Giriş
(5)

Gece Sabaha Kadar Sindirim oluyor mu?

technicalte
Merhaba,Duyuruda bir başlıkta şöyle bir şey okudum:DAKİKA DAKİKA İNSAN VÜCUDU...21.00`Sindirim organlarının günlük görevi sona eriyor`. Gelen herşey midede sabaha kadar hazmedilmeden kalıyor ve bu çok tehlikeli. Kalan yemekler bağırsak sahasındaki mukozaya hücum ediyor.yani gece sabaha kadar sindiri
Merhaba,
Duyuruda bir başlıkta şöyle bir şey okudum:
DAKİKA DAKİKA İNSAN VÜCUDU...
21.00
Sindirim organlarının günlük görevi sona eriyor. Gelen herşey midede sabaha kadar hazmedilmeden kalıyor ve bu çok tehlikeli. Kalan yemekler bağırsak sahasındaki mukozaya hücum ediyor.


yani gece sabaha kadar sindirimin durduğu doğru mudur?
Bu konuda bilgisi olan var mı? Hafif kabız olmuşum da acaba akşam geç yediğim için mi oluyor :s
0
technicalte
(12.07.11)
kesin emin olmamakla beraber,bazı insanlarda sabah sıçma ritüeli vardır o neden var o zaman.
0
borzoi
(12.07.11)
Birşeyler buldum konuya ilişkin, bir göz atın isterseniz. eğer kesmezse devamında verdiğim linkten devamını okuyabilirsiniz...

-----------alıntı---------
Siz uyurken vücudunuz, midenize indirdiğiniz uyumsuz yiyecekleri sindirmek için fazla mesai yapıyor.Birçok kimse başka hiçbir şeye harcamadığı kadar sinir enerjisini sindirim için harcamaktadır. Uygun olmayan yiyecek yendiğinde bunun sindirimi 8-14 saat sürebilir. Halbuki uygun bir yiyecek 3-4 saatte sindirilir. Böylece sindirim için enerji boşa gitmemiş olur. Uygun yemekten sonra 3-4 saat beklemeden başka bir yiyecek yemeyiniz. Aynı zamanda yemekte içilen sıvılar, sindiricileri sulandırarak sindirim sürecini yavaşlatır. Patates ile eti, süt ile tahılı, peynirle ekmeği, balık ile pirinci birlikte mi yiyorsunuz? Bu bileşimler sizin iç sisteminizi tahrip edecek ve enerjinizi yok edecektir. Çünkü farklı yiyecekler farklı şekilde sindirilir. Nişastalı yiyecekler (pirinç-ekmek-patates): Başlangıçta ağızda oluşan pityalin enzimiyle sindirilir ki bu enzim alkalin ihtiva eder. Proteinli yiyecekler (et-süt ürünleri-çerezler) hidroklorik asit ve pepsinle sindirilirler ki bunlar asit içerirler. İki zıt karakterli madde (alkali ve asit) ortamda aynı zamanda çalışmazlar. Bunlar birbirlerinin etkilerini yok ederler.

---------alıntı--------------

www.kadinlaricin.net
0
trawmatolog
(12.07.11)
trawmatolog,

İştahım kaçtı. Zaten kilo almışım. Hof.
0
lol
(12.07.11)
@trawmatolog un yazdıklarına lütfen biri itiraz etsin :S
0
🌸technicalte
(12.07.11)
yuh iyimiş lan doğru harbi
0
borzoi
(12.07.11)
(6)

Yaklaşık 30 yıldır peşimi bırakmayan nezleden nasıl kurtulurum

zeze
Burnumdaki hiç gitmeyen sümükler daha az görünsün diye kambur duruyorum. Ağlamak istiyorum. Alerji demeyin çünkü alerji ilaçları işe yaramıyor. İlaç, bitkisel çözümler, koca-karı zımbırtı bildiniz ne varsa yazarsanız sevinirim.
Burnumdaki hiç gitmeyen sümükler daha az görünsün diye kambur duruyorum. Ağlamak istiyorum. Alerji demeyin çünkü alerji ilaçları işe yaramıyor. İlaç, bitkisel çözümler, koca-karı zımbırtı bildiniz ne varsa yazarsanız sevinirim.
0
zeze
(12.07.11)
Şu vardı, ben İstanbuldayken burnum sık sık akardı nezle gibi. Ankarada 4 yıl yaşadım, o süre zarfında bir kere bile öyle olmadım. Havasından demek.
0
jesterdvine
(12.07.11)
burnunda kemik eğriliği vardır bundan kaynaklı olarak sinüzit olabilir.Bende var sürekli hafif bir rüzgar göriyim yorgun olıyım akar kerata
0
hystarie
(12.07.11)
malesef alerji,önce alerji testi yaptırın,ya da böle garip test çıkmıştı besin testimi ne yediğiniz bişeyde alerjik bişeler yapabiliyo
0
borzoi
(12.07.11)
büyük ihtimalle kronik sinüzit. en kestirme çözüm sık sık bol tuzlu suyla burnunu temizlemen. en mantıklı çözümse bir kulak burun boğaz uzmanına görünmen. geçmiş olsun.
0
temat
(12.07.11)
kbb de bi film çektir bakalım ne diyecekler.
0
kediebesi
(12.07.11)
sorununun ne olduğunu biliyor musun? allerji testi yaptırdın mı, sinüzit misin, nedir? ona göre tavsiyede bulunalım.
0
african rain
(12.07.11)
(9)

Psikolojik Rahatsızlık falan filan?

calimdor
ilk olarak sorumu sorayım (geçen gün de sormuştum) devlet, psikolog ücretlerini karşılıyor mu? (ssk) devlet hastanesi falan filan farketmez. (izmirdeyim)ikinci kısım ise, içimde patlamaması için yazıyorum. çünkü harbiden içimi korku bastı psikolojim bozuldu falan filan diye.özellikle son 2 haftadır
ilk olarak sorumu sorayım (geçen gün de sormuştum) devlet, psikolog ücretlerini karşılıyor mu? (ssk) devlet hastanesi falan filan farketmez. (izmirdeyim)

ikinci kısım ise, içimde patlamaması için yazıyorum. çünkü harbiden içimi korku bastı psikolojim bozuldu falan filan diye.

özellikle son 2 haftadır sık sık, yeni uyumaya başlarken, yani tam uyku değil, tam ayık da değilken bir anda yatakta aklıma acaip acaip şeyler geliyor.

örneğin, annemin babamın ve etrafımdaki herkesin sıra sıra öleceği geliyor aklıma. boğulacak gibi oluyorum. onları bi daha göremeyeceğim gibi geliyor. ama bunlar saniyeler içinde çok yoğun bir şekilde oluyor. yani mantıklı düşünmeye vakit olmayacak kadar seri.

ya da ne bileyim, öleceğim aklıma geliyor. her şeyin biteceği karanlık ekran falan. yine boğulacak gibi oluyorum, yatakta doğruluyorum hemen düşünceler bombardıman gibi geliyor. (bu arada, ailemden öğrenmediğim için bir dine falan bişiye inanmıyorum, inanamıyorum. o yüzden kendimi bildim bileli öldükten sonra karanlık ekran olacağını düşünüyorum. elimde değil)

biraz önce yine aynı şekilde uyandım. tam hatırlamıyorum bu sefer neyden tırstığımı ama ya askere gittiğimde de böyle olursa, orda kendimi toparlayacak kadar vaktim bile kalmaz. deliririm gibi bişiler düşündüm. (askere gitmem yakın falan değil daha çok var, üniden mezuniyete 1 senem var.)

böyle onlarca farklı düşünceyle uyanıyorum. ortak noktaları bu düşüncelerin tamamının sonunda yalnız başıma kalacağım ve kimsenin bana yardım edemeyeceği yatıyor. düşünce bombardımanının hemen sonunda da delireceğimden korkuyorum, bundan 10 sene sonra bu düşüncelerin artacağını ve delireceğimi düşünüyorum. resmen boğuluyorum işte o anlar.

bu 2. yazdığıma bir cevap beklemiyorum aslında sadece anlatmak istedim. zaten %1'ini bile anlatabildiğimi düşünmüyorum şuan. cevap yazarsanız daha çok şey anlatırım, yazmazsanız da önemli değil çünkü içimi boşaltmam gerekiyordu.
0
calimdor
(12.07.11)
Öleceklerini görmen acayip bı durum değil cogu insanın basına gelir.korktuğun durumlar sıkıntılar vardır bilinçaltında kimseyle paylaşamiyo olabilirsin.kız/erkek arkadasın var mı ? Yoksa kendini yalnız hissettiğinden ailenden başka kimsenin olmadıgını düşündüğünden kaaynakli olabilir anlat dinleriz biz :)
0
tikican
(12.07.11)
Anlattığınız durum aslında ilaç almanızı gerektirsek gibi değil çok zorda kalmasında ilaç istemeyin zaten psikolog yazamaz ilacı
0
tikican
(12.07.11)
bi de eklemeyi unutmuşum. benim annem 17 sene önce panik atakla başlayan yıllar geçtikçe de ilerleyip şimdi adını hatırlayamadığım karmaşık bir hastalığa sahip oldu. akıl kaybı falan yok, burdan o anlaşılmasın ama sene, iki senede bir falan 1 aylık atakları oluyor cart curt. genetik bişise yani bana da geçmiş midir diye düşünüyorum.

bu düşüncelerin hepsinde kendime hakim olamayacağımı düşünüyorum. sanki hayatımın sonuna kadar o an düşündüğüm paradoksu düşüneceğim. yani şuan burda tarif edemeyeceğim bi his oluyor, herkesi her şeyi kaybedicem, en sonunda da aklımı kaybedicem gibi hisler. ama bunlar da tam açıklayamıyor hissettiklerimi.

bildiğim tek şey onları düşündükten sonra delireceğimi düşünmem. 10 sene 20 sene sonrasını düşünüyorum, bu düşüncelerin gelişip beni sikip attığını falan. ne bileiym fazla tarif de edemiyorum işte.
0
🌸calimdor
(12.07.11)
evrende sabit olan 1 tanecik bile birşeyin olmadığını, hareket etmeyen hiç birşeyin olmadığını, yani değişmeyen hiç ama hiç birşeyin olmadığını düşünüp (ego bir sabitleme biçimidir bu sebeple... "ben zenginim", "ben güzelim", "ben yenilmezim"... gibi...) içinde bulunduğun düşünce sürecinin de "az sonra" değişeceğini, biteceğini düşünüp rahatlayabilirsin...
nasıl desem hislerini düşüncelerinin yaratma olayı biraz seninki. atıyorum annenin öleceğini "düşünüp", oradan korku "hissetmeye" başlıyorsun... gibi..

ama asıl olan düşünceler değil, her zaman hislerdir. tabi düşüncelerden oluşan hisler değil de asıl içerde olan, öz hisler...
0
matrix
(12.07.11)
panik atak doktora git tedavisi basit, bişey kalmaz.
0
ehbe
(12.07.11)
izmir de göğüs hastanesi var. oranın psikiyatrına gidip derdini anlatıyosun. gerek görürse ilaç veriyor, gerek görürse psikolğa sevkediyor.

sgk kapsamında bu ikisi de. cebinden para çıkmaz
geçmiş olsun
0
delfina
(12.07.11)
senin probleminle psikiyatrda ilgilenebilir.yaşın 24 ten küçükse hastanelerin gençlik ünitelerine başvurmanı öneririm.değilse hasta yoğunluğu nispeten az olan bir hastane tavsiye ederim.
0
kulak arkasi
(12.07.11)
ssk'da psikiyatri birimleri var ancak terapi yaptıklarını hiç sanmıyorum. bunaltı bozukluğu gibi bir durum sanırım bende de vardı 10 sene kadar evvel*hala da geçmiş değil. terapi çok iyi geliyor. onun dışında sana acilen hobi edinmeni ve birşeyler üretmeni tavsiye ederim; yazı, bahçe işleri, meditasyon hatta dini okumalar, vs. içini rahatlatacak bilgilere ihtiyacın var.
0
african rain
(12.07.11)
bu konularda karar mercii değilim ama benzer durumları ben de yaşadığım ve çok araştırdığım için söyleyeceğim bir kaç şey var sana. durumun panik bozukluğa işaret ediyor. henüz çok taze. kendine telkinlerle ve bu durumu başkalarıyla paylaşarak atlatabilirsin. ama eğer baktın başa çıkamıyorsun devlet hastanesinde psikiyatr bölümü var. iş bir randevuya bakıyor. fakat orası da diğer bölümler gibi yoğun. ben de gittim bir kaç seans ve gözlemlediğim kadarıyla en fazla 15 dakika kalabiliyorsun içeride. oysa anlatacağın şeyler fiziksel bir rahatsızlık gibi kesin ve net olmayacağı için zaman yeterli olmuyor. ve muhtemelen sana düşük dozda bir antidepresan yazacak. eğer durumunun daha ciddi olduğuna kanaat getirirse, oradaki zaman seni değerlendirmeye yetmeyeceği için daha iyi araştırılman amacıyla seni özel bir psikiyatriste yönlendirecektir. nitekim bana öyle yaptı. "durumun sadece bir depresyona benzemiyor, seni uzun uzun dinleyebilecek bir uzman bul" dedi. neyse fazla uzattım. böyleyken böyle. kendini fazla dinlememeye, seni bu duruma getiren nedeni bulmaya çalış. bulmak çözmenin yarısıdır. ayrıca ölümden korkarak, sürekli onu anarak onu erkenden yaşamış oluyorsun zaten. madem kaçınılmaz son bu; yaşayabileceğin her şeyi yaşa ve tadını çıkar.

mutlu günler diler, başarılarının devamını dilerim...
0
moco coco
(12.07.11)
(4)

kas adı soruyorum silicem

java
selamlar duyuru ahalisi, simdi anatomi dersi almıs olanlar "orda bissuru kas var lan" diyebilir fakat ben 1 tane vardır diye farzedip sorayım; bacagın ust arka kısmında bulunan ve kısa oldugu zaman bacagı yatar pozisyonda düz olarak 90 derece kaldıramadıgımız kas hangisidir? canıma okudu serefsiz.
selamlar duyuru ahalisi, simdi anatomi dersi almıs olanlar "orda bissuru kas var lan" diyebilir fakat ben 1 tane vardır diye farzedip sorayım; bacagın ust arka kısmında bulunan ve kısa oldugu zaman bacagı yatar pozisyonda düz olarak 90 derece kaldıramadıgımız kas hangisidir? canıma okudu serefsiz.
0
java
(12.07.11)
good room beautiful
(12.07.11)
bodybrowser.googlelabs.com&note=&ui=1&opa=s:0,m:0.21,sk:1,c:1,o:1,ci:1,l:1,n:1&nav=-1.33,78.56,63.43&sel=p:5185;h:;s:;c:0;o:0
0
waryemez
(12.07.11)
bence belinde fıtık olabilir. bi baktır, ağrı sürerse.
0
kediebesi
(12.07.11)
belimde fıtık vardı, tedavi oldum. egzersiz yapıyorum şimdi oradaki kaslar gucsuz oldugu icin.
0
🌸java
(12.07.11)
(5)

Seboreik Dermatit

msne
merhabalar. saç diplerimde dışardan bakıldığında aynı sivilce gibi, yani böyle ortası beyaz kabarcıklar çıkıyor. fakat sivilceden farkı, patlattığım zaman yapış yapış bir şey çıkıyor, yani tam sivilce içinden çıkan gibi değil. kanıyor da tabi ki ve kaşıdıkça yayılıyor sanırım. seboreik dermatit en b
merhabalar. saç diplerimde dışardan bakıldığında aynı sivilce gibi, yani böyle ortası beyaz kabarcıklar çıkıyor. fakat sivilceden farkı, patlattığım zaman yapış yapış bir şey çıkıyor, yani tam sivilce içinden çıkan gibi değil. kanıyor da tabi ki ve kaşıdıkça yayılıyor sanırım.

seboreik dermatit en benzeyen şey gibi geli bana, fakat kepeklenme falan denmiş bende öyle bir şey olmuyor. sadece çok fazla yağlı bir cildim var ve 1 gün bile dayanmıyor saçlarım yıkadıktan sonra.

