kilo civarına inmek istiyorum.

2- kondüsyonumu artırmak istiyorum. sahada koşarken 2 tur sonunda nefes nefese kalmak istemiyorum açıkçası. böyle sağlam bir şekilde nefes nefese kalmadan spor yapabiliyor olmak istiyorum.

3- kaslarımın belirgin gözükmesini istiyorum ama balon gibi şişmek ya da kuvvetsiz olmak istemiyorum. yani o body'ci amcalar gibi öküz gibi kol kaslarım olsun falan istemiyorum, sadece kuvvetli kollarım olsun ve kaslarım da belirgin olsun. bu filmlerdeki brad pitt tom cruise falan gibi ya da cristiano ronaldo gibi(çok mu zor?). yani zaten kuvvetli olduğumu düşünüyorum aslında ama daha fazlası da mümkündür herhalde. aynısı vücudun diğer kasları için de geçerli.

yani kısacası fit olmak istiyorum, hani hem iyi bir kondüsyon, hem de güzel gözüken bir vücut. bununla birlikte midemin son zamanlarda oldukça küçüldüğünü de söylemek istiyorum, yani 1.5 tabak çorba içip "of şiştim" diyebiliyorum.

nasıl mümkündür bu, kimlerden nasıl yardım almalıyım sizce?

not: bir de steroid falan gibi sağlığa zararlı şeyleri kullanmayı düşünmüyorum.

şehir: istanbul


*yamaç paraşütü yapıyorum, yamaç paraşütü yapmadığım günlerde fiziksel aktivitem genelde çok düşük, bilgisayar başında bi şeyler okurum sürekli. yamaç paraşütü yapmaya gittiğimde sabah 5-6 civarı uyanıp akşam 11 civarı eve geliyorum, bu süre zarfında eğitmenlik yaptığımdan genelde ayakta ve hareket halinde olurum, pek oturmam ama öyle nefes nefese kalacak bir şey yaptığım da söylenemez, orta derece fiziksel aktivite mi denir artık bilemedim.
0
bushwacker
(12.07.09)
ben de bu konularda sizden daha tecrübeli değilim ama hocası bilgili olan bir yere gitseniz size bir program çıkarırlar. şişmek istemiyorum, güçlü olayım ve kaslar belirginleşsin istiyorum deyin. ona göre ayarlar onlar. istanbul'da iseniz size salon önerecek arkadaşlar vardır.
0
cro magnon
(12.07.09)
onlar gibi şişemezsin merak etme. şişmek o kadar kolay bir şey değil. bunu vücut geliştirmeye gittikten birkaç ay sonra anlarsın.

lütfen salona gidip hocaya "fight club'daki brad pitt vücudu istiyorum" deme. komik oluyorsun emin olabilirsin.

o brad pitt vücudu için günde yarım kilo et tüketip en az 6 ay salona gidip gelmen lazım. bu da ancak kolay şekil alan bir vücudun varsa olur.

ayrıca şu an öyle kocaman kollar istemiyorum diyorsun ama emin ol bu spora başladıktan sonra asla tatmin etmeyecek seni kolların.
0
ency
(12.07.09)
@ency
öyle bir vücudu yapmak için hayatta 6 ay salona gitmem dediğimi de hatırlamıyorum. ya da kolay yoldan öyle bir vücut verin bana allahsızlar da demedim. sadece geçmişten bahsetmiştim. kaldı ki estetik zevkimi biliyorum, gözlerime de güveniyorum. "çok abartıyorum" diyebileceğim noktayı görebileceğimi sanıyorum.

bunun yanında herhangi bir cevap da bulamadım ben yazdığında. neyse.
0
🌸bushwacker
(12.07.09)
eğer bayanların vs de gittiği bir salona gidersen onlar sana daha rahat yardımcı olacaktır. ya da netten bu tarz programlar bulabilirsin. şişmek gerçekten zor vücuda istediğin şekli vermek ise iyi bir diyet ve düzenli çalışmayla elde edilebilir. nette body fat diyetleri olarak aratırsan bulabilirsin bu diyetler yağ oranını yüzde 14 ler seviyesine düşürerek brad pitt gibin bir vücuda sahip olmana beslenme yönüyle yardımcı olacaktır. ayrıca hemen her tür kasını çalıştırabiliecek bir programa ihtiyacın var. vücudu çalışarak belirli bi şekle sokarsın ama o görüntü için şart olan şey yap oranını düşürmek. bu da çalışmayla beraber iyi bir diyeti de gerektiriyor.
0
sijwocaq
(12.07.09)
madem özel bir ilgin yok (3 aydan fazla devam edememenden yola çıkarak diyorum bunu) salon işlerini salla.
yamaç paraşütünden daha sık yapabileceğin ama ilgini çekecek, tercihen sosyal yönü de olan fiziksel aktiviteler araştırabilirsin.
örneğin seks, doğa yürüyüşleri, eğer doğa yürüyüşlerini seversen dağlarla ilgili varyasyonlar, belki kaya tırmanışı, kürek, tenis, dövüş sporları vs vs o kadar çok çeşit var ki.

