Giriş
(5)

Cene Cerrahi Nedir yæ?

Kazmapolitan
Geçen KBB'ye gittim kulağım ağrıyor diye. Senin kulağında bir şey yok sen çene cerrahisine gideceksin. Şimdilik kas gevşeticili ağrı kesici veriyorum. Çeneni de fazla zorlama dedi...Şimdi hastanelere baktım da çene carrahi diye geçmiyor sanırım ama plastik cerrahi de eklem ve çene yapısı bozukluklar
Geçen KBB'ye gittim kulağım ağrıyor diye. Senin kulağında bir şey yok sen çene cerrahisine gideceksin. Şimdilik kas gevşeticili ağrı kesici veriyorum. Çeneni de fazla zorlama dedi...

Şimdi hastanelere baktım da çene carrahi diye geçmiyor sanırım ama plastik cerrahi de eklem ve çene yapısı bozuklukları diyor. Plastik cerrahiye mi gideceğim ben? Nedir yani?
0
Kazmapolitan
(17.01.11)
muhtemelen. ortodonti de olabilir belki.
0
caille
(17.01.11)
Plastik cerrahidir belkide. Cunku diş bozukluklarını veya ceneden kaynaklı şekil bozukluklarını onlar gideriyor.
Korkutmak gibi olmasın ama ben burun ameliyatı oldugumda cenesinden ameliyat olmuş bi cocuk vardi 20 li yaslarda, iki gun yemek yiyemedi, konusamadı.
0
sordanski
(17.01.11)
çene cerrahisi olan hastaneleri google da ara, diş ve çene cerrahisi veya diş cerrahisi diye de olabilir.
20 yaş dişin çıkıyordur:)
0
aozkan
(17.01.11)
çene eklemlerinde bir sorun var hocam. eğer çeneni açarken zorlanıyor ve de iyice açınca tak diye bir ses geliyorsa takılma gibi, çene cerrahına yönlendirilmişsin. çene cerrahı demek diş doktorunun bu alanda ihtisas yapanıdır. istanbul ataşehir de bir doktor var cidden çok iyi tavsiye ederim.

www.istanbulimplantoloji.com tolga bey.
0
habula
(17.01.11)
çene cerrahisi diş hekimliğine ait bir dal. ağız ve çene hastalıkları cerrahisi olarak geçer. gömülü 20 yaş dişleri başta olmak üzere her türlü çene ameliyatını yapar. bir üniversitenin diş hekimliği fakültesine gideceksiniz. plastik cerrahiyle falan alakası yok.
0
inthechaos
(17.01.11)
(2)

Katarin Forte uyutur mu?

ecmtnc
Soru başlıkta. Şu an işteyim, bana uyutmayacak bir grip ilacı lazım. Katarin forte nasıldır bu konuda?
Soru başlıkta.

Şu an işteyim, bana uyutmayacak bir grip ilacı lazım. Katarin forte nasıldır bu konuda?
0
ecmtnc
(17.01.11)
uyutur.
0
mr fusion
(17.01.11)
İçtim çünkü başka şansım yoktu ve uyumadı. Hatta inanılmaz iyi geldi, sanırım iyileştim. Herkese tavsiye ediyorum
0
🌸ecmtnc
(18.01.11)
(6)

uykudan dinç uyanmak

kanaray
beyler hanımlar!uyandığımda yataktan hemen kalkmak,alarmı 25 kere ertelememek ve hatta mümkünse uykudan küfür etmeden uyanıp,zıplayabilecek kadar zinde olmak istiyorum.herhangi bir önerisi olup da söylemeyenlere çok küserim.somut örnekleri tercih ederim.bilginize
beyler hanımlar!uyandığımda yataktan hemen kalkmak,alarmı 25 kere ertelememek ve hatta mümkünse uykudan küfür etmeden uyanıp,zıplayabilecek kadar zinde olmak istiyorum.herhangi bir önerisi olup da söylemeyenlere çok küserim.somut örnekleri tercih ederim.bilginize
0
kanaray
(17.01.11)
yatmadan önce süt için.
0
karamelsiz
(17.01.11)
Kırmızı et, karaciğer, yumurta, süt, peynir ve balık... gibi besinleri bolca ama kararınca tükettiğimde uykudan kalkmak çok kolay oluyor. Reklam gibi oldu ama b12 vitamini eksikliği olabilir.
0
kimki
(17.01.11)
1- Sorumlulukların farkında olmalısın çalısıyorsan işindeki, okuyorsan okulundaki sorumlulukarı düşün.her ikisi de değilse erken kalkan yol alır hakikatten onu düşün

2- Alarmlı Cd çalar, Mp3 çalar varsa sevdiğin hareketli bi şarkıyla kalkmaya çalış olmadı kalktıkan sonra tuvalete gitmeden önce yapacağın ilk iş o şarkıyı açmak olsun, Ben dans ede ede yorganı atıyorum üzerimden))

3. Sigara kahve vb iyi uyku almamıza engel olur

benden bu kadar
0
alimsiz
(17.01.11)
havasız ortamda uyuyor olmamak da önemli.
0
:/
(17.01.11)
yatmadan önce spor yapın. ama çok ağır olmasın. çok hafif terletecek şekilde. şınav, mekik, pilates olabilir.
0
uykusuz her gece
(17.01.11)
tek ve kesin çözümü sana söyleyeyim.
Sert yerde yat
Mesela ben bir suntanın üstüne battaniye geçirip onun üstünde yatıyorum.113 kg olmama rağmen yalarım bile sert:D.yalnız biraz soğuk olur.
0
hizari
(17.01.11)
(10)

uykusuzluğa dayanabilmek?

lamyyontemi
Arkadaşlar,uykusuz kalmak-uykusuzluğa dayanmak adına neler yapıyorsunuz?önerileriniz neler. Bunca sene ilk kez böyle projeler arasında boğulacağım.Teslim adına yetiştirmem gerekiyor.
Arkadaşlar,
uykusuz kalmak-uykusuzluğa dayanmak adına neler yapıyorsunuz?
önerileriniz neler. Bunca sene ilk kez böyle projeler arasında boğulacağım.Teslim adına yetiştirmem gerekiyor.
0
lamyyontemi
(17.01.11)
asitli şeyler yemeye-içmeye çalış.elma-kola gibi
0
fall in
(17.01.11)
3 ten fazla olmamak şartıyla kahvesi bol nescafe içiyorum. ara sıra uykusuz kaldığında işe yarıyor ama uykusuzluk için nescafeyi alışkanlık yapmak bi vakitten sonra fayda etmiyor. kafeini bol enerji içecekleri içebilirsin ama kalpte çarpıntı falan yapabilir kalbiniz hassassa.

soğuk - ılık duş da iyi gelecektir.

hareketli neşeli şarkılar da işe yarayabilir. rock gibi trance gibi türler başlarda iyi oluyor ama sonra onlar da uyku getiriyor.

aklıma başka tavsiye gelmiyor :)
0
sil sil silmeyen ibne olsun
(17.01.11)
gün içinde bulduğum her boşlukta uyuyorum.

tek kullanımlık nescafelerden çeşit çeşit alıyorum, kâh fındıklı-karamelli karıştırıyorum, kâh vanilyalı-bilmemneli... o renkli paketleri buzdolabının üstüne yığmak bile uykumu kaçırıyor:)

odanın ısısını fazla yükseltmiyorum, sigaramı farklı odada içiyorum, 40dk'da bir 1-2dk adımlıyorum...
0
jangara
(17.01.11)
çok uykun geldiğin de şınaw çekmek işe yarıyor, fakat 3 seferden sonra fazla yorulabilirsin. kahve bende daha çok uyku yapıyor nedense fakat redbull o konuda daha başarılı. uykun geldikçe balkonda soğuk hava eşliğinde sigara, hafif şeyler yemek, progresive rock veya indie pop dinlemek iyi geliyor. sonlara doğru kendini tokatlamak dışında bir şey kalmıyor zaten:)
0
son nefes
(17.01.11)
günde en fazla 4 saat uyumaya alıştır kendini sonra istesende uyuyamassın. uykusuzluğa dayanmak öyle kolayla kahveyle çikletle cipsle olcak şey değil.
0
karlmarx
(17.01.11)
çok uykun geldiği anda nutella ye. ama göt göbek bağlatıyo, demedi deme..
0
poisson
(17.01.11)
6 saat uykunu al bilader kalp krizinden gitme..
0
alimsiz
(17.01.11)
uykun gelmeden önce yeşil elma ye, uykun geldikten sonra yersen bi işe yaramaz. daha sonra uykun gelince kahve kola karışımı falan yapabilirsin ama çok zorlama hem hataların çoğalır hem bünye kaldırmayabilir.
0
r_u_h
(17.01.11)
yetiştirmesi gereken bi projeden dolayı, 13 günde toplam 14 saat uykuyla çalışmış bi insan olarak yazıyorum. çok oluyor bende iş sebepli mecburi uykusuzluklar.

bi kere nescafe 3ü bi aradayı unut. içindeki şeker, ilk anda kahvenin etkisiyle bi oynatır kan şekerini, ama hemen sonra daha beter düşer o şeker, hepten uyku basar. sek nefcafe iç.

zamanında bi otobüs şöföründen öğrenmiştim bunu; bi bardağın dibine 1 parmak kola koyuyorsun, üstüne 3-5 kaşık nescafe koyup çırparak köpürtüyorsun. bardayın yarıdan fazlasına sıcak su ekleyip hızlıca içiyorsun. bunu ihtiyaç duydukça yap. ben günde 14-15 bardak içtiğimi bilirim...

aşırı şekerli şeylerden (nutella gibi) uzak dur. kan şekerini ayarsız indirip çıkarır. onun yerine meyve ve lifli gıdalar atıştır bol bol.
süt ve ürünlerinden dinlene dinlene kaç. peynir, süt, yoğurt direkt uyku demek.
saçların kısaysa daha kolay; sık sık kafanı soğuk suyun altına sok kompile. duş alma ılık suyla filan, direkt gevşetir. olmadı buz gibi suyla yüzünü yıka saat başı.

oturma. oturarak çalışmamaolanak olmayan bir iş yapıyorum ve otursaydım bu kadar gün çalışamazdım. bi şekilde gevşiyorsun otururken bi süre sonra.
%100 uykusuzluk diye bişey yok. 4-6 saat çalış, 15 dakika (ama gerçekten sakin ve sessiz bir ortamda) kestir, kalk yine kafayı sok suyun altına, devam et çalışmaya.
tilki uykusu derler eskiler. öyle uyu. ben yatıcak yerim olmasına rağmen sırf çok gevşemiim ve aşırı dalmayayım diye koltukta uyurum o uykuları. hakkaten de saat çaldığı an kalkarsın.

zaten uykusuzluk şöyle bişey; bi ilk 24 saat sonra vuruyor, 2. gün eh, 3. gün sağlam bi daha vuruyor. sonra 1. haftaya yakın gene vuruyor. sonra uyku hissi neredeyse tamamen kayboluyor (tabii o kadar kahvenin de etkisi var)
ha bir de 1. haftanın sonunda gerçeklik hissi kayboluyor. rüyada gibi oluyosun ama performansını etkilemiyor. benimkini etkilemedi yani.

gerçi 10. günden sonrasını tavsiye etmiyorum. çünkü halüsünasyonlar başlıyor ve gerçekten ruh sağlığına dair şüpheler beslemeye başlıyorsun.

asla kırmızı et yeme... beyaz eti de 1 öğün en fazla günde. ızgara olsun.
kızartmalar, yağlı baharatlı şeyler anında rehavete sevkeder seni... çünkü hazmı zor ve kan şekerini dengesiz oynatıyor dediğim gibi. çok fazla yememelisin... zaten o kadar kahveden sonra yeme isteği de bitiyor.

böyle bir süreçte, 13 günde 5,5 kilo vermiş insanım. bi de bu var. deli gibi zayıflamaya hazır ol
0
delfina
(17.01.11)
bu arada bunları yazdım ama, ben tesadüfen ölmemiş bi insanım yani bunları yaparak. salaklık aslında. sağlığını ciddi olarak uçuruma sürmüş olacaksın. alla korusun artık kalp krizi yaşı filan da yerlere indi. aman diyeyim... dikkat et...
hatta şimdi düşündüm de bunları böyle yazdım ama yapma yani bence. çok kötü oluyo ya harbiden...
0
delfina
(17.01.11)
(5)

ACİL!! Kediye köpekler saldırdı, arka bacakları gitti!!

vercingetorix
Kendisi şu an bir arabanın altında saklanıyor. Durumu çok kötü, herkese tıslıyor. yavruları vardı bunun, bizim evin bodrumunda bakıyordu kapıcının ailesi. köpekler de uzaklaşmıyor, resmen bekliyorlar. yakınlarda klinik var açık ama kimse elini süremiyor kediye. Ankara'da, gönüllü olarak bu saatte ça
Kendisi şu an bir arabanın altında saklanıyor. Durumu çok kötü, herkese tıslıyor. yavruları vardı bunun, bizim evin bodrumunda bakıyordu kapıcının ailesi. köpekler de uzaklaşmıyor, resmen bekliyorlar. yakınlarda klinik var açık ama kimse elini süremiyor kediye. Ankara'da, gönüllü olarak bu saatte çayyolu'na gelip kediyle ilgilenebilecek veteriner aranıyor!!
0
vercingetorix
(16.01.11)
Hayvanları Koruma Derneği
35. Sokak, No:10
Bahçelievler / Ankara
(312) 215 15 55
(312) 222 57 17

Burayı ararsanız belki yardım edecek birileri bulurlar :/
Yavrum ya :(
0
kimki
(16.01.11)
mor pati diye yakın bir klinikten geldi sağ olsunlar birileri. beli kırılmış. dışkapı'da bir hastanede tedavi görmesi (ameliyat olması) lazımmış. kapıcının bir akrabası aldı gitti sepetle kediyi, götürecek bakalım. teşekkürler ilginiz için.
0
🌸vercingetorix
(16.01.11)
arkadaşlar, ameliyat bayağı pahalı olacakmış da, şimdi kapıcının akrabası bilemiyoruz bunu karşılamayı göze alacak mı.. bizim durum da "öğrenci" ekonomisi maalesef. bu hayvanları koruma derneği böyle durumlar için maddi destek sağlar mı? ya da sağlayabilecek bir yerler biliyor musunuz? adam ilgilenmekten vazgeçecek diye korkuyorum da..
0
🌸vercingetorix
(16.01.11)
Çok geçmiş olsun, Facebook'taki hayvanseverler grubuna yazın durumu bence. Bir de Çayyolu'nun neresinde oldu olay?