birkaç doktor gezdim, ilki roaccutane muadili zoretanin diye bir hap verdi, fakat tam olarak ne olduğunu söylemedi. burnumun da yağlı olduğunu ve sürekli burnuna dokunuyor ve saçınla da oynuyor musun dedi, ben de evet dedim. ondan olduğunu hatta eskiden kendisinde de olduğnu falan söyledi. ama karaciğer enzimleri ila nedeniyle yükseldiği için devam edemedim. aslında çok iyi gelmişti hatta 3 gün içinde tamamen geçirmişti.

sonra tekrarladı bıraktığım için, başka bir doktora gittim o da boğaz kültürü alınan ucuna pamuk sarılı çubukla saç düplerimdeki sivilcemsi şeyleri patlatarak örnek aldı. ondan da bir şey çıkmadı ve o da ne olduğunu söyleyemedi. şu an adını hatırlamadığım bir antibiyotik verdi. ayda 3 gün 3 ay boyunca almamı söyledi. bunun yanında bir de sivilce losyonu verdi roll-on tarzı sürülüyordu. ilk ay işe yarar gibi oldu sonra tırtladı o da.

sorum şu ki bu seboreik dermatit olsa bunu fark edememiş olabilirler mi, yani tanısı zor bir şey midir? bir de google görsellerden baktım da tam ayrıntılı bir fotoğraf bulamadım. kendiminkiyle karşılaştırabileceğim düzgün birkaç fotoğraf var mıdır? çarşamba günü yine doktora gideceğim de seboreik dermatit olabilir mi diyeceğim, ama önce iyice araştırayım diyorum boş yere söylemeyeyim alakasız bir şey.

kusura bakmayın uzun oldu. teşekkürler şimdiden.

ekleme: bir de bu sivilce gibi şeyler bazen acı da veriyorlar yastığa başımı koyunca falan. bir de kışın hiç kaşınma falan olmuyor da yazın birazcık terlesem ki çok da terleyen bir insanım kaşınmaya başlıyor.
0
msne
(11.07.11)
aynı dertten muzdarıbım kac tane doktor gezdım aynı geyıkler , anlattıkların bırebır uyuyor.. bende bu sıralar kalmadı bısey cunku artık elımı surmuyorum ve mumkun oldugunca gunde bırkac kez olmak uzere saclarımı yıkıyorum. eger ımkanın varsa denız suyu kullan , guneste kurut bu da cok etkılı oluyor bunların dısında bıde anti bakteriyel sampuanlar kullanılabilecegini soylemıstı bı doktor ama genel ıtıbarıyle cok bı cozumu yok vucut direncin dustugu anda tekrar eder de dedı bır cılt doktoru..
0
kennym
(11.07.11)
bahsettiginiz seyin aynisi esimde var. adini hatirlayamiyorum su anda ama kesin tedavisi olan bir rahatsizlik degil. donem donem artiyor bazen de azaliyor. yastik kiliflari benek benek kan oluyor bazen hatta. cok arttiginda doktor antibiyotik tedavisi veriyor, bir sure azaliyor. bu sekilde. iyi bir cildiye uzmani da soyledi; gecmesi ya da gecmemesi kisinin bunyesiyle alakaliymis; kafa derisini mesken edinen bir bakteriden sozetmisti. semptomlari azaltmak da yardimci olabiliyorlarmis. en son 3lu bir tedavi vermisti. sabah aksam surulen ayri ayri iki solusyon ve de antibiyotik. bayagi etkili olmustu, ama hala var.
0
freefroglet
(11.07.11)
@freefroglet

aynen yastıkların üzeri benek benek kan ya da ya da benek benek sarı iltahapımsı şeylerden oluyor.

@kennym

evet yazın tailde denize girdiğimde iyi geliyordu ve geçiyordu, fakat ne yazık ki bu sene tatile gidebilecek zamanım yok.

seboreik dermatit değil diyorsunuz o zaman. ben yine de sorayım doktora da içimde kalmasın:) yalnız tedavisi olmadığını duymak moralimi bozdu.

ek: @kennym ve @freefroglet bu arada karaciğerinizde bir sorun yoksa zoretanin'i kesinlikle doktorunuza danışarak almanızı tavsiye edebilirim. ciddi ciddi 3 gün içinde tamamen yok etti ve 10 gün içinde bırakmak zorunda kalmama rağmen yaklaşık 1 yıl boyunca tekrarlamadı. geçmiş olsun sizlere de.
0
🌸msne
(11.07.11)
yüzde kızarma sonrasında da derinin kabuk bağlaması olayı yoksa seboreik dermatit değildir.
0
pyro clustic flow
(11.07.11)
benim de bir adet seboreik dermatit teşhisim var. ancak bildiğim kadarı ile sivilce tarzı bir oluşumu olmuyor. kulak arkası, saç dipleri, burun kanatlarında kızarıklık ve dökülme, çok hafif kabuk bağlama şeklinde beliriyor. kaşıntı yapıyor. strese bağlı gelişen, krem sürmekten başka çaresi olmayan bişey. bana dr antibiyotik de yazmıştı ama ben kullanmak istemedim. bir de dermokozmetik ürünleri tavsiye ediyorlar.
stres ve mevsime bağlı olarak azıttığı için tam bir tedavisi yok zannımca. ben advartan krem kullanıyorum ama çok abartmadan çünkü kortizon içeriyor.
0
bonnie and clyde
(12.07.11)
(1)

Sıcak-Soğuk Kompres ?

jangbogo
Şimdi ben galiba parmağımı incitmişim. olay anında soğuk kompres yaptık. 1 gün falan oldu. şimdi sıcak kompres mi soğuk kompres mi uygulamamız gerekiyor ?
Şimdi ben galiba parmağımı incitmişim. olay anında soğuk kompres yaptık. 1 gün falan oldu. şimdi sıcak kompres mi soğuk kompres mi uygulamamız gerekiyor ?
0
jangbogo
(11.07.11)
bildiğim kadarıyla ilk travma sırasında soğuk,daha sonra tedavi sürecinde sıcak uygulanıyor...ama bence buralarda zaman harcama bi sağlık kurumuna danış derim...
0
action_f0rever
(11.07.11)
(5)

Saç Dibi Egzamasına Çözümüm Var!!!

diyojenimtırak
ey bu illetten muzdarip canlar. ketoraldir, kortizonlu adını hatırlamadığım losyonlardır, zeytinyağıdır tıp ve alternatif tıbbın bildiğim tüm yöntemlerini bi şekilde kullanmış, kullanana şahit olmuş biri olarak hep sadece kaşınmayı ve dökülmeyi geciktirmiştim. bir büyüğüm birgün "sirke" kullan dedi.
ey bu illetten muzdarip canlar. ketoraldir, kortizonlu adını hatırlamadığım losyonlardır, zeytinyağıdır tıp ve alternatif tıbbın bildiğim tüm yöntemlerini bi şekilde kullanmış, kullanana şahit olmuş biri olarak hep sadece kaşınmayı ve dökülmeyi geciktirmiştim. bir büyüğüm birgün "sirke" kullan dedi. kullanmaya başladım. önce yaralar olmamaya başladı. ardından baktım deri dökülmeleri de azaldı. kaşıntı da tek tük kaldı böyle insanı hoşlaştıran cinsten. ve sirkeyi bırakalı da 2 ay oldu dirhem deri dökülmem kalmadı.

kullanımına geçelim:

duş esnasında önce saçın kirini atın bi sabunla şampuanla. sonra 1 veya 2 yemek kaşığı sirkeyle dipleri ovalayın. 5-10 dakika arası beklerin öyle. yaralar varsa hafiften yanar ama öyle dayanılmaz bi acı değil rağadolun. ardından durulayın ve tekrar sabunlayın ya da şampuanlayın.

koku konusunda tereddütü olanlara şöyle diyebilirim rağadolun. hiç kimse saçımın kokusuna laf etmedi kullandığım 4-5 ay boyunca. hatta bilhassa koklattığım oldu kimse almadı sirke kokusunu. meğer uçucu bi meretmiş o yüzden panik yapmayın.

not: bu belki benim derimin kabul ettiği bi çözüm olabilir. ama deneyerek bi şey kaybetmezsiniz aksine sirkenin saçları nasıl yumuşattığına şahit olursunuz.

geçmiş olur umarım, sevgiler.
0
diyojenimtırak
(11.07.11)
teşekkürler. yıllarca kaşınmadan çekmiş birisi olarak diyebilirim ki bim'de satılan elidor'Un mavi şampuanı kepekliler için olan kafamdaki yağlanmayı ve kaşınmayı yok etti herkese tavsiye ederim.
0
inanmazsan inanma
(11.07.11)
bu işin internette feci pirleri var. hatta olayı saça hiç bişey sürmeden yıkamaya vardırıyorlar da, şampuansızlığa alışmak için de bu sirke formülünü uyguluyolar. karbonat da kullanıyorlar. yalnız hep elma sirkesi kullandıklarını gördüm. bi de öyle dene. (belki orada daha ucuz diyedir yalnız bilemiyorum) bir de sirkeyi sulandırarak kullanıyorlar, belki o zaman yanmalar vs de azalıyodur.
0
kediebesi
(11.07.11)
@inanmazsan onu denemedim fakat head&sholders ın mentollüsü de gayet başarılı. hele yaz aylarında resmen afet-i devran-ül cihan-ı güzel =o)

@kediebesi karbonatı babamda kullanmıştı zeytinyağıyla karıştırıp ama ben pek sıcak bakmadım. üzüm sirkesi de kullanmıştım ama genelde elma kullanmıştım. elmanın kokusu üzüme nazaran daha yumuşak.

@otopsi kendi açımdan önce saç diplerim kuruyor kaşınıyor ve deri dökülüyordu sonraki gün yağlanıyordu. hangisi olduğunu bilemiyorum..
0
🌸diyojenimtırak
(11.07.11)
seboreik dermatit'i kastediyor sanırım.
0
pyro clustic flow
(11.07.11)
peki yağlanmaya da iyi geldi mi yani ?
0
cornypop
(21.07.11)
(6)

tırnak morarması

efendi burrfoot
merhaba üç gün önce ayak başparmak tırnağıma bir şey düşmesi sonucu tırnağın dibi morardı. ilk gün çok acı verdi, şimdi azalsa da yürürken ağrıyor. kendi kendine iyleşir dendi diye çok kurcalamadım ama tırnak düşmesi denilen olayı da tam anlamış değilim. kendi kendine hallolur mu bu durum?
merhaba üç gün önce ayak başparmak tırnağıma bir şey düşmesi sonucu tırnağın dibi morardı. ilk gün çok acı verdi, şimdi azalsa da yürürken ağrıyor. kendi kendine iyleşir dendi diye çok kurcalamadım ama tırnak düşmesi denilen olayı da tam anlamış değilim. kendi kendine hallolur mu bu durum?
0
efendi burrfoot
(11.07.11)
2,5 ay evvel kapıya sıkıştırdığım tırnağım hala mor ve duruyor. birkaç gün evvel tırnak sanki ayrılmaya başladı alt tabakadan ama henüz düşme yok. biraz uzun sürüyor anlayacağın.
0
african rain
(11.07.11)
teşekkürler, ağrı ne kadar sürüyor peki?
0
🌸efendi burrfoot
(11.07.11)
ilk sıkıştırdığımda nefesim kesilmişti ağrıdan çok hızlı kapadım kapıyı çünkü. birkaç gün içinde azalarak bitiyor ağrı sadece kuaför tırnağı gibi boyalı bir tırnak kalıyor başka da sorun olmuyor.
0
african rain
(11.07.11)
1 aya falan yavaş yavaş oynamaya başlar tırnak bu arada da alttan yenisi gelir zaten siz de dokunduğunuzda acımycak kıvama geldiğinde pıt diye çekersiniz, kopar gelir.
0
rentts
(11.07.11)
benim de halısahada yediğim tekmeden başparmak tırnağım tamamen morarmıştı. ağrısı 4 - 5 güne geçmişti hatırladığım kadarıyla. sağlık ocağında bir krem vermişlerdi morarmayı azaltması içindi sanırım, ama ağrı için de olabilir tam emin değilim, adını da hatırlayamadım gerçi. zaten pek de kullanmamıştım. ağrı geçene kadar yattım, ayağımı da biraz yüksekte tuttum.

herkes düşer falan demişti ama hiç düşmedi. biraz zorlasam düşecek gibiydi ama ellemedim hiç. morluğun tamamen kaybolması için de haliyle tırnağın tamamen uzaması gerekti, bu da yaklaşık 6 ay sürdü. geçmiş olsun.
0
burbat
(11.07.11)
cok yakin zamanda tirnagimi bir yere sikistirip, ortadan ikiye boldum. kan revan seklinde, acillik bir vaka idi; yani morarmadan daha kotu durumdaydi. ancak o bile bir hafta icinde gecti, su anda tirnagimin yarisi yok ancak aci da sifir. once bandajlarla, sonra medikal dukkanindan alinan plastik minik parmakla korudugum kirik tirnagimi; su anda yalnizca tek yara bandi tutuyor. bu arada onceden birkac tirnagimi da dusurmus, yeniden cikarmistim; onlarin da acisi az ancak yeniden uzama sureci oldukca uzun.

ozet: aci en fazla birkac gun suruyor. tirnak dusse bile.
0
pioche
(11.07.11)
(5)

Atların kırılan kemikleri neden kaynamıyor?

rastgelebiri
kalça, diz veya sağrı kemiklerine zarar geldiğinde bu hayvanlar neden öldürülmek zorunda?
kalça, diz veya sağrı kemiklerine zarar geldiğinde bu hayvanlar neden öldürülmek zorunda?
0
rastgelebiri
(11.07.11)
seninde bileğin kırıldığında pek de düzelmez aslen. eklemler kırılıp tekrar eski haline gelen yapılar değiller. atlarda da sadece ayağı kırıldığında vuruyolar diye biliyorum. daha fazla acı çekmesin diye malum sürekli ayakları üzerinde
0
onexey
(11.07.11)
@onexey

tamam da en azından beni; alçıya alırlar, vidalarlar, platinlerler vs. bir tedaviye başlanır en azından. keza bazı yarış atları benden değerli. onları da öldürüyorlar ayakları kırılırsa. peki neden? bilimsel gerekçe ne? ben orasındayım.
0
🌸rastgelebiri
(11.07.11)
emin olmamakla beraber büyük bi kırık değilse platindir vidadır takıyolar damızlık olarak kullanıyolar,şampiyon bi at vardı hatta o öleydi

edit:ayabakan dı şindi hatırladım gerçi onun ayaağı kırılmamış.
0
borzoi
(11.07.11)
geçenlerde okumuştum, duyuruyu görünce paylaşayım dedim. (tamamen alıntıdır)

Ayağı kırılan at'ları niçin vururlar?



