Giriş
(1)

saç dökülmesi

nesenbilneben
acaba saç dökülmesi olan bir kişide dökülme durduktan bir süre sonra saçların tekrar dökülmeye devam etme ihtimali var mı?genlerimizde ne kadar saçımızın döküleceğinin yazılı olduğunu ve bu miktar dökülme olduktan sonra dökülmenin duracağını duymuştum. mesela dökülme iki yıllığına durmuşsa artık dah
acaba saç dökülmesi olan bir kişide dökülme durduktan bir süre sonra saçların tekrar dökülmeye devam etme ihtimali var mı?
genlerimizde ne kadar saçımızın döküleceğinin yazılı olduğunu ve bu miktar dökülme olduktan sonra dökülmenin duracağını duymuştum. mesela dökülme iki yıllığına durmuşsa artık daha fazla dökülmeyeceğini varsayabilir miyiz? yoksa dökülmeye ara verip tekrar başlayabilir mi?
saç ektirmeyi düşündüğüm ve ektirmek için de dökülme sürecinin tamamen bitmesini istediğim için bunu soruyorum.

not: soruyu soranın cinsiyeti erkek
0
nesenbilneben
(18.08.09)
valla kendi kendi tecrubelerime dayanarakilir döküldükten sonra durdu
sen illa ektiricem diosan 2 seferde ektirebilirisn
ama hiç bunnarı kafana takmasan en iisini edersin
alt tarafi kıl
0
all girls dream
(18.08.09)
(11)

uzun süreli ishal

gut
sevgili duyuru cevaplayıcılar;uzun süredir ishal mağduru bi gencim 2 haftadır neredeyse her gün ishalim ve yemek yiyemiyorum sıcak yemek ve özellikle et yedigim anda 3-4 gün tuvalette yaşıyorum. doktora gidemiyorum çünkü sevgili doktorum ısrarla kolonskopi yada endoskopi yapmak istiyor. daha önce en
sevgili duyuru cevaplayıcılar;
uzun süredir ishal mağduru bi gencim 2 haftadır neredeyse her gün ishalim ve yemek yiyemiyorum sıcak yemek ve özellikle et yedigim anda 3-4 gün tuvalette yaşıyorum. doktora gidemiyorum çünkü sevgili doktorum ısrarla kolonskopi yada endoskopi yapmak istiyor. daha önce endoskopi yapıldığı ve çok acı çektiğim için de tekrarından korkuyorum. sizce ne olabilir bu ishalin ve iştahsızlığın sebebi? bağırsak hastalığı yada ülser filan olabilir mi?
0
gut
(18.08.09)
valla kanser bile olabilir her şey mümkün, ama daha çok mikrobik bir ishal de olabilir bir dahiliye vs.. tarzı doktora gidip gaita tahlili de yaptırabilirsiniz. besinden kaynaklı olduğunu sanmıyorum.
ülser içinde, daha çok karın ağrısı, gaitada kan ve mide yanması olmalı..
hm eğer çok korkuyorsanız, birkaç gün daha hafif beslenip (yoğurt, haşlanmış patates, bol su) geçip geçmemesini test edebilirsiniz. yağları da minimalize ederek tabi
0
ilse
(18.08.09)
nickinin gut olmasının bir anlamı var mı?

endoskopi öncesi kafanı güzelleştirecek bir şey versinler, ya da sen iç de git.

ya da bir tane şeftali ye. (beton sıçarsın)
0
aksasu
(18.08.09)
bağırsaklarındaki faydalı bakterileri arttırmak için kefir, yogurt, şalgam suyu,
boza, sirke, turşu yemeni öneririm.
0
joepiscopo
(18.08.09)
google'da "inflamatuar bağırsak hastalıkları" şeklinde aratırsanız tatmin edici cevaplara ulaşabileceğinizi düşünüyorum.
0
gonion
(18.08.09)
Kendi doktorunun gereksiz yere kolonoskopi vs yaptirdigini dusunuyorsan baska doktora gitmeyi deneyebilirsin. Ya da aksasu'nun onerdigi gibi doktorundan sakinlestirici veya uyusturucu bir sey vermesini iste.

2 hafta her gun ishal olmak normal degil. Doktor olmadigim icin kesin bir sey diyemiyorum ama ciddi bir durum olma ihtimali var. O yuzden en kisa zamanda bir doktora gorunmen lazim.
0
wpi
(18.08.09)
aspirin - gazoz... veya bol muz. ama aspirim gazoz süper ilaçtir.
0
kakoy
(18.08.09)
spastik kolon sendromu konusuna da bir bakmanı öneririm.
0
putperest
(18.08.09)
endoskopiden korkmayın,uyutuyor bazı hastaneler siz de öyle bir şey isteyn,ishal tehlikeli olabiliyormuş,bol bol su için
0
mor.inek
(18.08.09)
endoskopi'yi elinizin uzerinden bir madde vererek yapan hastaneler var. hemsire simdi ilaci veriyorum dediginde ben kopmusum zaten, uyandigimda da hersey bitmisti. hicbirsey hatirlamiyorum endoskopi ile ilgili.

hatta ilactan eve istedim vermediler.
0
fdegir
(18.08.09)
günlerdir domates salatalıkla besleniyorum zaten endoskopiden kaçış yok gibi görünüyor en iyisi uyuyup hiç bişey hatırlamamak galiba sallamasyon ilaç kullanmak da pek akıl karı değil. hortumsal faaliyetlere devam o zaman. cevap veren herkese çok çok teşekkür ederim sağlıklı günler..
0
🌸gut
(18.08.09)
günlerdir salatalık domatesle beslenip ishal olmanız pek şaşırtıcı değil aslında.
0
gonion
(19.08.09)
(4)

kaşıntı durumları

mandayuvasi
selam duyuru milleti. benim ev arkadasini felaket bir kaşinti tuttu. vucudunda bolge bolge kabartılar olustu. su an icin hastane seceneklerimiz arasında yok. var mı bir fikri olan?acil
selam duyuru milleti. benim ev arkadasini felaket bir kaşinti tuttu. vucudunda bolge bolge kabartılar olustu. su an icin hastane seceneklerimiz arasında yok. var mı bir fikri olan?acil
0
mandayuvasi
(17.08.09)
verdiğiniz semptomlar baya geniş bir hastalık kümesini kapsıyor. ama sıksam pire diye sıkarım.

belirli blgelerde yoğunlaşma var mı? kabartıların şekli nasıl? başka bir semptom var mı? biraz detaya inin.
0
cro magnon
(17.08.09)
vucudun cesitli bolgelerinde birer avuc buyuklugunde kabartılar. kasıdıkca artıyo ve genisliyo. karın bacak kalca vs.
0
🌸mandayuvasi
(17.08.09)
son zamanlarda tükettiği bir şeye alerjisi olabilir. alerjik bir durumdur büyük ihtimal. pire biraz longshot oldu. direk hastaneye go go. bi iğne yesin kendine gelsin.

boğazı şişer nefes alamaz uf olabilir alerjiyse. sakat iş.

edit: antihistaminik benim dediğim de.
0
cro magnon
(17.08.09)
son zamanlarda ne yedi onlara bakın. bir şeye alerjisi varsa ondan olabilir. bir de ürtiker olabilir. benim bildiklerim bunlar var.
0
szqnn
(18.08.09)
(3)

ödem söktürücü ilaç?

ilse
evet soru var, başlıkta, ödem söktüren ilaç arıyorum. thanks felam
evet soru var, başlıkta, ödem söktüren ilaç arıyorum. thanks felam
0
ilse
(17.08.09)
lasix var, desal var.

ne için lazım?

edit: başka aklıma gelmiyor ne yazık ki.
0
cro magnon
(17.08.09)
hormonal ve dolaşım(kalp ıvır zıvır) vücudum son günlerde giderek şişiyor, doktorum bir şey vermişti ama reçeteyi bulamadım adını görürsem hatırlarım gibi bir inancım var
0
🌸ilse
(17.08.09)
surda baya bir ilac siralamislar, onlardan biri olabilir tabi turkiye pazarinda ismi degisiyor olabilir:
www.drugs.com

ayrica odemi ilacla degil de dogal yollarla da halledebilirsin, odemi olusturan asil hastaligi iyilestirmek daha onemli;

dogal yollar icin:
www.wikihow.com
0
ermanen
(17.08.09)
(5)

20lik diş laneti

bol kepçe
bu 20lik diş laneti acayip rahatsız etmeye başladı, hem çenemde ağrı yapıyo hem de diğer dişleri sıkıştırmaya başladı sanki. çektirip kurtulayım diyorum ama tırsıyorum. şimdi sorularım şöyle olacak:1- çektirsem bu dişleri çok acır mı?2- kaç gün şiş halde gezmek zorunda kalırım?3- dördünü de çektirse
bu 20lik diş laneti acayip rahatsız etmeye başladı, hem çenemde ağrı yapıyo hem de diğer dişleri sıkıştırmaya başladı sanki. çektirip kurtulayım diyorum ama tırsıyorum. şimdi sorularım şöyle olacak:

1- çektirsem bu dişleri çok acır mı?
2- kaç gün şiş halde gezmek zorunda kalırım?
3- dördünü de çektirsem kaç gün arayla çekerler?
4- ( bu aslında başka bi konuya giriyo ) 20likler hazır çekilmiş, yer açılmışken diş teli de taktırayım diyorum ama hani şu dişin arka ( iç ) yüzeyinden takılanlardan. diş teli taktırmanın belli bi yaş sınırı ( yaşım 23 bu arada ) var mıdır?

bu konuda başka ekleyeceğiniz şeyler ya da acı tecrübeleriniz varsa aktarabilirsiniz :) teşekkürler...
0
bol kepçe
(17.08.09)
1 ve 2-alt için konusuyorum--diş tam olarak sürdüyse, arka tarafında kemik retansiyonu yok ise kemik kaldırmaya gerek kalmayacağı için kolay cekilir.kök kırılırsa ugrasılır.üst için konusursak eğer yine tam olarak sürdüyse cekim genelde alta nazaran daha kolaydır.normal cekim olursa şiş falan olmaz kolayca iyileşir.dişler gömük ise kemik kaldırılması gerekiyorsa kac gün oldugu belli olmaz değişir kişiden kişiye, operasyonun ciddiyetine bağlıdır, belli olmaz:)
3-bir hafta arayla cektirmenizi öneririm.diğer tarafı cektirirken ilk cektirdiğiniz diş bölgesi epey iyileşmiş olur, yemek yemede fazla sorun yasamazsınız
4-diş teli taktırmanın yası yok ama genclerdeki kadar hızlı ilerlemez olay.iç yüzeye takılanları yaptırmayın bence, tedavi süresi daha uzun lingual braketlerde.ortodontistiniz en iyi kararı verecektir yine de:)
0
keah
(17.08.09)
genelde yukarda yazdığı gibi 2 - 2 çekiyorlar sanırım çünkü bende de öyle oldu. bir tarafı aldı diğer tarafta yemek yerim diye bir hafta sonra da diğerini aldı. ilk gidenler daha zorluydu ama yine de cerrahın elinde 15dakika sürmüştü gün boyunca kanamış olsa da neşterle kesilen etin tekrar dikilmesi sırasında garip bir rahatsızlık duysanız da temiz bir operasyondu şişliği birkaç günü geçmedi. 2. operasyonda kanama da şişlik de operasyon süresi de çok daha kısaydı dikiş atmaya bile gerek duymadı. dişinizin filmini çektirmeden doktora göstermeden bir yorum yapılması zor ama cerrah tercih etmenizi öneririm. bu bir cerrahi operasyon ve normal diş hekimleri yerine cerraha emanet etmek gerekiyor bence.
0
prodeq
(17.08.09)
lingual braket yaptırmak istememin nedeni estetik açıdan avantajlı olması aslında. bu yaşta diş teli taksam çok komik olucak çünkü hiç hoşuma gitmiyo o görüntü :)
görüntüde pek problem yok aslında, sadece üst ön dişlerden bi tanesi hafif yamuk. telin ne kadar süre kalması gerekir acaba?
0
🌸bol kepçe
(17.08.09)
zaman olayı cok değişir vakaya göre.yer darlıgı derecesine de bağlıdır.vaka görülmeden birşey demek yalan olur bu mevzularda.eğer tek diş yamukluğu var ise, okluzyon normal ise, yer darlıgı fazla değil ise(hepsi bir arada olacak) seffaf plaklarla da ortodontik tedavi yapılabiliyor ve tedavi süresi kısa.
kısacası ortodontiste muayene olun,görmeden birşey söylenemez.size az geliyor yer darlıgı ama hekim filmler üstünde ceşitli ölçümler yaparak yer darlıgı var mı yok mu var ise nasıl tedavi edilir diye inceleme yapacaktır.ortodontistinizden tedavi secenekleri hakkında bilgi alın:)
0
keah
(17.08.09)
1- iyi bir cerrah lazim, tavsiye verebilirim Istanbul'daysan..
2- 2.5 saat suren gomuk alt cene operasyonundan sonra bile sislik olmamisti, operasyon sonrasi hemen buz kompres verdiler.. yillar once ilk cektirdigimde ise 2 gun sis gezmistim.
3- ben 2 taneyi 2 hafta arayla cektirdim ama genelde hastaya bagli olarak bi' seferde 2 tane cekebiliyorlar ve araya en az bir hafta koyuyorlar.
4- 30 yasindayim ve dis teli kullaniyorum, yas siniri yok denebilir artik.. iyi bir ortodondiste danismalisin -gene tavsiye verebilirim- benim de ustte sag 1 numara onde, 2 numara onun arkasindaydi ve genel olarak alt ve ust dislerin simetrisi sorunluydu, 2 sene bitmek uzere ve agustos sonunda teller cikiyor.. gerci surec tam bitmiyor, ortodontistin seni bilgilendirecektir.

NOT: standart tel kullaniyorum, ic yuzde kullanmiyorum (bosver estetigi cabuk ve saglam olsun), ilk tel takildiginda bir miktar hassasiyet olabilir (hassasiyet giderici dis macunlari var) ancak ondan sonra iyice alisiyorsun, hatta tellere ragmen resimlerde eskiden atamadigin kocaman gulucuklerini gorup mutlu oluyorsun, tavsiye ederim. en onemli husus tedavi oncesinde dislerinin saglam olmasi ve tedavi surecinde dislerine cok iyi bakman (bir de yemek sonrasi mutlaka arada bir yerlerde bi seyler kaliyor, minik bir dis fircasi en azindan kurdan daima yaninda bulunsun, cok rahat edersin)
0
matafleur
(18.08.09)
(22)

Dolama

Ayiyogi
sevgili duyurucular,sağ ayak baş parmağımda dolama veya tırnak batması dolayısıyla şiddetli ağrı hissediyorum ve yaklaşık bir haftadır yürümede zorluk çekiyorum. kara merhemle yaranın olduğu bölgeye pansuman yaptım fakat pek bir faydasını göremedim. tırnağımı iyicene kestim ve biraz önce dezenfekte
sevgili duyurucular,
sağ ayak baş parmağımda dolama veya tırnak batması dolayısıyla şiddetli ağrı hissediyorum ve yaklaşık bir haftadır yürümede zorluk çekiyorum. kara merhemle yaranın olduğu bölgeye pansuman yaptım fakat pek bir faydasını göremedim. tırnağımı iyicene kestim ve biraz önce dezenfekte edilmiş küçük bir iğne yardımıyla parmağı deldim fakat sonuç yine aynı o simsiyah kan akacağı yerde kan kırmızı kan akıyor. bundan kurtulmam için bir yardım eli uzatana resimde görülen son sigaramı hediye edeceğim. lütfen yardım
0
Ayiyogi
(17.08.09)
pedikür aga.en sağlamı o.veya hastaneye bi git elektrikle parmağa bişeyler yapıyorlar geçiyo.
0
pazubant
(17.08.09)
ne pedikür yaptıracak param var ne hastaneye gidecek halim hem bi parmak şişmesini o kadar büyütmeye gerek yok(canım çok yanıyor yani) eskiler ne yapıyordu acaba bu arada sözlükte okudum haşlanmış soğan diyorlar ama oda evde yok(öğrenci evi)
0
🌸Ayiyogi
(17.08.09)
doktora gidin, arkadaşımın el parmağında oldu, ve kesinlikle büyük bir şey, büyütmeye gerek yok diyenlere de inanmayın, lokal anesteziden sonra boydan boya veya bir cmlik falan bir kesik atıyorlar sadece kan değil iltihap falanda oluyormuş.
eğer tırnak batmasıysa, kesinlikle tırnağını kısa kesme... tırnaklarını tam tersi uzun bırakman lazım tırnak batması kestiğin tırnakların köşelerinin tırnağın içine doğru gömülmesi yüzünden oluyor, asla etine kadar kesmiyorsun iki aya düzeliyor.
0
ilse
(17.08.09)
iki aycık mı ? tamam bişey olmaz o zaman. (erkeklik yapıyorum) işte bu iltihapı akıtmak istedim ama akmadı namussuz. bitkisel çözüm öneren var mı ?
0
🌸Ayiyogi
(17.08.09)
"doktora git" demişler, "gitmem" demişsin. evinde soğan bile yok, bitkisel çözüm önerisi soruyorsun... :)

sen evdeki malzemeleri say, biz yaratıcılığımızı kullanalım?
0
aksasu
(17.08.09)
bol miktarda cola birazcık peynir ekmek 2 adet domates 1 adet haşlanmış yumurta
0
🌸Ayiyogi
(17.08.09)
hamur sararsan, şişi alıyomuş belki işe yarar
0
ilse
(17.08.09)
sıcak su kaynat (tam kaynaması şart değil, ama el değmeyecek kadar sıcak olmalı). içine batır çıkar parmağını. 1 saniye havalandır, soğut, sonra tekrar. ta ki içinde parmağını tutabilinceye kadar (su o kadar soğuyana kadar) bunu tekrarla.
kendini haşlamadan, limitine çok yakın şekilde sıcak suda tut dolama olan yeri yani.
birşeylerle deler kurcalarsan falan daha beter olabilir. temiz tut, çok kurcalama.
0
lhun
(17.08.09)
aldığım bilgiler kesinlikle sıcak suya koymayın şeklindeydi
0
🌸Ayiyogi
(18.08.09)
sıcak suya koysan ne, koymasan ne?

yukarda saydığın malzemeler ile sabah uyanınca bir menemen yap, sonrada en yakın sağlık kuruluşuna git.

hastaneye gitmek menemen yapmaktan daha zor değil.
0
aksasu
(18.08.09)
sıcak su yöntemi basit vakalar için işe yarayan bir yöntem, ampirik olarak bunu söylemek gerek. elbette için rahat değilse veya normalden ağır bir vakaysa doktora gitmekte en mantıklısı.

