Giriş
(7)

Klavye - Bileklik

lex
Merhaba;Uzun süre klavye kullanımından doğan bilek ağrısı için bileklik kullanan var mı? Varsa ne öneriyor o şahıs?Şu Dr. Levine'ın bilekliği falan diye tuhaf tuhaf şeyler var; işe yarıyor mu?Teşekkürler.
Merhaba;
Uzun süre klavye kullanımından doğan bilek ağrısı için bileklik kullanan var mı? Varsa ne öneriyor o şahıs?

Şu Dr. Levine'ın bilekliği falan diye tuhaf tuhaf şeyler var; işe yarıyor mu?

Teşekkürler.
0
lex
(07.08.09)
sanmıyorum. o bileklikler bildiğin mıknatıs. çalışma şeklinin de bölgeye alyuvar çekmek olduğu düşüncesindeyim. ama işe yaradığını sanmıyorum.

(bkz: karpal tünel sendromu)

bileğinize dikkat etseniz yeter, sık sık ara verin, dinlendirin.
0
cro magnon
(07.08.09)
Ben spor malzemeleri satan bir mağazadan havlu bileklik aldım. Normalde spor esnasında ter için kullanılır ancak günde 16 - 18 saat pc başında olan ben için bir hayli rahatlatıcı geldi.Fakat yaz aylarında çekilmiyor yav.
0
sozluknickmiverulan
(07.08.09)
cro magnon doğru söylemiş, eğer derdiniz karpal tünel sendromu ise bir süre klavye ve mouse kullanmayın. kendiliğinden geçecektir.
0
trocero
(07.08.09)
ergonomik klavyeler karpal tunel sendromunu azaltiryo diye biliyorum. powerball'un da faydasi var. workrave diye bir program var, yukleyin ve duzenli araliklarla ve egzersizle calisin. ise yarayacaktir.
0
orqan
(07.08.09)
ayrıca powerball da epey fayda ediyor karpal tünel sendromunun tedavisine
0
thefin
(07.08.09)
şöyle birşey var.

www.alisverisblog.com
0
axijazz
(07.08.09)
Teşekkürler cevaplar için.
Lakin işimden ötürü klavyeden uzak durmam mümkün değil.
İşin ilginci, mouse kullandığım elimde değil, sol elimde sıkıntı var.
Carpal Tunnel tadında uyuşma falan olmasa da; küçük parmağın altında avuçiçindeki yumuşak dokunun kenarından başlayan ve bileğe giden bir ağrı mevcut; şimdilik.

Sanırım ortopediste gitmek daha mantıklı olacak.
0
🌸lex
(07.08.09)
(6)

morfin?

grunge
Dün dişçiye gidip bir adet 20lik diş çektirme operasyonu ve bir adet te kanal tedavisi operasyonu geçirdim.Uyuşmama sebebinden ötürü 3 adet morfin vuruldu bünyeme lakin dün gece etkisi geçince doğal olarak feci bir ağrı çektim bugünse diş ağrısı yok ama vücudum dökülüyor her noktası ağrıyor.Sizce se
Dün dişçiye gidip bir adet 20lik diş çektirme operasyonu ve bir adet te kanal tedavisi operasyonu geçirdim.Uyuşmama sebebinden ötürü 3 adet morfin vuruldu bünyeme lakin dün gece etkisi geçince doğal olarak feci bir ağrı çektim bugünse diş ağrısı yok ama vücudum dökülüyor her noktası ağrıyor.Sizce sebebi morfin midir nedir ya da nasıl dönerim bu durumdan ölüyorum yahu.
0
grunge
(06.08.09)
Bir iki hafta önce bende çektirmiştim. Birşeyler yediyseniz gıda maddesi kaçırmış olabilirsiniz. Bende o şekilde olmuştu. Arka arkaya apranax lar bana mısın demiyordu. Gittim doktora iltihap başlangıcı var dedi. Temizledi/yıkadı. Dahada sıkıntım olmadı hiç. Bir gün sonra ağrı hapını bırakmıştım bile.

(git: 83820)
0
iustitia omnibus
(06.08.09)
bende diş ağrısı yok yalnız vücudum ağrıyor deli gibi kendimi çok halsiz hissediyorum
0
🌸grunge
(06.08.09)
morfin diye bildiğiniz ilaç aslında lokal anestezik maddedir. diş hekimleri çoğunlukla prilokain tipi lokal anestezik kullanırlar ki farklı bir madde de kullansalar basettiğiniz vücut kırgınlığına neden olmaz. yarılanma ömrü çok uzun olmayan ilaçlardır bunlar. sanırım bu tedavi ve sonrasında çektğiniz ağrı sizde travma yaratmış. bu da immun sisteminizi zayıflatmış olabilir. kısacası grip oluyor olabilirisiniz. şimdiden geçmiş olsun...
0
ceyrekakıl
(06.08.09)
teşekkürler daha öncede olmuştum böyle bir operasyon ama bu seferki ağır geldi galiba bünyeye
0
🌸grunge
(06.08.09)
kendinizi diş çektirirken çok kastıysanız o yüzden de olabiliyor, o an hissedilmiyor sonrasında ise insanın her yeri ağrıyor, benim de başıma geldi, ordan biliyorum..
0
ayheytmayselfenvanttuday
(06.08.09)
sorun bıyıklı amca meselesi değil sorun bitip tükenmeyen ağrılar.fazla bi kasma olmadı öyle dediğim gibi daha önce de yaşamıştım bunu sanırım ekstra bi durum daha çıktı ortaya çeyrekakılın dediği gibi immun sistemi zayıflama durumu olmuş ve devamlı klima karşısında yatma durumu bu durumla birleşince vücut halsizlik ve kas ağrısına dönüştürdü.biraz kas gevşetici aldım daha iyiyim.Bu durumdan çıkarılacak sonuçlar dişçilerde vurulan uyuşturma yöntemi morfin değildir.Böyle bir operasyondan sonra bir de klimanın karşısına geçip yatılmamalıdır.Bunu yazın başından beri yapmama rağmen bu operasyonla patlak verdi.Son olarakta kas gevşeticisi vücudunuzun kırgınlığını atmak için en ideal yoldur en azından ben de öyle.Tekrar tşkler.
0
🌸grunge
(06.08.09)
(9)

Sokuldum !

deliktas
Değerli büyüklerim;Bundan yaklaşık üç gün önce türü belirlenemeyen bir yaratık tarafından bacağımdan(hem sağ hem sol, ikisi de) sokuldum. Önce sinek ısırığı sandım ve yırtana kadar kaşıyıp, kan akan yaraya kolonya dökerek(her zaman yapar ve kesin çözüm alırdım) dezenfekte etmeye çalıştım. Ancak gün
Değerli büyüklerim;

Bundan yaklaşık üç gün önce türü belirlenemeyen bir yaratık tarafından bacağımdan(hem sağ hem sol, ikisi de) sokuldum. Önce sinek ısırığı sandım ve yırtana kadar kaşıyıp, kan akan yaraya kolonya dökerek(her zaman yapar ve kesin çözüm alırdım) dezenfekte etmeye çalıştım. Ancak gün geçtikçe, yaranın kızarıklığı ve hafif şişikliği bacağıma yayılmaya başladı. Dizimden bileğime kadar, hatta ayağımı da kapsyarak yayılan kızarıklığa büyüklerimden aldığım talimatla yoğurt sürdüm, geceli gündüzlü. Şimdi kızarıklık neredeyse yokoldu ama kaşıntı ve hafif şişlik, yaranın yayıldığı yerlerde hala devam ediyor.

Sizce ne yapmalıyım? Çok zehirli bir böcek tarafından sokuldum ve yumurtalarını bacağıma bıraktı da onlar mı yayılıyorlar içimde, yoksa yoğurt zehiri aldı bir kaç gün içinde kaşıntı da gider mi?
0
deliktas
(06.08.09)
Hastaneye gitmek süper bir fikir bence. Sende denemelisin.
0
trinitrotoluen
(06.08.09)
hamamböceği sokmuş olabilir, çok zehirli olsaydı üç gün içinde başka şeyler olurdu. alerjik bir durum. hekime gözükünüz.
0
sokak cocugu
(06.08.09)
efendiler; olaki hekim iğne vuracağız derse? yok öyle hemen hekime görünmek uzmana danışmak. kendi işimizi kendimiz görelim di mi ama. iğne der mi ya? ha vurur mu iğne falan?
0
🌸deliktas
(06.08.09)
ölmeyi tercih edersin yani?

içinde ufak böcükler gelişmekte olabilir(ver korkuyu)
0
cro magnon
(06.08.09)
iğne vurmazlar, alerji kremi falan verirler. sağlık ocağına git öyle amerikan hastanesine git demiyoruz. nerede ısırdı seni bu yaratık?
0
sokak cocugu
(06.08.09)
böcek sokması tedavisi için 4. gün artık geçtir. ve tedavi de gerekmez.. sadece sabredin..
bir böcek eğer bir canlının içine yumurta bırakmak isterse onu hiçbir şekilde rahatsız etmek istemez. yoksa bıraktığı yumurtaları yok olabilir. eğer rahatsızlık varsa yumurta kesinlikle yoktur merak etmeyin..
bu arada yoğurt fayda etmez. eskiler yoğurdun faydalı olduğunu düşünürler oysa bu durumlardaki rahatlatıcı etkisi vucut ısısından daha soğuk olmasından ve kaşıntı ile kızarıklığın bir süre sonra kendiliğinden geçmesinden kanaklanmaktadır.
0
ceyrekakıl
(06.08.09)
antihistaminik krem/jeller var edinin bi tane
0
yuto
(06.08.09)
Ceyrekakıl'ın söylediklerine tamamen katılmakla birlikte sizde alerjik reaksiyon göstermiş olabileceğini düşündüm (doktor moktor değilim sadece bol alerjikim). Antialerjik krem sürmeniz veya zyrtec gibi oral tablet kullanmanız sorunun giderilmesinde yardımcı olabilir. Ama bence bu gibi durumlarda bir uzman görüşüne başvurmak ve sorunun tespit edilmesi ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak daha iyi olur. Alerjik testlerde kolum kadar iğne yapmıyorlar. sadece iğne batması gibi kan alıyorlar. bu iğne batmalarının sayısı da uygulanan testlerin sayısı ile doğru orantılı olarak artabiliyor. Örneğin benim polen alerjimi tek testte bulmuşlardı ama çikolata alerjimi e testte bulabildiler. yine de acımıyor, korkmayın.
0
endless dream
(06.08.09)
bir alerji hapınız olsa kurtarırdınız. zyrtec, deloday vs. gibi. 1 paket alıp kenarda bulundurmakta fayda var. beni de örümcek sokmuştu ama alerjiden çok zehiri etkiliydi. elimin 2 el kalınlığına gelip parmaklarımı hissedemediğimi korkuyla hatırlıyorum.
0
ozdek
(06.08.09)
(3)

ankara'da kuduz aşısı

gayrisabit fikir
Arkadaşlar Ankara'da kuduz aşısı her hastanede yapılmıyormuş galiba. Nerede yapılıyor, bir bilginiz var mı?
Arkadaşlar Ankara'da kuduz aşısı her hastanede yapılmıyormuş galiba. Nerede yapılıyor, bir bilginiz var mı?
0
gayrisabit fikir
(06.08.09)
ankara hastanesi (ankara numune değil) bu konuda görevli hastanedir.
cebecidedir. geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(06.08.09)
Atatürk Hastanesi de iyidir (Bilkent yolunda)
0
endless dream
(06.08.09)
Teşekkür ederim arkadaşlar.
0
🌸gayrisabit fikir
(07.08.09)
(5)

hamladım

flame of feanor
son derece hareketsiz ve oksijensiz biri olarak gaza gelip 2 gün üst üste feci spor yaptım. kolum, boynum, bacağım feci ağrıyor. ağrıyı hafifletmek için ne yapabilirm? kas gevşetici mi? aaah!
son derece hareketsiz ve oksijensiz biri olarak gaza gelip 2 gün üst üste feci spor yaptım. kolum, boynum, bacağım feci ağrıyor. ağrıyı hafifletmek için ne yapabilirm? kas gevşetici mi? aaah!
0
flame of feanor
(06.08.09)
evet, kas gevşetici
0
hiko seijuro
(06.08.09)
kas gevşetici ve protein. bir de çivi çiviyi söker derler, ertesi gün pes etmeden spora devam etmelisiniz. bende işe yaramıştı her ne kadar zor olmuş olsa da.
0
vejeteryan vampir
(06.08.09)
kamfolin krem öneririm.sürünce biraz yakıyor ama etkili bir krem.
0
karbasan
(06.08.09)
tabiki neden, kasların oksijensiz kalması ve sonrasındaki laktik asit birikimidir.
rahatlamak istiyorsanız günlük sıvı ihtiyacınızın üzerinde sıvı alarak mutlak kas istirahati sağlanmalı.
not: günlük sıvı ihtiyacı 70 kg bir kişi için tüm yiyecekler dahil edildiğinde ortalama 2000-2500 gr dır.
0
ceyrekakıl
(06.08.09)
protein tüket 1 gün ara ver azar azar devam et
0
yuto
(06.08.09)
(4)

trigliseridin yüksek cikmasi ve cok da önemli diil diyen ve bilgi vermeyen doktor

saturndeki salyangoz
hemde özel hastane doktoru, şimdi bu trigliserid denen hede en fazla 150 olmaliymiş benimkisi 223 cikmiş, biraz araştirdim kalp krizi, beyin kanamasi riski falan diyor, gerçekten doktorun dediği gibi cok da önemli diil midir bu kadar yüksek cikmasi? (doktoru gidip dövmek istiyorum >:(
hemde özel hastane doktoru, şimdi bu trigliserid denen hede en fazla 150 olmaliymiş benimkisi 223 cikmiş, biraz araştirdim kalp krizi, beyin kanamasi riski falan diyor, gerçekten doktorun dediği gibi cok da önemli diil midir bu kadar yüksek cikmasi? (doktoru gidip dövmek istiyorum >:(
0
saturndeki salyangoz
(06.08.09)
baska doktora gidin? veya www.revir.net gibi online doktorlara sorabileceginiz siteler var. gidip oraya yazin, baska bir fikir almis olursunuz hem.
0
kobretti
(06.08.09)
revir.com daki doktorlar benzer sorular icin benzer cvplar verip doal olarak doktora gorunmelerini tavsiye etmişler, ben yarın gene gidip doktorun girtlagina sarilmaliyim sanirim bilgi icin :(
0
🌸saturndeki salyangoz
(06.08.09)
bende de yüksek çıktı diyet yaptım düştü.
0
bluedescada
(06.08.09)
doktorun çok önemli değil demesinin sebebi trigiliserit 300 ve üstü olduğunda ilaca başlanması altındaki değerlerde ise diyet önerilmesidir..yani beyaz ekmek kırmızı et vs den uzak durarak 3 ay sonra tekrar ölçtürün koll.yüksek ihtimalle düşecektir düzşmezse diyet daha dikkatli tekrarlanır vs..özetle 300 ve üstü değilse tg. devlet kollestrol ilacını ödemez çünkü gerekmemektedir uzun vadede kollestrol zararlarından korunmak için diyet yapmanız gerekir bu durumda...
0
tearif
(06.08.09)
(8)

alkol sonrası kan kusmak

beerserk
alkol yüklü (bira ve votka) gecenin sabahında kan kustum (kırmızı renkte). neye işarettir? endişe edilecek bi yanı var mıdır?
alkol yüklü (bira ve votka) gecenin sabahında kan kustum (kırmızı renkte). neye işarettir? endişe edilecek bi yanı var mıdır?
0
beerserk
(06.08.09)
baska bisi icmediniz degil mi? peki diskinizda kan vb var miydi?
0
kobretti
(06.08.09)
dışkıya dikkatli bakmadım ancak dikkatimi çeken bişey yoktu. boğazımda kan tadı var hala. acaba tahriş etmiş olabilir miyim? kusarken bağırmayı adet edinmiş birisiyim.

başka bişey içmedim.. kırmızı şarap içsem hiç şüphelenmezdim de olaydan..
0
🌸beerserk
(06.08.09)
kan kustum derken, bildiğiniz su gibi kan kusmadınız herhalde, kustuğunuz şeyin içide az miktarda kan varsa birşeyleri tahriş etmişsinizdir. çünkü mide ile ilgili kanamalarda veya böbreklerde bile sorun olsa dışkıda belli olur.
0
kobretti
(06.08.09)
evet evet içerisinde az miktar kan vardı söylediğiniz gibi. sanırım tahriş olma durumu var. ilk defa başıma geldiğinden sorayım dedim.
0
🌸beerserk
(06.08.09)
bence boğazlarınız tahriş olmuştur, aynısı banada oluyordu çünkü.

geçmiş olsun.
0
kobretti
(06.08.09)
kırmızı renkte geldiyse boğazınız tahriş olmuştur zira mideden gelen kan çok koyu balçık kıvamındadır. midede problem yok yani bir süre boğazınızı tahriş edecek şeylerden kaçının.
0
bluedescada
(06.08.09)
votkayı vişneli içmedin di mi? onun rengini kana benzetmiş olmayasın kusmuğunda?
0
prompter
(06.08.09)
yok herhangi kırmızı madde içeren bişey içmemiştim. boğazdan kaynaklanan bi olaymış. boğazımdaki tahriş de geçti gibi. bi sorun yok, herşey kontrol altında :)

tşkler cvplar için
0
🌸beerserk
(06.08.09)
(1)

plastik cerrah

ruzgar
merhaba sevdiklerim;çorumda yaşıyorum ve acil sayılabilecek bir süreç içinde plastik cerrah ismine ihtiyacımız var. çorum içinde kim var kim yok bilmiyoruz. önereceğiniz bir doktor çorumdan olursa sevinirim.. şimdiden teşekkür.tedavimi oldum... ihtiyacı olanlar için http://www.drhaliturgan.com
merhaba sevdiklerim;
çorumda yaşıyorum ve acil sayılabilecek bir süreç içinde plastik cerrah ismine ihtiyacımız var. çorum içinde kim var kim yok bilmiyoruz. önereceğiniz bir doktor çorumdan olursa sevinirim.. şimdiden teşekkür.

tedavimi oldum...
ihtiyacı olanlar için www.drhaliturgan.com
0
ruzgar
(05.08.09)
Halit Urgan
corum devlet hastanesi web sitesinden buldum
0
bladder
(06.08.09)
(4)

'iltihaplı romatizma' hakkında...

