Giriş
(1)

Orijinal Nutuk'un çevirisi var mı?

mungojerry
Okuduğumuz Nutuk'ta çıkarılan yerler varmış. Bunu yeni öğrendim. Emrah Safa Gürkan şurada bahsediyor. https://youtu.be/ta305k0FlN4?t=1626 Nasıl ulaşabiliriz bu orijinal Nutuk'a?
Okuduğumuz Nutuk'ta çıkarılan yerler varmış. Bunu yeni öğrendim. Emrah Safa Gürkan şurada bahsediyor. youtu.be Nasıl ulaşabiliriz bu orijinal Nutuk'a?
0
mungojerry
(26.03.23)
bunun orijinal olduğu yazılıyor:

ekitap.ktb.gov.tr

bir de tbmm'nin sitesinde eski yazılısı var.

acikerisim.tbmm.gov.tr
0
ya ben lan neyse
(26.03.23)
(9)

İş mevzusu

kararsızataletfilozofu
makine müh olarak 12bin civarına çalışıyorum.Tasarım yapıp öğreniyorum, ayak işleride var ama boş vakitte çok.Şirket az-çok atanacağımı biliyor idare ediyorlar.Son dsi alımında 0,4 puanla kaçırdım hatta benden düşük alanlar bile atandı doğu illerini yazdıkları içinBranşımdan istediğim illerde az kad
makine müh olarak 12bin civarına çalışıyorum.
Tasarım yapıp öğreniyorum, ayak işleride var ama boş vakitte çok.
Şirket az-çok atanacağımı biliyor idare ediyorlar.

Son dsi alımında 0,4 puanla kaçırdım hatta benden düşük alanlar bile atandı doğu illerini yazdıkları için
Branşımdan istediğim illerde az kadroda açılsa bile atanıcam.

Meb ilana çıkmış düz büro memuru 12civarı maaş
Memleketimde de kadro açılmış.

1.seçenek
İzmirde 6bin kira verip, evin yıkılmamasını umarak devam edip, yazın tadını kordonda çıkarmaya devam mı edeyim mühendislik kadrosu açılana kadar ?

2.seçenek
Memlekete atanıp belki kira vermicem belki 3bin civarı kira.
Mühendislik kadrosu gelince tekrar tercih verip yer değiştirmek.
0
kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
deprem riski oldugu icin memleket
0
abi bi dizi buldum on numara
(26.03.23)
Memleket daha iyi olabilir sanki.
Sonra yer değiştirebileceğiniz için...
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
Memleket 3 bin kira. 35 yaşındayım daha 27 sene çalışacağım sözde. Özel de bu seneler nasıl geçer bilmiyorum kamuyu ben de mi düşünsem ne dersin? Yaş sınırı var mı? Kaç puan alan atanıyor.?
0
mech
(26.03.23)
6 bin lira kira verilir mi hocam. Yazık günah. Memleketine atan. Birikim yaparsın. Ama şunu araştır. Sözleşmeliyken başka sözleşmeliye geçilemiyor bildiğime göre. Meb pozisyonu sözleşmeliyse mühendislik de sözleşmeli çıkarsa tercih yapamayabilirsin. Bir de büro memurluğunda daha çok boş zamanın olabilir.
0
dissendium
(26.03.23)
Mech,
Yaş sınırı genelde var 35 yaş olarak özellikle düz memurluklarda var.
fakat mesleki ünvan atamalarında olmayabiliyor eğer bir mesleki ünvanınız varsa ve puan alırsanız atanabilirsiniz.
Puan konusu mesleğe bağlı biraz açılan kadro sayılarını incelemek lazım.

Dissendium,
Düz memurluktan mesleki ünvana geçeceğim için geçebiliyorum hiç bir problem yok.
Nasılsa branştan atama temmuz gibi gelir diye biraz izmirde daha kalayım diyordum.
Kiralar böyle malesef ama konumu çok iyi.
Ayın 30una kadar tercih vermem lazım bakalım
0
🌸kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
Kendini harcıyorsun. İzmir'de makine teknikeri olarak 20 bin net alıyorum 33 yaşındayım. Özel sektördeki köklü firmaları araştır.
0
ditu
(26.03.23)
Çoğu kişi aynı şeyi söylüyor ama biraz türkiye gerçeklerini görmek lazım.
Çalışma ortamında 3.senem geçiyor.

İyi bir ingilizcem yok hala
İyi bir referansım yok
Teknik pratik bilgim az
Bir işi baştan sona götürme yeteneğim ve özgüvenim az
Cnc de cam bilgim yok
Torna frezenin direkt başında çalışmadım
Sosyal iletişimim az

Bu koşullarda ayak işlerinde koşturmak ve fabrikadaki teknik ve idari personellerle uğraşmaktansa memurluk mantıklı geliyor.
Mobingi maaş stresi az diye tahmin ediyorum.
0
🌸kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
Kardeşim sen neden ısrarla imalata yöneliyorsun ki? Arge merkezlerine başvuru yap. Proje mühendisi, satınalma mühendisi, planlama mühendisi, kalite mühendisi, tasarım mühendisi vs. vs. Bunların hepsi senin diploma kapsamında. Ayrıca ingilizceni geliştirip yurtdışı ile temas halinde olursun.
0
ditu
(26.03.23)
Haklısın hocam.
Hali hazırda tasarım mühendisi olarak çalışıyorum da imalatıda bilip muhattap olmak durumundayız.
Orta ölçekte şirket olduğu için ayrım tam anlamıyla yok.
Kamuya gireyim körelmezsem bakıcam artık başka hayallerimi gerçekleştirebilir miyim diye olmazsa kamu devam
0
🌸kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
(5)

Oy sayımı gizliyken cb adaylığı için 100 bin imza çelişki değil mi?

ya ben lan neyse
imza verenler oyunu belli etmiş olmuyor mu?
imza verenler oyunu belli etmiş olmuyor mu?
0
ya ben lan neyse
(26.03.23)
akpliler inceye imza verdi mesela. imza, oy değildir
0
ala09
(26.03.23)
2018'de de chpliler önce merale, sonra temel'e en son hadi seni de geçirelim diyip perinçek'e imza vermişti. Bunda da sırf aday sayısı artsın diye veren vardır. İmza oy demek değil
0
nundu
(26.03.23)
Kısmen katılıyorum.
Bu seçimleri çok baz almamalı: İnce örneği.
Dünya genelinde demokratik bir yaklaşım olabilir ama; örgütlenme yoksa, kişi kendi iradesiyle gidiyorsa çoğu rengini belli ediyor diye düşünüyorum.

Sırf renkli adaylar olsun diye, gidip imza verecek duyarlı ve demokratik insanların sayısı eminim giderek azalıyor
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
degil, oylar bolunsun diye erbakan'a imza atmistik bir kac sekuler arkadasimla beraber. ama cekildi adam.
0
tantavizisyon
(26.03.23)
haklı bir soru. imza oy değil tabi ama sonuçta birinin aday olmasını istemek de siyasi bir tutum ve ben bunu devletle veya herhangi biriyle paylaşmak zorunda değilim. "sen paylaşma, paylaşan 100 bin kişi çıkar elbet" doğru bir mantık yürütme değil, oraya girersek muhabbet uzar.

neyse, bu sorunun ideal düzende ve kağıt üzerindeki cevabı: ysk, sizin bu imzalarınızın gizli tutulmasını ve bunları herhangi bir yerde, herhangi bir devlet kurumuyla paylaşmamayı taahhüt eder. mesela bir devlet memuru siyasi parti üyesi olamaz ama cb seçimleri için imzacı olabilir, çünkü bu imzalar da oy gibi gizlidir aslında.
0
bruges
(26.03.23)
(5)

Türk Kahvesi Makinesi

bir bucuk adana
anneme türk kahvesi makinesi alacağım. biraz araştırdım aşağıdaki ürünü buldum. yorumlar genel olarak iyi gibi. bu ürün için yorumunuz veya başka bir ürün için öneriniz var mı?https://www.trendyol.com/arcelik/tkm-3341-telve-x-turk-kahvesi-makinesi-p-653361428
anneme türk kahvesi makinesi alacağım. biraz araştırdım aşağıdaki ürünü buldum. yorumlar genel olarak iyi gibi. bu ürün için yorumunuz veya başka bir ürün için öneriniz var mı?

www.trendyol.com
0
bir bucuk adana
(26.03.23)
ben linkteki ürünü kullanıyorum. memnunum. zaten alt tarafı türk kahvesi makinesi.
0
Erestor
(26.03.23)
Okka almayın sakın, keşke ben de arçelik alsaydım diyorum ;(
0
gadlemler
(26.03.23)
Annemde linkteki ürün bende de okka var; ikisinden de memnunuz gayet.
Türk kahvesi makinesi zaten, ne kadar fark edebilir ki? Köpük sorun olabiliyormus bazen, onda da verilen kahve ölçü kaşığı ile koyarsanız kahveyi sorun olmaz.
0
fraise
(26.03.23)
@fraise köpük sorunundan bahsetmiş ama bu cihazlarda asıl sorun kahveyi ılık yapmaları. Arzum'un Okka'ları maalesef bu konuda sabıkalı, alıp kullandık. Daha tam pişme noktasına gelmeden pişti sanarak kapanıyor. Haliyle çiğ, tane tane, sıcağa yakın ılık bir kahve çıkıyor. İki cihaz aldık, ikisini de aynı sorundan iade ettik. İadelerde sorun çıkmadı, çünkü firma da bu sorunun farkında. Uzatmayayım, Arçelik'in Telve'sinden alın, rahat edersiniz.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(26.03.23)
@fraise 'nin dediği gibi köpük yorumunu ben de okudum ancak çok da bir sorun değil.
teşekkürler.
0
🌸bir bucuk adana
(27.03.23)
(3)

youtube premium yurt dışında kısıtlı mı?

ala09
aylardır kullanıyordu bizimkiler benim aile üyeliğimden. "cihaz sınırı aşıldı. malesef bu cihaza youtube premium ile kullanım izni verilemiyor." demiş. acaba aylık kota mı yoksa sonsuza dek mi???????
aylardır kullanıyordu bizimkiler benim aile üyeliğimden. "cihaz sınırı aşıldı. malesef bu cihaza youtube premium ile kullanım izni verilemiyor." demiş. acaba aylık kota mı yoksa sonsuza dek mi???????
0
ala09
(25.03.23)
YouTube Premium: Belirtilen ülkelerden/bölgelerden ayrılmanız halinde video indirmenize izin verilmez, videolar arka planda oynatılamaz ve reklam görebilirsiniz. Seyahate çıkmadan önce indirdiğiniz videolar, 30 gün boyunca internet bağlantısı olmadan kullanılabilir.

Böyle bir uyarı var Google'da. Bununla ilgilidir.
0
mada
(26.03.23)
youtube premium türkiye: 3 usd/ay
youtube premium abd: 23 usd/ay

yerel fiyatlandırma yapan bazı hizmetler yalnızca satın alındığı ülkede kullanılabiliyor. youtube da öyledir muhtemelen.
0
dr doofenshmirtz
(26.03.23)
tr de aldım almanyada kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım
0
abi bi dizi buldum on numara
(26.03.23)
(1)

Yoga matı ucuza nereden bulunur?

leo1905
Herkese selam, hayırlı Ramazanlar. Profesyonel yoga matı arıyorum. İnternette bin- bin 500 lira civarında bulunuyor. İkinci el olmadan sıfır halde bir yoga matını ucuza, güvenilir bir şekilde nasıl ve nereden temin edebilirim?Herkese iyi akşamlar.
Herkese selam, hayırlı Ramazanlar.

Profesyonel yoga matı arıyorum. İnternette bin- bin 500 lira civarında bulunuyor. İkinci el olmadan sıfır halde bir yoga matını ucuza, güvenilir bir şekilde nasıl ve nereden temin edebilirim?

Herkese iyi akşamlar.
0
leo1905
(25.03.23)
zaman ilac degil insanlar unutkan
(26.03.23)
(3)

Anadolu yakası diyetisyen tavsiyesi

regina phalange
Bağdat caddesinde olursa on numara olur. Ama kibrit kutus büyüklüğünde peynir gibi old school tabirlet kullanan biri olmasın yani desin ki regina bu kiloları istediğini yiyerek şu şekilde yiyebilirsin desin. Var mıdır bu şekil ya da bu şekil olmasa da tabaiye edevilecdğinz diyetisyen
Bağdat caddesinde olursa on numara olur. Ama kibrit kutus büyüklüğünde peynir gibi old school tabirlet kullanan biri olmasın yani desin ki regina bu kiloları istediğini yiyerek şu şekilde yiyebilirsin desin. Var mıdır bu şekil ya da bu şekil olmasa da tabaiye edevilecdğinz diyetisyen
0
regina phalange
(25.03.23)
Begüm yücesoy - altintepe
0
mor oje
(26.03.23)
Sernaz çakır caddebostan
0
benim bir gizli bildiğim var
(26.03.23)
sanemz
(26.03.23)
(5)

Su filtresinde biriken yeşil şey nedir?

bk
Kedime suyu sürekli çeviren ve karbon filtresi olan bir suluk aldım, 1 hafta sonra filtreyi temizleyeyim diye çıkardığımda filtre üzerinde şunun gibi koyu yeşil birikintiler olduğunu gördüm: https://i.imgur.com/3EMoEXA.jpgFiltreyi iyice temizledikten sonra tekrar kullandım, tekrar temizleyince yine
Kedime suyu sürekli çeviren ve karbon filtresi olan bir suluk aldım, 1 hafta sonra filtreyi temizleyeyim diye çıkardığımda filtre üzerinde şunun gibi koyu yeşil birikintiler olduğunu gördüm: i.imgur.com

Filtreyi iyice temizledikten sonra tekrar kullandım, tekrar temizleyince yine birikinti oluştuğunu gördüm.

Çeşme suyu koyuyorum kediye.

Bu ne olabilir? Alg diye düşünüyorum ama çeşme suyunda alg olmaması gerekir klorlandığı için. Eğer bu alg ise İSKİ'yi mi arayayım ne yapayım?
0
bk
(25.03.23)
Foto açılmıyo ama su sebilinin markası ferplast mı?
0
rentts
(25.03.23)
yosun galiba
0
deepex
(26.03.23)
Markası xiaomi
0
🌸bk
(26.03.23)
bu arada kediye çeşme suyu koymayın, kedilerin böbrekleri hassastır, kendi içtiğiniz su neyse ondan koyun.
0
rentts
(26.03.23)
Alg. Güneş göruyorsa alg olur, mümkünse güneşte kalmasın.

