Giriş
(3)

kıbrıs'a acele posta

vasatov
A4 boyutlarında bir zarfı yarın yollasam kıbrıs'a en geç 30 mayıs salı günü ulaştırabilir miyim? nasıl?
A4 boyutlarında bir zarfı yarın yollasam kıbrıs'a en geç 30 mayıs salı günü ulaştırabilir miyim? nasıl?
0
vasatov
(26.05.23)
MNG ile yollamıştık biz. Alacak kişi şubeden alırsa bir ihtimal var.
0
giovanne
(26.05.23)
mng ile bence zor. ups ya da dhl gibi, taahhüt veren yabancı şirketlere verebilirsiniz ama anlaşmanız yoksa acayip pahalı olur. bi rakadaşım yolluyor, aacil postolarda teslim saatlerine kadar taahhütleri var
0
cccbehzatccc
(27.05.23)
ups ertesi gün new york a teslim ediyor mesela :)
0
cccbehzatccc
(27.05.23)
(4)

Hakimin izinli olması mazereti

meraklitursucu
İşçi davasında avukatım hakimin izinli olması sebebiyle mazaret kabulü isteriz diye dilekçe vermiş. Duruşma eylule ertelenmiş. Buna itiraz edebiliyor muyuz zaten kazanacağımız para eridi gitti 2 sene oldu dava bitmedi. Var mı bilen?
İşçi davasında avukatım hakimin izinli olması sebebiyle mazaret kabulü isteriz diye dilekçe vermiş. Duruşma eylule ertelenmiş. Buna itiraz edebiliyor muyuz zaten kazanacağımız para eridi gitti 2 sene oldu dava bitmedi. Var mı bilen?
0
meraklitursucu
(26.05.23)
usul boyle, hakimin talebiyle avukatlar mazeret sunuyor. itiraz edilecek pek bir sey yok malesef
0
fakyoras
(26.05.23)
(Avukat değilim tam bilmiyorum) Böyle bir durumda aynı gün öğleden sonra nöbetçi mahkeme duruşmayı yapabiliyormuş, fakat yapılmıyormuş. Siz buna hazırlıklı olacaksınız, Türkiye'de böyle, o yüzden "hukuk reformu" isteniyor, yoksa hani adalet sistemi içindeki kişilerden kaynaklı olan işler toplumun genelini zaten çok etkilemiyor. Bizim de bir davamızda normal süreç içinde hakim değişti, hakim mazeret bildirdi, bilirkişi raporu tekrar istendi, bilirkişi raporuna itiraz edildi, yeni bilirkişi istendi... bunların her biri en az 3 ay...
0
malheiros
(26.05.23)
Hakim izinliyse yapacak bir şey yok. Yerine bakan hakim de dosyayı bilmediği için bir şey yapamaz. Hakim izinli olmasa ne yapılacaktı asıl önemli olan bu. Karar verilmeyecekti ise zaten değişen bir şey olmamıştır. Yapılması gereken bir şey varsa duruşma arasında da yapılır. Karar verilecekti ise de dediğim gibi maalesef yapacak bir şey yok.
0
bhhs
(26.05.23)
İtiraz edilecek hiç bir şey yok. Hakim hasta olabilir, çocuk doğuruyor olabilir, mesleki eğitime gitmiş olabilir, keyfi istediği için izin kullanmış olabilir avukat ne yapsın? 2 sene hukuk sistemimizde çok az bir süre, o dosyada karar verilse dahi muhtemelen istinafa da gider. Dava ortalama 4 yılda falan sonuçlanır. Soğuk su için iyi gelir.
0
Gaip
(27.05.23)
(2)

Süper ligde kaç takım düşecek

diye yazdim ama hep yalan
Antep ve Hatay düşecek mi, yoksa hem bunlar hem de 2 takım daha mı düşecek?
Antep ve Hatay düşecek mi, yoksa hem bunlar hem de 2 takım daha mı düşecek?
0
diye yazdim ama hep yalan
(26.05.23)
yok onlar dusmeyecek, 2 takim dusecek sadece.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(26.05.23)
2 takim dusecek sadece +1

Ek bilgi 3 takım geliyor alt ligden.
0
put it in your appropriate place
(26.05.23)
(2)

masa sandalye takimlari satan instagram magazalari

chihirovekohaku
Benim bildigim bir tek sandalye keyfi magazasi var. Önerebileceginiz, memnun kaldiginiz marangozlar ya da instagram magazalari var mi? Cok tesekkürler ^-^
Benim bildigim bir tek sandalye keyfi magazasi var.

Önerebileceginiz, memnun kaldiginiz marangozlar ya da instagram magazalari var mi?

Cok tesekkürler ^-^
0
chihirovekohaku
(26.05.23)
Woodenworkz
Yatak odasi, icki dolabi, girise dresuar yaptirdik ve cok memnunuz.
Sandalye modelleri de cok guzel
0
65 derece
(26.05.23)
@nomo.chair
@zayasandalye
0
anna sun
(27.05.23)
(3)

french press için kahve önerisi olan?

fakat
starbucks'ın holiday şeyini denedin güzeldi. bitti. öneriler alayım dedim. çok kahve manyağı değilim, günde bir bardak içiyorum. yoğun, sert aromalı seviyorum. içinde herhangi katkı maddesi sevmiyorum.
starbucks'ın holiday şeyini denedin güzeldi. bitti. öneriler alayım dedim. çok kahve manyağı değilim, günde bir bardak içiyorum. yoğun, sert aromalı seviyorum. içinde herhangi katkı maddesi sevmiyorum.
0
fakat
(26.05.23)
sert aroma eşit değildir yanık kahve. (Starbucks fazla kavuruyor)

Mesela yakınlarda Tchibo görürsen onunkini dene, African Blue vardı fena değildi.
0
nhk ni youkosu
(26.05.23)
kahvefabrikasi.com
Starbucks'ın yanık kahvelerine o kadar para vereceğinize Kahve Fabrikası'ndan alın, Şerif Başaran ülkenin en profesyonel kavurucusu, yine de kahvesi Starbucks'tan ucuz. (Kahvelerin altındaki çikolata, çiçek, vanilya falan gibi koku profillerine takılmayın, kahvenin içine aroma eklenmiyor, çekirdeğe ve kavurma yöntemine göre ortaya çıkıyor onlar.)

Kahvedeki (özellikle kahve soğudukça belirginleşen) hafif ekşiliği seviyorsanız asitliği yüksek çekirdeklerden deneyin. Sevmiyorsanız düşük asitli kahvelere bakın.

kahvefabrikasi.com(Sumatran) Bu düşük asitli ve çok güzel. [Edit: parantez de adrese dahil olduğu için link saçmalıyor, sonuna (Sumatran) ekleyince çalışıyor.]
kahvefabrikasi.com Yüksek asitli severseniz bu iyidir.
Ya da kahvefabrikasi.com şu tadım paketini alıp deneyebilirsiniz. (Buradan herhangi bir kahveyi alırsanız city plus kavrulmuş ve french press'e göre öğütülmüş alın.)
0
kobuzchu kiz
(26.05.23)
tchibo, black & white. migroslarda var.
0
sezercik yavrum benim
(27.05.23)
(8)

maaş pazarlığı nasıl yapılır?

metematik
ilk işe girişteki maaş pazarlığında neleri mutlaka yapmak, nelerden kaçınmak lazım?
ilk işe girişteki maaş pazarlığında neleri mutlaka yapmak, nelerden kaçınmak lazım?
0
metematik
(26.05.23)
Pazarlık yapma. Tavsiyem bu. İş ögrenene kadar çalış. Sonra pazarlık yaparsın. Yine de bilgi vermiş olayım. Esnek çalışma saatleri gibi bir şey yoktur. Fazla çalışacaksan fazla mesai ücreti iste.
0
dissendium
(26.05.23)
ilk işte pazarlık yapılmaz :)
0
candide
(26.05.23)
“ilk iş” değil “işe ilk giriş” olacak, tek başına “işe giriş” olarak da söylenebilir.
0
🌸metematik
(26.05.23)
soyle bir sey gormustum: fearlesssalarynegotiation.com
0
fakyoras
(26.05.23)
Pazarlık yapın.
Bir işimde beklentimden yüksek bir maaş beklentisi söylemiştim. Kabul etmişlerdi.
Çok fena içime oturdu. Yıllarca. Belki de %25 daha fazla isteseydim vereceklerdi veya tam üst limitleri kadar talep ettim. Asla öğrenemeyeceğim :)


"Benimle aynı işi yapan ekip arkadaşlarımın altında bir ücret almak istemem. Eğer böyle bir durum varsa şimdiden düzenleyelim ki ileride sıkıntı yaşamayalım"
Bu cümleyi kendi meşrebinize göre daha sert veya daha yumuşak söyleyebilirsiniz.
0
michael_knight
(26.05.23)
Bak ben aşçıyım, bizim piyasada az çok bellidir ücretler, girerken deriz biz, abi piyasa böyle böyle benim fiyatım da bu. Senin sektör nedir nasıl ilerler tam bilemem. Ama fiyatı sen koy masaya
0
diye yazdim ama hep yalan
(26.05.23)
kendini ucuzdan satmamak lazım. o maaşı vermeyeceklerse bile iyi intiba bırakabilir.
0
bohr atom modeli
(26.05.23)
ne kadar yüksek söylersen o kadar iyi. çok yüksek buldularsa onlar daha düşüğünü teklif etsinler, o zaman düşün. keriz gibi düşük maaş söylersen onların işine gelir.
0
abelardo
(26.05.23)
(1)

14 mayıs seçimleri sandık sonuçlarını nereden öğrenebilirim?

loser blueser
oy kullandığım sandığın sonuçlarını görmek istiyorum, seçimden sonra baktığımda sistem açıktı ama şu an sanırım ysk da chp de sistemini ikinci tur için güncelliyor ve ilk tur sonuçlarını göremiyoruz. görebileceğim bir yer var mıdır?
oy kullandığım sandığın sonuçlarını görmek istiyorum, seçimden sonra baktığımda sistem açıktı ama şu an sanırım ysk da chp de sistemini ikinci tur için güncelliyor ve ilk tur sonuçlarını göremiyoruz. görebileceğim bir yer var mıdır?
0
loser blueser
(26.05.23)
ilk tur sonuclari hala aciklanmadi. oy ve otesinden kendi sandiginin -varsa- tutanagini gorebilirsin.
0
alperz
(26.05.23)
(4)

Gökçen oğan kaç yaşında?

anais
Kocasının yanında küçük görünüyor
Kocasının yanında küçük görünüyor
0
anais
(26.05.23)
Benim de dikkatimi çekmişti. 30'larında ya var ya yok.
0
Yourcousinmarvinberry
(26.05.23)
30 altı olması mümkün değil kocaman çocukları var. 40 larda yüksek ihtimal

twitter.com
0
pembe mezarlık
(26.05.23)
süslü sözlük'te bir başlıkta 82 doğumlu demişler ama net bir kaynak yoktu orada da.
0
kobuzchu kiz
(26.05.23)
gerçekten 20lerinin sonlarında gibi duruyor.
0
f02561
(27.05.23)
(4)

bu devirde bankada doviz tutmak yanlis mi?