insanların sürüler halinde salonlara kapanıp çoğunun sıkıcı bulduğu şeylere mecburmuş gibi talim etmesine üzülüyorum. eğer zevk almıyorsan belki de zevk alacağın alternatifler düşünmenin vaktidir.

vücut konusunda verdiğin siparişe gelince, bu bahsettiğim sporların profesyonel sporcularının vücutlarını inceleyip bir fikir elde edebilirsin şemalleri hakkında. öte yandan verdiğin "fine tune" detaylar pek çok şeyden önce genetiğine ve halihazırdaki yapına çok bağlı. brad pitt bilmemne gel bunları siktiret, sen kendine özgü güzel fiziğini yap kendi güzelliğini taşı, en önemlisi bunu yaparken zevk aldığından emin ol.

en iyi ihtimalle ölünce, o kaslar solucan yemeği olacak, sadece hayattan aldığın keyif sana kalacak.
0
lhun
(12.07.09)
öncelikle şunu belirteyim istesenizde bahsettiğiniz süreler içerisinde o salondaki herifler gibi olamazsınız.genelde hayvan gibi kol kası ve six pacleri çıkmış kişiler yıllardır spor yapan kişiler olduğundan hocu spor yapayım ama öle öküz gibi olmak istemiyorum" düşüncesi yanlış.siz kardio ve yanında vicut geliştirme yaparsanız işinize yarayabilir yaramaya da bilir vicudunuzun yapısına bağlı.o adamlar o yüzden ordalar ufakta olsa kişinin dış görünüşünden az çok neye ihtiyacı olduğunu bilecek konumda olduklarından (lisanslı antrenörlerden bahsediyor yazar burada)onlara danışmanız buraya sormanızdan daha mantıklı olur.
0
buffy de vampir sayilir
(12.07.09)
Şimdi ilk olarak ronaldo gibi olabilmen için haftanın 7 günü antremana çıkman yaklaşık aylık ücreti 10000 dolarlara varan özel kondüsyonerler falan tutman lazım ki evet çok zor.Sana fit kalıp şişmeme konusunda tavsiyeler verebilirim şimdi örenğin ben senin tam tersini istiyorum ve 2 senedir de bunun üstüne uğraşıyorum benim isteğim doğrultusunda yaptığım şey şudur.Çok ağır kilolarla setleri yavaş yavaş tamamlamak örneğin biceps curle girdim indirip kaldırırken 1001 1002 1003 şeklinde sayıp indiriş ve kaldırışı 6snde yapıyorum.Peki sen ne yapıcaksın bunun tam tersini çok az ağırlık takıcaksın atıyorum dumbellla çalışıyorsun 3er kiloluk alıp en az 30 seti hızlı hızlı yapman lazım.Yani senin ilaç programın şöyle bunu salona gitmeden evde yapıcağını ve en azından bir çift dumbellın olduğunu varsayarak yazıyorum:
-30dk koşu (18.dkdan sonra vücut yağ yakmaya başlar bundan daha azını yaparsan sadece ısınmış olursun
-crunch(karın sıkıştırma) normal mekikten farkı ayağımızı koltuk gibi birşeyin altına koyup dizlerimiz bükülü vaziyette mekik çekiyoruz.Bu sayede karın kaslarımız daha kolay sıkışıyor.Bunun da setlerini şu şekilde yaparsan çok faydalı olur.Örneğin 8 tane yaptın hemen içinden 1001 1002 şeklinde 8e kadar say ardından bir 8 daha yap bu şekilde 8*8 crunch yap karın kasların şekillenmeye başlar
-dumbellarla triceps ve biceps çalışıcaz.Biceps yani pazu için yapıcağın en önemli 2 hareket var birincisi ayakta dumbelları aşağı ve yukarı kaldırmak dediğim gibi sen çok şişmesin istiyosun bu yüzden çok tekrar az kilo.İkinci hareketse sandalyeye oturuyoruz hatta bürotipli koltuk daha iyi olur ellerimizde dumbell sırtımızı yaslıyoruz koltuğa dumbelları sağ ve sol boşluğa doğru indiriyoruz sonra gene ayaktaki gibi aşağı ve yukarı kaldırıyoruz çok tekrar az kilo.Triceps içinse frech triceps en temizi hem çizgileri çeker hem güç kazandırır(git: www.shapefit.com )(git:www.criticalbench.com )
-trapezsiz omuzsuz vücut kesinlikle belli olmaz.Trapez için dumbelları dümdüz aşağıda tutuyoruz boynumuzdan kaldırıp indirmeye başlıyoruz(git: media.photobucket.com ) omuz için (git:img2.blogcu.com )
-şınav kesinlikle olmazsa olmaz göğüs için daha önce de yazmıştım en temel 3 tane şınav şekli var bir herkesin bildiği yatıp kalkma iki yukarı çıkarken iki elimizi de yerden çekip birbirine çarpma üç ayaklarımız yerden yükseğe koyarak şınav çekme bu üçü alt ve üst göğüs için birebir.Göğüs içleri içinse dumbelları çapraz şekilde bir sağa sola hareket ettiriyoruz aynı anda.
-Sırt için superman uçuşu yapıyoruz nasıl dersen yere yatıyosun önce ellerini uçar gibi kaldırıyorsun sonra ayaklarını ya da şöyle söylüyeyim paraşütle atlar gibi düşün kendini bu şekilde en az 30 sn duruyoruz belimiz ve sırtımız sağlamlaşıyor.