Atların bacaklarında meydana gelen bazı kırıklar günümüz teknolojisi ile bi noktaya kadar,plakalar,vidalar konularak tedavi edebiliyor..Yani bacağındaki her kırık artık atın ölüm fermanı değil.Ne var ki yine de birçok kırık sorununun hala tedavisi yok.Sebebi ise atın diğer hayvanlardan farklı anotomik yapısı ve ruhsal durumu...
Atların vücutlarındaki kırık ve çıkıların tedavileri diğer benzer hayvanlarınkilerinden farklılık gösteriri.belki de bu hususta atlar tekdirler.atlar uyuşturulmaya yani uzun anestezik uygulamalara gelemzler.yerde uzun süre yatamazlar.sık sık dört ayak sütünde durmaya ihtiyaçları vardır.ayaktayken daha rahattırlar ve daha az enerji harcarlar.nadiren,o da hasta olduklarında veya doğum sırasında yatarlar.atın iri vücudundaki organları yatar vaziyetteyken nefes almasında zorluk yaratır.
At ayakta durabilmek için ön iki bacağına,koşmak için ise dört bacağına birden gereksinim duyar ama hiçbirzaman ağırlığını dört bacağına eşit olarak yayamaz.her zaman ön iki bacağa daha fazla yük biner.bu nedenle atlarda karşılaşılan kırıklar çoğunlukla ön bacaklardadır.atlar yatarken ön ayakaları üzreinde doğrularak ayağa kalkarlar.kırık bacağı üzerinde ayağa kalkamayan atın yerde kalması veya tedavi amacıyla yerde yatırılmaya çalışılması at için hem ıstıraptır hemde başka hayati tehlikler doğurur.
Kemikli canlıların tümünde kırılmış bir kemiğin tedavi usulü aynıdır..Önce kırık parçalar bir araya getirilerek sabitlerştirilir.Bu sabitleştirme kan akımı yani doklulardaki beslenmeyi sağlamak ve olabilecek enfeksiyonlara karşı kan yolu ile vücudun savunma mekanizmasını devreye sokmak için gereklidir.
Kırık kemikler genellikle 12-16 hafta içerisinde kaynarlar ve eski sağlam yapılarına kavuşurlar.bu süre içerisinde hastanın hareket etmesi,kemikleri sabit tutamaması iyileşmeyi yavaşlatır ve tedavisi süresini geciktirir.insanlarda tedavinin başarısı,kırık kemiğin bulunduğu uzvun bu 12-16 haftalık sürede sabit tutulması,kırığın alçıya ve askıya alınması ama en önemlisi hastanın sabrı ile ilgilidir.
Kırılan bir kemiğin kaynaması ve mikrop kapmadan iyileşmesi için en önemli faktör o bölegedeki kan dolaşımıdr.bölegedeki kan,çevre deri ve kas dokularından gelen kan ile de takviye edilir.ne varki at yarım ton civarındaki ağırlığı ve iri cüssesi ile bu hususta farklı bir yapıya sahiptir.dizinden aşağısı,kemikler,bunları birbirine bağlayan bağlar ve deriden oluşur.bu bölegede fazla bir kas yapısı olmadığından mevcut ve takviye gelebilecek kan miktarı da fazla deildir.bu nedenle atın bacağındaki kırık kemiklere yapılan tıbbi müdaheleler çoğu kez sonuç vermz.kırılan kemikler iltihaplanmaya yatkındırlar.basit kırıklarda bile veterinerler,hastalığın seyri,süresi ve iyileşme ihtimali hakkında kesin bilgi veremezler.
Atların tedavilerinde sorun yaratan bu özellikler nedeniyle,cerrahi müdahalelerin çok kısa olması,3-4 saati aşmaması gerekir.atlar anestezinin etksi geçnce,uaynı uyanmaz iri cüsseleriyle ayağa kalkmaya çalışırlar.hemde o alçıya alınmış vidalar veya metal parçalar yerleştirilmiş bacakları üzerinde.at tedavisi için gereken sabrı hiçbirzaman gösteremz,biran önce ayağa kalmaya çalışır.bu arada bacağına konulmuş alçı ve takviye parçalarına zarar verdiği gibii takatsiz bacakalrının başka yerlerinden yeniden kırılmalarına yol açabilir.yani atlar hastalık süresince rahat durmayan,ne yapacaklarını önceden kestirilemeyen hayvanlardır.
Herşeye rağman 30-40 sene evvel atın ölümü demek olan birçok kırık,günümüz teknolojisi ile tadavi edilebiliyor.ancak bir bacakta birden fazla kırık bulunmasına veya iki bacağın biren kırılmasına hala yapılabilecek fazla bişey yok.bu dost,güzel ve asil hayvanın yerde uzun süre yatırılıp acılar içinde ölümü beklemesi yerine daha fazla acı çekmemesi için yapılabilecek en güzel şey hayvanın hayatına son vermektir.
0
dibini gor
(11.07.11)
sırf performansı düştü diye hayvan öldürülmez. eğer böyle ise buna en başta hayvan hakları örgütleri karşı çıkar. performansı düştüyse yarıştırmak zorunda mısın, emekli eder hayatına sütçü beygiri olarak devam etmesini sağlarsın, çayıra salar bırakırsın, çiftliğinde oynarsın. yeter ki iyileşsin. "madem ki koşturamıyorum, o halde öldüreyim" diye bir şey yok.

at dediğin hayatını ayakta geçirir. uyurken bile ayakta uyur, yatmaz. insan evladının eli kırılınca alçıya alıp boynuna asıyorsun. ayağı kırılınca alçıya alıp üstüne bastırtmıyorsun, koltuk değneği veya tekerlekli sandalye kullanarak basmamasını, kullanmamasını sağlıyorsun. "basma üstüne " diyince de karşındaki insan laf dinliyor.

at dediğin koca ağır hayvan. alçıya alsan da hayvan bu neticede, laftan anlamaz, basma desen yine basar, alçıya alıp koltuk değneğiyle yürütemezsin, tekerlekli sandalyeye oturtamazsın, "kullanma bu ayağını, diğer üçüyle idare et" diyemezsin. alçıya da alsan at o ayağının üstüne basar. bastığı sürece de iyileşmez. iyileşmedikçe de acı çeker. o yüzden öldürülürler.
0
kibritsuyu
(11.07.11)
(7)

protein bilimciler, kalori sevenler

nezareten taharet
180 boy, 65 kilo var. öğrenciyim. kendi evimdeyim. bu bilgiler ışığında, günde ne kadar protein ve kalori almalıyım ki, artı kilo yapsın?ve bir de, alacağım proteini en fazla nasıl alabilirim? toz, hap demeyin. alerjim var.ve bunların yanında, spor yapıyorum, yapıcam da, orda sıkıntı yok. 10 gün önc
180 boy, 65 kilo var. öğrenciyim. kendi evimdeyim.

bu bilgiler ışığında, günde ne kadar protein ve kalori almalıyım ki, artı kilo yapsın?

ve bir de, alacağım proteini en fazla nasıl alabilirim? toz, hap demeyin. alerjim var.

ve bunların yanında, spor yapıyorum, yapıcam da, orda sıkıntı yok. 10 gün önce de sigarayı bıraktım. yağlanmam yani, kas yaparım ben onları bence.

şimdiden teşekkür ediyorum, önerileriniz için.
0
nezareten taharet
(11.07.11)
toz pislik olmadan en fazla proteini yumurtadan alırsınız. sabah kahvaltıda 4-5 yumurta beyazı (birinin sarısını da yiyebilirsiniz) 2 saat sonra spor. akşam da ızgara tavuk ya da ızgara balık tercih edilmeli. spor sonrası 1 adet muz (potasyum), ara öğünlerde sadece salata ve meyve. akşam 8den sonra yemek yok, şeker yasak.
0
falandankorkmamfilandankorktugumkadar
(11.07.11)
ama belirttim, öğrenciyim dedim. ne kadar sürdürebilirim bu mükemmel öğünleri?
0
🌸nezareten taharet
(11.07.11)
ne kadar sürdürebilirseniz o kadar iyi.

işin maddi boyutu sıkıntı olacaksa, abur ve cuburu kestiğinizde (ki kesmek zorundasınız) cebinizde oldukça para kalacak. sigarayı da bırakmışsınız.

sorun "yarın arkadaşlar gelecek, ellerinde 2 kasa birayla, ya da okuldan çıkınca hep beraber burger'a gidicez?" ise, o olmaz. sağlıklı bir metabolizmaya ve vücuda kavuşmak disiplin ve tatsız bir hayat istiyor.

sporu akşam yapacaksnız, spor öncesi makarna, pirinç, bulgura da (yağsız) yüklenebilirsiniz ama yedikten 2 saat sonra spor ile yakmalısınız.
0
falandankorkmamfilandankorktugumkadar
(11.07.11)
öyle aşırı body yapan biri değilsen sabah 4-5 yumurta fazla gelir zaten yiyemessin orası ayrı. ilk etapta 2-3 tane beyaz yiyebilirsen ne mutlu.

onun dışında öğrenciysen düzenli beslenme zor olur, ek besin olarak ara öğünlerde fındık fıstık almalısın bir de taze meyve.

tabi ki ana öğünlerde tavuk,balık, kırmızı et önemli buldukça yi

ben de aynı durumdayım lakin senden 5 kilo fazlam var 5 daha almam lazım ancak ramazan yaklaşıtığı için kasmıyorum, ne de olsa ramazanda mecburen kilo verecez
0
technicalte
(11.07.11)
ya zaten amacım kilo alırken, sağlıklı bi şekilde almak. yoksa biliyorum, abansam yemeğe her türlü kilo alırım.

ama işte beslenme kafamı karıştırdı. kaslarımı yakarım diye korkuyorum. bi yerde şey yazıyodu, günlük kilonuzun 2 katı protein alın. yani 130 140 gram?

hadi 50 gr alayım. ama nerden alayım? yumurtada 3 gr var yok, süt de öyle, lor peyniri var bi o iyi, başka da yok.

yani aslında sormak istediğim ve cevap bulamadım şey, normal bi insan günlük ne kadar protein harcıyor? ne kadar yersem, kaslarımı yakmam, vücuduma zarar vermem?

bir de, madem fazla protein alamıyorum, kol ve kalça kaslarımla çalışmayı bırakayım, düz koşu ve alt/üst karın çalışayım?
0
🌸nezareten taharet
(11.07.11)
hacım ben de spor yaparak hafif de kas yaparak almak istiyorum işte de bu durum düzenli hayat ister. öğrenci olduğumuz için hayatımız o kadar da düzenli değil

Günde 140 ı unut, o bizi aşar bi kere. sen yarısını alabilirsen kendini şanslı say ki ben 70 gramı bile alamıyorum bu da neden kilo alamayıp göbek yaptığımızın açıklaması. çünkü kaloriyi fazla alıp aynı oranda spor yapmayınca göbek oluyor ayrıca yağlı ve şekerli beslendiğimizi için
bunlar zaten bildiğin şeyler.

3 demişsin ama yumurtada 5 gr protein var diye biliyorum
1 litre sütte %3 den 30 gr protein var denir.
Lor peynirinde %7 dir ama ondan da 100 gr yesen 7 gr
Normal peynirden de 7 gr
et yesen ordan da bir 20 gr

toplarsan 70 yapar. tabi ki bunların yanında karbonhidrat ve yağları da var :S

gördüğün gbi bu kadar malca hesap yapmak insanın zamanını alır, profesyonel değilsen gereksizdir.

demek istediğim doğal beslenirsen yanında yağ da alırsın karbonhidratta dolayısı ile öyle kas yapman için hayvan gibi antreman yapman lazım ki öğrenciysen zordur bilirim.

çözüm önerim ve aynı zamanda benim yaptığım daha doğrusu yarım yamalak yaptığım
mümkün olduğunca proteinsel şeyler yiyip içip şekerli unlu şeylerden uzak durmak haftada 4 gün spor yapılacaksa bunun en az 1 tanesi cardio yani bisiklet, yüzme, koşma, ip atlama, tempolu yürüyüş.

karın kası çalışmak bana nafile geliyor şayet göbek varsa, önce göbeği eritmek lazım ki karın kasını hisset çalışırken.

itiraf edeyim ki tatlıyı kesemiyoru, çaya hala şeker atıyorum vs
tehlikeli şeyler bunlar
0
technicalte
(11.07.11)
işte bir kişi anladı beni :)

ben sporu çok seviyorum, üşengeç adam değilim. ki sigarayı bıraktım, daha da enerjik oldum. hal böyleyken, deli gibi spor yapasım var. heves değil, ama önüme böyle engel çıkıyor.

senin dediğin gibi, kasdan önce cardio şart, bi koşma, bi yüzme şart. fakat kilom zaten 65, zaten yağ denen şey yok bende.

olay burda çıkmaza giriyor, yine senin dediğine geliyoruz. mümkün oldugu kadar protein, mümkün oldugu kadar az unlu şeyler ve tatlıyı unutmak.

herhalde daha yararlı bilgi geleceğini zannetmiyorum.

teşekkürler.
0
🌸nezareten taharet
(11.07.11)
(3)

advil ve alkol

jpsartre
1 bardaktan daha az şarap içtim, başım ağrıyor. sizce advil içmemin bi sakıncası olur mu?not: advil ibuprofen içeren bir ağrı kesicidir.
1 bardaktan daha az şarap içtim, başım ağrıyor. sizce advil içmemin bi sakıncası olur mu?

not: advil ibuprofen içeren bir ağrı kesicidir.
0
jpsartre
(10.07.11)
advil i bilemiyorum. novalgine bişey yapmaz*

*bunu ben demiyorum. benzer bi durumda kaldığım bi akşam, doktor olan eski sevgilim söylemişti. onun yalancısıyım.
ha çok daha fazla alkolle de içtiğim oldu migren sebebiyle. bana bişey yapmıyordu hakkaten
0
delfina
(10.07.11)
Defalarca ikisini az zaman aralıklarıyla içtim. Hala yaşıyorum.
0
pokepoke
(10.07.11)
(bir kutu içmedikçe:)hiç birşey olmaz, rahat ol.
0
the kene
(11.07.11)
(9)

Sağlık Ocağı mesai saatleri?

wallacemckart
Sevgili Hipokratın torunları Yarın öğle arasında veya işten önce sağlık ocağına uğramam lazım. Çalışma saatlerini biliyor muyuz acaba?
Sevgili Hipokratın torunları Yarın öğle arasında veya işten önce sağlık ocağına uğramam lazım. Çalışma saatlerini biliyor muyuz acaba?
0
wallacemckart
(10.07.11)
17:00 paydos bi onu biliyorum.
0
seyduna6687
(10.07.11)
genelde 9:00-17:00 arası oluyor.
0
elenika
(10.07.11)
artık aile sağlığı merkezlerinin doktorlarının çalışma saatleri ayrı ayrı farklıymış doktorum söylemişti.
0
jhonny
(10.07.11)
Ben kendi aile hekimime gidemicem. Yani kim varsa ona gidicem.
0
🌸wallacemckart
(10.07.11)
o sağlık ocağının internet sitesi varsa bakılabilir, yazıyor..
0
jhonny
(10.07.11)
İstanbul'da bir aile hekimine sahipsen ve kendi aile hekimine gitmeyeceksen başka aile hekiminin sizi kabul etme olasılığı azdır, hatta yoktur .Aile sağlığı merkezleri ,hastaneler gibi kalite standartları doğrultusunda A ,B,C,D ve H(sınıfsız) gruplara ayrılmıştır .A ve B sınıfı olanlar esnek mesai ile çalıştığı için muhtemelen öğle arasınıda çalışarak esnek mesai göstermişlerdir .diğer gruplar ise 12 00 ile 13 00 arası öğle arası vardır .Yani işinizi çözmek için A YADA B grubu Aile sağlığı merkezinde çalışan aile hekiminin hastası olmalısınız .Yinede şansınızı deneyin ama genel kurallar yukarıda yazdığım gibi
0
yamyamorganizma
(10.07.11)
Ailehekimliği.gov.tr de aile hekimim ailemin olduğu şekilde gözüküyor. yani istanbulda değil. Bunun yardımı dokunur mu?
0
🌸wallacemckart
(10.07.11)
beyoğlu asm'de:

saat dört civarı hasta da gelmiyor, doktorlar çıkıyor. her hekim kafasına göre çalışma saati belirleyemiyor, bir işi filan varsa başka. ayrıca farklı hekime de gidilebiliyor, izin kullanan hekim olduğunda mesela (hastayı ortada bırakacak değiller ya).

farklı şehirde oturanları veya yılın belli dönemlerinde farklı yerde yaşayanları muayene edebiliyorlar.
0
tedirginlik hucresi
(11.07.11)
aile hekimin istanbul'da değil ama senistanbuldaikamet ediyorsan önce aile hekimini istanbul'da ikamet ettiğin yere göre değiştirmen gerekir. ardından işini halledersin. cevaplarda belirtildiği gibi esnek çalışma saati varsa sağlık ocağından bilgi alırsın ama yoksa 12-1 ara veriyorlar. 5 e kalmamaya bakın çünkü ahbs programını kapatıyorlar genelde 4 buçuktan sonra.
0
bananebundan
(11.07.11)
(3)

