Giriş
(6)

Diş, dolgu neyin bi bakıverin neymiş işin aslı

saiko
MerhabalarGeçenlerde olmaz olası frito lay firmasının çerezza cipslerinden yerden cipsin içinden (paketin değil cipsin) taş çıkması ile bi kısmı dolgu bi kısmı diş vs olan ağzımın sağ üst bölümünde kalan dişimin bi kısmı dişten bağımsızlığını ilan etti, bi nevi çatladı yani hani şu bildiğimiz 3 baca
Merhabalar

Geçenlerde olmaz olası frito lay firmasının çerezza cipslerinden yerden cipsin içinden (paketin değil cipsin) taş çıkması ile bi kısmı dolgu bi kısmı diş vs olan ağzımın sağ üst bölümünde kalan dişimin bi kısmı dişten bağımsızlığını ilan etti, bi nevi çatladı yani hani şu bildiğimiz 3 bacaklı diş olur ya onun bi tarafını komple gitti sayın, sonra tabi ağrısı sızısı yok, -büyük ihtimalle kanal tedavisi olan dişlerden olduğu için- fakat diş ayrıldı ama düşmedi ağzımdan sabah bi dişçiye gittim aldı o parçayı 2 saniyede ve dedi ya kalan dişi çekelim ya da çektiğim parça neyine ufak idareten bi beyaz kaplama - dolgu karışımı bişeyler yapayım takılırsın dedi. Ben de yap dedim dolguyu ilk yaptığı tutmadı ikinci de tutturdu fazla baskı uygulama dedi.

Buraya kadar tamam dün itibariyle uyurken o yaptığı parça kendini bırakmış bi türlü hissedemedim sonra patates yerken ağzıma düşüverdi kovuğundan zaten.

Şimdi hiç bir ağrım sızın yok, kalan dişi çektirmeli miyim doktorun dediği gibi ? Ki çekim işlemi de zahmetli olacak çünkü dişin tutulacak yeri yok, yokmuş yani.

Ne yapayım a gadalarını aldıklarım ?
0
saiko
(12.08.11)
dişin tutulacak yeri doktorlar için her zaman vardır. ben de ortada neredeyse diş gözükmüyordu bi şekilde çektiler. hatta kırılmış dişlerin çekimi daha kolay oluyor heralde. zaten 2 parça falan olur. alırlar hemen. ihmal edince hem o diş koku yapıyor hem de çürüyerek ağızda bakteri oluşturuyor.
0
negerekvarkinicke
(12.08.11)
yok benim kastımda oydu zaten keserek alıcak yani normal çekim olmayacak mesele o değil aslı bu diş kalsa nolur zaten siniri yok ağrısı yok bişeyi yok niye çekilsin ? sonuçta öteki parçası kopmadan duruyordu zaten orda
0
🌸saiko
(12.08.11)
benim de öyle bir dişim vardı kanal tedavili, su böreği yerken kırdım. fazla sallamıyordum idare ediyordu ama zamanla ağrı sızı yapmaya başladı. anlam da veremedim sinir yok bir şey yok neden ağrı yapıyor acep diye.. bi süre sonra gittim diş hekimine. röntgen çekti kurtarılabilitesi var mı diye içerisi simsiyah görünüyordu - komple çürümüş - bekleme yaparsak yan dişlere atlayacak bu dedi. yani zaten yapılan kanal tedavisinin belli bir ömrü varmış - atıyorum 10 sene, o süreden sonra çekilmesi gerekiyormuş. tavsiyem git bir yere bir röntgen çektir, benim gibi ağrımasını beklemezsen belki kurtarılabilitesi olur bir sürelik daha.
0
polyester kelebek
(12.08.11)
hocam ben de dedim ki, bu diş nasılsa kanal olmuş sinirleri alınmış, ağrımaz diye düşündüm. ancak diş sonra simsiyah hale geldi ve ağrıdan dolayı çektirmek zorunda kaldım...
0
negerekvarkinicke
(12.08.11)
şöyle söyleyeyim kök kalmadı kırılan tarafta komple yukarı kadar gitti yani, ama genel durum çektir diyor çektirilecek gibi, peki bi 15-20 gün bekleyebilir miyim çektirmeden ?
0
🌸saiko
(12.08.11)
mesele daha çok öğrencilik halleri :) yoksa hemen gidicektim
0
🌸saiko
(12.08.11)
(4)

Esim hamile, avrupa yakasında hastane & doktor?

paranoid corpse
Merhaba duyuru sakinleri,Dun gece bebegimizin varligini ogrendik.Avrupa yakasında testleri vs yaptırabilecegimiz, sonrasinda da duzenli gidebilecegimiz iyi bir doktor ve hastane ariyorum.Cok tesekkurler...
Merhaba duyuru sakinleri,

Dun gece bebegimizin varligini ogrendik.

Avrupa yakasında testleri vs yaptırabilecegimiz, sonrasinda da duzenli gidebilecegimiz iyi bir doktor ve hastane ariyorum.

Cok tesekkurler...
0
paranoid corpse
(12.08.11)
hayırlı olsun. benim tavsiye edebileceğim işini süper yapan jinekolog mualla vural (0.212.556 4073) var bahçelievler'de. gebelik başlangıcından itibaren ayda bir kontroller oluyor. kan testleri vs. ile ilgili olarak dikkat etmeniz gereken şu: bu testleri özel laboratuvarlarda da yapabiliyorsunuz. biz araştırmadan etmeden yaptırdığımız için bi ton para verdik bu testlere. sonradan öğrendik ki sağlık ocakları bu testleri ücretsiz yapıyormuş.o yüzden bu testler için adresinize yakın sağlık ocağını tercih edin.
0
putperest
(12.08.11)
Florance Nightangale - Gayrettepe
Dr Aykan özçelik

Kibar, bilgili, her aradığınızda ulaşabileceğiniz, güven duyabileceğiniz bir doktordur. Hastane de eğer orada doğum yapmaya karar verirseniz her tür imkanın en iyisine ve kaliteli personele sahiptir. Ayrıca Türkiye'nin sayılı bebek yoğun bakım merkezine ve uzmanına sahiptir ( Bu dediğim her hastanede yok çünkü )
0
sayinseyirciler
(12.08.11)
Ailemizin kadin dogumcusu Nursen Koteli, muayenehanesi Sisli'de, normal dogumdan yanadir, mecbur kalmadikca sezeryan yapmaz.
0
mocha
(12.08.11)
amerikan hastanesi bülent urman, mükemmeldir. hayırlı olsun bu arada
0
nisansayısı
(12.08.11)
(2)

[acil] istanbul nöbetçi veteriner

ermanen
uçamayan hasta bir ebabil kuşu var:(git: 288441)zeytinburnu bakırköy civarlarında veya istanbul'da nerde nöbetçi veteriner olur gece saatlerinde?duyurudaki arkadaşa yardımcı olabilir misiniz?
uçamayan hasta bir ebabil kuşu var:
(git: 288441)

zeytinburnu bakırköy civarlarında veya istanbul'da nerde nöbetçi veteriner olur gece saatlerinde?

duyurudaki arkadaşa yardımcı olabilir misiniz?
0
ermanen
(12.08.11)
www.bakirkoy.bel.tr

detaydan adres bakılabilir, 24 saat açıkmı bilmiyorum ama

www.petpansiyon.com

gerisi : www.google.com.tr
0
bonjurkes
(12.08.11)
istanbul üniversitesi veteriner fakültesi'nde gece nöbet tutuluyor. ancak cerrahi anabilim dalı'nda prof. dr. serhat özsoy'u bulursanız mesai saatlerinde o kuşunuzla ilgilenebilir. kuş konusunda iyidir.
0
just fa
(12.08.11)
(6)

göğsümde ağrı

goldentitan
panik halinde çok hızlı koştum, sonra nabzımı saydığımda 130du. o zamandan beri göğsümde tam kalbin hizasında fena bir ağrı var. saatlerdir geçmiyor. napmalı?
panik halinde çok hızlı koştum, sonra nabzımı saydığımda 130du. o zamandan beri göğsümde tam kalbin hizasında fena bir ağrı var. saatlerdir geçmiyor. napmalı?
0
goldentitan
(11.08.11)
doktora gitmeli hala bir de soruyorsun
0
mr fusion
(11.08.11)
türkiyede değilim, doktora gitmem çok mümkün değil
0
🌸goldentitan
(11.08.11)
Kola ya da boyna yayılıyor mu? Bıçak batması gibi mi, yaygın ve basınçlı mı?
0
ornette
(11.08.11)
kola yayılmıyor, noktasal, her kalp atışında hissediyorum, bazı hareketlerimde ya da bazı nefeslerimde daha kötü oluyor.
0
🌸goldentitan
(11.08.11)
kalp ağrımaz diye biliyorum ben...
0
cedric tweedledee
(11.08.11)
noktasalsa ciddi bir şey olmamalı.
hiçbir kalp krizinde ağrı noktasal değildir diye bir şeyi net hatırlıyorum. hep bir bölge ağrır. kol içi, sırt vesaire...
0
delikan76
(12.08.11)
(4)

ekran dik olunca boyunda sertleşme

tannhauser
bilgisayar ekranı dik duruyorsa ve bir şekilde fark etmeden yarım saat filan çalışmışsam boynumun omuzla birleşen kasında felaket bir sertleşme ve ağrı oluyor. sizde de böyle bir sorun var mı yoksa ben mi hassasım?
bilgisayar ekranı dik duruyorsa ve bir şekilde fark etmeden yarım saat filan çalışmışsam boynumun omuzla birleşen kasında felaket bir sertleşme ve ağrı oluyor. sizde de böyle bir sorun var mı yoksa ben mi hassasım?
0
tannhauser
(11.08.11)
pozisyondan da olabilir. koltuğa koyduğun minder, kolunu koyduğun masa vs..boynunu rahatsız açıda bırakmana vesile olabilir. başta farketmezsin ama zamanla ağrıtır.
0
mayeskuel
(11.08.11)
yok, koltukla ilgili olmadığına eminim. zira ekran konumunu değiştirdiğimde bile rahatlama ve yumuşama hissi beliriyor. belki de saplantılıyımdır bilemiyorum.
0
🌸tannhauser
(11.08.11)
boyun fıtığı geçmiş olsun.
0
derman
(11.08.11)
@derman: günde 10 saat çalışsam bile gayet rahatım ama ekran hafif yamulmuşsa ben de yamuluyorum. fikrinde ısrarcı mısın?
0
🌸tannhauser
(11.08.11)
(5)

regl geciktirici kullanmak

ravioli
1-ne kadar zararlıdır?2-regl'den kaç gün önce kullanmak gerekir?3-kullanmayı bıraktıktan ne kadar sonra regl başlar?
1-ne kadar zararlıdır?
2-regl'den kaç gün önce kullanmak gerekir?
3-kullanmayı bıraktıktan ne kadar sonra regl başlar?
0
ravioli
(11.08.11)
1- e zararlı tabi vücut dengesiyle oynuyosun sürekli olmazsa kullanım çok zararı yoktur. ama yumurtalıkları tembelleştirme ve ilerde kısır olma ihtimali var gibi
2- regl den 3 gün önce kullanılıyor sonra değil
0
karaüzümhabbesi
(11.08.11)
3 gün önce başlamalısın
gunde 3 kere
yan etkisi elbet war, kullanmayı bıraktıktan sonra regl olduğunda ağrıdan duvarları tırmalicaksın, 2. perioddada apranax fort ağrıyı kesmicek..
bıraktıktan 2-3-4 gun sonra oluyorsun kişiye göre değişiyor bu.
0
eja
(11.08.11)
1. karin agrisi +1. Dahasi koca bir gobek, sis goguslerle dolasicaksiniz. asabiyetin sinirlarini zorlicaksiniz. kullandiginiza lanet edebilirsiniz. hormonal dengenizi alt ust ediyorsunuz sonucta.

3. Bazi insanlar da baslamasi 1 haftayi da bulabiliyor ama genelde 3-4 arasi.
0
luin 41
(11.08.11)
regl geciktirici ile ilgili anlatılanlardan korkup başka bir yöntem denemiştim ben. ağrım-sızım-devam eden pms halim olmadı.

geciktirmek istediğim reglden bir ay önceki olan reglimin ilk gününde doğum kontrol hapına başladım. doğum kontrol haplarının aktif olması için hep reglin ilk günü başlanması gerekiyor zaten. neyse işte normalde kutudaki 28 adet hapı içiyorsun, sonra bıraktıktan 1-4 gün sonra adet oluyorsun. ben 28 gün sonra hemen yeni bir kutuya geçtim. ikinci kutuya da ihtiyacım olan gün kadar devam ettim, 4 gün, bıraktıktan 1-2 gün sonra da regl oldum. geciktirici yerine doktor tavsiye etmişti bunu.

bir de yüzmek falan için istiyorsan tampon da çok etkili bir çözüm olabilir.
0
aklimiseveyim
(11.08.11)
primolut-n regl geciktrici ilaçtır, öneririm. regl başlamadan 2 gün önce içiliyor, günde 3 defa alınıyor, ne zaman regl omak istiyorsan 1 gün önce ilacın kullanımı kesiyorsun.
korkulacak bir ilaç deği. sonuçta bir ilaç yan etkileri olabilir ve kişiden kişiye değişir.
0
ozgur irade
(11.08.11)
(5)

Kalp çarpıntısı

jacque
Son 3 gündür şiddetli kalp çarpıntısı, iştahsızlık, mide bulantısı, kusma, aşırı su tüketimi ve ağız kuruluğu(çamur yemiş gibi) var. Bunlar bi anda başladı. Neden olmuş olabilir? Hastanenin hangi bölümüne gitmeliyim?
Son 3 gündür şiddetli kalp çarpıntısı, iştahsızlık, mide bulantısı, kusma, aşırı su tüketimi ve ağız kuruluğu(çamur yemiş gibi) var. Bunlar bi anda başladı. Neden olmuş olabilir? Hastanenin hangi bölümüne gitmeliyim?
0
jacque
(11.08.11)
zehirlenmiş olma?
0
thugster
(11.08.11)
stres altındaysanız, panik atak da olabilir ama siz önce bir kardiyoloji'ye görünün önce derim.
çok geçmiş olsun.
0
freud da sollardi
(11.08.11)
@thugster