Haftada bir kettle vs sıcak su ile temizlik yapın, sadece sıcak su dökünce ovalamadan temizlenir.
0
alfired
(26.03.23)
(1)

2020 Yamaha Nmax 155'e ne diyorsunuz?

ananiyimioguz
Benim bütçe aslında 100k falan. Sıfır 125lik alayım dedim. Kimse liste fiyatı üstünden satmıyor. Normalde 90bin. 140 satan bayi bile var.En uygun 125a veren buldum gittim inceledim. Boyuma göre en rahat scooter, tamam dedim nmax ile başlıycam o kesin oldu. Yeni modellerde yamahanın bir app i varmış,
Benim bütçe aslında 100k falan. Sıfır 125lik alayım dedim. Kimse liste fiyatı üstünden satmıyor. Normalde 90bin. 140 satan bayi bile var.

En uygun 125a veren buldum gittim inceledim. Boyuma göre en rahat scooter, tamam dedim nmax ile başlıycam o kesin oldu. Yeni modellerde yamahanın bir app i varmış, uzaktan motor izlenebiliyormuş. Detaylarını sormadım. Bilen varsa aydınlatırsa sevinirim. Ücretsiz bir servis mi bu? Yoksa motoru alınca ömürlük mü?

Neyse orada sohbet ederken, sizde boy ve kilo var, 155 daha iyi isterseniz onu bekleyin dedi. Fark ettirir dedi. O ne kadar dedim, 145 dedi. Onun da liste fiyatı 95 :D

Tamam düşüneyim dedim çıktım, sahibindenden 155 2020 model nmax buldum. Pcx de seçenek ama onda abs yok diye ve direksiyonu yükse değil, ayağıma çarpıyor diye eliyorum.

Satıcı ön tarafıyla ilgili bir parça söyledi soğutmayla mı ilgili bilmiyorum, 2022 model sonrasında onu değiştirmişler. Çok pahalı dedi önden hafif vurdunuz diyelim değişmesi gerekti, cep yakar dedi.

Onun dışında bir farklılık söylemedi. Bir de uygulama olayı yeni sanırım. Konfor olarak da yeniler bi tık artım. Ama bir youtube videosunda eski serinin tepkilerinin daha iyi olduğunu söylüyordu. Yenilerde de konforunun arttığından bahsediyordu.

Bir de anlayanlara sorayım dedim. Benim derdim biraz yatırımlık aslında çok kullanacağımı da zannetmiyorum da. Daha ehliyetim de yok yani motoru alıp borcunu bitirip motoru büyütücem. Sonra da arabaya geçerim herhalde 5 sene içerisinde :D

Bir kronik sıkıntısı var mı, ne sormam gerekir? Genelde aradıklarım 2020 model olduğu için, hepsi yetkili serviste yaptırmış bakımlarını.

6binlik bakım 1000TL dedi çok geldi aslında aracı götürsem sanayiye 1000 falan tutar zaten.

2020 model olup da 30-40bin km de yetkili servis bakılı motor alınır mı mesela?

Aldıktan sonra önemli bir değiştirmem gereken parça olur mu?

Bonus soru: 100K altına 250 lik RKS Vieste var bu arada bunu nasıl bilirsiniz onun da direksiyonu yüksekte. Forumlarda parça kalitesi dandik diye duydum. Sık mı arıza yapar acaba?
0
ananiyimioguz
(25.03.23)
Bugün 2021 xmax250 ye sigorta yaptırdım. 2bin. Sistem hata verdi 2750liği seçtiriyordu. Aradım çağrı merkezini elim ayağım boşalmış halde. Aman aman kullanmıyorum bende. Yatırımlık aldım. 5000 bakımda servis bekliyor 1k da oraya. Yakıt benlik ama onu da az yakmıyor. "alcan 50lik(80)" ne vergi ne yakıt ne sigorta. Yılda 3bin km yapmıyorum bile. Bişey olsa farı vardır 5k. Lastiklerde geliyor. Seneye ona bakmadım. Yılda yakıt hariç 5k masrafı var. Bu bilinçle alın.
0
hunharca ben
(25.03.23)
(3)

Büyük şirketlerin kendi kariyer sayfaları niye var?

trgydl
Turkcell Thy SAP gibi büyük şirketlerin kariyer net gibi kendi personel arama siteleri var. Buradan iş bulunuyor mu? Kariyer net linkedin vs varken neden bu sayfalara da ihtiyaç duyuyorlar
Turkcell Thy SAP gibi büyük şirketlerin kariyer net gibi kendi personel arama siteleri var. Buradan iş bulunuyor mu? Kariyer net linkedin vs varken neden bu sayfalara da ihtiyaç duyuyorlar
0
trgydl
(25.03.23)
Kendi siteleri olduguna emin misin?

Workday falan gibi siteler var bu tarz platform hizmeti veren.
0
another satisfied lover
(25.03.23)
Data havuzu oluşturuyorlar, etkileşim alıyorlar ve özellikle prestij için...linkedin olmadan önce de vardı
0
gadlemler
(25.03.23)
LinkedIn gibi yerlerden ulaşabilecekleri kişi sayısı, profil çeşidi ile kendi yapabilecekleri arasında epeyce fark oluyor.

Tabi bu kendi sitelerini kullanmadıkları anlamına gelmiyor. THY'nin İK sayfasında iş ilanı oluyor sürekli ve başvuruları da oradan yapabiliyorsunuz. Zamanında o şekilde girmiştim.
0
mada
(26.03.23)
(3)

Renk uyumu sorusu

alperz
Hoparlör yaptırıyorum. Kabini parlak lake boya ile boyatacağım. Black red ya da maroon denen renk olacak.https://www.ralcolorchart.com/ral-classic/ral-3007-black-red şu renk yani.ön panellerinin kumaşını da şu renk seçeyim diyorum: https://www.ralcolorchart.com/ral-design/ral-100-90-20yakışır mı? al
Hoparlör yaptırıyorum. Kabini parlak lake boya ile boyatacağım. Black red ya da maroon denen renk olacak.

www.ralcolorchart.com şu renk yani.

ön panellerinin kumaşını da şu renk seçeyim diyorum: www.ralcolorchart.com

yakışır mı? alternatif ne olabilir?
0
alperz
(25.03.23)
Bence bordoya en çok yakışan renkler hardal, haki, ve lacivert. Bunlardan biri olabilir.
0
Amaranta ursula
(25.03.23)
iki renk kendi içinde gayet uyumlu. hoparlörün duracağı alan, arkadasındaki duvar, etrafındaki renk tonları da belirleyici bence.
0
wct3 org
(25.03.23)
haki ve lacivert iyice boğar sanki. ben zıtlık yaratıp iki rengi de öne çıkarmak istiyorum.
0
🌸alperz
(26.03.23)
(1)

Gittiğin kadar öde konseptinde spor salonu

dizicolleague
Haftada sadece bir günüm var ve spora sadece o gün gidebilirim. Sadece bir gün, hatta mümkünse saatlik anlaşabileceğim bir yer var mıdır? (Kartı basayım gireyim, ne kadarsa o kadar ödeyeyim)Yer: Anadolu Yakası
Haftada sadece bir günüm var ve spora sadece o gün gidebilirim. Sadece bir gün, hatta mümkünse saatlik anlaşabileceğim bir yer var mıdır? (Kartı basayım gireyim, ne kadarsa o kadar ödeyeyim)

Yer: Anadolu Yakası
0
dizicolleague
(25.03.23)
Bir ara spor kart diye bir uygulama vardı, aylık cüzzi bir ödeme yapıp anlaşması olan salonlara girebiliyordun. Bir onu incele istersen, ben bir kaç ay kullanmıştım. Sonra pandemi vs sildim gitti.

Edit:

www.sporcard.com 450 tl olmuş aylık, size yakın salonlarda anlaşması varsa bir bakın isterseniz.

Mac fit baktım merak edip, 950 tl olmuş aylık.
0
John Bloor
(27.03.23)
(1)

İstanbul Anadolu Yakası'nda VR İnternet Kafe

dizicolleague
Özellikle sim yarışlarını oynayabileceğimiz VR oyunlarını elinde bulunduran kafeler için önerilere açığım.
Özellikle sim yarışlarını oynayabileceğimiz VR oyunlarını elinde bulunduran kafeler için önerilere açığım.
0
dizicolleague
(25.03.23)
Şurda var galiba ama bir sorun isterseniz
www.gladsos.com.tr
0
Kaptanmemo
(25.03.23)
(1)

yurtdışından gelirken sipariş alınan bir uygulama vardı?

mr.goodcat
yurtdışından dönmeden önce uçuş bilgilerinizi giriyordunuz o ülkeden bir şey isteyen olursa size ulaşıp komisyon karşılığında ürünü aldırıyordu. o programın ismi neydi?amerikadan dönerken kullanmak istiyorum. sanırım kapsamına girer.
yurtdışından dönmeden önce uçuş bilgilerinizi giriyordunuz o ülkeden bir şey isteyen olursa size ulaşıp komisyon karşılığında ürünü aldırıyordu. o programın ismi neydi?

amerikadan dönerken kullanmak istiyorum. sanırım kapsamına girer.
0
mr.goodcat
(25.03.23)
Glocalzone ?
0
yüzyıllık yalnızlık
(25.03.23)
(6)

direksiyon sınavından kaldım

haskoylu deli hasan
bugün sınvadan kaldım. kavşakta ışıkta hafif rampada aracı iki kere stop ettirdim(sürücü eğitimi boyunca 1 kere stop ettirmemeiştim) panikle hata yaptım. bir daha ki sınava en yakın ne zaman girebilirim?ben sınava başlarken sıfır heyecanla başladım ama 10 dk sonra kalp atışlarım falan kontrolden çık
bugün sınvadan kaldım. kavşakta ışıkta hafif rampada aracı iki kere stop ettirdim(sürücü eğitimi boyunca 1 kere stop ettirmemeiştim) panikle hata yaptım. bir daha ki sınava en yakın ne zaman girebilirim?

ben sınava başlarken sıfır heyecanla başladım ama 10 dk sonra kalp atışlarım falan kontrolden çıktı ve şuan borsada 1 milyonum batmış gibi çok bunalım haldeyim. ek ders almam gerekiyormuş, parkurdaki L park alanı değişecek dediler.

ekstra ne kadar maliyet çıkar sizce?
0
haskoylu deli hasan
(25.03.23)
Ben kursa giderken bir özel ders ücreti ve bir sınav ücreti ödemiştim. Ücretler ne durumda bilmiyorum ama 400 500 gider. Zor bir süreç.
0
dissendium
(25.03.23)
bir sonraki sınava ne kadar zaman sonra girdiniz? 1 ay falan mı atıyor yoksa daha kısa daha uzun süre?
0
🌸haskoylu deli hasan
(25.03.23)
Bölgedeki kursiyer yoğunluğuna bağlı. Belli sayıya ulaşınca sınav oluyor.
0
efruz
(25.03.23)
Dert etme dostum, zamana bırak. Heyecandan kalmak normal bir şey, gerizekalı değilsen eğer ehliyeti cebine koyduğun günler de gelecek emin ol.

Ben kursta en birinciydim, herkes beni överdi. Sınav günü sıra bana gelince, herkes bana bakmak için arabanın yanına geldi. Ablaların, teyzelerin, 'bu çocuk çok güzel kullanıyor' lafları eşliğinde arabaya bindim. Ulan onlar öyle deyince heyecan yaptım, bildiğimi unutturdular bana:) kalkışta gaz veriyorum araba kalkmıyor ve bağırıyor, meğer o heyecanla el frenini indirmeyi unutmuşum. Kalmadım tabi, ama heyecan yaptırdıkları için ufak aksilik oldu.

Ayrıca yolda ilerlerken önümüzde kaza oldu. Sınav yetkilisi frene bas diye bağırdı, ben frene basmak yerine gaza basıp öndeki dar bir aradan aracı kurtardım. Niye frene basmıyorsun diye üste çıkmaya çalışınca, sert bir şekilde, frene bassaydım arkadaki bana vurabilirdi diye cevap verdim. Baya tartıştık adamla. Kesin kaldım dedim. Teyzelere söverek eve döndüm. Sınav açıklandı, geçmişim. Darısı başına.
0
el conquerador
(26.03.23)
Ben 3.'de geçmiştim. Bir tanesinde çok beklemiştim. Yalan olmasın ama 3 hafta olabilir. Hafta sonu Ösym sınavı varsa direksiyon sınavı olmayabilir. Hafta sonunun sınav için uygun olması gerekiyor.
0
dissendium
(26.03.23)
yarın sürücü kurusunu arayacağım ama umarım 15 gün içinde araya sıkıştırabilirler.
0
🌸haskoylu deli hasan
(26.03.23)
(6)

ödeve yardım edeyim mi bilemedim, fikirlerinize ihtiyacım var

baldan kaymak
Ön edit: aile büyüklerinden birini de alıp 1 saat kadar evlerine uğradım. Metodu gösterdim. 2 padragrafı yazdık yaklaşık 70 kelime. Gerisi sende dedim. Anne babasına da bunu öğrenmeli, onun ödevi dedim açıkladım. Çıktım. Hayırlı geceler diliyorum.üni son sınıfta okuyan bir çocuk var elimizde.X bin k
Ön edit: aile büyüklerinden birini de alıp 1 saat kadar evlerine uğradım. Metodu gösterdim. 2 padragrafı yazdık yaklaşık 70 kelime. Gerisi sende dedim. Anne babasına da bunu öğrenmeli, onun ödevi dedim açıkladım. Çıktım. Hayırlı geceler diliyorum.

üni son sınıfta okuyan bir çocuk var elimizde.

X bin kelimelik ödev hazırlaması gerekiyor. Tez gibi intihale sanırım yakalanmaması gerekiyor. Yardım eder misin diye teklif geldi. Tabi efendim dedim. "Konuyla ilgili çalıştım ama bir cümle dahi yazamıyorum" diyor. Konu "sen söyle ödevi bende x bin kelimeyi yazayıma geldi. Bende "bu senin ödevin sen yapmalısın, öğrenme yakalamanın yolu bu. Sohbet edermiş gibi konuyu okuyup, anladığını ses kaydet ve sonra da kaydettiğin cümleleri yazıya dökerek denemek sana çözüm getirir" dedim. Haklısın dedi ve tekraren konu gündeme geldi. Bu kez aileler yardım et dedi. Şimdi benden istenen ödevi benim yapmam açıkçası. Ben böyle birşeyi neden yapayım? Emin olamıyorum. Doğru gelmiyor.

