Giriş
(5)

lens

miss poem
bu lens için herkes bir farklı şey söylüyor gittiğim göz doktorları bile hemfikir değil.. göz numaramı daha da ilerletcek bir şey mi? göz kuruluğu vb olaylarla ilgisi var mıdır, varsa etkisi nedir?
bu lens için herkes bir farklı şey söylüyor gittiğim göz doktorları bile hemfikir değil.. göz numaramı daha da ilerletcek bir şey mi? göz kuruluğu vb olaylarla ilgisi var mıdır, varsa etkisi nedir?
0
miss poem
(04.06.11)
gözlük gibi göz ile arasında mesafe çok olmadığı için daha sorunsuz görürsünüz, numaranızı ilerletmez. gözünüzde kuruluk varsa tavsiye etmem, acı çektirir size.

bol oksijen geçirimli olanlardan, çok uzun süre gözde kalmayanlardan ve bilindik markalardan almanız yararınıza olur.
0
kodadiirem
(04.06.11)
muayene içün gittiğim uzman göz doktoru 40 küsür yaşında ve lens kullanıyor,, deyip kaçayım.

temizliğine ve takma süresine dikkat etmek koşulu ile hiçbir sorun yaşamazsın.
0
elalemin derdi
(05.06.11)
göz kuruluğu varsa kullanılmaması tavsiye ediliyor. gözüne uygun olan lensi al ve mutlaka muayene ol lens almadan önce.
0
baldur
(05.06.11)
lens göz numarasını ilerletmez. bazı doktorlar sever bazıları hoşlaşmaz. sürekli ve uzun süreli kullanım halinde geri dönüşü olmayan göz kuruluğuna yol açar. en doğrusu gözlükle idare etmektir, şayet idare edemiyorsanız lens kullanabilirsiniz, bir süre sonra lens de rahatsızlık vereceği için mecburen lazer ameliyatın kucağına düşebilirsiniz. bu bahsettiğim 10 yıl kadar sonra oluyor. 20 yıllık lens kullanıcısı olup hiçbir sorun yaşamayan insan evlatları da var, yani bünyeye göre değişiyor. nacizane tavsiyem şayet göz numaranız ileri ise (mesela 3'ten fazla) lens kullanmanız yönünde olacaktır.
0
african rain
(05.06.11)
nerdeyse 10 seneye yakındır lens kullanıyorum. lens göz numarasını ilerletmez.
göz kuruluğu için şunu söyleyebilirim, ben lensi gözlük gibi kullanıyorum yani yatarken yada evdeysem kullanmıyorum. bu yüzden kuruluk gibi bir problemim hiç olmadı ama aynı lensi hiç çıkarmadan 1-2 ay takan insanlar var onlarda bu problem olmuş olabilir belki. hava alan lensleri tercih ederseniz bir problem yaşamazsınız.
0
Deathklaat
(05.06.11)
(3)

Burun Ameliyati

anti-kahraman
Arkdaslar 6 ay once burun ameliyati oldum.Kucukken burnumu vurmustum bir yere, rahat nefes alamiyordum doktor ameliyat olucaksin dedi, hazir olmuskken carpma sonucu olusan burnumdaki tumsekligide aliriz dedi, estetik yani.Eyvallah dedim.6 ay oldu ama halen biraz sisliklerim var, bir de sanki burnumd
Arkdaslar 6 ay once burun ameliyati oldum.Kucukken burnumu vurmustum bir yere, rahat nefes alamiyordum doktor ameliyat olucaksin dedi, hazir olmuskken carpma sonucu olusan burnumdaki tumsekligide aliriz dedi, estetik yani.Eyvallah dedim.6 ay oldu ama halen biraz sisliklerim var, bir de sanki burnumda biraz egrilme oldu gibi, (on tarafinda) assagiya dustu gibi yani...Bu olabilir mi yoksa benim husnu kuruntum mu bilemedim?
0
anti-kahraman
(04.06.11)
evet olabilir, gayet mümkün. doktorunuza muayene olun. eski fotoğraflarınız ile yeni çekeceğiniz bir fotoğrafı karşılaştırın.
0
girl in a coma
(04.06.11)
Aynı şeyleri yaşayan biri olarak şunları söyleyebilirim: Şişlikler ve sertlik 1-1.5 sene gibi bir süre içinde geçiyor ve zamanla haliyle aşağı düşüyor burun biraz yani ilk yapıldığında daha kalkık oluyor. Ama kafanıza çok takıldıysa doktorunuza danışırsanız içiniz rahat eder bence.
0
night dash
(04.06.11)
isin kotu yani ise doktorum turkiye'de ben ise ameliyati oldukdan sonra yurtdisina gelmek zorundaydim...fakat haklisiniz burada bir doktora goruneyim.
0
🌸anti-kahraman
(04.06.11)
(3)

Erik yerken Diş Yamulması.

alone
belki biraz saçma bir soru olacak ama sormadan da edemedim.Hazır yaz gelmişken biraz erik yeyeğim dedim.Ancak sert bir şekilde ıstırmış olacağım ki ön dişlerimden sert bir ses geldi.Hemen aynaya koştum sanki dişlerden biri hafif diğerinin üstüne doğru yamulmuş gibi geldi.Az da altından kan geliyordu
belki biraz saçma bir soru olacak ama sormadan da edemedim.Hazır yaz gelmişken biraz erik yeyeğim dedim.Ancak sert bir şekilde ıstırmış olacağım ki ön dişlerimden sert bir ses geldi.Hemen aynaya koştum sanki dişlerden biri hafif diğerinin üstüne doğru yamulmuş gibi geldi.Az da altından kan geliyordu.Sizce bir diş bir eriğin etkisiyle yamulur mu ? yoksa önceden de öyleydi de ben mi kuruntu yapıyorum
0
alone
(04.06.11)
yine seri cevap olayına girmiş bulundum sonum hayrolsun.
eğer 20likler duruyorsa ve çenede yer yoksa dişler aniden üstüste binebiliyor. bana oldu oradan biliyorum. meğer yanyana zorlukla durabilen ön iki dişim ufacık bir dil hareketi ile çotok ederek üstüste binmiştir zamanında. deprem gibi düşün, sıkışıyo sıkışıyo bi anda hareket ediyor, sıkışma tam geçmediyse tekrarlayabilir.
0
kediebesi
(04.06.11)
dişler genel olarak sıkı ise(neredeyse aralıksız ise) -ki buna yukarıda yazdığı gibi 20lik dişlerin basıncı sebep olabilir- küçük bir etki ve çat dişte minik kayma.
0
elalemin derdi
(05.06.11)
bence 20lik dişler olmasa bile erik çekirdeği baya bi yamultabilir hatta kırabilir dişleri.öyle erik çekirdeği diyip geçmeyin.
0
iflah olmaz
(07.06.11)
(7)

dalgınlık,unutkanlık,zihin sarhoşluğu ve rahatsız eden boş bakışlar

psmstc
neden ileri geliyor olabilir?
neden ileri geliyor olabilir?
0
psmstc
(04.06.11)
bende bunlar sabah direk bilgisayara geçersem oluyor öğlene doğru.
0
hikmetkaraman
(04.06.11)
depresyon başlangıcı belirtileri.dikkat edin.
0
nekodunlangafana
(04.06.11)
aşk?
0
turkuazz
(04.06.11)
bana da bir anti depresan yada anti psikotik bir ilaç etkisi gibi geldi.
0
jesterdvine
(04.06.11)
soruş tarzından birinde bunları gözlemlemeye başladığını varsayıyorum.
cevap: esrar kullanıyor.
0
stereomind
(04.06.11)
başıboşluk, hedefsizlik, hayat gayesizliği
ilaçlık bir durum yok

bi gaye belirle kendine, atıyorum kafadan hacker olcam ben de, ekşiduyuruyu heklicem de. ya kapak toplayacağım günlerce, 3 tane engelli vatandaşımızın tekerlekli sandelyeye kavuşmasını sağlıcam de, böyle bir kaç hedef bul kendine sonra bu söylediklerinden hiçbiri kalmaz.
ama ilk dediğimi yapma sakın :))
0
dieselsingle2
(04.06.11)
yorgunluk, uykusuzluk, mevsim değişikliği, yoğun stres, kafayı meşgul eden bir düşünce. kullanılan bir ilaç vs....
0
orpheus
(04.06.11)
(4)

avcılar'da diş doktoru?

sttc
hem istiyorum ki ayağımın dibinde olsun, hem de iyi bir doktor olsun. Var mı bildiğiniz, memnun kaldığınız bir diş doktoru Avcılar'da, mümkünse merkeze de yakın olsun =)----------------alakasız başka bir soru: evvel zaman önce dolgu yaptırmıştım bir bayan diş doktoruna. ardından başka bir doktora gi
hem istiyorum ki ayağımın dibinde olsun, hem de iyi bir doktor olsun. Var mı bildiğiniz, memnun kaldığınız bir diş doktoru Avcılar'da, mümkünse merkeze de yakın olsun =)



----------------
alakasız başka bir soru: evvel zaman önce dolgu yaptırmıştım bir bayan diş doktoruna. ardından başka bir doktora gittim(erkek), ve dolgumu görür görmez "bunu bayan bir doktor mu yaptı?" dedi. evet dedim ama asla iyi mi kötü olduğunu bilemedim. ne olabilir sizce? neyinden anlaşılır ki? dolgu işte dışardan..
0
sttc
(04.06.11)
reşitpaşa caddesinde seyidoğlu'nun olduğu binada aynur gülle var, bir kaç sene önce diş çektirmek için gitmiştim eli o kadar hafifki hiç bir şey hissetmedim.
0
tolga asp
(04.06.11)
reşitpaşada seyidoğlu nerdeydi? hatırlayamadım. barışmanço k.m. nden küçükçekmece tarafına mı gidiyoruz, yoksa ambarlı mı?

@benaaymi; siyahtı oysa ki dolgu.
0
🌸sttc
(04.06.11)
şu ilk 'reşit paşa cd' yazısının hemen altındaki binalardan birinde olması lazım. yan taraftan uzun ince bir girişi var.

maps.google.com
0
tolga asp
(04.06.11)
siyah dolgu dediginiz dolgu amalgam dolgudur ve yakindan resmini cekip bakin bu dolgunun asla dis ile tam bir sekilde birlesmez. dolgunun yapildigi yerin kenarlarina 10megapixellik bir kamera ile cekip bakin mikron mikron ayriliklar goreceksiniz. bu araliklardan yemek artiklari ve bakteriler girerek bu dislerin omurunu kisaltirlar bu tur dolgularin hepsinin kaderi cekim. hee ayrica agzinizda agir metaller vardir avrupada kanser riski yuzunden tavsiye edilmeyen bir dolgu.fakat yapildimi isi iletkenligi vs daha dusuk oldugundan daha saglammis gibi gelir. ayrica bu dolgunun tutturulmasi icin daha buyuk bir yuzey alani oyulur vs vs vs beyaz yaptirin mutlaka.
0
madworld
(04.06.11)
(7)

Bira gobegi eritme mevzusu

heartwork
Boyum 1.80, kilo 76 lakin bira gobegi var. 66'diydim 76 oldum 3 4 ayda. Direk gobekten aldim kiloyu diyebilirim. Nasil eritecez bunu?
Boyum 1.80, kilo 76 lakin bira gobegi var. 66'diydim 76 oldum 3 4 ayda. Direk gobekten aldim kiloyu diyebilirim. Nasil eritecez bunu?
0
heartwork
(03.06.11)
mekik ve kürek, bunun dışında göbek eriten bir spor bilmiyorum. koşu moşu yalan.
0
karlmarx
(03.06.11)
göbek değil o türk kası. erimez o bira kası. sıkı yağ bağlıyor.
0
bıdıbıdı
(04.06.11)
düzenli mekik hacım. vallahi adonis, siks pek falan bile oluyor o göbek..
0
kaf daginin kafi ve olu kefeninin kefi
(04.06.11)
(git: 243554)
0
coldbound
(04.06.11)
cardio+ağırlık+diyet
0
turkuazz
(04.06.11)
kardiyosuz hiçbirşey işe yaramaz. kardiyo ve maalesef mekik.
0
african rain
(04.06.11)
1. Öncelikle neden olan unsuru ortadan kaldırmak gerek (bira - kesinlikle bırakmalı)

2. Eğer imkan varsa bir spor salonuna düzenli giderek yürüyüş, ip atlama, mekik ve kürek

3. Eğer imkan yoksa evde plates topu yardımı ile karın hareketleri. Küçümsemek ya da hafif görmek gibi bir hataya düşmeyin sakın, plates topu ile yapılan karın hareketleri gerçekten zorluyor, idmanlı olsanız dahi..
0
iqt
(04.06.11)
(5)

kurdeşen dökmek

ataturkiye
Hastaneye gidemeyeceğim için buradan soruyorum;2-3 gündür geçmek bilmeyen bir kurdeşen geçiriyorum. Öğlen geçer gibi oldu ama şu an ellerim şişmiş vaziyette. Her tarafımda minik minik karıncalar dolaşıyor, dolaşırken de ısırıyor gibiler. Aklınızın almayacağı küfürler ederek yataktan fırladım. Ben bö
Hastaneye gidemeyeceğim için buradan soruyorum;

2-3 gündür geçmek bilmeyen bir kurdeşen geçiriyorum. Öğlen geçer gibi oldu ama şu an ellerim şişmiş vaziyette. Her tarafımda minik minik karıncalar dolaşıyor, dolaşırken de ısırıyor gibiler. Aklınızın almayacağı küfürler ederek yataktan fırladım. Ben böyle çin işkencesi görmedim. Yalnız olmasam "Allah'ını seven üstüme toprak atsın!" diye bağırırdım.

