Giriş
(10)

Yara geçmiyor bir türlü! İmdat!

ermanen
tırnağımın kenarında "tırnak batması" yüzünden iltihaplanma olmuştu. bepanthen merhem ve 3 antibiyotikli iyileştirici merhemler sürüyorum. 1 haftadır geçmedi. Daha önce de olmuştu böyle birşey ve 2 günde geçiyordu. Bu sefer niye geçmiyor, ne yapmam lazım başka? (doktora gitmek dışında, iyileşme beli
tırnağımın kenarında "tırnak batması" yüzünden iltihaplanma olmuştu. bepanthen merhem ve 3 antibiyotikli iyileştirici merhemler sürüyorum. 1 haftadır geçmedi. Daha önce de olmuştu böyle birşey ve 2 günde geçiyordu. Bu sefer niye geçmiyor, ne yapmam lazım başka?

(doktora gitmek dışında, iyileşme belirtileri var biraz ama bildiğiniz başka yöntemler de denemek istiyorum önce)
0
ermanen
(23.05.11)
dolama olur ora kesin doktora git (bkz: gamlı baykuş )
0
borzoi
(23.05.11)
(bkz: bactroban)
0
kayranin kedisi
(23.05.11)
'kara merhem' diye bişey vardı ama ne olduğunu hatırlamıyorum ben ondan sürmüştüm zamanında iyi gelmişti ama yine de bi araştırın siz.
hatta başlıkta yazılmış bikaç şey; (bkz: kara merhem)
(bkz: dolama)
0
oku oku yazar ol
(24.05.11)
Pedikür'de batan tırnağı temizlettir. Annenin önerdiği bayana git. Herkes yapamaz.
0
Survivorman
(24.05.11)
kantarun yagi sur bir haftada gecer. attarlardan alican.
0
teflon
(24.05.11)
çay ağacı yağı da geçirir mi?
0
🌸ermanen
(24.05.11)
çay ağacı yağı daha çok sivilcelerde kullanılıyor diye biliyorum ben ama bunda da işe yarar mı bilmem. Bence de bactroban iyidir, tırnak batmasında ben de bactroban kullanmıştım.
0
physcos physcos
(24.05.11)
dolamaya kara üzüm habbesi gold standart tedavi ama sen yine de penisilin türevi antbiyotik bi de ağrı kesici al 5 gün kullan geçmezse kara üzüm habbesi tedavisi için toktora git
0
brubaker2
(24.05.11)
bactroban bu ülkede reçetesiz alınabiliyor mu bilmiyorum. onun gibi bir merhem almıştım zaten. ama bactroban daha iyi birşey sanırım.

onun dışında diğer söylediğiniz kara merhem, kantarun yagı ve kara uzum habbesi nerden nasıl bulunur burda hic fikrim yok.

neyse biraz daha bekleyeceğim, sonra doktora gideceğim artık.
0
🌸ermanen
(24.05.11)
kara üzüm habbesi şakkaa lan şakka dediğim gibi sen önce bir tohtora git değerlendirsin sonra bactrobanlar duodcidler ..
0
brubaker2
(27.05.11)
(3)

Ketojen diyetinde supplement almak şart mı?

bozbaykus
Nedense aklıma takıldı
Nedense aklıma takıldı
0
bozbaykus
(23.05.11)
ben de bunla ilgiliyim bu sıralar, gördüğüm kadarıyla yüksek bir proteine ihtiyaç var. süt-yumurta-tavuk-balık ile karşılayabiliyorsan karşıla derim ama protein tozu alırsan kötü olmaz, hatta iyi olur.

edit: sadece şart mı değil mi diye soruyorsan hayır derim ben.
0
baldur
(23.05.11)
@baldur bir sürü soru sormana rağmen hala yanlış yoldasın kilo veriyim derken alıcan bence.
@boz gerek yok giriş seviyesi için 3 aydan sora yavaştan başlarsın
0
borzoi
(23.05.11)
olm sizi bana sayıyla mı veriyorlar ya? aç oku o zaman : (bkz: ketojenik diyet)
0
baldur
(23.05.11)
(3)

ne zaman iyileşirim.

g7mor
maket bıçağı ile elimi kestim kazayla. "tendon" kesilmiş. dikiş atıldı, yarın sabah kontrole gideceğim. elimin iyileşmesi, alçıdan kurtulması ne kadar sürer? teşekkürler.
maket bıçağı ile elimi kestim kazayla. "tendon" kesilmiş. dikiş atıldı, yarın sabah kontrole gideceğim. elimin iyileşmesi, alçıdan kurtulması ne kadar sürer? teşekkürler.
0
g7mor
(23.05.11)
hangi tendon?

kabaca 2 ay falan sonra olay tatlıya bağlanır.

ama hangi tendon?

belki haftaya bile çıkartabilirler alçıyı.
0
aksasu
(23.05.11)
alçıyı düzgün iyileşsin dokular yerinde kaynasın diye yapışlardır. ama iyileşmesi en az bir ayı bulabilir. ayrıca çok ağrın varsa etol gibi antienflamatuar bir ilaç alabilirsin (günde iki kere tok).
0
bıdıbıdı
(24.05.11)
evet, gittim doktora, 15 günde bir kontrol, 1 ay rapor yazdılar. alçı kaldı, ne zaman çıkaracaklarını henüz söylemediler.
kısaca, türk malı maket bıçakları süper kesiyor.
bana bir şey olmaz demeyelim, ve tendonlar önemli.
0
🌸g7mor
(24.05.11)
(1)

zararı mı olur faydası mı?

dieselsingle2
http://tinyurl.com/3cdazm8bugün elime geçti, göbek boşluğu bölgesinden sıkma dışında pek bir sıkıntı vermedi, dik durduruyor hakiketenama; 1-"dik durmanı sağlar sırtın ağrımaz belki ama sırt kasların çalışmadığından zamanla zayıflar onu kullanmadığın zaman daha hızlı sırtın ağrır, daha kambur olursu
tinyurl.com
bugün elime geçti, göbek boşluğu bölgesinden sıkma dışında pek bir sıkıntı vermedi, dik durduruyor hakiketen
ama;
1-"dik durmanı sağlar sırtın ağrımaz belki ama sırt kasların çalışmadığından zamanla zayıflar onu kullanmadığın zaman daha hızlı sırtın ağrır, daha kambur olursun" mubhabbeti doğru mu?

2-manyetik şeysinin bir faydası olur mu hakikaten?

3-nasıl kullanmayı önerirsin?
uzun süre masa başında zaman geçirmek zorunda olan biri olarak soruyorum. sınavlar felan.
0
dieselsingle2
(23.05.11)
yaş kaç? günde kaç saat takacaksın?

1- doğru. var öyle bi muhabbet. kullanılmayan kaslar zayıflar. kesin çözüm sırt kaslarını çalıştıracak egzersizlerdir ama yaş kaç? günde kaç saat takacaksın?

2- ı ıh.

3- belli bi iş için bi süreliğine kullanacaksan zararı olmaz bence. ama sırt kaslarını kuvvetlendirmez.

faydası: kullandığın sürece dik durmana yardımcı olur. iyi bi şey gibi yani.

şişman biri korse taksa nolur göbeği erir mi?
0
aksasu
(23.05.11)
(11)

Hiç dişinizi çektirdiniz mi?

shell
Saat 14.00'de çektirdim hala kanıyor. Normal mi?
Saat 14.00'de çektirdim hala kanıyor. Normal mi?
0
shell
(23.05.11)
değil.şeker hastalığınız felan var mı
0
borzoi
(23.05.11)
gömülü diş miydi?
0
inthechaos
(23.05.11)
Yok şeker hastalığı bildiğim kadarıyla. Öyle oluk oluk kanamıyor ama sürekli azar azar kanıyor.
0
🌸shell
(23.05.11)
20'lik dişti.
0
🌸shell
(23.05.11)
2 tane 20 lik dişimi çektirdim,hiç kanamadı hiç acımadı hissetmedim bile
0
nekodunlangafana
(23.05.11)
normaldir. 12 saat fln kanayabilir, ama muhtemelen oradan bir eksuda sızıyor siz kan sanıyorsunuz.
0
inthechaos
(23.05.11)
20 lik dişimi saat 17 de çektirmiştim, uyuyana kadar azar azar kanadımu durmadı, gece 3 te uyandım kan tükürdüm. sabah kalktığımda yastığımda kan olmuştu ve anca o zaman durmuştu. diğer dişlerimde öyle bir sorun olmamıştı.
0
vincenzo
(23.05.11)
20likse normal (2 kere cektirdim)
0
african rain
(23.05.11)
20 lik çektirdim. 3 gün kanadı. ama benim diş ağaç gibiydi. bence normal. sıcak şeyler, sigara içme. fazla yutkunma,tükürme hareketi yapma. ağrı kesici olarak aspirin alma, yanağından 15 dakikalık setlerle buz uygula.geçmiş olsun
0
mr fusion
(23.05.11)
çektirdim. "normal" değil.

sızıntı şeklinde ise bi iki gün sürse sorun olmaz.
0
aksasu
(23.05.11)
3 köklü yirmilik dişimi çektirdim. Uzun süre kanadı diye hatırlıyorum. Bence normal.
0
ser
(24.05.11)
(4)

Koltukaltı sivilce-beze?

you don t goff me
Daha önce sivilce olarak çıkmıştı, pek işkillenmedim, 4-5 gün sürdü sonra kendiliğinden kayboldu. aradan 10-12 gün sonra gene aynı yerde bu sefer boyutu bıraz daha büyerek böyle ele gelir şekilde fasulye büyüklüğünde beze şeklinde çıktı. çook hafif sızısı var kolumu oynatırsam üstüne doğru. ne olabi
Daha önce sivilce olarak çıkmıştı, pek işkillenmedim, 4-5 gün sürdü sonra kendiliğinden kayboldu. aradan 10-12 gün sonra gene aynı yerde bu sefer boyutu bıraz daha büyerek böyle ele gelir şekilde fasulye büyüklüğünde beze şeklinde çıktı. çook hafif sızısı var kolumu oynatırsam üstüne doğru.
ne olabilir ki acaba? kıl dönmesi? başka bir hastalık? bu arada protein tozu ve creatin kullanıyordum spor yaptığım için. kestim bi kaç gündür. etkisi var mıdır?
0
you don t goff me
(23.05.11)
bendede olmuştu. yan doktor komşu baktıydı. kıl kökü iltihabı dediydi galba. augmentin verdiydi antibiyotik kullandım geçti. olağan bişey dediydi.

not: tabiki doktora görünmek en mantıklısı
0
bak bi
(23.05.11)
bende de olmuştu 3-4 ay kadar önce. doktora gitmedim baştan, ağrısı yok diye. sonra damarımı etkiledi, ordaki damar gerildi, çekilir gibi acımaya başladı. gittim,
kıl kökü iltihaplanmasından kaynaklanıyormuş, damarı etkilediğinden lokalle aldılar. şuan bi sorunum yok.
0
somethinginthewayshemoves
(23.05.11)
beze ağrıyorsa korkmayacan. doktora gidecen antibiyotik verecek kullanacan.
0
aksasu
(23.05.11)
onu bilmemde koltuk altında boyunda falan lenf nodları vardır. herhangi bir hastalık durumunda şişiyo afacanlar ama başka durumlarda da şişebiliyor ihmal etme doktora git.
0
mr fusion
(23.05.11)
(5)

Kareciğer enzimleri

bluevertigo
kan değerlerindeki karaciğer enzimlerinin yüksek olma nedenini bileniniz olabilir mi?tıbbi terimsel yaklaşılmış hep, pratik anlaşılabilir bilgiye ihtiyacım var.
kan değerlerindeki karaciğer enzimlerinin yüksek olma nedenini bileniniz olabilir mi?
tıbbi terimsel yaklaşılmış hep, pratik anlaşılabilir bilgiye ihtiyacım var.
0
bluevertigo
(23.05.11)
En büyük nedeni şişmanlık.Eğer varsa diyet ve spor
Hepatit tarzı hastalıklar
Karaciğerde yağlanma
Alkol
Kandaki trigiliserit yüksekliği
kolesterol
0
free bird
(23.05.11)
değeri yüksek çıkan kişi 17 yaşında, 10 senedir profesyonel yüzücü, alkol ve sigaradan uzak yaşayan, ayrıca fast food tüketmeyen bir genç. bu durumda hepatit tarzı hastalıkları araştırıyor olma olasıkları yüksek diye bir sonuca varıyorum.
0
🌸bluevertigo
(23.05.11)
Sporcu ise kullanılan protein,aminoasitler vs neden olabiliyor enzim yüksekliğine.Eğer öyle birşey yoksa trigliserit yüksekliğidir tahminim.Kalıtsal değilse yani ailede bu tarz sorun yoksa iyi bir şekilde araştırılmalı kesinlikle.
0
free bird
(23.05.11)
kullanılan antibiyotik, veya o tarz ilaçlar yükseltebiliyor. 1 ay kadar önce enzimlerinin aşırı yükselmesi nedeniyle halam hastaneye kaldırıldı ve hepatit c'den başka ihtimal verilmiyordu. test negatif çıktıktan sonra doktor anca ilaç kullanıp kullanmadığını sormayı akıl etti :)
0
chickensoup
(23.05.11)
eger alınan kan hemoliz olmuşsa da değerler yükselebilir. aynı testleri baska bir yerde de yaptırın bence
0
lilidance
(23.05.11)
(4)

Kanserin erken teşhisi

trinitrotoluen
Bildiğim kadarıyla kanserin teşhisi, öyle iki tüp kan alalım da her şeyi bilelim şeklinde olmuyor. Kanser olup olmadığımı öğrenmek istiyorum diyelim, bunu öğrenmek için check-up tarzında bir uygulama oluyor mu? Yoksa teşhis için çeşitli belirtiler çıkana kadar beklemek zorunda mı kalıyoruz?
Bildiğim kadarıyla kanserin teşhisi, öyle iki tüp kan alalım da her şeyi bilelim şeklinde olmuyor. Kanser olup olmadığımı öğrenmek istiyorum diyelim, bunu öğrenmek için check-up tarzında bir uygulama oluyor mu? Yoksa teşhis için çeşitli belirtiler çıkana kadar beklemek zorunda mı kalıyoruz?
0
trinitrotoluen
(23.05.11)
Şüphelendiğim bir şey yok. Öylesine sordum. Hiç akla gelmeyen bir yerde kanserli doku geliştiğini varsayalım. Belirtisi falan da yok. Doktora gidip "şöyle genel bir tarama yapın da kanserli hücre falan var mı bilelim" diyebiliyor muyuz yani. Onu sormak istedim.
0
🌸trinitrotoluen
(23.05.11)
kan testleri genel olarak bir sorun olduğunun habercisi olabilir ancak.

kanser teşhisi için kanserli hücrenin aranıp bulunması(mr, film, baska baksa görüntüleme yöntemleri) gerekli.

ha kan kanseri bu noktada adından dolayı ayrılıyor olabilir ama emin değilim.
0
burgcry
(23.05.11)
CA-125, 242 filan tarzı tümor marker'larını içeren kan testleri erken tespitte bir derece yararlı oluyor, check-up'larda var bu testler.
0
lykos
(23.05.11)
bizim kliniği de her 2-3 ayda bir arayan bir teyze vardı, hastalık hastası bir insan. Nereden duyduysa PET-CT çektirmeyi. Kafasına koymuş, ben kanser miyim, öğrenmek istiyorum diyor.
PET-CT çekiminde tamam tümörlü dokuyu çok rahat bir şekilde görebiliyoruz ama hasta gereksiz yere radyasyon alıyor. Kanser şüphesi çok kuvvetli olmayan kişilerin spor olsun diye PET-CT çektirmesi çok saçma. Kimseye tavsiye etmiyorum.
0
tanjant
(23.05.11)
(10)

Diş hekimlerine soru

trinitrotoluen
Doktorum bir ara dişlerim çok sıkışık olduğu ve 20lik dişlerime çıkacak yer olmadığı için böyle ufak zımpara kağıdı gibi bir şey gösterip ondan almamı söylemişti. Dişlerin arasını zımparaladıktan sonra boşluk yaratmamı sağlıyor işte, anladınız siz onu. Onlardan nerede bulabilirim ben? Ayrıca adı ne
Doktorum bir ara dişlerim çok sıkışık olduğu ve 20lik dişlerime çıkacak yer olmadığı için böyle ufak zımpara kağıdı gibi bir şey gösterip ondan almamı söylemişti. Dişlerin arasını zımparaladıktan sonra boşluk yaratmamı sağlıyor işte, anladınız siz onu. Onlardan nerede bulabilirim ben? Ayrıca adı ne onun?
Şurada bir şeyler var ama hem çok pahalılar hem de bunlar değil sanırım.
www.dentalsepet.com
0
trinitrotoluen
(23.05.11)
:D ahahah bunlar dental tedavilerde kullanılan zımparalar. o zımparaları hekim kullanabiliyor. ortodontistler özellikle.hastanın kullanacağı zımpara kağıdı diye bişe yok. siz bir film çektirin bir üniversite hastanesinde önce cerrahi sonra ortodontiye muayene olun ok?
0
mormormorius
(23.05.11)
Bu gösterdiklerime benziyor dedim zaten, bunlardan değildi.

