Giriş
(8)

Yağmurlu havaları seven tayfa buraya

Hendrix'e tapan adam
Arkadaş çocukluğumdan beri kapalı havaları hep sevdim bugün de bir huzur ve deprasiflik karışımı hoş bi mixim.Bu güzel günde dinlenecek altın parçalarınızı ortaya çıkarmanın vakti geldi.Gerek bir tane ya da ilk 5 şeklinde listenizi bu güzel güne armağan edin.http://www.youtube.com/watch?v=esEdC0c3YI
Arkadaş çocukluğumdan beri kapalı havaları hep sevdim bugün de bir huzur ve deprasiflik karışımı hoş bi mixim.

Bu güzel günde dinlenecek altın parçalarınızı ortaya çıkarmanın vakti geldi.

Gerek bir tane ya da ilk 5 şeklinde listenizi bu güzel güne armağan edin.

www.youtube.com

seviyorum sizi.
0
Hendrix'e tapan adam
(04.07.14)
rn
(04.07.14)
OFFICIAL Somewhere over the Rainbow - Israel "IZ" Kamakawiwoʻole www.youtube.com

yagmurda bu gider
0
exlibris
(04.07.14)
scaramuccia
(04.07.14)
o zaman uzuuuuuuuuun bir liste yapıyorum. içinde bildiklerin elbette vardır ama genel olarak fazla duymama ihtimalin olan şarkılardan oluşturdum listeyi.
tek tek kendi ellerimle. lütfen sindire sindire dinle, umarım beğenirsin :)

adele - set fire to the rain - www.youtube.com
yann tiersen - comptine d'un autre ete l'apres midi - www.youtube.com
aşkın nur yengi - yazık - www.youtube.com
3 idiots - behti hawa sa tha woh - www.youtube.com
bertuğ cemil - yağmur - www.youtube.com
beyoncé - ave maria - www.youtube.com
beyoncé - halo - www.youtube.com
beyoncé - save the hero - www.youtube.com
candan erçetin - ben kimim - www.youtube.com
cansu koç - gamzedeyim deva bulmam - www.youtube.com
cem özkan - dön bana - www.youtube.com
the cranberries - dying in the sun - www.youtube.com
zara - hastane önünde incir ağacı - www.youtube.com
destiniy's child - t-shirt - www.youtube.com
duman - ah - www.youtube.com
enrique iglesias - ayer - www.youtube.com
enrique iglesias - somebody's me - www.youtube.com
erkan oğur - pencereden kar geliyor - www.youtube.com
esin engin - seven ne yapmaz - www.youtube.com
göksel - benden geçti aşk - www.youtube.com
gripin - bir cevabım var mı? - www.youtube.com
gülşen - ne düşünürsen o olur - www.youtube.com
hande yener - bi gideni mi var - www.youtube.com
incesaz - çok aşığın var diyorlar - www.youtube.com
indila - mini world - www.youtube.com
izel - düşer o - www.youtube.com
jane birkin - lolita go gome - www.youtube.com
jessie j - nobody's perfect - www.youtube.com
justin bieber - bad day - www.youtube.com
justin timberlake & beyoncé - until the end of time -www.youtube.com
jt - blue ocean floor - www.youtube.com
jt - don't hold the wall - www.youtube.com
jt - strawberry bubblegum - www.youtube.com
kamuran akkor - bir ateşe attın beni - www.youtube.com
kargo & deniz özbey - beni bırakma - www.youtube.com
kargo - kehribar - www.youtube.com
katy perry - not like the movies - www.youtube.com
lady gaga - dope - www.youtube.com
lana del rey - blue jeans - www.youtube.com
lana del rey - money honey - www.youtube.com
leman sam - illa - www.youtube.com
lorde - team - www.youtube.com
lorde - buzzcut season - www.youtube.com
madonna - frozen - www.youtube.com
manu chao - je ne t'aime plus - www.youtube.com
maria mena - just hold me - www.youtube.com
mariah carey - almost home - www.youtube.com
midge williams - where in the world - www.youtube.com
nilüfer - bir bilseydin - www.youtube.com
phantom planet - california - www.youtube.com
rihanna - cold case love - www.youtube.com
rihanna - drunk on love - www.youtube.com
rihanna - love without tragedy/mother mary - www.youtube.com
rihanna - stupid in love - www.youtube.com
rihanna - the last song - www.youtube.com
seden gürel - sebebim aşk - www.youtube.com
sia - chandelier - www.youtube.com
sıla - gözlerine teslimim - www.youtube.com
zeki müren - sorma ne haldeyim - www.youtube.com
0
m e b
(04.07.14)
kapalı havadan girdin, huzur ve depresifin sevişmesinden çıktın, kendimle çıktığım anlarda özel bir değeri olan bu performansın değerini bilebileceğini düşünüyorum (dinginlikten öte bir tutam kaçıklık verebilir, idare edersin)

Dornenreich - Reime faucht der Märchensarg

www.youtube.com
0
candanag
(04.07.14)
Ne kadar "sunny afternoon" dese de kapalı hava şarkım
www.youtube.com
0
aychovsky
(04.07.14)
Çok teşekkürler düşünsel ve ruhani bir ortam yaratıyor bu sanat eserleri. Ayrıca @wide , @scaramuccia , @hayirsiz ve @candanag öpüldünüz.

gönül ister bunlar çoğalsın zihin daha da özgürleşsin.
0
🌸Hendrix'e tapan adam
(04.07.14)
(7)

sizce salaklık mı yaptım

fuerteventura
bugün bi şirketin hakkımızda sayfasında ingilizce gramer hatası vardı mail attım düzeltin dedim ama gayet kibar bi dille. sizce mallık mı yaptım? ad soyad mail falan da verdim.
bugün bi şirketin hakkımızda sayfasında ingilizce gramer hatası vardı mail attım düzeltin dedim ama gayet kibar bi dille. sizce mallık mı yaptım? ad soyad mail falan da verdim.
0
fuerteventura
(04.07.14)
Tez zamanda başın vurula.

Niye mallık olsun? Değil.
0
otonom
(04.07.14)
Şirkete faydalı oldun.
Mallık değil bence.
0
cakabo
(04.07.14)
Yerim lan seni. Ne incesin
0
jadle
(04.07.14)
Salaklık değil, güzel bir şey bence.
0
aychovsky
(04.07.14)
guzel bir davranis.

ben de bir firmanin gazete ilaninda ve internet sayfasinda bir hatayi gorup paylasmistim. bir hafta icinde web sayfalindaki hatayi duzelttiler.

bu arada nickini hep fuatavni diye okuyorum ben istisnasiz.
0
exlibris
(04.07.14)
en kötü ihtimalle sallamazlar. mallık değil.
0
sir gawain
(04.07.14)
mallık değil. insaniyetlik namına uyarmıssın. en kötü siklenmensin.
0
all girls dream
(04.07.14)
(8)

çok konuşan amca

coronaa
eczane açtım, ilk nöbetim. millet anlatırdı da abartıyolar derdim.amcanın teki geldi bize bildiğin hayat dersi veriyo hem de sağlıktan tut da sosyal yaşama kadar, ama kalkıp bana tv de saçma sapan sarımsak bilmem nesi bilmem ne balı satan adamları övüyo. çok konusuyo ya , yaklaşık 40 dakikadır burda
eczane açtım, ilk nöbetim. millet anlatırdı da abartıyolar derdim.
amcanın teki geldi bize bildiğin hayat dersi veriyo hem de sağlıktan tut da sosyal yaşama kadar, ama kalkıp bana tv de saçma sapan sarımsak bilmem nesi bilmem ne balı satan adamları övüyo.
çok konusuyo ya , yaklaşık 40 dakikadır burda.
napsam ben buna ya? hala konusuyo, diğerleri için de öneri olur hem
0
coronaa
(03.07.14)
kabus gibi :))
çaren yok seni ne zaman azad ederse o zaman kurtulacaksın, bol şanslar.
0
rock n roll
(03.07.14)
caktirmadan birine mesaj at. seni caldirsin telden sende amca gidene kadar konusuyormus gibi yap
0
exlibris
(03.07.14)
abartmıyorum 55 dakikadır konusuyo, ben bilgisayarda kuzenim telefonda, eleman esniyo.dirayetli adam
0
🌸coronaa
(03.07.14)
@minik donut canavari
küçük bir yerdeyim, açalı bir ay oldu, öyle bişi desem direkt bu kızın burnu ne havada falan diye daha da gelmezler :)
0
🌸coronaa
(03.07.14)
Acil isim çıktı de gel seni de gotureyim ama istersen de
0
rubiks cube
(03.07.14)
amcacım içerde ilaç hazırlamam lazım de :)
0
selam
(03.07.14)
viagra/cialis/degra falan isteyecek yolunu yapıyoda olabilir şimdi aklıma geldi
0
selam
(03.07.14)
viagra ister gibi oldu, erkek eleman göremeyince vazgeçti zaten. sonra çeneye vurdu zaar
0
🌸coronaa
(04.07.14)
(5)

şu abi kim idi?

tepedeki psychedelic adam
eski bir türk aktör.https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10464116_10152563863954444_257189490272795748_n.jpg
eski bir türk aktör.

scontent-b-ams.xx.fbcdn.net
0
tepedeki psychedelic adam
(03.07.14)
Gülüşünden tanıdım. Fikret hakan.

www.google.com.tr
0
vyava
(03.07.14)
fikret hakan.
0
mesa
(03.07.14)
fotografin altinda da fikret hakan yaziyor sanirim ama cevaplar gelmese hayatta okuyamazdim
0
buzzlightyear
(03.07.14)
evet ben de öğrendikten sonra öyle yazdığını tahmin ettim. ama okuyamadım tabii önceden.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(03.07.14)
dostum fikret demissin ama bu pete sampras

static.canalblog.com
0
exlibris
(03.07.14)
(6)

Urunun havaleli ucreti neden düşük?

bambum
Diyor ki; Fiyat (KDV dahil) 97,00 TLHavale/EFT 92,15 TL (KDV dahil)Internetten almayi düşünüyorum. Havale yapmak dururken niye normal fiyatından alayım? Havaleli fiyatı neden düşük?
Diyor ki;

Fiyat (KDV dahil) 97,00 TL
Havale/EFT 92,15 TL (KDV dahil)

Internetten almayi düşünüyorum. Havale yapmak dururken niye normal fiyatından alayım? Havaleli fiyatı neden düşük?
0
bambum
(03.07.14)
kredi kartıyla alırsan komisyon ödeyecekler. havale ile alırsan havale masrafını sen ödeyeceksin.
0
kibritsuyu
(03.07.14)
Aradaki fark havale fiyati mi? 5 lira?
0
🌸bambum
(03.07.14)
yani ne bileyim şimdi bankanın tarifesini, kredi kartı komisyon tarifesini.

havalenin kredi kartı ile çekimden ucuz olmasının nedeni bu. rakamsal olarak farkın tam karşılığının ne olduğunu, kendileri hesaplamışlardır, kendileri bilir.
0
kibritsuyu
(03.07.14)
1.havale/eft demek sıcak para demek
2.kredi kartına komisyon kesiliyor

esnaftan alışveriş yaparken de kredi kartı yerine nakit vereceğim dediğinde kafadan %10 falan düşüyor adamlar..
0
calzoncillos
(03.07.14)
isletmeler banakalara pos kullanim ucreti oduyorlar.

sen kart ile odersen onlar da bankaya bir komisyon oduyor

havale ile odeöme yaparsan gonderdigin para direkt adamlarin kasasina giriyor ve sicak para.

o yuzden bir indirim uyguluyor bazi siteler havale odemelerde. ama hepsi ayri fiyat belirtmez
0
exlibris
(03.07.14)
ama birçok internet sitesinde havala/eft ödemesi ekstra ödeme onayı gerektiriyor, yani KK gibi otomatik ödeme onayı olmuyor. bu da ürünün kargoya verilme süresini etkiliyor haliyle.
0
md hus
(03.07.14)
(5)

klavye kısayollarını değiştirmek (kopyala/yapıştır)?

dayrise enterprises
tam olarak bana lazım olan şeyi google'da arattım ama bulamadım. demek istediğim şu ki; normalde kopyala özelliği ctrl+c ya, ben sadece 5 tuşuna basınca kopyalasın istiyorum. 6'ya basınca da yapıştırsın mesela. iki tuşa aynı anda basmanın uzun sürede parmakları kanırtacağı bir işim var da.yardımcı o
tam olarak bana lazım olan şeyi google'da arattım ama bulamadım. demek istediğim şu ki; normalde kopyala özelliği ctrl+c ya, ben sadece 5 tuşuna basınca kopyalasın istiyorum. 6'ya basınca da yapıştırsın mesela. iki tuşa aynı anda basmanın uzun sürede parmakları kanırtacağı bir işim var da.
yardımcı olursanız sevinirim.
0
dayrise enterprises
(03.07.14)
icimdekibiri
(03.07.14)
@icimdekibiri tam olarak istediğimi yapmıyor bu program. kopyala/yapıştır gibi özellikleri kapsamıyor
0
🌸dayrise enterprises
(03.07.14)
sorunun cevabi degil ama belki birilerinin isine yarar

ctrl+insert =kopyala
shift+insert = yapistir in diger kisayol secenegi oluyor
0
exlibris
(03.07.14)
eğer kullandığın fare çok fonksiyonluysa tuşlarına otomatik adayabilirsin ama diğer türlü zor. autolit yazman gerekir ki o da ne kadar döngüde çalışır tahmin etmek zor.
0
cetoxim
(03.07.14)
aramaya inandın mı?

community.x10hosting.com

www.autohotkey.com

autohotkey linkindekini kullanman için autohotkey indirmen lazım. senin için denemek isterdim fakat linux kullanıyorum.
0
patr
(03.07.14)
(1)

Eşek şeklinde balon, gören duyan eden?

insan opusen hayvandir
Soru başlıkta efenim.
Soru başlıkta efenim.
0
insan opusen hayvandir
(01.07.14)
zebra olur mu? www.simdipartizamani.com

tam bakmadim esek falan da vardir belki
0
exlibris
(01.07.14)
(6)

Kertenkele

jack bauer
Evde kertenkele yakaladım. 3. kattan aşağı atsam ölür mü?
Evde kertenkele yakaladım. 3. kattan aşağı atsam ölür mü?
0
jack bauer
(01.07.14)
ölür
0
basond
(01.07.14)
atma yazık. yakaladıysan in aşağı bırak
0
anil
(01.07.14)
evdekiler de aynısını söylediler.
0
🌸jack bauer
(01.07.14)
bırak gezsin olm ne zararı olur kertenkelenin :D
0
neseranni
(01.07.14)
atma. zararı yok.
0
sutlu nescafe
(01.07.14)
atma olur.

asagi birak gitsin
0
exlibris
(01.07.14)
(10)

zeytinyağını nasıl sevebilirim, nasıl yiyebilirim

lllllllllllllllllll
genel olarak hiçbir yağı sevmiyorum, özellikle zeytinyağını sormamın sebebi faydası konusunda genel bir konsensus olması, kahvaltıda zeytinyağını yiyebileceğim kıvama nasıl getirebilirim, sadece limon sıksam hoşuma gitmiyor, başka nasıl karışımlar yapabilirim?ps: laf açılmışken tereyağını da sorayım
genel olarak hiçbir yağı sevmiyorum, özellikle zeytinyağını sormamın sebebi faydası konusunda genel bir konsensus olması, kahvaltıda zeytinyağını yiyebileceğim kıvama nasıl getirebilirim, sadece limon sıksam hoşuma gitmiyor, başka nasıl karışımlar yapabilirim?

ps: laf açılmışken tereyağını da sorayım, o da geçen hafta time'a kapak oldu, tereyağını bal dışında nasıl yiyebilirim, ne ile yenir başka, ne ile güzel gider?
0
lllllllllllllllllll
(01.07.14)
domates + limon + zeytinyağı + kekik
0
teknikekip
(01.07.14)
zeytinyağı + az zeytin ezmesi + siyah zeytin + kekik + tuz

isteğe göre biraz kırmızı pul biber de olur
0
ghaash
(01.07.14)
biber salcasi
domates salcasi
pul biber
kekik
zeytinyagi
rendelenmis limon ķabugu
nar eksisi kat karistir
0
nax
(01.07.14)
üstüne kekik serpip ekmeği bana bana mmmm nasıl canım istedi.
0
yue
(01.07.14)
ozellikle yaz kahvaltilari icin bicilmis kaftan zeytinyagi

domates ve salataliklari sogus ya da dilim dilim dogra. mumkunse domateslerin kabugunu soy
uzerine kekik ve zeytinyagi

peaceandloveinthekitchen.com
0
exlibris
(01.07.14)
kızartılıp sarmısak sürülmüş ekmek üstüne küp kesilmiş domates+taze fesleğen+zeytinyağı+tuz karışımı. oh mis
0
nwnd
(01.07.14)
yemek zorunda olduğunu düşünme.

tereyağı zeytinyağı'ndan daha faydalı. bununla birlikte bir şekilde yağı gıdalarla elde ediyoruz. tabi vejeteryan falan değilsen. özellikle yağ yemene gerek olmaz.
0
siradisi00
(01.07.14)
peynirin üzerine damlat baharatla

7 türlü baharat var kahvaltılık onlara karıştır

domates kekik peynir bir kaç baharat ile karıştır.

acılı ezme yap ama yağ olarak zeytinyağını kullan

tulum peynirini içine atabilirsin
0
rubiks cube
(01.07.14)
"zahter" isimli zeytinyağla birlikte tüketilen bir karışım var, onu bir araştır.
0
helios
(01.07.14)
Zeytinyağı salatayla, tereyağı yumurta pişirirken olabilir. Domates rendesi yapıyor bizimkiler. Ben onun içine parça parça tereyağı bandırıp, yutuyorum. O da güzel.
0
arnold schwarzeneger
(01.07.14)
(15)

Cem UZAN gelse, milletvekili adayı olsa?

mylord
AKP malum, CHP desen ne yaptığı belli değil. Cem UZAN gelse, milletvekili adayı olsa oyunuzu verir misiniz?
AKP malum, CHP desen ne yaptığı belli değil. Cem UZAN gelse, milletvekili adayı olsa oyunuzu verir misiniz?
0
mylord
(01.07.14)
Hayir
0
brnbrs
(01.07.14)
hayır tabiki. şaka mı bu
0
dafuq
(01.07.14)
ehe hayır
0
groovettyn
(01.07.14)
en azından becerikli. evet.
0
franz kafka
(01.07.14)
su olaydi kesin oyum onaydi dedigim kimse yok turkiyede maalesef.
0
exlibris
(01.07.14)
yeni bir muhalefet, muhalefete yeni bir kan ve heyecan olduğu için verirdim. evet.
0
nesilsiz
(01.07.14)
dinsizin hakkından imansız gelimiş, adam motorolayı dolandırdı bunları mı alt edemeyecek verirdim atraksiyon olsun fjhkfdbkdl
0
neferkitty
(01.07.14)
akp'nin de, chp'nin de, mhp'nin de ve diğer partilerin de genel başkanlarından ve hatta bir çoğunun milletvekillerinden de daha eğitimli olduğu için evet oyumu veririm.

ben artık eğitimli insanların yönetmesini istiyorum. yemin ederim ki eğitimliler dışında da kim aday gelirse gelsin oy moy atmayacağım.

ekmeleddin ihsanoğluna her ne kadar karşı olsam da adam eğitimli biri. o yüzden saygı duyuyorum, farklı sebeplrden oy atmayacak olsam da recep tayyip erdoğan yerine bu adama 50 defa oy atmayı tercih ederim.

ayak takımının yönettiği bir ülke olmak istemiyorum artık. istediğinizi düşünün. mecliste lise mezunu milletvekili gördüğümde bile sinirlerim kalkıyor.

orayı dolandırmış burayı dolandırmış diye söylenmeye devam etsinler. sikimde değil.
0
kamera motor
(01.07.14)
Sırf arnavut oldugu icin bile veririm. Sark kurnazlarindan iyidir
0
pinman
(01.07.14)
amerika çözmüş zaten sistemi. adamlar dünyanın en iyi üniversitelerindeki insanlar dışında kimseyi oturtmuyor o koltuğa, sonuç olarak da durumları malum. ben bu konuda sahiden çok sinirliyim. ben artık başımızdaki insanın iyi mi kötü mü olduğuyla değil; ayak takımı mı yoksa fikirlerine değer verilecek bir akademi mezunu mu olduğuyle ilgileniyorum.

edit: eğer bir gün başkanlık seçiminde bilmem ne mezunu, doktora yapmış bilmem kim ile bilmem ne mezunu bilmem ne akademilerinde bilmem napmış biri çekişirse işte o zaman onun "iyi biri mi kötü biri mi" olduğuna bakacağım. o güne kadar, kim eğitimliyse oyum ona.
0
kamera motor
(01.07.14)
valla veririm.

tepki oyu. :)

ayrıca adam eğlenceli, yiyeceğini de yemiş heheheh.
0
siradisi00
(01.07.14)
evet.

