Giriş
(1)

Sağ işaret parmağım sürekli seğiriyor

winstoncash
Sağ işaret parmağım gün boyu ara ara seğiriyor, istem dışı titrer gibi hareket ediyor. sürekli mouse kullanmanın bir yan etkisi olabilir mi ya da bir nöroloji muayenesine ihtiyacım var mıdır? geçer diye bekledim birkaç haftadır ama rahatsız etmeye başladı.
Sağ işaret parmağım gün boyu ara ara seğiriyor, istem dışı titrer gibi hareket ediyor. sürekli mouse kullanmanın bir yan etkisi olabilir mi ya da bir nöroloji muayenesine ihtiyacım var mıdır? geçer diye bekledim birkaç haftadır ama rahatsız etmeye başladı.
0
winstoncash
(22.07.11)
sisres olabiliri sigara olabilir, kas hastalığı olabilir, olabilir de olabilir. ciddiye alıyosan doktora görün almıyosan salla. ya yakında geçer yada ciddi bişeyse daha büyük belirtileri çıkar
0
onexey
(22.07.11)
(14)

Dişçiden yeni geldim, arkadaşlar ısrar ediyor içelim diye, ne yapmalıyım?

bir bar taburesi
Dostlar, dişçiden yeni geldim, kanal tedavisinin ikinci seansı bitti, ama yanağım hala anestezi etkisinde, alkol alsam bir sakıncası olur mu acep? hava da sıcak içmeden uyku uyunmuyor haliyle.
Dostlar, dişçiden yeni geldim, kanal tedavisinin ikinci seansı bitti, ama yanağım hala anestezi etkisinde, alkol alsam bir sakıncası olur mu acep?

hava da sıcak içmeden uyku uyunmuyor haliyle.
0
bir bar taburesi
(22.07.11)
bişey olmaz yarasın.
0
cro magnon
(22.07.11)
dik kafaya baba
0
biri gitti kaldi 300 spartali
(22.07.11)
aga, sabah morg'da uyanmayalım sonra? :)
0
🌸bir bar taburesi
(22.07.11)
içersen anestezinin yerini zamanla alkol alacaktır. ve anestezi gerektiğinden erken etkisini yitireceğinden tedavinin sürecini ve gerçekleşmiş tedaviyi olumsuz etkileyecektir.
not dişçiyim.
0
necmim
(22.07.11)
doğru anladıysam necmim "sonrasında ağrı yapar" demek istemiş.
0
cro magnon
(22.07.11)
necmim, yahu zaten içine ilaç koyup üzerini kapatmadı mı ? harbiden çok etkiler mi?
0
🌸bir bar taburesi
(22.07.11)
agalar şaka yapıyorum dişçi filan değilim köfteciyim.:) ama alkol zararlıdır be içmeyim mibarek günde.
0
necmim
(22.07.11)
ahaha.

güldüm pampa =)
0
cro magnon
(22.07.11)
ahahah, o zaman bi porsiyon köfte at, rakıyı alıp geliyorum.
0
🌸bir bar taburesi
(22.07.11)
disciye sormustum ben zamaninda, bak cikista taksime gidiyorum biradan bir sey olur mu diye. olmaz demisti. ama alkolun etkisi anestezi yuzunden fazla olacaktir, normalde 6 biraya kayiyorsaniz 3 birada kayabilirsiniz.
0
rainel
(22.07.11)
aga şimdi, adamın biri dişçiyim dedi köfteci çıktı, sana nasıl inansın şu deli gönül :) şaka bir yana herkes içsin abi şu sıcak başka türlü aşılmaz.
0
🌸bir bar taburesi
(22.07.11)
içek tabiyya.
0
cro magnon
(22.07.11)
iç ama karıştırma
0
dblaine
(22.07.11)
ölmüyosunuz beyler, denedim %100 çalışıyor.
0
🌸bir bar taburesi
(22.07.11)
(1)

Şişli/Beşiktaş/Levent'te Veteriner

divina
Başlıktaki yerlerde adam gibi veteriner arıyoruz. Şöyle kazıkçı olmayan, dürüst, kedimi gönül rahatlığıyla tedavi ettirebileceğim. Rica etsem böyle bir veteriner biliyorsanız şuraya yazıverin de bir rahatlayayım, şu dertten kurtulayım. Daraldım kötü niyetli, hayvan sevgisi olmayan, gözünü para bürüm
Başlıktaki yerlerde adam gibi veteriner arıyoruz. Şöyle kazıkçı olmayan, dürüst, kedimi gönül rahatlığıyla tedavi ettirebileceğim. Rica etsem böyle bir veteriner biliyorsanız şuraya yazıverin de bir rahatlayayım, şu dertten kurtulayım. Daraldım kötü niyetli, hayvan sevgisi olmayan, gözünü para bürümüş veterinerlerden!
0
divina
(22.07.11)
etiler'de akmerkez'in karşısına denk düşen caddeye girip 50 metre yürüdüğünüzde sağda PetPort diye bir yer göreceksiniz. Özgür isminde bir veterinerin yeridir. 8-10 senedir tanıdığımız sevdiğimiz, hem ehil, hem de hayvansever bir zattır kendisi. sokak hayvanlarıyla da ilgilidir. çok ucuz bir veteriner sayılmaz, malum etiler şartları, ama durumunuzu anlattığınızda gerekirse ücret almadan bile çalıştığına şahit olmuşuzdur. tavsiye olunur özetle.
0
cifadam
(22.07.11)
(2)

bas donmesi

perkele
panpalar sali gunu rahatsizlandim, 39.1 derece atesi gordum. bir kusma durumu yasandi, ve yogun bas agrisi da vardi. atesi dusurmek icin parol aldim, yaninda theraflu (ismini kesin yanlis yazmisimdir) ve clarnes de aldim. ana karti yakmamak icin kafaya dondurma kutusu (buz yoktu evde) koydum. neysek
panpalar sali gunu rahatsizlandim, 39.1 derece atesi gordum. bir kusma durumu yasandi, ve yogun bas agrisi da vardi. atesi dusurmek icin parol aldim, yaninda theraflu (ismini kesin yanlis yazmisimdir) ve clarnes de aldim. ana karti yakmamak icin kafaya dondurma kutusu (buz yoktu evde) koydum. neyseki hizli toparladim ancak bir bas donmesi durumu devam ediyor surekli. devreleri yaktik mi? duzelecek miyim? yoksa artik hep kafa bir dunya mi gezicem? Gurbet eldeyim, henuz saglik sigortasini da baslatmadim, buyuk sikinti var yani, yardim.

p.s: uzman degilseniz gotten sallayip endiseye sevk etmeyiniz.
0
perkele
(22.07.11)
gurbet eldesin de doktor kesinkes mi imkansız? hiç denedin mi? zehirlendin mi acaba? noldun sen? geçmiş olsun.
0
kediebesi
(22.07.11)
su asamada doktor cok imkanli gozukmuyor, daha maasi da alamadim zira. cok zorda kalirsam gidicem. zehirlenmis olma ihtimalini ben de dusundum ama cok yuksek bir ihtimal gibi durmuyor.
0
🌸perkele
(22.07.11)
(2)

Çeşme'de dişçi?

surprise
Çeşme'de tavsiye edebileceğiniz dişçi veya merkez var mı? teşekkürler.
Çeşme'de tavsiye edebileceğiniz dişçi veya merkez var mı? teşekkürler.
0
surprise
(22.07.11)
dişci emel .. ama soyadını çıkaramadım:S zaten kucuk yer blıyosun,sor gosterırler:D
0
herşeyi bilen kadın
(23.07.11)
emel dayanıklı. 232 712 98 13
0
buyrun
(23.07.11)
(1)

eczacıların dikkatine...

pazzi
arkadaşlar, bi arkadaşım kanser tedavisi görüyor.bleomisin adında bi ilaç alması gerekiyor kemo için,ancak bulamıyoruz.eğer bilen,bulabilen varsa bi haber verirse çok makbule geçer.şimdiden teşekkürler.
arkadaşlar, bi arkadaşım kanser tedavisi görüyor.
bleomisin adında bi ilaç alması gerekiyor kemo için,ancak bulamıyoruz.
eğer bilen,bulabilen varsa bi haber verirse çok makbule geçer.
şimdiden teşekkürler.
0
pazzi
(22.07.11)
BLEOLEM Ampul arayın eşdeğeri olarak
0
primarymaster
(26.07.11)
(6)

vücudumuzdaki en yaşlı hücre, doku vs kaç yaşındadır?

badfan
merhaba,30 yaşında bir adamın vücudundaki en yaşlı hücre kaç yaşındadır? vücut kendini ne kadar süre yeniler? sürekli yenilenme varsa neden insanlar yaşlanır(yenilenme hızının azaldığını varsayabilirim)?
merhaba,

30 yaşında bir adamın vücudundaki en yaşlı hücre kaç yaşındadır? vücut kendini ne kadar süre yeniler? sürekli yenilenme varsa neden insanlar yaşlanır(yenilenme hızının azaldığını varsayabilirim)?
0
badfan
(22.07.11)
evet yenilenme hızı belli bir süre sonra azalmaya başlar ve dış faktörlerin olumsuz, yıkıcı etkileri zamanla yenilenme hızının yetişemeyeceği (hızın azalmasından dolayı) seviyeye gelir bu şekilde de yıpranır ve ölürüz.
0
poseidon1
(22.07.11)
Bir hücre en fazla ~40 kere bölünebilir.
en yaşlı hücrelerimiz bölünme yeteneği neredeyse hiç olmayan sinir sistemi hücrelerimizdir, onlar da sizinle yaşıttır ama doğduğunuz andan itibaren milyarlarca sinir hücreniz ölmektedir.
0
juanolujuan
(22.07.11)
vucudumuzdaki en yasli hucreler, bazi noron hucreleridir. sen dogmadan once bile olusup simdiki zamana degismeden gelmislerdir. fetal gelisimden sonra yenilenemez hale geliyorlar sanirim ama yetiskinken bile olusturulabiliyorlar bazi kaynaklara gore. bazi yeni buluslar beynin bunu yapabildigini gosteriyor. bu konu baya ayrintili, hepsini toparlayamadim.

embriyo iken ilk olusan hucreler ise trophoblast hucreleri. embriyoya besin saglayan hucreler. onlar plasenta oluyor ve sonra oluyorlar tabi.

yaslanma da biyolojik olarak iki turlu oluyor. hucresel yaslanma ve organizmal yaslanma. hucresel yaslanma diploit hucrelerin bolunebile ozelligini zamanla kaybetmesiyle oluyor. hucre yenilenmesi yavasliyor ve yok olmasi hizlaniyor. dna bozulmalarina gore hucreler ya yaslaniyor ya da kendini imha edebiliyor. organizmanin butun olarak yaslanmasi da homeostatik dengenin bozulmasi ve hasta olma olasiliginin artmasiyla aciklaniyor. olum de genelde yaslanmadan degil, yaslanmanin sonucu olan hayati bir fonskiyonun durmasiyla oluyor.

neyse aciklamay calistim biraz biraz, cok genis konularmis yahu. arastirdim ben de baya.

biyolojik yaslanmayla ilgili daha fazla surayi okuyabilirsin:
en.wikipedia.org
0
ermanen
(22.07.11)
Bildiğim kadarıyla en uzun hücre olan siyatik'in bölünme özelliği yoktu.
0
44
(22.07.11)
@44
siyatik sinirin bölünme yeteneği olmadığını nereden duydunuz ?
0
juanolujuan
(22.07.11)
Valla aklımda öyle kalmış. Yanlış da olabilir. doğrusunu biliyorsanız öğrenmekten mutluluk duyarım.
0
44
(25.07.11)
(3)

meteospasmyl ve alkol

konserve misir
alkol aldıktan sonra meteospasmyl alınırsa sıkıntı çıkar mı? ya dameteospasmyl alındıktan sonra alkol?
alkol aldıktan sonra meteospasmyl alınırsa sıkıntı çıkar mı? ya dameteospasmyl alındıktan sonra alkol?
0
konserve misir
(22.07.11)
mide ilaclariyla genelde problem yaratmaz alkol.

meteospasmyl prospektusune baktim ozel bir uyari yok. sadece hipotansif duyarliligi artirabilir seklinde bir uyari var. tansiyon probleminiz yoksa bir problem yok *gorunuyor*.

yine de ilac kullanirken alkol alinmamasi gerektigini dusunuyorum.
0
entrapmen
(22.07.11)
bir sorum daha olacak. alkol ilacın etkisini etkileyen bir faktör müdür.
0
🌸konserve misir
(22.07.11)
ilacin icerigine gore degisir. kimisinde etken maddeyi baskilar, kimisinde etkisini artirarak doz asimina neden olur kimi zaman yan reaksiyonlar sonucu yan etkiler olusmasina neden olur.

alkolun en onemli ozelligi iyi bir cozucu olmasi. bu sebeple dozajli ilaclarda doz asimina neden oluyor. yani midede yavasca cozunmesi gereken ilac hizla cozunuyor ve kana karisiyor. bu da beklenmedik etkilere yol aciyor.

not: eczaci degilim.
0
entrapmen
(22.07.11)
(2)

rektum kanserleri evrelemesi

juanolujuan
"aşağıdakilerden hangisi rektum kanser evrelemesinde kullanılmaz?a)btb)endosonografic)rektoskopid)usge)pelvik mrı"cevap : rektoskopiinternette spesifik bilgi bulamadım. zahmet edip cevap verecek meslektaşlarım kaynaklarını da yazarlarsa sevinirim çünkü resmi olarak soruya itiraz edecez.ilginiz için
"aşağıdakilerden hangisi rektum kanser evrelemesinde kullanılmaz?
a)bt
b)endosonografi
c)rektoskopi
d)usg
e)pelvik mrı"

cevap : rektoskopi

internette spesifik bilgi bulamadım. zahmet edip cevap verecek meslektaşlarım kaynaklarını da yazarlarsa sevinirim çünkü resmi olarak soruya itiraz edecez.
ilginiz için teşekkürler,
sevgilerimle.
0
juanolujuan
(21.07.11)
Rektoskopi tanı ve takip amaçlı kullanılan bir yöntem.

