Giriş
(2)

çinde kankisi olan var mı ?

cptxxx
yardım rica edecektim bir konuda.konu şu, bir motosiklet applikasyonu var, çince, çinde kullanılıyor, ilgili motor trye geldi aldım ama "screen mirror" fonksiyonu bu applikasyonla kullanılıyor. ama app kayıt için illa 86lı yani çin telefonu istiyor. bir kod gondeilecek bu çindeki arkadasa o kodu da
yardım rica edecektim bir konuda.

konu şu, bir motosiklet applikasyonu var, çince, çinde kullanılıyor, ilgili motor trye geldi aldım ama "screen mirror" fonksiyonu bu applikasyonla kullanılıyor. ama app kayıt için illa 86lı yani çin telefonu istiyor. bir kod gondeilecek bu çindeki arkadasa o kodu da hemen benim app a girmem lazım.

varmı yardımcı olabilecek.

çin chat sitelerine dahi üye oldum, 10larca çinliye rica ettim, ya dolandırıcı sanıp küfrettiler, ya para istediler, ya engellediler. çince küfür yedim lan :)
0
cptxxx
(28.05.23)
Belki imkansız ama sahte email servisleri gibi kısa süreliğine sahte/sanal mobil hat servisi veren siteleri varsa araştırın.

Bir de akla gelen Türkiye'de çalışan Çinli işçilerle iletişim kurmayı deneyin. Bir kaç yuan da elden verirseniz..
0
diyecevaplandı
(29.05.23)
tesekkurler denedim gecici sms telefonlarını, sadece belli sitelerden sms gösteriyor, face tw gibi. çinli işçi mantıklı da buralarda hiç gormüyorum, denk gelmiyor.
0
🌸cptxxx
(29.05.23)
(2)

ziraat bankasından döviz çekmek

ladygreen
bir tanıdığımın ziraat bankasında çok büyük olmayan bir miktar euro'su varmış. şubeye başvurup döviz olarak çekmek istediğinde bankanın kestiği komisyonun özel bir adı var mı? veya bunun belli bir yüzdesi varsa kaçtır?teşekkürler şimdiden.
bir tanıdığımın ziraat bankasında çok büyük olmayan bir miktar euro'su varmış. şubeye başvurup döviz olarak çekmek istediğinde bankanın kestiği komisyonun özel bir adı var mı? veya bunun belli bir yüzdesi varsa kaçtır?


teşekkürler şimdiden.
0
ladygreen
(28.05.23)
Öyle bir komisyon mu varmış?
Başka 3 bankadan çektim. Yoktu öyle bir şey. Emin misiniz olduğuna?
0
Mirket
(28.05.23)
Komisyon degil de yuklu miktar cekimlerde grup masrafi oluyor bazen, subeyle sık calismiyorsan onu isteyebiliyorlar. (Dovizi ertesi gun getirmenin maliyeti)
0
brkylmz
(28.05.23)
(4)

askerliği jandarma olarak yapmak

kibritsuyu
arkadaşlar ben askerliğimi 2005 yılında jandarma olarak yaptım. ilçe jandarma karakolunda idik. evet başımızda astsubay veya uzman, bir rütbeli olurdu ama gözaltına alınanları sağlık kontrolüne de götürdük, cezaevine de götürdük, cezaevindeki mahkumu cezaevinden alıp mahkemeye de götürdük, şehirlera
arkadaşlar ben askerliğimi 2005 yılında jandarma olarak yaptım. ilçe jandarma karakolunda idik. evet başımızda astsubay veya uzman, bir rütbeli olurdu ama gözaltına alınanları sağlık kontrolüne de götürdük, cezaevine de götürdük, cezaevindeki mahkumu cezaevinden alıp mahkemeye de götürdük, şehirlerarası nakile de götürdük. yol kontrol devriyesine de çıktık. yani bir rütbeli ve 2-3 tane askerliğini yapmakta olan kısa veya uzun dönem askerle birlikte görev yaptık.

şimdi adliye'e gittiğimde bakıyorum, mahkum getirenler hep rütbeli, astsubay, uzman vs. hastaneye gidiyorum, acilde mahkum getirenler rütbeli. hiç jandarma er, jandarma çavuş falan görmüyorum, yok.

bunlar kışladan karakoldan falan hiç çıkmıyor mu, yoksa artık jandarma olarak askerlik mi yapılmıyor?
0
kibritsuyu
(28.05.23)
kardesim 2020'de rize cezaevinde jandarma er olarak yapti, sadece kapi ve kule nobeti tutuyorlardi. cok sayida uzman alimi oldu ama darbeden sonra.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(28.05.23)
er yine var görüyorum ama baya azaldı. sözleşmeli uzman, astsubayların sayısı çok arttı
0
paintov
(28.05.23)
2019'da yaptım askerliğimi. Jandarma vardı. Devam ediyor.
0
dissendium
(28.05.23)
2010-2011de jandarma yaptım. Köy karakolundaydık, yol devriyesi dışında çıkmadık.
0
inheritance
(29.05.23)

yunanistan vize başvuru aracısı tavsiyesi

cokponcik
kosmos'da hiçbir şekilde randevu bulamıyoruz istanbul için. tavsiye edebileceğiniz bir aracı kuruluş var mıdır?
kosmos'da hiçbir şekilde randevu bulamıyoruz istanbul için. tavsiye edebileceğiniz bir aracı kuruluş var mıdır?
0
cokponcik
(28.05.23)
(4)

Anadolu Ajansı, Anka, YSK

fadetoreality
Anadolu ve Anka %60-70'lerdeyken YSK başkanı %25 filan açıldı dedi.Bu fark nereden kaynaklanıyor? Ajanslar bilgileri nereden alıyor?
Anadolu ve Anka %60-70'lerdeyken YSK başkanı %25 filan açıldı dedi.

Bu fark nereden kaynaklanıyor? Ajanslar bilgileri nereden alıyor?
0
fadetoreality
(28.05.23)
Fark mensubiyetle ilgili daha çok. Psikolojik üstünlük meselesi.
ama sonunda hepsi aynı seviyeye gelecektir.
0
diyecevaplandı
(28.05.23)
ajanslar sayım bitince hazırlanan tutanağın resmine anında ulaşıyor. fakat sandık görevlileri çuvalı kapatıp polis eşliğinde seçim merkezine götürülüp, orada sıraya girip tutanağı teslim ettikten sonra sonucun sisteme girilmesi derken saatler geçiyor.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(28.05.23)
15 senedir tvde secim sonuc yazilimi yazarim#
her secim usenmem, ilce ilce AA dan gelen sonucla YSK karsilastirim
farkli ciktigi hic olmadi

AA sadece moral bozmak/vermek icin isine gelen sandiktan, ilceden baslar
ama sonunca hepsi ayni veriye gelir

AA mesela istanbula umraniyeden baslar
cihan vardi eskiden, besiktastan baslardi

e ikisine gore de farkli parti lider oluyordu
ama secim sonu, hepsi ayni tutanaklari giriyor sisteme, gun sonu ayni yere geliyor sonuc
0
Corc
(28.05.23)
ysk'nın daha yavaş olmasının tek sebebi ıslak imzalı sandık mazbatalarının sandık bitiminde ilçe seçim kuruluna teslim edildikten sonra sisteme girmesi.

anadolu ajansı ve anka ise sandık mazbatası yani resmi sonuç belgesinin henüz sandık başında yazılmadan ve ysk'ya ulaştırılmadan evvel sandık kurulundaki görevlilerin ve müşahitlerin tuttuğu çeteleler baz alınarak hızlıca sonucu ulaşması. tabi çetelerler tüm siyasi partilerin tarafları tarafından tutulur ve bir uyuşmazlık/tutarsızlık yoksa kaydedilir siyasi partilerin kendi sistemlerine.

akabinde peyderpey bu çeteleler ıslak imzalı mazbatalar ile karşılaştırılıyor ve bu sebeple ysk süreci daha geç sonuçlanıyor
tek fark bu.


yıllardır sandıkta görev yaparım ve bunu bilmeyip hala psikojik üstünlük/moral bozmak diyenlere gerçekten anlam veremiyorum. bu hiç normal değil arkadaşlar.
0
ezkaza
(29.05.23)
(6)

eskişehir'de sol yöneliminin tarihi nedir

WithWorth
iç anadoluda blok'tan kopuk olarak chp'ye oy veren bir tunceli bir de eskişehir var.tunceli'nin demografik yapısı ve tarihi biliniyor.eskişehir'i çevresindeki illerden ayıran fark ne?bu fark tarihsel olarak nasıl oluşmuş olabilir ?=====Şimdiye kadar yazılan 4 argüman:- Eskişehir'deki göçmen sayısın
iç anadoluda blok'tan kopuk olarak chp'ye oy veren bir tunceli bir de eskişehir var.
tunceli'nin demografik yapısı ve tarihi biliniyor.

eskişehir'i çevresindeki illerden ayıran fark ne?
bu fark tarihsel olarak nasıl oluşmuş olabilir ?

=====
Şimdiye kadar yazılan 4 argüman:
- Eskişehir'deki göçmen sayısının fazlalığı
- Eskişehir'deki alevi sayısının fazlalığı
- Yılmaz Büyükerşen faktörü
- Genç öğrenci nüfusunun oy'a etkisi
0
WithWorth
(28.05.23)
Farklı milletlerden çok mezhep farkı demek daha açık ve net bir tanım olacaktır.
Türkiye'de bir gerçektir ki bir çok farklı fraksiyonları da olsa sol için (ateist, deistlikte dahil) aleviliğe ayrı bir yakınlık vardır.
0
diyecevaplandı
(28.05.23)
Üniversitesi ile Yılmaz Büyükerşen faktörü etkendir.

Sayılan göçmenlerin hepsi Bursa'da da var.
0
Mirket
(28.05.23)
Demiryolu ve sanayi. Eskisehir tam bir cumhuriyet sehri.
0
kuehles blondes
(28.05.23)
Eskişehir'de tiyatro ve opera biletleri satışa çıkar çıkmaz biter. halkı eğitimli, duyarlı ve sanata ilgili.
0
teoberk
(28.05.23)
Eskişehir'de Alevi sayısının fazla olduğunu ilk defa sizden duydum. Bu bilgi sanırım doğru değil. Orta Anadolu'daki diğer şehirlerden farklı bir Alevi oranına sahip olduğunu sanmıyorum.

