Giriş
(1)

Homosistein Değeri

jesterdvine
Geçende nöroloğum benden test istedi, gittim baktırdım homosistein değerim normalde maks 15 olması gerekirken 22 küsür birşey çıkmış.Bu homosistein fazlasının bana ne kötü etkisi vardı ki? Normalden hızlı yorgunluğa unutkanlığa falan yol açar mıydı yoksa :)
Geçende nöroloğum benden test istedi, gittim baktırdım homosistein değerim normalde maks 15 olması gerekirken 22 küsür birşey çıkmış.

Bu homosistein fazlasının bana ne kötü etkisi vardı ki?
Normalden hızlı yorgunluğa unutkanlığa falan yol açar mıydı yoksa :)
0
jesterdvine
(03.08.11)
felaket habercisi olmak istemiyorum ancak sözlükteki başlıkta iyi şeyler yazmıyor.

"15 üzeri çok riskli ve hatta hayati tehlike habercisi olarak nitelendirilebilir."
"doktor kontrolündeki yürüyüşler, diyet ve bol balık tüketimi ile düşürülmesi çok mümkündür."
0
biraz huzur
(04.08.11)
(5)

İzmir Psikiyatr

tchuck
iki gün önce bir başlık açmıştım. şimdi devlet sadece psikiyatrların parasını karşılıyormuş, dolayısıyla önce psikiyatra gitmem gerek sonra gerekli görürse psikologa yönlendiriyormuş falan filan.sorum şu: hangi hastanenin hangi psikiyatrına gideyim? "nöbet"lerim artmaya başladı. ilk kez gündüz bile
iki gün önce bir başlık açmıştım. şimdi devlet sadece psikiyatrların parasını karşılıyormuş, dolayısıyla önce psikiyatra gitmem gerek sonra gerekli görürse psikologa yönlendiriyormuş falan filan.

sorum şu: hangi hastanenin hangi psikiyatrına gideyim? "nöbet"lerim artmaya başladı. ilk kez gündüz bile oldu. ben de telaşlandım haliyle. hemen gitmek istiyorum. bana yardımcı olabilecek, antidepresan yazıp siktir etmeyecek biri lazım.

bu da önceki başlığım: www.eksiduyuru.com
0
tchuck
(03.08.11)
Devlet hastanelerindekliler hem iş yükü, hem de gördüm diye kaydettiği kelle başına ekstra para aldığından dediğin gibi basıp ilacı sktr eder :\
Önerim, tavsiyeediyorum.com sitesinden İzmir psikiyatri falan araştır ve bol tavsiyeli teşekkürlü birilerini bul.
0
jesterdvine
(03.08.11)
9 eylül üniversitesi araştırma hastanesindeki bi çok psikiyatrist işinin ehli kişilerdir. hepsi için demiyorum bunu, tedavi olmaya gittiğim dönemde benden zaykopatları da denk gelmişti karşıma.
0
Rawkon
(03.08.11)
peki bir isim var mı elinizde? gidip direk o kişiden sıra veya randevu alayım.
0
🌸tchuck
(03.08.11)
Alsancak'ta Zeynep Bodur vari 1-2 sene gitmiş ve memnun kalmıştım zamanında.
0
qwertyuo
(03.08.11)
ben 2 sene önce 9 eylül yollarını arşınlarken atilla bey vardı, esmer top sakallı espriden anlayan kafa dengi bi adam. hala orda mı bilemem...
0
Rawkon
(04.08.11)
(7)

dün güneşte kaldım, bugün hala yanıyorum

sql
günaydın,güneş kreminin son sürülme tarihi geçtiği için kullanmadım ve yenisini de almadan oracıkta malak yandım, dün yandım hala yanıyorum ya bu yangını nasıl durdursak?
günaydın,
güneş kreminin son sürülme tarihi geçtiği için kullanmadım ve yenisini de almadan oracıkta malak yandım, dün yandım hala yanıyorum ya bu yangını nasıl durdursak?
0
sql
(03.08.11)
önce şunu dinle.

www.youtube.com

sonra da sürekli olarak soğuk duşa gir, bol bol su tüket.
0
koskoca devletin adi osmanli len
(03.08.11)
@koskoca devletin adi osmanli len;
olmamış dostum :)

başka önerisi olan arkadaş? (bu arada o kadar ağır güneş yanığı değil, normal yanık ama çok rahatsız ediyor)
0
🌸sql
(03.08.11)
after sun - güneş sonrası kremler var. ama güneş kremini almaya üşenen güneş sonrasını hiç almaz diye düşünüyorum :)
0
mahnita
(03.08.11)
@mahnita aldım bile :)
0
🌸sql
(03.08.11)
silverdin sürün geçer.
0
whoosie
(03.08.11)
bezi ıslat üstüne koy... ısındıkça yeniden ıslat yeniden koy sürekli sürekli.... hametan sür bi de yatmadan.
0
mentirosa
(03.08.11)
silverdin iyi geldi, teşekkürler.
0
🌸sql
(03.08.11)
(7)

Hormon Testi İçin Aç kalmak gerekiyor mu?

tchuck
yav bir iki sorunum vardı. dediler git bi endokrinolojide hormonlarını kontrol ettir. ben de anlamam bu hastane işlerinden falan pek. 1 saat önce yemek yedim.yarın sabahtan hastaneye gidip hormon testi nasıl yapılıyorsa artık (ya da böyle talebe göre olmuyor mu kan testi gibi, onu da bilmiyorum) yap
yav bir iki sorunum vardı. dediler git bi endokrinolojide hormonlarını kontrol ettir. ben de anlamam bu hastane işlerinden falan pek. 1 saat önce yemek yedim.

yarın sabahtan hastaneye gidip hormon testi nasıl yapılıyorsa artık (ya da böyle talebe göre olmuyor mu kan testi gibi, onu da bilmiyorum) yaparlar mı bunu?

geceden aç kalmam gerekiyor mu?
0
tchuck
(02.08.11)
aksam 11' den sonra bir sey yiyip icmeyin.
0
kratos
(02.08.11)
yav bi de şey sorucam. bu nasıl oluyor bu test? yani her hormon için farklı bir şey mi yapıyorlar yoksa kanını ya da neyi veriyorsak onu verince tüm hormonların değerleri otomatik olarak çıkıyor mu?

yani gidip tiroid yaptırcam, testosteron yaptırcam, östorojen yaptırıcam falan mı diyicez? yoksa kanı falan verip gerisini onlara mı bırakıcaz :)
0
🌸tchuck
(02.08.11)
sen verecegin tahlillerin panellerine gore kan vereceksin. farkli kapak renklerinde 2-5 tup arasi kan alacaklar. kac tahlik varsa hepsi onlarin icinde calisilacak.
0
kratos
(02.08.11)
iğneye de fobim vardır ama delik teşik olucaz demek :)
0
🌸tchuck
(02.08.11)
tamamı için bilgim olmadığından örnek vereyim prolaktin için aç kalmak gerekiyor. ama sanırım tümü için geçerli.
0
eclskn
(02.08.11)
tek delik açacaklar, ona diğer tüpleri de takarlar yani delik deşik olmayacaksın :)
geçmiş olsun..
0
kayranin kedisi
(02.08.11)
böyle söyledikçe içim fena oluyor :D
0
🌸tchuck
(02.08.11)
(3)

Tetanoz paronayası

erwachsene
Gün içinde ucundan 5cm yukarısı ufak çizilen parmağın ucunu dalgınlıkla feci şekilde küflü demire değdirim sonra sabunla parmağı yıkarken su sıçradı gibi, şimdi aşı yaptırsam mı? yaş 20 en son ilkokulda olmuştum.24 saat içinde aşı olunabiliyormuş sanırım, doğru mudur?
Gün içinde ucundan 5cm yukarısı ufak çizilen parmağın ucunu dalgınlıkla feci şekilde küflü demire değdirim sonra sabunla parmağı yıkarken su sıçradı gibi, şimdi aşı yaptırsam mı? yaş 20 en son ilkokulda olmuştum.

24 saat içinde aşı olunabiliyormuş sanırım, doğru mudur?
0
erwachsene
(02.08.11)
24 saatten daha fazlaydı süre.

sağlık ocağına gidiyosun, ben aşı yaptırmak istiyorum diyosun. onlar da yapıyolar, bu kadar basitti ben en son yaptırdığımda
0
rondo alla turca
(02.08.11)
şüpheli teması tarif etmen gerek. küflü demirle çizildi falan demen gerekebilir. bunun dışında yaparlar aşını.
0
elenika
(02.08.11)
Oldum, kafam rahat.
0
🌸erwachsene
(03.08.11)
(5)

hangi branşa gitmeli?

zenc
dikkat eksikliği olan 6-7 yaşlarındaki çocuğu pedagoga mı yoksa çocuk psikologuna götürmeli?
dikkat eksikliği olan 6-7 yaşlarındaki çocuğu pedagoga mı yoksa çocuk psikologuna götürmeli?
0
zenc
(02.08.11)
npl diye bi tedavi var. nöro linguistik programlama.

dilek tugac 0 536 550 08 25
beni tenis hocasi can gonderdi diye ararsan yardimci olur.
0
maresalx
(02.08.11)
Cocuk psikologu.

NLP falan bosverin.
0
luin 41
(02.08.11)
çocuk psikiyatrisi olmasın çocuk sikolğu ne la
0
brubaker2
(27.08.11)
luin 41
(04.09.11)
abi bu çocuk psikoloğunun uzmanlığı nereden yazarsan sevinirim hani 2 aylık sertifika pogromlarını saymazsak ya da rotasyonlarını saymazsak nerde almış bu uzmanlık paesini merak içerisindeyim... ama çocuk psikiyatrisi için sana yüzlerce hastane devlet ya da üniversite ya da özel hastane bulabilirim
0
brubaker2
(11.09.11)
(2)

fast food

yargin
sevgili ve saygılı duyuru sakinleri, kendi çapımda bir arama yaptım mamafih istediğim gibi bir cevap bulamadım o nedenle bu duyuruyu yazıyorum.arkadaşlar bu fast food denen gıdalar hakkında her kafadan bir ses çıkıyor. beyinde tümör yaptığı da söyleniyor, kalp damarlarını tıkadığı da. ben bu işin as
sevgili ve saygılı duyuru sakinleri, kendi çapımda bir arama yaptım mamafih istediğim gibi bir cevap bulamadım o nedenle bu duyuruyu yazıyorum.

arkadaşlar bu fast food denen gıdalar hakkında her kafadan bir ses çıkıyor. beyinde tümör yaptığı da söyleniyor, kalp damarlarını tıkadığı da. ben bu işin aslını astarını merak ediyorum.

-sadece mcdonald's veya burger king değil, genel olarak fast food ne zarar verir ve diğer yiyecek türlerine göre ne oranda zarar verir?

-yarım ekmek arası et dönerle fast food arasında zarar açısından ne gibi bir fark var mıdır, varsa nedir?

konu hakkında kulaktan dolma değil de gerçek bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse çok sevinirim zira başta söylediğim gibi herkes başka başka şeyler söylüyor.
0
yargin
(02.08.11)
(bkz: super size me)

ek: ne alaka dersen, morgan abimizin doktor maceraları da belgeselde.
0
dambil
(02.08.11)
benim diyetisyenim sokakta olanlar hariç güvenilir bir yerden yenilen dönerin (yani üstüne toz egzoz yapışmayanlar) aksine faydalı olduğunu söylerdi. ızgara gibi pişiyor sonuçta ve et.
kızartma etler diğer kızartmalar gibi zararlı her zaman için.

edit: etikdiyet.com söz konusu döner makalesine burdan ulaşabilirsiniz.
0
vejeteryan vampir
(02.08.11)
(10)

dişimin arasında kalan diş ipi

kibritsuyu
arkadaşlar dün gece sahurda ayıptır söylemesi mantarlı et sote yedim. bir parça et, iki azı dişimin arasında kaldı. şu görseldeki amınakodumun kürdanlı diş ipiyle temizleyeyim dedim. diş ipini iki dişim arasına soktum, temizledim, dişlerimin arasından çıkarırken ip koptu ve kopan bir parça iki dişim
arkadaşlar dün gece sahurda ayıptır söylemesi mantarlı et sote yedim. bir parça et, iki azı dişimin arasında kaldı. şu görseldeki amınakodumun kürdanlı diş ipiyle temizleyeyim dedim. diş ipini iki dişim arasına soktum, temizledim, dişlerimin arasından çıkarırken ip koptu ve kopan bir parça iki dişimin en sıkışık arasında kaldı. başka bir diş ipi denedim, mümkün değil girmiyor o iki dişin arasına, kopuyor. normal naylon ip denedim, girmedi. misina buldum evde, girmedi. onlar bile koptu düşünün nasıl sıkışmışsa iki dişin arasına. diş fırçasının kıllarını sokayım dedim, ağzım kan revan oldu yine çıkaramadım. allah sizi inandırsın toplu iğne bile soktum, verdiği rahatsızlık hissine dayanamadığımdan. oruç da yalan oldu onunla uğraşmaktan ne su içtim, neadam gibi bir şey yedim. allah affetsin tutmadım bugün.

şimdi ben bunu nasıl çıkaracağım? biraz alıştım sızlamasına ama hissediyorum hala orda. diş hekimine mi gdeyim? o çıkarabilir mi?
0
kibritsuyu
(02.08.11)
diş hekimi kesin çözüm de biraz sakız çiğnesen. oynaya oynaya şıkıştığı yerden kurtulabilir.
0
trocero
(02.08.11)
diş doktoruna gidin bence.
0
bitter cikolata
(02.08.11)
önce birde şunu deneyin; ipin sıkıştığı iki dişiniz arasını tırnakla açmaya çalışırmış gibi yapıp tanzıkli su deneyebilirsiniz. Gecenin bir yarısı aynı derde maruz kaldığımda duşun başlığını çıkarıp elime ağzını sıkıştırmak suretiyle yapmıştım bunu çıkmıştı da. baktınız olmuor go tu tı daktır :) geçmiş olsun.
0
karaüzümhabbesi
(02.08.11)
@horace wells; e ben insan değilim o zaman zira bildiğin yaptım yani :) öyle ala bir kanırtmadan dişlerin arasından yol geçecek boşluğu yapmak değil bahsettiğim hafif bir baskı
0
karaüzümhabbesi
(02.08.11)
çıkartma denemeleri sırasında dişiniz biraz zarar görmüş zaten. dişiniz daha fazla örselenmeden, diş etleri zarar görmeden dişçiye gidin bence. hekimler örselenmiş dişler için ayrıca laflar hazırlıyorlar zira. :)
0
kirkinin da kulpu kirik kup
(02.08.11)
göseldeki değil de daha düzgün bir diş ipiyle deneyebilirsin. oral-b nin incecik çok sağlam diş ipleri var.
0
entropik
(02.08.11)
ipin açıkta kalan bir parçası varsa cımbızla tutup çekmeyi deneyin.
0
ehlana
(02.08.11)
geçmiş olsun. bu görsele koydugun dişipinden arıyorum ben hepsiburada'da bulamadım. nerde vardır?..
0
eleventh american esme has met
(02.08.11)
marketlerde oluyor 1-2 lira da fiyatı var.

entropik'in dediği oral b ince diş ipinden aldım yedi buçuk liraya. evet dişimin arasına girdi, temizledi ama o da geri çıkmadı. çıkarırken lif lif olup bu sefer o kaldı. neyse ki tekrar sokup onu da temizleyebildim.
0
🌸kibritsuyu
(02.08.11)
kesinlikle sakız.
0
bLuw
(02.08.11)
(2)

Annemin ilginc rahatsizligi - Ne olabilir?

mabl
Semptomlari yazacagim, ne olabilecegi hakkinda bi fikri olan var mi? En azindan dahiliyeye mi nereye gosterecegimizi bilelim.Yaklasik alti ayda bir oluyor, ve geceleri oldu simdiye kadar hep.Once sirtin sag tarafinda hafif bir sizi olarak basliyor. Sirtin sag tarafinda, omuz-bel dogrultusunun tam or
Semptomlari yazacagim, ne olabilecegi hakkinda bi fikri olan var mi? En azindan dahiliyeye mi nereye gosterecegimizi bilelim.

