Giriş
(4)

televizyonun ekranı neden böyle oldu?

c1b2k3
http://i.hizliresim.com/dOGOn7.jpgakım koruma prizi de var. ekrana darbe falan da olmadı. 3. yılı daha.
i.hizliresim.com

akım koruma prizi de var. ekrana darbe falan da olmadı. 3. yılı daha.
0
c1b2k3
(13.02.18)
ne olmuş?
0
eksimeksi
(13.02.18)
alt tarafta soldaki morluk sağdaki siyahlık hocam.
0
🌸c1b2k3
(13.02.18)
Evde ekrana yetişebilecek çocuk ya da kedi var mı ?
Yanlış görmüyorsam ekrandaki lekelenmeler basınç sebepli gibi geldi.
Direk ekrana ya da çerçeveye bir kuvvet uygulanmış olabilir.
0
hayyam ara
(14.02.18)
onlar da yok. hatta sadece ben varım neredeyse :/
0
🌸c1b2k3
(14.02.18)
(2)

Wifi hakkında

su ustunde yasayan balik
Merhabalar. Salon ile modem arasında çok mesafe var ve playstation internet ağını göremiyor. Nasıl bir cihaz almam gerekiyor öneride bulunabilir misiniz? Teşekkürler.
Merhabalar. Salon ile modem arasında çok mesafe var ve playstation internet ağını göremiyor. Nasıl bir cihaz almam gerekiyor öneride bulunabilir misiniz? Teşekkürler.
0
su ustunde yasayan balik
(13.02.18)
online oyun oynayacaksan, ps4'ü modemin yanına koyup wifi ile bağlansan bile sıkıntı yaşayabilirsin. online oyun oynayacaksan o kabloyu takmalısın.

www.asus.com

şundan kullanan birisi olarak nacizane tavsiyem.

yok ille de wifi kullanıp online oyunlarda saçımı başımı yolmak istiyorum diyorsan, repeaterlara ya da powerline adaptörlere bakabilirsin. powerline tavsiyem.
0
washe
(13.02.18)
(bkz: access point)
0
tabudeviren
(13.02.18)
(3)

Gams’in tam sürümü olan?

aychovsky
4500 küsur değişkenli bir problemimiz var. Haliyle demo yetmiyor. Elimizde de 21.6 versiyonu var. Bu sürüm 32-bit Windows için ayarlanmış. Ortalıkta ya 64 bit var ya Mac. Çalıştıramadık. Elinizde varsa size göndersek? Ya da başka bir şekilde yardım da kabul edilir.
4500 küsur değişkenli bir problemimiz var. Haliyle demo yetmiyor. Elimizde de 21.6 versiyonu var. Bu sürüm 32-bit Windows için ayarlanmış. Ortalıkta ya 64 bit var ya Mac. Çalıştıramadık. Elinizde varsa size göndersek? Ya da başka bir şekilde yardım da kabul edilir.
0
aychovsky
(13.02.18)
32bit bir sanal pc kurun hocam. daha kolay
0
glamdr1ng
(13.02.18)
Bende bazı solverlar tam sürüm ama NLPde hangileri var emin olamadım. Problem LP mi ?
Ya da bakıp yazayım ben yarın.
0
yaraticinick
(13.02.18)
Problem MIP
Sanal makinayı geçtim, internetimiz bile yok. Mobil veri ile mail atabiliyoruz ya da bir iki dosya indirebiliriz.
0
🌸aychovsky
(13.02.18)
(8)

Video Çekim/Editleme Hakında Fikir?

efemsradyo
(git: https://youtu.be/3rvza9Eqh9k)linki izledikten sonra kayıtta başvurulan video çekim/editleme teknikleri hakkında neler söylenebilir? sizce bir içerik oluştururken nelere dikkat edilmelidir, efektlerde standardı nasıl yakalanabilir, neler fazla neler eksik olmuş?içerik hakkında bi kısa künye:ort
(git: youtu.be)

linki izledikten sonra kayıtta başvurulan video çekim/editleme teknikleri hakkında neler söylenebilir? sizce bir içerik oluştururken nelere dikkat edilmelidir, efektlerde standardı nasıl yakalanabilir, neler fazla neler eksik olmuş?

içerik hakkında bi kısa künye:
orta segment bir akıllı telefon kamerası ile gece yarısına yakın bir araç içinde kaydedilen bu video, üç ayrı kaydın birleştirilip efektlerle süslenmesi sonucu bu son halini aldı. gerilim/korku/gerilim tadında yaşananlar, doğaçlama ve anlık tepkilerden meydana gelmekte.

evet, değerli tespit, görüş ve önerilerinizi bekliyorum. zira buralarda mekan bol:)
0
efemsradyo
(13.02.18)
goruntude bozulma olunca timecode ve rec logosunda niye bozulma oluyor ki :O ?
0
brkylmz
(13.02.18)
teknik mi? ne tekniği abi?

amatör video kaydı stayla çekeyim yutturayım demişsin? anlatmama değer bir şey göremiyorum, üzgünüm.

orta segment telefon değil o , anca orta segment tost makinasıyla çektim dersen inanırım.
0
killerbee
(13.02.18)
evet elbette ki amatör video kaydı bu, bilmediğimi mi sanıyorsun? aracı süren bendim zaten ve olaylar vakit öldürürken doğaçlama şekilde gelişti. yoksa mevzu izleyiciyi salak yerine koyma değil de daha büyük ve başarılı işler içerikler için ilk adım olması. yani, yapıcı eleştiriler daha faydalı olur açıkçası. yine de tşk.
0
🌸efemsradyo
(13.02.18)
çekim ve editlemesine dair değil de geneline dair bir eleştiride bulunayım;
(sadece bu video için geçerli değil, çok görüyorum bunu)

yıl olmuş 2018, böyle bir video bozulma efekti gördünüz mü gerçek hayatta bir video izlerken? kocaman vhs kameralara bant kaydı mı yapıyorsunuz allahaşkına
hangi video böyle bozuluyor, hangi videonun köşesinde rec yazıyor başka yerinde timecode sayıyor. film mi kopuyor ne oluyor

yani gerçekçi olmaması bu mantıkla alakalı
0
asbe
(13.02.18)
düzenleme, videoyu çeken arkadaşımın bu işlerde iyi olduğu söylenen bir arkadaşı tarafından bize sürpriz olacak şekilde yapıldı, açıkçası sadece montaj bekliyorduk biz. demek ki o 'bir arkadaşımın arkadaşı' montajı yaparken şunu da ekleyeyim bunu da derken mevzuyu gerçeklikten bir miktar saptırmış. tamamdır yazdım bunu. teşekkürler
0
🌸efemsradyo
(13.02.18)
arkadaşın çok başarılıymış ayrıca, 9 yaşındaki youtuberlar arkadaşını cebinden çıkartır orası ayrı.
0
killerbee
(13.02.18)
ha o zaman bundan sonraki işlerde 9 yaşında bir yutubır ile çalışayım. anlaşıldı:)
bunu yapan arkadaşın arkadaşı, öylesine yapmış. hani, kuru kuru olmasın diye eklemiş birkaç efekt. ben, olumlu taraftan bakmak istiyor; aslında yapabilecekleri için bir ön gösterim, pilot olduğunu düşünüyorum. ha yine de ileteceğim buradaki tepkileri. teşekkürler
0
🌸efemsradyo
(13.02.18)
sen istiyor footage vercek 3bin dolar daha
0
killerbee
(13.02.18)
(2)

Facebook'ta bildirim engelleme

senolll
Merhaba,Facebook'ta hani bazı gruplar için bildirim ayaları 'arkadaş gönderileri' şeklindedir ya, bir satış grubu var orada bir arkadaşım bir şey paylaşınca bana bildirim geliyor. Ben paylaşınca da arkadaşlarıma gidiyor tabii muhtemelen. Ben bunu nasıl önleyebilirim? Bir gönderi oluşturucam ama arka
Merhaba,

Facebook'ta hani bazı gruplar için bildirim ayaları 'arkadaş gönderileri' şeklindedir ya, bir satış grubu var orada bir arkadaşım bir şey paylaşınca bana bildirim geliyor. Ben paylaşınca da arkadaşlarıma gidiyor tabii muhtemelen. Ben bunu nasıl önleyebilirim? Bir gönderi oluşturucam ama arkadaşlarıma bildirim gitmesin istiyorum.

Teşekkürler
0
senolll
(13.02.18)
engelleyemezsin.
0
sta
(13.02.18)
onun bildirimleri kapattmış olması lazım üstad.
0
caletti
(13.02.18)
(5)

opel astra h direksiyon ve kontak kilitlenmesi

tencere tava
merhaba. arabayı bugün aldık, park ettik, daha sonra oturduğumda ne direksiyon döndü ne anahtar. herhangi bir kilit mi var yoksa bir problem mi anlayamadım. google'da aradığımda ikisine de denk gelen gördüm, merak ediyorum. mesela; http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/86981-direksiyon-kontak-k
merhaba. arabayı bugün aldık, park ettik, daha sonra oturduğumda ne direksiyon döndü ne anahtar. herhangi bir kilit mi var yoksa bir problem mi anlayamadım. google'da aradığımda ikisine de denk gelen gördüm, merak ediyorum. mesela; www.opelim.net
0
tencere tava
(13.02.18)
Problem degil.direksiyon kilitlenmesi olayi.bir nevi givenlik.anahtari marsa takip hafif cevirmeye calisirken direksiyonu saga ola oynatn acilacak ve normal calisacak.
0
duptıs
(13.02.18)
güvenlik +1
direksiyonu anahtar ile aynı anda hareket ettirip açmalısınız aksi halde ikiside dönmeyecektir.
0
basond
(13.02.18)
Güvenlik içindir. Kontağı çevirirken aynı anda sol elinizle direksiyonu aşağı çevirin kilit açılır.
0
eagle is free
(13.02.18)
debriyaj pedalı basılıyken kontağı çevirmeyi deneyin. araç kaç model bilmiyorum 2017 modeller için sistem bu.
0
istege bagli sigortasiz
(13.02.18)
Direksiyon kilitli kaldıysa bir tarafa doğu kasılmmıştır, diğer tarafa doğru 1 cm kadar oynar hafifce.