Kanal tedavisi olmuş dişin kırılması

kirazz
birkaç ay önce kanal tedavisi yaptırdığım dişimin bir kısmını elime aldım az evvel. çık diye gitti. ne olur bundan sonra ömrü ne kadar sürer? dış yüzeyinden bir parça gitti
birkaç ay önce kanal tedavisi yaptırdığım dişimin bir kısmını elime aldım az evvel. çık diye gitti. ne olur bundan sonra ömrü ne kadar sürer? dış yüzeyinden bir parça gitti
0
kirazz
(10.07.11)
benim de geçen yaz kanal tedavisi yaptırdığım bi dişimin yarısı kırılmıştı, diğeri de çatlamıştı. ama sonradan değil, dişçi sağolsun. yarısı giden dişe amalgam dolgu yapmıştı. o tarafla pek yemedim iyice kırılırlar diye. şimdi o iki dişe kaplama yaptırıyorum. umarım sağlam olur böyle. sen de kaplama yaptırabilirsin kırılan dişine, dolguyla kapatmaktan daha sağlam olur diye düşünüyorum/umuyorum.
0
daysleeper
(10.07.11)
benim de aynı durum başıma gelmişti.zamanla tüm diş parça parça kırıldı.dişçi dişi çekip implant yapcağını söyledi.dişçiden çok korktuğum için hala yaptırmadım ama bir sene geçti.kanal tedavisi olduğundan hiç acı da yapmıyor heralde.
0
gibigibiyimgibigibi
(10.07.11)
kaplama olur.
0
copy paste
(10.07.11)
(6)

sakinleştirici

ensar
alkol ve uyuşturucu dışında kafayı boşaltacak, takıntıyı törpüleyecek, çekilir kılabilecek ve eczaneden reçetesiz sorgusuz alınabilecek bir ilaç var mı?
alkol ve uyuşturucu dışında kafayı boşaltacak, takıntıyı törpüleyecek, çekilir kılabilecek ve eczaneden reçetesiz sorgusuz alınabilecek bir ilaç var mı?
0
ensar
(10.07.11)
pasiflora?
0
orqan
(10.07.11)
fulsac da var
0
dasher
(10.07.11)
spor. eczanelerde bulunmaz.
0
dokuzeylul
(10.07.11)
fulsac yani prozac'ın muadili olan antidepresan, yle içip rahatlayacağınız bi ilaç değil. düzenli kullanımla 2.kutu bittikten sonra etkilerini gösteriyor. pasiflora da basit bir ilaç. sana tavsiyem, aktardan antistres çayı alman.
0
sormaya geldim
(10.07.11)
sarı kantaron
0
ya ben lan neyse
(10.07.11)
Öyle bir ilaç yok. Varsa da bağımlılık yapacağından reçetesiz satılmaz.
0
juanolujuan
(10.07.11)
(2)

ibs durumları

aliscan
bu mart ayı gibi, tuvalete çıkma sayısının artması, tuvalete çıkmaya rağmen rahatlayamama vs gibi sebeplerle 2 farklı doktor ibs teşhisi koydu. kolonoskopi/endoskopi yok kan tahlili-dışkı tahlili var idi. bir süre ilaç kullandım iyi geldi fakat çeşitli sebeplerle ilacı kullanmadım bir süredir fakat
bu mart ayı gibi, tuvalete çıkma sayısının artması, tuvalete çıkmaya rağmen rahatlayamama vs gibi sebeplerle 2 farklı doktor ibs teşhisi koydu. kolonoskopi/endoskopi yok kan tahlili-dışkı tahlili var idi. bir süre ilaç kullandım iyi geldi fakat çeşitli sebeplerle ilacı kullanmadım bir süredir fakat kendimi ne zaman kötü hissetsem aşağı bölgelerde meteospasmyl içtim iyi geldi.

son 1 aydır falan ibs'nin asıl durumu olan ishal'i daha sık yaşamaya başladım (önceki şikayetlerimde ishal şikayeti yoktu, sık tuvalete çıkınca yumuşak dışkı vardı ama dışkı genelde normaldi). sürekli ishal değilim fakat özellikle karın ağrısı sonrası ishal yaşamaya başladım, belki kötü bir beslenme düzenim var bu da etkiliyor, çok rahat ishal oluyorum fakat bir meteospasmyl içince kesiyor hemen ishali.

2 sorum olacak:

1- şu an ilaç içip ishali kesme teşebbüsünde bulunayım mı? çünkü ishal belki ibsyle ilgili değil mikrobik olabilir böyle durumlarda sanki ilaç içmeyin diyorlar.
2- sizce kolonoskopi yaptırayım mı.
0
aliscan
(10.07.11)
yaşam kaliteni düşünüp yaptırmalısın bence. ayrıca ishalin mikrobik olduğunu düşünmüyorum çünkü kabızlık ve ishal beraber de ayrı da görülebilir diye yazmışlar. az önce okudum geçmiş olsun.
0
nisansayısı
(11.07.11)
kolonoskopi daha kesin bir teşhis için çok yardımcı olur, hem uzun süreli ishal durumlarında doktorlar direkt kolonoskopiyi tercih ederler.
meteospasmyl spasm çözücü olduğu için büyük ihtimal bağırsakta biriken gazı rahatlatıyordur için iyi geliyordur diye düşünüyorum. Ayrıca 1 aydan uzun süren ishalin mikrobik olması pek olası değildir.
0
meldamon
(12.07.11)
(4)

Sağ kolda ağrı

thoappelsin
Sağ koltuk altımdan dirseğime, dirseğimden bileğimin dış tarafına, baş parmağımda ve baş parmak bölgesinde sürekli bir ağrı hissediyorum.Özellikle sağ baş parmağımın içinde git gide daha da acı birikiyor sanki...Gözle görünür bir renk değişimi söz konusu değil, ancak öğlenden beri devam eden bir ağr
Sağ koltuk altımdan dirseğime, dirseğimden bileğimin dış tarafına, baş parmağımda ve baş parmak bölgesinde sürekli bir ağrı hissediyorum.

Özellikle sağ baş parmağımın içinde git gide daha da acı birikiyor sanki...

Gözle görünür bir renk değişimi söz konusu değil, ancak öğlenden beri devam eden bir ağrı. Başlangıçta bu kadar değildi, ancak şimdi iyice arttı.
0
thoappelsin
(10.07.11)
Öğlen durduk yerde mi başladı? Çarpma vurma hiçbir şey yok mu?
0
grgn
(10.07.11)
boynunda bi sıkışıklık olabilir, geçmezse doktora.
0
kediebesi
(10.07.11)
bu dediğiniz radya sinir problemine işaret umarım ciddi birşey değildir.şahsen ben kaza sonucu 6 ay kadar felçli kaldım radyal sinirden dolayı.
doktora gidin..
0
othervoices
(10.07.11)
- Evet, durduk yere başlamıştı.

- Bilemiyorum, boynumla ilgili hiçbir sorun yok gibiydi dün de. Belki de kolumun ağrısından onu hissedemiyordum.

- Geçmiş olsun...

Şu an ağrı kalmadı gibi. Hatta sanırım hiç yok. Ancak boynumdan biraz aşağıda hafif bir ağrı hissediyorum. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Şimdi bir doktor arkadaşımı arar sorarım, gece gece tek yardım bulabileceğim yer olarak burasını görmüştüm.
0
🌸thoappelsin
(10.07.11)
(2)

Burundaki dikişin sarkması

alihoca
Geçen hafta salı Konka hipobilmemnesi diye bir ameliyat oldum, burnumda dikişler olduğumu söyledi doktor. Pazartesi kontrolle burnumdaki kabukları temizleyecekti ama çok rahatsız ettiği için ben alabildiğim kabukları aldım, şimdide aynada bir baktım burnumdan ince iplik gibi birşey sarkıyor, herhald
Geçen hafta salı Konka hipobilmemnesi diye bir ameliyat oldum, burnumda dikişler olduğumu söyledi doktor. Pazartesi kontrolle burnumdaki kabukları temizleyecekti ama çok rahatsız ettiği için ben alabildiğim kabukları aldım, şimdide aynada bir baktım burnumdan ince iplik gibi birşey sarkıyor, herhalde dikiş olsa gerek. Durum ciddimidir tribe girdim gece gece. Acı yok, kanama yok.
0
alihoca
(10.07.11)
dikiştir, vücut atıyo onları, atılamayanları da doktor accık çekiveriyo, zaten yara iyileştiği için bir his olmadan çıkıyolar. korkacak bişi yok. geçmiş olsun.
0
kediebesi
(10.07.11)
dikişlerine sakın dokunma, cımbız vs flan gibi şeylerle onu çekme, koparma vs. oldukları gibi bırak.
0
girl in a coma
(10.07.11)
(2)

vücut geliştime ve spazm ilaçları

efexor
zor bi soru geliyor: 2-3 günde bir ağırlık çalışırım. yalnız bu aralar çok ciddi gaz sancısı şikayetim var, dolaysıyla spazm çözücü ilaçlar kullanmam gerekiyor (spasmomen). soru: ağırlık çalışmalarından sonra spazm çözücü ilaçlar kullanmak ağırlık çalışmanın getirilerini sıfırlar mı? azaltır mı? ver
zor bi soru geliyor: 2-3 günde bir ağırlık çalışırım. yalnız bu aralar çok ciddi gaz sancısı şikayetim var, dolaysıyla spazm çözücü ilaçlar kullanmam gerekiyor (spasmomen).
soru: ağırlık çalışmalarından sonra spazm çözücü ilaçlar kullanmak ağırlık çalışmanın getirilerini sıfırlar mı? azaltır mı? verimini düşürür mü?
0
efexor
(09.07.11)
11 senedir vücut geliştirme ile uğraşan birisi olarak söylüyorum: ufak şeyleri kafana takma. her şeyin hesabını yapma. sağlığın için ilaç kullanman gerekiyorsa kullan. gelişimini iki haftalığına yavaşlatsa ne kaybedersin?
0
hiko seijuro
(09.07.11)
ilaçlar karaciğeri yorduğundan, protein tozu falan kullanıyorsan kullanma. karaciğerine ekstra yük bindirme.
0
baldur2
(09.07.11)
(7)

Spor ve enerji fazlalığı üzerine

dokuzeylul
2,5 yıldır düzenli şekilde, haftada 5 gün:1,5 saat ağırlık çalışması,1 saat tenis bir gün 3000M koşu: 12,13 dk.bir gün hafif tempoda 6,7 km koşu. rutinim bu. body builder değilim. Tek yaptığım beslenmeme dikkat etmek. spor yaptıkça enerjim yükseliyor. spordan sonra yığılıp kalmıyorum, patlama yaşıyo
2,5 yıldır düzenli şekilde, haftada 5 gün:
1,5 saat ağırlık çalışması,
1 saat tenis
bir gün 3000M koşu: 12,13 dk.
bir gün hafif tempoda 6,7 km koşu.

rutinim bu. body builder değilim. Tek yaptığım beslenmeme dikkat etmek. spor yaptıkça enerjim yükseliyor. spordan sonra yığılıp kalmıyorum, patlama yaşıyorum nerdeyse. sabah uyandığımda kendimi koşu atı gibi hissediyorum. haftada 7 gün spor yapmamak için kendimi zor tutuyorum.

Spor isteğini dizginleyemiyorum. Spor deyince akan sular duracak nerdeyse. Bağımlı mıyım?
0
dokuzeylul
(09.07.11)
negzel lan. çok özendim.
0
unalub
(09.07.11)
seratonin salgılarını yükseltiyordu sanırım düzenli spor. onunla alakalı olabilir.

bi de enerji patlaması hali için, sevgili yapman gerekiyordur belki? hani oynaş koklaş durumlarıyla atılacak bi enerjidir belki de o?

bu arada @evliya çelebi, gülmekten dağıldım :))
0
delfina
(09.07.11)
animsadigim kadariyla, duzenli sporun endorfin salgilattigi ve bagimlilik yaptigi yonunde cok guclu bir sav var.

haa, ama soruyu sormanizdaki asil erek bir tur "gencim, yakisikliyim / guzelim, duyurucu arkadaslara selam ederim" ise,
cekilebilirim aradan?*
0
viva paulista
(09.07.11)
bende sendenim dostum bunların üstüne;

yazın; sörf, windsurf, ve tekneyle açılarak en az 1 saat yüzme
kışın; kayak, kar motosikleti yarışları
bizim işimiz zor dostum :)))))))))))))
0
neysene
(09.07.11)
spor yapmak için öncelik değiştirdiğim bile oluyor. cinselliğin, gezip tozmanın önüne bile geçebiliyor bu istek. makine gibi hissediyorum. arızalı olabilirim.
0
🌸dokuzeylul
(09.07.11)
aşırı spor yapmak da bir rahatsızlık aslında. şimdi ismini bilemicem ama kaç yerde okudum. (bkz: bunun kitapta yeri var)

ancak sizinki rahatsızlık halini almış mıdır? sanmıyorum ama bilemicem.

yaptığınız bu güzel sporların yanına haftada 1-2 gün bir kaç kuple yoga-pilates gibi bir şeyler eklerseniz dengelersiniz gibi geliyor bana.
0
mea maxima culpa
(09.07.11)
Hastalık değil de hastalık belirtisi olur olsa olsa.
0
vexations
(09.07.11)
(10)

penisilin alerjisi olan hastaya augmentin verilmesi

farabi
doğru mudur? doğru değilse bunu yapan doktoru sikmek mi gerekir sabaha mı bırakmak?
doğru mudur? doğru değilse bunu yapan doktoru sikmek mi gerekir sabaha mı bırakmak?
0
farabi
(09.07.11)
verilmemesi gerekiyormuş, içmesin.
0
kediebesi
(09.07.11)
bıraktım zaten kullanmayı... elim ayağım titriyor sinirden. ilgilenmemişti bile benimle belirttim penisilin alerjimi ona rağmen yazdı dangalak
0
🌸farabi
(09.07.11)
hastanenin yönetimine şikayet etmelisin bence.
0
kediebesi
(09.07.11)
1917
(09.07.11)
git ağzını burnunu dağıt. penisilin alerjisi çok önemliymiş. her penisilin kararından önce alerji testi yaptırılmalı. bunları ortaokuldayken penisiline alerjim çıktığında söylemişlerdi. bir sene alerjisi olmayanın diğer sene alerjisi olabiliyormuş. o yüzden askerde de tee ortaokulda bi kere alerji çıktı dediiğimde adamlar koca koca penisilin alerjisi diye yazdılar nolur nolmaz diye. demek ki var bir bildikleri. riske girmiyorlar. bu adam nasıl öyle bir hata yapar.
0
sezofren
(09.07.11)
Annem az kalsın öteki dünyaya gidiordu doktorun hatası yüzüne bikaç sene önce aman diyeyim hiç şakası yok penisilin alerjisinin.
0
kiral
(09.07.11)
augmentin valla beni çocukken götürüyordu öyle diyim. vücud hacmim 2 katına çıkmıştı onun yüzünden.

