Giriş
(1)

Makarna - İrmik Unu hk.

tchuck
https://www.amazon.com.tr/Katkı-Dünyası-İrmik-Unu-Kg/dp/B08WJ7NGKX/ref=sr_1_2?__mk_tr_TR=ÅMÅŽÕÑ&crid=ZF887M8LJ79K&keywords=irmik+unu&qid=1679911913&sprefix=irmik+unu%2Caps%2C186&sr=8-2makarna yaparken bunu kullanıyorum da, gördüğünüz üzere pahalı gayet.bunun yerinehttps://www.amazon.com.tr/Tellioğlu
www.amazon.com.tr

makarna yaparken bunu kullanıyorum da, gördüğünüz üzere pahalı gayet.

bunun yerine

www.amazon.com.tr

bu gibi ürünleri kullansam yine aynı performans/lezzeti alır mıyım?
veya ne önerirsiniz?
0
tchuck
(27.03.23)
Linkler bozuk
0
irene
(27.03.23)
(9)

İstememe rağmen turist olmaktan(hayalinden dahi) keyif alamamak

quaker
Herkese selamlar,Sizlere şu küçük beynimin alakasız bir kısmını etkileyen saçma bir takıntımdan bahsedip, yorumlarınızı almak isterim.Kısa yazmayı beceremeyen bir insan evladıyım, bu sebeple şimdiden özür dilerim.Ben gezmeyi seven bir insanım, ama bu yapacağım her keyif veren, güzel aktiviteyi kendi
Herkese selamlar,
Sizlere şu küçük beynimin alakasız bir kısmını etkileyen saçma bir takıntımdan bahsedip, yorumlarınızı almak isterim.
Kısa yazmayı beceremeyen bir insan evladıyım, bu sebeple şimdiden özür dilerim.

Ben gezmeyi seven bir insanım, ama bu yapacağım her keyif veren, güzel aktiviteyi kendi kendime baltalamamı sağlayan bir huyum var.

Çok basit bir örnek vermek gerekirse, şu an çok güzel İtalyanca bir şarkı dinliyorum. "Eşimi, oğlumu alsam bir yaz tatile gitsem, böyle şarkılar dinleyip sokaklarda gezsek, keyif yapsak ne güzel olur." diyorum. Sonra çat, 2 ms sonra "Gitsek ne olacak, sürekli birşey değil ki bu, 1 hafta durucaz geri gelicez. Orada yaşayıp, o hayatı tecrübe etmedikten sonra ne manası var."

Son 15 yıldır nedense hep Londra'da yaşamak istedim. Eşime söyleyince, "Çok pahalı orada yaşnmaz, gezmeye gideriz" diyor. Ben ise, "Turist gibi gitsem ne olur, orada bir mahallede yerel olmadıktan sonra, canım sıkılınca metroya binip bir müzeye gidemeyince ne olacak. 1 hafta neyi değiştirir" diyorum.

Japonya takıntım var, gideyim Tokyo'da yağmur yağarken ara bir sokakta gideyim büyük bir kasede tüten yemeğimi yiyeyim. Ama yok "E yedin, gördün geri gelicen, gereksiz"

Ben nasıl kendimi baltalamaktan kurtulurum? Hayır zaten gidebileceğimden değil, iki dakika hayal kurup bir hormon salgılayıp keyifleniyorum, ona bile hakkım yok gibi. Nedir bu? Evde bir odada oturmaktan depresifiz zaten.
0
quaker
(27.03.23)
Söyledigin his genelde ekonomik olarak güven hissetmedigimde yada
yapacagim gezileri kafamda planladigimda geliyor. Kafamdaki introdan sonra oralari gezmis gibi hissediyorum ve artik gitmeye gerek yok hissi geliyor.

Ama en güzeli fazla düsünmeden bileti alip gitmek gerekiyor..
0
VIPCH
(27.03.23)
tatilin amacı aslında günlük yaşamından uzaklaşıp 1 hafta keyifli vakit geçirmek. bunu türkiye'de yapacağın bi tatilde de yapabilirsin ama yurt dışındayken her şeyden uzaklaşmak gerçekten güzel bi his. mesela mart başında almanya'ya gittim, altılı masa dağıldı haberleri çıkmış falan. hiç takip etmedik bile, aman neyse dedik. o kadar güzel ki uzak olmak :)

1 haftalık tatilde bile insan bi şeyler öğrenebiliyor. tatil beklentini bu yönde değiştirmek belki daha iyi olabilir. maksat farklı bi yer görmek, o insanların yaşantısına şahitlik etmek ve rutinden uzaklaşmak. türkiye'de herhangi bi yere gitmekle yurt dışına gitmek arasında çok büyük bi fark yok bence. yurt dışı farklı bi deneyim oluyor sadece.
0
nathanieltroy
(27.03.23)
abi tuvalete niye gidiyorsun? yine gelecek. gereksiz. içinde tut boşver. içinden gelmeye devam ettikçe tuvalete gitmenin ne manası var.

bak ne kadar saçma bir laf oldu.

sadece yaşayacağın keyifli şeylere odaklan.
0
sert siyah krom
(27.03.23)
Herkesin söylediklerine biraz az biraz çok katılıyorum. Sanırım bendeki sıkıntı biraz @sert siyah krom'yun söylediğine yaklaşıyor. Düşününce bu tatil gezi konusu ilk büyük şey gibi geldi ama, bakınca, ekşi'de bir entry yazıp, göndermeden sildiğim onlarca yazım oldu son birkaç yılda. Uzun uzun yazıp, "yazsam ne olur, kim okuyacak da yararlanacak" diye çat diye tek hamlede çok sildim, vazgeçtim. Böyle böyle çok kendi hareketlerimi yarıda kesiyorum. Tuvalet tabii ki ekstrem saçma bir örnek ama, sanırım anlatabildim.
Teşekkürler yorumlar için bu arada.
0
🌸quaker
(27.03.23)
normalde zevk aldığınız şeylerden de zevk alamıyorsanız, anhedoni hali de hafif depresyon belirtisidir. bir psikiyatriste danışılabilirsiniz böyle bir durumda.
0
unalub
(27.03.23)
Turistlik bos is ya. Gidip de ne olucak, kendi hayatinin rezilligini, kendi sehirlerinin cirkinligini gorup sefil yasaminin daha da farkina variyorsun. Ne hayatlar var, millet yasiyor bu hayati diyip geri donuyorsun sonucta:) Ignorance is bliss demisler adamlar. AKPli dayilar gibi Avrupa'da raflar bos, sise topluyorlar kafasi daha iyi.
0
freedonia
(27.03.23)
@unalub: Yaş ilerlemesiyle, eskiden keyif aldığım şeylerden keyif alamaz oldum. Ama farklı şeylerden keyif almaya başladım. Bu tarz bir sıkıntım var gibi gelmiyor. Örneğin güzel bir çiçek kokusu aldığımda dünyam renkleniyor, ufacık şeylerden büyük keyif alabiliyorum. Sanki farklı birşey yaşıyorum, emin değilim.

@freedonia: Öyle bir durumda da değilim maalesef. Türkiye'de yaşamıyorum, İngiltere'deyim ve o tarz "Burası kaka orası güzel" gibi birşey de hissetmiyorum. Zaten sizler yazdıkça bunun turist kafasından daha farklı birşey olduğunu görmeye başladım. Bakalım biraz daha deşmem gerek sanırım.
0
🌸quaker
(27.03.23)
turistik gezinin en guzel yani oranin yabancisi olmak bana gore. her sey farkli ve ezbere hareket edemiyosun bu yuzden gezmeyi cok kafa acici buluyorum. bir yerlerde saf saf yurumek degil de iklimini, havasini, suyunu hissetmek, yemeklerini tatmak, degerlerini okumak. bunlar da cicek kokusu kadar basit ve buyuleyici. siz useniyosunuz ve depresif buldum yazdiklarinizi. desmeye devam
0
ala09
(27.03.23)
yani herkesin keyif beklentisi ayrıdır ama bence bir yerin turisti olmanın, yerlisi olmaktan farklı bir havası var. mesela istanbul'da yerlinin bilmediği, ancak turistin girdiği gördüğü bir çok tarihi ilginç yapı vardır. turistik yerlere gitmek de o bakımdan daha keyifli oluyor bence. illa yerel gibi yaşamak gibi bir beklentim yok benim, turistik yerlerini göreyim o da yeter. hatta bazı şehirlerin yerlisi, turistinden daha sıkıcı yaşıyor genelde.

bu dediğin hissi ben sadece avrupada bir çok şehri arka arkaya gezince yaşamıştım, 3 aşağı 5 yukarı tüm avrupa kentleri birbirine benziyor çünkü. ama atıyorum zanzibar, bangkok, bali, luxor, tulum, şeyseller, tokyo, mesela bunların hepsi bambaşka bir dünya. şu an bir avrupa şehrini daha görmeye vakit ayırmak yerine, daha egzotik yerlere gitmeyi tercih ederim, bu sayede seyahat etmeye tekrardan heyecan duymaya başladım.
0
roket adam
(27.03.23)
(2)

Schengen Vizesi için sponsor dilekçesi

fobfilm
Finansal yeterliliğini kanıtlayan birisinin schengen vizesi alırken sponsor dilekçesi de göstermesi şart mı? Mesela kız arkadaşım yüksek lisans öğrencisi. Bir haftalık seyahat planı olacak. Günlük 100 euro gibi bir para olması gerekiyormuş sanırım, kız arkadaşımın hesabında 1500 euro olacak. Buna ra
Finansal yeterliliğini kanıtlayan birisinin schengen vizesi alırken sponsor dilekçesi de göstermesi şart mı? Mesela kız arkadaşım yüksek lisans öğrencisi. Bir haftalık seyahat planı olacak. Günlük 100 euro gibi bir para olması gerekiyormuş sanırım, kız arkadaşımın hesabında 1500 euro olacak. Buna rağmen sponsor dilekçesi göstermeli mi?
0
fobfilm
(27.03.23)
düzenli geliri yoksa hesabında 100 bin euro olsa da vermezler sponsor olmadan. finansal yeterlilik aynı zamanda süreklilik de gerektiriyor.
0
faberkastelli
(27.03.23)
Ben de freelance çalışanım, hesabıma para akışı ve yeteri miktarda birikmiş para var ama herhangi bir şirketle resmi bağım yok. O yüzden çalışmayan olarak gözüküyorum. Yalnızca birinci dereceden akrabaların sponsorluğu kabul ediyormuş. Benim hayatta olan birinci derece yakınım yok. Bu durumda ne yapmam gerekiyor? Ev tapusu, araba ruhsatı, daha önce avrupaya gidip geldiğime dair 2 adet gri pasaport var. Bunlar yeterli olur mu acaba?
0
🌸fobfilm
(28.03.23)
(3)

c.başkanı adayları

biseysorcaktim
dünkü rakamlara göre sayılar bunlar;Doğu Perinçek: 24 bin 563Yakup Türkal: 2 bin 838Erkan Trükten: 2 bin 33Tevfik Ahmet Özal: 1361İrfan Uzun: 1073Halil Murat Ünver: 458Hilmi Özden: 422Davut Turan: 118ince ve oğan 100bin'i geçti, zaten geçerdi de. peki bu yukarıdaki adayların motivasyonu neydi? doğu
dünkü rakamlara göre sayılar bunlar;

Doğu Perinçek: 24 bin 563
Yakup Türkal: 2 bin 838
Erkan Trükten: 2 bin 33
Tevfik Ahmet Özal: 1361
İrfan Uzun: 1073
Halil Murat Ünver: 458
Hilmi Özden: 422
Davut Turan: 118

ince ve oğan 100bin'i geçti, zaten geçerdi de. peki bu yukarıdaki adayların motivasyonu neydi? doğu perinçek'i de geçelim. onun ne olduğu belli değil yıllardır. davut turan'ın da ilginç bir twitter sayfası var. kendisini mehdi gibi görmüş. aynı dünyada yaşamıyoruz onunla diyelim.

peki bu diğer insanlar gerçekten yüzbin oy + seçimlerde iyi bir oy alacaklarını mı düşündüler? yoksa reklam olsun, siyasete bi noktadan girelim gibi şeyler miydi? motivasyon neydi ki?
0
biseysorcaktim
(27.03.23)
isimlerinin kamuoyunca bilinmesini istediler. avrupada da cb secimleri 15-20 adayla oluyor.

bir de arkadaslar su anki ekonomide 550bin tl hicbir sey, ne yazik ki. verir yani cok kisi.
0
tantavizisyon
(27.03.23)
Elbette ki motivasyonlarını bilemem ama minik bir anekdot paylaşayım.

Birine denk geldim geçen sene , bir yakının işinin halledilmesi için önayak olmuş herif , kartvizitini uzattı kasılarak mevcut iktidar partisinden belediye başkanı aday adayı olmuş. Bu ünvanının yazılı olduğu kartvizit bastırmış , devlet dairelerinde kartı dağıta dağıta eşinin dostunun işini hallediyordu güya. Seçimden 3 sene sonra oluyor bu olay :) vatandaşı olmasak gerçekten şaka gibi bir ülkeyiz.
0
synax
(27.03.23)
Ahmet Özal İn radyo reklamlarına denk geldim, o masrafa adını duyurmuş oldu.
Yoksa kim sallar Yalova kaumakanını.
0
neymis
(28.03.23)
(4)

Yurt dışından drone getirmek

redlabel
selamlar,yurt dışında yaşıyorum, arkadaşım dji 2 mini combo rica etti aldım.kutusunu açmadım sıfır duruyor. fakat TR ye girerken vergi olayı çıkar mı ?kutuyu açmalı mıyım ?deneyim paylaşır mısınız.
selamlar,

yurt dışında yaşıyorum, arkadaşım dji 2 mini combo rica etti aldım.
kutusunu açmadım sıfır duruyor. fakat TR ye girerken vergi olayı çıkar mı ?
kutuyu açmalı mıyım ?

deneyim paylaşır mısınız.
0
redlabel
(27.03.23)
ben şu ana kadar 4-5 kez telefon, 1 kez tablet ile tr'ye döndüm. hiçbirisinde de hop kardeşim ne var çantanda diye sormadılar bile. gümrükten geçerken sağa sola bakmadan, dikkat çekmeden yardırıp çıkın. ama durdurur bakarlarsa vergi olayı nasıl olur bilmiyorum.
0
faberkastelli
(27.03.23)
drone ile tablet/telefon aynı şeyler değil. drone'da yeni yönetmelik çıktı (2016 da falandı) belli bir boyutu ve ağırlığı geçiyorsa o model gümrüğe tabi. çekerlerse vergi çıkar. kendime aldım yemez yani (diğerlerinde yiyor)
0
mr.goodcat
(27.03.23)
@mr.goodcat telefon, tablet vergiye tabi değil mi? açılmamış kutuda telefonla geçerken tespit ederlerse 20 euro gümrük beyan ücreti ödüyosun. birden fazla ise bir tanesi hariç diğerleri alıkonuluyor.
0
faberkastelli
(27.03.23)
@mr.goodcat , yönetmelik 500 gr üzeri ağırlık için kayıt talep ediyor. benim aldığım 499 ile kurtarıyor.
ülkeye girişte kdv çıkartırlar mı bilemiyorum.
0
🌸redlabel
(27.03.23)
(3)

Telefon zam

dissendium
Merhabalar. 28 Mart'ta telefonlara zam geleceği söyleniyor. Zam hemen yansır mı? Telefon almayı düşünüyordum. Bugün almak mantıklı mı? Fırsatçılar hemen zam yapmış olabilir mi ya da elimizde yok diyebilirler mi? Sağ olun.
Merhabalar. 28 Mart'ta telefonlara zam geleceği söyleniyor. Zam hemen yansır mı? Telefon almayı düşünüyordum. Bugün almak mantıklı mı? Fırsatçılar hemen zam yapmış olabilir mi ya da elimizde yok diyebilirler mi? Sağ olun.
0
dissendium
(27.03.23)
Sanırım vergi zammından bahsediyorsunuz, bundan satıcının bir kazancı olmayacağı için elimizde yok demezler herhalde?
0
John Bloor
(27.03.23)
28 marttan sonra gümrükle ilgili bir vergi yükseliyormuş +2000 lira olarak fiyatlara yansıyacakmış
0
freebird5406_2
(27.03.23)
kardeşim dün telefon aldı çoğu yerde kalmamıştı ve şu an da öyle ama olanlarda da öyle dramatik değişimler göremedim.
0
anna sun
(28.03.23)
(5)

ev fiber internet paketi ücreti

Filinta61
selamlar. bilgili arkadaşlara danışmaya geldim. zira buraya sormada yaptığım şeylerde genelde kazılanıyorum.evimde TT net fiber internet var. 20 mbit sınırsız 107 lira ödüyorum. 3 gün sonra 2 yıllık taahhüt bitiyor.24 mbit sınırsız fiber internete 2 yıl, aylık ortalama 213 tl ye gelecek şekilde tekl
selamlar. bilgili arkadaşlara danışmaya geldim.

zira buraya sormada yaptığım şeylerde genelde kazılanıyorum.

evimde TT net fiber internet var. 20 mbit sınırsız 107 lira ödüyorum. 3 gün sonra 2 yıllık taahhüt bitiyor.