MR ve BT komşu organ tutulumu ya da uzak organ metastazı, endousg tümörün barsak duvarındaki kalınlığını gösterebilir. Böylece evrelemede işe yarar. Bence sorunun itiraz edilecek yanı yok.
0
plastik turambar
(21.07.11)
Evet haklısınız teşekkürler.
0
🌸juanolujuan
(22.07.11)
(1)

Tibialis Anterior Syndrome

burbat
merhabalar. bugün bacağımdaki bir ağrı için ortopediste gitmiştim hazır aklıma gelmişken, koştuğumda falan kaval kemiğimin ön tarafındaki kasılma ve acıyı da sorayım dedim. o da tibialis amticun ya da amticın syndrome diye bir şey yazdı bunu bir araştır sonraki gelişinde bunu da tartışalım dedi. şim
merhabalar. bugün bacağımdaki bir ağrı için ortopediste gitmiştim hazır aklıma gelmişken, koştuğumda falan kaval kemiğimin ön tarafındaki kasılma ve acıyı da sorayım dedim. o da tibialis amticun ya da amticın syndrome diye bir şey yazdı bunu bir araştır sonraki gelişinde bunu da tartışalım dedi.

şimdi baktım, amticun/amticın değil de anterior var ve tam da sorunuma uygun. acaba yanlış mı yazmış yoksa öyle de bir şey var da ben mi bulamadım?

cerrahi tedaviden bahsediliyor da bunun başarı oranı, ne kadar bacağımı kullanamayacağım, olası komplikasyonları hakkında bilgi bulabileceğim bir yer var mıdır?

tıpta okuyan bir arkadaşımda hatalıkların tanısının, tedavisinin falan yazdığı bir kaynak vardı. en doğru bilgi oradadır da arkadaşım şu an burada olmadığı için ondan isteyemiyorum, imkanı olan varsa orda yazanları yollayabilirse çok sevinirim. birkaç gün önce de sormuştum da cevap gelmedi, son kez bir daha açayım belki cevap veren çıkar dedim.

teşekkürler şimdiden.
0
burbat
(21.07.11)
"Bunu bi araştır" ne demek yahu? Niye siz araştıracaksınız ki, doktor olan o? Eğer hastalığınızı kendiniz araştıracaksanız, doktorun işi ne?
0
marcelle
(21.07.11)
(6)

kilo verirken bol su içme hadisesi

dirimtiyatir
bol su içmeyle ilgili:"gunluk su tuketimi zayiflamak isteyen insanlari icin yaklasik 3 litredir. her yarim litre basina yarim cay kasigi tuz yalamalisiniz. bunun nedeni diyet yaparken vucudun suyu tutmasini saglamaktir. eger tuz almazsaniz icdiginiz su yarim saat icinde vucudu idrar olarak terk edec
bol su içmeyle ilgili:

"gunluk su tuketimi zayiflamak isteyen insanlari icin yaklasik 3 litredir. her yarim litre basina yarim cay kasigi tuz yalamalisiniz. bunun nedeni diyet yaparken vucudun suyu tutmasini saglamaktir. eger tuz almazsaniz icdiginiz su yarim saat icinde vucudu idrar olarak terk edecektir."

tuz olayını ilk defa duydum. bilgisi olan olumlu/olumsuz teyit edebilir mi?
0
dirimtiyatir
(21.07.11)
isim yapmak isteyen birinin uydurduğu marjinal bir öğüt gibi duruyor. 3 litre su içcen. 1 kaşık tuz yalıycan neymiş çişin gelmeyecekmiş.

kafası çalışan, işinin ehli bir diyetisyen böyle komik örnekler vermek yerine daha aklı selim çözümler bulabilir.
0
mayeskuel
(21.07.11)
bir kere o tuz miktarı çok fazla diye düşünüyorum. 3 litrede 3çay kaşığı tuz demek ki bu çok fazla. ayrıca vücudun su tutması ödemdir. ve ödem zaten istenen bişey değildir. açıkçası bana çok yanlış gelen bir bilgi bu yazılanlar.
0
eli eli lema sevaktani
(21.07.11)
benim bildiği normalı 2-2.5 litredir.
0
you are my lethe
(21.07.11)
bir sürü doktor "yiyeceklerin içinde yeterli miktarda tuz var ekstra tuz almayın zararlı" diyorken bana saçma geldi.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(21.07.11)
60 kilo bi insan 2 litre 90 kilo olan 3 litre içmeliymiş, ama tabi bu rakamlar normal şartlar yani terlediğin spor yaptığın zaman su ihtiyacın daha da artar.
0
semson
(21.07.11)
kanın hipotonik ve ya hipertonik olmasıyla ilgili birşey o. hipoyla hiper toniğin hangisi olduğunu hatırlamıyorum tam ama kısaca özet geçeyim.
şimdi çok su içince kandaki tuz oranı düşüyor, ama dokularda sabit, fakat dokudaki tuz kana, kandaki su da dokuya geçmeye eğilimli oluyor. kandaki su dokuya geçince orada kalıyor, yani eli eli nin kastettiği ödem oluşuyor, vücutta bulunması gereken tuz da idrarla atılıyor. o yüzden bol su içip tuzu kesmemek gerekiyor. ama tuz miktarının ne kadar olması gerektiği hakkında bir fikrim yok.
0
goldentitan
(25.07.11)
(6)

MR ı kaça çekerler?

istanbluer
Beyin için, kontrol amaçlı. Mekan Bursa.
Beyin için, kontrol amaçlı. Mekan Bursa.
0
istanbluer
(21.07.11)
ssk falan varmı ?
0
delidir yakalayin
(21.07.11)
en son iyi bi özel hastanede 220'ye çektirmiştim.
0
msc
(21.07.11)
@delidir yakalayin: var e.sandığı...
0
🌸istanbluer
(21.07.11)
hacı karışmak gibi olmasın ssk hastanelerinde ücretsiz bile çektirebilirsin. ama en iyi hastaelerde yanılmıyorsam 250 tl civarında
0
nisansayısı
(22.07.11)
emekli sandığına tabi annem için mr çektirdim geçen cumartesi 90 tl fark aldı özel hastane
0
delidir yakalayin
(22.07.11)
emekli sandığı güvencesiyle 25tl'ye çektirdik medicabil'de. okuyanların aklında bulunsun. diğer mekanlar ise medicalpark ve konur hastanesi. max 50 tl alıyorlar..
0
🌸istanbluer
(26.07.11)
(2)

Dunya Kanser Gunu, Dunya AIDS Gunu gibi gunlerin tam listesi bulunabilir mi

inexplicable
merhaba arkadaslar, aslinda soru baslikta ama yine de aciklamak gerekirse; dunya diabet gunu, falan filan tum bu saglikla ilgili ozel gunlerin tam listesine ihtiyacim var. bana bu listeyi bir sekilde ulastirabileceklere sonsuz minnet duyacagim
merhaba arkadaslar, aslinda soru baslikta ama yine de aciklamak gerekirse; dunya diabet gunu, falan filan tum bu saglikla ilgili ozel gunlerin tam listesine ihtiyacim var. bana bu listeyi bir sekilde ulastirabileceklere sonsuz minnet duyacagim
0
inexplicable
(21.07.11)
wiki today ya da bbc today
0
bryan fury
(21.07.11)
1-7 OCAK Verem Haftası
7-14 OCAK Beyaz Baston, Körler Haftası
25-31 OCAK Yeşilay Haftası
9 ŞUBAT Dünya Sigarayı Boykot Günü
1-7 MART Yeşilay Haftası
8 MART Dünya Kadınlar Günü
14 MART Tıp Bayramı
15 MART Dünya Tüketiciler Günü
21 MART Dünya Ormancılık Günü
1-7 NİSAN Kanser Haftası
7 NİSAN Dünya Sağlık Günü
7 NİSAN Kalp, Sağlık Haftası
21-28 NİSAN Ebeler Haftası
22 NİSAN Dünya Günü
23 NİSAN Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
29 NİSAN Dünya Nüfus Günü
1 MAYIS İşçi Bayramı
2-8 MAYIS Trafik Haftası / 2 Mayıs Dünya Astım Günü
3 MAYIS Basın Özgürlüğü Günü
12-18 MAYIS Hemşirelik Haftası
14 MAYIS Eczacılık Günü
17 MAYIS Dünya İletişim Günü
31 MAYIS Dünya Sigarasızlık Günü
5 HAZİRAN Dünya Çevre Günü
17 HAZİRAN Uluslararası Silahsızlanma Günü
26 HAZİRAN Birleşmiş Milletler Günü
1 EYLÜL Dünya Barış Günü
8 EYLÜL Uluslararası Okuma Yazma Günü
8 EYLÜL Fizyoterapistler Günü
1-6 EKİM Emzirme Haftası
10 EKİM Dünya Ruh Sağlığı
4 EKİM Hayvanları Koruma Günü
5 EKİM Dünya Çocuk Günü
16 EKİM Dünya Gıda Günü
17 EKİM Dünya Menopoz Günü
29 EKİM Cumhuriyet Bayramı
29-4 EKİM Kızılay Haftası
14 KASIM Dünya Diyabet Günü
20 KASIM Çocuk Hakları Günü
20 KASIM Dünya Sigarayı Bırakma Günü
22 KASIM Diş Hekimliği Günü
1 ARALIK Dünya AIDS Günü
3 ARALIK Dünya Özürlüler Günü
10 ARALIK İnsan Hakları Günü
23 ARALIK Veteriner Hekimler Günü
0
all girls dream
(21.07.11)
(2)

Ağız ve Diş Sağlığı - İstanbul

otopsicocugu
Konu ile ilgili gerek fiyat gerek hizmet konusunda kaliteli bir poliklinik tavsiyesi aciliyetle tavsiye beklenir. mümkünse anadolu yakası Kadıköy'de olabilir. Olmadı avrupa yakasında ulaşımı kolay bir yer de olabilir.
Konu ile ilgili gerek fiyat gerek hizmet konusunda kaliteli bir poliklinik tavsiyesi aciliyetle tavsiye beklenir.

mümkünse anadolu yakası Kadıköy'de olabilir. Olmadı avrupa yakasında ulaşımı kolay bir yer de olabilir.
0
otopsicocugu
(21.07.11)
Bilmem ne kadar kaliteli ama şu var www.kadikoyagizdis.gov.tr
0
jesterdvine
(21.07.11)
artık bu işler devlette çok güzel oluyormuş. gidenler öyle diyor. hem randevu olduğu için sıra beklemiyorsun hemm de fiyatlar çok uygun.
devlet kağısını bir deneyin bence
0
michael_knight
(21.07.11)
(6)

alkole bağlı sorunlar

profmoore
gündüzleri çok yoğun geçen akşamları fazla miktarda alkol aldığım 2 hafta geçirdim. bi kaç kez kusmadan dolayı boğazım tahriş olmuş durumda ilk problemim bu.bir de kalp çarpıntısı var gündüzleri kıpır kıpır. rahatsız ediyor beni. doktora mı gitsem. bir kendime gelme aşaması kaydedebilir miyim.not :
gündüzleri çok yoğun geçen akşamları fazla miktarda alkol aldığım 2 hafta geçirdim. bi kaç kez kusmadan dolayı boğazım tahriş olmuş durumda ilk problemim bu.

bir de kalp çarpıntısı var gündüzleri kıpır kıpır. rahatsız ediyor beni. doktora mı gitsem. bir kendime gelme aşaması kaydedebilir miyim.

not : hacı niye o kadar içtin filan bunu konuşmayalım lütfen .
0
profmoore
(21.07.11)
alkolsüz geçen 1 hafta sonrasında toplarsınız. normal yaşamaya bakın.

