Giriş
(7)

nashville olayı

gule gule
ara ara haberlere çıkıyor bu şekilde olaylar sürekli okula girip tarayan tipler. bunların okullarla özel olarak derdi mi var nedir yani bunun altında yatan sebep merak ettim.sallıyorum neden gidip new york'ta bir anda el bombası patlatmıyor da gidip ilkokul tarıyor?
ara ara haberlere çıkıyor bu şekilde olaylar sürekli okula girip tarayan tipler. bunların okullarla özel olarak derdi mi var nedir yani bunun altında yatan sebep merak ettim.

sallıyorum neden gidip new york'ta bir anda el bombası patlatmıyor da gidip ilkokul tarıyor?
0
gule gule
(28.03.23)
Genelde zamanında akranları tarafından zorbalığa uğradığında, ya da öğretmenleri tarafından haksızlığa uğradıklarını düşündüklerinde yapıyorlar sanırım.
0
John Bloor
(28.03.23)
ny'da el bombası patlatmak ile okul taramak arasında ciddi bir güvenlik farkı da var tabii. her eyalette silaha ve bombaya erişim, güvenlik politikaları vs aynı değildir
0
roket adam
(28.03.23)
bir tur kulturel aliskanlik. o kadar sik oluyor ki boyle bir refleks olusmus. bosluga dusunce aklina o geliyor.
0
hot potato
(28.03.23)
Psikolojik rahatsızlık, izolasyon, geçmişte zorbalığa maruz kalmak, bireysel silahlanmaya kolay erişim
0
wiekannich
(28.03.23)
elephant diye film vardı, orada da böyle bir olay iki gencin gözünden anlatılıyordu
0
aynose
(28.03.23)
Devlet halkının tamamını ikna edecek bir düşman yaratamadigi için toplum kendine saldırıyor. Tarihsel olarak ne kadar eszamanlidir bilmiyorum da bu tür bir olayın ilk ne zaman olduğuna da bakmak lazım. Birinci Dünya savaşı öncesini bilmiyorum da sonrasında medyadan edebiyattan anlaşılan ilk düşman sscb, 80'lerden sonra da El-Kaide vb imiş. Artık onlar bitti, bitti derken çoğunluğu karşısında toplayabilecekleri bir düşman olma işlevini yitirdiler.

Kültürel dağınıklığın da etkisi olmalı, ABD 200 yıl önce neredeyse tamamı başka ülkelerde hatta başka kıtalarda olanların ülkesi. Dolayısıyla bu farklılıklar okul çağında akran zorbalığınin türlü varyasyonunu yaratıyor olabilir. Literatüre bakınca bu konu onlar için bir ruh sağlığı meselesi olduğu kadar bir ulusal güvenlik meselesi gibi de gözüküyor.

Özetle, kendilerine karşılarında birleştikleri ortak bir öteki yaratamiyorlar. Bunun başka sonuçları da oluyordur herhalde, bu tür olaylar da o sonuçlardan biri.
0
encokbenisevinnolur
(28.03.23)
Planlı olarak yapıldığını öne eli silahlı olarak sürülenin de maşa olduğunu düşünüyorum.
ABD'de böyle olaylar yaygın iç görünmeyen sebeplerine bakmak gerekiyor. Sadece saldırganın çocukluğunda şiddet veya taciz görmesi olayı açıklamıyor. İnancı ve bağlantıları da önemli.
Belki de bir kesime mensub olanlar kurban istedi belki de gönüllü olarak kendisi de yaptı.

Yine terör örgütleri için de aklından sorunlu kişiler çok kullanışlı birer elemandır.

Ayrıca hedefte özellikle çocuklar okuduğu için ister istemez akla, bu tür saldırıların tarihlerinin diğer çeşitli takvimlerde hangi anlama denk geldiğini krononolojik olarak incelemek gerektiği geliyor.
0
diyecevaplandı
(28.03.23)
(3)

Havayolu taşımacılığında gps

alaimisema
Selamlar.Bir yükümüz olduğunu varsayalım örneğin büyük bir kutu.Yurt dışına taşınacak uçakla. Bu yüke gps sinyali alınabilen bir cihaz konması yasal mıdır? Yükümü hem yerdeyken hem uçaktayken takip etmek istiyorum diyelim. Bunu lojistik şirketinin ya da bireysel olarak kişilerin yapması yasal mıdır?
Selamlar.

Bir yükümüz olduğunu varsayalım örneğin büyük bir kutu.
Yurt dışına taşınacak uçakla. Bu yüke gps sinyali alınabilen bir cihaz konması yasal mıdır? Yükümü hem yerdeyken hem uçaktayken takip etmek istiyorum diyelim. Bunu lojistik şirketinin ya da bireysel olarak kişilerin yapması yasal mıdır? Yoksa uçak içinden sinyal alan herhangi bir şeye izin yok mudur? İnternet araştırmamla yeterli sonuca ulaşamadım. Bilgisi olan var mı?
0
alaimisema
(28.03.23)
3 gün önce benzer bi konuda airtag faydalarını haberde okudum. :)

Yurtdışına çıkarken uçataki valizlerde vb. airtag kullanılabiliyor. Herhangi bir zararı yok sadece havada bildirim gelmeyebilir yere indiği anda konum almaya devam edersin.

Yalnız airtag nasıl geri dönecek orasını bilemedim. 600 700 TL civarı bir şey olsa gerek.

Haber de buydu: www.webtekno.com
0
c0sh_kun
(28.03.23)
AirTag’e tekrar ulaşabilirseniz evet bence de o daha mantıklı zira gps verisini alabilmeniz için gsm hattına da ihtiyacınız olacak. 10.000 feet üstünde (gerçi bu yüksekliği aşmıyor sanırım ama) cihaz sinyal yakalayamayacak, yakalasa bile şehir dışı bölgelerde baz istasyon sayısı ve sıklığı çok daha az olduğundan, uçak da çok hızlı gittiğinden (bir bazdan diğerine atlaması açısından) yine verim alamazsınız gibime geliyor. Uçak indikten sonra da kargo kapalı alana girdiğinde bu sefer gsm çalışacak fakat gps çalışmayacak, sıkıntılı.

Yani airtag ve gps işinizi aynı oradan görecek, ikisi de havada çalışmayacak fakat airtag daha basit ve ucuz. Bu arada kargonun yükleneceği uçağın ismini bulabilirseniz (ki tarifeli uçakla gidecekse zaten görünüyor) flightradar’dan en azından uçağı adım adım takip edebilirsiniz, yerdeki işi de airtag yapar.
0
orient blue
(28.03.23)
airtag (veya samsung icin galaxy tag) gibi cihazlar mantikli ancak ucak havadayken izleyemezsiniz. yerdeyken faydasi olacaktir.

bu cihazlarin icerisinde gps bulunmadigindan, yerdeki konumu zaman zaman yaklasik olarak takip edebilirsiniz.
0
sanal uyku
(28.03.23)
(3)

Gluten hassasiyeti

ırene adler
>>> Bu durumun bir testi var mı? Eliminasyon diyeti dısında neler yapılabilir?Kendımde oldugunu dusunmeye basladım, belirtiler uyuyor. Kime gitmeli bunun için?
>>> Bu durumun bir testi var mı? Eliminasyon diyeti dısında neler yapılabilir?

Kendımde oldugunu dusunmeye basladım, belirtiler uyuyor. Kime gitmeli bunun için?
0
ırene adler
(28.03.23)
Kan testi yapılır, ayrıca endoskopi yapılarak bağırsaktan biyopsi alınır mukoza değişikliğini görmek için. Dahiliye servisine gidebilirsin.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(28.03.23)
diğer adıyla çölyak testi yapacaklar. bence gastrolojiye gidin.
0
ditu
(28.03.23)
Geçen gün dahiliye doktoru çölyak testi istedi benden
0
jjimyl
(29.03.23)
(4)

Tiflis Gezisi Hk.

jamiro
Yarın Tiflis’e gidiyoruz:) Tüm önerilere açığım her konuda..
Yarın Tiflis’e gidiyoruz:) Tüm önerilere açığım her konuda..
0
jamiro
(28.03.23)
önerim olabilecek aktiviteler:
kaleye teleferikle çıkış
stamba otel'in kafesinde güzel bir yemek ve iç avluda kahve keyfi
akşam da fabrika'da eğlence :)
0
aincrad
(28.03.23)
old Side corner otelde kalmıştık.konumu harika ötesi. Ona yakın herhangi bir otel secebilirsin booking.com dan.

Eğer oradan hat alırsan Yandex taxi kullan. Normalin 15 katı ucuz. Eğer hat anlamazsan, Bolt uygulamasını indir. Normalin 10 kati ucuz taksi için.

Onun diisnda gezmesi çok kolay bir yer zaten. Gezilecek yerler rotası yapmissindir.

Sokaklarda boş boş dolaş, her sokak çok güzel.

Hohhoyt a bak Instagram'dan.orada yaşıyor. Önerileri faydalidir
0
abuzer
(28.03.23)
Ya galiba pandemide dive bar kapanmış aşırı üzüldüm orayı tavsiye ederdim. Eski Tiflis güzel. Dağın tepesinde çok güzel bir kilise var. Biz bir de arkeolojik kazı bölgesine gizlice girdik kimse yoktu. Çok güzel bir şehir, yaşamayı isterdim.
0
guitarissimo
(28.03.23)
Hasapuri yiyeceksin tabiki.
0
etna
(29.03.23)

Suzan Ahmet Yalkın Oetaokulunda Ehliyet sınavına girecek var mı?

marowak
Bu okulda ehliyet sınavına gireceğim de benimle gelecek kimse yok. Telefon ve cüzdanı emanet alıyorlar mı? Zaten sanırım sınav dijital ortamda oluyormuş ama kpss gibi üzerimizde hiçbir şey bulunduramıyoruz.
Bu okulda ehliyet sınavına gireceğim de benimle gelecek kimse yok. Telefon ve cüzdanı emanet alıyorlar mı? Zaten sanırım sınav dijital ortamda oluyormuş ama kpss gibi üzerimizde hiçbir şey bulunduramıyoruz.
0
marowak
(28.03.23)
(2)

Bedelsiz sermaye arttırımında

regina phalange
100 lot hissem var diyelim şu an 100 liradan işlem görüyor. 100*100=10000 liram var diyelim komisyonu falan boşverin. %120 sermaye arttımında lot sayım 220 fiyat değişmedi diyelim 220*100=22000 tl mi olacak bu hissedeki varlığım yoksa fiyat değişiyor mu? Eğer bu şekildeyse temettüden cok daha iyi bi
100 lot hissem var diyelim şu an 100 liradan işlem görüyor. 100*100=10000 liram var diyelim komisyonu falan boşverin. %120 sermaye arttımında lot sayım 220 fiyat değişmedi diyelim 220*100=22000 tl mi olacak bu hissedeki varlığım yoksa fiyat değişiyor mu? Eğer bu şekildeyse temettüden cok daha iyi bir şey değil mi bu ben mi yannlış anlıyorum?
0
regina phalange
(28.03.23)
fiyat değişir, lot sayın ne oranda arttıysa fiyat o oranda düşer. varlığın sabit kalır.
0
sert siyah krom
(28.03.23)
Bedelsiz sermaye artırımını şöyle düşün.

Cebinde 1 tane 200 lira var. Yani 200 liran var.
Bozdurdun.
Cebinde 10 tane Yirmi liran oldu. Yani 200 Liran var.
0
Mirket
(28.03.23)

ftx krizinde ftx tr'de durum neydi?

avatar is back
global olanı battı ama ftx tr bağımsız olduğu ve parayı anında globale falan aktarmadıkları için batmadı diye biliyorum ve müşterilerin fonlarını ödediler değil mi? elinde ftt tutanlar çok büyük zarar yazdı ama onu saymıyorum normal stabil varlık ya da kripto tutanları soruyorum. çünkü hatırladığım
global olanı battı ama ftx tr bağımsız olduğu ve parayı anında globale falan aktarmadıkları için batmadı diye biliyorum ve müşterilerin fonlarını ödediler değil mi? elinde ftt tutanlar çok büyük zarar yazdı ama onu saymıyorum normal stabil varlık ya da kripto tutanları soruyorum. çünkü hatırladığım kadarıyla bir kaç gün kapalı kaldıktan sonra herkese çekim izni verilmişti doğru mu?

benzer durum binance tr içinde geçerli mi? binance tr'de sonunda farklı şirket ama varlıkları aktarıyorlar mı global'e acaba? tr'ye baya güveniyorum ama global için aynı şeyi söyleyemeyeceğim o yüzden bilmek istiyorum da
0
avatar is back
(28.03.23)
(2)

Lise diploması ve transkriptini nasıl bulabilirim?

romario
Liseyi bitireli çok oldu. Lise diploma ve transkriptini nereden bulabilirim?
Liseyi bitireli çok oldu. Lise diploma ve transkriptini nereden bulabilirim?
0
romario
(28.03.23)
Kaç yılında mezun oldunuz ? Mezun olduğunuzda diplomanızı aldınız mı ?
Mezun olduğunuz okuldan alabilirsiniz ;
Alıp kaybettiyseniz Orjinal diplomayı değil diploma kayıp belgesini alabilirsiniz.
2006 yılı ikinci dönemi sonrası e okulda mevcut olduğundan transkript şansınız olur aksi takdirde sadece kayıp belgesini alabilirsiniz.
Şahsen başvurun , kvkk çıktığından beri uzaktan,aile yakını talepleri genelde red ediliyor.
Ne için lazım olduğunu söylerseniz okulunuz yardımcı olacaktır.
0
synax
(28.03.23)
Liseye gidip diploma kayıp belgesi duzenletiyorsun.
0
wilhelmwasmuss
(28.03.23)
(5)

kondisyon neyi ifade ediyor?

sanemz
bir işi yapabilme gücü sanırım. sadece sporda kullanılan bir terim mi mesela günde 200 sayfa kitap okuyan birinin ertesi gün 100 sayfa okuması kondisyonunun düştüğünü mü gösterir?
bir işi yapabilme gücü sanırım. sadece sporda kullanılan bir terim mi mesela günde 200 sayfa kitap okuyan birinin ertesi gün 100 sayfa okuması kondisyonunun düştüğünü mü gösterir?
0
sanemz
(28.03.23)
Kondisyon spesifik bir İŞİ o anda yapma uygunluğunu belirten bir kavramdır. Misal fizyolojik kondisyon dediğimizde, 30 gün sonunda 100 kilo ağırlık kaldırma hedefi olan biri çeşitli çalışmalar sonucunda bir halteri 1. gün 30 kiloyla kaldırmaya başlayıp 30. gün 100 kiloyla kaldırmaya başlamışsa ve ilerleyen zamanda o işi yapma becerisi 100 kilonun altına düşmemişse, kondisyonu artmış demektir. Ha ama bugün 100 kilo kaldırdı 2 gün sonra 60 kiloya düştü, o zaman en başta 100 kiloya gelmesi 100 kilo kaldıracak kadar kondisyonunun arttığı anlamına gelmez, misal o gün başka değişkenler devreye girmiştir, mesela bir önceki gün fazla karbonhidrat almıştır o nedenle kaldırmıştır, bu fizyolojik olarak 100 kilo kaldıracak kadar kondisyonunun arttığı/iş yapabilme yeteneğinin arttığı anlamına gelmez. Bir noktaya kadar kondisyonu artar orada durursa, kondisyonu artmıştır demektir; iş yapma becerisi artmaya devam ediyorsa, kondisyonunun artmaya devam ettiği anlamına gelir ama geriliyorsa, bunu kondisyonunun aslında en başta da 100 kilo kaldıracak kadar artmadığı gibi yorumlayabiliriz.

Diğer durumlar için de bu bilgi sana bi çıkarım yapmana olanak verir.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(28.03.23)
İngilizcesi condition. Yani durum, vaziyet, hal.

Kondisyonu iyiyse iyi bir durumdadır, kondisyonu kötüyse kötü bir vaziyettedir. Bir görevi, hedefi yerine getirmeye uygunluk anlamında da düşünebilirsiniz, birinin ya da bir şeyin ortalama vaziyetinin iyi mi kötü mü olduğu şeklinde de.
0
akhenaten
(28.03.23)
@akhenaten, hazırbulunuşluk sanırım.
0
🌸sanemz
(28.03.23)
kondisyon her şeyi ifade eder. durum demek çünkü.

gitarımı satıyorum. kondisyonu iyidir. temizdir, bakımlıdır. mesela yani...
0
alperz
(28.03.23)
Yapılacak şeye uygunluk durumu. Sozkonusu kişiyse zihinsel, fiziksel vb kapasiteye dair, bir araç ya da aletse kullanılacağı şeye dair bir uygunluk.
0
encokbenisevinnolur
(28.03.23)
(3)

Yurt Dışında İş ve Yüksek Lisans İçin Apostil İşlemi Hakkında

alicek
Yurt dışında iş ve yüksek lisans için mezuniyet belgesi ile transkripti apostil etmek yeterli midir yoksa noter onaylı yeminli tercüme de mi lazım? Siz nasıl yaptınız? Teşekkürler
Yurt dışında iş ve yüksek lisans için mezuniyet belgesi ile transkripti apostil etmek yeterli midir yoksa noter onaylı yeminli tercüme de mi lazım? Siz nasıl yaptınız? Teşekkürler
0
alicek
(28.03.23)
Eger belgenizin asli türkce ise, yeminli tercüman ve noter onayi gerekiyor. Eger belgenizin asli türkce-ingilizceyse, sadece apostil.

Is yerlerini bilmiyorum ama okuldan okula beklentiler degisebiliyor. Kimi apostil istiyor kimi istemiyor. Ben garanti olsun diye Türkce olan tüm belgelerimi yeminli tercüme ve noter onayi, ardindan da apostil yaptirdim. Ingilizce belgelerime de sadece apostil.
0
chihirovekohaku
(28.03.23)
Türkçe belgeler yeminli tercüme ve apostil
Orjinal ingilizce belgeler sadece apostil.