24 mbit sınırsız fiber internete 2 yıl, aylık ortalama 213 tl ye gelecek şekilde teklif var.

uygun mudur.

teşekkür ederim.
0
Filinta61
(27.03.23)
100 mbit sınırsız 183 lira ödüyorum. buna kıyas yapınca pahalı geldi. gerçi bunun da taahhütü bitiyor bu sene bakalım kaç olacak.
0
inheritance
(27.03.23)
netspeed fiber kullanıyorum. 100 mbit sınırsız 149 tl ödüyorum.
evde fiber varsa ttnete gerek yok. bir sürü firma var türk telekom alt yapısını kullanan ve çok daha ucuzlar. taahhüt de yok hem. beğenmezsen çıkabiliyosun.
düşünürsen referans kodu verebililirim. aylık 10 tl indirim oluyor.
0
jelly bear
(27.03.23)
Ben turknet kullanıyorum, bir önceki zamdan etkilenmemek için 10 aylık ödemeyi kartla yapıp taksite bölmüşlerdi. Ama 10 ay bitince yeni fiyattan alacağım, o da yanlışım yoksa 249 tl olmuş.

Bence size verilen teklif güzel, 24 ay, aylık 213 TL ve artmayacak. Çünkü bizim gibi taahhütsüzler yılın yarısında bir daha zam yiyebilir.
0
John Bloor
(27.03.23)
Ben de superonlinea benzer ücretler ödüyorum, bana da 210 tl gibi bi fiyat verdiler yeni dönem için, sanırım artık normali bu.
0
(27.03.23)
50 mbit akşam hız düşmüyor sabit sınırsız 160 TL veriyorum kablonete, zam öncesi 2 sene taahhüt yaptım daha yeni sayılır.
0
hasmetizm 2046
(27.03.23)
(5)

12-13 bin tlye ticaretle ugrasan baba telefonu

unidentified floating object
Ne onerirsiniz?
Ne onerirsiniz?
0
unidentified floating object
(27.03.23)
hala iphone 5-6 kullananlar görüyorum. o yüzden bi tane 11 falan yakalarsanız alın
0
paintov
(27.03.23)
samsung A73. Iphone'dan önce 6-7 ay kadar kullandım. Iphone'u pahalı bulanlara önerdiğim yegane telefon kendisi.
0
faberkastelli
(27.03.23)
s21fe
0
Erestor
(27.03.23)
iphone 8, 11 yakalamanız zor
0
gadlemler
(27.03.23)
s20 fe - snapdragon'lusu.
0
baldan kaymak
(27.03.23)
(2)

iyzico

stejerners
iyzico, bu nedir tam olarak. Art arda doğrulama kodu geldi. Dikkate almalı mıyım?
iyzico, bu nedir tam olarak. Art arda doğrulama kodu geldi. Dikkate almalı mıyım?
0
stejerners
(27.03.23)
online ödeme yöntemi, biri bilgileri kullanarak online ödeme yapmaya çalışıyor, kapatın hemen.
0
babafingo
(27.03.23)
iyzico bir pf (payment facilitator). firmalar tek tek bankalar ile sanal pos anlaşması yapmak yerine iyzico gibi pfler ile anlaşıyor.

bu konudan bağımsız, kartlarınız internet alışverişine açık ise kapatın. alışveriş yaparken sanal kart kullanın.
0
inheritance
(27.03.23)
(1)

Hepsiburada'dan telefon almak

mungojerry
Diğer satıcılara güvenemediğimden satıcı olarak hepsiburada'yı seçiyorum fakat hepsiburada'nın da "eskisini yenisi ile değiştirmek ister misin?" diye bir kampanyası varmış. Bunlar kullanılmış telefonları toplayıp yeni diye satıyor olmasın? Telefonu teslim aldığımda sıfır olup olmadığını nasıl sorgul
Diğer satıcılara güvenemediğimden satıcı olarak hepsiburada'yı seçiyorum fakat hepsiburada'nın da "eskisini yenisi ile değiştirmek ister misin?" diye bir kampanyası varmış. Bunlar kullanılmış telefonları toplayıp yeni diye satıyor olmasın? Telefonu teslim aldığımda sıfır olup olmadığını nasıl sorgulayabilirim?

Bildiğiniz güvenilir satıcı varsa önerilerinize de açığım.
0
mungojerry
(27.03.23)
yok yenilenmiş telefonları yenilenmiş adıyla satıyolar zaten. merak etme.

varsa amazon yoksa hepsiburadadan hepsiburada satıcı alabilirsin.
0
jelly bear
(27.03.23)
(2)

kaliteli tişört aldığınız yerler neresi? nereden alışveriş yapıyorsunuz?

arveles gibiyim
duyurudakiler de bilsin:) instagramda çeşit çeşit sayfalar var. siz tişört vs gibi üst-alt giyim ürünleri alırken nereden alıyorsunuz?birbirimize böyle güzel, kaliteli ürün satan yerleri söyleyelim arkadaşlar.
duyurudakiler de bilsin:) instagramda çeşit çeşit sayfalar var. siz tişört vs gibi üst-alt giyim ürünleri alırken nereden alıyorsunuz?

birbirimize böyle güzel, kaliteli ürün satan yerleri söyleyelim arkadaşlar.
0
arveles gibiyim
(27.03.23)
Massimo Dutti
0
gabe h coud
(27.03.23)
massimo duttide daha yeni erk tisortleri vardi polo yaka 300e trendyoldan bakin isterseniz. onun disinda zara mango ds damat s.oliver maje genel olarak kumaslarindan memnun kaldigim markalar. kadini da erkegi de. hummel ve adidasin duz siyah tisortleri var kac yildir giyiliyo gram solma yapmiyoo. ama artik kalkte biraz dustu sanirim.
0
ala09
(27.03.23)
(7)

Ofiste makyaj yapmak

meraklitursucu
Bana mi ters geliyor sadece bu mesai başladığında herkes çalışıyorken ofisin orta yerinde makyaj yapmak? Sizde var mı böyle insanlar?
Bana mi ters geliyor sadece bu mesai başladığında herkes çalışıyorken ofisin orta yerinde makyaj yapmak? Sizde var mı böyle insanlar?
0
meraklitursucu
(27.03.23)
Bana gayet normal geliyor.
Birbirimizi kandırmayalım, hiçbirimiz ofiste olduğumuz 8 saatin 8'inde de çalışmıyoruz. Kimi 15 dakika haber sitesine bakar kimi 15 dakikada makyaj yapıverir. Hele de müşteri ile yüz yüz yüze görüşme yapılacak bir işse o zaman çok çok daha normal, makyaj o işin bir parçası.

Sizi rahatsız eden bu olayın hangi kısmı?
0
michael_knight
(27.03.23)
Verilen işi zamanında ve doğru şekilde bitirdiği takdirde, kimsenin ne yaptığına hiç takılmam.

Bizde de yapanlar var, bazen ben de yapıyorum. Makyaj dediğiniz şey 10 dk, kimseyi major hatalara sevk etmiyor mesai ortasında.

Ayrıca michael +1 demek istiyorum, çoğu sektörde makyaj o işin bir parçası.
Ben geçen gün aniden gelen bir toplantı talebi sonrası, kendi ekibimden iki kişiye, mevcutta içinde bulunduğumuz toplantıdan erken çıkıp makyaj yapmak isterlerse yapabileceklerini söyledim. Onlar da yaptılar. Bana birisi gelip “senin kızlar mesai saatinde makyaj yapıyor” dese, verecek cevabım da olurdu :)
0
irene
(27.03.23)
open ofis ise garip. gitsin tuvalette yapsın. kendi odası varsa, istediğini yapar.
gençliğimde open ofiste çalıştım. makyaj yapanlara hiç garip bakmadım. ilgi alanıma girmedi. şimdi yaş itibariyle ya da değişen bir şeyler olmuştur. garip gelir.
0
gabe h coud
(27.03.23)
Hangi çalışanın ne kadar kaytardığını ve şirket profili bilmeden bir şey söylemek zor.

Şu bir gerçek ki ülkede birçok şirket asgari üstünden maaş gösterip kalanı elden veriyor. Bu insanlar emekliliklerinde asgariden maaş alacak. Ayrıca mesailer de birçok şirkette ödenmiyor. Durum buna yakınsa hiç yadırgamam, anca bu kadar olur.

Eğer her şey kağıt üstünde uygun ve çalışanlar da tüm mesaide çalışıyorsa o zaman doğrusu yanlışı tartışılabilir.
0
akhenaten
(27.03.23)
krem surmekle rimel surmek arasinda ne fark var neyi rahatsiz ediyo anlamadim. eski isimde canli yayindayken yapiyordum bunu. hele bi de oje seansim oluyordu ekibi kusturmaca. neden yasaniyodu bunlar? eve girip evden cikmam arasinda cok bi zaman yoktu hele oje kurutacak zaman hic yok. o konuda akhenaten e katiliyorum ne verdin ki ne bekliyosun bu insanlardan
0
ala09
(27.03.23)
Kadınım, mesai saatinde makyaj yapmak gayet normal, makyajı ofisin ortasında yapmak uygunsuz.
0
SiyamkedisiZorro
(27.03.23)
açık ofis zamanlarında bile masamda hemen 10dk da makyaj yapardım. çok üst düzey bi makyaj seansı da değildi. denk gelmedim ama çok absürt şekilde bakan da yoktu. bence o kadar abartılacak bi mesele değil. insanları rahatsız eden kısmı ne olur onu da bilmiyorum. oje vs. ise evet insanları kokusundan dolayı rahatsız eder ve haklı olurlar ama bi far bi rimel bi allık sürüldü diye de olay çıkarılmasın artık :D
0
chanandler bong
(27.03.23)
(5)

Duty free soruları

fadetoreality
Romalılar,- Turk Hava Yolları kabin bagajina ek olarak duty free posetine izin veriyor mu? AnadoluJet verdigini yazmis, THY'de bulamadim.- İstanbul, Sabiha ve Esenboga havalimanlarinda icinde sivi bulunan duty free posetiyle aktarma yapilabiliyor mu? Yurt disindan direkt uçuşlar disinda Turkiye'ye 1
Romalılar,

- Turk Hava Yolları kabin bagajina ek olarak duty free posetine izin veriyor mu? AnadoluJet verdigini yazmis, THY'de bulamadim.
- İstanbul, Sabiha ve Esenboga havalimanlarinda icinde sivi bulunan duty free posetiyle aktarma yapilabiliyor mu? Yurt disindan direkt uçuşlar disinda Turkiye'ye 100ml ustu sivi getiremiyor muyuz?
0
fadetoreality
(27.03.23)
1 - Veriyor, yani en azından pratikte şahsen bir sorun yaşamadım. Herhalde çok abartılı olmadığı sürece kimse bir şey demez.

2 - Yurtdışı uçuşundan İstanbul Havalimanı'na gelip, duty freeden alışveriş yapıp, yurtiçi aktarma uçuşuna pasaport kontrolü vb. sonrası sorunsuz geçip, duty free poşetini de kabine almıştım. Duty free personeli paket açılmadığı sürece sorun olmayacağını söylemişti. Ancak eğer alışveriş yurtdışı duty freeden yapılırsa ne olur bilemiyorum. Bazı havaalanları buna izin vermiyor; o yüzden biraz araştırmanız gerekebilir.
0
salihdt
(27.03.23)
Eger devam eden ucuslariniz oldugunu soylerseniz Duty Free yetkililerine ona uygun posetleme bildigim kadariyla her yerde yapiyorlar, gidip aktarma yapmadan o poseti acmazsaniz teoride bir sey olmaz. Sivi meselesi bizim yerli uyguladigimiz bir kural degil sonucta.
0
wallcan
(27.03.23)
Thy'nin bazı havaalanlarinda 100ml fazlasına izin verilmediği konusunda uyarısı var ve başka yerlerde de okudum, ama Türkiye'de sorun olur mu bilmediğimden sordum.
0
🌸fadetoreality
(27.03.23)
Aktarma yapacağımı söylemeden alışveriş yaptığım halde (aklıma bile gelmemişti, sorun olma ihtimalini bu soruyla fark ettim) dış hatlardan iç hatlara (İstanbul'dan Adnan Menderes'e) aktarmada duty free poşetiyle hiç sorun yaşamadım.
0
kobuzchu kiz
(27.03.23)
özellikle aktarma uçuş yapıp yapmayacağınızı soruyor duty free kasiyerleri. ama olur da sormaz ise mutlaka söyleyin. daha sonrasında sorun olacağını sanmam
0
chanandler bong
(27.03.23)
(1)

İstanbul - Marmaris

afordismansalihinis
Selamlar, Bu rotayı kullanacağım. En kısa yol tabii ki ücretli yollar. Ne kadar ödeyeceğimi önceden görebileceğim bi' site var mı? Araba kiralayacağım, hazırlıklı olmak istiyorum.
Selamlar,

Bu rotayı kullanacağım. En kısa yol tabii ki ücretli yollar. Ne kadar ödeyeceğimi önceden görebileceğim bi' site var mı?

Araba kiralayacağım, hazırlıklı olmak istiyorum.
0
afordismansalihinis
(27.03.23)
zaman ilac degil insanlar unutkan
(27.03.23)
(7)

Sabiha Gokcen'de pasaport kontrolu suresi

fadetoreality
Yurt disindan gelip yurt icinde baska yone devam etme durumu soz konusu. Sabiha'da 2 saat aktarma var. Yeter mi?
Yurt disindan gelip yurt icinde baska yone devam etme durumu soz konusu. Sabiha'da 2 saat aktarma var. Yeter mi?
0
fadetoreality
(27.03.23)
Valiz var mi? Yoksa normalde yetisir ama ilk ucagin zamaninda ineceginin garantisi yok.
0
hot potato
(27.03.23)
Valiz var da tek bilet olacak, valizi ikinci ucustan sonra alacagim.

