Giriş
(4)

Deri Buruşması..

quaker
Merhaba Galyalı'lar..Hani çocukken denize girmek istemeyen çocuk, denize bir girdimi 2-3 saat çıkmaz.. Ebeveynleri deniz kenarından bağırır "Evladım gel akşam oldu aaa" diye..İşte o çocuk benim..Sorunum ise; denize girdiğimde 7 yaşında olan ben, çıktığımda uzuvlar itibari ile 80 yaş görünümünde oluy
Merhaba Galyalı'lar..
Hani çocukken denize girmek istemeyen çocuk, denize bir girdimi 2-3 saat çıkmaz.. Ebeveynleri deniz kenarından bağırır "Evladım gel akşam oldu aaa" diye..
İşte o çocuk benim..
Sorunum ise; denize girdiğimde 7 yaşında olan ben, çıktığımda uzuvlar itibari ile 80 yaş görünümünde oluyordum..
Sonra azaldı, banyoda uzun durunca denk gelmeye başladım bu deri buruşmasına.. Avuç içlerim berbat oluyor, parmak uçlarım sanki döküldü dökülecek gibi oluyordu.
Son 1 yılda ise iyice coştu bu durum. Ellerim terleyince dahi bir bakıyorum avuç içim mahvolmuş, deri dökülüyor ve canım yanıyor. Birşeyleri tutmaya çalışınca parmaklarım acıyor. Banyoya girmek zaten dert oldu. Saçlar uzun, yıka krem sür falan derken bir bakıyorum yine dede-nine kıvamında eller parmaklar..

Sevgilim uzaylı diye dalga geçiyor. Aslında hani komik, espri konusu falan ama, son dönemde can yakmaya ve deri dökmeye başlayınca kıllandım. Şu an misal, bulaşıkla uğraştım yarım saat, gitti eller..

Derim pütür pütür, parmakları açıp kapatırken bile bir sızlama var.
Neyim var benim yahu?
0
quaker
(31.08.09)
"exfoliative dermatitis" olabilir. iyi bir nemlendirici ise yarar genelde ama rahatsiz edecek boyutlara ulastiysa dermatologa gorunun bir.
0
ermanen
(31.08.09)
@yohtur : :) herkesde var farkındayım ama tanıdığım hiç kimse tuvalete girdikten sonra ellerini yıkayınca deri dökülmesi veya can yanması yaşamıyor ellerinde..
benim ki bu durumda artık..

@ermanen : önce bir doktora sorma fikri daha ağır basıyor. nemlendirici fikri için teşekkürler evde varsa deneyebilirim..
0
🌸quaker
(31.08.09)
exfoliative dermatitis mi.. nerden buluyorsunuz bunları bilemedim. kaşıntı yok, sadece suyla ortaya çıkıyor, kızarma yok.. hani olur olmasına da bunlarla olmaz. neyse. vitamin eksikliği veya kullandığınız bir ilacın yan etkisi olabilir. dermotolog yine de. bişey acı veriyosa doktora giderim ben arkadaş..
0
dr cucu
(31.08.09)
@dr cucu

can yakmaya ve deri dokmeye baslamis dedi iste, bulasik yikadiktan sonra da artmis. kasinti ve kizarmayi da ayrica eklemeyi unutmus olabilir. bazi belirtiler tutuyor ki olabilir dedim. ben kesin teshis koymuyorum ki burda, dermatologa gorunmesini soyledim. en kotu ihtimali dusunesin ki, en iyi careyi bulasin.
0
ermanen
(31.08.09)
(8)

eliza hepatit b ve c testleri hakkinda

tatli karinca
merhaba,baslikta da goruldugu uzere eliza, hepatit b ve c testleri yaptirmam gerekiyor. yeterince arastirma yapip hastane hastane gezmeme ragmen bulamadim.bunlari daha once yaptiran var midir? istanbul icin onerebileceginiz hastane, lab. vs varsa da sevinirim. hatta kismen de olsa ssk karsilarsa cok
merhaba,
baslikta da goruldugu uzere eliza, hepatit b ve c testleri yaptirmam gerekiyor. yeterince arastirma yapip hastane hastane gezmeme ragmen bulamadim.
bunlari daha once yaptiran var midir? istanbul icin onerebileceginiz hastane, lab. vs varsa da sevinirim. hatta kismen de olsa ssk karsilarsa cok cok sevinirim.

not: onbin kisiye soyledim, size de soyleyeyim. gerekcesi ascilik kursudur efenim, saygilar.
0
tatli karinca
(31.08.09)
ben 1-2 hafta önce zeytinburnu özel sante plus hastanesinde yaptırdım. emekli sandığından fark almadılar. adresi şu:

Çırpıcı Mh.Turan Güneş Cd. No:117 Zeytinburnu/İST
0212 664 65 55
0
eyke
(31.08.09)
saglık ocagında yapılamıyor muymus hic bi sekilde ?
0
bryan fury
(31.08.09)
bildigim kadariyla hifzisihha, halk sagligi merkezleri yapiyor.

en kötü ihtimal, herhangi bir hastanenin intaniye bölümü her sekilde isinizi görecektir. Devlet hastanelerinde fark da alinmiyor ayrica.

cankurtarandaki deri ve zührevi hastaliklar-cancan- da yapar ama vesika günü gitmemeye calisin :p
0
the man who hears deepest inquisitions
(31.08.09)
vatan hastanesi ile telefonda konustum, yapabileceklerini soylediler. ama olay mahaline varinca durumlar degisti. once ozel sigorta ve sgk kapsaminda yapilabilecegini soylerken sonra her ikisinin de bu testleri kapsamadigini soylediler. doktor gerek gormedikce bu tarz testler kisinin istegi uzerine yapilmaz imis. bu nedenle bosuna kan aldirdim ve testi yaptiramadim.
0
🌸tatli karinca
(31.08.09)
hic etik olmayan bir yolunu soyleyeyım ama sonucu vermıyorlar, biraz zorlarsan alablirsin.

kan bagısı yap. orda tum testleri yapıyorlar. sonucunu bi hafta sonra alıyorsun.
0
bryan fury
(31.08.09)
üniversite hastanesinde (okuldan çıkınca yolun karşısı olduğundan) yaptırmıştım ben geçen sene. para mara almıyorlar sgk'lılardan.

sağlık ocaklarında yapmıyorlar (sorduklarım yapmıyoruz dedi)

varsa sgk herhangi bir devlet hastanesinde yaptırabilirsin. zaten basit bişiy.
0
darknum
(01.09.09)
@bryan: bunun sonucunu veriyorlar mı? düzenli kan bağışlıyorum. iki sefer hasta için, iki sefer de kızılay'a kan verdim, hiç bana sonuç falan vermediler. gidip bir yerden alma şansımız var mı? yani kanımı kabul ettiklerine göre bir sıkıntı yok demek ki (kızılay'dan mesaj geldi. bağışladığınız kan sahibine ulaşmıştır. hayat kurtardığınız için teşekkür ederiz diye) ama eğer böyle bir sonuç alabiliyorsam gidip alayım elimde bulunsun.

ve evet etik bir yöntem değil, donör formunda da soruyorlar "sadece test için mi bağışlıyorsunuz" diye, evet derseniz kan almayıp gönderiyorlar.
0
kibritsuyu
(01.09.09)
@kibritsuyu, bi teyze vardı donor kartını aldıgım onda vardı sonuclar ben ordan bakmıstım. iste hanı tatlı dille alınaiblir gibi gelmıstı bana.
0
bryan fury
(01.09.09)
(6)

Doğum Kontrol Hapı

silya
Doğum konrol hapını 2 gün az almak, hormonları ve döngüyü mahveder mi? Etkileri nelerdir?
Doğum konrol hapını 2 gün az almak, hormonları ve döngüyü mahveder mi? Etkileri nelerdir?
0
silya
(31.08.09)
az derken? yarım mı kullandınız?
0
aithra
(31.08.09)
Hayır. 21 gün yerine 19 gün almayı düşünüyorum.
0
🌸silya
(31.08.09)
sadece regl zamanını bir defalığına geri çekmek istiyorsan problem olmaz ama doğamız gereği 21 günde regl olmamız gerektiğinden doğayla oynama derim.
0
brc
(31.08.09)
hapı bırakır bırakmaz regl olacaksın diye bir kural yok,hapı bıraktıktan sonra 4-5 gün sonra bile regl olabilirsin.. ancak normal döngüsünün dışında (21 gün/ 7gün ara) kullanırsan koruyuculuğu azalır. benimkinin prespektüsünde aynen şöyle yazıyor : " 3.haftada draje alımı unutulduğunda kullanmakta olduğu kutuyu bırakması önerilebilir.7 günlük (drajeyi unuttuğu günler dahil) aradan sonra yeni kutuya başlanır.yani 19 draje alıp hapı bırakırsanız 7 gün değil 5 gün ara verip yeni bir kutuya başlamanız gerekiyor.ama yok ben bir daha elimi sürmem bu haplara diyorsanız sorun yok, istediğiniz zaman bırakabilirsiniz.
0
oilfree
(31.08.09)
Oilfree "yani 19 draje alıp hapı bırakırsanız 7 gün değil 5 gün ara verip yeni bir kutuya başlamanız gerekiyor.ama yok ben bir daha elimi sürmem bu haplara diyorsanız sorun yok, istediğiniz zaman bırakabilirsiniz." kısmını pek anlayamadım.

brc cevabın için teşekkürler
0
🌸silya
(01.09.09)
doğum kontrol hapı kullanmayı tamamen bırakacaksanız istediğiniz zaman bırakabilirsiniz.21 günü tamamlamak zorunda değilsiniz demek istemiştim.ama 19.günde bırakırsanız 5 gün ara verip yeni kutuya başlamalısınız.
0
oilfree
(01.09.09)
(5)

Sinüzit ve Baş Ağrısı.

Dotakafaa
Geçen haftalarda sinüzitlerin akıyor diye teşhiş koydular ve bildiğiniz gibi ilaçlar vs. Sorum şu acayip baş ağrım var şu anda, sinüzitten dediler. Bazen Bütün başım komple ağrıyor. Sinüzitten midir bu?
Geçen haftalarda sinüzitlerin akıyor diye teşhiş koydular ve bildiğiniz gibi ilaçlar vs. Sorum şu acayip baş ağrım var şu anda, sinüzitten dediler. Bazen Bütün başım komple ağrıyor. Sinüzitten midir bu?
0
Dotakafaa
(31.08.09)
sinüzit baş ağrısı yapar evet, özellikle kaş bölgesinde, iğrençtir
geçmiş olsun
0
pegasos
(31.08.09)
ilaçlar geçiriyor bir haftada, geçer birkaç güne.
..ama sizin sürekli dikkat etmeniz gerekiyor sinüzit tekrar eden bir şey.
tylolhot da verdi mi doktor?
0
aithra
(31.08.09)
denize gir.
0
blackdog
(31.08.09)
kaşlarının oralarda bas agrısı yapar.kurutulmus papatyalar oluyu ya aktarlarda satılanlardan,ondan al ıste bı yada ıkı awuç,onu kaynat onun buharını soluu ıyıce,o baya ıyı gelır
0
tueio
(31.08.09)
evet sinüzit acayip başağrısı yapar. özellikle kaş üstü-alın bölgesinde. ıslak saçla dolaşma, sinüzüt olacaksın diye kızar annem bana hep.
Bir kocakarı ilacı. test edilmiş onaylanmıştır, abim ve annem tarafından. yalnız dikkatli kullanmak gerektir, abim hayvan gibi burnuna çektiği için nerdeyse boğuluyordu.
yol kenarlarında bizim "cırtatan otu" dediğimiz sizin ne dediğinizi bilmediğimiz otlar vardır. kavun yada salatalık bitkisine benzer, sarı çiçekleri olur, uçlarında çağla-bademe benzeyen, onun çok küçücük dikenlisi gibi olan bir meyvesi vardır. hafif sıktığınızda patlar hemen. o patladığında akan sıvısını yarım çay bardağı olacak şekilde biriktirip, kalanı suyla tamamlayıp, genzinize kaçırmayacak şekilde burnunuza çekerseniz, (genzinize kaçarsa yandınız, doğru hastaneye, boğazınız öyle bir şişiyor ki nefes alamadığınız için nefes borusuna delik açmak zorunda kalabilirler, bkz: abim) bütün sinüztler 24 saat boyunca akıyor. bu süre zarfında sizi mendil, peçete değil, bildiğiniz banyo havlusu keser ancak. sinüsler boşaldıktan sonra 2-3 yıl idare eder, annemle abim hala yaparlar bu işlemi. ancak dikkat; bildiğim kadarıyla bu mevsimlerde o bitkiler zehirli, 10-15 gün daha beklemek gerek. garanti olsun eylül sonunu bekleyin bence. yada bi doktora gidin zitromax yazsın size. geçmiş olsun.
0
halanne
(31.08.09)
(2)

ginseng alacagim

terp
hangi cinsinden almam lazim ve de nereden alayim? istanbul'dayim. erkegim. tesekkurler.not: tecrubesi olan paylasirsa sevinirim...ekleme: arkadaslar verdigi enerjisiyi hissettiklerini soylediler. ozellikle cinsel performans icin almiyorum yani :)
hangi cinsinden almam lazim ve de nereden alayim? istanbul'dayim. erkegim. tesekkurler.
not: tecrubesi olan paylasirsa sevinirim...

ekleme: arkadaslar verdigi enerjisiyi hissettiklerini soylediler. ozellikle cinsel performans icin almiyorum yani :)
0
terp
(30.08.09)
Seksuel performans beklentisiyle alacaksan Kore Ginseng'ini tavsiye ederim.

GNC marka olan uygundur.
0
msb
(31.08.09)
umudunu kırmak istemem ama giseng hiçbir işe yaramaz. onun yerine mesir macunu ye çok daha etkili olur.
0
you are my lethe
(31.08.09)
(16)

siğil

asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
elimde siğil çıktı ve ben ona veryutol gibi bişi sürdüm daha berbat oldu :( bi çözümö neyin bişi üretin bana. sağlığıma kavuşmak istiyorum:D
elimde siğil çıktı ve ben ona veryutol gibi bişi sürdüm daha berbat oldu :( bi çözümö neyin bişi üretin bana. sağlığıma kavuşmak istiyorum:D
0
asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(30.08.09)
doktora git?
0
the bourgeois
(30.08.09)
yeğenimde vardı doktora bir krem vermişti, eser kalmadı siğilden falan.
0
sokak cocugu
(30.08.09)
doktor verdi o ilacı. veryutol=ilaç:D
0
🌸asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(30.08.09)
veryutol veren doktora daha berbat oldu de?
0
the bourgeois
(30.08.09)
anneannemden kalma bişey onereyim
uzun bir saçla sıkıca sar ama sıkıca.o 2 bilemedin 3 güne düşer:)
0
voodoo 007
(30.08.09)
doktora dedim kötü oldu die lazerle alalım dedi. cesaret edemedim. anneanne işleri şeyler istioyorum ben sanki:S
0
🌸asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(30.08.09)
benim de elimde bişey çıkmıştı siğildi herhalde 2-3 sene önce. uzunca bir süre aynı boyutta kaldı. sonra denize girdim eridi gitti. bi ara da burnumda çıkmıştı o zaman doktora gitmiştim bişey sürmüştüm geçmişti ama adını hatrlamıyorum ilacın. bu tip şeylere deniz iyi geliyor diye duymuşluğum var da mikrop filan kapar daha kötü olursa karışmam. anneanne lafı geçtiği için yazdım.
0
tepedeki psychedelic adam
(30.08.09)
1- buzlukta karaciğer dondurup her gün siğilin üstüne bir parça koyabilirmişsin. üstünü de çok sıkmadan bağla. bazı siğiller için işe yarıyormuş***
2- sigara külünü sıcakken daha* üzerine değirebilirmişsiniz.
3- ip bağlayınca köküne düşebilirmiş.
not: tamamı anneanne ürünüdür. sonradan mesuliyet kabul etmem:D
0
telepathosspher
(30.08.09)
benim okunduydu kucukken etrafını bi teyze cizdi kalemle bisiler yazdı ufledi sonra git soyle bi uzaklara bak dedi buna anlam veremedim ozaman oyle saga sola bakındıydım. 2-3 gun sonra gitti.
0
gone with the sin
(30.08.09)
benim kuzenimde vardı ve ne kadar koca karı işi şey varsa denediler. ilk önce onda da ilaç pek işe yaramamıştı sonra saçmaladılar, birsürü abuk subuk karışımlar, batıl davranışlar, mahallenin imamına bile patates mi soğan mı hatırlamıyorum bişeyler okutup kuruttular falan... hatta bi ara yakmaya bile kakltılar.

galiba sonunda başka bi doktorun verdiği başka bi ilaç işe yaradı.
0
yellow brick road
(30.08.09)
Ben de etrafının mürekkeple çizilip dua okunduğunu falan duymuştum ama bilmiyorum. Nette bulduğum (sanırım sizin de istediğiniz) şu:

اَمْ اَبْرَمُوا اَمْرًا فَإنَّا مُبْرٍمُونَ

Okunuşu: “Em ebremû emren fe innâ mumbrimûn.”