İnşallah kurtulur pisicik :(
0
marcelle
(16.01.11)
Arcadium taraflarına yakınız. Ben de inşallah deyip duruyorum da, yarın belli olur ne olup biteceği bakalım.. Buraya yazarım gelişmeleri. Teşekkürler ilginiz için ayrıca.
0
🌸vercingetorix
(17.01.11)
(7)

ayak kokusu

bibakalim
erkek arkadasımın boyle bir sorunu var nedir bu illetin kesin cozumu??
erkek arkadasımın boyle bir sorunu var nedir bu illetin kesin cozumu??
0
bibakalim
(16.01.11)
(bkz: #11481036) ben de hatırladım çocukken kullanıyordum pudra. sıcaklarda koşturup duran bir velet için az bile ya neyse.
kesin çözüm değil ama en azından derecesini baya bir azaltır.
0
sen git ben geliyorum
(16.01.11)
tuzlu ılık su.
0
anubis026
(16.01.11)
eczanelerdeayak spreyleri var çok işe yarıyor.. 7 lira olması gerek
0
andromedus
(16.01.11)
Her gün duş alacak.
Aynı ayakkabıyı iki gün üst üste giymeyecek.
Her gün çoraplarını değiştirecek.
Hala kokuyorsa, kessin atsın bence o ayakları.
0
daddy
(16.01.11)
çay. ama içmicek. yapıp bi kaba koyacak ve ayaklarını bu sıvının içerisinde bekleticek. bu ter kanallarının küçülmesini sağlıyor içerdiği tanin ile.fantastik gelirse ufak bi google yapmanı öneririm.
0
aşksız prens
(16.01.11)
ellerim ve ayaklarım cok terlediğinden bende bayağı bir sorun oluyordu ayak kokusu. Aldığım önlemlerle sıfıra yaklaştırdım sorunu : 1) her gun mutlaka corap değiştiriyorum (doğal olarak ...) 2) aynı ayakkabıyı mumkun mertebe 2 gun ust uste giymemeye calısıyorum 3) ayak kremleri var marketlerde eczanelerde felan bulursun dısarıya cıkmadan mutlaka ayaklarıma suruyorum, basta zor oluyorsu ama rutin hale geldi artık (hobby'nin ki guzel...) 4)her aksam yatmadan once ayaklarımı yıkıyorum 5) ayakkabı kokusunu onleyen spreyler var ayakkbıyı cıkarıp dolaba koyar koymaz sıkıyorum...

Bu kadar sey yaptıktan sonra kokmaz heralde artık :)
0
portishead
(17.01.11)
mantar vs. olabilir,doktora görünmesi iyi olur.
0
physcos physcos
(19.04.11)
(3)

Diş Ağrısı

zaugnakhaldun
Romalılar,porselen kaplama yapılan dişimde sağlam bir ağrı var:- Doktorla konuştum apranax fort dedi, alalı 1 saat oldu ama etkisi yok.- Yarına dek dişçiye gitmeyeceğimBunları göz önünde bulundurarak bu ağrıyı azaltmak/bitirmek için ne tavsiye edersiniz?
Romalılar,


porselen kaplama yapılan dişimde sağlam bir ağrı var:

- Doktorla konuştum apranax fort dedi, alalı 1 saat oldu ama etkisi yok.

- Yarına dek dişçiye gitmeyeceğim


Bunları göz önünde bulundurarak bu ağrıyı azaltmak/bitirmek için ne tavsiye edersiniz?
0
zaugnakhaldun
(16.01.11)
ilaç içmemiş olsaydın rakı tavsiyem olurdu.
bu şartlar altında ya soğuk ya sıcak bir şeyler iç birisi iyi gelir.
bende genelde öyle oluyor.
0
seyduna6687
(16.01.11)
kardeş ben 2 sene önce yaptırdım kaplama.sıcak soğuk ta 1 hafta ağrıdı.dikkat ettim ama sadece ısı farklarında ağrıyordu.ağrı da geçmek bilmiyordu.advil ibuprofen li olanından 400 mg atınca 20 25 dakikaya geçiyordu.çok rahatlatıcıydı.dişler tam oturup (herhalde sinirler iyice öldükten sonra)hiç bi ağrı olmadı.

özet geç dersen :geçince bişeyi kalmaz.
0
keller
(16.01.11)
şimdi bu diş tek bir diş mi? hangi diş? şimdi içi metalse ve metal diş etine değiyorsa hassasiyet de yapabilir ama benim hiçbir ağrım olmamıştı.

Diş ağrısı için karanfil yağı varsa onu kullan mesela ya da karafil varsa onu dişin olduğu kısımda çiğne. Rakıyı pamuğa döküp de sürebilirsin bir de.

Eğer oturmasında bir sorun varsa söküp tekrar takar ve olmadı iki isim vereyim ben sana, biri diş eti konusunda ultra mega uzman, ona danış olmadı.

ne kıl tüy işler şu diş işleri yahu...
0
deliberte
(16.01.11)
(13)

kilise müziği mi?

dündaroğlu
bir şarkıyı facebookta paylaşmak istiyorum ama ikilemda kaldım arkadaşlarım hakkımda kötü düşünürmü mesela sizin arkadaşınız paylaşsa ne düşünürdünüz acaba yorum alabilirmiyim paylaşsammı söz konusu şarkı http://www.facebook.com/video/video.php?v=360769017479
bir şarkıyı facebookta paylaşmak istiyorum ama ikilemda kaldım arkadaşlarım hakkımda kötü düşünürmü mesela sizin arkadaşınız paylaşsa ne düşünürdünüz acaba yorum alabilirmiyim paylaşsammı söz konusu şarkı www.facebook.com
0
dündaroğlu
(16.01.11)
senin mantıktan hareketle şöyle düşünelim:
kilise müziği veya değil?
sonuçta gavur müziği kafirlerin müziği.
tanrı seni korusun.
0
seyduna6687
(16.01.11)
kilise müziği olsa ne olur ki ? siz beğendikten sonra şarkıyı, bu şarkıyı siz seviyorsunuz diye hristiyan olduğunuz anlamına gelmiyor. ya da öyle olsanız ne farkeder ? kısacası siz beğendikten sonra kimse bişey diyemez.
0
neill
(16.01.11)
bu direk damardan ondan çekiniyorum:)
0
🌸dündaroğlu
(16.01.11)
farkmaz bence. sonuçta bir çok kişi etnik müzik paylaşıyor. kimse bi tepki vermiyor. aynı kapıya çıkıyor.
0
paintov
(16.01.11)
ben müziği hiç sevmedim yorum yapamıcam :S
çok iç sıkıcı :D
0
sweeney
(16.01.11)
tşk paylaştım gitti
0
🌸dündaroğlu
(16.01.11)
sıkıcı diyorsun youtubede 1,157,541 izlenme tabi renkler ve zevkler:)
0
🌸dündaroğlu
(16.01.11)
haklısın zevkler ve renkler:)
0
sweeney
(16.01.11)
şarkıyı çevirdim sözleri tuhaf geldi bi şarkı yüzünden boşa günaha girmeyelim şimdi kuruntu düştü sözleri
Huzur içinde devam edin
Huzur içinde devam edin
Nomine Christi yılında, Amen bize barış içinde ileri gidelim
İsa adına, So It Be
Cum Angelis ve stink
Biz de sadık inveniamur Faithful bulmak Shall
Melekler ve Çocuk şirket
Attollite Portas, ilkeleri, vestra
ve elevamini, portae aeternales
ve introibit rex gloriae
Qius ISTE Rex glorie nedir? Asansör yukarı ye, o ye görkemli kapıları kafaları
ve, ye ye sonsuz kapılar kadar kaldırdın olun
and Glory of King gel Shall.
Kim zafer kralı?
Sade, söyle bana
Sade bana Sade bana ver
Sade bana
Huzur içinde devam edin
Nomine Christi olarak, Amin
Biz barış içinde DEVAM Shall
Mesih adına Amin

Sade, söyle bana
Ne arıyorsun?
Kötülük için iyi
yardımcısı erdem
Sade, neden İncil'i kötü söyler misiniz?
Sizin dininiz nedir, sizin sadık nelerdir?
Eğer Tanrı'ya karşı iseniz, size karşı bir adamsın
Sade söyle
O ne arıyorsun?
Yanlış doğruluğu
Yardımcısı Fazileti
Sade söyle bana neden kötü Gospel?
Senin dinin nedir? Nerede Faithful nelerdir?
"Eğer Tanrı Karşı iseniz, You Man Karşı mısınız
0
🌸dündaroğlu
(16.01.11)
valla benzer ikilemleri ben de yaşamıyoe değilim. benim arkadaşım yapsa, önce bir şaşırır, sonra da müzik güzel se "müzik iyiceymiş ama!" derdim.
Benzer bir tepkiyi arkadaş listemde ki kişilerin yapacağından derin kuşkular duyuyorum!
0
pangea
(16.01.11)
Bırak kilise müziği olmasını yıllar yıllar önce uyduda bi Venus TV vardı. Tabii ki erotik/porno yayın yapan bir TV idi. İşte o kanalın yayın arasında frekanslar ve üyelik için bilgi geçerken bu müzik yayınlanıyordu.

Demem o ki kilise müziği diye çekiniyorsun ya erotik tv müziği olduğunu bil ve iki kere düşün. Taşlarlar valla adamı...
0
yoktur
(16.01.11)
şaşırmadım zaten kızın bir nefes alışı varki iki uç nokta çağrışımı
0
🌸dündaroğlu
(16.01.11)
enigma ve sadeness?? bu şarkı ile diskolarda tepinen bir nesildenim. dr.marten ayakkabı falan.
hiç kimse de bu kilise müziği eyvah tavrında davranmazdı. ne garip bir çevreniz var?
0
tanimazsin
(01.02.11)
(7)

lens? önerisi? kullanımı? fiyatı?

rourke
merhabalar,gözlük artık agır gelmeye basladı, sıkıldım vs. ve lens kullanmaya karar verdim, bayagı bi arastırma yaptım ama bir de size, lens kullanıcılarına sorayım dedim,- lens kullanmaya basladıktan sonra, "böyle bir rahatlık yok, keske daha once baslasaydım kullanmaya." veya "imkanı olan herkes l
merhabalar,

gözlük artık agır gelmeye basladı, sıkıldım vs. ve lens kullanmaya karar verdim, bayagı bi arastırma yaptım ama bir de size, lens kullanıcılarına sorayım dedim,

- lens kullanmaya basladıktan sonra, "böyle bir rahatlık yok, keske daha once baslasaydım kullanmaya." veya "imkanı olan herkes lens kullanmalı" diyor musunuz?

- uzun sureli lens kullanımlarnda zararlardan bahsediliyor dogru mu?

- kaliteli diyebilcegimiz bir lens bana ne kadara mal olur? gözlerimn birinde sorun var, farklı bır renk ıstemedıgım surece sadece sorunlu göz ıcın lens kullanırım degil mi? tek göz icin lens kullanma fiyata yansır mı?

bunların dısında da eklemek ıstedıklerınız varsa memnunıyetle dınlerım..
0
rourke
(16.01.11)
6 seneden fazla oldu kullanmaya başlayalı. çok memnunum hiçbir sorun yaşamadım yıllardır. tam emin değilim ama 3 çift lensi 55 liraya almıştım sanırım bi kaç ay önce.
bi göz doktoruna danışıp almanı tavsiye ederim yine.
0
kırkmerak
(16.01.11)
- lens ciddi anlamda bir rahatlık. hele ki göz numaran ileriyse. buğ yapmaz, kirlenmez falan. temiz iş. kesinlikle kullanabiliyosan, doktor onaylıyorsa kullanmalısın.

-uzun süredir kullanıyorum, bi zararını görmedim. benden daha uzun kullananlar da tanıyorum, onlar da bir zarar görmedi. retinayı korneayı inceltir diyen doktor da var, retinayı inceltmez onlar lazerle ameliyat işine girip para kazanmak için söylüyor diyen doktor da var. aslını bilmiyorum açıkçası.

- çeşitli markalar var, gene doktoruna danışarak marka önerisi alabilirsin ama genelde, 6lı olan paketler 60tl civarı, markaya göre değişir. bir tanesi 1 ay diyor içinde, ama temiz kullanırsan 2 aya kadar yolu var 1 adetin.

son olarak benim de tek gözüm 0,50 diğeri 6 numara. bu sebeple tek gözüme lens takıyorum. zaten lens iki ayrı göz için birer paket alınır. yani tek gözün bozuksa pahalıya değil aksine ucuza gelir sana. tek göze kullandığın da şeffaf olduğu için belli bile olmuyor. rahat olabilirsin :)
0
bambalak
(16.01.11)
sorularınızın hepsine yeterli cevap veremesem de, lens kullanmaya başlayınca çok büyük bi rahatlık olduğunu farkedeceksiniz ve evet keşke daha önce başlasaynışım kullanmaya diyeceksiniz.uzun süreli kullanım derken, gün içerisinde saatler boyu kullanmak ve bunu alışkanlık haline getirmek göz kuruluğuna yol açabiliyor, tabi lensiniz gece çıkarmalık lens ise. öte yandan, en fazla 10-15 yıl kullanabilirsiniz lens sonrasında birtakım göz rahatsızlıklarınız olur, ne bileyim korneanız incelir diyenler de var, ne kadar doğru bilmiyorum. son sorunuza gelirsek, ben aylık lens kullanıyorum. bir pakette 6 adet lens oluyor ve fiyatı tabi aldığınız yere göre ve markaya göre değişiyor. ben 50tl ye almıştım en son paketini. tek göz için lens derken, gözünüzün numarasına göre bi paket alırsınız ve onu kullanırsınız. benim ikisi farklı numaralarda olduğu için iki ayrı paket alıyorum.

umarım yardımcı olmuşumdur. iyi akşamlar.
0
zeplich
(16.01.11)
-7 yıldır lens kullanıyorum, gözlükle aram hiç iyi değil ve hiç olmadı bu sebeple tavsiye ederim tabi. hem de sigara dumanı ve soğan bile gözde lens varken yakmıyor :)

-doktorum her retinanın bir lens kullanma ömrü vardrı kiminin 10 yıl kiminin 30 yıl dayanır demişti.nihai süreçte lazerle çizdirirsin demişti.

-oksijen geçirgenliği çok olanlarından kullanmanızı tavsiye ederim. Len türleri ve markaları da giderek gelişiyor yenileniyor her seferinde daha konforlusu çıkıyor. Şu anda accuve oasis marka lens kullanıyorum ve mutluyum. Hepsinin kendince bi niteliği var tek döyleyebileceğim focus markalılar daha kalın ve rahatsız edici.

-Fiyatlara www.lensmarket.com 'dan bakabilirsiniz, tüm marka ve modeller var, 1- gün içinde getiriyorlar ve yanında len solüsynu da getiriyorlar. Bana solüsyonlar dahil 6 aylık 150 gibi bişeye maloluyor.

-Tke göze takılan lens hiç duymadım açıkçası, baş dönmesi sorunu yaratabilir gibi geldi, göz doktorunuza danışmanız daha iyi olur bu konuda.

-Tavsiyelerim:
*oksijen geçirgen bir lens bile olsa mümkün olduğunca lensinizle uyumayın her akşam solüsyona koyun, iki lensi ayrı kutulara koyun, 4
*üstünde ip makyaj toz kaldıysa avuç içinize koyarak diğer elinizin bi parmağıyla temizleyşn mutlaka.
*tırnaklarınız uzunsa takıp çıkarırken ayrıca özen göstermek gerekiyor.
*lens takmadan önce değil taktıktan sonra makyaj yapmak gerekiyor
*gözünüzün derecesinden 0.25 düşük lensi kullanmak gerekiyor sanırım göz tembelliği yapmasın diyeç yani -3 miyop iseniz -2.75 lensiniz olmalı. doktorlar hep öyle yazıyor reçeteyi.
*uzun süre bilgisayar başında duracaksanız lens kuruyabilir gözlük takmanızı tavsiye ederim.
*haftanın bigünü mesela evden çıkmayacağınız bir pazar günü evde lens yerine gözlğkle durmak da gözlerinizin dinlenmesini sağlayabilir.
*denize/havuza girerken ya çıkarmanız gerekiyor ya da hiç dalmamanız gerekiyor. yoksa lens suya düşebileceği gibi düşmese bile mikrop kapabilir.