Onu ben de düşündüm ama 3 gün boyunca sürer mi ki?! O kadar kustum bi de zehirlenme kalp çarpıntısına neden olur mu bilmiyorum..
0
🌸jacque
(11.08.11)
Acile..
0
oziloz
(11.08.11)
3 gündür neden bekliyorsunuz ki :/ acile gidin onlar yönlendirir zaten kötü bir şey yoksa da.
0
ufukcel
(11.08.11)
(2)

ucuk yarasi

bluewhale
yaklasik 3 bucuk gundur ucuk kremi(vectavir) kullaniyorum suan ucuk kuculdu fakat hayatina nemli bir kirmizilik olarak devam ediyor.. yarin aksama gecmis olmasini istiyorum,,acaba suandan itibaren vectavirle devam mi etmeli yoksa bepanten tarzi bisey mi surmeliyim??
yaklasik 3 bucuk gundur ucuk kremi(vectavir) kullaniyorum suan ucuk kuculdu fakat hayatina nemli bir kirmizilik olarak devam ediyor.. yarin aksama gecmis olmasini istiyorum,,acaba suandan itibaren vectavirle devam mi etmeli yoksa bepanten tarzi bisey mi surmeliyim??
0
bluewhale
(11.08.11)
bepanten sürmeyin.
doktor bana uçuk kreminden sonra sürmek üzere bactroban vermişti.benim uçuklarım yaraya dönüşüyordu çünkü. antibiyotikli bir krem. uçuğunuz henüz geçmemiş olabilir. isterseniz bactrobanı sürüp deneyin. geçmediyse zaten hissedersiniz (sızlama, zonklama..v.b) o zaman vectavirle devam edersiniz. geçmiş olsun!
0
balik kraker
(11.08.11)
vectavir, zovirax gibi uçuk kremleri uçuk çıkarken, daha yara halini almadan önce sürülürse işe yarıyor ama uçuk çıkmış ve sulu yara halindeyse en iyisi bir parça pamuğa batikon sürüp uçuğun üzerine bastırmaktır, bunu gün içinde 3-4 kez yapmak gerekiyor.yaranın çevresine yine de vectavir sürülebilinir, uçuk dağılmasın, sıçramasın diye.
0
kadifepanter
(11.08.11)
(3)

anksiyeteyi geçirmenin yolları nelerdir?

farabi
kalbim atıyor, ellerim titriyor, içimdeki korku gitmiyor... doktor, aşırı kilolarımdan dolayı olduğunu söyledi. herhangi bir yol yordam bilen varsa çok makbule geçer.
kalbim atıyor, ellerim titriyor, içimdeki korku gitmiyor... doktor, aşırı kilolarımdan dolayı olduğunu söyledi. herhangi bir yol yordam bilen varsa çok makbule geçer.
0
farabi
(11.08.11)
ilaç
0
lebanon
(11.08.11)
korkunun dibine in, kökenini araştır ve rasyonel bir neden bulmaya çalış. Büyük ihtimalle bulmayacaksın :) Eğer zorlanırsan bir psikologla görüş, yardım ederler. Kim, biri ben mi dedi? Eh, eğer bir psikologla görüşmek istiyorsan özelden mesaj at konuşalım ayarlayalım.
0
jesterdvine
(11.08.11)
Uzun vadede (bkz: Tai Chi)
Kısa vadede çikolata, nikotin, ılık duş+süt, seks, adrenalin salgılatacak herhangi bir şey faydalıdır ama bi süre sonra anksiyeteyi geçirmek için bunlara bağımlı hale gelebilirsiniz. (Uzun süredir anksiyete bozukluğu sahibiyim, bunların hepsini kullansam da bağımlılıktan kaçmayı başardım bir şekilde. Kendinize dur demeyi bilmekle alakalı. Reçetem olmasına rağmen ilaç kullanmıyorum. Yılda bir kere atak dışında çok etkileyecek bir şey yaşamıyorum.)

Ancak en çok işinize yarayacak şey ne kadar saçma olursa olsun korkularınızı dinleyecek birile uzun uzun konuşmaktır. Bir de sizi "koruyacağına" inanmanız lazım tabii. Ayrıca spor yapmak gerçekten anksiyete tedavisinde çok etkili. Sebebiyse endorfin ve seratonin salgılatması, vücut epeyce rahatlıyor. Size tavsiyem bir şekilde (yürüyüş olur, bisiklet olur, koşu olur) spor yapın. En iyisi yüzme tabii, hem suyun rahatlatıcı etkisi hem de harcanan efor açısından ama her zaman mümkün olmuyor ne yazık ki. Bunların hiçbirisi işe yaramazsa ilaç tedavisi dışında çözüm yok.

Anksiyete eğer kronik bozukluksa tamamen geçirmenin yolu yoktur. Ancak bahsettiğiniz gibi kilo kaynaklıysa bir diyetisyene görünmekte fayda var çünkü insanın ruh halinde besinler çok etkili. Probleminizi anlatın diyetisyene, yardımcı olacaktır. Üniversite hastanelerindeki diyetisyenler daha iyi oluyor. Sporla beraber yaptığınız zaman hem kilolarınıza faydası olacaktır hem de anksiyete konusunda oldukça efektif. Ben anksiyeteyle bu şekilde başa çıkıyorum ve gerçekten korkularım (senelik atak dışında) sorun çıkartacak boyutlara ulaşmıyor.

Tai Chi'ye gelince temelde nefes egzersizi olduğu için rahatlatır.
0
aileena
(11.08.11)
(5)

ölecek miyim ?

Stoneface
kalbim aynı göz seğirmesi gibi dakikada 1-2 kere saniyelik biçimde seğiriyor. acayip tırstırmaya başladı bu olay beni. ne yapmam gerekiyor ? ölecek miyim ? (ağrı sızı hiç bir şey yok şimdilik)
kalbim aynı göz seğirmesi gibi dakikada 1-2 kere saniyelik biçimde seğiriyor. acayip tırstırmaya başladı bu olay beni. ne yapmam gerekiyor ? ölecek miyim ? (ağrı sızı hiç bir şey yok şimdilik)
0
Stoneface
(11.08.11)
@ advest

akşam 7'de uyandım yahu
0
🌸Stoneface
(11.08.11)
ölmeyecek misin?

yakında zamanda değil ama çok büyük ihtimalle korkma, endişeye mahal yok. benim de kalbim bam bam atıyor şu anda. 7 bardak çay içtim ama sahurda ondan olabilir.
0
kakam gelmis olamaz mi
(11.08.11)
sağ göz mü sol göz mü? sol göz ise kötü bir şeyler olacağına, sağ göz ise hayırlı habere delalettir.
0
bruges
(11.08.11)
birşey olmayacak sadece korkacaksın.
0
lebanon
(11.08.11)
stress kaynaklı olabiliyor bunlar uykusuzluk kafein sigara ta tetikliyor bende de arada oluyor du, stres gidince kayboldu. kokutucu fazla üstüne gitme panik atağa dönüştürüyor..
0
alkolsuz icecek
(11.08.11)
(3)

tıbbi terimden anlayan birine ingilizce çeviri

quagliarella
selamlar, "Infiltrations have destroyed his tendons" ne demektam cümle;He goes around the world looking for sun. He cannot stand for over half an hour due to his knee problems. Infiltrations have destroyed his tendons.
selamlar,
"Infiltrations have destroyed his tendons" ne demek

tam cümle;
He goes around the world looking for sun. He cannot stand for over half an hour due to his knee problems. Infiltrations have destroyed his tendons.
0
quagliarella
(11.08.11)
Sızımlar kirişlerini yok etmiş.

Sızım: Bir maddenin doku içine sızıp birikmesi
Kiriş: Kas iskeletini saran beyaz fibröz şerit ; bir kası kemiğe tutturan bağ dokudan oluşan bağlantı
0
gyroscope
(11.08.11)
tıbbi çeviri yapıyor olsaydın infiltrasyonlar tendonlarını tahrip etmiş diyebilirdin. görüdğüm kadarıyla değil, ama tendon yine kullanılıyor, kiriş denmiyor bildiğim kadarıyla.
yine de medikal terminolojide infiltrasyon denir, sızım - sızıntı denmeyebilir. sızıntı sanki bişey enjekte etmişsin de o sızmış gibi, ama burda kendi yapısının parçası olmayan hücre - madde girişini ifade etmek gerekiyor, yani vücutta olan - ya da üretilen.
0
ahandanick
(11.08.11)
infiltrasyon ve tendon türkçe tıbbi terminolojide de aynı şekilde, yaygın olarak kullanılıyor. ancak çeviri edebi bir metin içinse bilemedim nasıl olur. tendon yine kullanılabilir gibi ama sızıntı olmaz. belki iltihap denilebilir anlamı tam olarak karşılamasa bile.
0
algor mortis
(12.08.11)
(1)

Nedir Bu?

yeniyetme
az önce dizimin arkasında küçük bi şişlik fark ettim. bu tümsek kızarmış ve azıcık bastırınca ağrıyo. ve de çok sert. yağ bezi olabilir mi? ya da sivilce? bi de napsam geçer?
az önce dizimin arkasında küçük bi şişlik fark ettim. bu tümsek kızarmış ve azıcık bastırınca ağrıyo. ve de çok sert. yağ bezi olabilir mi? ya da sivilce? bi de napsam geçer?
0
yeniyetme
(11.08.11)
muhtemelen yağ bezesi oluşuyor. eğer öyleyse geçmez.

aile hekiminize gösterin. sivilce ise antibiyotik verir.
0
lancelot du lac
(11.08.11)
(5)

yediğimiz yağlar ne olur?

wichniarek
son zamanlarda farklı yerlerden yağlanmanın nedeninin yediklerimizdeki yağlar değil karbonhidratlar olduğunu, yağların, özellikle de tereyağı ve zeytinyağının hem tamamen masum hem de çok gerekli olduğunu duydum. birincisi, bu doğru mu?ikincisi madem yağlar masum, madem yağlar karbonhidratlarla insü
son zamanlarda farklı yerlerden yağlanmanın nedeninin yediklerimizdeki yağlar değil karbonhidratlar olduğunu, yağların, özellikle de tereyağı ve zeytinyağının hem tamamen masum hem de çok gerekli olduğunu duydum. birincisi, bu doğru mu?
ikincisi madem yağlar masum, madem yağlar karbonhidratlarla insülin mekanizması tetiklenmedikçe yağ olarak depolanmıyor, o zaman yiyeceklerimizdeki ihtiyaç fazlası yağlar ne oluyor? dışkıyla atılıyor mu vücuttan?
0
wichniarek
(10.08.11)
yağ masum değil ki? k.hidratın fazlası gibi o da depolanıyor. zeytinyağı gerekli doğru, genel olarak sıvıyağlara ihtiyaç var. çünkü vücudumuz sıvıyağın yapısını oluşturamadığı halde temel yapıtaşı olarak kullanıyor. zeytinyağı içerdiği ekstralar sebebiyle diğer sıvıyağlar arasında daha revaçta.
tereyağa gelirsek, margarinlerden daha sağlıklı. margarin yerine tercih edilmesi gereken şey. her ne kadar vücut kendisi yağ oluştursa da dışardan almanın zararı yok, aşırıya kaçılmadığı sürece. (margarin sıvıyağların (bkz: bitkisel yağlar) hidrojenle doyurulmuş halidir.
diğer bir ek madde olarak, besinleri ikiye ayırabiliriz. biri yağ bazlı olanlar, diğeri su. yağ bazlı olanların (misal bi a,d,e,k vitaminleri) kanına geçebilmesi için yağlara ihtiyacın var. salatayı tamamen yağsız yemek mantıklı değil bu durumda. tabii bu demek değil ki kaşık kaşık yağ içinde yüzmeli.

yağ, karbonhidrat ve proteinlerin fazlası dışarı atılmaz. emilebildiği kadar emilir ve depo edilir.
0
hia
(11.08.11)
ekleme yapayım yağlarin çözünmesi için yağ gereklidir bu nedenle zayıflamak için kaliteli yağ tüketmeli(z.yağı, tereyağı, ceviz, antepfıstığı) diyor birçok doktor.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(11.08.11)
yağ depolamak için ille de insülin salgılaman gerekmiyor. yağ en çok enerji verendir 1 gramı 9 kaloridir, 1 gram carb ve 1 gram protein de 4 kaloridir. ihtiyacından fazla aldığın her kalori depolanır.

bitkisel yağlar doymamış yağlardır ve genellikle sağlıklıdır, ama bu çok kullanmanı gerektirmez. doymuş yağlar kalp-damar sağlığı açısından risklidir. hayvansal yağlar da doymuş yağlardır.
0
groove salad
(11.08.11)
plus, insülin yağ yakmanı engelleyecek bir hormon hiç değildir hatta tamamen safsatadır, karbonhidrat yiyerek de gayet zayıflanır. tabii insülin direnci veya diyabet olmadığını varsayıyorum.
bununla ilgili bir deney vardı, profesör abur cubur diyeti yaparak 13 kilo veriyordu, ve kan değerleri de çok iyiydi, ve çoğu da yağdan gitmişti.
0
groove salad
(11.08.11)
Yağlar insülin mekanizması tetiklenmeden de depolanabilir ama düşük karbonhidrat diyetlerinin güzel yanı, günlük 3000 kalorilik karnonhidratı oyuncak gibi tüketebilecekken bırak 3000'i 2000 kalori edecek kadar yağı bile yemen zordur.

Aldığın yağ, enerji üretiminde kullanıldığı gibi, vücutta üretilen hormonların yapıtaşı olarak da kullanılıyor. Bir miktarı dışkıyla da atılıyor ki, düşük yağ diyeti yapanların kabızlık çekmesi muhtemel.

