Giriş
(5)

kuş tüyü kist yapar mı?

lilidance
geçenlerde birisinden duydum kuş tüyü kist yapmış da adam ölmüş . bunun doğruluk payı var mıdır bilenlere soruyorum . nette biraz araştırdım çok da güvenilir bilgiye ulaşamadım. tahmini değil de net yanıtlar arıyorum ilginize teşekkürler.
geçenlerde birisinden duydum kuş tüyü kist yapmış da adam ölmüş . bunun doğruluk payı var mıdır bilenlere soruyorum . nette biraz araştırdım çok da güvenilir bilgiye ulaşamadım.

tahmini değil de net yanıtlar arıyorum ilginize teşekkürler.
0
lilidance
(04.01.11)
kist hidatik diye bir şey var ama bu genelde köpek kedi tüylerinden dolayı oluşuyor. yastıkta kullanılan tüyler yıkanma temizlenme gibi aşamalardan geçiyor olması gerek emin değilim fakat yastık olsa olsa alerjisi olan kişiyi rahatsız eder.
0
mr fusion
(04.01.11)
aslında yastıkta bulunan tüyler deil de evde kuş beslemekle alakalı sormuştum .açıklayıcı yazamamışım :/
0
🌸lilidance
(04.01.11)
kuşa bağlı 11 sene muhabbet kuşu 5 senede güvercin besledim kist mist olmadı. bir şey olmaz bence
0
mr fusion
(04.01.11)
yapar
0
photo85
(04.01.11)
kist hidatiğin tüyle kılla alakası yok. bildiğin kurt var onun içinde.
0
dr cucu
(05.01.11)
(4)

göz kapağının iç kısmında su baloncuğu

suriel
göz kapağının iç kısmında su baloncuğu gibi şeffaf topçuk birşeyler pırtlayıveriyor bazen bitanecik annemin gözünün alt içinde, google dan baktım bulamadım böyle bişi, uçuk diil, ,sivilce gibi bişe de değil. nedir sizce
göz kapağının iç kısmında su baloncuğu gibi şeffaf topçuk birşeyler pırtlayıveriyor bazen bitanecik annemin gözünün alt içinde, google dan baktım bulamadım böyle bişi, uçuk diil, ,sivilce gibi bişe de değil. nedir sizce
0
suriel
(04.01.11)
yağ bezesi. bende de oluyor bazen. minnacık bir şey metal toplu iğnelerin başı kadar.
0
zanim zrozumiesz
(04.01.11)
uykusuzsam, gözlerim yorulduysa, o gün gözüme toz girdiyse vs hallerinde oluyor bende de nadiren. tırnağımla patlatıyorum.
0
sttc
(04.01.11)
tahminim arpacık. sıcak su ile pansuman yapın göze, sıcak su damarları genişletir ve bu da toparlanmanın kaybolmasına yol acar.
zamanında hem üst göz kapağımın içinde hem gözümün altında kirpik diplerinde bu illet olşuyordu ve üçer beşer çıkıyorlardı. ameliyat da oldum ama en en kolay çözüm sıcak su pasumanı idi. geçmiş olsun.
0
islakkedicorbasi
(04.01.11)
patlıyorsa göz kenarındaysa arpacık
geçmezse doktor merhem vercek ihmal etme

patlamıyosa göz altındaysa derideyse yağ bezesi ki o da cilt temizliği ile çıkar sadece
salonlarda falan alırlar onu
0
photo85
(04.01.11)
(4)

asprin alerjisi ve alka-seltzer

vejeteryan vampir
Asprine alerjisi olan biri bu ilacı(!) kullanabilir mi?`Bir arkadaşım için soruyorum` :p
Asprine alerjisi olan biri bu ilacı(!) kullanabilir mi?

Bir arkadaşım için soruyorum :p
0
vejeteryan vampir
(04.01.11)
bence kullanamaz.

Aspirin'nin etken maddesi asetilsalisik asit mi ne, işte bu maddeden alka-seltzer'de de var, yanında bir iki bir şey daha var hatta, ama işte bu etken maddeye alerjisi varsa arkadaşının alka-seltzer'e de olacaktır gibi.
0
burfak
(04.01.11)
salisilik asit alerjinin adı, alka-seltzer'de de bu madde var aspirinde de :)

özet geçiyorum: kullanamaz
0
no avalon
(04.01.11)
aaa, bi tek ben değilmişim koca dünyada :)

@burfak'ın dediği gibi asetilsalisik asit olan ilaçlar kullanılmamalı.
0
sttc
(04.01.11)
parasetamol kullansın.
0
calendil
(05.01.11)
(1)

Tende Kırmızı Lekeler

albino karakuzu
Annemin bacaklarının dizin biraz üstünden ayak bileklerine kadar olan kısmında kızarık kızarık lekeler çıktı. Kabarık değil, kızarıklık gibi. Kaşıntı yok ama bastırınca ağrı yapıyor ve sanki içinde iltihap falan varmış gibi bir sertlikleri var. Minimum alanları demir 1 TL kadar, daha büyükleri de va
Annemin bacaklarının dizin biraz üstünden ayak bileklerine kadar olan kısmında kızarık kızarık lekeler çıktı. Kabarık değil, kızarıklık gibi. Kaşıntı yok ama bastırınca ağrı yapıyor ve sanki içinde iltihap falan varmış gibi bir sertlikleri var. Minimum alanları demir 1 TL kadar, daha büyükleri de var. Son 1-2 ay içinde 5-6 kez varis çorabı giydi. Tam o çorabın sardığı bölgelerde bu sorunun çıkmış olması dikkatimden kaçmadı. Bir de son 5-6 aydır aşırı stresli günler geçiriyoruz. Bununla bağlantılı olabilir mi?

Kısacası, sorun ne olabilir?
0
albino karakuzu
(04.01.11)
eritemanodozum denirmiş ağızda aft olup olmadığının araştırılması gerekirmiş. yorgunluk ve stresle ilişkisi olabilirmiş. bi dermatoloğun görmesi gerekirmiş.
0
mentirosa
(16.01.11)
(1)

mide düzenleyici dengeleyici vitamin..

kalim
sindirim sistemi için değil de mide için faydalı var mıdır böyle bir vitamin?? hani lansor gibi falan olacak ama vitamin olacak ilaç olmayacak.. öyle bir şey işte..
sindirim sistemi için değil de mide için faydalı var mıdır böyle bir vitamin?? hani lansor gibi falan olacak ama vitamin olacak ilaç olmayacak.. öyle bir şey işte..
0
kalim
(04.01.11)
hocam konuyla direk alakası yok ama midesi hassas olan kişilerde (mesela reflü-gastriti olup lansor kullanan kişilerde) vitamin hapları özellikle c vitamini hapları gaz yapabiliyor.
0
schizophrenia
(04.01.11)
(7)

Ayakta sivilce şeklinde başlayan morarıklık

ack3000
bi kaç haftadır ayağımın üst kısmında sivilce gibi bi şey vardı acıyodu baya ayakkabı giyince falan da rahatsız ediyodu. ufak ufak şişmeye başladı. az önce bi baktım morarmış ve büyümüş, bi darbe falan da olmadığı halde. bildiğiniz siyaha yakın mor olmuş ve büyümüş ama dokununca eskisi kadar acımıyo
bi kaç haftadır ayağımın üst kısmında sivilce gibi bi şey vardı acıyodu baya ayakkabı giyince falan da rahatsız ediyodu. ufak ufak şişmeye başladı. az önce bi baktım morarmış ve büyümüş, bi darbe falan da olmadığı halde. bildiğiniz siyaha yakın mor olmuş ve büyümüş ama dokununca eskisi kadar acımıyo çok tırsmış durumdayım ne olabilir
0
ack3000
(04.01.11)
tamamen sallıyorum kıl dönmesi gibi bişey olabilir mi ki?
0
dwyn
(04.01.11)
şeker probleminiz var mı? ciddiye alın, ayağınızdan olabilirsiniz.
0
pisekar v2
(04.01.11)
su toplamış gibi gittikçe büyüyen bir şeyse ve tırnak kenarınızda falansa dolama olabilir.
0
zanim zrozumiesz
(04.01.11)
şeker hastalığınız varsa derhal doktora gidin.umarım şekerle ilgili bişey değildir ama eğer öyleyse çok uğraşırsınız.siz her şekilde bi doktora gidin
0
demirr
(04.01.11)
mutlaka doktora gidin.
0
andy kaufman
(04.01.11)
şeker hastalığıyla ne alakası olabilir ki? su toplamış gibi duruyo, sivilce gibi belirtileri var ve yürürken rahatsızlık veriyo ciddi derecede. bir de hangi bölüme gitmek lazım?
0
🌸ack3000
(04.01.11)
seker dolasim bozuklugu yapar, ilk olarak da ayaklardan baslar ve dolasimin zaten az oldugu bu uzvu bozar. oldurucu olabilir, onun icin arkadaslar en kotusunu soyluyor sana :)
0
no avalon
(04.01.11)
(9)

Kahve içince bir garip olmak

gyroscope
Sevgili kafein bağımlıları,Herhangi bir kahveyi içtikten sonra ellerim titremeye başlıyor. Sonra çok garip hissetmeye başlıyorum. Böyle sanki içimde başka biri varmışta dışarı çıkmaya çalışıyormuş gibi. En az 3-4 saat sürüyor böyle.Çok kahve içtiğim söylenemez. Sebebi ne olabilir? Kurtulmanın yolu v
Sevgili kafein bağımlıları,

Herhangi bir kahveyi içtikten sonra ellerim titremeye başlıyor. Sonra çok garip hissetmeye başlıyorum. Böyle sanki içimde başka biri varmışta dışarı çıkmaya çalışıyormuş gibi. En az 3-4 saat sürüyor böyle.

Çok kahve içtiğim söylenemez. Sebebi ne olabilir? Kurtulmanın yolu var mı?

Teşekkür ederim.
0
gyroscope
(03.01.11)
herhangi bir kahve derken ? granül kahveler çarpıntı yapabilir ( nescafe vs... ), filtre kahveler ve türk kahvesi yüzünden böyle bişeyin olabileceğini sanmıyorum
0
freebird5406
(03.01.11)
Filtre kahveyi bilmiyorum ama türk kahvesi içince de öyle oluyorum bazen. Espresso içince resmen coşuyorum diyebilirim. Zaten espresso, nescafe ve türk kahvesi dışında başka kahve içmiyorum diyebilirim.
0
🌸gyroscope
(03.01.11)
aç karnına içince bana da oluyor. hem de filtre kahveyle. sen de aç mı içiyorsun kayfeyi?
0
aklimiseveyim
(03.01.11)
hipertiroid?
0
beyaz zambak ve mezar
(03.01.11)
@aklimiseveyim aç karna içince daha çok hissediyorum etkisini ama tok karna içince de gayet titriyor ve içim bir hoş oluyor.

@beyaz zambak ve mezar tiroid sorunum bildiğim kadarıyla yok. Kahve içmek hipertiroidi tetikler mi?

Birde şimdi ben bir doktora gitsem, hangi bölüm ilgilenir bu konuyla?
0
🌸gyroscope
(03.01.11)
fiziksel bir probleminiz çıkmazsa şaşırmayın. hafif düzeyde anksiyeteniz (endişe bozukluğu) varsa kafein tetikliyor. o tarif ettiğiniz his anksiyetede çok olur.
0
boo ya moon
(03.01.11)
normal. kahvedeki fazla kafein uyarıcı etki gösterir. kalbin hızlı atar, ellerin titreyebilir, normaldir. kafeine alışık değilsin demek ki. zamanla tolerans gösterirsin.
0
groove salad
(03.01.11)
her hangi bir antibiyotik kullanıyor musunuz, ya da kullandınız mı yakın zamanda? üriner sistem ya da bronşit için kullanılan antibiyotikler kafeine duyarlı olabiliyor.
0
simten
(03.01.11)
@simten, neredeyse bir senedir antibiyotik ve türevi ilaç kullanmadım. Arada ağrı kesici alırım o kadar.
0
🌸gyroscope
(03.01.11)
(2)

1 şişe viski ve Kan verme durumu !!

voyager
Dün gece 1 şişeye yakın viski içtim,,, geceye dair birşey hatırlamıyorum zaten!!Şimdi bu durumda ben ne zaman kan verebilirim?
Dün gece 1 şişeye yakın viski içtim,,, geceye dair birşey hatırlamıyorum zaten!!
Şimdi bu durumda ben ne zaman kan verebilirim?
0
voyager
(03.01.11)
Sen takıl biraz, kan vereceğin zaman hissedeceksin.
0
kobretti
(03.01.11)
1 hafta sonra.
0
lellokezban
(03.01.11)
(3)

20'lik Diş İçin Çene Cerrahı?

tonights the night
Bir arkadaşımın 20'lik dişinin cerrahi operasyon ile alınması gerekiyor. Araştırdığına göre özel sektörde bunun için 400 tl gibi bir ücret istiyorlarmış. Peki bu operasyon devlet bünyesinde de yapabilir mi?? Özel hastanede yapılsa devlet ücretin bir kısmını karşılar mı? Devlet hastanelerinde yapacak
Bir arkadaşımın 20'lik dişinin cerrahi operasyon ile alınması gerekiyor. Araştırdığına göre özel sektörde bunun için 400 tl gibi bir ücret istiyorlarmış. Peki bu operasyon devlet bünyesinde de yapabilir mi?? Özel hastanede yapılsa devlet ücretin bir kısmını karşılar mı? Devlet hastanelerinde yapacaksak nasıl yapılır edilir, her hastanede olur mu yoksa diş hekimliği fakültelerine mi gitmek lazım? Kısacası bu iş en kolay nasıl olur ey dostlar.

teşekkürler.
0
tonights the night
(03.01.11)
yapıyor devlet hastaneleri. ama en az 2 ay sonraya gün veriyorlar. ben nisan başında gitmiştim temmuz 17'ye gün vermişlerdi. dişlerimin sırası zaten bozulmuştu o kadar beklersem tümden kayar gibi gelmişti dişler. gittim özelde çektirdim. 250 lira verdim. en iyisi özelde çektirmek. adamlar aldıkları parayı hakediyor. benim işlem 1 saat sürdü. dişi kıra kıra çıkardılar en büyük parça pirinç kadardı. ama doktorun eli hafifmiş. çekilirken zaten birşey hissetmiyorsun. sonrasında da ne şişlik yaptı ne ağrı. çene kemiğine dokunsalar bile sonradan şişiyormuş. adam dokunmamış demek. neyse bence bulsun parayı biryerden gitsin çektirsin hemen. yoksa dişleri sıkıştırır ağızda dolgu varsa onlar düşebilir. hemen çekilsin de nerde çekildği çok önemli değil aslında.
0
ayiadam
(03.01.11)
istanbul ise, bu işlem mutlaka ama mutlaka Okmeydanında bulunan büsbüyük İstanbul Ağız ve Diş hastanesinde yapılmalıdır.