Yaklasik alti ayda bir oluyor, ve geceleri oldu simdiye kadar hep.
Once sirtin sag tarafinda hafif bir sizi olarak basliyor. Sirtin sag tarafinda, omuz-bel dogrultusunun tam ortasinda, yaklasik bir karis uzunlugunda bir hatta agri oluyor. Once hafif bir sizlama olarak basliyor. Siddeti yavas yavas artiyor. Ama hicbi zaman dayanilmaz seviyelere ulasmiyor, dis agrisi gibi degil, sadece rahatsiz eden bir agri. Ayrica hareket etmesi agrisini olumlu/olumsuz etkilemiyor. Icerlerden gelen bi agri.

Agri siddetlenmeye baslayinca, yavas yavas gegirmeler basliyor. Bogazi yakan gazli asitli gegirikler degil. Ama sikca gegiriyor.

En sonunda, 3-4 saat bu sikintiyi cektikten sonra aniden kusma geliyor. Yalniz kusma anina kadar hic mide bulantisi olmuyor. Birden kusma ihtiyaci geliyor ve kusunca hicbisey olmamis gibi rahatliyor.

Resimde agriyi hissettigi kismi kirmiziyla cizdim. Mide problemi gibi gozukuyor ama mide agrisi sirtta hissedilir mi? Neyin nesi olabilir bu? Kime gostertelim?
0
mabl
(02.08.11)
buna benzer bir şeyleri annem yaşamıştı, özellikle sık geğirme ve kusma hatta ağrısı da vardı ama 6 ayda bir değildi, bir anda geldi ve geçmedi. safra kesesinde taş olduğunu anladılar sonuç olarak, özellikle geğirme varsa olabilir gibi geldi bana.
0
ekaterina
(02.08.11)
Safra tasi belirtilerine baktim birebir tutuyorlar.
0
🌸mabl
(02.08.11)
(7)

nefes yetmezligi

sendelemeden
evet bu zikkimin sebebi ne olabilir acaba? (doktora gitmem gerektigini soyleyeceginizi biliyorum ve tesekkur ediyorum da bir suru doktora gittim zaten bu zikkim yuzunden, tam olarak gecmedi asla.) simdi saymaya baslayayim olaylari. bir bucuk sene once plonidal sinus (yani bildiginiz gotumdeki kilin
evet bu zikkimin sebebi ne olabilir acaba? (doktora gitmem gerektigini soyleyeceginizi biliyorum ve tesekkur ediyorum da bir suru doktora gittim zaten bu zikkim yuzunden, tam olarak gecmedi asla.) simdi saymaya baslayayim olaylari. bir bucuk sene once plonidal sinus (yani bildiginiz gotumdeki kilin yolunu sasirmasi) sebebiyle ameliyat oldum, narkoz falan var tabi. ondan sonra oksurugum hic gecmedi. bu kis bronsit oldum. kac antibiyotik bitti bilmiyorum ama oksurugum ve bogazimda (veya cigerimde) beni rahatsiz eden hirilti filmler temiz cikmasina, dinleyen doktorlarin da bir sey duymamasina ragmen gecmedi, onu iyi biliyorum. bu surecte arada bir nefessiz kaldigimi hissediyordum ama tabi oksuruk daha onemli geldiginden onun icin gidiyordum doktora hep. yazin basinda ailemin yanina adana'ya dondugum gunden beri aldigim nefesin bir halta yaramadigini hissediyorum. bir litre hava cekiyorsam sanki bir litre daha ihtiyacim varmis ama cekemiyormusum gibi oluyor. eskisi gibi dalamiyorum da. eskiden (on sene kadar once) lisansli bir sporcuydum, yuzme, atletizmin bazi dallari, basketbol falan hepsi vardi ve nefesim gayet iyiydi. simdi bu nereden cikti anlamiyorum. sigara durumu soyle, bir iki sene gunde bir paket ictim, birkac senedir de paket tasimiyorum, bazen yemekten sonra bir puro yakiyorum, final doneminde gecede bir paket bitirdigim de oluyor ama sonucta genele bakildiginda cok icmedigim soylenebilir herhalde. paket-yilim 4 bile cikmaz.

nefes sorunu icin doktora gidecegim bir iki hafta icinde ama doktora gerekli bilgileri vermeyince tabi o da bir sonuca varamiyor. bu anlamda akliniza gelen ve benim bahsetmedigim soru falan var mi? teshis koyulabilecek bir durum degil ama akliniza gelen "su sebeple olabilir." falan diyebileceginiz bir sey varsa onlari arastirip gidermeye calissam ve doktora ona gore gitsem daha iyi olacak gibi. durumumla ilgili fikirlerinizi, sorularinizi, onerilerinizi, tavsiyelerinizi alabilir miyim?
0
sendelemeden
(02.08.11)
(bkz: koah)
0
uykusuz her gece
(02.08.11)
korkutmasana arkadasim gece gece. :) eger oyleyse hic tedaviyle ugrasmayip guzel bir tatile cikayim, en azindan mutlu olmek istiyorum. :)
0
🌸sendelemeden
(02.08.11)
psikolojik olabilir. anksiyetik mevzular böyle yapıyor insanı, nefes alıyorsun ama alamıyormuşsun gibi geliyor. yine de doktora git de, modern tıp bişi bulamazsa psikoloğa da git.
0
roket adam
(02.08.11)
bende de vardı bir aralar sanki nefes alamıyormuşum gibi geliyordu geçti bilhassa stresli zamanlarda ortaya çıkıyordu yani illaki koah olur diye birşey yok hastanede bir nefes testi yaptır bakalım geçmiş olsun
0
psmstc
(02.08.11)
bence hepsi bünyene üst üste fazla gelmiş. bir de adana çok nemli yerdir. nem de iyi gelmez, düzelecekken düzelememişsindir.
0
goldentitan
(02.08.11)
nefes egzersizi yapin. psikolojik de olsa, fizyolojik de olsa faydasi olur. ben astim kriziyle bile nefes egzersiziyle basedebildigimi bilirim.

deriiiin bir nefes alin.
tutun.
sonra delinmis araba lastigi gibi tsssss yaparak agzinizdan nefes verin. ama bu tsss yaparak nefes verme surekli (kesik kesik degil) ve uzun olacak. azar azar ama surekli yani.
cigeriniz tamamen bosalinca deriiiin bir nefes alin hizlica.
sonra yine tssss.
yedi sekiz defadan sonra cigerleriniz bir yuzde otuz falan acilmis olacak...
0
thunder thunder thunder thundercats
(02.08.11)
idrar rengi açık olana kadar su için 3-4 litre kadar. bakın balgam falan sulanıyor mu, rahatlattı mı? deneyin bunu. sonra günde 2 tatlı kaşığı kadar zerdeçal alın. bu da iltihap ve balgamı sulandırır. bir deneyin bakalım rahatlatırsa devam edersiniz.

astım krizlerinin çoğunda şiddetli öksürük olur, nabız hızlanır...
0
ya ben lan neyse
(02.08.11)
(9)

ilaç etkisi nasıl gelişiyor?

altini ser incisi ker
efenim şimdi diyelim başımız ağrıyor, ağrı kesici alıyoruz ağrı geçiyor. nasıl oluyorda ağrı geçiyor? noluyo yani ilaç bişileri mi öldürüyo? beynimizi mi uyuşturuyor? noluyo allasen?
efenim şimdi diyelim başımız ağrıyor, ağrı kesici alıyoruz ağrı geçiyor. nasıl oluyorda ağrı geçiyor? noluyo yani ilaç bişileri mi öldürüyo? beynimizi mi uyuşturuyor? noluyo allasen?
0
altini ser incisi ker
(01.08.11)
ağrı kesicilerde ağrı duyumuna sebep olan maddeleri öldüren kimyasallar var. o yüzden ilaç etkisi altında oldukça ağrıyı hissetmiyoruz.
0
topuklu
(01.08.11)
doktor falan degilim ama ket vurma olayi vardi. sinirleri uyusturmak gibi bir sonucu oluyor tabi onun. birazdan anlamayacagimiz bir suru aciklama gelecek buraya, ben bildigim kadarini yazayim dedim. :)
0
sendelemeden
(01.08.11)
ağrı kesiciler, etkileşimlerine göre sınıflandırılıyor sanırım. mesela bazısı şöyle işliyor:

şimdi kolun ağrıdığında duyu nöronların, birbirinin reseptörlerini uyarıcı nitelikte çeşitli kimyasallar salgılayarak o bölgedeki olayları kulaktan kulağa beyne iletiyor. beyin de "hmm evet ağrıyor burası. alarmları harekete geçirin, gerekli düzenlemeleri yapın" diyor. sen ağrı kesiciyi aldığında duyu nöronlarının ağrıyı bildiren kimyasallarını pasifize ediyorsun bir ölçüde. böylece beyin de "burada sıkıntı yok lan, sessizce halledin. bi daha da rahatsız etmeyin beni böyle şeyler için" diyor.
0
jangara
(01.08.11)
vay anasını! peki böyle enteresan bilgileri nerden öğreniriz? mesela ilac vucuda girdik şunlar oluştu şöyle şeyler gelişti gibi?
0
🌸altini ser incisi ker
(01.08.11)
(bkz: how stuff works)

ama en güzeli tıpçı veya doktor bi tanıdık.
0
jangara
(01.08.11)
@jangara; türkçe kaynak yok mu ya? ben malım ingilizcem iyi değil.
0
🌸altini ser incisi ker
(01.08.11)
estağfurullah. türkçe kaynak düşündüm ama benim aklıma gelmedi. belki vikipedi bi nebze cevap verebilir. olmazsa google aramaları veya ekşi duyuru:)
0
jangara
(01.08.11)
herhangi bir temel farmakoloji kitabından bulabilirsin. nobel tıp'ın eşek kadar ciltli olanı mevcut... (fiyatı da uygundu hatırladığım kadarıyla)

ancak basitçe periferik analjezikler (örn Novaljin); sentral sinir sistemi ve opiat reseptörlerini etkilemeksizin analjezik etki oluşturur. (Yüksek dozda oluşturabilirler) yani kafa yapmadan ağrı kesici özellikteler.
Bu grup ilaçlar COX enzim inhibisyonu ile prostoglandin sentezini baskılayarak analjeziketki oluşturur.
Prostoglandinler küçük çaplı sinir sonlarında bulunan noziseptif reseptörleri sitümüle ederek ağrı luşumunda kimyasal faktör ve yangı mediyatörü rolü oynar. Prostoglandin sentezi etkilendiği için de ağrı oluşumu olmaz ya da oluşmuş olan ağrı iletimi daha fazla oluşmaz.
0
unique hint kumasi
(02.08.11)
oğuz kayaalp "tıbbi farmakoloji"den hızlıca iki kere oku bence =)
0
juanolujuan
(05.08.11)
(1)

İlacın Etkisi Hakkında

jesterdvine
Mesela Parol. Hani bildiğimiz 2tl ederinde ağrı kesici-ateş düşürücü. Onu aldıktan sonra terlemeye başlıyorsak;Bu, vücutta bir arıza olduğunu ve ilacın işini gördüğünü mü gösterir? Yoksa vücutta hiçbir problem yokken de ilacı alsak keyfine göre terleme yapar mı?
Mesela Parol. Hani bildiğimiz 2tl ederinde ağrı kesici-ateş düşürücü. Onu aldıktan sonra terlemeye başlıyorsak;

Bu, vücutta bir arıza olduğunu ve ilacın işini gördüğünü mü gösterir? Yoksa vücutta hiçbir problem yokken de ilacı alsak keyfine göre terleme yapar mı?
0
jesterdvine
(01.08.11)
ateş düşürücülerde genelde parasetemol oluyor. bu da vücutta terlemeyle beraber ateşi düşürmeye çalışır. çok problem yokken de terleme yapar hem de hayvan gibi terletir.
0
ozdek
(01.08.11)
(9)

reflor (diyare)

schizophrenia
diyare olmuşum da şimdi evde reflor var. son kullanma tarihi 2012 ama içinden biraz küfümsü bi koku geliyor. kitaplığımda sakladım kapağı kapalı şekilde. bu koku normal midir? yoksa diyare için başka neler yapayım?
diyare olmuşum da şimdi evde reflor var. son kullanma tarihi 2012 ama içinden biraz küfümsü bi koku geliyor. kitaplığımda sakladım kapağı kapalı şekilde. bu koku normal midir? yoksa diyare için başka neler yapayım?
0
schizophrenia
(01.08.11)
seni öldürmek istemem ama o garip koku reflorün doğasında var..
0
frtcek
(01.08.11)
önceden kapağını açmadıysanız sorun olmaz ama kapağı açıldıktan sonra 28 gün içinde tüketilmesi gerekiyor diye biliyorum.
0
somekindofdevil
(01.08.11)
bir de kafeinli içecekler iyi gelir derler.
0
somekindofdevil
(01.08.11)
diyare nedir arkadaş şurada biz bizeyiz. cırcır olmuşum, feci ishalim, cıvık sıçıyom, götten işiyom falan diyebilirsin yani böyle tıbbi terimlere lüzum yok.

cevaba gelince, son kullanma tarihi geçmemişse bir şey olmaz. kokusunu bilmiyorum ama öncelikli olarak kahve+limon gibi doğal çözümleri öncelikli olarak denemeni tavsiye ederim.
0
kibritsuyu
(01.08.11)
Yaklaşık olarak 10 ay önce almıştım, son kullanma tarihi 01/2012. Geçen hafta yine ihtiyacım oldu içtim ve zehirlenmedim. O koku kapsülündeki titan dikosit in kokusu.