buenosdias
5 bin euro'm var bankada. oylece duruyor yillardir. bu ara bi kac kisi, bankada doviz tutma cek diyor. size de bi sorayim dedim.
5 bin euro'm var bankada. oylece duruyor yillardir. bu ara bi kac kisi, bankada doviz tutma cek diyor. size de bi sorayim dedim.
0
buenosdias
(26.05.23)
acil ihtiyaç olacak bir durumsa çekip evinizde tutun ama cil ihtiyaç değilse tutmaya devam edebilirsiniz. sokakta bankalar döviz vermeyecek, çekmeye kalkarsan tl karşılığını verecek, gibi laflar dolanıyor. ekonomik olarak battık evet ama 3-5 bin dolar/eur için sorun yaşayacağımızı sanmıyorum. en azından kısa vadede.
tehlike artarsa yastık altına dönebilirsiniz.
ben bankada tutuyorum. devlet bankaları sıkıntı yaratıyor ama özeller isteyince veriyor bireysele.
0
erty_ksk
(26.05.23)
çekmekte yarar var, ne talimatlar gitti kapalı zarflarda bilmiyoruz
0
tiny penny
(26.05.23)
Direk çek koy cebinde sıcak sıcak kalsın. Pazartesi Almanya resmi tatil, yani avrupa merkez bankası kapalı. Salı günü iflas açıklayacaz. Yazdığım tarihi saati not alın.
0
diye yazdim ama hep yalan
(26.05.23)
65.000 dolarım var umrum da değil . garip bir şekilde rahatım.
0
deepex
(26.05.23)
(3)

Hesapta para olmaması - vize

tchuck
10 yıllık amerikan vizem var,sık sık kullandığım da bir schengen vizem var. ekime kadar geçerli.şimdi ingiltere vizesine başvuracağım ama ülkenin mevcut durumu nedeniyle hesabımdaki tüm parayı çekip altın olarak kasama koydum. (bankadaki kasama)yaz ortasında vizeye başvurmayı düşnüüyordum, geçici ol
10 yıllık amerikan vizem var,
sık sık kullandığım da bir schengen vizem var. ekime kadar geçerli.

şimdi ingiltere vizesine başvuracağım ama ülkenin mevcut durumu nedeniyle hesabımdaki tüm parayı çekip altın olarak kasama koydum. (bankadaki kasama)

yaz ortasında vizeye başvurmayı düşnüüyordum, geçici olarak bu parayı hesaba atarım ama bu sefer de "bu para nereden summon oldu" diyeceklerdir diye düşnüüyorum. burada bu işin bir çözümü var mı?

kesinlikle uzun süreli olarak bankaya atmam parayı bu arada. bu kesinlikle opsiyon dışı.
0
tchuck
(26.05.23)
duzenli gelir gosterebiliyor musunuz maas gibi - o durumda birikim hesabinda ufak bir miktar olmasi yeterli (tam miktarini bilmiyorum) olur.

duzenli gelir yoksa zor diye dusunuyorum, alternatifi tapu, menkul vs olabilir, arti buraya baglayacak saglam bir is/okul vs gerekir bence.

amator yorumlarimdir. :)
0
acan99670
(26.05.23)
@acan99670,

düzenli gelir var. düzenli oldukça yüksek gelir var hatta
0
🌸tchuck
(26.05.23)
Bankadan kasanız olduğuna dair kağıt alın, ingiltere vizesi yüzuğzeydi zamanında, orda memura açıklayın.
0
diye yazdim ama hep yalan
(26.05.23)
(2)

Bebek konusunda otorite kim?

michael_knight
Bebek bakımı konusunda pek çok insan tarafından otorite olarak kabul edilen, verdiği bilgilerin çoğunun doğru olduğuna inanılan, internette bol bol okunabilir/izlenebilir içerik üreten birkaç isim verebilir misiniz? Türkçe de olur İngilizce de.Başka pek çok alan için böyle otorite/fenomen/influencer
Bebek bakımı konusunda pek çok insan tarafından otorite olarak kabul edilen, verdiği bilgilerin çoğunun doğru olduğuna inanılan, internette bol bol okunabilir/izlenebilir içerik üreten birkaç isim verebilir misiniz? Türkçe de olur İngilizce de.

Başka pek çok alan için böyle otorite/fenomen/influencer'ların kimler olduğunu kolayca buluyorum ama bebek bakımı hakkında bulamadım.
Birinin ak dediğine diğerinin kara demesi durumu bu alanda çok sık yaşanıyor mu?
0
michael_knight
(26.05.23)
her çocuk birbirinden farklı olduğu için kimin ne dediğini kimse iplemiyor, bence iplememesi de lazım.

biz %90 kendimiz tecrübe ederek bu yaşa getirdik bizim kızı.
tabi ki ilk yıkamalarda vs.. annelerden destek aldık.
internetten bir şey baktığımızı hiç hatırlamıyorum.

edit: hatta doğum yaptığımız hastane eve bir hemşire gönderip yaklaşık 1-2 saatlik bir eğitim de vermişti bize.
0
teritori
(26.05.23)
Yenidoğan bebeğin fiziksel bakımı ile ilgili hemşireler yardımcı olur evet, fakat anneanne-babaanne bilgisi pek güncel olmayabiliyor, bilginiz olsun.

Ben reddit kullandığım için hamilelikten itibaren aynı ayda doğum yapacakların olduğu bir grubumuz var, oradan çok yararlandım/yararlanmaya devam ediyorum (bebe 14 aylık oldu). Bunun dışında r/sciencebasedparenting, r/newparents gibi subreddit'ler var, babalar için r/daddit var, emzirme için r/breastfeeding.

Herkes kendisi karar verir ebeveynlik stiline fakat bugüne dek oluşmuş bir birikim ve en önemlisi bilimsel araştırmalar var. Her çocuk farklı elbette, çocuğa göre özelleşmeli yaklaşım ama deneme/yanılma veya yalnızca içgüdüye dayanan yöntem bana göre değil. Aşağıya listeliyorum reddit haricinde faydalandığım kaynakları:

- Magda Gerber / Özgüven Sahibi Bebek Yetiştirme
- Janet Lansbury / Birçok kitabı ve sporify'da podcasti var, Gerber'in yolundan gidiyor.

Bu 2 isim authorative parenting yaklaşımını savunuyorlar diyebiliriz. Özetle çocuğa sınırları öğreten, saygılı yaklaşım. Ne çocuğu küçük gören aşırı otoriter bir tavır, ne de çocuğun sınır bilmez bir velede dönüşmesine sebep olan çocuk merkezci tavır.

- Instagram'da @drbeckyatgoodinside aynı yaklaşımda, podcast'i de var, öneririm.

- @milestones.and.motherhood dönme, emekleme, yürüme gibi bebekliğin kilometretaşlarına dair

- @infantsleepscientist ve @heysleepybaby uyku ile ilgili konular

- @solidstarts, @feedinglittles, @happyhealthyeaters beslenme

- @play_at_home_mummy oyun fikirleri

Sağlık ve mutlulukla büyüsün bebeğiniz :)
0
gmzo
(26.05.23)
(3)

Seçimden önce dolar almak

infernalcadre
Acaba diyorum kredi kartından nakit avans çeksem hepsini dolar yapsam. Nasıl olur?
Acaba diyorum kredi kartından nakit avans çeksem hepsini dolar yapsam.

Nasıl olur?
0
infernalcadre
(26.05.23)
Valla iyi olur. Biraz geç kalmışsın ama herkes aynı uçağa biniyor sonuçta, biz kapıda ve sırada bekledik.
0
gabe h coud
(26.05.23)
bugün dolar değil ata altın alın. hem ons düşüyor dövize olan rağbetten hem de günün sonunda dövizin artışından da fiyatlandığı için kazançlı konuma geçebilirsiniz.
şehrinizdeki altın toptancılarını bulup uygun fiyattan almaya çalışın.
bugün izmirde tanıdık kuyumcuda 9700- 9660 tl fiyat verilen altını toptan satanlardan 9540 a alabiliyorsunuz.
bol şans. YTD.
0
erty_ksk
(26.05.23)
Dövizde kal canın yanmaz.
0
diye yazdim ama hep yalan
(26.05.23)
(11)

izlenen filmi unutmak

karayel
filmi beğendiğimi ya da beğenmediğimi hatırlıyorum, bazen de parça parça görüntüler geliyor gözümün önüne. ancak hakkında birkaç cümle söyleyebilecek kadar hatırlayamıyorum.dün 2 film izledim. İkisini de sonuna geldiğinde daha önce izlediğimi fark ettim.var mı böyle olan, neler oluyor?
filmi beğendiğimi ya da beğenmediğimi hatırlıyorum, bazen de parça parça görüntüler geliyor gözümün önüne. ancak hakkında birkaç cümle söyleyebilecek kadar hatırlayamıyorum.

dün 2 film izledim. İkisini de sonuna geldiğinde daha önce izlediğimi fark ettim.

var mı böyle olan, neler oluyor?
0
karayel
(26.05.23)
Bro izlediğimiz her filmi okuduğumuz her kitabı hatırlamayız, beynin yeni bir bilgi geldikçe eskisini geriye atar ama sonra onunla ilgili küçük bir ipuçu geldiğinde "dur lan bunu arıyor galiba" deyip tekrar önüne çıkarır, bu iş böyle yürür. Tabii ben sana en basit haliyle anlattım normalde biraz daha karışık.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(26.05.23)
Bro ben de sana mesela Yüzüklerin Efendisi serisinin her sahnesini anlatırım ama 2 hafta önce izlediğim bi filmi hatırlamam mesela, onda da öyle olmuş olabilir o film spesifik olarak ilgisini çeken etkileyen bir şekilde bellekte kalmasına neden olan özelliklere sahip bir filmdir, yani her filmi nasıl hatırlayacağız abi skynet miyiz biz :)
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(26.05.23)
hocam bunun sebebi nedir bilmiyorum ama çok sorun edilecek bir şey olduğunu düşünmüyorum.
bazılarımızın beyni bunları geçici hafızaya atarken bazılarımızın beyni farklı algılıyor herhalde.
benim de öyle arkadaşlarım var adam 5-10 sene önce olmuş maçın senesini skorlarını hatırlıyor. bana sorsan tuttuğum takımın geçen seneki büyük maçlarında galip mi mağlup mu oldu onu bile hatırlamam.
0
lazpalle
(26.05.23)
Benim film, dizi, kitap hafızam iyidir. Daha doğrusu genel olarak okuduğum, izlediğim şeyleri ya da yıllar önce biriyle yaşadığım bir muhabbeti kolay kolay unutmam. Ama bende de yüz hafızası yok mesela. Bugün tanıştığım birini yarın görsem unutup tekrar tanışıp rezil olurum. Herkesin hafızası başka alanlarda gelişmiş oluyor, yapacak bi şey yok
0
nundu
(26.05.23)
Kesinlikle bana da oluyor. Pandemi doneminde bir ton film izledim ama cogunun ya ismi gelmiyor aklima ya da tek tuk sahne geliyor ama bir yere baglayamiyorum.
0
14
(26.05.23)
netflix izlemeye başladığımdan beri böyleyim. her gün yeni bir şeyler izliyorum ve çok hızlı bitiriyorum. asla hiçbir şey aklımda kalmıyor.
0
neira
(26.05.23)
aaaa ben. hafızam iyi olmasına rağmen kitap / film ve dizileri tükettikten sonra net unutuyorum.
bir kere 10 bölümlük dizinin 8. bölümünde "oha ben bu diziyi izlemiştim" diye hatırladım. ayıp olmasın diye son iki bölümü de izleyip tekrar bitirdim. şu anda diziye dair iki görüntü falan aklımda. nasıl bittiğini bile hatırlamıyorum.
0
dunga
(26.05.23)
Birçok insan böyle sanki. Bende olmuyor mesela. Yıllar önce izlediğim filmi, videoyu hatırlarım.
0
glamdr1ng
(26.05.23)
bence iki sebebi var. dopamin ve anksiyete

ozellikle pandemi ve sonrasinda inanilmaz fake dopamine ve anksiyeteye maruz kaldik. gunluk vaka sayilari, deprem olacak, virus bulacak vs.. yaninda moron gibi instagramda, tiktokta takilma, hizli biseyler tuketme derken an'a odaklanma yetimizi kaybettik. eskiden film izlemek bir ritueldi. simdi bir rutine dondugu icin akilda kalicilik da azaldi. eyyorlamam bu yonde:)
0
buenosdias
(26.05.23)
ben de unutuyorum. ancak yanlışlıkla tekrar açarsam "ben bunu izlemiştim" oluyor. bunun nedenini bilmiyorum çünkü çok fazla odaklanıp çözümlemesini yapmaya çalıştığım filmleri bile unutuyorum yeri gelince ama bazı filmleri daha çok hatırlıyorum.

tam olarak odaklanıp odaklanmadığım bunun nedeni olabilir mi emin değilim.

bir de benim imdb oylama listemde yaklaşık 1700 film var. ayda yılda bir film izleyen birinin izlediği filmleri aklında tutması daha kolay sanki.
0
bohr atom modeli
(26.05.23)
Netflix arti 1.