gorunen koyun gorunmez kilavuzu
iltihaplı romatizma tedavisi mümkün bir hastalık mıdır? ayak bileğinden vücuda yayılması mümkün mü peki? bir de tedavi olan varsa, aranızda bu süreci anlatabilir mi?
iltihaplı romatizma tedavisi mümkün bir hastalık mıdır? ayak bileğinden vücuda yayılması mümkün mü peki? bir de tedavi olan varsa, aranızda bu süreci anlatabilir mi?
0
gorunen koyun gorunmez kilavuzu
(05.08.09)
tedavisi mümkün, babamın dizinde başladı (yayılmadı). ilaç tedavisi ve egzersizle halloluyor.
şahane bir hoca var bu konuda uzman, kesinlikle tavsiye ediyorum.
www.hanerdireskeneli.com
biz muayenehanesine gitmiyorduk, capitol'ün oradaki academic hospital'da görev alıyor. dur hatta:
www.academichospital.com.tr
(bunlar hep istanbul için tabi)
kortizon tedavisi öneren doktorlar olacaktır, kesinlikle önermiyorum. uzun ilaç tedavisiyle halloluyor.
0
stanley weber
(05.08.09)
yanlış hatırlamıyorsam çocukken bu hastalıktan vardı bende.
kalp ile ilgili risk var filan deniyordu.
sonra bir miktar yıl boyunca her yıl 10 adet iğne tedavisi ile geçti gitti.
henüz bir etkisini görmedim.
0
thebug
(05.08.09)
kortizon o kadar korkulacak bir ilaç değil. eğer kullanılması gerekiyorsa kullanılır. kesin tedavisi yok. yani şu şu ilaçları kullan şunları yap iyileşeceksin diye bir durum yok. ufak ağrı kesicilerle başlanır, hastalığın seyrine göre bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar kullanılır. ilerlemeye devam ederse hastalığı modifiye eden ilaçlara geçilir.
son grup ilaçlar için (bkz: dmard)
benimde önce dizimde başlayıp ayaklarıma geçti. halen tedavi görüyorum.
0
sutlu nescafe
(05.08.09)
benim bir arkadaşım 35 yaşlarında..bu hastalık yüzünden maksimum sıkıntıyı çekiyordu. ev işi filan yapamz olmuştu kadıncağız. ayaklarına basamıyor, elleri tam açamıyor vs.. tedavisini de almanya'da oluyordu. neyse, güç bela ikna ettiler kendisini ve sülük tedavisi uyguladılar.maşaallahı var şimdi.bizim ülkemizde küçümsenen tedaviler bunlar ama avrupa'da çok yaygınlaştığını söylüyorlar.
sadece bir fikir olarak söyledim, aklınızda bulunsun. umarım şifayı bulursunuz:)
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(05.08.09)
(2)

beyin cerrahisi

miskinim
kütahyada beyin kanaması geçiren - beyin damarında pıhtılaşma olan - hastamız için izmirde bir doktor tavsiye edildi. özel şifa hastanesinde çalıştığı ve isminin haluk olması dışında pek bir bilgimiz yok. bilen duyan tanıyan ya da aramaya inanan duyurucu arkadaşlar acilen ulaşmamız lazım mail yolu y
kütahyada beyin kanaması geçiren - beyin damarında pıhtılaşma olan - hastamız için izmirde bir doktor tavsiye edildi. özel şifa hastanesinde çalıştığı ve isminin haluk olması dışında pek bir bilgimiz yok. bilen duyan tanıyan ya da aramaya inanan duyurucu arkadaşlar acilen ulaşmamız lazım mail yolu ya da telefon ile.

ya da şöyle sorayım kütahya veya izmirde bildiğiniz, alanında uzman beyin cerrahi doktorlarına ihtiyacımız var. duyurunun bir süre üstte kalmasını rica edeceğim site modlarından.

iletişim için.(sözlükten msj alamıyorum, çaylağım)

miskinimm et gmail nokta com
0
miskinim
(05.08.09)
merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun. Aynısı olmasa da benzeri yollardan geçtim.
eğer kesinlikle Kütahya dışında izmir olacak diyorsanız:
Doc. Dr. Kemal YUCESOY 9 Eylül Nöroşirürjiden. Kendisi hem çok ilgili alakalı hemde gerçekten bilgilendirici bir insandır. Her nekadar omurilik cerrahisi konsunda uzman olsa da derdinize deva olabilmek için elinden geleni yapacaktır.
www.kemalyucesoy.com
eğer biraz daha imkanlarımızı zorlayabiliriz Istanbula gidebiliriz derseniz ki şiddetle öneririm.
Dr. Türker KILIÇ
hatta: (bkz: turker kilic )
şimdiden geçmiş olsun

edit: başkası olursa da egeden se 9 eylul
edit 2: Türker KILIÇ film görmek ve muayene için İstanbul Academic hospital da da bakıyor, daha kısa zamanda çözüme ulaşırsınız.
www.academichospital.com.tr
Edit3: eğer konunun nöroşirürjiden çok nöroloji konusu olduğu düşünülüyorsa 9 Eylülden Dr.Barış BAKLAN. benzeri bir durumda çok yakınımızda harikalar yarattıı. Erken müdahale şart, hatta yanlış olmasın serumdan Mannitol tedavisi de olabilir, doktoruyla konuşmak gerek... Elimden bukadar geliyor şuanda
0
Ruprect
(05.08.09)
izmirde 9 eylül hastanesi bence de doğru seçim. nöroloji için hala ordalar mı bilmiyorum ama barış baklan ve kürşat köz'ü öneririm.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(05.08.09)
(4)

parmaklarda hissizlik

clem
merhaba,annemin son aylarda parmaklarında hissizlik başlamış. sırayla serçe, yüzük, orta parmağında olduğunu söylüyor, bunu daha çok eli sudayken hissediyormuş. kendisi 50 yaşında. neden olur fikri olan var mı? simdiden teşekkürler..
merhaba,
annemin son aylarda parmaklarında hissizlik başlamış. sırayla serçe, yüzük, orta parmağında olduğunu söylüyor, bunu daha çok eli sudayken hissediyormuş. kendisi 50 yaşında. neden olur fikri olan var mı? simdiden teşekkürler..
0
clem
(05.08.09)
ciddi bir problemin işareti olabilir cevabı burada değil doktorda aramanız daha faydalı olur. (genellikle bu tür arazlar sinir sıkışması gibi durumlarda görülür.)
doktora gidin.
0
justaddwater
(05.08.09)
kardiyolog tavsiye ediyorum. özellikle sol elde söylenilen parmaklarda hissizlik dolaşım bozukluğunun habercisi...
0
ilse
(05.08.09)
clementine
(05.08.09)
benim babaannemdede aynı sorun vardı bu parmaklardaki hissizlik daha sonraları vücuda yayılmıştı. ameliyat oldu damar tıkanmış açtılar damarı. kesinlikle doktora gidilmeli
0
Ayiyogi
(05.08.09)
(2)

dizlik-ssk

gaza gelen
diz ağrılarım için doktor dizlik yazdı.dizliği ssk karşılıyor mu yoksa ben mi alacam?
diz ağrılarım için doktor dizlik yazdı.dizliği ssk karşılıyor mu yoksa ben mi alacam?
0
gaza gelen
(04.08.09)
karşılamıyormuş. bana da yazdı ama almadım henüz fazla zorlamayınca kendiliğinden geçti ama benimki hafif birşeydi. patella destekli dizlik ve fastgel diye bir krem vermişti.
0
prodeq
(04.08.09)
karşılamıyor. doktor levi'nin mayetik dizliğini öneririm. eheh hep önermek istemişimdir bu dizliği.
0
bullet-tooth
(05.08.09)
(12)

Bu Mide Yanmasi Nedir Var Mi Ki Dünyada Esi?

zeykur valekov
Sevgili tip uzmani duyuru yazarlari.Midemde ve yemek borumda cilgin bir yanma var 2 gündür. Internetten arastirip anlayabildigim kadariyla büyük ihtimalle reflü denen boka ben de kapildim.Persembe sabahindan önce doktora gitme imkanim yok.O güne kadar da cayir cayir yanmak istemiyorum, ne yapayim?Ya
Sevgili tip uzmani duyuru yazarlari.
Midemde ve yemek borumda cilgin bir yanma var 2 gündür. Internetten arastirip anlayabildigim kadariyla büyük ihtimalle reflü denen boka ben de kapildim.
Persembe sabahindan önce doktora gitme imkanim yok.
O güne kadar da cayir cayir yanmak istemiyorum, ne yapayim?

Yani bu saatte hala ayaktayim bak, bogazimda eksi bir tat, midede cilgin yanma, hicbir sey yaptirmiyor insana bu lanet.

Günde en az 1,5 litre ice tea iciyorum, bunu kesmek acimi dindirir mi persembeye kadar? Bir etkisi var midir?
Herhangi bir ilac önermenizi istemiyorum doktora gidene kadar. Sadece sunu ye, sunu yeme, icme gibi öneriler. Ya da sicak icersen yanma gecer, amuda kalkip 8 kere cükübik dersen agri yaniya iner filan tarzinda.
0
zeykur valekov
(04.08.09)
-yagli, baharatli, acili yeme, abur cubur yeme
-bol su ic, sulu ve taze meyve ye,
-asitli icecekler ve alkol icme

iyi gelebilecek seyler:
- yogurt yemek
- sut icmek
- ilik su icmek
- ilac onermeyin demissin ama soyleyim yine de: rennie
- bir de tamamen yatay yatma, egimli yat
0
ermanen
(04.08.09)
bütün bunlara ek olarak sakız da çiğnememeni tavsiye ederim.
0
sannora
(04.08.09)
kusmaya çalış. anında rahat edersin, bir süre de devam eder böyle.
0
hollowlife
(04.08.09)
şiir benzetmesine hasta oldum bu arada.
0
cro magnon
(04.08.09)
rennie, talcid, lansor gibi mide ilaclari ile destekleyiniz.. ice tea yi aabartmayip arada yogurt ayran, soguk sut filan goturunuz.
0
kobretti
(04.08.09)
talcid şurup. ciddi bir ilaç değildir zaten.
0
gonion
(04.08.09)
ice tea çok sevdiğim halde benim reflümü azdırdığını söylemeliyim. asitsiz diye sorun olmaz sanıyordum fakat çok ice tea içtiğimde kusmayla sonuçlandığını gördüm.
0
bodom
(04.08.09)
bisküve ye petibör. çok iyi geliyor. tecrübeyle sabittir.
0
blackbasat
(04.08.09)
hazır gıdadan uzak dur bence, bisküvidir poğaçadır böyle yağı kötü şeylerden. daha genel olarak yağlı şeylerden bir süre uzak durabilirsin.
sindirimi zor sebzelerden de (kırmızı dolmalık biber, maydanoz vs) uzak dur.
portakal-limon yeme
baharatı kes.
sigara içmediğini varsayıyorum zaten, tek sebebi o bile olabilir..
0
stanley weber
(04.08.09)
bende de reflu benzeri birsey var sanirim ayni yanmadan ben de sikayetciyim.

soyle bi oneri okudum ve bir cok kiside cok etkili oluyormus.

bir bardaga bi kasik elma sirkesi bi kasik bal, sonra icicen. tadi konusunda hic bi fikrim yok boyle bisiyi denemek istemedim daha ama deniycem sanirim. cok ise yariyormus.

"apple cider vinegar" diye aratirsan ilgili yazilari bulabilirsin.
0
maersk
(04.08.09)
elma sirkesi işe yarar içine azıcık karbonat koyup bir yemek kaşığı için aç karna. midenin asidini dengeliyor işte. bir de şeftali suyu içebilirsiniz. çok sıcak asla içmeyin çay kahvenin refluyu azdırması tamamen sıcak olmalarından dolayı.
0
likeinme
(04.08.09)
yıllarca bu hastalıktan illallah demiş biri olarak sana ilaç değil ama bitkisel birşey önereyim: kudret narı macunu. sabah akşam bir çay kaşığı hüplettim, 1 ayda düzeldi midem. ülser hastası bir arkadaşım tavsiye etmişti bana da.
ha modern tıptan başkasına inanmam dersen de bilemem. ben tavsiye edeyim de.
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(04.08.09)
(4)

pelin otu (Arthemisia absinthium )

lesterdexter
selam herkese,bu konu hakkında siteleri araştırdım ama yeterli gelmedi.bu pelin otu nu alıp içenlere sorum olacak..başlıkta dikkat ettiyseniz adının latincesinde absinth geçiyor yani o içkinin yapımında kullanılıyor. merak ettiğm şey ise;kafa yapmadığını biliorum :)bu mide ye yaptığı katkıdan başka
selam herkese,

bu konu hakkında siteleri araştırdım ama yeterli gelmedi.
bu pelin otu nu alıp içenlere sorum olacak..
başlıkta dikkat ettiyseniz adının latincesinde absinth geçiyor yani o içkinin yapımında kullanılıyor. merak ettiğm şey ise;

kafa yapmadığını biliorum :)
bu mide ye yaptığı katkıdan başka özel olarak değişik şeyler hisseden oldu mu?
çünkü bazı yerlerde sinir sistemiylede ilgili etkileri yazıyo
bi bilen yada içen varsa bu tarz bilgiler alabilir miyim

çok teşekkürler
0
lesterdexter
(04.08.09)
halusinatif etki yaptığını biliyorum. kafa yapmaktan çok, garip hayaller görmene yol açıyor. ama miktarına da bağlı. absinth adlı içkide bu madde var bildiğim kadarıyla lakin hepsinde miktarı farklı. miktarına bağlı olarak etki etmeyebilir. en düşüğü 10mg/kg, bildiğim kadarıyla 100 mg/kg olanları da var.

edit: bu arada absinth'teki thujone pelin otundan elde edilenmiş lakin thujone içeren başka bitkiler de var. halusinatif etkiye sebep olan da bu thujon.
0
cro magnon
(04.08.09)
vallahi bir şişe absinth'i (xenta abshenta: %70, dediklerine göre orjinal formüle en yakın absinth imiş) 2 kişi bitirdik. deli gibi sarhoş olduk ama halüsinasyon falan görmedim.
0
blackdog
(04.08.09)
xenta absenta'daki thujon miktarı 10mg/litre imiş. az olduğu için etki etmemiş olabilir. çünkü dediğim gibi 100 mg thujon içeren absinth'ler var. bazı ülkelerde thujon yüzünden satışı illegal hatta.
0
cro magnon
(04.08.09)
pelin otunda yukardaki bahsedilen maddeden var , aynı madde adaçayında da mevcuttur, içtiğinde sakinlik vermesinin nedeni budur ama yapısı gereği suda cok az çözünür ve çayı içtiğinde az miktarda almış olursun bünyeye dolayısıyla sadece rahatlatır.

şu an satılan absinth lerde illegal olduğundan dolayı bu maddeden yok.
0
magoria
(04.08.09)
(6)

yine l-carnitine. nerdedir, hangi marka ?

bullet-tooth
selam, en son l-carnitine alıp almamakla alakalı sorumu sormuştum. şimdi almaya karar verdim ancak tekrar iki adet sorum olacak:1) hangi markayı önerirsiniz? (ben gnc düşünmüştüm ama nedense gnc'nin pek tutulmadığını okudum)2)önerdiğiniz markayı ankara'da nerden alabilirim?teşekkürler...
selam, en son l-carnitine alıp almamakla alakalı sorumu sormuştum. şimdi almaya karar verdim ancak tekrar iki adet sorum olacak:

1) hangi markayı önerirsiniz? (ben gnc düşünmüştüm ama nedense gnc'nin pek tutulmadığını okudum)

2)önerdiğiniz markayı ankara'da nerden alabilirim?

teşekkürler...
0
bullet-tooth
(03.08.09)
vakti zamanında salondakilerin çok isteyipte zar zor alabildikleri tek marka vardı o da "universal"di. diğer markalara göre biraz daha pahalı, ama kullananlar çok ama çok memnunlar. hatta bende bi ara creatine ninden almış idim. işe yarıyor. şahsen bady diyince aklıma gelen tek marka bu.

ankara'da body ilaçlarını toplu bulabileceğin tek yer: amerikan pasajı. o da kızılaydaki izmir caddesinde. sorarsan gösterirler. yanlız pasaj derken alt katını kastediyorum. üst katta tek tük tükan haricinde bişey yoktur.alt katta ise tükanlara sığmayan malların hepsi kapı dışındadır.
0
copy paste
(03.08.09)
yakında spora başlamayı düşünüyorum. burda görünce ben de gaza gelmek suretiyle almaya niyetlendim ama anlaşılan kullanıcıları genelde erkek. şimdi kullanıp kas mas yapmak bırakınca şişip kalmak da var ama vücudum sıkılaşsın da istiyorum. o yüzden hemcinslerime sorarım, kullanp memnun kalan var mıdır? nedir ne değildir? bi de üstteki soruları tekrar edip marka ve ankara'da nereden alınacağını öğrensem baya makbule geçer sanki.
ben de teşekkür ederim.
0
tungur eezi
(03.08.09)
ben de l-carnitine almak istiyorum. 3 haftadır haftada 4 gün spor salonuna gidiyor, hocamın önderliğinde verilen bütün egzersizlerimi yapıyorum. 3 haftadan sonra l-carnitine kullanabileceğim söylenmişti, sanırım tam vaktidir. nereden, hangi marka alınır, nasıl kullanılır?

yarışmaya eskişehir'den katılıyorum, diğer arkadaşlara başarılar dilerim.
0
balik kraker
(03.08.09)
eczanelerde satılıyordu bir zamanlar ama tam olarak eczane ismi veremem. siz yinede bir eczaneye sorun öyle sağdan soldan l-carnitine almayın ve eczacı arkadaşla kullanımı ve faydaları konusunda ufak bilgiler almaya çalışın
0
Ayiyogi
(03.08.09)
@tungur eezi

l-carnitine kas yapmak ya da şişmek için değil. vücuttaki yağı daha hızlı yakan bi madde. vücudundaki yağ oranına göre kullanabiliyormuşsun.
0
🌸bullet-tooth
(03.08.09)
Weider
0
stephen dedalus
(03.08.09)
(4)

Gece plağı fiyatları ve işlevi?

