Giriş
(13)

Şu anda dizel araç alınır mı?

joooper
Sevgili duyuru sakinleri ne dersiniz bu duruma? Bazı modeller hala dizel araç üretimine devam ediyor. Kullananlar bilir dizel sürmenin keyfi farklıdır. Şöyle birkaç yaşında km'si düşük bir dizel alayım diyorum. Hem dediğim gibi sürüş açısından hem de fazlaca şehirler arası yol yapmaktan kaynaklı. Am
Sevgili duyuru sakinleri ne dersiniz bu duruma?
Bazı modeller hala dizel araç üretimine devam ediyor.
Kullananlar bilir dizel sürmenin keyfi farklıdır. Şöyle birkaç yaşında km'si düşük bir dizel alayım diyorum. Hem dediğim gibi sürüş açısından hem de fazlaca şehirler arası yol yapmaktan kaynaklı.
Ama önümüzdeki süreçte ne olacak bu dizel araçlar? Birkaç seneye artık pazarı kalmaz mı yoksa en az bir on senesi var mı dersiniz hele bir akıl verin?
0
joooper
(24.03.23)
TR'de daha en az 20-25 sene kullanılır dizel araçlar. Ben sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Dizelle ilgili tek derdim daha yüksek bakım masrafı, sesi ve adblue tarzı saçmalıkları. Eğer bunlar rahatsız etmiyorsa alınır tabii.

Bana kalırsa yeni benzinliler daha iyi, ben de vw grubu 1.5'ten inanılmaz memnunum.
0
roket adam
(24.03.23)
cok afedersin ne zevki var? ayni hacimde, turbo sartlari ayni olan iki arabadan benzinli olani yuk cekmek haric dizeli her turlu tokatlar. benzinle belki karavan bagli olarak rampada hizlanamayabilirsin.

ama 1.6 turbo dizel mi turbo benzin mi desen ustune para verir benzini secerim.
0
alperz
(24.03.23)
dizel sürmenin keyfi kısmına katılmıyorum çok sesli diye dizel araca hiç binesim gelmiyor benim.
0
alp9900
(24.03.23)
dizel var dizel var diyorum bu soruya.
dizelin torku kuvvet hissiyatı hiç bir benzinli araçta bulamazsın.
hızsa oda var okursanız.
tr.wikipedia.org
0
deepex
(24.03.23)
almadan once hesap yapmak lazim, eskiden dizelin litre fiyati ucuzken bir mantigi vardi ama artik cok ciddi yol yapmiyorsan pek bir mantigi kalmadi.

keyif konusunda katiliyorum, 320d test etmistim bir kere, dusuk devir torkunun hastasi olmustum. Benzinli araclarda ciddi bir motor yok ise oyle bir torku yakalamak cok zor. Ayrica dizelin ses sikintisi biteli cok oldu.

Seytan diyo al bi tane v10 tdi touareg, asfalti kazimaya basla :)
0
cooperr
(24.03.23)
arkadaslar siz hep 1.0motor benzin mi kullandiniz?

2 litre turbo benzinli bir araba bulun kiralayin. sonra konusalim.
0
alperz
(24.03.23)
o dizelin tadı muabbeti eskide kaldı. sen gel bi turbo benzinli yeni nesil motoları bi kullan. mesela c180 amg 1.6 benzinliyle c200 dizeli uzun yolda karşılaştır anlarsın. dizel araçların bizim gibi benzin fiyatları değişken ülkelerde ömrü daha var. türkiyede 70 model dağ jeeplerinin bile piyasası varken dizelin bitmesi en az 10 yıl.
0
mikahakkinen
(24.03.23)
1500 cc 150 beygir bir Passat kullanıyorum. eğer basmazsanız çok yakmıyor. dizelin ne avantajı var bilmiyorum.
0
co2s2
(24.03.23)
en son geçen hafta 1.33 dig-t en yeni kasa nissan qashqai pederin aracıyla istanbul ankara yaptık. kendi 1.6 HDI 92 bg citroen'imi aradım ne yalan söyleyeyim.
0
calmdown
(24.03.23)
calmdown peki hiç 1.6 turbo benzinli araba kullandın mı?
0
alperz
(24.03.23)
@alperz evet kullandım. birçok benzinli farklı motorda araç kullandım. biraz zevk meselesi. ben dizelin o karton sesini de seviyorum.

iyi sürücü, profesyonel otomobilci iddiam yok kesinlike. bence otomobil için en uygun optimize motorlar benzinli motorlar ona da katılıyorum ama dizele alışınca benzinli motorların yüksek devirde boşa sarma hissi hoşuma gitmiyor.

tabi bu koşullar 2.0 üstü benzinliler için geçerli değil. onlar iyidir.
0
calmdown
(24.03.23)
alperz;
Abi madem turbo benzinli konusunda ısrarcısın o zaman 900-1000 bandını geçmeyecek orta segment fazla yaşı olmayan turbo benzinli bir sedan söylermisin? Anladığım kadarıyla sen daha üst segmentteki benzinlileri kastediyorsun ama rakamlar çok artıyor oralarda.
0
🌸joooper
(24.03.23)
eco tsi, ford ecoboost, renault tce motorları güzel abi.

o paralara megane 1.3 tce bulursan al. onun gidişi güzel.
0
alperz
(25.03.23)
(2)

Yurtdışından vergisiz ürün getirmek

Dark Wizard
Bunu yapanlar var biliyorum. Nasıl yapıyorlar? Yasa dışı mıdır. Tanıdık ile belki onun dışında nasıl olur.
Bunu yapanlar var biliyorum. Nasıl yapıyorlar? Yasa dışı mıdır. Tanıdık ile belki onun dışında nasıl olur.
0
Dark Wizard
(24.03.23)
Minik bir açıklama, vergisiz değil. Önce vergisini ödüyorsun, ülkeye dönerken de gittiğin ülkenin havalimanından ayrılırken ürünle birlikte faturalarını ibraz ediyorsun, vergi olan tutarı geri ödüyorlar.
Başka koşullarda var tabii ki; örneğin italyada 150€ ve üzerinde tek seferlik bir fiş/ fatura olması lazım. 1'den fazla da alırsan Türkiyeye girişte gümrükte sorun yaşayabiliyorsun vs.

Vergi iadesi için aracı firma var ise (global blue) %8 civarı komisyon da kendisi alıyor.
%10 - 11 civarı vergi iadesi alınabiliyor.
0
c0sh_kun
(24.03.23)
Abi senin yapmak istediğin Japonya'da sipariş vereyim ama vergisini vermeyeyim. Önceki sorularindan belli. Yok yani böyle bir olay.
Anca yanında biri getirecek.
0
logisticsmanager
(24.03.23)
(8)

Sanat tarihi / Hediye

yeter ki tak denilmesin perdeleeer
Merhaba; sanat, sanat tarihi, arkeoloji gibi konularla ilgili, 20'li yaşlar ortası kadın arkadaşa ne hediye alayım? Kitap önerileri de olur ama böyle değişikli, ilginçli, delice pahalı olmayan farklı önerilerinize daha bi açım. Teşekkürler.
Merhaba; sanat, sanat tarihi, arkeoloji gibi konularla ilgili, 20'li yaşlar ortası kadın arkadaşa ne hediye alayım? Kitap önerileri de olur ama böyle değişikli, ilginçli, delice pahalı olmayan farklı önerilerinize daha bi açım. Teşekkürler.
0
yeter ki tak denilmesin perdeleeer
(24.03.23)
Ben yıllar önce sizin bahsettiğiniz niteliklere sahip hatun kişisini bilet alıp büyük bir sanat galerisine götürmüştüm. (tabi öncesinde içerideki eserler hakkında araştırma yapıp yalayıp yutmuştum) epey de iş görmüştü bu taktik çok ekmeğini yedim yani. Bu sayede hem ortak bir şeye katılıp muhabbeti geliştirmiştik. Hem de bag kurmuştuk.
0
limonlu eksi
(24.03.23)
@limonlu eksi güzel fikir ama farklı şehirlerdeyiz. Bir şey alıp gönderebilirim sadece.
0
🌸yeter ki tak denilmesin perdeleeer
(24.03.23)
@anlatamıyorum buradaki olay aradığıma yakın ama ben böyle daha butik, daha az bilinirliği olan şeyler peşindeyim galiba.
0
🌸yeter ki tak denilmesin perdeleeer
(24.03.23)
@gule gule nasıl bir yüzük setleri mesela?
0
🌸yeter ki tak denilmesin perdeleeer
(24.03.23)
bilgiyay.com

şahane bir kitap, alanında çalışacaksa da çok güzel bir başucu kitabı.
0
Phoebe
(24.03.23)
@phoebe bu baya güzelmiş ama direkt alanı ve mesela ya onda varsa¿
0
🌸yeter ki tak denilmesin perdeleeer
(25.03.23)
henüz 1. baskısı şubat 2023 :).
0
Phoebe
(27.03.23)
@phoebe o zaman galiba bana mikemmel bir hediye buldun. çok teşekkürler.
0
🌸yeter ki tak denilmesin perdeleeer
(05.04.23)
(1)

Almanya vizesi hk.

teutonic-terror
Merhaba,19.05-24.05 tarihleri arasında Almanya'ya gitmeyi düşünüyorum. Bu konuda tecrübeli kişilere bir kaç sorum olacak.1) Kuzenlerimin yanına gideceğim fakat onları davet mektubu vs. uğraştırmamak için fake rezervasyon yaptım. Ön ödemesiz, 17.05 23:59'a kadar iptal edilebiliyor. Vize aşamasında so
Merhaba,

19.05-24.05 tarihleri arasında Almanya'ya gitmeyi düşünüyorum. Bu konuda tecrübeli kişilere bir kaç sorum olacak.

1) Kuzenlerimin yanına gideceğim fakat onları davet mektubu vs. uğraştırmamak için fake rezervasyon yaptım. Ön ödemesiz, 17.05 23:59'a kadar iptal edilebiliyor. Vize aşamasında sorun yaratmaz gibi ama Almanyadaki pasaport görevlisi sorgular mı? Oteli arar mı? Sanal kart tanımladığım için iptal de etmeyeceğim ama oteli ararsa ve para ödenmemiş denirse problem olur mu?

2) İş yerinde alacağım belgeler için (mesela çalışma belgesi) ıslak imzalı ve kaşeli olması gerektiği yazıyor idata sitesinde. İş yeri barkodlu ve dijital imzalı olarak verdi, seyahat tarihlerim de yazmıyor verilen belgede. Tekrar düzenletip imzalatmak gerekir mi? (İmza sirkülerini de ekleyeceğim)

3) Birlikte seyahat edeceğim kişinin yeşil pasaportu var. Seyahat sigortası yaptıracağız ona da (gerek var mı bilmiyorum) Otel rezervasyonu da gerekir mi?

