Giriş
(1)

iphone 7 plus teknik servis

imabipolar
telefonumun kendi kamerasında fotoğraf, portre ve video çekemiyordum. wp ve bilimum diğer uygulamaları kullanırken arka kamerada sorun olmuyordu. anlam veremedim, gönderdim servise. bugün teslim aldım, eve geçtim bir denedim ki bu sefer hem kendi kamerasının bütün modlarında hem de üçüncü part uygul
telefonumun kendi kamerasında fotoğraf, portre ve video çekemiyordum. wp ve bilimum diğer uygulamaları kullanırken arka kamerada sorun olmuyordu. anlam veremedim, gönderdim servise. bugün teslim aldım, eve geçtim bir denedim ki bu sefer hem kendi kamerasının bütün modlarında hem de üçüncü part uygulamalarda arka kamera siyah ekran. servise geri götürsem sorun olmaz değil mi? sen bunu aldın, senin hatan falan diye. Daha bir sene garantisi var ve gönderdiğim servis kendi servisi. adamlar kamera değiştirildi yazmışlar ama daha da kötü yapılmış, sorun olur mu sizce?
0
imabipolar
(23.02.18)
Randevu alabiliyorsanız Apple Store'a götürün.
0
lana del rey
(23.02.18)
(10)

dos yüklü laptop'a işletim sistemi kuramama problemi

puc
Selamlar,Daha kuruluma başlamadan aşağıdaki hata mesajını alıyorum. https://i.hizliresim.com/W7qAZL.jpgGoogle'da arattım, usb'yi çıkar yeniden tak, başka girişe tak gibi çözümler söyleniyor, bende işe yaramadı. usb'yi hem windows usb/dvd tool ile hem de rufus ile ayrı ayrı oluşturup denedim problem
Selamlar,
Daha kuruluma başlamadan aşağıdaki hata mesajını alıyorum.

i.hizliresim.com

Google'da arattım, usb'yi çıkar yeniden tak, başka girişe tak gibi çözümler söyleniyor, bende işe yaramadı.

usb'yi hem windows usb/dvd tool ile hem de rufus ile ayrı ayrı oluşturup denedim problem çözülmedi. üç farklı iso denedim hep aynı hata. Bir önerisi olan var mı? Bios'ta mı yanlış bir şey yapıyorum acaba? USB'yi legacy olarak tanıtın deniyordu. Ben de öyle yaptım. Aklıma bir de dvd'den boot edip kurmayı denemek geliyor.

laptop: yeni bir lenovo. daha önce hiç dos'a işletim sistemi kurmadım.

Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
0
puc
(22.02.18)
Çok mecbur değilsen Win7 kurma. Microsoft Win7'ye desteğini keseli baya oldu. Açıkları çok olur. Ayrıca Win10 kadar performans alamazsın. Win10 daha stabil, daha uzun süre format istemeden çalışmaya devam ediyor.
0
himmet dayi
(22.02.18)
@yere dusup kirilan sarap kadehi: Teşekkürler hocam. 3.0 desteğini bios'ta disable etmeyi bulamadım. Ama dvd'den boot etmeyi denemeye daha yatkınım şimdi.

@himmet dayı: hocam en üst win7'de çalışan bir programımız var, win10 kurup vmware ile deneyebiliriz belki (duyurudan öğrendim bu programı).
0
🌸puc
(22.02.18)
Windows 7 icin genisletilmis destek dongusu 2020 olarak belirlendi.

Bu sorun icin ise; bios’tan sata mode’u ahci mode’a cekip tekrar deneyebilirsiniz.
0
lynda.com
(22.02.18)
@lynda.com: benimkinde sadece ahci mode varmış.
0
🌸puc
(22.02.18)
bazi model cihaz daha alt sürümler için destek vermiyor. ornegin o makine win8.1 ver üzeri istiyor olabilr. bu genelde bios'ta yazar. ve yine genelde son cikan cihazlar win8.1 ve üstü hatta win10 istiyor. bunu bir kontrol edin.
0
helenart
(22.02.18)
W10 varken eski surumlerle niye ugrasiyorsun? Dvd varsa oyle dene.

Bende 2 gun ugrasmistim. Iso hatali cikmisti :(
0
imelih
(22.02.18)
hocam kavacıktaysan getir yapalım
bios ayarı var biostan ahci nin ustune tıkla ide olarak degistir
oyle gec
0
kingcyrax
(22.02.18)
Dvd'den boot edince sonucunu paylasir misin?

@kingcyrax ide cikmamasi anormal bir durum mu? Bende de sadece ahci mode gozukuyor.
0
mungojerry
(23.02.18)
az önce dvd'den boot edip kurmaya çalıştım, yine aynı hatayı verdi. servisi arayacağım, sonucu buraya yazarım tekrar. bir de win10 denemeyi düşünüyorum, @helenart bununla ilgili bir yorum yapmıştı.
0
🌸puc
(23.02.18)
Problem çözüldü. Aynı problemi yaşayabilecekler için yazıyorum.

1-Şu adresten 3.0 creator indiriyorum. Anladığım kadarıyla usb 3.0 için driver yüklüyor.
downloadcenter.intel.com
2-rufus ile bootable kurulum usb'si oluşturuyoruz.
3- indirdiğimiz creator programını çalıştırıp usb path'ini gösterip çalıştırıyoruz. Biraz zaman alıyor.
4-bu usb'yi kullanarak işletim sistemini kuruyoruz.

yalnız bana garip gelen durum, dvd ile de deneyip aynı hatayı alıyor olmamdı.

ayrıca @kingcryax'a da yardım talebi için çok teşekkürler.
0
🌸puc
(23.02.18)
(1)

Ekşi sözlük ios uygulama

basubadelmevt
Ekşinin uygulaması çalışıyor mu sizde?3-4 gündür hata var.Hangi başlığa tıklasam "böyle bir şey yok ama olabilir de" çıkıyor. Sinir oldum.Nasıl düzelir?
Ekşinin uygulaması çalışıyor mu sizde?3-4 gündür hata var.Hangi başlığa tıklasam "böyle bir şey yok ama olabilir de" çıkıyor. Sinir oldum.Nasıl düzelir?
0
basubadelmevt
(22.02.18)
Bende de calisiyor uygulama. Arada bazen kapabiyor ve acildiginda hata raporu gondereyim mi diye soruyor ama o kadar sik olmuyor lik zamanlarina kiyasla. iphone 8 - ios 11.2.6
0
nickfury
(22.02.18)
(3)

İşlemci yüzünden darboğaz yaşar mıyım?

arşivci
Merhabalar,Geçtiğimiz günlerde 27" 1080p monitörümü sattım ve yerine 3440*1440 ultrawide (21:9) 34" monitör almaya karar verdim. 1 hafta boyunca en ince ayrıntısına kadar araştırdım. Artık belirlediğim bir kaç model arasından seçim yapaçaktım ki mevcut ekran kartımın (Powercolor Redeon HD5850 PCS+)
Merhabalar,

Geçtiğimiz günlerde 27" 1080p monitörümü sattım ve yerine 3440*1440 ultrawide (21:9) 34" monitör almaya karar verdim. 1 hafta boyunca en ince ayrıntısına kadar araştırdım. Artık belirlediğim bir kaç model arasından seçim yapaçaktım ki mevcut ekran kartımın (Powercolor Redeon HD5850 PCS+) maksimum 2560*1600 çözünürlüğünü desteklediğini öğrendim. Bu durumda önümde 2 seçenek var:

1- 2560*1080 ultrawide 34" monitöre geçiş yapmak.
2- Yeni bir ekran kartı almak.

Ben de mevcut sistemim 6-7 senelik olduğu ve güncel oyunları oynamak ve en az da 3-5 sene bana sıkıntı çıkarmayacak olan 2. seçeneği seçip MSI'ın GTX 1070 Ti Gaming X modelini almaya karar verdim.

Şu durumda monitörü ve ekran kartını uyumlu hale getirdik ama işlemcim oyunlarda darboğazlık yaratır mı?

www.game-debate.com sitesinde yaptığım testlerde minimum ve recommended ayarlada işlemcinin yeterli olduğu söylüyor. Buna güvenebilir miyim?

- ANAKART: MSI P67A-GD65 (B3)
- CPU: Intel i7-2600K
- RAM: Gskill Ripjawsx DDR3 8gb 1600mhz
- PSU: Seasonic 80+ 850W

Eğer sıkıntı yaratmaz ise 2 parça donanım ile sorunumu çözmüş olacağım. Yok yeterli değil derseniz, bu durumda işlemci, anakart ve ramlerin de değişmesi gerekecek ki bu da yeni bir sistem toplamak demek oluyor. O zaman da başka kararlar vemem gerekecek.

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
0
arşivci
(21.02.18)
ultrawide alma bence, oyun harici kullanımlarda çok tadını kaçırır. bence monitörü al, en kötü bi süre 2560x1600 çözünürlükte kullanırsın. sonra keyfine ve maddi durumuna göre de artık ne zaman istersen sistemi güncellersin.
0
yuto
(21.02.18)
İzlediğim videolara göre işlemci (2600K) normal halde bile oyunlarda 8700K ya kafa tutuyor. 3-5 frame fark oluyor. 2600k yı 4.4 ghz OC yapsak bile oyunlarda pek etkisi olmuyor. sadece 1-2 frame fark ediyor. Şu durumda mevcut sistemi kullanabiliyorum. Yani beni uzun süre idare edecek. Canım isterse de kalan parçaları satıp, yeni işlemci anakart falan alabiliyorum. İşte bu güzel oldu.

NOT: assassin's creed gibi CPU gücü isteyen bazı oyunlarda fps düşüşü olabiliyormuş. bu durumda bile 45-60 arası fps alınabiliyor. Bu arada sistemi en yüksek ayarlarda test ediyorlar.

@yuto

Neden ki hocam? Videolarda çok güzel duruyor. Ben genelde ekranı ikiye bölüp kullanmayı çok seviyorum. İnternette gezinirken de 50-60 tab açık olur genelde. Bir de youtube'a giriş yapmak, videolarımı adobe premierde hazırlamak istiyorum. Yani timeline'ı geniş bir monitörde kullanmak daha iyi olacak.
0
🌸arşivci
(22.02.18)
@arşivci,

internetteki video içeriğinin büyük çoğunluğu 16:9 oranında olduğu için tam ekran izlediğin zaman sağ ve solda siyah alanlar olacak. ha çoğunlukla film izliyorsan (sinemaskop formatında) eksiden çok artısı olabilir.

tabi ekranı böldüğünde fazladan genişlik işini görebilir, alanı nasıl değerlendirdiğine kalmış. ama ben onun yerine 2 monitör kullanmayı tercih ederdim şahsen.
0
yuto
(22.02.18)
(4)

internet hızı ile ilgili anlamadığım şeyler

kibritsuyu
evde superonline fiber 50mbit var. kablosuzda 2.5mb/s kadar indirme yapabiliyorum.bu hızda indirme yapabilen internet ile, telefondan instagram hikayesi, instagram videosu falan zilerken elli kere takılıyor.telefondan hikaye, video izlerken bilgisayarda download aktif değil. hani bütün interneti dow
evde superonline fiber 50mbit var. kablosuzda 2.5mb/s kadar indirme yapabiliyorum.

bu hızda indirme yapabilen internet ile, telefondan instagram hikayesi, instagram videosu falan zilerken elli kere takılıyor.

telefondan hikaye, video izlerken bilgisayarda download aktif değil. hani bütün interneti download sömürdüğü için izleyemiyorsun demeyesiniz. telefondan hikaye izleyemezkeni telefonu kapatım bilgisayara geçiyorum, download açıyorum 2.5mb/s.

lan nasıl oluyor bu? madem onca internet var, ossuruktan instagram hikayesinde niye takılıyorsun?
0
kibritsuyu
(21.02.18)
speedtest'in uygulamasından ping'e değerine bak derim, 3 haneli bir sayıysa sebep budur yüksek ihtimalle.

diğer ihtimal telefonun kendiyle alakalı, yazılımsal bir sorun olma ihtimali var. telefonu kapatıp açabilir, şebekeyi değiştirebilir(4g-3g-edge arası değişim), uygulamayı durdurup baştan başlatabilirsin.
0
Bruce
(21.02.18)
bende de öyleydi. dnsyi değiştirdim düzeldi
0
sta
(21.02.18)
wi-fi 5ghz bağlantı kur ulaşırsın o rakamlara.
0
murder of neon
(21.02.18)
Hocam senin hızın 50mbit iken sen neden 2.5mb/s'den yukarı çıkamıyorsun ben de buna takıldım. Geçenki duyuruda da bahsi açılmıştı. Sadece kablosuzda mı 2.5'ta kalıyor yoksa kabloluda da mı o hızda kalıyorsun?