Hırsız mırsız, hepsi hırsız sonuçta. En azından eğitimli, görmüş geçirmiş, ülkenin başında gördüğümde o koltuğa yakışacağını düşündüğüm, benim yaşam tarzımla daha çok orta noktası olan bir herif.

Net bi şekilde tepki oyumu verirdim bu arkadaşa.
0
roket adam
(01.07.14)
Yuh amınakoyim. Biz de "hepsi çalıyor nasıl olsa" diyen AKP seçmenine laf anlatmaya çalışıyoruz. Tapelerden sonra nasıl olur da bi insan bunlara oy atar diye şaşırıyoruz.
Ne Cem Uzan'ı amınakoyim?

Kendisi hakkında sözlükte uzunca bir yazı vardı şimdi bulamadım ama... Eski çalışanlarından birisi tüm bu saçmalığa bir cevap vermişti. Türkiye son anda kurtuldu diyordu kısaca. Onu bulup okumak lazım.
0
nickini vermek istemeyen uye
(01.07.14)
elbette hayır. kültürlü ve görgülü dediğimiz ekşiciler yorumlarıyla beni üzdüler ya da eğleniyorlar.
0
arandur
(01.07.14)
ben veririm. eğlenceli olur.
0
bira sisesi kapagi
(01.07.14)
(11)

Akp cb adayi sizce kim

exlibris
Oha adamlar inanilmaz gizem kattillar olaya. Sizce kimi sunacaklar aday olarak? Dogru tahmin edene tam 100 bin milyorBen baslayim. Tayyor diyorum
Oha adamlar inanilmaz gizem kattillar olaya.

Sizce kimi sunacaklar aday olarak? Dogru tahmin edene tam 100 bin milyor

Ben baslayim. Tayyor diyorum
0
exlibris
(01.07.14)
Bütün malı mülkü RTE'ye basıyorum..
0
calzoncillos
(01.07.14)
akp'nin adayı zaten yıllar öncesinden belliydi. tayyip cb adaylığını açıkladığı anda görevinden istifa etmeli. ysk istifaya gerek görmeyecek gibi bir söylenti var ama etik olarak istifa edecektir. ayrıca istifa etmeyip kazanamama ihtimalinden korkuyor hissi uyandırmaz. istifa ettiğinde dokunulmazlığı da kalkacağından son dakikaya bırakıyorlar açıklama işini.
0
himmet dayi
(01.07.14)
Açıklayan kişi Mehmet Ali Şahin olacak diyorlar, o yüzden bu bile bir göstergedir RTE'nin olacağına dair...
0
hadji
(01.07.14)
zaten dun arinc "butun dunyanin tanidigi biri" dedi.

cemil cicek'ten bahsetmiyordur herhal

@cigerdelen abdullah aday olmayaagini soylemisti
0
🌸exlibris
(01.07.14)
bi ihtimal ahmet davutoğlu
0
mellifica
(01.07.14)
Ben hala reis in aday olacağını zannetmiyorum.
@cigerdelen
Reis in oyu 55 Gül ün oyu 45 şu anda...
Reis Gül den 10 kat fazla seviliyor...
0
ne nicki be
(01.07.14)
gönlüm RTE'den yana.

olsun da çekilsin yemin ediyorum kusacam.
0
siradisi00
(01.07.14)
akp'nin kattığı gizem remake pokemon oyunları gibi, heyecana lüzum yok zira ne çıkacağı yıllar öncesinden belli.

tayyuş.
0
knight of cydonia
(01.07.14)
rte tabiki.
0
veridis quo
(01.07.14)
şamil tayyara basarak riks alıyorum. ama tutarsa o ganyanla kainatın hakimi ben olurum.

edit: az bastım lan kaybım fazla değil.
0
namus ninjası
(01.07.14)
tayyör açıklanmış adam hala davudoğlu diyor.
0
[silinmiş]
(01.07.14)
(6)

İstanbulda her yıl 2 3 üniversite açılıyor

lawist
Sizce bu iyi bir şey mi ,kötü bir şey mi ? Etkilerini nasıl buluyorsunuz ?
Sizce bu iyi bir şey mi ,kötü bir şey mi ? Etkilerini nasıl buluyorsunuz ?
0
lawist
(30.06.14)
ya tabii herkes üniversite okusun ama istihdamın da aynı oranda artması gerek. Öyle bir durum da olmadığına göre, diplomalı işsizlerin artmasından başka bir etkisi yok zannımca.
0
oğlum çok zor lan
(30.06.14)
adam apartmanini universite yapmis. her daire bir fakulte.

tabela univ dedikleri bunlar iste. dudullu universitesi yok ama olabilir de...
0
exlibris
(30.06.14)
üniversite denen şeyin bir standardı olmadığı sürece yüz milyar tane de açarsın ne olacak.
0
godsparticle
(30.06.14)
Açsınlar. Kerizler de yiyo işte. Alan memnun veren memnun.
0
cemlemikonusuyorsun
(30.06.14)
kesinlikle cok kotu birsey.

herkes universite okumak zorunda degil. her meslek universite egitimi gerektirmez. bu diploma cilginligi da universitelere para kazandirmaktan baska ise yaramiyor. vasifsiz ama diplomali, hayatinin 4 senesini bes para etmez bir kagit parcasi icin harcamis insanlarla dolu ulke bu sayede.

universite bir ogretim kurumu da degildir. universite bilim yapilan bir akademik kurumdur. ogretim tabi ki onemlidir fakat universitede arastirma on plandadir. bu 2-3 senede bir acilan universiteler akademik personelini nereden buluyor acaba? yine kendi gibi kiytirik universitelerden mezun insanlar kiytirik bolumler acip, bilim adi altinda ortaokul seviyesinde makaleler yazip yayinlamaya calisiyor. dolayisiyla verilen egitim de bu duzeyde oluyor.

bu konuda yuzbin sey soylenebilir fakat kesinlikle her acidan kotudur. zaten tayyip'in her ilde bir universite yapacagiz diyisinden belli. bir ulkede belli basli iyi universiteler olur, devlet destekler, iyi bilim yapilir. gerisi ozel unversitelerdir, bunlar da sayilidir. fazlasi zarardir.
0
gerard
(30.06.14)
Kötü bir şey, ayrıca herkes üniversite okumamalı. Kalite yerlerde şu an, farkında değil misiniz?
0
mutlusismankedi2015
(01.07.14)
(52)

kızda nasıl kol seviyorsunuz? (capsli tarifler)

pandispanya
2 senedir ilk defa magazinsel bi duyuru açıyorum, çok heyecanlıyım <3Ben kolları kaslı kızın beğenilmeyeceğini düşünüyordum, son zamanlarda aksini söyleyen çok yorum aldım ve bir de size sorayım dedim.Şimdi kol çeşitlerimiz şunlar:1) balık etli kol: (bunun 'before' hali) http://howto-get-rid-of.com/
2 senedir ilk defa magazinsel bi duyuru açıyorum, çok heyecanlıyım <3

Ben kolları kaslı kızın beğenilmeyeceğini düşünüyordum, son zamanlarda aksini söyleyen çok yorum aldım ve bir de size sorayım dedim.

Şimdi kol çeşitlerimiz şunlar:

1) balık etli kol: (bunun 'before' hali) howto-get-rid-of.com veya st1.uzmantv.com (bu görsel tarifi tam karşılamadı ama bunun daha gencini düşünün)

2) normal kol: skastumes.com

3) fit/güçlü kol: www.gymra.com veya fitness.ramp.com (bunlar bu kadar sıkmayınca böyle şişmiyor :D)

4) kaslı kol : womenmusclebuilding.files.wordpress.com (pff bu hiç oy almiycak dimi :D)

5) çok ince kol: (bunun boynundaki kemikleri yok sayın) www.blogcdn.com (direkt 'ince' demiyorum çünkü kaslılar da ince olabiliyor. Bu yüzden bu grup kassız, ince kol)



Seçin bakalım hangisi neden iyi/kötü?
0
pandispanya
(30.06.14)
normal en iyisi hacı
0
xin zhao
(30.06.14)
buradaki görsellere göre fit/güçlü kol.
0
klassno
(30.06.14)
normal.
0
pescador
(30.06.14)
3
0
she was my baby
(30.06.14)
normal
0
Şahin
(30.06.14)
3 numara. o kıvrım olmalı bence. çok büyük seksilik katıyor.

lost'tan kate abla gelsin sana images4.fanpop.com bu kadını seksi yapan şey %60 yüzü, %40 kolları.
0
bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(30.06.14)
normal be
0
lafıolmaz
(30.06.14)
görsellere göre, fit/güçlü. çekimler profesyonel elbette ötekilere göre.

yine de estetik duruyor.
0
kuja
(30.06.14)
3-4 çok erkeksi.

5 çok tahtamsı.

1 çok vıcık vıcık.

2 iyidir. 2 tam kıvamında.
0
mesglsn sanirm bn yatiyrm
(30.06.14)
buradakilere göre evet güçlü olan. ama yumuşak olsun.
0
oraletarya
(30.06.14)
3.

Vücudun kalanına yönelik (kol dışında) daha fit bir imge oluşturuyor zihnimde. Ayrıca formunu daha uzun yıllar korur gibi.

1 zaten pert. 4 ile güreş mi tutucaz? 5 too skinny.
0
hiko seijuro
(30.06.14)
Buradaki normal biraz tombul olmuş. Fotoğraftakilere göre fit kol iyi duruyor; ama ben ince bilekli normal kolu tercih ederim. Hoş, kol tercih etmek de neyse? Sanki hayatıma girecekleri kollarına göre seçiyormuşum gibi oldu böyle deyince. Hiç alakası yok.
0
g man
(30.06.14)
ıyy çok ince kol yivreanç. :D

Bence normal kol güzel ya.
0
barbara herhalde barbara manken olan
(30.06.14)
@bugunku antremanda goz dolduran futbolcu, 3 numaraya direkt kate ablayı koyacaktım zaten ama şimdi "kısa, kalın" gibi yorumlar yapıp beni üzerler diye vazgeçtim :D Kendisine saygım sonsuz. Yirim.
0
🌸pandispanya
(30.06.14)
bu fitness.ramp.com
çünkü iyi :D
0
anil
(30.06.14)
sen o kola normal mı diyorsun ?

hepsi kötü. normal kol iyidir. ama oradaki normal değil.
0
oğlum çok zor lan
(30.06.14)
Jessica Alba kolu <3
hatta Jessica Alba'nın bütün uzuvları
0
rapon
(30.06.14)
ince kol. hatta alexa chung kolu.
0
shejia
(30.06.14)
normal tüysüz.
0
a darkness coming
(30.06.14)
2 normal kol
0
dafuq
(30.06.14)
kıllı kol seviyorum.
0
baldur
(30.06.14)
burdakilere göre normal kol. ama normalde ince kolun kemikleri sayılmayanı.
0
herbivor
(30.06.14)
sabah kadın programına katılmış teyze kolu bıngıldaması olmasın da.
fit olur normal olur sorun değil.
0
Ufuk
(30.06.14)
soyle sevgilin olaydi, her aksam doveydi seni, hosuna gider miydi?

3.bp.blogspot.com
0
exlibris
(30.06.14)
6- tavukkol
0
merena
(30.06.14)
normal
0
king lizard
(30.06.14)
sırf cevap vermek için giriş yaptım
4 numara kaslı kol seviyorum.
0
Thunderbirds
(30.06.14)
Vay, thunder, seni duyurunun baştacı ilan ediyorum :D
0
🌸pandispanya
(30.06.14)
1 ile 2 zaten insanlık suçu; 4'le karşılaşmak zor; 5'in allah belasını versin; 3 iyi.
0
angelus
(30.06.14)
2'yi de amma abarttınız arkadaş, bana o kadar kötü gelmedi :) Normal gerçekten.
0
🌸pandispanya
(30.06.14)
2-3 iyidir :))
0
cok iyi yol
(01.07.14)
fit/güçlü kol.
0
orpheus
(01.07.14)
1. çok kötü
2. hiçbir özelliği yok
3. kadına fit bir hava katıyor hoşuma gitti.
4. iğrenç
5. kuskunç
0
things
(01.07.14)
benim en hassas olduğum konu kilo verince hiç bir yerim sarkmadı arka kol vıcık vıcık. Kaç kere bunun yüzünden ağladığımı biliyorum gece gece kötü oldum görünce. Yazayım dedim sadece.
0
duzsac
(01.07.14)
fit+ince kombinasyon
0
x daemon
(01.07.14)
bizim oralarda bi söz vardır; avratın koluna vuracan tee diyarbakıra gidecen gelecen hala sallanacak.

yani şöyle bişey iyidir www.fbm.com.tr
0
seksen9
(01.07.14)
2-3
0
xenophobe
(01.07.14)
Normalin daha incesi. Onu koymamışsın.
0
arnold schwarzeneger
(01.07.14)
Aslında bence normalin daha incesi 3. fotoğraftaki ilk kız. Çünkü zaten sıkmayınca daha normal duruyo kollar.

@duzsac, saçmalama:) birazcık çalışırsan hemencik toparlarsın oraları.
0
🌸pandispanya
(01.07.14)
tabii ki 3. seninki 4 mü çok merak ettim pandispanya, çok üzülmüşsün oy almayacak diye :D
0
deadline
(01.07.14)
İnce ve kas hatları belli olmayan kol da var. O en ideali. Ondan sonra 3 gelir. Sonra 2.
0
arnold schwarzeneger
(01.07.14)
bir kol her zaman omuz-gerdan ya da sırt ile beraber derecelendirilmelidir. normal kol dediğin biraz patlıcan ayrıca.
ilk görseldeki after var ya, o en iyisi gibi geldi bana.
0
namus ninjası
(01.07.14)
3
0
[silinmiş]
(01.07.14)
@deadline hahaha hayır 4 diilim :D Benimki 3, halbuki en çok onu övmüştüm aksdhaksjdh :p
0
🌸pandispanya
(01.07.14)
3 hafiften kaslı fit kol güzeldir bkz jessica biel,zayıf veya bıngıl bıngıl kol itici geliyor.
0
sealth
(01.07.14)
2 ve 3 seviyorum.

2. kol kızın bir kusuru olmadığını gösteriyor en azından,fit değil ama kollar patlıcan da değil o yüzden gözüme batmaz.

3. kızın kendine baktığını spor vs yaptığını en azından yediğine dikkat ettiğini gösterir, ya da geçmişinde spor da yapmış olabilir ve ben öyle hatunları "yirim".

1.patlıcan kol, valla annemde falan severim öyle kolu, o da annemin kolu olduğu için yoksa 20-25 yaşnda hatunda öyle kol,ıyk:8

4-5 ise extrem oldukları için hoş bulmuyorum.
0
rudeboy
(01.07.14)
Net 3. Geri kalan hepsi vasat-kötü-iğrenç.
0
yirmisantim
(01.07.14)
bir kadın olarak : bence 3 fit kol. Çünkü o kadar sıkmayınca erkeksi durmuyor; ayrıca da sağlıklı görünüyor bence. normal kol diye verilen göster balık etli kol; balıketli diye gösterilenler de şişman kol bence. balıketi kol yine idare ediyor ama şişman kol kadına hiç yakışmıyor.
0
patlamis misir
(01.07.14)
balık etli kol kimisine yakışıyor ama görsellere göre konuşursam normal kol.
0
lionel andres
(01.07.14)
3 güzel.

yalnız pandispanyacığım, senin o normal kol dediğin normal kol filan değil. gayet de balık etli bir kol o. hayır, bende aynısından var, oradan biliyorum.

ekleme: yok, vazgeçtim. benim kollar bile daha zayıf ondan.
0
devilred
(01.07.14)
Valla iki gündür 40 kere filan baktım bana hala çok normal kol geliyor :D Acaba siz ideal norm filan olarak mı düşündünüz diye düşünüyorum ama içinden çıkamıyorum :) Benim için normal = sık bulunan, çok belirgin bir artı ya da eksisi olmayan demek oluyordu. Neyse peki madem ne diyeyim :):)
0
🌸pandispanya
(01.07.14)
2) normal kol
0
leni 09
(01.07.14)
(4)

ıslak mendiller

sarper361
Neden çoğu ıslak mendilin üzerinde turkey, türkiye ve o malum logo var. Dövlet beleşe mi dağıtıyor? Olayın aslı nedir?
Neden çoğu ıslak mendilin üzerinde turkey, türkiye ve o malum logo var. Dövlet beleşe mi dağıtıyor? Olayın aslı nedir?
0
sarper361
(30.06.14)
onlari ureten firmalarin cogu merdiven alti. bir sekilde bulmuslar o logoyu. o sekilde devam ediyorlar
0
exlibris
(30.06.14)
e hiç logo koymasınlar? amaç ne ki acaba? biz türkiye'nin tanıtımına katkıda bulunuyoruz mu diyorlar nedir?
0
🌸sarper361
(30.06.14)
turistik işletmelerin tercihidir belki.
0
uykusunu yakalayan adam
(30.06.14)
Şirketinize özel bir reklam çeşidimi arıyorsunuz. Bu yöntemle hem hakkınızda güzel düşünceler konuşulmasını sağlıyabilir hemde iyi bir reklam stoğu sağlıyabilirsiniz. Evet bu reklam çeşidi ıslak mendiller gerçekten tutuyor ve birçok firmada bu yöntemi tercih ediyor. Ben faypack ıslak mendillerini kullanmanızı öneririm. www.faypack.com.tr
0
nescafe11
(19.10.22)
(16)

Çok paranız olsa kimlere yardım ederdiniz?

klasikko
diyelimki parayla pulla işiniz yok piyango çıktı. (bana çıkmadı, sakin olun) atıyorum 500 bin lira miras kaldı vs (bana kalmadı evet) tamamını istediğiniz gibi yardım için kullanabilirsiniz. nerede kullanırdınız?ama parayı direkt bir yere bağışlamak değil. düşünüp bulmak lazım.orman yaptırmaktan, ke
diyelimki parayla pulla işiniz yok piyango çıktı. (bana çıkmadı, sakin olun) atıyorum 500 bin lira miras kaldı vs (bana kalmadı evet) tamamını istediğiniz gibi yardım için kullanabilirsiniz. nerede kullanırdınız?
ama parayı direkt bir yere bağışlamak değil. düşünüp bulmak lazım.
orman yaptırmaktan, kedi köpekler için barınak yaptırmaya... ne gelirse aklınıza efendim.
0
klasikko
(30.06.14)
İlk önce durumu gerçekten Koru olan akrabalarima yardım ederdim.
0
rubiks cube
(30.06.14)
Sözüm var, kesinlikle sokak hayvanları için, "insan" gibi bir barınak yaptıracağım.
Ailesinden destek görememiş(isteyerek veya istemeyerek), bir şekilde açıkta kalmış veya yardıma muhtaç her türlü çocuğa burs-yardım sağlayacağım.
Okumak isteyen, gelişmek isteyen gençleri yalnız bırakmayacağım.
0
quaker
(30.06.14)
once kendi akrabalarima yardimda bulunurdum.

rubik +1
0
exlibris
(30.06.14)
Aileden okuyan genclere yardim ederdim. Okumak icin ben cok cektim onlar cekmesin :)
0
VIPCH
(30.06.14)
ihtiyacı olan herkese. hayvanlar için de tabii ki. yalnız şöyle bir durum var fazla duygusallıktan herhalde millete dağıtmaktan ben aç kalırdım. bunun için güvendiğim bir insanın paramı idare etmem konusunda bana yardımcı olmasını isterim. bu kişinin de duygusal değil mantıklı biri olması lazım. hayır rock para vermiyorsun deyip gerekirse azarlayabilecek biri :)
0
rock n roll
(30.06.14)
Durumu kotu akrabalarima yardim etmezdim..