Medikal tedavi dışında ŞEFTALİ yemek kesin çözüm diyebilirim.
0
katya
(01.08.11)
1 çorba kaşığı türk kahvesine yarım limon sık götür ve bekle derim ben.Geçmiş olsun
0
sannora
(01.08.11)
evdeysen, dışarda işin yoksa zamana bırak, ya da doğal yolları dene (kahvedir vs)
0
nucleon
(01.08.11)
yarım bardak suyun içine 1 tatlı kaşığı (atabilirseniz 1 yemek kaşığı) nişasta atın ve karıştırıp için. evet tadı kötü oluyor ama 1 saatte her şey normale dönüyor.
0
relief
(01.08.11)
O ilaç zaten leş gibi kokar.
0
vexations
(01.08.11)
(1)

geniz/burun etimi aldıracağım

vejeteryan vampir
İstanbul'da SSK ile bu ameliyatı yaptırabileceğim KBB doktoru tavsiye eder misiniz?
İstanbul'da SSK ile bu ameliyatı yaptırabileceğim KBB doktoru tavsiye eder misiniz?
0
vejeteryan vampir
(01.08.11)
www.kbbistanbul.org

kendisi istinye devlet hastanesinde görev yapmakta. orada bir muayene olursun, akabinde 400-500 civarı bıçak parası alıp özel hastanede ameliyatını yapar.
0
zenlaid
(01.08.11)
(8)

bayılma ve titreme

ozzpwnz
ya elim ayağım titriyor hala. ben böyle korkmadım..10-15 dakika önce kız kardeşime sarıldım kollarımdayken hissizleştiğini hissettim geri doru çekip yüzüne bakmak istedim yere düştü. süresini sormayın bana bir ömür gibi geldi ama bir süre hareketsiz kaldı. sonra da önce titredi sonra da sanki bir şe
ya elim ayağım titriyor hala. ben böyle korkmadım..

10-15 dakika önce kız kardeşime sarıldım kollarımdayken hissizleştiğini hissettim geri doru çekip yüzüne bakmak istedim yere düştü. süresini sormayın bana bir ömür gibi geldi ama bir süre hareketsiz kaldı. sonra da önce titredi sonra da sanki bir şey kusacakmış gibi göğsünü ve kafasını yukarı ittirdi. sonra da hiç bir şey olmamış gibi kendine geldi.

sabah kahvaltısıyla duruyormuş sıpa, ondandır dediler ama ödüm bokuma karıştı artık benim. hala tırsıyorum duyuruya cevap vermezsen bilin ki kaptım kendisini hastaneye götürdüm.
0
ozzpwnz
(31.07.11)
panik atak dicektim ama değilmiş sanırım. git su iç.
0
buyrun
(31.07.11)
sen duyuruya cevap verme, tut hastaneye götür..

değil değil, panik atak değil bu.
0
karlmarx
(31.07.11)
epilepsiye benziyo. bakalim ne cikacak.
0
compadrito
(31.07.11)
3 gün önce aynı şeyi yaşadım. bir mağazada fenalık geçirdim, aynen kardeşinize olduğu gibi öğürmüşüm falan ama ben hatırlamıyorum. yere yatırmışlar, ayaklarımı falan dikmişler o şekilde kendime geldik, şekerli su falan bişeyler içirdiler, ben de açtım tansiyonun düşmüştür dediler. ölçtüğümde normaldi ama bilemiyorum. uamrım kardeşinizinki öyle basit bişeydir. sonucu da yazın lütfen
0
chickensoup
(31.07.11)
ya hastalıklarla dolu bir aile olup da bu kadar önemsememeleri aklımı alıyor. açlıktandır diyip duruyorlar ya..

@lancelot - ne olabilir sizce herhalde duyuru dimi ? anlaması pek güç değil, telaşla yazmayı unutmuşum.

@compadrito - babasında da epilepsi var, şeker var.. ama epilepsi 10-15 sn sürmez ki..

neyse sağolun yine de, baya kendine gözüküyor şu an içim rahatladı. kendi de korktu biraz, gözünü açınca boğazı yırtılırcasına bağıran bir abi görünce haliyle..

annesi babası da üniversite hocası, eğitimsiz olsa anlarım. açlıktan diyorlar, yol yorgunu diyorlar(yurtdışındaydı yeni geldi), adeti gecikti diyorlar.. biraz korkusu geçsin en kısa zamanda ben götürmeyi düşünüyorum hastaneye..
0
🌸ozzpwnz
(31.07.11)
www.revir.com


yardımcı olurmu acaba
0
akapunktur
(01.08.11)
aynısı bir arkadaşımda vardı. epilepsi sandık ama psikolojik kökenli çıktı. ışık vs'ye karşı hassasiyet var mı?
0
african rain
(01.08.11)
ciddiye alınması gereken birşey. nöroloji bölümüne gitmelisiniz orda gerekli görülen garfikler çekilir. ablama aynısı seneler önce olmuştu, bayıldı ama normal bir bayılma değil, kasılarak bayılma. beyin sağ lobunda yağlanma, tıptaki adıyla focus teşhisi kondu. kısaca bir baktırın derim tekrarı olmadan önce.
0
sane ego
(01.08.11)
(5)

Sıcakta harareti azaltmak için

satıyorum sattım
ben soğuk şeyler tercih ediyorum.Sonuçta vücut ısıl dengeyi sağlamak için ısı verecek ve hararet düşecek.ama bu çay içme ne oluyor allah aşkına?
ben soğuk şeyler tercih ediyorum.Sonuçta vücut ısıl dengeyi sağlamak için ısı verecek ve hararet düşecek.

ama bu çay içme ne oluyor allah aşkına?
0
satıyorum sattım
(31.07.11)
e çay harareti alıyor işte. soğuk su hararet alır mı hiç allasen?

ayrıca adam gayet anlaşılır bir dilde açıklamış.

www.itusozluk.com
0
altini ser incisi ker
(31.07.11)
iç ısınızı yükseltip dışarıya uyumlu hale getiriyor. (bence)
0
ben smyrna
(31.07.11)
en.wikipedia.org

Bu biber yani dunyanin en aci biberi neden Hindistan'da yetisir hic dusundun mu? Urfalilar neden isot yerler? Tex-mex mutfagi neden bu kadar acilidir?

Peki evaporasyon yani buharlasma yoluyla sicaklik kaybi diye bir sey duydun mu? Hani karpuzu keserler, gunese birakirlar filan? Atesin dussun diye annen alnina islak bezler koyardi hani?

Biberi yersin, terlersin, o ter buharlasirken vucudundan sicaklik da goturur. Ayrica biber yediginde, kan damarlarin genisler, o da hararet kaybetmene cok yardimci olur. (Tam tersi, sogukta alkollu icecek icmektir. Alkollu icecek de kan damarlarini genisletir ve sicaklik kaybina yol acar. Sarhoslar daha cabuk donup olurler. Zaten sizmis kalmislardir, pardon mevzuu dagittim, hemen toparlayayim). Cay da sicak icecek oldugu icin ve kan damarlarini "sempatik sinir sistemi aktivasyonu" yoluyla genislettigi icin harareti alir. Kola yerine cay icmek tabii ki daha iyidir. 20 santilitre kolada 10 kesme sekere esdeger kaloride ama ondan cok daha zararli olan misir surubu bulunur. (kola, gazoz icmeyin, icirmeyin! Haftada iki bardak kola icenlerde pankreas kanseri riskinin %87 arttigi gosterildi. Pardon tekrar toparliyorum.) Kola soguktur, dis ortam sicakligi ile vucut sicakliginin farkini arttirir. sicaklik daha cok algilanir. Ayrica sicakta essek gibi kalori almak hic akil kari degildir. kalori ne demek abi? sicaklik demek zaten. (Latince calor sicaklik demek). Cayin nasil iyi geldigini anlattik zaten. Ama biberi de abartip, yemek borusu kanseri, got kanseri olmayin.
0
compadrito
(31.07.11)
ben de soğuk tercih ediyorum. çay beni terletiyor.
0
african rain
(31.07.11)
Tum gunu disarida, klimasiz ortamda geciriyorsaniz, sicak seyler iciyorsunuz ki terleyin ve boylece soguyun. Ama klimali ortamlara giriyorsaniz sicak seyler harareti alamiyor tabi, terletiyor ve soguk yiyip hasta oluyorsunuz :D
0
orqan
(31.07.11)
(9)

aramızda ürolog varsa bu soruma cevap vermesini rica ediyorum.

lion de la Turquie
testisler birbirinden boyutça farklıdır. bende de 2-3 sene öncesine kadar sağ testisim diğerinden biraz büyükken şimdi ise 3 katı oldu neredeyse. sol testisimde küçülme var bu arada. iki testisi ayıran bir damar var sanki ve damar sag testisin büyümesinden midir nedir sola kaymış, ayırmıyor artık ik
testisler birbirinden boyutça farklıdır. bende de 2-3 sene öncesine kadar sağ testisim diğerinden biraz büyükken şimdi ise 3 katı oldu neredeyse. sol testisimde küçülme var bu arada. iki testisi ayıran bir damar var sanki ve damar sag testisin büyümesinden midir nedir sola kaymış, ayırmıyor artık iki kısmı. normal midir bu durum? doktora görüneyim mi? bilginiz varsa yardımınız için teşekkür ederim. iyi geceler
0
lion de la Turquie
(31.07.11)
doktora görün tabi 3 katı olduysa soru mu bu

not:mühendisim
0
bay meraklı
(31.07.11)
sizlerde daha az fark var değil mi? bu netse hemen doktora görüneyim ben.
0
🌸lion de la Turquie
(31.07.11)
varikosel diyorum
not: fizikçiyim. boyut dedin çap dedin hemen çözdüm durumu.

kesinlikle doktora görün geç kalınmıssa ve varikosel dediğim hastalıksa billurcuklardan hasta olanı alıyorlar yoksa kısır olma ihtimalin oluyor. aldıklarında cocuk yapabiliyorsun ama.
sen once varikoseli arastır ama hepsinden once e randevu al :D
0
andromedus
(31.07.11)
gece gece baktırdın valla. sol sağdakinin 1.05 katı fln bende. kesin görün doktora damar mamar tıkanmıştır belli mi olur tehlikeli olabilir.
0
bay meraklı
(31.07.11)
penisinizin genel olarak ne yöne baktığı önemli burada. Ciddi olarak söylüyorum, eğer penis doğal olarak yukarı doğru dik değil de, aşağı yöneliyorsa, yukarı kalkarken sertleşmeden ötürü kalkamıyor aşağı kasılıyorsa, bu oradaki vertiküler mi, vostikular mı öyle önemli bir damar var, ondan kaynaklanıyor ve çok ciddi bir sorun. Eğer bu damarın testislerle bağlantısı varsa, ki mutlaka vardır, sorunun, başlamışsa da büyümemesi açısından doktora danışmalısınız.
0
beyazfil
(31.07.11)
stres yaptım şimdi..5 senedir doktora gitmedim, işe bak sen yaa..cok sagolun duyurucular.. sizi seviyorum!
0
🌸lion de la Turquie
(31.07.11)
varikosel diyorum ve üzülme erkeklerin %10-20 oranındakilerde goruluyor bu tip seyler.
yani 10 kişide 1-2 si yada yada 5 te 1 diyelim rahat olsun
0
andromedus
(31.07.11)
meni kanali iltihabinda da ayni problem olabiliyor. he tabi uzun sureden beri boyleyse ve farketmediyseniz bu ihtimal biraz dusuk kaliyor.
0
juve
(31.07.11)
eyvallah hocam, cok ilgilendiniz, cok sagolun. en iyisi randevu alıp doktora gitmek. cok sagolun, iyi geceler hepinize
0
🌸lion de la Turquie
(31.07.11)
(3)

Terleme ve Karın Ağrısı

aidiyetsiz
Sevgili medicana-babalar,1. Kafam vücuduma oranla aşırı terliyor hatta çoğu zaman vücudum terlemezken kafam ter içinde. Sanki sadece kafamı saunaya sokmuşum da vücudum dışarıda kalmış gibi. Yaz kış aynı. Neden olabilir? Nasıl çözülür?2. Karnım soğuğa çok hassas hemen üşütüyorum. Kimseyi etkilemeyece
Sevgili medicana-babalar,

1. Kafam vücuduma oranla aşırı terliyor hatta çoğu zaman vücudum terlemezken kafam ter içinde. Sanki sadece kafamı saunaya sokmuşum da vücudum dışarıda kalmış gibi. Yaz kış aynı. Neden olabilir? Nasıl çözülür?