15-20 dk ısrar ettim: 2 saat gel yanıma başlıkları çıkaralım aralara da kendin ekle tamamla dedim. Yarın olsa yanıtı aldım.

Ne yapayım? Ya ufak, kardeşimden de ufak. Bi de karşı cins. Kıramıyorum da, çat çat konuşmak bir çözüm değil hassas yaklaşmak gerekiyor gibi geliyor. Ama kaç yaşında kız sizce yapamaz mı? Bu çocuklar hiç mi birini çekiştirmiyor? Kafası çalışmıyor mu anlamıyorum.

Şimdi mesaj attı yarın 10-13 buluşalım dedim, oturdum ağlıyorum yazmış. Kafayı yicem, bana yol gösterin. Uğraştığım konuya bak ctesi akşamı, av'lanıcaktım konu nerelere geldi.
0
baldan kaymak
(25.03.23)
hocam sen de buna bir sınır çizemiyorsan sende de sorun var

üni son sınıftaki kişi çocuk değil 21-22 yaşında insan
0
freebird5406_2
(25.03.23)
sen gayet güzel çözümü bulmuşsun zaten, aynen öyle başlıklar üzerinden yol göster ve yolla. eğer çok elini bulaştırırsan, sana ihale eder kendisi starbucks'a kaçar.
0
malheiros
(25.03.23)
üni son sınıfa kadar kör topal gelmiş klasik genç işte. ülke gençliğinin %75'ini bu hale getirdiler. muhtemelen yalandan bir üni'de yalandan bir bölüm okuyordur. ben olsam yardım ederdim ama kendisine de "ben yapmasam bunu yapamayacaktın, bu yaşa kadar gelmiş ona rağmen bunun altından kalkamadığın için yardım etmenin sana bir faydası olmazdı" derdim.

yap gitsin, kendisine de işsizler kadrosuna hoşgeldin imasını da unutma. bir de hazirandan sonra twitter'da "lütfen bizi atayın, x'e 1 milyon kadro" gibi tweet'ler atmamasını söylersen sevinirim.
0
avatar is back
(25.03.23)
Çok az kelime kullanarak hayatını idame eden, sözlü ve yazılı ifade kabiliyeti sıfıra yakın olan bir nesil yetişiyor. Günün uykudan kalan zamanını sosyal medyada geçiren, okumayan bir kuşak.

Senin 'Yapamaz mı?' dediğin şey Onun için gerçekten 'Yapılamaz' bir şey. Tamamen üzerine almadan, işin bir ucundan tutman, ama ona da taşıtman iyi olacak gibi.
0
Mirket
(25.03.23)
Etmeyin. Benzer durumda ısrarlar sonucu bir arkadaşın açıköğretim lise sınavlarını geçtim adamı mezun ettim. “Lise diploması olmadan güvenlik bile yapmıyorlar” diye ağlayıp duygu sömürüsü yapan adam işe girdikten 2 ay sonra “sabah kalkmak zor geliyor” diye işten istifa etti. Üzerine kız kaçırdı babasının evine getirdi falan. Ben keriz gibi onun sayısal sözel derslerini çözdüğümle kaldım :d

Şu hayatta istemediği şeyi yapmayan insan kaliteli yaşıyordur. Bence yapmayın. Yapınca hayat kaliteniz etkilenecek çünkü.
0
ruhen hastayim ben
(25.03.23)
Eğer gerçekten faydan olsun istiyorsan, senin için bir şekilde kıymetli biriyse oturun beraber yapın.

Umursamadığın biriyse ama ricacılar çoksa yap geç. Ne hali varsa görsün. Beter olsun.

Umursamadığın biriyse "ver parasını yapayım. hayat böyle şimdiden alış buna" de.

Hiç umursamadığın biriyse "hadi sana belediye baksın" de geç.
0
alperz
(26.03.23)
(13)

Tartıştığım satıcı kadın bana iftira atmasın?

ya ben lan neyse
iyi günler,bugün klozet rezervuarı almak için evime yakın bir dükkana girdim.dükkanda 45-50 yaşlarında bir kadın ve 15 yaşlarında bir kız çocuğu vardı. bana 2 rezervuar gösterdiler. 65 lira ve 135 lira. 135 liralığın 2 sene garantisi var dedi, "bana ürünü açılmamış kutu verir misiniz?" dedim, somurt
iyi günler,

bugün klozet rezervuarı almak için evime yakın bir dükkana girdim.

dükkanda 45-50 yaşlarında bir kadın ve 15 yaşlarında bir kız çocuğu vardı. bana 2 rezervuar gösterdiler. 65 lira ve 135 lira. 135 liralığın 2 sene garantisi var dedi, "bana ürünü açılmamış kutu verir misiniz?" dedim, somurttu, açılmamış kutu verdi.

eve geldiğimde ürünün kutusunda "arızalı" yazıyordu. götürüp geri vermek istedim. kadın yenisiyle değiştirdi. "açılmamış değil mi?" dedim. kadın "arkadan verdim." dedi.

"bunun 2 sene garantisi var ama ürünün içinde garanti kağıdı falan yok. fiş verir misiniz?" dedim. ilk seferde de fiş vermemişti. kadın "beyefendi siz beni çok gerdiniz. ürünü geri verin satmıyorum size." dedi.

ben de " tamam verin paramı." dedim. kadın o sırada para arıyordu. bir yandan da "çok gerdiniz beni..." deyip duruyordu. ben de "sizin bilinçli müşteriye tahammülünüz yok. gerginseniz doktora gidin." dedim.

olay orada koptu. kadın "sen bana deli diyemezsin!" (kesinlikle deli demedim) diye atağa geçti. paraları yere attı. "ben sana öyle mi verdim parayı? vermiyorum ürünü." deyip ürünü koltuk altıma altım. kadın koluma yapıştı. "ver yoksa hırsız var diye bağırırım." dedi. ben de "madem parayı yere attın al." deyip ürünü yere attım. parayı yerden alıp çıktım.

o sırada çocuğa acıdım ben korktu o da. yeni nesil... eminim annesi gibi biri değildir.

açılmamış kutu ve fiş istemem kadını çıldırttı sanırım.

bağırmadım, el kol yapmadım. parmak sallamadım. buz adam gibiydim. kadın kolumu çekiştirdi tek temas bu.

şimdi bu kadın bana "bana deli dedi." ya da "beni/kızımı taciz etti." diye iftira atmasın? endişeliyim. bir de her gün işe gidip gelirken geçtiğim yer. dükkanda kamera yoktu. başka müşteri de yoktu. keşke telefonun kamerasını çaktırmadan açıp girseydim 2.de.

edit: facebook profili açık. koyu malum partililer. daha çok endişelendim. zaten parasını verdiğim ürün için "hırsız var!" diye bağırmayı göze alıp "bana deli diyemezsin." diyen biri için endişem yersiz mi?
0
ya ben lan neyse
(25.03.23)
bence bir şey çıkmaz ama sen de osuruktan bir rezervuar iç takımı için yok açılmamış, yok garantili falan çok uğraştırmışsın. tesisat malzemeleri için çok fazla iade olur, iade olmasa bile kutuları yırtılır, içinden vidaları eksik çıkar vb. satanlar da zaten iade almak üzere satarlar. şimdi satıcı da haklı ve bence o da sana "deli" gözüyle bakıyor, sen de ona. malum "deli deliyi görünce sopasını saklar" derler ya, bir şey çıkmaz.
0
malheiros
(25.03.23)
Sorduğun sorular hep benzer. Çok huylu birisin gördüğüm kadarıyla. Böyle devam edersen bugün olmaz ama yarın olur korktuğun şey. Düşüncelerin çok uç. İftira atar mı? Atabilir. İnsanlardan her şey beklenir.
0
dissendium
(25.03.23)
asıl gergin olan sen gibi göründün bana buradan.

zaten mahalle esnafından alışveriş yapmanın olayı budur. alırsın. bozuk çıkarsa yarım saate geri götürür değiştirirsin kimse de fiş miş sormaz zaten. en kötü alırken gülerek "bak bozuk çıkarsa getiririm ha" dersin. adam da "getir tabi biz malımızın arkasındayız" der geçer.

askere gittiğinde kas kaybı yaşamak istemeyen adamın dramı gibi hikaye olmuş bu.
0
alperz
(25.03.23)
@alperz+1
Bilinçli tüketici konusu ok ama bazen her kural her yerde işleyemeyebiliyor. Buradaki sorularınızdan belli, çok takıntılı birisiniz. Bazen bazı şeyleri akışına bırakabilmek gerek.
0
Amaranta ursula
(25.03.23)
takıntılı olduğumu kabul ediyorum. yani kadın bana iftira atmayacak mı, ne düşünmeliyim? deli dediğimi düşünüp çok sinirlendi. bu tip insanlar gerginken pasiflora ya da dideral için doktora gitmeyi hakaret sayar.
0
🌸ya ben lan neyse
(25.03.23)
raadol bir şey olmaz.
0
alperz
(25.03.23)
Gereksiz endişelenmişiniz. Delilsiz dava açmak o kadar kolay değil, kaybederse siz de iftira davası açarsanız çünkü. Ortada suç yok alacak-verecek yok, konu kapanmış bitmiş. Her müşteri-esnaf tartışması davalık olsa ülke adliyeye taşınır.
0
mikro patlama
(25.03.23)
İftira falan olmaz da can sıkabilir. Birkaç gün geçmemeye özen gösterin.

Sorularınız hakkınız da abartmışsınız sanki. Ben bu soruları koçtaş a sorardım kesinlikle. Ama mahalle esnafı işte.
Herkes gergin hepimiz gergin. 130₺lik şeydeki karı belki bir paket sigara...
Bir de önce değiştirmiş. Umursamamış değil. Tavrı hoş değil kesinlikle de uzatmışsınız biraz sanki.
Ama koekulacak bişey yok
0
gadlemler
(25.03.23)
tamam verin paramı dedikten sonraki diyaloglar tamamen senin gereksiz diyalogların. paranı alıp çıkacağın yerde ıvır zıvır konuşmuşsun, doktora git falan demişsin. kadın iftira atmakla uğraştır mı bilmem ama orada kadın yerine yarma iki tane adam olsa bunu diyemezdiniz, deseniz de güzel bir dayak yerdiniz haklı olarak.

gereksiz diyaloglara girmeye gerek yok. malı al, beğenmediysen iade et paranı al git. diyalogların kalan kısmı sizin açınızdan sağlıklı değil.

bu arada koçtaş’ta 135 liraya rezervuar iç takımı yok. hem ucuza alıp hem de insanları germişsiniz.
0
roket adam
(26.03.23)
atmasın, atmaz da. siz de taciz mevzusunu kolay dillendirilebilecek bi şey olduğunu düşünmeyin artık. kadınlar "tacize uğradım" diyerek üste çıkmaya çalışmıyor. aksine tacize uğrayıp ses çıkaramıyor çünkü dükkanda tacize uğrarsa çözümler belli==> o zaman evinde otur, erkeksi davran, çok dikkat çekme vs.
roket+1
0
ala09
(26.03.23)
@witworth +1 Sana takıntılı demişler bilmiyorum eski duyurularını ama kadın da aşırı sinir bozucu.
Bir şey olmaz bir daha gitmeyin oraya ve yakınından geçmemeye çalışın, geçerseniz de içeri, kadına bakmayın.
0
ekşi duyuru sever
(26.03.23)
Baştan sona kadar haklısın sadece hatan mahalle esnafından koctas bauhaus beklentisi ile gitmisin. Böyle yerlerde uygun ürünü alman için sadece paran yetmiyor esnafı tanıman lazım ki kim kaliteli satıyor bilmen lazım önceden.

Dava konusuna gelince, kadinlar daha sağlamci olur kadın da sana ne fiş vermiş ne satışın kaydını düşmüş vergi mergi ödemeyen uyanık anadolu esnafı, o nedenle başı agriyacagini bildiği için sana dava mava açamaz,zaten neye dayanarak açacak ki.
0
mech
(26.03.23)
bence yanlış yaptığın bir şey yok ama türkiye böyle bir yer maalesef. bu yüzden daha uzakta olmasına rağmen koçtaş'a gittim geçende. kurumsal yerler dışında bir şey almıyorum sırf bu durumdan dolayı.
0
blackkmamba
(26.03.23)
(1)

deprem bölgesinden istanbul'a taşınan aile?

deniztarafinabakankale
merhaba,deprem bölgesinden istanbul'a yerleşmiş ve burada hayata tutunmaya başlayan bir aile/tanıdığı olan var mı acaba? varsa, özel bilgilerini de paylaşmadan aracı olabilirseniz bir minik yardım için sevinirim. kimseyi incitmek istemem.teşekkürler şimdiden.
merhaba,

deprem bölgesinden istanbul'a yerleşmiş ve burada hayata tutunmaya başlayan bir aile/tanıdığı olan var mı acaba? varsa, özel bilgilerini de paylaşmadan aracı olabilirseniz bir minik yardım için sevinirim. kimseyi incitmek istemem.

teşekkürler şimdiden.
0
deniztarafinabakankale
(25.03.23)
Kadıköy Rasimpaşa Mahallesi muhtarı hanıma telefonla ulaşabilirsiniz. İhtiyaç sahibi insanlarla ilgili duyuru yapıyır ve mahalleli bizzat yardım ediyor.
İstanbuldaysanız yerinde de ziyaret edebilirsiniz, oldukça merkezi bi konumdalar
0
gadlemler
(25.03.23)
(3)

Xbox Series S/X neler oynuyorsunuz?

baldan kaymak
ben başlayayım:forza horizon, far cry 5, fifa 23, gta 5
ben başlayayım:

forza horizon, far cry 5, fifa 23, gta 5
0
baldan kaymak
(25.03.23)
Hi-fi Rush çok iyi!
0
halitkin
(25.03.23)
Hades
0
kuzey li
(25.03.23)
xbox gamepass'te oynadığım en iyi oyunlar hades ve dead cells. artık yoğunluktan bir şey oynayamıyorum ama ayda yılda bir açtığımda bu iki oyundan birinde iki el atıyorum.
0
sir gawain
(25.03.23)
(7)

Cımbızla alınan kıl, sakal, kas kalınlaşır mı?

summerof69
Deneyimleriniz nedir, cımbızla sürekli alınan kaş, sakal kılı kalınlaşır mı, yoksa aynı kalınlıkta mı kalır?Çok teşekkürler.
Deneyimleriniz nedir, cımbızla sürekli alınan kaş, sakal kılı kalınlaşır mı, yoksa aynı kalınlıkta mı kalır?