Modeme gelen fiber kabloda ek varsa o da hızı etkileyebiliyor. Yıllar önce ilk fiber aboneliği başlattığımda kabloyu çeken arkadaş fazla gerdirerek çekmiş fiber kabloyu, bir süre sonra kablo deforme olmuş, kırılmış içi. O kısıma ek yaptılar ama o işlemden sonra hızım yarı yarıya düştü. O zaman 50mbit kullanıyordum ama torrentte 2mb/s'nin üzerini göremiyordum. Sonra fiber kabloyu komple yenilettim ve sorunum çözüldü.
0
battal gemalmaz
(21.02.18)
(2)

Sivilce için ne yapmak lazım

sonuncu nokta
Sivilcelerimden acil kurtulmak istiyorm. Fikri olan?
Sivilcelerimden acil kurtulmak istiyorm. Fikri olan?
0
sonuncu nokta
(21.02.18)
Gece üzerlerine bir parmak silverdin sür. Yayma, üzerinde katman olarak dursun.
0
lazor
(21.02.18)
ekşi sözlükte ilgili başlıklar var : ) aramaya inan
0
coderlovescoder
(21.02.18)
(2)

Çift yarık deneyi

simderun
Merhaba sevgili kullanicılar. Çift yarık deneyinde elektronlar gözlemlendikleri zaman parçacık gibi, gözlemlenmedikleri zaman dalga gibi davranıyorlar. Ama nasıl gözlemlendiklerine dair bir şey söylenmiyor. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba? Cevaplar için teşekkürler.
Merhaba sevgili kullanicılar. Çift yarık deneyinde elektronlar gözlemlendikleri zaman parçacık gibi, gözlemlenmedikleri zaman dalga gibi davranıyorlar. Ama nasıl gözlemlendiklerine dair bir şey söylenmiyor. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba? Cevaplar için teşekkürler.
0
simderun
(21.02.18)
İçinde çift yarık deneyinden de bahsedildiği, daha geniş kapsamlı olarak kuantum fiziğinden söz edilen eğlenceli bir podcast linkini şuraya iliştireyim;

bilimkazani.org
0
sarap dumani
(21.02.18)
youtu.be bu video belki işe yarar
0
kedimbitmis
(21.02.18)
(4)

Yeni telefon aldım JBL GO Hoparlörümden az ses geliyor.

markasiz
Arkadaşlar 2 yıldır Lenovo s90 kullanıyordum. dün k serisinden bir telefon aldım. neyse heyecanla arabaya bindim, JBL'le eşleştirdim ve çalıştırdım. ses diğer telefonla çalışmasına kıyasla yarı yarıya az. ve telefonun da sesini açıp kapatıyor. yardımcı olur musunuz? sesi nasıl açacağız.
Arkadaşlar 2 yıldır Lenovo s90 kullanıyordum. dün k serisinden bir telefon aldım. neyse heyecanla arabaya bindim, JBL'le eşleştirdim ve çalıştırdım. ses diğer telefonla çalışmasına kıyasla yarı yarıya az. ve telefonun da sesini açıp kapatıyor.

yardımcı olur musunuz? sesi nasıl açacağız.
0
markasiz
(21.02.18)
Jbl üzerinden de açtınız mı? Benim Android hepsini açıp kapatıyor tel üzerinden ama ayfonda telefondan son yapsam da, hoparlör üzerinden de açmak için yer kalıyor daha.
0
gozu acik sevisen yahudi
(21.02.18)
telefonun kendi sesini de sona dayayın
jbl’in de sona dayayın.
0
cedex
(21.02.18)
ikisi de aynı anda işliyor. yoksa daha öncekinde birlikte gitmiyorlardı. ikisini ayrı açabiliyordun. ama bunda ayrı açamıyorsun.
0
🌸markasiz
(21.02.18)
Lenovo s90 larda var mı bilmiyorum ama bendeki lenovo da equalizer dolby atmos ve onu aktif hale getirince ses çok kaliteli oluyor. ayarlar kısmında zil sesleri sekmesinden en altta görünüyor bende.
0
silver apple
(21.02.18)
(8)

Bluetooth kulaklıkta ses gücünün azalması

fleur du mal
İlk aldığımda çok yüksek ses verebiliyordu. İki gün sonra ses gücü yarıya düştü. Şarj ettim, hala aynı. Telefondaki ayarlara bakıyorum ama sınırlama koyan bir şey bulamadım. Ne yapmalı?
İlk aldığımda çok yüksek ses verebiliyordu. İki gün sonra ses gücü yarıya düştü. Şarj ettim, hala aynı. Telefondaki ayarlara bakıyorum ama sınırlama koyan bir şey bulamadım. Ne yapmalı?
0
fleur du mal
(21.02.18)
telefon sony mi?
0
Photographer
(21.02.18)
Telefon asus, kulaklık sony.
0
🌸fleur du mal
(21.02.18)
kulaklığın telefon için uygulaması varsa eğer, indirip kurdun mu?
0
Photographer
(21.02.18)
Kulaklığın üzerindeki tuşlar ile sesin açık olduğuna emin misin? Şarkı atlatma tuşu varsa, basılı tutulduğunda sesi kısıp açabiliyor bazı modellerde.
0
John Bloor
(21.02.18)
Uygulama bulamadım. Tuşlarda sorun yok. Zaten kulaklıktaki ses düğmelerine basınca telefondan da gözüküyor volüm.
0
🌸fleur du mal
(21.02.18)
modelini yazsaydın böyle 50 tane soru sormazdık, model ne?
0
Photographer
(21.02.18)
kulaküstü kulaklıkta da kulak kirinin olabileceğini ilk defa duydum.

internette araştırdım biraz ama kronik bir sorunu yok, zaten sony'nin sitesinden troobleshooting bölümüne bakmışsındır, bir yazılımı da yok, telefonunu resetleyip dene, olmuyorsa başka bir cihazla dene, yine olmuyorsa servise göndermen lazım, iade hakkın varsa iade de edebilirsin.
0
Photographer
(21.02.18)
arkadaş kulakiçi olduğunu düşündü muhtemelen.

dediğinizi yapacağım, çok teşekkürler yardımınız için :)
0
🌸fleur du mal
(21.02.18)
(2)

iphone kulaklık dönüştürücüsü

legolas_21
Merhaba arkadaşlar. umarım derdimi anlatabilrim. ablama gelen telefonun kulaklığı iphone girişli. kulaklığı kendim kullanmak istiyorum mp3 vs. resimdeki taralı kısmı (dişi bölge) iphone girişlisini nerden bulabilirim. ismini bulamıyorum pek. internette araştırdıgımda audio female iphone male kısımlı
Merhaba arkadaşlar. umarım derdimi anlatabilrim.


ablama gelen telefonun kulaklığı iphone girişli. kulaklığı kendim kullanmak istiyorum mp3 vs. resimdeki taralı kısmı (dişi bölge) iphone girişlisini nerden bulabilirim. ismini bulamıyorum pek. internette araştırdıgımda audio female iphone male kısımlı oluyor. ben ise audio male iphone female arıyorum.

aliexpress, n11 linkleri vs. paylaşabilir misiniz
0
legolas_21
(21.02.18)
iphone kulaklığının girişi farklı değil tak kullan direk.

pardon lightning girişlisi de varmış kulaklığın ama kutudan onun çıktığı telefon bilmiyordum. x falan mı iphone? altta @tss'in verdiği örneğin tam tersi lazım. baktım ama o da piyasa pek yok gibi. ingilterede buldum bi tane: www.aulola.co.uk . istanbul'daysan yazıcıoğlu doğubank gibi yerlerde vardır kesin.
0
nrmnm
(21.02.18)
telefonunuz hangi model ? 7 ve üzeri sanıyorum doğru mu ? o yüzden arayacağınız parça şu

www.apple.com
urun.n11.com
0
tss
(21.02.18)
(1)

fotoğraf/video/portfolyo sitesi için tema yaptırmak

unalbey
selamlar,işlerimi yayınlamak için wp ya da php tabanlı tema yaptırmak istiyorum. squarespace ve format.com gibi hazır temaları güzel olan siteler var ama istenilen fiyatlar benim için çok yüksek. bu işlerden anlayanlar varsa aranızda konuşabiliriz. teşekkürler.
selamlar,

işlerimi yayınlamak için wp ya da php tabanlı tema yaptırmak istiyorum. squarespace ve format.com gibi hazır temaları güzel olan siteler var ama istenilen fiyatlar benim için çok yüksek. bu işlerden anlayanlar varsa aranızda konuşabiliriz. teşekkürler.
0
unalbey
(21.02.18)
tema eklerken arama alaninda tema tipi secilebiliyor. onlara da baktiniz mi?
0
tabudeviren
(21.02.18)
(5)

Yeni Linux kullanıcısına yardım

zugas
Linux geçmek istiyorum geçmeli miyim? benim bilgisayardan istediklerim. internete girmesi, office programları (power point excel ve word) makale okumak için adobe reader, film izlemek için bi program ve torrent. şuan bilgisayarımda yüklü olanların hepsi bu. ne eksik ne fazla. linux kurmak istediğim
Linux geçmek istiyorum geçmeli miyim?

benim bilgisayardan istediklerim. internete girmesi, office programları (power point excel ve word) makale okumak için adobe reader, film izlemek için bi program ve torrent. şuan bilgisayarımda yüklü olanların hepsi bu. ne eksik ne fazla.

linux kurmak istediğim bilgisayar. 32 + 32 gb hafıza 2 gb ram. 1.6 ghz işlemci x64 tabanlı işlemci (özelliklerde öyle yazıyor) iki tane işletim sistemini kaldırmaz diye düşünüyorum.

araştımalarımda ubuntu elementary os ve mint öne çıktı. dilin inilizce olması sorun değil. tabi bunların içinde ayrı versiyonları da var sanırım.

yine tıklayarak bilgisayarı kullanacağım ve yukarıda saydığım programların muadillerini içeren bir versiyonu hangisidir. siz hangisini önerirsiniz. Bir de windowsu komle silmek istiyorum bu mümkün mü?
0
zugas
(20.02.18)
1 Saydığınız herşeyi linux'da alası ile yapabilirsiniz.

2 Çift işletim sistemi bilgisayara ekstra yük olmaz (sanal makina değil ise) Tabi windowsu yekünen uçurabilirsiniz de linux kurarken. (yine de eğer soketli ise ram'inizi yükseltmek isteyebilirsiniz hangi os kullanırsanız kullanın)

3 Saydığınız distro'lar epey popülerler ve bir problem yaşadığınızda ne kadar fazla kullanılan bir dağıtım kullanıyorsanız o kadar kolay çözüm bulacaksınız demektir.
0
hedep
(20.02.18)
mint iyidir.
0
binder dandet
(20.02.18)
@hedep ve binder peki bilgisaarım mint kurulduğunda sıkıntı çıkarır mı? 15 20 yıllık windows kullanıcısı olarak mint mi ubuntu mu?
0
🌸zugas
(20.02.18)
Elbette ki alışma süreciniz olacaktır, ve Linux'çular kızacak yine bana ama çıkabilecek problemler genelde terminal ile giderilecektir (en azından windows'tan hiç alışkın olmadığınız yöntemler ile) Bu sebeple de hali hazırda bilgisayara çok hakim değilseniz "noluyoruz be" olma ihtimaliniz var.