Apostil için herhangi kaymakamlığa gidebilirsin.
0
redlabel
(28.03.23)
gideceginiz ulke icin apostil bisey ifade ediyor mu ona bakin, her yer icin gerekli degil. istenilen belgelerde ozellikle belirtmedilerse apostil onayini yaptirmaniza gerek yok, ceviri veya ceviri + noter yeter cogu seye.

ben kanadaya gocerken noter bile yapmadim, duz ceviri kullandim herseye, hic bir sorunla da karsilasmadim. ingilizce belgeleri de olduklari gibi verdim, ekstra muhur yapmadim.
0
taurina
(28.03.23)
(3)

almanya d tipi vize kullanımı hakkında

twitto
13 mayıs tarihinde multi girişli vizem sona erecek.şu an türkiye'deyim,28 nisanda berlin'e gidip 10 mayısta geri dönmeyi planlıyorum. girişte problem yaşar mıyım sizce? en son aralık ayında gir-çık yapmıştım 1 aylık.
13 mayıs tarihinde multi girişli vizem sona erecek.
şu an türkiye'deyim,
28 nisanda berlin'e gidip 10 mayısta geri dönmeyi planlıyorum. girişte problem yaşar mıyım sizce? en son aralık ayında gir-çık yapmıştım 1 aylık.
0
twitto
(28.03.23)
Dönüş bileti sorarlar en fazla, yanınızda olursa sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum.
0
but that was just a dream
(28.03.23)
sorun olmaz, dönüş bileti, kalacak yer bilgisi, nakit paranız ve kredi kartınız olup olmadığını görmek isteyebilirler.
0
amelie poulain
(28.03.23)
Geçen sene Polonya D tipi vizemin bitimine 5 gün kala Berlin'e giriş yaptım. Hiç bir şey sormadılar.
0
nerobianco
(29.03.23)
(3)

tl yüklemek istediğiniz hat uygun durumda olmadığı için...

mark greg sputnik
yükleme yapılamamaktadır şeklinde uyarı alıyorum turkcell'den hattıma paket almaya çalışınca. aktif olarak kullanıyorum, paket dün bitmişti zaten. şu an internet erişimim yok, o yüzden mobil internete ihtiyacım olacak ama turkcell'in bu saçmalığı yüzünden ne paket alabiliyorum ne de param kalmadığı
yükleme yapılamamaktadır şeklinde uyarı alıyorum turkcell'den hattıma paket almaya çalışınca. aktif olarak kullanıyorum, paket dün bitmişti zaten. şu an internet erişimim yok, o yüzden mobil internete ihtiyacım olacak ama turkcell'in bu saçmalığı yüzünden ne paket alabiliyorum ne de param kalmadığı için müşteri hizmetlerini arayabiliyorum. internetten almaya çalıştığımda bu hatayı veriyor, mobil uygulamadan almaya çalıştığımda ise 3d secure ekranı gelmiyor. bankadan şifre geliyor mesela ama ekran beyaz.

daha önce böyle bir şey yaşayan var mı? nesi var ki yani hattın hep kullandığım hat? borçtan dolayıdır diye düşündüm ama alt sınır 55 liraymış. benimkinin 40 lira borcu var. yine ne olur ne olmaz onu ödeyeyim başta dedim onda da aynı hatayı verdi. yani borçla alakalıysa bile borcu da ödeyemiyorum. ne yapacağımı şaşırdım.
0
mark greg sputnik
(28.03.23)
banka uygulamasından yüklemeyi denediniz mi?
0
jelly bear
(28.03.23)
orada para yükleme seçeneği var. para yükleniyor evet ama paket alamıyorum.
0
🌸mark greg sputnik
(28.03.23)
hocam şöyle deneyin o zaman. bankadan para yükleyin borcu çeksin. sonra paket yükleyin
0
jelly bear
(28.03.23)
(2)

Temettü dağıtımına yakın günlerde hisse fiyatı yükselir mi

regina phalange
Herkesin temettüden yararlanmak istediği için alım yapacağı varsayımıyla.
Herkesin temettüden yararlanmak istediği için alım yapacağı varsayımıyla.
0
regina phalange
(28.03.23)
Temettü veren birkaç kağıdın grafiklerine baktım.

Öyle bir genelleme yapmak pek mümkün değil. Varsa bile endeksin ve kağıdın genel hareketi içinde kaybolmuş.

Herkes temettüden yararlanmak istemiyor. Yeni icat edilen bir gaz o. Ben büyük yatırımcı olsam, temettü zamanı satarım kağıdı. Bir de vergisiyle mi uğraşacağım onun.
0
Mirket
(28.03.23)
genel bir kaide yok. temettüye yakın zamanda hisse alınca temettü ödeme günü hisse de aynı oranda düşeceği için bir anlamı yok.
0
televole2
(28.03.23)
(2)

Telefon soruları

dissendium
Merhabalar.Dün telefon alacaktım. Teknosa ve MediaMarkt Samsung A73 ve S20 FE yok dedi. Zam nedeniyle yalan söylediklerini düşünüyorum ama yine de merak ettim. Bu telefonlar gerçekten olmayabilir mi? S20 FE kaliteli bir telefon. Telefona resmen çöp gibi davrandılar. Daha üst seviyede olanları satmak
Merhabalar.

Dün telefon alacaktım. Teknosa ve MediaMarkt Samsung A73 ve S20 FE yok dedi. Zam nedeniyle yalan söylediklerini düşünüyorum ama yine de merak ettim. Bu telefonlar gerçekten olmayabilir mi? S20 FE kaliteli bir telefon. Telefona resmen çöp gibi davrandılar. Daha üst seviyede olanları satmak için mi bu şekilde konuşuyorlar? S20 FE A73'ten daha kaliteli olmasına rağmen fiyatı A73'ün gerisinde kaldı. Hatta yeni çıkan A54'ün de gerisinde kaldı. Bu telefonda bir sorun mu var?

Son olarak internette uygun fiyatlı S20 FE bulabiliyorum. Hiç düşünmeden alayım mı? En kötü nasıl bir sorun yaşayabilirim? Fiyatlardaki bu anlamsızlık ne zaman düzelir? Sağ olun.
0
dissendium
(28.03.23)
olmayabilir. internetten alsana ne uğraşıyorsun. en ucuz değilse hayatta mağazadan telefon almam.
0
jelly bear
(28.03.23)
Ben de ikisi arasında kalıp A73 aldım birkaç ay önce. Ben bir telefonu ortalama 4 yıl kullanıyorum ve bunun 3,5 yılında da genel olarak telefonlar yeterli düzeyde işlevsel kalıyor. Ama S20 bildiğim kadarıyla son kez güncelleme alacak. Bu benim için çok büyük dezavantaj oldu.

A73 benim onla işim bitene kadar güncelleme almaya devam edecek.
0
akhenaten
(28.03.23)
(10)

Yazılım Geliştiriciliğinin Manevi Tatminsizliği Hakkında

pantepember
17 yıldır yazılımcılık yapıyorum. Bir süredir "sektörden ayrılsam mı?" diye düşünüyorum.Üzerinde kafa yorunca benim için şu nedenler ortaya çıkıyor:- Sürekli "teknik ve sıkıcı" konularda öğrenmeyi gerektirdiği için çok yoğun bir iş hayatına (mesai dışında bile öğrenmek için vakit harcamaya) yol açıy
17 yıldır yazılımcılık yapıyorum. Bir süredir "sektörden ayrılsam mı?" diye düşünüyorum.

Üzerinde kafa yorunca benim için şu nedenler ortaya çıkıyor:

- Sürekli "teknik ve sıkıcı" konularda öğrenmeyi gerektirdiği için çok yoğun bir iş hayatına (mesai dışında bile öğrenmek için vakit harcamaya) yol açıyor.

- Sosyalleşmenin çok sınırlı olduğu (ya kendi başına ya da birbirine benzeyen, sosyal becerileri pek gelişmemiş insanlarla iletişimin olduğu) bir meslek.

- İnsana, gerçekliğe pek dokunmuyor, manevi tatmin vermiyor. Bunun aksi olan alanlar mesela psikoloji, beslenme, sağlık, spor, felsefe, dil. (Belki de bu maddede asıl sorun başkası adına çalışıyor olmak, çalışma alanını, amacını seçemiyor olmak.)

Başka bakış açılarını merak ediyorum.
0
pantepember
(28.03.23)
beni işte en çok tatmin eden şey para. bana göre düzenli yapmak zorunda olduğun her iş kötüdür, it ile en azından ortalamanın üstünde para kazanıyorsun. felsefe dil vs alanında çalışsan şu anda parasızlıktan depresyona girmiştin.
0
sir gawain
(28.03.23)
Bi önceki cevabımı beğenmediğim için sildim.

"Bu yaptığım iş ne işe yarayacak" kısmını boşverip, teknik mükemmelliğe odaklanır, oradan tatmin sağlamaya çalışırsanız sorunlar çözülür. Ama düşünce yapısını bu şekilde değiştirebilmek lazım.

Niye kod yazıyorum? Kod yazmak için. Tertemiz.
0
plutongezegendegilmi
(28.03.23)
- Sürekli "teknik ve sıkıcı" konularda öğrenmeyi gerektirdiği için çok yoğun bir iş hayatına (mesai dışında bile öğrenmek için vakit harcamaya) yol açıyor.

yoo mesai disinda beynimi kapatiyorum hatta yetmezse yine tamami muhendis arkadaslarla shot atiyoruz sagda solda. bana para odenmeyen saatte gidip kod yazmam bir sey de ogrenmem. cok ihtiyacim olan kisisel bir projem vardir onu yaparim en fazla ama o da cok sik olmuyor.


- Sosyalleşmenin çok sınırlı olduğu (ya kendi başına ya da birbirine benzeyen, sosyal becerileri pek gelişmemiş insanlarla iletişimin olduğu) bir meslek.

yine ilk maddeye refer edicem. dunyanin en ciddili olmasi beklenen isyerinde tanistik bu insanlarla. karisik cinsiyetlerden kucuk bir grup, sabah 5te clubdan ciktigimiz da oluyor, sehir disina kultur turuna gittigimiz de.



- İnsana, gerçekliğe pek dokunmuyor, manevi tatmin vermiyor. Bunun aksi olan alanlar mesela psikoloji, beslenme, sağlık, spor, felsefe, dil. (Belki de bu maddede asıl sorun başkası adına çalışıyor olmak, çalışma alanını, amacını seçemiyor olmak.)

Hicbir is ayni degil ki. Beslenme saglik spor dil de bu tatmini bana vermez. Kalan secenek akademi. Ama orada hic hic hic mutlu olamayacagimi bildigim icin kactim gittim. Tum isler kotu su an en azindan gozyasimi paraya silebiliyorum.

Katilmiyorum uc fikrinize de. Ayrica yine ucuncu madde icin kendi isinizi kurup kendi projenizde calisabilirsiniz istediginiz konuda. Cogu meslek dalindan daha cok sansiniz var insanliga faydali olmak icin :)


Ben sektorden ayrilmayi dusunmuyorum ama ulke duzelmezse ulkeden ayrilicam
0
aguen
(28.03.23)
+ iş lineer ilerlemiyor. 1 haftalık dediğin iş, bazen 1 ay sürebiliyor.
+ öğrenme zorunluluğunun hiç bitmemesi.
0
vizivozo
(28.03.23)
yani zevk meselesi ama şu sürekli teknik ve sıkıcı şeyleri öğrenmek benim için çok zevkli. yani işim olmasa da zaten bilgisayarı ve teknolojiyi seviyorum. o yüzden bu işi sırf para var diye seçenlerde böyle bir tatminsizlik oluyor ama ben bunu hiç yaşamadım şu ana kadar.
keza sosyalleşme, manevi tatmin, bunların hepsi seninle ilgili konular. ıvır zıvır bir ton iş arkadaşıyla ve şirket içi politikayla uğraşacağıma, tercih ettiğim arkadaşlarımla sosyalleşme yaşamayı tercih ederim.
0
roket adam
(28.03.23)
- Sıkıcılık konusu: hangi iş sıkıcı değil ki? Mesela spor demişsin benim birlikte çalıştığım spor hocası her gün saat 06:00'da kalkıp salona geliyor, akşam kimi zaman 22:00'de çıkıyor. Ona göre de ben çok şanslıyım ister ofis ister ev ister bir cafe istediğim yerden çalışabiliyorum, mesaim 09:00 dan önce başlamıyor, haftasonu serbest..

- Sosyalleşme konusu: Buna katılmıyorum yazılımcı tayfası genellikle aklı başında, eğlenceli profillerden oluşuyor. Mesleki olarak iletişimin artması yönünde düşüncen varsa iş analistliği veya proje yönetimi daha iletişim odaklı ki biliyorsundur.

- İnsana dokunmama konusu: buna hiç katılmıyorum. Geliştirdiğimiz ürünler kimi zaman binlerce insanın bankacılık işlerini kolaylıkla ve güvenle yürütmesini sağlıyor, kimi zaman bulunduğu ilçe veya bölgede bulunması imkansız ürünlerin insanlara ulaşmasına aracılık ediyor. Hayatımızı birçok yönden kolaylaştıran sayısız uygulama var,, Getir'inden taksi çağırma uygulamalara, sağlık destek uygulamalarından otopark bulduranlara kadar. Yazılımcılar cebimize dünyayı sığdırıyor.

Başkası adına çalışmakla kendi adına çalışmak arasında maddi farklar olabilir ama günün sonunda herkes birilerine hizmet ediyor. Sen yöneticine, yöneticin müşterine.

Şu an yazılımcılar bana göre dünyanın en şanslı mesleğini icra ediyor; birçok yer tamamen uzaktan çalışmaya geçti, bir binanın içine tıkılma ve akşama kadar gün yüzü görmeme dönemi bitti. Gelirleri Türk toplumunun geneline göre daha yüksek. Avrupa/ABD imkanları çok fazla. İstersen dövizle getiri elde et Türkiye'de veya dünyanın neresinde istiyorsan yaşa (dijital göçebe vizeleri). Alan çeşitliliği çok fazla; savunma sanayinden finansa, e-ticaretinden şans oyunlarına, telekom sektöründen mobil oyunlara.. Günümüzde hiçbir meslek bu ayrıcalıklara sahip değil.

Sektörü bırakma değil de, belli ki içinde bulunduğun alan seni biraz sıkmış. Son derece normal. Daha farklı alanlara yönelip yine yazılım geliştirebilir veya daha yönetsel işler de yapabilirsin, iş daha iletişim odaklı oluyor. Kimisi bankacılıktan çok sıkıldığını söyleyip şans oyunları tarafında yazılım yapıyor. Kimisi telekom şirketlerinden sıkılıp mobil oyun geliştirici oluyor. Böyle de esnek bir alan canım sektörüm <3
0
Lethe
(28.03.23)
Mesleğinin insana dokunmadığını düşünüyorsan o zaman mesleğini değil de sektörünü değiştirebilirsin.
E ticaret sana çok yüzeysel geliyosa, telekominikasyona geçebilirsin, ya da sağlık sektöründe it işi yapabilirsin.
Bankacılıkta çalışırken ben de kendimi çok amaçsız hissediyordum. İnsanlığa fayda sağladığımı asla hissetmiyordum, aksine bankacılık sektörünün insanlığı kötü etkilediğini düşünmeye başlamıştım.
Otomotivde çalışıyorum şimdi. Daha rahatım.

İşe iş gibi bakmak lazım. Mesai sonrası seni oyalamayan bi iş bulup hobilerine vakit ayırırsan daha rahat edersin. İşi işte bırakmak lazım.
0
zimbirik
(28.03.23)
"developer burnout" diye oldukça çok bahsedilen bir konu var. Herhangi bir meslek değil özellikle yazılımcılara özgü bir durum. Daha önce araştırmadıysanız bir bakın derim, fikir verici olabilir.
0
mikro patlama
(28.03.23)
Hackerspace kuralim?
0
lapaz
(28.03.23)
@lapaz Hiç duymamıştım. İnceliyorum. Teşekkürler.
0
🌸pantepember
(29.03.23)
(5)

Fikrinize ihtiyacım var

acckr
Merhaba arkadaşlar,Mal sahibiyle olan anlaşmam bittiği için ofis & depo boşaltmak zorundayım. Ekonomik durumum yeni bir yere taşınmama imkan vermiyor. Elimde bir dükkan dolusu ahşap el yapımı dekoratif obje bulunmakta.Düşün düşün işin içinden çıkamıyorum. Elimdeki ürünlerle ne yapacağım ben ... bir
Merhaba arkadaşlar,

Mal sahibiyle olan anlaşmam bittiği için ofis & depo boşaltmak zorundayım. Ekonomik durumum yeni bir yere taşınmama imkan vermiyor. Elimde bir dükkan dolusu ahşap el yapımı dekoratif obje bulunmakta.

Düşün düşün işin içinden çıkamıyorum. Elimdeki ürünlerle ne yapacağım ben ... bir an önce ürünlerin en azından bir kısmını elden çıkarmam gerekiyor.

Şuradan satmayı dene... şu satış grubu var... her türlü fikre açığım.

Sizlere danışmak istedim.

Teşekkür ederim.
0
acckr
(28.03.23)
Kapalıçarşı'nın arka taraflarında Eminönüne doğru işte Rococo'nun oralar falan yani, oraları gezip almak isteyebilecek birilerini belki bulabilirsin.
0
alperz
(28.03.23)
Siz ürettiğinize göre bizden iyi biliyorsunuzdur ama bir Doblo'ya yükleseniz, İstanbul'daki tüm bi milyoncuları gezseniz ve konsinye şeklinde verseniz olmaz mı? Bi milyoncu değil belki şekilli kahveciler belki hediyelikçiler vs. daha iyi yerler de gelir sizin aklınıza. Doblo ile 5-6 gün gezseniz tüm depoyu boşaltabileceğinizi umuyorum.

Toptan satmaya çalışırsanız nerdeyse işlenmemiş ahşap fiyatına gidecektir herhalde, yazık olur.
0
michael_knight
(28.03.23)
Online ilan acin toplu halde yada tek tek elden cikarin.
0
VIPCH
(28.03.23)
Ürün foto ve toptan satış düşünüyorsanız fiyatlarıyla telegramdan atabilir misiniz okanca77 ( o büyük harf)
0
deer hunter
(28.03.23)
Bu tip tekstil ürünleri için satkurtul.com adlı bir site vardı.

Ahşap ürünler için de benzeri bir pazar mutlaka vardır. En azından facebook'grubu vardır.

Daha olmadı. Sahibinden.com'a ilan.
0
Mirket
(28.03.23)
(21)

Son 2 yılda değerlenmesine aşırı şaşırdığınız neler oldu?

ananiyimioguz
Aslında çoğu şey belli bir oranda yükseldi kurlar ve belli başlı krizler yüzünden ama bu yükselişin dışına çıkan, anormal bir artışla dikkatinizi çeken şeyler oldu mu?Bu bir enstruman olabilir, araç olabilir, elektronik bir ürün olabilir...
Aslında çoğu şey belli bir oranda yükseldi kurlar ve belli başlı krizler yüzünden ama bu yükselişin dışına çıkan, anormal bir artışla dikkatinizi çeken şeyler oldu mu?

Bu bir enstruman olabilir, araç olabilir, elektronik bir ürün olabilir...
0
ananiyimioguz
(27.03.23)
somon. geçen gün kilosuna 500 tl verdim.

yer: ataşehir carrefour. somon: karadeniz somonu
0
roket adam
(27.03.23)
Yedek paspas. Vileda falan. Ciddiyim. 10 liralardan 40 küsura nasıl attı kendini bilmiyorum.
0
sibertenik
(27.03.23)
İstanbul'da merkezde Norveç somon 280 lira. Sen biraz pahalıya almışsın. Ben ev fiyatlarına şaşırıyorum. Her şeyden daha fazla arttı.
0
prole
(27.03.23)
ev benim için de. çok çok abartılı, şok. ve doğrudan hayatı etkileyen bir şey bkz. komun yasam
0
ala09
(27.03.23)
www.decathlon.com.tr

şu ürün. iki yıl civarı oldu 450 tl'yken izleme listesine almıştım, doğumgünümde alacaktım güya, birkaç gün kala birden 750 liraya fırladı. sorunuzu görünce girip baktım 2200tl ve stokta yok. herkes survival moda girdi iyice.
0
engelbert humperdinck
(27.03.23)
tabi ev kiraları ve ev fiyatları.

hepsi dolar bazında 3e 4e katladı.

2021'de 1000 dolara kiralanan evler şuan 3-4bin dolar. 350-400 dolara kiralanan evler 1000 doları geçmiş durumda.

ben bu konuda şoka girmiş durumdayım.
bu ülkede herkeste bu evleri kiralayacak para olması beni çok şaşırtıyor.