Tanidigim tertemiz bi kac gariban insan var. Onlara yardim ederdim..
0
ibomiu
(30.06.14)
3-4 tane geleceği parlak üniversite öğrencisi bulurum, "böyle insanlardan daha fazla olmalı" diyebileceğim cinsten öğrenciler. Çok ihtiyaçları olması şart değil ama aileden zengin olmasınlar yeter. Bunlara normal burslarla v.s. elde edemeyecekleri şeyleri sağlarım. Mesela yaz tatilinde yurtdışı staj/dil okulu v.s. olabilir, çin seyahati olabilir, silikon vadisinde 1-2 ay kalıp oranın tadına bakmalarını, ufak proje geliştirme denemesi yapmalarını, konferanslara v.s. katılmalarını sağlamak olabilir, projelerine başlayıp yatırımcı vs. bulabilmeleri için için minimal para desteği olabilir.
0
bk
(30.06.14)
kimsesiz çocuklar için okul
yanına bir orman.
Ve ileride mutlu yaşamaları için de ekolojik yaşam çiftlikleri kurardım bize toprak kaldı ise buralarda.
0
sadegazoz
(30.06.14)
Lösev. Ve diğer hasta yardıma muhtaç çocuklara ilaç oyuncak vs yardımları.
0
kablelvuku
(30.06.14)
zor bir hayal de olsa tamamen eğitime odaklı özel bir okul açardım. ulusalcı, muhafazakâr, cemaatçi olmayan temiz kafalı, özgürlükçü, rahat düşünebilen, tamamen gerçek tarih, bilim vs derslerin gerektiği kadar öğretileceği bir okul özel okul açardım.

bu ülkeye ve dünyaya daha büyük yardım yapılamaz diye düşünüyorum. doğru insan yetiştirmekten başka.
0
oraletarya
(30.06.14)
Durumu kötü olan akrabam yok. O yüzden ekolojik yaşamı destekleme derneklerine, bağımsız ekoloji çiftliklerine falan yardım ederdim. Ya da hayvanları koruma kuruluşlarına.
0
buff
(30.06.14)
500 bin çıktığını ve para pulla işim olmadığını varsayarsak babamın borçlarını öder ve öncelikle, avrupa'da okumak isteyen türk öğrencilere burs/destek sağlamaya çalışırdım. para pulla işim olsaydı babamın-anamın borçlarını falan kapatıp bir tane ev alırdım efendi gibi otursunlar bir araya gelsinler diye, gerisini kendim yerdim, özellikle bir yere yardım etmezdim.

ama zengin olursam şu burs işini yapmayı çok istiyorum. ben zamanında çok istedim. tek hayalimdi. yabancı dilci olduğum için burs murs zaten vermiyolardı, ingilizce konuşuyom diye burs mu versin elin almanı? anada para yok babada para yok. gidemedim. param olursa işte böyle gerçekten hevesli, "sizi niye almanya'ya gönderelim" sorusuna dolu cevap verebilecek, akıllı çocukları parasını basıp göndericem aq gitsinler lisans eğitimlerini almanya'da, fransa'da nerde istiyolarsa orda şeyapsınlar.

(bahsettiğim lisans bu arada erasmus'la dedem de gidiyor avrupa'ya)
0
pescador
(30.06.14)
Hiç kimseye yardım etmezdim. Gözümün içine baka baka yapılan öyle şeyler gördüm ki, bundan sonra sadece hayvanlara fayda var benden. İnsanlar bana uzak Allah'a yakın olsun.
0
istinyede bekle
(30.06.14)
Sadece kendime ve aileme,gerisi bos.
0
brnbrs
(30.06.14)
dedem ogretmendi. anneannem de olunce kalan mirasla dedemin gorev yaptigi ilkokulun anasinifi ek binasi yaptirdi bizimkiler. bir de kardeslerden biri kendi payinin tamamini 'okula yuz verin' projesiyle odtu ilkogretim okuluna bagisladi.
0
osuruklu
(30.06.14)
Fikrimi çok yanlış bulanlarınız olacaktır şimdi ama, zenginlerdeki şu hayvanlara yardım olayını bir türlü anlayamam. Benim de 4 tane kedim var birini evde besliyorum hayvanları ailecek severiz ama, afrikada açlıktan ölen çocuklar varken neden köpekler? afrikada bi çocuk yiyecek bulamaz ama, kedi köpek her şeyi bulur yer çöpten yemek artıklarından falan. Kimse kusura bakmasın benim için insan önceliktir. Ki bunu hayvansever bi insan olarak yazıyorum. Dikkat edin bi zenginlere (hepsi demiyorum çoğu) insan doyurmak yerine hepsi barınaklara yöneliyor.Gerçekten nedenini merak ediyorum. Tabiki hayvanlara da yardım edilmeli, ama öncelik insan olmalı bence.
0
ddenizz
(30.06.14)
(5)

mektup gibi davetiye

Kalinka
gençler selam,mektup zarfı gibi davetiye yaptırsak?nasıl fikir sizce?hani sanki 70'lerde filan yurtdışından gelen mektuplar gibi?içindeki kartı nasıl yapmak lazım,fikir telakkisi??
gençler selam,
mektup zarfı gibi davetiye yaptırsak?
nasıl fikir sizce?
hani sanki 70'lerde filan yurtdışından gelen mektuplar gibi?
içindeki kartı nasıl yapmak lazım,fikir telakkisi??
0
Kalinka
(30.06.14)
Sahaflarda eski fotoğrafların olduğu kutular oluyor, bir kere çok güzel bir davetiye görmüştüm, unuttum şimdi nasıl bir şey olduğunu ama çok beğenmiştim, alıp saklamadığım için pişmanım..
Böyle nostaljik şeyler düşünüyorsanız sahaflara bakabilirsiniz belki size de denk gelir güzel örnekler, ya da artık bu konularda kimlerle görüşülüyorsa onlara danışırsınız o yıllara ait davetiye örnekleri gösterebilirler..
0
mutekebbir
(30.06.14)
Bu bahsettigin fikiri neredeyse tum davetiyecilerde "sablon" olarak bulabilirsin..

Az daha zamanda geri gidip "ferman" seklinde olanlari da var..

Kenari sagi solu yanik gibi olanlari da var.
0
ibomiu
(30.06.14)
bence suradaki gibi kartpostal seklinde hazirlatabilirsin

freedesignfile.com

ayrica zarfa da geek yok boylece

on yuzunde de gelin damadin sephia efektli fotosu olabilir.

t1.ftcdn.net
0
exlibris
(30.06.14)
www.sedefcards.com
www.koza.com.tr

Bu sitelerde istediğin gibi davetiyeler var. Yalnız senin istediğin tarz bir davetiye bana çok kaba geliyor.
0
arockm
(30.06.14)
ay sakın o yanıklı fermanlı şeylerden bastırtma..

bence en güzeli sahaflardan eski kartpostalları toplayıp onların arka kısmına davetiyeyi yazmak. hatta birisi bunu daktiloyla yaparsa şukela olur. zarf olmasın. onun yerine eski pulları bulup bir kaşeciye posta mührü şeklinde sizin düğün tarihinizin olduğu mühürü yaptırıp pullara damgalayın..

çok şık olur.
0
warrior princess
(30.06.14)
(6)

İmsak hakkında

mesa
televizyonda gözüme çarpmıştı anlayamadım açıkçası sorayım dedim.şuradan da bakabiliriz öncelikle http://www.diyanet.gov.tr/şimdi 3 tane veri yazacağım buraya.istanbul 3.26kocaeli 3.25adana 3.28şimdi bu 3 ilden biri doğuda biri batıda diğeri de ortada birbirlerine göre kabaca.ama bu saatlerde coğraf
televizyonda gözüme çarpmıştı anlayamadım açıkçası sorayım dedim.

şuradan da bakabiliriz öncelikle www.diyanet.gov.tr

şimdi 3 tane veri yazacağım buraya.
istanbul 3.26
kocaeli 3.25
adana 3.28

şimdi bu 3 ilden biri doğuda biri batıda diğeri de ortada birbirlerine göre kabaca.ama bu saatlerde coğrafi olarak ortada olan kocaeli matematiksel olarak ortada değil.batıda olan istanbul ortada.

yani demem o ki şu dizilimde nasıl bir mantık var?güneş doğudan geliyorsa mantıken önce adana sonra kocaeli sonra istanbul olması gerekmiyor mu?neyse güneşi falan filan da bir tarafa bırakalım şu sıralamanın mantığı nedir birisi anlatsın bana cidden çok merak ettim.neye göre hesaplanmış bu imsak.kaçırdığım çok basit bir şey mi var acaba?

umarım anlatabilmişimdir ne demek istediğimi...

uyuyabilirim kısa bir süre içerisinde kalktığımda tikler gelecek.
0
mesa
(30.06.14)
hata var o hesapta. bariz hatalı.
0
compadrito
(30.06.14)
Gecenlerde antikapitalist muslumanlardan biri halk tvde diyanetin imsakiyesi dogru degil sahuru cok erken hesapliyorlar suleymaniye vakfinin imsakiyesi soyle guzel hesaplaniyo oyle super onu kullanin demisti. Belki oyle bir seydir.
0
instant crush
(30.06.14)
tan ve gurup vakti kavramı ile yerel saat olayı farklı. güneşin doğusu ve batışı ile güneş var olduğunda yerel saat olayı farklı oluyor.

hesabın doğru olması muhtemel.
0
uykusunu yakalayan adam
(30.06.14)
bir de turkiyenin konumunu haritada gordugumuz gibi duz olarak algilamamak lazim belki onunla alakalidir.

hani turkiyenin batisi aslinda dunya uzerinde daha kuzeye dogru duruyor ya. anlatabildim mi belki onunla alakalidir.

surada fikir verebilir ulkenin konumu (gerci bu sekilde benim yazdigimin tam tersi gibi duruyor) www.greece-map.net
0
exlibris
(30.06.14)
diyanet'in her şeyi hatalı.

mesela benim anne babam ve kardeşim türkiye'de ramazan 1 diye oruç tutulan günde tutmadı, çünkü diyanetin metodu yanlışmış. hilal görünmeden oruç tutmaya başlıyor diyanet. bütün dünya bu şekilde o gün oruç tutmadı. ramazan sadece türkiye'de başladı.

bunun yanında sahurda da diyanetin ezanına uymazlar. onun da çok erken olduğunu söylüyorlar.

durum böyle olunca diyanet'in söylediklerini uygulamadan önce başka bir güvenilir kaynaktan doğrulamakta fayda var. tıpkı verdiğiniz örnekteki gibi hataları var.
0
bira sisesi kapagi
(30.06.14)
Boylam önemli bu durumda aynı yatay hizada değiller. Kuzeye cikildikca dünyanın cizgisel hızı düşer bu yüzden izlanda'da 22 saat oruc tutuyorlar
0
rubiks cube
(30.06.14)
(16)

Tasarımıyla tarihe geçmiş ürünler

sweet child o mine
Ödev için ikonlaşmış tasarıma sahip bir ürün seçmem gerekiyor. Gördüğünüz zaman "Bu ... marka" diyeceğiniz türden olacak. iPod, iPhone, Volkswagen Beetle, Mini Cooper benim aklıma gelenler. Başka aklınıza gelen varsa yazarsanız çok sevinirim.
Ödev için ikonlaşmış tasarıma sahip bir ürün seçmem gerekiyor. Gördüğünüz zaman "Bu ... marka" diyeceğiniz türden olacak. iPod, iPhone, Volkswagen Beetle, Mini Cooper benim aklıma gelenler. Başka aklınıza gelen varsa yazarsanız çok sevinirim.
0
sweet child o mine
(29.06.14)
Nooka saatler
0
oldboy
(29.06.14)
rotring kalem
0
letheavendangered
(29.06.14)
adidas ve üç çizgisi
0
whoosie
(29.06.14)
olur mu bilmem ama; christian louboutin
0
a perfect lie
(29.06.14)
wrigley's sakiz
i00.i.aliimg.com
0
exlibris
(29.06.14)
mustang
0
oraletarya
(29.06.14)
cocacola contour sise uzerinde adi yazmas bile goren herkes bilir
ecx.images-amazon.com
0
exlibris
(29.06.14)
zippo
0
melancholia
(29.06.14)
Coca cola sisesi
0
icim urperiyor
(29.06.14)
bertoia sandalye
0
cemiyetin unlu simasi
(29.06.14)
imac G3
0
perferil
(29.06.14)
casio saatleri, herkes tanır herhalde www.hizlisaat.com
0
anil
(29.06.14)
selpak kağıt mendil. marka adı ürünün kendisi oldu.
0
tururo
(29.06.14)
converse
0
oldtimer
(29.06.14)
chanelin tasarladığı kıtafetler moda akımı
0
pembegurba
(30.06.14)
Dyson elektrikli süpürge.. Met'te sergileniyor yani, o kadar..
0
carradine
(30.06.14)
(3)

enpara.com'un vadeli hesabından gelen faiz

condom kurşunu
ilk vadeli hesap açtığımda vade sonunda faizi vadesize aktar demiştim.şimdi aktarmaısnı istemiyorum. vade sonunu mu beklemem lazım yoksa şimdi de değiştirebilir miyim?
ilk vadeli hesap açtığımda vade sonunda faizi vadesize aktar demiştim.şimdi aktarmaısnı istemiyorum. vade sonunu mu beklemem lazım yoksa şimdi de değiştirebilir miyim?
0
condom kurşunu
(29.06.14)
müşteri hizmetlerini ararsan buradan çok daha hızlı yanıt alırsın.
0
streak
(29.06.14)
benim bildiğim değiştiremiyorsun bozuluyor
0
female demon
(29.06.14)
vaden doldugunda hesap uzerinde degisiklik yapmana izin veriyor.

tutari vadesiz hesabina aktarir. sen de vadeli hesabini o gun editlersin, bu tutari ana paranin uzerine eklersin. sonra da faiz geliri ile devam et dersin
0
exlibris
(29.06.14)
(3)

istanbul anadolu yakası en büyük nike mağazası nerede

iddaaci
bugün gittim bir nike mağazasına. dört çeşit ayakkabı var. başka yok. var mı şöyle çok çeşitli büyük bir mağaza?anadolu yakası olsun.
bugün gittim bir nike mağazasına. dört çeşit ayakkabı var. başka yok. var mı şöyle çok çeşitli büyük bir mağaza?

anadolu yakası olsun.
0
iddaaci
(29.06.14)
bağdat caddesinde var. bayağı çeşit var gibi. suadiye
0
ne nicki be
(29.06.14)
kozyatagı carfure boyner de nıke magazasından cok model var.
0
jamswety
(29.06.14)
umraniye meydan da buyuk bir nike magazasi var.

hatta yaninda da sports int. var orada da cok cesit var
0
exlibris
(29.06.14)
(24)

Çok Sıkıntı Çekmek

oraletarya
etrafınızda var mı böyleleri? hayatının maddi manevi, ailevi, mesleki, dostluk, aşk vs. tüm alanlarında uzun süre sıkıntı çekip düzelen? refaha kavuşan? gördünüz mü hiç? yoksa yıllardır aynı teraneler sürüp gidiyor mu? kendi adıma konuşmak gerekirse pozitif/aktif bir insan olmama rağmen her işim ter
etrafınızda var mı böyleleri? hayatının maddi manevi, ailevi, mesleki, dostluk, aşk vs. tüm alanlarında uzun süre sıkıntı çekip düzelen? refaha kavuşan? gördünüz mü hiç? yoksa yıllardır aynı teraneler sürüp gidiyor mu?

kendi adıma konuşmak gerekirse pozitif/aktif bir insan olmama rağmen her işim ters gidiyor. Ve bunu ben abartmıyorum. üç beş yakın çevrem şahit. Yani 2-3 sene hadi eyvallah diyorsun, çevrenden umut veriyorlar, her şeyin bir zamanı var falan diye klişe laflara maruz kalıyorsun bekliyorsun ama yok. aradan 10 sene geçmiş değişen hiçbir şey yok. hayat seninle taşak geçiyor sanki. sanki değil geçiyor. anlayamıyorum artık. var mı sabredip düzelen?
0
oraletarya
(29.06.14)
2004 yilinda ahsap bir binanin merdivenlerine oturup ben ne zaman mutlu olacagim diye kendime sormustum. kac yil gecmis. ayni.
0
wolinska staniszewski
(29.06.14)
şu satırları yazabiliyor olmanız, dünyadaki en şanslı üst %5'lik dilimde olduğunuzu gösteriyor. hadi %10 diyelim ama çok şanslısınız yani.

bi kere ordan başlayalım. çok sıkıntı çektiğinizi söylemeyin yani.

her işinizin ters gitmesinin asıl sebebi, Tanrı sizin daha iyi yetişmenizi istediği için olabilir. İleriki zamanlara daha iyi hazırlıyodur sizi. Ben geçmişime dönüp baktığımda, ağlamaklı hâle geldiğim olayların çoğunu, iyi ki yaşamışım diyorum. İyi ki başıma gelmiş ve tecrübesini kazanmışım. Onu yaşadım, şunu öğrendim, bunu yaşadım, onu öğrendim, çok sağlamlaştım diyorum yani.

Burada size düşen görev, pozitif, aktif olmaya devam etmek. Ama çok daha önemli bir püf noktası var: Sebatkâr olmak.
İşin sırrı bu. Sebat ederseniz, sabırlı olursanız, sonunda siz galip geliyosunuz.
0
compadrito
(29.06.14)
compdrito ilk paragrafı acabilir misin ne alaka internete giren mi sanslı oluyor
0
partizan
(29.06.14)
Her şeyi yoluna koymak sandığından daha kolay. Sadece durup biraz daha bekle
0
labanon
(29.06.14)
neye karşı sabır gösterdiğimi bilmiyorum ki? yani sabrımın karşılığı ne olacak? bir başkası niye bu şekilde yaşamak zorunda değil ya da? elbette daha kötüleri görmüyorum gibi bir şey değil. ama daha kötüsü somut şeyler. savaş, büyük hastalık vs gibi. bizim ki bir kanser gibi.

o nasıl tavsiye anlamadım @labanon
0
🌸oraletarya
(29.06.14)
etrafindakilerin ve senin sagligin yerindeyse sukret. onun disinda her sey olacagina varir. bir de hic bir zaman cok buyuk hayallerin olmasin, gerceklesmediginde daha cok uzulursun.

nacizane tavsiyelerim bunlar
0
exlibris
(29.06.14)
@compadrito nun ilk paragrafina istinaden soyle bir metin var yillardir dolasir internette.
cok klise olmakla birlikte dogruluk payi var diye dusunuyorum

* Eger bu sabah saglikli uyandiysaniz, bu hafta ölecek olan 1 milyon kisiden daha sanslisiniz.
* Eger hiç savas görmemis, hapse düsmemis, iskence görmemis, açlik çekmemisseniz dünyadaki tam 500 milyon kisiden daha sanslisiniz.
* Eger evden çikinca bir belaya, tutuklamaya, iskenceye ugrama ihtimaliniz yoksa, 3 milyar kisiden iyi durumdasiniz.
* Eger dolabinizda yiyeceginiz, sirtinizda giysiniz, üstünüzde çatiniz ve uyuyacak yeriniz varsa dünyanin %75'inden daha zenginsiniz.
* Eger bankada ve cüzdaninizda paraniz varsa, birilerine yardim yapabiliyorsaniz, dünyanin ilk %8 zenginlerindensiniz.
* Eger anne babaniz sag ve evliyse çok ender kisilerdensiniz
* Eger bu yaziyi okuyabiliyorsaniz, 2 milyar okuma yazma bilmeyenden daha sanslisiniz !!!
0
exlibris
(29.06.14)
partizan hemen açıyım:

internete giren değil,

okuma yazma bilen, Türkçe okuma yazma bilen, internete giren, çok büyük bir ihtimalle lise mezunu, büyük bir ihtimalle üniversite öğrencisi, bir ihtimal üniversite mezunu olup, Türkiye'de yaşayan, çok büyük bir ihtimalle başının üzerinde bir çatı olan, evinde buzdolabı, tuvalet ve banyo olan, az da olsa düzenli bir geliri olan, rahat nefes alabilen, kakasını ve çişini rahat yapabilen, rahat yürüyebilen, herhangi bir yeri ağrımayan, her gün cacık ve menemen yiyebilecek bir parası olan, elinin altında öğrenme ve gelişme imkânları olan, kaliteli sağlık hizmetlerine erişimi olan birisi. (Tahmin bunlar tabii).