christine
Geceleri dişlerimi sıkıyorum sanırım ve artık çene kaslarımı mahvetmiş durumdayım. Çok ağrım var, çenem kıtırdıyor yemek yerken zorlanıyorum yerine oturtamıyorum. Dışardan belli olmuyor ama ben çok rahatsızım. Tedavisi gece plağıymış sanırım, fiyatları ve ne işe yaradığını anlatabilecek olan varsa ç
Geceleri dişlerimi sıkıyorum sanırım ve artık çene kaslarımı mahvetmiş durumdayım. Çok ağrım var, çenem kıtırdıyor yemek yerken zorlanıyorum yerine oturtamıyorum. Dışardan belli olmuyor ama ben çok rahatsızım. Tedavisi gece plağıymış sanırım, fiyatları ve ne işe yaradığını anlatabilecek olan varsa çok makbule geçer.
0
christine
(03.08.09)
kesinlikle çene cerrahına muayene olmalısın. üniversite hast. olması makbuldür. çapa iyidir. çene kemiğin yerinde değilse (kaymış ise)- ki bunu görmek içinde emar istiyorlar-gece-gündüz takılan bir plak verebilir. (bkz: splint) gece plağı daha yumuşak olur tedavi etmez, korur. çene kaymasından dolayı 3 sene tadavi gördüm, yirmilik dişlerim çıkmamıştı ve çeneme baskı yapıyordu, teker teker dördünü de çektirdim, bu da çeneyi rahatlatıyor. ama hepsi doktor kontrolunde oldu. ssk var ise benim tedavim sırasında önce ssk hast. sevk almak gerekiyordu çapa için. ama nişantası marmara üni. ( diş fakültesi) sevk istememişti.
0
cheff
(03.08.09)
askeri hastaneye gitmiştim çene filmlerim çekildi somut bir problem gözükmedi 1,5 yıl evvel, ama dolgumun çene eklemime zarar vermiş olabileceği, sakız vs çignemekten ve sert şeyleri ısırmaktan kaçınmam gerektiği söylendi, uyguladım da. ama geceleri dişlerimi sıkıyor olmalıyım ki sabah çok ağrılı uyanıyorum. 2,5 ay önce dişçime gittim çok ufak bir kayma farketti ama aparatı şu an değil sonra önerelim stresten uzak dur dedi. kolay değil tabii uzak olmak stresten. çenem çok ağrıyor. sağıydı kıtırdayan, şimdi solda da müthiş ağrılar var, yerine falan oturtuyorum resmen. muscoril aldım kas gevşetici olarak azıcık rahatlamak adına şu an. kayma çok hafif var zaten. bu işe diş doktoru mu bakar çene cerrahı mı, ve kıtırdama kireçlenme için nasıl bi tedavi görürüm?
0
🌸christine
(03.08.09)
Sıkma sonucu oluşan hasar vs... için dişçiler ilgilenir ama gece uyurken diş sıkma psikolojik bir rahatsızlık diyebiliyorum.
0
ilkdefa
(03.08.09)
(bkz: #14530891)
0
edoras
(04.08.09)
(4)

Nefes darlığı

xyz
Arkadaşlar son iki gündür nefes almakta zorlanıyorum, sık sık derin nefes alma ihtiyacı duyuyorum. Ne yapmalıyım nefesimi açmak için?
Arkadaşlar son iki gündür nefes almakta zorlanıyorum, sık sık derin nefes alma ihtiyacı duyuyorum. Ne yapmalıyım nefesimi açmak için?
0
xyz
(03.08.09)
hiçbir şey yapmayın doktora gidin.
0
pragmatist kedi
(03.08.09)
hava çok sıcak, başkaca bir şikayetiniz yoksa normal olabilir.
0
trocero
(03.08.09)
eğer içiyorsanız sigarayı azaltıp hafif yemekler yemeyi deneyebilirsiniz. psikolojikte olabilir.
0
Ayiyogi
(03.08.09)
astım başlangıcı olabilir, nefes efor testi yaptırın bi göğüs hastalıklarına gidip
0
ilse
(03.08.09)
(6)

Panik atak hastası askerlik yapar mı?

hakkibulut
Süper samimi bir arkadaşımın kardeşi panik atak hastası. Hastalığı ileri durumda bildiğim kadarı ile. Bu adama çürük raporu mu verirler yoksa alırlar mı askere? Ben "git oğlum bir şey olmaz. çürük verirler." demiştim ama şimdi tırstım. almasınlar elemanı askere. nedir prosedür?
Süper samimi bir arkadaşımın kardeşi panik atak hastası. Hastalığı ileri durumda bildiğim kadarı ile. Bu adama çürük raporu mu verirler yoksa alırlar mı askere? Ben "git oğlum bir şey olmaz. çürük verirler." demiştim ama şimdi tırstım. almasınlar elemanı askere. nedir prosedür?
0
hakkibulut
(02.08.09)
hastalığının ne kadar ileri olduğunu bilmeden söylemek zor. ama genelde alıp ona göre bir görev verme eğiliminde oluyorlar.
0
insanimsi
(02.08.09)
cocuk toplu taşıma aracı falan kullanamıyordu bildiğim kadarı ile. ağırdı durumu yani. (son durumunu bilmiyorum net olarak. ancak tahminim iyiye değil kötüye gittiği yönünde.)
0
🌸hakkibulut
(02.08.09)
verirler. ama işin üzerine giderlerse verirler. misal, benim bi arkadaş derecesini bilmediğim gözlük kullanıyordu. bana bayağı bi uğraştım neredeyse yaz'ın hep bununla geçirdim demişti. adam sonrada çürük raporu aldı, yırttı. ama ben askere gidince gördüm ki daha da beteri varmış. yani anlayacağınız şubeden gataya, gatadan şubeye mekik dokunacak. oluruna bıraklırsa askere gider kesin. vakti zamanı gelmeden askerlik şubesine gitsinler bilgi alsınlar. son ana kalırsa çürük işi yatar.
0
copy paste
(02.08.09)
valla bizim taburdaki diğer bir arkadaşımdan fikir yürütürsem, asteğmen bile olur. en piyadesinden. ama komando olamaz.
0
hareket saati gecmis otobus kaptani
(02.08.09)
Bizim bölükte 10 yıldır depresyon tedavisi gören ve sağlam ilaçlar kullanan bir çocuk vardı. Durduk yerde kriz geliyordu çocuğa, yere oturup ağlamaya başlıyordu falan. Komutanlar da bunun numara yaptığını zannedip üstüne gidiyorlardı daha çok. En son hava değişimi alıp gitmişti geri dönmek üzere. Yani bence alırlar senin arkadaşını da.
0
pathetique
(03.08.09)
henüz askere gitmesine fazla süre varsa önce kendi askerlik şubesi ve şubenin gönderdiği askeri hastanede durumu anlatır falan filan ama bi sonuç çıkmayacaktır.ama hastalığın boyutu önemli tabi.

Askere gittiği zaman birliğe katıldığında RDM (rehberlik ve danışma merkezi) sorumlusu her yeni gelene bir tarama anketi yapmak zorunda ozman durumu ona belirtir.Eğer RDm Sorumlusu anket falan yapmazsa kendi gidip RDM ye başvursun.RDM sorumlusu bikaç evrak doldurup hastayı RDMdeki psikolog ile görüştürür.Ordan Askeri hastanenin psikiyatri servisine sevk edilir ve bir tanı alır(panikatak,antisosyal kişilik,nevrotik kişilik...)birliğine dönen asker briliğinin "psikolojik sorunlu" listesinde yer alır ve ona göre muamele görür.aldığı tanıya yada koda göre(A16F1,A17F1 gibi...) davranılan hasta gerektiğinde gerekiyorsa silahlı nöbet tutmaz.bölük komutanının insiyatifinde mesela koğuş nöbeti tutabilir.sık sık görüşmeye çağırılır.Eğer ciddi boyuttaysa askeri hastanedeki psikiyatr hastayı heyete çıkarır ve hava değişimi verilebilir.(çürük çok zor)
askerde RDM sorumlusu olarak görev yaptmıştım.bizim taburda vardı bir sürü psikolojik sorunlu.bir tane vardı panikatak hastası çocuk oda toplu taşıma araçlarına binemeyiyordu ama ona da paşa paşa yaptırdılar.ama hava değişimi alanlar sık sık oluyordu.ama tanıları daha farklı olanlar alıyorud genelde.(bipolar bozukluk,antisosyal kişilik,obsesif kişik boz...)tabi hastalığın boyutu önemlidir sonuçta arkadaşının durmunu bilmiyoruz.bir de bu rdm merkezi her askeri birlikte aynı şekilde işlemiyor.bazı yerde çok önemseniyor bazı yerde ise hiç.

ama arkadaşın askerlik yapar gibime geliyor.
0
grandmasterc
(03.08.09)
(7)

l-carnitine nedir, iyi bi şey midir ? nasıl alsam ?

bullet-tooth
selam, vücut durumumla alakalı bi diyetisyene fln gitmeye çok üşendim, burda yardımcı olursanız sevinirim (bu, diyetisyene git mutlaka diyecekler için bi girizgah oldu efendim). şimdi boy: 1.81 kilo: 76 bu oranlar boy-kilo endeksine göre 20 yaşında normal bi erkeggkk olduğumu gösterse de bana pek n
selam,
vücut durumumla alakalı bi diyetisyene fln gitmeye çok üşendim, burda yardımcı olursanız sevinirim (bu, diyetisyene git mutlaka diyecekler için bi girizgah oldu efendim).

şimdi boy: 1.81 kilo: 76 bu oranlar boy-kilo endeksine göre 20 yaşında normal bi erkeggkk olduğumu gösterse de bana pek normal gelmedi. şöyle ki vücudum biraz yağlı bence. hani bu oranlara göre vücüdümda sıfır yağ mı olmalıdır yoksa göt göbek almış başını gidiyo durumunda mı olmalıdır bilemicem.

nese sadede gelecek olursam, gnc'den l-carnitine almaya karar verdim. ancak ilk defa alacağım için bi türlü karar veremedim. düşündüğüm seçenekler ise şöyle:

1) 30'luk tablet 58lira
2) 60'lık tablet 80-90lira(fiyatı tam olarak aklımda değil)
3) 90'lık tablet 116lira

*normalde 90'lık karlı ancak ama bi yan etkisini fln görürüm belki. o yüzden ilk defa kullanacak biri olarak 30'lukla mı başlasam? yok hiç bi yan etkisi olmaz mutlaka al diyosanız, direkt 90'lığa mı abansam ? teşekkürler...
0
bullet-tooth
(01.08.09)
gnc yerine ultimate nutriton tarzı daha bilindik ve işe yarar sporcu malzemelerini tercih edin ayrıca vicut yağ endeksinizi ölçtürmeden de kullanmayın.fiyatlar gnc olarak normal düzeyde.spor yapmazsanız sırf bu hapı alayım yağları sıça sıça atayım derseniz o iş yalan.
0
buffy de vampir sayilir
(01.08.09)
yok canım öle yan gelip yatmıyorum. şimdilik bi 30-45 dk koşuyorum. ona göre düşünebilirsin.
0
🌸bullet-tooth
(01.08.09)
Sıvı L Carnitine'in daha iyi olduğuna dair bir şeyler okumuştum sözlükte yamulmuyorsam. Sıvı olanını alıp kullandım. Yan etkisini görmedim. Placebo mudur gerçekten L Carnitine'den midir bilimyorum ama spor yaptığınız taktirde işe yarıyor. 48 liraya vardı en son Migros'ta. Migros evet. 1 Ay yetecek kadardı.
0
sıkay
(01.08.09)
bende almayı düşünüyorum bu l-carnitineden ama faydasını görür müyüm acaba günde 1 saat yürüsem etkisini gösterir mi yoksa at gibi koşmak mı gerekir.geçenlerde bi ünlü televizyonda kullandığını söylemişti sürekli acıktırıyormuş doğru mu bu yoksa işkembe-i kübradan sallamışmı bu ünlü ablamız bide ben bunun sıvı olanının daha etkili olduğunu duymuştum
0
Ayiyogi
(02.08.09)
Ben de sıvı olanın daha etkili olduğunu duymuştum. 1 hafta da kullanmışlığım var bu ilacı etkisi oldu gibi geldi ama olağanüstü bir durum söz konusu değil. Ayrıca kilon da iyimiş hatta alsan bile olur. Gerçi "erkek adam göbekli olur." inancına sahip bir dişi olarak diyorum bunu :)
0
loralynn
(02.08.09)
ben de okudum baya bi şey ama hiç daha çok acıktırdığını görmedim.yine sıvı olanın daha etkili olduğunu sözlükte okudum ben de. benim koşu aletindeki düzenim, 3-4 dk 5-6 hızında, daha sonra bi 10dk 9-10 hızında devam eden şekilde 2-3 set yapıyorum.
0
🌸bullet-tooth
(02.08.09)
@loralynn

iyi o zaman senin gibi dişileri daha çok görmek isterim ama daha şimdiden göbek de olmasın ya. en azından ben eritmeye başladım bakalım :)
0
🌸bullet-tooth
(02.08.09)
(4)

Sağlık güvencem yok... Ölecek miyim?

late viper
Sağlık güvencem yok, iş yok, para yok, yok, yok, yok... Neyse şimdi başıma bir hâl gelse. Ne bileyim kalp krizi geçirsem ya da dişim çürüse, durumum ne olur? Hastane beni alır mı ya da alsa bırakır mı? rte'nin her fırsatta vurguladığı "sosyal devlet" bu gibi durumlar için bir çözüme sahip mi?
Sağlık güvencem yok, iş yok, para yok, yok, yok, yok... Neyse şimdi başıma bir hâl gelse. Ne bileyim kalp krizi geçirsem ya da dişim çürüse, durumum ne olur? Hastane beni alır mı ya da alsa bırakır mı? rte'nin her fırsatta vurguladığı "sosyal devlet" bu gibi durumlar için bir çözüme sahip mi?
0
late viper
(01.08.09)
Ye$il karti ara$tir derim.
0
karaktersiz
(01.08.09)
acil servislerde ücret istenmiyor sanırım, yani tedavini olursun acilde ama diş falan için devlet hastaneleri de bir ücret alıyor güvencesi olmayandan. rehin durumu yok artık.
0
alchemistt
(01.08.09)
ne olduğunu, nasıl olduğunu en son istanbul'da parmağı kopan çocuk olayında görmüş olmalısın diye düşünüyorum.
yok duymadım ben ööle bişi diyosan, arar link veririm...
0
uyuzcan
(01.08.09)
ya aslında, amaç bir anlamda da o. Çok insan var burda ve herkesin alt bilincinde nüfusun azaltılma gereği var ve bu yüzden böyle tuhaf davranıyoruz galiba.

Acil müdahaleler oluyor. Yani ilk anda biz düşünene kadar bir dur durumu.

sonra sigortalara falan bir bakıyorlar (hani trafik kazası mı, başka bir mevzu var mı vesaire). işte o aşamadan sonra imzalıyorsun faturaları paso.
0
rygard
(01.08.09)
(5)

Yemekten sonra ayağın uyuşması.

karaktersiz
Evet 2 haftadir boyle bir sorun ba$ladi bende. Yemegi yedikten sonra sag ayagim uyu$uyor, karincalaniyor. 20 dakika sonra geciyor. Sebepleri ne olabilir acaba? Feci tirsiyorum.Yemegi hizli yerim.Son 1 aydir egzersiz yapamadim.Genelde makarna ve fazla ekmek yedikten sonra oluyor.Meyva tuketimi, iki g
Evet 2 haftadir boyle bir sorun ba$ladi bende. Yemegi yedikten sonra sag ayagim uyu$uyor, karincalaniyor. 20 dakika sonra geciyor. Sebepleri ne olabilir acaba? Feci tirsiyorum.
Yemegi hizli yerim.
Son 1 aydir egzersiz yapamadim.
Genelde makarna ve fazla ekmek yedikten sonra oluyor.
Meyva tuketimi, iki gunde bir yedigim bir dilim karpuzdur.
Cok kahve icerim, sigara da iciyorum.
son 2 ay icindeki ortalama uyku saatim gunluk 3 saati gecmiyor.

Alakasiz olabilir ama, 3 hafta once House m.d. dizisinin butun bolumlerini arka arkaya izledim, cok etkilenmi$tim. Piskolojik olabilir mi?
0
karaktersiz
(01.08.09)
Yer sofrasında ayağınızın üstüne oturmaktan kaynaklanıyor olabilir mi?
0
44
(01.08.09)
@44: oyle bir durum yok hocam. Doktora gidicem ama, 1-2 fikir almak istedim.
0
🌸karaktersiz
(01.08.09)
bende de çok yağlı yediğim ve çok sigara içtiğim zamanlar sol bacağımda sürekli ağrı ve uyuşma oluyordu. damarlarım ince olduğu için tıkanmadan korktum bir doktora gittim, o bişey bulamadı. yeme-içme alışkanlığımı biraz düzeltince, sigarayı azaltınca tekrarlamadı.
tabi ki doktora gidin, bişey bulamzsa yine de daha zararsız şeylerle beslenmeye çalışın.
0
duch von souch
(01.08.09)
dostum bu yaşam tarzı ile dua et sadece ayağın uyuşuyor. kahve sigara bol, her şeyden önemlisi düzenli uyku yok, yemek hızlı yeniyor ve karbonhidrat, egzersiz yok... e daha ne olsun :(
0
kojiro
(02.08.09)
ya ben burada hastalık sorusu cevaplandıra cevaplandıra hepsini yaşamaya başladım. mideme, başıma ağrılar giriyor, gözümün kenarında bir şeyler uçuşuyor. house da kesin etkilemiştir. ancak beline, siyatiğine baktırabilirsin. şekerine baktırabilirsin ve daha çok uyuyabilirsin mümkünse. bu uyuşma ile birlikte morarma, şişme, ödem yoksa sanırım çok önemli değildir. yine de sordurmak lazım tabi ki. :)
0
kediebesi
(02.08.09)
(2)

köpeğim arabaya çarptı..

benefse
arada zıpzıplasın dilediği gibi koşsun diye köpeğimi her sabah aynı parka götürüp tasmasını çıkarıyorum..dişi golden ve 2 yaşında 15-20 dakika dilediği gibi koştuktan sonra gelip yanıma oturur genelde zaten..bugün bir sokak köpeğinin peşinden aniden yola fırladı ve parkın yanı olduğu için yavaş gitm
arada zıpzıplasın dilediği gibi koşsun diye köpeğimi her sabah aynı parka götürüp tasmasını çıkarıyorum..dişi golden ve 2 yaşında 15-20 dakika dilediği gibi koştuktan sonra gelip yanıma oturur genelde zaten..bugün bir sokak köpeğinin peşinden aniden yola fırladı ve parkın yanı olduğu için yavaş gitmekte olan bir arabanın yan tarafına tosladı..sanırım dilini ısırdı ve cenesini vurdu biraz orası kanadı onun haricinde biraz korktu ama hemen sonra gözüne takılan kuşları kovalamak için koşmaya başladı...ame ben bittim tabiki..yazlık mekandayız ve doğrudüzgün bir veteriner yok..bu şapşala bir şey olur mu ki yaa...anlattıklarımın benzerini yaşayan bir fikri olan varsa lütfen yardımcı olun..gayet normal bir şekilde kahvaltısını yapıyor bir sorun olsa belli olurdu di mi?
0
benefse
(01.08.09)
çok geçmiş olsun öncelikle.