Genel olarak düşük karb diyetleri, düşük yağ diyetlerine göre alışma dönemi geçtikten sonra hem uygulama, hem de kalıcı sonuç alma açısından daha üstün.
0
arnold schwarzeneger
(11.08.11)
(6)

Çene kayması ve 20lik diş

bubezleeb
kız arkadaşımın yaşadığı bi' sorun bu arkadaşlar. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. tabii semptomlardan yola çıkarak bu teşhise vardık. "semptomlar nedir" diye sorarsanız: çenede ağrı var. yüzeye çıkmış olan herhangi bi' yirmilik diş yok. periyodik dönemlerde ağrı yapıyor. iki-üç yıllık
kız arkadaşımın yaşadığı bi' sorun bu arkadaşlar. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. tabii semptomlardan yola çıkarak bu teşhise vardık. "semptomlar nedir" diye sorarsanız: çenede ağrı var. yüzeye çıkmış olan herhangi bi' yirmilik diş yok. periyodik dönemlerde ağrı yapıyor. iki-üç yıllık bi' süreden beri yaşanıyor bu sorun. merak ettiğim şey, bu sorunun tedavisi ameliyat mıdır ya da yirmilik dişler çekilmeli midir mutlaka?
0
bubezleeb
(10.08.11)
gömülü 20 yaş dişi çekilmesi kesinlikle gerekli yoksa diğer dişleri iterek çapraşıklık yapar. bi çene filmi çektirirseniz anlarsınız ki zaten gideceğiniz dişçi de bunu isteyecek muhtemelen.
0
buffy de vampir sayilir
(10.08.11)
Dişlerinde ortodontik tedavi gerektirecek şekil bozuklukları var mı?
0
spesifikasyon
(10.08.11)
bu sorunun tedavisi için yirmi yaş dişleri çekilir. zaten gömülü dişse, çekimi ameliyat şeklindedir. ama öyle çok major birşey zannedip korkmayın, ağrı çekeceğine çektirsin yirmilikleri rahat eder.
0
inthechaos
(10.08.11)
ortodontik şekil bozuklukları yok da şöyle bir sorun var... dört beş yıl önce azı dişlerinden birini çektirmişti; şu anda ise o azı dişinin boşluğu bulunmamakta ortodontiste gittik; ancak çene filminden pek bir şey anlayamamış galiba doktor arkadaş. biz, yirmilik dişin azı dişin yuvasını doldurduğunu düşünüyoruz. bu durumda tam olarak ne yapabiliriz? ameliyat süreci nasıl işler? hastaya narkoz verilir mi?
0
🌸bubezleeb
(10.08.11)
bu tür durumlar zaten ağızdaki dişlerin yerlerini değişmesi sonucu oluyor.bende de var.ortodonti tedavisine başladım ve doktor bunların geçeceğini gerekirse çene cerrahisinden yardım alabileceklerini söyledi.yüksek ihtimal sevgilin ağızını açıp kaparken ağrısı oluyor ve ağızdan "kıt" diye ses çıkıyordur.bence böyle hassas ve önemli konular için iyi bir diş hekimine baş vurulmalı.
0
spesifikasyon
(10.08.11)
şimdi ağızda tek tarafta toplam 2 adet küçük azı, 3 adet de azı dişi olması gerekir. eğer gömülüyse ağrıyı o yapar, sürmüşse tabii ki bir doktorun görmesinde fayda var. gerçekten düzgün olarak eksik dişin yerini doldurmuş ve fonksiyonda olan bir dişse çekilmez. ama o boşluğu ortodontik yardım olmadan doldurmuşsa muhtemelen eğik duruyordur.
ama gömülüyse ve çekilecekse, ne kadar kastettiğiniz narkoz ile bağdaşır bilemem ama lokal anestezi ile o alan uyuşturulur. hasta uyutulmaz. ancak başka bir hastalık nedeniyle heyecanlanmaması gerekiyor falansa sedasyon uygulanıyor, gene hasta uyanık. ama yapan yere göre de değişiklik gösterebilir.
0
inthechaos
(10.08.11)
(4)

ayak bileği kırığı ve beslenme

fukka
bundan 19 gün önce elim bir motor kazasında ayak bileğimi kırdım.sonuç olarak şuan alçıda duruyor. yata yata büyüyor. peki kırığa iyi gelecek en azından %1 bile olsa yata yata büyüttüğüm şeyim dışında kırığın iyileşmesinde bir katkı sağlayabileceğimi düşünüyorum. zaten normal hayatımda süt yumurta y
bundan 19 gün önce elim bir motor kazasında ayak bileğimi kırdım.
sonuç olarak şuan alçıda duruyor. yata yata büyüyor. peki kırığa iyi gelecek en azından %1 bile olsa yata yata büyüttüğüm şeyim dışında kırığın iyileşmesinde bir katkı sağlayabileceğimi düşünüyorum. zaten normal hayatımda süt yumurta yoğurt tüketiyorum. + olarak ne olabilir.

bide bu bacak kaslı maslıydı. şimdiden yumuşamaya, tereyağı kıvamına geldi. 6 hafta dolup alçı çıkınca bu bacak beni taşır mı? işe rom walker'la gidebilir miyim? toparlanması kolay olur mu? euro 3tl olur mu?
0
fukka
(10.08.11)
Benim babam da kolu kirildiginda sopiro'nun bahsettigi et suyu vs. corbasini tuketmisti bol bol ki sanirim 45 yasinda olmasina ragmen kolu cabucak kaynadigina gore bir faydasi olmus olmali. kaslar icin su anda yapabileceginiz bir sey yok sanirim. yine o donem babam fizik tedaviye, termal havuzlara falan gitmis bir zaman. o sayede kisa surede topladi, kolu da uc yerinden kirikti ustelik.
0
luin 41
(10.08.11)
O kaslar eriyecek. Fizik tedavi görmen gerek eski haline bir anda dönemezsin. zart diye toparlanmaz.
0
nedendir bilinmez
(10.08.11)
proteine aban bence doğuda bir gelenek var doğum yapan kadınalra hayvan kesilir eksiklik tamamlansın gibisinden o mantıktan yola çık et suyuna çorba paça çorbası falan ne bulduysan
0
hmm
(10.08.11)
alçıdan çıktıktan sonra zorlanmanız normaldir. ama yavaş yavaş eski gücünüze kavuşursunuz.
bol bol kemik suyuna pişirilmiş çorba tüketin. bir de komik gelecek belki ama kırıklar için "jelibon" tüketenlerin olduğunu biliyorum. sanırım içeriğindeki sığır jelatininden dolayı. yine de oldukça katkı maddesi ile imal edildiğini düşününce, canınız abur cubur istedikçe tüketin. abanmayın, abartmayın!
geçmiş olsun.
0
balik kraker
(10.08.11)
(5)

kamburluk tedavi

dynamic0de
hafiften kambur olmaya başladım bunun tedavisi için ortopediciye gitmem gerekiyor sanırım,istanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir ortopedici varmı?teşekkürler..
hafiften kambur olmaya başladım bunun tedavisi için ortopediciye gitmem gerekiyor sanırım,istanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir ortopedici varmı?teşekkürler..
0
dynamic0de
(10.08.11)
arkadaşımın birisi bunun için spor yapıyordu işi bilen bi hoca ile düzeltilebilir bnce de..
0
andlee
(10.08.11)
kamburlar ortopediye değil de fizik tedaviye gidiyor diye duymuştum ben
0
yakuza123
(10.08.11)
Omurgada buyuk, gozle gorulur bir anormallik yoksa fizik tedavi+1
0
luin 41
(10.08.11)
Kayışdağı Darülacaze'nin hemen kapısında solda poliklinik var. Orayı arayın 528 84 84 ve nasıl randevu alınır öğrenin. Randevuya gidip o yaşlı fizyoterapist albayla görüşün ve durum gerektiriyorsa ibb fizyoterapi merkezi için kağıt yazsın. O merkez de 100mt ötede zaten. İçinde 4-5 fizyoterapist ve fitness makinaları olan o merkez tam işe yarayacaktır. Ücretsiz ayrıca :)
0
jesterdvine
(10.08.11)
inşallah ankilozan spondilit değildir. uzman bir fizik tedaviciye gidin. teşhisi zor konulan bir hastalık.
0
payroller on the moon
(10.08.11)
(6)

1 gün boyunca takılı tansiyon aleti ERR 6

utkucbkc
belki genel bir kodlamadır evdeki küçük tansiyon aletidne error kodları vardı ama bulamadım, internettede aradım bulamadım, kardeşimde hipertansiyon mu değil mi bakmak için sürekli kolunda olan aletlerden var ama ölçmüyor sürekli err 6 diyor, bu hangi hata için kod ?
belki genel bir kodlamadır evdeki küçük tansiyon aletidne error kodları vardı ama bulamadım, internettede aradım bulamadım, kardeşimde hipertansiyon mu değil mi bakmak için sürekli kolunda olan aletlerden var ama ölçmüyor sürekli err 6 diyor, bu hangi hata için kod ?
0
utkucbkc
(10.08.11)
hangi error bilmiyorum ancak holter cihazı ölçümleri kaydedemediyse muhtemelen başka bir cihaz takıp bir gün daha tutmasını isteyeceklerdir.
0
robin crusoe
(10.08.11)
holter değil ama yinede isterler çünkü sonuç alamadılar ( sadece koluna bağlı tansiyon için)
0
🌸utkucbkc
(10.08.11)
holter işte o
0
mr fusion
(10.08.11)
holter değil. holter kalp ritmini ölçer, ritm bozukluğu vs tespit eder. bu tansiyon aletleri sadece günün her saati gece de dahil tansion ölçmek için.

hangi aşamadan sonra veriyor hatayı? yani şişiyor mu, şişmiyor mu, şiştikten sonra yavaş yavaş iniyor mu, yoksa pısss diye ölçüm yapmadan sönüyor mu, normal ölçüm yapıyor gibi devam edip en son sonuç vereceği yerde mi hata çıkıyor? hani bilmiyorsak da şunlara bakarak tahmin ederiz.
0
kibritsuyu
(10.08.11)
Bip diyor sonra 5 4 5 4 3 falan sanki bişey sayıyor hiç düşmeden err 6 diyor , gerçi makineyi aldılar bugün tekrar takmamislar
0
🌸utkucbkc
(10.08.11)
eski konu ama ona da holter deniliyor. (bkz: tansiyon holteri)
0
oziloz
(22.02.12)
(8)

Regl şişlik cinsel ilişki sorum acil

morisnayman
merhaba , sorunum aciliyet içerior aldığım yanıta göre 40 km gidip hatunu mu alıp hastaneye götürücem . kendisi regl dönemindeydi pazar başladı ( 2 gün önce ) pazartesi agrı cekti kanama vardı bugun kanama yoktu biz birlikte olduk ( hatunum bakireydi ne pis kelimeymiş bu neyse artık değil )
merhaba , sorunum aciliyet içerior aldığım yanıta göre 40 km gidip hatunu mu alıp hastaneye götürücem . kendisi regl dönemindeydi pazar başladı ( 2 gün önce ) pazartesi agrı cekti kanama vardı bugun kanama yoktu biz birlikte olduk ( hatunum bakireydi ne pis kelimeymiş bu neyse artık değil ) regl kanaması tarzında bi kanama olmadı , 2 kere ilişkiye girildi klasik ilk seferden kaynaklanan canı acıması şikayeti vardı. ben herhangi bir zorlanma hissetmedim ilişki sırasında yada kanama (olması gereken dısında) olmadı. şimdi hatunum ; sag ve sol kasıklarının üstünde çıkan iki yumrudan , aşırı agrıdan ve karında sert şişlikten çok şikayetçi, regl kanaması hala gelmedi pazartesi kanama vardı bunu da tekrar ekliyim. şimdi bu durum normal mi , ilişki ile alakası var mı ? acil hastaneye gitmelik bir durum söz konusumu ( saat 01.00 ) ben anadolu yakası o avrupa yakası yoksa yarın hastaneye gidilse cok bişi fark eder mi ? off işte bi sürü cümle düşüklüğü falan var ama idare edin .. cevaplarınızı bekliyorum tesekkurler
0
morisnayman
(10.08.11)
öyle karışık yazmışsın ki okumadan "doktora git" diyesim geldi.
0
royal
(10.08.11)
sen dalak aldırmayacak mıydın yahu? ne ara gördün bu işi :)
0
nesorcaktim
(10.08.11)
bişy olmaz ağrı normal
0
jack n brooks
(10.08.11)
ciddi cevaplar lütfen konu acil mühim ;
@nesoracaktım -> hızlıyım ben , aklınız ermez sizin
0
🌸morisnayman
(10.08.11)
aslında bu yaşananlar birbirinden bağımsız 2 olay, üst üste gelince hepsini birbirine bağlamışsınız :) sıcaklardan, stresten falan adette düzensizlik, işte 2 gün sürüp kesilme, 1 hafta sonra devam etme falan olabilir. e vücut da bundan olumsuz etkileniyo tabi, şişlik ağrı falan bundan. regl gecikmesinde de o kadar olur zaten. sizin birlikte olmanızla hiç bi alakası yok.

ama yumru olayı kafamı karıştırdı, bence de ihmal etme götür kızcağızı hemen
0
chickensoup
(10.08.11)
fıtık olabilir. daha önce dikkatini çekmemiştir belki. ya da o kadar belirgin değildir.
0
barfilozofu
(10.08.11)
Regl döneminde ilişkiye girmek rahmin mikrop kapması, enfeksiyon oluşması ihtimalini arttırır. Enfeksiyonumsu bir durum olabilir gibi geldi bana sizin söyledikleriniz. Öyle çok acil bir durum olduğunu, bu saatte doktora gitmeniz gerektiğini sanmıyorum, yarın normal bir saatte gitseniz olur sanki. Bu konularda bilgili ve tecrübeliyim ama doktor değilim, yani önemli bi şey değildir, %100 eminim de diyemem. Siz bilirsiniz ama doktora yarın gitseniz olur sanki.
0
green knight
(10.08.11)
regl henüz tamamlanmadığı için u ikayet. endişelenecek bir şey yok ama ilk ilişki için yanlış zamanlama olmuş bece. Kaldı ki reglye bir gün kala bile ilişkiye girmek bu şikayetleri doğuruyor. Azıcuk da nazlanıyoruz gibin,
0
nisansayısı
(10.08.11)
(1)

iç dış parazit

oscar
kedimin sağlık karnesinde, dış parazit için damla, iç parazit için hap kullanıldığı yazıyor. bunlar yeterli midir yoksa iç dış parazit aşı tarzı bir şeyde var mı?
kedimin sağlık karnesinde, dış parazit için damla, iç parazit için hap kullanıldığı yazıyor. bunlar yeterli midir yoksa iç dış parazit aşı tarzı bir şeyde var mı?
0
oscar
(09.08.11)
iç parazit aşısı mevcut ama tablet daha etkili olduğu için o kullanılmıştır. ayrıca tablet daha ucuz aşıya göre.
0
just fa
(09.08.11)
(2)

zyban

trajikomix
sözlükte kullanarak sigarayı bırakandan tut öleceksiniz muhahaha diye gülene kadar çok çeşitli entryler var ve bunların bir çoğu kullanmadan yazılmış entryler kanaatimce. o yüzden duyuruda soruyorum,bu ilacı kullanarak sigarayı bıraktınız mı yada bırakan tanıdığınız var mı? ve bu ilacı kullanırken s
sözlükte kullanarak sigarayı bırakandan tut öleceksiniz muhahaha diye gülene kadar çok çeşitli entryler var ve bunların bir çoğu kullanmadan yazılmış entryler kanaatimce. o yüzden duyuruda soruyorum,
bu ilacı kullanarak sigarayı bıraktınız mı yada bırakan tanıdığınız var mı? ve bu ilacı kullanırken sigarayı bırakmak istiyormuydunuz?

