Giriş
(7)

diş çekiminden sonra ne yapmam lazım?

enkolaykullaniciadi
2-3 dakka da olsa bayağı zor bi çekim oldu. doktor sonrasında bişiler söyledi ama hepsini unuttum o anki acıyla. sanırım aspirin alma falan dedi. ee başka ne yapacağım? yemek falan ne zaman yiyeceğim? bi de ne kadar kanayacak bu?
2-3 dakka da olsa bayağı zor bi çekim oldu. doktor sonrasında bişiler söyledi ama hepsini unuttum o anki acıyla. sanırım aspirin alma falan dedi. ee başka ne yapacağım? yemek falan ne zaman yiyeceğim? bi de ne kadar kanayacak bu?
0
enkolaykullaniciadi
(21.06.11)
sigara içiyorsanız 2-3 gün boyunca KESİNLİKLE sigara içmemeniz gerekir.
Ben 20lik diş çekimi için 2 saat kadar bekletmiştim pamuğu ağzımda. Yemek olayı için ise sıcak veya soğuk şeylere yüklenmeyin hemen. Ancak dişin yapısı ve durumunu bilmediğim için doktorunuzu arayarak tekrar detaylı bilgi almanızı tavsiye ederim.
0
lucky_meh
(21.06.11)
aspirin alma dedi çünkü kanı sulandırır. malum sizin o bölgede pıhtılaşmaya ihtiyacınız var. 2 saat bir şey yiyip içmeyin.
0
tai
(21.06.11)
bide tükürme demiş olabilir , kanayabilir diye.
0
semson
(21.06.11)
rakı iç
0
Her - Yer - Kara
(21.06.11)
ara dişçiyi sor tekrardan, duyurudaki tavsiyeler tabi ki yardımcı olur ama şakaya gelmez yine de bu iş
0
reeper redeemer
(21.06.11)
TÜKÜRME bugün öncelikle.bu çok önemli.sızıntı şeklinde kan gelebilir normaldir panik yapma yutkun gitsin bişey olmaz ama sakın tükürme.rakı olayı dışında söylenilenler doğru şeyler.bi de 24 saat sonra 2-3 gün boyuncu hafif ılık tuzlu suyla gargara yapabilirsin.bugün ağrı da olabilir panik yapma ağrıya karşılık apranax alablirsin.yüksek bi yastıkta yatsan iyi olur bugün.ayrıca alkolden de uzak durmakta yarar var.soda kola gibi gazlı içecekler, baharatlı yiyecekler tüketme bugün.sıcak şeylerden uzak dur.
0
iflah olmaz
(21.06.11)
- o tamponu yarım saat kırk beş dakika ısır.
- çok konuşma.
- 24 saat tükürme.
- 24 saat sıcak şeyler tüketme.
- en az 24 saat sigara içme.
- dilinle orayı kurcalama.
- yemek yerken o tarafı kullanma.
- ağrın olursa asprin kesinlikle içme. evde olan bir ağrı kesici vardır. ondan kullan.

bunlar aklıma gelenler. gerisi zaten hastaya göre değişir.
0
sozluge ek kontenjandan yerlesen yazar
(23.06.11)
(5)

kulağımı deldirdim

amortisman
tabanca ile. geçici bir küpe var kulağımda. 1 hafta kalacakmış.deldireli 3 saat falan oldu. Ben yarın sabah duş alsam sorun olur mu? suyla teması sıkıntı yaratır mı?sevgiler.
tabanca ile. geçici bir küpe var kulağımda. 1 hafta kalacakmış.

deldireli 3 saat falan oldu. Ben yarın sabah duş alsam sorun olur mu? suyla teması sıkıntı yaratır mı?

sevgiler.
0
amortisman
(20.06.11)
birşey olmaz. arada bir küpeyi olduğu yerde sağa sola çevir, sürekli sabit kalmasın. 7-10 gün sonra da çıkarırsın.
0
nesilsiz
(20.06.11)
bugün de du$ alabilirsin $ampuanlanmadan.
0
ateistanbul
(20.06.11)
peki sağa sola çevir derken, ne kadar sıklıkta çevireyim? günde 2-3 defa yeterli mi?

çok teşekkürler.
0
🌸amortisman
(20.06.11)
sıkıldıkça, aklına geldikçe küpeyi döndür kulak deliğinin içinde. çok olmasının zararı olmaz.
0
nesilsiz
(20.06.11)
maksat delik kapanmasın, kendini iyileştireyim derken küpeyle bütünleşmesin, yani deliğin küpeli haliyle kaynaması gerekiyor ki sonra yeni küpe takabilesin.
0
9kuyruklukedi
(20.06.11)
(4)

adet geciktirici

köfte
bu hapı 2 ay üstüste kullansam çok büyük bir sıkıntı yaratır mı?
bu hapı 2 ay üstüste kullansam çok büyük bir sıkıntı yaratır mı?
0
köfte
(20.06.11)
haplardan sonraki ilk adet dönemi biraz ağrılı ve ağır geçiyo. ayrıca şöyle bi durum var. bıraktıktan sonra 2-3 gün içinde adetiniz başlıyor. 1 ay boyunca kullanmak sakıncalı olabilir.
0
bibakalim
(20.06.11)
yok yok yanlış sordum sanırım. geçen ay 5 gün kullanmıştım. bu ay da kullansam asıncası olur mu?
0
🌸köfte
(20.06.11)
yılda 1 defadan fazlası tavsiye edilmiyor sanırım
0
lizard queen
(20.06.11)
sakıncalı. sıçırtabilir. tavsiye olunmaz
0
isimmisimyok
(20.06.11)
(5)

Sol Kaburgamda Ağrı Var..

sustain
Sevgili Medikalciler,Birkaç gündür sol tarafımda, sanırım kalbimin sağında bir ağrı var. Bu ağrı bazı hareketlerde ve zorladığımda hissediliyor. Bu sabahtan itibaren derin nefes aldığımda da her seferinde olmasa bile çoğunda hafif bir batma hissediyorum. Birkaç gün önce uzun yol araç kullandım, hali
Sevgili Medikalciler,

Birkaç gündür sol tarafımda, sanırım kalbimin sağında bir ağrı var. Bu ağrı bazı hareketlerde ve zorladığımda hissediliyor. Bu sabahtan itibaren derin nefes aldığımda da her seferinde olmasa bile çoğunda hafif bir batma hissediyorum.

Birkaç gün önce uzun yol araç kullandım, haliyle terledim, gerek araç canımdan gelen rüzgar, gerek molalarda indiğimde yediğim rüzgar sebebiyle üşütmüş olabileceğimi tahmin ediyorum.

Aslında korkum, kalp, ciğerler ve kaburga ile ilgili olumsuz birşeyler olabileceği yönünde. Korkmalı mıyım? Ya da ne kadar süre daha geçmezse doktora gitmeliyim?

Edit: Yaş 26 ve 6 ay önce sigarayı bıraktım,erkeğim.
0
sustain
(20.06.11)
olur öyle. üşütmüşsündür.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(20.06.11)
bencede. bir kaç güne geçer. bana ara sıra oluyor.stres falan da büyük sebep...
0
ykup
(20.06.11)
sürekli aynı pozisyonda durmak,
terlemek, üşütmek,
üstü açık yatmak,
yamuk yatmak,
rahatsız yatakta yatmak
vb şeylerden kaynaklanıyordur.
1 hafta içinde geçmezse doktorunuza danışınız.
0
9kuyruklukedi
(20.06.11)
kalple ilgili ise harekete bağlı olarak değişmemesi gerektiği söylenmişti bana. kas spazmı ve üşütme en yakın seçenekler. (hekim dyilim.)
0
tedirginlik hucresi
(21.06.11)
Durum bildiriyorum: Bu sabah itibariyle ağrı çok azaldı, şuanda da hiç yok gibi. Komplo teorilerimi çürütüp stresimi azalttığınız için teşekkürler :)
0
🌸sustain
(23.06.11)
(4)

Ankara Kulak-Burun-Boğaz

sesee
Sol kulağımdaki tıkanıklık için KBB'ye gideyim diyorum ama devlet hastenelerinde falan adam gibi igilenilmediğini ve fazla temiz olmadıklarını okuduktan sonra özel hastaneleri düşünmekteyim. Sorularım:1) Ankara'da en azından bu konuda önerebileceğiniz özel hastane ya da hastaneler.2) Ne kadar isterl
Sol kulağımdaki tıkanıklık için KBB'ye gideyim diyorum ama devlet hastenelerinde falan adam gibi igilenilmediğini ve fazla temiz olmadıklarını okuduktan sonra özel hastaneleri düşünmekteyim. Sorularım:
1) Ankara'da en azından bu konuda önerebileceğiniz özel hastane ya da hastaneler.
2) Ne kadar isterler?

Teşekkürler.
0
sesee
(20.06.11)
benzer sıkıntıyla gittim yakın zamanda. kızılay kumrular sokağın köşesindeki özkaya tıp merkezine, gayet memnun kaldım. akay hastanesi de güzel ama randevu almak ölüm, 4-5 gün ileriye veriyorlar.

yazmayı unutmuşum, sağlık güvencesi var ise 12 tl (her yerde sabit), yoksa 50 tl.
0
silent storm
(20.06.11)
özkaya +1
gün almak da sıkıntılı değil. doktorları da çok iyi. hasta kabul falan filan orada oturanlar uyuz sadece.
0
letheavendangered
(20.06.11)
özkaya'nın kbb'cisi çok iyi. yılda 5-6 kere kendisini ziyaret ediyorum sinüzit nedeniyle. ben de tavsiye edeyim 3 olsun :)
0
boo ya moon
(20.06.11)
Valla Özkaya demişler ama yakınından bile geçmenizi tavsiye etmem. Devlet dairesi gibi torpille sıra alıp öne geçen mi dersin, vediği randevuya rağmen oraya gittiğinizde "ben size randevu vermedim, boşluk olursa araya alırım" diyen doktorlar mı dersin. Bu durumu şikayet etmene rağmen umrunda bile olmayan yönetim mi dersin... Hastayı zor durum düşürecek her türlü yöntemi denediler her defasında.
0
kaddafikadayif
(06.01.17)
(2)

avmigreni nasıl bilirsiniz

siypancak
ben de bu ilacın garip etkileri olmaya basladı. 1 ay önce binde bir çıkan migren ağrılarım bunu aldıktan ve kullandıktan sonra daha sık çıkmaya başladı. sizde de oluyor mu böyle ?bir ne önerirsiniz migren için =? ( mesela simdi )
ben de bu ilacın garip etkileri olmaya basladı. 1 ay önce binde bir çıkan migren ağrılarım bunu aldıktan ve kullandıktan sonra daha sık çıkmaya başladı.

sizde de oluyor mu böyle ?

bir ne önerirsiniz migren için =? ( mesela simdi )
0
siypancak
(20.06.11)
yesil elma su karanlık sessiz ortam masaj bır de soguk tamponlar cok ıyı
0
mirac
(20.06.11)
geçtiğimiz kış migrenimle ilgili olarak kabus gibi bir 5-6 ay geçirdim. birkaç farklı doktora ve bölüme gittim ( 9 eylül baş ağrısı merkezi falan da dahil ), tamamı da avmigran kullanmamamı söylediler. beni çıldırma noktasına getiren yan etkileri olan başka başka ilaçlar verdiler lakin ben en fazla faydayı aile hekimimin tavsiyelerinde buldum. bir süre düzenli bir şekilde magnezyum tablet, melatonin kullandım. şimdi magnezyum tableti ara ara kullanıyorum, soda tüketmeye çalışıyorum, mevsiminde vişne'de bol magnezyum var imiş ayrıca. ataklarım inanılmaz hafifledi ve araları açıldı. bir de migrex v.b. ilaçları kesinlikle ayda 3 taneden fazla almayın dedi. normal ağrı kesiciler verdi 3 çeşit. her bir atakta başka birini kullanın diye belirtti.

mirac+1 , ılık bir duş, bol bol su tüketmeye çalışın. mentollü şeyler de iyi gelebiliyor, ben şakaklarıma vicks sürüyorum mesela. çok şiddetliyse acile gidin, iğne yapsınlar.

yine de belirtmekte fayda görüyorum; migren herkeste çok farklılık gösterebiliyor, tetikleyen gıdalar v.b. açısından, bir uzmana görünmeniz en iyisi.
0
Phoebe
(20.06.11)
(4)

gözüme giren dezenfektan

terp
spor salonunda basmalı makinelerde, şu susuz elinize sıkıp ovuşturduğunuz temizleyici sıvılardan var. bugün elime sıkayım derken, vijuak etti patladı ve sıçrayan sıvı gözüme geldi. önce yandı ama hemen gittim suyla duruladım. şu an görünürde bişi yok da arıza çıkar mı sonradan?
spor salonunda basmalı makinelerde, şu susuz elinize sıkıp ovuşturduğunuz temizleyici sıvılardan var. bugün elime sıkayım derken, vijuak etti patladı ve sıçrayan sıvı gözüme geldi. önce yandı ama hemen gittim suyla duruladım. şu an görünürde bişi yok da arıza çıkar mı sonradan?
0
terp
(19.06.11)
muhtemelen alkol olduğu için uçup gitmiştir ama daha iyi bilenner daha tatmin edici cevap verebilirler
0
buffy de vampir sayilir
(19.06.11)
www.posta.com.tr

hocam aynı şey değil ama bir hekime görünmenizde fayda var derim.
0
payroller on the moon
(19.06.11)
ben de payroller'ın linkindeki haber gibi bişi hatırlıyodum da üzerinden saatler geçti. şu an herhangi bir gariplik yok. zarar gelse o an gelirdi sanki? ulan geçen haftada parmağım demire girdi, gittik tetanos olduk. ne biçim iş bu yeaa...
0
🌸terp
(19.06.11)
banyo temizliği sırasında kireç çözücü kaçtı iki gözüme birden. epeyce yandı bir yarım saat kadar vs.. bir sorun yaratmadı diye düşünüyordum ama ondan beridir gözyaşım çok azaldı. ben ona yordum, doktora sormadım ama ondan sonra oldu.
0
pyro clustic flow
(20.06.11)
(2)

Yaralı Kedi Acill!!