Aslında Eskişehir'de sol yönelimin olduğu bilgisi de doğru değil. Genel seçimlerde her zaman AKP birinci parti olarak çıkardı. Ekonomik krizi derinden hisseden büyükşehirlerden biri olması sebebiyle AKP'nin oylarında azalma meydana geliyor. Hatta tepki sadece AKP ile sınırlı kalmadı; Eskişehir halkı, MHP'ye verdiği milletvekilliğini de alıp son seçimlerde İYİ Parti'ye verdi.
0
istististist
(29.05.23)
eğitim kalitesi de diğer şehirlere göre oldukça yüksek benim gördüğüm kadarıyla.
Yani tabiki büyükşehir imkanları yok ama büyükerşenden de önce zamanın iyi ünv lerine çok öğrenci gönderirdi. fen lisesinin yanında anadolu liseleri de oldukça köklü ve iyi eğitim veren kurumlardı zamanında.
ek olarak da göçmen sayısı da fazla. yine gördüğüm kadarıyla diğer şehirlerde de göçmen var denmiş, evet doğru ama, burada herkes birbiriyle iç içe. annemler gün yaparlardı, bir gün arnavut böreği yerdin, bir gün tatar. kültürler çok iç içe birbiriyle.
0
sirkelimon
(29.05.23)
(8)

30.000 tl ile ne alınır

yakutistan
kredi kartımda 30.000 tl limit var. normalde nakit avans çekip altın alacaktım ama bankalar kesinlikle nakit avans vermiyor. ben şimdi 30.000 tl lik birşey alıp taksitler halinde ödemek istiyorum. nasıl olsa herşey pahalanacak. ne alsam acaba bilmiyorum. herhangi bir tavsiyesi olan ?alıp ilerde sata
kredi kartımda 30.000 tl limit var. normalde nakit avans çekip altın alacaktım ama bankalar kesinlikle nakit avans vermiyor.
ben şimdi 30.000 tl lik birşey alıp taksitler halinde ödemek istiyorum. nasıl olsa herşey pahalanacak. ne alsam acaba bilmiyorum. herhangi bir tavsiyesi olan ?

alıp ilerde satacağım veya kullanacağı herhangi bir şey olabilir
not: erkeğim. kadın bakım ürünleri alamam
0
yakutistan
(28.05.23)
laptop
0
Corc
(28.05.23)
@corc teşekkür ederim. ancak daha 2 ay önce yeni laptop aldım yine kredi kartıyla.
çok memnunum hatta.
bilgisayar alamam yani
0
🌸yakutistan
(28.05.23)
@anlatamıyorum teşekkürler denedim ama benim banka vermiyor.
şuan elektrikli scooter alayım dedim. zamanında 5000 tl pahalı diye almadığım Xiaomi Mi Pro 2 - 18.000 tl olmuş. aman allahım
0
🌸yakutistan
(28.05.23)
Robot süpürge al
0
primetime
(28.05.23)
@thetruenorthstrongandfree 30 binden pahalı maalesef. onu alamam
0
🌸yakutistan
(28.05.23)
tuğrul dan işçiliksiz bilezik al, 3 taksit yapıyor.
0
kandaz3
(28.05.23)
kahve makinası
0
bass solo take one
(28.05.23)
kartla çeken kuyumcular var.
0
ayin yazari
(29.05.23)
(3)

İkramiye bordrosu düşük?

meraklitursucu
Mart ayında ikramiye aldık, bordrodan hepsi geçmemiş yarısı yazıyor e devlette. Herhangi bir üst sınır mi var bilen var mı?
Mart ayında ikramiye aldık, bordrodan hepsi geçmemiş yarısı yazıyor e devlette. Herhangi bir üst sınır mi var bilen var mı?
0
meraklitursucu
(28.05.23)
sgk tavanı var, tavanın üstünü göremezsiniz. normal.
0
benaslinda
(29.05.23)
@benaslinda evet öğrendim, peki bu tavanın üstünde ikramiye aldim ben. Şirkete zarar değil mi bu? Vergiden hepsini düşüremedi.
0
🌸meraklitursucu
(29.05.23)
işverenlik bir durum yok, siz işçi olarak bütün kazancınız üzerinden gelir vergisi verdiniz :D
sgk tavana takılmanız da maaşın isterse 300.000 tl net olsun,SGK emekli aylığını prime esas kazanç tutarı üzerinden bağlar( sizin e-devlette gördüğünüz rakam) bu rakamın üstü emekli aylığı bağlanırken dikkate alınmaz.
0
benaslinda
(30.05.23)
(2)

Oy verdiğim sandıkta gidip 17:00'de sayımı izleyebilirim değil mi?

winston insani
Merhabalar,Gidip izlememde bir sorun yoktu değil mi oy verdiğim sandıkta? Müşahit veya sandık görevlisi değilim, normal vatandaşım.
Merhabalar,

Gidip izlememde bir sorun yoktu değil mi oy verdiğim sandıkta? Müşahit veya sandık görevlisi değilim, normal vatandaşım.
0
winston insani
(28.05.23)
İzyelebilirsiniz tabii.
0
orient blue
(28.05.23)
Bak! Burda @irene ne güzel anlatmış

www.eksiduyuru.com
0
Mirket
(28.05.23)
(1)

Genel kültür arttırıcı MOOC

gnosis
Tarih, felsefe, edebiyat, dil ve kültür gibi konularda katılıp beğendiğiniz, ufuk açan mooclar arıyorum.Şimdiden teşekkürler.
Tarih, felsefe, edebiyat, dil ve kültür gibi konularda katılıp beğendiğiniz, ufuk açan mooclar arıyorum.
Şimdiden teşekkürler.
0
gnosis
(28.05.23)
Sosyal Psikoloji programı bitirdim, çok eğlenceliydi (www.coursera.org)
0
salihdt
(28.05.23)
(1)

HGS ihlalli gecis cezasi odeme?

14
Babamin hesabina bakiye yukledim banka kartiyla ama birikmis ihlallerden cezalari odeyip o hesabi nasil kapatacagiz anlamadim. Yukledigim bakiyeden cezalar ve bakiyesi olmamasina ragmen yaptigi gecisler dusmedi sanirim.
Babamin hesabina bakiye yukledim banka kartiyla ama birikmis ihlallerden cezalari odeyip o hesabi nasil kapatacagiz anlamadim. Yukledigim bakiyeden cezalar ve bakiyesi olmamasina ragmen yaptigi gecisler dusmedi sanirim.
0
14
(28.05.23)
yükleme yaptıktan sonra kendi düşmesi lazım normalde ama webihlaltakip.kgm.gov.tr adresinden sorgulayıp direkt ödeyebilirsiniz. kafanız rahat olur
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(28.05.23)
(1)

İngiltere vs irlanda (yazılım yüksek lisans)

Unde bach canim
Sonrasında orada çalışacak biri için;İrlanda birçok amerikalı firmanın yazılım ofislerine sahip ama konaklama be okul bilinirlikleri düşük. İngilterenin heryeri olmasa bile merkezde iş olanakları az değil fakat yaşam daha pahalı. Ayrıca vatandaşlığı daha avantajlı.
Sonrasında orada çalışacak biri için;
İrlanda birçok amerikalı firmanın yazılım ofislerine sahip ama konaklama be okul bilinirlikleri düşük.
İngilterenin heryeri olmasa bile merkezde iş olanakları az değil fakat yaşam daha pahalı. Ayrıca vatandaşlığı daha avantajlı.
0
Unde bach canim
(28.05.23)
UK ve Irlanda pasaportlari arasinda turistik seyahat anlaminda pek bir fark yok ( www.passportindex.org ).

Ama eger turistik anlamda degil de calismak icin bakiyorsaniz UK vatandasiysaniz Avrupa ulkelerinde calisabilmeniz icin calisma izni almaniz lazim (www.gov.uk), eger Irlanda vatandasiysaniz calisma iznine ihtiyaciniz yok, istediginiz Avrupa ulkesinde calisabilirsiniz. Amerika vb icin ikisi de calisma izni istiyor.

Evet Irlanda'da konaklama en buyuk sorun, ama bu kadar ogrenci/calisan gelebildigine gore bir sekilde hallediliyor.
0
sertac akin
(28.05.23)
(3)

Emekli sistemine güveni olan kaldı mı?

logisticsmanager
Sağolsun mevcut hükümet prim ödeyen ile ödemeyeni aynı yaptı.Bana 3 sene önce biri "abi elden maaş alacağım dese" saçmalama derdim.Şu an devlete bir kuruş para yollamayan her sistem daha mantıklı çünkü yıllarca prim odeyenler şu an aynı duruma düştü. Insanlarin haklari elinden alındı. Ailem ilk emek
Sağolsun mevcut hükümet prim ödeyen ile ödemeyeni aynı yaptı.
Bana 3 sene önce biri "abi elden maaş alacağım dese" saçmalama derdim.
Şu an devlete bir kuruş para yollamayan her sistem daha mantıklı çünkü yıllarca prim odeyenler şu an aynı duruma düştü. Insanlarin haklari elinden alındı. Ailem ilk emekliyken asgarinin iki katı alıyordu, şu an eşitledi her şey. Demek ki Türk devletinde emeklilik sistemi güvensiz. Çünkü biri gelip bütün prim ödemelerini vs kenara atabiliyor.

Evet hadi her şey düzeldi ama bu emekli sistemi bir daha nasıl düzelir? Düzelse kimin güveni kalır?

Amaç Türkiye'yi amerika falan gibi yapip özel sağlık, özel eğitim, özel emeklilik yapmak mi bilemiyorum artık çünkü hepsinin devlet kısmı kötü artık.
0
logisticsmanager
(28.05.23)
Genel olarak emekli maaşı zaten çok iyi şartlarda yaşatacak bir şey değil. Emekliler eskiden de çalışırken aldıkları gayrimenkulün kirasıyla ya da ikramiyeleriyle vb. aldıkları yazlıklarında, büyük şehrin pahalılığından görece uzakta, çok da bir sosyal hayatları, tatile gidecek paraları vb. olmadan yaşıyorlardı. Şimdi enflasyonun tavan yapmasıyla işler herkes için olduğu gibi onlar için de daha kötüye gidiyor. Yani ekonomi iyi olsa da emeklilik sistemine güven olmaz, zira amacı çalışmayan bu insanlara "hayatta kalacak kadar" para ödeyecek bir sistem, Türkiye'de ise ona bile yetmiyor... Geri gidecek bir memleket, kaçacak bir yazlık falan yoksa geçmiş olsun.
0
salihdt
(28.05.23)
@salihdt; olay emekli maaşının yetip yetmemesi değil. O dünyanın her yerinde olan bir soru.
Olay 3x prim ödeyen ile x prim ödeyenin maaşlarının aynı yapılması.
Yani bundan sonra 3x odemenin bir mantığı yok o zaman elden almak daha mantikli çünkü garip bir hükümet gelip verilen primleri yok sayabiliyor. Sorun bu.
0
🌸logisticsmanager
(28.05.23)
Doğru ancak o hesapta şöyle bir sorun var, emeklilik bir yandan da zorunlu bir birikim sistemi; "X yerine 3X ödemeyeyim" diyen insanın elden aldığı tutarı da düzgün bir şekilde yatırıma yönlendirmesi önemli, bu da belli bir finansal okur yazarlık ve disiplin ister. Tabi diğer yandan "Fazladan prim ödemenin bir anlamı kalmadı" konusu bugün için haklı ancak bugün çalışmaya başlayan bir insan 40+ sene sonra emekli olacak, yani o zaman şartların ne olacağını bilmek imkansız. Ancak yine de "Türkiye'deki sosyal güvenlik sistemine aktarılacak parayı dolara çevirip SP500 fonlarından birine yatırayım" fikri bence her halukarda devletin ödeyeceği maaşı katlar geçer.
0
salihdt
(28.05.23)
(4)

oy kullanmamak ve asker kaçağı olma durumu

mark greg sputnik
oy kullanmayanlarla ilgili yorumlarda bu ifadeye rastlıyorum hep. işte hastası var, yaşlısı var, asker kaçağı olduğu için gitmeyenler var şeklinde. ben zamanında bıraktığım okulun mezun göstermesi sebebiyle, yanlışlıkla kaçak durumuna düşmüştüm. bundan aylar sonra, şehirlerarası otobüs yolculuğundak
oy kullanmayanlarla ilgili yorumlarda bu ifadeye rastlıyorum hep. işte hastası var, yaşlısı var, asker kaçağı olduğu için gitmeyenler var şeklinde. ben zamanında bıraktığım okulun mezun göstermesi sebebiyle, yanlışlıkla kaçak durumuna düşmüştüm. bundan aylar sonra, şehirlerarası otobüs yolculuğundaki gbt kontrolüyle haberim oldu.

asker kaçağı olan biri neden bu sebeple oy kullanmaya gitmesin ki, kimse gbt kontrolü yapmıyor. benim kaçırdığım bir detay mı var? hani müşahitlerin yetkisi var diyeceğim ama ben elektronik cihaz bile görmedim, seçmen listesinden adını bulup imza atacağın yeri hazırlıyorlar sadece. nerden bakacak ki kaçak olduğuna?
0
mark greg sputnik
(28.05.23)
saçmalık. sanki polis tutup götürüyor. oy kullanırken farkedilecek bir şey de değil asker kaçaklığı durumu. asker kaçaklığının sadece para cezası var artık.
0
jelly bear
(28.05.23)
yalan söylüyor veya bilgisi yok
0
neira
(28.05.23)
eskiden asiz gercekten kolundan tutup goturdugu icin insanlarda boyle bir korku yer etti. uzun yillardir boyle bir uygulama yok ama o korku insana yetiyor.

dedigin gibi kacak tespiti icin bir mekanizma yok. kisaca jelly +1 neira +1
0
nibba
(28.05.23)
oy kullanırken askere alınan birisini görmedim açıkcası
0
kondansator
(28.05.23)
(5)

Getir damacanalarını diğer markalar kabul ediyor mu?

chicha_v2
Elimde sıradan mavi damacana vardı birini getir'e verdim kullanıyorum.Peki yarın bir gün x marka suya geçtiğimde iade damacana olarak onları kabul ediyorlar mı?Mavi falan değil ya sorun olmasın?
Elimde sıradan mavi damacana vardı birini getir'e verdim kullanıyorum.