Yediğim, içtiğim, bütün hayatım aynı. Yani fiziksel bir etmen yok. Ama stres tarif edilemeyecek derecede çok ve son 1 haftadır katlandı. Gündüz bilgisayar başında kafa dağıtırken baya geçer gibi oldu ama şu an çıldırtacak derecede. Dolayısıyla ben stressel diye düşünüyorum.

Tedavi için sizin aklınıza ne geliyor? Sizce neden kaynaklanabilir? 1 kutu avil'i kutusuyla beraber yememe rağmen geçmedi; sizin önerileriniz ne olur tedavi için? Avil yerine önerebileceğiniz ilaç var mı?
0
ataturkiye
(03.06.11)
kremi oluyor onların. onlardan sürmek lazım. sistral krem gibi. avili bir kutu da içme. avil yerine günde bir kere 5mg aerius alabilirsin. aerius yeni jenerasyondandır, yan etkisi neredeyse hiç yoktur. bi de sanırım bu kurdeşenlere advantan krem veriyor olabilirler. steroid içerdiği için oradaki enflamasyonu alacaktır. kaşıntıyı ve bundan doğan iritasyonu da geçirecektir. benim de bu tarz yaralarım oluyor alerjik (güneşten). doktorlar da alerjik kaşıntılara hep advantan veriyor.
0
bıdıbıdı
(04.06.11)
kardeşim de dökmüştü bir iki sene evvel. çok fenaydı iki katman halinde falandı sanırım onun kabarcıkları:) bir krem kullandık, inanılmaz iyi geldi. malesef adını hatırlayamayacağım ancak bir doktora, eczaneye vs sorarsanız illa ki gösterirler sanırım. geçmiş olsun.
0
dwyn
(04.06.11)
kaşınan yerlere anestol pomat sürerseniz kaşıntısını alır ama geçici çözümdür yani sadece hafif anestezik yan etkisi olduğu için kaşınmayı durduruyor bildiğim kadarıyla. geçmiş olsun...
0
physcos physcos
(04.06.11)
hastaneye git bence. daha da ilerleyip soluk almanı dahi engelleyebilir demişti doktor bana.
0
sutlu nescafe
(04.06.11)
Atarax işe yarayabilir.
0
astancikannanecopu
(04.06.11)
(7)

antibiyotik kullanımı

g7mor
iki farklı antibiyotik ilaç eş zamanlı kullanılabilir mi?"sefaleksin" içeren sef isimli ilaçla beraber dişetlerimdeki iltihabı kesmesi amacıyla başka bir antibiyotik kullanabilir miyim?
iki farklı antibiyotik ilaç eş zamanlı kullanılabilir mi?
"sefaleksin" içeren sef isimli ilaçla beraber dişetlerimdeki iltihabı kesmesi amacıyla başka bir antibiyotik kullanabilir miyim?
0
g7mor
(03.06.11)
ötekinin adı ne?
0
aksasu
(03.06.11)
henüz ilacı almadım, amoklavin veya largopen gibi diş iltihabına yazılan ilaçlar olabilir.
0
🌸g7mor
(03.06.11)
sef de diş absesinde tercih edilen bir antibiyotik. kullanıyorsan ona devam et yeter.
0
cubuk kraker
(03.06.11)
bişi olmaz ama antibiyotikleri aynı almayı tercih etmiyorum ben. iki saat arası oluyor aldıklarımın. genelde antibiyotikler antikoagülan oral kontraseptif gibi ilaçlarla etkileşime girerler.
0
bıdıbıdı
(03.06.11)
@cubuk kraker; 10 gündür sef kullanıyorum. iltihap değilde boşluk var galiba dişimin içinde. bugün çay içerken 10 dakika azap çektim. doktora gitsem antibiyotik yazıp geri gönderir diye düşündüğüm için burada sordum.
0
🌸g7mor
(03.06.11)
ben hayatımda ilk kez iki antibiyotiği birlikte kullandığımda bu ilaçlardan zarar gördüm. ama o zaman o gerekiyordu demek ki.

2 sene geçti üzerinden, etkileri geçmedi.

iltihap için balıkyağı, c vitamini kombosu yap. günde 2 tatlı kaşığı balıkyağı, 3-4 gram c vitamini.

10 dakka kısık ateşte demlediğin bir tutam adaçayıyla günde 3-4 kere ağzını çalkala. geçer inşallah.

doktor değilim.
0
ya ben lan neyse
(03.06.11)
gereksiz olur. kullanma.
0
aksasu
(04.06.11)
(5)

futbol aşkı - tetanoz ilişkisi

terp
bir saat önce ortaya çıktı arkadaşlar. halı saha maçında parmağım tele takıldı. şırıl şırıl olmasa da kan geldi. (hı kan mı geldi?!) neyse hemen batikonu bastık. yarın bi aile doktoruna gideyim diyorum tetanoz için. geç değildir di mi? ayrıca tetanozluk bi olay da dfeğildir di mi? di mi di mi?
bir saat önce ortaya çıktı arkadaşlar. halı saha maçında parmağım tele takıldı. şırıl şırıl olmasa da kan geldi. (hı kan mı geldi?!) neyse hemen batikonu bastık. yarın bi aile doktoruna gideyim diyorum tetanoz için. geç değildir di mi? ayrıca tetanozluk bi olay da dfeğildir di mi? di mi di mi?
0
terp
(02.06.11)
Çok ufak tefek, herhalde tedavisi uğraştırmayacak bir şey. Vaktiniz ve imkanınız varsa gidin bir görünün, şu yüzden sağlığınızdan olmanıza değmez.
0
uyku inadim inat
(02.06.11)
eh, büyük ihtimalle tetanoz kapmamışsınızdır, ancak kapma ihtimaliniz her zaman mevcut ve sizin de bundan sonra böyle endişelenmemeniz için tetanoz aşısı olmanızda fayda var (önceden olmadığınızı varsayıyorum tabii ki).
0
mireille
(03.06.11)
bak arkadaşım;
tetanoz aşısını hemen olman faydalıdır. 3 gün süresi var diye biliyorum; yarın sabah ilk iş git aşını ol gel. tetanozluk bir olay olabilir. riske asla girme. zaten tetanoz iğnesi küçücük bir şey. ihmal edilecek bir olay değil.
0
lorenzen
(03.06.11)
bunun etkisi 5 yil, 5 yil icerisinde olduysaniz hala korunuyorsunuzdur. kii tetanoz zor kapiliyor ama tabi asiniz yoksa mutlaka olun kafaniz rahat etsin.
0
madworld
(03.06.11)
bilgi: bu sabah oldum tetanozu.
0
🌸terp
(03.06.11)
(7)

of dişim of dişim

tururo
sevgili duyuru ahalisi. şu sorulan bir kaç sorucuğu yanıtlarsanız dişim size minnettar kalıcak.bu implant istanbulda nerede ne kadara yapılıyor? operasyon sırasında ve sonrasında ne kadar acı çekiliyor? ssk bu operasyonun ücretini ödüyor mu? ödüyorsa ne şartlarda ve ne şekilde ödüyor?son olarakta ağ
sevgili duyuru ahalisi. şu sorulan bir kaç sorucuğu yanıtlarsanız dişim size minnettar kalıcak.

bu implant istanbulda nerede ne kadara yapılıyor? operasyon sırasında ve sonrasında ne kadar acı çekiliyor? ssk bu operasyonun ücretini ödüyor mu? ödüyorsa ne şartlarda ve ne şekilde ödüyor?

son olarakta ağrıyan dişin ağrısını nasıl keseriz?
0
tururo
(02.06.11)
alkol bas dişe,ssk ödemez,yarı ameliyattır yarıolar dişetini çenene çivi çakıolar.
0
borzoi
(02.06.11)
nimes diye bir ağrı kesici var , bence en iyisi odur.reçetesizde alabilirsin.fiyatıda 7-8 tl civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam.
0
memoxlarge
(02.06.11)
karanfil yağı. beynin bile uyuşur.
0
sormaya geldim
(02.06.11)
dicloflam
0
girl in a coma
(02.06.11)
ağrayan dişin olduğu bölegeye aspirin koymak, alkol basmak, karanfil yağı da dahil bu tarz şeyler sadece mukozada kimyasal yanık yapar. dişin ağrısını 2 dk geçirse yanığı iyileştirmek için ameliyat bile gerekebilir. böyle şeylere kanmayın. ağrı kesici için. majezik olabilir mesela. tok karna.
0
inthechaos
(02.06.11)
zeytin bas üstüne agrı için
0
sage
(03.06.11)
Ağrı kesici olarak Apranax çok iyi geliyor. Çok şiddetli ağrıyı bile 10 dakika da geçiriyor.. Olmadı git bi eczaneye ağrı kesici vurdur, 5 dakika da rahatlatıyor..
0
veeeys
(03.06.11)
(2)

klima esintisiyle gelen üst solunum yolları isyani

dambil
iyi akşamlar ahali,hayatımın bazı dönemlerini klima üfürüğü altında geçirmek zorundayım. fakat gelin görün ki, o üfürük ne zaman bedenimin ufak bir noktasına temas etse, üst solunum yollarım aniden tepki veriyor. (iğrençleşmek istemem ama balgamdır, sümüktür o tarz şeyler) art arda 2 gün bu muhteşem
iyi akşamlar ahali,

hayatımın bazı dönemlerini klima üfürüğü altında geçirmek zorundayım. fakat gelin görün ki, o üfürük ne zaman bedenimin ufak bir noktasına temas etse, üst solunum yollarım aniden tepki veriyor. (iğrençleşmek istemem ama balgamdır, sümüktür o tarz şeyler) art arda 2 gün bu muhteşem aletin esintisine maruz kaldığımda, 1 haftaya yakın süren hastalık geçirdiğim oluyor. mesela tam olarak şu an, esintiye doğrudan maruz kalmasam da, sağolsun boğazım "lan lan bi yerde kesin klima çalışıyor" diyerek, olaya tepkisini koymuş durumda.

tek çaresi klimadan uzak durmak mıdır? yok mu bunun bir ilacı? o kadar mı zayıf bir bünyeye sahibim:(

teşekkürler.
0
dambil
(02.06.11)
bünyeniz zayıf değil. klimaya dayanabilen insanlar(misal ben) anormaliz. normal şartlar altında herkesin hasta olması gerekir. uzak durun efendim klimadan.
0
maresal jedi
(02.06.11)
klimaların filtre temizliği düzenli yapılmadığı takdirde karşılaşılan bir durum. sizinki tahminen alerjik bir reaksiyon bu sebepten. ama klimalı ortamda uzun süre bulunmak herkesi hasta yapabilir zatiii
0
ysn
(02.06.11)
(1)

Izmir'de iyi bir dahiliye yada endokrinoloji uzmani ariyorum?

intimate
Giden begenen bilen varmi?
Giden begenen bilen varmi?
0
intimate
(02.06.11)
endokrin ama ne için? tiroid mi diyabet mi vs? ama dokuz eylülde sena hoca iyi sanki. bölümüne hakim biri. diyabet içinse yıllardır diyabet sempozyumlarına kongrelerine katılır. oradan bilirim. (prof sena yeşil)
0
bıdıbıdı
(04.06.11)
(8)

Endoskopi yaptıran var mı daha önce?

ya ben lan neyse
yaptıran varsa oan neler hissettiğini ve adım adım neler yaşadığını anlatabilir mi?zor mu, acı verici mi, işlem sonrası kaç gün daha etkisi devam ediyor? ayrıntılı hikayelerinizi rica ediyorum. tecrübelerinizden faydalanmak adına.mideye olur, yemek borusuna olur, gırtlağa olur... nereye yapıldığı fa
yaptıran varsa oan neler hissettiğini ve adım adım neler yaşadığını anlatabilir mi?

zor mu, acı verici mi, işlem sonrası kaç gün daha etkisi devam ediyor? ayrıntılı hikayelerinizi rica ediyorum. tecrübelerinizden faydalanmak adına.

mideye olur, yemek borusuna olur, gırtlağa olur... nereye yapıldığı farketmez.