------

bunların dışında zamlanan çoğu şey aslında dolar ve enflasyonla açıklanabiliyor.
0
tchuck
(28.03.23)
Olgunlaştırılmış peynir 250’lere dayanmış. Dün en çok buna şaşırdım. Normal peynirin de bundan eksik yanı yok gerçi. Ama peynir yani. Eskiden fakirlik göstergesi olarak peynir ekmek muhabbeti dönerdi filmlerde.
0
ruhen hastayim ben
(28.03.23)
elektrikli plastik cezve 5-10 tl bişeydi bu. 2 gün önce acil lazım oldu migrosta sinbo marka 200 tl'ydi. dandik kettle, çaycı gibi ürünler de uçmuş bunla beraber.
0
b1020
(28.03.23)
Peynir.
Kaçtan kaça çıktığıyla ilgili bir istatistik yok elimde ama alışveriş yapıyorsanız fiyatının çok arttığını farkedersiniz.
Zaten insanlar süt ineklerini kesime yolluyor ve süt-peynir daha da pahalı olacak diyorlardı. Deprem de bu konuda olumsuz etki yapacakmış diye bir bilgi okumuştum. Yandık.
0
michael_knight
(28.03.23)
Ev, araba fiyatları zaten klasik, bilinen ve herkesin her gün sasirmasi gereken şeyler de ben bugün dondurma fiyatına şok geçirdim.

Magnum'un kutudaki dondurması 139 lira olmuş. İki paket aldım, fiyatına bile bakmadan sepete atmıştım zira dondurma bu. 4-5 parça bir şeye kasada 500 lira ödeyince fişe bakmayı akıl ettim ve dondurma kutularıyla bir süre bakistik resmen. Diğer dondurmalara da sanal marketten baktım, 90-100 liradan aşağıya kutu dondurma yok.
0
fraise
(28.03.23)
tabii ki kiralara akıl mantık erdiremiyorum.
insanlar oturdukları evden çıkmaları gerekirse diye "sokakta kalacağım", "düzenim bozulacak" gibi hayati endişelerle yaşıyor.
ortada bir şey yokken bile kiracıların çoğu huzursuz bu yüzden.

bunun dışında, her türlü gıda ama sanırım en çok, çocukluğumda evimizden eksik olmayan pınar'ın "sarı peynir" diye bilinen cheddarlı, aslında peynir bile olmayan burger peyniri.
100 lira olmuş yahu.
migros'ta 89 liraydı en son.

bir de mayonez, ketçap gibi soslar.
gerçi düşününce her türlü gıda çok fazla ve lüzumsuz pahalandı, bu örneklerin sonu gelmez.
hangi birini yazayım bilemedim.
0
blatta hiberna
(28.03.23)
Rexona Koltuk altı roll on un 450 ye satılmasını aklım almiyor
0
abuzer
(28.03.23)
kırmızı et 2 yılda 5'e katlandı mesela... carnivore olduğum için bayağı etkiledi, sadece hayvansal gıda tüketiyorum. yemeğimi kendim hazırladığım halde günde 200-250tl masrafı var. buna daha ocağın yaktığı doğalgaz veya bulaşık yıkamaya giden su, elektrik vs. dahil değil.
0
konetsu
(28.03.23)
lor bile 90 lira olmuş. 100 liranın altında peynir yok.

2017'de kilosunu 8 liraya aldığım tavuk göğsü şu anda 90 lira. 6 yılda 10'a katlamış.
0
alperz
(28.03.23)
Ev +on yüz bin milyon kesinlikle.

Ve ev fiyatlarının tamamen akıldışı şekilde artırıldığını düşünüyorum, üzüm üzüme baka baka misali oldu. Onunki arttı ben de artırdım, kiracıyı çıkarttım daha da artırdım, kesmedi muadile göre yeniden zam isterim falan filan
0
epitaf
(28.03.23)
Evler bu sefer gercekten balon ondan eminim o yuzden o konuda cok konusmayacagim.

Ama pizza. Gecen yaz buyuk boy tavuklu pizzayi 90tlye almisim simdi 215tl olmus
0
aguen
(28.03.23)
2 sene once 35 bin dolara aldigim evler 150 bin dolar oldu. durduk yere zengin oldum.
0
baldur2
(28.03.23)
geçen dapyapı'nın sarıyer'deki sitesine gittim. sar oradan abime 3+1 diyecektim ki, 1+1'lerin 9.9 milyon olduğunu öğrendim. 3+1'i hatırlamıyorum bile. göktürk taraflarında bir sitede loftlara baktım 65 milyon diyor. 2+1 en minik olanı bile 35 milyondu, size 25 milyon olur dediler.

2012'de 100-150 bin liraydı evler, meh diyordum. aile kuracağım zaman alırım, ne gerek var kasmaya. 2016'da 300 bin liraydı. alırız ya kasmaya gerek yok diyordum. 2021'de 2+1 the istanbul'da daire 730 bin liraydı. balon bu, düşer abi, hiç gerek yok dedim. ingiliz bir arkadaşım taa londra'lardan araştırmış bulmuş. bana sordu. alma abi türkiye'den bir şey alınır mı, ingiltere'den al, döviz gelirin olur dedim. adam ingiltere'den aldı. şimdi buradaki ev ona katladı. adamın aldığı ev crashed and burned :) nasıl küfrediyordur bana kim bilir.

avrupada zaten ev fiyatları düşüyordu, avrupa merkez bankası faizleri yükseltince daha da beter oldu. türkiye'de 3+1 loft daireye 3 milyon eur vereceğime Almanya'dan 10 tane daire alırım. saçmalığın daniskası.
0
gabe h coud
(28.03.23)
Olips 7 lira.
0
Kahvedesu
(28.03.23)
Patates ve kola olmayan bir hamburgerin 180 lira olması nedir aklım almıyor.
0
mirty
(28.03.23)
ev + gıda ürünleri ( özellikle süt ve süt ürünleri ile et ) + teknolojik ürünler. aslında her şey coştu, bizim bu fiyatlar ile maaş dengemizi kurmamız yani bu fiyatlara alışmamız epey zaman alacak. fakirler zaten beslenmedi için onlara bir şey olmayacak, yine şükredip duracaklar, ama bizim gibi hayattan keyif alma çabasında olanlar için gerçekten zorlu bir süreç.
0
seyduna6687
(28.03.23)
(2)

toki arsa çekilişi isim listesi

izole
toki sağolsun binlerce kişinin ismini pdf şeklinde yayınlamış. isim olarak arama imkanı yok. siz nasıl arıyorsunuz?
toki sağolsun binlerce kişinin ismini pdf şeklinde yayınlamış. isim olarak arama imkanı yok. siz nasıl arıyorsunuz?
0
izole
(27.03.23)
Ben olsam Abby fine reader ile içinde arama yapılabilir pdf belgesine dönüştürürdüm. Bu tıpkı sihir gibi dostum (:

Siz online çözümlere bakın pdf ocr online searchable pdf maker falan gibi arama terimleriyle.
0
Ufuk
(27.03.23)
özelden gelen sorulara burdan genel bir cevap vereyim, şu adresten bakıyorum: www.toki.gov.tr
0
🌸izole
(28.03.23)
(5)

Koy ekmegini nereden aliyorsunuz?

balpolen
Firinlarin yaptigi degil de, gercekten koyde/evde yapilan, eksi maya ekmek. Mesela ben erenkoy persembe pazarindan aliyorum fakat hep oraya gidemiyorum, siz nerelerden aliyorsunuz?
Firinlarin yaptigi degil de, gercekten koyde/evde yapilan, eksi maya ekmek. Mesela ben erenkoy persembe pazarindan aliyorum fakat hep oraya gidemiyorum, siz nerelerden aliyorsunuz?
0
balpolen
(27.03.23)
kadıköy salıpazarında pazar günleri yöresel ürün pazarı kuruluyor. erenköy pazarını da ilk defa duydum.
0
izole
(27.03.23)
Fırın Anatolia. Ekşi maya ekmek kriterimi karşılıyor
0
kisa
(28.03.23)
o pazarda satılanlarda fırın ekmeği. sapanca tarafında bir fırın yapıyordu getirip burada satıyorlar. yani öyle köy evinde yapılmış ekmekler değil.
onu ancak tanıdığın evinde ekmek yapan bir aile olacak öyle bulacaksın.
0
astronom bey
(28.03.23)
Biraz tuzlu fiyatlar ama kendimi şımartmak istediğimde Fournos Artisan Bakery var Selimiye tarafında, ekşi mayalı ekmekleri leziz.
0
lüzumsuz adam
(28.03.23)
Eksihane Artisan Bakery
0
zimbirik
(28.03.23)
(3)

Düğme Düğüm ve Büyü İlişkisi

zemun
Düğme, Düğüm gibi nesnelerin büyü ile neşredildiğini ve görüldüğünü tespit ediyorum.Hatta "Aslı ile Kerem" hikayesinde Aslı'nın babasının düğün gecesi Kerem'e bu şekilde bir büyü yaptığı ve Kerem'in yanıp kül olduğu anlatılır.Bilimsel olarak buna bir açıklama getirmek şu an mümkün görünmüyor.İlgili
Düğme, Düğüm gibi nesnelerin büyü ile neşredildiğini ve görüldüğünü tespit ediyorum.

Hatta "Aslı ile Kerem" hikayesinde Aslı'nın babasının düğün gecesi Kerem'e bu şekilde bir büyü yaptığı ve Kerem'in yanıp kül olduğu anlatılır.

Bilimsel olarak buna bir açıklama getirmek şu an mümkün görünmüyor.

İlgili objeler ve büyü Mistik yönden nasıl değerlendirilebilir?
0
zemun
(27.03.23)
nasıl tespit ediyosunuz hocam
0
ala09
(27.03.23)
yok yalan kendini kandırma
0
Amory Lorch
(28.03.23)
Tamamen mantık üzerinden gidersek düğümün ve düğüm atma eylemi ile istenen sonuç arasında benzerlik kurulması olası. İpe atılan her düğüm büyü yapılan kişinin kaderini de bağlıyor gibi düşünülüyor muhtemelen. Yakın zamana kadar duyduğum büyülerde de benzer şeyler var. Mesela kaynanalar eşleri ayırmak için iki tahta kaşığın sırt sırta bağlandığı bir tür büyü yaptırırlardı... Orada da sırt sırta iki kaşık birbirine arkasını dönmüş çifti temsil ediyor.
0
salihdt
(28.03.23)
(4)

Rusya vizesine sahip pasaportla schengen alınabilir mi

adventchant
Merhaba, pasaportumda 1 senelik rusya vizesi bulunuyor, ben ayrıca schengen vizesi için başvuruda bulunmak istiyorum. Pasaportumda Rusya vizemin olması bir problem teşkil eder mi acaba schengen başvurusunda? Bu sebepten ret yer miyim?
Merhaba, pasaportumda 1 senelik rusya vizesi bulunuyor, ben ayrıca schengen vizesi için başvuruda bulunmak istiyorum. Pasaportumda Rusya vizemin olması bir problem teşkil eder mi acaba schengen başvurusunda? Bu sebepten ret yer miyim?
0
adventchant
(27.03.23)
Tecrübeliler daha iyi cevap verir ama kişisel gözlemim; özellikle depremden sonra çevremde kim schengene başvurduysa çat çat red basıyorlar-özellikle Almanya...
Ve hepsi de alabilecek insanlardı...
Yani red alırsanız bu rusyayla ilgili olmayabilir yalnızca.

O yüzden red verenler varsa da her ne kadar schengen de olsa bu ğlkeden ülkeye de değişebilir. İyi araştırın derim
0
cccbehzatccc
(27.03.23)
Neden problem teşkil etsin? Bu konuda resmi bir yaklaşım yok şu anda. Hem Rusya'ya hem avrupaya giden bir ton insan var.
0
roket adam
(27.03.23)
pasaportumda rusya vizesi var. hatta son gittiğim yer rusya, geçen hafta 3 senelik schengen aldım. ülke italya
0
delidir yakalayin
(28.03.23)
ben de rusya vizeli pasaportu geçen hafta verdim almanya vizesi için. birkaç güne bu soruya somut bir cevap verebileceğim inşallah. red vereceklerini sanmıyorum çünkü fuar katılımcısı olarak gideceğim. bekleyelim görelim bakalım.
0
faberkastelli
(28.03.23)
(1)

Tasarım Tanıtımı - Instagram

heritage
Merhaba,Red Bubble'da bir kaç tasarımım var. Bunları daha etkili tanıtmak için instagram hesabı kullanmak istiyorum. Bununla ilgilenecek kişileri nerede bulabilirim? Upwork doğru adres mi? Yokda daha spesifik adresler var mı? Teşekkürler.
Merhaba,
Red Bubble'da bir kaç tasarımım var. Bunları daha etkili tanıtmak için instagram hesabı kullanmak istiyorum. Bununla ilgilenecek kişileri nerede bulabilirim? Upwork doğru adres mi? Yokda daha spesifik adresler var mı? Teşekkürler.
0
heritage
(27.03.23)
Facebook gruplarında yazabilirsiniz. Ajans hayvanları diye bi grup vardı. Sadeceon ya da bionluktan da bakabilirsiniz
0
cccbehzatccc
(27.03.23)
(3)

ikamet harici farklı yerde oy kullanma imkanı var mı?

tabudeviren
şu anda bunun için bi değişiklik yapabilir miyiz?
şu anda bunun için bi değişiklik yapabilir miyiz?
0
tabudeviren
(27.03.23)
Geçti artık. Geçen hafta itibariyle bitti ikamet değişikliği başvuruları, e-devletten yapılıyordu.
0
mada
(28.03.23)
Yurtdisi ucak bileti alip dis hatlarda kullanmak dışında bir alternatif yok diye biliyorum.
0
vampir akrep
(28.03.23)
@vampir akrep, ikameti yurtdışı olmayanlar gümrüklerde oy kullanamaz.

@tabudeviren, www.ysk.gov.tr ikameti değiştiririz diyorsanız b maddesini okuyun
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(28.03.23)
(27)

muharrem ince'ye yapılan zorbalık ve millet ittifakına katılma olasılığı

debian
şu sanat sepet tayfası ve kendisini ayrı ve yüksek bir entelejansiyaya ait gören güruh günaşırı adamı linçliyor sürekli. twitter'daki fetö hesapları bile kaset tehditler savuruyor artık o derece! işbu durum beni muharrem ince safına daha da kenetledi son kertede. açıkça seçimlerde ince'ye oy verecek
şu sanat sepet tayfası ve kendisini ayrı ve yüksek bir entelejansiyaya ait gören güruh günaşırı adamı linçliyor sürekli. twitter'daki fetö hesapları bile kaset tehditler savuruyor artık o derece! işbu durum beni muharrem ince safına daha da kenetledi son kertede. açıkça seçimlerde ince'ye oy verecek bir seçmen olarak; muhalif cenahtan muharrem ince'ye yönelik yapılan psikolojik şiddet ve zorbalığı muhalefet kesiminin kendisiyle yüzleşmekten korktuğu ilkel bir çelişki olarak tanımlıyorum. çevremde her siyasi görüşten insan var. hepsiyle siyaset hakkında konuşabiliyorum. ama bu linç sever tayfa hakikaten bambaşka bir seviye değil mi sizce de? onlar gibi olmayana ve düşünmeyene tahammülleri yok. direkt engizisyonu kurmak derdindeler tabiri caizse.

sürekli bir şekilde adaylıktan çekil, kk'ye katıl diye bir zorbalık yapılıyor kitlesel olarak. ben buna karşıyım ciddi manada. muharrem ince yarın öbür gün kılıçdaroğlu'na katılsa dahi ben kesinlikle kk'ye oy vermem mesela bir seçmen olarak ve biliyorum ki benim gibi düşünen çok sayıda muharrem ince'ye oy veren ve bu şekilde düşünen seçmen var. biz zaten kkye oy vermemek için direniyoruz. bizim fikrmizi önemsemeyen bir zihniyete direniyoruz. velev ki kılıçdaroğlu dayatmasına boyun eğerse ve millet ittifakını katılırsa muharrem ince bizlerin olduğu gibi gidip kılıçdaroğlu'na oy vereceğimizi zannetmeleri çok gülünç değil mi? etrafımda daha önce chp'ye ve iyi parti'ye oy vermiş arkadaşlarımın çoğunluğu kılıçdaroğlu dayatması ve saçma sapan ifadeler sebebiyle ince tarafında konuşlandı. yani ince'nin tabanı tepkisel ve refleksel bir taban. böyle bir kararda kendi tabanını kaybetme riski de ortaya çıkmaz mı? siz de ince'nin millet ittifakına katılacağını düşünenlerden misiniz?
0
debian
(27.03.23)
bence de abartıldı adama yapılan bullying ve mobbing. adamın o kadar da karşılığı yoksa zaten alır perinçek gibi 0.20 oturur aşağı. neden bu anti demokratik tavır. adı üstünde ilk tur. tüm dünyada ilk turda en az 10-12 aday oluyor. şu hali bile çok az zaten.
0
tantavizisyon
(27.03.23)
katılıyorum.
m.ince'yi k.kılıçdaroğlu'na oy vermeyecek olan muhalif kitlenin alternatifi olarak gördüğü için bütün bu olup biten. halbuki bilmiyorlar ki m.ince geri çekilse ve m.ittifakına katılsa bile bu seçmen tıpış tıpış gidip k.kılıçdaroğlu ve 7-8 yardımcısına oy vermeyecek. insanların tatava yapmayıp gidip k.kılıçdaroğlu'na o vermesini istiyorlar şaka gibi. bunun o eleştirdikleri akp zihniyetinden hiçbir farkları yok benim fikrimce. ben de senin gibi düşünenlerden birisiyim ve m.ince diyorum. geçmişte k.kılıçdaroğlu'na oy vermiş bir kişi olarak bu kadar başarısızlığa karşı ısrarla aynı şekilde aday olabilen bir kişiye tekrar oy vermem imkan dahilinde değil kimse kusura bakmasın. temellendirme istiyorsanız alın size oldukça rasyonel bir temellendirme. herkes 12. şansı hakediyor deyip kendimi kandıramam. kendimi bu durumun içinde tutamam. benim bir oyum var. kim kazanıyorsa kazansın bakalım kazabilirse. dayatmalara ve tek adamlığa karşı olup bunu kendi tarafı yaptığında polyannacılık oynayamam ben. aynaya bakıyorum her gün...
0
ezkaza
(27.03.23)
Kriterleri sağlayan herkesin aday olma hakkı var elbette. Ama ben İnce'ye yapılan bir zorbalık görmüyorum. Hatta iktidar gayretiyle sürekli olarak görünürlük kazanıyor. Ben İnce'ye bakınca tamamen intikam alma hevesiyle, sosyal medyanın gazına gelerek, RTE'ye benzer ama içi boş bir kibirle kendini dev aynasında gören bir siyasetçi görüyorum.

Kendisinin siyasi görüşü esas olarak CHP ile İyi Parti arası bir yere düşüyor. Yani öyle Millet İttifakı'ndan çok farklı bir şekilde, insanlara muazzam bir perspektif sunan, bambaşka bir vizyon orta koyan biri değil. Hiç olmadı. Geçen Fatih Altaylı'nın programında da ne kadar sığ bir insan olduğunu resmen afişe etti.

İnce'nin bu süreçten kazançlı çıkması gibi seçenek yok.
RTE kazanırsa İnce oyları böldüğü için halkın önemli bir kesimi kendisine nefret kusacak.
KK kazanırsa İnce'nin oyları bölmesine rağmen, siyasette o kadar da ağırlığı olmadığı anlaşılacak.