Peki yarın bir gün x marka suya geçtiğimde iade damacana olarak onları kabul ediyorlar mı?

Mavi falan değil ya sorun olmasın?
0
chicha_v2
(28.05.23)
dostum trendyol markete gir, bazi yerler 45 50 tl arasina degisiyor yeni damacana ile.
0
sekerler diyarinda bir ruya
(28.05.23)
Bazen de ucretsiz farkli marka ile degisim kampanyasi oluyor falan. Ya da 10 tl fark gibi bi seyler, takip edin
0
balpolen
(28.05.23)
bu bayiden bayiye değişiyor biliyor musun
bir gün eve erikli söyledim ama damacanam başkaydı adamlar da alamayız bunu dedi ben de çağrı merkezini arayıp şikayet ettim gelip aldılar
o başka marka basılı olan damacanayı alıp takas etmesi gerekiyor çünkü ve uğraşmak istemiyor bununla
0
neira
(28.05.23)
Yakın çevredeki su bayilerini arayıp, Aboneniz olacağım ama damacanamı ücretsiz değiştirirseniz deyince kabul ediyorlar ya da bana hep kabul edenler rastladı. Bugüne kadar hiç damacana değiştirmek için ücret ödemedim.
0
Mirket
(28.05.23)
istanbulda hep uzeyden kullanıyordum, sorun olmadı ama ankarada kuzeyden yoktu mecbur değiştirmem gerekti. ücretsiz değişim yapan yerler bile bu beyaz biz bunu kullanamayız diye sorun çıkardılar. zor bela bi yerde, bundan sonra hep sizden su alıcam bak dedim de öyle değiştirdiler.istanbulda sorun olmayabilir, ücretsiz değişimle alıyorlardı ama başka illerde sorun oluyor.
0
sirkelimon
(29.05.23)
(6)

8 yaşındaki yeğenime Mac almayı düşünüyorum?

Trafalgar
ne önerirsiniz? dizüstü mü masaüstü mü? hangi model?
ne önerirsiniz? dizüstü mü masaüstü mü? hangi model?
0
Trafalgar
(28.05.23)
m1 8gb air oldukça yeterli, oyun konusunda macte sıkıntı yaşabilir ama.
0
abi bi dizi buldum on numara
(28.05.23)
o yaslardaki cocuk oyun oynamak ister dolayisiyla mac ne alaka cozemedim. xcode mi kullanacak :D masaustu toplayin hocam
0
nibba
(28.05.23)
çoğu oyunu oynayamaz. Belki de istediğiniz budur ama kendi etrafımı düşününce bu sene mac alırsanız seneye de bir windows oyun bilgisayarı ya da konsol alamanız gerekir gibi duruyor. Bu da mac'in bir kenarda beklemesine yol açar.

Bilgisayarı olup da oynayamaması daha can sıkıcı bir durum. Hiç bilgisayarı olmasa belki bu durumu erteleyebilirsiniz.
0
yeninesiltupcu
(28.05.23)
Güzel bir Dell al hocam mac parasına, ekran kartı oyuna ugun, en az 5-7 sene işini görür.
0
abi bi dizi buldum on numara
(28.05.23)
Asus Rog, Dell, HP oyun laptopu almalısınız.

Ekran kartı olarak RTX3060, 3060ti, 3070, 4070 vb. görüyorsanız gayet iyi.
0
nhk ni youkosu
(29.05.23)
ilkokulda eğer okul müfredatınızda varsa dersler windows ile veriliyor, bizde mac ve diğerinden var çocuklar 9-11, mac i çok tercih etmiyor powerpointte vs birşey yaparken zorlanıyorlar. oyun için alacaksanız bilmiyorum.
0
delidiyorum
(29.05.23)
(8)

Türkiye'deki fiyatların "dünya geneline gör" bile çok yüksek olması?

tchuck
bu iş böyle devam edecek mi?gıdadan içkiye, elektronikten ev kiralarına (nispeten) kadar neredeyse her şey özellikle avrupa ortalamasının bile üstünde.avrupanın bir çok ülkesinin 5te biri kadar kişi başı milli gelirimiz olmasına rağmen, neredeyse her üründe onlardan fazla ödüyoruz.geçen ay fransa, a
bu iş böyle devam edecek mi?

gıdadan içkiye, elektronikten ev kiralarına (nispeten) kadar neredeyse her şey özellikle avrupa ortalamasının bile üstünde.

avrupanın bir çok ülkesinin 5te biri kadar kişi başı milli gelirimiz olmasına rağmen, neredeyse her üründe onlardan fazla ödüyoruz.

geçen ay fransa, amsterdam falan baya yer dolaştım.

dışarda yemek yerken; zaten içkili mekanlar daha ucuz. yani 2 pizza, 3 şişe şaraba türkiyede verdiğimin yarısını ödüyorum.

ama onun haricinde de durum farklı değil.
bir et yiyoruz, bir peynir tabağı söylüyoruz. fiyatı türk lirasına çevirince %15-20 daha fazla ödüyoruz orada, ama 2 kat fazla porsiyona sahip oluyoruz.

biraz daha gıdadan örnekle gideceğim ama. türkiyede 150 liraya 5 adet tavuk kanat, yanında da 1 kaşık pilav gönderiyorlar. aynı ürünü fransada 12 euroya, yaklaşık 2 kat 3 kat malzemeyle yiyorum. amsterdam gibi ultra pahalı bir şehirle bile kafa kafaya gidiyoruz.

market fiyatlarına girmiyorum bile. hollandadaki şarküteri reyonu fiyatları neredeyse yarımız kadardı. etinden peynirine kadar her şeyi kastediyorum. sebze biraz daha pahalı kalıyordu, o da büyük ihtimalle aynı kalite sebzeyi türkiyedeki marketlerden alsak eminim ki daha fazla ödeyeceğizdir.

hadi bir tek kiralarda önümüzdeler diyelim. ki o bile görece. kadıköyde 3+1 "ölme tehlikesi olmayan" bir eve 40 binden az para veremiyorsunuz. e amsterdamda da 2000-2300 euro arası benzer evler. (amsterdamın ağzının içine metroyla 10dk mesafedeki yerleri kastediyorum)

----------

biz fakir bir ülkeyiz. bu ürünler bu kadar pahalı. ve gördüğüm kadarıyla talep de hiç azalmıyor. ben şuan türkiyede para harcamaktan inanılmaz rahatsız hissediyorum. berbat kalitede ürünler, inanılmaz düşük porsiyonlar, dünya piyasalarıyla aynı para.

bu iş ne kadar daha sürecek?

"doları 25 alıyorlar" deseniz, yine pahalı kalıyor. kaldı ki, dolar 25 olunca sizce bunlar zam yapmayacak mı?
bu iş nasıl sürdürülebilir durumda?

ülkede milli gelir 9000 dolarken (yıllık!) , iskenderin fiyatının 10 euro olması nasıl mümkün olabilir?
amsterdamda 8 euroya yediğim dönerin aynı gramajı türkiyede 250-300 lira.

bu iş daha ne kadar böyle gidecek? fiyatlar hep böyle mi kalacak?
avrupadaki hiçbir arkadaşım bu sene türkiyeye tatile gitmiyor, çünkü italya vs. gibi yerler çok daha ucuz kalıyor. hem konaklama hem gıda olarak. daha sezon açılmadan çeşmedeki plajların girişleri 450-500 lira olmuş bile. 20-25 euro yani. bu bir çılgınlık?

bu iş hep böyle mi sürecek gerçekten?

bu pahalılık bir enflasyon pahalılığı da değil. ortada bambaşka bir şey var.
ülke fakirken, dolar fakiriyken her şeyin fiyatı nasıl dolar olarak bu derece artabilir?
0
tchuck
(28.05.23)
Biz o paralari verdigimiz sureve esnaf da bizi tokatlamaya devam edecek. Bu tamamen cikarcilik ekonomisi. Bi fark ettiler zam yaptikca satislar hic dusmuyor iyice arsizlastilar.

Bkz kaynar su kurbaga deneyi
0
floydian
(28.05.23)
@floydian,

kesinlikle sırf bunla ilgili olduğunu düşünmüyorum. ama başka bişeyle de bağdaştıramıyorum.

biz geçen yıllar haftada 1 defa mutlaka bi rakıya makıya bir şeye giderdik. şuan ayda 1 defa bile gitmemeye başladık en basiti. evimizde arkadaşlrı çağırıp oturuyoruz. çevremdeki çoğu insan da böyle. ama belli ki geriye kalan talep bile yetiyor lokantalara. o insanların da ekstra parası var belli ki, para mefhumu onlar için önemini yitirmiş.

ama yine de, cidden anlayamıyorum. ve nereye kadar gidecek bu iş
0
🌸tchuck
(28.05.23)
Ne kadar uzun yazmışsın. Enflasyonist bir ortamda müdahale ile döviz fiyatlarının düşük tutulmaya çalışılması sonucu ortaya çıkan bir durum bu.

Seçimden sonra bazı ayarlamalar yapılacaktır. Sürdürülebilir bir şey değildir. Sürdürülürse turizm gelirleri düşer, ihracat ölür ithalat patlar ve dövizde serbest piyasa ve resmi kur arası makas açılır.

Ayrıca, bu 'Tüketim hiç azalmıyor' lafına sinir oluyorum. Türkiyede zengin köpük bir kesim var. Alışverişi yapan, AVMleri dolduran, yeni İphone kuyruğuna giren onlar ve sen sadece onları görüyorsun.

İstanbulda İlkokula başlamış henüz deniz görmemiş insan yaşıyor bu ülkede. Hayatında hiç dışarda yemek yememiş, hiç tatile çıkmamış, köyünden askere gitmek için ilk kez çıkmış milyonlar var. Sadece köpüğe bakma.

Çelişkiler ülkesiyiz. Köpek bağlasan durmaz ev ilanı paylaşıp 'Gücüm ancak buna yetiyor, Yaşanır mı bu evde' diye duyuru açan insanlarla, 'Fiyatlar ne kadar artarsa artsın tüketim hiç azalmıyor' diyen insanlar aynı platformda yazıyor.

7 duyuru aşağıda 'kasaptan alma olanağım yok' diyen arkadaş varken, gerçekten tüketimin hiç azalmadığını mı düşünüyorsun.
0
Mirket
(28.05.23)
yazdıklarını ben yazmışım gibi okudum. kur farkına rağmen avrupa her türlü daha ucuz.

bu iş hep böyle mi sürecek gerçekten?
soruna gelirsek seçim sonuçlarına baktığımızda çoğunluk bu durumdan memnun. fiyatlar daha da yükselir ve böyle devam eder.
0
scudman1
(28.05.23)
ben en cok havaalanlarina sinir oluyorum, parasiz ögrenciyken erasmusta her havalaninda kahvemi ictim, pogacami yedim, 2-3 euroya, sabiha gökcen de su parasina. dolar 3 lira falandi.

münih havalaninda döner 7-8 euro, Tr'de havaalaninda simit 100 lira.

Ben ekonomik sebeplere baglamiyorum, Türk halkini, bu sinirlarda hapsettiler, hicbir sekilde insanlarin temel seviyede bile sosyal hayati yok. dizi izleyip, sabahta yabancilara hizmete, haftasonu da avm geziyorlar.
0
Coma
(28.05.23)
ya benim sormak istediğim şu:

bu fiyatlarla nasıl devam edilebiliyor? bunu ödeyebielcek insan sayısı yok. olamaz da. avrupada bile bulamazsınız. buna rağmen mekanlar hala kapatmıyor, bu nasıl oluyor? bu nasıl sürebilir?
0
🌸tchuck
(28.05.23)
Öncelikle enflasyon bir sarmal yaratır, fiyatlar yukarı gider, bir şey yapılmazsa da ivmelenme eğiliminde olur zaten. Zira enflasyon bir yandan alım gücünü törpülerken diğer yandan da tüketimi körükler. Fiyatların artacağı beklentisi insanlarda gerekirse gelecekteki geliri harcama pahasına kredi kullanarak, borç alarak da olsa bugün harcama yapmaya sebep olur. Faizlerin yükseltilmesinin sebebi de temelde budur; borçlanma maliyeti yükselince ekonomi soğur, talep düşer, fiyat artış hızı yavaşlar.