Yüzde ve elde bulunan temralar (siğiller) için kenarları kalemle işaretlenerek 3-5 ve 7-40 defa bu ayet okunursa Allah şifa verir.
0
uyuklayankedi
(30.08.09)
kesinlikle doktara git. dondurma diye bi yöntem var. 1dk sürüyo sadece. acı kısmı ise 2dk yanıyor o kadar.bikaç seansla kesim çözüm. hatta benim dudağımda vardı tek seferde kayboldu gitti.
0
burcem
(30.08.09)
incir sutu...
0
ne nicki be
(30.08.09)
Duoderm Solusyon 15gr adli ilaci eczanelerde bulabilirsin. tarafimdan 2 defa kullanildi ve ise yaradi hatta kuzenimde kullandi ve ise yaradi. bazi yerlerde yazdigi gibi iz gibi bir problem yasamadik.

kullanim sekli;
once elini sicak su dolu bur kapta bekletiyorsun 3-4 dakika
daha sonra havlu ile kuruluyorsun
oje gibi sigilin ustune suruyorsun

eger duzenli ve denildigi gibi kullanilirsa max 1-2 haftada sigil dusuyor(evet kopuyor)yara vs olmuyor deri gibi dusuyor.

sudur: www.farmacep.com
0
aacwarlock
(30.08.09)
Kesinlikle incir sütü. Biraz yakar ama gerçekten işe yarıyor. Bende et beni vardı toplu iğne nin topunun iki kadar büyüklükte onu da düşürdü. Sütü sürdüler ben iki hafta boyunca kendime kızdım niye böyle bir şeye izin verdim modern tıp varken diye ikinci hafta sonu düştü inanamadım. :D
0
ilkdefa
(30.08.09)
yazılanların hepsini boşver. git bir hastaneye 5 dakikada yaktır kurtul.
0
piri reis
(01.09.09)
(7)

tıbbi olarak ismi nedir?

sokak cocugu
kışın pantolunun altına pijama vs. giyilmediği zaman bir bacaklarda bir hastalığa sebep oluyordu. neydi onun tıbbi ismi?
kışın pantolunun altına pijama vs. giyilmediği zaman bir bacaklarda bir hastalığa sebep oluyordu. neydi onun tıbbi ismi?
0
sokak cocugu
(29.08.09)
"pantolunun altına pijama giyilmediği zaman oluşan hastalık" diye bişi yok...
daha ayrıntılı bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışalım.
0
ceyrekakıl
(29.08.09)
aslında boyle bir yerde okumuştum bu hastalığı ama adını unuttum. kışın çok soğuk havalarda misal pantolunun altına bişey giyilmediği zaman sebep oluyordu. boyle bir şeydi. damarlarla alakalı sanırım.
0
🌸sokak cocugu
(30.08.09)
ben de duymadım böyle birşey. çocukları soğuktan etkilenmesin hasta olmasın diye annelerin uydurduğu birşey olmasın?
0
ozdek
(30.08.09)
damar dediğin için sallama hakkımı kullanıyorum ama içlikle alakası yok:)
(bkz: varis)
0
keah
(30.08.09)
eminim var böyle bir şey. uydurma değil.
0
🌸sokak cocugu
(30.08.09)
kadınlarda sistik var ama damarla ilgili değildir herhalde.
0
squatterbloat
(30.08.09)
romatizma? :/
0
deliktas
(30.08.09)
(9)

parmağımı kestim ama...

turunun son ornegi
aması şu, ufak ama derin bir şekilde kestim parmağımı. (saatler oldu) kanaması durmuyor üstündeki yarabantını açtığım anda (pıhtılaşmanın psi bile yok, kesilen ette de morarma var). bi sağlık kuruluşuna gidip dikiş falan mı attırsam, ne biliyim bi baksalar mı? yoksa sabah kadar kanama problemi durur
aması şu, ufak ama derin bir şekilde kestim parmağımı. (saatler oldu) kanaması durmuyor üstündeki yarabantını açtığım anda (pıhtılaşmanın psi bile yok, kesilen ette de morarma var). bi sağlık kuruluşuna gidip dikiş falan mı attırsam, ne biliyim bi baksalar mı? yoksa sabah kadar kanama problemi durur böyle bir şey için sağlık kuruluşlarını meşgul etmeye değmez mi?
bir şey daha var yarın yüzmeye (havuz) gideceğim, yüzmesem daha mı iyi yoksa çok dikkatli olduğum sürece enfeksiyon problemi yaşama ihtimalim düşük mü?
0
turunun son ornegi
(29.08.09)
kanı durdurmak için bıçak falan basılır veya toz şeker dökülür kanamanın üzerine tabi bunlara gerek yok bence git sağlık ocağına kafan rahat olsun.
0
nurnur
(29.08.09)
tütün bastırıp kanamayı durdurabilirsin.
0
sokak cocugu
(29.08.09)
saatlerdir durmuyorsa, siz niye duruyorsunuz? gidin bi sağlık kuruluşuna. normal olmadığı bariz değil mi?
0
kisa
(29.08.09)
dakikalarca bastırdığın halde kanama hala devam ediyor
ve yara dudakları birleşecek gibi görünmüyorsa
bir acile uğra, 1bilemedin2 dikiş fazla vaktini almayacaktır.

müdahale edilsin ya da gerek olmasın
iyice sar, çeşme ve banyoda da ıslanmadığına emin ol
havuz derken? :)
0
scrubz
(29.08.09)
havuza girme yahu manyakmısın enfeksiyondan şişip balon gibi olur uğraşırsın.

ayrıca tütün bas aynı şekilde bende kesmiştim yıllar önce hala sol baş parmağımda izi durur seninkinde muhtemelen izi geçmeyecek tütün basıp kestiğin yerin paralelinden tutup bastır iki ucunu birleştir üstüne tütün koyup.
0
buffy de vampir sayilir
(29.08.09)
valla temiz bir sargi beziyle iyice sarman gerekirdi, en baslarda buz da tatbik edebilirdin. bunlari yapinca kanama durur genelde, ama cok derin bir yaraysa, dikis atilmasi gerekebilir. havuza gitme.
0
ermanen
(29.08.09)
doktora git,
havuza gitme.
0
the bourgeois
(29.08.09)
doktor falan değilim ama 6 ay önce elimin derisini incelerken kanatmıstım ve küçücük yerden baya kan geldi bir sürü sey yaptım durdu meret ama simdi 6 aydır gecmeyen bi morluk var sanırım hala kanıyor içeriden küçük küçük bilmiyorum tam. bence tek dikişlik işi var aman küçük bir kesik diye geciştirme
0
ged
(30.08.09)
saatler derken? daha önce böyle uzun kanama sorunları da çektiyseniz herangi bir pıhtılaşmama sorunuyla karşı karşıya olabilirsiniz ve bunlar tehlikeli hastalıklar olabilir. ufak demişsin durur diye düşünüyorum o nedenle.
0
dr cucu
(30.08.09)
(2)

Diz ağrısı

xyz
Dizim ağırıyor, sürekli ayaklarımı uzatma ihtiyacı hissediyorum. İnceden de kaval kemiklerime doğru inen bir ağrı var. Ne ola ki? Yaş: 20Cinsiyet: erkek
Dizim ağırıyor, sürekli ayaklarımı uzatma ihtiyacı hissediyorum. İnceden de kaval kemiklerime doğru inen bir ağrı var. Ne ola ki?

Yaş: 20
Cinsiyet: erkek
0
xyz
(29.08.09)
diz ağrısı bendede vardı bükersem sızlıyodu mr v.s.den sonra diz kapaklarımın yüksek olduğunu söylemişlerdi.yani işte kaymış gibi bişey diyem. bükmememi bağdaş kurmamamı merdivenlerden kaçınmamı sipora abanmamamı tavsiye edip egzersiz vermişlerdi.
0
humin zararlisi
(29.08.09)
nedenini doktordan öğrenin.
ama kısa süre ağrıyı kesmek için dolgit merhem iyi geliyor.
0
kediebesi
(30.08.09)
(2)

dişe pırlanta taktırmak

havuclukek
istanbulda iyi yapan bi yer var mı bildiğiniz? ayrıca dişe zararı var mıdır?
istanbulda iyi yapan bi yer var mı bildiğiniz? ayrıca dişe zararı var mıdır?
0
havuclukek
(29.08.09)
vazgeç
0
asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(29.08.09)
blood diamond'ı izle.
pırlanta takma isteğinin geçtiğini fark edeceksin.
0
akincibeyi
(30.08.09)
(1)

Karbonat ve Dişe Etkileri (Tartar/Plak/Siyahlıklar)?

roadrunner_merlin
Merhabalar,-Karbonat kullanarak dişteki tartar, plak ve siyahlıkların hepsinden kurtulmamız mümkün müdür? -Ayrıca karbonatın dişe olumsuz etkileri var mıdır? Varsa nelerdir?Fenk you!
Merhabalar,

-Karbonat kullanarak dişteki tartar, plak ve siyahlıkların hepsinden kurtulmamız mümkün müdür?

-Ayrıca karbonatın dişe olumsuz etkileri var mıdır? Varsa nelerdir?



Fenk you!
0
roadrunner_merlin
(29.08.09)
karbonat bu kadar çeşitli diş macunlarının olmadığı zamanda kullanılırdı. ince partiküllü yapısı ile mekanik temizlik etkisi de vardır. ama diş macunuyla temizleyemediğiniz lekeleri karbonat da temizlemez. kaldı ki karbonatlı diş macunları da var. tadı da berbattır ayrıca.
0
synick
(29.08.09)
(5)

deniz kestanesi (tatlı can)

emraah
ne pis bişey lan bu. üff.. nasıl kurtulabilirim bundan? yürürken acıyo, arada sızlıyo.. tam da böyle hafif nasırlaşmış bölgeye girmiş. tavşan yağı ilacıymış, nerden bulcam, onu geçelim. pamuk zeytinyağı kombinasyonu da iyi de iğneyle delik açmak lazım ona da, canım tatlıdır zor görünüyo:) bıraksam k
ne pis bişey lan bu. üff.. nasıl kurtulabilirim bundan? yürürken acıyo, arada sızlıyo.. tam da böyle hafif nasırlaşmış bölgeye girmiş. tavşan yağı ilacıymış, nerden bulcam, onu geçelim. pamuk zeytinyağı kombinasyonu da iyi de iğneyle delik açmak lazım ona da, canım tatlıdır zor görünüyo:) bıraksam kendi kendine nolur bu? lokal anesteziyle kesip biçmek en mantıklısı sanki:)
0
emraah
(28.08.09)
batan bölgeyi sıcak suyla iyice yumuşat, sonra dezenfekte ettiğin iğneyle çıkar.
0
ravioli
(28.08.09)
gece yatmadan önce batan yere iyice zeytinyağı sürün.sabaha büyük ihtimalle cıkmıs olurlar
0
keah
(28.08.09)
şu an aynı dertten ben de musdaribim. malesef iğneyle de pambukla da bir sonuca ulaşamadım. battığı yeri kesmek yahut 6 bekleyip kendiliğinden dışarı çıkmasını beklelemek en mantıklısı. pff.
0
thelepermessiah
(28.08.09)
zeytinyağını hafif ısıtıyorsunuz, sonra battığı yere hafiften parmakla minik minik masaj yapıyorsunuz. Eğer illa çıkarmam lazım diyorsanız bana denizdeyken aşırı bir sevgileri olduğu için ve ayapımdan ayrılmadıkları için acıya dayanıp çekmenizi öneririm ben. Gerçi bana batanlar ucu çengelli falan değildi ama olabilir sizdekinde, bunlar çeşit çeşit.
en iyisi zeytinyağı, çıktıktan sonra da zeytinyağı 1-2 gün boyunca.
0
Anilsey
(29.08.09)
üstüne işemelisin, kendini dışarı atar.
0
sayinseyirciler
(29.08.09)
(1)

oral glukoz tolerans testi hakkında...

ged
Duyuru sever arkadaşlar pko hastası biri olduğum için bu sabah bu nalet testi yaptırmak zorunda kaldım. gün içinde sonuçlar açıklandı, normalde değerlendirme için doktora 1 hafta sonra gideceğim ve normal bir sonuç çıktığını düşünüyorum fakat baş belası sevgilimin, gün doğumundan beri bu ne? ne varm
Duyuru sever arkadaşlar pko hastası biri olduğum için bu sabah bu nalet testi yaptırmak zorunda kaldım. gün içinde sonuçlar açıklandı, normalde değerlendirme için doktora 1 hafta sonra gideceğim ve normal bir sonuç çıktığını düşünüyorum fakat baş belası sevgilimin, gün doğumundan beri bu ne? ne varmış? normal mi değerler? diye kendini paralayıp ölecekmişim gibi davranması sıktı bende internette normal değerleri bulabileceğimi ve en azından kendimce bir kıyas yapıp kafada bi imaj olusturabileceğimi düşündüm ama bulamadım bu site hariç www.tyih.gov.tr

tabi bunu da anlayamadım...

vee siz en azından bir fikri olabilecek süper insanlar

sabah açken yapılan testte 91
75mg glukoz içip 2 saat sonra yapılan testte 89 cıktı

normal mi

ölecek miyim?
0
ged
(28.08.09)
tas gibisin [: saka bi yana normal degerlerde (he ben uzman miyim yoo ...)
0
that was just a dream
(28.08.09)
(5)

küflenmiş ekmek yedim başıma bi iş gelmesin?

emrag
az önce açlıktan evde bi torbada bulduğum ekmeğin bi kısmını yedim. bi parça daha yemek için ekmeği açtığımda bildiğin küflendiğini gördüm. çeyrek ekmek kadar yedim. ne olur akıbetim?
az önce açlıktan evde bi torbada bulduğum ekmeğin bi kısmını yedim. bi parça daha yemek için ekmeği açtığımda bildiğin küflendiğini gördüm. çeyrek ekmek kadar yedim. ne olur akıbetim?
0
emrag
(28.08.09)
bişey olmaz küf iyidir :)
0
gossamer
(28.08.09)
tadından anlamadıysanız bir şey olmaz, yediğiniz kısım küflenmemiştir.
0
aithra
(28.08.09)
ya böyle acılı salçamsı bi şey ve turşuyla yemiştim. ekmeğin tadını almam pek mümkün değildi yerken. psikolojikman çöktüm ya. midem bi garip gibi.
0
🌸emrag
(28.08.09)
yok yok sakin ol :)
eski kaşar gibi bazı peynirler, turşular ve hatta salça ve reçelin üstü de küflenir zaman zaman ve biz onları farketmeden yiyebiliriz (mümkün yani).
fazla acı yediysen miden ondan bi gariptir bence.
0
aithra
(28.08.09)
peynir, yogurt falan tamam da ekmegin kufu yenmez diye biliyorum.

o kadardan bi sey olmaz da, yine de bile bile yemeyin fazla miktarlarda.
0
osuruklu
(28.08.09)
(5)

Kedinin Yanağındaki Şişlik?

kamera motor
Arkadşalar, daha önceden de bahçemizde beslediğimiz sokak kedisinin sol yanağında bir şişlik olmuştu ve bir süre sonra patlamıştı. Batikonla falan yarası düzelmişti.Şimdi sağ yanağında aynı yaradan çıktı ama patlamıyor, giderek büyüyor ve kedi ağzını artık açamamaya başladı. Veterinere götürücem yar
Arkadşalar, daha önceden de bahçemizde beslediğimiz sokak kedisinin sol yanağında bir şişlik olmuştu ve bir süre sonra patlamıştı. Batikonla falan yarası düzelmişti.

Şimdi sağ yanağında aynı yaradan çıktı ama patlamıyor, giderek büyüyor ve kedi ağzını artık açamamaya başladı. Veterinere götürücem yarın ama şimdiden sorayım acil yapmam gerkeen bir şey varsa yapayım dedim.

Ölümcül bir şey değildir demi :S
0
kamera motor
(28.08.09)
dişleriyle ilgili bir sorundur büyük ihtimalle.
0
sehrazat
(28.08.09)
felaket tellalı gibi olmasın ama kedimiz, yediği kemiklerden sivri bir tanesinin boğazına batmasıyla aynı bu şekilde yanak şişmesi sonucu öldü. o yara iltihap yaptı ve biz bunu çok geç farkettik. zavallı kedi 1 haftada bi deri bi kemik kalınca veteriner de uyutmak zorunda kaldı. bilemiyorum hatırlatayım dedim.
0
richthofen
(28.08.09)
kemikle ilgili bir şey olacağını sanmıyorum çünkü bir kez sağ bir kez sol yanağı şişti. yani ikisi de kemik olmaz herhalde.

dişleriyle ilgili bir sorun varsa ölümcül bir şey midir? çünkü gerçekten baya şişmiş durumda 2-3 gündür patlamasını bekliyorduk patlamadı. ağzını da pek açamıyor, ben açmaya çalıştığımda bağırdı acı çekti sanırım :S
0
🌸kamera motor
(28.08.09)
arkadaşlar şimdi elledim o şişliğin olduğu bölgeyi. son derece yumuşak, yani içerisinde iltihap falan olabilir mi? yani, o kadar yumuşak ki sanki içi boş gibi geldi bana (tabi doktor değilim bir şey söyleyemem.)

umarım önemli bir şeyi yoktur :S
0
🌸kamera motor
(28.08.09)
Çok geçmiş olsun, hemen veterinere götürün, en iyisini o bilir. İnşallah önemsiz bir şeydir ve hemen iyileşir pisicik...
0
marcelle
(28.08.09)
(1)

Bacaklarımdaki çogacaip ağrı

cenkin gunlugu
Merhaba tıp dünyası müdavimleri;Şöyle bir sorunum var:İki bacağımın da ön-dizüstü olan alan (üst baldırın önü mü demeliyim) inanılmaz şekilde acıyor. ağrıyor diyeceğim de ağrı değil, bariz acı. sanki tırnaklarıyla tutup (içeriden dışarı doğru) çekiliyormuş gibi. çogacaip.Gelebilecek cevapların içere
Merhaba tıp dünyası müdavimleri;

Şöyle bir sorunum var:

İki bacağımın da ön-dizüstü olan alan (üst baldırın önü mü demeliyim) inanılmaz şekilde acıyor. ağrıyor diyeceğim de ağrı değil, bariz acı. sanki tırnaklarıyla tutup (içeriden dışarı doğru) çekiliyormuş gibi. çogacaip.