sağ olunuz.
0
ya ben lan neyse
(01.06.11)
5 sene önce olmuştum. öncesinde damardan narkoz veriyorlar, sonra uyumuşum zaten. hiçbir şey hatırlamıyordum. uyandığımda üzerimdeki battaniye ne güzel, biz de bundan alalım falan diyormuşum. 2-3 saat sonra da taburcu etmişlerdi. boğazda çok hafif tahriş olmuştu diye hatırlıyorum, yani birşey yerken kendini hissettiriyordu sadece.

o işkence gibi olan endoskopiler çok eskidendi galiba. şimdi uyutuyorlar diye biliyorum.
0
over and over
(01.06.11)
mideye yaptırdım. boğazdan geçmesi mesele. ordan geçtikten sonrası kolay. kolay diyemem zor oluyor. özellikle ağız açıkken yutkunmaya çalışmak gerçekten zor. midenin ağıza gelmesi normal ama bir gece öncesinden aç gideceğin için fazla sıkıntı yaratmıyor. mideye indikten sonrası fazla sorun değil. hortum çıkarken de zorluyor. etkisi de bir kaç gün boğazda kalan acı ve midede hafif yanma olarak sürüyor. ama çok mu zor dayanılmaz mı dersen hayır o kadar da değil. bazı hastanelerde kısa süreli anestezi veriyorlar ama bana ovvvv çok zor diye acıyarak baktıkları için korkudan tansiyonum düşmüş anestezi verememişlerdi.
0
dulcinea
(01.06.11)
bir sene önce yaptırdım. önce boğaza sprey sıkmışlardı uyuşturmak için, sonra anestezi uyguladılar. tek hatırladığım bol bol öğürmek ve doktorun şimdi şunu yapalım, şimdi şurdan görüntü alalım gibi hemşirelere talimatlar verdiği. çıkınca harap ve bitap halde oluyosun ama kafa hafif güzel oluyor, abartılacak ya da korkulacak gibi bir olayı yok, acı hissettiğimi hiç hatırlamıyorum.
0
bacardicola
(01.06.11)
Öncelikle çok geçmiş olsun.

Anneme yapılmıştı geçen sene... Uyutmuşlar, hiçbir şey hissetmemiş. Korkulacak bir şey olmadığını söyledi...
0
marcelle
(01.06.11)
önce boğaza Xylocain mi adı neyse onu sıkıyorlar içinde lidokain var. dişçilerin çocuklara sıktığı anestezik spreylerdendir. damar yolundan da beş mg.a kadar dormicum veriyorlar. işlem 15 dk falan sürüyor. ne uyur ne uyanık olursun ama hiç bişi hatırlamazsın sonra. ilaçlar güvenlidir. işlem bitince ayılman için dormicum antidotu olan anexate denilen ilaç yapılır. onun sayesinde uyanırsınız. bir problem olmadan da hastaneden çıkarsınız ama işlem sonrası hala biraz sersem gibi olacağınız için tek gitmemenizde fayda var. bir iki saat de olsa size refakat edebilecek birini bulursanız anestezi sonrasını çok daha rahat geçirebilirsiniz. bir de boğazda uyuşma olacağı için yutkunmada problem yaşanabiliyor bu yüzden tükürmek isteediğinizde her halükarda yanınızda bir peçete bulundurmanızı öneririm. içiniz rahat olsun endoskopi korkulacak bir işlem değildir. geçmiş olsun.
0
bıdıbıdı
(01.06.11)
ben 2 defa yaptırdım. ilk defasında 16 yaşındaydım, anestezisiz yapmışlardı. çok fenaydı. ağıza sprey sıkarak ağız içini biraz uyuşturmuşlardı biraz o kadar. o hortum bir türlü gitmiyordu, öğür öğür mahvolmuştum, kendime gelememiştim. tüm gün böyle salak gibiydim, bütün midem yemek borum vs. ne varsa kötüydü. boğazımda tahrişten dolayı çok yanma olmuştu birkaç gün de devam etmişti.

sonra 2 sene önce tekrar yapılması gerekti, bu sefer yok canlı canlı kesseniz olmam dedim. tam anestezi değil böyle "twilight sleep" gibi birşey yaptılar. yani uyanıktım, ve olup biteni görüyordum ama acı hissetmiyordum, çok kolay oldu böyle sakin yarı uyur yarı uyanık bir halde, tabi öğürme vs olmadığı için çok çabuk bitti, genel anestezi olmadığı için çok çabuk kendime geldim, boğazda çok hafif yanma oldu ama zorlama olmadığı için hemen düzeldi.
0
very pigmented melanosome
(01.06.11)
genel anesteziyle yaptırın. 1 saat uyur sonra eve gidersiniz. benim sonrasında boğazım bile acımadı hiç.
0
boo ya moon
(01.06.11)
@boo ya moon genel anesteziye katılmıyorum. ona gerek kalmadan dediğim ilaçlarla çok rahat bir işlem geçireceksin.

daha cesaretli olmak lazım. yapabilirsin sen. inanıyorum ben sana. emin ol kötü geçmeyecek. bu dediğim ilaçlar da güçlü ilaçlar. hiç canın yanmayacak merak etme. soluk boruna takmıyorlar sonuçta bunu, nefes alabileceksin endişelenme.
0
bıdıbıdı
(02.06.11)
(7)

Uyurken diş kırma

repulsion
Son 2 ayda 2 3 kere yaşadığım bir olay. Uykuda olduğum esnada şeker kırar gibi bir kırılma sesi ile uyanıyorumm. Sonra "aha dişimi kırdım herhalde" diyip dişlerime bakıyorum ama allahtan kırılma olmuyor. Bunun sebebi nedir? Buna bağlı bir rüya görmüş olmuyorum ayrıca. Bir gün hakikaten dişimi kırıca
Son 2 ayda 2 3 kere yaşadığım bir olay. Uykuda olduğum esnada şeker kırar gibi bir kırılma sesi ile uyanıyorumm. Sonra "aha dişimi kırdım herhalde" diyip dişlerime bakıyorum ama allahtan kırılma olmuyor. Bunun sebebi nedir? Buna bağlı bir rüya görmüş olmuyorum ayrıca. Bir gün hakikaten dişimi kırıcam diye de korkuyorum:d
Sağolun.
0
repulsion
(01.06.11)
Dislerini sikanlar icin dis koruyucular var diye biliyorum, bi sure deneyebilirsiniz eger stresli bi donemdeyseniz.
0
bipolar
(01.06.11)
sabah uyandığınızda yanaklarınızda ağrı filan oluyor mu?
0
pazzi
(01.06.11)
Hiç farketmedim ama olmuyor sanırım.
0
🌸repulsion
(01.06.11)
(bkz: bruksizm)
0
loveinaflipbook
(01.06.11)
ben de de oluyodu o bir ara. hatta böyle mermer parçası gib birkaç şey de geldi ağzıma. aha diş gitti dedim. baktım dişlerde bir şey yok. sanırım diş taşı falan kırılmış.

cipralex kullananlarda oluyo bi de o aga. kullanıyosan ondandır emin ol.
0
ya ben lan neyse
(01.06.11)
Herhangi bir ilaç kullanmıyorum son 2 haftadır. Onun öncesinde de cipralex kullanmamıştım.
0
🌸repulsion
(01.06.11)
bruksizmden muzdarip kişilerde de diş taşı dökme olur. dişleri gıcırdatırken araları milimetrik olarak açılınca taşlar da gevşiyor.

arada insanın dili dişin arasında diştaşlarından açılan boşluklara bile takılır. kanama olur arada sabahları vs. vs.

bir dişçiye görünmek gerekir, gece plağı kullanmak bazen işe yarayabiliyor.
0
loveinaflipbook
(01.06.11)
(1)

Birkaç TIP bilimi sorusu ve başımdan geçen garip olay

ermanen
1. Parmağın iki yanından sinirler geçiyormuş. Bu sinirlerin ikisi de hem sinyal alıp hem gönderiyor mu? İki sinir geçidi olmasına ne gerek var bir parmakta? 2. Ayrıca dün doktor, parmağımı uyuşturmak için iki sinire de iğne yaptı. Neden sadece bir sinire yapmıyor? Bir de neden sadece parmağım uyuştu
1. Parmağın iki yanından sinirler geçiyormuş. Bu sinirlerin ikisi de hem sinyal alıp hem gönderiyor mu? İki sinir geçidi olmasına ne gerek var bir parmakta?

2. Ayrıca dün doktor, parmağımı uyuşturmak için iki sinire de iğne yaptı. Neden sadece bir sinire yapmıyor?

Bir de neden sadece parmağım uyuştu, elime doğru olan kısım neden uyuşmuyor? Ayrıca iğne yapınca sinirlere nasıl zarar gelmiyor?

3. Parmağıma iğne yaptıktan sonra başım döndü, midem bulandı ve gözlerim karardı. Bayılma belirtileri dediler. Sonra yatırıp ayaklarımı havaya kaldırdılar ve öyle rahatladım. Ama daha önce hiç olmamıştı, neden oldu ki? İğne görmeye dayanamamazlık da yok ki bende, daha önce çok gördüm...
0
ermanen
(01.06.11)
1. motor ve duyu sinirleri farklı "hücre"lerdir. ama senin elini kessek baksak beyaz bi şey görürürüz sinir diye. onun içinde motor da var, duyu da. duyu sinirleri deride sonlanıp sinyal alıyorlar. motor sinirler ise kaslarda sonlanıp sinyal iletiyorlar.

iki sinir olması, iki kulağın olması gibi bi şey. embriyolojik evrimsel doğal seçilim mutsayon fElan.

2. çünkü iki sinirde de hem duyu hem motor var.

3. iğneyi görmekten değil ne olacağını bilmediğin için korkmuşsun tansiyonun düşmüş bence. bu başlığı da onun için açmışsın. sağlıklı bi davranış.
0
aksasu
(01.06.11)
(6)

Kanal tedavisi

bacardicola
Pazartesi günü iki dişime kanal tedavisi için gittim ve anestezi uygulayıp içlerini temizledi geçici dolgu yapıp gönderdi. Buraya kadar her şey normaldi fakat bugün tekrar gittim anestezi uygulamadı ve sinirlere dokunup beni 15-20 kere zıplattı, baya baya bağırttı. Yarın tekrar gel normal dolgu yapa
Pazartesi günü iki dişime kanal tedavisi için gittim ve anestezi uygulayıp içlerini temizledi geçici dolgu yapıp gönderdi. Buraya kadar her şey normaldi fakat bugün tekrar gittim anestezi uygulamadı ve sinirlere dokunup beni 15-20 kere zıplattı, baya baya bağırttı. Yarın tekrar gel normal dolgu yapacağız dedi.

Peki bu sinirlere dokunma olayı benim kafama takıldı, orda sinir kalmaması gerekmiyor muydu? Kanallarda sinir kaldı da onları temizlemeden dolgu mu yapacak? Bir de arada iki üç kere bir metalin ucunu ısıtıp dişimde bir şey yaktı o işlem neydi?

Korkudan koşarak uzaklaştığım için doktora soramadım sadece çıkarken bu ağrı normal mi diyebildim o da normal iki tane bilmem ne dolgu yaptık kolay değil, ağrı kesici al dedi.