Hele bir de analı babalı büyüdüyse o kişi, hele bi de o anne baba arıza kişiler değilse,

çok çok şanslıdır bu kişi, dünyada yaşayan diğer insanlarla karşılaştırıldığında...
0
compadrito
(29.06.14)
bakalım artık, bu sene işleri yoluna koyarsam "ben varım" derim, koyamaz ve diyemezsem sesimin çıkabileceği bir mekanda değilimdir.
0
devilred
(29.06.14)
@compadrito @exlibris bunlarla mutlu olabiliyorsanız saygı duyuyorum.

ancak çabanın karşılığını, mücadelenin sonucunu alamamak başka bir şey. yani ben oturduğum yerden şikayet eden biri olsam eyvallah. ama bazı şeyleri düzeltmek için çaba gösteriyorum, kendimi değiştiriyorum sıkıntı burada. karşılıksızlık. bir de senin kadar çaba göstermeyenler senden daha ileride, mutlu olduğu vakit bu söyledikleriniz işe yaramıyor işte.
0
🌸oraletarya
(29.06.14)
compadrito ve exlibris doğru şeyler söyleseler de söylenenler biraz klişe kalıyor, sonuçta kendi dertlerine yönelik algını dünya ortalaması üzerinden soyutlayabilsen bu duyuruyu sana açtıracak itki zaten oluşmazdı.
ben wolinska'nın dediğini kendime daha yakın buldum. bazılarımız hakikaten ahşap binanın merdivenlerine oturmaya daha meyilli oluyor, ben de öyleyim, sen de öyle olabilirsin.
referans verdiğim üç kişinin de ortak yönü -- evet, illa ki işin içinde biraz şımarıklık var. ama eğer buradaysan olmak zorunda zaten.

sana net bir şey söylemem de zor. on senedir ters giden işlerin nelerdir, neden on senedir ters gidiyorlar. bunların içini açmak, irdelemek, gerekirse deşmek gerekir sana anlamlı bir geri dönüş yapabilmek için.
0
inscrutable
(29.06.14)
hayatının maddi manevi, ailevi, mesleki, dostluk, aşk vs. tüm alanlarında uzun süre sıkıntı çekip düzelen? refaha kavuşan? gördünüz mü hiç? yoksa yıllardır aynı teraneler sürüp gidiyor mu?

Soru bu. Bu soruda benim itirazım, refah içinde olmadığınızı düşünmeyin. Bulunduğunuz nokta çok iyi. Dünya nüfusunun %90'ından iyi durumdasınız. Ona dair bi şükredin bi kere. Şükretmeden bu işler yürümez.

Sonra o noktadan itibaren ne yapabiliriz, ona bakalım.

Allah etmiye, siz bunlardan şunlardan şikayet ederken, görünmezinden bi hastalık çıkar gelirse, bugünleri arar olurusunuz o zaman. 20 bin çeşit hastalık var hocam. Yanlış hatırlamıyosam böyle bir rakam yani. İnsan bu rakamları duyunca, hâline şükrediyor.

Farklı bi şekilde düşünün yani. Ben ilkokuldayken neden kan kanseri olmadım? diye sorun mesela. Hayat sizinle taşak geçtiği için mi kan kanseri olmadınız ilkokuldayken? (İlkokul 1. sınıf, kan kanseri ve bana karnesini gösterdi. Bak abi! Hepsi pekiyi!!!)
0
compadrito
(29.06.14)
sayın klişe meraklıları. klişe ne demek?

ona bakarsanız 2+2=4. bu da çok klişe. çok banal hatta.
0
compadrito
(29.06.14)
klişe meraklısı değilim, bu duyuruda klişenin anlamını bilmeyen yoktur diye tahmin ediyorum.
0
inscrutable
(29.06.14)
başkalarının haline bakıp kendininkine şükretme zavallılığı ve iğrençliğine saplamanın, bu eksende tavsiyeler verenlerin peşinden gitmenin dışında her şey senin iyiliğine olabilir, ama o zavallılar değil; onları dinleme.

sorduğun soru son derece muğlak ve açık uçlu. ayrıntı veremiyorsan, diyebilirim ki beklentilerinin yüksek oluşu, ya da beklentilerini "american dream" eksenli şeylerin oluşturuyor olması da senin 1'i 2 gibi hissetmene neden olabilir. Ayrıntı verirsen daha bişy diyebilirim belki, yoksa dünyanın bin türlü hali var; böyle bir soruya ne desek yalan olacak.
0
dafaiss
(29.06.14)
Şu an neden bahsettiğin hakkında pek bir bilgi olmayınca çok net bir şey söyleyemiyorum. "Dağına göre kar vermek" gibi bir konuşmaya da girmeye niyetim yok. Niyetim, hiç bir zaman hiç bir çabanın boşa gitmeyeceğini söylemek. Değerini bulmayabilir, yıllarını da geri getirmeyebilir ama boşa gitmez. Pislediği, ölüsü bile boşa gitmiyor insanın şu dünyada, gübre oluveriyor. Bambaşka bir alanda orada öğrendiği tecrübeden yararlanabiliyor insan. Şu an ihtiyacın olmayan, üzen, sıkıntı veren, anlamsız gelen herhangi bir şey, ileride ya zaman harcamaktan kurtarır, ya daha bilge yapar ya da daha deli, cesur, vb. yapar ya da öyle bir denk gelir ki kilit bir noktada günü veya daha fazlasını kurtarır. "Otur ve şükret bakayım" anlamında demiyorum bunu da, istersen küfret ama boşa gitmeyeceğini bil. Onları seni sen yaparken, büyütürken belki de seni bambaşka bir şeye hazırlıyor, bilemezsin; kimse bilemez. Belki de hazırlamıyor ama ileride zor durumlar için sana bir tecrübe kazandırıyor.

Soruna cevap olarak sabredip düzelen çok tanıdığım oldu. Sonradan tekrar dağıtanı da oldu. Kimse Everest'e çıkıp tahtını kurmadı, kimse Mariana Çukuru'na düşüp orada da boğulmadı, arasında gittiler geldiler. Buna evsizler, hastalar da dahil. Tamamen kişinin olaya bakışı bu gerçekten hayatı tehdit edici şeyler dışında. Pozitif bir insan olduğunu söylüyorsun, bu da gelip geçen bir an olabilir, yarın burada söylediklerini düşünmeyecek bile olabilirsin.
0
aychovsky
(29.06.14)
american dream gibi bir beklentim yok. ayakları yere basan birisiyim. tercihlerim var. sadece az ile yetinemiyorum. az ile yetinmek maddi olarak değil. misal mesleki olarak daha iyi daha büyük şeyler yapmalıyım. tasarımcıyım. ama buna ortamım yok. rahat bir hayat, doğru müşteri eğitim vs gerekiyor bunun için. sürekli meşgul olmak istiyorum. gezmek öğrenmek keşfetmek. bunlar zaman ve maddiyat tabi. okuma fırsatım olmadı lise mezunuyum. sırf okumak için okumak değil de üniversite bana çok fazla şey kazandıracaktı çevre, imkan vs. o yüzden eksikliğini hissediyorum. normal memur gibi bir iş hayatım da olmadığı için kendi ayaklarım üzerinde durduğum için okuma fırsatım yok. aslında o kadar fazla detay var ki işte neresinden başlasam diye düşünüyor insan. yani ideallerim ve imkanlarım arasında sıkışığım. bu sıkışıklık da bir de günlük işlerimin sürekli ters gitmesi, kendime özel alanlarımın olmaması daha da sinir bozucu. murphy yasaları işte. öbür tarafta arkadaş çevrem çok kısıtlı. doğru insan eksikliğim var. kafadar insan/eş. biraz da değişiğim bu yüzden. sözlükten bile hacı sen neyi savunuyorsun diye bir sürü mesaj geldi. aslında çok basit. saplantılı, milliyetçi, fanatik, faşist, değilim. hakkaniyetli olmaya çalışıyorum. az biraz elitistlik yok değil. ama gerektiği kadar. özgürlükçü, hümanistim. kemalizmle birlite osmanlı'yı islamı eleştiremezmişim gibi bir done ile geliyor insanlar. yani kısaca doğru yerde doğru insanlar arasında değilim ve ömür geçiyor. çok konuştum.
0
🌸oraletarya
(29.06.14)
Sorunuza cevap olmayacak ama size tavsiyem "x'im y'ninki gibi olsaydi boyle olmazdi" demekten kacinmaniz. Her durum kendi icinde degerlendirilir ve imkanlar dahilinde sonuclandirilir. Siz kendi imkanlarinizla en iyiye kosmaya calismalisiniz ve daima bulundugunuz durumun farkinda olmalisiniz. Farkindalik gercekten cok onemli.
Misal universite demissiniz, universitenin sizr katacagi kadar seyi (ki bu isi yaptiginiza gore bu ancak teorik bir katki olabilirdi) kendiniz de internetten ogrenebilirsiniz. Cok fazla bir katkisi olmayacakti inanin. Doktor, avukat olmadiginiz surece universite (buyuk harflerle) "ulkemiz icin" sadece etiket getirir.
Bu dedigimi yanlis anlamayin ama saydiklariniz biraz bahane bulmak oluyor. Kendim de surekli ayni hataya dustugum icin bunu soyluyorum.
0
ay nov kung fu
(29.06.14)
tasarımcıdan kasıt web mi, grafik mi, moda mı, ürün tasarımı mı onu tam anlamadım ama, ingilizcede ''self-trained'' diye bir şey var ve alanında sadece kendi kendini eğiterek meşhur olmuş bir sürü insan var.

azimle sıçan taşı deler.

sağlık, gugıl, zaman, emek, kararlılık ve sebatkârlık. sizin bunlara ihtiyacınız var.

psikolojideki frustration yani köşeye sıkışmışlık hissine kapılmanıza gerek yok. siyasete kafa yormanıza, polemiklere girmenize hiç gerek yok. düşüne düşüne çözebileceğiniz bişey diil çünkü. sizi çıkmaz sokaklara sokar sadece.

günlük işlerin sürekli ters gitmesinden, arıza müşterileri, zor işleri, beğenmeyen müşterileri kastediyosanız, bu olumlu bişey. çünkü öyle ortamlarda çok iyi gelişir insan. gavurcada ''hands-on practice'' deniyo buna ve iş hayâtında çok geçer akçe. en boktan sorunları çöze çöze, sonunda en usta siz olursunuz. size daha çok iş gelir.
0
compadrito
(29.06.14)
arayüz, geleneksel ikisi de var. sanat yönetmeni olarak çalışıyorum. arkadaşlar insanın belli sınırları belli yetenekleri vardır. mesleğimde sekizinci senem. zaten bu noktaya eğitimsiz kendi çabalarımla geldim. yani bahane bulup köşeye sıkışmışlık hissiyle bekleseydim lise mezunu bir işsiz olarak kahvelerde sürtüyor olurdum. ilkokul mezunu esnaf bir babanın oğluyum. liseden beri kendi ayaklarım
üzerinde duruyorum. mesele sarf ettiklerime karşın isteklerime kavuşamamış olmam onca sene. siyasete hususu da kafa yormak değil örnek amaçlı verdim. kalıplaşmış insanların fazlalığından.

klişe tabirle relax bir tip değilim. detaycı araştırmacı dikkatli disiplinli. ama bunların karşılığını alamıyorum olumsuz alıyorum.
0
🌸oraletarya
(29.06.14)
bu kadar büyük bir adım atabilmiş olmanız, potansiyelinizin çok yüksek olduğunu gösteriyor. demek ki hiç bozmadan bu tempoda 10 sene daha çalışırsanız, özlediğiniz refaha kavuşacaksınız.

size american dream'den bir örnek vereyim. AT&T gibi bir şirketin Ar-Ge laboratuarından emekli 75 yaşında elektronik mühendisinin, 2 bin dolar aylık maaş için, yerde dizlerinin üstünde sürünerek bilgisayar kurduğunu gözlerimle gördüm.

maaş hakkında bir fikir vermesi bakımından,

www.eksiduyuru.com
0
compadrito
(29.06.14)
bence senin sorunun, ne yalan söyleyeyim, biraz da bulunduğun ülke. yani sadece sana bakmıyor.
zaten kolay olmayan ve çok efor isteyen bir işi kendi çabalarınla öğrenmiş ve yürütüyorsun. seni tebrik ederim bunun için. ancak anladığım kadarıyla istediğin şeyler için sana lazım olan şey bir network. yani burada o sığ, kartvizit-değiştokuşu üzerinden ilerleyen networkingden bahsetmiyorum tabii ki... birlikte iş yaptığın, bu süreç dahilinde yardımının dokunduğu insanlardan oluşan bir network, ki yapılacak bir işleri, ya da onların yakınındaki insanların işleri olduğunda sana gelsinler, önce sana danışsınlar.

bunları sen de biliyorsun. ne var ki türkiye'de böyle bir şeyi sağlamak eminim bir avrupa ya da amerikaya kıyasla daha da zor, yani en azından senin alanın için böyle olduğunu tahmin ediyorum. ama şundan eminim, maalesef yüzde yüz haklısın ki doğru okul ve bölümde edinilmiş üniversite eğitimi bu konuda sana çok fayda sağlardı.
ama o konuda da yapılacak bir şey yok (o üniversite eğitimini almak dışında).
açıkcası önerebileceğim şeylerin senin zaten bilmediğin şeyler olduğunu düşünemem. tek somut önerim şu şekilde olur... hani diyorsun ya "gezmek, öğrenmek, keşfetmek" diye... işte öğrenmek ve keşfetmeyi bir yana bırak, daha fazla gez. ama gezmekten kastım şu, daha fazla iş kovala, daha fazla insanla tanış. gene sanatla ilgili, ancak farklı alanlardan insanlarla tanışmaya odaklan, konfor alanının dışına çıkmaya çalış.

biliyorum biraz etkisiz bir tavsiye. ama problemin de kolay bir problem değil.
0
inscrutable
(29.06.14)
@inscrutable, iyi bir çözümleme gerçekten. ben de böyle düşünüyorum ama şartlar. misal bunu süper bir projeye dönüştüren çağrı çankaya var. designer on the road diye. ama iki üniversite artı dili var.
0
🌸oraletarya
(29.06.14)
dil dediğiniz ne ki? şu sizin yapabildiğinizden daha kolay, sizin işinize yarayacak kadar İngilizce öğrenmeniz.
0
compadrito
(29.06.14)
(5)

bu çiçeğin adı ne?

cosmicgadin
nasıl bakılır? solup tekrar tekrar açar mı, yoksa senelik midir?
nasıl bakılır? solup tekrar tekrar açar mı, yoksa senelik midir?
0
cosmicgadin
(29.06.14)
mandalina kokusu
(29.06.14)
lütfen bana da nereden aldığını söyler misin? :)
senelik değil bu çiçek çok uzun ömürlüdür. altına bir kap koyup suyunu kaptan vererek bakabilirsin. kurdukça kuruyan çiçekleri kopar yerine yenileri geliyor. ama adını bilmiyorum..
0
kehribar
(29.06.14)
kalanchoe
www.agaclar.net
0
exlibris
(29.06.14)
Kalanchoe bu değil arkadaşlar, onun çiçekleri çok daha küçük olur ve tomurcuğu böyle olmaz. Bu açelya da değil.
0
buff
(29.06.14)
kalanchoe'nin bir sürü yerli yabancı türü vardır ancak bunların yaprak şekli aynıdır. beyaz türlerde de katmerli olanları görülebilir. türü belki farklıdır ancak bu bir kalanchoe. internette "calandiva white" diye aratırsanız bu türü bulabiliyorsunuz.

kalanchoe çok senelik sukulent bir bitkidir. linklerde de anlatılan özelliklerinin yanında, hava akımı olan bir yere koymayın, direkt güneş ışığı almasın (azbitki'de koyun demiş ama bilemiyorum, ben koymazdım). ekstra bi bakıma ihtiyaç duyacağını zannetmiyorum.
0
allineed
(29.06.14)
(11)

reklam kalitesi ürüne olan bakış açınızı etkiliyor mu? önemsiyor musunuz?

pescador
reklamları önemsiyor musunuz? kaliteli bir reklamı olan ürünü tercih edip, basit ve dandik reklamı olan ürünlerden uzaklaşma eğiliminiz var mı mesela? yoksa hiç dikkat etmez misiniz?bende hastalık seviyesinde bu. garanti'nin şu hayvanlı iğrenç reklamını görünce kanal değiştiriyorum. aynı şekilde ulu
reklamları önemsiyor musunuz? kaliteli bir reklamı olan ürünü tercih edip, basit ve dandik reklamı olan ürünlerden uzaklaşma eğiliminiz var mı mesela? yoksa hiç dikkat etmez misiniz?

bende hastalık seviyesinde bu. garanti'nin şu hayvanlı iğrenç reklamını görünce kanal değiştiriyorum. aynı şekilde uludağ frutti extra'yı severim ama saçma reklamları yüzünden artık almıyorum.

reklamcı ya da bi' şeyci değilim, olsam olsam deliyimdir ama reklamların, ürünün kalitesini yansıtması ve emek harcanarak yapılması gerektiğine inanıyorum. koskoca bankanın saçmasapan hayvanlı animasyonlu bir reklam yapmasını aklım almıyor mesela benim.