Netflix'te izledigim hicbir seyi hatirlamiyorum.

Resmen tek kullanimlik, kullan at tuketim kulturunun 1 numarali temsilcisi gibi.
0
baldur2
(27.05.23)
(2)

Duşakabinin füme camını duş sonrası nasıl temizlemeliyim?

winston insani
MerhabalarDuş sonrası su kalınca kireç yapıyor biliyorsunuz camlarda, özellikle duşakabin'in iç tarafındaki suları nasıl temizlemeliyim?Duş içerisinde çekçek mi bulundurmalıyım? Nedir bunu temizlemenin en iyi yöntemi duş sonrası?
Merhabalar

Duş sonrası su kalınca kireç yapıyor biliyorsunuz camlarda, özellikle duşakabin'in iç tarafındaki suları nasıl temizlemeliyim?

Duş içerisinde çekçek mi bulundurmalıyım? Nedir bunu temizlemenin en iyi yöntemi duş sonrası?
0
winston insani
(26.05.23)
Her duştan sonra çekcek ile kalıntıyı silme, arada sırada ise (ayda bir, hatta 2) "cifleme" ile kimyasal temizlik.
0
John Bloor
(26.05.23)
Kireç lekelerini şununla temizleyin. Temizleme gücüne şaşırın.

www.hepsiburada.com
0
Mirket
(26.05.23)
(4)

İkinci yüksek lisans mı doktora mı?

jacque
Gazetecilik alanında lisans ve tezli yüksek lisans mezunuyum. Bir şirketin Kurumsal İletişim biriminde tam zamanlı çalışıyorum. 32 yaşındayım, 1-2 seneye çocuk yaparım.Akademiyi çok severdim ama fırsat olmadı maalesef. Monoton iş hayatından sıkıldığım ve tekrar okumak istediğim için bir şeylere başl
Gazetecilik alanında lisans ve tezli yüksek lisans mezunuyum. Bir şirketin Kurumsal İletişim biriminde tam zamanlı çalışıyorum. 32 yaşındayım, 1-2 seneye çocuk yaparım.

Akademiyi çok severdim ama fırsat olmadı maalesef. Monoton iş hayatından sıkıldığım ve tekrar okumak istediğim için bir şeylere başlamak istiyorum.

Tezsiz ikinci öğretim yüksek lisans saçma mı olur? Zaten bir yüksek lisans derecem var. Doktoraya başlasam devam ettirebilir miyim emin olamıyorum.

İletişim alanında önerebileceğiniz başka programlar varsa onlara da bakmak isterim..
0
jacque
(26.05.23)
doktora en iyi ihtimalle 5, 6 sene surer. bir de kadrolar sikintili. 2 kisilik kadro aciyorlar 1000 basvuru oluyor, kadrolar genelde ese dosta gidiyor. bunlar ekstra zaman kaybettirebilir.

iletisim olarak genis tuttugunuz icin diyorum. bundan 10 sene once turkiye'de faaliyet gosteren, cok kaliteli bir reklamcilik, halkla iliskiler, creative director kursu vardi. fakat bulamiyorum nedense. portfolyo gonderiyorsunuz ve ona gore kursa katiliyorsunuz. bence bu tarz kaliteli bir kursa yonelebilirsiniz. kurumsal iletisim alanindan bir ajansa gecebilirsiniz, hatta freelance yapabilirsiniz monotonluktan kurtulmus olursunuz.
0
Sour
(26.05.23)
"1-2 seneye çocuk yaparım."

doktoranın başı derslerle geçiyor, sonrası delirip tez yazarak. Ben doktora terkim (Marmara Sinema) ama bitiren arkadaşlarım ya araştırma görevliliğinden gelen ve tüm işi bu olan insanlardı, ya da zaten tüm hayatları filozof gibi okuyup dolaşmak olan insanlardı. Çocukla çok zor olur derim ayrıca bir artısı olur mu dersen... bilmiyorum. Maaş olarak olmaz orası net ama ileride yurtdışı vb. iş durumu olursa beeelki.

Mesleğinde bilinen acayip şeyler yapan biri olursan zaten dışarıdan öğretim görevlisi olabilirsin o yol her zaman açık. Amaç araştırma yapmak mı ders vermek mi onu bi düşün.
0
nhk ni youkosu
(26.05.23)
Keyif için doktora yapılmaz, doktora en keyif alanı bile çıldırtıyor bir noktada.
0
armagan abanuz
(26.05.23)
Her soruda oldugu gibi, "burada amac ne"?

Kariyer icin mi yardimci olsun istiyorsun, akademisyen mi olmak istiyorsun, yoksa sirf zevk icin mi okuyacaksin. Sonuncusuysa onun icin yuksek lisans veya doktora hamalliginin altina girmene gerek yok. Kaynaklar orada duruyor, kitaplari okuyabilir lecture falan dinleyebilirsin.

Kariyerinde yukselmek icinse 2. yuksek lisans genelde pek bir fark yaratmaz, gerci tanidigim bildigim bir sektor degil.
0
hot potato
(26.05.23)
(3)

Pasaport yenileme ve mevcut Amerika vizesini kullanma

VIPCH
Pasaportumun süresi doluyor. Mevcut pasaportumda daha 3 senesi olan Amerika vizem var. Bunu yeni pasaporta gecirmek gerekiyor mu yoksa Amerikaya giderken iki pasaportlami gitmem gerekiyor?
Pasaportumun süresi doluyor. Mevcut pasaportumda daha 3 senesi olan Amerika vizem var. Bunu yeni pasaporta gecirmek gerekiyor mu yoksa Amerikaya giderken iki pasaportlami gitmem gerekiyor?
0
VIPCH
(26.05.23)
İki pasaport diye biliyorum ben de ama çok dikkat edin: Süresi dolan pasaportunuzu delerken ABD vizesinin olduğu sayfanın katiyen delinmemesi gerekiyor. Aksi halde geçersiz oluyor vizeniz.
0
fotrsapka
(26.05.23)
Aynı soruyu konsolosluğa sordum ve U.S. Consulate Istanbul Non-Immigrant Visa Unit'ten gelen cevabı aşağıya kopyaladım iki pasaportla vize bitene kadar gidebiliyorsunuz.

Yeni pasaportunuzun kimlik bilgilerinde herhangi bir degisiklik yoksa, eski ve yeni pasaportunuzu birlikte taşıyarak, vizenizin son kullanim tarihine kadar ABD’ye seyahat ederek giris izni talep edebilirsiniz.
Giris izni ve suresi, gumrukteki CBP memurlari tarafindan tayin edilmektedir.
Yeni pasaportunuza vize almak istediginiz taktirde tekrar vize müracaatinda bulunmanız gereklidir.
0
Smithsonian
(26.05.23)
Eskisini iptal ediyorlar zaten yenisine başvururken, üstüne geçersiz kaşesi vurup delik açıyorlar.

O haliyle yenisini bir arada bulundurmanız gerek yanınızda.
0
anten
(26.05.23)
(2)

Garanti bankasi faiz veya kur korumali mevduat?

14
Merhaba,Babamin emekli maasli Garanti bankasina yatiyor - herhalde bir ara promosyon varmis diye oraya gecirmis. Ancak para (80 bin lira civari) oyle duruyor aylardir nakit olarak :(Simdi ben Turkiye'de yasamadigim icin mevzuya yabanciyim da bunu KKM mi yapmak lazim, yoksa normal turk lirasi mevdua
Merhaba,

Babamin emekli maasli Garanti bankasina yatiyor - herhalde bir ara promosyon varmis diye oraya gecirmis. Ancak para (80 bin lira civari) oyle duruyor aylardir nakit olarak :(

Simdi ben Turkiye'de yasamadigim icin mevzuya yabanciyim da bunu KKM mi yapmak lazim, yoksa normal turk lirasi mevduati mi? Hangisi daha uygun? Riskler neler? Babamin 80 yasinda oldugunu ve para ve banka islerinden zerre anlamadigini dusunerek yanitlayalim. Tum parayi cek gidelim dolar alalimla ugrastirmak istemiyorum - bir de bankalar doviz cektirmiyor falan diye okuyoruz o yuzden emin olamadim. Dedigim gibi pek bilgili degilim.
0
14
(26.05.23)
kkm en mantıklı seçenek.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(26.05.23)
@karayel

Uyari icin tesekkurler. Arada biraz cekiyor sanirim, ben de hatirlatacagim. Herhalde vadesiz hesapta duran parayi baska (mesela kkm) hesaba aktarinca o sorun cozulmus olur (su linkte 12 ay hareketsiz kalinca diyor www.sozcu.com.tr )
0
🌸14
(26.05.23)
(2)

el parmaklarını güçlendirmek voleybol için

ShadowOfMoon
voleybolda top geliyor çarpıyor. sakatlık olabiliyor. bu gibi şeylere karşı napılabilir. daha güçlendirmek işe yarar mı kasları ve tendomu.önerecegeğiniz egzersiz var mıdır.
voleybolda top geliyor çarpıyor. sakatlık olabiliyor. bu gibi şeylere karşı napılabilir. daha güçlendirmek işe yarar mı kasları ve tendomu.önerecegeğiniz egzersiz var mıdır.
0
ShadowOfMoon
(26.05.23)
Burada spor sorularına cevap vermek haddime değil belki ama eski lisanslı bir voleybolcu olarak bir kaç şey önerebilirim.
Kasları güçlendirmek tabii ki işe yarar. Bunun için bize yaptırılan bazı egzersizler vardı. Bir tanesi el direnç yayı. İstinasız her gün kullandığımız bir şeydi bu. Bununla kombine olarak parmak ağırlıkları. Türkçe’ye böyle mi çevrilir ya da nerede satılır bilmiyorum ama bunlar böyle minik ağırlıklar; bu ağırlıklar parmağın dış yüzeyine gelecek şekilde takılıyor ve eli açma kapama hareketi ile ağırlığı kaldırmış oluyorsunuz.
Spor yapıyorsanız antrenman programınızın bir kısmına wrist curl eklemenizi de öneririm. Bunun da türkçesini bilmiyorum :(
Son olarak da bizim erkek takımımız parmaklarının üzerinde şınav çekiyordu. Ben kendim hiç yapamadım, yapan kadın arkadaşım da hiç olmadı. Siz yapabilirseniz bir deneyebilirsiniz.