4) Randevu 12.04 tarihinde. 19.05'e kadar vize sonuçlanır değil mi?

4) İdata'da yazmaz ama şunu da yapsan iyi olur diyeceğiniz bir konu var mı?

Şimdiden teşekkürler.
0
teutonic-terror
(24.03.23)
Çok fazla red yiyen var. Olabildiğince açık davran. Arkadaşına gideceksen arkadaşın göndersin davet.
0
abi bi dizi buldum on numara
(25.03.23)
(1)

rüzgarda telleri bükülmeyen sağlam plaj şemsiyesi

joehigashi
Bizde bir tane vardı. Geçen yaz plajda uçtu uçacak derken resmen korku filmi yaşadık ayrıca telleride nispeten sert rüzgarda bükülüyordu. Bu meretin endişesinden doğru düzgün denize bile giremedik hatta.Milletin algida, efes, coca cola eşantiyon şemsiyelerine baktığımda ise rüzgaran hiç bir şekilde
Bizde bir tane vardı. Geçen yaz plajda uçtu uçacak derken resmen korku filmi yaşadık ayrıca telleride nispeten sert rüzgarda bükülüyordu. Bu meretin endişesinden doğru düzgün denize bile giremedik hatta.

Milletin algida, efes, coca cola eşantiyon şemsiyelerine baktığımda ise rüzgaran hiç bir şekilde etkilenmiyordu. Bir tarafını iple taşa sabitlemişler gemi direği gibi ayaktaydı.

Sormak istediğim şey şu bu plaj şemsiyelerinin rüzgara dayanıklı olması için özelliğinin ne olması gerek ? Şöyle heçbek bir arabanın bagajına sığacak sağlam bir plaj şemsiyesi tavsiyeniz var mı ?
0
joehigashi
(24.03.23)
Gecen sene koctastaki en pahali semsiyeyi aldik, ilk ufurtude paramparca oldu. Dedigin gibi efes algida semsiyeler tank gibi. Onlardan bulmak lazim.

Ust kisminda aciklik olmasi yardimci oluyor, tellerin de kumasa incecik bir iplikle dikili degil de saglam bir sekilde sabitlenmis olmasi gerekiyor. Bazisinda tel boyunca isi muhurlu kumas oluyor. Tellerin capi da onemli bazisi olta gibi esnekken 2mm fazla olmasi bukulme payini neredeyse sifirliyor ama ideal cap nedir bilemiyorum.
0
mirafiori
(24.03.23)

Japonya action figüre sitesi arıyorum.

Dark Wizard
Arkadaşlar mandrake sitesi gibi yen üzerinden satış yapan güvenilir mcfarlane Neca hot toys gibi ürünler satan site arıyorum.
Arkadaşlar mandrake sitesi gibi yen üzerinden satış yapan güvenilir mcfarlane Neca hot toys gibi ürünler satan site arıyorum.
0
Dark Wizard
(24.03.23)
(3)

Sinan Ateş olayının özeti

metematik
Ne oldu? Neden bu kadar gündem oluyor sürekli? Süreç en başından nasıl işledi? Özet geçebilecek var mı?
Ne oldu? Neden bu kadar gündem oluyor sürekli? Süreç en başından nasıl işledi? Özet geçebilecek var mı?
0
metematik
(24.03.23)
benim anladığım, sinan ateş mhp nin çeşitli kademelerinde bu parti için çalışmalarda bulunmuş

her toplulukta olduğu gibi mhp içinde de gruplaşmalar çekişmeler var

sinan ateşten birileri rahatsız ve fiziksel olarak saldırıya uğrayacağı haberi kulağına geliyor

bu durumu anlatmak için 2 kere bahçeliden randevu almaya çalışıyor fakat ya bahçeli görüşmek istemiyor ya da bahçelinin sekreteri bu istekleri iletmeyerek önünü kesiyor

saldırı sadece korkutma yaralama amaçlı planlanmış fakat panik yaşanınca sinan ateş in ölmesiyle sonuçlanmış

sinan ateş in ölümünden sonra mhp nin parti olarak başsağlığı mesajını yayınlamaması da insanlarda şüphe oluşturdu
0
freebird5406_2
(24.03.23)
Youtube'a 'ismail saymaz sinan ates' diye aratin iste. Bilal'e anlatir gibi bir suru videosu var
0
freedonia
(24.03.23)
çünkü kimin işlediği, neden işlediği açık, polis-siyaset-mafya üçgeninde bir cinayet. tüm yargı, tüm siyaset, tüm emniyet biliyor, görüyor cinayeti ama kimse bir şey yapmıyor.

isteseler istedikleri kişiyi ne kadar rahat öldüreceklerini daha net gösterdi.

tetikçiyi kaçıran kişi olduğu için aranan tolgahan diye biri, eski ülkü ocakları başkanı ve mhp mersin milletvekili Olcay Kılavuz'un evinde yakalanmıştı.
Daha dün, bu yakalamaya ait tutanak emniyette kaybolmuş, dosyaya girmedi.

yani herkes biliyor o adam o evde yakalandı. polisler bizzat orada alıp emniyete götürdü.
ama bu konuda artık elde delil olmadığı için mahkeme dosyasına girmeyecek.



baştan sona kaba özet:
- sinan ateş, zamanında gazeteci dövdüren, insanları tehdit eden başka bir ülkücüydü.
bu kadar işin içindeyken hadi ben gittim diye karşı tarafa geçmesine izin verilemezdi.

- cinayeti işleyen isimler 2013'te gülsuyu'nda uyuşturucu karşıtı yürüyüşü rastgele tarayıp hasan ferit gedik'i öldürme suçundan bir türlü yakalanamamış kişiler.

- bu kişiler ankara'ya 2 tane özel harekat polisi tarafından getiriliyor. hatta yolda polis çeviriyor, içeride aranan isim var ama özel harekatçılar sayesinde sorun olmuyor.

- bu torbacılar cinayeti işledikten sonra ülkücü/mhpli/akpli olan 1 kişi bile ah eski ocak başkanı diye görmüyor bile, haberleri yokmuş gibi yapıyor.

- torbacılar belli olunca anlaşılıyor ki devlet her adımda varmış. 10 senedir yakalanmama sebepleri bile cinayette kullanmakmış.

- gülsuyu mahallesindeki uyuşturucu sorununu iktidar besleyip büyütmüş. türkiye'deki tüm maftalar, tüm çeteler aslında bile isteye ortadan kaldırılmıyormuş.

- ertesi gün kaçtıkları anlaşılıyor, yardım eden eski ülkü ocakları yöneticisi dokunulmazlığı olduğu için mhp'li vekilin evinde saklanırken yakalanıyor.

- mahkemede olayla alakalı tetikçiler hariç 1 kişinin adı geçmiyor.
0
patronaj1
(24.03.23)
(3)

Lyon & Paris Otel-Konaklama Tavsiyesi

karaden
Merhabalar temmuz ayında lyon ve paris gidicem ve günlerdir otel arıyorum ve hem booking hem google yorumları arasında boğuldum.Lyonda bir otel buldum yeri çok iyiydi fiyatı da iyiydi ama sanırım girişte 200 euro deposit alıyorlarmış ondan işkillendim iptal ettim çünkü bazı yorumlarda depositi geri
Merhabalar temmuz ayında lyon ve paris gidicem ve günlerdir otel arıyorum ve hem booking hem google yorumları arasında boğuldum.

Lyonda bir otel buldum yeri çok iyiydi fiyatı da iyiydi ama sanırım girişte 200 euro deposit alıyorlarmış ondan işkillendim iptal ettim çünkü bazı yorumlarda depositi geri almadıkları yazılmış.

Pariste ise en büyük sıkıntı güvenlik ile ilgili bulduğum oteller zincir oteller olmasına rağmen ve bulundukları yerler merkeze yakın olmasına rağmen bazı yorumlarda otel çevresi için unsafe denilmiş.

deneyimi olan arkadaşlar kaldıkları yerleri paylaşırsa mutlu olurum, şimdiden teşekkürler.

sonraki duraklar brüksel amsterdam prag buralarda varsa onlarda olur :)
0
karaden
(24.03.23)
Bütçe nedir?
0
logisticsmanager
(24.03.23)
Bütçe günlük 75-80 euro.

İbis ve b&b otellerin otelleri var.
0
🌸karaden
(25.03.23)
Lyon İbis Part Dieu'de kalmıştım. Gayet temiz, klasik ibis oteli. Part dieu zaten şehrin ortası sayılır, ulaşım vs. çok kolay. Vieux Lyon bölgesine 15 dk yürüme mesafesinde. Bence kalınabilir.
0
tss
(25.03.23)
(1)

amazon.com.tr sorusu

dorian greyfurt
Arkadaşlar bu sitede sadece Tr deki satıcı sonuçlarını göster diye bi seçenek çok kolay bir yerde gibi ama bulamıyorum. Olması lazım yani.var di mi böyle bir seçenek? yurtdışı ürünleri görmek istemiyorum.
Arkadaşlar bu sitede sadece Tr deki satıcı sonuçlarını göster diye bi seçenek çok kolay bir yerde gibi ama bulamıyorum. Olması lazım yani.

var di mi böyle bir seçenek? yurtdışı ürünleri görmek istemiyorum.
0
dorian greyfurt
(24.03.23)
zaten sadece tr'deki ürünleri gösteriyor?

satıcısı türkiye'de olup, ürünü yurt dışından ithal ederek satanları mı kast ediyorsunuz?
0
kibritsuyu
(24.03.23)
(2)

Bu iki kulaklıktan sizce hangisi?

CeLL-MaN
Sony Linkbuds S modeli ile Samsung Buds 2 Pro arasında karar veremedim. Aramızda kullananlar varsa tavsiyelerini alabilir miyim?
Sony Linkbuds S modeli ile Samsung Buds 2 Pro arasında karar veremedim. Aramızda kullananlar varsa tavsiyelerini alabilir miyim?
0
CeLL-MaN
(24.03.23)
Telefonda Dolby atmos desteği varsa buds 2 pro çılgın atar. Sonylerin son sesi düşük oluyor hep, müzik için çok beğenmiyorum ben ama film falan efso oluyor Sonylerde. Buds2 nin ayrıntı verme kalitesini çok beğendim ben. Basları gerçekçi ve güçlü. Konuşmanı algılayıp sesi otomatik kısma özelliği yapmışlar çok hoş teknoloji. Severek kullanıyorum
0
hasmetizm 2046
(24.03.23)
Teşekkürler hocam. Bu modelleri aramızda başka deneyimleyen oldumu arkadaşlar?
0
🌸CeLL-MaN
(24.03.23)
(1)

Codpiece adlı giysinin Türkçesi

akhenaten
Kendisi şu; https://en.wikipedia.org/wiki/CodpieceBunun Türkçe'de nasıl kullanıldığını bilen var mıdır?
Kendisi şu; en.wikipedia.org

Bunun Türkçe'de nasıl kullanıldığını bilen var mıdır?
0
akhenaten
(24.03.23)
A codpiece is a covering flap or pouch that attaches to the front of the crotch of men's trousers and covers the genitals. It was popular in Europe during the 15th to 17th centuries.