(1 hafta boyunca her gün ortalama 6-7 şişe bira eşdeğeri içki ve bu esnada 1 paket sigara içmiş amı götü dağıtmış, korkmuş, sonra düzelmiş insan sundu)
0
m4a1
(21.07.11)
iki hafta çok alkol alındı diye kimseye bir şey olmaz onlarca yıl öyle yaşayan insanlar var endişeye lüzum yok, kalp çarpıntısının da alkolle bağlantısı var mıdır emin değilm.
0
theos ek mekhanes
(21.07.11)
bu tempoya alkol dışında illegal şeyler de ekleyip uzun zaman yaşayan insanlar var. bir süre ara verince vücut kendine geliyor. sıkıntı yapmaya gerek yok gibi. kaldı ki bu sıcaklarda kimin kalbi kıpır kıpır değil ki... süreç normal gibi.
0
otopsicocugu
(21.07.11)
@otopsicocugu sıcakların etkisini unuttum. aslında ben bu aşırı içme olayını serin bir coğrafyada yaptım. şimdi memlekete dondum ve herşeyi alkole bağlıyorum. hava değişikliği de olabilir. kahve de içmiyorum bakalım çabuk geçer umarım
0
🌸profmoore
(21.07.11)
kalp çarpıntısı deildir o mideden geliodur,korkcak bişe yok.
0
borzoi
(21.07.11)
böyle 8 yıl yaşadım(arada 1.5 yıllık tempoyu düşürdüğüm bir aram var) bazen suyu çıkıyor ama dizginlemek önemli. Ben içki alışkanlıklarımı değiştirdim. viski, votka, bira, tekila'yı azalttım. kırmızı şaraba verdim kendimi. şimdilerde haftaiçi her gün 2 kadeh şarap(bazen bakıyorum 1,5 şişe olmuş ama..) öyle gül gibi geçinip duruyoruz. Neyse goy goya gerek yok sen mideni bi kontrol ettir.
0
emininsel
(21.07.11)
(2)

Ağız ve Diş Sağlığı - İstanbul - Özel Hastane

otopsicocugu
Selamlar,Özel hastanelerin Ağız ve Diş Sağlığı polikliniklerinin hiçbirinin SGK ile anlaşması bulunmamakta mıdır?Eğer bir bilen var ise konu ile ilgili öncelikle bilgi sonrasında ise tavsiyelere ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.
Selamlar,

Özel hastanelerin Ağız ve Diş Sağlığı polikliniklerinin hiçbirinin SGK ile anlaşması bulunmamakta mıdır?

Eğer bir bilen var ise konu ile ilgili öncelikle bilgi sonrasında ise tavsiyelere ihtiyacım var.

Şimdiden teşekkürler.
0
otopsicocugu
(21.07.11)
sgk ile devlet hastanesinde bile her işlemi yaptıramıyorsunuz diş konusunda (katkı payı vs).

istanbulda isen, bostancı'da kadıköy ağız ve diş hastanesi var sgk ile çalışan devlet hastanesi olarak. randevu alabilirsen iyi işçilik çıkardıklarını duymuştum.
0
zenlaid
(21.07.11)
bahsettiğiniz yer;

www.kadikoyagizdis.gov.tr

midir acaba?
0
🌸otopsicocugu
(21.07.11)
(12)

günlük su içme miktarı

borzoi
her yerde günlük su içme miktarı günde 2 litre ya da 1.5 litre denilirken ben günde 3 3.5 litre su içiyorum normal midir sizce.
her yerde günlük su içme miktarı günde 2 litre ya da 1.5 litre denilirken ben günde 3 3.5 litre su içiyorum normal midir sizce.
0
borzoi
(21.07.11)
ihtiyaç duyuyosan içmelisin bence. arada maden suyu da iç tansiyon problemin yoksa, mineralleri de tamamlarsın.
0
kediebesi
(21.07.11)
2 günde bir onuda içerim ortalamada,çok mu içiyom harbi yok mu benim gibi biri lan!?
0
🌸borzoi
(21.07.11)
ben de yaklaşık o kadar içiyorum yazın. kışınsa biraz düşüyor, 2 litre filan içiyorum.
0
ccna
(21.07.11)
su iyidir ya 2,5 lt. kola şişesinde ki suyu rahat içerim. arada sodalı ayran içerim kesinlikle süper olur yeaa
0
altini ser incisi ker
(21.07.11)
günde 4.5 litre rahat gidiyor bende. çok terleyen de bir insan olduğumdan çok susuyorum.
0
burbat
(21.07.11)
ben de çok su içerim. özellikle içiyim diye değil ama dayanamıyorum, sanki içim kuruyor gibi. :)
hiçbir zaman da bir bardak içip bırakmam mesela, ikiler üçlerim mutlaka. (şişede içmiyorsam.)
benim de günlük 3-4 litreyi buluyordur.
maden suyu da çok içerim, limonlu-limonsuz.
ama mesela kola hiç içmem. sevmiyorum.
0
ansiklopedik sozluk
(21.07.11)
4.5-5 litre içiyorum ben de durdurmazsam kendimi.Ama ben diabetim, ortada bir sağlık sebebi yokken bu kadar içiyorsanız bir kan şekerinize baktırın derim.
0
sannora
(21.07.11)
erkeklerde günlük 3.5 kadınlarda günlük 2.7 lt normal seviyedir.
0
tambourineman
(21.07.11)
Böbrek taşı sorunu veya ihtimali (ailede varsa mesela) varsa sudan başka bir şey içmeyin.
0
sourlemonade
(21.07.11)
günlük 4-5 lt. arası değişiyor, sürekli su içerim. Spor yapıyor olmama yoruyorum.
0
dokuzeylul
(21.07.11)
60 kilo bi insan 2 litre 90 kilo bi insan ise 3 litre içmelymiş ama hiç terlememesi lazım standart rakam yani :D mesela avustralyada yaşayan bi insan 15 litre içmeliymiş aşırı su kaybediyomuş terleyerek çünkü, tabi evde oturuyosa o insan 15 litre içesine gerek yok :D iyi bir örnek olmuştur sanırım
0
semson
(21.07.11)
çok tuzlu yiyorsan olabilir
0
goldentitan
(25.07.11)
(13)

o.b. kotex ya da diğer tampon markalarını nerde bulabilirim?

arso
ob her yerde var kotex de görmüştüm birkaç yerde ama türkiyede satılan başka bildiğiniz tampon markaları var mı? hangisini tavsiye edersiniz ve nerden bulabiliriz istanbul avrupa yakasında?
ob her yerde var kotex de görmüştüm birkaç yerde ama türkiyede satılan başka bildiğiniz tampon markaları var mı? hangisini tavsiye edersiniz ve nerden bulabiliriz istanbul avrupa yakasında?
0
arso
(20.07.11)
ob den şaşma. kotex pek kaliteli değil.
0
mea maxima culpa
(21.07.11)
ob'den memnunum ama bi ara kotex'i de denemeyi düşünüyorum. kotex yeni çıktı önceden sadece ob vardı galiba. başka varsa da bilmiyorum yani.
en son gratis'ten almıştım ama büyük marketlerde, eczanelerde falan da oluyor. rahat bulursun yani.
0
tungur eezi
(21.07.11)
ben de araya kaynayayim, Turkiye'de Tampax satiliyor mu?
0
luin 41
(21.07.11)
ob en iyisi. ama hemen hepsi carrefour gibi yerlerde var ki.
0
ben smyrna
(21.07.11)
luin : evet.
0
ben smyrna
(21.07.11)
tampax satılmıyor. eskiden vardı ama şimdi yok.

büyük marketlerde organik pamuktan yapılma bir marka satılıyor. pahalı olduğu için almadım.
0
mea maxima culpa
(21.07.11)
@ben smyrna tampax nerde satılıyor? hiç görmedim çünkü, satılıyorsa onu denemek isterim.
0
🌸arso
(21.07.11)
ob candır, şaşmam. türkiye'de yaygın olarak bulabileceğin marka da o'dur zaten. her eczanede vardır sanıyorum, ama incirli ömür plaza'daki carrefour'dan temin ediyorum ben.
0
lotesse
(21.07.11)
biz ben smyrna'yla arastirdik, vallahi satilmiyormus. uhuhuhu.... aplikatorlu tampon var mi bari Turkiye'de? ya da ob'nin aplikatorlusu?

not: muhabbete gel yaaa.... Tampax forever.
0
luin 41
(21.07.11)
yok ob ler normal
0
mea maxima culpa
(21.07.11)
menstrual cup varken tampon niye? bence yüzyılın icadı. 1 kere al, 5 yıl kullan, paran cebine kalsın, dünya kirlenmesin, pamuklar boşa gitmesin. hepsinden güzeli tamponu sadece 12 saat kullanmanı söylüyorlar, gece tampon gündüz ped, ya da tam tersi. oysa bu menstrual cup'ları 4-8 saatte bir boşalttığınız sürece tüm periyot boyunca kullanabiliyorsunuz, akıntının en az olduğu anlarda bile. kim icat ettiyse, her ay dua ediyorum :) (bu arada kullandığım marka 8 ayrı ödül almış)
0
ccna
(21.07.11)
mevzu tamponken her gun kan tahliyesi yapip yikamam gereken garip bir icadin tavsiyesi niye?

oyle olsa babaannem gibi pamuklu kumas alir, kullanir kullanir yikardim arkadas. tamam cevreci olalim falan da ben o tiksintiyle o hedeyi yikarken saatlerce harcadigim su nolucak? her gun kan tahliye ediyosun falan... bi kere yikamayla temiz olduguna inanir miyim ben... kisiel hijyen ayrica? onu takmak icin elini vajina yerlestir, bilmem ne, tirnaklarin ici pis pis... tampon bile aplikatorlu degilse takarken bir iskence olabiliyor bazen.

iyy, dusununce bile icim kalkti.
0
luin 41
(21.07.11)
natracare var, organik tampon, sadece pamuktan yapılıyor, kipada vardı. aplikatörlü aynı zamanda.
0
goldentitan
(25.07.11)
(4)

Pharmaton vs Multivitaminler

jesterdvine
Dün kan testi yaptırdım, hiçbir değer normalin altında yada üstünde çıkmadı. Bu durumda, multivitamin hapların biraz daha zindelik vermek amacıyla bana faydası olur mu? yoksa direkt pharmaton mu kullanmalı?
Dün kan testi yaptırdım, hiçbir değer normalin altında yada üstünde çıkmadı. Bu durumda, multivitamin hapların biraz daha zindelik vermek amacıyla bana faydası olur mu? yoksa direkt pharmaton mu kullanmalı?
0
jesterdvine
(20.07.11)
pharmaton hiçbir halta yaramıyor belirteyim.
0
m4a1
(20.07.11)
pharmaton kullandım, aşırı terletmesi dışında pek bir etkisini gördüğümü söyleyemem. ancak piyasada GNC markası bayağı revaçta. Ay başlarında da indirim yapıyorlar.
0
atomicbomb
(20.07.11)
pharmaton bende de aman aman bir etki yaratmadı ama milletin dediğine göre belli bi süre düzenli kullanmak gerekiyormuş .ha bi de midemi ulandırdı.

ayrıca şöle bişi duymuştum, kafaya göre vitamin almamak lazımmış da fazla vitamin vücudu yorarmış filan.
0
mahnita
(20.07.11)
Pharmaton, ginseng içerdiği için bazı bünyelerde pozitif etki yaratabiliyor. Diğer vitamin değerleri ise çok düşük. Amacın zihinsel, fiziksel performans artışı ise denenebilir. Düzenli kullanıp, overdose etmezsen sorun çıkması istisnaidir.
0
arnold schwarzeneger
(20.07.11)
(3)

Memuriyet için sağlık raporu özel hastaneden alınır mı acep?

moonwell
"Araştırma Görevlisi olarak çalışmasına engel bir durum olmadığına dair tam teşeküllü hastaneden alınmış sağlık raporu." isteniyor ama özel/devlet denmemiş. Tam teşekküllü bir özel hastaneden alınan rapor da geçerli olur mu dersiniz?
"Araştırma Görevlisi olarak çalışmasına engel bir durum olmadığına dair tam teşeküllü hastaneden alınmış sağlık raporu." isteniyor ama özel/devlet denmemiş. Tam teşekküllü bir özel hastaneden alınan rapor da geçerli olur mu dersiniz?
0
moonwell
(20.07.11)
o tip raporları özel hastaneden kabul etmezler genelde. isteyen yerden sorup teyit edin.
0
cinna monster
(20.07.11)
genelde bulunduğun kurumdan dilekçe alıp onunla hastaneye gidip alıyorsun raporu. öğretmen adayları valilikten dilekçe alıp da gidiyorlardı. devlet hastanelerinde olur bu. özel hastanede olmaz.
0
inanmazsan inanma
(20.07.11)
Üniversitenin medikosundan alınan raporu kabul etmiyorlar mı? Onu sorun bir dekanlığın personel işlerine. Ben üç milyar sene önce asistanlığa girerken öyle yapmıştım.
0
sourlemonade
(20.07.11)
(8)

atılan dikiş ve sızlama

karlmarx
gün gece 3 dikiş yedim, bugün tetanos aşısı oldum. şu an dikişlerde yanma ve sızlama var, bugün iki defa dikişlerin olduğu yeri batikonla pansuman ettim. bu yanma normaldir değil mi? iyileştiği içindir?
gün gece 3 dikiş yedim, bugün tetanos aşısı oldum. şu an dikişlerde yanma ve sızlama var, bugün iki defa dikişlerin olduğu yeri batikonla pansuman ettim. bu yanma normaldir değil mi? iyileştiği içindir?
0
karlmarx
(20.07.11)
normaldir hacı.
not: vucudumda toplam 31 dikiş var :)
0
seyduna6687
(20.07.11)
evet acı ve yanma olur 3 gün falan.
0
boo ya moon
(20.07.11)
çok sağ olun, rahatladım. peki kaç güne duş alabilirim ben, koktuğumu düşünüyorum artık.
0
🌸karlmarx
(20.07.11)
banyoya sımdılık gırmesenız daha ıyı ve tabı kı alkol de almayın bı sure.
Ayrıca dusa giremıyorsanız havluları ıslatarak ya da ıslak mendıllerle ıdare edebılırsınız.