Yolunda gitmeyen bir şeyler varmış gibi geliyor, boşuna mı evham yapıyorum? Kanal tedavisi sonucu orda sinir kalması normal mi?
0
bacardicola
(01.06.11)
Kolaya kaçmış. Sinirleri tam almamış.
0
crystalsoul
(01.06.11)
İlerde bana problem çıkartabilir mi peki, tekrar mı temizletmeliyim yoksa böyle de gideri var mı?
0
🌸bacardicola
(01.06.11)
bir ilaç koyuyor dişin içine siniri öldürmesi için, üstüne geçici dolgu atıyor. belli ki sinir tam ölmemiş.
0
fusiondx
(01.06.11)
ya zaten normalde sinir öldürme değil de. siniri böyle ince iğne çubuk gibi bişeyi sokarak çekip alıyo, öldürmüyo yani. hatta o çubuğu her çevirip çekişinde bi zıplıyosun... taa ki hiç zıplamayana kadar o iğneyi sokup döndürmesi gerekiyo.


ilerde problem çıkarmaya gelince: sinirler tam alınmamışsa, sıcakta veya soğukta ağrı yapabilir.
0
crystalsoul
(01.06.11)
doktor dişinizin sinirlerini almış ve orayı doldurmuş. 15-20 kere zıplamanızın sebebi, pulpayı kanaldan çıkartınca kök ucunda yara oluşur, kanalı doldururken de bu yaraya çarpınca siz ağrı hissedersiniz. o metal yakma işlemi de kanalı doldururken kullandığı güta perkanın fazlasını kesmek içindir. yaşadıklarınız kanal dolgusu sırasında tamamen normal.
0
xen0mancer
(03.06.11)
iki dişe aynı anda kanal tedavisi yapması ilginç başta. tek tek yapıyorlar diye biliyorum ben. geçen yaz iki tane yaptırmıştım ve sırayla yapmıştı. ayrıca senin zıplama dediğin olayı, ki dayanılmayacak acı değildi, bir diş için sadece 2 defa yaşadım. biri dişi sinire varana kadar oyma işlemi sırasında sinire ilk ulaştığı an, biri de sinire ulaşınca içten uyuşturmak için bişey yaptığı an, sanırım içe de iğne yapmıştı. ondan sonra zerre acı duymamıştım. yani dişin içine çubuğu her sokup çekişinde acı duyma falan olmamıştı. sanırım senin dişçin pek önemsemiyor hastanın acısını sızını. ha bir de benimki bir hafta sonra gel demişti. aradan 4 gün geçmiş sadece, ondan olabilir belki. ben kendimde olanı anlattım. diş hekimi gibi atıp tutmayayım yine de. ama sinirler tam alınmadıysa sonradan hiç iyi olmaz.
0
daysleeper
(03.06.11)
(5)

el uyuşması

bathoryy
yaklaşık 5 günden beri sol elim ve parmaklar uçlarım uyuşuyor.hani böyle sinirlerinizi hissedersiniz ya o hâlde.ucundan biraz telaş yaptım da..
yaklaşık 5 günden beri sol elim ve parmaklar uçlarım uyuşuyor.hani böyle sinirlerinizi hissedersiniz ya o hâlde.ucundan biraz telaş yaptım da..
0
bathoryy
(01.06.11)
Kardiyolojiye gitmekte fayda var. Sol taraf önemlidir. Bunun dışında sinir sıkışması da aynı belirtileri gösterir. Gösterin, içiniz rahat olsun. Geçmiş olsun.
0
daddy
(01.06.11)
illa ki boynunuza bakacaklar.
0
kediebesi
(01.06.11)
Aynı sorundan ben de muzdaribim bir kaç gündür. sol elimin serçe parmağında sürekli bir uyuşma mevcut ve ben de sinir sıkışması diye tahmin ediyorum.
0
puro
(01.06.11)
böyle sol taraf önemlidir konusundan dolayı korktum işte ben de ama biraz hastalık hastalığı durumu da olduğundan bende bilemedim..
0
🌸bathoryy
(01.06.11)
aynı problemi yaşamış ve üstünde durmamış biri olarak önerim, yaşadığınız şehirde üniversite hastanesi var ise nöroloji bölümünden randevu almanız olacaktır. Hangi sinirlerde ne tipte bir bozukluğun olduğunun anlamak için elektromyografi çekecekler bu işlem koldaki ve eldeki sinirlere batırılan minik iğnelere elektrik akımı verilerek yapılıyor. İğnelerin batması esnasında hafif bir acı duyuluyor. Eğer uyuşma sürekli ise hemen gitmenizi öneririm çünkü erken safhada fizik tedavi ile çözümü var ben uyuşuklukları önemsemediğim için oldukca geç kalmışım ulner kanaldaki ana sinirin sıkışması noktasında da beyin cerahisinde bir operasyon geçirmek durumunda kaldım lokal anestezi ile yapılan bir operasyondu ve oldukca sıkıntılı geçti.
0
katya
(01.06.11)
(8)

diş temizletme ücretleri ortalama ne kadar?

hubble
beyazlatma degil.
beyazlatma degil.
0
hubble
(01.06.11)
temizleme & beyazlatma. Nişanlım yaptırdı daha yeni, 100 TL verdi.
0
her yerde is goren
(01.06.11)
diştaşı ve leke temizliği, değil mi? yerine göre değişiyor. ben bir yerde geçen yaz 80'e, başka bir yerde 2 ay önce 50'ye temizlettim. semtine göre de çok değişir. daha pahalı yerler çoktur.
0
daysleeper
(01.06.11)
evet diştası ve leke temizletme, beyazlatma falan yok işin icinde.
0
🌸hubble
(01.06.11)
Temizletme 50-150. Beyazlatmanın 1000 liraya kadar yolu var.
0
daddy
(01.06.11)
dişçilerde genelde 50 tl.
babamdan biliyom mutlaka temizletir.
0
seyduna6687
(01.06.11)
tek çene 50 tl. adana ve mersin. (alt üst 100 oluyor yani) 3 ay içindeki fiyat bu.
0
ben smyrna
(01.06.11)
75 TL
0
semson
(01.06.11)
ben üç ay önce 50 lira verdim.
0
tekilabambam
(01.06.11)
(3)

avrupa'daki e-coli salgini

kedifelix
bunlar niye hasta oluyolar ya, sebzeleri meyveleri yikamadan yediklerinden mi yoksa yikamak da yetmiyor mu bakteri bulasmis meyve sebzeden etkilenmemek icin?
bunlar niye hasta oluyolar ya, sebzeleri meyveleri yikamadan yediklerinden mi yoksa yikamak da yetmiyor mu bakteri bulasmis meyve sebzeden etkilenmemek icin?
0
kedifelix
(01.06.11)
şu son zamanlarsa domates ve salatalıktan ölenler e-coli sebepli miymiş? bugün duydum bunu da, bağdaştırdım. soruna cevap olarak da hiç bir fikrim yok :/
0
dasher
(01.06.11)
öncelikle; normal sebze satislarinin yapildigi yerlerde, bio sebzelerin de satildigini göz önüne alinir ise,o zaman bio damgasi yemeyen her seyin üretiminde kimyasal bir seyler mevcut oldugunu söyleyebiliriz.

bu kullanilan kimyasallarin varligi ile ilgili her türlü senaryo üretmek serbest.

ancak, bu salgin denilen seyin ticari anlamda neyi degistirecegine bakmak gerekiyor ve zaten sorunun yaniti burda gizli.

kadinin biri 95 yasinda, domates yüzünden ölmesinin de üstüne basa basa alarm haberi yapilmasi ayri bir mevzu.

bu hastaligin/ sorunun sebzeyi yikama ya da yikamama ile alakasi bulunmuyor, ithal edildigi ülkede yetistirilirken kullanilan "baaaazi"( ferhan sensoy gibi okuyun), seylerden kaynaklandigi ileri sürülüyor.

hayirli isler!
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(01.06.11)
hastalik yaratanin organik salatalik oldugunu dusunmusler basta, ispanya'dan ihrac edilen, ama hastalar ve olenlerin almanya'da olmasi yikama ya da baska bir islem surecinde bulasmis olabilecegi fikrini dogurmus ve okyucu yorumlarinda biri de bugun almanya'da sebebin ispanya olmadigi duyurulmus. okuyucu yorumlarin da genellikle yikamamaya yorulmus sebep.
www.telegraph.co.uk
salataliklar sucsuzmus hatta, ama ne oldugunu anlayamamislar:
www.independent.co.uk

ya sonunda yaziyormus zaten ikinci linkte, These type of E.coli survive in harsher conditions than ordinary E.coli and so are likely to be more persistent in the environment. Infection can be avoided by properly washing vegetables.
0
🌸kedifelix
(01.06.11)
(1)

Eliptik Bisiklet

dwyn
http://www.sporservis.com/pinfo.asp?pid=243Hayatında spor salonuna gitmiş, cardio yapmış vs bir insan değilim. Kondisyon aletlerinden de hiç anlamam. Zaten üniversiteye kadar da gerekmiyordu. Neyse demin ikinci el ilanında bu arkadaşı gördüm, nasıldır sizce? Dediğim gibi hiç anlamıyorum ancak kilo v
www.sporservis.com

Hayatında spor salonuna gitmiş, cardio yapmış vs bir insan değilim. Kondisyon aletlerinden de hiç anlamam. Zaten üniversiteye kadar da gerekmiyordu. Neyse demin ikinci el ilanında bu arkadaşı gördüm, nasıldır sizce? Dediğim gibi hiç anlamıyorum ancak kilo vermeye ve kondisyon kazanmaya ihtiyacım var. Sözlükte falan eliptik bisiklet için güzel şeyler yazılmış. Bu arkadaş nasıldır 150-200 lira arasında bir fiyata alınır mı?
0
dwyn
(01.06.11)
www.hepsiburada.com

bahsettiğiniz ürünün aynısı,üzerindeki çıkartma farklı sadece.

ben verdiğim linkteki bisikleti aldım,kullanıyorum ve gayet memnunum.birazcık ses sorunu var aletin,onun dışında herhangi bir problem yok.
binlerce liralık manyetik eliptik bisikletler kadar rahat değil elbette ama işe yarıyor.

kısacası alınır.
0
p a t r i o t
(01.06.11)
(1)

kullanilmis imex kremin (sivilce icin) suresi gecmis alti ay,

hubble
kullansam bir sey olur mu ve/veya ise yarar mi? teşkür...
kullansam bir sey olur mu ve/veya ise yarar mi?

teşkür...
0
hubble
(31.05.11)
burda bi duyurudamı vardı bişede, bilerek son kullanma tarihini 2 ay erken yazıyolarmış unutma payını katarak. 6ay sakat ama
0
borzoi
(01.06.11)
(2)

tansiyon

umursuz
arkadaşlar ölçtürünce tansiyonum normal çıkıyor.Ancak özellikle sol kolumda ve sol bacağımda basıncı bariz şekilde hissediyorum.Hatta sol elime kağıt alınca titriyor. bacak bacak üstüne atınca sol bacağım hafif hafif oynuyor.Geçmişte panik atak geçirmişliğim var ve şu günlerde çok stresli zamanlarda
arkadaşlar ölçtürünce tansiyonum normal çıkıyor.Ancak özellikle sol kolumda ve sol bacağımda basıncı bariz şekilde hissediyorum.Hatta sol elime kağıt alınca titriyor. bacak bacak üstüne atınca sol bacağım hafif hafif oynuyor.Geçmişte panik atak geçirmişliğim var ve şu günlerde çok stresli zamanlardan geçiyorum.Acaba beynim yine bana oyun mu oynuyor?

teşekkürler.
0
umursuz
(31.05.11)
Tansiyon ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.Sinir sıkışması veya dolaşım bozukluğu olabilir.Stresli olduğun için bunu sorun haline getiriyor olabilirsin.Eğer ailede kalıtsal kalp-dolaşım vs. sorunu varsa kardiyolojiye görün için en azından için rahat eder.
0
free bird
(31.05.11)
panik atak gecmisi olan biriyim. fiziksel sagliginizdan eminseniz strese bagli anksiyete bozuklugu yasiyor olabilirsiniz. genel de kendini dinlemeyle baslar. kalp atislarini duyma, surekli kontrol etme bir sure sonra aliskanlik haline gelir ve vucudunuzdaki hersey dinlenebilirmis gibi olur. kaygiyla beraber bir rahatsizliginizin olma ihtimali, bu belirtileri arttirir. kendimde boyle en azindan. anksiyete bozuklugunun tedavisi zor degil, ozellikle buna gore verilen bir ilac cok ise yariyor.
oncelikle fiziksel muayenenizi yaptirirsaniz ona gore yonlendirilebilirsiniz.
0
freefroglet
(31.05.11)
(2)

karaciğer yetmezliği

bluevertigo
tıbbi terimsiz halini bileniniz var mı?nedir?nasıl tedavi edilir?
tıbbi terimsiz halini bileniniz var mı?
nedir?
nasıl tedavi edilir?
0
bluevertigo
(31.05.11)
(bkz: organ nakli)
0
her yerde is goren
(31.05.11)
şöyle birşey buldum:

Birçok değişik karaciğer hastalığından kaynaklanabilmesi, farklı biçimlerinin bulunması ve ağırlığı değişen aşamala­rının olması nedeniyle her karaciğer yetmezliğinde geçerli olabilecek bir te­davi belirlenemez. Her olguda hastanın kişisel özelliklerini ve bozulan karaci­ğer işlevlerini dikkate alarak tedaviyi planlamak hekimin görevidir. Öncelikle yapılması gereken karaciğer yetmezliği­nin nedenlerini araştırmak ve tedavide bu­nu hedef almaktır.
Genel sağlık önlemleri ve beslenmeye dayalı tedavi.
Diyet (perhiz) tedavinin temelidir. Te­davide aşağıdaki koşullara uyulması ge­rekir:
• Orta boy ve ağırlıkta bir hasta günde 2.000-2.500 kalori ve vücut ağırlığının her kg’si için en az 1 gr protein almalı­dır. Öğünlerde az miktarda ve sık ara­lıklarla yemek önerilir.
• Yeterli vitamin almalıdır. Alkolizme ve safra sistemine bağlı sirozda C vita­mini desteği gerekir; özellikle sanlık ol­gularında K vitamini gereksiniminin be­lirteci olarak protrombin zamanı iyi denetlenmelidir.
• Özellikle alkolikler yüksek miktarda protein ve kalori almalıdır. Ödem oluşan ve karın boşluğunda sıvı biriken hasta­larda sodyum ve su alımı sınırlanmalıdır (besinlerdekinden başka günde 1 İt su).
• Alkollü içkiler tümüyle yasaklanmalı­dır. Hastanın beslenmeyle gerekli mik­tarda kalori alamadığı durumlarda ya da ağır karaciğer yetmezliğinde perhize ek olarak toplardamardan glikoz eriyikleri verilmelidir. Hastaya
- yüzde 10 (1 litre-450 kalori) ya da yüzde 20-40 (bu durumda flebiti önle­mek için bir kateter aracılığıyla) glikoz eriyiği ya da
- damarları daha az tahriş etmesi nede­niyle yüzde 10 früktoz eriyiği verilebi­lir.
İleri yetmezlik olgularında hasta gü­nün büyük bölümünü yatakta geçirmeli­dir. İlaç tedavisi
• Karaciğeri koruyucu ilaçlar
Çok çeşitli yapıda ilaçlar bu başlık altında toplanır, ama bunlardan hiçbiri­nin gerçekten etkili olduğu kanıtlan­mamıştır.
Karaciğeri koruyucu ilaçların teda­vide yaygın olarak kullanılmasının sağ­lam bir gerekçesi yoktur. Olguların bü­yük bölümünde de bunlar plasebo etki­sinden fazlasını göstermez.
• Komplikasyonlara yönelik ilaçlar
Karaciğer yetmezliğinin tedavisinde gerçekten etkili ilaç yoktur, ama vücu­dun su toplaması, kanama gibi kompli­kasyonlara yönelik tedavi yapılır.
0
necipnba
(31.05.11)
(14)

regl sancısına en iyi ağrı kesici?