siyahincecizgi
Başakşehir'de evimizin önünde yaralı bir kedi var, burada hiç açık veteriner yok ve bugün pazar olduğu için barınaklara telefonla ulaşılamıyor. 153ü aradım ama Belediyeler ilgileniyor dedi, belediye numara aldı nöbetçi yoksa en erken yarın geri dönüş yapabileceklerini söyledi. Böyle acil durumlarda
Başakşehir'de evimizin önünde yaralı bir kedi var, burada hiç açık veteriner yok ve bugün pazar olduğu için barınaklara telefonla ulaşılamıyor. 153ü aradım ama Belediyeler ilgileniyor dedi, belediye numara aldı nöbetçi yoksa en erken yarın geri dönüş yapabileceklerini söyledi. Böyle acil durumlarda ne yapmak gerektiğine dair bir fikri olan varsa acil yardımcı olsun lütfen, kedinin durumu çok kötü!!
0
siyahincecizgi
(19.06.11)
size özelden mesaj yolladım, lütfen kontrol edin.
0
blatta hiberna
(19.06.11)
kedi nasıl yaralanmış, vücudunun neresinde yaralar kan kaybı var mı? içeri alın mümkünse ve kanaması varsa temiz havluya sarın. kedinin karından nefes aldığına dikkat edin bu olumlu birşeydir, göz ve dil mukozası soluksa acil bir durumdur şoka girmiştir, aynı şekilde kalp atımı dakikada 150'den falza 30'dan azsa kedicik şokta demektir. hayvanı fazla sarsmayın. bahçeşehir'de bakırköy'de acil çalışan veteriner klinikleri mutlaka vardır. olmadı iü. vet fak. avcılar'a yetiştirmeniz gerekir.
0
lemon_goddess
(19.06.11)
(10)

20'lik diş ağrısına çözüm :(

loralynn
çok ağrıyo napabilirim? geçici çözüm istiyorum.
çok ağrıyo napabilirim? geçici çözüm istiyorum.
0
loralynn
(19.06.11)
amoklavin. ama geçici çözüm olur ve hemen kesmez. kısa vadede de sağlam bir ağrı kesiciyle kombine edin isterseniz
0
tai
(19.06.11)
rakı her haltın ilacıdır.
0
cunku kardes degiliz
(19.06.11)
wohoo! rakı ve apranax fort baya rahatlattı, özellikle rakı.
0
🌸loralynn
(19.06.11)
dişinol 1 lira mı iki mı ne. ondan al sür dişine ama başka yerlere diline vs. temas etmesin. olmadı anestol de sürebilirsin.
0
mr fusion
(19.06.11)
dolorex diş ağrısına birebir. bende de aynı sıkıntı var, diş hekimine gittiğim anda çekecek huff :(
0
kayranin kedisi
(19.06.11)
dişinol +1
0
let the good times roll
(19.06.11)
lsd
0
your majesty
(19.06.11)
sert bir alkol ile gargara yapın 5dk. mis gibi geçiriyor.
0
dessy
(19.06.11)
dişinol falan sürme eğer dişinde madde kaybı açılma boşluk yoksa.20 lik dişler illa kendisi çürümeden de ağrıyabilir.bu arada dikkat ettim kimse çekimden bahsetmemiş.ben mi çok sazanım acaba bi hekim adayı olarak.20 yaş dişleri ağızda diğerleri gibi ağızda tutulması gereken dişler değildir.önündeki dişler de duruyosa gönül rahatlığıyla çektirebilirsin.ancak normal bir diş hekimi her zaman 20 lik dişin çekiminni üstesinden gelemeyebilir.cerrahi operasyon gerekebilir.çene cerrahları yapıyo o işi de genelde.augmentin 1000mg. + ağrı kesici olarak apranax 550 mg hekime gidene kadar seni idare edebilir ama mid eproblemi,n varsa ağır gelir.yutmadan önce pospektüsü oku hatta eczacıya da bi danış
0
iflah olmaz
(20.06.11)
Bir adet apranax fort al. Sonra kafanı yastığa yapıştır. 10 dakika süreyle ağla zırla.Kafanı yastığa vur felan. Sonra bir bakacaksın ki geçmiş :)
0
sql
(21.06.11)
(2)

dişçi -levent-beşiktaş-şişli-

will
hem bir genel durum değerlendirmesi için hem de dün gece artık son raddede ağzımda bağıran 20'lik dişim için dişçi arıyorum.ama ne arıyorum onu bilmiyorum. okmeydanı'nda ağız diş sağlığı hastanesi var. ama şöyle bir bakınca herkes özel muayenehane arayışında gibi. napsam? önce hastaneye gitsem daha
hem bir genel durum değerlendirmesi için hem de dün gece artık son raddede ağzımda bağıran 20'lik dişim için dişçi arıyorum.

ama ne arıyorum onu bilmiyorum. okmeydanı'nda ağız diş sağlığı hastanesi var. ama şöyle bir bakınca herkes özel muayenehane arayışında gibi. napsam? önce hastaneye gitsem daha sonra çok uzun boylu şeyler varsa muayenehane mi arasam?
nedir bu işin oluru? başka hastane, doktor tavsiyesi?
teşekkür ederim.
0
will
(18.06.11)
dentistanbul da iyidir, beşiktaş'ta. ama fiyatları biraz uçuk.
0
lemon_goddess
(18.06.11)
sonucu paylaşıyorum.

my dent'e gittim. semra hanım'la görüştüm. ya bilmiyorum ben senelerdir dişçiye gitmediğimden midir nedir, beyaz bi odaya aldılar beni yaleppim aha dedim güç hayvanımla karşılaşıcam burada, ay inşallah kaplan falandır da süper avukatlık bilgileriyle donatılırım. hayır o kadar beyaz bi oda ki karşıma mimar çıkacak naber lan neo diyecek zannettim.

neyse efendim semra hanım oldukça pozitif bir kadın. deli gibi korkuyordum, baya baya titriyordum sinirden yani. sonra nasıl oldu bilmiyorum dişçi koltuğunda kıkırdarken buldum kendimi. daha tedaviye başlamadık ama benim içim nispeten rahatladı. 9 çürük var dedi yeaaa. naaptıysam ağzıma :(

maliyet konusunda da çok pahalı değil. ama o konuda biraz daha araştıracağım. dentistanbul'a da uğradım. orası birazcık daha tuzlu mesela.

marmara için de azıcık araştırma yaptım, bi arkadaşımın arkadaşı gitmiş. hiç memnun kalmamış. doktor tavsiyesi olmadığı için de eledim orayı.

neyse silmeyin bunu bence. çünkü dişçi aramalarında geri-dönüş yok pek. birkaç aylık bir tedavi sürecine girdiğim şu günlerde dolgularımı falan kötü yaparlarsa, 20'likleri çekerken beni üzerlerse gelir yazarım.

cevab veren herkese teşekkür ederim. öpüyorum.
0
🌸will
(24.06.11)
(8)

sol el serçe parmağı uyuşması

puro
Merhaba,Sorunum yaklaşık 2-3 hafta kadar önce, yoğun bir şekilde rapor yazarken sol elimin serçe parmağında hafif bir uyuşma ile başladı. Öncelikle bunun bilgisayar başında oldukça uzun süre durmamdan kaynaklı olduğunu düşündüm ve pek de önemsemeyerek yaklaşık 2 hafta daha benzer bir şekilde rapor y
Merhaba,

Sorunum yaklaşık 2-3 hafta kadar önce, yoğun bir şekilde rapor yazarken sol elimin serçe parmağında hafif bir uyuşma ile başladı. Öncelikle bunun bilgisayar başında oldukça uzun süre durmamdan kaynaklı olduğunu düşündüm ve pek de önemsemeyerek yaklaşık 2 hafta daha benzer bir şekilde rapor yazmaya devam ettim.

Ancak bu süre içerisinde sol serçe parmağımın uyuşması arttı ve şu an güç kaybı da söz konusu.

Bu durumda ne önerirsiniz? Ya da daha öncelerde başına gelmiş birisi var mı acaba tavsiye verebilecek?

Teşekkür ederim.
0
puro
(18.06.11)
carpal tünel sendromu da, ms de olamaz.

sol kolu özellikle dirseği masaya dayamayın. sol el iptal kullanma onu bi süre. dirseği dayama. eli masaya koyma. el önemli.
0
aksasu
(18.06.11)
Teşekkür ederim cevaplarınız için.

Açıkçası ben de zorlamanın neden olduğunu düşünüyorum. Öte yandan, aksasu'nun önerisini okuduktan sonra, dirseklerimin sürekli olarak (sol daha fazla) sandalyenin kolluğuna bastırdığımı ya da masanın üzerine bastırdığımı farkettim. Sanırım oturuş şeklimde de biraz sorun mevcut, zira laptopu üzerine koyduğum masa çalışma masalarından biraz yüksekçe ve elim yere paralel durmuyor haliyle. Ben buna bir çözüm bulayım öncelikle :)

Son olarak fizyoterapist'e gitmeden önce kendi kendime yapabileceğim egzersiz öneriniz var mıdır acaba? zira yaklaşık 2 hafta kadar daha hem bilgisayar ile uğraşmam gerekiyor, hem de doktora vakit ayırabilecek durumda değil gibiyim :/
0
🌸puro
(18.06.11)
kalp krizi olabilir ?
0
wanxpy
(18.06.11)
serçe parmağına giden sinirlerin diğer parmaklara giden sinirlere göre başka bi yerden geçtiğini duymuştum. o yüzden dirseğini dayadığında sadece serçe parmağın uyuşmakta. bu sinir zedelenmiş olabilir.
0
hybrid427
(18.06.11)
kubital tünel sendromu. b vitamini-egzersizle geçirdim ben.
0
adivar
(18.06.11)
@hybrid427 sanırım işin kaynağı bu. Zira diğer parmaklarımda herhangi birşey yok ve dirseğimin duruşu çok sorunlu.
0
🌸puro
(18.06.11)
serçe parmak ulnar sinir, o da dirsekten geçer. veya elinin serçe parmak tarafındaki o yumuşak etli kısmını masyaa koyarsan uzun süre. olur öyle.

sinir biraz sıkışınca sana uyarı verir dur diye. güç kaybı muhtemelen uyuşukluktan. sonra geçecek ama durman önemli. DUR. YAZMA. O ELİ KULLANMA.

ovuştur.

@
karpal tünel sendromu :) serçe parmakla alakası yok. median sinirle alakalı ve ağrı ile karakterize falan filan.

ms :p
0
aksasu
(18.06.11)
sitede görünce yazayım dedim aynı şey benim de başıma geldi herkes karpal tünel sendromu diyor ancak bunun adı kubitel tünel sendromu (git: www.diyeti.org)
dirsekte sinir sıkışması yani
0
historic
(19.03.16)
(4)

yüksek sesle müzik dinledikten sonra

hocam fazla egon var mi
baktık kulak çınlıyo, illa beklememiz mi lazım geçmesi için? bi yöntem bi alet edavat, ilaç var mı kurtulmak için?
baktık kulak çınlıyo, illa beklememiz mi lazım geçmesi için? bi yöntem bi alet edavat, ilaç var mı kurtulmak için?
0
hocam fazla egon var mi
(17.06.11)
mekanlarda kolon dibinde saatlerce tepinince ertesi gün akşama anca düzeliyor kulaklar. zaman bazı şeylerin ilacıdır.
0
kimlanbu
(17.06.11)
harbi mi la, niye ölüyo ki bunlar
0
🌸hocam fazla egon var mi
(17.06.11)
çınlama oradaki ağrının sesi. zamanla geçer. önce seslerin kalınlaştığını düşünürsün ama bir günün sonunda geçmiş olduğunu anlarsın. o kulaklar sana yaşlandığında ağır işiten hatta sağır işitmeyen amca olarak dönecek.
0
bıdıbıdı
(17.06.11)
çınlatmayın efenim yok tedavisi falan. damlaya damlaya sağır olursun.
0
dr cucu
(17.06.11)
(4)

Alkol+Ateş düşürücü

Haldamir
Saat 2 sularında yarım litre bira içip şimdi -21.10- ateş düşürücü almak zararlı olur mu?
Saat 2 sularında yarım litre bira içip şimdi -21.10- ateş düşürücü almak zararlı olur mu?
0
Haldamir
(16.06.11)
ben antibiyotikle, ateş düşürücüyle vs ile alkol kullandım, bir şey olmadı. bana olmadı diye size olmayacak bir durum yok. ama karaciğere çok yüklenmiş olursunuz o ayrı konu.
0
etacarinae
(16.06.11)
öğlenki alkolün çoğunu nefesinle su buharı olarak attın zaten. 6 saatten fazla geçmiş. al bişi olmaz. bir arkadaşım kulandı bişi olmadı. her bünye bir olmaz tabi ama ben ne oılursa olsun hiç bir ilaç kullanmam alkolle.
0
bıdıbıdı
(16.06.11)
olmaz. üflesen promil bile çıkmaz...
0
ne adrenerjik ne kolinerjik
(16.06.11)
kullanmamanı tavsiye ederim her bünyede aynı sonucu vermez hassas bi bünyen varsa ölmezsin ama pert olur ateşi çekseydim dersin daha iyiydi dersin.ateşinde çok üst sınırda diilse alma alkolün etkisi vardır zaten düşer.ama illa alacağım diyosan bekle 8 saat geçsin
0
psikoceo34
(17.06.11)
(9)

kan verebiliyom mu ?

lewoxl
hergün 5-6 sigara içiyomhobi olarak günde bireraspirin calka saltzer sederjiniçiyomgay ilişkim yok korunmasız sevişmiyom uyuşturucu kullanmıyom içki içmiyom mecbur kalmadıkçaşu an kan için biri çağırsa verebilirimmi ?
hergün 5-6 sigara içiyom

hobi olarak günde birer
aspirin c
alka saltzer
sederjin

içiyom

gay ilişkim yok korunmasız sevişmiyom uyuşturucu kullanmıyom içki içmiyom mecbur kalmadıkça

şu an kan için biri çağırsa verebilirimmi ?
0
lewoxl
(15.06.11)
ilaç kullandığınız müddetçe veremiyorsunuz ve kandaki nikotin seviyenizin sınırın altında olması gerekir.
0
elalemin derdi
(15.06.11)
her şey iyi güzel de "gey ilişkim yok" ne demek aga?!
0
Rawkon
(15.06.11)
ne biliim sorulmuyomuydu ya kan verme formunda
0
🌸lewoxl
(15.06.11)
Bence de kan vermemeniz sizin için daha iyi.
0
vexations
(15.06.11)
1. sigara problem değil verebilirsiniz.
2. ilaçların ne olduğunu bilmiyorum ama kimi ilaçlar vermenize engel. bunu oradaki doktor bilir. ama şunu biliyorum ki aspirin kullanıyorsanız bir hafta kadar veremiyorsunuz. çünkü kanı sulandırıyor.
3. içki içmek de problem değil ama 24 saat (önerilen 72 saat) içinde alkol almamış olmanız gerekiyor.
4. gay ilişki, korunmasız ilişki, korunmalı dahi olsa hayat kadını ile ilişki, uyuşturucu kullanımı ve uyuşturucu kullanan birisiyle ilişki; donör formunda soruluyor. son x zaman içerisinde bunlardan birini yapmışsanız o süre dolana kadar, belki de hiçbir zaman kan veremiyorsunuz.