İlk ucak gecikirse havayolu sorumlu galiba, ama pasaport kontrolü onların sucu degil.
0
🌸fadetoreality
(27.03.23)
Tek bilet varsa bağlantılı uçuştur, bu durumda ilk uçaktan inince aktarma yolcularını normal pasaporta değil farklı bir yere yönlendiriyorlar, bağlantılı uçacağın uçak aktarma yolcuları almadan gitmez, ona göre ayarlıyorlar. Diyelim ki ilk uçak rötar yaptı o zaman havayolu tekrar bir sonraki yurtiçi uçuşa alır seni.
0
zikardo
(27.03.23)
gece farkli gündüz farkli, haftaici haftasonu farkli. 5 dakika sürmeden gectigim de oldu, ümreden gelen haci kalabalina denk geldigimde 40 dakika sürdügü de oldu.
0
tadellesever
(27.03.23)
tam bugünlerde uçuş varsa ve gündüz saatleri değilse mesela 12-19 arası; bence max 15-20 dk beklersin. ben geçen ay geldiğimde 4-5 dk bile beklemedim. genel olarak sanki artık sabiha o kadar kalabalık olmuyor. 30 dk ve üzeri beklemen çok çok düşük bir ihtimal
0
avatar is back
(27.03.23)
pasaport kontrolde otomatik turnikeler var. memurla muhatap olmadan pasaportu, parmak izini falan okutup geçiosun. çoğu kişi bilmediği için hiç sıra da olmuyor. e-pasaport yazan yerden yardırır geçersin 5 dakikada.
0
faberkastelli
(27.03.23)
e-pasaport 5 dk
0
paintov
(27.03.23)
(2)

Laptop / Apple harici

gergedan
Merhaba, windows tabanlı, kişisel kullanım için bri lapton almak istiyorum. 20 k bütçem var. Ekranın büyük olmasıve grafik programlarını çalıştırıyor olması önceliğim. Huwaei MateBook D15 i7 işlemcili 16 Gb ram var. Bu modeli kullanan veya başka önerisi olan var mı?Teşekkürler şimdiden…
Merhaba, windows tabanlı, kişisel kullanım için bri lapton almak istiyorum. 20 k bütçem var. Ekranın büyük olmasıve grafik programlarını çalıştırıyor olması önceliğim. Huwaei MateBook D15 i7 işlemcili 16 Gb ram var. Bu modeli kullanan veya başka önerisi olan var mı?

Teşekkürler şimdiden…
0
gergedan
(27.03.23)
Huwaei ile dell arasında kaldım birkaç ay önce...dell'de karar kıldım. Baktığım d15 ya da d14 tü sanırım; eşim daha iyi biliyor ama pek olumlu yorumlar okumamıştım.
Vatandan dell aldım; photoshop kullanıyorum.
Geçenlerde sıkıntı oldu; servisi hemen geldi tamir etti gitti.
3 modelde yerinde servis imkanı olması gönülleri fethetti
0
gadlemler
(27.03.23)
Dell’in hangi modelini kullanıyorsunuz?
0
🌸gergedan
(27.03.23)
(7)

Neden şişman rütbeli personel var?

logisticsmanager
Askerken hatirlardim, bir sürü şişman astsubay olurdu. Hayatımda spor vs yaptıklarını görmedim. Genç olanlar iyiydi ama yaş ilerledikçe göbek ilerliyor.Biliyorum orduda her kuşu sevdik diyebilirsiniz ama mantıken askeri "çakı" gibi görmek gerekmez mi?Mantıken askerden belli fizik kapasiteyi bekleyen
Askerken hatirlardim, bir sürü şişman astsubay olurdu. Hayatımda spor vs yaptıklarını görmedim. Genç olanlar iyiydi ama yaş ilerledikçe göbek ilerliyor.
Biliyorum orduda her kuşu sevdik diyebilirsiniz ama mantıken askeri "çakı" gibi görmek gerekmez mi?
Mantıken askerden belli fizik kapasiteyi bekleyen kişilerin bu fizik kapasitede olması gerekmez mi? Yani topkek olmuş astsubayı gören kişi ne kadar motive olabilir?
0
logisticsmanager
(26.03.23)
Bunu bende çok düşünürdüm.

Hatta gençken yiyeyim askerde spor yaptıracaklar six pack falan diye düşündüm uzunca yıllar.. komik çocukmuşum meğer.

Askerlik de bir meslek ve komandolar zaten fit mesela. Ama eğitim personelleri, kışlalar için normal.

Mesela fatih terim, şişman göbekli. Başarısında engel mi? Hayır. Çünkü işi analizi değerli bakışıyla yorumlamak. Çıkıp koşmayacak 90 dakika.

Tam tersi durumdan bakın: böyle masabaşı personel kaslı olsa, ne işe yarayacak? Yani kasın var ama bu askerleri eğitmeliyiz derler.

Çok şişmanları için ise mutlaka bir sınır vardır. Mesela adam eğitimci ise sorun etmiyorlardır belki ama saha görevlisiyse bakarlar diye düşünüyorum. Duyuruda varsa gören ve böyle çalışan, belki yazar. Şahsen benim birliğimde ben görmedim.

edit @logisticsmanager aslında şu anlamda aynı: ft'nin gerekmediği kadar, eğitimci bir askerin de bir parkuru x derece ile ayda bir geçmesi beklenmiyor. ft'nin sezon başındaki sağlık değerlerinin testlerinin önemi kadar da, askeri personel denetlemeden geçebilecek kaabileyete sahip olması gerekiyor. dışında bende yukarıda aynı şeyi yazdım, sahaya çıkıp 90 dakika koşması beklenmiyor.
0
baldan kaymak
(26.03.23)
Ben askerlik yaparken rütbeli personel için denetleme olmuştu. Göbek olması ya da şişman olmak bir sorun değil denetlemeyi geçebiliyorsan. Motivasyon böyle bir şey değil aslında. Boyu benden kısa bir astsubay vardı. Denetlemede çok iyi atış yaptığını duydum. Ben bebekken Hakkâri'de görev yapmış. Bu şekilde tecrübeli, atış konusunda iyi asker daha çok motivasyon sağlar. Savaşta, operasyonda korkusuz, sakin birilerini görürsen motivasyon kazanabilirsin.

Neden şişmanlar? Çünkü memur gibiler. Ben kışlada kaldığım içim karnım dümdüzdü. Onlar saat 5 olunca çıkıp gidiyorlardı. Ben akşam 7'den sonra bisküvi dışında yiyecek bulamazken onlar evinde çay içiyor. Bir de maaşları yüksek. Maaş yüksek olunca yemeğe harcanıyor. Umursanmıyor doğal olarak. Sadece harp okulu mezunlarının spor alışkanlığı olduğunu gördüm.
0
dissendium
(27.03.23)
Şişman dediklerinin bir çoğu 40 yaş ve üstü. Bir çoğu hatta hepsi mesleğe ilk başladıklarında "çakı" gibiler. Aralarından komando olanlar, timlerle dağlarda yaşayanları var.

Fakat sen onlara, kıdem aldıkça idari görevler (Karakol/bölüm komutanlıkları, idari işler, mutemetlik, silah ruhsat, trafik) verirsen yaşlarının da artmasıyla kilo almalarına sebep olursun. Tüm bunların yanında evlenmeleri aileye çoluk çocuğa karışmaları filanda etkili.
0
infernalcadre
(27.03.23)
bizdeki astegmenler astsubaylar baya fitti valla. bedelli 2023/2.
0
tantavizisyon
(27.03.23)
Silahlı Kuvvetlerde her sınıf ve her sınıfta her görev, Sabah 8, akşam 5 eğititim yapmayı gerektirmiyor.

Muharip sınıf bir personelin göbekli olması beklenmez tabii ki ama Askerlik Şubesinde, hayatı masa başında geçen 50 li yaşlarda bir Personel sınıflı Baş Çavuşun da fit olması beklenemez.

Aynı şekilde Muharip Sınıflarda da masa başından kalkmanın pek mümkün olmadığı görevler vardır.

Bu arada İlgili Yönetmeliklerde göbek çevresinin belirli bir santimden fazlasının Sağlık raporu gerektirdiği de yazılıdır.

Ancak Türk halkı bir pastaysa Silahlı Kuvvetler o pastanın dilimidir ve asla o pastadan farklı olması beklenemez ve Türk insanı ekmeğe abanmayı sever, sporu sevmez, spor deyince aklına futbol seyirciliği gelir, göbeğe Türk kası der vs.
0
Mirket
(27.03.23)
@baldan kaymak; fatih terim örneği bence mantıklı değil. Fatih terim'in belli fitness sinavlarini geçmesi ya da kilo/boy oranina dikkat etmesi ya da sahaya inip sağ bek oynaması gerekmiyor. Bugün astsubay da olsa hem belli sinavlara sürekli girmesi gerekli hem de gerektiginde askerler ile beraber sahada olması lazım. Aynı şey değil.
0
🌸logisticsmanager
(27.03.23)
aynı sorun polislerde de var. etraf göbekli polis dolu. mesleğe girerken dünya kadar testten geçiyorlar ama girdikten sonra salıyorlar. takip edende olmuyor. aslında her sene testlerden geçirilip fit kalmaları sağlanmalı.
nasıl olsa karakolda, karargahta masa başı diye görmezden gelinmemeli. mesleğin, üniformanın bir itibarı olmalı.
0
astronom bey
(27.03.23)
(3)

Kedimin dudagina ne oldu? :(

burcujk
Arkadaslar soyle bir sislik gordum dudaginda. Yanagini kaldirinca belli oluyor neden olabilir fikri olan var mi? :(Gorsel de ekliyorum [https://www.hizliresim.com/gqppcq6 görsel]
Arkadaslar soyle bir sislik gordum dudaginda. Yanagini kaldirinca belli oluyor neden olabilir fikri olan var mi? :(
Gorsel de ekliyorum

görsel
0
burcujk
(26.03.23)
dişi apse yapmış gibi duruyor veteriner şart.
0
yenibirgüzelnick
(26.03.23)
Ben de dişte apse gördüm gibi. Veteriner+1
0
logisticsmanager
(26.03.23)
apse, vet +1 antibiyotiklik basit bir şey panik yapmayın. geçmiş olsun.
0
montakristokondu
(27.03.23)
(4)

1 milyon lira ile ne yapılır

metal69
Üstüne 600-700 bin lira kredi çekip dairemi alayım, borsaya mı gireyim, ne yapılması mantıklı olur?
Üstüne 600-700 bin lira kredi çekip dairemi alayım, borsaya mı gireyim, ne yapılması mantıklı olur?
0
metal69
(26.03.23)
Bu işlerden anlıyorsan sıfır araba alıp satabilirsin. Anlıyorsan derken; takip edebiliyorsan, annenin babanın vekaletlerini alıp onların haklarından da istifade edebileceksen. Sonuçta yılda 3 defa hakkın oluyor kişisel olarak.

Çok ciddi para getiriyor kısa vadede. Örnek; Peugeot 408 GT 1 milyon 250 bin civarından satılıyor. Dünden beri iki adet ilan düştü, 1 milyon 535 binden birkaç saatte gitti. Öyle diyeyim sen anla.
0
mada
(27.03.23)
@mada, anne baba vekaletiyle araba alıp satmanın bağlantısını anlayamadım?
0
summerof69
(27.03.23)
@summerof69, bir yıl içinde 3 araçtan fazlasını satamıyorsun kanunen. Daha fazlasını alıp satmak istersen, annenin-babanın kullanmadığı haklarını kullanabilmiş olmak adına onlardan araç alım-satım vekaletnamesi alıp 9 araca kadar hak elde etmiş olursun. Tabi kardeş falan kullanmıyorsa onları da ekleyebilirsin.
0
mada
(27.03.23)
Gayrimenkul sektöründe ilk önce banka, sonra inşaatçı, sonra emlakçı kazanır. Yatırımcının kazanması için bayaa uyanık olması lazım. Yani "ev en çok kazandıran şeydir" algısına kapılmayın çok üzülürsünüz. Hatta farkına bile varmazsınız aslında zararda olduğunuzun. Harika bir iluzyon var o piyasada.

Kazanamazsınız demiyorum, doğru zamanda doğru gayrimenkulu alırsanız, doğru zamanda enflasyon oranının üstünde doğru fiyata satabilirseniz kar edersiniz. Ama bunu yapabilen insan sayısı çok az:)

Türkiye'de arsa işi daha da zor.

Özellikle emlak türk insanının sandığı gibi her zaman manyak paralar kazandıran bir yatırım aracı değil. Emlak fiyatları 2 senedir çok hızlı yükseldi doğrudur. Ama bu trend her zaman bu hızda artacak diye bir kaide yok. O yükseliş enflasyonun hızı, insanların "ev alamam korkusu" yüzünden her evi almak istemelerinden kaynaklanıyor. Bir noktada yavaşlayabilir. Yani atıyorum geçen sene bir evin fiyatı 10 ayda iki katına çıkmış olabilir. Aynı evin şu anki fiyatını iki katına çıkarması bir anda 3-4 yılı bulabilir.

O yüzden gayrimenkul yatırımı çok dikkatli yapılmalı, leblebi gibi ev alıyor bizim millet. Çünkü bir de bütün nakit varlığını tek bir yatırıma eve bağlıyor birçok insan. Hepsinde de aynı beklenti "ev alacağım çok para kazanacağım!"

Böyle bir beklenti en son kriptocularda vardı, ne alırsak kazanacağız sanıyorlardı. Var mı dünyada öyle bir piyasa, her yatırımcı %100 kazanma beklentisinde:) Böyle bir şey olsa tüm dünya türkiye'den ev alırdı. Bi bakıyoruz yabancı konut yatırımcı oranı %4:)

Bütün bunları ev alacaksanız çok iyi hesaplayın diye yazdım çünkü bütün paranızı üstüne borçlanarak buna bağlayacaksınız. Gayrimenkul konusu böyle.

Diğer seçenekler. Borsa... Eğer kendinizi bu konuda yetiştirdiyseniz neden olmasın. ama yine bütün parayı buraya bağlamak risk.

Yatırım fonları bu konuda daha makul. elbette onların da kendine göre riskleri var ama en azından paranız bir fon yöneticisinin yönetiminde ilerliyor.

Bence iyi düşünün taşının, mümkünse paranızı çeşitli yatırım enstrümanlarına dağıtın. Yani %100 gayrimenkul %100 döviz, %100 kıymetli madenler %100 borsa %100 fon gibi şeyler riskli diye düşünürüm hep.

Bir bölümü fon, bir bölümü borsa, bir bölümü kıymetli madenler gibi dağıtılabilir. Böylece biri batsa bile dğierleriyile o farkı kapatma şansı oluşabilir.
0
anten
(27.03.23)
(4)

fake telegram hesabı

gudumlu anne terligi
babamın telefon numarası kullanılarak telegram hesabı açıldığını fark ettik. telefona herhangi bir telegram onay mesajı, onay kodu gibi bir şey gelmeden hesap açılmış.Telegramda numara ile hesabı açmaya çalıştığımızda bizden kod istiyor, kodu talep ediyoruz ancak numaraya mesaj gelmiyor. Arama ile k
babamın telefon numarası kullanılarak telegram hesabı açıldığını fark ettik. telefona herhangi bir telegram onay mesajı, onay kodu gibi bir şey gelmeden hesap açılmış.Telegramda numara ile hesabı açmaya çalıştığımızda bizden kod istiyor, kodu talep ediyoruz ancak numaraya mesaj gelmiyor. Arama ile kodu almak istediğimzde de herhangi bir arama gelmiyor yani biz bu hesaba hiçbir şekilde giriş yapamıyoruz.