öte yandan bazı arkadaşlar ne güzel yorumlamış; yea salla yea, suya koysan ne koymasan ne, götümüzden uyduruyoruz neticede dimi.

kaynak olarak vikipedi önermeyi sevmem ama bilip bilmeden ahkam kesenleri daha çok sevmem, idare ediverin;

al arkadaş senin vaka şudur;
en.wikipedia.org

ingilizce bilmiyorsan diye çeviriyorum metnin treatment yani tedavi kısmında
"it is recommended to soak the finger in hot water 2-3 time daily and to drain the pus" = "günde iki üç kere parmağı sıcak suya daldırıp iltihapı akıtmak önerilir."

sabah sabah adamın sinirini bozmayın, bilmiyorsanız bok atmak yerine kesin sesinizi oturun. (ayiyogi sen alınma)
0
lhun
(18.08.09)
adam yaklaşık bir haftadır yürüme zorluğu çekiyor.
kendi başına kara merhem falan uğraşmış.
dezenfekte ettiğini iddia ettiği bir iğne ile parmağını delmiş. (kanın kırmızı akmasından şikayetçi)

bu basit vaka. (!) bu adama doktora git diyen ahkam kesen bok atıcısı.

hastayı görmeden, "sıcak su sür, geçer" diyen; vikipedi'den paronişyanın ingilizcesine link veren...
0
aksasu
(18.08.09)
ayiyogicim senin parmak ağır vaka mı değil mi bilmem ama, algılama yetisi üzerine bir hayli ağır vakalardan olmadığımıza şükretmek gerek öncelikle.

hani cümlelerim yeterince basit değildir diye, aralarından çıkarılmaya çalışılan saçmasalak yorumlar kafa karıştırmasın diye bir iki ilavede bulunacağım.

halini görmeden vakanın ağırlığına veya hafifliğine dair bir yorum yapmak doğru olmaz. dolayısıyla daha geniş bir vaka ağırlığı skalasını tartacak her türlü çözümü sunmak boynumuzun borcu.

cümlelerim ferah bir zihin ve derin bir nefes eşliğinde okuduğunda göreceğiz ki ben de zaten ne durumunun ağırlığına dair bir yorumda, ne de bahsettiğim yöntemin tedavi ediciliğine dair "yap geçer" gibi bir telkinde bulundum. amacım uygun tedaviyi takip etmeyi senin sorumluluğuna bırakırken dolamanın bizzat tedavilerinden biri olan sıcak su yöntemini ekşi duyuru veri tabanının mütevazi bir köşesine koymak.

böylece arama kutucuğuna "dolama" yazacak biri de bu tedavi hakkında fikir edinebilecek, ardından "ne suyule yea" denecek sikko bir çözüm olmadığı konusu da zihninde pekişecek. biliyorsun ekşiduyuru kollektif bir soru cevap bankası oluşturuyor, buradaki amaç yalnızca sana cevap bulmak değil, gelecek benzer sorular için de sorulmadan bir karşılık vermiş olmak aslında.

vakaların iyileşmesi konusundaki merhametimi bastıramayıp vikipediden kognisyon, komprekensyon ve mental retardasyonun ingilizceleri üzerine de linkler verecektim, ardından pek anlaşılamayacağından bir çeşit çelişki, kısır döngü, vişıs saykl yaratmamak için kalmasına karar verdim.

geçmiş olsun, alla şifa versin.
0
lhun
(18.08.09)
"sıcak su yöntemi basit vakalar için işe yarayan bir yöntem" demeden evvel, adama "sıcak su kaynat" diyen kişi, sonra da durumunun ağırlığına dair bir yorumda bulunmadığını yazıyor.

adamın durumu basit mi de sen ona "sıcak su kaynat" diyorsun? hem sıcak su kaynatmak ne? tam kaynaması neden şart değil? açık yara mikrop kaparsa.

daha afili küfür edeceğine harcayacağın vaktini gerçeği görmeye harca.
0
aksasu
(19.08.09)
"acaba anlamamazlıktan mı geliyor" diyordum, artık bir şüphem kalmadı ki gerçekten yukarıdaki basit metinleri anlayamayanlar varmış.

kapasitelerinin üzerinde bir performans beklediğim için özür dilerim o popülasyondan, ama ne yazık ki ben de artık daha basit bir şekilde açıklayamayacağım.

bu soru haddinden fazla vakit tüketmeye çalışıyor, ama daha fazla yapabileceğim bir katkı yok, ne soruya ne de aradaki bilhassa mental kısıtlarla ilgili vakacıklara; o yüzden artık hep beraber anlamakla laf sokmak istemleri arasında gidip gelen yarımakıllı kelime şebekliklerini izleyelim. haydi devam, eğlendir bizi, şaşırt bizi.
0
lhun
(19.08.09)
dert değil, şu cümleyi kurmuş biri bana istediği kadar hakaret edebilir: "sıcak su kaynat (tam kaynaması şart değil, ama el değmeyecek kadar sıcak olmalı)." lakin "yaklaşık bir haftadır yürümede zorluk çekiyorum." diyen birine, parmağını-yarasını görmeden, "sıcak suya batır çıkar" diye tavsiye verilmesi bana yanlış geliyor. asıl sen istediğin kadar kelime şebekliği yap, gerçek bu.
0
aksasu
(19.08.09)
komşunun oğlunun ortaokul dilbilgisi kitaplarından vereyim? dünya klasiklerinden falan önereyim? aynı basit cümleye takılıp sentaks hatası verip duruyorsun da.
hayır anlayacağım diye kasarken yakacaksın devreleri, temel yaşam fonksiyonların falan da sekteye uğrayacak, suçlusu yine ben olacağım. gevşe dostum. boşver yahu.
0
lhun
(19.08.09)
konunun ortaokul dil bilgisi kitabı ile, dünya klasikleri ile ne alakası var? sen benim yazdığım "sıcak suya koysan ne, koymasan ne?" cümlesinin başına "yea salla yea" diye eklenti yaparak istediğin gibi anlayıp, hakaretleri sıralayacaksın. ben senin cümleni aynen alıp ondaki yanlışları gösterince, "aynı basit cümleye takılıp sentaks hatası verip duruyor" olacağım.

hem sen, bir insanın neyi anlayıp neyi anlamadığını; yazdıklarına bakarak anlayabileceğini de nerden çıkardın ya da bir insanın anlama kapasitesi düşük ise onu aşağılamaya hakkın olduğunu?

"gevşe dostum. boşver yahu." demişssin ama, hakaretlerin de devam etmiş. kendini ne zannediyorsun bilmiyorum ama, bir insana hakaret edersen o da sana cevap verir.

daha önce yaptığın diğer zekice şeylerin, hayattaki diğer başarılarının gazına gelip tanımadğın, görmediğin insanlara tıbbi konuda tavsiye veremezsin, hakaret edemezsin. gerçek bu.
0
aksasu
(19.08.09)
arada olur öyle. pls ltf t$k. GERÇEK bU!!!11!
0
lhun
(19.08.09)
bu ne bu? : )
0
aksasu
(19.08.09)
daha afili küfür edeceğine harcayacağın vaktini kişisel bakımına harca.
0
aksasu
(20.08.09)
parmak indi kavga bitti.

yaşasın kara merhem
0
🌸Ayiyogi
(22.08.09)
(7)

regli ertelemek ya da onceye cekmek

tehanu
Tatile gidecegim ama tam da tatile gidecegim haftanin basindan sonuna kadar regl olacagimi hesapladim, Tatil deniz gunes kumlar kizlar cok sik elime gecen bir firsat degil, bi yolunu bulmak istiyorumbir onceki hafta ya da bir sonraki hafta regl olmak icin ne kullanmam ne yapmam gerekir?Tesekkurler
Tatile gidecegim ama tam da tatile gidecegim haftanin basindan sonuna kadar regl olacagimi hesapladim,

Tatil deniz gunes kumlar kizlar cok sik elime gecen bir firsat degil, bi yolunu bulmak istiyorum
bir onceki hafta ya da bir sonraki hafta regl olmak icin ne kullanmam ne yapmam gerekir?

Tesekkurler
0
tehanu
(17.08.09)
(bkz: primolut n)
ve ardından(git: 85821)

buyrun efendim cevabınız :)
0
miskinim
(17.08.09)
ataturkiye
(17.08.09)
bu ilaclar beni cok korkuttu zilyon tane yan etkisi var gibi gozukuyor sozlukte ve uzmantv'de.

peki onceden olmanin bi yolu yok mu? bi hap ya da bi koca kari ilaci falan? Mesela ertesi gun hapi erken olmayı saglamaz mi ki acaba?
0
🌸tehanu
(17.08.09)
Bir arkadaşım kas gevşetici kullanıyordu adeti kesmek için.
Ve yanlış anlama ama belki sex yapmak da yardımcı olabilir sana bu konuda.
0
Kafkaslı
(17.08.09)
tampon kullansanız?

iki kız gördüm bunlardan kullanan. tatilleri burunlarından geldi.
0
co2s2
(17.08.09)
primolut n regl olmadan 2 gün önce sabah akşam almaya başlıyorsun bende arada sırada giren kramplardan ve hapı kullanmaya başladıktan sonra çektiğim korkunç ağrı ve kanama artışı dışında bir yan etki yapmadı bıraktıktan sonra 2 gün içinde tekrar regl olursun ama sana bir tavsiye primolut u bıraktıktan sonra ağrı kesiciye başla çünkü regl olduktan sonra dayanılmaz bir ağrı çekiyorsun
0
kuvakvakvak
(17.08.09)
sakın o geciktiricilerden kullanmayın, sonrası çok kötü oluyor... benim bir arkadaşım doğum kontrol hapı kullanır onun yerine, içtiği sürece regl olmaz, olumsuz bir etkisi de yok (yani sancı filan).
0
opucuk baligi
(17.08.09)
(3)

Bir takım hafıza problemleri

peki
Aslında fil gibi hafızam vardır (ya da ben öyle sanıyorum), işime geldi mi domuz gibi hatırlarım ufacık ayrıntıları bile; ama kitapların ve filmlerin -yalnızca- sonunu hatırlayamama gibi bir sorunum var yahu. Bir gün evvel izlemiş de olsam, uzun uzun düşünmeden aklıma getiremiyorum bir türlü. Ya da
Aslında fil gibi hafızam vardır (ya da ben öyle sanıyorum), işime geldi mi domuz gibi hatırlarım ufacık ayrıntıları bile; ama kitapların ve filmlerin -yalnızca- sonunu hatırlayamama gibi bir sorunum var yahu. Bir gün evvel izlemiş de olsam, uzun uzun düşünmeden aklıma getiremiyorum bir türlü. Ya da en enn sevdiğim film/roman dahi olsa söz konusu, sonunu unutuyorum çok kısa bir sürede ve hatırlayamıyorum da.

Var mı sizde de böyle bir şey? Bir de neden olur ki bu acaba bir fikri olan?
0
peki
(17.08.09)
(bkz: b12 vitamini )
0
chaud
(17.08.09)
b vitamin grubundan ne bulursan, bir de kırmızı et diyorlar. et yemeyelim, yiyenleri uyaralım. kolesterol falan da var. en güzeli sadece bu iş için satılan vitamin takviyeleri ve doğal besin destekleri. GNC mağazalarına bir uğra derim.
0
hakkibulut
(17.08.09)
aynı şey bende de var, üstelik sizde olduğu gibi benim de diğer konularda hafızam fena değildir, ama konu filmler olduğu vakit sonunu hatırlayamıyorum, beğendiğim, birden fazla izlediğim bir film olsa bile, mesela geçen gün TV de Scream 2 adlı korku filmine denk geldim ama katil kimdi hatırlayamadım, daha önce iki kez seyretmiştim sanırım. Ama bence kötü bir şey değil, özellikle böyle macera-korku türü filmlerin sonunu hatırlayamayınca tekrar seyrederken yine aynı keyifi alıyoruz.
0
seniorfaruk
(17.08.09)
(3)

Güzel ilaç zovirax

Rodin
Zovirax nadir kullanıyorum bu aralar sık kullanmalaıyım ama tanıdıklarım çok ağır bir ilaç olduğunu söyleyip duruyorlar zayıfda bi bünyem var en kötü ihtimal ne olabilir??
Zovirax nadir kullanıyorum bu aralar sık kullanmalaıyım ama tanıdıklarım çok ağır bir ilaç olduğunu söyleyip duruyorlar zayıfda bi bünyem var en kötü ihtimal ne olabilir??
0
Rodin
(17.08.09)
benim gördüğüm kadarıyla hiçbir şey olmuyo yav nesi ağırmış acaba?
0
velvet revolution
(17.08.09)
vectavir kullan zovirax tam 3 kat daha hızlı tedavi eder.
0
controldenied
(17.08.09)
antiviral ilaç nihayetinde. nükleer bazda tedavi eden bir kimyasalın "nesi ağırmış acaba" demeden önce "neden kullanıyorsunuz zovirax'ı?" demek isterim.
0
gonion
(17.08.09)
(9)

Köpek Bozuk Süt icende?

zeykur valekov
Nolur?
Nolur?
0
zeykur valekov
(16.08.09)
uf olur. içmesin.
0
cro magnon
(16.08.09)
midesi bulanip kusabilir.
0
ermanen
(16.08.09)
cırcır olabilir.
0
osuruklu
(16.08.09)
tamamen sallamasyon bir cvp yazacağım zira daha önce hiç köpek beslemedim. aç kaldıklarında bu hayvancıklar çöpleri kurcalayıp, oralardan beslendiklerine göre, mideleri bizimkinden farklı işliyor olabilir diye düşündüm. yani belki de zararı olmaz. (ama dediğim gibi şu anda salladım)
0
light beam
(16.08.09)
biz nasıl kokusundan ve tadından yiyeceğin bize zarar verecek ölçüde bozuk olduğunu anlayabiliyorsak onlar da anlayabiliyor; hatta kokuyu işlemlemek konusunda bizden daha iyiler.

ben evdeki bozulmuş yiyecekleri sokaktaki hayvanlara veriyorum, bazen yemedikleri oluyor ama çoğunlukla yiyorlar. sanırım bizim "bozuk" limitimizle onlarınki aynı değil.

kısaca hiçbirşey olmaz
0
hayali arkadaş
(17.08.09)
Köpekler için bırakın bozuk sütü, teze süt bile önerilmez. Direk bağırsak enfeksiyonu sebebidir.Hatta daha ilerisi kanlı ishal ile ölüm kaçınılmaz olabilir. Bozuk süt Haliyle daha fazla zararlı olacaktır.
Midelerinin çok iyi çalıştığını düşünmeyin, sokakta gördüğünüz çoğu köpek sağlıklı ömürleri 12-15 sene civarında iken, en fazla 4 bilemedin 5 sene yaşıyorlar, özellikle yedikleri kemikler, bilhassa tavuk kemiklerini sindiremedikleri için bağırsaklarına saplanıp ölümlere yol açıyor.
0
aytaral
(17.08.09)
@ aytaral
kemik de mi vermeyelim yani köpeklere? köpek dedigin kemik yer abi benim gözümde :)
0
🌸zeykur valekov
(17.08.09)
sen bırak o pinpirikleri. köpek olsam kemik yemeden 15 sene yaşayacağıma hemen oracıkta intihar ederim.
0
cro magnon
(19.08.09)
Özellikle tavuk kemiği diye ekledim dikkatinizi çekerim :)
0
aytaral
(19.08.09)
(3)

reçetesiz konstrasyon arttırıcı bir ilaç vardı?

tgc
2 haftada asgari 120 sayfa yazmam gereken bir "iş" var. Ama dikkatimi toplayamıyorum, yoğunlaşamıyorum. Elimde patlamasına az kaldı yani.Arkadaşların(uzak) sınavlara hazırlanırken kullandığı reçetesiz bir ilaç vardı. Hatta yan etkisinden dolayı etken maddesini zayıflama ilaçlarına da koymuştular. ah
2 haftada asgari 120 sayfa yazmam gereken bir "iş" var. Ama dikkatimi toplayamıyorum, yoğunlaşamıyorum. Elimde patlamasına az kaldı yani.

