Giriş

WhatsApp ios->android geçişleri artık sorunsuz mu?

nhk ni youkosu
ios'tan android'e ve tam tersi geçiş artık mümkünmüş peki pratikte sorunsuz oluyor mu her şey?https://faq.whatsapp.com/1295296267926284/2019'a kadar google'da android yedeği var,sonrasında icloud'a ios yedeği var :Dşimdi bir yıllığına falan androide geri dönüp sonra belki geri ios'a dönebilirim. Esk
ios'tan android'e ve tam tersi geçiş artık mümkünmüş peki pratikte sorunsuz oluyor mu her şey?
faq.whatsapp.com

2019'a kadar google'da android yedeği var,
sonrasında icloud'a ios yedeği var :D

şimdi bir yıllığına falan androide geri dönüp sonra belki geri ios'a dönebilirim. Eski geçişte tüm mesajları kaybetmiştim* şimdi sorunsuz kayıpsız geçebiliyorum değil mi? (*aslında şimdi androide geri dönünce o eski yedekleri yükleyebilir tabii :D)
0
nhk ni youkosu
(23.03.23)
(1)

KYK Borçları için yapılandırma/azaltma

yeninesiltupcu
Merhaba Suserler,Bu aralar takip edemedim ama geçen yıl sonundan beri, KYK borçları için yeni bir kanundan bahsediliyordu. Çıktı mı? Uygulamaya geçti mi? Yurtdışında olunca takip edemedim, ama çıkmışsa da süresini kaçırmak istemem.
Merhaba Suserler,

Bu aralar takip edemedim ama geçen yıl sonundan beri, KYK borçları için yeni bir kanundan bahsediliyordu. Çıktı mı? Uygulamaya geçti mi?

Yurtdışında olunca takip edemedim, ama çıkmışsa da süresini kaçırmak istemem.
0
yeninesiltupcu
(23.03.23)
7440 sayılı yapılandırma. ivd.gib.gov.tr üzerinden e-devlet girişi yaparak başvurabilirsiniz.
0
phonex
(07.04.23)
(9)

En düşük Emekli maaşı zammı diğer emeklileri etkilemiyor mu

condom kurşunu
7500e yalın emekli maaşı alanlar nolacak şimdi kimse demiyo onlara da zam yapıyoruz diye ne ayak?
7500e yalın emekli maaşı alanlar nolacak şimdi kimse demiyo onlara da zam yapıyoruz diye ne ayak?
0
condom kurşunu
(23.03.23)
etkilemiyor, diğer emeklilere aynı oranda zam yapılmayacak
0
freebird5406_2
(23.03.23)
Zaten amaç herkesi tek tip yapıp orta sınıfı öldürmek.
Bu şekilde zengin ve geri kalan herkes fakir olarak kalacak.
Ne yazsak gg bunlara.
0
logisticsmanager
(23.03.23)
Uzun vadede,
Devlet az verenden az,
Çok verenden çok alacak ama,
Emekli olduklarında hepsine aynı ödeyecek şeklinde bir anlam da çıkıyor bundan.
0
Mirket
(23.03.23)
öyle bir saçmalık var ki sen en yüksekten öde sgknı sonra bir düzenleme gelsin asgariden ödeyenle aynı maaşı al.
0
astronom bey
(23.03.23)
en düşük emekli maaşı alan insan sayısı artıyor böylece. fazla prim ödeyen haksızlık olmuş oluyor. önce 2 maaş arasında %50 fark varken şimdi o fark sıfıra indi thanks to rte.
0
jelly bear
(23.03.23)
bariz adaletsizlik bu. bizim valide, adet yerini bulsun diye primleri doldurulup emekli olmuştu, şimdi 30 yıl ırgat gibi çalışıp emekli olan adamla hemen hemen aynı maaşı olacak. böyle düzen, adalet olur mu? vallahi artık diyecek bir şey kalmadı. herkes aklını başına devşirsin 2 ay sonra seçim var.

ha 3 kuruşa tamah ediyorsanız, bu aldığınız para ya da daha önemlisi alamadığınız zam onurunuzu zedelemiyorsa basın gene oyu bildiğiniz gibi.
0
brkylmz
(23.03.23)
adamlar herkesi fakirlestiriyor ve kimse de sesini cikarmiyor. inanilmaz bir olay.
0
baldur2
(23.03.23)
mevcut emekli sayısı içerisindeki esas çoğunluk en düşük emekli maaşı alanlarda. dolayısıyla önce onların artırılması aradaki makasın kapanması için elzem. herkesin maaşını aynı oranda artırdığında bir manası olmaz çünkü.
zaten yüksek prim ödeyenler her koşulda daha fazla almaya devam edecek. fark kaldırılmıyor. fark yakınsıyor. siyasetten bağımsız ben bunu olumlu görüyorum. en düşük emekli maaşı asgari ücrete denk olmalı. eğer bu olamıyorsa ona en yakın miktar olmalı diye düşünüyorum çünkü.
0
debian
(23.03.23)
42.000 lira brüt üzerinden sgk ve gelir vergisi ödüyorum. 6000 günüm var. emekli maaşı hesaplama sitesinde bugün emekli olsam 6200 lira emekli maaşı alacağımı hesaplıyor. yani 7500 lira emekli maaşı alacağım.
diğer tarafta sadece asgari ücret üzerinden prim ödemiş, 3600 günle yaşlılıktan emekli olmuş olanlar da 7500 lira maaş alacak.
bu olaydaki absürdlük o kadar üst düzey ki artık sigortasız çalışıp işverenden maliyetimin bir kısmını talep edeceğim. ya da asgari ücret üzerinden ödeyeceğim. yüksekten prim ödemenin hiçbir anlamı kalmadı. her şeyin içini boşalttıkları gibi sosyal güvenlik sistemi de bitti.
hayır 7500 alsınlar tamam da ben neden 4-5 katı prim ödeyerek onunla aynı alıyorum? en az 20.000 almam gerekir.
0
Piyano piyano bacaksız
(23.03.23)
(6)

iş yerinde sözlüğe girememek ve duyuru raytinginin düşmesi

televole2
1. mobil uygulamayı güncelleyince sözlüğe girilebiliyor ama masaüstü sürüm olarak vpnsiz girilemiyor hâlâ. bu durum düzelmeyecek sanırım çok uzun süre. iş yerinde mesela pc'ye bir şey yüklenemediği için yazar hesabımla giriş yapamıyorum buraya.2. açılan duyurular ve verilen cevaplarda azalma var gib
1. mobil uygulamayı güncelleyince sözlüğe girilebiliyor ama masaüstü sürüm olarak vpnsiz girilemiyor hâlâ. bu durum düzelmeyecek sanırım çok uzun süre. iş yerinde mesela pc'ye bir şey yüklenemediği için yazar hesabımla giriş yapamıyorum buraya.

2. açılan duyurular ve verilen cevaplarda azalma var gibi geldi bana. sizce de öyle mi? yukarıda belirttiğim durumdan kaynaklı mı bu acaba? sonuçta duyuruya sözlük üzerinden giriş yapmak için masaüstü sürüm gerekiyor.
0
televole2
(23.03.23)
Duyuru'ya yazar olarak giriş yapmak zaten işkenceydi. Bir de Sözlük engellenince iyice eziyet oldu. Bu nedenle çok girmiyorum artık.
0
dissendium
(23.03.23)
tarayıcıya vpn eklentisi de eklenemiyor mu?
0
lazpalle
(23.03.23)
DNS ayarı yap bro VPN falan uğraşma yani. Burada da mesela "abi VPN olmadan sözlüğe girebiliyorum bu nasıl oluyor yoksa ben seçilmiş kişi miyim, Neo muyum?" diye soranlar oluyor, onların mesela DNS'i ayarlı, onun gibi düşün.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(23.03.23)
ben de cevap yazmayacaksam girmiyorum, sözlük üzerinden giriş yapmak işkence.
0
gule gule
(23.03.23)
2- en ufak tartisma vs olunca ucuruyorlar ondan. Cok emegi gecmis, duyuru celebrity'lerini bile ucurup, kusturduler.
0
freedonia
(23.03.23)
Gündelik kullandığım telefona VPN yuklemiyorum güvenlik sebebiyle. Evdeyken tabletten girersem ancak.

Ara sıra ugrayip yapabileceğim cevap olarak bir şey sorulmuşsa cevap verip, yazılanlara göz atıp kafa dagittigim bir yer burası benim için. Ara sıra da soru sorduğum. Onun için de vpn->sözlük>duyuru sıralaması beni usendiriyor. Pek girmiyorum o yüzden sözlük engellendiginden beri.
0
encokbenisevinnolur
(23.03.23)
(6)

Ramazanda beslenme ve spor

piotr
Oruç tutan birisi hem kilosunu korumak hem de spor yapmak için hangi saatleri değerlendirmeli?
Oruç tutan birisi hem kilosunu korumak hem de spor yapmak için hangi saatleri değerlendirmeli?
0
piotr
(23.03.23)
aynı saatten devam müdür
0
sizofren06
(23.03.23)
Oruç tutan biri kilosunu korumak için harcadığı kaloriye yakın bir kalori almaya dikkat etmeli, spor yapmak için de iftara yakın ya da antrenmanını yapıp biraz dinlenip sonra sahur işlerine girecek şekilde yapmalı ama bu rutin illa ki bozulur yani.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(23.03.23)
Spora bagli. 10km kosmak da spor , orta halli bir salonda istasyon gezmekte. Agirlik idmanini teoride her zaman yapabileceginizi dusunuyorum bu basta zorlamaz demek degil ama hizli adapte olunur. Hemen yiyemedim kas kaybi oldu falan bos isler, yada yulafimi yiyemedim gucum yetmedi falan da bos. Pro olsan belki.

su an istanbul icin 19 kusurler sanirim, dolayisiyla okundugu zaman bir basit shake (muz whey fistik ezmesi) ve su icip sonra idmana gidip 21 lerde esas yemek yenebilir. Tabii uyku zamaniniz vs. cok faktor var etkilenecek.

Kilo meselesi kalori hesabi, ama burada bir nuans ekliyim, hesaplanan kalori ile sizin yediginiz farkli olabilir. Dolayisiyla misal son 1 aydir ne yediginizi biliyorsaniz ve herhangi bir tarti hareketi olmadiysa , kilo almadiysaniz ayni rutinler icinde ayni seyleri yerseniz 1 ay icinde kilo almazsiniz. Ramazan sebebiyle muhtemelen vucudunuz NEAT i dusurur ama 1 aya da efektif degisiklik olur mu, sanmiyorum.
0
wallcan
(23.03.23)
yaklaşık beş yıldır omad ile yemekten iki üç saat önce ağırlık çalışıyorum. bir halt olmuyor.

ama işin su kısmı sakat. orasını bilemem. yemekle ilgili hiç sorun yaşamazsın ama. metabolik bir rahatsızlığın yoksa (insülin direnci gibi...)
0
alperz
(23.03.23)
Bazı arkadaşlar iftardan 1 saat önce gitmeyi düşünüyorlar. Zararlı mıdır bu antrenman?
0
komando kani var bende
(23.03.23)
eğer metabolizman sağlamsa, yani enerji sağlamada sorunun yoksa çok da iyidir hatta.
0
alperz
(23.03.23)
(1)

Vize işlemlerinde eşle aynı ikamette mi olmak gerekiyor?

dizicolleague
Eşim anne evinde ben de babamların evinde ikamet ediyor görünüyorum. Ekim ayında Avrupa planımız var. Vize alırken bu durum sorun yaratır mı veya vizeden kaç ay önce ikameti aynı yere aldırmalıyım?
Eşim anne evinde ben de babamların evinde ikamet ediyor görünüyorum. Ekim ayında Avrupa planımız var. Vize alırken bu durum sorun yaratır mı veya vizeden kaç ay önce ikameti aynı yere aldırmalıyım?
0
dizicolleague
(23.03.23)
aynı yere aldırmanız şart değil. sadece vize için başvuracağınız konsoloslukların yetki alanına bakın, ikamet neredeyse o konsolosluğa başvuru yapmak gerekiyor. yunanistan için mesela bu zorunlu. ama idata genelde herhangi bir şubeden yapılabiliyor. onlara dikkat edin yeter.
0
bir ileti paylastim
(23.03.23)

son zamanlarda Çekya vizesi için başvuran oldu mu?

teritori
selam3 hafta önce çekya için vize başvurusu yaptık eşimle. seyahatimiz 19 Nisan'da. şimdilik acelemiz yok ama normalde 5-10 günde çıkıyordu vize. ancak halen henüz bir sonuç alamadık. bu ara bir yoğunluk vs. filan mı var?
selam

3 hafta önce çekya için vize başvurusu yaptık eşimle.
seyahatimiz 19 Nisan'da. şimdilik acelemiz yok ama normalde 5-10 günde çıkıyordu vize. ancak halen henüz bir sonuç alamadık.

bu ara bir yoğunluk vs. filan mı var?
0
teritori
(23.03.23)
(2)

Istanbul'un en iyi tavuk doneri nerede?

unidentified floating object
Icine domates patates tursu kivircik vs malzeme de koyan en super tavuk donerci
Icine domates patates tursu kivircik vs malzeme de koyan en super tavuk donerci
0
unidentified floating object
(23.03.23)
şeker döner - üsküdar
0
televole2
(23.03.23)
ben bambi, patatos ve etibeyaz seviyorum.
0
buenosdias
(23.03.23)

Boston Yaşam Maliyeti

thin capitalization
Bir çocuklu aile için ne kadardır? Özellikle ev kiraları
Bir çocuklu aile için ne kadardır? Özellikle ev kiraları
0
thin capitalization
(23.03.23)
(3)

dullar ya da emekliler kira gelir vergisi ödüyor mu?

kanasla intihar eden adam
bir tanıdığımız var dul ve emekli. 1 evi var kiracısından 15 bin tl kira almış geçen sene. kira vergisi ödemesi gerekiyor mu? dul ya da emekliler için bir avantaj var mıdır acaba? bu konuda bilgisi olan var mı?
bir tanıdığımız var dul ve emekli. 1 evi var kiracısından 15 bin tl kira almış geçen sene. kira vergisi ödemesi gerekiyor mu? dul ya da emekliler için bir avantaj var mıdır acaba? bu konuda bilgisi olan var mı?
0
kanasla intihar eden adam
(23.03.23)
Dul konusunu bilmiyorum ama emekliler kira vergisi oduyor.
0
e mice
(23.03.23)
Şurada bir bilgilendirme yazısı yazılmış emeklileri de kapsıyor. Yazı konut vergisiyle ilgili ancak içerisinde "vergi istisnasından faydalanmak için ilgili konutta oturma şartı var mı?" başlığında konut vergisi alınmayacağını, ama konutun kirasının vergiye tabi olduğunu söylemişler.