Direksiyonu tut ve hafif sola ve sağa deneyerek ne tarafa boşluk verdiğini bul, o boşluğu anlayınca direksiyonu geri bırakmadan kontağı aç.
0
John Bloor
(13.02.18)
(4)

Ders çalışmak için tablet tavsiyesi

wheel
Merhaba, pdf'lerin üzerine dokunmatik kalemle rahatça not tutabileceğim 10 inç'lik bir tablet önerebilir misiniz (aliexpress'ten de olabilir)? Bir diğer sorum da, sizce tablet üzerinden gitmek mi daha mantıklı yoksa fotokopi üzerinden gitmek mi?
Merhaba, pdf'lerin üzerine dokunmatik kalemle rahatça not tutabileceğim 10 inç'lik bir tablet önerebilir misiniz (aliexpress'ten de olabilir)? Bir diğer sorum da, sizce tablet üzerinden gitmek mi daha mantıklı yoksa fotokopi üzerinden gitmek mi?
0
wheel
(12.02.18)
Çıktı üzerinden gitmek daha kolay oluyor, tablette beklediğim performansı yakalayamadım ben.
0
devilred
(12.02.18)
teşekkürler, fotokopiye devam o zaman :(
0
🌸wheel
(12.02.18)
fotokopi/yazici ciktisi daha keyifli benim icin.
0
tabudeviren
(12.02.18)
Ben uzun zamandır tablet üzerinden not tutup (one note) pdfleri üzerlerini çizerek okuyorum (write on pdf). Dergi ve kitapları da tabletten okuyorum. Resmen konforum arttı. Tabletim samsung galaxy tab A with S pen.
0
delicevat
(12.02.18)
(3)

iphone se ekran değişimi - ankara

bellbane
ekranı kırılan iphone se’nin resmi apple servisinde ekran değişimi için 600 tl istiyorlar üstüne de 10-15 gün telefon serviste kalıyor. garantiyi bozmak pahasına ankara’da bu işi yapacak eli yüzü düzgün bir servis arıyorum. tecrübeleriniz doğrultusunda önerilere açığım. teşekkürler.
ekranı kırılan iphone se’nin resmi apple servisinde ekran değişimi için 600 tl istiyorlar üstüne de 10-15 gün telefon serviste kalıyor. garantiyi bozmak pahasına ankara’da bu işi yapacak eli yüzü düzgün bir servis arıyorum. tecrübeleriniz doğrultusunda önerilere açığım. teşekkürler.
0
bellbane
(12.02.18)
Servislik bir şey değil aslında. Ulus'ta heykelin arkasında bilmem ne iş hanı var bir sürü telefoncu kılıfçı vs var. Orada tamir yapıyorlar. Orijinal parçaya da gerek yok aliexpress'ten ekranı sipariş et al, parçasıyla beraber götür usta birisi maksimum 10 dakikada halleder.

Kendine güveniyorsan da internetten iphone se disassembly yaz izle değiştir kendin. Çok zor değil açıkçası.
0
bos gezenin bos ustasi
(12.02.18)
daha ziyade "ben şurada yaptırdım memnun kaldım" tarzı cevap arıyorum. aliexpress'ten ekran sipariş edip haftalarca gelmesini bekleyemem. geldi diyelim bir sürü ıvır zıvır parçayla vidayla uğraşamam.

rastgele telefon kılıfçısına girip telefonu teslim etmek istemiyorum. o yüzden tavsiye peşindeyim.
0
🌸bellbane
(12.02.18)
"Arı Servis" diye bir yer var sıhhiye ile necatibey arasında, hanımeli sokakta. Orada müsaitlerse hemen değiştirip veriyorlar telefonu. Gitmeden telefonla fiyat alıp, ellerinde parça olup olmadığını sorabilirsiniz.
0
241
(12.02.18)
(1)

kaynakçayı apa formatın çevirme

cukkalambo
Merhaba. farklı formatta yazılıp alt alta sıralanmış 100'ü aşkın kaynakçayı tümünü seçerek apa formatına dönüştürmek mümkün müdür?
Merhaba. farklı formatta yazılıp alt alta sıralanmış 100'ü aşkın kaynakçayı tümünü seçerek apa formatına dönüştürmek mümkün müdür?
0
cukkalambo
(12.02.18)
@acetaminophen ayrıntılı açıklar mısınız rica etsem. teknoloji özürlü olabilirim
0
🌸cukkalambo
(12.02.18)
(6)

ses kartı jack girişini değiştirmek

freebird5406_2
line6 pod gx ses kartının işaretli jack girişinin içinde kulaklık jackin ucu kırıldı ve kaldı, bu parçayı herhangi bir elektronikçi değiştirebilir mi ?https://i.hizliresim.com/z03k1Y.jpg
line6 pod gx ses kartının işaretli jack girişinin içinde kulaklık jackin ucu kırıldı ve kaldı, bu parçayı herhangi bir elektronikçi değiştirebilir mi ?

i.hizliresim.com
0
freebird5406_2
(11.02.18)
değiştirebilir tabi. çıkmadığına eminmisin?

ben içinden çıkartırım o kırık parçayı ama ne bileyim, sen ellememek isteyebilirsin.
0
Photographer
(11.02.18)
yeni bir kulaklık jacki takmaya çalıştığımda ilerlemiyor

şöyle bir yöntem buldum ama bakalım
www.youtube.com
0
🌸freebird5406_2
(11.02.18)
her şekilde çıkar o, yanlız içerideki yaprak yay çok mu sıkı?

jack tam olarak neresinen kırıldı?

sonuçta plastik, kenarından köşesinden kızdırdığın ince bir tornavida ile delik açsan, ittirsen de çıkar.
0
Photographer
(11.02.18)
bütün gibi görünen jack aslında iç içe geçmiş parçalardan oluşuyormuş şu şekilde en uç kısmı içeride sıkışıp kaldı

cdn.instructables.com
0
🌸freebird5406_2
(11.02.18)
hepsi bu model değil yanlız, yaprak yaylı olanlar da var.
0
Photographer
(11.02.18)
Elinden havya/lehim işleri geliyorsa kendin de değişirsin.

Girişin dış kabuğu olan siyah plastik biryerlerden geçme yapıp toplanmış olabilir. Çok kaba güç uygulamadan sökmeye içindeki kırığı çıkarmaya çalış.
0
John Bloor
(12.02.18)
(2)

bilgisayara bir şeyler oldu, acil bir bakın

Apocalypse
bilgisayarda photoshopta işiim vardı, bilgisayar ısındı bayağı, ekranda git gel gibi bir şey oldu hızlıhızlı anlamadım, mola verdim, bilgisayarı kapatayım dedim. yarım saat sonra açayım dedim sonçu bu https://i.resimyukle.xyz/4aSyJU.jpg bekle bekle, yeniden başlattı simdi de siyah ekranda kalkdı, sa
bilgisayarda photoshopta işiim vardı, bilgisayar ısındı bayağı, ekranda git gel gibi bir şey oldu hızlıhızlı anlamadım, mola verdim, bilgisayarı kapatayım dedim. yarım saat sonra açayım dedim sonçu bu i.resimyukle.xyz bekle bekle, yeniden başlattı simdi de siyah ekranda kalkdı, sadece fare imleci var. sürekli aynı. bilgisayardan anayan bir arkadaşım var ama ona da yarın gidebilirim, acil işim de var. nasıl düzeltebilirim bunu?
0
Apocalypse
(11.02.18)
Benim bilgisayar da sürekli böyle oluyordu en son ana kartı yandı. Çözümü bulamadım.
0
lana del rey
(11.02.18)
güvenli modda başlatıp sistem geri yükleme yapın
0
gezegen olan pluton
(11.02.18)
(3)

Arduino projesi

ismayil
Arduino kullanarak sese duyarlı led lamba yapmayı planlıyorum. Ancak bu meret ne tam kod ne de elektrik. Bir rgb led 60 ma çekiyor galiba ve elimde adreslenebilir 120 ledli şerit var. Ses sensoru ve arduino nano da var. Regülatör alacagim ancak baktiklarım 4a kadar. 120 *60 ma yapınca yetmiyor. Leds
Arduino kullanarak sese duyarlı led lamba yapmayı planlıyorum. Ancak bu meret ne tam kod ne de elektrik. Bir rgb led 60 ma çekiyor galiba ve elimde adreslenebilir 120 ledli şerit var. Ses sensoru ve arduino nano da var. Regülatör alacagim ancak baktiklarım 4a kadar. 120 *60 ma yapınca yetmiyor. Ledsayısını düşürsem olur mu? Devreyi nasıl kurmalıyım? Harici güç kaynağı 5v mu 12v mu olmalı? Gibi sorularım var.

Proje şu m.youtube.com
0
ismayil
(10.02.18)
natural-nerd.com

kendisi 5v kullanmış. ama 12v yi lm2596 ile düşüre de bilirsin demiş.

devre
natural-nerd.com
0
qobel
(10.02.18)
ayarlanabilir güç kaynakları var 3-12v arası sağlayabiliyor.
adaptör şeklinde hatta, fişe takıyorsun, kabloyu da uzatıyorsun istediğin yere. markası ataba idi sanırım. ucuz bir şey ve kolay. ataba'nın tek sıkıntısı çıkış ucunu kullanması biraz zor olabilir küçük bir aparat alman da gerekebilir. ya da ucuzu sökersin kablosunu devrene bağlarsın. 22 lira. şarj derdin olmaz.
1000 ma diyor.
www.mediamarkt.com.tr

arduino'ya 4 adet 1,5v pil de bağlayabilirsin.

gerilim bölmek için varsa elinde direnç de kullanabilirsin.

qobel'in dediği de basit bir yöntem.
0
attirmayin makedonun kafasini
(10.02.18)
Anam adam cok guzel anlatmis oraya bakmak hic aklima gelmedi. Hem tesekkur ederim hem ozur dilerim.
0
🌸ismayil
(10.02.18)
(6)

Android rootlamak güvenliği azaltır mı?

tipcigamer
Merhaba, bazı uygulamaların internet erişimini, veri alışverişini kesmek istiyorum. Bugün no-root firewall uygulamalarını denedim.En popüler olanı 1m indirilmiş ama açık kaynak kodlu değil, biraz güvensiz geldi. Açık kaynak kodlu NetGuard uygulaması da aşırı şarj tüketince en iyisi rootlayıp direkt
Merhaba, bazı uygulamaların internet erişimini, veri alışverişini kesmek istiyorum. Bugün no-root firewall uygulamalarını denedim.

En popüler olanı 1m indirilmiş ama açık kaynak kodlu değil, biraz güvensiz geldi. Açık kaynak kodlu NetGuard uygulaması da aşırı şarj tüketince en iyisi rootlayıp direkt uygulama izinlerinden kısayım dedim internet erişimini.

Sorum şu, root etmek tehlikelidir diyor ya banka uygulamaları;
Gplay dışında uygulama yüklemesem, ya da yüklediklerimin izinlerini güzel ayarlasam, ve root erişimini sadece gereken programlara versem, yine de güvensiz olur mu telefon? Bir açığı falan bulunabilir mi, sakata gelmeyelim sonra.

note 5 , android 7.0 kullanıyorum, eğer sorun olmayacak derseniz rootlayacağım.