Ayrıca maç öncesi parmağınızı da sarabilirsiniz. Ben öyle başparmağımı ve serçe parmağımı sakatlamıştım. Baş parmağımı bileğimle birlikte, serçe parmağımı da yüzük parmağıma sabitlemek suretiyle sarıyordum.
0
irene
(26.05.23)
Tutuş/kavrama/pençe kuvveti arttırmaya yönelik çalışmalar yapabilirsin. Birkaç örnek vermem gerekirse towel pull-up, barbell wrist extension, hex dumbbell hold, reverse plate curls gibi egzersizler işini görür ya da irene'in de önerdiği ayarlanabilir el yayını da kullanabilirsin.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(26.05.23)

Saat 8 deki okula 8:15 te yetişmeye çalışıyorum reelsi

ecece
Böyle bir reels vardı kadın yolda koşuyordu.
Böyle bir reels vardı kadın yolda koşuyordu.
0
ecece
(26.05.23)
(7)

Pasif gelir kaynağınız var mı ?

sassot
varsa nedir ?
varsa nedir ?
0
sassot
(26.05.23)
pasif gelir kavramı biraz karışık.
finansal gelirleri bu kapsamda saymak doğru olmayabiliyor.
coğu kişi tememttü eurobond kira v.s. yazacak ama tartışılır.
0
nuisance
(26.05.23)
@nuisance
Öyleyse sizce pasif gelir tanımı nedir? Patent, diploma kiralama, telif hakkı vb. şeyler mi?
0
burka
(26.05.23)
bizim memlekette pasif gelir ancak atadan dededen kalan tarlanın icarı, evin kirası falan olur. onu da yarın öbür gün satar yeriz.

benim pasif gelirim eser telifleri var. yaşatmıyor gerçi. o seviye için barış manço falan olmak lazım. adam resmen çocuklarına çok büyük miras bırakmış.
0
alperz
(26.05.23)
patent, telif hakkı v.s. güzel örnek.
youtube'a yüklenen videolar shutter stock gibi sitelere yüklenen imajlar, tasarımlar, templateler v.s.
otomat makineleri.
0
nuisance
(26.05.23)
Temettü, eurobond , kira

Shutterstock da denedim ama gelir elde edemedim
0
bnmzz
(26.05.23)
Şu müteahhit evi bi tamamlasın kiram olacak inşallah.
0
d max
(26.05.23)
Geçmiş tasarımlarımdan gelen pasif gelirim var.
0
yalniz kizkulesi
(26.05.23)
(8)

Bankadaki döviz ne yapılmalı

Raymalifalitiko
Arkadaşlar 5000 dolar param var özel sermayeli bir bankada. Yalnız şuanki piyasalar ve söylentilerden dolayı istediğim zaman paramı döviz olarak çekemeyeceğim endişeliyim. Fiziki olarakta evde tutmak daha güvenilir değil hırsızlık ve doğal afetler nedeniyle (depremzedeyim). Sizce endişem gereksiz mi
Arkadaşlar 5000 dolar param var özel sermayeli bir bankada. Yalnız şuanki piyasalar ve söylentilerden dolayı istediğim zaman paramı döviz olarak çekemeyeceğim endişeliyim. Fiziki olarakta evde tutmak daha güvenilir değil hırsızlık ve doğal afetler nedeniyle (depremzedeyim). Sizce endişem gereksiz midir ? Ne yapmalıyım teşekkür ederim.
0
Raymalifalitiko
(26.05.23)
Bankadaki para her turlu evdeki paradan daha guvendedir, kaydi var kuydu var ucmaz gitmez, ha istediginizde cekemeyebilirsiniz belki nitekim oluyormus oyle ama ustune yatilmaz. yine de ben olsam en guvenilir bankaya yatiririm parami yani is bankasi.
0
unidentified floating object
(26.05.23)
@unidentified floating object hocam maaş bankam olan y.kredide duruyor
İi bankasında faal bir hesabım yok ama sorun teşkil eder mi sizce? Bir de en güvenilir olarak ziraati duymuştum. Bu teziniz neye dayanıyor ?
0
🌸Raymalifalitiko
(26.05.23)
Eğer hükümet politika değiştirmezse bal gibi üzerine yatılır. Kıbrıs Rum tarafı başta olmak üzere pek çok örneği var.

Çekmek istediğiniz zaman TL karşılığı verme belli bir kurdan sabitleme gibi ihtimaller uzak değil çünkü cari açık feci ve her dolara ihtiyaç var.

Ben dolar olarak çektim sonra kapalıçarşı yakınlarında az bir parite farkından usdt aldım onu da binance aktardım. Evde de saklayabilirsin güvenlik endişeniz yoksa
0
fistikthecat
(26.05.23)
Varlığın bankada durması daha güvenlidir çıkarımı doğal bir yasa değil. Şartlara göre söylenmiş, çıkarıma dayalı bir söz. Bunu bir mantra haline getirmemelisiniz.

Savaş zamanları, derin ekonomik krizler, devlet yönetiminin ekonomide etkin olduğu zamanlarda şartlar bu sözün altında yatandan daha farklı bir durumu tarif ediyor.

Ben de kişisel olarak ne yapacağımı bilmiyorum açıkçası. Evime hırsız girmesi mi daha büyük bir ihtimal yoksa bankacılık sektöründe işime gelmeyecek bir düzenleme yapılması mı diye bir kefeye koyup tartmaya çalışıyorum şu sıralar. Neticede yastıkaltı kültürü gelişkin bir milletiz :D bunun bir sebebi var mı anlamaya çalışıyorum.
0
akhenaten
(26.05.23)
ben bugün çekip kasaya koyacağım tüm dövizimi. dün talep ettim bugün getirecekler
0
tchuck
(26.05.23)
bizim evde duvara gömülü dışardan belli olmayan kasa var, orada tutuyorum altını vs. :/
0
mirty
(26.05.23)
Paramı çektim şimdilik kalsın bakalım.teşekkürler
0
🌸Raymalifalitiko
(26.05.23)
duvara gömenlere sesleniyorum. olası bir depremde beş kuruşsuz kalayım diyorsunuz yani öyle mi? :)

twitterdaki bir iki şarlatan yüzünden bankadan para çekilmez.
0
mr.goodcat
(26.05.23)
(1)

Kafelerde hangi su arıtma cihazını kullanıyorlar?

hadi ya la
Bu cihazları evde kullanmak için satın alabilir miyiz? Sürdürülebilir/mantıklı bir seçenek midir?
Bu cihazları evde kullanmak için satın alabilir miyiz? Sürdürülebilir/mantıklı bir seçenek midir?
0
hadi ya la
(25.05.23)
Evdekilerden farkı daha büyük tankı olması ve kullanılan makinelere göre ekstra filtreleri olması. Taktırabilirsiniz ama çok da mantıklı olmaz.
0
gallienus
(26.05.23)
(2)

KKM Döviz Primi sistemi

michael_knight
1 milyon dolar üzerindeki hesaplara, dövizi KKM'de 90 günlüğe yatırmaları karşılığında %40 prim veriyormuş bankalar.Twitter'da, Youtube'da duydum. Şimdi %30'lara inmiş.Bu sistem nasıl oluyor, açıklayabilir misiniz?Hesabında 1 milyon dolar olan bir kişi için ne geliyor, ne gidiyor, dolarlar bozuluyor
1 milyon dolar üzerindeki hesaplara, dövizi KKM'de 90 günlüğe yatırmaları karşılığında %40 prim veriyormuş bankalar.
Twitter'da, Youtube'da duydum. Şimdi %30'lara inmiş.

Bu sistem nasıl oluyor, açıklayabilir misiniz?
Hesabında 1 milyon dolar olan bir kişi için ne geliyor, ne gidiyor, dolarlar bozuluyor mu?
0
michael_knight
(25.05.23)
Döviz dönüşümlü KKM yapılıyor, sizin o gün TL karşılığınız ne ise onun üzerinden %x faiz veriyormuş gibi KKM başlangıcı ile aynı gün hesabınıza prim adı altında faiz yatıyor.

%30-40 vb. prim adı altındaki faizler yıllık, yani KKM'yi 92 gün yaparsanız ve faiz %40 diyorlarsa ana paranızın %9'u (stopaj da kesiliyor) gibi bir prim anında hesaba yatıyor.

Bunu her banka yapmıyor diye biliyorum, verdikleri prim faizleri de %20 civarında diye biliyorum. 6 ay önce falan bu primleri direkt dolar verebiliyorlardı, artık TL veriyorlar...
0
malheiros
(26.05.23)
Ek olarak, dolar mevduatınız KKM'ye gittiği için TL'ye dönüşüyor, vade sonunda dolara çevrilip hesabınıza yatıyor. Eğer vade boyunca acil ihtiyacınız olur ise ve KKM'yi bozalım derseniz hesabınıza TL yatar, onun dışında dolar ne kadar paranız varsa, aynısı vade sonunda hesabınıza düşer. Kaybınız olmaz, döviz sürekli arttığı için de KKM'den kazancınız da olmaz...
0
malheiros
(26.05.23)

İngiltere'de şirket açmak

nefertarii
Merhabalar, araştırdım tam bir bilgi elde edemedim. İngiltere'de şirket açmak için ne yapmam lazım? Temsilci vizesi amaçlı diyelim, banka hesabı açmak istiyorum. danışman şirketle görüşmeli miyim? yoksa kendim halledebilir miyim?
Merhabalar, araştırdım tam bir bilgi elde edemedim. İngiltere'de şirket açmak için ne yapmam lazım? Temsilci vizesi amaçlı diyelim, banka hesabı açmak istiyorum. danışman şirketle görüşmeli miyim? yoksa kendim halledebilir miyim?
0
nefertarii
(25.05.23)
(1)

Dolarla yaptığım alışverişi iptal edince banka %7 daha az para iade etti

summerof69
TL hesabımdan dolarla alışveriş yapınca, banka tl yi dolara çevirmişti. aynı gün içinde iptal etmeme rağmen, para 3 hafta sonra hesabıma geri yattı. ve arada %7 lik bir kayıp var.Muhtemelen dolar son 3 haftada düştüğü için ben alışveriş yaparken yüksek kurdan bozdular. iade ederken ise düşük kurdan
TL hesabımdan dolarla alışveriş yapınca, banka tl yi dolara çevirmişti. aynı gün içinde iptal etmeme rağmen, para 3 hafta sonra hesabıma geri yattı. ve arada %7 lik bir kayıp var.