sonuç: şu an için çağrılırsanız veremezsiniz, çünkü günde bir adet aspirin içmeniz buna engel.
0
kibritsuyu
(15.06.11)
nolur sen kimseye kan verme reyiz.
0
cunku kardes degiliz
(15.06.11)
aspirin kanı sulandırıyor. en az 3 öncesinden bırakmak lazım.
0
mr fusion
(15.06.11)
aman sen verme ! ne demek be ?
0
🌸lewoxl
(15.06.11)
kan veremezsin aspirinler nedeniyle de diyeceğim esas şey her gün aspirin ve alka seltzer içmen faydasız hatta zararlı normal kan sulandırma amaçlı bile bu kadar yüksek doz aspirin verilmiyor. en azından birini bırak.

hani mideni bile delebilirsin.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(16.06.11)
(3)

yeni gelin gibi dambıl tutarsan böyle olur

aero dynamik
dambıllarla evde şu enseden havaya kaldırma hareketini yapmaya kalkıştığımda sol kolumda sanki omuzdan dirseğe ordan bileğe birşey kesikli kesikli hareket edermiş gibi oluyor. ardından öyle morarma şişme falan olmuyor ama.
dambıllarla evde şu enseden havaya kaldırma hareketini yapmaya kalkıştığımda sol kolumda sanki omuzdan dirseğe ordan bileğe birşey kesikli kesikli hareket edermiş gibi oluyor. ardından öyle morarma şişme falan olmuyor ama.
0
aero dynamik
(15.06.11)
incilme olmuştur. abanmışsanız bağlar kopmuş olabilir. kas gevşeticisi hap ya da jel kullanarak bir süre dambıl dumbul çalışmayın derim.
0
female demon
(15.06.11)
dambılı bırak bir kenarıya bir süre sadece kas gevşeltici kaldır,geçer.
0
oligomer
(15.06.11)
tricepsleri zorlamışsın. bir kaç hafta triceps çalışma. onun haricinde o hareketi tekrar yapacak olursan diğer kolunla dirseğini destekle yüksek ağırlıklarda.

bir de ilaç merhem vesaire kullanma durduk yere.

geçmiş olsun.
0
sozluge ek kontenjandan yerlesen yazar
(15.06.11)
(1)

pharmaton mu ginseng mi boklar, olaylar [biraz acil cevap]

dieselsingle2
sınav dönemi diye bir kaç takviye girişimimiz başarısızlıkla sonuçlandı.arkadaşımdan bir adet pharmaton aldığımda ikindi ve 23:00 civarındaki yorgunluğumu, üzerime çöken uykuyu üzerimden aldı. yanlız pharmaton da yanlış görmediysem 40 mg phanax(kore ginsengi) var,sadece ginseng odaklı başka takviyel
sınav dönemi diye bir kaç takviye girişimimiz başarısızlıkla sonuçlandı.
arkadaşımdan bir adet pharmaton aldığımda ikindi ve 23:00 civarındaki yorgunluğumu, üzerime çöken uykuyu üzerimden aldı.
yanlız pharmaton da yanlış görmediysem 40 mg phanax(kore ginsengi) var,
sadece ginseng odaklı başka takviyelerde 160 yanlış hatırlamıyorsam 600 mg gördüm.

şimdi sonuç olarak ne yapalım? pharmaton normal mi, solgar korean ginseng mi, yoksa başka markanın kore cinsengi mi?

ek olarak: rhodiola da gördüm, solgar'da onu bilen var mı?

onlara gerek yok doğal beslenin arkadaşım demeyin kalbinizi kırarım
0
dieselsingle2
(14.06.11)
(bkz: zenergade)
0
cubuk kraker
(14.06.11)
(4)

Behçet Hastalığı

metoyou
kardeşim bana mnsden anlattığına göre behçet hastalığı belirtileri var 10 kere doktora gitmiş ama adam akıllı ilgilenen olmamış büyükçekmece civarında oturuyoruz sizin bildiğiniz bir doktor hastahane varmı gerçekten ilgilenecek.ben trabzonda okuyorum ilgilenemiyorum o yüzden buraya yazma gereği duyd
kardeşim bana mnsden anlattığına göre behçet hastalığı belirtileri var 10 kere doktora gitmiş ama adam akıllı ilgilenen olmamış büyükçekmece civarında oturuyoruz sizin bildiğiniz bir doktor hastahane varmı gerçekten ilgilenecek.ben trabzonda okuyorum ilgilenemiyorum o yüzden buraya yazma gereği duydum.
0
metoyou
(13.06.11)
cildiye konusunda en iyi polikliniğe sahip olan hastanelerden biri istanbul tıp fakültesi hastanesi. randevu almak sıkıntı olabilir ama.

www.itf.istanbul.edu.tr
0
zunuduko relkirbet
(13.06.11)
amcamda var behçet hastalığı. cerrahpaşa'da prof. dr. yılmaz özyazgan'a gidiyordu.
0
ekaterina
(13.06.11)
çapa ya da cerrahpaşa romatoloji.
0
kalimotxo
(14.06.11)
cerrahpaşa romatoloji ve behçet hastalığı bölümü.
direkt gidemiyorsun. dahiliyeye gözükmen lazım, eğer behçet varsa oraya yönlendirirler. behçet hastalarına p.tesi günü bakılıyor poliklinikte.
0
sutlu nescafe
(14.06.11)
(12)

Ağız kokusu

ya ben lan neyse
selam duyurucular,yaşım 24 şimdiye kadar kimse bana ağzın kokuyor falan demedi. hani en azından yakın arkadaşlarım olsun, annem, kardeşim olsun vs. herhalde böyle aşırı bir ağız kokusu sorunum olsaydı birileri çıtlatırdı şimdiye kadar.ama ben de böyle fobi gibi bi şey olmuş lan bu. insanlarla konuşu
selam duyurucular,

yaşım 24 şimdiye kadar kimse bana ağzın kokuyor falan demedi. hani en azından yakın arkadaşlarım olsun, annem, kardeşim olsun vs. herhalde böyle aşırı bir ağız kokusu sorunum olsaydı birileri çıtlatırdı şimdiye kadar.

ama ben de böyle fobi gibi bi şey olmuş lan bu. insanlarla konuşurken "lan belki ağız kokusu sorunum vardır" diye iyice uzaklaşıyorum insanlardan. sokakta karşılaştığım adamlarla muhabbete daldığımda 10 dakika içerisinde bulunduğum yerden 1 metre gerilemiş oluyorum. o sırada adam da ben geri gidiyorum diye üzerime üzerime geliyor.

neyse milletle tokalaşıp sarıldığımda falan kafa tokuşturduğum için ağzımı kapatıp nefesimi tıkıyorum. hatta tam o sırada bana halimi hatrımı sorduklarında cevap vermiyorum ve ayıp oluyor. bazen neden konuşmuyorsun diyorlar. -gülmeyin lan- hatır soranlara aradan 2 saat sonra cevap vermek de saçma olduğundan hiç cevap vermiyorum ve götü kakmış pozisyonuna düşüyorum.

evet biraz garip ve ilginç oldu sorum. şimdiye kadar böyle bir sorunum olmadı ama dediğim gibi "ya öyleyse de ben bilmiyorsam" diye sorun yaşamaktayım.

doktora git ve türevi tavsiyeleri dışında önerileri olan varsa dinlemek isterim. kendim anlayabilir miyim? gidip birisine sorsam ayıp olur mu?

dişlerimde çürük mürük yok. ama diş taşı var.
0
ya ben lan neyse
(13.06.11)
ne zaman "ulan nefesim mi kokuyor acaba?" dediğin zaman bileğinin içini hafifçe yala (ciddiyim). 15-20 saniye sonra falan yaladığın yeri kokla. kokuyorsa sorun var.

çare olarak da bilimsel bir şey diyemem de günlük hayatına nane şekerini entegre edebilirsin. fisherman's friend falan, kuvvetli şeyler yani. sorun varsa bile kökten çözer.
0
resistance is futile
(13.06.11)
@resistance is futile: nasıl kokması gerekiyor bu işlem sonunda? ya da nasıl kokmaması gerekiyor?
0
🌸ya ben lan neyse
(13.06.11)
@ya ben lan neyse kötü kokması gerekiyor.
0
latios
(13.06.11)
ağız spreyi kullanılabilir kendini rahatlatırsın en azından.
0
hıkmıkzık
(13.06.11)
@latios: abi klasik tükürük kokusu olur ya. öyle bir şey oluyor işte. hani öpüşürken burna gelen koku gibi.

bu arada ne iğrenç oldum lan. tükürük, ağız kokusu falan.
0
🌸ya ben lan neyse
(13.06.11)
happydent sakızı (açık mavi olan) ikiye böl yarısını at ağzına, 4-5 saat boyunca gezdir ağzında. ciddi anlarda dişinle yanağının arasına koyarsın, hem yarım sakız olduğu için büyükte olmaz. ben bir kutu alıyorum içinde 200 adet oluyor, 4-5 ay idare ediyor beni.

hem için rahat olur hemde ağzından hoş kokular yayılır etrafa, ama tek dezavantajı sürekli 'sakız varmı hacı' sorusuna maruz kalman olacaktır.
0
tolga asp
(13.06.11)
diş taşı sorunun varsa ağız kokusu da vardır mutlaka. onun için diş fırçalamak yetmez, diş ipi veya arayüz fırçası da kullan mutlaka.

onun dışında ben de seninle aynıyım, insanlarla konuşurken çekiniyorum uzaklaşıyorum. bunun için yanımda sürekli sakız bulunduruyorum. en azından konuşurken geçici olarak bunu önlüyor.
0
yazaryan
(13.06.11)
aynı sorun bendede vardı bi ara ama benimki daha beterdi, konuşurken ağzımı kapatıyodum sanki yemek yer gibi millet beni duymak için kulağını elime dayıyodu nerdeyse zaten ses soluk az çıkıyo abi bide elle kapatınca iyice dert tasa ama ciddi anlamda düzenli diş fırçalamaya başlayınca niyeyse bi özgüven geldi eskisi kadar düşmüyorum üstüne. bir de sabahları direk hissediliyor zaten açlık fln derken resmen kendimden tiksiniyorum.
0
trajikomix
(13.06.11)
bende agiz kokusu sorunu yok ama yediklerinden/az su icmekten filan insanin her zaman potansiyel olarak olma ihtimalinden dolayi agzimda her daim sakiz olur ve ayni zamanda bu rahatlaticida birsey,cignemem genelde sadece durur orda.en guzeli,rahati budur bence.
0
serabetan
(13.06.11)
%100 çürük diş vardır, gözükmeyen yerdedir vs, günlük fırçalarsan koku kalmaz
0
masseter
(28.11.19)
bileğini yalama testini uygulayacaksak herkesin ağızı çöplük gibi çıkar, tükürük kuruyunca kokan bişeydir..
0
nahtoderfahrung
(28.11.19)
dişlerinizi fırçalarken dilinizi de fırçalayın veya dil temizleyicisi kullanın. dişlerin çürük olmadığı durumlarda ortaya çıkan ağız kokusunun çoğu dilden kaynaklı.

gün içinde ara sıra su için, sakız çiğneyin, maksat tükürük üretimi tetiklensin, ağsınız kurumasın.
0
taurina
(28.11.19)
(4)

diş ipi

wessago
ilk defa diş ipi kullandım ama sanırım yapamayacağım. bütün dişleri böyle yapmam gerekiyorsa ben yarım saati banyoda harcarım demekgerçekten dişler için sağlıklı birşey mi diş ipi kullanmak? ne sıklıkta yapmamız gerekiyor her yemekten sonra falan mı?diş ipi kullana kullana dişlerimizin arası açılırs
ilk defa diş ipi kullandım ama sanırım yapamayacağım. bütün dişleri böyle yapmam gerekiyorsa ben yarım saati banyoda harcarım demek

gerçekten dişler için sağlıklı birşey mi diş ipi kullanmak?
ne sıklıkta yapmamız gerekiyor her yemekten sonra falan mı?

diş ipi kullana kullana dişlerimizin arası açılırsa bu diş arası oluşacak plakların miktarını arttırmaz mı? yani aslında ilacı diye kullandığımız diş ipi daha kötü sonuçlar doğuruyor mu?

diş macunu, diş ipi ve gargara kullanacağım. alınacak başka önlemler de var mı?
0
wessago
(13.06.11)
uykusuz her gece
(13.06.11)
diş ipi diş macunundan daha önemlidir.mesela ben her akşam 10 gibi diş ipi kullanırım ve her yemekten sonra macunsuz ıslak fırçayla dişlerimi fırçalarım.2 güne bi macun kullanırım: çoğu diş macunu dişleri sadece beyaza boyuyo.kısaca macun şart değil sadece dişi boyar ve kokuyu yok eder ama diş ipi şart.adam gibi macun soruyosan bakımlı, dişetletini güçlendirici falan:paradontax.gerisi fos..
0
hari
(13.06.11)
kürdan niyetine kullanıyorum ben.
0
Sir.Fitih
(13.06.11)
diş ipi kullana kullana dişlerimizin arası açılırsa bu diş arası oluşacak plakların miktarını arttırmaz mı?

elimi yıkarsam elim daha çok kirlenmez mi mantığında bir soru olmuş.
ayrıca yarım saat banyoda zaman harcamak yerine ipi alın. tv karşısında temizleyin.
0
xen0mancer
(14.06.11)
(5)

Tiner - Göz

Sir.Fitih
Dün bir tinerci kardeşimizle ufak bir münakaşa yaşadık.. 2 vs 1 yaptık birşeyler ama en sonunda ultimayı açıp tineri boca etti yüzümüze. (Elde sigara vardı Allah'tan tutuşmadık)Ardından biz filden anal muamele görmüş tavuk gibi koşuşturmaya sağa sola çarpmaya başladık, yanımızda ve yakınlarda su bir
Dün bir tinerci kardeşimizle ufak bir münakaşa yaşadık.. 2 vs 1 yaptık birşeyler ama en sonunda ultimayı açıp tineri boca etti yüzümüze. (Elde sigara vardı Allah'tan tutuşmadık)

Ardından biz filden anal muamele görmüş tavuk gibi koşuşturmaya sağa sola çarpmaya başladık, yanımızda ve yakınlarda su birikintisi olmadığından olanı da biz göremediğimizden anca 2-3 dk sonra elimizi yüzümüzü gözümüzü bi 10 dk yıkadık. (Göz banyosu v.s.)

2-3 saat boyunca göz yandı, özellikle göz pınarları, ağzımız yandı falan, fakat şimdi pek bi kalıntısı kalmadı gibi.

Yıllar önce öz be öz biraderim gözüme aseton sıkmıştı ben de pek bi sorun yaşadığımı hatırlamadığımdan önemsemedim tiner olayını, ne olur n olmaz diye bir doktora gözüksem mi yoksa olan oldu mu ?