İsterse 1 sene bekleyin (acil olduğunu muayenede belirtirseniz daha erkene aldırabilirsiniz sanki;)

Çok araştırdım. En zor senaryo vardı bende yaklaşık 2 sene önce. Özelde çektiren tüm arkadaşlarım 35 ila 50 dakika arası sancalı sekanslardan bahsediyorlardı.

Burası öyle değil. Günde 9-10 kez aynı işlemi yapıyorlar ve artık fenafillah olmuşlar. En uzun ameliyatım 7 (yazıyla yedi) dakika sürdü. Daha kolay olan ameliyatlarım ise travmasız yani motor kullanılmadan yapılanlar ise 3-4 dakika arası bir şey sürmüyor bile. Öyle ki, cerrah (genelde Yusuf Bey oluyor bu) başka bir zorlu çene ameliyatını kontrol edip oradan ayrılıyor, odaya giriyor, işlemi bitirip geri ameliyata dönüyor falan. Özellerde hasta sayısı az ve doktorlar daha tecrübesiz olduğu için sıkıntı var. Ayrıca gittiğiniz yer bir hastane. Klinik değil. Olur ya ters bir durumda hemen müdahale edebilirler.

Bu arada işlem ücretsiz. SSK var ise.

Kolay gelsin. 20 yaş dişi başlığı altından entarilerime ulaşabilirsiniz daha ayrıntı için.
0
erobur
(03.01.11)
ben çapa da cektirdim.işlemde basitti agri aci olmadi.üstelik beleş. durum acil değilse devlette yapın yaw. 400 tl cok para lan.
0
all girls dream
(03.01.11)
(2)

Nörolog tavsiyesi - İstanbul

chuck
Arkadaşlar yine işim düştü size, bir nörolog bulmam lazım, spesifik olarak gerilim başağrısı için, ama genel olarak gidip de memnun kaldığınız nörolog tavsiyesi istiyorum sizden, rica edicem çok lazım.
Arkadaşlar yine işim düştü size, bir nörolog bulmam lazım, spesifik olarak gerilim başağrısı için, ama genel olarak gidip de memnun kaldığınız nörolog tavsiyesi istiyorum sizden, rica edicem çok lazım.
0
chuck
(02.01.11)
olmaz mı marmara nörolojik bilimler enstitüsündekiler iyi ama sen yinede bir sor soruştur acil şifalar...
0
esmeralda
(02.01.11)
Sağolun. Araştırıyorum ha bire ama bakalım.
0
🌸chuck
(03.01.11)
(2)

kolesterol ölçümü kolay bir şey mi??

kalim
hangi bölümden randevu almam gerek? bir de hemen yapılıyor mu bu olay yoksa bunda da 1 ay 2 ay sonraya mı gün veriyorlar? bonus soru: günde 1 maden suyu içmek zararlı mı? reflüsü olan adam maden suyu içebilir mi?
hangi bölümden randevu almam gerek? bir de hemen yapılıyor mu bu olay yoksa bunda da 1 ay 2 ay sonraya mı gün veriyorlar?

bonus soru: günde 1 maden suyu içmek zararlı mı? reflüsü olan adam maden suyu içebilir mi?
0
kalim
(02.01.11)
maden suyu içmek faydalıdır gayet ama reflü için zararlı olabilir. aile hekimine giderek kan tahlili yaptırabilirsin, tabii kan alıyorlarsa. bazı sağlık ocakları almayabiliyor. kanı alıp merkez bir hastanede tahlili yapıyorlar, sonucu 1-2 gün sonra alabiliyorsun sağlık ocağından.
0
groove salad
(02.01.11)
eğer hastaneye gideceksen genel dahiliyeye gideceksin. zor bir şey değil.
maden suyu yüksek tansiyonu olanlara zararlı. ama reflüsü olana zararlı değil.
0
cnvr
(02.01.11)
(7)

et yediğimde gövdem acıyor..

kalim
hakikaten bunu tespit ettim.. yağsız et bile yesem midem, bağırsaklarım falan bildiğiniz acıyor. hayır börek yiyorum ne bileyim başka yağlı şeyler yiyorum bir şey olmuyor ama yağsız kuşbaşı bile yesem iki dilim, ertesi 2-3 gün midem ve midemin hemen altı acıyor bir de şişkinlik oluyor.. bu nedendir
hakikaten bunu tespit ettim.. yağsız et bile yesem midem, bağırsaklarım falan bildiğiniz acıyor. hayır börek yiyorum ne bileyim başka yağlı şeyler yiyorum bir şey olmuyor ama yağsız kuşbaşı bile yesem iki dilim, ertesi 2-3 gün midem ve midemin hemen altı acıyor bir de şişkinlik oluyor.. bu nedendir acaba?? doktora gittim ama doğru dürüst bakmıyor sağolsunlar.. ne olur ne olmaz diye endoskopi çektirmek istedim, mart a gün verdiler.. dedim en azından buradan bir bilen çıkar belki..

ha bir de bu endoskopi yi kaça yaparım özel hastane de veya çekim merkezlerinde?? ssk var bu arada..
0
kalim
(02.01.11)
bilirsin protein geç sindirilir. belki senin mide asidin yetersiz kalmakta onu sindirirken. bu olabilir.
0
groove salad
(02.01.11)
bu arada doktorun verdiği lansor u her sabah aç karnına içiyorum bunla bi ilgisi olabilir mi acaba??
0
🌸kalim
(02.01.11)
lansor mide asidini minimuma indirir kardeşceğizim.
Et de sindirilmek için bolca asit ister oysa ki!
lansordandır lansordan...Doktora deyiver durumu.
0
olivia
(02.01.11)
ee ne yapmam o zaman şimdi lansor u mu keseyim?

bir de ikinci sorum hala geçerli bir endoskopi yaptırmak istiyorum ama sgk ile anlaşmalı özel hastaneler bunu kaça yapıyor bilen var mı acaba??
0
🌸kalim
(02.01.11)
hastanelerin tetkiklerden aldığı ücretler farklılık göstermektedir. gitmeyi düşündüğünüz özel hastaneyi arayıp sormanızda fayda var.
0
aklimdan zorum var
(02.01.11)
bence endoskopilik bir durum yok, yani doktor değilim ama biraz korkutucu işlem diye biliyorum. doktorun gerekli görürse yaptır derim.
0
groove salad
(02.01.11)
basitçe kırmızı ete intoleransınız olabilir. (bkz: gıda intoleransı)
çaresi ise, üzgünüm ama, o besini tüketmemek.
0
boo ya moon
(02.01.11)
(2)

cinsel yolla bulaşan hastalıkların kuluçka süresi

:/
mesela aids kaptım, üç ay boyunca testte görünmüyor di mi? bu süreçte başkasına bulaşma ihtimali var mıdır? varsa normalden düşük müdür?
mesela aids kaptım, üç ay boyunca testte görünmüyor di mi? bu süreçte başkasına bulaşma ihtimali var mıdır? varsa normalden düşük müdür?
0
:/
(02.01.11)
var. başkasına zaten en çok hastalığı kapan kişi bilmediği için bulaşıyor. ayrıca elisa testi yaptırsan bile aids kaptıktan sonra 3 ay deselerde bazı durumlarda kendini 6 ay ya da bir yıl kadar saklayabilir.

edit: bazı kişiler 8-10 yıl kadar hastalık belirtisi göstermezlermiş. şimdi baktım internetten. olduğu gibi aktarıyorum:
"AIDS, HIV enfeksiyonunun son aşamasıdır ve bu süreçte ölümcül enfeksiyonlara ve kansere sıklıkla rastlanır. HIV virüsünü taşıyan kişiye HIV pozitif denir. Kavram bütünlüğü sağlamak açısından yaygın olarak HIV/AIDS birleşik terimi kullanılır.

HIV virüsü kana bulaştıktan sonra uzun yıllar belirti vermeyebilir ve kişi kendini iyi hissedebilir. Bazı vakalarda, HIV pozitif bir kimsenin 8 ila 10 yıl AIDS'e yakalanmadığı görülmüştür. Bulaşma gerçekleştikten 3 ay sonra yapılan ELISA testleri en doğru sonucu verir."
0
zanim zrozumiesz
(02.01.11)
hiv infeksiyonu ve aids farklı şeyler. eğer sen bir şekilde virüsü vücuduna aldıysan hiv infektesindir ama bağışıklık sistemin sağlamdır daha ve aids olmamışsındır. vücudun yeteri kadar antikor yapana kadar elisa da positif çıkmaz ama bulaştırıcı olabilirsin. elisa vücudun virüse karşı yaptığı antikoru ölçer çünkü. bu süreye de 3 ay falan deniyor işte.
aids'ten önce daha ateşli, farenjitli daha hafif (grip gibi) bir infeksiyon geçirilebilir. sonra bu arkadaş durgunlaşır. sonra da aids olarak tekrar karşımıza çıkar. bu 8-10 hatta 20 yıl süreleri aids için geçerli. elisa daha önce pozitifleşecektir.
0
dr cucu
(02.01.11)
(1)

İstanbulda Psikiyatris Lütfennn....

mcerdem19
Arkadaşlar bipolar bozukluk hastasıyım.Şuan çok büyük bir sıkıntım var.İyi bir psikiyatris arıyorum.Tercihim özel hastanelerdir ama özel muayenede olur.Teşekkürler....
Arkadaşlar bipolar bozukluk hastasıyım.Şuan çok büyük bir sıkıntım var.İyi bir psikiyatris arıyorum.Tercihim özel hastanelerdir ama özel muayenede olur.Teşekkürler....
0
mcerdem19
(31.12.10)
Okmeydanı Ssk'da Meltem Temiz Ozaner var. Ona ulaş muayenehanesi de vardır..
0
zexustewas
(31.12.10)
(3)

düzensizilaç alımı

eipcack
4 aydır Cymbalta ve lustral special kullanıyorum. cymbalta sabah tok 1 lustral akşam tok 1. ama benim uyku düzenim müthiş düzenli(!) oldugundan sabah akşam karışıyor. Misal akşam 6 da ilk yemeğimi yediğimden 6 da cymbaltayı alıyorum. beraber alırsam bişey olur diye lustralı geç alıyorum ya da unutup
4 aydır Cymbalta ve lustral special kullanıyorum. cymbalta sabah tok 1 lustral akşam tok 1. ama benim uyku düzenim müthiş düzenli(!) oldugundan sabah akşam karışıyor. Misal akşam 6 da ilk yemeğimi yediğimden 6 da cymbaltayı alıyorum. beraber alırsam bişey olur diye lustralı geç alıyorum ya da unutup hiç almıyorum. napıyım ben illa o gün alayım mı ilaçları? yoksa ertesi gün mü alayım? ilacı alma saati ne kadar önemli?
0
eipcack
(31.12.10)
psikiyatristin mi verdi bu ilaçları kafandan mı aldın,kafandan almamışssındır ama ne olur ne olmaz sorayım dedim. Antidepresanların düzenli alınması gerekir,düzenli kullanmadığın antidepresan seni daha kötü yapabilir,bu ilaçlar kişiliği değiştiren ilaçlar yani çok ağır ilaçlar. uyku düzenini de kurmaya çalış,işsiz misin üniversiteye mi hazırlanıyorsun ne ypaıyorsan uykunu düzeltip sosyalleşmen hastalığından kurtulman için çok önemli. ilacın saati çok önemli
0
lord randal
(31.12.10)
kendini şartlayamıyorsan saat kur, telefona hatırlatma koy ve mutlaka zamanı gelip de hatırladığın zaman atlamadan ilacını al, bi 5 dk. wc yapıp geleyim öyle alırım bile deme. böyle böyle bir ay geçirsen alışkanlık oturur diye tahmin ediyorum. zaten sonraları almayı atlamazsın da, olur da kazara atlasan bile içinde bir huzursuzluk olur, aklına geliverir yine.

bu arada kullandığın iki ilaç da ağır ilaç, atladığında çok yan etkiye maruz kalabilirsin. bir gün atlasan bile baş dönmesi, mide bulantısı, ışığa aşırı duyarlılık, denge kaybı vb. gibi şeyler yaşayabilmen kuvvetle muhtemel.
0
loveinaflipbook
(31.12.10)
sürekli uyanık olduğun saat dilimini belirle. mesela sürekli sabahlayıp 5te yatıyorsan sabah dozunu uyumadan önce 5te alabilirsin. ama sürekli aynı saatlerde almaya çalış. tok almaktan ziyade aynı saatte almak daha önemli. bir de iki ilacın arasını da 12 saate ayarlayabilirsen iyi olur. sabah 5 akşam 5 gibi.
0
cubuk kraker
(31.12.10)
(13)

Basur muyum?

asdasd12341910
basur olmak için kabızlık şart mı zira bende kabızlık yok fakat malum yerden hafif kan geldi, taharet esnasında tahriş olmuş olamaz mı?illa basur mu?teşekkürler
basur olmak için kabızlık şart mı zira bende kabızlık yok fakat malum yerden hafif kan geldi, taharet esnasında tahriş olmuş olamaz mı?illa basur mu?

teşekkürler
0
asdasd12341910
(30.12.10)
nasıl bi' taharet anlayışın olacak ki kan getireceksin arkadaşım malum yerinden. otururken sorun yaşıyor musun?
0
mevrin
(30.12.10)
yok
0
🌸asdasd12341910
(30.12.10)
mide ile alakali bir problem de olabilir. simdilik heyecan yapmayin.
tekrarlanmasi durumunda "kesinlikle" doktora gidin.
0
entrapmen
(30.12.10)
olabilir,kaşıntı var mı?
0
raki masasinin degismez adami
(30.12.10)
bağırsaklarınızda bi enfeksiyon olabilir.
0
purpurum
(30.12.10)
basur oulnca kan geliyor. normal zamanlarda kabızlık sorunu yaşıyorsan bu kan bence basurla ilgili. daha detaylı yanıt vermek isterdim ama bokun morfolojisine gireriz. hoş olmayabilir:)
0
atmosphere
(30.12.10)
acı ve kaşıntı var mı? varsa muhtemel
0
somethinginthewayshemoves
(30.12.10)
kolit de olabilir.
0
terp
(30.12.10)
Fistül olma ihtimalide var. Kan dan önce şişlik filan farmıydı?
0
pposeidon_1
(30.12.10)
anal fissür olma ihtimaliniz de var. doktora gidin teshisi koysun.
0
alan shearer
(30.12.10)
abiler ablalar, ilginiz için çok teşekkürler;
şimcik şöyle, kanama bir nevi sivilce patlaması gibiydi. hemen gitti zaten sonrasında.. acaba tabiri caizse "sert sıçma" gibi bir eylem sonucu böyle birşeyin olması mümkün mü yoksa illa tıbbı teşhisi konmuş vakalara mı yönelmeliyiz?

bu arada dışarda birşey yok, içerde de birşey oldugunu zannetmiyorum.
0
🌸asdasd12341910
(30.12.10)
tekrar ederse doktora başvurunuz
buraya sorup 10 dk içinde 10 farklı hastalık tribine girmeyiniz
0
superb
(30.12.10)
@ superb, eğer tıp okuyorsan doktor olunca hastalarına "sen" diye hitap eden doktorlardan olucağa benziyorsun. bu yüzden sana tik yok, nah sana tik.. ulan ne ara farklı hastalık tribine girdim hipokrat ?!?
0
🌸asdasd12341910
(30.12.10)
(9)

majezik ve apranax üzerine

gyroscope
Sevgili farmakoloji severler,Bugün majezik ve apranax adlı ilaçların zararlı olduğu, hatta ölümcül olabileceğine dair birkaç duyum aldım. Bu duyduklarımın bir aslı var mıdır? Varsa belgesi nerededir? İnternette "seneye toplatılacakmış" gibi söylentilerden ötesini bulamadım.Teşekkür ederim.
Sevgili farmakoloji severler,

Bugün majezik ve apranax adlı ilaçların zararlı olduğu, hatta ölümcül olabileceğine dair birkaç duyum aldım. Bu duyduklarımın bir aslı var mıdır? Varsa belgesi nerededir? İnternette "seneye toplatılacakmış" gibi söylentilerden ötesini bulamadım.