Çok teşekkürler.
0
summerof69
(25.03.23)
Hayır. Hiçbir kıl herhangi bir ürün ile aldığınız için kalınlaşmaz. Jilet dahil. Sadece uç kısmı törpülendiği için kalınlaşmış gibi görünür. Cımbızda böyle bir problem olmaz.
0
ruhen hastayim ben
(25.03.23)
Yok öyle bir şey. Şehir efsanesi.
0
halitkin
(25.03.23)
Öye bisi yok demeye gelmistim ki Ruhen Hasta benim yazacaklarimi yazmis bile.
0
Yourcousinmarvinberry
(25.03.23)
Bende kalınlaştı valla
0
cccbehzatccc
(26.03.23)
@cccbehzatccc

Hay çok yaşa.

Ya herkes oyle bir şey yok demiş ama bendekiler neden kalınlaştı o zaman? :/

İlginç olan bununla ilgili bir çalışma bulamıyorum.
0
🌸summerof69
(26.03.23)
Yanağımdaki ince yapılı bir kılı cımbızla almıştım birkaç kez, o artık kalın bir kıl.

Kalınlaştırmıyor diyenler... O zaman gelin bunu açıklayın, hadi :(
0
burnley
(26.03.23)
Kalınlaşıyor tecrübeyle sabit
0
photo85
(28.03.23)
(3)

Yasa dışı bahis ve hukuk bürosu

webbrowser
Selamlar, az önce tarafıma mesaj geldi.Sn .., Uzlastirma dosyaniz hukuk buromuza devredilmistir dosyanizin son gunudur magdur olmamak icin arayiniz. IDARE Hukuk: 02169900823 B035Bu yasadışı bahis tespit edildi dediler. Tc numaram mail adresimde ellerinde mevcut. Ödeme için adliyeye gidilecek vs diy
Selamlar, az önce tarafıma mesaj geldi.
Sn .., Uzlastirma dosyaniz hukuk buromuza devredilmistir dosyanizin son gunudur magdur olmamak icin arayiniz. IDARE Hukuk: 02169900823 B035
Bu yasadışı bahis tespit edildi dediler. Tc numaram mail adresimde ellerinde mevcut. Ödeme için adliyeye gidilecek vs diye. Bu yeni bir dolandırıcılık mı?
Varsayalım bir dosyam var ben bunu e devlet veya uyaptan görebilirim sanırım?
0
webbrowser
(25.03.23)
uyap'da birşey görünüyormu kontrol et. ayrıca böyle bir durum oluştuğunda sana tebliğ edilir karakol ya da savcılığa ifade vermeye gidersin.

telefon numarası hakkında yapılan yorumlar www.numaraara.com

kısacası fake.
0
false pretension
(25.03.23)
Dolandırıcı
0
etna
(25.03.23)
Teşekkürler.
0
🌸webbrowser
(25.03.23)
(10)

4-5 kg nasıl alabilirim?

burnley
Merhaba. Yıllar önce askere gittiğim sıralarda memnun olduğum seviyede bir boy-kilo oranım vardı ama askerde 10 kilo vermiştim. Sonrasında o 10 kg'lık kaybın 5'ini geri alabildim ama geri kalan o 5 kg'ı bir türlü alamadım, eski halime tam gelemedim.Aynaya baktığımda yüzüm çökük geliyor, kollarım inc
Merhaba. Yıllar önce askere gittiğim sıralarda memnun olduğum seviyede bir boy-kilo oranım vardı ama askerde 10 kilo vermiştim. Sonrasında o 10 kg'lık kaybın 5'ini geri alabildim ama geri kalan o 5 kg'ı bir türlü alamadım, eski halime tam gelemedim.

Aynaya baktığımda yüzüm çökük geliyor, kollarım ince duruyor. Vücutçu tarzı kaslanmaya gerek yok, sadece yüzümün hafif toplanmasını, kollarımın biraz kalınlaşmasını, yani eski halime dönebilmeyi istiyorum. Bir 4-5 kilo alabilsem toparlarım. İki not da paylaşmış olayım;

- Son bir senede başka vesilelerle iki kez kapsamlı kan tahlilleri yaptırmıştım. Bir sorunum yok. Ama babam şeker hastası olduğu için ben de şekerime dikkat ediyorum, tatlıya aşırı yüklenmiyorum. Dolasıyla kilo almak için "Gece vakti tatlı göm, Nutella bitir" vs. gibi önerileri saf dışı bırakırsak sevinirim.

- Spor yap önerileri gelecektir. Ama ağırlık kaldırmalı spor aktivitelerine giremem, hiç öyle bir enerjiye sahip değilim. Sadece her gün açık havada düzenli yürüyüş yapıyorum.

Beslenmeye yönelik neler önerirsiniz bana?
0
burnley
(25.03.23)
kilo başına 2 gram protein al.
0
alperz
(25.03.23)
Mevcut öğün sayiniza bir ekleyeceksiniz, iki öğün yiyorsanız üç, üç yiyorsanız dört. Bu şekilde birinci haftanin sonunda aldığınız kilo/gram miktarina göre 5 kiloya ne zaman ulasacaginizi kestirip o zamana kadar bunu surdureceksiniz. Uykuya dikkat edeceksiniz, uyku saati azalmamali, vücut normal uyku süresini saglayyamazaa enerji yakar o da kilo almaya engel olur. +1 öğüne ek olarak aralarda bir tane elma yiyin. Gazlı içecekleri kesin, mideyi sisirir tokluk yapar, yiyemezsiniz. Bir de yemek yerken su içmeyin. Yemekten yarim saat sonra için.
0
sanguine
(25.03.23)
protein ağırlıklı beslenme ve vücut ağırlığın ile hareketler yap. şınav, barfiks vb.
0
false pretension
(25.03.23)
kilo almakta ne var karbonhidrat yiyeceksiniz bolca.
0
ya ben lan neyse
(25.03.23)
Fındık, fıstık, kaju vb yağlı kuruyemiş; kavurma, ciğer, döner vb yağlı yağlı yemek
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(25.03.23)
spor yapmadan kalori fazlası oluşturursan anca götü göbeği yağlandırırsın ve sağlığını bozarsın. spor yapmadan aldığın protein miktarını arttırırsan iştahın kesilir (protein tok tutar) ve kilo almakta daha da zorlanırsın.

spor yapacak motivasyonu git ara bul :) mümkünse sana bu konuda danışmanlık yapacak kaliteli bir antrenör de bul. haftanın 2 günü yapsan bile yeter. illa 5-6 gün yapacaksın hayvan gibi yorulacaksın diye bir şey yok. antrenman programları kişiye özel olur. evde de yapabilirsin, online danışmanlık alabilirsin bu konuyla ilgili. zaten spor yapıp vücudu şekle sokmaya başlayınca hem spor yapmayı seveceksin, hem kendini hem de çok daha enerjik ve mutlu olacaksın. spor ile birlikte bu yola baş koyarsan çok hızlı sonuç alacaksın. sana garanti ederim.
0
motosiklet burclu adam
(26.03.23)
@ya ben lan neyse - Makarna, bakliyat falan yediğimde tabak tabak da yerim aslında ama.
0
🌸burnley
(26.03.23)
Geçen facebook'ta bir diyetisyen yazmıştı inanmamıştım ama denedim 6 kilo aldım. Gece yatmadan önce eticibebe, süt ve bal karıştırıp yiyin.
0
komando kani var bende
(26.03.23)
karbonhidrat insülini yükseltir böylece yağa dönüşür. glisemik yükü fazla olan gıdalar kilo aldırır. beyaz pirinç, patates, rafine şeker ve un gibi.

yağların sonra da proteinlerin kilo yapma oranı daha azdır. hatta rahmetli prof. dr. ahmet aydın, yağlar kilo aldırmaz derdi.

ama karbonhidrata yüklenmek çok zararlı onu da bilin.

uzman değilim, meraklıyım.

bu arada bir aralar her gün 142gr hoşbeş yiyordum çayla. hayatımın kilo rekorunu gördüm. bir de aynı sıralar fırında çift lavaşa kaşar, tereyağı, salça koyup yiyordum. bunlar sonucu midem harap oldu. 3 aydır düşük karbonhidrata geçtim ve 11 kilo verdim. midem hala kötü.
0
ya ben lan neyse
(26.03.23)
kilo düşse de kas oluşumu varsa daha kalıplı durursun
kilo hedefinden çok spora odaklan
0
bir soru sorcam
(26.03.23)

film ismi

blackkmamba
bir film vardı adını hatırlayamadım. mature bir kadın ve genç bir erkekle ilgiliydi. kadın sarışındı. tam emin değilim ama erkeğin kız arkadaşının annesi de olabilir. (emin değilim bundan) tek hatırladığım sahne krem şantiye kiraz batırılıp yeniyordu. bu filmi bilen var mı?
bir film vardı adını hatırlayamadım. mature bir kadın ve genç bir erkekle ilgiliydi. kadın sarışındı. tam emin değilim ama erkeğin kız arkadaşının annesi de olabilir. (emin değilim bundan) tek hatırladığım sahne krem şantiye kiraz batırılıp yeniyordu. bu filmi bilen var mı?
0
blackkmamba
(25.03.23)
(4)

Taşıma-yolculuk

kararsızataletfilozofu
Uber veya blablacar çalışıyor mu hala ?2 bavul taşınması lazım ama taksiciler ne kadar ücret isteyecek bilemedim.İzmir - manisa tarafında kullanıp memnun kalan var mı ?
Uber veya blablacar çalışıyor mu hala ?
2 bavul taşınması lazım ama taksiciler ne kadar ücret isteyecek bilemedim.
İzmir - manisa tarafında kullanıp memnun kalan var mı ?
0
kararsızataletfilozofu
(25.03.23)
Nerden nereye?
0
etna
(25.03.23)
Manisadan alsancağa
0
🌸kararsızataletfilozofu
(25.03.23)
Geçen hafta sorsaydın ben götürürdüm. Güzergah bana uyuyor mu diye sordum. Acil değilse 4 hafta sonra yine geçiyorum.
0
etna
(26.03.23)
Malesef bu cuma en geç taşınmam lazım
250-300e halledebilir miyim diye baktım da olmayacak taksiyede 500 vermeyim dedim.
2 bavul var zaten parça parça götürücem.
0
🌸kararsızataletfilozofu
(26.03.23)
(3)

pita ekmeği ile tüketilecek bir şeyler

pikap
pita denilen içi boş balon ekmek tarifi deneyeceğim. piştikten sonra içi boş olduğu için neyle doldurulabilir. köfte yok, domates peynir vs geldi aklıma. et sotelesem olur mu? ne koysam olur elbet ama kendim uğraşıp fırına atacağım için sunumu da iyi olsun diye düşündüm. ya da belki aklıma gelmeyen
pita denilen içi boş balon ekmek tarifi deneyeceğim. piştikten sonra içi boş olduğu için neyle doldurulabilir. köfte yok, domates peynir vs geldi aklıma. et sotelesem olur mu? ne koysam olur elbet ama kendim uğraşıp fırına atacağım için sunumu da iyi olsun diye düşündüm. ya da belki aklıma gelmeyen bi alternatif duyarım diye sormak istedim.
0
pikap
(25.03.23)
mantar, kapya biber, yeşil biber bunları tavada birlikte soteleyebilirsin
0
freebird5406_2
(25.03.23)
Tavuk sote, et sote, mantar sote veya beyaz peynir, domates, marul yaprağı ile jülyen kesilmiş çarliston biber,

Etsiz çiğ köfte ve marul yaprağı

Çok minnak tavada yağda yumurta pişerken üstüne, dil füme, salam sosis parçacıkları, ince dilim sucuk, kaşar rendesi yapıp, pişmeye yakın tersyüz edip onu koyarsan ve üstüne birkaç kornişon turşusu nefis olur. Baharatı söylemeye gerek duymadım. Onu sen ayarla. Minnat tavaya sos tavası diyorlar sanırım.
0
Mirket
(25.03.23)
Pastırmayı çok hafif kızartın, pastırmalı humusa bandıra bandıra yiyin. Yanına zahter zeytin yağ karıştırın ona da banarsınız. Yapması zor olur ama ince dilim ciğer de güzel olur.
0
archmage mahmut
(25.03.23)
(1)

bu sezon süper lig ve 1. lig'den düşme nasıl olacak şimdi?

mark greg sputnik
deprem nedeniyle çekilen takımlar önümüzdeki sezon yerlerini koruyacaklar diye biliyorum. süper lig yine neyse de 1. lig'de ne olacağını anlamadım. flashscore son iki düşecek diye güncellemiş normalde dört yerine. yeni malatya ve adana'yı ayrı tutarak en az puan alan iki takım mı düşecek? ligde kala
deprem nedeniyle çekilen takımlar önümüzdeki sezon yerlerini koruyacaklar diye biliyorum. süper lig yine neyse de 1. lig'de ne olacağını anlamadım. flashscore son iki düşecek diye güncellemiş normalde dört yerine. yeni malatya ve adana'yı ayrı tutarak en az puan alan iki takım mı düşecek? ligde kalacak takımın kaçıncı sıraya çıkması lazım? nasıl olacak bu iş?
0
mark greg sputnik
(25.03.23)
Normal şartlar altında 4 takım düşüp, alt ligden 3 takım geliyordu.

sanırsam, gene son 4 düşecek ama mesela Hatayspor 16.sırada bitirdi 15. düşecek.
0
put it in your appropriate place
(25.03.23)
(2)

Xbox s için ssd takarsak alan genişliyor mu? Bilen varsa lütfen

baldan kaymak
Yardım edebilir mi? Teşekkürler.
Yardım edebilir mi? Teşekkürler.
0
baldan kaymak
(25.03.23)
Cevap: evet. Ama buna da gerek yok.
0
Yourcousinmarvinberry
(25.03.23)
Şu anki kapasiteden yüksek takarsan, genişler. PS da çok yapılan bir işlem, 320 gb olana 500 gb, hatta 1 tb takıldığını okumuşluğum var.
0
John Bloor
(25.03.23)
(11)

Kılıçdaroğlu otomobilde ötv'yi kaldıracak mı?

ya ben lan neyse
ben 35 yaşındayım. hiç arabam olmadı. 10 yıldır 120 bin tasarruf yapabildim (100 binim çalındı) ortalama bir avrupalı gibi ötv olmadan araç arabilecek miyim? kk'nin gençlere böyle bir vaadi var ama 21 yıldır gençliği ötv'ye kurban edilmiş olan biz yaştakiler. 40'ına kadar arabam olmazsa daha da ben
ben 35 yaşındayım. hiç arabam olmadı. 10 yıldır 120 bin tasarruf yapabildim (100 binim çalındı) ortalama bir avrupalı gibi ötv olmadan araç arabilecek miyim? kk'nin gençlere böyle bir vaadi var ama 21 yıldır gençliği ötv'ye kurban edilmiş olan biz yaştakiler. 40'ına kadar arabam olmazsa daha da ben istemem zaten.

hasılı kk'nin böyle bir vaadi var mı?
0
ya ben lan neyse
(25.03.23)
ötv nin şu aşamada kalkması doğru değil. Bakın imkansız demiyorum.