Gelebilecek cevapların içereceği sorulara muhtemel cevaplarım: 1 aydır bu sorunu yaşıyorum, hayatımda spora başlamak, oruç tutmak, dans yapmak, fazla oturmak vs gibi bir değişiklik yok, neredeyse 3 yıldır monoton şekilde devam ediyor herşey ve bu ağrı 1 aydır musallat oldu. Ani oturup kalkma, birşey kaldırma falan da yapmadım. Tek dikkat ettiğim şey sigarayı 2 pakete çıkarmıştım, ondan kıllanıp onu da bıraktım 1 haftadır ağzıma sürmüyorum. Ama acı hala devam ediyor. (Gerçi sanki biraz azaldı sigarayı bırakınca ama tamamen geçmedi)

Nedir bunun olayı, yaşayanınız var mı böyle bir durumu? Yahut doktor olup da onun adı şudur, şu sebeplerden olur, şu şekilde geçer diyebilecek olanınız?

Çok teşekkürler şimdiden.
0
cenkin gunlugu
(27.08.09)
geçmiş olsun;

aşırı pasif bireylerde üst baldır kaslarında (bkz quadriseps) kısalma sonucu diz üstünde zamanla ağrı görülebiliyor.
bunun basit bir testi olarak, yere uzanıp bacakları havaya kaldırdıkça diz eklemi dümdüz kalamaz ve hafif kıvrılır.

bir ortopedi uzmanına baş vurmadan önce,
bu ya da herhangi başka bir kas reaksiyonu olabileceğini varsayıp voltren,diclomec gibi bir muskulorelaksan jel kullanabilirsin.
0
scrubz
(27.08.09)
(5)

dezenfektan havuzu

vejeteryan vampir
Merhabalar,Genellikle havuzlarda "havuza girmeden önce ayağınızı batırınız" yazan dezenfektanlı sular olur, işte ayaktaki bulaşıcı hastalıkları geçici bir süreliğine "uyutmaya" yararlar(mış) falan, bunların doğruluk oranı nedir? Bu ayak, tırnak mantarları gibi zımbırtıların gerçekten bulaşmasını eng
Merhabalar,

Genellikle havuzlarda "havuza girmeden önce ayağınızı batırınız" yazan dezenfektanlı sular olur, işte ayaktaki bulaşıcı hastalıkları geçici bir süreliğine "uyutmaya" yararlar(mış) falan, bunların doğruluk oranı nedir? Bu ayak, tırnak mantarları gibi zımbırtıların gerçekten bulaşmasını engller mi?
Bir de bunun tam tersi geçerli olabilir mi ki? Mesela havuzdan çıktıktan hemen sonra batırsak ayakları, ayağa yerleşmeye çalışan hedelerden kurtulabilir miyiz?

Bir de küçücük kaba batırılan yüzlerce çift ayak başka bir şeye yol açmasın? Ne bileyim, cidden dezenfekte midir ki bu kaplar?

2 yıldır bir spor salonunun havuzuna giriyorum, geçen yıl tırnak mantarı kaptım bu havuzdan, zar zor tedavi ettim sonrasında. O nedenle tedbirli olmak istiyorum ama ne yapabilirim bilmiyorum. Herhangi bir tedbir öneriniz var mı?

edit: "parmakların dezenfekte yazamaması sendromu" :)
0
vejeteryan vampir
(27.08.09)
dezenfekteyi 3 farkli ve yanlis sekilde kullanmissiniz:)

dus alin girmeden once ve ciktiktan sonra, bence.
0
nawres
(27.08.09)
klor oranları var havuzların, bir de temizleniyor tabi belli aralıklarla. bunlarla alakalı olmasın?
0
aithra
(27.08.09)
@nawres,
duş zaten girmeden önce zorunlu, çıktıktan sonra da muhakkak alıyoruz tabii ki. ama bu mantarlara etki etmiyor olmalı ki, geçen yıl bulaştılar bana..

@aithra, gittiğim salon büyüklerden bir tanesi, klor oranları testleri falan yapılıyor devamlı. sık sık da denetlemeden geçiyorlar. ama yine bulaştı yine bulaştı... :(
0
🌸vejeteryan vampir
(27.08.09)
havuz asit havuzu falan değilse, yüzlerce adamın dalıp dalıp çıktığı bir leğen suda her türlü organizma yaşar, iş kurar, mutlu olur. yapacak bir şey yok. galoşla yüzün, montla gezin.
0
dehri
(27.08.09)
enfeksiyonun havuzdan kaynaklanma olasılığı düşük büyük olasılıkla duşlardan veya başka ıslak mekanlardan geçmiştir. mümkün mertebe ıslak mekanlarda çıplak ayakla dolaşmamaya çalışın. dezenfektan havuzunu kullanın, çıkınca ve girmeden duş alın. terlik ve havlularınızın başkası ile karışmamasına özen gösterin.
0
justaddwater
(27.08.09)
(5)

Yeni başlayan boğaz acısı

ya ben lan neyse
sanırım larenjit ya da farenjit ya da öyle bi şey. erken evredeyken ne yapabilirim ilerlememesi için? bildiğiniz koca karı ilacı ya da destek tavsiyesi var mıdır?bu akşam başladı acı. yutkunurken acıyor. bilindik boğaz acısı.
sanırım larenjit ya da farenjit ya da öyle bi şey. erken evredeyken ne yapabilirim ilerlememesi için? bildiğiniz koca karı ilacı ya da destek tavsiyesi var mıdır?

bu akşam başladı acı. yutkunurken acıyor. bilindik boğaz acısı.
0
ya ben lan neyse
(27.08.09)
-strepsils
-vicks
-gargara (bogaz gargarasi yoksa tuzlu su ya da birkac damla tenturdiyor damlatilmis ilik su olur mesela)
-balli sut/cay/limon
0
ermanen
(27.08.09)
bı bardak suyun ıcıbe 1 kasık bal tarcın bıde lımon sık ıç.ama sut degıl su olmalı.bıde sıgara kullanıyosan ıkı uc gun ıcme.sık sıkta bal ye yumusatır.papatya cayıda ıyı gelır ama o caya seker koymadan tadı cok acı oluyo.seker koyuunca da etkısı kalmıyo.ama papatya cayıda oyle posette olanlardan degıl.kurutulmus papatyadan yaparsan faydasını gorurusuzn kardes
0
tueio
(27.08.09)
farenjit isen boğazını tahriş edecek her şeyden kaçınmalısın. çok sıcak ya da çok soğuk içecekler içme ve dumanlı ortamlarda bulunma.
tantum verde boğaz spreyi ve gargara kullanman da fayda sağlıyor.
0
oldtimer
(27.08.09)
o faranjitse her türlü ilerler yaw. doktorun yolu taştan diyorum ben. hazır seni süründürmüyorken aban antibiyotiğe çabucak toparlarsın.
0
argent dawn
(27.08.09)
hocam pastil alın eczanelerde bulunur en son aldığımda fiyatı 5 liraydı.
0
emresimsek
(27.08.09)
(8)

acep ne iştir?

sokak cocugu
merabalar;ani kilo değişimlerinin nedeni ne olabilir? bir gn 60 kiloyken mbür gün 62 kilo oluyorum diğer gün 61 falan. her gün değişiyor. 2-3 kilo oynuyor günler arasında. uzun zamandır da vaziyet bu. ben bi bok anlamadım bu işten? acep nedendir?
merabalar;

ani kilo değişimlerinin nedeni ne olabilir? bir gn 60 kiloyken mbür gün 62 kilo oluyorum diğer gün 61 falan. her gün değişiyor. 2-3 kilo oynuyor günler arasında. uzun zamandır da vaziyet bu. ben bi bok anlamadım bu işten? acep nedendir?
0
sokak cocugu
(26.08.09)
tartı bozuk olabilir mi?
0
ocanal
(26.08.09)
Bu sorun genelde 10-15 kilo vermiş insanlarda oluyor yani 60 kilo oluyosunuz ama metabolizmanız kilonuza ayak uyduramadığından kilonuzda tam olarak oturmuyor ve sürekli değişken hale geliyor bildiğim kadarıyla..

Nası düzenli hale gelir dersenizde düzenli spor yapın 1 ay kadar ardından vücudunuz iyi duruma gelecektir kanımca..
0
emresimsek
(26.08.09)
@ocanal: tartı sağlam, maşallahı var.

@emresimsek: 10-15 kilo vermedim, 60 kilo civarındaydım zaten hep.
0
🌸sokak cocugu
(26.08.09)
buna kilo almak degil, kilo dusmek yada cikmak deniyor. genelde guresciler turnuva zamani bir alt yada ust kategoride guresebilmek icin yaparlar. sebebi asiri su kaybi yada acliktir. mesela tum gun birsey yemesen ustune birde tuvalete gitsen. 2-3kg kadar fark gorebilirsin.
0
crucio
(26.08.09)
elektronik tartı ise her gün aynı saatte ve aynı öğünlerin sonrasında tartılmak gerekir. Mesela her sabah uyandığınızda kahvaltıdan önce olabilir. Crucio'nun dediği doğru. 5 bardak su içseniz +1 kilo eder.
0
kilroy
(26.08.09)
hiçbir bozukluk olmasına gerek yok.

bir gün dehidresinizdir mesela (akşam fazla içki) epey eksik çıkarsınız (1-2 kilo kadar)

ertesi gün çok yemişsinizdir, 1-2 kilo fazla çıkabilirsiniz.

iki gün arasında böyle böyle 3 kilo fark bile olabilir...
0
mortifera
(26.08.09)
ödemdir, tuzlu yemenize, yediklerinize içtiklerinize ne zaman ölçüldüğünüze göre değişir sabah aç karna tuvalete gittikten sonra tartılmanız lazım, gerçek sonucu o verir bi tek.
0
ilse
(26.08.09)
ben evde 76 çıkardım ama dışarı çıktığımda 79 civarı tartılıyorum her seferinde usta sizin tartı bozuk atın gitsin diyordum, bi gün anladım ki dışarı çıktığım zaman üstümdeki ayakkabı,kıyafet vs. neredeyse 2-3 kg ediyormuş.aklında bulunsun.
0
tyrarcx
(27.08.09)
(4)

Diz Ağrısı ?

emresimsek
Merhaba duyuru ekibi son 3 gündür sol dizimin 1 cm kadar üzerinde çok yoğunlaşan bir ağrı var nedenini bilmemekteyim aslında hiç bir ağır iş yapmamamla birlikte bu ağrı merdiven çıktığımda veya uzun süreli yürüyüşlerde beni çok etkiliyor amatör futbol oynuyanda bir insanım acaba nedir ne değildir ?
Merhaba duyuru ekibi son 3 gündür sol dizimin 1 cm kadar üzerinde çok yoğunlaşan bir ağrı var nedenini bilmemekteyim aslında hiç bir ağır iş yapmamamla birlikte bu ağrı merdiven çıktığımda veya uzun süreli yürüyüşlerde beni çok etkiliyor amatör futbol oynuyanda bir insanım acaba nedir ne değildir ? daha önce hiç bir şekilde dizlerimde ağrı hissetmemiştim..

Ayrıca hastaneye gitmek zorunda kalırsak hangi bölüme gitmeliyim ?
0
emresimsek
(26.08.09)
bana da aynısı oldu, sabah kalktım ve dizim ağrıyordu. 3-4 gün sonra geçti. merdiven çıkarken falan baya zorluyo insanı.
0
sokak cocugu
(26.08.09)
Menisküs olması olasılıklar arasında eğer öyleyse ciddi değilse kendi kendine geçer ben de yaşadım ve iyileştim. Amcam da yaşadı kaç sene geçti hala çekiyor.
0
Karluk
(26.08.09)
ortopedi
0
ocanal
(26.08.09)
doktor levi'nin manyetik dizliğini öneririm mutlaka. ben bir aydır kullanıyorum ve de tüm şikayetlerim geçti. heheh şaka.
0
bullet-tooth
(26.08.09)
(4)

BCAA ve WHEY protein beraber kullanımı

Mccknightt
2 seneden fazla süredir ametör şekilde vücut geliştirme ile uğraşıyorum ,beslenme olayınada 1 senedir dikkat etmekteyim ama özellikle idmana yaklaşan saatler içerisinde ve idman sonrasında kafam biraz karışıyorBen: idmana 1.5 saat kala makarna,pilav yanında tavuk et tarzı bir beslenmeidmana 30 dakka
2 seneden fazla süredir ametör şekilde vücut geliştirme ile uğraşıyorum ,beslenme olayınada 1 senedir dikkat etmekteyim ama özellikle idmana yaklaşan saatler içerisinde ve idman sonrasında kafam biraz karışıyor
Ben: idmana 1.5 saat kala makarna,pilav yanında tavuk et tarzı bir beslenme
idmana 30 dakka kala Animal nitro yarım poşet(Arginine+BCAA)
idmandan hemen sonra poşetin geri kalanı sonra protein içmeyi düşünüyordum ama UNIVERSAL diyoki idmandan hemen sonra tablet 30 dakka sonrada protein shake alın diyor..iyi güzel protein shake ide içtk e hemen üstüne yemek yenmez ki? bi 1 saat de öle bekledik sonra yemek yedik? oldu mu? nerde yanlış?
0
Mccknightt
(26.08.09)
idmandan hemen sonra o aminoasitleri almasaydınız wheyi içmenizi önerirdim ancak amino alıyorsanız wheyi biraz erteleyebilirsiniz. 20-30 dakika sonra almanız da yanlış olmaz.

antrenmandan sonraki 1 saat içinde yemek yemeniz şart değil zaten siz bahsettiğiniz destekleri aldınız, zaten idmandan sonraki 30dakika ve 2 saat içinde yenecek yemek önemlidir (ortalama değerler bunlar, yani 2 saati geciktirmemek iyidir.) yani 1 saati nereden çıkardınız orasını merak ettim.

bu arada idmandan hemen sonra basit karbonhidrat almayı ve idmandan sonra yiyeceğiniz öğünde yine kompleks karbonhidrat almayı ihmal etmeyin araştırmalara göre sadece pro ya da sadece karbo almak yerine bu öğünde karbo+pro almak daha iyi sonuççlar veriyor.

idmana 1,5 saat kala değil, 2-3 saat kala bahsettiğiniz öğünü yiyin bu da daha uygun olur idman öncesinde de aminoyu alabilirsiniz.
0
Karluk
(26.08.09)
benim bildigim (az bucuk ugrasmistim), idman oncesi karbonhidrat, idmandan hemen sonra protein shake. sonrada yemek. cunku idman sonrasi kaslarin proteine ihtiyaci oluyor ve yıkımın gerceklesmemesi icin idmandan hemen sonra alinmasi gerekiyor. (bana soylenen ve uyguladigim sekil buydu). haricinde bcaa ..vs kullanmadim.

amino aliminida idman oncesi - sonrasi (ilk baslarda idmandan sonra, uyumadan once) olarak kullanmistim.

edit : amino alimi.
0
that was just a dream
(26.08.09)
muzu önce de yiyebilrsin magnezyum açısından diyecem iyice kafan karışacak senin son kararın iyi böyle :-) bu arada alıyorken glutaminde al bi de kreatin bas anasını satayım :-))
0
Karluk
(26.08.09)
whey proteinin ve nitronun aç karna alınması tavsiye ediliyor hem kutu üzerilerinde hem sitelerinde.kutunun üzerini inceleyin olmazsa üniversalin broşürleri var ondan bi tane alın orda daha detaylı yazıyor.
0
buffy de vampir sayilir
(26.08.09)
(2)