Google01
soru başlıkta
soru başlıkta
0
Google01
(30.05.11)
(bkz: buscopan) safi bunun için tasarlanmnış. sevgilimin yalancısıyım.
0
abesleistigal
(30.05.11)
apranax ya da arveles.
0
kimbilebilir
(30.05.11)
asprin, kahve
0
makel
(30.05.11)
majezik
0
pirenses
(30.05.11)
asprin içme sakııın! asprin kan sulandırıcıdır :)
0
pirenses
(30.05.11)
kanı sulandırır asprin, böylelikle kan daha rahat geçer kanaldan sancı olmaz. kahve de iyi. hatta asprini kahveye karıştır iç 1 saat sonra bişeyin kalmaz.
0
makel
(30.05.11)
majezik advil ama ilaç içmen regl süreni kısaltabilir aklında bulunsun ..
0
mrv
(30.05.11)
kekik çayı
0
deeperdown
(30.05.11)
regl ağrısının nedeni kanın kanaldan geçememesi(!) gibi bir şey olmadığı için, tüm ağrıyı uterusun endometriyum ayrılsın diye delicesine kasılmasından duyduğumuz içiiiin, aspirin fayda etmez, deli gibi kanama yapar iki gıdım azaltsa da ağrıyı keşke içmeseydim dersin.
0
inthechaos
(30.05.11)
yürüyüşün iyi geldiği söylenir. buscopan'ın üstüne tanımam.
0
african rain
(30.05.11)
majezik + ilgi
0
aksasu
(30.05.11)
majezik adet sancısı için kullanılır ama hafif gelebilir. diğer ağrı kesicileride arkadaşlar yazmış bence de buscopan, apranax fort ya da minoset plus ta olabilir. ama regl olmadan 2 gün önce birer tane iç. ilk gün ağrı devam ediyorsa önce sıcak su torbası uygula kasıklarına. geçmezse ağrı kesici al. kanamayı azaltıyor tabi ama ağrı çekmektense hap içmek daha iyi.
0
ozgur irade
(31.05.11)
buscopan plus ilk tercih olmalı. eğer yeterli gelmezse bu başlıkta da sayılmış ağrı kesicilerden birini ekleyebilirsin yanına. ama buscopan genelde yeterli olur.
0
cubuk kraker
(31.05.11)
normal bir ağrı ise bu apranax fort kolaylıkla keser. ama eğer kız arkadaşımın ki gibi çılgın ağrılarla karşı karşıyasanız, bir adet voltaren iğne can kurtarıcıdır.
0
sql
(21.06.11)
(4)

Nefesimizi nasıl tutuyoruz?

gather ye rosebuds while ye may
Tıpça açıklayabilecek var mı? Beyinde hangi bölgeden çıkan sinirler hangi kası uyarır vb.
Tıpça açıklayabilecek var mı? Beyinde hangi bölgeden çıkan sinirler hangi kası uyarır vb.
0
gather ye rosebuds while ye may
(30.05.11)
İlk üç spinal sinirden oluşan nervus phrenicus diyaframı uyarır, dış interkostal kaslar da buna yardımcı olurlar.
0
ornette
(30.05.11)
tamam da phrenicus somatik mi otonom mu? sonuçta biz bilinçli de nefes alıyoruz bilinçsiz de?
0
🌸gather ye rosebuds while ye may
(30.05.11)
vay arkadaş gözlerim yaşardı.

frenik sinir adı üzerinde fren'den geliyor deeermişim. aha aha :D

cevap veriyorum: ikisi de. hem istekli, hem isteksiz. hem otonom hem somatik.
0
aksasu
(30.05.11)
Aksasu hızlı davranmış. :)
0
ornette
(31.05.11)
(1)

kulak burun boğazcı olan veya bir tanıdığı kbb'ci olan var mı?

lord1453
bugün pazar ve ben doktoruma ulaşamıyorum, tek sağda olan dış kulak iltihabım sol kulağımda da gün itibariyle başladı ve ben ağrıdan bayılmak üzereyim. yardımlarınızı bekliyorum doktorum. telefonumu bırakmıyorum çünkü duymuyorum, çok sesi işitir durumdayım.
bugün pazar ve ben doktoruma ulaşamıyorum, tek sağda olan dış kulak iltihabım sol kulağımda da gün itibariyle başladı ve ben ağrıdan bayılmak üzereyim. yardımlarınızı bekliyorum doktorum. telefonumu bırakmıyorum çünkü duymuyorum, çok sesi işitir durumdayım.
0
lord1453
(29.05.11)
şehir?
0
african rain
(29.05.11)
(1)

burun estetiği

esrarengiz
ankarada burun estetiği için dr. önerisi istiyorum ve ortalama maliyeti nedir bu operasyonun?
ankarada burun estetiği için dr. önerisi istiyorum ve ortalama maliyeti nedir bu operasyonun?
0
esrarengiz
(29.05.11)
dünyanın en iyi doktorunu önersem o da sana dünyanın en güzel burnunu yapsa yine de beğenmeme ihtimalin olduğu için doktor önermem.

bi buçuk milyar.
0
aksasu
(30.05.11)
(5)

Dogum uzerine bir iddiaya girdik de

enchantress
Iyi geceler duyuru sakinleri. Ya biz arkadasla iddiaya girdik de, bu sezeryan dogum sirasinda bagirsaklar disari cikartiliyor mu cikartilmiyor mu bir aydinlativerin bizi.
Iyi geceler duyuru sakinleri. Ya biz arkadasla iddiaya girdik de, bu sezeryan dogum sirasinda bagirsaklar disari cikartiliyor mu cikartilmiyor mu bir aydinlativerin bizi.
0
enchantress
(29.05.11)
cikartilmiyor tabii ki.. Yok artik.
0
afush
(29.05.11)
Kesinlikle çıkarılmıyor.
0
ornette
(29.05.11)
çıkartılıyor diyen hanginizdi, gerçekten merak ettim, siz de bizi aydınlatın lütfen :)
0
supercalifragilisticexpialidocious
(29.05.11)
böyle sorular kadınlardan gelince daha çok üzülüyorum. insan kendi cinsel organlarının yerini tam manasıyla bilmez mi ya :/
0
cinna monster
(29.05.11)
Cikartiliyor diyen arkadasti sag olun cevaplar icin :)
0
🌸enchantress
(29.05.11)
(4)

el bileği ağrısı

galadnikov
1.5 hafta önce sırtımda bir ağrı başladı dirseğe vuran, nadiren (2-3 günde bir, 10-20 saniyeliğine) karıncalanma yaptığı da oluyodu. neyse serviste uyuyakalmışım bi gün, uyandığımda bileğime de vurmuştu. sırt geçti bilek ağrısı devam ediyor, kapı falan açamıyorum. nereye gidilir? ortopedi, fizik ted
1.5 hafta önce sırtımda bir ağrı başladı dirseğe vuran, nadiren (2-3 günde bir, 10-20 saniyeliğine) karıncalanma yaptığı da oluyodu. neyse serviste uyuyakalmışım bi gün, uyandığımda bileğime de vurmuştu. sırt geçti bilek ağrısı devam ediyor, kapı falan açamıyorum.

nereye gidilir? ortopedi, fizik tedavi, beyin cerrahı (yaşasın obsesyon)?
0
galadnikov
(29.05.11)
sanırım ortopedi. karpal tünel sendromu mu acaba. sırt geçti bilek duruyorsa birbirinden bağımsız sanki.
0
ben smyrna
(29.05.11)
sol kolsa kalp kesin !
0
borzoi
(29.05.11)
karpal tünelden ben de şüphelendim de hep ilk üç parmakta uyuşmadan bahsediyorlar, bende yok o. bir de sol el, solak değilim ben. sağda oluyormuş genelde.

bağlantısını da şöyle düşündüm: serviste ağrıdan öyle iki büklüm uyumuştum ki elimi ters bir şekilde tutmuş olabilirim. 1 haftaya geçerdi gerçi ondan olsa.
0
🌸galadnikov
(29.05.11)
ftr uzmanına (fiziksel tıp ve rehabilitasyon) git, onlar zaten gerekirse seni ortopedi veya beyin cerrahisine yönlendirir, ki bence onlara gerek kalmadan işi çözerler. hayır ftr'ci değilim. evet.
0
ombisome
(29.05.11)
(3)

zoretanin ve alkol ? *acil

p a t r i o t
başlıkta adı geçen ilacı kullanırken alkol almanın bir sakıncası var mıdır arkadaşlar?teşekkür ediyorum,iyi geceler...
başlıkta adı geçen ilacı kullanırken alkol almanın bir sakıncası var mıdır arkadaşlar?

teşekkür ediyorum,iyi geceler...
0
p a t r i o t
(28.05.11)
evet.
0
b00x
(29.05.11)
olumsuz etkisi yok..defalarca aldım..
0
popcu sevgilisiolan rockci
(29.05.11)
karaciğerinizi ne kadar seviyorsunuz? cevabı buna göre değişir heralde. 6-7 aylık bir tedavi süresi var ortalama, bu sürede içmemek daha mantıklı gelmişti bana ve içmedim. Doktorum haftada 1,1 kadehi geçmemek üzere izin vermişti ama. içsem de bir şey olur muydu bilemem ama ne gerek var riske atmaya?
0
physcos physcos
(29.05.11)
(6)

Bu ayakkabıların markası ne?

allanz
Fila mı bunlar bilen var mı?
Fila mı bunlar bilen var mı?
0
allanz
(28.05.11)
slazenger gibime geldi ama emin değilim
0
Aslan Yürekli
(28.05.11)
soldaki nike bence. sağdakini bilemedim.