şakası olmaz.
0
darknum
(09.07.11)
Zaten her türlü doktorundan, dişçisine her şeye augmentin veriliyor güzel ülkemizde. O doktor da otomatiğe bağlamış anlaşılan. Aman dikkat!
0
pokepoke
(09.07.11)
akut astım ve hiper tansiyon hastası olan bana belirtmeme rağmen katarin forte yazmıştı biri. Doktora güvenip aldım sonuç 2 saat sonra yamuk bir pozisyonda sızmışım sabaha karşı yerde uyandım 2 adım atmamla bayılmam bir oldu. sabah o pozisyonda bulmuşlar beni. kısaca aman diyeyim bu ilaçlar alerji veya bazı hastalıık durumunda çok ciddi yan etkiler yapabiliyor.
0
rexex
(09.07.11)
Dava aç, ha cinayete teşebbüs ha bu.
0
ForzAras
(09.07.11)
(6)

Bir anda ortaya çıkan, kendi kendine geçen hastalık

ack3000
dün akşama doğru ateşimin çıktığını hissettim neyse yattım. sabaha karşı 4 gibi çok kötü bi şekilde uyandım ateşime baktım 38buçuktu. hava hayvan gibi sıcak olmasına rağmen üşüyodum o yüzden battaniye aldım tekrar yattım ilaç falan almadan. gece sık sık kalktım ateşle cidden bayılıcak gibiydim bi ar
dün akşama doğru ateşimin çıktığını hissettim neyse yattım. sabaha karşı 4 gibi çok kötü bi şekilde uyandım ateşime baktım 38buçuktu. hava hayvan gibi sıcak olmasına rağmen üşüyodum o yüzden battaniye aldım tekrar yattım ilaç falan almadan. gece sık sık kalktım ateşle cidden bayılıcak gibiydim bi ara. öğlen 12 gibi uyandım ateşten eser yoktu sadece aşırı halsizlik öküz gibi yorgunluk vardı. ne bu şimdi böyle saçma hastalık yaşamadım ben hayatımda
0
ack3000
(08.07.11)
gıda zehirlenmesi. hafif geçmiş.
0
ben smyrna
(08.07.11)
baktım internetten bütün belirtilerim besin zehirlenmesi hakkaten. hangi doktora gidilir, dahiliye mi?
0
🌸ack3000
(08.07.11)
genelde acile gidilir, serum takılır falan. ama gıda zehirlenmelerinde mide bulantısı kusma ya da ishal de olmalı.. sizde var mı bunlar?
0
omonia
(08.07.11)
Bağışıklık sisteminiz çok güçlüymüş.
0
lebanon
(08.07.11)
daha kusmadım ama bulantı var psikolojik de olabilir tabi
0
🌸ack3000
(08.07.11)
hayır sadece hafif bir zehirlenme geçirmişsiniz. doktora bile gerek yok. geçmiş zaten. serum falan gereksiz ayrıca hafif bulantı bunun kanıtı. bu saatten sonra artmaz. biraz bayat bir şey yemişsiniz. çok şiddetli bozuk değilmiş, farketmemişsiniz. süt vs de olabilir. gaitaya bakın. rengi falan normal veya normale yakın ise sorun yok. ama 1-2 gün ağır yemeyin. yediğinize dikkat edin. ayrıca yediğiniz şeyin bozuk olması değil pis olması da buna neden olmuş olabilir. yediklerinizi bi düşünün.
0
ben smyrna
(08.07.11)
(1)

izmirde ortopedi merkezleri

dokuzeylul
değerli duyuranlar; ayak tabanımı inceletebileceğim, bilgisayarlı zamazingoları olan, gerekirse tabanlık, ayakkabı vs yaptırabileceğim bir merkez bakınıyorum izmirde, bilgisi olan?
değerli duyuranlar; ayak tabanımı inceletebileceğim, bilgisayarlı zamazingoları olan, gerekirse tabanlık, ayakkabı vs yaptırabileceğim bir merkez bakınıyorum izmirde, bilgisi olan?
0
dokuzeylul
(08.07.11)
pyro clustic flow
(08.07.11)
(1)

Çocuk terapisti/psikoloğu

traslimon
Selamlar. 6 yaşındaki yeğenim için çocuk terapisti/psikoloğu arıyoruz. Daha önce bir yakınınızı, kardeşinizi, çocuğunuzu götürdüğünüz ve iyi sonuç aldığınız veya alacağınıza inandığınız isimleri/terapi merkezlerini benimle paylaşırsanız çok makbule geçecek. Şehir İstanbul. Antalya'da da olabilir. Şi
Selamlar. 6 yaşındaki yeğenim için çocuk terapisti/psikoloğu arıyoruz. Daha önce bir yakınınızı, kardeşinizi, çocuğunuzu götürdüğünüz ve iyi sonuç aldığınız veya alacağınıza inandığınız isimleri/terapi merkezlerini benimle paylaşırsanız çok makbule geçecek. Şehir İstanbul. Antalya'da da olabilir. Şimdiden teşekkürler.
0
traslimon
(08.07.11)
amerikan hastanesinde çok iyi bir ekip var, mutlaka telefonda bile görüşebilrsin ama sorunu merak ettim
0
nisansayısı
(09.07.11)
(4)

bebek güneş kremi

moon palace
Selamlar sevgili ebeveynler,7 aylık bir bebek için en uygun güneş kremi nedir? araştırmalarım ve ntvmsnbc'den Esra Sert'in yazısı (git: http://www.ntvmsnbc.com/id/25222656/)üzerine mineral bazlı ve paraben içermeyen bir güneş kremi almaya karar verdim. bulduğum markalar mustela ve bioderm. bu marka
Selamlar sevgili ebeveynler,

7 aylık bir bebek için en uygun güneş kremi nedir? araştırmalarım ve ntvmsnbc'den Esra Sert'in yazısı (git: www.ntvmsnbc.com)üzerine mineral bazlı ve paraben içermeyen bir güneş kremi almaya karar verdim. bulduğum markalar mustela ve bioderm. bu markalar güvenilir midir, ve internette bu markaları satan güvenilir bir site biliyor musunuz? malum birçok sahte ürün satan yer var. bir de bunların dışında tavsiye edeceğiniz başka ürün var mı? şimdiden hepinize teşekkürler.
0
moon palace
(08.07.11)
Mustela ne bilmiyorum ama bioderm dermatologların falan da kullandığı bi marka (benim dermatoloğum onu vermişti mesela bana sivilce tedavisi için, bütün problemi halletti ve de bırakınca tekrar sivilcem çıkmadı) güneş kremi de iyidir sanıyorum ama söz konusu bebek olduğu için yine de bi doktora sorsanız daha iyi olmaz mı?
0
aileena
(08.07.11)
mustela
0
mahnita
(08.07.11)
coppertone
0
girl in a coma
(08.07.11)
mustela (minerallisinin adını hatırlamıyorum) ve bioder photoderm mineral iyidir.
fiziksel koruyucu kullanmak gerek.
0
anatomik durus
(08.07.11)
(5)

Babaya Liposuction

portnoi
İlerleyen yaşının da etkisiyle eritemediği bir göbeği var babamın. Yani bundan 10 sene önce de aynı göbek oluşmuştu ama perhiz+sporla eritmişti. Ama şimdi aynı özenle perhize ve diyete devam ediyor neredeyse bir senedir, o göbekte bir değişiklik yok. Hani çok yemiyor, resmen her gün kilometrelerce y
İlerleyen yaşının da etkisiyle eritemediği bir göbeği var babamın. Yani bundan 10 sene önce de aynı göbek oluşmuştu ama perhiz+sporla eritmişti. Ama şimdi aynı özenle perhize ve diyete devam ediyor neredeyse bir senedir, o göbekte bir değişiklik yok. Hani çok yemiyor, resmen her gün kilometrelerce yürüyor falan, ama yok, göbek gitmiyor. Vücudunda da sadece göbeğinde bir fazlalık var, şişman değil, hatta küçük kıçlı falan bi adam. Ama o göbek sıkıntı, bel fıtığı da var hafiften, beline de zorluk.

Ben diyorum ki liposuction yaptırsak biz kendisine. Bir kereye mahsus, çünkü inanıyorum ki bi daha yerine gitmez o yağlar aynı disiplinle yaşamaya devam ederse. Merak ettiğim, bunu daha evvelden denemiş duyurucular var mıdır, nerede yaptırmışlardır, bir de fiyatlar ne alemde geziniyor onu baya merak ettim.

Teşekkürler.
0
portnoi
(08.07.11)
Babanızın yaşı kaç?
0
puro
(08.07.11)
valla zayıflamak için liposuction yapılmamasını önermişti bana bir estetik cerrah... (çok ekstrem durumlar hariç tabi)

bence babanız biraz daha bel-karın bölgesine etki edecek sporlara ağırlık vermeli ve diyetisyen kontrolünde zayıflamaya çalışmalı... yani yaşına, ağırlığına ve vücudunun durumuna uygun bir diyet hazırlanmalı...
0
mortar
(08.07.11)
54 yaş.
0
🌸portnoi
(09.07.11)
50 yaş üzerinde göbek hoş karşılanır. Eğer sağlığına dair bir problem bulunmuyorsa, liposuction gibi tehlikeli olabilecek -özellikle ileri yaşlarda- bir işe hiç girişmeyin derim. Bunun yerine her gün yürüyüş yapsın geçer gider.
0
puro
(09.07.11)
bir doktor arkadaşın karısı 3 gr yağ için tutturmuştu aldırcamda aldırcam. sonrası o kadarcık şey için bi hayli işkence gibi görünüyordu. iyi düşünmek lazım, önce diyet bence istesin yeter ki
0
nisansayısı
(09.07.11)
(1)

Mr raporumu yorumlayabilcek birisi var mı?

aniidyu
mr raporumu resim olarak ekledim(ayrıca 2006'da ön çapraz bağ ameliyatı olduğumu da ekleyeyim)
mr raporumu resim olarak ekledim
(ayrıca 2006'da ön çapraz bağ ameliyatı olduğumu da ekleyeyim)
0
aniidyu
(08.07.11)
menisküs ameliyatı(da) olmuş bir şahıs olarak, başlangıç seviyesi menisküs. bacak kaslarınızı geliştirmeniz için egzersiz verilir. ağrılı zamanlar oluyorsa da onun için bir kaç krem. bu benim eğitimsiz yorumum. çünkü sonuç kısmındaki 1. paragrafın ne olduğunu bilmiyorum.
0
ben smyrna
(08.07.11)
(3)

sağlık bakanlığı sigarayı bıraktırma merkezi (sadece laf)

play time
ben hiç kimseye yardımlarını görmedim duymadım.tv reklamlarında göz boyadıklarına bakmayın.gittim kayıt oldum kardeşim 6 ay geçti hala döncekler bana.bi s.ke yaradıkları yok.en iyisimi eczaneden falan nikotin sakızı gibi şeyler almak.ama bıraksınlar bu vatandaşı çok düşünüyoruz ayaklarını.başka tavs
ben hiç kimseye yardımlarını görmedim duymadım.tv reklamlarında göz boyadıklarına bakmayın.gittim kayıt oldum kardeşim 6 ay geçti hala döncekler bana.bi s.ke yaradıkları yok.en iyisimi eczaneden falan nikotin sakızı gibi şeyler almak.ama bıraksınlar bu vatandaşı çok düşünüyoruz ayaklarını.başka tavsiyesi olan varmı arkadaşlar.nikotin sakızı olayı biraz kendini kandırmak gibi geliyor açıkçası.
0
play time
(08.07.11)
edit: www.eksiduyuru.com

adam akıllı oku. ama adam akıllı. bak tekrarlıyorum, adam akıllı??

sakin kafayla, geç, aç içindekileri oku ve verilen google video'sunu izle.

en sonda da benim entrym var.

ben okudum, 1 saatte karar verip bıraktım. 7. gündeyim. tek bir sigara istemedim, tek bir atak geçirmedim adam akıllı.

adam akıllı oku! ciddiyim.
0
nezareten taharet
(08.07.11)
(git: 273726)
0
lemmiwinks
(08.07.11)
allen car, sıgarayı bırakmanın kolay yolu
0
ser
(08.07.11)
(11)

bi saat önce 2 konserve ton balığı yedim

yvandal
ve bi dakika önce bir bardak süt içtim. ne zamana ölümüm gerçekleşir? süreyi nasıl uzatabiliriz?1,5 saat sonra edit: hala ölmedimedit: laaan? (bkz: #23446066)ertesi gün öğlen editi: ölmedim!
ve bi dakika önce bir bardak süt içtim. ne zamana ölümüm gerçekleşir? süreyi nasıl uzatabiliriz?

1,5 saat sonra edit: hala ölmedim

edit: laaan? (bkz: #23446066)

ertesi gün öğlen editi: ölmedim!
0
yvandal
(08.07.11)
70-80 yaşına kadar yaşarsın diye düşünüyorum kanka. ama sigarayı bırak.
0
mea maxima culpa
(08.07.11)
zehirlenmen düşük bi ihtimal. ama yine de uyanık ol. ağrı hissedersen doktora koş.
0
fayntenks
(08.07.11)
37 yil 29 gun 7 saatin var daha, rahat ol.. pazarlik soz konusu degil, kismet hep bu isler.. bak *surada* ne yazildiysa o..
0
buzzlightyear
(08.07.11)
ben de 1 saat önce bir salata yaptım 80g ton balığı ve bin tane şey daha ekleyip. üzerine de yoğurt döküp afiyetle yedim. yedikten sonra aynı şeyi düşündüm. umarım bir şey olmaz ikimize de :)
0
dasher
(08.07.11)
1 saat icinde ölmüs olman lazim.

sözlük sifreni versene. sana dua ederim.
0
keseci
(08.07.11)
makarna+ton balığı+yoğurt üçlüsünü sıklıkla mideye indiriyor ve yediriyorum millete şimdilik bir sorun yok ölende çıkmadı sanada birşey olmaz herhal..
0
cuma
(08.07.11)
ben direk ölüm sonrası duygusal link altı entrysi giriyorum kanka öteye gitmeden bi okursun.
0
tuzak kurdu
(08.07.11)
geçenlerde profesör açıklamıştı bu balık-süt ilişkisini. asla zehirlemez, eskiden bayat ürünler oluyormuş denetim azmış vesaire, yok hiçbir tetikleme aralarında filan demişti. ben onun yalancısıyım abiler. yokmuş öyle bir şey..
0
good room beautiful
(08.07.11)
ikiside tazeyse bişe olmaz,şaka maka ekşide ne kadar boş beleş bilgiler var ha.
0
borzoi
(08.07.11)
balık bayat değilse bi bok olmaz
0
neysene
(08.07.11)
bir tür şehir efsanesi.
0
dokuzeylul
(08.07.11)
(2)

Dermatolog tavsiyesi

pathetique
Özellikle `seboreik dermatit` konusunda uzmanlaşmış, sizin ya da yakınlarınızın gidip de memnun kaldığı, tavsiye edebileceğiniz bir dermatolog var mıdır?Şehir: İzmir.
Özellikle seboreik dermatit konusunda uzmanlaşmış, sizin ya da yakınlarınızın gidip de memnun kaldığı, tavsiye edebileceğiniz bir dermatolog var mıdır?

Şehir: İzmir.
0
pathetique
(07.07.11)
istanbula gitme imkanınız varsa şu başlığa bir göz atmanızda sayısız hikmetler olabilir
(bkz: kolsuz agop)
0
delfina
(07.07.11)
9 eylül üniversitesinde prof. dr. ayşe şebnem özkan, oldukça iyidir.
0
physcos physcos
(07.07.11)
(5)

doktor arkadaşlar bir bakabilir mi?

sleth
selamlar.kronik öksürüğüm için bi doktora görüneyim dedim. bana 5 ilaç birden verdi. şimdi bunların hepsini kullanırsam benim cesedimi almasınlar evden? ilaçları yazıyorum yardımlarınızı bekliyorum dostlar:luxat, avamys, xyzal, nexium, symbicort.bi sıkıntı çıkar mı? çok acayip yan etkiler yazıyor çü
selamlar.
kronik öksürüğüm için bi doktora görüneyim dedim. bana 5 ilaç birden verdi. şimdi bunların hepsini kullanırsam benim cesedimi almasınlar evden? ilaçları yazıyorum yardımlarınızı bekliyorum dostlar:
luxat, avamys, xyzal, nexium, symbicort.

bi sıkıntı çıkar mı? çok acayip yan etkiler yazıyor çünkü.
0
sleth
(07.07.11)
diğerlerini bilmiyorum da nexium u mide ağrısı için vermişti bana doktor.
0
rodeocu
(07.07.11)
o yan etkilerin hepsi siz de çıkacak diye birşey yok ki canım. o ilacı kullanan milyar tane hastadan biri ölüyor, sonra yan etkilere ölüm bile yazıyorlar. korkmayın.
0
the kene
(07.07.11)
ayrı ayrı olsa belki ama bu kadar alakasız 5 ilacı birleştirince sorun olmasın?
0
🌸sleth
(07.07.11)
ilaçlar alakasız değil.. yazan kişi allerjik rinit ve alerjik astım düşünmüş. nexium eğer sizin bir mide probleminiz yoksa verdiği ilaçların mideye yapabileceği etkiyi azaltmak için yazmıştır muhtemelen. ilaçlarını hafif sayılabilecek ilaçlar. ama sanırım öksürükle birlikte salya sümük gidiyorsunuz. geçmiş olsun, acil şifalar
0
tekel2001
(07.07.11)
teşekkürler. yıllardır bir türlü düzeltemediğim bir öksürüğüm var. ilaçlar bunun için, yoksa herhangi bir hastalık durumum yok.
0
🌸sleth
(07.07.11)
(1)

tiorelax kan sulandırıcı ilaçla birlikte kullanılabilir mi?

fosti
arkadaşlar babannemin zaten fazla olan sorunlarına bir de kireçlenme eklendi. daha önce kalp krizi geçirdiğinden ve anjiyo yapılıp stent takıldığından kalple ilgili ilaçlar kullanmakta. bunlar arasında da kan sulandırıcı varmış. şimdide doktor tiorelax adlı bir ilaç vermiş. prospektüsünü okuduğumda
arkadaşlar babannemin zaten fazla olan sorunlarına bir de kireçlenme eklendi. daha önce kalp krizi geçirdiğinden ve anjiyo yapılıp stent takıldığından kalple ilgili ilaçlar kullanmakta. bunlar arasında da kan sulandırıcı varmış. şimdide doktor tiorelax adlı bir ilaç vermiş. prospektüsünü okuduğumda ise kanın pıhtılaşmasını önleyen veya geciktiren ilaçlarla kullanılmaması gerektiği yazmakta. sizce bu ilaçlar birlikte kullanılmalı mı?
0
fosti
(07.07.11)
tiorelax kas gevşeticidir. coumadin gibi kan sulandırıcılarla kullanılması risklidir. tiorelax pek hayati bir ilaç değil sonuçta, kullanmasa iyi olur. başka ne ilaç var kullandığı?
0
cubuk kraker
(07.07.11)
(2)

el bileği artroskopisi

galadnikov
sonrası nasıl oluyor bunun? belli bir süre eli kullanmamak mı gerekiyor? öyleyse bu süre ne kadar? bir de yatırmıyorlar değil mi hastaneye?
sonrası nasıl oluyor bunun? belli bir süre eli kullanmamak mı gerekiyor? öyleyse bu süre ne kadar?