Teşekkürler.
0
tipcigamer
(10.02.18)
regardless of what they say
(10.02.18)
güvenlik kalmıyor. basta sen her yere ulaşıyorsun.
kurduğun bütün programlar da her yere ulaşıyor. sonra fotoların sağda solda çıkar valla.
0
rhan
(10.02.18)
@rhan hocam yanlışın var, kurduğum programların hepsi root yetkisini istemiyor, istese de vermeyebiliyorsun, sadece izin verdiklerinde oluyor bu yetki.
0
🌸tipcigamer
(10.02.18)
sana öyle göstermediğine nasıl emin olabiliyorsun?
gprs'i kapatıp hala lokasyonu alabilen uygulamalar yok mu?
0
rhan
(10.02.18)
android 7'de zaten uygulamaların izinlerini kendin ayarlayabiliyorsun
0
gezegen olan pluton
(10.02.18)
@rhan : öyle bir şey duymadım hiç, olacağını da sanmıyorum konum kapalıyken, bu konuda bir araştırma varsa link atabilir misin?

@gezegen olan pluton : ama tüm izinleri değil, mesela bir uygulamanın internete erişimini kapatamıyorum.
0
🌸tipcigamer
(10.02.18)
(3)

İpad fotoğraf çekme özelliği gitmiş

limonlufiruze
Dikkat etmemişim herhalde, bugün lazım oldu fotoğraf çekemedim ipad de.İkon gitmiş, fotoğraf çekecek yer yok. Güncelleme yapmadım uzun zamandır hafıza dolu olduğundan. Ne olmuş olabilir? Nasıl geri getirebilirim?
Dikkat etmemişim herhalde, bugün lazım oldu fotoğraf çekemedim ipad de.
İkon gitmiş, fotoğraf çekecek yer yok. Güncelleme yapmadım uzun zamandır hafıza dolu olduğundan. Ne olmuş olabilir? Nasıl geri getirebilirim?
0
limonlufiruze
(09.02.18)
Format
0
rastinon
(09.02.18)
AYarlar >>> sınırlamalar sekmesine bakabilir misiniz?
0
beni arayan olursa banyoda de
(09.02.18)
sinirlamalar diyorum ben de. (ayarlar/genel/sinirlamalar)

sifreyi bilmiyorsan kurtarma modunda itunes ile geri yukleme (icindeki her sey silinir)

hafiza dolu diye guncelleme yapmayi ertelemene gerek yok. bilgisayar ve iTunes ile her zaman yapabilirsin. guncellemeyi telefona degil bilgisayara indirecegi icin yer ihtiyaci yok.
0
supergirl
(10.02.18)
(2)

Aspiratör montajı

silver apple
Arkadaşın evine bir aspiratör aldık fakat ocağın üst kısmında baca var, priz var ama dolap yok, Aspiratör için gömme bir dolap ya da benzeri bir şey yok. mutfak dolabı ocağın yanında kalıyor. Bu aspiratör buraya monte edilebilir mi?
Arkadaşın evine bir aspiratör aldık fakat ocağın üst kısmında baca var, priz var ama dolap yok, Aspiratör için gömme bir dolap ya da benzeri bir şey yok. mutfak dolabı ocağın yanında kalıyor. Bu aspiratör buraya monte edilebilir mi?
0
silver apple
(09.02.18)
Davlumbaz değil de dolap aspiratörü aldınız di mi?

Edilmez denmez, ama edilse bile sağlıklı olmaz yakın zamanda düşer aşağı. Yer varsa bir marangoza dolap yaptırıp beraber asabilirsiniz.

Caps var mı?
0
John Bloor
(09.02.18)
Öyle olması gerekiyor zaten. Ocak üstü aspiratör değil de pencere ya da duvar tipi aspiratör mü aldınız yoksa? Link ya da caps koysan, öyle yardımcı olsak, daha uygun olacak.
0
oguz altun
(09.02.18)
(4)

amatörden photoshop sorusu

legalize marijuana
az biraz photoshop biliyorum, arkadaşa poster yapmaya kalkıştım iki sorum var,link https://hizliresim.com/QVvNvj1- ekteki posterin boyutu 1064x1460, bunu A1 boyutunda bastırsam güzel çıkma ihtimali var mı?2-kızın elbisesinin rengiyle oynayım dedim saçma oldu, bunu nasıl düzeltebiliriz yine kırmızı o
az biraz photoshop biliyorum, arkadaşa poster yapmaya kalkıştım iki sorum var,

link hizliresim.com

1- ekteki posterin boyutu 1064x1460, bunu A1 boyutunda bastırsam güzel çıkma ihtimali var mı?

2-kızın elbisesinin rengiyle oynayım dedim saçma oldu, bunu nasıl düzeltebiliriz yine kırmızı olacak şekilde?
0
legalize marijuana
(09.02.18)
A1 boyutu yaz o piksele göre yeni çalışma alanı oluşturup öyle çalış.

Rengiyle oynadıysan eğer mesela selective color layer kısmında görünüyorsa solundaki göze tıklayarak görünmez yapıyorsun ama kaydettiğini düşünüyorum bu durumda yine renklerle oynayarak geri almaya çalışırsan %100 başarı oranı vermeyecektir ben olsam resmin ilk halini bulup tekrar çalışmaya başlardım. Bu daha kolay hemde.
0
freetakilir
(09.02.18)
1. Yok
2. Elbisenin etrafını kaplayan bir layer mask yapın, bu mask'a hue/saturation uygulayıp ya da düz kırmızı bir renk atıp color mode'la değişik seçenekler deneyin. Birçok alternatif yöntem var bunun için.
www.youtube.com
photoshoptrainingchannel.com
blog.udemy.com
0
kobuzchu kiz
(09.02.18)
1- Güzel göreceli bir kavram fakat ofset baskı için baskı boyutu A1 ken çözünürlük 300 dpi dijital baskı için çözünürlük 72 dpi olması lazım. Aksi halde bozulma olur. Nasıl gözükeceği için fikir istiyorsan A1 boş belge yarat 300dpi koy hazırladığın çalışmayı içine büyüt A1 i kaplayacak kadar, sonra zoom sağ click baskı boyutu de. Bir de ofset için CMYK çalışman lazım, RGB yerine.

2-En baştan başlamak daha kolay. zten 1. maddeden dolayı dönmen lazım.
0
wallcan
(09.02.18)
O ebat için yeterli görünmüyor. Ayrıca bu shutterstock'tan alınmış, üzerinde hala shutterstock demo izleri var. Dikkatli bakarsanız çapraz çizgileri ve beyaz kare gibi şeyleri görebilirsiniz.

Kızın elbisesini güzelce dekupe edip hue değerini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
0
battal gemalmaz
(09.02.18)
(3)

Akıllı telefonun klavyesi değiştirilebilir mi?

femme vitale
https://hizliresim.com/4a1r3GÇok küçük geliyor. Yazarken zorlanıyorum. Sony Experia kullanıyorum. Teşekkürler.
hizliresim.com

Çok küçük geliyor. Yazarken zorlanıyorum. Sony Experia kullanıyorum.

Teşekkürler.
0
femme vitale
(08.02.18)
solda ayarlar kısmından boyut değiştirebiliyor olmanız lazım swiftkey klavyede.
0
pide
(08.02.18)
gboard var google in deneyebilirsin. hepsinde boyut ayari var diye biliyorum.
0
sparkle kiddle
(08.02.18)
bir de turkce kullanmazsan daha genis bir alanin olur.
0
sparkle kiddle
(08.02.18)
(1)

wordpress'ten anlayanlara

cockiness
şimdi dün buraya sormuştum, sağolsun arkadaşlar yol gösterdi. kendi ismim soyismimle bi blog sitesi açtım. bi tane tema indirdim, düzenledim.ama şimdi şöyle bişey istiyorum;-diyelim sitenin ismi abc.com olsun. abc.com/blog olursa şu an oluşturduğum temadaki blog'a gitsin.-abc.com/photos deyince goto
şimdi dün buraya sormuştum, sağolsun arkadaşlar yol gösterdi. kendi ismim soyismimle bi blog sitesi açtım. bi tane tema indirdim, düzenledim.

ama şimdi şöyle bişey istiyorum;
-diyelim sitenin ismi abc.com olsun. abc.com/blog olursa şu an oluşturduğum temadaki blog'a gitsin.

-abc.com/photos deyince gotoğraflara gitsin ama bunun teması farklı olsun.

-abc.com deyince de anasayfa açılsın. bunun da teması farklı olabilir.

yani kısaca sitede 3 sayfa olacak. bir tanesi anasayfa, altsayfalar ise blog ve photos şeklinde. her sayfanın teması da farklı olacak.

böyle bir şey mümkün mü? çünkü şu na oluşturduğum temada fotoğraflarımı paylaşsam pek iyi durmayacak. çünkü direk blog yazısı olarak tasarlanmış tema.
0
cockiness
(08.02.18)
Merhaba

şurada anlatıyor:
www.wpbeginner.com
kısaca şu eklentiyi kuruyorsun: jonradio Multiple Themes
bu eklenti içinden gerekli ayarlamaları yapıyorsun.
0
kabloescobar
(08.02.18)
(2)

Termikel Ocak artık kendi kendini yakmıyor

mete kudur
Olmadı böyle anlatamadım, Termikel marka bir ocağımız var gazı açınca çıt çıt çıt edip ateşleyip yanıyordu. Ancak sol tarafta bulunan 2 bölmesi çıt çıt çıt edip yanmayı bıraktı. Gazı açınca öylece gaz salıyor sadece. Çakmak taşı gibi bir taşımı vardır bunların nasıldır biliyor musunuz ?
Olmadı böyle anlatamadım, Termikel marka bir ocağımız var gazı açınca çıt çıt çıt edip ateşleyip yanıyordu. Ancak sol tarafta bulunan 2 bölmesi çıt çıt çıt edip yanmayı bıraktı. Gazı açınca öylece gaz salıyor sadece.

Çakmak taşı gibi bir taşımı vardır bunların nasıldır biliyor musunuz ?
0
mete kudur
(08.02.18)
model ver, manyato vardır belki temizlerken manyatonun geldiği ince bakır teli kırdınız ve temassızlık oluştu. belki üstündeki seramik kaplamaya zarar verdiniz o yüzden temas etmiyor.

belki de aşırı yağdan falan temassızlık var. görmeden bieşy diyemem.
0
Photographer
(08.02.18)
çakmağında sıkıntı vardır
0
hosein
(08.02.18)
(8)

aynı isimdeki yüzlerce belgeyi nasıl aynı klasörde toplarım?

tolga asp
mail kutumda yaklaşık 600 adet posta var, bunların tümünde ek var ve eklerin ismi aynı. ekleri tek tek mailden masaüstüne sürükleyip bıraktığımda aynı isimli olduğu için haliyle hata veriyor, sadece "dosyayı değiştir" ve "hiç bir şey yapma" seçeneği var, "kopyala ve 2 dosyayı da tut" diye bir seçene
mail kutumda yaklaşık 600 adet posta var, bunların tümünde ek var ve eklerin ismi aynı. ekleri tek tek mailden masaüstüne sürükleyip bıraktığımda aynı isimli olduğu için haliyle hata veriyor, sadece "dosyayı değiştir" ve "hiç bir şey yapma" seçeneği var, "kopyala ve 2 dosyayı da tut" diye bir seçenek yok.