www.halkbankkobi.com.tr


Alınması mantıklı gibi duruyor zaten. Konut vergisi bir istisna, geçmişte aldığı ama değeri çok yükselen evin vergisini aldığı maaşla karşılayamıyor olabilir insan. Ama kira vergisi aldığı kiraya göre gelirinden düşülen bir oran. Yani bunun ödenememesi teknik olarak mümkün değil.
0
akhenaten
(23.03.23)
tek evi olan emekli, emlak vergisinden muaf. kira gelir vergisinde öyle bir muafiyet yok.
0
kibritsuyu
(23.03.23)
(1)

Gayrimenkul gelir beyannamesini ivd'den nasıl vericem

Bruce
Geçen sene yapmıştım ama bu sene bulamıyorum arayüzde, değişiklik mi oldu? İşlem başlat>Beyanname işlemlerinde beyanname ve tahakkuk bilgilerim kısmına tıklıyorum, orada yeni ver gibi bişi çıkmıyor, eskisi görünüyor.Tek tek hepsine baktım ama yok, neyi yanlış yapıyorum?
Geçen sene yapmıştım ama bu sene bulamıyorum arayüzde, değişiklik mi oldu? İşlem başlat>Beyanname işlemlerinde beyanname ve tahakkuk bilgilerim kısmına tıklıyorum, orada yeni ver gibi bişi çıkmıyor, eskisi görünüyor.
Tek tek hepsine baktım ama yok, neyi yanlış yapıyorum?
0
Bruce
(22.03.23)
Hazır beyan diye aratarak ulaşılıyordu geçen senelerde
0
Tisatiaşer
(23.03.23)
(1)

Bana Monster marka oyun bilgisayari linki yollar misiniz?

johndoe001
Selamlar,Acaba bana monster marka guzel bir oyun bilgisayari onerir misiniz, konfigurasyonlardan pek anlamiyorum. Butce en fazla 35000 ama daha asagisi daha makbul elbette. Tesekkurler.
Selamlar,
Acaba bana monster marka guzel bir oyun bilgisayari onerir misiniz, konfigurasyonlardan pek anlamiyorum.

Butce en fazla 35000 ama daha asagisi daha makbul elbette.

Tesekkurler.
0
johndoe001
(22.03.23)
Ben kardeşe şundan almıştım, kendim kullanmadım ama baya severek oynuyor:

www.monsternotebook.com.tr
0
plutongezegendegilmi
(22.03.23)
(3)

Su arıtma

mekaniker
Uğur' un şu modelini beğendim. Kaçak su sensörü vs de varmış. Kullanan var mı? Bu fiyatlarda onerebileceginiz başka cihazda olur. Teşekkürler. https://www.ugur.com.tr/urun/usa-t85b
Uğur' un şu modelini beğendim. Kaçak su sensörü vs de varmış. Kullanan var mı? Bu fiyatlarda onerebileceginiz başka cihazda olur. Teşekkürler.

www.ugur.com.tr
0
mekaniker
(22.03.23)
Filtreleri kesin ve net olmayan bir su arıtma cihazını kullanma. Sana ütü suyu içirir. Tadı çok hoşuna gider ama, saf suya yakın su içersin ve uzun vadede vücudunun ph dengesi bozulur. Su arıtma cihazlarının kalbi filtreleridir, filtre harici diğer parçalar hemen hemen aynıdır. Fiyatı belirleyen filtreleridir. Ürün üstünde nfs onayı belirtilen filtereden ziyade gerçekten Nfs onaylı orjinal filtreleri olan cihaz al. Filtre üreten firmaları bu adresten sorgulayıp kontrol edebilirsin: www.nsf.org

Eğer firmanın ismi orada geçiyorsa, sen yinede firmadan (kendi ürettiği filtre ise) kabartmalı hologramlı nfs onay belgesini talep et. Fason bir membran filtreye, merdiven altında filmtec marka etiket basmak zor değil bu piyasada.

Örneğin,
Omnipure marka gibi kendini kanıtlamış ön arıtma filtreleri,
Filmtec marka membran filtresi,
En önemlisi biocera marka alkali filtresi olan cihaz kullanmaya çalış.

Bu piyasa öyle pis bir piyasaki üretimi 4 yıl önce sonlandırılan LG membranı hala koca koca firmalar cihazlarına takıp satışa sunuyorlar. LG membran var diye seviniyorsun ama sadece etiketi LG. Vontron membranın bile doğrulama kodunun kırılıp fasonlarının orjinal diye satıldığı bir piyasa...


Donanımhaber'e üye isen orada güzel bir konusu var, Kaliteli su arıtma cihazı ve filtreleri konusunu incele.
0
krtkartal
(23.03.23)
ihlasın tadı çok iyi. Kalitede iyi bence. Memnunum
0
ikikerekac
(23.03.23)
uğur kullanmadım ama ihlas+1

filtre değişim döneminde hemen arayıp eve gelip kendileri değiştiriyor. şunu farkettim ki adamlar aramasa ben filtre değiştirmeyle falan uğraşmazmışım, unuturmuşum.
0
brkylmz
(23.03.23)
(3)

Matematikde 3 boyutlu küpün sağlaması nasıl yapılyor?

Mehmet Ersoz
Kağıt 2 boyutlu olduğu için 3 boyutlu nesneleri kağıda dökerken kenar uzunlukları farklılaşmak zorunda kalıyor yanlış bilmiyorsam, bakılan açıya göre.böyle olunca hesaplamalarda tutarsızlık olma gibi bir sorun açığa çıkıyor mu? matematik bilim insanları bunu nasıl çözüyorlar?
Kağıt 2 boyutlu olduğu için 3 boyutlu nesneleri kağıda dökerken kenar uzunlukları farklılaşmak zorunda kalıyor yanlış bilmiyorsam, bakılan açıya göre.

böyle olunca hesaplamalarda tutarsızlık olma gibi bir sorun açığa çıkıyor mu? matematik bilim insanları bunu nasıl çözüyorlar?
0
Mehmet Ersoz
(22.03.23)
Matematikçileri bilmiyorumda mühendisler için perspektif - teknik resim -izometrik görünüş keywordslerini aratıp bilgi alabilirsin.

Ayrıca çoğu teknik resimde şu ibare vardır resimden ölçü almayınız.
Yani orada rakamsal değerlere itimat gösteriniz.
0
kararsızataletfilozofu
(22.03.23)
İzometrik perspektifte her üç eksen de 1:1 ölçeğinde çizilir, farklılaşma olmaz. Y ve Z 1:1, X ise 1:2 çizilen başka bir tür de vardır (Dimetrik). Siz elle serbest çizilenden bahsediyorsanız başka.
0
buck rogers
(22.03.23)
Matematikten herhangi bir hesabın "çizilerek" sağlaması yapıldığını hiç görmedim.
Hep, formül ve hesaplamalarla yapılıyor. Hatta 3 boyut değil, n boyutlu hesaplamalar bile yapıldığını gördüm. Kimse, bunu çiz de oluyor mu bakalım demedi :)
0
burfak
(23.03.23)

neden başlık açamıyorum

gozune gozluk eline sozluk
100 den fazla entrym var hesabım 6 aydan çok daha önce açılmış ve modlog geçmişinden mahkeme ile silinen entrym gözükmüyor çaylaklık geçmişimde gözükmüyor neden açamıyorum arkadaş?muhalif başlıklarım cogunluk oldugu ıcın mı
100 den fazla entrym var hesabım 6 aydan çok daha önce açılmış ve modlog geçmişinden mahkeme ile silinen entrym gözükmüyor çaylaklık geçmişimde gözükmüyor neden açamıyorum arkadaş?
muhalif başlıklarım cogunluk oldugu ıcın mı
0
gozune gozluk eline sozluk
(22.03.23)
(1)

GTA 5 - PS4 Sisteminde Rusca olmus, duzeltemiyorum.

klassno
Resmi sitesinde ve tum internette sistem dili neyse o olur yaziyor. Sistem dili Turkce. Ingilizce de denedim, yine degismedi. Nasil ingilizceye ceviririm oyunun dilini?
Resmi sitesinde ve tum internette sistem dili neyse o olur yaziyor. Sistem dili Turkce. Ingilizce de denedim, yine degismedi. Nasil ingilizceye ceviririm oyunun dilini?
0
klassno
(22.03.23)
Ben bunu baska bir oyun icin yapmistim. Oyunu baslatmadan üstüne gelip options tusuna basinca dil ayari geliyordu. Ordan dili secince online olarak indiriyor.

*Ben ps5 de yapmistim.
0
VIPCH
(23.03.23)
(8)

Anneme TV alacağım. Tavsiye verebilecek olan var mı?

ayseee
smart tv istiyorum youtube'dan bişeyler izliyor.101-109 ekran arası yeterli. çok büyük bişey istemiyorum.enerji sınıfı en çok elektrik yakan''f'' olmasın 4k illa olacak diye bişey yok.bütçe 8.000 tl.akıllı olmayan bir tv alıp fire stick ile akıllı hale getirirdim ancak annem onları kullanamaz. o yüz
smart tv istiyorum youtube'dan bişeyler izliyor.
101-109 ekran arası yeterli. çok büyük bişey istemiyorum.
enerji sınıfı en çok elektrik yakan''f'' olmasın
4k illa olacak diye bişey yok.

bütçe 8.000 tl.

akıllı olmayan bir tv alıp fire stick ile akıllı hale getirirdim ancak annem onları kullanamaz. o yüzden smart tv özellikli olması gerekiyor.

www.trendyol.com

şöyle bir philips tv buldum. philips ile ilgili olumsuz bir düşüncesi olan var mı?

önerebileceğiniz başka bir tv var mı?
0
ayseee
(22.03.23)
A101 7,5k'ya toshiba satiyor 150 ekran.
0
Yourcousinmarvinberry
(22.03.23)
@Yourcousinmarvinberry baktım şimdi aşırı büyük ve enerji sınıfı g. uzak durulası bir tv. 7k'ya aldığın g sınıfı 150 ekran tv her ay 50 tl daha fazla elektrik yakar.
0
🌸ayseee
(22.03.23)
philips pus7503 kullanıyorum. Ambilight için aldım. Berbat bir arayüzü var. Takılıyor. Benimki son çıkanlardan değil; ancak Philips bu konuda problemli bir marka. Önermiyorum.
0
Gaip
(22.03.23)
akıllı tvler özellikle android tvler aşırı yavaş. akılsız tv de kalmadı tabi ama mi box falan çok işlevsel
0
neira
(22.03.23)
+ a101den tv alacaksan abidik gubidik bir marka alma benim aldığım axen marka bozuk çıktı adamlar sallamıyor hakem heyetiyle uğraşıyorum boş yere sinir bozar
0
neira
(22.03.23)
G sinifi eskinin a veya a+'i bu arad. Enerji siniflari degisti biliyorsun degil mi?

Ya lg ya samsung al. 55 ekran, oled qled falan degil en ucuz modeli al gec.
0
another satisfied lover
(22.03.23)
Bence 27" pc monitoru al, kanallari ve interneti oradan takip eder.
0
Yourcousinmarvinberry
(22.03.23)
geçen sene ablamlara almıştık. markayı tam hatırlamıyorum ama axen, awox tarzı bir şeydi sanki. ama webOs arayüzlü lg altyapısını kullanıyor (kumandası bile lg). çatır çatır hiçbir takılması yok. olay webOs arayüzlü olmasında sanırım
0
chanandler bong
(23.03.23)
(4)

165 70 r14 arabaya 175 65 r14 Lastik Takabilir miyim?

bambaleyo
165 70 r14 piyasada çok az var, iyi markaların da tarihi 2018 falan. bunun yerine 175 65 r14 taksam güvenlik açısından riskli olur mu? (bu ebatlarda alternatifler var. lassa-hankook-kormoron vs.). lastikcinin biri kapı içinde yazmıyorsa takılmaz dedi, diğerleri takılır hemen hemen aynı ölçü dedi (mi
165 70 r14 piyasada çok az var, iyi markaların da tarihi 2018 falan.

bunun yerine 175 65 r14 taksam güvenlik açısından riskli olur mu? (bu ebatlarda alternatifler var. lassa-hankook-kormoron vs.). lastikcinin biri kapı içinde yazmıyorsa takılmaz dedi, diğerleri takılır hemen hemen aynı ölçü dedi (micra 2018 araç)

ya da üzerinde 165 70 r14 lastik olan arabaya başka bir öneriniz olur mu?
0
bambaleyo
(22.03.23)
Benim aracın orijinal lastik ölçüsü 165/60R14. Bir süre bu lastikten aradım nette falan, bulamadım.

Lastikçiye gittiğimde 175/65R14 taktılar, meğer üstünde takılı olanlar da bu ölçüdeymiş bakmamıştım:)

Sorun olacağını zannetmiyorum, ben yıllardır bir sorun yaşamadım.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(22.03.23)
aracınızın kullanım kitapçığında kullanabileceğiniz ölçüler yazıyordur, bakabilirsiniz. üretici önerilerinin dışında olan lastikler aracın performansını düşürüyor, yakıt tüketimini artırıyor.
0
Leonardo~Da~Vinci
(22.03.23)
bu iki lastiğin yere basan taban ölçüleri arasında 1 cm fark var.

lastiklerin çapı arasında ise 0,2 cm fark var, yani nerdeyse fark yok. yere basan kısmının 1 cm geniş olmasının da yakıt tüketimi, performans ve yol tutuş açısından bir şey fark ettireceğini sanmıyorum.

yani takabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(23.03.23)
Takılabilir, %-0,4 fark var.

yanak yüksekliği aynı kalıyor, 114 mm

toplam yükseklik 165 olanda 587 mm, 175 olanda 584 mm

taban genişliği zaten adları üstünde, 175 olan daha geniş basıyor yere.
0
John Bloor
(23.03.23)
(3)

TİP kadroları hangi franksiyondan?

sailor
Merhaba,Aradım ama bulamadım. Türkiye İşçi Partisi (TİP) kadrolarının geçmişten gelen bir fraksiyonla bağlantısı var mı? emep'in thko geleneğinden gelmesi, ödp'nin çoğunlukla çayancılardan oluşması gibi bir bağlantı soruyorum.Yoksa sadece 60'lardaki TİP'in devamı olarak mı algılamamız gerekiyor?
Merhaba,

Aradım ama bulamadım.