Elbette hiç bir problem çıkmadan çatır çatır kullanma ihtimaliniz de çok yüksek, dosya sistemi aşşırı farklı değil, uygulama marketi diyebileceğimiz bir şey mevcut.

Benim zamanında allah da kahretmesin demişliğim var yalnızca oradan gelen bir temkin benimki :)
0
hedep
(20.02.18)
qhedep o zaman ben minte yardırıyorum.

eğer gün içerisinde buraya gelip cevap yazamazsam bilinki kurulum boka sardı, yok gelrisem uuu beybi beybi.

bilgiler için teşekkürler
0
🌸zugas
(20.02.18)
(1)

SQL injection hk. (php)

tchuck
selamlar ya bir sorum olacaktı. bir database class'ı yazarken, sql injection'a karşı nasıl önlem alabiliriz? pdo sınıfında prepare işlemleri bunu sağlıyor bildiğim kadarıyla.şimdi örnek vermek istiyorum;public function __construct($username = "", $password = "", $host = "", $dbname = "", $options=ar
selamlar ya bir sorum olacaktı.
bir database class'ı yazarken, sql injection'a karşı nasıl önlem alabiliriz? pdo sınıfında prepare işlemleri bunu sağlıyor bildiğim kadarıyla.

şimdi örnek vermek istiyorum;

public function __construct($username = "", $password = "", $host = "", $dbname = "", $options=array(PDO::MYSQL_ATTR_INIT_COMMAND => 'SET NAMES utf8')){


$this->isConnected = true;
try {
$this->datab = new PDO("mysql:host={$host};dbname={$dbname};charset=utf8", $username, $password, $options);
$this->datab->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
$this->datab->setAttribute(PDO::ATTR_DEFAULT_FETCH_MODE, PDO::FETCH_ASSOC);
}
catch(PDOException $e) {
$this->isConnected = false;
throw new Exception($e->getMessage());
}
}


public function getRows($query, $params=array()){
try{
$stmt = $this->datab->prepare($query);
$stmt->execute($params);
return $stmt->fetchAll();
}catch(PDOException $e){
throw new Exception($e->getMessage());
}
}
public function insertRow($query, $params){
try{
$stmt = $this->datab->prepare($query);
$stmt->execute($params);
}catch(PDOException $e){
throw new Exception($e->getMessage());
}
}
public function updateRow($query, $params){
return $this->insertRow($query, $params);
}


bu fonksiyonları düşündüğümüzde burada açıklar nelerdir?
0
tchuck
(20.02.18)
veya da sizin önereceğiniz bir veritabanı class'ı mevcut mudur? "hem her türlü güvenliği var hem de çok pratik" diyeceğiniz. en azından onun üstünden okuyarak işlemleri anlayayım.
0
🌸tchuck
(20.02.18)
(2)

c# iç içe liste tutan sınıf yapısı?

estimated time left
merhabalar. geliştirmeye çalıştığım bir projede resmini vermiş olduğum sınıf yapısını kullanmam konusunda fikir almak istiyorum. bu sınıfa ait bir nesnenin özelliklerine atanacak değerler ilgili bir veritabanından gelecek ve nesne json olarak döndürülecek. üç ayrı sınıf, 3 ayrı tabloyu temsil etmekt
merhabalar. geliştirmeye çalıştığım bir projede resmini vermiş olduğum sınıf yapısını kullanmam konusunda fikir almak istiyorum. bu sınıfa ait bir nesnenin özelliklerine atanacak değerler ilgili bir veritabanından gelecek ve nesne json olarak döndürülecek. üç ayrı sınıf, 3 ayrı tabloyu temsil etmekte. veritabanı bana ait olmadığından tasarımda herhangi bir değişiklik yapamıyorum. senaryoyu şöyle düşünebilirsiniz; ben bir müşteriyim ve değişik kategorilerde alışveriş yaptığımda her işlem için puan kazanıyorum. mesela 3 adet kategori olsun. teknoloji, giyim ve yemek. Yaptığım her işleme ait detaylar (amount, volume, price) 3.tabloda tutuluyor. 3 kez teknoloji, 4 kez giyim, 5 kez yemek kategorisinde alışveriş yaptıysam toplamda 12 satırlık bir veri 3.tabloda tutuluyor. 2.tabloda ise her kategori için toplam puan ve kullanılmış puanlar tutuluyor. 3 adet kategori olduğundan ve ben her kategoride alışveriş yaptığımdan 3 satırlık bir veri 2.tabloda tutuluyor. bir kez daha teknoloji kategorisinde alışveriş yapsam 2.tablodaki teknoloji puanım değişirken herhangi bir satır değişimi olmayacak, 3.tabloda yaptığım işlemin ayrıntılarının bulunduğu bir satır eklenecek ve toplamda 13 satır olacak. tek seferde ilgili verileri json olarak döndürmek istediğimden böyle bir sınıf yapısı izledim. bu şekilde bu sınıfı kullandığımda her kategorinin kendine has toplam puan bilgisi ve yapılan işlemlerini tek seferde döndürebiliyorum. ama bir şeyler yanlış gibi. istediğim çıktıyı alıyorum bir problem yok ama verileri çekip bu sınıf türünden bir nesneye atama işlemi yaptığımda iç içe listeler için iç içe foreach kullanıyorum. önerileriniz nelerdir? neleri değiştirmeliyim? umarım anlatabilmişimdir.

not: amatör olarak yazılımla ilgileniyorum. bir de 3.tablodan toplam puan bilgisini elde edebiliyoruz 2.tabloya ne gerek var denilebilir. 3.tabloda belirli bir tarihten önceki işlemler yok. bu yüzden 2.tabloyu da kullanmak zorundayım.
0
estimated time left
(19.02.18)
Bilemedim ama aklıma döngü ile veri okuma kısımları için metot yazmak geldi. Yani en azından kod daha okunabilir, tekrarsız olur. Tabi döngü kullanımı birden fazla yerde ise.
0
demirKamil
(19.02.18)
Entity framework kullaniyorsaniz linketeki alternatifleri inceleyebilirsiniz.
codingcanvas.com

ikinci alternatif:
Bunun haricinde tek tek mapping ile ugrasmamak icin eger EF ve db first gidiyorsaniz Reverse poco generator ile automapper'i bir arada kullanabilirsiniz.

Son olarak ogrenciyseniz resharper'in beles versiyonunu kurun. for loop ile yaptiginiz bir cok islemi cok daha kisa bir sekilde lambda expressionlarla yapmanizi saglar.
0
mononoke
(20.02.18)
(2)

Yeni ev TV ve internet önerisi

pietro
Kablonet'in çok cazip paketi var, telefon, karasal yayın, 24mbit internet, 50 gb adil kullanım kotası (sonra hız 8mbit'e düşüyor) paket fiyatı 56 TL. internette çok fazla olumsuz yorum var, internet hızı hep çok düşükmüş ve çağrı merkezinin dediğine göre şu anda da modem sıkıntısı varmış.--onun yeri
Kablonet'in çok cazip paketi var, telefon, karasal yayın, 24mbit internet, 50 gb adil kullanım kotası (sonra hız 8mbit'e düşüyor) paket fiyatı 56 TL.

internette çok fazla olumsuz yorum var, internet hızı hep çok düşükmüş ve çağrı merkezinin dediğine göre şu anda da modem sıkıntısı varmış.

--

onun yerine ev telefonu almayıp, digiturk ile sinema dizi paketli yaklaşık 55 TL, ilaveten de TTNET ile 24mbit internet, 35gb adil kullanım kotası (Sonra 8mbit'e düşüyor) pakete de ort 55 TL dersek, ikisi toplam aylık 110 TL'ye geliyor. arada iki kat fark var ama daha huzurlu bir yaşam gibi.

kullananların yorumlarını ve önerilerini rica ederim.
0
pietro
(19.02.18)
kablonetten çok memnunum. komşulara sorman lazım veya aynı mahallede oturanlara.
0
sutlu nescafe
(19.02.18)
Yeni evlendik. Kablonet tv sinema ve telefon dahil dediginiz paketi aldik. Tv olarak da 55 inch samsung 4 bin tl falan verdik. Memnunuz. Ttnet digiturk hem kazik hem sevmiyorum.
0
🌸pietro
(06.05.18)
(4)

Telefon kulaklığın bir tekini çalmıyor.

foseptik çukuru
Selamlar,Son zamanlarını yaşayan bir samsung galaxy s5 sahibiyim 3 yıldır. İki üç gündür kulakiçi kulaklığımın sol teki çalışmıyordu, dedim herhalde bozuldu ve gittim 20 liraya dandik bişey aldım. Denedim bu sefer de yeninin sağ teki çalışmadı. Gittim aldığım yere adam denedi kendi telefonunda gayet
Selamlar,
Son zamanlarını yaşayan bir samsung galaxy s5 sahibiyim 3 yıldır. İki üç gündür kulakiçi kulaklığımın sol teki çalışmıyordu, dedim herhalde bozuldu ve gittim 20 liraya dandik bişey aldım. Denedim bu sefer de yeninin sağ teki çalışmadı. Gittim aldığım yere adam denedi kendi telefonunda gayet çalışıyor, üstelik bozuk sandığım eski kulaklığım da öyle. Sol sağ ses dengesini falan kurcaladım öyle bişey değil sorun.

Soruma gelecek olursak, hiç böyle bir durumla karşılaştınız mı, hiçbir ayarını bozmadan bu telefona noldu da böyle mallaştı, nedir çözümü ? Teşekkürler
0
foseptik çukuru
(19.02.18)
kulaklık girişi bozuk veya da kir toz birikmiş oraya.
0
sutlu nescafe
(19.02.18)
kürdan ya da iğneyle içeriyi kucalasanız sorun çözülür zannımca.
0
caletti
(19.02.18)
Denediğiniz kulaklıklar muhtemelen trrs olan mikrofonlu modeller. Jackleri 4 parçalı. Mikrofonu olmayan trs (jacki 3 parçalı) bir kulaklık denerseniz sorun çözülebilir. Bu da girişte bir sorun olduğunu gösterir. Sorun çözülmez ise veya kullanılan kulaklıklar mirofonsuzsa problem yazılımsal kaynaklıdır. Bunun için bir çözümüm yok.
0
leontocephaline
(19.02.18)
temizledim,mikrofonlu, mikrofonsuz, trs, trrs hepsini denedim çözülmedi :) teşekkürler
0
🌸foseptik çukuru
(19.02.18)
(1)

Microsoft Visio kullanmayı profesyonel öğrenmek isteyen birine

iwillsee
neler tavsiye edersiniz? online dersler veya ders veren kurslari yerli yabancı açık kaynaklar kitaplar, pdf dokümanları vs. her türlü öneriye açığım. başlangıç seviyesinde olan ama işi gereği bunu kısa sürede profesyonelleştirmesi gereken birisi için.
neler tavsiye edersiniz? online dersler veya ders veren kurslari yerli yabancı açık kaynaklar kitaplar, pdf dokümanları vs. her türlü öneriye açığım. başlangıç seviyesinde olan ama işi gereği bunu kısa sürede profesyonelleştirmesi gereken birisi için.
0
iwillsee
(19.02.18)
Merhaba,

udemy bu konuda çok başarılı. 50 TL gibi bir ücreti var ama değer bence.

www.udemy.com
0
hakiki ssg
(20.02.18)
(3)

Google Görseller neden sıkıntılı çıkıyor bende?

efreet sultan
Linkte de göreceğiniz üzere sanki 2005 yılının sonuçları gibi.Tarayıcıdandır belki dedim, başka tarayıcıdan baktım. onlarda da böyle. https://i.hizliresim.com/Vrr7Zj.png
Linkte de göreceğiniz üzere sanki 2005 yılının sonuçları gibi.