Bu denklem içinde "Şerefsiz esnaf" anlatısı yaratmak çok mantıklı değil; tabi ki ensaf maaşlı çalışana göre daha şanslı zira maliyet artışlarını fiyatlara yansıtma lüksü olabilir ancak

1 - Esnaf dediğimiz adam da eğer ürünü yoktan varetmiyorsa hammadde ve işçilik kullanıyor; yani o da sarmalın bir parçası

2 - Nominal olarak gelirler artsa da halkın alım gücünün erozyona uğraması sebebiyle reel gelirler aynı şekilde artmıyor, haliyle bir sürü şirket zombi haline geliyor, üretiyor, işliyor ama finansal anlamda aslında batmış ya da batmak üzere; krediyle, borçla, ödemelerini erteleyerek falan hayatta. Büyük şirketler bu anlamda görece şanslı zira onların nefeslerini tutabilecek, piyasa koşullarını belirleyecek şansı olabilir ama küçük şirketlerin pek şansı kalmıyor.
0
salihdt
(28.05.23)
Alım olduğu sürece satıcı fiyatı yukarı çıkarıyor, etik mi? Değil, ama yasal.

AVM'lerdeki zincir giyim markalarında, basit bir tişört 30 dolar. 40 hatta 50 dolara bile var.

Aynı marka, dünyanın hiç bir yerinde bu kadar pahalı değil. Resmen göz göre göre kazıklanıyoruz, ne zaman ki almayı bırakırız. Bunlar da kira ödeyemez hale gelir, o zaman fiyatlar normale döner bence.

Olay aynı 2. el araç sektörü gibi oldu, ne fiyat yazılsa alıcı çıkıyor çünkü.
0
John Bloor
(29.05.23)
(3)

Asansörün 2 haftadır çalışmaması?

hadi ya la
Bu kadar büyük ne arızası olabilir? Kart bozulmuş, İstanbul'a götürmüşler, haber bekliyorlarmış. Burada yaşlılar var, iki haftadır aşağı inemiyorlar, damacana su söyleyemiyoruz. Ne kartı olabilir bu, yedeği olmaz mı? Asansörden anlayanların aydınlatmasını rica ediyorum, teşekkürler.
Bu kadar büyük ne arızası olabilir? Kart bozulmuş, İstanbul'a götürmüşler, haber bekliyorlarmış. Burada yaşlılar var, iki haftadır aşağı inemiyorlar, damacana su söyleyemiyoruz. Ne kartı olabilir bu, yedeği olmaz mı? Asansörden anlayanların aydınlatmasını rica ediyorum, teşekkürler.
0
hadi ya la
(28.05.23)
Anakart bozulmuş yani asansörün tüm elektronik aksamını yöneten eleman. Bilgisayar kasası gibi bir şey
0
KUCO
(28.05.23)
Olabilir abes bir zaman değil
0
basond
(28.05.23)
O parcalar zor bulunabiliyor galiba. Benim eski is yerimdeki asansorlerden biri de bozulmustu ki 30 katli bina ve 2 hafta kadar devre disi kalmisti ayni sebepten
0
floydian
(28.05.23)
(2)

kartal gozlu arkadaslar. bu gorsellerde ne yaziyor

allanpoe
https://ibb.co/jg4PHYNhttps://ibb.co/ZJY6x50https://ibb.co/64mqrZ4https://ibb.co/bWN0Ycdhttps://ibb.co/bWN0Ycdhttps://ibb.co/6DKsLg7ne gorebilirseniz artik. danke
ibb.co
ibb.co
ibb.co
ibb.co
ibb.co
ibb.co

ne gorebilirseniz artik. danke
0
allanpoe
(28.05.23)
Ben basliiim


YENI 
MODA

IHTISAM, LUKS
SEKSAPEL
VE ZARAFET
HEPSI BIR ARADA

GUZELLIK
OZEL
EN IYI SAC, MAKYAJ
VE

YENI SANATCILAR
YENI SERGILER
0
🌸allanpoe
(28.05.23)
YENI 
MODA

IHTISAM, LUKS
SEKSAPEL
VE ZARAFET
HEPSI BIR ARADA

GUZELLIK
OZEL
EN IYI SAC, MAKYAJ
VE BAKIM
ÖNERİLERİ
KİLO VERMENİN
VE .....

YENI SANATCILAR
YENI SERGILER
0
cek
(28.05.23)
(4)

market kıyması (üç harfliler)

dr doofenshmirtz
bim, a-101 veya şok marketlerinde satılan güvendiğiniz bir kıyma markası var mı? daha önce hiç marketten kıyma almadım ve kasaptan alma olanağım yok ne yazık ki.seçeneklere kasapsız migros da ekleyebiliriz. (uzman kasap hazır kıyma)
bim, a-101 veya şok marketlerinde satılan güvendiğiniz bir kıyma markası var mı? daha önce hiç marketten kıyma almadım ve kasaptan alma olanağım yok ne yazık ki.

seçeneklere kasapsız migros da ekleyebiliriz. (uzman kasap hazır kıyma)
0
dr doofenshmirtz
(28.05.23)
ben de genelde hep kasaptan alırım ama bir kaç kez üşenip aldığım olmuştu bimden ve migrostan. yani yemesine yedik ama kasaptan kendimiz çektirip aldığımız gibi değildi kesinlikle tat olarak. öyle yenilmeyecek gibi kötü de değildi. kasap seçenek dışıysa farketmiyor bence nereden aldığın.!yani bunu bilerek alın paketlilerin hemen hemen hepsi aynıdır. anlamlı bir fark olacağını düşünmüyorum.
0
ezkaza
(28.05.23)
köfte ve kıymada migros bu seçenekler arasında en makulu. kasap kıymasından ne farkı var dersen yağ oranı yüksek ve çekildiği et farklı. migrosun köftesi de, kıyması da pişince eriyip yok olmuyor.

gıda ürünlerinde bimden kesinlike uzak durmak lazım. suya tutunca kırmızı boya gibi renk veren ve eriyen bir kıymadan bahsediyoruz.

www.youtube.com

böyle onlarca video bulabilirsin.
0
orpheus
(28.05.23)
Zamanında bir et firmasında staj yaptım. Çok net diyebilirim ki paketlilerin hepsi aynı değil.
Migrosa, bim ve sok'a mal vermeye gittim dağıtım ile. Ve farklarını da ogrendim; migros vs gibi yerlerde kıyma daha az yağlı, daha kaliteli olurken bim ve şok kiymalari yag oranı daha fazla oluyor.

Bu her ülkede aynı bu arada. Fransa'da yüzde 5-15-20-25 vs diye kiymalar var. Sonra fransiz danasi ya da Avrupa Birliği diye gidiyor. Ucuz ürün öyle oluyor ve hepsi kesinlikle aynı değil.

Kısacası bundan bir 10 sene önce hepsini aynı firma veriyordu ama kalitelileri tabiki migros aliyordu.
Zaten bu iş bu kadar basit olsa herkes şok, bim alir geçer.
0
logisticsmanager
(28.05.23)
A101den aldığım kıymanın tadı çok değişik ve iğrençti. Sakatat basmışlardı herhalde. Bim çok kötü değildi ama o da farklı değildir.
0
Unde bach canim
(28.05.23)
(2)

Ege’de Tatil Onerisi

martini girl
Arkadasimla yazin 2 gunluk bir tatil yapacagiz. Ben Ayvalik’tan o Bodrum’dan gelecek. Ikimizin ortasinda bir yerde makul fiyatli, cok curcuna olmayan, otobusle gidebilecegimiz nerede tatil yapsak?
Arkadasimla yazin 2 gunluk bir tatil yapacagiz. Ben Ayvalik’tan o Bodrum’dan gelecek. Ikimizin ortasinda bir yerde makul fiyatli, cok curcuna olmayan, otobusle gidebilecegimiz nerede tatil yapsak?
0
martini girl
(28.05.23)
foca
0
antikadimag
(28.05.23)
Ortanızda Sığacık var güzel.
0
alperz
(28.05.23)
(11)

tepkiniz ne olurdu?

respect
markette kasadasınız ürünleriniz geçiyor ve o sırada kasiyerle bir şey konuşuyorsunuz.ve bir müşteri geliyor sizin konuşmanızı önemsemeyip kasiyere bilmem ne var mıydı acaba diye soruyor.buyurunuz.
markette kasadasınız ürünleriniz geçiyor ve o sırada kasiyerle bir şey konuşuyorsunuz.

ve bir müşteri geliyor sizin konuşmanızı önemsemeyip kasiyere bilmem ne var mıydı acaba diye soruyor.

buyurunuz.
0
respect
(28.05.23)
orasi market, kasiyere soru sormasi normal, musteriyle kasiyerin sohbet etmesini beklemezsiniz, dikkat etmemesi normal, umrumda olmaz.
0
unidentified floating object
(28.05.23)
Bozulurdum ve laf sokardım.
0
yalniz kizkulesi
(28.05.23)
Belki siz de bi soru sordunuz, onun cevabını dinliyorsunuz. Diğer kişi sırasını beklemeli. Nefret ederim laf kesen, aynı anda konuşan insanlardan. Ve asla yapmam.

Hadi pardon bi şey sorabilir miyim falan diyerek araya girse o zaman kasiyer di saniye der size olan cümlesini bitirebilir. Ya da sizinle sohbet ediyorsa zaten anında kesip spru sorana yönelir. Ama böyle dan diye laf kesip araya girilmez.
0
zimbirik
(28.05.23)
İnsanlar bir şey sormak için senin kasiyerle muhabbetinin bitmesini beklemek zorunda değil ama kasiyer senin ürünlerini geçirirken diğer müşterilerin sorularını yanıtlayabilir, kasiyer sana özel bir kasiyer değil yani.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(28.05.23)
Kasiyerle gereksiz sohbet oldum olasi sinirimi bozmustur. Bir sey soracaksam hemen sorarim ben de.
0
Yourcousinmarvinberry
(28.05.23)
@kaleci

muhabbet ediyorum demedim. Belki bir ürün hakkında bilgi alıyorumdur. Olamaz mı?
0
🌸respect
(28.05.23)
Tam konuşurken kesmiyorsa sıkıntı yok. Tam bir şey derken bir anda soruyorsa criminal side eye yaparım. Fazlaca itici şekilde davranırsa bir saniye falan derim. Çok da sorun edilecek bir davranış değil. Sonrasında düşünmeme sebep olacak kadar takılmaya gerek yok.
0
sevilen progressive türkücü
(28.05.23)
o an bir kulak misafiri olurum goygoy mu yoksa hizmet mi alıyor diye ona göre araya girerim yada girmem.
0
basond
(28.05.23)
tepkim olmazdı. kasiyerin işi bu zaten
0
paintov
(28.05.23)
marketlerde bu durum sık sık yaşanıyor. umursamam açıkcası. şimdi buna da yükseldikten sonra gündelik hayatta takılacak, yükselecek o kadar olay var ki
0
kondansator
(28.05.23)
Kasiyerin senin sorunu yanıtladıktan sonra diğer müşterinin sorusu ile ilgilenmesi lazım
senlik bir şey yok
0
allezz
(28.05.23)
(2)

Elektrogitar Floyd rose tel takılan kisimdaki kucuk metal takoz satilir mi

stavro
Bu teli sikistiran mercimek tanesi büyüklüğünde bir takoz oluyor ya, onu süpürge ile cektim yanlışlıkla. Torbayi bosalrtim ama bulmak imkansız orada. Bundan satilir mi nereden bulacaz bunu ne diye aratayim internetten? https://prnt.sc/QeMI_F1T8OFz
Bu teli sikistiran mercimek tanesi büyüklüğünde bir takoz oluyor ya, onu süpürge ile cektim yanlışlıkla. Torbayi bosalrtim ama bulmak imkansız orada. Bundan satilir mi nereden bulacaz bunu ne diye aratayim internetten?
prnt.sc
0
stavro
(27.05.23)
www.mydukkan.com