(2. soruyu şundan soruyorum; istemediği halde ilacı kullanıpta bırakan yada işe yaramadı diyenler olabilir.)
0
trajikomix
(08.08.11)
ben bu ilaçla ilk bırakışımda 10 ay kadar içmemiştim. Daha sonra başladım bi kaç ay içtim ve tekrar bu ilaca döndüm. Birkaç hafta kullanıp yeniden bıraktım sigarayı ve allah zeval vermesin; sanırım bir 6-7 ay oldu ağzıma bile değdirmedim.
0
jesterdvine
(09.08.11)
5-6 ay bırakmıştım. Çok işe yaradı. Sonra yeniden başlamam ilacın değil benim kabahatimdi bence.
0
michael_knight
(09.08.11)
(6)

bağırsaklarım bana bi şeyler anlatıyor

i was me but now he s gone
merhabalar ahali. biraz çirkin bi muhabbet geçecek, şimdiden uyarayım.geçen hafta salı günü ben ufaktan bi zehirlendim. gündüz bulantı, gece de ishal ve kusma şeklinde devam etti. çarşamba günü doktora gittim, reflor, emedur ve spasmbişey verdi (spazm ağrıları için mi ne). gaita testi de istedi ama
merhabalar ahali. biraz çirkin bi muhabbet geçecek, şimdiden uyarayım.

geçen hafta salı günü ben ufaktan bi zehirlendim. gündüz bulantı, gece de ishal ve kusma şeklinde devam etti. çarşamba günü doktora gittim, reflor, emedur ve spasmbişey verdi (spazm ağrıları için mi ne). gaita testi de istedi ama veremedim, o yüzden antibiyotik vermedi bana. doktora gittiğim günün akşamı ve bi sonraki perşembe gününü normal geçirdim. fakat perşembe akşamı bi ishal başladı ve gün itibariyle halen daha durmadı. neredeyse 1 haftadır ishalim yani.

normalde evimizde soğuk su olmazdı, sebil var şimdi buz gibi su veriyor, acaba ondan dolayı filan olabilir mi geçmemesi? normale göre yeme düzenimde değişen tek şey o oldu çünkü.

ne yapmalı sizce? doktora gidersem mecbur gaita isticek, ben de vermek istemiyorum onu, yapamıyorum da zaten. teşekkürler.
0
i was me but now he s gone
(08.08.11)
sanıyorum flagyl adındaki antibiyotiği almalıydınız. kısaca bakteri yok edici diyeyim. ondan durmamıs olabılır. sız uc gun ıcın bu dedıgım ılacı kullanın (gunde ıkı kez). ıkı gun de gunde bır kereden reflor alın. gecmıs olsun.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(08.08.11)
5 gündür bende de var aynı durum. ablam ve eniştem doktor. antibiyotiklik bir durum olmadığını söylediler. reflor ve emedur başladım.

salgın falan olabilir mi? ben izmir bornovadayım şu an.
0
lancelot du lac
(08.08.11)
Bugün benim de midem bulanıyor, sevgilim de aynı durumda. Bir şey mi var acaba?
0
vexations
(08.08.11)
teşekkürler delgado. eczaneye sorayım bi'. =)

ben istanbul'dayım lancelot du lac. tahminimce dondurma yüzünden oldu. nugger'da çok süt var, heralde elektrikler bi kesildi filan, eridi, dondu tekrardan, ondan olduğunu düşünüyorum.
0
🌸i was me but now he s gone
(08.08.11)
hayır, bu ara et yemeklerıne, sut urunlerıne dıkkat etmek gerekıyor. cokca zararlı bakterı ortalarda. bende de onbes gun once oldu. antıbıyotık sart olmayabılır ama vıral bakterı durumu olması muhtemel, tekrarladıgı ıcın.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(08.08.11)
flagyl almanızı gerektirecek bir enfeksiyon olsaydı. terleme ve ateş olurdu. önce doktorun söylediği gaita testini yaptırın.
0
orpheus
(08.08.11)
(12)

mide yanmasına acil çözüm. aslında ilaç sorusu..

avifa
selamlar, sabah kahvaltı yaptım 9 gib, demin de bi kaç tuzlu kraker yedim. midem felaket yanıyor. nexium içecektim unuttum, şimdi hafif tok karnına da olsa içsem zararlı olur mu? bir yararı olur mu? dayanılmayacak seviyede şu an mide yanması.
selamlar, sabah kahvaltı yaptım 9 gib, demin de bi kaç tuzlu kraker yedim. midem felaket yanıyor. nexium içecektim unuttum, şimdi hafif tok karnına da olsa içsem zararlı olur mu? bir yararı olur mu? dayanılmayacak seviyede şu an mide yanması.
0
avifa
(08.08.11)
nexium bu yanmayı hemen gidermez, gaviscon falan alın rahatlarsınız biraz. sonra öğlen vakitlerinde yemek yemeden yarım saat önce nexium alın.
0
gossamer
(08.08.11)
Yanmaya faydası olur hemen olmasa da(denenmiştir), ama zararı olur mu bilemiyorum, yanma anında pek umurumda olmuyor zarar kısmı sanırım. Ek olarak rennie veya gaviscon gibi birşeyler de yararlı olabilir.
0
sacrifice
(08.08.11)
Rennie
0
poseidon1
(08.08.11)
ben lansor kullanıyorum böyle durumlarda. normalde aç karnına alınmasına rağmen acil durumlarda yemekten sonra da içtiğim oluyor ve akabinde mazot içsem bana mısın demiyecek hale geliyor mide. zararı olacağını sanmam. aç karnına içilnmesinin mantığı sanırım mide çeperine sıvanması. yemekten sonra alırsan en fazla etkisi bir miktar daha azalır ama işe yara diye akıl yürüteyim.
0
sarap dumani
(08.08.11)
talcid çiğnemelisin.
0
efelerin efesi
(08.08.11)
talcid.
0
fannstmer
(08.08.11)
2 küçük yudum süt iç.
0
kayone
(08.08.11)
+1 Rennie . süt falan içme ben yıllardır ülser hastayım süt hep beter yaptı...
yada tatlı elma ye
0
revi
(08.08.11)
rennie-talcid-beyaz leblebi
0
mahnita
(08.08.11)
soda iç. rennie ile aynı etkiyi gösterir.
0
teflon
(08.08.11)
yarım bardak sütle birlikte bir dilim ekmek içi.
0
kumlupara
(08.08.11)
Talcid iyi gelir ama geçici bir çözümdür her sabah aç karnına yemekden 1 saat önce lansor düzenli içerseniz hiç sorun kalmaz ama en iyisi bir doktora görünmek
0
Canawar
(08.08.11)
(3)

diş yüzeyindeki aşınma nasıl tedavi edilir?

gijilti
dişimin ön yüzeyinde aşınma var. çukurlaşma gözlemledim.dişçiye gittim. buna bişe yapamam dedi. ama sızlama yapıyor ve ilerliyor. mutlaka bir tedavisi vardır bence... ne dersiniz, nereye gitmeliyim? neler yapılabilir?
dişimin ön yüzeyinde aşınma var. çukurlaşma gözlemledim.

dişçiye gittim. buna bişe yapamam dedi. ama sızlama yapıyor ve ilerliyor. mutlaka bir tedavisi vardır bence... ne dersiniz, nereye gitmeliyim? neler yapılabilir?
0
gijilti
(08.08.11)
böyle durumlarda başka bir diş hekimine gitmek her zaman için faydalıdır kanaatindeyim.
0
homo statisticus
(08.08.11)
bi kaç kere sağa sola kafamı çarpıp dişimi az da olsa kırmışlığım var. hepsinde 1 hafta sonra ağrı sızı geçiyordu. ama başka bi doktora da görünmek şart tabi.
0
take me rufee
(08.08.11)
yannız ortalıkta bi çok mal dişci var. benimde diş yüzeyim aşınık bi çok doktor buna bişi olmaz tutmaz bunu falan dediler bi kaçı bişiler yaptı tutmadı en sonunda yaşlıca görmüş geçirmiş bi amcaya gittim senelerdir adamın yaptığı sapasağlam duruyor. benim düş yüzeyim çukurdu biraz daha çukur yapıp dik bi tel koydu ve ustune kaplama yaptı
0
eja
(08.08.11)
(10)

Dalak aldırmak

morisnayman
Dalak aldırmanın prosedürü nedir ? dahiliyeye gidip ''haydee ben geldim al dalagı doktor amca '' değildir herhalde kaça mal olur ? sigorta karşılar mı ?dalaksızların askere alınmadığını gatada ki bir doktordan öğrenen 28.5 yaşında üçüncü üniversitesini terk etmeyi düşünen , askere gitmemek için tür
Dalak aldırmanın prosedürü nedir ? dahiliyeye gidip ''haydee ben geldim al dalagı doktor amca '' değildir herhalde kaça mal olur ? sigorta karşılar mı ?
dalaksızların askere alınmadığını gatada ki bir doktordan öğrenen 28.5 yaşında üçüncü üniversitesini terk etmeyi düşünen , askere gitmemek için türlü türlü yollar deneyen bir arkadaşın sorusu (:
0
morisnayman
(08.08.11)
malum bir şahıs dalağını aldırmıştı trafik kazası falan diye. biraz zor o işler sağlam yerden adamlar lazım
0
uykusuz her gece
(08.08.11)
tinerci , gaspçı bol memlekette allahtan kulp bulmak gerektiğinde o kulpu tutucak ama benim sorum prosedür nasıl işliyor ? ücreti ne kadar ? sigorta karşılıyor mu ?? bir de bence malum şahsın üstüne malum bir şahıs oldugu için gitmişlerdi sokakta ki ali veli 49 50 çok dikkat çekmez
0
🌸morisnayman
(08.08.11)
askere gitmemek için dalak aldıracağına vatandaşlıktan çıksın daha iyi bir yöntem bence.
0
lorenzen
(08.08.11)
götü versin kurtulsun. iki fotoğraf, tamamdır.
0
cotillard
(08.08.11)
bir kaza sonucu dalağı alınan arkadaşım vardı. askeri hastanede dikiş izine; hatta kazanın, dalağın alınma nedenine kadar her şeyi incelediklerini anlatmıştı. öyle kolay değil sanırım.
0
garip biseyler
(08.08.11)
birincisi dalak aldırmak isteğe bağlı bir şey değil. bu operasyonu yapacak doktor tüm kariyerini gözden çıkarmalı.

ikincisi diyelim ki o doktoru buldunuz. onunla birlikte operasyonu yürütecek bir ekibe ihtiyaç var.

şöyle bir senaryo üretebiliriz mesela:

dalağı parçalayan bir bıçak yarası vb. ile acil servise girilecek. en az bir acil servis doktoru ve hemşiresi lazım. genel cerrahi kosültasyonu istenecek. bir adet genel cerrah. acil ameliyata alınacak. biraz önceki cerrah işe yarar, bir adet anestezi uzmanı, en az bir ameliyathane hemşiresi, en az bir g.cerrahi asistanı lazım. ve tüm bu işlerde evrakları hazırlayan en az iki memur.

yani yaklaşık 10 kişiye reddedemeyeceği teklifler yapmanız gerekiyor. bence en güzeli "paşa paşa" yaylalar ;)

not: seferde ve barışta askerlik yapamaz raporlu bir yazar kişisi tarafından yazıldı.
0
lancelot du lac
(08.08.11)
1. evet dalağın fazla büyümesi, hiç olmaması gibi durumlarda askerden muaf olursunuz.

2. askere gitmemek için böyle bir şey yapmak düpedüz salaklıktır.
0
nuisance
(08.08.11)
ciddi mi bu? abi nedir bu askerlik korkusu, insan dalağını verir mi ya askerden kaçmak için?
0
dekila olmeka
(08.08.11)
kanım dondu hacı..
madem o kadar korkuyor askere gitmekten yurt dışına falan kaçsın gitsin be, dalak aldırmak nedir ya..
0
chaoslord
(08.08.11)
bu işler okadar kolay değil kronik hastalıgım olmasına ramen 2 hafta gata da uğraştım hastalığın nedeni tanısı amelyatların yeri yılları nedenleri kan talilleri ultrasonlar hastalıgın hikayesi yani zor.
0
Canawar
(08.08.11)
(7)

saç dökülmesini engellemek? bir de bioxcin kullanan var mı?

baba yorgun
yaşım 22, saçlarım çok kötü sayılmaz, fakat endişe duyuyorum. çekilen bir resimde [sanki!] kafamın arkasında hafif bi açılma var. korktuğumdan öyle görmüş olabilirim.+ saçlarımı elime attığım zaman en az 2-3 tel kalıyor. bunu anlayamıyorum işte. duş yaptığım zaman 24 sac teli gördüm yerde. evet sayd
yaşım 22, saçlarım çok kötü sayılmaz, fakat endişe duyuyorum.
çekilen bir resimde [sanki!] kafamın arkasında hafif bi açılma var. korktuğumdan öyle görmüş olabilirim.
+ saçlarımı elime attığım zaman en az 2-3 tel kalıyor. bunu anlayamıyorum işte. duş yaptığım zaman 24 sac teli gördüm yerde. evet saydım! toplam geçen zamanda değil.

