Giriş
(1)

bu wordpress teması nasıl?

9kuyruklukedi
görünüşünü sevdim ama şu açıdan iyi değil diyeceğiniz bir yanı var mı? https://themeforest.net/item/gridlove-creative-grid-style-news-magazine-wordpress-theme/17990371
görünüşünü sevdim ama şu açıdan iyi değil diyeceğiniz bir yanı var mı? themeforest.net
0
9kuyruklukedi
(06.01.20)
sayfa düzeni, reklam yerleştirmeleri vs baya güzel. kendi projem olsa alırdım ki baya seçici bir insanım ben.
0
kahverengi mont
(06.01.20)
(3)

internet ışığı yanıyor ama internete girmiyor.. yardım

pinositoz cebi
2 gün önce gece bilgisayarda film izlerken elektrikler gitti ve hemen geldi akabinde internete giremedim sonra amaan deyip yattım. sabah baktığımda tekrar girmiyordu. çünkü modemde hiç ışık yanmıyordu. aç kapa bi işe yaramadı. reset de attım bi işe yaramadı. ışık yanıyor 3 sanıye sonra sönüyor.. mü.
2 gün önce gece bilgisayarda film izlerken elektrikler gitti ve hemen geldi akabinde internete giremedim sonra amaan deyip yattım. sabah baktığımda tekrar girmiyordu. çünkü modemde hiç ışık yanmıyordu. aç kapa bi işe yaramadı. reset de attım bi işe yaramadı. ışık yanıyor 3 sanıye sonra sönüyor.. mü. hizmetlerini aradım arıza kaydı oluştu. döneceklermiş falan... daha sonrasında 20. deneyişimde modem açıldı internete girdi. cenabetlik şu ki tekrar elektrikler gitti. ve aynı sorun oluştu. sonra tekrar modemi çalıştırmayı başardım. ama şimdiki sorun her ışık normal yanarken. ne telden ne bilgisayardan internete giremiyorum. telde wi fi ağında oturum açın diyor bunu hiç demezdi. sonra türk telekom sayfasına yönlendiriyor. farklı telde de denedim sorun aynı. bilgisayarda da aynı durum var. internet bağlı gözüküyor ama girmiyor. modem kendi kurulum yapan bi model ağda oturum aç falan demezdi..

müşteri hizmetlerine de ulaşamıyorum 2 gündür. şürekli başka yerlere yönlendirip oyalıyor. bi türlü bağlamıyor. kafayı yiyeceğim. vallahi psikolojim bozuldu. bilen biri var mı? büyük duacısı olurum..
0
pinositoz cebi
(05.01.20)
reset atınca modeme kullanıcı adı ve şifre girdiniz mi?
0
ozdek
(06.01.20)
Modeme reset attığınız için kullanıcı adı ve şifresini, ve de wi fi şifresini sıfırlamıştır.

Modemi bir bilgisayara lan kablosuyla bağlayıp ip adresini yazarak arayüzüne gireceksiniz, oradan kullanıcı adı ve şifresini girip sonra da wi fi şifresini değiştireceksiniz.

Wi fi şifresini daha önce değiştirmediyseniz hep default kullandıysanız ellemeyin, modemin altında yazan şifredir zaten. Ama kullanıcı adı ve şifresini grmeniz gerekir.

Bazı modemlerde müşteri hizmetleri uzaktan bağlanıp bu işlemleri yapabiliyormuş.
0
John Bloor
(06.01.20)
cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.problem şöyle çözüldü; faturayı son ödemesine 15 gün olmasına rağmen bi ödeyeyim dedim ve 10 dk sonra internet geldi. evet çok saçma...
0
🌸pinositoz cebi
(14.01.20)
(9)

Seg Smart TV NETFLIX

yesil basli govel santor
Selam, Seg marka pek de smart olmayan bir Smart Tv kullanıyorum.TV uygulamaları arasında Netflix yok.Smart ekranında şöyle bir görüntü var.https://i.hizliresim.com/5NJ6Jj.jpgMarket de tırt, baktım uygulaması yok.Soru şu, ben bu TV'den nasıl Netflix e ulaşırım?Laptop HDMI bağlantısı şart mı?Yok mu bu
Selam, Seg marka pek de smart olmayan bir Smart Tv kullanıyorum.
TV uygulamaları arasında Netflix yok.
Smart ekranında şöyle bir görüntü var.
i.hizliresim.com
Market de tırt, baktım uygulaması yok.
Soru şu, ben bu TV'den nasıl Netflix e ulaşırım?
Laptop HDMI bağlantısı şart mı?
Yok mu bunun kolay bir yolu?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
yesil basli govel santor
(05.01.20)
mi box alabilirsin hocam. tv için.
0
syozkn
(05.01.20)
aynı ekrana sahip bir smart tv bende var. telefunken. netflix uygulaması var yalnız onun içinde. wireless değil kablolu internet ile netflix izliyordum tv üzerinden.
0
burya
(05.01.20)
@burya İnternet bağlantısı ile ilgili bir sorunum yok.

@syozkn bu aralar masraf çıkarmak istemiyorum kendime.

Teşekkürler.
0
🌸yesil basli govel santor
(05.01.20)
Bende de yoktu kendim açtım yazılım ile tavsiyeforumu.com burada senin ilacın
0
Melange
(05.01.20)
Hiç bir şey ile uğraşmaya gerek yok. TV yi İnternete bağla. Netflix uygulamasını telefonundan aç. Sağ üstte tv ye bağlanma simgesi var. Ona bas görüntüyü tv ye aktar.
0
x571
(05.01.20)
@melange oraya bakıyorum epey karışık. Uygun yazılımı bulmaya çalışıyorum. Teşekkürler.

@x571 YouTube'dan biliyorum o butonu ama netflix'te yok.
Emin misiniz öyle birşey olduğundan?
0
🌸yesil basli govel santor
(05.01.20)
Android box al güzel olur. Yalnız mümkünse modemden interneti box a lan kablosu ile aktar, daha hızlı olur. Ikinci seçenek laptoptan hdmi kablo ile bağlantı kurmak.
0
Topalordek
(05.01.20)
Aynen o YouTube da ki işaret.Ben yaklaşıklar 2yıl anlattığım şekilde kullandım. 3 ay önce Netflixi kapattığımda da aynı şekilde kullanıyordum. Ben tvyi kablo ile modeme bağlıyordum. Tv markası regal di. Akıllı tv internet e düzgün bağlanıyorsa program tv yi görür.
0
x571
(05.01.20)
care chromecast
0
crucio
(06.01.20)
(5)

İphone 5s güncelleme

gilly
şu an 10.3.3 versiyonunu kullanıyorum. 5s artık eski bir model olduğu için güncelleme yapmaktan çekiniyordum, telefonu yavaşlatır da bişey olur diye. ama whatsapp'ta bazı emojileri göremiyorum artık. güncelleme yapsam mı? yoksa hiç bulaşmamak mı lazım?
şu an 10.3.3 versiyonunu kullanıyorum. 5s artık eski bir model olduğu için güncelleme yapmaktan çekiniyordum, telefonu yavaşlatır da bişey olur diye. ama whatsapp'ta bazı emojileri göremiyorum artık. güncelleme yapsam mı? yoksa hiç bulaşmamak mı lazım?
0
gilly
(05.01.20)
Benim de 2 yıldır kullanılmayan bir phone 5s im var. Bubsorunun cevabını merak ettim.
Ekstra soru olarak da 2 yıl sonra açınca en sonki güncellemeyi mi yüklemek zorundayım yoksa seçebiliyor muyum merak ettim.
Bu arada kusura bakmayın başlık altınızı gaspettim. İsterseniz giderim:)
0
cahs
(05.01.20)
Ben de 5s:10.3.3 kullanıyormuşum. Bazı emojileri gerçekten görmüyorum ama bu hiç sıkıntı yaratmıyor. Güncellemeyi düşünmüyorum, şu haliyle herşey eski sürümde de olsa çalışıyor. Bence bulaşmamak lazım. iPadim vardı epey eski, bir güncelleyeyim dedim, kullanılamaz hale geldi. Yeni telefon alacak parayı biriktirip güncellemeyi öyle yapın derim.
0
franz kafka
(05.01.20)
İpad olayı başıma geldi. Güzelim tabletim çöp oldu. Bundan sonra Apple ürünü almayacağım açıkçası. Deve yüküyle para ödüyoruz onlara.
0
x571
(05.01.20)
sakın yapma.
0
anarsika
(05.01.20)
guncellemenin telefonu yavaslatmasi bir sehir efsanesi. her zaman sonuna kadar guncellerim.

pil durumunu gormek istiyorsan guncelle. zaten bir daha guncelleyemeyeceksin. ya da guncelleme, bir gun uygulamalar calismaz olunca o gun zaten guncelleyeceksin.

@cahs secemezsin en son alabildigi neyse onu yukleyebilirsin.
0
yoggi
(06.01.20)
(2)

ankara'da iyi oto ekspertiz

kibritsuyu
tarcanlar ayarında olmasa da, ankara'da ikinci el oto alırken araca baktırabileceğimiz güvenilir, işini düzgün yapan bir ekspertiz önerebilir misiniz?
tarcanlar ayarında olmasa da, ankara'da ikinci el oto alırken araca baktırabileceğimiz güvenilir, işini düzgün yapan bir ekspertiz önerebilir misiniz?
0
kibritsuyu
(05.01.20)
Abi, ben bu işi daha önce (teknik değil de ortak olarak) yaptım. Kime gidersen git, aracın başında dur. Bakanlara sorular sor, şuraya baktınız mi falan gibi. Kapı ve kaput menteşelerine tekrar baktır.
İstanbul yolunda gimat dı sanırım. Orada “garantili arabam”ın merkezi var. Merkez derken bunların çok franchisingi olduğu için diyorum. Orası iyi. Ama sen dediğim gibi yap eğer araç alıcı kişiysen.
0
deadwampir
(05.01.20)
çevik kuvvetin arkasında mega center var. iki kere araç götürdüm. gayet iyi. ama tarcanlar gibi airbag bakmiyor. ankara'da airbag bakan yüce auto var. sanırım yenimahalle'de. ama ben şahsen gidip tecrübe etmedim.
0
helenart
(05.01.20)
(3)

Saçma Internet Problemi

Nocturne
Selamlar,Çok değişik bir internet problemi ile karşı karşıyayım. Belki içinizden bir benzerini yaşayayım diye danışmak istedim. Şöyle ki ;Modem bilgisayarımın dibinde (Fiber internet) ve ethernet ile bağlıyım. Bilgisayar desktop. Internet gidiyor, tekrar geldiğinde normalde 24 mbit olan bağlantımı,
Selamlar,

Çok değişik bir internet problemi ile karşı karşıyayım. Belki içinizden bir benzerini yaşayayım diye danışmak istedim. Şöyle ki ;

Modem bilgisayarımın dibinde (Fiber internet) ve ethernet ile bağlıyım. Bilgisayar desktop. Internet gidiyor, tekrar geldiğinde normalde 24 mbit olan bağlantımı, hız testi yaptığım zaman 9 mbit olarak gösteriyor. Ancak asla 9mb hızında değil, çok daha yavaş (tecrübe ile anlıyorum) ve bazı sayfalar hiç açılmıyor.

Modemi açıp kapıyorum ve hız yine aynı fakat bu sefer internet en azından kötü değil. Bu esnada wi-fi ile aynı ağa bağlı telefonumdan hız testi yapıyorum fakat burada bağlantı hızı 24 mbit.

* Windows 10 kullanıyorum, repair yaptım sonuç değişmedi.
* Interneti aldığım firmayı aradım. Telefondan hızı düzgün aldığım için bizlik bişey yok bilgisayarda arıza var dediler. Kesinti neden oluyor o zaman diye soramadım ketenpereye geldim onu soracağım.

Benim problemim nedir? Nerededir? Var mı bir fikri, tavsiyesi olan?