Bunca detaya rağmen hala tavsiye edebildiğime ben de inanamadım ama evet tavsiye ediyorum hala :)
0
purpurum
(16.01.11)
önceki cevapları okumadım.

- 17 yıldır gözlerim bozuk ama aşırı rahatsız etmedikleri için gözlük kullanmıyordum çok fazla. arabada, sinemada, okulda falan kullanıyordum sadece. 9 aydır falan ev dışında lensle geziyorum hep. evde gerek duymuyorum, bilgisayar kullanırken de rahatsız ediyor.

- doğru galiba ya. mümkün olduğu kadar az kullanmak en iyisi.

- lens var lens var şimdi, toric (astigmat) lensler daha pahalıdır mesela. acuvue oasys ya da acuvue advance'ler fena değil. (johnson and johnson'ın) piyasada çoğunlukla 3 çift lens olan kutular var ama bu çift tabirine takılmayın, 6 tane demek o işte. tek gözde kullanabilirsiniz tabi ki. fiyatta sorun olmaz, 6 tane aynı lensten almış olacaksınız sonuçta.

ek: astigmat 0.75 ve üzeriyse genelde toric lens veriliyor, daha düşükse sadece kontact lensle geçiştiriliyor. kontact ve toric arasında nerden baksanız kutu başına 20-40 lira fark oluyor.
0
sanal uyku
(16.01.11)
Oasys(yanlış yazmış olabilir), Actuva(gene yanlış yazmış olabilirim).
Gayet sağlam, kullanışlı ve dayanıklı lensler. 50 kağıt civarı ederi.
Bir kutudan 3 tane çıkar ve 3 ay gider.
0
pangea
(16.01.11)
sürekli kullanacaksanız yeni nesil bol oksijen geçiren lensleri tercih edin, şimdi hiçbir markayı hatırlayamadığım için sadece şunu yazacağım: gözlük numarası ile lens numarası arasında 0.25 gibi bir farkın bulunma nedeni gözlük merceğinin göze uzaklığının gözle sıfır olan bir lenste sıfıra inmesinden kaynaklanır. yoksa gözünüz her türlü tembelliğe alışabilir, onunla ilgisi yok.

lensli dönemlerim çok rahattı, sonra bir saçmalıklar oldu, bir doktor gözümün lense uygun olmadığını dahi iddia etti bir dönem. sonra anladım ki markaya şuya buya göre değişiyor. sürekli bilgisayar başında olduğum için gözlük kullanıyorum ama yine de lens gibisi yok.
0
deliberte
(17.01.11)
(4)

öksürme

musatheone
sevgili dostlar, boğaz ağrısı nedeniyle aşırı bir öksürüğüm var. antibiyotik ve nsaii kullanmama rağmen öksürüğüm geçmedi. öyle ki gece 6-7 kere uyanıp öksürüp tekrar yatıyorum. bal-karabiber-limon karışımını denedim geçirmedi. bir yardım edin de uyuyabilsin şu kardeşiniz. şimdiden teşekkürler.
sevgili dostlar,
boğaz ağrısı nedeniyle aşırı bir öksürüğüm var. antibiyotik ve nsaii kullanmama rağmen öksürüğüm geçmedi. öyle ki gece 6-7 kere uyanıp öksürüp tekrar yatıyorum. bal-karabiber-limon karışımını denedim geçirmedi. bir yardım edin de uyuyabilsin şu kardeşiniz. şimdiden teşekkürler.
0
musatheone
(15.01.11)
yapacakbirseyyok
(15.01.11)
saçma gelebilir bellki ama yatınca daha çok öksürüyor olman sinizütle ilgili olabilir. genizdeki iç akıntı yani.. yüksek yastık dene! bir nebze olsun rahatlatabiliyor..
ayrıca, tabii bi doktora da görün ama bunun için özel antibiyotikler var, kurutur..
0
situasyonist
(15.01.11)
Gece yattığınızda yorganı omuzlarınızın üstüne kadar çekin, kollarınız dışarı çıkmasın, iyice örtün üstünüzü. Ben çok öksürdüğümde bunun faydası oluyor.

Geçmiş olsun
0
marcelle
(16.01.11)
bal ile toz zencefili bi güzel karistir.. zencefili bol koy.
bir tatli kasigi dolusu ye. uzuuun bi süre oksurmeyeceksin :)
oksurunce gene ye.. uzuuun bi süre daha oksurmeyeceksin.. oyle oyle gececek .

toz degil de o butun zencefilin cayini da yapabilirsin.
o da cok süperdir :)
0
arpa
(16.01.11)
(4)

Diş Hekimi Tavsiyesi (İzmir)

mentuhotep
Çok işi olan bir ağız için önerebileceğiniz bir diş hekimi var mı acaba, özellikle bornova civarı?
Çok işi olan bir ağız için önerebileceğiniz bir diş hekimi var mı acaba, özellikle bornova civarı?
0
mentuhotep
(14.01.11)
onur yılmaz var karşıyakada. süperdir.
www.medicaldentist.com
0
inthechaos
(14.01.11)
alsancakta halil gözaydın vardı.
eski dişçim.eli hafif ve beceriklidir.
bi de şeker bi amcadır.
0
iloushka
(14.01.11)
bayraklı sevgi yolunda dişçi neşe hanım var. 18 tane dişimi çok çok uygun bir fiyata yaprırdım.( dolgu, kaplama,köprü ıvır zıvır) 3 yıl oldu bu soru olmasa aklıma biile gelmezdi tedavi olduğum.
0
ground
(15.01.11)
valla basmane'de gümüşeller var, adamlara yıllardır gideriz, süperdirler. 20 lik dişimi tereyağından kıl çeker gibi çekti. ayrıca bornovadan metroyla 10 dk. :)
0
hanyaa
(15.01.11)
(4)

diş sıkma problemi

kivanc1
yolda yürürken, evde, herhangi bir yerde otururken bir anda dişlerimi çok sıktığımı farkediyorum. nedendir bu? internette azcık araştırdım fakat hep gıcırdatmayla beraber ele almışlar. bende öyle bi problem yok. nedir benim sorunum birisi ben dişlerimi kırmadan anneye anlatır gibi anlatırsa seviniri
yolda yürürken, evde, herhangi bir yerde otururken bir anda dişlerimi çok sıktığımı farkediyorum. nedendir bu? internette azcık araştırdım fakat hep gıcırdatmayla beraber ele almışlar. bende öyle bi problem yok. nedir benim sorunum birisi ben dişlerimi kırmadan anneye anlatır gibi anlatırsa sevinirim.
0
kivanc1
(14.01.11)
bir ara bende de böyle bir durum vardı. sinirsel olduğunu söylediler. herhangi bi problemim yok dedim, bilinçaltında çok fazla kafaya taktığın bişi vardır dediler. uzmanlardan yardım alarak çözüm bulmaya çalış, ileride diş poblemlerine yol açabiliyor(diçlerin çatlaması, zayıflaması vb...)
0
candemir
(14.01.11)
eğer çene kaslarınla ilgili bir problem yoksa yüksek ihtimalle psikolojiktir. gerginken, stresliyken istemdışı olarak dişlerini sıkıyorsundur. muhtemelen gece uyurken de gıcırdatıyorsundur. gece için çözüm kolay gece plağı denen bir zımbırtı edinebilirsin. dişçiye gidiyosun bunun için, hekim ölçünü alıyo, ağzına uygun boyutta yapılıyo. ama yine de en iyi sonuç psikolojik olarak rahatladığında elde edeceğindir. bu nedenle eğer yapabiliyorsan stresinin kaynağını belirle ve durumu kendince çöz derim. ama illa ki yardıma ihtiyacın olabileceğini düşünüyorsan da bundan çekinmemelisin bence.
0
kedili madam
(14.01.11)
stresli dönemlerde benim de başıma geliyor, gün içinde de sıktığımı farkediyorum bazen fakat uyurken nasıl sıkıyorsam sabah kalktığımda dişlerim ağrıyor
0
freebird5406
(14.01.11)
stres sıkıntı hocam başka bir şey değil.
0
seyduna6687
(14.01.11)
(8)

Uyanamıyorum!

armutistan
Yahu lan uyanamıyorum UYANAMIYORUM! Bişey söyleyin ya.Sabahları 7'de kalmam lazım.alarm çalıyor duymuyorum,kaldırıyorlar uyanıyomuş gibi oluyorum olduğum yerde geri uyuyakalıyorum! Öğlen 1 gibi eve geldimde 2-3 saat uyurum akşam geçte yatmam 11-12 gibi yatıyorum.Ulan sabah yine kalkamıyorum.Uyku yüz
Yahu lan uyanamıyorum UYANAMIYORUM! Bişey söyleyin ya.Sabahları 7'de kalmam lazım.alarm çalıyor duymuyorum,kaldırıyorlar uyanıyomuş gibi oluyorum olduğum yerde geri uyuyakalıyorum! Öğlen 1 gibi eve geldimde 2-3 saat uyurum akşam geçte yatmam 11-12 gibi yatıyorum.Ulan sabah yine kalkamıyorum.Uyku yüzünden sınavlara giremıyorum derslerime giremıyorum bi hal çaresi yokmudur bu işin napıcam lan ben?!

evet sigara kullanıyorum.
0
armutistan
(14.01.11)
Sigara kullanıyor musun?
0
Her Yer Siyah
(14.01.11)
çapada bununla ilgili bir bölüm var. yatırıyorlar seni bir gece bağlıyorlar orana burana elektrotları senin sinirsel sinyallerini falan ölçüyorlar uyku sırasında. ona göre rahatasızlığına daha kesin bir tanı koyabiliyorlar.
0
sos fistik olsun mu
(14.01.11)
bir doktora gorunun lutfen. benzer problemler bende de vardi; noroloji uzmani bir tanidik doktor ile sohbet ederken anlativerdim, modiodal isimli bir ilac recete etti kendisi.

eski halime gore cok daha iyiyim. biraz da hayatimi duzene koyarsam daha da iyi olacaktir sanirim.

sozun kisasi, bir doktora gorunun.
0
yardimci
(14.01.11)
düzen olmalı sanırsam
ben en çok düzen e kafa yormaktayım.
not:benim duyurulara bi bak istersen.
0
seyduna6687
(14.01.11)
ya ben bu uyanamayanları anlamıyorum.sabah ben de deli gibi uyumak istiyorum ama kalkmaya mecbur olduğum için sabahın 5inde de olsa kalkıyorum.niye kalkamıyosun diye sorduklarım gece uyuyamıyorum uyku problemim var diyo e ben de her gün 8-10 saat uyku uyumuyorum ama kalkmak zorunda olduğum için kalkıyorum.ya bu mazeret bana saçma geliyo kısacası.
0
e1c1e1m
(14.01.11)
cep telefonundan 10 metre uzakta uyu.uyanınca elma ye.
0
sori
(14.01.11)
@e1c1emvs adam burda sana mazeret sunmuyor, derdine derman arıyor. madem ki bilmiyosun, halden anlamıyosun, saçma sapan yorumlar yapıp insanı sinirlendirme.
0
lazor
(15.01.11)
@lazor olur söylerim.
0
e1c1e1m
(15.01.11)
(3)

Mideme nolmus?

kon er
Oncelikle yine panik atak sirasinda bir duyuru ekleyerek yer kapladigim icin ozur diliyorum ve soruma basliyorum.Yaklasik 1 bucuk ay once dis enfeksiyonu sebebiyle Augmentin kullandim, dokuntu ve ishal yapti ve biraktim. Hatta hastaneye yatirildim sebep neymis diye, kan testleri normal cikti. Daha s
Oncelikle yine panik atak sirasinda bir duyuru ekleyerek yer kapladigim icin ozur diliyorum ve soruma basliyorum.
Yaklasik 1 bucuk ay once dis enfeksiyonu sebebiyle Augmentin kullandim, dokuntu ve ishal yapti ve biraktim. Hatta hastaneye yatirildim sebep neymis diye, kan testleri normal cikti. Daha sonra Klindan ile devam ettim ve kanal tedavisi sirasinda profilaksi icin 1 doz Klacid kullandim. Yani yaklasik 5 gun antibiyotik kullanmis oldum. Daha sonra igrenc karin agrilari cektim birkac gun, bu sirada ne kadarlik bir surede bilmiyorum ama 58 kilodan 53 kiloya kadar dustum. Neyse efendim sonra senelerdir suren halsizlik tavan yapti 1 hafta boyunca. Tekrar doktora gittim ve demir eksikligi deyip Gynofel gibi bir ilac verdi. Bu ilaci icmemi takriben ucuncu gun korkunc bir mide agrim oldu, saatlerce uyudum. Tekrar doktora gittim ve doktor ilaci birakmami, 10 gun boyunca Omeprol ve Gaviscon icmemi soyledi. Ictim tekrar gittim ve midemden bogazima giden sivi olayi bitmedigi icin acil endoskopi dedi. Bu arada demir hapi verilmeden onceki gaita testimde kan hucreleri ve lokosit bulunmustu. Ama antibiyotikleri vucudum sevmedigi icin ve mitral kapak prolapsusu + mitral yetmezlik yuzunden kullanmam gerektigi icin Ure Nefes testi ve Mide duodendumu bilmemnesi testlerini istedi. Bir de ozobilmemnegrafi. Butun bunlar cumartesi ve doktora "neden supheleniyorsunuz?" dedigimde "simdi soylemem" dedi. Ne demek bu? Neyim var yahu? Korkudan yine titriyorum. Midem daha cok bulaniyor korktukca ve agriyor. Nefesim kesiliyor. Nolur bilgili biri beni birazcik aydinlatsin, "simdi soylemem" ne demek ya?
0
kon er
(14.01.11)
ictigin seylerin cogu mideye dokunur. bazi doktorlar oyledir iste, ben endoskopiden ciktigimda dahi soylememisti bi$i o derece. raporda gordum bi hafta sonra, alt tarafi gastritmis.

edittore: klacid dedin, tuylerim diken diken oldu mesela. bu ilaci kullandigim sure icinde en buyuk savasim kendisini midemde tutmakti. demir hapini da sadece bir adet icebilmisitim bi de. ama klacid ah o klacid...
0
no avalon
(14.01.11)
yanlış anlaşılmasın ama demek ki kanserim desen hemen seni kemoterapiye alacaklar. yani bu doktorları hakikaten anlamıyorum 50 tane ilaç yazıyorlar bir yer düzelirken bir yer bozuluyor.. 1.5 ayda dünya kadar ilaç kullanmışsın vücudunun böyle tepki vermesi normal. "midemden bogazima giden sivi olayi" dediğin şey eğer acı bir sıvıysa, yediklerin boğazına geliyorsa muhtemelen gastrit veya reflüden dolayı zaten bunun için gaviscon falan yazmış ama abi hakikaten gastrit veya reflü olup olmadığını bilmeden ilaç yazıyorlar sonra devam edince endoskopi yapıyorlar.. e sen ilacı vermeden önce yapsana testleri daha sonra ilacı yaz..
neyse pek yardımcı olamadım galiba ama gereksiz ilaç kullanımı ve bütün bu yaşadıklarınızın yarattığı stres de bunlara neden olabilr o yüzden ferah olun.. ayrıca en kötü ihtimalle kolon veya mide kanseri olsanız onlar genelde şişlik, dışkı da kanama gibi şeylerde ortaya çıkıyor.. kilo kaybı ilaçların yan etkisi de olabilir yani, karın ağrısı ve bulantı da stres kaynaklı olabilir. şimdi söyleyemem dediği de muhtemelen daha kesin bir tanı koyamamasındadır yoksa doktora ne iyi veya kötü olsa direkt söyler niye saklasın ki..
0
kalim
(14.01.11)
hocam öncelikle geçmiş olsun. bence en iyi teşhis-tahlili zaten doktor verecek ama nefes testi bildiğim kadarıyla laktoz intoleransı ve helikobakter pilori için kullanılır. söylemeden geçmeyim bu bakterinin Türkiye'de insanların %60'ında bulunan bir bakteri. gastrite neden olabiliyor galiba. sadece nefes testi hakkında bilgi vermek istedim. tekrardan geçmiş olsun. bu arada ilaç kullanmayı bıraktıktan sonra yapmanız gereken en önemli şeylerden biri sağlıklı ve dengeli beslenmektir. özellikle ilk haftalarda bağırsak florasını ve mideyi düzenlemek için probiyotik içeren yoğurtlar, ayran, sebze, meyve tüketin.
0
schizophrenia
(14.01.11)
(3)

kulak zarı delinmesi ve bass kaybı

majik
Sol kulak zarım hayvansal bir kaza tokatı yüzünden delindi. İlk 1 saat kadar sol kulağımdaki duyma yetisini büyük oranda kaybettim ancak yavaş yavaş geri geldi ve orta ve yüksek frekanstaki seslerde hiç kayıp yaşamadım. Ancak kulak zarımın içerisine uygulanan merhemli kağıt tatbikinden sonra kulağım
Sol kulak zarım hayvansal bir kaza tokatı yüzünden delindi. İlk 1 saat kadar sol kulağımdaki duyma yetisini büyük oranda kaybettim ancak yavaş yavaş geri geldi ve orta ve yüksek frekanstaki seslerde hiç kayıp yaşamadım. Ancak kulak zarımın içerisine uygulanan merhemli kağıt tatbikinden sonra kulağımda bir dolgunluk ve boğukluk hissi oluştu. 10 gündür sol kulağımdan bass sesleri çok az duyabiliyordum ancak bunun kulağıma uygulanan o kağıttan dolayı olabileceğini düşünüyordum.