Gecmıs olsun ayrıca.
0
amaltheia
(20.07.11)
en az 7 gün banyo yapmamalısın.
0
inanmazsan inanma
(20.07.11)
abi 7 gün n'aptın ya, emin misin?
0
🌸karlmarx
(20.07.11)
yanlış yazmışım. dikişin olduğu yeri en az yedi gün yıkamamalısın. gece gece dikiş her tarafta diye düşünmüşüm:)
0
inanmazsan inanma
(20.07.11)
tamam şimdi oldu :)
0
🌸karlmarx
(21.07.11)
(3)

sıcaklar sorusu

rurouni
yaa şu sıcak yaz günlerinde bacaklarım bile terliyor normal mi bi ara(gecen yaz) tıp okuyan bi arkadasa sormuştum böcek falan ısırmış olmasın demişti. bi terslik var mı ki acaba?sağ bacagım daha fazla terliyo mesela bi de.
yaa şu sıcak yaz günlerinde bacaklarım bile terliyor normal mi bi ara(gecen yaz) tıp okuyan bi arkadasa sormuştum böcek falan ısırmış olmasın demişti. bi terslik var mı ki acaba?

sağ bacagım daha fazla terliyo mesela bi de.
0
rurouni
(20.07.11)
bacakların terlememesi gerektiği kanaatine nereden vardın?
0
raa
(20.07.11)
durduğun yerde deli gibi terliyorsa, bi sorun olabilir.
0
take me rufee
(20.07.11)
çok sıcakta ayakta dururken bacaklarımdan ter süzülür aşağı. bence normal.
0
dasher
(20.07.11)
(3)

zehirlenme hakkında

personal jesus
bu prize takılan sinek öldürücünün plastiğine elim değdi. unutarak parmağımı da ağzıma götürdüğüm zaman şimdi dudaklarımda, damağımda hafif yanma, dilimde de değişik bir kamaşma/karıncalanma gibi bir his var. bol suyla yıkadım geçer gibi oldu ama endişeleniyorum.
bu prize takılan sinek öldürücünün plastiğine elim değdi. unutarak parmağımı da ağzıma götürdüğüm zaman şimdi dudaklarımda, damağımda hafif yanma, dilimde de değişik bir kamaşma/karıncalanma gibi bir his var. bol suyla yıkadım geçer gibi oldu ama endişeleniyorum.
0
personal jesus
(19.07.11)
Kutusunda böyle durumlarda ne yapılması gerektiği yazmıyor mu?
0
vexations
(19.07.11)
oral yol 10000mg/sıçan kg gibi bişeyler yazıyor. bir de 114 ü arayın diyor zehirlenme durumunda.

şuan da o şikayetlerim de kalktı ama endişeliyim yine de. bol suyla ağzımı yıkadım, yoğurt yedim.
0
🌸personal jesus
(19.07.11)
114 ü arayın, hiç belli olmaz...
0
nucleon
(19.07.11)
(5)

geniz doluluğu için çare

superb
bu genizdeki pis doluluğu vicks'i sıvak suya koyup buharını içime çekerek bi nebze geçirebiliyorum. sizin yöntemleriniz neler?
bu genizdeki pis doluluğu vicks'i sıvak suya koyup buharını içime çekerek bi nebze geçirebiliyorum. sizin yöntemleriniz neler?
0
superb
(19.07.11)
boağzıma nane yağı sürüyorum

karbonat ve tuzlu su
0
mahnita
(19.07.11)
sinus rinse kit diye bir zımbırtı satılıyor eczanelerde, 20 lira civarı. bir burun deliğinden basıyorsun, öbüründen ne var ne yoksa boşaltıyor.

ilk sıktığında dünyan bir alt üst oluyor onu diyim. ama rahatlatıyor..
0
her yerde is goren
(19.07.11)
damağın tırtıklı yerinin bittiği, çukurlaştığı bir nokta var. oraya 20 sn kadar dilimle bastırıyorum, ileri geri. bana çok iyi geldi doğrusu. bi de bi yoga hareketi var o da işe yarıyo. www.ehow.com
evet her yerde görenin dediği gibi temizleyiciler de var, baya iyi diyo kullanan arkadaşlarım, ben denemedim.
0
kediebesi
(19.07.11)
geniz akıntısı için ilaç. ve tabi doktor.
0
girl in a coma
(19.07.11)
en yakın eczaneye danışın, en iyi medikal çözümü sunacaktır.
0
9kuyruklukedi
(19.07.11)
(4)

Kedimiz neden kusuyor? Tatildeyiz...

paranoid corpse
Merhabalar,Her tatilde kedimizi evde birakirdik, bir arkadasimiz da yemini suyunu tazeler ve severdi. Bu yaz arkadas musait olamadi, biz de aldik kedimizi bizle beraber sicak bir yere tatile getirdik. Ilk gun soktaydi sonra atlatti. Gelmeden asilarinin bir kismini yaptirmistik.Ama simdi sik sik kusa
Merhabalar,

Her tatilde kedimizi evde birakirdik, bir arkadasimiz da yemini suyunu tazeler ve severdi. Bu yaz arkadas musait olamadi, biz de aldik kedimizi bizle beraber sicak bir yere tatile getirdik. Ilk gun soktaydi sonra atlatti. Gelmeden asilarinin bir kismini yaptirmistik.

Ama simdi sik sik kusar oldu (8 günde 4.), kusmugu da acik renkte. Sanki karnini doyuruyor, sindirim basliyor ama devam etmeden kusuyor. Mamasi hairball onleyici cinsten kuru mama. Her zamanki maması, son kullanma tarihi gecmemis. Yazlikta evden cikarmiyoruz. Birkac defa bahceye kacti aldik eve hemencecik. Haliyle merak ediyor disariyi, belki ot da yemek istiyor anlamiyorum. Evde ciceklerimizi kemirdigi oluyordu burda evin icinde hic ot yok. Burada kopeklerin kedi oldurdugu oluyor parcalayip ikide bir, cikarmak da istemiyoruz. Veteriner disinda kopek gordugu yok zavallımın.

Cok sicak oldugu icin olabilir mi? Normal mi? Cikarip otlarda mi dolastirmali. Hele bu gunlerde cok agliyor disari cikmak icin. Belki kendini tedavi edecek icgudusel olarak bilemiyorum.

Tecrubeli arkadaslarin onerilerini merak ediyorum.

Tesekkurler simdiden.
0
paranoid corpse
(19.07.11)
bence bi otlattır. çünkü onlar kendilerini rahatsız hissettiği zaman ot yeme ihtiyacı duyuyorlar. kontrolunuzde bi otlatmayı deneyin.
0
pispisim
(19.07.11)
Stress kaynaklidir. Gecmezse veterinere
0
durdenist
(19.07.11)
dışarı çıkmak istemesi eve dönmek istediği için de olabilir. sıcaktan tabi etkilenmiştir. bir süre normal mama deneyebilirsiniz bence. sık sık tararsanız ve çok yalandığında da oynarsanız hairball işi azalır.
kusmuğu açık renkte demişsiniz, bana yediklerini sindirmiş gibi geldi o yüzden, yani safra vs mi kusuyo yoksa mama çıkıyo mu dışarı? bir de tuvalet hadisesi ne alemde? su içmesi, yemesi azaldı mı? hareketliliği? derisini çekip bırakınca eski haline hızlıca dönüyo mu?
0
kediebesi
(19.07.11)
sıcaklar aniden bastırdığında bizimki de bir haftada üç kere kustu. sonra alıştı, artık iyi. o ara çok da tüy dökmüş ve yutmuştu. belki öyle bir şeydir. ya da stres yapmıştır. bi de ağzını koklayın bakalım, kokuyor mu?
0
no avalon
(19.07.11)
(3)

Göz Muayenesi

mytonn
Merhabalar;Kirpik diplerinde kaşıntı şikayeti ve genel göz muayenesi için İstanbul-Avrupa Yakası'nda önerebileceğiniz iyi bir göz hastanesi var mı? Bir de SGK katkı payı olarak ne kadar ödemem gerektiği hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim.
Merhabalar;

Kirpik diplerinde kaşıntı şikayeti ve genel göz muayenesi için İstanbul-Avrupa Yakası'nda önerebileceğiniz iyi bir göz hastanesi var mı? Bir de SGK katkı payı olarak ne kadar ödemem gerektiği hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim.
0
mytonn
(19.07.11)
Göz hastanesine gitmedim, tavsiye veremeyeceğim ama geçen hafta Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi'nde göz muayenesi oldum ve SGK katkı payı olarak onbeş lira ödedim.
0
okumakistiyorumburadakileri
(19.07.11)
- taksim meydanına yürüme mesafesinde
- iett elmadağ otobüs durağının hemen orada
- taksim göz
- özel ama ben 15 TL katkı ödeyerek muayene olmuştum
- katkısız da 75 demişlerdi muayene için.
- fena bi yer değil.
www.taksimgozmerkezi.com
0
9kuyruklukedi
(19.07.11)
Ben bugün etiler dünya göz'e gittim emekli sandığım vardı baay süper muayene ettiler bi sürü bir şeylere soktular falan 98 lira ödedim istersen kredi kartına taksit de yapıyorlar baya bi
0
cornypop
(21.07.11)
(2)

yüzde yanma hissi

7c
selamlar, dünyanın en evhamlı insanlarından biri olarak soruyorum:özellikle alın bölgemde ve biraz da dudak üstü, burun kenarlarında ciddi yanma hissi var. hani acı biber değmiş ya da ciddi güneş yanığı olmuş gibi bi yanma. sizce olay nedir? bu durum son birkaç haftada birkaç keredir oluyor, çok uzu
selamlar, dünyanın en evhamlı insanlarından biri olarak soruyorum:

özellikle alın bölgemde ve biraz da dudak üstü, burun kenarlarında ciddi yanma hissi var. hani acı biber değmiş ya da ciddi güneş yanığı olmuş gibi bi yanma. sizce olay nedir? bu durum son birkaç haftada birkaç keredir oluyor, çok uzun sürmeyince önemsemeyeyim dedim ama gece gece yine olunca içime dert oldu. sizce böyle bir durumun ciddi bir hastalığın belirtisi olma ihtimali ne kadardır?
0
7c
(18.07.11)
önce bir sakin olalım, derin nefes, güzel şeyler düşün. büyük ihtimal sıcaktandır ama sen yarın git bir doktora endişe ve paniğe daha fazla mahal vermeden, şikayetini söyle, hiç korkma, endişelenme. ama yarın bir doktora gözük, hem için rahatlar hem de sebebini öğrenmiş olursun.
0
bak ne diycem simdi
(18.07.11)
terleyince banada oluyor..
0
ef
(19.07.11)
(11)

Kontakt Lens Soruları

fadetoreality
Merhaba,1) Göz doktorum gözlük reçetemi sağ 4.25 miyop ve 0.25 astigmat, sol 3.75 miyop olarak yazdı. Bununla gözlük yaptır dedi. Lensi de kendi getirtti, astigmata gerek yok diyerek, 4.25 ve 3.75 numaralı. Gözlük ve lens numaralarının aynı olması normal mi?2) Lensi ters takarsam ne olur? Tersini dü
Merhaba,

1) Göz doktorum gözlük reçetemi sağ 4.25 miyop ve 0.25 astigmat, sol 3.75 miyop olarak yazdı. Bununla gözlük yaptır dedi. Lensi de kendi getirtti, astigmata gerek yok diyerek, 4.25 ve 3.75 numaralı. Gözlük ve lens numaralarının aynı olması normal mi?