çok medikal bi soru.
0
aksasu
(28.05.11)
Adidas veya Nike ın koşu ayakkabılarına benziyor..
0
digits
(28.05.11)
ikisi de aynı mark yaw..nike ve adidas olmadığına %100 emin gibiyim.
0
🌸allanz
(28.05.11)
bence de nike ve adidas değil. bilinen bir marka olduğunu da sanmıyorum.
0
insanimsi
(28.05.11)
adidas olamaz 5 çizgisi var bunun yanda :D çakma adidas :D
0
semson
(29.05.11)
(1)

bir arkadaş ekolünden geliyor: Varisli bacağa çözüm

perkele
bir arkadaş (aslında anne ve yenge) soruyor, varisli bacağa ne yapilir. varisten kaynaklanan selülit nasil gecer.
bir arkadaş (aslında anne ve yenge) soruyor, varisli bacağa ne yapilir. varisten kaynaklanan selülit nasil gecer.
0
perkele
(28.05.11)
ameliyat, sülük, varis çorabı, antibiyotik... seç beğen al kullan.
0
aksasu
(28.05.11)
(6)

Diş beyazlatma

oblitus
bu diş beyazlatma işleri nasıl oluyor? jeller ışıklar falan varmış hangisi daha etkilidir? tekrar beyazlatmak gerekir mi? gerekirse ne kadar sürede? bir de fiyatları nasıldır?
bu diş beyazlatma işleri nasıl oluyor? jeller ışıklar falan varmış hangisi daha etkilidir? tekrar beyazlatmak gerekir mi? gerekirse ne kadar sürede? bir de fiyatları nasıldır?
0
oblitus
(28.05.11)
kendi doğal beyazlığını istiyorsanız herhangi bir dişçiye gidip yıkatabilirsiniz.
0
cro magnon
(28.05.11)
ışığı kullanan bir arkadaşımın dişleri bir kaç ayda gerçekten beyazladı. ama zararı var mı, varsa ne boyutta hiç bilmiyorum.
0
sormaya geldim
(28.05.11)
Ben jel kullanmıştım. Dişimin kalıbını çıkarmışlardı, slikonumsu plastiğimsi bi kalıbın içine gece yatmadan önce jeli sıkıyodum onunla uyuyodum. min 6 saat kalması gerekiyodu yanlış hatırlamıyosam. toplam da 2-3 tüp kullanılıyodu. İşe yaradı, gerçekten de çok beyazladı dişlerim ama çok da sızladı. ilk hafta dayanamıyodum deli gibi sızlıyodu çok hassaslaşmıştı, yemek içmek çok zorluyodu gün içinde. dişçiye gidip sızlama dindirici macun sürdürmüştüm bir iki defa. 2,5 sene önce 500tlye anlaşmıştık özel hastanede. maalesef beyazlığı kalıcı değil, şimdi en eskisi gibi sarı değil ama öyle parlak beyaz da değil.
0
lemuria
(28.05.11)
gecenlerde disciye gittim. orada basincli su ile dis uzerindeki plakayi kazidi. daha once yikatmadigim ve pek duzenli de fircalamadigim icin yaklasik 1 saat surdu. disciden cikinca bembeyazdi.
0
roadrunner merlin
(28.05.11)
jel ve kompozit tabancasıyla yapılan kimyasal versiyonu en etkili olanı. maliyetli biraz. ve sürekli yaptırmamak gerekiyor ki zaten hekiminiz de paragöz değilse senede maksimum 1 kere yapılabileceğini söyler size. 2 - 3 seans yapılır. gerçekten de beyazlatır.

ek olarak orda burda 15 liraya satılan saçma sapan ürünlere kanıp da ağız sağlığınızla oynamayın. bu yeterli değil.
0
tai
(28.05.11)
o işleme bleaching/ağartma deniliyor.
diş hekimiyim, ben şahsen kendime yaptırtmazdım.
0
ocean86
(31.05.11)
(1)

Türkiye Hastanesi??

repulsion
Genel cerrahi bölümüne gideceğim nasıldır bu hastane,giden gören var mıdır,ücret konusunda nasıllardır?Teşekkürler
Genel cerrahi bölümüne gideceğim nasıldır bu hastane,giden gören var mıdır,ücret konusunda nasıllardır?

Teşekkürler
0
repulsion
(27.05.11)
Hizmet ve kalite konusunda bayağı iyiler. Ama ücret bölümüne, yaptıracağın tahlillere göre değişir. fiyatlar da ortalama özel hastane ücretleri kadar. bence memnun kalırsın sende.
0
enkolaykullaniciadi
(27.05.11)
(1)

Sait Çiftçi Devlet Hastanesi'nden Sağlık (Heyet) Raporu

f atih
Merhabalar,İse giris icin tam tesekkullu bir devlet hastanesinden saglik (heyet) raporu almam istendi. Burasi da veriyor sanirim bu raporu. Ucreti, hangi gunler oldugu ve ne kadar surede alabilecegim hakkinda bilgisi olan var mi?Devlet hastanesi olmak kosuluyla baska bir hastane tavsiyesi de olabili
Merhabalar,

İse giris icin tam tesekkullu bir devlet hastanesinden saglik (heyet) raporu almam istendi. Burasi da veriyor sanirim bu raporu. Ucreti, hangi gunler oldugu ve ne kadar surede alabilecegim hakkinda bilgisi olan var mi?

Devlet hastanesi olmak kosuluyla baska bir hastane tavsiyesi de olabilir. Yeter ki kisa zamanda halledebileyim, fazla ugrastirmasinlar.
0
f atih
(27.05.11)
Sait çiftçi'de iki kere rapor alma girişimim oldu. ikisi de başarıyla sonuçlandı. erken saatlerde gidiyorsun, öğle arasından sonra raporunu alıp evine dönüyorsun. yarım günde işin bitiyor. fiat bilgisini net hatırlamıyorum ama 100 civarı olsa gerek. eline kağıt veriyorlar tek tek dolaşıyorsun sıraya giriyorsun. ama en önemli nokta alır almaz kağıdını kan vermeye git çünkü öğleden sonraya kalmaması lazım kan verme işleminin...
kolay gelsin.
0
jeanluc
(27.05.11)
(6)

kardiyoloji mi "kalp ve damar cerrahisi" mi?

gijilti
babam kalp ameliyatı geçirmişti. bir yıl kadar oldu...şimid siyami ersek hastanesine gitmek istiyor sıkışma gibi şikayetlerden dolayı.randevu alıcam ama, kardiyoloji mi "kalp ve damar cerrahisi"nden mi almam gerektiğini bilmiyorum. fark eder mi acaba? bunlardan yanlış birine alırsam adamcağızı geri
babam kalp ameliyatı geçirmişti. bir yıl kadar oldu...

şimid siyami ersek hastanesine gitmek istiyor sıkışma gibi şikayetlerden dolayı.

randevu alıcam ama, kardiyoloji mi "kalp ve damar cerrahisi"nden mi almam gerektiğini bilmiyorum. fark eder mi acaba? bunlardan yanlış birine alırsam adamcağızı geri yollarlar mı?
0
gijilti
(26.05.11)
randevu alırken anlatırsanız doğru yere yönlendirirler. Fakat sizin işini cerrahi bir müdahale değil, bence kardiyolaga görünmeniz lazım. (doktor falan değilim)
0
kisa
(26.05.11)
Göğüs ağrısına hem kardiyoloji hem göğüs hastalıkları bakıyor ama ben kardiyolojiye gidin derim
0
delimuhtar
(26.05.11)
farketmez aslında ama önce kardiyolog görsün bence.
0
dr cucu
(27.05.11)
kardiyolojiye gidin. cerrahilik kısım bitmiş. ilaç güzenleme de olsa kardiyo yapar. sıkışmaları için belki anjiyo gerekir. kardiyo bakar. sağlık personeliyim.
0
bıdıbıdı
(27.05.11)
burda soracağınıza hastaneye sorsanız daha akıl karı değilmi . siyami ersek baya büyük bir hastane.
0
borzoi
(27.05.11)
kardiyoya gitmelisiniz.
0
y para dentro
(27.05.11)
(1)

sokağımızın köpeği ve gözündeki rahatsızlık

kedula
işyerimizin civarında yaşayan bir köpek var. ben her gün besliyorum. salı akşamı sol gözkapağında kene gördüm. kopartmaya çalıştım ama köpek rahatsız olup kaçtı elimden.dün sabah geldiğimde aklımda o vardı. sol gözünü açamaz hale gelmiş bir gecede. acı çektiği belli oluyordu. biraz uğraşarak kopartt
işyerimizin civarında yaşayan bir köpek var. ben her gün besliyorum. salı akşamı sol gözkapağında kene gördüm. kopartmaya çalıştım ama köpek rahatsız olup kaçtı elimden.
dün sabah geldiğimde aklımda o vardı. sol gözünü açamaz hale gelmiş bir gecede. acı çektiği belli oluyordu. biraz uğraşarak koparttım keneyi gözkapağından.
dün ve bugün de bütün gün boyunca sol gözü kapalıydı. gözakı kıpkırmızı. sarı bir akıntısı var hafif.
veterinere götürme şansım yok. şehire çok uzaktayım.
çekebildiğim kadarıyla resimlerini ekliyorum. bir önerisi olan var mı acaba?
0
kedula
(26.05.11)
gördüğüm kadarıyla çapaklanma var, bu enfoksiyon olasılığına işarettir. ben olsam eczaneden antibiyotikli göz merhemi alır, sabah akşam onu sürerdim. damla çok etkili olmuyor o nedenle merhem dedim. isterseniz veterinere sorup alın ama tobres merhem olur.
0
pyro clustic flow
(26.05.11)
(1)

alçıdan sonra şişlik

bıdıbıdı
her konu hakkında bilgisi olan duyuru vatandaşları, ayağımda kırık vardı, ameliyat oldum vs doktor iyileşti diye alçımı çıkardı. ama ayağım komple şişmeye başladı. normal midir bu? henüz sıcak soğuk banyosunu dikişler kapanmadığı için başlamadım. bu banyoyu yapınca mı iner acaba şişliklerim? kaç ay
her konu hakkında bilgisi olan duyuru vatandaşları, ayağımda kırık vardı, ameliyat oldum vs doktor iyileşti diye alçımı çıkardı. ama ayağım komple şişmeye başladı. normal midir bu? henüz sıcak soğuk banyosunu dikişler kapanmadığı için başlamadım. bu banyoyu yapınca mı iner acaba şişliklerim? kaç ay oldu oradaki dolaşım normal olmaya başlamamış mıdır? neden şişer ki bu? yaşayan yaşamayan bilgisi olan herkesin cevaplarını bekliyorum. endişelenmeye başladım çünkü ve bu beni depresyona sokucak. moralim bozuldu. :(
0
bıdıbıdı
(26.05.11)
Ayaklar vücudun bütün yükünü taşır. Ayrıca o bölgedeki kan kasların hareketiyle yukarı doğru itilir. Ayağınıza basmadığınız durumlarda ayağınızı sarkıtırsanız toplar damardan geri dönüşüm olmaz ve damar içindeki sıvı dışarı kaçar. Bu sebeple ayağınız şişmeye başlar. Oturduğunuz ya da yattığınız zaman ayağınızı kalp seviyenizin üzerinde tutarsanız sizin için daha iyi olur. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(26.05.11)
(7)

Günde 3 litre su

alihoca
İçmenin yararları ne allasen? Hiç su içmeyen biriyim, içsem ne olur?
İçmenin yararları ne allasen? Hiç su içmeyen biriyim, içsem ne olur?
0
alihoca
(26.05.11)
Vücut sıvılarında bulunarak, eklemlerin kayganlaşmasına neden olur. İdrarla zararlı maddelerin atılmasını sağlar.

Tükürük ve mide salgısında bulunarak, besinleri sindirir.

Hücre ve kas dokularını güçlendirir. Karbonhidratları, yağları, proteinleri, hormonları ve oksijeni, kanda bulunarak kaslara taşır. Zararlı maddeleri dokulardan uzaklaştırmayı sağlar.

Cildi gerginleştirir, parlaklık kazandırır.

Bunaları okuyup gaza gelirsin. Suları içersin içersin, bir süre sonra tuvalete gitmek zor gelir, tutarsın tutarsın , böbrekler ağırır, idrar kana karışır vs. :) tercih sana kalmış
0
kilokalori
(26.05.11)
karaciğere iyi bol alkol tüketiosani kiloda verdirir
0
borzoi
(26.05.11)
dikkat edin 3 litre çok fazla, her vücudun ihtiyacıda farklıdır. 5 litre suyla ölenler de var. abanmayın.
0
benlik bu kadar
(26.05.11)
al-ak dengesini boz,öl. hoş 3 den birşey çıkmaz.
0
ykup
(26.05.11)
açıkçası aynı kafadaydım ben de. yaş 21 iken böbrek taşı oluştu. dünyanın en çok acı veren şeyi. doğum sancısı kadar hatta belki erkekler için konuşmak gerekirse daha feci bir sancısı var. tedavisi de çin işkencesi gibi. 3 litre içme ama 1-2 litre içmeye çalış derim.
0
ding dong bizim kasap moo moo inekler 2
(26.05.11)
fazla su zararlıdır. vucüddan fazla sodyum atılmasını sağlar. bu da tuz eksikliğine neden olur. çünkü su çözücüdür ve vucüda fazla alınması daha fazla mineralin suyuyla çözünüp atılmasını sağlar. 3 lt. ye gerek yok. 1.5 2 litre idealdir.
0
c1b2k3
(26.05.11)
60 kilo bi insan 2 litre,90 kilo biri 3 litre içmeliymiş.
0
semson
(26.05.11)
(2)

Okmeydanı veya Göztepe Ağız Diş Hastanesi

napoli
Selam diş perileri;Buralardan randevu alıcam ama ordaki su su doktora gitsen daha iyi olur diye tavsiye verebilecek olan var mı? Hekimi de online secebiliyoruz sonucta.TesekkurlerNot: Özelden mesaj da atabilirsiniz
Selam diş perileri;
Buralardan randevu alıcam ama ordaki su su doktora gitsen daha iyi olur diye tavsiye verebilecek olan var mı? Hekimi de online secebiliyoruz sonucta.