Teşekkür ederim.
0
gyroscope
(29.12.10)
mideyi s.kerler başka da bişi bilmem..
0
purkinje
(29.12.10)
hacı apranax denen ağrı kesici on numara bir ilaç hemen etkisini gösteriyor.
ama bazı ülkelerde yasaklandığı,
yan etkileri olduğu düşünülürse kullanmamak en iyisi.
majezik hakkında bir bilgim yok.
minumum derecede ilaç kullanmaya gayret etmek en güzeli.
0
seyduna6687
(29.12.10)
10 senedir var heralde bunların "seneye toplatılacakmış" söylentisi. yok öyle bir şey yani. ama şeker olmadıklarını da bilmek lazım bütün ilaçlar gibi.
0
cubuk kraker
(29.12.10)
@seyduna6687 işte yasaklandığına, toplatıldığına dair bir haber, belge falan var mı onu soruyorum ben. Her forumda "onlar zararlı yaa, Avrupa'da yasaklamışlar" geyiği dönüyor zaten.
0
🌸gyroscope
(29.12.10)
yok böle bişi. mide problemin (gastrit, ülser gibi..) yoksa kullanabilirsin. varsa da kullanma. ama şimdi sana nedenini açıklayamam:)
0
bıdıbıdı
(29.12.10)
majezik tansiyon ile sorunu olanlarda sıkıntı yaratabiliyor. babam aldığı anda fırlıyor tansiyonu. ben ise bonibon gibi tüketiyorum, bir yan etkisini bile görmedim.
0
skatheist
(30.12.10)
Majezik öldürüyor olsaydı bende çoktan ölmüştüm. Ama yine de atmamaya çalışmak lazım. Ayrıca bende bu tür ağrı kesicilerin eğer çiğnenir ve olması gerekenden daha hızlı kana karışırlarsa öldürdüklerini okumuştum.
0
cashkorkmaz
(30.12.10)
bu ilaçlar nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar (NSAID) olarak anılırlar, bağımlılık yapmazlar. genelde bunlara karşı tolerans da oluşmaz. eğer çiğneyerek kullanmıyorsanız (ağızda kimyasal olarak parçalanmaya başladıklarında ve ağızdaki kan damarları tarafından emildiklerinde kötü sonuçlar ortaya çıkabiliyor) sadece risk grubu dahilindeki insanlarda düzenli kullanımda (3-4 sene ve üzeri her gün 1 adet gibi bir düzenli kullanımdan bahsediyoruz) kalp krizi riskini arttırırlar. bunun yanında kalp rahatsızlığı olan bir çok yaşlı bu ilaçları yediklerine-içtiklerine, heyecanına-stresine dikkat ettikleri koşulda 1x1 olarak hali hazırda kullanmaktadırlar.
0
elenika
(30.12.10)
majezik'İ ben migren olduğum için zırt pırt içerim. daha gebermedim.
0
sijwocaq
(30.12.10)
(8)

Daha Az Uyku Uyumak! Ama nasıl?

winston insani
MerhabalarGünlük 6 saat uyku rahatlıkla yetiyor.Bunu ben 4 saate indirmek istiyorum. Var mıdır böyle yollar deneyen ve başarılı olan?
Merhabalar

Günlük 6 saat uyku rahatlıkla yetiyor.

Bunu ben 4 saate indirmek istiyorum. Var mıdır böyle yollar deneyen ve başarılı olan?
0
winston insani
(29.12.10)
eğer yapmıyorsan, düzenli spor yaptığında kendini daha dinç hissedeceksin ve daha az uykunun yettiğini göreceksin.
0
nesenbilneben
(29.12.10)
hacı sevgilinden ayrıl, ben ayrıldım 1-2 saat uyuduğumda şükür çekiyordum.
0
pisekar v2
(29.12.10)
"sleep cycle alarm clock" diye arat googledan arkadaşım kullanıyor gayet memnun. onun haricinde ben bi dönem deli gibi çalıştığım için günde 2 saat kadar uyuyordum 4 saat uyuyunca çok iyi uyuduğumu hissediyordum. yani kendini alıştırmanla alakalı.
0
entropik
(29.12.10)
beyaz un beyaz ekmek, şekeri azalt, uyku süren biraz azalır, ama çok zorlamamak lazım mekanizmayı. 6 saat makul bence 5 saatin altı uzun dönemde vücudu yorar.
0
joepiscopo
(29.12.10)
otobüste-trende uyumayı dene.
2)uyuya kalmak için koltuğa falan uzanma. insanın hemen uykusu geliyor.
3)kıçını dönüp uyuyabileceğin aktivitelerden uzak dur.
4)kahve
5)ben her gün en fazla 4 saat uyurum. haftasonu da o uyku ile cuma cumartesi mutlaka gece dısarı cıkarım içerim bişiler yaparım. pazar da 2 ye kadaruyurum. yetiyor. bu şekil alıstır. saat kur, zorla kalk. alısıyor insan.
0
raki masasinin degismez adami
(29.12.10)
hazir konusu acilmis ben de dahil olayim. peki bu az uyuma gun icinde bir yorgunluk yaratmiyor mu?
0
ssskkk
(29.12.10)
ben iki-üç günde bir üç saat uyuyorum. örneğin pazartesi, salı uyumayıp çarşamba 3 saat uyuyorum. arkadaşların dediği gibi bir süre sonra alışkanlık kazanıyorsun. benimki bir ay sürmüştü. soğuk duş almak, seni uyanık tutacak ilgi çekici veya yapmak zorunda olduğun aktivitelerle veya projelerle uğraşmak bunlardan bazıları. kahve kola da tercih edebilirsin. tahminimce 1 hafta 10 günde falan yeni uyku düzenine alışırsın. ama tavsiyem herhangi bir zorlayıcı nedenin yoksa 6 saatte devam etmen yönünde.
0
onuruno
(29.12.10)
uyku süresini azaltmak için programlar var, hatta bir çok kişisel gelişim kitaplarına girmiş. (kitap isimini özelden msj atıyorm)
ek bilgi: bütün bilim adamları veya önemli insanlar günü 1-2saatlik uykuyla geçirmişler.
0
tabure
(30.12.10)
(7)

antibiyotik alköl

radioheadbanger
ikisini birden alınca bişi oluyo muydu oluyosa noluyodu lan? teşekkürler.
ikisini birden alınca bişi oluyo muydu oluyosa noluyodu lan? teşekkürler.
0
radioheadbanger
(29.12.10)
alkol antiantibiyotiğe dönüşüyo, boşuna antibiyotik içmiş oluyosun.
0
dinomazu
(29.12.10)
sadece antibiyotik diye sınırlandırmamakla beraber birçok ilaçla etkileşiyor sonuçta ya ilacın etkisi artıyor ya da alkolün etkileri artıyor.. ama en kötü bir durum var ki mortingen olabiliyosun. ama henüz ölen görmedim en fazla zehirleneni gördüm..Kendimde hiç yaşamadım :D prospektüsüne bak daha detaylı yazar
0
si13el
(29.12.10)
Normalde oluyor deniyor ama bana bir şey olmadı birkaç kere almıştım. Tabii bu demek değil ki alın ikisini :) Bilen birisi cevaplasın.

@si13el
Bir sürü ilaçta yazıyor öyle aslında. Hatta hiç karşılaşmadığım, karşılaşanı duymadığım şeyleri bile yazıyorlar.
0
thor odinsson
(29.12.10)
alkol derken alkol ne? bira, şarap, votka? soft içeceklerse bi' şey olmaz antibiyotiğin etkisini azaltır.
0
mevrin
(29.12.10)
antibiyotiğin etkisi azalıyor onun dışında da karaciğeri yoruyorsun dostum. o kadar.
0
frzn
(29.12.10)
sanılanın aksine;
en.wikipedia.org
0
mindradio
(29.12.10)
oluyor.. kopuyorsun.. hatırlamıyorsun..
0
aozkan
(29.12.10)
(1)

seborait egzama tedavisinde kullanılan ilaçları (misal sebclair) bagkur

all girls dream
karsılıyor mu?
karsılıyor mu?
0
all girls dream
(29.12.10)
mevrin
(29.12.10)
(1)

dermatolog var mı?

josephinebrunsvik
liken planusu olan bir hasta dövme yaptırabilir mi?uzun zamandır yeni bir liken çıkmıyor ve yaptırılacak bölgede de liken yok
liken planusu olan bir hasta dövme yaptırabilir mi?
uzun zamandır yeni bir liken çıkmıyor ve yaptırılacak bölgede de liken yok
0
josephinebrunsvik
(28.12.10)
yaptırabilir diyor. yine de siz bilirsiniz.
0
mentirosa
(16.01.11)
(7)

kepçe kulak

fofx
Kepçe kulak ameliyatlarını devlet ödüyormu??
Kepçe kulak ameliyatlarını devlet ödüyormu??
0
fofx
(28.12.10)
ödüyor
0
mevrin
(28.12.10)
SGK estetik cerrahiyi karşılamaz diye biliyorum.

edit:acaba yanlış mı anladım ?
0
dusendeli
(28.12.10)
yeni başlık açılmadan sorayım:
bu ameliyat nasıl oluyor? yani kulak, kafaya mı yakınlaştırılıyor? bir de daha kötü olmaz mı ya sanki en azından yandan falan bakınca?
0
baldur
(28.12.10)
sgk kepçe kulak ameliyatını ödüyor.

iple yapıyorlar sanırım. ama belli olmuyor youtube dan ameliyat öncesi sonrası video'ları izleyebilirsin.
0
mevrin
(28.12.10)
ödüyor diyenlerin somut bi kanıtı varmıdır, devlet evet estetik olarak görürse ödemez ama estetiğe de girermi acaba??
0
🌸fofx
(28.12.10)
yani akrabam olmuştu ödemedi falan gibi?
0
🌸fofx
(28.12.10)
arkadaşım sordun cevap verdim. ödüyor. sana nasıl bi' somut kanıt sunacağım olan adamı kulağından tutup buraya mı getireyim zaten ameliyatlı kopar başıma kalır.
0
mevrin
(28.12.10)
(1)

diş hekimi

kur
kadıköy de tavsiye edebileceğiniz diş hekimi var mı? varsa adresini veya telefonunu verebilirmisnz ?
kadıköy de tavsiye edebileceğiniz diş hekimi var mı? varsa adresini veya telefonunu verebilirmisnz ?
0
kur
(28.12.10)
sonomed
0
komur dagitan noel baba
(28.12.10)
(2)

izmir'de nörolog tavsiyesi

Phoebe
arkadaşlar, son zamanlarda sıklaşan ve şiddeti artan migren ataklarım için doktor araştırıyorum. var mı şöyle ben gitmiştim ilgiliydi, komşumuzun teyzesinin kocası gitti memnun kaldı falan diyebileceğiniz birileri? sgk ile gidebileceğim bir yer olması gerekiyor veya fark ödeyebilirim. başağrısı merk
arkadaşlar, son zamanlarda sıklaşan ve şiddeti artan migren ataklarım için doktor araştırıyorum. var mı şöyle ben gitmiştim ilgiliydi, komşumuzun teyzesinin kocası gitti memnun kaldı falan diyebileceğiniz birileri? sgk ile gidebileceğim bir yer olması gerekiyor veya fark ödeyebilirim.
başağrısı merkezlerini araştırmıştım güya lakin bugün yapmış olduğum zilyon tane telefon görüşmesinin nihayetinde uzuuuuuun bir prosedürü olduğunu öğrendim.
hadi lütfen bana doktor bulalım şöyle acilinden...teşekkür ettim
0
Phoebe
(28.12.10)
İsim bilmiyorum ama EGE veya 9 Eylül Üniversite hastanelerinden birine başvurmanı öneriririm. Çok çok iyi çalışıyorlar,bütün yeniliklerden tedavilerden haberdarlar ve de alet edavat ekipman sıkıntıları yok.Özele filan gitme bence ...bu tip şeyler direk rant aracı olabiliyo.Geçmiş olsun
0
jesabel
(28.12.10)
@jesabel;
bu bahsettiğim başağrısı merkezleri 9 eylül ve ege'de zaten. misal dün verdikleri 8. telefon numarası'nda falan ulaşabildim ege'dekine ki onlarda bir sürü prosedür anlattılar. benim şu anki durumumla ilgili kendimi acil rahatlatmaya ihtiyacım var...
0
🌸Phoebe
(28.12.10)
(8)

En hızlı bir şekilde kilo vermek?

delidana
Nasıl en hızlı bir şekilde kilo verebilirim?
Nasıl en hızlı bir şekilde kilo verebilirim?
0
delidana
(28.12.10)
sağlıklı olmayan yollarla..
kilo vermek sabır işidir.
kendiniz veremiyorsanız bir doktora başvurun.
0
winston insani
(28.12.10)
her gün düzenli şekilde spor yaparak. hızlı değil ama güvenli bir şekilde verirsin.
0
kendinikertenkelebek
(28.12.10)
en hizli? liposuction.
0
blackworld
(28.12.10)
akapuntur: 3ayda 12 kilo.bilmem daha ne istersin artık.üstelik sıfır yan etki ve çok ucuz.hayal gbi ama gerçek...tecrübeyle sabittir.
0
sori
(28.12.10)
günde ortalama 5km koş sağlıklı beslen verirsin.
0
rentts
(28.12.10)
Şu yazıda 5 günde 15-20 kilo verdirebilen bir diyet var: www.bodytr.com

Sitedeki diğer yazılar ise daha faydalı: www.bodytr.com
0
alidesidero
(28.12.10)
0
köfte
(28.12.10)
kilo verirsin ama zayıflayamazsın unutma.
0
groove salad
(28.12.10)
(11)

kontakt lens - gozluk numarasi iliskisi

ot
goz doktoru gozluk icin -4.50 lens icin -5.00 yazmis receteye. (miyop)optikci eleman "doktor bunu ters yazmis, lensin derecesinin daha kucuk olmasi lazim. gozluk -5, lens -4.50'dir" dedi, doktoru aradi, doktorun asistani "hayir dogru" dedi.simdi internete bakiyorum, optikci hakli gibi.bilgisi olan v
goz doktoru gozluk icin -4.50 lens icin -5.00 yazmis receteye. (miyop)

optikci eleman "doktor bunu ters yazmis, lensin derecesinin daha kucuk olmasi lazim. gozluk -5, lens -4.50'dir" dedi, doktoru aradi, doktorun asistani "hayir dogru" dedi.

simdi internete bakiyorum, optikci hakli gibi.

bilgisi olan var mi?