şuan şu şekilde yapıyorum ama hiç pratik değil, mailden sürükleyip klasöre bıraktığım dosyaya random bir isim verip bir sonraki maile geçiyorum, her seferinde bunu yapıyorum ve ciddi bir zaman kaybı oluyor.

aklına pratik bir yöntem gelen var mı?
0
tolga asp
(08.02.18)
çok mantıklı ama tarayıcıdan açamıyorum.
0
🌸tolga asp
(08.02.18)
Klasörün içine attığın dosyanın adını değiştirecek bir komut dosyası yazılabilir.
Her eki indirdikten sonra çalıştırırsın, o isimde dosya kalmaz.
0
cakabo
(08.02.18)
@cakabo: tam aradığım şey sanırım, peki tarifle yapılabilecek kadar basit bir şey midir?
0
🌸tolga asp
(08.02.18)
ren deneme.pdf %date:~10,4%%date:~7,2%%date:~4,2%_%time:~0,2%%time:~3,2%%time:~6,2%.pdf

Bu satırı bir notepad dosyasına yapıştır ve kaydet. Daha sonra uzantısını .bat yap ve ekleri indireceğin klasöre koy.
Bu bat dosyasına tıkladığın anda deneme.pdf ismindeki dosyayı alıp 20180208_141051 şeklinde dönüştürmenin yapıldığı saate çevirecek. En üst satırda deneme.pdf yerine maildeki ekin adını yazabilirsin. Aynı şekilde üstteki satırın en sonundaki pdf şeklindeki uzantıyı da kendine göre ayarlaman lazım.
0
cakabo
(08.02.18)
dosyayı çalıştıramadım ama kodda bir hata olma ihtimali var mıdır?
0
🌸tolga asp
(08.02.18)
Ben deneme.pdf şeklinde çalıştırdım.
Mailden indirdiğin dosyanın adını paylaşırsan kodu ona göre düzenleyip göndereyim.
0
cakabo
(08.02.18)
dosya ismi "Xerox Çok Fonksiyonlu Cihaz tarafından taranmıştır.pdf"

dosya ismini direkt kopyalamıştım ama olmadı.
0
🌸tolga asp
(08.02.18)
Türkçe karakter sıkıntısı var sanırım. Google'a bakındım ama net bir yanıt bulamadım, başka uzmanlar yardımcı olur belki.
0
cakabo
(08.02.18)
(3)

Router tavsiyesi

megabyte
Merhaba,Evimde hem Superonline hemde TTNET için FTTH altyapı bulunuyor. Şu ana kadar 50 Mbps - 150 GB ile sadece Superonline kullanıyordum ama bugün TTNET bayisi gelip güzel bir kampanyadan bahsetti. Dairede 2 tane sonlandırıcı olduğundan Superonline'ı kapatmadan da TTNET alabiliyorum. Evden çalıştı
Merhaba,

Evimde hem Superonline hemde TTNET için FTTH altyapı bulunuyor. Şu ana kadar 50 Mbps - 150 GB ile sadece Superonline kullanıyordum ama bugün TTNET bayisi gelip güzel bir kampanyadan bahsetti. Dairede 2 tane sonlandırıcı olduğundan Superonline'ı kapatmadan da TTNET alabiliyorum. Evden çalıştığım için internet bağlantısı benim için önemli. 150 GB ay sonunu göremiyor :) Bu nedenle TTNET'i de açtırmaya karar verdim.

Fakat fotoğraflarda görebileceğiniz gibi evin tüm altyapısı Superonline'ın router'ına göre kurulu. 3 oda ve mutfağa Ethernet, 2 odaya da RJ11 gidiyor. Aynı zamanda HG255s'in Dect Telefon altyapısını kullanarak 3 tane de Gigaset telefon kablosuz bağlı. Salonda ve yatak odasında Turkcell TV, odalardan birinde Airport Express mevcut. Router'ın kendi wifi'ını kullanmıyorum.

Şimdi değişecek yapıyla beraber bu 4 ethernet'i farklı bir router'a alıp, çoklu WAN desteği ile yük dengeleme yaparak Airport ve Ethernet'lerden bağlantı almak istiyorum. Ancak Turkcell TV sadece Superonline'ın bağlantısı ile çalışabildiği için alacağım router'ın MAC adresine göre WAN arayüzü seçtirebileceğim bir yapıyı da desteklemesi gerekiyor. Turkcell TV'ye giden kabloları direkt Superonline router'ına bağlayamam çünkü bu noktaların ucunda gigabit switch mevcut ve ben aynı ethernet portu üzerinden Apple TV ve Smart TV'yi de ethernet ile bağlıyorum. Superonline router'ına bağlarsam AirPlay ve DLNA'nın çalışması için diğer cihazın da Superonline'a bağlı kalması gerekecek.

Bu koşullar altında multi wan + load balancing + rule desteği olan, önereceğiniz bir router var mıdır diye size sormak istedim :)

i.hizliresim.com
i.hizliresim.com
0
megabyte
(08.02.18)
asus'un bir çok router'unda dual-wan var. ethernet portlarından herhangi birisini ikinci wan olarak ayarlayabiliyorsun. asus rt-ac88u kullanıyorum. tepeden tırnağa her şeyinden memnunum ama dual wan olayını sadece usb ile denedim ethernet ile denemedim o yüzden düzgün çalışıyor mu vs fikrim yok.

istediklerini asus'un routerlarından bir çoğu halleder tahminimce. ac-68u da düşünebilirsin misal. amma velakin mümkünse çift çekirdek işlemcili olanlarından al. tahminimce sen QoS vs kullanmaya da kalkışırsın. noob değilsin :)50 mbit üzerinde hız için ciddi işlemci ihtiyacı doğuyor. çok detaylara girmiyorum. ekstra soru sormak istersen sorabilirsin.

olur da asus routerlarından birisini alırsan merlin firmware'ini destekleyenlerden almanı ve merlin firmware'i ile kullanmanı tavsiye ederim. sorun yaşadığında da altaki forumdan destek alabilirsin.

www.snbforums.com

insanlar çok çok yardımseverler :)
0
washe
(08.02.18)
şöyle bi tekrar okudum da doğru anladıysam şayet; turkcell tv ve DLNA asıl senin sıkıntın gibi duruyor. tüm cihazlarını aynı subnet'e koyup farklı getaway'ler verip turkcell tv'yi yine superonline router'ına bağlayıp diğer cihazları farklı router'a bağlayarak da işi halledebilirsin gibi geldi bana. en fazla elle IP verirsin bazı cihazlara
0
washe
(08.02.18)
washe ile sözlükten mesajlaşarak biraz konuştuk. son durumu buraya da yazıyorum ki başka ihtiyacı olanlar da yararlanabilsin. bu akşam elimdeki eski hp proliant microserver'a pfsense kurarak birkaç test yapacağım. eğer verim alamazsam tercihim asus ac-86u olacak gibi duruyor. sonuç için burayı tekrar güncelleyeceğim. washe'ye tekrar teşekkürü bir borç bilirim :)
0
megabyte
(08.02.18)
(3)

Telefona uzaktan izinsiz erişim

olmadi yar
İyi akşamlar herkese merak ettiğim şey tam olarak şu, bir telefona her hangi bir sosyal ağ uygulama üstünden ( instagram vs.) erişmek mümkün müdür ? erişmekten kastım izinsizce yani bildiğiniz casusluk gibi, bunu yapmak isteyen kişi fiziksel olarak hiç eline almadı ama telefonu sadece uygulamalar üz
İyi akşamlar herkese merak ettiğim şey tam olarak şu, bir telefona her hangi bir sosyal ağ uygulama üstünden ( instagram vs.) erişmek mümkün müdür ? erişmekten kastım izinsizce yani bildiğiniz casusluk gibi, bunu yapmak isteyen kişi fiziksel olarak hiç eline almadı ama telefonu sadece uygulamalar üzerinden mümkün mü? ayrıca telefona bilinmeyen bir şey indirilmemiş veya başkasının attığı hiç bir linke tıklanmamıştır.
0
olmadi yar
(08.02.18)
Telefonu eline almadan, birşey indirilmeden yapılması imkansıza yakın. Arkadaşınız nsa'nın müdürü değilse, ı-ıh olmaz.
0
Haldamir
(08.02.18)
Android’de her şey mümkün. Huzur ios’da
0
kompisko
(08.02.18)
mümkün gibi.

snowden filmini izlemelisin :)
0
false pretension
(08.02.18)
(1)

google maps mobil uygulamasında isteğe göre rota çizmek

soft
masaüstü versiyonunda istediğin rotayı sürükle bırak yaparak belirlemek mümkün ya, mobilde değil mi? ben mi bulamadım?
masaüstü versiyonunda istediğin rotayı sürükle bırak yaparak belirlemek mümkün ya, mobilde değil mi? ben mi bulamadım?
0
soft
(07.02.18)
Sürükle bırak yok ama nokta ekleme var, rota çizdikten sonra ( + ) çıkıyor (paranfez yok sadece artı). 10'a kadar yer eklenebiliyor. 2 tane nokta eklesen rotayı saptırmak istediğin hesaplar heralde. Malesef bazı basit şeyler yok. Mesela google'ın kendi haritani yapma şeyi var my maps mi ne, orada çizgi tool'u ile rota çizme mesafe, alan hesaplama falan var. Normal google maps'te yok ama. Ama google earth'te var. Garip bir sistem
0
mirafiori
(08.02.18)
(3)

Sıfırdan site yapmak

cockiness
kişisel portfolyo gibi ve öğrendiğim şeyleri daha düzenli tutmak için ve ilerde unuttuğumda açıp bakmak için bi site yapmak istiyorum.programlama biliyorum ama sıfırdan nasıl kurulacak onu tam bilemedim. bilmediklerimi de öğrenirim, hem yaparken de pratik yapmış olurum diyorum o yüzden wordpress yer
kişisel portfolyo gibi ve öğrendiğim şeyleri daha düzenli tutmak için ve ilerde unuttuğumda açıp bakmak için bi site yapmak istiyorum.

programlama biliyorum ama sıfırdan nasıl kurulacak onu tam bilemedim. bilmediklerimi de öğrenirim, hem yaparken de pratik yapmış olurum diyorum o yüzden wordpress yerine kendim kodlayayım istiyorum, önyüz tarafını beceremeyebilirim belki. ama wordpress çok kolay hiç uğraşma derseniz onunla ilgili araştırma yapacağım.

