Giriş
(7)

çok acil alerji testi ve tedavisi / ankara

kibritsuyu
saman nezlesi midir, bahar alerjisi midir ne boktur, gözümü açamaz hale geldim. gözler burun şakır şakır akıyor, burnum sızlıyor, hapşırık üstüne hapşırık. dün gece de boğazıma öküz oturmuş gibi nefes alamayarak uyandım, bayağı bi öksüre öksüre zar zor kendime geldim.kimdir bunun doktoru? ankara'da
saman nezlesi midir, bahar alerjisi midir ne boktur, gözümü açamaz hale geldim. gözler burun şakır şakır akıyor, burnum sızlıyor, hapşırık üstüne hapşırık. dün gece de boğazıma öküz oturmuş gibi nefes alamayarak uyandım, bayağı bi öksüre öksüre zar zor kendime geldim.

kimdir bunun doktoru? ankara'da hangi hastanenin hangi servisine gideyim? hacettepe'yi aradım, yok efendim paartesi günü sabah 7-8 arası gelip haftalık randevu alacakmışım. ulan ölüyorum be gözümü açamıyorum ne pazartesisi. özel mözel fark etmez, kim 1-2 gün içinde bunun testini teşhisini tedavisini yapacaksa onun adresini telefonunu istiyorum lütfen çok acil.
0
kibritsuyu
(04.07.11)
claritine alabilirsin doktora gidene kadar.
0
kediebesi
(04.07.11)
xyzal al iç gerçi o kaldırıldı galba onun gibi antihistamiklerden al,sorada randevu al böle jiletinen kollarına harita çiziolar. ben yaptırdım bişe çıkmadı ama tamda bu mevsimde aynısı banada oluyo şehirde ankara artı.
0
borzoi
(04.07.11)
evet koluma faça attıkları testten yaptırıcak bir yer arıyorum.

peki ya sürekli alerjinin bir numaralı ilacı denen zyrtec nedir nasıldır? onu alsam rahatlasam?

yıllar önce de vardı, farklı bir nedenle gittiğim kulak burun boğaz doktoru fexofen isimli antihistaminikle flixonase (nasonex muadili) bir burun spreyi vermişti. işe yarıyor gibiydi ama bugün ikisi de para etmiyor, ölecem.
0
🌸kibritsuyu
(04.07.11)
antihistaminikler kişiye göre fark ediyo bence. ben zyrtec içemiyorum (zaten son yıllarda genel olarak pek ilaç içmiyorum) ağır geliyor. bu tip ilaçlar bağışıklığı baskılayarak çalıştığı için başka marazlara imkan sunuyor, uzun süreli kullanılmamalı bence. tedavi de bildiğim kadarıyla öyle hemen hop olmuyor, bir süre alıyor.
clairitine'i en temiz buldum ben ilaçlar arasında.

fakat bu yılın bereketi nedeniyle ekstra kuvvetli bir durum var. onu da dikkate alın.
ha bir de telefonla randevuya kasmayın özel doktora gitmeyecekseniz. doğrudan kalkın gidin hastaneye, ilgili bölümü olan bir yere tabi. biraz sıra beklersiniz, girersiniz. telefonla insana eziyet ediyorlar.
0
kediebesi
(04.07.11)
bayındır'ın bakanlıklar üstündeki hastanesinde yaptırmıştık bi tanıdığa.
0
mahnita
(04.07.11)
ben aynı şikayet için ümitköyde başkentin semt polikliniğine gittim.bölüm de kbb.
bence doktora gitmeden ilaç kullanma..
0
omonia
(04.07.11)
poliklinikte de yaptırabilirsiniz. kızılay'da özkaya tıp merkezi var, ben orada yaptırmıştım.

ve burada doktor kesilenleri dinlemeyin, sonuçta doktor size aynı ilacı verecek de olsa önce testi yaptırın.
0
boo ya moon
(04.07.11)
(4)

gögüs küçültme ameliyatı olanlar

inleyen nameler
1) nelere dikkat etmeli2) ameliyat gerçekten çok mu zor.3) hangi hastanede oldunuz? vs...
1) nelere dikkat etmeli
2) ameliyat gerçekten çok mu zor.
3) hangi hastanede oldunuz? vs...
0
inleyen nameler
(03.07.11)
1) ameliyattan önce doktorla muhakkak görüşülmeli. operasyonel müdahale mi yoksa diyet+egzersizle küçültülebilir bir meme durumu mu var tesbit edilmeli. bu operasyon her ne kadar estetik kategorisine girse de opsiyonel değil zorunluluk varsa uygulanmalı.
2) maliyet arttıkça operasyon kolaylaşıyor. özetle bir yap emdirme operasyonu. aynı gün hastaneden çıkan insanlar var.
3) ben henüz olmadım sizin gibi araştırma aşamasındayım . gazi üniv. hastanesini çok metheden var...
0
cari kacik
(03.07.11)
abi ne gerek var ya böle işlere biraz sırt antremanı yaparsınız geçer yani. hastasıyım bu arada öhöm gerek yok bence.
0
borzoi
(03.07.11)
meme büyültmeden daha zor iyileşiyor, arkadaşım gazi hastanesi nde oldu, memnun kaldı ama dediğim gibi iyileşirken kollara doğru bayağı bir ağrı oluyormuş.
0
elbar
(03.07.11)
1-Ameliyat olacağınız doktoru seçerken dikkatli olun. Plastik Cerrah harici bir doktora ameliyat olmayın
2-Yapılan tekniğe ve ameliyat süresine göre zorluk değişir. Ağrı eşiği de kişiden kişiye farklı olduğu için ameliyat olup 5-6 saat sonra eve giden hastalar olduğu gibi 3-4 gün kendine gelemeyenler var. Ameliyat sonrası memeleri saran ya elastik bir sargı ya da özel yapım bir sütyen olur.
3-Hangi şehirdeyseniz ona göre özelden doktor ismi yazabilirim. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(04.07.11)
(3)

Burun eti küçülttürme operasyonu geçirenler

alihoca
Salı burun etimi küçülttürmek için lazer altına yatıcam. Bayıltacaklarmış filan, tribe girdim. Bu ameliyatı geçirenler bi paylaşsalar tecrübelerini..
Salı burun etimi küçülttürmek için lazer altına yatıcam. Bayıltacaklarmış filan, tribe girdim. Bu ameliyatı geçirenler bi paylaşsalar tecrübelerini..
0
alihoca
(03.07.11)
benim geniz etim alındı, küçükken. şimdi küçültme olayı var ha, bilmiyordum.

sanırım daha önce narkoz yemedin, takma kafana sorun olmaz. 2 kez yedim (ikisi de çocukken) gayet sağıklıyım. benim kanlı-bıçaklı ameliyatta sorun olmadı, lazerde hiç olmaz.
0
speculative fiction
(03.07.11)
lazer mi radyofrekans mı? 3-5 kere radyofrekans ile küçülttürdüm, bayıltma falan yoktu. lokal ile uyuşturmuşlardı, konka hipertrofisi için genel anestezi biraz ağır değil mi? başka doktorlara da danışın bence.
0
marcelorios
(03.07.11)
radyofrekans tabi ben karıştırdım.
0
🌸alihoca
(03.07.11)
(4)

uyku hapı sorusu

kedislike
şimdi bu uyku hapını alıp uyuduktan sonra uyandığımızda bomba gibi mi oluyoruz(biri bana böyle olduğunu söyledi) yoksa hala bir yorgunluk var mı üzerimizde? bugün bi tane atıp yarın zinde uyanmak istiyorum da...
şimdi bu uyku hapını alıp uyuduktan sonra uyandığımızda bomba gibi mi oluyoruz(biri bana böyle olduğunu söyledi) yoksa hala bir yorgunluk var mı üzerimizde? bugün bi tane atıp yarın zinde uyanmak istiyorum da...
0
kedislike
(03.07.11)
uyandığınızda da uykulu olacaksınız. miskin miskin. bence içmeyin.
0
ykyt
(03.07.11)
1- başlama
2- alışma.
3- o bir ilaç
4- gerçekten gereksiz şeyler. zaten bi süre sonra bağışıklık sağlıyorsun daha fazlasını istiyorsun. ve onlarsız uyumaya çalışmak işkenceye dönüyor. ılık süt / bitki çayları dene.
0
sormaya geldim
(03.07.11)
uykusuzluğunun başka nedenleri de olabilir, eğer ki uyku kaliten düşükse bunun nedeni uyku sırasında nefes alamaman, burun eğriliği, uyku apne sendromu gibi şeyler olabilir, hap atsan da bomba gibi olmazsın.

yok psikolojik falansa içilesi ilaçlardır, yani uykusuzluğunun kökenine inmekte faide var zannımca.
0
siradisi00
(03.07.11)
Ben öyle bi durum görmedim. Reçeteli kullanmıştım üstelik, aptal gibi olduğum için bıraktım kullanmıyorum. Bir de bağımlılık yapar bi noktadan sonra, ondan da korktum devam etmedim.

Not: Hala çok ciddi olmasa da uyku problemim var.
0
aileena
(03.07.11)
(6)

diş ağrısı ve şişmiş dudak

JADESLİNE1
19 yaşındayım benim süt dişim çıkmamıştı bu yüzdne içerde daimi dişim kalmıştı, yaklaşık 1 ay önce süt dişimi çektirdim diger dişin yerine gelmesini bekliyorum. fakat 3gündür bu içerdeki dişim çok agrımaya başladı,ve bir türlü geçmedi. şimdi de üst dudagım davul gibi şişmiş durumda birincisi bunun n
19 yaşındayım benim süt dişim çıkmamıştı bu yüzdne içerde daimi dişim kalmıştı, yaklaşık 1 ay önce süt dişimi çektirdim diger dişin yerine gelmesini bekliyorum. fakat 3gündür bu içerdeki dişim çok agrımaya başladı,ve bir türlü geçmedi. şimdi de üst dudagım davul gibi şişmiş durumda birincisi bunun nedeni ne olabilir? ikincisi de ben acile gitmeyi düşünüyorum bu agrıdan dolayı ücret olarak ortalama ne kadar ücret öderim? yardımcı olursanız çok sevinirim..
0
JADESLİNE1
(03.07.11)
rakı iç hocu
0
uykusuz her gece
(03.07.11)
çok yardımcı oldn teşekkür ederim.
0
🌸JADESLİNE1
(03.07.11)
sigortan yoksa bir diş hekimine git bence..sanırım abartılı fark olmuyor ücretleri arasında..yeni diş çıkarken bu tür sıkıntıların olması doğal zannederdim..ağrı yapar, huzursuzluk yapar vs...
0
uzaktanbakancocuk
(03.07.11)
diş hekimleri haftason kapalı olmuyormu,ben şu an çok ağrı çekiyorum en azından bi agrı kesici igne yaptırmayı düşünüyorum fakat fazla param yok bu sıkıntı olmaz inş
0
🌸JADESLİNE1
(03.07.11)
hekim değilim bilemem..hafta sonları diş hekimleri açık olur..bi diş hekimi sözlük yazarı vardı online ise ona yönlendiriyim seni..bekle
0
uzaktanbakancocuk
(03.07.11)
çok teşekkür ederim, bekliyorum
0
🌸JADESLİNE1
(03.07.11)
(2)

İlaç Kullanımı

Arya10
Merhaba arkadaşlar. yarım saat kadar önce ilaç kullandım. vücudumdaki lekeler için kullandığım ilaç. onun üzerine şuan kola içmekteyim. acaba yan etkisi olur mu? ağzımda tuhaf bir tat oluştu.
Merhaba arkadaşlar. yarım saat kadar önce ilaç kullandım. vücudumdaki lekeler için kullandığım ilaç. onun üzerine şuan kola içmekteyim. acaba yan etkisi olur mu? ağzımda tuhaf bir tat oluştu.
0
Arya10
(03.07.11)
ilaca bağlı olmakla birlikte arada yarım saat varsa bişey olacağını sanmıyorum.
0
jangara
(03.07.11)
olmaz
0
groove salad
(03.07.11)
(4)

kanlı ishal (yavru köpek)

andromedus
anneden yeni ayrılmış 40 günlük bir rottla şuanda aynı evi paylaşıyorum. köğege normal puppy mama vermeye başladım. bahçeli evdeyim o bakımdan gunduz tasları falan yıkadım kendisini de yıkadım ama günese koydum biraz iyi geldi gibi sıcaklardan.ama gunun yarısı ayakları suda gezmiş olduğu oldu.bol su
anneden yeni ayrılmış 40 günlük bir rottla şuanda aynı evi paylaşıyorum. köğege normal puppy mama vermeye başladım. bahçeli evdeyim o bakımdan gunduz tasları falan yıkadım kendisini de yıkadım ama günese koydum biraz iyi geldi gibi sıcaklardan.ama gunun yarısı ayakları suda gezmiş olduğu oldu.
bol su içiyor.(sıcakalrdan diye düşündüm)
babam biraz kucagında sevmiş falan ilgi istiyor diye ağlıyor dedik fakat babamın kucagında da cok agladı agladı sonra bahçeye koydum ishal olmş. cok cok cok zorlandı en son ksmı için belki zorlanmadan belkide üşütmekten belkide mamadan bilemiyorum ama işte ishal sonrası 4 5 damla kan geldi. kan normal renkte (çok koyu değil) fakat biraz kıvamlıydı.

size sormak istediğin kanlı ishalden şüphelenmelimiyim?
kopeği yarın kime goturebileceğim İZMİRde veteriner varmıdır?
gece yine bahçede kalacak bu doğru bir hareket olurmu?
tedavide nelere gerek vardır..