DOKTORA SORDUM:

"Optikci dogru soyluyo lens gozlukten kucuk olur ama senin goz numaran buyuk oldugu icin gozlugu bilerek dusum verdi" dedi. artik ne kadar dogru bilemen.
0
ot
(28.12.10)
benim astigmatim vardi 0.50 olmasi lazim. bu derece astigmat icin lens olmadigindan, lens derecemi gozluk derecemden 0.50 kadar arttirmisti doktor. yani -2.00ken gozluk, lensi -2.50 aldirmisti.

ben boyle bi ornekle karsilastim diyeyim, net bi bilgim yok.
0
ekg
(28.12.10)
şimdi sonuçta olay gözlük merceği ile gözdeki lens merceği arasındaki mesafe farkından kaynaklanıyor. bu hesaba göre lens derecesinin fazla olması da (miyop için) normal gibi. hipermetrop olsaydı tersi doğruymuş gibi ama bilemen.
0
kediebesi
(28.12.10)
-3.00 olan derece için -2.50 lens kullanıyorum. optikçi böyle verdi ama doktora sorduğumda doğru demişti. hem ben bir zorluk da çekmiyorum.
0
adıgüzel
(28.12.10)
bana optikçi kardeşimiz, "lens'in derecesi daha büyük olur" demişti.
0
atmosphere
(28.12.10)
benim gözlerim -3.75 ve -4.00. gözlük alırken böyle aldım fakat doktor lens alırken ikisini de -3.75 almamı söyledi. optikçi eleman haklı bence.
0
nesenbilneben
(28.12.10)
benim de bir gözümde -1.00 miyop 0.50 astigmat varken, 0.50 astigmat lensi olmadığı için -1.25 miyop yazmıştı doktor. öyle kullanıyorum.
0
sanal uyku
(28.12.10)
lise optik bilgime göre lensin numarası daha küçük olmalı, çünkü gözümüze daha yakın.
0
ziplayan meksika bamyasi
(28.12.10)
benim 4 numara astigmatım vardı, fakat aynı numara lenslerle hiçbir şey göremiyordum. 3 numara civarı lenslerle görebiliyordum.
0
zoe
(29.12.10)
doktor gözlük için illa tam numara vermez. artışlarda falan, ya da ilk gözlük camlarında her zaman 0,50 falan düşük yazarlar. sebebi ise gözün buna alışması. ilk gözlüğümde göz numaram 1,75 çıkmıştı. ama gözlüğüm 1,50 idi. şimdi ise seneler geçtiği için tam numarasını kullanıyorum sadece. yoksa göz numarası ile gözlük numarası bir olmak zorunda değil.
0
zanzeita
(13.10.11)
doktorun sana yalan borcu mu var dersin? :) büyük ihtimalle bi yanlışlık yoktur.
0
kediebesi
(13.10.11)
lens gözlükten küçük olmak zorunda. optikçi haklı. ben de 0.25 düşük kullanıyorum.
0
baldur
(13.10.11)
(5)

topuğumdaki beyaz kabarcık ne olabilir?

gijilti
ayağımı yere basınca topuğumun arkasında bir su damlası kadar beyaz bir kabarcık çıkıyor. bunun nedeni ne olabilir?pc başında çok oturmakran boyun düzleşmesi ve ayaklarda sinir sıkışması gibi rahatsızlıklarım var.emg sonucunda belimde bir şey çıkmadı ama bu kabarcığa da bişe demedi doktor. ne olduğu
ayağımı yere basınca topuğumun arkasında bir su damlası kadar beyaz bir kabarcık çıkıyor. bunun nedeni ne olabilir?

pc başında çok oturmakran boyun düzleşmesi ve ayaklarda sinir sıkışması gibi rahatsızlıklarım var.

emg sonucunda belimde bir şey çıkmadı ama bu kabarcığa da bişe demedi doktor. ne olduğunu ve neden çıktığını yine de öğrenmek istiyorum.

ekte resmi var ayağımın. foto net değil ama kabarcık beyaz nokta olarak belli oluyor.
0
gijilti
(28.12.10)
(bkz: siğil)
0
uche
(28.12.10)
@uche siğil olamaz, sadece ayağımı yere basarken çıkıyor, basmayınca yok oluyor.
0
🌸gijilti
(28.12.10)
bunlardan bende de var. ayağımı yere basınca tabanda ve etrafında küçük küçük beyaz noktalar görünüyor. sanırım herkeste var ama beyaz tenlilerde daha görünür oluyor.
0
ecece
(28.12.10)
ayakkabı giymekten(aykkabının vurması vs.) oluşan bir yara olabilir mi?
0
aliscan
(28.12.10)
bence yağ bezesi onlar. gibi geliyor bana.
0
girl in a coma
(28.12.10)
(2)

karma cilde hangi yüz temizleme jeli?

gijilti
öncelikle bay olduğumu belirteyim.yüzümün t bölgesi yağlı ama göz çevresi kuru. kaz ayakları oluşuyor gülünce hemen ve kırışıklıklar epey kalıyor.sabun kullanıyordum ama artık kullanmayacağım.hangi yüz temizleme jeli ni kullanmalıyım.mesela sebamed ve effaclar kullanmıştım ama onlar sivilce çıkınca
öncelikle bay olduğumu belirteyim.
yüzümün t bölgesi yağlı ama göz çevresi kuru. kaz ayakları oluşuyor gülünce hemen ve kırışıklıklar epey kalıyor.
sabun kullanıyordum ama artık kullanmayacağım.

hangi yüz temizleme jeli ni kullanmalıyım.

mesela sebamed ve effaclar kullanmıştım ama onlar sivilce çıkınca iyileşmesini engelliyorlardı.

daha normal ve basit bir jel var mı? kullandığınız ve şikayetçi olmadığınız markalar?
0
gijilti
(27.12.10)
Neutragena ...ben yillardir degisik jellerini kullandim cokk memnunum.
Bi bakin derim.Kozmetik magazalarinda,eczanelerde rahatça bulursunuz.Önerim kahverengi olan jeli.Fakat şu da var hava çok soğuk oldugu için artık kuru bölgeler için hafif bi nemlendirici de kullanabilirsiniz..
0
jesabel
(27.12.10)
Babe markasına bir bakın..
0
mavi karanlik
(27.12.10)
(4)

eşek kadar adamın yüzünde siyah noktalar

heburalarda
25 yaşına geldik nedir bu siyah noktaların sebebi?burnumda ve elmacık kemiklerimin üstünde var ama burnumda daha yoğun.günde 2-3 kez sadece suyla yıkıyorum yüzümü.sabun falan kullanmam mı gerekir?birde burnumun kenarlarını sıkınca bildiğin peynir fışkırıyor birsürüyok mudur bunun kökten çözümü?not:
25 yaşına geldik nedir bu siyah noktaların sebebi?burnumda ve elmacık kemiklerimin üstünde var ama burnumda daha yoğun.günde 2-3 kez sadece suyla yıkıyorum yüzümü.sabun falan kullanmam mı gerekir?
birde burnumun kenarlarını sıkınca bildiğin peynir fışkırıyor birsürü
yok mudur bunun kökten çözümü?
not: yaşı vurgumamın sebebi,siyah noktaları sadece ergenlik döneminde yaşanan bir sorun sanmamdır fakat galiba alakası yok
0
heburalarda
(27.12.10)
peynirden soğudum :( keşke benzetme yapmasaydın.

kozmetik ürün satan mmm migroslar ya da gratis vs gibi bir yer de olabilir. oraya gidip, mutlaka görevli vardır danışıp, siyah noktalarını da belirtip, benim önerim, tanecikli bir yıkama günlük temizleme jeli alman. güzelce tanecikleriyle ovacaksın burun ve elmacık kemiği üstlerini.
0
girl in a coma
(27.12.10)
kökten çözümü yok, burun yapıyor işte. sadece bir tavsiyede bulunabilirim. şu spalarda, spor salonlarında falan buhar odaları oluyor ya. burundaki siyah noktalar için birebir. imkanınız varsa bir deneyin. 5'er dakikalık 3 seans buhar sonrası exfoliating scrub (türkçesi ne bilmiyorum, içinde kil falan olan kremler var ya, ölü derileri soyan. şunun gibi www.iherb.com ile burnu, yanakları falan 2-3 dakika iyice ovalarsanız, siyah noktalardan 1-2 hafta için kurtulabilirsiniz. sonra yine siyah nokta çıkacak. aynı şeyleri yine yapacaksınız. (ayda 2-3 sefer buhar odasına girerseniz, o ayı siyah noktasız geçirebilirsiniz)

belki hamam da aynı etkiyi gösteriyordur(burundaki yağların yumuşaması, gözeneklerin açılması gibi) ama denemediğim için bilmiyorum.


www.medikalmarket.com.tr
bu ürünün başka markalı olanından vardı bende, hiç işe yaramıyor.
nive burun bandı işe yarıyor ama o da geçici bir süre (ayrıca pahalı)
evde yapılan buhar banyosu da işe yaramıyor.

sonuç olarak, kendi tecrübelerime dayanarak şunu söyleyebilirim. burun ve çevresindeki siyah noktalar için en etkili yol, buhar odası.
0
marcelorios
(27.12.10)
hava değişikliği, yaşam şartlarında yada beslenme düzeninde olan değişiklikler, stress vs sivilce gibi siyah ve beyaz nokta problemine neden olabilir. ayrıca zamanınızın çoğunun geçtiği yerin havası kirli ise yada son dönemlerde sık sık yüzünüzü ellemeye başladıysanız bu da siyah ve beyaz nokta oluşumunu tetikler.
bu küçük canavarların yaşla bi alakası yoktur 55inde de çıkabilir. eğer çok dert ediyorsanız. buhar banyosu, üstüne peeling son olarak da kil maskesi işe yarayacaktır. kil maskesi gözenekleri sıkıştırır o yüzden önemlidir. yada neutrogena deep clean serisi fiyat performans olarak oldukça başarılıdır.
yüzü sık sık yıkamak iyidir ancak cilt ph ına uygun bir sabunla yıkarsanız daha iyi sonuç alırsınız
0
bebek terlik
(27.12.10)
Özellikle tam yağlı süt bunun tetikleyicisidir.
0
sheba and the albino girls
(27.12.10)
(6)

Sivilce

kamera motor
artık o kadar sıkıldım ki, başka çare yoksa gidip şu karaciğeri siken atan ilacı almaya başlayacağım. o yüzden son kez sorular sorup gideceğim.şimdi, beyaz tenliyim. bembeyaz tenliyim. erkeğim. 22 yaşındayım. yüzüm aşırı yağlı.olay şu: yaz aylarında yüzümde zerre sivilce olmuyor. yaz bitiyor, sonbah
artık o kadar sıkıldım ki, başka çare yoksa gidip şu karaciğeri siken atan ilacı almaya başlayacağım. o yüzden son kez sorular sorup gideceğim.

şimdi, beyaz tenliyim. bembeyaz tenliyim. erkeğim. 22 yaşındayım. yüzüm aşırı yağlı.

olay şu: yaz aylarında yüzümde zerre sivilce olmuyor. yaz bitiyor, sonbaharda sivilceler artıyor, kışın daha da artıyor. yaz yaklaşmaya başlayınca da azalıyor. yüz sabunlamayla zerre alakası olduğunu sanmıyorum, garnier 3'ü bir arada kullanıyorum yüzümü yıkarken.

o yüzden, bir dermatologa gideceğim ama ;

- bana "yüzünü günde 3 kez şunla yıka, şunla sil, şunla osur" dicek bir dermatolog istemiyorum. çünkü %100 eminim ki yakından uzaktan alakası yok.

- bana desin ki, sana şöyle şöyle hormon testi, şöle şöle alerji testi, şöyle şöyle kan testi yapacağız. sonra bu sonuçlara göre bunu yemeyeceksin, şu ilacı alacaksın, senin şu hormonunda şu var o yüzden çok yağ salgılıyorsun desin.

yani eminim ki hormonal veya bunun gibi bir problemim var. yemek yemeyle de alakası olabilir tabi. ancak temizlikle, şunla yıka bunla yıkayla bir alakası yok. dermatologlar yukarıda dediğim gibi bir test ve tedavi yapabiliyorlar mı?

eğer yapamıyorlarsa ya da geneli yapmıyorsa ben karaciğerimi sikme kararı alacağım.

not: izmir'de tavsiye edebileceğiniz, işini yapmaya çalışan bir dermatolog var mıdır hangi hastanededir bu bilgi de lazım. oturduğu yerden reçete yazıp yollayan biriyle vakit öldürmek istemiyorum.
0
kamera motor
(27.12.10)
bunu da söyleyen oldu aslında ama bilmiyorum bu en sondan da son bir ihtimal bana göre :)
0
🌸kamera motor
(27.12.10)
Bahsettiğin ilaç rouccutane mı?
0
lol
(27.12.10)
@lol evet o.
0
🌸kamera motor
(27.12.10)
sivilcelerin başsız ve iriyse dermatolog bu yaşlarda roaccutane verir zaten. hormonal bir bozukluktan dolayı olmaz dediğim gibiyse. ırsidir. roaccutane kullan babyface ol :) ayrıca karaciğere de birşey olmuyor.
0
richthofen
(27.12.10)
çağ ağacı muhabbetini duymuştum. en iyisi yarın anneme aldırayım bunu, 3 hafta onu denerim finaller bitene kadar. bi azalma olmazsa o ilacı yazdırırım kendime artık.
0
🌸kamera motor
(27.12.10)
Bence rouccutane'ı kullan. Sivilce konusunda üzerine ilaç yok.