Türkiye İşçi Partisi (TİP) kadrolarının geçmişten gelen bir fraksiyonla bağlantısı var mı? emep'in thko geleneğinden gelmesi, ödp'nin çoğunlukla çayancılardan oluşması gibi bir bağlantı soruyorum.

Yoksa sadece 60'lardaki TİP'in devamı olarak mı algılamamız gerekiyor?
0
sailor
(22.03.23)
TKP'den ayrılmadı mı E. Baş?
0
tantavizisyon
(22.03.23)
@tantavizisyon

Türkiye'de çok sayıda parti kurulup kapandığı için karışıklık oluyor. Mesela TKP, Mustafa Suphi'nin TKP'sinin devamı mı? Hangisi hangi geleneğin devamı merak ediyorum.
0
🌸sailor
(22.03.23)
80 öncesindeki türkiye işçi partisi içinden kopan sosyalist iktidar grubu vardı. onların devamları.

80 sonrası sosyalist türkiye partisi kurdular,
sonra sosyalist iktidar partisi altın günlerini yaşadı.
daha sonrasında tkp adını aldılar.
2014'te htkp oldular.

hatta bugün tip geleneği = metin çulhaoğlu'nun siyasi kariyeri. ona bakabilirsiniz.
Gelenek dergisini ve çevresini de araştırabilirsiniz.

tkp ile birlikte ödp'den kopup gelenler de oldu ama ana damar bu.

ama bugün tip'in bu geçmişi yok oldu gibi bir şey.
sol popülist oldular. kadro diye saydığımız isimler geri planda kalırken sera kadıgil gibi bir günü diğer gününe tutmayan popülist isimlerin partisi.
metin çulhaoğlu'nun son zamanları ve vefatı sonrası belli oluyor.

not: mustafa partisi'nin tkp'sinin doğrudan bir devamı yok. ama tüm sosyalist partiler bu geleneği sahiplenir. hepimiz aynı atadan geldiysek o ata mustafa suphi demek gibi bir şey.
0
patronaj1
(22.03.23)
(6)

stackoverflow'da neden iplenmiyorum?

sir gawain
şimdiye dek üç soru sordum. aldığım yanıt sayısı 0. sorularım mantıklı, açıklayıcı bir dille yazılmış sorular. kod örnekleri, ekran görüntüleri vs. içeriyor ve çok yaygın dillere ilişkin sorular. daha önce aynısı sorulmuş mu diye bakıyorum da açarken. ama kimsenin salladığı yok. bir şey mi kaçırıyor
şimdiye dek üç soru sordum. aldığım yanıt sayısı 0. sorularım mantıklı, açıklayıcı bir dille yazılmış sorular. kod örnekleri, ekran görüntüleri vs. içeriyor ve çok yaygın dillere ilişkin sorular. daha önce aynısı sorulmuş mu diye bakıyorum da açarken. ama kimsenin salladığı yok. bir şey mi kaçırıyorum yoksa burası genelde böyle bir yer mi? cevaplar zaman içinde mi geliyor?
0
sir gawain
(22.03.23)
belki konuya hakim birisi denk gelmemiştir çok spesifik bir soruysa, ben ne soru sorsam zamanında 2-3 saat geçmeden 4-5 kişiden cevap geliyordu, bayağıdır kullanmıyorum.
0
gule gule
(22.03.23)
stackoverflow yillar once bitti. ben universitedeyken bile dogru durust ise yaramiyordu.

su an en iyi yer google groups (kapanacakmis :( ) ve eger uygun bir subreddit bulabilirseniz reddit
0
aguen
(22.03.23)
genelde ilk 4 saatte gelir cevaplar da çok spesifik ya da karmaşık konuysa, mesleki bişeylerle alakalıysa cevap verilmiyor olabilir.
0
avatar is back
(22.03.23)
SO biteli baya oldu +1

Bi de cevap işinin bi algoritması var. Misal senin çok aşırı spesifik bi sorun var, ben ona cevap vermek için 1 saat harcıyorum, ama çok spesifik olduğu için 3-5 upvote anca geliyor. Repütasyon kasan biriysem mantıklı değil.

Onun yerine gidip daha genel, basit sorulara cevabı yapıştırır geçerim, daha çok upvote gelir.

Yani işte uzun uzun kod verdin, bunu yaptım ama çalışmıyor, niye? diye soruyorsan cevap gelme ihtimali düşük. Ama "X dilinde şunu nasıl böyle yaparım" diye sorarsan cevap gelme ihtimali daha yüksek.

Bi de tüm sosyal medya platformlarında olduğu gibi, kadın profili açarsan daha çok cevap geliyor :)
0
plutongezegendegilmi
(22.03.23)
haha son iki sorumda başıma geldi aynı durum. soru cevaplayanları gerizekalı gibi düşünüp ona göre yazdığım halde. benim özelimde sebepler şunlar

1- sorulan soru doğrudan bir veritabanı hakkındaydı benim. hatta o veritabanının proje yöneticisi adam ilk defa böyle bir senaryo duyuyorum bunu neden yapmaya ihtiyaç duyuyorsun dedi, herife sözde bilmesi gereken aracı anlattım :D

2- sorduğun soru giriş seviyesi bir adamın bileceği, hemen cevaplayabileceği bir soru olmayabilir. benim ikinci sorum bu şekildeydi. doğrudan benzer birşeyi yapmayan ve elini kirletmeyen biri cevap veremezdi. veremediler zaten. ilk 1 gün cevap gelmezse daha da gelmez muhtemelen. platform giriş seviyesi java bilen ve düzenli olarak yazdıkları her cevapta -20 oy alan hintli doldu.

chatGpt ile şansımı deniyorum şimdilik, bir bakabilirsin.

@pluton kadın niki yemiyor artık. has alman koydum, lokasyon germany yaptım cevap yok.
0
sarahkerrigan
(23.03.23)
buraya yazıp cevap alma ihtimalin daha yüksek :)
0
false pretension
(23.03.23)
(6)

Hangi otomatik hatchback arabayı almalı?

edaddy
2018-2019 1.5 dci clio fiyatları 500-550 civarı sanırım, genelde hem yakıt hem parça olarak ucuz olduğu söyleniyorbirileri de benzinli almak lazım dedi, baktım 50 daha versem yeni kasa 2019 nissan micra alınabiliyor cvt şanzımanlı 600 civarınae o kadar uçmuşken 40 daha verip 2020 kasa corsalara mı b
2018-2019 1.5 dci clio fiyatları 500-550 civarı sanırım, genelde hem yakıt hem parça olarak ucuz olduğu söyleniyor

birileri de benzinli almak lazım dedi, baktım 50 daha versem yeni kasa 2019 nissan micra alınabiliyor cvt şanzımanlı 600 civarına

e o kadar uçmuşken 40 daha verip 2020 kasa corsalara mı baksak?
0
edaddy
(22.03.23)
1.2 Fabia yazarak protföyü genişletiyorum :)
0
pccopath
(22.03.23)
fiyat bilmiyorum ama seat ibiza gayet iyi.
0
scudman1
(22.03.23)
Benzinli vs dizel sorusu nerede kullanacaginiza ve ne kadar kullanacaginiza göre değişir.

Belli km için dizel hala mantıklı ama altında değil.
0
logisticsmanager
(22.03.23)
Bu sınıfta herkesin atladığı bir fiyat/performans canavarı var. Tipine çapına takılmayacaksan Citroen C3 diyorum.
0
halitkin
(22.03.23)
suzu swift hybrid.
0
alperz
(23.03.23)
ahaha yeni yeni arabalar önermiş herkes
0
🌸edaddy
(23.03.23)
(3)

Almanya hediye

aynose
Merhaba, Berlin'den aile üyelerine hediye getirmek istiyorum. Kişi profillerini bilmeden hediye önermek de zor ama 30-60 yaş arası abime, ablama, anneme, babama, aklınıza gelen hediye fikirleri var mı? Büyük ihtimalle buradan alacağım şeyi Türkiye'de de bulabilirler ama Almanya'da ucuz olan, kullana
Merhaba, Berlin'den aile üyelerine hediye getirmek istiyorum. Kişi profillerini bilmeden hediye önermek de zor ama 30-60 yaş arası abime, ablama, anneme, babama, aklınıza gelen hediye fikirleri var mı? Büyük ihtimalle buradan alacağım şeyi Türkiye'de de bulabilirler ama Almanya'da ucuz olan, kullanabilecekleri ürünler aklınıza geliyorsa memnun olurum
0
aynose
(22.03.23)
abi ablaya spor ayakkabı
ana ya temizlik robotu
babaya kindle
0
deepex
(22.03.23)
adidas, puma ürünleri
biraz pahalı bir hediye ama bavulda yer varsa dyson süpürge
yola çıkmadan önce soğuk tutma şansın varsa şarküteri ürünleri
paskalya ürünleri geldi marketlere. envai çeşit paskalya temalı çikolata falan var her markette. onlardan da götürebilirsin.
bir de güzel bir kräuterlikör. biz sadece jager'i biliyoruz ama almanya'da onlarca çeşidi var. eierlikör de olabilir.

şimdilik aklıma bunlar geldi.
0
sir gawain
(23.03.23)
ayakkabı
0
abi bi dizi buldum on numara
(23.03.23)
(3)

Esra erol tarzi programlarda insanlarin fotograflarinin kabak gibi yayinlan

Slynmaster
Kafama takildi kadin programa katilmis mesela kocasi aldatmis kocasinin fotosu ekranda kabak gibi adamin bundan haberi yoktur diye dusunuyorum altinada full negatif yazilar yaziyorlar. Bu normal mi yoksa kurgu oldugunuda sanmiyorum nasil oluyor dava falan acamiyorlarmi dusunsene haberiniz yok 85 mil
Kafama takildi kadin programa katilmis mesela kocasi aldatmis kocasinin fotosu ekranda kabak gibi adamin bundan haberi yoktur diye dusunuyorum altinada full negatif yazilar yaziyorlar. Bu normal mi yoksa kurgu oldugunuda sanmiyorum nasil oluyor dava falan acamiyorlarmi dusunsene haberiniz yok 85 milyon sizi izliyor sulale.
0
Slynmaster
(22.03.23)
Bazıları zaten telefonla bağlandıklarında fotoğrafımı kaldırın falan diyor. Yapımcı bence programa gelen şikayetçi tarafın üzerinde tüm sorumluluk olacak şekilde şeyler imzaltıyor ve sonra yayına alıyordur. (Not: Düzenli izlemiyorum)
0
malheiros
(22.03.23)
aslında yasak yapamaz. kimi insanlar bağlandığı gibi hemen kaldırın diyor, esra erol orda laf kalabalığı yapıp olağanca tutmaya çalışıyor...dava açsa net kazanır da tabi atv olduğu için dava açan olmuş mudur bilmem.
hatta bir kişi verip veriştirmişti 'derhal kaldırın fotoğrafımı ben kayıp değilim' vb. diye hemen kaldırdılar.
0
gadlemler
(22.03.23)
isteyen tabi dava açar ama genelde cahil cühela fakir kesim oluyor bu programda. koskoca atv ile uğraşmak istemiyorlar.
yukarıda yazıldıgı gibi kişi isterse, fotografımı kaldırın derse kaldırıyorlar. ama kaldırana kadar konusarak oyalıyorlar ve epeyce ekranda kalıyor.
0
abelardo
(22.03.23)
(4)

Özel Sağlık Sigortası

nathanieltroy
Merhaba. Annem 58 yaşında, Bağkurlu ama primleri ödenmiyor, dolayısıyla para ödemek zorunda kalıyor hastanede hep. Özel sağlık sigortası yaptırmak istiyorum ona ama hiç de anlamam bu işlerden. Yıllık ödemeleri ne kadar oluyor, kapsamı nasıl oluyor vs. bilmiyorum. Yakın zamanda yaptıran, vs. varsa ya
Merhaba. Annem 58 yaşında, Bağkurlu ama primleri ödenmiyor, dolayısıyla para ödemek zorunda kalıyor hastanede hep.

Özel sağlık sigortası yaptırmak istiyorum ona ama hiç de anlamam bu işlerden. Yıllık ödemeleri ne kadar oluyor, kapsamı nasıl oluyor vs. bilmiyorum.

Yakın zamanda yaptıran, vs. varsa yardımcı olabilir mi? Nasıl bir yol izlemem gerek? Hangi sigorta şirketi daha iyidir?
0
nathanieltroy
(22.03.23)
Yakın zamanda yaptırmadım ancak bir dönem yaptırıyordum annem için.

Belirli bir yaşın üstündeki bireylerde tamamlayıcı sağlık sigortasındaki handikap; geçmişten gelen rahatsızlıklarla ilgili şeyleri ödemiyor olması. Mesela kişide topuk dikeni var diyelim, tamamlayıcı ile gittiniz fizik tedavi verildi doktor tarafından. Bu geçmişten gelen bir hastalıksa(bunu geçmiş tanı-teşhislerden görüyorlar, göremezlerse sizden enabız dökümü istiyorlar
) bunu karşılamıyor. Ama kan tahlilidir-tetkikdir bunları karşılıyor. Acil durumları falan da karşılıyor ama bildiğim, poliçe detaylı okunmalı. Örneğin göz polikliniğine gittiğinizde doktor miyop yazmıştır tanıya ve geçmişten geliyordur, böyle ufak durumlar sorun olmuyor. Ama devamında detaylı tetkikler gerekiyordur o zaman 'aaa bu geçmişten geliyormuş' deyip muayeneyi de tetkikleri de karşılamıyorlar.

Tamamlayıcı sağlık sigortasında anlaşmalı hastaneler önemli, size yakın ve beğendiğiniz hastaneler kapsam dahilinde mi, ayakta kaç muayene hakkı var vs. bunlar poliçeden poliçeye değişir. Dediğim gibi poliçe okunmalı.

Bence anneler - babalar için geçmişten gelen hastalıkları da kapsayan bir poliçe yapılmalı, o da bildiğim kadarı ile yalnız Türkiye Sigorta'da var ve Medical hastanelerinde geçerli, ona bir bakın ama tabi tamamlayıcıya göre tuzlu olacaktır.

Yok benim annemin zaten ciddi rahatsızlıkları yok, zaman zaman tahlillerini, tetkiklerini yaptırırım, acil durumlarda da rahat rahat gidebilelim diyorsanız tamamlayıcı iş görür. Yılda kaç muayene hakkı veriyor ona bakın.