üçüncü bir banka hesabı açacaktım, sırf reklamı yüzünden vakıfbank'a yönelebilirim. adamlar özene bezene hazırlamış çünkü. tanıtımına, reklamına bu kadar önem veren bir firmanın kaliteli olacağını düşünüyorum ilk etapta.

siz de dikkat ediyor musunuz böyle şeylere yoksa bir deli ben miyim? tercihim tabii ki sadece reklama göre şekillenmiyor, onu eklemem lazım. ama reklam kötüyse direkt siliyorum.
0
pescador
(28.06.14)
kaliteli bir reklam, firmanın pazarlama işine iyi yatırım yaptığına işaret eder. bu da sattığı ürünün iyi olduğuna, ürününe güvendiğine dair parametrelerden biridir. bunun gibi başka parametreler de var tabii. fakat önemli bir parametre de reklamdır benim gözümde.
0
deckard
(28.06.14)
açıkçası kendimde reklamını beğendiğim için bir ürüne eğilim fark etmedim. fark etmemiş olmam yapmadığım anlamına da gelmez tabi ki.

iyi reklamın bende firmaya karşı pozitif bir intiba bıraktığı kesin ve net. dediğim gibi ürüne değil firmaya..

iyi bir reklam başlıca ayrılan bütçe ile de alakalı evet, adamın kaynağı yoksa ne yapsın ama para döküldüğü belli olan kötü bir reklama denk geldiğimde firma çalışanına dolaysıyla da firmaya "dangalak" gözüyle bakabiliyorum. yapan reklam ajansı da bu durumda "para için herşeyi yaparım" çizgisine oturuyor gözümde.

reklamları yakından takip eden biri değilim, zamanına azıcık haşır neşirdim. dediğim gibi iyi bir reklam ortaya koymuş reklam ajansı ve bunun yapılmasına kaynak fikir vs sağlamış firma artı puan alıyor. altını çizerek söylüyorum ürün değil firma + puan alıyor.
iyi bir ürün kendini satabilmeli zaten, firma ürünün reklamını yaparken öne çıkan bence firmanın kendi adını hatırlatması.

bazı kötü reklamlar ise bence bilinçli yapılıyor sırf bu sebepten dolayı. firmanın isminin iyi veya kötü ortada dolaşması ve adına aşinalık kazanıp bilinçaltına işlemesi olay..
0
nwnd
(28.06.14)
hayir

hic bir reklam beni kosa kosa o urunu almaya yonlendiremedi henuz.
ha cok guzel ve begendigim reklamlar oluyor ama sadece begenmekle kaliyorum

mesela cocacolanin son zaman reklamlarini hep begeniyorum ama son 4-5 senedir gidip kola almisligim yoktur
0
exlibris
(28.06.14)
Reklamını beğendiğim ürünü kesinlikle satın alır ve kullanırım diye bir şey söyleyemem.
Ama reklamından nefret ettiysem ürün şahane bile olsa satın almam. Bu net.
Bu hafta içinde odamın rengini değişicem en uygun ve en kalitelisi olsa bile Permolit Boya'yı tercih etmem mesela. Örnekler maalesef ki çoğaltılabilir. Reklamcıların harcadıkları paralara acıyorum hele de abuk subuk yüzleri zengin etmelerine ayar oluyorum.
Pozitif olarak sarelle'nin reklam dizisini sevdim, zaten ürünlerini de kullanıp beğendim. Ama üründen memnun kalmasam reklam hatrına tabii ki almam.
Reklam beni bilgilendirsin açık bir şekilde yeter, zaten beceremiyorlar saçma atraksiyonlara gerek yok onçin.
0
oranjlaturanj
(28.06.14)
Reklam bir bütçe işi olduğu için aynı zamanda, reklamın kalitesi ürüne olan bakış açımı baya değiştiriyor. Çünkü iyi reklam üzerinde iyi çalışılmış bir ürün olduğu izlenimi uyandırıyor bende.
0
Solem
(28.06.14)
Atni sekilde sinir bozucu reklamlar o markaya bakisimi degistiriyor.
Iyi bir reklam icin o urunu satin almam ama gicik bir reklam icin urunu satin almaktan vazgecebilirim. Zaten gicik oldugum seyler, gicik olmadigim seylerden cok daha fazla o yuzden boyleyim:)
0
delifaruk
(28.06.14)
çok barizlerde fark oluyor.
çok kötüyse reklam ister istemez uzaklaşasım geliyor, ambalaj renkleri de bir nevi böyle aslında.
reklam çok iyiyse, vay be dediysem o ürün normalden bir üst seviyeye çıkar ister istemez bende.

ama dediğim gibi çok bariz olanlar dikkatimi çeker, etkiler. genelde ortalama çoğunlukta olduğu için etkilenme durumum da çok değil.
0
uzunuzunilgi
(28.06.14)
biscolata'yı hepimiz carlos'tan sonra almadık mı itiraf edin :))

ilk biscolata reklamı berbat bişeydi, haka yapan kadınlar vardı. sonra biscolata erkekleri geldi ve fenomen oluştu. biscolata gerçekten başarılı bir marka, hem tat olarak hem de reklam olarak :)

onun dışında reklamını beğenmediysem hayatta almam ben de. seneler önce defacto'nun reklamı vardı amerikanın jeani varsa bizim şalvarımız var tarzında. kaç sene geçti hala daha etkisinden kurtulamadım. benzer marka değeri lc waikiki'yeyse negatif yaklaşmıyorum. hep reklam bunlar
0
la noix
(28.06.14)
Biscolata reklamı :P Reklam iyiyse, özenilmişse benzer ürünler arasından onu tercih ederim. Coca cola reklamları da güzel ama zararlı olduğu için asla almam. Kötü reklam beni negatif etkilemiyor. İyi reklamlardaysa durup bir düşünüyorum. Bir tek daha çocuktum kışla oxy-action için bakkala koşmustum lekeleri cikartiyormus diyerek, onun dışında koştuğum olmadı :D
0
Lim5
(28.06.14)
eskiden öyleydi artık değil. önceden bilindik marka kullanmak istiyor adam ama artık internette ürünün sahibine, kullanıcı yorumlarına, müşteri hizmetlerinin ilgisine bakmak daha mantıklı.
0
seksen9
(28.06.14)
Reklami iyi olan aklimda guzel bir yer eder. bu aralar begendigim hicbir reklam yok. neredeyse cogu "varosluk, koyluluk" esprisi userine kurulu. Ya da abarti oyunculuklar vs= nurhayat vs.

bir markanin hedef kitlesi orta kesim ise ve temizlik urunu satiyorsa ev hanimi biri efendice sikayetlerini anlattiginda seviyorum reklami.. ya da koylu kesimse hedef kitle koylu amca ve teyzeler normalse seviyorum. ama abartili koylu taklitlerinden tiksiniyorum. agizli konusma taklidi vs.

komikli reklamlar hep tasrali ve koylu "taklidi" uzerine. sevmiyorum.
0
sharon and hope
(29.06.14)
(4)

yulaf tanesi nerede satılır?

kirli biyik
arkadaşlar muhabbet kuşu için yulaf tanesi nerede satılır? petshop'ta bulamadım, bir fikri olan var mı?
arkadaşlar muhabbet kuşu için yulaf tanesi nerede satılır? petshop'ta bulamadım, bir fikri olan var mı?
0
kirli biyik
(28.06.14)
ezmesi nasıl oluyor bilmiyorum ama onun içini açmak zevk veriyor hayvana, boş kabuğuyla falan oynuyor çünkü, eyvallah yine de.
0
🌸kirli biyik
(28.06.14)
Yemciler falan varsa alabilirsin, tarım kredi kooperatiflerinde de olabilir ama şehir merkezlerinde yoktur.
0
atom karincanin torunu
(28.06.14)
marketlerde satilir bu tarz organik malzeme
cityfarm.com.tr

fiyati biraz tuzlu olabibilir ama kus sonucta kus kadar yer :)
migros, carefour, cagri marketlerde falan vardir

"ezmesi" dedigi de kafani karistirmasin. kirilmis dovulmus yulaf tanesi iste
0
exlibris
(28.06.14)
eyvallah, çok sağ olun hocam.
0
🌸kirli biyik
(28.06.14)
(4)

bağkur emeklisinin maaşından yapılan kesintinin nedeni nasıl tespit edilir?

gijilti
160 lira falan eksik yatmış babamın emekli maaşı.e bordro gibi bir şey var mı acaba onun için de? internetten bakılabilir mi?yahut nereyi aramalı, nasıl öğrenilebilir başka?
160 lira falan eksik yatmış babamın emekli maaşı.
e bordro gibi bir şey var mı acaba onun için de? internetten bakılabilir mi?

yahut nereyi aramalı, nasıl öğrenilebilir başka?
0
gijilti
(28.06.14)
Sağlık gideri olabilir mi, ya da bizim peder emekli olmasına rağmen çalışıyor ve her ay o civarda bir kesinti oluyor. Son olarak da kredi falan çektiyse hesapla ilişkilendirilip maaş yatar yatmaz kesilebiliyor. Son dedim ama aklıma şu telefonla sağlık sigortası vs. satan elemanlar geldi küçük de olsa bir ihtimal.
0
rmina
(28.06.14)
aile hekimi ve ilaçlardan dolayı kesinti yapıyolar. annemdende her ay baya kesiyolar anlamadık tam olarak.

internette bakabileceğimiz bir sayfa olsa iyi olur.
0
fuskiyenin oglu
(28.06.14)
baban vergi mukellefi mi?

emekli olmasina ragmen bir isyerinde calisiyor mu, ya da isyeri vs var mi?

bu durumda olan emeklilerden kesinti yapiliyor tam da senin bahsettigin tutarlara yakin bir para

sgdp sosyal guvenlik destek primi olabilir sizdeki kesinti
0
exlibris
(28.06.14)
E devlet sitesinden tüm kesintiler görülebiliyor
0
efruz
(28.06.14)
(5)

Metrubüste kablosuz internet varmış doğru mu?

dimitri iskete
sözlükte okudum doğru mu?
sözlükte okudum doğru mu?
0
dimitri iskete
(28.06.14)
çok azında var. bu olanlarda usb şarj da var hatta. ama cidden çok az. sürekli kullanıyorum 2 kere denk geldim daha
0
tembel sinefil
(28.06.14)
her otobüste yok bildiğim kadarıyla. olanlarda yazıyor wifi var diye.
0
neistediginibilmeyenadam
(28.06.14)
numunelik 1 otobuste var herhalde.
0
f_d
(28.06.14)
bazi meydanlarda da var bilgin olsun
www.ibb.gov.tr
0
exlibris
(28.06.14)
ben binmeyeli telefon kullanacak kadar alan, hareket özgürlüğü sağlandı demek metrobüslerde.
0
ontheroad
(28.06.14)
(6)

excel satır sıralama

tabudeviren
excel'deki satırları küçükten büyüğe sıralama nasıl yapılır?resimdekini 15 24 36 yapmak gibi...(alt alta bir sürü satır var)
excel'deki satırları küçükten büyüğe sıralama nasıl yapılır?
resimdekini 15 24 36 yapmak gibi...

(alt alta bir sürü satır var)
0
tabudeviren
(27.06.14)
ben soyle yaparim

once tum siralanacak alani secerim
yeni sayfada paste special> transpose olarak yapistiririm
sonra istedigim sutuna gore kucukten buyuge gore siralarim.
sonra tekrar tum alani secip paste special> transpose yapistiririm

ozel bir dosya degilse gonderirsen siralarim
0
exlibris
(27.06.14)
sort & filter -> custom sort -> options -> sort left to right
0
galadnikov
(27.06.14)
@exlibris sayıların karşısında değerler var,

@galadnikov hepsi aynı anda olmuyor anladığım kadarıyla? tek tek satır girmem gerekiyor?
0
🌸tabudeviren
(27.06.14)
her satır kendi içinde sıralanacaksa makroyla halletmek lazım evet. ben bir tanesi baz alınıp sıralama yapılacak diye düşündüm.
0
galadnikov
(28.06.14)
@uuth

bunu nasıl kullanıyorum? ne yapmam gerekiyor?
0
🌸tabudeviren
(28.06.14)
@uuth olmadı ya da yapamadım.

seçimi yapıp, kodu görüntüleye basıp, kodu yazıp, run tuşuna basıyorum ve hiçbir şey değişmiyor.
0
🌸tabudeviren
(28.06.14)
(18)

Bira mı Kola mı?

Vicy89
Önünüzde bir kutu kola ve bir 33lük bira var. Sağlığınızı düşünen bir insansınız. Hangisini tercih ederdiniz?
Önünüzde bir kutu kola ve bir 33lük bira var. Sağlığınızı düşünen bir insansınız. Hangisini tercih ederdiniz?
0
Vicy89
(27.06.14)
bira
0
oğlum çok zor lan
(27.06.14)
kolayı değil
0
ron dennis
(27.06.14)
bira. bobrege iyi geliyo en azindan.
0
mutevazi
(27.06.14)
ikisini de icen birisi olarak soyluyorum, bira daha saglikli.
0
she was my baby
(27.06.14)
tabii ki bira. hele hele 33'lük bira'nın zararı değil olsa olsa faydası olur bence.
0
royal
(27.06.14)
basit şeker düşmanı birisi olarak tercihim biradan yana olurdu (glikoz şekeri vs. ihtiva eden biralar istisna olmak üzere) www.hamsnetwork.org

EK: alkolün vücudu basit şeker olarak algılaması bu tercihte göz ardı edilmiştir, Alman bira kanunları uyarınca üretilen biralar ve Guinness falansa eğer alkolün vücuda etkisi hiç sallanmamaktadır şahsımca:)
0
candanag
(27.06.14)
tabii ki bira.
0
sir gawain
(27.06.14)
Eğer ki buz gibi ise, tabii ki bira.
0
fluggegecheimen
(27.06.14)
Hangi bira olduğuna bağlı.
0
stormborn
(27.06.14)
bira. kola'daki şekerin verdiği zararı almak için o bira'dan 5 tane içmen lazım.
0
bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(27.06.14)
hiçbiri
0
rock n roll
(27.06.14)
Bira, besin değeri oldukça yüksek bir gıda. Kalorisi yüksek ama kola gibi salt zehir değil.
0
angelus
(27.06.14)
hic birini
0
exlibris
(27.06.14)
mutfağa gider bir bardak su doldururum
0
patr
(27.06.14)
Sağlıkla ilgili olsa da olmasa da bira.
0
pandispanya
(27.06.14)
Sagligini dusunen ikisinide icmez.hic biri +1
0
brnbrs
(27.06.14)
İkisini de içmem. Sağlığını düşünen dışarıdan ambalajlı hiçbir şey yiyip içmez. Bira da boş kalori.
0
Lim5
(27.06.14)
boş kalori deyip kestirip atmak hoş da, benim için şu bilgiler ışığında tadını çıkarmak daha da hoş

nutrition.about.com

www.brewersofeurope.org (özellikle sayfa 29 glisemik indeksçilere gelsin)
0
candanag
(27.06.14)
(17)

güzel ülkeler nasıl böyle güzel oluyorlar

error522
vikiden insani gelişme endeksine bakıyorum mesela: http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0nsani_Geli%C5%9Fme_Endeksinorveç 1. avusturalya 2. işte güney kore 12. filan olmuş. bizim medyanın vah tüh diye anlattığı ekonomik kriz yaşayan yunanistan bile 2013 raporunda 29. olmuş. türkiye ise 90. sırada. bu n
vikiden insani gelişme endeksine bakıyorum mesela: tr.wikipedia.org

norveç 1. avusturalya 2. işte güney kore 12. filan olmuş. bizim medyanın vah tüh diye anlattığı ekonomik kriz yaşayan yunanistan bile 2013 raporunda 29. olmuş. türkiye ise 90. sırada. bu norveç'in danimarka'nın avustralya'nın bildiği ama bizim bilmediğimiz şey ne olabilir ?
0
error522
(27.06.14)
Din ile ahlakın başka şeyler olduğu.
0
Tutesh
(27.06.14)
biz niye bu kadar yakınken petrolü, benzini, doğalgazı en pahalı alan ülkeyiz bunu sorgulamak lazım.
0
partizan
(27.06.14)
Ornekle anlatayim;

Turkiyede kendini zeki sanan insanlarin oldugu duyuruda "evime soyle bir sey yapmak istiyorum ki ne olup bittigini anlayayim" diye sordugumuzda

1- eve gelenleri rahat birakin
2- yeter bu yobazlik
3- hehehe
4- bu kabul edilemez

Diye cevaplar alirsiniz.


Ayni soruyu avrupada sorun;
1- sen bilirsin ama su su sekilde yapabilirsin
2- tavsiye etmem ama soyle soyle yaparsin


Diye cevap alirsin.

Sozun ozu bizde hicbir boka yaramayip sadece elestiren milyonlara karsilik onlarda bazen elestiren ama bir boka yarayan milyonlar var.
0
Nohut Bey
(27.06.14)
bunlar hep rönesans, reform, sanayi devrimi, protestan ahlakı...
0
ezeriko
(27.06.14)
Ahlâk, rönesans, bilim ve çok çalışkanlık.

Güney Koreli ortalama bir aile, çocuklarının gece 11'lere kadar ders çalışmasını şart koşuyor. Böyle yapmayanlar tabii ki vardır ama çok çalışkanlık çok farkediyor.
0
compadrito
(27.06.14)
ben de bu gelismis ulkelerin sehirlerinin duzen ve temizligine bir de dogayi korumalarina bayiliyorum.

mutlaka kotu yerleri de vardir ama genelde (internette, medyada gordugum kadariyla) adamlarin sehirlesmeleri cok planli, konteynerlerinden pis su sizan cop konteynerleri yok. parklarinda piknik sonrasi yerlere serilmis gazete kagidi gormuyorsun vs.

avrupada yasayip gercek gozlerle gorenler daha iyi anlatabilir aslinda.

dun komsumuzun kucuk kizi sokakta dondurma yiyordu, paketini yeni aciyor, hop ambalaji atti sokaga, gerci yasi cok kucuk ama dedim bak cope at diye aldim yerden falan. muhtemelen su ust siradaki ulkelerde cocuklari daha farkli yetistiriyor olabilirler.
0
exlibris
(27.06.14)
insanlari bilincli ve degerli.

bizde ise insandan once milyon tane sey var; para, din, bayrak, vatan vs.

yunanistan'da mesela polis alexis'i oldurdugunde ulkeyi ayaga kaldirdilar, agizlarina sictilar polislerin, icisleri bakani istifa etti, polis muebbet aldi.
burda polisler, askerler duzenli araliklarla cocuk olduruyor, bisey oluyor mu? bir sik olmuyor, bizim cocuklarimiz, insanlarimiz degersiz cunku. en onemli sey din, bayrak vs. bunlara bisey yapma da insanlarin gotunu sik istersen.
0
nawres
(27.06.14)
dinsizlikle falan alakası yok... insanların birbirine ve haklarına saygılı olma meselesi var. 28 şubatta über bilimci adamlarımız başörtülsün dışarıya çık diye uğraşıyorlardı. kelli felli proflar yapıyordu bunu...ülkenin sanatçı bozuntuları çatal bıçak fırlatıyordu saygılarından...
0
inanmazsan inanma
(27.06.14)
Bedel ödediler.

anayasam-org.akgul.web.tr
0
istinyede bekle
(27.06.14)
Çalışkanlık adalet dürüstlük

Dinle dinsizlikle bir alakası yok
0
basond
(27.06.14)
herşeyi genelleştirmeyi ne çok seviyosunuz yaw
her ülkenin kendine göre dinamikleri var.
norveç ve avustralya örneklerine çalışmak diyenler olmuş. hiç de çalışmazlar.
sebebi barış ülkesi olmaları, kriz alanlarına uzak olmaları
güney kore ise abd maddi desteği ve çalışkanlık ve disiplin
akdeniz ülkeleri dışındaki gelişmiş ülkelerde kurallara riayet var. geri kalanlarda kaos. bizde ise kaosun alası var
0
dafuq
(27.06.14)
rönesans+1
bu adamlar geçmişinde dinleri ve din uğrunda savaşları yüzünden çok çile çekmişler ama hatalarından ders almışlar, kendilerince toplumun büyük bir kesimini tatmin eden ahlak, adalet, estetik kuralları geliştirmişler. bilime de sıkı sıkı sarılmışlar.
0
spankenstein
(27.06.14)
insanları sadece kendini değil toplum yararını düşünebildikleri için.
0
shiranai
(27.06.14)
ahlak, vicdan ve egitim.
- kamu yoneticilerinin ve halkin yuksek ahlaki degerler tasimasi, ahlaki degere sahip olmayanlarin toplumdan dislanmasi
- vicdan duygusunun insanin insan olmasi icin gerekli temel ihtiyac ve toplumsal mutluluk kaynagi oldugu bilinci
- okullarda-ailede sadece ogretim degil ayni zamanda egitimin de veriliyor olusu.
0
kartonpiyer
(27.06.14)
Yahu din diyen insanların kaçı yurtdışına gitti acaba? Adamlar dinlerine gerçekten bağlılar, bu mantıkla israil nasıl 15. sıraya çıkıyor?
0
Nohut Bey
(27.06.14)
-dinin etkisi yok
-kararların tek merkezi bilimsel veriler
0
faaip de oiad
(27.06.14)
Caliskanlikla bilimsellikle ya da insana verilen degerle alakali elbet. Ben de kendi meslegimle alakali dusunuyorum ve kafama sunlar takiliyor. Bizim ulkemizde planlar bu isin egitimini almis plancilar tarafindan mi yoksa belediye baskanlari vs. tarafindan mi yapiliyor? Ya da oy ve para kaygisiyla ne tur seylere izin veriliyor kentlerde? Bu arada biliyoruz ki kentlerin planlanmasi sadece kagit uzerinde cizilen cizgiler degil. Sosyo-ekonomik yapidan tut egitim saglik her seyi kapsiyor. E tabii ki estetik kaygilar da bunun icinde. E bunlarda uzmanlasanlar islerini yapamiyosa ya da mesleki etik denen sey de ortadan kalkiyorsa sorunlar aciga cikiyor. Yani onlarda sistem oturmusken bizim ulke cok farkli kafalarda.
0
blueprints and cigarettes
(27.06.14)
(9)

[Bankamatik kartı] Aylık veya üç aylık ücret almayan bir kart arıyorum

appdata
Selamlar...Babamın memleketten bana para yatırması için kullandığımız iki tane hesap var... Vadesiz, düz hesap...Ziraat bankası bankamatik kartımdan (hesabımdan) 2-3 aya bir 30 liramı gasp ediyor, hizmet bedeli vs. vs. sebeplerle...İş bankası ise babam bankamatikten benim hesabıma her para yatırışın
Selamlar...