2. Karnım soğuğa çok hassas hemen üşütüyorum. Kimseyi etkilemeyecek soğuk beni hasta edebiliyor. Neden olabilir?
0
aidiyetsiz
(30.07.11)
hakan abi sen misin?
0
rony
(30.07.11)
1: heyecanlı, hiperaktif, asabi, titiz ya da olaylara durumlara hızlı tepki veren bu tip bir psikolojin var mı yemek yerken toplum içinde kasıldığında yapılması gerekeni bir an önce bitirme isteğiyle mi oluyor bu ya da bunlardan biriyle mi. eğer böyleysen, sosyal fobi ile alakadar. vücut terlemeye müsait reflex alında ensede yüzde başlıyor.
0
agy2
(30.07.11)
@agy2

kısmen uyuyor ama şöyle bir şey de var ki bu ve benzeri hiçbir şey yokken, örneğin kendi başıma spor yaparken de bu orantısız terleme var. Bu bana fiziksel olduğunu düşündürmüştü hep.
0
🌸aidiyetsiz
(31.07.11)
(3)

kulagım cook agrio ne olmus olabilir

all girls dream
8-9 gibi doktora gidicem ama su an kulagımda agri şişlik gibi seyler hissediorm. bütün gece uyuyamadm. kulak temizleme pamugu ile deldim mi naptm amk? sizde nolmus olabilir. doktorda ne yapar?
8-9 gibi doktora gidicem ama su an kulagımda agri şişlik gibi seyler hissediorm. bütün gece uyuyamadm. kulak temizleme pamugu ile deldim mi naptm amk? sizde nolmus olabilir. doktorda ne yapar?
0
all girls dream
(30.07.11)
şu anda bende aynı dertten muzdaribim. orta kulak iltihabı oluyor hastalığımız. önce basınçla başlar, sonra kaşıntı, sonunda ağrı. 2 gündür hayata küstüm. ne uyku ne bişey.

sizde de iltihap varsa çekeceğiniz var demektir. umarım değildir, geçmiş olsun.
0
bakariz
(30.07.11)
panik yapmayın kulağa çiçek sapı bile soksanız ağrı yapabilir çok fazla giderse, doktora görünün hemen.
0
madyb
(30.07.11)
evet hemen bir kbb doktoru. dışarıdan kulağı boğazı vs, muayene eder. sonra incecik uzun çubuk şeklinde kameraları oluyor. kulağa sokuyorlar, içini görüyorlar. e tabi siz de görüyorsunuz. ne olduğu anlaşılıyor vs. iltihaplanma varsa geciktirmeyin.
0
girl in a coma
(30.07.11)
(5)

Renkli Doppler Fiyatı

burbat
iyi geceler. bacağım için renkli doppler çektireceğim. özel bir hastaneye sorduk 350tl fark istediler. oturduğumuz yerde poliklinik var oraya sorduk 48tl dediler. burada bi dandiklik mi vardır acaba? yoksa herkes tutturabildiğini mi söylüyor? öyleyse de pazar mı lan bu ayıptır.
iyi geceler. bacağım için renkli doppler çektireceğim. özel bir hastaneye sorduk 350tl fark istediler. oturduğumuz yerde poliklinik var oraya sorduk 48tl dediler. burada bi dandiklik mi vardır acaba? yoksa herkes tutturabildiğini mi söylüyor? öyleyse de pazar mı lan bu ayıptır.
0
burbat
(30.07.11)
bir dandiklik yok, adı üzerinde özel hastane verdiği hizmete istediği fiyatı çekmekte özgür.
0
maltepe sahilinde yuruyorum
(30.07.11)
pazar bu tabi ne sandın. doktorlar parasız sağlık diye iş bırakırken hastanenin önüne desteğe gitmeyince böyle oluyor paşam.
0
lancelot du lac
(30.07.11)
@lancelot du lac
ibretlik bi cevap olmuş, aydınlandım.
0
🌸burbat
(30.07.11)
poliklinik dediğin özel mi aga? yoksa devlet hastahanesine bağlı semt polikliniği falan mı? özel değilse fiyat normal.

daha ucuzu devlet hastahanesine gidip uzmanından doppler istemen. 15 lira doktorun odasına girmek için veriyorsun. doppler e ayrıca ne kadar veriyorsun bilmiyorum ama 350 lira değil.
0
ya ben lan neyse
(30.07.11)
@ya ben lan neyse

poliklinik dediğim özel evet. devlet hastanesinde çektirecektik de en erken ocak ayına gün veriyorlar o yüzden özelde çektirelim dedik. özel poliklinikte çektirdim.
0
🌸burbat
(31.07.11)
(7)

psikolog önerisi?

chavezding
merhaba, sosyal fobi problemi ile ilgili istanbulda gidebileceğim bir psikolog arıyorum. öğrenci olduğum için verebileceğim para çok fazla değil malesef, ama çok iyidir falan dediğiniz, bildiğiniz biri varsa bulurum bir yerden para. teşekkürler.
merhaba, sosyal fobi problemi ile ilgili istanbulda gidebileceğim bir psikolog arıyorum.
öğrenci olduğum için verebileceğim para çok fazla değil malesef, ama çok iyidir falan dediğiniz, bildiğiniz biri varsa bulurum bir yerden para.
teşekkürler.
0
chavezding
(30.07.11)
okulun revirine baktın mı?
0
kakam gelmis olamaz mi
(30.07.11)
aklıma gelmedi doğrusu. faydası olur mu? sanki hatırı sayılır kereler gitmem gerekecekmiş gibi geliyor da, revir yapar mı böyle bişiyi?
0
🌸chavezding
(30.07.11)
Medikolarda psikolog veya psikiyatrist olabiliyor ve işe yaradıklarına şahit oldum.
0
sourlemonade
(30.07.11)
bazı okullarda var böyle bir imkan. ekonomik açıdan sıkıntı olabilir diyorsan kontrol etmekte fayda var.
0
kakam gelmis olamaz mi
(30.07.11)
juve
(30.07.11)
Ben psikoloğum. Özelden gel, konuşalım.
0
jesterdvine
(30.07.11)
okulun gerçekten de böyle bir hizmeti varmış ücretsiz. şimdi randevu için başvurdum. teşekkür ederim öneriler için.
0
🌸chavezding
(30.07.11)
(6)

gözde lens varken

hububrad
düz karşıya bakarken rahatsız etmiyor da sağa-sola veya yukarı-aşağı yönlerde uç noktalara bakarken gözden çıkacakmış gibi hissettiriyor bana. sizde de öyle mi durum? marka zeiss, bc maalesef 8,9
düz karşıya bakarken rahatsız etmiyor da sağa-sola veya yukarı-aşağı yönlerde uç noktalara bakarken gözden çıkacakmış gibi hissettiriyor bana. sizde de öyle mi durum? marka zeiss, bc maalesef 8,9
0
hububrad
(29.07.11)
ben de yok öyle bişey her yana gayet rahat bakıyorum .
0
nabruknabruknabruk
(29.07.11)
kullanmaya yeni başladıysan rahatsız etmesi, hatta baş ağrısı yapması normal. biraz vakit geçince göz alışıyor.
0
xvyz
(29.07.11)
lens çapı ile ölçülen çapın uyumlu mu?
0
efx
(29.07.11)
lens yeni ise çap sıkıntısından dolayı batıyordur.
0
thebug
(29.07.11)
o senın capınla alakalı bence bı lens merkezine görün benim lens aldıgım yeri oneririm lens center adı karanfil sokakda dost kitap evi ile aynı binada cok bilgili sahibi calısanları
0
navigators
(20.08.11)
8.9 bc'ye uyan iki üç lens var zaten. hepsinin de çapları sabit. o yüzden bi yere görünmeye gerek yok diye düşünüyorum.
0
🌸hububrad
(20.08.11)
(3)

Diyet listesi

bostan patlicani
Bir şeker hastasına (ben oluyorum bu) diyet listesi hazırlamada/düzenlemede yardımıcı olabilecek diyetisyen var mıdır buralarda?Şu an 2000kcal'lik diyetim var hali hazırda ama önümüzdeki bir kaç ay iş temposu yoğunlaşacağından yetersiz kalacağını düşünüyorum.
Bir şeker hastasına (ben oluyorum bu) diyet listesi hazırlamada/düzenlemede yardımıcı olabilecek diyetisyen var mıdır buralarda?
Şu an 2000kcal'lik diyetim var hali hazırda ama önümüzdeki bir kaç ay iş temposu yoğunlaşacağından yetersiz kalacağını düşünüyorum.
0
bostan patlicani
(29.07.11)
Diabet Hastanesi' ne baş vurun, Harbiye' de. Doktor ve diyetisyen desteği alırsınız. Diyetisyenin listesini doktorun incelemesini isteyin. Bu hastanede diabet konusunda uzman pek çok hocaya ulaşma şansınız da mevcut kolayca.

www.ozeldiabethastanesi.com.tr
0
july14
(29.07.11)
@july14
Denizlinin dandik bir ilçesinde ikamet ediyorum.
Hastanelerde aynı gün içinde sadece bir polikliniğe başvurulabildiğinden endokrin, göz vs. derken diyetisyene sıra gelmedi. Pazartesi de izin bitiyor iş başı yapıyorum.
0
🌸bostan patlicani
(29.07.11)
Bence mail at onlara, diabetikler için çok güzel hazırlanmış, ikame yiyeceklerin de sıralandığı gayet güzel hazırlanmış kalori hesaplı listeler var ellerinde. Rica edersen yollayabilirler sana. Uzakta olduğunu ve gelemeyeceğini anlatırsın, diabetiklere yönelik pek çok faydalı bilgiler içeren broşür tarzı çalışmaları da mevcut. Hastanenin lobisindeki sehpalarda duruyor onlar ve herkes alabilir. Onları da okuman iyi olurdu doğrusu. Karşıda olmasaydım, yollardım sana. Eve gidince bakayım, bulduklarımı yollarım en azından.
0
july14
(29.07.11)
(10)

burun tıkanıklığı için sprey önerisi

ninca
şöyle ki, burnumun arkasında bulunan et dokusu normalden büyük olduğu için neredeyse her zaman burnumdan normalden az nefes alabiliyorum.ama havalar ısındığından beri alabildiğim nefes iyice azaldı, geçici olarak rahatlatıcı sprey önerisi olan?
şöyle ki, burnumun arkasında bulunan et dokusu normalden büyük olduğu için neredeyse her zaman burnumdan normalden az nefes alabiliyorum.

ama havalar ısındığından beri alabildiğim nefes iyice azaldı, geçici olarak rahatlatıcı sprey önerisi olan?
0
ninca
(28.07.11)
sadece 5 günlük kullanımla sınırlı kalmak üzere: otrivine mentol.
0
balik kraker
(28.07.11)
burazin kullanabilirsin, ucuzdur da.
0
duser
(28.07.11)
ameliyat olsan? bende de aynı sorun vardı. yarım saatlik çok basit operasyonla hallediyorlar. çok rahatladım.
0
dtirasoglu
(28.07.11)
İliadin
0
durdenist
(28.07.11)
çabucak alışırsın ve sonra bırakmak zor olur çünkü anlık bir şey değil tedavii ol bence
0
nisansayısı
(28.07.11)
burnuna sıkacağın spreyler burun etlerini daha da büyüteceğindne tavsiye etmem. lazerle küçültüyorlar, eğer mümkünse bu yola başvursan?
0
no avalon
(28.07.11)
nasonex+ clarinase kullan anında sonuç alırsın.
0
nekodunlangafana
(28.07.11)
@dtirasoglu: lazerle mi ameliyat oldun, ameliyat sonrası ağrısı falan nasıl biraz anlatabilirmisin?

@no avalon: eninde sonunda olucam zaten çok sıkıntılı, da o zamana kadar geçici bir çözüm peşindeyim

herkese teşekkürler
0
🌸ninca
(28.07.11)
eğer doktorun anlattığını yanlış anlamadıysam lazerle oldum. yani şöyle birşey anlatmıştı doktor: yüksek frekansta dalga gönderiyoruz. eti yakarsan nasıl büzülür onun gibi küçülüyor. ameliyat sonrası hiçbir ağrı sızı olmadı. görünen bir tampon bile yoktu normal hayatıma döndüm, rhatça nefes alarak. dışarıdan görünmeyen çok ufak tamponlar yerleştirmişler içine, onları da birkaç gün sonra aldılar:)
0
dtirasoglu
(29.07.11)
lazer değil de radyofrekans diyorlar sanırım ona, ben de olmayı düşünüyorum. ne kadar oldu operasyon yapılalı? bu konka hipertrofisi tekrarlıyor. ben normal ameliyat oldum, bir senede tekrar büyüdü etler.
0
lykos
(29.07.11)
(3)

hepatit 3. doz olma süresini geçirdim

eja
hepatit için 2 aşı oldum üçüncüsünü haziranda olmam gerekiyordu ama unutmuşum şimdi 1 ay geç 3. dozu olabiliyormuyum?birde 3. dozdan sonramı kan alıp bakılıyordu tutmuşmu tutmamışmı diye yoksa 3. dozdan öncesindemi kan aldırmam gerek
hepatit için 2 aşı oldum üçüncüsünü haziranda olmam gerekiyordu ama unutmuşum şimdi 1 ay geç 3. dozu olabiliyormuyum?

birde 3. dozdan sonramı kan alıp bakılıyordu tutmuşmu tutmamışmı diye yoksa 3. dozdan öncesindemi kan aldırmam gerek
0
eja
(28.07.11)
1 ay gecikmeden birşey olmaz. aşını olabilirsin.

bünyeye göre değişiyor tutup tutmaması. kimilerinde 1. dozda tutuyor, kimilerinde 3. dozdan sonra tekrar gerekebiliyor.

o yuzden once kan tahlilini yaptırmak (guvenilir bir yerde) sonra gerekiyorsa aşıyı olmak iyi bir çözüm olabilir.
0
paranoid corpse
(28.07.11)
ilk yapılan aşının türünden devam etmesine dikkat et gerisi çok öenmli değil diye biliyorum,
0
nisansayısı
(28.07.11)
aşını ol, 3 ay sonra tutup tutmadığına baktır. normalde ilk dozdan itibaren belli bir oranda koruyuculuk başlar ama yüzde yüz için 1-1-6 ay şeklinde yaptırmak gerekir. hastalığın kuluçka süresiyle ilgili olsa gerek....

acil durumda 1-1-6 gün şeklinde olanlar bile var (acilen afrikaya gidenler falan)
0
no avalon
(28.07.11)
(9)

sakak agrisi?

hjarteblod
hani goz hizasinda, kulaga dogru giderken bi cukurcuk var ya kafanin iki yaninda, sakak deniyor sanirim ona; benim onun sag tarafi acayip agriyor birkac saattir, arada gozume de vuruyor agri. ilk kez boyle oluyor. anormal olarak sadece biraz nutella iki bardak da enerji icecegi ictim. cok da uykum v
hani goz hizasinda, kulaga dogru giderken bi cukurcuk var ya kafanin iki yaninda, sakak deniyor sanirim ona; benim onun sag tarafi acayip agriyor birkac saattir, arada gozume de vuruyor agri. ilk kez boyle oluyor. anormal olarak sadece biraz nutella iki bardak da enerji icecegi ictim. cok da uykum var aslinda ama uyuyamiyorum. isiga karsi da asiri hassaslastim, kucuk bi led ya da ipod isigina bakarken sanki monitorde beyaz bi ekrana gece bakiyo gibi hissediyorum. ne bunlar, noolmus bana boyle, nasi uyicam ben?

not: mobilim, typo yapmis olabilirim, sori
0
hjarteblod
(28.07.11)
migren gibi geldi bana.. migren için kullanılan herhangi bi ağrı kesici işiniz görür sanırım..
0
toshiro
(28.07.11)
hocam dogal bi cozumu yok mu yani yiyecek icecek gibi? misafir evi gibi biseydeyim, ilaclarin yerini bilmiyorum. uyandirmayayim simdi milleti. mutfakta falan bulunan seylerden bisi yapamaz miyiz?
0
🌸hjarteblod
(28.07.11)
valla migrense bildiğim kadarıyla yok.. kafanıza sıkıcana bi şey sarıp uyumaya çalışın olmazsa..
0
toshiro
(28.07.11)
bruxism de olabilir.
0
bryan fury
(28.07.11)
bilirim o ağrıyı dostum. fenadır. migren başlangıcı olabilir, aman diyim. dikkat et. kırmızı şarap'tan, kahve'den uzak dur özellikle. genel olarak da kafein içeren içeceklerden, çikolatadan ve alkolden uzak dur hatta. migren bi bulaştı mı ömrün boyunca belan olur vallahi.
0
dogumdansancili
(28.07.11)
sinizütte olabilir.Çenede dişlerde bile ağrı yapar.
0
karbasan
(28.07.11)
geçmiştir bu saate kadar. yine de fikrimi söyleyeyim. zifiri karanlıkta kalmak iyi geliyor.
0
trocero
(28.07.11)
geçmiştir sanırım bu saate kadar ama yine de;
ilk defa oluyorsa migren olduğunu sanmıyorum. yorgunluktan kaynaklanıyor olması yüksek ihtimal.
uyuyamaman agrıdan değil enerji içeceklerinden.
çikolata bazı kişilerde ağrı yapabiliyor.
yorgunluk+şakak ağrısı ışık hassasiyeti yaratır. devam ederse bir göz doktoruna görün.

geçmiş olsun
0
65 derece
(28.07.11)
tisortumu basima sarip uyudum 45dk icinde.

cikolataya karsi hassasiyetim var mi bilmiyorum, ama sanmiyorum, onceden gece 2'de 1 kutu Kinder'i bitirip uyumustum. ama Nutella ilk kez yiyorum sanirim. ama nutella da koca bi kavanoz degildi ki, yaninda silindir biskuvi verilen turdendi, azicik bisey yani.

kahve icmem, sarap da, alkol de. sadece sabah ve aksam birer cay icerim.

isik hassasiyeti hep var aslinda bende, gorme alanimda bi ampul falan olunca degistiririm acimi. ama bu derece yoktu.
0
🌸hjarteblod
(28.07.11)
(3)

ayak burkulmasi

kreider
Bir keresinde ayağım bilekten çıkmış ve baya bildigin davul gibi olmustu.Bugün yine macta sağ bilegim burkuldu, o günkü gibi bir acı veya şişme olmadi . Ama yinede hafif şiştiVe hâlâ acı var 2saat gecti. Bilegimi yukarı kaldıramıyorumBilek ciksa yerinden biliyorum duramam yerimde, yinede soruyum va
Bir keresinde ayağım bilekten çıkmış ve baya bildigin davul gibi olmustu.