Ayrıca, zaten ben muayene olduktan sonra bana önerildi bu. Kafamdan uydurup da kullanmaya çalıştığım bir şey değil.
0
🌸trinitrotoluen
(23.05.11)
o doktor saçmalamış.. ben ortodonti uzmanlığı yapan biri olarak söylüyorum; hangi dişten ne kadar mine aşındırılacağını doktorun bilir.
ayrıca sırf çapraşıklık var diye de rastgele aşındırma yapılmaz.
sen mineni aşındırdığın zaman, ortaya çıkacak diş hassasiyetini napacaksın*
mine kalınlığı ne mesela?
estetik duracak mı alt çenende ince dişler üst çenende enine kalın dişler?
hm?
0
ocean86
(31.05.11)
Doktorum bunu bana söyleyeli baya olmuştu; ama ben 20lik diş ağrısı çekince tekrar aklıma geldi. Diş aralarını öyle rastgele zımparalamak dişe zarar verir gibi bir şey düşünmemiştim tabi doktorun yanındayken. Sonradan geçti aklımdan "lan alıp zımparalayacağım da, diş minesine zarar verir bence bu" deyü.

Bir daha doktora görüneyim en iyisi.
0
🌸trinitrotoluen
(31.05.11)
ocean86+1 ama ben de ortodonti tedavisi gören biri olarak katılıyorum. ayrıca en yakın arkadaşlarımdan biri diş hekimi.

hem mantıken zımparalamak oradan milimetrenin onda biri gibi diş çapıyla oynamak olur. diyelim ki her dişi zımparaladın. toplamda iki diş kalınlığında zımpara yapman demek olur bu. ayrıca buna dayanarak söylüyorum ki zımparayla düxeltilebilecek dişlerin varsa hiç düzeltmeni gerektirecek bir çapraşıklığın yok demektir.

@ocean86 hasta ve hekim işbirliği böyle bir şey işte :)
0
bıdıbıdı
(31.05.11)
:))))
0
ocean86
(31.05.11)
@bıdıbıdı

Alt yirmilik dişlerim yer bulamadığı için çıkamıyorlar. Minicik ufacık bir yer olsa çıkmaları için hemen fırlayacaklar. 3 senedir uçları gözüküyor; ama bir türlü çıkamadılar. Filmde göründüğü kadarıyla herhangi bir yamukluk da yok. Düzgün yani 20lik dişlerim. Fakat dediğim gibi işte, çıkacak yer bulamıyorlar.
Dişlerim çok sıkışıkmış(diş ipi bile sor giriyor. doğrudur) o yüzden öndeki dişlerimi ittirip de kendine yer açamıyormuş. Bu yüzden zımparalamamı söylemişti.
0
🌸trinitrotoluen
(31.05.11)
anladım ama ortodontik tdv göreceksin bunun için. dişlerini zımparalamak ancak senin diş ipi kullanabilmene olanak sağlar. bunun dışında pek bi amacı olmaz diye düşünüyorum. az bi derken atıyorum bir mm yer lazımsa zaten dişin o 1mm'ye aldırmaz, çıkar. olmadı git cerrahi yoldan alsınlar dişini.

dişlerini zımparalama. hele bu tip konuda pek bilgin yok gibi görünüyor, hiç elleme. illa yapılması gerekiyorsa söle hekimine o zımparalasın. hem diğer dişlerin inci gibi sıralandıysa 20likleri aldır gitsin. evrimsel açıdan zaten bi kaç yüzyıla tamamen yok olacaklar di mi? bari katkın olsun :)
0
bıdıbıdı
(01.06.11)
valla soyle soyleyeyim; 2 tane buyuk azi disine yer acabilmen icin.. en az iki tane buyuk azi buyuklugunde zimparalama yapman lazim
senin yapacagin sey o yirmiyas dislerini kuzu kuzu cektirtmek
baska birsey degil
0
ocean86
(22.01.14)
2012'de çektirdim yirmilikleri
0
🌸trinitrotoluen
(22.01.14)
(6)

yakı sorusu

tolga asp
bel ağrısı için yakı alıp yapıştırdık ama nerdeyse 1 saat oldu hala yanma yok. biraz daha bekleyelim mi yoksa bir anormallik mi var?
bel ağrısı için yakı alıp yapıştırdık ama nerdeyse 1 saat oldu hala yanma yok. biraz daha bekleyelim mi yoksa bir anormallik mi var?
0
tolga asp
(23.05.11)
son kullanma tarihi geçmiş olabilir mi? genelde yarım saate filan başlaması gerekir yaldır yaldır yanmaya.
0
frzn
(23.05.11)
yok yahu 4 sene daha var son kullanma tarihine, sözlüktede o kadar okuyup bir hevesle aldık hiç faydası olmadı. biraz daha beklesin bakalım.
0
🌸tolga asp
(23.05.11)
çok enteresan. ben de ilk 5 dk bu ne yea hiç bişi olmadı dedim, 6. dakkada yandım Allaaaaaaaaaaaaaaah sökün şunuuuu diye evin içinde zıplamaya başlamıştım. bilmemne kaplan mı markası?
0
mahnita
(23.05.11)
üzerine sıcak su dök, yine yanmazsa at çöpe. yalnız yanarsa beter yanar haberin olsun
0
vincenzo
(23.05.11)
@mahnita
olabilir, üzerinde kaplan resmi var. aradan yaklaşık 2-3 saat geçti ve yeni yeni başlamış yanma, hadi bakalım hayırlısı
0
🌸tolga asp
(23.05.11)
hayatınızın hatasını yapmışsınız. aman uzak durun yakıdan. bel ağrısından daha beter bir ağrı yaşattığından, diğer acıyı unutuyorsunuz.. olay bu..
0
isyanim var ulaan
(23.05.11)
(7)

alerji gibi

omonia
günaydın duyuru sakinleri =) uzun zamandır sabahları hapşuruyorum burnum akıyor.. öğlene kadar devam ediyor sonra birden duruyor tekrar başlıyor. gözlerim de şişiyor sanki biraz.. sanırım alerjik bir durum.. bi hastaneyi aradım alerji birimleri yokmuş kbb ye yönlendirrdiler.. başka bi hastaneyi arad
günaydın duyuru sakinleri =)
uzun zamandır sabahları hapşuruyorum burnum akıyor.. öğlene kadar devam ediyor sonra birden duruyor tekrar başlıyor.
gözlerim de şişiyor sanki biraz.. sanırım alerjik bir durum..
bi hastaneyi aradım alerji birimleri yokmuş kbb ye yönlendirrdiler..
başka bi hastaneyi aradım o da dermatoloğa yönlendirdi.
sizce hangisine gitmem daha mantıklı?
tesekkur ederim =)
0
omonia
(23.05.11)
aynı şeyi bende yaşıyorum bu dönemlerde ve evet alerji, son 4 senedir yaptığım denemelerde henüz tam rahatlama yaşamadım. tek fark ettiğim ankara dışında bir yere gittiğimde bu durumun tamamen ortadan kalkması. eğer sende ankaradaysan bu mevsimde başka bir şehire tatile git.
0
urubitinga
(23.05.11)
allerjik rinit. kbb ye gitmen gerekiyor. kucukyali kizilayin doktoru iyidir bu konuda eger anadolu yakasindaysan.
0
african rain
(23.05.11)
Urubitinga evet ankaradayım! neyse zaten 3 hafta sonra 2 haftalık ayrılacağım umarım biraz faydası olur..
want2die ankarada olduğum için o doktora gidemesem de burada bi kbbye giderim..

want2die internetten bi bakayım..
çok illet bişi bu yaw...
0
🌸omonia
(23.05.11)
saman nezlesi
0
mahnita
(23.05.11)
aynı şeyi bir arkadaşım da yaşıyordu, cerrahpaşa kbb'ye gitti, alerji testleri, tetkikleri filan sonucunda zeytin ve ürünlerine alerjisi olduğu ortaya çıktı. cerrahpaşa'nın kbb'sinde alerji birimi gibi bişey vardı oraya gidiyordu bu arada.
0
evvesa
(23.05.11)
bende de 3 senedir var bu. alerjik rinit ya da halk arasında saman nezlesi deniliyor. baharın gelişiyle beraber, ağaçlardan yayılan polenler, çevredeki tozlar gibi şeylerden ötürü tetiklemeler oluyor. eczanelerde reçetesiz satılan burun spreyleri var bu konuda ama pek işe yaramadı bende. doktora gittiğimde 1 hap, bir fıs fıs, birde tek iğne verdi. ve tüm sezon bir sorun çıkmadan geçti. şimdi aynı 3 ilacı tekrar almam gerekiyor tabi.
0
daglien
(23.05.11)
Kbb öptüm bye
0
the bourgeois
(23.05.11)
(8)

kilo alamamak?

tensai
selam arkadaşlar. sorum kısa. iyi yemek yediğim halde kilo almakta zorlanıyorum. daha doğrusu alamıyorum. nedeni ne olabilir acaba? ve beslenme uzmanına gitmemi önerir misiniz?not: boy 182, kilo 67, 68 civarı, erkek. yaş 25.en azından 75 kg olsam yeter.
selam arkadaşlar. sorum kısa. iyi yemek yediğim halde kilo almakta zorlanıyorum. daha doğrusu alamıyorum. nedeni ne olabilir acaba? ve beslenme uzmanına gitmemi önerir misiniz?

not: boy 182, kilo 67, 68 civarı, erkek. yaş 25.
en azından 75 kg olsam yeter.
0
tensai
(22.05.11)
bagirsakta kurt olabilir.
0
madworld
(22.05.11)
iyi yemeğin yanına bir de ağırlık çalışırsan köpek gibi kilo alırsın. kas yağ dan daha ağırdır.
0
elektromaniac
(22.05.11)
bende çok zayıftım verem hastalığına yakalandım dikkat et.hayvan gibi yedim ve 10 kilo aldım iyiyim şimdi :D
0
semson
(22.05.11)
ben zayıf olduğunu güşünmüyorum.burada da benim tıpatıp aynı bir duyurum var ona da bakabilirsin:(git: 251704)
0
memoxlarge
(22.05.11)
hipertiroidi?
0
triacilgliserol
(23.05.11)
nedenini bilmiyorum; ama çözümü omega-3(yani balık hapı.) pulse var. onlar işe yarıyor bayağı.
0
pangea
(23.05.11)
olursun kardeş acele etme.
tahmin ediyorum bekarsın, uzun süre bende senin gibi kilo alamamaktan şikayet ettim. kesinlikle bu düzenli yemekle alakalı bişey gerisi foso fiso.3 sene önce senin yaşında senin kilonda senin boyundaydım şimdi 77 kiloyum.reklam metni gibi oldu.
0
ferr
(23.05.11)
tahminimce yaşın 27 ye yaklaşınca istediğin kiloya gelirsin. göbek çıkabilir dikkat et.
0
yacox
(23.05.11)
(5)

Süt

poset
aklima takildi, sut isitilinca besin degerleri kayboluyor mu? yani aldigimiz hazir sutu isitip icmekle soguk icmek arasinda bir fark var mi?ps: isitilmis derken ilik degil de bildigin nescafe sicakligi
aklima takildi, sut isitilinca besin degerleri kayboluyor mu? yani aldigimiz hazir sutu isitip icmekle soguk icmek arasinda bir fark var mi?

ps: isitilmis derken ilik degil de bildigin nescafe sicakligi
0
poset
(22.05.11)
ama pastorize ederken o sıcaklığa çıkardıktan sonra hemen soğutuyorlar.
0
fuzuli
(22.05.11)
kutu sütlerde besin değeri aramayın zaten. pastörize edilen sütte yararlı bakteri, enzim vs. kalmıyor.
0
quasiromantic
(22.05.11)
pastorize ederken çok hızlı bir şekilde ısıtıp soğutuyorlar yalnız.
0
kayranin kedisi
(22.05.11)
Pastörizasyonda kaynama sıcaklığının altına kadar ısıtıyorlar, dolayısıyla yaklaşık 130 derecelere kadar ısıtılan UHT(bildiğin uzun ömürlü) sütlerden besin değerleri daha yüksek oluyor. Daha doğrusu, uht'de hem hastalık yapıcı mikroorganizmalar, hem de sütün besin değerlerinin neredeyse hepsi ölüyor.Pastörize sütte ise, hastalık yapan mikroorganizmaların yüzde 90ı eleniyor, ve besin değerleri oldukça yüksek oluyor.