In Turkish, codpiece is 'erişte kesesi' or 'külot kesesi'.

Here is an example sentence in Turkish:

16. yüzyılda Avrupa'da moda olan erişte keseleri, erkeklerin pantolonlarının kasığına takılan ve genital bölgeyi örten aksesuarlardı.

Which means:

Codpieces, which were fashionable in Europe in the 16th century, were accessories attached to the crotch of men's trousers and covering the genital area.
0
pislick0
(24.03.23)
(3)

Nasıl bu güneş gözlüğü?

fakat
https://www.crapeyewear.com/products/the-spaced-ranger-crystal-hemp-gold-gradient-bioacetate-sunglassesBen çok sevdim. Daha iyileri var ama herkeste çok sık görmediğim bir şey arıyorum, ama çok uçuk da olmayan...Edit: aldım bakalım, bir güvensizlik oluyor böyle uzak alışverişlerde umarım dedikleri g
www.crapeyewear.com

Ben çok sevdim. Daha iyileri var ama herkeste çok sık görmediğim bir şey arıyorum, ama çok uçuk da olmayan...

Edit: aldım bakalım, bir güvensizlik oluyor böyle uzak alışverişlerde umarım dedikleri gibi bir iki haftaya gelir. Şu an indirim var, isteyen baksın, Türkiye'den çok daha ucuza geliyor.
0
fakat
(24.03.23)
Bu moda bi model. gorebilirsin yuzune iyi oturani bulunca gayet iyi model
0
ala09
(24.03.23)
tarzına uyduğunu düşünüyosan bence güzel bi gözlük, sevdim ben de
0
nathanieltroy
(24.03.23)
Saç rengine uyuyorsa akar bence
0
hasmetizm 2046
(24.03.23)
(1)

cilt serumu ve güneş koruyucusu

hknty
aha, bha serumlardan kullanıcam. ancak güneş kremini mutlaka kullanın diyor herkes. hatta evdeyken bile kullanmak gerekiyorsmuş sanırım. bilgisayarda bile uv ışınları varmış. ancak güneş kremini 2-3 saatte bir yenileyin yazıyor üzerinde. bu serumları kullananlar sürekli güneş kremi mi kullanıyor? ço
aha, bha serumlardan kullanıcam. ancak güneş kremini mutlaka kullanın diyor herkes. hatta evdeyken bile kullanmak gerekiyorsmuş sanırım. bilgisayarda bile uv ışınları varmış. ancak güneş kremini 2-3 saatte bir yenileyin yazıyor üzerinde.

bu serumları kullananlar sürekli güneş kremi mi kullanıyor? çok uğraştırıcı değil mi? her gün kullanmak bile zorken bir de 2-3 saatte mi yenilicez?
0
hknty
(24.03.23)
Bu tür aktif ajanlar kullandığında cilt yüzeyin travmatik bir sürece giriyor cilt bariyerin zayıflıyor, yani dışarıdan gelen güneş ışığına karşı savunmasız oluyor, o da haliyle cilt lekelenmesi vs yapıyor. Ha ama aha-bha zaten gece kullanılan bir serum gece kullan sabah evden çıkarken güneş kremini sür geç, onu zaten normalde de yapman gerekiyor ama mesela gündüz c vitamini serumu sürdüğünde dışarı çıkıyorsan ya da mesela evin içi ofisin içi çok fazla güneş ışığı alıyorsa, özellikle yaz aylarında ben riske etmez yenilerdim çünkü çok güçlü bir aktif, c vitamini kullanmıyorsan o kadar risk olmayabilir.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(24.03.23)
(2)

udemy'deki kurs fiyatları neden bu kadar tutarsız ?

joehigashi
2 gün önce kurslar 60 tl civarıydı, dün 80 tl'ye bir eğitim aldım ve beğendim. Bu gün başka bir eğitim almak istediğimde fiyatları 350 tl civarına çıktığını gördüm.Site sıklıkla fiyat düşürüyor mu ? Neden fiyatları 2-3 günde bu kadar tutarsız oluyor ?
2 gün önce kurslar 60 tl civarıydı, dün 80 tl'ye bir eğitim aldım ve beğendim. Bu gün başka bir eğitim almak istediğimde fiyatları 350 tl civarına çıktığını gördüm.

Site sıklıkla fiyat düşürüyor mu ? Neden fiyatları 2-3 günde bu kadar tutarsız oluyor ?
0
joehigashi
(24.03.23)
site 365 günün 300ünde indirim halinde. saçma bir uygulaması var.
gizli sekmeden yeni hesapla vs görürsünüz.
0
jelly bear
(24.03.23)
yeni hesap oluşturup kendi hesabınıza kursu hediye edebilirsiniz, 6-7 senelik benim hesabım hiç indirim vs. gelmiyor.
0
gule gule
(24.03.23)
(3)

kira beyannamesinda yurt disindaki kirayi gider olarak gosterebiliyor muyuz

lemmiwinks
?
?
0
lemmiwinks
(24.03.23)
Az önce başka bir konu için bakarken şöyle bir haber ile karşılaştım, bilgim yok sadece faydası olur belki.

www.hurriyet.com.tr

Yurt dışında ödenen kiralar

YABANCI ülkede kira ödeyen, Türkiye’de de konut kira geliri olan kişinin, yurt dışında ödediği kirayı Türkiye’de ödeyeceği kiradan düşmesini Danıştay, değişik tarihlerde verdiği kararlarında kabul etti. Ancak Maliye Bakanlığı kabul etmiyor. Bu aşamada, “Maliye ile ihtilaf yaşamaya gerek yok” diye düşünenlerin indirme-mesinde yarar var. “Ben indiririm, yargıda da hakkımı ararım” diyenler ise “ihtirazi kayıtla” beyanname verip, dava açabilirler.

Mart 07, 2012
0
c0sh_kun
(24.03.23)
Kendi beyannamemi oluştururken izlediğim bir video'da da yine sizin konudan bahsediyor.

www.youtube.com

20:32
0
c0sh_kun
(24.03.23)
ihtirazi kayıtla beyan verince indirmiyorsun. indirmeden beyan veriyorsun. beyanı ihtirazi kayıtla verdikten sonra dava açıp iade almanın peşine gidiyorsun. çok fazla yaptığım bir şey değil. bir kez ihtirazi kayıtla beyan verdim, o zaman böyleydi. sene de arkadaşın gönderdiği yazıdaki gibi 2012'ydi. herhalde o sene çok ihtilaf dönüyordu.
0
gabe h coud
(24.03.23)
(1)

Belgrad AVM

piotr
var mı ucuza kıyafet vs alınabilecek yer? ya da genel anlamda fiyatlar nasıl?
var mı ucuza kıyafet vs alınabilecek yer? ya da genel anlamda fiyatlar nasıl?
0
piotr
(24.03.23)
0
tantavizisyon
(24.03.23)
(1)

Kira beyannamesi hakkında?

c0sh_kun
Merhabalar,Hem kiracı hem de ev sahibiyim; 2021 yılında aldığım kira toplamı:26.000verdiğim kira toplamı:23.1002022 yılında aldığım kira toplamı: 31.350verdiğim kira toplamı: 33.000Bu yıllar için beyanname vermem gerekli mi? 2022 yılında zarar var hatta. Beyanname verirsem damga vergisi çıkıyor. Baz
Merhabalar,

Hem kiracı hem de ev sahibiyim;

2021 yılında aldığım kira toplamı:26.000
verdiğim kira toplamı:23.100

2022 yılında aldığım kira toplamı: 31.350
verdiğim kira toplamı: 33.000

Bu yıllar için beyanname vermem gerekli mi? 2022 yılında zarar var hatta.
Beyanname verirsem damga vergisi çıkıyor. Bazı yerlerde ödemeyin vb. bilgiler söz konusu anlayamadım pek.
Şimdiden teşekkürler.
0
c0sh_kun
(24.03.23)
9bin tl üstü kira geliri varsa beyanname vereceksiniz, kesin bilgi.

sizin durumunuzda gerçek gider göstereceksiniz gelir vergisi çıkmayacak fakat damga vergisi ödeyeceksiniz 300tl civarı bi rakam.
0
nuisance
(24.03.23)
(3)

Yurt İçi Uçuş

karmaşık
Merhaba. Az önce uçak bileti aldım bilgilendirmede uçuştan 2 saat önce hava alanında olun diyor. Uçuşum yurt içinde 1.30 saat önce gitsem sorun olur mu? Havaistle ancak 1.30 saat öncesine yetişebiliyorum
Merhaba. Az önce uçak bileti aldım bilgilendirmede uçuştan 2 saat önce hava alanında olun diyor. Uçuşum yurt içinde 1.30 saat önce gitsem sorun olur mu? Havaistle ancak 1.30 saat öncesine yetişebiliyorum
0
karmaşık
(24.03.23)
Bagaj vermeyeceksen online check-in yap, istersen 45 dakika önce gidersin.
0
malheiros
(24.03.23)
Bu ara hacılar çok, kafileyle güvenlikte kuyruk oluşuyor.
0
Kahvedesu
(24.03.23)
Evet, online check in yapin. Hangi havalimani? Biliyorsaniz sorun olmaz
0
balpolen
(24.03.23)
(1)

Vize için çalışılan yerden izin belgesi

nundu
Mayısın ilk haftası için isveç vizesine başvuracağım ve istenen belgelerde çalışılan kurumdan belge ve izin belgesi var. Ama benim çalıştığım kurum birkaç hafta içinde değişecek yüksek olasılıkla. Bu sorun çözülsün öyle başvururum diyodum ama nerdeyse nisana girdik riske atmak da istemiyorum artık.
Mayısın ilk haftası için isveç vizesine başvuracağım ve istenen belgelerde çalışılan kurumdan belge ve izin belgesi var. Ama benim çalıştığım kurum birkaç hafta içinde değişecek yüksek olasılıkla. Bu sorun çözülsün öyle başvururum diyodum ama nerdeyse nisana girdik riske atmak da istemiyorum artık. Ben şimdiki kurumdan belgeleri alıp başvursam, başvuru sürecindeyken çalıştığım kurum değişse bir sorun olur mu? A şehrindeki üniversite hastanesinden B şehrine geçiş yapıcam gibi yani durum.
0
nundu
(24.03.23)
Çalışma belgesindeki kurum ile izni veren kurum aynı ise niye sorun olsun ki? Nereden bilecekler senin işten ayrıldığını?
0
but that was just a dream
(24.03.23)
(2)

Uçak bileti en erken ne zaman alınmalı?

dizicolleague
Ekim ayında Macaristan'a gitmeyi düşünüyorum. En uygun fiyatı yakalamak için tahmini ne zaman bilet alabilirim? Şimdiden almak mümkün mü veya mantıklı mı?
Ekim ayında Macaristan'a gitmeyi düşünüyorum. En uygun fiyatı yakalamak için tahmini ne zaman bilet alabilirim? Şimdiden almak mümkün mü veya mantıklı mı?
0
dizicolleague
(24.03.23)
Almak mümkündür ama yerinizde olsam kampanyaları takip ederim. Ara ara pegasus büyük indirimler yapıyor mesela.
0
but that was just a dream
(24.03.23)
Bunun kesin bir tarihi ve formülü yok ne yazık ki. Firmalar kendi öncelikleri ve stratejilerine göre fiyat algoritması uyguluyorlar. En ucuz bileti 1 gün kala da satabilirler 6 ay kala da.