1) hazır tema alıp mı yapmak gerekir? nereden alınır?

2) db ile bağlantısını nasıl yaparız? diyelim local'de mysql kurduk,siteyi bitirdik. bunu sunucuya nasıl taşıyoruz?

3) hosting'i, domain'i nereden alacağız?
0
cockiness
(07.02.18)
aradığın şey wordpress. hiç kod yazayım diye uğraşma.

1) wordpres kurdun mu tonlarca ücretli ve ücretsiz tema var. seç beğen.
2) lokalde kurma falan yok. direk alacağın hosting paketine kuruyorsun. wordpress kurulumunu indirip hosting firmasının sana verdiği alana yüklüyorsun. çok basit işler. on dakika youtube izlesen yaparsın.
3) bütçene neresi uygunsa oradan al. natro var, ihs var. bir sürü seçenek var. başka işlerle uğraşmayacaksan "wordpress hosting" diye arat. daha düşük fiyatlar bulabilirsin.
0
tabudeviren
(07.02.18)
Hosting panelinde zaten "wordpress kur" diye bir bolum var. Oraya sitenin adini, sitede kullanmak istedigin yonetici email sifresini falan yazip tek tikla kuruyosun. Wordpresse tema eklemek de kolay. Bi iki video izle yeter
0
brkylmz
(08.02.18)
Wp istemiyorsan Responsive html5 ile yap free template diye arat binlerce tema var ille begenirsin alan adi icin godady uygun hosting icinde ozkula oneririm hatta reseller al aylik 10 tl 5 alan adi barindirabildigin cpanel kurulumu veriyor yarin ayni siteden bi yakinin ister filan 500 e cakar gecersin
0
Dönmezer
(08.02.18)
(1)

Adobe Premiere'de video kaydederken siyah şerit olması

cccbehzatccc
etrafında illa oluyor, ben istemiyorum, napmalıyım?
etrafında illa oluyor, ben istemiyorum, napmalıyım?
0
cccbehzatccc
(07.02.18)
etrafında derken altında ve üstünde di mi? export alırken çözünürlüğü sekansın çözünürlüğne göre ayarlaman gerekiyor. export ayarlarında soldaki önizleme zımbırtısında çıktı önüzlemesi diye bi kısım var, onu seçip sağ kısımdan denk getirene kadar ayarlayabilirsin.

"match sequence settings" tikini işaretlediğinde de yapmaması lazım.
0
yuto
(07.02.18)
(6)

iMovie mi? After Effect mi daha iyi, ya da farklari neler?

damba
Video editing, kisa film vs isleri icin, hangisi daha iyi?Ya da kiyaslamak yanlis mi olur, hepsinin ayri yeri mi var?Kullananlar ne diyorlar?Tesekkurler simdiden.
Video editing, kisa film vs isleri icin, hangisi daha iyi?
Ya da kiyaslamak yanlis mi olur, hepsinin ayri yeri mi var?

Kullananlar ne diyorlar?

Tesekkurler simdiden.
0
damba
(07.02.18)
öeeh abi 3310 mu daha iyi iphone x mi?

sorduğun soru kısaca bu.

tabiiki after effects.

imovienin basit render ayarları bile yetersiz, fps falan seçemiyorsun, codec desen 4 5 tane codec var içinde.

buna karşın after effecs de renderlerde 20 çeşit codec var, packlarla bu 30 40 a kadar çıkıyor.

sadece presetlerdeki efektleri bile çok fazla ve kullanışlı, bir de plugin satın alıp kullanırsan uçup gidiyor.

ayrıca after effect de template , efect preset satın alıp kullanabiliyorsun.


özet geçetim, imovie'nin yeri falan yok. o derece...

adobe premiere ile de yapabilirsin ama ben after effect de yapıyorum bu tür işleri.


kısa filmde yapılabilecek şeyleri düşünüyorum kısaca

kesme biçme yani montaj

color correction

basit kamera hareketleri, belki biraz slow motion tarzı efektler ekleme, belki yeşil perdede çekilmiş bi kaç sahneyi izole edip, mekana yerleştirme

belki biraz contrast, exposure ayarı

eğer flicker varsa, anti flicker

render

imovie de anca kesip biçip, render alırsın, o da istediğin codec ve fps de olmaz.

ha bak after effects le ilgili bir sürü tutorial var youtube da, adobe premiere ile ilgili de vardır ama after effect kadar değil.
0
Photographer
(07.02.18)
amacı farklı iki programı kıyaslamışsınız. doğru soru imovie mi yoksa premiere mi? doğru cevap premiere.
0
brakgn
(07.02.18)
@brakgn premiere bilmiyorum, açtığımda çok yabancı geliyor , premiere konusunda şunu merak ettim ben.

premiere de yapıp after effecs de yapamıyacağım neler var?
0
Photographer
(07.02.18)
ben imovie de yapabildiğim herşeyi ve çok daha fazlasını after effects içinde sorunsuzca yapabiliyorum ikisi de var bilgisayarımda?

niye kıyaslayamıyorum peki?

senin premiere de yapıp da benim after effects içinde yapamadığım ne var?

peki benim after efects içinde yapabildiklerimi premiere de yapabiliyor musun?

premiere de montajı, kurguyu yaptın, bitti?

ee color correction? kamera haraketleri? raw video işleme? açılış kapanış teması, camera shaking, flickering engelleme?

adam öğrenci gidip lisans satın alcak, premiere alırsa bunların hepsini premiere içinde yapabilecek mi?
0
Photographer
(07.02.18)
tamam imovie de yapsın o zaman, temin yazdığım işlemleri yapmasın, çamur gibi görüntüsü olsun? kamera sallantısı, flickerin, sahneler arasındaki geçişlerdeki farklar?

bu mu daha yapıcı çözüm?

kaldı ki iki uygulamayı da kendisi yazmış, ben söylemedim ki..?
0
Photographer
(07.02.18)
edit için iMovie. After Effecfs daha ziyade Final Cut denen programın dengi gibi.
0
babilbaligi
(07.02.18)
(1)

asp.net core web api kullanımı?

estimated time left
merhaba. asp.net core ile web api oluşturdum. crud işlemlerini gerçekleştiren basit bir servis. bu servisi kullanan bir web sitesi oluşturmaya çalışıyorum. örnekler ajax kullanılarak yapılmış. ben bu servisi mvc ile oluşturduğum bir projede kullanmak istesem sadece viewlar üzerinden örneklerde olduğ
merhaba. asp.net core ile web api oluşturdum. crud işlemlerini gerçekleştiren basit bir servis. bu servisi kullanan bir web sitesi oluşturmaya çalışıyorum. örnekler ajax kullanılarak yapılmış. ben bu servisi mvc ile oluşturduğum bir projede kullanmak istesem sadece viewlar üzerinden örneklerde olduğu gibi ajax ile birlikte mi kullanmalıyım? mesela servisin post işlemini kullandık ve bize bir id değeri döndürdü. burada bu id değeri üzerinden read işlemi yapmak istediğimde servisi kullanabiliyorum ama mvc projesinde bu işlem nasıl olucak. post işlemini yaptık ve 58468 id değeri elde ettik. domain.com/58468 ile okuma işlemi yapmak istediğimde nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum? controller tarafından ilgili id değerini alıp tekrar viewa yollayıp ordan ajax ile servisten okuma mı yapmalıyım?
0
estimated time left
(07.02.18)
Mvc den kastın asp.net mvc işe controllerda istekleri yakalayıp servisi backendse çağırırıp viewa servis sonucunu dönebilirsin. Ama benim sana önerim apilerin önünde angular tarzı birşey kullanman bi daha apinin önüne aspnet mvc projesi koyma.
0
ougkour
(08.02.18)
(2)

uzaktan kumanda2

obez kirpi george
https://www.eksiduyuru.com/duyuru/1258151/uzaktan-kumandaistediğim şey şu; elimde bir verici olacak, ben o vericiden sinyal yolladığım zaman (ve müddetçe) bir lamba(küçük fener lambası yani) yansın istiyorum. çok kısa mesafeden, başka fonksiyon yok, lamba yanıyor-lamba yanmıyor olacak.(en basit sist
www.eksiduyuru.com

istediğim şey şu; elimde bir verici olacak, ben o vericiden sinyal yolladığım zaman (ve müddetçe) bir lamba(küçük fener lambası yani) yansın istiyorum. çok kısa mesafeden, başka fonksiyon yok, lamba yanıyor-lamba yanmıyor olacak.(en basit sistem işte)

bana hangi malzemeler lazım? aliexpress gibi yabancı ya da robotistan.com gibi yerli sitelerin linkleri olabilir. alıcı, verici, buna uygun lamba ve bataryaların linkleri lazım, yardımcı olabilir misiniz?
0
obez kirpi george
(07.02.18)
Diğer duyuruda verdiğim tek kanallı verici alıcı bu işi yapıyormuş, birden farklı özelliği varmış ama sana lazım olan özelliği de var.

Kumanda işini çözdük, alıcı tarafından yakılacak/çalıştırılacak/sürülecek şey ise sana kalmış.

Lamba mı yakarsın, motor mu çevirirsin, kapı mı açarsın sen bilirsin. Tabi ki alıcıdaki röle 10 amper olduğu için 10 amperden daha güçlü bir şey sürersen röle kısa zamanda bozulur.
0
John Bloor
(07.02.18)
@john bloor
kumanda değil de modül mü çip mi her neyse ondan istiyorum, antensiz, pil yataksız vs.
0
🌸obez kirpi george
(07.02.18)
(3)

Telefon tavsiyesi vol 32324

dilemma of subscribtionability
600 ila 800 tl arası tavsiye edeceğiniz akıllı telefon.öncelikler:dayanıklılık/kalitetutarlılık (donmama takılmama)kullanım ağırlığı:arama, whatsapp, internet, fotoğraf
600 ila 800 tl arası tavsiye edeceğiniz akıllı telefon.

öncelikler:

dayanıklılık/kalite
tutarlılık (donmama takılmama)

kullanım ağırlığı:
arama, whatsapp, internet, fotoğraf
0
dilemma of subscribtionability
(07.02.18)
Xiaomi modellerine bak derim
0
karabela
(07.02.18)
xiaomi diyecektim ama zaten söylenmiş
0
tolga asp
(07.02.18)
950 lira civarında xiaomi red mi note 4 32gb var. ben 64gb modelini aldım süper telefon. nokia 2100'dan beri en beğendiğim telefonum.
0
wampex
(07.02.18)
(1)

mavi ekran

kibritsuyu
bin yıldır ilk defa mavi ekran gördüm.ekşi sözlük konulu videolar'daki "windows sesinin yıllar içindeki değişimi" isimli videoya tıkladım, ilk tıklayışta görüntü kapanıp açıldı, sağ altta windows balonu çıktı bu formatı desteklemiyor gibi bir şey yazdı, video da açılmadı. tekrar tıkladığımda ise bil
bin yıldır ilk defa mavi ekran gördüm.

ekşi sözlük konulu videolar'daki "windows sesinin yıllar içindeki değişimi" isimli videoya tıkladım, ilk tıklayışta görüntü kapanıp açıldı, sağ altta windows balonu çıktı bu formatı desteklemiyor gibi bir şey yazdı, video da açılmadı. tekrar tıkladığımda ise bilgisayar mavi ekran verip yeniden başladı.