Arkadaşların(uzak) sınavlara hazırlanırken kullandığı reçetesiz bir ilaç vardı. Hatta yan etkisinden dolayı etken maddesini zayıflama ilaçlarına da koymuştular. ahsettiğim modafilin falan değil, gayet ucuz bir ilaç.

bir buldurun be diyorum canlarım.
0
tgc
(16.08.09)
efedrin die bi ilaç var uyutmuyo adami zayiflamak icinde icenler var ama konsantrasyon artırmaz ayrica kalp kirizi yapabilir, bence sen nootropil iç, konsantrasyon icin birebir, 4 gün sabah akşam kullansan yeter. (nootropili doktor tavsiyesiyle kullandim faydasini gördüm)
0
saturndeki salyangoz
(16.08.09)
4 günden sonra ara vermem mi gerekiyor?

nootropil'i 2 hafta boyunca kullansam olmuyor mu?

yoksa 4 günde 2 haftalık işi hazırlamama mı sağlayacak? :D
0
🌸tgc
(16.08.09)
2 hafta kullanabilirsin ben 4 ay kullanmiştim gerçi benimki ciddi bi sorundu ama. zaten recetesinde konsantrasyon bozuklugu icin ne kdr kullanman gerektigi yazıyor, anlatmakla olmaz bir de yaşamak lazim :) koş git al eczaneden.
0
saturndeki salyangoz
(16.08.09)
(4)

Son kullanma tarihi 4 gün geçmiş Activia

sapare aude
yersek nolur?
yersek nolur?
0
sapare aude
(16.08.09)
sabah çok kötü bir karın ağrısı, ishal, mide bulantısı gibi berbat şeyler yaşama ihtimaliniz tavan yapar. ha tabi bir paket activia'dan olmaz sanırım ama besin zehirlenmesine neden olabilir. riske girmeye gerek yok..
0
dambil
(16.08.09)
en kötü ihtimalle "amacını aşar" diye düşünüyorum (: lezzetinde problem olabilir yalnız.
0
nevrochaotica
(16.08.09)
onun içinde bakteri olduğu için tarihi geçmiş ürünü yersen biraz sorun yaşayabilirsin.
0
hayur
(16.08.09)
çok kötü şeyler olur.

yeme.
0
the bourgeois
(16.08.09)
(6)

Kuduz

Faruck
ark. bana bi jilet verdi yeni ama yinede ben sorıyım paslı jilet veya eskimiş ama pas olmayan jiletler de bi yerini kestin mi kuduz olma riski varmıdır ?
ark. bana bi jilet verdi yeni ama yinede ben sorıyım paslı jilet veya eskimiş ama pas olmayan jiletler de bi yerini kestin mi kuduz olma riski varmıdır ?
0
Faruck
(15.08.09)
tetanoz. tetanoz olabilirsin.
0
redlinetheturk
(15.08.09)
Nasıl anlıcaz hadi olduk dielim belirtileri filan ?
0
🌸Faruck
(15.08.09)
sourlemonade
(15.08.09)
kuduzdan ölmeyeceksiniz merak etmeyin.
0
bakteric
(15.08.09)
Tetanozdan Ölürsek ? (:
0
🌸Faruck
(15.08.09)
gidin bir tetanoz aşısı olun yaw çok zor birşey değil. tetanoz pastan çok topraktan geçer genelde ve bir çeşit kas felcidir en sonunda solunum sisteminiz felce uğrar ve ölürsünüz en azından böyle hatırlıyorum ben yanlışım varsa düzeltir benden sonrakiler.
0
argent dawn
(15.08.09)
(3)

Mide Bulantısı,Halsizlik,Kusma?

Belegg
3-4 gündür bu üç dertten kurtulamıyorum sürekli uyusam bile müthi$ bir halsizlik hafif mide bulantısı (yer yer kusma) ve sabahları acayip balgam atıyorum.Ne kadar daha ya$arım?
3-4 gündür bu üç dertten kurtulamıyorum sürekli uyusam bile müthi$ bir halsizlik hafif mide bulantısı (yer yer kusma) ve sabahları acayip balgam atıyorum.Ne kadar daha ya$arım?
0
Belegg
(15.08.09)
Güneş çarpması olabilir mi ?
0
xyz
(15.08.09)
çok yüksek ihtimal.motor bozulduğu için bu saatlerde 1 saat kadar yürümek zorunda kalmı$tım . peki ne yapmam gerekiyor? yatıp dinleneyim mi?
0
🌸Belegg
(15.08.09)
Doktora gitmen gerekiyor. kan ve dışkı tahlili ister büyük ihtimalle arkasından da bizlerin okuyamayacağı 3-4 ilaç yazacaktır. sonrası malum kendine gelirsin
Geçmiş olsun
0
465ff
(15.08.09)
(1)

11 saat ders genç doktoru öldürdü - ilaç?

efexor
http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&Kategori=turkiye&KategoriID=&ArticleID=1061148&Date=18.02.2009&b=11%20saat%20ders%20genc%20doktoru%20oldurdu&ver=63(Allah rahmet eylesin)Bu üzücü haberi hatırlıyorsunuzdur. Merhumenin 11 saat ders çalışmak için kullandığı ilacın adını b
www.milliyet.com.tr
(Allah rahmet eylesin)

Bu üzücü haberi hatırlıyorsunuzdur. Merhumenin 11 saat ders çalışmak için kullandığı ilacın adını bilen var mı?
0
efexor
(15.08.09)
bu tür şeylerde genelde amfetamin ailesinden ilaçlar kullanırlar diye biliyorum
0
redlinetheturk
(15.08.09)
(1)

lense geçiş

Seaized
lense geçmek istiyorum ancak uzun süre gözlük kullandıgım için yaraya yakın ezilmeler mevcut burnumda. bunları en kısa sürede geçirecek ilaç sizce nedir?
lense geçmek istiyorum ancak uzun süre gözlük kullandıgım için yaraya yakın ezilmeler mevcut burnumda. bunları en kısa sürede geçirecek ilaç sizce nedir?
0
Seaized
(15.08.09)
Tam emin olamamakla birlikte contractubex diye bir krem var onu bir soruştur bakalım :)
0
Vexq
(15.08.09)
(5)

lens önerisi

spinoza
şu anda air optix lens kullanmaktayım. gözümü kurutmuyor memnunum bu açıdan ama lensin kendisi kalın gibi ve ilk taktığımda gözümün lense alışması için bir buçuk iki saat geçiyor. bu esnada hep gözüm sulanıyor. bana başka bir lens tavsiye edebilir misiniz.şöyle açayım sorumu: kalın olmayan lens öner
şu anda air optix lens kullanmaktayım. gözümü kurutmuyor memnunum bu açıdan ama lensin kendisi kalın gibi ve ilk taktığımda gözümün lense alışması için bir buçuk iki saat geçiyor. bu esnada hep gözüm sulanıyor. bana başka bir lens tavsiye edebilir misiniz.

şöyle açayım sorumu: kalın olmayan lens önerebilir misiniz
0
spinoza
(15.08.09)
air optix aqua ve acuvue oasys zaten bu işin tepesindeki 2 lens. bunlar da rahatsız ediyosa çözüm nedir bilemiyorum :)

ilk kez lens takan biri olarak focus visitint montly aldım ama pek rahat edemedim bu arada. yukarıda yazdığım ikisinden birini deneyip olmazsa bırakıcam bu lens işini.
0
hububrad
(15.08.09)
ilk kez lens takan biri olarak ilk lensimde bosh&lomb toric kullanıyorum memnunum hiç alışma problemi yaşamadım.ne kadar yardımcı olur bilemedim
0
buffy de vampir sayilir
(15.08.09)
oasys kullanıyodum, bi ara bulamadım, acelem de vardı, air optix alıverdim. sonra oasys'ın ne de güzel bi lens olduğunu anladım. tekrar oasys'le devam ettim sonra, aynı düşünce balonu tekrar geçti kafamdan. air optix oldukça kalın ve konforsuz, haklısınız.
0
boshi
(15.08.09)
ben zeiss kullanıyorum, memnunum. kornea çapı yanlış ölçülmüşse filan o rahatsız ediyordur belki? salladım ama bir olasılık işte..
0
fortisvita
(15.08.09)
ben de bosch and lomb'u bırakıp oksijeni ve su oranı yüksek olan acuvue oasys'e geçtim, her zaman takamıyorum benim ileri seviyede bir alerjim var, ve kalın değildir oasys, özellikle bilgisayar başında çalışanlara falan önerilir gözü kurutmadığı için, ha eğer çok sıkıntım var diyorsan bi doktora danış belki alerjik bir şeydir. ama oasys bir numaradır.
0
christine
(15.08.09)
(3)

Hayvanlarda Zihin Özrü Olur Mu?

shadayim
Olur mu? yani bir şempanze yavrusu normal değil, geri zekalı olabilir mi?
Olur mu? yani bir şempanze yavrusu normal değil, geri zekalı olabilir mi?
0
shadayim
(14.08.09)
zeka kavrami ve geri zekalilik kriterleri insanlara göre hazirlandigindan geri zekalilik vardir diyemeyiz ancak beyni ya da sinir sistemi düzgün calismayan hayvanlar oluyor evet. sorun su ki tabiatinda bu hayvanlar cabucak öldügünden dogada pek göremiyoruz. ancak insan destegiyle yasamlarini sürdürebiliyorlar.
0
fspades
(14.08.09)
evet olur, genetik aktarimda veya kafa darbelerinde olabiliyor. travma sonrası stres sendromu, obsesif kompulsif bozuluk ve dementia bile gorulebiliyormus. mesela sizofreni olmuyor sanirim, o sadece insan zekasina ozgu birsey.
0
ermanen
(14.08.09)
yaşlı öpeklerde alzheimer benzeri bi durum olabiliyo sanırım. beni yıllardır tanıyan bi köpek burnunun dibinden geçtiğim halde bana havladı. ve daha sonra sahibine de aynı şeyi yaptı. sonra başka bi gün be görünce yanıma koşup elimi yaladı. bilmiyorum belkide koku alamıyodur artık.
0
squatterbloat
(15.08.09)
(6)

yapay gözyaşı

başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
bugün yeni açtığım lenslerin aşırı batma yapması ve lensleri çıkardığım halde geçmemesi sonucu gittim bunlardan bir tane aldım, markası da refresh tears. iyi midir bu marka? fazla titiz bir insan olduğum için kullanmadan önce bir sormadan edemedim. bir de hafiften kazıklandım gibi geldi 14 tl verdim
bugün yeni açtığım lenslerin aşırı batma yapması ve lensleri çıkardığım halde geçmemesi sonucu gittim bunlardan bir tane aldım, markası da refresh tears. iyi midir bu marka? fazla titiz bir insan olduğum için kullanmadan önce bir sormadan edemedim. bir de hafiften kazıklandım gibi geldi 14 tl verdim, ne dersiniz? bir ay kullanım süresi diyor topu topu, 14 tl içime oturdu kartı da vermiş bulunduk. eheh.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(14.08.09)
Evet fiyatı 14.25 yapay gözyaşı işte iyisi kötüsü hepsi aynı :)
0
Vexq
(14.08.09)
sosyal güvenceniz varsa sağlık ocağına gidip yazdırın bu ilaçları. olan olmuş ama aklınızda bulunsun. sgk hepsini olmasa da büyük bir çoğunluğunu karşılar.

bu arada tears naturale free iyidir. hem damla, hem de jel şeklinde olanları var. lens takılıyken de kullanılabildiğini söyledi doktor.
0
kibritsuyu
(14.08.09)
ota boka allerji olan gözlerim olmasına rağmen rahatlıkla kullandığım bi üründür henüz bi sıkıntıyla karşılaşmadım.
0
bezirganbasi
(14.08.09)
refresh ve tears naturale'nin ikisini de deneyerek gordum ki tears naturale daha iyi. refresh kirpiklerde beyazimsi bir tortumsu plastik gibi bir sey birakiyor bazen.
0
pyro clustic flow
(14.08.09)
eğer para ödemeyim sgk karşılasın diyorsanız sağlıkocagı olmuyor, uzman göz doktoruna yazdırmanız lazım ilacı. her durumda karşılamaz sgk.
0
yuhnts
(14.08.09)
tears naturel
0
cedric tweedledee
(14.08.09)
(8)

saçımdaki beyazlar

alokozay
saçımda bir sürü beyaz var . kel olsam sonra bir daha saç çıksa o beyazlar kaybolur mu?beyazları boşver birde başka soru. saçını sıfıra vurdurmak saglıklı birşey degil mi? yararları neler?
saçımda bir sürü beyaz var . kel olsam sonra bir daha saç çıksa o beyazlar kaybolur mu?

beyazları boşver birde başka soru. saçını sıfıra vurdurmak saglıklı birşey degil mi? yararları neler?
0
alokozay
(14.08.09)
1)sanmıyorum beyaz saçların kaybolacağını. neticede saç tellerinizde pigment kaybı oluşuyor, kökten uca yani.

2)yani beklentiye bağlı bir şey. saçlarım bakımsızlıktan çok kötü hale geldi derseniz sıfıra vurdurup baştan uzatmak sağlıklı bir seçim olabilir lakin kazıtılan saçın çok gür ve siyah çıkacağı gibi şeyler efsaneden ibarettir. ne saçınız gür çıkar ne de sert. sadece uçları küt olduğu için ilk etapta öyle gelir size.
0
clementine
(14.08.09)
1. hayir, beyazlar kaybolmaz.

2. sagliklidan ne anladigina bagli. sifira vurdurmanin saca bir zarari yok. ama yarari da cok yoktur.
0
wpi
(14.08.09)
beyaza tek çare saç boyasıdır.

eskiler saçları sıfıra vurdurduktan sonra çıkan saçların daha sık ve sağlıklı olduğunu söylerler.
0
pegasos
(14.08.09)
tek yararını gördüm, banyodan sonra ciddi zaman kazanıyor insan, saçlara bi hayrı yok sanılanın aksine...
0
brainfour
(14.08.09)
beyazlar gider mi bilmiyorum, lakin ben saçlarimi 2 sene arayla 2 kere kazıttım, çok gür ve simsiyah ciktilar, sizde de oyle olur mu bilmiorum ama ben kuaföre gittigimde sacinda siyah boya var di mi diorlar bir de ne kadar gür die hayret nidalari atiorlar (sacimda beyaz yoktu)
0
saturndeki salyangoz
(14.08.09)
peki başka soru yaş 16 len bir sürü beyaz var kafamda .anladıgım kadarıyla bunlarda kazıtmayla gitmiyor. ne yapcam ben:) kızlar hoşlanır mı?
0
🌸alokozay
(14.08.09)
bir corç kuluniy, bir riçırd gir havası katıyor, kadınlar hasta oluyor diye kendini avutavilirsin. ben öyle yapıyorum.
0
kibritsuyu
(14.08.09)
boya boya :)
0
pegasos
(19.08.09)
(2)

URL'deki tansiyon aleti nasıl? İşlevsel midir?

loststone
Arkadaşlar aşağıdaki bulunakta görünen tansiyon aleti iyi midir? Alalım mı? Oldukça hesaplı fiyatı.http://www.ucuzu.com/tansiyon-olcer-c3189/sinbo/smd-5104-tansiyon-aleti-p33409557/#tanim
Arkadaşlar aşağıdaki bulunakta görünen tansiyon aleti iyi midir? Alalım mı? Oldukça hesaplı fiyatı.