Ama genel olarak erken alım ve kampanya alımlarında daha ucuza bilet alırsınız. Zira o indirimli tanımlanan sınıflar hala satışta olacaktır.
0
yeninesiltupcu
(24.03.23)
(1)

amazon iade/değişim ne kadar sürüyor?

duyurukullanıcısı
bir hafta oldu ses yok. kulaklık aldım sennheiser orijinal kutusunda geldi içini bir açtım anaa pembe saçmasapan bir markanın kulaklığı. kutu, ambalaj, garanti belgesi herşey tamamdı.müşteri hizmetlerine sordum cuma gelir dedi ama ses yok.arayıp sorabileceğimiz bir yer var mı?
bir hafta oldu ses yok. kulaklık aldım sennheiser orijinal kutusunda geldi içini bir açtım anaa pembe saçmasapan bir markanın kulaklığı. kutu, ambalaj, garanti belgesi herşey tamamdı.

müşteri hizmetlerine sordum cuma gelir dedi ama ses yok.

arayıp sorabileceğimiz bir yer var mı?
0
duyurukullanıcısı
(24.03.23)
Eğer satıcı amazon'un kendisi değilse, kabul süreçleri vs. 15 günü buluyor. Kendisi ise çok daha çabuk oluyor.

Tabi bu dediğim paranın gelmesi için ve ürünün depoya ulaştığı tarihten itibaren.
0
yeninesiltupcu
(24.03.23)
(3)

Hollanda için aldığımı iş vizesi ile Yunan Adalarına turistik gezi yapmak?

portakal
Mümkün müdür? Hollanda'ya gitmeden direkt Yunanistan'da kullanmak??
Mümkün müdür? Hollanda'ya gitmeden direkt Yunanistan'da kullanmak??
0
portakal
(24.03.23)
Ben X ülkesinden vize alıp Y ülkesinden giriş çıkış yaptım. Bir şey sormadı polisler ama şans da olabilir. İş vizesi dediğiniz multi değil mi?
0
Kahvedesu
(24.03.23)
İş vizesinde size niye geldiniz diye sorarlar ve vize tipine uygun cevap beklerler. Şirketten garanti yazısı olması gerekir (Guarantee Letter). Ben denizcilik sektöründeyim, "ok to board" yazısı da taşıyorum yanımda.

Turistik gezi yapacaksanız da sıkıntı yaşamamak için guarantee letter ve mantıklı bir gerekçenizin olması iyi olur. Dönüş bileti olması da iyi olur.

Atina'da bana sıkıntı çıkarmadılar, çok soru sormadılar ama şans.
0
kimlanbu
(24.03.23)
isveçten iş vizesi aldım ama oraya giriş yapmadan ilk hollandaya turistik amaçlı giriş yaparken reject edildim ve geri gönderildim ta 2016 yılında. şimdi işler çok daha zor. zaten vize kontrolü vs daha buradan uçağa binerken başladığı için, buradan uçağa bile almayabilirler.
bu arada vizem 1 yıllık ve multiydi.
0
sirkelimon
(25.03.23)
(8)

Ramazan bayramında deniz güneş tatili

condom kurşunu
Yapılır mı ya 20 nisanda donar mıyız?
Yapılır mı ya 20 nisanda donar mıyız?
0
condom kurşunu
(24.03.23)
bence donar.
0
sanal uyku
(24.03.23)
donar.
0
candide
(24.03.23)
yatayım güneşleneyim, denize girip yaz gibi takılayım diyemezsiniz.

ama ege veya güneydeki sıcak bir tatil beldesinde denize girilir. yaz gibi şezlongda keyif yapılmaz, ama denize girdim diyecek kadar yüzersiniz. çok da üşütmez abartmayın.
0
kibritsuyu
(24.03.23)
mevsimler de baya kaydığı için artık temmuzdan önce deniz zevk vermez pek üşütür.
0
joooper
(24.03.23)
nereye gideceğine bağlı. mısıra gidin mesela bronzlaşıp dönersiniz :)
0
roket adam
(24.03.23)
Bodruma gitsek diyoruz hanımla ev var boşta. Denize girsek biraz, bi tık renk alsak kafi yani maksat hava değişimi.
0
🌸condom kurşunu
(24.03.23)
bodrumda mümkün değil, ege haziranda bile ısınmıyor.
0
benaslinda
(24.03.23)
Arkadasim gecen hafta bodrumda denize girdi. O zamanki hava durumuna bakin, biraz sans isi. Uzun uzun deniz keyfi yapilmaz belki ama bir gir cik belki olur.
0
mor oje
(25.03.23)
(1)

Ahmet davutoglu nerede?

wilhelmwasmuss
Malum son günlerde meral aksener, kilicdaroglu, ali Babacan her gün bir yerde röportaj veriyor surda burda yayınlara çıkıyor. Gültekin uysal in ortalarda görünmemesini anlıyorum bir etkisi filan yok. Saadetinde zaten oy vereni belli ayrıca tanıtıma gerek yok. Ama bu davutoglunun hiç bir yerde çıkmam
Malum son günlerde meral aksener, kilicdaroglu, ali Babacan her gün bir yerde röportaj veriyor surda burda yayınlara çıkıyor. Gültekin uysal in ortalarda görünmemesini anlıyorum bir etkisi filan yok. Saadetinde zaten oy vereni belli ayrıca tanıtıma gerek yok. Ama bu davutoglunun hiç bir yerde çıkmaması garip değil mi veya ben mi görmüyorum. Sonuçta yeni kurulmuş bir parti. Ali Babacan göz onundeyken bu adam niye hiç bir yerde çıkmıyor, sebebi ne olabilir?
0
wilhelmwasmuss
(23.03.23)
Benim bir tanıdık bunların partisinde yönetimde. Instagram dan ara ara görüyorum, geziyorlar. Anlatıyorlar, her gün bir yerde toplantıdalar. Yani siz görmüyorsunuz
0
etna
(24.03.23)
(6)

Trafik cezası?

coder85
Yanlış park etmeden trafik cezası gelmiş. 436 lira. Sanırım yeni bir yasa çıkmış 2000 altı trafik cezaları siliniyormuş. Duyan var mı doğru mu bu?
Yanlış park etmeden trafik cezası gelmiş. 436 lira. Sanırım yeni bir yasa çıkmış 2000 altı trafik cezaları siliniyormuş. Duyan var mı doğru mu bu?
0
coder85
(23.03.23)
Geçmiş yıllar için o. Yeni cezaları kapsamıyor.
0
primetime
(23.03.23)
eski cezalar için o. 15 gün içinde ödersen indirimden yararlanırsın.
0
false pretension
(23.03.23)
O yasa çıktı mı burada. Resmi gazetede yayımlanmamıştı.
0
kaiserr76
(23.03.23)
çıktı yasa ama borcun vadesi 31 aralık 2022 olması lazım en son.
0
jelly bear
(24.03.23)
1.1.2023 ve sonrası cezaları kapsamıyor. Öncesi içinse, 31.12.2022'ye kadar tahakkuk etmiş tüm cezaların, tüm vergi dairelerindeki toplamının 2000 liranın altında olması gerekiyor. Yoksa sadece yapılandırmaya tabi oluyor, silinmiyor.

GİB'e girince hepsini gösteriyor zaten, örnek ödeme planlarıyla birlikte (peşin, 12-48 ay vadeli seçenekler).
0
mada
(24.03.23)
Konuyla alakalı olarak yasa çıktı ve e devletten baktığımda 2017'den kalma hız cezam silinmiş. (250tl civarı ana para ve 600-700tl faizi vardı)
0
kimlanbu
(24.03.23)
(4)

Bu çocuk kim?

bi sey dicem
video'nun başındaki çocuk kim?https://www.youtube.com/watch?v=zST4k9qBEmc
video'nun başındaki çocuk kim?

www.youtube.com
0
bi sey dicem
(23.03.23)
Webster'mı?

www.youtube.com
0
Mirket
(23.03.23)
o gerçekten teşekkürler, şimdi napıyo acaba diye bakıcaktım da hiç değişmemiş oha www.instagram.com
0
🌸bi sey dicem
(23.03.23)
@bi sey dicem

eleman dwarf, 50 yasini gecmis aslinda..
0
cooperr
(24.03.23)
webster çocuk değil, cüce. lakin ilgili tv şovu yayınlanırken oynadığı yaşta bir çocuk olmasa da yine de 14-15 yaşlarında bi çocuktu.
0
kibritsuyu
(24.03.23)
(2)

Trendyol Ödeme Güncellemesi Nasıl Oluyor

melonsucker
Selam trendyol markette birkaç saat önce 170 tl tutarında kredi kartımdan ödeme yaptım ancak bana teslim edildikten sonra 194 tl olarak ödemenin alındığına dair bir mail geldi. Kredi kartımı kontrol ettiğimdeyse henüz bir kesinti görünmüyor. 24 tl benden nasıl kesilecek bu durumda?
Selam trendyol markette birkaç saat önce 170 tl tutarında kredi kartımdan ödeme yaptım ancak bana teslim edildikten sonra 194 tl olarak ödemenin alındığına dair bir mail geldi. Kredi kartımı kontrol ettiğimdeyse henüz bir kesinti görünmüyor. 24 tl benden nasıl kesilecek bu durumda?
0
melonsucker
(23.03.23)
Ön provizyon almışlar karttan. Bekleyen provizyonda çıktığında 194TL olarak görürsünüz.
0
inheritance
(23.03.23)
Mobildeki tüm kısımlara baktım hiçbir yerde öyle bir şey gözükmüyor ama benden para almamaları da aklıma yatmıyor daha önce de böyle olmuştu 1-2 gün daha bekleyip yazarım.
0
🌸melonsucker
(23.03.23)
(2)

Dask i depremde evimiz yıkılırsa yenisini yapsin diye vermiyor muyuz?

sonhakan
Maras depreminde evi yikilanlari dask karşılamıyor mu?
Maras depreminde evi yikilanlari dask karşılamıyor mu?
0
sonhakan
(23.03.23)
aslında öyle olması lazım ama iş öyle değil.
eğer ev yıkılırsa metre kare başı 3016 lira ödeme yapıyor. maks 640bin ödeme yapıyor.
al bu parayı evini yap diyor.
ama günümüzde metre kare maliyetleri kiptaş ve tokide bile 15 bin civarı.
üstünü tamamlamak içinde deprem de içeren ev sigortası yapmak lazım. o bile günümüz ücretlerinde yeterli olmuyor.
0
astronom bey
(23.03.23)
Dask'ın mantığında bir yanlışlık var.