Muhtemelen dolar son 3 haftada düştüğü için ben alışveriş yaparken yüksek kurdan bozdular. iade ederken ise düşük kurdan oldu. Bu nedenle param daha düşük yatırılmış olabilir mi, ya da ödediğim tl ni aynı miktarda iade edilmesi mi gerekiyor?

teşekkürler
0
summerof69
(25.05.23)
ayni miktarda tl yatmaz, dolar kuru uzerinden dediginiz gibi.
0
gule gule
(25.05.23)
(2)

beleş doğalgaz ne zamana kadar?

kanasla intihar eden adam
biraz önce fatura geldi 0 tl yazıyor. beleş doğalgaz ne zaman bitiyor ay sonuna kadar devam mı? ona göre kombiyi yakacam:)
biraz önce fatura geldi 0 tl yazıyor. beleş doğalgaz ne zaman bitiyor ay sonuna kadar devam mı? ona göre kombiyi yakacam:)
0
kanasla intihar eden adam
(25.05.23)
fatura geldiyse bitti. 31 mayısa kadar kesilen ilk fatura bedava olacaktı. ondan sonra aylık 25m3 bedava olacak.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(26.05.23)
kanatlı .. +1
31 mayısa kadarki ilk fatura ile bitti. Artık bir yıl 25m3/ay
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(26.05.23)
(8)

bir is gununde ne yapiyorsunuz?

antikadimag
is ile alakali bir duyurudan aklima geldi. gun icinde day-to-day aktiviteleriniz neler?
is ile alakali bir duyurudan aklima geldi. gun icinde day-to-day aktiviteleriniz neler?
0
antikadimag
(25.05.23)
Üretimi geziyorum. Siparişleri kontrol ediyorum. Bu sabit. Hep oluyor.
0
dissendium
(25.05.23)
Valla genelde bana atanmis bir gorev varsa ilk birkac saat onu cozmeye calisiyorum. Cozebildiysem sonraki zamanlarda oyle bos bos takilip ustum bir geldiginde alt+tab yapip ilgili gorevi cozuyormus gibi gosterecek seyleri aciyorum. Bitiremediysem gorevi bitirmeye calisiyorum,
0
j r r tolkien hayrani
(25.05.23)
Senin yaptığın işin aynısı
0
zimbirik
(25.05.23)
Maalesef şu sıralar şirketi tek adam rejimi gibi yönetiyorum. Ben bir şirketi yapamıyorum koca ülkeler nasıl tek kişiyle yönetiliyor. Yorgunluktan, uykusuzluktan ölmek üzereyim. Satış faturalama, muhasebe, ithalat, ihracat, tahsilat, raporlama, vergi, tedarik, analizler, sözleşmeler, sap sorunları, geliştirmeler, aklına ne gelirse. Abi çalışanlar arasında anket yapacak şirketten bir kişi, teams’ten şirketin tepesindeki bana yazıyor. Neyi kullanalım, siz iyi bilirsiniz. Beni dahil etmedikleri hiç bir konu yok, kafayı yedim.
0
gabe h coud
(25.05.23)
Calisanlarin sorularına cevap ver.
Calisanlarin portfolyolarina göz at.
Acil siparislere çözüm bulmaya çalış; drop sipariş yap ya da çözüm bul.
Sap sorunlarina bak.
Garip garip sap processleri yapmak isteyen ürün grubunun processlerini anlamaya calsi, bunu yapacak is gücü olmadığını bütçeye adam yazmalarini soyle.
Asya ile konuş, amerika ile konus, avrupa ile konuş.
Calisanlarin bitmek bilmeyen sorularina cevap ver. Sürekli "tu es dispo?" Ya da "can we have a quick call" gibi mesajları görmüyor gibi yap.
0
logisticsmanager
(26.05.23)
benzer seyler benim de. %30-40 diger ekiplerle toplanti, kim ne istedi, hangi isten ne kadar 'deger' yaratiriz (orn x bi sistemi otomatize ettik diyelim, bu sayede artik haftada 50 saat baska isler yapilabilecek, normalde o 50 saatlik calisma bize 100k ya mal oluyorduysa artik o ayni 100k ile baska seyler yapilabilecek gibi), neyi onceliklendirelim vs. ya da alakasiz sacma sapan isleri elemece, iste bu is basit baska takim yapsin, bu is icin elimizde yeterince veri yok vs gibi.

sonra bi %20-30 kendi icimizde toplantilar, hangi is icin hangi yontem uygun, hangisine ne veri kullanilacak, bu veriler nerde, nasil modellenecek, daha once benzer bisey yapan olmus mu, privacy sorun olur mu, sonrasindaki operasyonlari kim takip edecek vs. kalan zamanda da is iste, verileri birlestirme, temizleme, toparlama, alakali feature'lari belirleme, model gelistirme filan. temel ciktimiz makine ogrenmesi modelleri, bazen modelin kendisini teslim ediyoruz bazen de modelin ciktisini.

chatgpt ciktigindan beri uzerimizde sacma sapan bir ilgi alaka ve baski var, herkes herseye yapay zekali cozum istiyor ama istenenlerin %70i yapay zeka olamdan da halledilebilecek isler. bu dengeyi saglamaya calisiyoruz kendimizi kovdurmadan.
0
taurina
(26.05.23)
web site yapiyorum ben. daha dogrusu ayni web siteyi surekli gelistiriyorum :D ekiple toplantilar falan oluyor. bazen baska ekiplerle toplantilar. webmaster'im yani :D
0
lemmiwinks
(26.05.23)
Yazılacak dilekçeler varsa onları yazıyorum. Onun harici müvekkiller ile görüşmem varsa onlar ile görüşüyorum. Bunlar harici standart günlük içtihat, aym kararlarına ve makale varsa ilgimi çeken bunlara bakıyorum.
0
drako
(26.05.23)
(2)

seçimden sonra doların durumu ne olur sizce?

mhmt11226
sb.
sb.
0
mhmt11226
(25.05.23)
Yaz sonuna kadar 30 liraya ulasir çok rahat serbest piyasada.

Bugün tekrar okudum, MB yine dibin dibini görmüs.
0
Yourcousinmarvinberry
(25.05.23)
Dolarin/dovizin dusme ihtimali yok secim sonucundan bagimsiz. Artma ihtimali yuksek.

Memur ve diger maaslar arttirildigi icin artik 20 uzeri bir dovizle beraberiz.

soyle gercekten ekonomi bilenleri kizdiracak, temel hesap 2008 de en dusuk dereceli memur maasi 720 euro imis 2018 de 500 kusure gerilemis, temmuzda 22 bin tl falan konusuluyor secim ekonomisi mantigiyla, bu demek 1000 euro olacak. Olabilir mi? bunu saglayacak bir uretim arti gelir vs. var mi? hayir. O zaman bu dengeyi saglayacak sey euro'nun artmasi olacak.

Yine ayni sekilde dusmeyece olma sebebi de bu. Temel maaslarin (asgair ucret vs.) euro dolar karsiligi ayri bir refah ve zenginlik gelmeden mantiken artamaz, eger tl cinsinden maasiniz arttiysa bu inmeyecegine gore demek ki euro/dolar da inmeyecek. gibi gibi.
0
wallcan
(26.05.23)
(4)

ABD vizesine başka bir ülkeden başvurabilir miyim?

nefertarii
İstanbul'da yaşıyorum, randevu sıkıntıları oluyor, temmuz gibi Almanya'ya gideceğim, gitmişken orda başvuru yapabilir miyim? Yoksa illa Türkiye mi olmalı?
İstanbul'da yaşıyorum, randevu sıkıntıları oluyor, temmuz gibi Almanya'ya gideceğim, gitmişken orda başvuru yapabilir miyim? Yoksa illa Türkiye mi olmalı?
0
nefertarii
(25.05.23)
oturumun yoksa başvuramazsın
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(25.05.23)
Bu arada alakasız, Almanya'da durum nasıldır bilmiyorum ama İtalya'daki 4 konsoloslukta da herhangi bir müsaitlik yok.
0
mirafiori
(26.05.23)
basvurup alan arkadasim oldu ama biraz konsolosluga bagli sanki.
0
antikadimag
(26.05.23)
ben suan meksidayim buradan basvurdum 2025 nisan ayina randevu aldim.

travel.state.gov

bu siteden hangi konsoloslugun kac gun sonrasina randevu alabilecegini gorebilirsin.
0
paudi
(26.05.23)
(1)

dişleri fırçalamamak diş eti çekilmesine neden olur mu?

karayel
diş eti çekilmesinin fırçalamamakla bir ilgisi var mı onu merak ediyorum.
diş eti çekilmesinin fırçalamamakla bir ilgisi var mı onu merak ediyorum.
0
karayel
(25.05.23)
Dişlerde kalan yemek artıkları diş eti çekilmesine neden oluyor. Bu nedenle fırçalamamak ya da yanlış fırçalamak diş eti çekilmesine neden olur.
0
zimbirik
(25.05.23)
(6)

Günlük kullanımda en iyi güneş kremi

hede hodo
Hem içeriği hem kullanım kolaylığı bakımından.
Hem içeriği hem kullanım kolaylığı bakımından.
0
hede hodo
(25.05.23)
oo bu konu derya deniz :)
cilt tipiniz nedir? yagli, kuru, karma, normal?
cok terler misiniz?
cildiniz lekeli mi?
gibi gibi...

benim bildigim en iyi markalar
- la roche posay
- bioderma
- solante
- heliocare
- bir takim kore markalari (beautiy of joseon mesela)

bir eczaneye gidip sorun, varsa tester isteyin, yoksa acikta olanlardan yuzunuze surun dolanin 1-2 saat. eger yuzunuzde yok gibi hissettiginiz bir sey bulursaniz onu alin :) ben bu sekilde tester kullana kullana buldum dogru kremi.
0
65 derece
(25.05.23)
Haklısınız:) çok yağlı değil ve çok terlemem:) normal diyebiliriz sanki.
0
🌸hede hodo
(25.05.23)
neutrogena ultra sheer face sunscreen.

hayatimda ilk defa gercekten yokmus gibi hissettiren bir kreme denk geldim. kimyasal korumali.

alternatifim badger - bebek icin olani. bunda kimyasal filtre yok, fiziksel koruma sagliyor, bebek icin oldugundan muhtemelen daha temizdir icerigi diye dusunerek almistim. fakat inanilmaz yagli. cildiniz kupkuruysa ve sezonda ilk kez gunese cikiyorsaniz iyi ama yapis yapis sicak yaz gunlerinde tahammul edilecek gibi degil.
0
taurina
(25.05.23)
ben avene'ciyim. bugun ark the purest 50spf blemish defense onerdi yuzundeki lekeleri falan gecirmis oyle diyor
0
ala09
(25.05.23)
Daha önce beeo kullandım ben sevdim. Ama benim cildim kuru yağlı cildi olanlar sevmez. Benim beklentim temiz içerik ve güneş koruması oldupu için yok beyazlıkmış vs umrumda değildi. Bepanthol Derma nemlendirici & besleyici SPF 25 kullandım fena değildi. Spf si düşük olduğu için kışın ve güneş olmayan havalarda kullandım bunu daha çok. Şuan beautiy of joseon aldım ama denemedim henüz.yakın zamanda denersem editlerim
0
yazdonumu
(26.05.23)
avene var bir de evet. onu unutmusum.

ben karma ama nemsiz bir cilde sahibim. ustelik oldukca da lekem var.
simdiye kadar, bioderma, la roche, dermoskin, clinique kullandim. avene, shiseido tester olarak kullandim. en en memnun kaldigim ve halen devam ettigim 2 tane var; skin ceuticals ve beauty of joseon. deniz tatili icin de ayrica eucerin pigment defense alacagim.

mesela la roche'un yagli ciltler icin olanini kullandigimda yuzumu cok matlastirmisti biraktim. Digerleri ise cok yagli geliyordu.
Bioderma yenilerken yuzumde putur putur oldu, cildine uygun degil o zaman dedi eczaci. onu da oyle biraktim.
shiseido cok yagli geldi gene.
clinique fena degil.
Solante icin cok yogun yapida oldugunu duymustum, hic denemedim o yuzden.