şuanda normal ishale zorlandı üşüttü diyerek pilav verdim ama yanlışmı yaptım onuda bilemiyorum.

KONUYLA ilgili bilgisi olan arkadaşlardan çok acil yardım bekliyorum...
şimdiden teşekürler
0
andromedus
(03.07.11)
gençlik hastalığı olabilir
0
morosophe
(03.07.11)
Geçmiş olsun ciddi bir şey olabilir, gerisi mesajlarında.
0
erty
(03.07.11)
gençlik hastalığını yakından görmüş biri olarak...köpeğin çok halsiz olması olması lazım bırak ağlamayı yerinden kımıldamakta bile zorlanır.Eğer kabızlık falan varsa zorlanmadan ötürüde biraz kanama olabilir.Benim köpeğimde iştahsızlık falanda vardı.Mama yediremezdim.Eğer iştahı açıksa korkmana gerek yok.Mama yiyen köpek sağlıklı köpektir.Veterinerin bana söylediği buydu...
0
ozer37
(03.07.11)
hayvan bakımından çok anlamam ama bostanlı'da dahiliye uzmanı bir veteriner görmüştüm, cemal gürsel caddesi üzerinde hatta linkini buldum:
www.laykaveteriner.com

geçmiş olsun.
0
denize karsi icen keci
(03.07.11)
(5)

nurofen,coldflu,theraflu gibi ilaçlar ne işe yarıyor?

portakal
1- madem grip,soğuk algınlığı bunlar virütik hastalık o zaman bu ilaçlar ne işe yarıyor?2- vücut bu hastlıkları nasıl yeniyor?
1- madem grip,soğuk algınlığı bunlar virütik hastalık o zaman bu ilaçlar ne işe yarıyor?
2- vücut bu hastlıkları nasıl yeniyor?
0
portakal
(02.07.11)
1. analjezik
2. ilaçla 7 gün ilaçsız 1 haftada geçer.
0
ben smyrna
(02.07.11)
soğuk algınlığı gibi hastalıklarda virüslerin yarattığı kas ağrılarını geçirmek için, biraz daha rahat etsin hastalar diye varlar.

vücut bunları antikorlarıyla yener. nasıl elini bir yere takarsın da enfeksiyon gelişir ve antikorlar yine iş başındadır. onun gibi. antibiyotikler de viral hastalıklara iyi gelmez. ateş varsa kullanılmalıdır ek bilgisini de sunayım.
0
bıdıbıdı
(02.07.11)
1) semptomları tevadi ediyor bu ilaçlar. burun tıkanıyorsa mesela tıkanmasını engelliyor, ateş varsa düşürüyor vs.
2) bağışıklık sistemi
0
spankenstein
(02.07.11)
theraflu ağır uyutmaya, nurofen ise kendinizi 4 saat boyunca süper enerjik ve sağlıklı hissetmenize yarar. her iki durumda da hastalığın size çektirdiği acılar biraz olsun azalmış olur.
0
boo ya moon
(03.07.11)
güzel özetlenmiş, bu ilaçlar hastalığı iyileştirmez, yalnızca sizi daha iyi hissettirir, kimisi uyutur kimisi ağrıyı keser, bazıları mukusun kolay akmasını sağlar, bazıları allerjik bünyenin tepkisini azaltır, ama sonuç olarak rahatsızlığı bünye yener, ilaçlar değil.
0
siradisi00
(03.07.11)
(5)

Yemek borusu kanseri - ultrason

ya ben lan neyse
yemek borusu nun üst kısmındaki kanserler ultrasonda belli olur mu?sorum bundan ibaret. ek bilgi ya da teşhis yöntemlerini istemiyorum.sağ olunuz.
yemek borusu nun üst kısmındaki kanserler ultrasonda belli olur mu?

sorum bundan ibaret. ek bilgi ya da teşhis yöntemlerini istemiyorum.

sağ olunuz.
0
ya ben lan neyse
(02.07.11)
olmaz, düşünülse bile patalojiden vardır demeden denilmez
0
nisansayısı
(02.07.11)
ultrasonda sadece kitle gorulebilir en fazla, kanser olup olmadigi biyopsiyle belli olur ancak.
0
doktor hektor
(02.07.11)
kitleden az çok boyutu vs görülür. kesin sonuç biyopsi. iyi huylu bile olursa alınması gerekebilir.
0
bıdıbıdı
(02.07.11)
evet aslında kitle belli olur mu diye sormam gerekiyordu. sorumu ona çevireyim.
0
🌸ya ben lan neyse
(02.07.11)
Özefagus / yemek borusu, boyun ultrasonu ile incelenemeyecek kadar geridedir. Özefagusta kanser şüphesinde ilk yapılacak işlem endoskopidir. Endoskopide kanser olduğunu düşündürecek bulgular varsa o zaman ERUS / Endoskopik Ultrason ile kanser evrelemesi & ona göre tedavisi yapılır.
0
scrubz
(02.07.11)
(3)

Göz şişmesi

kayranin kedisi
son 5 saattir bir emo gibi ağladım ve şu an yamulmuş vaziyetteyim. sabah da işe gitmem lazım. nasıl düzeleceğim ben? yüzümü yıkadım ve bir parol içtim.
son 5 saattir bir emo gibi ağladım ve şu an yamulmuş vaziyetteyim. sabah da işe gitmem lazım. nasıl düzeleceğim ben? yüzümü yıkadım ve bir parol içtim.
0
kayranin kedisi
(01.07.11)
soğuk bişiler koysan iyi gelir herhalde.
0
kediebesi
(01.07.11)
salatalık dilimleri koyup dinlendirmek
ılımış/soğumuş çay demini koymak (poşet çay daha pratik) [dem değil yahu o şeyin adı. hani kara kara şeyler?]
0
hia
(02.07.11)
cevap için geç olmuş ama, hemoroid kremi ile göz altı şişliklerini çok hızlı biçimde yok edenleri duymuştum. pek önerilmiyor ama 1 defadan bişey olmaz sanırım.
0
orpheus
(02.07.11)
(5)

Kulak ve baş dönmesi ilişkisi

Skey295
Biraz önce kulağımda, bir yerden hava kaçar da bir ses çıkar ya poff diye aynen öyle bir ses geldi ve hemen ardından beni yere düşürecek kadar şiddetli baş dönmesiyle karşı karşıya kaldım.Bu nedir ne değildir? hangi doktora başvurmalıyım bu şikayetten dolayı?
Biraz önce kulağımda, bir yerden hava kaçar da bir ses çıkar ya poff diye aynen öyle bir ses geldi ve hemen ardından beni yere düşürecek kadar şiddetli baş dönmesiyle karşı karşıya kaldım.

Bu nedir ne değildir? hangi doktora başvurmalıyım bu şikayetten dolayı?
0
Skey295
(01.07.11)
kulak burun boğaz (kbb) gidecen.
0
no avalon
(01.07.11)
kulak kiri. temizletince geçer.
0
ben smyrna
(01.07.11)
orta kulak sıvı kaybı yaşamadığını dilerim.

vertigom var benim ve özellikle mevsim geçişlerinde bir kaç gün kıpırdayamadan yataa bağlı kalıyorum. ihmal etme hemen git
0
nisansayısı
(01.07.11)
yolda düşüp bi taraflarını yaralamaman için birisi refakatında kbb doktoruna git ve aynen bu öyküyü ver. fazla bekleme bence.
0
allahim sen beni desarj et
(01.07.11)
kulak zarında normalde kapalı durabilen ancak nefes tuttuğundaki iç basıncın artışı ile açılabilen bir delik olabilir. bu da kulak içinde hızlı basınç değişimine sebep olabilir. geçer kendisi.
0
screamshot
(01.07.11)
(4)

hematoloji polikliniği

yokuslarda susayan sonbahar insani
sevgili sözlükçüler iyi geceler. acaba istanbul da bünyesinde hematoloji polikliniği olan hastaneler hangileridir? özel hastaneler de olur. bir el atarsanız çok sevinirim.not: sağlık mevzu bahis olduğu için ilan belirli bir süre üstte kalabilirse çok memnun olurum.
sevgili sözlükçüler iyi geceler. acaba istanbul da bünyesinde hematoloji polikliniği olan hastaneler hangileridir? özel hastaneler de olur. bir el atarsanız çok sevinirim.

not: sağlık mevzu bahis olduğu için ilan belirli bir süre üstte kalabilirse çok memnun olurum.
0
yokuslarda susayan sonbahar insani
(01.07.11)
şöyle bir şey buldum, umarım günceldir. geçmiş olsun.

İstanbul Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı Tel: 0212 534 0000
Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı Tel/Faks: 0212 589 5758
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı Tel: 0216 467 2828, 0216 326 6240 Faks: 0216 467 4863
Okmeydanı SSK Hastanesi Tel:0212 221 7777/1397
GATA Haydarpaşa Eğitim Hastanesi Hematoloji Kliniği. Tel. 0216 3465803, 0216 4146393
VKV Amerikan Hastanesi Hematoloji Bölümü. Tel. 0212 3112000/8253
Metropolitan Florence Nightingale Hastanesi Onkoloji Bölümü. Tel. 0212 2883400
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(01.07.11)
google'a "hematoloji polikliniği" yazınca çıkıyor bişeyler? şişli etfal, bakırköy sadi konuk çıktı misal. hastane ismi + hematoloji olarak aratınca da çapa'yı gördüm. hastanelerin sitelerine bakarak da bulabilirsin ayrıca.
"istanbul'daki en iyi hematoloji bölümü hangi hastanede?" diye sormuş olsan başka tabi de..
0
daysleeper
(01.07.11)
Okmeydanı Memorial'da da var diye biliyorum. bir de üiversite hastanelerinde mutlaka olur.
geçmiş olsun.
0
vejeteryan vampir
(01.07.11)
arkadaşlar çok teşekkür ederi. sağolun.

@daysleeper dostum, öyle yazınca çıkıyor ama pek doğru değil. örneğin şişli etfal de yok mesela. o yüzden sormuştum.
0
🌸yokuslarda susayan sonbahar insani
(02.07.11)
(9)

lens

gakgul
bugün eve geldiğimde sol gözümdeki lensin gözümde olmadığını gördüm. akşama doğru bulanık görüyordum zaten ama fazla sallamadım durumu. göz kapağıma altına falan iyice baktım. buralara kadar kaymayacağını biliyorum ama emin olmak istedim. lens düşmüş olabilir mi gözümden ? 5 aydır lens kullanıyorum
bugün eve geldiğimde sol gözümdeki lensin gözümde olmadığını gördüm. akşama doğru bulanık görüyordum zaten ama fazla sallamadım durumu. göz kapağıma altına falan iyice baktım. buralara kadar kaymayacağını biliyorum ama emin olmak istedim. lens düşmüş olabilir mi gözümden ? 5 aydır lens kullanıyorum ilk defa başıma böyle bişey geldi. çok panikledim. lens gözbebeğine iyice yapıştıysa diye korkuyorum.
0
gakgul
(30.06.11)
düsmütür. yoldan cok insan denk geliyor lensini dusuren :)
0
helenart
(30.06.11)
ya düştü ya göz kapağınızın içinde.
bir kez benim de başıma geldi, lensi taktığım yerleri falan aradım ettim ama sonuçta göz kapağımın altında çıktı.
0
kayranin kedisi
(30.06.11)
valla benim başıma 2 kez geldi. rutin lens çıkarma işlemi esnasında 2 lens birden gelmişti elime. ve ikisinde de ne zaman ve nerde olduğunu hatırlayamadım. muhtemelen 3,4 ay boyunca altlarda bir yerde kamp kurmuş eşşoğlusu.
0
derbeder58
(30.06.11)
@derbeder58 sen o kadar süre boyunca hiç mi hissetmedin peki?
ben en iyisi yarın doktora gideyim.hala gözümde olabilir yani
0
🌸gakgul
(30.06.11)
hissetmedim tabi. çıkardığımı zannetmişimdir ama alta kaçmıştır.
0
derbeder58
(30.06.11)
hapşurdun mu bugün?
0
the kene
(30.06.11)
gözünü kapat ve parmağını hafifçe gözkapağında gezdir. belki üst gözkapağının altına kaçmış olabilir.
0
african rain
(30.06.11)
gözünüze solüsyondan veya varsa lubricant damlatın. eğer gözünüzde ise lens kendine gelir. bir aynaya yaklaşıp bakın göz kapaklarınızın altına.

sıcak havada kuruyup düşmüş olabilir lens. benim bir kaç sefer başıma gelmişti. otobüste bir baktım parmağımda lens. insan senelerce kullanınca ustalaşıyor tabii, yerine geri taktım :)

yanınızda solüsyon veya lubricant taşırsanız arada sıcak-kuru havalarda, klimalı ortamlarda, otobüs yolculuklarında vs faydalı oluyor.
0
mea maxima culpa
(30.06.11)
iyice baktım göz kapağına ama bulamadım. düştüğünü de görmediğim için tırsıyorum. batma falan da yok ama gene de evham işte.
0
🌸gakgul
(30.06.11)
(16)

ACİL - Uçuk çıkacak, hatta çıktı gibi, nasıl müdahale etmeli?