Ne derece uyumludur sizin elinizdekinizle bilmiyorum tabii ama keyword ile devam edersiniz.
0
hedep
(28.05.23)
abey gitarparca diye bir site var. aslında lütiye rıfat türen abimizin dükkanı burası.

rıfat abiye site vasıtasıyla daha net bir fotoğraf atarsan senin işi çözer.
0
alperz
(28.05.23)
(1)

extreme-g (hayko), renkler, karavanda (erkan can) vb. programlar

Sour
ariyorum. yaz temali olmasi onemli, turkiye'de gecmesi onemli. gezi/yemek/etkinlik programi fakat belgesel seklinde degil. daha cok eglenceli, talk show seklinde olabilir. bir de yiyicilerin oldugu amator programlardan olmazsa sevinirim.ornek:erkan can ve guven kirac'in karavanda.hayko cepkin'in ext
ariyorum. yaz temali olmasi onemli, turkiye'de gecmesi onemli. gezi/yemek/etkinlik programi fakat belgesel seklinde degil. daha cok eglenceli, talk show seklinde olabilir. bir de yiyicilerin oldugu amator programlardan olmazsa sevinirim.

ornek:
erkan can ve guven kirac'in karavanda.
hayko cepkin'in extreme-g.
ayhan sicimoglu'nun turkiye'deki gezileri.

bilen var mi? tesekkurler...
0
Sour
(27.05.23)
Türkiyenin pazarları www.youtube.com
Hayat bana güzel www.youtube.com

Bütün bölümler tanımınıza %100 uymuyor ama düzgün prodüksiyonlu yaz bölümleri de olan ve gittikleri yerler bakımından hoş izlenceler bence bi deneyin.
0
hedep
(28.05.23)
(1)

Vize başvurusunda içinde vizeler olan eski psaportu da alıyorlar mı

condom kurşunu
Yoksa fotokopisi yetiyor mu?
Yoksa fotokopisi yetiyor mu?
0
condom kurşunu
(27.05.23)
fotokopi verdik
0
in vino veritas
(28.05.23)
(3)

kulak tıkacı önerisi

ahm1
kulak tıkacı olarak ne önerirsiniz? bu şu yüzden önemli: birkaç sene önce askerlik için eczaneden rastgele aldığım bir kulak tıkacı hiç işime yaramamıştı, kulağıma girmiyordu (bir de ben çok sokmaya korkuyordum kulağıma bir şey olur diye ama hata bende mi bilmiyorum), en sonunda düştü kayboldu.şimdi
kulak tıkacı olarak ne önerirsiniz? bu şu yüzden önemli: birkaç sene önce askerlik için eczaneden rastgele aldığım bir kulak tıkacı hiç işime yaramamıştı, kulağıma girmiyordu (bir de ben çok sokmaya korkuyordum kulağıma bir şey olur diye ama hata bende mi bilmiyorum), en sonunda düştü kayboldu.

şimdi de sürekli etrafımızda inşaat olduğu için her gün kullanmam gerekiyor.
0
ahm1
(27.05.23)
3m 1100 kullan atlar düzgün yerleştirildiğinde epey işe yarıyor. Çoklu satılıyor ayrı ayrı paketli alışveriş sitelerinde bi dönem kullanmıştım sıkça sahnede.

Ama sıkıştırıp bidicik yapıp epey bi sokacaksınız kulak kanalına ki orada şişip kesecek sesi öyle müzik kulaklığı gibi ucundan sokarsanız neredeyse hiç bir işe yaramaz. Ama önerildiği gibi kullandım epey sağlıksız bir durum yok kolayca da çıkıyor.
0
hedep
(27.05.23)
Otifleks'in uyku modelini senelerdir kullanıyorum ve çok memnunum.
0
10032007
(27.05.23)
3m 1100 > Howard leight > moldex 7700

Howard leight diğerlerinden biraz daha uzun, kulak dışına doğru taşıyor. Yan yatıyorsanız kulağı acıtıyor. Diğerlerinde böyle bir sorun yok.
0
inheritance
(27.05.23)
(7)

Başarılı olmak, hayat amacı olabilir mi?

sassot
Genel olarak değil, kişisel olarak soruyorum.Yani bir insan "başarılı olmayı" kendine hayat amacı olarak belirleyebilir mi?çalıştığı işte, uğraştığı şeylerde, kafayı taktığı durumlarda, aile ilişkilerinde, ikili ilişkilerde, iş yerinde, bulunduğu çevrede...
Genel olarak değil, kişisel olarak soruyorum.

Yani bir insan "başarılı olmayı" kendine hayat amacı olarak belirleyebilir mi?

çalıştığı işte, uğraştığı şeylerde, kafayı taktığı durumlarda, aile ilişkilerinde, ikili ilişkilerde, iş yerinde, bulunduğu çevrede...
0
sassot
(27.05.23)
Bir çok insanın kendini kandırma yöntemi bu. Yegane amaç verimli ve mutlu olmak olmalı.
0
deer hunter
(27.05.23)
Bu konuda çok düşündüm, en sonunda her şeyin boş olduğuna karar verdim.

Bir şeylere motive olma yolunda ilerlerken bir anda "Bunun kime ne faydası var? Zaten şurda 50 sene sonra hepimiz ölmüş olacağız. Eee, ne anladım bu işten?" düşüncesi geliyor aklıma. Ne kadar mantıklı bilmiyorum ama eğer Einstein değilsen ve dünyayı değiştirecek bir şeyler yapacak maddi/akli gücün yoksa bence gerçek bir hayat amacı da yok. Ki o bile şüpheli, insanlığa faydam olsa ne olacak? İnsanlar zaten bu dünya için külliyen zarar.

Falan filan. (:
0
avianthem
(27.05.23)
İnsan böyle yaşarsa tükenir bence. Benim amacım “mutsuz olmamak”
0
ruhen hastayim ben
(27.05.23)
Belirleyenler var olsa da, o sahip olmamız gereken iç huzuru yakalamadıktan sonra sıradan hobiden farkı kalmıyor bunun .

Bu süreçte sorun olan şeylerden biri de mükemmeliyetçi, her daim çıtayı yüksek tutanın zamanla kendisinden düşük performans sergileyen diğer insanlara karşı bakış açısının ne olduğudur.
Diğer insanlar ayrı ve salt kendi başarısı adına bütün çabalarının sonunda geldiği nokta bu ise,
i.hizliresim.com
doğrusu derin bir yalnızlık yaşayacağını düşünüyorum.

Başarı isteği, özellikle insani konularda haddi aşmaya sebep olmamalı.
Esas olan ise özel menfaatten uzak yapılan iyiliklerdir.
İyilik yapanın, kendiainin iyi biri olduğunu düşünmesi de ayrıca hatadır.
0
diyecevaplandı
(27.05.23)
bence belirleyemez. bazı insanlar yemeği tabağa koyarken bile kenarına taşırmamaya özen gösterir. bazıları cart diye koyar sonra siler, bazıları ise öylece verir.

bence yapılacak bir eyleme karşı üç çeşit yakaşım vardır: özensiz olmak, yeteri kadar uğraşmak ve o iş için elinden gelen her şeyi yapmak. bazı insanlar 1-2 arasında gider, bazıları 2-3 arasında. bu yapı meselesidir. genelde 2-3 arasında gidenler başarılı olur. diğerleri olmuşsa da şans büyük rol oynamıştır.

özetle siz ben bu işte başarılı olacağım diye diretseniz de büyük ihtimalle buna sizi uzun uzun şekillendiren geçmiş hayatınız karar verecek.
0
bohr atom modeli
(28.05.23)
hayat amacı dediğin şey öyle karar vermekle olmuyor. çoğunlukla çocukluk travmaları, karakter özellikleri gibi çok derinden gelen güdülerin birleşimi ile farkında olmadan bir yol çiziliyor.
0
orpheus
(28.05.23)
Evet, olur. Tek amacı değildir. Amaçlarından biridir.
0
gabe h coud
(28.05.23)
(2)

bunlar için ne yapılır?

nothing in my way
giriş katında oturuyorum. geçen yıl yan apartmana urfa'dan 7-8 kişilik bir aile taşındı. ta eylül-ekim'den beri bunların zilleri bozuk. aşağıdan çalışmıyormuş, ta yukarı bağırıyorlar kapıyı açtırmak için. benim penceremin yanı sayılır. çok rahatsız oluyorum. sabahtan akşama kadar 5 çocuk ıslıklar, b
giriş katında oturuyorum. geçen yıl yan apartmana urfa'dan 7-8 kişilik bir aile taşındı. ta eylül-ekim'den beri bunların zilleri bozuk. aşağıdan çalışmıyormuş, ta yukarı bağırıyorlar kapıyı açtırmak için. benim penceremin yanı sayılır. çok rahatsız oluyorum. sabahtan akşama kadar 5 çocuk ıslıklar, bağırışlar. söylüyoruz yaptırın diye aşağıdan olmuyor diye kestirip atıyorlar, hiç takmıyorlar bizi. hayatımda böyle saçma şey görmedim ya. çok sinirlenmeye başladım artık cam açamıyorum yaz da geldi. ne yapılır bunun için? o apartmanın yöneticisine mi söylesek?
0
nothing in my way
(27.05.23)
Kablosuz ziller var onlardan alıp kullanmaları rica edilebilinir.

www.n11.com

Eğer gerçekten dertleri zil ise ve hafiften uzlaşmaya niyetleri varsa.
Ama tabii bunun da iç ünitesine ara sıra pil falan takmaları gerekecek onu da sallamayabilirler.
0
hedep
(27.05.23)
Kiracıysa ev sahibine söyleyin apartman olarak
0
pek iyi degilim bugunlerde
(27.05.23)
(3)

Bu isci niye isyan ediyor?

neck_and_neck
https://www.youtube.com/watch?v=LXZ3meev7AsArada mesaiye kalmak iyi degil mi isci icin? 40 lira mi azmis, normalde saati kac aliyordur asgari ucret desek? Mesaiye kalinca kac almasi lazim ?Not: yurt disi
www.youtube.com
Arada mesaiye kalmak iyi degil mi isci icin? 40 lira mi azmis, normalde saati kac aliyordur asgari ucret desek? Mesaiye kalinca kac almasi lazim ?

Not: yurt disi
0
neck_and_neck
(27.05.23)
türkiyede zaten çalışma saatleri çok yüksek bunun üzerine fazla mesai istisna olan bir şey değil artık düzenli bir norm halini almış durumda ve ek mesai ücreti tam olarak ödenmiyor bu yüzden fazla mesai işçi için iyi değil mi demek işçiyi insanlıktan çıkaran bir tutuma destek veriyor
0
freebird5406_2
(27.05.23)
tam is bitmesine yakin ohh eve gidecem dinlenecem falan derken son dakikada biri cikip gelip kalabilir misin der ve butun moral coker. cok yasadim. en azindan videodan aldigim bu oldu. 40 lira degil zaten fazla mesai ucreti
0
nibba
(27.05.23)
normal çalışınca saatlik çalışma saati 37 lira

haftaiçi veya cumartesi günü çalışırsa 1.5 katı : 56 lira

pazar günü çalışırsa 2 katı : 74 lira saatlik mesai ücreti

bizim fabrikada normal çalışma saati sabah 8 akşam 8 , haftalık 225 saat üzerini mesai olarak alıyorlar. adamlar sabah 8 akşam 8 çalışırken sabah sekiz akşam 10 12 yap dersen para da bir yere kadar diyebiliyor.

bir bölümde eksik eleman vardı, 3 kişi dönüyorlardı. Kalan 2 kişi diğer eleman yerine de gelip fazla para almak istedi. 1 ay sonunda başlarım parasına diyip isyan etmeye başladılar kendileri istediği halde
0
pislick0
(27.05.23)
(1)

tek ceket

absel
nerden alsak böyle bol çeşit olan? uzun boy için olacak.
nerden alsak böyle bol çeşit olan? uzun boy için olacak.
0
absel
(27.05.23)
zara
0
ala09
(27.05.23)
(8)

Az karbonhidratlı ikinci yemek tavsiyeleri

Pardonx
SelamlarAz karblı bir yaşam tarzına geçmeye çalışıyorum. İşte ekmek yok makarna yok pirinç yok vs. Ama bu sefer de yapacak ikincil bir yemek bulamıyorum.Pilav/makarna yerine ne kullanabilirim? Var mı tavsiyeniz? Aklıma kinoa falan geldi ama bilemedim açıkçası.
Selamlar
Az karblı bir yaşam tarzına geçmeye çalışıyorum. İşte ekmek yok makarna yok pirinç yok vs. Ama bu sefer de yapacak ikincil bir yemek bulamıyorum.