Şöyle ki, Sosyal Devletlerde bir bölgede bir doğal afet oluşması durumunda, O bölge, doğal afet bölgesi ilan edilirse Devlet vatandaşının kaybını zaten telafi etmek zorunda.

Yani DASK yaptırdıysan al paranı yaptır evini, yaptırmadıysan iç soğuk suyunu, Bana ne diyemez.
0
Mirket
(23.03.23)
(2)

Hangi arsa tiplerine konut amaçlı 2 katlı yapı inşa edilebilir?

twelfth
https://i.ibb.co/zGZw9R1/Screenshot-2023-03-23-at-12-05-10.pnghttps://i.ibb.co/s1kmynN/Screenshot-2023-03-23-at-12-05-21.pnghttps://i.ibb.co/7kypvBn/Screenshot-2023-03-23-at-12-05-28.png
0
twelfth
(23.03.23)
İçinde konut geçenler
Villa (böyle bir seçeneğin olması komik geldi bana, o da konut neticede)
Bir de hatırladığım kadarıyla tarla vasfındaki yerlere belli sınırlar içinde bir şey yapılabiliyor, diyelim yüzde 5ini geçmeyecek şekilde gibi, ama hatırlamıyorum neydi kanun.

Öte yandan genel kanunlar var da asıl önemli olan ilçe belediyesi plan notlarına ne yazmış, onlara bakmak lazım.
0
senolll
(24.03.23)
Konut ve villa imarı, ikisinden biri sizin için yeterli.

Şöyle anlatayım; 500 m2 bir arsa var ve sadece villa imarlı diyelim. Bu arsaya 6,5 metre yüksekliğini geçmeden müstakil bir ev yapabilirsiniz, taban büyüklüğü imar izni ile alakalı.

Ama konut imarlı bir arsa var diyelim; bunda da 4 kat yükseklik izni ve imarına göre taban kurulumu var diyelim.

4 kata kadar konut izni var diye 4 kat yapmak zorunda değilsiniz, buraya da 6,5 metre bir villa yapabilirsiniz.

Yani konut imarı olan arsa villa imarını da kapsıyor, ama villa imarı olan arsa konut imarını kapsamıyor.

Bir de @senolll'un dediği gibi, belirli bir büyüklükteki tarlalarda küçük bir ev apımına izin veriliyor. Büyüklüğü ben de hatırlamıyorum ama atıyorum 5 dönümden büyük olmak şartıyla en fazla 200 m2 gibi kurallar oluyor.

En doğrusu, doğrudan ilgili belediyeden imar durumu sorgulamaktır. İnternetten alınan E belediye bilgileri bile yanıltır.
0
John Bloor
(24.03.23)
(5)

Kiracı fatura sorunu?

fikox
Satın aldığım konutta kiracı vardı. Faturalar kendi üzerine ve evi boşaltacak. Faturaları ödemeden çıkarsa ben elektriği,suyu sorunsuzca kendi üzerime alabilir miyim? Sonuçta sözleşmeler onun adına.
Satın aldığım konutta kiracı vardı. Faturalar kendi üzerine ve evi boşaltacak. Faturaları ödemeden çıkarsa ben elektriği,suyu sorunsuzca kendi üzerime alabilir miyim? Sonuçta sözleşmeler onun adına.
0
fikox
(23.03.23)
siz tapu ile gidip faturaları üzerinize alırsınız. borcunu ödemiş ödememiş o kiracı ile firmalar arasındaki mesele.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(23.03.23)
Aynı durumu yaşadım. Ödemek zorunda bırakılıyorsunuz üzerinize almak için böyle saçmalık görmedim.
edit: tek saf benmişim.
0
Kahvedesu
(23.03.23)
5-6 yıl önce başıma geldi, sorunsuz şekilde üzerime aldım her şeyi.
Sadece su aboneliğini üzerime alırken sorun oldu. Eski ev sahibi su parasını ödemeyi unutmuş, 2 bin lira su borcu vardı.

İSKİ'nin bir genel müdürlüğüne tapumla birlikte gidip "bu evi ben yeni satın aldım, eski sahibi veya kiracı ile bir ilgim yoktur. Borcum yoktur." gibi bir yazı yazmamı istediler. Yazdım, oldu.
0
michael_knight
(23.03.23)
Uyanık bir memur borcu size kilitlemeye çalışabiliyor.

'Beni ilgilendirmez, isterseniz siz eski aboneyi mahkemeye verin, isterseniz ben aboneliğimi başlatmıyorlar diye sizi mahkemeye vereyim.' derseniz sorun anında çözülüyor.

Yaşadım. Oradan biliyorum.
0
Mirket
(23.03.23)
eski aboneyle senin alakan yok. şirket gitsin mahkemeye versin, sen ödemek vs zorunda değilsin. hatta apartman aidatında bile böyle, eski kiracının borcunu öde diye dayatan site yönetimleri var tamamen saçma bir düzen ve yanlış
0
roket adam
(23.03.23)
(1)

Sim kart değişikliği Whatsapp bildirimi

emir135
Selamlar, telefon numaramı değiştireceğim. Yeni numaramı kimsenin bilmesini istemiyorum fakat hatırladıgım kadarıyla whatsapp vb uygulamalar numara değişikliğini bildiriyor. Iphonelarda nasıl yapabilirim yada her uygulama için tek tek mi adım atmam gerekiyor? Ayrıca aklıma gelmişken şunu da açıklaya
Selamlar, telefon numaramı değiştireceğim. Yeni numaramı kimsenin bilmesini istemiyorum fakat hatırladıgım kadarıyla whatsapp vb uygulamalar numara değişikliğini bildiriyor. Iphonelarda nasıl yapabilirim yada her uygulama için tek tek mi adım atmam gerekiyor? Ayrıca aklıma gelmişken şunu da açıklayayım Telegram indirdim ve rehbere erişm kapalı olmasına rağmen engellediklerim bana ulaşabiliyor.
0
emir135
(23.03.23)
whatsapp'ta siz degistirmediginiz surece degismiyor numara, ayarlardan girip numarami degistir derseniz gidiyor o bildirim (ki onu bile ayarlayabiliyorsunuz kim gorsun kim gormesin diye)

yani halihazirda olan whatsappi kullanmaya devam edebilirsiniz. diger uygulamalari bilmiyorum.
faq.whatsapp.com
0
supergirl
(25.03.23)
(1)

iett uygulaması?

dr doofenshmirtz
Arkadaşlar eskiden bu iett’nin otobüsün durağa geliş saatini doğru gösteren bir uygulaması yok muydu? Moovit, google maps dakik değil, mobiiett hiç dakik değil hatta alakası yok. Hangi uygulamayı kullanıyorsunuz? 5 dk sonra gelecek dediği otobüs için 40 dk bekledim.
Arkadaşlar eskiden bu iett’nin otobüsün durağa geliş saatini doğru gösteren bir uygulaması yok muydu?
Moovit, google maps dakik değil, mobiiett hiç dakik değil hatta alakası yok. Hangi uygulamayı kullanıyorsunuz? 5 dk sonra gelecek dediği otobüs için 40 dk bekledim.
0
dr doofenshmirtz
(23.03.23)
Mobil iettden otobüse bakacaksın. Otobüsün anlık olduğu yer oluyor. Mavi ya da kırmızı şekilde. O otobüse tıklayınca önündeki duraklara bakarak hesaplayabiliyorsun geleceği süreyi.
0
westblack
(23.03.23)
(2)

erkek ayakkabı

oberon
şu modelden kullanan memnun mu?https://i.hizliresim.com/4mn7jxa.jpgcamper beetle.
şu modelden kullanan memnun mu?


i.hizliresim.com

camper beetle.
0
oberon
(23.03.23)
pelotas kullanmıştım. sıradan bir ayakkabı.
0
yanlishayvan
(23.03.23)
şık, tabanı orta sert
soğuk havada giymye uygun
0
bir soru sorcam
(24.03.23)
(2)

Yeni tc kimlik - eski foto

vizivozo
biraz eski bir foto versem kabul ederler mi?yensini çektiresim yok.
biraz eski bir foto versem kabul ederler mi?
yensini çektiresim yok.
0
vizivozo
(23.03.23)
6 aydan eski durmuyorsa bakınca, sıkıntı yok. Biometric di mi?
0
John Bloor
(23.03.23)
ehliyet ve pasaportta olan bir fotoğrafsa tespit ederler, değilse anlayamazlar. (tipin aşırı değişmediği sürece)
0
nhk ni youkosu
(23.03.23)
(7)

şu tv alınır mı?

rahmi pinkfloydoglu
linki aşağıya bıraktım 20-25 bin tl arası, olabildiğinde büyük tv bunu buldum. sizce alınır mı?https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_ph%C4%B1l%C4%B1ps-70pus8007-70-in%C3%A7-177-ekran-uydu-al%C4%B1c%C4%B1l%C4%B1-android-smart-3-tarafl%C4%B1-ambilight-4k-ultra-hd-led-tv-1223755.html
linki aşağıya bıraktım 20-25 bin tl arası, olabildiğinde büyük tv bunu buldum. sizce alınır mı?

www.mediamarkt.com.tr
0
rahmi pinkfloydoglu
(23.03.23)
ambilight için değer ama philips tvlerin rengi samsung&lg kadar güzel değil belirteyim.
0
televole2
(23.03.23)
kardeşimin evinde aynı markadan var böyle yanlardan ışık falan çıkıyor. sanırım bu kadar büyük değil bir kaç tık daha küçüğü.

ben philips tv'nin görüntü kalitesini beğeniyorum ama arayüzü ve smart platformunu pek beğenmiyorum. bana göre bir lg değil. ama elbette bu kişisel bir tercih. sipariş vermeden bir teknoloji mağazasında deneyimleyin derim.
şu yanlardan ışık çıkması vs bana göre gereksiz mesela çok bana hitap eden veya kullanışlı bir şey değil gibi geldi bana. tabi renkler zevkler meselesi.
0
debian
(23.03.23)
bende aynısının bir alt modeli var, gayet memnunum.

bu fiyata bu ekran boyutu ve bu kadar özellik gayet güzel.

sistem olarak azıcık hantal ama sorun etmiyorum.

bu arada philipslerde panelden veya soketlerden servislik olma durumu da bir tık yüksek ama bir sorun olursa genelde 2 senede kendini belli ediyor onu da servisten hallediyorlar.

bunu da tek tük forumlarda duydum bir de amcamın başına geldi. panel ışığı sönmüş. servisten ücretsiz hallettiler eve kadar gelip aldılar yapıp geri getirdiler.

ben yıllardır philips in ilk adnroid tv sini kullanıyorum bir sorun yok.