Tarayıcıdandır belki dedim, başka tarayıcıdan baktım. onlarda da böyle.

i.hizliresim.com
0
efreet sultan
(19.02.18)
Getty Images gibi oluşumların Google'a telif hakları sebebiyle baskı yapmasından dolayı artık Google görsellerde tam kalitede görseller çıkmayacak. Artık "Görüntüyü/resmi göster" butonu da aktif değil mesela.
0
m e b
(19.02.18)
Hatta şöyle bir başlık da var:
eksisozluk.com
0
m e b
(19.02.18)
google bu konuda bir orta yol bulmaya çalışıyormuş, önümüzdeki hafta kesinleşecek. çok fazla mağduriyet yaşanmış bu konuda.
0
semenderr
(20.02.18)
(4)

Mouse tavsiyesi

presto
Daha önce logitech ve microsoft kullandım logitech'te yüzeylerden dolayı takılma sıkıntısı yaşanabiliyor, microsoft'ta ise tekerlek soyuldu. İnternet araştırmalarından çıkan sonuç, tam karar verdim diyorsun biri al mükemmel diyor, diğeri aldım verdiğim paraya yazık diyor. Her araştırmada karşıma fa
Daha önce logitech ve microsoft kullandım logitech'te yüzeylerden dolayı takılma sıkıntısı yaşanabiliyor, microsoft'ta ise tekerlek soyuldu.

İnternet araştırmalarından çıkan sonuç, tam karar verdim diyorsun biri al mükemmel diyor, diğeri aldım verdiğim paraya yazık diyor. Her araştırmada karşıma farklı bir mouse çıkıyor ve daha da kararsız kalıyorum. Baktığım mouse çeşitleri logitech m705, m720 ve mx anywhere, microsoft 3500 ve 4000.

Benim istediğim kablosuz, autocad gibi çizim programlarında rahat kullanabileceğim (tekerlek ve middle click), takılırmış gibi hareketlerde bulunmayan bir mouse. Fiyat olarak 100-150 TL, bunun üzeri bana değmezmiş gibi geliyor.
0
presto
(19.02.18)
M705 kullanıyorum. Sıkıntısız. 3 tane ekstra tuşu da var. Direkt masanın üstünde kullanıyorum. Mousepad vs. Yok.
0
sutlu nescafe
(19.02.18)
Daha önce de önerdim, yine öneriyorum f/p olarak logitech g300s cidden çok iyi, yıllardır sıkıntısız kullanırım.
0
mimetorg
(19.02.18)
bütçe çıkarsa g602. 250 tl ye hepsiburada'da bulunabiliyor. 2500 dpi 11 tane ayarlanabilir tuşu var ve istediğin fonksiyonu ayarlayabiliyorsun. büyük rahatlık
0
binder dandet
(19.02.18)
M705 aralarında en çok üzerinde durduğum oldu, tek sıkıntı internette okuduğum olumsuz yorumlar oldu. G300s tuş kullanımı açısından biraz zor geldi gözüme, ben yan tuşu başparmak ile kullanıyorum, G602 tip ve kullanım açısından güzel dursa da mouse üzerinde çok fazla tuş kullanmıyorum, en fazla başparmak ile double-click yetiyor.
0
🌸presto
(19.02.18)
(1)

SAMSUNG J7 2016

mavikalem
nasıl bir telefon sizce? uygun fiyatlı telefonlar içinde bunu gördüm, kamerası nasıl bulanık filan çekiyorsa hiç almicamteşekkürler
nasıl bir telefon sizce? uygun fiyatlı telefonlar içinde bunu gördüm, kamerası nasıl bulanık filan çekiyorsa hiç almicam

teşekkürler
0
mavikalem
(19.02.18)
Anneme almıştık geçen sene. Kamerası kötü değil, net çekiyor ama manuel ayar yapıp harika fotolar çekebilecek bir kamera da değil. Sanırım manuel ayar olmayabilir bile. Annem memnun, sosyal ağlar, internet kullanır ve bolca oyun oynar her anne gibi.
0
curukturpkokusu
(19.02.18)
(2)

Televizyon HD desteklemiyor

FeryatBen
2009 yılında Sunny 82 ekran televizyon aldım. Malum kanallar HD yayına geçti. Goldmaster HD mini uydu alıcısı taktım kanalları 1080p HD gösterirken kırılma yapıyor. 480p de sorun yapmıyor. Televizyonun üzerinde HD Ready yazıyor. 720i, 720p de izleyemiyorum. Sadece 480p de randıman alıyorum. Sorunu n
2009 yılında Sunny 82 ekran televizyon aldım. Malum kanallar HD yayına geçti. Goldmaster HD mini uydu alıcısı taktım kanalları 1080p HD gösterirken kırılma yapıyor. 480p de sorun yapmıyor. Televizyonun üzerinde HD Ready yazıyor. 720i, 720p de izleyemiyorum. Sadece 480p de randıman alıyorum. Sorunu nasıl çözebilirim?
0
FeryatBen
(19.02.18)
öncelikle hd ready 720p evet. bunun dışında uydu alıcının çıkışını 720'ye düşürün bence. öyle bir ayarı varsa tabi. dvd vs ile sorun yaşamıyorsanız sorun uydu alıcıda veya onun ayarlarındadır. uydu alııcı ne tür bağlı tvye? hdmi mı?
0
i dont know i dont care
(19.02.18)
düşük bir ihtimal ama hdmi kablo bozuk olabilir.
0
bi gitme be
(19.02.18)
(6)

genel programlama kuralları

gonul_isleri
genel olarak programlama kurallarının yani programın çalışmasıyla alakası olmayan, bu işin genel usülünü anlatan bir yer var mı? örnek vermek gerekirse mesela değişken adları küçük harfle yazılır, sabit bir şey tanımlanırken BÜYÜK harfle yazılır, veya if for yazarken alt satırdakiler içeriye doğru y
genel olarak programlama kurallarının yani programın çalışmasıyla alakası olmayan, bu işin genel usülünü anlatan bir yer var mı? örnek vermek gerekirse mesela değişken adları küçük harfle yazılır, sabit bir şey tanımlanırken BÜYÜK harfle yazılır, veya if for yazarken alt satırdakiler içeriye doğru yazılır gibi programın çalışmasını etkilemeyen fakat genel geçer kurallar olan şeyler arıyorum.
0
gonul_isleri
(18.02.18)
code.tutsplus.com

keyword: Readable Code
0
fakyoras
(18.02.18)
commentle ama aşırı da commentleme
0
herhaltibiliyoring
(18.02.18)
Hemen hemen her programlama dili için bulabileceğin kılavuzlar var, "programlama dili + style guide" diye aratabilirsin. Bence burada önemli olan iki şey var; o yapının sana uygun olması ve yaygın kullanılıyor olması gerek.

JavaScript için bir örnek vereyim.
github.com
0
hayirsiz
(18.02.18)
(bkz: coding convention)

coding convention, genelde şirket veya proje bazlı oluşturulur. bir işe başlamadan önce coding convention ile farklı kişiler tarafından yazılan kodların değişken ve fonksiyonların dahi aynı stil ve düzende olması planlanır.
0
mr.brown
(19.02.18)
bu programlama diline göre de değişkenlik gösterebilir ancak yine de genel geçer kurallar yazılabilir.
0
altinci nesil caylak
(19.02.18)
Genel gecer kuraldan ziyade, makinenin degil insanin anlayabilecegi (ki zor olan bu) sekilde, "temiz" kod yazmak istiyorsan mutlaka okuman gereken kitap -> Robert C Martin'in Clean Code kitabi.

Onun disinda arkadaslarin dedigi gibi programlama dili / sirket kulturu ozelinde styling guide'lari uygulayabilirsin github.com
0
elon
(19.02.18)
(6)

Nakil sonrası modemin ip alamaması

Mr. ?
Merhaba arkadaşlarTaşınma sebebiyle dsmart aboneliğimi nakil ettirdim. Eski adresimde sorunsuz çalışan modemim nakil sonrası ip alamamaya başladı. Daha doğrusu ip alıyor ama 10 ile başlayan bir ip alıyor. Sadece dsmarttın kendi internet sitesine girebiliyordum. 2 hafta uğraştılar çözemediler bende a
Merhaba arkadaşlar

Taşınma sebebiyle dsmart aboneliğimi nakil ettirdim. Eski adresimde sorunsuz çalışan modemim nakil sonrası ip alamamaya başladı. Daha doğrusu ip alıyor ama 10 ile başlayan bir ip alıyor. Sadece dsmarttın kendi internet sitesine girebiliyordum. 2 hafta uğraştılar çözemediler bende aboneliğimi iptal ettirdim. TürkNetten kendi adıma yeni bir abonelik başlattım. Aktivasyon tamamlandı ve yine aynı sorunu yaşıyorum.

Türk Telekom ekiplerine göre hatta bir sorun yokmuş. Dsmart sorun modemden kaynaklanıyor ip alamıyorsunuz diyordu. 2 ayrı modem ile denedim. Sayısız kere sıfırladım baştan kurdum sorunu çözemedim.

Sorun tesisattadır belki diye bina girişindeki telekom kutusuna gelen türk telekom kablosuna direk bağladım modemi yine sorun devam etti.

Port sıkıntılı olsa diye düşündüm; dsmart ve turknet abonelikleri farklı olduğu için Türk Telekom birbirinden farklı hatları işaretledi daireye bağlamam için.

Ekte turknet online işlemlerin teknik bilgiler sayfası ve modemin adsl durum
Sayfası var.
0
Mr. ?
(18.02.18)
Modemin durum sayfası

i.hizliresim.com
0
🌸Mr. ?
(18.02.18)
challenge accepted!

ilginç, bağlısın linkin up gözüküyor. tesisatla alakası yok-bağlanmışsın ana bilgisayara.

onlardan statik ip talep et. Sorununu çözemiyorlarsa statik ip versinler.

Problem?
0
binder dandet
(18.02.18)
Şu an hiç bir sayfaya bağlanamıyorsunuz değil mi? Başka bilgisayar ve telefon vs denediğini varsayıyorum.
0
kompisko
(18.02.18)
Teşekkkürler yarın sabah müşteri hizmetlerine bunu söyleyeyim bakalım ne olacak.
0
🌸Mr. ?
(18.02.18)
Aynen cep telefonumun internetini kullanıyorum. Evdeki diğer telefon ve bilgisayarla denedim. Modemi de değiştirdim sonuç değişmedi.
0
🌸Mr. ?
(18.02.18)
fikir yürütelim. Modemi değiştirmissin, cep ve pc denenmiş. ISP'yi değiştirmişsin. Geriye ortak tek bir nokta kalıyor o da altyapı. dolayısıyla sıkıntı türk telekomda. Ekiplere göre sorun olmaması normal çünkü onlar line rate'e bakıyorlar. 12 mbit geliyorsa onlar için sıkıntı yok. Tekrar kayıt açtır senin portta sıkıntı var büyük ihtimalle, telekom ekibi aradığında da durumu anlatırsan değiştirirler portu.
0
kompisko
(18.02.18)
(6)

Bilgisayardan ses geliyor

cikolata selalesi
https://www.dosyaupload.com/9tqZYükleyebildim mi bilmiyorum ama böyle sesler geliyor birkaç aydır. Sıklığı ve süresi de git gide artıyor. Ne yapmak lazım? Tamir olsa düzelir mi?
www.dosyaupload.com
Yükleyebildim mi bilmiyorum ama böyle sesler geliyor birkaç aydır. Sıklığı ve süresi de git gide artıyor.
Ne yapmak lazım? Tamir olsa düzelir mi?
0
cikolata selalesi
(18.02.18)
fan galiba.
0
sutlu nescafe
(18.02.18)
Fan olabilir çünkü bir şey dönerken sürtüyor ya da çarpıyor gibi. Nasıl düzeltebilirim? İçini açıp tekrar mı yerleştireceğim?
0
🌸cikolata selalesi
(18.02.18)
Bilgisayarın modeli samsung np905s3g-k04tr.
0
🌸cikolata selalesi
(18.02.18)
Bir de vurunca düzeliyor. Genelde sağ tarafa vuruyorum ama geçmeyince sola vuruyorum üstten. Hareket ettirince oluyordu önceden. Artık durduğu yerden başlıyor hın hın diye.
0
🌸cikolata selalesi
(18.02.18)
laptop ise ve bu işlere aşina değilsen elleme pek. fana ulaşmak çok çok zor olabilir modele göre. youtube'dan videosu varsa bak bi. bir de termal macunu yenilemek gerekebilir.
0
sutlu nescafe
(18.02.18)
Bugün cinnet geçirtti bana yaparım ya. Çöpe atmayı göze aldım.