Teşekkürler.
0
Sir.Fitih
(13.06.11)
Gözük bence ne olur ne olmaz.Bu arada ucuz atlatmışsın sigaraya gelseydi cayır cayır yanardın.
0
Kierkegaard
(13.06.11)
olan oldu diye birşey yok. çok tehlikeli maddedir tiner. ciltte bile tahribata yol açar zaman zaman. kesinlikle bir doktora görünün.
0
bugategonline
(13.06.11)
geçmiş olsun dostum. muhakkak üniversite hastesine git
0
seljax
(13.06.11)
gozuksen de ne yapacak ki doktor. eger aradan bir gun gectiyse ve gorme kaybi - gozde yanma gibi bir durum yoksa, gerek yok bence.

bir hafta sonra durup dururken etkisini gosterip kor edecek degil ya.
0
sakura
(13.06.11)
Döktüğün şeyin kutusunu da götür. Neft de olabilir. Biri selüloziktir, diğeri sentetik. İkisi farklı yapılardadır. Ona göre tedavi uygulayabilir.

Geçmiş olsun.

Akıllı olun.
0
pass
(13.06.11)
(2)

ölücek miyim doktor?

karamell
aldırdığım bi "ben"im vardı,patoloji sonucunu aldım ama doktora gösteremedim.2 gün sonra ancak gösterebilicem.o arada anlayan bilen saygın tıp mensupları varsa bi yardım etseler,ölücek miyim onu bilsem:)raporun sonunda yazan şu(herhalde en önemli kısmı burası diye tahmin ediyorum):Bulgular,seboreik
aldırdığım bi "ben"im vardı,patoloji sonucunu aldım ama doktora gösteremedim.2 gün sonra ancak gösterebilicem.o arada anlayan bilen saygın tıp mensupları varsa bi yardım etseler,ölücek miyim onu bilsem:)
raporun sonunda yazan şu(herhalde en önemli kısmı burası diye tahmin ediyorum):Bulgular,seboreik keratoz, retiküle tipe eşlik eden intradermal nevüs ile uyumludur.

ne demek ki bu?
0
karamell
(13.06.11)
www.saglikkutuphanesi.com

ilk denilen bu.
kötü birşey olduğunu sanmıyorum. intradermal deri altı demek nevüs ben demek retiküle sanıyorum ki parçalı demek. yani kanser ile ilgili bir durum göremedim ben.
0
kediebesi
(13.06.11)
endişelenilecek hiçbir durum yok. seboreik keratoz'lar genellikle kanser riski taşımayan lekelerdir. ki bulgularınızda da tehlikeli bir durum gözükmüyor. tabi ki uzman hocalarımız daha iyi bilirler, o yüzden ben birşey yok dedim diye ihmal etmeyin. bir görünün.
0
bugategonline
(13.06.11)
(12)

en ii diş macuun hangisir?

morte
ama böle markette fln rahat bulabilicegim uzun vadede kullanabilicegim tati iyi olan vs vs..cok antin kuntin bişi olmasin.bilinen markalardan biri olsn
ama böle markette fln rahat bulabilicegim uzun vadede kullanabilicegim tati iyi olan vs vs..cok antin kuntin bişi olmasin.bilinen markalardan biri olsn
0
morte
(13.06.11)
en iisi colgate qanqa
0
benlik bu kadar
(13.06.11)
(bkz: sensodyne)
0
yaseka
(13.06.11)
nası bişi arıyosun bilmiorum ama sensodyne ii bence cnm
0
Her Yer Kara
(13.06.11)
en iyisi her seferinde macun markasını değiştirmektir hep aynını kullanırsan diş tembelleşir.çoğu diş macunu sadece beyazlatırken hatta boyarken paradontax nefis bakım yapar.
0
hari
(13.06.11)
diğerlerinden pahalıca diye mi iyi geliyor bana bilmem ama sensodyne
0
somethinginthewayshemoves
(13.06.11)
colgate total.gerçekten fark ediyor.senso dişleri zayıflatıyor.10 günden fazla kullanmayın derler.
0
vassal
(13.06.11)
ben colgate kullanıorm ztnde 60 kurusa alıorm marketten trible action mu ne ama dandikmi bilemedim de dis hekimim sensodini cok uzun süre kullanma dedi die
cekimiorm sensodinden cok tavsie etmio
0
🌸morte
(13.06.11)
şimde beyazlatsın die arm and hammer aldim tadi cok kotu bunnda. bizde zararlı galiba buda
0
🌸morte
(13.06.11)
diş macunu değil, diş fırçasıdır asıl önemli olan. o yüzden en ucuzunu alabilirsin. hatta macun o kadar önemsiz ki kullanmasan dahi olur ama verdiği tazelik hissi harika. (diş doktoru tavsiyesi)
0
starrider
(13.06.11)
sensodyne +111 ama tüplü köpüreni alma sürekli silmek zorunda kalıyorsun iğrenç bi görüntüsü oluyor ama normalini kesinlikle tavsiye ederim ciddi anlamda fark ediyo beyazlatıcı olanı
0
trajikomix
(13.06.11)
signal white now. on numara. kimya biyoloji muhendisine ve diş hekimine sordum. onaylattım. kullanıyorum. gargarası da on numaradır.
0
ewet
(13.06.11)
karbonat kullan, karanfil çiğne. :) misvak da güzel. ama tadı biraz garip. (misvaklı diş manucu değil, bildiğin çubuk misvak) (alternatif olsun dedim :P)
0
kediebesi
(13.06.11)
(2)

EECP

bluevertigo
Kansız ameliyatsız kalp hastalığına çözüm olarak tanımlanan bir tedavi yöntemi.ancak türkiyede uygulanan hastane ya da doktorları bulamıyorum.bilgi sahibi olan varsa yardımlarını rica ediyorum.
Kansız ameliyatsız kalp hastalığına çözüm olarak tanımlanan bir tedavi yöntemi.
ancak türkiyede uygulanan hastane ya da doktorları bulamıyorum.
bilgi sahibi olan varsa yardımlarını rica ediyorum.
0
bluevertigo
(13.06.11)
google da aratınca bu çıkıyor.

www.memorial.com.tr
0
ebizlanka
(13.06.11)
maltepe üniversitesi hastanesinde var. arayıp teyit edebilirsin
0
spankenstein
(13.06.11)
(7)

göze lens solüsyonu damlatmak?

sttc
göze lens solüsyonu damlatmanın bir zararı var mı? lensi içine atıyorsak göze de damlatabiliriz gibi bir mantık yürüttüm ama?
göze lens solüsyonu damlatmanın bir zararı var mı?
lensi içine atıyorsak göze de damlatabiliriz gibi bir mantık yürüttüm ama?
0
sttc
(12.06.11)
bir şey olmaz, ben hep yapıyorum sorun yok.

edit: tabi belirtmemişim, arkadaşlar haklı. bazılarının üzerinde göze damlatmayın şeklinde uyarı oluyor. bazıları ise göze damlatılabilir oluyor. all in one şeklinde satılıyor onlar zaten. o solüsyonların göze damlatılmasında sakınca yok.
0
in vino veritas
(12.06.11)
ben de hep yapıyorum, hatta gözümü kapatıp hareket ettirip lensi temizlenmiş sayıyorum.
0
magara adami
(12.06.11)
delphin +1

goze damlatmak icin degil o solusyon.
0
sakura
(13.06.11)
çok mantıklı düşünmüşsün ama bir müddet sonra solüsyonun etkisi geçiyor. en iyisi eczaneden gidip üç beş liraya bir visco tears(suni gözyaşı deniyor sanırım halk arasında) alın. jel kıvamı uzun süre rahatlık yaratır ve gözde de hemen erir. ne zaman lens kullansam ondan kullanırdım. bir de refresh liquid var o da olabilir ama o biraz daha pahalı ve açıkcası ne kadar rahatlatır bilmiyorum kullanmadığım için. o yağlı sanırım. daha uzun süre kuruluğu engelliyor diye biliyorum ama visco tears istediğin kadar istediğin gibi kullanabilirsin.
0
bıdıbıdı
(13.06.11)
bazıları damlatılabiliyor evet, gayet de güzel iş görüyor damlanın yerini tam olarak tutmasa da.

ama bazıları var ki, mesela bu lensleri kaba o solüsyonla koyunca direkt yıka çık yapamadığın, 6 saat beklemesi gereken modeller, onları damlatırsan beynin erir, o kadar yakıyor yani.
0
roket adam
(13.06.11)
damlatma amacınıza göre değişir.

lensi temizleme amaçlı ise olabilir,

göz kuruluğunu gidermek için ise olmamalı, bu iş için suni gözyaşı damlalarını alınız.
0
karrdanadam
(13.06.11)
gözünü yakar yahu. onun yerine serum fizyolojik damlat çok arzu ediyorsan.
0
african rain
(13.06.11)
(13)

Burun spreyi aranıyor

davy_jones77
Bir ara burun etlerim büyümüştü, nefes almamı engelliyordu, doktor bana bi sprey yazmıştı 6 ay kullan demişti, ben de kullanmıştım ve bayağı iyi gelmişti. Bir ara dediğim dört beş sene önce. Aynı olay yine başladı. Doktora falan da gidemiyorum bu ara. Adını da hatırlayamıyorum, fikri olan var mı?
Bir ara burun etlerim büyümüştü, nefes almamı engelliyordu, doktor bana bi sprey yazmıştı 6 ay kullan demişti, ben de kullanmıştım ve bayağı iyi gelmişti. Bir ara dediğim dört beş sene önce. Aynı olay yine başladı. Doktora falan da gidemiyorum bu ara. Adını da hatırlayamıyorum, fikri olan var mı?
0
davy_jones77
(11.06.11)
otrivin ?
0
pirenses
(11.06.11)
otrivin olamaz. 3-5 günden fazla kullanılmasını önermiyorlar burunda bağımlılık yaptığı için.
0
letheavendangered
(11.06.11)
nazoster mi ki?
0
omonia
(11.06.11)
otrivine; 6 ay kullan dememiştir bu spreye, çünkü en fazla art arda 3 gün kullanılman gerekiyor bu spreyi. ama en iyi burun açıcılardan.
ve ben 6-7 aydır kullanıyorum, yasağına rağmen. tüm hayatını etkileyen bir ilaç olabiliyor zamanla.
0
dieselsingle2
(11.06.11)
deniz suyu spreyi olabilir mi?
0
groove salad
(11.06.11)
deniz suyu olanın adı sterimar
0
perrycox
(12.06.11)
flixonase da olabilir, o da baya iyi ve uzun süreli kullanım için uygun.
0
letheavendangered
(12.06.11)
nasonex
0
marcelorios
(12.06.11)
nazofix?
0
payroller on the moon
(12.06.11)
otrivin değildi, deniz suyu da değildi, kalan ihtimaller üzerinde oylama usulü denemeler yapılacaktır. Herkese teşekkürler :)
0
🌸davy_jones77
(12.06.11)
risonel.
0
elmalili hamdi yazar
(12.06.11)
iliadin?
0
s e ff a f
(12.06.11)
iliadin kullanıyorum otrivinden sonra, etkisi hızlı değil ama 10 dk sonra gizemli bir şekilde etkili oluyor. otrivine gibi burun deliklerini fazla açmıyor, normal bir şekilde açıyor daha uzun süre etkili oluyor.
da, benim sormak istediğim acep uzun süreli kullanılır mı bu?
0
dieselsingle2
(12.06.11)
(7)

Alerji için hap, göz damlası ve burun spreyi

elishafanz
Bahar daha sonra yazın gelmesiyle en büyük belalım olan polen, çim alerjim cozutmuş durumda. Geceleri bile uyku uyuyamamaktayım kaşıntı, hapşırma ve burun akıntısından dolayı, ayrıca gözlerim de hep kıpkırmızı olmakta. Bu konuda önerebileceğiniz hap, sprey ve göz damlaları nelerdir? Şuana kadar clar
Bahar daha sonra yazın gelmesiyle en büyük belalım olan polen, çim alerjim cozutmuş durumda. Geceleri bile uyku uyuyamamaktayım kaşıntı, hapşırma ve burun akıntısından dolayı, ayrıca gözlerim de hep kıpkırmızı olmakta. Bu konuda önerebileceğiniz hap, sprey ve göz damlaları nelerdir? Şuana kadar claritine, aerius, alarin gibi haplar kullandım hiçbiri bir işe yaramadı. şuan sanırım zyrtec denen ilacı kullanmaya başlayacağım etkili olur mu, daha etkili birşeyler bilen varsa şimdiden teşekkürler..
0
elishafanz
(09.06.11)
kullandığınız ilacı bırakmayın. uzun süre kullanıyor musunuz? bahsettiğiniz ilaçları yıl boyunca her gün kullanıyorum ben. biri bitince diğerini kullanıyorum farketmiyor, hepsi aynı. 3 gün kullanıp fayda etmedi diye bırakmamak lazım. bunlardan daha iyi alerji ilaçları da var tabi. onları almak için bildiğim kadarıyla uzman doktorun yazması lazım reçeteye.
0
girl in a coma
(09.06.11)
ben de senelerdir aynı dertten muzdariptim. geçen ay rhinolight tedavisini keşfettim (radyo reklamı gibi oldu). 6 seanstır gidiyorum. polen alerjisinin etkilerini %60-80 oranında azalttığını söylüyo doktorlar. eğer psikolojik bi durum değilse gerçekten de kendimi çok rahatlamış hissediyorum. baharda cam açamayan ben şimdi o şenlik senin bu piknik benim sürtüyorum ve ufak tefek hapşurmalar dışında ciddi bi sorun yaşamadım. tedavinin en iyi tarafı da ömürlük olması, yani her sene aynı tedaviyi olmak gerekmiyor. daha detaylı bilgi almak isterseniz özelden şeyedin.
0
ucntkm
(09.06.11)
ucntkm, buraya yazsanız da herkes bilgilense bence süper olur (:
0
girl in a coma
(09.06.11)
arkadaşım da aynı dertten muzdarip ve cirrus adında bi' ilaç kendisine şifa oldu ama bu sadece gördüğüm bi' şey, alıp kullanmanızı tavsiye edemem. ama araştırabilirsiniz.
0
charlesbukowskiineksi
(09.06.11)
uzun süre kullansam da kısa süre kullansam da bazı ilaçlar bana hiçbir etki etmiyor. rhinolight olayını buraya yazabilirsen aslında çok iyi olur, herkes faydalanmış olur. ömür boyu kurtulayım da razıyım herşeye..
0
🌸elishafanz
(09.06.11)
peki öyleyse. önce bi muayene ediyorlar tedavinin uygulanabileceği türden bir durum var mı diye ama doktorun söylediği eğer rahatsızlık alerjik bi durumdan kaynaklanıyorsa bu tedavi uygulanabiliyormuş. 5-8 seans arası değişiyor, bu da kişinin alerjik belirtilerinin yoğunluğuna ve tedaviye verdiği tepkiye göre değişiyormuş. özel bi aletle burna bi ışık tutuyor, süresi de her seansta 1 dakika daha uzuyor. acısız, hissiz(kısmen) bi tedavi zaten seanslar 2.5 dakikadan başlıyor. tabi ben işin teknik kısmından anlamıyorum fakat doktorun söylediği şu; bazı kişilerde(biz) burnun içinde polen, çim gibi maddeleri "yabancı madde" zanneden buna tepki olarak hapşurma, göz/geniz kaşıntısı, burun akıntısı oluşturan sinirler varmış. bu özel ışığın da yaptığı bu sinirleri bir anlamda hissizleştirmek, duyarsızlaştırmakmış. tedavi devam ederken rinopanteina diye bi burun damlası(ışıktan dolayı kuruyan burnu nemlendirmek için) ve levmont diye bi alerji ilacı(sanırım bizim aerius gibi bi şey) kullanılıyor.
ankarada bir çok hastaneyle görüştüm ama bunu uygulayan sadece 2 tane özel muayenehane bulabildim. tedavinin seansı 100tl, totalde pahalı gibi duruyor fakat benim gibi senelerce bin çeşit ilaç kullanan, öyle bi uygulaması olsa ameliyat bile olabilecek kadar yoğun rahatsızlık çekenler için ideal. zaten dediğim gibi sadece 1 kere yapılan bişey bu.
benim tek tereddütüm bu işin ne kadar profesyonel yapıldığıyla ilgiliydi.bu konuda da aleti nette aratıp dünya çapında kullanıldığını gördüğümde ve bu işi uygulayan doktorun kulak burun boğaz uzmanı doktor olduğunu öğrendiğimde rahatladım.
0
ucntkm
(10.06.11)
hap: zyrtec'i dene, aeriustan farkı olmadığını göreceksin.
göz damlası: teras drop.
sprey: nasonex. kortizonsuz tercih etmelisin. bunu uzun süre kullanabilirsin.
0
african rain
(10.06.11)
(10)