Babam telefon numarasının yasal sahibi ancak uygulama bambaşka biri tarafından kullanılıyor. Bu başına gelen var mı ne yapmamız gerek?
0
gudumlu anne terligi
(26.03.23)
artik onay mesajlari mail'e geliyor. sanirim onu kaptirmis.
0
tantavizisyon
(26.03.23)
@tantavizisyon kendisine ait bir hesabı daha önce yoktu. hesabı tamamen başkaları açmış. bize gelen herhangi bir mail, mesaj arama yok.

bir de hesap herhangi bir mail hesabına bağlı görünmüyor uygulamayı yükledikten sonra tekrar denedik az önce. şifremi unuttum yaptığımızda bu hesap herhangi bir maile bağlı olmadığı için hesabı inaktif hale getirmek isteyip istemediğimize dair yazı çıktı. 7 gün içinde inaktif olacakmış ama karşı taraf bu süreci istediği an iptal edebilir. çünkü geri döndürülebilir yazıyor.
0
🌸gudumlu anne terligi
(26.03.23)
Masaüstü Telegram ile deneyin bir de, olan bir hesabı ele geçirmeye çalışmayın da "yeni bir hesap" açıyormuş gibi yapıp telefonunuzu girin.

Bu telefonla yeni bir hesap açıp sms alırsanız ne ala, ha yok "bu numara ile bir hesap var, onu kurtaralım mı" vs derse oradan yürürsünüz.
0
John Bloor
(27.03.23)
telefon açık hatsa veya merdiven altı bi bayiden alındıysa, tek kullanımlık numara sitelerinin veri havuzu için firmalara satılıyor, onay smsleri vb.. işler için.
0
montakristokondu
(27.03.23)
(7)

nette gördüğüm bir sehpayı nerede daha ucuza yaptırabilirim?

bcdhms
merhaba,nette şöyle güzel bir sehpa gördüm, tam benim istediğim ölçülerde ama fiyatı uçuk geldi bu sadelikte bir ürün için (ahşaplı olarak 2800 TL):https://www.abronya.com/cicek-sehpasibunu istanbul içi veya dışı nerede kimlere daha ucuza yaptırabilirim? veya yaptırabilir miyim?teşekkürler
merhaba,

nette şöyle güzel bir sehpa gördüm, tam benim istediğim ölçülerde ama fiyatı uçuk geldi bu sadelikte bir ürün için (ahşaplı olarak 2800 TL):
www.abronya.com

bunu istanbul içi veya dışı nerede kimlere daha ucuza yaptırabilirim? veya yaptırabilir miyim?

teşekkürler
0
bcdhms
(26.03.23)
Yapılır.
Tavsiyem ölçüleri kendi kullanım alanınız için yeniden belirleyin.
Metal profil iskelet kısmı için önce demir doğramacıya uğrayın sonra ahşap kısım için de marangoza.
Belli olmaz demir doğramacının komşusu olan marangoz hemen yan dükkanda olabilir.

Metal kısmın paslanmayan cinsten bir malzeme olması hususunu özellikle belirtin.
Ahşabı(sunta,mdf de olabilir) metale sabitlemek için ya alttan vidalamayla ya da masa kenarlık tutucu benzeri bir şey düşünebilirsiniz.
0
diyecevaplandı
(26.03.23)
Hem demir ve hem de ahşap işçiliği gerekiyor. İkisi farklı işyerlerinde yapılır.

Bulduğun yerin elinde hazırda o ebatta malzeme olması gerekir.

Bulduğun işyeri ya ehildir ki öylelerinin elinde senin işi araya sıkıştıramayacak kadar çok iş vardır.
Ya da 'Yaparız Abey' deyip kesinlikle içine sinmeyecek bir iş çıkaracak ve 'Bundan iyisi olmaz.' deyip sinirini zıplatacaktır.

Aradığına, uğraştığına, sinirini bozduğuna değmeyecek işlere girme ve o parayı al o gördüğünü derim ben.
0
Mirket
(26.03.23)
açık konuşayım yaptıramazsın. zamanında denedim, eninde sonunda daha pahalıya çıkıyor.

kaldı ki profilin metresi çok zamlandı. bence burdaki sırf profile bile 1000 lira üstü para gider. + ahşabı + işçiliiği. 2800 olmasın 2200'e falan yaptırırsın en ucuz.
0
tchuck
(26.03.23)
Paslanmayan cinsten metal mi :) boyalı demir o bildiğiniz ne paslanmaz çeliği alüminyumu arkadaş o fiyata paslanmaz alabilir misin :)

Dudulluda çok mobilyacı var ama yoğun sezon geliyor kimse senin bi sehpan için uğraşmaz. Bu arada çok kalitesiz bi şeye benziyor bu. 1500 liraya yapan çıkar
0
Mcfly
(26.03.23)
Muhtemelen bu fiyatlara yaptırırsın yine.

Eğer adam üretici değilse muhtemelen bir imalatçıdan alıyordur bunu. Biraz araştırıp imalatçısını bulursan daha ucuza alırsın.
0
anten
(27.03.23)
fiyatı bu sadelikte bir ürünü tek tıkla kapında olmasına veriyorsun. ustayla didişip onbeş gün bekleyip "abi 3cm büyük olsun mu 2cm kısa olsun mu öyle yapayım abi yaptım getiriyom abi yan yattı çamura battı" muhabbetlerini dinlememek de var fiyatın içinde.
0
sert siyah krom
(27.03.23)
Tam benlik iş aslında :)

@diyecevaplandı güzel anlatmış ama paslanmaz konusundaki tavsiyesi mantıklı değil. Çünkü paslanmaz malzeme hem çok pahalı hem de her demircide olmaz, kimse de sizin için gidip alıp gelmez.

Onun kaynak elektrotu da farklı çünkü, gerek de yok çünkü kapalı mekanda böyle bir ihtiyacımız yok. Zaten linkteki ürün de siyah demir, bir numarası yok.

Koltuğun derinliği 80 cm olsa, sehpa 60-70 cm gibidir, 60 desek bir hesap yapalım;

60 uzunluk, 60 yükseklik, 60 genişlik desek 630 cm toplam profil tutuyor. Fire vermeyelim diye ölçülerde 1-2 cm küçültme yapmalı, çünkü profil boyu 600 cm.

Profil kutu ölçüsü 1x1 cm gibi, biz 2x2 yapalım ahşapla aynı et kalınlığında olsun, daha da sağlam olur. Bir boy profil 20x20x1,5 (1,5 et kalınlığı) 120 tl yazıyor internette, hadi piyasada 150 tl olsun. Elektrodu işçiliği 200 tl maliyet var diyebiliriz.

500 liraya yapar bir mahalle demircisi bence, ürünü ele aldıktan sonra ona uygun ahşabı ya bauhaus'tan filan ya da yakınlarda varsa kesimcilerden ayarlarsınız.

Tabi kaynakçıdan aldıktan sonra boya yapmanız lazım, ahşabı sonra koyacaksınız üstüne.
0
John Bloor
(27.03.23)
(3)

uçuş iptali

aynose
Almanyadan Türkiyeye gelecektim Pegasusla ama uçuş bir sonraki gün yapılmak üzere iptal olmuş. Müşteri hizmetlerini aradım, müsaitliğe göre kalacak yer için otel desteği sağlanabilir dedi. Bu durumda başka haklarım var mıdır? Pagasustan bir şeyler talep edebilir miyim?
Almanyadan Türkiyeye gelecektim Pegasusla ama uçuş bir sonraki gün yapılmak üzere iptal olmuş. Müşteri hizmetlerini aradım, müsaitliğe göre kalacak yer için otel desteği sağlanabilir dedi. Bu durumda başka haklarım var mıdır? Pagasustan bir şeyler talep edebilir miyim?
0
aynose
(26.03.23)
iptal edebilirsin iaden tam yatar
0
ala09
(26.03.23)
www.airhelp.com

Avrupa'dan kalkisli ucusta haklarinizi almaniz cok daha olasi, eger sartlari sagliyorsaniz tabi. Yolcu haklarini koruyan bir yapi var orada sonucta.

Ustteki site araciligi ile yasal mevzuattaki tazminati almistim yillar once. Dava falan actilar havayoluna, hic bir seye bulasmam gerekmemisti. En son kazanilan meblag uzerinden kesinti yapiyorlar kendilerine kar payi olarak, yuzde 25ti o zaman. Benzerleri de vardir mutlaka. Bi bakin isterseniz.
0
jnlbnnn
(26.03.23)
konaklama + 400 euro (600 de olabilir unuttum) civarı tazminat alıyorsunuz ama şartları var. mücbir sebep olmaması (doğal afet, hava muhalefeti vs) gerekiyor. 24 saatten önce haber vermeleri gerekiyor vs vs. yurtiçi uçuşlarda 100 euroya düşüyor.

önce pegasusa başvuracaksınız tazminat talebiniz için. dönüş yapmazlarsa shgm'ye gidiyorsunuz onlar öttürüyor.
0
argent dawn
(27.03.23)
(8)

Telefon nereden alınmalı

dissendium
Merhabalar. Bir telefon alacağım. Trendyol, Teknosa, MediaMarkt, Samsung seçenekler. İnternetten hiç bu kadar pahalı bir şey almadım. 12 13 bin TL. Nereden almak daha iyi olur? Teşhir ürünü satılma ihtimali var mı? Nasıl güveneceğim? Siz nereden almıştınız? Sağ olun.
Merhabalar. Bir telefon alacağım. Trendyol, Teknosa, MediaMarkt, Samsung seçenekler. İnternetten hiç bu kadar pahalı bir şey almadım. 12 13 bin TL. Nereden almak daha iyi olur? Teşhir ürünü satılma ihtimali var mı? Nasıl güveneceğim? Siz nereden almıştınız? Sağ olun.
0
dissendium
(26.03.23)
Trendyolu direkt ele.
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
cccbehzatccc, neden? 400 500 TL düşük olanlar çıkıyor. Az değil.
0
🌸dissendium
(26.03.23)
Samsung ve Media'dan aldık.

Teknosa da sorun olmazdı benim için ama trendyol'dan emin olamazdım.
0
baldan kaymak
(26.03.23)
Yani 13bin veriyorken 400'ü arama bence; kargoda bile mahvolabilir...ortalık dolandırıcı kaynıyor; geçenlerde de birini dolandırmışlar böyle.

Açarsınız telefonda sıkıntı olur, uğraş dur. Bence risk
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
apple için;

apple
hepsiburada (kendisi satıcı)
mediamarkt

diğerleri için;

hepsiburada (kendisi satıcı)
mediamarkt
0
makarnavodka
(26.03.23)
trendyolda satıcı önemli. ben trendyoldan aldım satıcısı gürgençlerdi. bir sıkıntı olmadı
0
paintov
(27.03.23)
apple.com ve amazon.com dışında kimse sahip çıkmıyor sorun olduğunda. bunlar genelde sorunsuz. sorun olursa da çözüyor.

apple'dan covid kapanmalarında iphone 12 mini aldım. 2 gün sonra bir daha açılmadı.
eve kurye geldi, telefonu aldı. aynı hafta yeni telefon kapıya geldi.
0
wct3 org
(27.03.23)
amazon der cekilirim. musteriyi bu kadar onceleyen baska satis platformu yok.
0
sannora
(27.03.23)
(8)

Annemin fransa vizesi reddedildi, itirazdan bi şey çıkar mı?

turuncu tonlarda
Dostlar, Romalılar, Annem ve annanem fransada yaşayan akrabalarımızı ziyarete gideceklerdi, fr vatandaşı olan akrabamız davet kağıdı gönderdi, annemle ananem de istenen belgelerle beraber vize başvurusu yaptı. Ret geldi, ret gerekçesi evrakların yeterince güven vermemesiymiş. (Evrakta vize onay kutu
Dostlar, Romalılar,

Annem ve annanem fransada yaşayan akrabalarımızı ziyarete gideceklerdi, fr vatandaşı olan akrabamız davet kağıdı gönderdi, annemle ananem de istenen belgelerle beraber vize başvurusu yaptı. Ret geldi, ret gerekçesi evrakların yeterince güven vermemesiymiş. (Evrakta vize onay kutucuğu işaretlenmiş sonra daksille silip vize ret kısmını işaretlemişler, vize başvurusunda annemlere yardımcı olan şirket çalışanları durumun siyasi olabileceğini çünkü o ara yapılan başvuruların tamamının ret geldiğini söylediler)

Annemin hesabında 2 hafta kalmasına yetecek kadar euro ve deprem kredisi olarak çektiği 90 bin tl civarı para vardı. Belediyenin taşeron işçisi olduğu için izin belgesi filan almıştı, hesap dökümleri gidiş dönüş bilet rezervasyonu filan vardı.

Rezervasyonlar 5 günlüktü, pegasustan yapmıştık, bu bir ret gerekçesi olabilir mi?

Annanem de emekli kadın, kendi halinde biri, hem dedem vefat ettiği için ondan kalan maaşı alıyor hem kendi şahsi emekli maaşını alıyor, ekonomik durumu kötü değil, hesabında az da olsa birikmiş para vardı. Sorularım:

1-Şimdi biz ret kararına karşı 30 gün içinde itiraz hakkımızı kullansak bi şey değişir mi? İtirazı nasıl yapacağız nelere dikkat edelim?
2-İtiraz işini boşverip yeniden evrak toplayıp yeni bir başvuru yapıp bu başvuruya bir iyi niyet mektubu tarzı bi şey ekleyip, "siz başvurumuzu reddettiniz ama bizim ekonomik durumumuz şöyle şöyle iyi, fransaya kalıcı olarak gitme niyetimiz yoktur, orada bulunan akrabalarımızı ziyaret edip döneceğiz biletlerimiz de hazırdır" vs vs bi şeyler yazsak olur mu?
3-fransadaki akrabalardan gelen davet kağıdı ile yeniden bir başvuru yapmak mümkün mü yoksa baştan mı göndermeleri gerekiyor?

Cevaplayanlar olursa şimdiden teşekkür ederim, esen kalın.
0
turuncu tonlarda
(26.03.23)
Şu ara schengene çatır çatır ret basıyorlar. Almanya ya aynı şekilde red yedik ve davetiyeliydik...
İtalya ve almanyanın itiraza cevap vermesi uzun sürüyomuş.
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
Fransa, daha önce defalarca Schengen alan, hali hazırda 10 yıllık İngiltere vizesi olan, üzerine kayıtlı arsaları, evi, arabası, bankasında parası olan teyzeme de (ki kendisi orta yaşlı sayılır) aynı gerekçe ile red verdi bir iki ay önce. Davetiyeyi gönderen akrabaları da Fransa'da dukkanlari, evleri olan biriydi. Ben tamamen siyasi olduğunu düşünüyorum kararların o yüzden. Ve itiraz da etseniz sonuç alınmıyor maalesef.
0
fraise
(26.03.23)
itiraz edin güzel bi dilekçeyle. hangi evrakta problem düşünüyosanız tekrar hazırlayın
0
ala09
(26.03.23)
Mutlaka itiraz edin, annem; kardeşime davetiye ile gidecekken ve daha önce aynı lokasyonda bulunmuşken vize reddi yedi. İtiraz ettik ve 6 ay vize aldık.
0
oligomer
(26.03.23)
Tamamen şans maalesef ve bu retlerin birçoğu dedikleri gibi politik. Hiçbir rasyonel sebep sunulmuyor, evrakların güven vermemesi ne demek yahu:) Ben iddia ediyorum son 2 yılda verilen retlerin önemli bölümü hukuksuzdur. Sağlam avukatlarla birçok ret incelense konu değişir. Birçoğu politik çünkü.