Skin ceu. disarda olacagim gunler kullaniyorum cunku leke karsiti / korumali (kisa zaman bile guneste kaldigimda hemen karariyorum) bir de cok pahali, o yuzden sadece disarda olacagim zaman kullaniyorum.
BJ ev icinde ve kis aylarinda surekli kullaniyorum. Cok da guzel nemlendiriyor.
Eucerini ise SC cok pahali oldugunu tercih ediyorum. onu deniz tatilinde kullanmaya icim elvermiyor:D

Heliocare'in jel formunda olanlari var. kullananlar cok memnun. bir eczaneye girip (dermo kozmetik satanlara yogunlasin) sorun, deneyin mutlaka. SPF 50 ve UVA+UVB ya da PA++++ tercih edin.
kimyasal-mineral farkini cok anlamadim ben bu nendenle bir sey diyemecegim.



derya deniz bu konu. kolay gelsin.
0
65 derece
(26.05.23)
(1)

Güzel tütün önerisi

rawr
Merhaba arkadaşlar, Sigara kullanıyorum fakat çok fazla değil, keyiflik. Günde 4-5 dal içiyorum en fazla ve senelerdir böyle. Touch blue artık tat vermiyor, tadı yapay geliyor ve sevmemeye başladım. Tütün almak istiyorum fakat şu her köşede olan “Adıyaman tütüncüsü” gibi yerlerde satılan yerli dandi
Merhaba arkadaşlar,
Sigara kullanıyorum fakat çok fazla değil, keyiflik. Günde 4-5 dal içiyorum en fazla ve senelerdir böyle. Touch blue artık tat vermiyor, tadı yapay geliyor ve sevmemeye başladım. Tütün almak istiyorum fakat şu her köşede olan “Adıyaman tütüncüsü” gibi yerlerde satılan yerli dandik tütünlerden değil.

Fiyatı önemli değil, güzel, yumuşak içimli hafif bir tütün almak istiyorum. Önerileriniz nelerdir?
Aromatik olur, şaraba yatırılmış olur farketmez. Bari az sigara içiyorum tadını çıkarayım. Amacım yalnızca keyif. Önerilerinizi bekliyorum.
0
rawr
(25.05.23)
Hafif tütün arıyorsanız rothmans.
Keyif, şarap, ağır olsun derseniz old holborn. 8 senedir değiştirmeden içerim.
0
Başkalaşım
(26.05.23)
(1)

Playstation plus oturum kapatma sorusu acil

not sure if serious
Ps4 cihazımı başkasına veriyorum da bu üyelikten nasıl çıkabilirim? Bana dair bir şey kalmasın istiyorum. Teşekkürler şimdiden
Ps4 cihazımı başkasına veriyorum da bu üyelikten nasıl çıkabilirim? Bana dair bir şey kalmasın istiyorum. Teşekkürler şimdiden
0
not sure if serious
(25.05.23)
manuals.playstation.net:~:text=PS4™%20sistemi%20sıfırlandığında%20sistem,ve%20ardından%20ekrandaki%20talimatları%20izleyin.
0
oldtimer
(25.05.23)
(2)

Wise ile almanyadan Türkiye ye para yollanıyor mu?

diye yazdim ama hep yalan
Bazı olaylar olmuş tr hesabına para yollanmıyor falan? Aslı astarı nedir?
Bazı olaylar olmuş tr hesabına para yollanmıyor falan? Aslı astarı nedir?
0
diye yazdim ama hep yalan
(25.05.23)
Ingiltere’den turkiye’deki enpara hesabima para yollayabiliyorum. Turkiye’deki hesaplardan yurtdisina para gonderilmiyormus.
0
fakyoras
(25.05.23)
alternatif ihtiyaciniz var mi bilmiyorum ama ziraat almanya subesinde online hesap acip, parayi oraya yollayip, oradan da turkiyeye yollayabilirsiniz. butun bu islemler dahil paranin hesabiniza gecmesi yarim saat surmez.
0
serseri marti
(26.05.23)
(8)

Banka arayıp dövizimizi çekmemizi rica etti??

chavezding
Eşimin hesabında bir miktar dolar ve euro var. Uzun bir süredir banka "kur korumalı hesaba geçmeyi düşünür müsünüz?" diye arayıp duruyormuş ve eşim her seferinde istemediğini söylüyormuş. Bugün telefonda artık demişler ki eğer kur korumalı düşünmüyorsanız hesabınızı kapatmayı düşünür müsünüz? Dedikl
Eşimin hesabında bir miktar dolar ve euro var. Uzun bir süredir banka "kur korumalı hesaba geçmeyi düşünür müsünüz?" diye arayıp duruyormuş ve eşim her seferinde istemediğini söylüyormuş. Bugün telefonda artık demişler ki eğer kur korumalı düşünmüyorsanız hesabınızı kapatmayı düşünür müsünüz? Dediklerine göre üstlerinden sürekli bir baskı varmış kur korumalıya geçirmek yönünde. Baya şaşırdık ama parayı çekmeye karar verdik. Başka bankaya yatırsak yine aynı şey mi olacak acaba?

Siz duydunuz mu böyle bir durum?
0
chavezding
(25.05.23)
şu çalışanının dilenciliği. engelleyin geçin. muhtemelen 444'lü numaradan değil şube içi telefondan arıyordur.
0
mr.goodcat
(25.05.23)
Miktara göre değişir ancak çevremde duymadım. Bazı tanıdıklarımda yüksek miktar da var. Ama belki daha onlara ulaşamadılar. Pek abartı gelmedi bana şu ortamda.
0
quaker
(25.05.23)
Diyelim ki, dovizimi cekmedim, bankada tutmaya devam ettim. Ne gibi bir yaptirimlari olabilir ya da negatif yansimasi bunun?
0
balpolen
(25.05.23)
@balpolen sürekli arayıp rahatsız etmekten baska yapabilecekleri bir sey yok herhalde.
0
🌸chavezding
(25.05.23)
Bankalar üzerinde kur korumalı hesaba çevirme yönünde baskı olduğunu duydum.
Öte yandan, dövizinizi aynen döviz olarak veriyorlarsa çok iyi. Normalde 2 bin dolar, 2 bin euro bile vermiyorlar. Dün İş Bankası'ndan yüklü miktar dolarımızı alamadık. 19 küsurdan TL'ye çevirip mağdur ettiler. Gayrimenkul alacaktık, mecburduk. Satarken 22'den satıyorlar ama.
0
pro9it9is9
(25.05.23)
@pro9it
Ben sormuştum onu işbankasına 3-4 gün sonra verebiliyoruz demişti. Sizin acildi sanırım.
0
Unde bach canim
(25.05.23)
çevirmeden döviz olarak veriyorlarsa hiç düşünmeden çekin kasaya koyun. tüccarlar isteseler de çekemiyorlar çünkü kasada döviz yok. veriyorlarsa kurtarın paranızı.

daha doğrusu aynen bunu söyleyin, "hay hay çekelim, türk lirasına çevirmeden döviz olarak veriyorsanız derhal çekelim, aksi takdirde döviz olarak hesapta dursun, çevirmeyi düşünmüyorum" diyin.
0
kibritsuyu
(25.05.23)
@kibritsuyu +1
Döviz olarak veriyorlarsa çekin.
Çünkü kesin bir dille Merkez Bankası'nın döviz vermediğini, olur da bir takım müşteriler döviz yatırırsa birkaç gün içinde verebileceklerini söylediler (az miktarda döviz isteyenlere bile).

@Undo bach
Evet, hem acil hem de yüksek miktardı. Yüksek miktarı döviz olarak asla veremeyiz dediler.
0
pro9it9is9
(26.05.23)

Hormonlu spiral fiyatları

Acil kan
google'da max 1500 tl yazmışlar ama az önce medicabil 7000tl+ muayene ücreti dedi telefonda. yakın zamanda yaptıran varsa hastane ve fiyat bilgisi verebilir mi?
google'da max 1500 tl yazmışlar ama az önce medicabil 7000tl+ muayene ücreti dedi telefonda. yakın zamanda yaptıran varsa hastane ve fiyat bilgisi verebilir mi?
0
Acil kan
(25.05.23)
(5)

Piyanomu satmalı mıyım?

yemektehamsivar
3 sene önce e-keyboard aldım. hayatında hiç piyanoya dokunmamış biri olarak büyük heves etmiştim. 3-4 ay düzenli çalıştım (youtube). kendi kendime birşeyelr öğrendim. sonra uzun süre hiç çalmadım. belki 1 sene sonra tekrar oturdum 1-2 hafta çaldım bıraktım. aldığım sene içinde bu şekilde 1-2 haftalı
3 sene önce e-keyboard aldım. hayatında hiç piyanoya dokunmamış biri olarak büyük heves etmiştim. 3-4 ay düzenli çalıştım (youtube). kendi kendime birşeyelr öğrendim. sonra uzun süre hiç çalmadım. belki 1 sene sonra tekrar oturdum 1-2 hafta çaldım bıraktım. aldığım sene içinde bu şekilde 1-2 haftalık aralarla çaldım hep. fakat en son piyanoya herhalde 1.5 sene önce falan dokundum. bayadır sadece toz toplamakla meşgul. ilerde tekrar çalasım gelir mi bilmiyorum ama evde büyük yer kaplıyoır. satmalı mıyım, pişman olur muyum satarsam ilerde?
0
yemektehamsivar
(25.05.23)
ticari bir araç olarak görüyorsan ilerde değerlenir diye düşünüyorsan satma. yok yer kaplıyor zaten çalmıyorum diyorsan hemen sat.
0
koela
(25.05.23)
ben arkadasima verdim yer kapladigi icin rahatsizdim. geri alacagimi sanmiyorum :d satabilirsin.
0
ala09
(25.05.23)
Hem kullanmıyorsun hem de her kaplamasından şikayetçisin. Bu durumda satmak daha mantıklı geldi bana.
0
yazdonumu
(25.05.23)
ben talibim :) sat gitsin.
0
allahinadiylaoku
(25.05.23)
Bence de satın
0
ats
(25.05.23)
(5)

Robot süpürge ...

primetime
Dostlar merhaba, bir robot süpürge ihtiyacı belirdi. Şöyle güzel haritalayan, güzel temizleyen, çekiş gücü falan iyi olan, moblu önereceğiniz f/p oranı iyi olan, şunu kaçırma al diyebileceğiniz robot süpürge önerilerinize açığım. Teşekkürler
Dostlar merhaba, bir robot süpürge ihtiyacı belirdi. Şöyle güzel haritalayan, güzel temizleyen, çekiş gücü falan iyi olan, moblu önereceğiniz f/p oranı iyi olan, şunu kaçırma al diyebileceğiniz robot süpürge önerilerinize açığım. Teşekkürler
0
primetime
(25.05.23)
F/p demişsin ama dyson da robot süpürge çıkarmış. Bence ona da bir bakıp değerlendirmek lazım(tr de satışı başladı mı bilmiyorum. Sosyal medyada gördüm ben robot süpürge çıkardıklarını)
0
yazdonumu
(25.05.23)
roborock q7 max, motor gücü diğerlerine oranla yüksek, moplu ama mopuyla ünlü değil.

roborock s7 sonic mopping, motor gücü daha düşük ama mop teknolojisi daha iyi.
0
alaimisema
(25.05.23)
hiçbirinin diğerine göre muazzam üstünlüğü yok.