Bir de hangisi olursa olsun cerrahi işlemler için(endoskopi,kolonoskopi vb işlemler de dahil) 3 ay falan bekleme süresi oluyor.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(22.03.23)
bu yaşlarda 8000tl bandından en az.yıllık.
tamamlayıcı sağlık sigortası olarak geçiyor: 10 kere ayakta yatarak sınırsız .
0
deepex
(22.03.23)
selamlar,
arkadaşların yazdıklarının hepsi tamamlayıcı sağlık sigortası olarak geçiyor ve kapsama alınması için sgk ya da bağ-kur priminin ödeniyor olması gerekiyor. Bununla birlikte, tamamlayıcı sağlık sigortası, anlaşma olan hastanelerde, anlaşmanın olmadığı kısımları kapsama alır. Yazılanların çoğu doğru ancak bu küçük bilgi sizin tamamlayıcı yaptırmanıza engel teşkil edebilir.
Sizin soru başlığında olan özel sağlık sigortası ise anlaşmaya bağlı olmak kaydıyla sgk ve bağ-kur aramadan yapılan tedaviyi karşılayan bir sigorta şekli. Burada da dikkat edilmesi gereken konu yine arkadaşların da bahsettiği gibi geçmiş hastalıklar.
Sigorta şirketlerinin tamamı (bazıları değil), isterlerse geçmiş dönemden gelen hastalıkları karşılamayabilir.
Daha detaylı bilgi için yeşillendirebilirsiniz, geçmiş olsun.
0
pccopath
(22.03.23)
o yaşta, sgk yok, sıfırdan başlayacak sağlık sigortası, pek memnun etmez.
ilk sene çoğu şeyi karşılamazlar.
sonraki senelerde birşey çıkarasa primler zıplar.
0
vizivozo
(22.03.23)
(1)

partiden sandık görevlisi olmak

alp9900
büyük şehirde yaşayan biri sandıkta gün boyu parti adına görev yapmak için ne zaman başvurmalıdır?
büyük şehirde yaşayan biri sandıkta gün boyu parti adına görev yapmak için ne zaman başvurmalıdır?
0
alp9900
(22.03.23)
chicha_v2
(22.03.23)
(4)

ram uyumluluğu

tabii lan manyak mısın
Crucial mta16atf2g64hz-3g2j1 16GB DDR4 3200MHz CL22 RAMCrucial CT16G4SFRA32A 16GB DDR4 3200MHz CL22 RAMyukarıdaki ramler birbiriyle uyumlu çalışır mı?
Crucial mta16atf2g64hz-3g2j1 16GB DDR4 3200MHz CL22 RAM

Crucial CT16G4SFRA32A 16GB DDR4 3200MHz CL22 RAM

yukarıdaki ramler birbiriyle uyumlu çalışır mı?
0
tabii lan manyak mısın
(22.03.23)
Çalışır
0
oldz
(22.03.23)
tabii lan manyak mısın sjsjs
şaka bi yana evet mhz uyumlu, ddr4 ram ayrıca, yapıştır gitsin.
0
mimetorg
(22.03.23)
en önemlisi mhz uyumu .çalıştırır
0
deepex
(22.03.23)
Çalışır her türlü.
0
halitkin
(22.03.23)
(3)

Seçim görevi alıyor musunuz ?

tss
Duyurunun kamu görevlilerine sorum,Seçim'de sandık görevi alacak mısınız ? Daha önce alanlar tecrübelerini paylaşabilir mi ? Öncesinde eğitim vb. kaç gün gitmek gerekiyor ?
Duyurunun kamu görevlilerine sorum,

Seçim'de sandık görevi alacak mısınız ? Daha önce alanlar tecrübelerini paylaşabilir mi ?

Öncesinde eğitim vb. kaç gün gitmek gerekiyor ?
0
tss
(22.03.23)
İstemiyorum ama resen çıkacak.
0
ruhen hastayim ben
(22.03.23)
yarım günlük bir eğitim oluyor
0
faberkastelli
(22.03.23)
Dusunuyordum da cankaya'da hangi sandigi kimden koruyacagim dedim en son. Belki sandik koruma organizasyonuna dahil olurum henuz karar vermedim.
0
aguen
(22.03.23)
(11)

araba yıkatmaya ne kadar veriyorsunuz (iç dış)?

inheritance
özellikle avm içindeki yıkamacıları belirtirseniz sevinirim. lokasyon : istanbul anadolu yakası
özellikle avm içindeki yıkamacıları belirtirseniz sevinirim. lokasyon : istanbul anadolu yakası
0
inheritance
(22.03.23)
ankara mahalle arası bir yer 100 zam yapmadık diye övünüyorlar
0
iwillsee
(22.03.23)
Çanakkale: 100 TL
0
halitkin
(22.03.23)
istanbul anadolu yakası avm 130-140 dışarıda 120 tl falan
0
alp9900
(22.03.23)
Bodrum’daki son iç dış yıkama fiyatları şöyleydi;
Yalıkavak 150
Gümüşlük 120
0
wertyu
(22.03.23)
Piazza AVM'de 2 hafta kadar önce 170 verdim :(
0
yargin
(22.03.23)
viaportta 180TL vermiştim, en pahalısı burası herhalde.
0
🌸inheritance
(22.03.23)
150 - istanbul site içinde yıkamacı yağlamacı
0
gabe h coud
(22.03.23)
55 euro vilnius ozas avm.

yalanini opiyimciler icin svarosbroliai.lt

Gurbetci mode on;
Turkiye cok ucuz siz cok rahatsiniz valla , avrupada surunuyoruz bla bla. Senin agzinda dis var neren fakir, cikar telefonunu vs. vs.
Gurbetci mode off.
0
wallcan
(22.03.23)
Gaziantep - 80
0
ananiyimioguz
(22.03.23)
ist ataşehir 150, site içi yıkamacı iç dış
0
roket adam
(22.03.23)
İstanbul-Pendik

İşyeri yakınındaki yıkamacı : 120TL
Viaport Tuzla : 180TL (bir kaç hafta önceye kadar 150TL idi)
0
kimlanbu
(23.03.23)
(1)

Seat Leon 2015 kısa far hk.

canbonomobenseno
Arkadaşlar selam,ikinci el seat leon almıştım 2015 model. Bir kaç yıldır kullanıyoruz. Arabadan çok anlamıyorum. Sağ kısa farın yanmadığını farkettim. Sonrasında internetten bosch H7 12 V 55W kısa far ampulu sipariş verdim. Arabanın mevcut farı led farmış. Orjinali ama sanırım led değil. Kendim deği
Arkadaşlar selam,

ikinci el seat leon almıştım 2015 model. Bir kaç yıldır kullanıyoruz. Arabadan çok anlamıyorum. Sağ kısa farın yanmadığını farkettim. Sonrasında internetten bosch H7 12 V 55W kısa far ampulu sipariş verdim. Arabanın mevcut farı led farmış. Orjinali ama sanırım led değil. Kendim değiştirdim. Şimdi bir taraf sarı bir taraf beyaz Nıken 12 V H7. Biri sarı biri beyaz olması trafik polisinden ceza yazdırır mı? Ona göre sökeyim yoksa bir kaç gün idare etmek için?

İki tarafı da mı sarıya çevireyim, yoksa yine beyaz led far alıp diğer tarafa mı takayım? Sürüş olarak led far daha mı konfor sağlıyor.

Dediğim gibi araba ve özelliklerinden çok anlamadığım için sormak istedim?

Teşekkürler,
0
canbonomobenseno
(22.03.23)
led far helezon ampüle göre daha çık ve güzel duruyor ayrıca daha uzun süre kullanılıyor ben olsam farklı farklı kullanmazdım.
0
alp9900
(22.03.23)
(1)

doktora ilanlarını takip edebileceğim sayfa

anti-kahraman
Merhaba,yurtdışındaki doktora ilanlarını takip edebileceğim sayfalar nelerdir?
Merhaba,

yurtdışındaki doktora ilanlarını takip edebileceğim sayfalar nelerdir?
0
anti-kahraman
(22.03.23)
but that was just a dream
(22.03.23)
(2)

Bali ve tayland gezisi için ortak ay

lost aci soyler
Merhaba, ayni gidiste hem baliye hem taylanda uğrayarak bir tatil planliyoruz. Yakin zannetmeme ragmen ikisinin de iklimi ve yagis durumu bambaska aylarmış. Ortak paydada toplayacak olursak. Iki bolgenin de nimetlerinden faydalanmak için en uygun gidiş aralığı ne olmali sizce.
Merhaba, ayni gidiste hem baliye hem taylanda uğrayarak bir tatil planliyoruz. Yakin zannetmeme ragmen ikisinin de iklimi ve yagis durumu bambaska aylarmış. Ortak paydada toplayacak olursak. Iki bolgenin de nimetlerinden faydalanmak için en uygun gidiş aralığı ne olmali sizce.
0
lost aci soyler
(22.03.23)
iki ülkeninde yagmursuz dönemleri ters düsüyor. Uzun süreli gitmeyecekseniz tek bir ülkenin kuru dönemine yogunlasin derim. En son 10 günlük Tayland tatili yaptik. Yetmedi bize. Tadi damagimizda kaldi.
0
VIPCH
(22.03.23)
taylandda 40 gun kaldim(25 aralik, 5 subat), ardindan is icin jakarta sonra medan'a gittim (5 subat, 25 subat)
aralik, ocak, subat fena aylar degil
taylandda hava harikaydi
endonezyada gece yagmur yagdi, her gece, ama gunduz gayet guzeldi hava.
0
Corc
(23.03.23)
(1)

Millet ittifakı ortak mutabakat metni

EasyTiger
Merhaba Daha önce millet ittifakının yayımladığı bu metin halen geçerli mi?https://tr.euronews.com/2023/01/30/millet-ittifakinin-9-ana-baslikli-ortak-mutabakat-metninin-onemli-maddeleri-nelerMart ayında yayımlanan 12 madde bu maddeleri eziyor mu?
Merhaba

Daha önce millet ittifakının yayımladığı bu metin halen geçerli mi?

tr.euronews.com

Mart ayında yayımlanan 12 madde bu maddeleri eziyor mu?
0
EasyTiger
(22.03.23)
ezmiyor, orada yardımcılar vs belirtilmemisti.

orijinal metin: milletittifaki.biz
0
tantavizisyon
(22.03.23)
(1)

google ads, google tag manager uzmanı

bazenuyur
freelance olarak, google ads google tag managher kurulumları yapabilecek birisini arıyoruz.
freelance olarak, google ads google tag managher kurulumları yapabilecek birisini arıyoruz.
0
bazenuyur
(22.03.23)
Ben yardımcı olabilirim
0
retiredcolonel
(22.03.23)
(8)

Ev alarak oturum izni / vatandaşlık almak

hobarey
Makedonya çok uygun 40bin euro gibi bir rakama oturum izni veriyor. Sizce Makedonyada yaşanır mı ? küçük bir kızım var ve herkes gibi ülkenin gidişatından korkuyoruz. Almanya vs de düşünüyoruz ama ev alarak oturum izni daha pratik gibi ama heryer yapmıyor yapsa da çok yüksek rakamlar. Türkiyede bir
Makedonya çok uygun 40bin euro gibi bir rakama oturum izni veriyor. Sizce Makedonyada yaşanır mı ? küçük bir kızım var ve herkes gibi ülkenin gidişatından korkuyoruz. Almanya vs de düşünüyoruz ama ev alarak oturum izni daha pratik gibi ama heryer yapmıyor yapsa da çok yüksek rakamlar. Türkiyede bir evimiz var 5 milyon kadar ediyor. Bir yerlerden 3-4 milyona ev alıp kaçalım buralardan diyoruz. her türlü yorum pls değer mi kaçmaya kaçılırsa nerelere kaçılır napılır.
0
hobarey
(22.03.23)
Göç etmek istiyorsan şu listede Türkiye'nin üzerinde olan bir ülke düşün.
Aksi durum hüsranla sonuçlanır.

tr.wikipedia.org
0
Mirket
(22.03.23)
makedonya türkiye kadar gelişmiş değil ancak huzurludur en azından. ayrıca schengene vizesiz girebiliyorlar. herkes ister alman veya abd vatandaşlığını ama imkanlar dahilinde kötü değil.

karadağ düşündünüz mü? ab üyesi olacak.
0
paintov
(22.03.23)
@paintov bir ara çok populerdi karadağ araştırmadım ama. bakayım ona da. ev alınca oturma izni veren ülkeler listelerine baktım karadağ yok sıralamada.
0
🌸hobarey
(22.03.23)
bence yaşamaktan çok yatırım gibi düşünmeli. ne için? ab vatandaşlığı için. bunun için de, zamanla, oturma izninden vatandaşlığa dönme hakkı veren ülkeleri tercih etmenizi tavsiye ederim.

bu arada, karadağ ve makedonya arasında ab üyeliği anlamında farklılık yok. ikisi de aday ülke. ve gerçeği söylemek gerekirse, bu ülkelerin (batı balkanlar) ab üyesi olması asgari 10 yılı alacak gibi. planınızı ona göre yapın derim.
0
kojonotsuki
(22.03.23)
Makedonya beğenmediğiniz Türkiye'nin 40 yıl gerisinde gittim gördüm kaldım.
0
deepex
(22.03.23)
makedonya'da sikintidan ne yapacagini sasirirsiniz. kirsal, gelismemis bir ulke. tamam sinir stres azdir da her sey bu mu? uskup disinda sehir yok o da ufacik bir yer.
0
antikadimag
(22.03.23)
türkiye gibi bir ülkenin gidişatından korkan birinin daha iyi bir ülkeye gitmesi gerekmez mi? makedonya, karadağ, vs hepsi mafyanın kol gezdiği, fakir, huzursuz ve gelişmemiş ülkeler. bir yerlere kaçalım kafasına girmeden önce biraz dünyayı gezmeniz lazım bence.
0
roket adam
(22.03.23)
18 ülke gördüm ama gördüklerime gidemiyorum maalesef :) gezdim yani biraz ama makedonyayı görmedim. ikna oldum şuan. sadece makedonya sormamıştım zaten o örnekti sadece onun gibi başka alternatiflerde olabilir.
0
🌸hobarey
(23.03.23)
(4)

kanca/tırnak şeklinde bitki adı

knight of cydonia
çıldıracam duyuru ahalisi.2000'lerin başında çocukken manisa'da çok olurdu bu bitkiden. yerde yetişiyordu ve kanca şeklinde etli bir yaprağı olurdu. tırnak derdik diye hatırlıyorum hatta ama hafızam yanıltıyor olabilir. bu etli yaprağını koparıp düello yapardık karşılıklı. iki kişi kanca şeklindeki
çıldıracam duyuru ahalisi.