Vizenin kriterleri belli.
Şartları karşılıyorsun. Bunu gösteren
Islak imzalı, qr kodlu evraklar sunuyorsun.
Adam diyor ki "tamam ama inandırıcı görünmüyor". Yok artık daha neler.
Vize memurunun inanmadım demesi yeterli.

Genelde ret akabinde yapılan itirazlar kolay kolay dönmüyor, konsolosluk kendini yanlışlamış oluyor çünkü. Yine de hakkınız var deneyin belli olmaz çünkü. Döndüren de var.

Zaten aracı kurumla başvurmuşsunuz, evraklarda çok bir eksiğiniz olduğunu sanmıyorum onlar eksiksiz toplamıştır her şeyi kontrol etmiştir.

Bir de birçok insan davet mektubu olmasının iyi olduğunu düşünüyor ama genelde 1. derecede yakınlık değilse söz konusu akrabalık, o mektuplar tam tersi etki yaratıyor. Çünkü oğlu kızı ya da anne babası gibi akrabalıklar ok ama genelde bunun dışında kalanlar direkt buraya yerleşmeye geliyor izlenimi oluşturuyor. Düz turist gibi gitmek otel rezervasyonuyla falan bir nebze daha iyi oluyor.

Ama dediğim gibi 1-2 yıldır vize konusunda hiçbir mantık yok. Konsolosluk çalışanları kişisel hareket ediyor. Birçok ret gerekçesi ya sizinki gibi "belgeler inandırıcı değil" ya da "belirtilen geliş amacı inandırıcı değil" gibi subjektif sebepler.

Yani bak eksik evrak dersin bu anlaşılır.
Maddi durumun yetersiz bu anlaşılır.
Ama adam maddi durumunu gösteren belgeyi koyuyor. İnandırıcı değil diyorsun.

Neye göre? Hani o zaman bu şartları netleştir. Atıyorum hesabında 10000euro olmalı, bu para en az 6 aydır hesabında olmalı, hesabında düzenli hesap hareketi olmalı gibi gibi...

Maalesef şu an seçim öncesi birçok insan avrupa'ya kapağı atma derdinde. Çoğu da turist vizesiyle gidip geri dönmüyor. Haliyle seçim öncesi dönemde birçok başvuruya böyle tepki veriyorlar.
0
anten
(26.03.23)
''Rezervasyonlar 5 günlüktü, pegasustan yapmıştık, bu bir ret gerekçesi olabilir mi?''

5 gün mü kalacaktı 2 hafta mı? Bir de bu hesapta duran 90 bin, yakın zamanda mı yatırıldı? Bu da ret sebebi olabilir.

İtiraz edin ücretsizse.
0
Kahvedesu
(27.03.23)
@Kahvedesu

Annem 2 hafta kalacaktı, vize çıkıp çıkmayacağından emin olmadığımız için uçak biletlerini satın almamıştık sadece rezerve ettirmiştik. Ve maks rezervasyon süresi 5 gün olduğu için, 5 gün içinde biletleri almamız gerekiyordu. Bu da uçak rezervasyon mailinde yazıyordu, biz mail çıktısını koymuştuk. Yani sadece 5 günlüğüne rezerve olması ciddiyetimizi sarsmış olabilir mi?

Ama biletleri satın alırsak 6-7 bin tl oluyor gidiş dönüş. Bu da yüksek bi rakam heba etmek için.

Hesaptaki 90 bin tl para 1 ay önce filan çekilen deprem kredisinin parası, yani evet yakın zamanda yatan para.
0
🌸turuncu tonlarda
(27.03.23)
@turuncu tonlarda. Uçak rezervasyonu konusunda haklısın.2 hafta şeklinde tüm ücreti ödemeden rezerve etmenin yolu yok mu?

Hesabınızda olan para en az üç aylık olmalı. İstenen belgelerde yazıyordur? Bu para atıyorum borçtur, elinizde döviz vardır, bozdurmuşsunuzdur. Bunu da sunabilirsiniz ama deprem parasını aldık, yurtdışına çıkıyoruz derseniz ne olur bilmiyorum.

Mesela itiraz mektubuna anneniz ''benim çocuklarım Türkiye'de, mutlaka döneceğim'' gibi ikna edici şeyler yazmalı. Atıyorum ''filanca tarihte hastanede randevum, ameliyatım var'' gib.
0
Kahvedesu
(27.03.23)
(1)

Almanya cep hattı

pisiklet
ALmanya'da olacağım 4 aylığına Prepaid telefon hattı almam için ne gerekiyor? Pasaport yeterli olacak mı evrak için? Hangisini seçersem uygun olur bir de? Teşekkürler şimdiden.
ALmanya'da olacağım 4 aylığına Prepaid telefon hattı almam için ne gerekiyor? Pasaport yeterli olacak mı evrak için? Hangisini seçersem uygun olur bir de? Teşekkürler şimdiden.
0
pisiklet
(26.03.23)
Üç yıl önce benzer bir ihtiyacım olmuştu, belki eski bilgidir o yüzden ama Aldi'den aldığım hat işimi görmüştü ve sadece pasaport gerekmişti: www.alditalk.de
0
fotrsapka
(26.03.23)

Bedelli askerlik kilodan tekrar muayene

xavaxava
Askerlik Muayenesinde kilom askerliğe elverişliydi aile hekimi sağlamdır yazdı bana ama şu an kilo aldım askerliğe elverişli değilim tekrar muayene olabiliyor muyum ? bedelli askerlik için başvurmuştum. paramı geri alabiliyor muyum?
Askerlik Muayenesinde kilom askerliğe elverişliydi aile hekimi sağlamdır yazdı bana ama şu an kilo aldım askerliğe elverişli değilim tekrar muayene olabiliyor muyum ? bedelli askerlik için başvurmuştum. paramı geri alabiliyor muyum?
0
xavaxava
(26.03.23)
(2)

5.000-6.500 tl arası telefon tavsiyesi? 64 gb 6 gb ram yeterli

kanasla intihar eden adam
64 gb hafıza, 6 gb ram, 15-20 mp foto çekse yeterli bana. hangi marka model telefonu önerirsiniz 5- 6.5k arası?
64 gb hafıza, 6 gb ram, 15-20 mp foto çekse yeterli bana. hangi marka model telefonu önerirsiniz 5- 6.5k arası?
0
kanasla intihar eden adam
(26.03.23)
samsung a23 6gb olan versiyonu.
şuan 6999 lira bence iyi cihaz bu fiyata.
0
debian
(27.03.23)
samsung a53
0
mtgs
(27.03.23)
(5)

MacBook Air vs MacBook Pro

orin
Merhabalar yeni bir MacBook alacağım. Modellere baktığımda aynı özelliklerde MacBook Air ve MacBook Pro arasında 1000 tl bir fiyat farkı var. Normalde air alacaktım fakat fiyat farkı çok olmayınca biraz arada kaldım. Baktığım iki modelin linki aşağıda. https://www.pt.com.tr/macbook-air-136-inc-m2-8c
Merhabalar yeni bir MacBook alacağım. Modellere baktığımda aynı özelliklerde MacBook Air ve MacBook Pro arasında 1000 tl bir fiyat farkı var. Normalde air alacaktım fakat fiyat farkı çok olmayınca biraz arada kaldım. Baktığım iki modelin linki aşağıda.

www.pt.com.tr

www.pt.com.tr

Airde 8GPU varken pro da 10 GPU var. Fakat air daha yeni model. Performans olarak aşağı yukarı aynı olurlar diye tahmin ediyorum. Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?

Ek bir soru olarakta MacBook Air de m1 işlemci ile m2 işlemci arasında çok ciddi bir fark var mıdır?
0
orin
(26.03.23)
ben yeni tasarımından dolayı air alırdım, 8gb base model m1 bile işimi fazlasıyla görüyor. sizin kullanımınıza bağlı biraz da, günlük kullanıyorsanız bence air alın. fan falan olmamaması kasanın kapalı olması + bence.
0
garavel
(26.03.23)
13.3 inch ve f tuşları olmadığı! için ciddi bir fiyat farkı yok pro'da

pro'nun kasa kalitesi daha iyi, donanımı da daha iyi
pro daha mantıklı
0
bir soru sorcam
(26.03.23)
Bence de pro
0
gadlemler
(26.03.23)
M1 ve M2 arasında büyük bir performans farkı yok fakat bu ikisi arasında tabii ki MBA M2. Kasa yeni bir defa. Fansız olması, sessiz olması en büyük artıları.

Ben kafayı kırar biraz daha veririm dersen, her türlü ikisini de aşağı alacak cihaz;

www.pt.com.tr
0
mada
(27.03.23)
Ben Air alırdım. Tabi kullanımınıza bağlı.
Aralarında performans farkı yok denecek kadar az. MacBook Air fansız olduğu için ömrünün de daha uzun olacağını tahmin ediyorum. Sonuçta o bilgisayarda hareket eden hiçbir parça yok. 8-10 yıllık iPad'ler bu sayede çalışmaya devam edebiliyorlar.
Air'ı taşımak da daha kolay.

Ayrıca yanlış bilmiyorsam Air'da Şarj+ iki Thunderbolt var. Pro'da sadece iki Thunderbolt var. MagSafe'in mıknatısı sayesinde belki de bilgisayarın yere düşüp ekranını kırmasının önüne geçecek bir fark bu belki de.

M1 ile M2 arasında performans farkı az da olsa var. Ama çoğumuz o farkı hissetirecek işlemler yapmıyoruz zaten bilgisayarda. Gördüğüm kadarıyla M1 air ve M2 air arasında fiyat farkı %22. Aralarındaki performans farkı da yaklaşık olarak bu civarda ama dediğim gibi çoğu zaman hissetmeyeceksiniz bu farkı, o yüzden M1 almak daha mantıklı olabilir. Elbette bütçenize, kullanacağınız alana ve beklentilerinize bağlı.
0
michael_knight
(27.03.23)
(1)

Yeni telefon alırken borsa hesapları için neye dikkat etmek gerekir?

ayseee
yeni telefon alacağım. binance ve gate.io'da kripto paralarım var. sanki telefon değiştirirken borsalar için bir takım ayarların yapılması gerekiyordu. bilgisi, tecrübesi olan var mıdır?google authenticator ile giriş yapıyorum borsalara onunla mı ilgiliydi ama vardı bişeyler.
yeni telefon alacağım. binance ve gate.io'da kripto paralarım var. sanki telefon değiştirirken borsalar için bir takım ayarların yapılması gerekiyordu. bilgisi, tecrübesi olan var mıdır?

google authenticator ile giriş yapıyorum borsalara onunla mı ilgiliydi ama vardı bişeyler.
0
ayseee
(26.03.23)
evet yeni telefona google authenticator kurunca eskisinde üç noktaya tıkla "hesapları dışa aktarma" seçeneğini seç devam et. Bu aktarımı yapmadan sıfırlama.

Tabii normalde sitelerin ilk verdiği, google authenticator'e girdiğin kodu/qr'ı yedeklemiş olman gerekiyor onlardan da tekrar aktif edebilirsin ama onu yedeklemeyenler için telefondan telefona taşımak güzel.
0
nhk ni youkosu
(26.03.23)
(2)

Anahtarı olmayan çelik kapı kilidi nasıl değiştirilir?

plutongezegendegilmi
Kapının iki kilidi var, alttakinde sıkıntı yok ama üsttekinin anahtarı kayıp.Kilidi değiştireyim dedim. Vidasını falan söktüm, ama kilit yerinden çıkmıyor. Anahtarı olsa açık konuma getirip çekince çıkması lazım ama o ortadaki metal kısım tutuyor kilidi kapının içinde.İnternetten baktım millet kilid
Kapının iki kilidi var, alttakinde sıkıntı yok ama üsttekinin anahtarı kayıp.

Kilidi değiştireyim dedim. Vidasını falan söktüm, ama kilit yerinden çıkmıyor. Anahtarı olsa açık konuma getirip çekince çıkması lazım ama o ortadaki metal kısım tutuyor kilidi kapının içinde.

İnternetten baktım millet kilidi penseyle iki sallayıp kırıyor, o da olmadı. Kilit mi sağlam kapı mı sağlam artık hangisiyse hayvan gibi abanmama rağmen kıramadım kilidi.

Çilingir çağırıp açtırabilirim evet. Ama kendim yapayım desem bunun başka bir yöntemi var mıdır?
0
plutongezegendegilmi
(26.03.23)
Kirmak tek care sanirim. Ben de coook ugrastim bi turlu kiramadim. Cilingiri cagirdim:

Sa
As
Su kilit kirilcak
Tamam abi
10 sn sonra
Tamam abi


Kendimi asiri beceriksiz hissetmistim. Baska yontemi yok da iste kirmayi becerebilmek lazim. 10 saniye + 10 yil
0
another satisfied lover
(26.03.23)
Büyük ihtimal kırılacak yeri sabitliyorlar ondan sonra kuvvet uygulayıp kırıyorlar.
Sen sabitleyemiyor olabilirsin olmazsa çilingire sor püf noktasını bazısı uğraşmamak için anlatıyor.
0
kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
(5)

güvenilir vpn ihtiyacı (ücretli de olur)

mark greg sputnik
merhaba,izlemek istediğim bazı yayınlar için vpn'e ihtiyacım var ama ücretsiz olanlar ya ülke seçme hakkı sunmuyor ya da çok kısıtlı data imkanı sunuyor. bana aylık 100gb belki daha fazlası lazım. ülke seçme şart değil ama olursa ekstra güzel olur.bir de bu işin matematiğini bilmiyorum belki söyledi
merhaba,

izlemek istediğim bazı yayınlar için vpn'e ihtiyacım var ama ücretsiz olanlar ya ülke seçme hakkı sunmuyor ya da çok kısıtlı data imkanı sunuyor. bana aylık 100gb belki daha fazlası lazım. ülke seçme şart değil ama olursa ekstra güzel olur.

bir de bu işin matematiğini bilmiyorum belki söylediğim mümkün değildir ama internet hızını fazla kesmemesi lazım. ethernet kablosuyla 90mbps civarı alıyorum, yine o civarda olsun yani vpn'de 10-11'e düşmesin. orijinal hızın korunması mümkün değilse bile 50+ olması gerek, yoksa zaten soruyu yok sayabiliriz.

bu kriterlere uyan, laptop için önerebileceğiniz vpn var mı? chrome eklentisi de olur ama program daha iyi. hani açayım, gireyim, tarayıcıdan bağımsız olarak pata küte açsın hepsini.
0
mark greg sputnik
(26.03.23)
kaspersky vpn gayet iyi, saydığın şeyleri de yapıyor. ücretsizde sınır var sadece.
0
roket adam
(26.03.23)
Surfshark

Android uygulamasıyla alınca yıllık 250 lira falan ücreti
0
westblack
(26.03.23)
Usttekilerin ikisi de güvenilir degil romalılar cmon. kaspersky direkt rus hükümetine çalışıyor.

vpn direkt önerilebilecek bir şey değil gibi aslında, araştırmak gerekiyor tek tek.

Ben expressvpn kullanıyorum. Normalde "biz log saklamıyoruz" diyenlere cok inanmam ama zamanında fetullahçılar falan diye tayyipgiller expressvpn türkiye sunucularını raidlediklerinde log tutulmadığı için verecek bi bilgi bulamadılar. O yuzden biraz guveniyor gibiyim.