Ama kendisi bu durumu bile analiz edemeyecek şekilde bilinçsiz bir süreç yönetiyor. Sonra toplumun tepkisi zorbalık olarak adlandırılıyor.
0
sailor
(27.03.23)
ofiste muharrem ince sempatisi yüzünden akpli ilan edildi geçen stajyerler :)))) düşün onlar bile zorbalık görüyor seçmeni olarak adamın kendisinin yaşadığı linci hayal bile edemiyorum. üstelik bugün bu hunharca saldırıyı yapanlar 5 yıl önce muharrem ince'yi idolleştiren insanlardı. bence asıl ironi burada gizli.
insanların kılıçdaroğlu "anti"liğini çok hafife alıyorlar. ince vazcaysa dahi taban ciddi tepki gösterir. belki de kendisi bunu bildiği için katılmıyor ittifaka. bakalım görelim önümüzdeki günler neler olur.
0
pardus
(27.03.23)
ne kadar doğru bilmem şöyle bi şey okudum: ince katılmazsa muhalefetin ilk turda kazanma şansı var, katılırsa ve iş ikinci tura kalırsa rte'nin eli güçleniyor kazanma şansı oluyor. ben ince'nin kk'dan daha çok zorbalığa maruz kaldığına inanmıyorum. sırf şu küfür etme olayı bile benim için yeterliyken 'adam kazandı' var, mengüyle gereksiz bir telefon konuşması var. twitter bot olayı var. akp'nin pek fazla ince'ye yüklenmemesi var. var oğlu var. twitterda zorbalık yapıyorlar dediğiniz şey bot bile olabilir yani. muhalefetin güçlü bir adayı oldukça ince'ye oy vermem, ama nefret etmek için bir nedenim yok kimsenin de öyle bi motivasyonu olacağını düşünmüyorum.
0
curious mind
(27.03.23)
Muharrem İnce'nin 2018 yılında seçmenine yaptığı ayıptan sonra herkesin eleştirmeye hakkı var, kimse kusura bakmasın. O gece bütün bir akşam televizyon önünde bekledik biz, 'adam kazandı' dışında da bir şey göremedik, duyamadık. Beyefendi çıkıp benim oyuma sahip çıkmaya bile tenezzül etmedi. Sinirden hüngür hüngür agladığımi, üç gün başımın ağrısının geçmediğini unutmam. O günden sonra bitti benim için. Çok ciddi gördüğüm an kanal degistiriyorum.

31 Mart seçimlerinde aynı o gece gibi yine televizyon başında bekledik ve Ekrem İmamoğlu her yarım saatte bir çıktı, bizi habersiz bırakmadı. Oyum benim için çok önemli, çok değerli. İmamoğlu benim o değerli oyuma çok güzel sahip çıktı. B

Dolayısıyla o kadar sinirleniyorum ki Muharrem İnce'nin yaptığına. Sonuna kadar da eleştiririm, buna hakkım var. Su anda da sırf egosu yüzünden bu seçimlere katılıyor.
0
fraise
(27.03.23)
İktidar olacağım diyip katıldığın programlarda, attığın tweetlerde erdoğan'a bir laf söylerken muhalefete 100 laf söylersen, %30 oy alıp ikinci tura kalıcam diye hava basıp 100 bin imzaya zar zor ulaşınca "Ben zaten yavaş olsun istedim, yoksa akpliler imza attı derlerdi" diye kimsenin inanmayacağı bahaneler uydurursan, her programda "CHP beni yalnız bıraktı, beni sırtımdan bıçakladı" diye yalanlar atıp, 24 haziran gecesi sandık başında bekleyen milyonlarca seçmenin hakkını yersen üstüne bi de onlara şizofren dersen evet zorbalanmayı hak edersin üzgünüm siyaset böyle bir olay.

İki turlu seçimde 10 küsür aday olmalı diyen arkadaş haklı ama o seçim bu seçim değil. Bu seçim ilk turda bitmeli ki ülkenin siyasi yapısı normale dönsün, sizin istediğiniz gibi 10 adaylı seçimler olsun. İkinci tura kadar olan iki haftada erdoğan'ın koltuğunu korumak için neler yapabileceğini tahmin bile edemeyiz. İlk turda bu işi bitirip ülkeyi normal bir yola sokmamız lazım. Karşı tarafta hizbullahçılar, talibandan halliceler var. Şakası olan bir seçim değil. Yani burda hangi aday en iyi diye oy vermiycez, türkiye'nin geleceğini korumak için oy vereceğiz.

daha önce de söylenmiştir, brezilya seçimlerindeki motto geçerli. Cennetin kapılarını açmamıza gerek yok ama cehennemin kapılarını kapatmamız gerekiyor. O yüzden İnce'nin çekilmesi, seçimin ilk turda bitmesi gerek.
0
nundu
(27.03.23)
çünkü ince'nin de hedefi cumhur ittifakı değil de millet ittifakı olduğu için olabilir mi? her konuşmasında rte ağzıyla muhalefete saldırması, ona 2018'de oy verenlere ve onun için çabalayanlara sürekli hakaret etmesinden dolayı da olabilir mi?

ince'nin bir önce seçimden bir karın ağrısı var. chp yüzünden kazanamadığını düşünüyor. inanılmaz bir intikam hırsıyla hareket ediyor. her konuşmasından bu çok net anlaşılır durumda. halbuki o "adamın kazandığı" seçimden sonra çıkıp aslanlar gibi aldığı oyun arkasında dursa, çabaladığını ve sonrasında "çabalayacağını" gösterseydi muhtemelen şu an chp'den ayrılmamış ve tekrar cumhurbaşkanı adayı olmuştu. ancak iyi ki olmamış çünkü ben şahsen chp'li bir erdoğan görmek istemezdim. muhalefete bütün argümanları rte'nin söylemlerinin aynısı. bir önceki seçimde demirtaş'a imza veren, hdp bayraklanın önünde miting yapan kendisi değilmiş gibi şimdi hdp ile ittifak olunca terörist ilan ediyor muhalefeti. e sen de cumhurbaşkanı adayıyken aynısını yaptın mesela?

ayrıca ben bu "bize aday dayatıyorlar o yüzden ince'ye vereceğim" laflarını da "akp'ye vermem lazım" diye yorumlarım hep. çünkü bunu diyen kişi asla aday beğenmez, beğenmeyecek. bunu diyenin "kime oy vereceğim? bi liderlik vasfı yok" diyen akp'li dedelerden hiçbir farkı yok. mansur olsa başka bahane, imamoğlu olsa başka bahaneleri olurdu. sen yine tepkini göster tabii, cumhur ittifakı öyle bir ittifa dönüştü ki oldukça demokratik (!), vatandaşın seçimlerine önem veren (!) bir yapı. elbette sen yine "tepki oyunu" göster çünkü 20 senede ülke yeterince battı zaten artık senin "tepki" oyunu göstereceğin bir seçim de olmadığında görürsün o "tepki oyunun" nasıl bir "ülkeyi batırdım" oyu olduğunu.

son olarak şunu söyleyebilirim, ince'ye yapılanlar, ince'nin muhalefete söylediği ve verdiği zarardan çok çok daha az. ince'nin çok daha fazla şeyi hak ettiğini düşünüyorum.
0
ilgeru
(27.03.23)
Herkes fikrini beyan ediyor ancak siyaset biraz sabır işi bunu Akşener olayında da gördük çok erken konuşmamak lazım bu kamuoyu bir araya gelmelerini de zorlaşıyor aslında ama bu sanatçı kanat önderi ünlü her neyse söylediklerinin önemi yok sonuçta onlar karar alıcı bir mekanizmada değiller.
İnce nin kendisi de bunu mümkünsüz kılacak çok beyan verdi.
Ayrıca İnce'nin ideolojik bir ayrım içinde değil kişisel bir intikam güttüğü ortada.
Erdoğan gitsin isteyen dostlar iktidarın kendine göre ayarladığı seçim kanunun genelde az oy almalarına karşın meclis aritmetiğini kendi lehlerine çevireceğini görüyor musunuz. İkinci tura taşımanın korkunç sonuçları olabileceğinin ayırdında değil misiniz?
Geldiğimiz noktada kk olmasın demek şimarıklıktan ötesi değil. İnce'ye oy vermek de Erdoğan'a vermekten farklı değil.
Tercih sizin.
0
Ufuk
(27.03.23)
Zorbalığa uğradığını düşünmüyorum. Ne zorbalıklar oldu kimlere kimlere...
Ve kendisine verilen tepkiler de durduk yere değil...
Sorunuza cevaben millet ittifakına katılacağını sanmam
0
cccbehzatccc
(27.03.23)
Chp'nin zorbalik yapmadigi kesim kaldi mi?
0
fatihreis
(27.03.23)
Zorbalığı geç, adama resmen fetö taktikleriyle saldırıyorlar. En son kasedin var elimizde diye tehdit ediyorlardı. Aday konusunda onay vermedi diye Meral Akşener'e, İYİP'e edilen lafların haddi hesabı yok.

Lise çağlarında falan insan şey sanıyor, hani solcular / sosyalistler var, biraz azınlıktalar ya da farklı şeyler söylüyorlar diye özgürlükçü / modern falan zannediyorsun onu. Sonra biraz aklın erince bakıyorsun adamlar RTE'den beter.

CHP'nin olayı da o. İktidarda olmadıkları için adamları demokrat / modern / kibar falan zannediyorlar ama değil, tabanının da AKP tabanına benzer bir zorbalığı var. Hatta belki bi tık daha fazladır, dandik bir üniversite bitirdiği için kendini "aydın" sanan insanlarla dolu ortalık.

Kaldı ki adama saldırmaları mantıklı da değil. Anketlere bakıyorsun, İnce'nin aldığı oyun çoğu Cumhur ittifakından geliyor. E adam karşıdan oy çekebiliyorsa senin faydana bu. Adam aday olmasa daha az oy alacaksın. Buradan yürüyüp olayı ikinci turda nasıl lehine çevirebilirsin onu düşünmek yerine adamı eleyip, ilk turdan seçimi vermeye çalışmanın akılla izah edilebilir bir tarafı yok. Aynı şey Sinan Oğan için de geçerli, milliyetçi adam HDP sevdalısı KK'ya oy vermeyecek, MHP oylarını böleceksen SO'ya destek olman lazım, ama yok. Onun yerine Erbakan'a falan oy veriyorlar, adamın pazarlıkta elini güçlendirdiler, adam istediğini alıp Cumhur'a katıldı :) Durduk yere adamları meclise soktun :)

Aday göstermediğin sürece (başkanlık seçimi açısından) İnce'yi Millet ittifakına çekmenin bir faydası yok, o yüzden davet edileceğini sanmam. Edilse katılırdı gibi hissediyorum ama.
0
plutongezegendegilmi
(27.03.23)
Vay arkadaş yine birileri mağdur olmuş.

Kılıçdaroğlu'na yüz yıllardır zorbalık yapılıyor. Adamın her şeyiyle dalga geçti bizzat RTE, linç ettirdi, Ankara'da olanları falan unuttunuz herhalde.

Benim kızdığım konu bizi bir önceki cb seçiminde göt gibi ortada bırakmasına rağmen günden güne ağzından ve gözlerinden tıpkı yerine geçmeye çalıştığı zata benzer şeyler çıkması ve birbiriyle çok da alakası olmayan partiler bir araya gelip bölüm sonu canavarını yenmek için bir şeyler yapmaya çalışırken bana ne ben aday olacağım ve kazanacağım hayalleri kurması. Doğu Perinçek de aynı şeyi yapıyor ama onun seçimin kaderini etkileyecek bir kitlesi yok. Muharrem İnce ise AKP tarafından net bir şekilde fonlanıyor ve rende binası sosyal medyada inanılmaz bir propaganda yürütüyor.

Kendi isteğiyle İnce'ye verecek varsa da buyursun versin ne diyeyim. Bir sonraki seçim olur mu bilmem ama her şeyin bugünden farklı olacağı bir geleceğe oy verildiğinin farkında olmak lazım.
0
chicha_v2
(27.03.23)
Ulkede olmayan kalmadi, deprem oldu kac sehir yikildi, adamlar hizbullahla ittifak yapti vs tonla sey hala kkye vermem falan pes hakikaten. Ama vermeyin cidden, rteye verin hatta direkt adrese teslim olur. Su durumda bile bu triplere girenler hakikaten kkye vermesin, ayni tarafta degiliz cunku.
0
unidentified floating object
(27.03.23)
İnce'nin aldığı oyların çoğunu Cumhur ittifakından aldığına dair tek bir net araştırma var mı?

Az önce gördüğüm bi araştırma ikinci turda kime verirsiniz diye sormuş ilk turda ince diyenlere;

%55 Kılıçdaroğlu
%20 Erdoğan
%25 boş oy

Gibi sonuç çıkmış. Bu %55 ilk turda Kılıçdaroğlu'na verse zaten hiç dert tasa kalmıycak sorun burda. Ha bence ince aday olsa da ilk turda bitecek de boşuna şamata yaratıyor. Asıl zorbalık yapan kendisi, sözde sanatçılar gibi laflarla. Az önce de tweet atıp R yapmış bu konuda :d
0
nundu
(27.03.23)
doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar. adam doğruları ve gerçekleri söylüyor.
0
izole
(28.03.23)
Çok yazmaya niyetim yok, 2002den evveli dahil Erdoğan muhalifiyim ve bu adam yargılanmazsa gözüm açık giderim... Şu anki siyasi iklimde akp MHP seçmenleri dahil en saygı duymadığı. ince seçmenleri, tam bir karikatür, Trump gibi...

Bu arada CHP'nin de yetersiz bir parti olduğunun farkındayım...
0
hewit
(28.03.23)
m. ince bu seçim için stratejisini millet ittifakından oy toplamak üzerine kurdu. en başından beri kendisini kk'nin alternatifi olarak konuşlandırdı. katıldığı programlarda 2 dakika akp'yi eleştiriyorsa 22 dakika altılı masayı eleştiriyor. akp'nin adamı olduğu iddiası komik, elbette böyle bir şey söz konusu bile olamaz ama şu anki politikası dolaylı olarak chp'nin değil akp'nin işine geliyor. tayyip bu adamın adaylığından eminim ki memnundur.

aslen seküler ya da akp karşıtı olup m.ince'ye sempati besleyenler önümüzdeki seçimin ne anlama geldiğini ve büyüklüğünü bence kavrayamıyorlar. bu seçim, (akp döneminin bitmesini isteyen bizler için) aday beğenme/beğenmeme lüksünün olmadığı bir seçim. rte'nin karşısında terlik aday olsa terliğe oy basacağız. kk aday oldu, ona oy vereceğiz. bu seçim en basit cümleyle 'tayyip gitsin mi kalsın mı?' seçimi. dolayısıyla akp karşısındaki oyların tek bir adayda birleşmesi gerekiyor.

m.ince olur da akp giderse bir sonraki seçimde istediği koltuğa aday olsun. güle oynaya demokratik seçim yapalım. ama yeri ve zamanı şimdi değil. insanlar kendisine hem 'adam kazandı' gecesi yaşattıkları için hem de bu yüzden öfkeliler, haklı olarak da eleştiriyorlar.
0
sir gawain
(28.03.23)
erdogan'i gondermemiz bu kadar onemliyken egosunu kenara koyamayip aday oldugu icin kk'yi hic affetmeyecegim. ve gorun kaybedecek. kazansa da kil payi kazanir %51-52 falan. millet hayallerde yasiyor.

muharrem ince'ye yapilan zorbalik mi zorbalik. cok net. adamin ne saray icin calismadigi ne baska sey kaldi. su fazil say'in laflari, bu cehap'li kitle inanilmaz soguttu beni. bir sey diyeyim ben kk ve rte ilk tura iki kisi girseler secimi ilk turda erdogan alir. adam yanina yrp, hudapari falan cekti tutusunca. kitlesini buyuttu. bizim masa ne yapiyor? birlestirici kucaklastirici masa niye buyumeye kapali. simdi hdp ile paslasiyorlar gibi bir durum da oldu ki butun bunlara bakinca erdogan yine alacak gibi.

secimden sonra sozlukte kk basligini gorur gibiyim. sizi de beklerim.
0
antikadimag
(28.03.23)
Katılıyorum. Bu davranışların chpye eksi oy yazdıgına da kesinlikle eminim resmen incenin oyunu yükselttiler. Adamı salsalar oyu bu kadar yükselmezdi. Ayan beyan zorbalık bu.
0
personaa
(28.03.23)
sailor +1
fraise +1
nundu +1

hizbullah'tı, erbakan'dı derken bu iş kimsenin kaprisini ve egosantrik hırslarını kaldıramayacak kadar ciddiye bindi artık.
gündemi boşuna meşgul etmesi bile şu süreçte zarar.
üstelik kendisinin kafa yapısı seçmene şizofren dediğinde ortaya çıkmıştı.
şimdi de eleştiriye tahammülü olmayan hırçın çocuklar gibi davranıyor.

bu adam zamanında seçimlere girerken 80 bin avukatla sahada sandıkları koruyacağını falan söyledikten sonra ortadan kaybolmuş biri.
lafına ancak maalesef biraz saf olan, hayat deneyimi yetersiz gençler inanıyor ve insanların da bu saflığa tahammülü yok şu süreçte.
durum bundan ibaret.

millet ittifakına katılacağını düşünmüyorum.
zira, mottosu muhalefete de muhalefet etmek ve bir alternatif oluşturmak ama fatih altaylı'nın programında hakaret edip durduğu insanlardan sandık başında destek isteyebildiği için yine de ne yapacağı belli olmaz tabii.
0
blatta hiberna
(28.03.23)
aday açıklanana kadar muhaliflerin %90'ı "gılışdar aday olmasın" diyor, capsler yapılıyor, chp önünde protestolar falan oluyordu. birden kılıçdaroğlu yüzyılın en birleştirici, en naif, en dürüst, alevi olduğu için zorbalığa maruz kalan muazzam bir aday oluverdi.
demem o ki muhalif kesimin de bir önceki seçimde yere göğe sığdıramadığı ince'yi şimdi yerin dibine sokmasını yadırgamıyorum.
çekirdeğimi aldım, izliyorum. önümüzdeki 47 gün çok eğlenceli geçecek.
0
faberkastelli
(28.03.23)
bana millete katılacak gibi geliyor ya.
0
Hallegadola
(28.03.23)
Muharrem İnce herhangi bir potansiyeli olmayan bir siyasetçi, zaten RTE'nin içki içeni yakıştırması da boşuna yapılmıyor. İçki içeni ve diplomalı olanı, tek farkı bu. Zamanında RTE'yi indirmek için yapılan Ekmeleddin hamlesi gibi bir hamle, o dönem sahip olduğu popülarite kullanılmak istendi ama kendisi kendine inanları yüzüstü bırakıp gidecek kadar da etik yoksunu olduğunu göstermişti ama ben Muharrem İnce'de bi kabahat bulmuyorum tabii ki, biz Muharrem İnce'ye asla olamayacağı bir insan olma hayali verdik zamanında, o da kendini buna inandırdı böyle davranıyor, insanlar da şimdi "sen böyle değilsin birader sana bu hayali biz verdik, gerçekleri gör artık" diyor. Hepsi bu.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(28.03.23)
Özellikle belirtmeliyim ki 'bu seçimin' deneme tahtasıymış gibi görülmesini gülünç ve anlamsız buluyorum.