Bu antremanı haftada 3 defa yap 2 ay içerisinde gelişmeleri görürsün yalnız şunu da söylüyeyim ben böyle başladım bu işe 2 sene önce sonra yetmemeye başladı ki sana da yetmiycektir çünkü kolunun aldığı şekli gördükçe hep daha fazlasını istemeye başlıycaksın çünkü vücut geliştirme VÜCUDUNU BEĞENMEME SANATIdır.
0
grunge
(12.07.09)
kusura bakma ama brad pitt vücudu denince elimde olmadan yazıyorum böyle şeyler.

spor salonlarına gidip vücut yapmak gerçekten zor. salonda geçirdiğim her dakikadan keyif almama rağmen bazen ben de sıkılıp bırakmak istiyorum.

daha önce sporu denemiş ama pek başarılı olamamışsın. ben yerinde olsam spor salonun yerine beden gücu gereken başka bir sporu denerim. mesela kaya tırmanışı.
0
ency
(13.07.09)
(7)

Boğaz iltihabı nasıl geçer?

zimparakagidiyla31cekenpinokyo
Soru açık. Boğaz iltihabına çare olabilcek bişey var mı? Doktor ameliyat dedi ancak ameliyat istemiyorum.
Soru açık. Boğaz iltihabına çare olabilcek bişey var mı? Doktor ameliyat dedi ancak ameliyat istemiyorum.
0
zimparakagidiyla31cekenpinokyo
(12.07.09)
ilacla gecmiyor mu? ameliyat gerekiyorsa iltihaptan daha ote birsey olmasi gerekiyor, ne doktoruna gittiniz acaba? bademcik iltihabindan mi bahsediyorsunuz yoksa?
0
ermanen
(12.07.09)
Evet bahsettiğim bademcik iltihabı. Kulak burun boğaz doktoruna gitmiş idim.