Bugün gidip bu konuda şikayetçi oldum, bana o kağıdın bu konuyla alakası olamayacağını söylediler. Ama yine de bir günlüğüne deneme amacıyla kağıdı çıkarmayı kabul ettiler. Kağıt çıktı ve bass seslerde çok büyük bir düzelme olmadı.

Acaba bu konuyla ilgili nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? Kulağın delik oluşundan dolayı mı bass sesleri duyamıyorum yoksa bu kalıcı bir hasar mıdır?
0
majik
(13.01.11)
kalıcı hasar.
0
seyduna6687
(13.01.11)
bundan bir kaç yıl önce ben de "kaza" tokatı sayesinde sol kulağımda bir çiziye sahip oldum. 15-20 desibel işitme yitimim var ve ilerleme olasılığı varmış. tedavi görmedim iki yıl kadar önce tesadüfen bu çiziye sahip olduğumu öğrendim. amleiyat olabilirsen sorun olmayabilir dendi. kendi kendine yeniler mi kulak zarı onu da bilmiyorum. ama zamanla alışıyor insan. konuşurken sağ kulağımı konuşana dönük tutmaya, yürürken konuşuyorsam muhattabımı sağ tarafımda tutmaya çabalıyorum. ve ben de bas seslerde sorun yaşıyorum ama tiz sesler de çınlamaya gerekçe oluyor.

işin garibi sanırım hemen herkes "kaza" sonucu yaşıyor bu ve benzeri durumları. en azından siz hemen önlem alma yoluna gitmişsiniz, şanslısınız bence.
ha bu yazdıklarım hiçbir halta merhem değil ama olsun. konuyla ilgili diye yazasım geldi.
0
homeless
(13.01.11)
seyduna6687: neye dayanarak söylediğinizi yazarsanız sevinirim.
0
🌸majik
(13.01.11)
(1)

Kizima 2 gun once son asisini yaptirdik (19 aylik) Morarma var Normalmidir

Moskovic
Merhabalar,Kizima 2 gun once son asisini yaptirdik (19 aylik) Asinin yapildigi yerde Morarma var Normalmidir ?
Merhabalar,

Kizima 2 gun once son asisini yaptirdik (19 aylik) Asinin yapildigi yerde Morarma var Normalmidir ?
0
Moskovic
(13.01.11)
hemşire biraz hayvanımsı iğne yaptıysa normaldir.
bazen deri altına yayılan kan morarma gibi durur.
0
seyduna6687
(13.01.11)
(6)

kusan kedi emedur

McCoy
kusan kediye emedur kullanalım mı? kullanırsak fitil tablet iğne hangisini kullanalım. yoksa hiç birşey yapmayıp sabaha kadar bekleyelim mi? bugun hep kustu kedi. biraz su içiridik akşama kadar bekleyip ama üstüne kustu yine. 5 aylık palazlanmış bir kedi kendisi. veteriner demeyin buradakiler iyi de
kusan kediye emedur kullanalım mı? kullanırsak fitil tablet iğne hangisini kullanalım. yoksa hiç birşey yapmayıp sabaha kadar bekleyelim mi? bugun hep kustu kedi. biraz su içiridik akşama kadar bekleyip ama üstüne kustu yine. 5 aylık palazlanmış bir kedi kendisi. veteriner demeyin buradakiler iyi değil son çare ancak.
0
McCoy
(12.01.11)
olur mu öyle şey ya, insan ilaçları kedide köpekte kullanılmaz
0
redlinetheturk
(12.01.11)
kediler kendilerini yalarken yuttukları tüyleri çıkartmak için kusarlar ama tüm gün sürmesi normal değil. kusma iç kanama gibi ciddi bir durumun belirtisi olabilir. işkenceyle ilgili anlatırlar, işkence gören bayılırsa ayılmasını bekleyip işkenceye devam ediyorlar ama kusarsa hemen bırakıyorlar diye.
emedur mide bulantısını keser sadece, kedinizin mide bulantısından daha önemli sorunları olabilir, emedur daha beter edebilir bence kullanmayın. veterinerler kötü demişsiniz ama en olmadı bir serum bağlayarak kedinin aşırı su kaybından zarar görmesini engelleyebilirler bence veterinere gidin mutlaka.
0
emuncipation
(12.01.11)
kediye kendi kullandiginiz ilaclardan vermeye niyetlendiginize gore Allah bilir daha once nelere maruz biraktiniz da kedi boyle gun boyu kusar bi hale geldi. Zehirlenmis olabilir ve olebilir bile! En kotu dediginiz veteriner kadar hayvanlar hakkinda bilgi sahibi misiniz acaba?
0
cosmicgadin
(12.01.11)
ek bilgi: hayvanlara insan, özellikle çocuk ilacı verilir, olmaz diye bir şey yok. yıllarca çok iyi veterinerlerimin köpeğime insan ilacı yazmışlığı var. köpeğime hala midesi kötü olunca rennie veririm.

kedinizin birkaç kez kusması sorun değil ama sürekli kusması çok normal değil. parazit tedavisi yapıldı mı? yediği bir şey dokunmuş olabilir. sinek, böcek yemiş olabilir, ya da başka bir rahatsızlığın belirtisi olabilir.

yaşadığınız ili, semti yazarsanız veteriner tavsiye eden olur belki burda. uzak bir semtte de olsa iyi bir veteriner illa ki vardır.
geçmiş olsun
0
pyro clustic flow
(13.01.11)
daha önce bu konuyu duyuruda görmediği belli olan kişilerin (hoş, görmediler diye de yapmaya hakları olmadığı açıkken), soru sorana fırça atması ve bununla da yetinmeyip suçlamaya kalkması da bir tuhaf. ne bu sinir ya?! iyiniyet diye bişiy yok mu, nedir bu düşmanlık?

benim önerim de, başka şehirde de olsa burada önerilecek veterinerlere telefonla danışmanız, bu arada kedi forumlarına da yazarak fikir almanız -zira ya benzer sorunu yaşayan bir kedi sahibi veya bir veteriner cevap veriyor-.

geçmiş olsun kediceğize...
0
tedirginlik hucresi
(13.01.11)
nasıl oldu kedi, kısa da olsa bilgi verebilir misiniz?
0
emuncipation
(15.01.11)
(4)

lustral ve sıcak basması

metox
selamlar herkese. lustral kullanımına bağlı sıcak basması veya aşırı terleme yaşayan var mı? bırakınca geçti mi? ne kadar sürede geçti?yan etki olarak bildirilmiş fakat ben birinci ağızdan yaşayan var mı sormak istedim. (8 aydır falan kullanıyorum ve sanırım ben fazlasıyla yaşıyorum)teşekkürler...
selamlar herkese.

lustral kullanımına bağlı sıcak basması veya aşırı terleme yaşayan var mı? bırakınca geçti mi? ne kadar sürede geçti?

yan etki olarak bildirilmiş fakat ben birinci ağızdan yaşayan var mı sormak istedim. (8 aydır falan kullanıyorum ve sanırım ben fazlasıyla yaşıyorum)

teşekkürler...
0
metox
(12.01.11)
ben lustral 100 kullanıyorum 4 aydır herhangi bir yan etkiyle karşılaşmadım,doz aşımı olabilirmi
0
B3rkay
(12.01.11)
doz aşımı yok. ben de 100 kullanıyorum, zaten sıcağı seven bir insan değilim fakat bu ilaçtan sonra sıcaktan nefret eder oldum. bir sürü test yaptırdım sonuçlar da sıcak basması ile ilintili bir şey çıkmadı. ben de lustral e bağlıyorum..
0
🌸metox
(12.01.11)
doktoruna danışmalısın o ilacın etken maddesi sende ters tepki veriyor olabilir her kişide farklı yan etkiler görülür,her ilaç herkese iyi gelmez,bendede olmuştu doktorum ilac değişikliğne gitmişti..
0
B3rkay
(13.01.11)
Evet, kullanmış olan biri olarak söylüyorum,
kullandığın sürece sıcağa tahammülsüz olursun.
bırakınca hemen geçer.
iyi tarafından bak, yakıttan tasarruf edersin bu kış:))
0
olivia
(13.01.11)
(3)

Gözlerimi sağa sola oynatınca ağrı çekiyorum!!

diyojenimtırak
galiba şu dolaşan virüs bana da bulaştı öksürme tıksırma da var.2 gün önce baya bi baş ağrısı çektim şimdi başım ağrımıyor.ama gözlerimi oynatınca ağrı oluyor. inceden bir kan oturma durumu da var. gözümü kapatım üstten bastırdığımda da aynı ağrı var, altan bastırdığımda ise yok. yanlardan da yok, s
galiba şu dolaşan virüs bana da bulaştı öksürme tıksırma da var.2 gün önce baya bi baş ağrısı çektim şimdi başım ağrımıyor.
ama gözlerimi oynatınca ağrı oluyor. inceden bir kan oturma durumu da var. gözümü kapatım üstten bastırdığımda da aynı ağrı var, altan bastırdığımda ise yok. yanlardan da yok, sadece üstten.

nedir ne değildir, üsye'den midir yoksa doktora neyim gözükem mi?

not: sinüzittir-migrendir bunlar mevcut değil bünyede. yani umarım hala öyledir =o)
0
diyojenimtırak
(12.01.11)
bit.ly

olabilir mi?
geçmiş olsun
0
Her Yer Siyah
(12.01.11)
oynatma o zaman diye bir espriyi yaptiktan sonra diyeegim sudur ki; halsizlikden olabilir. Uykusuzluk problemi de olabilir. 1-2 ay once basiam gelmisti ve basimda ne kadar is varsa atmistim bir kenara.
0
iki yakasi bir
(12.01.11)
(bkz: astigmat)
0
no avalon
(12.01.11)
(2)

Erkek genital

gather ye rosebuds while ye may
Erkek genital sisteminde idrar ve semenin farklı zamanlarda çıkışını ayarlayan kasın, kapağın ya da her neyse adını soruyorum.
Erkek genital sisteminde idrar ve semenin farklı zamanlarda çıkışını ayarlayan kasın, kapağın ya da her neyse adını soruyorum.
0
gather ye rosebuds while ye may
(12.01.11)
kalim
(12.01.11)
ingilizcesi sphincter. ama sadece orasi icin kullanilmiyor.
en.wikipedia.org
0
kurukafa
(12.01.11)
(1)

kelepir solgar

tatli karinca
arkadaşlar merhaba,solgar vitamin satın almak istiyorum. ancak malumunuz çok pahalılar. daha önceden burada çalışan bir arkadaşım vardı ve sayesinde yanılmıyorsam %20-25 oranında ürünleri indirimli alabiliyorduk.şu anda da böyle indirimli alım yapabileceğim bildiğiniz kişi-dükkanlar var mıdır?yardım
arkadaşlar merhaba,

solgar vitamin satın almak istiyorum. ancak malumunuz çok pahalılar.
daha önceden burada çalışan bir arkadaşım vardı ve sayesinde yanılmıyorsam %20-25 oranında ürünleri indirimli alabiliyorduk.
şu anda da böyle indirimli alım yapabileceğim bildiğiniz kişi-dükkanlar var mıdır?
yardımlarınız için teşekkürler.
0
tatli karinca
(12.01.11)
iherb.com da solgar lar görece daha ucuz ama türkiye ye posta olayı biraz karıştı.
+ iherb de aradığın vitamin veya desteği başka markalarda başka ürünlerde de bulabilirsin.
0
joepiscopo
(12.01.11)
(11)