Teşekkürler,
0
Nocturne
(05.01.20)
telefon da sorun yaşamıyorsanız pc'nin ethernet kartında sorun olabilir. aygıt yöneticisnden ethernet kartını güncelle düzelmezse yeni bir ethernet kartıyla değişirsin. veya wifi alıcısı taktır
0
xrated
(05.01.20)
bilgisayarınızda deli trafik üreten bir yazılım olmasın?
0
selam
(05.01.20)
1. vpn kullanıyor olabilir misiniz? arkada açık kalmıştır.
2. zararlı bir yazılım vs ihtimaline karşı malwarebytes free ile taratır mısınız?
3. başka bir bilgisayar ile test etme şansınız var mı? gerçi wifi ile test ettiğinize göre sorun bilgisayar tarafında ama yine de kesin olarak evet sorun budur demeyi seviyorum.
0
ozdek
(05.01.20)
(4)

kulakiçi bluetooth kulaklık - telefonla konuşma performansı daha önemli

viyana kangurusu
selamlar, babama alacağım müzik kalitesi olarak çok bir şey aramıyor ancak konuşma performansı önemli. daha çok amacı arabada giderken kullanmak. ancak dış ortam performansı da kötü olmasın istiyorum bütün dış sesi alanlar falan varmış.bilgisi olan güzel fiyat performans ürünü bilen?
selamlar, babama alacağım müzik kalitesi olarak çok bir şey aramıyor ancak konuşma performansı önemli. daha çok amacı arabada giderken kullanmak. ancak dış ortam performansı da kötü olmasın istiyorum bütün dış sesi alanlar falan varmış.

bilgisi olan güzel fiyat performans ürünü bilen?
0
viyana kangurusu
(05.01.20)
xiomi airpods en makul olan sanırım
0
dallaque
(05.01.20)
True wireless denen kulak içi olanların mikrofon performansı genel olarak çok düşük. Xiaomi'ler de dahil buna. Üst seviyeye çıkarsan tatmin edici sonuç alırsın ki Samsung'unkiler bile ortalama. Ben olsam boyuna asmalı olanlara bakardım mikrofon ilk tercih sebebiyse.
0
Bruce
(05.01.20)
jabra'ya da bak bence.
0
sutlu nescafe
(05.01.20)
markadan tamamen bagimsiz bu olay. üründen ürüne degisiyor.

cogu ucuz ürürnün mikrofonu cok cok kötü. genelde bunun icin sadece amaci konusma olan ürünler var. mikrofonlari cok kaliteli oluyor.

www.hepsiburada.com
0
duygusuzromantik
(05.01.20)
(4)

indirim hesaplama

kamilkoc
orneginkdv hesaplarken kisa yoldan bir sayiyi 1.18 ile carpip sonucu direk buluyoruz aynisini indirimde nasil yapariz ? tek islemde ?
ornegin
kdv hesaplarken kisa yoldan bir sayiyi 1.18 ile carpip sonucu direk buluyoruz

aynisini indirimde nasil yapariz ? tek islemde ?
0
kamilkoc
(05.01.20)
60 lira etiket üzerinden 10 % indirim uygulanıyorsa 60*0.1 = 6 lira indirim var. veya 60*(1-0.1)= 60*0.9 = 54 lira satış fiyatı
0
sttc
(05.01.20)
Tutara ekleme varsa KDV gibi, orani 1 le topla ve sayiyla carp. Sozg %10 eklene icin ,
1+0.1=1.1 ile titari carp.
Indirim icin ise 1 den cikart.
1-0.10=0.9 ile tutari carp
0
tunaktunaktun
(05.01.20)
%10 indirim varsa 1000₺ fiyatlı üuründe 1000×0.9=900 TL
0
mahsus mahal
(05.01.20)
crucio
(05.01.20)
(2)

lightroom'da bir fotoğrafın ayarını diğerine aktarma

a man alone
üzerinde uğraştığım bir fotoğrafın renk vs ayarları bitti. aynı tonları diğer fotoğrafa da aktarmak istiyorum. aksi halde aynı işlemleri tekrar yapıp zaman kaybedeceğim.bu işlemin kısa yolu vs var mı?
üzerinde uğraştığım bir fotoğrafın renk vs ayarları bitti. aynı tonları diğer fotoğrafa da aktarmak istiyorum. aksi halde aynı işlemleri tekrar yapıp zaman kaybedeceğim.

bu işlemin kısa yolu vs var mı?
0
a man alone
(05.01.20)
senkronizasyon seçeneği var. önce editlediğiniz fotoğrafı sonra diğerini ctrl'ye basarak seçin developtayken. sağ altta sync var oradan hangilerini senkronize edeceğinizi seçeceksiniz. googlelayın video da bulursunuz
0
argent dawn
(05.01.20)
Preset, hazır ayar olarak kaydedebiliyorsun.
0
Bruce
(05.01.20)

canon yazıcıda otomatik açma kapama nasıl çalışır

iddaaci
merhaba, yazıcımda otomatik açma kapama varmış. Ama ben nasıl çalıştığını bilmiyorum. Bilen var mı? Teşekkürler.
merhaba, yazıcımda otomatik açma kapama varmış. Ama ben nasıl çalıştığını bilmiyorum. Bilen var mı? Teşekkürler.
0
iddaaci
(05.01.20)
(7)

fiyat performans ürünü telefon hangisi?

iddaaci
merhaba, babama alacağım, kamera kalitesi iyi olmalı.
merhaba, babama alacağım, kamera kalitesi iyi olmalı.
0
iddaaci
(04.01.20)
mi 9 lite
0
freebird5406_2
(04.01.20)
Redmi Note 8 Pro
0
efreet sultan
(04.01.20)
YouTube da Hardware plus ta karşılaştırma bolca var. Babanıza alacaksanız note 8 pro olabilir.
0
Topalordek
(04.01.20)
iphone 6s plus
0
inekadam
(04.01.20)
bahsi geçen orta segment tüm telefonları kullandım. Aile üyelerine-arkadaşlarıma aldırdım. 2000-3000tl bandıda özellikle xiaomi sayesinde gayet iyi ürünler bulunuyor.
panel önemliyse, amoled tasiye ederim: mi9t, mi9 lite. paramız cebimizde kalsın ama panelinin de eksiği olmasın telefonu ise note8pro, ips lcd olmasına rağmen iyi bir panel kulllanılmış hdr destekli, renk gösterimi başarılı. şayomi ile filan uğraşamam derseniz samsung a70 ile fena iş çıkartmamış tabi bence sunduklarına göre bir tık pahalı. bahsettiğim tüm telefonların kameraları aşağı yukarı benzer sensör diyafram açıklığın sahip premium sınıfa yakın başarım elde eden ürünler. mi9tnin telefoto kamerası var 2x optik zum yapabilirsiniz. ama bunlardan bir eksiği olmasın biraz daha ucuz olsun diyorsanız xiaomi mia3. kameraları konusunda telefoto hariç bahsini geçirdğim tüm aletlerle aynı performansa sahip özellikle ana kamerası. selfie kamerası da fiyatına göre şahane ve 64gb 1399 1499tl, anroid one programı sayesinde uzun bir süre güncelleme alır. maliyeti neden düşük paneli 720p fakat amoled. bir teknoloji mağazasına gidip test edin ekranın çözünürlüğü rahatsız etmezde babanıza ilaç olur. beni şahsen rahatsız etmedi fiyatına göre. bir de redminote 8 düşünülebilir.
0
karacigerim vur kadehlere
(04.01.20)
samsung a50 aldık anneme baya memnunuz
0
bbb_1
(04.01.20)
redmi note 6 pro. hem çok ucuz hem çok güzel telefon.
0
semenderr
(05.01.20)
(2)

ABD'den Hangi Kindle?

iddaaci
Merhaba, abd'den getirmeyi düşünüyoruz. Tanıdık getirecek. Amazon'a baktık bir kaç tane model var. Mail yoluyla kitap gönderme özelliği bize yetecek çünkü anneme alacağım. Ben internetten kitap göndereceğim. Hangisi uygun olur?
Merhaba, abd'den getirmeyi düşünüyoruz. Tanıdık getirecek. Amazon'a baktık bir kaç tane model var. Mail yoluyla kitap gönderme özelliği bize yetecek çünkü anneme alacağım. Ben internetten kitap göndereceğim. Hangisi uygun olur?
0
iddaaci
(04.01.20)
Basic modeli alabilirsin. Kindle 2019 ucuz ve yeterli. Ama Türkiye'den Kobo Clara HD almak daha ucuza gelecekse Kobo al. Kindle 2019'dan daha iyi özellikleri var.
0
prole
(04.01.20)
fiyat olarak çok farkları yok. en iyi fiyat/performans model paperwhite. 15-20 dolar fazla ver ve annene işkence çektirme. rahat rahat keyifle okusun paperwhite ile
0
HasanK
(05.01.20)
(3)

50 inç televizyon önerisi?

coldwind
Merhabalar,50 inç bir televizyon arıyorum. Sizce hangisi fiyat/performans ürünüdür? Uzun ömür, sistem yavaşlaması vs. gibi özellikler bakımından LG, Philips ve Samsung arasında kaldım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Merhabalar,

50 inç bir televizyon arıyorum. Sizce hangisi fiyat/performans ürünüdür? Uzun ömür, sistem yavaşlaması vs. gibi özellikler bakımından LG, Philips ve Samsung arasında kaldım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
coldwind
(04.01.20)
Ben de TV bakınıyordum, Ambilight olması sebebiyle Philips tercih edeceğim gibi duruyor. (Ekranın 3 tarafında LEDler var, odayı aydınlatıyor görüntüye göre, ambians falan oluyor)

O yüzden şunu düşünüyorum:
www.vatanbilgisayar.com

OLED öneriyor herkes ama TV ekranına bebek bakıcılığı yapmak istemiyorum, ve türkiye'ye de dandik mal geldiğine inanıyorum kesin burn-in olur diye oled'den uzak durdum.

Android TV olması marka güncellemeyi kesse de kendim güncelleyebilirim vs. oluyor o yüzden şimdilik bunu düşünüyorum. Zaten tvyi kim yaparsa yapsın ekranı ya lg'den ya samsung'dan alıyorlar çok fark olmuyor.
0
aguen
(04.01.20)
Ben de bunun 50 inçini gözüme kestirmiştim :) www.hepsiburada.com

Samsung'un 50ru7440'ı ya da bu olacak gibi.
0
🌸coldwind
(04.01.20)
Sony 49xf9005 diyorum ben. Fiyatlarını bilmiyorum ama. Biraz daha tuzlu olabilir ama hakkını verir. Bende de 55 olanı var, acayip memnunum. İşletim sistemi Android ve amiral gemisi telefonlar ayarında çalışmada da yeterince iyi.
0
orient blue
(04.01.20)
(2)

Android tablet ve blutut

neynep
Android işlemcili tabletlere kablosuz klavye ve mouse bağlayıp mini bir laptop gibi, minibook gibi kullanabilir miyim acaba?3 gb ram'li bi tablet bakınıyorum (çünkü kasma donma olmaması için önemli olan bu diye biliyorum) ve yukarıda söylediğim şekilde kullanmayı düşünüyorum. Rahatlıkla tavsiye edec
Android işlemcili tabletlere kablosuz klavye ve mouse bağlayıp mini bir laptop gibi, minibook gibi kullanabilir miyim acaba?

3 gb ram'li bi tablet bakınıyorum (çünkü kasma donma olmaması için önemli olan bu diye biliyorum) ve yukarıda söylediğim şekilde kullanmayı düşünüyorum.

Rahatlıkla tavsiye edeceğiniz veya övmek istediğiniz bir model varsa memnun olurum. Selamlar.
0
neynep
(03.01.20)
Dediğiniz şekilde kullanılabilir. Kendim tab s6 kullanıyorum. 3 değilde minimum 4gb ramli bir modele yönelmek daha iyi olur. 6 ila 8 arasında bile yan yana koyunca hız farkı görülebiliyor.
0
reactionic
(03.01.20)
4 GB ram'li bakayım. 6-8 olanlara fiyat sebebiyle uzak olacağım herhalde maalesef.
0
🌸neynep
(04.01.20)
(6)

Tamirciler bilgisayarıma keylogger falan atmış mıdır?

İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
Merhaba arkadaşlar,Laptop klavyemin bir tuşu kırılmıştı. Ben de bugün bir bilgisayar tamircisine gidip tuş istedim. Onlar da laptopun yanımda olup olmadığını sordu. Laptop yanımda olduğu için hayır diyemedim. Neden hayır? Çünkü tamircilere güvenmiyorum, bilgisayardan parça çalacaklarını, hassas dosy
Merhaba arkadaşlar,

Laptop klavyemin bir tuşu kırılmıştı. Ben de bugün bir bilgisayar tamircisine gidip tuş istedim. Onlar da laptopun yanımda olup olmadığını sordu. Laptop yanımda olduğu için hayır diyemedim. Neden hayır? Çünkü tamircilere güvenmiyorum, bilgisayardan parça çalacaklarını, hassas dosyaları ele geçireceklerini düşünüyorum, fazlasıyla paranoyağım anlayacağınız.

Her neyse bilgisayarı başka birisi aldı, bana "siz oturun, ben tuş var mı bakayım" dedi. Tabi içim hiç rahat değil. 10-15 dk sonra ilk konuştuğum adam bilgisayarı açmış, bana getirdi, tuşun çalıştığını gösterdi, sonra bana verdi. O zaman da aklıma "Keylogger atıp bilgilerimi ele geçirirler mi?" düşüncesi geldi. Format atardım ama yedekleme yapacak hafızaya sahip depolama cihazım yok. Yani format da atamam. Sizce çok mu paranoyağımn?
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(03.01.20)
Abi o kadar umrumuzda değilsiniz ki ancak bu kadar olur yani.
rahat ol bir şey atmıyoruz.
0
Giovanni Pipitto
(03.01.20)
giriste sifre yok mu? cok da seyapmaya gerek yok gibi
0
brkylmz
(03.01.20)
@ brkylmz Maalesef şifre yok. Çevremde pcyi kullanma ihtimali olan kimse olmadığı için gerek duymadım şifre koymaya.
0
🌸İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(03.01.20)
Güncel virüs tarayıcılar keyloggerları da tespit ediyor diye biliyorum. Virüs taraması ile birlikte, bilgisayarın açılışında otomatik açılan ve arka planda çalışan uygulamaları internetten kontrol edin. hatta eminim sadece keylogger tespit eden uygulamalar bile vardır, google'a başvurun.
0
crimson king
(03.01.20)
her ne olursa olsun laptopunuza bios şifresi koyun. windows şifresi değil bios şifresi koyun. herhangi bir çalınma durumunda fln da kıramazlar. öyle istenmeyen durumlarda size sormadan kimse açamaz.
0
morcivert
(03.01.20)
önlerine günde o kadar çok cihaz geliyor ki, seninkine keyloger koymak için vakit kaybetmezler. anca ünlü biri olan belki merak edip koyar ama sıradan biriysen hiç dert etme.
0
walter white kilikli
(03.01.20)
(9)

adaptör arayışı ve bulamayışı

neynep
selamlar, X9X15EA uürün kodlu bi tabletim var, bunun şarjı bozuldu. yani hiçbir şekilde şarj olmuyor. bunun kendi adaptörü olmasa bile buna uygun birşey olabilir mi diye neyine bakmam lazım? girişi uyan bir adaptörüm var ama gücünün denk olup olmadığını bilemiyorum ( herhalde uygun değil ki onla da
selamlar,

X9X15EA uürün kodlu bi tabletim var, bunun şarjı bozuldu. yani hiçbir şekilde şarj olmuyor. bunun kendi adaptörü olmasa bile buna uygun birşey olabilir mi diye neyine bakmam lazım? girişi uyan bir adaptörüm var ama gücünün denk olup olmadığını bilemiyorum ( herhalde uygun değil ki onla da çalışmadı).