2) Lensi ters takarsam ne olur? Tersini düzünü anlayamıyorum.

3) Sağ sol karıştırırsam anlar mıyım bu numaralarla?

4) Bulanık görme, iki göz arasında derinlik farkı varmış gibi bir his, batma, görüntüde dalgalanma gibi sorunlar eksik olmuyor. İyi temizleyemiyor muyum, iyi takamıyor muyum, sorun nedir?

5) Gözümü kırptıkça lens hareket ediyor. Bu normal herhalde?

6) Doktor -güya- indirimle iki kutu Contact LIFE lensi 180 liraya getirtti. Lensmarkette 2 kutu 118 lira. Bu fark neden olur? Kazıklandım mı?
0
fadetoreality
(18.07.11)
1- doktor değilim ama benim lenslerim 2.5, göz numaram 2.75. genelde de öyle veriyorlar ama astigmat falan bilemem.
2- ters takınca, gözünüzü bile kapatamazsınız acıdan. anlarsınız yani. takmadan önce anlamak içinse, yazısına bakın ters gözüküyorsa düzdür.
0
guro1907
(18.07.11)
2)tersi düzü yok direk tak işte. demiştim guro1907 acıtır falan demiş ama bende acıtmıyo yani farketmiyorum ters mi değil mi, o yüzden bilemiycem en iyisi deneyip gör .
3)bildiğim kadarıyla lens + ya da -0.50 olsa da kullanılabiliyo sanırım anlamazsın hangisini taktığını ama solusyonunu elegance marka alırsan yanında verdikleri lens kutusunun bir kapağı farklı renkte ona göre koyarsın, ben öyle yapıyorum .
5)gayet normal:)
6)maalesef kazıklandın . her gittiğin optikte sorabilirsin doktorların lens satması yasak ama ilk kez lens kullanacak olanlara hep yapıyolar bunu tanıdık arkadaşım var diyerek, ama olmuş bi kere yapcak bişey yok bi dahakini elbette optikten alırsın artık :)
0
nabruknabruknabruk
(18.07.11)
bende de hem miyop hem astigmat var ama dr bana gözlük numarasını farklı lens numarasını farklı yazdı.
bu lensin tersi düzü yok.gözüne tam oturduysa batmıyorsa sorun yok demektir.
gözlerinin derecesi birbirine yakın yanlış yere takarsan farketmeye bilirsin.benim sol gözüm sağdan epey ileri o yüzden anlıyorum hemen.
ilk taktığında bikaç gün alışma süreci oluyor.batıyor gibi geliyor.gözüne bişey kaçmış gibi falan ama bi haftada alışırsın sonda varlığını bile unutursun merak etme.
ben 6 aylık lensimi 200 liraya almıştım 5 6 ay oldu.air optix.piyasayı çok bilmiyorum ama
0
gakgul
(18.07.11)
Doktor annemin kaç yıllık doktoru, ayrıca arkadaşının eşi. Bilinçli yaptıysa çok ayıplıyorum şu an kendisini.
0
🌸fadetoreality
(18.07.11)
1) genelde lensler gözlüklerden çeyrek derece daha küçük olur, gözlük-göz mesafesi olmadığı için
2) gurox2
3) eğer net göremiyorsan değiştirirsin, ama bence rutine bindir. bir gözü farklı renkten lens kutuları var, onları kullan
4)doktorunu değiştir - 5 numara için de aynısını söyleyeceğim
5)normal değil
6)doktorunu ve lens markanı değiştir. Hem kazıklanmışsın, hem de senin göz yapına uygun lens vermemiş.
0
SiyamkedisiZorro
(18.07.11)
her doktor yapıyomuş bunu ben bi optikle konuşmuştum o anlatmıştı şikayet falan vamış çoğu doktor hakkında bu yüzden .
0
nabruknabruknabruk
(18.07.11)
Merhaba, 6. maddeye tecrubeli bir tuketici olarak cevap vermek isterim.

Kesinlikle lensleri bir optik magazasindan ya da hatta fiziksel hic bir magazadan almayin. Gozluk camlari ve lenslerin fiyatlari inanilmaz keyfi oynuyor, interneti siddetle tavsiye ederim ben uzun yillar lens kullandim ve lensal, lensim.com gibi sitelerde cok ama cok daha uygun fiyata lens alabilirsiniz. Lenslerde 3-4 kata kadar pahali olabiliyor dukkanlar; daha da vahim ornek; ayni gozluk camlarinda dukkanlar arasinda bile 7-8 kat fiyat farki gordugum oldu.... Kesinlikle guvenim yok optik magazalarina.
0
sunfury
(18.07.11)
* bende yeni lens kullanmaya basladım.
4. maddedeki etkiler aynen bende de oluyor sanırım normal bişey
0
baba131
(18.07.11)
lensci.com'u şiddetle tavsiye ederim. 70 lira vererek kazıklandığım lensleri 27 lira sattıklarını görüklerimde kafamı vuruyordum.
0
gelecektengelenkutupayısı
(18.07.11)
Cevaplar için teşekkür ederim, biraz daha cevap gelmesi daha çeşitli deneyim aktarımı sağlayacağından şimdilik tik atmıyorum hiçbirine.

Lensin kutusundaki açıklamalarda "bulanıksa ters çevirin" gibi bir açıklama var. CibaVision'ın videosunda da lensin duruşu ile ilgili bir görüntü var, muhtemelen ters-düz olmasını açıklıyor.

Bu arada iki sorum daha var.

7) Diyelim ki bu lens gözüm için doğru. Yeni lens alırken eski kutunun üstündeki BC, PWR ve DIA değerlerine göre mi alacağım? Yoksa bilmem gereken başka şeyler de mi var?

8) Doktor mesela astigmatı tedavi etmek için böyle gözlükle aynı numaraları vermiş olabilir mi? Öyle bir şey okudum bir yerde. Gerçi gözlük reçetemde sol gözde astigmat yok. Yani adamın gözümü özellikle bozmak isteyeceğini sanmadığımdan, ve lens ile gözlük numaralarını aynı yaptığının farkında olduğunu da bildiğimden, mantıklı bir neden olması gerektiğini düşünüyorum. Fırsat bulursam başka bir doktora gideceğim ama şu sıralar pek mümkün görünmüyor.
0
🌸fadetoreality
(18.07.11)
1) astigmat korneadaki yüzey pürüzü ya, lens de oraya oturuyor, dolayısıyla astigmat 0.25, 0.50 falansa sadece lensin yüzeyi düzlemesinden kaybolabiliyor. geçici bir durum tabi bu. ama bir daha muayene olacağınız zaman 2-3 gün lens takmayıp orjinal haline dönsün göz de numara öyle ölçülsün diye beklemek lazım.
0
inthechaos
(18.07.11)
(3)

solunum testi!

no alarms and no surprises
sevgilimin, nefes almakta ve vermekte problemleri vardı. mesela nefes verdiğinde sadece burnunun sağ deliğinden nefes alıp verebiliyordu. 1 yıldırneyse, bugün şirkete doktorlar gelmiş, herkesi solunum testine sokmuş, erkek arkadaşımın kapasitesi için %85 demiş doktor ve çok düşük olduğunu eklemiş. s
sevgilimin, nefes almakta ve vermekte problemleri vardı. mesela nefes verdiğinde sadece burnunun sağ deliğinden nefes alıp verebiliyordu. 1 yıldırneyse, bugün şirkete doktorlar gelmiş, herkesi solunum testine sokmuş, erkek arkadaşımın kapasitesi için %85 demiş doktor ve çok düşük olduğunu eklemiş. senelerdir sigara içen insanların bile %91 falan çıkmış. nedir bu işin aslı astarı, çok tedirgin oldum, akciğerle mi ilgili bu durum, yoksa burnundaki problem sebebiyle mi? ciddi bir durum mu bu?
0
no alarms and no surprises
(18.07.11)
büyük ihtimalle sorun burnundadır doktora gitsin açsınlar.
0
kediebesi
(18.07.11)
tek burun tıkanıklığının tek açıklaması deviasyondur...
geçici çözüm için ottrivine önerilebilir. sevgiliniz en yakın kbb uzmanına görünmeli.
0
bugategonline
(18.07.11)
solunum testi sonuçlarım önümde şu an ve aynen utkin graznikov un dediği gibi yapıldı bana da. nefes alma sorunlarım vardı. sigara dahi içmiyorum fakat değerler 50-60 lı seviyelerde çıktı 1,5 ay önce ve nefes yollarımın dar olduğu bunun da nefes alışlarımı etkilediği sonucuna varıldı. astım başlamış yani...
fakat alerjik rinit hastası olduğum için normal benim bu durumum.
neyse sizi korkutmuş gibi olabilirim burunla ilgili bir sıkıntı da olabilir fakat sizde geç olmadan bir kbb ya da göğüs hastalıkları doktoruna görünün derim. geçmis olsun.
0
oku oku yazar ol
(18.07.11)
(2)

Doktor ve eczacı arkadaşlara

cy7
İç arpacık için doktor tobrex pomad ve ocubrax damla ve bir tane daha damla daha yazmıştı. Üçüncünün kutusunu bulamıyorum, lazım şimdi, ne olabilir acaba?
İç arpacık için doktor tobrex pomad ve ocubrax damla ve bir tane daha damla daha yazmıştı. Üçüncünün kutusunu bulamıyorum, lazım şimdi, ne olabilir acaba?
0
cy7
(18.07.11)
tc kimlik numaran ile bakabilrsin.istiyorsan tc kimlik numaranı ver ben bakabilirim.ya da bi eczaneye uğra söylerler sana.
0
big bang
(18.07.11)
yaw yok onu denedik olmadı
0
🌸cy7
(18.07.11)
(6)

el ve ayak yanması

contavolta
değerli hipokratlar,geceleri el ve ayak yanmasından dolayı uykumdan uyanıyorum çokça. artık bezi ıslatıp ayağıma, elime koymadıkça uyuyamıyorum nerdeyse. kışın bile oluyor ama onda soğuk yorgan işimi görüyordu. nedeni nedir acaba? doktora gidilmeli mi?
değerli hipokratlar,
geceleri el ve ayak yanmasından dolayı uykumdan uyanıyorum çokça. artık bezi ıslatıp ayağıma, elime koymadıkça uyuyamıyorum nerdeyse. kışın bile oluyor ama onda soğuk yorgan işimi görüyordu. nedeni nedir acaba? doktora gidilmeli mi?
0
contavolta
(18.07.11)
Bende de oluyo yazin. Caresi yok. Yatmadan once bi kabin icine su ve buz doldur. Yanmaya baslayinca ayagini daldir bi kac dk beklet.
0
durdenist
(18.07.11)
diabet kontrolü yaptırmanızda fayda olabilir, ayakta, elde yanma belirtilerden bazıları.
0
mhm
(18.07.11)
nedeni terleyememen olabilir, biraz attım ama düşününce mantıklı geldi. yazın bana da oluyo, şu an yanıyorum mesela:)
0
goldentitan
(18.07.11)
Kan şekeri ile ilgili gibi görünüyor. Bence en kısa zamanda şekerinizi ölçtürün, hatta kan sayımı yaptırın derim. Bu gibi basit görünen problemler ileride(Allah korusun)meydana gelebilecek rahatsızlıkların masum bir göstergesi olabilir unutmayın.
0
trawmatolog
(18.07.11)
eskiden hipotiroidi için ilaç kullanıyodum am auzun süredir kullanmıyorum bunla alakası olabilir mi acaba?
@goldentitan aksine aşırı terliyorum :)
0
🌸contavolta
(18.07.11)
tiroidden...
0
saydam
(23.07.11)
(1)

Check-Up Nerede, Nasıl? İSTANBUL

kimki
Hayatımda ilk kez chec-up denen şeyi yaptırmak istiyorum hem de hemen yarın sabah. En son ne zaman hastaneye gittiğimi bile hatırlamıyorum. Kadın ve 28 yaşındayım. a.İstanbul Avrupa yakasında nerede yaptırmak daha mantıklıdır?b.Randevuyu gitmeden mi almak gerekir?c.SSK lıyım ama elimde sadece ssk nu
Hayatımda ilk kez chec-up denen şeyi yaptırmak istiyorum hem de hemen yarın sabah. En son ne zaman hastaneye gittiğimi bile hatırlamıyorum. Kadın ve 28 yaşındayım.

a.İstanbul Avrupa yakasında nerede yaptırmak daha mantıklıdır?
b.Randevuyu gitmeden mi almak gerekir?
c.SSK lıyım ama elimde sadece ssk numaram var, SSK üzerinden ilerleyeceksem ne yapmalıyım?
d.Özel sağlık sigortası böyle durumlarda kullanılabilir mi?
...
0
kimki
(17.07.11)
ozel saglik sigortan varsa genellikle senede 1 defa check-up bedava oluyor, arayip sor her hastanede oluyor mu hangileriyle anlasma var vs.
0
allanz
(18.07.11)
(4)

Burun Tıkanıklığı

calimdor
sı kıl dım artık 5 senedir burnumdan nefes alabildiğim bir gün hatırlamıyorum. her gece yatmadan önce otrivin sıkıyorum ve sabah uyandığımda çok daha fazla tıkanmış oluyor. 2 sene önce doktora gittiğimde kemik eğriliği var demişti.şimdi gidip ameliyat olsam ssk özel hastaneleri karşılıyor mu onu bil
sı kıl dım artık 5 senedir burnumdan nefes alabildiğim bir gün hatırlamıyorum. her gece yatmadan önce otrivin sıkıyorum ve sabah uyandığımda çok daha fazla tıkanmış oluyor. 2 sene önce doktora gittiğimde kemik eğriliği var demişti.