Tırnak & Dudak yiyorum imdat

mattilda
Eskiden sadece tırnak yerdim onu bırakmaya çalışırken dudak yemeye başladım. Combo oldu. Artık kanıyo falan dudaklarım ve ruj falan süremiyorum iğrenç bi görüntü oluyo. İmdat!
Eskiden sadece tırnak yerdim onu bırakmaya çalışırken dudak yemeye başladım. Combo oldu. Artık kanıyo falan dudaklarım ve ruj falan süremiyorum iğrenç bi görüntü oluyo. İmdat!
0
mattilda
(12.01.11)
Bu yiyince inanılmaz rezalet bir tad veren ojelerden var onlardan deneyebilirsin. Dudak içinde yumuşatıcıyı abanabilirsin, çok çok sür tatsız tuzsuzlarından. En azından bi kız arkadaşımın duyduğu ve uyguladığı tavsiyeler bunlardı, gerçi onda işe yaramamıştı o ayrı tabi.
0
filthy humanoid
(12.01.11)
@1, işe yaramazsa @2
0
bilader
(12.01.11)
yaninizda surekli olan birisi varsa sizi her yemeye basladiginizda uyarmasini isteyin. kizkardesim sagolsun ben de o sekilde ustume giydigim seylerin yakalarini isirma takintisindan kurtuldum :)
0
tom riddle
(12.01.11)
tek çocuğum, evdekiler gündüz yok..
0
🌸mattilda
(12.01.11)
ellerini kullanarak oyalanacak başka birşeyler bul. şu stres topları falan vardı, ya da süngerden top falan bulup sık..ayağını ya da bacağını salla mesela, bir süre sonra ikisini birden yapamazsın falan.
bu geçici çözümlerdense en temizi, sıkıntı yaptığın şeyleri çözmeye çalış..
0
purkinje
(12.01.11)
ba$kasının uyarmasıyla ojeyle mojeyle olacak i$ değil. kendi kafanda bitirmeden olmuyor o i$; ben annemin/ablamın uyarmalarından bıkıp yiyesim geldiğinde bi kö$eye falan çekiliyodum $ahsen. oje sürmeden yemeye ba$larsın diğerinde de, isteyince oluyor yani bunlar. kendi kafanda bitirmen gerek olayı. $öyle ki, her yediğini fark ettiğinde kendine kızarak bırak. çok zor gelecek ama o an bırak. bu döngü bi süre devam edecek, sonraları ba$lamadan bitecek. zaman tanı kendine & olay sende bitiyor.
0
ateistanbul
(12.01.11)
kendimi bildim bileli dudak yiyorum, tadı çok güzel. ancak siz ruj sürüyorsunuz diye söylüyorum, eğer nemlendirici falan sürerseniz çatlamayınca daha zor yenilecektir diye biliyorum. belki de yanılıyorum çatlasa da çatlamasa da yiyorum zaten. çok üzücü :/
0
sanal hayvan
(12.01.11)
tırnak yemekle ilgili bi psikologdan duymustum sanırım ama emin değilim genede, mesela sağ sol iki elinin de tırnaklarını yiyorsan sadece birini yasaklıyosun kendine mesela soldakileri yemicem diye daha sonra diğerini böle böle azaltıyosun ama bence bi psikiyatriste git altında bişiler yatıyor olabilir.
0
archangelic
(12.01.11)
tırnak yeme olayı efsane bir tik. ben de aynı dertten muzdaribim. dışarıdan problemli bir tip gibi gözüküyoruz:) acı öje öneriliyor. bi denemek lazım. dudak yeme olayını bilmiyorum. ama özellikle kızlarda berbat gözüktüğü kesin.
0
atmosphere
(12.01.11)
dudaklarını fırçala her gün. pürüzsüzleştiiği için yenecek bir şey kalmıyor.
0
zenc
(12.01.11)
Benim ilkokulda bir arkadaşım vardı hep dudaklarını yiyen. Sonradan muhabbetimiz kesilmişti tabi detayını bilmiyorum o yüzden; sanırım olayı abartmış iyice dudaklarından ameliyat olduğunu duymuştum.
0
xenophobe
(12.01.11)
(1)

Bu Aralar Dolaşan Bi "Virüs" mü Var?

diyojenimtırak
böyle hafif boğaz gıcıklaması yaşatan, feci bir baş ağrısı ekleyen, boğazda bir miktar balgam temin eden, vücutta kırıklık hissi uyandıran, gözleri aşağı yukarı oynatınca başa ağrı nükseden tarzda?
böyle hafif boğaz gıcıklaması yaşatan, feci bir baş ağrısı ekleyen, boğazda bir miktar balgam temin eden, vücutta kırıklık hissi uyandıran, gözleri aşağı yukarı oynatınca başa ağrı nükseden tarzda?
0
diyojenimtırak
(12.01.11)
sinuzit olmus olabilirsiniz.
0
tom riddle
(12.01.11)
(4)

20 lik dişimin çıkacağı tuttu

rain
yaş 20 yi de geçti ama bi kaç gündür damakta çok fazla ağrım var.aynada baktım , beyazlaşmış,biraz damağı yarmış diş.Ama eğri mi ne normal durmuyor ne yapsamda şu dişin ağrısını engellesem?not: doktora gitmek benimde aklıma geldi ama sınav zamanı randevu,sıra vs. gibi angarya işleri çekemem ve vakti
yaş 20 yi de geçti ama bi kaç gündür damakta çok fazla ağrım var.

aynada baktım , beyazlaşmış,biraz damağı yarmış diş.Ama eğri mi ne normal durmuyor ne yapsamda şu dişin ağrısını engellesem?

not: doktora gitmek benimde aklıma geldi ama sınav zamanı randevu,sıra vs. gibi angarya işleri çekemem ve vaktim yok zaten.
0
rain
(10.01.11)
bire bir diş doktoru akrabamızdan zamanında tavsiyeydi (tamam biliyorum altın günü muhabbeti gibi oldu biraz ama)
(bkz: rakı)
0
Tulga
(10.01.11)
eczaneye git durumu anlat bir tür ağrı kesici veriyorlar şimdi içindeki etken maddeyi unuttum çok rahat kesiyor o ağrıyı 8 saatte bir alınıyordu galiba bir hafta falan sürer o ağrı, ben o ağrıyı 2 yıldır çekiyorum her 3-4 ayda bir neredeyse inat ettim çektirmemek için doğal çıkması için.

bir de bu diaş etlerine sürülen bir krem vardı hafif tatlı onu da diş etine sürünce uyuşturuyor gibi oluyor tam takır sınavlara çalışırsın.
0
lukunku
(10.01.11)
apranax
0
soul cancer
(11.01.11)
aynısını ben de çektim. bi 2 ay önce 1 hafta çekmiştim. bir de geçen hafta çektim, geçti. ucu cıkmıs seninki gibi, gerisi çıkmamakta direniyor. ilkinde majezik delisi olmuştum bi moka yaramadı. ama largopen içtim ve geçirdi hemen. geçen hafta da baktım apse yapmıs, yanağımı sıkıstırıyor. yine largopen 1 mg içtim, hemen geçti. :)
0
bokalemun
(11.01.11)
(3)

çocuğunu doktora götüren anne/baba

supercalifragilisticexpialidocious
bu durumdaki bir ebeveyn, çocuğuyla birlikte doktorda geçirdiği süre boyunca raporlu sayılır mı? yani iş hukuku açısından, hani kişi kendisi için rapor aldığında çalışmış sayılıyor ama izinli oluyor ya, aynısı bu durumda da geçerli mi?bir de bu nerede, hangi kaynakta belirtilir? iş kanunu'nda yok sa
bu durumdaki bir ebeveyn, çocuğuyla birlikte doktorda geçirdiği süre boyunca raporlu sayılır mı? yani iş hukuku açısından, hani kişi kendisi için rapor aldığında çalışmış sayılıyor ama izinli oluyor ya, aynısı bu durumda da geçerli mi?

bir de bu nerede, hangi kaynakta belirtilir? iş kanunu'nda yok sanırsam ama, gözümden mi kaçmış ki?
0
supercalifragilisticexpialidocious
(10.01.11)
işverenin durumuna kalmış ama bab aiçin İş kanunu böyle bir şey ön görmez kesin eminim anne için iyice incelemek lazım ama mazeret izni diye bir şey var 2-3 gün süresince güzel güzel kullanılabilen.
0
mikelarteta
(10.01.11)
bu sayfada senin durumuna uygun sorular ve yanıtlar var. bi bak istersen.
www.insangucu.com.tr
0
anki06
(10.01.11)
yanıtlar için teşekkürler ama soruma yanıt bulamadım.

@mikelarteta
bu tarz durumlar için mazeret izni yasal olarak yok. onun yerine işverenin/amirin inisiyatif kullanması "mazeret izni" dediğimiz şey. ben yasal bir zemin arıyorum ve rapor olup olmaması özellikle önemli.

@anki06
yakın yanıtlar var ama maalesef bulamadım soruma yanıt. tekrar arama da yaptım ama ok. sanırım kendim soracağım.
0
🌸supercalifragilisticexpialidocious
(15.01.11)
(4)

2.5 gündür süren ateş

let the good times roll
selamarkadaşım 2.5 gündür ateşli. koldan 37.5 ağızdan 38.5 ateş çıkıyor. minoset plus verdik dün 3 tane içti 4-5 saat arayla. zitromax antibiyotik verdik. kendisi andaval olduğu için acile gidip doktora görünmek istemiyor. yarın gidicekmiş doktora. ben gece fena olursa diye endişeleniyorum. kendisi
selam
arkadaşım 2.5 gündür ateşli. koldan 37.5 ağızdan 38.5 ateş çıkıyor.
minoset plus verdik dün 3 tane içti 4-5 saat arayla. zitromax antibiyotik verdik.
kendisi andaval olduğu için acile gidip doktora görünmek istemiyor. yarın gidicekmiş doktora. ben gece fena olursa diye endişeleniyorum.

kendisi vejeteryan ve inanılmaz kötü besleniyor. bünyesi oldukça zayıf. acaba ateş bu yüzden mi inat ediyor.

38.5 ateşi olsa duramaz heralde bilemedim.
0
let the good times roll
(10.01.11)
soğuk suyla sık sık duş aldır. örtünmesine izin verme sakın..
0
zeynelali
(10.01.11)
başka bi şikayeti yok mu? bulantı, kusma, ishal, böbrek ağrısı, işerken yanma?
en son ne zaman kakasını ve çişini yapmış onu sor
bayağı olmuşsa ambulans çağır rızasını bekleme
grip gibi bi hali varsa o da ayrı tabii.
0
cisterna
(10.01.11)
birşey olmaz, yarın gidersin.
0
jules winnfield
(10.01.11)
agizdan olcmeyin yalniz, biraz yuksek cikar... bol sivi tabe
0
no avalon
(10.01.11)
(5)

kuduz aşısı ve alkol

olenin nehludov
kuduz aşısı olduktan sonra 24 saat kullanılmamalı diyen var. 5 aşı boyunca (1 ay) kullanılmamalı diyen var. Sakıncası yok iç diyen de var. Sen ne diyosun?
kuduz aşısı olduktan sonra 24 saat kullanılmamalı diyen var. 5 aşı boyunca (1 ay) kullanılmamalı diyen var. Sakıncası yok iç diyen de var. Sen ne diyosun?
0
olenin nehludov
(09.01.11)
internetten araştırmalarıma göre prospektüste alkol konusunda bir uyarı yokmuş. aşının adını bilmiyorum. haydarpaşada kuduz aşısı yaptılar onu biliyorum. anadolu yakasında bir tek orada varmış bu arada. karaciğeri yormaması açısından almaman lazım yorumu yapan da var, alkolle etkileşim aşının etkinliğini azaltıyo diyen de var. bunlar internette. bana bakan doktor 24 saat dedi. arkadaşıma yapan 1 ay içmicen demiş.
0
🌸olenin nehludov
(09.01.11)
etkisini azaltabilir, icmesen daha iyi... sonra kudurursan bizden bilme.
0
no avalon
(09.01.11)
yok artık 1 ay çok uzun demişler..:/
ben de geçtiğimiz yaz kuduz aşısısı oldum ve GATAdaki doktor alkol konusunda birşey demedi diye hatırlıyorum. hatta hemşire vuruyor(o da birşey demedi)zaten,1.den sonrakinde doktor yüzü bile görmedim.
sadece klasik öğütler var, aşı zamanını geçirme falan diye. içinizde şüphe varsa 24 saat içmeyin gitsin, ama 1 ay gibi birşey olsaydı kesin bilirdim:)
0
purkinje
(09.01.11)
sözlükte kuduz aşısı başlığında da çoğunluğun tecrübelerine göre yazdıkları 1 ay boyunca alınmaması yönünde. ben 24 saat içmedim ilk aşıdan sonra, dün 4 bira çaktım. bugün de benzer bişi yapıcam.
başlığa önümüzdeki zaman dilimlerinde bakanlar: 24 ocaktan 2010'dan sonra entry girmemişsem alkol almayın.
bi de bu tıp bu kadar da mı yoruma açık? ya da alkol sevmeyen doktorlar mı böyle şeyler uyduruyo? hala bilemedim.
0
🌸olenin nehludov
(09.01.11)
Haydarpaşa numunede vurulan Abhayrab isimli bir aşı ve prospektüsünde alkolle ilgili bir uyarı yok. Şuradan ulaşılabilir: www.centurion.com.tr
0
aykutytu
(06.04.14)
(4)

saç dökülmesi

cgtto102
son 3 aydır saçlarım fena şekilde dökülmeye başladı. piyasada çok şampuan serum vs var ama karar veremedim. saçlarım ince ve yağlı olduğundan kel olmak daha bi kötü durur diye tahmin etmekteyim. bana önerebileceğiniz bir şampuan veya tonik benzeri bir şey var mıdır? dökülen saçlarımın geri gelme iht
son 3 aydır saçlarım fena şekilde dökülmeye başladı. piyasada çok şampuan serum vs var ama karar veremedim. saçlarım ince ve yağlı olduğundan kel olmak daha bi kötü durur diye tahmin etmekteyim. bana önerebileceğiniz bir şampuan veya tonik benzeri bir şey var mıdır? dökülen saçlarımın geri gelme ihtimali var mıdır bu nasıl olabilir?
0
cgtto102
(09.01.11)
ürün öneremem fakat bu tarz tedavilerde olumlu sonuç almak için sabırlı olmak gerekiyor. gene bu tarz ürünlerdeki mantık şu: dökülecek ve zayıf olanları döküp, kafa derisini de bu arada yenileyip(yani demek istediğim; kepek oluşma problemine karşı daha sağlıklı bir yapı oluşturma) daha sonra daha güçlü saçlar çıkarmak. bu sandığınızdan uzun sürebilir hemen sonuç almalıyım diye beklemeyin. son olarak, baştaki yenileme sürecinde "daha kötü oldu" demeniz çok normal olacak.
0
tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
(09.01.11)
en etkilisi rogaine/regain'dir o ilaçlar arasında
0
lukunku
(09.01.11)
saç dökülme sebebini öğrenmelisin önce.
erkek tipi dökülme ise şampuan çok etkili olmaz öyle, hormonsal problem çünkü
vitaminsizlik, hava şartları vs ise priorin iyidir
0
dieselsingle2
(09.01.11)
(bkz: the big three)
(bkz: minoxidil)
(bkz: finasteride)

gerisi yalan.
0
trinitrotoluen
(09.01.11)
(7)

Sıhhıyee! Derim yüzüldü :(

cezacifan
Az önce oturduğum sandalyeyi geri yatırırken düşerek arkamdaki koltuğa kolum sürtüldü fena şekilde yüzüldü kıpkırmızı oldu ve yanıyor... ne yapabilirim var mı bildiğiniz bir yöntem?
Az önce oturduğum sandalyeyi geri yatırırken düşerek arkamdaki koltuğa kolum sürtüldü fena şekilde yüzüldü kıpkırmızı oldu ve yanıyor... ne yapabilirim var mı bildiğiniz bir yöntem?
0
cezacifan
(09.01.11)
açık yaraları kurutan sıvı ilaçlar yada merhemler var, onlardan dene.
0
temizkopat
(09.01.11)
yahu şimdi nasıl bulayım ki? :( şu nivea kremlerinden süreyim mi?
0
🌸cezacifan
(09.01.11)
sürme sakın çok fena yakar onlar.
0
quasiromantic
(09.01.11)
@tamamtamambuldum ciddi misin?
0
🌸cezacifan
(09.01.11)
eczanede vardır:)
0
temizkopat
(09.01.11)
aynısı olduydu dr a gittim, bepanthene sürdü geçti.
0
rentts
(09.01.11)
temiz tut yeter.
biraz ağrı olacak hacı kaçarı yok.
0
seyduna6687
(09.01.11)
(4)

sırtta yanma

balporsugu
Sayın Hocam,Birkaç gündür sırtımın bir kısmı sanki böyle bi ütü bastırılmışcasına yanıyo. acıyo falan. sizce nedir ne değildir..?
Sayın Hocam,

Birkaç gündür sırtımın bir kısmı sanki böyle bi ütü bastırılmışcasına yanıyo. acıyo falan. sizce nedir ne değildir..?
0
balporsugu
(09.01.11)
tahris olmustur, deterjan/yumusaticiya alerjidir...
0
no avalon
(09.01.11)
yok müdür içten bi yanma var çok ısınma gibi
0
🌸balporsugu
(09.01.11)
kas tutulması olabilir, kas gevşetici deneyebilirsiniz.
0
Sarix
(09.01.11)
zona olabilir bir ihtimal.
0
Phoebe
(09.01.11)
(4)

kedinin iştahını açmak?