Babamın memleketten bana para yatırması için kullandığımız iki tane hesap var... Vadesiz, düz hesap...

Ziraat bankası bankamatik kartımdan (hesabımdan) 2-3 aya bir 30 liramı gasp ediyor, hizmet bedeli vs. vs. sebeplerle...

İş bankası ise babam bankamatikten benim hesabıma her para yatırışında 3-5 lira gasp ediyor...

Vadesiz hesaplar için hiç bir ücret almayan bir banka var mıdır?
yani yıllardır bankalara kaptırdığımız paraları toplasam 2. el bir yerli araba alırdım heralde...

teşekkürler..
0
appdata
(27.06.14)
enpara..
para yatırırken ücret alıyor mu bilgim yok öğrenince düzeltirim, karttan herhangi bir kesinti yapılmıyor.. Postaneden iban numarasına yatırırken ücret alıyorlarmış..

Olmadı ikinizde enparadan hesap açtırırsınız, oradan yollar babanız, o zaman masraf vs. de olmaz hem..
0
mutekebbir
(27.06.14)
enpara 10 numara. www.finansbank.enpara.com
0
cemiyetin unlu simasi
(27.06.14)
enpara hic bi masraf almiyor, cok memnunum
0
kamyonsans
(27.06.14)
enpara hesap isletim ucreti ve sair ucretler almiyor.
0
exlibris
(27.06.14)
teşekkürler arkadaşlar hepinize...

hemen araştırıyorum ve buna geçiyorum... ;)
0
🌸appdata
(27.06.14)
geçen yine enparadayız.
0
streak
(27.06.14)
Enparaya bankamatikten kartsiz yatirilmiyor ne enparasi?
0
Nohut Bey
(27.06.14)
Baban internetten yatirsin kullanabiliyosa. O zaman o kadar kesinti olmaz.
0
kegums
(27.06.14)
enpara, banka kartı veriyor. finansbank atm lerini kullanabilirsin. ayrıca onlar senin ayağına geliyorlar bu kartı vermek için. steam, appstore, spotify kampanyalarını saymayayım baya reklama dönüşmesin. bok etmezlerse şu bankacılık sisteminde memba gibiler şu an.
0
koyusiyah
(27.06.14)
(17)

gözlük duyurusu moralimi bozdu, yerine kedi duyurusu açıyorum...

hasmetizm
kedim nasıl?sokakta besledğim kedim. adı şirin, tahmini 2 aylık. çocuklardan birisi resmini çizip beslediğim yere koymuş. resimdeki ben olabilirim, olmaya da bilirim.
kedim nasıl?

sokakta besledğim kedim. adı şirin, tahmini 2 aylık. çocuklardan birisi resmini çizip beslediğim yere koymuş. resimdeki ben olabilirim, olmaya da bilirim.
0
hasmetizm
(27.06.14)
sivil polise benziyor.
0
sir gawain
(27.06.14)
bence o kediyi salın, wayfarer alın.
0
nereye bu gidis
(27.06.14)
o kedi walter white değil ve zaten walter white da yakışıklı değil amk söyle o kediye walter white'a benzemeye çalışmasın
0
kamera motor
(27.06.14)
resim yeteneği güzel:) güzel sanatlar öneririm.
0
arockm
(27.06.14)
Aa ne hoş, sokak kedilerini besleyen duyarlı bir insan. Tebrik ederim çok.
0
teoridefeminist pratiktegeysa
(27.06.14)
bi olayı ekstra bi tatlışlığı yok bildiğin kedi işte
0
Sskywalkeremre
(27.06.14)
sağ arka ayağı ben bulmadan önce kırılmış ve geri kaynamış, biraz toplallıyor, onun dışında normal bi kedi evet. cins kediler anormal oluyor zaten, onlarında sokakta işi olmuyor pahalı oldukları için.
0
🌸hasmetizm
(27.06.14)
sıradan kedi işte bi özelliği yok böyle sıradan kedilerden de , sıradan insanlardan da daha bolu yok malesef..
0
the imp
(27.06.14)
resmi kedi mi cizmis anlamadi ben
0
exlibris
(27.06.14)
İçinde çok seksi bir adam varmış demek ki. Ya da üniformalı bir polis mi demeliydik? Yoksa??!

@sskywalkeremre abi kızlar minnak falan diyor tamam da "tatlış" sana hiç yakıştı mı?
0
r_u_h
(27.06.14)
Bence biraz küçük gibi :p çocuk da sizi resmen polis olarak resmetmiş. Bizden kaçmaz. Lütfen.
0
pandispanya
(27.06.14)
kedi guzel, tam sevmelik zamanlari. yalniz o kaptan su icemez gibi.
0
nawres
(27.06.14)
oha bu çocuklara bayılıyorum. kedide iyi,normal
0
kismisolungac
(27.06.14)
benim böyle bi kedim vardı, bi batında 7 çıkardı. oha dedim.
0
namus ninjası
(27.06.14)
kedi çok çok tatlı.minnakk
0
blmnrvs
(27.06.14)
sitede yaşıyorum. sitenin bütün çocukları tanıyor kediyi. evin önünde durmuyor zaten hiç. çocuklar bulup getiriyor ve evin önünde besliyorlar. kuru mama veriyorum çocuklara hatta beslesinler diye. yine de bi resime denk gelmek şaşırtıcı oldu. ben çizeyim desem daha kötü çizerdim sanırım. tasma işini bende düşündüm, alıp takmak mantıklı olur sanırım herşeye rağmen.
0
🌸hasmetizm
(27.06.14)
kedi görünce 'yirim, ivit, timam' diyesim geliyor.
pek hoş :)
0
raavann
(27.06.14)
(4)

iphone 6 tahminen ne zaman çıkar

Sskywalkeremre
tr de ne zaman satışa sunulur?
tr de ne zaman satışa sunulur?
0
Sskywalkeremre
(26.06.14)
eylül, ekim

bu sefer 1. partide gelcek türkiyeye muhtemelen, apple store istanbula önem veriyorlar.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(26.06.14)
eylül-ekim gibi tanıtılması lazım snaırım, kasım 3. haftadan itibaren operatörler ile giriş yapar yüksek ihtimal.

Ama apple türkiyenin açıldığı düşünülürse daha erken gelme ihtimali var.
0
atom karincanin torunu
(26.06.14)
Ben kasım-aralık diyecektim ama ilk arkadaş doğru söylemiş. En geç ekimde gelir.
0
aguilas negras
(26.06.14)
gelirse ekime, gelmezse ehomm..

ekim gibi geliyor genelde yeni modeller
0
exlibris
(26.06.14)
(1)

Casper laptop sarj soketi değişimi

yatagants
İki üç ay önce laptopun kablosuna takılarak laptopu yere düşürmüştüm. Soket girişi yamulmultu, o zamandan beri kabloyu gererek aleti sarj ediyordum.Şimdi çok zor sarj olmakta.Ne kadara mal olur değişim?
İki üç ay önce laptopun kablosuna takılarak laptopu yere düşürmüştüm. Soket girişi yamulmultu, o zamandan beri kabloyu gererek aleti sarj ediyordum.

Şimdi çok zor sarj olmakta.

Ne kadara mal olur değişim?
0
yatagants
(25.06.14)
iki yil once laptopumun ayni parcasi icin 50-60 lira odemistim.
0
exlibris
(25.06.14)
(13)

Bekar erkeğe iftar ve sahur tavsiyeleri

winston insani
MerhabalarBekar bir erkeğim. İftarda ve sahurda kolay hazırlanabilecek ve fazla bulaşık çıkarmayacak neler hazırlayabilirim? İftarda fikrim hazır köfte tarzı şeyler yemek. Ucuz ve kolay. Ama sahurda ne yemeliyim tam emin değilim.Her türlü fikirlerinize açığım.
Merhabalar

Bekar bir erkeğim. İftarda ve sahurda kolay hazırlanabilecek ve fazla bulaşık çıkarmayacak neler hazırlayabilirim? İftarda fikrim hazır köfte tarzı şeyler yemek. Ucuz ve kolay. Ama sahurda ne yemeliyim tam emin değilim.

Her türlü fikirlerinize açığım.
0
winston insani
(25.06.14)
yaş siyah üzümden komposto yap, gün içinde fazla susamazsın.
0
g7mor
(25.06.14)
sahurda protein agirlikli yersen daha uzun sure tok tutar. peynirli omlet olabilir mesela?
0
chavezding
(25.06.14)
sahur icin; tahin pekmez.
0
nawres
(25.06.14)
yimirtanin cok tok tuttugunu soyluyorlar. yumurtala sorunun yoksa omlet falan yap sahurda. kahvalti denmis. evet bence de kahvalti en guzeli.

iftarda sorun olmaz ne yapabiliyorsan yap. cok tatli tuketme susarsin. bol su icmeyi unutma
0
exlibris
(25.06.14)
-Yumurta (Krep, omlet, haşlama, sucuklu-salamlı-sosisli)
-Hoşaf
-Kuru kayısı
-Gözleme
-Badem, fındık, ceviz
-Müsli
-Peynirli veya ton balıklı makarna
-Tabii ki hurma.
-Bildiğimiz kahvaltılıklardan da az az ye.
-İftara türlü yap.
-Börek yap.
0
Lim5
(25.06.14)
Kavun da tok tutuyomus.bana söyleyenin yalancısıyım.
0
safsafinaz
(25.06.14)
Susuzluga iyi gelebilir belki de tokluğa nasıl bir katkısı var bilmiyorum
0
safsafinaz
(25.06.14)
hocam sen çılbır yap bence. yumurta tok tutar evet ama omlet yenmez gece gece. çılbır çok hafif oluyor gerçekten. üzerine salça sosu falan yapmışlar gugılda gördüm şimdi. ona hiç gerek yok.
0
elorelia
(25.06.14)
Köfte yiyecekseniz de hazır köfte yemeyin lütfen, kasaplar kasap köfte yapıyor, güvendiğiniz bir kasaptan onlardan alın.

- tava böreği: peynirli olur, kıymalı olur. Çabuk pişer, tok tutar, iki gece götürür.

- buğday salatası : bir ara buğdayı haşlıyorsunuz. Buzluğa atıyorsunuz. Sahur vakti çılarıp, evde ne varda, işte salatalık turşusu, maydonoz, dereotu, közlenmilüş biber cs. Ekleyip az zentinyağıyla lezzetli, besleyici, tok tutan, 5 dakkada hazırlanan bir yemeğiniz oluyor.

- bazlama arası sucuk

- diyelim iftarda türlü ya da işte fırında etli bezelye filan vardı. Ordan artan bir kısmı yufkaya sarıp börek yapıyorsunuz, farklı bir şey yemiş hissi oluyor.

-sağlıklı beslenmeyle ilgili şeyleri arkadaşlar söylemiş zaten. Ben de (bkz: kefir) önereyim. Gece yatmadan.
0
kullanıcı adı
(25.06.14)
ay bu devirde oruç tutan erkek. bekar mısınız asl?
0
bili
(25.06.14)
kahvaltı edeceksen zeytin, peynir falan cok tuzlu olmasın. Az şekerli komposto yap. Kırmızı erik falan. iftar içinde bim de satılan börekler var, onlar güzel. hazır köfteyi de kasaptan al. dondurulmuş olmasın.
0
laranja
(26.06.14)
Üç senedir sahur programım ; bir kase sade mısır gevreği + soğuk süt + 5 hurma + 1 yumurta. Sanırım yarım saat içinde 1,5 litre su da içiyorumdur. İlk başlarda düzeni değiştirdiğin için illa ki açlık çekersin ama 3-4 gün sonra alışırsın.

İftar için ise ne bulduysan yumul ama az yemen lazım, iftarla sahur arası çok uzun olmadığı için sahurda yiyemezsin. Bana, bir kase çorba + bir çeşit yemek yeterli geliyor, fazla kaçırınca insan kendini çok ağır hissediyor, oturduğu yerden kalkamıyor zaten çay falan içersin, içerken çayın yanında illa tatlı vs. bişeler götürürsün.
0
Tutkun
(26.06.14)
Köfte yemeyin bence.deli susatır.
0
safsafinaz
(27.06.14)
(4)

üst komşunun düşüncesizliği

indescribable
zemin katta oturuyoruz, 4katlı apartman ve 2.-3. katta köpek besleniyo,3.kattaki ev sakini köpeğinin başında çişe çıkarıyo2.kattaki ev sakini ise köpeği salıyo peşinden gitmiyo ilgi alaka sıfıro da apartmandaki köşeye işiyo sonra çıkıyo dolaşıyo geri geliyo.işediği köşe de bizim evin salon duvarı iş
zemin katta oturuyoruz, 4katlı apartman ve 2.-3. katta köpek besleniyo,
3.kattaki ev sakini köpeğinin başında çişe çıkarıyo
2.kattaki ev sakini ise köpeği salıyo peşinden gitmiyo ilgi alaka sıfır
o da apartmandaki köşeye işiyo sonra çıkıyo dolaşıyo geri geliyo.

işediği köşe de bizim evin salon duvarı işte.
apartman extra çiş kokuyo ve eve sızıyo bu çiş.

ev sahibine söyledik üst katı uyarmış ama şuan il dışındaymış köpeğin yemeğini çişiyle ilgilenen insan (aynı apartmanda oturmuyoruz)da umursamaz.
sırf bu yüzden olsa gerek komşuluğu da kestiler.

napalım?
gitcem kapısına işicem en sonunda!
0
indescribable
(25.06.14)
sen haklısın sonuna kadar. biraz dha sert ve cirkef yaklasmak gerekebilir.
0
all girls dream
(25.06.14)
git uyar once sonra isemekle yetinme s*c hatta
0
exlibris
(25.06.14)
özellikle ev sahibi aracılıgıyla ilettim
sonuçta köpek bakmasını bilmiyosan bakmıcaksın bakıyosan da sonuna kadar ilgilenceksin.

ben söylesem ortam kızışacak!
0
🌸indescribable
(25.06.14)
polis çağırın birkaç kere kabahatler kanunu vs işlem yapsın, ondan sonra yapmazlar herhalde. karakolla bir görüşüp hangi kanunu işletebileceklerini sorun.
0
prodeq
(25.06.14)
(10)

avrupada maden suyu

mukrime
Az önceki bi duyurudan aklıma geldi, şimdi bu insanlar su niyetine bizim maden suyu dediğimiz sulardan içiyorlar ya almanya'da falan, onlara normal mi geliyor tadi? Nasıl ki bize biraz daha sert gelir, lıkır lıkır içemeyiz, onlarda bu olay nasil? Normal su içince de aşırı yumuşak mı geliyor ve de ac
Az önceki bi duyurudan aklıma geldi, şimdi bu insanlar su niyetine bizim maden suyu dediğimiz sulardan içiyorlar ya almanya'da falan, onlara normal mi geliyor tadi? Nasıl ki bize biraz daha sert gelir, lıkır lıkır içemeyiz, onlarda bu olay nasil? Normal su içince de aşırı yumuşak mı geliyor ve de acaba? Bilen?
0
mukrime
(25.06.14)
benim kuzenim sürekli soda içiyordu, bir kere o hem mideye hem de tansiyona zararlı.. bi bok yaptıklarını sanıyorlar..
ayrıca sade suyun yerini hiçbir şey tutamaz..
0
senialanaglasinalsinsikinicaliyabaglasin
(25.06.14)
ben onların bırak maden suyunu, su olayını da anlamadım. evian evian diyorlar, yok bilmem kim konsere geldiğinde 40 şişe evian istemişmiş vs. merak ettim zamanında metro markette bir tadına bakayım dedim, balkon demiri yalamış gibi oldum, yemin ederim bedava verseler içmem. şişenin yarısını içip rafa geri koydum adsafgds bence bizim sular yumuşacık, mis gibi. ama işte bunlar hep damak tadı, alışkanlık :/
0
kerbeee
(25.06.14)
dereceleri var fakat normal olanı yine bizdeki maden suları kadar gazlı ve sert değil. içimleri çok yumuşak.
0
utkucbkc
(25.06.14)
soyle, burada suyun tadi bi acayip. mineralli su diye satiyorlar, adam gibi icine mineral katilmamis ya da mineralsiz, turkiye'de ictigimiz su gibi su satilmiyor adam gibi. bu sularin tatlari o kadar igrenc ki insanlar gazli maden sularindan iciyor. ben mesela fransaya ilk geldigimde hep musluk suyu iciyordum, musluk suyuna ulasamiyorsam perrier aliyordum. cunku ne zaman gidip bir sise su alsam, boyle tatlimsi, igrenc bir suyla karsilasiyordum.
0
beriberi
(25.06.14)
bir çok avrupa ülkesinde su direkt musluktan içiliyor ve aynı şekilde şişede sudan bile daha saf halde.

bu nedenle genelde dışarıda ve yemeklerde mineral suyu içerler, evde normal su da içerler, spor yaparken de normal su içerler.
0
kuja
(25.06.14)
evropa'da table water dedikleri sıulari cokca tuketiyorlar

bir de perrier
apollinaris
s.pellegrino

icerler bunlar

hicbiri kizilayin yerini tutmaz afedersiniz
0
exlibris
(25.06.14)
maden suyundan ziyade gazlı su içiliyor. bizim soda diye ufak cam şişelerden içtiğimiz şeyler kadar mineral vs yok bunlarda. anyonları katyonları vs az. pellegrino güzel bir su mesela, belki de cam şişede geldiği için, ama arkadaşın dediği gibi, bizim sodaların yerini tutmaz. konsept farklı zaten.
0
uzumlerin gazabi
(25.06.14)
ben bizim maden suyu gibi sertini , geğirtenini görmedim, bizdekiler harbi doğal mı? dışardakiler karbondiksit basılmış gibi daha çok. biri aydınlatsa iyi olur valla.
0
tresrichesheures
(25.06.14)
isveç'te musluk suyu dahil bütün sular çok temiz ve lezzetli. sparkling water diye satılan su da bizim soda gibi gazlı değil. pellegrino da dahil hiçbir gazlı su bizim soda kadar acı değil ve geğirtmiyor. içerik farkı var muhtemelen. haa bizim sodayı da severim ama yurtdışına çıkınca tercihimi sparkling water olarak kullanıyorum, zira isveç dışındaki ülkelerde satılan normal suların tadı berbat. normal su satışı da yaygın avrupa'da.
0
spatzle
(25.06.14)
@tresrichesheures
dogal maden suyu diye gecenler gercekten yeraltindan cikan mineralli su

maden sodasi dedikleri ise (hatta su aromali limonlu, elmali olanlar) direkt co2 basilmis su oluyor.