göz ameliyatı

kareli defter
merhabalar.. gözlerimde miyop+astigmat sorunu var. gözlükten sıkıldığım için lens kullanmaya karar verdim ve doktora numara almak için gittim. ancak bana, lens olayı hikaye, kayacak falan, ameliyat ol kurtul, dedi.merak ettiklerim şunlar:-bildiğiniz iyi bir merkez var mı?-ameliyat deneyimi olan var
merhabalar.. gözlerimde miyop+astigmat sorunu var. gözlükten sıkıldığım için lens kullanmaya karar verdim ve doktora numara almak için gittim. ancak bana, lens olayı hikaye, kayacak falan, ameliyat ol kurtul, dedi.
merak ettiklerim şunlar:

-bildiğiniz iyi bir merkez var mı?
-ameliyat deneyimi olan var mı?
-doktor ya da hastane seçerken nelere dikkat etmeliyim?

ilginiz için şimdiden teşekkür ederim..
0
kareli defter
(09.06.11)
(bkz: lazerle göz ameliyatı)

bilgisi olanlar detaylıca yazmış, aramaya inanalım
0
ozmania
(09.06.11)
nasıl doktormuş ki o, doktorlar genelde ameliyatı önermiyorlar. arkadaş ticari kaygılar gütmüş sanıyorum.
gözlükten sıkıldıysan öncelikle lens kullan, cidden yapamıyorsan ameliyat yaptırırsın.
bir de numara kaç?
0
kumralbiada
(09.06.11)
yok bu doktor, ben yapamam, dedi zaten. para kazanmak için söylemedi yani. 1.75 benim gözlerim. doktor, astigmatım olduğu için lensteki kaymaların sorun yaratacağını düşündü. astigmat numaraları 75'er artıyomuş ya, zaten birebir uyanını bulamayacaksın, dedi.
ozmania, uyarın için teşekkür ederim. sözlükte ''göz ameliyatı'' diye aratıp başına lazer kelimesini koymayı akıl edemedim :))) hemen okuyorum.
0
🌸kareli defter
(09.06.11)
benim de aynı miyop astigmat problemim var.
boşa para harcama ameliyata vs. tak lensi kurtul.
benim goz doktorum gozluklu zaten. :) adam kendine yaptırır. (ya da terzi sökük mü giyer lan?)
0
ewet
(09.06.11)
astigmati bilmiyorum da, tecrube ettigim miyop uzerinden konusayim. 1.75 lik goz icin ameliyat olmaya deger mi acaba?
bir de doktorun ben yapamam demesi ilgincmis. techizati mi yok? goz doktoru dedigin ayni zamanda cerrah olur ve kesip bicebilir diye biliyorum ben.
0
magara adami
(09.06.11)
bir ilçede yaşıyorum da.. buradaki özel hastaneler bile istanbul-ankara-izmir standartlarında hizmet vermiyorlar.. doktor da antalya (yakın olduğu için) ve izmir' e gitmemi bu nedenle önerdi zaten.. ama evet yaa.. bi lens deneyeyim önce di mi.. olmazsa düşüneyim ameliyatı..

(orada sakın bi şey yeme, önce arkadaşların yesin, onlara bi şey olmazsa sen ye -siti ana/vizontele)

:)
0
🌸kareli defter
(09.06.11)
1,75 (miyop için) ameliyat olmaya değer bir numara değildir. ayrıca göz hekimleri lazerle göz ameliyatında astigmatın sıfırlanacağına genelde inanmazlar.

gittiğiniz hekim sizi ameliyat için başka hekime yönlendirip, bu sebeple diğer hekimden komisyon alacak olma olasılığı oldukça yüksek. ayrıca astigmat-miyop kombinasyonu olup numara küçük olduğu için ameliyatın başarı yüzdesinin düşme olasılığı yüksek bu da gittiğiniz doktorun başarısını etkilememiş olacak.
0
elenika
(09.06.11)
yani belki kişisel tercih meselesi, ama ben 4 miyop, 1,75 astigmatlı bir kişiyim. lens ve gözlük kullanıyorum. gözlüğümde astigmata uygun cam var, ama lensim sadece miyop, çünkü astigmat için olanlar iki katı ve ben lens kullanmaya başladığımda daha yoktu buralarda sanırım.

miyop lensle düzelince, astigmat sorunu falan da yaşamıyorum şahsen.

lens denemeni öneririm. öğrenme evresi zor olabilir, ama yılma.
öncelikle aynada karşıya bakarken gözünün akına dokunma egzersiziyle başlamanı tavsiye ederim.
0
blatta hiberna
(13.06.11)
bu göz doktorlarının hepsinin gözlüklü oluşu beni lens ve gözlüğe inandırdı. gözde hissedilmeyen lensler var. sen biliyn.
0
9kuyruklukedi
(13.06.11)
ben ilk çıktığı zamanlar olmuştum daha 8-9 yıl olmuştur 3.75 ti yanlış hatırlamıyorsam numaram ilk gün ağrılarını saymazsak çok memnun kaldım çok fazla dikkatli davranmamama rağmen bu zaman kadar zorunlu bi gözlük kullanma ihtiyacı hissetmedim nadiren kullanıyorum artık daha da geliştirdiler bana kalsa ameliyat olurdum.
0
psikoceo34
(17.06.11)
(2)

Kan Nakli Sorunsalı

turuncu
Çok saçma belki ama yıllardır hep merak ederim. Birinin kan ihtiyacı varken ona alabileceği kan gruplarından değil de başka bir kan grubundan kan verilirse nolur?
Çok saçma belki ama yıllardır hep merak ederim. Birinin kan ihtiyacı varken ona alabileceği kan gruplarından değil de başka bir kan grubundan kan verilirse nolur?
0
turuncu
(08.06.11)
aynı grubun antijen ve antikorları bir araya geldiği için kanda çökelme olur ve kan işlev görmez hale gelir. kişi muhtemelen ölür.

alabileceği kan grupları olayı da hikayedir, kendi kan grubundan başka bir gruptan kan almak (teorik olarak uygun dense bile) büyük ihtimal yine çökme ile son bulacaktır.
0
elalemin derdi
(08.06.11)
çok ama çok zor durumlarda ab genel alıcı, 0 genel verici olabilir küçük bi ihtimalde olsa diye biliyorum.tabi lise biyoloji hocamız ne kadar bilgiliydi bilemem.
0
bugax
(08.06.11)
(1)

incelen saç - zeytinyağı?

hubble
duyurulara baktım ama tekrar soruyorum: saçlarım inceldi cok, iki gunde bir b vitamini komplexi de alıyorum, dısarıdan bisey durebilir miyim dogal?incelmeye karsı ve guclendirmek icin ne önerirsiniz?yumurta badem falan sactan cıkmıyor demişler, aslı nedir? sabun dokme yaptı bende, belirtmek istedim,
duyurulara baktım ama tekrar soruyorum: saçlarım inceldi cok, iki gunde bir b vitamini komplexi de alıyorum, dısarıdan bisey durebilir miyim dogal?
incelmeye karsı ve guclendirmek icin ne önerirsiniz?
yumurta badem falan sactan cıkmıyor demişler, aslı nedir?

sabun dokme yaptı bende, belirtmek istedim,

sagolun, selamlar...

edit: irkeğim.
0
hubble
(07.06.11)
insülin direnci, hipoglisemi, şeker hastalığı falan yoksa çinko, biyotin, demir, magnezyum gibi vitamin ve minerallerin eksikliğini araştırmak gerekiyor-imiş.

biyotin b7 vitamini ama b vitamini kompleksinde yok bildiğim kadarıyla.

hasılı dışarı değil içeri bak. şampuan falan işe yaramaz ki böyle eksiklik durumlarında.

ayrıca zeytinyağı sürüp memnun olan birkaç kişi tanıyorum. faydası olacağına inanıyorum. zeytinyağı-yumurta karışımı daha iyi sonuç verebilir.

bir de prof. ibrahim saraçoğlu lavanta kaynatıp suyunu sürün falan diyordu. ayrıntılarını sitesinde bulabilirsin.
0
ya ben lan neyse
(08.06.11)
(6)

disler neden ayrilir?

oharaa
abi fircalarken farkettim, ondeki 2 dis cok hafif birbirinden ayriliyor ve dis etlerim cekiliyor. hatta fircalarken kaniyor da. gecen sene basladi bu kanama ve cekilme, pek onemsemedim. ama simdi disler az da olsa ayrilmis, sizce ciddi bi sorun mudur? tedavisi kolay midir? herseyden once bu nedir? g
abi fircalarken farkettim, ondeki 2 dis cok hafif birbirinden ayriliyor ve dis etlerim cekiliyor. hatta fircalarken kaniyor da. gecen sene basladi bu kanama ve cekilme, pek onemsemedim. ama simdi disler az da olsa ayrilmis, sizce ciddi bi sorun mudur? tedavisi kolay midir? herseyden once bu nedir? gunde en az 2 kez dislerimi fircalarim ama cok sigara icerim, ilgisi var midir?
0
oharaa
(07.06.11)
kac kere fircaladigindan ziyade nasil fircaladigin onemli, disetlerinin icinde plak olabilir. Ayrica dis eti cekilmesi iyi bir sey degil acilen bir dis hekimine gorun derim.
0
thefin
(07.06.11)
diş taşlarını temizlettir. görünmese de şişen diş etlerinin arasına gizlenmiştir ve kesinlikle kanıyor diye fırçalamaktan vazgeçme.
0
bıdıbıdı
(07.06.11)
Bugün öğrendim de dişeti çekilmesine neden olmamak için dişetinden dişe doğru fırçalamak lazımmış.
0
inugard
(07.06.11)
en kısa zamanda diş hekimine görün.
0
girl in a coma
(07.06.11)
sigara içmenle birebir ilgilidir. bırakınca düzeldiğini göreceksin.
0
dokuzeylul
(06.07.11)
eğer ağzınızda çıkmış, çekilmiş diş / dişlere ait bir boşluk varsa da ayrılma söz konusu olabilir çünkü o boşluktan istifade dişler kayabilir. inci gibi dişlerim tek bir boşluk yüzünden toptan sağa doğru kaydı. ayrılma olmadı ama inci düzeninden çıktı sistem :(
0
9kuyruklukedi
(06.07.11)
(7)

Roaccutane ve Alkol

turuncu
Roaccutane kullanırken alkol de aldığımızda bi zarar oluşturur mu? Ya da ne kadar alırsak oluşturur, bunun bi üst sınırı var mıdır?
Roaccutane kullanırken alkol de aldığımızda bi zarar oluşturur mu? Ya da ne kadar alırsak oluşturur, bunun bi üst sınırı var mıdır?
0
turuncu
(07.06.11)
ilacın etkisini azaltır mı bilemem ama tehlike yaratacak bir etkileşimi olmuyor. En azından doktorun bana açıklaması bu şekildeydi.
0
gefn
(07.06.11)
ilaç karaciğere çok fazla yükbindiriyor. alkol de öyle.

bu ilacı kullananlar düzenli olarak kan vererek karaciğer enzimlerine baktırıp karaciğerleri bozulmuş mu diye baktırmak zorundadırlar. karaciğeri bozulan kişide ilaca bir süre ara verdiriliyor.

***
gefn kimsin, ne sıfatla insanlara kesinlikle yanlış olan bilgiler veriyorsun anlamam mümkün değil. ilacın kendisi zaten çok zararlı ve tehlikeli bir madde iken, bir de üzerine alkol alacaksın... vay vay...
***


üst sınırı senin karaciğerin ciğerim, bazısı içer içer bi şey olmaz, bazısına sadece ilaç bile fazla gelir...