Pastörize sütler iki gün dayanırken, uht 4 aya kadar dayanır.
0
jemjum
(22.05.11)
pastorize süt bu bakkalarda satılan raf ömrü 3-4 gün olan sütler..Raf ömrü 1 ay olanlar ise uht...
uht sütlerde ki besin kaybına yok denecek kadar az diyebiliriz.135-140 dereceye bir kaç saniyeliğine çıkıp geri soğutuluyorlar.O yüzden bazı vitaminlerde 1/3'lük bir azalma dışında besin değerleri pek bir kayba uğramıyor..
zaten süt işlemede kayıp olarak algılamıyoruz vitamin eksilmesini, işlenmiş sütte ki en önemli kayıp proteinlerinin denature olmasıdır.Evet siz evde ısıttığınızda denature oluyorlar, tabiatları bozuluyor, geriye süt değil süt posası kalıyor bir nevi.
Pastörize sütlerde ki besin kayıpları uht olanlara göre çok daha fazladır...Ama yine de evde ısıttığınıza göre çok daha iyi..Zaten pastörizasyon 60-65 derece de yarım saat tutularak yapılır, 65 derecede süt proteinlerinin dayanabileceği en yüksek sıcaklık, lakin içinde ki sporları tamamen öldürmeye yeterli olmadığından raf ömürleri kısa oluyor.
bitti :D
0
chaoslord
(23.05.11)
(6)

Gerilim tipi başağrısı :(

davy_jones77
Akadaşlar bende geilim tipi başağrısı var bilen bilir en az bir ay sürer bu şerefsiz ama bu sefer çok kötü, iki ağrıdan bir kelime okuyamıyorum, onu bırak kafamı dik tutmak bile zor. İlaç (majezik vs) içtim ama işte bana mı demiyor. Of zaten ilaç olarak antidepresan da kullanıyorum ama napıcam bilmi
Akadaşlar bende geilim tipi başağrısı var bilen bilir en az bir ay sürer bu şerefsiz ama bu sefer çok kötü, iki ağrıdan bir kelime okuyamıyorum, onu bırak kafamı dik tutmak bile zor. İlaç (majezik vs) içtim ama işte bana mı demiyor. Of zaten ilaç olarak antidepresan da kullanıyorum ama napıcam bilmiyorum ya, ders çalışmam gerek daha bilgisayarın başına oturunca ağrım katlanıyor :(( Ben de çeken bilir diye düşünerekten soruyorum tecrübesi olan var mı, ne halt edeyim?
0
davy_jones77
(22.05.11)
duş al.sesten,kokudan ve ışıktan yalıtılmış bir odada bir kaç saat sırt üstü yat uyuyabilirsen iyi olur.umarım faydası olur.
0
in search we trust
(22.05.11)
git bi beyin bt mr falan çektir. nörolojiye git. sebep bulunamazsa psikolojik olduğunu bilirsin.
0
bıdıbıdı
(22.05.11)
yaw psikolojik orası kesin, tomografi vs herşeyi çektirdim. Nörologlar da antidepresan verip gönderiyor işte.
0
🌸davy_jones77
(22.05.11)
1-doktora git. detaylı kontrole gir.
2-doktora guvenme baska doktora git- detaylı kontrole gir
3-teshisler uyussa bile doktora guvenme-kendin de araştır
4-gece uyurken mutlaka nefesin acık olsun. burnun tıklaı olmasın. yATMAdan yeterince su ic.
0
bentalihsizim
(22.05.11)
@bentalihsizim oyle bir yazmissin ki, adam doktor haric herkese guvenecek herhalde.

doktordan baska deneyebilecegin yontem soyleyeyim o zaman, okuyup uflemek iyi gelir. yillar once rahmetli dedem basima dokunarak okuyup ufleyerek bas agrimi gecirmisti.
tabii keramet duada degil dokunarak gerilimi almakta bence.
hic olmadi birine saclarini oksat.
0
avrasya
(22.05.11)
@avrasya çok hassas bir noktaya değindin çok yalnızım be :((
0
🌸davy_jones77
(22.05.11)
(10)

çok uyuyorum ama öyle böyle değil

bluevertigo
çok fazla uyuyorum. günlük işlerimi elbette hallediyorum. sabah kalkıp işe gidiyor, akşam eve geliyorum. günlük hayatımda bir sorun yok ama bir oturuşta 13 saat uyuyabiliyorum. oturduğum yerde uykum geliyor. işe giderken serviste uyuyorum, akşam eve dönerken uyuyorum. hatta servisten inip eve girinc
çok fazla uyuyorum. günlük işlerimi elbette hallediyorum. sabah kalkıp işe gidiyor, akşam eve geliyorum. günlük hayatımda bir sorun yok ama bir oturuşta 13 saat uyuyabiliyorum. oturduğum yerde uykum geliyor. işe giderken serviste uyuyorum, akşam eve dönerken uyuyorum. hatta servisten inip eve girince bile direk kendimi uyumak için yatağa atıyorum. çok derin uyuyorum öyle ki .ikseler uyanmayacağım.

buna rağmen miskinlik ve uykuya doyamıyorum. bir bilene sorayım dedim. sen misin o?
0
bluevertigo
(22.05.11)
bol bol kahve iç , uyumazsın hatta uyuyamazsın
0
bottle of the wine
(22.05.11)
depresyondasın sanırım.veya vitamin olarak supradyn iç sabahlari.ayık tutar.
0
pazubant
(22.05.11)
bol bol enerji votka iç, uyuyamazsın hatta uyuuamazsın
0
borzoi
(22.05.11)
depresyonda olduğumu sanmıyorum. bu senelerdir böyle. kalabalık arkadaş ortamında herkes sohbet ederken ben uyuyup kalabiliyorum mesela. elbette bunu sokak ortasında ya da bir mekanda otururken yaşamıyorum ama azcık yayılayım, hop uykudayım.

kahve ya da enerji içecekleri işe yarayabilir. öyle olunca da hergün kahveye enerjiye dayanmam lazım. ben bunun altında yatan sebebi merak ediyorum aslında. kim bilir?
0
🌸bluevertigo
(22.05.11)
troid problemi olabilir kan testi yaptırıp dahiliye yada endokrin uzmanına göster.
0
eternal disgust
(22.05.11)
ben de sürekli uyuyorum. yapacak fazla bir şeyim olmadığından sanırım. ama altta yatan psikolojik bir problem (depresyon ya da bişilerden kaçma gibi) vardır mutlaka. kendinle çok konuş, problemi bulmaya çalış. işe yarıyor bak benden söylemesi.
0
bıdıbıdı
(22.05.11)
bari sırtüstü yat yüzün kırışmasın
0
overdose
(22.05.11)
geç yatıyorsan, uyku saatlerin düzensizse, gece geç yatıyorsan, düzgün beslenmiyorsan, sabahları güneş ışığı almıyorsan (yani uyandığında odan karanlık oluyorsa), B12 eksikliğin varsa hatta kansızlık da olabilir, gün içinde fiziksel yada mental olarak yoruluyorsan, depresyondaysan, uyuduğun yatak rahatsızsa; bunların biri yada birkaçı biraradaysa çok uyuman normaldir.
Bunun dışında sabah hafif spor yapmak, soğuk duş almak(buz gibi değil ama tabii ki), düzgün kahvaltı yapmak (mümkünse meyve ile desteklenmiş), gece belli bir saatten sonra ağır bir şey yememek hatta hiç birşey yememek (çünkü sindirime harcayacağınız enerji uyurken toplayacağınız enerjiden gidiyor), bol su içmek sabah daha enerjik olmanıza yardım edebilir.
0
goldentitan
(22.05.11)
tam tersi, sigara, kahve, cay, bunlardan uzak dur. kullaniyorsan tamamen birak.
spor yap, gunduz gunes isigina cik. ofisin evin nerede oluyorsan artik, iceri isik girsin. gece mumkun oldugunca karanlik bir ortamda yat, uyu, gec yatma, bilgisayar karsisinda cok durma. uyumadan once ilik dus yap, odani havalandir, ilik sut ic...

mesele DERİN uyuyabilmekte. bir paket sigara arti bes kupa kahve ustune 15 saat uyusan yine dinlenemezsin.
0
avrasya
(22.05.11)
bir uyku klinigine görünebilirsin. demir eksikliği olabilir. ayrıca uyku apnesi huzursuz bacak sendromu gibi hastalıklar var olabilir.

burun tıkanıklığı veya geniz et şikayeti varmı ? uyurken horlarmısın ?
0
orpheus
(23.05.11)
(11)

öksürüğe ne iyi gelir

aliscan
balgam falan yok kuru öksürük oluyor galiba. buna ne iyi gelir.
balgam falan yok kuru öksürük oluyor galiba. buna ne iyi gelir.
0
aliscan
(22.05.11)
eczane'ye sorsan daha iyi olur ama; şahsen ballı süt veya doğal nane-limon çayı içince kesiliyor.
0
insanimsi
(22.05.11)
öksürük şurubu, ya da tan flex boğaz spreyi alırdım ben olsam .
0
cedric tweedledee
(22.05.11)
eğer balgam yoksa şurupları doktor tavsiyesi olmadan kullanma. olmayan birşeyi söktürmeye çalıştıkları için daha yıpratıcı oluyorlar.
0
cinna monster
(22.05.11)
öksürük balgamsız ve ciğerden gelmiyormuş gibi hissediyorsanız (kuru öksürük), boğazdaki bir akıntı sebepli olabilir. yakın zamanda soğuk algınlığı fln geçirdi iseniz ya da sinüzit'iniz varsa sebep olabilir.
0
elalemin derdi
(22.05.11)
öksürük şurubu uyuşturup öksürmeyi engellemez mi? balgam söktürücü demiyorum normal bildiğin, sevdiğin, çok içersen kafa yapan, sevimli, tatlı, şekerli öksürük şurubu diyorum ne doktor kontrolü yeaaaaaa
0
cedric tweedledee
(22.05.11)
zencefilli bal
ayva yaprağı çayı
0
kariliksizkari
(22.05.11)
ısıtılmış pekmez ve karabiber bir çay bardağı bir kaç saat rahatlatıyor.
0
peseve
(22.05.11)
kuru öksürük bronşite delalettir kimi zaman. ama ateş falan yok başka sıkıntın yoksa bal zencefil karıştır. ye. çok faydalıymış zencefil.
0
bıdıbıdı
(22.05.11)
keçiboynuzu şurup.
şıp diye kesiyor.
ne ilaç ne bir şey.
"oha lan ne var bunun içinde" diyeceksin.
0
ykup
(22.05.11)
zencefil , bal keçiboynuzu karışımı bişey var aktarda ünlü bişey adı aklıma gelmiyo öksürüğü anında kesiyomuş ama ben kullanamadım iğrenç bi tadı var bi yudum alır almaz tuvalete kusmaya gittim :D:D:D:D:D
0
semson
(22.05.11)
doktora gitme eczaneye git hatta aktara gitt aktarda sanba bir paac filmi çeksşin ebelere götürr filmi sana sezaryan yapmasınlar normal akcğer doğurtsunlar sonra fizik tedavi teknikerleri gerekirse pastil yazıp eve yollarlar bu ne lan
0
brubaker2
(22.05.11)
(3)

akustik travma

claeryn
merhabalar, geçen gün gittiğim bir konser sonrası sağ kulağımda lokal işitme kaybı (akustik travma) oluştu. kulak çınlaması ve tiz seslerin kulağımda yankılanması şeklinde kendini belli etmekte. doktor ilaç yazıp, "geçebilir de geçmeyebilir de" dedi. fakat pazartesi günü kaçırmak istemediğim bir kon
merhabalar,
geçen gün gittiğim bir konser sonrası sağ kulağımda lokal işitme kaybı (akustik travma) oluştu. kulak çınlaması ve tiz seslerin kulağımda yankılanması şeklinde kendini belli etmekte. doktor ilaç yazıp, "geçebilir de geçmeyebilir de" dedi. fakat pazartesi günü kaçırmak istemediğim bir konser var. kulak tıkacı kullanarak kendimi koruyabilir miyim? kulak tıkacı kullanacaksam 2 kulağımı da mı tıkamam gerekir? ve bu tıkaç tüm sesi engellemez, yalnızca sesi azaltır değil mi? ayrıca aynı durumu yaşamış kişiler varsa da "şu ilacı kullandım", "şöyle yapsan iyi olur" gibi tavsiyelerini de bekliyorum.
0
claeryn
(21.05.11)
slikon kulak tıkaçları var, ama sert olanlar değil bunlar biraz daha yumuşak oluyor sık oyna bastır şekli iyice bozulsun 3 dakika sonra aynı şekle geliyorlar. onlardan bul. 2 kulağını da tıka.. aslında konsere gitmesen daha iyi..
0
her yerde is goren
(21.05.11)
bence konsere gitme.
aynı kişinin ya da grubun konserine daha sonra gidebilirsin ama sağlığın bozulursa bunu eskisine dömdürmen zor ya da imkansız olabilir.
0
kayranin kedisi
(21.05.11)
konseri bir daha izleyebileceğimi sanmıyorum, zira marty friedman'ın bir daha türkiye'ye gelme ihtimali düşük. o yüzden en az zararla kurtulmak için çare arayışındayım.
(bkz: 23 mayıs 2011 marty friedman ankara konseri)
0
🌸claeryn
(21.05.11)
(2)

Kanal tedavisi

j for jason
Tedavinin ilk kısmını 1-2 saat önce atlattım, şu an geçici dolgu var. Merak ettiğim konu, kaşıntı gibi bir his var o dişte, normal midir bu? İşlem öncesinde-sırasında-sonrasında fazla acı çekmediğimden büyütüyor muyum yoksa ufak bir şey de?
Tedavinin ilk kısmını 1-2 saat önce atlattım, şu an geçici dolgu var. Merak ettiğim konu, kaşıntı gibi bir his var o dişte, normal midir bu? İşlem öncesinde-sırasında-sonrasında fazla acı çekmediğimden büyütüyor muyum yoksa ufak bir şey de?
0
j for jason
(21.05.11)
bende de oluyordu. normaldir heralde.
0
hikmetkaraman
(21.05.11)
kaşıntı normal
0
josephinebrunsvik
(21.05.11)
(1)

diş kaplama lamine vs porselen

borzoi
şimdi sevgili iyonyalılar ;benim ilk sorum bu lamine kaplama ile porselen kaplama şey arasındaki fark ne ? birinde diş baya küüçülüomuş diğerinde hiç küçülmüomuş felan direk yapıştıolarmış falanda filanda. kısaca nedirikinci sorum benim benim ikinci küçük azı dişimin yanağa yakın tarafı kırıldı , ön
şimdi sevgili iyonyalılar ;

benim ilk sorum bu lamine kaplama ile porselen kaplama şey arasındaki fark ne ? birinde diş baya küüçülüomuş diğerinde hiç küçülmüomuş felan direk yapıştıolarmış falanda filanda. kısaca nedir

ikinci sorum benim benim ikinci küçük azı dişimin yanağa yakın tarafı kırıldı , önceden kanal tedavisi felan yapılmıştı vs. buraya gaplama yapak dedi doktor şimdi ben hangilerini tercih edebiliyorum ya da en iyi kaplama tekniği ve malzemesi nedir?
0
borzoi
(21.05.11)
1)laminada dişin sadece bir yüzü prepare edilir ve ince bir porselen/kompozit materyal o prepare edilen yüze simante edilir. porselen kaplamada dişin her tarafı aşındırılarak porselene yer hazırlanır. öyle yapıştırılır.
2) nasıl kırıldığını bilmediğimden ağız içi muayenenizi yapan doktoru dinlemeniz daha iyi olur. ama dişin yarısı falan gittiyse on-lay restorasyon önerebilir size.
0
xen0mancer
(22.05.11)
(5)