McCoy
hasta ve halsiz kedinin iştahı nasıl açılır?kedi kusmasın , ilaç veremem.kendi kendine su içmiyor yemiyor. enjektörle sulandırılmış sütlü bebe bisküvisi veriyoruz.not: bir önceki mesajımdaki kedicik
hasta ve halsiz kedinin iştahı nasıl açılır?

kedi kusmasın , ilaç veremem.

kendi kendine su içmiyor yemiyor. enjektörle sulandırılmış sütlü bebe bisküvisi veriyoruz.

not: bir önceki mesajımdaki kedicik
0
McCoy
(08.01.11)
Dostum $u veterinerini de degistirdin mi? ilac aldikca kotuye giden hayvan olmaz. bizimki de hastalandiydi, iki hafta antibiyotik sonrasi hicbir sey yememeye basladi. kan tahlili sonucu bobrek yetmezligi cikmisti. sen zorla yedirmeye calisacagina nicin yemedigini cozmelisin bence. yine kizimizi soylersem, bobrek problemi cozulunce ham hum yemeye basladi. sizin veteriner tirt... bobrek degilse karaciger.. bi seyi var hayvanin ve veteriner iyi edemiyor :(
0
no avalon
(08.01.11)
yaş mama veya diyet ton balığı yemeyecek kedi tanımıyorum.
0
mea maxima culpa
(09.01.11)
valla o konuda insanlar gibi dusun, iyi tedavi edilmezse maalesef zaatureye cevirebiliyor. sen simdi bol sivi ver, icmese bile ver ama zorla yedirmeye calisma. @elxa'nin dedigi turden yas yavru kedi mamasini ufaktan koklat. kediler et oburdur bi de bebe biskuvisi yiyecegi turden bisi degil. en kotu ihtimal ton baligi.. sicak tut, insallah iyi olur
0
no avalon
(09.01.11)
bizim kediler haşlanmış tavuk ciğeri-yüreği karışımına ve yaş mamaya hayır demiyorlar, hasta oldukları veya bir sebepten kusma belirtisi gösterdikleri durumda. ama tabii ki sizin kediniz durumu farklı olabilir, sadece bir defa da olsa denemenizi önereyim dedim.
0
tedirginlik hucresi
(09.01.11)
(3)

balık yağı - omega 3 - hapları kilo aldırır mı?

sculptured
soru başlıkta gördüğünüz gibi. balıktan nefret ettiğim için seven seas marka balık yağlarından aldım, ama bunu kullanırken kilo yapabileceği aklımın ucundan geçmedi. zaten kilolarıyla sorunları olan bir insanım. sözlükte kimisi aldırır diyor, kimisi de kilo verdirir deyip ntv araştırması linki veriy
soru başlıkta gördüğünüz gibi. balıktan nefret ettiğim için seven seas marka balık yağlarından aldım, ama bunu kullanırken kilo yapabileceği aklımın ucundan geçmedi. zaten kilolarıyla sorunları olan bir insanım. sözlükte kimisi aldırır diyor, kimisi de kilo verdirir deyip ntv araştırması linki veriyor.
0
sculptured
(08.01.11)
tam tersine kilo verdirir, iyi kolesterolü yükseltir, iltihabı azaltır, zekayı açar, depresyona ilaç gibi gelir.

bir de şöyle bir şey var: 30 liraya 200 ml balıkyağı alıyorsun. tamam iyi birşey. balıkyağı nedir? omega-3. omega 3 le belli bir dengede olması gereken şey ne? omega-6. omega 6 yı haddinden fazla aldığın yağ ne? ayçiçek yağı. 5 litre. üstelik 10 lira. kilosu 2 liraya gelen yağ ile kilosu 150 liraya gelen yağı ziyana uğratıyorsun.

bunu da söylemek istedim.
0
ya ben lan neyse
(08.01.11)
düzenli aldıktan sonra iştaha bağlı olarak eğriler şeklinde kilonuzu değiştirir.
0
yirttin gotumu sahin agam
(08.01.11)
balık yağı kilo aldırsaydı japonların şişman olması gerekirdi ki obezite oranı en düşük ülkelerden biri.
0
groove salad
(08.01.11)
(5)

cesaret hapı?

komur dagitan noel baba
arkadaslar 4 aydır lustral kullanmaktayım ama istedigim sonucu pek elde edemedim.cesaret veren bir hap öneriniz var mı?
arkadaslar 4 aydır lustral kullanmaktayım ama istedigim sonucu pek elde edemedim.cesaret veren bir hap öneriniz var mı?
0
komur dagitan noel baba
(08.01.11)
en iyi cesareti rakı verir kardeş, öyle hap map değil.
0
suleyman kargi
(08.01.11)
(bkz: amfetamin)
0
p a t r i o t
(08.01.11)
kastettiğin sosyal fobi, topluluk önünde rahat olmak, falan sanırım paxil kullanmıştım çok faydasını gördüm, ama doktora danış, bırakması sıkıntılı bi ilaç
0
josephinebrunsvik
(08.01.11)
"cesaret veren" bir hap bilmiyorum, en benzer madde alkoldur sanirim. eger bahsettigin anksiyete bozukluguysa doktorunla konus, doz arttirimi yapman gerekebilir.
0
tom riddle
(08.01.11)
4 ay bişey değil, lustral en az 6 ay kullanılmalıdır. ayrıca sosyal fobiye en iyi ilaçtır kendisi. alkol falan almayın sakın, antidepresanlarla alınmaz. tedavinize devam edin, kafanıza taktıklarınızdan, geçmişi hatırlayıp üzüldüğünüz şeylerden ve varsa panik atağınızdan bir sürecin sonunda kurtulursunuz.
0
frida zetkin
(08.01.11)
(2)

yutkunduğumda kulağımdan ses geliyor.

sculptured
yaklasık 2 aydır her yutkunuşumda sağ kulağımdan sanki hava kaçarmışçasına bir ses geliyor ama hani çok sessiz bir şey değil, rahatsız etmeye başladı beni. doktora gitmeli miyim yoksa evham mı yapıyorum? 2 aydır da gribim ve sinüzitim var bununla ilgisi olabilir mi ?
yaklasık 2 aydır her yutkunuşumda sağ kulağımdan sanki hava kaçarmışçasına bir ses geliyor ama hani çok sessiz bir şey değil, rahatsız etmeye başladı beni. doktora gitmeli miyim yoksa evham mı yapıyorum?
2 aydır da gribim ve sinüzitim var bununla ilgisi olabilir mi ?
0
sculptured
(08.01.11)
bana da oluyor, deliricem. sinüzitten ben de şüpheleniyorum. gliserin damlattım kesmedi. bi cevap alırsan bana da haber et.
0
kediebesi
(08.01.11)
evet gitmelisin. orta kulak ile ilgili bir sıkıntı olabilir. ben çok çektiğimden kulağımdan tecrübeliyim ve yaşadığını çok yaşamıştım zamanında. ihmale gelmez
0
gol olur
(08.01.11)
(3)

migren için topamax kullanan?

Phoebe
arkadaşlar, doktor bu ilaçla birlikte bir sürü ilaç verdi şiddetlenen migren ağrılarım için. ama bir taraftan da bu ilacın bir sürü tatsız, beni çok korkutan yan etkilerinden bahsetti. sözlükte ve nette yazılanları okudum. bizzat kullanan birileri var mı konuşabileceğim, fikrini öğrenebileceğim? en
arkadaşlar, doktor bu ilaçla birlikte bir sürü ilaç verdi şiddetlenen migren ağrılarım için. ama bir taraftan da bu ilacın bir sürü tatsız, beni çok korkutan yan etkilerinden bahsetti. sözlükte ve nette yazılanları okudum. bizzat kullanan birileri var mı konuşabileceğim, fikrini öğrenebileceğim? endişeli ve gerginim, kullanan birileriyle konuşsam rahatlarım belki diyorum. teşekkürler.
0
Phoebe
(08.01.11)
Migren illeti bende de var, ağrı başlayacak gibi olduğu zaman ( delicesine ağrılar tam başlamadan yani ) "Avmigran" hapından alıyorum bir tane, kesinlikle işe yarıyor. Fiyatı makul, etkisi süper.
0
neosphere
(08.01.11)
avmigran benimde kullandığım bir ilaçtı lakin 9 eylül nöroloji bölümünde bana kesinlikle kullanmamam söylendi. migren tedavisi için de birkaç başka ilaçla birlikte bu topamax'ı yazdılar. avmigran'ı sizde doktorunuza bir sorun isterseniz.
0
🌸Phoebe
(08.01.11)
1 senedir kullanıyorum, hiç bir zararını görmedim ? Siz şimdi böyle yazınca şaşırdım açıkcası, sebep olarak ne öne sürdüler ?
0
neosphere
(09.01.11)
(3)

dermatolog tavsiyesi

croneec
arkadaşlar 1 yıldır gittiğim dermatologdan hiç memnun değilim, sivilce tedavisi üzerine önerebileceğiniz doktor/hastane var mıdır?
arkadaşlar 1 yıldır gittiğim dermatologdan hiç memnun değilim, sivilce tedavisi üzerine önerebileceğiniz doktor/hastane var mıdır?
0
croneec
(08.01.11)
(bkz: kolsuz agop) isme bakıp aldanma adam gerçekten doktor
0
kostya
(08.01.11)
istanbuldaysanız agop benim de tavsiyem. osmanbeyde diye hatırlıyorum o civarlarda.
0
mavi karanlik
(08.01.11)
Agop un adresi - Koket Öğer apartmanı - Osmanbey. Osmanbey metrosunun hemen yanında ki apartman.

bir diğer doktor da Serkis Barıştır. O da Yedikule Surp Pirgiç Ermeni hastanesindedir.
0
skywalkeremre
(08.01.11)
(3)

"diş pastası" adı verilen diş beyazlatıcı ve parlatıcılar?

gijilti
bu ürünlerin dişe herhangi bir zararı var mı?
bu ürünlerin dişe herhangi bir zararı var mı?
0
gijilti
(08.01.11)
var
0
alkolik imam
(08.01.11)
arkadaşım bu zımbırtılar diş minesini aşındırarak bir parlaklık sağlamaktadır.
yani uzun vadede kral zarar görürsün.
beyazlatıcı etkili diş macunu bile kullanmayın dedi prof.
sonsodyn pronamel kullan.
0
seyduna6687
(08.01.11)
Amway ürünleri googlede aratın bulursunuz..Bunların diş macununu 10 tane sensodyn ye bile değişmem....
0
Meka
(08.01.11)
(4)

sigara ve alkolün sese etkisi

tabudeviren
sigara içmenin ve alkol almanın sanatçının sesine etkisi olur mu?olursa ne yönde etkiler?
sigara içmenin ve alkol almanın sanatçının sesine etkisi olur mu?
olursa ne yönde etkiler?
0
tabudeviren
(07.01.11)
sesi zımpara gibi olur
(bkz: liam gallagher)
0
weeping guitar
(07.01.11)
(bkz: ses teli)
0
Her Yer Siyah
(07.01.11)
obez kirpi george
(07.01.11)
Vakt-i zamanında bir tv programında izlemiştim. Mike Tyson'dan Manny Pacquiao'ya kadar bir çok ünlü atleti anons etmiş bir adamla röpörtaj yapyorlardı. Adama sesinizin böyle çıkmasını neye borçlusunuz kabilinden bir soru sorulmuştu.
Adam da bir iki saniye durup, - 30 yıldır sigara içmememe diye yanıtlayıvermişti.
0
pangea
(07.01.11)
(5)

hasta kedicik durum vahim :(

McCoy
arkadaşlar, üşümüş bir kedi bulduk 3 gün önce. eve getirdik yıkadık kuruladık. fakat kedi birşey yemiyordu fazla. veterinere götürdüm. oda ateşli hastalık geçirmiş ve ciğerlerinde çok ciddi olmayan enfeksiyon var dedi. antibiyotik ateş düşürücülü vitamin iğnesi verdi. enrocure %10 ve novavit. ilk do
arkadaşlar,
üşümüş bir kedi bulduk 3 gün önce. eve getirdik yıkadık kuruladık. fakat kedi birşey yemiyordu fazla. veterinere götürdüm. oda ateşli hastalık geçirmiş ve ciğerlerinde çok ciddi olmayan enfeksiyon var dedi. antibiyotik ateş düşürücülü vitamin iğnesi verdi. enrocure %10 ve novavit. ilk dozlarını yaptı 0.5 ml antibiyotik 1 ml novavit (0.5+0.5). eve getirdim zorla enjetor yardımıyla biraz bebe bisküvili süt içirdik. yarım saat sonra felan ardından kustu. novavitin etkisi olduğunu söylediğinden önemsemedim ve ikinci dozuda ilk doz gibi yaptım. neyse ilk gün yavrucak 10 kere felan kustu. (boş mideden kusmak zorunda kaldı. veterinere sordum antibiotiği 0.3 e düşürdüm ötekini hiç vermedim. 3 dozda böyle aldı. yani toplam 5 kere ilaç aldı. ama durumu iyi değil. bugün öğleyin 5. dozdan sonra veterinere tekrar götürdüm. ilk götürdüğümde de çok su kaybetmiş demişti bu sefer büyük enjektörle 4 kere deri altı serum verdi. kedinin yanları davul gibi şişti. sonra düzeldi. yaklaşık 1 gündür idrarını yapmadı.(4. dozdan beri diyelim)son 1 gündür yatıyor ve boş boş bakıyor. bugün öğleden sonra 1 kere daha kustu ondan sonra 2 saatte bir 1 enjektor kadar sulandırılmış bebe bisküvili mamayı veriyoruz. sonra kusmadı.2 gündür ara ara kriz geçirdi. Sara krizi gibi ayaklar felan çırpındı ben ölüyor sandım. şimdi durum yatıyor boş boş bakıyor ve ayakları seğiriyor veya titriyor. 7 ocak saat 21.30 itibariyle antibiyotik vermem gerekiyordu (6.doz) ama vermiyorum. veterinerde ilaçları keselim dedi. ciğerini üşüttüğünden hırıltılı nefes alıp veriyor.(ilk geldiğinde hırıltı yok gibiydi sanki) ilk geldiğinde hareketli olan kedicik şimdi sadece yatıyor ve zorla şerle yemek veriyoruz. Allahtan öğlen serum verildide su içme meselesi şimdilik rafa kalktı. şimdi olay bu kaç aylık olduğunu tahmin edemediğim ama çok büyüyememiş bu kediciği kurtarmak istiyorum. çok canım sıkılıyor. başka ne yapabilirim.
0
McCoy
(07.01.11)
böbreklerini bir yoklayabilir misin ellerinle?
0
kayranin kedisi
(07.01.11)
bence siz onu hemen baska bir veterinere goturun. biryerlerde bir hata yapiliyor sanki ama bilemedim :S
0
freefroglet
(07.01.11)
epilepsi sonucu nöbet geçiriyor olabilir, ya da böbrek yetmezliği vardır ve üre krizi geçiriyordur. arka bacaklarının başlangıç yerinin biraz yukarısında olmalı böbrekleri, sağda ve solda olmak üzere birer tane. eğer böbrek yetmezliği varsa muhtemelen büyümüşlerdir. normalde fasulye kadar olur elinize gelmemesi lazım, elinize geliyorsa sorun var demektir. umarım incitmeden bulabilirsiniz böbreklerin nerede olduğunu.