bir de yatırmıyorlar değil mi hastaneye?
0
galadnikov
(07.07.11)
Cerrahi Sonrası

Ameliyattan sonra ilk iki veya üç gün boyunca, el bileği yüksek olmalıdır. Bandaj temiz ve kuru tutulmalıdır. Buz kullanılması şişme oluşmamasına yardımcı olabilir. Hastaya hareket verilir,bu hareketler elbileği bakımı ve gücünü yeniden artırmak içindir Her ne kadar ameliyat sonrası ağrı genellikle hafif ise, ağrı kesici ilaçlar ağrı hafifletmeye yardımcı olacaktır.
demişler.
ne yapacaklarına göre değişir herhalde. tedavi/teşhis. yatmazsın sanıyorum bi terslik olmadıkça.
0
kediebesi
(07.07.11)
yüksek olmalıdır dediğine göre bağlıyorlar heralde, o da klavye kullanımını iptal eder sanırım, kullanmamış kadar olurum.
0
🌸galadnikov
(07.07.11)
(4)

Vasektomi

nesilsiz
Çok araştırdım, kesin bir sonuca varamadım. Doktorlardan, yaptıranlardan, benden daha çok araştıranlardan yardım istiyorum. Vasektomi operasyonundan sonra geri dönüş mümkün müdür? Nedir, ne değildir? Sevgiler.
Çok araştırdım, kesin bir sonuca varamadım. Doktorlardan, yaptıranlardan, benden daha çok araştıranlardan yardım istiyorum. Vasektomi operasyonundan sonra geri dönüş mümkün müdür? Nedir, ne değildir? Sevgiler.
0
nesilsiz
(07.07.11)
vasectomy reversal diye bir hadise var. demek ki olabiliyor.

pahalı ve teknik olarak zor bir ameliyatmış, vazektomiden önceki hale tam olarak dönmesi zormuş diyor viki de. yani mümkün ama zor. o yüzden herhalde geri dönülmez olarak değerlendiriliyor.
0
kediebesi
(07.07.11)
mumkun
0
bryan fury
(07.07.11)
Mikrocerrahi isteyen hassas bir ameiyat gerekiyor ve 100% garantisi diye biliyorum. Yani hic bir amliyatin sonucu 100% degil ama bunun daha dusukmus.
0
crown
(07.07.11)
Geri döndürülmesi zordur, kalıcı bir yöntem olarak kabul edilmelidir. (Kaynak T.C. Sağlık bakanlığı Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi s.549)
Ama tüp bebek yöntemleriyle sonrasında çocuk sahibi olabilmek mümkün. Sperm örneği yine cerrahi yöntemle alınabiliniyor.
0
tekel2001
(07.07.11)
(2)

endokrinoloji uzmanı tavsiyesi

heyamo
merhaba gececiler ya da sabah kalkıp okuyacak olanlar.hipotiroid cıktı malesef ama ilaca dahiliye uzmanının 10 sn.sini ayırarak yaptıgı tanıyla baslamak istemiyorum.bilenler, yasayanlar varsa anadolu yakası öncelikli ama avrupa da olur, ucuk fiyatlı olmayan özel ya da devletten iyi bir endokrinoloji
merhaba gececiler ya da sabah kalkıp okuyacak olanlar.
hipotiroid cıktı malesef ama ilaca dahiliye uzmanının 10 sn.sini ayırarak yaptıgı tanıyla baslamak istemiyorum.
bilenler, yasayanlar varsa anadolu yakası öncelikli ama avrupa da olur, ucuk fiyatlı olmayan özel ya da devletten iyi bir endokrinoloji uzmanı tavsiyesi istiyorum.
0
heyamo
(07.07.11)
cerrahpaşa-çapa-endokrinoloji.

profesörlerden bile randevu alma imkanın var.

kocaeli'deki doktor da annemi tedavi ederken burayı özellikle önerdi, kendisi yanlış bir şey yapmamak için.
0
corrado
(07.07.11)
geçmiş olsun, prof.dr levent kabasakal, ailecek troidliyiz, hepimizi stabil hale getirdi. Amerikan hastanesinin hemen karşısında muaynehanesi var.

leventkabasakal.com
0
qwertyuo
(07.07.11)
(8)

böbrek taşı mı bu ne_? aciiil!!

ayiadam
ya beyler ben de kum var. ara ara taş düşürürüm. yalnız bu defa şüphelerdeyim ağrı taşağa da vuruyor hatta karnımda bir bölge ayrı taşağımda bir bölge ağrı ağrıyor. siz de daha önce oldu mu böyle bişi_? ilk defa başıma geliyor. bir de idrarda kan var. acil yazdım. değilse doktora koşayım. koşmayı bı
ya beyler ben de kum var. ara ara taş düşürürüm. yalnız bu defa şüphelerdeyim ağrı taşağa da vuruyor hatta karnımda bir bölge ayrı taşağımda bir bölge ağrı ağrıyor. siz de daha önce oldu mu böyle bişi_? ilk defa başıma geliyor. bir de idrarda kan var.


acil yazdım. değilse doktora koşayım. koşmayı bırak yürüyemiyorum o da ayrı mesele.
0
ayiadam
(07.07.11)
olm çağır taksi bas git hastaneye. manyadın mı, vakit kaybetme hiç...
0
istanbluer
(07.07.11)
la yok oğlum sözlükten baktım. taşak da ağrı böbrek taşına dalalettir diyor. tamam taş olduğundan eminim artık. bir an apandisit falan sandım çok tırstım.
0
🌸ayiadam
(07.07.11)
mutlaka ve hızla acile git. özellere gitme eğer çok paran yoksa çünkü yaptıkları işlemler aynı.

3 defa yaşadım, anlatılamayacak kadar kötü bir şey. sen hala burda mısın?
not:acil şifalar
0
meraklı
(07.07.11)
dayanırım gibi ağrı kesici de yuttum o etkisini bir göstersin hele de.
0
🌸ayiadam
(07.07.11)
acilen doktora git, özel vs. farketmez. ücret konusunda acil müdehaleler aynıdır.

inadına doktora gitmicem diyosan evde bira varsa bira içebilirsin.
0
altini ser incisi ker
(07.07.11)
özellikle evde yalnızsan arkadaşını çağır ki ağrıdan kıvranırken birileri yardım etsin. özelde gerekli gereksiz ne kadar test varsa yapıyorlar. gerçi en iyi yanı da taş düşürüyorken 2 ay sonraya ultrason sırası vermeye kalkmazlar(yalvar yakar o gün çektirdim gerçi)
0
meraklı
(07.07.11)
taşı düşürmek için bişey kullandın mı?

sözlükten GİLABURU gilaburu.com.tr tavsiye ettiler. Galiba düşürdüm.

Yarın ultrason'a giricem, durumdan haberdar ederim istersen. PM at.
0
jadle
(07.07.11)
taş mesaneden yola çıktı ağrılar hafifledi. ağrı kesici attım iki tane dün gece kafam oldu yattım uyudum. şu an azaldı ağrılar.

normalde de taş düşürüyorum ama soldan geliyordu hep bu sağdan geldi bir de sağ yumurtalık da ağrıyınca telaş yaptım acaba başka bişi mi diye. ilgilenen herkese teşekkürler.
0
🌸ayiadam
(07.07.11)
(1)

kan bağışı sonrası sıkıntı

and one
merhaba,pazartesi günü kızılay'a kan bağışladım ve o günden beri kan verdiğim kolumun bileği hissiz. ısırıyorum, çimdiriyorum, çeşitli şeyler yapıyorum tınmıyor. ayrıca kolumu düz tutmaya çalıştığımda içerden bir şey geriliyor, kopacakmış gibi oluyor, sızlıyor. daha önce de kan bağışı yapmıştım ve h
merhaba,
pazartesi günü kızılay'a kan bağışladım ve o günden beri kan verdiğim kolumun bileği hissiz. ısırıyorum, çimdiriyorum, çeşitli şeyler yapıyorum tınmıyor. ayrıca kolumu düz tutmaya çalıştığımda içerden bir şey geriliyor, kopacakmış gibi oluyor, sızlıyor. daha önce de kan bağışı yapmıştım ve herhangi bir sorun çıkmamıştı. sizce büyük bir problem midir bu? büyük değilse doktora gidip azar yemek istemiyorum, o yüzden bir fikir alayım dedim.
0
and one
(06.07.11)
Kanaatimce normal değil (doktor değilim.) 168 Kızılay Bağıs ve Bilgi Hattı'nı arayıp bir danışın isterseniz, bu şekilde danışan çoktur, doğru bilgi verirler.
0
AhmetVural1987
(06.07.11)
(4)

Koşu esnasında bacaklarda ağrı

dokuzeylul
kaval kemiğinde ve ayak bileğiyle birleştiği noktada 6,7 km. ler sonrasında dayanılmaz ağrı oluşuyor. o kadar ki kosuyu yarım bırakıyor ve topallıyorum. ayrıca kemik boyunca uzanan kas dokusunda da inanılmaz bir ağrı oluşuyor. damarlarda üç farklı yerde şişkinlik oluşuyor. birkaç doktora gittim sade
kaval kemiğinde ve ayak bileğiyle birleştiği noktada 6,7 km. ler sonrasında dayanılmaz ağrı oluşuyor. o kadar ki kosuyu yarım bırakıyor ve topallıyorum. ayrıca kemik boyunca uzanan kas dokusunda da inanılmaz bir ağrı oluşuyor. damarlarda üç farklı yerde şişkinlik oluşuyor. birkaç doktora gittim sadece ilaç verdiler ama çözum olmadı. kendimce nasıl önlem alabilirim.
0
dokuzeylul
(06.07.11)
abi o kaval kemiklerinde ki ağrı bende de var benim 6,7 km vs. değil 1 km yürüyeyim kıvrandırıyor beni o ağrı. aynısı kuzenimde vardı ameliyat vs. ettilerdi onu. eğer dediğim ağrıysa, bacaklarından falan örnek aldılar ettiler. şişme muhabbetinide doktor diyodu ki damar mı ne kopmuş o yüzdenmiş. tamamen doktorun yalancısıyım. tabi ben kuzenin ameliyat olmadan önce dizinden aldıkları örneği vs. görünce acıdan nasıl kıvrandığını falan ameliyata yanaşmadım.
0
altini ser incisi ker
(06.07.11)
eğer düzenli spor yapmıyorsanız, laktik asit birikmesi yüzünden gerçekleşir o ağrı. özellikle de dediğiniz gibi kaval kemiği ve bileklerde oluşur. sporu bir düzene soktuğunuzda ve düzgün bi şekilde dinlendirirseniz vücudunuzu bir süre sonra bi şeyiniz kalmaz.
0
raycharles
(06.07.11)
aynısı bende de oluyor. yalnız 1 ay kadar önce şunu fark ettim ki sert zeminde koşunca oluyor bu ağrı. sokaktaki koşu yolları falan da çok yumuşak değil, hatta çoğu sert diyebilirim. onun yerine halı saha içinde koşuyorum, çok rahat oluyor. tabi buradaki halı sahalar bedava olduğu için bu imkanım oluyor, siz de çimlerin üzerinde falan koşabilirsiniz.

geçmiş olsun.

ekleme: bir de ısınmadan koşmayın. özellikle bacakları iyi ısıtın.
0
burbat
(06.07.11)
ayakkabıdan. ağrıyan ayağın ayakkabısının tabanına dikkatlice bakarsan diğer eşiyle simetrik olmadığını görürsün. yan basıyosun demektir biraz koşarken.

önce ayakkabıyı, sonra yan basma huyunu düzelt... varsa tedavi olabilirsin.
0
numbernine
(06.07.11)
(8)

askerde ilaç kullanılabilir mi

arkoy
yakında her türk genci gibi askere gidiyorum. fakat aklıma takılan bir şey var. bende anksiyete bozukluğu ve panik atak ve buna bağlı olarak depresyoron var. askerde ilaç kullanılabilir mi?
yakında her türk genci gibi askere gidiyorum. fakat aklıma takılan bir şey var. bende anksiyete bozukluğu ve panik atak ve buna bağlı olarak depresyoron var. askerde ilaç kullanılabilir mi?
0
arkoy
(06.07.11)
ilk muayenede bunu belirtirsin. her ihtimale karşı yanında bir miktar götür yakalarlarsa bilmiyordum dersin. gittiğin yere göre ilk muayeneden sonra ilaçlarını revir çavuşu verir. tabii gittiğin yere bağlı bu! belkide verirler eline takılırsın. ilaçlar için kesinlikle ara verme ama!
0
dunyatuhaf
(06.07.11)
teslim olduğunda büyük ihtimalle üst aramasında ilaçlarına el koyup,not alırlar.Daha sonra bağlı bulunduğun birlikteki revire gidip doktor izni ile muhtemelen birliğinin ilaç sorumlusu er'den günlük ilaçlarını alabilrsin.
0
janissary
(06.07.11)
kullanılabilir ama rapor lazım. muayene olurken bunu söylemeliydin yada söylemelisin.. birliğe teslim olurken o raporu ve ilaçları vereceksin. revirden belirlenen saatlerde gidip alacaksın. yoksa, yok öle dolabımda çantamda dursun gizlice alırım falan.. %100 yakalanırsın ve başın belaya girebilir.
0
pamuk proton ve 7 elektron
(06.07.11)
benim üstümü aramamışlardı, telefonum olsa sokmuştum yani, cüzdanımın içinde de ilaç vardı gayet. cüzdanıma da bakmadılar. gittiğin yerle alakalı.
rahatsızlığının raporunu, ilacın reçetesini sağlık muayenesine götürdüğünde zaten "doğru söylediğini" anladıklarında, ilaç kullanmana karışacaklarını düşünmüyorum.