X9X15EA modele uygun adaptör arıyorum özetle. ve bulamadım internette, satışta. Modeline göre değil de gücüne göre mi aramam lazım, anlamadım :(

teşekkürler
0
neynep
(03.01.20)
volt ve amper değerlerine bakmanız lazım. volt eşit, amper eşit veya daha yüksek olmalı alacağınız adaptörün. tabi ucunun da uyması gerekli.
0
cern de cayci olmak vardi
(03.01.20)
Çok teşekkürler.
Ya bu konuda bayaa cahilim:(
volt amper nedir, bakayım dedim, volt amper çeviricisi var internette mesela. E bunlar aynı şey mi, nası çevriliyor birbirine :/

45 W AC güç adaptörü diyor,32,5 Wh Lityum iyon pil diyor.
45 watt adaptör ve uyan uç bulursam olur mu mesela?
0
🌸neynep
(03.01.20)
birşeyi bir şeye çevirmenize gerek yok.

eski adaptörünüzün üzerinde volt ve amper değerleri ayrı ayrı yazar.
alacağınız yeni adaptörün volt değeri, eski adaptörünüzünkine eşit;
alacağınız yeni adaptörün amper değeri, eski adaptörünüzünkine eşit veya daha büyük olmalı.
0
cern de cayci olmak vardi
(03.01.20)
Giriş tipi "C Type" yeni çıkan usb giriş tipi, yeni model telefonlarda var.

Sizin kafanızı karıştıran çevirici meselesi, "usb micro to C type" konusudur seninle alakası yok şu an.

Model adaptörüne baktım netten,

Output Voltage: 45W 15V 3A / 12V 3A / 5V 3A

3 farklı çıkış gücü var demek ki, yani piyasadan bulabileceğin herhangi bir adaptör büyük ihtimal işini çözmeyecek.

Çok tuhaf, eldeki adaptör bozuldu mu? Onu tamir ederek daha kolay sorun çözülür sanırım.

Adaptör 20 pound ya da 40 dolar gibi fiyatlara var dışarda.
0
John Bloor
(03.01.20)
Adaptör mu bozuldu batarya mi bilmiyorum ve teknik servisten öğrenme masrafı yerine tahminle uygun fiyata halledebilme şansım var mı diye denemeye çalışıyordum.
0
🌸neynep
(03.01.20)
internette nasıl bulamadınız çok enteresan, ne olarak arattınız? çünkü "X9X15EA adaptör" diye google'da aratınca ilk gelen sonuç amazon.com.tr, uyumlu adaptör satıyor.
aynı adaptör şurada daha uygun fiyata da var:
www.dataservis.net
0
gkhncnzdgn
(03.01.20)
Ucu girişi böyle değil ki :( bu çıkanın girişi uygun değil.
0
🌸neynep
(03.01.20)
büyük ihtimalle adaptör üreticisinden özellikler/resim yanlış gönderilmiştir perakendecilere, siz satıcıyı arayıp bir sorun bence. dataservis bu batarya/adaptör işlerinde tecrübelidir.
0
gkhncnzdgn
(03.01.20)
Peki, bi kontrol edeyim o halde. Teşekkür ederim.
0
🌸neynep
(03.01.20)
(6)

kolon bindirme mevki

turbo sadık
arkadaslar yeni yapilarda bindirmeyi elevasyonda ortada yapiyorlar. kolonu havada nasil tutturacagiz. kontrol de eski sisteme izin vermiyor. bag teli 800 kilo kolonu nasil tutacak.daha once bu imalati yapmis olan var mi?
arkadaslar yeni yapilarda bindirmeyi elevasyonda ortada yapiyorlar. kolonu havada nasil tutturacagiz. kontrol de eski sisteme izin vermiyor. bag teli 800 kilo kolonu nasil tutacak.

daha once bu imalati yapmis olan var mi?
0
turbo sadık
(03.01.20)
boydan kaynaklarsınız en kötü...
0
malheiros
(03.01.20)
Donatı kaynağı öyle bodoslama yapılmaz yalnız. önerilmez hatta. bu yüzden ağır koşullar getirilmiştir. TBDY 2018'den:

7.2.7.1 – Boyuna donatıların bindirmeli kaynaklı eklerinin ilgili kuruluşlardan sertifikalı kaynakçılar tarafından yapılması zorunludur. Küt kaynak eklerine izin verilmez. Kaynak yapılacak donatı çeliğinin karbon eşdeğeri TS 500’de verilen %0.50 sınır değerini aşmayacaktır.

7.2.7.2 – Kaynaklı ve manşonlu boyuna donatı eklerinin monotonik ve tekrarlı yükler altında yeterli performansa sahip olduğu Bölüm 8 EK 8A’da verilen kurallar, uluslararası standart ve yönetmelikler esas alınarak belgelendirilecektir. Ekin, deneyle bulunan karakteristik kopma dayanımı, eklenen donatı çubuklarının, manşonlu ek halinde net kesit alanı dikkate alınmak üzere, TS 500’de verilen karakteristik kopma dayanımından daha düşük olmayacaktır.
0
temasettin
(03.01.20)
hocam 5.5 metre filiz 2.5 metrelik filizle kaynakla nasil ayakta durur. onun baska formulu vardir kaynak maynak zaten herkesin harci degil.
bu yeni sistemde imalat yapanlar kesin vardir.
0
🌸turbo sadık
(03.01.20)
siz kolonu nasıl döküyorsunuz anlamadım?

2.5metrelik filizin var ve 5.5 metre üzerine ekleyeceksin, ama kalıbı kapatınca yine 2.5~3 metre kalacak. evet öyle kalıpsız 1 gün durmaz belki ama hemen kalıbı kapatacaksın. 4 küsür metre kolon döküyorsunuz, döşemeden sonra yine 2.5 filiz kalacak. sadece kaynakla biririni tutmaz elbette, ya özel iskele yaptırılacak, ya da kaynak vb. birbirine tutturulup hemen kapatacaksın, kalıp destek olacak. zaten kesme kuvvetinin 0 olduğu yerde ek yaptırıyorlar anladığım kadarıyla, o zaman kaynaklasan ne gibi zararı olacak?
0
malheiros
(03.01.20)
kolon bindirme detayi verilmis hocam. bindirme olunca kaynak yapamiyoruz ya da mason atamiyoruz. ki imalati da pahaliya gidiyor ayrica kirisi nasil indirecegiz. abi ben anlamadim bu 2018 deprem olayini.
0
🌸turbo sadık
(04.01.20)
olayı çözdük sikinti yok.

normal kolonu atıyorsunuz.
örnek veriyorum kolon bindirmeniz 1.70-2.70 arasında ise. bu kısmın etriyelerini bağlamıyorsunuz. hazırlanmış kolonu getiriyorsunuz. içine oturtturuyorsunuz. her filize fiyonk çift bağteli ile bağ atıyorsunuz. sonra hazırladığınız 5-6 etriye artık projenizde sıklaştırma ne ise onu getirip çatana yerleştiriyorsunuz.
ardından payanda ile kolonu destekleyin yoksa yatıyor. kolonu kapatma şansınız yok. kimse vinçi bi kolona o kadar süre bağlamaz.

bu imalatın asıl zor olan kısmı kiriş indirme ve kolon üst katlarda ufalıyorsa, bunun imalatı. onda da allah'a bol bol edin firketeleri ufaltınca kontrol bikbik yapmasın.

gazamız mübarek olsun. hadi aslanlarım hadi yiğitlerim görim sizi.
0
🌸turbo sadık
(08.01.20)
(5)

Whatsapp bildirimleri

EasyTiger
Günaydın, Huawei mate 20 pro kullanıyorum. Whatsapp bildirimleri bazen anında ulaşıyor fakat çoğunlukla ben uygulamanın içine girince uygulama kendini yeniliyor sanırım ve ancak o zaman bildirimleri görebiliyorum. Nasıl çözebilirim? Tikler geliyor
Günaydın,

Huawei mate 20 pro kullanıyorum. Whatsapp bildirimleri bazen anında ulaşıyor fakat çoğunlukla ben uygulamanın içine girince uygulama kendini yeniliyor sanırım ve ancak o zaman bildirimleri görebiliyorum. Nasıl çözebilirim?

Tikler geliyor
0
EasyTiger
(03.01.20)
bende p20 lite kullanırken whatsApp bildirimlerinde sorun yaşıyordum. ayarlar kısmında bildirimler var, whatsappın bildirim ayarlarını sıfırla yapmıştım düzeldi. belki sende de işe yarar.
0
redeath
(03.01.20)
Deneyeceğim teşekkürler
0
🌸EasyTiger
(03.01.20)
Whatsapp'ın genel problemi.
0
norek
(03.01.20)
Telefon, pil tasarrufu için uygulamayı arka planda öldürdüğü için olabilir mi? EMUI'da nasıl bilmiyorum ama pil ya da uygulama ayarlarını kurcalaman gerekebilir. whatsapp'ı beyaz listeye eklemen lazım.
0
In a silent way
(03.01.20)
@In a silent way
Olabilir. White list olayını beceremedim. Aynı problem storytelde de var. Arka planda oynatmıyor. Araştıracağım white list'i.

Teşekkürler.
0
🌸EasyTiger
(03.01.20)
(2)

bizim takımda transferde son durum nedir? gs

baldan kaymak
sb.
sb.
0
baldan kaymak
(03.01.20)
İlk durumla aynı. Bi tane Sol bek alacaklar galiba Leipzig'ten
0
himmet dayi
(03.01.20)
Saracchi bugün gelecek deniyor. Sıkıntı yokmuş, anlaşma 1,5 yıllık.
Onyekuru için 1,5 yıllık kiralama istemişiz ama 6 aylık veriyorlar galiba.
Jesse seidika mı ne var eskişehir'den. Adamla anlaşmışız ama sanırım menajeri biraz sıkıntı çıkartıyor. Fenerbahçe'ye götürmek istiyor diye okudum, volkan demirel'in de menajeri mi samimi arkadaşı mı ne öyle bir şeyler varmış.

sivasspor'dan mert hakan ile emre kılınç'ı istiyoruz ama galiba onlar da sene sonu ancak gelir. 6 ay sözleşmeleri kalmış adamlar ama sivasspor gereksiz büyük bonservis istiyor. 6 ay kaldığı için de ön mukavele imzalamışız diye okudum.

defansın göbeğine luyindama yerine diego godin yazdı bülent timurlenk ama adam 34 yaşında da olsa bize yedirmezler gibi.

gidecekler de: luyindama (sözleşmesi dondurulacak), mariano, nagatomo, nzonzi. kesin olanlar bunlar. 15 yabancı var zaten, 11 tane kalır. sarachi, linnes, onyekuru ile 14 sınırına geliriz zaten.

sonrası belhanda pezevenginin keyfine bağlı.
0
akatreil
(03.01.20)
(3)

wordpress'te düzgün bir görüntü için

9kuyruklukedi
en mantıklı hareket themeforest'ten bir tema satın almak mıdır?
en mantıklı hareket themeforest'ten bir tema satın almak mıdır?
0
9kuyruklukedi
(02.01.20)
themneforestten tema + düzgün bir css.
0
Tears of Devil
(02.01.20)
Düzgün bir css derken bajganım? Bunu biraz açar mısın bize?
0
Giovanni Pipitto
(03.01.20)
@Giovani... satır içi css ler uzun vadede sorun çıkarır. tema güncellemelerinde de sorun çıkarır. çoğu adblock eklentisi de satır içi css'lerin bazılarını engeller. bunun yerine düzgün oluşturulmuş veya temizlenmiş bir css sitenin hem uzun vadede randımanlı çalışmasını sağlar hem de seo açısından da iş yapar. ben satın aldığım bir çok temada bile satır içi css görüyorum ve düzeltiyorum sonradan tek tek, çünkü bir sonraki tema update'inde bu css leri düzenlemiş olduğunuzu varsayarsak sorun çıkıyor.
0
Tears of Devil
(03.01.20)
(4)

Windows 7 iso

buzsubuhar
https://tb.rg-adguard.net/public.php adresinden windows 7 isosu süresi dolduğundan artık indirilemiyor. Windows 8 ve Windows 10 sürümleri de Mart ayına kadar indirilebiliyormuş. Windows 7 isosu indirilebilecek güvenilir bir site var mı? (usbde geçerli fat dosya sistemi 4 gb'a kadar izin veriyor. o y
tb.rg-adguard.net adresinden windows 7 isosu süresi dolduğundan artık indirilemiyor. Windows 8 ve Windows 10 sürümleri de Mart ayına kadar indirilebiliyormuş. Windows 7 isosu indirilebilecek güvenilir bir site var mı? (usbde geçerli fat dosya sistemi 4 gb'a kadar izin veriyor. o yüzden win7 diyorum.)
0
buzsubuhar
(02.01.20)
Ürün anahtarınız varsa buradan: www.microsoft.com
0
teknikekip
(02.01.20)
Usb'yi ntfs olarak biçimlendirin?

Bir de usb'den kurulum yapacaksanız iso'yu direkt usb'ye atınca olmuyor zaten. O iso ile bir kurulum diski hazırlamanız gerekiyor. O da dosyaları ayrı ayrı atar. Tek bir iso olarak atmaz. 4gb limiti tek dosya boyutu için geçerli.
0
himmet dayi
(02.01.20)
Usb den kurulum icin rufus adli programla iso dosyasini yazdirin usb ye.
0
xrated
(02.01.20)
Ürün anahtarım yok. Usb'nin fat olma sebebi windows ve linux için uyumlu olması. Ayrıca bu belleği kurulum diski olarak kullanmıyorum. O işi gören ayrı bir belleğim var. Bu belleği, gerektikçe kullanacağım iso dosyalarını muhafaza etmek amacıyla kullanıyorum.
0
🌸buzsubuhar
(02.01.20)
(2)

Android Java Map Api Lokasyon Sorunu ?

aristotelesin berberi
Merhaba uygulamam açıldığında harita geliyor ben haritada telefonun konumu görülsün istiyorum fakat yapmadım.Ben buttona tıklanınca konumu alabilen bir kod yazdım ama onu uygulama ilk açıldığında çalıştıramıyorum.Ne yapmalıyım onMapReady methodunun içine el ile enlem boylam girildiğinde oluyor fakat
Merhaba uygulamam açıldığında harita geliyor ben haritada telefonun konumu görülsün istiyorum fakat yapmadım.