www.ucuzu.com
0
loststone
(14.08.09)
iyisi kötüsü arama derim. bi ara tansiyon aletleri, şeker ölçüm cihazları falan pazarlamıştı babam. işini her halükarda görür evde kullanacaksan. üstüne 5-10 daha korsan elektronikleri de var.
0
emrag
(14.08.09)
aman hocam sinbo alma
hemen bozuluyor
50 tl ye braun var darty'de..
0
zeki baba
(14.08.09)
(22)

uyku sorunu

radioheadbanger
stresten gece 4-5 kere uyanıyorum derin uykuya da giremiyorum. gece deliksiz uyumak ama sabah işe kalkarken zorluk çekmek de istemiyorum. yani tecavüz hapı gibi bi şey olmasın. eczaneden ne alabilirim? çok pahalı da olmasın tabii her gün kullancam. teşekkürler.
stresten gece 4-5 kere uyanıyorum derin uykuya da giremiyorum. gece deliksiz uyumak ama sabah işe kalkarken zorluk çekmek de istemiyorum. yani tecavüz hapı gibi bi şey olmasın. eczaneden ne alabilirim? çok pahalı da olmasın tabii her gün kullancam. teşekkürler.
0
radioheadbanger
(14.08.09)
ben ilaç kullanmaktan hoşlanmıyorum pek. melisa çayı nı dene bence pahalı bişey de değil hani.
0
kathy
(14.08.09)
ben hoşlanıyorum
0
🌸radioheadbanger
(14.08.09)
(git: 55098)
(git: 71979)

fiyat yazmıyor ama baya bir ilaç adı var..
0
dambil
(14.08.09)
fiyatı 1 ya da 2 milyon yeni uygulamayla tl yani.laroxyl..
0
yuhnts
(14.08.09)
sarı kantaron yağı ile başlayabilirsin
eczanedeva.com.tr
(bkz: sarı kantaron)
0
spankenstein
(14.08.09)
Passiflora ya da sedaflora al hem bitkisel ilaç hem uyutur passiflora 6.80 sedaflora 5.50 tl.
0
Vexq
(14.08.09)
dostum sarı kantaronla neye başlıyorum? ayrıca baktım linke nerdeyse ölümsüzlük iksiri ama uykuyla ilgili spesifik bi şey yok. ahmet maranki bunu antidepresan olarak anlatıyodu. ben direkt uyuyim zıbarim istiyorum gerisi gak guk
0
🌸radioheadbanger
(14.08.09)
denemeye karar verdiğiniz herhangi bir sedatif ilacın etkisini kendiniz görmeden tam olarak bilemeyeceğiniz için, başkasını sabah mutlu mesut,uykusunu almış taptaze uyanmış olması sizin de öyle kalkabileceğinizi göstermez. dolayısıyla ertesi gün işiniz olmadığında alın derim ilk seferini. elbette herkesteki etkisi bambaşka oluyor.

tabi aradığınız sorunun cevabı olmayacak ama, bu zıkkımlar sinir sistemini etkileyerek uyutuyorlar. strese bağlı depresyon da az görülen bir şey değil. siz uyumak istiyorsunuz, sonra o rüyalar, rengarenk, rahat ve güzel rüyalar gerçek hayata baskın gelmek isteyebilir, misal 8 de işten çıkıp 9da uyuyup, hayatınızı bu şekilde idame ettirmek isteyebilirsiniz, falan filan. riskleri bununla da sınırlı değil tabi. ilerleyen zamanlarda bağımlılık yaratabilir. bu bağımlılık da tabi bizim sigara-alkol babında bildiğimizden ziyade, hani onsuz uyuyamama, onsuz uyumaya çalıştığında mutsuz olma falan gibi.
neyse gereken uyarıyı yaptıktan sonra,

remeron gördüm bir yerlerde, denemeyin derim. yarısı bile bir öküzü 25 saat gayet uyutmaya yetebiliyor. öküz sayılmam gerçi ben de :) beni epey uyuttu ve hani ilk seferi geçtiğim kullandığm dönem boyunca ertesi gün malı olmaya devam ettim.

risperdal falan aman diym sakın denemeyin o da keza, baş ağrısı, iştah değişiklikleri vs. çok yan etkisi var.
rivotril duyarsanız kaçın, zaten kırmızı reçete olması gerek sanırım. o dediğiniz tecavüz hapı o işte.

xanax ve türevleri, yine ilk alındığında uzun saatler uyutur, sonraki günlerde düzene sokar, antidepresan etkisi de olduğundan bir süre sonra hissizleşir mimik bile yapamaz hale gelirsiniz. öyle toz pembeyle mor arası bir yerlerde görürsünüz hayatı, hapın rengi gibi. yeterince şanslıysanız manik bile olaiblirsiniz. aman diym.

atarax denmiş yine, onun da şurubu vardı misler gibi. te ne zaman kullandıydım, fena da değildi. normalde antihistaminik, kaşıntıya falan veriyorlar alerjik durumlarda vs. hapı uyutmayabilir, şurubu etkilidir. pahalı olduğunu sanmıyorum, hangi firmanın olduğunu unuttum ama internetten de bulabilirsiniz fiyatlarını.

onların haricinde bir de nörodol vardır damla. karaciğerinizde problem varsa, problem riski varsa ya da başka bi ilaç kullanıyorsanız bunların hepsini tabi dikkatli kullanmanız gerek ama bunu biraz daha dikkatli kullansanız daha iyi olur. mümkünse 5 damlanın üstüne çıkmayın, aksi takdirde (bkz: `akut distonik reaksiyon`) kısacası ağzınız yüzünüz yamulur öyle diym. tabi üst solunumda gerçekleşirse. daha kötüleri de olabilir. neyse felaket tellallığı yapmayım, cici bir ilaçtır. her genç kızın çantasında bulunması gerekir. özellikle stresle mücadele eden kişiler için birebir. fiyatı 2.6 lira (max.4 falandır) yamulmuyorsam.

bir de insomin vardı onu ben hiç kullanmadım ama bi arkadaş kullanmış çok memnun kalmış. bak sen.

yine de tabi doktor değilim. ciddi rahatsızlıklardan sonra bu ilaçlar bana "reçete" edildi. şahsen kulaktan dolma bilgilerle yani bizim söylediğimiz gibi şeylerle karaciğerimi skertmek istemezdim. kıymetli bir organ. böbrekler falan da etkileniyor, hani iki taneler ama yazık onlara da.
ha uyku için ilaç aramakta olduğunuzu gördüğümden, beyninizin zaten pelte kıvamına gelecek olduğunu söylemeye gerek duymadım. gönüllüyseniz yapcak bişey yok.
yavaş ve acılı bir ölüm için önce sigara, sonra ilaçlar. daha iyi yöntem tanımıyorum.

ps. uykusuzluk için bunca ilaçtan sonra (yaklaşık du bakiym 9 senedir denemediğim ilaç kalmadı heralde) papatya çayı, efendime söyleyim, matedir, melisadır gece yatmadan önce ılık süttür. bunları kullanıyorum, ve emin olun yukarda okuyabileceğiniz tüm ilaçlardan daha etkili. yanınıza bi de misler gibi bi teddybear sevgili bulursanız sıcak sıcak uyursunuz çok güzel. mühim olan sizi uyutacağına inanmanız. ister farmakolojiye inanırsınız, ister başka bişeye.
karar verdiğinizde doktordan evvel danışmak isterseniz yarım doktor olarak sözlükten ulaşabilirsiniz. itinayla candan bezdiririm :)
0
ahandanick
(14.08.09)
rexapin deneyebilirsin ama yine antidepresan sadece uyku için değil. fiyatı da öle 1-2 TL değil:)
unison diye birşey varmış sadece uyku için, kullanmadım nedir ne değildir bir yorum yazamıycam o yüzden.
0
pegasos
(14.08.09)
ahandanick: atarax şurubu bebeklere de veriyolar radiohead de ne kdr faydalı olur bilemem.
xanax ve türevleri yeşil reçeteli ilaçlar öle elini kolunu salayıp alamazsın, ama sen yabancı değilsin çok istersen ben yollarım sana :) sadece uyku için kullanmanı çok tavsiye etmem o ayrı
nörodol damlayı da kullanmıştım bana hiç bir etki etmedi ama bünyeden bünyeye değişebilir tabii.
pasiflora nın fln ne kdr etkili olduğu tartışmalı, belki biraz da olsun rahatlatır o da derin uyumanı sağlayabilir.
alkolü denedin mi:)
0
pegasos
(14.08.09)
unison değil unisom muş
0
pegasos
(14.08.09)
@pegasos: işte bebek gibi uyumak deyimi de ordan geliyor zaten :)
üf ben de pek uzun yazmışım, her gece bunu oku sen, sonuna gelmeden uykun gelir ahashd
0
ahandanick
(14.08.09)
ahandick: doğrudur ama radio'nun bebek gibi uyuması için 3 şişe falan içmesi gerekebilir. boşaltım sistemi ne kdr izin verir uyumasına bilemem :)
0
pegasos
(14.08.09)
(bkz: prakten)

ucuz, zararsız.
0
carnicero
(14.08.09)
teşekkürler arkadaşlar hepsini tek tek deneyeceğim sdflkjdfklsdjlk

@ahandanick dostum teşekkürler ayıp olmasın diye hepsini okudum sldfkjsdlkfjlk. ya bişi olmaz hasta kafa bi adamım zaten her türlü ilacı almışlığım alacaklığım var ama ne kadar uyku şeysi varsa hepsini yazmışsın. hangisini kullancam lan şimdi? ayrıca xanax kullandığım zamanlarda milletin anlattığı yan etkiler yalan gibi gelirdi. at gibi biriyim yani ne dişim uyuşur ne ilaç etki eder. birkaç eski nesil ilaçla yan etki sıkıntısı yaşamıştım onun dışında kaldırıyo bünyem. o yüzden pegasos haklı. bi de şurup geyimsi bişi. hap istiyorum. zaten her türlü ilacı vücudumun 1 ayda tolere etmesi gibi bi şanssızlığım var. ama işte en çıldırtan denge o sekkis saati tutturabilmek. yoksa uykuya dalmada sorun yok. "hmm uykum geldi yatim bari" dersem 1 dakika içinde kayarım. sonrası rezil. uyuduğumdan bi halt anlamadığım gibi zırt pırt düşünerek uyanıyorum. uyurken düşündüğüm şeyler olduğunu fark ediyorum. bundan kurtulmak istiyorum aslen. uyuyayım uyuyayım alarm çalsın yeni bi gün başlasın kafam dinç olsun alarmla birlikte düşünceler stresler geri doluşsun beynime bu kadar. uyurken rahat bıraksalar kafi yoksa onlar olmadan olmaz bana yapışık onlar. o yüzden net bişi diyelim şunun adını koyalım. teşekkürler.
0
🌸radioheadbanger
(14.08.09)
uzun deneyimler sonucu SERAQUEL i huzurlarınıza sunarım :D
0
ayran
(15.08.09)
kendi deneyimlerime göre rexapin, seraquel den daha iyi.
aynen dediğin gibi ay uyku bastırdı diosun saat max. 10:00 da sonra sabah alarm çalıo ve uyanıosun, ne rüya ne düşünce hiç bişiy. rexapin bende kilo yaptı tek yanetkisi de bu oldu.
ağız kuruluğu ıvır kıvıra zaten alışmıştır bünyen herhalde
0
pegasos
(19.08.09)
seraquel zayıflatır:D
0
ayran
(25.08.09)
ikiside kilo aldırır :)
0
pegasos
(25.08.09)
yalan,seraquel iştah kesio bi kere
0
ayran
(26.08.09)
bunyeden bunyeye degisiyor demek ki,
rexapin kadar olmasa da seraquel de kilo aldirmisti.
istah artirimi yaninda metabolizmayi yavaslatiyorlar
0
pegasos
(29.08.09)
unisom iyidir. ucuz ve zararsız. yalnız iki haftadan fazla sürekli kullanmamak gerekiyormuş.
pasiflora bende bir işe yaramadı ama bazı bünyelerde işe yarıyormuş bilemiyorum.
sarı kantaron'un yan etkileri var. hiç bulaşma.
remeron'un yarım tableti iyi uyutuyormuş ama özünde bir antidepresan olduğundan bence gereksiz derecede ileri bir şey. diğerlerini denedikten sonra sorun çözülmezse 'belki' diyebilirim. yan etkilerini okuyunca ben korkmuştum.
0
middlegray
(02.09.09)
(6)

egzama kremi

tgc
merhaba duyurunun tıpçı güzelleri. kaynaklarıma ulaşamadığımdan dolayı bu soruyu sizlere soruyor ve meşgul ettiğim için özür diliyorum.sağ omzumda(koltukaltına yakın) ısrarla geçmiş numarası çekip yeniden beliren aptal bir egzama var. sizden ricam bana bu meret için çok sağlam steroid manyağı, gerek
merhaba duyurunun tıpçı güzelleri. kaynaklarıma ulaşamadığımdan dolayı bu soruyu sizlere soruyor ve meşgul ettiğim için özür diliyorum.

sağ omzumda(koltukaltına yakın) ısrarla geçmiş numarası çekip yeniden beliren aptal bir egzama var. sizden ricam bana bu meret için çok sağlam steroid manyağı, gerekirse beni acılar içinde kıvrandırdıktan sonra orayı geçirecek steroid bir krem. dermatop falan gibi basit şeylerden değil. sizden tabanca tüfek değil;

top, tank, icbm istiyorum. konvansiyonel başlıklı kodu mu oturtacak. çünkü bu it mantarlar steroid bağımlısı oldu ve hiçbir şey kar etmiyor. "mahsuuuun, beni taksime götür" diyecek piçler yakında.

sinir stres sahibi adamım zaten, o yüzden de geçmiyor meret.
0
tgc
(14.08.09)
bir arkadasim var. ticaretle ugrasiyor. inanılmaz stressli isleri. adamin sinirden kafasinda cikti egzama. gezmedik doktor falan birakmadiktan sonra bir karisim yaptilar buna (icinde bal , zeytinyagi ve bir kac biberiye var galiba yani boyle gudik birsey yok) kullandi. simdi super sagligi 4-5 aydan beri yok o egzama.

cumartesi gorusecem kendisiyle. pazar gunu direk yazarim buraya dilersen.
0
kakoy
(14.08.09)
iyi olur, farklı görüler, sevinirim. ama bölgesel olarak egzama türleri farklılık gösteriyor. bu önerinin yanında diğer önerileri de alsam ben:D
0
🌸tgc
(14.08.09)
aslında tavsiye edebilme yetkisine sahip olduğumdan değil ama isveç şurubu var maurers midir nedir yabancı bi markanın aktarlarda satılır onu pamukla sürünce acaip hızlı bi iyileşme göstermişti benim kolumdakiler aklında bulusn.
0
velvet revolution
(14.08.09)
(bkz: beklazon)
0
muratti36
(14.08.09)
(bkz: sebclair) kortizon da içermez hem.
0
turuncu harpagon
(14.08.09)
önce atopiclair sonra dermovate.
0
mi nombre es mayo
(14.08.09)
(3)

devlet hastanesinde diyetisyen

nesenbilneben
Merhaba, bu aralar kullandığım bir ilaç yüzünden 8 kilo kadar aldım ve buna bir dur demem gerektiğine karar verdim. Kendi çabamla başaramıyorum. Acaba devlet hastanelerinde diyetisyen var mıdır, varsa hangi bölüme başvurmam gerekir ve işe yarar mı? Örneğin Bakırköy Devlet Hastanesi...
Merhaba, bu aralar kullandığım bir ilaç yüzünden 8 kilo kadar aldım ve buna bir dur demem gerektiğine karar verdim. Kendi çabamla başaramıyorum. Acaba devlet hastanelerinde diyetisyen var mıdır, varsa hangi bölüme başvurmam gerekir ve işe yarar mı? Örneğin Bakırköy Devlet Hastanesi...
0
nesenbilneben
(13.08.09)
ben devlethastanesine diyetisyene gitmiştim, boyumu kilomu ölçüp tahmini vermem kiloyu soyleyip, elime de bir diyet listesi tutusturup gondermişlerdi. önce dahiliyeye gidersin, obezite gibi hastalik derecesinde kilo alimi varsa seni diyetisyene sevkederler.
0
saturndeki salyangoz
(13.08.09)
Ben de gitmiştim. Diyetisyene gitmek istediğimi söyledim ilk önce dahiliyeye gitmen gerekiyor dediler, bir rahatsızlıktan ötürü mü diye sanırım, kan testi falan yaptılar, ordan sonra diyetisyene gittim, boy kilo ölçüp uygun kaloride bir diyet yazdı. Elime de bir kitapçık verdi yiyeceklerin kalori değeri yazıyordu kendim ona göre listemi oluşturuyordum. Bu arada üniversite hastanesiydi gittiğim, bir fark yoktur gerçi...
0
loralynn
(13.08.09)
istinye devlet hastanesi diyetisyeninin çok iyi olduğunu duymuştum, araştırılabilir.
0
lizard queen
(14.08.09)
(2)

Metpamid

raki
Merhabalar,Sabah mide bulantısıyla uyandım. Günün ilerleyen saatlerindeki gelişmeler de gösterdi ki midemi çok net biçimde üşütmüşüm. Az önce eczaneye gittim, bulantı için metpamid(hap) verdi. Sözlükte neymiş bir diye bakayım dedim korktum:) ben bu ilacı içeyim mi? İçme diyenlerden özellikle mideyi
Merhabalar,