KESİNLİKLE YASAK, diyorum ben.
0
aksasu
(07.06.11)
aksasu;

cevabımın sonundaki "doktorun bana verdiği bilgi bu şekildeydi" cümlesi ne ifade ediyor?
0
gefn
(07.06.11)
ben roaccutane ı bırakalı 3 ay oldu ve abd de falan yasak olduğunu duymuştum.Sebebinin alkol olduğunu söylemişlerdi...
0
semiramis
(07.06.11)
@gefn "adı ne o doktorun? nerde çalışıyor?" sorularımı sormam gerekliliğinden başka hiçbir şey.
0
aksasu
(07.06.11)
aksasu;

Cevat YEGANİ-Doğan Hastanesi
0
gefn
(07.06.11)
mailini bulursam, siz hiçbir hastanıza "Roaccutane ve Alkol'ün tehlike yaratacak bir etkileşimi olmuyor." dediniz mi diye mail atacam kendisine :)
0
aksasu
(08.06.11)
(11)

topuk kanı

oziloz
1 hafta önce baba oldum da. Bugün topuk kanı aldılar. epey ağlattılar çocuğu topuğunu sıka sıka. Şimdi baktım. Bilek etrafı epey morarmış. Doktora gitmek gerekir mi? Kendiliğinden geçer mi yoksa?
1 hafta önce baba oldum da. Bugün topuk kanı aldılar. epey ağlattılar çocuğu topuğunu sıka sıka. Şimdi baktım. Bilek etrafı epey morarmış. Doktora gitmek gerekir mi? Kendiliğinden geçer mi yoksa?
0
oziloz
(07.06.11)
nerde yaptılar yahu bu kadar kolay bir şey için bu kadar zarar verilir mi bebeğe? yemin ederim şu ülkede hemşirelik mesleğine verilen eğitim bu seviyede olursa Allah korusun daha neler göreceğiz. birşey olmaz bu arada çok narin oluyor bebekler ama yol yakınsa yine de bir gösterin doktora bir de şikayet edin mümkünse. bu arada bebeğiniz de hayırlı ömürlü olsun inşallah.
0
istanbul beyefendisi
(07.06.11)
Göster sen abi ne olur ne olmaz, hiç riske girme.
0
xenophobe
(07.06.11)
teşekkür ederim. sağlık ocağında aldılar kanı. o kadar sıkmaya normaldir diye düşündük ama bilemiyorum.
0
🌸oziloz
(07.06.11)
bir doktora gösterin hocam kırık çıkık olmasın da aman.
0
rexex
(07.06.11)
geçmiş olsun. fotoğraf koyarsanız iyi olur. boşuna doktora gitmenize gerek olmayabilir ya da ciddi bir şey düşünüyorsak söyleyelim en azından.

her durumda da, yapılacak bir şey yok. önemli olan bebeğe zarar verdirmemek. zarar geldikten sonra ne yapılabilir ki...

bebeğinize kötü davranılıyorsa, doktor da olsa durdurun, yaptırmayın, başka hastaneye götürün.
0
aksasu
(07.06.11)
ilk mesaja 2 adet resim yükledim. Ağlamıyor ama uyuyor..
0
🌸oziloz
(07.06.11)
ayağın kalanında, parmaklarda falan bi problem yok gibi duruyor. benim çocuğum olsa götürmezdim bunun için doktora. bi haftaya geçer bi şey yok ama bi daha olmasın.

tabi,
ayağın durumunda bi değişiklik (soğukluk, solukluk, morarma) olursa, doktora götürürsünüz.
0
aksasu
(07.06.11)
ya maşallah çok sevimliymiş ayacıkları yerim ben onu :)

hemşireyi şikayet edin bence deyip silinmemesi için bir hamle yapayım. geçmiş olsun ayrıca.
0
cinna monster
(07.06.11)
ben sadece allah bağışlasın,uzun ömür versin falan yazmak istedim.hayırlı olsun,geçmiş olsun.
0
qweqwe
(07.06.11)
morarması normal değil, yapanlara en derin küfürleri saydırdım. nasıl morartmışlar allah belanızı versin len!

kardeş allah analı babalı büyütsün. çevremde yeni anne olanlar cok, onlar da bahsetti bu topuk kanından ama morarmadan bahsetmediler.. üzüldüm valla :(
0
omeraktash
(08.06.11)
İlgi gösteren herkese teşekkür ederim. Şişliği inmiş şimdi. Yarınki duruma göre doktora gidip gitmeyeceğimize karar vereceğiz.
0
🌸oziloz
(08.06.11)
(9)

diş sorusu ver.1111

g7mor
3 saat önce dişimi çektirdim ama kanama devam ediyor. ne yapayım ki kanama dursun. birde doktor "24 saat sigara içme, enfeksiyon kapar" dedi. 3 dal içmişim, ölecek miyim?
3 saat önce dişimi çektirdim ama kanama devam ediyor. ne yapayım ki kanama dursun. birde doktor "24 saat sigara içme, enfeksiyon kapar" dedi. 3 dal içmişim, ölecek miyim?
0
g7mor
(07.06.11)
soğuk tuzlu suyla gargara
0
marisa
(07.06.11)
dis cekildikten sonra bez tampon koyup yarim saat boyunca isirdin mi tamponu? bunu yapmadiysan kanama devam ediyor olabilir.
aspirin gibi kan sulandirici bir ilac kullaniyor musun?
0
icebeach
(07.06.11)
@marisa, deniyorum
@icebeach, evet tampon vardı, aspirin değilde novalgin almıştım sabah.
0
🌸g7mor
(07.06.11)
geçmiş olsun... bu ara milletin dişlerine ne oluyor.. mevsim geçişi..mi?
0
Barbunya2
(07.06.11)
novalgin kanamayla ilgili problem yaratmaz.

sana tavsiyem kanama ilk dis cekildigindeki gibi yogun bir sekildeyse eczaneden steril gazli bez alip yarim saat daha isirip atman ama fazla bir kanama yoksa yapmana gerek yok dedigim seyi.

bugun sigara icme ama.
0
icebeach
(07.06.11)
kanayan bölgeye pamuk bas. çok çabuk durduruyor kanı.
0
tantunisultansüleyman
(07.06.11)
sigara içtiğin için kanıyor. negatif basınç oluşuyor falan filan. sigara içeceksen oraya böyle tampon falan bi şey koyup ısırırken iç. rambo stayla!!!!!11Bir1
0
aksasu
(07.06.11)
dün burada birisi doktordan geldikten sonra kanayan dişi için soğuk su ile gargara yaptığını yazmıştı. doktor daha da artırır kanı yapma demiş. yapmayın bence.
0
girl in a coma
(07.06.11)
soğuk sıcaktan iyidir.

sakince içmek, gargara yapmaktan iyidir.

oki doki?
0
aksasu
(07.06.11)
(4)

doktor panpalar koşun!

deeperdown
hani saatlerce otobüste yolculuk ederiz de inince bi şişmiş gibi hissederiz ya ayaklarımızı. bu bana yeni uyanınca ve gün içinde çok sık oluyor.nedendir?
hani saatlerce otobüste yolculuk ederiz de inince bi şişmiş gibi hissederiz ya ayaklarımızı. bu bana yeni uyanınca ve gün içinde çok sık oluyor.


nedendir?
0
deeperdown
(07.06.11)
hareketsizlikten ayaklarında ödem oluşuyor sanırım.
0
xen0mancer
(07.06.11)
dolaşım bozukluğu, ödem birikimi vs gibi bir durumdur (doktor falan değilim) en iyisi bir dahiliye ya da kardiyoloji uzmanına gidin. böbreklerle falan bile ilgili bir durum olabilir. ihmale etmeyin.
0
very pigmented melanosome
(07.06.11)
su içiyormusun
0
mahnita
(07.06.11)
sigara içiyorsan bırak. iyi beslen. spor yap.
0
aksasu
(07.06.11)
(3)

Mesai saati dışı çalışan diş hastaneleri

qrsha33
İstanbulda mesai saatleri dışında çalışan diş hastanesi varmı şöle 7ye 8e kadar açık olup hizmet veren vs. diş hastanesi(özel olmayanlar).Buna benzer bişeyler duymuştum sanki ok meydanında ki hastane öle bişiler yapıomuş ama tam emin değilim.Nedir Neyin nesidir bilgilendirirseniz sevinirim.
İstanbulda mesai saatleri dışında çalışan diş hastanesi varmı şöle 7ye 8e kadar açık olup hizmet veren vs. diş hastanesi(özel olmayanlar).Buna benzer bişeyler duymuştum sanki ok meydanında ki hastane öle bişiler yapıomuş ama tam emin değilim.Nedir Neyin nesidir bilgilendirirseniz sevinirim.
0
qrsha33
(07.06.11)
diş hastanelerinin nöbet-fazla mesai durumları var
mesela diş hekimi arkadaşım (gebze'de) bugün nöbetçi 24.00 e kadar diş çekecek, dolgu yapacak, acilde bekleyecek ya da vs vs
size yakın olanlarda da vardır muhakkak benzer uygulamalar
0
inspectorjavert
(07.06.11)
fatih tarafında var adını tam hatırlamıyorum ama 12 de gittiğimi bilirim.
0
psikoceo34
(17.06.11)
Okmeydanı'ndaki diş hastanesi..Acil servisi var ve 24 saat açık.
0
lebanon
(19.06.11)
(17)

eve yarasa girmesi ve kuduz riski

oharaa
evet abi, ben 2 dakika asagi indigimde eve yarasa girmis. geldim, biseyler pir pir ediyor. "ulan guvercindir, dur biraz oyniyim" dememle farenin kanatlisi bu igrenc hayvani gormem bir oldu.pencereleri actim, kovaladim, gitti. yalniz bi yere isemis sanirim. uzerine bastim. dur dedim, bi internete bak
evet abi, ben 2 dakika asagi indigimde eve yarasa girmis. geldim, biseyler pir pir ediyor. "ulan guvercindir, dur biraz oyniyim" dememle farenin kanatlisi bu igrenc hayvani gormem bir oldu.pencereleri actim, kovaladim, gitti. yalniz bi yere isemis sanirim. uzerine bastim. dur dedim, bi internete bakayim, bi sey olmaz ama. bi baktim ki ne goreyim? bunlarin hepsi kuduzmus. bunu okur okumaz hemen sabunla yikadim, kolonya surdum ama tirstim bi kere. ayagimda gorunurde bi yara falan yok ama ya deri catlagi falan varsa? kuduz olur muyum? napayim?

bi de 8-9 belki 10 yil once kuduz asisi olmustum, korur mu?
0
oharaa
(07.06.11)
evet yarasa tavuğun salmonella'yı doğal olarak taşıması gibi kuduz taşır. gidin aşı olun bence.
www.eksisozluk.com
www.eksisozluk.com
0
ben smyrna
(07.06.11)
hayır korumaz. hele o kadar eski kesinlikle korumaz.
0
ben smyrna
(07.06.11)
hoca sen n'aptin? ciddi misin yaa? ben suan zaten kuduz olmasam da kuduz oldum artik. keske hic sormasaydim.
0
🌸oharaa
(07.06.11)
bizim evede girmişti, oynamıştık baya baya, sonra salıverdik, hepsinin kuduz olduğunu da şimdi senden öğrendim. Bulaşacağını sanmıyorum.
0
benlik bu kadar
(07.06.11)
@ben smyrna, butun yarasalar kuduzdur diye bir iddianiz var ama bu dogru degil.

hayvan kuduz olacak da, idrarinda kuduz olacak da, ayaginizdaki olmayan catlaktan kaniniza karisacak da...

cok cok dusuk bir olasilik. yine iciniz rahat etsin istiyorsaniz gidip asi yaptirin. onceden asili oldugunuz icin, 5 degil 3 asi yapiyorlar.
0
magara adami
(07.06.11)
hatırlıyorum kanatlarında çengel iğne gibi bişeyler vardı. Elime falan batmıştı, rahat olun, bişey olacağını sanmıyorum.
0
benlik bu kadar
(07.06.11)
git aşını ol için rahat olsun. house'ın bir bölümünde kadın bu yüzden ölüm döşeğinde yatıyordu :D
0
lorenzen
(07.06.11)
Unut gitsin bence, sakınılan göze çöp batar
0
reeper redeemer
(07.06.11)
kuduz virüsü ağız salgısıyla dışarı atılan bir virüstür. yani idrarda bulunacağını sanmam. aynı zamanda dış ortam şartlarında kısa sürede yok olur. ayağınızda yara falan yoksa zaten iyice abartmışsınız. sağlıklı deriden geçemez virüs.
0
palpasyon
(07.06.11)
ya sormaya bile gerek yok. eczaneye gidiyosun hemen yapıyolar aşıyı.
0
crystalsoul
(07.06.11)
@crystalsoul şaka yapıyorsun sanırım. kuduz aşısı sadece devlet hastanelerinde yapılır.
0
palpasyon
(07.06.11)
yarasanın dışkısı, kanı, idrarı veya yarasanın tüylerine dokunmakla kuduz bulaşmaz. çok nadir olmakla birlikte kuduz mikrobu insanlara, hasta hayvanın tükürüğünün insanların gözüne, burun veya ağzına veya yaraya bulaşması yoluyla da geçebilir.

şu ana kadar kuduz virüsü ile karşılaşma sonrasında hemen başlanan ve uygun şemada uygulanan aşılar sonrasında aşı başarısızlığına bağlı kuduz vakası görülmemiştir.

aşı çok basit bir uygulama ile olup, koldan, kas içine uygulanır.

burada güzel anlatıyor : www.asidanisma.com
0
altinci nesil caylak
(07.06.11)
herkes bilip bilmeden yorum yapmış, bizim evede girmişti bende araştırdım, kuduz olanları türkiyede yok ve genelde küçük böceklerle beslenirler, national geographic kanalında gördüğünüz amerikadakiler kuduzdur ve tehlikelidir. kuduz aşısı olduysan geçmiş olsun boş yere oldun.
0
semson
(07.06.11)
vakit ayirip okuyan herkese tesk. hocam simdi ben nereden bileyim isedi mi, tukurdu mu? havalanmaya calistigi yerde bi su birikintisi birakmisti iste. basmisim. baktim, yaram falan yok; sabunla yikadim ve kolonya surdum ama agzim cok kurudu butun gun.

ayrica tr'de kuduz yapani yok denilmis ama ben de tr'de degilim, belarus'tayim. sizce napayim?
0
🌸oharaa
(07.06.11)
genelde güney amerikada yaşayanlar ölümcüldür ve insanlara saldırıp ısırırlar sürüyle saldırırlar ve büyüktürler.avrupadaki türler küçüktür ve zararsızdırlar . www.habermedyaturk.com

ve "Kuduzun tek ve kesin bulaşma yolu kuduz bir hayvanın ısırdığı açık yaradır."