70inc liği de neredeyse 1 senedir kullanıyorum, bunda da bir sorun yaşamadım. Benim başıma gelmedi yani.
0
ananiyimioguz
(23.03.23)
illa alacaksanız Vatan'da kampanya varmış; 21.674,15 TL diyor.
0
late viper
(23.03.23)
alınır. nayz.
0
yanlishayvan
(23.03.23)
Tv'de büyüklük bir noktadan sonra kötü oluyor. Yani büyüklük ilk bakilmasi gereken şey değil.
Bu kadar büyük tvye ihtiyaciniz olup olmadığını hesapladiktan sonra (bunun hesabi var evet) gerek yoksa bu bütçeye daha kaliteli ama daha küçük TV alırım.

Misal bende 55 inç var baya yetiyor. Ama 5 metreden bakacaksaniz yetmez.
0
logisticsmanager
(23.03.23)
@late viper Vatan'dan aldım bir tane. kampanya halen hem mediamarkt'ta hem de Vatan'da devam ediyor.
0
🌸rahmi pinkfloydoglu
(24.03.23)
(1)

Şu an 0,küsür konut kredileri haricinde kredi verilmiyor mu

condom kurşunu
Yani 0 küsür faizli kredilerin de şartları götüm gibi olduğu için onu da kimse almıyordur. Bunu dışında kalan mesela devlet bankalarının 1.34-1.44 faizli kredileri var sitelerinde yayınladıkları. Bunları kullandırmıyorlar mı acaba?
Yani 0 küsür faizli kredilerin de şartları götüm gibi olduğu için onu da kimse almıyordur. Bunu dışında kalan mesela devlet bankalarının 1.34-1.44 faizli kredileri var sitelerinde yayınladıkları. Bunları kullandırmıyorlar mı acaba?
0
condom kurşunu
(23.03.23)
Son sorduğumda azami 200.000 veriyoruz demişlerdi.

Ayrıca bu denli argo kullanımına karşıyım.
0
Mirket
(23.03.23)

Turnitin Raporu ve Enstitünün Yasa İhlali

hadi ya la
Yüksek lisans tezimi sunma sürecinde yaşadığım problemlerle ilgili olarak, enstitünün mevzuat dışı işlem yapması sonucunda bir problem yaşıyorum. Tüm kılavuz ve gerekliliklere uygun bir şekilde tezimi yazmama rağmen, Turnitin raporu beklediğimden daha yüksek bir benzerlik oranı gösterdi. Aslında, me
Yüksek lisans tezimi sunma sürecinde yaşadığım problemlerle ilgili olarak, enstitünün mevzuat dışı işlem yapması sonucunda bir problem yaşıyorum. Tüm kılavuz ve gerekliliklere uygun bir şekilde tezimi yazmama rağmen, Turnitin raporu beklediğimden daha yüksek bir benzerlik oranı gösterdi. Aslında, mevzuatta belirtilen kriterlere göre bir rapor alınırsa, benzerlik oranım yüksek olmayacaktı. Ancak burada bir sorun başlıyor.

* İlginç bir şekilde, "Figure 1" gibi yan yana iki kelime bile benzerlik içinde yer alıyor.
* Tırnak alıntılanan metinler benzerlik içinde yer alıyor.
* Tek kelimeler bile benzerlik içinde yer alıyor. Örneğin, yalnızca "the" ifadesi bile çok sayıda ve hepsi benzerlik olarak gösteriliyor.

== Enstitünün intihal raporu uygulama esasları şu şekilde ==

(4) İntihal programına yüklenen dosyanın raporlanmasında aşağıdaki filtreleme seçenekleri uygulanır: Önsöz/Beyanname/Tez onay sayfası/İçindekiler/Kısaltmalar/Ekler/Kaynakça ve Özgeçmiş hariç, beş kelimeden daha az örtüşme içeren metin kısımları hariç olarak filtreleme yapılır.

(3) Alınan rapordaki benzerlik oranı tüm tezde kaynakça dâhil %30’u, kaynakça hariç %20’yi geçmemelidir.

Yani Önsöz, Beyanname, Tez onay sayfası, İçindekiler, Kısaltmalar, Ekler, Kaynakça ve Özgeçmiş dahil edilmeyecek. Ayrıca kaynakça dahil ve kaynakça hariç olmak üzere iki ayrı rapor alınacak, yukarıdaki yüzdeleri geçmiyorsa sorun olmuyor.

Enstitüden bir arkadaşım bana yaşadıkları bu problemleri ifade etti:

“Tezi bütünüyle sokuyorsun, hiçbir kısmı hariç tutamıyorsun maalesef. Ben o uygulama esaslarını enstitü müdür yardımcısına mail olarak da gönderdim, ama tez teslim birimi reddetti. Tekrar Turnitin raporu aldım tüm tezi dahil ederek, hiçbir şeyi hariç tutamuyorsun yani. Yönetmeliği umursamıyorlar maalesef. Ben yetkili kişilerin önüne mevzuatı koyduğum halde kabul etmediler, sen ettirebiliyorsan bilemem tabii. Bizim üniversitenin bu işleri meşhurmuş zaten. Tez jürisindeki profesör hoca bile bu konudan yakındı. Ben bu yüzden çok uğraştım.”

Sonuç olarak tezimin benzerlik raporunu mevzuatta belirtildiği gibi alıp ilettiğimde kabul etmeyecekler.
Kapak sayfası, 5'ten beş kelimeden daha az örtüşme içeren metin kısımları DAHİL, kaynakça ve diğer her şeyi dahil etmemizi istiyorlar.

Bu duyuru bile muhtemelen benzerlik yüzdesini aşıyor.

Ben ne yapayım?
0
hadi ya la
(23.03.23)
(3)

Matematik Sorusu (Çıkmış Soru)

metematik
2021 Üniversite Sınavında çıkmış ve internette açıklayıcı bir çözümü yok. https://www.hizliresim.com/ofikdfe
2021 Üniversite Sınavında çıkmış ve internette açıklayıcı bir çözümü yok.

www.hizliresim.com
0
metematik
(23.03.23)
gule gule
(23.03.23)
İnternette çok sayıda çözümü var.
0
pro9it9is9
(23.03.23)
0
franz kafka
(23.03.23)
(9)

Hangi magnezyum?

mikahakkinen
bir süredir eve gittiğimde yorgun hissediyordum. doktor d vitamini ve magnezyum takviye yazdı. yorgunluğum geçti. doktor magnezic yazdı. magnezyumun bir sürü formatı var. sitrat malat vb. magnezyum formatları var.yorgunluk için hangi magnezyum formunu alayım?
bir süredir eve gittiğimde yorgun hissediyordum. doktor d vitamini ve magnezyum takviye yazdı. yorgunluğum geçti. doktor magnezic yazdı. magnezyumun bir sürü formatı var. sitrat malat vb. magnezyum formatları var.

yorgunluk için hangi magnezyum formunu alayım?
0
mikahakkinen
(23.03.23)
newday magnesium complex
0
alperz
(23.03.23)
bana doktor icinde malat yoksa bir ise yaramiyor dedi en son..
malati bol olan bir tane complex verdi.
0
cooperr
(23.03.23)
kimyasal formda almayın, berrak'ın kapari turşusu alın ve günde bir yemek kaşığı ağzınıza atın.
0
egmardernagon
(23.03.23)
egmardernagon bir şey soracağım hocam. Şimdi bir insanın günlük ortalama 200-250mg magnezyum ihtiyacı var, Berrak'ın kapari turşunun 100 gramında sanırım 50-60mg magnezyum vardır, bir de besinlerden gelen magnezyumun ortalama %50'si sindirilip kullanılabiliyor dersek benim 250mg magnezyum için kaç kavanoz Berrak'ın kapari turşusundan yemem gerekir? Teşekkür ederim şimdiden.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(23.03.23)
Magnimore plus iyi bence. Uykuma pozitif etki ediyor, hissediyorum.

Ayrica kaleci sacli forvet +1
0
johndoe001
(23.03.23)
ben aktardan yağını alıp sürüyordum hatta bunu evde de yapıyorlar ama magnezyum gevreği bulman lazım. antik mineral magnezyum yağı diye satılıyor. zaman zaman sürerim. büyük aktarlarda oluyor.
0
sanemz
(23.03.23)
buldum markasini:

www.bikalite.com
0
cooperr
(23.03.23)
hapı ishal yapıyor yalnız o nedenle ben yağını kullanıyordum.
0
sanemz
(23.03.23)
Cooper +1, bana da doktorum aynı şeyi söyledi. Aynı markayı kullanıyorum.
0
irene
(23.03.23)
(1)

THY mühendis ilanı

dissendium
Merhabalar. THY mühendis ilanı görmüyorum uzun süredir. Büyük şirketlerin ilanı oluyor hep. Bu durumun nedeni nedir? Kimse istifa etmiyor mu? Sağ olun.
Merhabalar. THY mühendis ilanı görmüyorum uzun süredir. Büyük şirketlerin ilanı oluyor hep. Bu durumun nedeni nedir? Kimse istifa etmiyor mu? Sağ olun.
0
dissendium
(23.03.23)
orada genellıkle aday havuzunu doldurmak ıcın o ılanları açıyorlar .çok iyi biri başvurursa mülakata çağırıyorlar .dostlar alışverişte görsün hesabı .
0
osmanyilmaz8916
(24.03.23)
(3)

Nesne tabanlı Javada vektör kullanımı ile ilgili bir soru

huzurlarinizda huzursuzluk
Selam arkadaşlar,Vektör kullanımına hakim değilim, kullanmaya çalışıyorum.Diyelim ki Person classımız var, buraya isim bilgisi gönderelim constructor aracılığı ile mainden.main methodunda Person icin nesnemizi olusturduk, bu personları vektörde tutmak istiyoruz. Nesne tanımlandıgında vectore atalım
Selam arkadaşlar,

Vektör kullanımına hakim değilim, kullanmaya çalışıyorum.