bahsettiğiniz nöbet şöyle bir şeyse epilepsi (sara) nöbeti olma ihtimali de var; "Ağır sara nöbetlerinde hayvan dururken veya yürürken sallanır ve birden bire yere yıkılır.Gözler kayar ve sabitleşir.Pupilla genisler,tum vücut kasları sertleşir,boyun geriye gerilir.biraz sonra klinik contractionlar baslar.tüm vücut sarsılır çeneler çarpar ve ağızda kopuk birikir.Bazın idrar ve diski çıkarır.tüm bu olaylarda bilinç yoktur.his kalmamıştır.Hayvan hiçbir dış uyarıma cevap vermez.nöbetler 1-2 dakikadan 1-2 saate kadar sürer.Sonra hayvan uykudan uyanır gibi kalkar ve normale döner. Hafif sara nöbetlerinde yarim bir bilinç kaybı ve bas dönmesi,sallantı ve organizmanın bazı kısımlarında contraction vardır."

veteriner hekim kan testi yapmadı mı? sorununun akcigerde olduğunu düşünmüyorum. başka bir veteriner hekime götürmenizi ve bu nöbet olaylarınızı anlatmanızı tavsiye ederim.
0
kayranin kedisi
(07.01.11)
yakınlarda veteriner fakültesi falan varsa oraya götürün, petshop veterinerlerden de uzak durun.
belediyelerin bedava veterinerleri var, onlar daha çok ilgileniyorlar bedava olmasına rağmen.
0
de jure
(08.01.11)
aynı sorunla ilgili ben de bir duyuru vermiştim birkaç hafta önce. bahçede kedi bulmuştum,sizinkiyle aynı şekilde enfeksiyon kapmıştı,aynı şekilde 5 iğne oldu (antibiyotik), yemek yemiyo ve su içmiyodu, astım krizi geçiriyodu.sıcakta bakılırsa iyileşebilirdi ama ben evde kalmadığım için eve alamadım,yani sokakta kaldı kedicik. malesef birkaç gün içinde de öldü.umarım sizinki iyileşir bi an önce, güzelce bakarsanız ölmez bence,umarım..
0
and unhappy dido burns
(08.01.11)
(1)

solgar nero nutrients vs. pharmaton

freeze
selam üstadlar. kısaca günde minimum 4 saat çalışması gerekirken bir türlü odaklanamayan ve çabuk yorulan bi adamım. daha önce solgar nero nutrients tavsiye edilmişti, ancak biraz daha araştırınca pharmaton'un daha güvenilir ve makul bi bileşime sahip olduğu gibi bi izlenim elde ettim. işlevleri tam
selam üstadlar. kısaca günde minimum 4 saat çalışması gerekirken bir türlü odaklanamayan ve çabuk yorulan bi adamım. daha önce solgar nero nutrients tavsiye edilmişti, ancak biraz daha araştırınca pharmaton'un daha güvenilir ve makul bi bileşime sahip olduğu gibi bi izlenim elde ettim. işlevleri tam olarak aynı olmasa da sonuçta maksimum derecede verim sağlayacak olanı arıyorum. en olmadı bunların ikisini bir arada alıp atom bombası etkisi beklemem durumunda nalları dikme ihtimalim var mıdır?
0
freeze
(07.01.11)
solgar kullanmıştım. temmuzdaki kpss öncesinde 2 tane almıştım. kendi branşımda türkiye sıralamasında ilk 10'a girdim. yaşasın solgar:)
0
atmosphere
(07.01.11)
(16)

reflü acil

cnsfrnk
Reflü tutunca napmak lazımdır? Canım acıyor resmen yardım edin..
Reflü tutunca napmak lazımdır? Canım acıyor resmen yardım edin..
0
cnsfrnk
(07.01.11)
ilaç al aga rennie filan
0
şaman
(07.01.11)
Ayaktayım ama derin nefes alamıyorum nefes borusu mu yemek borusu mu bilmemne borusu acıyor
0
🌸cnsfrnk
(07.01.11)
süt?
0
mr fusion
(07.01.11)
sol tarafına doğru yat anti asitant mı ne var ondan varsa iç geçenlerde arkadaşıma oldu bir tıpçının tavsiyesi buydu
0
iktisadiaklıneleştirisi
(07.01.11)
İlacım yok ama sütle ekmek var içiyim yiyim teşekkür ederim..
0
🌸cnsfrnk
(07.01.11)
benim babamda da var reflü, öncelikle düz duracaksınız. sonra o su içer boğazı yanma yaptığında. sanırım mide asiti ile ilgili.
0
silver apple
(07.01.11)
mide asite dayanıklı ama yemek borusu değil yani mide sıvın yemek borunu sindirmeye çalışıyor diyebiliriz, ilkokul fen bilgilerindeki deneyede ne derdi öğretmenimiz bir yerinize asit temas ederse bol suyla yıkayın sende su içerek yemek borunu yıka, aynı şey başıma yıllar önce gelmişti birkaç defa, su içerek 10-15 dakika içinde geçirmiştim, geçmiş olsun.
0
karlmarx
(07.01.11)
Aynı dert bende de var. Ölüyorum acıdan. 10dk da bir yeni maden suyu açıyorum. 3 gün aralıksız sürmesi ne kadar normal bunun?
0
fatalstorm
(07.01.11)
Çok teşekkürler arkadaşlar süt ve su baya iyi geldi.
0
🌸cnsfrnk
(07.01.11)
Doktoru ısrarla miktarı önemli iki yudum süt için diyor. Yatağın baş ucunu 15 cm yükseltmeden uyumayın. Yada mümkünse aşağı taraftaki iki ayağını sökün. Bunu uygulayanlardan duydum çok fazla fark ediyormuş. Reflüsü olmayan da yapabilir bir mahsuru yok. Açık herhangi bir eczaneden mide borusunu asite karşı kaplayan gaviscon tablet alabilirsiniz.
0
neotunc
(07.01.11)
uzun vadede, sigara, icki, kahve cay tuketilmeyecek, cikolata, domates, portakal ve turleri yenmeyecek yatmadan once ozellikle. Bunlar midenin diyaframdan gectigi noktadaki kaslari gevsetiyor ve mide'den yemek borusuna asit yurumesine neden oluyor, care, daha fazla yemek degil, care belki asiti azaltmak ama gene de gecici bir care o. gece yatmadan once ginger cayi icersen iyi geliyor, taze zencefil yani.
yatagi basa gelen tarafindaki ayaklarinin altina 8-10 santim yuksekliginde tahta parcasi koyarak kaldirmak da ise yariyor.
0
faralya
(07.01.11)
temiz hava da iyi gelir
0
ravenudon
(07.01.11)
gaviscon tablet em
0
kerem75
(07.01.11)
İlginiz için hepinize çok teşekkür ederim..
0
🌸cnsfrnk
(07.01.11)
söylenenlere ek olarak nane ve mentolden (mentollü sakız mesela) uzak dur.
0
efx
(08.01.11)
rennie duo kullan kesin. ben her gün kullanıyorum en çabuk ve etkilisi rennie duo. sıfır zararı var.
0
biyolog olcakmisim
(02.02.11)
(2)

ortodonti

tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
devlet hastanelerinde ortodonti bölümü var mı? veya diş bölümünde bununla ilgili tedaviye bakılıyor mu?
devlet hastanelerinde ortodonti bölümü var mı? veya diş bölümünde bununla ilgili tedaviye bakılıyor mu?
0
tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
(06.01.11)
genelde üniversitelerde var ama çapada falan varmış.normal gidip ben tedavi olmak istiyorum dersen 6 yıl sonraya,param var diyorsan 1 hafta sonrasına randevu veriyorlar
0
gaza gelen
(06.01.11)
ssk ile başvurursan 6 yıl beklersin (bekledim ordan biliyorum) sonra parayı peşin isterler (istediler evet) ama 2,5 yıldır başkent üniversitesi hastanesinde tedavi görüyorum 5 taksitle çok rahat ödedim, bitti gitti..
0
yavrukedi
(06.01.11)
(4)

böyle bir diş çürümesi var mı?

gijilti
bugün büyük azı dişimde çıkıntılardan biri üzerinde bir krater oluştuğunu fark ettim.dişlerimi düzenli olarak günde iki defa fırçalıyorum. nasıl oluştu şoktayım.ışıkla baktım. oyuğun üzeri hafif sarı-kahverengi.bu nasıl bir şeydir yaa? neden oluşmuş olabilir?
bugün büyük azı dişimde çıkıntılardan biri üzerinde bir krater oluştuğunu fark ettim.

dişlerimi düzenli olarak günde iki defa fırçalıyorum. nasıl oluştu şoktayım.

ışıkla baktım. oyuğun üzeri hafif sarı-kahverengi.

bu nasıl bir şeydir yaa? neden oluşmuş olabilir?
0
gijilti
(06.01.11)
aslında diş fırçalama ile çok ta alakası yok.. kemik yapısı daha önemli.. orta 1. sınıftan bu yana her yemekte sonra (yani en az günde 2 kez) diş fırçalayan biriyim. Lise de 3 azı dişim çürüdü sonra yılmadım, diş fırçalamanın yanında diş ipi, misfak filanda kullandım (hastalığa dönüştü artık temizlik) dişlerim bembeyaz tertemiz ama geçen ay doktor a gittim.. 2 ağır çürük 3 te çürüme başlangıcı varmış..

yapabileceğin çok bişey yok.. en azından ben yapamadıysam kimse yapamaz gibi geliyo..
0
miucee
(06.01.11)
çürüyor, en kısa zamanda doktora git. oraya dolgu falan yapar.
aynı sebepten dolayı dişimi kaybettim.
0
lellokezban
(06.01.11)
Bir sorun olduğu belli ve doktora gitmen lazım ve hayır, bunun fırçalamayla pek ilgisi yok. Diş fırçası, ipi, gargara kullanırım. Dişimin çürüksüz olduğu maksimum süre 2 hafta falandır. Bir yerden kesinlikle patlak verir.
0
sesee
(06.01.11)
sırf fırçalama değil beslenme de önemli,
www.westonaprice.org
u inceleyin, adam 1930 larda hiç diş fırçası nedir bilmeyen mesela isviçre'nin dağ köylerinde yaşayan adamların dişlerini inceliyor, her 1000 dişten 3 ü çürük çıkıyor.
beyaz un, şeker yoğun beslenme düzenine geçmiş toplumlarda bu oran 100 de 20-30.
dişler ve kemikler için besinlerden bol
a-d-k2 vitamini
kalsiyum, magnezyum, fosfor almak lazım.
0
joepiscopo
(06.01.11)
(9)

Ön Çapraz Bağ Ameliyatı

baroni
Merhabalar,Ön çapraz bağıma 3 doktor tarafından yırtık teşhisi kondu. Lisanslı sporcu olduğum için üçü de ameliyat ol dedi. Yapacak tek bir şey kalmış geriye; ameliyat ve rehabilitasyon.. Şimdi; ben çok iyi bir ameliyat olmak istiyorum; ne de olsa en kıymetli şey sağlık.Ankara'da daha önce bu ameliy
Merhabalar,

Ön çapraz bağıma 3 doktor tarafından yırtık teşhisi kondu. Lisanslı sporcu olduğum için üçü de ameliyat ol dedi. Yapacak tek bir şey kalmış geriye; ameliyat ve rehabilitasyon..

Şimdi; ben çok iyi bir ameliyat olmak istiyorum; ne de olsa en kıymetli şey sağlık.
Ankara'da daha önce bu ameliyatı olmuş/olanı tanıyan ve memnun kalan/kalmayan arkadaşlar düşüncelerini benimle paylaşabilir mi?
Ben Gazi üniv. olmayı düşünüyordum ama başka doktorlar da önerildi bana;
İbni sina hastanesi ve ufuk üniversitesinde bu alanda uzmanlaşmış birkaç doktordan bahsedildi. Mesela Mehmet Binnet isimli bir profesör varmış, milli takım doktoruymuş.

Şimdi bir de bu ameliyatlar için bu insanlar ne kadar fark alırlar, ilk defa başıma geldiği için pek fazla fikrim yok, bu şekilde araştırarak öğrenmeye çalışıyorum.

Şimdiden teşekkürler.
0
baroni
(06.01.11)
Eğer imkanınız var ise Ertuğrul Karanlık a ulaşın. Kendisi Fenerbahçe nin klüp doktoru ve spor müsabakalarında ki yararlanmalarla alakalı oldukça başarılı bir kariyeri var.
0
skywalkeremre
(06.01.11)
gazi'yi bilmiyorum ama ibni sina ortopedi de iyidir gerçekten.mehmet demirtaş diye bir doktor var orda,şahane bi doktordur,mehmet binnet'in de çok başarılı olduğunu duymuştum.
ne kadar fark alacaklarını da hastanenin döner sermayesine falan sorabilirsiniz.
0
karamell
(06.01.11)
diz ameliyati sanat gibidir, en iyisine ol. en iyi en cok yapanlardan cikar, dolayisiyla Mehmet Binnet'i ben de duydum. Ibni sina da bu iste uzmanlasmistir. ben olsam oyle bir yeri tercih ederdim...
0
no avalon
(06.01.11)
ben, babam ve eşim doktoruz. itimat edersin belki diye söylüyorum. ankaralıyız. başkent üniversitesinde prof dr reha tandoğan vardır. türkiyenin istisnasız en iyi ortopedi prof'udur. hacettepeliler çok iyi tanır. ailemizden bu güne kadar 3-4 kişiyi ona ameliyat ettirdik. yarın ben olacak olsam istanbulda yaşıyor olmama ve çoğu hastaneyi biliyor olmama rağmen gidip ona olurum. minimum komplikasyonla yapar ameliyatları, ertesi gün yürür gidersin. umarım yardımcı olabilmişimdir, daha ayrıntılı yardım istersen, mesaj atabilirsin özelden.
0
cryptesthetic
(06.01.11)
#cryptesthetic öçb ameliyatı ve ertesi gün yürüyüp gitme..! biraz gerçekçi olalım lütfen,reklam yapıcaz diye insanları kandırmayalım.
0
alcapon
(06.01.11)
Ben 2007'de Ankara Hacettepe Ortopedi'de oldum bahsi geçen ameliyattan. Doktorun adının Ahmet Atay olması lazım. Gayet memnun kaldım ben şahsen, ama tabii ondan başka kimseye ameliyat olmadığım için "Mehmet Binnet iyidir, Ahmet Atay daha iyidir, ötekisi daha şahanedir" diye kıyaslama yapamayacam.