www.pofidik.com al bak.
0
semson
(07.06.11)
hocam ben 2 yıl önce 2 yarasayla bir gece geçirmiştim. Isırılmadım kuduz falan da olmadım fakat dikkatli olmakta fayda var. Yarasanın cinsi de önemli bazları meyvelerle falan besleniyor mesela.
0
rexex
(07.06.11)
cok tesk. ederim herkese, bisey olmaz herhalde ya, biraz fazla evham yaptim sanirim.
0
🌸oharaa
(07.06.11)
(7)

midem bulanıyor

dynamic0de
selam panpalar.çok kötü midem bulanıyor. ne tavsiye edersiniz?
selam panpalar.çok kötü midem bulanıyor. ne tavsiye edersiniz?
0
dynamic0de
(06.06.11)
gaviscon surup
0
sorun_bankası
(06.06.11)
uyku direkt.
0
honeybunny
(06.06.11)
rennie
0
letheavendangered
(06.06.11)
garip ama bana hep fanta ya da portakal suyu içine soda yahut da tuzlanmış portakal iyi gelmiştir
0
photo85
(06.06.11)
şurup olarak istemiyorum.şöyle bitkisel şeyler,meyve,yiyecek falan.
0
🌸dynamic0de
(06.06.11)
leblebi + kola
0
busuta
(06.06.11)
artık çok geç olabilir ama yinede yazayım,
kuru ya da taze nane kaynat,sıcak iç.
mide bulantısına birebir.
geçmiş olsun bu arada:)
0
password
(07.06.11)
(5)

göz batması

nicksiz bir insan
nasıl ifade edilirse doğru olur bilmiyorum ama, sanırım az uyumaktan veya ekrana bakmaktan sağ gözüm çok fena batıyor. yani kirpik veya toz kaçmış hissi ama azalmak yerine artıyor ve kızardı, kırmızı damarları görebiliyorum. uyusam düzelir diye tahmin ediyorum ama ders çalışmam gerek. şu saatte ne y
nasıl ifade edilirse doğru olur bilmiyorum ama, sanırım az uyumaktan veya ekrana bakmaktan sağ gözüm çok fena batıyor. yani kirpik veya toz kaçmış hissi ama azalmak yerine artıyor ve kızardı, kırmızı damarları görebiliyorum. uyusam düzelir diye tahmin ediyorum ama ders çalışmam gerek. şu saatte ne yapabilirim?
0
nicksiz bir insan
(06.06.11)
en azından bir saat falan uyumasanız da karanlıkta gözlerinizi dinlendirin bence. sıcak su iyi gelebilir. göz kuruluğuna karşı bir göz damlası varsa evde o da kullanılabilir.
geçmiş olsun.
0
jandi
(06.06.11)
off aynısı bana oldu sonra böyle gözümün içinden yoğun bişey çıkmıştı. meğersem iltihapmış. doktora gittim gözün mikrop kapmış demişti. çok fena bir şey. ilk gün de batmayla başladı sonra kızardı sonra şişti sonra illtihap akmaya başladı. ve bulaşıcı, benden sonra ailedeki diğer bireylere de bulaştı. çok dikkat et hemen doktora git teşhisi koysun derim.. ben çok ağır geçirmiştim. nisan ayında oldum, şuanda hala kalıntıları var gözümde tabaka halinde. dikkat et derim.
0
bendensin
(06.06.11)
çay demle. pamuğa çay bas. sonra gözüne pansuman yap. batması geçer.
0
lorenzen
(06.06.11)
uyku bire bir. olmadı karanlık odada dinlendir gözü. ya alerjin var ya da göz kuruluğun. tez zamanda doktor yap..
0
photo85
(06.06.11)
keşke uyuyabilsem. evde suni gözyaşı varmış, damlattım, biraz karanlıkta durdum, ılık çay pansumanını yaptım. devam etse de artık o kadar fazla batmıyor, teşekkür ederim.
0
🌸nicksiz bir insan
(06.06.11)
(1)

hiv testini nerede yaptırabilirim

ihtimal
arkadaşlar, sigorta dahilinde kolayca yaptırabileceğim yerler var mı bu testi? yer: istanbul/bahçelievler ama istanbul'un avrupa yakasında her yer olabilir.
arkadaşlar, sigorta dahilinde kolayca yaptırabileceğim yerler var mı bu testi? yer: istanbul/bahçelievler ama istanbul'un avrupa yakasında her yer olabilir.
0
ihtimal
(06.06.11)
kızılay
0
groove salad
(06.06.11)
(3)

parafin banyosu hakkında ..

johnnie walker
selam,bir arkadaşımın ellerinde sorun var .. parafin banyosu öneriyorlar .. parafin var ama bunu inceltmek gerekiyormuş .. onun için de yağ kullanmak gerekiyormuş .. bununla ilgili bilgisi olan veya beni yönlendirebileceğiniz bir kaynak var mı ? ya da fizik tedavi ünitelerinden mi yardım alayım ? il
selam,

bir arkadaşımın ellerinde sorun var .. parafin banyosu öneriyorlar .. parafin var ama bunu inceltmek gerekiyormuş .. onun için de yağ kullanmak gerekiyormuş ..

bununla ilgili bilgisi olan veya beni yönlendirebileceğiniz bir kaynak var mı ? ya da fizik tedavi ünitelerinden mi yardım alayım ?

ilginize şimdiden teşekkürler ..
0
johnnie walker
(06.06.11)
güzellik salonlarında yapıyorlar ve çok da pahalı bir şey değil. el bakımı için hazır kit de satılıyor, sprey halinde satılanları da var evde ısıtmak zor olur derseniz.
0
kayranin kedisi
(06.06.11)
hiç uğraşmadan eczaneden balmandol alın. tam olarak bu iş için hazırlanmış hazır bir ürün. parafinin yanında badem yağı da içerir.

Kullanım Şekli:
Dolmuş küvete 15-30 ml veya daha az miktarda dökülerek elle hafifçe karıştırılarak suyun yüzüne dağıtılır. Böylece banyo terk edilirken ince bir tabaka halinde vücut yüzeyine yapışır. İşlem haftada 2-3 kez tekrarlanabilir.
0
cubuk kraker
(06.06.11)
bakım için değil de sağlık için soruyorum .. karpal tünel sendromu .. biz parafin aldık ama yağ ile karıştırıp inceltmeden çok çabuk katılaşıyor ve sıcaklığını da koruyor .. dolayısı ile elleri içine batıramıyoruz bile .. onun için sormuştum .. bu balmandol da aynı işe yarıyor mu ?
0
🌸johnnie walker
(06.06.11)
(7)

Kulak Tıkacı Lazım

istanbluer
Askere gideceğim. Horlamaya karşı etkili olsun. İstanbulda nerde bulunur...,Ya da başka tavsiyeleri olan var mı?
Askere gideceğim. Horlamaya karşı etkili olsun. İstanbulda nerde bulunur...
,
Ya da başka tavsiyeleri olan var mı?
0
istanbluer
(06.06.11)
hacı bolca sabırdan başka bir şey lazım değil.
kulak tıkacı falan bunlar gereksiz şeyler hiç ihtiyacın olmayacak emin ol.
ciddiyim
0
seyduna6687
(06.06.11)
koğuş kalk'ı duymadığında o tıkacı ne yaparlar ben söylemeyeyim..

çekeceğin dert 2 gün.. sonrası zaten sen de horlaya horlaya uyumaya başlıyorsun..
0
her yerde is goren
(06.06.11)
şunu tavsiye ederim: www.eczanemizde.com

merkezi yerdeki eczanelere sor. ellerinde olmayabilir ama depodan getirtme imkanınız var mı diye sor.
0
cubuk kraker
(06.06.11)
eczanelerde bulunur, ben 6 ay kullandım, çok faydasını gördüm. muhakkak götürmelisin.
0
tcyx
(06.06.11)
kadıköyde askeri eşyalar satan bi pasaj var akmarla aynı hizada. orada bulabilirsin.

ama bende pek önemli bir ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum.
0
tantunisultansüleyman
(06.06.11)
Bence de kesinlikle götürmelisiniz.

cubuk kraker'in verdiği linkteki gibi tırtıklı veya düz silikon tıkaçları tavsiye etmem, onlar su için.
Size şunun gibi olanlardan lazım: www.skyscanner.net
Her eczanede bulunmuyor (veya kazık fiyata satıyorlar), birkaç yere bakmanız gerekebilir. Bauhaus gibi yapı marketlere de bakabilirsiniz.

Bir de bu tıkaçlar birkaç kullanımda kirleniyor, deforme oluyor. Bol bol götürün.
0
386 dx
(06.06.11)
www.millelevatorsupply.com ilacı bu, çoğu eczanede vardır. yalnız gerçekten bolca götürün. tanesi 1 tl falan 30-40 tane alın
0
crimson king
(06.06.11)
(7)

anksiyete atağı

kedili madam
sevgili kadrolu duyuru psikiyatları,dün akşamdan beri gidip gidip geri gelen bir anksiyete atağı yaşamaktayım. nefes alamadığımı hissediyorum sürekli. herhangi bir fiziksel sorunum olmadığından eminim. daha önce de benzerlerini yaşamıştım. ancak ilk kez bu kadar uzun sürdü. ilaç falan almadan, hani
sevgili kadrolu duyuru psikiyatları,
dün akşamdan beri gidip gidip geri gelen bir anksiyete atağı yaşamaktayım. nefes alamadığımı hissediyorum sürekli. herhangi bir fiziksel sorunum olmadığından eminim. daha önce de benzerlerini yaşamıştım. ancak ilk kez bu kadar uzun sürdü. ilaç falan almadan, hani böle kese kağıdını ağzına daya nefes al ver, ot-bok çayı iç gibi tavsiyelere açığım. ilaç yok zira gastritim de azmış durumda. her halt mideme dokunuyor şu sıralar.
acile gitsem sakinleştirici yapmak için enjektörü çıkardıkları anda daha beter olacağımı biliyorum. enjektör fobim de var.
yardım pls. optm.kib.bye
0
kedili madam
(06.06.11)
gevşeme egzersizleri var normalde psikologlar derneğinde satılıyordu cdsi..
sanırım netten de bulup rahatlayabilirsin..

eğer bu ataklar sık tekrarlıyorsa en iyisi ilaç tedavisi diye düşünüyorum..
0
omonia
(06.06.11)
yok biraz stresli bi dönem. dün de tavana vurdu. o sebeple. onun dışında öyle sık tekrarlama durumu yok. işyerinde yapılabilecek egzersizler var mıdır içlerinde acaba?
0
🌸kedili madam
(06.06.11)
1 hafta önce bende de başladı aynısı,3 4 gün dayandım sonra paxera almaya başladım ama onda da doz aşımı yaptım geberiyodum az kalsın.
açık alanlarda fazla kalabalık olmayan rüzgarın estiği boğucu olamayan yerlerde bulunmaya çalışın,tansiyonunuzu da kontrol edinçok ağır yemekler yemeyin.
geçmiş olsun.
0
nekodunlangafana
(06.06.11)
öncelikle ilaç kullanmayı düşünme. çık git deniz kenarına in,sevdiğin bir arkadaşınla buluş sohbet et. kendini yormaya çalış fiziksel olarak.
0
jassinpera
(06.06.11)
papatya-rezene karıştır.
0
kediebesi
(06.06.11)
şöyle denesen.. o atak geldi ya, "sktiret gelirse gelsin, öldürürse öldürsün" de.. geçiyo valla tecrübeyle sabit.. ben böyle böyle avuç avuç içtiğim anti depresanları bıraktım..
0
her yerde is goren
(06.06.11)
meditasyon yapmayı dene. dene ama lafta kalmasın.
0
african rain
(06.06.11)
(9)

zona ve kan bağışı

kibritsuyu
arkadaşlar geçen kasım ayında (2010 kasım) ağır olmayan bir zona geçirdim. ilaç kullandım, geçti. şimdi hala çok çok hafif izleri duruyor yaralarımın.bu arada da gönüllü kan bağışçısıydım. hasta varsa hastaya, yoksa kızılay'a üç ayda bir bağış yapardım. son bağışım 20 eylül. 20 aralık'ta üç ayım dol
arkadaşlar geçen kasım ayında (2010 kasım) ağır olmayan bir zona geçirdim. ilaç kullandım, geçti. şimdi hala çok çok hafif izleri duruyor yaralarımın.

bu arada da gönüllü kan bağışçısıydım. hasta varsa hastaya, yoksa kızılay'a üç ayda bir bağış yapardım. son bağışım 20 eylül. 20 aralık'ta üç ayım dolunca kızılay'ın karanfil sokak'taki kan alma birimine gittim ve donör formuna baktım, zona ile ilgili bir şey bulamadım. yine de doktor muydu artık hemşiye miydi formu kontrol eden, ona sordum, "zona geçirdim, sakıncası var mı" diye, "oo 12 ay kan alamayız" dediler. e peki dedim çıktım. sonra kızılay meydanındaki otobüse gittim, oradaki doktora sordum, bir kitap çıkardı baktı, "tüm lezyonlar geçtikten sonra alabiliriz" dedi. e şimdi benim zona hastalığım geçti. yedi ay oldu. ama çoook çok hafif yara izleri var. bu lezyon sayılıyor mu? gidip kan vereyim mi? kanı alana bir zararı falan dokunur mu?
0
kibritsuyu
(06.06.11)
hassas bir kan testinde hala zona antikorları görülebilir. antikor varsa hastalık da vardır. sizin zaten çok çok hafif de olsa lezyonlarınız duruyor. bu da hastalığın devam ettiğini gösterir.
0
thunderbird
(06.06.11)
iyi de benim 4 yaşında yardığım dizimdeki yara izi de duruyor, 5 yaşında olduğum ameliyatın izi de duruyor, 10 yaşındayken sinirlenip cama yumruk atınca yarılan elimdeki iz de duruyor. hatta zone ile aynı virüsün sebep olduğu yine 4-5 yaşında geçirdiğim su çiçeğinin kaşıdığım yerlerinin izi bile duruyor. deride oluşan yaranın izi, hastalık geçse de kalabiliyor. ona ne yapayım ki ben? belki 12 ay sonra da geçmeyecek? belki hiç geçmeyecek? bu hala virüsün etkisini gösterdiğinin işareti midir?
0
🌸kibritsuyu
(06.06.11)
iyi de zonada yeniden bir virüs bulaşmıyor ki, vücutta zaten var olan virüs aktif hale geçiyor. o yüzden kabarcıkların içindeki sular kuruduktan sonra bulaşma olmuyor, ki o aşamada bile zona sadece suçiçeği geçirmemiş insanlara bulaşabiliyor. ayrıca ben de zona geçirdim ve yara izleri kalıcı, geçmiyor zaten.
0
opucuk baligi
(06.06.11)
@opucuk baligi: hah işte tam da onu diyorum. bu durumda ben ne zaman yeniden kan verebilirim? yara izleri ya geçmeyecek, ya da çok geç geçecek. ama ben iyileştim. hatta iyileşeli çok oldu. kan verebilir miyim?

gerçi şimdi gittim otobüsteki doktora tekrar sordum (aynı doktor değildi) kitaba bile bakmadan "ooo sen çoktan iyileşmişsin verebilirsin" dedi. dedim "ama doktor 12 ay demişti virütik hastalık diye", "o başka bir şey, zona ile alakası yok o virütik hastalıkların" dedi.
0
🌸kibritsuyu
(06.06.11)
doktor değilim, onlardan iyi bilmem mümkün değil ama anlaşılan doktorların da kafası karışık :) zona virüsü suçiçeği virüsüyle aynı, ve hayat boyu vücutta kalıyor, uçuk virüsü de mesela öyle, eğer kan veremeyecek olsak suçiçeği geçirenler ve uçuk çıkaranlar da verememeliydi. enfeksiyon bittiğine göre verebiliyor olman gerekir, doktor da alırım dediğine göre kan vermende bir sorun olmamalı. ilk 12 ay diyen kafasını zonanın ne olduğuna yormadan öylesine cevap vermiş olabilir, ben olsam kitaba bakana güvenirdim :)
0
opucuk baligi
(06.06.11)
168 Türk Kızılayı Ücretsiz Bağış ve Danışma Hattı'nı arayarak öğrenebilirsiniz.
0
skplgl
(17.06.11)
Kızılay içine kurt düştüğü anda reddeder :)
Siz de vermeyiverin bir süre.
Telafi olarak da etrafınızdaki herkesi www.kanbankasi.gen.tr gönüllüsü yapın.
iyileşince verirsiniz.
0
9kuyruklukedi
(17.06.11)
bir süre vermeyivereyim de o bir süre ne kadar süre? en son kan verdiğimin üstünden dokuz, zonayı atlatışımın üzerinden yedi ay geçti zaten.