vercingetorix
Yarına kadar kocaman olmadan? tuz mu basayım, napayım? (evde durumla ilgili ilaç vs. yok, yakında eczane yok)
Yarına kadar kocaman olmadan? tuz mu basayım, napayım? (evde durumla ilgili ilaç vs. yok, yakında eczane yok)
0
vercingetorix
(30.06.11)
kaşıkla bastırma vardı ama tahta kaşık mıydı emin değilim.
0
dunden beri dimdik
(30.06.11)
oksijenli su varsa, anında kurutuyor.
0
cedilla
(30.06.11)
bir cok kez denenmis etkili, mazosist bir yontem:

cay kasigini ocakta isitip, sicak sicakken cikacak yere basmak. ucuga neden olan bakteri/virus artik neyse onlari olduruyor. hic cikmadan bitiriyor ucugu. ben 10-15 kere basiyorum, nolur nolmaz garanti olsun diye. zaten bir sure sonra insan tatli tatli zevk almaya basliyor, ya da ben mazosistlesiyorum. :).
0
sankaranarayanan
(30.06.11)
buz uygulayın bu gecelik
0
anatomik durus
(30.06.11)
diş macunu diyenler var. elimde de mevcut bu üründen =) onu deneyeceğim, kısmet.
0
🌸vercingetorix
(30.06.11)
matrix
aseton var mı? bas pamuğa hemen müdahale et.
oksijen suyuyla temizle bi güzel
nöbetçi eczane bulabileceksen hemen zovirax al (13 tl 2 gün önce aldım)
0
koskoca devletin adi osmanli
(30.06.11)
sarımsak da iyi geliyormuş..
0
dellydenis
(30.06.11)
sakınnn buz sakınnnnn
özellikle çok uçuk çıkaran bünyelere buz hiç iyi gelmiyor, kafam kadar şişen, yarılan dudaklarımdan biliyorum.
0
kediebesi
(30.06.11)
çay bardağı sıcakken bastır sabah uyanınca bi halt olmaz.
0
altini ser incisi ker
(30.06.11)
tahta kaşığı ısıtıp az az dokundurun uçuğun üstüne
0
somethinginthewayshemoves
(30.06.11)
tamam o zaman şöyle bir plan hazırladım: önce sıcak metal kaşığı 3-5 kere basıyorum, baktım çok acıyor, tahta kaşıklı b planına geçiş yapıyorum =) ardından birkaç saat sonra asetonlu pamuk basıyorum. en son da yatarken biraz diş macunu (sarımsak ve oksijenli su yok evde, olsa onları da sıkıştıracaktım araya).. bence oldu bu iş =D çok teşekkürler herkese.
0
🌸vercingetorix
(30.06.11)
bunları yaptıktan sonra yarın doktora gitmişken kontakt dermatit için de ilaç yazdırın en iyisi
0
anatomik durus
(30.06.11)
o değil de ben bunu frame de görünce uçak çıkacak anladım. nası yani diye düşündüm tıklamadan önce.
0
hiçbirşeyyok
(30.06.11)
@vercingetorix,
acıdım valla uçuğa :)
0
somethinginthewayshemoves
(30.06.11)
kafaya takma. takarsan iyice sıçar.
0
the kene
(30.06.11)
bugün hiçbir şey yapıp oynama. yarın vectavir krem alıp sür.
0
girl in a coma
(30.06.11)
(5)

20'lik diş çektirmem lazım, kuşadası selçuk izmir ekseninde nereye gideyim?

areels
İyi diş hekimi bulmak ne zor arkadaş, nereye gideyim, nasıl edeyim?
İyi diş hekimi bulmak ne zor arkadaş, nereye gideyim, nasıl edeyim?
0
areels
(30.06.11)
İzmir Alsancak Diş Hastanesi'ni tavsiye edebilirim. Çoookk eski zamanlardan (4-5 yaşından beri) beri diş problemlerimden dolayı gittiğim bir diş hekimim var Hülya DOKUMACI YILMAZ ona gidebilirsin. Ben iki hafta kadar önce çektirdim 20'lik dişimi herhangi bir sorun olmadı hatta çokta kolay çekildi diyebilirim. Yalnız dediğim diş hekimi o odada çalışan diğer hekimlere göre çok yoğun olur eğer fırsatın olursa sıra numarası almadan önce bi muayene ol, belki röntgen isteyebilir (röntgen çok geç saatlere kalmaz erkenden biter, öyle bir işlem olacak olursa erkenden git) bir gün sonrasına kalabilir dişin. Ayrıca yoğunluğa göre Salı veya Perşembe günleri gidersen fazla beklemeden işlemini halledebilirsin..
0
Ekim Bebesi
(30.06.11)
alsancak diş hastanesinde bütün 20likleri çektirdim. ameliyathanesi de iyiydi. bir problem yaşamadım. doktorları da çok ilgili, güler yüzlü. nevcihan hanım da iyidir. biraz geçmişinde nerelerde çalıştığından bahsetti. çok saygın birisidir. ona görünebilirsin. biz hep ona gideriz.
0
bıdıbıdı
(30.06.11)
ciddi boyutta diş doktoru fobim olmasına rağmen alsancak diş hastanesinde böyle saçları uzun, bangır bangır rock müzik dinleyerek dişimi çeken, söylediklerine gülmekten karnıma ağrıların girdiği bir doktor operasyon yaptı, ismini hatırlayamadım. hastanenin herşeyinden çok ama çok memnun kaldım.
0
Phoebe
(30.06.11)
benim annem diş hekimi izmir' de, istersen tanıdık diş hekimi isimleri verebilirim.
0
lexiegrey
(30.06.11)
izmir alsancakta Dentorionda Erol Saygı'yıtavsiye ederim. Benim 2 kere 20lik dişimi çekti, hatta birini bugün çekti:) çene cerrahisi üzerine de ihtisası var. sakin, güleryüzlü biridir. tavsiye ederim.
0
goldentitan
(30.06.11)
(1)

ayak şişliği

tylolhot
merhabalar!sol ayağımın baş parmağının alt kısmında hafif bir şişlik vardı.sol ayak parmaklarımı bükmeye başladığında kramp gibi,tutulma benzeri bir olay gerçekleşiyor.bu tam ağrı gibi de değil aslında.sol ayak,topuk,bacakta sinirlere etki eden bir durum.yani ayağa basamama gibi bir durum söz konusu
merhabalar!sol ayağımın baş parmağının alt kısmında hafif bir şişlik vardı.sol ayak parmaklarımı bükmeye başladığında kramp gibi,tutulma benzeri bir olay gerçekleşiyor.bu tam ağrı gibi de değil aslında.sol ayak,topuk,bacakta sinirlere etki eden bir durum.yani ayağa basamama gibi bir durum söz konusu değil.geçen gün doktora gittiğimde doktor,''bir şeyin yok''diyerek sulidin ile kas gevşetici ve acayip isimli bir antiromatizmal ilaç verdi.fakat ilaçları kullanmama rağmen bir sonuç yok.bir de ayak gece istem dışı kasılmalar yaşıyor.sabah sol ayağa sinirleri etkileyecek şekilde etkiliyor.belki uzun tuttum ama duyurucular nedir bu hastalığın olayı?yardımlarınız için teşekkürler!
0
tylolhot
(30.06.11)
emin değilim ama demir eksikliği gibi durumlarda görülen bir şey olabilir. kramp şeklinde oluyor gibi algıladım ağrılarını
0
nisansayısı
(30.06.11)
(3)

mr sonucu

galadnikov
pazartesi gidebileceğim doktora, ölecek miyim bileğe veda mı ettik kısmını şimdiden öğrensem de kurtulsam."elbileği proksimal kesiminde ve pronotor kas düzeyinde yumuşak dokularda ödem, radiokarpal ve interkarpal eklemlerde effüzyon, skafoid ve lunatum kemik yapılarında fokal kemik iliği ödem alanla
pazartesi gidebileceğim doktora, ölecek miyim bileğe veda mı ettik kısmını şimdiden öğrensem de kurtulsam.

"elbileği proksimal kesiminde ve pronotor kas düzeyinde yumuşak dokularda ödem, radiokarpal ve interkarpal eklemlerde effüzyon, skafoid ve lunatum kemik yapılarında fokal kemik iliği ödem alanları, radiokarpal eklem düzeyinde ulna stiloidi komşuluğunda kistik lezyonlar (eklem kapsülü kaynaklı ganglion kistleri?)"

alıştıra alıştıra söyleyin. tenkü.
0
galadnikov
(30.06.11)
www.emot.com.tr
sanıyorum zorlamayla ilgili ufak rahatsızlıklar oluşmuş geçmiş olsun, tedavisi zor, çok ciddi bişi olduğunu sanmıyorum.
0
kediebesi
(30.06.11)
bileginizde ne oldu da mr cektirdiniz?
0
ikilem
(30.06.11)
benim fark ettiğim bir şey olmadı. ağrı başladı kapı falan açamıyordum onun üzerine muayeneye gittim, bir aydır jeller, ağrı kesiciler, iğne (kortizon galiba), atel vs geçmedi. en son mr çekelim dedi işte sonucu bu.
0
🌸galadnikov
(30.06.11)
(6)

kedim reş

yogum ben
kedim 7 aylık, her zaman çok hiperaktif ve oyuncuyken yaklasık 10 gündür çok durgun, doğru düzgün yemek bile yemiyor, kucagımızda cok durmazken şuan kendi kucagımıza gelıyor, sürekli miskin bir halde, uyumak istiyor paso. nedeni ne olabilir, böyle bir durum yaşayan var mı?
kedim 7 aylık, her zaman çok hiperaktif ve oyuncuyken yaklasık 10 gündür çok durgun, doğru düzgün yemek bile yemiyor, kucagımızda cok durmazken şuan kendi kucagımıza gelıyor, sürekli miskin bir halde, uyumak istiyor paso. nedeni ne olabilir, böyle bir durum yaşayan var mı?
0
yogum ben
(30.06.11)
kısırlaştırıldı mı?
0
mea maxima culpa
(30.06.11)
mamasını değiştirdik ve suan kı mamasını pek sevmıyor ama bu davranıslara mama degısımınden önce basladı
0
🌸yogum ben
(30.06.11)
hayır kısırlastırmadık da
0
🌸yogum ben
(30.06.11)
kızgınlığa girmiş olabilir. denişik davranışlar gösterebiliyorlar bu dönemde.
0
mea maxima culpa
(30.06.11)
yok gercekten bu sefer cok farklı, olmadı veterınere goturcem
0
🌸yogum ben
(30.06.11)
2 ay önce ailecek yaşadığımız sendromdur. Yavaş yavaş hırçınlaşmasına hazırlanınız. Tahmin ediyorum ki er kedidir kendisi. İnceden hormon salgılarına maruz kalıyor bünyesi. Kısırlaştırana kadar da bu garip davranışları zerre kadar terketmiyorlar. Yakın yoldan veterinere muayene, akabinde de hadım öneriyorum kendisine. Geçmiş olsun.
0
Lekter
(30.06.11)
(3)

Hıçkırık Nasıl Oluşur?

yeniyetme
Soru başlıkta... İçimizde neler oluyo da hıçkırıyoruz biz?
Soru başlıkta... İçimizde neler oluyo da hıçkırıyoruz biz?
0
yeniyetme
(29.06.11)
mide genişlemesinden dolayı ortaya çıkan ve ağız açık bi şekilde bırakıldığında daha da şiddetli çıkan ses.

(easyaslife/@ekşi sözlük)

Hıçkırık, göğüs boşluğu ile karın boşluğunu birbirinden ayıran diyafram kasının birden kasılması sonucunda ses telleri arasındaki açıklığın istem dışı kapanması ile gerçekleşen ani soluk alımı ve bu sırada bir sesin dışarı çıkmasıdır.

tr.wikipedia.org
0
insan opusen hayvandir
(29.06.11)
diyaframın kasılmasıdır.
0
ben smyrna
(29.06.11)
potasyum eksikliğinden de olur.
0
kediebesi
(29.06.11)
(4)

şeker yemezsek kafamız çalışmaz mı?

wichniarek
çalışmaz mı? peki zihinsel performansla şeker tüketimi arasında belli bi noktaya kadar da olsa doğru orantı var mı? ne kadara kadar mesela?
çalışmaz mı? peki zihinsel performansla şeker tüketimi arasında belli bi noktaya kadar da olsa doğru orantı var mı? ne kadara kadar mesela?
0
wichniarek
(29.06.11)
çalışır. tüm meyveler dahil hemen her gıdada şeker vardır. rafine şeker (çikolata vs) yemek şart değildir. hatta kötüdür bile.
0
ben smyrna
(29.06.11)
beyin fruktozu kullanamıyor diye biliyorum. illa ki glikoz almak gerek bünyeye galiba. gerçi olmadı glikoneojenezle falan glikoz üretir bünye. yani çalışır beyin sorun olmaz. ama bol glikoz varsa teklemeden çalışır sanırım.
0
zunuduko relkirbet
(29.06.11)
kafa çalışması için esas ihtiyaç oksijendir diye biliyorum.
0
african rain
(29.06.11)
Beyin en fazla enerji tüketen organımızdır.(o yüzden zayıflamak için bol bol düşünün:)) ) Şekerde en fazla enerji sağlayan kalorisi en yüksek besin maddelerindendir.Hatta sınava giren çocuğa şeker falan yedirirler ki kafası iyi çalışsın.
0
saksel
(29.06.11)
(4)

ortodontist tavsiyesi

kifayetsiz pluton
ortodonti tedavisine başlamak istiyorum önerebileceğiniz iyi bir doktor var mı?yer istanbul.
ortodonti tedavisine başlamak istiyorum önerebileceğiniz iyi bir doktor var mı?