Ama yan etki açısından da üzerine ilaç yok.
0
lol
(27.12.10)
(6)

yüz için hangi sabunu kullanmalı?

gijilti
sabahları mutlaka yüzümü sabunlarım. ama artık herhangi bir sabun kullanmak istemiyorum.yüz cildi için biraz özenli olmak lazım diye düşünüyorum.sağlık ve cilt bakımı için yüzüme hangi marka sabunu kullanmalıyım ve neden?
sabahları mutlaka yüzümü sabunlarım. ama artık herhangi bir sabun kullanmak istemiyorum.

yüz cildi için biraz özenli olmak lazım diye düşünüyorum.

sağlık ve cilt bakımı için yüzüme hangi marka sabunu kullanmalıyım ve neden?
0
gijilti
(27.12.10)
İpeksi bir yüz için.. Dove :D
Valla bak.
0
the bourgeois
(27.12.10)
illa sabun diyorsanız, Avene - Ultra Rich Soap-Free Cleansing Bar
her gün olmasa da sıklıkla kullanıyorum, temizliyor ve cidden cildimi de kurutmuyor.
0
pinking of you
(27.12.10)
ses veriyorum
EUBOS
0
nekodunlangafana
(27.12.10)
nekodunlangafana
(27.12.10)
bence günlük yüz temizleme jeli kullan. sabun ciltte kalıyor gibi hissediyorum ben ne kadar yıkarsam yıkayayım. gerçi psikolojik olabilir çünkü tv de bir uzman öyle olduğunu söylemişti. neyse jel en güzeli.
0
girl in a coma
(27.12.10)
palmolive e vitaminli

www.kozmetikvemoda.com

1.40 lira
0
freebird5406
(28.12.10)
(14)

Karın Seğirmesi / Omuz Ağrısı

homeless
biliyorum ki doktora görünmeliyim ancak sosyal güvencem yok. tıp öğrencisi ve/veya doktor ya da böyle bir rahatsızlığı kendisi ya da yakınları yaşamış kimseler vardır belki düşüncesiyle yazıyorum.(önbilgi)32 yaşındayım. etyemezimerkeğimsigara kullanıyorum (kaçak United marka hiç önermem denemeseniz
biliyorum ki doktora görünmeliyim ancak sosyal güvencem yok. tıp öğrencisi ve/veya doktor ya da böyle bir rahatsızlığı kendisi ya da yakınları yaşamış kimseler vardır belki düşüncesiyle yazıyorum.



(önbilgi)
32 yaşındayım.
etyemezim
erkeğim
sigara kullanıyorum (kaçak United marka hiç önermem denemeseniz de olur)
ağırlıklı olarak karbonhidrat tüketiyorum
bir ay öncesine dek q10 diye bir vitamin kullanıyordum.
aşırı göbeğim var.
kahve tüketimim çok fazla.
oturarak uyuyorum.

(saçma gelebilir ama durumu mümkün olduğunca açıklamak derdindeyim.)


sadede ya da soruya gelirsem.

son 3 gündür karnımın sol üst tarafında (kaburgaların son ikisi civarında ve altında) bir karış kadar bölgede seğirme ve ağrı var. öksürürken sanki batma oluyor. o ağrı başladığından bu yana sol omzumda etli(kaslı?) bölgede de bir ağrı var ve oturuşuma da etki ediyor. (uzanma şansım "0" (sıfır) ) bugün dikloron jel diye bir ilaç buldum onu sürünce semptom azaldı gibi (sızı var seğirme yok omuz ağrısı hafif de olsa azaldı.)

bu ne olabilir? çok korkmam normal mi?

Teşekkürler
0
homeless
(27.12.10)
bu karın seğirmesi dediğiniz bana da olmuştu. yalnız ben bağırsağıma kramp giriyor sanıyordum. fazla, iki büklüm oturmadan olduğunu düşünüyordum fakat doktor stres tanısı koydu. ben de öksüremiyor ve gülemiyordum. bu durumda kas gevşetici veya antidepresan veriyorlar. omuz ağzrısı ise soğuktan olur. sıcak havlu koy bakalım.

et ye.
uzun süreli oturma, yürü.
kilo ver.
kahveyi azalt.
0
frida zetkin
(27.12.10)
bişe daha var karın fıtığı -yumuşak doku fıtığı- olabilir. bilmiyorum ama bi yakınımda bu da var. allam yareppim 2 sene daha okuyaydım tıp diploması alırdım yemin ederim :))
0
frida zetkin
(27.12.10)
@divit : keşke yapabilsem.

@frida zetkin: anti-depresan sanırım reçetesiz alınabilecek bir şey değil. kas gevşetici olarak ne verdiler peki? işe yaradı mı?

günde en az (uyuduğum zamanlar dahil) 14-15 saat oturmak zorundayım. gündüzleri bir kaç saat yürüyorum zaten. bu dikloron'un üstünde anti-emflatuar yazıyor (prospektüsü yok ama :S) sana verdiklerinde de bu yazıyor muydu? ne kadar sürdü?

sağ olun
0
🌸homeless
(27.12.10)
tc kimlik numaran var mı? bir devlet hastanesinin aciline ya da sağlık ocağına git. bedava muayene olursun. sadece ilaç konusu problem olabilir ama reçete yazacaklardır.
0
ozdek
(27.12.10)
@frida: abooo fıtık mı :S
0
🌸homeless
(27.12.10)
@ozdek kolum incindiğinde gitmiştim 15 lira istemişlerdi benden. ne demeliyim başvururken? (bu arada herkesin mernis nosu yok mu ki?)
0
🌸homeless
(27.12.10)
dikloron çok hafif bir jeldir. kısa süreli uyuşturur. tutulmalara iyi o.
antidepresanı reçetesiz alabilirsin ama doktora danışmakta fayda var. madem ilaca para vereceksin, git bi görün bedava. çalışıyorsun yanlış anlamadıysam. bağ-kur primlerini ödesen güzel olur senin için.

seni strese sokan şeyleri düşün, bul ve uzaklaş.
mutlaka doktora görün fıtıkta olabilirsin.
iyi bir kas gevşetici ise gamaflex tir.
ama tabiki böyle ezbere olmaz. doktora git.
0
frida zetkin
(27.12.10)
karin segirmesi bende de var, takmiyorum geciyor. eger yagli yersen falan cogaliyor...

omuz agrisi icin alternatif olarak boyun fitigi/duzlesmesi diyorum cunkum paso oturuyrmussun. omza kola vurur bunlar hep.
0
no avalon
(27.12.10)
stres olabilir. bende de olmustu gecenlerde benzer bir agri, bir hafta kadar surdu. hatta uykumdan uyandim bir defa o kadar fena agriyordu. yemek yemeye calisirken ve otururken cok agriyordu, o bol stres yapan sey ortadan kalkinca kendiliginden gecti.
0
tryit
(27.12.10)
Aile hekimini bul ve ona git, ücret istemiyorlar.
0
groove salad
(28.12.10)
öncelikle doktora gitmenizi şiddetle tavsiye ederim..

yanlış oturma, hareketsizlikten kaburgalar arası kaslar etkilenmiş olabilir. kilo yüzünden de özellikle hızlı kilo almada sorun olabilir.

beslenme alışkanlığınız yüzünden yine çok acil bir dahileyiciye görünmelisiniz. protein tüketimi uzun süredir bu şekilde ise ve sedanter hayatta eşlik ediyorsa cerrahi bi işiniz bile olabilir(muayene edilmelisiniz).
yine seğirmeler için yalnış beslenme ile kan elektrolit dengesini bozmuş olabilirsiniz. madensuyu, yoğurt tüketin..
omuz için ThermoRheumon Krem öneririm (12-14 lirafalan)

son olarak kaburgalar arası ağrı geçiştirilmemeli bi film çekilmesi bile gerekebilir,solunum güçlüğü eşlik ediyorsa.

doktora gitmeniz önerilir hem genel sorunlarınız hem de şu anki problemler için..
0
cryosync
(28.12.10)
tam kesin olmamakla beraber (bkz: gastrit) veya (bkz: reflü) karışımı olabilir bende ikisi bir arada mevcut bahsettiğiniz tarz sıkıntılar banada oluyor
üniversite zamanı düzensiz beslenme kahve stres durumları sebep oldu diye düşünüyorum ara ara nüksediyor tekrar öğrendim beraber yaşamayı ancak bir doktora görünseniz kötü bir durum olmadan hangi şehirdesiniz belki yardımcı olabiliriz
0
statikus
(28.12.10)
hepinize çok teşekkür ederim.

@frida zetkin hayır çalışmıyorum. nickim durumumu yansıtıyor.
@akalmor uzanma şansım olmadı ağrılar başladığından bu yana. ama nefes almam sıkıntılı sayılmaz (batma olmuyor değil ama sadece seğirmeler çok şiddetlendiğinde oluyor.) noktasala darbe (ilk kez duyuyorum bu terimi ama anladığım kadarıyla) evet bir kaç noktaya "batma" var sanki. (sanki diyorum zira batma yerine mutlaka kullanılan bir terim vardır ama hissettiğim bu.)

@tryit evet uykudan uyandıran acı/ağrı/batma hissi ile uyanıyorum ve seğirmeye başlıyor tarif ettiğim yer. öksürmek, gaz çıkarmak, geğirmek hep batmaya gerekçe oluyor.

@groove salad: aile hekimim var mı bilmiyorum. varsa nereden öğrenebilirim? bir internet sitesi vs var mı?


@cryosync GULP

-kilolu değilim ama göbeğim var (geçmiş yıllarda aşırı alkol tüketimi ve şimdilerde karbonhidrat ağırlıklı diyet. gerekçe olabilir)
-sedanter tembel kişi demekmiş ama tembellik değil sürekli oturmamın gerekçesi (trenle seyahat ediyorum açıkta kalmamak adına (bkz: tren tur kartı)


@statikus gastrit ve reflü değil gibi duruyor baktım da.
0
🌸homeless
(28.12.10)
groove salad
(28.12.10)
(4)

yıllarca merak edilen uyku ve gerçeklik arası görülen boyut paradoksu

dervis devrimci
--uyarı--eğer merak konusunda obsesyon sahibi iseniz lütfen yazıyı okumayınız.--uyarı--arkadaşlar merhabalar,yıllardır merak ettiğim ve adını bir türlü bulamadığım bir durum var. çevremde bazı insanların da bunu yaşadığını öğrendim. bunu anlattığım kişiler -birazdan anlatacağım olayı- eğer yaşamışla
--uyarı--

eğer merak konusunda obsesyon sahibi iseniz lütfen yazıyı okumayınız.

--uyarı--

arkadaşlar merhabalar,

yıllardır merak ettiğim ve adını bir türlü bulamadığım bir durum var. çevremde bazı insanların da bunu yaşadığını öğrendim. bunu anlattığım kişiler -birazdan anlatacağım olayı- eğer yaşamışlarsa gözlerinden yaş gelerek "o ha lan harbi nedir, niçin olur bu şey" deyu tepki verdiler genelde. hiç yaşamamış kimseler ise "la olum halüsülasyon görüyon işteee, eveeeet, aynısı kaynımda da var" tarzı yakışıklı olmayan lakin sempatik tavırlarla yaklaştılar.

olay şudur gençler. zaman zaman uyuduğunuzda ya da ateşli hastalık geçirdiğinizde -ateşli hastalığı duydunya hemen yapıştır halisülas... halüsü.. halüsülasyonu. olum ateşli olmadığım zamanlarda da oluyor. bu da mı halüsülasyon. ben ki house'un 7 sezonunu seyretmiş biriyim. halüsülasyon olsa bilirim. heheeeyt...- insan yarı uykulu yarı gerçek dünyada hissediyor kendini ve şöyle şeyler oluyor;

- bir nesne kafanızdan hiç çıkmaz; kapı, sandalye, masa vb.
- o nesnenin boyutunu boyutlandıramazsın beyninizde. buda sizi çıldırtır. mesela bir kapı 10 cm olarak görürsünüz. siz onu reel boyutlara taşımaya çabalarsınız. lakin taşıyamazsınız.
- gözlerinizi açar ve bu sefer kapattığınızda reel boyutları sağlayacağınızı düşünürsünüz. ama kapandığında değişen bir şey yoktur. yine boyutlar saçma sapandır.

şimdi allah rızası için ya da inandığınız güç adına bana bunun karşılığını söyleyin lütfen.

itiraf: yukardaki uyarıyı daha çok kişi okusun ve bana yardım etsin diye yaptım.

içten dileklerimle

dervis devrimci
0
dervis devrimci
(27.12.10)
Beynimizin biz insanlara oynadığı garip oyunlardan biri gibi görünüyor. Ben mesela zamanında sıklıkla yaşadığım(Allahtan gerişde kaldı) "Karabasan" sorunu için doktora gitmiştim. Karabasan olgusunun aslında neden-nelerden kaynaklandığını öğrendiğimde, sorundan kurtulmam daha da kolay bir hal aldı. Bilmeyenler için kısaca özetleyeyim: Karabasan denilen durum, derin uykuya geçiş ya da uyanma esnasında meydana gelen beyin-vücut bağlantısı sorunudur. Yani beyin, derin uykuya geçen vücudun hareketsiz kalması için tüm sinirleri ve algıları farklı bir evreye geçirir. Eğer beyin hareket yetisini tekrar kazandıracak olan emri siz uyandığınızda hemen veremezse, bilinciniz kısa süreliğine yerine gelir fakat hareket edememekten kaynaklanan bir panik yaşarsınız. İşte bu sırada birinin sizi hareketsiz bıraktığını, üzerinize çullandığını ve hatta sürenin uzaması durumunda hayali bir kişiliğin sizi resmen boğmaya kalkıştığını zannedersiniz.
Halbuki başta da belirttiğim gibi hepsi hepsi beynin kendisinden kaynaklanan bir "shut down" sendromundan öte birşey değildir. Eskiden, yani doktordan işin aslını öğrenmeden önce ne zaman böyle bir durumda olsam feci korkup delicesine panik yapıyor ve sorun geçtiğinde de dakikalarca etkisinden çıkamıyordum. Zira hareket edemediğim sırada beynimin bana oynadığı küçük oyun sayesinde hep beni boğmaya çalışan birini görüyordum üzerimde. İşin aslını öğrendikten sonra ise bu sanrı gitgide azaldı ve azalarak bitti. İnsan olarak vücudumuzun yaşadığı herhangi bir problemi bilinçaltında farklı şekillerde algılayabiliyoruz. İşte sizin anlattığınız olay da bunlara bir örnek gibi görünüyor. Uykusuzluk(insomnia), yorgunluk ve uyku düzeninin bozulması, sinir sistemini doğrudan etkileyen ve kesinlikle hafife alınmaması gereken sorunlardır. Ancak ne yazık ki ülkemizde bu sorun sadece uyuklayan otobüs şoförü ölümlü kazaya sebebiyet verdiğinde dikkat çekiyor.