Bir ilaç kullanmıştım baya etkili deniyordu o ilaç için ancak bende sadece 1 hafta süreyle geçirdi bu olayı. sonrasında yine devam etti..
0
🌸zimparakagidiyla31cekenpinokyo
(12.07.09)
yıllarca ayda 2 kere penisilin yedim ben bu bademcik iltihabı yüzünden ama doktor ısrarla alınmayacak dediği için. doktor değiştirmende fayda var. tabi vücudun penisiline duyarlıdır belki. doktor o yüzden de ameliyat demiş olabilir.
0
richthofen
(12.07.09)
şu an bir çözüm bulsanız da geçici olur. ben de oldum o ameliyatı çok önceden. o iltihabın çektirdiklerinden sonra ameliyat pek de sorun olmamıştı benim için.
0
telepathosspher
(12.07.09)
ameliyat neden istemiyorsun?
0
lhun
(12.07.09)
çekiniyorum ameliyattan. bir de çekemem ameliyat sonrasını ya. sulu yiyecekler falan..
0
🌸zimparakagidiyla31cekenpinokyo
(13.07.09)
ben de yeni yaptırdım da; şöyle bir 10 gün sürüyor o özel beslenme faslı. ama benim doktor istersen 2. günden hafif fazla pişmiş makarna fln yiyebilirsin demişti. o 10 günden sonrası zaten cennet.
ağrı olayı da minimal; ameliyattan sonra ilk 5 saat maksimumudur; sonra sıradan bir bademcik iltihabı kadar acıtır maksimum ve giderek azalır. bence çekinmeyi ertele önce ameliyatı ol:)
0
lhun
(13.07.09)
(2)

ensefalit?

all girls dream
ensefalit yani beyin iltihabi olan ya da bir tanıdıgı olan varsa bu hastalıgın tedavisi hakkında bilgi verebilir mi lütfen.not: Aramaya tabiki inandım lakın tatmin edecek bi cevap bulamadım,bu hastalık kalıcı mıdır yoksa komple tedavi edilir mi ya da beyinde hasar birakabilir mi gibi...
ensefalit yani beyin iltihabi olan ya da bir tanıdıgı olan varsa bu hastalıgın tedavisi hakkında bilgi verebilir mi lütfen.


not: Aramaya tabiki inandım lakın tatmin edecek bi cevap bulamadım,
bu hastalık kalıcı mıdır yoksa komple tedavi edilir mi ya da beyinde hasar birakabilir mi gibi...
0
all girls dream
(12.07.09)
çok yakın bir arkadaşımı herpes ensefalit yüzünden kaybettim. tedavisi konusunda emin değilim ama ölümcül bir hastalık. ve beyinde kalıcı hasar bırakma riski çok çok yüksek tedavilerden sonra bile.
0
argent dawn
(12.07.09)
çok ayrıntılı gördüğüm bi konu değil şmdilik ama bildiğim kadarıyla iltihabın kaynağına göre birincil tedavi olarak antiviral-antifungal maddeler veriliyor. bunun yanında semptomatik-koruyucu tedavi uygulanıyor (ikincil infeksiyondan koruma, kafa içi basıncı düşük tutma, sakinleştiriciler vs.). bazı etkenler için ise birincil tedavi yok.
0
dr cucu
(12.07.09)
(6)

Bacagima nolmus?

luin 41
Bugun denizde yuzerken bir ayagim altindan bir canli gecti, beni isirdi mi, itekledi mi, neyse.. bir sey yapti. Panikten ne oldugunu gormek icin caba harcayamadim ama uzerinden 3 saat gecti ve su anda sadece tek bir tane bacagimin arkasi diz kapagimdan asagiya kipkirmizi, psikolojik mi bilmiyorum am
Bugun denizde yuzerken bir ayagim altindan bir canli gecti, beni isirdi mi, itekledi mi, neyse.. bir sey yapti. Panikten ne oldugunu gormek icin caba harcayamadim ama uzerinden 3 saat gecti ve su anda sadece tek bir tane bacagimin arkasi diz kapagimdan asagiya kipkirmizi, psikolojik mi bilmiyorum ama kasiniyor, sicaklik da var biraz. Amele yanigi oldugumu dusunmek istiyorum ama diger bacagimda hic ama hic bisi yok, hani amele yanigi olsam ikisi de yanmaz mi sonucta...? Panik bir insanim, nolmus olabilir? Deniz anasi falan?!
0
luin 41
(11.07.09)
aynısı bu mayıs bana da oldu bodrumda, amele yanığı gibi, diğer bacakta bir şey yoktu. hatta aynı bacakta, sadece bileğime kadar falandı. kıpkırmızı, haşlanmış gibi, ufak ufak da kabarmıştı ve acaip hassaslaşmıştı.
birkaç güne geçiyor, dediğin gibi deniz anası falan olabilir.
0
arigold
(11.07.09)
kaşıyorsanız daha fazla kızarabilir. buz koymanız rahatlatır biraz. 1-2 güne tamamen geçer diye tahmin ediyorum. ama antihistaminik sürmeniz yararlı olabilir.
0
cro magnon
(11.07.09)
muhtemelen deniz anasıdır. buzdan ziyade soğuk su rahatlatır. çok rahatsız olursan antihistaminik hap da alabilirsin. geçmiş olsun..
0
sijwocaq
(11.07.09)
denizanasıdır buyuk ıhtımalle. yanma yapar ve kızarır. degdıgı an sırke ıle o bolgeyı sılmek gerekır ama sızınkının uzerınden zaman gecmıs. yanma ve kızarıklık gecmezse doktora gorunmekte fayda var. gecmıs olsun.
0
think martini
(11.07.09)
-doktor değilim doktorunuza sorunuz-