2000'lerin başında çocukken manisa'da çok olurdu bu bitkiden. yerde yetişiyordu ve kanca şeklinde etli bir yaprağı olurdu. tırnak derdik diye hatırlıyorum hatta ama hafızam yanıltıyor olabilir. bu etli yaprağını koparıp düello yapardık karşılıklı. iki kişi kanca şeklindeki yaprağı iç içe geçirir ve kendimize doğru çekerdik, kiminki kırılırsa o kaybederdi.

bu bitkinin halk arasındaki ismi, görseli, bilimsel adı falan ne olursa artık varlığına dair herhangi bir ipucu verirseniz şimdiden çok teşekkürler.
0
knight of cydonia
(22.03.23)
katır tırnağı (kaz ayağı)?
www.alibotanik.com
0
exlibris
(22.03.23)
Katırtırnağı

www.nilpeyzajgocek.com

Google'a katır tırnağı yazınca sarı çiçekli başka bir bitki çıkınca tereddüt ettim bir an ama aradığın bu olmalı.
0
Mirket
(22.03.23)
yok arkadaşlar ne yazık ki bu değil. bayağı kanca şeklindeydi yaprağı ve ufaktı, yaklaşık baş parmağın tırnağı kadar düşünün.
0
🌸knight of cydonia
(22.03.23)
Kenger/kenker olabilir mi?
0
from where i ride
(22.03.23)
(2)

Adaylıktan vazgeçmek mümkün mü?

michael_knight
YSK'ya Cumhurbaşkanlığı adaylığı için başvuru yapan bir kişi en son ne zaman "Aday olmaktan vazgeçtim, pusulada benim ismim yazmasın." diyebiliyor?Pusulalar hangi tarihte basılmaya başlanıyor?
YSK'ya Cumhurbaşkanlığı adaylığı için başvuru yapan bir kişi en son ne zaman "Aday olmaktan vazgeçtim, pusulada benim ismim yazmasın." diyebiliyor?
Pusulalar hangi tarihte basılmaya başlanıyor?
0
michael_knight
(22.03.23)
31 mart'ta kesin aday listesi ilan edilecek ve matbaya gidecek.

o saatten sonra ölüm durumu haricinde bir degisiklik imkansiz.

ha ince ya da oğan icin soruyorsaniz 100 bin kisinin imzasina ihanet edip cekilmeleri cok dusuk ihtimal. Epey sikintili bir sey cunku siraya girip imza vermek. Sonra 100 bini bulup da o siradaki insanlarla alay eder gibi KK lehine cekiliyorum diyemezsin ve demeyecekler.

Erbakan da aynen pek tabii.
0
tantavizisyon
(22.03.23)
Pusulalar basildiktan sonra MI adayliktan cekilse ne cekilmese de, o saatten sonra insanlara duyuramazsin bile, insanlarin kadasi karisacak, resmen ihanet.
0
kassiopeia
(22.03.23)
(5)

iphone 13 256gb vs iphone 13 pro 128gb vs iphone 14 128gb

lacrim
Selam millet. 6 yildir 6s 32 gb kullaniyorum ve 3 senedir su hafiza uyarilarindan gina geldi artik. Yeni telefonlarda hafiza durumu nedir, fotolar videolar ne derece yer kaplar hicbir fikrim yok. Bir yanim kesinlikle 256 gb alip kafam kulagim rahat kullanmam gerektigini soyluyor, bu durumda 13 256gb
Selam millet. 6 yildir 6s 32 gb kullaniyorum ve 3 senedir su hafiza uyarilarindan gina geldi artik. Yeni telefonlarda hafiza durumu nedir, fotolar videolar ne derece yer kaplar hicbir fikrim yok. Bir yanim kesinlikle 256 gb alip kafam kulagim rahat kullanmam gerektigini soyluyor, bu durumda 13 256gb; ama diger yandan 128 gb da yeter diye dusunmuyor degilim, bu durumda 13 pro 128 ve 14 128 secenekleri beliriyor.

Sizce hangisi tercih edilmeli? En az 4-5 yil kullanacagimi dusunuyorum. Bu telefonlarin sarj veya kamera açısından wooow denecek kadar buyuk farklari var mi?
0
lacrim
(22.03.23)
ben13 kullaniykrum ama pro istiyorum. bence pro cok guzel ama 6dan proya gecersen asiri buyuk gelecek bilginiz olsun. fazla hantal
0
ala09
(22.03.23)
Bence 13 pro + icloud. iCloud almak zaten her halukarda mantikli bence back up acisindan.
0
mirafiori
(22.03.23)
Seçenekler bunlarsa ve pro’daki bir özelliği özellikle istiyor değilsen 13 al geç.
0
bk
(22.03.23)
14 alacağına 13 pro alsan daha iyi.
0
paintov
(22.03.23)
128gb yetiyor sürekli fotoğraf çekip telefonda tutmayacaksan
her şey yüklü 57gb dolu, 3bin de foto var
13pro (kamerası daha iyidir) ile 14'ün pil ömrü farkına göre karar verebilirsin
0
bir soru sorcam
(22.03.23)
(4)

İtalya schengen vizesi ile direkt Almanyaya gitmek

internet explorer
İtalya'dan aldığım Schengen vizem var. İtalya'ya gir çık yaptım daha önce. Türkiye'den direkt Almanya'ya gidebilir miyim ? Daha önce buna benzer bir deneyimi olan var mı ?edit : vize çoklu giriş.
İtalya'dan aldığım Schengen vizem var. İtalya'ya gir çık yaptım daha önce. Türkiye'den direkt Almanya'ya gidebilir miyim ? Daha önce buna benzer bir deneyimi olan var mı ?

edit : vize çoklu giriş.
0
internet explorer
(22.03.23)
Italya'dan aldiginiz mevcut vizenizle daha once Italyaya giris cikis yaptiysaniz Almayaya gidebilirsiniz. Vizenizin coklu girisli oldugunu varsayiyorum tabi, ona dikkat edin.
0
65 derece
(22.03.23)
O vize ile İtalya'ya giriş yaptıysanız hiçbir sorun yok. O vize ile İtalya'ya hiç girmediyseniz o zaman sıkıntı.
İtalya vizesiyle isterseniz ilk önce bir defa İtalya'ya gidin sonra 10 defa Almanya'ya gidin, hiçbir sorun yok.
0
michael_knight
(22.03.23)
Tam tersini yaptım. İlk vizem Almanya vizesiydi. Milano'daki bir fuara gittim. Ülkeye girişte hiçbir sorun yaşamadım (Malpensa airport). ve sonrasında aldığım vize süreli kamedeli olarak hep artış gösterdi.
0
ditu
(22.03.23)
Sonrasında İtalya'ya gideceğine dair bir seyahat ya da konaklama kanıtı uydurup yanına alırsan sorun olmaz, sorarlarsa burada 3 gün işim var sonra oraya gidiyorum 1 ay kalıcam diye gösterirsin. Bu en kötü senaryo, sormama ihtimalleri düşük değil.
0
Bruce
(22.03.23)
(5)

bilgisayarın hızı teorik olarak ne ile sınırlı?

biseysorcaktim
başlık yanıltmasın, açıklamaya çalışayım.söz gelimi bilgisayar destekli çeviri yazılımları (google translate vs), çok hızlı şekilde çeviri yapıyorlar. bir sürü parametre olmasına karşın güçlü işlemcili sunucular bu çeviri işlemlerini kısaltıyor. ya da bilgisayar destekli görüntü üretme yazılımları ö
başlık yanıltmasın, açıklamaya çalışayım.

söz gelimi bilgisayar destekli çeviri yazılımları (google translate vs), çok hızlı şekilde çeviri yapıyorlar. bir sürü parametre olmasına karşın güçlü işlemcili sunucular bu çeviri işlemlerini kısaltıyor.

ya da bilgisayar destekli görüntü üretme yazılımları örneğinden gidelim, çevirye göre daha yavaş bir perfomans ile üretiyor, işlem maliyeti daha yüksek.

peki bu işlem süresini kısaltmak ne derece mümkün? gelişmiş algoritmalar ya da başka optimizasyonları gözardı ederek (daha doğrusu maksimum derecede optimize olduğunu varsayarak), sadece donanımsal olarak soruyorum.

yani elimizde çok güçlü bir sunucu var, bu sunucuları (tüm maliyetleri göz ardı ederek) arttığımızda dayandığı darboğaz teorik olarak ne olacak?

elektriğin iletilme hızı mı ya da ışık hızı ile mi ilgili olacak? cpu clock hızı mı?

basit bir soruyu karışık anlatmış olmak istemem, teorik olarak olarak bilgisayarın bir noktada bildiğimiz fizik kuralları çerçevesinde limitlendiğini düşünüyorum.

soruma super bilgisayarlar, kuantum bilgisayarlar (vesair de) dahil.
0
biseysorcaktim
(22.03.23)
Moore kanuna gore teorik limit islemci icine koyulan transistor miktari ile baglantili. bu miktar her yeni islemci ilerlemesi ile artiyor ama bir noktada transistor miktari islemci icinde isi tahliyesine yetmeyecek ve daha fazla transistor koyulamayacak. bu konuda "Moore's Law" bakabilirsin.

Bir baska limit ise islemci saati ile ilgili. islemci saat dongusu birim zamanda yapilacak islemi belirliyor. bu da elektrik hizi ile iliskili.

Ayrica islenen bilgide ulasilabilcek miktar da bilginin niteligi ile de ilgili. bilgi paralel veya seri olarak islenebiliyor mu bu cok onemli. bazi bilgi bir fonksiyona girip o fonksiyondan cikan bilgi baska bir fonksiyona girmesi gerekiyordur. bu seri bir islemdir. Ama diger taraftan bazi bilgi paralel islenebilir. yani bircok fonksiyon bir digerinin ciktisina ihtiyac duymadan paralel calisabilir. bu durum tamamen problemin niteligi ile ilgili. ornegin 1 cocugu 1 kadin 9 ayda dogurursa, yine 1 cocugu 2 kadin 4.5 ayda doguramaz. isin niteligi buna uygun degil, paralel bir islem degil. ama bircok matematik hesabi ayni inputa ayni output veriyorsa yani fonksiyonel bir problemse paralel olarak ele alinabilir.

paralel islemlerde islemci sayisini arttirmak ile ulasilan limit der artar, gunumuzdeki bulut sistemlerinin yatay olceklendirmesi bu sekilde tasarlanmistir. cok islem varsa, ve paralel islemlerse daha fazla islemci ile is/islemci seklinde cozulebilir. tabi bu durumda da limit dunyadaki islemci sayisi ve enerji miktari ile baglantili.

tabi bir de paralel islemlerde quantum bilgisayar kullanilmasi bir secenek. bu durumda birim zamanda islenilen bilgi miktari newton fiziginin kurallarindan cikarak quantum fiziginin kurallarina gore belirleniyor ve bunun matematiksel kanitina benim zekam yetmiyor, aklim almiyor.
0
emrahday
(22.03.23)
Verdiginiz örnekler genel olarak yapay zeka modelleri. Bu sebeple sizin verdiginiz ornekler icin darbogaz gpu oluyor. Gpu performansinin artmasiyla, bu modeller cok daha hizli calisacaktir.
0
ciagra
(22.03.23)
tüm complexity problemlerini optimal çözdüğümüz ve donanımsal olarak en güçlü makineyi yapmak istediğimiz yerde, 0 kelvin en üst limit. diğer deyişle termodinamik. termodinamiğin izin verdiği son noktaya kadar teorik olarak gidilebilir diye düşünüyorum.
0
gule gule
(22.03.23)
Algoritmaya uygun donanım kullanıldığında(örneğin bitcoin mining için özel üretim işlemci, yani ASIC’i hiç bir GPU geçemez) en temel limit ısı, yani iletkendeki direnç olmuş oluyor.

Duymuşsundur, Intel 10nm ürerim yapıyor sonra TSMC 5nm a geçiyor falan ve hız artıyor ya, bu git gide transistör ve devre boyutunun küçülmesi olayı.

Ne oluyor küçülünce? Direnç ve bundan kaynaklı ısı üretimi azalıyor çünkü direnç eşittir iletkenin katsayısı çarpı uzunluğu.

O boyutlara inildiğinde bir takım quantum etkileri ortaya çıkmaya da başlıyor ve limitleri bunlar belirlemeye başlıyor.

TSMC bu sene 3nm üretime başladı, Apple’ın yeni işlemcileri bununla üretilecek ve sırf bu küçültme sayesinde %30 performans artışı ve bir o kadar da tüketim düşüşü olması bekleniyor.
0
bk
(22.03.23)
Kuantum bilgisayar dediğin şeyin normal bilgisayardan çok bi farkı yok. Bu kadar yaygara, bu bilgisayarlar eğer yapılırsa, onun üzerinde çalışacağı teorize edilen "kuantum algoritmalar" yüzünden koparılıyor. Ama onlar da şu an saf spekülasyon yani, öyle bişey olup olmadığını bile bilmiyoruz. Ekşi'de yazayım bi ara bununla ilgili en iyisi.

Neyse, asıl söyleyeceğim o değil. Bu "algoritma optimize ama donanımsal limit" yaklaşımı mantıklı değil. Mesela herkes bahsetmiş işte "işlemciye çok transistör koyarsan daha hızlı çalışır" diye ama niye öyle olduğundan bahsetmemişler.

Sebep şu, transistörleri kullanarak matematik işlemi yapıyorsun diyelim. Toplama işlemi yapacaksan sana 5 tane transistör yeter. Ama çarpma işlemi yapayım dersen elinde 2 seçenek var:

1- İşlemci üzerinde tek tek toplama işlemlerini yapacaksın
2- Direkt çarpma işlemini yapabilecek bi işlemci tasarımı yapıp ona göre transistör koyacaksın

Yani bu "daha fazla transistör" mevzuunun altında yatan sebep, işlemcilere aynı anda daha "karmaşık" işlemler yaptırabilmek. Çünkü tek tek yaparsan, sonucu al, memory'e yaz, yeni veriyi işlemciye gönder vs. derken işlemci ile memory arasında çok fazla git-gel yapıyorsun. Bu git-gel dediğin şey de bakır kablodan elektrik geçmesi, o da vakit alıyor. Halbuki tek seferde çok daha fazla veri gönderip daha karmaşık işler yaptırabilirsen işlemciye, o bakır kabloda geçen vakti minimize edeceksin, bu da performans iyileşmesi anlamına geliyor. Çünkü bottleneck burası.