NordVPN'i ovuyorlar. Ben hala biraz shady buluyorum ama onlar da log tutulmadigini iddia ediyor.

Mullvad ve protonvpn en iyileri deniliyordu. Protonvpn satildi mi satilacak mi emin degilim arastirmak lazim.


Express'te yurtdisi netflix/hulu/paramount+ vs girip izliyorum ya da torrent ile bir seyler indiriyorum hiz sikintisi olmuyor.
0
aguen
(27.03.23)
hocam güvenilirlikten kastım bilgilerimin filan sızdırılmaması, şifrelerin çalınmaması aslında. o kadarı bana yeter. kaspersky rus hükümetine çalışsın yani ben vpn açıp maç izleyeceğim zaten, putin'den gizlim saklım yok, en fazla "sen zelenski'yi savundun!" filan derler gittiğimde.
0
🌸mark greg sputnik
(27.03.23)
tantavizisyon
(27.03.23)
(9)

İkinci elde Skoda Fabia vs Peugeot 208

ttt
Merhaba 600 bin civarına 70 bin km altı temiz otomatik hatchback araç bakıyorum. En son baka baka aklımda oluşan Skoda Fabia 2017/2018 1.0 Greentec Style DSG 110 ps ve Peugeot 208 2019 Signature 1.2 PureTech EAT6 110 ps modellerinden birisini almak oldu. Bu iki seçenekten hangisi daha mantıklı olur?
Merhaba 600 bin civarına 70 bin km altı temiz otomatik hatchback araç bakıyorum. En son baka baka aklımda oluşan Skoda Fabia 2017/2018 1.0 Greentec Style DSG 110 ps ve Peugeot 208 2019 Signature 1.2 PureTech EAT6 110 ps modellerinden birisini almak oldu. Bu iki seçenekten hangisi daha mantıklı olur? Veya bu ikisi de değil şuna bak diyeceğiniz bir şey var mı? Teşekkürler
0
ttt
(26.03.23)
Peugeot motoru ve vitesi daha iyi. Hem de daha yeni.
0
logisticsmanager
(26.03.23)
@yanisonuçta benzinli bakıyorum her halükarda
0
🌸ttt
(26.03.23)
208'in eski kasası değil mi o? Assssla o paralara alınmaz ya 2012'de çıkan kasa. Yeni kasası çok iyi o alınır.
0
signore
(26.03.23)
Evet bir önceki kasa ama what can i do sometimes
0
🌸ttt
(26.03.23)
O fiyatlara otomatik yeni kasa ford fiesta alırdım.
0
ditu
(26.03.23)
Alternatif olarak fiat bravo bakılabilir.
Üç yıldır kullanıyorum.
On numaradan hallice araç yapmış fiat.
0
marcus fenix
(27.03.23)
ben olsam yeni kasa 1.5 motor toyota yaris bakardım.
0
Pertev nail
(27.03.23)
hiç düşünmeden skoda fabia alın.

neden 208 almamanız gerektiğini özelden anlatırım.

not: sınıfında daha iyi olanlar da var bunlardan.
0
rain when i die
(27.03.23)
@rain when i die

Biraz anlatırsanız sevinirim hocam
0
🌸ttt
(27.03.23)
(2)

Balık av yasağı

meraklitursucu
Yasak ne zaman başlar?
Yasak ne zaman başlar?
0
meraklitursucu
(26.03.23)
deniz nisan-ağustos
iç sular mart haziran sanırım
0
paintov
(26.03.23)
iç sularda başladı. ceyhan nehrinden biliyorum. denizleri bilemedim.
0
patronaj1
(26.03.23)

basketbolseverler - türk telekom'un olayı nedir?

mark greg sputnik
ankara'da yaşıyorum ama bilet fiyatları boyumu aştığı için türk telekom maçına hiç gitmedim. fırsat oldukça yine de en azından sonuçlarını takip etmeye çalışıyorum. bu sezon belli ki canavar gibiler. ligde çok iyi gidiyorlar, avrupa'da da kendi gruplarının güçlü takımlarından biriler belli ki.yakınd
ankara'da yaşıyorum ama bilet fiyatları boyumu aştığı için türk telekom maçına hiç gitmedim. fırsat oldukça yine de en azından sonuçlarını takip etmeye çalışıyorum. bu sezon belli ki canavar gibiler. ligde çok iyi gidiyorlar, avrupa'da da kendi gruplarının güçlü takımlarından biriler belli ki.

yakından takip eden varsa bu çıkışın sebebini açıklayabilir mi? neblim çok paraları vardı da iyi oyuncular mı getirdiler, koç mu iyi, yoksa yıllardır güzel bir planlama yapıldı da bunun meyveleri mi yeniyor? fener'in olduğu yerde şampiyonluk zor tabii ama neblim ligde finale kalırlar mı en azından?
0
mark greg sputnik
(26.03.23)
(2)

ikinci örgün üniversite ve obp

pikap
yks'ye girmeyi düşünüyorum. lisans bitirdim daha önce. şimdi bu durumdan dolayı obp'nin eklenmemesi gibi bir durum var mı? diploma notum 79.82 imiş.
yks'ye girmeyi düşünüyorum. lisans bitirdim daha önce. şimdi bu durumdan dolayı obp'nin eklenmemesi gibi bir durum var mı? diploma notum 79.82 imiş.
0
pikap
(26.03.23)
hayır, obp eklenmemesi durumu sadece tercih yaptığınız yıldan sonraki senede oluyor.
0
gule gule
(26.03.23)
tercih yaptığın değil de yerleştiğin seneden sonraki yıl. o sene de yarısı ekleniyor sadece.

eklencek yani sorun yok.
0
jelly bear
(26.03.23)
(2)

Deri Ceket Konusu

depresif çocuk
Öncelikle:https://www.massimodutti.com/tr/mavi-napa-deri-ceket-l03302203Şu ceket nasıl sizce?Beni rahatsız eden şey yaka kısmı, bunun gömlek yakasına benzer şekilde olan bir modelini arıyorum. Bu tarz sade deri ceketler için tavsiye edebileceğiniz bir marka var mı?
Öncelikle:

www.massimodutti.com

Şu ceket nasıl sizce?
Beni rahatsız eden şey yaka kısmı, bunun gömlek yakasına benzer şekilde olan bir modelini arıyorum. Bu tarz sade deri ceketler için tavsiye edebileceğiniz bir marka var mı?
0
depresif çocuk
(26.03.23)
o yakalara trucker deniyor galiba. emin değilim ama.
0
blackkmamba
(26.03.23)
ben beğendim bu paylaştığınızı, 4-5 senedir kullanıyorum aynı markadan deri ceket dün alınmış sanki, taş gibi hala. bu sezonda kalır mı bilmem ama vakko ve ramsey de iyidir deri ceket için.
0
gule gule
(26.03.23)
(8)

Ayakkabı seçimi

dissendium
Merhabalar. Hangi ayakkabı daha hoş / çarpıcı (hehe) ? Erkeğim. Sağ olun.https://www.trendyol.com/adidas/breaknet-beyaz-erkek-sneaker-p-50764295https://www.trendyol.com/adidas/breaknet-siyah-erkek-sneaker-ayakkabi-p-48886053https://www.trendyol.com/adidas/pace-erkek-spor-ayakkabi-conavy-ftwwht-b7449
Merhabalar. Hangi ayakkabı daha hoş / çarpıcı (hehe) ? Erkeğim. Sağ olun.

www.trendyol.com

www.trendyol.com

www.trendyol.com

www.trendyol.com
0
dissendium
(26.03.23)
gözlerim kanadı malesef. adidasın bu ürünleri hiç kaliteli değil zara'dan falan alsanız daha iyidir. örnek www.zara.com
0
ala09
(26.03.23)
ala09'ya laf atmak gibi olmasın ama adidasın bu ürünleri de gayet iyi bence. zaten zara'nın malzemesi polüretan adidas'ınki deri.

ben trendyol 1 ya da zara'nınki.
0
blackkmamba
(26.03.23)
Hepsi liseli ayakkabısı. Zara +1
0
ruhen hastayim ben
(26.03.23)
tırrek kasa adidas değil mi bunlar? hiç sevemedim maalesef.
0
roket adam
(26.03.23)
1 ya da 4 ama 1 daha ağır bastı
0
gadlemler
(26.03.23)
ikametgah bağcılar sanırım.
0
astronom bey
(26.03.23)
Lumberjack, greyder filan bak hocam istersen hem pahalı hem liseli işi olmuş :D
0
kararsızataletfilozofu
(27.03.23)
late viper
(27.03.23)

Bir adam ya da bir kanal bir arıyorum

erty_ksk
Aşağıdaki kriterlede ticktok ya da instagramda yayın yapan tanıdığınız bildiğiniz kanal ya da videoları link atabilir misiniz lütfen. Ciddi bir konu yardımınız lazım. Bir buldurun ne olur Adam yabancı. Teknoloji, yapay zeka, ekonomi nedir, finans nedir, blockchain nedir falan bu tip konularda yayın
Aşağıdaki kriterlede ticktok ya da instagramda yayın yapan tanıdığınız bildiğiniz kanal ya da videoları link atabilir misiniz lütfen.
Ciddi bir konu yardımınız lazım. Bir buldurun ne olur

Adam yabancı. Teknoloji, yapay zeka, ekonomi nedir, finans nedir, blockchain nedir falan bu tip konularda yayın yapıyor.

Beyaz sakallı bir adam
55 yaş ve üzeri
Videolar ev ortamında çekilmiş
Arkasında kitaplık ve benzeri bir şeyler var
Hesabını bir bayan yönetiyor muhtemel karısı
İngilizce konuşuyor
0
erty_ksk
(26.03.23)
(8)

Yurtdışından araba alıp burada kullanma mevzu

chicha_v2
Biliyorum daha önce soruldu ama ben şunu merak ediyorum.Ben yalnızca Türk vatandaşlığı olan biri olarak (gerekirse şahıs şirketi açarım) Avrupa'dan sıfır bir aracı nakit parayla alıp, gümrüğe getirtip (350 km sınırı vardı gibi hatırlıyorum) burada paşa paşa kullanamaz mıyım?Türkiye'de resmi satışı o
Biliyorum daha önce soruldu ama ben şunu merak ediyorum.

Ben yalnızca Türk vatandaşlığı olan biri olarak (gerekirse şahıs şirketi açarım) Avrupa'dan sıfır bir aracı nakit parayla alıp, gümrüğe getirtip (350 km sınırı vardı gibi hatırlıyorum) burada paşa paşa kullanamaz mıyım?

Türkiye'de resmi satışı olmayan Cadillac'lar falan bu şekilde gelmiyor mu?

Çok mu zor, çok mu kağıt kürek işi gerekiyor veya buradaki satış fiyatından çok öok daha pahalıya mı geliyor da bunu kimse yapmıyor?

Bayilerde araba yok, ikinci el tarafı zaten bildiğiniz gibi. Delirmeden araba almak istiyorum sadece.
0
chicha_v2
(26.03.23)
Getirebilirsin ve kullanabilirsin ama getirme yöntemine bağlı olarak ya pahalıya gelir yada belli bir süreden fazla kullanamazsın. Bulgaristan göçmenlerinin bazıları Bulgaristan'dan araba alıp süresi doldukça Bulgaristan'a gidip aranayı değiştiriyor.

Detaylar için yönetmeliklere falan bak, son durumu bilmiyorum.
0
bk
(26.03.23)
süresi doldukça gir çık yapmak lazım. trde satışı olmayan araç kullanmak demek en ufak arizada sinir krizi yaşamak demektir. bizim orda gürcü plakalı lüks araçlar arttı. lüks kategorisinde mantıklı olabilir bunu yapmak. zannediyorum süresi gelincde aracı çıkarmadan çıkmış gibi gösteriyorlar kağıt üstünde. legal olmadığı için detay bilmiyorum
0
ala09
(26.03.23)
Gürcü veya Bulgar plakalı araçtan bahsetmiyorum direkt tr plaka ile tescilletmek istiyorum alacağım sıfır aracı.
0
🌸chicha_v2
(26.03.23)
tr'de vergisiz döviz fiyatı 20k$ olan araç yurtdışında ortalama 25'lere kadar satılıyor neredeyse. üstüne nakliye vs ücreti ödeyeceksin 10bin lira üzerinde ve gelince de full ötv'sini ödeyeceksin. bunlar senin için problem değilse getirebilirsin kayıt yapıp kullanabilirsin.

bayilerde araba yok işi 5-6 şirketin yalanı, bir kaç yüz kişi günde milyon lira kazanıyorlar şu an, sallıyorlar da sallıyorlar. avrupa'da gayette tüm araçlar var, en son italya'da ki stellantis fabrikaları deli gibi üretime geçtikleri için teslim için tır şoförü falan bulamıyorlardı. ülkede normal bir hükümet gelirse ve ötv-cari açık mevzusunu hallederse sorun hallolur gibi.

2016 egea'yı orada satıp gelsen ingiltere'de 2016 range rover falan alabiliyorsun. mantıklı mı ya da sürdürülebilir mi bu sence
0
avatar is back
(26.03.23)
İthal etmen gerekecek bunun için.
0
bk
(26.03.23)
sen bireysel paralel ithalat yapmaya çalışıyorsun. bireysel ithalatın şartları belli, şirket kurup ithalat yapmak için de büyük bir teminat göstermen gerekiyor (geçen yıl getirdiler bu kuralı sanırım) şu anda bunun önü büyük şirketler dışında ciddi derecede kapalı.
0
roket adam
(26.03.23)
Evet ithal etmekten @avatar is back'in yöntemine dair detayları merak etmiştim.

Gümrükçü birileriyle konuşmam daha iyi olacak sanırım.
0
🌸chicha_v2
(26.03.23)
İthalat rejim kararı gerçek kişilerin ithalat yapmasına izin veriyor o yüzden kendi adınıza araç ithalatı yapabilirsiniz,
Roket adam ın bahsettiği bu işle iştigal eden firmalar için geçerli haliyle sizin teminat vermenize gerek yok.
Şu anda 2022/12 sayılı genelge mevcut, bu genelgeyi araştırabilirsiniz.
0
1965
(26.03.23)
(2)

Balık tutmak zor bir şey mi?

msb
E yaşım geldi artık, ufaktan balık tutma işlerine gireyim diyorum :)Yıllar evvel bi tanıdığın evinde konuyla ilgili sohbet ederken adam devasa bı çanta çıkardı, içi tamamen ekipmanla doluydu, çok zor bir şey gibi anlattı her balığa ayrı kanca/yem vb epey bi soğumuştum o gün.Yıllar sonra da tatilde s
E yaşım geldi artık, ufaktan balık tutma işlerine gireyim diyorum :)

Yıllar evvel bi tanıdığın evinde konuyla ilgili sohbet ederken adam devasa bı çanta çıkardı, içi tamamen ekipmanla doluydu, çok zor bir şey gibi anlattı her balığa ayrı kanca/yem vb epey bi soğumuştum o gün.

Yıllar sonra da tatilde sarma misinalı bir şey aldım onu da ahtapot yakaladı bırakmadı (aşırı akıllılarmış), o beni tuttu gibi oldu yani.

Velhasıl, ben bu işe girişemedim bir türlü.

Bu yaz Ege'de yazlığın orda oltamla böyle sakin sakin takılayım diyorum.

Nedir bu işin olmazsa olmazları? Nereden başlayım öğrenmeye?