yer istanbul.
0
kifayetsiz pluton
(29.06.11)
özelde 3000 TL den kapı açarlar devlet hastanesinde max 1 ay süre beklersin bedava işi kapatırsın daha sağlı olarak,
0
ramizdede
(29.06.11)
7 tepe üniversitesi diş hastahanesi(bağdat cd.sinde)
0
saksel
(29.06.11)
geçmişte ortodonti tedavisi gören arkadaşlarınız vardır mutlaka onların da fikrini alabilirsiniz. ben beşiktaş dentistanbul'da yaptırmıştım. arkadaş tavsiyesiyle hala sürüyor tedavim, memnunum.
0
lemon_goddess
(29.06.11)
Dr. Nazan Sürmeli
Adres: Fener Kalamış Cad. Belvü Apt. No: 75 A-blok Daire: 9
Şehir: İSTANBUL
Telefon: 0 (216)3456942
0
suicides underground
(30.06.11)
(6)

burun tıkanıklığına estetik çözüm olur mu

teslim tesellum tutanagi
senelerdir süren bir burun tıkanıklığım var ve nefes almada sıkıntı çekiyorum 2007 de deviasyon ameliyatı oldum.ameliyattan önce doktor "sigara yı bırakmazsan yapacağımız ameliyat bir şeye yaramaz" dedi dinlemedim içmeye devam ettim ve şu andada değişen bir şey yok. acaba estetik ameliyatı olsam bu
senelerdir süren bir burun tıkanıklığım var ve nefes almada sıkıntı çekiyorum 2007 de deviasyon ameliyatı oldum.ameliyattan önce doktor "sigara yı bırakmazsan yapacağımız ameliyat bir şeye yaramaz" dedi dinlemedim içmeye devam ettim ve şu andada değişen bir şey yok. acaba estetik ameliyatı olsam bu düzelebilirmi.birde fiyatları ne civardadır
0
teslim tesellum tutanagi
(29.06.11)
bilmiyorum göreceli olabilir. bir kere kırılan kemiğin yeniden yapılandırılması ve burna istediğiniz görüntünün verilmesi zaten bundan sonra asla burnunuzun eskisi gibi olamayacağı gerçeği demek. Çünkü burnunuzun ucunun elastik yapısı dikişlerden dolayı kalıp gibi oluyor. sonra o kırılan kemik hiç bir eskisi gibi olmuyor. burnunuz sadece yüzü tamamlayan bir organ haline geliyor. yani yakın çevre de en iyisi benim ameliyatım diyen de aynı şeyleri söylüyor. ben tecrübeli değilim ama bir arkadaş burnu çok yamuk olduğu halde içten sorunlu bölgenin ameliyatını yaptırdı. hatta kedi tüyüyle yüz küsür dikiş falan atılmış demişti. burnu hala yamuk ama harika nefes aldığını söyleyebilirim. gitmeden son olay o burun ona çok yakışıyor.
0
nisansayısı
(29.06.11)
burunda eğrilik varsa ameliyat olman lazım..yoksa alerjik olabilir
0
kerem75
(29.06.11)
Bende hemen hemen aynı durumdayım, şu anda aynı problem bende de var, 2006 da hem deviasyon hem estetik oldum. estetiğin çözüm olacağına pek ihtimal vermiyorum ama yinede bir doktora görünmek lazım
0
tombalabala
(29.06.11)
Alti ay once estetik oldum nefes alamama sorunum vardi. burnum guzel oldu ama hala nefes alamiyorum:(
0
ayhsegul
(29.06.11)
aslına bakarsanız verilen cevaplardan sonra estetikten soğudum.sadece 6 aydır sigarayı bırakmış birisi olarak derin derin nefes almak istiyorum @nisansayısı verdiğin bilgiler önemli benim için arkadaşın nerede ameliyat oldu.
0
🌸teslim tesellum tutanagi
(01.07.11)
estetik ameliyat nefes probleminizi çözmez. %100 olarak hem de. ancak doktor kendi inisiyatifini kullanıp estetik yaparken bir de içini düzelteyim diyip düzeltirse nefes probleminiz düzelir, doktorun talimatlarına uyarsanız çözüm kalıcı olur.
estetik dışını düzeltir, deviasyon/nefes problemi ameliyatı ise burnun içini. deviasyon ameliyatı olduğunuzda nasıl dışı değişmediyse, estetikte de içi düzelmez.
0
girl in a coma
(01.07.11)
(10)

ağız kokusu nasıl önlenir ?

saqolera
arkadaşlar benim çocukluğumdan beri dişlerimde sorun var ama şu anki sorunum en kötüsü. dişlerimi düzenli olarak fırçaladığım halde ağzım leş gibi kokuyor. buda karşımda konuştuğum insanı etkiliyor. dişlerimde çürük yok ama çok az kireç var. abim yılda 5-6 kere fırçalar fakat ağzı kokmuyor bnm ki ko
arkadaşlar benim çocukluğumdan beri dişlerimde sorun var ama şu anki sorunum en kötüsü. dişlerimi düzenli olarak fırçaladığım halde ağzım leş gibi kokuyor. buda karşımda konuştuğum insanı etkiliyor. dişlerimde çürük yok ama çok az kireç var. abim yılda 5-6 kere fırçalar fakat ağzı kokmuyor bnm ki kokuyor. doktora gitmeyi düşünüyorum fakat ondan önce sizin pratik çözümlerinizi duymak istedim. şimdiden teşekkürler...
0
saqolera
(29.06.11)
ağız kokusu sadece diş problemlerinden kaynaklanmaz. sinüzit-farenjit kayn aklı geniz akıntısı da ciddi boyutta ağız kokusu sebebidir. kbb'ye göründünüz mü hiç?
0
letheavendangered
(29.06.11)
dişlerinizde bir problem yoksa, midenizle ilgili bir problem olabilir. bence önce diş doktorunuza danışın, size en doğru kapıyı yönlendirir.
0
lucky_meh
(29.06.11)
yarım çay bardağı kadar sumak suyunu biraz sulandır ve deneme olarak 1 hafta boyunca her gece gargara yap.
0
vito andolini
(29.06.11)
Mideden kaynaklanan bir problem yoksa diştaşı ve bademcik taşıdır büyük ihtimal ve bu çok kötü koku yapar. Bunları temizletmeden istediğiniz macunu, gargarayı kullanın yine kokudan kalıcı olarak kurtulamazsınız. Benim de abim sizin gibi. Çok hijyenik bi adamdır. Her gün 3 kere fırçalar, gargara kullanır, sigara koymaz ağzına ama sabah kalkınca o kokuya dayanması zor. Oysaki ben sigara içerim, haftada taş çatlasın 10 kere diş fırçalarım, 2 kere diş ipi kullanırım. Ben de hiç koku olmaz.
0
nescafe11
(29.06.11)
düzenli diş fırçalamaya ek olarak;
1. diş ipi
2. dil temizliği
3. hatta diş duşu denilen, oral-b'nin falan makineleri var onlardan kullanabilirsin.

ayrıca, sinüzit, yemek borusunda bir sorun, midede bir sorun gibi nedenler de olabilir. o yüzden doktora görünün, komple bir elden geçirsin :)
0
dekila olmeka
(29.06.11)
bademcik taşı olabilir. diş hekimine göründükten sonra düzelmezse kbb'ye gidin mutlaka.
0
quasiromantic
(29.06.11)
eger herhangi bir hastalik yoksa, belirtildigi uzere onceden;

her aksam,

1- dis fircala
2- dis ipi kullan
3- dis suyu ile agzini calkala

artik sen de sabahlari hollywood filmlerindeki ciftler gibi uyanir uyanmaz agiz kokusu olmadan opusebilir, dis fircalamana gerek kalmadan sabah seksi yapabilirsin.
0
no christ requiress
(29.06.11)
Ağız kokusu %90 mide kaynaklıdır saygılar...
0
funkyfun
(29.06.11)
yazılanlara ek olarak kendi bilgi ve tecrübelerimi eklersem:

1) kokunun kaynağı dişler olabilir. Diş doktoruna git ve diş taşlarını da temizlet.
2) burnunda-genizinde sorun olabilir. bunun kaynağı sinüzit vs olabileceği gibi alerjik de olabilir. misal benim burnumda hafif bir deviasyon sıkıntısı var. gece uyurken tıkanıyor.

ayrıca alerjilerim olduğu için de ara ara burnum tıkanıyor. ortamda sigara içiliyorsa sigaraya olan alerjimden tıkanıyor ve başıma ağrı girdiği gibi ağzım da kokuyor.
3) bir mide sorunları olabilir. karnınız açken veya başka sorunlardan olabilir.

bence diş doktoru-kbb ve gerekirse dahiliye ye gidin.

yanınızda şeker ve ciklet de taşıyın.
0
mea maxima culpa
(29.06.11)
@saqolera
eğer sorun ağzınızdaki bir enfeksiyondan kaynaklanıyorsa büyük bir ihtimalle geçecektir ama arkadaşların söz ettiği diğer etkenlerden kaynaklanıyorsa diş etlerinin kendini toparlaması dışında bir artısı olmayacaktır. öyle bir durumda mutlaka doktora gidin zaten.
0
vito andolini
(29.06.11)
(1)

ventilasyon tüpü

pisiklet
Aramızda KBB uzmanı var mı? Varsa kısaca geçiyorum; 18 ay önce oğlumun kulaklarına takılan ventilasyon tüplerinin bugün itibariyle düştüğü görüldü. Doktorumuz bir tanesini kulaktan çıkardı, düşen diğerini ise bulamadı. Bulamadığı tüpün daha önce kendi kendine kulaktan çıktığını söyledi. Bu mümkün mü
Aramızda KBB uzmanı var mı? Varsa kısaca geçiyorum; 18 ay önce oğlumun kulaklarına takılan ventilasyon tüplerinin bugün itibariyle düştüğü görüldü. Doktorumuz bir tanesini kulaktan çıkardı, düşen diğerini ise bulamadı. Bulamadığı tüpün daha önce kendi kendine kulaktan çıktığını söyledi. Bu mümkün müdür?
0
pisiklet
(28.06.11)
Mümkündür.
0
plastik turambar
(28.06.11)
(10)

bıktım tozu ( sigara bırakma)

jazzjackrabbit
`bıktım tozu` ile sigara bırakmak mümkün mü? deneyen var mı bırakan var mı? kafamı kullandım da bıraktım gibi cevap istemiyorum bitkisel, ilaç, akapunktur vs olabilir kesin sonuç lazım nefes alamıyorum artık.
bıktım tozu ile sigara bırakmak mümkün mü? deneyen var mı bırakan var mı? kafamı kullandım da bıraktım gibi cevap istemiyorum bitkisel, ilaç, akapunktur vs olabilir kesin sonuç lazım nefes alamıyorum artık.
0
jazzjackrabbit
(28.06.11)
arkadaşımın annesi kullanmıştı bir süre bu tozu,hiçbir faydasını görmediğini söylemişti...
0
p a t r i o t
(28.06.11)
faydası olmaz büyük ihtimalle. yapman gereken göğüs hastalıklarına başvurup sigarayı bırakmak istiyorum demek.etkili ilaçlar mevcut
0
otebostan
(28.06.11)
bana göre sigarayı bırakmak irade meselesi bu ürünlere kanmayınız
ve evet iradenizle bırakamıyorsanuız bir hekime başvurunuz
0
superb
(28.06.11)
sigarayi birakirken zorlanacagin gün sayisi 3. 3 gun sık dişini.
0
all girls dream
(28.06.11)
kafamı kullandım istemiyormuşsunuz ama, ben yine de tavsiyelerimi vereyim, belki bir başkasının işine yarar.

buradaki cevaplarıma bakmanızı şiddetle tavsiye ederim.

!!!XXX denenmiş garantili yöntem süper XXX!!!

(git: 267607)
0
magara adami
(28.06.11)
(bkz: champix)
0
yapacakbirseyyok
(28.06.11)
kan aranıyor duyurusu kadar önemli benim için. çok teşekkür ederim. duacıyım. başlayacam sanırım buna.
0
🌸jazzjackrabbit
(28.06.11)
tavsiyem sigara bırakma merkezlerinden birinden de manevi destek alınması. riskleri en aza indirmek gerek. niyetlendiyseniz halledersiniz. şimdiden geçmiş olsun :)
0
yapacakbirseyyok
(28.06.11)
artık birçok devlet hastanesinde bulunan sigara bırakma polikliniğine gidebilirsin, gerekli tedaviler, öneriler zaten orada yapılacaktır. kendi çalıştığım hastanede gördüğüm kadarıyla gayet olumlu sonuçlar alıyorlar.
0
tygacil
(28.06.11)
fayda etmez. bitkisel hiç bir şey fayda etmiyormuş. doktor arkadaşlarım ziban ya da champix adlı ilaçların kullanılması gerektiğini, hangisi olacağına doktorunun karar vermesi gerekir, hatta champixi sağlık bakanlığının ücretrsiz verdiğini falan söyledi. siz de bir göğüs hastalıklarına gidin, muayene olun.
0
bıdıbıdı
(30.06.11)
(4)

Expigment cilt leke kremi kullanan biri

lazarus
...ya da bir cildiyeci falan var mıdır buralarda? Bu krem nasıl kullanılır?? Doktorun biri gece yatmadan sür dedi, diğeri dışarı çıkmadan sür dedi. İkisini de denedim ama kalıcı bir leke kaldı... Yanlış kullanıyoruz bunu!
...ya da bir cildiyeci falan var mıdır buralarda? Bu krem nasıl kullanılır?? Doktorun biri gece yatmadan sür dedi, diğeri dışarı çıkmadan sür dedi. İkisini de denedim ama kalıcı bir leke kaldı... Yanlış kullanıyoruz bunu!
0
lazarus
(28.06.11)
dr değilim ama bana da gece yatmadan kullan demişlerdi. yanlış hatırlamıyorsam güneşe çıkmamak gerekiyordu.
0
primetime
(28.06.11)
ben gece yatmadan kullanıyorum. çok sürersen yakar. ben bezelye kadar sürüyorum. güneş görürse kalıcı leke yapar.
ilk başlarda kızarıklık yapar ama o geçicidir.
0
groove salad
(28.06.11)
leke için yapılacak bir şey yok, kullanımdan sonra geçer. bazı durumlarda estetik olarak cilt rengini koyulaştırmak için kullananlar bile var. yatmadan değil akşam sür.
0
tygacil
(28.06.11)
iki doktorda sana güneş görmeyeceğin zamanlarda sür demek istemiş. en uygunu gece yatarken. fazla sürdüğünden leke yapmış olabilir. seneler önceki sevgilim kullanıyordu işe yaramıştı. demek ki inanırsan olur ;)
0
sozluge ek kontenjandan yerlesen yazar
(29.06.11)
(5)

Vücuda sürülmelik boya

phantomhive
ön bilgi; cosplay/costume-playing, insanların kostümler giyip rollerini oynadıkları aktivite oluyor. anime, çizgifilm, kitap, film, çizgiroman...şimdi ben Aayla Secura cosplay'i yapmak istiyorum. bu hatunun teni de mavi. yani vücudu maviye boyamak gerek. acaba deriye zarar vermeyen ve çıkması zor ol
ön bilgi; cosplay/costume-playing, insanların kostümler giyip rollerini oynadıkları aktivite oluyor. anime, çizgifilm, kitap, film, çizgiroman...