doktorumuz, deniz mevsiminde yanımızda fenistil taşımamızı önerdi. iki yıldır taşırız, her türlü deniz anası çarpmasında işe yaradı.
0
zkurmus
(11.07.09)
deniz anası ise, eczaneye gidin bir merhem veriyorlar hemen geçiyor.
0
aliscan
(12.07.09)
(4)

bel ağrısı

onurBuzz
ey romalılar kuyruk sokumu ağrısı için bir öneriniz var mı? herhangi bir yatış öneriniz var mı? bilgilendirirseniz sevinirim .......
ey romalılar kuyruk sokumu ağrısı için bir öneriniz var mı? herhangi bir yatış öneriniz var mı? bilgilendirirseniz sevinirim .......
0
onurBuzz
(11.07.09)
eğer öğrenciyseniz ya da nerde akşam orada sabah tarzı bir yaşamınız varsa nedeni olabilir. kanepede yerde sağda solda falan yatınca oluyor böyle şeyler. adam gibi bir yatakta yatmakta fayda vardır.
0
thor odinsson
(11.07.09)
(bkz: koksigodini)
yakin zamanda doktora gidiniz bence.
0
ermanen
(11.07.09)
bu süreçte simit edinin ve oturacağınız zaman onu kullanın.
0
jaaaccckkk
(11.07.09)
kaykilmadan otur, boyle hafif one egilir gibi. kuyruga agirlik bindirmemeye dikkat et. simite oturmak da diger opsiyon.

sirt ustu yatip tv izlemek de bozabiliyor, mumkunse hangi tarafa yatinca acimiyorsa (saga sola yuzukoyun) o yana yat. bir haftaya gecer. allah kurtarin :)
0
no avalon
(11.07.09)
(3)

Parmak Ağrısı ve Sırtın Sol Bölümünde Acı

calimdor
Arkadaşlar olabildiğince detaylı anlatıcam, muhtemelen çarşamba günü doktora da gidicem ama çok acil bir şeyse hemen gidip gitmemem gerektiğini sorayım size.Sol el başparmağımın ucunda iğne batarmış gibi sürekli bir ağrı var. Hiç geçmiyor, dokundukça ağrı büyüyor. Bununla paralel olarak, sırtımda, o
Arkadaşlar olabildiğince detaylı anlatıcam, muhtemelen çarşamba günü doktora da gidicem ama çok acil bir şeyse hemen gidip gitmemem gerektiğini sorayım size.

Sol el başparmağımın ucunda iğne batarmış gibi sürekli bir ağrı var. Hiç geçmiyor, dokundukça ağrı büyüyor. Bununla paralel olarak, sırtımda, omurların hemen sol tarafında tek bir noktada toplanan bir ağrı var. Sol Kürek kemiği ile omurların tam kesiştiği noktada olan bir ağrı. Ağrının olduğu bölgeye basınç yaptığımda, parmak uçlarımdaki ağrılar artıyor.

Evet arkadaşlar sorunum sizce ney? en azındna az çok bir şey bilirsem ona göre davranırım. Nörolojiye gitmem gerekiyor değil mi?
0
calimdor
(10.07.09)
Öncelikle geçmiş olsun. Doktor değilim baştan söyleyeyim. Fakat anlattıklarınızdan sinir sıkışması var gibi görünüyor.
0
Ted Lapidus
(10.07.09)
bana da sinir sıkışması/fıtık gibi geldi. büyük ihtimalle mr çektireceksiniz.
0
cereal killer
(11.07.09)
sizin durumunuzu bilmiyorum ama bel fitigi icin beyin cerrahina gidiliyor. diger adi beyin omurilik ve sinir cerrahisi oldugu icin.
0
osuruklu
(11.07.09)
(5)

Yeni lenslerimle objeleri çok daha büyük görüyorum neden?