onlari tercih etmemek lazim gelir
0
exlibris
(25.06.14)
(8)

RTE neden hala resmen CB adayı olduğunu açıklamadı sizce?

vejeteryanvampir
Bir planları mı var acaba? Yoksa sağlık problemleriyle mi ilgili alternatif düşünüyorlardır?edit: tik koymadıklarım hangi görüşten olursa olsun sadece soruya doğrudan bir cevap vermemiş olan yanıtlardır.
Bir planları mı var acaba? Yoksa sağlık problemleriyle mi ilgili alternatif düşünüyorlardır?

edit: tik koymadıklarım hangi görüşten olursa olsun sadece soruya doğrudan bir cevap vermemiş olan yanıtlardır.
0
vejeteryanvampir
(24.06.14)
Seçime kadar haşat ederler adamı. Ne kadar geç, o kadar az dert.
0
vyava
(24.06.14)
bence kendisi aday olacak ama, 17 aralik olayi gibi simdiden koz vermek istemiyorlar. o yuzden aciklamiyorlar
0
exlibris
(24.06.14)
bence reis aday olmayacak.
@vyava
kim kimi haşat ediyor?gezi de de, 17 25 aralık da da kimin haşat olduğunu millet göstermedi mi?
0
ne nicki be
(24.06.14)
harry potterda voldemortun kendini sihir bakanı ilan etmemesi ile aynı neden olabilir. korku tohumları...
0
elorelia
(24.06.14)
Allaım hala gezi diyor! Bütün politik bilincinizi gezi oluşturmuş gibi davranmayın midem bulanıyor artık. Ya da öyledir gerçekten, belli etmeyin bari. (Gezide ben de vardım)

Yanlı bir yorum değildi benimkisi. Uygun bulduğun herhangi bir kelimeyi koy oraya.
0
vyava
(24.06.14)
ne nicki be haklı, aday olmayacak götü yemez.
0
baba jo
(24.06.14)
@baba jo
he yemez... reis e yapılmayan şerefsizlik, namussuzluk kalmadı; hepsinde dimdik durdu; şimdi cb olmaktan mı çekinecek? ve tum anketler cb olursa ilk turda yuzde 55 i geceeceğini gösterirken?
0
ne nicki be
(24.06.14)
işid denenleri besledi şimdi amerikaya yardım diye yalvarıyor ama yine de reyiz.

korku olm bu. abdullah gül partiyi ele geçirir de kendisini şutlar diye korkuyor. güç korkusu çok fena bir şey.
0
ozzpwnz
(24.06.14)
(9)

bu reklamdaki tatlının adını bilen var mı?

apartman teyze
reklamın 15. saniyesinde görünen puding gibi ama değil, kocaman kasede, 2 renk tatlının adını merak ettim. bilsem tarifini bulup deneyeceğim :)bu reklam;http://www.youtube.com/watch?v=7vw7ym73xEQbu da görüntühttp://www.andregidoin.com/pages/Assets/RT6000/RT6000_22.jpgbilen gören var mıdır? tahmini o
reklamın 15. saniyesinde görünen puding gibi ama değil, kocaman kasede, 2 renk tatlının adını merak ettim. bilsem tarifini bulup deneyeceğim :)

bu reklam;
www.youtube.com

bu da görüntü
www.andregidoin.com

bilen gören var mıdır? tahmini olan?
0
apartman teyze
(24.06.14)
@esin
ı ıh renk tutmuyo :/ belki limonludur ama öyle tariflerde hep daha katı bıçakla kesmeli yapılmışlar. bunun gibi görüntüsü dokusu olan bulamadım :/
0
🌸apartman teyze
(24.06.14)
zerde mi acabaaa
0
simten
(24.06.14)
karamelli muhallebi, düz muhallebi, karamelli muhallebi üstü antep fıstığı, fındık, ceviz olabilir.
0
instant crush
(24.06.14)
@simten, alakası yok asdfg :')

@barbara, bişeyli bi krema evet ama basit değil değişikli malzemeleri var hissediyorum asdfg
0
🌸apartman teyze
(24.06.14)
teyzecim goruntuden anladigim kadariyla iki renkli puding yapmislar iste. ortasi vanilyali, alti ve ustu de muzlu limonlu gibi
0
exlibris
(24.06.14)
@instant crush karamel kıvamında renginde de değil :/
0
🌸apartman teyze
(24.06.14)
@exlibris
videoyu da izledin mi? kaşığı daldırıp tatlıyı kaldırması hafif uzaması falan puding hissi vermedi bana :/
0
🌸apartman teyze
(24.06.14)
karamel demedim zaten karamelli muhallebi dedim. krem karamel de olabilir üst kısım.

www.google.com.tr
0
instant crush
(24.06.14)
@instant anladım dediğini ama alakası yok, teşekkürler :)
0
🌸apartman teyze
(24.06.14)
(6)

su tospaası

i was me but now he s gone
ablam şu bıdıkları bıraktı bize bi kaç günlüğüne.1) yem ne kadar vereyim, kaç tane vereyim? büyük olan küçüğün hakkını yiyor hep çok ayıp ediyor, nasıl engellerim?2) suyunu ne sıklıkta değiştireyim, soğuk/ılık fark eder mi?teşekkürler.
ablam şu bıdıkları bıraktı bize bi kaç günlüğüne.

1) yem ne kadar vereyim, kaç tane vereyim? büyük olan küçüğün hakkını yiyor hep çok ayıp ediyor, nasıl engellerim?

2) suyunu ne sıklıkta değiştireyim, soğuk/ılık fark eder mi?

teşekkürler.
0
i was me but now he s gone
(24.06.14)
1- birbirinin yemini yememesi icin ayri yerlerde dururkeen onlerine at yemlerini. cok fazla yem verme. elinde nasil yem var bilmiyorum ama abartmadan ver az bir parca

2- oncelikle dinlenmis su ile degistirmen lazim. 2-3 gunde degistirsen iyidir. zira kokuyor uzun sure degistirmezsen.
simdiden bir pet siseye su koy kenarda dursun. mumkunse icme suyu kullan.
0
exlibris
(24.06.14)
Ablana sorsan? Bence çok iyi fikir çokta güzel fikir.
0
karsinin aksisi
(24.06.14)
@karsinin aksisi sordum zaten. çok tatmin edici cevaplar alamadım (ver işte sabah, istersen akşam da ver fark etmez. bilmem ki çok pisse değiştir musluktan koy su gibi). o yüzden.
0
🌸i was me but now he s gone
(24.06.14)
oy pek minnoklarmış^^ kafaları büyüklüğünde olacak kadar olsun en fazla yem miktarı, sen tüm kutuyu döksen de yemem demezler çok açgözlü oluyorlar. Miniğe yem attığında büyüğü oyala biraz ya da çıkar gezdir falan. Çeşmeden koyma suyu, ısıtmana gerek yok hava sıcak olduğu için. Mümkünse biraz güneşlendir bir de
0
mayaa
(24.06.14)
haddim olmayarak bir şey söylemem gerekiyor:

- bu su tospaalarının adı "kırmızı yanaklı singapur kaplumbağası"dır. rekabetçi bir türdür. küçük olanı ayırmazsanız, yetersiz beslenmeden büyük ihtimalle ölecek. ayrı bir kapta bakılması gerekiyor.

- uzun süre suyu değiştirmenin yanı sıra, bu kaplumbağaların yüzecek ve kendini kurutacak alana ihtiyacı var. yani aslında şöyle 4-5 parmak (min) ideal olarak da 10cm derinlikte su gerekiyor. ayrıca üzerine çıkıp kendini kurutacağı, güneşleneceği bi yer lazım. çünkü vücut ısısını dengelemesi gerekiyor bu arkadaşların. kısacası, şu iğrenç kaptan önce bi kurtulun. plastikçilerde 20-30lt'lik kaplar satılıyor. altı tekerlekli. taşıması da kolay. 20-30tl max. hayvanlar bi rahat etsin. zaten büyüyorlar, yakında oradan kaçarlar.

- suyu değiştirmelisin, zaten çok az su var. bakteri üretecek. ne kadar çok su o kadar iyi. pislendikçe temizlemelisin. çok soğuk su iyi olmaz. çok sıcak da olmamalı. kaplumbağaları kenara koy ve kabı temizle, daha sonra içine koyarsın. kışın su temizliği yaparken ılık su önemli. aklınızda olsun.

- kışın bakımda dışı metal kaplı (cam değil) bir su ısıtıcısı kullanın. sıcaklığı 22-23 dereceye getirmeniz yeterli. elektrik faturanıza 2-3 tl yansır. ama hayvancağızlar vücut ısısını ayarlayamadıkları için şekilden şekile girip kış uykusu benzeri bir modda ölmezler.

- yem olarak kuru granül yem kullanabilirsin. tavuk eti vs vermeyin. çok hızlı büyürler. bakmayın masum gözüktüklerine, bu arkadaşlar suda çok hızlı yüzerler ve iyi avcılar aslında.

bütün bunları neden mi yazdım? çünkü allahın belası pet shop'lar yüzünden bu hayvancağızları sakız gibi satıyorlar ve sonra ölüyorlar. yazık günah gerçekten. ufacık bi sistemle gül gibi yaşar bu keratalar. zamanında yurtdışına giden bi arkadaşım sayesinde evime misafir olan bi kaplumbağa şu an 7'inci yaşını kutluyor ve 20cm büyüklüğe ulaştı. ayı gibi oldu kendisi. şu an balkondan selam söylüyor.
0
calucifer
(24.06.14)
@calucifer +1 yzik gunah, kabi degistirin acilen.
0
yigitovic
(24.06.14)
(9)

Büyük Çekilişlerde Vaadedilen Araçlar (Porsche vs.)

an engineer
Kimlere çıkıyor? Biraz araştırma yapayım dedim, elle tutulur bir bilgiye rastlamadım. Açık açık ilgili firmanın internet sitesinde yazması gerekmez mi böylesi büyük çekilişlerin geriye dönük sonuçlarının?
Kimlere çıkıyor? Biraz araştırma yapayım dedim, elle tutulur bir bilgiye rastlamadım. Açık açık ilgili firmanın internet sitesinde yazması gerekmez mi böylesi büyük çekilişlerin geriye dönük sonuçlarının?
0
an engineer
(24.06.14)
capitol porsche veriyordu. o su kisiye cikmis

www.kampanyavadisi.com


bir sure sitelerinde yayinliyorlar firmalar ama bir sure sonra da kaldiriyorlar tabii
0
exlibris
(24.06.14)
magnum lamborghini cekilisinin de bana cikmasini bekliyorum. duyuru bir sure magnum almazsa sevinirim www.magnum.com.tr
0
exlibris
(24.06.14)
www.kampanyavadisi.com

bu tur siteler var. ayrica gazatelrde de ilan ediliyor.
0
halanne
(24.06.14)
patrona lüks araba çıkmıştı avm çekilişinden. geyik sandım, girdim baktım sitede ismi yazıyor. para parayı çekiyor mu desem ne desem bilemedim.
0
abtash
(24.06.14)
bir gazetede yayınlanıyor çoğunlukla çekiliş sonuçları. katılım şartlarında yazar zaten "şu gün şu gazetede kazananlar açıklanacaktır" şeklinde.
0
localhost
(24.06.14)
çekiliş posterlerinin altında minik puntolarla yasal metin yazar. orada kazananların, hangi gün hangi gazetede yazacağı belirtilmiştir. O gün ilan çıkmak zorunda.

milli Piyango kontrol ediyor bunları hep.
0
inawen
(24.06.14)
bi porsche degil tabi ama abime lcd tv cikmisti bi keresinde.

bana da nescafeden bardak ve usb giris cogaltici cikti. benim kapasitem o kadar zaar.
0
halanne
(24.06.14)
psp çıkmıştı bana da bilmem kaç sene önce. internette yayımlamışlardı.
0
nohut kokusu sacan duduklu tencere
(24.06.14)
Bir süre internette yayınlayıp kaldırıyorlar.

taa kaç yıl önce benim içtiğim kola kapağını annemin adına göndermiştim hp laptop çıkmıştı :D o günden beri inanıyorum böyle çekilişlerin gerçekliğine.
0
rodriguez2
(24.06.14)
(5)

istifadan sonra fazla mesai

condom kurşunu
Selamistifa ettikten sonra overtime yapmak zorunda miyim? isim geregi okuz gibi ot yapiyorum ve herhangl bir ucret de almiyorum. İstifadan sonra bi bucuk ay ihbarim var ama tam bu sure zarfinfa yine ot yapacagim bi is olucak onumde. durum buyken ot yapmak zorunda miyim?
Selam

istifa ettikten sonra overtime yapmak zorunda miyim? isim geregi okuz gibi ot yapiyorum ve herhangl bir ucret de almiyorum. İstifadan sonra bi bucuk ay ihbarim var ama tam bu sure zarfinfa yine ot yapacagim bi is olucak onumde. durum buyken ot yapmak zorunda miyim?
0
condom kurşunu
(24.06.14)
hayır değilsin. hiçbir zaman fazla mesai yapmak zorunda değildin zaten işin gerektirdiği özel durumlar haricinde.
0
dahili meddah
(24.06.14)
ihbar surende eger isyerine is buldugunu soylemediysen gunde 2 saat is arama hakkin var, fazla mesaiyi birak, erken cikman gerekir.
0
nawres
(24.06.14)
istifa etmisim, hayatta da kalmam mesaiye. sen de kalma
0
exlibris
(24.06.14)
değilsin tabi ki, mesai saatin bittiğinde çık ne gibi bir yaptırım uygulanabilir ki? zaten istifa etmişsin..
0
orange coffee
(24.06.14)
degilsin tabii ki. overtime yaparsan da sirket sana ekstra saatler icin odemek zorunda normalde ama ne hikmetse ucretsiz mesai Turkiye'de inanilmaz kaniksanmis durumda.

yani adam gelip de sana "yaa bana belese calismadi yaa :(" diye dava acamaz, boyle bir dunya yok. ha, sirketle aran iyi olmaz belki ama ucretsiz overtime yaptiran sirketin ta amk ben zaten.
0
fortisvita
(24.06.14)
(4)

sıçtıktan sonra götüme su sıçramıyor

kibritsuyu
sözlükte iletim raporudur yazmışlar da endişe ettim. benim bokum iletilmiyor mu yani? ben şimdi nereye sıçıyorum? lütfen yardım edin.
sözlükte iletim raporudur yazmışlar da endişe ettim. benim bokum iletilmiyor mu yani? ben şimdi nereye sıçıyorum? lütfen yardım edin.
0
kibritsuyu
(24.06.14)
eksisozluk.com

mizahın içine sıçıyor olabilir misin ?
0
the imp
(24.06.14)
sıçsepşın yaşıyosun sen git bi daha sıç
0
ozymandias10
(24.06.14)
arayıp teyid edebilirsin.
0
headredhead
(24.06.14)
montla sıç

birinin bunu demesi gerekiyordu
0
exlibris
(24.06.14)
(4)

Bana oyle bir tatil yeri önerin ki...

solenkol
Sakin olacak, 3-4 gun kafa dinliyim, denize karşı 2 duble rakımı iciyim gün batımında, denizi de temiz olsun. Adrasan gibi bir yer istiyorum yani kısacası:) tesekkurler simdiden
Sakin olacak, 3-4 gun kafa dinliyim, denize karşı 2 duble rakımı iciyim gün batımında, denizi de temiz olsun. Adrasan gibi bir yer istiyorum yani kısacası:) tesekkurler simdiden
0
solenkol
(23.06.14)
palamutbuku
0
exlibris
(23.06.14)
Sakız adası.Adalar değil ama sadece sakız adası gördüğüm en sakin yerlerden biriydi.Tabi bunun için adanın diğer taraflarına gidip küçük pansiyonlarda kalmanız gerek.Rakı kadar olmasa bile uzo idare eder.
0
colorwithnotexist
(23.06.14)
assos/behramkale
0
vejeteryanvampir
(23.06.14)
datça
0
defansif orta saha
(24.06.14)
(3)

kuduz aşısı vuruluyorum(köpek ısırdı) kan veremem dimi?

hasmetizm
s.b.
s.b.
0
hasmetizm
(23.06.14)
Diğer hayvanlarda ise ısırığın üzerinden 12 ay geçene kadar beklenir. Kan bağışı sırasında yaranın iyileşmiş olması gereklidir. Kuduz aşısı olmuşsa 12 ay kan bağışçısı olamaz. Kuduz immünglobülini kullanmışsa 12 ay kan bağışçısı olamaz. Aşılama sonrası hayvanın kuduz olmadığı anlaşılırsa; kişi bağış için kabul edilir.

www.baskent-ank.edu.tr
0
exlibris
(23.06.14)
hayvan küpeli ama karantinaya almasınlar diye ihbar etmedim köpeği. bekleriz madem almazlarsa napalım.
0
🌸hasmetizm
(23.06.14)
Allah kopege uzun omurler versin
0
exlibris
(23.06.14)
(2)

TRT Dünya Kupası

uzun sure dusundum en uygun bunu buldum
Merhaba. TRT'nin Dünya Kupası maçlarından önce ve sonra çıkan, animasyonla birlikte duyulan, sonu da "ueyaaaa" diye biten şarkıyı arıyorum. Şimdiden teşekkürler...
Merhaba. TRT'nin Dünya Kupası maçlarından önce ve sonra çıkan, animasyonla birlikte duyulan, sonu da "ueyaaaa" diye biten şarkıyı arıyorum. Şimdiden teşekkürler...
0
uzun sure dusundum en uygun bunu buldum
(23.06.14)
trt bundan başka bir şey yayınlamıyor ama?
www.youtube.com
0
yalnux
(23.06.14)
exlibris
(23.06.14)
(8)

tatilde çiçekleri sulanması

inheritance
orkide`:phalaenopsis` ve bonsai var evde. 10 gün kadar evde olmayacağım, kimseye anahtarı verip sulattırma durumum yok. otomatik sulama sistemlerini internette arattım, ya çok pahalı ya da bir ucunda su haznesi olan diğer ucu saksıya batırılan aletler. bunlar da bonsai ve orkide saksılarında durmaz,
orkide* ve bonsai var evde. 10 gün kadar evde olmayacağım, kimseye anahtarı verip sulattırma durumum yok. otomatik sulama sistemlerini internette arattım, ya çok pahalı ya da bir ucunda su haznesi olan diğer ucu saksıya batırılan aletler. bunlar da bonsai ve orkide saksılarında durmaz, devrilir gibi geliyor. bu çiçeklerin sulanması için başka bir yöntem / fikriniz var mı?
0
inheritance
(23.06.14)
cicekleri sehpaya koysan
biraz daha yuksek bir yere pet sisede su koysan
pamuklu ipin bir ucunu pet siseye diger ucunu da saksinin uzerine koysan
damla damla sular gibime geliyor.

su eserimde anlattim i.imgur.com
0
exlibris
(23.06.14)
yapabilirsen:

www.yapalim.net
0
safepassage
(23.06.14)
ya da üst üste bir kaç tane plastik bardağı alacaksın, farklı açılarla birbirlerinin altına gelecek şekilde koyacaksın, hepsinin altına da incecik delik açacaksın birer tane. en üsttekine suyu doldurup diğerlerinden damla damla geçerek gitmesini sağlayacaksın. 10 gün idare eder bence bu yöntem.
0
safepassage
(23.06.14)
10 günde bişey olmaz çiçeklere

evin içindeki çiçeklerimi haftada bir suluyorum yetiyor
0
la noix
(23.06.14)
@la noix katılmıyorum bonsailer hassas bitkilerdir. orkide de keza, uzun süre sulanmazsa ölebilirler.
0
safepassage
(23.06.14)
benim de orkidem var geçen eylülden beri tomurcuğu eksik olmadı, en az çiçekli döneminde 4 tane çiçeği vardı
10 senedir çiçek bitki bakıyorum
0
la noix
(23.06.14)
giderken suladım çıktım, geldim bonsai sağlam ama orkide ölmüş gibi. tüm yaprakları çiçekleri dökülmüş, sapı kapkara olmuş.
0
🌸inheritance
(07.07.14)
Duyuruyu bugün gördüm, geç kalmışım. Yakınlardaysan ben sulayayım çiçekleri diyecektim. Bundan sonraki tatiller için geçerli olsun. Neredesin bilmiyorum da işime veya evime yakın bir yerlerde isen aklında bulunayım.
0
aychovsky
(07.07.14)
(20)

Ülkemizdeki allı pullu şeylere düşkünlüğün sebebi

ay nov kung fu
Nedir? Mobilyadan aksesuara kadar her şey aşırı parlak, aşırı gösterişli.Nordik naifliği beklemiyorum da böyle bir talep olmasa mobilyacılar da bunları üretmez heralde. Bu talep neden kaynaklanıyor sizce?Taşlı halı olur mu ya? http://www.moda.kadinlarsitesi.com/wp-content/uploads/2013/01/swarovski-t
Nedir? Mobilyadan aksesuara kadar her şey aşırı parlak, aşırı gösterişli.