edit: %100 diye bir şey yok. %100 yakalanmazsın, ilacı saklamak zor değil, ama usülüyle yapmak en temizi
0
yanginmerdiveni
(06.07.11)
orada doktora söylersin sana ilaç yazar.
zaten ilaç sende kalmıyor.
revircin gelip sana her akşam veriyor.
revirci olarak görev yapan bir için 100 tane ilaç kullanan adamdan sadece 2 tanesi gelip ilacını alıyordu.onlarda komutandan korkuyordu.ne günlerdi be.
0
ykup
(06.07.11)
Askerde ilaçlarınızı almanıza çok dikkat ederler. Raporlarınızı ve ilaçlarınızı yanınıza alın. Gittiğinizde sizden ilaçları alacaklar. İlaçları toplayana "benim bu ilaçları her gün almam gerekiyor, kiminle görüşeyim" diye sorun. Büyük ihtimalle bölük astsubayına (yedek subay adayı olacaksanız takım komutanına) yönlendirecek. Gidin komutana durumu anlatın. Bölüğün sağlık (revir) sorumlusunda ilaçlarınız durur, o size verir.
0
sourlemonade
(06.07.11)
ilaçları girerken vermeyin görmezlerse kendiniz kullanırsız görüp de alırlarsa zaten revire verirler. revirden gidip almak eziyet olduğu için her seferinde yanınızda kalması daha iyi
0
buffy de vampir sayilir
(06.07.11)
aklını kullan, belki biraz kasarsan çürük alırsın..
0
bimbambom
(06.07.11)
(12)

dişleriniz tam olarak üst üste mi geliyor

alone
Ağzınızı çenenizi öne arkaya kastırmadan kapattığınızda dişleriniz tam olarak üst üste mi geliyor ?
Ağzınızı çenenizi öne arkaya kastırmadan kapattığınızda dişleriniz tam olarak üst üste mi geliyor ?
0
alone
(06.07.11)
alt çene ön dişlerim arkada kalıyor, ben de çenemin bozuk olduğunu düşünüyorum.
0
g7mor
(06.07.11)
hayır üsttekiler biraz daha önde, gerçi benim dişlerimde falan da yamukluk var. ondan olabilir yani, bilemedim.
0
xenophobe
(06.07.11)
Üst çene önde kalıyor. Normali de bu sanırım? Önceki 6 diş önde kalıyor hatta tam olarak.
0
g man
(06.07.11)
dişler tam üst üste gelmez ki zaten. estetik görüntü + rahat hareket imkanı olmaz. üst dişler biraz daha önde kalmalıdır.
0
devilred
(06.07.11)
üsttekiler önde ve oldukça normaller.
0
magara adami
(06.07.11)
şimdi ben ağızımı kapatınca yanlardaki büyük dişler tam oturuyor ama öndeki 5-6 diş altdakiler arka kısımda kalacak şekilde birbirlerine yapışıyorlar sizlerde de öyle mi ?
0
🌸alone
(06.07.11)
yanlar aynen ama önler yapışmıyor, arada ufak bir mesafe var.
0
magara adami
(06.07.11)
@magara adamı Yapışıyor derken biraz abartmış olabilirim :)
0
🌸alone
(06.07.11)
yahu benim saatten saate değişiyor o. dişçiye söyledim inanmadı:/
0
sarper361
(06.07.11)
dişler, dişleri normal olan hiç kimsede üst üste tam oturmaz üst dişler hafif önde kalır.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(06.07.11)
hafif önde kalır derken , arkadaki dişler tamamen kapanacak kadar mı ?
0
🌸alone
(06.07.11)
benim arka dişlerim altta kalıyor. yanlar üstüste biniyor. gece uyurken de gıcırdatıyorum (sanırım), o durumda zaman ve mekan bilincim çok fazla olmadığından bir gözlemim olamadı.
0
loveinaflipbook
(06.07.11)
(6)

diş beyazlatma

guest9999
araştırdım biraz bir iki yöntem var. lazerle olan birden fazla yapılıyormuş, diş taşı taşı alınanda mı ne onda da 2'den fazla zararlıymış.bende hangi yöntem kullanılır bilmiyorum. alt dişlerin hafif çarpıklığından dolayı kör noktalar var. sigara ve çaydan kahverengimsi lekeler oluşmaya başladı. sade
araştırdım biraz bir iki yöntem var. lazerle olan birden fazla yapılıyormuş, diş taşı taşı alınanda mı ne onda da 2'den fazla zararlıymış.

bende hangi yöntem kullanılır bilmiyorum. alt dişlerin hafif çarpıklığından dolayı kör noktalar var. sigara ve çaydan kahverengimsi lekeler oluşmaya başladı. sadece o kahverengiler gitsin, normal beyazlığı kafi. hangi yöntem gerekir.

şimdi sigarayı bıraktım sayılır ama malum türklerin kahvaltıda çay tutkusu yüzünden bunu bırakmam mümkün değil. bu ileride sorun olur mu?

bir de ücretler çok değişken. bunun bir standardı yok mu? nedir bu işin ederi?
0
guest9999
(06.07.11)
normal-dogal rengine donsün diosan diş tasi temizlgi yaptir o da 50 ila 100 lira arasi.
0
all girls dream
(06.07.11)
o zaman leke temizliği yaptıracaksın. özel bir fırçası var. ucuna mentollü bir madde sürüyor ve o dönen fırçayla lekeleri temizliyor. bunu yapmadan önce diştaşı varsa onu da ayrı bi şeyle temizliyor. pahalı bir yöntem değil bu. çok lüks bir diş kliniğine gitmene gerek yok ayrıca. basit bir işlem.
0
daysleeper
(06.07.11)
bit.ly bunu kullanın ben kullandım hakkaten işe yarıyor. migroslarda var
0
buffy de vampir sayilir
(06.07.11)
colgate white sensation kullan. bir hafta günde 2 dea kullan. mavi bi macun. bimde dia'da var. 7 lira.
0
nezareten taharet
(06.07.11)
genel bir sarılık değil de lokal lekelerse...

www.medikalal.com işte budur!! kesin hızlı temiz çözüm birebir.
0
kediebesi
(06.07.11)
bi ton şey yazan olur. dedikleri herşeyide denedim. tüm kalbimle söyleyebilirim ki sadece mirawhite işe yarıyor. eğer bir eczaneden bulabilirsen 35-45 lira fiyatı var. ama dişi mikip atıyormuş. eğer çok sağlıklı değilse deneme. ama güveniyorsan kesin çözüm. bembeyaz yapıyor. 7 gün günde 7 dakika. ayrıca antibakteriyel yapısı var.2 kişi kullanılabiliyor. içinden 2 kişilik malzeme çıkıyor. garanti veriyorum.
0
hepgel
(06.07.11)
(1)

Billur gibi bir ses için

yarmasimo
1,5 yıldır bağıra çağıra her çeşit toz ve partiküle maruz kala kala ders işlemiş bir öğretmenim. Boğazım bana mısın demedi. Sonra farenjit kapımı çaldı ve asla beni tam olarak terk etmedi. iyileştim ama ne zaman yüksek sesle konuşsam boğazım bana yavaş gel de saçın başın dağılmasın diyor adeta. Altt
1,5 yıldır bağıra çağıra her çeşit toz ve partiküle maruz kala kala ders işlemiş bir öğretmenim. Boğazım bana mısın demedi. Sonra farenjit kapımı çaldı ve asla beni tam olarak terk etmedi. iyileştim ama ne zaman yüksek sesle konuşsam boğazım bana yavaş gel de saçın başın dağılmasın diyor adeta. Alttan alttan o iğrenç az sonra tahriş olucam sinyaliyle beni korkutuyor.
Ne yapabilirim boğazımı korumak, sesimi tehlikeye atmamak, bu lanet hassasiyetten korunmak için?
0
yarmasimo
(05.07.11)
valla öğretmenlerin elinden çayı kahvesi eksik olmaz yani bol sıvı tüket önerisini atlamak zorundayım o halde.

Uyuduğun odanın havası kuru olmasın, kışın kaloriferin üzerine bir kapta su koyabilirsin yazın yatamdan odada kapağı açık ketılda su kaynatabilirsin biraz.

Bal ye bi de bence sabahları böyle bir tatlı kaşığı balı sade yut, anında hissedersin rahatlığı.

bunlar benim aklıma gelenler
0
kamilinsan
(05.07.11)
(3)

çapa diş randevusu

memoxlarge
dün çapadan diş randevusu almaya çalıştık.internetten olmuyormuş , telefonla telesekreterden aldık.randevu bilgisi olarak sadece gününü söyledi , saatini söylemedi.herkese böylemi oluyor? şimdi napıcaz biz sabahtan gidip bekliycekmiyiz?
dün çapadan diş randevusu almaya çalıştık.internetten olmuyormuş , telefonla telesekreterden aldık.randevu bilgisi olarak sadece gününü söyledi , saatini söylemedi.herkese böylemi oluyor? şimdi napıcaz biz sabahtan gidip bekliycekmiyiz?
0
memoxlarge
(05.07.11)
gittiğiniz zaman aldığınız randevuya göre kaydınızı yaptırırsınız ve bekleyen kişilere göre sıraya geçersiniz.önce giden yer kapar mantığı yani.
0
corrado
(05.07.11)
evet, sadece gün veriliyor telefonda. işini ne kadar erken halletmek istiyorsan o kadar erken gitmen lazım hastaneye. randevunun mantığını tam çözemedim ben. bir gün içinde belli sayıdan fazla hasta kabul etmemek falan sanırım sadece. önce telefonla randevunu alıyorsun. sonra gidip sıraya giriyorsun ve kayıt sıra numarası alıyorsun. kayıt sıra numarasını takip edip kaydını yaptırıyorsun ve sonra oral diagnoz kısmında sıranı bekliyorsun.
yalnız çok fena ileri tarihlere atıyorlar. anneme protez için 10 ay sonrasına randevu vermişlerdi mesela. saatlerce binada dönüp dolaştık, sıra bekledik boşuna. 10 ayı duyunca döndük gittik okmeydanına. umarım senin işin çabuk hallolur.
0
daysleeper
(05.07.11)
yalniz capada da dolgu vs gibi seyler icin 6 ay sonraya randevu veriliyor. o tarz bisiyse hic bulasmayin. protez vs bisi yapilacaksa o zaman biraz daha normal bi zaman araliginda hazirliyolar.
0
euteamo
(05.07.11)
(6)

Bacaktaki Değişik Şey

atomicbomb
Son beş-altı gündür, geceleri veya yalnız kaldığım zaman rahatsız eden bir durum var. Sol bacağım ağrı desem olmayan, sancı desem de olmayan bir sıkıntı içinde. böyle uyuşma da diyemeyeceğim ama ona biraz daha yakın. içten içe rahatsız ediyor, sıkıntı veriyor. Sorun sadece solda. yatakta sabaha kada
Son beş-altı gündür, geceleri veya yalnız kaldığım zaman rahatsız eden bir durum var. Sol bacağım ağrı desem olmayan, sancı desem de olmayan bir sıkıntı içinde. böyle uyuşma da diyemeyeceğim ama ona biraz daha yakın. içten içe rahatsız ediyor, sıkıntı veriyor. Sorun sadece solda. yatakta sabaha kadar dönüyorum. uykusuzluk da başlayacak bu gidişle.

Nedir yahu sizce bu?

not: sıkıntı bölge olarak baldırlar genelde.
0
atomicbomb
(05.07.11)
Cevap banada lazım ama biraz şey gibi "huzuruz bacak sendromu"... Rahat uyumayı özledim.
0
dunyatuhaf
(05.07.11)
Havaları da göz önünde bulundurursak romatizmanız olabilir :)
0
9kuyruklukedi
(05.07.11)
0
kibritsuyu
(05.07.11)
bana da genelde huzursuz bacak gibi geldi. İnternetten araştırınca. Tedavisi filan yok mu yahu? 21 yaşında çürüdük mü bu kadar çabucak?
0
🌸atomicbomb
(05.07.11)
rahatsız bacak sendromu. bende de var. anca ağrı kesici içince geçiyor.
0
kuzeygözcüsü
(05.07.11)
huzursuz bacak sendromu. gecmis olsun cok fena. bazisi ayak/bacaklarini duvara yaslayarak gecirir. bende tam tersi, kesinlikle kapatmam gerekiyor. kesin cozumu yok diye biliyorum.
0
african rain
(05.07.11)
(2)

yasmin

bambalak
iki ay kadar önce patlayan dünya tatlısı kistim için doktor yasmin kullanmamı söylemişti ancak ben nedense pek ciddiye almadım ve kullanmadım. şimdi tekrar benzer problemler yaşıyorum, reglin ilk günü başlamak gerekiyor normalde biliyorum da 4. gününde yani bugün başlasam ne olur ki acaba? etkiler m
iki ay kadar önce patlayan dünya tatlısı kistim için doktor yasmin kullanmamı söylemişti ancak ben nedense pek ciddiye almadım ve kullanmadım. şimdi tekrar benzer problemler yaşıyorum, reglin ilk günü başlamak gerekiyor normalde biliyorum da 4. gününde yani bugün başlasam ne olur ki acaba? etkiler mi etkilemez mi, boşa bulantı çekmeyelim bi de.
0
bambalak
(05.07.11)
5. Gunune kadar baslanabiliniyor.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(05.07.11)
prospektüste böyle bir şey olmasa da doktorum bana 4. gününde başlatmıştı.
0
kayranin kedisi
(05.07.11)
(8)

küflü ekmek yedim ?

schizophrenia
bir dilimcik küflü ekmek yedim. diğer dilime baktığımda farkettim. endişelenmeme gerek var mı?
bir dilimcik küflü ekmek yedim. diğer dilime baktığımda farkettim. endişelenmeme gerek var mı?
0
schizophrenia
(05.07.11)
ben nerdeyse yarım ekmek yedim küflü. hiç bi etkisi olmamıştı.
0
emrag
(05.07.11)
sakin ol şampiyon. küf dediğin bir çeşit mantar, problem olmaz. ağzını çalkala yeter.
0
speculative fiction
(05.07.11)
(bkz: penisilin)
0
pomolilik
(05.07.11)
bende dün yedim 2 dilim uno kepekli. bi baktım diğer dilimlerin ortasından küflenmeye başlamış. annemi arayıp sordum vitamin onlar yi çocuum yi dedi
0
duyumania
(05.07.11)
sorun yok beyler :) bekledim bir şey olmayınca yarım kalan ikinci dilimi de yedim :)teşekkürler.
0
🌸schizophrenia
(05.07.11)
her küf yenmez, ancak bir dilim ekmek her yeri yemyeşil değilse bir şey yapmaz.

edit : o son dilimi yemeyecektin :)
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(05.07.11)
mikro dalgada pamuk gibi oluyo onlar. protein gözüyle bakıyorum. sonuçta sebze yerine de geçiyor. ohh miss.
0
nezareten taharet
(05.07.11)
zararlı onlar panpa.vur dedik öldürmüşsün diğer dilimide yemiyeydin.
0
dynamic0de
(05.07.11)
(6)

Kilo Alamıyorum

no one
Merhaba arkadaşlar, benim sorunum çok basit; kilo alamıyorum. Yaş 26, 58 kiloyum ve 1.79 boyum. İştah sorunum yok fakat sevdiğim yemeklere karşı, yemek de seçmem aslında ama yemeğin yapılış şekli, kimin yaptığı da çok önemli. Mesela işyerinde çıkan tabldot yemeklere şöyle bir dokunduruyorum, hatta s
Merhaba arkadaşlar, benim sorunum çok basit; kilo alamıyorum. Yaş 26, 58 kiloyum ve 1.79 boyum. İştah sorunum yok fakat sevdiğim yemeklere karşı, yemek de seçmem aslında ama yemeğin yapılış şekli, kimin yaptığı da çok önemli.

Mesela işyerinde çıkan tabldot yemeklere şöyle bir dokunduruyorum, hatta sadece çorbayı içiyorum iki gıdım da diğer şeylerden atıyorum ağzıma olay bitiyor.

Çok kola içiyorum en az günde 1 litre, abur cubur maalesef hergün yiyorum. Uyku saatlerim ultra düzensiz genelde gece 3-4 gibi yatıp 9'da işe gidiyorum. 2 günde 1 izin kullanılan bir iş yerinde çalıştığımdan iyice karışıyor uyku saatleri.

Spor konusunda da tezat bir şekilde yazın neredeyse hergün yüzüyorum ve gün aşırı basketbol oynuyorum.

Aslında sorunun neden kaynaklandığını açıklamışım herhalde ama kötü bir problemim de eylül veya ekim gibi askere gitmeyi düşünüyorum bu kiloyla zorluk çekeceğim muhakkak. Muayenede doktor bizim için problem yok ama senin için olacaktır dedi :P 3-4 ayda kilo almam için ne yapmam gerekir kendimi ultra zorlayacağım :) Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.

Not: Solucan, kurt türü şeyler için 3-4 sene önce aynı nedenle tahlil yaptırmıştım birşey çıkmadı. Yine yaptırmalı mıyım?
0
no one
(05.07.11)
spor yap, bol ye, düzenli bi hayata geç
0
duygusal pehlivan
(05.07.11)
geceleri bol bol yemeye çalışmalısın. Özellikle bütçe sıkıntın yoksa, kebap, dürüm götürmeye çalış. Sabahları börek, çörek. Ama iştah açıcı olanlardan.

Öğle yemeklerinin yanında hafif acı biber yemeni tavsiye ederim.