Alkol alınca kızarıyoruz

alihoca
1 yıldır alkol alınca Tuncay Şanlı'ya dönüyor yanaklarım. Varmı bir ilacı falan?
1 yıldır alkol alınca Tuncay Şanlı'ya dönüyor yanaklarım. Varmı bir ilacı falan?
0
alihoca
(21.05.11)
olur oyle. vucut isin hizla yukseldiginden heralde.
0
roadrunner merlin
(21.05.11)
yüksek oranda alıyorsan normal tabi. beyaz tenliysen ya da cildin hassassa olabilir. bende de oluyor. babam yanaklarımdan anlıyor alkol aldığımı ama önemli dğeil. alkol damarları belirginleştiren bişi sonuçta. damarlarda vazodilatasyon yapar. normal bence. kıpkırmızı olmuyorsan ve başka şikayetin olmuyorsa.
0
bıdıbıdı
(21.05.11)
H2-antagonist ilaclari, yani anti asit olmayan reflu ve ulser ilaclarini deneyebilirsin.

antabus oneren arkadasa ise hicbir sey demiyorum.
0
tom riddle
(21.05.11)
bir ilacı yok bildiğim kadarıyla, bünyeyle alakalı. bana da bazen ateş basıyor, beyaz tenliyim ama görüntüde bir değişiklik olmuyor, kızarıklık gibi yani. herkesin başına gelebilecek bir durum.
0
Leucothea
(21.05.11)
benim cinli-korei arkadaslarima oluyo, hatta amerika'da asian flush/glow deniyo bu olaya. Pepcid diye bisi aliyorlar ickiye baslamadan yarim saat once, ama Turkiye'de var mi hicbir fikrim yok.
0
blackworld
(21.05.11)
(8)

supradyn hakkında?

semson
millet doktor kullanmamı söylemişti.4 ay kadar oldu.sizce bırakmalımıyım? daha ne kadar kullancam.zararı var mıdır?
millet doktor kullanmamı söylemişti.4 ay kadar oldu.sizce bırakmalımıyım? daha ne kadar kullancam.zararı var mıdır?
0
semson
(20.05.11)
grayfurt havuç elma muz kivi balık sarımsak satıyorlar marketlerde
zararsız
0
frtcek
(20.05.11)
ben senelerdir kullanıyorum. zararı yok. fazla vitamini atarsın zaten idrarla falan.
0
jangara
(20.05.11)
fazla supradyn kullanımı böbrekte taş yapıyo diyip duruyodu annem. atıyo da olabilir :)
0
yanginmerdiveni
(20.05.11)
bildigim kadari ile bu hap bir bizim memlekette bu derece meşhur.

bazı ulkelerde satışı yasaklanmışmıydı neydi geçmiş zaman tam hatırlamıyorum.
0
kulustur
(20.05.11)
karaciğerini yorduğuna deymez
0
borzoi
(20.05.11)
şu başlığa bir bak istersen.
www.eksisozluk.com
0
zirvelerin ozgurlugu
(20.05.11)
arkdaşlar akciğer veremine yakalandım.kilo alim kendimi toparlim diye ek olarak vermişti.ama şimdi gayet iyiyim bırakmanın aman geldi diye düşünüm onun için sordum saolun varolun
0
🌸semson
(20.05.11)
her vitamini idrar yoluyola atamazsın. o yüzden çok fazla kullanmanı önermem ama tabi bırakma sürene doktorun karar verir ciddi vitamin eksikligi v.s durumuna baglı yorgunluk gibi birşey varsa doktorunla konuş.
0
exodia
(21.05.11)
(7)

Deprem/mide bulantısı

deletesystem32
Dünkü depremden sonra biraz paranoyağa bağladım ama sormadan edemiycem.Bugün nette şöyle bi şey gördüm:"Deprem Öncesi Değişiklikler, Belirtiler, Deprem Habercileri, İşaretleri;MEMELİLERİnsan: İştahsızlık, mide bulantısı, kusma, burun kanaması, baş dönmesi, sinir bozukluğu, tansiyon yüksekliği, kalp
Dünkü depremden sonra biraz paranoyağa bağladım ama sormadan edemiycem.Bugün nette şöyle bi şey gördüm:

"Deprem Öncesi Değişiklikler, Belirtiler, Deprem Habercileri, İşaretleri;

MEMELİLER

İnsan: İştahsızlık, mide bulantısı, kusma, burun kanaması, baş dönmesi, sinir bozukluğu, tansiyon yüksekliği, kalp rahatsızlığı, esneme. Devamlı uyuma isteği."

Sabahtan beri midem bulanıyodu ve iştahsızlık var.Sadece bana oluyodur heralde diye düşündüm ama iki kişiden daha aynı şikayetleri duyunca tekrar korkmaya başladım.Gerkçek mi burda yazanlar.Sizde de aynı şikayetler var mı?Deprem bekleniyo mu?Hepimiz ölücek miyiz?
0
deletesystem32
(20.05.11)
depremden önce birşeyler mi oluyormuş? valla depremden sonra travma sonrası stres olayı çok aşırı yoğun olabiliyor onu biliyorum. psikolojik sizinki onu diyebilirim ama rahat olun.
Ben gibi 17 ağustosta enkaz altından çıkan adam bayaa bi sallandığım halde yatağımdan kalkmadım. ürkülecek birşey yok.
0
her yerde is goren
(20.05.11)
bir canın var kaç kere ölücen korkacak bişey yok binana güveniosan bazı şeyleri kadere bırakmak lazım arabesk dinlemek lazım.

iştahsızlık ve mide bulantısının zilyontane nedeni var.
0
borzoi
(20.05.11)
(bkz: depremi önceden haber veren insan)

yok elbette böyle bi şey.
0
click here to see her naked
(20.05.11)
Bolu'dan,hiç mi hiç güvenmediğim 5 katlı bir apartmanın 5. katından yazıyorum bunları.Göz önünde bulundurun lütfen bunları da.
0
🌸deletesystem32
(20.05.11)
iyi tarafından bak çökerse en üst kattasın kurtulma ihtimalin daha fazla, bodrum katta oturan ne yapsın.
0
borzoi
(20.05.11)
Tek tesellim o zaten.
0
🌸deletesystem32
(20.05.11)
Deprem olma olasılığı dünkü depremden önce neyse şimdi de o. Safsatalara kanmayın. Ülkemizde yüzlerce, belki binlerce insan sizin saydığınız rahatsızlıkları her gün çekiyor, ona bakarsanız her gün deprem olması lazım. Bolu'da her gün sokağa çıkıp insanlara sorun, bir saatte en az beş kişinin bu saydıklarınızdan birini çektiğini duyarsınız (mahallenin delisi de olursunuz tabii).
0
sourlemonade
(20.05.11)
(2)

Sağ El Boksör Kırığı

homo statisticus
Merhabalar.Sağ elimin 5. metakarpal kemiğinde oblik bir boksör kırığı oldu.Alçıya alındı ancak çıktıktan sonra açı aynı ilk günkü gibi. Ayrıca sivri bir kırık olduğu için sivri uç hala deride çıkıntı yapıyor.Doktor müdahale gerekmediğini, 2-3 ay içinde açının normale döneceğini söyledi ama bana sank
Merhabalar.

Sağ elimin 5. metakarpal kemiğinde oblik bir boksör kırığı oldu.
Alçıya alındı ancak çıktıktan sonra açı aynı ilk günkü gibi. Ayrıca sivri bir kırık olduğu için sivri uç hala deride çıkıntı yapıyor.

Doktor müdahale gerekmediğini, 2-3 ay içinde açının normale döneceğini söyledi ama bana sanki olmayacak gibi geliyor. (doktordan iyi biliyorum ya)

Benzer bir kırık yaşayan var mı acaba, açının zamanla düzelmesi, sivri kemiğin düzgün bir biçimde kendi kendine zamanla kaynama ihtimali var mı?

Kırık, ekteki resimdekinin biraz daha sivrisi şeklinde.

Teşekkürler.
0
homo statisticus
(20.05.11)
arkadaşımın bilek kırığı aynı şekilde deli gibi açılıydı ilk kaynadığı zaman zamanla düzeldi ama...
0
cedric tweedledee
(20.05.11)
aynı yerden aynı şekilde kırdım, birebir aynı neredeyse. bir yumruktan sonra oluşmuştu bendeki. hafif bombeli bir biçimde kaldı maalesef. eskisi gibi olması imkansız.
0
mesajli
(20.05.11)
(6)

Muhabbet kuşu ishal sorunu

restlesss
Muhabbet kuşumun ishal olduğunu farkettim. Kuşcuya sordum ne yapabilirim diye, veterinere gitmene gerek yok dedi ve avisol-b diye bir vitamin ve bağırsak antibakteriyeli olarak da avidiare verdi. suyuna damlattım ikisini de. dışkısı biraz normale döndü ve biraz hareketlendi ötmeye başladı. yine de u
Muhabbet kuşumun ishal olduğunu farkettim. Kuşcuya sordum ne yapabilirim diye, veterinere gitmene gerek yok dedi ve avisol-b diye bir vitamin ve bağırsak antibakteriyeli olarak da avidiare verdi. suyuna damlattım ikisini de. dışkısı biraz normale döndü ve biraz hareketlendi ötmeye başladı. yine de uyuma eğiliminde tek ayak havada ve tüyleri kabarık bir vaziyette.

İlaca devam edip beklesem mi, yoksa başka bir şeyler mi yapmak lazım?
0
restlesss
(20.05.11)
daha önceleri çok muhabbet kuşu besledim. genelde yeşilliği iyice kurutmadan verdiğimde ishal olurlardı. aklınızda olsun.
0
rend
(20.05.11)
papaganokulu.org diye bir site var, orda pek çok hastalığa iyi gelecek besinleri fln bulabilirsiniz.
0
goldentitan
(20.05.11)
hayvanı sıcak tut. kafesini falan ört, üşüyordur o şimdi.
0
kerbeee
(20.05.11)
dışkısı normale döndüyse vitamin takviyesine devam et, üşütmemesine de dikkat et. Normale dönmediyse insanlar için kullanılan ercefuryl mi ne öle bi bağırsak antiseptiği şurup var, damlatabilirsen gagasına 1 damla damlat ve vitamin takviyesine devam et, gagasına damlatamazsan suyuna damlat bikaç damla. yalnız suyuna hem ishal ilacını hem vitamini aynı anda karıştırman doğru değil diye biliyorum.

he bir de kafesine haşlanmış patates koyabilirsiniz.
0
physcos physcos
(20.05.11)
zaten söylenmesi gerekeni söylemişler de ben şeyi eklemek istedim. sakın ihmal etmeyin ilacını yoksa ishalden hemencecik ölüveriyo garibanlar :(
0
be forever young
(20.05.11)
bende sıcak tutma gereksinimini bir kez daha hatırlatayım.
0
rosencruz
(21.05.11)
(5)

iyi bir ortopedist bilen?

zenlaid
Selam millet,Arkadaşımın boynu ile omzunun birleştiği noktada ağrısı var. Normal durduğunda sorun yok ama kolunu yukarı kaldırdığı ya da boynunu oynattığında ciddi bir ağrı oluşuyor. Daha önce bir ortopedi doktoruna göründü ama tutulma dedi, kas gevşetici verip postaladı. 3 haftadır da geçmedi.Tanıd
Selam millet,

Arkadaşımın boynu ile omzunun birleştiği noktada ağrısı var. Normal durduğunda sorun yok ama kolunu yukarı kaldırdığı ya da boynunu oynattığında ciddi bir ağrı oluşuyor. Daha önce bir ortopedi doktoruna göründü ama tutulma dedi, kas gevşetici verip postaladı. 3 haftadır da geçmedi.

Tanıdığınız bildiğiniz özel hastane veya devlet hastanesi, iyi bir ortopedi doktoru var mı?
0
zenlaid
(20.05.11)
şehir istanbulmudur?
0
thewishcaster
(20.05.11)
bu hastalık için ortopediye değil nörolojiye gitmeniz gerek.
adana.
www.orhansen.com
0
ben smyrna
(20.05.11)
evet istanbul mümkünse anadolu yakası.
0
🌸zenlaid
(20.05.11)
@ben smyrna : daha çok kas ağrısı, yırtılma gibi bir ağrıymış, sinirler ile ilgili olmadığını düşünüyor. ama ben söylerim yine birşey çıkmazsa nörolojiye de gönderirim.
0
🌸zenlaid
(20.05.11)
yeditepe üniversite hastanesi çağatay uluçay
iyidir gerçekten. para alıcam diye gereksiz işlem yapmaz.
0
65 derece
(20.05.11)
(4)

bel tutulması acil!

tolga asp
zamanında bel fıtığı ameliyatı olan babamın oldum olası beliyle sorunu var. birkaç günlük ziyaret için yanıma geldi, yattığı yer bildiğin kanepe. yatak sakat olduğu için bugün birden bire beli tutuldu, sabahtan beri kıpırdamadan yatıyor. az önce tuvalete gitmek zorunda kaldı gidip gelmemiz 20-25 dak
zamanında bel fıtığı ameliyatı olan babamın oldum olası beliyle sorunu var. birkaç günlük ziyaret için yanıma geldi, yattığı yer bildiğin kanepe. yatak sakat olduğu için bugün birden bire beli tutuldu, sabahtan beri kıpırdamadan yatıyor. az önce tuvalete gitmek zorunda kaldı gidip gelmemiz 20-25 dakika sürdü, durum bu derece vahim.

bel tutulmasında yapılması gereken nedir? ne yaparsak iyileşir, ambulans mı çağıralım ne yapalım? evde de kimse yok tek başıma kala kaldım öyle. bilgi ve tecrübesi olan biri akıl verebilir mi?

not: yarına kadar üstte kalsa çok iyi olur, zor durumdayız.
0
tolga asp
(19.05.11)
böyle bi durum için bence varsa doktorunu arayın. zira buradan verilecek bilgiler durumu daha kötü bile edebilir. biliyosunuz bizim millet bu konuda uzman geçinip sakat etme konusunda bir numara.
0
byzgms
(19.05.11)
hareket ettirince fıtık belki diğer sinirlere bası yapabilir ve felç kalabilir. olası bir problem tabi bu. umarım öyle bir şey olmaz. ama bir 112 arayın derim. en azından nasıl yardım alabileceğin konusunu danışırsın.
0
bıdıbıdı
(19.05.11)
apranax verin. ağrısı biraz dinsin hareket edebilsin. daha sonra doktora götürün tabi.
ameliyat olduysa ikinci ameliyatlarda başarı oranı düşüyor. yani ömür boyu bu sıkıntılarının devam etmesi muhtemel.
0
durdenist
(19.05.11)
kas gevşetici içsin, sıcak su koysun, sıcak tutsun, yatsın.
0
goldentitan
(20.05.11)
(3)

çok dinç ve zinde bir 2-3 hafta için

rosenrot
merhaba arkadaşlar, malum finaller yakın zamanda başlayacak ben ise çok kötü durumdayım gerek dersler konusunda gerekse fiziksel olarak devamlı bir zombilik hali mevcut. çabuk yoruluyorum devamlı uyumak istiyorum vs. pharmaton kullan demeyin çünkü yaklaşık 4 aydır kullanıyorum etkisi sadece psikoloj
merhaba arkadaşlar, malum finaller yakın zamanda başlayacak ben ise çok kötü durumdayım gerek dersler konusunda gerekse fiziksel olarak devamlı bir zombilik hali mevcut. çabuk yoruluyorum devamlı uyumak istiyorum vs. pharmaton kullan demeyin çünkü yaklaşık 4 aydır kullanıyorum etkisi sadece psikolojik yönden oluyor. ayrıca yemek düzenim de aşırı bozuk.

evet arkadaşlar size sorunumdan bahsettim bu 2-3 haftayı zinde ve hareketli geçirmek istiyorum, yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler..
0
rosenrot
(19.05.11)
supradyn içeceksin. multivitamin ve mineral desteği. bende aynı durumdayım ne zaman sınavlar için kasmam gerekse kahvaltıdan sonra alıyorum bir tane. sonrasında bir kahve ile bir kaç saat sorunsuz ders çalışabilirsin.
0
take me rufee
(19.05.11)
Kan tahlili yaptır derim. Multivitamin desteği almama rağmen aylarca dediğin durumda dolaştım, b12 eksikliğim olduğundan pek bir işe yaramadı. Şimdi ayda bir dodex'i yiyorum, zindeyim gayet.
0
buf-e kür
(19.05.11)
Düzenli sabah koşuları (10 dakika yeter) eve dönünce ılık/soğuk duş. 6 saat uyku(fazlası tembelleştirir) yeter sana. Günde en fazla 2 bardak kahve (sonra uykusuzluk çekersin), yok ben öküzüm 50 bardak kahve de içsem uyurum diyorsan mucizevi ilaç: kahve+kola.