Diyelim ki Person classımız var, buraya isim bilgisi gönderelim constructor aracılığı ile mainden.

main methodunda Person icin nesnemizi olusturduk, bu personları vektörde tutmak istiyoruz. Nesne tanımlandıgında vectore atalım add fonksiyonu ile.

vector un mesela ilk indeksindeki Person ı basmak istediğimde Person@2a84aee7 diye basıyor, object olarak basıyor sanırım.

Bunu aşamadım. Kodlar şöyle olsun;

public class Person{

int isim;
//constructor
...

}

public static void main..{
Person person = new Person("Ahmet");
Vector<Person> holdPerson= new Vector<Person>();

holdPerson.add(person);

System.out.println(holdPerson.get(0));

}

Ekran çıktısı ; Person@2a84aee7

Ekranda Ahmet yazsın, netten falan da baktım da yapamadım, nası yapalım?
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(23.03.23)
getlediğiniz şey Person objesi, ayrı bir getter yazarak istediğiniz özelliğini çekebilirsiniz.
0
gule gule
(23.03.23)
Person class içine toString metodu yazın.
0
nuisance
(23.03.23)
@nuisance evet buymuş derdimiz, teşekkür ederim :)
0
🌸huzurlarinizda huzursuzluk
(23.03.23)
(2)

amazon prime

oberon
amazon prime'ı türkiye'de kullanıyorum.Amazon ABD'den bir ürün alsam ve New York'taki arkadaşımın adresine yollatsam ücretsiz kargodan yararlanabiliyo muyum?
amazon prime'ı türkiye'de kullanıyorum.

Amazon ABD'den bir ürün alsam ve New York'taki arkadaşımın adresine yollatsam ücretsiz kargodan yararlanabiliyo muyum?
0
oberon
(23.03.23)
hayir. benim prime da turkiye'den. hollanda'dayim, bedava kargo icin kullanamiyorum. ama primevideo iceriklerini izleyebiliyorum.
0
lemmiwinks
(23.03.23)
eğer daha önce hiç kullanmadıysan 7 gün ücretsiz prime oluyordu, ben bir kere öyle almıştım. (ABD Prime'a üye olup ürünü satın alıp 7 gün dolmadan kapatırsın)
0
nhk ni youkosu
(23.03.23)
(4)

Veraset İlamı Aslı

Elimde Kadıköy 1. Sulh Mahkemesi'nden 98 yılında alınmış bir mirasçılık belgesinin fotokopisi var, mirasçılara tapu intikali yapılabilmesi için belgenin aslının gerektiğini öğrendim. Mahkemeden belgenin aslını talep edebileceğimi söylediler, bu noktada iki sorum var.Kadıköy 1. sulh mahkemesi Kartal'
Elimde Kadıköy 1. Sulh Mahkemesi'nden 98 yılında alınmış bir mirasçılık belgesinin fotokopisi var, mirasçılara tapu intikali yapılabilmesi için belgenin aslının gerektiğini öğrendim. Mahkemeden belgenin aslını talep edebileceğimi söylediler, bu noktada iki sorum var.

Kadıköy 1. sulh mahkemesi Kartal'da mı ve belgenin aslını alabilmek için nelere ihtiyacım var, anladığım kadarıyla yeniden dava vs açmak gerekmeyecek, sadece kimlikle gitmek yeterli mi ve mirasçılardan biri bu işlemi tek başına yapabilir mi?

Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler.
0
(23.03.23)
Kartal adliyesine gittiginiz zaman Kadıköy 1.shmnin hangi Anadolu shm ye devroldugunu öğrenin danışmadan. Sonra mahkemeyi bulun, dosya arsivdedir ama muhtemelen imha olmuştur. Eğer dijital ortama tarandiysa fotokopiyi mahkeme kaleminde aslı gibidir yaptırıp kullanabilirsiniz. Yoksa yeniden veraset ilamı çıkaracaksınız, tek bir mirasçı yapabilir. Ölüm eski olduğu için noterden olmaz gene sulh hukuktan.
0
sanguine
(23.03.23)
ESKİ MAHKEMELER YENİ MAHKEMELER YERİ
Kadıköy 1. Aile Mah. İstanbul Anadolu 5. Aile Mah. B3-054
Kadıköy 1. Asliye Hukuk Mah. İstanbul Anadolu 8. Asliye Hukuk Mah. A1-114
Kadıköy 1. Asliye Ticaret Mah.(1/3) İstanbul Anadolu 1. Asliye Ticaret Mah. A3-064
Kadıköy 1. Asliye Ticaret Mah.(1/3) İstanbul Anadolu 7. Asliye Ticaret Mah. A3-071
Kadıköy 1. Asliye Ticaret Mah.(1/3) İstanbul Anadolu 6. Asliye Ticaret Mah. A3-076
Kadıköy 1. İcra Mah. İstanbul Anadolu 6. İcra Mah. A3.AZ
Kadıköy 1. İş Mah.(1/2) İstanbul Anadolu 14. İş Mah. A1-029
Kadıköy 1. İş Mah.(1/2) İstanbul Anadolu 14. İş Mah. A1-029
Kadıköy 1. İş Mah.(1/2) İstanbul Anadolu 3. İş Mah. A1-046
Kadıköy 1. İş Mah.(1/2) İstanbul Anadolu 3. İş Mah. A1-046
Kadıköy 1. Sulh Ceza Mah.(1/2) İstanbul Anadolu 8. Sulh Ceza Mah. B2-107
Kadıköy 1. Sulh Ceza Mah.(1/2) İstanbul Anadolu 33. Sulh Ceza Mah. B1-144
Kadıköy 1. Sulh Hukuk Mah. İstanbul Anadolu 9. Sulh Hukuk Mah. AZ-111

mirasçılardan biri tek başına yapabilir.
0
deepex
(23.03.23)
valla ben tek başıma gittim, kalemde, orjinaline bakmadan, karar aslı gibidir diye mühür + imza atıp yolladılar.
tapu da itiraz etmedi.
0
vizivozo
(23.03.23)
@10551037 ayrıntılı cevap için çok teşekkür ederim, buradaki cevaplara da dayanarak 16.00 gibi mesai bitimine kadar işimi bitirebilme umuduyla adliyeye gittim, hiç sorunsuz halloldu, ön bürodaki çalışan 'suret harcı da kesilemez' gibi bir cümle kurararak beni mahkeme kalemine yönlendirdi, mahkeme kaleminde bir dosya getirildi, arşiv mi bahsettiğiniz karar kartonu mu bilemiyorum, hemen verdiler istediğim belgeyi, perşembe olması hiç sorun oluşturmadı, kaleme girişimde de problem yoktu ön büroda imzalı bir kağıt verdiler, güvenliğe kağıdı gösterip içeri girdim.

Bu arada bu tapu işlemleri için son günlerde pek çok devlet dairesinde bulundum, hiç bir yerde kimlik sormuyolar, yani sadece kimlikle gitmek yeterli mi emin olamazken kimliksiz bile gidebilirmişim, bu durum bana çok ilginç geldi.
0
🌸
(24.03.23)
(2)

Yaz saati uygulaması

tchuck
avrupa yaz saatine girince, şuan 2 saat olan saat farkı 1'e mi düşecek 3'e mi çıkacak acaba?
avrupa yaz saatine girince, şuan 2 saat olan saat farkı 1'e mi düşecek 3'e mi çıkacak acaba?
0
tchuck
(23.03.23)
1e düşecek.
0
matilda
(23.03.23)
1e dusecek. +1
0
buenosdias
(23.03.23)
(7)

Container neden konteynır değil de 'kontey-ner' şeklinde okunuyor?

tantavizisyon
bir sebebi var mı? spikerler de böyle okumaya başladı.2013 yıllarında malum operasyonda tape için teyp yerine ta-pe demek gibi oldu.
bir sebebi var mı? spikerler de böyle okumaya başladı.

2013 yıllarında malum operasyonda tape için teyp yerine ta-pe demek gibi oldu.
0
tantavizisyon
(23.03.23)
Kontey-ner şeklinde okuduğunda kelime Türkçeleşiyor. Sukıtır da Skuter oldu mesela aynı şekilde.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(23.03.23)
kaleci+1

tape diye türkçe bir kelime yok hocam ikisi farklı şeyler. konteyner direkt türkçe bir kelime, container'ın okunuşu değil yani spikerlerin yaptığı. tape'i ta-pe diye okumaya zaten denecek bir şey yok.
0
gule gule
(23.03.23)
2013 yılındakilere ta-pe diyorduk çünkü oradaki tape ingilizcedeki kaset/kayıt değil fransızcadaki taper fiilinden türkçedeki yayıncılık gazetecilik jargonuna geçmiş ve o olaylardan çok önceden beri o şekilde kullanılıyordu

konteyner de inşaat sektöründe bu şekilde kullanılıyor ingilizce telafuz ettiğimiz gibi değil
0
freebird5406_2
(23.03.23)
Ben konteynır diye telaffuz ediyorum hep ama yazarken konteyner diye yazdığımı farkettim.

Teyp ve tape ayrımını da şöyle diyebilir miyiz.
Eski zaman icatlarından kasetçaların halk dilinde adı teyp idi. Teyp denince herkesin aklına o cihaz gelir. Ses kaydı gelmez diye tape kelimesi icat edilmiş olmalı.