kanbankasi.gen.tr'ye de üyeydim. mail attım dedim böyle böyle, "üyeliği askıya alın, aramasınlar beni veremiyorum", direkt sildiler. eğer verebiliyorsam geri de üye olayım. zaten bugüne kadar 2-3 kere kızılay'a kan vermişimdir. onun dışındakilerin çoğunu oradan bulup aradılar.
0
🌸kibritsuyu
(17.06.11)
"zona tedavimin bitmesinin üzerinden 1 yıl geçti" diyebileceğiniz zamana kadar kan vermeyin. o zaman geldiğinde de bi kan testi yaptırın. sonrasında verebileceğinizi düşünüyorum.
0
9kuyruklukedi
(17.06.11)
(5)

esnerken cenemde korkunc bir agri ve kilitlenme oluyor

keseci
esnemekten korkar hale geldim ki esnememeye calisiyorum.esnerken agzimin en acik oldugu anda cenem cok feci sekilde kilitlenip agriyor en az 10-15 saniye sürüyor bu.neden acaba?
esnemekten korkar hale geldim ki esnememeye calisiyorum.

esnerken agzimin en acik oldugu anda cenem cok feci sekilde kilitlenip agriyor en az 10-15 saniye sürüyor bu.

neden acaba?
0
keseci
(06.06.11)
magnezium diasporal kullan
0
pazubant
(06.06.11)
ağzını çok açtığın için, alt çene kemiğin üst çene kemiğindeki eklem yerinin kapsülü zorluyordur. çıkar gibi olunca da kilitlenme hissi olması normal.

bizim bi hoca vardı, ağzı açık esneyene kalem, tebeşir eline ne geçerse fırlatırdı. biz de ağzımız kapalı esnerdik. ağzın kapalı esne. mümkün.
0
aksasu
(06.06.11)
ya o bana da oluyordu bir ara geçti sonra dayanılmaz acıyodu ama
0
mirac
(06.06.11)
esneme, bende de var, doktor bakıp elma yerken, esnerken dikkatli ol kitlenebilir filan demişti, ameliyatla duzelir filan diyordu da o zahmetli iş gibi : olay şu sanırım :
www.eksisozluk.com

hekim bilmez çeken bilir hesabı
0
sakallibebek
(06.06.11)
bende de ara ara oluyor. kimse yazmamis ama benim tahminim ceneye bildigin kramp giriyor. cozumu de sudur: basinizi yukari dogru kaldirabildiginiz kadar kaldirin, yani yukari bakin iste. ayaga kramp girince germe mantigi.
0
sazz
(06.06.11)
(5)

Sağlık

yumuk
Dün gece dilim ve boğazımın komple sol kısmı birden uyuştu ve acımaya başladı, yutkunduğumda çok canım yandı. Sonra sol yanağımda da bir uyuşukluk hissetmeye başladım, ama 1 dk bile sürmeden hemen geçti.Bugün ise sol kolum ağrımaya başladı birden, omzundan elime kadar olan kısım. 10-15 dk kadar sürd
Dün gece dilim ve boğazımın komple sol kısmı birden uyuştu ve acımaya başladı, yutkunduğumda çok canım yandı. Sonra sol yanağımda da bir uyuşukluk hissetmeye başladım, ama 1 dk bile sürmeden hemen geçti.
Bugün ise sol kolum ağrımaya başladı birden, omzundan elime kadar olan kısım. 10-15 dk kadar sürdü. Psikolojik olduğunu düşündüm ama bilmiyorum, emin değilim bu durumdan.
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler
0
yumuk
(06.06.11)
hoca sen ölüyorsun yav. git doktora yarın işte. buradan bir şey çıkmaz. ama sol kol kalp ile ilgili olabilir. doktoru ihmal etme aman.
0
lorenzen
(06.06.11)
final dönemi falan mı?
0
aksasu
(06.06.11)
bir şey olmaz yahu. bu kadar kendini dinleyip 1 dk bile sürmeyen bir şey için stres yapma.
0
girl in a coma
(06.06.11)
normalde kafama takan biri değilim böyle şeyleri ama sadece sol tarafta olması rahatsız etti. ondan azıcık endişelendim sadece. babamda da kalp rahatsızlığı var çünkü. aman neyse efenim, öleceksek de buyursunlar =)

bu arada aksasu finaller bitti, çalışan insan hallerimin sıkıntısı olabilir :D
0
🌸yumuk
(08.06.11)
kol ağrısı üzerine çok yatmaktan dayanmaktan olabilir.
0
neysene
(08.06.11)
(4)

pudra sürsek mi?

dorian greyfurt
şimdi askerde iken u-talk diye antibakteriyel pudara sürerdik sabahları çorap giymeden ayaklarımıza ve koltukaltlarımıza. baya faydasını görmüştük.diyeceğim şu ki, yaklaşan bu çetin ve terli yaz günlerinde mohoşşaklarımıza yani o civarlara sürsek bu pudraların iyisinden bi zararı olur mu? bölge deri
şimdi askerde iken u-talk diye antibakteriyel pudara sürerdik sabahları çorap giymeden ayaklarımıza ve koltukaltlarımıza. baya faydasını görmüştük.

diyeceğim şu ki, yaklaşan bu çetin ve terli yaz günlerinde mohoşşaklarımıza yani o civarlara sürsek bu pudraların iyisinden bi zararı olur mu? bölge derisi falan hassas ya?
0
dorian greyfurt
(05.06.11)
sürmemek hata. bolca sür gitsin.
0
mr fusion
(05.06.11)
hyr bir zararı olmaz, bebeklere de sürüyorlar ya:)
0
goldentitan
(06.06.11)
leke yapar mı?
0
jadle
(06.06.11)
mentollu ayak pudraları var onlardan kullanabilirsin. kullanan ve memnun olan birisi.
0
exodia
(06.06.11)
(9)

yuksek Hb (hemoglobin?)

magara adami
kizilay kan bagisi cadirinda kan almadan once "kan degeri" olctuklerini soyleyerek bir aletle olcum yaptilar. aletin uzerinde olcu birimi olarak Hb yaziyordu.bu hemoglobin mi oluyor?14.5 cikti, hemsire maasallah deyip sigara icip icmedigimi sordu. 4 ay once biraktim, hala sigaradan etkileniyor olabi
kizilay kan bagisi cadirinda kan almadan once "kan degeri" olctuklerini soyleyerek bir aletle olcum yaptilar. aletin uzerinde olcu birimi olarak Hb yaziyordu.

bu hemoglobin mi oluyor?

14.5 cikti, hemsire maasallah deyip sigara icip icmedigimi sordu. 4 ay once biraktim, hala sigaradan etkileniyor olabilir mi?
0
magara adami
(05.06.11)
bi alyuvarın ortalama ömrü 4 aydır. erkek iseniz, normale düşmüş. ama kan bağışı yapanlarda her şeye dikkat ediyorlar, sadece kaliteli kanları alıyor. çünkü o kan beklerken de biraz bozuluyor falan. bi de verdikleri insanın gerçekten ihtiyacı oluyor... o yüzden almıyorlar... bir ay sonra alırlar...
0
aksasu
(06.06.11)
erkek degilim.
aslinda bu Hb isine ben takildim, hemsirenin sorusu uzerine.
kan almak istemediler ama damarlarim ince oldugu icin istemediklerini soylediler. ben daha once de biraz yavas olmakla beraber kan verdigimi soyleyip verdim.
kan torbasini besik gibi sallayan bir alet vardi, 15 dk sureye kuruluyormus, anca 490 ml doldurabilmisim 15 dk'da. kullanildigina dair mesaji alirsam 3 ay sonra tekrar vermek istiyorum. kaliteli degilse, kullanilamazsa vermeyeyim madem.
0
🌸magara adami
(06.06.11)
senin kanın kaliteli değil demedim. tipini beğenmezlerse ya da zayıfsan da almak istemezler. yani kan bağışlamak için yüzünden sağlık fışkırmalı anlıyor musun? :) damarlarının ince olması da ayrı bir faktör. ama takdir ettim hayır hasanat çabanızı. saygılar.
0
aksasu
(06.06.11)
ayrıca zaten 490 ml kan alınır tek seferde. bir ünite kan = 490 ml. her şey gayet normal gözüküyor.
0
kibritsuyu
(06.06.11)
Hemoglobin normal değer aralığı kadın için 12-16 mg/dl, erkek için 14-18 mg/dl olarak kabul edilir.
0
bu bir kullanici adidir
(06.06.11)
zayıflıkla alakası yok da, suratınıza bakarak anlaşılabilir. gözlerinizin iç alt tarafındaki kırmızılık var ya, işte orası kırmızı değil de beyaz veya beyaza yakın pembe ise ölçmeye bile gerek yok, kanınız düşük demektir. ha orası kırmızı olduğu halde kanı düşük olan da olabileceği için ölçülür.
0
kibritsuyu
(06.06.11)
kan bağışlayacaksanız zayıfsanız kimse sizden kan almak istemez. bu böyle. ama hb değerinin zayıflıkla alakası yok o doğru. zayıflar bayılayabilmelerinin dışında, insanda "bu neden zayıf acaba bir hastalığı mı var?" şüphesi uyandırmalarıyla da kan bağışçısı olarak tercih edilmezler. ayrıca kanın içinde bir tek hb yok, bir sürü başka protein de var. zayıf insan da haliyle bunlar da düşük oluyor. tek tek hepsini ölçmek yerine alan kişi tecrübesiyle hareket ediyor ve sezgilerine güvenip almıyor. ben güvenirim, siz de güvenin o tecrübeye.

ayrıca anneme kan lazım olsa, o kanı zayıf sigara içen birinden değil, domuz gibi sağlıklı öküzümsü birinden almasını isterim. kanıyla beslesin annemi. aferin ona.
0
aksasu
(06.06.11)
o domuz gibi sağlıklı öküzümsü insan ben oluyorum :D ama kizilay kriterlerinin de maasallahi var, yok damarin kalin olacak yok kanin hizli akacak vb...
0
🌸magara adami
(06.06.11)
damar küçük olunca, alyuvarlar parçalanıyor, vereceğin kişinin bir işine yaramıyor......................................
0
aksasu
(07.06.11)
(5)

Sağlık Güvencesi?

lamneth
abi şimdi okulu bitirdim, askere gittim geldim ve şu an hiç bir sağlık güvencem kalmadı. bi yerde çalışmıyorum da, hiç bir gelirim de yok. üzerime hiç bir mal da yok. bu durumdaki kişilere "SOSYAL DEVLET"imizin yardımcı olabildiği bir mecra var mıdır acaba?
abi şimdi okulu bitirdim, askere gittim geldim ve şu an hiç bir sağlık güvencem kalmadı. bi yerde çalışmıyorum da, hiç bir gelirim de yok. üzerime hiç bir mal da yok. bu durumdaki kişilere "SOSYAL DEVLET"imizin yardımcı olabildiği bir mecra var mıdır acaba?
0
lamneth
(05.06.11)
yesil kart cikartabilirsin
0
ISIK
(05.06.11)
yeşil kart +1 ....muhatardan fakirlik belgesi alınır bu iş için
0
neysene
(05.06.11)
hacı gidip sağlık sigortanı yaptırabiliyorsun işsizsen. yani devlet hastanelerinden yararlanmana yarıyor bu olay. gidiyosun 1 tl karşılığı kimlk no nu söyleyip yaptryosun. tam olarak kurumun adını hatrlamıorm da işkur olabilir gtmen gereken yer.
0
rentts
(05.06.11)
mehmetçik sigorta kapsamında nerde tedavi görebilirim peki askeri hastanelerde mi?

gerçi mehmetçik sigortası sağlık sigortasını kapsamıyor ki benim bildiğim sadece hayat sigortası değil mi o?
0
🌸lamneth
(06.06.11)
evet o dediğin şeyi duymuştum ama ben zaten mühendisim. yine de bana kurs verirler mi :) ayrıca işkura internet üzerinden kayıt olmuştum zaten. fakat işkur sitesinden baktım sağlık sigortası gibi bi ibare yok. işkur merkezlerine mi gitmem gerek yoksa?
0
🌸lamneth
(06.06.11)
(1)

one a day max. + ester-vit C + ferre sanol duodenal 1'er tane sabah

bibakalim
kansızlık nedeniyle doktor bunları birlikte kullanmamı onerdi. ben de 1 haftadır öyle yapıyorum. ama acayip durumlar var sabah uyanır uyanmaz wc ihtiyacı baslıyor. ishalim yani. sonra 2 gundur halsizlik basladı. ayağa kalkınca bas donmesi oluyo ara sıra. nedir acaba nedeni. daha doğrusu hangisidir?
kansızlık nedeniyle doktor bunları birlikte kullanmamı onerdi. ben de 1 haftadır öyle yapıyorum. ama acayip durumlar var sabah uyanır uyanmaz wc ihtiyacı baslıyor. ishalim yani. sonra 2 gundur halsizlik basladı. ayağa kalkınca bas donmesi oluyo ara sıra. nedir acaba nedeni. daha doğrusu hangisidir?
0
bibakalim
(05.06.11)
3ünü birden bilmem de ferroyu bi ay kullandım bişi olmamıştı, bi de bi ayda kan değerlerim şahane toparlandı.
0
byzgms
(05.06.11)
(1)

Güneş yanığında akıntı

ernecati
Dün güneşte epey yandım burnum da ciddi şekilde yandı. Dün akşama kadar hiç bir şey yoktu fakat bu gün burnumun üzerinden ve kanrlarından sarı bi akıtı oldu daha önce böyle birşey yaşamamıştım. acaba normal midir?
Dün güneşte epey yandım burnum da ciddi şekilde yandı. Dün akşama kadar hiç bir şey yoktu fakat bu gün burnumun üzerinden ve kanrlarından sarı bi akıtı oldu daha önce böyle birşey yaşamamıştım. acaba normal midir?
0
ernecati
(05.06.11)
net bir bilgim yok ama normal gorunmuyor, nöbetçi bi eczaneye git onlar verir sana bişeyler, ihmal etme
0
heyamo
(05.06.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.