Tamirciye götürsem çok mu ücret ister o_O
0
🌸cikolata selalesi
(18.02.18)
(6)

wireless hızım kabloluya göre yarı yarıya? neden?

kafiyeolsundiyedegil
evet başlıkta da belirttiğimi gibi bir sorunum var. `turknet` 75mbit internetim var. kablolu 71mbps ye kadar çekim gücü görüyorum fakat kablosuz en fazla 38mbpsye kadar çıkıyor. modemimin markası zyxel VMG3312-B10A. çok arama tarama yaptım kanal değiştirme gibi şeyler denedim fakat bu sorunu bir tü
evet başlıkta da belirttiğimi gibi bir sorunum var. turknet 75mbit internetim var. kablolu 71mbps ye kadar çekim gücü görüyorum fakat kablosuz en fazla 38mbpsye kadar çıkıyor. modemimin markası zyxel VMG3312-B10A. çok arama tarama yaptım kanal değiştirme gibi şeyler denedim fakat bu sorunu bir türlü çözemedim.bu modemi de yeni aldım sayılır.

yani aldığım hızın yarısını kablosuz çekebiliyorum. bu sorunu çözebilecek bilgili arkadaşlar var mı acaba?
[email protected]
0
kafiyeolsundiyedegil
(18.02.18)
sınırlamaya neden olan şey muhtemelen modemin değil. kablosuz client'ın laptop telefon vs eski bir 802.11 standardını destekliyor.

71mbps dediğin şey de çekim gücü vs değil.

max hız için modeminde 802.11n'i açık olduğundan emin ol.

bir de umarım hız testini modemden uzakta yapmıyorsundur
0
washe
(18.02.18)
150-300mbps'lik wireless adaptörlerden alırsan çözebilirsin belki.
sıkıntı turknet veya modemde değil. bilgisayarda/telefonda.
0
sutlu nescafe
(18.02.18)
@washe 802.11n açık. hız testini modemin dibinde yapıyorum. kablolu olunca uçuyor kablosuz dediğim gibi.
@sutlu nescafe 300mbsyi destekliyor modemim. bilgisayar/telefonda derken ?
0
🌸kafiyeolsundiyedegil
(18.02.18)
telefon ve bilgisayarın 802.11n desteklemiyorsa o hızlara çıkamıyor olabilirler.
www.tp-link.com şundan alıp bilgisayara takarsan o hızlara ulaşabilirsin.
0
sutlu nescafe
(18.02.18)
@sutlu nescafe bilgisayarım destekliyor ağ bağdaştırıcısından kontrol ettim. gayet 802.11n yazıyor.. :(
0
🌸kafiyeolsundiyedegil
(18.02.18)
802.11n 72 mbit ve üzeri için geçerli. teorik hız tabii bu. pc'de bağlantı hızı da yazar. teorik olan hız tabii.
0
washe
(19.02.18)
(6)

Macbook pil kapasitesinde 3 ayda %3 azalma :(

cari kacik
#Macbookair de pil sağlığım %97’ye düşmüş. Daha alalı 3 ay oldu. Bunu tekrar yükseltme şansım var mı? Ya da bu düşüşü yavaşlatmanın bir yolu var mı?https://i.hizliresim.com/EPP8Bn.png
#Macbookair de pil sağlığım %97’ye düşmüş. Daha alalı 3 ay oldu. Bunu tekrar yükseltme şansım var mı? Ya da bu düşüşü yavaşlatmanın bir yolu var mı?

i.hizliresim.com
0
cari kacik
(18.02.18)
normal olan bu. İlk yıl yüzde 4 kayıp normal. Apple zaten kapasitenin yüzde 80 altına düşmeyeceğini söylüyor. Doğası gereği lityum iyon pil kullanmasan dahi düşüş eğilimindedir.Çok daha verimli kullanmak için sıcak ortamdan uzak tutman gerekiyor. Çok aşırı işlem yaptın alet sıcak diyelim alıp çantaya atarsan bu ömrünü azaltıyor mesela.
0
kompisko
(18.02.18)
maalesef.
0
icim urperiyor
(18.02.18)
Rahat ol ben alalı neredeyse üç yıl olacak, 6 saat gidiyor hâlâ ki benimki pro, bildiğim kadarıyla air'ların daha uzun gidiyor bataryası.
0
i was made for you
(18.02.18)
arada bir bilgisayarı fişten çıkarıp şarjı boşalana kadar kullanın, sonra kendiliğinden kapansın, bir iki saat öyle bekletin. sonra şarja takıp tekrar açıp kullanmaya devam edin. bu pilinizin ömrünü uzatır. haftada bir filan yapın.
0
luchetti
(18.02.18)
luchetti'nin yazdığı işleme kalibrasyon deniyor ve lithium-ion piller için gereksiz ve zararlı bir işlem, mümkün olduğunca bataryayı dolu tutmalısın. Yapman gereken şey yanında şarj aleti varsa takmak, yoksa takmamak, bu kadar.
0
i was made for you
(18.02.18)
Teknoseyir den misin ?
0
elebego
(19.02.18)
(2)

ekşi sözlük entrylerini komple silmek...

smtc
arkadaşlar,ekşi sözlük entrylerni komple silmenin yolu yok mu?bir eklenti vardı. fakat o eklenti sanırım yeni ekşi sözlük versioynunda çalışmıyor?
arkadaşlar,

ekşi sözlük entrylerni komple silmenin yolu yok mu?

bir eklenti vardı. fakat o eklenti sanırım yeni ekşi sözlük versioynunda çalışmıyor?
0
smtc
(18.02.18)
yok çalışıyor, versiyonda bişey yok, yanlız chrome için var, ben sildiğim zaman chrome indirmiştim bu yüzden. eklenti de çalışıyordu.

ama bildiğin sıradan sonra doğru siliyor, şunu sil bunu silme olayı yok yani.

chrome.google.com
0
killerbee
(18.02.18)
hesabını satmak isteyen var mı?
0
ekşi yazarı olmak istiyorum
(18.02.18)
(3)

Excelciler bakabilir misiniz?

nodrap
selam,excel'de iki sheet var.birincisinde aşağıdaki sütunlar var.isim / soyisim / kurum / bölüm / il / telefon / e-mailikinci sheette de aşağıdaki sütunlar var.isim / soyisim / tarih / konu / kurum / bölüm / il / telefon / e-mailve ben istiyorum ki ikinci sheette isim ve soyismi girince kurum / bölü
selam,

excel'de iki sheet var.

birincisinde aşağıdaki sütunlar var.

isim / soyisim / kurum / bölüm / il / telefon / e-mail

ikinci sheette de aşağıdaki sütunlar var.

isim / soyisim / tarih / konu / kurum / bölüm / il / telefon / e-mail

ve ben istiyorum ki ikinci sheette isim ve soyismi girince kurum / bölüm / il / telefon / e-mail sütunlarını kendisi doldursun.

mümkün mü ya böyle bir şey olabilir mi hayır nedir yani?
0
nodrap
(18.02.18)
Vlookup?
0
kisa
(18.02.18)
Vlookup +1
0
peace.on
(18.02.18)
allah sizden çok versin.
0
🌸nodrap
(18.02.18)
(1)

Excel Formül sorusu :(

tchuck
arkadaşlar selam, acemiyim excel konusunda.şimdi bir sorum olacaktı;B sütunu "Eylül" aynı zamanda da D sütunu "39" olanların D sütunu toplamını yazmak istiyorum bir hücreye. Ama nasıl yapabilriim bilemedim :(Umarım sorunu anlatabilmişimdir.yardımcı olabilecek biri varsa çok sevinirim :S
arkadaşlar selam, acemiyim excel konusunda.

şimdi bir sorum olacaktı;

B sütunu "Eylül" aynı zamanda da D sütunu "39" olanların D sütunu toplamını yazmak istiyorum bir hücreye. Ama nasıl yapabilriim bilemedim :(

Umarım sorunu anlatabilmişimdir.

yardımcı olabilecek biri varsa çok sevinirim :S
0
tchuck
(18.02.18)
cokponcik
(18.02.18)
(4)

Bir insanın saçının kuruduğu nasıl tespit edilebilir?

portakal
Daha önce de sormuştum ama güzel bir cevap gelmemişti açıkçası.Saç kurutma makinesi bunu anlasa ve dursa, ama nasıl? Her türlü fikre açığım :)Teorik olarak bunu nasıl yapabiliriz, pratik olması şart değil.Not: Önceki cevap veren arkadaşlar kusura bakmayın, duyuru az önce yanlışlıkla silindi. tekrar
Daha önce de sormuştum ama güzel bir cevap gelmemişti açıkçası.
Saç kurutma makinesi bunu anlasa ve dursa, ama nasıl? Her türlü fikre açığım :)
Teorik olarak bunu nasıl yapabiliriz, pratik olması şart değil.

Not: Önceki cevap veren arkadaşlar kusura bakmayın, duyuru az önce yanlışlıkla silindi. tekrar açtım.
0
portakal
(17.02.18)
saç kurutma makinesinin bunu yapabilmesi için sensör tipinde bir şeye ihtiyacı olur tahminim. bu da maliyeti oldukça yükseltir.

sallama yanıt vereyim. gördüğü şeyin ıslak olup olmadığını söyleyebilen bir sensör mesela. teknolojisi vardır belki.
0
EasyTiger
(17.02.18)
Nem sensoru kullanilabilir fakat genelde banyoda kullanildigi icin yaniltici olur.
0
lynda.com
(17.02.18)
Utopik dusunursek; termal kamera olabilir;
Onceden yapilan testlerle sac kac derece olunca kurur gibi veriler makineye girilir. Sonrasinda termal kamera bu isiyi gordugunde kurutma durur.
Ya da kuru vucut ile islak vucudun ic direnci arasinda fark olabilir. Bu da hesaplanarak birseyler bulunabilir sanki.
0
lynda.com
(17.02.18)
Sacini kurutan kisi kurutunca onu makinanin hafizasina kaydeder, x ayarinda y dkda kurur ise(kullanicinin girdigi deger), a ayarinda b dkda kurur diye kendisi hesaplar diger programlar icin ve kendisi otomatik olarak kapanir. 4 kullaniciya kadar hafizasi olur mesela.

Ama cok sacma bi is bu, zaten elinde kurutuyorsun, kendin kapatir kenara koyarsin? :d
0
kuehles blondes
(18.02.18)
(1)

google'da mesleki aramalar

neynep
Merhabalar, Google'da, spesifik bir meslek mensubu, o mesleği ile ilgili, işini yapmakla ilgili ne arar? Bu sorunun cevabını nasıl bulabilirim acaba? Teşekkür ederim
Merhabalar,
Google'da, spesifik bir meslek mensubu, o mesleği ile ilgili, işini yapmakla ilgili ne arar?
Bu sorunun cevabını nasıl bulabilirim acaba?

