Giriş
(5)

Erkekte Selülit olur mu?

sinad
Merak ettim. Baldır bölgemde selülit gibi birşeyler var. Selülit olduğunu düşünüyorum. Salladığımdan değil de gözüme yeni çarptı belki daha önce de vardı bilmiyorum.Biraz araştırdım selülit sadece kadınlarda olmuyormuş. Erkeklerde de görülebiliyormuş. Var mı bilgisi olan yada selülitli erkekler =)
Merak ettim. Baldır bölgemde selülit gibi birşeyler var. Selülit olduğunu düşünüyorum. Salladığımdan değil de gözüme yeni çarptı belki daha önce de vardı bilmiyorum.

Biraz araştırdım selülit sadece kadınlarda olmuyormuş. Erkeklerde de görülebiliyormuş. Var mı bilgisi olan yada selülitli erkekler =)
0
sinad
(24.03.10)
sigarayı bıraktığım dönem hayvan gibi kilo almıştım, o dönem meme ve göbek bölgemde vardı mesela. şu an arnold vücudum olmasa da kilo vererek ve sipor yaparak gitti hebsi.
0
cedric
(24.03.10)
Aşırı yağlı yiyeceklerle ve düzensiz olarak besleniyorum. Üstelik çok fazla da oturuyorum. Bu nedenden ötürü olmuş olabilir sanırım.
0
🌸sinad
(24.03.10)
olur ama erkeklerde daha zor olur zaten. kas kitlesi farkından kaynaklanıyor. biraz spor diyet vs ile kolayca geçer...
0
de nada
(24.03.10)
olur ama azıcık hareket etsen kalmaz. ama yaşlandıkça daha çok olacak. elxa nın dediği gibi bozuk dizilimli yağ hücreleri. mesela hem hareketli olsan hem şişmanlasan biraz daha zor olur selülit. hareketsizlik ve oturma :)
0
kediebesi
(24.03.10)
dunyaca ünlü bi futbolcuda vardi hatta.
0
all girls dream
(24.03.10)
(4)

Spor sakatlanması

hain kobra
Öğlenleri yarı düzenli olarak havuza gidip yarım saat yüzüyorum bir süredir. Bugün duştan sonra sağ omzuma bir ağrı girdi, ağrı değil de, hareket ettikçe acıyor. Örneğin bilgisayar başındayken dirseğimi masaya koyuyorum, sorun olmuyor ama oz önce gömleğimi çıkarabilmek için sağ kolumu kasıp sol elim
Öğlenleri yarı düzenli olarak havuza gidip yarım saat yüzüyorum bir süredir. Bugün duştan sonra sağ omzuma bir ağrı girdi, ağrı değil de, hareket ettikçe acıyor. Örneğin bilgisayar başındayken dirseğimi masaya koyuyorum, sorun olmuyor ama oz önce gömleğimi çıkarabilmek için sağ kolumu kasıp sol elimle destekleyeek havaya kaldırmam gerekti. Eğer sabaha kadar bir düzelme olmazsa yarın işi gücü sallayıp soluğu doktorda alıcam. Yüzerken omuzlar ne derece sakatlanabilir? Verebileceğiniz bir tavsiye var mı?
0
hain kobra
(24.03.10)
omuz sakatlanması değil de sinir sıkışması olabilir. bana geçen yaz durup duruken oldu. kolumu omuz hizasına kaldıramıyordum. sonra o yayıldı tüm omzum deli gibi ağrıdı falan. doktora gittim bir kas gevşetici krem verdi 2 güne geçti. varsa kas gevşetici kremin oraya güzelce sür sonra da sıcak su torbası koy.
0
ayiadam
(24.03.10)
sorma benim de sırtıma bir bıçak sapladılar sanki.
ne yaptıysam geçmiyor.
sinir şey.
sırtımdan parmağımın ucuna kadar acıyor. bugün 3. gün.
edoedo ya ek olarak ben bir kas gevşetici alıp yerde yatıcam bi süre :)
0
kediebesi
(24.03.10)
Ortopedi bölümüne başvurmanızı öneririm. Muhtemelen rotator cuff kaslarından birinin yırtığı gelişmiş durumda. Bu nedenle kolunuzu yukarı kaldırırken (abduksiyon) zorluk çekiyorsunuz. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(24.03.10)
Cevaplar için teşekkürler, yarın sabaha doktorla randevum var.
0
🌸hain kobra
(24.03.10)
(3)