Muharrem İnce, tabi ki aday olabilir; ancak kendisi yakın zamanda yaşamış biri olarak seçim sürecinin ülkede nasıl ilerlediğinin, sosyal medyanın ne denli acımasız olduğunun gayet de bilincinde olduğunu düşünüyorum. 2018 seçimlerinde benzer propaganda faaliyetlerini, dahil olduğu örgüt ile lehine gayet de iyi sürdürmüştü. Aday olan kişinin bu sataşmaları göze alması gerekiyor.

Şu an ülkede siyaset yapılabilecek bir sistem yok. Gerçekten siyaset yapmak amacı olan biri kanımca bu süreci bekleyip, destek verip akabinde oluşacak uygun ortamda elinden geleni yapmalıdır ki kendi doğru seçmen sayısını böyle bir ortamda çok daha rahat görebilsin. Muharrem İnce üzerinde şu an öyle bir belirsizlik hakim ki, oy oranını tahmin etmek diğer adayların oy oranlarını tahmin etmekten çok daha zor. Bu seçimin böyle bir muğlaklığı kaldıracağını sanmıyorum. Yorulan, yıpranan, zorbalığa maruz kalan biziz, 555 bin 980 tl ödeyip aday olan herhangi biri değil! O yüzden gerçekten değişiklik isteyen adayların, seçmenlerin mantıklı olup, geleceğe dönük aksiyon alması gerekiyor.

Yarın adaylıklar için son gün ama gördük ki saatler içinde dengeler değişebiliyor :)
Görüşme olursa ben Muharrem İnce'nin adaylıktan çekileceğini düşünüyorum.
0
lüzumsuz adam
(28.03.23)
ben sizin gibi düşünenlerin derdini anlamıyorum. kardeşim bırakın bi önce adam kaybetsin. sonra ne yapıyorsanız yapın. bizim normalleşmeye ihtiyacımız var önce. şu an ideooloji falan kalmadı zaten. o kadar kutuplaştık ve sistem o kadar kilitlendi ki bildiğin cumhuriyetçiler-demokratlar gibi kaldık.

ben ciddi anlamda erdoğan ve ali babacan arasında bile olsa gidip ali babacan'a oy veririm ki siyasal islam hayatımda en nefret ettiğim şeydir. sağcı da olsa bi değişim yaşansın ya yeter abi.

oy alma potansiyeli kimin yüksekse o kazansın. bu seçim anormal bir seçim. onu seviyorum bunun kaşı gözü güzel seçimi değil. değişim için ne gerekiyoorsa yapma seçimi.
0
bohr atom modeli
(28.03.23)
Tam tersine inceye yapılan bir pohpohlama var. Oyları böldüğü için aslında çok büyük tepki çekmesi gerekirdi çünkü oyları bölmek şuan yapılması gereken son şey. Cumhur ittifakının hali ortada. Kazanması demek bizler için, çocuklarımız için ölüm demek, hapis demek, eğitimsizlik, cahillik demek.
Şuan oyları böldüğü halde bir grup tarafından çok destekleniyor. Tüm ak parti trolleri inceyi destekliyor şuanda. ne kadar çok oy alırsa cumhur ittifakının o kadar işine geliyor bu durum.
İnceye giden her oy, ak partiye atılmış gibi.
Bunun karşısında inceye yapılan millet ittifakına katıl baskısı çok masum. Gerçekten gerekli. Çünkü ince oyları böldüğü için kk 1 puanla falan kaybederse o zaman ortaya çıkan görüntü çok korkunç olacak.
0
zimbirik
(28.03.23)
(4)

2 yıldır kirasını vermeyen kiracı?

isminivermekistemeyensuser
Merhaba,Bir depo şeklinde kiralık yerimiz bulunuyor. Kirası 2 yıl önce yaklaşık 1000TL'ydi. Açıkçası bugün yarın diye diye ve peşine düşmeyince kirasını ödemiyordu. eskiden de benzer durumlarda 6 aylık 12 aylık ödemişti. şimdi 2 yıldır alamamış durumdayız. Telefonları da açmıyor.Bunu nasıl alacağız
Merhaba,

Bir depo şeklinde kiralık yerimiz bulunuyor. Kirası 2 yıl önce yaklaşık 1000TL'ydi. Açıkçası bugün yarın diye diye ve peşine düşmeyince kirasını ödemiyordu. eskiden de benzer durumlarda 6 aylık 12 aylık ödemişti. şimdi 2 yıldır alamamış durumdayız. Telefonları da açmıyor.

Bunu nasıl alacağız? Kanuni yöntemi kolay mı? Avukat şart mı? Avukat karşıdan masrafı alarak yapar mı? Bana faizi ile yaklaşık ne kadar borçlu? Kısa süre de alıp çıkarabilir miyim bunu? Artık gerçekten uğraşmak istemiyorum. Ankara'da avukat falan var mı öneriniz?
0
isminivermekistemeyensuser
(27.03.23)
yahu ne avukatı hemen, bi kapısına git gel birader bi oturalım de konuş. kiraya veren sensin, mekanın yerini de biliyorsundur heralde? otur karşısına 1ktl*12+1.xktl*12 olmak üzere 2 yıllık parayı cash al ve yolla adamı yeni kiracı bul (x=zamanında ödeseydi yapabileceğin normal zam oranı).

bu işlemese avukat yoluna girersin artık.
0
avatar is back
(27.03.23)
malesef o yol pek işlemiyor. bugün yarın diye diye yıl geçiyor işte...
0
🌸isminivermekistemeyensuser
(27.03.23)
Ev olanı başıma geldi. Benim değil arkadaşım adına konuştum kendisi çıkartamıyordu. 7-8 görüşme yaptım. Zordayım dardayım evi satıcam depoyu kullanıcam acil çıkman lazım. Paranıda isteki o parayı vermek istemiyorsa en azından para cebime kaldı diye düşünür çıkar. Kavga çıkarma bir depo için aklına gelmeyecek şey başına gelir. Avukatlada görüş ama herkes çok iyi biliyor birini çıkarmaya kalk min 1 sene sürüyor. O zor durumdaysa sen 10 kat daha zor durumda ol.
0
abi bi dizi buldum on numara
(27.03.23)
bence siz avukat-mahkeme ile uğraşmayın; gidin yüz yüze görüşün ve kiracıya tahliye etmesi durumunda iki yıllık kirayı istemeyeceğinize konuyu adım adım getirin. avukat-mahkeme tamam ama benzer şekilde kira alamayan tanıdık var 3 sene oldu. kolay gelsin.
0
malheiros
(27.03.23)
(9)

Seçim anketleri gerçeğe ne kadar yakın?

ya ben lan neyse
neredeyse hepsi kk kazanacak diyor. ne kadar yakın gerçeğe? eski seçimlerde de anketler hep gerçeğe mi yakındı yoksa çok sapıyor muydu?
neredeyse hepsi kk kazanacak diyor. ne kadar yakın gerçeğe? eski seçimlerde de anketler hep gerçeğe mi yakındı yoksa çok sapıyor muydu?
0
ya ben lan neyse
(27.03.23)
bana da çok inandırıcı gelmiyor. kk'nın ilk turda rte'nin gerisinde ama ikinci turda önünde bitireceğini düşünen ve uman biri olarak.

çok müşahitlik yaptım, kk yıpranmış bir yüz. evet ittifak vs. güzel hoş. ama o kabinde, perdeyi çekince nelerin döndüğünü biliyorum insanların aklında. kk'nın rahat rahat oy alabileceğine inanmıyorum core akp seçmeninden.

40-45 arası bitirecektir, ama ikinci tur, vs olduğunda zor da olsa kazanacaktır (52-48 gibi) ama her türlü bıçak sırtı olacaktır.
0
tantavizisyon
(27.03.23)
Biz eskiden anketler AKP'yi yüksek gösterdiğinde 'bu anketler hiç inandirici değil, bu kadar oy alamazlar' diyorduk, sonunda anketlerin dediğine benzer rakamlar çıkıyordu.

Her anket sirketi değil ama bazı güvenilir anket sirketlerinin oy oranlarını doğruya yakın verdiğini düşünüyorum ben. Diğer açıdan bakınca da AKP'ye yakın anket şirketlerinde bile bıçak sırtı görünüyor şu anda. Ben her türlü Kılıçdaroğlu'nun iyi bir oy potansiyeli olduğunu ve kazanmaya hiç de uzak olmadığını düşünüyorum.

AKP'li, MHP'li vs olup kessen CHP'ye oy vermeyecek olan %30 a yakın bir kitle vardır evet, bunu kimse inkar etmiyor zaten. Ama geriye kalan seçmen kitlesi çok gecisken.
0
fraise
(27.03.23)
AKP, % 1, % 1,5 demeden küçük küçük partiler ile ittifak yapıyor. Demek ki RTE'nin güvendiği (geçmiş seçimlerde onu yüksek bulan) anketlerde de gerideler.
0
sailor
(27.03.23)
@fraise chp'ye asla oy vermeyecek kitle için %30 çok değil mi hocam

öyleyse iç karartıcı durum.
0
curious mind
(27.03.23)
2018 secimleri: cumhur ittifaki: 26m, millet ittifaki: 23.5 milyon oy almis. yani cumhur'dan millete gececek 1.5 milyon oy, millet ittifakina kazandiriyor. o donemden bu yana ne olmus:
1. Milyonlarca denetimsiz multeci ulkeye girmis
2. ekonomi 2018'de kotuydu ancak su an cok cok cok daha kotu.
3.genclerde gelecek kaygisi inanilmaz boyutta.
4. belediye secimlerde goruldugu uzere, akpnin kazanmak icin iftira, secim yenileme dahil seyi yapacagi gozle gorulmus.

bu secimde ilk defa oy kullanacak, potansiyel issiz 6-7 milyon genci de dusununce, akp 1.5 milyon az alamaz mi sence? rakamlar ortada, cok detayli dusunmeye gerek yok...

secimi kilicdaroglunun alacagi acik, iste son koz muharrem ince ile bolmeye calisiyorlar ki ikinci tura kalsin.
0
monicapp
(28.03.23)
Bütün anket şirketlerini bir tutmamak lazım.
Ben sadece Konda ve ORC ye güveniyorum.

Şahsi fikrime göre taraflı olmayanlar bunlar. Diğer şirketlerin büyük bölümü bir tarafa siyasi olarak yakın şirketler.

Ve evet anket sonuçları bence doğruyu yansıtıyor tabi +-3 vs bişey eklemek suretiyle. Zaten anket şirketleri de raporlarında bu hata payını söylüyorlar. En basitinden 2019 Mart seçimleri öncesinde Ekrem İmamoğlu nu az farkla önde gösteriyorlardı. Ki o zaman doğru düzgün tanınmıyordu İmamoğlu ve dedikleri gibi de oldu.
0
nuevo
(28.03.23)
Anketler inandırıcı değil bence. İnandırıcı değil derken belki sonuç itibariyle gerçeği yansıtıyor olabilirler fakat fark öyle 5 - 6 puan falan değil gibi geliyor.

Sokak röportajlarını daha çok takip ediyorum ve bu röportajları seçimin aynası gibi görüyorum. azımsanmayacak derecede reyisten başka adam yok diyen kitle mevcut hatta depremzedelerden bile akp'ye oy vereceğini söyleyen insanlar var. Genelde toplumun algısı bu insanların akp'ye oy vermeyeceği yönündeydi ama gerçek öyle değil gibi geliyor.

Aynı sokak röportajlarında istanbul seçimleri için imamoğlu belirgin bir şekilde üstünlük kurmuştu ve seçimde de öyle oldu.

Bu sefer anket sonuçları ile sokak röportajları çelişiyor dediğim gibi ben aradaki farkın 5-6 puan olduğunu kesinlikle düşünmüyorum ortada kafa kafayaya yakın bir durum var.

Misal ben doğma büyüme çatalcalıyım buranın insanını da az çok tanırım hatta buralar yıllar yılı merkez sağ, sol partilerin kalesi olarak bilinen yerdir. canım çatalca da bile "soğan 20 tl ise soğan yemesinler o zaman" diyen bir kitle türemiş:

www.youtube.com
0
joehigashi
(28.03.23)
Bu seçim döneminde anketler çöp oluyor çünkü çok fazla hızlı ve ani gelişme var.

Birkaç ay öncesine kadar Millet İttifakı'nın adayı bile yoktu varsayımlarla anket yapılıyordu. Sonra EYT, emeklilere zam vb. tarzı düzenlemeler yapıldı ve Millet İttifakı'nın adayı netleşmediğinden bana göre Cumhur İttifakı belli bir üstünlük sağladı. Sonrasında deprem herşeyi alt-üst etti. O bölgede ne kadar insan oy kullanacak, iktidara bakışları değişti mi muhalefete nasıl yaklaşılıyor bilmiyoruz. Bununla birlikte iktidar kanadında "muhalefetin birleştiği" görüldü. HDP KK'ya destek vereceğini açıkladı. Kaç tane sığınmacı oy kullanacak belli değil.

İYİP masadan kalkıyor ertesi gün geri oturuyor. YRP önce ittifakı reddediyor ertesi gün dahil oluyor. C.başkanı aday sayısı değişiyor.

Sanıyorum yarın KK İnce ile görüşecek, belki de İnce seçimden çekilecek (zor ama burası Türkiye olmaz diye birşey yok.)

Anket firmalarının bu sürece yetişmesi mümkün değil 2-3 hafta sahada aktif çalışma yapılıyor, sonra üstte saydığım tarzda seçim sonucunu doğrudan etkileyebilecek ani bir gelişme oluyor, "anketiniz inandırıcı değil/yanlı" diye suçlayıcı oluyoruz.

Anlaşılan bu seçimde son haftaya kadar partilerin karşılıklı hamleleri devam edecek. İktidar belki de ilk defa bir seçimi kaybetmeye bu kadar yaklaştığından seçim öncesi eskiye nazaran daha hareketli geçiyor ve anketlerde değişkenlikler oluyor. Daha önceden anketler daha gerçekçiydi, örneğin son yerel seçimlerde Mansur Yavaş uzun yıllar AKP yönetiminde olmasına rağmen Ankara'da önde görünüyordu ve seçilmesine kesin gözüyle bakılıyordu. Kendi adıma Ankara seçimini takip bile etmemiştim. İmamoğlu başta düşük çıkıyordu, seçime doğru hepimiz "acaba?" dedik ve düşünülenden farklı sonuç ortaya çıktı. (Örnek: tr.euronews.com)

Yanlı anket firmalarını kaale almıyorum, seçime doğru KONDA'nın anketini merakla bekliyorum. Seçim sonucuna en yakın anket o olabilir.
0
Lethe
(28.03.23)
Benim inancım, ciddi ve gerçekci anketlerin halka açıklanmadığı yönünde. Bize açıklananlar hep manüpilasyon ve yönlendirme amaçlı bana göre, ama açıklanmayan anketler gerçeğe oldukça yakındır.
0
John Bloor
(28.03.23)
(1)

hawk chair’i nasıl bilirsiniz?

a darkness coming
evdeki bilgisayar kullanımlarım için bir sandalye alacağım, nuros vb bütçemin üstünde. bunların sandalyelerinin tipini beğendim. kimi zaman 7 8 saat oturacağım o yüzden rahatlık kısmı da önemli.markayı bilmiyorsanız 4-5k civarı farklı bir sandalye/koltuk da önerebilirsiniz.
evdeki bilgisayar kullanımlarım için bir sandalye alacağım, nuros vb bütçemin üstünde. bunların sandalyelerinin tipini beğendim. kimi zaman 7 8 saat oturacağım o yüzden rahatlık kısmı da önemli.

markayı bilmiyorsanız 4-5k civarı farklı bir sandalye/koltuk da önerebilirsiniz.
0
a darkness coming
(27.03.23)
Rahat değil, klasik oyuncu koltuğu. Arka kısmı özellikle çok sert. Uzun oturmalarda sıkıntı çıkarır. Ben almıştım iade ettim.

Bunu öneririm: www.ikea.com.tr
0
synthetic a priori
(28.03.23)
(2)

Robot süpürge

horizon
Dreams d9 max vacum mop Mi robot vacuum mop 2 https://www.hepsiburada.com/xiaomi-mi-robot-vacuum-mop-2-robot-sprge-ve-paspas---beyaz-p-HBCV00001OHNU7?magaza=Ceptech&url_src=and-product-detailhttps://www.hepsiburada.com/dreame-bot-d9-max-robot-sprge-vakum-ve-paspas-robot-sprge-dreame-trkiye-garantili
Dreams d9 max vacum mop
Mi robot vacuum mop 2

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

robot süpürge nasıldır?
Yada bu fiyat aralığında hangi ürün önerilir kullanan var ise bilgilendirebilir mi
0
horizon
(27.03.23)
ben şahsen 2si arasında kalsam Dreame Bot D9 Max'ı alırdım. çekişi çok güçlü. bende de var bu model. arada bir haritasının saçmalaması dışında gayet mutlu bir birliktelik yaşıyorum. 2si de zaten xiaomi'nin mi home alt yapısını kullanıyor. zaten bu model dünyada da çok tercih edilen bir model olmaya başladı. ayrıca vestel'in sattıgı V-BOT PRO S isimli robot süpürge bunun bire bir aynısı olup vestel tarafından bu firmaya yaptırılmış. yani vestelden de alsanız hiç bir farkı yok.
0
limonlu eksi
(27.03.23)
Teşekkürler
0
🌸horizon
(28.03.23)
(1)

Yurtdışı sipariş gümrüğe takılınca bekliyor muyuz, ne yapıyoruz?

mikro patlama
30 dolarlık bir ürün. 3-4 yıl önce de aynısını sipariş etmiştim. O zaman ptt kargo hareketinde önce Ukim'de bekliyor, yazmıştı, bir hafta sonra ptt'den telgraf gelip fatura vs. yollamamı istemişlerdi. Süreç hep böyle mi işliyor? Yani ptt benimle bağlantı kursun diye beklemeli miyim? Zaman aşımı olup
30 dolarlık bir ürün. 3-4 yıl önce de aynısını sipariş etmiştim. O zaman ptt kargo hareketinde önce Ukim'de bekliyor, yazmıştı, bir hafta sonra ptt'den telgraf gelip fatura vs. yollamamı istemişlerdi. Süreç hep böyle mi işliyor? Yani ptt benimle bağlantı kursun diye beklemeli miyim? Zaman aşımı olup geri gönderme/imha etme olasılıkları var mı?
PTT'ye sor diyeceksiniz ama önceki seferde sormuştum, bilmiyoruz, ukim'le görüşün demişlerdi. Ukim'le görüşmenin pratik bir yolu olduğunu sanmıyorum.
0
mikro patlama
(27.03.23)
ukim ile neden pratik bir iletişim sağlayamıyorsunuz? ben ne zaman arasam yardımcı oldular. telefonları malum motorda yazılı.
0
bisorumvargaliba
(28.03.23)
(2)

Portakal Likörü

guguklusaat
Selamlar, şimdi biz evde Lynchburg vs gibi kokteyller yapıyoruz ara ara. Mesela bu kokteylde ve bir çok kokteylde Cointreau kullanılıyor, fakat türkiyede çok pahalı ve zor bulunuyor. İkamesi olarak kullanabileceğimiz bir portakal likörü var mıdır? Beşiktaş civarında yaşıyorum fakat yakınlardaki Macr
Selamlar, şimdi biz evde Lynchburg vs gibi kokteyller yapıyoruz ara ara. Mesela bu kokteylde ve bir çok kokteylde Cointreau kullanılıyor, fakat türkiyede çok pahalı ve zor bulunuyor. İkamesi olarak kullanabileceğimiz bir portakal likörü var mıdır? Beşiktaş civarında yaşıyorum fakat yakınlardaki Macro Center, Migros, Gourmet Garage vs bulamadık.
Evde yapmak da bir çözüm ama bu sefer süre olarak da yetişmeyecek maalesef.
0
guguklusaat
(27.03.23)
Yerli olarak nazen ya da hare deneyebilirsiniz. Alternatif olarak triple sec (direkt böyle satılıyor) alabilirsiniz. Ancak bunlar Cointreau yerini tutmayacaktır.