İlaç milaç içmene gerek yok. Hareket edeceksin temiz hava alacaksın. Çalışırken saat başı 10 dakika ara vermeyi ihmal etmeyeceksin. Ara verdiğinde mutlaka yürü. Ara sıra meyve ye. Şunların hepsini yapıp da 3 günde çakı gibi olmazsan gel suratıma tükür.
0
hayallerin gucu adina
(19.05.11)
(3)

Etyemezler için vitamin vs desteği

peseve
hani bu tabletler vs var içinde milyon tane vitamin kalsiyum ve dahi protein filan var. onlar arasında hayvansal olmayanı hangisi/hangileridir? önereceğiniz bir destek ürünü var mı? varsa fiyatı ile birlikte yazar mısınız? sağ olun :)
hani bu tabletler vs var içinde milyon tane vitamin kalsiyum ve dahi protein filan var.

onlar arasında hayvansal olmayanı hangisi/hangileridir?

önereceğiniz bir destek ürünü var mı?

varsa fiyatı ile birlikte yazar mısınız?

sağ olun

:)
0
peseve
(19.05.11)
supradyn iyi bir vitamin ve mineral desteği sağlıyor. basket filan oynamadan önce sağlam bi yemekle beraber alınca çok iyi oluyor.
aynı şekilde ders çalışmaya başlamadan da baya faydası var da. bu söylediklerim sana yarar mı bilmem.
0
take me rufee
(19.05.11)
bu onea dayler falan öyle olmalı. sentetik bütün vitaminler aynı işi görür. solgar sentetik değil snaırım.
0
groove salad
(19.05.11)
Ben de yaklaşık 10 yıldır etyemezim. Piyasadaki en kaliteli vitamin destekleri Solgar'ın. Hepsinin arkasında yazıyor hayvansal olup olmadığı. Köpekbalığı kıkırdağı ve birkaç ürünü dışında da hiçbiri hayvansal değil. Ben bir senedir v75 kullanıyorum, protein desteğine ciddi şekilde ihtiyacım var diyorsanız v2000'i tavsiye ederim. Solgar dışında Supradyn Energy Plus var, suda eriyen cinsten. Ama miden hassas ise kullanma derim, bir de pratik olmuyor.

Düzeltme: V75'i 35 Tl civarında almıştım. Toplu aldığımdan tam emin değilim.V2000 ile 5-10 Tl farkları vardı. Süt ürünleri kullanabiliyorsan onlara asıl derim. Ricotto gibi peynirleri ye baklagil tüketemediğin günlerde.
0
buf-e kür
(19.05.11)
(4)

HELİPAK kullanımı?

burberry
Merhaba hipokratlar.Midemde lanet olası pislik helicobacter pylori sülalesinin fink atmakta olduğu ortaya çıktı. Doktor HELİPAK adı verilen malum ilacı yazdı. Bunu kullanan arkadaşların "şöyle şöyle yapsan kral olur" diye verebileceği öneriler var mıdır?Mutlaka tüm paket bitmeli mi?Sanırım vitamin k
Merhaba hipokratlar.

Midemde lanet olası pislik helicobacter pylori sülalesinin fink atmakta olduğu ortaya çıktı. Doktor HELİPAK adı verilen malum ilacı yazdı. Bunu kullanan arkadaşların "şöyle şöyle yapsan kral olur" diye verebileceği öneriler var mıdır?

Mutlaka tüm paket bitmeli mi?
Sanırım vitamin kullanımı da şart, çünkü diğer bakterileri de öldürüyor?
Çok mide bulantısı yapıyor mu? Kusarsam hap da çıkıp, etkisi yok olmaz mı?
Ve en önemlisi;
Siz hepsini aç karna mı içtiniz? Yoksa antibiyotik olanları tok karna atsak ne farkeder? Tok karna içince mideyi daha mı az bulandırıyor?

Öpüyorum.
0
burberry
(18.05.11)
kullandim, faydasini gordum. antibiyotik ac karina icilmiyor sanirim ancak diger ilac (proton bombasi olan) ac karina icilmeli. mide bulantisi olmadi, vitamin kullanmadim. sadece midede biraz siskinlik yapti bende, sanirsin proton bombalari patliyor.

5-6 sene once bu sekilde antibiyotik destegi ile kullandim, ise yaradi, kullanmayi biraktim. ancak su son birkac aydir midemde aktivite hissetmeye basladim. proton bombasina tekrar basladim. (panto)

gecmis olsun.
0
fdegir
(18.05.11)
muhakkak pakedi bitirmeni, hiçbi şekilde aksatmamanı öneririm tam manasıyla kurtulabilmen için. mide bulantısından çok midede balkan harbi çıkartıyor bu meret hatta böyle volkan patlıyormuşcasına sesler bile duyabilirsin. etrafımda da oldu kullananlar ama kusma şikayeti pek duymadım. ortadakini aç karna diğer ikisini tok karna içiyodum ben doktor öyle önermişti ama normal alımın dışında çok bi farkını gördüğümü söyleyemem.
0
xatayi
(18.05.11)
mutlaka TÜM paket bitmeli, bir tanesi bile atlanmamalı. mide koruyucu olan aç alınmalı. çünkü hem midenin yüzeyini koruyucu etkisi var hem de sistemden etki ederek mide asit seviyesini düşürüyorlar. antibiyotikleri ikisini de aynı zamanda alabilirsin. antibiyotikler tok karna alınmalı, güzel bir yemekten hemen sonra gibi. ağzına tadı kokusu vs gelebilir. işte bu yüzden sonuca bakmalısın. kusmazsın merak etme, o kadar etkisi yok. kendini de kusarım diye etkileme. diyelim kustun hapın tamamını gördüysen yeni bir tane al sakinleşince. emin değilsen o dozları almış gibi kabul et. normal yaşantına dön. kusarsan yemekten yarım saat önce metpamid emedur gibi bulantı kesici ilaçlar alabilirsin. bir de tüm ilaç dozların arasında 12 saat bulunmalı. mide koruyucu için de, antibiyotik için de. yani sabah sekiz akşam sekiz mide koruyucu, sabah 9 akşam dokuz antibiyotikler gibi. net oldu mu?
0
bıdıbıdı
(18.05.11)
Anladım, teşekkür ederim.
0
🌸burberry
(18.05.11)
(8)

Kıçımda birşey çıktı?

alihoca
Evet sevgili medikalciler kıçımda böyle yuvarlak hafif şişik birşey çıktı, çıban olmasından korkuyorum. Nasıl anlıcam çıban olup olmadığını?
Evet sevgili medikalciler kıçımda böyle yuvarlak hafif şişik birşey çıktı, çıban olmasından korkuyorum. Nasıl anlıcam çıban olup olmadığını?
0
alihoca
(18.05.11)
tam olarak nerede? (bkz: kıl dönmesi)
0
jangara
(18.05.11)
valla sol lobun deliğe bakan kısmında, içeriye doğru yani. kusura bakmayın midenizi kaldırdıysak :)
0
🌸alihoca
(18.05.11)
kıç deyince geniş bir alanı kapsıyor. tam olarak nerede çıktı? anüs civarında mı? kanama-kaşıntı gibi problemler var mı? sivilce, çıban olabileceği gibi anal fissür, hemoroid başlangıcı, kıl dönmesi olabilir.
0
alan shearer
(18.05.11)
caps?
0
daddy
(18.05.11)
@büyükgolcüshearer

kanama kaşıntı yok, sivilce olduğunu sanmıyorum
0
🌸alihoca
(18.05.11)
sen en iyisi bir genel cerrahiye görün derim. kıl dönmesi de öyle olabiliyor. öle olmasa da atıyorum tıraştan sonra enfeksiyon kapmışsındır. bunda da yine antibiyotik gerekir.
0
bıdıbıdı
(18.05.11)
fistul olmali o... yakinda patlar kanar biraz rahatlatir tekrar sisene dek...
0
thunder thunder thunder thundercats
(18.05.11)
kıl dönmesi gibi
0
faideli bilgiler
(18.05.11)
(3)

sinir sıkışması

sorumvarbenim
selamlar tıp'a gönül vermiş dostlarson zamanlarda (2-3 aydır belkide) valide sultanın sol kolunda (dirsek bölgesinde) ağrı ve uyuşukluk hissi vardı.sinir sıkışması tespit edildi.doktor (devlet hastanesindeki)ameliyat olması gerektiğini ve riskli bir ameliyat olduğunu söyledi.%33 oranlı 3 ihtimalli
selamlar tıp'a gönül vermiş dostlar

son zamanlarda (2-3 aydır belkide) valide sultanın sol kolunda (dirsek bölgesinde) ağrı ve uyuşukluk hissi vardı.sinir sıkışması tespit edildi.
doktor (devlet hastanesindeki)ameliyat olması gerektiğini ve riskli bir ameliyat olduğunu söyledi.%33 oranlı 3 ihtimalli bir ameliyatmış.kolun felç olması,düzelmesi,ya da aynı halde kalması gibi.
şimdi sorum şöyle, bu konuda herhangi bir bilginz var mı? daha önceden bu olayı yaşamış olan var mı aranızda?varsa nasıl tedavi oldunuz?ameliyatın tablosu bu kadar karanlık mı?ne yapmalıyız?
şimdiden teşekkürler..
0
sorumvarbenim
(18.05.11)
konu hakkında bilgim yok ama mutlaka 1-2 doktora daha gösterin, mümkünse bu konunun uzmanlarını araştırın.
0
restlesss
(18.05.11)
hocam google da şunu araştır "knife light yöntemi ile karpal tünel sendromu tedavisi"
0
istanbul beyefendisi
(18.05.11)
başka doktorlara gösterin. böyle şeylerde maalesef farklı doktorların çok çok farklı yorumları olabiliyor. ben olsam kesişen yorumu uygulardım.
0
manfool
(18.05.11)
(10)

düzelmem lazım

dieselsingle2
yaklaşık 16 saat içinde;ishal ve boyun tutulmasını gidermem lazım 12 saatlik yolculuk yapacağım için. mümkün müdür, ne yapayım?
yaklaşık 16 saat içinde;
ishal ve boyun tutulmasını gidermem lazım 12 saatlik yolculuk yapacağım için. mümkün müdür, ne yapayım?
0
dieselsingle2
(18.05.11)
ishal için şunu önerebilirim: bi çay kaşığı kuru kahvenin üstüne 2-3 damla limon sıkıp yiyin anında çözüm.
0
xatayi
(18.05.11)
ishal için bi bardak sade gazoza (fruko) bi aspirin atıp iç, kesmezse bi bardak daha yap
0
freebird5406_2
(18.05.11)
Boyun tutulması içinde benden gelsin:
Evde kas gevşetici merhem vs. varsa çevrenizdeki biri masaj yaparak bölgeyi yumuşatsın.(kas gevşetici vs. yoksa edinmenizi tavsiye ederim zira çok iyi geliyor,yoksa da normal bir kremle bölgeyi yumuşatma amaçlı kullanın.)Bu işlemle eş zamanlı olarak bir adet havluyu iyi ısıtın ve boynunuza kremledikten hemen sonra sarın.Dik konumda hareket edin.Soğuktan ve ani hareketlerden kendinizi koruyun.Uyurken de aynı konumda uyumaya dikkat edin.(sırtüstü bu durumlar için iyidir)
İshal içinde xatayi+1
0
stnbull
(18.05.11)
boyun tutulması: ayakta dik pozisyonda boynunu -omuzlarını kasmadan- 30 ar saniye; önce sağ omzuna, sonra sola, sonra göğsüne, sonra da geriye doğru esnet (geriye esnetirken ağzını da aç). sonra omuzlarını önce ileri, sonra da geriye doğru 20 defa yuvarla. son olarak 10 kez dik pozisyonda, sadece ayaklarından destek alarak (kollarını, belini veya bacaklarını kullanmadan) olabildiğince yükseğe zıpla.
gejmiş olsun.
0
insanimsi
(18.05.11)
@delphin sinameki müshil yapıcıdır ya.
0
jandi
(18.05.11)
ishal için bildiğim en iyi şey 1 adet asprin + diet cola
diet cola şartmıdır değilmdi bilemem, böyle demişlerdi denedim, hayatımı kurtardı :D
0
kisa
(18.05.11)
ishale limon tuzu da iyi gelir. kahve limon da süper tercih.
0
eli eli lema sevaktani
(18.05.11)
kahve limon her zaman işe yaramıyor, ben yarım kilo kahve yedim hiçbirşeye yaramadı. hemen eczaneye koşuyorsun reflor alıp bir bardak suya karıştırıp içiyorsun, 20dk içinde herşey yoluna giriyor, 5-6 saat sonra bir tane daha içersin rahat rahat yolculuğunu yaparsın.

bu söylediklerim tamamen doktorumun benim üzerimde uyguladığı ve sonuç aldığı bir tedavidir, kulaktan duyma değil.
0
baterist
(18.05.11)
stresten uzaklaş yeterli.
0
ktykl
(18.05.11)
reflor +1
0
blinking neon roadside attraction
(18.05.11)
(3)