Bilenlerden gelecek her türlü bilgiye açığım...
0
msb
(26.03.23)
Olta malzemesi satan bir dükkana gidip, hazır (sinek iğneli, kurşunlu, fırdöndülü) misinası bağlı bir kasnaklı olta alıyorsun.

Birkaç tane alsan iyi edersin. Çok takıp koparırsın çünkü.

Hatta fırdöndüden uca kadar olan kısmın 3-4 yedeğini al ve ilk iş olarak misina bağlamayı öğren.

Balıkçıya gidiğ en ucuzundan, kokmasına çeyrek kalmış bir avuç karides al.

Evde mutlaka vardır bir tane takımı bozulmuş ucuz meyve bıçağı al yanına, karides keseceksin.

Olur da yakalarsan kuruyup kokmasın diye içine su dolduracağın yoğurt kabının büyüğü gibilerden bir kova alsan iyi olur.

Sahile gidince muhabbetinin güzel olduğunu tahmin ettiğin birinin yamacına yerleş.

Kafa boşaltmak için bire birdir. Tutmaya da başlarsan, kamışı, teferruatı, tekne kiralayalımcı arkadaşları peşisıra gelir zaten.
0
Mirket
(26.03.23)
LRF yi araştırın. eğer avlanacağınız yerde balık varsa lrf ile yakalaması daha zevkli.
ağır kamışlarla, ağır kurşunları at çek zorlayıcı ve bir süre sonra sıkıcı oluyor. keza yemle uzun süre beklemeli avlarda sıkıcı oluyor.
0
astronom bey
(26.03.23)
(1)

Rusya'ya KoronaPay ile para göndermek problem var mı?

havadakarada
Bir Rus online magazasından ürün almak istiyorum ama Rusya'dan yakında İstanbul gelecek kimseyi bulamadım. Bizim kredi kartları da geçmiyor Rusya mağazalarında. Göndericinin KoronaPay hesabı varmış. İstanbul'da bir KoronaPay noktasından gönderebilirmişim. Saçma mı bilmiyorum ama ABD'ye gittiğimde fi
Bir Rus online magazasından ürün almak istiyorum ama Rusya'dan yakında İstanbul gelecek kimseyi bulamadım. Bizim kredi kartları da geçmiyor Rusya mağazalarında. Göndericinin KoronaPay hesabı varmış. İstanbul'da bir KoronaPay noktasından gönderebilirmişim.

Saçma mı bilmiyorum ama ABD'ye gittiğimde filan problem olur mu diye düşündüm neden para gönderdim diye. Bahsettiğim miktar 150 usd. Ayrıca belki Rusya'dan İstanbul'a gelen olacaksa ürün de birkaç küçük müzik aleti. 1 kg, yarım desilik küçük bir kutu.
0
havadakarada
(26.03.23)
Rusya’dan daha önce bu yöntemle gönderim yapmışmışlığım oldu, bir problem yaşamadım. Çevremde yine aynı şekilde kullananlar da bir problem yaşamadılar, ancak bu bahsettiğim geçen sene savaş öncesiydi. Şu an değişen birşey var mıdır ve Tr’den Ru’ya nasıldır onu bilmiyorum.
0
va
(26.03.23)
(5)

Bütçe işini nasıl yapıyorsunuz?

osuran imam
Her ay içerdeyim. Bu bütçe meselesini nasıl ayarlıyorsunuz? Yani ayın başında oturup şuraya şu kadar diye kalem kalem para ayırıp ay boyuncaonu tutturmak nasıl mümkün olur? Önceden birkaç ay nereye ne kadar gidiyor diye çetele mi tutmak lazım? Birkaç ay denemek istiyorum bütçe denetleme işini. Becer
Her ay içerdeyim. Bu bütçe meselesini nasıl ayarlıyorsunuz? Yani ayın başında oturup şuraya şu kadar diye kalem kalem para ayırıp ay boyuncaonu tutturmak nasıl mümkün olur? Önceden birkaç ay nereye ne kadar gidiyor diye çetele mi tutmak lazım? Birkaç ay denemek istiyorum bütçe denetleme işini. Beceremezsem gene akışına bırakırım.
0
osuran imam
(26.03.23)
İçeride olman için bir "içerisinin" olması gerekiyor. O "içerileri" hayatından çıkar. Birkaç gün aç gez. Sonra çözersin.
0
alperz
(26.03.23)
Bir excell sayfası hazırladım kendime, takvim gibi bir şey. Fatura ve kredi kartı tarihlerinde bir önceki ay ne gün ne kadar ödediğim. yazıyor.
Altta da toplamı var. Ay başında o parayı alıp Enpara birikim hesabıma aktarıyorum. Artan para ikinci bir birikim hesabında. Haftalık oradan çekip yiyorum.
Kalanını fatura ve kart borçlarını da son ödeme tarihinde mobil bankacılıktan ödüyorum. Unutmayayım diye de telefonun anımsatıcılarına kayıtlı.
Asla faturalar hesabına ya da bir sonraki haftanın parasına elimi uzatmıyorum.
0
Mirket
(26.03.23)
istisnasız her şeyi kredi kartıyla al ve ay sonunda ekstreni incele. bunu birkaç ay yapınca zaten paranın en çok neye gittiği anlaşılıyor.
0
roket adam
(26.03.23)
budget tracker, expense tracker gibi aratarak mobil uygulama indirebilirsiniz. her harcamanizi 2-3 ay kadar detayli yazdiktan sonra anlarsiniz nereye ne kadar gittigini.
0
sanal uyku
(26.03.23)
Aylık kesin giderlerini hesaplaman lazım
Ardından kazancını çıkarınca ne kalıyor bak.

Yeme içme gezme alışveriş bir yerlere çok gidiyordur. Yada kira fazladır gibi. Not etmen lazım

Düzlüğe çıkmak istiyorsan kart borcunu her ay kapayıp oradan harcama yapma elindeki nakitin miktarını görerek yap.
Eğer biterse az miktarda karttan harcamaya çalış böyle yaparak kart borcunu bitir ve sadece nakitinle geçin hatta biriktirebiliyorsan nakitten her ay döviz al daha az nakitle geçinmeye çalış.

Ben normalde bu şekilde yapıyordum fakat bu sıralar taşınma, atanma, can sıkıntısı filan derken harcıyorum hem kartı hem nakiti.
Kira, alışveriş, yemek paraları çok tuttu bu ay örneğin.
Tutumluluk çizgimi bozdum her şey düzene girince yine dediğim sisteme geçicem.
0
kararsızataletfilozofu
(27.03.23)
(1)

Bosna’dan araba kiralamak - ülkelerarası seyahat

johndoe001
Bosna’ya gideceğiz, Karadağ’a da 2 gün ayırdık; dönüşümüz de Bosna’dan. arabayla seyahat ederiz dedik rezervasyonunu da yaptık ama acaba ülkelerarası seyahat olmama ihtimali var mıdır sizce? Sıkıntı olacak bir durum olur mu?
Bosna’ya gideceğiz, Karadağ’a da 2 gün ayırdık; dönüşümüz de Bosna’dan. arabayla seyahat ederiz dedik rezervasyonunu da yaptık ama acaba ülkelerarası seyahat olmama ihtimali var mıdır sizce? Sıkıntı olacak bir durum olur mu?
0
johndoe001
(26.03.23)
şirketine göre değişiyor, ekstra sigorta parası isteyebilirler. depozito ve bu işler için yanınızda nakit para veya yüksek limitli kredi kartı götürün derim.
0
roket adam
(26.03.23)
(3)

Dikkat eksikliği askerlikten muaf eder mi

xavaxava
2015 yılından beridir Concerta adı verilen dikkat eksikliği ilacı içiyorum. Askerlik muayenesi olmaya gidicem. sizce muaf olur muyum ?
2015 yılından beridir Concerta adı verilen dikkat eksikliği ilacı içiyorum. Askerlik muayenesi olmaya gidicem. sizce muaf olur muyum ?
0
xavaxava
(26.03.23)
no
0
tantavizisyon
(26.03.23)
olmazsın. bipolar arkadaş bile yırtamadı.
0
Erestor
(26.03.23)
Ben astım hastasıydım komando yaptılar.
0
komando kani var bende
(26.03.23)
(1)

Burada futbolcularin kokladigi sey nedir?

speedy
https://youtu.be/XomnNmrkZeE?t=134
0
speedy
(26.03.23)
Amonyak.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(26.03.23)
(16)

kuantumcu, enerjici kadın doktor

sanemz
çok yakınımız dindar biriydi 2 çocuk doğurduktan sonra örtüyü çıkardı, işi bıraktı. sürekli şu kadını dinliyor: https://www.youtube.com/results?search_query=esin+irtemkendisi de çok yalnız hissettiğini ilgilendiği konuları konuşacak kimse bulamadığını söylüyor. arada bana anlatıyor ama ne yalan söyl
çok yakınımız dindar biriydi 2 çocuk doğurduktan sonra örtüyü çıkardı, işi bıraktı. sürekli şu kadını dinliyor:
www.youtube.com

kendisi de çok yalnız hissettiğini ilgilendiği konuları konuşacak kimse bulamadığını söylüyor. arada bana anlatıyor ama ne yalan söyleyim benim de kafam allak bullak olduğu için uzak durmaya çalışıyorum. sanırım kendisi yeni yeni doğu felsefesi okuyor ve her okuduğu kitaba gerçeği buldum diye sarılıyor. mesela: oşo okuyor işte bu diyor, matrix izliyor tamam yapıyor. ben anlatıyorum etkilendiğini fazla belli etme etkisi bir süre sonra geçiyor insanları ürküttüğünle kalıyorsun diye. mesela şöyle oluyor, ölümden konu açılıyor, ölüm diye bir şey yok cennette cehennem de burda ah keşke ben de ölsem falan diyor. herkes şaşırıyor ne diyor bu akıllı diye ve gerçekten çok akıllıydı herkesin parmakla göstediği mantıklı bir insandı. örnek bir insandı.en yakın akrabaları endişeli. sonu ne olur acaba? bunlarla uğraşan yakınınız var mı? onlar nasıllar.
0
sanemz
(26.03.23)
işte bunlar hep lisede felsefe derslerinden kaçan, iki tane kitap okumayan insanlar. her insanın geçmesi gereken yolları kırkından sonra geçmeye çalışınca böyle oluyor.

boşver. takılsın kendi halinde.
0
alperz
(26.03.23)
evet aslında tıp mezunu ama yeni yeni eckhart tolle, osho gibi yazarları keşfetmiş, birde kuantumcuları keşfetmiş(bunlar kim ben de bilmiyorum gerçi) hayatı bunlarla anlamlandırmaya çalışıyor. birde sayısalcı.
0
🌸sanemz
(26.03.23)
Bu konularla ilgili arayışa girmiş belli ki...
Ama oralar derinleşebilir. Birden odaklandığı şeyi çok içselleştirmesi ve sonra hızlıca fikir değiştirmesi pek sağlıklı gelmedi bana.
Bi arkadaşımı hayatının merkezinde olan sevgilisi terketti.
Ayrılık acısı falan derken bu kafalara girdi ve tasaffucta kendini buldu. Ama pek sağlıklı değildi, birden değişti, sindirmeden. En sonunda aylarca tedavi gördü...

Sizinki de işi bırakmış, başını açmış vs. sindire sindire mi yaptı buna bakmak lazım.
Ailesi gözlemlesin bence, bir noktadan sonra naifçe bir pailoha da yönlendirilenilir
0
gadlemler
(26.03.23)
sindiriyor mu bilmiyorum ama islamiyeti artık şiddetle eleştiriyor, yanlış anlaşıldığını, arap geleneğiyle karıştırldığını söylüyor. namazı bıraktı, dua da etmiyor. akışın zaten ona en güzeli getireceğini iddaa ediyor. mesela depremzedelere hiç dua etmedi olması gereken buydu diyor. hayır şer her şey Allah'tan geliyorsa teslim olmalıyız zaten gibi düşünce edinmiş. videodaki kadın ne derse onu yapıyor. aslında şuana kadar hayatında her şey tıkırındaydı zaten. karı koca süper maaşları vardı, kız oğlan evlatları var. gailesiz bir hayat. bunlara sardı bakalım nereye varacak.
0
🌸sanemz
(26.03.23)
videodaki kadın temiz delirmiş diyecektim ama bir yandan eğitim, sertifika falan verip para kaldırdığını görünce tezgah mı acaba şüphesi oluştu.

sanki chatgpt'ye keyword verip saçmala demişler gibi.
keywordler: kuantum, matrix, tarikat, allah, resulullah, zip, uzay, çakra, boyut, zikir..
yok yok maşallah.
0
vizivozo
(26.03.23)
Bence de gözlemleyin...ne kadar zaman arıyor, sürekli bunları mı konuşuyor vs. gizemli şeyler, varoluşu sorgulama vs bunlar girdap gibi çekiverir içine...
böyle böyle ruh sağlığı bozulanları gördük
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
ben videodaki kadının birkaç videosunu izledim bildiğin meditasyon yaptırıyor yaptım ben de rahatlatıyor mu evet. anlattıkları şeyler pagan görüşleriyle örtüşüyor. birde sertifika dağıtıyor, imzalı mimzalı. he ücretli de. kampanyaları bile var.
soruyorum bu yakınımıza bu kadın senin ne derdine derman oldu diye. çoook diyor ama bunların ne olduğunu uzun konuşmadık. neyse birki sorunum vardı, bencağaz da kadından medet umdum ne yalan söyleyim dinledim biraz. dediğim gibi içsel rahatlık sağlıyor lakin halen işsiz ve parasızım.
birde instagram bunlardan geçilmiyor. tamam olumlu düşüncenin hayatımıza olumlu etkilerinin olduğuna katılıyorum, değiştiremeyeceğimiz şeylere teslimiyetin de rahatlattığı doğrulakin başka ne şeyime yarıyor bunlar çözebilmiş değilim.
bu kardeşimiz de anne olduktan sonra arayışa girdiğini söylüyor.
0
🌸sanemz
(26.03.23)
kuantumdan para kaldıran çok kişi var ya :) kuantum bilinçaltı temizliği falan. ben dolandırıcılığın bir başka yüzü olarak görüyorum bu tip şeyleri, mürit gibi insanları çevrelerinde topluyorlar. bi arkadaşım var o da iç mimar (çalışmıyor) ve kafayı öyle bi bozmuş ki başka hiçbir şey konuşmuyor, 2 yıldır böyle. çakra, enerji bir sürü kavram ve beni de çok ikna etmeye çalıştı işte bi eğitimci varmış onun eğitimlerine katmaya çalışıyor, kamplar yapıyorlarmış, remedy reçeteleri oluşturuyorlarmış, artık hiç doktora gitmiyormuş, devamlı linkler atıyor, hayat enerjisinden falan bahsediyor. eşimle ayrılığımın gerçek nedenini de öğrenicekmişim falan, eğitimci her şeyi görüyormuş :) ya böyle insan sayısı hiç az değil ve ben de çok merak ediyorum neden dönüşüyorlar. eskiden çok normal biriydi.
0
deartheodosia
(26.03.23)
bu tip olayların çoğu alıcısı kadın, düşünmek lazım.
0
gule gule
(26.03.23)
@deartheodosia, evet evet benim de elimde biraz nakit vardı, önceden çok mantıklı olan bu hanıma sordum parayı ne etsem diye. kendine yatırım yap dedi. ben de kendine yatırım diyince, yabancı dil, herhangi bir yetenek kursu geldi aklıma. paramı şu videodaki kadının seanslarına verecekmişim meğersem. tabi bozuntuya vermedim. aa evet ama işte falan diye geçiştirdim. neyse bu veriyr para seanslara. seansların ismi de şöyle:"isim analizi, aura analizi, soybağı kesme vs. birinde kadının buna yolladığı dönütleri okudum. okuyunca hafakanlar bastı yeminle. neydi biliyor musunuz: şeydi, fazla kafaya takıyorsun takma gibi bir şeydi. ya inanın acaba diyorum derine inemediğim bir mevzumu var, şapşiklik ben de mi tekrar okuyum anlamaya çalışıyım diyorum ama resmen buna benzer bir dönüt vardı. hatta utandığım için ben derinlik katmaya falan çalıştım biraz.

sadece bu kadar okumuş, bilge bir insan nasıl böyle bir girdabın içinde olabiliyordu. işte kendine yöneltilen bu tür eleştirilere karşı da hani dindarların: "mühürlenmiş kalp göremez" cümlesiyle savunmaya geçiyor. bilemedim.