Nordik naifliği beklemiyorum da böyle bir talep olmasa mobilyacılar da bunları üretmez heralde. Bu talep neden kaynaklanıyor sizce?

Taşlı halı olur mu ya?

www.moda.kadinlarsitesi.com

BU NEDİR ALLAĞAŞKINA?
www.koctasmodelleri.com
0
ay nov kung fu
(23.06.14)
arabesque

orientalism

"nordik naifligi" cok iyiymis :)
0
exlibris
(23.06.14)
saray / arap kulturu. ne kadar cok satafat o kadar zenginlik algisi. boyle urunler tercih edenlerin alt mesaji : ben zenginim. bu durtuyle satin aliyolar bunlari, evlerini boyle dosuyolar, parlak kadife koltuklar, altin varakli aynalar, tasli halilar, icinde altin islemeli bardaklarin sergilendigi igrenc vitrinler vsvs..
0
harekatamiri
(23.06.14)
Bu herhalde oryantalizm kültürünün getirdiği bir şey. Kuzey Afrika ülkelerinde ve İran'da her şey çok daha ağır bir şekilde cafcaflı. Para arttıkça evlerin içindeki koltuklar tahtlaşıyor, süsler saray süsü gibi olmaya başlıyor. Keza aynı şey kadınların makyajına da vuruyor. Bir abartı, bir badana boya ki makyaj resmen yüze kat çıkıyor, insanın spatula ile yüzden makyajı kazıyası geliyor.

Ek: Aynı şey kokulara da yansıyor. Bu bölgelerde parfümler daha geniz yakıcı, baharatlı baharatlı.
0
aychovsky
(23.06.14)
Görgüsüzlük.
0
angelus
(23.06.14)
Ahahhaahhah ne güldüm isyana:)

Şuraya bi bak sitelerankara.com
0
buff
(23.06.14)
arap kulturuyle bagintili hersey olabilir ama "oryantalizm" degildir! oryantalizm bu sorunun sorulmasinin sebebidir; bu sorunun bu sekilde sorulmasinin sebebidir.
0
o da olur
(23.06.14)
Varaklı, oymalı, güzel kadife döşenmiş nebleyim lukens ayaklı bir oturma grubu güzel görünebilir. Bu kültüre ait her şey çirkin, niye yapıyorlar diye sormuyorum. Zevk der geçerim de, şatafatla ucuzluk/basitlik arasındaki kalın çizgiyi gözlerin fark edememesinin sebebini anlamıyorum ben. Taşlı halı her insan ayağı için konforsuz bir şey değil midir?
0
🌸ay nov kung fu
(23.06.14)
Satafat gunluk hayat icin degildir zaten.


Tasli hali senin oturma odan icin uretilmiyor.

Varak , oyma , kakma vs vs bizlerin evine girsin diye degil.

Ha bunlari gunluk hayata sokanlaraysa isyanin, yaz beni de isyankarlar listesine.

Yeni gelinin altin terlik giydigini gordu bu gozler, varak boncuk nedir?
0
cecilia
(23.06.14)
Kultur tamamen. Doguya gidildikce satafat artar, batuya gidildikce sadelik. Iran'da Umman'da, kadinlarin o tek acik yerleri olan yuzlerindeki on kat simli boyalari, dovme kaslari gorunce sok gecirmistim. Mobilyalar keza, altin kaplama musluklar filan teallam. Talep bitmez!
0
cezzar dede
(23.06.14)
@o da olur bahsettiğim konudan oralara nasıl vardın bilmiyorum da cevabın taşlı halıyı açıklamıyor.

@cezzar dede işte ben de bu farkın sebebini sorguluyorum. Neden biz? Neden doğu? :')
0
🌸ay nov kung fu
(23.06.14)
Şunu aratıp buldurdunuz bana, sözlükte de çok dalga geçilmişti :D

Yalnız dikkatli açın, korkunçlu ev:
www.kadinlarkulubu.com

Eciş bücüş şeyleri "ağır gösteriyor" zannetmekten hep. Şu evi "klasik döşenmiş" zanneden kafadan da başka şey beklenmez.
0
marjory
(23.06.14)
"bizim" kulturumuz icin bu, gelenekte kadinlarin kafeslerinden baska ovunebilecekleri pek birseyleri olmamasindan dolayidir. bahsettikleriniz kullanisli esya degiller; birilerinin onlari derli tutmak icin ugrasip durmasi lazim. kadinlar evde ve isleri ne? evlerini suslemek, ve saire... anlasilmaz mi bu?
0
o da olur
(23.06.14)
ilaveten, resim ve islam iliskisinin de payi var bunda. musaadesi verilen süs bu kadar olunca ona abanmis olabilirler, pek ala...
0
o da olur
(23.06.14)
gosteris meragi. eve gelen misafirin gozune batip da sahip olduklari malin satafati ile hurmet kazanacaklarini sandiklari icin. (daha iyimser olarak dusunursek) kendilerini elalemden farkli hissetmek icin. bu bizim kulturde var. adam ay sonunu zor getiriyordur, benzin parasi yoktur ama borca harca girerek altina 0 jilet gibi araba ceker. "vay kamuran abinin arabayi gordun mu! yilan yilann" desin millet diye.

"nordik naifligi" dedigin sey de onlarin kulturu ile alakali. adamlarda janteloven diye birsey var. kisaca goze batma, kendini bir bok sanma demek oluyor.
0
varg
(23.06.14)
@o da olur
evet anlaşılmaz. Neden? Çünkü orjinal bir ürünün (saray mobilyaları mesela) kalitesiz taklidinin ayırdına varabilen insan (ki benim anlamaya çalıştığım bu) bunları süs olarak algılamaz zaten.
Çoğu kadının evini süsleme arzusu vardır diye tahmin ediyorum. Ama bu süslemede tercihin taş ve dore/lame boyalı eşyalar olmasının altında yatan sebebi sorguluyorum.
0
🌸ay nov kung fu
(23.06.14)
tam sebebini ben de bilmiyorum ama normalde adet, gelenek, görenek, değerlerimiz diye devamlı yırtınan yakın kadın akrabalar eve sadece kilim aldığımız için baya bir kınadılar simli shaggyler yerine köylü işi halının ne işi var evde diye :D benim için çok da tınn tabi ama bir eşyanın x'in evinde olması = o şeyin alınması gereken bir şey olması şeklinde çok düz bir mantık yürüyor çoğu kadın için.
0
irbat
(23.06.14)
Sade şeyleri özenilmemiş, basit, değersiz zannettiklerinden de olabilir mi acaba?

Hiç unutmuyorum, bi gün bir arkadaşıma gelinlik falan bakıyoruz, annesi de bizimle. Ben böyle sade, zarif bir şey gördüm, annesi "o ne öyle dul kadın gelinliği gibi" dedi bana.

Bu lafın üstüne tez bile yazılır da, ben "benim kızım bir prenses ve her tarafından tüller, inciler, danteller fışkırmalı" olarak anlamıştım, nitekim öyle oldu.

Zenginlik algıları masallardaki o saraylar inciler boncuklar altınlarda takılı kalmış herhalde. Mesela yine o arkadaşıma göre benim evim boş, çünkü eşyalarımın üstünde örtüler, biblolar, süsler yok, onu bırak vitrinim yok.

Yukarıdaki "kadınların kafeslerinden başka övünecekleri bir şeylerinin olmaması" yorumunun altına imzamı basabilirim ayrıca.
0
marjory
(23.06.14)
rönesans yaşamamış olmaktan olabilir mi acaba?
0
compadrito
(23.06.14)
genel olarak estetik algısı gelişmemiş, bu görerek gelişen bir şey, müze gezen, sergi gezen insanlar değiliz. bir de buna gelene kadar, çıkar kafanı bak bütün binaların çirkinliğine leş renklerde mozaikler mi dersin, saçma sapan renkler mi, üstüne kaçak kat çıkılmış apartmanlar mı, üstelik bir damla yeşillik doğallık yok, fışkiyeler bile çirkin avm lerin içinde saçma sapan şekilli ulan. güzel şeyler, zarif şeyler görmeden büyüyen insanlar, en kocamanı en parlağı arıyor. bir şeylerin yokluğunu telafi etmek (compansate) için dayıyorlar pulu, altın simi vs. bir de şöyle bir durum var, tahtakaleden geçiyorum her gün, halkın bu gösteriş düşkünlüğüne yönelik ürünlere talep o kadar fazla ki, satışı fazla-fiyatı ucuz, hani bakıyorsun pullu taşlı ışıkdaklı minder, lan bu gidip normal bir mağazadan alacağım sade minderin yarı fiyatına, ben buna sade kılıf geçirir kullanırım diyor insan :D yani bu taşlı pullu olanları bulmak daha kolay, her yer onlarla dolu, fiyatları da daha modern zevk sahibi tasarımlara göre çok daha ucuz bulabiliyorsun.
0
alice practice
(23.06.14)
Öncelikle görgü meselesi. Para bu ülkede bir anda el değiştirdi. Parayı rahatlıkla harcayabilecek insanların herhangi bir şekilde, bir müze görmüşlüğü, kitap okumuşluğu, görgü kuralları bilgisi olması gibi durumlar mevcut değil. Sosyal ve kültürel anlamda herhangi bir yer sahibi olmayan, kapalı kapılar ardında yetişmiş, kitap okumanın eve tablo asmanın hatta kadının okumasının bile ayıplandığı bir toplulukta büyümüş kişiler hiç bir altyapı sahibi olmadan şehirlerin baş köşesine yerleştiler ve artık ihtiyaçlarından çok paraları oldu. Sonuç olarak ne yapacakler? Kendilerini uyutma amaçlı televizyonlarda dönen acayip dizilerin hepsine ayrı ayrı özenip bir acayip yaşam biçimi yaratacaklar. Onlar için maalesef ki zenginlik göstergesi taşlar, pullar, doreler, lameler ....
0
laranja
(23.06.14)
(16)

orucluyken dislerinizi fircaliyor musunuz?

exlibris
her zaman niyetlenmeden once mutlaka cok iyi sekilde fircalamama ragmen ozellikle sabahlari kalkinca agzimin icin cok taze hissetmiyorum. gun icinde macunsuz sadece su ile fircalasak tehlikeli olmaz diye dusunuyorum. ama hic fircalamiyorum, bu yil suyla fircalayim diyorum. sonucta abdest alirken de
her zaman niyetlenmeden once mutlaka cok iyi sekilde fircalamama ragmen ozellikle sabahlari kalkinca agzimin icin cok taze hissetmiyorum.

gun icinde macunsuz sadece su ile fircalasak tehlikeli olmaz diye dusunuyorum. ama hic fircalamiyorum, bu yil suyla fircalayim diyorum. sonucta abdest alirken de agiza su aliniyor

sin napiyorsunuz?
0
exlibris
(23.06.14)
suyla fırçalabilirsin. sonra tükürürsen bişey olmaz. dediğin gibi abdest alırken millet boğazına kadar su alıyor.

gece yatmadan maydanoz yemek ağzı tazeliyomuş, kokmayı önlüyomuş diye duymuştum bi.
0
elorelia
(23.06.14)
misvak denesen
0
all girls dream
(23.06.14)
Fırçalıyorum tabi ama dikkat ederek. Normalde inciğine cıncığına kadar fırçalarım fakat niyetliyken o kadar detaya giremiyorum tabi.
0
sevgili sen masada değil yatakta güzelsin
(23.06.14)
ağız gargarası olmaz mı?
Gün içinde bence kullanılabilir, yutulan veya keyif alınan birşey değil sonuçta.
0
innerbliss
(23.06.14)
Yatmadan once limonla birlikte nane ya da maydanoz yemeyi deneyin.
0
cezzar dede
(23.06.14)
@innerbliss iste o macun ve gargara tadi bir sekilde aliniyor ne kadar su ile calkalasan da, o yuzden kullanmak istemiyorum.
0
🌸exlibris
(23.06.14)
Ben fırçalıyorum, milletin benim ağız kokumu çekmek zorunda olmadığı bir yana ben de rahatsız oluyorum ağzımın temiz olmaması hissinden.

Dinde yeterli diye birşey olmaz. Dört dörtlük yapma imkanımız yok hiçbir ibadeti. Ne kadar kendini ibadete verirsen o kadar eksik yaptığını hissedersin. Dolayısıyla ben kendi mantığım çerçevesinde ve ne kendimi ne de çevremi rahatsız etmemek adına sorun etmiyorum bu durumu. Elimden geldiğinde yapıyorum, gerisi benimle yukardaki arasındaki hadise.
0
onexey
(23.06.14)
fırçalayabilirsin. macun koyma ama. sadece su ile fırçala. oruç tutmak sizi bir damla sudan mahrum bırakmak değildir. ağzını istediğin zaman su ile çalkalayabilirsin de.
0
yapma volkan
(23.06.14)
sahurda yemekten/kahvaltıdan sonra macunla fırçalıyorum.
sabah diş fırçasını su ile ıslatıp fırçalıyorum.
0
papillon7
(23.06.14)
Dişlerinizi fırçalamak ve ya ağız kokunuzu önlemek sizin için bir zorunluluk. Lütfen fırçalayın ki insanlar sizden rahatsız olmasın. Aksi taktirde oruç o zaman yalan olur.
0
justinho26
(23.06.14)
Ben macunla fircaliyorum. Neticede macunun tadini alsam da onunla acligimi gidermedigimi, nefsimi tatmin etmedigimi, sosyal bir gerekliligi yerine getirdigimi dusunuyorum. Benim ibadetimin baskasina rahatsizlik vermesini istemiyorum.
0
kerbeee
(23.06.14)
macun tadı zart tadı yok zevk almam falanı yok arkadaşlar.

su ile temizleyebilirsiniz. macun olmaz ama. macun tadı gelirse orucunuz bozulur.
kurallar var kendi kafanıza göre şey etmeyin. madem öyle yatmadan evvel fırçalayıp yatarsınız. sabahta zaten yemek yemeyeceksiniz. su ile çalkalarsınız.
kendi kafanıza göre element uydurmayın.
0
yapma volkan
(24.06.14)
@yapma volkan hanefi olduğunu düşünerek; imam-ı azam'a göre macunda kerahet var, yani orucu zedeleyebileceği için mekruh diyor. yutarsan bozulur diyor. sadece su ile temizlerken ya da yaş misvakın suyunu yutarsan da bozulur diyor. yani ıslak-kuru ne yaparsan yutmayacaksın. misvakın da bir tadı var biliyorsun.
0
kerbeee
(24.06.14)
@kerbeee

yahu herhalde yutmayacaksın suyu. tabii ki bozulur. en güzeli ağzını çalkalamak. yatmadan evvel fırçala dişlerini, sabah da bir çalkala kuruyup kalırsa ağzın.
tamam işte hala ne diye detaylara giriliyor ki:)
basit yani.
1 ay boyunca da böyle yap yani 2 saat erken fırçala, yat sonra da kalkınca çalkala ağzını.
ne olacak yani. zaten her türlü fırçalamış oluyorsun.
0
yapma volkan
(24.06.14)
@yapmavolkan zaten gece yatmadan once (niyetlenmeden once) fircaliyorum. orucluyken macun tadi rahatsiz ediyor. su ile fircalamakta sorun olmaz
0
🌸exlibris
(24.06.14)
@exlibris

tamam işte. biz de öyle diyoruz. yatmadan evvel macun ile fırçala, sonra da sabah su ile ağzını çalkala. su ile çalkalamadan kasıt sabah kalkınca insanın ağzı kuruyor, bazen kokuyor. su ile fırçala ya da çalkala neyse artık. ama macun olmaz.
0
yapma volkan
(24.06.14)
(2)

ev için böcek çekmeyen çiçek önerisi

mormormorius
kedi yok köpek yok hepsi yasak bana... :))geçen gün bizimkiler fesleğen almış bana. çok keyif aldım çiçek olayından.. bizim burası sivrisinek cenneti bunlara doğal yaşam sağlamadan evde ne barındırayım a dostlar..
kedi yok köpek yok hepsi yasak bana... :))

geçen gün bizimkiler fesleğen almış bana. çok keyif aldım çiçek olayından.. bizim burası sivrisinek cenneti bunlara doğal yaşam sağlamadan evde ne barındırayım a dostlar..
0
mormormorius
(23.06.14)
Taç yaprak barındırmayan çiçekler.
0
Solem
(23.06.14)
feslegenin zaten sivrileri uzaklastirdigini soyluyorlar.

feslegenin yanina bir kac saksi daha feslegen al.

bir de orkide - phalaenopsis- de guzel ama bakimi cok kolay degil. sinek cagiracak bir cicege de benzemiyor. www.ciceksepeti.com
0
exlibris
(23.06.14)
(5)

ulke kodu

exlibris
guzel ve yalniz ulkemizin kodu +90 ya;yurtdisinda burayi ararken su sekilde ceviriyoruz degil mi? 0090 212 123 45 67bu yanlis degil mi? 0090 (0)212 123 45 67emin olamadim
guzel ve yalniz ulkemizin kodu +90 ya;

yurtdisinda burayi ararken

su sekilde ceviriyoruz degil mi? 0090 212 123 45 67

bu yanlis degil mi? 0090 (0)212 123 45 67

emin olamadim
0
exlibris
(22.06.14)
hayır +90 bizim kodumuz. ama şehir kodunun önündeki 0'ı yazmıyoruz. ilk dediğin şekilde yazıyoruz.

tek başına +9 başka bir ülkenin kodu. neresi olduğunu bilmiyorum ama bir seferinde aradım ve telefonumdan sadece 3 saniyede tam 20 euro yedi.
0
letheavendangered
(22.06.14)
tamam aslinda benim bildigim ve emin olamadigim buydu.

alan kodlarinin ve operator numaralarinin basindaki 0 i ceirmiyoruz hic bir zaman

0090 532
0090 216

dogru olan.

tesekkurler
0
🌸exlibris
(22.06.14)
en baştaki iki sıfır ne peki? merak ettim de.
0
baldur
(22.06.14)
ilk yazdığın doğru işte.
0
bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(22.06.14)
en bastaki tek sifir ülke ici arama, iki sifir ya da (+) uluslararasi arama icin.
0(ülke ici) + 216(sehir) + XXX XX XX (tel numarasi)
00(uluslararasi arama)+ 90(ülke) + 216(sehir kodu) + XXX XX XX (tel numarasi)
0
emrahday
(23.06.14)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.