burun

tueio
ara ara burnumun içinde yani o kıkırdak gibi birşey varya,ya da kemik mi bilmiyorum,işte orda yara gibi bişey çıkıyo.ben yoluyorum o geçiyo sonta tekrar çıkıyo,bu kısırdöngü böyle giderken,yara gibi olan şey geçmemeye başladı hatta bu sabah yolucam diye kanattım burnumu.bu derdin dermanı var mıdır.
ara ara burnumun içinde yani o kıkırdak gibi birşey varya,ya da kemik mi bilmiyorum,işte orda yara gibi bişey çıkıyo.ben yoluyorum o geçiyo sonta tekrar çıkıyo,bu kısırdöngü böyle giderken,yara gibi olan şey geçmemeye başladı hatta bu sabah yolucam diye kanattım burnumu.bu derdin dermanı var mıdır.
0
tueio
(23.03.10)
yolma kendi kendine kurusun düşsün.ayak,kol daki yaralara benzemez burun yarası nemli ortam oldugu icin kendi kendine kurumasına bırakman lazım..
0
jamswety
(23.03.10)
aynısı bendede çıktı acıyor ulan..
0
gozyakansakiz
(23.03.10)
oraya dokunmayın sf ile temizleyin çok tıkanıyorsa.
0
de nada
(24.03.10)
(5)

kulağıma bi haller oldu

ravioli
sağ kulağım gıcırdıyor, evet gıcır gıcır hem de. sanki su kaçmış gibi ama değil. bir şey çiğnerken, gülerken, esnerken yatak gıcırdısına benzer bi ses duyuyorum. bi ağrı sızı yok ama müthiş rahatsız ediyor bu durum beni. nedir nedeni, noluyor?
sağ kulağım gıcırdıyor, evet gıcır gıcır hem de. sanki su kaçmış gibi ama değil. bir şey çiğnerken, gülerken, esnerken yatak gıcırdısına benzer bi ses duyuyorum. bi ağrı sızı yok ama müthiş rahatsız ediyor bu durum beni. nedir nedeni, noluyor?
0
ravioli
(22.03.10)
çenede bir sorun vardır, uzun süre devam ederse bi doktora gidiniz derim ben.
0
anestezik
(22.03.10)
sinüzitten olamaz mı acaba? yatak gıcırtısı gibi olmaz tabi normalde onunki ama ne bileyim... en garantisi doktora gitmek.
0
esenboga
(22.03.10)
her ne olursa olsun gıcırtıyı kesmek için parmak sokmak, kulağı çekiştirmek gibi şeyler yapma. bir süre sonra kulağının içi kaşınmaya da başlayacaktır sanırım. kaşıma. bunları yaparsan kulağının içindeki kılcal damarlar zedeleniyor, hafif hafif kanıyor, iltihap oluyor..sonra ne oluyor? 1 saat içinde yavaş yavaş artan ağrı kafanı duvarlara vurmana sebep olacak biçimde artıyor...böbrek ağrısıyla birlikte bir insanın dayanabileceği en kötü ağrılardandır; diş ağrısı kulak ağrısının yanında hikayedir..
0
jirki
(22.03.10)
kulak tikaci olabilir. (kulagin dogal salgisi, dis kulak yolunda birikiyo ve kayisi cekirdegi kadar buyukluge gelip kulak yolunu tikiyo). Doktor once gliserinle yumusatir. Ertesi gun de cikarir. Bi seyin kalmaz. (Umarim kulak tikacidir yani bu$ondur.)
0
compadrito
(02.04.10)
çok geçmiş olsun, ben de benzer bir durum yaşıyorum sanırım :)) google dan ararken sizin iletinizi gördüm..doktora gidicem ama acaba sizin durumunuz nasıl oldu? çene ile ilgili mi kulak ile ilgili bir durummuş?? bu arada tabiki umarım iyileşmissinizdir..
0
ebruds
(21.08.12)
(2)