öteki konulu videoları izleyebiliyorum. bilgisayarın da bildiğim kadarıyla böyle bi sorunu yok.

niye sadece o videoya tıklayınca mavi ekran aldım ben? bi deneyebilir misiniz, video mu sıkıntılı acaba?
0
kibritsuyu
(07.02.18)
ikinci denememde de oldu aynısı. öbür videolarda sorun yok, bir tek o videoda yapıyor.
0
🌸kibritsuyu
(07.02.18)
(3)

bilgisayar sıfırlamaç

neynep
merhabalar, bilgisayarımı başka birine vereceğim de, win7 var içinde. Tüm dosyalarımı da aldım, sildim. Win7 sıfırlamaya baktım internetten, sistem geri yükleme diyor bişiler diyor ama tam çalışmaz bişey olur diye korkuyorum. alan da bilgisayarcıya götürecek herhalde. Ama onun öncesinde hem öyle tam
merhabalar,
bilgisayarımı başka birine vereceğim de, win7 var içinde. Tüm dosyalarımı da aldım, sildim.
Win7 sıfırlamaya baktım internetten, sistem geri yükleme diyor bişiler diyor ama tam çalışmaz bişey olur diye korkuyorum.
alan da bilgisayarcıya götürecek herhalde. Ama onun öncesinde hem öyle tam fabrika çıkışı değil ( öyle de olur da, ek bişey gerekirse yapamam diye), hem de benim dosyalarımın kalıntısı kalmasın diye ne yapılabilir, ne önerirsiniz?

Teşekkürler, gracias
0
neynep
(07.02.18)
HDD içinde eskiden mahrem görüntüleriniz ya da önemli belge/bilgileriniz olduysa mutlaka hdd'yi sökün.

Ya da hdd'yi fiziksel olarak gerçekten silen bir program ile temizleyin, ki baya uzun iş. Yanlış hatırlamıyorsam 30 küsür defa low format atarak yapıyor bu işi programlar.

Bahsettiğimiz önemli şeyler yoksa ver gitsin ne olacak?
0
John Bloor
(07.02.18)
chrome'daki hesapların izleri ve semi-mahrem fotoğraflar var. fotoğraflar şantajlık değil. öyle verebilirim de, hiçbişey yapmadan vermeyi yediremiyorum kendime, normal kullanımda o kadar şeye dikkat etmeye çalışırken, seçerek yükleme yaparken, şifre, kullanıcı bilgileri şudu budur..


o yüzden, ccleaner ile bi temizliyorum. bi de bi wipe programı bulmaya çalışıyorum, çoooook uzun sürmeyen.
0
🌸neynep
(07.02.18)
John Bloor
(07.02.18)
(3)

Dış IP'den içteki bir IP'ye nasıl bağlanacağız?

gezegen olan pluton
Mesela iç IP'miz 192.168.140.10 olsun dış ip'de 71.101.105.210 olsun,bu iç ip adresine dışardan erişmek için örneğin ssh bağlantısında nasıl yazarız?
Mesela iç IP'miz 192.168.140.10 olsun dış ip'de 71.101.105.210 olsun,

bu iç ip adresine dışardan erişmek için örneğin ssh bağlantısında nasıl yazarız?
0
gezegen olan pluton
(06.02.18)
Modemden yönlendirme yapman gerekiyor, normalde firewall üzerinden yapıyoruz modemde nasıl olduğunu bilmiyorum. Modem nedir bu arada?
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(06.02.18)
Ya vpn server kurulacak ya da yönlendirme
0
kompisko
(06.02.18)
modem'den port yönlendirmen gerekiyor. ssh portu 22, modeminden tcp 22 portunu 192.168.140.10'a yönlendireceksin.

modem değil firewall'sa firewall'a göre değişir, hem port yönlendirip hem de firewall kurallarında izin vermen gerekebilir. tahminimce firewall değil, firewall'u azıcık bilen bi insan bunu sormazdı :)
0
washe
(06.02.18)
(4)

ssd hızı nasıl?

jamiro
yeni aldım teste soktum ama bu değerler bana pek bir şey ifade etmiyor:)https://i.hizliresim.com/azXa64.png
yeni aldım teste soktum ama bu değerler bana pek bir şey ifade etmiyor:)

i.hizliresim.com
0
jamiro
(06.02.18)
i.hizliresim.com

benimki şöyle bişi :p
0
washe
(06.02.18)
sata ssd'ler için normal. sata arabiriminin hız sınırı bunlar.

@washe
bu da da pci express arabirimini kullanan ssd.
0
nickini degistiren yazar
(06.02.18)
cok fazla io gerektiren seyler yapmiyorsaniz gayet yeterlidir bu hizlar. nvme ssdler arkadasin da paylastigi gibi bu hizlari 5e 6ya katlamaya basladi ama onun segmenti farkli bu farkli
0
ahoy kaptan
(07.02.18)
ahoy'un dediği gibi, benim paylaştığım nvme. samsung 960 evo.
0
washe
(07.02.18)
(1)

Mac Os ve Photoshop yükleme hakkında yardım etmek isteyen beri gelebilir mi

bir ileti paylastim
? yükleme ve lisans hakkında sorularım var. teşekkür ederim.
?

yükleme ve lisans hakkında sorularım var. teşekkür ederim.
0
bir ileti paylastim
(06.02.18)
Photoshop aylık/yıllık üyelik modeline geçti 1-2 sene önce, artık Adobe Creative Cloud üzerinden indiriliyor. Sorularınız olursa cevaplayabilirim.
0
saygilarefendim
(06.02.18)
(4)

Macbook Pro Retina (late 2013) ikinci el alınır mı?

adim cikmis dokuza
Selamlar. Cihazı ağırlıklı olarak fotoğraf ve video düzenlemesinde kullanacağım. İkinci el bulduğum cihazın özellikleri;13 inç retina ekran2.4 Ghz i5 işlemci256GB SSD Disk8GB RamPil döngüsü: 607Fiyatı 3500 lira. Bu özelliklerdeki bir bilgisayar yapacağım işleri kaldırabilir mi?
Selamlar.
Cihazı ağırlıklı olarak fotoğraf ve video düzenlemesinde kullanacağım.

İkinci el bulduğum cihazın özellikleri;
13 inç retina ekran
2.4 Ghz i5 işlemci
256GB SSD Disk
8GB Ram
Pil döngüsü: 607

Fiyatı 3500 lira. Bu özelliklerdeki bir bilgisayar yapacağım işleri kaldırabilir mi?
0
adim cikmis dokuza
(06.02.18)
işinizi görür. sadece ekran boyutu sıkıntılı. benzer işler için kullanıyorum, 13 inch çok küçük kalıyor bazen. fiyat konusunda bir şey diyemeyeceğim.
0
brakgn
(06.02.18)
3500den ucuza alınabilir gibi sanki.
0
tchuck
(06.02.18)
@brakgn; ekran boyutu beni de düşündürdü ancak taşınabirliği şu aşamada benim için daha önemli. yerleşik bir sistemim var işlerime nihai halini verdiğim. bunun dışında mobil olduğum zamanlarda beni yarı yolda bırakmayacak, renk konusunda beni çok fazla yanıltmayacak bir bilgisayar olduğu sürece işimi görür diye düşünüyorum.

@tchuck; 3500'den aşağıya doğru indikçe ilanlarda daha az detay verilmeye başlanmış, o yüzden biraz kuşkulu geliyor o ilanlar :)
0
🌸adim cikmis dokuza
(06.02.18)
Bende aynı özelliklerde Mid-2014 var. Acayip memnunum. Muhtemelen bu bulduğunun tek farkı işlemcisi bir önceki nesildir. Video düzenlemede performans belki etkilenebilir ama öldürmez. Pazarlık yapıp 3.200'e falan kapatmaya bak.
0
himmet dayi
(06.02.18)
(4)

Bilgisayarda takılma ve saçmalık

senolll
Merhaba,Yeni bir laptop aldım, msi gs63vr 7rf modeli.her şey normaldi, şu an bir oyun yüklüyorum Battelefield 1. Başka programda mesela burada yazı yazarkennnnnnnnnnnnnnnnn ben 1 tuşa basıyorummmmmmmmmmmmmmmmm 10 tane falan basılıyorrrrrrrrrrrrrrrrr................. Silmeye uğraşınca da silme tuşu d
Merhaba,

Yeni bir laptop aldım, msi gs63vr 7rf modeli.

her şey normaldi, şu an bir oyun yüklüyorum Battelefield 1. Başka programda mesela burada yazı yazarkennnnnnnnnnnnnnnnn ben 1 tuşa basıyorummmmmmmmmmmmmmmmm 10 tane falan basılıyorrrrrrrrrrrrrrrrr................. Silmeye uğraşınca da silme tuşu da çok basılıyor. niye böyle yapmaya başladı?????????????????****************

silmekten de yoruldum hataları maruzzz görün.................

Teşekkürler

ek:
i.hizliresim.com
0
senolll
(06.02.18)
lanet windows 10 güncellemeleri olabilir.
bilgisayarı birkaç saat açık bir şekilde kendi haline bırakmayı deneyin.

wifi bağlantınızı "tarifeli bağlantı" haline getirmek de güncellemenin durmasını sağlayabilir.
0
işimdeyim gücümdeyim
(06.02.18)
@işimdeyim gücümdeyim: şu an herhangi bir windows güncelleeeeemesi yapılmıyorrrrrrrrrrrrrrrrr. Sadece oyun yüklüyorum. Bir deeeee autocad, chrome açık................