Sabah mide bulantısıyla uyandım. Günün ilerleyen saatlerindeki gelişmeler de gösterdi ki midemi çok net biçimde üşütmüşüm. Az önce eczaneye gittim, bulantı için metpamid(hap) verdi. Sözlükte neymiş bir diye bakayım dedim korktum:) ben bu ilacı içeyim mi? İçme diyenlerden özellikle mideyi üşütme ilettinden kurtulma yollarındaki engin bilgilerini benimle paylaşmasını diliyorum. Ben şu an nane-limon içiyor ve duyuru giriyorum biliyor musun...
0
raki
(13.08.09)
o kadar da inanmamak lazım her söylenene, annem de ben de yıllardır kullanıyoruz, şimdiye kadar tek bir yan etki bile görmedim, herkes de aynı etkiyi yapmıyor ilaçlar...
için ters bir şey hissederseniz ikinciyi içmezsiniz olur biter.
0
ilse
(13.08.09)
ben damardan bile aldım:) 2 gün mide bulantısından yemek yiyememiş bi insan olarak serum bittikten yarım saat sonra dünyaları yedim, hiç bir yan etkisini görmedim, ama benim mide bulantım üşütme kaynaklı değildi, en güzeli nane limon diye biliyorum ben de, bi de peynir ekmek yemek işe yarayabilir mideyi bastrmak açısından. geçmiş olsun şimdiden.
0
lizard queen
(13.08.09)
(9)

sedef

hayur
uzun yıllardır bu hastalığı taşımaktayım. tedavi yöntemi bilen duyan gören varsa bi yardım ediversin. ilaç olur toz toprak olur hoca olur hepsi kabulüm.
uzun yıllardır bu hastalığı taşımaktayım. tedavi yöntemi bilen duyan gören varsa bi yardım ediversin. ilaç olur toz toprak olur hoca olur hepsi kabulüm.
0
hayur
(13.08.09)
balıklı göl ün çok steril olmadığını hatta ve hatta oradan başka bir hastalık kapılabileceğini söyleyenler var. o yüzden oraya gitmekten korkmuyor değilim. sedef ten kurtulucam derken hepatit b olup gelmeyelim.
0
🌸hayur
(13.08.09)
sanırım küba'da varmış bunun tedavisi. fakat çok az kişi alıyorlar ve haliyle pahalı oluyor.

bir link de buldum:
www.blogpare.com
0
bira sisesi kapagi
(13.08.09)
Hocam annemde vardı bu hstalıktan,dermovate merhem ve sürekli vazelin sürmek suretiyle kurtuldu.Bildiğim bir şey varsa sürekli nemli tutmak gerektiği.
0
sannora
(13.08.09)
(bkz: oktay avcı)
0
co2s2
(13.08.09)
(bkz: kırmızı mantar) özellikle sedefe iyi geldiği söylenir ama.... denersin hiç olmadı 50 tl patlar.
0
alchemistt
(13.08.09)
isotrexin diye bir jel var. sedef hastalığınız çok çok çok çok ilerlemediyse ve bölgeselse, işe yaracaktır diye düşünüyorum. çok da ucuz bir krem, eczanelerde kolaylıkla bulabilirsiniz.
yalnız bu ilaç kortizonlu olduğu için max 10 gün civarı kullanmanızı tavsiye ederim. zaten içindeki açıklamada bulunuyor, öyle hatırlıyorum.
0
wilwarn
(13.08.09)
ben de aynı hastalıktan muzdarip biri olarak psorcutan krem kullanıyorum ama kortizonlu bir krem olduğu için uzun süreli kullanıma pek uygun olduğunu sanmıyorum. geçenlerde konuştuğum biri çapa'nın dermatoloji bölümünde bunun için bir birim olduğunu, fototerapi kullanarak (çok yoğun yayıldıysa yapıyorlarmış sanırım bunu onun dışında uygun bir kremli tedavi kullanıyorlarmış.) tamamen yokettiklerini(tabi belli bir süreliğine) söyledi. kremler işe yaramıyorsa hastaneye yatırıp uyan bir tedavi şekli de buluyorlarmış, denemekte fayda var.
0
montreal
(13.08.09)
@ wilwarn

isotrexin akne tedavisinde kullanılıyor. retinoin/retinoik asit deriveleri içermesi lazım. deriyi nemli tutmak yerine kurutur, emin misiniz isotrexin jel'in sedef için kullanımından?
0
tgc
(13.08.09)
ben 8 yıldır hastalıkla başbaşayım ama bendeki tamamen psikolojik olarak çıkıyor bana doktor methotrexate yazılım yanlış olabilir onu önerdi ağır bi ilaç ama aç karına düzenli alırsanız yok ediyo kesin tedavisi yok yine tekrarlıyo psikolojinize bağlı özellikle sigara çıkmasına çok yardım ediyo balıklı göl felan hikaye aldanmayın hasta merkezi diye bi site var üye olun ordan takip edebilirsiniz küba olayıda var maddiyata dayalı tabiki bi araştırın o siteyi derim
0
cengo
(20.10.09)
(6)

Sakal derisi tahrişi?

jpsartre
Arkadaşlar okulların tatil olmasını takiben sakal bıraktım,bayada uzadı.Ama böyle beyaz pul pul döküntüler olmaya paşladı aynı kepek gibi.Bende ayrıca seboreik dermatit vardı,ama geçmişti.Acaba buda mı seboreik dermatit dir?Aynı durumu yaşamış olan varsa ilaç önerisi bekliyorum....
Arkadaşlar okulların tatil olmasını takiben sakal bıraktım,bayada uzadı.Ama böyle beyaz pul pul döküntüler olmaya paşladı aynı kepek gibi.Bende ayrıca seboreik dermatit vardı,ama geçmişti.Acaba buda mı seboreik dermatit dir?Aynı durumu yaşamış olan varsa ilaç önerisi bekliyorum....
0
jpsartre
(13.08.09)
bende olmuştu. hatta soymaya başlamıştım kanatmıştım ama kendiliğinden geçti.
0
wampex
(13.08.09)
sakallarını yıka
aynen saçlarını yıkar gibi yıka
hatta şampuanla yıka
uzun uzun yıka
günde bir kaç defa yıka

göreceksin 3 vakte düzelecek.
0
co2s2
(13.08.09)
sakallarınızı dalin'le yıkayın.
0
kahvegibi
(13.08.09)
saç egzaması tarzı bişey o. kepekten farkı dökülen derinin geniş ve tek parçalar halinde olmaları. çoğu insanda olan birşey. şampuan etki etmezse Betnovate merhem al eczaneden, çotank diye geçirir.
0
exexex
(13.08.09)
bu da bildiğin seboreik dermatit zaten. ayrıca bu hastalık geçmez, bazen uyur, bazen uyanır, daha önce hangi yöntemle geçirdiysen onları dene, en olmadı 1-2 kür m furo ile geçer...
0
brainfour
(13.08.09)
Hımm ben konazol şampuanla geçirmiştim sakalada mı sürsem acaba?Bide sakal iltihabı diye birşey duyudm bu nasıl oluyorki?
0
🌸jpsartre
(13.08.09)
(6)

hızlı ve sağlıklı kilo vermek için....

paulista
hızlı ve sağlıklı kilo vermek için spor dışında ne tür besinler tüketmeliyim.sindirim sorunu yaşatmıycak düşük kalorili önerileriniz nelerdir ?
hızlı ve sağlıklı kilo vermek için spor dışında ne tür besinler tüketmeliyim.sindirim sorunu yaşatmıycak düşük kalorili önerileriniz nelerdir ?
0
paulista
(12.08.09)
Yesil sebze. Pazara git, bol bol yesillik al, sebze al. Pisir pisir ye. Salatasini yap ye. Aralara da meyve serpistir.
0
wpi
(12.08.09)
hızlı ve sağlıklı kilo vermek diye bir şey yok. sana elma ye armut ye demenin bir manası yok. herkesin metabolizması aynı değildir. bir diyetisyene bünyene uygun bir diyet hazırlatıp onun kontrolünde sağlıklı bir kilo verme/alma olabilir ancak.
0
emrag
(12.08.09)
1) ihtiyacin olan gunluk kalori miktarindan 500kalori daha dusugunu aliyorsun. (ne kadara ihtiyacin var bu simdiki deneyimlerine kalmis.)

2) Kilonun 2 kati kadar gram cinsinden protein aliyorsun gunluk. (boylece kas degil yag kaybediyorsun)

3) Spor salonuna gidip az agirlik cok tekrar usulu ile 2 ay agirlik calisiyorsun ve kardiyo yapiyorsun. (3 gun agirlik yeter)

4) Temiz besleniyorsun, yagdan uzak duruyorsun. Ton baligi, tavuk, lapa pirinc, haslanmis makarna ve haslanmis patates, kimi zaman yagsiz kirmizi et, lor peyniri, yumurta, yulaf ezmesi gibi besinleri tuketiyorsun. (bunlari tuketmezsen zaten protein alamazsin.)

5) 2.ayin sonunda bi bakiyosun 10 kilo verilmis, kas bile yapilmis (aslinda yapilmamis ama onceki goruntunden cok daha kasli duracaksin), karin kaslari ortaya cikmis.
0
nochristrequiress
(12.08.09)
emrag hakli olabilir ama sen yine de bol bol sebze ye. yesil sebzeler ozellikle. meyve de iyidir.

saglikli beslenmen lazim sonucta. bol sebze yemek bunun bir parcasi. buna ek olarak manti-borek yerine sebze yiyince otomatik olarak daha az kalori almis oluyorsun. tatli ve kizartma yemeyi de kesersen epey farkeder.

saglikli beslenmek ne demek biliyor musun? bunu da ogrenmen lazim. paran varsa ve guvenilir bir diyetisyen bulabilirsen diyetisyene de gidebilirsin. yemek secimlerini bayagi kolaylastiracaktir diyetisyen.

son olarak "hizli kilo vermek" ne demek onu dusunmen lazim. spor yapmadan, sadece rejimle haftada yarim kilo vermek iyidir bence.
0
wpi
(12.08.09)
"hızlı ve sağlıklı kilo vermek" i bırak, sağlıklı olacak şekilde en hızlı ne kadar kilo verilebilir sorusunun bile belirli bir cevabı yok. fazla obez isen cevap başka, 2 kilosunu dert eden manken isen başka olacaktır zira. kilo vererek erişmek istediğin kilonun da sağlıklı olması da başka bir önkoşul.

ama genel prensipler sebze ot meyve süt yoğurt arttırmak (bilhassa otların düşük kalorili olanları çok işinize gelecektir), et modere tutmak, ekmek şeker un u ise azaltmak. fda nın mı nedir sağlıklı bir besin pramidi var, onunla zaten diyet yapan bir insanın kompozisyonu farklı olmamalıdır, ömrübillah da ona riayet edilmelidir.

yine de dikkat edin, yukarıdaki şey kompozisyon hakkında bir fikir veriyor, ama kalorik miktar konusunda birşey ifade etmiyor. yani 10 galon süt, 1 dana, 2 ekmek yersen de o piramidi sağlayabilirsin mesela.

işte burada da sana o hedef kaloriyi halihazırdaki vücut kompozisyonuna göre söyleyecek olan kişi diyetisyen. diyetisyen derken de hastanelerde olan birşeyden söz ediyorum, 15 günde bilmemkaç santim merkezlerinden söz etmiyorum.

unutmaman gereken bir nokta da, diyetisyene bir kere gitmekle işin bitmediği, zira vücudun kalorik kısıtlamaya adaptasyon gösterdikçe veyahut senin diyetine raiyet etme başarına göre falan bunların ayarlanması gerektiği.

sağlık ve hız için bunlardan başka yapabileceğin tek şey egzersiz, ki diyetisyenin zaten ondan da bahsedecektir.
0
lhun
(12.08.09)
ünlü ustadımız, pirimiz, kralımız, taşşakları öpülesi insan ahmet yılmazın geçmişte birgün lemanda yazdığı diyeti vereyim..
kilolu çocuk suratı altında

iki günde 20 kilo diyeti:
1.gün: marulu al yıka
2.gün: öp kokla

nooldu veremedin mi hala
verene kadar devam et o zaman.
0
deus ex
(18.08.09)
(2)

okmeydanı ağız ve diş hastanesi nasıldır?

flexin
bir kırık dişim ve artık hayatımı mahvetmeye başlamış olan yirmilik dişlerim için okmeydanı ağız ve diş hastanesi'ne gitmeyi düşünüyorum. nasıldır burası?
bir kırık dişim ve artık hayatımı mahvetmeye başlamış olan yirmilik dişlerim için okmeydanı ağız ve diş hastanesi'ne gitmeyi düşünüyorum. nasıldır burası?
0
flexin
(12.08.09)
temiz hijyenik ucuz(haliyle)ama kalabalalık
sıra almaya gitmistik bir kez, cok uzun zaman sonraya sira verebileceklerini solemislerdi ama su an tam süreyi hatirlamiyorum, o sirada bi cok gelmis demek ki
0
tehanu
(12.08.09)
kalabalık dışında iyi bir yere benziyor, çalışanlar güleryüzlü. internetten randevu alıp 30dk önce giderseniz sorun olmaz. provizyon alamadığımdan dolayı operasyonları nasıldır bilemiyorum fakat bir tanıdığımız gitmiş ve gayet memnun kalmıştı.
0
bira sisesi kapagi
(12.08.09)
(3)

diş ağrısı ama öyle böyle değil - diş doktoru bulun bana

emrag
dün akşam hafiften bir ağrı başlamıştı. gündüz pek bir şey yoktu ama gece gene başladı ağrı. şu an ağrıdan, acıdan ne yapacağımı şaşırdım. kafamı duvarlara vurasım (hatta vurdum bile), sağ yanağımı komple kesip atasım var. acısı bastırsın diye kolumu bacağımı koparacam artık. rastgele bir doktora da
dün akşam hafiften bir ağrı başlamıştı. gündüz pek bir şey yoktu ama gece gene başladı ağrı. şu an ağrıdan, acıdan ne yapacağımı şaşırdım. kafamı duvarlara vurasım (hatta vurdum bile), sağ yanağımı komple kesip atasım var. acısı bastırsın diye kolumu bacağımı koparacam artık.

rastgele bir doktora da emanet etmek istemiyorum kendimi. bana bi diş doktoru bulun DENİZLİ'de. denizli olmazsa İZMİR'de bir doktor bulun. hatta doktor kendiniz olun.

sosyal güvencem yok. bi güzellik yapsın, taksit etsin, ne biliyim indirsin 3-5 kuruş da tüm ağzımı elden geçirteyim, düzenli kontrole geleyim, kölesi olayım, bir daha sorun yaşamayayım.
0
emrag
(12.08.09)
Kendi doktorumu tavsiye edebilirim Atatürk parkının orda doktorlar caddesine giden ara yolda gaziden sonra Teoman ismi tabelasını görürsün zaten altında tekel bayi falan var.Mailini yazarsan telini yollarım.Geçen hafta aynı acıları çektiğim için ne yaşadığını biliyorum.Benim selamımı sölersen(ayrıntılı bilgileri maille atarım) para olayında yardımcı olur.
0
grunge
(12.08.09)
🌸emrag
(12.08.09)
bayraklı sevgi yolunda neşe hanım var.
eli çook hafif ve ücretleri çok iyi.artı taksit kuksit her bişeyler de yapıyor.
0
ground
(12.08.09)
(2)

nabiz / kan basinci problemi..

ays
Zamaninda USA'da ders aldigim prof'umdan kizinin sagligi ilgili bir soru geldi, belki buradaki tipcilardan bir fikir cikar.. direk yapistiriyorum.."My daughter is having a health issue, don't yet know the reason. When she stands up, her pulse rate goes up, and her blood pressure goes down. Anyone ha
Zamaninda USA'da ders aldigim prof'umdan kizinin sagligi ilgili bir soru geldi, belki buradaki tipcilardan bir fikir cikar.. direk yapistiriyorum..

"My daughter is having a health issue, don't yet know the reason. When she stands up, her pulse rate goes up, and her blood pressure goes down. Anyone have any ideas? My daughter is expecting ab baby, due in November. Everything else seems fine except for this one issue. The doctor says he doesn't know what the problem is."


"Kizimin sagligi ile ilgili bir problemi var, nedenini bilmiyoruz. Ayaga kalktiginda nabiz atisi hizlaniyor ve tansiyonu dusuyor. Bir fikri olan var mi ? Kizim kasimda bir bebek bekliyor.. Bu sorun disinda hersey normal gibi.. Doktor problemin ne oldugunu bilmedigini soyluyor.."