şu bioxcin'i denemek istiyorum. saç çıkartmıyor ama dökülmesini engellemek istiyorum. tavsiye eder misiniz? işe yaradı mı?
0
baba yorgun
(08.08.11)
bioxcinin etkisini görebilmen için uzun süre kullanman gerekecek bu bir,

sonra bioxcini bıraktığında bahsettiğin dökülme varsa devam edecek bu iki,

kullanmadan önce saç dökülmesinin altında yatan nedeni bul bence. depresyon? sağlıksız beslenme? saç derisi problemleri?
başka küçük bir tavsiye daha istersen saçının hava almasını sağla ( daha az şapka kullanarak, daha az üzerini maskeleyen jöle-sprey kullanarak, yağlanma varsa uygun şampuanla yıkayarak). böyle işte :)
0
schizophrenia
(08.08.11)
ben serumlarını kullandım ama işe yaramadı. bunun yanında kuzenim sadece şampuanıyla baya ihya oldu. yani kişiden kişiye göre değişiyor. umarım sende işe yarar.
0
palpasyon
(08.08.11)
bende aynı senin durumundayım dostum yaş 22 hafif dökülme şüphesiyle 4 aydır bioxcin kullanıyorum dökülmeyi engelliyor gibi ama uzun vadede faydalı olur tavsiye ederim.
0
kayone
(08.08.11)
bioxcin iyi olabilir de omuz ve sırtta kıllanma yapıyor. duyuruda vardı böyle bir soru. kullanan arkadaşlar bunu göz önünde bulundursun derim.

saç dökülmesini engellemek için en etkili çözüm:
(bkz: minoxil)
0
kojiro
(08.08.11)
aynı yaş, aynı durum. çözüm: bioxcin şampuan. dökülmeyi durdurdu. tüp müp hikaye. şampuanı kullanırken biraz masaj yaparak kafada beklet.
0
0dy
(08.08.11)
bioxcin babamda epey işe yaramıştı. bir süre kullandı sonra durdu saçlarının dökülmesi.
0
panina manina
(08.08.11)
HİÇ boşa para bayılma bioxcine falan şampuan olarakta zigavus al yeter kullanım talimatına göre kullanırsın zaten..herşey tecrübe ile sabit dediğim gibi bioxcin boktan her alırım param war diosan minoxil..
0
andlee
(08.08.11)
(4)

Kulak zarı&Uçak

jonturk
İyi geceler annemin bir kulağının zarı delik uçağa binmekten korkuyor bi sıkıntı olur(basınç farkı falan dolayısıyla) diye.Bi sıkıntı olabilir mi?
İyi geceler annemin bir kulağının zarı delik uçağa binmekten korkuyor bi sıkıntı olur(basınç farkı falan dolayısıyla) diye.Bi sıkıntı olabilir mi?
0
jonturk
(08.08.11)
olmaz. basınç farkı hissederse ağzını açsın. ama uçak içinde basıncı sabit tutuyorlardır zaten.
0
cro magnon
(08.08.11)
Doktor'a danışmakta fayda var. Havaalanındaki doktorlar da yardımcı olur. Genelde uçağın içindeki basınç 2000-2500 metre yükseklikteki basınca eşittir. Uçak kalktığında kulaktaki basınç kalkar dolayısıyla kulaklarınızın rahatladığını hissedersiniz. İnişte tam tersi basınç yavaş yavaş artar. Uçağın alçalma hızıyla da alakalıdır (Alçalma hızı derken vertical speed yani). Eğer uçak hızlı alçalırsa basınçta hızlı artar ve kulakları rahatsız eder. İniş sırasında burunu tıkayarak hafif hafif burundan nefes vermek çözümolabiliyor. Doktora danışmakta fayda var tabi.
0
erim
(08.08.11)
eğer ağrı olursa ilk gün her şeye rağmen merak etmesin. benim de kulak zarım delik, çok nadir ağrı yapıyor
0
liriamer
(08.08.11)
doktora danışsın, kalkış-inişte sakız çiğnesin.
0
anestezik
(08.08.11)
(1)

Hastane Tavsiyesi

zaugnakhaldun
Genel cerrahi alanında iyi olan, istanbul içerisinde hangi hastaneyi tavsiye edersiniz?acıbadem maslak ile amerikan arasında kaldım ama bilemiyorum; daha iyi nereler var? tavsiye ettiğiniz doktor var mı?teşekkürler,
Genel cerrahi alanında iyi olan, istanbul içerisinde hangi hastaneyi tavsiye edersiniz?


acıbadem maslak ile amerikan arasında kaldım ama bilemiyorum; daha iyi nereler var?


tavsiye ettiğiniz doktor var mı?

teşekkürler,
0
zaugnakhaldun
(07.08.11)
hastane değil ama, ben mükemmel bir genel cerrah tavsiye edeceğim, prof.dr.hasan kalafat. ailecek hepimizi defalarca kesti biçti, üzerine tanımıyorum. ameliyatlarını eskiden nightingale mecidiyeköyde yapıyordu. geçmiş olsun.
0
qwertyuo
(08.08.11)
(9)

Yatağa girdiğim gibi hemen uyumak istiyorum

RuledBySecrecy
Yatağa girince uykuya dalmam ortalama 1-2 saat sürüyor. Yatağa girince direk uykuya dalma yöntemleri nelerdir?
Yatağa girince uykuya dalmam ortalama 1-2 saat sürüyor. Yatağa girince direk uykuya dalma yöntemleri nelerdir?
0
RuledBySecrecy
(07.08.11)
Düşüncelere dalıyorsunuz sanırım ve yeteri kadar yorgun olmuyorsunuz.Yatmadan 2 saat önce yeme-içmeyi kesin.Kafein tüketimini azaltıp,düzenli spora başlayın.Egzersiz yapınca özellikle bebek gibi uyuyor insan :)
0
free bird
(07.08.11)
ben hiç bir şey düşünmemeye çalışıyorum. o arada gidiyorum.
0
godoy
(07.08.11)
(bkz: P90X)
0
technicalte
(07.08.11)
sikintilariniz yerine, guzel seyler dusunup onlarin hayalini kurun. genelde ben de yapamiyorum ama hic bir sey yapmadan en ise yarayan bunu buldum.
0
modlar bu benim feykim silebilirsiniz
(07.08.11)
çalışın, yorulun ve erken kalkın efenim.
0
etna
(07.08.11)
bende de oyleydi eskiden,o zamanda stressliydim simdide durumda fark yok.

ama simdi 1-2 dakikada gidiyorum:))

uyurken baska hicbiseyle oynamiyorum ipod,cep telefonu etc gibi
uyumaya odaklaniyorum ,hatta cogu zaman,bu uyku moduna nasil gecicem acaba du bi dikkat edicem derken kütttt,sabah aciyorum gozleri...:)))

yemek yemek filanda bozabilir bu arada bu duzeni:)
0
serabetan
(07.08.11)
normalde kaçta yatıp kalkıyorsun?
0
goldentitan
(07.08.11)
uyuyamama problemi olanlar icin muthis bir cozumum var ve bunu kendim disinda birileriyle ilk defa paylasiyorum. cozum oldukca basit aslinda, uyuyor taklidi yapin. yani kendinizi kandirin, hareketsiz gozler kapali tipki uyuyor, birini kandiriyor gibi. gibi hareketsiz kalin. gorun bakin kisa bir surede uykuya dalacaksiniz.
0
emfuzi
(08.08.11)
Bir süre uyuyamazsanız yatakta kalmayın. Kaldıkça uyuyamazsınız. Bir süre sonra döner yine denersiniz.
0
sourlemonade
(08.08.11)
(6)

uçuk

lady laura
uçuklarim ciktii dudak kenarlarinda.. simdi ilac alacak durumd degilim.. boyle evde yapabilecegim bişey var mıdır ???
uçuklarim ciktii dudak kenarlarinda.. simdi ilac alacak durumd degilim.. boyle evde yapabilecegim bişey var mıdır ???
0
lady laura
(07.08.11)
dokunma hiç
0
pln
(07.08.11)
tahta kaşığı ısıt ve üzerine bas
0
köfte
(07.08.11)
suya karbonat koy, karıştır ve uçuklara sür hemencecik kurutur
0
eter
(07.08.11)
bakkaldan bir ufak votka alıp,votkayı pamuğa döküp uçuk çıkan yerlerine sür. iyi gelecek. 1 hafta önce bir kız arkadaş yaptı ertesi gün hemen geçmişti.
0
anti silence
(07.08.11)
antibiyotik etkili pomad işe yaramaz. virüs kaynaklı çünkü.
0
beyaz zambak ve mezar
(08.08.11)
bizzat doktorumdan öğrendiğim yöntemlerdir;
çiğ yumurtanın akını pamuklu çubukla sürebilirsiniz.
ya da tuzu bir miktar suda eritip bunu sürebilirsiniz (tuz aynı zamanda peeling etkisi yapar, uçuk izinin kalmasını da önlermiş)
0
balik kraker
(08.08.11)
(3)

domates yediğim gün burnum kanıyo

emcedeltate
son 4 5 senedir boyle. dometes yediğim günler burnum kanıyo. ama belirli bi saatinde değil. atıyorum sabah 9 30 da domates yedim aksam bilgisayar karsısındayken pıt pıt damlamaya başlıyo kanlar.psikolojik bişey mi bilemedim ama bu güne kadar bir kere şaşmadı kesinlikle şans değil ona eminim. ölücek
son 4 5 senedir boyle. dometes yediğim günler burnum kanıyo. ama belirli bi saatinde değil. atıyorum sabah 9 30 da domates yedim aksam bilgisayar karsısındayken pıt pıt damlamaya başlıyo kanlar.

psikolojik bişey mi bilemedim ama bu güne kadar bir kere şaşmadı kesinlikle şans değil ona eminim.

ölücek miyim soyleyin?
0
emcedeltate
(07.08.11)
Domates öncesi ve sonrası tansiyonunuza bir baksanıza, belki o yükseliyor.
0
sourlemonade
(07.08.11)
tıbbi bilgi veremeyeceğim; ama vaktinde bi belgeselde izlemiştim. süt tenli ingiliz ailesine 1 ay boyunca domates yediriyolardı. bikaç hafta sonra derileri kırmızılaşmaya başlıyodu. işte o zaman domatesin ne menem birşey olduğunu anlamıştım. uzmana görün. görünemiyorsan domates yeme ölmezsin.
0
mayeskuel
(07.08.11)
domateste yüksek miktarda c vitamini var. belki de bununla alakalıdır.
0
numbernine
(07.08.11)
(3)

Diz rahatsızlığı

vekayinuvis
Beş gün önce düşme sonucu dizimi herhangi bir yere çarpmamama ve o an için acı hissetmeme rağmen yürürken sağ dizimin iç yan üst kenarında batma şeklinde bir acı hissettim. Dizimde çok az bir şişme olup bir iki gün içinde şişlik indi. Dizimde baştan beri bir ağrı yok. Dokunmaya karşı hassasiyet yok.
Beş gün önce düşme sonucu dizimi herhangi bir yere çarpmamama ve o an için acı hissetmeme rağmen yürürken sağ dizimin iç yan üst kenarında batma şeklinde bir acı hissettim. Dizimde çok az bir şişme olup bir iki gün içinde şişlik indi. Dizimde baştan beri bir ağrı yok. Dokunmaya karşı hassasiyet yok. Yalnız yürürken acı olmamasına rağmen topallıyorum, basamak çıkarken az, ama inerken batma şeklinde bir acı mevcut. O da dayanılamayacak bir acı değil. Bir de rahatsız olan dizimi tam düz açamadığımı farkettim. Düz bir duvara yaslandığımda sakat olan dizimin arka tarafının duvara temas etmediğini, 3-4 cm. önde kaldığını gördüm. Bununla birlikte bağdaş kurup oturduğumda acı yok. Bükük bir vaziyette oturduğumda bacağımda acı yok. Yalnız uzun süre dizimi bükük oturduğumda doğrulurken tam düz hale getirirken hafif bir acı oluyor. Dizimi arkaya bükük topuğumu kalçaya değdirdiğimde bir acı yok. Bu durumda rahatsızlığımın ne olduğunu merak içerisindeyim. Bulunduğum yerde ne ortopedi doktoru ne de mr çekilecek bir yer var. Birkaç gün içerisinde İstanbulda olacağım ve o vakit hem doktora gidebilirim hem de mr çektirebilirim. Lakin bu süre içerisinde dizimin durumunun ne olduğu beni bayağı bir işkillendiriyor. İlk günkü acıyla aklıma bağ kopması geldi ama onun acısının çok şiddetli olduğunu öğrenince şimdi menisküs mü acaba derdi sardı. Acaba çok mu evhamlanıyorum? Yardımınız ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.
0
vekayinuvis
(07.08.11)
ben de benzer şikayetle doktora gittim bir iki ay önce. doktor mr çekti. bacağımın üst arka tarafındaki kıkırdak dokusunda yumuşama oluşmuş. çarpma, düşme sonucu olabiliyormuş bu. beni de araba ezmişti.

ilaç yazdı ve orayı güçlendirmek için bir hareket gösterdi. ilacı kullandığım zaman ağrı baya hafiflemişti ama ben hareketi yapmayı hep unuttuğumdan maalesef gene başladı.
0
nefertarii
(07.08.11)
normalde işkillenmezdim ama internette merdiven inerken acı hissetmek ve dizi tam düz hale getirememek menisküs yırtığı belirtisidir gibi bir bilgi gördüm. bu da benim bayağı bir moralimi bozdu açıkçası. bununla birlikte dizde şişlik ve ağrıdan da bahsediliyor ama bunlar bende yok. acaba ameliyatlık bir durum mu var diye içim içimi kemiriyor.
0
🌸vekayinuvis
(07.08.11)
başlangıçta nimerol krem kullanmama rağmen bugün dolgit krem sürdüğümden mi bilmem dizimdeki acı kayboldu gibi. oturup kalkarken en azından acı eskisi gibi değil. bu krem bu kadar etkili midir?
0
🌸vekayinuvis
(07.08.11)
(6)

El Bileğim Burkuldu Doktorsuz Tedavi?

technicalte
Selamlar,Spor yaparken sol el bileğim burkuldu. İlk önce acıdı fakat önemsiz geçer diyip spora devam ettim, etmez olaydım. Birkaç saat sonra bileğimi oynatamaz hale geldim, kırık olsa duramazdım kırık değil bence. Tahminim oradaki bağ doku zarar gördü. Hiç buz koymadım (biliyorum hatalıyım)Şu an ban
Selamlar,
Spor yaparken sol el bileğim burkuldu. İlk önce acıdı fakat önemsiz geçer diyip spora devam ettim, etmez olaydım. Birkaç saat sonra bileğimi oynatamaz hale geldim, kırık olsa duramazdım kırık değil bence. Tahminim oradaki bağ doku zarar gördü. Hiç buz koymadım (biliyorum hatalıyım)

Şu an bandajda sargıda, oynatınca acıyor o kadar.