şu anda yapmanız gereken tek şey köpeği adam gibi bir veterinere götürmek. köpek direk reaksiyon vermez bu tip kazalarda, ertesi gün veya bir hafta sonra da semptom verebilir. çenesini vurması veya dilini ısırması problem değil. dışkı ve çişini gözlemlemeniz lazım kan geliyor mu? eklem yerlerine 3-4 farklı noktadan elinizle bastırıp köpeğin acı çekip çekmediğine bakmalısınız. sizin yapabileceğiniz bunlar. eğer kanayan bir yerde varsa, hemen bir permatik alıp etrafını traş edin. bu açık yranın iyileşme sürecini hızlandırır.

siz bir şey olacakmış gibi davranın, bir il merkezine büyük veterinere götürün.
0
galahad
(01.08.09)
o kadar ciddi birşeye benzemiyor, bence birşeyi yoktur ama görmek lazım tabiki. o kadar üstüne düşmeyin. en önemlisi , bu tarz durumlardan kurtulabilmek için, köpeğinize temel ve ileri itaat eğitimleri aldırın. böylece koşarken çağırdığınızda durup yanınıza gelecektir. yandan çarpmayıp tekerin altında da kalabilirdi sonuçta. eğitim şart..
0
faideli bilgiler
(01.08.09)
(2)

güneş yanığı

tearsinheaven
güneş yanığının en hızlı tedavi yöntemi nedir? ayrıca ağrısını almasada en azından kırmızılığı nasıl geçirebilirim? yoğurt sürmek hariç önerilerinizi bekliyorum :)
güneş yanığının en hızlı tedavi yöntemi nedir? ayrıca ağrısını almasada en azından kırmızılığı nasıl geçirebilirim? yoğurt sürmek hariç önerilerinizi bekliyorum :)
0
tearsinheaven
(01.08.09)
Eczaneye git, derdini anlat...
Sana uygun sprey yada krem vereceklerdir.
Flamisprey diye bir gunes yanigi spreyi vardi. 12 saat kadar aciyi azaltiyordu. Tekrar suruyodun bi 12 saat daha zaten 1-2 gun aci olur sonradan biseyin kalmaz...
Gecmis olsun!
0
onyetele
(01.08.09)
silverdin krem, ucuz da bir şeydir zaten. nereden biliyorsun dersen, askerde güneşten yara olan kulaklarımıza ve boyunlarımıza bunu sürüyorduk. çok ciddi şekilde de rahatlatıyordu.
0
yalnux
(01.08.09)
(3)

Jinekomasti

jay jay
Ergenliğe girdiğimden beri jinekomasti sorunu var bende araştirdim ergenlikte oluyormus erkekerin bazilarinda bende onceden cidid bi psikolojik cokuntu oluyordu bu illet yuzunden arkadaslarimin yaninda soyunamazdim misal sonra atlattim gecmeye basladi ama şimdi durdu sanki bole kalicakmiş gibi duruy
Ergenliğe girdiğimden beri jinekomasti sorunu var bende araştirdim ergenlikte oluyormus erkekerin bazilarinda bende onceden cidid bi psikolojik cokuntu oluyordu bu illet yuzunden arkadaslarimin yaninda soyunamazdim misal sonra atlattim gecmeye basladi ama şimdi durdu sanki bole kalicakmiş gibi duruyo sizce gecer mi doktora gitmem mi gerek artik yaşim 17 bu arada sol taraftaki gogsum daha buyuk sağdakine gore kotu bi goruntu var
0
jay jay
(31.07.09)
Jinekomasti doğum sonrası, ergenlikte ve yaşlılıkta fizyolojik olarak görülebilen bir durum. Kendiliğinden gerileme olmazsa ameliyat ile bu durumdan kurtulabilirsiniz. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(31.07.09)
bir endokrinolog (hormonal kontrol icin), bir plastik cerrah (düzeltme icin).

ürkme bu kadar, sandigindan sik görülen bir durum.
0
the man who hears deepest inquisitions
(31.07.09)
hiç takma bile kafana. bende de vardı jinekomasti, böyle büyüyordu falan, yarım saatlik bir ameliyatla aldılar. ameliyata yürüyerek girdim, (t-shirtümü çıkardım masaya uzandım o derece) yürüyerek çıktım. ameliyat süresince de uyanıktım izledim bile bir kısmını. ama kafana takmıyorsan ve de büyümüyorsa hiç uğraşma bile...
0
sekox
(31.07.09)
(6)

Nörolojik bir hastalık

Elindora
bana çok mantıksız gelsede hem baskı ve stress altında elde titremeye neden olan hemde cildde kırmızı kaşınan kabarcıkların çıkmasına neden olabilen bir nörolojik bi rahatsızlık olabilir mi ? yada herhangi bir hastalık varmıdır bu iki semptomun birlikte görülebidiği varsa bunu tıp literatüründeki ad
bana çok mantıksız gelsede hem baskı ve stress altında elde titremeye neden olan hemde cildde kırmızı kaşınan kabarcıkların çıkmasına neden olabilen bir nörolojik bi rahatsızlık olabilir mi ? yada herhangi bir hastalık varmıdır bu iki semptomun birlikte görülebidiği varsa bunu tıp literatüründeki adı nedir?
0
Elindora
(31.07.09)
kurdeşen olabilir.
0
ermanen
(31.07.09)
zona olabilir.
0
karbasan
(31.07.09)
panik atak olabilir kalp atis hizi yukselir ,nefes alamazsın.
beynini zorladikca motor su kaynatir ve ciltte boyle semptomlar ortaya cikar.

cilt renginiz acik ten sanirim.

hafif bir kisilik bozuklugu olabilir ,tani koymak cok guc dinamik psikiyatri hizli cozumler buluyor ama sizin durumunuz baski ve stresle ortaya cikiyorsa sakinlesmek icin eger durum ciddi ise anti-depresan ki tavsiye etmem , ikincisi gidip rahatlamakla sakinlesmekle ilgili kitaplar okuyun orda yazanlardan kendinize uygun tavır gelistirin, nefes tekniklerini uygulamak da iyi gelir bi de banyo kurleri , uc yoga filan gibi dusunceleri bir noktada toplamak ve beden egzersizi tarzinda bir dogu felsefesi de faydali olabiliyor.

ama muhim olan sonuc degil ,nedeni net olarak tespit etmek.
0
zirveler
(31.07.09)
dediklerin bende var ama titreme nöbet geçirdigim zaman gelio
yüzde kızarıklık ztn var rahatsızlıgım 'beyin iltihabi'
0
all girls dream
(31.07.09)
zona olduğunu pek sanmam. o çok ağrılı bir hastalıktır, kaşınan kırmızı pötürcükler gibi olmuyor.
0
kediebesi
(31.07.09)
cevaplar için teşekkürler fakat beyin iltihabi olamaz çünkü titreme nöbetleri ve benzeri uyku problemleri yok zona olma ihtimali çok düşük zona gerçekten çok agır bi hastalık en nihayetinde hala ekşi duyuruya yazabilecek kadar iyiyim kurdeşen pötürcük yerine daha çok yayılım şeklinde oluyo panik atak olma ihtimalı olası sanırsam ama panik ataksa bile diger semptomlar ortaya çıkmıyor gayet normal bi halde oluyorum gergin olsam bile kalp atışlarım ve soluk alıp verişim normal halde =/
0
🌸Elindora
(01.08.09)
(13)

Yemek yeme isteğini baskılamak ve neticesinde oluşan gerginlik,stres

ceo07
Herkese iyi günler öncelikle,1.85 boy 92 kilo 28 yaşında erkeğim,92 kiloya 100den indim dikkatli beslenerek ve spor yaparak.Aslında 89a inmiştim ne güzel,ama başlıkta bahsettiğim olay gerçekleti artık 2 ay sonra,insanlar gözümün önünde götürüyor pizzaları,pastaları,hamburgerleri,özellikle misafirliğ
Herkese iyi günler öncelikle,1.85 boy 92 kilo 28 yaşında erkeğim,92 kiloya 100den indim dikkatli beslenerek ve spor yaparak.Aslında 89a inmiştim ne güzel,ama başlıkta bahsettiğim olay gerçekleti artık 2 ay sonra,insanlar gözümün önünde götürüyor pizzaları,pastaları,hamburgerleri,özellikle misafirliğe gittiğimizde(evliyim bu arada),sinemaya gittiğimizde vs... ,onlar hapır hupur yerken ben soda içiyorum,eti form yiyorum,misafirlikteysek meyve yiyorum fln,yani işin özü kendimi frenlemekde zorluk çekiyorum arkadaşlar.Doktor tarafından 85e inmem öğütlendi,vücut kitle indeksim yüksekmiş ve karaciğerimde yağlanma oluşmuş.Size yani benim gibi kendini ağır yemekden uzak tutması gerekenler varsa,nasıl şeyler düşünerek yaparak kendinizi yememenin verdiği gerginlikden uzak tutuyorsunuz,ben bi ara onlar da göt göbek varken,ben zayıflayarak fit oluyorum,istediğim kıyafeti giyebiliyorum fln diye gaza getiriyordum,plajda sıfır göbekle gezicem vs... diye ama dediğim gibi son 1 hafta 10 gündür kilomu 89dan 92e çıkmasına neden olan bi ehhh yeter beee yememek bıktım artık hissiyatı mevcut durumda,çarelerinizi okursam sevinirim,herkese sağlıklı günler...
0
ceo07
(30.07.09)
Ben uzun bir süredir -her zaman iyi olmasa da- sağlıklı besleniyorum. Bir süre sonra hamur işlerini çok az istiyorsunuz zaten, keza abur cuburları. Ben genelde hiç istemem ama haftada bir iki defa belki.

Hamur işlerini kahvaltıda bile zor yiyorum.

Ha beyaz ekmek yiyorum o ayrı bak onu unuttum.


Demek istiyorum ki "alışkanlık" değiştiğinde geriye isteseniz de dönemezsiniz. Ben şu anda hamur işi olsun abur cubur olsun bunları seven insanları anlayamıyor ve nasıl yediklerine hayret ediyorum.
0
Karluk
(30.07.09)
bana hep soda öcü gibi gelmiştir bikaç soruya böyle cevap verdim dayak yiycem yakında ama tutamıyorum kendimi soda mide genişletiyo gazlı falan..
0
yuto
(30.07.09)
geçen gün şunu keşfettim. insanlar gençken böyle umarsızca yaşıyor. aslında bunu stres odaklı düşündüm ilk olarak. insanlar ömür boyu bir şeyleri içine atıp duruyor. sonra gün olup devran dönüp mesela torununun düğünü, mezuniyeti geldiğinde bunu göremiyor çünkü hastalanıp ölmüş oluyor. hayatlarındaki en rahat noktaya ulaştıkları sırada ölen öyle çok insan tanıyorum ki. misal anneannem. çok saçma. bu durumu sizin olaya uyarlamak istedim. ha kendim çok mu iyiyim, yoo göt göbek yerinde hala buzdolabındaki pastayı hayal ediyorum, gidiyorum mutfağa su içip geliyorum. gidiyorum ananas yiyorum. bastır bastır en sonunda patlayıp üç dürüm tantuniyi hüpletiyorum. sonra gelsin savaşçı pozisyonu, gitsin pilates topu. yani ben de sütten çıkmış ak kaşık değilim. ama bunları düşünmek lazım. daha çok genciz. ha uzun yaşamak çok mu mükemmel bişi, orası sizin tasarrufunuz artık. ama ben kendimi böyle sevemiyorum. çok ağır ve hantal hissediyorum. hafif ve kuş gibi olmak istiyorum. dizim, belim, bileğim ağrısın istemiyorum. hele kıyafetlerle zorluk çekmekten nefret ediyorum. size pek bir öneri vermeden kendimi anlattım çoğunlukla, nasılsa herkes başka çareler önerir. sinirim patladı bi an :)
0
kediebesi
(30.07.09)
karşınızdakiler pizza yerken saman gibi bisküvileri yemek çok zor ama bunun alternatifi de bir büyük pizzayı tek başınıza yemek değil ki. bir dilim pizza yeseniz mesela canınız çok istediğinde öyle strese girmezsiniz belki. tüm ani geçişler tüm organizmalar için kötü, günde 6000 kalori alırken 1000 kaloriye düşürmek, sonra istenen kiloya ulaşınca yine 6000 kalori almak hiç kilo vermemekten daha kötüdür kanımca.
0
hayali arkadaş
(31.07.09)
benim de buna benzer bir "gece yeme" problemim vardı. hala üstesinden gelip yeterince sağlıklı beslendiğimi söyleyemem. ancak düzenli olarak kendinizi gazlayarak spor yaptığınızda o harcadığınız emekler boşa gitmesin diye yemekleriniz ve yemek düzeniniz birden bire öyle sağlıklı olmaya başlıyor ve bundan rahatsızlık duymamaya başlıyorsunuz ki insan baya bir şaşırıyor bu duruma.

düzenli olarak spor yapın, bol bol meyve ile beraber su tüketin. elma gibi meyvelerle birlikte içilen su uzun süreli bir tokluk hissi yaratıyor özellikle.
0
majik
(31.07.09)
İnsanların yedikleri, sizin sorununuzu onların da çekeceği anlamına geliyor. Belirli bir yaştan sonra sağlıklı beslenmenin dışına çıkınca "ne yesem yarıyor yeaaaa" tribine giriyorsunuz. O insanların yediklerinin onlar için iyi olmayacağını düşünün. çünkü ne kadar pizza götürürseniz o kadar kolesterol ve kalori demek oluyor. karaciğer yağlanması için öncelikle alkolü kesin, yapamıyorsanız azaltın.

Olay beyinde bitiyor. "onlar yapıyorsa ben de yapıcam bana neeee" mantığını kendi çocuğunuzda görürsünüz ancak. onlar yapıyorsa bu o işin iyi/doğru olduğu anlamına gelmez. öncelikle bunu kabullenmelisiniz.

eğer beyninize hükmetmekte zorluk çekiyorsanız, hipnoz deneyebilirsiniz.yakın bir arkadaşım obeziteden hipnoz ile kurtuldu. veya psikolojik destek alabilirsiniz. ama bence psikolojik destek almanız yine sizi kendi beyninizle baş başa bırakacak.

bu arada su içmiyorsanız çok fazla soda tüketmemenizi tavsiye ederim. çünkü bu sefer de mesanenizdeki taşla uğraşırsınız durduk yere.

son olarak: bol su için. öğün atlamayın ama öğünleri az tutun. ve saat 19:00'dan sonra ağzınıza bir şey koymayın.
0
endless dream
(31.07.09)
bir de şu var. canınız bir şey çekiyorsa bu boş yere olmuyor. tabi alışkanlık büyük rol ama vücudunuzun bir şeylere ihtiyacı olduğunun da bir belirtisi. zamanında şöyle bir liste buldum: www.naturopathyworks.com
ingilizceniz yoksa bile liste halinde olduğundan kelime kelime bakabilirsiniz. soldakiler insanın canının çektiği yemekler, sağında vücudun ihtiyacı, en sağda ise bunu ihtiyacı karşılayacak besinler sıralanmış. bakın solda ne az yiyecek sayılmış ama sağda ne çok seçeneğiniz var :) mesela herkes hamburger yerken siz de az pilav üstü döner yiyebilirsiniz.
0
kediebesi
(31.07.09)
@hayali arkadaş
dediğin şeyi denedim,bi büyük boy pizza yerine,bi dilim yemek şeklinde bi olayı denediğimde,o güzel tadı aldığımda,1-2 derken bakmışım götürmüşüm çoğunu,hiç almasam daha iyi geliyor çoğunlukla,ama güzel yöntem kasıcam artık biraz daha kendimi,diğer arkadaşların da dediği gibi biraz daha sabredip güzel sonuçlarını görünce canım hiç istemez olucak inşallah,bi nevi adaptasyon sürecinden geçiyorum,biraz da yeme içmeye düşkün bi aileden geliyorum,çocukken her pazar illa dışarda mangaldır,brunchdır yer içerdik sınırsızca,tabi o döngüyü kırmak biraz zorluyor,yemek bizim için baya ritüel,önemli bişeydi.şahsen ayıp mı olur bilmiyorum dediğim ama,yemek yemek bana cinsel ilişki kadar zevk veriyor çoğu zaman,ohhh be işte bu diyerek acayip bi zevk alarak yemek yerim yavaş yavaş,yemek yerkenki yaptığım davranışlardan da aşırı keyif alırım,sevdiğim şeyi yiyerek dergi kitap gazete okumak,tv,pc ile uğraşmak,arkadaşlarımla muhabbet gibi,kim sevmez ki aslında,böyle işte,içimi döktüm biraz rahatladım,teşekkür ederim hepinize de
0
🌸ceo07
(31.07.09)
@kediebesi
teşekkür ederim,ingilizcem iyi seviyede,baya işime yaradı,gayet hoş bi liste olmuş,sağol,diğer bütün fikirlerini belirten arkadaşlara da teşekkür ederim,sağlıklı,uzun bi ömür diliyorum herkese
0
🌸ceo07
(31.07.09)
hocam en önemlisi kendini oyaliycak bişeyler bul onu söylemeyi unutmuşum film izle ya da bilgisayara playstationa ver kendini zamanın geçtiğini unut falan bi yerden sonra umursamamaya başlayacaksın.
0
yuto
(31.07.09)
kendinizi böyle bir adaptasyon beklentisine sokmayın bence. bağımlılık tedavisinde de böyle incelikler var. siz de anlatmışsınız yemek yemek sizin için büyük bir keyif kaynağı, hayatınızdaki diğer haz kaynakları ile de güçlü bağlantıları olması da normal. bence insanın gün gelip de çok sevdiği yiyecekleri istememesi çok da sık rastlanan birşey değil.
Daha sağlıklı ve daha gerçekçi bir beklenti bunları dengeli ve aşırıya kaçmadan yiyebilecek olmak bence. Bu başarılması daha kolay bişey.
0
hayali arkadaş
(31.07.09)
zaten kilo vermenin yemek mantığını öğrenmisşiniz. buna göre alternatifler yaratın derim kendinize.

rejimdeyken canım pizza çektiğinde kepekli ya da light tost ekmeklerinin üzerine canımın istediği bilumum malzemeyi koyup elektrikli ızgarada birkaç dakika pişiriyordum (2 dilim ekmek için fırın çalıştırmak mantıksız geldi.) pizzacıların "ay layt bu inanın süper leziz" diye gazladıkları tatsız şeylerden (güya vicdanımızı rahatlatmak için yediğimiz) bin kat iyi.

hatta başkalarına fikir verir belki diye örnek vereyim: pizzacıklar: en alta domates rendesi/sosu/püresi, üstüne peynir, onun da üzerine yeşil biber, diyetinize uyuyorsa bir ince dilim salam ya da bir sosis, en sevdiğiniz baharatlar (benim için kekik&kırmızı biber). aynı mantıkla mis gibi hamburger de yapılabilir. benim gibi bir mayonez&acı sos delisi de çözümü kırmızı biberli yoğurtta buldu. alışınca mayonez tuhaf geliyor insana :)

zararın neresinden dönülse kardır. bozmayın moralinizi de ayrıca. aylarca, yıllarca canı çektiği gibi beslenmeye alışmış bünye illa ki arada yolunu şaşıracak. maksat yolu tamamen kaybetmemek.
0
tarantinoesque
(31.07.09)
Öncelikle, diyet esnasında spor yapmaya karşıyım. Vücut direncini düşürmekle kalmıyor, mızmız ve yeterince tahammül edilemez bir hal alıyorsun ister istemez. (Mevzu bahis 3-5 kg değilse tabii).

2 yıl önce gereksiz stress yüzünden 7 kilo almıştım, takribi 2,5 hafta içerisinde reductil sayesinde (sadece sıvıyla beslenerek) 8 kilo verdim şu an 49,4 kiloyum - boyum 1.74. O esnada yüzmeyi bırakmıştım, çok daha fazla uykum geliyordu vesaire.