Fikri olan ?
0
ays
(11.08.09)
şikayetler ortostatik hipotansiyon belirtilerine benziyor. çok detaylı bilgim yok, ama birçok sebepten olabiliyormuş.

www.kardiyo.net
0
gyne
(11.08.09)
bu şikayetleri ayağa kalktıktan sonra ne kadar daha devam ediyor? Birkaç dakika mı, saat mi? Pulse rate ne kadar artıyormuş? Kan basıncı ne kadar düşüyormuş? Eşlik eden başka bir belirti var mıymış? Oturunca geçiyor muymuş? Gibi
0
beltedmanatee
(12.08.09)
(7)

Acil Kan tahlili, yardım lütfen!!!

cy7
Vaziyet şöyle: Boynumdaki muhtemel bir lenf büyümesi sebebiyle doktor tam kan sayımı istedi. Şöyle de bir durum var ki ben de hem an tutması hem de iğne fobisi var. En son 6 yıl fala önce mecbur kaldım yine kan tahlili yaptırmaya, o sırada hem kustum hem de tansiyonun düştü, tam bayılıyordum ki beni
Vaziyet şöyle: Boynumdaki muhtemel bir lenf büyümesi sebebiyle doktor tam kan sayımı istedi. Şöyle de bir durum var ki ben de hem an tutması hem de iğne fobisi var. En son 6 yıl fala önce mecbur kaldım yine kan tahlili yaptırmaya, o sırada hem kustum hem de tansiyonun düştü, tam bayılıyordum ki beni acile yetiştirdiler. Eskşden beri korkardım da artık çok korkuyorum. Nasıl yapsam arkadaşlar kan tahlili yaptırmasam da içimde şüphe kalacak, o da kötü. Ben normalde akşamları antidepresan kullanıyorum acaba sabah aç karnına gidilecek ya gitmedem mi içsem nasıl yapsam? Ne olacak bir tüp işte falan demeyin, dayanamıyorum işte yaw. Bi yardım edin.
0
cy7
(11.08.09)
(bkz: hematofobi)
(bkz: kan tutması)
0
bykush
(11.08.09)
sözlükte yazılanları zaten okudum. Tavsiyesi olan yok mu?
0
🌸cy7
(11.08.09)
of aynı ben. umarım eli hafif birine denk gelirsiniz. hemşireye bu durumunuzdan bahsedebilirsiniz biraz belki daha dikkatli olur. kasmayın bi de kendinizi =/ geçmiş olsun.
0
arpacik kumrusu
(11.08.09)
ben de eskiden çok korkardım. bi gün babam duruma gayet düz mantıkla yaklaşarak "sonunda ölüm mü var ne korkuyosun?" dedi. :) ilginçtir ama bende çok işe yaradı, o günden sonra da korku morku kalmadı, iğnelere atlar oldum.

*evet çok gerizekalı bi anımdır ama tamamen gerçek. :)
0
bullet-tooth
(11.08.09)
eli hafiflikle alakası yok, aynı durum bende de vardı, hatta lisede kan alınırken bayılmıştım, daha sonra bir kaç kere daha kan alınırken bayıldım, sonra araştırdım durum buymuş, daha sonra kan alınırken kana bakmamam gerektiğini farkettim, ve her seferinde hemşireyle bu konuyu konuşuyorum kan alınırken, kesinlikle işe yarıyor. sen anlat bayılıyorum falan diye, o da sana güzel güzel anlatıcak, bak böyle gözlerinin içine, aşık ol falan ne biliyim :) (iğrençlik yapmıyorum hastalığı tedavi ediyoruz anlayış lütfen)
0
bykush
(12.08.09)
Hemşireden rica et koldan değil, el üzerindeki damardan alsın.

Sağlıklı bir sonuç için gitmeden 24 saat önce ilaç alımını kes.
0
rygard
(12.08.09)
el üzerinden hiç aldırmamıştım daha kolaysa öyle yapayım. Bugün gitmem gerekirdi ama korkudan gidedim ki :( Bir de ilacı kesersem kimse beni kan aldırmaya götüremez o yüzden pek mümkün görünmüyor :))
0
🌸cy7
(12.08.09)
(11)

korkarım "Anal Fissür" oldu ! (tıp insanları bi zahmet..)

zıcamayanadam
selamlar sağlıklı,şanslı insanlar,galiba anal fissür oluştu bende. (bkz: anal fissür ) normalde 2 hafta öncesine kadar, oldukça posasız, kuru, sağlıksız şeyler yesem de gayet sağlıklıydım. her gün dergimi,gazetemi alır tuvalete giderdim. daha okuyamaya başlayamadan, işimi bitirirdim. çok nadir kabız
selamlar sağlıklı,şanslı insanlar,


galiba anal fissür oluştu bende. (bkz: anal fissür ) normalde 2 hafta öncesine kadar, oldukça posasız, kuru, sağlıksız şeyler yesem de gayet sağlıklıydım. her gün dergimi,gazetemi alır tuvalete giderdim. daha okuyamaya başlayamadan, işimi bitirirdim. çok nadir kabızlık olurdu.


ancak her şey 2 hafta önce başladı. bir gün yine mutlu mesut bi şekilde tuvaletimi yapmak üzere beklemeye başladım. yalnız o da ne, her zamankinden daha fazla zaman aldı hatta bi 15 dk fln uğraştım diyebilirim. sonunda da inanılmaz bi acıyla ancak tuvaletimi yapabildim. işte o günden sonra karanlık, lanet günler başladı. her seferinde çok acı çektiğim için erteleyeyim fln derken tuvalet düzenim bozuldu. 2 haftadır tuvaletimi yapmak işkenceye dönüştü. oldukça makul boyutlardaki kakam bile inanılmaz acı veriyor. yaptığım araştırmalar sonucu anal fissür denen lanet şey oluşmuş bende. hemoroid olmadığına eminim. ancak doktora da erkek halimle gidip, kıçımı göstermeye utanıyorum.


sonuç olarak "doktora git" önerileriniz dışında neler yapabilirim. araştırmalarım sonucu posalı yemeye başladım ancak 2 haftadır gelişme olsa da iyileşme olmadı her gün götümden kan alınıyor adeta. teşekkürler.
0
zıcamayanadam
(11.08.09)
incir, kayısı, su, reçel vesaire?
0
kveldulv
(11.08.09)
geçmiş olsun;
anlattığınız hikayeden, tahmininizin doğru olduğunu düşünüyorum. anal fissür...
bu dışkının çıktığı yerlerde (anüste) çatlaklar, küçük yırtıklar oluşması durumudur.
tedavisinde en önemli unsur fissüre neden olan durumlarla yine karşılaşmamaktır. anüs bir mukozadadır ve çok kolay iyileşir (normal deri gibi değil). biraz dinlenir ve travmaya uğramazsa geçecektir. bunun için dışkınızın yumuşaması ve mumkunse sayısının azalması gerekmektedir.
iki çözüm yöntemi önerebilirim; ilki dışkı yumuşatmak için duphalac 3x1 ölçek kullanmanız. boylelikle yumuşak dışkılarsınız. ikincisi iyileşene kadar dışkı sayısını azaltmanız. bunun için sebze çorbası türü yemeniz gerekiyor.
ayrıca önerim sabah akşam ılık bir batikonlu banyo hazırlayıp içine 30 ar dakika oturmanız.
0
ceyrekakıl
(11.08.09)
eczaneye gidip fissür için krem alın.
0
sijwocaq
(11.08.09)
cevaplar için tekrar teşekkürler.

bi de asıl merak ettiğim şey, bu anal fissür, cerrahi müdahaleye gerek kalmadan büyük ihtimalle düzeliyormuş. ancak dediğim gibi 2 haftadır yeme alşkanlığımı düzenlemeye çalışsam da bi gelişme yok. sizin de tedavi önerileriniz doğrultusunda, ne kadar süre daha iyileşmezse, olay kronikleşmiştir? yani şimdiden doktora gitmek istemiyorum, 1-2 hafta sonra çok daha kötü olur mu?
0
🌸zıcamayanadam
(11.08.09)
hocam götünün acı hikayesini okudum. benden iğrenebilirsin ama düzelene kadar tek çözüm; olaya bir 'el atmak'.

nickin çok karizmatik ayrıca :)
0
atmosphere
(11.08.09)
@atmosphere

ya dur sen de korkutma. zaten eczaneye gidip bu ilaçları almaya bile utanıyorum, eczanedeki herif arkamdan gay der die. hani gaylerle bi sorunum yok, yanlış anlaşılmasın ama biraz homofobik oldum lan :)
0
🌸zıcamayanadam
(11.08.09)
git kendine vazelin al. girmeden önce, çıktıktan sonta iyice bol bol sür, acın olursa yaşam kaliteni üst seviyede tutmak için ağrı kesici al. benm tavsiyem emla krem sür ağrılı bölgeye. sıcak su derler inanma, hemoroid değil bu. tuvalet kağıdını normal suyla ıslat sür temizle. tuvalet temizliği önemli. kortos krem de iyi gelir. kendini kasma fazla. zorlama sakın. hergün düzenli aynı saatte çıkmaya çalış. çıkmıyosa zorlama. 2 günde bir de olur. ama hergün çıkmak en sağlıklısı. bu aralar biradır, cipstir aburcuburu kes...kısacası;
eczaneye gidip, kortos krem, emla 5 li tüp al. hatta istersen fitil dene daha iyi oluyor. bozmaz merak etme. ıık suyla temizliğini yap. yemene içmene dikkat et. zamnanında ye zamanında çıkar. hatta tuvalete çıktıktan sonra git yatağına sırt üstü şekilde, bacaklar da 45 derece a.ı yapacak şekilde raatlamaya çalış 15 dk. 1 hafta sonra düzelirsin. geçmiş olsun.
0
barfbag
(11.08.09)
hatta şunuda ekliyeyyim. şimdi bu hastalığın sorunu şu; dışkı çok sert olduğu vakit anüz çıkışında bir yırtık oluşuyo. şimdi bu kıçın yapısını düşündüğümüzde orada 2 tane kas mevcut. biri dışkının çıkmaını engelliyor(dıştaki kas) diğeri ise gazın çıkmasını engeliyor(iç kas). anal fissürde genelde iç kasta bi prgblem oluyor. hatta anüs çıkışında ele gelen garip bi çıkıntı bile olabilir. şimdi bu iç kas travmaya uğradığından(hatta belki dikkatinizi çekmiştir orda bir sertlik olur, siz burda sert bi damar var dersiniz) temiz kan ulaşamaz dokuya ve doku yenilenmesi hızlı olmaz. yani hızlı iyileşme yalan bi başka deyişle. bizim yapmamaız gerekn sadece o damarı travmadan kurtarmak yani kan akışını olağana çevirmektir. eczaneye gidip daflon hap alabilirsiniz. çok iyi gelir inanın. ordaki travmayı azaltır ve iyileşirsiniz. zaten cerrahi müdahalede şu şekilde oluyor; bu iç kastaki kasın alt kısmına bir çizik atıyorlar ve kas gevşiyyor. tabi bu gevşeme belli bir ölçüde oluyor yoksa tutamazsınız dışkınızı. kas gevşeyincede kendi kendini iyileştiriyor. zaten sıcak su muhabbetide bu yüzden. ama işlemiyor. neymiş,

ordaki kası gevşetmemiz gerekiyormuş. daflon diyin eczanede onlar anlar. ayrıca kremleride unutmayın. illet bi hastalık. hayattan soğutur adamı. geçmiş olsun tekrar.
0
barfbag
(11.08.09)
@barfbag çok saol, süper anlatmışsın. sinameki dışında, yeşil çay fln da iyi gelir mi? normal çayı içmemem gerekiyormuş. çok da çay içerim ona göre yeşil çaya saldırayım.
0
🌸zıcamayanadam
(12.08.09)
wala çayların bu konudaki olayını pek bilmiyorum. ben normaldede çay kullanmam zaten. kendini kabızlıktan koru, yemekleri iyi çiğne, stres yapma, bol su iç, kola gazoz yasak, acı baharat yasak, karabiber fln yasak, bol yeşillik, lifli gıdalar tüket. dediğim vazelin işini mutlaka yap çnkü işini büyük ölçüde kolaylaştırır bu. utanma çekinme olmaz bu işte. burnundan kan gelse işkillenir doktora gidersin. ama bu kan kıçtan gelince nedense kimse doktora gitmiyor. çok ilginç. emla krem, daflon, kortos krem, progtolog fitil... on numara sonuç:)
0
barfbag
(12.08.09)
bende büyük bi ihtimalle olacam ameliyat.. ölee büyük bi ameliyat değil çatlak büyürse o zaman işin daha zor.. elletme parmaklama konusunda o kadar abartma, sonuçta sağlık bu. ben göztepede muayene olurken bi kaç öğrenci bi acil cerrah, ameliyatı yapacak uzman cerrah falan taktı parmağı ama bende fistülde vardı canım yanıyodu. bu parmaklama olayına cok takılma. o bölge hassas ne gerekiyorsa yapmanda fayda var. narkozu yiyince bacagını kesseler duymuyosun amelıyathaneden odana gıdene kadar cok cok ufak bı agrı o kadar odana gelınce hemsıre ılk agrı kesıcı yapıyo. bı dahda agrın magrın kalmıyo. kolonoskopide ol endoskopide korkmaa.
0
deus ex
(18.08.09)
(5)

Dudaktaki yaralar(uçuk)

Rodin
Yahu benim dudağımda böyle biraz streslendiğim zaman veya üzüldüğüm zaman uçuk denen o rahatsız edici dudak yaralarından çıkıyor doktor ya genetik bu virüs diyo başından savıyo sıkıldım artık lan haftada 1 kez çıkıyo zıkkım.Şuna bişey söyleyin ya!
Yahu benim dudağımda böyle biraz streslendiğim zaman veya üzüldüğüm zaman uçuk denen o rahatsız edici dudak yaralarından çıkıyor doktor ya genetik bu virüs diyo başından savıyo sıkıldım artık lan haftada 1 kez çıkıyo zıkkım.Şuna bişey söyleyin ya!
0
Rodin
(11.08.09)
doktor haklı. herpes in bi cesidi. surekli nukseder. cok gec.
0
bryan fury
(11.08.09)
(git: 78873)
0
blackdog
(11.08.09)
bu aralar sizde çok uçuk çıkması bünyenizin zayıf düştüğünü gösterir. vücudunuzu kuvvetlendirmek için vitamin, özellikle b vitamini alın. b vitamini eksikliği bağışıklık ve sinir sisteminin zayıflaması, stres vs ye yol açıyor.

bu herpes virüsü vücuda girince bir daha çıkmıyor. ömür boyu arkadaş, ve bünye zayıf düşünce de bir yerden çıkıyor. önemli olan kendini sağlam tutmak.
0
mea maxima culpa
(11.08.09)
(bkz: zovirax)yanından ayırma derim ben..
0
pongiyen
(11.08.09)
ucuk cikmaya baslarken hafif kizarir ve yanma baslar iste tam o anda zovirax surersen ya hic cikmaz ya da bi gun icinde iyilesir. zovirax'tan sasma.
0
ikinci ihtimal
(11.08.09)
(4)

Kulak Ağrısı - Acil -

busuta
Sevgili duyuru sakinleri ;tatilden sora kulağa su kaçtı ve şişti , bakteri mi , mantar mı artık ne olduysa dokunulmuyor arada sızısı iniyor ama ağrı devam ediyor...Nette ve ekşisözlükte okuduklarım arasında , sirke , zeytinyağı damlatmak vardı ama elim varmadı bişi olur diye .. deneyen, kullanan var
Sevgili duyuru sakinleri ;

tatilden sora kulağa su kaçtı ve şişti , bakteri mi , mantar mı artık ne olduysa dokunulmuyor arada sızısı iniyor ama ağrı devam ediyor...


Nette ve ekşisözlükte okuduklarım arasında , sirke , zeytinyağı damlatmak vardı ama elim varmadı bişi olur diye .. deneyen, kullanan var mı bunları ? damlatsam bişi olurmu ? yada neler yapılabilir ? ilaç ve kocakarı tavsiyelerinizi bekliyor bu kulaklar ... Hee birde sarımsak olayı varki hiç girmeyeyim , ürperdim resmen ...

şimdi şu an için bi doktara görünmem mümkün değil , yarın ilk işimiz tabiki ama gelgelelim bu gecede böyle geçmesin ya , bi el atın , dindirin şu ağrımı :(
0
busuta
(11.08.09)
• Saç kurutma makinesi kullanın. 10 cm. mesafeden ılık hava ve düşük fan hızında kurutma makinesi ağrıyı azaltacaktır.
• Kulak kepçenizi hafif hareketlerle oynatın. Eğer ağrı duyuyorsanız bu muhtemelen dış kulak yolu enfeksiyonudur. Eğer ağrı yoksa orta kulak iltihap da olabilir.
• Bir parça sakız çiğneyiniz. Östaki kanalının açılması için oldukça faydalıdır. Birçok kişi uçakta bunu deneyerek faydasını görmüştür.
• Esneyin. Yine östaki kanalını açarak etki gösterir.

ama en kısa zamanda doktora gidin.
geçmiş olsun.
0
birkimse
(11.08.09)
orta kulak iltihabı olabilir bi acile giderseniz bi iğne vurup ağrını dindirebilirler sıradan ağrı kesici hap dindirmeyebilir yarın ilk işiniz bi polikliniğe görünün acile gitmeyin ilgilenmezler..
0
zozjotejmnk
(11.08.09)
sirke sarmısak falan değil. soğanın suyunu sıkıp kulağınıza damlatırsanız eğer geçici bir rahatlama sağlıyor. muhtemelen kulağınızda iltihap var. doktora gittiğinizde size ağrı kesici, damla ve antibiyotik yazar. hemen antibiyotiğe başlayın, ilaçları kullanırsanız 2 gün içerisinde bir şey kalmaz.
0
blackdog
(11.08.09)
Subakut otit gibi duruyor, uygun olduğunuzda bir kbb uzmanına görünmenizi önerdikten sonra gelelim meselelere:

- Sudafed benzeri pseudoefedrinler kısmen sistemik dekonjestif etkiyle zardaki şişliği azaltıp sizi rahatlatabilirler. Fena da olmaz.