Yurtdışından gelenlerden isteyebilirsiniz belki, şu anki kurla bile market fiyatının yarısına geliyor duty free de.
0
giovanne
(27.03.23)
triple sec.
0
sert siyah krom
(28.03.23)
(8)

Biz niye yaşıyoruz sorunsalı

karayel
ne ev ne araba alabiliyoruz.Tamam bunlar yaşamak işin bir temel değil ama bu durum yaşama hevesimi bitiriyorSiz ne diyorsunuz?
ne ev ne araba alabiliyoruz.

Tamam bunlar yaşamak işin bir temel değil ama bu durum yaşama hevesimi bitiriyor

Siz ne diyorsunuz?
0
karayel
(27.03.23)
Biraz da kişisel aptallık. Kaçan kaçtı, kalan kaldı. Bunun böyle olacağı belliydi. O yüzden önceki seçimde AKP alınca belli bir kitle ülkeden kaçtı.

Bu hep böyle olmaz ama uzun süre de düzelmeyecek. Belki bir 10 sene dediğin şeyleri unut.
Şu ortamda paran olsa bile ev aaraba almak hiç mantıklı değil.
0
romario
(27.03.23)
dünyanın çoğu yerinde konut'a ulaşımda bir problem var özellikle pandemi ile beraber dünyadaki yüz milyonlarca insan gözünü 8-10 ülkeye dikti ve gitmeye çalıştı. milyonlarca göç oldu 1*2 sene içinde. ama tr çok başka bir seviyede yaşıyor bunu. sadece 2022'de 70bin civarı konut yabancıya gitmiş.

bunların haricinde tr'de çok iğrenç ve leş bir kitle de var. doktorun aldığı 30-40bin lira maaşa laf edip, 2 günde araba al sat yaparak hem piyasayı şişiren hem de bir cerrahın aylarca kazanabildiği maaşa ek kazananlara ses etmeyen, duyduğu her kiraya "abi normal ya" diyen asalaklar var. bunlar da şişirdikçe şişirdi mesela piyasayı. her seferinde söylüyorum, buradaki ingiliz arkadaşlarıma da söylüyorum ama inanmıyorlar; şu an elimdeki 2016 model lüks sayılabilecek suv aracımı satıp tr'ye dönsem fiat egea alamıyorum. yani bu bir şaka falan olmalı.

bunların haricinde, 2005-2015 senesinde 25 yaş üstü olanlar sadece kendi ürettiklerini değil, 2015-2030 arasını da tüketip harcadılar bana kalırsa onun acısı da çıkıyor gibi.

2 asfalt döküldü, 2 gökdelen dikildi diye ülkede herkes "çok zenginiz yahu" diye geziyordu, ortalama maaş 1k$ falan olmuştu. benim araç olayı ne kadar komik ve aptalcaysa bu da öyleydi.
0
avatar is back
(27.03.23)
yasama stili degisir. arabali evli hayat yasamaya deger bi hayat olmuyor. en azindan mutluluk boyle saglanmiyo. paran yoksa gunluk yasarsin ama yasarsin. icine sigdirabildiklerin yanina kardir. butun okumalarin, yazmalarin, deneyimlerin. belki yaptigin muzik yazdigin bi sarki yasamaya deger hale getirir
0
ala09
(27.03.23)
yaşamayı araba ve ev sahibi olmaya indirgediğimiz için yaşadığımızı sandığımız hayatı aslında kendimize ziyan ediyoruzdur belki de? biraz da böyle düşünsek mi?
0
debian
(27.03.23)
Öğretilerin birinci odak noktası nefes kontrolü, ikincisi konsantrasyon, üçüncüsü de memnuniyettir. Şükretmek dinsel anlam içermez sadece. Var olmanın güzelliğine şükretmek için ölümden dönmeyi bekleme. 20 metrelik yatla açılmak,.ferarri ile gezmek falan keyifli olurdu evet ama beklenti ve hedefleri kendini tanıyarak ve gerçekten ne istediğini anlamaya çalışarak materyalist bakış açını dönüştürebilirsin. Komşusunun mağarasını kıskanan taş devri insanları da varmıştır zamanında, kendini ağaçta uyurken seven insan da varmıştır kesin.
0
hasmetizm 2046
(27.03.23)
ev almak dünyanın hiç bir yerinde kolay bir şey değil, hiç bir zaman da olmadı. trde ara ara vurgun dönemleri oluyor, son vurgun dönemi tarihi denebilecek kadar kolay ev sahibi yaptı insnaları o yüzden hep öyle olacak sanıyoruz ama öyle değil yani. zaten belli bir kazanç ve seviyenin üstünde değilsen ev alman hayaldi, hala da hayal.

araba konusunda kesinlikle haklısın ama. bir çalışanın kolayca araç sahibi olup gezebilmesi lazımdı, o konuda türkiye saçma sapan bir yere doğru gitti ve gitmeye de devam ediyor. sürdürülemez hale geldiği için seçimden sonra şartların epey değişeceğini düşünüyorum.

yaşamayı bu iki metaya odaklamak ise bence hayati bir hata olur. yaşamdaki muhteşem çoğu şey ücretsiz. gücünün yetebildği şeylerden keyif almayı öğrenmek lazım.
0
roket adam
(27.03.23)
hayatta ev çok önemli, evin olsa kira vermezsin ve bu parayı eğlenmeye, gezmeye harcayabilirsin. işiniz gerçekten zor hem de çok zor. ya köyüme döner keçi beslerim ya da yurt dışına giderim. şunu da belirteyim ki, yurt dışında da kimse sizi beklemiyor. sen şimdi kalkıp almanyaya gitsen burada suriyelinin gördüğü muameleyi göreceğini bil. suriyelinin göreceği muamele derken iktidarın değil halkın bakış açısını kastediyorum.
0
seyduna6687
(28.03.23)
dünyada da ev almak kolay değil diyerek olayı normalleştirmek bana çok saçma geliyor. bu kadar şişik ev fiyatları dünyada kaç ülkede var ki?
0
nothing in my way
(28.03.23)
(2)

Ihtiyac kredisi

alibaba06
Merhaba arkadaşlar,Araba almak için yaklaşık 150 bin tl ihtiyaç kredisi çekmeyi düşünüyorum. Ancak kısıtlamalar nedeniyle bir tane 100 bin 24 ay taksit ve 1 tane de 50 bin 36 ay taksitle kullanmayı düşünüyorumBu şekilde kredi veriliyor mu? Hiç çeken oldu mu?Teşekkürler
Merhaba arkadaşlar,
Araba almak için yaklaşık 150 bin tl ihtiyaç kredisi çekmeyi düşünüyorum. Ancak kısıtlamalar nedeniyle bir tane 100 bin 24 ay taksit ve 1 tane de 50 bin 36 ay taksitle kullanmayı düşünüyorum
Bu şekilde kredi veriliyor mu? Hiç çeken oldu mu?
Teşekkürler
0
alibaba06
(27.03.23)
bildiğim kadarıyla o toplam kredi miktarınızla alakalı. Yani 99 bin 24 ay çektikten sonra, kalan 50 ile 100bin limitini geçmiş oluyorsunuz. 50bin için 12 ay vade yaparlar. bankaya sorun ama
0
anten
(27.03.23)
Aynı bankadan 100 bin liraya kadar 24 ay çekebiliyorsunuz. 100.000 lira üzeri için 12 aya düşüyor vade.
Farklı bankalardan 100 ve 50 bin çekmek gerekir.
0
etna
(28.03.23)
(1)

Tamamlayıcı sigorta yaptırdığım firmayı nereye şikayet edebilirim ?

iwillsee
Bana sundukları poliçe ile satın aldığım tamamlayıcı sigorta sonradan bir sürü istisna çıkarmış. Bu istisnaları satın aldıktan sonra gördüm. Mesela bana ürün tanıtırken fizik tedavi dahil olarak satmışlar ama sonradan görüyorum ki her türlü fizik tedavi istisnadır ve karşılanmaz diye istisna eklemiş
Bana sundukları poliçe ile satın aldığım tamamlayıcı sigorta sonradan bir sürü istisna çıkarmış. Bu istisnaları satın aldıktan sonra gördüm. Mesela bana ürün tanıtırken fizik tedavi dahil olarak satmışlar ama sonradan görüyorum ki her türlü fizik tedavi istisnadır ve karşılanmaz diye istisna eklemişler ben bunu sayın aldıktan sonra uygulamalarında görüyorum. Bunu nereye şikayet edebilirim?
0
iwillsee
(27.03.23)
Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SDDK)'ya şikayet edebilirsiniz.
0
pccopath
(27.03.23)
(2)

konserve enginar

allanpoe
simdi ben konserve enginar aldim. tat sanirim markasi. bi de garnitur aldim. ayni o da konserve.bunlar ikisi de pismis sanirim. oldurmeden daha cok nasil pisirebilirim?
simdi ben konserve enginar aldim. tat sanirim markasi. bi de garnitur aldim. ayni o da konserve.

bunlar ikisi de pismis sanirim. oldurmeden daha cok nasil pisirebilirim?
0
allanpoe
(27.03.23)
Fırına verebilirsiniz, internetten bakabilirsiniz
0
cccbehzatccc
(27.03.23)
Enginarı azıcık haşlayıp, garnitürü de bir tür tavada kavurup enginarların içini doldurup dolma yapabilirsiniz.
0
Amaranta ursula
(27.03.23)
(6)

1 milyon geçersiz oy - 2018 Seçimleri

cccbehzatccc
yahu bu nasıl oluyor? 1 milyon kişi ta sandığa gidiyor da salaklık mı yapıyor da geçirsiz oluyor? mesela 2 yere mühür basmak vs. Bu kadar insan da yapmış olamaz sanırım...Geçersiz oy sonuçta kullanılan oyların içinden...bu sayıyı neye bağlıyorsunuz?
yahu bu nasıl oluyor? 1 milyon kişi ta sandığa gidiyor da salaklık mı yapıyor da geçirsiz oluyor? mesela 2 yere mühür basmak vs. Bu kadar insan da yapmış olamaz sanırım...
Geçersiz oy sonuçta kullanılan oyların içinden...bu sayıyı neye bağlıyorsunuz?
0
cccbehzatccc
(27.03.23)
Yanlış basıyor, yazı yazıyor, iki yere basıyor vs vs vs
0
John Bloor
(27.03.23)
@10551037 mutlaka oluyordur yoksa böyle sayı olmazdı heralde...aslında bunu anlayamıyorum tam olarak. sandığa gitmemeyi anlarım da gidip de bilerek geçersiz atmak niçin?
0
🌸cccbehzatccc
(27.03.23)
türkiye gibi, okuma yazma bilmeyen %15 nüfusun olduğu %40 civarı max ilkokul mezununun olduğu ülkede %2'nin bile altında geçersiz oy olması korkunç büyük bir başarı.
0
avatar is back
(27.03.23)
Bu iktidara oy veren insanlarin zihniyetini sorgulamayi biraktigin gün, oy vermeyi bile becerememelerine sasirmayi da birakicaksin ;)
0
Yourcousinmarvinberry
(27.03.23)
siz yanlışlıkla olduğunu varsayıyosunuz. eski müşahit olarak; kahir ekserisi bunların bilinçli geçersiz. protest oy diyelim ya da. karalıyor, slogan yazıyor geçiyor. bu insanların varlığını kabullenin artık. herkes bizim kadar politize değil.
0
tantavizisyon
(27.03.23)
oy kullanmamanın para cezası var. Onun için gidiyor bilerek yanlış oy veriyor. Bütün partilere basıyor vs.

böyle çok oy var. Maalesef seçim sistemi öyle bir hale geldi ki türkiye'de son 10 yıldır iki tane 65 yaş üstü adamın çekişmesini izliyoruz.

bunlar dışındaki adayların bunların ittifaklarına girmeden sıyrılma şansı yok şu anki konjonktürde. Ee bu dayatmayı da kabul etmek istemeyen yığınla insan var. o yüzden gidip geçersiz oy veriyor protesto için.
0
anten
(27.03.23)
(3)

telefon önerisi

her giriste sifresini unutan adam
Anneye, kasmayan, büyük ekran, güzel çekim yapan bir telefon almak istiyorum. benim baktığım 12-13 bin bandında şukela telefonlar var android. max bu bantta ama daha az da olabilir, öneriniz var mıdır f/p telefon
Anneye, kasmayan, büyük ekran, güzel çekim yapan bir telefon almak istiyorum. benim baktığım 12-13 bin bandında şukela telefonlar var android.

max bu bantta ama daha az da olabilir, öneriniz var mıdır f/p telefon
0
her giriste sifresini unutan adam
(27.03.23)
samsung galaxy a52s 5g. genelde oyun telefonu olarak adlandırılıyor işlemcisinden dolayı. neredeyse 1 senedir kullanıyorum, gerçekten hızlı bir telefon. kamerası da oldukça iyi. hatta iphone 13 kullanan kardeşim bile ne kadar iyi çekiyor falan demişti fotoğrafları görünce. tek kötü yanı eğer ekranı 120 hz'de kullanırsanız bataryası bir günü zor görüyor. 60 hz'de bir 1.5 gün gidiyor.

görüşlerimi entryde belirtmiştim: (bkz: #138606534)
0
false pretension
(27.03.23)
Bugun babam icin arastirdik ettik bu fiyat araliginda en iyi samsung a73 var. Teknosada grisi duz 12k idi, alin bence.
0
unidentified floating object
(27.03.23)
a52s +1 bende kullanıyorum memnunum. a73 daha güncel ama ben kulaklık girişi yok diye istememiştim. bi de ekranı biraz daha büyükmüş ve piksel yoğunluğu biraz daha az. şurda özellikleri yan yana görebilirsiniz: www.gsmarena.com +a73'ün bataryası daha büyük. şurda da a52s incelemesinin kamera bölümü var: www.gsmarena.com

gsm arena daha a73 incelemesini yapmamış ama yapan birileri vardır mutlaka.
0
curious mind
(27.03.23)
(4)

samsung galaxy a23 vs samsung galaxy m33 5g hangisi alinir ?

anaphylacticshock
merhaba arkadaşlar,bir telefon almam lazım. bu ikisi arasında kaldım. özellikleri benzer. a23'te 5g yok, arka kamera görüntü sabitleyicisi var. işlemcisi quallcomm snapdragon 680. m33'te 5g var. görüntü sabitleyici yok. işlemcisi bazı sitelerfe arm cortex a78 diye yazıyor, bazı sitelerde de exynos
merhaba arkadaşlar,

bir telefon almam lazım. bu ikisi arasında kaldım. özellikleri benzer.

a23'te 5g yok, arka kamera görüntü sabitleyicisi var. işlemcisi quallcomm snapdragon 680.

m33'te 5g var. görüntü sabitleyici yok. işlemcisi bazı sitelerfe
arm cortex a78 diye yazıyor, bazı sitelerde de exynos diye. ayrıca galiba m33'te daha fazla sensör var.

siz olsanız hangisini alırdınız ve niye ???

fikirlerinizi detaylıca açıklayabilirseniz çok sevinirim.
0
anaphylacticshock
(27.03.23)
A23 iyi telefon optik görüntü sabitleyici var diye anneme almıştım
0
havadakarada
(27.03.23)
bugün a23 aldım anneme ben de :) a13 düşünüyordum fakat işlemci performansı ve takıldığından şikayet edenler vardı. işlemci konusunda a23 daha iyi. a23'de karar kıldım.
0
false pretension
(27.03.23)
işlemci farkı gerçek kullanımda ne kadar belli oluyor videolardan bunu anlamaya çalışırdım ama gsmarenadan yan yana bakınca m33'ün sar değerlerinin de yüksek olduğunu gördüm. (telefonda sar değeri nedir yazarsanız çıkar. sağlık için iyi olmadığını biliyorum yalnızca ben) bu nedenle a23 diyorum.
0
curious mind
(27.03.23)
Yorumlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar, dediğiniz gibi A23 aldım. Benim de içime daha çok sindi.
0
🌸anaphylacticshock
(01.04.23)
(1)

Ps Plus aboneliğini bitmeden uzatmak

oldtimer
Bir sorun olmuyor değil mi? Yıllık aboneliğim var 2-3 ay önce almıştım, ama zam falan gelir düşüncesiyle 1 yıllık daha satın alayım diyorum.
Bir sorun olmuyor değil mi? Yıllık aboneliğim var 2-3 ay önce almıştım, ama zam falan gelir düşüncesiyle 1 yıllık daha satın alayım diyorum.
0
oldtimer
(27.03.23)
Sorun olmuyor. 3 yıl uzatmisligim var.
0
chavezding
(27.03.23)
(3)

Hayat Hikayesi videoları

michael_knight
Otobiyografi ve biyografi okumayı severim.Sonradan farkettim ki insanların hayat hikayelerini veya en azından hayatlarının bir kısmını anlattıkları YouTube videoları da ilgimi çekiyor. Mesela katarsis, 196sekiz, Rüstem Batum - Anılar, Storybox, Gurmoss gibi."Hayat Hikayesi" olarak aradığımda daha ço
Otobiyografi ve biyografi okumayı severim.
Sonradan farkettim ki insanların hayat hikayelerini veya en azından hayatlarının bir kısmını anlattıkları YouTube videoları da ilgimi çekiyor. Mesela katarsis, 196sekiz, Rüstem Batum - Anılar, Storybox, Gurmoss gibi.