[ sağlık ] güneşe karşı hassas hale getiren ilaçların kullanımı ile ilgili

enola gay
kullanıldığı zaman güneşe çıkmanızın önerilmediği ilaçları kullandıktan sonra laptop ışığı karşısında zaman geçirmek de aynı ölçüde zararlı mıdır?
kullanıldığı zaman güneşe çıkmanızın önerilmediği ilaçları kullandıktan sonra laptop ışığı karşısında zaman geçirmek de aynı ölçüde zararlı mıdır?
0
enola gay
(18.05.11)
monitör ışığı o kadar da kuvvetli değil.
0
fatalstorm
(18.05.11)
hacu o mantıkla gidersek geceleri lambaları da yakmamak gerekir.
0
emrag
(18.05.11)
uv ışınlardır ki güneşten kastedilen. laptop uv. yaymıyorsa sorun yok.
0
jandi
(18.05.11)
(7)

majezik'in fazlasi

nawres
herkes zararli diyor panpalar fazla majezik almaya? oyle mi? ben mesela haftada 3-4 tane kullaniyorum bazen, bas agrimi sadece majezik geciriyor. cok buyuk zarari olur mu?
herkes zararli diyor panpalar fazla majezik almaya?

oyle mi? ben mesela haftada 3-4 tane kullaniyorum bazen, bas agrimi sadece majezik geciriyor. cok buyuk zarari olur mu?
0
nawres
(17.05.11)
benım de delı gıbı bır bas agrım var ve sadece majezık gecırıyor. bu yuzden haftada 5 6 tane ıctıgım oluyordur ama bunun sakıncası gunde 3 taneden fazla ıcersen ortaya cıkıyor. mıde sorunları yasatıyor. dınmeyen bır bas agrısı yuzunden aynı gun 7 tane ıctım tıtreme ve ates yapmıstı ama bas agrısı gecmıstı. kısacası gunde 3 taneden fazlası zararlı o da mıdeye zarar.
0
mevrin
(17.05.11)
majeziğin fazlası zamanla mide sorunları oluşturabilir. ayrıca NSAID'lerin (yani opium alkaloidi içermeyen ağrı kesicilerin) uzun süre düzenli kullanılması sonucu kalp krizi geçirme riskinin yaklaşık %46 oranında arttığını söyleyen çalışmalar vardır.

eğer haftada 3-4 kere majezik kullanacak kadar baş ağrısı çekiyorsanız migreniniz olabilir ve flurbiprofen (majezik)ten daha çok triptan grubu moleküllerden birini kullanmanız gerekebilir ki buna karar verecek kişi de bir nörologtur.
0
elenika
(17.05.11)
mide rahatsızlığın varsa daha beter yapar, yok sa da midene zarar verebilir.
0
isyankar tosbaga
(17.05.11)
arkadaşlar bu kadar baş ağrısı varsa semptomları tedavi eden/baskılayan bir şey yerine hastalığı tedavi etme yoluna gitmeniz çok daha iyi olacaktır.
0
kisa
(17.05.11)
sinüzit yüzünden benim bas agrılarım oluyor. tedavisini olup sinüzleri boşaltsan bile yeniden oluştuğu için yaptırmak pek bir şey ifade etmemişti. bunu tabii 3 4 sene önce araşmıştırdım belki değişik tedaviler gelmiştir. acı kestane suyuyla tedavi yöntemi söylediler ama tırstım onu yapmaya. sinüzit bu yüzden fena bir hastalık.
0
mevrin
(17.05.11)
Panpacigim ben gecmiste endoskopiye maruz kaldim, iki defa antibiyotikle ulser tedavisi gordum, midem pek tekin bi yer degil yani. Yine de sudur budur diye haftada iki defa filan majezik ictigim oluyor, bilhassa cini fazla kacirinca sabah saglam kalkmak icin. Son yillarda pek de sikayetim olmayan midemi pek de kurcalamiyor sanirim. Hafif agrilarda yine de minoset filan oyle geyik ilaclar kullaniyorum
0
innocentbystander
(17.05.11)
bas agrimin sebebi biraz nefes darligi biraz da kuru hava diye tahmin ediyorum. burnumdan et aldirmistim, ondan sonra duzelir diye beklerken daha kotu oldu. meger mukozanin buyuk bolumunu almis adi doktor ve iceri giren hava nemlenmiyormus dogru duzgun.

iyi, oyle abarti sekilde fazla kullanmiyorum, bana zarari olmaz heralde o kadar.

sagolun panpalar.
0
🌸nawres
(17.05.11)
(8)

nefes almakta zorlanmak?

xenophobe
2-3 gündür nefes alamıyorum doğru düzgün ya. hani kokain falan çekenler dibine kadar çekerler ya bir nefeste, öyle nefes alıyorum ben de. boğazım tıkanmış sanki. niye böyle oldu ya?
2-3 gündür nefes alamıyorum doğru düzgün ya. hani kokain falan çekenler dibine kadar çekerler ya bir nefeste, öyle nefes alıyorum ben de. boğazım tıkanmış sanki. niye böyle oldu ya?
0
xenophobe
(17.05.11)
aslında geçen sene de vardı, bir süre olup geçmişti. sanki yazın oluyor kışın olmuyor gibi. alerji olabilir, fakat neyin alerjisi ki bu? illa ki doktora mı gitmem lazım?
0
🌸xenophobe
(17.05.11)
bahar alerjisi derler bu mevsim için ama???
0
bitter cikolata
(17.05.11)
@bitter cikolata başlığına baktım şimdi, daha çok grip gibi bir şeymiş aslında ama 1-2 entry de nefes almakta zorlanma diyor. bahar alerjisi olabilir fakat geçen yaz ve bu yaz olan bir şey bu. olsaydı önceden de olmaz mıydı?
0
🌸xenophobe
(17.05.11)
hacı ihmal etme iyi bir doktora git. astımsa ilerlemeden bir şeyler yapsınlar.
0
oshamahue
(17.05.11)
alerji sonradan da başlayabilir. daha doğrusu şöyle olabilir, çevresel etkilerden dolayı sen alerjini geç keşfetmiş olabilirsin. ben alerjimi işyerindeki dosyaları temizledikten ve kütüphanemi yeni baştan yerleştirdikten sonra nefes alamamaya başlayınca farketmiştim. doktora "ölüyorum heralde, nefes alamıyorum, ben böyle bir grip görmedim" dediğimde grip değil alerji bu demişti.
0
bitter cikolata
(17.05.11)
babam da aynı şekildeydi doktora gittik KOAHmış meğer :(
0
fuzuli
(17.05.11)
alerjik astım olabilir,
mesela ben üzüm çekirdeği tozu almıştım onu tüketmeye başlayınca benzer şeyler yaşadım. bırakınca geçti sadece o yapıyor. hayır bişi diil boşuna evi tozlardan temizledim, perdeleri yıkadım filan.
0
joepiscopo
(17.05.11)
şu anda tipik alerjik astım anamnezi veriyorsunuz dönem dönem oluyor diyerek:) bahar alerjisi derken insanların kastettiği daha çok alerjik rinit ve/veya konjonktivit denilen nezle benzeri tablo oluyor. astımın yanında bonus olarak gelir veya gelmeyebilir.. göğüs hastalıklarına gidin. çeşitli solunum testleri yapacaklardır.
0
dr cucu
(17.05.11)
(3)

gerçekten b rh negatif miyim acaba?

bellbane
ben yaklaşık 6 yıl önce falan ehliyet için başvururken kan grubumu öğrenmek için özel bir polikliniğe gitmiştim. ondan önce bilmiyordum tabi. genç bir doktor vardı, parmağımdan kan aldı. sonra gitti test yaptı. emin olamadı sanırım, sonra diğer parmağımdan da aldı. sonra bana b rh negatif kan grubu
ben yaklaşık 6 yıl önce falan ehliyet için başvururken kan grubumu öğrenmek için özel bir polikliniğe gitmiştim. ondan önce bilmiyordum tabi. genç bir doktor vardı, parmağımdan kan aldı. sonra gitti test yaptı. emin olamadı sanırım, sonra diğer parmağımdan da aldı. sonra bana b rh negatif kan grubu kartını imzaladı verdi.

şimdi bu b rh- ülkemizdeki en nadir kan gruplarından (yüzde 2 falan). ailede herkes rh+. bir de bu genç doktor 2 defa test yaptı, o yüzden ben kan grubumdan şüphe duyuyorum bir süredir. bu kan grubu testi yanlış yapılabilecek bir şey mi? tekrar yaptırsam mı ki?
0
bellbane
(17.05.11)
kan grubu testi koagülasyon teknigi ile yapildiginda ozellikle negatif gruplar icin biraz sıkıntilidir. soyle ki normalde pozitif icin bariz gorulen bir cokmelme olur ve tak diye pozitifi verebilirsin ama negatif icin cokelme olmadigindan emin olmak gerekir. muhtemelen ilk test b rh - cikinca dr. da emin olmak icin tekrardan test yapmistir. ama hala guvenmiyorsaniz herhangi bir hastaneden ya da kizilay aracindan yeniden test yaptirin.
0
helenart
(17.05.11)
@ ktykl
sen yanlis biliyorsun. heterezigot diye bir olay var. iki tane heterezigot (+-) den (--) olabilir. biyolojiden hatirlarsaniz fenotip ve genotip olaylari vardi.
0
helenart
(19.05.11)
ben kan grubuma ilk baktırdığımda AB+ kartı vermişlerdi. anne B+, baba 0+, noluyoruz dedim. sonra başka bi yere gittim, 0+ çıktı. nasıl bu kadar hata yapabiliyorlar, anlamak zor.
0
daysleeper
(19.05.11)
(1)

beşiktaş tarafında önerebileceğiniz diş hekimi?

oldtimer
20'lik dişlerimi çektireceğim. beşiktaş/taksim/ortaköy civarında önerebileceğiniz bir diş hekimi var mı? aile dostu olur tanıdık olur vs. çok makbule geçer bu hafta içinde halletmek istiyorum.sevgiler
20'lik dişlerimi çektireceğim. beşiktaş/taksim/ortaköy civarında önerebileceğiniz bir diş hekimi var mı? aile dostu olur tanıdık olur vs. çok makbule geçer bu hafta içinde halletmek istiyorum.
sevgiler
0
oldtimer
(16.05.11)
mecidiyeköy olursa Fırat Budacı derim. Hem uykusuz yazarı hemde öyle paragöz filan değil. ben hep ona giderim.
0
beholderrulez
(16.05.11)
(3)

Aft i hemen iyilestiren bi ilac solemislerdi gecen ( hemen ama ) ( acil )

busuta
neydi adi delircem ; bulamadim da duyuruyu , gebercem acidan , agzimi acamaz hale geldim nerdeyse . . .nedir bu sihirli ilacin ismi , pazar pazar nobetci eczane ariycam bide pfff . .edit: hepsine tik koysam da asıl aradığım oralmedic idi , sonradan bi arayan falan olursa diye ekliyorum bu editi.
neydi adi delircem ; bulamadim da duyuruyu , gebercem acidan , agzimi acamaz hale geldim nerdeyse . . .

nedir bu sihirli ilacin ismi , pazar pazar nobetci eczane ariycam bide pfff . .


edit: hepsine tik koysam da asıl aradığım oralmedic idi , sonradan bi arayan falan olursa diye ekliyorum bu editi.
0
busuta
(15.05.11)
ya evet biliyorum o taktigide bana o sip diye geciren o ilactan lazim SIKILDIM iyice :(

ama teskkurler genede . .
0
🌸busuta
(15.05.11)
kenakort-a diye bi merhem. eczanelerde oluyor. hemen etkisini gösterir
0
akruban
(15.05.11)
ermanen
(15.05.11)
(3)

Acı Ağız Sendromu

AYSAN
Acı ğız sendromu denen bir hastalık var,dilde kabarmalarla başlıyor ve ağız içi ,dil yanıyor devamlı.Bu tür bir hastalığı duyan veya geçiren var mı aranızda ve hangi doktora gitmek lazım?
Acı ğız sendromu denen bir hastalık var,dilde kabarmalarla başlıyor ve ağız içi ,dil yanıyor devamlı.Bu tür bir hastalığı duyan veya geçiren var mı aranızda ve hangi doktora gitmek lazım?
0
AYSAN
(15.05.11)
demir çinko bakır eksikliklerinde falan olabilir.
dahiliye.
0
aksasu
(15.05.11)
keşiş otu tozu. AFT manyağı bir insan olarak başka bir çözüm bulamadım. Bi kan testi de yaptırın mutlaka. bir arkadaşım lösemiyi erken teşhis etti kan testiyle, ağzındaki aftlardan dolayı.
0
anlergl
(15.05.11)
@anlergl sen behçet olabilirsin.
0
aksasu
(15.05.11)
(9)

aft'la ilgili sorular

dieselsingle2
1- aftı gidermek için doğal, ucuz, kolay yöntemler? (google mugıl yazmayın mk)2- bendeki aft bulunduğu bölgedeki diş etlerini acayip kaşındırıyor, normal midir?
1- aftı gidermek için doğal, ucuz, kolay yöntemler? (google mugıl yazmayın mk)
2- bendeki aft bulunduğu bölgedeki diş etlerini acayip kaşındırıyor, normal midir?
0
dieselsingle2
(14.05.11)
doktora sordum aft cıktı ne ilaç kullanıyım napıyım diye. müdahale edersen 7 günde etmessen 1 haftada gecer dedi adam. koyver :)
0
pirenses
(14.05.11)
hakiki dut pekmezinin iyi geldiği söyleniyor. bir araştırsan moruk.
0
alidesidero
(14.05.11)
Uzun süreli çözüm için B vitamin desteği uygun olabilir, zira B viitamini eksikliğinden kaynaklı oluyor çoğu kez. Hemen şimdi geçireyim diyorsan, anında çözüm için oralmedic birebirdir, hiçbir şey kalmaz.
0
newyorkais
(14.05.11)
tabi ki kenakort. her eczane de var. ve ucuz. akşam sür sabah geçer.
doğal yöntemlerde ise dut pekmezi dışında karadut reçeli var. aynı kenakort.

edit: kenakort yazdım ama kenacort diye yazılıyor sanırım
0
maresal jedi
(14.05.11)
kenakort u doktorlar önermiyor diye vermedi eczane (vermek istemedi)
0
🌸dieselsingle2
(14.05.11)
kenakort'un içinde kortizon var herhalde. çok kullanmamak lazım.

bemiks alın onu kullanın. aft b vitamini eksikliğinden çıkıyor.
0
isyanim var ulaan
(14.05.11)
petekli bal oluyor ya, onun mumunu sürmek iyi geliyor.
0
ben eksiktim
(14.05.11)
çıkmaması için paradontax adlı diş macununu deneyebilirsin. şimdikine çare olmaz ama gelecekte olacakları kesinlikle engeller. tadı bombok ama alışıyorsun
0
phoeenix
(15.05.11)
kaşıntıyı bilemedim ama mevsiminde bolca karadut yerseniz o yılı aftsız geçirebilirsiniz. b vitamini de iyi geliyor.
0
jlborges
(19.05.11)
(3)