Diş sallanması

exexex
Selamlar ahali,Bütün yazım dişçide geçti resmen. 20lik diş çekimleri, kanal tedavisi ve dolgular.. Otu boku kafama takan biri olduğumdan mütevvelit pek rahat geçmedi benim için tabii bu operasyonlar. 2 hafta önce farkettim ki, ön üst dişlerimden biri hafifçe sallanıyor. Sonrasında köke doğru hafif b
Selamlar ahali,
Bütün yazım dişçide geçti resmen. 20lik diş çekimleri, kanal tedavisi ve dolgular.. Otu boku kafama takan biri olduğumdan mütevvelit pek rahat geçmedi benim için tabii bu operasyonlar. 2 hafta önce farkettim ki, ön üst dişlerimden biri hafifçe sallanıyor. Sonrasında köke doğru hafif biz sızı da hissetmeye başladım. Diş ağrısını, geçmiş deneyimlerinden dolayı çok iyi bilen biri olarak bunun bir ağrı olmadığını, kaşıntımsı birşey olduğunu söyleyebilirim. Böyle diş etini kaşıyasım geliyor resmen. Birkaç ay önce aynı diş annemde de sorunluydu, çektiler dişi. Bunun üzerine doktora gittim tekrardan, kafaya çok taktığımdan psikolojik olabileceğini veya farketmeden bir darbe almış olabileceğimi filan söyledi. Rontgen çektirsem mi acaba diye sordum, birkaç hafta öncesinden varolan rontgende birşey gözükmediğini, birşey olmadığını söyledi yeniden. İçime sinmedi tabii... Diş görevini yapıyor, yani sert ısırmalarda filan sorun yok. Kanama da olmadı hiç. Ama var yani orada, hissediyorum?! Ön dişsiz kalmak istemiyorum. Daha çok gencim lan.
Yaşayan oldu mu böyle bir durum?
0
exexex
(26.08.09)
once bi rontgen cektir, tahminim cekilen dislerden sonra oyle sallanmalar ve sizilar oluyor. bende 4 20'ligi 1 hafta arayla 2x2 cektirmistim. butun dislerimin oynadigini hissediyordum [: sonra oturuyorlar.
0
that was just a dream
(26.08.09)
iki cevap geldi aklıma:
1- diş sallanması olaibliyor zaman zaman, sonra geçiyor. bende de oluyor.
2- dişlerinizi sıraya ve birden çektirirseniz sıralarını ya da tutunumlarını bozabiliyor ve bu yüzden sağlam dişlerinizi de kaybedebiliyor(muş)sunuz (kuzenimin başına geldi).
doktorunuz bilir yani en iyisini yine.
0
aithra
(26.08.09)
(3)

uyku düzensizliği + mide ile ilgili ufak bi soru

dirk pitt
yaz boyunca hem sıcaktan, hem de iş güç olmaması nedeniyle uyku düzenini iyice yalan ettim. lakin sonbahar geliyo ve okul başlayacak, ayrıoca okul olmasa da sinirli ve dalgın hale geldim bu sebepten. ilaçsız bir şekilde çözmek istiyorum, nası yaparım?alakalı olarak, midemde reflü başlangıcı gibi bi
yaz boyunca hem sıcaktan, hem de iş güç olmaması nedeniyle uyku düzenini iyice yalan ettim. lakin sonbahar geliyo ve okul başlayacak, ayrıoca okul olmasa da sinirli ve dalgın hale geldim bu sebepten. ilaçsız bir şekilde çözmek istiyorum, nası yaparım?

alakalı olarak, midemde reflü başlangıcı gibi bi durum var. bazen yatınca mideden yukarıya gaz geliyo, yanma da oluyor tabi. sola yatınca pek kendini hissettirmiyor ama sağa yatınca baya bi hissediliyo. bunun sebebini bilen, eden?

doktora sorun gibi cevaplar vermeyin lütfen.
0
dirk pitt
(26.08.09)
yorul. denildiği gibi spor yap. yatma saati geldiğinde kafanı kaldıracak takatin kalmasın. en etkili çözüm bu uyku hadisesinde.
0
karapolisnas
(26.08.09)
zamanında şöyle bir şey sormuştum ben de konuyla alakası var ama tam olarak aynı değil. fikir verebileceğini düşündüm: (git: 81088)
0
dambil
(26.08.09)
evet mide sorununuz reflü gibi görünüyor. mide solda olduğundan; sola yattığınızda midenin yemek borusuna bağlandığı taraf üstte kaldığı için bir sorun olmuyor. tersi durumda mide asidi yemek borusunu tahrip ediyor.
0
middlegray
(02.09.09)
(8)

ipek gibi bir cildim var ve 18 yaşındayım

sekox
Merhaba,Yıllardır çeşitli yüz temizleyicilerini vs. kullandım ama hiç bir boka yaramadığına karar verdim. Yüzümü temizleyecek gözenekleri sıkılaştırıcak, böyle cildimi canlı gösterebilecek bildiğiniz herhangi bir yöntem varsa (tonik, temizleyici, büyü ne olursa) nooolur esirgemeyin benden. Teşekkür
Merhaba,

Yıllardır çeşitli yüz temizleyicilerini vs. kullandım ama hiç bir boka yaramadığına karar verdim. Yüzümü temizleyecek gözenekleri sıkılaştırıcak, böyle cildimi canlı gösterebilecek bildiğiniz herhangi bir yöntem varsa (tonik, temizleyici, büyü ne olursa) nooolur esirgemeyin benden. Teşekkür ederim.(evet daha şimdiden ettim)
0
sekox
(25.08.09)
dove 7 gun testi [: saka bi yana, once bi dermatolog'a onun yonlendirmesiyle cilt bakimi & kimyasal peeling olabilir. tabi once bi dermatolog'a gidin.
0
that was just a dream
(25.08.09)
gül suyu
0
Ayiyogi
(25.08.09)
ben anlamadim. ipek gibi bir cilt zaten istenen birsey degil midir.
0
crucio
(25.08.09)
@crucio
:) dikkat çekmek için öyler yazmıştım. 18 yaşında değilim ve de cildim de ipek gibi değil. hehehe ilahi ya
0
🌸sekox
(25.08.09)
avene cleanence yüz temizleme jeli + avene cleanance emilsion (nemlendirici).

sabundan uzak dur.
0
kurremkarmerruk
(25.08.09)
(bkz: #6532565) gerçekten işe yarıyor.
0
misspoirot
(25.08.09)
Gül suyu sür bak nasıl sidik gibi kokuyorsun :) Git eczaneden yosun sabunu al. Ama dermatologa görün bence.
0
ugandareisicumburu
(26.08.09)
iyi ve dengeli bir beslenme,
cildi temiz ve sağlıklı tutmak (kurcalamamak yani), sağlıklı ve mutlu bir birey olmak zamanla ipek gibi bir cilde sahip olmanıza neden oluyor.
(aramızda kalsın)
0
aithra
(26.08.09)
(19)

en kolay yoldan hastaneye yatmak.

leon
fenalaşmak veya bayılmak vb. için ne yapmalıyım k beni hastaneye kaldırsınlar?canım acımasın, zararı olmasın bana. düşün düşün bulamadım.evet bu yolla dikkat çekmem gerekiyor, böyle bir saçmalığı yapmazsam sonucu daha kötü olacak.sadece fikir verin, dalga da geçebilirsiniz. ama benim için tek çıkar
fenalaşmak veya bayılmak vb. için ne yapmalıyım k beni hastaneye kaldırsınlar?
canım acımasın, zararı olmasın bana. düşün düşün bulamadım.

evet bu yolla dikkat çekmem gerekiyor, böyle bir saçmalığı yapmazsam sonucu daha kötü olacak.

sadece fikir verin, dalga da geçebilirsiniz. ama benim için tek çıkar yolu bu, çaresizim açıkçası.
0
leon
(25.08.09)
kızsan korkunç regl ağrısı çekiyorum diye kıvranıp yatabilirsin.
değilsen bilmiyorum, korkunç testis ağrısı diye bişi varsa ondan çekiyor gibi yapabilirsin.
0
whoosie
(25.08.09)
elini falan kessen yetmiyormu acil müdehale için gidersin acile
0
all girls dream
(25.08.09)
erkeğim.

numara yapmak kolay. gerçek bir şeyler olsun bana.
kesmekten çok, hani bir şeye üzülürsün de ayılır bayılırsın o tür bir şey.

(manyak değilim, akli dengem yerinde olduğuna inanıyorum ama hakikaten tek çözüm yolu bu şuan için. gerçekten saçmaymış ama başka çarem yok.)
0
🌸leon
(25.08.09)
zehirle kendini
donudrma al güneşte bırak 3 saat, sonra tekrar dondur, tekrar güneşte bırak, dondurup ye.
kesin zehirlenme.
0
whoosie
(25.08.09)
böbrek ağrısından geberiyorum kıpırdayamıyorum, sanki bıçaklıyolar aıaaah de.
0
clementine
(25.08.09)
mideni boz. ishal et kendini. daya aabur cuburu bünyeye.
0
kurremkarmerruk
(25.08.09)
iki gün yemek yeme.
0
kibritsuyu
(25.08.09)
apandist için kasıkla göbek arana bastırdıklarında çook ağrıyor olması lazım (senden başka kimse bilemez), bastırmadan da ağrının olması lazım tabii.. önce müşahede altına alırlar gece, kan tahlilleri yaparlar sonuçlara bakarlar felan, en kötü apandist gider, zaten çalışmıyor sıpa.
0
hopkins
(25.08.09)
birisine hasta olması için önerilerde bulunuyorsunuz, yanlış bir şey yaptığında hayatına mâl olacağını ve bunun sonucunda sizin de suçlu duruma düşeceğinizi bilmiyor musunuz? belki bir başkasını zehirleyecek veya öldürecek?
0
ykyt
(25.08.09)
başkasını zehirleyecek veya öldürecek olsam burdan tavsiye almazdım heralde di mi?
0
🌸leon
(25.08.09)
kız arkadaşınız sizi terkedecek değil mi, siz de üzülüp hastaneye yatacaksınız ahaahah iyi fikir.

fizyolojik değil de psikolojik bir sorun yaratın, panik atak gibi mesela, açın youtube u videolar izleyin, filmler izleyin nasıl panik atak geçiriyor millet.sonracıma provalar yapın, başarıya ulaşacağınıza eminim.
0
pinking of you
(25.08.09)
yaptıgını onaylamıyorum da şöyle yapsan, filmin bayıldın (onaylamıyorum ama abart istersen hap içtim intihar ettim midem yıkandı filan) hastaneye kaldırıldın başka arkadaş seni geldi aldı şimdi iyisin kısmından itibaren başlatsan senaryoyu
0
joepiscopo
(25.08.09)
@leon zamanında buradan tavsiye alanlar da oldu eğer burayı takip ediyorsanız bilirsiniz.
0
ykyt
(25.08.09)
bence de yazdiklariniza dikkat edin. sadece agri numarasi yapman yeterli. birsey bulamazlarsa bulmasinlar, gitmen yeterliyse oraya.
0
ermanen
(25.08.09)
şöyle bi 3 saat saçma sapan hareketler yaparsan büyük ihtimalle ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde yatmaya hak kazanırsın.
0
Ayiyogi
(25.08.09)
özel hastaneye git gecelik odayı iste boş yatak varsa yatarsın hasta olmana gerek yok. tabi ücreti karşılayabilirsen.
0
buffy de vampir sayilir
(25.08.09)
ya çok hosuma gıttı yazılanlar.cok yaratıcı fıkırler war.whoosie,pinking of you we boilteau.bu arkadasların fıkırlerı hosuma gıttı.sana onerebılıcem bısı yok aslında uzgunum,ama bende astım war sınırlenınce krıze gırıorum sonra hastanelık oluorum.bu iğrenc bı durum aslında ama sen numara yapıcan ıcın zararı olmaz. sende bı sınırlenmıs gıbı yapıp rahat nefes alamıyo taklıdı yapanırsın.ınandırıcı olursan hasteneye gotururler senı sanırım.serum falan takarlar,buhar makınesıne baglarlar,burundan oksıjen werırler,we tum bunlar olurken senın canın acımaz.bole bısı yapıcaksan ben sana ayrıntılı taktık werırım sıkma canını.bol şans
0
tueio
(25.08.09)
hakikaten yazılanlar benim de çok hoşuma gitti yaw hepiniz sağolun. kesinlikle art niyetim yok, gerçi inanmamanız da çok normal buna.

teşekkürler tavsiyeleriniz için, içlerinden birini kendi üzerimde deneyip sorunuma çözüm bulacağıma inanıyorum, inşallah başarırım.

tueio arkadaşım senin yorumun da ayrıca hoşuma gitti, ne kadar güzel yazmışsın. seni tanımıyorum yaşın benden büyük de olabilir ama seni kardeşimi bağrıma basarmış gibi bağrıma basasım geldi. biraz kafam da iyi ondan olabilir ama on numara bir kanka olur senden.

tekrar teşekkürler, hayırlı ramazanlar.
0
🌸leon
(26.08.09)
saolasın war olasın:)sen kendını sakatla bende bı ayar cekerım kendıme,kardes kardes yatarız hastanede):
0
tueio
(27.08.09)
(4)

Saç Dökülmesinde Önlem

Manert
20 yaşındayım, saçlarım düz ve şu anki saç kesimim itibariyle 3 -4 cm civarındalar. Ailemizde saçları dökülen kimse yok, ancak saç yapım anneme benzemiş yani ince telliler. Şimdiye kadar saçım dökülmüyordu, gerçi şimdi de dökülmüyor ama birkaç gündür sanki saçımı falan taradığımda düşmesi gerekenden
20 yaşındayım, saçlarım düz ve şu anki saç kesimim itibariyle 3 -4 cm civarındalar. Ailemizde saçları dökülen kimse yok, ancak saç yapım anneme benzemiş yani ince telliler. Şimdiye kadar saçım dökülmüyordu, gerçi şimdi de dökülmüyor ama birkaç gündür sanki saçımı falan taradığımda düşmesi gerekenden fazla saç teli düşüyor gibi geldi.

Normalde de saçlarımın dökülmesi ihtimalinden korkan biri olarak bu konuda biraz pimpirikliyimdir. Hiçbir şikayetim yokken saçlarım güçlensin diye 6 ay kadar falan önce Bioblast şampuan kullanmaya başladım ancak sanki bu şampuan daha fazla saç döküyor? Kullanan var mı aranızda bu şampuanı?

Bir de ne gibi saç bakım önerileriniz var? Şampuan olabilir, krem vs. olabilir (saçlarım normal ancak güçlendirmek ve ileride karşılaşabileceğim olası saç dökülme sorunlarına karşı?)
0
Manert
(25.08.09)
biotin tabletleri (b7 vitamini) olabilir mesela, en az 2500 mcg günde.
0
clementine
(25.08.09)
beoantan ampul+evigen ampül+badem yağı:D çalkala çalkala sür kafaya. bi de streçle kapat ki hava almasın iyice BESLENSİN saç diplerin :D duyuldu,denendi,memnun kalındı :D
0
ayran
(25.08.09)
etrafımda bioxcin şampuan ve/veya ampul deneyip memnun kalan çok kişi var.
0
papalina
(25.08.09)
birkaç sene öncesine kadar saçlarım oldukça fazla dökülmeye başlamıştı. sadece belli bir yerden değil her bölgeden. daha sonra otacının ısırgan sabununu kullanmaya başladım. banyo yaparken bu sabunu birkaç kere saçına uyguladıktan sonra son olarak biomen şampuan ile son bir uygulama daha yapıp yıka ve çık yapıyorsun. bu ikiliyi kullanmaya başladığımdan beri dökülme tamamen durdu. sözün özü otacı ısırgan sabunu ve biomen şampuan güzel bir ikili oldular :-)
0
piri reis
(29.08.09)
(12)

kansızlık-gıda tavsiyesi

hayali arkadaş
kan değerlerim normalin birazcık altında, bireysel farklılıklar kapsamında değerlendirilebilecek, tedavi gerektirmeyecek düzeyde imiş. ama üşümeyen bi insan olmak istiyorum artık, ne yemem ne içmem gerekir ki şöyle kanlı canlı biri olayım?
kan değerlerim normalin birazcık altında, bireysel farklılıklar kapsamında değerlendirilebilecek, tedavi gerektirmeyecek düzeyde imiş. ama üşümeyen bi insan olmak istiyorum artık, ne yemem ne içmem gerekir ki şöyle kanlı canlı biri olayım?
0
hayali arkadaş
(25.08.09)
nar suyu kan icin, isinmak icinse kanyak icebilirsin.
0
that was just a dream
(25.08.09)
Çekirdekli kuru üzüm ilacıdır kansızlığın. Her gün bi avuç. Ha bi de çok ve özellikle yemeklerden sonra çay içmek kansızlığa yol açabiliyor diye biliyorum.
0
eugenick
(25.08.09)
her sabah kahvaltıda en az iki çorba kaşığı üzüm pekmezi.
0
kibritsuyu
(25.08.09)
ciğer, siyah üzüm, kırmızı et
0
joepiscopo
(25.08.09)
et, sakatat, yeşillik.
pastırmalı-sucuklu kuru fasulye, soğanlı-limonlu marul salatası.
0
aksasu
(25.08.09)
üzüm çekirdeğini ayrıca da satıyorlar öğütülmüş halde. yoğurtla iyi gidiyor.
0
kediebesi
(25.08.09)
dalak.
0
nefesless
(25.08.09)
hangi değerler?

bahsettiğiniz kansızlıksa demir içeriği yüksek proteinli besinler tüketin.
0
deepfreeze
(25.08.09)
bakliyat ye.
0
yirtik fani
(25.08.09)
bulabilirseniz malt için.
0
kediebesi
(25.08.09)
@kediebesi
malt nedir ya.bende de kansızlık war,faydası olur mu.nerden bulunr nasıl tuketılır bu meret
0
tueio
(25.08.09)
malt b vitamini zengini, biranın hammaddesi olüyür. eskiden tekel satardı, her sabah bir çay bardağının yarısına koyar içerdik dedemle. acı tuhaf bir tadı vardır. ama b vitamini sayesinde hem mutluluk verir hem zindelik. kan yapar mı bilmiyorum ama çok iyi bişi. :) büyük bir markette ithalini buldum ama aynı iğrenç tat olmadığı için sevmedim. :)
www.bebekchik.com
bunun gibi...