@photographer: hayır torrent değil ea'nın officialllllllllllllllll uygulaması originden deneme sürümü indiriyorum amaaa 10 saatlik deneme yani oyun normal yükleniyorrrrrrrrrrrrrrrrr 60 ggggggggggggggggggggggggggggggggbbbbbbbbbbbbbbbbb
0
🌸senolll
(06.02.18)
external klavye kur dene
sıfırdan format at mumkunse msi uygulamaları olmasın.
0
kingcyrax
(06.02.18)
Uzuldum valla. Virus taramasi yapin acilen.
0
imelih
(06.02.18)
(1)

Wordpress'ten anlayan var mı ya?

tchuck
arkadaşlar şöyle bir sitem var. ben buna cdn falan da kurdum. ancak anasayfasındaki resimler haddinden fazla büyük.http://www.mutluko.com/yani ben anasayfadaki fotoğrafların; atıyorum maximum 200px genişliğinde resize edilmesini ancak post detay sayfasında yine 1000 küsur pixel genişlikte gözükmesin
arkadaşlar şöyle bir sitem var. ben buna cdn falan da kurdum. ancak anasayfasındaki resimler haddinden fazla büyük.

www.mutluko.com

yani ben anasayfadaki fotoğrafların; atıyorum maximum 200px genişliğinde resize edilmesini ancak post detay sayfasında yine 1000 küsur pixel genişlikte gözükmesini istiyorum. ancak wordpress'te böyle bir ayar bulamadım. ya hepsini topyekün küçültüyor ya da topyekün büyütüyor.

var mı anlayan eden.
0
tchuck
(06.02.18)
anasayfada görülecek olanı "öne çıkarılan görsel" olarak belirliyor musunuz?
0
rosencruz
(06.02.18)
(1)

youtube playlist takip

nickfury
Diyelim ki içinde 100 civarı sıralı video olan bir playlist var ve ben bunu izlemey başlıyorum. Bunun takibini nasıl yapabilirim, yani hangisini izlediğimi işaretleme gibi bir durumum yok zannedersem. En son çare olarak videoları daha sonra izle listesine ekledim ve izlediklerimi oradan silerek yapm
Diyelim ki içinde 100 civarı sıralı video olan bir playlist var ve ben bunu izlemey başlıyorum. Bunun takibini nasıl yapabilirim, yani hangisini izlediğimi işaretleme gibi bir durumum yok zannedersem. En son çare olarak videoları daha sonra izle listesine ekledim ve izlediklerimi oradan silerek yapmaya çalıştım ama bu da içime sinmedi. Var mıdır bunun bir çaresi?
0
nickfury
(05.02.18)
youtubea login olursan hangi videoları ne kadar izledeğin kırmız bir barla gösteriliyor.
0
mr.brown
(05.02.18)
(2)

whatsapp yukarı kaydırma

patronaj
selamlar.şu sorundan bıktım artık. her seferinde telefon titriyor, çok rahatsız edici. o kadar kurcaladım ama bulamadım. var mı bundan kurtulmanın bir yolu?http://i.hizliresim.com/PlQo26.jpg
selamlar.
şu sorundan bıktım artık. her seferinde telefon titriyor, çok rahatsız edici. o kadar kurcaladım ama bulamadım. var mı bundan kurtulmanın bir yolu?
i.hizliresim.com
0
patronaj
(05.02.18)
yukarı kaydırarak kapatmazsan o da çıkmaz :) zaten sık kullandığın uygulamaları kapatmayıp açık bırakmak, hatta hiçbir programı kapatmamak pil performansı için daha olumlu.
0
washe
(05.02.18)
Bende her zaman değil bazen çıkıyor bu uyarı ama hiç titremiyor. Whatsapp'ta ayarlarda "uygulama içi bildirim"lerde titreşimim kapalı. Belki o yüzden titremiyordur. Onu kapatmayı deneyebilirsin. Whatsapp zaten açıkken ayrıca titremesine gerek yok gibi geliyor bana. Tilifonum 6s.
0
lazor
(05.02.18)
(6)

cs:go'da online olma

matilda
Dün CS:GO yükledim. Steam'da da görünüyor ama oyuna girince CS:GO çevrimdışı diyor. Bunu nasıl çevrimiçi yapabilirim ya ben de oynamak istiyorum. Botlarla oynayabiliyorum sadece o da zevk vermiyor. Ben sis atma oç yazdığımız günleri özledim
Dün CS:GO yükledim. Steam'da da görünüyor ama oyuna girince CS:GO çevrimdışı diyor. Bunu nasıl çevrimiçi yapabilirim ya ben de oynamak istiyorum. Botlarla oynayabiliyorum sadece o da zevk vermiyor. Ben sis atma oç yazdığımız günleri özledim
0
matilda
(05.02.18)
steam kütüphanede oyuna sağ tıkla-özellikler-yerel dosyalar-oyun dosyalarını doğrula yapmayı dene ve oyuna gir.

olmazsa kitaplıklar-yeni klasör ekle gibi bir yol vardı. bilen birisi yazar bu yolu da sanırım.
0
patronaj
(05.02.18)
Steam'den satın alarak yükledin değil mi?
0
himmet dayi
(05.02.18)
steam'dan satın almadım ama 24 tl'ymiş. eğer yapamazsam alırım yani bişey değil
0
🌸matilda
(05.02.18)
benim hesabi vereyim kullan biraz istiyorsan
0
purple rain
(05.02.18)
@purple rain, ciddiliyse olur :D
0
🌸matilda
(05.02.18)
yolladim :D
0
purple rain
(05.02.18)
(2)

Adsl'den websitesine bağlanamamak?

atom karincanin torunu
Merhaba işin uzmanları,Sabahtan beri https://keepa.com/ adresine modem üzerinden olan bağlantılarda bağlanamıyorum, öncesinde sitede sorun var zannettim fakat telefonun kendi internetinden bağlandığımda sorunsuz olduğunu gördüm.Bu modem üzerinde bağlanamama derken, tabletten telefondan, bilgisayarla
Merhaba işin uzmanları,
Sabahtan beri keepa.com adresine modem üzerinden olan bağlantılarda bağlanamıyorum, öncesinde sitede sorun var zannettim fakat telefonun kendi internetinden bağlandığımda sorunsuz olduğunu gördüm.

Bu modem üzerinde bağlanamama derken, tabletten telefondan, bilgisayarlardan yaptığım denemelerin tamamında site açılmıyor, zaman aşımına uğruyor. (ERR_TIMED_OUT)
Modemi yeniden başlattım, yeni ip falan aldım yok olmadı.

Sebebi ne olabilir sizce?
0
atom karincanin torunu
(05.02.18)
DNS ?
0
westblack
(05.02.18)
Modemi fabrika ayarlarına döndürdüm yeniden kurdum.
Cihazlarda DNS yoktu otomatikte idi yani, siz yazınca dns ile denedim maalesef gene erişemiyorum :/

VPN ile bağlanabiliyorum siteye fakat diğer türlü yok olmuyor. Bağlantının nerede sıkıntı çıkardığını tespit edebileceğim bir araç var mı?

An itibari ile DÜZELDİ
0
🌸atom karincanin torunu
(05.02.18)
(2)

Uzun zamandır kullanılamayan play station 3

zugas
ps3 ü uzun zamandır kullanmıyorduk, geçen bir açtım. Kollardan birisi sağa çekiyor. Sağ tuşu takılı kalıyor gibi. biraz oynadıktan sonra düzeldi. neredeyse ısınınca düzeldi diyeceğim. bugün yine baktım. yine aynısı. önce sağ tuş takılı gibi, biraz oynayınca düzeliyor. tahmini 3 4 dakika sonra normal
ps3 ü uzun zamandır kullanmıyorduk, geçen bir açtım. Kollardan birisi sağa çekiyor. Sağ tuşu takılı kalıyor gibi. biraz oynadıktan sonra düzeldi. neredeyse ısınınca düzeldi diyeceğim. bugün yine baktım. yine aynısı. önce sağ tuş takılı gibi, biraz oynayınca düzeliyor. tahmini 3 4 dakika sonra normale dönüyor.

bu neden olur. nasıl düzeltebilirim. tamir ettirmeye gerek kalmadan sorunu çözebilir miyim? başına daha önce böyle bir olay gelen var mı?
0
zugas
(05.02.18)
eskimiş olabilir içindeki parçaları vs. bende de xbox360 kolu var kendi kendine kapanıyor. gittim yenisini aldım rahat ettim.
0
ozdek
(05.02.18)
Toz giriyor bence.

Ben ufluuorum kapaliyken o joystick kismini saga sola cevirip.
0
kuehles blondes
(05.02.18)
(3)

Mac OS'ta Açılamayan RAR dosyası!

soufigay
Merhaba;İndirdiğim şifreli RAR dosyasını Mac OS El Capitan'da bir çok rar extract uygulamasıyla açmayı denedim, denediklerim;StuffIt ExpanderUnRar XiZipRar Expander BetaHepsinde aynı hatayı alıyorum: dosya.rar is not RAR archive No files to extractBu sorunu nasıl çözebilirim?
Merhaba;

İndirdiğim şifreli RAR dosyasını Mac OS El Capitan'da bir çok rar extract uygulamasıyla açmayı denedim, denediklerim;

StuffIt Expander
UnRar X
iZip
Rar Expander Beta

Hepsinde aynı hatayı alıyorum: dosya.rar is not RAR archive No files to extract

Bu sorunu nasıl çözebilirim?
0
soufigay
(05.02.18)
Acaba rar dosayası bozuk olabilir mi ? İsterseniz tekrardan indirin öyle deneyin.
Ben The Unarchiver kullanıyorum
0
JK
(05.02.18)
theunarchiver.com bunu kullanıyorum ama 4 tane programın açamadığı dosyadan bi şüphelendim açıkçası. Dosya bozuk olmasın?
0
10032007
(05.02.18)
Problem çözüldü unarchiver süpermiş
0
🌸soufigay
(05.02.18)
(2)

Mikrofonu olmayan kulaklıktan karşıya ses gitmesi

masmeleddin erdogan
Bu bir problem değil, sadece nasıl olduğunu anlamak istiyorum.Sennheiser'ın ucuz bir modelini kullanıyorum. kulak içi kulaklık. iki yıldır mikrofonu yok diye müzik dinlerken arama geldiğinde kulaklığı çıkarıp öyle konuşurdum. ancak bugün bir arama geldi ve mikrofonlu diğer kulaklığın takılı olduğunu
Bu bir problem değil, sadece nasıl olduğunu anlamak istiyorum.

Sennheiser'ın ucuz bir modelini kullanıyorum. kulak içi kulaklık. iki yıldır mikrofonu yok diye müzik dinlerken arama geldiğinde kulaklığı çıkarıp öyle konuşurdum. ancak bugün bir arama geldi ve mikrofonlu diğer kulaklığın takılı olduğunu düşünerek konuşunca karşıya sesim gitti. bildiğin mikrofonlu kulaklıkla konuşuyormuş gibi oldu.

Bunun nedeni ne olabilir sizce? kulaklık yokmuş gibi telefonun kendi mikrofonundan mı gidiyor ses?
0
masmeleddin erdogan
(04.02.18)
Cevabını yazmışsın evet telefonlar mikrofonlu olup olmadıklarını anlayabiliyor ona göre kendi mikrofonunu kullandırıyor.