Ben buttona tıklanınca konumu alabilen bir kod yazdım ama onu uygulama ilk açıldığında çalıştıramıyorum.
Ne yapmalıyım onMapReady methodunun içine el ile enlem boylam girildiğinde oluyor fakat telefonun konumunu onMapReady içine alamıyorum.

public class MapsActivity extends FragmentActivity implements OnMapReadyCallback,LocationListener {

FusedLocationProviderClient fusedLocationProviderClient;
private static final int REQUEST_CODE = 101;

private int izinKontrol;
private Button btn;
private TextView textone,texttwo;
private String konumSaglayici = "gps";
private LocationManager locationManager;

private GoogleMap mMap;
private double d, e;


@RequiresApi(api = Build.VERSION_CODES.M)
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_maps);

fusedLocationProviderClient = LocationServices.getFusedLocationProviderClient(this);


locationManager = (LocationManager) getSystemService(Context.LOCATION_SERVICE);

btn = findViewById(R.id.btn);
btn.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(View v) {

ff();


}
});

Log.e("ccc", "ccc");

textone = findViewById(R.id.r);
texttwo = findViewById(R.id.t);



// Obtain the SupportMapFragment and get notified when the map is ready to be used.
SupportMapFragment mapFragment = (SupportMapFragment) getSupportFragmentManager()
.findFragmentById(R.id.map);
mapFragment.getMapAsync(this);



}

public void ff(){

izinKontrol = ContextCompat.checkSelfPermission(MapsActivity.this, Manifest.permission.ACCESS_FINE_LOCATION);
if(izinKontrol != PackageManager.PERMISSION_GRANTED){
ActivityCompat.requestPermissions(MapsActivity.this,new String[]{Manifest.permission.ACCESS_FINE_LOCATION},100);

}else{

Location konum = locationManager.getLastKnownLocation(konumSaglayici);
if(konum!=null){
onLocationChanged(konum);
}else{
textone.setText("Konum Aktif DEĞİL *
0
aristotelesin berberi
(02.01.20)
Map kullaniyorsan, mevcut konumu LocationServices'ten almana gerek yok. hatta yapmamalisin. GoogleMap bunu senin yerine herhangi bir izin istemeden yapiyor zaten. GoogleMap'i ilk initialize ederken map.setMyLocationEnabled() methodunu kullanarak, mevcut konumunu haritada gosterebilirsin.
0
crucio
(02.01.20)
Merhaba efendim yapamadım nasıl yapacağımı anlatırmısın kısaca lütfen ?
onMapReady methodunun içine

mMap.setMyLocationEnabled(true);
şeklinde koydum.Fakat olmadı.
0
🌸aristotelesin berberi
(02.01.20)
(3)

PS4, CD okumuyor

empty man
İyi yıllar.CD'yi taktığımda ddıt, dııt ses geliyor. Ekranda da tanımlanamayan disk yazıyor.Önceden çalışıyordu halbuki. Geçen aldım kuvvetli nefesle üfledim tozunu temizlemek için (fan girişlerine vs). Sanırım bundan sonra böyle oldu. Bu sorun çözülür mü? Yoksa Disk okuyucu öldü mü? Çözülürse nasıl
İyi yıllar.
CD'yi taktığımda ddıt, dııt ses geliyor. Ekranda da tanımlanamayan disk yazıyor.
Önceden çalışıyordu halbuki. Geçen aldım kuvvetli nefesle üfledim tozunu temizlemek için (fan girişlerine vs). Sanırım bundan sonra böyle oldu. Bu sorun çözülür mü? Yoksa Disk okuyucu öldü mü? Çözülürse nasıl çözülür?
Teşekkürler.

Anahtar kelimeler: ps4, cd, dvd, okumuyor, arızalı, fan, toz
0
empty man
(02.01.20)
Duster, evet. 3 farklı cd denedim. Hepsinde aynı dit dit diit dit dit diit sesi..:(
0
🌸empty man
(02.01.20)
İçerdeki tozu ve ısıyı dışarı atmaya çalışıyor fanlar ızgaralardan, siz tam tersini yapıp dışarıdan içeri tozu üflediniz ve büyük ihtimal okuyucu lens tozlandı.

Açıp temizlenince düzeleceğini sanıyorum, bir şey bozulmamıştır bence.
0
John Bloor
(02.01.20)
eskiden temizleme cdleri olurdu. onlardan alıp deneyebilirsiniz.

internette de yataydan dikey duruma getirin ps4ü genelde düzeliyor diyorlar.
0
argent dawn
(02.01.20)
(5)

PS4 alayım mı, nasıl alayım?

amateur
Xbox One S sahibiyim, cihazımda henüz oynamadığım 10-15 oyun var.Exclusive oyunları ilgimi çektiğinden PS4 Slim almayı düşünüyorum. Elimde bu kadar oynanmamış oyun varken gereksiz bir harcama mi olur, yoksa Xbox’ta olmayan kaliteli exclusive'ler için değer mi? Özellikle bu yıl çıkacak olan The Last
Xbox One S sahibiyim, cihazımda henüz oynamadığım 10-15 oyun var.

Exclusive oyunları ilgimi çektiğinden PS4 Slim almayı düşünüyorum. Elimde bu kadar oynanmamış oyun varken gereksiz bir harcama mi olur, yoksa Xbox’ta olmayan kaliteli exclusive'ler için değer mi? Özellikle bu yıl çıkacak olan The Last of Us: Part II ilgimi cezbediyor.

Ya da yeni nesli mi beklesem?
0
amateur
(01.01.20)
ps4 slim ikinci el al 1250 lira falan bulunuyor. ben de yeni bi pro aldım. 3-4 yıl çok rahat oynarım diye düşünüyorum.
0
a darkness coming
(01.01.20)
alma bence, sene sonunda ps5 çıkacak onu alırsın
0
egokalp
(01.01.20)
değişim yılı olduğundan ben de almanı pek tavsiye etmem. ucuzladı iyice alayım diyorsan o başka tabi ama ben öyle çok çarpıcı bir ucuzlama da görmedim.

ps5 ve xbox series x zaten geriye uyumluluğu olan konsollar olacak. dolayısıyla exclusiveler için alacaksan ben olsam ps5 beklerdim. böylelikle 5-6 sene daha bir konsol masrafına girmemiş olacaksın.
0
syozkn
(01.01.20)
ek bir yorum yapacağım ps5 konusu açıldıysa; ps5'in ülkemizde 5000 tl'den ucuza satılmayacağını ve playstation serilerinin slim modelleri çıkana kadar çıkan tüm serilerinin(ps3 fat, ps4 fat) sorunlu olduğunu hatırlatmak isterim :)
0
a darkness coming
(01.01.20)
Ps4'ün çıkmasına yakın ps3'ün exlusive'lerini almak için ps3 almak istemiştim. Bir de o zamanlar spotta 430 lira falandı ps3. Millet dedi, alma ps4 al ölü yatırım falan. Neredeyse çıkar çıkmaz ps4 aldım. Sonra o cihaz aylarca öyle kenarda durdu. Remastered oyunları bekledim, doğru düzgün exlusive oyunları bekledim. Beklemekten sinir olup sattım gitti.

8-9 ay önce ps4 pro aldım çatır çatır oynayacağımı oynadım.

Özetle al bir yane 2. El ps4 slim mis gibi oyna. Aynı zamanda one x sahibiyim. Ps4 exlusive'leri ilgini çekiyorsa değiyor. Mesela spiderman oyunu uzun yıllardır bana en keyif veren oyun oldu.
0
uçanfasulye
(02.01.20)
(5)

Araba kilidi acma.. acil

honfleur
Arkadaslar arabanin anahtari bagajda kaldi ve araba kendini kitledi.. yedek anahtar baska sehirde.. bu yontem işe yarar mi sizce? https://youtu.be/GbKe6NjdAU4Bu anahtarlarin sistemi nedir?
Arkadaslar arabanin anahtari bagajda kaldi ve araba kendini kitledi.. yedek anahtar baska sehirde.. bu yontem işe yarar mi sizce?
youtu.be
Bu anahtarlarin sistemi nedir?
0
honfleur
(01.01.20)
en son kapatılan kapı açık olabilir kontrol et.
0
mikahakkinen
(01.01.20)
Bu sistem çalışabilir.görüntülü aramaylada deneyin.eğer bir çekici bulursanız onlarda kapıyı esneterek açarlar.medeniyetten uzaksanız,arka kelebek camını kırın,oradan açın kapıyı.birde pinpon topuyla kapı açma yöntemi var o da denenebilir.
0
duptıs
(01.01.20)
Kelebek cami en pahali cam diye biliyorum.
0
Kirmizibavul
(01.01.20)
Kelebek camı diğer camlara göre pahalıdır diye biliyorum. Mecbur kalırsanız diğer camlardan birini kırın.
0
Erva
(01.01.20)
oto çilingir diye bişi varmış. arayıp sordunuz mu hiç?
0
n62
(01.01.20)
(2)

laptop'ı sürekli şarjda tutmak

we are floating in space
pili çıkarmadan, şarja takılı kullanmak laptop'a zarar verir mi?
pili çıkarmadan, şarja takılı kullanmak laptop'a zarar verir mi?
0
we are floating in space
(01.01.20)
son 3-4 yıllık laptopların hepsinde akıllı şarj olayı var. Pil dolunca elektriği direkt tüm pilden geçirip vermiyor dolayısıyla pil sağlığı çok etkilenmiyor. Yani kullanın bir sıkıntı olmaz. Aksine ani elektrik kesintisi daha çok zarar verebilir.
0
bahoho
(01.01.20)
Uygulamalar var kur birini. Lenovo ise vantage uygulama adi
0
gameofannen
(01.01.20)
(4)

Alan adı / Yandex mail

bagcivan
Arkadaşlar selamlar,Şirket maili olarak yandex'i kullanmak istiyorum. Alan adını satın aldım ancak yandex mail'de dns doğrulaması yapmamı söylüyor. "...sitesinin DNS kayıtlarına şu TXT kaydını ekleyin" diyor.Bunu nasıl yapabilirim?
Arkadaşlar selamlar,
Şirket maili olarak yandex'i kullanmak istiyorum. Alan adını satın aldım ancak yandex mail'de dns doğrulaması yapmamı söylüyor.
"...sitesinin DNS kayıtlarına şu TXT kaydını ekleyin" diyor.

Bunu nasıl yapabilirim?
0
bagcivan
(01.01.20)
yandex domain kontrolü de yapabiliyor. ilgili help linkini veriyorum:

buradaki adımları yaparsanız 24 saat içinde çözülüyor.

yandex.com
0
ozdek
(01.01.20)
sanırım alan adını yeni aldığım için whois bilgileri henüz gelmedi.
0
🌸bagcivan
(01.01.20)
Hocam domain i yandex e gecirme
Sitede index kismina o dedigi txt yi dosya olarak yukleyin
0
kingcyrax
(02.01.20)
Alan adını nereden aldıysanız orada verilen dns kayıtlarını eklemeniz gerekiyor.

Şurada verilmiş: yandex.com
0
teknikekip
(02.01.20)
(3)

Excel sorusu

dirilis 1209
İyi yıllar arkadaşlar.excel ile ilgili bir sorum olacak. youtube'dan ya da microsoft'un hazır şablonlarından baktım da, pek aradığım tarzda bulamadım. bir tablo istiyorum. 12 ayı sıralayacağım. yandaki sütunda da doldurduğum verileri, ocak ayını seçince onlar gelecek, bunu her ay için yapabileceğim.
İyi yıllar arkadaşlar.

excel ile ilgili bir sorum olacak. youtube'dan ya da microsoft'un hazır şablonlarından baktım da, pek aradığım tarzda bulamadım.

bir tablo istiyorum. 12 ayı sıralayacağım. yandaki sütunda da doldurduğum verileri, ocak ayını seçince onlar gelecek, bunu her ay için yapabileceğim. bir de hepsini tek seferde sıralayabileceğim. örneğin ocak ayı için 1,2,3...hepsi deyince tüm aylardaki. pivot tablolardan bunu nasıl düzenleyebilirim.
0
dirilis 1209
(01.01.20)
Sorunu anlamadım
0
otopsicocugu
(01.01.20)
@otopsicocugu,

demek istediğim şu. Ocak ayı ilk sütunda. ikinci, üçüncü, dördüncü vs. sütunda ocak ayı ile ilişkilendirmem gereken bilgileri eklediğimde yeni bir ocak ayı satırı açmadan çağırmak istiyorum. yani örneğin ocak ayını filtrelediğimde o ay için girdiğim bilgiler, her ay için aynı şeyi uygulamam lazım. ama bunu ocak ocak ocak diye birçok satır eklemeden yapabiliyor muyuz, veya nasıl yapıyoruz.
0
🌸dirilis 1209
(01.01.20)
Selam,

İstediğiniz yapıyı power pivot ile kullanabilirsiniz ama önermem. Unpivot yaparak verileri dönüştürüp kullanılabilir hale getirebilirsiniz.

Excel kullanımındaki en sık yapılan hatalardan biri insan gibi düşünmek. Bunun sonucu da yatay genişleyen veri tabloları oluyor. Oysa önerilen yapı dikey genişleyecek şekilde olmalı.