İnsanların bu konuda bir doygunluğa ulaşması gerekiyor.

Şu an ötv yi kaldırırsanız herkes ama herkes araba almaya çalışır ki zaten memleket arabadan geçilmiyor. O sebeple bu doğru bir uygulama olmaz.
0
respect
(25.03.23)
gençlere ilk araçlarda ötv komple kaldırılacak vaadi var ama uygulanabilir bulmuyorum. iyip ve deva'nın kademeli ve planlı önceden duyurulma şekliyle ötv indirme düşüncesi var. her 6 ayda %x oranında azaltılacak ötv oranı diye. bu şekil olursa ikinci el patlar almak isteyen isteyen aracı alır artık. şu an ülkede herkes 6 ay 1 sene sonra 2 katına çıkacak fiyatlar diye alıyor. bu yöntemle talep çok ciddi düşer. yatırım, al-sat tayfa komple silinir. bir de tl istikrarı gelirse iyice sakinleşir ve durulur piyasa

babama bakıyorum ordan biliyorum, burda ingiltere'de 3k£ olan araçlar tr'de şu an 400bin lira falan. mutlaka patlayacaktır bu sistem ve saçmalık. 3k£ dengi olan 70k tl olmasa bile hadi 140bin olsun.

cumhur seçimi kazanırsa unut sen bir daha araç falan almayı da bakmayı da
0
avatar is back
(25.03.23)
Türkiye'de yolda olmaması gereken, trafikte olmaması gereken bir sürü araba var.
Kişi başına düşen araba sayısı da çoğu ülkeye göre çok az. Kısacası ülkede "her yer arabadan geçilmiyor" diye bir olay yok.


Bu ülkede kesinlikle araba konusunda bir şey yapılmalı. Toplu taşıma altyapısı çok kötü. Arabaların hali çok kötü. Milletin burada bedavaya verdiği arabalara millet binlerce Euro döküyor.
0
logisticsmanager
(25.03.23)
Sadece araçta olmaz, oyun konsollari ve pc'deki ötv'nin de kalkmasi gerek.

Ha KK bunu yapar mi ? Elbette ki hayir.
0
Yourcousinmarvinberry
(25.03.23)
Bunun için öncelikle araç bolluğu olması lazım, insanlar şu an bile parasıyla sıfır araba alabilmek için rüşvet veriyor. Hatta liste fiyatına değil, daha yüksek fiyata alabilmek için rüşvet veriliyor.

Araç bollaşsa, o zaman belirli bir yaş altını hurdaya ayırana ötv'siz arabasını değiştirme hakkı verilmesi çok mantıklı olur.

Yakın zamanda mümkün değil, en az 2-3 senesi var araç üretiminin normale dönmesi için.
0
John Bloor
(25.03.23)
@john; şu an Avrupa'da ben stok bulabiliyorum. Sıkıntı Türkiye'deki galeri ve araç kiralama sistemi.
0
logisticsmanager
(25.03.23)
@logistic'e ek yapayım; ingiltere'de de araç sıkıntısı yok. özellikle kia ve toyota bayileri full çekiyor neredeyse ama geçen ekimde bmw'ye gittiğimizde 10 günde araçlar siparişle geliyor falan demişlerdi o da çözülmüştür muhtemelen.

şu an da kırmızı ette olduğu gibi toplasan 1-2bin kişi aşırı kar etmek için işi karaborsaya çevirmiş durumda
0
avatar is back
(25.03.23)
Öyle dan diye kaldıramaz. Ancak türkiye'yi katma değerli ürün ihraç eden bir ülkeye çevirebilirse kaldırabilir. O da 2-3 yılda olmaz. Ya da hızlı bir refah yakalamak için yabancı yatırım çekmeyi başarır ve geçici de olsa bir refah ortamı oluşturabilir.

Kimse istatistik okumuyor galiba ben izah edeyim:)

Türkiye'de araç bolluğu falan yok. 10 kişiye 2 araç düşüyor. Avrupa'nın en düşük ortalaması. Batık denen yunanistan'da bile 10'da 5-6 bu oran. Yani her iki kişiden birinin arabası var. Ya da her çiftin arabası var diyelim.

Buyrun veriler burada:
tr.wikipedia.org

Ayrıca türkiye'de ortalama araç yaşı 14. Yani piyasada sıfır araçtan çok eski araç var ve aynı araçlar ya uzun yıllar kullanılıyor ya da elden ele dolaşıyor.

Türkiye'de bayilerde araç bulunamayışının sebebi sıfır araç alabilecek insan sayısının az olması. O yüzden bayiler ve distribütörler bol bol araç getirmiyor, elinde kalmasından korkuyor çünkü. Almak isteyen varsa sipariş alıp fabrika'dan direkt araç çekiyor. Bir nevi dropshipping yapıyorlar aslında.

Bunu bir kenara koyalım.

Gelelim ÖTV meselesine. ÖTV şu anda devletin cari açık konusunda el freni.
Yani diğer vergiler kaynak yaratmak için kullanılıyor ama ÖTV aslında insanları ithal mallardan uzak tutmak için kullanılıyor daha çok.

ÖTV olmazsa ne olur? Araç satışları fırlar. Elektronik ürün satışları fırlar. Herkes yılda bir bilgisayar telefon değiştirmeye başlar.

Bunları ithal ettiğimiz için ülke daha fazla para harcamaya başlar yabancı ülkelere. Yani ülkenin kazancı artmaz, ama harcadığı miktar artar. Bu açığı kapatmak için de borçlanması artar ve daha fazla faiz ödemeye başlar.

bu da daha fazla dövize ihtiyacı olduğunu gösterir. Ama döviz geliri artmayan bir ülkenin döviz gideri artacağı için döviz yükselmeye başlar. Bu da zaten bizi şu anki duruma döndürür. ÖTV'nin esas sebebi bu yani, ithalatı frenlemek.

Ancak yeni hükümet ekonomik olarak güven verirse, yabancı yatırım çekebilirse ülkede geçici bir refah yükselişi olur daha önce olduğu gibi. Ama bunlar hep dönemsel politik hamleler. Kalıcı ve uzun vadeli çözümler değil. Şu anki yöneticiler de başa geldiklerinde böyle geçici çözümlerle bir ekonomik refah ortamı oluşturdu ama uzun vadeli olmadığını gördük.

Avrupalıların temel ihtiyaçlarını rahat karşılamalarının sebebi yüzyıllarca nesiller boyu süren aşırı çalışma, nesilden nesile aktarılan servet birikimi, serbest girişimciliğin teşviki ve bilimsel gelişmelerin teknoloji ve ekonomiye etkilerinin eseri. Tabii avrupa devletlerinin bürokrasisin ne olursa olsun devletin kendi politikalarından şaşmamasının eseri. Yöneticiler değişse bile bürokrasi yani devlet kurumları belli konularda taviz vermiyor.

Bizim bu konudaki sıkıntılarımızın sebebi de nesiller boyu süren tembelliğin, bilimsizliğin, bürokrasinin siyasilerin güdümünde şekillenmesinin eseri.

Şöyle örnek verelim, italya'da barilla bir aile şirketidir ve önemli bir şirkettir. 1877'den beri de aynı ailenin elindedir. Which means italyan sermayesinin elindedir. Yani bu şirketin tüm dünyada kazandığı para, italyan topraklarına girer. Ve italyanlar bu tarz şirketlerin italyanların elinde kalmasına önem verir. Öyle cart diye de yabancıya satamazlar.

Türkiye'de ise birçok aile şirketi 2. kuşaktan itibaren yabancılara satılsın da varisler parayı cebe atsın diye uğraşılır ve ülke para kazanabileceği kaynaklarını böyle yavaş yavaş kaybeder.

İşte bunları engellemeden ötv falan kaldıramaz kimse.

Biz hemen "ama savaş gördük, ama buhranlar yaşadık" diyoruz. Avrupa da savaşlar gördü, buhranlar yaşadı. Ama sürekli üretti ve bunu teşvik etti.

Bizde ise herkes kısa yoldan köşeyi dönmenin peşine düştü. O yüzden konu ötv indiriminin çok ötesinde maalesef. Günlük politikanın da çözebileceği konular değil çünkü uzun vadeli planlar ve irade gerekiyor bunlar için.

Yani bence şu anda kim olursa olsun ötv'yi öyle dan diye kolay kolay kaldıramaz. Ancak ÖTV'yi kaldırmak için gerekli yapısal reformların temelini atabilir. Kademeli olarak yıllar içinde kaldırabilir.

Maalesef yurdumun siyasi figürleri sorunların temeline inmek yerine, popülist çözümleri konuşmayı seviyorlar.

İnşallah kaldırabilir. ama türkiye'nin ekonomik gücü, ihracat potansiyeli, yoğun ithalatta nefesinin tükenecek olması gibi faktörler çok belli...
0
anten
(25.03.23)
ötv kalkmaz ama azaltılabilir. şu anki pazarın saçmalamasının sebebi baremli ötv uygulaması. sadece onu kaldırsa veya o baremli uygulamayı tl değil euro bazında yapsa bile karaborsa epey azalmış olur. ilk aracını alacaklara daha düşük faizli kredi vs de gelirse tertemiz olacaktır.

ayrıca bu sorunu çözmek için 2. el araç ithalatı da getirilebilir. almanyada 2000 euroya satılan araçların bizde 400 bine tmesi gibi konuları da çözmüş oluruz. yani bence bu konu çok yakın zamanda çözülecek çünkü mevcut durum sürdürülebilir değil.
0
roket adam
(25.03.23)
Kaldırmaz ama kademeli düşürebilir. Bir de mutabakat metninde bu konuda açık ve net bir söylem yok, onların da kaldırmaya pek gönlü yok gibi. Ancak otomobil fiyatları farklı etkenlerle (döviz gerilemesi, çip krizinin sonlanması, şahıs ve galerilere ciddi yaptırımlar vs.) yine de düşebilir. Ama bunlara bel bağlamak ne kadar mantıklı bilemiyorum. Benim fikrim cumhur ittifakı gelirse fiyatlar artmaya devam eder, millet ittifakı gelirse gerilemese bile durur.
0
halitkin
(25.03.23)
istanbul'da trafik korkunc boyutlara ulasir kaldirirsa. illa yapacaksa 51 kucuk sehire kayitli araclara yapilmali indirim.
0
tantavizisyon
(25.03.23)
(4)

Nişantaşı mekan

eloharp
Selam,Harbiyede Muhsin Ertuğrulda tiyatro izleyeceğiz.Öncesinde nişantaşı civarında nerede yemek yiyip otursak?Önerisi olan var mıdır?Çok da sahnenin civarında uzaklaşmadan mümkünse.Teşekkürler şimdiden.
Selam,

Harbiyede Muhsin Ertuğrulda tiyatro izleyeceğiz.
Öncesinde nişantaşı civarında nerede yemek yiyip otursak?
Önerisi olan var mıdır?
Çok da sahnenin civarında uzaklaşmadan mümkünse.

Teşekkürler şimdiden.
0
eloharp
(25.03.23)
gezi parkının elmadağ tarafındaki köşesinin tam karşısında, divan otelinin çaprasında faros var. güzel.
0
alperz
(25.03.23)
Uzak sayılır mı bilemedim. Yürüyerek 15 dakika sürer herhalde.
Sade Beş Denizler denen yer yemek için denemeye değer
0
nop
(25.03.23)
Cafe Zone
0
penceredengorunenmorbina
(25.03.23)
Cafe Zone +1
0
put it in your appropriate place
(25.03.23)

erasmus için üniversitenin önemi?

bela
merhaba, erasmus için instituto politécnico de coimbra'dan coimbra institute of engineering düşünmekteyim fakat üniversitenin dünya sıralamasına baktığımda düşük olduğunu gördüm. şu an türkiye'de okumakta olduğum üniversiteden de düşük. fakat coimbra şehrini çok övüyorlar erasmus için. sizce erasmus
merhaba, erasmus için instituto politécnico de coimbra'dan coimbra institute of engineering düşünmekteyim fakat üniversitenin dünya sıralamasına baktığımda düşük olduğunu gördüm. şu an türkiye'de okumakta olduğum üniversiteden de düşük. fakat coimbra şehrini çok övüyorlar erasmus için. sizce erasmus'ta üniversitenin önemi çok büyük mü? orada erasmus yapmak hakkındaki tek çekincem bu açıkçası.
0
bela
(25.03.23)
(2)

Araştırma görevlisi kadrosunun ilana çıkmasi ne kadar zaman alır?

japon balığı
Dün bölüm başkanina "yakınlarda araştırma görevlisi ilanı olur mu?" diye sorduğumda. "Benden isteyecekler 2 kişi isteyeceğim" dedi. Sizce ne zaman istenir ve bu kadronun ilana çıkmasi ne kadar zaman alır?Ek soru: ilana halihazırda başka üniversitelerde araştırma görevlisi olanlar da başvurabiliyor m
Dün bölüm başkanina "yakınlarda araştırma görevlisi ilanı olur mu?" diye sorduğumda. "Benden isteyecekler 2 kişi isteyeceğim" dedi. Sizce ne zaman istenir ve bu kadronun ilana çıkmasi ne kadar zaman alır?
Ek soru: ilana halihazırda başka üniversitelerde araştırma görevlisi olanlar da başvurabiliyor mu?
0
japon balığı
(25.03.23)
ek soru: evet
ilk soru: ucu acik, bölüm baskani istese de kadronun verilmesi birkac yili bulabilir, bir ay sonra da cikabilir. bu dönem icin söyle bir sorun var, secime yaklasiyoruz, secim öncesi devlette işler durur, secim sonrasi da yönetim kadrosu degisimi, yeni yönetimin yerlesmesi falan derken 1-2 ayi bulabilir. yani en iyi ihtimalle bugun istenen kadronun ilanı haziran temmuz öncesi cikmaz.
0
tadellesever
(25.03.23)
İkinci sorunuza zaten cevap verilmiş.
İlki için, kadro hemen çıkabileceği gibi, çok uzun zaman da alabilir. Özel üniversitelerde biraz daha hızlı sanırım işleyiş, ancak devlette pek çok değişkene bağlıdır bu durum. Bölüm başkanınız iyi niyetle elbette talepte bulunacaktır ancak size tavsiyem mutlaka bir b planınızın olması.
0
simten
(26.03.23)
(4)

LA vs NYC

adwokat
Sb. Aslında bunu doğu tarafı mı batı tarafı mı diye genellemek daha doğru olur.Yaklaşık 1 hafta sürem varİki tarafı görmekten ziyade 1 tarafı daha dolu dolu görmek isterim.Sizce doğuya mı gitmeli miyim batıya mı?
Sb. Aslında bunu doğu tarafı mı batı tarafı mı diye genellemek daha doğru olur.