şimdi ben Aayla Secura cosplay'i yapmak istiyorum. bu hatunun teni de mavi. yani vücudu maviye boyamak gerek. acaba deriye zarar vermeyen ve çıkması zor olmayan boyalar var mı böyle? (örnekleri için google'a "aayla secura cosplay" yazılabilir). Eğer varsa ne yazarak/sorarak araştırabilirim?

(soru medikalde çünkü deriye zarar vermemesi ve kolay çıkması önemli)
0
phantomhive
(28.06.11)
böyle boyalar var, okulda palyaço olmuştum kullanmıştık.. ama adını bilmiyorum ki. kırtasiyeye anlatsan anlar bence, vardır kesin.
0
the kene
(28.06.11)
yüze sürülenler aklıma geldi ama benimki tam vücut için. :/
0
🌸phantomhive
(28.06.11)
o dükkan nerede? istanbul'dayım ben.
0
🌸phantomhive
(28.06.11)
hmm iyiymiş ya, şu oriflame'i kolay bulur muyum acaba, bir de denemek gerekiyor bi tane alıp. çok teşekkürler!

başka önerilere açığım.
0
🌸phantomhive
(28.06.11)
şunlarda var
www.kulismakyaj.com
yeri de kadıköy'de boğaya çok yakın.
0
rentts
(28.06.11)
(7)

kıl dönmesi

tolga asp
geçen sene tesadüfen kuyruk sokumumda farkettiğim 2 adet kıl girişim, yani kıl dönmem var. birkaç doktora gittim ameliyat dedi fakat öyle araştırdığım kadarıyla ilerlemiş değil çünkü hiç ağrı sızı yapmıyor. sadece yılda birkaç kez sivilce gibi şişiyor, patlattıktan sonra kan boşalıyor ve şişlik gidi
geçen sene tesadüfen kuyruk sokumumda farkettiğim 2 adet kıl girişim, yani kıl dönmem var. birkaç doktora gittim ameliyat dedi fakat öyle araştırdığım kadarıyla ilerlemiş değil çünkü hiç ağrı sızı yapmıyor. sadece yılda birkaç kez sivilce gibi şişiyor, patlattıktan sonra kan boşalıyor ve şişlik gidiyor o kadar. bu aralar yine şişti patlamam lazım ama bunun bir zararı olur mu bilmek istiyorum. tecrübeli arkadaşlar vardır herhalde, ameliyat pek düşünümyorum gittiği yere kadar idare edeceğim.

özetle, arada oluşan şişliği tek başıma patlatıp kanı tahliye etmemin bir zararı olur mu?
0
tolga asp
(27.06.11)
arkadaşım vardı bu rahatsızlıktan muzdarip, ama onda ağrı sızı oluyordu, ameliyat oldu, 1 hafta pek hareket edemedi, sonrasında durumu gayet iyi, herhangi bir hareket kısıtlaması vs yok...
bildireyim dedim...
geçmiş olsun...
0
nucleon
(28.06.11)
evet, divit in söylediği de doğru, işin teknik kısmı burda ortaya çıkıyor, gittiği yere kadar dediğiniz yerde, ameliyat esnasına daha büyük bir kesit almak zorunda kalınıyor galiba...
0
nucleon
(28.06.11)
3 kez gecirdim bunu ameliyat olun.
0
pentium100mmx
(28.06.11)
Kıl dönmesi önemsenmesi gereken bir konu, bunu geçiştirip üzülerek söylüyorum hayatını kaybeden insanlar oldu, açık- kapalı ameliyat, iyi bir doktor bulup kurtul derim...
0
bisanthe
(28.06.11)
bir an önce ameliyat olun, o kıllar kemiğe doğru ilerliyor ve önemsemezseniz kemiğe dolandığınızda basit bir ameliyatı çok daha zor bir ameliyat haline getiriyor olma ihtimaliniz çok yüksek.
0
kayranin kedisi
(28.06.11)
şu anda yaptığınız şey onu daha çok vücudunuzun ayrılmaz parçası haline getirmeniz. Son dakikaya kadar beklemeyin ve hemen ameliyatınızı olun. Ayrıca bahsedilen şişliğin patlatılması şeklinde ki hareketiniz bölgenin ciddi derece de enfeksiyon kapmasına sebep olabilir, geçmiş olsun
0
nisansayısı
(28.06.11)
Daha bugün kardeşim için gittik doktora, onunda vardı 2 kez ağrılı bir şekilde patladı şuan sıkıntısı yok ama yinede doktora gittiğimizde içeri doğru uzadığını ameliyattan başka bir seçeneğin olmadığını söylediler. Nekadar erken olunursa okadar az hasarla geçiyor ameliyat. Bence sizde biran önce doktora gidin!!
0
sekosoft
(28.06.11)
(3)

kasık ile skrotum arasında

petrelli_39
derdimin yerini tam ifade etmekte zorlanıyorum. skrotumu kasıklara bağlayan bir kas vs gibi bir şey varmıdır. bu dediğim yerde elime bir şey geliyor ama beze vs gibi değil. kasıklara kadar devam ediyor ve her iki tarafta da var.
derdimin yerini tam ifade etmekte zorlanıyorum. skrotumu kasıklara bağlayan bir kas vs gibi bir şey varmıdır. bu dediğim yerde elime bir şey geliyor ama beze vs gibi değil. kasıklara kadar devam ediyor ve her iki tarafta da var.
0
petrelli_39
(27.06.11)
lenfleriniz olabilir doktora görünün. bir de anatomi atlaslarına bakın, normal de olabilir.
0
kediebesi
(27.06.11)
lenf gibi değil pek, öyle beze gibi ele gelen bir şey değil. daha çok elle tutunca dediğim yeri hissedilen bi yapı.
0
🌸petrelli_39
(27.06.11)
Spermatik kordonunu elliyorsun.
0
plastik turambar
(27.06.11)
(6)

sabah kalktıgımda

000000
sabahları kalktıgımda ki çok zor kalkarım vücudumun, kemiklerimin ve eklemlerimin uyuştugunu hissediyorum, çok yorgun ve halsiz oluyorum..bir de ağzım falan çok kurumuş oluyor.. 1 2 yıl önce doktor burnundan ameliyat olman lazım falan demişti ama hep erteledim.. bunlar burnun yeterince nefes alama
sabahları kalktıgımda ki çok zor kalkarım vücudumun, kemiklerimin ve eklemlerimin uyuştugunu hissediyorum, çok yorgun ve halsiz oluyorum..
bir de ağzım falan çok kurumuş oluyor.. 1 2 yıl önce doktor burnundan ameliyat olman lazım falan demişti ama hep erteledim.. bunlar burnun yeterince nefes alamamasıyla alakalı olabilir mi? yoksa bu belirtiler başka neyin sonucu olabilir?

bir diğer soru da su gece fazla bir sey içmesem ve yatmadan hemen önce hemen wc ye gitsem bile uyurken çok fazla çişim geliyor. işin kötüsü uykudan kalkmakta çok zorlanan biri olarak ben bunu bilinçsizce saatlerce tutuyorum..
bunun sebebi ne olabilir?
0
000000
(27.06.11)
yorgunlugunun sebebi kesinlikle burundaki tıkanıklıgıdır, bu kadar net soyluyorum.
uyurken saatlerce yetersız solunum yaptıgından halsiz uyanıyorsun. gun icinde farketmeden de olsa agzından da nefes aldıgın ıcın bır problem olmuyor, ama gece boyle bısey soz konusu degil.
0
jemjum
(27.06.11)
- Ağzınız açık uyuyorsanız ağız çok kurur ki sağlıklı uyku için burundan nefes alıp vererek uyumak daha idealdir, burnunuzda sorun varsa baktırınız.
- Eklemleriniz ağrıyorsa romatizmanız olabilir, baktırınız.
- Zor uyanma ve çok uyuma kimi zaman depresyona da delalet edebilir, baktırınız.
0
9kuyruklukedi
(27.06.11)
gece sık idrara çıkma ve ağız kuruluğu diğer yandan şeker hastalığı belirtisi olabilir diye duymuştum.
0
parantez
(27.06.11)
şeker testi ya da tansiyon sorununuz olup olmadığına baktırın derim, geçmiş olsun
0
nisansayısı
(27.06.11)
eczanelerde satılan burun bantları var onlardan alıp dene. eğer şikayetler azalıyorsa sorunun burun tıkanıklığıdır.
0
orpheus
(27.06.11)
omurganizla ilgili bir problem olabilir mi? bazen agrilar eslik etmese de olabilir. ayni sikayetler ben de omurga kokenli imis mesela, bu eklem uyusuklugu meselesini ortopediste anlatip mutlaka bir omur ve mumkunse bel rontgeni talep edin, en azindan bunu eleyin mutlaka. cunku omurga problemleri gec kalininca bayagi ilerleyedebiliyor. vucudunuz one dogru cikiksa biraz gobekliyseniz hele kesinlikle yapin bunu
0
leyla3
(27.06.11)
(7)

İsveç Şurubu

latoneus
bazı yerlerde İsveç Şurubuyla 15 dk göze kompres yapmanın göz kuruluğuna iyi geleceğini okudum. bu karışımın içinde tabi kanyak var, bu göz için zararlı olmaz mı? alkolsüzünden alsam diyorum ama o da aynı etkiye sahip midir?
bazı yerlerde İsveç Şurubuyla 15 dk göze kompres yapmanın göz kuruluğuna iyi geleceğini okudum. bu karışımın içinde tabi kanyak var, bu göz için zararlı olmaz mı? alkolsüzünden alsam diyorum ama o da aynı etkiye sahip midir?
0
latoneus
(27.06.11)
kullananlara mesaj atmanız en doğrusu olacaktır. en kötü ihtimalle bir kaç yere ayrı ayrı sorun bence.
0
cbe
(27.06.11)
göz kuruluğu için onlarca çeşit medikal damla, vs varken bunu araştırıp bulmuş olmanıza şaşırmadım diyemem.
0
9kuyruklukedi
(27.06.11)
tears naturale free kullanın yahu. artık o iyi gelmiyorsa viscotears var jel olanı ama lens ile aynı anda kullanılmaz, ondan attırıverin göze. mis gibi oluyore.
0
erobur
(27.06.11)
göz kuruluğu için tıbbi tedavilerin hepsini denedim. (yaklaşık 6 farklı doktordan ve prof. dahil) en son duyduğum laf 'bunun tıbbi bir çaresi yok' oldu. o yüzden alternatif şeylere yönelmiş durumdayım. kısacası şaşılacak bir şey yok.
0
🌸latoneus
(27.06.11)
eğer denerseniz, sonuçlarını lütfen buraya yazar mısınız?
0
cbe
(27.06.11)
@cbe, alkolsüz olanları varmış, sanırım onlardan alıp deneyeceğim. sonuçları yazarım. bu arada bu dertten muzdaripseniz ebegümecini kaynatıp suyuyla kompres yapmak da rahatlatıyor.. ancak o biraz zahmetli olduğu için ben isveç şurubuna yöneldim..
0
🌸latoneus
(28.06.11)
günde kaç bardak su içiyorsunuz? onu arttırmanız da işe yarayacaktır (ciddiyim)
0
su nanesi
(13.06.15)
(1)

el bileği mr'ı

galadnikov
bunun için de o kocaman aletin içine mi yatırıyolar n'apıyolar?
bunun için de o kocaman aletin içine mi yatırıyolar n'apıyolar?
0
galadnikov
(27.06.11)
MR cihazı türkiye'de iki tip var bir tanesi sandivic gibi yan taraftan acık open-MR denilen cihaz diğeri de ortası delik kocaman bir alet olan. Merkezde hangisi varsa onunla çekerler ancak el bileğini o büyük aletle çekmek görüntü kalitesi daha doğru olur.
0
gitti gelecek
(27.06.11)
(4)

bilincli rorschach testi?

insanimsi
selam bilincaltinda gezenler.Yarin aksam rorschach testi uygulanacak bana. Spoiler olmasin diye kendimi tutmaya calistim ama beceremedim; sozlukteki 'rorschach mürekkep testi' basligini bastan sona okudum ve daha kotusu test resimlerini de inceledim.Yani test konusunda biraz bilinclendim sanirim. B
selam bilincaltinda gezenler.
Yarin aksam rorschach testi uygulanacak bana. Spoiler olmasin diye kendimi tutmaya calistim ama beceremedim; sozlukteki 'rorschach mürekkep testi' basligini bastan sona okudum ve daha kotusu test resimlerini de inceledim.
Yani test konusunda biraz bilinclendim sanirim. Bu durum yarin yapilacak testi etkiler mi?