Yani bahsettiğiniz şekilde yeni satırlar açarak "ocak" ayını defalarca belirtmeniz daha doğru bir çözüm.

Amaç ay isimlerini tekrar tekrar yazmamak ise tablo yapısını 12 sütundan oluşacak şekilde düzenleyin. Bu sayede yatay genişlemeyi engellemiş olursunuz.
0
keltox
(01.01.20)
(1)

LED TV köşelerin daha koyu olması

prole
58" televizyonda 4 köşe de eşit oranda diğer kısımlardan daha koyu az miktarda. Bu normal mi?
58" televizyonda 4 köşe de eşit oranda diğer kısımlardan daha koyu az miktarda. Bu normal mi?
0
prole
(01.01.20)
zifiri karanlıkta fark edilir derecedeyse normaldir. IPS ekranlarda siyah tonunda farklılıklar olabilmektedir. tv nin modeline göre led ışıklar ortada bulunuyorsa kenarlar karanlık kalması doğaldır. ancak gündüz gözüyle fark ediliyorsa problem vardır. clouding olabilir.

edit: ayrıca tv nin kasasının malzeme kalitesine göre de ekranla örtüşmesi tam olarak sağlanmadıysa köşelerde boşluk mevcutsa ondan dolayı da olabilir. köşelerden hafifçe bükmeye çalışın tvyi karanlık bölgelerde değişiklik oluyorsa dediğim gibi kasadandır.
0
mr.goodcat
(01.01.20)
(2)

mssql server management studio auto backup yerin backup almak

duyuru
bir db'ye sağ tıklayıp backup dediğimde her gece alınan auto backup'tan dolayı görseldeki gibi d altında uzun bir path çıkıyor. ama ben bundan bağımsız şu an backup almak istiyorum. nasıl yapmalıyım?1 - sağdan bu auto backup path'ini silip şu an almak istediğim yeri eklesem gece artık yeni girdiğim
bir db'ye sağ tıklayıp backup dediğimde her gece alınan auto backup'tan dolayı görseldeki gibi d altında uzun bir path çıkıyor. ama ben bundan bağımsız şu an backup almak istiyorum. nasıl yapmalıyım?

1 - sağdan bu auto backup path'ini silip şu an almak istediğim yeri eklesem gece artık yeni girdiğim yere mi alacak yoksa eskisi gibi d altındaki yere mi almaya devam edecek.

2 - sağdan remove demeyip şu an almak istediğim yeri eklesem iki path olacak. bu durumda backup aldığımda iki path'e de aynı backup'ı mı koyacak? böyleyse dün gece aldığının üstüne mi yazar?
0
duyuru
(31.12.19)
schedule'i silmeden istediğin dizine alabilrsin. remove demeden add de pathini seç oraua alır.
0
datnet
(31.12.19)
Sql backup master kullanıyorum ben genelde.
daha kullanışlı geliyor.
0
neymis
(01.01.20)
(3)

excel sorusu

plastic_angel
bir kolondaki tüm hücreleri arkaplanda 5 ile çarpılmış şekilde yazdırmak istiyorum.. bir yolu var mı? yeni bir hücreye istemiyorum, ilgili hücrede hesaplama yapılsın istiyorum.
bir kolondaki tüm hücreleri arkaplanda 5 ile çarpılmış şekilde yazdırmak istiyorum.. bir yolu var mı? yeni bir hücreye istemiyorum, ilgili hücrede hesaplama yapılsın istiyorum.
0
plastic_angel
(31.12.19)
makro harici çalışmaz. döngüye sokarsın.
0
kablelvuku
(31.12.19)
Makro harici olmaz +1
0
himmet dayi
(31.12.19)
Eğer istediğin şeyi doğru anladıysam şu şekilde yapılabilir:
Boş bir hücreye 5 yaz.
Bu hücreyi ctrl+c ile kopyala.
5 ile çarpılacak kolonun tamamını seçip ctrl+alt+v yaparak çıkan "Özel Yapıştır"(Paste Special) menüsündeki işlemler bölümünde çarp'ı işaretleyerek tamamı tıkla.
Bu şekilde tüm kolon 5'le çarpılmış olacak.
0
rare
(31.12.19)
(3)

pt.com.tr'den alışveriş eden var mı

superb
bir bilgisayar piyasaya göre 300 tl ucuz ama bilemedimtecrübesi olan var mı?
bir bilgisayar piyasaya göre 300 tl ucuz ama bilemedim
tecrübesi olan var mı?
0
superb
(31.12.19)
forum.donanimhaber.com

Apple'ın sitesinde yetkili satıcı olarak geçiyormuş, bir kontrol edin.
Mağazalarına gidip alışveriş de yapmışlar insanlar, güvenilir sanırım.
0
veritaslibertas
(31.12.19)
Firma Apple'ın kendi sitesinde yetkili satıcı olarak gözüküyor, bence bi sıkıntısı yoktur.
0
angelus
(31.12.19)
aldım sorun çıkmadı. adamlar yetkili satıcı.
0
jelly bear
(31.12.19)
(4)

Mac OS: Partition Mantığı ve Boot Camp

sweet child o mine
Senelerdir Windows kullandıktan sonra geçen ay Mac'e geçtim. Windows'taki taktiğim çoğu kişinin yaptığı gibi diski partition'lara bölerek fotoğraflar falan gibi önemli dosyaları sistemin olmadığı diğer partition'da tutmaktı ki sistem çöker de format atarsam öteki partition'daki dosyaları kaybetmeden
Senelerdir Windows kullandıktan sonra geçen ay Mac'e geçtim. Windows'taki taktiğim çoğu kişinin yaptığı gibi diski partition'lara bölerek fotoğraflar falan gibi önemli dosyaları sistemin olmadığı diğer partition'da tutmaktı ki sistem çöker de format atarsam öteki partition'daki dosyaları kaybetmeden sisteme format atabileyim.

1) Mac OS'de de bu mantıkla partition yapmaya gerek var mı?
2) Bazı oyunları oynamak için ileride Boot Camp kurmayı düşünüyorum ama Boot Camp'in kurulabilmesi için sistemin partition'lanmamış olması gerektiğini okudum. Yani Boot Camp'in yaratacağı partition'dan başka partition olamazmış. Buna göre Mac OS, Data, Boot Camp şeklinde 3 partition'a aynı anda sahip olamıyorum. Bu doğru mu?
0
sweet child o mine
(31.12.19)
1) gerek yok hiç ihtiyaç duymadım
2)buna emin değilim ama sanmıyorum. disk istediğin kadar bölünebiliyor.
0
jelly bear
(31.12.19)
Jelly bear +1
0
himmet dayi
(31.12.19)
windows'taki bu partition mantigi virus sebebi ileydi ama MacOS'te boyle bir durum yok. Virus filan olmuyor zaten. Format atmayi zaten unut :)

BootCamp kurulumu sirasinda diskten alan ayriliyor. onu windows olarak formatliyorsun. surada gosteriyor support.apple.com

partition olursa kurulamaz diye bir sey de yok.

yani aslinda partition atma birlestirme isleri Mac'te zaten cok kolay. (bkz disk utilities)
0
yoggi
(31.12.19)
1. partion keyfi br şey. 10 senedir mac kullaniyorum ihtiya. hissetmedim. ama yedeklerim önce time machine'deydi. şimdi icloud'da.

2. windows için olan partion'ı bootcamp ile oluşturulmalısın ama zaten bu windows yüklemek için temel bir basamak. makinede bootcamp yazilimin calistirirsan diskte ne kadar yer ayırmak istediğini sorar.

3. Bootcamp kullanilabilir disk alanı ile ilgilidir. sen data için partion oluşturacaksan bunu disk utily'den yapmak gerekir. 3 değil istersen 5 partion yap. mac için değişen bir şey olmaz. sadece windows için oluşturulacak olanı bootcamp'ten yapmak kolaylık olur.

4. mac'te disk utiliy windowstan biraz faklı calisir. o sebepten verilerini aktarmadan önce partion, windows gibi işlerini hallet. yoksa yanlislikla partion ucuursan veri kaybı yasarsin.
0
helenart
(31.12.19)
(8)

iPhone 7 & Samsung Galaxy A70 - Telefon Tavsiyesi Rica Ediyorum

serkomiser ziver
Bu soru bu platformda milyon kere sorulmuştur. Ancak sürekli güncellenen cihazlar ve fiyatlar yüzünden telefon tavsiye yanıtları bir türlü güncel kalamıyor. O yüzden ben de bilenlere sorumak zorunda kaldım, cidden özür dilerim.Çocuğumuz küçük, eşim anılarımızı kaydetme adına bolca fotoğraf ve video
Bu soru bu platformda milyon kere sorulmuştur. Ancak sürekli güncellenen cihazlar ve fiyatlar yüzünden telefon tavsiye yanıtları bir türlü güncel kalamıyor. O yüzden ben de bilenlere sorumak zorunda kaldım, cidden özür dilerim.

Çocuğumuz küçük, eşim anılarımızı kaydetme adına bolca fotoğraf ve video kaydediyor. Şu an kullandığı cihaz Samsung J7 Prime2, ancak takdir edersiniz ki kamera kalitesi yok gibi bir şey. Azami 3.000 TL bandında Samsung Galaxy A70 ve (daha önce hiç iOS deneyimi yok ama) iPhone 7 cihazlarını düşündük. iPhone modeli eski diye (ve güncellemeyle daha da eskitirler diye) çekiniyoruz, A70 için de "kamerası gece çekiminde kötü, normalde de pek matah değil" deniyor, kafamız karıştı.

Yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederiz.
0
serkomiser ziver
(30.12.19)
xiaomi'lere de bi bakabilirsiniz bence. fotoğraf kalitesi iyi bence gayet.

2bin-3 bin bandında şu telefonlara bakmanızı tavsiye ederim;
Mi 9 Lite, Mi 9T, Mi 8, Redmi Note 8 Pro
0
contavolta
(30.12.19)
@contavolta, teşekkür ederiz. Ancak Xiaomi, Huawei vb. reklam, SAR değeri, Google Play kısıtlamaları vb. konulardan dolayı bizim için biraz kumar olur. İster istemez Samsung'la sınırladık kendimizi, ki genel olarak Samsung'dan memnunuz, cihazları bizi hiç üzmedi. Bütçe bandında cihazlara bakınca iPhone'un eski modeli 7 de karşımıza çıkınca sizlere danışalım istedik.
0
🌸serkomiser ziver
(30.12.19)
iphone alacaksan 8 plus al. Bende 7 var ve sorun yok, taş gibi. Ama bugün iphone'a geçecek olsam 8 plus alırdım.
0
malheiros
(30.12.19)
@malheiros, teşekkür ederiz. 8 Plus bütçeyi biraz zorlayacaktır ama ben fiyat araştırması yapayım, sağ olun.

edit: Bütçeyi zorlamayı geçtim, neredeyse iki katı fiyatı varmış. Pas diyelim.
0
🌸serkomiser ziver
(30.12.19)
ikisini de alma. o fiyata zaten iyi kamera bulman imkansız. iphone 7'nin çok ciddi bir batarya sıkıntısı var almayın. samsung a serisi kamerası pek iyi sayılmaz ama işlemci gücü, şarjı iyi ama ben olsam ikisini de almam. bu yoldan yeni geçmiş biri olarak.

xiaomi 8 pro'yu çok araştırdım ama video kalitesi çok kötü. sakın. geçen ay iphone 8plus aldım ikinci el. hiç kusursuz kamerası da efsane 4bin ödedim. iphone alırken ikinci el alabilirsiniz. samsung'da alacaksanız iyi kamera arıyorsanız direkt s serisine yönelmeniz gerek. onlar da çok pahalı.
0
anarsika
(30.12.19)
Bence o fiyatlara bir fotoğraf makinesi almak çok daha mantıklı. hem telefondan çok daha kaliteli çekmiş olur.
0
neverlose
(30.12.19)
@anarsika, teşekkür ederiz. @malheiros da sizin gibi iPhone 8 Plus önerdi ama fiyatı bütçemizin çok çok üstünde, yine de araştırmaya devam edeceğim. Tekrardan sağ olun.
0
🌸serkomiser ziver
(30.12.19)
@neverlose, inanın aklıma gelmedi değil ama akıllı telefonlar çıktı çıkalı dijital kamera piyasasına o kadar uzak kaldık ki, ne fiyatını, ne hangisinin iyi olduğunu biliriz. Üstelik her an elinin altında olan telefon kolaylığından sonra ayrıca bir eşya taşımak da zûl geliyor açıkçası...
0
🌸serkomiser ziver
(30.12.19)
(10)

amerika'dan gelen unlocked iphone 11 sim görmüyor

viyana kangurusu
selamlar, sorunum başlıktaki gibi.vodafone kullanıcıysdım ve amerika'dan iphone 11 aldım. geldim ve imei kaydını yaptırdım. vodafone kartım ülkeye geldiğimde çalışıyordu ancak vodafone'dan memnun olmadığım için turkcell'e geçtim. turkcell'e geçince sim kartı görmemeye başladı. yani sim kart görmüyor
selamlar, sorunum başlıktaki gibi.

vodafone kullanıcıysdım ve amerika'dan iphone 11 aldım. geldim ve imei kaydını yaptırdım. vodafone kartım ülkeye geldiğimde çalışıyordu ancak vodafone'dan memnun olmadığım için turkcell'e geçtim. turkcell'e geçince sim kartı görmemeye başladı. yani sim kart görmüyor da demiyor. operatöre bağlanmıyor. sorun nedir ? nasıl çözülür?