Ayrıca kilo alıp vermek doğrudan metabolizmayla alakalı. Ilaçsız, salt irade ve otokontrol dahilinde yapılan rejim önerilerini pek makul bulmuyorum açıkçası...
0
Struttin
(31.07.09)
(21)

maden suyunun zararları

majik
günde rahat 7-8 şişe aromasız maden suyu içiyorum. normal su tüketimim azalmış olmasına rağmen serinletici etkisinden dolayı bu daha çok işime geliyor. adeta gençkan gibi kendimi kontrol edemiyorum. annesi hemşire olan bir arkadaşım alışkanlık haline getirirsen yiyecekleri sindirmek için bi süre son
günde rahat 7-8 şişe aromasız maden suyu içiyorum. normal su tüketimim azalmış olmasına rağmen serinletici etkisinden dolayı bu daha çok işime geliyor. adeta gençkan gibi kendimi kontrol edemiyorum. annesi hemşire olan bir arkadaşım alışkanlık haline getirirsen yiyecekleri sindirmek için bi süre sonra ona ihtiyaç duymaya başlayacaksın dedi. doğru mudur bu? internette araştırdığımda bilinen hiç bir zararı yok diyor çünkü herkes.

saygılar.
0
majik
(30.07.09)
sindirim konusunu bilemem ama aldığın maden suyunda nitrit ve/veya nitrat oranının 0 (yazıyla sıfır) olmasına dikkat etmek gerekir. örnek olarak kızılay maden suyunda sıfırdır bu miktar
0
gochebe
(30.07.09)
karizmaya büyük zararı var bence
0
zombikanı
(30.07.09)
bizdeki maden sularına CO2 basıyorlar. yeraltından o derece asitli çıkmasına imkan yok. asit de sindirime yardımcı olsa da boğazı tahriş edicidir diye düşünüyorum. meret sanki koladan daha asitli.
0
eyke
(30.07.09)
ben de bu kadar olmasa da baya maden suyu tüketiyorum, nil ablamız fena kafaladı bizi vallahi, beynimiz döndü..

o deil de maden suyu+taze sıkılmış limon işbirliği en iyi gazoz kola vesaireden daha iyi bence, şekeri kalorisi az hemide..

ecnebilerin su yerine maden suyu tükettiğini duymuştum bi yerlerde, kaynak popomdur ama..
0
kveldulv
(30.07.09)
böbrek taşı yapıyor diye duymuştum bir de her gazlı içecek gibi mideyi genişleyiyor çok yemeye sebebiyet veriyor.
0
yuto
(30.07.09)
aman tansiyonu olanlar içmesin mümkünse. hele sodyumu yüksek olanlar çok fenaymış. bence o nil abla'nın reklamında bu uyarının da geçmesi lazım.
0
kediebesi
(30.07.09)
polonya ve çek cumh. de normal su pek yok, su ile soda arasında bi tür soda var ve sürekli onu tüketiyorlar. zararı olsaydı onlara olurdu sanıyorum ki.
tabii türkiye'deki sodaların (arkadaşların da dediği gibi) bir şeyleriyle oynanıyor ya da bir şeyleri fazla yüksekse (asit, co2 vs.) bunlar bünyenize zarar verebilir.
0
aithra
(30.07.09)
@ zombikanı: karizmaya niye zararı olsun yahu? :)
0
🌸majik
(30.07.09)
günde 5 öğün kebap yiyen adamları anımsatan bi içki.nerde koli koli soda alan adam görsem ne yedin de sindiremiyosun be adam koş zıpla bi şey yap sindir derim ben.ama sana afiyet olsun.
0
zombikanı
(30.07.09)
aslında sindirim sorunu çektiğim için değil de, terle kaybedilen mineraller, ekstra serinleme gibi sebeplerden içiyorum ama tabi öyle de görünebiliyordur. :)
0
🌸majik
(31.07.09)
maden suyu bobrek tasi yapmak bir yana, eger normal calisan bir bobreginiz varsa onun daha saglikli olmasina yardimci olur. yetiskinlerin su yerine maden suyu icmesi oldukca tavsiye edilen bir harekettir, simdi usendim ama guzel kaynaklar bulabilirim cok istersen.

icinde asit falan yoktur, o dilimize kola gibi aci gelen sey karbondiyoksittir. sindirim tembelligi ile de dolayisiyla alakasi yoktur, sindirime herhangi bir sividan fazla yardimci olmaz, bu sebeple tembellikle falan alakasi yoktur.

mide genislemesi olayi zaten hurafedir.

ancak ictigin maden suyuna dikkat edeceksin, denildigi cok iciyorsan gibi nitriti mumkunse sifir olacak. ayrica maden suyu diye aldigin seyin "soda" olmamasina da dikkat etmek gerek, turkiyede ozellikle soda ve maden suyu ayni anlamda kullaniliyor, fakat ecnebilerde soda malum sekerli gazli icecek, maden suyuyla alakasi yok haliyle.

iciniz iciriniz, saglikli bir insan icin su yerine kullanmakta bir sakinca yoktur, faydasi vardir. ictigi seyle karizma yapmaya calisacak kadar problemli kisileri de gormezden geleceksin haliyle...
0
kurukafa
(31.07.09)
ilerde ciddi mide sorunlari yasarsin o kadar cok icilmez.
bunlarin labaratuvar tetkiklerine de pek tamah etmeyin.
en iyisi beypazaridir.
amma koladan iyidir su ile karistirarak icmen daha iyi olur.
0
zirveler
(31.07.09)
Su tüketiminizi azaltırsanız taş oluşmasına sebebiyet verirsiniz. Soda içtiğinizden daha fazla su tüketmelisiniz ki taş oluşmasın. suyu buz gibi ve içine bir dilim limon atarak içmeyi deneyin. belki işe yarar.
0
endless dream
(31.07.09)
soda içip mide sorunu yasayan bi insan evladı bulun getirin yahu. ne kadar acayip hurafeler var. yok mıdeyı genısletırmıs fln fln. plastık heralde mıdenız ?

kurukafa cok nefis anlatmıs tek tek. tas olayı da gayet yalan. mınerallerin fazlası kemıklerde depolanır o da olmuyorsa direk idrarla atılır. budur baska da bi yerde birikmez. yedigini ictigini temız tuket tas için.
0
bryan fury
(31.07.09)
@kurukafa
@bryan fury

"icinde asit falan yoktur, o dilimize kola gibi aci gelen sey karbondiyoksittir."

demişsin güzel arkadaşım da, CO2 nin yani senin tabirinle karbondiyoksitin asidik özellikte bir gaz olduğunu suda çözündüğünde iyonlaştığını ve PH skalasında suyu asit tarafına doğru kaydırdığını bilmen gerekirdi.

koladaki asit de CO2 dir, maden suyundaki de hatta biradaki de. hepsine sonradan basılır ve boğaz-yemek borusu için tahriş edicidir.
0
eyke
(31.07.09)
eyke, ciklama icin tesekkurler. asit denilince genelde insanlarin "hidroklorik asit" falan gibi hardcore asitleri "her seyi eritip bitiriyor hocam" tadinda gozunde canlandirmasina binaen dedim "asit falan degil" olayini. belli ki isin kimyasal kismini benden iyi biliyorsun yoksa, tesekkur ediyorum.
0
kurukafa
(31.07.09)
dogal maden suyu zararli degil ama su da icsen daha iyi olur, bir de soda adiyla satilmayan yapay maden sulari da var sanirim, ona da dikkat etmek lazim.
0
ermanen
(31.07.09)
bu arada yalan borcu varsa boynuna, istanbul tip fakultesi hidroklimatoloji bolum baskani prof. dr. zeki karagulle'den alintiliyorum:

"Burada büyük bir kavram kargaşası yaşanıyor. Türkiye'ye maden suları ilk geldiğinde yani 80 sene önce, bunlar Amerikan menşei olduğu için soda diye adlandırılmış. Soda yapay bir Amerikan içeceğidir. Çeşme suyuna bikarbonat atılarak yapılan bir çeşit sudur. Türkiye'de de soda var ama maden sularının çoğunu da biz yanlışlıkla soda diye biliyoruz. Maden suyu son derece yararlıdır ama soda bu kadar yararlı değildir. Amerika'daki araştırmalar sonucunda, sodanın kalp hastaları için zararlı olduğu açıklanıyor. Türkçe`ye öyle çevrilip açıklamalar yapılıyor. Maden suları da zararlı damgası yiyor. Halbuki maden suları kalp hastaları için ilaç gibidir, çok yararlıdır. Hipertansiyon hastalarına soda kısıtlaması getiriliyor ama maden suyu tüketimi öneriliyor. Maden suyu, yüksek tansiyona yararlıdır. Benim önerim; her öğün bir şişe maden suyu içmenizdir. Sabah, öğle ve akşam bir şişe maden suyu içme alışkanlığı edinin. Günde 2 litre sıvı tüketeceksek bunun en az bir litresi maden suyundan olmalıdır. Mineralli suyu bu miktarlarda içtiğimizde, sağlıklı bir böbrek fonksiyonunuz varsa bize hiçbir zararı olmaz. Tam tersine yararı vardır. Eğer taş sorununuz varsa, maden suyu bunun çözülmesini sağlar. Sanılanın aksine taş oluşumuna yol açmaz. Maden suyunun içindeki kalsiyum en az süt kadar yararlıdır. Öyle ki; bir gram kalsiyum tabletinden tam 3 kat daha yararlı olduğunu söyleyebiliriz."
0
kurukafa
(31.07.09)
peki dostlar hangi markalar candır, hangi markalar rerörerödür?
0
barbaroj
(31.07.09)
kızılay ve sırma nın tadı guzeldi.
0
bryan fury
(31.07.09)
prof. dr sıddık ülgen ise maden suyu ve hipertansiyon için şöyle söylemiş: www.habervitrini.com
0
kediebesi
(31.07.09)
(16)

doktora alkollü gitmek

zombikanı
dişime kanal tedavisi yapılcak yarın devlet hastanesinde.muhtemelen çok acı çekicem hastalık filan kapıcam öylle hissediyorum .sarhoş gitsem nası olur gerçi uyuşturcaklar ama kendimi rahat hissedemiyorum.aletler ürkünç hijyen sıfır gibi geldi bana.30 kişinin de ağzına aynı aletleri sokuyolar sanki 1
dişime kanal tedavisi yapılcak yarın devlet hastanesinde.muhtemelen çok acı çekicem hastalık filan kapıcam öylle hissediyorum .sarhoş gitsem nası olur gerçi uyuşturcaklar ama kendimi rahat hissedemiyorum.aletler ürkünç hijyen sıfır gibi geldi bana.30 kişinin de ağzına aynı aletleri sokuyolar sanki 1 saniye yetiyo mu bu gereçlerin steril olmasına anlamadım ki aydınlatanlara teşekkür ediyorum.
0
zombikanı
(30.07.09)
alkolun ne gibi ektileri olabilir bilmiyorum ama aşırı alkol alırsan disinden yayılan kokuyla kusman olası...
0
adidastan saatmi olur
(30.07.09)
Dis hekimine alkollu gidilmez :)

Hatta gitmeden onceki gun bile icmek dogru degil. Kanda alkol bulundugu surece dis hekiminin uyusturma islemi zorlasir, kanal tedavisini iliklerinize kadar hissedersiniz.
0
msb
(30.07.09)
alkollü gitmeyin, hekim de insan ve sarhos bir kişiyle ugrasmak zorunda değil acıkcası.devlet hastanesinde günde 50 hasta ya da fazla kişiye bakıyordur üstüne bir de alkollü birinin olması tuz biber eker:)
hastanelerde sterilizasyona dikkat edilir temizdir o aletler, her hastada yeni takım alırlar zaten.siz de dikkat edin, süpheniz varsa sorun.ama dedğim gibi sarhos gitmeyin adamların basına iş cıkarmayın
0
keah
(30.07.09)
jetokain! sıkıntı yapar,
normal bildiğin dişçiler sanki sıfır alet mi kullanıyorlar? bulaşık suyunda yıkayıp etüve atıyorlar, paketleme kısmında çok sıkıntı oluyor asıl mikrop oradan kapılır. ama devlet hastanesi sağlamdır. 1 saniyede steril diye bir şey yok zaten, paketleme sistemleri de iyidir. dişçiden temizdir merak etme.
geçmiş olsun bu arada.
0
radikalherif
(30.07.09)
doktor uyuşturuyor ki zaten. alkol uyuşmanızı engeller bence.
hem o aletleri alkolde falan bekletiyorlar, paniklemeyin.
0
aithra
(30.07.09)
ben paniklemeye çoktan başladım.operasyon esnasındaki acıyı geçtim sonrasını düşünmeye başladım.hepatite geçtim.ayrıca öyle beklettiklerini de sanmam nası bi bekletmeyse 10 sn bekletince her şey mis gibi mi oluyor.nerde bekletiyolar ben görmedim o aletleri o sıvıları yarın sorcam
0
🌸zombikanı
(30.07.09)
sıvıda bekletilmesine gerek yok aletlerin.otoklav denen aletler var sterilizasyonu bunlarda sağlarlar.devlet hastanesi ise zaten bunları görmezsiniz, hemşirelerin oldugu bölmede olur bu aletler, hemşireler mekanik temizlik yapıp aletleri otoklava atarlar.hekim temiz alet alır, sterilizasyona verdiği aletin cıkmasını beklemesine gerek yok yani.alet tek hastaya yetecek kadar yok ki fazla fazla var.
0
keah
(30.07.09)
bi şey gördüm 3 tane herkesin ağzına girdiğinden eminim bi yere bağlıydılar ve ordan çıkartılıp temizlenmesi için zaman gerekli gibi geldi bana ama 3 dkda bir hasta alıyolar nası iş bu.
0
🌸zombikanı
(30.07.09)
aeratördür o.uclarındaki frezleri değiştirilir.evet en sağlıklısı her hastada o aletlerin değiştirilmesi ve sterilizasyona atılması ama devlet hastanesinde o iş hayal ki en iyi diş kliniğinde bile rastlanmaz.
dezenfektan sıkılır hastalar arasında bu da hbv ve hıv i inaktive ediyor zaten
0
keah
(31.07.09)
çok sağol keah içim rahatladı en azından bi şeyler sıkıyor olmaları bile huzur verici:)
0
🌸zombikanı
(31.07.09)
o aeratör denen aletler oldukca hassas aletler, her hastadan snra sterilize etmek hele ki devlet hastanesinde tam hayal:)aeratör kaynaklı olarak hıv ve hbv bulasması ile alakalı olarak bir yayına rastlamadım ben şimdiye kadar, içiniz rahat olsun.dediğim gibi dezenfektan yeterli oluyor.tekrar söylüyorum alkollü gitmeyin:)geçmiş olsun
0
keah
(31.07.09)
bi de dişim sallanıyo (tutup sallayabiliyorum bayaa) ama doktor yaşın genç çekmeyelim 4-5 yıl idare edersin ,sinirlerin açılırsa özele gitmen gerekebilir dedi bana.ne demek şimdi bu sinirlerim nasıl açılıcak açık açık başka doktora mı gidicem anlamadım ki?
0
🌸zombikanı
(31.07.09)
muayene yapacaksak ücret talep ederim:P
saka bir yana doktorun anlatmak istediği dişine dolgu yapayım derken eğer pulpa acılırsa dişinin kanal tedavisine ihtiyac duyabileceğidir. ama kanal tedavisini de devlet hastanesinde yapmaları lazım, doktorun niye böyle birşey dediğini anlamadım acıkcası.
0
keah
(31.07.09)
icip git bence karizmatik olursun baya.
0
kurukafa
(31.07.09)
sarhoş olmadan gidin. çakırkeyf falan. hekime de yazık yani. ben olsam sarhoş adama tedavi uygulamazdım. ama sizi rahatlatacaksa 2 tek atın. yeter ki sarhoş olmayın. yani en azından ben öyle yaptıydım. yoksa o koltuğa oturamayabilirdim. hatta net söylüyorum;oturmazdım. her türlü ameliyatı oldum ama ağız bambaşka bir olay.
0
endless dream
(31.07.09)
acaba alkol kanamayı arttırır mı ki?
0
kediebesi
(31.07.09)
(18)

Sürekli yorgun hissetmemek için tavsiyeler?

christine
İşe girdiğimden beri düzgün uyuyorum, iş yoruyor ama sırtımda taş taşımıyorum sonuçta, herkes işinde yoruluyordur, ama benim sorunum aşırı şekilde yorgunum. Hayat enerjim yok gibi, biraz kansızlık var tedavisini olmadım gerçi ama böyle elimi kolumu kaldırmak konuşmak istemiyorum, mıymıy konuşuyorum
İşe girdiğimden beri düzgün uyuyorum, iş yoruyor ama sırtımda taş taşımıyorum sonuçta, herkes işinde yoruluyordur, ama benim sorunum aşırı şekilde yorgunum. Hayat enerjim yok gibi, biraz kansızlık var tedavisini olmadım gerçi ama böyle elimi kolumu kaldırmak konuşmak istemiyorum, mıymıy konuşuyorum zaten. Yorgunum. Neden olabilir, ilaç mı kullanmalıyım, işte sürekli toplantı ıvır zıvır oluyor, yorgun olduğumu belli etmemem lazım ama esnememek için zor duruyorum bazen.
0
christine
(30.07.09)
belki biraz daha fazla uyuman gerekiyor veya yatağın/yastığını değiştirmelisin. ayrıca oturduğun koltuk, masadan falan kaynaklı yanlış oturma biçimi yüzünden çabuk yorulmana sebep oluyordur. o da olmadı supradyn kullanabilirsin. çok su içmeye ve düzenli beslenmeye çalış. düşük besin değeri olan gıdalar aldığından enerjin çabuk tükeniyor olabilir. haftada 2-3 gün fitness yada step gibi basit spor aktiviteleri yapman da yardımcı olabilir(fitness'ın bana faydası çok oldu çünkü), hiç olmadı 20-30 dklık yürüşler yap hergün sonra bi duş alıp yatabilirsin.

ayrıca depresyona da gireyim deme! (bu da bi sebep bu belirtiler için)
0
roadrunner_merlin
(30.07.09)
oncelikle kansizlik var diyorsun ve tedaviye baslamadim diyorsun, yorgunlugun sebebi de bu buyuk ihtimalle, doktora git ve tedaviye basla bir an once.. ikinci olarak duzenli spor yapmak da ise yariyor, bunu da daha onceki sorularinda soylemistim zaten.. vitamin ve enerji verici icecekler de ise yarayabilir, ve bol su icmek..
0
ermanen
(30.07.09)
ilac sınıfına girmedigini dusunerek pharmaton onerebilirim..
0
happy killer
(30.07.09)
Son 10 aydır sporu bıraktım işe girince. Spor yaşam enerjimi arttırıyordu çok haklısınız ama yazın yapmak istemiyorum, eylülde kesin başlayacağım. Kansızlık var ama ilaç kullanmayı sevmiyorum, bir süredir de kan yapıcı şeylerden uzak durdum, belki de düşük besin değerli gıdalar da enerjimi alıyordur. ama 8 saate yakın uyuyorum. Erkenden yatıyorum. Kalktığımda hiç uyumamış gibi oluyorum. 1000 saat daha uyumak istiyorum. Eskiden geceleri dışarı çıkar içerdim gezerdim her yeri bi sürü şey yapardım, şimdi hemen uykum geliveriyor, hemen yoruluyorum. Tüm bunların sebebi kansızlık mıdır yani? Çok ileri seviyede değildi gerçi ama ilerlemiş de olabilir. Kan testi yaptırdım sonuçlarına göre doktorumla konuşacağım. Deli gibi su içerim, düzenli de beslenirim ama az yiyorum, iştahım hiç yok. Belki de sıcaklardır yoran. Eski enerjik halim kalmadı. Sinirlerim de bozuk ama depresyon konusunda allah korusun diyeyim. Kansızlık sinir de bozarmış gerçi.
0
🌸christine
(30.07.09)
pharmatron, arcalion.
0
carnicero
(30.07.09)
kilo yapıyor mu bunlar? one a day'ler vardı bi ara o da bu tarz bi vitamindi sanki. karaciğeri yormuyorlar mı
0
🌸christine
(30.07.09)
Beslenme bülteni sitesinin ziyaretçi defteerini okumanızı şiddetle öneriyorum.

bi de bodytr sitesini okuyun (reklamlar)
0
Karluk
(30.07.09)
tamamdır göz atacağım. kan yapıcı besinleri bilmem öğrenmem ve yemem lazım artık.
0
🌸christine
(30.07.09)
7 saatten fazla uyumayın.
evden çıkacağınız saatten yarım saat-40 dakika erken kalkıp kahvaltı filan edin.
pilates yapın. evde kendi kendinize. topa da gerek yok. ebru şallı'nın videolarını açın izleyin hatta :)
0
supergirl
(30.07.09)
spora fitness'la değil de pilates'le başlamak istiyorum yine. bi aklım da neden yazın geçmesini bekliyorsun hemen pilates yap diyor, diğer aklım bu sıcakta spor salonunu çekemem diyor. kahvaltı da ediyorum. ama evde değil tabii işe gidince.
0
🌸christine
(30.07.09)
kahvaltı.
0
karapolisnas
(30.07.09)
Pilates konusunda harika bir eğitmen tanıyorum ama mailine bakmıyor mudur nedir daha yanıt vermedi. Telefonunu da kaybolan kartımla birlikte kaybettim. Onu yazmaya bi ikna etsem muhteşem olacaktı yani pilates hakkındaki bilgi seviyesi çok yüksek bir bayan, doktor zaten kendisi de ayrıca spor hekimliği alanında uzmanlık yapmış birisi.