Teşekkür ederim
0
neynep
(17.02.18)
"adwords keyword sandbox" aracı tam olarak soruna cevap olmasa da, belirli anahtar kelimeler ile ilgili olarak google da insanların neyi, ayda kaç defa aradığını görebilirsin.
0
adirondack
(17.02.18)
(3)

pasaporta telefon kaydedicem ama 2 tane imei no var

art vandaley
xioami note4 getirdim, telefonun arkasinda 2 imei yaziyor imei1 ve imei2 olarak. ne yapmaliyim?
xioami note4 getirdim, telefonun arkasinda 2 imei yaziyor imei1 ve imei2 olarak. ne yapmaliyim?
0
art vandaley
(17.02.18)
3 ya da 4 tane imei yazılabiliyor zaten kayıt ekranında. ikisini de yazın.
0
nrmnm
(17.02.18)
aynen iki imei de yazılıyor, zaten son 2 hane mi ne değişiktir.
0
passion rules the game
(17.02.18)
Telefonu açabiliyorsan *#06# yapıp oradakini kullan.
0
lazor
(18.02.18)
(2)

whatsapp'dan gelen medyalar telefona kaydedilmesin ama

mete kudur
Bilgisayardan da WhatsApp kullanıyorum, medyaları bilgisayara kaydedip(açıp) telefona otomatik kaydetmemesini sağlayabilir miyiz ? WhatsApp bildirimlerini telefondan kapatacağız.
Bilgisayardan da WhatsApp kullanıyorum, medyaları bilgisayara kaydedip(açıp) telefona otomatik kaydetmemesini sağlayabilir miyiz ?

WhatsApp bildirimlerini telefondan kapatacağız.
0
mete kudur
(16.02.18)
iOS kullanıyorum. Sohbetler kısmından Film Rulosuna kaydet seçeceğini kapatınca fotoğrafları ben fotoğrafa dokunup kaydetmediğim sürece telefonda tutulmuyor. Her gelen fotoğrafın telefona iner gibi bilgisayara inmesinin yolu varsa bilmiyorum. başlıkta takipteyim
0
kurmalifare
(16.02.18)
Sistemi denedik çalışıyor.

Whatsapp'ı telefona kurduktan sonra bildirimleri uygulama merkezinden kapattık, programın içinden de mesaj ayarlarında medya indirme kısımlarını manuel yaptık ve onların da bildirimlerini kapattık.

Telefonu da bilgisayara tanımladık ve mobil veriyi açıp hem telefonu uzaklaştırdık(bi' önemi var mı bilmiyorum ama 70km den fazla) hem de bilgisayarı defaatle kapatıp açtık. Bağlantı devam ediyor, WhatsApp akışı devam ediyor(fotoğraf,video mesaj v.s) ancak telefon sanki konudan habersizmiş gibi davranıyor, ne herhangi bir fotoğraf ne de bir mesaj-ışık-ses bildirim v.s geliyor. whatsapp'ın konudan haberi yokmuş gibi davranıyor. Telefonu kullanan kişinin de herhangi bir farkındalığı olmayacak şekilde.


Sistem bizim için başarıyla çalışıyor yani, bilgisayardan bütün medyalara ulaşabiliyoruz ancak telefonda herhangi bir kalıntı yok.(whatsapp'a girilmediği müddetçe herhangi bir fakındalıkta)
0
🌸mete kudur
(17.02.18)
(1)

Bu nasıl hack?

hincaluluc
Yaklaşık 1,5 saat önce telefonuma TURKSAT'tan şöyle bir mesaj geldi:Degerli musterimiz, (hizmet numaram yazıyor burada) hizmet numarali aboneliginize ait e-faturaya gecis talebiniz (e-mailim)@gmail.com eposta adresi uzerinden basariyla alinmistir. Dogaya yaptiginiz katkidan dolayi tesekkur ederiz.
Yaklaşık 1,5 saat önce telefonuma TURKSAT'tan şöyle bir mesaj geldi:

Degerli musterimiz, (hizmet numaram yazıyor burada) hizmet numarali aboneliginize ait e-faturaya gecis talebiniz (e-mailim)@gmail.com eposta adresi uzerinden basariyla alinmistir. Dogaya yaptiginiz katkidan dolayi tesekkur ederiz. Eposta bilgilerinizin hatalı oldugunu dusunuyorsaniz 08508044444 nolu cagri merkezimizle irtibata gecebilirsiniz. B349 B001

Bu nedir? Kesinlikle mail'le ya da herhangi başka bir kanaldan işlem yapmadım. Biraz evvel arayıp arıza kaydı da oluşturdum ama içim rahat etmedi. İnternette de bununla ilgili bir bilgi bulamayınca size sorayım dedim.
0
hincaluluc
(16.02.18)
tutundurma çalışması bu :D
0
regardless of what they say
(16.02.18)
(2)

Sıfır laptop format

pavlis
İlk kez sıfır alınmış bir bilgisayara format atacağım. Garanti dışı kalmaması için nelere dikkat etmem gerek? Orijinal bir Windows 10 ISO indirdim, direkt usbye yazdırıp kurayım mı?
İlk kez sıfır alınmış bir bilgisayara format atacağım. Garanti dışı kalmaması için nelere dikkat etmem gerek? Orijinal bir Windows 10 ISO indirdim, direkt usbye yazdırıp kurayım mı?
0
pavlis
(15.02.18)
Evet aynen o şekilde yapacaksınız, bilgisayar yeni büyük ihtimal yani an az 1-2 sene diye düşünüyorum, UEFİ kurulum yapın USB belleğe. Bilmiyorsanız burada detaylı açıklama var;

www.technopat.net

Format işlemi yapılırken elektrik gitmesin yeter.
0
lana del rey
(15.02.18)
format atmaktan garanti bozulmaz. firmalar yazılıma değil, donanıma garanti veriyor.
0
bir sevgi faresi jamal
(16.02.18)
(1)

Şu lenovo nasıl?

puc
Selamlar,Oyun ve ağır programlar düşünmüyorum. Ofis ve bazı basit yazılımlar için kullanacağım. Altta bulduğuma ne dersiniz (3000 TL)? Başka "lenovo" önerilerine de açığım. Teşekkürler.https://www.webdenal.com/lenovo-v310-80t3019wtx-i7-7500-8g-1t-128g-15-6-dos_964231.htmlLenovo V310 80T3019WTX i7-75
Selamlar,
Oyun ve ağır programlar düşünmüyorum. Ofis ve bazı basit yazılımlar için kullanacağım. Altta bulduğuma ne dersiniz (3000 TL)? Başka "lenovo" önerilerine de açığım.
Teşekkürler.


www.webdenal.com

Lenovo V310 80T3019WTX i7-7500 8G 1T+128G 15.6 DOS Laptop

Grafik İşlemci Hafızası: 2 GB Paylaşımsız
Disk Kapasitesi: 1TB+128GB SSD
İşlemci Hızı: 2.7 GHz
L2 Cache Kapasitesi: 4 MB
İşlemci Tipi: Intel Core i7
İşletim Sistemi: FreeDos - Linux
Disk Dönüş Hızı: 5400 RPM
Desteklediği Kartlar: 1 x Secure Digital (SD)
Video Chipset: AMD
Maksimum Bellek: 12 GB
Maksimum Çözünürlük: 1920
1080
Ekran Boyutu: 15.6
Sistem Belleği: 8 GB
Bellek(Ram) Yuva Sayısı: Tümleşik+ 1 Adet
Kullanılan Bellek(Ram): 1 Adet
İşlemci Markası: Intel
Ekran Kartı: Paylaşımsız
0
puc
(15.02.18)
fiyat uygunsa, oyun da istemiyorum diyorsan gayet güzel.

hdd lazım değilse ssdsi daha büyük olanlara da bakabilirsin.

ben mesela 256 ssd kullanıyorum 5 tane de taşınabilir diskim var 2tb usb hub'ım da var, ihtiyaç duyduğumda takıyorum kabloyu bitti gitti.
0
killerbee
(15.02.18)
(1)

Kucuk fermuarli cuzdan

allstar
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/915kA5iCO-L._SX522_.jpgBu tarz fermuarli cantalarin adi ne? Turkiyede internet uzerinden satan var mi bildiginiz?
images-na.ssl-images-amazon.com

Bu tarz fermuarli cantalarin adi ne? Turkiyede internet uzerinden satan var mi bildiginiz?
0
allstar
(15.02.18)
işlemeli bozuk para cüzdanı falan diye aratırsanız gittigidiyor'da vs var.
urun.gittigidiyor.com gibi
0
whoosie
(15.02.18)
(9)

Soy ağacında daha da geriye gitme

winston
Merhabalar, bilgisi olan arkadaşlara birkaç sorum olacak.1. e devlette görünen soy ağacı kesin son mudur? daha geriye gidilebilir mi?2. gidilebilir ise bu hizmeti ücreti mukabil verebilen bir kurum/kişi var mı?3. gidilemez ise sebebi sülalede önemli bir insan olmaması mıdır?4. e devlette yayınlananl
Merhabalar, bilgisi olan arkadaşlara birkaç sorum olacak.

1. e devlette görünen soy ağacı kesin son mudur? daha geriye gidilebilir mi?
2. gidilebilir ise bu hizmeti ücreti mukabil verebilen bir kurum/kişi var mı?
3. gidilemez ise sebebi sülalede önemli bir insan olmaması mıdır?
4. e devlette yayınlananlar öncesine net ortamında ulaşabileceğim bir yer var mı?
0
winston
(15.02.18)
1-evet. daha geri gitmen için daha geridekilerin önemli kişiler olması gerekiyor. O durumda da devlet arşivlerine girip araştırman gerekiyor.
3-evet
0
kompisko
(15.02.18)
dedimmidemedimmi
(15.02.18)
internetten görüp görebileceğin bu kadarıdır. çıktıysa öpün başınıza koyun, bizim gibi garibanlara onu bile çok gördüler nüfus müdürlüğüne gelin diyorlar. kütüğünüzün bulunduğu köy/mahallede kayıtlar tutuluyorsa -ki hiç sanmıyorum- onları kovalayarak daha da ileri gidebilirsin. başka şans yok.
0
nrmnm
(15.02.18)
e-devlet'in ötesine gitmek istiyorsun zannediyorum. bunun kayıtları da bazıları için var bazıları için yok. bir arşive girip kendin bakman gerekiyor. ancak birşey anlamazsın, sular seller gibi osmanlıca okuyabilmen gerekir. kısacası zor iş ama imkansız değil.
0
eindaclub
(15.02.18)
Bu kadar. Biz bundan 10 15 sene önce döküm almıştık. Aynısını vermişlerdi. Nüfus kayıt konusu yakın zamana ait bir şey. Haliyle soyda önemli biri yoksa bu kadar.