Kolostomi Torbaları ve Konveks Adaptörler

nebumu
Elimde kutu kutu kolostomi torbası ve konveks adaptör var. Tam olarak isimleri bu mu ve hangi hastalıklar için kullanıldıklarını bilmiyorum. Tam anlaşılması için:Konveks adaptörler: http://www.deksanmedikal.com/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=62Kolostomi torbaları: http://www.dek
Elimde kutu kutu kolostomi torbası ve konveks adaptör var. Tam olarak isimleri bu mu ve hangi hastalıklar için kullanıldıklarını bilmiyorum. Tam anlaşılması için:

Konveks adaptörler: www.deksanmedikal.com

Kolostomi torbaları: www.deksanmedikal.com

Bunlardan elimde baya olduğu için bunlarla ne yapacağımı bilmiyorum. Tıpta okuyan, doktor olan ya da bu işlerden anlayan birileri yardımcı olursa sevinirim.
0
nebumu
(22.03.10)
pahalı şeyler mi?
bir yere hibe etsen?
0
kediebesi
(22.03.10)
efenim onlar adını anmak istemediğim çeşitli kötü hastalıklar sonucu bağırsakları tıkanmış, yine aynı sebeplerden dolayı bağırsaklarının bir kısmı alınmış ve dışkının anüse kadar ilerlemesinin mümkün olmadığı hastalarda, karnın yan tarafına delik açılıp o torbaların yapıştırılması ve dışkının içine toplanması amaçıyla kullanılıyor. dışkı için sonda gibi bir şey.
0
kibritsuyu
(22.03.10)
(5)

sigarayı bırakmak

jirki
bugün bıraktım, bırakmak mesele değil, öyle ya da böyle bırakıcam ama damağım şişti! sağ arka dişlerimin olduğu bölüm feci ağrıyor ve neredeyse yutkunamıyorum. sigarayla alakalı olduğuna neredeyse eminim çünkü bir keresinde sigarasız kalmıştım yine böyle olmuştu. neden oluyor?
bugün bıraktım, bırakmak mesele değil, öyle ya da böyle bırakıcam ama damağım şişti! sağ arka dişlerimin olduğu bölüm feci ağrıyor ve neredeyse yutkunamıyorum. sigarayla alakalı olduğuna neredeyse eminim çünkü bir keresinde sigarasız kalmıştım yine böyle olmuştu. neden oluyor?
0
jirki
(21.03.10)
ve hatta yara da olur ama sonra geçer. durma devam....
0
kotukediserafettinineskikankasi
(21.03.10)
benim de diş etlerim kanamıştı bir süre ama geçti.
0
stopnsilence
(21.03.10)
bağımlılıklardan kurtulmak kolay olmaz, bünye sarsılır ve saçma tepkiler verebilir. normal bişey çok düşünmeyin sonra vücudunuzda değişik yaralar bile belirebilir.
0
medre
(22.03.10)
strestendir o. tek çözümü sigaraya geri dönmek. veya da şişliğin geçmesini beklemek.
0
durdenist
(22.03.10)
ya ne güzel walla imrendim, ben hala bırakmaya karar verme aşamasındayım, ve şu an dudağımın sağ tarafında yanıyo. elime lasam azıcık daha dudağımın derisinden edicek.

walla katlan kardeşim. o raddeye gelmişsin vazgeçme sakın..
0
antihero
(22.03.10)
(2)

eskiden uçan ama artık uçmayan muhabbet kuşu

a7x
bu sevgili cicikuş, anneannemin kuşuydu, kendisi 2 hafta önce vefat etti ve kuşla biz ilgileniyoruz. eskiden bül bül şakıyan ve ordan oraya atlayıp uçan kuş, artık konuşmayan ve uçmayan bir kuş halini aldı. herhalde depresyona girdi.fakat gözlemlediğim kadarıyla kanatlarının işlevi yerinde, bi yerde
bu sevgili cicikuş, anneannemin kuşuydu, kendisi 2 hafta önce vefat etti ve kuşla biz ilgileniyoruz. eskiden bül bül şakıyan ve ordan oraya atlayıp uçan kuş, artık konuşmayan ve uçmayan bir kuş halini aldı. herhalde depresyona girdi.

fakat gözlemlediğim kadarıyla kanatlarının işlevi yerinde, bi yerden bi yere atlayıp çırpınarak gayet yavaş bi şekilde düşebiliyor. fakat uçmuyor, zannedersem çabalamıyor bile, tavuk gibi yürüyor sadece. - kuşun eşi de var, fakat o zaten alındığından beri uçmuyor -

acaba sıkıntısı ne olabilir, ilacı var mıdır, düzelmesi olası mıdır, buna benzer bir sorun yaşayan var mıdır?
0
a7x
(21.03.10)
o fazla yiyip içip yatmaktan götü büyütmüş sadece.. yıllarca baktık biz de belli bir süre sonra uçmaya başlıyodu yine.