Ama ses seda yok, ikna edebileceğim de meçhul. Keşke onu yazmaya ikna etsem de yazılarını okuyabilsek.

Fitness pilates welness şuness buness hikaye işin özü hareket. Pilates de bana göre hiç büyülü bir şey değil ama madonna sayesinde inanılmaz bir ilgi artışı olduydu buna. Sonra aldı başını gitti. Pilates güzel mi? evet güzel. Ama adına pilates demeden de fitness çalışmalarıyla pilates yapılır. Bilemiyorum anlatabildim mi?

Sağlıklı, dengeli, yeterli kaliteli beslenme. İyi işleyen ve sağlam bir metabolizma. Uyku konusunda 7 saatlik bir kısıtlamaya katılamam ama uyduğunuz yerdeki oksijen ve iyon seviyesine falan dikkat etmenizi öneririm.
0
Karluk
(30.07.09)
pharmaton'dan bi cacık olmuyor, belirteyim dedim. eczacıya da danışaraktan onun önerdiği biçimde düzenli olarak kullandım, bildiğin hiçbir etki göstermiyor.
Şahsi kanaatim; sabahları kuvvetli bir kahvaltı, gün içinde muhtelif meyveler, uyumadan önce süt ve güzel bir uyku sizi zinde tutacaktır. Akşamüstü güzel bir yürüyüş de bünyeye iyi gelecektir.
Şu da var, yaz günü ne yaparsanız yapın bünye yorgun düşüyor. insanın uyudukça uyuyası geliyor. yapacak çok da birşey yok yani, ben ve çevremdeki birçok insan da böyle..
0
Lethe
(30.07.09)
Yapılan son araştırmalar aşırı kafein,şeker ve hamurişi tüketiminin bu tarz sorunlar yaratabileceğini gösteriyor,bunlar yönünden de kendinizi bi değerlendirmeniz faydalı olur kanaatimce,ben de baya etkiliyor hakkaten,bol abur cubur yediğimin ertesi günü sabah yatakdan yorgun kalkıyorum,dengeli düzenli beslenme olursa zıpkın gibi kalkıyorum,iyi bir beslenme bilgisi edinerek uygulayın bence,geçmezse genel bi kan kontrolünden geçmeniz icap eder,acil şifalar
0
ceo07
(31.07.09)
(bkz: co enzyme q10)
0
alchemistt
(31.07.09)
Ben kafein tüketmeyen, asitli gazlı içecek içmeyen bir insanım 10 yıldır. Gastritim var kendime dikkat ediyorum. Hamurişi de tüketmem çok fazla, şekerle aram yoktur. Çay içerim bir tek, nescafe asla içmem, arada türk kahvesi içerim o da belki. Sütlü tatlı severim ağır şerbetli şeyler yemem. Kan testi sonucunu doktora göstermedim henüz ama tahlil çok tuhaf çıkmamış normal gibi her şey. Normal değerler arasında görünüyor. Yine de eski enerjik halimi istiyorum ya :(
0
🌸christine
(31.07.09)
halk arasında "yaşlanmak" da deniyor bu belirtilere.
0
babatema
(31.07.09)
yaşlanacak yaşta değilim ya, 20lerin başındayım. enişteme bi keresinde yaşlanıyor muyum neyim sürekli yorgunum demiştim, bana kızıp biz senin yaşında düz duvara tırmanırdık cevabını vermişti. sorun yaşlanıyor olmak olmamalı yani. şimdi böyleysem 30 40lı yaşlarımna naparım acaba
0
🌸christine
(31.07.09)
(5)

sürekli mide bulantısı?

pozitif dusunce de kazanir
4-5 gündür sabah uyandığımda midem fena bulanıyor, bulantı akşama kadar daha az şiddetli bir şekilde sürüyor.medpamid denen ilaçtan aldım geçen gün ama halsizlikten başka bir etkisi olmadı.ilaç değil de neler yiyip neler içmeliyim ve hangi yiyecek ve içeceklerden uzak durmalıyım?böyle devam ederse d
4-5 gündür sabah uyandığımda midem fena bulanıyor, bulantı akşama kadar daha az şiddetli bir şekilde sürüyor.

medpamid denen ilaçtan aldım geçen gün ama halsizlikten başka bir etkisi olmadı.
ilaç değil de neler yiyip neler içmeliyim ve hangi yiyecek ve içeceklerden uzak durmalıyım?

böyle devam ederse doktora gideceğim tabiki.
0
pozitif dusunce de kazanir
(30.07.09)
hamile olmadığınızı varsayarak söylüyorum, gece yatarken süt içiyor musunuz? özellikle gece içilen soğuk süt bende o etkiyi yaratır sabahları.
0
eyke
(30.07.09)
akşam yemeğini 7'den önce yemeye çalış, soğan sarmısak vs gibi şeyler yeme, sabah kalkınca su içmeyi dene.

bir de reflü olma ihtimalin de var.
0
roadrunner_merlin
(30.07.09)
zencefili denesene. güçlü bi anti emetik olduğunu söylüyolar.
0
hayali arkadaş
(30.07.09)
kullandığınız herhangi bir ilacın yan etkisi olabilir bulantınızın sebebi..

hafif şeyler yemeye çalışın peynir-ekmek mideyi bastırır derdi annanem mesela.. gazlı içeceklerden uzak durun, sütlü-kahve falan da kötü gelebilir.. bir avuç leblebi yiyebilirsiniz. üniversite birinci sınıftayken botanist bir hocamız badem iyi gelir derdi ama hiç denemedim ben, nedense hiç de iyi gelebilecekmiş gibi görünmüyor yağlı tohumlar..

sonracığıma kekik çayı bana çok iyi gelir midem bulandığında (ki bu oldukça sık gerçekleşen bir olay nickimden de anlaşılacağı üzre:)), zencefili kesinlikle ben de öneriyorum.. adaçayı falan da bulantıyı giderir derler..

ilaç değil demişsiniz ama emedur deneyebilirsiniz, o da uyutur gerçi..
0
bulanti
(30.07.09)
uyku düzeninizin bozulması veya yaşadığınız stres kaynaklı olabilir.bende de böyle bi durum olmuştu kahvaltı falan yapamıyordum ama belli bi saatten sonra öğlen 12 1 civarı hiç bişe yokmuş gibi normal iştahla yemek yiyebiliyordum.doktora gittim kan tahlili falan yapıldı hiç bişey çıkmadı stres kaynaklı dedi doktor.stresten uzak durmak, öğünleri düzgün yemek,düzgün uyuyup uyanmak ve spor yapmak bunlar normale döndürüyor.tabi bendeki gibi mi durum sizde de bilmiyorum
0
8kobe8
(30.07.09)
(6)

kadıköy bostancı civarı, kanal tedavisi için özel dişçi aranıyor

p shadow
20'lik dişe kanal tedavisi gerekiyor.. o da sanırım.. çekilir mi bilmiyorum, anlamıyorum haliyle.. devlette bi iki yerde varmış yirmiliğie kanal tedavisi yapan, oralara gidemem..bildiğiniz, denediğiniz, öncelikle başarılı, sonra fiyatı makul dişçi / hastane vs aranıyor.. aklıma dentistanbul geliyor
20'lik dişe kanal tedavisi gerekiyor.. o da sanırım.. çekilir mi bilmiyorum, anlamıyorum haliyle.. devlette bi iki yerde varmış yirmiliğie kanal tedavisi yapan, oralara gidemem..

bildiğiniz, denediğiniz, öncelikle başarılı, sonra fiyatı makul dişçi / hastane vs aranıyor.. aklıma dentistanbul geliyor ama fiyatlarından bi haberim.. ya da acıbadem hastanesi..

bi de özellikle akşam 8den sonra ya da haftasonu gidebileceğim yer olursa süper olur..
0
p shadow
(30.07.09)
eğer bakırköy e geçerim derseniz

www.bakirkoy.bel.tr

çok eski bir dişçimiz maliyetine çalışıyor zevki için yapıyor işini
0
sozluknickmiverulan
(30.07.09)
merhaba,
kadıköyde bizim yıllardır gittiğimiz serdar bağbek var, kendisi çok tatlıdır, yeri de boğaya 2dk uzaklıkta.
tel:02163455397
arayıp randevu, tam adres gibi bilgileri alabilirsiniz. geçmiş olsun.
0
clem
(30.07.09)
Kızılay Altıntepe'de çok fazla diş dolgusu vs yaptırmıştım. Genel olarak memnundum.
0
ozdek
(30.07.09)
www.kadikoyagizdis.gov.tr var devletin ağız diş sağlığı merkezi, bostancı'da, gidip danışabilirsiniz.

yalnız saatleri pek uygun değil tabi ve internet randevu sistemi çalışmıyordur muhtemelen.
0
whoosie
(30.07.09)
ablam altunizade 29 mayıs hastanesi'nde diş hekimi. hafta içi 6'ya kadar cumartesileri 1'e kadar çalışıyor. gitmek isterseniz bana haber edin.
dentistanbul hakkında çok çok kötü şeyler duyuyorum bu yüzden tavsiye edemicem.
0
doktor hektor
(30.07.09)
bilmiyorum çok uzak gelir mi ama oldukça memnun olduğum bir poliklinik var: özel yeni ataşehir agız ve diş saglıgı poliklinigi
numarası: 216 466 60 64

fiyatları oldukça makul. dr. feray hanım benim doktorum, tavsiye ederim.
0
vejeteryan vampir
(30.07.09)
(4)

tükürük bezlerim aşırı mı çalışıyor nedir??

kalim
şimdi iğrenç olacak ama benim ağzım normalden fazla salya üretiyor sanki, ağzımda hemencecik ve sürekli bir ıslaklık oluşuyor yoğun olarak.. bu durum beni öpüşürken çok zorluyor ki 3-5 saniyeden fazla öpüşemiyorum çünkü hakikaten aşırı derecede tükürük salgılamaya başlıyor ağzım o anda.. neyse fazla
şimdi iğrenç olacak ama benim ağzım normalden fazla salya üretiyor sanki, ağzımda hemencecik ve sürekli bir ıslaklık oluşuyor yoğun olarak.. bu durum beni öpüşürken çok zorluyor ki 3-5 saniyeden fazla öpüşemiyorum çünkü hakikaten aşırı derecede tükürük salgılamaya başlıyor ağzım o anda.. neyse fazla mide bulandırmadan sorayım; ben bu durumu nasıl aşarım, ağzımdaki bu yoğun tükürüğü nasıl kuruturum da daha rahat öpüşürüm??
0
kalim
(30.07.09)
kediebesi
(30.07.09)
tukuruk bezleri normal insanda dil uzerinde agirlik olur ise normal zamanda urettiginden daha fazla salya uretmeye baslar. agzin kapali iken dilinin ortasina agirlik verecek bir sey yapiyor musun?

opusurken dilini kullanarak masaj yaptigin sirada tukuruk olustugunu dusundum, (french kiss) oyle ise dilin ucuyla takilmaya bak. eger sen dilini hareket ettirmiyorsan da (!) karsi taraf ortasina surekli baski uyguluyorsa bu da salya uretimini arttirabilir. bu durumda karsi tarafa ayni bolgeye degil, farkli bolgeye (tercihen yine uc ve yan kisimlar) baski uygulamasini soyleyebilirsin.

bir de tabii bir kac durumda asiri salya uretimi, veya yine bazi saglik problemleri nedeniyle uretilen salyanin yutulamamasi durumu da olabilir (hamilelik, bazi ilaclarin kullanimi, dis/agiz hastaliklari, reflu, alerji vb. nedeniyle dogal akinti yollarinin daralmasi, sinir sistemi bozukluklari vb..)
0
bunubenyazdim
(30.07.09)
@bunubenyazdim hayır dilimin ortasına ağırlık verecek bir şey yapmıyorum, ama sorun öpüşürken değil öpüşmeden önce de böyle hep böyle,sürekli yutuyorum ama öpüşürken yutamadığımdan aşırı ıslaklık oluşuyor.. dil kurutucu diye birşey yok mudur acaba veya leblebi falan mı yesem..:)
0
🌸kalim
(30.07.09)
peki normalden fazla olduğunu nereden biliyorsunuz? belki hepimizle aynı durumdasınız?
0
brainfour
(30.07.09)
(2)

Diş Apsesi

babatema
Apseli dişimi çektirdim. çektirdikten sonra bir kutu largopen 500 mg kullandım. az bişey apse kaldı, geçmedi. tekrar mı antibiyotiğe başlasam yoksa kendi haline mi bıraksam? bi zararı olur mu bir süre beklese yoksa erkenden gidip drene filan mı ettirmek iyidir? ağrısı, sızısı filan yok.
Apseli dişimi çektirdim. çektirdikten sonra bir kutu largopen 500 mg kullandım. az bişey apse kaldı, geçmedi. tekrar mı antibiyotiğe başlasam yoksa kendi haline mi bıraksam? bi zararı olur mu bir süre beklese yoksa erkenden gidip drene filan mı ettirmek iyidir? ağrısı, sızısı filan yok.
0
babatema
(29.07.09)
antibiyotiğe devam etmek yerine doktora gidip danışın. antibiyotiğin yetersiz kalacağı bir durum varsa müdahalede bulunacaktır zaten. boşuna antibiyotik kullanmayın boşunada ızdırap çekmeyin.
0
cura ut valeas
(29.07.09)
gargara.
0
kediebesi
(29.07.09)
(1)

ganglion kisti

potansiyel girisimci
Bileğimde bir adet var kendisinden herhangi bir ağır eşyayı kaldıramıyorum, bir şeyi itemiyorum bunun gibi bir çok zorluk çıkartıyor bana. kendisiyle 1 yıldır birlikte yaşıyoruz doktora ilk gittiğimde kendiliğinden kaybolur dedi ancak 1 yılda sadece küçüldü ve artık kendisiyle birlikte yaşamak istem
Bileğimde bir adet var kendisinden herhangi bir ağır eşyayı kaldıramıyorum, bir şeyi itemiyorum bunun gibi bir çok zorluk çıkartıyor bana. kendisiyle 1 yıldır birlikte yaşıyoruz doktora ilk gittiğimde kendiliğinden kaybolur dedi ancak 1 yılda sadece küçüldü ve artık kendisiyle birlikte yaşamak istemiyorum.

ameliyat hakkında bilgisi olan veya alternatif çözüm önerileri verebilecek olan varsa sevinirim.
0
potansiyel girisimci
(29.07.09)
Ganglion kisti yani eski adıyla makrositik lenfanjiom için medikal tedavi yöntemleri olmasına rağmen cerrahi tedavi kesin çözümdür. El bileği sırtından yapılan küçük bir kesi ile çıkartılabilir. El bilek kemiklerini ilgilendirmiyorsa sorunsuz iyileşme olur. Scapholunat eklemi etkilediği durumlarda el bilek instabilitesine yol açtığını gösteren yayınlar var. Ortopedi ya da Plastik Cerrahi branşına başvurursanız size yardımcı olurlar. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(29.07.09)
(1)

bronşit

zapake
sigara kullanan birinin bu hastalıktan kurtulma sansı nedir? 1.5 aydır enfexia nac600 sekrol bricanyl yutup duruyorum bi aksiyon yok. sırf sigara yzunundenmi iyileşemiyorum ben? dr bırakmazsan gecmez demişti de gecmesede azcık azalsa olmuyomu?
sigara kullanan birinin bu hastalıktan kurtulma sansı nedir? 1.5 aydır enfexia nac600 sekrol bricanyl yutup duruyorum bi aksiyon yok. sırf sigara yzunundenmi iyileşemiyorum ben? dr bırakmazsan gecmez demişti de gecmesede azcık azalsa olmuyomu?
0
zapake
(29.07.09)
1000 mglık bir antibiyotiğe çıkmanız lazım 10 gün içinde etki etmezse dozu arttırmak her zaman mantıklıdır, ben kronik bronşit mağduru olarak, enfexia'yı önermiyorum çok yeni bir ilaç, açıkçası doktorum da pek önermiyordu.
sigarayı bırakmıyorsanız bile, dumanını az soluyun, sigara içilen ortamda durmayın, evi havalandırın, buhar falan yapın odanıza...
gerçi sigarayı bırakmak kesin çözüm tavsiye ederim ben.
0
ilse
(29.07.09)
(9)

Merhem??

achara
bi merhem vardı ekşide okumuştum rastgele.. kabuğu düşmüş yaralara falan sürünce kızarıklığı alıyomuş.. (tam anlatamadım ama yani yara izini azaltan, geçiren..) mesela ben; ayağa vurmuş ayakkabı izinden kurtulmak istiyorum..(artık o ayakkabıyı giymiyorum ama zamanında su toplamış yahut kızarmış yerl
bi merhem vardı ekşide okumuştum rastgele.. kabuğu düşmüş yaralara falan sürünce kızarıklığı alıyomuş.. (tam anlatamadım ama yani yara izini azaltan, geçiren..)

mesela ben; ayağa vurmuş ayakkabı izinden kurtulmak istiyorum..(artık o ayakkabıyı giymiyorum ama zamanında su toplamış yahut kızarmış yerler ööööle duruyo ilk günkü gibi..) ne önerirsiniz? eczacıya sordum bebanthen dedi :S
0
achara
(29.07.09)
Bu uzun süreli etkiler için oceral diye bir merhem var fakat lütfen prospektüs ve yan etkilerini iyice okumadan kullanma neme lazım:D
0
Rodin
(29.07.09)
bebanten.
0
bryan fury
(29.07.09)
terramycin olabilir mi ?
0
lejant
(29.07.09)
bepanthen bence de. bi kremi bi de merhemi var.
0
ermanen
(29.07.09)
yazdıklarınızda doğruluk payı olduğuna inanıyprum ama sözlükte okuduğum ilaçlar bunlar değildi.. sanki bi tanesi "s" ile başlıyordu ve hatta bi tane de muadili vardı.. başlıkta yönlendirmesi falan bulunuyodu.. fiyatı25-30tl arasındaydı ve sigorta karşılamıyordu vb..
0
🌸achara
(29.07.09)
0
ermanen
(29.07.09)
scarfade'i soruyorsun sanırım. muadili de contractubex. eskice yara izlerinde de işe yarar mı merak etmekteyim şahsen.
0
tarantinoesque
(29.07.09)
@tarantinoesque
Contractubex'in mudalili yok. scarfade ise ilaç değil. Yara izinin üzerinde silikon tabaka oluşturuyor. Böylece hipertrofik skar için basınç tedavisinde kullanılıyor. Contractubex devlet tarafından ödenen bir ilaç. Eğer sosyal güvenceniz yoksa 70 küsür lira fiyatı var. Scarfade ise yaklaşık 90 lira.