Google bile teyp deyince cihaz anlıyor.

www.google.com
0
Mirket
(23.03.23)
Cunku tape ve teyp farkli seyler? Siz ilk defa duyup kendinizce anlam cikarinca anlami o olmuyor dogal olarak.
0
bumpbump
(23.03.23)
bumpbump

degil hocam, ingilizcedeki mahkeme kayıtlarına da recording ya da teyp (tape) deniyor. ama fransızcadan alınmış maalesef. yoksa o cihaza halkın teyp demesi konumuzla alakasız elbette.
0
🌸tantavizisyon
(23.03.23)
tape ile teyp farklı şeyler değil. aynı şey. bildiğimiz, üzerine kayıt yapılan bant. aynı kelime ad aktarmasıyla "kayıt" için de kullanılıyor. ama kelime o dönemde "tape" diye yayıldı ve insanlar da "niye teyp denmiyor, tape deniyor" diye sorduğu için "aynı şey değil, o aslında taper'den geliyor, typeé'den geliyor" diye bahane uydurdular. biz bile hala kayıttan yürütülen, canlı olmayan yayın için "banttan yayın" diyoruz. eskiden görüntü banda kaydedilip oynatıldığı için. şu devirde bant mı kaldı amk hepsi dijital ama olayın adı "banttan". gizli çekilmiş seks görüntüsü olan kişilere ne diyoruz? "seks kasedi varmış!!11" diyoruz. he amk kaset, vhs. tape de o hesap. keşke tape diye kelmmeyi aynen okumak yerine ona da kaset veya bant deselerdi, böyle sıkıntılarımız olmazdı.

soruya gelirsek, konteynır diye okuyunca yabancı kelimeyi türkçe okumuş oluyorsun, konteyner diyince kelimeyi türkçe'ye kazandırmış oluyorsun.

shaker'ı şeykır diye, belnder'ı blendır diye okuyoruz ama bunlar türkçe kelimeler değil.
lakin mixer'ı mikser diye türkçe'ye kazandırmışız.
0
kibritsuyu
(23.03.23)
(4)

Karta nakit avans limiti ne kadardir sizce?

johndoe001
Birini duydum araba almak icin karta 1,36’dan nakit avans cekmis. Araba 1000000 uzerinde.. Boyle bir sey olabilir mi ya? Limiti nedir bunun? Yoksa salliyor mu?
Birini duydum araba almak icin karta 1,36’dan nakit avans cekmis. Araba 1000000 uzerinde.. Boyle bir sey olabilir mi ya? Limiti nedir bunun? Yoksa salliyor mu?
0
johndoe001
(23.03.23)
hepsini çekmemiştir. bir kısmını nakit avans çekmiştir. limiti yok. 5 milyonluk kartın varsa 1 milyonu rahat çekersin. ama 12 ay taksit.
karta/müşteriye göre değişir.

yapıkredide kart limitimin tamamını nakit avans çekebilirken, akbankta %20sini çekebiliyorum. bu de müşteriye bankaya göre değişiyor.
0
jelly bear
(23.03.23)
Ticaret yapan biri için normal, tabi uzun süredir bankalarla haşır neşir olan bir tüccar için normal. 1-2 sene önce başlayan için normal değil.

Sözlükte okuduysan sallayan çok evet, ama doğruluk payı da var. Hangi yıldı hatırlamıyorum ama söylemesi ayıp kredi kartlarımın sadece bir tanesiyle tek çekim yapıp sıfır Yamaha Fazer 8 almıştım gaza gelip :)
0
John Bloor
(23.03.23)
Hepsi değildir, olabilir de. Adamın kart limitine ve ayda ödeyebileceği tutara göre değişir.

Ben de kredi alacağıma kredi kartının limitini artırır 1.36'nın keyfine bakarım dedim. 1 milyon civarı arabanın yaklaşık 5'te birini o şekilde ödemeyi planlıyorum.
0
chicha_v2
(23.03.23)
benim milyon üstü. işbank
limiti yoktur. aziz yıldırım'ın arda turan'ı tek çekim yaparım dediğini hatırlatayım :)
0
gabe h coud
(23.03.23)
(2)

puset ve bebek arabası uyumu

gurur
dostlar selamlar,bebek doğunca 2 farklı kişi puset verdibunlardan teki kraft, diğeri chiccoancak bebek arabamız yok. e-bebek'e gittiğimizde kraft için başka uyumlu bebek arabası olabilir dendi ve bagi neo modeline uydu gerçektenaraba hafif 9 kg ve tek elle kapatılabiliyor ve çift yönlütek sıkıntı 82
dostlar selamlar,

bebek doğunca 2 farklı kişi puset verdi

bunlardan teki kraft, diğeri chicco

ancak bebek arabamız yok. e-bebek'e gittiğimizde kraft için başka uyumlu bebek arabası olabilir dendi ve bagi neo modeline uydu gerçekten

araba hafif 9 kg ve tek elle kapatılabiliyor ve çift yönlü

tek sıkıntı 8200 tele olan fiyatı

bu puseti hangi başka bebek arabası ile kullanabiliriz? nereye sormalı, nasıl yapmalı?

hafif olsun, çift yönlü olsun ve tek elle kapatılabilir olsun istiyorum
0
gurur
(23.03.23)
Puseti çok uzun süre kullanmayacaksınız, kendinden puseti olan bir araba 8200 liradan daha ucuza varsa ben olsam ona yönelirim.
0
John Bloor
(23.03.23)
6 ay sonra puset kullanmayacaksınız zaten. sonraki dönem daha uzun. o yüzden şu an pusete göre seçim yapmanız yanlış olur.
0
elorelia
(23.03.23)

WhatsApp ios->android geçişleri artık sorunsuz mu?

nhk ni youkosu
ios'tan android'e ve tam tersi geçiş artık mümkünmüş peki pratikte sorunsuz oluyor mu her şey?https://faq.whatsapp.com/1295296267926284/2019'a kadar google'da android yedeği var,sonrasında icloud'a ios yedeği var :Dşimdi bir yıllığına falan androide geri dönüp sonra belki geri ios'a dönebilirim. Esk
ios'tan android'e ve tam tersi geçiş artık mümkünmüş peki pratikte sorunsuz oluyor mu her şey?
faq.whatsapp.com

2019'a kadar google'da android yedeği var,
sonrasında icloud'a ios yedeği var :D

şimdi bir yıllığına falan androide geri dönüp sonra belki geri ios'a dönebilirim. Eski geçişte tüm mesajları kaybetmiştim* şimdi sorunsuz kayıpsız geçebiliyorum değil mi? (*aslında şimdi androide geri dönünce o eski yedekleri yükleyebilir tabii :D)
0
nhk ni youkosu
(23.03.23)
(1)

KYK Borçları için yapılandırma/azaltma

yeninesiltupcu
Merhaba Suserler,Bu aralar takip edemedim ama geçen yıl sonundan beri, KYK borçları için yeni bir kanundan bahsediliyordu. Çıktı mı? Uygulamaya geçti mi? Yurtdışında olunca takip edemedim, ama çıkmışsa da süresini kaçırmak istemem.
Merhaba Suserler,

Bu aralar takip edemedim ama geçen yıl sonundan beri, KYK borçları için yeni bir kanundan bahsediliyordu. Çıktı mı? Uygulamaya geçti mi?

Yurtdışında olunca takip edemedim, ama çıkmışsa da süresini kaçırmak istemem.
0
yeninesiltupcu
(23.03.23)
7440 sayılı yapılandırma. ivd.gib.gov.tr üzerinden e-devlet girişi yaparak başvurabilirsiniz.
0
phonex
(07.04.23)
(9)

En düşük Emekli maaşı zammı diğer emeklileri etkilemiyor mu

condom kurşunu
7500e yalın emekli maaşı alanlar nolacak şimdi kimse demiyo onlara da zam yapıyoruz diye ne ayak?
7500e yalın emekli maaşı alanlar nolacak şimdi kimse demiyo onlara da zam yapıyoruz diye ne ayak?
0
condom kurşunu
(23.03.23)
etkilemiyor, diğer emeklilere aynı oranda zam yapılmayacak
0
freebird5406_2
(23.03.23)
Zaten amaç herkesi tek tip yapıp orta sınıfı öldürmek.
Bu şekilde zengin ve geri kalan herkes fakir olarak kalacak.
Ne yazsak gg bunlara.
0
logisticsmanager
(23.03.23)
Uzun vadede,
Devlet az verenden az,
Çok verenden çok alacak ama,
Emekli olduklarında hepsine aynı ödeyecek şeklinde bir anlam da çıkıyor bundan.
0
Mirket
(23.03.23)
öyle bir saçmalık var ki sen en yüksekten öde sgknı sonra bir düzenleme gelsin asgariden ödeyenle aynı maaşı al.
0
astronom bey
(23.03.23)
en düşük emekli maaşı alan insan sayısı artıyor böylece. fazla prim ödeyen haksızlık olmuş oluyor. önce 2 maaş arasında %50 fark varken şimdi o fark sıfıra indi thanks to rte.
0
jelly bear
(23.03.23)
bariz adaletsizlik bu. bizim valide, adet yerini bulsun diye primleri doldurulup emekli olmuştu, şimdi 30 yıl ırgat gibi çalışıp emekli olan adamla hemen hemen aynı maaşı olacak. böyle düzen, adalet olur mu? vallahi artık diyecek bir şey kalmadı. herkes aklını başına devşirsin 2 ay sonra seçim var.

ha 3 kuruşa tamah ediyorsanız, bu aldığınız para ya da daha önemlisi alamadığınız zam onurunuzu zedelemiyorsa basın gene oyu bildiğiniz gibi.
0
brkylmz
(23.03.23)
adamlar herkesi fakirlestiriyor ve kimse de sesini cikarmiyor. inanilmaz bir olay.
0
baldur2
(23.03.23)
mevcut emekli sayısı içerisindeki esas çoğunluk en düşük emekli maaşı alanlarda. dolayısıyla önce onların artırılması aradaki makasın kapanması için elzem. herkesin maaşını aynı oranda artırdığında bir manası olmaz çünkü.
zaten yüksek prim ödeyenler her koşulda daha fazla almaya devam edecek. fark kaldırılmıyor. fark yakınsıyor. siyasetten bağımsız ben bunu olumlu görüyorum. en düşük emekli maaşı asgari ücrete denk olmalı. eğer bu olamıyorsa ona en yakın miktar olmalı diye düşünüyorum çünkü.
0
debian
(23.03.23)
42.000 lira brüt üzerinden sgk ve gelir vergisi ödüyorum. 6000 günüm var. emekli maaşı hesaplama sitesinde bugün emekli olsam 6200 lira emekli maaşı alacağımı hesaplıyor. yani 7500 lira emekli maaşı alacağım.
diğer tarafta sadece asgari ücret üzerinden prim ödemiş, 3600 günle yaşlılıktan emekli olmuş olanlar da 7500 lira maaş alacak.
bu olaydaki absürdlük o kadar üst düzey ki artık sigortasız çalışıp işverenden maliyetimin bir kısmını talep edeceğim. ya da asgari ücret üzerinden ödeyeceğim. yüksekten prim ödemenin hiçbir anlamı kalmadı. her şeyin içini boşalttıkları gibi sosyal güvenlik sistemi de bitti.
hayır 7500 alsınlar tamam da ben neden 4-5 katı prim ödeyerek onunla aynı alıyorum? en az 20.000 almam gerekir.
0
Piyano piyano bacaksız
(23.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.