"Hayat Hikayesi" olarak aradığımda daha çok ibretlik, İslami hikayeler ile karşılaşıyorum. Aradığımı bulamadım.
Önerileriniz olur mu? Veya ne şekilde arayabileceğime dair ipuçları belki de.
0
michael_knight
(27.03.23)
netflix varsa yıldız kenter, metin akpınar'ın belgesellerini öneririm...
cüneyt özdemir suppi diye bir websitesi açtı ona üye oldum ve birkaç belgesel izledim ama henüz az sayıda var. 30 tl'ye üye olup yarım günde izleyebilirsiniz...matild manukyan dikkatimi çekmişti. yalnızca youtube değil bu şekilde olan oluşumlara da baklabilirsiniz
0
gadlemler
(27.03.23)
Kentler ve gölgeler programı şahanedir! Hem kişiyi hem de kişiyle özdeşleşmiş şehirleri inanılmaz güzel anlatır.
0
austenn
(27.03.23)
sevqan nişanyan-aslanlı yol
0
ala09
(27.03.23)
(33)

islami ibadetler çok zor değil mi sizce de?

sanemz
5 vakit namaz, oruç tut, teravih, abdest.. birde gaz çıkarınca abdest gidiyor. irade zaten kısıtlı bir kaynak deniliyor bunun birini yapsan günlük işlerini nasıl yapacan?sadece fikirleri merak ettim.
5 vakit namaz, oruç tut, teravih, abdest.. birde gaz çıkarınca abdest gidiyor. irade zaten kısıtlı bir kaynak deniliyor bunun birini yapsan günlük işlerini nasıl yapacan?
sadece fikirleri merak ettim.
0
sanemz
(27.03.23)
Namaz ve oruç dışında diğer kalanların sorgulanması gerektiğini düşünüyorum.
Mesela abdestin şartları...bunlar zamanla kimi insanlarca konulmuş şartlar olduğuna dair kaynaklar var. Reşat Nuri'nin Kuran'ı Kerim tercümesini okumanızı öneririm. Kendisininin ve İhsan Eliaçık'ın da bu konularla ilgili açıklamaları var...Benim okuduğum tercümede 'ayak, el ve başın ıslatılması' anlamını çıkaracağım ifadeler vardı. Ve 3er kere de değil.
0
gadlemler
(27.03.23)
Bence yasadigin yere gore degisir. turkiyede kolay her yer canii, abdesthane. gecen iftar vakti yokluk cektim butun dukkanlar kapaliydi. gerisi hayat tarzi. bana gore duzenli spor yapmak inanilmaz zor bi sey ama kimileri benimseyip buna gore rutin olusturuyor. ibadetler de boyle kafanda zaten kesin yapacaksan hallediliyor. bir de namazda sunnetleri cikarsan 3 dk bi sey
0
ala09
(27.03.23)
farz ve sünnetlere bakmak gerek.
teravih farz değil. oruç bana zor gelmiyor. hatta bazı kolaylıkları bile var. yemek hazırlamaya uğraşmamak gibi (sabahları). vakit bana kalıyor.

namaza gelince düzenli kılarsan günde 30-40 dknı alacak bi şey.

düzenli namaz kılanlar için dışarda abdest olayı sıkıntı özellikle kışın sıcak su ve kağıt havlu olmayan yerlerde.

ama din kolaylaştırma üzerine olduğu için yapabildiğin ölçüde yapıyosun.
0
jelly bear
(27.03.23)
Eğer bu ibadetleri inandığın için yapıyorsan Allah Kur'anda şöyle diyor: Ben cinleri ve insanları yalnızca bana ibadet etsinler diye yarattım. (51/Zâriyat, 56)

Yani bu dünyadaki görevimiz ibadet etmek, zaten ömür kısa yani asıl yaşanacak hayat burası değil diyor Allah ve peygamber. Ama insan bu dünyada yaşamak istediği için ibadetler hep zaman alıcı ve zor geliyor haliyle.

Bu benim içinde geçerli tabii :)
0
bu yolun yolcusu
(27.03.23)
Zor, o yüzden hiçbirini yapmıyorum. Gaz çıkarınca abdestin bozulduğunu da yeni öğrendim. Her gaz çıkarttıktan sonra bir daha mı abdest alınıyor? Bir de bu ayakların lavaboda yıkanmasından nefret ediyorum.
0
Kahvedesu
(27.03.23)
@Kahvedesu, evet mesela bazı insanlarda huzursuz bağırsak sendromu oluyor ve bahsedilen durum onlarda çok sık yaşanıyor. napsın bu adamlar. birde bazı teyzelerden duyuyorum özellikle şeker hastaları idrar kaçırıyor peki bunlar ne etsin.

tüm bunlar haricinde ben sabah seheri islamiyetteki Allah'a dua etmeye bayılırım.
0
🌸sanemz
(27.03.23)
Hastaysan osuruğunu idrarını tutamıyorsan yenileyeceksin işte her defasında altı üstü 5 vakitlik bi şey, İslam dini ibadet esnasında "temiz" olmanı buyuruyor, bence gayet mantıklı. Yani idrarını tutamaman elinin ayağının tutmaması anlamına gelmiyor, elin ayağın tutuyorsa abdestini tazelersin, ha kuralları ben koysam her vakit abdesti tazele derdim ama yine kıyak geçmişler inananlara. Yani 40 yıllık hardcore bi ateist olarak bana bile anlamsız geldi kaygınız.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(27.03.23)
@Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet, doğru diyon aslında idrar kaçıran da bi zahmet temizlensin de mi? ama beş vakitte bir boydan boya ıslanmak üşendirir bence. özellikle kış aylarında.

ya birde şu var, herkes aynı işleme tabi tutuluyor. mesela bazılarına oruç iyi geliyor çünkü adam olmuş zaten 100 kilo, azcık aç kalayım ne olur ki diyor ama diğer yandan hasta, çelimsiz biri de aynı şeyi yapıyor. ikisnin dayanma gücü aynı değil.
0
🌸sanemz
(27.03.23)
Ya yok onu yapanlar zevk bile alıyordur o rutinden öyle düşünmeyin.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(27.03.23)
“İsra gecesi namaz elli vakit olarak farz kılındı, sonra azaltılarak beş vakte indirildi ve şöyle seslenildi: Ey Muhammed, benim katımda söz değişmez, senin için bu beş vakit namaz sebebiyle elli vakit sevâbı vardır.”
0
deepex
(27.03.23)
Sadece ibadetler değil, yaşam tarzı da zor.
0
ruhen hastayim ben
(27.03.23)
sünni islam zor.
kuran islamını savunanlara göre o kadar zor değil. çünkü sünnilerde abartılan şekilde ibadet yok kuranda.
0
vizivozo
(27.03.23)
100 kilo mevzusunda oruç kilolu olanları bazen daha da zorlayabiliyor. Yani öyle kiloluya kolay, azıcık aç kalayım vs diye genelleyemeyiz.

Bana da iş seyahatlerinde namaz olayı zor geliyor. Hele bir de kılamayınca bir sürü kaza borcun oluyor. Ama sonra düşünüyorum da günlük hayat telaşını hep daha önceye aldığım için bana zor geliyor. Yoksa 15-20 dk bilemedin yarım saatlik şey. Bence neyi oncekiklendirdiğimizle alakalı bu zorluk meselesi.
0
Amaranta ursula
(27.03.23)
Sabah namazı yazın çok zor, gece 3-4 gibi kalkıp (net hatırlamıyorum, imsaktan sonra yani) kılıp tekrar yatıyorum. Ama kışın kolay, sabah kalkıp kılıp evden çıkıyorum genelde.

Diğer vakit namazlarının bir zorluğu yok, işyeri müsaitse öğlen ve ikindi 10'ar dakika tutar. Bir sigara molası kadar.

Ama dışarıda abdest zor, özellikle kışın. Bunu da dışarıda bulunacağın saatler ve abdestli çıkmak olarak ayarlanabiliyor, ben abdestli çıkmam pek, gittiğim yerde illa ki bir mescid ya da cami bulur abdest alırım.

Bir de şöyle bir şey var, "namazın dakkası şu, kıldın kıldın kılamadın yandın" diye bir şey yok. Belirli bir zaman aralığı var, mesela bugün için öğlen namazı 13:15 ile 16:30 arası (15 dakika namaz kılma payı verdim, ikindi giriyor 15 dk sonra)

Yani 3 saatlik süre içerisinde 10 dakika zaman ve bir lavabo bulunur illa ki.

Her namaz da yeni abdest şartı da yok +1

Dışarıdaysan veya su ve zamanla ilgili sıkıntı varsa öğlen ile ikindiyi birbirine yakın kılıp (süresi geçmeden) tek bir abdest ile kılabilirsin.

Oruç zor, hele ki yaz günleri. Diabetliler, insülin direnci olanlar vs için çok zor. Ama tutamıyorlarsa zaten muaflar, insan kendini bilir, dener. Tutamıyorsa fidyesini verir, ama Allah'ı kandıramaz tabi :)

Teravih zor ama farz değil, kılmasan olur. Zaten paldır küldür kılınıyor çoğu camide, Allah kabul etsin ama hiç bana göre bir namaz kılma tarzı değil mesela.

Abdestde su olayı mesela, su yoksa illa bul da demiyor, teyemmüm var.

En önemli ibadetlerden birini atlamışsınız, zekat. Bunu uzun uzun tartışıp masaya yatormak lazım, maalesef çok az yerine getirilen bir ibadet.
0
John Bloor
(27.03.23)
hayatında hiç çalışmamış birinin işe girerken hissettiği kaygı, işin rutinine girdikten sonra gider. bunun gibi ibadetler de bir süre sonra kolaylaşır, hayatın akışının bir parçası olur.
0
harmanyeri
(27.03.23)
@Amaranta ursula, kilodan kastettiğim senin bahsettiğin gibi şartların aynı olmamasıydı. ama tabi Allah bunu gözönünde bulunduracaktır. evinde 7-24 sıcak su akan biriyle, kuyudan su çeken biri aynı olmayacaktır gözünde.

@vizivozo, Kuran'da ne yazıyor tam bilemesem de şapşal insanların zorlaştırdığını farkediyorum. mesela gücünün yettiği kadar deniyor ama önüne gelen vaaz verdiği için mmecburiyete dönüştürülüyor.

birde Allah'a ulaşmak için akan sular kadar yol olduğunu okumuştum. ve onun şahdamarımızdan yakın olması çok ferahlatıyor. neyse. bence zorlaştıranları ciddiye almamalıyım. teşekkürler.
0
🌸sanemz
(27.03.23)
Nazam ile Orucu geçtim, Haç ibadetine karşı bir şüphem var kendi adıma. Özellikle umrenin mantığını çözemedim.
0
put it in your appropriate place
(27.03.23)
@put it in your appropriate place, ben mantıktan ziyade yapabilirlik arıyorum. mesela günde 5 vakit namaz kılmak sağlıklı bir insana vız gelir ama oruç o kadar kolay olmayabilir. ama denildiği gibi bu da gücü yetenler için.

mantık da bence kişiye göre değişir. çünkü insanlara haller veriliyor ve o haller motivasyonunu arttırır. o da Allah'ın lütfuna kalmış.
0
🌸sanemz
(27.03.23)
Seküler bir dünya olduğu için zor görünüyor. Hayat ibadetlere göre düzenlendiğinde o kadar zor gelmez. Yukarıdaki örnekler de bunu destekliyor. Dışarıda, iş yerinde abdest almak zor, ama buna uygun mekanlar çok olsa sorun olmazdı.

Mesai saatleri de ibadetlere göre ayarlanabilir falan, ramazanda daha az mesai vs.
Özetle seküler bir düzende dini yaşamaya çalışmak zor. Allah’ın düzenlediği kurallara göre bir sistem olsaydı bahsedilen bir çok zorluk ortadan kalkar.
0
epitaf
(27.03.23)
teravih şart değil
sabah namazı erken yatmazsan yazın uyanamazsın
öğlen ikindi
akşam yatsı birbirine yakın kılarsan tek abdest

yolculuk alışveriş, gezmeler namaz vakitlerine göre hareket etmek gerekiyor
kılman gerktiğine inanıyorsan keyfi olarak pas geçmek daha zor bir psikloji
0
bir soru sorcam
(27.03.23)
İbadetler için iradeye hakim olmak, nefs mücadele gerekiyor ki bu mücadele ölene kadar sürer. Burada sabır önemli.Daha çok dünyevi şeylere olan ilgi ve bu tür meşguliyetin yoğunluğu kişiyi ibadetlerden alıkoyuyor.
Ayrıca alışkanlıklarımızın çoğu
ibadetlerimizi yapmamızda engel.
Üstte de belirtildiği üzere aslında hayatı ibadetlere göre ayarlamak gerekiyor.
Mesele otobüs yolculuklarında abdest için engel çıkarmaması adına mümkün olduğu kadar çok az yemeğe dikkat ederim ki işe yarıyor.

Gerçek manada ibadetler yerine getirildiğinde kalp huzuru da sağlanır.imkansız değil.
Hastalık gibi bir engel yoksa oruçta rahat tutulur.
Özellikle bu hava şartlarında daha da kolay.
0
diyecevaplandı
(27.03.23)
iddia ediyorum abdest olayı olmasa namaz kılan müslüman sayısı artar. yaz kış abdest modern yaşamda çok zor bir olay. özellikle kapalı kadınları düşünsene, baştan aşağı soyunup tekrar giyinecekler. zaten kolaylıklar da hep erkeklere.

eğer abdest basit bir eylem olmasına rağmen farzıdır, sünnetidir, vacibidir zorlaştıran olmuşsa cehennemd3 cayır cayır yanacak bir sürü insanı ibadetten ettiği için.
0
anais
(27.03.23)
Geleneksel islam islam değil ve bir sürü "ilave" içeriyor.

Kuran odaklı yaklaşırsan olay çok kolay, çünkü yapman emredilen şeyler zaten insanın doğasında olan eylemler. Yemek yemek, su içmek gibi.
18 yıl olmuş namaza başlayalı mesela ne yurt dışında ne askerde hiç sıkıntı yaşamadım. Çünkü namaz artık senin normalin olduğu için hayatı ona göre şekillendiriyor ve sorun yaşamıyorsun.
0
drmuhendis
(27.03.23)
Kuranın diyanet çevirisinde Bakara -3, "namazı dosdoğru kılın" diye başlıyor.
Neredeyse diğer tüm çevirilerde ise, "düzenli dua edin" diye yazılmış.
0
vizivozo
(27.03.23)
Genel olarak ben de fazla olduğunu düşünüyorum. Günde 5 vakit namaz çok fazla, artı zamanları bir 100-200 yıl öncesine kadar bile mantıklıyken günümüz dünyasına uygunsuz kaçıyor. Abdest ile ilgili sanırım o zamanın insanları yeterli imkan olmaması sebebiyle pis oluyordu, yeterince sık duş almıyordu o yüzden namaza abdest şartı getirilmiştir diye düşünüyorum, temizlenmesi gereken yerler pislik birikebilen ve kokma ihtimali yüksek yerler genelde. Gaz çıkarınca ve tuvalete çıkınca tekrar abdest alınması gerekliliği ise çok saçma, abdest ile bu işlerin yapıldığı bölgeleri temizlemiyorsun zaten yenilemek ne fark yaratacak.
0
hala mi ceren yahu
(28.03.23)
zor. sadece ibadetler değil, islam'ın yasaklarına riayet ederek yaşamak da zor. kadınsan iki kat daha zor. en azından erkeksen istediğin kıyafeti giyip dışarı çıkabiliyorsun. görece daha rahat ve özgürsün.

irade kısıtlı bir kaynak. bu kadar ibadet yapacaksın, üstüne odun gibi yaşayacaksın. insan fıttırır. "yeter ulan ben bu dünyaya ibadet için mi geldim?" diyebilirsin. ama cidden ibadet için geldin.
0
1331c112
(28.03.23)
@1331c112, bu kadar ibadet yaptıktan sonra odun gibi yaşamıyorsun aslında,dediğim gibi iraden yeter ve ibadetlerini düzgün yaparsan iç dünyan inanılmaz tatlılaşıyor. bunu anlatmam mümkün değil. ama zor işte yapılmıyor bence.
0
🌸sanemz
(28.03.23)
Hayat tarzını ona göre adapte edip ibadet zamanlarını (özellikle namaz) planlarınıza dahil edince hiç sorun olmuyor. Genelde öğle ve ikindi namazlarında sosyal hayattasınız, tek abdestle ikisini birden kılmak zor değil.
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(28.03.23)
Zekat vermek dışında akla mantığa uygun tek ibadet yok bence.
Yaklaşık 16 yıldır inançsız biri olmama rağmen ailem zekat vereceği zaman ben de veriyorum.
Öyle oturup matematiksel hesap falan yapmıyorum ama hem beni sarsmayacak hem de birinin işine yarayacak ortalama bir şeyler ayırıyorum.
Bunu ibadet olarak değil de standart bağış/yardım gibi düşünüyorum.

Namaz, oruç, hac vs. bunlar bana inanılmaz saçma geliyor.
Bir yaratıcı varsa dahi neden insanlardan böyle şeyler ister ki. Yok, asla oturmuyor kafamda.
0
Dağcı
(28.03.23)
@Dağcı, senin gibi düşünenlerin sayısı da çok fazla. ben şuna bağlıyorum bunu çok rahat yaşayanlar gerek duymuyor. genelde ihtiyaç olarak başvuruluyor ibadetlere. sağlık, para, kayıplar için umut kapısı gibi diyorum ben.
0
🌸sanemz
(28.03.23)
benim en çok kafamı karıştıran hac ve namaz. çok tanrılı dinden aktarılmış ibadetlere benziyor. islam öncesi araplar da hac yapıyordu islam sonrasında da. islam öncesinde de namaz vardı sonrasında da. oruç da islam öncesi vardı.

ayrıca abdestin zor olduğuna ben de katılıyorum. namaz kıldığım zamanlarda namaza değil abdest almaya üşeniyorum.
0
Hallegadola
(28.03.23)
ateistim ama allah çıksa ben varım ibadet et dese yine ne namaz kılar ne oruç tutarım.
0
Erestor
(28.03.23)
@hallegadola

Aslında çok tanrılı dinlerden değil ilk din Hz.Adem’den beri islam olduğu için zamanla bozulsa da kalan noktalar var, benzerlik ordan geliyor.

Hatta bir de Yahudilerden örnek verebilirim. Günümüzde bile islamdaki abdest namaza çok benzer ibadet eden bir yahudi cemaati mevcut.
0
epitaf
(28.03.23)
(5)

Fedon nasil cilt kanserine yakalanmiyor ?

Yourcousinmarvinberry
Bu adam her yaz düzenli bronzlasiyor, buna ragmen kanser olmadi.Nasil oluyor ki bu ?
Bu adam her yaz düzenli bronzlasiyor, buna ragmen kanser olmadi.