Pilav/makarna yerine ne kullanabilirim? Var mı tavsiyeniz? Aklıma kinoa falan geldi ama bilemedim açıkçası.
0
Pardonx
(27.05.23)
"ikinci yemek" kavramını hayatından çıkar.

problem solved.

ikinci yemek kafası direkt karbonhidrat oluyor çünkü. kaçamazsın. ya da yeşillikten salata falan kasıcan.
0
alperz
(27.05.23)
Kabak spagetti,
Karnabahar pilavı,
Rendelenmiş havucu tavada hafif kavurup yoğurt eklemek,
Yoğurt,
Beyaz peynir,
Bunlara benzer başka gıdalar da mutlaka var, bunlar aklıma gelen lezzetli seçenekler.

Ama işin önemli kısmı şu ki az karblı yaşamınızda "pilav/makarna yeri" diye bir yer olmamalı.
Belki şuradaki fotoğraflara bakmak fikir bulmanıza yardımcı olabilir.

www.reddit.com
0
michael_knight
(27.05.23)
instagram.com

hocam şuradaki tabakların oranını değiştirerek, yeşillikleri sebzeleri arttırıp içine yarım avuç haşlanmış baklagil, kepekli makarna, bulgur, arpa şehriye gibi bakliyatlarla doyurucu bir yancı haline getirebilirsin
0
freebird5406_2
(27.05.23)
Evet hepiniz haklısınız ve teşekkür ediyorum ancak problem şu ki ikincil bir yemek yemediğim zaten sindirim konusunda zorluk çekiyorum. Karb sindirime yardımcı oluyor. Benim sorum bunu en az ve en düzgün şekilde nasıl alırım olacak. Daha lifli daha proteinli ve az karblı olarak.
0
🌸Pardonx
(27.05.23)
Maş fasulyesi. 10-15 dk haşlayıp süzün hazır. Tadı yok aynı pirinç pilavı görevi görüyor. Doyurucu.

Süzme yoğurt ve turşu da ikinci yemek olmaya müsait bence ben bunu da kullanıyorum.
0
ruhen hastayim ben
(27.05.23)
Bakliyat haşlaması ve sonrasında zeytinyağı, sarımsak ve limon ile güzel bir öğün yapabilirsiniz

Nohut, kuru fasulye,yeşil mercimek vb
0
kaiserr76
(27.05.23)
+ barbunya, börülce
0
kaiserr76
(27.05.23)
Ben seni tenzih ediyorum en başta söyleyeyim, bence dünyanın en kolpa şeyi karbonhidratı insan hayatından çıkarmak olabilir. Çünkü kabul etmesi zor olsa da vücut şekerle hayatta kalıyor. Yani başta beynin ve sinir sisteminin birincil/öncelikli ve "tek" enerji kaynağı karbonhidrattır, ayrıca gün içinde kan şekerinin ayarlanması için gerekli olan rezerv kaynak karaciğerdeki şekerdir, onun dışında içorganlar da enerjisinin büyük bir kısmını karbonhidrattan karşılar ve sistem vücut ısısını sabitlemek için ihtiyaç duyduğu enerjinin büyük bir kısmı için yine dışarıdan gelen karbonhidrat temelli kalorilere ihtiyaç duyar. Şimdi siz karbonhidratı azaltıyorum dediğinizde sistemimiz "okey o zaman ben kendime başka bir kaynağa göre adapte edip çalışmaya devam edeyim" demez, o zaman ne yapar? Mesela karbonhidrat yapılı olmayan maddeleri yıkarak şeker üretir. Misal Alenin gibi aminoasitler bunun için en uygun kaynaklardır. Bu aminoasitler kastan yıkılırsa kas kaybı yaşatır, lenf sistemindeki aminoasitleri yıkarsa bağışıklık düşer, bunlar hep "bro ben karbonhidratı hayatımdan çıkarıyorum" denildiğinde olur genelde. En başta bunu not olarak düşeyim. Ha ama "vücut yağlarını kullanamaz mıyız" dersen enerji kaynağı olarak, kıtlık falan yaşamazsan pek kullanamazsın. E insanlar nasıl diyette yağ yakıyor dersen o başka bir mekanizma. Yani karbonhidratı keserek yağı enerji kaynağı olarak kullanamazsın ama yağ yakmak için diyet yaparken de karbonhidratı rahatlıkla tüketebilirsin. İkisi farklı bir çalışma sistemi yani.

İkinci olarak pirinç olabilecek en kaliteli karbonhidrat kaynağıdır. Yani çölyak hastaları bile rahatlıkla tüketir pirinci glüten içermez lektin içermez, mis gibi karbonhidrat. Ha glisemik indeksi düşük olsun dersen basmati yasmin al geç. Onun dışında karabuğday var, pirinçle aynı özelliklere sahip. Ha bana göre ekmektir makarnadır vs hepsi süper, ben bir tek bulgura karşıyım o da bende acayip gaz yapıyor çok fazla lektin var sindirimi dandik, onun dışında bu tür kompleks karbonhidratlar zararlı değildir bilakis elzemdir. Kolay gelsin.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(28.05.23)
(2)

Gömlek yakası?

Bir ben var benden şurada
Şu gömlek yakasının özel bir adı var mı? Bana sanki "düğmeli gömlek yakası" tam bunu ifade etmiyor gibi geliyor ama bilemedim bir de siz bakın: https://www.trendyol.com/avva/beyaz-dugmeli-yaka-comfort-fit-100-pamuk-keten-dokulu-gomlek-e002141-p-332338051
Şu gömlek yakasının özel bir adı var mı? Bana sanki "düğmeli gömlek yakası" tam bunu ifade etmiyor gibi geliyor ama bilemedim bir de siz bakın: www.trendyol.com
0
Bir ben var benden şurada
(27.05.23)
yarım italyan yaka
0
freebird5406_2
(27.05.23)
Ben de düğmeli yaka diyorum ya :D
0
invictae
(27.05.23)
(1)

windows chrome otomatik arama motoru: yahoo

cccbehzatccc
laptopa kafa atma eşiğindeyim...mütamadiyen kendi kendine yahoo'yu arama motoru yapıyor. ayarlar - arama motoru kısmandan yahoo sildim ve google işaretliyorum yine her hafta buna geçiyor. kalıcı nasıl kurtulabilirim?
laptopa kafa atma eşiğindeyim...
mütamadiyen kendi kendine yahoo'yu arama motoru yapıyor.
ayarlar - arama motoru kısmandan yahoo sildim ve google işaretliyorum yine her hafta buna geçiyor.

kalıcı nasıl kurtulabilirim?
0
cccbehzatccc
(27.05.23)
sttc
(27.05.23)
(8)

Yeni görgü kuralları

akhenaten
Önceden gerek bugünkü teknolojilerin var olmaması gerekse yaşam tarzındaki değişiklerden ötürü yeni geliştiğine ve sessizce genele yayıldığına şahit olduğunuz görgü kuralları neler? Burda kıstas bu kural örneklerinin doğrudan kendi değer yargınızı yansıtmasından ziyade sizde yeterince geniş bir çevr
Önceden gerek bugünkü teknolojilerin var olmaması gerekse yaşam tarzındaki değişiklerden ötürü yeni geliştiğine ve sessizce genele yayıldığına şahit olduğunuz görgü kuralları neler? Burda kıstas bu kural örneklerinin doğrudan kendi değer yargınızı yansıtmasından ziyade sizde yeterince geniş bir çevre tarafından kabul gördüğü intibası uyandırmış olması. Hatta bu size ters gelen bir şey de olabilir.

Benim aklıma gelenler;

-Toplum içinde telefonla bir şey izlenip dinlenecekse ya kulaklık kullanılır ya da izlenmez, dinlenmez.

-Sıradışı bir durum yoksa günlük haberleşme için; Mesaj atmak > Telefon etmek

-Başkasının çocuğuna mümkün olduğunca bir şey öğretmekten, benimsetmekten kaçınılır. Bir sorun olduğunda doğrudan çocukla muhatap olunmaz ailesine söylenir.

-Romantik anlamda tanışma talebi iletmek için tek bir hak vardır, ikinci defası olmaz.
0
akhenaten
(27.05.23)
Ben daha apartmandakilere camdan cop atilmamasi gerektigini ogretemedim. Bu gorgu kurallari cok ileri seviyede.
0
Kahvedesu
(27.05.23)
Plajda veya sahilde otururken sesli müzik açılmaz.
0
ruhen hastayim ben
(27.05.23)
Valla -mali -meli tarzinda degil de genel olarak dusuncemi soyleyecek olursam da karsi tarafla anlasmadan goruntulu arama cok sacma geliyor bana. Gecen mesela evde oyle malak gibi yayilirken bir baktim neredeyse 10 yil once yuzyuze konustugum kisi beni goruntulu ariyor. Ne alaka ulan deyip reddediyorsun aramayi dogal olarak. Sonra da sen kaba oluyorsun.


Bir de mesaja ses kaydiyla donen kisiler cok sacma geliyor bana. Bisey yaziyorsun adam sana ses kaydi gonderiyor cevap olarak. 'Sesle iletisim kurmak istesem zaten arardim dingil, ozet gec yaz' deyince de yine sen kaba oluyorsun. Ilginc.
0
j r r tolkien hayrani
(27.05.23)
İş yerinde masası başında telefonuyla uğraşan arkadaşın arkasından geçerken biraz daha acele etmek.
Kendisinin malum özel şeyleri olabilir, gözümüz takılabilir, rahatsız olabilir, şüphelenebilir. Bizde ağzında bakla ıslanmayan biriysek hemen öğle molasında sağa sola etrafa duyurabiliriz belki.

Sokakta yalnız başına sakin adımlarla yürüyen kadını hızlıca geçmemek gibi birşey bu.

Başkasının çocuğuna bir şey öğretmek kısmına katılmıyorum doğrusu.
Bir çok kez yere çöp atan çocuğu uyarmışımdır ve söz dinlemiştir çoğu. Yine biri arkadaşını üzdüyse nasihat vermişimdir.
Dersleriyle alakalı sorular ve bilmeceler sormuşumdur.
Bazı kelime manalarını öğretmişimdir.

Tabi bu zamanda insanların fiziki anlamda birbirine çok yakın olmalarına rağmen yabancılaşması, suizan ve karamsarlığımız karşıdaki kişiye ait herşeye de bir sorun yaşamama adına mesafeli olmamıza neden oluyor. Böyle konularda yer , tavır ve zamanlama önemli ki bu da ayrı konu.
0
diyecevaplandı
(27.05.23)
Biriyle (romantik anlamda) yeni yeni tanışıp konuşurken, sen istemeden ya da konusu geçmeden fotoğraf atması, fotoğraf istemesi. Wtf?
0
Amaranta ursula
(27.05.23)
İlk madde dışındakilere katılmıyorum. Siz neye göre genellediniz bunları acaba? Çok yeni değil ama hâlâ benimsenmeyen bir şey olduğu için yazacağım. Atm sırasındayken işlem yapanın dibinde durmamak
0
yazdonumu
(27.05.23)
Bence de öncelik telefon etmek değil, mesaj atmak olmalı ama buna bir görgü kuralı demem sanırım. Nick yazacaktım ama yukarıdakilerin hepsine +3 diyeyim bir iki maddeye şerh düşerek.

Trafikte mesela hiçbir görgü kuralı uygulanmıyor hatta bildiğin ahlaksızlık almış başını gitmiş. Tek görgü kuralı yol verene işaret ile teşekkür etmek sanırım.