Yaklaşık 1 hafta sürem var
İki tarafı görmekten ziyade 1 tarafı daha dolu dolu görmek isterim.

Sizce doğuya mı gitmeli miyim batıya mı?
0
adwokat
(25.03.23)
LA alt üst ettim.NYC görmedim ve içimde kaldı.
Bence california değil...1 sene yaşadım.
La merkezde hiçbir şey yok. Türistik yerler dışında.
Şansım olsa nyc tercih ederdim.
0
gadlemler
(25.03.23)
daha gitmek nasip olmadı ama benimde planlarımda ilk tercihte nyc var.
gezilecek çok yer var. müzeler, sanat galerileri, tiyatrolar gösteriler uzar gider liste.
dolu dolu 1 haftalık güzel bir program yapılır.
LA e giden arkadaşıma ne yaptın diye sorduğumda bir tek hollywood yazısını gördüm dedi.
batıda belki LA yanına san francisco eklenebilir.
0
astronom bey
(25.03.23)
bu soruyu daha önce de sormuştun :)
nyc'de daha çok gezilecek yer var+
la sakin. ama çok çok güzel.

ben la'e giderdim şu an gidecek olsam. ilk kez gidiyorsan nyc'e git madem. dolu dolu geçirirsin.
bir dahaki seyahatinde la'e gidersin ve san francisco, los angeles, san diego rotasını izlersin. 3+4+3

benim de canım hawaii'ye gitmek istiyor :)
0
deartheodosia
(25.03.23)
Iki tarafi da gordum, ny da yasiyorum ve direk ny diyorum. La de zaten arabasiz adim dahi atamazsin, ny da gonlunce yurur her yeri gezersin. Yaz da geliyor tam zamani ny.
0
oscar
(26.03.23)
(1)

Hava temizleyiciler kedi tüyü toplar mı?

johndoe001
Evde 3 kedi var ve ikisi aşırı tüy döküyor. Evim küçük biraz; tüylere basıl bir çözüm bulabiliriz, hava temizleyiciler topluyor mu?Ve hangi marka?
Evde 3 kedi var ve ikisi aşırı tüy döküyor. Evim küçük biraz; tüylere basıl bir çözüm bulabiliriz, hava temizleyiciler topluyor mu?

Ve hangi marka?
0
johndoe001
(25.03.23)
Evet topluyormuş arkadaşın demesine göre. Winix pro
0
adwokat
(25.03.23)
(1)

Puma Playmaker modelini kullananlar yorumlarını paylaşabilir mi?

anaphylacticshock
Arkadaşlar merhaba,Puma marka bir spor ayakkabı beğendim. Playmaker modeli. Malum ayakkabı fiyatları uçtu bildiğiniz gibi. Almak istiyorum ama vereceğim paraya değer mi emin olamıyorum.Daha önce Puma markasının bu modelini kullananlar yorumlarını detaylı olarak yazabilirlerse çok makbule geçer. Ayak
Arkadaşlar merhaba,

Puma marka bir spor ayakkabı beğendim. Playmaker modeli. Malum ayakkabı fiyatları uçtu bildiğiniz gibi. Almak istiyorum ama vereceğim paraya değer mi emin olamıyorum.

Daha önce Puma markasının bu modelini kullananlar yorumlarını detaylı olarak yazabilirlerse çok makbule geçer.

Ayakkabıyı ne sıklıkla giydiniz? Çabuk yıprandı mı? Özellikle uzun yürüyüşlerde rahat mıydı? Hafif miydi? VB.
0
anaphylacticshock
(25.03.23)
Bu modeli kullanan kimse yok mu?

Özellikle uzun yürüyüşlere uygun olup olmadığını bilmek benim için çok önemli.

Yürüyüş ayakkabısı değil, basket ayakkabısı biliyorum ama modeli ve rengini çok beğendim.

Uzun yürüyüşlerde yoruyor mu, tabanı acıtıyor mu? Ayaklarınız ağrıyor mu?

Her zeminde (toprak, asfalt, çimen, taş vb) kullanıma uygun mu?

Pumanın bu modelini kullananlar, lütfen yorumlarınızı esirgemeyin.
0
🌸anaphylacticshock
(01.04.23)

NFC Kartvizit

faberkastelli
Bu yeni nesil NFC kartvizitlerden yaptırmak istiyorum. İnternette bu işi yapan farklı birkaç firma var. Bazılarında yıllık abonelik var, bazıları tek seferlik ödeme gibi. Fiyat olarak da epey farklı fiyatlar var.Bu kartvizitten yaptırıp da memnun kalan varsa tedarikçi bilgisi paylaşabilir mi?
Bu yeni nesil NFC kartvizitlerden yaptırmak istiyorum. İnternette bu işi yapan farklı birkaç firma var. Bazılarında yıllık abonelik var, bazıları tek seferlik ödeme gibi. Fiyat olarak da epey farklı fiyatlar var.
Bu kartvizitten yaptırıp da memnun kalan varsa tedarikçi bilgisi paylaşabilir mi?
0
faberkastelli
(25.03.23)
(3)

mini nakliye

wct3 org
avrupa yakasından anadolu yakasında bu hafta sonu 1 tane mini buzdolabı taşınacak, destek atacak kimse/araç yok. nerden nasıl ucuz yollu nakliye çözebiliriz?
avrupa yakasından anadolu yakasında bu hafta sonu 1 tane mini buzdolabı taşınacak, destek atacak kimse/araç yok. nerden nasıl ucuz yollu nakliye çözebiliriz?
0
wct3 org
(25.03.23)
Armut.com'u denediniz mi?
0
mada
(25.03.23)
ehliyetiniz varsa tiktak gibi uygulamalardan saatlik arac da kiralayabilirsiniz. arka koltugu yatirip orada tasinabilir mini buzdolabi.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(25.03.23)
Mini buzdolabı için en azından bir SW araç lazım, ya da suv, ya da kombi gövde bir arç lazım (doblo vs)

Korsan taksi de olabilir, nakliye 1000 ile 1500 arası tutar semtine göre.
0
John Bloor
(25.03.23)
(6)

Allure mu GT mi? Peugeot 408

chicha_v2
Allure 1.1mGT 1.25mGt için bütçeyi biraz zorlamamız gerekecek.Aralarındaki fark full matrix led, cam tavan, 3d stop, agr onaylı koltuk vs.Sizce almışken üst paketi almak daha mı mantıklı? 150 bin az para değil neticede.
Allure 1.1m
GT 1.25m

Gt için bütçeyi biraz zorlamamız gerekecek.

Aralarındaki fark full matrix led, cam tavan, 3d stop, agr onaylı koltuk vs.

Sizce almışken üst paketi almak daha mı mantıklı? 150 bin az para değil neticede.
0
chicha_v2
(24.03.23)
Almışken üst paketi al kesinlikle bulabilirsen tabii. Arada %10 fark var, ek kredi çekmeye değer.
0
roket adam
(24.03.23)
Almışken üst paket +1. Ya da Allure + cam tavan
0
giovanne
(24.03.23)
peugeot'un base paketleri çok dandik oluyor, ama nissan, vw, opel de öyle değil.
0
fistikthecat
(24.03.23)
@fistikthecat allure baz model değil aslında orta paket.

Normalde prime oluyordu boş paket olarak bu araç için getirmemişler. İki paket var orta ve üst.
0
🌸chicha_v2
(24.03.23)
kesin gt, satarken de sonuçta zararın olmayacak. değer.
0
garavel
(25.03.23)
Döşemelerde açık renk seçeneği olmadığı için Allure almak zorunda kalırsam cam tavansız kesinlikle almazdım.

Bu arada farkları eksik yazmışsın. Aşağıdakileri 150 bin liraya ayrı ayrı alamazsın kesinlikle. GT'nin en büyük eksikleri kesinlikle ve kesinlikle Focal ses sistemi ile 155 beygirlik motor opsiyonu. Focal başlı başına eksiklik. Her türlü GT derim yine de.

GT
Allure Versiyonuna ilave donanımlar
DÖŞEME VE KOLTUKLAR
• Alcantara Yarı Deri Kumaş Döşeme, Adamite Yeşili Dikişli Koltuklar
KONFOR
• Temiz Kabin Sistemi (Clean Cabin System)
• Spor Sürüş Paketi:
• Daha hızlı vites geçişleri
• Daha yüksek hızda vites geçişi
• Spor direksiyon hakimiyeti
• Daha hızlı tork aktarımı için optimize edilmiş pedallar
• Elektrikli Bagaj Kapağı
• LED Aydınlatmalı & Havalandırmalı Torpido Gözü
SÜRÜŞ DESTEK SİSTEMLERİ
• VisioPark Paketi
• Ön/Arka Park Sensörleri
• Yan Sensörler
• 360° Park Desteği (4 kamera ile)
• Otomatik Alçalan Yan Aynalar (Geri Vites ile)
• Şerit Konumlama Asistanı
• Genişletilmiş Trafik Levhaları Tanıma Sistemi
TEKNOLOJİ
• 10‘’ 3D Dijital Ön Gösterge Paneli
• i-Toggles
• 3D Navigasyon Sistemi (i)

DIŞ DONANIM VE STİL
• Özel GT Tasarımı Gövde Rengi Krom Ön Izgara
• Yan Gövde PEUGEOT Logosu
• Matrix Beam Full LED Teknolojili Farlar
• GT Tasarımı 3D LED Arka Stoplar
JANTLAR
• 19" GRAPHITE Alimünyum Alaşım Jantlar
İÇ TASARIM
• Adamite Yeşili Dikiş Detaylı Alüminyum Ön Panel
• Adamite Yeşili Dikiş Detaylı Alüminyum Kapı Kaplamaları
• Siyah İç Tavan Kaplaması
• GT Logolu, Isıtmalı Deri Kaplı Direksiyon
• Elektrikli 10 Yön Ayarlanabilir / Hafızalı / Isıtmalı / Ayarlanabilir Baldır Destekli / Masaj Fonksiyonlu Sürücü Koltuğu (AGR Onaylı)
• Elektrikli 6 Yön Ayarlanabilir/ Bel Destekli / Isıtmalı / Masaj Fonksiyonlu Ön Yolcu Koltuğu (AGR Onaylı)
• Açılır Cam Tavan
0
mada
(25.03.23)
(3)

Bahçe çimi.

habarbey
Bahçeyi profesyonel şekilde değil de ekonomik yollu nasıl çimli hale getiririz? Maksimum 40-50m2 lik bir yerden bahsediyorum.
Bahçeyi profesyonel şekilde değil de ekonomik yollu nasıl çimli hale getiririz? Maksimum 40-50m2 lik bir yerden bahsediyorum.
0
habarbey
(24.03.23)
Bahçeyi çok iyi belle.
İnce tırmık çek.
Metrekareye 50 gram olacak şekilde çim tohumu serp.
Ürerine yanmış, elenmiş gübre serp.
Yeşerene kadar toprak kurumayacak şekilde çok ince yağmurlama sulama yap.

Not: Çim konusunda detay gerekirse özelden sorabilirsin.
0
Mirket
(24.03.23)
Iki senedir kendim hallediyorum. Iki yıl önce rulo çim alıp serdirmiştim. Kurak yaz ve kış geçirince yarısına yakın kısmı kelleşiyor. Yağmurlar başlamadan yüzeyi 5-10 cm derinlikte kazma ile çapalayıp toprağı ufalıyorum. Soluncan gübresi karıştırıp çim tohumu atıp suluyorum. Hala çim olan yerlere de şeker gübre atıyorum. Şeker gübre yosun tabakası oluşmasını da rngelliyor.
Bir de ağaçlardan dökülen yaprakları sürekli temizlemek gerekiyor.

Bu yaz daha da kurak olacak diye düşünerek bu yıl yarı yarıya yonca tohumu da karıştırdım. Yonca kökleri daha derine iner ve susuzluğa daha dayanıklı olur diye umuyorum.

Toprağın iyi bir drenajı olması gerekli aşırı su alan bir yerse. O yüzden biraz derine kumnince çakıl sermek iyi olabilir.

Seyrelmeye başlayan yerlere ara ara tohum atmak gerekli. Çim azalınca toprak güneş gördükçe kuruyor. Kurudukç a su tutma yeteneği azalıyor. Daha da seyreliyor. Kuruyan toprak üzerine biraz basılıyorsa beton gibi dümdüz oluyor. O saatten sonra zaten doğal olarak çim çıkma ihtimali düşük. Tekrar kazmak toprağı havalandırmak ve gevşetmek gerekli. Insan gücü isteyen bir iş.

Bir de çimler 10-15cm olunca hemen biçmek gerekli. Biçtikce gürleşiyor. Uzun kalıp yağış da alırsa bu sefer kökler ölmeye başlıyor. Çok nazlı. Emek isteyen bir şey. Yol kenarında kudret ormanı gibi susuz bakımsız yemyeşil olan çayırları görünce insanın içine dokunuyor valla.

Tırmık, kazma, kürek, eldivenler, hortumlar... Zahmetli bir iş.
0
nop
(24.03.23)
Şu an tam zamanı, sakın geç kalmayın.