Size tavsiyem, en kısa zamanda bir doktora ayrıntılı olarak anlatın durumunuzu. Şimdilik önemsiz gibi görünen boyutlarla ilgili problemleriniz, ileri seviyelerde çevrenizdeki insanlarla ve hatta sevdiklerinizle ilgili problemlere dönüşebilir. Bu durumu önemseyin ve muhakkak bir uzman görüşüne başvurun...
0
trawmatolog
(27.12.10)
hocam yani bu çok farklı bir şey. nesneleri zihninizde boyutlandıramıyorsunuz. yani muhakkak böyle bir şey yaşayanlar vardır lakin olayı ayrıntısı ile anlatamadığım için çok havada kalıyor konu. karabasanla hiç bir alakası yok. ve çok nadir başıma geliyor aslında. belki 3 ayda bir. ama insan az da olsa yaşadığı bir şeyin adını koyamıyorsa kafaya takıyor ister istemez.
0
🌸dervis devrimci
(27.12.10)
en.wikipedia.org

bana da olur küçüklüğümden beri. küçükken sırf bu yüzden hastayken evde yalnız kalmaktan çok korkardım.
0
mezzosprite
(27.12.10)
🌸dervis devrimci
(27.12.10)
(5)

kıl dönmesi

dambil
ya göt bölgemde bir sivilce çıkmış ama işte kıl dönmesi riski de taşıyor olabilir. kıl dönmesi olup olmadığını anlamanın herhangi basit bir yolu var mı? sözlükte yazılanlara baktım da, sivilce olarak başlar, sonra iltihaplanır filan demişler. bu ne kadar süre içerisinde gerçekleşir?sabaha moralsiz b
ya göt bölgemde bir sivilce çıkmış ama işte kıl dönmesi riski de taşıyor olabilir. kıl dönmesi olup olmadığını anlamanın herhangi basit bir yolu var mı? sözlükte yazılanlara baktım da, sivilce olarak başlar, sonra iltihaplanır filan demişler. bu ne kadar süre içerisinde gerçekleşir?

sabaha moralsiz başladım sdkljf kıl dönmesiyse de, ameliyat ücreti filan ne kadar olur? çok fazla bir şeyse şu kıl dönmesini tedavi ettiğini ileri süren ilaçtan alayım pilonol.

basit bi sivilce de olabilir gerçi de, orada neden çıksın şimdi durduk yere. kafam karışık duyuru, şimdi götü kaybetmeyeyim durduk yere sjkldfklsj
0
dambil
(27.12.10)
götün neresinde? çataldaysa kurtuluşun yok dönmüş...
0
redlinetheturk
(27.12.10)
birisi bakıvercek. bütük ihtimal ile anlar.
bence bir sivilce o. canın sıkılmıştır iki gündür. içine atmışsındır. oradan pörtlemişdir.
çıkıp bir tepeye boşluğa doğru ana avrat düz gitmek lazım.
0
trocero
(27.12.10)
@redline iyice bacağa doğru, tam oturduğum yerlerle temas eden kısım.
0
🌸dambil
(27.12.10)
bacağa doğruysa yine kıl dönmesi olabilir, o bölgede kıl varsa, ama bildiğimiz ameliyat gerektiren pilonidal sinüs değildir. rahat olun. normal bir kıl dönmesidir.
0
cumingsoon
(27.12.10)
@cumingsoon - pilonidal sinüs olmadığını nasıl anladınızki?
0
Kron
(27.12.10)
(2)

Safra kesesi - Emekli sandığı

bi el ativer hele
şimdi bu safra kesesindeki ağrı şikayeti ile ilgili başvurmam gereken branş "dahiliye" midir?ve bir de emekli sandığından yararlanan biri olarak özel polikliniklere gidebilir miyim bir şartı var mıdır ve 4. levent yakınında önerebileceğiniz hangi kurum vardır bana? şmdiden çok teşekkür.
şimdi bu safra kesesindeki ağrı şikayeti ile ilgili başvurmam gereken branş "dahiliye" midir?

ve bir de emekli sandığından yararlanan biri olarak özel polikliniklere gidebilir miyim bir şartı var mıdır ve 4. levent yakınında önerebileceğiniz hangi kurum vardır bana? şmdiden çok teşekkür.
0
bi el ativer hele
(27.12.10)
şu an başımızda bu dert var. eşim bu hafta ameliyat olacak.
genel cerrahi'ye gideceksiniz ağrı çok fazlaysa alınması gerekeceği için en son sözü onlar söyler. başkalarıyla vakit kaybetmeyin biz yaptık siz yapmayın!
özel polikliniklere gidebilirsiniz de özel hastaneye gitseniz daha iyi çünkü cerrahi bir müdahale gerekirse operatör doktoru olmayan bir yere gidip boşa paraları bayılmayın.
safra kesesi ameliyatı yaklaşık 1200-5000 tl aralığında diye öğrendim. ssk varsa 600-1900 tl aralığına denk geliyor. Elbette fazladan yapılacak kan, idrar testi , ultrason gibi şeyler için alabildiğine geçiriyorlar. biz 200 küsür verdik ve karşılığında yanlış tanı koydular böbrek iltihabı dediler antibiyotikle eve gönderdiler. sonra devletimin hastanesine gittik de 4 saat sırada beklemekten sonra allahtan bir düzgün tanı koyabildiler.
0
ozdek
(27.12.10)
birkaç yıl önce babam ameliyat olmuştu safra kesesinden. genel cerrahi ye gitmişti.
0
bernayben
(27.12.10)
(2)

"oral b ultra floss" diş ipi bulamıyorum?

gijilti
bu diş ipini son zamanlarda eczanelerde bulamıyorum. neden acaba? üretilmiyor mu artık. nerden bulabilirim?bulamazsam bunun yerine tavsiye edeceğiniz bir diş ipi markası var mı?
bu diş ipini son zamanlarda eczanelerde bulamıyorum. neden acaba? üretilmiyor mu artık.

nerden bulabilirim?

bulamazsam bunun yerine tavsiye edeceğiniz bir diş ipi markası var mı?
0
gijilti
(26.12.10)
watson's da oluyor genelde bak bi oraya.
0
drink the stars
(26.12.10)
cihangir carrefur express
0
try again fail again fail better
(27.12.10)
(7)

doğum kontrol hapları...

zoyee
evet d. kontrol hapıyla ilgili bişey danışmam lazım.. şimdi ben bu mereti normalde çarşambaları bitiriyorum cuma veya cumartesi gecesi hastalanıyorum.. ancak her ay mutlaka bir iki günlük aksamalar oluyor.. ancak bu sefer öyle olmadı. pazar günü olmasına rağmen hastalıpa dair hiç bir belirti yok...i
evet d. kontrol hapıyla ilgili bişey danışmam lazım.. şimdi ben bu mereti normalde çarşambaları bitiriyorum cuma veya cumartesi gecesi hastalanıyorum.. ancak her ay mutlaka bir iki günlük aksamalar oluyor.. ancak bu sefer öyle olmadı. pazar günü olmasına rağmen hastalıpa dair hiç bir belirti yok...işte bu bir iki günlük aksamalarda hamile kalma riskim var mıdır? çünkü baya içime boşaldı er kişi ama ertesi gün için hap aldığımı hatırlıyorum en azından..ertesi gün hapı değil ama normal kendi hapımı =P bi de eczanelerden aldığım testler için ilişki üzerinden ne kadar geçmiş olması gerekir?bir hafta yeterli midir ?
0
zoyee
(26.12.10)
Bana normal gibi geliyor. Birkaç güne gelmesi lazım adet döneminizin.
0
hayattan sikilan adam
(26.12.10)
çarşamba günü son ilacı içtiysen 1 hafta sonrası perşembe günü ilaca başlaman gerekiyor normalde. ilişkiye hangi gün girdiğinizi tam anlayamadım ama ilacı bu şekilde eksiksiz içip, düzgün zamanda bırakıp zamanında başlarsan ilaç içtiğin ya da bıraktığın dönemde ilişkiye girmiş olmanın hiçbir sıkıntısı olmaz. adet görmen gereken zaman 3-4 gün sonrasıdır zaten normalinde de. bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum eksik ilaç içmediysen eğer.
0
meliannn
(26.12.10)
adetinin geciktiğini söylüyorsun, o halde hemen bir gebelik testini derin bir nefesle alıp yarın sabahki idrarını kullanarak sonucu öğrenmelisin, ancak haplarını düzenli aldğın için bir sorun olacağını sanmıyorum
0
einherjer
(26.12.10)
ya haır haplarımı düzenli almadım işte.. bi gün almadım.. ilişkiye de o gün girdim ben.. perşembeydi galiba geçen hafta
0
🌸zoyee
(26.12.10)
ilacını bir gün almadıysan ertesi gün 2 tane içmen gerekiyor. bence sen en iyisi bir gebelik testi yap fakat ilk etapta gebelik idrar testinde de çıkmayabilir.
0
meliannn
(26.12.10)
test için erken olabilir.

ama hapın bitişinden 7 gün sonra, yani hapa başlamanız gereken tarihte hala adet görmemişseniz dr şart. en azından hapların içinde öyle yazar.

hapı aksatırsanız ek önlemler şart, bu paniği yaşamaktan iyidir.
0
mermaid
(26.12.10)
ertesi gün hapı adet dönemini bir kaç gün ilerye atabilir.
0
ilerdecevirmevar
(29.12.10)
(22)

diş ağrısına acil pratik geçici çözüm

cagdassalur
neler var bildiğiniz? rakı eşarp filan herşeye hazırım sadece nasıl yapacağımı söyleyin. beynim yırtılacak öyle kasıyorum kendimi. bi an elime çivi çakıp ağrıyı oraya yönlendirmek geldi ama yinede daha mütevazı çözümlerle gelirseniz mutlu olurum.not: şimdi farkettim kulağım da çınlıyor. ecdadımı sik
neler var bildiğiniz? rakı eşarp filan herşeye hazırım sadece nasıl yapacağımı söyleyin. beynim yırtılacak öyle kasıyorum kendimi. bi an elime çivi çakıp ağrıyı oraya yönlendirmek geldi ama yinede daha mütevazı çözümlerle gelirseniz mutlu olurum.

not: şimdi farkettim kulağım da çınlıyor. ecdadımı sikti affedersiniz. allah düşmanımın başına vermesin.
0
cagdassalur
(26.12.10)
4 kadeh rakı
otur mezenide al ve iç sonra bittiii.
ciddiyim
0
seyduna6687
(26.12.10)
4.bp.blogspot.com

tertemiz.

ayrıca diş ağrısı gece daha fena olur. cidden bir ilaç bulup iç.
0
aykh
(26.12.10)
sıcak suyu ağızımda tutunca bana iyi geliyordu.
0
karlmarx
(26.12.10)
kısa süreli olarak, dişinin üstüne aspirin, herhangi bir ağrı kesici değil, koyup erimesini bekleyebilirsin. bunu gece uyumadan önce yapki, geçmeye başlayınca uyuyabilesin. fakat birden fazla yapınca etkilemiyor fazla.

sarımsak da basılabilir diye duymuştum. sarımsağı denemedim tabi.
0
o eli bi indir
(26.12.10)
hap aldım sıcak su çok fena yapıyor bünye hassas sıcak sıvıya. rakı yok ama bacardi ve j&b var hazırda. bunlardan biri işe yarar mı?
0
🌸cagdassalur
(26.12.10)
eğer apseden şüpheleniyorsan buz falan tut. yüzümün sol tarafı gözümü kapatacak kadar şiştiğinde doktordan duyduğum şey "geçer diye çay mı içtin"di. bir de alaycı tebessüm. aman diyim.
0
aykh
(26.12.10)
ağızın uyuşana kadar viskiyi ağızında tut.
0
karlmarx
(26.12.10)
psikolojik olabilir bilmiyorum ama sigaraya abanınca geçti sanki biraz. tekrar başlarsa viski sonra buzu deniycem.
0
🌸cagdassalur
(26.12.10)
Apranax forte gerisi hikaye
0
skywalkeremre
(26.12.10)
nöbetçi eczaneye git dişinol diye bir ilaç var. onu sür dişe hemen mucizevi etki göstersin.

dişinde çürük ya da oyuk bir yer olduğunu farzediyorum tabi...
0
beni boyle sev seveceksen
(26.12.10)
arveles
0
raa
(26.12.10)
apranax almıştım zaten bi 15dk önce o etkisini göstermiş olabilir. viskiye dokunmuyorum o zaman.
0
🌸cagdassalur
(26.12.10)
advil diye bi ilaç var müthiş bi şey. 2 tane iç demişti doktor fazla kimyasal da yokmuş içinde. kesinlikle tavsiye ederim.
0
neyseneiste
(26.12.10)
pamuğa dök viskiyi koy dişin üzerine dursun orda. anestol diye bir pomad var onuda sürebilirsin
0
mr fusion
(26.12.10)
ağzına sakın sıcak bir şey sürme. apse varsa orası vıcık vıcık irin olur tüm ağzına yayılır. buz tut varsa majezik yuk. en iyisi yat uyu.
0
ayiadam
(26.12.10)
yakın zamanda aynı şeyi yaşadım..dişinol en mükemmel çözüm birde aprol fort ağrı kesici olarak..hatta yerinde olsam bi tanede 1000 lik geniş spektrumlu antibiyotik içerim..(çürük ve iltihap olduğunu ve hiç alkol almadığını varsayıyorum)
0
sorumvarbenim
(26.12.10)
geçmiş olsun...

ara ara yaşıyorum diş sorunu.tutunca tutuyor, ağız kulak burun omuz bacak (tamam abarttım) bırakmıyor...

yüksek alkollü içecekler viski, rakı vs. ama içmek için değil, dişe dokundurtmak için ve orada bekletmek için az koyun bardağa.bir yudum alıp ağrıyan bölgede bekletin uyuşana değin. bir süre sonra yutun tabi, günahtır alkol bu harcanmaz boşa. bir süre sonra hem keyfiniz yerine gelecek, hem ağrınız gidecek.

enteresan bir fikir daha vereyim.
ister inanın ister inanmayın.
ama ben denedim başarılı.
dişiniz ağzınızın sağ tarafındaysa sağ; sol tarafındaysa sol elinizin işaret ve baş parmağının tam kesiştiği noktayı önlü arkalı buzla ovuyorsunuz.ovma kısmı yaklaşık 10-15 dk sürüyor. her geçen dakika ağrının azaldığını hissediyorsunuz. cildiniz buz yanığı olmasın diye 5dk ara verip bir set daha yapıyorsunuz buz kompresini.buzla masaj yaparsanız biraz daha etkili oluyor. ama noktayı doğru belirlemek lazım. işaret ve baş parmağının tam kesiştiği, parmaklarınızı tam açtığınızda oluşan alan.. önlü arkalı. bir elinizin üstündeki bölgeyi, bir altındaki.dönüşümlü...