şimdi gidip ameliyat olsam ssk özel hastaneleri karşılıyor mu onu bile bilmiyorum (mesela şifa?). otrivin dışında burun açan bir şey de yok, otrivini sıktıkça daha çok tıkanıyor. artık burun tıkanıklığından başım ağrımaya başladı. gerçekten yeter. biri bi yol göstersin allah aşkına.

izmir şifa hastanesi burun ameliyatını ssk ya karşılattırıyor mu?
0
calimdor
(17.07.11)
panpa ayni dertten ben iki defa ameliyat oldum, bi sike yaramadi. hatta sikikler mukozayi fazla almis, simdi de kuruluk var.

cok paran yoksa, kendini kanitlamis bir doktor degilse gidip ameliyat olma.
0
nawres
(17.07.11)
gece yatmadan önce breathe right kullan panpa. rahat nefes alırsın gece boyunca.
0
durdenist
(17.07.11)
Otrivine illettir, feci bağımlılık yapar. 2 sene yanımdan ayırmadan taşıdığımı bilirim. Serum fizyolojik (tuzlu su) kullanarak otrivine kadar olmasa da açılmasını sağlayabilirsin.
0
alembic
(17.07.11)
otrivini 7 günden uzun kullanmayın tam tersi etki yapar onun yerine düzenli olarak nasonex kullanın düzenli kullanınca etkisini gösteriyor çünkü 3. günde fln
0
goldentitan
(17.07.11)
(4)

En Güzel Yağ Eritme?

calimdor
bacaklarımda ve alt göbek bölümümde fazlalıklar var. erkeğim. 178 boyundayım 72 kiloyum. aslında bakarsanız alt göbek ve bacak kısmı dışında fiziğim gayet yerinde hatta zerre fazla kilom yok gibi görünüyor. neyse, alt göbek her geçen gün daha da büyüyor. şöyle simit şeklinde göbek olur ya hah işte o
bacaklarımda ve alt göbek bölümümde fazlalıklar var. erkeğim. 178 boyundayım 72 kiloyum. aslında bakarsanız alt göbek ve bacak kısmı dışında fiziğim gayet yerinde hatta zerre fazla kilom yok gibi görünüyor.

neyse, alt göbek her geçen gün daha da büyüyor. şöyle simit şeklinde göbek olur ya hah işte ondan. ben de rahatsız olmaya başladım. 20 santim yukarda kaburga kemiklerim gözükecek kadar az yağlıyken, 20cm aşağıda alt göbek bölümüm şişko bir adamın göbeği gibi.

nasıl eritirim? kas yapma falan filan gibi bir zorum yok. sadece göbeğim erisin. koşayım mı? yürüyeyim mi? bisiklet mi süreyim? koşarsam ne kadar koşayım? spor salonuna sadece bir koşu bandı için ayda 50-100tl para bayılmak istemiyorum. o yüzden yakınlarda güzel bir yürüyüş alanı var orda koşacağım.

ayrıca bir diyet falan da yapayım mı? yaparsam neler yiyeyim? mesela spora giden adamlar protein ağırlıklı besleniyor. ancak benim kas yapmak gibi bir derdim yok. ben de aynı şekilde yulaf ezmesi tavuk göğsü haşlanmış yumurta falan gibi mi takılayım? yoksa sadece yağ ve ekmeği mi keseyim? (son 3 aydır bir dilimden fazla ekmek yememeye çalışıyorum. 3 kilo zayıfladım. başka hiçbir harekette bulunmadığım için bence yeterince etki gösterdi gibi)

neler yapayım kısaca? göbek yok olana kadar, yani bir milim göbek bile kalmayana kadar diyet, sabah ve akşam koşu ne gerekiyorsa yapıcam. ondan sonra baklava, adele işlerini falan düşünürüz.
0
calimdor
(16.07.11)
funda mukemmel bir yag eritici. 3lt suya bir su bardagi dolusu at. bir tasim kaynat.sogusun suz ve dolaba koy. sabak ve gece yatarken bir bardak ic. iki ay sonra zayiflama basliyor. ben ne zaman istersem boyle kila veriyorum. bir cok kisi de oyle. sabili olacaksin ama. funda attarlarda var.
bogazindan da kesmeden oluyor.
0
teflon
(16.07.11)
kardiyo noluyor ki tam olarak. koşu mu oluyor? bir de koşacaksam ne kadar süre nasıl koşmalıyım? çok hızlı ve kısa mı, tempolu 5000metreciler gibi mi ya da hızlı 5 dakika koşup 2 dakka yürüyüp 5dk daha koşmalı mı falan?

aç karınla mı koşayım tok karınla mı yoksa ağzıma bi meyve atıp öyle mi çıkayım? burası 40 derece olduğu için muhtemelen sabah 7de falan çıkıcam her gün koşuya. bir de akşamları da çıkayım mı güneş batarken?
0
🌸calimdor
(16.07.11)
funda gibi bitkiler diüretik olup vücuttan su atmanızı sağlar, yağ yakma gibi bir etkisi yoktur. su attığınız için kilo vermiş olursunuz, yağlar öyle kendi kendine yanmaz.

step tahtasının yağ yaktıracak nabız değerine ulaştırması zor. kardiyo sayılması için 180 civarında tutman lazım nabzını. 15inci dakikadan sonra yağı yağ asitlerine parçalayıp kana karışmasını sağlayan enzimler üretilmeye başlanır. 40 dakikayı geçirirsen fazla yüklenmiş olursun. bu şekilde kardiyoyla bir iki ayda yağ filan kalmaz teorik olarak. beslenme de mühim zira.

edit: 160-180 aralığı diyelim hadi. 160 altı az olur.
0
cro magnon
(16.07.11)
diyetisyene başvurunuz.
0
sinner mirza
(21.07.11)
(3)

Tırnak ve diplerini yemek

canercan
Tırnak yeme gibi bi rahatsızlığa sahibim.artık yememek ve uzun parmaklarıma yakışan süpersonik tırnaklara sahip olmak istiyorum.olayın psikolojik boyutundan ziyade tırnak yemek kimi zaman inanılmaz tatlı zevkli büle kımıl kımıl oluyor.Bu konu hakkında görüşleriniz önerileriniz yardımlarınızı bekliyo
Tırnak yeme gibi bi rahatsızlığa sahibim.artık yememek ve uzun parmaklarıma yakışan süpersonik tırnaklara sahip olmak istiyorum.olayın psikolojik boyutundan ziyade tırnak yemek kimi zaman inanılmaz tatlı zevkli büle kımıl kımıl oluyor.

Bu konu hakkında görüşleriniz önerileriniz yardımlarınızı bekliyorum.
Bağa bi yardım edin allasen..
0
canercan
(16.07.11)
tırnaklarına ve parmak uçlarına sürebileceğin şeffaf ojeler var eczanelerde satılan. tadları aşırı kötü, tırnağını ağzına götürdüğün gibi vazgeçiyorsun. ben onlarla bırakmıştım.
0
homo sapiens gotgobekus
(16.07.11)
birisi daha yazmıştı aynen katılıyorum ona farkettiğin anda elini çekeceksin.bir de yanında küçük tırnak makası taşı,tırnagını ısırıp bozdukça düzelt.
0
okul uniformasiyla uyuyan adam
(16.07.11)
acı oje filan işe yaramıyorsa kesinlikle yanında tırnakları düzeltebileceğin bişiler bulundur tırnakların herzaman duzgun olsun bu sayede ben gıbı yıyecek bısı bulamaman olabılır ama cok cok kotu ıse yapacak bısı yok
0
gaspetizm
(17.07.11)
(4)

Kıl dönmesine önlem için tıraş bıçağı vs tüy dökücü krem?

erwachsene
İkisi arasında ciddi fark var mıdır? Zamanın çoğunu oturarak geçiren biri olarak yakalanma ihtimalim yüksek.
İkisi arasında ciddi fark var mıdır? Zamanın çoğunu oturarak geçiren biri olarak yakalanma ihtimalim yüksek.
0
erwachsene
(16.07.11)
Hiç kesmemek.
0
ataturkiye
(16.07.11)
kesmemek daha ıyı oturan yerlrın ıcın. erkeklerde kıl koklerı daha kalın oluyor.
0
bryan fury
(16.07.11)
kıl dönmesine saçların neden olduğunu okumuştum dökülen saçlar sırtından aşağı doğru iniyormuş. yani olay aslında çok da kıçındaki kıllarla alakalı değil. ayrıca iç çamaşırı değiştirmekte önemli. iç çamaşırının pamukları da giriyormuş içeri.

(bkz: #5651239)
(bkz: #13242062)
(bkz: #16399385)
(bkz: #22044535)
(bkz: #23289509)
0
deccal kenya
(16.07.11)
her tuvalette kıçının üstünde biriken kılları da temizle. çünkü kıl dönmesine saçtan ve sırttan dökülen kıllar neden olur. eğer tüylerini alacaksan da sırtındakileri alman gerekir, ee jiletle de alamayacağına göre tüy dökücü kremle alacaksın veya berberlerin saç traş ettikleri makinelerle dibinden keseceksin. ama sırtın çok kıllı değilse gerek yok buna, temizlik olayını ihmal etme yeter.
0
ruhibirbanyo
(16.07.11)
(3)

çene eklemi ağrısı

mvpdirk
ağzımı açıp kapadıkça sağ çene eklemimde bi ağrı hissediyorum. sebebi nedir nasıl geçer? bi de işin içinden diş ile ilgili bi sıkıntı çıkmaz inşallah?
ağzımı açıp kapadıkça sağ çene eklemimde bi ağrı hissediyorum. sebebi nedir nasıl geçer? bi de işin içinden diş ile ilgili bi sıkıntı çıkmaz inşallah?
0
mvpdirk
(15.07.11)
istemsiz bir şekilde dişlerini sıkıyor olmayasın.
0
a7x
(15.07.11)
@a7x
diş sıkma olayı yok.

@tamamtamambuldum

saydıklarının hepsi var evet. ağız açık, burun tıkanıklığı ve o bölgede gömülü 20 yaş dişi var :/
0
🌸mvpdirk
(15.07.11)
henüz o bölgede bi diş ağrısı yaşamadım çok şükür inşallah diş ile alakalı değildir daha 2 ay önce bi tane çektirdim :/
0
🌸mvpdirk
(16.07.11)
(3)

ağız/dil yanmasına ne iyi gelir?

uche
sabah kahveden ağzım dilim damağım yanmış durumda. çok irrite edici. ne iyi gelir bilemedim.
sabah kahveden ağzım dilim damağım yanmış durumda. çok irrite edici. ne iyi gelir bilemedim.
0
uche
(14.07.11)
yoğurt.
0
ermanen
(14.07.11)
iyi gelen bir şey yok! diye biliyorum. anlık etki eden tabiki vardır yoğurt gibi ama etkisi kısa.
0
bir ileti paylastim
(14.07.11)
dil üzerinde bulunan hücrelerin kendini yenileme periyodu 4-10 gündür. daha fazla zarar vermeme harici yapacağın birşey yok
0
hepgel
(15.07.11)
(12)

sigortasızken acil'e gitmek ve sonrasında ödeme yapmamak

hickork
evet, geçen gün şişli etfal acil'e gitmek durumunda kaldım.sigortam yoktu. 10 gün içerisinde gel falan dediler. öğrenciyim. ne yapmalıyım? o parayı ödemezsem, ileride sorun olur mu ki?
evet, geçen gün şişli etfal acil'e gitmek durumunda kaldım.
sigortam yoktu. 10 gün içerisinde gel falan dediler. öğrenciyim. ne yapmalıyım? o parayı ödemezsem, ileride sorun olur mu ki?
0
hickork
(14.07.11)
Ailenden sigortan yok mu? Olmadı yeşilkart çıkartmaya çalış. Sağlık masraflarını başını ağrıtabilir.
0
efrasiyab87
(14.07.11)
yeşilkart alacak kadar fakir değiliz galiba ya :-)
0
🌸hickork
(14.07.11)
git bi şirkete veya esnafa ver parasını..seni sigortalı yapsın..daha ucuza gelir..o sigortalı durumunla da sağlık hizmetini almış olursun..hem de emeklilik için gün kazanmış olursun..ben bu şekilde düşünüyorum.ayrıntıya hakim değilim..geçmiş olsun..
0
uzaktanbakancocuk
(14.07.11)
devlet hastanesinin acilinde yapılan bir tedaviye para vermeyecek kadar fakirsin işte olm. var mı ötesi:)

şirkete git falan bunlar imkansız şeyler. kimse öyle birşey yapmaz. ayrıca primler ortalama 200 lirayı buluyor ki bu meblağ devlet hastasenin acilinde istenen paranın 3,4 katı falandır.
0
derbeder58
(14.07.11)
acil serviste yapilan müdahaleler tamamen ücretsizdir. para falan ödemek zorunda degilsiniz. kimlik benzeri bir belgenize el koydularsa gidin geri alin.

www.haberturk.com

bu da sözü gecen genelgenin bir bölümü

- Acil olarak sağlık kuruluşuna müracaat eden hastaların acil tıbbi müdahale ve tedavileri yapılırken hiçbir surette tedavi masraflarının nasıl karşılanacağı sorgulanmayacaktır. Hizmet bedelinin tahsili ile ilgili işlemler acil müdahale sağlandıktan sonra yapılacaktır.