Ben yaklaşık 70 m2 bahçeyi tohum ile yapmıştım, tohum atıp, gübre atıp üstünü 1 cm kadar toprakla kapatmıştım.

@mirket'in dediği gibi doğal gübre daha iyi, ama riskli. içinde yabani tohum bulunabiliyor çünkü.

Şu hazır tohum halılarını bir inceleyin, bir ara baya reklam çıkıyordu karşıma. Hazır çim değil, tohumları barındıran ince elyaf gibi bir şey.
0
John Bloor
(25.03.23)
(2)

İphone ekran şifresini unuttum, icloud şifresi aklımda

ustapasta
Merhabalar, eski iphone 6'mın ekran şifresini maalesef unuttum. İcloud şifremi biliyorum, bu durumda telefonu açmamın imkanı var mıdır? Fotoğrafları almak istiyorum içinden.Denediklerim: - icloud'a girdim fakat orada yeni iphone'umdaki fotoğraflar var. 5 gb'lık standart plan var zaten, ekstra alan a
Merhabalar, eski iphone 6'mın ekran şifresini maalesef unuttum. İcloud şifremi biliyorum, bu durumda telefonu açmamın imkanı var mıdır? Fotoğrafları almak istiyorum içinden.

Denediklerim:
- icloud'a girdim fakat orada yeni iphone'umdaki fotoğraflar var. 5 gb'lık standart plan var zaten, ekstra alan almamıştım. Yeni telefonumdaki fotoğraflar kaydolmuş oraya.
- itunes açıp usb kablosuyla eski telefonumu bağladım. Fakat eşleştirme için telefondan onay vermek gerekiyor, ekranı açamadığım için haliyle yapamıyorum :)

Bu sorunu çözmenin yolu var mı? Bir telefoncuya gidip şifre kırdırsam yapabilirler mi, ya da güvenilir mi?
0
ustapasta
(24.03.23)
Malesef. En fazla telefonu sıfırlayıp sonrasında sıfırdan kurulum yapabilirsiniz
0
efruz
(25.03.23)
kisa cevap, yok. o sifreyi telefoncular kiramaz. kirabilse hos olmazdi. apple bir sekilde acabilse guzel olurdu tabi...

icloud sifresini biliyorum diyorsunuz ama orda yeni iphone'daki fotograf var diyorsunuz. demek ki eskiden kullandiginiz bir telefondan bahsediyoruz. belki de ondaki icloud hesabi farkli, ya da icloud eslestirme acik degildi. bir dusunun belki baska kullandiniz (ya da sifirlayin, acinca x....@ seklinde gosterecek.
0
supergirl
(25.03.23)
(7)

Duyuru hanımları veya yüz bakımı yapan beyefendiler bakabilir mi?

m e b
Selamlar.Yaş 32 olunca cilt bakımına merak sardım, belki yüzüm daha güzel durur diye. Eczane ve Gratis'ten birkaç şey aldım ama hepsinde de sabah akşam kullanılması yazıyor. Yardımcı olabilir misiniz hangi sıralama ile hangisini kullanacağıma dair? Ürünlerin görselleri aşağıdaki linkte. Cinsiyet erk
Selamlar.
Yaş 32 olunca cilt bakımına merak sardım, belki yüzüm daha güzel durur diye. Eczane ve Gratis'ten birkaç şey aldım ama hepsinde de sabah akşam kullanılması yazıyor. Yardımcı olabilir misiniz hangi sıralama ile hangisini kullanacağıma dair? Ürünlerin görselleri aşağıdaki linkte. Cinsiyet erkek.

i.hizliresim.com
0
m e b
(24.03.23)
sıralama yüz temizleyici - tonik - nemlendirici şeklinde olmalı. birden fazla yüz temizleyici almışsınız artık içlerinden seçersiniz :) gece kremi var ama gündüz için nemlendirici göremedim. güneş kremi de mutlaka alın. ya da güneş koruyuculu bir nemlendirici alabilirsiniz. maskeler için de her gün kullanmanız mı söylendi? genelde haftada 1-2 kez uygulanıyor çünkü. maske uygulayacağınız zaman yüz temizleyici - maske - tonik - nemlendirici
0
pide
(24.03.23)
@pide: yüz maskesini haftada bir ya da iki kez kullanacağım, doğru. Peki yüz temizleme jellerinden benimkiler arasında hangisi iyi ki? Ondan devam edeyim bari. Gündüz için nemlendirici ne kullanmam lazım acaba? Belli bir marka var mıdır?
0
🌸m e b
(24.03.23)
Bu arada söylemeyi unuttum, yüzüm yağlı.
0
🌸m e b
(24.03.23)
bu markaların ürünlerinden kullanmadım açıkçası, ama yerinizde olsam suslusozluk.com'a girip teker teker ürünlerin yorumlarına bakardım. bu arada c vitaminli ürünleri gündüz kullanınca güneş kremi illa kullanmanız gerekir. nemlendirici olarak genelde la roche posay ürünleri de tavsiye ediliyor makul fiyatlı olarak.
0
pide
(24.03.23)
Garnier hiç sevmem. Bence onu banyoya koy. Biodermayı akşam daha güçlü olduğu için, çay ağacı yazanı da sabah kullan. 3 tane çünkü

Güneş koruyucusu olan nemlendiriciler var onlardan al.
Yıkadıktan sonra, Salisilik asit kullan t bölgene. Retinal’o bir bak.
0
Coma
(24.03.23)
Sosyaleczaci hesabini takip edin derim, cilt bakimina dair cok güzel bilgiler veriyor
0
kuehles blondes
(25.03.23)
ilk sıradakileri kullanma bence. bioderma ile yüzünü yıka, dermoskin toniği de gece sür, bi 20-25 dk. sonra da gece kremini sür. c vitaminliyi gündüz kullanırsan güneş kremi de lazım. aslında kullanmasan da lazım ama sen bilirsin.
0
anna sun
(25.03.23)

sac boyasi

Kittie
evde kendim boyayacagim.gratiste green bi sey diye bir marka var onu almayi dusundum.bitkisel icerikliymis.renk olayinin markadan markaya degismedigini umarak soyle bir sorum var.koyu kahve istiyorum. su an saclarim koyu kahve. dogal duruyor. kizillik yok sacimda.bu benim icin cok onemli.kizil yansi
evde kendim boyayacagim.
gratiste green bi sey diye bir marka var onu almayi dusundum.
bitkisel icerikliymis.
renk olayinin markadan markaya degismedigini umarak soyle bir sorum var.

koyu kahve istiyorum. su an saclarim koyu kahve. dogal duruyor. kizillik yok sacimda.
bu benim icin cok onemli.

kizil yansimasi olmayacak kahve istiyorum yine.
katie holmes gibi diyebiliriz. kahve sac esittir katie benim icin. dogal duran bir kahve.

hangi numarayi almaliyim?
kuaforde inoa yaptirirdim. 6li tonlar ve 7.4 mu 7.1 mi iki boya karistiriyordu.
cikolata kahveyi alip geceyim mi direkt ya da?
bunun da mochasi var, turk kahvesi var bi suru kahve tonu cikmis...
0
Kittie
(24.03.23)
(5)

fitnessla uğraşanlar-protein

a man alone
Eve gidip yemek yapmak için zamanınız ya da dışarıda yemek gibi bir fırsatınız yoksa konserveton balığı yiyor musunuz?ve böyle durumlarda neler yiyorsunuz? marketten hazır aldığınız bir şeyler var mı?
Eve gidip yemek yapmak için zamanınız ya da dışarıda yemek gibi bir fırsatınız yoksa konserveton balığı yiyor musunuz?

ve böyle durumlarda neler yiyorsunuz? marketten hazır aldığınız bir şeyler var mı?
0
a man alone
(24.03.23)
Ben yemeğimi sürekli yanımda taşırım, genelde de bunu öneririm. Ton balığı çok bulaşılacak bir ürün değil hem cıva oranı yüksek hem de deniz ürünlerinin protein miktarı/kullanımı bu amaç için çok uygun değil benim için. Ha münferit olarak yerim ama alışkanlık haline getirmem. Bunların dışında proteinli süt içenler var, bu anlamda benim için piyasada işe yarar tek proteinli süt "Kaanlar Tazelen" markası çünkü içeriğindeki protein tamamen whey, diğerleri büyük oranda kazein, kazeini de 300 saatte falan sindiriyorsun ayrıca alerjik bir ürün, benim için anlamsız yani.

Ekleme yapayım: Ton balığının cıva oranı yüksek derken sadece ton balığıyla ilgili değil tabii, ton balığı büyüklüğündeki her balığın cıva oranı yüksek. Ton balığı aslında bayağı büyük bi balık biliyorsunuz.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(24.03.23)
Ton balığı konusunda @Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet le aynı düşüncedeyim.

Şu paketli hindi füme'lerden öneren olabilir. İşlenmiş et olayına sakın girme.

Bir çok katlı buharlı pişiricim var. Bir de airfryer. İkisi de fitnessciler için mucize aletler. Tavuk, et, balık, pilav kısa sürelerde zahmetsiz yapılabiliyor.
0
Mirket
(24.03.23)
Ton balığını yıllardır yemiyorum. Çocukların ve kadınların tüketmemesi gereken bir ürün.

Marketten pratik olması açısından haşlanmış meksika fasulyesi, süzme yoğurt ikilisi yapılabilir. Yanına da hızlıca et/tavuk tavada çevrilir. Yağa ve tuza gerek yok.
0
ruhen hastayim ben
(24.03.23)
Ton balığın nadiren yerim. Sonrasında ağzımda bıraktığı tatda midemi bulandırıyor.
Tavuk göğsü hindi füme gibi ürünler daha ideal gibi
0
Gird
(24.03.23)
7daysmealprep konusunu araştırabilirsin. youtube ve reddit'e bakabilirsin. pazar günleri 1 haftalık yemek hazırlayıp buzluğa atabilirsin. 1 gün önceden buzluktan çıkarırsın. diğer türlü her gün uğraşmak zor oluyor.
0
blackkmamba
(25.03.23)
(1)

Levis erkek kot

iddaaci
Arkadaşlar merhaba, 190 boy 94 kilo bir davar… pardon erkeğim. Alt bacaklar ince basenler görece kalın. Göbek hafif kendini belli ediyor. Bundan önce 502 tapered giyiyordum. Bol olmayan, kalıbı şiir gibi oturan ama beni sıkmayacak, rahatlıkla çömelebileceğim bir seri arıyorum. Kot almaya küçük kızım
Arkadaşlar merhaba, 190 boy 94 kilo bir davar… pardon erkeğim. Alt bacaklar ince basenler görece kalın. Göbek hafif kendini belli ediyor. Bundan önce 502 tapered giyiyordum. Bol olmayan, kalıbı şiir gibi oturan ama beni sıkmayacak, rahatlıkla çömelebileceğim bir seri arıyorum. Kot almaya küçük kızımla gideceğim için ancak 15 dk sürem olacağı için sizden gelecek ortak modelleri belirleyip deneyip çıkacağım.

Yardımlarınız için teşekkür eder iş aş haydar baş şiarıyla hepinizi muhabbetle selamlarım.
0
iddaaci
(24.03.23)
504 belki, yine de bi tık bol hissettirebilir.
0
gule gule
(24.03.23)
(4)

chatgpt`yi kendim egitebilir miyim?

avatar is back
sanirim gpt4 ile geldi bu ozellik. elimde yaklasik 250 sayfalik dokuman var. oyle asiri karmasik ya da teknik degil ama pc'de bazi programlarda islemlerin nasil yapilacagini anlatiyor %30 oraninda ve kalan 70 ise temel mantigini anlatiyor.250 sayfa ama ben bunu 150-180`lere kadar dusurebilirim. bunu
sanirim gpt4 ile geldi bu ozellik. elimde yaklasik 250 sayfalik dokuman var. oyle asiri karmasik ya da teknik degil ama pc'de bazi programlarda islemlerin nasil yapilacagini anlatiyor %30 oraninda ve kalan 70 ise temel mantigini anlatiyor.

250 sayfa ama ben bunu 150-180`lere kadar dusurebilirim. bunu gorselli bu dokumanlarla upload eder ve salliyorum 5 sayfalik teknik bir talepte bulunursam cozum sunar mi? yani en azindan gecmiste neyin nasil yapilacagindan ve temel mantigi anlatildigindan farkli islemler olsa dahi yol gosterebilir gibi dusunuyorum ama yoksa buna daha var mi?

eger olacaksa 20$ aylik abonelik baslatacagim da.
0
avatar is back
(24.03.23)
tam olarak bu amaçla yapılmış aşağıdaki sitesi inceleyebilirsiniz , 120 sayfaya kadar ücretsiz sanırım


www.chatpdf.com
0
pislick0
(24.03.23)
gpt3’te de vardı, döküman embed edip sorular sorabilirsin. şurada bir örneği var github.com

ama biraz programlama bilmen lazım hala
0
roket adam
(24.03.23)
Fine-tune diye geçiyor. Araştırabilirsiniz. Kolay değil pek.
0
Tisatiaşer
(24.03.23)
Microsoft Office 365 CoPilot demolarına bakın, Word ile kolayca ve ücretsiz kullanabilirsiniz.

Microsoft, ChatGPT şirket ortağıdır. CoPilot ise ChatGPT4 ile yeni duyuruldu. Bkz. YouTube demolar.
0
alfired
(24.03.23)
(6)

Hava parası mevzusu?

gallienus
Bu hava parası işi tam olarak nasıl dönüyor?Boş bir mekan kiralamak istiyorum diyelim. İçinde daha önce kafe varmış ve komple boşaltıp gitmiş, taşınmış diyelim. Bu durumda dükkanı kiralamak istediğimde hava parasını kim talep ediyor?Eğer dükkanı boşaltan kiracı talep ediyorsa, sonuçta boşaltıp gitme
Bu hava parası işi tam olarak nasıl dönüyor?
Boş bir mekan kiralamak istiyorum diyelim. İçinde daha önce kafe varmış ve komple boşaltıp gitmiş, taşınmış diyelim. Bu durumda dükkanı kiralamak istediğimde hava parasını kim talep ediyor?

Eğer dükkanı boşaltan kiracı talep ediyorsa, sonuçta boşaltıp gitmedi mi bu adam, nasıl talep ediyor? Sonuçta kontratı bitti gitti, o noktadan sonra nasıl "ben bu dükkana yatırım yaptım, içini iyileştirdim, o yüzden şu kadar para talep ediyorum" diyor? Ev sahibi ya da emlakçı yeni birine kiralamak istese, eski kiracı araya nasıl girip de hava parası alıyor?