telefon unlocked ve kaydı yapılmış durumda. önünde hiçbir engel yok.
0
viyana kangurusu
(30.12.19)
Turkcell'e geçtikten sonra hat aktifleştirildi mi? Birkaç gün sürüyor genelde. Hemen aktif olmuyor.
0
himmet dayi
(30.12.19)
ayarlardan operator seçimi falan gibi bir şey varsa otomatik yapmayı denediniz mi?
0
emfuzi
(30.12.19)
aktifleştirildi ve başka bir turkcell hattıyla da denendi ikisi de olmuyor.

operatör seçimini otomatik ve manuel olmak üzere iki şekilde de denedik o da işe yaramadı.

ağ ayarlarını da sıfırladık o da işe yaramadı.

telefona izin verilmiyor yazıyor ancak imei kaydı yapıldı telefonun ve e-devlette gözüküyor. bu nasıl saçmalık?
0
🌸viyana kangurusu
(30.12.19)
Yeni yasaya göre sadece kendi adınıza kayıtlı hatlar ile kullanabiliyorsunuz telefonu. Sıkıntı bundan kaynaklanıyor olabilir. Turkcell ile iletişime geçin. Olmaz ise BTK iletişime geçmeniz gerekebilir.
0
himmet dayi
(30.12.19)
kendi adıma ait hatla kullanmaya çalışıyorum. farklı hatlarım var ve e-devlette kullanmaya çalıştığım numaraları eşleşen hat olarak görebiliyorum telefonun yanında.
0
🌸viyana kangurusu
(30.12.19)
BTK'nın veritabanı nasıl çalışıyor bilmiyorum. Ancak sadece numaranın orda olması yetmiyor olabilir. Numara + Operatör gibi bir kayıt var ise o numaranın hangi operatöre ait olduğu bilgisi BTK'da güncel olmayabilir. Turkcell'i arayın demiştim. Aradınız mı?
0
himmet dayi
(30.12.19)
arama yapılıyor şu an beklemedeyim. ancak anlamadığım diğer kayıtlı numaralardan birinin de çalışmıyor olması.

a numarası - turkcell'de kayıtlıydı oldum olası ve çalışmıyor.
b numarası - vodafone'da iken çalışıyordu ancak şimdi turkcell'e geçip aktiflenmiş olmasına rağmen çalışmıyor. telefon görüşmesi bitsin ondan sonra göreceğiz herhalde.
0
🌸viyana kangurusu
(30.12.19)
Aklıma bir tek bölgesel kilit geliyor. Unlock ama sadece bölgesel unlock olabilir. Yani sadece abd ve ingiltere, veya abd ve avrupa birliği ülkeleri vs gibi. Biraz fantazi ama vodafone-ingiltere vs gibi bir bağlantı kurmaya çalıştım.

Arabistandan aldığım bir telefonda bu durum vardı, neyseki türkiye de kilitsiz ülkeler içindeydi.
0
artci sarsinti
(30.12.19)
çok ilginç bir sorun. aklıma gelen tüm çözüm önerileri yazılmış. çözümü merak ettiğim için takipteyim. umarım çözebilirsiniz.
0
onurrrrr
(30.12.19)
çözüm güncellemesi:

turkcell ve btk ile konuşmalar sonucunda btk kendilerinde herhangi bir sorun olmadığından dolayı turkcell'e yönlendirdi. turkcell de btk'daki numarayı güncelledi. sanırım hattın btk'da halen vodafone numarası olarak gözükmesinden ötürü böyle bir şey oldu. ancak başka numarada da çalışmaması ilginçti. yine de şimdi 12-24 saatlik bir süre verdiler düzeleceğine dair. eğer düzelmemiş olursa burada tekrardan bilgilendiririm. daha sonra böyle sorunlar yaşayanlar için çözüm yolu amacıyla paylaşıyorum.
0
🌸viyana kangurusu
(30.12.19)
(5)

Ford Focus Hoparlör

yesil basli govel santor
Herkese merhaba.Aracın sadece sağ ön hoparlörü çalışıyor.Onun dışında diğerlerinden ses gelmiyor.Bass yüksek olduğu için hoparlörlerin patlamış olabileceğini söyledi oto teypçiler.Epey yüksek fiyatlar çıkardılar yenilemek için.Diyorum ki, n11'den vs. sipariş edeyim, kendim monte edeyim.Bu konuda her
Herkese merhaba.
Aracın sadece sağ ön hoparlörü çalışıyor.
Onun dışında diğerlerinden ses gelmiyor.
Bass yüksek olduğu için hoparlörlerin patlamış olabileceğini söyledi oto teypçiler.
Epey yüksek fiyatlar çıkardılar yenilemek için.
Diyorum ki, n11'den vs. sipariş edeyim, kendim monte edeyim.
Bu konuda herhangi bir bilgim ve tecrübem yok ama beceririm bu tip işleri.
Ne dersiniz?
Ne tür hoparlör almalıyım?
İki çift almam şart mı?
Sonuçta bir tanesi çalışıyor.
Yardımlarınız ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
0
yesil basli govel santor
(30.12.19)
Önce çapını öğren, büyük ihtimal 15 7a da 17 cm olabilir. Sonra tipine bak, yeni aldığın hoparlör yerine otursun.

Tek satılmaz genelde çifttir, almışken ikisini de değiştir zaten sağ sol ses fark eder.

Yutibiden modele göre hoparlörün nasıl söküldüğüne bakabilirsin.
0
John Bloor
(30.12.19)
araçta haporler ayarlarını kontrol et. mesela benim araçta sesi sadece önden sağ veya solda, arkadan sol veya sağdan dinleyebiliyorsun. belki de sorun budur.
0
ground
(30.12.19)
evet, sıfır hoparlörler çift satılır, zaten çift değiştirin, üç tanesi gittiyse dördüncü de çok dayanmaz yakında gider.
focus'ta ne kullanıldığından emin olamıyorum, ama 15 veya 17 santim ölçüsünde hoparlör yok, çok yüksek ihtimalle 16,5 cm çapında höparlörler vardır, otomobil kapılarında en yaygın kullanılan ölçü bu. fakat 10-15 yıl kadar eski ford'larda tam daire şeklinde değil de oval hoparlörler kullanıldığını da biliyorum, dolayısıyla internette model yılı ile aratıp sökme-takma videolarından falan kesin bilgi edindikten sipariş ederseniz daha iyi olur.
sonra kendiniz yapabilirsiniz, kapı döşemesi sökmek ve hoparlör değiştirmek çok zahmetli işler değil.
www.youtube.com
(bu modelde hoparlör çerçevesi perçinle sabitlenmiş, onu sökmek ve diğer kapılarda denemek zahmetli olabilir, başka bir hoparlöre erişim imkanınız yoksa deneme kısmında sorun yaşayabilirsiniz. benim arabada da öyleydi, geçen hafta kendim değiştirdim. matkap ucuyla perçini parçalayıp plastik muhafazanın içerisindeki hoparlörü, etrafındaki körük ile muhafazanın birleştiği yerden ayırıp, onun yerine yeni hoparlörü oturttum ve hoparlörü ona vidaladım, muhafazayı da eski deliklerinden değil de farklı noktalardan akıllı vida ile sabitleyerek yaptım.)
fakat hoparlör masrafı etmeden önce, teybin çıkışlarının sağlam olduğundan emin olmak isteyebilirsiniz, üçünün birden patlamış olması enteresan. teybin çıkışları da bozulmuş olabilir, tabii bu hoparlörlerin bozulmayacağı anlamına gelmez ama eğer teyp arızalı ise hoparlör almak da işinizi tamamen çözmeyecek, eğer teybi de değiştirmeye ihtiyacınız olacaksa bilmiş olursunuz.
kapıların içini açıp sağdaki hoparlörü diğer kapılara takıp denemeye çalışın bence önce, eğer ses geliyorsa hoparlörler arızalıdır, yok ses gelmiyorsa teyp çıkışlarında arıza vardır.
eğer aracın ve tesisatın geçmişini bilmiyorsanız bir ustaya gösterin, belki önceden başka bir teyp takılıydı ve eskisini satarken geri taktıklarında bağlantılarını doğru yapmadılar durumu da olabilir.
0
gkhncnzdgn
(30.12.19)
ustalığın var mı bilemiyorum ama hiç kolay bir iş değil montajı o işin söyliyim, kapı içini sökerken hırpalarsan canını sıkar. he yine de sen alıp bir otocuda sadece işçilik vererek yaptırmaya çalışabilirsin. özellikle haftaiçi bir gün mesai saatleri içinde oto sanayi biraz boş olur, o saatlerde iyi bi pazarlıkla işi bilen birine 100-150tl'ye bağlatabilirsin.
0
awlmi
(30.12.19)
Eğer ki Ankara'da yaşıyorsanız Türkiye de araç çıkma parçalarının teminini oradan halledebilirsiniz. Ucuza gelir.
0
creedwar
(30.12.19)
(3)

Linkteki güç kablosunun EU prizli olanını nerden bulabilir?

slashedduff
Aşağıdaki ürünün birebir aynı özellikli olanı fakat amerikan priz yerine türkiyede kullanabileceğim prizlisi var mı?https://www.amazon.com/Volex-MP-204-VAC5S-Power-E62405SP-VAC5S3/dp/B00NIYIXB8
Aşağıdaki ürünün birebir aynı özellikli olanı fakat amerikan priz yerine türkiyede kullanabileceğim prizlisi var mı?


www.amazon.com
0
slashedduff
(29.12.19)
Herhangi bir bilgisayarcıda, elektrikçide. Papatya kablo dersen verirler.
0
godless frog
(29.12.19)
Teşekkürler, amper ve volt değerleri aynı mıdır? Ya da kablo özelliği?
0
🌸slashedduff
(29.12.19)
Yeterince güçlüdür o kablolar. Sorun çıkartmaz sana.
0
godless frog
(29.12.19)
(1)

Su ısıtmada kullanılan enerji miktarı üzerine bir soru

fell like a sm
Hali hazırda 45 derece sıcaklıklaki bir suyu 50 derece sıcaklığa çıkartırken harcanan enerji, 50 derece sıcaklıktaki suyu 55 derece sıcaklığa çıkartırken harcanan enerji ile aynı mıdır? Değilse teknik açıklaması, formülü ve yüzde kaç daha fazla enerji harcanacağı konusunda aydınlatılmayı rica ediyor
Hali hazırda 45 derece sıcaklıklaki bir suyu 50 derece sıcaklığa çıkartırken harcanan enerji, 50 derece sıcaklıktaki suyu 55 derece sıcaklığa çıkartırken harcanan enerji ile aynı mıdır? Değilse teknik açıklaması, formülü ve yüzde kaç daha fazla enerji harcanacağı konusunda aydınlatılmayı rica ediyorum.

Notlar;
Ortam sıcaklığı aynı.
Su kapalı bir kazanda, 2 bar basınç altında ve dışarıya sızıntı yok.
Enerji kaynağı, kömür, doğalgaz, elektrik vs farketmez.
Teşekkürler.
0
fell like a sm
(29.12.19)
basit hesapla evet, iki durum için harcanacak enerji eşit. ama m * c * dT deki c yani özgül ısı kapasitesi sıcaklığa göre değiştiği için hesaplarsan çook minik bir fark çıkacak.

www.engineeringtoolbox.com

şu linkteki isobaric değerlere bakman gerek.
0
sttc
(29.12.19)
(3)

Apple music hem iphone'da hem mac'te kullanımı

libby
iphone telefonumda kullandığım apple music hesabımı, mac bilgisayarımda aynı icloud hesabıyla açıyorum fakat müzik arşivimi mac bilgisayarımda göremiyorum. neden böyle oldu ?
iphone telefonumda kullandığım apple music hesabımı, mac bilgisayarımda aynı icloud hesabıyla açıyorum fakat müzik arşivimi mac bilgisayarımda göremiyorum. neden böyle oldu ?
0
libby
(29.12.19)
ya ben de ayni dertten muzdariptim. bayagi arastirmistim. bi sekilde cozmustum; su an acik dinliyorum; ama nasil yaptim hatirlamiyorum:(

Music uygulamasinin ayarlar kisminda Restrictions kisminin altinda Apple Music var. onun tikini kaldir.
0
mayeskuel
(29.12.19)
mac'den music veya itunes'a oturum açmanız lazım.
0
helenart
(29.12.19)
yine yapamadım. oturumum açık, olabilecek bütün yerleri de kurcaladığımı düşünüyorum cep telefonumda da bilgisayarımda da ama yine çıkmıyor arşivim.
0
🌸libby
(29.12.19)
(2)

Servis ve garanti hizmeti en iyi yer

disardayim
Laptop alacagim. Hangi kurum kurulus market en guzel garanti ve teknik servis hizmetine sahiptir???
Laptop alacagim. Hangi kurum kurulus market en guzel garanti ve teknik servis hizmetine sahiptir???
0
disardayim
(29.12.19)
Dell
0
valentinov
(29.12.19)
dell iyidir. yerinde servis hizmetleri de var. sistem uzaktan erişim olayında da oturmuş durumda. asus a bulaşma sakın. diğerlerini bilmiyorum.
0
hemsta
(29.12.19)
(8)

almanya'da çalışmak - yazılım

tchuck
selamlar. türkiye'de yaşadığım bazı olaylardan sonra, burada yaşamayı sürdürmemeyi düşünüyorum. kafamda biraz planları toparlamaya çalışıyorum, yeni çıkan göç yasasıyla birlikte almanya'da iş bulabilme ihtimalimi yüksek gördüğüm için almanya'da yönelme düşüncem var.size şu soruyu soracağım; başvurma
selamlar. türkiye'de yaşadığım bazı olaylardan sonra, burada yaşamayı sürdürmemeyi düşünüyorum. kafamda biraz planları toparlamaya çalışıyorum, yeni çıkan göç yasasıyla birlikte almanya'da iş bulabilme ihtimalimi yüksek gördüğüm için almanya'da yönelme düşüncem var.

size şu soruyu soracağım; başvurmadan önce neler yapmalıyım, kendimi nasıl tanıtmalıyım, ne eksiklerimi gidermeliyim vs. bunun için de kendi durumumdan bahsedeyim.