-Herhangi bir sağlık güvencesi olmayan vatandaşlarımızdan ödeme gücü bulunmayanların acil sağlık hizmeti bedelleri kendilerinden talep edilmeyecektir. Bunlardan kamuya ait sağlık kuruluşlarından ve ayakta teşhis ve tedavi yapan özel sağlık kuruluşlarından acil sağlık hizmeti alanların hizmet bedelleri sağlık kuruluşunun bulunduğu yer sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfından talep edilecektir. Bu konuda gerekli tedbirler ilgili vakıf başkanlıklarınca alınacaktır. Özel hastanelerden acil sağlık hizmeti alanların hizmet bedelleri ise talep edilmesi halinde sağlık kuruluşunun bulunduğu yerin belediyesince ödenecektir. Bu amaçla belediyelerce bütçelerine yeterli ödenek konulacaktır.
0
jackofalltrades
(14.07.11)
benim babami yatirdik acile 10 gun boyunca yatakli bir sekilde bir kurus odemedik sigortasi da yok. sigortasiz acile yatanlar SGK ACIL diye geciyor ve ozel bile olsa bir kurus odemiyorsun. tabi once goz korkutup odetmeye calisiyorlar.
0
kullanici adimiz
(14.07.11)
bu arada artık sigortanız olsun istiyorsanız ama çalışmıyorsanız, gidip esnafa "parasını vereyim sigorta yap" diye dilenmenize gerek yok. gidip kendi kendinize sgk'ya başvurup genel sağlık sigortası yaptırabilirsiniz. sadece genel sağlık sigortası primini cebinizden öder ve sadece sağlık hizmetlerinden faydalanırsınız. emekliliğe vs faydası olmaz ama.
0
kibritsuyu
(14.07.11)
acilde ücretsiz diye bir olay yok. daha geçen hafta göz için beyoğlu devlete gittim 15 lira domaldım.

eğer öyle bir genelge varsa bile fakirliğini ispatlamak için bir sürü bok püsür isterler. aynı yeşilkart yada adli yardım talebi başvvurusunda olduğu gibi.
0
derbeder58
(14.07.11)
acil de yapılan her muayene ücretsizdir! artık akıllı olun para vermeyin kardeşim ya! gidip acilde bi iğne bile vurulsan ücretsiz vuruyorlar iğneyi. ya bırakın artık bu işleri beleş beleş yok artık para verme devri bitti.
0
altini ser incisi ker
(14.07.11)
Sike sike vermek zorundasin. Sigortasizken acilde yapilan mudahale icin ucret alinir. Eger odemezsen o hastaneyi acil durumlar haricinde kullanamazsin.
0
durdenist
(14.07.11)
"Eger odemezsen o hastaneyi acil durumlar haricinde kullanamazsin."

tecrubeyle sabit, acilden 1 kurus odemeden ciktiktan bir hafta sonra normal dahiliyede muayene oldu babam. bilmeden konusmayin artik acilde para odetmeye zorluyorlar evet ama zorlamaya haklari yok + ne sartla olursa olsun acilde muayene etmek zorundalar.
0
kullanici adimiz
(15.07.11)
tüm cevaplar sonrası kafam karıştı.
çelişik cevaplar var. kesin şu şöyledir diyen yok mu birader?
0
🌸hickork
(17.07.11)
(3)

Burkulmadan ayagim burkuldu.

luin 41
Durduk yere sag ayak bilegimde felaket bir agri basladi, cok azicik sislik de var. Duzenli olarak her gun kosarim ama ayagimi falan burkmadim, zaten oyle cilginlar gibi de kosmuyorum. Dun kosudan donerken birden basladi. Simdi resmen seke seke yuruyorum. Ne olmus olabilir? Napiyim simdi? Buz falan f
Durduk yere sag ayak bilegimde felaket bir agri basladi, cok azicik sislik de var. Duzenli olarak her gun kosarim ama ayagimi falan burkmadim, zaten oyle cilginlar gibi de kosmuyorum. Dun kosudan donerken birden basladi. Simdi resmen seke seke yuruyorum. Ne olmus olabilir? Napiyim simdi? Buz falan faydasi olur mu bu saatten sonra?
0
luin 41
(14.07.11)
Faydasi olur. 2 saat arayla buz koy.
0
durdenist
(14.07.11)
aşil tendon tendinit belirtilerine bir göz at.
0
mrbarish
(14.07.11)
Isinmadan(esnetme) kosmussunuzdur veya ayni zamanda daha sonra da sogutma (yine esnetme) yapmadan bir ana bitirmissinizdir bence.

Benzer sekilde asil tendonum incinmisti, bi turlu gecmez bilmeyen bi durumdu. yaklasik 1 ay aci ceke ceke hafif sekmistim sonra dinlendire dinlendire gecti.
Eger topuktan bilege cikan kisimsa asil tendonu olmasi cok muhtemel.
0
afush
(14.07.11)
(4)

Vücutta bağların gevşek olması ?!

jangbogo
Bugün ortopediste gittim. Bana bileğimin ikide bir burkulmasının sebebinin vücut bağlarımın gevşek olması olduğunu söyledi. hatta parmaklarımı aldı yukarı kaldırdı, bak çok gevşek falan dedi. mesela benim baş parmağım 90 derece açı yapabiliyor ters tarafa doğru. bana bu vücut bağlarının gevşek olmas
Bugün ortopediste gittim. Bana bileğimin ikide bir burkulmasının sebebinin vücut bağlarımın gevşek olması olduğunu söyledi. hatta parmaklarımı aldı yukarı kaldırdı, bak çok gevşek falan dedi. mesela benim baş parmağım 90 derece açı yapabiliyor ters tarafa doğru. bana bu vücut bağlarının gevşek olmasını açıklayabilecek bir zat-ı muhterem var mıdır ? ne olacak ki yani bunlar gevşek olunca ?
0
jangbogo
(13.07.11)
bende de var aynisi, iki omzum da cikiyor. tipta genel yorum "olur oyle" tarzinda, cok zorlarsan ameilyat eder vidayla toplariz ama eskisi gibi olmaz falan. yani dikkat edicen, dogustan gelen bir olay, benim de omzum ciktiginda gitmistim bana da bas parmak testini yapmislardi, sonuc baglarin esnek dediler gittim.
0
dampire
(14.07.11)
Bu tamamen genetik kodlamayla alakalı. Bunu değiştirebilmen mümkün değil. ancak eklem etrafındaki kasları güçlendirilmesiyle. Bu gevşek bağın neden olabileceği sıkıntılardan kurtulabilirsiniz.
0
alcapon
(14.07.11)
hyperextension diyolar bende de var. dizimi en geride tuttuğumda bacağım baya yay gibi oluyo, yan bağlar sıfır. sakatlıklardan korunmak için bağlarını zorlamaman gerek, spor yaparken filan kütük gibi bükülemeyenlere göre daha çok dikkat gerektiriyor. hatta sana şunu anlatayım. bi dönem yoga derslerine gittim, müthiş sportif bi bünye olmadığım için dersin ertesinde 5 gün boyunca resmen kemiklerim, tüm eklemlerim ağrıyordu. sonra bir gün şans eseri çok iyi bir yoga hocasının dersine katıldım ve bi sürü hareketimi düzelttiler. aşırı ham olmama, iki gün boyunca eşek egzersizleri yapmamıza rağmen benim sadece kaslarım ağrıdı. o gün fark ettim ki ben bağları kemikleri zorluyomuşum salak gibi. o yüzden ağrılarım 5 gün sürüyomuş ve eklemlerim ağrıyomuş. bu derslerin ardından iki gün kaslarım ağrıdı ve tamamen geçti. böyleyken böyle. yogacılar bu tiplere noodle diyomuş.
ve evet doğuştandır değişmez.
0
kediebesi
(14.07.11)
üç beş kişide görülen nadir bir olay değildir. onun için endişelenme. normal yaşam standartın herkesle eşit olacaktır sadece bazı sporlar için el verişli olunmuyor. Mesela valeybol vs oynayamazsın parmakların esnekliğinden. ama sakatlanmakta kolay değildir. kırık oluşturabilecek olay sizde incinme gibi olabilir .
0
nisansayısı
(14.07.11)
(2)

sweet sendromu ve MEDİASTENİN MALİGN LENF NODU hakkında "IVEDI" bilgi gerek

peseve
arkadaşlar, bu hastalık ya da adı her ne iselerin semptomları hakkında bilgi gerekiyor, yardımcı olabilir misiniz google bilgisi haricinde? teşekkürler
arkadaşlar,

bu hastalık ya da adı her ne iselerin semptomları hakkında bilgi gerekiyor, yardımcı olabilir misiniz google bilgisi haricinde?

teşekkürler
0
peseve
(13.07.11)
erkek çocuklarda daha sık olmakla beraber nadir gözüken bir tür nötrofilik dermatoz / dermisi tutan deri hastalığı. tam olarak nedeni bilinmiyor, otoimmün hastalıklara, bazen de çocukluk çağı lösemilerine, lenfomalarına eşik edebilir. tek başına tedvisi kolay, bazen kendi kendine bazen ise steroid tedavisiyle geriliyor. ancak yukarıda belirttiğiniz lenfomaya eşlik etmesi durumunda, lenfoma / altta yatan hastalığın tedavi edilmesi gerekir. tedaviyle birlikte cilt bulguları gerileyecektir.

daha detaylı bilgi için doktorunuza danışınız.
geçmiş olsun
0
scrubz
(13.07.11)
bu hangisinin yanıtıydı?

sağ olun
0
🌸peseve
(13.07.11)
(5)

Uyudum mu yoksa bayıldım mı?