@achara
oluşan yara izleri tamamen geçmez. kullanılan ilaç veya destek tedaviler sadece izin daha az belirgin olmasına yönelik. Contractubex ve diğer ilaçların üzerinden çok zaman geçmiş yara izleri için herhangi bir faydası yok. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(29.07.09)
madecassol dür o krem. izleri vs yok etmede kullanılıyor. sivilce yada herhanbir bir yara izi vs. hatta vücutta oluşan çatlakların tedavisinde bile kullanılıyor.
ha bu değil diyorsanız da bu tür problemi olanlar kullanabilir. faydasını görürsünüz. duacı olursunuz.
0
girl in a coma
(29.07.09)
(7)

Ağız içi aft

eyke
genellikle sınav dönemlerinin hemen sonrasında iç dudaklarımda beyaz delikler çıkıyor. stres kaynaklı olmalı diye düşünüyorum. bunların üzerine sürülecek bir merhem filan var mıdır? hani iyileştirmez belki ama üzerini kapatır acıyı dindirir filan..
genellikle sınav dönemlerinin hemen sonrasında iç dudaklarımda beyaz delikler çıkıyor. stres kaynaklı olmalı diye düşünüyorum. bunların üzerine sürülecek bir merhem filan var mıdır?

hani iyileştirmez belki ama üzerini kapatır acıyı dindirir filan..
0
eyke
(28.07.09)
ermanen
(28.07.09)
tuzlu su gargarası bile iyi gelir. ya da medikal gargaralar. bir de c vitaminini eksik etmeyin.
0
kediebesi
(28.07.09)
Kaynamış suya 3ü1arada nescafe hazırlar gibi toz haline getirilmiş bir çay kaşığı kişniş katın. Çay niyetine için. Tamamdır. Maranki dediydi TV de. Oluyor hakikaten. Sabah kalktığında farkı hissediyorsun. Başlama eğilimindeyken iki gün ardarda içiyorum birer bardak hiçbişey hissetmeden atlatıyorum.

Kilosu 10tl. 100gr ı sizi uzun süre idare eder.
0
iustitia omnibus
(28.07.09)
aft varken tuzlu su gargarası yapmamalısın bence. bana çok kötü geliyor o. kenacort denmiş zaten, iyidir o oldukça..
0
stanley weber
(29.07.09)
kenacort aft'ın başlangıcında iyi gelir ilerlemişse pek etkisi olmaz o durumlarda piraldyne daha iyidir biraz yakar ama rahatlatır. Ayrıca doktorum bana aft sırasında tuzlu ve baharatlı şeylerden kaçınmamı söylemişti azdırabilyormuş...

haa bir de eğer oral aft'la beraber eklem ağrılarında varsa bir romatoloji uzmanına görünmende fayda var mazallah romatoid bir hastalığın habercisi olabilir.
0
feranor
(29.07.09)
Kullanılabilecek ilaçları diğer kullanıcılar yazmışlar. Ayrıca ağız içi aft için sigara dumanını ağızda bekletmek oldukça yararlı bir yöntem. Her ne kadar sigaraya karşı biri olsam bile bu yöntemi önerebilirim. Sizi çok rahatsız ediyorsa gümüş kalemi ile aft koterize edilebilir. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(29.07.09)
bu konuda bahtsız biri olarak kenacort ve karadut kesinlikle tek geçilir
0
maresal jedi
(29.07.09)
(7)

cardio öncesi ve sonrası

point guard
cardio öncesinde veya sonrasında hangi içecekleri içmeli ve yemeli ?şişkinlik vs. olmaması için
cardio öncesinde veya sonrasında hangi içecekleri içmeli ve yemeli ?
şişkinlik vs. olmaması için
0
point guard
(28.07.09)
multivitamin takviyesi yapılabilir spordan önce.. su içmeli, ayrıca cardio sonrası sade maden suyu içilebilir. kaybedilen tuz ve minerallerin takviyesi için. yemek yeme bence madem o kadar efor sarfettin kilo vermek ve/veya şekle girmek için keza insan spordan sonra bi tıkanır 1 saat içinde kolay kolay acıkmaz. o zaman da gidip haşlama tavuk sebze vb şeyler tercih edebilirsiniz.
0
emininsel
(28.07.09)
heh. misal haşlama tavuğu çok övüyolar. ve bende sürekli yiyorum.
özellikle tavuğun göğsü.

bu tarz daha önereceğiniz yiyecekler nelerdir ?
0
🌸point guard
(28.07.09)
spordan sonra ton balığı artı salata da iyi olur. ama hemen sonrasında diyosan bir ayran bir de maden suyu seni dinç tutar.
0
baldur2
(28.07.09)
kakaolu süt de iyi gelir diye okumustum gazetede.
0
quadropol
(29.07.09)
Sporcu içecekleri (redbull değil, powerade vb.) ya da sen bir enkazsın antrenman programında yazıp tarifni verdiğim meyve sulu, sulu ve de biraz tuzlu (bildiğin iyotlu sofra tuzu) içecek. Öncesinde, sırasında ve sonrasında içilebilir.

Yemek olayına girmek istemiyorum.
0
Karluk
(29.07.09)
antreman sonrası maden suyu içersen sonrasında yiyeceğin protein kaynaklarını sindirmen zorlaşır. bir bardak meyvesuyu kafidir.
0
arnold schwarzeneger
(29.07.09)
cevaplar için teşekkürler
0
🌸point guard
(29.07.09)
(10)

sigarayı bırakmak istiyorum

dalgageciyosunheralde
nikotin bandı denedim, ama acaip çarpıntı yaptı, ter bastı resmen. iki gün bile kullanamadım. ek bişey kullanmadan bırakmayı denedim. bu sefer de sağ kolumu kullanamaz, yataktan çıkamaz hale geldim.iştahsızlık da cabası. zaten sigarayı bırakmayı isteme nedenim kilo alamamak. bunu kolaylaştıracak, ke
nikotin bandı denedim, ama acaip çarpıntı yaptı, ter bastı resmen. iki gün bile kullanamadım. ek bişey kullanmadan bırakmayı denedim. bu sefer de sağ kolumu kullanamaz, yataktan çıkamaz hale geldim.iştahsızlık da cabası. zaten sigarayı bırakmayı isteme nedenim kilo alamamak. bunu kolaylaştıracak, kendi başıma deneyebileceğim bi yolu yok mudur?
0
dalgageciyosunheralde
(28.07.09)
Elektronik sigaralar vardi bir ara, n'oldu onlar? Cok etkiliydi.
0
msb
(28.07.09)
bi tanıdığım (30 lu yaşlarında) bıraktı bi gün pat diye.yaklaşık 10 yıldır hiç içmiyor.bu ona 15 kilo olarak döndü,meyve kuruyemişe vurdu kendini.
fikir versin diye yazdım
0
şehnaztango
(28.07.09)
Sadece kilo almak icin mi birakiyorsun?

Yaninda sagligimi da dusunuyorum diyorsan sigara biraktiran Youtube'daki Australian Anti Smoking Ad's videolarini izle. Yanilmiyorsam 3-4 seri halinde ve bayagi etkili. Umarim faydasini gorursun.
0
Zanu
(28.07.09)
@msb: elektronik sigaralar sağlık bakanlığından izin alınamadığı için toplatıldı.
0
metox
(28.07.09)
Allen Carr'ın The Easy Way to Stop Smoking'ini okumayı deneyebilirsin. Çevirisi yurt genelinde var.
0
ohm
(28.07.09)
sakızların işe yaradığı söyleniyor. ama sağlığa zararı da olabilir tabi.
0
kediebesi
(28.07.09)
(bkz: champix)
0
bloody
(28.07.09)
Allen Carr kesin çözüm hocam. Kitabını şiddetle tavsiye ediyorum. Kesin çözüm diyorum bak.
0
charlesbukowskiineksi
(28.07.09)
ciddi anlamda sigara içiyorsanız -günde 1-2 paket arası- sakızlar hiçbişeye yaramıyor. sigaramız bitince çiğniyoruz hiçbi faydası yok.
0
ayiadam
(28.07.09)
ben drum a (sarma sigara) başladığımdan beri çok rahatım. az içiyorum, ağzımın tadını geri kazandım, eskisi gibi sigara krizi hiç olmuyor, hatta bugun daha bu saat oldu hiç içmedim. ama sarma sigaralar için küçük filtrelerden de kullanıyorum...
0
son nefes
(28.07.09)
(7)

bana neler oluyor ?

frtslck
şu an ilginç şeyler oluyor sanki bana, hafiften tırsıyorum..ekrana bakarken bi boş bakıyorum gibi geliyor ara ara.. anlamsız bakıyorum sanki çok kısa sürelerle.. midemde hafif bulanma hissi gelip gidiyor.. başımda da az bi dönme varmış gibi oluyor arada bir..gündüz çok terleyip aşırı sıvı kaybım olm
şu an ilginç şeyler oluyor sanki bana, hafiften tırsıyorum..

ekrana bakarken bi boş bakıyorum gibi geliyor ara ara.. anlamsız bakıyorum sanki çok kısa sürelerle.. midemde hafif bulanma hissi gelip gidiyor.. başımda da az bi dönme varmış gibi oluyor arada bir..

gündüz çok terleyip aşırı sıvı kaybım olmadı.. 2 litreden sıvı tükettim bugün, ice-tea, su ve sprite.. yine de maden suyu açtım şimdi, mineral eksiği varsa kapatsın diye.. hatta churchill yaptım onu da, yani soda-limon-tuz.. içiyorum şu an yavaş yavaş..

ciddi bir şey mi oluyordur bana yoksa geçer mi ? yorgun da değilim.. son 24 saatte toplam 8-9 saat uyudum.. 6-7 saat normal uyudum, 2 saat de akşamüstü..

bok yoluna gitmeyeyim de durduk yerde..
0
frtslck
(28.07.09)
soruyu yazalı 1 saat olmuş. belirtiler hala devam ediyorsa daha fazla beklemeden acile git.
0
blackdog
(28.07.09)
baş dönmesi geçti biraz.. boş bakmalar da çok azaldı.. bulantı hissi de tamamen geçti..

iki üç kaşık da sarelle yedim biraz önce.. minerali almışken şeker de alayım diyerekten..
0
🌸frtslck
(28.07.09)
tekrarlarsa bir nöroloğa görünmeniz iyi olabilir. imho.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(28.07.09)
"bok yoluna gitmeyeyim de durduk yerde"

bu cümle ile tekrarlarsa bir psikolog a görünmeniz iyi olabilir.

not: ciddiyim. (bkz: panikatak)
0
baskaturlubirsey
(28.07.09)
baş dönmeniz ne şekilde?
etraf mı dönüyor yoksa siz mi dönüyorsunuz? daha önce böyle baş dönemleri yaşadınız mı?
sonra olarak da, otobüs tutuyor mu sizi?
etraf değil de siz dönüyorsanız ve otobüs de tutuyorsa vertigonuz olabilir :)
geçmiş olsun.
0
aithra
(28.07.09)
sıcağa bağlı tansiyon oynamalarıdır. ekrandan uzaklaşıp dinlenmeyi deneyin. bu arada hala bizimle misiniz?
0
hakkibulut
(28.07.09)
gelenleri şöyle cevaplayayım sıradan :

@baskaturlubirsey, yok o cümle bir kere geçti aklımdan o da buraya yazarken, başka türlü geçmedi hiç..

@aithra, o ara bilincim de hafif gidik gibiydi sanki ya, nedense net hatırlamıyorum olanları ama etraf değil de ben dönüyordum sanki.. çünkü laptopun ekranı televizyon veya kapı-pencere sabit gözüküyordu, benim kafam gidip geliyor gibiydi.. otobüs konusunda da tutma gibi bir imkan yok.. 2008-2009'dan önceki 3 okul döneminde 2 haftada bir marmaris-izmir arası yola gittim geldim, son okul sezonunda azalttım onu ayda 1 yaptım.. yani otobüsle yolculuk yapmak evde oturup tv izlemek gibi bir aktivite oldu benim için :)

@hakkibulut, tansiyon diye düşündüm ben de ama izmir sıcak olmasına rağmen oturduğum yerde rüzgar vardı bol bol.. hani sıcağı hiç haissetmedim, üstümdeki tshirtü çıkartma gereği bile duymadım dün.. gerçi tansiyon bu sebeplere bakmıyor, azıcık sıcak gördü mü oynayabilen bir şey.. annemde düşük tansiyon hastalığı var, babamda yüksek tansiyon.. birinden biri mutlaka bende de olacak da daha erken, çıkmasın öyle şeyler, 22 yaşındayım daha..
0
🌸frtslck
(28.07.09)
(5)

Diş Teli ve Tatil

eyke
Merhaba duyurucular,Şimdi olay şudur ki 8-10 ağustos arası diş teli taktırmak için randevum var. Amacım taktırıp hemen kendimi egenin serin sularına atmak. Yani taktırdıktan sonra 10 gün içinde doktorumu göremeyeceğim. Böyle birşey mümkün mü? Yoksa 2 gün sonra kontrole gel veya denize giremezsin gib
Merhaba duyurucular,

Şimdi olay şudur ki 8-10 ağustos arası diş teli taktırmak için randevum var. Amacım taktırıp hemen kendimi egenin serin sularına atmak. Yani taktırdıktan sonra 10 gün içinde doktorumu göremeyeceğim. Böyle birşey mümkün mü? Yoksa 2 gün sonra kontrole gel veya denize giremezsin gibi prosedürler var mı?

Teşekkürler.
0
eyke
(27.07.09)
doktoruna göre değişiyor. benimki bir ay sonra görmek istemişti tekrar, bazıları 3 günde bir çağırıyor özellikle ilk dönemde.
0
burfak
(27.07.09)
bence olmas bişi gene sor diş hekimine ama problem olacagini sanmiyorum.
0
all girls dream
(27.07.09)
yok ya en sık 3 haftada bir gidiyosun. telefon edip sorsana hem?
0
black wings gray eyes
(28.07.09)
git yüz
0
orange coffee
(28.07.09)
3.5 sene diş teli taktım. ilk takıldıgında 15 gün sonra gel bir göreyim dedi dr,ancak 2.gün adamın yanında buluverdim kendimi.dehşet bir acı vermişti,bazı yerlerini gevşetmesi filan gerekti,sizin de şikayetiniz olabilceginizi göz önünde bulundurun.
0
öseleköselek
(28.07.09)
(4)

ani terleme , akabinde kusma

ceks
Bugün sabah kahvaltımı yaptıktan bir saat kadar sonra otudugum yerde basım donmeye basladı .( 3 bira kafası gibi değil ama ) oncesinde de hani ecel teri dokmek derler ya oyle terledim . gittim eczaneye . tansiyon 15 - 9 cıktı . bi hastaneye git dedi. Doktor stres vs dedi de sinmedi içime . daha once
Bugün sabah kahvaltımı yaptıktan bir saat kadar sonra otudugum yerde basım donmeye basladı .( 3 bira kafası gibi değil ama ) oncesinde de hani ecel teri dokmek derler ya oyle terledim . gittim eczaneye . tansiyon 15 - 9 cıktı . bi hastaneye git dedi. Doktor stres vs dedi de sinmedi içime . daha once boyle bir sey gelmedi basıma ilginç olanı . Varsa buna benzer bir durum yasayan ya da acılın ben doktorum diyen bir izah getirebilirse duruma ? ( 23 yasındayım lan daha )
0
ceks
(27.07.09)
orta kulakla ilgili bişey olabilir. aynısı geçen haftasonu halama oldu, durup dururken, baş dönmesi ve kusma... sağlık ocağındaki doktor öyle dedi. orta kulak, vertigo, denge falan... ama tabi sadece bir tahmin. geçmiş olsun.
0
this is heavy
(27.07.09)
kan şekeri ile ilgili de olabilir gibi geldi. bence açlık şekerini bi ölçtür. baş dönmesi, terleme bayılma hissi yapabiliyor.
0
christine
(27.07.09)
hipertansiyon veya zehirlenme de olabilir. tahminden oteye gidemeyiz burda, ayni semptomlar baska hastalikta da gorulebilir. doktora gidiniz.
0
ermanen
(27.07.09)
böle belirtilerle kesinlikle doktora git bize sorarak zaman kaybetme
0
all girls dream
(27.07.09)
(5)

göz etrafında oluşan morluklar nasıl geçer?

fletch
efenim soru başlıkta.bu morluk gibi şeyler niye olur?temel sebebi uykusuzluk diye biliyorum ama yaklaşık 1.5 aydır düzenli uyumama rağmen geçmemekte.daha da önemli soru bunu geçirmenin yolları hakkında bilginiz var mıdır?
efenim soru başlıkta.bu morluk gibi şeyler niye olur?temel sebebi uykusuzluk diye biliyorum ama yaklaşık 1.5 aydır düzenli uyumama rağmen geçmemekte.daha da önemli soru bunu geçirmenin yolları hakkında bilginiz var mıdır?
0
fletch
(27.07.09)
sinüzit olabilir mi? sebep uykusuzluk olmasının yerine..
0
ykyt
(27.07.09)
eğer göz altındaki yarım daire şeklindeki morlulkarsa, mor halkalar ya da her ne diyorlarsa bunlara, böbreklerle ilgili bir sorun olabilir efendim.
0
damlanin
(27.07.09)
@ykyt sinüzitte var efenim, ben hep uykusuzluk diye duyduğumda öle şeettirdim

@damlanin evet dediğiniz gibi, aman böbreklerde falan sıkıntı olmasında ürperdim şimdi

peki yok mudur bunun bir çaresi?
0
🌸fletch
(27.07.09)
çaresi doktora gitmektir. en azından ne olduğunu anlarsınız sorunun ve çözüm kozmetik mi( kremler) yoksa ilaçlar ile tedavi mi doğru yolu bulursunuz.
0
ykyt
(27.07.09)
bende de vardi uyku duzenim normal olmasina ragmen. doktora gittim, alerji dedi, goz kapaklarina surmek icin krem ve goz damlasi verdi. ama bobrek ve karacigerle de ilgili olabilir. ilgili doktorlara gitmelisin.
0
ermanen
(27.07.09)
(1)

kozyatağı/bostancı/kadıköy civarı ssk takviyeli dermatolog ve dişçi

p shadow
soru başlıkta.. sanırım bostancıda ağızdiş sağlığı var, ama sitesi bi garip hiç bir şey öğrenemedim.. dermatolog nerede bulurum hiç bir fikrim yok..ssk var.. dişçi için ucuz, tanıdık bi yer de olabilir.. dentistanbul diye düşündüm ama sağlam geçiriyorlarmış sanırım..yer önerisi yapan arkadaşlar şunl
soru başlıkta.. sanırım bostancıda ağızdiş sağlığı var, ama sitesi bi garip hiç bir şey öğrenemedim.. dermatolog nerede bulurum hiç bir fikrim yok..
ssk var.. dişçi için ucuz, tanıdık bi yer de olabilir.. dentistanbul diye düşündüm ama sağlam geçiriyorlarmış sanırım..
yer önerisi yapan arkadaşlar şunlardan bildiklerini de yazarlarsa çok sevinirim;

akşam kaça kadar açıklar?
haftasonu açıklar mı?
telefonu var mı?
kalabalık olur mu?
ne zaman gitmeli?