Daha fazlasını ancak o ilçelere/illere gittilerse şansını deneyebilirsin. O da nüfus ile değil de ticaretle falan takip belki
0
nawar
(15.02.18)
Sorularının cevabını bilmiyorum ama şöyle bir çıkarım yapabilirsin.
Mesela bizim soy ağacında anne tarafından bir köy ismi çıktı bizde o köyü araştırdık ve o köyde oğuz boylarından birisinden olanlar bulunuyormuş.
0
uyusam iyi olur
(15.02.18)
Zaten istesende en fazla o gördüğünden 1 nesil geriye gelebilirsin çok taşaklı bir sülalen yoksa. Bu kayıtların en başı 2.abdülhamid'in dönemindeki nufus sayımına ait.Göremediğimiz 1 nesil geriyi kapsayan 2.mahmut dönemine ait bir sayım daha var. Ondan gerisi yok çünkü sayım yok. He benim dedem ağaymış diyorsan tapu tahrir defterleri var. Taşınmazların kayıtları ile beraber kişi isimleri de tutuluyor. Oradan da bir şey çıkartılabilir ama o kadar . Daha gerisi yok.
0
kompisko
(15.02.18)
daha gerisi yok sürekli göçen göçebe bir ırkın kaydı olmaz. gidip bir ingilize fransıza sorduğunuzda size 1500lere kadar kaydını gösterebilir. ama göçen bir ırkın 1800 e kadar kaydının bulunması bile çok önemli.

kendimden örnek veriyorum: dedem semerci denizlinin güney ilçesi. güney ilçesi sürgün yeri günde geçen araç sayısı bile 50 yi geçmez ve şehirler arası bir yola yakın değil. dede semerci bir boy düşmandan akından kaçmak için dağın arkasına kaçmış dede semerci kaydı kuydu olmaz. semericinin babasıda semerci gitmiş 1. dünya savaşına dönmüş devletin kaydına bile girmemiş. o zaman için derlerdiki osmanlının zulmünden vergisinden kaçan dağlara kaçar yerleşik yaşamazmış. bunlar birleşince dedemin bir ötesi dahi yok dağda yaşıyorsa sarıkeçeli. daha ötesi myheritage.com 100 dolar.
0
mikahakkinen
(15.02.18)
1- daha geriye gidebilirsin,kayıt tutulmuşsa. şanslıysan tapu kayıtlarından belki bir şeyler bulunabilir -miras kaydı vs- osmanlı arşivlerinde tımar kayıtlarında varsa bayağı geriye gitme şansın var. köyde mezar taşları olan mezarlık varsa isimden yola çıkarak bulunabilir birşeyler. -en son gözüken mehmet ise "ahmet oğlu mehmet" yazan mezar taşıonun babasıdır yüksek ihtimal.-

2- avukatlar yapar. ama tabi arşivlere girip anlayacak kadar osmanlı türkçesi bilen avukatı nerede bulursun bilemem.

3- yok öyle bir şey. geriye gidemiyorsan bu tamamen şans.

4- yok. gerçi tapu kadastro eldeki kayıtları, belgeleri restore ediyordu bir ara, net ortamına aktarırlar mı bilmiyorum ama düşük ihtimal.
0
issiz karga
(15.02.18)
(2)

Photoshop 2018 CC

senolll
Merhaba,Ya bu yeni versiyonda neler değiştirmişler?Önceki bilgisayarımda da CC vardı ama hangi versiyonu bilmiyorum. Şimdi yeni bilgisayarda bu 2018i kullandım ilk defa, bi de uyumadığım geceye denk geldi. Arkadaş, "Taşı" aracı ile, hani şu toolboxtaki ilk araç, yıllardır yaptığım bir sürü üst üste
Merhaba,

Ya bu yeni versiyonda neler değiştirmişler?
Önceki bilgisayarımda da CC vardı ama hangi versiyonu bilmiyorum. Şimdi yeni bilgisayarda bu 2018i kullandım ilk defa, bi de uyumadığım geceye denk geldi. Arkadaş, "Taşı" aracı ile, hani şu toolboxtaki ilk araç, yıllardır yaptığım bir sürü üst üste resim varken sağ tıkla>istenen layerı seç>taşı yapmayı her denediğimde kendiliğinden gidip başka layerı seçip oradaki objeyi seçiyor!! deli etti beni.. Neyi değiştirmişler, ben bunu nasıl normal yaparım? belki kullanışlı bir özellik getirmişlerdir ama gıcık etti beni bu hali.

Teşekkürler
0
senolll
(15.02.18)
Move tool seçiliyken yukarıda "auto select layer" işaretli mi diye bir baksanıza? O işaretli gelmiş olabilir, çok eski sürümlerinden beri var gerçi bu özellik.

planetphotoshop.com
0
kobuzchu kiz
(15.02.18)
doğru ya, sabah bi ara kapattım ben onu. Başlığı yazdıktan sonra deneyeyim dediğimde olmadı yukarıdaki olay, ama tiki kaldırdığımı unutmuştum. Bana hep seçilisiz denk gelmiş herhalde hiç seçenek işaretliyken kullanmadım.
0
🌸senolll
(15.02.18)
(2)

harici mikrofon ve kulaklığı aynı anda kullanabileceğim laptop arıyorum

durme
merhabalar,bir laptop almayı düşünüyorum. kanal kayıt yapma niyetim var. bu yüzden harici mikrofon kullanmak istiyorum. bunu isterken bi önceki kaydı da kulaklıktan dinlemek istiyorum.şu anki laptopımda tek giriş var, çeşitli araçlarla usbli çoklayıcıyla vs denedim, beceremedim.kısaca:kulaklıktan mü
merhabalar,

bir laptop almayı düşünüyorum. kanal kayıt yapma niyetim var.
bu yüzden harici mikrofon kullanmak istiyorum. bunu isterken bi önceki kaydı da kulaklıktan dinlemek istiyorum.

şu anki laptopımda tek giriş var, çeşitli araçlarla usbli çoklayıcıyla vs denedim, beceremedim.

kısaca:

kulaklıktan müzik dinlerken, o müzikten etkilenmeyen microfon kaydı yapabilmek derdim.

teşekkürler
0
durme
(15.02.18)
y kablolar var onlardan temin et. fakat yapacağın kayıt kalite gerektiriyorsa harici ses kartı alman lazım.
0
kayitsiz kalamayan adam
(15.02.18)
5-10 tl ye usb ses kartları satılıyor onlardan al.
www.n11.com
0
illegalstar
(15.02.18)
(2)

Arabadan Anlayanlar - Arıza Sorusu -

deadwampir
Merhabalar. Elimde 2013 model 1,6 benzinli yarı otomatik vites Ford Kuga var. (130.000 km)sorunumuz şu: belli bir hızla giderken ani bir fren yapıldığında (çok da sert olmasına gerek yok) ve kısa bir süre durulduğunda (max 10 sn) tekrar kalkışta zorlanıyor. ani durup 30 sn ışık (kırmızı ışık) bekler
Merhabalar.
Elimde 2013 model 1,6 benzinli yarı otomatik vites Ford Kuga var. (130.000 km)

sorunumuz şu:

belli bir hızla giderken ani bir fren yapıldığında (çok da sert olmasına gerek yok) ve kısa bir süre durulduğunda (max 10 sn) tekrar kalkışta zorlanıyor.

ani durup 30 sn ışık (kırmızı ışık) beklerken olmuyor bu.

anlık durup sonraki kalkmalarda oluyor.

sizce sorun nedir çözüm nedir?

teşekkürler.
0
deadwampir
(15.02.18)
pek anlamam bu şanzıman işlerinden, dümdüz yorum yapıyorum. otomatik vites, sizin yavaşlayıp yeniden kalkış yapma hızınıza yetişemiyor olabilir. yani vites, tamamen atıyorum, 4'ten 1'e 7 saniyede düşüyordur. siz 4'te giderken ani fren yapıp tekrar kalkma işini 4 saniyede yapmak istiyorsunuzdur. dolayısıyla siz yeniden kalkmak isterken o vites daha 1'e gelmemiş olduğundan, örneğin 2'de olduğundan seri kalkamıyorsunuzdur.

olabilir mi?
0
kibritsuyu
(15.02.18)
Çok büyük ihtimal ile otomatik şanzıman problemi, belki de yazılım ile çözülebilecek bir şey.

Belki de aracın karakteri böyle, siz yeni fark ettiniz.

Aynı şeyi manuel kullanarak deneyin bir de.
0
John Bloor
(15.02.18)
(2)

Windows 10 notebookdan smart tv ye ekran yansıtma sorunu

AWD
Asus laptopdan Vestel 9300 smart tv ye ekran yansımada sorun yaşıyorum. televizyonda bu özellik var ve aktif. telefonun ekranını televizyona yansıtabiliyorum ancak laptop ekranı yansıtırken tam bağlanacak gibi oluyor, televizyonda çok kısa bir süre mouse ı görüyorum, sonra bağlantı kopuyor ve bağlan
Asus laptopdan Vestel 9300 smart tv ye ekran yansımada sorun yaşıyorum. televizyonda bu özellik var ve aktif. telefonun ekranını televizyona yansıtabiliyorum ancak laptop ekranı yansıtırken tam bağlanacak gibi oluyor, televizyonda çok kısa bir süre mouse ı görüyorum, sonra bağlantı kopuyor ve bağlantı beklediği ekrana dönüyor. fikri olan var mı?
0
AWD
(15.02.18)
İntel widi teknolojisi ile bağlanmaya çalışıyorsanız eidi driverlaeımı güncellemeniz gerekebilir
0
kompisko
(15.02.18)
hocam kablosuz teknoloji o kadar gelismedi benim bildigim
hdmi baglamanızı tavsiye ederim
0
kingcyrax
(15.02.18)
(2)

Bilgisayarın kimyasını bozan virüs?

mehmed resad
Selamlar.Bir virüs tabiri caizse ağzına sicti bilgisayarın. Windows 7 fakat virus girdiğinden beri Vista ekranıyla açılıyor.. WiFi a bağlanma sorunları var tamamen wifi bozuldu diyebilirim. Programları aradığımda bi yabancı program yok fakat virus hala var ve korkunç yavaşladı bilgisayar. Donanım öz
Selamlar.

Bir virüs tabiri caizse ağzına sicti bilgisayarın.

Windows 7 fakat virus girdiğinden beri Vista ekranıyla açılıyor.. WiFi a bağlanma sorunları var tamamen wifi bozuldu diyebilirim. Programları aradığımda bi yabancı program yok fakat virus hala var ve korkunç yavaşladı bilgisayar. Donanım özellikleri de gayet iyi aslında.

Nasıl neyle temizlemem lazım?? Silemeyecegim dosyalar olduğu için format atmak istemiyorum..
0
mehmed resad
(14.02.18)
format atmadan zor, taşınabilir bir hddye alıp silmek istemdiğin dosyaları, osx gibi başka bir işletim sisteminde virüs taraması yaptırıp, bu arada kendi bilgisayarını formatlayabilirsin.
0
killerbee
(14.02.18)
silinemeyen dosya yoktur, az harici disk vardır.
0
binder dandet
(15.02.18)
(4)

Masaüstü Bilgisayarı

liberal
Merhaba,Laptop almayacağım,http://www.vatanbilgisayar.com/asus-m32cd-k-tr045t-core-i5-7400-3ghz-8gb-1tb-128gb-2gb-nvidia-gtx1050-win10.html#urun-ozellikleriBu bilgisayar nasıl, ssd var ve windows yüklü.Evet wündows yüklü olması önemli.Wndows yüklü bunu yerine şunu al diyeceginiz başka pc var mı?
Merhaba,
Laptop almayacağım,

www.vatanbilgisayar.com

Bu bilgisayar nasıl, ssd var ve windows yüklü.
Evet wündows yüklü olması önemli.

Wndows yüklü bunu yerine şunu al diyeceginiz başka pc var mı?
0
liberal
(14.02.18)
Yani klasik cevap olacak ama hazır kasa almayın. Toplayın. Aynı fiyata çok daha iyi bir donanıma sahip olursunuz. Windows'u da ayrıca alır yüklersiniz.
0
shotcrete
(14.02.18)
@shotcrete, evet doğru diyorsunuz da windows orijinal alsak 900 TL falan deniliyor.
0
🌸liberal
(14.02.18)
@liberal hiç alakası yok canım. oem windows 10 (sadece tek bilgisayarda kullanılıyor) 40 lira falan.

www.durmaplay.com
0
shotcrete
(14.02.18)
Bir tek SSD yok, alsan bile senin dediğin bilgisayardan daha ucuza geliyor.

www.sinerji.gen.tr
0
lana del rey
(14.02.18)
(3)

dolap için çocuk kilidi

mephistoo
Merhaba,dolap kapakları için çocuk kilidi alacağım, şunlardan bir kaç yerde görmüştüm ancak sökme durumunda dolaba zarar verip vermeyeceğini merak ediyorum. kullanan var mı? teşekkürlerhttps://www.ikea.com.tr/urun-katalogu/ikea-cocuk/cocuk-guvenlik-urunleri/90278098/patrull-guvenlik-kilidi.aspx?gcli
Merhaba,

dolap kapakları için çocuk kilidi alacağım, şunlardan bir kaç yerde görmüştüm ancak sökme durumunda dolaba zarar verip vermeyeceğini merak ediyorum. kullanan var mı? teşekkürler

www.ikea.com.tr
0
mephistoo
(14.02.18)
Sitesinde şöyle yazıyor:

"Düzgün zeminlere bant ile kolaylıkla tutturulur. Pürüzlü yüzeylerde ise vida ile sabitlenir.