Mesela bu "5 nanometre, 3 nanometre" muhabbetinin temeli de bu. Bu işlemcideki transistörler arasındaki mesafe. Bu mesafeyi niye kısaltıyorlar? Niye daha küçük alana daha çok transistör sıkıştırmaya çalışıyorlar yani? Yayla gibi işlemci yap, sınırsız transistör koy. Olmaz, çünkü asıl sıkıntı o bakır kabloda geçen süre. Fiziksel olarak çok büyük işlemci yapsan bakır kabloda daha fazla vakit geçecek, memory'e ulan uzaklık artacak falan, yine işler yavaşlayacak epey.

Peki şunu düşün, diyelim biz bilgisayarda yapılan bütün işlemleri "toplama işlemi" seviyesine indirebilecek bi algoritma yazabildik. Bize trilyonlarca transistörü olan güçlü işlemciler lazım değil, 5 transistör işimizi görüyor. Çarpma işlemi yaparken, tek işlemciye karmaşık işlemler sığdırmak yerine, bir sürü işlemciye aynı anda toplama işlemlerini gönderip, sonucu da çat diye birleştirsek daha hızlı olmaz mı?

GPU teknolojisi üç aşağı beş yukarı böyle çalışıyor. Ama işte bu fiziksel modelde verimli çalışabilen algoritmalar belli, oyunlar, yapay zeka vs.

Peki bilgisayarda yaptığımız günlük işlemleri kategorize etsek, her işlem tipi için, o işlemde çok verimli çalışacak spesifik işlemciler kullansak ne olur? Grafik için ayrı kart / işlemci kullanıyoruz, e internet için de başka bi çeşit işlemci kullanalım, yazı yazmak için de başka kullanalım vs.

Eskiden mesela vardı böyle şeyler, virgüllü sayılarla işlem yapacaksan ekstra işlemci alıyordun falan. Sonra intel mevcut mimarinin sınırlarını zorlayana kadar bu yönde ilerledik, ama şimdi o mimarinin sonuna geldik. O yüzden üst paragrafta bahsettiğim yolda ilerliyoruz.

Misal apple'ın bu son çıkardığı M serisi işlemcilerin olayı temelde bu. Tek bir işlemci içinde, farklı işlerde özelleşmiş küçük küçük bir sürü işlemci var. Bu sayede intel'in 20-25 milyar transistörle yaptığı işi 15 milyar transistörle yapabiliyor.

Bu birden fazla "çekirdek" işinin de temeli buydu aslında. Yani tek bir çipi büyütmek yerine, oraya bir limit koyup, birden fazla çipte aynı anda işlem yapıp, sonuçları birleştirmek daha iyi bir yöntemdi. Ama o çekirdekler aynıydı ve "general purpose" idi, şimdi onları da özelleştirmeye başladılar.

Yani bilgisayarda yazılan kodun algoritması ne olursa olsun, onun nasıl derlendiği ve işlemcilerde nasıl işleneceği de bir "algoritma", ve baya son 10-15 yıldır işlemci teknolojisi "donanımsal limit"ler üzerinden değil, daha iyi algoritmalar geliştirilmesi sayesinde ilerliyor. Darboğaz buydu çünkü.

Bundan sonrası için asıl atılımın, intel'in 34590384 çekirdekli / transistörlü işlemcilerinden değil, spesifik olarak üretilen ve ona göre kodu yazılan işlemcilerden geleceğini düşünüyorum. Misal şu an "network on a chip" baya popüler bi konu, bir sürü farklı işlemcinin aralarına nasıl verimli konuşabileceğini çözmeye çalışıyorlar. Burada ilerleme olursa baya ilginç şeylerle karşılaşabiliriz.
0
plutongezegendegilmi
(22.03.23)
(2)

Resmi kurum hesaplarının kullanıcıyı engellemesi

Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
Yani mesela sadece Türkiye için sormuyorum gene olarak soruyorum. Misal ben bir devlet görevlisinin Twitter hesabını takip etsem beni engellemeye hakkı var mı, bu benim haber alma özgürlüğümü kısıtlayan bir davranış olmuyor mu? Yani ben sağlık bakanını takip edip ülkenin sağlık işlerinden haber alma
Yani mesela sadece Türkiye için sormuyorum gene olarak soruyorum. Misal ben bir devlet görevlisinin Twitter hesabını takip etsem beni engellemeye hakkı var mı, bu benim haber alma özgürlüğümü kısıtlayan bir davranış olmuyor mu? Yani ben sağlık bakanını takip edip ülkenin sağlık işlerinden haber almak istesem ve bir şekilde engellensem, yani küfür falan da etmiş olsam yine de beni engellemeye hakkı var mı, bu haber alma özgürlüğü kapsamında suç sayılmaz mı? Küfür ettiysem mesela beni dava et, haklıysan zaten cezamı alırım ama engellemek bence yasal olarak suç gibi geliyor bana fakat bunu Türkiye'de geçen bir olay gibi düşünmeyelim genel olarak soruyorum. Teşekkür ederim.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(22.03.23)
bilgi edinme meselesi kısmında dediğini anlıyorum, çünkü tr'de her şey neredeyse twitter'dan duyuruluyor. yurtdışında pek öyle değil. özellikle avrupa'da her şey resmi web sitesi üzerinden paylaşılır, sosyal medyadan ise link ile açıklama başlığıyla paylaşılır. sosyal medyaya özgü paylaşımlar, resimli, açıklamalı görseller pek olmaz. abd ise yine full websitesi üzerinden yürür ama orada daha aktif sosyal medya, resmi kurumların başka kurumlara cevap vermesi, bazen goygoya katılması çok olağan. ancak abd'de özellikle twitter'da kullanıcı engelleme çok yaygın. özellikle trollük spam yapanlar vs için. hatta los angeles polisinin hesabı baya gündem olmuştu onlarda ss paylaşmışlardı yüzlerce bloklu vardı :D

"engellemek bence yasal olarak suç gibi geliyor" dediğin max tr'de tartışılabilecek bişey olabilir çünkü yurtdışında resmi açıklamalar çoğu zaman daha sonra sosyal medya'dan paylaşılıyor. o çerçeveden bakmak lazım
0
avatar is back
(22.03.23)
trump başkanken mahkeme vatandaşları bloklayamayacağına çünkü hesabının devlet işi için kullanılan resmi bir hesap olduğnu söylemişti şahsi de olsa. ancak önemli olanın şahsi hesap olsa da hesap ağırlıklı olarak ne nitelikte kullanılıyor bu olduğunu söylüyorlar...
0
sert siyah krom
(22.03.23)
(3)

doğum tarihimi kimse bilmiyor. öğrenmenin bir yolu var mı?

buenosdias
köy yerinde bi evde yokluk içinde doğmuşum. anam, babam dahil kimse hatırlamıyor. kimliği bile 7 yaşında okula kayıt olurken çıkarmışlar. astrolojik durumuma bakmak istiyorum. öğrenmenin bir yolu var mı?
köy yerinde bi evde yokluk içinde doğmuşum. anam, babam dahil kimse hatırlamıyor. kimliği bile 7 yaşında okula kayıt olurken çıkarmışlar. astrolojik durumuma bakmak istiyorum. öğrenmenin bir yolu var mı?
0
buenosdias
(22.03.23)
Astrologlara yaşadığınız onemli olayları tarif ederek tahmini dogdugunuz dönemi belirterek tespit etmelerini sağlayabilirsiniz. Retifikasyon diyorlardı sanırım buna. Ben Uygun Gur den saatle ilgili destek almistim
0
çaykovski
(22.03.23)
hocam genelde babam dedem falan anlatır bu hikayeleri. Ailenize doğdunuz zaman köydeki hava durumunu sorabilirsiniz. En azından mevsimi bilmek araştıracağınız aralığı baya bi daraltır. Eğer belli bi hasat dönemi falan varsa o da 1-2 aylık bi araya daraltır.
Bonus: O dönem önemli bir haber var mıydı onu sorabilirsiniz. Ne bileyim darbeden 1 ay sonra doğmuşsun gibi bi bilgi işe yarayabilir. ya da kurban bayramından hemen sonra gibi falan.
önemli google'da arattığınızda çıkacak bir kaç bilgi ile 3 aşağı 5 yukarı doğum tarihinizi bulabilirsiniz.
0
kafamiyicem
(22.03.23)
rektifikasyonun da çerçevesi var, yani tahmin aralığı biraz dar olmalı. anladığım kadarıyla sizin yıl bile belli değil. o yüzden rektifikasyon yapılamaz, yaparım diyen astrolog da sallıyordur. en azından sene belli olsaydı doğruya yakın tahminler yapılabilirdi.
0
candide
(22.03.23)
(2)

sorum gamer'lara crossplay ne oluyor?

baldan kaymak
iki sorum var:1) istediğim şey şu:kardeşimde ps5 var. bende de xbox s. fifa 23 varsa ikimiz de de karşılıklı online moddan sınır olmadan oynayabiliyor muyuz?buna crossplay with friends deniyor gibime geldi. nette araştırdım ama çok da emin olamadım.böyle yapılabiliyorsa alacağım fifa 23'ü.2) hangi o
iki sorum var:

1) istediğim şey şu:

kardeşimde ps5 var. bende de xbox s. fifa 23 varsa ikimiz de de karşılıklı online moddan sınır olmadan oynayabiliyor muyuz?

buna crossplay with friends deniyor gibime geldi. nette araştırdım ama çok da emin olamadım.

böyle yapılabiliyorsa alacağım fifa 23'ü.

2) hangi oyunlar crossplay nasıl anlıyoruz?
0
baldan kaymak
(22.03.23)
Oyunun alt yapısına göre belli oluyor. Türkçesi çapraz platform olarak geçiyor. Google dan oyunun çapraz desteğine bakabilirsin. Oyun özelinde değişiyor yani hepsi
0
hasmetizm 2046
(22.03.23)
Xbox series S le, PS5 version Fifa 23 beraber oynayamaz.

Series X - PS5 - PC
Series S - Ps4

crossplay boyle calisiyor fifa da. PS5 te PS4 versiyonu acilip belki oynanabilir ama denemedim bakmak lazim.
0
wallcan
(22.03.23)
(5)

çamaşır makinesi ve battaniye

dr doofenshmirtz
selamlar,https://www.yatasbedding.com.tr/holly-haki-wellsoft-battaniye-haki-41551 bu battaniye 9 kg makinede yıkanabilir mi? Hafif(1.5 kg), polyester ancak kapladığı alan epey büyük (220 cm x 200 cm). Su alınca ağırlaşıyor mu polyester battaniyeler? Daha önce büyük bir şey yıkamadım makinede.
selamlar,

www.yatasbedding.com.tr

bu battaniye 9 kg makinede yıkanabilir mi? Hafif(1.5 kg), polyester ancak kapladığı alan epey büyük (220 cm x 200 cm). Su alınca ağırlaşıyor mu polyester battaniyeler? Daha önce büyük bir şey yıkamadım makinede.
0
dr doofenshmirtz
(22.03.23)
Makinenin 9 kg olması demek tüm çamaşır türlerinde aynı kg yıkayacağı anlamına gelmiyor. Polyester battaniye ya yünlü ya da yorgan modunda yıkanıyor diye biliyorum. Bizim makine de 9kg lık ama yünlü modu da yorgan modu da yanılmıyorsam 2 ya da 3.5 kg max. Makine modlarınızın max kilosunu öğrenin. Battaniyeniz bundan ağırsa sıkıntı olabilir.
0
yazdonumu
(22.03.23)
Ben olsam riske girmez, kuru temizlemeye verirdim. Islanınca 50kg filan olursa, makinaya kalıcı hasar verebilir.

(İçinden çıkartmanız veya kurutmanız kabus haline gelebilir)
0
alfired
(22.03.23)
Yıkanır ve çok su çekmez zaten ağırlığı itibariyle.
Sıcaklık 30 derecede ve yarım çay bardağından daha az detarjan yeterli
0
diyecevaplandı
(22.03.23)
ben yorgan yıkamadım 5 kgde. bir şey olmadı. battaniye modu vardır zaten yorgan gibi. yine de denemek için tatı varsa küvette ıslatıp bakın kaç kg olacak. ama sanömam 4-5 kg su tutabileceğini
0
ShadowOfMoon
(22.03.23)
@alfired Kuru temizleme uygulanmamalıdır yazıyor üzerinde. teşekkürler.
0
🌸dr doofenshmirtz
(22.03.23)
(5)

iphone 13 256gb vs iphone 13 pro 128gb vs iphone 14 128gb

lacrim
Selam millet. 6 yildir 6s 32 gb kullaniyorum ve 3 senedir su hafiza uyarilarindan gina geldi artik. Yeni telefonlarda hafiza durumu nedir, fotolar videolar ne derece yer kaplar hicbir fikrim yok. Bir yanim kesinlikle 256 gb alip kafam kulagim rahat kullanmam gerektigini soyluyor, bu durumda 13 256gb
Selam millet. 6 yildir 6s 32 gb kullaniyorum ve 3 senedir su hafiza uyarilarindan gina geldi artik. Yeni telefonlarda hafiza durumu nedir, fotolar videolar ne derece yer kaplar hicbir fikrim yok. Bir yanim kesinlikle 256 gb alip kafam kulagim rahat kullanmam gerektigini soyluyor, bu durumda 13 256gb; ama diger yandan 128 gb da yeter diye dusunmuyor degilim, bu durumda 13 pro 128 ve 14 128 secenekleri beliriyor.

Sizce hangisi tercih edilmeli? En az 4-5 yil kullanacagimi dusunuyorum.
0
lacrim
(22.03.23)
öncelikle 256gb da alsanız 128gb da alsanız icloud size 5GB ücretsiz kullanım hakkı sağlıyor. sizin verileriniz belliki bu 5GB'dan fazla olduğu için siz foto video dosya gibi verilerinizde depolama sorunu yaşıyorsunuz.
bunu aşabilmenin 2 yolu var; ya cihazın saklama alanına verilerinizi yüklemek -ki bu telefonun hafızasından yer- ya da icloud saklama alanı satın alma. ben mesela ikincisini yapıyorum, 50GB saklama alanı aylık 6.49₺'den başlıyor örneğin.

ben olsam 256gb olanı alırım. ama bu kişinin kullanım amacı ve yoğunluğuna göre değişen bir durum.