Sorum şu: eğer bir iki güne azcık ağrı geçmez ise doktora gideyim mi?
sadece sargıda beklemesi yeterli mi, yoksa arada bir buz koysam artık nafile mi? Burkulma zamanla kendiliğinden geçer mi kalıcı hasar bırakır mı?
Bengay gibi kremler dışında tedavi öneriniz var mı?
0
technicalte
(07.08.11)
voltaren ağrı kesici krem sür. sargıdan çıkarma ve zorlama. uzun sürecek iyileşmesi. kötü olmuşa benziyor, 1 yıl kadar sürebilir; telaşlanmaya gerek yok.
1 ay önce bisikletten uçtum. bileğim hala ağrıyor, tecrübeliyim yani.

aslında ağrı kesici kremlerin çoğu aynı gibi. boşuna para vermeye gerek yok ekstra kreme.
0
take me rufee
(07.08.11)
doktora git. bengay işe yaramaz. bol bol buz. mormarma elde hareketsizlik olursa hiç durmadan git doktora. kırık olsa duruluyor merak etme. 3 gün kırık ayakla gezmişim burkuldu sanıp.
0
mr fusion
(07.08.11)
oha 1 yıl mı :(

morarma yok elde hareketsizlik yok
0
🌸technicalte
(07.08.11)
doktor değilim ama sol el bileğini yerinden çıkarmış biriyim. söylediklerin aynı benim yaşadıklarım. en önemlisi bileğini oynatamaz hale gelmen. ben de bileğimi oynatmaya çalıştığımda inanılmaz ağrı oluyordu. yerinden çıkmış bir bilek bekleyerek düzelmez bunu bil. beklemek de daha kötü yapar. bence hemen doktora git.
0
kocakum
(07.08.11)
1 yıl dediysem hep ilk günkü gibi ağrımayacak zorlanınca azacak ama olacak o ağrı. kemiklerde çatlak çıkık kırık olmadığından emin değilsen doktora görünmekte fayda var.
0
take me rufee
(07.08.11)
yarın doktora gitmeye karar verdim ne olur ne olmaz :(
0
🌸technicalte
(07.08.11)
(1)

fazla uyumaya çalışmak

lansta
deneyimlerime göre uyanınca daha fazla uyumak için kendimi zorladığımda gözlerimi kapatınca birden kafama elektrik şoku gibi bir şey vermişler gibi hissediyorum anlık oluyor gözlerim hemen açılıyo bu olabilen bir şeymi yoksa sadece bende mi oluyor
deneyimlerime göre uyanınca daha fazla uyumak için kendimi zorladığımda gözlerimi kapatınca birden kafama elektrik şoku gibi bir şey vermişler gibi hissediyorum anlık oluyor gözlerim hemen açılıyo bu olabilen bir şeymi yoksa sadece bende mi oluyor
0
lansta
(06.08.11)
Vizüel korteks yeterince dinlenmekle birlikte aşırı polarize olduğundan yer yer depolarize olarak gözünüzde ışık çakmaları hissi verecektir. İdeal uykunun fazlası da günü verimsiz kılar, bu nedenle uykularınızı düzenlemenizi öneririm.
0
ornette
(06.08.11)
(2)

Tüy Döktürmece

long live rock n roll
Ben kıllı sayılabilecek bir erkeğim. Bu kıllardan, mümkünse kısmen kurtulmak istiyorum. Şöyle göğsümdeki kılların miktarını ve şiddetini azaltacak bir krem filan var mı? Başka yöntemleri nelerdir?Lütfen sizin ya da tanıdıklarınızın tecrübelerinden referans verin..
Ben kıllı sayılabilecek bir erkeğim. Bu kıllardan, mümkünse kısmen kurtulmak istiyorum. Şöyle göğsümdeki kılların miktarını ve şiddetini azaltacak bir krem filan var mı? Başka yöntemleri nelerdir?

Lütfen sizin ya da tanıdıklarınızın tecrübelerinden referans verin..
0
long live rock n roll
(06.08.11)
lazer epilasyon.
0
allanpoe
(06.08.11)
lazer epilasyona alternatif olarak ipl var.
0
goldentitan
(06.08.11)
(1)

kulak ağrısı

nicksiz bir insan
iki hafta önce fln daldığım için iki kulağıma da su kaçtı, bayağı bir ağrı yaptı. geçen hafta doktora gittim, bir ağrı kesici bir de antibiyotik verdi, bir haftadır kullanıyorum. ağrı geçti fakat kulaklarımı daha tıkalı hissediyorum, sanki pamuk tıkanmış gibi, hafif de basınç var gibi sürekli esneme
iki hafta önce fln daldığım için iki kulağıma da su kaçtı, bayağı bir ağrı yaptı. geçen hafta doktora gittim, bir ağrı kesici bir de antibiyotik verdi, bir haftadır kullanıyorum. ağrı geçti fakat kulaklarımı daha tıkalı hissediyorum, sanki pamuk tıkanmış gibi, hafif de basınç var gibi sürekli esneme ihtiyacı hissediyorum ama bir nebze bile geçmiyor. ilaçların bitmesini mi bekleyeyim, bu his de geçer mi? tekrar doktora gitmeme gerek var mı? şimdiden teşekkürler.
0
nicksiz bir insan
(06.08.11)
selam tipatip aynisi basima geldi hatta ben de buraya duyuru acmistim:)

yapacak hicbir sey yok bekleyeceksin yavas yavas geciyor o tikaniklik.icerdeki enfeksiyonlu suyu cikarmaya ugrasma cikmiyor cunku tek sorun zamanla kurumasi.

hatta ben doktorun verdigi antibiyotigi bitirememistim bile.nerdeyse 2 hafta tikali kulakla dolastim. sonra gecti

sonra da gidip kulak tikaci aldim onunla giriyorum havuza artik
0
inancsiz deve
(06.08.11)
(4)

gece gelen dis agrilari?

hjarteblod
ayda 1-2 kere oluyo bu sanirim bende. genelde birkac gun ustuste oluyor.dis agrimiyor aslinda normal duruyor, ama uzerine diger disle hafif bastirinca, agriyor ve saga sola hareket ettirmeye calistigimda hafif oynuyor. gunduz normale donuyor, birkac gece sonra da geciyor bu, saglam oluyor disler.gun
ayda 1-2 kere oluyo bu sanirim bende. genelde birkac gun ustuste oluyor.

dis agrimiyor aslinda normal duruyor, ama uzerine diger disle hafif bastirinca, agriyor ve saga sola hareket ettirmeye calistigimda hafif oynuyor. gunduz normale donuyor, birkac gece sonra da geciyor bu, saglam oluyor disler.

gunde 2 kere fircaliyorum disleri, bi de mouthwash kullaniyorum.

curuk yok dislerimde suanda, bi dolgum bi de kanal tedavisi yapilmis bi disim var.

yillardir var sanirim bu gece agrilari.


niye olur bu ya? daha gencecik adamim ben! dissiz mi kalicam!
0
hjarteblod
(06.08.11)
4 kanal tedavisi, milyonlarca dolgu vs. vs. problemleri yaşamış birisi olarak şunu söyleyebilirim.

Eğer röntgen çekilmediyse o dişten şüphelenmenizde fayda var. Zira içten çürüme ya da dişlerin birbirine temas ettiği ve göremediğiniz bir noktada çürüme başlamış olabilir.

Ağrıların gece artmasının sebeplerinden biri de kan dolaşımı ve iltihaplı bölgedeki basıncın geç saatlerdeki davranışıdır.

Diş etleriyle alakalı bir sıkıntı olabilir.

Yakın zamanda bir diş hekimine göründüğünüzü belirtmediğinizden, en kısa zamanda bir uzmana gitmelisiniz diyorum.
0
homo statisticus
(06.08.11)
son dis hekimine gidisim, immm, bir bucuk yil onceydi. gideyim o zaman ben.
0
🌸hjarteblod
(06.08.11)
İşte tam kanal tedavisi yapılacak bir belirti.Büyük ihtimal çürük dişinde değil köktedir.Oyle olunca diş kökündeki sinirleri kanal tedavisiyle öldürüyorlar.En yakın zamanda bir polikliniğe veya diş sağlığı mersezine git,röntgen mutlaka çektir ki çürük nerde tam teşhis ettir,doktor mutlaka isteyecektir.Sonra seansları var ama ,eger cürük cok dişinde değilse dişini sakın cektirme ki implant yaptırmak zorunda kalmayasın.ne doktorlar var sırf para almak için o güzelim dişleri çekiyorlar.Cok geçmiş olsun şimdidden.
0
moonlight
(06.08.11)
moonlight, yapma be abi...
0
🌸hjarteblod
(06.08.11)
(6)

Sol bacak uyuşması

mvpdirk
son 2-3 gündür sol diz kapağımın arka kısmı karıncalanıyor. ara ara da göğsümün sol tarafına çok kısa süreli ve hafif bir ağrı girip çıkıyor. kalple ilgili bir durum olmasından şüpheleniyorum. nedir ne değildir normal bişey midir bi yardım edin lütfen tırsmaya başladım.
son 2-3 gündür sol diz kapağımın arka kısmı karıncalanıyor. ara ara da göğsümün sol tarafına çok kısa süreli ve hafif bir ağrı girip çıkıyor. kalple ilgili bir durum olmasından şüpheleniyorum. nedir ne değildir normal bişey midir bi yardım edin lütfen tırsmaya başladım.
0
mvpdirk
(06.08.11)
kardeşim doktora gitsene benim bildiğim kalp krizi ağrıları bunlar.
0
take me rufee
(06.08.11)
doktora gitsem ve bunları söylesem anında net bi teşhis koyar mı? tedavi süreci falan nasıl olur?
0
🌸mvpdirk
(06.08.11)
belle alakalı da olaiblir. fıtık fln.
0
bryan fury
(06.08.11)
valla sigortan varsa şimdi git. yoksa da git gerçi ama bana sakatlık var gibi geldi.
0
take me rufee
(06.08.11)
piskolojiktir %90
0
alkolsuz icecek
(06.08.11)
%99,9 bişey yok kalbinde. Kafana takma, boş bi vaktinde dr a git. Acelesi yok fazla
0
beltedmanatee
(07.08.11)
(1)

Glukoz testi

bulamıyorum
Aranızda doktor ya da şeker hastası olan varsa bi yardımcı olabilir mi ? test sonucunda Glukotest(hastabaşı gloko)=195 ve Glukoz= 120 yazıyor.1)Glukotest olan sonuç neyi gösteriyor ? 2)195 o değer için normal mi ?
Aranızda doktor ya da şeker hastası olan varsa bi yardımcı olabilir mi ?
test sonucunda Glukotest(hastabaşı gloko)=195 ve Glukoz= 120 yazıyor.
1)Glukotest olan sonuç neyi gösteriyor ?
2)195 o değer için normal mi ?
0
bulamıyorum
(05.08.11)
Glukotest parmak ucundan alınan kanla yapılan testlerden biridir. O anki açlık tokluk durumu, kanın doğru şekilde alınışı gibi faktörlere bağlıdır. Kan glikozu (sanırım 120 mg/dl olarak ölçülmüş) ise damardan alınan kanda yapılan testle belirlenir. Bu da açlık / tokluktan etkilenir.

Tokluk değerinde dahi (yemekten 2 saat sonra) diyabet hastasında 195 mg/dl olması istenmez, yüksektir. Tabii ölçüm doğru şekilde yapıldıysa. (alınış biçimi, ne zaman alındığı)

Yani doğru işlem, ve açlık / tokluk durumu önemlidir. Geçmiş olsun.
0
bu bir kullanici adidir
(06.08.11)
(7)

iyi bir antihistaminik tavsiyesi?

sparta_küs
akarlara karşı alerjisi olana?teşekkurler...
akarlara karşı alerjisi olana?

teşekkurler...
0
sparta_küs
(05.08.11)
aerius beni kurutmuyor ve de uyutmuyor :)) sadece akıntımı kesiyor
0
no avalon
(05.08.11)
aerius +1
0
helenart
(05.08.11)
xyzal ya da aerius (ben xyzal bulamadığımda aerius alıyorum)
0
balik kraker
(05.08.11)
clarinase
0
muratk18
(05.08.11)
clarinase +1
0
nekodunlangafana
(05.08.11)
notta
0
polyester kelebek
(05.08.11)
aerius u gece al yatmadan evvel. işe yaramazsa duact kullanailirsin.
0
african rain
(05.08.11)
(4)

deri soyulması

sql
güneşte yandım.. 2 gün geçti soyulmaya başladım.yüzümdeki soyulmaları çabuklaştıracak bir ilaç vs. ne tavsiye edersiniz??
güneşte yandım.. 2 gün geçti soyulmaya başladım.yüzümdeki soyulmaları çabuklaştıracak bir ilaç vs. ne tavsiye edersiniz??
0
sql
(05.08.11)
bastırmadan hafifçe keseleyin. ne ilacı eskiden ilaç mı varmış.
0
sevii
(05.08.11)
peeling yapın nazikçe. (şu yüz için olan peeling kremlerinden alın.)
0
terp
(05.08.11)
yüzüm hassas olduğu için yüze kese uygulayamıyorum. vücut dert değil zaten. sorun yüzüm.
0
🌸sql
(05.08.11)
hametan. ama sarı kutuda olan.
0
yeniyetme
(05.08.11)
(12)