Mesai bitişi çok yakınken gün içinde gönderilebilecek ya da acil bir durumu olmayan bir şey istememek, diyeyim ben de. Hatta mesai saati dışında ya da hafta sonu acil olmayan bir iş için aramak ya da mesaj atmak diye ekleyeyim.
0
nawar
(27.05.23)
@yazdonumu

Çevreden gördüklerim ve internette meme haline gelmiş, üstüne bolca esprisi yapılan konulardan çıkardıklarımdı.

Özellikle mesaj > telefon konusu 25 yaş ve daha alt yaş grubunda gün geçtikçe daha hassas bir konu haline geliyor gibi. Telefon edenlerden şikayetlenen gençlerden tutun çocuklarına telefon edip neden mesaj atmıyorsun dedi diye yakınan anne babalara kadar baya geniş bir gündemi var bu konunun.

Diğerleri de az çok böyle şeyler.
0
🌸akhenaten
(27.05.23)
(4)

Faturasiz hat

14
Annemin faturasiz hatti var. Hattina bir miktar lira yukledim. Hatta mevcut para yokmus, hemen yukledigim bakiyeden son 5 aylik vergi dustu tanesi 9 bucuk liradan. Annem sadece markete gidip paket yuketiyormus her ay. Sorum su: Lira yuklemeyince (sadece paket yukleyince) ve haliyle vergiyi odemeyinc
Annemin faturasiz hatti var. Hattina bir miktar lira yukledim. Hatta mevcut para yokmus, hemen yukledigim bakiyeden son 5 aylik vergi dustu tanesi 9 bucuk liradan. Annem sadece markete gidip paket yuketiyormus her ay.

Sorum su: Lira yuklemeyince (sadece paket yukleyince) ve haliyle vergiyi odemeyince ne oluyor?
0
14
(27.05.23)
Bence paket yüklesin, çünkü liralar uçup gidiyor mobil internet yüzünden. Paket her zaman daha hesaplı.

Sanırım 10 aylık borca kadar limit var, türkcell'de 115 tl borcun altına düşmeden yeni yükleme yapılmaz vs yazıyor.

Şöyle de yapabilir; paket ücreti + telsiz ücreti tutarından bi tık fazla lira yüklesin, her ay otomatik çekilir zaten.

Ama paketin bittiği gün lira yüklesin, paketin interneti bittiyse, lira yüklediğinde mobil veri liraları yiyebilir.
0
John Bloor
(27.05.23)
yok paket yuklemeye devam edecek de hic lira yuklemesi yapmadigi icin vergiyi odemeseydi ne olacakti onu merak etmistim.
0
🌸14
(27.05.23)
Belli bir süre para yüklemezsen hat kullanıma kapatılıyor. Yani eninde sonunda o parayı ödüyorsun, 6 ay mı ne öyle bir süresi var. En düşük yükleme ücreti de olmuş sana 75 lira, yani 6 ay içinde zaten biriken borçtan fazlasını yüklemek zorundasın.
0
nekit
(27.05.23)
Her ay paket yüklemeye devam+ 6 auda bir 6 ay yetecek yaklaşık vergi ücreti için lira yükleme şeklinde devam edebilir. Hangi operatörse uygulamasını yüklendiğinde internet kullanımı vs girip ordan bakabilir. Paketi bitince internet kullanımını bırakır. Anneniz takip edemeyecekse internet kullanımını uygulamayı siz telefonunuza yükler ara ara kontrol edersiniz. Annemin hattı da faturasız. Onun uygulaması da bizim telefonda biz bakıyoruz kullanımına falan. Biteceği zaman anne şu şu paketin bitiyor diye haber veriyoruz :)
0
yazdonumu
(27.05.23)
(4)

Lastikli çarşaf

karayel
Bunun üstüne ekstra çarşaf seriyor musunuz yoksa direkt öyle yatıyor musunuz?
Bunun üstüne ekstra çarşaf seriyor musunuz yoksa direkt öyle yatıyor musunuz?
0
karayel
(27.05.23)
öyle üstüne yatıyorum yazın çok terleyip zamanla yatağa ter geçmesin diyorsan iki tane lastikli çarşaf geçirebilirsin ya da lastikli çarşafın altına ince bir pike ya da başka bir kat serebilirsin
0
freebird5406_2
(27.05.23)
Lastiksiz çarşaftan tek farkı lastikli olması.
Niye öyle ikinci bir çarşafı aklına getirdin ki?

Benim bütün çarşaflar lastikli. Takma çıkarma kolaylığı. Tek kat.

@etna'nın yazdığına cevaben. Altına alez koymayın Abi. Günün 8 saati bir poşet naylonunun üzerinde yatmayın. Sıvı geçirmeyen bir şey ne kadar sağlıklı olabilir ki? Uyku kalitenizi, sağlığınızı yatak temiz kalsın diye feda etmeyin.
0
Mirket
(27.05.23)
Altına alez koydun mu tamamdır. Üzerine bir şeye gerek yok
0
etna
(27.05.23)
ikinci çarşafa gerek yok. ama yatağın üstüne önce alex sonra çarşaf geçirmek daha sağlam. kir vs açısından
0
jelly bear
(27.05.23)

Sandığa Sarıl 27. saniye

sparkle kiddle
Merhaba,videoda 27. saniyedeki hanımefendi kimdir?https://twitter.com/SandigaSaril/status/1662078059963465729?s=20Böylelikle videoyu izleyelim ve pazar günü sandığımıza sarılalım. İnanılmaz bir tatmin duygusu yaşayacaksınız.
Merhaba,

videoda 27. saniyedeki hanımefendi kimdir?

twitter.com

Böylelikle videoyu izleyelim ve pazar günü sandığımıza sarılalım. İnanılmaz bir tatmin duygusu yaşayacaksınız.
0
sparkle kiddle
(27.05.23)

Mevcutta vize randevusu olup vip hizmeti almak

condom kurşunu
Mümkün mü böyle bişey acaba? Benim aldıgım bir randevu var daa önce. Onu iptal etmeden vip hizmet alsam da birkaç gün öne geçsem vizenin çıkması daha kolay olur diye düşnüüyorum ama mümkün mü böyle bişey acaba
Mümkün mü böyle bişey acaba? Benim aldıgım bir randevu var daa önce. Onu iptal etmeden vip hizmet alsam da birkaç gün öne geçsem vizenin çıkması daha kolay olur diye düşnüüyorum ama mümkün mü böyle bişey acaba
0
condom kurşunu
(27.05.23)
(2)

hesaptaki altın ve doları euro'ya dönüştürme

aydonno
bu işlemi en az zarar edecek şekilde nasıl yapabilirim? birkaç ay içinde almanya vizesine başvuracağım kilitli hesap için 11 bin gerekecek. şimdiden yapayım mı sizce bu işlemi yoksa işin içinde tl olmadığı için çok fark etmez mi.bir de döviz çekememe haberleri çıkıyor, böyle tutarlarda da sorun yaşa
bu işlemi en az zarar edecek şekilde nasıl yapabilirim? birkaç ay içinde almanya vizesine başvuracağım kilitli hesap için 11 bin gerekecek. şimdiden yapayım mı sizce bu işlemi yoksa işin içinde tl olmadığı için çok fark etmez mi.

bir de döviz çekememe haberleri çıkıyor, böyle tutarlarda da sorun yaşanır mı, çekip elde tutmama gerek var mı?

son olarak şöyle bir şey duymuştum: vize için gerekli miktar hesaba toplu olarak yatırılmışsa vize başvurusu reddedilebiliyormuş, var mı böyle bir şey? (almanya uzun dönem eğitim amaçlı ulusal vize için soruyorum)

teşekkür ederim.....
0
aydonno
(27.05.23)
Vize için gerekli miktar hesaba toplu olarak yatırılmışsa vize başvurusu reddedilebiliyormuş, var mı böyle bir şey?

Evet, başıma geldi. Red aldım.
0
Kahvedesu
(27.05.23)
ne kadar erken yatırırsan hesaba o kadar iyi. evet reddediliyor diğer türlü
0
sacrilegious
(28.05.23)
(1)

armut.com kullananlar

14
Mesela elektrikci ihtiyaci icin, "teklif verenler beni arayabilsin"i mi seciyorsunuz yoksa "teklifler sadece email'le gelsin"i mi? Bu isin normali nedir? Daha once hic kullanmadim.
Mesela elektrikci ihtiyaci icin, "teklif verenler beni arayabilsin"i mi seciyorsunuz yoksa "teklifler sadece email'le gelsin"i mi?

Bu isin normali nedir? Daha once hic kullanmadim.
0
14
(26.05.23)
Zırt pırt telefonunun çalması rahatsız etmez dersen telefonu seçebilirsin. işin aciliyeti yoksa kafam rahatken bakayım dersen e mail
0
f02561
(27.05.23)
(4)

9-7 calisan biri nasil ingilizce ogrenebilir?

charlotte blanc
discide asistan olarak calisan biri kursa da gitmiyorsa nasil ingilzice ogrenebilir, prtaik yapabilir. onerilerinize muhtacim.
discide asistan olarak calisan biri kursa da gitmiyorsa nasil ingilzice ogrenebilir, prtaik yapabilir. onerilerinize muhtacim.
0
charlotte blanc
(26.05.23)
kendinizi maruz bırakın +1 birçok yolu var. müzik dinlemeyi seviyorsanız şarkı sözlerini takip edin, ezberleyin, beraberinde söyleyin çok faydasını görürsünüz. spotify'da sözler çıkıyor altta mesela, kendinizi güzel bir maruz bırakma yolu olabilir. bir şeyler okumak için de reddit'te falan takılabilirsiniz, ilginizi çeken konular bulup milletin muhabbetlerini okursunuz. speaking için elsa speak diye bir app var, geçenlerde bir bakayım diye indirmiştim, bence telaffuz düzeltmek, iki diyalog konuşmak isteyenler için baya iyi bir app.

yalnız ben bunları belli düzey ingilizce vardır da pratik yapmak isteniyordur gibi düşünerek yazıyordum, ama nasıl ingilizce öğrenebilir diye de sormuşsunuz. ingilizce hiç yoksa derssiz kurssuz nasıl öğrenilir bilmiyorum.
0
nimberjack
(26.05.23)
Kursa gitmek bir çözüm değil. zaman ayırmak lazım. mesela her gün 2-3 saat ayırması lazım. okuma olur, dinleme olur farketmez.

Gece oturup çalışacak. Her gün 21.00-24.00 arası çalışsa 2-3 ayda yol kateder
0
roe
(26.05.23)
Ya İtalyanca, İsveççe hatta ne bileyim Almanca falan olsa anlarım, içerik bulmak daha zor. Ama İngilizce her yerde var. Diziler, şarkılar, oyunlar, internetteki tüm bilgi dağarcığı, YouTube'da her zevke göre binlerce kanal vs vs

Kurs, dil okulu ya da özel okulda ingilizce dersi görmek bi metod katar ama ben ve benim çevremde iyi kötü İngilizcesi olan kişilerin hepsi bu dile maruz kalarak ve kullanarak öğrendik.

Çocukken oynadığım oyunlarda Türkçe dil desteği yoktu, sözlükten baka baka kelime dağarcığım gelişti. Filmleri dizileri Türkçe dublaj garabetiyle izlememek için önce türkçe altyazılı, sonra da altyazıda espriler falan çeviride kayboluyor diye ingilizce altyazılı izlemeye başladım, ergenlikte "türkçe müzik ne yaa .s" tripleriyle dinlediğim şarkıların çoğu ingilizceydi, sözlerine bakıp eşlik ettim. Meraklı bi çocuktum. Türkçe kaynaklarda bilgiler yetersiz olduğu için ingilizce araştırdım merak ettiğim şeyleri. Türkçe vikipedi yerine ingilizcesine baktım. 9gag, reddit gibi sitelerde ingilizce meme'lere güldüm, insanlarla muhabbet ettim. Böyle olunca zaten dili öğreniyorsunuz.