Bugün yine macta sağ bilegim burkuldu, o günkü gibi bir acı veya şişme olmadi . Ama yinede hafif şişti

Ve hâlâ acı var 2saat gecti. Bilegimi yukarı kaldıramıyorum

Bilek ciksa yerinden biliyorum duramam yerimde, yinede soruyum var midir çıkma ihtimali ?
Son halim,

Sulidin ilacı sürüp, bandaj yaptim yatiyorum. Ölür muyum?
0
kreider
(28.07.11)
yukarı kaldırdın mı? sabaha geçmezse bi film çektirirsin. bi de ödem çözücü ağrı kesicilerden alabilirsin. dolgit krem var ibuprofenli, iyi baya.
0
kediebesi
(28.07.11)
buz koy. ölmezsin.
0
uykusuz her gece
(28.07.11)
(bkz: game ready) diye bir şey var :)

sen onu boş geç ayağını yüksekte tut, bandaj ve buz uygula bide üzerine basma tabii...
0
salt bath
(29.07.11)
(14)

Regl dönemi belirtileri

bojangles
Sevgili ekşi duyuru dişileri, ya benim bu regl dönemi belirtileri sürekli 2 hafta önceden başlıyo. Karnımda şişkinlik, asabiyet, sivilce falan filan. Resmen ayın yarısını rahatsız geçiriyorum. Bu bi tek bende mi oluyo, normal bişey mi, nedir, ne değildir?
Sevgili ekşi duyuru dişileri, ya benim bu regl dönemi belirtileri sürekli 2 hafta önceden başlıyo. Karnımda şişkinlik, asabiyet, sivilce falan filan. Resmen ayın yarısını rahatsız geçiriyorum. Bu bi tek bende mi oluyo, normal bişey mi, nedir, ne değildir?
0
bojangles
(27.07.11)
2 hafta regl öncesi dönem + regl dönemi... e geriye kaç huzurlu gün kaldı insanlık adına. normal midir bilemem tabi. ben de regl öncesi dönem 1 gün bazen o da yok :)
0
elorelia
(27.07.11)
ayarsızsın
0
bryan fury
(27.07.11)
Ben de! Ben de!
0
luin 41
(27.07.11)
hep öyleyse normaldir. biraz erken oluyormuş sadece o kadar. istersen görün bir doktora gerçi ne yapabilir bilemiyorum.
0
african rain
(27.07.11)
benim 2 hafta önceden başlıo 5 gün sürüyo bittikten sonrada 1 hafta çıkamıyorum etkisinden. Yani ayın 26 günü agresifim :)
0
sevii
(27.07.11)
psikolojik. şartlandırmışsın kendini. ayrıca dengesiz beslenip çok yağlı yiyorsun. sivilceler ondan. he bi de hormonlarına baktır psikolojik değilse. şişkinlik de su içmediğin için olur.
0
makel
(27.07.11)
ulan ben de diyecektim, benim sevgilimde de böyle bi durum var, bugün konuştuk diye. duyuruyu kimin açtıgını yeni görüyorum. ahahaha.
0
cotillard
(27.07.11)
araya kaynak yapıyorum. @makel: senede 10 defa regl olanlar için ne diyeceksin?
0
african rain
(27.07.11)
african rain mağra kadınıdır o. eski çağlarda kadınlar 3 ayda bir regl oluyormuş. üretkenlik azaldığı için daha çok regl olmaya başlamışlar. gayet sağlıklı olabilir. hala 3 ayda bir regl olan kadın da var. çocukları da var gayet normal.
0
makel
(27.07.11)
lizard queen
(27.07.11)
bende de boyleydi. kilo verince -çok fazlam yoktu 7 kilo falan verdim şu an normalden zayıfım- ve regle yaklaşınca kafeini azaltıp spor yapınca geçti. hatta gecen iki ay farketmeden oldum ki bu benim icin bir mucizeydi.
0
likeinme
(27.07.11)
regl başlamadan 10 gün önce bol bol kuru fasulye, mercimek, nohut gibi yiyecekler tüketin. doğal yoldan b6 vitamini takviyesi regl sivilcelerini önlüyor.
0
calincia
(28.07.11)
@calincia ama zaten şişkinlik oluyo bir de üstüne o gazı düşünemiyorum. sivilce yine idare edilir de olayın şişkinlik ve ruhsal etkisi rahatsız edici :/
0
🌸bojangles
(28.07.11)
yumurtlama zamanı da bişiler olabiliyo. uzun zamandır kontrole gitmediysen de bi görün.
0
kediebesi
(28.07.11)
(5)

18+ erken boşalmayi daha erkene alabilecek sprey falan var mıdır ?

Ban-Kai
15 20 dkyi buluyor böyle sabaha kadar 8 veya üstü gitmektense spreyle 1 saat içinde 10 falan gidemezmiyim sprey falan olsa ?
15 20 dkyi buluyor böyle sabaha kadar 8 veya üstü gitmektense spreyle 1 saat içinde 10 falan gidemezmiyim sprey falan olsa ?
0
Ban-Kai
(27.07.11)
Kiz surtunmeden alev alabilir, o yuzden boyle urunler zararli.
0
luin 41
(27.07.11)
arkadaşım n'aptın sen.. o öyle olmuyor. sekiz-on çok bir defa onu diyeyim, sakin. 15 dakika da ortalamanın üzerinde olsa da olay partnerinin tercihlerinde bitiyor. çabuklaştırmak için ise spor yap, ve sigara kullanma...

not: kas gücüyle şehir değiştirip sigara kullanmıyorum, selam ederim :P
0
karlmarx
(27.07.11)
partnerimi zaten boşaltiyorum hayir bir süre sonra sıkılıyorum oyüzden çünkü 8den aşağısıda beni kesmiyor kan beynime sıçrıyor vicudum sanki yaniyormuş gibi damalarımda kan yok magma var.
0
🌸Ban-Kai
(27.07.11)
panpa çabuklaştırmak istiyosan en güzeli kalabalık bir evde kapıyı kilitlemeden asılmaktır heralde. aha biri geliyor, aha kapı açıldı derken sorun falan kalmaz ortada.

gerçi şimdi 1 saat içinde 10 gidebilirsen, duyurudan ip mizi, adresimizi falan bulur bize de gidersin heralde. kaçın la kaçın.
0
kakam gelmis olamaz mi
(27.07.11)
eski kız arkadaşim terapiye göndermek istedi ama yararli olmadi
ben sadece bir soru sordum var mi dir yok mudur ?
0
🌸Ban-Kai
(27.07.11)
(4)

karın ağrısı

terp
yahu 3-4 gündür geçmek bilmeyen bir hazımsızlık var. karnıma kramplar giriyor. gece uyandırıyor... geçenlerde aynı gün üst üste birkaç şişe meyveli soda ve kola içtim. ondan olabilir mi? uzun zamandır kullanmıyorum gazlı içecek, birden sersemletmiş olabilir mi?
yahu 3-4 gündür geçmek bilmeyen bir hazımsızlık var. karnıma kramplar giriyor. gece uyandırıyor... geçenlerde aynı gün üst üste birkaç şişe meyveli soda ve kola içtim. ondan olabilir mi? uzun zamandır kullanmıyorum gazlı içecek, birden sersemletmiş olabilir mi?
0
terp
(27.07.11)
olabilir.
0
juanolujuan
(27.07.11)
meyveli sodalar halletmiş sizi. Kolayla da cilalamışsınız.
0
vexations
(27.07.11)
bu ara bol bol süt için.
0
damla cikolata
(27.07.11)
istanbluer
(27.07.11)
(2)

yüzde güneş yanığı

payroller on the moon
sevgili dr. shephard'lar,sevdiceğim saros'ta tatilde. beyaz tenli ve oldukça fazla ben sahibi. güneşin altında hiç yatmamasına rağmen denizde kaldığı toplamda yarım saatin ardından 1 gün sonra yüzü davul gibi şişti. doktora gitmeye ikna edemedim, eczaneye gitti ve eczacı yüzün yanmaması için cildin
sevgili dr. shephard'lar,

sevdiceğim saros'ta tatilde. beyaz tenli ve oldukça fazla ben sahibi. güneşin altında hiç yatmamasına rağmen denizde kaldığı toplamda yarım saatin ardından 1 gün sonra yüzü davul gibi şişti. doktora gitmeye ikna edemedim, eczaneye gitti ve eczacı yüzün yanmaması için cildin su topladığını bu nedenle şiştiğini söylemiş. 2 krem verip bunu soğuk havluyla uygula demiş.

iki gündür yüzü aynı şekilde. bu durum ne zaman geçer? doktora gitmeye bir türlü ikna edemiyorum.
0
payroller on the moon
(27.07.11)
Gunes yanigi icin doktora gidilmez. Sevgilin hakli. Fazla evhamlı olma.
0
durdenist
(27.07.11)
Yok oyle gunes yanigi icin doktora gidilmez diye bir sey, kendimden biliyorum, gayet de istakoz gibi olmustum, verilen kremleri kullanmasam da iyilesirdim muhtemelen ama nasil iyilesirdim kim bilir. Yuzumun parsomen gibi soyuldugunu da eklemeliyim. Eger hala gecmediyse, bi' zahmet dermatolog'a gitmeniz iyi olabilir.
0
matafleur
(27.07.11)
(3)

kadıköy diş hekimi

topal
ah nedir bu benim dişlerimden çektiğim. hepsini kökünden sökesim var ama implant çok pahalı. neredeyse dedemin takma diş takımlarından yaptıracağım kendime. neyse sakinim.yine diş hekimi ziyaretlerine başlamam lazım. biliyorum bir girsem 6 ay çıkamam o yüzden çok pahalı olmayan bir çözüm yolu arıyor
ah nedir bu benim dişlerimden çektiğim. hepsini kökünden sökesim var ama implant çok pahalı. neredeyse dedemin takma diş takımlarından yaptıracağım kendime.
neyse sakinim.
yine diş hekimi ziyaretlerine başlamam lazım. biliyorum bir girsem 6 ay çıkamam o yüzden çok pahalı olmayan bir çözüm yolu arıyorum.

1) kadıköy ağız ve diş sağlığı merkezini kullanan bilen var mı? çok mu kötü hala devlette bu işler?

2) çalışıyorum sürekli mesai sonrası gidebilirim. uygun bir diş hekimi olsa daha mı kolay olur?

3) Şimdi aklıma geldi ben bütün dişlerin tedavisini yaptırıp hepsini porselen kaplama yaptırsam kurtulmam mı bu dertten?
0
topal
(27.07.11)
2) eğer tanıdıklık-komşuluk filan varsa diş hekimi daha iyi olur. tanıdık diş hekimi yoksa yeditepe diş hekimliği fakültesini önerebilirim. çalışma saatlerini bilmiyorum. izin alman gerekebilir. ha diş hekimine randevuyu iş çıkışına alabilirsin tabii. ama diş tedavisinden sonra nasıl akşam yemeği yersin onu bilemiyorum. bu arada çoğu iş yeri (buna özel sektörde dahil) doktora gidildiğinde getirdiğin raporu kabul eder.
3) porselen yaptıracağına implant yaptır. sonuçta çekeceğin acı artmaz. üstelik porselen diş implant kadar pahalı ve implant daha sağlıklı.
0
tururo
(27.07.11)
1)devlette işler hala kötü
3)hepsini porselen kaplatmana gerek yok sadece gerekli olanlara yaptırırsın porselen kaplamayı az çok biliyorsundur dişin üzerinden belli bir kısmını aşındırıp üstüne kaplama yapılıyor yani sağlam dişi kaplamam yaptırmak anlamsız.
0
svarte dauen
(27.07.11)
faydalı olur diye yazıyorum:
1- randevu bile almak bir dert, özele devam.
2- kadıköy bahariye turkuaz diş poliklinigi, hem fiyat olarak uygun hem de iş çıkışı gidebiliyorum.
3- 3 ayda bir genel muayene diye bir şey duydum :)
0
🌸topal
(03.08.11)
(2)

egzama ve prozinc sampuan

morte
efendiler malum egzama var sacimda fln doktorun verdiigi sampu prozinc bn bunu bayadır kullanıorm düzenli olarak ama su günler bana misin demio bi sike yaramıo.şimdi bn naplayim. havalarla alakalımıdır bnm doktor yazın raatlarıs fln demişti ama daha beter oldm amk. bide doktora gitmekte koyuyo 50 k
efendiler malum egzama var sacimda fln doktorun verdiigi sampu prozinc bn bunu bayadır kullanıorm düzenli olarak ama su günler bana misin demio bi sike yaramıo.şimdi bn naplayim. havalarla alakalımıdır bnm doktor yazın raatlarıs fln demişti ama daha beter oldm amk. bide doktora gitmekte koyuyo 50 kaat vermek . bi fikir verin.

edit: bide bu son aldiim sampu'nın kıvami biras bozuk gibiydi.kullanma tarihi olur mu sampuanlarda
0
morte
(27.07.11)
(git: 275451)
0
p a t r i o t
(27.07.11)
seboreik dermatit'in var. bende bir marka şampuan 1 şişe belkşi 1,5 şişe bitinceye kadar işe yarıyor ama 1 hafta öncesinde işe yarayan şampuan zart diye işlevini yitiriyor. hastalığımıza neden olan şey, bağışıklık kazanıyor galiba.
o nedenle şampuanınızı değiştirmelisiniz. işe yaramayınca yeni arayışlar. mesela daha önce işe yaramayan bir şampuan işe yaramaya başlayabiliyor ya da tam tersi. bir de birisinde işe yarayan bir şampuan başka bir kişide hiç işe yaramayabiliyor. benim banyoda en az 6 çeşit şampuan var :s çoğu önceden işe yaramamışlar ama arada hiç bir şey bulamazsam deneysel takılıyorum.

geçenlerde 2 farklı markanın bu hastalık için olan şampuanına servet döktüm. birisi bitli gibi delicesine kaşındırdı, diğersaç derimin iyice dibinden sökülmesine neden oldu.