Kedi alerjisi hakkında

sabor
yaklaşık 1 yıl önce british shorthair cins bir kedi aldım ben. normalde kedileri sevmezken köpek bakmak zor olacağını düşünüp böyle bi karar vermiştim aslında ama zaman geçtikçe çokda sevdim şerefsizi, şu an hayatımda büyük yer kaplıyor kendisi. daha sonra evin kapısında yavru halde bulduğum bir ked
yaklaşık 1 yıl önce british shorthair cins bir kedi aldım ben. normalde kedileri sevmezken köpek bakmak zor olacağını düşünüp böyle bi karar vermiştim aslında ama zaman geçtikçe çokda sevdim şerefsizi, şu an hayatımda büyük yer kaplıyor kendisi. daha sonra evin kapısında yavru halde bulduğum bir kediyi de kıyamayıp eve aldım belki arkadaş olurlar diye düşünerek ve veterinere götürüp gerekli işlemleri hallettik. kist aşısı yapılmadı birtek. herneyse işte son 1 aydır gözlerim çok kaşınıyordu burnum kaşındı ve 3-4gecedir nefes alırken inanılmaz zorlandım astım gibiydi.korka korka hastaneye gittim işte bu gun anladıkki alerji testinden çıkan sonuca göre benim bu kedilerle yaşamam mümkün değil. ama aklıma takılan 1yıldır niye hiç sorun olmadıda son 1aydır böyle oldu, benim bu bıdıklarla beraber yaşamam için ne yapabilirim birfikir verebilecek varmıdır :(
0
sabor
(04.08.11)
british shorthair'ı bana verebilirsin.
ciddiyim.
0
lorenzen
(04.08.11)
vermek istemiyorum ki
0
🌸sabor
(04.08.11)
alerjin varsa ver işte yav. zararlıymış sana. istediğin zaman ziyaret edersin. gelince yemek yaparım vs.?
0
lorenzen
(04.08.11)
çocukluğumdan beri bronşiyal astımla sayısız kedi besledim, şu an da 2 kedim var. sabahları nefes darlığı, göz ve burun kaşıntısı, boğaz yanması gibi belirtiler bende de var. bırak kediyi evdeki halıları bile kaldırmamı istemişti doktor. ama alıştım ben böyle yaşamaya. bir iki ilaç takviyesiyle alerji sorun olmuyor.
0
robin crusoe
(04.08.11)
2gecedir çok zorlanıyorum nefes alırken biryandan da durmadan öksürüyorum. uyku falan kalmıyor. göz kaşıntısı falan olsa sadece bende problem etmem aslına bakarsan.
0
🌸sabor
(04.08.11)
o zaman solunum fonksiyon testi yaptırmanı öneririm. gerçi 2 gece kısa bir süre ama alerjik astım başlangıcı olabilir. eğer öyleyse -ki umarım değildir- iki seçeneğin var ya kedilerden ve bilumum tüylü hayvandan sonsuza kadar uzak duracaksın ya da benim gibi günde 3 kere ilaç kullanarak koy götüne rahvan gitsin diye yaşayacaksın. geçmiş olsun şimdiden.
0
robin crusoe
(04.08.11)
solunum testide yaptık. bunun bi aşı tedavisi varmış ama %50-60 başarılı olabiliyormuş 2hafta arayla sürekli iğne olmak lazım 3yıl boyunca ve bir o kadar da para gidecek bu işe.
0
🌸sabor
(04.08.11)
başlangıç olarak yatak odanızı kedilere kapatarak başlayabilirsiniz. ve kedilerin yaşam alanlarını biraz küçültün. belli yerlerde otursunlar.

temizliğe de dikkat edeceksiniz.
0
mea maxima culpa
(04.08.11)
ben çok alerj aşısı oldum. bir işe yaramadı.

para gitmez o işe. size özel bir aşı hazırlayacaklar şişe içinde, onu kullanacaksınız.
0
mea maxima culpa
(04.08.11)
belki birincisi shorthair cins olduğu için çok rahatsız etmedi sizi. ikincisi uzun tüylüyse o tetiklemiş olabilir. belki ikinciyi sahiplendirseniz? buraya ilan verin bir talip çıkar belki aşılı yavru kediye.

furminator deneyin bir de, baya tüy çeker alttan. yapışkanlı rulo edinin günde 1-2 kere üzerinden geçirin kerataların (furminator'a rağmen ne kadar tüy yapıştığına inanamayacaksınız). son çare olarak paraya kıyıp dyson gibi alerjik bünyeler ve hayvan besleyenler için özel üretim elektrik süpürgelerinden alabilirsiniz. ve evet yatak odanıza yatağınıza sokmayın artık.
0
quasiromantic
(05.08.11)
@quasiromantic + 1

alerjik astım hastasıyım, kedilere alerjim var, 2 kedim var :D
ilk başlarda bir sıkıntım yoktu, sonradan oldu...kedilerimi veremedim. ama ev hayatında epey değişiklik yaptık biz.

ilk olarak; ağlasalar da sızlasalar da kediler o yatak odasından çıkacak! ben kedilerimin temiz havlu üzerinde yatmayı çok sevdiğini keşfettim bir şekilde. gece gelip kapıyı tırmalamasınlar diye onlara kocaman havlular alıp, misler gibi yıkayıp salonda koltuk üzerine serdim. bu rüşvete karşılık yatak odamdan vazgeçtiler :D


ikinci olarak dyson süpürge, animal pro. evdeki buzdolabıma bile onun yarısı kadar para ödemedim ama işin içine sağlık girince mecburen aldım. evin bütün havası temizleniyor, pişman değilim. hatta gidip bir de dyson'ın el süpürgesini almıştım.(ama sonradan el süpürgesi olarak fakir'in animal modelini buldum bir arkadaşıma, üçte biri fiyatına, o da iş görüyor)sürekli süpürün, süpürün, süpürün!


ve çamaşır kurutma makinası, gelmiş geçmiş en iyi icat. çamaşırlardaki bütün kumaş tozlarını ve kedi tüylerini topluyor. ben kurutma makinası aldıktan sonra ilaç bile kullanmamaya başlamıştım.

ve çok zor durumlarda günde 1 ilaç. bağışıklığı güçlendirmek için de bol bol kefir için, iyi geliyor.

kedilerinize ve size mutlu günler :)

edit:furminatör'ü ekleyeyim. ben de kullanıyordum haftada 1.
0
balik kraker
(05.08.11)
valla bilmiyorum ama öyle kedi bakanlar alerji testine girince kesin kedi alerjisi diyorlar. çok insan var internette biraz bakarsan özellikle pet arkadaş'da göreceksin onlarca insan var alerji olmasına ragmen kedi köpek hamster v.s v.s bakan.
0
exodia
(05.08.11)
(1)

Duyurudaki doktorlar dikkattinize

iddaaci
Merhabalar, 185 boy 60 kilo ile vücut dengem biraz zayıf. Bunun için doktora gittim dahiliyeye. Kan, tiroit ve idrara baktı. Hepsi normaldi bir şeyin yok dedi. Diyetisyene havale etti. Diyetisyenle randevum eylül ayında. Ben bu süreçte bazen iştahım açılıyor bazen de hiç bir şey yemek istemiyorum. S
Merhabalar,

185 boy 60 kilo ile vücut dengem biraz zayıf. Bunun için doktora gittim dahiliyeye. Kan, tiroit ve idrara baktı. Hepsi normaldi bir şeyin yok dedi. Diyetisyene havale etti. Diyetisyenle randevum eylül ayında.

Ben bu süreçte bazen iştahım açılıyor bazen de hiç bir şey yemek istemiyorum. Supradyn vitamin alıyorum. Biraz iyi hissediyorum.

Bu noktada iki şey kafama takıldı:

1. Gastrit.
2. Psikolojik nedenler. (Kafama çok şey takıyorum yapım gereği.)

Sizce diyetisyene gidene kadar neler yapmalıyım? Bir yol tavsiyesi verir misiniz?


Teşekkürler. :)
0
iddaaci
(04.08.11)
spora başla. aynen bende senin gibiydim. boy 1.83 60 kilo. spora başladım şimdi 70 kiloyum. gayet iyi oldu. hem iştahın açılıyor hemde kas olarak kilo alıyorsun. düzenli yapman lazım ama sporu.
0
eter
(04.08.11)
(5)

doktora sormayı unuttum

cosmicgadin
dolgu yapıldıktan kac saat sonra yiyip içip kendimden geçebilirim?
dolgu yapıldıktan kac saat sonra yiyip içip kendimden geçebilirim?
0
cosmicgadin
(04.08.11)
Kompozit dolguysa (beyaz renk oluyor, mavi ışık tutup dolguyu sertleştiriyor) hemen ye. Diğerini bilmiyorum. Not: Doktor değilim ama çok dolgu yaptırdım...
0
sheba and the albino girls
(04.08.11)
uyuşukluk gittiyse ye, ama dolgu yapılan tarafla değil de öbür tarafla ye sen yine de. (ben de doktor değilim)
0
dento
(04.08.11)
Beyaz dolgu ise istedigin zaman yiyebilirsin amalgamsa bir iki saat bekle demisti doktor bana.
0
Lim5
(04.08.11)
benimki aksam uzeri 4'de bitmisti, aksam 7'de sadece az corba, su ve ekmek. ertesi gun normal.
0
roadrunner merlin
(04.08.11)
(amalgam = siyah renkli dolgu için) en az iki saat bişey yemiyorsun. 2 gün de soğuk ve sıcaktan uzak duruyorsun.
0
paranoid corpse
(04.08.11)
(6)

gözüm şişti

sanat guresi
sanırım ilk defa burayı kendim için tıbbi soru sormak amacıyla kullanıyorum. dün hafifçe şişik olan sol gözüm, uyuyup uyandıktan sonra daha da şişmiş. şu anda zor açabiliyorum. sigorta durumum biraz sıkıntılı... artarsa yine de gideceğiz de gerçi. şimdilik kendim yapabileceğim bir şeyler var mı?
sanırım ilk defa burayı kendim için tıbbi soru sormak amacıyla kullanıyorum.

dün hafifçe şişik olan sol gözüm, uyuyup uyandıktan sonra daha da şişmiş. şu anda zor açabiliyorum. sigorta durumum biraz sıkıntılı... artarsa yine de gideceğiz de gerçi. şimdilik kendim yapabileceğim bir şeyler var mı?
0
sanat guresi
(04.08.11)
ben hiç anlamam ama kuzen buradaydı, tam o dediğinden yaptı. gerçi biraz sıcaktı ama olsun. azıcık da olsa faydası dokundu gibi.
0
🌸sanat guresi
(04.08.11)
aynı durum arkadaşımda 3 hafta önce gerçekleşti.
çay çorba yoğurt derken doktora gitmedi inatla.
yarın ameliyatı var. küçük bir operasyon geçirecekmiş.

geçmiş olsun. koşarak doktora.
0
koskoca devletin adi osmanli len
(04.08.11)
(bkz: konjonktivit ) olabilir belki aman diyim diğer gözüne bulaşmasın eğer buysa.
0
damla cikolata
(04.08.11)
gozunde arpacik olmus anladigom kadariyla.. iki uc gune kendiliginden iner ama 3 4 ay derinin altinda rahatsiz etmeyecek sekilde apse kitlesi kalabilir. yazilan alternatif metodlar bi ise yaramaz.. yapabilecegin sey eczaneye gidip antibiyotik krem istemen ve bolgeye surmen
0
baba131
(04.08.11)
Terramycin goz merhemi vermisti bana doktor. Bir de netira gibi bir seydi adi damla kullandim. Eger gozun sabah kalktiginda yapisik oluyorsa akinti varsa mikrop kapmissin demektir. Bende sert arpacik gibi bir sey yoktu mesela, komple yumusak sisikti ve goz kapagim batiyordu. O tarz bir seyse yikayip temizleme ve cay metoduyla rahatlarsiniz. Goz kapagim komple sisti ve doktor bana cok da onemli bir sey degilmis demisti.
0
Lim5
(04.08.11)
sağlık ocağına gidin.
sosyal güvenceniz yoksa bile çok cüzi bir paraya muayene olursunuz.
evde kendi kendinizi tedavi etmeye çalışmak yerine göz uzmanı olmasa da tıp eğitimi almış hekimden alacağınız tavsiye ile tedavi olmak daha iyi değil mi?
üstelik göz merhemleri (terramycin v.b.) genelde çok pahalı ilaçlar değil.
0
balik kraker
(05.08.11)
(10)

Gideyim mi doktora?

nooneatall
Gunlerdir suren bir yorgunluk hali, kafayi bile kaldirmak istememek durumu, gunlerdir azalan ama gecmeyen bir bas agrisi ve arada sirada hafif mide bulantisi yasiyorum."Bosver, havalar cok boktan, ondandir, gecer bir iki gune!" mi, "Abi git doktora, sakaya gelmez bu isler!" mi?
Gunlerdir suren bir yorgunluk hali, kafayi bile kaldirmak istememek durumu, gunlerdir azalan ama gecmeyen bir bas agrisi ve arada sirada hafif mide bulantisi yasiyorum.

"Bosver, havalar cok boktan, ondandir, gecer bir iki gune!" mi, "Abi git doktora, sakaya gelmez bu isler!" mi?
0
nooneatall
(03.08.11)
doktora git!
0
zeplich
(03.08.11)
üzüntü var mı üzüntü?
0
buyrun
(03.08.11)
sevgili bul kendine.
0
anti-kahraman
(03.08.11)
@buyrun: belirgin bir uzuntum yok, tatile cikamadim henuz, onun sikintisi var sadece..

@anti-kahraman: konu ile ilgisi oldugunu sanmiyorum..