Bol bol yemek, sanıldığının aksine zayıflatabilir. Hızlı kilo almanın en kolay tarafı yemeği yiyip yatmaktır. Metabolizma hızınızı da düşürün biraz.
0
beyazfil
(05.07.11)
bildiğim kadarıyla fitness salonlarında kilo aldırıcı programlar var bi dene istersen.bir arkadaşıma bi karışım tavsiye etmişlerdi. 1 litre süt bal şeker dondurma muz ve bir sürü mevye bunları mutfak robotunda karıştırıp hergün içiyodu.1 ayda 5 kilo almıştı sanırım.
ayrıca bol bol makarna ve pilav yersen de işe yarar sanırım
0
neon adam
(05.07.11)
çok abur cubur yiyip spor yapmak bir işe yaramaz en fazla yağlanma yapar ki o da sorundur. yeme ve uyku olayını düzene soktuğunuz zaman sorun kalmaz diye düşünüyorum ki askerde otomatik olarak bu durumlar düzene girecektir. genellikle insanlar askere gittiklerinde kilo verip dönerler ama sizin için durum farklı olacak gibi.
0
turangue
(05.07.11)
diyetisyene git, yardım al. ben de öyleydim, 54 kilodan 67 kiloya çıktım birkaç ayda. kesinlikle imkansız değil. kilo almak, vermekten daha kolaydır gerçekten sık yemek yersen.
0
yazaryan
(05.07.11)
bodye başla kilo alma programları falanda var onları uygula.supplementler,protein tozu falan ne varsa aban.
0
dynamic0de
(05.07.11)
(5)

Tek burun deliğinin konkalar tarafından full kapalı olması

alihoca
bunun zararları nelerdir? yarın sabah ameliyat olucam, azcık tırstım ama ne kazanıcam bu ameliyattan sonra merak ediyorum.
bunun zararları nelerdir? yarın sabah ameliyat olucam, azcık tırstım ama ne kazanıcam bu ameliyattan sonra merak ediyorum.
0
alihoca
(04.07.11)
nasal konkaların yaptığı baskı kalkında(konkalar küçültülünce) nefesin geçeceği alan genişleyecek.Böylece daha rahat nefes alabileceksin.Perşembe günü bende aynı ameliyatı olacağım.
birde ameliyat kararı almışsın ve ameliyattan sonra ne kazanacağını bilmiyorsun öyle mi ?
bence doktorunla tekrar görüş, hatta sana ne kazanacağını anlatmayan doktorla görüşme bile.
0
slymene
(04.07.11)
beyler bu ifadeyi biraz daha açıcak birileri var mı acaba ?
Bu normal burna sokulan kamerayla görülen bir durum mu yoksa sadece MR mıydı onden arkaya dogru bilgisayardan bakıyoruz bi görüntü var ordan mı anlaşılıyor. Burnundan ameliyet olmuş ancak hala adam gibi nefes alamadığını iddaa eden biri tarafından soruluyor doktora da gittim etler yapışmış dedi kesti yine bi işe yaramadı bakıyor doktorlar kamerayla tertemiz hiç birşey yok diyorlar vs vs. Bir de sanki ameliyattan sonra biraz daha çökük gibi burnum var mıdır böyle bir durum yine ayrıca bu ameliyat çok tuzlu mudur daha önceden öğrenciydim şimdi yeni çalışıyorum ve sigortam da yeni başladı yönlendirebilecek birileri varsa güzel olur .
Soruna cevaptan çok ben bi daha soru sordum ama kusura bakma @alihoca
İstanbuldayım
Saygılar
0
hayyam ara
(04.07.11)
Ameliyat ücreti 2000-5000 TL arasında değişiyor.
Konka dediğimiz burun eti demek.Doktorun baktığı kamerayla görünüyor, aslında doktor görebiliyor diyelim.
Sizin durumunuz biraz daha karışık galiba bilemiyorum
'Burnundan ameliyet olmuş ancak hala adam gibi nefes alamadığını iddaa eden biri' leri çok var internette onlara ikinci bir operasyon yapılması gerekiyormuş , bugün doktorumda söyledi öyle durumlar olabileceğini.
Ve evet hatta burun çöküklüğü de olabiliyormuş.
Şimdi burun içinde et(konka)ların küçültülmesi olayını devlet karşılıyor çoğu hastahanede(karşılamayanlar da 400-500 civarında ücret istiyorlar)
birde burun şeklinin değiştirilmesi olayı var onu devlet karşılamıyor.Dediğim gibi iki ameliyatın fiyatı(aynı anda yapılabiliyorlar) 2000-5000 TL civarında birşey oluyor.
www.rinoplasti.com
araştırırsanız daha detyalı bilgiler bulabilirsiniz.
0
slymene
(04.07.11)
bende de kemik eğriliği var burnumda.ameliyat olmam gerekiyormuş.düzgün nefes alamadığım için daha doğrusu havalanmadığı için sinüzete sebep oluyor.bu göçme olayı nasıl birşey olma ihtimali ne ki bende de geçerli mi o.bende yakınlarda gidip ameliyat için randevu alıcaktım.
0
hystarie
(04.07.11)
@slymene teşekkürler.
0
hayyam ara
(05.07.11)
(5)

egzersiz programı

hocam fazla egon var mi
günde 1 defa 500 ip atlama, 50 şınav, 200 mekik gibi bir program belirledim kendi kendime pis göbeğimden kurtulmak için,yaklaşık 1 saat sürüyor sırası da yine bu şekilde ilerliyor şimdilik memnunum, sizce ne kadar doğru, buna ek olarak neler yapabilirim, bi de aşağıda mekikten sonra belimde oluşan
günde 1 defa 500 ip atlama, 50 şınav, 200 mekik gibi bir program belirledim kendi kendime pis göbeğimden kurtulmak için,yaklaşık 1 saat sürüyor sırası da yine bu şekilde ilerliyor şimdilik memnunum, sizce ne kadar doğru, buna ek olarak neler yapabilirim, bi de aşağıda mekikten sonra belimde oluşan ufak bi yumrudan bahsetmiştim, bu egzersize göre sebebi aşırı yüklenme midir?
0
hocam fazla egon var mi
(04.07.11)
@babür işin, şınav ve ip atlama boyutu da var, yorumun buna dahil mi?
0
🌸hocam fazla egon var mi
(04.07.11)
@babür ip atlama hakkaten işe yarıyo di mi, yavaş yavaş arttırıyım diyorum, göbeği eritmese de vücudu toparlıyo şöyle bi

@nihil barfiks için koşullarım uygun değil.
0
🌸hocam fazla egon var mi
(04.07.11)
yok yahu 500 ipi dura dura çekiyorum, 30-50 arası sürüyo bi set, bu bahsettiklerim için cok da anormal bi süre değil 1 saat, denemenizi tavsiye ederim. babürhan nereye kaçtı ya, o eleman mesela dakika 150 çekiyomuş sayıların cokluğuna aldanmayın.
0
🌸hocam fazla egon var mi
(04.07.11)
Ab Ripper X yeterince çalıştırıyor o bölgeyi.
0
magmageme
(04.07.11)
pis gobeginden kurtulmak istiyorsan sinavdan ziyade kosu yapmani oneririm.
0
sakura
(04.07.11)
(9)

mekik çektikten sonra belde oluşan şey

hocam fazla egon var mi
ısınıp mekik çektikten sonra, belimde kuyruk sokumunun sol üstünde ufak bi yumru meydana geldi, önceden yine olup geçmişti, bunun nedeni tam olarak nedir? sinirlerin üstüste binmesi mi?
ısınıp mekik çektikten sonra, belimde kuyruk sokumunun sol üstünde ufak bi yumru meydana geldi, önceden yine olup geçmişti, bunun nedeni tam olarak nedir? sinirlerin üstüste binmesi mi?
0
hocam fazla egon var mi
(04.07.11)
Sert zeminde çekmeyin ve yarım mekik çekin. Tam mekik sadece beli zorlar.
0
fatih baker
(04.07.11)
cevap vermeden önce yanlış okuma böyle olur diyorum
"melih gökçekten sonra belde oluşan şey"
n'oluyorz dedim :D

ya yeterince ısınmıyorsunuz
ya da çok fazla abanıyorsunuz
yetince ısın sonra yarım mekik
0
koskoca devletin adi osmanli len
(04.07.11)
pilates topuyla da rahat oluyo bi deneyin.
0
kediebesi
(04.07.11)
ter.
0
ben smyrna
(04.07.11)
terin tam olarak etkisini anlayamadım.
0
🌸hocam fazla egon var mi
(04.07.11)
ilgisi yok.
mekik çektikten sonra belde oluşan şey = ter.
spor yapınca olur öyle.
0
ben smyrna
(04.07.11)
tikimi niye geri aldınız? yalan mı :)
0
ben smyrna
(04.07.11)
arkadaslar sunu bilin diye yaziyorum;

damar damar üstüne binmez, sinir sinir üstüne binmez. yok yani böyle bir olay.
0
keseci
(04.07.11)
@smyrna saf duygularımla oynadın
0
🌸hocam fazla egon var mi
(04.07.11)
(6)

Kalp Romatizmasi

kon er
Merhabalar... Yine bir saglik sorunu ve sorusu ile karsinizdayim.Oncelikle sunu belirtmeliyim: 15 - 16 yasimdan beri tam 3 kardiyologa gittim. Ilki emosyonel tasikardi, ikincisi MVP ve 1. derece MY, ucuncusu ise "tam MVP olmayan gevseklik ve cokme ve eser miktarda MY" teshisi koymustu. Dideral icmem
Merhabalar... Yine bir saglik sorunu ve sorusu ile karsinizdayim.
Oncelikle sunu belirtmeliyim: 15 - 16 yasimdan beri tam 3 kardiyologa gittim. Ilki emosyonel tasikardi, ikincisi MVP ve 1. derece MY, ucuncusu ise "tam MVP olmayan gevseklik ve cokme ve eser miktarda MY" teshisi koymustu. Dideral icmem disinda bana bir kisitlama getirmediler.
Gecen haftalarda burun spreyi yazdirmak icin gittigim saglik ocaginda doktor bana sinuzit ve bogaz enfeksiyonu icin Nurofen ve Avelox verdi. Feci halde ilac fobisi olan ben titreye titreye, korka korka ilaclarimi aldim. Nurofen gunde 3 tane, Avelox ise 1 tane (400 mg). Neyse efendim ben ilaclarin ikinci gununde, antibiyotik saatine cok yakin zamanlarda nefes alamama ve yuksek nabiz sikayetleri ile acile goturuldum. Kardiyoloji dalinda bir hastanenin aciline. Burada nabzimin 75 oldugu, sinus ritmi oldugu; nefes almamin normal oldugu soylendi. Ama yine de ultrasonla bakildi. Ultrason sonucunda MVP ve MY yine eser miktarda var dendi; ama ek olarak da kalp romatizman var dendi.
O gunden beri uyku tutmadi beni. Zaten 20 yas dislerim atakta, zaten cenemin agrisindan ne yemek yiyorum ne bir sey, bir de bu eklendi endiselerime ve ben artik hep ama hep halsizim. Kollarimi hic hissetmiyorum. Nefes alamiyorum. Ankara'ya dondukten sonra 3 kez daha acile gittim. Hepsinde bana "bir seyin yok" dendigi halde ben kendimi gercekten kotu hissediyorum. En son gittigim acilde norolog bana baktiktan sonra bir psikiyatrist gonderdi ve psikiyatrist de bana yarim Xanax verip mutlaka gelmemi tembihleyerek gonderdi. O gece cok iyiydim, ertesi sabah da, oglen de. Ama ilacin etkisi gectiginden beri giderek daha kotu oluyorum. Allahaskina biri soylesin, nedir bu halim? Kalp romatizmasi teshisi yanlis konulabilir mi? Ya da nasil olur da daha onceki 3 kardiyolog gormedi? Butuuun bunlar psikolojik mi? Niye boyleyim ben? Her an oluverecekmisim gibi. Anksiyete bozuklugum varmis tamam, kabul, ama bu eklem /ayak / bacak / bilek agrilarini, bu halsizligi daha once hissetmemistim! Artik iyi olmak istiyorum, 25 yasindayim ve daha yurumek istedigim cok yollar var... Ben sigara icmek, icki icmek, kosmak, yorulmak istiyorum. Sorumsuz davranmak istiyorum azicik ama son kardiyolog bana "yorulma, uzulme, hasta olma" dediginden beri oooyle yatiyorum (tabi ilacimi ictikten sonra kendimi sokaklara atip saatlerce kosturmamin disinda). Noluyor bana? Bilen, yasayan varsa Allah rizasi icin soylesin...
0
kon er
(04.07.11)
öncelikle bir an önce 20liklerden kurtul. çenen çok rahatlayacak. birçok sıkıntın azalacak bak görürsün. diğer konularda hiç bilgim olmadığı için bişi diyemiyorum hastasın/değilsin gibi.
0
kediebesi
(04.07.11)
öncelikle çok geçmiş olsun!
bende de mvp var. aslında panik atak ya da anksiyete bozuklukları mvp nin bir sonucudur. nitekim 2 sene önce ben de anksiyete bozukluğu teşhisiyle tedavi oldum. mvp de nefes daralması olabiliyor, ya da çabuk yorulabiliyorsun.
ama mvp bir hastalık değildir ve kafana çok takmaman gerekiyor.
kalp romatizması hakkında hiçbir bilgim yok.. sanırım sen de ankaradasın istersen bana mesaj atabilirsin sana kardiyologumu tavsiye edebilirim..
dönemsel bir şey yaşıyormuşsun gibime geldi.. tekrar geçmiş olsun.
0
omonia
(04.07.11)
ilaç fobim var diyorsun ama daha çok farkında olmadan bağımlılık kazanmış gibisin. Burun spreyi dikkatimi çekti onu ne için yazdıracaktın? düzenli kullanım varsa ilaça karşı bağımlılığın var bence

Kalp romantimazması olayı farklı birşeydir bence en iyi doktora görünmen
0
nisansayısı
(04.07.11)
Öncelikle, geçmiş olsun ve lütfen sakin olun.

Kalp romatizması diye de tabir edilen akut romatizmal ateş, boğazdaki bakteriyel iltihabın tedavi edilmemesi sonucu gelişebilen, eklem rahatsızlığı ve kalp rahatsızlığı ile birlikte giden bir tablodur. Genelde 5-15 yaşları arasında sıktır. Akut dönemde gezici eklem iltihapları ve kalp sorunları görülür. Kalpte erken dönemde kapakçıklarda yetersizlik, geç dönemde ise darlıklara neden olmasıyla karakterizedir. Temel olarak kalp kapakçıklarını etkilediğinden (diğer yapıları da etkileyebilir tabii) maalesef memleketimizin güzide doktorlarının bazıları kalp kapakçığı lezyonu gördüğünde -en sık mitral yetersizlik, darlıkta kendini gösterir bu durum söylediğim üzere- anında etiketi yapıştırırlar. Aslında o kadar basit değildir, çeşitli kriterlerin varlığında kesin teşhis konulur. Buradan var / yok demek de imkansızdır, ama bilin ki basitçe "kalp romatizması" denilmesi doğru değildir. Tetkikler yapılması lazım gelir.

Sizi görmeden herhangi bir şey için var / yok demek mümkün olmadığından ve sorun derece yanlış olacağından bir an önce güvenilir bir kardiyoloji merkezine başvurmanızı tavsiye ederim.

Bilhassa üniversite hastaneleri tavsiye edilir.

Ama önce sakin olmaya çalışın.
0
bu bir kullanici adidir
(04.07.11)
Cevaplar icin tesekkur ederim. Kardiyologa gittim ve kesinlikle ama kesinlikle romatizma olmadigini soyledi. Hatta bu defa ufurum bile duymadi.
Bu sabah da psikiyatriste gittim. 15 - 20 dakikalik gorusme hakkim vardi, bana Cipralex yazdi. Umarim ise yarar bu ilac zira simdi de Lupus hastaligina yakalandigima inaniyorum!!!!!!!!!!! Bu halsizlik, bu ates (ates dedigim de en fazla 37.8 ama o kadar antibiyotik ictim!), bu agrilar... Ve yuzumde de gercekten bir kelebek durumu mecvut, ben sinuzitten saniyordum. Of ya of, yani ilacin etkisini gostermesine daha haftalar var, haftalar boyunca lupus olduguma inanicam, sonra baska bir sey daha bulurum herhalde, sonra baska bir sey... Sabahlari iyiyim de hava karardi mi boyle oluyorum ben!
0
🌸kon er
(07.07.11)
@nisansayısı, ilac bagimliligim yok, aksine verilen ilaclari bile kullanmama gibi bi aliskanligim var. Su son ilaclari mecburen aldim. Burun spreyini de onceki antibiyotiklere devam etmeyi reddettigim icin bari spreyle tedavi ol diye doktor vermisti uzun sureli kullanim icin, ama yanima almamistim, sonra baktim nefes alamiyorum gece agzim acik uyuyorum bari yazdirayim dedim zira 23 liraydi. Simdi aylarca cipralex kullanicam her gun hem de :(( Bari ise yarasa da her aldigimda bayginlik gecirmesem!
0
🌸kon er
(07.07.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.