ayrıca bazı durumlarda çok soğuk su, ani olarak dişin ağrısını dindirebiliyor. ama asla sıcak su değil...
0
jeanluc
(26.12.10)
sıcak dokunuyorsa bir de soğuk dene, kısa süreli de olsa rahatlatıyordu beni. karanfil çiğneyebilirsin.
0
nickyazmaksartmibulamadim
(26.12.10)
aspirin, alkol, viski, kanyak, ot, püsür, vs, bunları sakın denemeyin! diş ağrısını 1 saat erteleyeyim diye zaten enfeksiyondan harap olmuş ağız mukozasını daha fazla tahriş edersiniz. soğuk su veya buz deneyin. soğuk suyu dişinizin üzerinde bekletin, sonra çıkarın, tekrar soğuk su alın ağzınıza. ama bu bir süre sonra alışkanlık yapabilir. ben bir gece boyunca uykusuz kalmış, ama bu yöntemle ağrıyı dişçiye kadar süper bir şekilde ertelemiştim. bir de apranax forte alın. geçmiş olsun.
0
swallowed arsenic
(26.12.10)
Disten ne cektigimi bir allah birde ben bilirim.
Dis agriyorsa Bilinki curuk enfeksiyon kapmis ve iltihaplanmistir. Gecic cozum olarak ilik suyun icerisine yogun bir sekilde tuz at ve curuk olan kisim uzerinde calkala. Cozum degil ama biraz olsun rahatlatir. Majezik Iyi geliyor fakat nekadar cok agri kesici icersen dis iltihabinda yani agrilarinda okadar artar. Tek cozum bir dis hekimin koltuguna uzanmak. Gecmis olsun....
0
Moskovic
(01.01.11)
karanfil yağı & doğal kekik
0
margi kleinjan
(21.06.12)
içeriğinde alkol olan ağız gargaraları geçici olarak çok işe yarar
0
kumdan kale
(21.06.12)
(6)

Biraz acil soru (apse ve burun şişliği)

restlesss
Gecenin bir vakti burnumun sol tarafının şiştiğini farkettim. Dişimde bir süredir ihmal ettiğim yine sol tarafta bir apse vardı. Bunun sıçramış olma ihtimali var mıdır? İyice kıllandım bak!
Gecenin bir vakti burnumun sol tarafının şiştiğini farkettim. Dişimde bir süredir ihmal ettiğim yine sol tarafta bir apse vardı. Bunun sıçramış olma ihtimali var mıdır? İyice kıllandım bak!
0
restlesss
(25.12.10)
burnu sıkınca ağrı yapıyor mu?
0
cro magnon
(25.12.10)
hayır yapmıyor
0
🌸restlesss
(25.12.10)
şu an yapmıyorsa bile iltihap olabilir. olmayabilir de. yapılabilecek çok birşey yok. bağışıklık sisteminizi sikertmeden birkaç gün idare ederseniz ikisi de geçer.

bağışıklık sisteminizi sikertmemekten kastım: uykunuzu alın. öğünlerinizi atlamayın. mümkünse vitamin falan alın.
0
cro magnon
(25.12.10)
burun şişliğiniz dişinizdeki apseyle alakalıdır. apse burna geçmemiştir ama dişinizdeki apse çoğalmıştır. kanal tedavisiyle o apseden kurtulduğunuzda burun şişliği de iner. aynı sorunları ben de yaşamıştım.
0
myumyun
(25.12.10)
augmentin bid 1 gr tb günde 2 defa 5 gün kullanın.
apranax fort 550 mg tb de ağrı varsa iyi gelecektir.
0
fayfim
(25.12.10)
fossa canina absesi olma olasılığı yüksektir. tehlikeli komplikasyonları vardır. doğru diş hekimine!
0
gatlingburst
(25.12.10)
(9)

Dışkıda kan gördükten sonra ne yapmalı ? Bunun önüne geçilebilir mi ?

papalagi
"Doktora görün.Basur olabilir." En iyi cevabın bu olduğunu biliyorum. Kibarcası sanırım "büyük abdest." Son üç büyük abdestimden sonra tuvalet kağıdında kan gördüm. Sonuncusu, ilk ikisine göre çok fazlaydı. Bayan/hamile değilim. Bir süredir düzensiz besleniyorum, normalden fazla alkol tüketiyorum ve
"Doktora görün.Basur olabilir." En iyi cevabın bu olduğunu biliyorum.

Kibarcası sanırım "büyük abdest." Son üç büyük abdestimden sonra tuvalet kağıdında kan gördüm. Sonuncusu, ilk ikisine göre çok fazlaydı. Bayan/hamile değilim. Bir süredir düzensiz besleniyorum, normalden fazla alkol tüketiyorum ve eskiye göre hareketsizim. İshal/kabız/vücudun herhangi bir bölgesinde ağrı türünden sorunlarım yok.

Doktora mutlaka gitmeye çalışacağım ama Slovakya'da Slovak olmadan doktora gitmek imkansız ve doktorlar 8.30-12 arası çalışıyorlar ve haftada 3 gün çalışıyorlar ve bulmak ayrı bir dert. Yani bu yüzden, kendi alabileceğim bir önlem varsa ne hoş olur. Haşlanmış patates, lifli gıdalar yemek ve düzenli beslenmeye dikkat etmek gibi.

1 ay sonra Türkiye'ye döneceğim, yani şu 1 aylık dönemde beni idare edebilecek bir durumda devam etmem yeterli olur.
0
papalagi
(24.12.10)
hemoroid büyük ihtimalle onun için semptomatik tedavi uygulayabileceğin eczanelerde krem mrem bişiler vardir bir sor soruştur hocam.
0
kobretti
(24.12.10)
sıcak su dolu bir kaba otur beş on dk. yararı olur basura.
0
the kene
(24.12.10)
www.hemoroit.info

buradakilerden hangisi varsa eczaneden alabilirsin.. zaten bir zararı da yoktur bunların, genelde oradaki damarları açarlar..
0
kalim
(24.12.10)
dışkıda görülen kan mide kanamasi belirtisi de olabilir, kalim gibi cok akilli ve her konuya hakim bir arkadasin bunu bilmemis olmasi imkansiz. muhtemelen ben ayari vereyim de gerisine karismam demis olmali. ama son üc büyük abdest diyorsaniz büyük ihtimalle fissür de olabilir. son zamanlarda kabizlik cekmedi iseniz bile zorlanarak büyük abdestinizi yapti iseniz catlak olmus olabilir. önemli bir durum degil ama ilaclarin ticari isimleri her ülkede farklilik gösterecegi icin eczaneye derdinizi anlatip bir krem rica edin. kalim gibilerin verdigi listelere, hele daha rahatsizligin ismini dogru düzgün yazmaktan aciz internet sitelerine itibar etmeyin. gecmis olsun.
0
atmacaged
(24.12.10)
yediklerine kesinlikle dikkat etmelisin artık.

basur ihtimalinin yanında anal fissür ihtimali de var. sıcak su banyosu çok yararlı olur. ayrıca günde 2-3 kez bölgeye vazelin sür. bunlar bölgede kan dolaşımını rahatlatacak iyileşmeni hızlandıracak. 1-2 hafta içinde geçmesi lazım.
0
supinoza
(24.12.10)
kolon kanseri bile olabilirsin, bir an önce doktora görünmeye çalışmalısın. bu şekilde kimse net bir şey söyleyemez çünkü.
0
kayranin kedisi
(24.12.10)
derhal doktora gidiyorsun kayranin kedisi'nin dedigi nedenden oturu. sakin gitmemezlik yapma
0
no christ requiress
(25.12.10)
Cevaplarınız için teşekkür ediyorum.
21 yaşındayım, sigara kullanmıyorum, ailemde kolon kanserine yakalanmış birisi neyse ki yok. O yüzden, kolon kanseri ihtimalinin düşük olduğunu düşünüyorum.

Tesadüfen, yurttan bir arkadaşımdan daflon isimli hap buldum. Günde 2 adet alacağım, herhangi bir yan etkisi yokmuş çünkü. Tekrar teşekkür ederim cevaplarınız için.
0
🌸papalagi
(25.12.10)
ciddiye alınacak bir durum olan ülseratif kolit hastalarında da görülebilen bir durumdur. bilgisayar başında teşhis konacak bir durum değil. doktora gitmekte fayda var elbette. doktor ifadenize ve bulgulara göre gerekirse kolonoskopiye de alabilir. hemoroid olduğunu umud ediyorum.
0
virgo guy
(25.12.10)
(6)

kaşıntıdan ölmek üzereyim bir el atın

Messerach
Selam Likyalılar,birkaç hafta önce kaşınmaya başladım. Hatta bir ay. Doktora gittim Aerius hap ve Excipial krem verdi haftaya kontrole gel dedi. İlaçlar kaşıntıyı azaltmadı doktorda ilaca devam et diyip gönderdi beni.Şimdi durum şu:Gece uyutmuyor, gündüz rahat bırakmıyor. Artık otobüste minibüste uy
Selam Likyalılar,

birkaç hafta önce kaşınmaya başladım. Hatta bir ay. Doktora gittim Aerius hap ve Excipial krem verdi haftaya kontrole gel dedi. İlaçlar kaşıntıyı azaltmadı doktorda ilaca devam et diyip gönderdi beni.
Şimdi durum şu:
Gece uyutmuyor, gündüz rahat bırakmıyor. Artık otobüste minibüste uykusuzluktan sızar oldum. Gece 2-3 gibi uyandırıyor kaşıntıdan. Sabahları da 7-9 arası. Genelde sıcak ortama girince vücudumda kırmızı noktacıklar beliriyor az sayıda. Ellerde ve baldırın iç kısmında var. Bacaklarım kaşımaktan mosmor oldu zaten. Şu an yazarken bile dirseklerim kolumun iç kısımları kaşınıyor. Kırmızılıklar gün içinde silikleşiyor ve ara ara ortaya çıkıyor. Ayrıca bu kırmızılıkların üzeri kuru ve deri çatlak görünüyor.
Nemlendiriciler falan azaltmadı. Duş en başta iyi geliyordu şimdi anca azaltıyor kesmiyor kaşıntıyı.
1- Yarın doktora gideceğim ama bugün ve gece için önerebileceğiniz bir şey var mı?
2- Yahu iyi bir doktor var mı?

not: görsel de çıkmıyor yakınımdaki insanlara da gösteremiyorum ama ben deli değilim.
0
Messerach
(24.12.10)
ÜRTİKER, KAŞINTI VE GUATR

Tiroid hastası olan kişilerde ürtiker, kaşıntı ve allerjik olaylar daha sık ortaya çıkmaktadır. Bunun nedeni bilimsel olarak tam bilinmemektedir.

www.tavsiyeediyorum.com

(bi arkadaştan duydum valla)
0
pisekarv2
(24.12.10)
bu tarz hastalıklarda suyla temas arttıkça kaşıntı artar diye duymuştum.uzak durmanın bi faydası olabilir belki.
0
p a t r i o t
(24.12.10)
ellerinde parmaklarının arası ve de gobegin kasınıyor mu? böyleyse uyuz olmussundur 65 yaşından büyük bir cilt doktoru bulup ona gitmen lazım
0
aozkan
(24.12.10)
kesinlikle burada ilaç tavsiyesi yapmayı tasvip etmiyorum ama:

(bkz: zyrtec)
0
hasnicktir
(24.12.10)
doktorun verdiği ilaçlara bakılırsa ürtiker sorunun var.yediğin bir şeyden yada stresten olabilir.son zamanlarda yeni ve sık tükettiğin bir yiyecek varsa bırak.kahve ve çayı kes.nemlendirici kullanmasan daha iyi olabilir.doktor büyük ihtimal iğne verir.
0
komurluk
(24.12.10)
62 yaşında bir dermatologun dediğine göre uyuz olmuşsun.
0
mentirosa
(16.01.11)
(6)

psikologa gitmeli mi?

cagdassalur
17 yaşında adapazarında yaşayan bir liseli ergenim. hayatımdan son derece memnunum bazı pürüzler dışında. ama onları da yakında bitecekleri için görmezden geliyorum. lise sondayım. şimdi ailem nerden duyduysa davranış bilimleri enstitüsü diye bir yere gitmek istiyor benimle beraber tabi ama sorunlar
17 yaşında adapazarında yaşayan bir liseli ergenim. hayatımdan son derece memnunum bazı pürüzler dışında. ama onları da yakında bitecekleri için görmezden geliyorum. lise sondayım. şimdi ailem nerden duyduysa davranış bilimleri enstitüsü diye bir yere gitmek istiyor benimle beraber tabi ama sorunları görmezden gelmekte son derecede başarılıyım. dediğim gibi benim kimseyle bi sorunum yok ama ailem çok ısrar ediyor. evde sürekli bi gerginlik varmış çünkü. onları pek sevmediğimden olsa gerek diyalog kurmuyorum onlarla hiç. seneye gidicem zaten.

ya şimdi gidicem oraya liseli ergen triplerie girip kısa kısa uyuz cevaplar vericem daha çok gerginlik olucak. nası ikna ediyim ben ailemi şimdi? yada gitmeli miyim?
0
cagdassalur
(23.12.10)
çok ısrar ettilerse git. kırma anneni babanı. 1-2 saat sabret takıl işte orda ki gitmediğin için huzursuzluk olmasın evde idare et işte.
0
neill
(23.12.10)
e madem yakında ayrılacaksınız, kısa süreliğine kısıtlı olsa da diyalog kurun. onları rahatsız etmeyecek minimum derecede değişin geçici olarak. böylece vazgeçebilirler oraya götürmekten.

ileride ipleri koparacaksanız da kendi ayaklarınız üzerinde durmanızın şart olduğunu akıldan çıkarmayın.
0
tedirginlik hucresi
(23.12.10)
kanka git. sen farketmesen de baskıladığın bir sürü sorunun olabilir. gidiyorsun seni dinleyen biri var anlat babam anlat işte. kimseyle paylaşamadığın sırlarını paylaş falan. psikologlar iyidir ya.
0
ayiadam
(24.12.10)
kısa kısa uyuz uyuz cevaplar vereceğine mantıklı ve düzgün cevaplar ver.
böylece anne baba düşünmek zorunda kalır.
uyuzluk yaparsan direk umutsuz vaka durumuna gelirsin hatalı olursun,
anne baba elinden geleni yapmış olur.
en güzeli diyalog halinde olmaktır.
0
seyduna6687
(24.12.10)
Şimdi sevmiyorum diyorsunuz ama zamanla onlara dönüşeceksiniz :) Onların bir tür kopyası olacaksınız birçok konuda. Sorduklarına düzgün cevap verin, mutlu olacaklarsa o dedikleri yere de gidin. Gitmek istemiyorsanız bunu düzgün bir dille onlara söylemeniz lazım.
0
sourlemonade
(24.12.10)
abi git; psikologlar genede kafa adamlardır. sohbetleri hoş olur. tersleme, adam gibi çayını yudumla, sohbetini et.

ama yalnız git. kapının dışında "aman ne olacak bizim çocuğun hali doktor bey" diyen birileri olmasın.

bakarsın hoca bi laf eder, hayatın değişir. adamlar eğitimli abi sonuçta. olmadı anlatır rahatlar içini dökersin; nasılsa söylediklerinin hiçbiri o odadan çıkmayacak. hayatta kaç kere böyle garantisi olan sohbet var allaassen?
0
babilbaligi
(24.12.10)
(3)

bu nedir anlayabileceğim bi şekil biri anlatabilir mi?

bebek terlik
C49.1 üst ekstremite bağ ve yumuşak dokusu malign neoplazmı, omuz dahil
C49.1 üst ekstremite bağ ve yumuşak dokusu malign neoplazmı, omuz dahil
0
bebek terlik
(23.12.10)
ust ekstremite: kollar ve omuz.
malign: kotu huylu
neoplazm: anormal hucre cogalmasi, tumorlesme

doku tipini kesin bilmeden( o da kesin olarak biyopsi sonucunda ogrenilir) hangi dokunun kanseri oldugu soylenemez.
0
tom riddle
(23.12.10)
hmm.. hayırlısı neyse teşekkür ederim açıklaman için:/
0
🌸bebek terlik
(23.12.10)
geçmiş olsun.
0
fredi
(23.12.10)
(3)

Adet Geciktirici ve Alkol

repulsion
Sevgilimle yılbaşında şehir dışına çıkacağız ve regl dönemime gelmekte o günler.Takdir edersiniz ki yılbaşında da eğlenilir,coşulur,alkol tüketilir vs.Mecbur ilk kez Primalut-N kullanacağım.Büyük bir sorunla karşılaşır mıyım? Okuduğum kadarıyla sinir,karın ağrısı gibi sonuçlar doğuruyormuş bu ilaç,b
Sevgilimle yılbaşında şehir dışına çıkacağız ve regl dönemime gelmekte o günler.Takdir edersiniz ki yılbaşında da eğlenilir,coşulur,alkol tüketilir vs.