- (bkz: Valsalva Manevrası)nı hafif hafif denerseniz zar elastikiyeti artar, ağrı da azalır.

Otoskopla bakmadan ancak bu kadar konuşabilirim.
0
ornette
(11.08.09)
(5)

Saç dökülmesi tedavi

charlesbukowskiineksi
Öncelikle duyurudaki saç dökülmesi sorunlarını okudum. Saçlarımda yanlarda açılma var hatta ilerledi diyebilirim. Şimdi eski duyulardan da öğrendiğim kadarıyla kişiye göre farklılık gösteriyor nedeni - kalıtımsal, demir, çinko eksikliği, stres vb.) Öncelikle bi' dermatoloğa gidip muayene olayım diyo
Öncelikle duyurudaki saç dökülmesi sorunlarını okudum. Saçlarımda yanlarda açılma var hatta ilerledi diyebilirim. Şimdi eski duyulardan da öğrendiğim kadarıyla kişiye göre farklılık gösteriyor nedeni - kalıtımsal, demir, çinko eksikliği, stres vb.)
Öncelikle bi' dermatoloğa gidip muayene olayım diyorum. İstanbul Avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz bi' yer var mı?
Aklımda bi' de direk Revivogen' e - ya da başka herhangi benzer bi' şeye - başlamak var. Bi' yol gösterseniz inanın çok ama çok - gerçekten çok - sevineceğim.
0
charlesbukowskiineksi
(10.08.09)
herhangi bi dermatoloğa gidebilirsin. sebebini öğrenir ona göre bi tedavi uygularsın sen de. rogain diye de bi ilaç var benim bildiğim, saç diplerine sürüyosun sabah akşam, yeni saç çıkartmıyo ama dökülmeyi durduruyo en azından.
0
bol kepçe
(10.08.09)
birşeylere başlamadan önce doktora git mutlaka, dökülmenin çok fazla farklı sebepleri var zira. özellikle de etraflı bir kan testi isteyecek bir doktora gidersen, vitaminin çinkon şuyun buyun neyin yerinde neyin değil, mantar mıdır değil midir, ona göre tedavi önerecektir.
ha baktın erkek tipi kadere razı olmalık bir dökülme, işe yararlığı meçhul ilaçlara çok para dökme, değişimin tadını çıkar derim ;)
0
lhun
(10.08.09)
(bkz: minoxidil)
0
babatema
(10.08.09)
sacına maya sür. ciddiyim. işe yarıyor.
0
anneke
(11.08.09)
plasenta diye bir şampuan kullanıyorum bir süredir. dökülmeye iyi geldi.
0
dunden beri dimdik
(11.08.09)
(3)

Köprücük kemiği kırığı

alkolik imam
Aziz duyurucular merhabalar;Cumartesi geesi düşerek sol köprücük kemiğimi kırdım. Çekilen röntgende kemiğin kırıldığı fakat ayrılmadığı belirlendi. Bu sabahta doktora gittiğimde medikal uzmanına 8 bandaj yap tamam dedi. İlgilenme vs yok. Araştırdığım kadarıyla köprücük kemiklerine aynen bu şekilde b
Aziz duyurucular merhabalar;

Cumartesi geesi düşerek sol köprücük kemiğimi kırdım. Çekilen röntgende kemiğin kırıldığı fakat ayrılmadığı belirlendi. Bu sabahta doktora gittiğimde medikal uzmanına 8 bandaj yap tamam dedi. İlgilenme vs yok. Araştırdığım kadarıyla köprücük kemiklerine aynen bu şekilde bir bandaj uygulanıyormuş. Amma ve lakin bandaj aşırı rahatsız edici bir biçimde yapıldı neredeyse kan dolaşımımı engelliyor. Ben gidip bir medikalden bunların hazır olanları varmış onlardan alıp kendim taksam ya da onlara taktırsam sorun olur mu ya da ne gibi bir şey yapabilirim?
0
alkolik imam
(10.08.09)
lütfen ama lütfen kendiniz bandaj takmayın.

kan dolaşımını engellediğine dair bir bilgi var mı? kollarda şişme, siyanoz falan görülüyor mu?

değilse, bandajı ellemeyin lütfen. bandajın amacı ne çok sıkı ne de gevşek bırakmaktır(sarılan bölgeyi). kemiği alçıya alamayacaklarına göre böyle sabitliyorlar. sıkı olduğuna eminim ama dolaşımı bozacaklarına ihtimal vermem.

parmak uçlarınızda morarma olmadıkça bir şeyleri değiştirmeyin. zaten köprücüğün altından ve üstünden geçen damarlar ve sinirler var. onlar bu kırılmadan bir miktar etkilenmiş olabilirler.
0
tgc
(10.08.09)
1.5 ay öncve 8 bandajı çıkardım önce onu belirteyim.
bizim komşumuzdu doktorum, ilk haftalarda her gün gittik sıkıştırmaya ve kontrol ettirmeye ama bi 15 20 gün sonra annem öğrendi nasıl yapılması gerektiğini ve o yaptı. kendiniz çıkartıp takamazsınız kolay kolay ben kendi başıma giyinemiyordum bile. kimle birlikte kalıyorsanız gidin doktorunuz göstersin nasıl takılacak ondan sonra o yardım eder size. kan dolaşımını engellerse karıncalanma ve uyuşmadan anlarsınız (doktor amca öyle demişti) az biraz gevşetirsiniz olur biter.

şimdi bi daha gidip rahat olacağını şekilde yaptırın, içiniz rahat etsin.

merak etmeyin kısa sürede eski sağlığınıza kavuşursunuz, ilk başta çok üzülmüştüm ama önemsiz bir kırıkmış bu. çok geçmiş olsun!
0
denizin kulleri
(10.08.09)
bi kere gecmiş olsun. ilk baslarda cok rahatsız etmesi normal. diger arakdasların da dedigi gibi kendi kendinize yapmayın doktorunuza uyun simdilik. bi süre sonra zaten alısacaksınız. uyarı: hareketleriniz baya kısıtlanacagından kilo alabilrsiniz aman dikkat. basıma geldiginden biliyom.
0
anconia
(10.08.09)
(2)

Laktaz hapi

nochristrequiress
Laktaz Intoleransi olan bir bunye var diyelim. Aslinda cok guzel sut icer cocuklugundan beri ama kullandigi protein tozu haddinden fazla karin sisirmekte (yirtilcak kadar geriyor) ve gaz yapmakta. Laktaz'i az olanlara verilen laktaz haplarindan bizim ulkede var mi? Varsa hangi markalar var, hangisin
Laktaz Intoleransi olan bir bunye var diyelim. Aslinda cok guzel sut icer cocuklugundan beri ama kullandigi protein tozu haddinden fazla karin sisirmekte (yirtilcak kadar geriyor) ve gaz yapmakta.

Laktaz'i az olanlara verilen laktaz haplarindan bizim ulkede var mi? Varsa hangi markalar var, hangisini alayim?

Yoksa amerikadan alacagim, netirition.com'dan.
0
nochristrequiress
(10.08.09)
laktaz hapını bilmiyorum ama yogurt peynir yiyebiliyorsan sütten alabileceğin her türlü gıda maddesinin fazlası onlarda. Bir de keçi sütü sindirebiliyor musun bulması zor ama o da bir çözüm olabilir insan sütüne daha yakınmış.
0
joepiscopo
(11.08.09)
Laktaz haplarının yan etkileri diz boyu efendim, beslenmenize dikkat ediniz. (Aynı hastalıktan 22 senedir bende var, biliyorum.)
0
ornette
(11.08.09)
(3)

kan değerlerindeki NEU# nedir?

problematik
bugün bir sağlık ocağından kan değeri sonuçlarımı aldım bazı değerler anormal çıkmış:doktor da yorum yapmadı bir daha bakarız deyip yolladı.________________Total Bilirübin 1,66 (yüksek).....Normal Değerler: 0-1WBC .... 3,87 (düşük) .............Normal Değerler: (4,6-10,2)RDW .... 16 (yüksek) ..
bugün bir sağlık ocağından kan değeri sonuçlarımı aldım bazı değerler anormal çıkmış:
doktor da yorum yapmadı bir daha bakarız deyip yolladı.
________________

Total Bilirübin 1,66 (yüksek).....Normal Değerler: 0-1
WBC .... 3,87 (düşük) .............Normal Değerler: (4,6-10,2)
RDW .... 16 (yüksek) ..............Normal Değerler: (11,6-14,8)
NEU# ... 1.88 (düşük) (Normal değerler 2-6,9)
________________

Sorularıma gelince:
1. burada anlamadığım NEU# değeri, bu ne demektir?
2. akyuvarın düşük, bilirübinin fazla olması nasıl yorumlanabilir?
0
problematik
(10.08.09)
mentirosa
(10.08.09)
neu=> Neutrophil kısaltmasıdır. internette hakkına oldukça fazla döküman bulabilirsiniz.
vücudu koruyan WBC=> White blood cell in bir parametresidir. türkçe beyaz küre diyoruz. bunlar vucudumuzu enfeksiyona karşı korular.
bilirubinin yükselip akyuvarın düşmesi tek başına birşeyi göstermez. total kan sayımınızı görmek gerekir. ancak herhengibir probleminiz olmayabilirse de bir hematologa görünmenizde fayda var..
0
ceyrekakıl
(10.08.09)
Nötropeninin sayısız nedeni var, tek başına olması da pek bir şey değiştirmez. Lösemiden basit bir viral enfeksiyona sayısız sebebi mevcut. Bu nedenle ceyrekakıl'ın dediği gibi hematolojiye görününüz.
0
ornette
(11.08.09)
(1)

feline leukemia virus (kedi lösemi aşısı ne kadar tutar?)

reducto
bir kedinin lösemi aşısı ve bir stronghold damla uygulaması ne kadar tutabilir?
bir kedinin lösemi aşısı ve bir stronghold damla uygulaması ne kadar tutabilir?
0
reducto
(10.08.09)
lösemi aşısı 35-40 civarında. ama iki hafta sonra (idi sanırım) yenilemen gerekiyor.
0
vejeteryan vampir
(10.08.09)
(6)

Kaşıntı + Yaralar

tamekmevyesuyu
Derinin üzerinde durduk yere oluşan yaralar neye âlâmettir efendim? Neredeyse bir haftadır cildimde bir kaşınma var. Birkaç gün önce de farkettim ki cildimin üzerinde kendi kendine açılan, çizik benzeri, ufak yaralar oluşuyor.
Derinin üzerinde durduk yere oluşan yaralar neye âlâmettir efendim? Neredeyse bir haftadır cildimde bir kaşınma var. Birkaç gün önce de farkettim ki cildimin üzerinde kendi kendine açılan, çizik benzeri, ufak yaralar oluşuyor.
0
tamekmevyesuyu
(10.08.09)
bocek fln bisiler ısırmıstır.
0
bryan fury
(10.08.09)
kaşınma, yara oluşumu ve kabuk bağlaması sedef e delalettir. doktora görünün bence.
0
baschar
(10.08.09)
onlarca nedeni olabilir. sıcaklık da başlıcaları bu aralar...
0
mortifera
(10.08.09)
egzama da olabilir tabii.
0
velvet revolution
(10.08.09)
pislik diyecem ayıp olacak gibi. kaşımaktan oluyordur yaralarda. yoksa öyle ne olacak başka
0
bore
(10.08.09)
(bkz: seboreik dermatit) olabilitesi var
0
afush
(11.08.09)
(6)

uyku problemi

bellbane
kendi bildim bileli uyumak için yatağa yattığımda uykuya dalmam genelde 1-2 saat sürüyor. ne kadar yorgun olursam olayım, bu süre azalmıyor. çok gıpta ediyorum kafasını yastığa koyar koymaz uyuyanları. üstüne üstlük uykuyu seven bir insanım. sabahları çok zor uyanırım. özellikle erken kalkmam gerekt
kendi bildim bileli uyumak için yatağa yattığımda uykuya dalmam genelde 1-2 saat sürüyor. ne kadar yorgun olursam olayım, bu süre azalmıyor. çok gıpta ediyorum kafasını yastığa koyar koymaz uyuyanları. üstüne üstlük uykuyu seven bir insanım. sabahları çok zor uyanırım. özellikle erken kalkmam gerektiği zamanlar acaip zorlanıyorum. hatta bu benim okuldaki başarımı bile etkiliyor. sabah saatlerine konmuş derslerde hep başarım daha düşük. kalkıp da gidemiyorum çünkü. sizce ne kadar problemliyim? bu konuyla ilgili yardım falan almam gerekiyor mu?
0
bellbane
(10.08.09)
düşünme. kafanı rahat bırak, hayal falan kur, dalarsın zaten. tahminimce zihnini uyanık tutacak şekilde birşeyler düşünüyorsun.
0
turkish tekila
(10.08.09)
aklınızı kurcalayan problemleri çözün. rahat olun uyumaya çalışırken.
0
i ve been mistreated
(10.08.09)
adam rahat olamıyorum demiş zaten.

bence bir doktora görünmekte fayda var. çok iğrenç bir sorun sizinki yahu.
0
cro magnon
(10.08.09)
Uyku sorunundan bağımsız olarak balıkyağı ve kefir kullanmanı öneririm hergün (derslerde başarı olayı)
uyku kaliteni arttırmak için.
Uyumadan en az 2-3 saat önce yemek yemeyi kes, özellikle tüm şekerli ve unlu gıdalar.
yogurt, kefir yiyebilirsin.
uyuduğun ortam tamamen karanlık olsun.
iyice havalanmış olsun.
bunları yap, düzelmezse doktora git bence.
0
joepiscopo
(10.08.09)
(bkz: delayed sleep phase syndrome ) diye bir şey var sözlükte. belki yardımcı olur.
0
synick
(10.08.09)
sürekli aynı saatte uyanmaya çalışın. böylece uyuma saatinin de kendiliğinden bir düzene girmesi gerekir. ben uyurken film izliyorum. böyle bir kaç uyku filmim var. hani sadece seslerinden görüntüyü gözümde canlandırabildiğim kadar sahneleri ezberlediğim. böylece o 1-2 saat sorun olmuyor. ama bunu yok etmenin bir yolunu ben de bulamadım.
0
middlegray
(02.09.09)
(4)

göz bebeği çevresinde bir sivilce benzeri küçük beze çıktı

kaleci makabayasi
dostlarım göz bebeği nin çevresinde böyle ufak bir iltihap, sivilce benzeri bi şey çıktı.bu da gözümün kızarıp kanlanmasına sebep oluyor.gözümü kırparken hissediyorum.evet dostlar ne dir ne değildir.bilgisi tahmini olanlar
dostlarım göz bebeği nin çevresinde böyle ufak bir iltihap, sivilce benzeri bi şey çıktı.bu da gözümün kızarıp kanlanmasına sebep oluyor.gözümü kırparken hissediyorum.evet dostlar ne dir ne değildir.bilgisi tahmini olanlar
0
kaleci makabayasi
(09.08.09)
(bkz: chalazion)
0
chrome
(09.08.09)
chrome yanlız benimki kirpik lerde değil direk gözbebeğinin çeperinde.
0
🌸kaleci makabayasi
(09.08.09)
arpacık olabilir muhtemelen, bir doktora görünün bence.
0
oligomer
(09.08.09)
Muhtemelen "Pingekula" dır. Göz doktoruna başvurursanız gerekli tedaviyi düzenleyecektir. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(09.08.09)
(3)

Askere gitmeye gunler kala hasta olmak

joamon
Carsamba gecesi biraz fazla soguk icmemden dolayi midemi usuttum. Persembe sabahindan itibaren kusma,ishal,ates falan derken saglam bir sekilde carpildim. Hastanede yogun antibiyotik verdiler, atesim dustu, kendimi hasta gibi hissetmiyorum ancak ishal ve mide sancilari hala devam ediyor. yarin tekra
Carsamba gecesi biraz fazla soguk icmemden dolayi midemi usuttum. Persembe sabahindan itibaren kusma,ishal,ates falan derken saglam bir sekilde carpildim. Hastanede yogun antibiyotik verdiler, atesim dustu, kendimi hasta gibi hissetmiyorum ancak ishal ve mide sancilari hala devam ediyor. yarin tekrar gorunecegim doktora.

kritik olan carsamba gunu askeri birligime katilmak zorunda olmam. bu halde orada ne yapacagim hakkinda hicbir fikrim yok. gunde 10 kez tualete gitmem gerekiyor. pek birsey yiyemiyorum ve cok fazla su kaybediyorum. derdimi anlatma sansim olur mu orada? rapor vs. mi goturmem gerekir. basina boyle birsey gelmis olan var mi?
0
joamon
(09.08.09)
merak etme zaten ilk katılımda muayene edilecek, aşılarını olacaksın.katılma esnasında kaydolurken rahatsız olup üşüttüğünü bildirirsin. eğer durumun daha kötüye giderse etrafında bulunan çavuşlardan birisine söyleyip revire gitmen gerektiğini anlatırsın, birlik komutanının bilgisi dahilinde revirde gereken muayeneyi ederler. geçmiş olsun.
0
oligomer
(09.08.09)
resmi rapor alırsan sağlığına kavuştuktan sonra geç de olsa katılabilirsin.
0
stopnsilence
(09.08.09)
@stopnsilence, muhtemelen bu rapor aldığı süreyi daha sonra eklerler üzerine.. askeriye için resmi rapor Gata harici geçerli değildir bence..
0
oligomer
(09.08.09)
(5)

öksürükten kan gelmesi?