bu arada belki bilmeyenler vardır. çölyaklılar içmemeliymiş (zaten bira da içmiyolardır herhalde)
0
kediebesi
(25.08.09)
(1)

yağ oranı

rednoff
selamlar hepinize..http://www.healthcentral.com/cholesterol/home-body-fat-test-2774-143.htmlsitesindeki gibi yağ oranı ölçümü yapan hedeler ne kadar güvenilirdir? değilse daha sağlıklı ölçümü kim yapar, nasıl yapılır? bunlara cevap istiyorum..
selamlar hepinize..

www.healthcentral.com

sitesindeki gibi yağ oranı ölçümü yapan hedeler ne kadar güvenilirdir? değilse daha sağlıklı ölçümü kim yapar, nasıl yapılır? bunlara cevap istiyorum..
0
rednoff
(25.08.09)
bunlar asagi yukari bir fikir verir.

saniyorum en dogru olcum body fat caliper denen, vucudun degisik yerlerinin deri ve yag tabakasi kalinligini olcen zimbirtiyla yapiliyor.

su dolu bir tanka sirtustu yatip vucudun yuzde kacinin suya battigini tespit ederek olcmek de mumkun.

elektriksel olarak vucudun empedansini olcmek mumkun. yagin ve kasin direncinin farkli oldugu ilkesinden yararlanarak olcuyor.

vucuda yag ayiraci bir sivi enjekte ederek su an bilmedigim bir aletle bakarak yag kutlelerini saptamak da mumkun. radyoaktif iyot kullanilan teknige benziyor.
0
osuruklu
(25.08.09)
(5)

Omuz geliştirme

ya ben lan neyse
vücut geliştirme konusunda cahil olduğum için dirkt soruyorum:omuzlarımı enlemesine genişletip dikleştireceğim bir egzersiz biçimi var mıdır? varsa da işe yarar bir egzersiz midir? eğer varsa uygulayanlar sonuçlarını paylaşabilir mi?22 erkek.
vücut geliştirme konusunda cahil olduğum için dirkt soruyorum:

omuzlarımı enlemesine genişletip dikleştireceğim bir egzersiz biçimi var mıdır? varsa da işe yarar bir egzersiz midir? eğer varsa uygulayanlar sonuçlarını paylaşabilir mi?

22 erkek.
0
ya ben lan neyse
(24.08.09)
enlemesineden kastını anlamadım ama geniş omuzlar için yüzmek lazım. lateral raise, şınav gibi egzersizleri yapabilirsin. ayrıca barfiks de omuz kaslarını geliştirir. onun dışında aletli olarak butterfly, bench press gibi hareketler de omuz kaslarını çalıştırır.

evde misin? ne gibi aletlerin var? salona gidebilir misin? bunları belirtmelisin ki yardımcı olalım.

evdeysen ve hiç aletin yoksa barfiks ve şınavdan başka birşey gelmiyor aklıma omuz için.
0
cro magnon
(24.08.09)
bu yaştan sonra omuz genişlemez. yalnız ağırlık egzersizleri ile omuz başlarınızı geliştirebilirsiniz, böylece enlemesine daha geniş durursunuz.
omuz hareketlerini internetten bulabilirsiniz, zaten hareketler fixtir. ve evet işe yarıyorlar.
0
marcelorios
(24.08.09)
yüzme

keinlikle hem gemişletir hemde dikleştirir. tabi söz ettiğim havuzda çimmek değil 3 kulaç 1 nefes şeklinde ritmik yüzmek.
0
you are my lethe
(24.08.09)
22 yaşından sonra yüzerek omuzlarını genişletemezsin.

ama sırt kaslarını çalıştırıp postürünü dikleştirebilir, omuz hareketleriyle de omuz başlarını büyütüp daha geniş durabilirsin.
0
arnold schwarzeneger
(24.08.09)
(bkz: #16330970)
0
ency
(25.08.09)
(6)

apandisit ameliyatı yarası

huseyinali
haziran 2009'un başında apandisit ameliyatı oldum, ameliyat yara izi hala duruyor, yaklaşık 5-8 cm uzunluğunda bir iz. ne zaman bu iz görünmez hale gelir, şu anda iz ilk günkü gibi duruyor, bir yanlışlık söz konusu mudur acaba?
haziran 2009'un başında apandisit ameliyatı oldum, ameliyat yara izi hala duruyor, yaklaşık 5-8 cm uzunluğunda bir iz. ne zaman bu iz görünmez hale gelir, şu anda iz ilk günkü gibi duruyor, bir yanlışlık söz konusu mudur acaba?
0
huseyinali
(24.08.09)
apandist ameliyatı sanırım kaslarının bol olduğu bir yerden yapılıyor. sonuçta o dikişler kapanana kadar sen ister istemez hareket edip izin armasına sebep olmuş olabilirsin. yine de kremlerle masajlarla iz azaltılabiliniyor çok geç değilse ki bence biraz geç olmuş ama yine de bir dermatoloğa görünmeni tavsiye ederim
0
argent dawn
(24.08.09)
geçmiş olsun , bende ameliyat olduğum zaman peder kantaron yağı sürmekte diretti ama ben istemedim , geçiriyor dediler ne kadar doğru bilemem.
0
madrigal
(24.08.09)
benim bir yaram epey zaman kızarık kaldı aynı şekilde. neredeyse bir yılda geçti. eğer yaranızda iltihabımsı, acımakımsı bir durum yoksa zaman içinde (sizin iyileşme hızınıza göre) geçecektir. vücut önce alt katmanları iyileştiriyor, en son üst deriyi tamamlıyor.
0
kediebesi
(24.08.09)
appendisit ameliyatlarının izi kaybolmaz zaten kesisi de kendine hastır yani doktorlar için bi anlamı var senin appendektomi olduunu ifade eder ki bi daha etmesinler malum cerrahlar kolay parayı sever;)
0
oblomov
(24.08.09)
bende olmuştum zamanında, izi halen durur yaklaşık 3 cmlik yatay bi çizgi
0
flashstriker
(24.08.09)
(bkz: scarfade )
0
jade
(25.08.09)
(13)

nasıl olucak bu iş ? (kızlık sorunu)

huhumu
selamlar.arkadaşlar bundan önce cinsel birliktelik yaşadığım kızlar hep kızlığını benle tanışmadan önce yitirmiş, bu konuda deneyimli kimseler idi. fakat şöyle bir sorun var ki, bir sevgilim var ve kendisi hayatımın aşkı diyebileceğim biri. fakat şöyle de bir soru işaretim var ki kendisi benimle dah
selamlar.

arkadaşlar bundan önce cinsel birliktelik yaşadığım kızlar hep kızlığını benle tanışmadan önce yitirmiş, bu konuda deneyimli kimseler idi. fakat şöyle bir sorun var ki, bir sevgilim var ve kendisi hayatımın aşkı diyebileceğim biri. fakat şöyle de bir soru işaretim var ki kendisi benimle daha önce yüzeysel sevişmiş olsa da henüz kızlığını yitirmemiş, cinsel birleşme yaşamamış birisi. tamam normal fakat, ben böyle bir kıza nasıl davranacağımı bilemediğimden bu konuyu sizlere sorma ihtiyacı hissettim. şöyle ki burda niye soruyorsun, aptal mısın ? gibi sorular gelse de açıklamam şu : diğer forumlarda, cinsel sitelerde vs. bu hep cinsel hikaye formatında geçiyor ve bilgilenemiyorum. bunu birebir yaşamış birisi varsa tecrübelerinden faydalanmak istiyorum.

sevgilim bu hafta evime geliyor ve bu cinsel birlikteliği yaşamak kararı aldık.

şimdi ona nası yaklaşmalıyım? hemen kızlık zarını halletmem lazım önce? gayet de romantik bir gün olucak fakat ben kızlık zarının bizim üzerimizde oluşturacağı gerginlikten gerçekten korkuyorum. prezervatif ile mi delmeliyim bu zarı? zar delindikten sonra devam mı etmeliyiz? nasıl bir süreç olucak bu?

bu konuda "ciddi" yorumlarınızı bekliyorum. teşekkürler.
0
huhumu
(24.08.09)
denemedim desem yalan söylemiş olucam. fakat pornolarda o kız narinliği vs. yok. direk o işi yapmak için başladıkları için benim nezdimde bi anlamı yok. ben burada psikolojik olarak da olumsuz birşey yaşanmasını istemiyorum : /
0
🌸huhumu
(24.08.09)
dostum o kadar deneyim yaşamışsan, nasıl davranman gerektiğini bilmen lazım ama prezervatif elbette kullanmalısın. Zar patladıktan sonra da zorlamasan iyi edersin.
0
Kafkaslı
(24.08.09)
Güzel bir meyve şarabı al. Bütün gün dolaşın, film izleyin. Akşam yemek yiyin şaraplarınızı yudumlayın herşey zaten kendi kendine gelişir. Vazgeçebilir, üstüne gidip gitmemek sana kalmış. Ha bir de arkadaşının eviyse yedek yorgan al.
0
bluebeard
(24.08.09)
porno seni yaniltir moruk. digerlerine yakla$tigindan biraz daha kibar yakla$ hatuna. kendini kasacaktir pek zorlama oyle bir $ey olursa. gev$emesi icin biraz masaj, alkol ve i$te diger $eylerden kullanabilirsin. rahat olmasini sagla. ha bir de sen altta ol hatunu uste al, birak kendi yapsin yava$ yava$. prezervatif olayi sana kalmi$ ama ben olsam ilk sevi$memi lateksle yapmak istemezdim.
0
astaroth
(24.08.09)
sevişmelerimizden aldığım tecrübe ile kendisini kasacağını sanmıyorum ama bende bu tedirginlik varken ondaki boyutunu düşünemiyorum. yedek yorgan demişsiniz, harbi batıcak kadar bişeyler olur mu dersiniz?

ilk kızlık bozma esnasında prezervatifsiz olmasam olur mu?
0
🌸huhumu
(24.08.09)
sen dur bekle herşeyi göze almış olan kız arkadaşın seni yönlendirir tecrübesiz olsada..
0
jamswety
(24.08.09)
nazik ol kibar ol yumuşak ol sevecen ol maksimum şefkatli ol.
0
ikinci ihtimal
(24.08.09)
birazcık fazla büyütmüşsün sanırım olayı.

1)prezervatif ikinizin de sağlığı açısından şarttır. ayrıca hamile kalmayı da engeller. onun dışında kızlık zarına özel herhangi bir fonksiyonu yok. rahat ol.

2) yorgan konusunda- kişiden kişiye değişir. Hatta tam anlamıyla birleşme gerçekleşse bile hiç kanama dahi olmayabilir (zar esnektir, geridedir vs vs) Yatağın metresini dahi batıran olaylardan bahsetmişti arkadaşlarım. Bu nedenle tedbirli olmakta fayda var tabii.

3) partnerin büyük ihtimalle acı yaşayacak. bunu bildiği için muhtemelen kendisini kasacak. bu nedenle onu rahatlatmaya ilişkin hareketlerde bulun. acısına karşı duyarlı olman ve kendini onun yönlendirmesine bırakman onun için çok önemli.
0
vejeteryan vampir
(24.08.09)
öncelikle mümkün olduğunca gerilmemeye çalışın, hatta biraz rahatlamak için bir bardak bir şeyler içmek de yararlı olabilir. zaten daha önceden de bir şeyler yaşadığınız için ve bu kararı beraber aldığınız için işiniz biraz daha rahat olur diye düşünüyorum.

bence kesinlikle prezervatifle dene. daha önceden böyle bir tecrübesi olmadığı için canının acıması olası bir şey, en azından prezervatifle daha rahat girer canı daha az acır. konuşmayı ihmal etme, yani başladığınızda nazik ol canının acıyıp acımadığını sor, bir rahatsızlık hissederse sana söylemesini iste. daha sonra yavaş yavaş gir ve bildigin gibi devam et. zaten içine girdikten sonra zarı çok düşünmezsin.
yani aman zar gitti şimdi bir durayım filan degil. sen normal bildigin gibi sonuna kadar git. tabi bunu normalden daha nazik bir biçimde yap. ve ilk seferden çok zevk almayı da bekleme. yani psikolojik olarak insan daha farklı hissettiği için bunu söylüyorum. zaten bir iki sefer sonra her şey normale döner. kız zevk almazsa sakın moralini filan da bozma. almayacaktır ilk birkaç seferde.
ama yine söylüyorum değer verdigin bir insan, ve bunu yapmaya karar vermişsiniz. en önemlisi iletişim. o şu anda daha tecrübesiz, ne şekilde zevk alacağını nasıl yapacağını bilmiyor. ilişkinizi mükemmele taşımak sizin elinizde. ve bunu anca konuşarak deneyerek hoşlanıp hoşlanmadıklarınızı paylaşarak yapabilirsiniz, açık olun her zaman birbirinize.
bir de öyle ek yorgana filan ihtiyaç olacagını sanmıyorum. bir damla kan geliyor gelmiyor, hiç öyle oluk oluk kan geldiğini duymadım ben.

bir de eglenmeye bakın ya. eziyete cevirmeyin bu durumu. gerçekten güzel unutulmayacak bir deneyimdir bu.kolay gelsin..
0
clem
(24.08.09)
doğal olun. rahat olun.
doğallığınızdan utanmayın. nüdist gibi olun. öyle ki sevişmeden öte bir durum yaratın. arkadaşlar masaj filan demiş, çok iyi. kafanızı ilk ana takmayın. hatta öyle olsun ki o anı epey erteleyin. her santimetrekarenize bakın, sevin, inceleyin. olayı cinsellikten öteye götürün, cinsellik deneyiminizin hediyesi olsun.

he bir de bol kayganlık derim ben, acı konusunda... durumu yeterince zevkli bir hale getirebilirseniz zaten acı ikinci planda kalır.
0
kediebesi
(24.08.09)
esas problemi cinsel ilişkiden sonra yaşayabilirsiniz. o anın heyecanıyla herşey güzel gidebilir. fakat bittikten sonra kız arkadaşınıza daha yakın davranmayı sakın ihmal etmeyin çünkü önceden hiç olmadığı kadar duygusal ve alıngan olabilir. her ne kadar böyle düşünmeyi sevmesem de, o böyle bir karar alarak sizin için büyük bir fedakarlık yapmış olabilir.
0
sekox
(24.08.09)
kimse yazmamış, AYAK YAPMADIĞINDAN EMİN OLUN. Bu kadar özen göstermenize gerek kalmayabilir.
0
kimlanbu
(24.08.09)
direk ayrıl hic ugrasma.
0
bryan fury
(24.08.09)
(6)

Güneşte yandıktan sonra derinin soyulması

thelepermessiah
İki gündür yılan gibi deri değiştiriyorum şerefsizim. tıss tıss. Kaşınması da cabası, sırtım, omuzlarım, belim bıkınım fena kaşınıyor, kaşınırken de soyuluyor. Ha şimdi diyceksin ki, abi krem mrem kullanacağdın, kullanmadık işte bilader napacan sen? Bu bir haftalık soyulma sürecini hızlandıracak bi
İki gündür yılan gibi deri değiştiriyorum şerefsizim. tıss tıss. Kaşınması da cabası, sırtım, omuzlarım, belim bıkınım fena kaşınıyor, kaşınırken de soyuluyor. Ha şimdi diyceksin ki, abi krem mrem kullanacağdın, kullanmadık işte bilader napacan sen? Bu bir haftalık soyulma sürecini hızlandıracak bi formül var mu sen onu söyle. yoksa gölge etme. tısss.
0
thelepermessiah
(23.08.09)
keselenin bir güzel.
0
alan shearer
(24.08.09)
sebamed after sun lotion olmalı adı, burda çok methettilerdi, yanık soyulmaca sorunları için. geçmiş olsun mösyö.
0
pyro clustic flow
(24.08.09)
hawaiian tropic'in after sun jeli var yeşil yeşil. acaip ferahlatıyor. bepantholün kremleri de çalışır. hamama gitmesen de hergün kese at kendine. üstüne kremi sür. miss.
0
sipsi
(24.08.09)
birden yanınca oluyor öyle.
keselendikten sonra krem sürün (vücut losyonu), kaşınmayı engeller en azından.
0
aithra
(24.08.09)
peeling kremleri var niveanın falan. bol bulamaç daya çabuk soyulmak istiyorsan. bir de bunu yazarken aklıma geldi. herhangi ucuz bir krem/şampuan alıp içine kum koyup ovalayabilirsin kendini. peeling görevi görür herhalde.
0
sipsi
(24.08.09)
kese+bepanten krem.
0
kediebesi
(24.08.09)
(11)

duman avcıları okumasın!