Tesekkurler

Not: Özelden mesaj da atabilirsiniz
0
napoli
(25.05.11)
valla kardesim aldı, gitti ilgilenmiyorlar dedi. sonra özel diş doktorunda halletti. olay soyle galiba tam emin degilim ama bugun git uyustur. ogleden sonra gel cek.
0
spartakus
(25.05.11)
bir arkadaş göztepe'ye gitmişti. Doktorundan çok memnundu (6 ay önce)
galiba doktor önemli
0
michael_knight
(25.05.11)
(2)

ameliyat mı olsam, fizik tedavide şansımı denesem mi

vampir akrep
sayın ekşici doktor arkadaşlar,boynumdaki ağrı nedeni ile doktora gittim ve "akromiohumeral ve korakohumeral impingment" bulgusu ile sıkıntılı bir durumda olduğumu öğrendim. doktor fizik tedavi önerdi ve %50 ihtimalle düzelebilirsin dedi. düzelmezsem de ameliyat gerekecekmiş.şimdi işin içinde maddi
sayın ekşici doktor arkadaşlar,

boynumdaki ağrı nedeni ile doktora gittim ve "akromiohumeral ve korakohumeral impingment" bulgusu ile sıkıntılı bir durumda olduğumu öğrendim. doktor fizik tedavi önerdi ve %50 ihtimalle düzelebilirsin dedi. düzelmezsem de ameliyat gerekecekmiş.

şimdi işin içinde maddi sebepler de var, fizik tedaviye çok inanmıyorm o da var karar veremedim. sizce fizik tedaviyi boşverip direkt kestirsem mi? bilen var mı bu ameliyatın riski var mı? yoksa fizik tedaviyi mi denesem önce?
0
vampir akrep
(25.05.11)
O kadar arada kaldıysanız ikinci bir doktora gözükmelisiniz, endişelerinizi buradaki arkadaşların giderebileceğini sanmıyorum... geçmiş olsun.
0
arph
(25.05.11)
fizik tedaviye inanın +1
benim de ayağımda bir sorun vardı. ameliyat olmam gerektiği, başka türlü düzelmeyeceği söylenmişti.
15 seans fizik tedavi sonrası hiç bir sorunum kalmadı.
ayak ile boyun aynı olmayabilir tabi, siz bence de 2. bir doktor görüşü alın yine de.
geçmiş olsun.
0
rachel
(26.05.11)
(3)

lens sorusu: focus toric mi purevision toric mi?

tuyra
kullanan veya lenslerden anlayan arkadaşlar yardımcı olabilir mi? gözlükten lense geçilecek. hangisi daha iyi daha rahattır?
kullanan veya lenslerden anlayan arkadaşlar yardımcı olabilir mi? gözlükten lense geçilecek. hangisi daha iyi daha rahattır?
0
tuyra
(25.05.11)
ben purevisiondaki rahatlığı hiçbir lenste bulamadım.rahatlıkla tavsiye edebilirim.
0
p a t r i o t
(25.05.11)
ikisini de kullandım, purevision diyorum.
0
boo ya moon
(25.05.11)
Biomedics toric! :) mutlaka dene
0
morosophe
(21.06.11)
(8)

Cok Terliyorum

fundamental
asiri terliyorum. bunun nedeni nedir bilemiyorum ama cevremde kimse benim kadar terlemiyor. sizce nedendir?
asiri terliyorum. bunun nedeni nedir bilemiyorum ama cevremde kimse benim kadar terlemiyor.

sizce nedendir?
0
fundamental
(25.05.11)
tiroid hormonlarının çok çalışması ile alakalı idi sanırım..
gidip bi kan testi yaptırabilirsin.
0
omonia
(25.05.11)
abi terleyen insansın. bünyen, salgı bezlerin bu yani.

ben de öyleyim ne yazık ki. hele yazın, duşa girerken de çıkarken de aşağı yukarı aynı ıslaklıkta oluyorum. beter bişey.
0
jangara
(25.05.11)
Tiroid bezlerinde sorun olabilir, ter bezlerinde sorun olabilir, psikolojik bile olabilir, her şey olabilir yani. Bir şekilde tahliller yapılmadan "şudur" demek mümkün değil.
0
ataturkiye
(25.05.11)
terlemek iyidir.
0
terp
(25.05.11)
terp'e katılıyorum. terlemeyle birlikte vücuttan bazı toksinler de atılır diye biliyorum.
0
quasiromantic
(25.05.11)
bi çok nedeni olabilir bende öyleyim ama doktora gitsende bi şey olmaz işe yaramaz çaresi yok yani en başta ben giderdim bi tanıdığımız gitmişti çünkü hiç bişey olmadı :D ama şimdi bi sprey kullanıyo 50 tl ye almış koltukaltı 0 kesmiş teri para olsa bende alcam.zararlıydı bilmem ne diyenlere takma zararı fln yok.zararı var diyenlerde kola sigara fln da içmesinler ;)
0
semson
(25.05.11)
doktora gidip bir baktır evvela. nedeni hakkında kimse birşey sçyleyemez fiziksel olduğu kadar psikolojik de olabilir. geçici bir takım çözümler var ancak en iyisi terlemeyle barışık olmak.
0
african rain
(25.05.11)
kan tahlili yaptırın. söylendiği tiroid konuları önemli. onda bişey yoksa bende olduğu gibi wbc (white blood cell) yoğun ise o da sorun oluyor. topuklarda çabuk karıncalanma, uyuşma, çabuk yorulma, sıcak ve ter. bunlar da wbc yoğunluğunun sonuçları. kan verince geçiyor. asğlık sorununuz yoksa erkek iseniz 1 yılda 4 kez, kadın iseniz 1 yılda 3 kez kan vermeniz hem sizin için sağlıklı hem başkaları için iyi bir şey.
0
ben smyrna
(25.05.11)
(2)

sarı noktada leke - göz anjiyosu

miraletus
öncelikle derdimi anlatayım. gözümde bir bulanıklıkla doktora gittim. sağ gözde 0.25 miyopluk tespit edildi. ama bozukluğun 2 gün içinde ortaya çıkması doktoru şüphelendirdi. detaylı baktığında sarı noktada lekelenme tespit etti. fakat çok ufak bir leke olduğu için bu belirtilere sebep olmadığını ba
öncelikle derdimi anlatayım. gözümde bir bulanıklıkla doktora gittim. sağ gözde 0.25 miyopluk tespit edildi. ama bozukluğun 2 gün içinde ortaya çıkması doktoru şüphelendirdi. detaylı baktığında sarı noktada lekelenme tespit etti. fakat çok ufak bir leke olduğu için bu belirtilere sebep olmadığını başka bir hastalık yüzünden olabileceğini söyledi. bir hafta sonra kontrole gelmemi, ilaç kullanmamı, geçmezse göz anjiyosu yapacağını söyledi. gelelim konuya doktora elli tane soru sormama rağmen devlet hastanesi doktoru olduğu için yoğunluktan başından savdı. sarı nokta hastalıklarının körlüğe gidebildiğini biliyorum. ama göz dokusunda noktaya yakın başka lekelenmelere başka sebepler var mıdır? ayrıca göz anjiyosu ile ilgili bilgi verebilecek tıp sektöründeki arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum. sanırım damardan ilaç verip göz filmini çekecekler. bir iki forumda ilacın göz damarından vereceğini okumam beni korkutup bu duyuruyu eklemem neden oldu :D şimdiden teşekkürler
0
miraletus
(25.05.11)
sanırım bana yaptılar öyle bir şey. sarı bi sıvı veriyolar damardan, tamamen sararıyosun yüzün de, çişin de falan. damarlar belirginleşiyomuş o sıvıyla. oydu galiba.
edit:olmuşum, araştırınca anladım. korkulacak bir şey değil. hemen yapıyorlar zaten.

bence dünyagöz'e git, göz bu ihmale gelmez. geçmiş olsun.
0
mor.inek
(25.05.11)
teşşekürler yanıtın için. çanakkalede öğrenciyim işin kötüsü o. zar zor devlette yer bulup gidebildim. zaten korkutan devlette ne gibi bir anjiyo uygularlar :) ama dediğin gibi damardansa sorun yok
0
🌸miraletus
(25.05.11)
(1)

karaciğer pankreas glukagon ve şeker seviyesi üzerine...

McCoy
bir arkadaş şeker yüksekliğini konu alan bir soru sormuş, bu soru aklıma bir başka soruyu getirdi, kanda şekerimiz düşünce şeker tekrar karaciğer ve pankreas sayesinde yükseliyor , bu yükselme mantığı ne yönde? atıyorum 8-10 saattir açız ve kan vermeye gidene kadar bir 4 saat daha geçiyor o sırada v
bir arkadaş şeker yüksekliğini konu alan bir soru sormuş, bu soru aklıma bir başka soruyu getirdi, kanda şekerimiz düşünce şeker tekrar karaciğer ve pankreas sayesinde yükseliyor , bu yükselme mantığı ne yönde? atıyorum 8-10 saattir açız ve kan vermeye gidene kadar bir 4 saat daha geçiyor o sırada vucud şekeri düştüğü için yükselticek muhtemelen bu yükseliş nereye kadar olur 90-110 sınırını geçebilir mi? dalgalanma nasıl olur yani? mantığı nasıl?
0
McCoy
(25.05.11)
karaciğer glikojen glikoza dönüştürülür. pankreas ta yüksek şeker için insülin üretir diyelim. yani ikisi birlikte hep sabit tutmaya çalışır. sınırı geçip geçmemesi pankreasın ne kadar insülin ürettiğiyle ilgilidir. karaciğer de ne kadar enerji ihtiyacın olduğuna karar verir ona göre glikoz açığa çıkartır.
0
bıdıbıdı
(26.05.11)
(8)

selülit mi dolaşım bozukluğu mu

halanne
33 yaşında bağyanım. 1.60 boy/50 kilogünde max 1-2 bardak çay-kahve içerim.çikolata-cips-kuruyemiş-abur cubur vs yemem. (tamam tamam çok az yerim)hamur işi-kızartma vs ayda bir en fazlacola vs gazlı asitli şey içmemgünde en az 1,5 litre su içmeye çalışıyorum. amma velakin selülit denen illet ayak bi
33 yaşında bağyanım. 1.60 boy/50 kilo
günde max 1-2 bardak çay-kahve içerim.
çikolata-cips-kuruyemiş-abur cubur vs yemem. (tamam tamam çok az yerim)
hamur işi-kızartma vs ayda bir en fazla
cola vs gazlı asitli şey içmem
günde en az 1,5 litre su içmeye çalışıyorum.

amma velakin selülit denen illet ayak bileklerime kadar inmiş durumda. sırf düzenli spor yapmıyorum diye bu kadar selülit olur mu ya?

ayrıca masa başı işi yapıyorum. gün içerisinde ayakta durduğum, yürüdüğüm saatler 1-2 saat olmasa bile, akşamları resmen dağ bayır tırmanmışım gibi bacaklarım sancıyor. sabah ayağıma bol gelen ayakkabı akşam 2 beden küçük oluyor, çorapların lastikleri bıçak gibi kesiyor.

en ufak bir çarpmada bacaklarım odunla dövmüşler gibi morarıyor ve haftalarca geçmiyor. halbuki normalde keçe gibi derim vardır, kesin moraracak dediğim zamanlarda bile kollarımda falan hiç bi iz olmaz.

derinin altında mavi mavi ince çizgiler (damar olsa gerek) görünüyor.

çok alakası var mı bilmiyorum ama alt sınırda kansızlık var ve tansiyonum hep 9/6 yada 10/7 civarındadır. (düşük tansiyonun dolaşım sorunlarına sebep olabileceğini okumuştum bi yerde)

sonuç olarak:
bu durum hastalık habercisi olabilir mi?
doktora gitmek gerekirse aile hekimi mi, dahiliye mi, kalp/damar mı?
değilse spor yetecek mi, ekstra ne gerekli? kozmetik kremler vs hiç inandırıcı gelmiyor bana.
ya da başka???

hepinize miranda kerr gibi bacaklar dilerim. (kadınlara tabi, erkeklerde komik olur)
0
halanne
(25.05.11)
varis filan olmasın, bi doktora görün.

bir de nasıl yaşıyosun sen böyle ya, o yok, bunu yemem, şu hayatta ı-ıh.
0
evvesa
(25.05.11)
konuyu biraz araştırdım. anladığım kadarıyla varis var o bölgede. ameliyatlı ve ameliyatsız tedavi mümkün. eğer varis ileri safhalarda değilse ilaçla tedavisi mümkünmüş
0
necipnba
(25.05.11)
varis olabilir. varise ilaveten selülit olabilir. selülitin tek çözümü spor, maalesef.
0
african rain
(25.05.11)
O selülit değil varis.
Ve anlattığınız kadarı ile basit olmayan bir probleminiz var.
Dolaşım bozukluğu ihtimal dahilinde.
Derhal ilgili bir hekime gitmelisiniz.
Varis hastalıkları kadar önem verilmeyen tehlikeli hastalık görmedim ben bu ülkede.

doktor değilim, felaket tellalı hiç değilim. Eşim yukarıdaki belirtilerden dolayı varis ameliyatı oldu oradan biliyorum.
0
trocero
(25.05.11)
aynı durum bende de var ama bu kan dolaşım bozukkluğuna benziyor daha çok. zaten yeterli kan dolaşımı olmayınca da selülit olabiliyor.