Bir de, bu testi manipule etmek mumkun mu? derinlerimde karanlik durtuler tasiyor olabilirim. Ama bi yandan da tedavi gormem lazim. Bunun icin de testi yapmalarina izin vermeliyim. Nasil yapsam da 'toplum icin tehlikeli' yaftasi yemeden bu testi gecsem?
0
insanimsi
(26.06.11)
Kişisel algılama ama; eğer gerçekten de toplum için tehlikeliysen toplum için tehlikeli yaftasını da ye zaten. Ayrıca Rorschah eğitimini bile alanlar testten fazla bahsetmez ki bu senin testteki halini değiştirmesin. Benim bunun eğitimini alan bir psikolog arkadaş da bana anlatmadı bir gün sana da yaparım diye.

PS: Manipule etmek mümkün. Atıyorum her karta aslında orada görme ihtimalin bile olmayan şeyler sallayabilirsin. Ama bu durum benim bilişsel-davranışçı halime bile düşündürücü gelir.

not: hikayedeki psikologlardan biri de benim.
0
jesterdvine
(26.06.11)
testi yapanlar her bi şeyi düşünmüşler siz raad olun, istediğinizi yapın, her şey serbest size..
0
aksasu
(26.06.11)
sen ne söylersen söyle senin mimiklerinden bile anlaşılır daha önce bakıp bakmadığın. bunu geçsen de başka testler yapıyor olacaklardır. iyi bir psikolog gözünün içine baktığında bilir senin ne mal olduğunu. sadece gelir geçer kanıtlara ihtiyaç vardır. bilim böyle bir şey. testi geçsen de senin hakkında düşündükleri de önemlidir. oradaki bir kaç resimde toplumu ilgilendiren şeyler var. diğerleri senin kendi çocukluğunla ilgilidir. odipus elektra çatışmalarından kastrasyon korkusuna, oral dönemden yetişkin döneme kadar her bir ayrıntıyı verebilir. takma kafana. dünyanın en iyi hafızasına da sahip olsan bırak aklına o zaman ilk gelenleri söyle.
0
bıdıbıdı
(26.06.11)
hikayedeki 'tedavi olmak istiyorum' kismini okuyabilen var mi?
0
🌸insanimsi
(27.06.11)
(11)

Lens zararlı mıdır?

redstreak
Soru başlıkta acaba lens takmak göze zarar verir mi? Bi de bu aylık lensler vardır onlar nasıl olur?
Soru başlıkta acaba lens takmak göze zarar verir mi? Bi de bu aylık lensler vardır onlar nasıl olur?
0
redstreak
(26.06.11)
göz doktorumun sözlerini aynen aktarıyorum: doğru düzgün kullandığın taktirde lens iyidir. aylık lens her ne kadar günlük lenslere göre daha geçirgen olsa da bir ay boyunca gözünde tutmamalısın. lens bir eşya aynı çorap gibi. ne kadar kirlenmez denirse densin aynı çorabı hiç çıkarmadan veya yıkamadan 1 ay giyemiyorsan lensi de 1 ay boyunca çıkarmamazlık etmemelisin aksi halde kör bile olursun.
0
in vino veritas
(26.06.11)
dikkatli kullanmak gerek. hijyeni kesinlikle bir köşeye atma. ellerimi yıkamadan çıkardığım bir lensin ardından, uyuşturucu taciri muamelesi gördüm. gözlerimin içi kıpkırmızı dolandım bir hafta.

ayrıca benim yaptığım hayatı yapma. elma almaya gider gibi eczaneden gidip lens alma. üşenme doktora git, gereken her şeyi o söylesin.
0
fightordie
(26.06.11)
Lens iyidir, candır, çoğu zaman numarayı bile ilerletmez. Aylık derken her gece çıkardığın ama bir ay kullandığın lensleri diyorsan onlar klasik lenstir zaten, on numaradır.

Bir de ben bayağı pis kullanıyorum ama 10 yılda bir kere göz iltihabı kaptım, o da lensten mi kesin değil.
0
whoosie
(26.06.11)
korneayı inceltir gibi bir iddia var. ama benim bildiğim korna da kendini yenileyebiliyor. akşamları çıkardığın sürece bişey olmaz bence.
0
groove salad
(26.06.11)
aylık lensten kastım şunlar

www.lensci.com
0
🌸redstreak
(26.06.11)
optikçiler aylık diye pazarlasalar da, her gün çıkarıp takmak en sağlıklısı. yatarken gözde olmamalı. 30 saniye almıyor takıp çıkarmak..

ben 8 yıldan beri kullanıyorum lens. ilk 3 yıl gözümden çıkarmadan kullandım 1 aylıkları. 3 yılın sonunda gözlerim sürekli şiş, gün içinde bile çapak yapar hale gelmişti. lensler sürekli gözlerime batıyordu vs..

sonra her gün çıkarıp takmaya, adam gibi temizlemeye başladım hiç bir sorunum yok..
0
isyanim var ulaan
(26.06.11)
Temiz kullandigin, her gun cikarip temizledigin, solusyonunu yeniledigin surece sorun olacagini sanmiyorum. Ben bir sure cok pis kullandim, buyuk ihtimalle o yuzden mikrop kapti ve ic arpacik cikti gozumde. Ic arpacik cok fena birsey, bir turlu gecmiyor. Gozunu azicik ovunca bile tekrar belirginlesmeye basliyor falan. Tam 5 sene sonra tekrar lens kullanabilir hale geldim. O yuzden temizlik onemli.
0
gurufasulye
(26.06.11)
bana göz doktorum alerjik bünyelisin, lensle yapamazsın demişti, ben dinlemedim aylık lensleri evde olduğum sürede çıkararak kullanıyorum, derste uyumak dışında uyumuyorum, her takıp çıkarmadan önce ellerimi yıkıyorum, kısaca tümm hijyenik kurallara uyuyorum. hiç bir sorun yaşamadım. göze de zarar verdiğini sanmıyorum, hiç hissetmiyorum bile
0
goldentitan
(26.06.11)
ben yıllarca, 15 seneden fazla aylık lensleri hiç ama hiç gözlerimden çıkarmadan taktım. devamlı doktor kontrolündeydim. ayda bir kontrole giderdim doktor bakardı gözlerime ve lenslerime. uyurken, yıkanırken, yüzerken (yüzücü gözlüğü ile elbet) hiç çıkarmazdım. hemen hemen hiç bir sorun olmadı.

gözünde çok tutma gibi öneriler var. tamam iyi güzel de bunları takıp çıkartırken de mikrop kapma olasılığı çok fazla. o yüzden her gün takıp çıkarmak riskli. benim doktorum da gözün alıştığı ortamı zırt pırt değiştirmeyeceksin derdi. gözün bir lensli bir lenssiz durmadan değişiyorsa ortamı o da tehlikeli.
0
mea maxima culpa
(26.06.11)
merhabalar, gözleri son derece alerjik bir insan olarak 5 yıldır lens kullanıcısıyım. akşamları ve haftasonları gözlükle takıldıkça, yani lensleri çıkarıp solüsyonla yıkadıkça, gözleri kurumaya terk etmedikçe, gerekirse suni göz yaşıyla ıslattıkça sorun olmuyor.
aylık lenslerinizi mutlaka akşam çıkarın bu lens denilen plastikte proteincikler birikiyormuş, onlar da lensin hava geçirgenliğini kısıtlıyor. göze zararlı olan da bu havasızlık temelinde.
gözünüzü çok kurcalamayın lensliyken, kaşımayın, lensi yalamayın (yapanı çoktur)çantanızda lens kabınız olsun hep. kolay gelsin
0
ipsiz ucurtma
(26.06.11)
lens son yılların en zararsız goz problem cözümü olarak bılınıyor. düzenli ve temiz kullanımlarda zarardan cok yararı bulunuyor. lensın en buyuk avantajı herhangı bır sorunda bunu sıze bıldırıyor su sekılde yanma batma hafıf bır agrı duydugunuz zaman lensde sorun oldugunu anlayıp hemen atabılır degıstırebılır veya aldıgınız yerle temasa gecebılırsınız. bende bir lens kullanıcısıyım vede bu bilgileri lensimi aldıgım yerden verdiler ankara kızılayda karanfil sokakda lens center adında bir yer cok bilgili birekibe sahipler dostkitap eviyle aynı binada
0
navigators
(20.08.11)
(3)

ameliyat olacakken ilacla tedaviye gecme

thefalloftekin
selamlar,hastanin ameliyat olmasina karar verilmesine ragmen, sonradan ilac tedavisine gecmesi mumkun olan minor (kalp, beyin hastaliklari haricinde mesela) hastaliklara ornek verebilir misiniz?yani oyle bi hastalik olsun ki, adam ameliyat olacakken ilac tedavisiyle iyilesmesi mumkun olsun, ameliyat
selamlar,

hastanin ameliyat olmasina karar verilmesine ragmen, sonradan ilac tedavisine gecmesi mumkun olan minor (kalp, beyin hastaliklari haricinde mesela) hastaliklara ornek verebilir misiniz?

yani oyle bi hastalik olsun ki, adam ameliyat olacakken ilac tedavisiyle iyilesmesi mumkun olsun, ameliyattan yirtsin, sevinsin.

(not: soru medikal basliginda olsa da aslinda yazilmakta olan bi hikayeyi tamamlamak amaciyla, bilgi toplamak icin sorulmaktadir.)

tesekkurler.
0
thefalloftekin
(26.06.11)
divertikül kanaması var ama sanırım hikaye için pek iç açıcı olmaz. :)
0
kediebesi
(26.06.11)
reflü olu mu? ülser? bi de damar açıcı ilaç verip stente şimdilik gerek yok deniliyor ama o kalp-damar hastalığı.

hipertriodi var adamda. troidini alacaklar ama ilaç veriyorlar. ama ilacı sürekli kullanması lazım.

bademcik de olur bence. penisilin yazıyor doktor. almayalım daha kötü olursa alırız diyor. geniz eti de öyle.

öyle işte.
0
ya ben lan neyse
(26.06.11)
bir de en son okuduğum bir yazıda var dediğin gibi bir konu
www.scribd.com
0
kediebesi
(26.06.11)
(4)

hiç pharmaton kestiniz mi?

dieselsingle2
içinden toz mu çıktı yoksa karamel kıvamında ve rengi bir madde mi çıktı?
içinden toz mu çıktı yoksa karamel kıvamında ve rengi bir madde mi çıktı?
0
dieselsingle2
(26.06.11)
İçinden çıkan madde karamel rengi ve kıvamındaydı.
Ayrıca son zamanlarda almış olduğum pharmaton kutuları değişikliğe gitmiş istersen bir tane feda edeyim senin için.
0
amaltheia
(26.06.11)
sahte olup olmadığını araştırıyoruz da, 60 kapsüllüsünü 30 kapsüllü fiyatına aldık; bu yüzden
zahmet olmazsa bir tane kesmeni rica edeyim
0
🌸dieselsingle2
(26.06.11)
Yeni aldığım ilaçlar daha sert geldi ama belki havadandır.Ayrıca kestim yine karamelimsi madde çıktı.
0
amaltheia
(26.06.11)
karamelimsi sıvı var.

pharmathondaki maddeleri doğal olarak alma imkanımız pek yok çünkü içinde ginseng var. başka şeyler de var.
0
orpheus
(26.06.11)
(5)

Sol ayak ağrısı

puro
Merhaba,Öncelikle, 98 model düz vites bir aracım var ve bu aracı kullanırken de motor frenini normal frenden daha çok kullanıyorum. Soruma gelince, özellikle trafikte ya da uzun süreli (2-3 saat kadar) araç kullanımı sonrasında eve gelip biraz dinlendikten sonra sol bacağımda hafif bir sızı başlıyor
Merhaba,

Öncelikle, 98 model düz vites bir aracım var ve bu aracı kullanırken de motor frenini normal frenden daha çok kullanıyorum.

Soruma gelince, özellikle trafikte ya da uzun süreli (2-3 saat kadar) araç kullanımı sonrasında eve gelip biraz dinlendikten sonra sol bacağımda hafif bir sızı başlıyor.

Bu durumda, sorun araçta mı? bacağımda mı? yoksa kullanım tekniğimde midir acaba?