ray simenov
evet işbu duyuru kendilerini duman avcıları olarak adlandıran gruba mensup kişileri muhattap almamaktadır!günde en fazla 6-7 sigara içen bir bünyeyim. ip gibiyim yeme içme ile aram yoktur. zamanın birinde milliyet gazetesine mensup bir kadın köşe yazarının yazısında okumuştum.(valla kadının adını un
evet işbu duyuru kendilerini duman avcıları olarak adlandıran gruba mensup kişileri muhattap almamaktadır!

günde en fazla 6-7 sigara içen bir bünyeyim. ip gibiyim yeme içme ile aram yoktur. zamanın birinde milliyet gazetesine mensup bir kadın köşe yazarının yazısında okumuştum.(valla kadının adını unuttum!) şimdi bu hanım arkadaş amerika(ydı sanırım)da bir operasyon geçirmek üzereyken doktorlar alışkanlıkları hakkında bazı sorular sormuş. köşe yazarımız da sigara içtiğini beyan etmiş ve günde sadece 5-6 sigara içtiğini de eklemiş. doktorlar ise bunun bir engel teşkil etmediğini çünkü insan vücudunun günde 7 sigaraya kadar kendisini idare edebildiğinden bahsetmişler. vücut bu miktar sigaranın etkilerini sıfırlayabiliyormuş.

sorumuz akıllı uslu bilim ekseninde düşünen kimselere geliyor: bunun doğruluk payı var mıdır?
0
ray simenov
(23.08.09)
Ben bunu 1-2 olarak duymuştum.

duman avcılarıyız biz duman duman.
0
rurouni
(24.08.09)
operasyon falan yok ya. benim başımdan geçmeyecek. ben sadece günde "7 sigaradan azı sayılmaz" kısmına takılmıştım.
0
🌸ray simenov
(24.08.09)
tıbbi bi bilgim yok ama the tipping point te 5-6 yazıyodu.
0
humin zararlisi
(24.08.09)
tabii vardır doğruluk payı.

ama konuya akıllı uslu yaklaşmayan, bilim ekseninden çıkan sensin, farkında mısın ?
0
makineci
(24.08.09)
Yemeyle içmeyle arası olmayan zayıf bir bünye için 6-7 fazla kaçabilir..
0
Rodin
(24.08.09)
tam sayiyi bilmiyorum ama 9-10 senedir sigara içerim. zamaninda 2 paket ictigimde oluyordu. su an alkol almadigim zaman 4 tane sigara iciyorum.
ciger filmim tertemiz.
0
kakoy
(24.08.09)
kendi vicdan muhasebesine göre değişiyor o rakam herkeste. kimi 90 yaşına kadar günde 3 paket sigara içip sapasağlam olan dedesinden, kimi günde 1-2 / 3-5 bilmem ne kadar sigarayı vücudun tolere edebildiğinden vs. bahseder. rahatlatır kendini. arkadaşımın doktor amcasına göre de 10 adetmiş günde. adamın sigara içip içmediğini bilmeden sormuştum "o kaç tane içiyor peki günde?" diye. aa, ne tesadüf, tam 10 tane imiş. zararlı işte bu bok. kandırmayalım kendimizi.
0
electropie
(24.08.09)
günde tek bir tane de içsen riskin var. önce bunu bilmek lazım.

aslında 7'de sabitsen ya da altı oluyor ama asla üstü olmuyorsa devam et derim. nihayetinde ciğer senin, hayat senin.

ama bu mereti artırmamak çok zor. ne zaman 5'te sabitlerim desem, o oluyor on beş. sonra bir ay hiç içmeyip unutmaya çalışıyorum. tekrar bir iki ile başlayıp gene artıyor.
sıgarayı bırakmak istemiyorum ama üç tane içip başka yüzüne bakmayanlara da açıkçası hayranım. şu yasak iyi oldu kanımca. otomatikman azalttım beş tane civarına.
0
trocero
(24.08.09)
sigara bağımlılık yapan bir madde. uc iciyorum bes iciyorum hepsi mazeret, bi bakarsin gunde bi paketi gecmis.
0
ikinci ihtimal
(24.08.09)
konuyla ilgili en güzel hikaye atatürk'e atfedilen olsa gerek (bak bak)

günde bir paket içermiş rahmetli. doktor sormuş bunu. o da iki paket demiş. doktor "olmaz efendim onu yarıya indirin" demiş. ata da sevinmiş tabi. :)
0
kediebesi
(24.08.09)
ayrıca yunanistan'da isteyen kafe sigaralı olmayı seçebiliyormuş. pasif içiciler için :P birebir. bizde de öyle olsun.
0
kediebesi
(24.08.09)
(3)

enteresan belirtiler

whoosie
merhaba saygıdeğer duyuru kişileriannemin enteresan bir sorunu gelişti de böyle bir şeyi bilen duyan var mı diye merak ettim.şimdi, kendisinde idrar yolları enfeksiyonu oluştu yakın zamanda ve bununla ilgili ilaçları kullanıyor. ama gün içerisinde bel bölgesini ovuşturup ağrıdığını belirtiyordu ki b
merhaba saygıdeğer duyuru kişileri
annemin enteresan bir sorunu gelişti de böyle bir şeyi bilen duyan var mı diye merak ettim.
şimdi, kendisinde idrar yolları enfeksiyonu oluştu yakın zamanda ve bununla ilgili ilaçları kullanıyor. ama gün içerisinde bel bölgesini ovuşturup ağrıdığını belirtiyordu ki ben şahsen idrar yolları enfeksiyonun öyle ağır ağrı yaptığını değil sağlam yanma ve rahatsızlık hissi yarattığını düşünüyorum (yanlış da olabilir tabi). sonra bir baktık bel bölgesinde morluklar oluşmuş, sanki böyle sopayla vurulmuş gibi. doktora gidildi, envai çeşit test tahlil yapıldı ama bir sonuç çıkmadı, biz de annemin uzaylı olduğuna karar verip eve döndük. bugün ağrısı daha azdı ama o morlukların çok kaşındığını söyledi, ben de iyice kıllandım, tıbbi yolada başvurulmuş olduğundan dolayı buradan bir fikir sorayım dedim.

mealen, deride morluk ve kaşıntıyı yapacak nasıl bir ağrı veya hastalık olabilir iç bölgede, fikri olan var mı?

dipnot: taş ve kum yok.
0
whoosie
(23.08.09)
grey turner's hastaligi olabilir ama bu uc bir ihtimal:
en.wikipedia.org

onun disinda sirf ovusturdugu icin de olabilir, cok ovusturmaktan sinir uclari da kasinti yapmaya baslar. icinizin rahat etmesi acisindan baska doktora da gidebilirsiniz bir de bilgisayarli tomografisi cekilmediyse cektirin.
0
ermanen
(23.08.09)
grey turner bir hastalık değil, belirti. pankreatitte görülüyor ve pankreatitte ise zaten kişinin morluktan önce düşünmesi gereken çok şiddetli bir ağrısı olur göbek çevresinde ve biraz yukarısında. kendi kendisine verdiği hasar olabilir tabii annenizin. görmeden bişey söylemek zor.
0
dr cucu
(24.08.09)
evet yanlislikla hastalik demisim, belirti kendisi. zaten cok uc bir ihtimal diye eklemistim. sadece pankreatitte degil "abdominal aortik anevrizma"da da gorulebilir mesela. ama bu kadar ciddi olsa anlasilirdi heralde.
0
ermanen
(24.08.09)
(8)

saç dökülmesi

toshiro
uzun saçlı bir gencim.saçlarım omzumu geçmiş durumda,dalgalı ve oldukça gür.sorun şu ki saçlarımın bakımını yeterince yaptığım halde her duş sonrası nerdeyse bir avucu dolduracak kadar dökülmekte.normal midir bu acaba?sebebi ne olabilir?ne yapabilirim?
uzun saçlı bir gencim.saçlarım omzumu geçmiş durumda,dalgalı ve oldukça gür.sorun şu ki saçlarımın bakımını yeterince yaptığım halde her duş sonrası nerdeyse bir avucu dolduracak kadar dökülmekte.normal midir bu acaba?sebebi ne olabilir?ne yapabilirim?
0
toshiro
(23.08.09)
günlük yüz kadar saç telinin dökülmesi normal. ama bir avuç dolusu saç muhtemelen en az yüz vardır. gün içinde dökülenleri de katarsak saçların dökülmeye başlamış diyebiliriz. birden fazla nedeni olabilir. bakımını yapmamak bunlardan biridir ama bakımını yapıyorum demişsin o yüzden bunu atlayabiliriz. çözüme gelirsek, organicum adlı şampuan dökülmeyi tamamen kesiyor, sebebi ne olursa olsun benim gözlemlediğim kdarıyla. bıraktığın zaman devam ediyor, ama kullanmaya düzenli olarak devam edersen problemi çözüyor.

bir de uzun saç önemli bir faktördür. dökülmenin önünü alamazsan kestir derim.

tabii sayıyı tahmin ettim sadece, senin hemen bunalıma girmene gerek yok :). şöyle bir bak sınırı aşıyorsa o zaman endişelenebilirsin.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(23.08.09)
topluyorsan çabuk kopar dökülür. bir de dedikleri gibi uzun saç fazla gibi görünür. yediklerine dikkat et. her gün şampuan kullanma derim ben. çok gürse zaten çok dökülmesi de normaldir.
0
kediebesi
(23.08.09)
eğer hergün duş alıyorsan o dökülme miktarı biraz fazla. evet uzun saçla normal dökülmede bile çok dökülüyomuş gibi hissedersin ama aynı zamanda uzun saç seyrekleşmeyi de göstermez. bir bilene kontrol ettir seyrekleşme var mı diye
0
dunyanin dans eden sarki soleyen pisligi
(23.08.09)
benim bir arkadaşımda senin gibi saçlarının çok dökülmesinden şikayetçiydi.doktorlara gitti ilaçlar kullandı ama bi türlü önüne geçemedi son olarak internette okumuş doğal bir yöntem her gün bir diş sarımsağı(ufaklrından) yutarak(gece yatmadan önce olursa daha iyi olurmuş)1 hafta kullanacakmşsın daha sonra 1 hafta mola verip bir sonraki hafta tekrar taki saç dökülmen bitene kadar...umarım sendede işe yarar..
0
rndxco
(23.08.09)
saçlarımı her gün yıkamıyorum haftada 2 yetiyor,bazen 3 de oluyor.normalde saç dökülmesi zaten oluyordu ama son zamanlarda biraz fazla oluyor gibi.ilk başlarda saçlarım gür ve sık olduğundan bu saç dökülmesinin pek üstünde durmamıştım ama yakında bir dermatoloğa giderim gibi gözüküyor,olmadı kestircez artık :(
0
🌸toshiro
(23.08.09)
uzun saçtır, dökülür. benimki eskiden belime geliyordu, gergün zevk için avuç avuç(abartıya gel) saç koparıyordum. sonra kestim, daha dökülen birşey yok.
0
outlawrider
(23.08.09)
babanıza bakarak işin ciddiyetini kavrayabilirsiniz.bu konuda genetik biliminin sözü daha fazla geçiyor.kısa vadede çözüm için şampuanınıza az miktarda çam terebenti katmanınızı öneririm.bizzat işe yaradığını hemde askerdeyken gözlemledim.
0
pedreklamlarındakimavisıvı
(24.08.09)
aithra
(24.08.09)
(4)

sol koltuk altında ağrılı şişlik

rentts1
son günlerde (ortalama 1hafta) sol koltuk altımda ağrılı bir şişlik peydah oldu. bööle dokununca 1cm ebatlarında bişi. beze gibi. ama ağrısı kıl dönmesi ağrısına benziyor ilk başta öyle zannettim ancak öyle bişi yok gibi. ara sıra ağrımaya başlıyor sonra geçiyor falan. doktora gitcem zaten en kısa z
son günlerde (ortalama 1hafta) sol koltuk altımda ağrılı bir şişlik peydah oldu. bööle dokununca 1cm ebatlarında bişi. beze gibi. ama ağrısı kıl dönmesi ağrısına benziyor ilk başta öyle zannettim ancak öyle bişi yok gibi. ara sıra ağrımaya başlıyor sonra geçiyor falan. doktora gitcem zaten en kısa zamanda ama daha önce böyle bi rahatszlığı olan oldu mu acaba? olduysa doktor ne dedi onu merak ediyorum. cinsiyet erkek
0
rentts1
(23.08.09)
koltuk altınızdaki lenf düğümünüzün şişmiş olma ihtimali var. bunun çeşitli sebepleri olabilir. doktora gitmelisiniz, kolktukaltı ağrısının birden fazla sebebi olabilir.

buradan yapılan tahminlerle kuyuya inmeyin. lenf kanseri bile olabilir sonuçta.
0
cro magnon
(23.08.09)
büyük ihtimalle iltihabi bir durum, 1 haftadır sürdüğüne göre mutlaka bir doktora başvurun.
0
surprise
(23.08.09)
erkek olman, kısa süreli geçmişi ve ağrılı olması lehine..
buna göre koltuk altındaki lenf nodu büyümesi kol veya eldeki bir iltihaba, ya da bir enfeksiyona, yakın zamanda kullanılan bir ilaca bağlı gelişmiş olabilir.
ağrısız, sert, yılı bulan şişlikler daha mühimdir bu bakımdan.

enfeksiyona bağlı olgularda 2 hafta içinde küçülmesi beklenir
yine de bir genel cerrahi uzmanına görünmem en iyisi.
0
scrubz
(23.08.09)
Bende de nadiren olur bundan, 1 en fazla 2 haftada kaybolur. Hatta bir kaç gün once bu sorunun aynısını açacaktım burda, sonra geçti şişlik.
0
mabl
(24.08.09)
(13)

Oruç Tutarken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar ?

deliktas
Oruç tutan insanların nefeslerinin berbat koktuğunu tespit ediyorum yıllardır. Ne kadar sabırlı olsak da acayip rahatsızlık veriyor çoğu zaman. Onlara ne önereyim de kokuyu azaltalım hatta mümkünse yok edelim?
Oruç tutan insanların nefeslerinin berbat koktuğunu tespit ediyorum yıllardır. Ne kadar sabırlı olsak da acayip rahatsızlık veriyor çoğu zaman. Onlara ne önereyim de kokuyu azaltalım hatta mümkünse yok edelim?
0
deliktas
(21.08.09)
her sahurda yemekten sonra dişleri fırçalamak işe yarar.
0
prodeq
(21.08.09)
çok yakınında bulunmadığın sürece sana bir rahatsızlığı olmaz. bence sen onlardan bir adım uzakta dur.
haa diş doktoru önerebilirsin eğer dişlerinde problem varsa. ya da ağızı mininun seviyede kokutan yemeklerle sahur verebilirsin onlara. alışkanlık yapar ve onlar da aynı şeyi yer sahurda.
0
outlawrider
(21.08.09)
ben açıkçası 3-4 yıldır evden çıkmadan dişimi fırçalıyorum. Kimileri günah diyor, bazıları da birşey olmaz ben de fırçalıyorum diyor. Kendi adıma bunun orucu bozmayacağına inanıyorum, yine de macunu az kullanıp su yutmamaya çalışmakta fayda var.
0
Manert
(21.08.09)
ya aslında bu insanlar temizliklerine de dikkat ediyorlar ancak bir doktor arkadaşımın dediği genetik bir hastalık varmış nefes kokusu üzerine. tam bilmiyorum da hani hem oruç tutup hem de nefes kokusunu giderici bir şey almaları falan da mümkün değildir sanırım. ne bileyim ya bunun bi çözümü olmalı. gidip de nefesiniz rahatsız edici diyemiyorum sonuçta. off ya ne bileyim...
0
🌸deliktas
(21.08.09)
sahurda 4-5 tane freshies yutsunlar. ağız ve diş bakımıyla ilgili problemleri yoksa ve sigara içmiyorlarsa açlıktan oluşan koku engellenir gibi geliyor.
0
sipsi
(21.08.09)
suyu yutmadan gün içinde aralıklarla ağızlarını çalkalayabilirler.
0
ugandareisicumburu
(21.08.09)
diş fırçalamak bence bozmaz. sonuça yorumlayabildiğimiz bir şey. düşünelim her beraber,

oruç tutmanın amacı ne? açın duygularını anlamak. ama bunu anlarken çevredeki insanları rahatsız etme gibi bir durum yaşanıyorsa diş fırçalansın o zaman. kendi terbiyeniz neden başkasına işkence olsun ki? fırçalamak yanlış değil bence..
0
dambil
(21.08.09)
Oruç tutanlara saygılı ol ve BERBAT bir koku diye tanımladığın kokuyu duymak istemiyorsan Oruçluların etraflarında gezinerek onları rahatsız etme !... (Acaba bunu anlayabilecek kapasitede misin merak ettim bak şimdi)
0
systemteres
(21.08.09)
oruç tutarken ağız kokusunun en büyük nedeni sıvı kaybı nedeniyle tükrük üretiminin azalması ve ağızdaki bakterilerin yoğunluğunun artıp kokutmasıdır.