çok çok teşekkürler..
0
p shadow
(26.07.09)
dermatoloji için
www.sbgoztepe.gov.tr haftasonu randevu alamıyorsun. p.tesi gece yarısından itibaren randevu almayı deneyebilirsin.
diş için:
www.goztepeagizdis.gov.tr sabah 11'den ertesi gün sabah 7'ye kadar randevu alınabiliyor. ama ertesi güne kalmıyor doğal olarak.
0
sutlu nescafe
(26.07.09)
(3)

basa gunes gecmesi

bluewhale
Bugun elimde olmayan bir nedenden oturu uzun bir yolu sıcagın beyninde yurumek zorunda kaldım. o saatten beri basımın ust bolgesinde agri var. zamazn zamanda sanki yanma oluyor.ne olmus olabilir?
Bugun elimde olmayan bir nedenden oturu uzun bir yolu sıcagın beyninde yurumek zorunda kaldım. o saatten beri basımın ust bolgesinde agri var. zamazn zamanda sanki yanma oluyor.ne olmus olabilir?
0
bluewhale
(26.07.09)
gneş geçerse ateşin çıkar terlersin vs. sonra acile gidersin bi npvaljin iğne çakarlar kendine gelirsin.
0
rentts1
(26.07.09)
ben de ne zaman güneşte uzun süre kalsam sol şakağımda "zınnk zınnk" şeklinde iflah olmaz bir ağrı başlıyor. korumak lazım bünyeyi güneşten. ne demiş atalarımız "ayağını sıcak başını serin tut"
0
blackdog
(26.07.09)
tansiyonun yükselmiş olabilir mi? bana öyle oluyor da bazen fazla kalınca, baş ağrısı falan.
0
woody
(26.07.09)
(7)

sakal-cilt sorunu

pragmatist kedi
şimdi ben ara ara sakal bırakıyorum ancak cildim tahriş oluyor. beyaz renkte döküntüler oluşuyor nedense. bu yüzden bırakamıyorum kesmem gerekiyor. bir arkadaşım egzama olabilir dedi ama emin olamadım. bunun nedenini bilen, çözüm önerisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
şimdi ben ara ara sakal bırakıyorum ancak cildim tahriş oluyor. beyaz renkte döküntüler oluşuyor nedense. bu yüzden bırakamıyorum kesmem gerekiyor. bir arkadaşım egzama olabilir dedi ama emin olamadım. bunun nedenini bilen, çözüm önerisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
0
pragmatist kedi
(25.07.09)
döküntüler dediğiniz ufak deri dökülmeleriyse cildinize bakmadığınız için oluyor=) şöyle nemlendirici bir yüz kremi alıp her gün sürün.

bundan daha önemli bir şeyse pazartesi bir dermatologa görünün..
0
dambil
(26.07.09)
@dambil, evet ufak deri döküntüleri ancak krem de kullandım fayda etmedi. bir de tüm yüzümde değil de çene bölgesinde böyle döküntüler oluşuyor. doktor yolu görünüyor maalesef :)
0
🌸pragmatist kedi
(26.07.09)
plajda biraz bronzlaşmak ve tuzlu deniz suyu cildinize çok iyi gelecektir.
0
paulista
(26.07.09)
Bir arkadaşımda da aynı problem vardı, uzun süre kuru ciltli olduğunu, nemlendirici kullanırsak geçeceğini falan düşündük ama genetik bir durummuş. onun saçlarında da oluyordu. muhtemelen sizde de tüylü olan bölgelerde ortaya çıkan bir durum var. zeytin yağı ile masaj yapmanızı öneririm (doktordan çalıntı tavsiyedir).
uzun lafın kısası; bakımlı olmakla çok ilgisi olan bir durum değil. bir doktora danışın derim ama. şampuanları, kremleri falan oluyor.
0
offred
(26.07.09)
çok ılık yahut soğuğa dönük suyla yıkıyorsanız yüzünüzü, ölü deriler tam anlamıyla gitmez. bu deri tabakası sert kılların etkisiyle kopmaya ve dağılmaya başlar beyaz beyaz. çözüm önerim ara ara sıcağa dönük bir suyla hafiften keseler gibi yıkamanız yüzünüzü (buna peeling diyorlar galiba)

ayrıca bunu çok sık yaparsanız yüzünüz tahriş olabilir. haftada 1-2 defa belki.
0
entry ca
(26.07.09)
Muhtemelen Seboreik Dermatit hastasısınız. Dermatolojiye başvurursanız yardımcı olurlar. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(26.07.09)
@plastik turambar, evet doktor bir tanıdığım da bu teşhisi koydu. ama kesin tedavisi yokmuş maalesef. birkaç ilaçla azaltılabiliyormuş ancak.
0
🌸pragmatist kedi
(26.07.09)
(2)

kedi alerjisi 3 sene sonra ortaya çıkar mı?

erostrada
şimdi durum şu ki benim 3 senedir baktığım tatlı mı tatlı bir kedim var. yalnız son birkaç aydır nedense sürekli özellikle akşamları gözlerim sulanıyor ve kızarıyor..başta yaz alerjisi falan dedim ama birkaç mekan değiştirdikçe kediden kaynaklanma ihtimali olduğunu düşünmeye başladım..3 senedir kedi
şimdi durum şu ki benim 3 senedir baktığım tatlı mı tatlı bir kedim var. yalnız son birkaç aydır nedense sürekli özellikle akşamları gözlerim sulanıyor ve kızarıyor..
başta yaz alerjisi falan dedim ama birkaç mekan değiştirdikçe kediden kaynaklanma ihtimali olduğunu düşünmeye başladım..
3 senedir kediye alerjisi olmayan benim bir anda alerjim çıkmış olabilir mi?
0
erostrada
(25.07.09)
alerji sonradan çıkabiliyor.. bir test yaptırmakta fayda var, kediciği boşu boşuna evinden etmiş olmayın sonra..
geçmiş olsun
0
deoksiribonukleotit
(25.07.09)
çıkabilir, bende 8 sene sonra çıktı.
0
merry shelly
(25.07.09)
(5)

mouse kullanan elde karıncalanma ve uyuşma

bushwacker
merhabalar,son zamanlarda bol bol malak gibi evde oturduğumdan ve bilgisayar başında olduğumdan mouse kullandığım sağ elimde karıncalanma ve uyuşma olmaya başladı. bunun çaresi var mıdır, daha kötü bir şeylerin habercisi olabilir mi, bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.buraya kadar okuyanlar için b
merhabalar,

son zamanlarda bol bol malak gibi evde oturduğumdan ve bilgisayar başında olduğumdan mouse kullandığım sağ elimde karıncalanma ve uyuşma olmaya başladı. bunun çaresi var mıdır, daha kötü bir şeylerin habercisi olabilir mi, bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.


buraya kadar okuyanlar için bonus soru: üstte duran duyurulara ne oldu yahu? hiç sticky duyuru kalmamış gibi duruyor bende?
0
bushwacker
(25.07.09)
üstte duran duyuru kalmamış şu an için.

mouse kullanırken bileğinizi masaya değdirmemeye çalışın ve düzenli olarak ara verip kolunuzu dinlendirin derim ben. bana da oluyor bu, sakat iş biraz.
0
cro magnon
(25.07.09)
dolaşım problemi gibi duruyor.
trackball kullanmak çözüm olabilir.
0
lhun
(25.07.09)
sinirlerle ilgili bir durum olsa gerek o. çaresi tabii ki bilgisayar başında daha az oturmaktır. o parmaklardaki uyuşmadan öte bilekteki uyuşma sorun oluyor. bilekteki sinirlerin gg olması(buradaki anlamı işlevini yitirmesi) kangrene yol açabiliyormuş. onun içinse muhteşem bir icat var: powerball

buraya kadar okuyanlar için oraya kadar okumuşlara cevap: 1 haftalık oluyor o duyurular ama hepsinin bir anda gitmesi bana da garip geldi. hepsi 1 haftalıktı galiba. bana da garip geldi ilk gördüğümde. kısfmet..
0
dambil
(25.07.09)
karpal tünel sendromu;
elin iki büyük sinirinden biri olan ve el bileğinin yaklaşık olarak ortalarına denk genelen "median sinir" in içinden geçtiği tünelde sıkışması halidir.
sinirin içinden geçtiği tünel dış etkenler ile (baskı, kullanım bozukluğu, şeker hastalığı, romatizmal hstalıklar v.s)içe doğru kalınlaşark sinirin sıkışmasına ve sinir dolaşımının bozulmasına neden olur. klinik bulgular elde (özellikle başparmak, işaret parmağı ve orta parmak ile avuç içinde) uyuşma, karıncalanma, el bileğinde hassasiyet, ilerleyen dönemlerde ağrı ( gece uyandıran ağrı da olabilir.. bu durum operasyon gerekliliğini işaret eder)
başlangıç tedavisinde, eli baskıdan uzak tutmak gelmektedir.
elinizi dinlendirmenizi öneririm.
0
ceyrekakıl
(25.07.09)
el yukarda durduğundan daha az kanlanıyor bu nedenle uyuşma, karıncalanma oluyor. ama uyuşmalar ağrı ile coşuk boyuta geçtiğinde doktora gidiyorsunuz ve nur topu gibi bir boyun fıtığınızın olduğundan haberdar oluyorsunuz. (coder-web designer bir eşim var ve onun deneyimlerini aktarıyorum) olabildiğince fazla kol ve boyun kaslarını çalıştıracak egzersizler yapmak, egzersiz bandı ile germe-açma hareketleri yapmak, çalışmaya sık ara vermek hatta mümkünse bir süre hiç bilgisayar kullanmamak denenenler arasında. şimdilik şikayetler azaldı ama tam tedavi sanırım mümkün değil...
0
nympis
(26.07.09)
(11)

Midye Zehirlenmesi

msb
Dun aksam Taksim'de arkadasla kokorecin yaninda iki porsiyon midye dolma ve ayran tukettik. Bende herhangi bir terslik yok fakat arkadasim zehirlendi galiba. Ciddi sekilde ishal olmus, butun geceyi tuvalette gecirmis o derece. Bu aylarda midye tuketmenin tehlikeli oldugunu duymustum, simdi geldi akl
Dun aksam Taksim'de arkadasla kokorecin yaninda iki porsiyon midye dolma ve ayran tukettik. Bende herhangi bir terslik yok fakat arkadasim zehirlendi galiba. Ciddi sekilde ishal olmus, butun geceyi tuvalette gecirmis o derece. Bu aylarda midye tuketmenin tehlikeli oldugunu duymustum, simdi geldi aklima.

Doktora gitmeye gerek var mi sizce?

Edit: Ayran degil kola icmis arkadas. Ayrani ben icmistim :)
0
msb
(25.07.09)
bazı bünyelere yapıyor midye dolma öyle şeyler. insanın kendini bilmesi dikkat etmesi lazım. doktora mutlaka görünmek lazım.
0
blackdog
(25.07.09)
bana da olmuştu bi kere, ben doktora gitmemiştim. tuvalette sıçarken bi yandan da kusuyordum, hem üstten hem alttan çıkarıyordum yani aynı anda. biraz kötü bir durum ama şiddetli ishal olduysa bol su içmesi ve doktora gitmesi tavsiyedir bence.. ya da bol su içmesi tavsiye olmayabilir de, belki de izotonik bi şeyler içmesi gerekiyordur. benim cevap pek işe yaramayacak sanırım : )
0
bushwacker
(25.07.09)
Kendi kendine toparlanır o. Biraz dinlensin.
0
ataturkiye
(25.07.09)
bence gerek yok yani.. cola içsin, ishal ilacı içsin, su içsin geçer. motoru bozmuş o..
0
metox
(25.07.09)
gıda zehirlenmeleri çok çeşitlidir. "sadece ishalim nasıl olsa geçer" diye sağlık kuruluşuna gitmemezlik yapmayın; hele ki sürekli su kaybettiğimiz bu mevsimde.
muhtemelen intoksikasyon fakat midyenin yanında içilen ayran da şüphe uyandırdı.
en yakın hastanenin aciline gidin bence, serum takılır, damar yolundan 2-3 ilaç verilir şikayetleri geceye kadar minimuma iner. eğer sağlık kuruluşuna gitmeyecekseniz semptomları iyi izleyin, sonradan mide bulantısı, yüksek ateş gibi hesapta olmayan şeyler ortaya çıkabilir.
geçmiş olsun...
0
deepfreeze
(25.07.09)
bilinen ve guvenilir bi yerde mi yediniz ? yani oralarda bile oluyomu artik boyle durumlar diye soruyorum..
0
niko robin
(25.07.09)
devlet hastanesinde serum bağlar gönderirler en fazla.
0
darknum
(25.07.09)
havalar sıcak, midye dediğimiz şey de genellikle sokakta satılıyor yani soğuk ortamda saklanmıyorlar. bu midyelerin kendisi zaten mikrobiyal gelişime gayet açık ve bunun üstüne içinde prinç ihtiva eden karışım var. midye genellikle gündüz yapılıp geceleri satılır, en az 5-6 saat sıcakta bekler. bu midyeleri kim nasıl yapıyor, nerede yapıyor, hijyen koşulları falan filan da işin içine girince midye saatli bombaya dönüşüyor.
yani tavsiyem midye yiyecekseniz yediğiniz yere dikkat edin, mümkünse soğuk ortamda saklananları tercih edin, midye kolay bozulabilen bir şey. tat, koku, renk değişmeyebilir ya da "ben arkadaştan fazla yedim ama bana bi şey olmadı." diyebilirsiniz. her insanın bağışıklık sistemi farklıdır ve belki de zehirlenenin yediği midyelerin mikrobiyal yükü daha fazladır.
0
deepfreeze
(25.07.09)
@niko robin,

Mercan'da yedik.
0
🌸msb
(25.07.09)
var
0
the bourgeois
(26.07.09)
golden mi? neresi?
0
esas itibariyle
(26.07.09)
(4)

kas inşası için en ideal set ve tekrar sayısı

baldur2
`bulk` yani hacimlenme için en ideal set ve tekrar sayısı kaçtır arkadaşlar? şu anda 4X8 yapıyorum ama bunu 5x7 falan mı yapsam acaba?
bulk yani hacimlenme için en ideal set ve tekrar sayısı kaçtır arkadaşlar? şu anda 4X8 yapıyorum ama bunu 5x7 falan mı yapsam acaba?
0
baldur2
(25.07.09)
her zaman piramit. istisna profesyonellik ve kendi teknigini bulma ya da belirli bir asama kaydetmis ve yeteri kadar guclu isen super setler.
0
gunlerin kopegi
(25.07.09)
okuduğum bir makalede 4x8'in en iyisi olduğu yazıyordu. ama 10-9-8-7 şeklinde çalışmayı daha çok seviyorum.
0
ency
(25.07.09)
3x8 yapıyorum ben
0
buffy de vampir sayilir
(25.07.09)
Yapılan araştırmalarda ulaşılan ortak değer bir sette uygun bir ağırlıkla 8 tekrar yapılması. Yani kuvvet arttırıcı dinamik bir egzersiz için azami çalışma ağırlığının %60'i ile %90'ı arasında 8 tekrar ve 2 ila 5 set arası. 2 ve 5 set önerilerine bakarak da 3 set diyebiliriz.

Ancak bu değerler yeni başlayanlar için ulaşılan ortak değerlerken kişinin seviyesi arttıkça farklı ağırlıklar (Örneğin %110-130) farklı sistemlerle (ters piramit gibi) kullanılabilir.

Ağırlık çalışmasında benim bildiğim 30'dan fazla set ve tekrar sistemi var, piramit bunlardan sadece birisi.

4x8 yapıyorsanız 5x7 yapmadan önce amacınızı belirlemeniz ve çalışma ağırlığını belirlemeniz gerekir. Kas güçlendirmek için (lif kalınlaştırmak) yapılan dinamik bir kuvvet antrenmanında başlangıçta 5x7 ve düşük bir ağırlık seçilmesi hamlık yaşamanın önüne geçebilir. Hamlık tehlikesi ortadan kalktıktan sonra 3-4x8 ve daha yüksek bir ağırlıkla çalışılması uygun olur.

Zaman geçtikçe (1 yıldan sonra) farklı hareketlerin (bir kaç hareketin birleştirildiği hareketler gibi) yapılması ya da değişik sistemlere geçilmesi:
Yüksek ağırlıklarla (%110-130vb) cheating,
Sürekli Gerilim,
Eksiltmeli setler,
arttırmalı setler, (bunlar aralıksız, dinlenmesiz)
Dev setler
vb...

gerekir.

Ancak yeni başlayanlarda çoğu yüksek şiddette olan bu sistemler aşırı çalışmaya dönüşebileceğinden ileri seviyelerde yapılması ve sporcunun kendini yeterince tanımış olması gerekmektedir.
0
Karluk
(25.07.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.