Nasil oluyor ki bu ?
0
Yourcousinmarvinberry
(27.03.23)
Herkes sigara içiyor nerdeyse ama herkes kanser olmuyor
0
olaylar olaylar
(27.03.23)
Eda taşpınar nasıl yakalanmıyorsa o da öyle işte
0
romario
(27.03.23)
olaylar

Cilt kanseri, akciger kanserinden bile daha ciddi bir kanser türü ve oluşumu daha hızlı.
0
🌸Yourcousinmarvinberry
(27.03.23)
yakın zamana kadar herkes yazın tarlada sürekli güneşte idi. onlar nasıl olmuyorduysa öyle. güneş = cilt kanseri denen olay fake, sahte. ayçiçek kanola palm vb kötü yağları yersen her şey olursun
0
sert siyah krom
(27.03.23)
cilt kanseri bildiğiim kadarıyla zaten kuzey ülkelerinde yaygın. aşırı beyaz tenliler için risk fazla
0
ala09
(27.03.23)
(3)

sizce şu mülakat sürecine devam etmeli mi?

semaforo de medianoche
şu an çalıştığım işimde çalışma ortamı çok rahat haftada 3 gün evde 2 gün ofiste çalışıyorum, müdürüm çok rahat bir adam baskı falan yapmıyor üstümde stres yok, maaşım da tecrübe seviyeme ve şirkette yaptığım işe göre fena değil bence şikayetim yok ama bu güzelliklerin yanında 2 tane epey kötü durum
şu an çalıştığım işimde çalışma ortamı çok rahat haftada 3 gün evde 2 gün ofiste çalışıyorum, müdürüm çok rahat bir adam baskı falan yapmıyor üstümde stres yok, maaşım da tecrübe seviyeme ve şirkette yaptığım işe göre fena değil bence şikayetim yok ama bu güzelliklerin yanında 2 tane epey kötü durum var benim için birincisi iş çok basit. it departmanında veri alt dalında çalışan daha kariyerinin başlarında birisiyim ve gelişmeye çok ihtiyacım var ilerisi için ancak burada öyle bir imkanım yok çok temel bir iş yapıyorum. ikincisi ofise gittiğim günler haftada 2 gün de olsa çok mutsuzum çünkü ofistekilerle hiç frekansım tutmadı anlaşabildiğim kimse yok. sosyal anlamda çok yetersiz ve dışlanmış hissediyorum kendimi gidince bu da moralimi bozuyor. ama tabi burayı kalıcı iş yerim olarak görmediğim için bu ikinci durumu idare ederim gene de birinci durum çok daha önemli şu aşamada o yüzden ara ara iş bakıyorum.

neyse geçenlerde bir yerden mülakat teklifi geldi ben başvurmadan onlar beni bulmuş. girdim mülakata fakat mesai 8-6 ve full ofis. şu an bu rahata alışmış biri olarak 10 saat hatta gidişi gelişiyle 11-12 saat ofisi kaldırabilicek gibi hissetmiyorum. iş şu anki işimden bir tık daha iyi o açıdan bir ilerleme olabilir ama gene de çok tatmin edecek beni çok geliştirecek bir iş değil. bu sebeplerden dolayı burada çalışmaya istekli değilim açıkçası. maaş beklentimi şu an aldığımdan daha yukarda söyledim tabi. neyse şimdi bunlar ilk aşama olumlu oldu dediler bana ve bazı testler gönderdiler yapmam için. ben sırf bunlardan yüksek bir teklif almak için mülakata devam etsem ve sonra aldığım teklifi kendi şirketimdeki maaşımı revize etmeleri için kullansam mantıklı olur mu sizce? ancak benim blöfümü görmezlerse "biz o parayı veremeyiz sana güle güle" derlerse ben diğer şirkette çalışmak istemiyorum garip bir konumda kalıcam o durumda. fakat daha önce departmandaki başka biri gelen teklifi göstererek maaşına zam aldığını anlatmıştı. biraz kararsız kaldım buradan fikir almak istedim siz ne dersiniz?
0
semaforo de medianoche
(27.03.23)
"iş şu anki işimden bir tık daha iyi o açıdan bir ilerleme olabilir ama gene de çok tatmin edecek beni çok geliştirecek bir iş değil."

şu anki işinden memnun olmadığın en önemli kriter sana bir şey katmıyor olması değil mi? yeni iş seni bu açıdan ciddi anlamda tatmin etmediği sürece iş değiştirmek mantıklı gelmedi bana o yüzden.

maaş konusunda bir şey diyemiyorum, her şirketin/işverenin tutumu farklı oluyor. daha önce gelen teklifi gösterip zam aldılarsa ve senin çalışmandan memnunlarsa denenebilir, neden olmasın.
0
knight of cydonia
(27.03.23)
evet iş değiştirmek gibi bir düşüncem yok o yüzden. ancak esas fikirleri merak ettiğim konu buradan bir teklif alıp bunu şu anki iş yerime koz olarak kullanıp maaşımı yükseltmeye çalışmak riskine değer mi? dediğim gibi orada çalışmak istemediğim için benim şirket de blöfümü görmezse güle güle derse bir anda mecburen oraya gitmek durumunda kalabilirim ya da şirketime ben vazgeçtim burada devam edicem zam yapmasanız da desem garip bir duruma düşücem. bunun olma ihtimali nedir acaba
0
🌸semaforo de medianoche
(27.03.23)
riskli ama şu denir en fazla başka bir firmadan teklif aldım ama önceliğim burada kalmak eğer biraz iyileştirme yapabiliyorsanız konuşalım vs. müdür de makulmuş zaten ne olabilir ki en fazla.
0
atacaksinfinke
(28.03.23)

Gri saç boyatmak için kuaför tavsiyesi (İstanbul - Avrupa)

benimadımmayıs
Herkese merhaba,Saçlarım erken yaşta ve hızla beyazlamaya başladığı için 5-6 senedir boyatmıyordum zira sürekli dip boyası ile uğraşmak istememiştim. Yalnız öyle havalı beyazlayan saçlardan değil o yüzden şimdi daha griye/beyaza döndürüp saçımın renginde değişiklik yapmak istiyorum. İstanbul Avrupa
Herkese merhaba,
Saçlarım erken yaşta ve hızla beyazlamaya başladığı için 5-6 senedir boyatmıyordum zira sürekli dip boyası ile uğraşmak istememiştim. Yalnız öyle havalı beyazlayan saçlardan değil o yüzden şimdi daha griye/beyaza döndürüp saçımın renginde değişiklik yapmak istiyorum. İstanbul Avrupa yakasında bunu iyi yapabilecek bir kuaför arıyorum. Önerisi olan var mıdır?
Şimdiden teşekkürler!
0
benimadımmayıs
(27.03.23)
(4)

Günlük kullanım için tükenmez kalem tavsiyesi

reyals
Merhaba,Önceden Lamy safari roller kullanıyordum ama kaybettim yıllar önce. Şimdi iş ile ilgili günlük olarak kullanacağım yazması keyifli bir kalem almak istiyorum. Aşırı bir yazı yükü yok. Toplantı notları, günlük iş listesi vs. gibi şeyler. Bazen de araştırma yaparken kısa notlar.Olur mu tavsiyel
Merhaba,

Önceden Lamy safari roller kullanıyordum ama kaybettim yıllar önce. Şimdi iş ile ilgili günlük olarak kullanacağım yazması keyifli bir kalem almak istiyorum. Aşırı bir yazı yükü yok. Toplantı notları, günlük iş listesi vs. gibi şeyler. Bazen de araştırma yaparken kısa notlar.

Olur mu tavsiyeleriniz? Bütçe koymadım ama belirli bir rahatlık ve kalitenin herhalde ederinin de olacağının farkındayım.
0
reyals
(27.03.23)
kalın uçlularla yazmayı pek sevmem karalama yapacaksam bile. deneye yanıla yıllar içerisinde en sevdiğim bu oldu. ince, kibar, akmayan güzel bi tükenmez kalem. tavsiye ederim.

www.hepsiburada.com
0
dedim ben sana
(27.03.23)
Ben de üstteki kalemlerden kullanıyorum. Nadiren tükenmez kalem kullanırım ama kullandığımda da rahat yazmasını ve ince uçlu olmasını istiyorum.
Bu özellikleri karşılıyor hem de fiyat olarak gayet makul.
0
Dağcı
(27.03.23)
www.hepsiburada.com

10 yili askin suredir bu kalemi kullaniyorum. Yazarken ne yayiliyor ne arka sayfaya geciyor. Cok yazi yazan biri olarak hizli hizli yazabiliyorum, zorlamiyor. Kesinlikle boyle fiyuu akiyo gidiyo kalem kagit uzerinde yazarken. Kullanim olarak lamyden daha konforlu geliyor bana hatta (vurmayin).


Bir diger kalem de bu:
www.hepsiburada.com

Bunu da universiteden beri, daha ozensiz yazmamin sorun olmayacagi zamanlarda, cok yazmayacagim yerlerde gunluk olarak kullaniyorum. Gorece daha yavas yazdiriyor, ama is goruyor, ince uclu.
0
okuyamıyom ben ya
(27.03.23)
neden dolma kalem değil. ben ucuz bi tane aldım kartuşu bitince de evdeki var olan mürekkebi şırıngayla eski kaba koydum kullanıyorum. bence tükenmez kalemden çok daha keyifli yazması. olumsuz tarafları da tabii ki var. bi kere açık unuttum koltuk örtüsünü mahvetti. bi kere kurumuş yıkamam gerekti. ucuz olduğu için çatladı ama kullanımda sorun yaratmıyor. plastik atık çıkmıyor dolma kalemle. bi de bunun converter dedikleri doldurulmak için tasarlanmış olan aracı var aslında ama lamynin mesela converter alınabilir bi fiyatken kalemleri pahalı. benim kalemin yoktu veya kalemden pahalıydı ondan almamıştım.
0
curious mind
(27.03.23)
(2)

Telefona gelen zam kayıt ücretine de gelir mi?

Wolfware
mehabalaryaklaşık bir ay önce kardeşim yurtdışından iphone aldı. şimdi burada pasaporta kayıt ettirme durumu var. onun üzerine hat çıkarılacak falan biraz salladık. normalde 6000 tl alıyor devlet. şimdi bu telefon ücretlerine gelece zam bu 6000 tlye de gelir mi?
mehabalar

yaklaşık bir ay önce kardeşim yurtdışından iphone aldı. şimdi burada pasaporta kayıt ettirme durumu var. onun üzerine hat çıkarılacak falan biraz salladık. normalde 6000 tl alıyor devlet. şimdi bu telefon ücretlerine gelece zam bu 6000 tlye de gelir mi?
0
Wolfware
(27.03.23)
o normalde yeni yılda artıyor sanırım. ama şuan her şey olabilir malum...zam açıklama metninden tam yazar bence
0
gadlemler
(27.03.23)
o yılda 1 artıyor genelde. yeni zam yaptılar 2-3 ay daha gelmez en azından.
0
jelly bear
(27.03.23)
(11)

en son bakımın ne zaman yapıldığını söylemeyen servis

televole2
aralıkta citroen araç almıştık. bakım zamanı geldi mi gelmedi mi diye soruyoruz. en son bakımın ne zaman yapıldığını söylemiyorlar.buna hakları var mı? bu yasal değilse nereye şikayet edebiliriz nasıl yaparız?
aralıkta citroen araç almıştık. bakım zamanı geldi mi gelmedi mi diye soruyoruz. en son bakımın ne zaman yapıldığını söylemiyorlar.

buna hakları var mı? bu yasal değilse nereye şikayet edebiliriz nasıl yaparız?
0
televole2
(27.03.23)
Araç sahibi değiştiyse bilgi gizliliği nedeniyle söylemeyebilirler.

Ama zaten bakımda araçtaki bilgi sıfırlanır, zamanı gelince araba size hatırlatır. 1 yıl veya ilgili km dolunca, hatta dolmaya yakın yazılı uyarı verir.

Araç yol bilgisayarı ayarlarını kurcalayıp kalan süreyi görebilirsiniz sanırım.
0
John Bloor
(27.03.23)
gizlenecek ne bilgi var anlamadım? "daha önce şu tarihte bakıma gelmiş" demenin ne gibi bir sakıncası oluyormuş? hepsini geçtim arabanın sahibine arabanın geçmişiyle ilgili bilgi vermemek nedir ya? :)
0
🌸televole2
(27.03.23)
Belki de kayıtlara bakmaya üşenmişlerdir, sallamışlardır. Başka bir servise arayıp tekrar sorun, belki cevaplarlar.
0
John Bloor
(27.03.23)
hiçbiri telefona bakmıyor ki. bir yer baktı sadece o da böyle söyledi.
0
🌸televole2
(27.03.23)
sorumluluk altına girmek istemiyorlar. böyle bir veriyi paylaşmak gibi bir mecburiyetleri de yok.
ben tüm bakımların evrakını saklıyorum bu yüzden (resim olarak). servisler bi takım olaylardan sonra uğraşmıyor çünkü
0
roket adam
(27.03.23)
ne gibi sorumluluk mesela?
0
🌸televole2
(27.03.23)
sen belgeyi alıyorsun, iki gün sonra arabada arıza çıkınca servisin başına ekşiyorsun "aa bakımı daha 4 bin km önce yapılmıştı hem de zart zurt contası değişmişti" diye.

servis sana bu geçmişi vermezse bu konuda hiç başı ağrımıyor. zaten dediğim gibi bunun kayıtlarını tutma sorumluluğu serviste değil, arabanın sahibinde. servis binlerce arabanın kaydını tutacak her isteyene verecek değil yani.

ha veren vardır, o ayrı mesele ama vermyene de hak veriyorum.
0
roket adam
(27.03.23)
diyelim ki arabanın önceki sahibi aralıkta bakım yaptırdım dedi, sen de servise sordun halbuki 1 sene önce yapılmış bakımı. şimdi sen hani bakımı yeniydi öyle demiyolar aha servise sor desen otomatik işe 3. taraf olarak dahil olmuş olacaklar. niye uğraşsınlar
0
KUCO
(27.03.23)
anlaşıldı arkadaşlar teşekkürler.

özet olarak insanlara zulüm yapıyorlar başka bir şey değil. türkiye'den küçük bir manzara işte neyini bu kadar sorguluyorsam.
0
🌸televole2
(27.03.23)
ikinci el araba aldıysan ilk iş yağını ve filtrelerini değiştirmektir. raconu bu. zamanı gelsin gelmesin yaptır o işi.

onun haricinde büyük işleri de kilometreden belli oluyor zaten.
0
alperz
(27.03.23)
yurtdisinda da durum ayni +1

servis kayitlari gizli bilgi, vermezler. en son aldigim aracin servis kayitlarini bir arkadas yetkili serviste calistigi icin alabilmistim, cocuk baya stres oldu ama verirken yakalanirsam diye baya tirsti..sanki devlet sirri..
0
cooperr
(27.03.23)
(4)

1,20 den kredi çekilir mi?

respect
Ziraat bankasına bakınca öyle gösteriyor bilmiyorum veriyorlar mı ama çekilir mi?Var mı konut kredisi çeken?
Ziraat bankasına bakınca öyle gösteriyor bilmiyorum veriyorlar mı ama çekilir mi?

Var mı konut kredisi çeken?
0
respect
(27.03.23)
Verseler çekilir tabi de vermiyorlar. 200-300 bin civarı veriyorlardı en fazla, o paraya da ev değil odasını bile alamıyorsun.

Ben geçenlerde Akbank'tan 1,81'den çektim, hayat sigortasız. Bulabildiğim en uygunu oydu.
0
plutongezegendegilmi
(27.03.23)
alabiliyorsan çekilir tabi, size bedava para vermeleriyle eş değer.
0
FAtE
(27.03.23)
Çekilir neden çekilmesin. Sıfır konutlar için 0,99'dan da veriyorlar. Uzun yıllar daha uygun kredi faizi göremeyeceğiz bence bunlar son şanslar artık.
0
Lethe
(27.03.23)
Sıfır konutta 2 milyon altı evlere düzgün miktarda kredi çıkıyor. Yoksa verdikleri 300bin falan. Komik rakamlar
0
Mcfly
(27.03.23)
(3)

turknet'e başvursam tahminen ne zaman gelirler kurmaya? ankara

mark greg sputnik
ev arkadaşım başka bir yere çıktı, kendine ait hattı oraya nakil yaptırmış. benim döndüğümde aynı gün bile internet ihtiyacım olabilir, mobil yetersiz kalabilir. o yüzden turknet'e başvurasım var ama evde şu an kimse yok, aynı güne denk getirebilirsem şahane olur. yakın zamanda başvuran veya işin na
ev arkadaşım başka bir yere çıktı, kendine ait hattı oraya nakil yaptırmış. benim döndüğümde aynı gün bile internet ihtiyacım olabilir, mobil yetersiz kalabilir. o yüzden turknet'e başvurasım var ama evde şu an kimse yok, aynı güne denk getirebilirsem şahane olur. yakın zamanda başvuran veya işin nasıl yürüdüğünü bilen var mı aramızda? daha önce telekom'dan geçiş yaptığım için sorun olmamıştı, bu sefer evde internet yok.

bu arada ev arkadaşım "modem takıp devam edeceksin" diyor, evde internet var diyor ama ben onu da anlamadım. nakil yaptırıp kendi evine almış interneti. bizde nasıl var ki o zaman? başvururken "internet var" seçeneğini mi seçsem, "yok" mu seçsem emin olamadım. yani altyapı var tabii ki ama modem yok misal. burada var olan internet nasıl bir internet ben bilmiyorum böyle şeyleri hiç jdfjdfj
0
mark greg sputnik
(27.03.23)
bunları çağrı merkezinden öğrenebilirsiniz.
gelme günüyle ilgili not düşebiliyorlardı en son, beelki teknik ekibin numarasını da alıp organize edebilirsiniz. istanbul anadolu yakası için yapmışlığım var
0
gadlemler
(27.03.23)
3 ay önce istanbul'da talebin yoğun olduğu dönemde cuma günü başvurdum ptesi sabah kurulmuştu ve kullanıyordum. aciliyeti bildirirseniz belki öncelik tanıyabilirler.

turknet'in internet sitesinden altyapı sorgulama yapın. kendi altyapısı varsa 1000mbit gigafiber var gözükür. kendi altyapısı olan yerde süreç daha hızlı ilerliyor sanıyorum. binanızda siyah turknet kutusu var ise kendi altyapısı vardır.
0
debian
(27.03.23)
biz pazar başvurduk ptesi sabah 10'da aradılar evde misiniz diye :D
0
tantavizisyon
(27.03.23)
(3)

Yurtdışından ürün alımı ve ithalat vergisi

havadakarada
Burada mağazamda satacağım ürünü yurtdışından faturalı olarak ticari satın alım yaparsam ithalat vergisini her türlü ödüyor muyum? Eğer evetse kar zarar durumum ne olur muhasebesel olarak?
Burada mağazamda satacağım ürünü yurtdışından faturalı olarak ticari satın alım yaparsam ithalat vergisini her türlü ödüyor muyum? Eğer evetse kar zarar durumum ne olur muhasebesel olarak?
0
havadakarada
(27.03.23)
hocam alacağın ürünün gümrük tarifesine göre vergi oranı değişir. hitap edeceğin müşteri kitlesine göre kar marjın değişir. mağazam dediğin fiziki mağaza ise mağazanın giderlerine göre kar oranın değişir. bu kadar bilgiye dayanarak kar zarar durumunu hesaplamak nasıl mümkün olsun?
0
faberkastelli
(27.03.23)
@faberkastelli hocam aslında sadece ürüne uygulanan ithalat vergisi üründen düşecek kdv'ye göre yüksek olduğu için zarar edilir diye düşündüm, bu doğru mu yoksa farklı bir yolu var mı diye merak ettim. Ürünler Kazakistan'dan ve Rusya'dan geliyor.
0
🌸havadakarada
(27.03.23)
İkisi de müzik aleti
0
🌸havadakarada
(27.03.23)
(6)

Oda kokusu.

beraesad
Sigara kokusunu bastırabilecek, ferah oda kokusu önerebilir misiniz?Teşekkür ederim.
Sigara kokusunu bastırabilecek, ferah oda kokusu önerebilir misiniz?

Teşekkür ederim.
0
beraesad
(27.03.23)
Glade otomatik sprey. 1 fis bile cok koku yapiyor surekli tazeleniyo
0
ala09
(27.03.23)
mum yakın, senelerdir ben böyle yapıyorum. oda spreylerinin fiyatlarını gördüm geçen gün markette çılgına döndüm.
0
duster
(27.03.23)
kertil çam'ın oda spreyini öneririm. ofiste arada sıkıyorum. websitesinde bulabilirsiniz
0
gadlemler
(27.03.23)
çok güzel bir yasemin kokusu. sigara kokusunuu bastırır mı bilmiyorum ama deneyimlemedim.

www.pelara.com.tr
0
dedim ben sana
(27.03.23)
mum sizin için de uygunsa +1, Rossmann'larda çoklu ferah kokular var (renkli, beyaz olanlar değil) çok güzel koku alıyorlar.
0
mizore
(27.03.23)
air wickmiş bendeki ya. glade diye uydurmuşum düzelteyim. sürekli mum kullanan biri olarak kokuyu çok aldığını söyleyemem
0
ala09
(27.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.