Çıkarıldığında yapışkanlı bant iz bırakabilir."

Yani bantlarsanız bant izi kalması olası, vidalarsanız zaten vida izleri kalır.
0
crown
(14.02.18)
izi aseton ile çok rahat yok edersiniz.
0
kisa
(14.02.18)
kedi icin banyo kapisinda kullaniyorum aynisini (surekli kapiyi acip, pencereden sarkiyor), bir kere degistirmek zorunda kalidk herhangi bir iz birakmadi.
ayrica kisa'nin dedigi gibi aseton ile cok rahat temizleniyor
0
65 derece
(14.02.18)
(5)

Kulak içi kulaklık ya da kulaklık önerisi

nıç
kulak üstü kulaklık başımı ağrıtıyor bir noktadan sonra darlıyor ( ya da hiç iyisini kullanmadım bilmiyorum)o yüzden iyi bir kulak içi kulaklık istiyorum. ya da kibar hafif bir kulak üstü de olur. yakında almanya'ya gideceğim, eğer burada yoksa ya da pahalıysa oradan da bakabilirim. kulağın içine gi
kulak üstü kulaklık başımı ağrıtıyor bir noktadan sonra darlıyor ( ya da hiç iyisini kullanmadım bilmiyorum)
o yüzden iyi bir kulak içi kulaklık istiyorum. ya da kibar hafif bir kulak üstü de olur.
yakında almanya'ya gideceğim, eğer burada yoksa ya da pahalıysa oradan da bakabilirim.

kulağın içine giren plastik eklentili olanları sevmiyorum şundaki gibi: urun.n11.com

daha mı iyi yoksa bunlar? önerilerinize göre düşünebilirim.

çok anlamıyorum ama dinlediğim müzikteki sesleri net duymak istiyorum, beklentim bu :)

bütçe max 200
0
nıç
(14.02.18)
Asagidaki kulaklik fiyat/performans olarak guzel bence, daha ucuza da bulunabilir belki yurtdisinda veya baska sitelerde
www.hepsiburada.com
0
lizozom
(14.02.18)
kulak üstü istemiyorsun başını ağrıtıyor

kulak içine giren eklentili istemiyorsun,

ne yapalım biz sana? bone audio al o zaman, o da başka yerlerini falan ağrıtır muhtemelen.

longshortreport.com
0
killerbee
(14.02.18)
Kulak içilerle uyuyabilen biri olarak bir şans vermeni tavsiye ederim. Ayrıca yukarıdaki sennheiser fiyat performans olarak gayet iyidir.
0
nickfury
(14.02.18)
hahaha tamam benim ne istediğimi boşverin. önerilerinize açığım :)
0
🌸nıç
(14.02.18)
Merhaba,

Philips TX1 ve TX2 modellerini ve bulabilirsen de HTC 10 telefonların kutusundan çıkan kulaklıkları deneyebilirsin. Ben HTC 10 kulaklığı ve Philips TX1 i kullanıyorum çok memnunum.

www.philips.com.tr
www.philips.com.tr
0
aritmator
(19.02.18)
(3)

tarla zeytinlik kredisi bilgi

çınarım
mini bir hobi bahçesi düşünüyorumhem ağaç ekeyim hem hafta sonlarımı geçireyimçiftci kredileri varmış gayet hesaplı diyorlaratıl bir yatırım olduğu için para bağlamak istemiyorum açıkcasınasıl bir kaynak yaratılır bu işlere
mini bir hobi bahçesi düşünüyorum
hem ağaç ekeyim hem hafta sonlarımı geçireyim

çiftci kredileri varmış gayet hesaplı diyorlar
atıl bir yatırım olduğu için para bağlamak istemiyorum açıkcası
nasıl bir kaynak yaratılır bu işlere
0
çınarım
(14.02.18)
Hobi amaclı olarak devletten çiftçilik kredisi almak çok saçma bir yaklaşım, vermezler zaten. Bakanliktakiler zekâsız insanlar değil. Kendi paranızla yapmalısınız.

edit: soruyu yanlış anlamış olabilirim. siz çiftçilere verilen kredileri sormuşsunuz. nedense ben sabah sabah teşvikleri sordunuz gibi algıladım : ) evet ama meşakkatli olabilir, ziraat odasına kayıt vb. gerekebilir. standart ihtiyaç kredisi daha pürüzsüz olur.
0
retiredcolonel
(14.02.18)
alacağınız yer nerede olacak, siz nerede yaşıyorsunuz? zeytinlik bakımı yılda 5 6 kez yapılan bir işlem o da minimum düzeyde iki üç kere sürmeniz gerekecek, bir iki sefer gübreleme yapmanız gerekecek sonra hasata hazır olursunuz hasattan sonra varsa kesi(budama) işleri ve hemen akabinde bordo bulamacı,çinko bor gibi ağaç uyurken ağacı besleyip hasatın yorgunluğunu alacak uygulamalar yapmalısınız ki ağacınız sağlıklı ve verimli kalsın. bu yazdıklarım iyi tarım uygulamaları dahilinde en az kimyasal seçenekli olanlardır, organik düşünceniz var ise başında olmadan olmaz
sorunun asıl cevabını unutmuşum: ziraat bankası çiftçi kredisi alabilirsiniz yıldan yıla ödeme planları var zeytinliğe veriliyor bizde öyle almıştık zamanında
0
gündüz m
(14.02.18)
çiftçi kredisi almak için çiftçilik belgesi almanız lazım veya tarlası olan birinden kağıt üzerinden tarlayı kiralamanız lazım ki size 0 faizli kredi versinler. hobi bahçesine çitçi kredisi vermezler.
0
mikahakkinen
(14.02.18)
(3)

anonim sosyal medya uygulamasi: laedri app

hoyda bre
su anda android store'da bi sosyal medya uygulamamiz var.kullanip da feedback verecek olanlariniz var mi acaba??memnun kalirsaniz entry altina giri olarak, kalmazsaniz neden memnun kalmadiniz bana söylerseniz düzeltmeye calisabiliriz..simdiden tesekkürler yardimiz icin..https://play.google.com/store
su anda android store'da bi sosyal medya uygulamamiz var.
kullanip da feedback verecek olanlariniz var mi acaba??

memnun kalirsaniz entry altina giri olarak,
kalmazsaniz neden memnun kalmadiniz bana söylerseniz düzeltmeye calisabiliriz..

simdiden tesekkürler yardimiz icin..

play.google.com

editovski: sosyal medya uygulamasi gibi.

anonim olarak text ya da foto yollayabiliyorsunuz. bu herkese acik tabii.. diger görenler ise buna yorum veya foto seklinde cevap verebiliyor..

düsüncemiz 10km ve cevresinde olan bitenlerin gözükmesi seklinde..
0
hoyda bre
(14.02.18)
selam,
öncelikle tesekkürler geri dönüs icin.
simdi ne ise yariyor die bi soru sosyal medya uygulamarinin hicbirinde bi amac yok. instagramda da atomu parcalamiorz en nihayetinde :) bu da onun anonim olan versiyonu oldugunu düsün. su an icin belki sacma sapan gelebilir ama ben inaniyorum ki kullanici sayisi arttikca daha eglenceli hale gelcek. ama tabi ama citir cerez. dedigim gibi cok da fazla bisey vaadetmiyoruz aslinda.
0
🌸hoyda bre
(14.02.18)
İnsanlar sosyal medyayı ego tatmini için kullanıyor. Twitter'da da Ekşi'de de kimliğimiz biz isteyene kadar gizli. Senin uygulamandaki tamamen anonimlik bence işlemez. İnsanlar like, fav alıp bunu adıyla yaymak için uğraşıyor. Yazdığını kimse bilmeyecekse bir iki kereden sonra yazmaz. Ayrıca nick veya benzeri bir şey olmadığından ortam inci'ye de dönebilir.

Bana çok cazip gelmedi. Yine de başarılar dilerim.
0
ufukcel
(14.02.18)
selam ufukcel,

öncelikle tesekkürler cevabin icin.
iste her zaman öyle gizli degil siz öyle sanabiliorsunuz. daha dün basima gelen gercek bi olay. arkadasim mesaj atti
mesaj da "yakaladim" yaziyor. megerse beni kendince desifre etmis.
bunun yaninda umarim kesin sizin de vardir. bazi seyleri paylasirken ya da likelarken aslinda begendigimiz icin degil de sadece isminden dolayi da likeliyoruz ya da tam tersi. bizdeki ama ise kimseyi kendine begendirme hiselri olmadan sadece aklindan geceni yazmak. belki dogru söylüyorsunuz ortam inciye de dönüsebilir. ama bunu da denemeden bilemeyiz.
su anda aslinda asil cikis noktamiz universitelilerdi ama eksi sözlügün de fikrini almak istemistim. su anda benzeri bi uygulama var ama bizimkinin yanindan gecmez. cünkü bizimki gpsten konum alip o an etrafinizda kim var ise onu gösterior. digeri ise universiteyi sectikten sonra ayni baslik altindan size entrryler gözüküor. dedegim. uygulama da 400k indirim almis. o yuzden ben denilen gibi tutmaz lafina katiliyorum..

iyi dilekleriniz icin teskkürler ayrica..
0
🌸hoyda bre
(14.02.18)
(1)

bluetooth hakkında

nickini degistiren yazar
bilgisayardaki bluetooth'un versiyonu 4.0, alacağım alettekinin 4.2. bunlar haberleşebilirler mi? bir de zaten bluetooth'tan çalışan bir farem var, ikisi aynı anda çalışabilirler mi, yoksa fareyi çıkarmam mı gerekir?
bilgisayardaki bluetooth'un versiyonu 4.0, alacağım alettekinin 4.2. bunlar haberleşebilirler mi? bir de zaten bluetooth'tan çalışan bir farem var, ikisi aynı anda çalışabilirler mi, yoksa fareyi çıkarmam mı gerekir?
0
nickini degistiren yazar
(13.02.18)
haberleşir ama 4.0 hızı ve mesafesinde. bilgisayar dandik değilse çalışırlar beraber ki baya dandiklerde çalıştığını gördüm.
0
Bruce
(13.02.18)
(4)

whatsapp mavi tik

a man alone
mavi tik özelliğini kapatan kişilere yollanan mesajın bilgilerine bakıldığında "okundu" özelliği mavi ile gösteriliyor.okundu özelliğini zaten kapatmış. o halde nedir bunun anlamı?
mavi tik özelliğini kapatan kişilere yollanan mesajın bilgilerine bakıldığında "okundu" özelliği mavi ile gösteriliyor.

okundu özelliğini zaten kapatmış. o halde nedir bunun anlamı?
0
a man alone
(13.02.18)
grup mesajlasmasiysa o ozellik otomatik acik, kapatilamiyor.
0
stanley weber
(13.02.18)
grup değil.

bu özelliği kapatan herkese yollanan mesajlara bu şekilde bakılabiliyor.
0
🌸a man alone
(13.02.18)
Altında çizgi - var, mavi tik açık olsaydı onun yerinde okunma saati yazacaktı.
0
lalu
(14.02.18)
oradaki mavilik sadece olayı anlatmak için. tabela gibi yani. okunduğu anlamına gelmiyor. karşı tarafta mavi tik özelliği açık ve okunmuş olsaydı tarih olurdu.
0
tabudeviren
(14.02.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.