Teşekkür ederim.
0
puro
(25.06.11)
baskı balata ne zaman değişti diye bir girizgah yapayım o zaman.
ben dün değiştirdim sol ayağımdaki yük kuş gibi hafifledi.
0
domine deyus
(25.06.11)
Baskı balata çok eski değil... Yaklaşık 1 sene kadar oldu değişeli. Değiştiğinden beri de yaklaşık 40.000 km falan yapıldı yaklaşık olarak. Ama yokuşta falan kaçırma pek olmuyor.
0
🌸puro
(25.06.11)
Ek bilgi, ağrı yaklaşık 1 gün sürüyor.
0
🌸puro
(26.06.11)
debriyajı çok sert bi araba kullanıyorum. sol dizimde ağrı yapıyodu. koltuk pozisyonunu değiştirerek biraz daha geride oturmaya ve debriyaja daha farklı basmaya başladım. ağrı kayboldu.
0
orpheus
(26.06.11)
Yani sorun araçta ve kullanımda deniliyor sanırım değil mi? Ayakta pek problem görünmüyor?
0
🌸puro
(26.06.11)
(8)

genital siğil parası.

lolita
merheba. bir arkadaşım var. ilişki sırasında partnerinden siğil bulaşmış. korkutucu tabi, o da tedavi için doktora gitmiş fark ettiğinde. doktor, aldara (sanırım bu.) denen kremi vermiş, üç aydır bunu kullanıyor. fakat içine doğru büyümüş olan siğiller de varmış ki bunları da kremle halledemiyor hal
merheba. bir arkadaşım var. ilişki sırasında partnerinden siğil bulaşmış. korkutucu tabi, o da tedavi için doktora gitmiş fark ettiğinde. doktor, aldara (sanırım bu.) denen kremi vermiş, üç aydır bunu kullanıyor. fakat içine doğru büyümüş olan siğiller de varmış ki bunları da kremle halledemiyor haliyle. ne yapacağını bilemez durumda, ailesine de anlatamıyor. çok üzgün. beraber araştırdık tedavi yöntemlerini. sanırım lazerle yok ediliyormuş, ya da yeni bikaç yöntemle. daha önce bunu yaşamış olan var mı? ne kadardır acaba ücreti bu genetal siğil tedavisi?
0
lolita
(25.06.11)
HPV olma ihtimali yüksek. Hastanede siğilleri yakıyorlar. Bir an önce doktora gitsin ve tedavi olsun. Rahiim ağzı kanseri bile olabilir önemsemezse. Sgk tedaviyi karşılar. Özelde durum ne olur bilemiyorum.
www.hpv.gen.tr
0
9kuyruklukedi
(25.06.11)
istanbulda. sanırım o da gidicek yakın zamanda doktora tekrar.
0
🌸lolita
(25.06.11)
Bu arada, bu süre zarfında cinsel ilişkiye girmezse iyi olur. Başkalarına bulaşma ihtimali de mevcut çünkü.
0
g man
(25.06.11)
yalnız ailesine de anlatamıyor demişsiniz. sigortada tedavi edilirse, ailesinin haberi olabilir.
0
adıgüzel
(25.06.11)
sigortada tedavi olursa ailesinin haberi neden olsun? yok öyle bir şey.
0
sefapezevengi
(25.06.11)
ailenin haberi olmaz. size avrasya hastanesinde nurcan dalan'ı öneririm.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(25.06.11)
6 ay daha bekleyin derim.
0
lebanon
(25.06.11)
@fenerliyim ama feneri delgado
@el magico
eğer babası emekliyse ve onun sigortasından faydalanılıyorsa, muayene ücreti emekli maaşından kesilir. sonucunda bakarsa bilgilerine, haberi olur.
0
adıgüzel
(25.06.11)
(1)

Kırılan medikal ampulu ikiye bölmek?

groove salad
Elimde keratin ampulu var ama pahalı olduğu için iki seferde kullanmak istiyorum. Birazını bir kapta ayırsam bozulma ihtimali var mıdır, nasıl muhafaza etmek gerekir?
Elimde keratin ampulu var ama pahalı olduğu için iki seferde kullanmak istiyorum. Birazını bir kapta ayırsam bozulma ihtimali var mıdır, nasıl muhafaza etmek gerekir?
0
groove salad
(24.06.11)
şırıngaya çekin, iğnenin ucuna da iğneliğini takın.
0
diyanet takvimi
(24.06.11)
(4)

voltaren hap kullanıcam (diklofenak etken maddesi), mide ilacı önersenize?

hubble
sindirim sistemimi cok bozuyor, ama kullanmam gerek voltareni.sagolun.not: veya ne yapmam lazım, cay may vs. ?
sindirim sistemimi cok bozuyor, ama kullanmam gerek voltareni.

sagolun.

not: veya ne yapmam lazım, cay may vs. ?
0
hubble
(23.06.11)
Gaviscon ya da talcid, tercihen likit olanları.
0
katya
(23.06.11)
panto ya da nexium. sadece bir kereliğine kullanacaksan günde bi tane yeter bi iki gün. ama düzenli kullancam günde bir taneden fazla alcam dersen günde iki defa aç karna 12 saat arayla alabiirsin. tabi bu ilaçları düzenli kullanmak lazım ama bazen böle istisnalar da yapılabilinir tabi senin hatrına. talcid falan faide sağlamaz ppi olmadan. yani bu dediğim iki ilaç olmadan.


bu arada evde famodin var dersen o da olur.
0
bıdıbıdı
(23.06.11)
1- omeprol ucuzdur candır. sabah veya kesmezse sabah akşam aç karnına içilir.
2- diklokenak ile mide ilacını(misoprostol) birlikte içeren arthrotec isimli ilaçtan da deneyebilirsin. yalnız kadınlarda gebelik veya gebelik ihtimali bulunan dönemlerde kullanılması sakıncalı bir ilaçtır.
0
cubuk kraker
(24.06.11)
her sabah aç karnına lansor de içebilirsin.
0
sevii
(24.06.11)
(3)

Kıl Dönmesi

Arya10
Selam değerli ekşiciler. Bu konuda bana yardımcı olmanızı istiyorum. Geçen ekim ayında yaklaşık 6-7 ay kadar önce kıl dönmesi ameliyatı oldum. sorunsuz şekilde ameliyatı atlattım. bu arada ameliyat kapalı gerçekleşti. Ardından yara bölgesinin enfeksiyon kapması sonucu bir kez daha ufak operasyonla (
Selam değerli ekşiciler.

Bu konuda bana yardımcı olmanızı istiyorum. Geçen ekim ayında yaklaşık 6-7 ay kadar önce kıl dönmesi ameliyatı oldum. sorunsuz şekilde ameliyatı atlattım. bu arada ameliyat kapalı gerçekleşti. Ardından yara bölgesinin enfeksiyon kapması sonucu bir kez daha ufak operasyonla (ameliyat değil) yara bölgesi açıldı ve o şekilde yaranın iyileşmesi öngörüldü. Yara şu anda kapanmış durumda. Sorum şu temizliğe son derece dikkat ediyorum. Ancak o bölgede hala sandalyede otururken ya da otobüs ile oturup giderken uzun oturma sonucu uyuşuklukla karışık hafif ağrı oluyor. Acaba bu normal midir? Hekimimime danışayam mı? Biraz uzun bir metin oldu ama cevaplarınızı bekliyorum...
0
Arya10
(23.06.11)
o dediğin herkeste olabilir ya. uyluğun üstüne oturunca kemik ve yer arasında sıkısıyor et. kan gitmiyor tabi ki. ama ağrı senin bileceğin iş, öncekine benziyorsa git derim. sen daha iyi bilirsin kıl dönmesi ne kadar erken o kadar iyi.
0
nezareten taharet
(23.06.11)
ya bu ağrı aslında 2.operasyonun sırasında da yani pansuman olurkende uyuşuluk oluyordu. acaba yaranın içten iyişleşmesiyle alakalı olamaz mı?
0
🌸Arya10
(23.06.11)
Hımm . Ben doktora yeniden danışayım. Açıkçası pek ihtimal vermiyorum. tekrarlayacağına çünkü yeni bir ağrı değil.
0
🌸Arya10
(23.06.11)
(7)

Atarax - uçuş gerginliği?

medre
atarax içtim uçağa binmeden bana çok iyi geldi diyenler?edit: lütfen içki önermeyiniz.
atarax içtim uçağa binmeden bana çok iyi geldi diyenler?

edit: lütfen içki önermeyiniz.
0
medre
(23.06.11)
2 kadeh bişi iç bence atarax çekilecek dert değil
0
mahnita
(23.06.11)
melissa çayı ya da ıhlamur iç, kimyasal bir şey kullanma derim.
0
bak ne diycem simdi
(23.06.11)
atarax? delirme...
anti-em iç çok kimyasala bağlanmak istiyorsan..
0
koskoca devletin adi osmanli lan
(23.06.11)
ben genelde yolculuğa çıkmadan önce biraz gergin, tedirgin olurum. iki üç gün önceden günde 3 atarax alıyorum, iyi geliyor. uçağa binmeden hemen önce bir tane atarax içerseniz, etkisini göremezsiniz. daha önceden içmeye başlamak lazım.
0
inheritance
(23.06.11)
ben de ilk başlarda çok korkuyordum uçağa binmekten. 3 saatlik yolda sürekli nabız 150 atıyordu, baktım bu iş böyle olmayacak. sık sık uçağa binmem gerekiyor. başladım uçak nasıl çalışır, ne durumlarda kaza olur vs araştırmaya. özellikle geçmişte yaşanan kazaların sebeplerini falan okumaya başladım. hani hangi şartlarda kaza olur.. açıkçasın araştırıp öğrendikten sonra daha rahat bir şekilde uçağa binmeye başladım. bir nevi ikna oldum yani uçağın kolay kolay düşmeyeceğine.

bir de ilk başlarda korkudan hep koridor kenarı isterdim görmeyeyim diye sonra kendimi cam kenarında otumaya alıştırdım ve taa o kadar yüksekten dünyaya bakmanın ne kadar güzel bir şey olduğunu farkettim.

ve sonunda hiç yapamayacağımı düşündüğüm uçuşu başarıyla tamamladım, taa vancouver'a uçtum okyanus aşarak. hatta uçuşun ortasında pilot anons yaptı öndeki uçaktan haber geldi kötü türbülansa düşmüşler haberiniz olsun yerinizden kıpırdamayın diye bu bile beni germedi.

söylemek istediğim şu ki, uçuş korkumu bir anda yemedim tabi ki ama uçuşun mantığını kavramak, kazaların nasıl gerçekleştiğini öğrenmek bana yardımcı oldu.
0
very pigmented melanosome
(23.06.11)
atarax bir işe yaramıyor. passiflora iç yarım şişe.
0
mr fusion
(23.06.11)
yeşil reçeteli ama yazdırabilirsen veya bulabilirsen tabii ki en iyisi xanax. tatlı ve huzurlu bi yolculuk yaparsınız.
0
durdenist
(23.06.11)
(7)

kalpte iğne batması

traslimon
merhaba. bir başka ciddiyetsiz (umarım) sağlık sorunuyla karşınızdayım. zaman zaman (haftada 1-2 kez) kalbime iğne batıyor gibi bir acı hissediyorum. 4-5 saniye sürüyor sonra geçiyor. son birkaç aydır var bu. tabi ki doktora gidicem fakat iş güç yüzünden sallıyorum biraz. ne olabilir? koşarak doktor
merhaba. bir başka ciddiyetsiz (umarım) sağlık sorunuyla karşınızdayım. zaman zaman (haftada 1-2 kez) kalbime iğne batıyor gibi bir acı hissediyorum. 4-5 saniye sürüyor sonra geçiyor. son birkaç aydır var bu. tabi ki doktora gidicem fakat iş güç yüzünden sallıyorum biraz. ne olabilir? koşarak doktora gitmeli miyim? yoksa herkese olur mu arada sırada? çok teşekkürler...
0
traslimon
(23.06.11)
bende de oluyor aynısı. daha önce duyuruda sormuştum, rüzgardan veya onun gibi bişiden kaynaklı böle kas spazmı gibi bişimiş. ciddi bişi değilmiş. ama daha prof biri cevaplarsa daha iyi olur gibi.
0
calimdor
(23.06.11)
muhtemelen ciddi olmayan bir kas ağrısıdır. nefes alıp verme ile değişen bir ağrı ise daha muhtemel kas ağrısıdır(:

ama ufak da olsa rahatsızlık duyuyorsanız doktara kesin görünün. ne olur ne olmaz.
0
elalemin derdi
(23.06.11)
soğukta kaldıysanız, cereyan ya da klima da olabülü ondan da oluyor. geçmiş olsun.
0
mahnita
(23.06.11)
hafife alma bende hafife aldım sağlık ocağına gittim o da kas ağrısı dedi, sonra hastanelik oldum,özele gittik verem teşhisi kondu.uyarımı yapim kimsenin başına gelmesinmutlaka doktora git ama sağlık ocağı gibi dandik yere gitme.
0
semson
(23.06.11)
Reflü, zaman zaman bu tür nokta ağrılara neden olabilir.
0
lebanon
(23.06.11)
hipertiroid de kalp ağrısına benzer ağrı yapabilir.
tiroid de ölçtürebilirsiniz
0
gokk
(23.06.11)
bende de oluyordu astım çıktım. hep bu sigaradan. genelde batmalar akciğerle ilgili bir probleme bağlıdır. zamanında bornşit olmuştum, sekel kalmış sanırım, sigara bindi üstüne ve de alerjik bünyem. dikkat etmek lazım akciğerlere. kas ağrıları nokta atışları yapmaz. biraz daha büyük ağrılara sebebiyet verir. bence akciğerden gelen bişi. bronşlarda bişi vardır. kalp için böyle ağrılar olmaz.
0
bıdıbıdı
(23.06.11)
(2)

kanat kası seyirmesi

psmstc
merhaba dostlar sabahtan beri kanat bölgem tık tık biri dürter gibi atıyor ara sıra bacağımda kolumda filan olurdu ama geçerdi bu geçmedi hala aralıklarla seyiriyor acaba nedendir nasıl geçer deliricem yoksa?son dakikada gelen edit: daha önce plevral effüzyon geçirmiştim az miktarda su ciğerimde dur
merhaba dostlar sabahtan beri kanat bölgem tık tık biri dürter gibi atıyor ara sıra bacağımda kolumda filan olurdu ama geçerdi bu geçmedi hala aralıklarla seyiriyor acaba nedendir nasıl geçer deliricem yoksa?
son dakikada gelen edit: daha önce plevral effüzyon geçirmiştim az miktarda su ciğerimde duruyordu acaba onunla bir alakası var mıdır?
0
psmstc
(23.06.11)
Benim de çeşitli yerlerde zaman zaman oluyor. Uyuyup uyanınca geçmiş olur diye düşünüyorum endişe etme yorgunluktan ya da uykusuzluktan bile olabilir.
0
sustain
(23.06.11)
cevabı google'da arama diye bir öneri veriyorum sadece. geçmezse doğrudan nöroloğa git.
0
oziloz
(23.06.11)
(5)

mide fıtığı

einherjer
bir doktorun hiçbir tetkik yapmadan, sadece hastanın şikayetlerini dinleyerek onun mide fıtığı olduğuna kanaat getirmesi, ondan sonra da asit önleyici ve mide koruyucu ilaç yazıp, bi ay sonunda bunların işe yaramaması durumunda sorunun psikolojik olacağını söylemesi normal bir prosedür müdür?yani de
bir doktorun hiçbir tetkik yapmadan, sadece hastanın şikayetlerini dinleyerek onun mide fıtığı olduğuna kanaat getirmesi, ondan sonra da asit önleyici ve mide koruyucu ilaç yazıp, bi ay sonunda bunların işe yaramaması durumunda sorunun psikolojik olacağını söylemesi normal bir prosedür müdür?