üzerinde günlük kullanım için vs ibaresi yoksa bu şampuanları haftada 2 kez kullanmak gerekiyor. diğer yıkamalarda da ph 5.5 bir şampuan kullanabilirsiniz. prozinc etkisiz kalınca moss , moos diye bir şampuan aldıydım eczaneden, o işe yaramıştı.

yine burda seboreik ya da kepek diye aratırsanız epeyce ilan çıkar. seboreikli çoktur duyuru'da.
0
pyro clustic flow
(27.07.11)
(1)

Yine bir psikiyatrist sorum var.

chuck
Erenköy'de Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Polikliniği varmış. Netten buldum. Bende bu dikkat bozukluğu var, kesin teşhis konmadı ama. Tavsiye eder misiniz? Ya da başka tavsiyeniz var mı?
Erenköy'de Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Polikliniği varmış. Netten buldum. Bende bu dikkat bozukluğu var, kesin teşhis konmadı ama. Tavsiye eder misiniz? Ya da başka tavsiyeniz var mı?
0
chuck
(26.07.11)
sabri yurdakul

www.psikiyatri.com
0
ben smyrna
(26.07.11)
(14)

Karın ağrısı

retarded
uyandığımdan beri karın ağrısı var çok fena kıvranıyorum ve kasıklara doğru iniyo gittikçe.klima açıktı yatarken ondan mıdır ?
uyandığımdan beri karın ağrısı var çok fena kıvranıyorum ve kasıklara doğru iniyo gittikçe.klima açıktı yatarken ondan mıdır ?
0
retarded
(26.07.11)
olabilir.

en kötü olasılıklar da olabilir.

a) mideni üşütmüşsündür
b) apandisitin patlamıştır
c) mide kanaması geçiriyorsundur.
0
paranoid corpse
(26.07.11)
apandisit olabilir. zaman kaybetmeden hastaneye gidin.
0
deepfreeze
(26.07.11)
gaz olabilir. yüzüstü uzan. hareket eden bir ağrı mı?
0
mahnita
(26.07.11)
apandisitse tam belirtileri neler onun karşılaştırma yapıyim diyorum
0
🌸retarded
(26.07.11)
deepfreeze
(26.07.11)
ağrı kesici içme her ihtimale karşı.
0
dibini gor
(26.07.11)
of bi şurup içtim bile :/
0
🌸retarded
(26.07.11)
yahu korkma hemen.

idrar kaçırma, bacakta çekilme gibi bi durum var mı?

ağrı hareket ediyor mu?
0
mahnita
(26.07.11)
az önce kustum rahatladım baya.ağzı azaldı biraz.nedir ?
0
🌸retarded
(26.07.11)
bence mideni üşütmüşsün. ayağına çorap giy. nane limon kaynat için. geçmiş olsun.
0
mahnita
(26.07.11)
kusmuk koyu kahverengi siyah filan değilse problem yok. üşütmüşsün gerçekten de.
0
paranoid corpse
(26.07.11)
Evhamlı olma la. Mideni usutmussun.
0
durdenist
(26.07.11)
hastaneye gittim apandisit riski var dediler.12 saatte belli olurmuş.şimdi iyiyim.çok heyecenlı.
0
🌸retarded
(26.07.11)
hmmmmm bana da demişlerdi hatta muayene tipik apandist gibi demişti spazm çıkmıştı. gaz yani. korkma İnşallah değildir. tabi iyi yapmışsın gitmekle. geçmiş olsun.
0
mahnita
(26.07.11)
(12)

Koşu Bandı Tepesinde Her Gün 1,5 Saat, Zararı Var Mı ?

gadlemler
Merhaba sportifler,Konuya girmeden önce şunları belirteyim : 22 yaşındayım. 12 yaşımdan 16 yaşıma kadar lisanslı basketbol oynadım, kaptandım da. düzenli olarak spor yapardım. sonra Robert Kolejliler sağolsun bi maçı öyle bi aldı ki, bıraktım ben de..Son altı yıldır da ne spor yapıyorum ne bir şey.
Merhaba sportifler,

Konuya girmeden önce şunları belirteyim : 22 yaşındayım. 12 yaşımdan 16 yaşıma kadar lisanslı basketbol oynadım, kaptandım da. düzenli olarak spor yapardım. sonra Robert Kolejliler sağolsun bi maçı öyle bi aldı ki, bıraktım ben de..

Son altı yıldır da ne spor yapıyorum ne bir şey. Bol sigara, bol alkol, bol gereksiz yeme ve bolca da stres var hayatımda, çöktüm yani.

3 yıl önce de fast food cenneti amerikada 1 yıl kaldım, çok kötü beslendim, aldığım kiloları veremedim.

Konuya geliyorum. tam 70 kiloyum ve boyumda 1.70

Son birkaç gündür evdeki koşu bandına binmeye başladım. kafamdaki problemlerden dolayı kendimi kaptırıyorum. terledikçe gaza geliyorum, gaza geldikçe terliyorum. 1,5 saati buluyor yürümem. koşmuyorum, hızlı tempoda yürüyorum ve cihaz 700 kalori verdiğimi gösteriyor.

Hazır gaza gelmişken sigarayı da bırakma eşiğindeyim, şu sıralar düzenli beslenmeye başldım, anne yemekleri yiyorum :)

Sorum şu :

Şimdi böyle fütürsuzca binmemin bünyeme zararı olur mu?

İkinci bir soru da, evde bisiklet var. Üstüne bir de ona binsem abartmış olur muyum?

Bu konuda tecrübesi olumlu,olmusuz, motive edici, uyarıcı vs düşünceleri ve bilgisi olan varsa, paylaşırsa mutlu olurum :)


ek soru : şimdi bu cihaz 700 kalori verdiğimi gösteriyor ya, buna ne derece inanmalıyım ?
0
gadlemler
(26.07.11)
Su ve mineral özellikle tuz alımına dikkat et gece geç yatma bol bol dinlen diyeyim ben sadece.
0
vexations
(26.07.11)
o cihazda nabız ölçer de vardır. o normal sınırlarda olduğu sürece sıkıntı olmaz sanırım. 1.5 saat 22 yaşında biri için normal bence. bi de koşu bandına binmek derken? :)
0
lizard queen
(26.07.11)
spor salonuna gitme imkanınız varsa daha iyi olur ama, yoksa bu tabii ki süper.

koşu bandı çok koşarsan ve ağırsan eklemlere zarar verir gibi durumlar var da, 1.5 saat yürüme, 70 kg 22 yaş ile hiç olumsuz bir şey olmaz, + bisiklete binseniz yine olumsuz bir şey olmaz.

sigara ile ilgili motivasyon vereyim:

(git: 270247)
0
magara adami
(26.07.11)
@ lizard queen , koşu bandına binmek işte yahu :) yürümüyorum biniyorum :)
peki nabız değerinin normali nedir yoksa kendimize has mıdır?
0
🌸gadlemler
(26.07.11)
magara adami
(26.07.11)
koşu değil yürüyüş bandı o, koşarsan dizlerini uzun vadede bitirirsin. haberin olsun. benim dizler 3 ayda yamuldu zor topladım
0
spankenstein
(26.07.11)
koşu bandında uzun süre koşmak, özellikle eğimli ayarında koşmak dizlere zararlı demişti bizim doktor. bence hep bisiklet basın daha iyi.

dikkat etmeniz gereken şey, bu kadar efor sarfettikten sonra, su, mineral efendime söyleyeyim protein almak. özellikle hava sıcaklığı sebebiyle su ve mineral almaya dikkat edin. maden suyu iyi bir seçenek. ama o meyveli olanlarından değil, normal maden suyu.
0
jangbogo
(26.07.11)
1. soruna cevap: evet zararı olur...

2. soruna cevap: oha, evet yani.

uyarıcı düşünce: spor da dahil herşeyin fazlası zarardır. bunu bilir bunu söylerim.
0
paranoid corpse
(26.07.11)
öncelikle koşu bandında normal nabız aralığında 35. dakikadan sonra kas yıkımına başlarsın ki böyle devam edersen kas kütlenin büyük bir kısmını yok edeceksin. ikincisi ise eklem sağlığın için koşuyu her gün değil gün aşırı yapmandır aksi halde en fazla birkaç aya çapraz bağlarından başlayarak sorunlar ortaya çıkacaktır. en iyisi bir gün 35 dkyı geçmeden koşu bandı (mümkünse dışarıda koşu) diğer gün ise en azından barfiks, şınav, mekik, squat, vb hareketler yapman olacaktır.
0
doabydur
(26.07.11)
Bir kere en başta kilonuz fazla değil.Bunu bilin.40 kilo mu olacaksınız? Yürürken zorlanmıyorsanız kilonuz iyidir.70 gayet zararsız bir sayı.

Aradan 6 yıl geçmiş ve spor yapmadığınız gibi çok kötü beslenmişsiniz.Yani şu anda hemen bu tempoyla yürümeye başlamanız uygun değil.Kaç gün uyguladınız bu programı bilmiyorum ama, 1 gün ara verin.Hiçbir şey yapmayın.Ertesi gün 20 dk veya 30 dk yürüyerek başlayın.Bu 20-30 dakikayı hemen yüksek tempoda girerek yapmayın.İlk 10 dakika 5-6 km/h hızla eğimsiz yürüyün.Sonra arttırın ama 8 km/h hızı geçmeyin.Geçerseniz koşmanız gerekecektir.Yani arada kalmayın, ya yürüyün ya koşun.Bir hafta sonra 45 dk yaparsınız.Bence bu yeterli ama tatmin olmazsanız 1 saat yapın.1,5 fazla.

Sigarayı hemen bırakacaksınız.Hem duman soluyup hem kan dolaşımını arttırmanın bir anlamı yok.Sadece sigara içmekten daha fazla zarar verir.Zaten koşun koşmayın fark etmez, o sigarayı bırakacaksınız.

Su için.Tuz yemeyin.Yemekte bulunan tuz dışında kullanmayın.Tabağınıza ayrıca tuz atmayın.Su için, su için, su için.

Yorulmamanız, daha koşabilecek durumda olmanız az yaptığınız anlamına gelmez.1,5 saat fazla.Zaten yine söylüyorum, kilo vermeniz gerekmiyor.

O sigara bırakılacak!
0
grgn
(26.07.11)
@ grgn , evet sigara bırakılacak komutanım :) yazdıklarınız güzel ama kilo vermem gerektiğine inanıyorum...yazdıklarınız kulağıma küpe olacak, teşekkür ederim :)
0
🌸gadlemler
(26.07.11)
Rica ederim.Ayrıca bandınızda kalp atışını gösteren ekran varsa onu kontrol edin.Hep aynı değerlerde koşmaya çalışın ve bu değer 150-160 üzerine fazla çıkmasın.

Bisiklet de kullanırsanız zayıflamaya yardımcı olacağı gibi kas yapmaya da başlar.Gerek olduğunu sanmıyorum..
0
grgn
(26.07.11)
(5)

İmdat Sülük! Nasıl kurtulurum?

deliberte
Bir Asiye nasıl kurtulur hikayesi, bahçeli bir evde yaşıyorum ve tüm ilaçlamaları da yaptırdım, sülük için olan dahil, netekim hala bu ipneler birer birer evime giriyorlar, eskisi gibi dışarısı kaynamıyor gerçi de of görünce kağıt ucunda bahçeye geri atıyorum ama geri geliyor ipneler, bugün üçüncü s
Bir Asiye nasıl kurtulur hikayesi, bahçeli bir evde yaşıyorum ve tüm ilaçlamaları da yaptırdım, sülük için olan dahil, netekim hala bu ipneler birer birer evime giriyorlar, eskisi gibi dışarısı kaynamıyor gerçi de of görünce kağıt ucunda bahçeye geri atıyorum ama geri geliyor ipneler, bugün üçüncü sülüğümü atıyorum...

Bu heyvanlardan kurtulmanın bir yolu yordamı var mıdır? Sakın tuz demeyin ama. Yapmam, yapamam.
0
deliberte
(26.07.11)
nereden giriyorlar?

çıyan, böcek, bende hepsi var, böcek cinslerini kaldırıyorum ama sülük... zor.

girdikleri tıkamak lazım. bütün camlara sineklik, dışarı açılan deliklere silikon, kapı altına izolasyon bantı...

bende bunlar yetmedi, kapı dışına kapalı balkon gibi bir bölme yaptırdık, hala giriyorlar.
0
magara adami
(26.07.11)
kapı eşiklerine ve cam pervazlarına tuz dökün...
0
janavarorion
(26.07.11)
önerilmiş ama yine de önereyim. girdikleri yerleri tuz dökmelisin.
0
megadalek
(26.07.11)
iyide sülük su da yaşamaz mı? başka bi şey olmasın onlar
0
rurouni
(26.07.11)
sülüklerin tatlı suda, tuzlu suda ve karada yaşayan türleri var.

önlemek için hiçbir yöntem garantili değilmiş ama bazı işe yarayan yöntemler:
- okaliptüs yağı, neem ağacı yağı veya hintyağı
- tütün yaprağı (suyla karıştırarak da olabilirmiş)
- tuz veya tuzlu su veya kabartma tozu

bunları vücuda sürerek de vücuda gelmesini engelleyebilrmişsin. bir de özel sülük çorapları varmış, sülüklerin tırmanmasını engelleyen...

bir de şu yöntemler var, eve girmesini önlemek için:
- girebileceği yerleri kapatmak ve evi hipoyla temizlemek, ve tuz dökmek
- havuz varsa içine, üstünde delikler açılmış ve içine çiğ et koyduğunuz bir teneke kutu koyun (tenekenin üstüne taş koyarak dipte durmasını sağlayabilirsiniz. sülükler onun içine girip etin etrafında toplanacaklar. havuz yoksa, su çukuru açarak da aynısını yapabilirsiniz veya içie su koyulmuş leğen de olur, tırmanmaları kolaylaştıracak hale getirebilirsiniz. suyun içine giren türlerse işe yarar, genelde nemi seven yaratıklar.
0
ermanen
(26.07.11)
(10)

Su içerken susuzluk.