idmansızlıktan...
0
beni boyle sev seveceksen
(21.03.10)
10 ya$ında hak'kın rahmetine kavu$mu$ muhabbet ku$umdan yola çıkacak olursam, kendisi bizim tatil dönü$lerimizden sonra (o esnalarda kom$uya, akrabaya falan bırakırdık) epey efkârlı takılırdı; pek ötmeyen, uçmayan (hatta hatta az yiyen, az sıçan) bi hâle bürünürdü. bi süre trip atardı böyle; düzelirdi bir zaman sonra.. $imdi alı$tığı ki$i gittiğinden düzelir mi düzelmez mi bilemiyorum; çünkü biz hep tam kadro geri dönüyorduk, umarım düzelir. ba$ınız sağ olsun.
0
ateistanbul
(21.03.10)
(10)

Saç Dökülmesi

0dy
Merhabalar,gençler yaş henüz 22 ama saçlar ufaktan dökülmeye başladı yahu. yani, çokca seyrelmeye başladı. sabah kalktıgımda akşam beyaz olan yastığı siyaha dönmüş buluyorum (yok bu kadar abartılı olmasa da, dökülen saçlar var yastığa). bi tavsiye bi öneri, kocakarı ilacı vs. var mıdır? Açıkcası pek
Merhabalar,

gençler yaş henüz 22 ama saçlar ufaktan dökülmeye başladı yahu. yani, çokca seyrelmeye başladı. sabah kalktıgımda akşam beyaz olan yastığı siyaha dönmüş buluyorum (yok bu kadar abartılı olmasa da, dökülen saçlar var yastığa). bi tavsiye bi öneri, kocakarı ilacı vs. var mıdır?

Açıkcası pek tıbbi ilaç kullanma yanlısı değilim. Bünye yeterince ilaç alıyo zaten, bide saç dökülme ilacı eklenmesin listeye. bildiginiz işe yarayan güzel bi' method varsa çok sevinirim.

Sevgiler,
Faadıl..
0
0dy
(21.03.10)
hocam kullandığın şampuanlar falan çok zarar veriyor kafa derisine. yağlanma vs yapıyor bu da işte kısa ya da uzun vade de saç ların dökülüp yerlerine yenisinin çıkmamasına neden oluyor. bunun için işte o piysada dökülmeye karşı etkili ampuller şampuanlar falan var onalrdan kullanabilirsin. yani olayları dökülen saçların yerine yenisinin çıkmasını sağlıyor. bir de mesela 2 günde bir yıkanıp şampuanlamak lazımmış kafayı, her gün her gün sudaki klor falan kafa derisine zarar. bir de mevsim şeysi ya, değişiyor mevsim bu da saç dökülmesini arttırıyor nedense. allahım ne saçma cümleler kuruyorum.
0
cedric
(21.03.10)
hocam bioxin ve revigen kullandım 1.5 yıl boyunca düzenli olarak.serum ve şampuanıyla beraber.bi işe yaramadı kepek yapmaktan başka...
bu sırada bi kocakarı tavsiyesi geldi.lan her boku denedik bi de bunu deneyelim dedim tabi;her gece yatmadan önce bi diş sarımsak yuttum.(tüm olarak yuttuğun için koku falan yapmıyor rahat ol.)2 ay boyunca ara vermedim ve harbiden çok azaldı dökülme,saçlar güçlendi falan.araştırınca da gördüm zaten sarımsağın saç dökülmesini azalttığını.tavsiye ederim bunu ilaçlardan fayda görmezsen.
0
p a t r i o t
(21.03.10)
23 yaşında saçlarını tamamen kaybetmiş birinden öneri,
"bi insanın başında ya kıl olur ya akıl olur" :)
0
jerith royal
(21.03.10)
ahaha, bu süpermiş.

arkadaşlar tavsiyeler çok iyi. çok teşekkürler. bioxin'i aklıma zaten yazmıştım ama şu sarımsak olayını denicem.