yani demek istediğim, mide fıtığı, reflü ve gastrit gibi hasta şikayetleriyle tedavisine başlanılan bir durum mudur? kısacası ben mide fıtığının ilaçla geçebileceğini ümit eden bir hasta olmak zorunda mıyım? aksi takdirde psikolojisi bozulmuş, o yüzden bu derdi çeken biri olacağım çünkü.

edit: ilaçlar: nexium, gaviscon, motilium.
0
einherjer
(22.06.11)
mide fıtığında karın zarında ufacık bi delinme olur ve iç basıcın etkisiyle mide yavaş yavaş o delikten dışarı çıkmaya başlar (omur fıtıkları harici fıtıklarda durum böyledir). Midenin olması gereken yerde, dışardan ufacık geniş olmayan bi tepecik farkedilir. Karnınızı görmeden fıtık diyebilmesi ve asit önleyici gelmesi mantıksal olarak bana saçma gelse de, belki bir bildiği vardır. Normalde (o karın zarını güçlendirecek ve onaracak) ilaçlar verilebilir. Sanki başka bir doktora daha görünmeniz gerek.
0
hia
(22.06.11)
iyide arkadaşım bu arkadaş hangi tahlilleri nerde yapacak sen gidip aile hekimi olan birine muayene olup reflü tanısı almış da olabilirsin ya da acile gidip sevk ve diğer poliklinikler içün hızlandırma basamağı olarak seçtiğin işlemi gerek görülmemiş bir vaka da olabilirsin... çünki şikayetlerinin hiç mi hiç biri acil şikayet değil ertelenebilecek ampirik ilaç tedavisi denenebilecek şikayetler ok. şimdi madurum diyosan giiit şikaat ett ya da topla kahveden elemanları topyekun saldırı içün doktoru tenhaya çağıırrr.
0
brubaker2
(22.06.11)
Şimdi öncelikle mide fıtığının ne olduğunu bilmiyorum.Ancak şöyle bazı durumlar var;
Birincisi sizin söylediklerinizden tahmin edebilir ve çok ciddi bir şey değilse ilaç verebilir.Grip oldum dediğinizde ilaç vermesi gibi.Ancak ciddi sonuçları olabilecek,riske girilmeyecek durumsa test sonucu gerekir bence.(doktor değilim.)
İkincisi her haltın psikolojiye bağlanması gerçeğiyle birlikte, psikolojinin gerçekten de bazı organlar üzerinde etkisi mevcut.Sürekli yaşanılan üzüntülerin ve sıkıntıların mideyi etkilediği biliniyor.
Önerim; psikolojik durumunuz iyiyse (emin misiniz?) başka bir doktora gidin ve test yapmasını isteyin.
0
grgn
(22.06.11)
üstad, şikayetlerin mide fıtığı olabilir bu olasılık vardır, doğrudur, fakat mide fıtığıdır diye bir şey yoktur.
reflü ile aynı belirtileri gösterir, hatta bir çok doktorun hastalara basitçe anlatma şekli "ileri seviye reflü gibi düşün"dür.
ilaçlar doğrudur. düzenli kullan ama, bu periyodda gaviscon liquid verdiyse, çiğneme tablet olanı da al, iş yeri, araba gibi yerlerde bulundur derim.

fakat gel gelelim, tüm bunları endoskopi yaptırmadan kabullenip başlama, belki de farklı bir şeydir. endoskopi bu işin olmazsa olmazıdır.

doktor muyum? hayır, yaklaşık 5 yıl bu illeti çektim :) branşında uzman sayılırım. sormak istediğin olursa mesaj at :)
0
silent storm
(22.06.11)
şimdi bir kere mide fıtığı öyle dışardan görülen bir şey değil, hia arkadaş karıştırmış durumları. burda hiatus hernisi/fıtığı denilen durum mevcut, yani midenin diafragmadan yukarı kaçması.
hiatus hernisi de üç çeşit. bir tanesi sadece reflü şikayetleri yapar, diğeri reflü yapmaz daha çok dolgunluk, yutamama gibi şikayetler yapar. bir de ikisinin karışımı olan var ki her ikisinin kliniğini gösterir.

ama görüntüleme olmadan fıtık denemez. düşünülebilir tabii ki ama kesin tanı konmaz. eğer reflü şikayetleriyle gittiyseniz ilk tip fıtık pekala olabilir sizde. zaten onun da ilk basamak tedavisi normal reflü tedavisidir. ama durduk yere fıtık niye demiş onu bilmiyorum. fıtıksız da reflü olunur. ilaçlarla şikayetleriniz geçmezse o zaman ileri tetkikler yapılır ve altında başka şeyler var mı görülür. ameliyat da düşünülebilir o zaman.
0
dr cucu
(23.06.11)
(1)

zeiss all in one advance lens solusyonu kullanan var mı?

akkaya
bu solusyonu daha önce denemiş olan var mıdır? solo care aqua ile ya da opti free ile karşılaştırırsak nasıldır? internette araştırdım ama çok fazla yorum bulamadım pek kullanan yok galiba
bu solusyonu daha önce denemiş olan var mıdır? solo care aqua ile ya da opti free ile karşılaştırırsak nasıldır? internette araştırdım ama çok fazla yorum bulamadım pek kullanan yok galiba
0
akkaya
(22.06.11)
ben halihazırda 360 ml.liğini kullanıyorum, diğer hepsini denedim(biotrue dışında), hepsinden bir adım önde.
0
jemjum
(22.06.11)
(4)

tetenos aşısı ve alkol

aliscan
bugün tetenos aşısı yaptırdım. yarın akşam alkol almamın bir sakıncası olur mu?
bugün tetenos aşısı yaptırdım. yarın akşam alkol almamın bir sakıncası olur mu?
0
aliscan
(21.06.11)
hayırrr artık hiç bi şeyin sakıncası olmaz. ederse bu akşam biraz rahatsız eder. yarından itibaren en az 5 yıl boyunca paslı çivi bile yiyebilirsin.
0
aşksız prens
(21.06.11)
aşınızı uygun takvimle 5 doza tamamlamadan paslı çivi yemeyin :)) alkol serbest
0
şaşkın
(22.06.11)
ben daha önce ilk okul son orta son ve en son 2005 te aşı olmuştum. dün acilde bana bu doz olayından bahsetmediler. bu doz olayı zorunlu mu.
0
🌸aliscan
(22.06.11)
buraya yazayım belki yardımı olur doktor tanıdığım içmesen iyi olur dedi.
0
🌸aliscan
(22.06.11)
(1)

kime gideyim ben??

cosmicgadin
merba,gömük bi sekilde duran 20lik disimi cektirmek icin doktora gittim, bana dis cene kemigine yakın oldugu icin ameliyat edildigi zaman uyusukluk ve karıncalanma kalma ihtimalinin oldugunu soyledi. ben de korktum ve disi cektirmeden kactım ordan ama acilen cekilmesi lazım cunku egrı bı sekilde cık
merba,

gömük bi sekilde duran 20lik disimi cektirmek icin doktora gittim, bana dis cene kemigine yakın oldugu icin ameliyat edildigi zaman uyusukluk ve karıncalanma kalma ihtimalinin oldugunu soyledi. ben de korktum ve disi cektirmeden kactım ordan ama acilen cekilmesi lazım cunku egrı bı sekilde cıkıp onde ki azıyı itmekte kendisi. boyle prof, tecrubeli isinin uzmanı birisi olsun istiyorum. bilgisi olan yardım eylesin ve birilerini tavsiye etsin noolur. muskul durumdayım :/
0
cosmicgadin
(21.06.11)
aynısı bana oldu. doktor çekicekti dişi ancak baktı ve dediğin gibi sinirlere çok yakın olduğunu, hasarlanması halinde dudak kısmında kalıcı uyuşukluk ve karıncalanma olduğunu söyledi. bende korktum ve çektirmedim. daha sonra doktorumun tavsiyesi ile 3 boyutlu çene filmi çektirdim mr gibi bir şey. orada tamamen dişin kökü nereden geçiyor görebiliyorlar ve işinin uzmanı bir çene cerrahı o filmlere bakarak dişimi çekti. hiç bir sorunda yaşamadım. eğer istersen gittiğim dr ve film merkezinin telefonlarını verebilirim.
0
oscar
(21.06.11)
(4)

Boyun mr sonucu

murty
Doktoru bugün bulamadım yarın bakacakmış. Merak ettim bundan anlayan var mı ?Sonuç:• C5-C6 intervertebral diskinde anterior subaraknoid mesafeyi silip kord ventral yüzüne hafif bası yapa ve sağ leteral resesi daraltıp c6 kök indentasyonu oluşturan median – sağ paramedian deniş tabanlı ekstüde disk h
Doktoru bugün bulamadım yarın bakacakmış. Merak ettim bundan anlayan var mı ?

Sonuç:
• C5-C6 intervertebral diskinde anterior subaraknoid mesafeyi silip kord ventral yüzüne hafif bası yapa ve sağ leteral resesi daraltıp c6 kök indentasyonu oluşturan median – sağ paramedian deniş tabanlı ekstüde disk herniasyonu.
• C6-C7 intervertebral diskinde anterior subaraknoid mesafeyi daraltan bulging
0
murty
(21.06.11)
5. ve 6. boyun omurları arasındaki diskte kayma var.
6. ve 7. boyun omurları arasındaki diskte de şişkinlik var.

bu kadar tercüme edebildim.
0
gather ye rosebuds while ye may
(21.06.11)
c5-c6 omurlar arası diskinde ön örümceksi zar altı mesafeyi silip omuriliğin karın yüzüne(ön diyebiliriz) hafif bası yapan ve sağ yatay çıkıntıyı daraltıp c6 kök çentikleşmesine sebep olan, iç-sağ orta çizgi yakınlarında geniş tabanlı (ekstüde ne demek bilmiyorum) disk fıtığı.
c6-c7 omurlar arası diskinde ön örümceksi zar altı mesafeyi daraltan şişme
beyin ve omuriliğin 3 katlı zarı vardır, örümceksi zar bunlardan 2.si. özetlersek c5-c6 arası fıtık, c6-c7 arası da şişkinlik mevcut. zarlar arası mesafenin azalması bos'un dağılımı için sorun olşuturabilir.
not: tıp 1. sınıf öğrencisiyim, tıbbi terminoloji eğitimim bu kadarına yetiyor. eğitimini bitirmiş birisi daha iyi açıklayabilir.
0
frozsgy
(21.06.11)
@dropbox
Ameliyatlık bir durum var mı acaba?
0
🌸murty
(21.06.11)
boyun fıtığın var halk dilinde. subaraknoid arayı daraltması beyin omurilik sıvısını azaltabilir. bu da baş ağrısı gibi şikayetlere yol açabilir. uyuşmaların baş ağrıların oluyor mu? doktorun bir şey demedi mi?
0
bıdıbıdı
(21.06.11)
(4)

tetanoz aşısı

aliscan
eczaneler yapıyor mu? nerede yaptırabilirim.
eczaneler yapıyor mu? nerede yaptırabilirim.
0
aliscan
(21.06.11)
sağlık ocağında oldum ben. bedavaya. sanırım eczaneler 5 tl'ye mi ne yapıyormuş, ama sadece bazıları.
0
terp
(21.06.11)
bildiğim kadarıyla eczacıların aşı yapması yasaklanmış, o nedenle yapmayı reddediyorlar. sağlık ocağından yaptırabilirsiniz. aşıyı alıp gelmenizi isteyebilirler ama. o da ucuz bir şey eczaneden alırsınız.
0
dr cucu
(21.06.11)
eczacıyı kafalarsan yaptırabilirsin. geçen hafta aşı+iğneye TL12,5 verdim.
0
fntm
(21.06.11)
hastanelerin acilleri yapiyor idi yanlis hatirlamiyorsam.
0
orcu
(21.06.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.