Ban-Kai
su içerken susuzluk hissediyorum sanki bana yalanmış gibi geliyor suyun markasını değiştiriyorum yine yeterli değil yaz kış soğuk su içiyorum ancak o zaman biraz su içtiğime inaniyorum bunun nedeni nedir ?
su içerken susuzluk hissediyorum sanki bana yalanmış gibi geliyor suyun markasını değiştiriyorum yine yeterli değil yaz kış soğuk su içiyorum ancak o zaman biraz su içtiğime inaniyorum bunun nedeni nedir ?
0
Ban-Kai
(25.07.11)
çay veya sıcak şeyler iç.Ardından su iç.
0
lebanon
(25.07.11)
çay sevmem açikcası sıcak şeyleride pek beğenmem ama denedim onuda bir nevi ama buzlu ice tea içince onun mideye bi inişi var gittiği yerleri hissediyorsun onda biraz sussuzluk hissi bastırıyorda şişkinlik veriyor hayır hava sıcak kışında oluyor bu 3-4 litre su içen biriyim ben günde.
0
🌸Ban-Kai
(25.07.11)
soğuk su içtiğiniz için olabilir.
0
buyrun
(25.07.11)
oda sıcaklığında su içince bana oluyor aynısı, şişiyorum ama susuzluğum geçmiyor. Yaz kış soğuk su içiyorum, donma limitlerindeki su da susuzluk hissimi gidermiyor, buzdolabının hızlı soğutma alanı mı nedir işte o bölümü optimum soğukluğu sağlıyor.
0
kimlanbu
(26.07.11)
bana da oluyordu. maden suyu içince de geçiyordu. bi dene istersen.
0
trinitrotoluen
(26.07.11)
maden suyunun tadı berbat ya su içmeyide seven birisiyim gelmiş geçmiş en iyi içecek benim için su :D
0
🌸Ban-Kai
(26.07.11)
suyu ne sıcak ne soğuk içmek lazım.

su, "serin" olmalı.
0
magara adami
(26.07.11)
bende de oluyor zaman zaman. maden suyu ıc daha doyurucu. sguk su daha cabuk doyurur ustelik soguk sudan dıyenı soguk suyla ıslatırım.
0
bryan fury
(26.07.11)
içine nane yaprağı at sürahinin. bir dilim de limon. sonra bana dua et her bardak suyunda..

böyle bir karışım yok. su limonlu ya da naneli olmuyor ama koku veriyor. bu da ferahlatıyor suyu.
0
cotillard
(26.07.11)
cakma limonata denmıyor mu ona.
0
bryan fury
(26.07.11)
(5)

Bacağa Buz Koymaktan Dolayı Oluşan Kızarıklık

sustain
Merhaba sevgili duyuru halkı..Kız arkadaşım, bacağındaki güneş lekeleri geçsin diye buz koymuş bacağına. Yaklaşık 10 dakika kadar tutmuş. Sonra bacak biraz şişmiş ve kızarmış. Sizce bu buzun bacağa zarar vermiş olma ihtimali nedir? Kızarıklık normal mi? Neden kızarmış olabilir?Doktora gitsek mi?
Merhaba sevgili duyuru halkı..

Kız arkadaşım, bacağındaki güneş lekeleri geçsin diye buz koymuş bacağına. Yaklaşık 10 dakika kadar tutmuş. Sonra bacak biraz şişmiş ve kızarmış. Sizce bu buzun bacağa zarar vermiş olma ihtimali nedir? Kızarıklık normal mi? Neden kızarmış olabilir?

Doktora gitsek mi?
0
sustain
(25.07.11)
bildiğim tek şey buzun bacağa zarar verme ihtimalinin sıfır olması.
buzun soğukluğundan dolayı kızarmış olabilir. belki çok az da şişmiş.
no panik ;)
0
bLuw
(25.07.11)
buz yakmıştır. bir süre sonra geçiyor. merak edilecek bir durum yok. bepantene falan varsa sürebilir.
0
sutlu nescafe
(25.07.11)
buz yanıgı hadisesi olmus. buzu uygularken sürekli ayni yerde tutmak yerine daireler cizerek ve kisa aralar vererek uygulamak en iyisi. sabaha birseyi kalmaz. biraz cani yanar.
0
jackofalltrades
(25.07.11)
ateş yanığından farkı yok başıma geldi oradan biliyorum. yakmış doktora gitsenizde yapacak bir şey yok. silverdin ve anestol merhemi karıştırıp sürün.
0
mr fusion
(25.07.11)
normal yanık kremı surun. serın tutun.
0
bryan fury
(25.07.11)
(1)

sivilice imex kullanımı hakkında?

portakal
merhaba,burada önerilen şekilde birkaç gün önce çıkan hayvani sivilcem için imex kullandım. faydasını gördüm sivilce baya bi indi fakat geçmedi. 4 gündür kullanıyorum. devam etmeli miyim? not: sadece geceleri sürüp yatıyorum.
merhaba,
burada önerilen şekilde birkaç gün önce çıkan hayvani sivilcem için imex kullandım. faydasını gördüm sivilce baya bi indi fakat geçmedi. 4 gündür kullanıyorum. devam etmeli miyim?
not: sadece geceleri sürüp yatıyorum.
0
portakal
(25.07.11)
Devam et panpa.
0
durdenist
(25.07.11)
(9)

Bademcik ameliyatından sonra sigara?

zimparakagidiyla31cekenpinokyo
Ne zaman içilir ki? 7 gün oldu ameliyat olalı, durumum artık gayet iyi, normale döndüm sayılır. çok az bi ağrı var hala. kola ve onun gibi asitli içecek daha içmedim. çok sıcak olmasa da sıcak şeyler yedim bugün. döner, köfte, cornflakes vs yiyebiliyorum son 2 gündür. nedir durum? içebilir miyim sev
Ne zaman içilir ki? 7 gün oldu ameliyat olalı, durumum artık gayet iyi, normale döndüm sayılır. çok az bi ağrı var hala. kola ve onun gibi asitli içecek daha içmedim. çok sıcak olmasa da sıcak şeyler yedim bugün. döner, köfte, cornflakes vs yiyebiliyorum son 2 gündür. nedir durum? içebilir miyim sevgili doktorlar?
0
zimparakagidiyla31cekenpinokyo
(25.07.11)
7 gün içmediyseniz bence artık bırakın:) çok ciddiyim en zor kısmını atlatmışsınız yahu:)
0
isyanim var ulaan
(25.07.11)
ama şu an dayanamıyorum :)
0
🌸zimparakagidiyla31cekenpinokyo
(25.07.11)
fark eder mi? içen her türlü içer. o zararı her türlü veriyorsun kendine. 7 gün dayandıysan 8. gün de dayanırsın, 9. gün de. içenlerden uzak dur yeter.

(bkz: bekara karı boşamak kolay)
0
letheavendangered
(25.07.11)
sorduğun soru sağlık için önemli ve kesin bilgi olmadığı sürece cevabı verilemeyecek bi soru olduğu için cevabı ben de veremicem diğerleri gibi zaten doktor olsam bile vermezdim heralde ameliyattan sonraki halini görmeden gidişatını bilmeden falan söylenmez sanırım. sen en iyisi doktora sor cevabını burdan alma. lan yalnız 7 gün olmuş az daha kas fırsat bu fırsat bırak. içen arkadaşlarım hep 2-3 günü geçsem gerisini hallederim diyo 7 gün olmuş hacı yardır. bence bırakırsın he
0
ack3000
(25.07.11)
konunun gidişatına paralel olarak sigara bir gün bırakılmaz her gün bırakılır. :)
0
oziloz
(25.07.11)
10 gunu devirirsen kesin birakirsin (ara gaz).
ayrica bana sorarsan ameliyattan sonra kafadan 1 ay falan icmemek en iyisi olacaktir.
0
dengesiz pamuk
(25.07.11)
İcebilirsin.
0
durdenist
(25.07.11)
Hayır içemezsin. Benim amcam da olmuştu bademcik ameliyatı en az 20 gün kesin yasaktı sigara.
0
terelelli
(26.07.11)
kuzenimden hatirliyorum, mumkunse bir ay, en azindan 20 gun bir tane bile icme, hatta icilen ortamda bile durma denilmisti. :)
0
sendelemeden
(26.07.11)
(11)

ya gözünüzü seveyim bi bakın hap yutamıyorum

miucee
hayatımın en rezil anları bu hap yutma çalışmaları..mesela anti depresan kullan demişti doktor, yok arkadaşım 1 damacana su, bilmem kaç somun ekmek, meyve sebze tahıl tohum herşeyle denedim.. nasıl bi göt korkusudur anlamam yutamıyodum erimeden..neyse antidepresanı bıraktım bi kaç rezaletten sonra a
hayatımın en rezil anları bu hap yutma çalışmaları..
mesela anti depresan kullan demişti doktor, yok arkadaşım 1 damacana su, bilmem kaç somun ekmek, meyve sebze tahıl tohum herşeyle denedim.. nasıl bi göt korkusudur anlamam yutamıyodum erimeden..

neyse antidepresanı bıraktım bi kaç rezaletten sonra ama şimdi "balık yağı" yutmam gerekiyor(unutkanlık)

tadı kötü derler yemin ederim tadına alıştım ciklet gibi çiğneyerek jel kısmını yutmaktan

ama faydası yokmuş sanırım çiğnemenin bi tarafta emilmesi gerekiyormuş

şimdi
1-günde 8-10 ilaç yesem yutmak yerine aynı işi görürmü
2-illa yutacaksam nasıl yenerim bu göt korkusunu, bugün 2 tabak pilav 5-6 tulumba yarım ekmek, litrelerce su, 8-10 hap heba ettim yutamadım
0
miucee
(25.07.11)
yav yanında olsam taktiğini gösterirdim de burdan anlatmaya çalışiyim. benim de eskiden öyleydi sonra kendi kendime zorladım buldum bi şeyler şimdi pil kadar hap yutuyorum zorlanmadan. benim yaptığım hatalar: hapı dilimin arkalarına yani boğazıma yakın yere değil de dilimin ortasına veya ucuna koymak, suyu ağzıma almadan ağzımı kapatmak, suyu ağzıma tam aldıktan sonra hemen yutmamak biraz beklemek, kendimi kusmaya şartlamak. bunları yapıyodum ben. eğer sen de yapıyosan tavsiyelerim işe yarar belki. hapı gırtlağına kadar sokma ama dilinin ucuna da koyma. olabildiğince gırtlağa yakın koy ama hissedecek kadar değil. yoksa refleks olarak suyu içmeden yutmaya kalkarsın bok olur. ortayla arka arası yani hissetmeyeceğin kadar arkaya hapı koy. sonra ağzını hiç kapatma. ağzını kapatırsan hem yerinden oynar hem tadını alırsın hem telaşlanırsın. ağzı da kapatmıyoruz henüz. suyu çok değil az iç. birkaç yudum yeterli. yuttuktan sonra içersin kalanını. suyu birkaç yudum bi avuç kadar ağzına al ve hemen yut. direkt yutkun. çok su koyarsan direkt yutamazsın ağzında çalkalanır ve yerinden oynar. yerinden oynamaması önemli çünkü dilin arkasında kalması lazım kolay yutabilmen için. dediklerimi unutma: refleks olarak yutmayacağın kadar arkaya, su ağza alınana kadar ağız kapatılmıcak, su çok alınmıcak, hemen yutulacak. bi dene valla merak ettim sen de başarabilecek misin. dener denemez haber ver he heyecanla bekliyorum burda hadi
0
ack3000
(25.07.11)
ben de küçükken yutamazdım hiç. annem yıllarca ilaç fabrikasında çalıştı, onun dediğine göre yutulacak ilaçları, bilhassa kapsülleri mutlaka yutmak lazımmış, kırıp ezerek yemek yerine, çünkü ilacın etrafındaki koruyucu kılıf sindirim sistemi boyunca ilacın emiliminin en optimum olacağı yerde çözülmeye göre ayarlanırmış. yani sen ilacı kırıp yediğin zaman ilaçtan optimum faydayı almıyor olabilirsin.

alışmak için önce ufak şekerleri falan yutmayı deneyebilirsin. smint ufak oluyor mesela. ilk başlarda biraz yiyip sonunda kalan küçük kısmı yutarsın, zamanla bir bütün smint'i yutarsın, oradan ilaçlara geçersin.
0
resistance is futile
(25.07.11)
Kafanı yukarı kaldır damağına doğru fırlat(boğazının içine değil) dilinin erişemeyeceği bir yerde kalacak hemen su iç.
0
vexations
(25.07.11)
bende öyleydim nasıl aştım sonra hatırlamıyorum ama şeyi dene ekmek filan olucak iş diil hapı at ağzına sonra hayvan gibi su iç bi anda ağız dolusu böyle onu lıkır lıkır içerken hap arada gider zaten. ben öyle yapmıştım sanırım.
0
cagdassalur
(25.07.11)
sakın ilaçları yeme. bazılarının emiliminin yavaş olması gerekiyor. ollmadı dörde kırsuyun yüzeyine at ve hemen lıkır lıkır içmeye başla.
0
istanbul beyefendisi
(25.07.11)
hapi yutunca super kafa yapicakmis, vucuda zararsiz ecstasymis falan gibi dusunun, psikolojik yaklasin kendinize biraz.
0
naiades
(25.07.11)
11 haplık Animal Pak'ı tek seferde yutan biri olarak, çözüm öneremedim. Suyu arttırmaya çalış. Yemek boruna yapışırsa da anlamı olmuyor çünkü.
0
arnold schwarzeneger
(25.07.11)
hap yutmak bir sanattır.
0
dynamic0de
(25.07.11)
1-hayır aynı işi görmez. hapları yutman gerek kafana göre çiğneme sakın sakıncalı olabilir.
2-önce sakin ol. hapı al dilinin arkasına doğru koy (bademciklere yakın). hemen ardından büyükçe bir bardak suyu iç. portakal suyu gibi birşeyle de deneyebilirsin.
0
african rain
(25.07.11)
poptip al onları yut ara sıra.
0
mor.inek
(25.07.11)
disina cikolata sar, artik kinder mi alirsin, sarilabilecek baska bir sey mi bulursun bilmem. sonra hic kasmadan yavas yavas yut. zamanla alisirsin. bir de dilini kurutmayi deneyebilirsin. dilini mendille falan sil, bildigin kurut, tukuruk falan olmasin. :) oraya koy hapi, sonra agzina bir miktar su alip hemen yutkun. ikisi de ise yarar.
0
sendelemeden
(26.07.11)
(5)

Bu mint şekerin zararı varmı çatur çutur gidiyor hep.