Bitmeyen cırcır

repulsion
İyi cumartesiler hipokrat yeminli arkadaşlarım1 hafta öncesinden sistitim için antibiyotik almaya başladım.(rovamycine) Bünyede halsizlik ve aşırı sulu ishal yapması sebebiyle cefax ile devam ettim. Baktım hala sürüyor daha fazla su kaybı yaşamayayım diye reflör kapsül kullanmaya başladım ama çare e
İyi cumartesiler hipokrat yeminli arkadaşlarım
1 hafta öncesinden sistitim için antibiyotik almaya başladım.(rovamycine) Bünyede halsizlik ve aşırı sulu ishal yapması sebebiyle cefax ile devam ettim. Baktım hala sürüyor daha fazla su kaybı yaşamayayım diye reflör kapsül kullanmaya başladım ama çare etmedi.(Bol bol da su içiyorum ayrıca) Antibiyotiklerin hepsi ishal yapar dedi eczacı. Bunu minimuma indirme şansım var mı ? O kadar çok sürdü ki halden düştüm resmen ki haşlanmış patates, pirinç muz vs de yediğim halde.
Teşekkür ederim.
0
repulsion
(14.05.11)
kahve limon iyi gelir derler. ama yine de bu kadar uzun sürmesi çok normal değil gibi. siz yine de bir doktora görünün bence.
0
resistance is futile
(14.05.11)
tetra diye bir ilaç var. o kesiyor ishali. ama bu kadar uzun süre devam etmesi hayra alamet değil. doktora görün.
0
lorenzen
(14.05.11)
Daha uzununu ben de yaşadım artık normal geliyordu abartmıyorum. Umursamaz doktorumun verdiği ilaçlar da fayda etmedi ancak sonra -söylenti olmasına rağmen- kola+aspirin ikilisini denedim 30dk içinde etki gösterdi yaklaşık da 1.5 gün etkisi oldu. Tam çözümü ise günde 4-5 bardak nescafe içerek yakaladım. Hatta daha sonra tam zıttı olan hastalığa yakalandım aşırı kahve tüketiminden dolayı :)
0
taqster
(14.05.11)
(3)

panik atak

same
Panik atagin tedavisi kesin olarak varmidir?varsa nasil yapilir?nereye gidilir?
Panik atagin tedavisi kesin olarak varmidir?varsa nasil yapilir?nereye gidilir?
0
same
(14.05.11)
psikiyatriste gitmen gerek.
0
semson
(14.05.11)
ilaç tedavisi + terapi ile atakların önüne geçebilirsiniz, daha sonraları ilacı bırakıp kendiniz kontrol etmeye başlayabilirsiniz. ancak kaygı bozukluğu tamamen geçmez, sizin onu kontrol edecek kadar güçlü olmanız gerekiyor. önce psikiyatriste görünün ilaç versin, ardından düzenli terapiye başlayın.
0
boo ya moon
(14.05.11)
sorunun temelinde ne yattığı önemli hayatında ne eksildiyse onu yerine koyman gerekir.
0
ktykl
(18.05.11)
(7)

ben bir salaklık yaptım / çamaşır suyu ve tuz ruhu olayı

tolga asp
banyoyu temizlemek amacıyla ıslak yere çamaşır suyu döküp paspasla üstünkörü suyunu çektim, sonra tuz ruhu döküp birde öyle duruladım ama zehirlendim galiba bütün evi keskin bir kopu kapladı, banyoya hiç giremiyorum kapıları camları açtım boğazımda yanma var, öksürükde oluyor derin nefes alınca. şim
banyoyu temizlemek amacıyla ıslak yere çamaşır suyu döküp paspasla üstünkörü suyunu çektim, sonra tuz ruhu döküp birde öyle duruladım ama zehirlendim galiba bütün evi keskin bir kopu kapladı, banyoya hiç giremiyorum kapıları camları açtım boğazımda yanma var, öksürükde oluyor derin nefes alınca. şimdi kokunun hiç ulaşmadığı bir odadayım, evde kimsede yok. ölmem dimi ya geçer birazdan? dağın başında oturuyorum hastane falanda yok buralarda. yoğurt yesem faydası olur mu? gerçi evde de yok konu komşuya soracağım.

burnumda akmaya başladı, bilgili biri ne yapmam gerektiğini yazabilir mi? ambulans çağıracak kadar ciddi birşey göremiyorum ama?
0
tolga asp
(13.05.11)
merak etme birşey olmaz.
bolca havalandır.
aynısı bende yapmıştım..
zaten tutup o kadar keskin havada uzun müddet kalacak değildin.
sadece havalandır orayı.
0
ykup
(13.05.11)
eski bir atleti ıslatıp bulunduğun odanın kapısının alttaki aralığına ser, uyurken ölmeni istemeyiz.
0
kayranin kedisi
(13.05.11)
Sakın uyuma... Uyursan ölürsün!!!

şaka şaka :) temiz hava alın, bol su için , yoğurt varsa o da iyi olur. geçmiş olsun.
0
cool pich
(13.05.11)
evet hala yaşıyorum, tikler kesilince kötü bir şey olduğu anlaşılır herhalde.

şimdi biraz daha iyiyim, zehir etkisi azalıyor gittikçe. aman gençler sağlığınızın kıymetini bilin!
0
🌸tolga asp
(14.05.11)
114 zehir danışma merkezi.
0
dr cucu
(14.05.11)
ne derece karıştırdın, ne kadar maruz kaldın bilmiyoruz. ama durum ciddi. camları aç, koşa koşa çık, komşu falan varsa git onlarda kal bu gece, çok ciddiyim. ya da arkadaşında kal. aman diyeyim.
0
roket adam
(14.05.11)
yaşıyon mu hacı at tikimi de yaşadığını anlayalım.
0
jonturk
(14.05.11)
(8)

yavru kedi ısırığı / kuduz aşısı olmalı mıyım?

rahan
selam,bugün arabanın tekerleğinin kenarından bir yerlerinden aptal bi kediyi çıkarttıktan sonra kendisi elime fotoğrafta göreceğiniz şekilde 3-4 cırmık hediye etti. ek olarak da ısırmaya yeltenip kanatamadan bıraktı. kendisi 2-3 aylık yavru, normal gözüken tırsak, salak bi hayvandı. kurtardıktan son
selam,

bugün arabanın tekerleğinin kenarından bir yerlerinden aptal bi kediyi çıkarttıktan sonra kendisi elime fotoğrafta göreceğiniz şekilde 3-4 cırmık hediye etti. ek olarak da ısırmaya yeltenip kanatamadan bıraktı.

kendisi 2-3 aylık yavru, normal gözüken tırsak, salak bi hayvandı. kurtardıktan sonra da bastı gitti efem.

şimdi ben kanatmasa bile ısırma teşebbüsünden huylandım, kuduz aşısı olmalı mıyım?

vasıta var ve hastanenin çok yakınındayım ama nebleyim sanki çok gereksiz gibi geldi, bilemedim.
0
rahan
(13.05.11)
Hastaneye gidin ve ilgili doktora olanları anlatın. Doktor bilir buluduğunuz bölgede son yıllarda kuduz vakası görülüp görülmediğini... Eğer uzun süredir kuduz vakası görülmediyse doktor muhtemelen kuduz aşısı yapmaya ihtiyaç duymayacaktır. Ancak büyük bir ihtimalle tetanoz aşısı olmanız gerekecektir, bunu sakın ihmal etmeyin. Bence hemen gidin hastaneye. Çok geçmiş olsun.
0
marcelle
(13.05.11)
kanatmadigina gore bence gitmenize gerek yok.
bu arada siz ona insanca muamele etseydiniz o da hayvanin kendisi oldugunu size hatirlatmazdi!
0
catpat
(13.05.11)
muhtemelen kuduz degildir o kedi. kuduz olsa bile, tirmalama ile kuduzun size gecmesi cok cok dusuk bir ihtimal.

ama bir de soyle bir durum var, eger kuduz bulastiysa ve birkac gun icinde asi olmazsaniz tedavisi yok, olursunuz.

ha bunu diyorum ama beni de kedi isirmisti iki sene falan once. ilk 2 asiyi oldum sonuncusu olmam gereken gece usendim gitmedim :)

yani binde bir bile degildir ihtimal. ama bulastiysa da caresi yok bu hastaligin. eviniz cok yakinsa gidiverin derim ben.
0
achelon
(13.05.11)
bunun tam beşliğini yani 5 tane bunun gibi çizgiyi yavru bir kedicik acı bir fren sesi sonrası korkup koluma atmıştı.
kolonya ile orayı biraz temizle yeter.
gerenk yok.
0
ykup
(13.05.11)
dayanamadım yazıyorum.

Allah aşkına yapmayın. epey uzun senelerdir büyük şehirlerimizde kuduz vakası görülmedi. ayrıca 2-3 aylık yavru daha yeni sütten kesilmiştir. bir hastalığı neyim olmaz.
0
mea maxima culpa
(13.05.11)
gençler sakin :)
baştan diyeyim hayvana kötü muamele yapmadım tabi ki. ama takdir edersiniz ki kediyi motordan çıkartırken "buyrun bağyan" demek yeterli olmuyo biraz grekoromen güreşiyoruz.

nese ben yine gideyim bakaym acile.

hiç bi yara olmayan parmağı gösterip "yavrı kedi ısırmaya yeltendi" diyecem ve daşak malzemesi olacam ama olsun. :]
0
🌸rahan
(13.05.11)
niye baştan "dayanıyon" mea culpa, elimde yıllara göre kuduz istatistiği mi var? bilmiyoruz ondan soruyoruz =)
0
🌸rahan
(13.05.11)
gençler siz hatırlamazsınız eskiden durmadan bunun haberi yapılırdı. kuduz köpek şunu ısırdı bunu ısırdı. çok uzun zamandır yok. olsa bütün gazeteler, televizyonlar haber yapardı, hepimiz duyardık.

ayrıca veterinerimin söylediği de bu. kedilerime kuduz aşısı yaptırmıyorum. (senede bir yapılması gerekenden)
0
mea maxima culpa
(14.05.11)
(7)

erkek tipi saç dökülmesi

dieselsingle2
bana basit açıklamalar ile gelmeyin, aşağı yukarı bir çok ayrıntıyı biliyorum bu konuda :) şu anda proscar kullanıyorum (5 e bölünmüş). hazır havalar ısınmaya başlarken kafayı 3'e vurdurup minoxil gibi ilaçları da kullanmayı planlamaktayım. derken şunu gördüm:http://www.biogrow.com.tr/biogrow-hakkin
bana basit açıklamalar ile gelmeyin, aşağı yukarı bir çok ayrıntıyı biliyorum bu konuda :)
şu anda proscar kullanıyorum (5 e bölünmüş). hazır havalar ısınmaya başlarken kafayı 3'e vurdurup minoxil gibi ilaçları da kullanmayı planlamaktayım. derken şunu gördüm:
www.biogrow.com.tr
www.sehirfirsati.com

adamlar demişler ki bizim minoxil'den farkımız besleyici ekstra malzemelerimiz, soslarımız var.
sanırım pek duyulmadık bir marka, ne dersiniz minoxil yerine kullanılır mı bu?

+ olarak masaj yapmaya gerek yokmuş!!
0
dieselsingle2
(13.05.11)
bu bio grow tarım ve köy işleri onaylı, minoxil'se sağlık bakanlığı. yerinde olsam minoxil kullanırdım.
0
ekaterina
(13.05.11)
proscar yerine 1mg lik propecia kullanmanı öneririm. diğerlerine hiç gerek kalmaz
0
rastgelebiri
(13.05.11)
yağlı gözükme derdi yok, masaj derdi yok, fiyatı kampanya ile uygun. minoxil'e göre bu avantajları varken.. arada kaldım lan!

@rastgele, arada fiyat olarak uçurum olduğundan proscar'a yöneldim
0
🌸dieselsingle2
(13.05.11)
yazıyı okudum. yalan yazılar var. sağlık bakanlığı onaylı ürün varken tarım bakanlığı onaylı zımbırtıları kullanmayın lütfen.
0
dr cucu
(13.05.11)
minoksil reyizdir.diğerleri fasa fiso
0
otebostan
(13.05.11)
fiyat olarak uçurumda kaldım diyorsun da, ISHRS in şu anda tek önerdiği ilaç propecia. proscar muadili bir ilaç ama birazcık daha zararlı. ama hala yan etki görmedi isen sorun yok.
0
rastgelebiri
(13.05.11)
saç dökülmesinin çeşitli nedenleri var.benimkisi örneğin çinko eksikliğiymiş.şimdi onu takviye ediyorum.bunu araştırt derim.
0
ktykl
(18.05.11)
(22)

Panpa tabiri

onyetele
Abi kullanmayalım şu tabiri ya.
Abi kullanmayalım şu tabiri ya.
0
onyetele
(12.05.11)
tamam panpa kullanmayız. :)
ilk çıktığında ben de kıldım ama sonra alıştım. en azından internet aleminde kullanıyorum.
0
nescafe11
(12.05.11)
ya böyle saçını kestirirsin de ensene vücuduna kıl batar ya. Aynı öyle bi his veriyor...
0
🌸onyetele
(12.05.11)
zanza nasıl? sonuna da bi güzel xdxd döşeriz ha?
0
onuruno
(12.05.11)
sen dedin die kullanmıcaz panpa
0
köfte
(12.05.11)
Yeminlen ben de soracaktım "panpa" ne demek diye. Kanka'yı anlıyorum, kankardeş'ten geliyor da panpa ne biçim bir kelimedir. Ben mi çok yaşlıyım?
0
SiyamkedisiZorro
(12.05.11)
@kofte
Estafırıllah
0
🌸onyetele
(12.05.11)
bu saatten sonra zor.sende alışmalısın panpa
0
bagcivan
(12.05.11)
inci sözlükte "xxx var geldik", "adam haklı beyler" gibi doğal gelişen tabirleri çok seviyorum. ancak panpa gibi sonradan zorlama oluşturulmuş tabirler çok sırıtıyor. belki de ben oldum olası kanka, kanki, hafız, hacı, gibi ifadelerden nefret ettiğim için sadece bana batıyordur.
0
noid
(12.05.11)
bir alıştınmı bi daha bırakamıyosun panpa
0
dynamic0de
(12.05.11)
:) benim de gıcık olduğum moda laflar oluyor zaman zaman. bunun da modası geçer ama biraz daha gideri var herkes bıkmadan önce.
0
jangara
(12.05.11)
çok emocan tabirler. ben de açmıştım böle bi başlık. agu bugu da diyelim. kulağı tırmalıyor bence. istanbul türkçesi konuşalım dicem ama sanırım artık bunu da diyemeyeceğiz.
0
bıdıbıdı
(12.05.11)
adam panpullah beyler
0
corpus
(12.05.11)
panpa niye kullanmayalim ki? sen ya da baskalari rahatsiz oluyor, sevmiyor diye mi? mantikli mi sence?
0
nawres
(12.05.11)
panpa ayıp ediyorsun ama : ((
0
cedric tweedledee
(12.05.11)
panpaların panpasıııı
0
cedric tweedledee
(12.05.11)
panpa başka emrin var mı peki onu da söyle?!
0
cedric tweedledee
(12.05.11)
panpa öpüşsek barışsak gene mi olmaz ha?
0
cedric tweedledee
(12.05.11)
panpa, dunya senın etrafında donmuyor.
0
bryan fury
(12.05.11)
öf cidden çok itici
0
qweqwe
(12.05.11)
panpa sen önce kendi nikine bak. bi de yararlıymış gibi kendini tiklemiş te allam. asıl senden bi panpa olmaz be.
0
madyb
(12.05.11)
qanqa'dan geliyor bu. inci sözlükte emo taklidi yapan bikaç yazar vardı qanqa diye gezen. evriliverdi işte.
0
dr cucu
(12.05.11)
oldu panpa, kullanmayız.
0
asdfjkl
(12.05.11)
(5)

faranjit

kumlupara
hipokrat andı içmiş güzel insanlar,bir hafta öncesi faranjit oldum doktora gittiğimde bana 3 tabletlik "zitromax" adında antibiyotik ve yanında oral sprey verdi. ilk üç gün antibiyotikleri kullandım spreyimi de aksatmadan sık sık kullandım lakin bende bi değişme olmadı. bir hafta önce ne isem şimdi
hipokrat andı içmiş güzel insanlar,

bir hafta öncesi faranjit oldum doktora gittiğimde bana 3 tabletlik "zitromax" adında antibiyotik ve yanında oral sprey verdi. ilk üç gün antibiyotikleri kullandım spreyimi de aksatmadan sık sık kullandım lakin bende bi değişme olmadı. bir hafta önce ne isem şimdi de aynı haldeyim. spreye devam ediyorum yine bi umut. belli bi süre de boğazlarımın acısını dindiriyor ama iyileşmeye yönelik bi emare görünmüyor. şimdi hastalığın normal seyri bu mudur yoksa; ne yapmalıyım ne edeyim de kurtulayım bu illetin pençesinden. cuma gününe kadar da sınavlardan dolayı doktora gitmem mümkün değil.
0
kumlupara
(12.05.11)
muhtemelen antibiyotik çalışmamış.
ya dozu az gelmiş ya da boğazdaki mikroba etkili olmayan hatalı antibiyotik kullanılmış gibi duruyor.