çözüm @ugandareisicumburu'nun dediği gibi bol bol ağız çalkalamak.
0
no avalon
(21.08.09)
benim babam oruç tutar, dişlerini de fırçalar gün içinde, sonucta niyeti biraz macun yiyip doymak değil, ağız sağlığını korumak. ben de tutsam aynen öyle yapardım.
yok ağız kokusu tebrik sebebiymiş de cennetin kokusuymuş...oldu. soğudum valla herşeyden.
0
pinking of you
(21.08.09)
ben dişleri fırçalıyorum valla.
açlıktan ölecek olsam macunla doymazdım gibi bir düz mantıkla çıktığım yolda, yıllardır fırçalamaktayım. gerçi şimdi elmalı çilekli macunlar çıktı. benim dediğim colgate klasik:p
saçmalama ulan,macunla doymazmış diye gülenlere daha sağlam dayanakları olan dini bir açıklama da yapabileceğimi belirteyim.
0
iyilik yap pitbull
(21.08.09)
2 gün öncemi neydi işte, kanalların birinin ana haber bülteninde söylendi, diş fırçalanmasının orucu bozduğu.. şahsen bu ramazana kadar bende hep fırçalardım. ama şimdi durup düşünür oldum.
0
copy paste
(21.08.09)
Açlıktan nefesi kokmak denen bi olay var, naparsa yapsın insan oruç tutarken ağzı kokar.

Tam çözüm diil ama:

(bkz: misfak)
0
johan sebastian
(21.08.09)
(5)

ayak başparmağı uyuşması

no avalon
öncelikle elbette bir nöroloğa görüneceğimdir. ancak üç-dört gün kadar mümkün olamayacak bu. burada sadece tecrübe ve bilgilerinizi paylaşmanızı istiyorum, o kadar :)dün eve yürürken sağ ayağımın başparmağı uyuştu ve geçmedi. hatta arada ayak tabanıma da yayılabiliyor. uyuşma şekli hani ayağınızı al
öncelikle elbette bir nöroloğa görüneceğimdir. ancak üç-dört gün kadar mümkün olamayacak bu. burada sadece tecrübe ve bilgilerinizi paylaşmanızı istiyorum, o kadar :)

dün eve yürürken sağ ayağımın başparmağı uyuştu ve geçmedi. hatta arada ayak tabanıma da yayılabiliyor. uyuşma şekli hani ayağınızı altınıza alırsınız ve uyuşur ya, öyle. bazan da üşüyor gibi. uyuşma hissi sırt üstü uzanınca daha az, kaykılarak oturup ayaklarımı uzatınca en fazla. yürümenin pek bi etkisi yok. ama ilk ayaklandığımda arka alt adalem bilekten yukarı doğru az önce kramp girmiş de açılmış sinyali yolluyor.

çok detaylı oldu ancak, bir fikri olan varsa... mes'ud olurum :)
0
no avalon
(21.08.09)
bir yakınımda da aynı şikayet vardı. sonra gut hastalığı tanısı konuldu.
0
simendiferlerin efendisi
(21.08.09)
askerde sağ ayak başparmağımda ilginç bir hissizlik vardı. azalarak bitti. uyuşma gibi, bir iki aya yakın devam etti soğuk kalın çorap gerektiren günlerde. ama eser yok şimdi. gut mut korktum ama okuyunca. birazdan başlar aylar üstüne şimdi okuduk ya.
0
gokriver
(21.08.09)
seker hastaliginda dolasim sorunlari goruluyor, ozellikle ayaklarda. insallah degildir.
0
wpi
(21.08.09)
dar kalıplı ayakkabılar nedeniyle ayak parmaklarında hissizlik/uyuşma yaşanabilir. daha spor ve rahat bir ayakkabı giymeye başladığınız 3-4 hafta içinde belirti kalmıyor.
0
vampir akrep
(22.08.09)
@wpi, bende de ailede de $eker yok sukur, yoksa haklisin.

ama gut olabilir, bunu da arastirmali. tabi dar ayakkabi, cok corap da muhtemel sebep. simdi de izne gidecegimden dar i$ pabuclarina bir sureligine gule gule diyecez. bakalim neler olacak.

cevaplariniz icin tesekurler ayrica :)
0
🌸no avalon
(22.08.09)
(3)

Balık Yağı Hapı ve BBC Human Mind (İnsan Beyni) Belgeseli Hakkında

roadrunner_merlin
Merhabalar,Bilenler bilir BBC'nin Human Mind diye bir belgeseli var. Adındanda anlaşılacağı gibi bu belgeselde(hatta seriydi sanırım) beyin ele alınıyor. Hatırladığım kadarıyla bi bölümde haşarı, yaramaz ve derslerine çalışmayan bir çocuğun şeker diye omega-3 balık yağı konsantresini düzenli bir şek
Merhabalar,

Bilenler bilir BBC'nin Human Mind diye bir belgeseli var. Adındanda anlaşılacağı gibi bu belgeselde(hatta seriydi sanırım) beyin ele alınıyor. Hatırladığım kadarıyla bi bölümde haşarı, yaramaz ve derslerine çalışmayan bir çocuğun şeker diye omega-3 balık yağı konsantresini düzenli bir şekilde almasını sağlıyorlar. Daha sonra da bu çocuk derlerinde başarılı ve kitap okumaya başlayan bir kişi olarak kısa sürede başarı elde ediyor falan filan. Akşam üstüde eczanenin önünden geçerken ne alakaysa belgesel aklıma geldi gittim aldım bu haplardan.


Şimdi hadi o çocuk gelişme çağındaydı ciddi olumları etkileri oldu ona, demem o ki benim gibi 23 yaşında eşşek kadar adam omega-3 haplarını alsa ne gibi olumlu etkileri olur acaba?
0
roadrunner_merlin
(20.08.09)
en azından şu an ki yetilerinizi kaybetmeniz gecikir. ayrıca bol bol bulmaca çözüp beyim jimnastiği yapmanın da faydası çoktur
0
angelofdeath
(20.08.09)
Ben o belgeselde öyle bir şey hatırlamıyorum. Balık yağı yiyip kitap okumaya başlayan çocuk olayı da saçma geldi. Zayıf arkadaşlar kilo aldırsın diye içiyolardı o hapları. Siz direkt balık yiyin, rakı da için zihni açar. :)
0
kenjau
(20.08.09)
ben üniversitede hep ton balıklı sandviç yedim. cin gibiydim.
bi de çocukken malt içerdim sabahları, yarım çay bardağı.
0
kediebesi
(20.08.09)
(6)

doktor varsa bi bakabilir mi? biraz yukarıda kalırsa sevindirik olurum

41
merhaba sayın doktor arkadaşlar benim bir maruzatım olacak. sağ bademciğim iltihap kaptı ve 1 haftadan beri geçmiyor. 1 haftadan beri antibiyotik kullanıyorum ve beni ayakta tutan tek şey ağrı kesici majezik oluyor. sanırım kulağımada su kaçtı. ağrı kesicinin etkisi geçmeye başladığında kulağım patl
merhaba sayın doktor arkadaşlar benim bir maruzatım olacak. sağ bademciğim iltihap kaptı ve 1 haftadan beri geçmiyor. 1 haftadan beri antibiyotik kullanıyorum ve beni ayakta tutan tek şey ağrı kesici majezik oluyor. sanırım kulağımada su kaçtı. ağrı kesicinin etkisi geçmeye başladığında kulağım patlayacakmış gbi bir his veriyor ve canım çok yanıyor. bu kulak ağrısı iltihaptan mı yoksam kulağıma su kaçtığı için mi böyle bu kulak ağrısı da 4 gündür falan nüksediyor. ne yapmam gerekir? bir haftadan beri hastalığın iyileşmesinde en ufak ilerleme bile göremedim.
0
41
(20.08.09)
kesinlikle kafama göre antibiyotik kullanmıyorum. doktora zaten gideceğim ama gideceğim doktor pek bir sallabaş olduğundan güvenmiyorum kendisine. en azından burada arkadaşlara soraraktan fikir sahibi olmak istiyorum.
0
🌸41
(20.08.09)
kulağına kaçan su iltihap oluşturabilir zaten. en kısa zamanda doktora gitmelisin. doktora gitmeden kullandığın antibiyotik nasıl kafaya göre kullanılmamış oluyor onu anlamıyorum. doğru antibiyotik değilmiş demek ki 1 haftadır bir işe yaramamış.
0
bellbane
(20.08.09)
orada bir noktalama işareti yapmayı unutmuşum.üstteki arkadaş doktora gitmeyi denedin mi diyince kesinlikle gittim kafama göre antibiyotik kullanmıyorum demek istedim.
0
🌸41
(20.08.09)
doktora güvenmeyip burdaki yanıtlara mı güveneceksin? valla doktor olsam senin gibisini muayene etmem ne yalan söyleyeyim..

ne yapmam gerekir sorusu için: başka doktora git o zaman.
0
weierstrass
(20.08.09)
2 sorum olacak..

1) her yutkunuşunda kulağının içinde cam parçacıklarını eziyorlar yada bıçak saplıyorlar gibi acaip bir ağrı/sızı oluşuyor mu? (yutkunmaya bağlı olarak..)

2) biri karşına geçsin ve dilini çok çıkararak aaaa diye bağır. beyaz noktacıkları gözüküyor mu bademciğinde, boğazında falan bir baksınlar.. yada görebiliyorsan kendin ayna karşısında bak?
0
milk it
(20.08.09)
belki burada olmam ama bu soruları şundan sordum.. tonsilit ve orta kulak iltahabı arasında kaldım anlattıklarından. ben tonsiliti bizzat yaşadım, orta/dış kulak iltihabını arkadaşlarımdan biliyorum. eğer öyleysen kafana göre kullandığın antibiyotikler zerre işe yaramaz onu söyleyeyim. doktorun vereceği antibiyotik + bazı bitkiler yardımıyla 3-5 gün belkide 1 hafta sonrası iyileşmiş olursun inşallah...
0
milk it
(20.08.09)
(7)

anksiyete bozukluğu

gaea
arkadaslar cok yakında 11 saat otobus yolculuğuna maruz kalacağım, bu tur seyahatlerde genelde cok gergin oluyorum, zaten son zamanlarda biraz anksiyete bozukluğu ve klostrofobi gibi durumlar gözlemlemekteyim kendimde.. benzer durumlarda olanlarınız var mı? varsa neler yapıyorsunuz o anda rahatlamak
arkadaslar cok yakında 11 saat otobus yolculuğuna maruz kalacağım, bu tur seyahatlerde genelde cok gergin oluyorum, zaten son zamanlarda biraz anksiyete bozukluğu ve klostrofobi gibi durumlar gözlemlemekteyim kendimde.. benzer durumlarda olanlarınız var mı? varsa neler yapıyorsunuz o anda rahatlamak için? yani aşırı huzursuz olduğunuzda ve içinizde biran önce eve dönme isteği olduğu halde dönememeniz durumları gibi bir şey..
çok teşekkürler..
0
gaea
(20.08.09)
(bkz: xanax)
0
ya ben lan neyse
(20.08.09)
merhaba,

kesinlikle daha önceden kullanmıyorsan, xanax ve türevi anti depresanlardan kullanmamalısın. bu tür ilaçlar uzun vadede etkisini gösterir, kullanımına alışana kadar sendeki sorunları daha da büyütebilir ve de kesinlikle doktor reçeteye yazmadan kullanılmamalıdır.
-Eczaneden passiflora ya da 1-2 milyona satılan uyku ilaçları var , onlardan alabilirsin.
-Yolculuğa çıkmadan önce mümkünse 1 gece önceden az uyuyarak mesela, uykulu bir halde olabilirsin. Uykulu ve dikkati dağılmış bir halde insanlar panik duygusuyla daha rahat başediyor .
- Otobüste okuyabiliyorsan, okuyup dikkatini dağıtacak birşeyler alabilrisin yanına , ya da mp3 çaları kulağına takıp gözlerini kapatabilirsin. Dış etkenler azaldıkça, dikkatini bir yöne odaklarsın ve endişe verici düşünceler uçup gider. Unutmaman gereken şu, insan beyni aynı anda sadece bir düşünceye konsantre olabiliyor. Beynini oyalayacak birşeyler bulabilirsin.
- Otobüse mümkünse kalkmak üzereyken bin ve terminale de fazla beklemeyecek şekilde git. Beklemek sıkıntılarını arttıracaktır.
- Yolculuk öncesi fiziksel olarak kendini rahatsız hissetmeni sağlayacak ağır yemekler kesinlikle yeme. Mümkünse, kafeinli içeceklerden, tatlandırıcılı diet içeceklerden ve şekerli gıdalardan uzak dur, bunlar insanı huzursuz eden ve sinir sistemini etkileyen gıdalar.
Muz, hamurlu yiyecekler, yoğurt ve tuzsuz ayran insanın sinir sissitemini sakinleştiriyor ve adını hatırlaamadığım rahatlatıcı bir hormon salgılıyor.
- Bir de en extreme yol ; sıkıntın her ne ise, panik, kaçma isteği, korku, en yoğun anında kendini ağlamaya yönlendir. Ağlamak insanın hormonal olarak sakinleşmesini, rahatlamasını ve biraz da umursamaz olmasını sağlıyor, seni rahatlatacaktır.
0
sayinseyirciler
(20.08.09)
olayların gerçek olmadığını düşün aileni falan düşün.
beni " aslında bütün bu olanlar sadece beynimdeki kimyasal dengesizlikten kaynaklanıyor" düşüncesi rahatlatmaktadır.
0
phntm
(20.08.09)
Bir miktar keçiboynuzu alıp yolculuğa çıkmadan önce tüketin, yolculuğa çıkmanıza bir kaç gün varsa şimdiden alıp hergün düzenli tüketmeye başlarsanız daha iyi etki eder. Baharatçılardan temin edebilirsiniz, bazı kuruyemişçilerde de olabilir.
0
seniorfaruk
(20.08.09)
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim,
@ya ben lan neyse önerin için teşekkürler ama ilaç almadan üstesinden gelmeliyim :)
@sayinseyirciler
passifloranın şurubunu aldım, yazdıklarına harfiyen uymaya çalışacağım, çok teşekkürler.. sadece otobus yolculuğu için değil, normal hayatta da çok lazım olacak şeyler yazmışsın, şimdiden rahatladım, :)
@phntm evet haklısın sanırım beyindeki alfa ve beta dalgaları ile ilgili imiş.. bu konuyu da daha derin araştıracağım..
@seniorfaruk en kısa zamanda keçiboynuzunu da edineceğim ...
0
🌸gaea
(20.08.09)
balık yağı kullan tercihen likit, carlson çok rahat içilebiliyor. omega 3 ün diğer faydalarının yanısıra sakinleştirici, depresyonu azaltıcı etkileri gözlenmiş. Hatta norveçte bir hapishanede balık yağı verilen suçluların agresifliğinde azalma gözlenmiş.
1-2 hafta düzenli kullan faydasını görürsen devam edersin.
0
joepiscopo
(20.08.09)
sarı kantaron da sakinleştiricidir. hap olarak satılıyor st john's wort adıyla.
ben çok trafik kazası atlattığımdan otobüste filan epey endişelenirim. bunun için bir mantram var içimden söylerim korkunca... korkunun ecele faydası yok, korkunun ecele faydası yok :)
böyle..
0
kediebesi
(20.08.09)
(9)

kulak zarım patladı (sanırım)

insanimsi
selamlar.sabahtan beri sol kulağımda ağrı var.ağzımı burunumu kapatıp kulaklarıma hava yolladığımda sol kulağımdan hava çıkıyor (resmen hava çıkıyor yani, hava çıkarkende vuuuu diye ses duyuyorum). sanırım bunun tek açıklaması, hava çıkmasını engelleyen zarın yırtılmış olması. iki kulağımla da sesle
selamlar.

sabahtan beri sol kulağımda ağrı var.
ağzımı burunumu kapatıp kulaklarıma hava yolladığımda sol kulağımdan hava çıkıyor (resmen hava çıkıyor yani, hava çıkarkende vuuuu diye ses duyuyorum). sanırım bunun tek açıklaması, hava çıkmasını engelleyen zarın yırtılmış olması.

iki kulağımla da sesleri aynı seviyede duyabiliyorum.

normalde kulaklıkla ve sürekli yüksek sesle müzik dinlerim. ama sanırım bunun müzikle alakası yok. bu sabaha kadar hiç problem yoktu. her şey bugün banyo yaptıktan sonra başladı. benim görebildiğim bir sebebi yok. kesinlikle o kulak temizleme çubuklarından kullanmam. sadece kağıt mendille şöyle bir kurularım o kadar.

mantığım doğru mu? kulak zarım mı yırtılmış?
doğruysa ne yapmam lazım?
kendi kendine veya tedaviyle eski haline döner mi?
0
insanimsi
(19.08.09)
yarın sabah ilk iş doktora. dikerler.
0
cro magnon
(19.08.09)
ahaha! ulen o kadar kolay mi oyle kulak zarinin yirtilmasi..?
sadece kulak iltibabi olmustur en kotu ihtimalle. hem zarin hava cikmasini engelleyen bi gorevi falanda yoktur...
hatta sen iki burnunu kapa sonra burnundan nefes vermeye calis bakiyim noluyo? bi dene...
yuzde 99 iltihap olusmustur kulaginda.
kafaya takma...
kulaga da su kacirma...
0
ne nicki be
(19.08.09)
benden once cro magnon yazmis bi cevap.
ama oyle dugme gibi kulak zari dikilmez. cok ciddi bir ameliyattir.
hatta kulak zari ile ilgili bi operasyon en son ihitmallerden biridir. kisi artik dayanamayacak seviyeye gelirse yapilir.
0
ne nicki be
(19.08.09)
@ne nicki be: kulak zarı östaki borusunu dış ortamdan yalıtır. burnunu kapatıp baskı yaparsan dışarı hava çıkmaz, ama kulakta basınç oluşur.

doktor musunuz?(ciddi olarak soruyorum yanlış anlamayın)
0
cro magnon
(19.08.09)
@cro magnon
yok abi doktor falan degilim. hic ilgim yok. ancak bu kulak zari olayi basima geldigi icin bu konuda az cok bilgiliyim sanirsam. o yuzden ahkam kestim biraz:)
tabi en iyisi doktora gitmek gerek...
0
ne nicki be
(19.08.09)
@cro magnon
Kulak zarını dikemezler. Zarın kendiliğinden iyileşmesi beklenir. Bir ay içinde kendiliğinden iyileşme şansı %95 ler civarındadır.