bi de bu saç dökülmesi genetik olabilir mi ya ? yani peder'in saçlar kafanın her yerinde var ama çok seyrek. tepeden bakınca beyin kıvrımları görünüyo resmen ama karşıdan bakınca gayet gür duruyo. genetik faktörü var mı ?
0
🌸0dy
(22.03.10)
minoxil var bi de o da kullandıkça çıkarıyo
0
yuto
(22.03.10)
saç dökülmesi genetiktir evet doğrudur, ama iyi bakarsan kafaya farklılık yaratabilirsin : )) yani peder kel diye ille sende olacaksın diye bir şey yok. dikkat edersen belki olmazsın. ama olabilirsin de...
0
cedric
(22.03.10)
cinsiyetini yazmamışsın ama ben erkek olarak kabul ediyorum, bioxcin 3 kutu kullandım. hikaye. genetik dökülmede fda onaylı minoxidil ve finasterid var. ikisinin de kullanımı zahmetli ve yan etkileri olabilir. özellikle ikincisinin.
0
mavikurbaga
(22.03.10)
mesela benim peder balık yağları bir şeyler sürüp durdurmuştu. bence öyle şeyler araştırmanız da faideli olabilir.
0
cedric
(22.03.10)
aynı kanaatdeyim. çok teşekkürler.
0
🌸0dy
(22.03.10)
kocakari ilaci :) mevsim degisimlerinde sac teli sayim gozle gorunur bicimde azalinca cesitli aktarlardan ve eczanelerden devsirdigim ilaci soyluyorum. yastiga dokulmez oldu saclar, artik banyoyu da tikamiyor o denli ise yaradi.

malzemeler
-sinameki yapraklari (8-10 tane)
-corekotu yagi (5 damla)
-badem yagi (bir cay kasigi kadar)
-isirgan yagi (5 damla)
-zeytinyagi (1 cay kasigi)
-bemiks ampul
-bepanthene ampul

Bir cay bardaginin yarisi kadar kaynamis suya sinameki yapraklarini atiyorsun. soguyuncaya kadar bekliyorsun geri kalanlarini da uzerine ekleyip bir firca ile (yumurta fircasi mesela)o yoksa pamukla sac diplerine yedire yedire suruyorsun. 30-40 dk bekledikten sonra yikiyorsun. haftada bir uygulaman gerekiyor.bir ikinci kocakari ilaci ise sadece lavanta yagi acilan yerleri tatli tatli kapattigini duydum. bir iki haftaya sevgili uzerinde deney yapacagim. ama lavantanin kokusu yorucu olabilir. deney sonrasi sonucu bildiririm. bioxin acilmayi durdurdu bir sureligine onu soyleyebilirim.
0
perliva
(22.03.10)
(2)

"hangi hastalığa hangi doktor/poliklinik bakar" bu konuda güvenilir bir kaynak?

gijilti
bu konuda başvurabileceğim güvenilir kaynaklar var mı? özellikle internette. sık sık ihtiyacım oluyor ama internette güvenilir bilgilere ulaşmak zor oluyor. bildiğiniz yardım hattı vb bir şeyler var mı?
bu konuda başvurabileceğim güvenilir kaynaklar var mı? özellikle internette. sık sık ihtiyacım oluyor ama internette güvenilir bilgilere ulaşmak zor oluyor.

bildiğiniz yardım hattı vb bir şeyler var mı?
0
gijilti
(21.03.10)
Genelde burada soruyorlar, biz de elimizden geldiğince yardımcı oluyoruz.
0
endless dream
(21.03.10)
tr.wikipedia.com\wiki\Tıp
bunlara biraz bakarsanız...
0
kediebesi
(21.03.10)
(2)

İlaçların Yarılanma Süreleri

crazyshark74
Evet, yarılanma süreleri hakkında bilgi alabileceğim kaynak var mı? Prospektüsünde yazmıyor, vademecumda zaten prospektüsten bile daha az bilgi yer alıyor. google çare olmadı, yerli-yabancı-uzaylı bir kaynak bilen var mı ilaçların yarılanma sürelerini öğrenebileceğim?
Evet, yarılanma süreleri hakkında bilgi alabileceğim kaynak var mı? Prospektüsünde yazmıyor, vademecumda zaten prospektüsten bile daha az bilgi yer alıyor. google çare olmadı, yerli-yabancı-uzaylı bir kaynak bilen var mı ilaçların yarılanma sürelerini öğrenebileceğim?
0
crazyshark74
(20.03.10)
wikipedia'da birçok ilacı yarılanma süresi ile ilgili bilgi verir. misal en.wikipedia.org sağdaki alanda.
0
xyoney
(20.03.10)
gogılın çare olması muhtemeldi..ala ala...
0
ne adrenerjik ne kolinerjik
(21.03.10)
(7)

bacak titremesi.