şu makaleye bakmanızı salık veririm. support.apple.com
0
debian
(22.03.23)
bence 14 - 128gb en mantiklisi, apple hafizaya ucuk paralar istiyor.

yetmezse 50gb icloud alir devam edersin ama gereksiz doldurmadikca telefonu yetmemesi zor.
0
cooperr
(22.03.23)
128 GB olanı alın, yanında bir de iCloud aboneliği alın.

Elbette kişiden kişiye değişecektir ama benim yeni anlayışım şu şekilde;
iPhone kullanıyorsam iCloud'a kesinlikle para vereceğim. 256 GB almak için harcayacağım parayı iCloud üyeliği için harcarım. Böylece hem rahat ederim hem de fotoğraflarımı tamamen güvene almış olurum.

256 GB iPhone 13 Pro Max var bende. Yaklaşık 1 yıl oldu galiba.
Telefonda 75 GB kullanıyormuşum, bunun 30 GB'ı fotoğraf, 14 GB'ı whatsapp'mış.
iCloud'da ise 220 GB'lık fotoğrafım varmış.

Bu arada video çekmekten para kazanmayacaksanız hiçbir önemi yok ama 128 GB versiyonda ProRes codec ile video çekemiyorsunuz, gözünüzden kaçmasın.
0
michael_knight
(22.03.23)
Bende de 7 vardı, 6 sene sonra yenilenmiş XS 256 aldım. Sıradan kullanıcı için başlıkta yazdığınız modellere göre en büyük eksiği magsafe'i yok. Öyle bir telefon da düşünebilirsiniz.
0
malheiros
(22.03.23)
13 pro 128 elbette. 120hz olsun bir zahmet o kadar para veriyorsunuz.
0
signore
(22.03.23)
(8)

kiptas mustakil evleri yeniliyor mu?

Sour
daha once soran var mi? tesekkurler.
daha once soran var mi? tesekkurler.
0
Sour
(22.03.23)
Böyle bir görev tanımı olduğunu sanmıyorum, "hayır yapmaz" netliğinde bilgim yok ama yapması bana çok saçma geliyor bir inşaatçı olarak.

Mesela kendimize soralım, neden yapsın? Asıl amacı belediyeye ait arsalarda toplu konutlar üretmek olan bir kamu kuruluşu, İBB bünyesinde ama kendi içinde özerk bir A.Ş. yanlışım yoksa.

Son yıllarda mahalle bazında, ada olarak eski evleri yıkıp yeni projeler yapıyorlar ama bunları da ortaklı yapıyorlar özel firmalarla.

Amacınız kendi evinizi güvenilir bir firmaya mı yaptırmak acaba?
0
John Bloor
(22.03.23)
aslinda yenileme yapiyorlar, buradan bakabilirsiniz: istanbulyenileniyor.com

surada tek bina ornekleri de var: www.kiptas.istanbul

simdi anladim yanlis anlasilabilecegini cunku bazi yerlerde mustakil bina seklinde belirtiyorlar fakat site degil tek apartmani (cok daireli) vurgulamak istiyorlar. benim merak ettigim mustakil ev (apartman degil).
0
🌸Sour
(23.03.23)
@Sour

Benzer durumda bizim Eyüp'de evimiz var. biz komşu parselleri birleştirip apartman yaptırmak için uğraşıyoruz.

Kiptaş basvuruları alıp proje calışması sonrası inşaat firmalarına ihale ile projeyi veriyor. Kiptaş burada aracı ve denetmen olarak yer almakta.

Sizin durumunuzda tek parselde bulunan bir evinizi yeniden yaptırmak istiyorsanız tüm maliyeti karşılamanız gerekecek. Bu ekonomik gücünüz varsa yapabilirler.
0
kaiserr76
(23.03.23)
Evet, müstakil binadan kasıt tek bir arsada tek bir bina olmasıdır. Bu da merkezi semtlerde ve imar durumu uygunsa mantıklı olur ve aracı olurlar.

Yoksa aynı şartlarda Sultanbeyli'de 5 katlı binayı yapmazlar, yaptıramazlar çünkü çalıştıkları inşaat şirketlerine. Çünkü maalesef çok fazla ticari bir getiri yok.
0
John Bloor
(23.03.23)
@ John Bloor
İnşaat firması bu durumda ne kazanıyor. Projede inşaat maliyetine evleriniz yenileniyor diye bahsediliyor.
0
kaiserr76
(23.03.23)
@kaiserr76 yandaki parselleriniz bos mu yoksa baska apartmanlar mi var? bizde bos parsel yok, iki yaninda da apartman var, ama bizimki uc katli balat'taki evlerden...
0
🌸Sour
(23.03.23)
@sour bizde 6 tane parsel birleşimi söz konusu. Hepsi müstakil 2 veya 3 katlı yapilar
0
kaiserr76
(24.03.23)
Valla açıkcası hiç incelemedim sistemlerini, karşılaşmadım da. Ama devlet de olsa, belediye de olsa, hiç bir kurum bedavaya bu işi yapmaz gibime geliyor.

"Projede inşaat maliyetine evleriniz yenileniyor diye bahsediliyor."

Nerede yazıyor bu, bir inceleyelim. Mesela maliyete kim karar veriyor? Karar verilen maliyetten ucuza mal edip aradaki farkı kar olarak alıyor olabilirler mi acaba?

Yoksa maliyetten kasıt şu mu acaba, hani ben müteahhitim bireysel olarak. Atıyorum sizin binayı yapsam 5 milyona bitirebilirim, ama işin içine bu resmiyetler girince 6 milyona mı bitiriyorlar?
0
John Bloor
(24.03.23)
(2)

MKE'den mermi almak için randevuya gerek var mı?

havadakarada
Ayrıca E-Devlet'ten mermi talep başvurusu dışında emniyetten vs yapacağımız bir işlem var mı?
Ayrıca E-Devlet'ten mermi talep başvurusu dışında emniyetten vs yapacağımız bir işlem var mı?
0
havadakarada
(22.03.23)
genel olarak bilgi vericem. mermiyi semtinizden alabilirsiniz mke subelerinden, her semtte oluyor ist de. edevletten kod almaniz yeterli. mke mermi almaniz sart degil, en uygun fiyatli olani aliyorum ben.
0
sekerler diyarinda bir ruya
(22.03.23)
Her bayiden alabilirsiniz +1

fiyatlar mkek fiyatları, hatta tanıdıksa biraz ucuza da verebilir. ama tavan fiyat belli.

bir dip not, eğer mermileri alıp kullanacaksanız özel firmaların ürettiği ucuz poligon mermilerinden olabilir.

ama saklayacaksanız ucuz mermi almayın, çünkü ucuz mermilerde lak yok, havadaki nemi zamanla emiyorlar barut nemleniyor.

MKEK ve özel firmaların standart mermileri laklı, cilalı yani. ucuzlarda lak yok, al hemen at mantığında.
0
John Bloor
(22.03.23)
(31)

muharrem ince'yi destekleyen var mi gercekten?

unidentified floating object
Burada var mi ya da cevrenizde?
Burada var mi ya da cevrenizde?
0
unidentified floating object
(21.03.23)
Ben. Neden şaşırdın? Kemal e oy atmam ilk turda. Babacan Davutoğlu Gültekin bakan olacak diye oy mu vereceğim ona.
0
ikikerekac
(21.03.23)
Ben sandiga gitmicem bile birak Muharrem'i vs...

He tabii ki 6'li masayi destekliyorum elbette.
0
Yourcousinmarvinberry
(21.03.23)
çevremde yok ben de artık güvenmiyorum
0
gadlemler
(21.03.23)
is arkim varmis ben odada salliyodum kulagima fisildadilar "su kisi destekliyo" diye. OAAAAA dedigimi hatirliyorum
0
ala09
(21.03.23)
@yourcousinmarvinberry rica etsem sandiga gitmeden 6'li masayi nasil desteklediginizi acabilir misiniz?
0
🌸unidentified floating object
(21.03.23)
Let the linch begin...
Bay Kemal adaylar arasında gücü alıp orası burası ayrı oynamayacak tek kişi bence. Muharrem ve Ekrem ile ilgili tam tersini düşünüyorum. Yıllardır tv'de Kemal-Tayyip muhabbetleri döndüğü için insanlar başka bi cb istiyor onu da anlıyorum tabi. Ama "Çare Kemal".
Cevap: Çevremde öyle biri yok şu an.
Edit: 2009'dan beri seçimlerde görev alıyorum. Ekrem, İnce vs hepsi için sandıkta bulundum oy verdim.
0
kafamiyicem
(21.03.23)
çevremde hiç yok. bilakis ince'yi sevenler bile ona bu çıkışları yaptığı "zaman" dan ötürü tepkililer.

not: hepsi cb seçiminde ince mitinglerine gidip ince'ye oy atan insanlar.
0
ilgeru
(21.03.23)
kk'dan nefret ediyorum ama kötünün iyisi olarak oy vereceğim.
şu durumda ince'ye oy vermenin mantıklı bir tarafı yok.
benim çevremde ona oy vericem diyen de yok çok şükür.
0
vizivozo
(21.03.23)
Ben kendisine oy vermeyi su an icin düşünmüyorum ama benim çevremdeki kişilerin içinde ilk sırada. Anketlerdeki gibi %3-4 olmayacağı aşikar.
0
havadakarada
(22.03.23)
Buradaki kisilerden bagimsiz akp'nin temsil ettigi curumuslukle Ince'nin temsil ettigi bozulmuslugun birbirinden beslendigini dusunuyorum, ulkenin gelecegi icin cok uzuntu verici her ne kadar cok bir gelecegi olmasa da oturup bu adami konusmamiz bile nasil bir populizm batakliginda oldugumuzu, bizi neden bu kadar sure akp'nin yonettigini gosteriyor bana...

kisisel olarak cevremde buna oy veren yok.
0
hewit
(22.03.23)
akşenere kızdılar ama yavaş veya imamoğlu aday olsaydı muhalif seçmende bu ince kırılması çok daha az yaşanacaktı.

ince'ye oy vermem önceki seçimde bile vermedim fakat insanların psikolojisini anlayabiliyorum, özellikle aday dayatması bir çok kişiyi alternatif aramaya itti.

ayrıca ince ümit özdağ'ın genç fanatik kitlesinin de oyunu çekiyor.(bkz jahrein) bu kitle zaten kk'ya oy vermezdi.
0
nuisance
(22.03.23)
Benim yok. Barajı aşması zor partilere ve ikinci tura taşımak dışında bir etkisi olamayacak adaylara oy verecek insanlara da Erdoğan tekrar seçilirse üzülecekseniz ilk turda da en yüksek ihtimali olan adaya oy vermesini tavsiye ederim.

Yeni seçim kanununu akp mhp'nin liste stratejileri ile genelde az oyla yarıdan çok vekillik alabileceğini bunun da ülkeyi yeniden rte'ye yönlendirebileceğini göz önüne alsınlar.
0
anon1m
(22.03.23)
selam, parti üyesiyim.
şu ya da bu eleştiriden bağımsız biçimde şunu söylemek isterim:
+ muhalefet partilerinin ilk hedefi malum kişiyi iktidardan almak olduğu için birbiriyle çekişmesi çok gereksiz, bunu iki taraf da bilmesine rağmen yangına benzinle gidiyor.
+ muhalefet partilerine oy verecek seçmenler arasında hangi tarafın oyu azaldı, hangi tarafın oyu neden arttı bir sorgulayın.

bugün yapılması gereken en elzem şey 21 yılda ne olduğunu hatırlatmaktır, başka türlü karşı tarafın oylarını çelemeyiz.
0
rakicandir
(22.03.23)
Bodrum'da yaşıyorum. Belediyenin kötü yönetiminden dolayı Chp'ye kızgın çok sayıda insan gördüm. 40 yıllık chpli teyzeler, amcalar Muharreme vereceğiz diyorlar. Zaten Rte'ye vermmezler de Chp'ye de küsmüş çok sayıda insan var.
0
wertyu
(22.03.23)
bir de secime kk ve erdogan ikilisi girse erdoganin ilk turda alma ihtimali yuksek. ince ve ogan gibi adamlar rte'den memnun olmayan muhafazakar secmenden oy alarak rte'yi sallayacaklar. bunun onemini kucumsuyor millet.

imkanim olsa rte, bahceli ve kk'yi issiz bir adaya birakip ulkeye nefes aldiririm.
0
antikadimag
(22.03.23)
var hem de her yaştan. halam, amcam onlardan bir kaçı. işim gereği daha çok 18-30 yaş arası gençlerle çalışıyorum ve çevremdeki daha önceki seçimlerde chp ve iyi partiye verdiklerini bildiğim insanların anlamlı bir kısmı muharrem ince'ci olmuşlar. chp'nin kemal kılıçdaroğlu(kk) tek adamlığına ve meral akşener'in bu son tutarsızlıklarına tepkililer ekseriyetle.

kk ve chp için tehlike bu noktada esasen. çünkü muharrem ince bilhassa iyi parti ve chp içerisindeki tepkili, küskün, atatürkçü genç seçmen için bir çıkış noktası olarak görülüyor. ve hakikaten karşılık buluyor. bu insanlarla konuştuğumda tepkileri şu; bizi kk'ye sorgusuz sualsiz oy vereceksiniz pozisyonuna getirmek istiyorlar ama biz bu sayısız kez kaybeden, partiyi atatürkçü bir çizgiden alıp hdpye yaklaştıran, kendi adaylığını dayatan bu adama oy vermeyiz diyorlar. meral akşener'e de yeterince güçlü duramadığı ve kk'nin amacına istemeyerekte olsa hizmet etmesinden dolayı tepkililer. bu durumdan rahatsızlar. ve eğer ikinci tura kalırsa bu muharrem ince'ye oy verenlerin anlamlı bir kısmı erdoğan'a oy vereceğini söylüyor. bu kitlede kk'nin kazanacağına yönelik bir inanç yok gördüğüm kadarıyla. anlamlı bir kk karşıtlığı söz konusu. konvansiyonel ve sosyal medyada chp'ye yakın kanalların ve isimlerin muharrem ince'ye karşı olan tavırlarına bakıldığında da bu söylediğim durumun kendi içerisinde sağlamasının yapıldığını farkedebilirsiniz aslında. eğer gerçekten çok küçük ve önemsiz bir oy potansiyeli olsaydı böyle tek bir ağızdan yüklenilmezdi ince'ye.

benim nihai değerlendirmem şu; bu saatten sonra ince kk'yi desteklese dahi -ki bence illaki süreç kendisini oraya götürecektir- ona oy veren taban büsbütün bir şekilde kk'ye oy vermeyecek. bunu net bir şekilde görebiliyorum.
0
debian
(22.03.23)
kk anketlere inat aday olmasi daha anormal degil miydi,ikinci tura kadar muharrem olabilir bence de
0
essoist
(22.03.23)
@ikikerekac +1 ilave olarak elinde mansur gibi tayyibi ilk turda bile yenme ihtimali olan biri varken ego ile hareket edip zorla kendini dayatan birisine oy vermeyeceğim.
0
unabomber
(22.03.23)
Çevremde yok ama Kemal Kılıçdaroğlu'na tepki olarak Muharrem İnce'ye oy verecek olanları anlamıyorum. Neresinden bakarsam bakayım iki tane güçlü aday var; Kemal Kılıçdaroğlu ve Recep Tayyip Erdoğan. Bu bağlamda Kemal Kılıçdaroğlu'na turdan bağımsız oy vermemek, temelde "RTE ya da Kemal Kılıçdaroğlu başkan olmuş, umrumda değil" demek... Gerekçeden bağımsız bu böyle. Yani altılı masayı beğenmiyor, oradaki güç dağılımını saçma buluyorsunuzdur mesela. Ya da "Kemal Kılıçdaroğlu aday olmamalıydı, kendini dayattı" diyorsunuzdur. Ne bileyim "HDP ile yakınlaşıyorlar, istemiyorum" diyorsunuzdur...