@zeplich: ben de oyle dusundugum icin sordum bu soruyu, cevap icin sagol..
0
🌸nooneatall
(03.08.11)
temiz bir hava al çık bi saat felan yürü ılık duş al tekrar yat
0
uykusuz her gece
(03.08.11)
yorgunluk falan varsa b12 eksikliği falan olabilir. bi kan tahlili yapar zaten size doktor.
0
buyrun
(03.08.11)
@horace wells: aylakliga vakti olan biri degilim ne yazik ki.. Ama spor iyi fikir.. Deneyeyim..
0
🌸nooneatall
(03.08.11)
Günlerdir süren yorgunluk, baş ve karın ağrısı, hafif mide bulantısı şikayetleriyle gittim doktora. Kurtlanmışım :)
Ciddi birşey değil ama yine de sorun olmadan gidin bence, bu aralar yaygın olarak viral enfeksiyonlar ve sonrasında parazitik durumlar görülebiliyormuş...
0
denize karsi icen keci
(03.08.11)
@denize karsi icen keci: baska belirtisi yok muydu onun yahu, diskida falan olmuyor mu? Korktum simdi, yarin kesin gideyim..
0
🌸nooneatall
(03.08.11)
ancak girebildim nete kusura bakmayın...
nasılmışsınız? :) başka hiç bir belirtisi yoktu, doktor inatla ishaliniz devam ediyorsa dedi "yok" deyince pes etti sonunda :)
0
denize karsi icen keci
(07.08.11)
(1)

geniz eti ve nefes alamamak

in vino veritas
iki tarafımda da geniz eti var ve sanırım oldukça büyükler ya da büyüdüler ki artık git gide zor nefes alabiliyorum. geniz eti aldırma olayını düşündüm ama duyduğum kadarıyla bu yaştan sonra zor mu oluyormuş, yüzün şeklini mi değiştiriyormuş bişeyler bişeylermiş diye ondan vazgeçtim. peki ben napıca
iki tarafımda da geniz eti var ve sanırım oldukça büyükler ya da büyüdüler ki artık git gide zor nefes alabiliyorum. geniz eti aldırma olayını düşündüm ama duyduğum kadarıyla bu yaştan sonra zor mu oluyormuş, yüzün şeklini mi değiştiriyormuş bişeyler bişeylermiş diye ondan vazgeçtim. peki ben napıcam? nefes alamıyorum ya da çok sesli nefes alıyorum burnumdan almak istediğimde ve sessiz bir ortamda (örn. ofiste) filan kendimi kötü hissediyorum. ayrıca burnumda gittikçe fazla mukus oluşmaya başladı, gün geçtikçe rahatsız ediyor. napayım ben ya?
0
in vino veritas
(03.08.11)
bu yaştan sonra dediğin 50ler falan değilse, çevremdeki kimsede bir problem olmadı, yüzleri de kaymadı. hepsi gayet sağlam. korkma geçer hemen. hem bol bol dondurma yedirmişlerdi bana dikişlerim çabuk iyileşsin diye ama ben o zaman 7 yaşındaydım tabii.
0
letheavendangered
(03.08.11)
(5)

zoretanin + milk thistle ?

bonjurkes
İlk soru, Zoretanin denen ilacın yan etkileri kullanmaya başladıktan ne kadar süre sonra ortaya çıkar? Tabi ki yan etkilerin tamamı ya da bir kısmı ortaya çıkacak diye bir kural yok ama sadece ne kadar süreden itibaren bu yan etkiler görülebiliyor.Malum, zoretanin vb. ilaçlar A vitamini deposu olduğ
İlk soru,

Zoretanin denen ilacın yan etkileri kullanmaya başladıktan ne kadar süre sonra ortaya çıkar? Tabi ki yan etkilerin tamamı ya da bir kısmı ortaya çıkacak diye bir kural yok ama sadece ne kadar süreden itibaren bu yan etkiler görülebiliyor.

Malum, zoretanin vb. ilaçlar A vitamini deposu olduğu için karaciğeri kanırtıyor, karaciğerin coşmasını engellemek için milk thistle (gnc nin ya da başka markanın) ürünü kullansak bir zararı ya da faydası olur mu? Milk thistle olayı tam olarak kanıtlanmasa da karaciğer destekleyici olarak geçiyor.

Şimdi zoretanin yanında doktora sormadan milk thistle kullanmaya başladım, sıçar mıyım bilemedim.
0
bonjurkes
(03.08.11)
bende 3 - 4 gün içinde başlamıştı dudaklarda kuruluk. bence bi doktorunuza danışın destekleyici ürün falan kullanırken, sonra daha fazla yorup karaciğeri elinize almayın.
geçmş olsun.
0
burbat
(03.08.11)
iki sene evvel, birkaç günde dudaklarım kurumuştu. 10 gün kadar sonra da burnum kanamaya başlamıştı. allahın her günü kanadığı için doktorun söylediği kadar kullanamadım zaten.

bünyeden bünyeye değişiyor ama kesinlikle.
0
ufukcel
(03.08.11)
benim de ilk haftanın sonunda belirtiler başladı. ama ciddi boyutlara gelmesi 1 ayı bulabiliyor. ilk aydan sonra etkiler ciddileşir. gnc olayını da doktora sor mutlaka hatta başka bir doktora da değil bu tedaviyi yaptıran doktoruna sor çünkü önemli bir ilaç bu. değerlerini görmeden cevap verilmemeli diye düşünüyorum
0
ack3000
(03.08.11)
Kullanma. Karacigerini gereksiz yere yorar oyle takviyeler.
0
durdenist
(03.08.11)
Milk thisle yi kullanabilirsiniz.
Birini sabah içiyorsanız diğerini akşam için.
0
primarymaster
(03.08.11)
(10)

kemiklerden gelen sesler ?

inancsiz deve
1 aydir falan spor yapiyorum. butun kemiklerim ve eklem yerlerim catir cutur sesler cikariyor ham oldugum icin saniyodum ama su an ham hissetmiyorum ve ayni. acaba sorun ne olabilir? demir eksikligi, vitamin eksikligi olabilir mi? bi arkadas her gun sut ic demisti ama bilemiyorum..
1 aydir falan spor yapiyorum. butun kemiklerim ve eklem yerlerim catir cutur sesler cikariyor ham oldugum icin saniyodum ama su an ham hissetmiyorum ve ayni. acaba sorun ne olabilir? demir eksikligi, vitamin eksikligi olabilir mi? bi arkadas her gun sut ic demisti ama bilemiyorum..
0
inancsiz deve
(03.08.11)
hareketsiz kaldiginiz sure boyunce eklemlerinizde biriken kalsiyum hedeleri, calisir pozisyona geldiginizda catir cutur sesler cikmasina neden olur. evet neden kireclenme.
0
kratos
(03.08.11)
kemikten ses gelmez. muhtemelen tendon ve kıkırdaklarından ses geliyordur.

1 ayda sesleri duymaya başladığına göre muhtemelen ağırlık çalışıyorsun ve bu ses dirseklerinde hayli fazla.

öneri 1: dirseklik, bileklik ve dizlik kullan.
öneri 2: (kesinlikle ve kesinlikle doktor kontrolünde) anabolizan kullan. eklemlerini çok rahatlatır.
0
diskbudur
(03.08.11)
acı var mı acı? acı yoksa boşver, kıkırdaklar, kireçlenme gibi zararsız sebeplerden olur. takırdarken ağrı varsa o zaman en yakın ortopediste naş naş...

edit: @diskbudur naptın anabolizan flan? kullanma öyle şeyleri, ağrımıyorsa takırdasın bişi olmaz...
0
no avalon
(03.08.11)
1 ayda sesleri duymaya baslamadim yalniz ben kendimi bildim bileli var bu, sadece gecer saniyodum spor yapinca ama gecmedi..

dogal olarak ne yiyip icebilirim buna iyi gelecek ?
0
🌸inancsiz deve
(03.08.11)
agri yok ama cok rahatsiz ediyor, normalde parmagimi bile citlatamam ben icim geciyor
0
🌸inancsiz deve
(03.08.11)
valla benim sol kalça ekleminde vardı, o kadar ki kulakiçi kulaklıkla yürüken içerden içerden "takırt tak taka da tukada" şeklinde işitiyordum. doktora gittim, sallamadı bile. kıkırdaklar tokuşuyormuş. napiyim dedim, spor iyi gelir dedi... bi derece iyi geldi ama takırdıyor işte. bunu bir karakteristiğin olarak kabul et bence :))
0
no avalon
(03.08.11)
hayatimin sonuna kadar boyle yasamak mi? asla!
mutlaka bir cozumu olmali, senin sol kalca benim butun vucut boyle!
her dirsegimi acip kapatisimda catada cut katirda kutur seslerini isitiyorum ben de
0
🌸inancsiz deve
(03.08.11)
kafana sık
0
morisnayman
(03.08.11)
ısınmadan başlıyor olabilir misin?
0
goldentitan
(03.08.11)
yok isiniyorum..yillardir var bu olay
0
🌸inancsiz deve
(04.08.11)
(3)

bel fıtığı başlangıcı ve vücut geliştirme

stopnsilence
2 seneye yakındır vücut geliştirme yapıyorum. geçen hafta antreman sırasında belimi incittim. tomografi sonucunda bel fıtığı başlangıcı olduğunu söyledi doktor. fizyoterapist bundan böyle ağırlık kaldırma içeren sporları kesinlikle yapmamamı söyledi. internette biraz araştırdım bu teşhis konulmasına
2 seneye yakındır vücut geliştirme yapıyorum. geçen hafta antreman sırasında belimi incittim. tomografi sonucunda bel fıtığı başlangıcı olduğunu söyledi doktor. fizyoterapist bundan böyle ağırlık kaldırma içeren sporları kesinlikle yapmamamı söyledi. internette biraz araştırdım bu teşhis konulmasına rağmen spora devam edenler var. hatta kimisi özellikle karın kaslarını kuvvetlendirerek fıtık ağrılarının azaldığını vb söylüyor.

sporla uğraşan ve/veya fizyoterapi konusunda bilgisi olan arkadaşlara soruyorum:
ağırlık çalışmayı tamamen bırakmak zorunda mıyım? en azından direkt omuriliğe baskı yapmayan hareketleri çalışmayı sürdüremez miyim?

bir süre ara verip fizyoterapistin verdiği bir takım tedavi amaçlı hareketleri yapıp kontrollü şekilde başlasam ve 1-2 aylık periyotlarla da doktora uğrayıp herhangi bir artış olup olmadığına baktırsam mı diye düşünüyorum.
0
stopnsilence
(03.08.11)
Öncelikle kesin teşhis için bir MR çektirmek gerek. Fıtığın seviyesi ve ciddiyetine göre fizyoterapistiniz size bir tedavi programı çıkartacaktır. Kalp seviyesinden yukarıdaki kaslarınız için çalışmada sorun olmayabilir ancak sıkıntı yaşama ihtimalinizi göz önünde bulundurmayı unutmayın. Geçmiş olsun.
0
alcapon
(03.08.11)
bırakmana gerek yok, ancak spor hocana durumu açıkla... alt bel güçlendirici çalışmalara ağırlık ver bir süre ve bu sürede çalıştığın ağrılık miktarını azalt, geliştirme değil de koruma gibi olsun. unutma ki altına girebileceğin maksimum ağırlık vücudundaki en zayıf noktanın kaldırabileceği ağırlıktır. ne zamanki bel kasların disklerini destekleyecek seviyeye gelir, ondan sonra ağırlıkları artırabilirsin.
geçmiş olsun bu arada:)
0
no avalon
(03.08.11)
7 yıllık bel fıtığı mağduru olarak birkaç tavsiyede bulunayım. öncelikle en garantili teşhis MR ile yapılandır, MR çektirip bir beyin cerrahına göstermekte fayda var. ağırlık kaldırmak baya riskli tabi bel için, ama iyi bir doktorla uygun egzersizleri belirleyebilrisiniz. karın, sırt ve bel bölgesindeki kasları güçlendirmek çok önemli bel fıtığı tedavisinde, onlar omurgayı koruyor gereksiz yük binmesini zarar görmesini engelliyor.

fizyoterapistin verdiği hareketleri yapın, en azından bir deneyin zaten onlar sırtı ve bel kaslarını güçlendirme amaçlı, bana iyi gelmemişti mesela, büyük ihtimalle hareketleri yanlış yaparak kendimi daha da kötü bir hale getirmiştim.

bel fıtığıyla yaşamanın tek yolu yüzme, eğer düzenli yüzme imkanınız varsa mutlaka yüzün, önemli olan haftada 4-5 defa gitmek, ben 5 defa gidiyordum ama çok abartmadan her girişte 500m serbest stil yüzüyordum.

çok geçmiş olsun, bu aşamada çok dikkatli olun ilerletmeyin fıtığı, ben felcin eşiğinden döndüm bu illet yüzünden, son dakika acil ameliyatla kurtuldu sol ayağım.
0
very pigmented melanosome
(03.08.11)
(2)

okb hastaları ve okb'ye gönül vermişlere

cy7
Aslında uzun hikaye ama, özet geçmek gerekirse, okb tedavisi için anafranil kullanıyorum, fakat yan etkilerinden dolayı bir türlü doktorun istediği dozaja çıkamadım. Ayrıca doktorun "senin yapın bu" diyerek beni biraz nasıl desem, şüphelendirdi :) Herneyse, uzun araştırmalarım(!) sonucu obsesif kişi
Aslında uzun hikaye ama, özet geçmek gerekirse, okb tedavisi için anafranil kullanıyorum, fakat yan etkilerinden dolayı bir türlü doktorun istediği dozaja çıkamadım. Ayrıca doktorun "senin yapın bu" diyerek beni biraz nasıl desem, şüphelendirdi :) Herneyse, uzun araştırmalarım(!) sonucu obsesif kişilik yapısına sahip olduğumu düşünüyorum. Yani bunun başka insanlar gibi işte üç, beş, on neyse yılsır değil de çocukluğumdan beri böyle olduğunu farkettim. Fakat son iki yıldır hiç olmadığım kadar temizlik ve dini ritüeller takıntılıyım. Yani ilerledi diyebiliriz. herneyse, doktorla konuşam ama kendisi şu an tatilde, sormak istiyorum, ilacı bırakıp psikoterapi gibi yöntemlere başvursam? Ya da bunu bir yapı olarak kabullensem? Bunu yaşamış, yaşamakta olanlara soruyorum, terapi bana çok yardımcı oldu, ya da ne bileyim ben kendime çok yardımcı oldum diyen var mı aranızda? Ya da benim gibi obsesif kişilikli olan?
0
cy7
(03.08.11)
bir obsesifle uzun süre birlikte yaşamışlığım var.
ve bir çok da obsesif tanıdım. ve deneyimlerime dayanarak derim ki;
ilacı sakın bırakma ama psikoterapiyi kesinlikle ihmal etme. yavaş ilerleyen ama uzun vadede kesin çözümü getiren şey terapidir.
elbette yapısal bir sorun bu ama yaşattıkları seni ve çevreni çok olumsuz etkiler. o yüzden kendi haline bırakılıp, 'bununla birlikte yaşayayım bari' dencek bi şey değil.
kolay gelsin dostum.
0
olivia
(03.08.11)
bendede mevcut. bendeki durum ilaç kullanımıyla bi noktaya kadar iyileşme sağladı fakat bi süreden sonra ilaç fayda etmiyor. ilacın yanında psikoterapi de görülmesi gerekiyor. ben gittim denedim pek bi yararını göremedim artık bunu kendimden bir parça olarak görmeye başladım, kabullendim. sendede böyle bi durum varsa sakın kabullenme böyle yapım bu falan diye. inan git terapine ilacınıda kesinlikle bırakma.
0
all nightmare long
(03.08.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.