3 yıldır viaomi v2 pro kullanıyoruz. memnunuz hiç sıkıntı çıkarmadı.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(25.05.23)
ben de wiami diye bi marka kullanıyorum paramın yettiklerinden kovalı diye onu almıştım o zaman. ben de gayet memnunum. bütçeniz kadar kafanıza yatan bişey alın geçin. ucu yok çünkü. bunlar basit aletler. ilk süpürgede herhangi bi tanesi hayatınıza %80 etki eder, diğer o çok övülen özellikler bence max %20 daha etki eder ki o kadar da edemez çünkü her yere girebilen bi alet değil. günün sonunda kısıtları belli. ama çoğu %80 tatmin eder.
0
vaveylababa
(25.05.23)
Robot süpürgesinin mobunu kullanan var mı bilmiyorum. Sanki yapmışlar da olmamış gibi. Bende de Xiaomi var. Memnunum.
0
Mirket
(25.05.23)
(7)

Mühendisliği bırakıp PT (personal trainer) olmak

pantepember
PT olarak iş bulmak zor mu?Tam zamanlı bir işe hangi koşullarda yeğlenebilir?Deneyimi olan paylaşırsa sevinirim.
PT olarak iş bulmak zor mu?
Tam zamanlı bir işe hangi koşullarda yeğlenebilir?
Deneyimi olan paylaşırsa sevinirim.
0
pantepember
(25.05.23)
klasik umut sarıkaya tipi mühendis isen zorlayabilir sanki. neticede bu iş insan odaklı olduğundan öyle asker gibi yat kalk yaparsan müşteriler kaçabilir.
0
alperz
(25.05.23)
pandemiden sonra riskli bulduğum iş. herhangi bir salgın hastalıkta direkt işsiz kalırsın mesela. pandemide gittiğim spor salonundaki herkes çıkarılmak zorunda kalmıştı pt'lerden. ama ben bunu online da yapacağım diyorsan başka insanların başarısına bağlı kalıyorsun. yani sen ne kadar iyi bir pt olsan da öğrencin bunlara uymazsa ihale sana kalıyor, sen başarısız oluyosun. mühendisliği bırakma devam et. ne mühendisisin bilmiyorum ama mühendisliğine yarayacak yeni yetenekler eklemeye devam et.

şimdi eski sorularına baktım yazılım mühendisiymişsin. hocam afedersin ama aklını mı kaçırdın? 17 senelik tecrüben var ne güzel, seniorsun belli ki. 17 sene çok sıkıldıysan, kendi işini bu alanda kur derim uzaktan bakınca.
0
false pretension
(25.05.23)
pandemide bence acayip kazandılar, eve kapanan herkes video dersleri alıyordu. mühendislik hangisi, makinaysa olmaz.
0
abi bi dizi buldum on numara
(25.05.23)
neden bi yandan mühendislik yaparken ek iş olarak başlamıyorsun(eğer yapmıyorsan tabi)?
tam zamanlı olarak da bakarsın, bir süre sonra ekstra vaktin sınırlı ve artık vakit darlığı sebebiyle müşteri alamıyor olursun, ve PT olarak mühendislik işinden daha fazla kazanç sağlayacak olursun o noktada e artık bunu full time olarak yapabilirim dersin. önce kendini dene bence.
bir de önemli bir soru bence; mevcuttaki işyerindeki işini mi sevmiyorsun yoksa mesleğini mi sevmiyorsun? bazen bu ikisi birbirine karışıyor maalesef.
0
sirkelimon
(25.05.23)
O iş olmaz. Bi sertifika programına girip bireysel olarak bu işi yapacaksan iyi bir network lazım müşteri bulmak için, bu saatten sonra onu oluşturamazsın. Macfit gibi bir yerde çalışmak istiyorsan Macfit'in kendi programına dahil olursun sonra Macfit seni işe alır junior pt gibi çalışırsın orada, yani sana maaş vermez, sen özel ders verip oradan gelen parayla Macfit'e bir de kira ödemek zorunda kalırsın. Sistem düşündüğün gibi çalışmıyor yani 3 gün sonra "ben ne yaptım lan" diyerek kafanı sağa sola vurursun.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(25.05.23)
Heyecan arıyorsunuz bence.
0
sevilen progressive türkücü
(25.05.23)
Kaleci ve Türkucu +1
Hayatımda düzgün para kazanan pt bırak Türkiye Avrupa'da bile çok az denk geldim.
Hobi gibi yan iş gibi olsa neyse.
0
logisticsmanager
(25.05.23)
(3)

hakaret davası

1195
merhaba, hakaret ve iftira (başkalarına olmamış şeyler hakkında yalan söyleyip bir anlamda linç ettirmeye çalışmak) davası iki kişinin de tc vatandaşı olması ama bu meselenin tamamının başka bir ülkede gerçekleşmesi halinde nasıl bir süreç işletilebilir?
merhaba, hakaret ve iftira (başkalarına olmamış şeyler hakkında yalan söyleyip bir anlamda linç ettirmeye çalışmak) davası iki kişinin de tc vatandaşı olması ama bu meselenin tamamının başka bir ülkede gerçekleşmesi halinde nasıl bir süreç işletilebilir?
0
1195
(25.05.23)
İki kişi de yurtdışındaysa nasıl olur bilmiyorum da Türkiye'de şikayet ettiğini yıllar sonra buluyorlar.
0
Kahvedesu
(25.05.23)
Yok bahsettiğim kişi anonim falan değil, tanıdığım birisi, ne yazık ki
0
🌸1195
(25.05.23)
Suç hangi ülke sinirlarinda islendiyse yargilamasi da oraya aittir.
0
Yourcousinmarvinberry
(25.05.23)
(9)

Paşabahçe mi mudo mu

yalniz kizkulesi
Bardak tabak almak için hangisi tercihiniz
Bardak tabak almak için hangisi tercihiniz
0
yalniz kizkulesi
(25.05.23)
cam icin tabikiside pasabahce.
porselen icin porland.
0
buenosdias
(25.05.23)
Pasabahce
0
balpolen
(25.05.23)
pasabahce
0
65 derece
(25.05.23)
mudo bir üretici değil. sattıkları ürünlerin nerdeyse hepsi çin malıdır. tabi ki paşabahçe
0
mr.goodcat
(25.05.23)
Paşabahçe +1

Mudodan geçen hafta kahve kupası aldım.Daha ilk kullanımda iç kısmı sarardı,yıkamayla da çıkmadı.
0
arenas
(25.05.23)
paşabahçe. seneler öncesinden aldığım bardaklar fincanlar hala müthiş durumda.

mr.goodcat+1 ayrıca, mudo üretici değil.
0
nimberjack
(25.05.23)
Neden sadece ikisi? Madam CoCo var, English Home var, IKEA var...
Sadece ikisi durumu varsa Paşabahçe, ama çok arttı fiyatları yahu...
0
SiyamkedisiZorro
(25.05.23)
paşabahçe, ömürlük kullanırsınız
diğerleri pazar malı gibi geliyor bana
0
eja
(25.05.23)
Hem tasarım hem kalite olarak kıyaslarsak tabi ki paşabahçe
0
yazdonumu
(25.05.23)
(4)

seçmen bilgi kağıdı sorunu

problemlerimvar
Merhaba,Annem ve kardeşimin seçmen bilgi kağıtlarında kapı no ve daire no kısımları boş. Neden boş olduğu konusunda hiçbir fikrimiz yok. 14 Mayıs'ta hasta - refakatçı durumunda oldukları için oy kullananamamışlardı. Dolayısıyla yeni fark ettik. Bu bir sorun mudur ve en önemlisi oy kullanma sürecini
Merhaba,

Annem ve kardeşimin seçmen bilgi kağıtlarında kapı no ve daire no kısımları boş. Neden boş olduğu konusunda hiçbir fikrimiz yok. 14 Mayıs'ta hasta - refakatçı durumunda oldukları için oy kullananamamışlardı. Dolayısıyla yeni fark ettik.

Bu bir sorun mudur ve en önemlisi oy kullanma sürecini olumsuz etkiler mi?

Baya Google'ladım ancak net bir bilgiye ulaşamadım.
0
problemlerimvar
(25.05.23)
Secmen kagidin varsa oy kullanma sorunun yoktur.sandık numarası gözükmesi yeterli.
0
duptıs
(25.05.23)
Sandık numarası, sıra numarası var. Sadece kapı ve daire no yok. Bende olup onlarda olmadığı için (bu arada adreslerimiz farklı) endişelenmiştim.

Sanırım seçmen kağıdını hiç karıştırmadan direkt kimlikle oy vermeye gitseler daha iyi olacak.

Yanıtlarınız için de çok teşekkür ederim. İçim rahatladı.

Bir oy bir oydur =)
0
🌸problemlerimvar
(25.05.23)
kağıtta o alanların dolu ya da boş olmasının veya kağıdı götürüp götürmemelerinin bir önemi yok. kağıt elinize hiç ulaşmamış bile olabilirdi. sandık listesinde adı olan oyunu kullanır olmayan kullanamaz. oy kullanmak için de sadece kimlik yeterli zaten.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(25.05.23)
seçmen kağıdının tek esprisi görevliler için sandıkta sıra noyu bulmayı kolaylaştırması. seçmen kağıdı olmasa bile oy kullanabilirsiniz. ya önceden e-devletten sıra numaranızı öğrenin ya da oy vermeye gittiğinizde sınıf kapısındaki listeden bakın. kimliğinizi verirken sıra no xxxx diye belirtirsiniz.
0
inheritance
(25.05.23)
(2)

kayak araç kiralarma

duyurukullanıcısı
buradan bakıyorum ama direk kendi sitesinde ödeme ekranı çıkarıyor garenta'ya hertz'e falan gitmedenbir sorun çıkar mı bu siteden?
buradan bakıyorum ama direk kendi sitesinde ödeme ekranı çıkarıyor garenta'ya hertz'e falan gitmeden

bir sorun çıkar mı bu siteden?
0
duyurukullanıcısı
(25.05.23)
yolcu360
enterprise
garenta
budget
avis
vb. sitelerden şaşma.

teyit için de firmayı arayıp sorabilirsin. böyle bi site var diye
0
jelly bear
(25.05.23)
kayak.com sağlamdır, booking.com 'un sitesi.

kayak, booking, rentalcars hepsi aynı grubun.
0
Northern Mariner
(25.05.23)
(3)

Istanbul Lavas yapan firin

balpolen
Markette satilanlar plastikten hallice malesef. Lavas, tirnak pide falan yapan firin yok mu Istanbul'da? Bi de buna lahmacun ici versek bize lahmacun yapsa mukemmel olur mesela
Markette satilanlar plastikten hallice malesef. Lavas, tirnak pide falan yapan firin yok mu Istanbul'da?
Bi de buna lahmacun ici versek bize lahmacun yapsa mukemmel olur mesela
0
balpolen
(25.05.23)
fırın oalrak değil de, lavaş üretimi yapan yerler türedi son yıllarda. Bizzat ben bana yakın iki tane biliyorum mesela.