jameskeenan
kimi zaman yüzey alanı ayağımdan ufak olan bi yere ayağımı koyduğumda ayağım titremeye başlıyor. giderek şiddeti artan bi titreme.size de oluyor mu bu. endişeleneyim mi sözlük?
kimi zaman yüzey alanı ayağımdan ufak olan bi yere ayağımı koyduğumda ayağım titremeye başlıyor. giderek şiddeti artan bi titreme.
size de oluyor mu bu. endişeleneyim mi sözlük?
0
jameskeenan
(20.03.10)
bana da oluyor.. bi problem olarak görmedim :)
0
hareket saati gecmis otobus kaptani
(20.03.10)
anaa, harbiden bana da oluyor lan
0
antihero
(20.03.10)
bana da oluyodu. spora başlayınca olmamaya başladı. ama çok zevklidir sanki durdurmasan çılgın atıcak bacak tek başına orda.
0
aşksız prens
(20.03.10)
aynen bana da oluyor ilkokuldayken michael j foxtan parkinson hastalığını öğrenmiştim de o kafayla teşhis koymuştum üzülüyodum bi ara parkinsonum ben galba diye hehe annemler üzülmesin diye söylemiyodum onlara geçsin diye de asprin falan içiyodum
0
orange coffee
(20.03.10)
kime olmuyo ki ? durmak yok sallamaya devam :)
0
dieselsingle2
(20.03.10)
bana ehliyet sınavında sürüş testinde olmuştu. bacağım debriyajın üstünde zangır zangır zangır, heyecandan vitesi boşa almayı da akıl edemiyorum. hocam gizlice tuttu da ben düzelttim ayağımı :) o nokta aslında çok önemli bir refleksoloji noktası sanıyorum.
0
kediebesi
(21.03.10)
bu bi hastalik degil millet. sadece bi refleks. merak etmeyin, keyfinize devam.
0
compadrito
(02.04.10)
(5)

kafa derisi sorunsalı??

diyojenimsi
baba erenler, 5-6 senedir 2 günde bir saçını yıkayan biriyim. bundan 2 ay öncesine kadar da uzun müddet her yıkamadan sonra 7/24 krem kullanırdım. 2 aydır kullanmıyorum. 1-2 senedir kafa derimde böyle bi kuruma gibi bi hadise var. yani şöyleki bazen mercimek boyutunda bazen kornfleks boyutunda kafa
baba erenler, 5-6 senedir 2 günde bir saçını yıkayan biriyim. bundan 2 ay öncesine kadar da uzun müddet her yıkamadan sonra 7/24 krem kullanırdım. 2 aydır kullanmıyorum. 1-2 senedir kafa derimde böyle bi kuruma gibi bi hadise var. yani şöyleki bazen mercimek boyutunda bazen kornfleks boyutunda kafa derisi kopuyor ve kopan kısmın ortasında kahverengi bir renk oluyor. özelliklede belli bi kaç yerde mutlaka oluyor bu hadise. saçımı birde ıslak bırakırım ben. fön mön kullanmam. nedir ne değildir doktora git tavsiyesini aldım bunun dışında bi şey diyecek veya önerecek olan varsa candır.
0
diyojenimsi
(20.03.10)
bende 7*8 sene evvel olmustu , doktora gitmistim. deri degistiriyorsun demisti. hos bunun haricinde mantar veya egzama olabilir.
0
kakoy
(20.03.10)
ketoral deneyebilirsin mi acaba? bi an emin olamadım azdırır mı ters bişiyse diye.
0
kediebesi
(20.03.10)
saç derim yıkanmasına göre değişiyor. misalen bugün yıkadım sabah. şu an döküntü oluyor kurcalarsam. ama yarın inceden kaşınacak. yarın yıkamazda ertesi güne bırakırsam saç yağlanacak bu sefer. anatomisi bu =o)
evet kepek gibi ya da direk kepek ama büyük parçalar halinde. özellikle olduğu yer en ön kısımlar. vetam kelliğin başladığı yerler var ya. tepe noktası tabir edilen. orası. ama en çok en ön kısımda oluyor.
0
🌸diyojenimsi
(20.03.10)
anladım evet.
(bkz: seboreik dermatit)
bir bakın isterseniz, belki duymuşsunuzdur. tabii endişe etmeyin, bunun da seviyeleri var :) daha beterleri de olabilirdi seviye olarak. anlattıklarınız seboreik dermatite işaret ediyor. çeşitli tedavileri var. bazen kendi kendine yok olduğu falan da söyleniyor. sözlükte anlatılmıştır zaten. 1 defalık da olsa iyi bir dermatoloğa gidin. (şayet hayatınızı etkilediğini, sinirlerinizi gediğini düşünüyorsanız) ducray kelual ds şampuan önerebilirim. bir şampuanla kombine edebilirsiniz bunu ama kombine ettiğiniz şamğuan cildinize uygun olmalı. kezaa hassas saç derisi için. çünkü bu seb. dermatit türlü şampuanlardaki kimyasallara dahi tepki veriyor. özetle böyle.
0
applebite
(20.03.10)
dr.a git büyük ihtimal egzama
0
kerem75
(25.03.10)
(9)