Ameliyatın sonrasında tavsiye edilen bi de fizik tedavi süreci var, o da ameliyatın kendisi kadar önemli, belirtmek lazım. Ameliyatı olup onu sallarsanız, diğerinin yarısı kalınlığında bir bacakla kalırsınız ortada.
0
Dağlarca
(06.01.11)
ben 2005 te bayındır hastanesinde ameliyat oldum. mehmet binnet yaptı ameliyatı. platinim hala duruyo. süper bir doktor. ilk 10 gün zordu. ama şu an süperim.
ameliyata dair sormak istediğin bişeyler olursa yardımcı olabilirim.
geçmiş olsun.
0
iloushka
(07.01.11)
#cryptesthetic,

menisküs ameliyatı ile karıştırıyorsunuz sanırım, doktorlar 3-6 hafta arası basmamadan bahsesiyorlar ama menisküste aynı gün yürütüyorlar sanırım.
0
🌸baroni
(07.01.11)
ben yaklaşık 4 yıl önce mehmet binnet'e ameliyat oldum. kısaca durumu anlatim siz ona göre karar verin.

benim hem ön çapraz bağlar kopmuştu hem de menisküs'de yırtık vardı. yani sağ dizim tamamen iptal olmuştu.

daha sonra mehmet binnet'e gittim. ocak 07'de ameliyatımı gerçekleştirdi. alçı vb. asla yapılmadı. 3 hafta sonra basit kol değnekleriyle okula gidebiliyordum. 6 ay fizik tedavi gördüm, eylül ayı gibi normale dönmüştü. koşu ve yürüme de herhangi bir sorunum yoktu.
ancak futbola başlamam korktuğum için biraz zaman aldı ve haziran 08'i buldu. ancak bu sürede güçlendirme çalışmaları yaptım ve şu anda sadece psikolojik korkumdan dolayı bir dizlikle oynuyorum ama maç sırasında vs. asla ağrım sızım olmuyor. tek sorunum 2 saatten fazla ayakta kaldığımda dizde biraz zorlanma ve kasılma oluyor ancak bu da çok normal bir durummuş.

mehmet binnet hoca başarıları oldukça fazla olduğu için kimilerine ukala veya kendini beğenmiş gelebilir. ancak kendisi beni bu kadar ciddi iki sakatlığa rağmen tekrar spora döndürdü. kendisi ameliyat öncesi 1 haftaya kalkarsın vb. gibi cümleler kurar ancak bunun nedeni size moral vermek ve ameliyattan kaçmamanızdır. o yüzden mehmet binnet doğru tercih olacaktır.

bu süreçteki aslında herkesin atladığı nokta fizik tedavi. fizik tedaviyi hem gideceğiniz merkez de hem de evde ne kadar önemserseniz iyileşmeniz o kadar hızlı olur. fizik tedavi için de eğer imkanınız varsa mutlaka fonksiyon'a gidin. özellikle ilker bey orda çok iyi ve keyifli bir iş çıkarıyor. sohbeti de çok iyi, yaptığı iş de.

kısaca böyle durum...
0
the_phenomenon
(04.02.11)
(3)

antibiyotik alkol ilişkisi

ben yapmadim miki yapti
yaklaşık 20 gündür antibiyotik alıyordum 4-5 gün önce bitti. ab ile alkol alınmaması gerektiğini biliyorum. ancak o kadar süre ab alınca etkisi nasıl olur bilmiyorum. alkol tüketimi için bir süre geçmesi gerekir mi?
yaklaşık 20 gündür antibiyotik alıyordum 4-5 gün önce bitti. ab ile alkol alınmaması gerektiğini biliyorum. ancak o kadar süre ab alınca etkisi nasıl olur bilmiyorum. alkol tüketimi için bir süre geçmesi gerekir mi?
0
ben yapmadim miki yapti
(06.01.11)
4-5 geçmiş,iç alkolünü birşey olmaz.
0
gece lampulu
(06.01.11)
hiç problem olmaz, keyfine bak..
0
cryptesthetic
(06.01.11)
bişicik olmaz
0
si13el
(06.01.11)
(2)

sırt ve boyun ağrısı

close to the edge
masada nete girince veya kitap vs okuyunca sırt, yatakta laptopla uzun süre takılınca da boyun agrısı cekiyorum. bunları uzun süreli yapmak zorundayım. ne gibi egzersiz hareketleri falan yapsam. kısaca tavsiye istiyorum..
masada nete girince veya kitap vs okuyunca sırt, yatakta laptopla uzun süre takılınca da boyun agrısı cekiyorum. bunları uzun süreli yapmak zorundayım. ne gibi egzersiz hareketleri falan yapsam. kısaca tavsiye istiyorum..
0
close to the edge
(05.01.11)
(bkz: boyun duzlesmesi)

caresi fizik tedavi+kas gevsetici+yuzme
0
no avalon
(05.01.11)
thermodoline krem al, biri boynuna ve sırtına iyice sürsün, sonra da atkı gibi bir şey bağla boynuna. ardından tok karnına 1 voltaren sr75 1 de etopan 500 tb iç. bir kaç gün amuda kalkmış vaziyette çalışsan da boyun ağrın olmaz.
0
cryptesthetic
(06.01.11)
(8)

Grip Oluyorum; Ama Olmamam Lazım!

bradshaw
Burnumun üst kısımları tıkanıyor, sesim değişmeye başlıyor.Eski duyuruları okudum. Dün benical'e başladım. ayrıca c vitamini de almaya başladım günde 1 olmak üzere. sürekli su ve sıcak içecekler içiyorum. aç kalmamaya, sağlıklı beslenmeye çalışıyorum; ama meyve asla yemem. (tartışmayalım bile)daha n
Burnumun üst kısımları tıkanıyor, sesim değişmeye başlıyor.

Eski duyuruları okudum. Dün benical'e başladım. ayrıca c vitamini de almaya başladım günde 1 olmak üzere. sürekli su ve sıcak içecekler içiyorum.
aç kalmamaya, sağlıklı beslenmeye çalışıyorum; ama meyve asla yemem. (tartışmayalım bile)

daha ne yapabilirim?

tylol hot içsem benical ve calcium sandoz ile fazla mı olur? benical'i bırakıp first defence'e mi başlasam? aferin mi alsam yoksa? advil tavsiye etti bir arkadaşım, öğleden sonra bir de onu alsam mı?

napayım?
0
bradshaw
(05.01.11)
ağız ve burun speryleri var ya da gargara var onlar bence çok net. kalsiyum sandoz falan gerek yok. ayrıca sıcağın da etkisi yok. ılık iç. ıhlamur iç bol bol. içinde tarçın, limon ve bal olsun. zencefil de olabilir.
0
cedric tweedledee
(05.01.11)
şimdi grip olunca

38-39 C civarında ateş
Başağrısı
Vücutta ağrı(özellikle sırt, kol, bacaklarda olmak üzere)
Böyle bir yorgun hissetme
Genellikle kuru öksürük
Bazen burun tıkanıklığı , hapşırma ve boğaz ağrısı
Üşüme,titreme,terleme
İştah kaybı falan olur.sende henüz bunların çoğu yokken önlem alman şahane.

bol bol sıvı iç ki içiyorsun. meyve yemiyorsan bari suyunu iç ciddiyim.sıvı sinüslerindeki ve boğazdaki birikmelere iyi gelir.ya bir ilacç vardı bir eczaneye sor adını hatirlamıyorum suda eritilen anti-gribal bir ilaçtı. yani suda eritilmesi de iyi . karbonhidratça bol yiyecekler ye.
durduğun ortamın iyice havalandirilmış olmasına dikkat et, kuru olmasın olduğun ortamın havası.en önemlisi de zamanın oldukça istirahat et.
haydi geçmiş olsun.
0
underscene
(05.01.11)
calcium sandoz + Aspirin C plus karıştır aynı bardakta iç.
0
delidir yakalayin
(05.01.11)
nane-limonu da ihmal etmeyin. meyve yemiyorsanız mutlaka sıcak sebze yemekleri yiyin.
0
vercingetorix
(05.01.11)
4 gun boyunca her gun 4 saat araliklarla, 1500mg C vitamini alin. Toplam da gun basina 6000mg, 4gunde 24000mg.
su ana kadar denedigim en etkili yontem budur ve bilimsel olarak da kanitlanmisligi vardir.
0
aloabr00
(05.01.11)
Ben şöyle yapıyorum. Alka Seltzer ve Tylol Hot. 2 sene bunu yaptım gün aşırı neredeyse hiç hasta olmadım. Tylol hot uyku yapyıor ama dikkat, yatmadan alınırsa daha iyi oluyor. Hem deliksiz uyku.
0
liriamer
(05.01.11)
virüsü kaptıysan yatmadan geçmeyecektir. kendini çok kötü hissettiğinde hastaneye git ve iğne ol. böylece ayakta devam edebilirsin yaşantına. ben geçtiğimiz haftalarda çok kötü hastalandım ilk gecesi hastaneye gittim iğneyi bir oldum ertesi günler hep ayakta olmama rağmen hasta değil gibi takılabildim işte.. burun akıntısı falan daha sonra geçiyor tabi ama önemli olan fiziksel ve zihinsel açıklık.
0
ozdek
(05.01.11)
benim büyücü çayımdan yap, iç. 2 max 3 kupa. yırtarsın, geç kaldıysan da yarı sürede iyileşirsin. ilaçlarla 7 günde, ilaçsız 1 haftada iyileşirsin denir, ben de o tayfadanım biraz.
yolun başında nezle için first defence iyi defediyor, öneririm.
not: buraya yazdım büyücü çayın tarifini bi aratın lütfen. silinmişse de mesaj atarsınız.
0
pyro clustic flow
(05.01.11)
(6)

Bölgesel Yağlanma?

kamera motor
ya heralde bölgesel yağlanma deniyor buna, göbeğin yalnızca alt kısmına doğru bi göbekleşme var. yani bira göbeği değil de, şerit halinde bi göbeklenme diyelim. hatta caps da atalım:http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/_7emOCfbnb34/SFYefVeJ_oI/AAAAAAAAB5o/wcn0cPFs-UA/s400/
ya heralde bölgesel yağlanma deniyor buna, göbeğin yalnızca alt kısmına doğru bi göbekleşme var. yani bira göbeği değil de, şerit halinde bi göbeklenme diyelim. hatta caps da atalım:

www.google.com.tr

aha aynen böyle bir şey var. vücudumun başka hiçbir bölgesinde de şişmanlık yok. nasıl önüne geçerim bu bölgesel yağlanmanın? beslenme veya tek bölgeye antreman falan? ne yapayım burdaki yağlardan kurtulmak için. her tavsiyeyi dinliyorum.

bu arada erkeğim. ulan ben de şöyle t-shirt falan giymek istiyorum ama sadece göbeğin alt bölümünde yağlanma olduğu için bir an balkon gibi gözüküyor (aslında o kadar fazla değil ama yine de rahatsız edici)

edit: hee bi de bölgesel zayıflama diye bişi yokmuş quahq. neyse işte, o göbekteki yağlardan kurtulmak istiyorum kısaca. ne yapayım ne edeyim
0
kamera motor
(05.01.11)
Şeker/tiroidle ilgili bir sorun olmadığını da kontrol ettirmeniz faydalı olabilir. Ayrıca reaktif hipoglisemi karın bölgesinde yağlanmaya neden oluyormuş.
0
sare
(05.01.11)
@sare

hımmm. peki ben bu değerlerimi nerde baktırayım ve sonuca gideyim? yani hastanenin hangi bölümüne gidip "şeker/tiroid baktırmak istiyorum ve bunun bölgesel yağlanmamla ilgisi olup olmadığını öğrenmek istiyorum" diyeyim?

yani bu dediğiniz değerlere baktırıp bunlarn kilomla ilgisi olup olmadığını nasıl öğreneyim. fazla doktorla işim olmamıştı da bugüne kadar ondan soryorum.
0
🌸kamera motor
(05.01.11)
Dahiliye uzmanına gitmeniz gerekiyor. Tahliller için aç karna kan vermeniz gerekiyor.
0
blackmaidu
(05.01.11)
@akalmor bu söylenen dikkatimi çekti çünkü teyzemde de insülin direnci mi ne varmış. kadın buna karşı önlemini alınca 2-3 ayda 20 kilodan fazla kilo verdi. normalde hem spor yapıyor hem de sağlıklı besleniyordu. insülin direncine karşı önlemini aldıktan sonra, önceki gibi spor yapıp sağlıklı beslenmeyi sürdürdü ve yağ gibi eridi kadın.

bence ilk kan değerlerimi öğrenip ona göre önlemimi aldıktan sonra spor ve diyet yapmam daha doğru olur. çünkü öteki türlü aylarca çabalayıp zerre yol katedemeyebilirim.
0
🌸kamera motor
(05.01.11)
karaciğer yağlanmasında sadece o bölge yağlanır. bir doktora danışın derim ne olduğunu öğrenmek için, farklı bir sebebi olabilir. ama eritmek için kesinlikle spor tavsiye edilir.
0
sokella sever
(05.01.11)
zaten spor kesinlikle yapıcam o konuda bir sorunum yok. yememe içmeme de dikkat edicem. ama yine de bi doktora gidip kanıma falan baktırayım diyorum onun da yardımı olur sanırım.

spor ve yemek düzeni olarak da tavsiyesi olan var mı? ben aslında yüzmeye gitmeyi düşünüyordum ama bilmiyorum kararsızım.
0
🌸kamera motor
(05.01.11)
(1)

wellbutrin

efexor
ya bu antidepresan kullanılan dönemlerle ilgili daha sonra, antidepresan bırakıldığında pek bir şey hatırlanmıyor ya, o dönemde bişeyler de öğrenemiyosunuz fln, wellbutrin için de geçerli mi bu? hani bu biraz farklıymış ya?
ya bu antidepresan kullanılan dönemlerle ilgili daha sonra, antidepresan bırakıldığında pek bir şey hatırlanmıyor ya, o dönemde bişeyler de öğrenemiyosunuz fln, wellbutrin için de geçerli mi bu? hani bu biraz farklıymış ya?
0
efexor
(04.01.11)
bu dediğinizi ilk defa duyuyorum, nerden duydunuz bunu? bana pek doğru gelmedi de.
0
davy_jones77
(04.01.11)
(7)

sivilce sorunu

kelat
alnımın sol tarafında çok küçük yağ bezeleri gibi şeyler var. bunları nasıl giderebilirim?
alnımın sol tarafında çok küçük yağ bezeleri gibi şeyler var. bunları nasıl giderebilirim?
0
kelat
(04.01.11)
derinin altında sert kitleler halindeyse doğruu doktora..ilaç tedavisi..
yok iltihap dışa vuruyosa minik minik döküntüü gibiyse sivilce giderici ilaç falan lazım.. ama yine doktora gidilmeli..
ev için yapılacaklar: önce bi cilt bakımı yap peeling buhar falan sonra düzenli olarak yıkama nemlendirme yap her gün
0
photo85
(04.01.11)
gül suyu deneyin bir. bende hiç sivilce bırakmıyor.
0
sen git ben geliyorum
(04.01.11)
ya zaten sorunlu bi cildim var dayı. tamam onu da denicem.
0
🌸kelat
(04.01.11)
kayısı yağı.3 günde tertemiz olur.hem ucuz da 3 5 lira eczanelerde
0
karamelsiz
(04.01.11)
düzenli olarak aspirin maskesi yapınız tarifi internette var, içeriğindeki asit sayesinde yavaş yavaş cildin o katmanını soyacaktır ama sonra mutlaka güneç koruyucusu kullanın. maskenin tarifi internette var.
0
susannah
(04.01.11)
neden özellikle hepsi sol tarafta?
0
silver apple
(04.01.11)
temiz, güvenilir, işinin ehli bir yerde cilt bakımı. tek seans 200 lira civarı oluyor ama ben öyle kurtuldum. hap falan işe yaramamıştı ben de. ne kremler, ne ilaçlar, ne antibiyotikler kullandım. ancak şu anda sadece gül sabunu kullanıyorum ve her gün yüzümü gül suyuyla siliyorum.istersen sana gittiğim yerin adını verebilirim istanbuldaysan eğer.
0
zanim zrozumiesz
(04.01.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.