Belegg
yaz ortasında hayvan gibi grip oldum ve son 2 gündür atlattım gibi bir$ey yanlız sabahları kalktığımda acayip derecede balgam çıkarıyorum ama 2 gündür sabahları ilk öksürüğümde çok uzun öksürdüğüm içinmidir bilmiyorum tükürükle beraber 1 damla kan geliyor.Sizce kötü bir hastalığın belirtisimidir?
yaz ortasında hayvan gibi grip oldum ve son 2 gündür atlattım gibi bir$ey yanlız sabahları kalktığımda acayip derecede balgam çıkarıyorum ama 2 gündür sabahları ilk öksürüğümde çok uzun öksürdüğüm içinmidir bilmiyorum tükürükle beraber 1 damla kan geliyor.Sizce kötü bir hastalığın belirtisimidir?
0
Belegg
(09.08.09)
muhtemelen tahriş olmuş boğazından geliyordur.sadece ılık şeyler içerek, yumuşak gıdalarla beslen, öksürürken çok zorlama.ama tabi doktor değilim, kesinlikle bir doktora görün.
0
kaleci makabayasi
(09.08.09)
bir tür iltihap belirtisidir. antibiyotik almiyorsaniz alin. yüksek ateş ve yutma zorlugu da var ise antibiyotik iyi gelecektir.
0
mat couthon
(09.08.09)
antibiyotik almadan önce kesinlikle doktoruna başvur.
0
ctrl z
(09.08.09)
(bkz: üsye)
0
hollowlife
(09.08.09)
tez zamanda bir doktora gidile, göğüs filmi çektirile, ppd konula, balgamın mikroskopidine bakıla.. sağlamcı davranmak en iyisi..
0
kara kadife
(09.08.09)
(12)

kedi. bişi olur muyum?

passion rules the game
bugün salak bir kediye elimle peynir yedirirken geldi ve dişlemese de hafif bir şekilde dişiyle ezdi parmağımı. nasıl desem kanamadı ama altında kırmızı bir şey birikti. 1 mm bile değil boyu lakin bana panik yaptırmaya yetti.kedi 2-3 aylık, bahçede yaşıyor ama sokak kedisi. doğduğundan beri bizimle,
bugün salak bir kediye elimle peynir yedirirken geldi ve dişlemese de hafif bir şekilde dişiyle ezdi parmağımı. nasıl desem kanamadı ama altında kırmızı bir şey birikti. 1 mm bile değil boyu lakin bana panik yaptırmaya yetti.
kedi 2-3 aylık, bahçede yaşıyor ama sokak kedisi. doğduğundan beri bizimle, annesi ve bir kardeşiyle hep bahçedeler. inceledim hiç öyle bir manyaklık görmedim hiç birinde ama aşıları da yok. babam bir sağlıkçı olarak bir şey olmaz dedi, bakan halamlar da bizi de tırmıklıyo hiç bişi olmadı dese de korkuyorum. bu meretin ankara da görülme ihtimali, bahçe kedisinde görülme ihtimali nedir? üç kedide de öyle ısırılma falan yok, hep bahçedeler..

edit: meret derken kuduz.
0
passion rules the game
(08.08.09)
dişleyen kedinin götünü de doktora göstermelisiniz bence. yara olabilir.
0
baschar
(08.08.09)
kanama olmamış ki zaten? havadan nem kapmayın yahu. kan toplanmış ama herhangi bir açılma yok. kuduz bulaşma ihtimali de yok?

ulen biz bebeyken sokakta itlerle dalaşır kedilere tekme atardık. şimdi parmağım ağzına girdi diye hastanelere diziliyor millet.
0
cro magnon
(08.08.09)
kanamadi da saglik bilgim sifir. acaba kanadi da kucuk oldugu icin gozden mi kacirdim diye iskilleniyorum.
0
🌸passion rules the game
(08.08.09)
iç kanama olacak hali yok, dert etmeyin, evham yapmayın.
0
sokak cocugu
(08.08.09)
kedinin ısırması değil de, tırmalaması daha tehlikeli olabilirdi. kedilerin tükürüklerinden mikrop kapma olasılığınız pek azdır, öyle kanatacak şekilde diş geçirmeleri de zordur, bana oldu, ama herifin tüylerini kesicez diye, veterinerde herifin canını çıkarmıştık falan.
tırnaklarında mikrop olma olasılığı daha fazla, deri altına girdiğinde zor iyileşiyor.
sizin yanınızda olduğuna ve gözlemleme şansınız olduğuna göre kuduzdan korkmanıza da pek gerek yok.
0
yalnux
(08.08.09)
kuduz olunması için derin yaralar lazımdır. Tabii her şey gibi bunun da istisnaları vardır. Bence kuduz açısından çok kıllanma, kediyi bahçede izlemeye devam et.Kudurursa doktora git. Kuduz virusu merkezi sinir sistemine ne kadar yakınsa o kadar hızlı semptom verir. Parmağının ucuysa ıssırılır gibi yapılan yer, sadece kediyi izle, senden önce ölür eğer kuduzsa.
0
beltedmanatee
(09.08.09)
kanamadıktan sonra bir sorun yaratacağını sanmıyorum, ama içim rahat etsin diyorsan her ihtimale karşı kediyi 10 gün boyunca gözden kaybetmemekte fayda var,geçmiş olsun
0
kereshme
(09.08.09)
sayın arkadaşlar, kuduz kan yoluyla bulaşmaz. "kanamadı, oh, kurtulduk" diye bir olay yok. lütfen kesin emin olmadığınız ciddi konularda eminmiş gibi konuşmayın.

@passion rules the game: sizin durumunuz yukarıdaki paragrafla ilintili değil, onu genel bir uyarı olarak yazdım. normalde o yaşlardaki bir yavruda kuduz olması beklenmez, yani babanız mantıklı konuşmuş. gelgelelim geçen sene aynı şekilde bir kedi tarafından tırmalandığımda [ki kanamamıştı] derhal aşı olmuştum. hiçbir infeksiyon uzmanı size "aşıya gerek yok" demez. seçim sizin.
0
gonion
(09.08.09)
6 ay ömür biçiyorum. kalan günlerinizde hayatın tadını çıkarmaya bakın.
0
cruor
(09.08.09)
yavru bir kedide kuduz olması, sizde kuduz olmasından daha düşük bir ihtimal.
0
cereal killer
(09.08.09)
abicim neden bu şekilde sallama ihtiyacı duyuyorsunuz anlamıyorum, üstelik bu geri dönüşsüz bir şey.. bir defa kedinin ısırığı tırmığından daha tehlikelidir, virüs önce sinirlere sonra tükürük bezlerine geçer ve çoğalır, oksijen ve uv ye dayanıksızdır, o nedenle tırnakta barınması zordur.

kediyi 10 gün dikkatlice gözlemeniz lazım, kaybolur hastalanır veya ölürse aşı ihtiyacı doğacaktır. kanatmış olsaydı o zamandirekt başlanırdı.

hangi bölgede oturduğunuzu, o bölgedeki kuduz sıklığını vb bilmiyorum, bir enfeksiyon hastalıkları uzmanı ile konuşun.

aşıdan zarar görme ihtimaliniz ile aşısızlıktan zarar görme ihtimaliniz karşılaştırıldığında ben kendim olsam aşıyı olurdum. 10 gün sonunda da bırakırdım.
0
kara kadife
(09.08.09)
sürekli sokaktaki kedilere bulaşırım. defalarca ısırıldım. bi kere yaralı bi kediyi veterinere götürürken fena şekilde ısırıldım. oluk oluk kan aktı yani can havliyle ısırdı hayvan. veterinere danıştım, "istersen yaptır aşı ama benim bile kuduz aşım yok, her gün ısırılıyorum. istanbul şehiriçinde kuduz kedi olduğunu inanmam" dedi. tabi bunu başkası sorsa en doğrusu gidip aşı olmak derim, samimi olduğumuzdan sana böyle konuşmakta sakınca görmüyorum diye de ekledi. ben her hafta barınaklara gidiyorum yıllardır, bi kere kuduz kedi görmedim.
kaldı ki tanıdığınız bi kediden bahsediyosunuz, kuduz olduğunu sanmıyorum ama aşı olmayın diye demiyorum bunu. ben defalarca kuduz aşısı oldum çünkü benim için mesele değil, iğneden filan korkmam ama duyuruda daha önce, öleceğim diye panik yaptığı halde aşı olmayıp kedinin sağlık durumundan emin olmaya çalışan insanlar gördüm. aşı olmak bunların hepsinden daha kolay ama neden bilmiyorum boy yere aşı olmuş olmayayım diye tercih edilmiyor. yani endişeleniyorsanız en kolayı aşı olun ama bahçenizdeki kedinin kuduz olma ihtimalini soruyorsanız çok düşük derim.
0
cereal killer
(09.08.09)
(2)

acil!! ankara'da psikiyatrist

ali87
ankara'da iyi bir psikiyatrist tavsiyesi gerekli. özel olursa iyi olur ama özel olmayan iyi biri varsa o olur.
ankara'da iyi bir psikiyatrist tavsiyesi gerekli. özel olursa iyi olur ama özel olmayan iyi biri varsa o olur.
0
ali87
(08.08.09)
martı terapi
0
lhun
(08.08.09)
dr. semih dikkatli
0
arjantin ovalarini sulayan nehir
(04.11.14)
(5)

Kulagin icinin kasinmasi

ermanen
Kulagin icini siklikla temizlemek kulagin icini kasindirir mi? Ne kadar zamanda bir temizlemek gerekiyor?
Kulagin icini siklikla temizlemek kulagin icini kasindirir mi? Ne kadar zamanda bir temizlemek gerekiyor?
0
ermanen
(07.08.09)
temizlerken fazla baskı yaparsanız oluyor öyle. yumuşakça temizleyin. sonra serçe parmağınız kulağınızda deli gibi sallayarak dolaşmayın.
0
cro magnon
(07.08.09)
gün aşırı pamukla temizleyin.
0
sokak cocugu
(07.08.09)
kulak içi temizlenmez.. dışkulak yolunda vucudumuzun kendi sekresyonu mevcuttur. biraz mantığınızı çalıştırdığınızda bunun bir gereklilik olduğunu anlarsınız. o bolgeyi temizlemeyin. kulak çöpü sokmayın. her temizleme işlemi enfeksiyona zemin hazırlar. aynı zamanda kulak zarınıza da zarar verebilirisiniz. çok temizlemek istiyorsanız kulak kepçesinin içini temizleyebilirsiniz.
0
ceyrekakıl
(07.08.09)
evet doktorlar kulak copu kullanmayin diyor ama dayanilmaz bir aliskanlik. niye icat edilmis bu kulak copu :)

zeytinyagi dokun diyorlar bir de, iyi gelir mi bu, bir zarari olur mu?
0
🌸ermanen
(07.08.09)
zeytin yağı değilde, önce kaşıntının nedenini bulmak için otoskop ile muayene edilmeniz gerek.. dış kulak yolunda yara, enfeksiyon falan olabilir. önce tanı konulsun.. sonra doktorunuz kaşıntıyı azaltıcı damlalar verecektir size....
0
ceyrekakıl
(07.08.09)
(5)

Bilek ağrısı..

dambil
günaydınlar ahali, ya bu ipne aletin başında biraz fazla süre geçirmemden mütevellit yavaş yavaş bileklerim iflas etmekte. bugün özellikle sağ bileğim bir garip. en kısa sürede powerball alacağım, onun toparlayacağına inancım sonsuz ama bugün için şöyle hoş bir bilek egzersizi var mıdır ki şu ağrıyı
günaydınlar ahali,

ya bu ipne aletin başında biraz fazla süre geçirmemden mütevellit yavaş yavaş bileklerim iflas etmekte. bugün özellikle sağ bileğim bir garip. en kısa sürede powerball alacağım, onun toparlayacağına inancım sonsuz ama bugün için şöyle hoş bir bilek egzersizi var mıdır ki şu ağrıyı hafifletecek ya da geçirecek?

teşekkürler şimdiden ilgilenen herkese..
0
dambil
(07.08.09)
boyun için streching hareketlerini yapabilirsiniz genel anlamda rahatlatır. çok fazla bilgisayar başında bulunuyorsanız el-bilek ateli denen naneden kullanmanızı tavsiye edeceğim. ağrılarınız çoksa bir doktora başvurun çünkü daha ciddi problemlere yol açabilir.
0
doktor hektor
(07.08.09)
dostum bileginden takır tukur ses geliyosa pek oynatma derim ayrıca bileğe silikon destekli maus ped ler var iyi geliyor.
0
adidastan saatmi olur
(07.08.09)
mouse kullandığınız eldeki bileğin altına katlı çorap koymayı deneyin, baya işe yarıyor. biraz terletiyor ama olsun.
0
archvile
(07.08.09)
bilegine derhal fast jel surup sar iki gunde dinlendir benden solemesi benim araz kaldi 3 sene oncesinden agirlik kaldirinca hala sizliyo kiiii fizik tedavi olmama ragmen kisin sogukta agri yapiyo vs
0
mev
(07.08.09)
dambil,
sen bir enkazsına girmeliydiniz :-)) www.bodytr.com

size önerim bu programda 62. gündeki boyun egzersizlerine göz atmanız olur ama sizin sıkıntınız bilek boyun ne alaka bilemedim. Benim önerdiğim egzersizlere göz atabilir ya da bir fizik tedavi merkezinden boyun egzersizi broşürü alabilirsiniz.

Bilek için 59. gündeki egzersizleri yapabilirsiniz. Yine yumruk üstünde şınav çekmek ve parmaklar için de sık sık aletini veya el yayını kullanmak doğru olur.

En geç bir ayda düzeleceğini sanıyorum ama ilerletmeden egzersizlere başlamalısınız.
0
Karluk
(07.08.09)
(2)

antidepresan - konsantrasyon ilişkisi

efexor
konsantrasyon bozukluğu dikkat dağınıklığı vs. diyerek psikiyatriste gittim, dedim böyle böyle baktım prozac yazmış. antidepresan kullanmayı düşünmüyorum dedim kalktım geldim ama aklıma da takıldı. ve 9 ay önce kullanmayı bıraktığım 150mg efexor'den bi tane salladım. aylardır çalışamadığım kadar der
konsantrasyon bozukluğu dikkat dağınıklığı vs. diyerek psikiyatriste gittim, dedim böyle böyle baktım prozac yazmış. antidepresan kullanmayı düşünmüyorum dedim kalktım geldim ama aklıma da takıldı. ve 9 ay önce kullanmayı bıraktığım 150mg efexor'den bi tane salladım. aylardır çalışamadığım kadar ders çalıştım.

bu bir seferlik bir şey olabilir mi?

antidepresanların konsantrasyona etkisi söz konusu olduğunda "doktordur vardır bi bildiği"nden daha fazla bir şey söyleyebilecek olan var mı?
0
efexor
(07.08.09)
pek çok çeşitleri var, uzmanı da değilim, ama acaba sizin "konsantrasyon eksikliği" dediğiniz şey başka problemlerin bir sonucu mu, bunu düşünmek gerek. örneğin obsesif bir bozukluğunuz vardır, istilacı düşünceleriniz vardır bu engel oluyordur çalışmaya, veyahut gerekli motivasyonu sağlayamıyorsunuzdur, depresif bir atalettir bu engel oluyordur vs. veyahut o "salladığınız" şeyin süper işe yarayacağına inanmışsınızdır, kendinizi yanlış çıkarmamak için çalışmışsınızdır. direk konsantrasyon sağlayamama mekanizmasıyla işlemek zorunda değil yani.

dediğim gibi sizin çalışmamak dediğiniz şeyin pek çok farklı sebebi olabilir. haliyle bize "doktorun vardır bir bildiği" demek düşer, düşmelidir.
0
lhun
(07.08.09)
Eger gecici olmayan ciddi bir konsantrasyon sorununuz varsa bu beyindeki iletimi saglayan norotransmitter larin etkin calismamasindan kaynaklaniyor olabilir. Antidepresanlar da bu norotransmitter lardan bir kisminin etkin salinmasini sagladigi icin yogun konsantrasyon yasamis olabilirsiniz. Ama beyinle ilgili herseyde oldugu gibi bu da surekli devam eden bir durum degildir. Yani siz bu ilaci aldikca konsantrasyonunuz hep articak demek degil bu, hatta aksine beyninizi ilacin etkisiyle tembellige itebilirsiniz.
0
gymboo
(07.08.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.