decoder
Selam 9 yıldır gözlük takarım. Gözlüklerim 4 numara miyop. Yeni lenslerim ise 3.75. Bu yeni lenslerimle etrafı çok daha büyük görüyorum nedeni nedir acaba?
Selam 9 yıldır gözlük takarım. Gözlüklerim 4 numara miyop. Yeni lenslerim ise 3.75. Bu yeni lenslerimle etrafı çok daha büyük görüyorum nedeni nedir acaba?
0
decoder
(10.07.09)
miyop gözlük camı cisimleri küçültür.
lens göze çok çok daha yakın olduğu için küçültmeye fırsatı kalmıyor sanırım.
aslında büyük görmüyorsun yani, eskiden küçük görüyordun.
0
domine deyus
(10.07.09)
astigmat var mı?ondan olabilir.
0
kurtulan adam
(10.07.09)
gözlük küçük gösteriyor.
0
cereal killer
(10.07.09)
o halde gözlük takanlarında gözleri küçük görülüyor normalden ?
0
türk kelekom
(10.07.09)
gozluk kucuk gosteriyor, zaten gozluk kullanirken de cikarttiginda her seyi daha buyuk gorursun, yagmurda cikartiginda mesafeyi ayarlayamazsin bazen, kaldirima takilabilirsin, kafan gozun patlar falan..:(
0
woody
(10.07.09)
(4)

Gaz Sorunu

rurouni
Karnımda feci bir şişlik hissi yaşıyorum içinde 2. bir bing bang yaşanabilir. Daha önce gaz sorunu yaşadıgımı bilmiyorum uzun vadede değilde en kısa süre içinde bunu nasıl hallederim bir çözüm. osurmak sıçmak geğirmek fayda etmiyor.
Karnımda feci bir şişlik hissi yaşıyorum içinde 2. bir bing bang yaşanabilir. Daha önce gaz sorunu yaşadıgımı bilmiyorum uzun vadede değilde en kısa süre içinde bunu nasıl hallederim bir çözüm. osurmak sıçmak geğirmek fayda etmiyor.
0
rurouni
(10.07.09)
sicak tut vucudu. yatarken yorgandir battaniyedir saril. evet bu havada zor ama vucudu isitmadan cikmiyor.
0
sourlemonade
(10.07.09)
duvarları yumruklayacak kadar acı çeken birisi bu sorunu için şunu buldu:
(bkz: pankreoflat)
0
ukde
(10.07.09)
uzanmamak, en azından oturur vaziyette olmak ve hareket etmek gaz çıkarmayı kolaylaştırır. nane ve zencefilli şeylerin de iyi geldiği söylenir.
0
cereal killer
(10.07.09)
biraz merdiven inip çıkın.
0
serseri marti
(10.07.09)
(5)

spor yapınca oluşan baş ağrısı

canimnicknameyazmakistemiyor
çok çok düzenli olmasa da spor yapmaya çalışan bir insanım. tempolu yürüyüş gibi değil de, daha zorlayan ne bileyim koşuydu, yogaydı gibi sporları yapınca başım çok ağrıyor. yaptığıma yapacağıma pişman oluyorum. neden olabilir?
çok çok düzenli olmasa da spor yapmaya çalışan bir insanım. tempolu yürüyüş gibi değil de, daha zorlayan ne bileyim koşuydu, yogaydı gibi sporları yapınca başım çok ağrıyor. yaptığıma yapacağıma pişman oluyorum. neden olabilir?
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(09.07.09)
boyun kaslarinin gucsuz olmasindan olur bu genelde, boyun kaslarinizi da calistirin spor yaparken ayrica boynuzuza ve basiniza masaj yapin aralarda.
0
ermanen
(09.07.09)
dehidrasyondur o alkol alınca olusan bas agrısı gibin. bol su tuketin.
0
bryan fury
(09.07.09)
@pebbles nokta atisi.
0
gunlerin kopegi
(09.07.09)
selamlar,
dehidrasyon muhtemel.
duzenli spor yapmıyorsanız birden agır sporlar yapmamanızı tavsiye ederim, ozellikle surekli masa basında oturuyorsanız hızlı tempo kosulardan, agır kardiyo sporlardan uzak durmakta fayda var elbet.

ps. herhangi bir uzmanlıgım yok, tamamen kisisel fikrim.
0
selflearner
(09.07.09)
yüksek tansiyon vardır belki de.
0
lhun
(10.07.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.