e sporun yetebilmesi için senin yorgun olmaman lazım, biliyorum o bacakların 10 dakika yürüyünce bile nasıl yorulduğunu. aynı semptomlar bende de var, sinir oluyorum, hatırlattığın iyi oldu, doktora gitmek lazım bence de
0
groove salad
(25.05.11)
tansiyonun çok düşük değil. sen bu alt sınırdaki kansızlık ile düzgün düzenli yaşıyorsan problem yok demektir. varis problemin var muhtemelen. dolaşım bozukluğu da selülit yapabilir gibime geliyor. sırt üstü yat. bacağını dizinden kıvır.ön bacak yere paralel olsun ve baldırınla 90derece açı yapsın. ayağını kendine doğru çek-dizinden bacaklarını değil- bacağın ağrırsa ki ağrıyacaktır kalp damar cerrahisine git. kollarnda yok ama bacaklarında saydığın belirtiler dolaşımla ilgili.
0
bıdıbıdı
(25.05.11)
öğretmen misiniz?
0
hadii
(25.05.11)
hadii; öğretmen değilim, sürekli ayakta durmam gerekmiyor yani. masa başı işi.
0
🌸halanne
(25.05.11)
(1)

Dişle alakalı bir sorun. Ne yapacağımı bilmiyorum..

yapma be
Olayı kısaca özetleyeyim.Yaklaşık bir sene önce dişçiye azı dişlerimde hassasiyet olduğundan gittim, "normaldir herkeste olur bu kadarı bir tane çürüğün var oda 20lik ağrırsa çekeriz" dedi.Aradan - 6-7 ay geçti ben burada fakülteye gittim (acı inanılmaz artmıştı bu arada, ekmek bile yiyemiyordum o a
Olayı kısaca özetleyeyim.
Yaklaşık bir sene önce dişçiye azı dişlerimde hassasiyet olduğundan gittim, "normaldir herkeste olur bu kadarı bir tane çürüğün var oda 20lik ağrırsa çekeriz" dedi.
Aradan - 6-7 ay geçti ben burada fakülteye gittim (acı inanılmaz artmıştı bu arada, ekmek bile yiyemiyordum o aralar) film falan çekildi, incelediler 18,28,38 cerrahi 26,44(yaygın dentin hassasiyeti) tedavi yapılacak, gingivits var temizlik yapılacak dendi. Geceleri dişlerimi sıktığım için de gece plağı yapılacak dendi. Buraya kadar hereşy normal ve ben gayet muyluydum ki tedavi ve cerrahi işlem için en erken temmuz ayında sıra verdiğini öğrendim fakültenin (kayseri diş hekimliği). Dişlerimi temizlediler sadece öylece kaldı.
Sonra ben dayanamayıp diş hastanesine gittim, doktor bana "dişlerin ufacık kalmış ben buna kaplama yapsam olmaz dolgu yapsam olmaz, dişi kaybedebiliriz gece plağını da fakülte de de yaptır" dedi.

Florürlü sensivity midir her ne zımbırtıysa onu kullanıyorumşimdi, sert birşey yiyemiyorum zorlasam hemen ertesi gün acıyor dişlerim.

Şimdi soru burda işte;
Ne yapmalıyım? Temmuza kadar beklemek istemiyorum çünkü bu olay canımı çok sıkıyor. İnanın taze ekmek yerken bile teredütte kalıyorum.
Özel doktora gitsem çok tutar mı? Öğrenciyiz malum ona göre hareket ediyorum.

Bi yardımcı ol be sözlük.
0
yapma be
(25.05.11)
öncelikle güzel cevabın için teşekkür ederim @horace wells. Çay günde 1 defa kahve haftada bir iki olmak üzere pek fazla içiyorum, kola çok içiyorum sadece. 8 senedir sigara kullanıyordum 7 ay önce bıraktım.

Ağrımı-hassasiyet mi? konusunda inanın hiçbir fikrim yok. Şöyle anlatayım siz adını koyun ; Çağla (kayısının yeşil hali) yediğim zaman misal başta ağrımıyorsa bile 2.ci de yada 3.cü de ağrımaya başlıyor, öyleki dişin o çukur kısmına birşey değdirsem hemen acıyor sızlıyor. Bir kere böyle acıtınca da birkaç gün sert birşeyler yiyemiyorum.
Parmağımla içine dokunduğumda (tırnak kısmıyla)9, yine hafif bir acı hissediyorum.

dişlerimin ufalmasının sebebi çürük değildir muhtemelen zira 20liklerimden biri hariç çürüğüm yok çok şükür. (doktor böyle söyledi diye hatırlıyorum). Deli gibi diş sıkma konusunda kendimi izleyeceğim, finaller bittiğindede nörolog/psikolog hangisi bakıyorsa stres/sinir için birşeyler yaptırıcam. Zira plak konusundaki tüm entryleri okudum, sorunun yada alışkanlığın kaynağına inilirse sizin de dediğiniz gibi daha güzel oluyormuş.

Tekrar teşekkür ettim @horace wells =)
0
🌸yapma be
(25.05.11)
(5)

konsantrasyon problemi

bakariz
ben bu dertten feci derecede şikayetçiyim. son zamanlarda iyice arttı. ne film izleyebiliyorum, ne de kitap okuyabiliyorum. ve en kötüsü hiç ders çalışamıyorum. sadece bunlarda değil, hiçbirşeye odaklanamamaktayım.merak ettiğim şey şu. bu konuda sıkıntı yaşayıp, psikiyatriste gidip, sıkıntılarını aş
ben bu dertten feci derecede şikayetçiyim. son zamanlarda iyice arttı. ne film izleyebiliyorum, ne de kitap okuyabiliyorum. ve en kötüsü hiç ders çalışamıyorum. sadece bunlarda değil, hiçbirşeye odaklanamamaktayım.

merak ettiğim şey şu. bu konuda sıkıntı yaşayıp, psikiyatriste gidip, sıkıntılarını aşabilen var mı? nedense içimde bir kuşku var doktorun bir işe yaramayacağına dair. en azından birkaç olumlu örnek görebilirsem kuşkuları atar ve doktora giderim. kafayı yemek üzereyim çünkü.
0
bakariz
(24.05.11)
doktor işe yarar. bık bık edenlerin aksine ilaç da işe yarar. ama tabi önce kafanızı rahatlatmalısınız. istanbul veya adana ise size www.psikiyatri.com sabri yurdakul öneririm. ilaç delisi değildir. ama tabii ki doktordur ve gerekirse ilaç verir.
0
ben smyrna
(24.05.11)
izmirdeyim. hatta tavsiye edebilecek olan varsa doktor tavsiyesi de alabilirim.
0
🌸bakariz
(24.05.11)
doktorun, şayet terapi yapıyorsa işe yaramadığı görülmemiştir (bence). terapi yapan birine git ve sakın ilaç alma. daha beter olabilirsin (denenmiştir).
0
african rain
(24.05.11)
ilaç verirse kullan. ilaç kullanma diyenler sanırım şundan bahsediyorlar: bazı antidepresan gibi ilaçlara vücudun alışma süresi var ve bu süre içinde depresif eğilimleri arttırabiliyorlar. ama bu geçici ve herkeste görülen bir yan etki değildir. sonuçta ilaç kullanman gerekiyorsa ki bu antidepresan gibi bir şey de olsa kullanmalısın. sonuçta doktor kontrolünde olacaksın. ama doktoru iyi araştırmak lazım. bazıları ilaç delisi oluyor bazılarıysa gerçekten hasta merkezli yani insana odaklı işini yapıyorlar.
0
bıdıbıdı
(24.05.11)
tamda bıdıbıdının bahsettiğinden korkuyorum. yakın bir arkadaşımın başına geldi ve durumu şu an iyi değil. o hale gelmekten korktuğum için sürekli erteledim doktor işini. ama dayanacak halim yok artık.

sonuçta doktora gideceğiz. sonucunda iyileşeceksem 2-3 aylık acı verecek sürece katlanabilirim. neyse bakalım...
0
🌸bakariz
(25.05.11)
(4)

diş ağrısı, ağrı kesiciye alerji

sâkit.
bi yakınımın dişinde iltihap var ama ağrı kesiciye alerjisi var, en son iki gece önce diş ağrısı sebebiyle doktor minoset vermiş, içince yoğun bakıma alındı. dişi de çekemeyeceklerine göre, bi önerisi olan var mı? doktor olanlar ya da benzer şikayeti olanlar var mı, biraz acil, teşekkür ederim.
bi yakınımın dişinde iltihap var ama ağrı kesiciye alerjisi var, en son iki gece önce diş ağrısı sebebiyle doktor minoset vermiş, içince yoğun bakıma alındı. dişi de çekemeyeceklerine göre, bi önerisi olan var mı? doktor olanlar ya da benzer şikayeti olanlar var mı, biraz acil, teşekkür ederim.
0
sâkit.
(24.05.11)
ağrı kesicinin nesine alerjisi var? içeriğine mi? filmine mi? vs? yüzlerce binlerce çeşidi var ağrı kesicilerin. zaten antibiyotik almalı denildiği gibi. iltihap dağıldıkça ağrısı geçer.
0
kerbeee
(24.05.11)
parasetamol alerjisi yaydın olmasa da vardır. benim bir arkadaşımda da var oradan biliyorum. novalgin de anafilaktik şoka sebep olabilir ama daha önce kullandıysa ve bir problem olmamışsa novalgin alsın. etol gibi farklı içeriklere sahip ağrı kesicilerden alsın. bir de önemli not: içinde parasetamol bulunan hiç bir ilacı (bu tylol hot gibi gri nezle vs tedavilerinde kullanılanlar da dahil) almasın. prospektüse bakın ona göre kullanın.
0
bıdıbıdı
(24.05.11)
cahilce bir yorum yazmak istemem ama rakı??
0
african rain
(24.05.11)
antibiyotik kullanıyordu zaten ama ağrı dayanılmayacak boyuta gelmişti. şimdi daha iyi sabretti sadece, teşekkür ederim.
0
🌸sâkit.
(27.05.11)
(10)

Yara geçmiyor bir türlü! İmdat!

ermanen
tırnağımın kenarında "tırnak batması" yüzünden iltihaplanma olmuştu. bepanthen merhem ve 3 antibiyotikli iyileştirici merhemler sürüyorum. 1 haftadır geçmedi. Daha önce de olmuştu böyle birşey ve 2 günde geçiyordu. Bu sefer niye geçmiyor, ne yapmam lazım başka? (doktora gitmek dışında, iyileşme beli
tırnağımın kenarında "tırnak batması" yüzünden iltihaplanma olmuştu. bepanthen merhem ve 3 antibiyotikli iyileştirici merhemler sürüyorum. 1 haftadır geçmedi. Daha önce de olmuştu böyle birşey ve 2 günde geçiyordu. Bu sefer niye geçmiyor, ne yapmam lazım başka?

(doktora gitmek dışında, iyileşme belirtileri var biraz ama bildiğiniz başka yöntemler de denemek istiyorum önce)
0
ermanen
(23.05.11)
dolama olur ora kesin doktora git (bkz: gamlı baykuş )
0
borzoi
(23.05.11)
(bkz: bactroban)
0
kayranin kedisi
(23.05.11)
'kara merhem' diye bişey vardı ama ne olduğunu hatırlamıyorum ben ondan sürmüştüm zamanında iyi gelmişti ama yine de bi araştırın siz.
hatta başlıkta yazılmış bikaç şey; (bkz: kara merhem)
(bkz: dolama)
0
oku oku yazar ol
(24.05.11)
Pedikür'de batan tırnağı temizlettir. Annenin önerdiği bayana git. Herkes yapamaz.
0
Survivorman
(24.05.11)
kantarun yagi sur bir haftada gecer. attarlardan alican.
0
teflon
(24.05.11)
çay ağacı yağı da geçirir mi?
0
🌸ermanen
(24.05.11)
çay ağacı yağı daha çok sivilcelerde kullanılıyor diye biliyorum ben ama bunda da işe yarar mı bilmem. Bence de bactroban iyidir, tırnak batmasında ben de bactroban kullanmıştım.
0
physcos physcos
(24.05.11)
dolamaya kara üzüm habbesi gold standart tedavi ama sen yine de penisilin türevi antbiyotik bi de ağrı kesici al 5 gün kullan geçmezse kara üzüm habbesi tedavisi için toktora git
0
brubaker2
(24.05.11)
bactroban bu ülkede reçetesiz alınabiliyor mu bilmiyorum. onun gibi bir merhem almıştım zaten. ama bactroban daha iyi birşey sanırım.

onun dışında diğer söylediğiniz kara merhem, kantarun yagı ve kara uzum habbesi nerden nasıl bulunur burda hic fikrim yok.

neyse biraz daha bekleyeceğim, sonra doktora gideceğim artık.
0
🌸ermanen
(24.05.11)
kara üzüm habbesi şakkaa lan şakka dediğim gibi sen önce bir tohtora git değerlendirsin sonra bactrobanlar duodcidler ..
0
brubaker2
(27.05.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.