evliyim, eşimle gideceğiz almanya'ya. 30 yaşındayım.
alaylı bir yazılımcıyım, 7 senedir yapıyorum bu işi. işin akademik terimler ve ince detay terimlerinde eksik olduğumu düşünüyorum. ancak hem frontend, hem backend'de hemen her teknolojiye çok hızlı uyum sağlayabiliyorum. yüksek tecrübem; laravel, css, html, jquery tarafında (bunlarda üst seviyeyim), ancak react, react-native, vue.js, elasticsearch, mongodb taraflarında orta/orta-altı tecrübem var. eğer bunlarla ilgili daha çok proje gelseydi, onlarda da kendimi üst seviyelre çekebilirdim. (arz talep gibi oldu aslında biraz)

4 senedir freelance yapıyorum, son 1 senedir de kendi işimi yapıyorum. genelde çözüm odaklı, (sanırım agile deniyor) hızlı karar alıp uygulayıp, uygulama esnasında farklı bir karar alındığında elimdeki işi hızlıca ona evirebilen pratik biriyimdir. hatta pratik biri olmak beni en iyi tanımlayan özellik olabilir diye düşünüyorum. aws, github üzerinden ci/cd tecrübem vs. de bulunuyor.

ingilizce konuşma konusunda çok çekingenim. mülakatlarda sıkışıp kalabileceğim bir şey olduğunu biliyorum ama zaman içerisinde çekingenliğim gider diye planlıyorum. (belki cambly alabilirim bunu kırmak için) mesleki ingilizcemde ise hiçbir sorun yok haliyle.

kişisel websitem yok, medium'da 1-2 tane yazı paylaştım yalnızca, github'da açık kaynağa pek katkım olmadı tüm projelerim private. (işte dezavantaj gibi dezavantaj)

soruya geri dönecek olursak;
ben kendime güveniyorum. laravel/php temelli bir fullstack developer arayan her firmada müthiş işler çıkarabileceğime eminim, hatta beklentileri aşacağıma da adım gibi eminim. bugüne kadar hep böyle oldu, bu benim karakterim gibi aslında.

ben kendimi nasıl onlara kanıtlayabilirim? neler yapmalıyım? medium mu yazmaya başlamalıyım bildiğim, takılıp çözdüğüm konularla ilgili. kişisel websitemi tekrar yapayım diyorum, ancak o da yazılım işinde bana mantıklı gelmiyor. tasarımcı olsam tasarımlarımı koyayım ama öyle değil ki.

kendimi onlara kanıtlayıp düzgün temiz bir işe girmek, orada da zaten iyi/özverili çalışacağım için hayatımın kalanını sakin bir şekilde geçirmek istiyorum. mülakat öncesi/sırasında ne yapmalıyım? ne önerirsiniz?
0
tchuck
(28.12.19)
hocam dili halletmeden nasıl olcak senin iş?
0
dedim dedim de kime dedim
(28.12.19)
dili halletmelik bir şey yok, mesleki ingilizcemde bir sorunum yok. mülakatlarda çekingenim sadece, 1 ay cambly alıp çekingenliği atsam bile yeterli zaten.
0
🌸tchuck
(28.12.19)
Hocam adamlar icin birebir ve ekip iletisim senin yeteneklerinden daha onemli.
0
dedim dedim de kime dedim
(28.12.19)
abi siz benle maytap falan mı geçiyorsunuz? veya okuma yazmanız mı yok?

ingilzice sorunum yok, yalnızca çekingen davranıyorum. anlatamıyorum sanırım? ne kurallı cümlesinden bahsediyorsun ingilizce makale bile yazmışlığım var, hey allahım ya.

yazılım mesleği a'dan z'ye ingilizce yürüyen bir meslek, ingilizce bilmemek gibi bir şey mi olur? bir de çıkmış "kurallı cümle yazamayan" falan diye tuhaf tuhaf konuşmuşsunuz. tek bir cümlemde bile "ingilizcem yok" yazmamış olmama rağmen.

yemin ederim bilmişlik taslayacak yer arıyorsunuz.

daha önce skype üzerinden 2 tane mülakata da girdim, genel olarak sorun yaşamadım ama çok konuşkan da davranamadım çekingenliğim yüzünden. oldu mu?

hey allahım ya
0
🌸tchuck
(28.12.19)
Haci soru sormussun cevap veriyoruz tepki gosteriyorsun.
Sen bilirsin o zmn
0
dedim dedim de kime dedim
(28.12.19)
almanyanin yeni göcmen yasasini bilmiyorum öncelikle bildireyim ama 3 yildir almanyada yasiyorum;

burada ayricalikli bir oturum ve calisma izni olan blue card denilen seye ihtiyaciniz var ancak en az lisans mezunu olmaniz ve bunun burada denkliginin taninmis olmasi sart aksi halde adi oturma izniyle gelmeniz gerekir ve bu da sirketin size sponsor olmasi demek. sirketlerin istemedigi seyler ve blue card olmadan esiniz almanca ögrenmeden sizinle gelemez.
0
vhs kaseti
(28.12.19)
Kendini kanotlaman icin portfolyo sun.

Mezuniyet var mi universiteden?

Arkadaslara ters cikmissin ama en onemli sey iletisim.
0
duygusuzromantik
(28.12.19)
5 yildir yurtdisinda calisan bir yazilimci olarak cevap vereyim. almanyaya gitmek istiyorsan almancan olmamasi bir dezavantaj, ama illa almanya olsun demiyorsan mulakatlari gececek kadar ingilizce yeterli. gelen yazilimcilarin %80ninin ingilizcesi baslangic seviyesinden hallice oluyor, sonucta yaptigimiz is teknik ve ingilizcenin pratik ile 2-3 ayda duzeldigini herkes biliyor. mulakatlarda anlasabilecek kadar ingilizcen varsa yeterli.

gelelim isin teknik tarafina, turkiye'nin aksine yurtdisinda hangi dili ne kadar bildigin cok onemli degil, ama isin teorigini ve temelini iyi bilmen bekleniyor. alayli oldugun icin bazi terimleri bilmiyor olabilirsin. mesela complexity analysis nedir? hashmap nasil calisir? "static class" ile normal "class" in farki nedir. heap memory vs stack memory nedir. Java da garbage collector nasil calisir. vs bu sorulara cevap verebiliyor musun veremiyor musun bizim icin onemli olan seyler bunlar. programlama pratigini hackerrank, leetcode gibi sitelerden calisarak ilerletebilirsin ve hatta ilerletmelisin. mulakatlarda cunku bunlara benzer sorular soruyoruz.

istersen ingilizce seviyeni gormek icin deneme mulakati yapabiliriz. hem teknik olarak hem ingilizce olarak nerede oldugunu gormus olursun ve ona gore hazirlanirsin
0
crucio
(29.12.19)
(6)

Toplama bilgisayar hakkında fikir

rreze
Arkadaşlar merhaba. Vatandan böyle bir bilgisayar topladım. Bugün itibariyle fiyatı 5900 e düştü. Fikirleriniz nedir?https://i.hizliresim.com/3OQ6dA.pngHenüz monitörüm de yok. Buna bir de monitör ekleyeceğim. Samsung 860 evo ssd'm var onu da ekleyeceğim bu sisteme.
Arkadaşlar merhaba. Vatandan böyle bir bilgisayar topladım. Bugün itibariyle fiyatı 5900 e düştü. Fikirleriniz nedir?

i.hizliresim.com

Henüz monitörüm de yok. Buna bir de monitör ekleyeceğim. Samsung 860 evo ssd'm var onu da ekleyeceğim bu sisteme.
0
rreze
(28.12.19)
Güç kaynağını bilindik kaliteli bir marka alın. Ama araştırın mesela corsairlerde ses sorunu olan modelleri var. rampage almanızı pek önermem.
0
bahoho
(28.12.19)
Mesela ne önerirsiniz? Vatan'da baktım çok fazla seçenek yok zaten.
0
🌸rreze
(28.12.19)
- rami tek slot 16 gb al, çok az fiyat fark eder. gelecekte arttırman rahat olur.
- windows yüklemek için en ucuzundan olsada ssd disk al
- 1 tb ile 2 tb arasında fiyat farkı çok azdır, 2 tb hdd düşünebilirsin
bugün torrentten 1080p kaliteli film indirsen tanesi 8-10 gb
0
aslindasorunumpsikolojik
(28.12.19)
Ssd var dostum. Ama 2 tb hdd fikrini düşüneceğim. Haklı olabilirsin bu konuda.
Evet şans işi ve pek şanslı değilimdir :)
0
🌸rreze
(28.12.19)
@aslinda 2x8 tek 16ya göre daha hızlı çalışır.

1 tb hdd yeter fazlasıyla.

Kasa dar mı? Hava akışı nasıl yorumlara bak netten. Acele etme. Qp inventus gibi sitelerden bi topla kaç ediyor bak. Güvenilir siteler.

Bronze silver gold sertifikası olan bi psu al. Özellikle elektriği çok kesilen bi yerdeysen. R5 3600 iyi bi işlemci. Ekran kartınla iyi performans verir. Hayırlu olsun derim.
0
glamdr1ng
(28.12.19)
@glamdr1ng cevap için çok teşekkürler. Hiç acele etmiyorum inan 2 aydır araştırma yapıyorum. PSU'lara baktım ama vatanda yok daha iyisi. Fiyatı artık daha fazla yükseltmekte istemiyorum. Ben de 2x8 yapacağım zaten. Daha verimli oluyormuş. Bir sürü sitede defalarca topladım, bugün vatanda kdv indirimi var o yüzden en iyi fiyatı burası verdi. Elektrik pek kesilmiyor burada. Nasıl bi psu önerirsin?
0
🌸rreze
(28.12.19)
(2)

Android için Youtube video indirme uygulamasi?

Cherea
Virüssüz, sağlam bir uygulamaya tavsiyesi rica ediyorum.
Virüssüz, sağlam bir uygulamaya tavsiyesi rica ediyorum.
0
Cherea
(28.12.19)
Bende videoder var. Bi bak istersen.
0
muhayyer divan
(28.12.19)
Videoder bu işin kralı.
0
arjantin mafyasi
(29.12.19)
(11)

tez için bilgisayar gerekiyor, ne yapmalı?

baglanti kablosu
çok düşük standartlarda yaşıyorum ve ailemden hiç destek almıyorum. bilgisayar ihtiyacı hiç hissetmemiştim ancak okulum bitiyor ve tez yazmak durumundayım. bir yerde çalışıyorum ancak asgari ücret bile alamıyorum, ayrıca kira, fatura ve mutfak masraflarım da var. bilgisayara yetemiyorum. bu durumda
çok düşük standartlarda yaşıyorum ve ailemden hiç destek almıyorum. bilgisayar ihtiyacı hiç hissetmemiştim ancak okulum bitiyor ve tez yazmak durumundayım. bir yerde çalışıyorum ancak asgari ücret bile alamıyorum, ayrıca kira, fatura ve mutfak masraflarım da var. bilgisayara yetemiyorum. bu durumda ne yapabilirim? internet kafelerden olacak gibi değil bu iş. bir akıl verin lütfen :/
0
baglanti kablosu
(28.12.19)
300-400 e kasa satıyorlar. 2.el alabilirsin.
0
kickboxer
(28.12.19)
2. el bilgisayar +1. tez yazmak icin zaten ucan kacan birseye ihtiyacin yok.
0
cooperr
(28.12.19)
dizüstü paçavra bir bilgisayar gerek zaten ama hiç anlamıyorum da. en en ucuz, word'de sorun yaratmayacak herhangi bir şey kafi. linkle beraber ikinci el dizüstü öneriniz varsa alabilir miyim?
0
🌸baglanti kablosu
(28.12.19)
İkinci el tavsiyesi veremiyorum ama herhangi ucuz bir laptop alıp ssd takın, sonuçta word vs. çok sistem isteyen şeyler değil disk hızı artınca bütün bilgisayar rahatlar
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(28.12.19)
aslında düşündüm de. istersen danışman hocana da sorabilirsin bunu. örneğin, okulumda birçok hocanın kendi laboratuvarlarında bilgisayarı vardı. tezle ilgili çalışmak istediğimizde dilediğimiz gibi kullanabiliyorduk bu bilgisayarları.
0
tey tey
(28.12.19)
-kütüphane laptop vermiyor mu? çalışıp buluta atabilirsin ben öyle yapıyordum
-bir de okulunun sitesi veya facebook grubu varsa oradan yazabilirsin

hatta burada ilan aç birileri çıkar mutlaka, çalışsa bizim eski bilgisayarı verirdim mesela.
0
dedim dedim de kime dedim
(28.12.19)
kütüphane dışında çalışmaya devam etmek ihtiyacı hissedildiğinde otg destekli bir android telefona şöyle bir klavye takarak çalışmaya devam edebilirsiniz, bütün çalışmaları bulut üzerinden yaparsanız daha pratik olur:

urun.n11.com
0
war of the world
(28.12.19)
Okulda laboratuvar, kütüphane vb kullanabileceğin bir bilgisayar olmalı. Olmadı hocalarına söyle illa ki ayarlayabilirler bir tane atıl duran bilgisayarı gidip kullanman için.
0
osssy
(28.12.19)
teşekkür ederim cevaplarınız için. öncelikle danışman hocama sorayım madem.
0
🌸baglanti kablosu
(28.12.19)
okul dışında kamu ve özel kütüphanelerde çalışmak için ücretsiz bilgisayar oluyor.
0
aslindasorunumpsikolojik
(28.12.19)
(1)

bilgisayardan tv'ye gelen görüntünün küçülmesi

ilkinci
merhaba. asus laptop pc kulllanıyorum. bilgisayar görüntüsünü tv'ye aktardığımda başta tam ekran izliyorum fakat aradan yarım saat geçmeden tv'deki ekran küçülüyor. tv'nin fişini çıkarıp tekrar takarsam düzeliyor?buradaki sorun nereden kaynaklanıyor olabilir. defalarca bilgisayara format attım ama b
merhaba. asus laptop pc kulllanıyorum. bilgisayar görüntüsünü tv'ye aktardığımda başta tam ekran izliyorum fakat aradan yarım saat geçmeden tv'deki ekran küçülüyor. tv'nin fişini çıkarıp tekrar takarsam düzeliyor?buradaki sorun nereden kaynaklanıyor olabilir. defalarca bilgisayara format attım ama bu sorun hiç düzelmedi. sizce donanımsal mıdır? ya da bir driver güncellemesiyle çözülebilir mi?
0
ilkinci
(27.12.19)
televizyonun ayarlarında otomatik ölçekleme gibi bir şey varsa ondan kaynaklanıyor olabilir. atıyorum tv 4K çözünürlüklüdür, siz ona 2K görüntü aktarıyorsunuzdur, televizyon ölçeklemesiyle o görüntüyü büyütüyordur, fakat neden bir süre sonra iptal olabileceği ile ilgili bir fikrim yok. eğer tv'nin doğal çözünürlüğünden farklı bir çözünürlükte yayın gönderiyorsanız bir de eşit çözünürlükte yayın vermeyi deneyin, tv 4K ise 4K görüntü göndermek gibi.
0
gkhncnzdgn
(27.12.19)
(9)

yapay zeka modasının geçmeye başlaması

kelepir
arkadaşlar bu furya da bitmeye başladı sanki ondan önce bitcoin vardı o da bitti. sonraki trend ne olur sizce ?
arkadaşlar bu furya da bitmeye başladı sanki ondan önce bitcoin vardı o da bitti. sonraki trend ne olur sizce ?
0
kelepir
(27.12.19)
bitti mi :D

3-5 yıl içinde yapay zeka da, kriptoparalar da (bitcoin olmayabilir, ama blockchain ve kriptopara işi) hayatımızın çok içinde olacak.