@insanimsi
Eğer orta kulak iltihabı olduysanız ve tedavi görmediyseniz kulak zarınız delinmiş olabilir. Kulak zarının ana fonksiyonu hava çıkışını engellemek değildir. Sizin kendinize yaptığınız testin bir geçerliliği yok. Bu nedenle doktorun muayenesi ve öyle tanı koyması gerekir. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(20.08.09)
kulağınıza değil, burnunuza su kaçmış. onu da genize kadar çekip bütün kulak yollarına kafa boşluklarına dağıtmışınız. durup dururken burnunuzdan şarr diye su akacak ve geçecek. bakın görün.
0
kibritsuyu
(20.08.09)
kulak zarını dikiyorlar. fakat o en son çare, önce böyle sigara paketinin gri tarafı gibi bi şey koyup bişi bişi yapıyorlar zarın kendi kendini onarmasını bekliyorlar olmazsa o zaman ameliyat yapıyorlar.
ama kulak zarın yırtılmış olsa daha az duyuyosun, bi de suyun altındaymışsın gibi geliyor ses. kulak içi basıncı filan bi şey olmuştur senin, geçer bi 3-5 güne.
0
pirasa
(20.08.09)
bugün muayene oldum. kulak zarım patlamış. bi kaç ilaç yazdı doktor. bi kaç güne kadar iyileşir dedi.
ilgilenenlere teşekkürler.
0
🌸insanimsi
(20.08.09)
(9)

gün boyu beni dinç tutacak ilaç

eckart muller
selam millet,ben hem okuyup hem çalışangillerden olmakla birlikte bunu becerenlerden yardım istiyorum. Sabahtan ikindiye kadar okulda derse girip, sonradan da çalışma hayatıma devam etmekteyim. Haliyle çok yoruluyorum ve verim alamıyorum yaptığım işlerden. Bana beni gün boyu dinç tutacak ilaç öneris
selam millet,
ben hem okuyup hem çalışangillerden olmakla birlikte bunu becerenlerden yardım istiyorum. Sabahtan ikindiye kadar okulda derse girip, sonradan da çalışma hayatıma devam etmekteyim. Haliyle çok yoruluyorum ve verim alamıyorum yaptığım işlerden.
Bana beni gün boyu dinç tutacak ilaç önerisi olan var mıdır diye çok merak ediyorum.
0
eckart muller
(19.08.09)
bence doktora danışın ama çok enerji verdirecek vitamin hapları varmış, gerçi bana da lazım onlardan. ama kilo yapabilme riski var galiba
0
christine
(19.08.09)
Pharmaton var ama dikkatli kullanmak lazım. Alacağınız birçok ilaç bir süre sonra ya etkisini yitirecek ya da yan etkileri göze batmaya başlayacaktır. Bu yüzden kendinizce bir düzeni oluşturmanız daha doğru olur. Uyku düzeni, beslenme zamanlarını, mümkünse küçük kahve ya da tatlı araları yapmayı düşünün. Öğle yemeğinden birkaç saat sonra alınan bir kahve ve çikolata bayağı toparlıyor insanı bence.
0
guzelmarmara
(19.08.09)
pharmaton iyidir. ancak denildiği gibi bir yere kadar.
tecrübelerime dayanarak uyku düzeni çok önemli. uykunuzu düzene sokana kadar ilaç kullanabilirsiniz. ama tabi bir doktora danışmak ona göre kullanmak daha mantıklı olacaktır.
0
ali87
(19.08.09)
pharmaton diyorum ben de.kendim de alıyorum tavsiye ederim.
0
fortuitus
(19.08.09)
(bkz: red bull)
0
nl extreme
(19.08.09)
bir aralar şoförlük yaparken ilk kez powerade'yi denemiştim. akşama canım bir tane daha istediydi. önceki gece 2 saat uyku uyumuş olmama rağmen bir anda farkına varmadığım bir güç hissettim ve yine 2 saatlik uykuyla idare ettim. ayrıca bu süreçte 16-17 saat araç kullandım. 3 günün sonunda durumu farkettim ve o zamandan beri herkese tavsiye ediyorum. haa günde 3 tane içme. fazlasının illa zararı vardır o ayrı.
0
outlawrider
(19.08.09)
öncelikle doğal yolları deneyin;
-multivitamin hapları alabilirsiniz 30luk tabletler haricinde mevcut
-uyku saatiniz ve sürenizi hafta sonları bozmayacak şekilde sabitlemeye çalışın
-gün içinde uzun süre aç kalmamaya, yine uzun açlıktan sonra ağır yemememeye dikkat edin. ilki halsizlikle, ikincisi ani bastıran uyku ile veriminizi etkileyecektir
-sabahları domates, gün içinde elma tüketebilirsiniz, uyku açmaya yardımcı olurlar
-fırsatını bulduğunuzda bir kan tahlili yaptırmak da iyi fikir.
0
scrubz
(20.08.09)
şekerli (meyve suyu, glikoz şurubu, çok şekerli meyveler dahil) ve unlu gıdalar tüketme yapay gıdalar tüketme
3*1 porsiyon yiyeceğine 6*0.5 porsiyon ye veya
1 + 0.5 + 0.5 + 0.5 + 0.5
en önemlisi kahvaltı.
ettir tereyağdır yağlı peynirdir hayvansal ürünlerden tüket.
son olarak da kefir ve balık yağı tüket.
0
joepiscopo
(20.08.09)
ging gong (gingko) çayı.
0
aithra
(20.08.09)
(4)

sac mezoterapisi

terp
gel pisi pisi... sac mezoterapisi yaptirilacaktir, onerisi olan var midir? konu hakkinda tecrubesi olanlar paylasirsa cok sahane olur. iyi aksamlar, tesekkurler...
gel pisi pisi... sac mezoterapisi yaptirilacaktir, onerisi olan var midir? konu hakkinda tecrubesi olanlar paylasirsa cok sahane olur. iyi aksamlar, tesekkurler...
0
terp
(19.08.09)
böyle bişi yoktur...
saç kökleri kan damaları ile beslenmektedir. dışarıdan uyulanacak herhangi bir ilaç, madde saçları beslemez. bu konuda şuan kullanılan işlemler, yöntemler ve ilaçlar para tuzağıdır. kapılmayın...
not: i'm plastic surgeon
0
ceyrekakıl
(19.08.09)
@ceyrekakil: cok pis moralimi bozmus durumdasin :)
0
🌸terp
(19.08.09)
bildiğim kadarıyla saç mezoterapisi, zaten dışarıdan uygulanan bir ilaç tedavisi değil. iğnelerle saç köklerine yapılıyor. ne kadar işe yarıyor onu bilmiyorum.
0
my december
(19.08.09)
bu işi yapanların ekmeğine dil uzatmak istemem ama bu tür yontemler işe yaramazlar. eğer çare olsaydı dünyanın zengin insanları kel olmazdı.
0
ceyrekakıl
(19.08.09)
(2)

prostatit

kurtulan adam
bundan 2.5 yıl kadar önce bu hastalık buldu beni.doktora gittim psikolojik dedi.hakkaten de o dönem stresli bi dönemimdeydim.işe başlayacaktım.neyse başladık falan kesildi.ardından 1 ay kadar başka şehre gitmem gerekti yine başladı.memlekete döndüm yine şak diye kesildi.ancak yine ara ara hissettiri
bundan 2.5 yıl kadar önce bu hastalık buldu beni.doktora gittim psikolojik dedi.hakkaten de o dönem stresli bi dönemimdeydim.işe başlayacaktım.neyse başladık falan kesildi.ardından 1 ay kadar başka şehre gitmem gerekti yine başladı.memlekete döndüm yine şak diye kesildi.ancak yine ara ara hissettiriyor kendini namert.bira içsem çok sık tuvalete çıkıyorum zaman zaman.bi başka doktora gittim böyle şeyle stresten olmaz diyor.önceden yaptırdığım tetkiklerde falan bişey çıkmadı.sözün özü bu işe bi çare bulamadık.bu iş hakkaten psikolojik olabilirmi?nedir bundan kurtulmanın çaresi?doktor ya da bundan muzdarip arkadaşlarımız var mı?
0
kurtulan adam
(19.08.09)
psikolojik prostatit'i ilk defa sizden duydum ama nihayetinde bunu iddia eden başka bir doktor. bir bildiği vardır.. hatta benim aklıma ilk olarak hipokondriya geldi ama bilemeyeceğim tabii.

sizin burada asıl üstünde durmanız gereken konu, psikolojik olup olmadığı değil, prostatit'in yaşam standardınızı nasıl etkilediğidir. dilerseniz farklı bir doktora görünün, dijital muayene yaptırın, psa baktırın vs vs.

ayrıca bira içtikten sonra sık tuvalete çıkmak olağandışı bir durum değil. alkol adh üzerinden işetir insanı. ondan korkacak bir şey yok.
0
gonion
(19.08.09)
Kronik prostatit tedavisi oldukça zor bir hastalık. Bu nedenle öncelikle buna sebep olan şeyin ortadan kaldırılması lazım.

Penisten akıntı oluyor mu?, Oluyorsa ne renk ve kokusu var mı? Buna yönelik kültür ve kültür öncesi-sonrası ilaç tedavisi gördünüz mü?

Bu soruların yanıtlarına göre size çözüm üretebiliriz. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(20.08.09)
(5)

sigarayı bıraktım?

Belegg
9 gün önce sigarayı bıraktım.Ancak son 3-4 gündür sabahları çok öksürüyorum ve balgam çıkartıyorum.Acaba bu sigarayı bıraktığım için midir?
9 gün önce sigarayı bıraktım.Ancak son 3-4 gündür sabahları çok öksürüyorum ve balgam çıkartıyorum.Acaba bu sigarayı bıraktığım için midir?
0
Belegg
(19.08.09)
evet, bir sure boyle olabilir. cigerler temizlendikce gecer.
0
wpi
(19.08.09)
ciğerdeki balgam sökülüyor işte. "sigarayı bıraktım, böyle oldu" diyip bi daha başlamayacaksın di mi?
0
zgrydn
(19.08.09)
yok yok.Kist olu$ma ihtimali varmı$.Sigarayı kesin olarak bıraktım.Ama bu öksürük canımı sıkıyordu.
0
🌸Belegg
(19.08.09)
9 ay oldu bırakalı.ama bu kış çok hastalandım.en az 20 kere yataklara düştüm.bu vücudun dengeyi kaybedip tekrara toparlanması ile ilgili bişey olsa gerek.
no:şu anda da öksürük ve ateş var.mnkym.
0
ground
(19.08.09)
kaç sene içtikten sonra bıraktın? bi de geniz akıntısı var mı? sigara içerken vardı benim, bırakınca köhür köhür gezdim iki hafta. insan onu yutarken çok fark etmiyor anlaşılan. bir de bazan hala sigara içtiğim günlerdeki gibi köhürdüyorum. bünyeden atması zaman alıyor.

ama hastalanmış da olabilirsin, ateşin çıkarsa bunu da hesaba kat derim :) ne yap yap, geri başlama ama...
0
no avalon
(19.08.09)
(2)

Sağlık

Rahmetli Baskan
2-3 gün önce maç vardı , bağırdık üzerine soğuk biralar içildi . Sigara da kullanıyorum ve şu an yutkunmakta zorluk çekiyorum. Su içerken bile baya bir rahatsızlık veriyor.Sadece boğazımın sol tarafında var bu hadise.Yazın şu zamanında cidden can sıkıcı bir durum. Ne öneriyorsunuz?
2-3 gün önce maç vardı , bağırdık üzerine soğuk biralar içildi . Sigara da kullanıyorum ve şu an yutkunmakta zorluk çekiyorum. Su içerken bile baya bir rahatsızlık veriyor.Sadece boğazımın sol tarafında var bu hadise.Yazın şu zamanında cidden can sıkıcı bir durum. Ne öneriyorsunuz?
0
Rahmetli Baskan
(19.08.09)
(bkz: strefen)
0
erzi
(19.08.09)
doktora gidin.
0
spahandler
(20.08.09)
(5)

göz altı yağ bezesi

minguinho
yıllar öncesinden beri bunlardan bir iki tane vardı göz altlarımda. böyle minik nokta şeklinde beyaz şeyler. yağ bezesi deniyomuş sanırım. bu aralar biraz arttı; bi gözümde 4-5 tane, öbüründe de 2-3 tane var. bi zararı yok aslında ama sinirbozuyo böyle artınca. bir de eski bi tanıdığımın bütün göz ç
yıllar öncesinden beri bunlardan bir iki tane vardı göz altlarımda. böyle minik nokta şeklinde beyaz şeyler. yağ bezesi deniyomuş sanırım. bu aralar biraz arttı; bi gözümde 4-5 tane, öbüründe de 2-3 tane var. bi zararı yok aslında ama sinirbozuyo böyle artınca. bir de eski bi tanıdığımın bütün göz çevresi bunlarla doluydu. onu filan düşününce korkuyorum biraz. bunlardan olan, gören, bilen var mı? nasıl kurtulunur bu bezeciklerden? vallahi dert oldu içime..
0
minguinho
(18.08.09)
sanırım onlar kolestrol ile ilgili. yediğinize dikkat etmeniz gerekebilir.
0
bellbane
(18.08.09)
dermatologa gidersen, özel iğne gibi birşeyle çıkarıyorlar tek tek. İğneyle evde kendi kendine yapan da varmış. Sebebine de karaciğerin yetersiz çalışması diyorlar.
0
sayinseyirciler
(18.08.09)
@ bellbane
kolestrol sorunum hiç yok onunla alakalı olduğunu sanmıyorum benimkilerin. yağlı da yemem hiç zaten.

@ sayinseyirciler
en kısa zamanda gidiyorum o zaman dermaya. bi karaciğer araştırması yapıyım bi de madem neden çalışmazmış neymiş derdi..

sağolunuz..
0
🌸minguinho
(18.08.09)
ya bunlar zaman zaman çıkıyor bende de. ne kadar sağlıklı bilinmez tabi ama kendin de bir iğneyle patlatabilirsin benim yaptığım gibi, bazen de kendi kendine zaten patlıyorlar.
ama dediğin gibi fazlaysa doktora gidip steril bir şekilde kurtulabilirsin.
0
clem
(18.08.09)
Bahsettiğiniz şey muhtemelen "Milia". Kıl köklerinde oluşan yüzeyel kistik yapıdır. Özel bir tedavisi yok. Çok rahatsız ediyorsa küçük bir işlem ile alınabilirler. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(18.08.09)
(1)

Arcalion

elif_countess
Ey Ekşi ahalisi!Bu ilaç kanda belli seviyeye ulaşınca mı etkili olmaya başlar? Yani bazı ilaçlar vardır ya; bi haftadan bir aydan sonra etki göstermeye başlar. Öyle mi bu?Bir de bu ilaçtan günde 4 tane kullansak mesela, nasıl olur? Neleri göze almış olurum?
Ey Ekşi ahalisi!
Bu ilaç kanda belli seviyeye ulaşınca mı etkili olmaya başlar? Yani bazı ilaçlar vardır ya; bi haftadan bir aydan sonra etki göstermeye başlar. Öyle mi bu?

Bir de bu ilaçtan günde 4 tane kullansak mesela, nasıl olur? Neleri göze almış olurum?
0
elif_countess
(18.08.09)
gece yatmadan 1 adet kullandım ilk defa sabah 7 de gözlerim birden açıldı aha noluyo dedim sonra aklıma geldi ilaca başladığım..
4 konusunda ise herseyin fazlası zarar..
0
frtcek
(19.08.09)
(1)

Fıtık?

Belegg
Küçükken Sağ Kasığımdan Fıtık Ameliyatı olmu$tum.$imdi ise sol bacağım çok uyu$maya ba$ladı.Fıtık olabilir dediler acaba tekrardan fıtık olma ihtimali var mıdır?
Küçükken Sağ Kasığımdan Fıtık Ameliyatı olmu$tum.$imdi ise sol bacağım çok uyu$maya ba$ladı.Fıtık olabilir dediler acaba tekrardan fıtık olma ihtimali var mıdır?
0
Belegg
(18.08.09)
fıtık belirtilerinden biri. yakın zamanda ben de aynı şikayetten doktoruma başvurdum, romatizmal bir krem ve kas gevşetici eşliğinde 3 gün istirahat önerdi ve şuan sorunum yok. siz yine de doktorunuza başvurun.
0
bakteric
(18.08.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.