netice itibarı ile o tedavinin özü antibiyotiktir. kalanı teferruat, semptomatik hamleler.

not: doktor değilim ama çok sık faranjit oldum.
0
delikan76
(12.05.11)
enfeksiyöz mononükleoz olabilir. hastalığa virusler sebep olduğundan antibiyotik işe yaramıyordur. boğazdaki görüntü bakteriyel enfeksiyonla karıştırılabiliyor, oluyor böyle şeyler.
0
blinking neon roadside attraction
(12.05.11)
tüm doktorlar mı böyle bilemiyorum ama bana doktor olan biri bir antibiyotiğin nasıl olupta bir virüsü tedavi ettiğini açıklayabilir mi? bunun yüzünden kronik farenjit sahibi oldum ben be. antibiyotik kullanma sakın kardeşim. kendi yöntemlerinle hallet bana sorarsan. çünkü her kullandığında daha da güçlenecek o meret!!!
0
bu nick tam yirmi alti karakter
(12.05.11)
hocam bakteriyel farenjit ise o antibiyotiklere devam etmen önemli. streptokoklar tedavi edilmesse romatizmal kalp hastalıklarına yol açabilir.
bir ihtimal de viraldir, o zaman antibiyotik işe yaramaz.
0
unalub
(12.05.11)
aynı zamanda nezleniz de var mı?
sesiniz kısık mı?
kuru öksürüğünüz var mı?

eğer bu sorulardan en az biri evet ise kesin viral farenjit olacağı için beklemekten ve sprey gibi semptomatik tedavileri kullanmaktan başka yapacak bişeyiniz yok. diğer yandan kullandığınız antibiyotik -her ne kadar birincil seçenek olmasa da- ve süresi uygun bir tedavi eğer bakteriyelse ki bunu bilmek için kültür yapılması gerekir. fakat kültür yapmak hasta ve doktor için zaman sorunu oluşturduğundan veya 'boğaz ağrısı için bir de o kadar git gel mi yapıcaz yea' dendiği için yapılmaz pek. ya tutarsa diye antibiyotik verilir. sizin tedaviniz uygun bir tedaviymiş ama işe yaramamış, bu durumda ben oyumu viralden ve beklemekten yana kullanıyorum. amoksisilin tedavisine de başlanabilir ama yani antibiyotik kullanıp durmak da saçma..
ha keşke antibiyotik tedavisine kültürle karar verilseydi derim. artık sizin için kültür de yapılamaz ilaç kullandığınızdan. bundan sonra farenjit olduğunuzda bunu aklınızda bulundurun:)
0
dr cucu
(12.05.11)
(1)

Soya ununu süte karıştırıp içmek

yigit abi
Çiğ çiğ, zararlı mıdır ve neden?
Çiğ çiğ, zararlı mıdır ve neden?
0
yigit abi
(11.05.11)
Bağırsak yüzeyini sıvar gibi kapladığını ve besinlerin sindirimini kısmen ya da tamamen engellediğini duymuştum.
0
arnold schwarzeneger
(11.05.11)
(9)

kitap okurken evin bir bölümünde ışık parlaması yanılsaması

harrage
sevgili hipokrates'ler;benim başıma sık sık gelen bir durum var. şöyle ki , ne zaman kitap okusam odanın kitap doğrultusunda baktığım herhangi bir yerinde , hemen kitabın yanında oluşacak bir perspektifte ışık parlamaları oluyor. ama böyle bütün oda değil , sadece küçük bir alan. ve beni rahatsız ed
sevgili hipokrates'ler;

benim başıma sık sık gelen bir durum var. şöyle ki , ne zaman kitap okusam odanın kitap doğrultusunda baktığım herhangi bir yerinde , hemen kitabın yanında oluşacak bir perspektifte ışık parlamaları oluyor. ama böyle bütün oda değil , sadece küçük bir alan. ve beni rahatsız ediyor. umarım meramımı tam olarak anlatabilmişimdir. yani kitap okuduğunuzu farz edin. kitabın kemen yan tarafında kalan uzak duvar bölgesinde böyle boyut vermek biraz saçma olacak ama 0.2 metrekare(mühendisim) alanında bir ışık parlaması cereyan ediyor. ritmik değil , oluyor , olmuyor , sonra kafama takılınca daha sık oluyor , sonra unutuyorum olmuyor ,sonra tekrardan oluyor , yani bir ritmi yok.

bu kitap okurken normal bir durum mudur? herkeste mi olur? yoksa göz sağlığım için endişe etmem gerekebilir mi?

hemen bilgiler vereyim;

en son 1 yıl önce olduğum göz muayenesinde bir sol göz .25 , sağ göz 0.5 uzağı görememe(miyopmu hipermetrop mu tam terimleri karıştırıyorum anlayın) varmış. doktor da dinlendirici gözlük verdi. gözlüğüm va ama hiç kullanmıyorum.

doktor o muayene sırasında sende böle böle bir sorun daha var demedi.

bu benim başıma her kitap okuyuşumda geliyor. yani sadece bugün başıma gelen bişi değil.

odamda sarı tasarruf ampülü var. yani sarı dediysem de bildiğimiz ev lambası işte , beyaz olmayanından.

kitabı normal mesafeden okuyorum. 20 cm diyelim hadi.

yorgun olmam , dinç olmam farketmiyor.

bazı bazı bilgisayar karşısındayken de oluyor.

bilgisayar başında hatrı sayılır bir süre geçiriyorum.

nedir benim derdim? herkeste olan bir şey midir , yoksa ölecek miyim doktor?
0
harrage
(11.05.11)
sonrasında başınız ağrıyorsa aura migren'dir
0
siypancak
(11.05.11)
haydaa bu cevap canımı sıktı. annemde aura mı olduğunu bilmediğim , tıbbi olarak kteşhisi konulmuş migren var. migren büyük bir ihtimal genetik yollarla geçen bir hastalık değildir heralde , ya da hiç bir bilgim yok bu konuda ama bugüne kadar migrenim var diye yaşadım. açıklayayım , başım normale göre sık ağırır , ayda bir sıkıntılı bir de önlem alırsam hafif diye tabir edeyim. baş ağrılarımda göze iğne batırması ve mide bulantısı olur. genelde de bu ağrılar rüzgarlı bir günde dışarda dolaştığımda başıma gelir. lodos migreni azdırır diyorlar ama ben lodosun nerden estiğini bilmediğimden her rüzgardan korkarım , ve genelde çoğunda da başım ağırır.

şimdi bunlar benim bildiğim migren sıfatları ve bana uyuyor diye migrenim var diye geçindim bu güne kadar hep. doktordan nefret ederim , çok da sallamadım açıkçası.

bende migren olduğu varsayımından gidelim , tehlikeli bir şey midir bu aura migren? normal migrenden bir farkı var mıdır? tekrarlıyorum ölecek miyim doktor?

not: hastalık hastası değilim , hatta hastalığı pek kafama takmam.

edit: has.ktir kalıtsalmış:(:(
0
🌸harrage
(11.05.11)
bir ekleme daha yapmak istiyorum , çok unutkan bir insanım , ve bu unutkanlığımın giderek arttığını hissediyorum. ve ben bunu -büyük bit kibir ilen:)- çok fazla şey okuduğuma , öğrendiğime , kafamda yer kalmadığından fazlalıkları dışarı attığına bağlıyordum. şimdi iş ciddileşti bak.

beynim meynim delinmiş olmasın benim. ya da bu migren unutkanlığa sebep olmasın bende. ne bileyim , lobotomi falan yapmasınlar bana. yapmasınlar lan:(
0
🌸harrage
(11.05.11)
migren kalıtsaldır. bana da annemden geçmişti. mide bulantısı,ışığa bakamama,ses duymak istememe gibi belirtileri vardir. genelde başın tek tarafının ağrıması şeklindedir. yarım saat - 45 dk arası sürer. acıya dayanamazsınız. migrenx diye bi ilaç çok faydalıdır. kutusunda 3 tane var 45 liradir ve ssk'lı msk'lı farketmez. en kısa çözümü mastürbasyondur.

not : doktor değilim :)
0
siypancak
(11.05.11)
bunu sormak hoşuma gitmiyor ama ışığın gözlüğünüzden yansıması olmadığına emin misiniz? :/
0
dr cucu
(11.05.11)
dr cucu; hayır zaten gözlük hiç kullanmıyorum , alışamadım bir türlü. olayımın gözlükle alakası yok:)
0
🌸harrage
(11.05.11)
ben de aura diycem ama bunu sizin çoktan ilişkilendirmiş olacağınızı beklediğimden ötürü diyemiyorum. arkasından ağrı gelirdi ve siz artık o ışığı görünce 'aha ağrı geliyor' derdiniz.
uzun zamandır var sanırım. bu durumda artma azalma veya görme alanınızda değişim olmaması ve düşüncelerinizle ilişkili bir şekilde sadece kitap okurken ortaya çıkması yüzünden illüzyon gibi geldi bana. fakat göz doktorunuzun başka sorun yok demesi ona bu şikayetinizi anlatmadığınız için geçerli bir argüman değil bunu da belirtmek isterim.
0
dr cucu
(11.05.11)
tam net hatırlayamıyorum , her kitap okuduğumda bu halüsinasyonu gördüğümde migren ağrısı çekiyormuyum diye. sanırım bu durumda da en makül cevap kendi açımdan çekmediğim. öyle olsaydı dediğiniz gibi anlardım.

yani mantık şu , her kitap okuduğumda bu oluyor , ama bu her olduğunda migren ağrısı yaşamıyorum.

bu biraz içimi rahatlattı.
0
🌸harrage
(11.05.11)
10 yıllık migren hastası olarak, belirtilerin hastalığın başında olduğunu gösteriyor aslında... hiç üzülme bi 2 yıla kalmaz sinekler azalır (altın renginde sinek gibi oluyordu bende)

"aura" migrende bir dönemdir. baş ağrısı başlamadan evvel vücudun verdiği tepkiler anlamına gelir. örn, vücudun boydan yarısında hissedilen uyuşmalar, göz önünde uçuşan altın sinekler, mide bulantısı, safra kusma, ışığa ve sese aşırı duyarlılık vb.. bunlar başın ağrıyacağı anlamına gelse de bazen başın ağrımaz, bazen de bunlar olmadan başın ağrıyıverir.

kitap okudukça bu ışığı görmek yeterince yorulduğun anlamına gelecektir. eğer sonrasında dinlenirsen( ya da uyursan) başın ağrımaz. aura migreni hissedip önlen alabileceğimiz evre olduğu için aslında şanslıyız. zira 72 saate varan baş ağrıları söz konusu (korkutmak istemezdim gerçi ama..)

migren bana da annemden geçmiş ama hastalık büyük stres dönemlerinde ortaya çıkıyor ben sınavlara hazırlanırken karşılaştım, kadınların çoğunda evlilik arefesinde ortaya çıkarmış.

tedavisi yok zaten ama korkulacak bişi de. bir zaman sonra alışıyor insan, ben artık baş ağrılarımı yok sayabiliyorum :)

geçmiş olsun :):)
0
ekacaddesi
(11.05.11)
(7)

lustral dikkat halsizlik

wichniarek
dikkatsizlik unutkanlık halsizlik sürekli yorgunluk vb. şikayetlerle dahiliyeye gittim doktor da depresyon başlangıcı dedi lustral yazdı gönderdi. şimdi merak ettiğim daha önce bir antidepresan olan bu ilacı kullanıp da buna benzer rahatsızlıklarından kurtulan var mı aranızda, veya bildiklerinizden?
dikkatsizlik unutkanlık halsizlik sürekli yorgunluk vb. şikayetlerle dahiliyeye gittim doktor da depresyon başlangıcı dedi lustral yazdı gönderdi. şimdi merak ettiğim daha önce bir antidepresan olan bu ilacı kullanıp da buna benzer rahatsızlıklarından kurtulan var mı aranızda, veya bildiklerinizden?
0
wichniarek
(10.05.11)
migrenim yüzünden kullandım ben 6 ay.moralimi düzeltti ağrılarım falan geçti genel olarak insanı daha canlı bi hale getiriyo.
0
pirenses
(10.05.11)
annem babam abim teyzemgiller dayımgiller anneannem sıra arkadaşım daha yazıyımmı ? :) lustral kullanan değil kullanmayan var mı diye sor
0
hmm
(10.05.11)
@hmm
hepsine iyi geldi yani, öyle mi?
0
🌸wichniarek
(10.05.11)
iyi geldiği konusunda ahkam kesemem sağlık bu şakaya gelmez...
benim belirtmek istediğim dr lar artık koridordan geçene yazıyorlar bu hapı
0
hmm
(10.05.11)
depresyonla da ilgili tabi bu şikayetler. lustral çok güvenilir bir ilaç. antidepresanlar arasında yan etkisi çok çok çok az olan ve bağımlılık yapmayan nadide ilaçlardan. güle güle kullan. en az 6 ay;)
0
bıdıbıdı
(10.05.11)
@elxa
evet. garip değil mi?
0
🌸wichniarek
(10.05.11)
saçma sapan haplar kullanma derim ben.3 ay önce psikiyatriste gittim lustral yazdı dikkat eksikliği yüzünden.bi b.ka yaramadı söylim :D tamamen gereksiz böbreğine karaciğerine yazık...
0
semson
(10.05.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.