Açıkçası ben pragmatist olmaya çalışıyorum; yukarıdaki gerekçelerden üçü aynı anda yüzde yüz doğru da olsa eğer "RTE ile KK tam olarak aynı; altılı masa iktidarı da Ak Parti iktidarıyla aynı ya da daha kötü olacak" diyemiyorsam oyumu Kemal Kılıçdaroğlu'na vermem lazım, zira bu denklemde bir şeylere etki etmeye en yakın aksiyon bu.

Bu açıdan Muharrem İnce'ye ya da Sinan Oğan'a bu insanların kişiliğinden, karakterinden, niteliklerinden bağımsız oy vermenin ne anlamı olduğunu gerçekten anlamıyorum. Bu insanları çok sevseniz de, aşırı saygı duysanız da mevcut yapıda ilk iki aday arasında olmaları imkansıza yakın. Dolayısıyla bu şekilde kullanılacak oyun duygusal tatmin dışında ne faydası olacak anlamış değilim.
0
salihdt
(22.03.23)
Unobomber+1
0
Kahvedesu
(22.03.23)
bu işin mantığı kalmadı, hala akpyi destekleyen var mı demek gibi bir şey. yüzde 40a yakın oyu olan bir partiye hala oy atmayı düşünen var mı demekle muharremi destekleyen var mı sorusu çok benzer. asıl sorun şu muharremin baykalın yetiştirdiği gibi ulusalcı herkesin duymak istediğini söyleyen populist boş bir insan olmasının inanların umursamaması.
0
mikahakkinen
(22.03.23)
kemal kılıçdaroğlu adaylık açıklaması sonrası çevremden bayağı bir kişi ya sandığa gitmeyecek yada ince diyecek.

kılıçdaroğlunun chplilerin düşündüğü gibi sokakta bir karşılığı yok.
0
alp9900
(22.03.23)
"x'i destekleyen var mı gerçekten?"

adı sanı olmayan abuk sabuk partiler dahi 15-20 bin oy alıyor. her şeyi destekleyen biri var gerçekten.
0
sert siyah krom
(22.03.23)
yalan yok babala tv’deki samimiyeti ve son zamanlardaki sempatik tavırları yüzünden yükselmiştim. ama geçen bir güvenlik görevlisine ettiği küfür ses kaydına denk geldim, hepsinin bir numara olduğunu hissettirdi. zırnık yok muharreme.
0
buenosdias
(22.03.23)
@alp9900 ; Mesajının ikinci satırına imzamı atarım. Gerek kamu personeli gerekse esnafta karşılığı beklentilerinin yüzde 20'si kadar değil. Ha dersiniz ki senin kıçı kırık gözlemlerinle mi olacak bu iş , bugüne kadar hiç sektirmedim tahminlerimde yine sekmeyecektir. Dün akşam bir twitch yayıncısı çok güzel bir soru sordu ''K.K. Chp'den aday olmasa ne kadar oy alabilirdi diye '' , işte bütün kritik orada açıkca görünüyor.
0
synax
(22.03.23)
yakın arkadaşlarım kk'nın hdp ile olan yakınlaşması ve chp kadrolarının pkk'ya bakışından dolayı ilk turda ince, ikinci tura kalırsa gitmem sandığa diyorlar hep.
0
faberkastelli
(22.03.23)
Konuşmaları, fikirleri güzel ama kendisine pek güvenmiyorum nedense. Her an dediği bir şeyden dönebilirmiş gibi geliyor.

Bir de ülke yönetmek için teşkilatlanmasının yeterli olduğundan kuşkuluyum.

O açıdan bakıldığında en güçlü rakip millet ittifakı.

Millet ittifakının da kılıçtaroğlunu aday göstermesi, hdp ile görüşmesi falan (ki akp de görüşüyor ama işte bunu güzel yıkıyorlar chp nin üstüne) çoğu chp yi destekleyen insanı soğuttu. Ben de başta sinir olmuş, inceye mi versem diyordum. Kılıçtarın da koltuk sevdası var gibi duruyor çünkü.

Ama şöyle bir bakınca, ankara ve istanbul un o sevdiğimiz insanlarda kalması, iktidarın değişmesi için kılıçtar da olsa cumhurbaşkanı, meral akşenerin başbakan olduğu bir dünya da o kadar da kötü gelmiyor yani.

İncenin iktidar olması çok zor. Tamam hatrı sayılır bir oy alabilir belki ama şuan işi uzatıp da birilerine hareket cekicez diye ilk turda inceye vermeyi mantıksız buluyorum tek seferde iş çözülmeli.

sandığa gitmiycem diyenleri de anlamıyorum. aferin biriniz sandığa gitmeyim, biriniz inceye verin, diğeriniz tip e verin bi 5 yıl daha çekelim akp yi.

örgütlenip tek adayda sevsek de sevmesek de birleşmemiz lazım.
0
ananiyimioguz
(22.03.23)
@ananiyim evet birleşmemiz lazım. ve Mansur başkan bu birleşmeyi yapabilirdi. akp ve mhp den, oy deposu muhafazakar şehirlerden oy alabilirdi. ve bana kalırsa eğer aday çıkarılsaydı seçimi ilk turda koparırdı. birleşmemiz lazım ama ülkemiz için. bütün anketlerde, sokaktaki insanlarla yaptığın konuşmalarda Mansur başkan Kılıçdarın önündeyse ve eğer derdin ülke ise egonu kenara koyar onu aday yaparsın. ben aday olacağım, birleşmemiz lazım oyları bana atın diye insanlar zorlarsan -en azından kendi adıma- oy alamazsın.
0
unabomber
(22.03.23)
daha önceki seçimde ince'ye oy veren tanıdıklarımın hepsi bu seçimde oy vermeyeceklerini söylüyorlar. ( alayı kılışlar diyor bu arada. )
0
seyduna6687
(22.03.23)
@unabomber, anketleri onlar da biliyor, mansur yavaş da biliyor. ama orada bizim tam idrak etmediğimiz stratejik bir hamle var diye düşünüyorum.

yani istanbul ve ankara sağlam ellerde, cumhurbaşkanı da aynı partiden olursa tadından yenmez.

zaten cumhurbaşkanı bizde çok populer aslında memur gibi bir adamı oturtucan durucak işte. abdullah gül ile kıçıltar arasında ne fark var mesela o oldu da bu neden olmasın? o yüzden kılıçtar işte olsun ben sonradan okeyledim. baskbakan meral aksener olursa o biraz daha dişli, dengeler diye düşünüyorum.
0
ananiyimioguz
(22.03.23)
@ananiyim

anketleri onlar da biliyor, mansur yavaş da biliyor. ama orada bizim tam idrak etmediğimiz stratejik bir hamle var diye düşünüyorum.
-evet, kılıçdar yıpranmasın diye adayı saklıyor. sağ gösterip sol vuracak, mansur veya ekremi son gün açıklayacak. bunları da düşünen çok kişi vardı. idrak edemediğimiz bir şey yok yahu, cern deneyi değil bu. yapman gereken halkta karşılık bulabilen, karşıdan oy çekme potansiyeli olan birisini aday göstermekti. ha mutlaka ben olacağım, benim hakkım diyorsan da son dk ya bırakmaz zamanında açıklar, gümbür gümbür propagandanı yaparsın. stretejik hamle bu olurdu. son ana bırakıp en büyük ortağınla aranı açıp karşı tarafa "lan bunlar daha aday çıkarma aşamasında anlaşamıyorlar ülke mi yönetecekler" ve benzeri lafları deme şansı vermemekle olurdu stratejik hamle. mevzubahis vatan ise gerisi teferruattır diyen bir adamın izindeyiz. anketleri biliyorlarsa ego olmaz, en çok destekleneni aday yapar seçtirir sonra yaraları sarmaya başlarsın.

yani istanbul ve ankara sağlam ellerde, cumhurbaşkanı da aynı partiden olursa tadından yenmez.
-değil, şu anki sistemde belediye meclisi zaten sende değil. ayrıca cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile tek bir yazı ile belediyelerin gelirleri hazineye bağlanıyor. yetkisi o kadar fazla ki.. evet aynı parti olursa tadından yenmez. peki bu alınabilir bir risk mi? elinde kazanma şansı max. olan mansur başkan varken aynı partiden olsun diye aday olursan ve kaybedersen-maalesef olacak olan bu- kazanımın ne olacak? ülkenin daha da dibi görmesinde katkın olmayacak mı? onun yerine mansuru aday yapsan-anketlerde hep en önde olduğundan mansur diyorum- kazansan, insanlara cehape ziniyetinin kötü bir şey olmadığını, camilerin ahır yapılmayacağını eylemleriyle göstersen.. olası bir ankara belediye seçimi kaybından çok ama çok daha fazla kazanımın olmaz mıydı? ankara seçiminden önce pek çok insan vardı. chp gelirse pkklıları çalıştıracak belediyede vb. saçmalıklara inanan. şimdi aşırı kesim hariç hepsi takdir ediyor mansur başkanı. ve chp ye karşı önyargı nispeten azaldı. bunun bütün ülke insanında yaşandığını düşün. kazanım inanılmaz fazla olmaz mıydı? çok büyük bir fırsatı kaçırdı chp. al sana stratejik hata.

zaten cumhurbaşkanı bizde çok populer aslında memur gibi bir adamı oturtucan durucak işte.
-değil. bahsettiğin başkanlık sistemi öncesindeki normal cumhurbaşkanlarımızdı. şu anda çok fazla yetkisi var. tekrarlamaya gerek yok ama başkanlık sistemiyle ilgili aklıselim konuşmalara bakabilirsin. bu yüzden padişahlık sistemi deniliyor zaten.

abdullah gül ile kıçıltar arasında ne fark var mesela o oldu da bu neden olmasın?
-gül cumhurbaşkanıydı. başkan değil. en çok oyu alan iktidar partisinin ağır topuydu. kendi kesimi tarafından benimseniyordu. kılıçdar ise siyasal islamcı eskileriyle ortaklık yapıyor. oyları-desteği için pkk destekçisi partiyle yakınlaşılmasına ses çıkarmıyor. parti içinde bu ülkenin kuruluş değerlerine karşı söylemlerde bulunulmasına göz yumuyor. ve eleştirdiği! otokrasiyi parti içinde uyguluyor. sadece bunlar bile chp içindeki kuvayi milliyeci kesimi kendisinden soğutmuş durumda. -bu durumdayım-

baskbakan meral aksener olursa o biraz daha dişli, dengeler diye düşünüyorum.
-önce kazanman gerekir bunun için. ve risk alıyorsun. ve bu risk kaybedersen "ama oyları arttırdım başarılıyım" diyebileceğin bir risk değil. çok daha büyük. sorun da bu işte. bu riski almaya gerek var mıydı? ülkenin geleceğini düşünüyorsan çıkarırdın mansuru. verirdin tam desteğini. kazandıktan sonra meral mi başbakan, ahmet mi mehmet mi karar verir harekete geçerdin. peki kazanmaya en yakın adam var ve aday gösterilmemişken seçim kaybedilirse hesap bana mı kesilecek? kılıçdarı desteklemedin diye?
0
unabomber
(23.03.23)
(2)

Almanya'dan satmak için getirilebilecek şeyler

vendorth
İş icabı almanyada ikamet ediyorum bir süredir ama sık sık türkiyeye gidiyorum. Bilet parasını çıkartmak amacıyla neler alıp gelebilirim almanyadan veya tam tersi de olabilir tabi.
İş icabı almanyada ikamet ediyorum bir süredir ama sık sık türkiyeye gidiyorum. Bilet parasını çıkartmak amacıyla neler alıp gelebilirim almanyadan veya tam tersi de olabilir tabi.
0
vendorth
(21.03.23)
Xbox konsolu, xbox controller'i, ps4 veya ps5 controller'i...

Tabii bunlari buradaki fiyatlarin altina satman gerekecek aksi halde alicisi çikmaz.
0
Yourcousinmarvinberry
(22.03.23)
iphone 14 pro max , telefoncular havada kapıyor çünkü türkiyede yoktu en son
0
gadlemler
(22.03.23)
(3)

Ankara’nın en iyi spor salonu

pilot monitoring
neresidir arkadaşlar? Fiyat ve lokasyon önemsiz. Teşekkürler…
neresidir arkadaşlar? Fiyat ve lokasyon önemsiz. Teşekkürler…
0
pilot monitoring
(21.03.23)
Base güzel Çayyolundaki.
0
plutongezegendegilmi
(21.03.23)
ankara şehir klübü
sheraton
sports international (bilkent)
0
kirby
(21.03.23)
ankara şehir klübü 2 yıl önce kapandı
0
mirty
(22.03.23)
(1)

yurtdışı seçmen olarak mv için oy kullanabiliyor muyum?

avatar is back
yoksa sadece cb pusulası mı verilecek bana? mv için de kullanacaksam hangi şehrin vekilini seçeceğim?
yoksa sadece cb pusulası mı verilecek bana? mv için de kullanacaksam hangi şehrin vekilini seçeceğim?
0
avatar is back
(21.03.23)
Herhangi bir şehrin seçmiyorsun, yurtdışı oyları şehirlerin nüfusuna / oy sayısına göre dağıtılıyor.
0
plutongezegendegilmi
(21.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.