Haberlerde bahsedilmiyor hype yok diye o işler bitti sanmayın.
0
nhk ni youkosu
(27.12.19)
Hayir bu furya gecmedi. Daha yeni başlıyoruz.
0
stavro
(27.12.19)
Yapay zeka başlamadı bile daha, şu anda gördüğümüz örnekler "makine öğrenmesinin" ilk adımları. Ortada "zeka" denecek bir şey henüz yok, olduğunda ise emin ol asla geçmeyecek bir furya olacak.
0
Bruce
(27.12.19)
Şahsi yorumum, yapay zekanın bitmeye başladığını söylemek; ateşle haberleşmeyi bulan adamın "uzaktan iletişime dair her şeyi bulduk dahası olmaz" demesiyle eşdeğer

21'nci yüzyıl için 21 ders kitabını okumanızı şiddetle tavsiye ederim.
0
Oscar
(27.12.19)
bu moda değil ki furya olsun, ayrıca kesin bilgi vereyim
"daha yeni başlıyoruz +1"
0
gezegen olan pluton
(27.12.19)
Haci yapay zeka anne karninda tekmeledi sadece sen bitcoin olarak duydun
0
dedim dedim de kime dedim
(27.12.19)
aynen bitti, ama zaten aslinda kandirmacaydi hep.

kocaman serverlarin icine adam koyuyoduk, cüce kalmadi yeterli sayida, ondan sektör bitti. cüce ciftlikleri acti hindistan filan hep.
0
duygusuzromantik
(27.12.19)
yapay zeka olacak ama çok da zeki olmayacak
senin benim koyduğum inputu alıp kendisi üstüne koyacak.
bir iradesi olmayacak hiçbir zaman, hürriyetini ilan edip Cylon gibi Cyborg gibi dayılanmayacak
0
mimo
(27.12.19)
Bitcoine gelmeden robot furyası vardı. Bitcoinden daha önce ise 3d yazıcılar, ondan da önce cloud vardı mesela. Ben de yapay zekada haypın azaldığını düşünüyorum. Ya da azalsa da biraz rahatlasak artık her naneye yapay zeka denmesinden. Gerçi hala her şeye cloud deniyor, çok da ümitli olmamak lazım. Bunun sonrasındaki furya için ben paramı biyoteknoloji alanına yatırıyorum.
0
osssy
(28.12.19)
(7)

Bir evde iki TV

ManikD
Selam Romalılar,Şimdi bizim anne-baba taşındı. İki tv var evde. Biri smart (TV a), biri normal lcd tv dekoderle kullanılıyor (TV b). Eski evde bir sorun yokken yeni evde şöyle bir sıkıntıları var.TRT vs. gibi bazı kanallar eğer iki tv de açıksa sorun çıkarıyormuş. Sorun şöyle bişi diyelim TV a açık
Selam Romalılar,

Şimdi bizim anne-baba taşındı. İki tv var evde. Biri smart (TV a), biri normal lcd tv dekoderle kullanılıyor (TV b). Eski evde bir sorun yokken yeni evde şöyle bir sıkıntıları var.

TRT vs. gibi bazı kanallar eğer iki tv de açıksa sorun çıkarıyormuş. Sorun şöyle bişi diyelim TV a açık ve TV b de açık. İkisi de TRT1'deler. Hiç sorun olmadan izleniyor. TV a veya b kanal değiştirip farklı kanala geçtiğinde diğer TVde de kanal gidiyor ve görüntü gelmiyor. Eğer TV a açıksa ve TV b dekoderle birlikte kapalıysa yine sıkıntı yok. Tersi yine geçerli. Bu sorun her kanalda da olmuyor sadece 10-12 kanalda böyle sorun var.

Özetle bazı kanallar özelinde iki tv'de açıksa ikiside aynı kanalda olmalı yoksa görüntü gidiyor. Her kanalda olmaması ilginç geldi.

Nasıl çözeriz bu işi? Sitenin kapıcısına sormuşlar oluyor yea herkeste sorun var digitürke geçti çoğu vs. demiş geçmiş. Bizimkiler bir kaç kanal için digitürke para vermek istemiyor. Gidelim çanak istemeyen dekoder alalım diyorlar. Var mıdır bu soruna çözüm yada alternatif çözüm önerileriniz?
0
ManikD
(27.12.19)
Çanaktan gelen kablo tek mi ? Eğer tekse çanağa çift lnb takılıp eve kadar yeni kablo çekilirse her tv'ye bir lnb atamış olursun.

Ya da evde internet varsa smart tv'ye iptv kurulumu yapın, sadece trt vs izlenecekse beleş hizmet veren yerler var. En kötü senelik 150-200tl ye ücretli üyelik alır maçlara kadar izlersin.
0
kimlanbu
(27.12.19)
Eski evde 2 ayrı hat geliyordur merkezi sistemden, bunda tek hat geliyordur daireye.
0
John Bloor
(27.12.19)
Site de her blokun kendi çanağı var bina tepesinde. Dairelere gidiyor. Her odada da uydu çıkışı var. Oradan alıyorlar dekodere bağlantıyı. Bu yüzden çanağa müdahale edilemez duruyor şimdilik ev içi çözüm arıyoruz. Zaten neden olduğunu da anlamış değilim.

Evde internet var. ekstra bir kutu vs olmadan smart tv'ye iptv kurulumu oluyor mu? Bir de iptv düzenli sorun çıkarır mı? 3 ayda bir ancak gidebiliyoruz bazen o bile olmuyor, bozulunca düzeltecek birini aramakla uğraşmasınlar istiyorum açıkçası. Yoksa tak çalıştır iptv de olabilir. bir de internet ne kadar yer ki bu tvler? sonra bir de kota derdi oluşmasın.
0
🌸ManikD
(27.12.19)
Artık internet kotasız, saatte 1-2gb arası yer. Smart tv nin marka modeline göre değişir. Bir çoğuna hiçbir ek kutu almadan kurulum yapılabiliyor.

Sıkıntı çıkarsa da gitmene gerek yok. TV'nin mac adresini not alırsan iptv ayarları internet tarayıcısı üzerinden yapılıyor. Yani kendi evinden ayarlara müdahale edebilirsin.
0
kimlanbu
(27.12.19)
abi yaşlı başlı insanları iptv ile uğraştırmayın allahınızı severseniz.
site yönetimi ile görüşün, çatıdaki uydunun sinyalini dairelere dağıtan bir santral var, onda boş yer varsa bir tane daha kablo çektirin daireye. boş yoksa santrali büyütsünler, ucu ucuna iş mi yapılırmış öyle her eve bir hat nedir, bu işin yıllardır standardı her daireye en az iki hat çekilmesi şeklinde.
bu arada, sizinkiler taşınmadan evvel sizin hakkınız olan bir hattı birisi kendine yontmuş da olabilir, site yönetimine danışın, eğer öyleyse düzelttirmeleri gerek. kim yonttuysa da masrafını ona fatura etsinler.
0
gkhncnzdgn
(27.12.19)
Toki nin yaptığı iş olunca 1 kanal işi mantıklı geldi. IPtv ben kendim uğraşmak istemem evde, yaşlı başlı insanlar için ayrı dert. Ya ttnet tivibu ya digiturk e doğru gidiyor bu iş. Teşekkürler cevaplar için
0
🌸ManikD
(27.12.19)
yine de ısrar ederim belirttiğim yolu denemeniz için.
çünkü digiturk de normal çanak ile aynı şekilde kullanılacak, artık binaların dışına kendi çanağınızı takmanız zaten yasak, e çatıya digiturk takıp oradan kablo çekecekseniz ve aslında ihtiyacınız digiturk değil de sadece tv izlemekse fuzuli bir masraf olacak.
(ha bu arada bir çok santral digiturk de dahil olarak kuruluyor, ya da sonradan sadece digiturk çanağı takılıp santrale eklenerek mevcut kabloların üzerinden evlere aktarılıyor, yani eğer santraliniz destekliyorsa hususi hat çektirmenize gerek kalmıyor. bir ihtimal sizin tesisatta olup olmadığını öğrenmeye çalışın, binanızda varsa ve turksat değil de eutelsat üzerinden çalışıyorsa çakışma yaşamadan kullanabilirsiniz.)
ayrıca tivibu benim tecrübe ettiğim kadarıyla çok başarılı bir platform değil, kanal geçişleri yavaş, taahhütlü satılıyor ve her zaman internete ihtiyaç duyuyor, bu da sadece tv izlemek istiyorsanız ekstra masraf demek. ha yok internet de olsun ucuzundan, işimize yarar derseniz ayrı.
her ay internet ve tv için tivibu gibi bir platforma vereceğiniz miktarın bir yıllığını hesapladığınızda bahsettiğim yöntemden daha pahalı ve verimsiz olacak, yeniden alışmayı gerektirecek.
0
gkhncnzdgn
(27.12.19)
(1)

Telefondaki gereksiz uygulamaları silmek için root mu atmak lazım

mezarkabul
Başka bir alternatif yok mu? Root atmayı hiç bilmiyorum maalesef
Başka bir alternatif yok mu? Root atmayı hiç bilmiyorum maalesef
0
mezarkabul
(27.12.19)
(2)

sql çalıştım ama uygulama yapmam lazım

seyyar satıcı
merhaba sql çalıştım joinler moinler havada uçusuyor ama şimdi pratik yapmam lazım ne tavsiye edersiniznasıl uygulama yapabilirim ki hem konular otursun daha net anlaşılsın hem de elim alışsın datacampte video izledim
merhaba sql çalıştım

joinler moinler havada uçusuyor
ama şimdi pratik yapmam lazım ne tavsiye edersiniz
nasıl uygulama yapabilirim ki hem konular otursun daha net anlaşılsın
hem de elim alışsın

datacampte video izledim
0
seyyar satıcı
(26.12.19)
Eger SQL teorisinin ustune pratik istiyorsaniz sqlzoo.net adresinde bakabilirsiniz. En temelden baslayip gittikce zorlasan sorular oluyor.
0
crown
(26.12.19)
Hackerrank.com
0
bir varmis bir yokmus
(27.12.19)
(3)

Eski bir mantık oyunu vardı. Adı neydi ki?

shed
Ayşe jimnastik yapar ve ingilizce konuşur. Mehmet Ayşeden yaşça büyüktür ama kırmızı giyer. Necmi desen ayrı bir alem. Semih hepsine abi der ama basketboldan nefret eder. Bu gibi birbirinden enteresan bilgilerle çözülmeye çalışılan ve sonuçlarını bir aşağıda çizdiğim şekilde matrix çizelge üzerinde
Ayşe jimnastik yapar ve ingilizce konuşur. Mehmet Ayşeden yaşça büyüktür ama kırmızı giyer. Necmi desen ayrı bir alem. Semih hepsine abi der ama basketboldan nefret eder.

Bu gibi birbirinden enteresan bilgilerle çözülmeye çalışılan ve sonuçlarını bir aşağıda çizdiğim şekilde matrix çizelge üzerinde eşleşenleri yuvarlak ve uyuşmayanları çarpı atarak işaretlediğimiz bir mantık bulmacası türü vardı.

Google'dan arayacağım ama kelimeler kiyafetsiz kalıyor. Bi omuz atın, yol gösterin, link verin, sevin sevilin.

teşekkürler
0
shed
(26.12.19)
bir zamanlar sabah ve hurriyet gazetelerinin bulmaca ekleri vardi. o eklerden ben de hatirliyorum ama adi mantik bulmacaydi galiba,

bir de kare karalamaca vardi o muydu yoksa?
0
exlibris
(26.12.19)
evet mantik bulmaca, bayilirim bunlara yillardir gormemistim :)
0
in vino veritas
(26.12.19)
acream'in dediği anahtar kelimeye göre mantık bulmacası yazdım.çıktı birşeyler:
anilozbek.blogspot.com
www.google.com
0
faik abi
(28.12.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.