Ban-Kai
bi yerde okumuştum sözlükte bi madde beyin için kötü etki yapiyormuş ?
bi yerde okumuştum sözlükte bi madde beyin için kötü etki yapiyormuş ?
0
Ban-Kai
(24.07.11)
ambalajındaki etken maddeleri ve diğer kod numaralı adı yazılmamış maddeleri yazar mısın ?
0
juanolujuan
(24.07.11)
kardeş üstünde borbitol diye bişey var dolgu maddesi diyor doğal mentol aroması salliilltioul gibi bişey var okuyamıyorum cünkü o kısımlar biraz silik parantez içinde nem tutucu demiş slikondioksit gibi bişey yaziyor ondada parantez içersinde yüzoyapllikat diyor magnezyu n steut demiş bide e9555 sukraloz e950 acesulfam k demiş.
0
🌸Ban-Kai
(24.07.11)
Sllikon dioksit, magnezyum stearat, serbitol, ksiltol
0
durdenist
(24.07.11)
bu söylediklerin kimyasal katkı maddeleri. tabii bunların da o aldığın şekerde sadece belli oranda bulundurulması gerekir. bu oranı da hayvan deneyleri ile belirliyorlar. şunu da söyleyim tarladan koparıp yediğin domateste bile bilinen 350 tane kimyasal madde var.
0
juanolujuan
(24.07.11)
teşekkür ederim onu bende biliyorumda nebiliyim böle bağımlı gibi ikidebir atiyoruz :)
0
🌸Ban-Kai
(24.07.11)
(4)

Geceyarısı antibiyotik içmek

ermanen
Farenjit var şimdi. Geceyarısı antibiyotik almaya başlanır mı? Olur mu dersin?
Farenjit var şimdi. Geceyarısı antibiyotik almaya başlanır mı? Olur mu dersin?
0
ermanen
(24.07.11)
gol olur ah pöf ne ha, zor olur. a.b. hep aynı saatte içilmeli. 12 saatte bir olsa bile gece 12 gündüz 12 olacak.
0
ben smyrna
(24.07.11)
zaten kafana göre alıyosun. istediğin saatte al. yeter ki hepsini bitir, yarım bırakma.
0
kediebesi
(24.07.11)
faranjite antib.nin iyi geldiğini görmedim bu arada. 30 yıldır far. hastası olarak..
0
ben smyrna
(24.07.11)
farenjit tanısını nasıl koydun ?
0
juanolujuan
(24.07.11)
(8)

Dişim sızlıyor

yarmasimo
Yani sanırım sızlıyor. Sızlama bile diyemem rahatsızlık vermiyor.Peki nasıl fark ettim? Doktoruma bu sıralar uyurken ağız akıntım çok fazla, sebebi ne olabilir, bağırsağımda parazit mi var acaba, dedim. O da bana diş sorunu da olabilir diyince dişçiye gittim. Dişçi dişlerinde bir sorun yok niye geld
Yani sanırım sızlıyor. Sızlama bile diyemem rahatsızlık vermiyor.
Peki nasıl fark ettim? Doktoruma bu sıralar uyurken ağız akıntım çok fazla, sebebi ne olabilir, bağırsağımda parazit mi var acaba, dedim. O da bana diş sorunu da olabilir diyince dişçiye gittim. Dişçi dişlerinde bir sorun yok niye geldin ki dedi, sırf gönlüm olsun diye bir çürük başlangıcına ufak bir dolgu yaptı. Ağzım akıyo diyince de olsun aksın ne var dedi :((
Ben psikolojiktir geçer artık dedim, geçmedi o his. Sol alt dişlerimde yolunda gitmeyen bişi var.
Şimdi böyle abuk bir soruya cevap verirseniz, minnettar olurum cidden.
0
yarmasimo
(23.07.11)
Belki dişte içten bi çürüme olabilir. Böyle bir şey olduğunda dıştan hiç bir şey belli olmaz veya incecik koyu renkli bi çizgi görünebilir. Bir diş filmi çektirebilirsiniz.

Ben de bir zamanlar bir diş filmi çektirdiğimde o şekilde 7 dişimde içten çürüme olduğu çıkmıştı, fazla ilaç kullanımı vs gibi durumlardan.
0
remstan
(23.07.11)
Belirti neydi, ağrı sebebiyle mi gittiniz doktora?
Çünkü benim ağrım yok, diş ağrısı nedir hiç bilmem.
0
🌸yarmasimo
(23.07.11)
Tam olarak ağrı ile mi gitmiştim hatırlayamıyorum, 6_7 yıl önceydi. Ama ciddi bir ağrı hatırlamıyorum sanırım, belki sızlama olmuş olabilir, yada dişteki o bahsettiğim ince siyah çizgiler neyin nesi diye de gitmiş olabilirim.
Belki içten çürüme diye ve büyüklüğüne bağlı olarak da şiddetli ağrı yapmayabilir. Ama adam o çürükleri temizleyip dolgu için oyarken oydukça oymuştu, fenaydı yani.
Ne olur ne olmaz diş filmi çektirmek iyi olabilir.
0
remstan
(23.07.11)
bruksizm
bagırsak paraziti olabilir
burnun tıkalı olabilir

bunlar var mı?
0
partizan
(23.07.11)
burnum tıkalı değil, septumum eğriydi düzeltildi.
ama alerjim var. kapalı ortamlarda burun deliklerim tamamen olmasa da kapanıyor. açık havada daha iyi nefes alıyorum.
uyurken ağzım açılmıyor ama.
0
🌸yarmasimo
(23.07.11)
bende de burunda rinit minit var ve benim de ağzımdan su akıyor uyurken iğrenç.
0
partizan
(24.07.11)
Benim de dişim sızlıyor & ağırıyor. Ama ara ara, sürekli değil.
Doktora gittim çürük yok, herhangi bir problem yok dedi.
Dişlerimi ve diş etlerimi yıkatmamı önerdi ama maalesef gidemedim.
Şimdilik diş hassasiyetine karşı diş macununu deniyorum.
0
livaneli kadir
(24.07.11)
evet arkadaşlar sorun ağzımdaki yaradan kaynaklanıyo sanırım ehih
0
🌸yarmasimo
(24.07.11)
(3)

Alkol ve ağrı kesici sorunsalı

alihoca
Şimcik 3 saatte filan 4-5 tane bira içtim, başım çatlıyor, 1 saate arkadaş gelecek birde jack daniels getirecek ona yumulucaz. Şimdi bi ağrı kesici alsam, içmeye devam etsem sıkıntı olurmidur?
Şimcik 3 saatte filan 4-5 tane bira içtim, başım çatlıyor, 1 saate arkadaş gelecek birde jack daniels getirecek ona yumulucaz. Şimdi bi ağrı kesici alsam, içmeye devam etsem sıkıntı olurmidur?
0
alihoca
(23.07.11)
olur.
0
Ban-Kai
(23.07.11)
bol su içmeni tavsiye ederim ağrı kesici yerine.
0
dasher
(23.07.11)
bira içmiş su içerde dahada çok midesi bulanir onun yerine kola iç yarım bardak civarı bol bol tuzlu fıstık yemelisin bişeyinde kalmaz ama 24 saat içersinde her hangi bir anti depresyan alma yoksa harikalar diyarina gidersin. aynı şey ağrı kesiciler içinde geçerli ayrica jack daniels dandiktir onun yerine scotchlara veya single maltlara yönelmelisin mesela o viskiyi kola ile öldürün.

edit: ya bu duyuru harfleri falan kafasına göre siliyormu ?
edit2: extra içtiysen yapar.
edit3: viski geldimi ? geldiyse balik krakerle tüketin sadece hiç bişey olmaz yarısına kadar.
0
Ban-Kai
(23.07.11)
(1)

cefurol-bademcik ilişkisi

gadasinialdigim
bademciğimde nah bu kadar iltihap(sivilceye benziyor) oluşmuş. evde bu cefurol'den buldum ve üst solunum yolu enfeksiyonlarına iyi geldiği yazıyor.hastaneyle uğraşmak istemiyorum sizce bunu kullansam geçer mi?
bademciğimde nah bu kadar iltihap(sivilceye benziyor) oluşmuş. evde bu cefurol'den buldum ve üst solunum yolu enfeksiyonlarına iyi geldiği yazıyor.hastaneyle uğraşmak istemiyorum sizce bunu kullansam geçer mi?
0
gadasinialdigim
(23.07.11)
kafana göre antibiyotik alırsan daha sonra hastane seninle ciddi bir şekilde uğraşır. üsye diyip geçiştirmemek lazım bence. hekimine danışmadan ilaç kullanma, hele antibiyotik hiç kullanma.
0
juanolujuan
(23.07.11)
(3)

Diş eti kanaması

ruth
Selamlar,Başlıkta da yazdığım gibi diş eti kanaması sorunum artık sürekli hal alır gibi oldu. geçicidir diye düşünmüştüm sürüyor 2-3 ay kadardır. özellikle uyuyup uyanınca ağzımda az miktarda olmasa da kan oluyor. normal olmasa gerek ? Uyuyup uyandıktan sonra yine uykuda dişlerimi sıktığımdan kelli
Selamlar,

Başlıkta da yazdığım gibi diş eti kanaması sorunum artık sürekli hal alır gibi oldu. geçicidir diye düşünmüştüm sürüyor 2-3 ay kadardır. özellikle uyuyup uyanınca ağzımda az miktarda olmasa da kan oluyor. normal olmasa gerek ? Uyuyup uyandıktan sonra yine uykuda dişlerimi sıktığımdan kelli bi dişlerimde bi kasılmayla da uyanmam söz konusu ayrıca. bununla bi alakası olabilir mi?

Diş hekimine görünmemin vakti geldi biliyorum ama, nasıl önüne geçilir, fikirleriniz varsa önce buradan bilgi edineyim dedim.
0
ruth
(23.07.11)
büyük olasılıkla diş taşlarının temizlenmesi gerekli. umarım başka sorun yoktur.

bir an önce doktora git. diş taşları oluştuktan sonra bir çözümü yok.
0
mea maxima culpa
(23.07.11)
diş eti kanaması kesinlikle hafife alınmamalı. Sadece diş probleminin işareti olmayabilir. Bir tanıdığımın deneyimlerden yola çıkarak söylüyorum. Lütfen en kısa zamanda doktora görünün.
0
dessy
(23.07.11)
geçmiş olsun, diş eti iltihaplanması yaşadım aynı şikayetlerle. diş etlerinizde sağlıklı pembe renk yerine kırmızı renk, hafif şişkinlik, geriye doğru çekilme var mı. ve bastırınca kanama vs gibi belirtilerim olmuştu. doktor değilim ama doktorum gingivitis demişti. bir aletle birkaç seans tedaviden sonra düzeldi. ayrıca tedaviden sonra da mutlaka düzenli fırçalayın.
0
turuncujelibondanhazzetmeyensarijelibon
(24.07.11)
(8)

Mide yanması varken ne yenir?

Rochefort
Mide yanıyor biraz, açız da, ne yesek iyi gelir/zarar vermez?
Mide yanıyor biraz, açız da, ne yesek iyi gelir/zarar vermez?
0
Rochefort
(23.07.11)
biraz soğuk süt iyi gelir diye biliyorum.

edit: emin değilim
0
dibini gor
(23.07.11)
ekmek yiyin biraz bastirsin o.
Sonra duzelince fazla yagli olmadan bir seyler yersiniz.
0
afush
(23.07.11)
dondurma beyaz.
0
dokuzeylul
(23.07.11)
acı, ekşi, yağlı, kızartma, çiğ sebze meyve yenmese iyi olur. salçasız zeytinyağlı olabilir, sossuz makarna, az yağlı pilav filan olabilir.
0
tedirginlik hucresi
(23.07.11)
paça çorba .birebir.
0
keller
(23.07.11)
haşlama patates
0
durdenist
(23.07.11)
yıllardır ülser hastası olan biri olarka ilacım olmadığı zor durumlarda.
ekşi olamayan elma bu iş için çok iyi. süt içtiğimde ağrım 1 kat artıyor
0
revi
(24.07.11)
kızarmış ekmek ve muz mide yanmasına birebir.
0
sql
(07.08.11)
(10)

sağ kol ağrısı

damla cikolata
arkadaş sabah kalktım sağ kolumda bir ağrı var belki üzerine yatmışımdır geçer falan dedim ama hala geçmedi.neden ağrır kol acaba?
arkadaş sabah kalktım sağ kolumda bir ağrı var belki üzerine yatmışımdır geçer falan dedim ama hala geçmedi.neden ağrır kol acaba?
0
damla cikolata
(23.07.11)
HBS gibi birşey olmuş olmasın kolunuza?
0
allanpoe
(23.07.11)
o ne ola ki?
0
🌸damla cikolata
(23.07.11)
allanpoe
(23.07.11)
dostum bi duş alsana belki geçer.
0
kya
(23.07.11)
ilk defa duydum böyle bir şey ama olabilir tabi.doktora gidilir mi peki bunun için? yani sırf kolum ağrıyor diye doktora gitmek de biraz garip gibi?
0
🌸damla cikolata
(23.07.11)
soğuk suyla yıkadım bi ama değişiklik yok.çok sinir bozucu bir ağrı ne yapacağımı şaşırdım
0
🌸damla cikolata
(23.07.11)
hadi doktora artık.
0
kya
(23.07.11)
yaaa hemen kemik kanseri olmamışsındır omuzların genişse ve yumşak yastıkta yattıysan vede sabaha kdr farkında olmadan sağkola çalışdıysan ondandır. benim hemen hemen her gün ağrır bazen uzun sürer bişeyin yok.
0
bulaşıksuyu
(23.07.11)
belki çok kullanmaktan yorulmuş olabilir.
öyle bir şey olmasa da bazen ağrıyabiliyor. bir kaç kere bana da olmuştu anlam bulamadığım bi şekilde tek kolum neredeyse bi haftaya yakın bi süre ağrımıştı. elbette insanı biraz endişeye düşüren bir durum.

olabildiğince dinlendirmeye çalışın bence..

bir de damla çikolata'nın dediği gibi de sağ kolum ağrıyor diye doktora gitmek de garip değil mi...
0
remstan
(23.07.11)
yahu sabahtan beri bekliyorum geçsin geeçsin diye geçmiyor lanet! bi ağrı kesici aldım hiç bir etkisi olmadı.değişik bir ağrı ya sanki kangren oluyormuşum gibi ( mi acaba?) dalga geçmeyin de ben şimdi gece uyumaya korkuyorum be
0
🌸damla cikolata
(24.07.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.