Haritalardan çevrenize bir baksanız, aratsanız?
0
John Bloor
(25.05.23)
Bolca var bunlardan ama sen denk gelmiyorsan bulunduğun semtin olayı değildir.halkalı,kanarya,ikitelli de bildiğim 4-5 yer var.kalabalık olacağımız zamanlarda,bazen arkadaşlara,personele falan iç hazırlayıp 100+ evci lahmacun yaptırıyorum.uyarsa konum atarım sana.
0
duptıs
(25.05.23)
bostanci carsida simitci var. tandir ekmegi de yapiyor
0
65 derece
(25.05.23)
(2)

Kira tespit davası

qranta
Selamlar7. yılını dolduran kiracı İstanbul'da 1600 tl olan kirayı ortalama seviyelere çıkarmaya yanaşmayınca yasal hak olarak kira tespit davası açtık, 7000 tl talep gösterdik dilekçede. Uyap'ta dava dosyalarına bakınca civar sokaklarda iski'den ve gelir dairesinden emsal sözleşme talep etmişler. Fa
Selamlar

7. yılını dolduran kiracı İstanbul'da 1600 tl olan kirayı ortalama seviyelere çıkarmaya yanaşmayınca yasal hak olarak kira tespit davası açtık, 7000 tl talep gösterdik dilekçede. Uyap'ta dava dosyalarına bakınca civar sokaklarda iski'den ve gelir dairesinden emsal sözleşme talep etmişler. Fakat sözleşmelere baktım 2000-2700 arası iskiden iletilen sözleşmeler. Bir tane 5000 tl lik sözleşme var. Hepsi de şubat mart 2023 arasında imzalanmış sözleşmeler.

Şimdi bu dosyalara göre emsal belirlenirse bizim dava yalan olur. Biz de emsal sözleşme ekleyebiliyoruz. Şimdilik düşündüğümüz bir emlakçıya gidip son zamanlarda yapılmış kira sözleşmeleri istemek, verirse o da.

Başka yapılabilecek bir şey hakkında fikri olan var mı?
Avukata versek bize faydası olur mu?
Any tecrübe?
0
qranta
(25.05.23)
eve çökmüşler. 3 sene sonra tahliye davası açarsınız.
0
Erestor
(25.05.23)
keşke bir avukat ile ilerleseydiniz. özellikle kira hukuku alanında çalışan avukatlar ile daha iyi bir sonuç alınabilirdi.
hakim değerlendirme yaparken, üretici fiyat endeksindeki artış oranını, kiralananın durumu, kiralananın değerini ve emsal kira bedellerini esas alır. bilirkişi gerekirse keşif yapar ve ev çevresini gezerek bir değerlendirmede bulunur.

mahkeme yalnızca iski ve gelir dairesinden gelenlere göre değerlendirme yapamaz.

dava dilekçesinde neler yazdınız bilmiyorum ama bilirkişi talep etmediyseniz, zor gözüküyor.
0
lavinia
(25.05.23)
(3)

Schengen Vize Ücreti (Yunanistan)

burka
SelamlarTeyit etmek amaçlı soruyorum Schengen vize ücretine zam mı gelecek? Mevcut fiyatı 80Euro olarak görünen vizeye acenta hizmeti de dahil 175Euro talep etmişler. Başvuruyu yapan kişi ben olmadığım için detayları bilmiyorum ama bazı opsiyonel hizmetleri başvuruya dahil ederek fiyatları şişirdikl
Selamlar

Teyit etmek amaçlı soruyorum Schengen vize ücretine zam mı gelecek? Mevcut fiyatı 80Euro olarak görünen vizeye acenta hizmeti de dahil 175Euro talep etmişler. Başvuruyu yapan kişi ben olmadığım için detayları bilmiyorum ama bazı opsiyonel hizmetleri başvuruya dahil ederek fiyatları şişirdiklerini düşünüyorum. Bilginiz var mı?

Örneğin ben bundan tam 2 ay önceki İspanya Schengen vize başvuruma 85$ vize + 17$ acenta hizmet bedeli ödemiştim. Aradaki fark bana yüksek geldi.
0
burka
(25.05.23)
Acentenin verdiği hizmete göre değişir ama normali 50 euro civarında.benim çalıştığım acente 100 euro alıyor ama hiç bir şeyle sen uğraşmıyorsun,randevunu en kısa zamana alıp,düzgün evrakla gidiyorsun yanında birisi sana eşlik ediyor filan.kısaca o oarayı ödeyen neden olduğunu biliyordur,normal ücret.
0
duptıs
(25.05.23)
Aradaki ücret çok fazla. Bu acentelerin yaptığı tek şey size randevu ayarlamak ve belgelerinizi gitmeden kontrol etmek. Bunun için o fiyat verilmez yazık.

Hiç bir şey yapmıyorsun denmiş ama yine maaş bordronu, gelir belgelerini, e devletten alınacak belgeleri, fotoğrafı vs sen çektireceksin. E geriye ne kalıyor ki zaten ? 2-3 belge doğru mu diye kontrol edecek randevu alacak diye kimseye 100€ bayılmam.

Bugüne kadar 9-10 vize aldım farklı ülkelerden hiç birinde acente kullanmadım, kullanmam da.
0
Mcfly
(25.05.23)
Tekrar merhaba

Anladığım kadarıyla olay şundan ibaret; ailem randevu için tarih bakıyor (hatta bizzat ben ilgilendim bu işlerle) ve görüyoruz ki Temmuz ayına kadar açıp rezervasyon yok. Bu işlemi de "Kosmos Vize" üzerinden yapıyoruz. Sanırım Yunanistan Schengen vizesi için yetkili acenta bu şirket. Her kim başvuru yapacak olsa Kosmos aracılığı ile hareket etmeli. Onlar da ek ücret olmadığı takdirde 80Euro vize + 20Euro hizmet ücreti alıyor.

Harici acentalar da belki evrak işlerinde yardımcı olmak dışında (ki aslında onları da kişinin bizzat kendisi hazırlıyor, kimse başkası yerine bunları toplayamaz) bir de randevu alıp buna "hizmet" diyorlar. Onlar da gene Kosmos'a gidiyor çünkü benim gördüğüm başka bir kurum yok. Belki bağlantıları varsa erken vize tarihi ayarlama imkanları olabilir ki ben bundan da şüpheliyim. Bana kalırsa ya sürekli tarihlere bakarak iptal edilmiş rezervasyonları kontrol ediyor ve sizin adınıza alıyorlar ya da içeriden bilgi alma imkanları var ve sizin rezervasyonları öne çekme imkanları bulunuyor. Çünkü aileme "Bizim acenta olarak kontenjanımız var" demişler. Burası "Türkiye" olduğundan herşey mümkün elbette.

Sonuç olarak benim gördüğüm yapılan tek işlem vizeyi öne çekmekten ibaret. Karşılığında ödenen ücret de 75Euro olarak görünüyor. Resmen havadan para.
0
🌸burka
(25.05.23)
(2)

Kervan mağazasından yağlı boya tablo alan var mı?

the sound and the fury
Kervan mağazasından geleneksel motifli yağlıboya tablo almak istiyorum şu an hiç tablo kalmamış ellerinde, hiç satın alan var mı ya da evinde yağlıboya tablo portre olan?
Kervan mağazasından geleneksel motifli yağlıboya tablo almak istiyorum şu an hiç tablo kalmamış ellerinde, hiç satın alan var mı ya da evinde yağlıboya tablo portre olan?
0
the sound and the fury
(25.05.23)
Benim evde,ofiste bayağı bir tablo var ama hiçbirini gidip bir mağazadan almadım.sergilerden,seyahatlerden,desteklemek istediğim öğrencilerden alıyorum tabloları.
0
duptıs
(25.05.23)
Kendi evimize ve bir arkadaşımıza hediye sanatyapiyo.com'dan akrilik tablolar aldım ben 2-3 ay önce. Yağlıboya eserler de var, bir bakabilirsiniz.

Ek olarak @duptıs+1 özellikle seyahatlerde bütçeme uygun orijinal resim, el yapımı seramik vs bulabilirsem alıyorum, evimde gördükçe mutlu ediyorlar.
0
kobuzchu kiz
(25.05.23)

Su bazlı vernik ilke yağlıboya verniklenir mi?

the sound and the fury
Geçen Artdeco su bazlı vernik aldım yağlıboya yapmıştım vernik yapacaktım ama bir arkadaşım o akrilik için dedi normal vernik varmış winsor marka falan acaba ondan mı almak gerek kaç ay boyunca tablo beklemeli vernik atmak için.
Geçen Artdeco su bazlı vernik aldım yağlıboya yapmıştım vernik yapacaktım ama bir arkadaşım o akrilik için dedi normal vernik varmış winsor marka falan acaba ondan mı almak gerek kaç ay boyunca tablo beklemeli vernik atmak için.
0
the sound and the fury
(25.05.23)
(2)

bu kriterlere en çok uyan amerikan eyaleti, şehri hangisi?

buenosdias
yalan yok amerikan hayranıyım. binlerce film, müzik, dizi tüketmişimdir. bu yıl gitmeyi çok istiyorum. country music, blues yapan zenciler, viski, pub’da çalan amatör rock grupları, demlikle ile kahve servis eden kadınlar, kovboylar, çiftçiler, heavy metalciler, tren kompartımanı gibi tasarlanmış ma
yalan yok amerikan hayranıyım. binlerce film, müzik, dizi tüketmişimdir. bu yıl gitmeyi çok istiyorum.

country music, blues yapan zenciler, viski, pub’da çalan amatör rock grupları, demlikle ile kahve servis eden kadınlar, kovboylar, çiftçiler, heavy metalciler, tren kompartımanı gibi tasarlanmış masa koltuk düzeni, motorcular, deri giyen gayler, revü yapan kızlar, bilardo oynayan magandalar, aklıma kazınan ve çok görmek istediğim şeyler.

bu kriterlere en çok uyan yer neresi acaba?
0
buenosdias
(25.05.23)
Nashville, Tennessee
Austin, Teksas
0
kandaz3
(25.05.23)
Amatör Rock filan Seattle
Blues için New Orleans
Damardan Folk için Nashville
Latin için Miami
Revü için Las Vegas veya NYC
Kovboy için Phoenix AZ
Meksikan için California

Koskoca kıta :)
0
alfired
(25.05.23)
(4)

cep telefonu harcı ödeme

alt4y
cep telefon numarası kimin adına kayıtlıysa farkeder mi?yani hattı taktığım kişinin mi ödeme yapması lazım yoksa bizzat telefona ait imei ödeyelim de nasıl ödersek ödeyelim mi?
cep telefon numarası kimin adına kayıtlıysa farkeder mi?
yani hattı taktığım kişinin mi ödeme yapması lazım yoksa bizzat telefona ait imei ödeyelim de nasıl ödersek ödeyelim mi?
0
alt4y
(25.05.23)
pasaport harcı diyorsan herkes ödeyebilir.
0
jelly bear
(25.05.23)
ödemeyi kimin yaptığının bir önemi yok ama kimin pasaportuna kaydedilecekse o kişinin tc numarası ile yapılmalı. telefon da sadece pasaport sahibinin adına olan hatlar ile kullanılabilir.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(25.05.23)
hat babama ait. yıllardır öyle kalmış. şimdi onun imei kayıt hakkı olmalı ve onun üzerinden mi yapmalıyım?
0
🌸alt4y
(25.05.23)
Yurtdisindan baban donmus olmali

Hat babanin uzerine kayitli olmali

Harc odenirken babanin tc kimlik nosu yazilmali

Imei kaydederken babanin edevleti uzerinden yapilmali

Telefona sadece babanin uzerine olan hatlar takilabilir

Bu 5 kosul saglaniyor olmali.
0
mr.goodcat
(25.05.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.