Bu arada hava parasının mantığını, gerekliliğini sorgulamıyorum. Bence de en gereksiz şey ama mevzu o değil.
0
gallienus
(24.03.23)
Boşaltıp gitmiş biri hava parası isteyemez. İçinde eşyası varsa hava parası ya da içindeki eşyanın parasını isteyebilir.

Hava parasında iki mantık vardir. Biri aynı sektördeki bir firma devraldığında hazır müşteriye konduğu iddiası üzerinden istenir. İkincisi de lokasyon çok değerlidir semtte oyle bir teamül oturmustur
devreden de devralirken hava parası ödemiştir. Onu telafi etmek ister.
0
deer hunter
(24.03.23)
Hava parası bi kapalı çarşıda olurdu diye biliyordum, vay be...
Dediğiniz örnekte çıkan cafenin hakkı yok, çıkarken mal sahibinden talep edebilirdi dayayıp döşediği için
0
gadlemler
(24.03.23)
@deer hunter

Yazdığınız ikinci senaryo için sorum kısmi olarak geçerli o zaman?
Yani kafe dükkanı kapatıp gidiyor, ve yerine gelecek yeni kiracı da kafe yapmak istiyor. Eski kafeci kiracı, yeni kafeci kiracıdan hava parası isteyebiliyor mu o zaman?
0
🌸gallienus
(24.03.23)
Sizin dediğini hava parası farklı bir hava parası. Mal sahibi istiyor.

"Kiraya vereceğim dükanın konumu çok güzel ve özel. Bilmem ne caddesinin en güzel köşesinde. Yıllardır burada hep iyi ve kaliteli dükkanlar açıldığı için insanların önemsediği bir dükkan. Bu dükkanın bir havası var sonuçta. Burada dükkan açmak istiyorsan bana şu kadar hava parası vereceksin" şeklinde isteniyor.
0
michael_knight
(24.03.23)
Dükkanı boşaltıp gittiyse hava parası hakkı yok hiçbir şekilde. Tek istisna olabilir. Kirasını hala oduyordur boş haliyle. Mal sahibi de bu durumu destekliyordur. Onun dışında hava parasını ancak mal sahibi isteyebilir.
0
deer hunter
(24.03.23)
Bu durumda hesap şöyle mi oluyor:

Eski kiracı dükkanı olduğu gibi bırakıyor, yani devrediyor. Devir ücreti olarak 500.000 istiyor. Ek olarak da 100.000 hava parası istiyor (sayıları öylesine atıyorum).
0
🌸gallienus
(25.03.23)
(4)

Böceklenmiş bulgur

hedep
Halo duyuru sakinleri.Salgın kapanmaları sırasında epey bi bulgur alıp bez torbaya koymuştuk. Lakin minik minik bulgur tanelerinden ufak kahverengi susam gibi böcek arkadaşların içinde kah gezindiğini kah öldüğünü gördük.Bunları ayıklayıp yemenin sıkıntı yaratmayacağını söyleyen var, kaçınmak gerek
Halo duyuru sakinleri.

Salgın kapanmaları sırasında epey bi bulgur alıp bez torbaya koymuştuk. Lakin minik minik bulgur tanelerinden ufak kahverengi susam gibi böcek arkadaşların içinde kah gezindiğini kah öldüğünü gördük.

Bunları ayıklayıp yemenin sıkıntı yaratmayacağını söyleyen var, kaçınmak gerek diyen var.

Napalım.
0
hedep
(24.03.23)
Hepsini ayıklayabilecek misin? Larva falan bırakmışlardır. Kuşlara verin.
0
mekaniker
(24.03.23)
bir daha sefere 3 gün falan deep freeze bırak.
0
mtgs
(24.03.23)
Balkona serin, uçanı uçsun, kaçanı kaçsın. Kalanı yiyin. İlaçsız bulgur almışım diye sevinin.
Hem organik olsun, ilaçsız olsun isteriz, hem en ufak böceklenmede atmaya kalkarız.
Yazık.
0
Mirket
(24.03.23)
Ben olsam yemezdim
0
gadlemler
(24.03.23)
(3)

yeni secim sistemi ve ittifaka oy verme hk

avatar is back
yurtdisindayim verecegim oy tr geneline yayiliyormus vekil icin, herhangi kucuk bir partiye oy vermekle (deva-gp-saadet-dp den birine) chp iyip'e oy vermek ayni hesaba mi denk gelir? yoksa chp-iyipten birine vermek mi? eger gun sonunda ittifaka x partisi uzerinden gidecekse chp harici diger partiler
yurtdisindayim verecegim oy tr geneline yayiliyormus vekil icin, herhangi kucuk bir partiye oy vermekle (deva-gp-saadet-dp den birine) chp iyip'e oy vermek ayni hesaba mi denk gelir? yoksa chp-iyipten birine vermek mi? eger gun sonunda ittifaka x partisi uzerinden gidecekse chp harici diger partilerden birine gitsin istiyorum bir oy fazla gorunsun diye vs ama gun sonunda cop olacaksa hic bulasmayayim. yeni sistemin mantigini pek anlamadim acikcasi.

bir de ittifak icinde baraj muhabbeti yok degil mi? eger varsa yine kucuklerden guclu olana vermeyi isterim. cb secimlerinde oyum kesin onu gectim ama mv`de hem ittifak kazansin hem oy cop olmasin hem de kucuk partilere bir destegim olsun istiyorum. mantikli olan ne?
0
avatar is back
(24.03.23)
mv listeleri ve hangi ittifak içi ittifakların olacağı nisan ortası açıklanacak. o zamana kadar kimse senden fazla bilmiyor. partiler hala ince hesap yapıyor. cevap verilemez o sebepten.
0
tantavizisyon
(24.03.23)
hmm doğru, zamanı gelince tekrar sormak gerekir öyleyse, görmek gerek
0
🌸avatar is back
(24.03.23)
İttifak türkiye genelinde var artık sadece yani barajı geçmek için önemli. Ama oy verdiğin yerdeki vekil dağılımına etkisi yok ittifakın o yüzden istediğin partiye oy vermen önemli. Aynı ittifaktalar diye x partisine oy verince y partisi kâr elde etmiş olmuyor.

yurtdışı oyları nüfusa göre türkiyedeki illere dağıtılıyor. Mesela Deva'ya oy verdiniz diyelim, deva kendi logolarıyla seçime gireceğini açıkladı bu da en azından 41 ilde aday çıkarmak demek. Sizin oyunuz bu 41 ilden birine dağıtılacak gibi düşünebiliriz.

Ama şu da var, sizin oy verdiğiniz parti hiç vekil çıkarmayabilir de herhangi bir ilden. Yeni sistemin kötü özelliği vekil çıkarmayı küçük partiler için zorlaştırması. 2018'deki sistem olsa önce ittifak oranına sonra o ittifaktaki partilerin oranına göre dağıtılıyordu vekiller, şimdi ittifaka bakılmadan her koyun kendi bacağından asıldığı için ufak partilerin vekil çıkarma olasılığı çok düştü. Boşa gitmesin istiyorsanız CHP ya da İYİP daha mantıklı. Ha ama ortak listeler dengeli dağıtılırsa DEVA gibi diğer partiler de yerine göre vekil çıkarabilir. Siz de yurtdışından oy verdiğiniz için ve verdiğiniz oy hangi ilde etkili bilemeyeceğiniz için "Benim oyum sayesinde vekil çıkarıldı" diyip mutlu olabilirsiniz :d
0
nundu
(24.03.23)
(2)

Turnitin benzerlik düşürme?

hadi ya la
Etik ve yasal sınırlar çerçevesinde bir problemim var. (git: 1553042) bu duyuruda belirttiğim üzere enstitü mevzuatta açıkça belirtilmesine rağmen hukuksuz bir şekilde benzerlik raporunu baştan sona (kapak, kaynakça ve diğer tüm kısımlar dahil) + beş kelimeden daha az örtüşme içeren metin kısımları
Etik ve yasal sınırlar çerçevesinde bir problemim var. (git: 1553042) bu duyuruda belirttiğim üzere enstitü mevzuatta açıkça belirtilmesine rağmen hukuksuz bir şekilde benzerlik raporunu baştan sona (kapak, kaynakça ve diğer tüm kısımlar dahil) + beş kelimeden daha az örtüşme içeren metin kısımları DAHİL bir rapor istiyor.

Turnitin raporu şu şekilde:
Benzerlik %36
Benzer çıkan kaynak sayısı: 417

Kaynaklar arasında yüzde oranları:
1. Kendi üniversitemden çıkan tezler: %2 (burada kapak ve diğer tüm sayfalar aynı, değiştiremem)
2. Geri kalan tüm kaynaklar < %1 olarak gözüküyor (mesela yalnızca "the" ifadesi, veya "Figure 1" ifadesi gibi, bunlar da değişmez ki?)

Ben bu tezin benzerlik oranını nasıl düşürebilirim? Baştan sona kendi yazdığım tez %36 çıkıyor. Bir yol gösterirseniz çok sevinirim.
0
hadi ya la
(24.03.23)
Hukuksuz duruma karşı idari yargı yoluna gidebilirsiniz...
0
apocalipy
(24.03.23)
%36 çok büyük bir oran. Ancak dediğiniz gibi “the”yı bile dahil etmişse bu yalnızca sizin başınıza gelmiş olamaz, değil mi? Bütün tezler aynı kaderi yaşamalı o halde böyle bir durum var ise. Yok bunu sadece siz yaşıyorsanız, demek ki size ayrı bir usulsüzlük yapılmış ki bunu çözmenin yolu da mahkemedir.
0
but that was just a dream
(25.03.23)
(4)

Iphone için güvenilir ücretsiz VPN?

vogojin
sb.
sb.
0
vogojin
(24.03.23)
tantavizisyon
(24.03.23)
proton vpn
0
co2s2
(24.03.23)
warp 1.1.1.1 en iyisi
0
oldz
(24.03.23)
hız ve güvenilirlik açısından 1.1.1.1 +1 ama eğer türkiye sunucusu üzerinden bağlanırsa cloudflare kullanan engelli sitelerin bazılarına erişemezsin çünkü türkiye sunucularının interneti de sansürlü öyle saçma bir ülkedeyiz. mesela pastebin açılmıyor örnek olarak. bunun dışında bir sorun yok, avrupa sunucularına bağlanıyorsan mükemmel. bu senin internet servis sağlayıcının routing'ine bağlı. kendin lokasyon seçemiyorsun. bu özellik gelse harika olur ama lokasyon değiştirme amaçlı kullanılmasını istemiyor şuan cloudflare.
0
konetsu
(25.03.23)
(7)

Apartmanınızda gece gürültüsü oluyor mu? Uyku problemi

cevizli incir
Evinizde geceleri uyuyabiliyor musunuz? Gece 2de veya 3te gümleme sesi oluyor mu (oda kapısı çarpma)? Çelik kapıları çarpıyorlar mı sizde de? Taaak tuk bir şeye benzetemediğiniz ani seslerle uykunuz sürekli sürekli bölünüyor mu? Şu yuzden soruyorum. Artık yaka silker hale geldik. Başka yerlerde duru
Evinizde geceleri uyuyabiliyor musunuz? Gece 2de veya 3te gümleme sesi oluyor mu (oda kapısı çarpma)? Çelik kapıları çarpıyorlar mı sizde de? Taaak tuk bir şeye benzetemediğiniz ani seslerle uykunuz sürekli sürekli bölünüyor mu?

Şu yuzden soruyorum. Artık yaka silker hale geldik. Başka yerlerde durum nedir? Taşınmaya deger mi?
0
cevizli incir
(24.03.23)
Bahsettiginiz konu bu topraklar için gayet sıradan bir şey. Gece sabaha kadar uyumayıp tv sesi açan mı dersin. Goril gibi tepende gece vakti güm güm yürüyen mi dersin. Kapıyı pencereyi tekmeyle kapatan mı dersin. Gece 2 de elektrik süpürgesi çalıştıran mı dersin. Hepsi var. Ben olmayan yer hiç görmedim. Sırf bu yüzden uzun süredir müstakil ev arayışındayım.
Son sorunuza cevap : Evet müstakil eve taşınmaya deger
0
limonlu eksi
(24.03.23)
gürültü meselesi evdeki izolasyonla da alakalı. yeni evlerde daha az oluyor böyle şeyler.
0
co2s2
(24.03.23)
off hem de nasıl, her gece başka bir film dinliyorum. camı pencereyi açayım desem gecenin 3'ünde caddede arabesk açan mı dersin patlayan mı dersin hepsi var polis gelene kadar kafayı yemelik. kesinlikle değer imkan varsa.
0
gule gule
(24.03.23)
Uykumdan uyanacak kadar gürültüye şahit olmadım ama uyanık olduğumda gelen sesler var, üst kat komşumuzun prostat problemi olduğundan eminim mesela, gece çok sık tuvalete gidiyor, 6.30 gibi kaloriferler yanmaya başlıyo, peteklerden sesler geliyor, saat 7de başka bir dairede alarm çalıyo, yaz akşamları yan komşu 90lar türkçe rock şarkıları dinlemeyi seviyor. Bahsi geçen taak tuuk sesler gündüz geliyor üst kattan, sürekli eşyaların yerini mi değiştiriyorlar napıyolar bilmiyorum.

Taşınma konusuna gelince, o biraz şans işi, daha az gürültülü yerler, daha az gürültücü komşular olabilir ama kime denk geleceğinizi bilemezsiniz, her an yeni birileri taşınabilir, yeni bebekler doğabilir.
0
(24.03.23)
Bu yüzden geceleri kulak tıkacı ile uyuyorum.
0
inheritance
(24.03.23)
Yan dairede ya kavga ediyorlar ya da son ses film izliyorlar. Kulaklikla uyuyoruz cogunlukla
0
instant crush
(24.03.23)
Feneryolu'nda otururken binanın duvarları kağıt gibi inceydi. Apartman yaşlıydı kışın sabaha kadar öksürük aksırık sanki aynı odadayız gibi duyuyordum. Yeni apartmanlarda yalıtım daha iyi. Taşınmaya değer mi bu zamanlarda zor soru. Bence değer, mümkünse bahçeli müstakil ev tercih et.
0
abi bi dizi buldum on numara
(25.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.