Sokakta bu şekilde kulaklık kulağında telefonu ağzına tutarak çok insan gördüm.
0
atom karincanin torunu
(04.02.18)
kulaklığın mikrofonu olmadığı zaman telefon mikrofonu çalışıyor.
yıllardır öyle kullanıyorum.
0
d e j i n
(04.02.18)
(9)

subdomainin başka bir domainin subdomaini göstermesi

ensar
mesela, subdomain.domain1.com'a girdiğimizde subdomain.domain2.com açılsın istiyorum. adres bardaki adres ilk girdiğimi göstersin (değişmesin) ama hedef siteyi göstersin. mümkün müdür DNS kaydıyla falan?
mesela, subdomain.domain1.com'a girdiğimizde subdomain.domain2.com açılsın istiyorum. adres bardaki adres ilk girdiğimi göstersin (değişmesin) ama hedef siteyi göstersin. mümkün müdür DNS kaydıyla falan?
0
ensar
(04.02.18)
.htaccess doyasına şunu yapıştır.

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^subdomain.domain1.com
RewriteRule ^(.*) subdomain.domain2.com [P]
0
kompisko
(04.02.18)
yalnız .htaccess değil web.config dosyası çalışıyor. windows server
0
🌸ensar
(04.02.18)
@duyulmasi gerektigi kadar
ve fakat yönlendirme olmaksızın, adres çubuğunda ilk adres duruyorken hedef adresteki sitenin gösterimini istiyorum. 301 yönlendirmesi, nihayetinde yönlendirme değil midir? adres satırındaki adresi değiştirmez mi?
0
🌸ensar
(04.02.18)
@duyulmasi gerektigi kadar
iframe içinde gösterim pek sağlıklı olmaz, evet.
0
🌸ensar
(04.02.18)
site size ait değilse curl veya file_get_contents kullanabilirsiniz. site size aitse önerilmeyen frame aslında daha mantıklı olur. Tüm içeriği iki farklı subdomainde göstermek önerilmez, duplicate content yüzünden arama motorları hiç hoş karşılamaz.
0
goodz
(04.02.18)
@goodz
her iki site de bana ait. arama motorlarının nasıl karşıladığı hiç önemli değil aslında. cname veya a record ile yapılabildiğine dair şeyler var ama bir türlü yapamadım.
0
🌸ensar
(04.02.18)
@duyulmasi gerektigi kadar
birden çok domaini bu şekilde bir noktaya yönlendirmek istiyorum. her seferinde kopyalama işleri çok meşakkatli olur. hem de bir güncelleme yapayım desen her birine ayrı ayrı güncelleme büyük sorun olur.
0
🌸ensar
(04.02.18)
pekala. çok teşekkür ederim hepinize.
0
🌸ensar
(04.02.18)
bir diger yol da cdn kullanmak, subdomain.domain1.com icin bir cdn olustur. (fastly olur, cloudflare olur) subdomain.domain2.com'u origin olarak goster.

ya da nginx reverse proxy de olur.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(04.02.18)
(1)

word madde işaretleri sıralama

lnfinity
Word'de madde işaretleri böyle https://i.hizliresim.com/1JdNWp.png yamuk yumuk duruyor."Liste girintilerini ayarla" kısmından yapılıyor yazıyor internette denedim ama olmadı.1 saattir bununla uğraşıyorum.
Word'de madde işaretleri böyle i.hizliresim.com yamuk yumuk duruyor."Liste girintilerini ayarla" kısmından yapılıyor yazıyor internette denedim ama olmadı.1 saattir bununla uğraşıyorum.
0
lnfinity
(03.02.18)
en kolayı ama en doğrusu değil:

bozuk paragrafı not defterine yapıştırın, eskisini silin, not defterinen geri yapıştırın, tekrar maddelendirin.
0
celeron 300a
(03.02.18)
(8)

macbook air vs thinkpad t450s

bitch please
Arkadaşlar, macbook air şuan 3700 tl civarında. sahibindenden sıfır t450s buldum, fiyatı 4000 tl. sizce hangisi? daha önce mac hiç kullanmadım. thinkpad t430 kullanmıştım, gayet iyi makineydi. ama daha iyi kıyaslama yapabilecek arkadaşları piste bekliyorum.
Arkadaşlar,

macbook air şuan 3700 tl civarında. sahibindenden sıfır t450s buldum, fiyatı 4000 tl.

sizce hangisi? daha önce mac hiç kullanmadım. thinkpad t430 kullanmıştım, gayet iyi makineydi. ama daha iyi kıyaslama yapabilecek arkadaşları piste bekliyorum.
0
bitch please
(03.02.18)
3700'lük air'in ekranı kötü bence t450s'in de 2-3 modeli var ekran çözünürlüğünün farklı olduğu onları karşılaştırın bence önce.
0
valkin rockefeller
(03.02.18)
@valkin,

maalesef t450s için o kadar seçeneğim yok. sıfırını bulmak bile pek kolay değil.

macbook air ekran konusunda standart diye biliyorum, seçenek yok yine. ama macbook'ların ekranı her türlü tüm laptoplardan daha iyi oluyo bence.
0
🌸bitch please
(03.02.18)
standart değil retina olanlar ve olmayanlar olarak 2'ye ayrılıyor.ben retina kullanıyorum arkadaşım için retina olmayan modele baktık renk ve çözünürlük farkı çok yüksekti.ekrana çok önem vermiyorsanız dizi, film izleyip, internette takılırım diyorsanız air bence de mantıkı o zaman.
0
valkin rockefeller
(03.02.18)
amaca gore degisir. macos ve windows farki var en basta. duz kullanim icinse ve onceden de windows kullandiysaniz thinkpad maci dover bence. t430 kullaniyorum ben de. ama mac hic kullanmadim, desteksiz salliyorum yani.
0
icim urperiyor
(03.02.18)
Çözünürlüğüne baktım, Air'dan yüksek ama çok da fazla yüksek değil. Bir de Lenovo bir türlü IBM'in doksanlardan kalma kalas tasarımından vazgeçemedi, üzerine Windows denen garabeti ekleyince o çözünürlük farkı değmez, Macbook alır.
0
i was made for you
(03.02.18)
macbook. sarji daha uzun gidiyor, kullanimi daha rahat, daha hafif, daha dayanikli, ikinci elde daha iyi.

ekran meselesinde farklari benim gozum secmiyor, bilemiyorum.
0
babilbaligi
(03.02.18)
T450 değil ama t440 ve x250 çok sattım satıyorum. Thinkpad diyorum.
0
Giovanni Pipitto
(04.02.18)
@babilbaligi,

macbook "daha dayanıklı" demişsin. Thinkpad Nasa tarafından kullanılmış, dünyanın en sağlam ve dayanıklı bilgisayarı şuan :)
0
🌸bitch please
(04.02.18)
(1)

sahibinden.com üzerinden get ile toplama pc

cetoxim
satın alan var mı?velev ki kasa arızalı geldi veya sorunlu çıktı. aynı gün tutanak tutturup geri gönderebiliyor muyuz?
satın alan var mı?
velev ki kasa arızalı geldi veya sorunlu çıktı. aynı gün tutanak tutturup geri gönderebiliyor muyuz?
0
cetoxim
(02.02.18)
normal e-ticaret sitelerindeki hakların geçerli, 14 gün içinde sorgusuz iade de yaptırabilirsin. Bozuk olursa zaten ayıplı olmuş olur.
0
gezegen olan pluton
(04.02.18)
(2)

hafıza yönetimi

neynep
merhabalar,dosyalama, klasörleme, gruplama vs konularında çok zorlanıyorum. Hele bilgisayar ve telefon yedekleme işleri tam delirtici oluyor bu yüzden. Telefon ve bilgisayar için hafıza yönetim aracı öneriniz var mıdır?( şu dosyalar en çok yer kaplıyor, şu dosyalardan iki tane var, hatta şu klasör h
merhabalar,
dosyalama, klasörleme, gruplama vs konularında çok zorlanıyorum. Hele bilgisayar ve telefon yedekleme işleri tam delirtici oluyor bu yüzden.

Telefon ve bilgisayar için hafıza yönetim aracı öneriniz var mıdır?
( şu dosyalar en çok yer kaplıyor, şu dosyalardan iki tane var, hatta şu klasör hem burda hem burda var filan gibi şeyler dese mesela)

Teşekkür ederim
Dertsiz günler dilerim
0
neynep
(02.02.18)
Windowsa windirstat
Linuxa du,ncdu

Ama bunlar boyuta göre listeliyor. Tekrarlayan dosyayi göster gibi bir özellik var midir bilmiyorum
0
rastocasdelay
(02.02.18)
treesize yazılımını kullanıyorum. arayüzü basit ve kullanışlı.
aynı dosyaları bulmak için de Dupehunter var. arayüzü pek kullanışlı değil fakat veri işleme performansı üst düzeydir.
0
cetoxim
(02.02.18)
(4)

qr kod ile para çekme

patronaj
Selamlar.Mağaradan çıkmış gibi bir soru soruyorum.Henüz maaş kartımı İş Bankası'ndan teslim almadığım için 3 gündür QR kod ile para çekiyorum. İnanılmaz pratik bir şey. Bu hızlılığı hoşuma da gitti ve çıkıp almaya da gitmedim.(Uzak bir şubede zaten, 2-3 saat vakit ayırmam gerekiyor.)Neyse, bu QR'da
Selamlar.
Mağaradan çıkmış gibi bir soru soruyorum.
Henüz maaş kartımı İş Bankası'ndan teslim almadığım için 3 gündür QR kod ile para çekiyorum. İnanılmaz pratik bir şey. Bu hızlılığı hoşuma da gitti ve çıkıp almaya da gitmedim.(Uzak bir şubede zaten, 2-3 saat vakit ayırmam gerekiyor.)

Neyse, bu QR'da kesinti falan yok değil mi? Temassız gibi aylık ücret ya da komisyon ödemek durumunda kalır mıyım?
0
patronaj
(02.02.18)
QR'dan para çekince kesintiye uğramazsın.
0
unt0uchable
(02.02.18)
temasız da ücretsiz ki. yapı kredi (maaş hesabı) akbank normal hesap ve kredi kartı için de herhangi bir ücret ödemiyorum.
0
washe
(02.02.18)
Teşekkürler.

@washe, ziraat maximum 50 lira limitli ve sanırım sonrası için kesinti alıyor. 50 liradan yukarısını denemedim ama öyle denmişti alırken. (1,5-2 sene oldu)
0
🌸patronaj
(02.02.18)
@patronaj,

50 lira limiti offline kullanım için olması lazım. 50 lira üzerine şifre sorup online otorizasyona gidiyor. işlemden ayrıca bir ücret kesmiyor. temassız kartın aidat farkı varsa onu bilmiyorum.
0
inheritance
(02.02.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.