Mecbur ilk kez Primalut-N kullanacağım.Büyük bir sorunla karşılaşır mıyım? Okuduğum kadarıyla sinir,karın ağrısı gibi sonuçlar doğuruyormuş bu ilaç,bunları göze alıyorum.Bunun dışında alkol ile kullanımında hastanelik olur muyum? Ve ilaçla birlikte kullanacağım beni rahatlatacak ağrı kesiciler kullanmak mantıklı mı?
0
repulsion
(23.12.10)
merak edenler icin bahsi gecen ilacin dogru yazimi: primolut-n

prospektusune baktim alkolle ilgili bir uyari yok. yalniz sozlukte soyle bir sey var; (bkz: #8092992)

ben yine de bu tur ilaclarin doktor kontrolsuz veya danismasiz kullanilmasinin cok mantikli olmadigini dusunuyorum. sirf zevk icin sagliginizdan olmayin.
0
entrapmen
(23.12.10)
Daha önce hiç alkolle kullanmadım da, primalut n çok kullandım. Kağıdında günde 3 tane diyor ama bana çok fazla geldiği için iki tane alıyorum kullanacağım zaman. Bi sabah, bir de yatmadan önce. Bir kaç saat kullanmayınca hemen regl gelmiyor zaten, hapı bıraktıktan 2 gün sonra olunuyor regl.

Siz de kaç gün önce başlayacaksanız yılbaşı günü bi sabah kalkınca için, bi de akşam 5 gibi alın. O midede erimiş olur zaten. Gece de içersinz edersiniz sabah da yeni hap alırsınız isterseniz, ya da 31 inde akşam 5 de alıp regl olmayı beklersiniz. 2 ocakta falan olursunuz zaten.
0
holly golightly
(23.12.10)
hiç de bişeycik olmak merak etme. ayrıca yan etkileri de herkeste görünmüyor. ben de kullanmadan önce bir sürü şikayet okumuştum. bende şişkinlik haricinde hiç bir şey olmadı.
alkolle de sorun olmaz ama ilacı da alkolle birlikte içme( su yerine yani) arasına 2 saat koy, öyle iç. ben öyle yaptım.
0
luvmeowth
(24.12.10)
(2)

İzmir'de Checkup

seyn
Selam ey ahali,Benim anne ile baba hasta olmadan hatta olsalar bile pek doktora gitmezler, yaş da geldi 45-50 lere yakın zamanda yurtdışına gideceğim için aklıma türlü türlü şeyler geliyor, içim rahat etsin diye onlara checkup almak istedim gerçi aldığımı duyarlarsa çok kızarlar çekilişten çıktı v
Selam ey ahali,

Benim anne ile baba hasta olmadan hatta olsalar bile pek doktora gitmezler, yaş da geldi 45-50 lere yakın zamanda yurtdışına gideceğim için aklıma türlü türlü şeyler geliyor, içim rahat etsin diye onlara checkup almak istedim gerçi aldığımı duyarlarsa çok kızarlar çekilişten çıktı vb demeyi planlıyorum

Sorum şudur ki hem bu işi laikiyle yapcak hem de çok maliyetli olmayan yerler varmıdır bildiğiniz

Şifa hastanesi varmış Bayan 919 erkek 699 + %10 ile 1456TL
Acıbaden (izmirde yokmuş) Bay&Bayan 845 ile 1690TL

Yukarıdaki fiyatlar açıkcası gözümü korkuttu
Fiyat bilgisi alabileceğim hastane isimleri yada daha uygun olduğunu bildiğiniz hastaneler var ise minnettar kalırım
0
seyn
(23.12.10)
ben bir kaç sene önce özel ege sağlık ta olmuştum, memnun kalmıştım. sitelerinde fiyat yazmıyor ama bi arayın sorun isterseniz telefonla.
0
simten
(23.12.10)
Şimi aradım Özel Ege Hastanesi Bayan 1650 Bay 1400 :S
0
🌸seyn
(23.12.10)
(3)

Ağda-kirpik

emerik
Hocalar bir arkadaşımın kaşlarına ağda yaparken yanlışlıkla kirpiklerinin bir kısmını koparmışlar. Kirpiğin geri çıkmama gibi bir durumu olmaz di mi?
Hocalar bir arkadaşımın kaşlarına ağda yaparken yanlışlıkla kirpiklerinin bir kısmını koparmışlar. Kirpiğin geri çıkmama gibi bir durumu olmaz di mi?
0
emerik
(23.12.10)
çıkar
çıkmazsa collina olur.
ama çıkar çıkar
0
seyduna6687
(23.12.10)
çıkıyor evet.
0
bu yolun yolcusu
(23.12.10)
badem yağı alın onu sürsün her gece yatarken çabuk ve gür çıkar.
0
hıkmıkzık
(23.12.10)
(3)

Tiroid Biyopsisi yaptirdik ama sonuc supheli cikti - Acil biraz.

bipot
Doktorlar bunun uzerine tiroidin tamaminin alinmasinin en saglikli olacagini soyledi, ama tamami alindiktan sonra tekrar patalojiye gonderilen tiroidin saglikli oldugu sonucu da cikabilirmis. E o zaman ben saglikli tiroidimden neden olayim arkadas? Bunun baska bir cozum yolu yok mudur; doktor arkada
Doktorlar bunun uzerine tiroidin tamaminin alinmasinin en saglikli olacagini soyledi, ama tamami alindiktan sonra tekrar patalojiye gonderilen tiroidin saglikli oldugu sonucu da cikabilirmis. E o zaman ben saglikli tiroidimden neden olayim arkadas? Bunun baska bir cozum yolu yok mudur; doktor arkadaslar ne onerir?
0
bipot
(21.12.10)
www.beslenmebulteni.com

buranın forum sitesine girip ahmet hocaya sor istersen.
0
ya ben lan neyse
(21.12.10)
şüpheli lezyonlarda "ideali" tiroidin tamamının alınmasıdır,
"ideale yakını" ise, subtotal / tamamına yakınının alınması.
alınan kısım ameliyat esnasında patolojiye yollanır.
patolojiden gelecek sonuç selim ise bir şey yapılmaz
habis ise tiroidin tamamı alınır.

durumunuzu doktorunuz göz önünde bulundurup totali önermiş olabilir.
geçmiş olsun
0
scrubz
(21.12.10)
@scrubz, nasil ya, ameliyat sirasinda doku patalojiye gonderilip oradan da tahlil alinabiliyor mu?
0
🌸bipot
(21.12.10)
(1)

deri nakli ile ilgili..

synche
deri naklinde deri alınan kısmın iyileşmeye başladıktan sonraki süreçte sulanmasının sebebi nedir? iyileştirme yolları var mıdır? varsa nelerdir?
deri naklinde deri alınan kısmın iyileşmeye başladıktan sonraki süreçte sulanmasının sebebi nedir? iyileştirme yolları var mıdır? varsa nelerdir?
0
synche
(21.12.10)
Derinin hızlı gelişimi için bir gerilime ihtiyacı oluyormuş. Bunun için üzerinden su akıtıp bu baskıyı yaratıyorlarmış. Yamuluyor olabilirim. Biyomedikal hocasının yalancısıyım.
0
mci
(21.12.10)
(7)

jinekolojik birşeyler

aslıgibidir
Sorum siz sayın hanımlara ve hekimlere...Beklenen Mensturasyon günüm 1-2 gün gecikti lakin ben bir an önce olsun bitsin istemekteyim. Var mıdır bunun bir hal çaresi?
Sorum siz sayın hanımlara ve hekimlere...Beklenen Mensturasyon günüm 1-2 gün gecikti lakin ben bir an önce olsun bitsin istemekteyim. Var mıdır bunun bir hal çaresi?
0
aslıgibidir
(21.12.10)
stres yaptıkça daha da gecikeceğini duydum. ;)
0
ozdek
(21.12.10)
adet düzenleyici haplar var ama stres yapmazsan zaten olacak. rahat ol, başka seylerle mesgul et kafani.
0
atmacaged
(21.12.10)
stres başka bir şey değildir.
geciktiren haplar var ama erkenden olmasını sağlayan bir şeyi hiiç duymadım.
0
seyduna6687
(21.12.10)
adet söktürcü de var ama kullanma, kötü oluyormuş... nesi kötü oluyormuş dersen, muhtemelen geciktirici ile aynı şeydir.
0
no avalon
(21.12.10)
Doğum kontrol hapı veya ertesi gün hapı at gitsin bence ama doktor vs. falan :)
0
mikelarteta
(21.12.10)
aspirin al, olursun. kanı sulandırdığı için feci işe yarıyor.
0
luvmeowth
(24.12.10)
adaçayı da iyi gelir.
0
cnvr
(02.01.11)
(12)

23 cm. Ucu kalın, kökü ince

ya ben lan neyse
Dostlar 1,5 senedir saçlarıma makas değmedi. Saç uzunluğum 23 cm yi buldu. Bu ilk uzatışım değil saçlarımı. Daha önce de uzatıyordum fakat hiçbir sorunla karşılaşmamıştım.Şimdi karşılaştığım sorun şu. Saçlarım banyo yaparken falan acaip dökülmeye başladı. Elimi saçlarıma attığımda elime gelen saç te
Dostlar 1,5 senedir saçlarıma makas değmedi. Saç uzunluğum 23 cm yi buldu. Bu ilk uzatışım değil saçlarımı. Daha önce de uzatıyordum fakat hiçbir sorunla karşılaşmamıştım.

Şimdi karşılaştığım sorun şu. Saçlarım banyo yaparken falan acaip dökülmeye başladı. Elimi saçlarıma attığımda elime gelen saç tellerinin ucunu ve kök kısmını yan yana getirdim. Kökü ucundan bariz ince. Yani saçlarım 1,5 sene öncesine göre incelmiş. Hem de az değil.

Ayrıca yanlar açılmaya başladı. Beni uzun süre görmemiş adam çokr ahat farkeder yanalrın açılmaya başladığını. Tüm bunlar 1,5 yıl içinde oldu. Çok iyi hatırlıyorum ki onlarca kişi "bu saçların dökülmesi mümkün değil" diyordu. Bunu saçlarımın ne kadar hızlı biçimde zayıfladığını ve inceldiğini anlatabilmek için söylüyorum.

Bana bir çare sevgili saç uzmanı arkadaşlarım. Ne yapayım, nerelere gideyim, hangi taşa vurayım şu başı?

Bir de acep dökülen saçın yeniden çıkma ihtimali var mıdır?

Özellikle bu konuda tecrübesi olan, aynı sıkıntılardan muzdarip olmuş arkadaşların tavsiyelerini seve seve dinlerim.

23 Yaş erkek. Rumuz: Ucu kalın.
0
ya ben lan neyse
(20.12.10)
babanı döv. hıncını alırsın
0
vericemparasını
(20.12.10)
dermatolog.
0
charlesbukowskiineksi
(20.12.10)
saçı 3 e vurdur. erkek dökülmesi ise işin var. vitamin mineral ise yemeğine dikkat ederekten yaşamını sürdür. dermatologa gitcen tabi. ama bi kere vurdurman lazım yani, saç bağırıyo
0
dieselsingle2
(20.12.10)
sana nazar değmiş...bu sacların dökülmesi mümkün değil diyenlerin yüzünden
0
acimasiz gercekler
(20.12.10)
gelecekte kel kaılrım korkusundan her ay 5 numara yapıyom ve devamlıs aç bakım ürünleri kullanıyom. öyle işte.
0
cedric tweedledee
(20.12.10)
ulan ne biçim başlık seçiyorsunuz. 23 cm. Ucu kalın, kökü ince diye görünce korktum.

cevap bol bol seviş stresin azalır.
0
kayipadam
(26.08.13)
saçları 3 yap.
gürleşir kendine gelir.
benim saçlar pırasa gibiydi kestirdikten sonra önünü alamadık.
bi de mevsim geçişlerinde,özellikle yazdan sonra, deniz güneş fln saçlar daha cok dökülür.
0
demoniclewinsky
(26.08.13)
ehe ehe... durdu lan dökülmesi :) yaş 26 oldu bu arada. peey.
0
🌸ya ben lan neyse
(02.09.13)
Nasıl durdu?
0
Nocturne
(02.09.13)
yaş 31 oldu :( saçlarım baya ıslak sıçana dödü, södü. ulan 10 sene önceki fotolarda aslan yelesiymiş resmen be... gençliğinizin kıymetini bilin gençler :)
0
🌸ya ben lan neyse
(11.05.18)
basligi gorunce penis sandim :) sac cikti.

saclari kestir, kafan biraz dinlensin. hava alsin biraz kafa derin.
0
tomcruise
(11.05.18)
Döküleceği varsa dökülüyor. Benimkiler de zamanında 72 santimdi, şimdi üç numara kestiriyorum, dökülme yok.
0
yirmisantim
(11.05.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.