@gule gule, ne alaka. erkeği de var tonla hem.
0
🌸sanemz
(26.03.23)
off. bu işler inanılmaz para tuzağı. güç, gelir, manüpilasyon, beyin yıkama, tahakküm arzusu... bu osho denilen herifin 90 küsür rolls royce u varmış. kimseyi kınamıyorum. herkes ama herkes bu işlere bulaşabilir. o kadar yavaş ilerler ki bu dahil olma süreci fark edemezsiniz. bir bakmışsın köle olmuşsun.

öncelikle kuantumun ne olduğunu taa maxwell'den hatta öncesinden başlayarak bir sindirse... çünkü bence kuantumla bazı namüspet şeyleri ilişkilendirmeyle başlıyor bazı şeyler. sonra şu tip videoları izletseniz:

www.youtube.com

www.youtube.com

işe yarar diye ümit ediyorum.
0
ya ben lan neyse
(26.03.23)
@ya ben lan neyse, teşekkürler. videolarınızı sunacam ona.
0
🌸sanemz
(26.03.23)
benim çevremde öyle denk gelmiş demek ki, 10'dan fazla kadın tanıyorum birebir bu enerji işleriyle uğraşan. hem de böyle hindistan'da nepal'de kamp yapmalı tarzında tarikat seviyesinde. videolarını atıyorlar cemaatleriyleriyle geçirdikleri vakitlerin orada da izlediğim görüntülerde 15-20 kadına 1-2 erkek düşüyor oranında gözlemlediğim için böyle söyledim.

bu kişilerin hepsinin öncesini ve bu işlere girdikten sonraki hallerini karşılaştırdığım zaman daha akl-ı selim, sakin insanlar olduğunu görüyorum. fakat bazı yerler geliyor kafayı yemiş gözüyle de bakıyorum, uç noktalardalar. bunu meditasyon değil de uyuşturma olarak görüyorum. bazıları hatta çoğu da dediğiniz gibi parmakla gösterilen kişilerden. ceo'su var, zamanının öss türkiye derecelisi var vs. vs.

bu attığınız kadının iki videosunu izledim düşük bütçeli uyuşturma olarak gördüm, temelde hizmet ettiği fikir aynı gibi. tabii bu konu hakkında fikirlerim cinsiyetçi algılanacağından, olayın içindekileriyle rahatça tartışabilmeme rağmen public ortamda tartışamıyorum linç kültüründen dolayı. pazar linci değil de öğle yemeğimi yemek için burada bitireyim.
0
gule gule
(26.03.23)
@beretta beretta, hocam kişilik bozukluğu da bunları takip eden binler var onlar da mı aynı. mesela bu doktor da mesleği bırakıp kuantumculuk yapacağını söylüyor. hatta instagramda bir iki yazı atmış ama henüz tam beceremiyor. millet şokta. bilemiyorum kendisi bunu etrafa nasıl kabul ettirecek, insan toplayabilecek mi. şimdilik onu dinleyen sadece ben varım.
0
🌸sanemz
(26.03.23)
hepsi aynı değil.
sıkıntıda, arayış içinde ya da hafif telkinle kandırılabilecek insan çok.
işi bilen birisi bunları çok kolay etkileyip kendine inandırabilir.
örneğin :
www.hurriyet.com.tr

e kadının yaptırdığı meditasyon bana iyi geliyor? Gelebilir, sonuçta placebo etkisi diye de birşey var.
0
vizivozo
(26.03.23)
@vizivozo, keşke bunlar devlet denetiminde yapılsa. meditasyon, namaz insana kendini iyi hissediyor. iyi hissetmekte çok şey demek.
0
🌸sanemz
(26.03.23)
(3)

Z jenerasyonu ve küçükleri

gadlemler
Ben şimdi şunla ilgili fikirlerinizi merak ediyorum, 30larımdayım.Y jenerasyonuyum.Z'ye sürekli eleştiri var. Yer yer haklı, bazen gereksiz olduğunu düşünüyorum.Takıldığım konu yaş olarak genellenmesi...Ülkemiz için konuşuyorum:Gözlemim yaş genellemesi: üniversiteyi bitirmiş, yüksek lisans yapıp iş
Ben şimdi şunla ilgili fikirlerinizi merak ediyorum, 30larımdayım.
Y jenerasyonuyum.
Z'ye sürekli eleştiri var. Yer yer haklı, bazen gereksiz olduğunu düşünüyorum.
Takıldığım konu yaş olarak genellenmesi...
Ülkemiz için konuşuyorum:
Gözlemim yaş genellemesi: üniversiteyi bitirmiş, yüksek lisans yapıp iş hayatına atılmış 25-26 yaşa da Z jenerasyonu eleştirisi yapılıyor liseye yeni başlayana da.
Bunların arasında da jenerasyon farkı var bence...
Şuan ergenlik döneminde olanlar için de artık farklı bir jenerasyon olarak değerlendirmesi gerekmez mi?
Benim için ayrım, gezi olayları mesela. Y'nin üniversite yılları-bitimi ve yeni mezunu olan zamanlar.
O süreçten sonra eğitim, gençlerin sosyalleşmesi vb konularda çok değişiklik oldu maalesef.
Şimdi o dönemde ergen olanlarla, çocuk olanlar hatta okula başlamamış olanlar aynı jenerasyon mu ki?

X,y,z nin uluslararası kabulunde doğum tarihleri var ama herkes kafasına göre yorumluyor. Düşünceniz nedir?
0
gadlemler
(26.03.23)
Nesil veya jenerasyon denen şey her zaman vardı, sadece bugünkü gibi x, y, z gibi keskin adlandırmalar yoktu. Zaman değiştikçe insanların karakteri de değişiyor sonuçta bu bir gerçek ama bu değişimler bıçakla kesilir gibi, yeni bir ürün üretilmesi gibi olmuyor. Haliyle örneğin Y ve Z kuşakları arasına, Z ve Alfa kuşakları arasına belirgin bir çizgi çekmek mümkün değil. Hiçbir zaman da mümkün olmayacak. Çünkü bu değişimler bir renk geçişi gibi. Renk paletinde kırmızı nerede bitiyor turuncu nerede başlıyor söylemek mümkün değil, çünkü bir isim vermediğimiz yüzlerce ton var aralarında. Bu da onun gibi.

Jenerasyonlar ve toplumdaki bu ağır karakter değişimleri sosyal bilimler açısından anlamlı konular, ancak günlük hayata taşan anlamıyla kimse zaten bu jenerasyon adlarını bilerek ve doğru şekilde kullanmıyor.

İnsanlar kafalarındaki sevmedikleri ya da çok sevdikleri şeyleri belli jenerasyonlara yükleyip ezbere konuşuyor. "Şimdikilerde iş yok" demek yerine "z kuşağında iş yok" diyorlar. Bundan öte bir işlevi yok.
0
akhenaten
(26.03.23)
92liyim ben de ve elestiriyorum. y kusagina gore dikkat araliklari epey dusuk. ekrana yapismis gibiler. devrim vs yapamazlar.
0
tantavizisyon
(26.03.23)
Şu jenerasyon muhabbeti tamamen saçmalık bence.
0
Erestor
(26.03.23)
(1)

Orijinal Nutuk'un çevirisi var mı?

mungojerry
Okuduğumuz Nutuk'ta çıkarılan yerler varmış. Bunu yeni öğrendim. Emrah Safa Gürkan şurada bahsediyor. https://youtu.be/ta305k0FlN4?t=1626 Nasıl ulaşabiliriz bu orijinal Nutuk'a?
Okuduğumuz Nutuk'ta çıkarılan yerler varmış. Bunu yeni öğrendim. Emrah Safa Gürkan şurada bahsediyor. youtu.be Nasıl ulaşabiliriz bu orijinal Nutuk'a?
0
mungojerry
(26.03.23)
bunun orijinal olduğu yazılıyor:

ekitap.ktb.gov.tr

bir de tbmm'nin sitesinde eski yazılısı var.

acikerisim.tbmm.gov.tr
0
ya ben lan neyse
(26.03.23)
(9)

İş mevzusu

kararsızataletfilozofu
makine müh olarak 12bin civarına çalışıyorum.Tasarım yapıp öğreniyorum, ayak işleride var ama boş vakitte çok.Şirket az-çok atanacağımı biliyor idare ediyorlar.Son dsi alımında 0,4 puanla kaçırdım hatta benden düşük alanlar bile atandı doğu illerini yazdıkları içinBranşımdan istediğim illerde az kad
makine müh olarak 12bin civarına çalışıyorum.
Tasarım yapıp öğreniyorum, ayak işleride var ama boş vakitte çok.
Şirket az-çok atanacağımı biliyor idare ediyorlar.

Son dsi alımında 0,4 puanla kaçırdım hatta benden düşük alanlar bile atandı doğu illerini yazdıkları için
Branşımdan istediğim illerde az kadroda açılsa bile atanıcam.

Meb ilana çıkmış düz büro memuru 12civarı maaş
Memleketimde de kadro açılmış.

1.seçenek
İzmirde 6bin kira verip, evin yıkılmamasını umarak devam edip, yazın tadını kordonda çıkarmaya devam mı edeyim mühendislik kadrosu açılana kadar ?

2.seçenek
Memlekete atanıp belki kira vermicem belki 3bin civarı kira.
Mühendislik kadrosu gelince tekrar tercih verip yer değiştirmek.
0
kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
deprem riski oldugu icin memleket
0
abi bi dizi buldum on numara
(26.03.23)
Memleket daha iyi olabilir sanki.
Sonra yer değiştirebileceğiniz için...
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
Memleket 3 bin kira. 35 yaşındayım daha 27 sene çalışacağım sözde. Özel de bu seneler nasıl geçer bilmiyorum kamuyu ben de mi düşünsem ne dersin? Yaş sınırı var mı? Kaç puan alan atanıyor.?
0
mech
(26.03.23)
6 bin lira kira verilir mi hocam. Yazık günah. Memleketine atan. Birikim yaparsın. Ama şunu araştır. Sözleşmeliyken başka sözleşmeliye geçilemiyor bildiğime göre. Meb pozisyonu sözleşmeliyse mühendislik de sözleşmeli çıkarsa tercih yapamayabilirsin. Bir de büro memurluğunda daha çok boş zamanın olabilir.
0
dissendium
(26.03.23)
Mech,
Yaş sınırı genelde var 35 yaş olarak özellikle düz memurluklarda var.
fakat mesleki ünvan atamalarında olmayabiliyor eğer bir mesleki ünvanınız varsa ve puan alırsanız atanabilirsiniz.
Puan konusu mesleğe bağlı biraz açılan kadro sayılarını incelemek lazım.

Dissendium,
Düz memurluktan mesleki ünvana geçeceğim için geçebiliyorum hiç bir problem yok.
Nasılsa branştan atama temmuz gibi gelir diye biraz izmirde daha kalayım diyordum.
Kiralar böyle malesef ama konumu çok iyi.
Ayın 30una kadar tercih vermem lazım bakalım
0
🌸kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
Kendini harcıyorsun. İzmir'de makine teknikeri olarak 20 bin net alıyorum 33 yaşındayım. Özel sektördeki köklü firmaları araştır.
0
ditu
(26.03.23)
Çoğu kişi aynı şeyi söylüyor ama biraz türkiye gerçeklerini görmek lazım.
Çalışma ortamında 3.senem geçiyor.

İyi bir ingilizcem yok hala
İyi bir referansım yok
Teknik pratik bilgim az
Bir işi baştan sona götürme yeteneğim ve özgüvenim az
Cnc de cam bilgim yok
Torna frezenin direkt başında çalışmadım
Sosyal iletişimim az

Bu koşullarda ayak işlerinde koşturmak ve fabrikadaki teknik ve idari personellerle uğraşmaktansa memurluk mantıklı geliyor.
Mobingi maaş stresi az diye tahmin ediyorum.
0
🌸kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
Kardeşim sen neden ısrarla imalata yöneliyorsun ki? Arge merkezlerine başvuru yap. Proje mühendisi, satınalma mühendisi, planlama mühendisi, kalite mühendisi, tasarım mühendisi vs. vs. Bunların hepsi senin diploma kapsamında. Ayrıca ingilizceni geliştirip yurtdışı ile temas halinde olursun.
0
ditu
(26.03.23)
Haklısın hocam.
Hali hazırda tasarım mühendisi olarak çalışıyorum da imalatıda bilip muhattap olmak durumundayız.
Orta ölçekte şirket olduğu için ayrım tam anlamıyla yok.
Kamuya gireyim körelmezsem bakıcam artık başka hayallerimi gerçekleştirebilir miyim diye olmazsa kamu devam
0
🌸kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
(5)

Oy sayımı gizliyken cb adaylığı için 100 bin imza çelişki değil mi?

ya ben lan neyse
imza verenler oyunu belli etmiş olmuyor mu?
imza verenler oyunu belli etmiş olmuyor mu?
0
ya ben lan neyse
(26.03.23)
akpliler inceye imza verdi mesela. imza, oy değildir
0
ala09
(26.03.23)
2018'de de chpliler önce merale, sonra temel'e en son hadi seni de geçirelim diyip perinçek'e imza vermişti. Bunda da sırf aday sayısı artsın diye veren vardır. İmza oy demek değil
0
nundu
(26.03.23)
Kısmen katılıyorum.
Bu seçimleri çok baz almamalı: İnce örneği.
Dünya genelinde demokratik bir yaklaşım olabilir ama; örgütlenme yoksa, kişi kendi iradesiyle gidiyorsa çoğu rengini belli ediyor diye düşünüyorum.

Sırf renkli adaylar olsun diye, gidip imza verecek duyarlı ve demokratik insanların sayısı eminim giderek azalıyor
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
degil, oylar bolunsun diye erbakan'a imza atmistik bir kac sekuler arkadasimla beraber. ama cekildi adam.
0
tantavizisyon
(26.03.23)
haklı bir soru. imza oy değil tabi ama sonuçta birinin aday olmasını istemek de siyasi bir tutum ve ben bunu devletle veya herhangi biriyle paylaşmak zorunda değilim. "sen paylaşma, paylaşan 100 bin kişi çıkar elbet" doğru bir mantık yürütme değil, oraya girersek muhabbet uzar.

neyse, bu sorunun ideal düzende ve kağıt üzerindeki cevabı: ysk, sizin bu imzalarınızın gizli tutulmasını ve bunları herhangi bir yerde, herhangi bir devlet kurumuyla paylaşmamayı taahhüt eder. mesela bir devlet memuru siyasi parti üyesi olamaz ama cb seçimleri için imzacı olabilir, çünkü bu imzalar da oy gibi gizlidir aslında.
0
bruges
(26.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.