enjoywiththelifesresponsibility
Mutfakta salata yapıyordum birden müthiş bir baş ağrısı ve göz kararması meydana geldi hemen kendimi yatağa attım. Ama uzandıktan sonrasını hatırlamıyorum. Şak diye uyumuş olamayacağımı düşünüyorum, karnım acıkmıştı, mühiş bir baş ağrısıyla uyandığımda baktım mutfağın ışık açık, bilgisayar açık. Ama
Mutfakta salata yapıyordum birden müthiş bir baş ağrısı ve göz kararması meydana geldi hemen kendimi yatağa attım. Ama uzandıktan sonrasını hatırlamıyorum. Şak diye uyumuş olamayacağımı düşünüyorum, karnım acıkmıştı, mühiş bir baş ağrısıyla uyandığımda baktım mutfağın ışık açık, bilgisayar açık. Ama bayılmışta olamayacağımı düşünüyorum aradan 3,5 saat geçmiş. Ofline durumdayken tek hatırladığım uyanır gibi olup çok yaklaşıp uyanamadığım. Merak ettim, ben bayıldım mı yoksa mis gibi uyudum mu, noldu?
0
enjoywiththelifesresponsibility
(13.07.11)
bayılmışsın tansiyonun şekerin düşmüş, bi doktora gitsen iyi edersin.
0
kediebesi
(13.07.11)
bayılma muhtemelen, kanınıza da baktırın, eğer yakın zamanda ölçtürmüş değilseniz.
0
saatgeceninonikisi
(13.07.11)
kötü birşeyin habercisi olmamasını umalım ama bayılma. uyku motorlarının çalışması bu kadar hızlı olamaz. öncesinde ayaktaydım diyosunuz.
0
nezareten taharet
(13.07.11)
şekeriniz düşmüş, ben diyabetliyim bana hep olur hatta bazen filmin nerde koptuğunu bile hatırlamam, hem karnınız da açmış. öyle çok sık aç kalmayınız
0
jhonny
(13.07.11)
bu baş ağrısı hadisesi... elli kere bayıldım, (hatta şu an istemli olarak bile bayılabilirim) kafayı yere çarpmak dışında başım hiç ağrımadı.
doktora. lütfen.
0
kediebesi
(14.07.11)
(3)

mide bulantısı

Kamyoncunun vitesi
cumartesi günü soğuk bir ice tea içmiştik, o günün akşamından başladı, hala midem bulanıyor. kusma, ateş falan yok ama çok rahatsız ediyor beni ve hiç iştahım yok. sağlık ocağınaymış, hastaneyeymiş falan hiç gitmeye halim yok. ne olabilir sizce ?
cumartesi günü soğuk bir ice tea içmiştik, o günün akşamından başladı, hala midem bulanıyor. kusma, ateş falan yok ama çok rahatsız ediyor beni ve hiç iştahım yok. sağlık ocağınaymış, hastaneyeymiş falan hiç gitmeye halim yok. ne olabilir sizce ?
0
Kamyoncunun vitesi
(13.07.11)
evlimisin?evliysen hamilesindir.yada mideni üşütdün.
0
zoey
(13.07.11)
midenizi üşütmüşsünüz. ılık (sıcak değil) şekersiz şeyler için. nane limon iyidir. taze olsun lüften... doğadan falan değil..
0
ben smyrna
(13.07.11)
gebelik için neden sadece evli olmak gerektiğini anlamış değilim. konudan uzak olsa da..
0
ben smyrna
(13.07.11)
(6)

ayak burkulması hakkında

the game
selam sözlük camiası özellikle tıbbiyeli veya bu olaydan arkadaşlara bi sorum var.pazartesi günü öğleden sonra staj yaptığım şantiyede araziden inerken ayağımı burktum.şantiye şartlarından dolayı buz bulmak mümkün olmadı ama yattım biraz ayağımı havaya kaldırarak.sonra epey bi yürümek zorunda kaldım
selam sözlük camiası özellikle tıbbiyeli veya bu olaydan arkadaşlara bi sorum var.pazartesi günü öğleden sonra staj yaptığım şantiyede araziden inerken ayağımı burktum.şantiye şartlarından dolayı buz bulmak mümkün olmadı ama yattım biraz ayağımı havaya kaldırarak.sonra epey bi yürümek zorunda kaldım üstüne basarak neyse işte eve geldim yatış o yatış.şişme oldu altlardan morarmalar gözükmeye başladı.2gündür buz jel var ya mavi onunla birlikte bikaç pomad-jel ne varsa sürüyorum.
gelelim sorularıma=
1)kırık olabilirmi
2)şişi indirmek için ne yapabilirim

3)aslında en basitinden şu andan itibaren ne yapmalıyım

çok teşekkür ederim cevaplarınız için
0
the game
(13.07.11)
bir film çektirirsen iyi olur.
0
kediebesi
(13.07.11)
durdugu yerde zonkluyor ve ustune basamiyorsaniz kirik olabilir. baglari da yirtmis olabilirsiniz. en basitinden doktora gidip bi rontgen cektirmeniz yeterli olacaktir. durdugu yerde daha kotu olabilir.
0
doktor hektor
(13.07.11)
ödem oluşmuş olabilir
kırık olsa acısından duramazsın demişlerdi bana benzer bi durumda
arnica krem vermişti bi de doktor morluk ve ödem için
doktora git tabii, emar çekilir, ayağına fazla yüklenme der, güzelcene sararlar, iğne yapar totodan ki acısı bilek acısından daha çok, krem verir, buz tut der, bidaha gel sonra bakalım der
ama bunlar ödem ve bağ zedelenmesi sonuçları
0
jimicik
(13.07.11)
(bkz: fastjel)
0
arnold schwarzeneger
(13.07.11)
burkulmanın ağrısı kırıktan daha fenadır, doktor şart. ödemi önleyici ilaç veriyorlar, siz biraz gecikmeli alacaksınız ilaçları ama olsun. kendiliğinden geçer diye beklemeyin, bir haftası var gibi. en büyük hatanız o uzun yürüyüş olmuş.
0
zan altı
(13.07.11)
çok teşekkürler cevaplar için evim hiçbir röntgen cihazına yakın değil bilen bilir istanbul adalardayım =) uzun yürüyüşü de maalesef işverenin umursamaması yüzünden inatla yaptım o çok kötü oldu işte.tekrardan teşekkürler herkeslere
0
🌸the game
(13.07.11)
(1)

Sivilce tedavisi?

erwachsene
doktor tetredox hap + nadixa ve clindoxyl krem verdi yalnız ben unutkanlıktan sadece yüzdeki sivilceleri gösterdim omuzda da baya var. Şimdi bu kremleri omuza da sürsem mi yoksa doktora gidip tekrar sorsam mı?
doktor tetredox hap + nadixa ve clindoxyl krem verdi yalnız ben unutkanlıktan sadece yüzdeki sivilceleri gösterdim omuzda da baya var. Şimdi bu kremleri omuza da sürsem mi yoksa doktora gidip tekrar sorsam mı?
0
erwachsene
(13.07.11)
kullanan arkadasim vardi o kremi. merak etme, tassaklarina bile surebilirsin
0
inancsiz deve
(13.07.11)
(9)

Terim giysilerimde sarı leke yapıyor.

sordanski
Kışın giydiğim kollu atletler, yazın açık renkli t-shirtler ve gomleklerin hep kolları sararıyor. Omo ylada yıkasak geçmiyor Ariel le de. Neden dolayı olabilir bu?ve Var mıdır bir çaresi?
Kışın giydiğim kollu atletler, yazın açık renkli t-shirtler ve gomleklerin hep kolları sararıyor. Omo ylada yıkasak geçmiyor Ariel le de. Neden dolayı olabilir bu?
ve
Var mıdır bir çaresi?
0
sordanski
(12.07.11)
kilo varmı??
0
smlzr
(12.07.11)
Deodorant ya da roll on gibi şeyler kullanıyorsanız bunlardan dolayı olabilir. Yoksa terinizin doğal rengi de olabilir. Hamamda güzelce bir kirlerden arınılıp leke yapmayan roll on'lar bir nebze yardımcı olur sanırım:)
0
dwyn
(12.07.11)
çaresi çamaşır suyu, biz denedik oldu.
0
yeniyetme
(12.07.11)
isterseniz her gün banyo yapın ara ara keselenmek lazım vücuttaki tozu kiri atmak için. o toz kirin lekesi olabilir.

bununla beraber teriniz biraz asitli olabilir. onun bi çaresi yok malesef.
0
teritori
(12.07.11)
malesef sigara içtiğinizi anladım bu dediklerinizden. büyük ihtimal nikotin terliyorsunuz.
0
nezareten taharet
(12.07.11)
çamaşır suyu
çamaşır sodası

bir leğen suya bunlardan birini bir kapak ekleyip tişörtlerin koltukaltı kısımlarını yatıracaksınız. dursun bir gün falan. sonra direkt makinaya atın. tamamdır.
0
quasiromantic
(13.07.11)
hiç bir şeyle uğraşma. domestos sıvı leke çıkarıcı. açık mavi kutuda. birazcık sarı bölgeye döküp 15 dk bekliyorsun. sonuç peğfekt. yediğin yiyeceklerle alakalı ve yapısal bu sarı ter durumu.
0
girl in a coma
(13.07.11)
188 boyunda 86 kg yim. şişko değilsemde balık etli sayılırım heralde. sigara kullanmam.
0
🌸sordanski
(13.07.11)
saçma gelebilir ama yağlı ve etli yemek yedikten sonra kandaki trigliserit oranı yükselince vücüttan sarı ter çıkabilir
0
smlzr
(14.07.11)
(6)

yumurtalık kisti

umursuz
arkadaşlar ankara'da bundan anlayan iyi bir doktor, hastane var mı bildiğiniz?
arkadaşlar ankara'da bundan anlayan iyi bir doktor, hastane var mı bildiğiniz?
0
umursuz
(12.07.11)
dr cihangir çakıcı. eski kavaklıdere sineması üstü.
0
kediebesi
(12.07.11)
dr cihan öztopçu - turan güneş bulvarı
0
mahnita
(12.07.11)
dr cihan öztopçu +1
0
dimitrified
(12.07.11)
istanbul'a gelmeye değerse işin en süperini biliyorum, annemden dolayı tescilli..
0
bimbambom
(12.07.11)
dr. ferit saracoglu... kendisi numune'de kadin dogum klinigi sefidir. kendi muayenehanesi de var
0
luin 41
(12.07.11)
HRS KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM HASTANESİ
0
saydam
(22.07.11)
(2)

Kulak ağrıması /duyma azalması gibi bişeyler

dwyn
Selamlar sevgili kabakulaklar,iki üç gün önce sağ kulağıma feci bir ağrı girmişti. yıllaar sonra tekrar kabakulak oluyoruz herhal derken, bir gün içinde akşama doğru azalmıştı ağrısı. şimdi hani sanki su kaçmış gibi içine gıcırt gıcırt ediyor yutkunurken(çok feci devrik cümle kurmuşum). ve biraz dah
Selamlar sevgili kabakulaklar,

iki üç gün önce sağ kulağıma feci bir ağrı girmişti. yıllaar sonra tekrar kabakulak oluyoruz herhal derken, bir gün içinde akşama doğru azalmıştı ağrısı. şimdi hani sanki su kaçmış gibi içine gıcırt gıcırt ediyor yutkunurken(çok feci devrik cümle kurmuşum). ve biraz daha az ses alıyorum sanırım. iltihap falan mı acep dedim, o nasıl oluyor nasıl geçiyor bilmiyorum, kabakulak olduğunu da sanmıyorum o günden sonra. acaba gerçekten duş alırken su falan mı kaçtı, onu da pek samıyorum gerçi?

nots: kulaklık çok sık kullanırım normalde ancak bu olaylara sebebiyet vermeyecek bir süredir kullanmıyordum. öyle işte
0
dwyn
(12.07.11)
orta kulak iltihabı denen meret. aman diyim acil bir doktora görünün. ne kadar erken görünürseniz o kadar çabuk geçer. duyma bozukluğuna bile yol açabiliyor.
ben yılda 1 2 kere oluyorum. çocukken gittiğim aquaparkta kulak zarlarımı fazla zorlamışım o yüzden artık kafamı suyun içine bile sokamıyorum.

edit: bu arada antibiyoktik alıyorsun bir hafta ayrıca burun damlası veriyor. %99 orta kulak ihtihabı diyorum. şimdiden geçmiş olsun. bir an önce görün doktora(kuluk burun boğaz)
0
maresal jedi
(12.07.11)
bir kbb doktoruna görünseniz? kamera ile bakıyorlar kulağın içine. kendiniz de görürsünüz eğer bir pislik yumuşayıp falan kapadıysa deliği. ya da iltihaplanma olabilir.
0
girl in a coma
(12.07.11)
(3)

expigment-cilt merhemi?

böhü
nasıl kullanılıyor ve kullandıktan ne kadar süre sonra yıkayabiliriz?Kullanmış olanlar veya doktorlar bilgilerini paylaşırsa çok sevinirim
nasıl kullanılıyor ve kullandıktan ne kadar süre sonra yıkayabiliriz?
Kullanmış olanlar veya doktorlar bilgilerini paylaşırsa çok sevinirim
0
böhü
(12.07.11)
bende kullandım bir kaç yıl önce. mutlaka akşamları lekenin üzerine sür. eğer lekeler yoğunsa ve yüzünün neredeyse tamamını kaplıyorsa yüzünün her tarafına sürebilirsin. eğer günde iki kere kullanmanı söylediyse mutlaka ve mutlaka en yüksek faktör güneş koruyucu kremi de üstüne süreceksin ve güzneş ışınlarından her zamankinden daha fazla sakınacaksın. aksi takdirde lekelerine yenileri eklenir. haa bir de lekeler geçipte ilacı bıraktıktan sonra güneşten korunmaya devam etmezsen lekeler geri geliyolar.

geçmiş olsun.

edit: sabah sür akşama kadar kalsın. akşam yüzünü yıka tekrar sür, sabaha kadar kalsın. sonra sabah yıka tekrar sür... bu böyle gider. :)
0
moco coco
(12.07.11)
çok geniş bir bölgeye sürmekte sakınca yok değil mi?
0
🌸böhü
(12.07.11)
hayır yok. benim doktorum öyle demişti en azından. ben de bir zararını görmedim. yalnız cilt rengin bir kaç ton açılacak haliyle.
0
moco coco
(12.07.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.