Kursa gidip sıfırdan tense öğrenerek başlamanın çok faydası olduğunu düşünmüyorum. Yani tense, temel kalıplar falan tabii ki önemli ama bunlar bi grammar kitabı alarak halledilir. Önemli olan bol bol okumak ve dile maruz kalarak özümsemek. Yoksa Türkçe düşünüp ingilizce konusmaya/yazmaya çalışıyor insan ve istediği cümleyi kuramıyor.

Bence en iyisi bol metinli, hikayeli oyunlar. Dalga geçebilirsiniz ama çocukken pokemon oyunları inanılmaz kelime dağarcığı katmıştı bana. Çok fazla saldırı, yetenek vs vardı ve hepsi değişik kelimelerdi :D
0
nundu
(27.05.23)
türkçe bir şeyin ingilizce alternatifi varsa onu kullanın. pc, telefon ilk akla gelenler. ben yıllardır türkçe teknolojik alet kullanmam.

ingilizce müzik dinlemek çok faydalı, aynı şekilde ingilizce filmi yine ingilizce alt yazıyla izlemek de öyle.

dendiği gibi, maruz kalarak.
0
floydian
(27.05.23)
(5)

merchandiser kelimesinin türkçe telaffuzu nasıl?

lahmacun
sb
sb
0
lahmacun
(26.05.23)
Firmacı
Firma personeli
0
pavlis
(26.05.23)
türkçe anlamı değil de kelimenin okunuşunu mu soruyosunuz? sadece "bu kelime nasıl okunur" yazmış olsanız mörçındayzır diycem ama :)

eğer konuyu doğru anladıysam, yani okunuş ise sorduğunuz, herhangi bir kelimenin okunuşunu google translate'ten dinleyebilirsiniz.
translate.google.com
kelime kutucuğunun altında bir listen işareti var, ona basınca okuyor.
0
nimberjack
(26.05.23)
Ben 'merkandayzır' diye biliyorum
0
yonas
(26.05.23)
Yanlışmış ama nimberjack'in dediği gibi sanırım..
0
yonas
(26.05.23)
mörş denir.

" x firmasının mörşü gelmiş "
0
sassot
(26.05.23)
(1)

Toplumsal/Siyasi Olaylar Belgeselleri

jacque
Başta Youtube olmak üzere 28 Şubat, FETÖ, Susurluk vb. olayları ve önemli kişileri işleyen belgeselleri paylaşabilir misiniz?Youtube’da 32. gün var ama videolar 15 dakikalık. Bir de Keşke Olmasaydı diye bir program vardı, onu da bulamadım..
Başta Youtube olmak üzere 28 Şubat, FETÖ, Susurluk vb. olayları ve önemli kişileri işleyen belgeselleri paylaşabilir misiniz?

Youtube’da 32. gün var ama videolar 15 dakikalık. Bir de Keşke Olmasaydı diye bir program vardı, onu da bulamadım..
0
jacque
(26.05.23)
mehmet ali birand'in hepsiyle ilgili belgeselleri vardi. youtube'da olmasi gerek.
0
baldur2
(27.05.23)
(6)

90'larda abur cuburlardan cikan seyler

antikadimag
hatirladigim kadariyla hobby cikolatalarinin bilgi stickerlari oluyordu dolabima yapistirdigimi hatirliyorum. cok kisa ansiklopedik bilgi veren. dogru mu hatirliyorum?bir de yine bir seylerden cikan fosforlu sekiller oluyordu. bunlar neydi, neyden cikiyordu hatirlayan var mi?hatirladiginiz baska sey
hatirladigim kadariyla hobby cikolatalarinin bilgi stickerlari oluyordu dolabima yapistirdigimi hatirliyorum. cok kisa ansiklopedik bilgi veren. dogru mu hatirliyorum?

bir de yine bir seylerden cikan fosforlu sekiller oluyordu. bunlar neydi, neyden cikiyordu hatirlayan var mi?

hatirladiginiz baska seyler varsa onlari da yazabilirsiniz.
0
antikadimag
(26.05.23)
cipslerden çıkan tasolar. yukarı aşağı oynatınca şekilleri değişirdi
0
bahçedekisandal
(26.05.23)
wall sakız vardı içinden komikli sözler olan şeyler çıkıyordu.(Mate-matik yeni bir deterjan mı? gibi)
0
basond
(26.05.23)
tasolar looney tunes ile baslayip, pokemona evrilmisti. o cok klasik.

su cikolatalari hatirlayan yok mu, internette de bulamadim aratinca.

sonra bir gofretten pervane cikiyordu sanki. boyle elimizde dondurup ucuruyorduk havada. bunlari hatirliyor muyum yoksa uyduruyor muyum? nostalji yapalim nerede 80'liler 90'lilar.
0
🌸antikadimag
(26.05.23)
@basond, sakizlardan dovme cikiyordu benim hatirladigim.
0
🌸antikadimag
(26.05.23)
productimages.hepsiburada.net

dediğin bu gofrete bantlı şekkilde veriyorlardı evet. şununla oynuyorduk küçükken yav. tabletle falan kıyaslayınca bi gülme geldi.
0
bohr atom modeli
(27.05.23)
Hobby'den bilgi stickerını hiç hatırlamıyorum. Dövme çıkanları hatırlıyorum. İşte karikatür, çıkartma vs. çıkan sakızlar vardı. Standart o zaten.

Bir de kutular vardı. Adlarını hatırlamıyorum. İçinden süngerimsi dokulu sakızımsı/şekerimsi bir şey çıkıyordu. Onun dışında kutu içinde kolye, oyuncak, sticker vs. garip şeylerden biri çıkıyordu rastgele. Yani 3-4 itemli kutulardı. Duyuruyu gördüğüm anda o geldi aklıma. Şimdiki aylık bilmemne liralık üyeliğe içinde çeşitli ürünler gönderilen kutu muhabbetinin atası ve bir avuç büyüklüğünde olanıydı.
0
nawar
(27.05.23)
(5)

ceket nasıl?

we are floating in space
artık bu mmodellerin yakalı olanları ilgimi çekmeye başladı. ne düşünüyorsunuz?https://www.derimod.com.tr/konyak-bruno-erkek-deri-ceket-21sge640147/
artık bu mmodellerin yakalı olanları ilgimi çekmeye başladı. ne düşünüyorsunuz?

www.derimod.com.tr
0
we are floating in space
(26.05.23)
güzel ceket bence. çok anlamam bu işlerden ama sayfada aşağıda çıkan "bu ürünleri de beğenebilirsiniz"lere kıyasla bu baya şık.
0
nimberjack
(26.05.23)
Camdaki kız Hayri'nin ceketi. Kötü.
0
Kahvedesu
(26.05.23)
Valla rengi demode geldi. Manken gibi değilsen riskli.
0
Amaranta ursula
(26.05.23)
az biraz gobegin varsa (manken fiziginde degilsen) boyle bir sey fermuari kapatinca gobegi daha abartili gosterir. acik giyeceksen idare eder.
0
hot potato
(26.05.23)
kötü.
0
gule gule
(27.05.23)
(2)

Bursada yaşam

yalniz kizkulesi
Bursada yaşayıp memnun olan kullanıcılar var mı ?
Bursada yaşayıp memnun olan kullanıcılar var mı ?
0
yalniz kizkulesi
(26.05.23)
Nilüfer fena bir yer değil.
0
Yourcousinmarvinberry
(26.05.23)
Ne açıdan?
0
avianthem
(26.05.23)
(3)

kıbrıs'a acele posta

vasatov
A4 boyutlarında bir zarfı yarın yollasam kıbrıs'a en geç 30 mayıs salı günü ulaştırabilir miyim? nasıl?
A4 boyutlarında bir zarfı yarın yollasam kıbrıs'a en geç 30 mayıs salı günü ulaştırabilir miyim? nasıl?
0
vasatov
(26.05.23)
MNG ile yollamıştık biz. Alacak kişi şubeden alırsa bir ihtimal var.
0
giovanne
(26.05.23)
mng ile bence zor. ups ya da dhl gibi, taahhüt veren yabancı şirketlere verebilirsiniz ama anlaşmanız yoksa acayip pahalı olur. bi rakadaşım yolluyor, aacil postolarda teslim saatlerine kadar taahhütleri var
0
cccbehzatccc
(27.05.23)
ups ertesi gün new york a teslim ediyor mesela :)
0
cccbehzatccc
(27.05.23)
(4)

Hakimin izinli olması mazereti

meraklitursucu
İşçi davasında avukatım hakimin izinli olması sebebiyle mazaret kabulü isteriz diye dilekçe vermiş. Duruşma eylule ertelenmiş. Buna itiraz edebiliyor muyuz zaten kazanacağımız para eridi gitti 2 sene oldu dava bitmedi. Var mı bilen?
İşçi davasında avukatım hakimin izinli olması sebebiyle mazaret kabulü isteriz diye dilekçe vermiş. Duruşma eylule ertelenmiş. Buna itiraz edebiliyor muyuz zaten kazanacağımız para eridi gitti 2 sene oldu dava bitmedi. Var mı bilen?
0
meraklitursucu
(26.05.23)
usul boyle, hakimin talebiyle avukatlar mazeret sunuyor. itiraz edilecek pek bir sey yok malesef
0
fakyoras
(26.05.23)
(Avukat değilim tam bilmiyorum) Böyle bir durumda aynı gün öğleden sonra nöbetçi mahkeme duruşmayı yapabiliyormuş, fakat yapılmıyormuş. Siz buna hazırlıklı olacaksınız, Türkiye'de böyle, o yüzden "hukuk reformu" isteniyor, yoksa hani adalet sistemi içindeki kişilerden kaynaklı olan işler toplumun genelini zaten çok etkilemiyor. Bizim de bir davamızda normal süreç içinde hakim değişti, hakim mazeret bildirdi, bilirkişi raporu tekrar istendi, bilirkişi raporuna itiraz edildi, yeni bilirkişi istendi... bunların her biri en az 3 ay...
0
malheiros
(26.05.23)
Hakim izinliyse yapacak bir şey yok. Yerine bakan hakim de dosyayı bilmediği için bir şey yapamaz. Hakim izinli olmasa ne yapılacaktı asıl önemli olan bu. Karar verilmeyecekti ise zaten değişen bir şey olmamıştır. Yapılması gereken bir şey varsa duruşma arasında da yapılır. Karar verilecekti ise de dediğim gibi maalesef yapacak bir şey yok.
0
bhhs
(26.05.23)
İtiraz edilecek hiç bir şey yok. Hakim hasta olabilir, çocuk doğuruyor olabilir, mesleki eğitime gitmiş olabilir, keyfi istediği için izin kullanmış olabilir avukat ne yapsın? 2 sene hukuk sistemimizde çok az bir süre, o dosyada karar verilse dahi muhtemelen istinafa da gider. Dava ortalama 4 yılda falan sonuçlanır. Soğuk su için iyi gelir.
0
Gaip
(27.05.23)
(2)

Süper ligde kaç takım düşecek

diye yazdim ama hep yalan
Antep ve Hatay düşecek mi, yoksa hem bunlar hem de 2 takım daha mı düşecek?
Antep ve Hatay düşecek mi, yoksa hem bunlar hem de 2 takım daha mı düşecek?
0
diye yazdim ama hep yalan
(26.05.23)
yok onlar dusmeyecek, 2 takim dusecek sadece.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(26.05.23)
2 takim dusecek sadece +1

Ek bilgi 3 takım geliyor alt ligden.
0
put it in your appropriate place
(26.05.23)
(2)

masa sandalye takimlari satan instagram magazalari

chihirovekohaku
Benim bildigim bir tek sandalye keyfi magazasi var. Önerebileceginiz, memnun kaldiginiz marangozlar ya da instagram magazalari var mi? Cok tesekkürler ^-^
Benim bildigim bir tek sandalye keyfi magazasi var.

Önerebileceginiz, memnun kaldiginiz marangozlar ya da instagram magazalari var mi?

Cok tesekkürler ^-^
0
chihirovekohaku
(26.05.23)
Woodenworkz
Yatak odasi, icki dolabi, girise dresuar yaptirdik ve cok memnunuz.
Sandalye modelleri de cok guzel
0
65 derece
(26.05.23)
@nomo.chair
@zayasandalye
0
anna sun
(27.05.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.