para elimi kesti diyelim

eyke
oldu diyelim. kullanılmaktan eskimiş madeni bir lira bir şekilde elimi kesti mesela. hastalık bulaşma tehlikesi var mıdır? hangi hastalıklardır?
oldu diyelim. kullanılmaktan eskimiş madeni bir lira bir şekilde elimi kesti mesela. hastalık bulaşma tehlikesi var mıdır? hangi hastalıklardır?
0
eyke
(20.03.10)
istatistiki olarak osuruktan nem kapman bile mümkün takma kafana böyle şeyleri pansumanını yap geç
0
argent dawn
(20.03.10)
paralarda yüzbinçeşit mikrop bakteri virüs var ama yine birşey olmaz sanıyorum
0
dieselsingle2
(20.03.10)
bugüne kadar bir balon içinde yaşamadıysan minik bir kesikten bişi olmaz.
he afrikadaysan flesh eating disease kapabilirsin mesela.
0
kediebesi
(20.03.10)
ya ben böyle kan yoluyla bulaşan hastalıklardan tırsıyorum, bu hiv virüsleri filan yaşamaz di mi vücut dışında günlerce?
0
🌸eyke
(20.03.10)
48 saat yaşar vücut dışında. diye biliyordum, yanlışmış :P
0
kediebesi
(20.03.10)
parmağınıza işemenizi tavsiye ederim :)
0
0dy
(20.03.10)
hepatit, tetanos vs...

o değil de,

faik ekşi duyuru kullanıcısıymış lan!
0
obez kirpi george
(20.03.10)
para olsa da elimizi kesse.
0
sert yerden yavas
(20.03.10)
eczaneden betadine al ve o kesik yere dok. sonra da korkma.
0
compadrito
(02.04.10)
(4)

tıraş ve banyo sonrası yüzde kabarma

adivar
eskiden hiç böyle şeyler olmazken iki-üç aydır özellikle elmacık kemikleri üzeri ve aşağısında sinek ısırığı gibi kabarmalar oluyor. arko men extra sensitive kremini kullanınca azalıyor çok ancak tekrarlıyor sürekli. aynı problemi yaşayan var mı? cildim karışık ama dediğim bölgeler kuru tip. beyaz t
eskiden hiç böyle şeyler olmazken iki-üç aydır özellikle elmacık kemikleri üzeri ve aşağısında sinek ısırığı gibi kabarmalar oluyor. arko men extra sensitive kremini kullanınca azalıyor çok ancak tekrarlıyor sürekli. aynı problemi yaşayan var mı? cildim karışık ama dediğim bölgeler kuru tip. beyaz tenliyim bir de.
0
adivar
(20.03.10)
Bende de aynısı oluyo. Banyo sonrası boynum ensem göğsüm kızarıp kabarıyo, boğazlanmış gibi çıkıyorum banyodan. Traş sonrasında da aynı şey oluyo. Yapıcak bişey yok. Başka bi aftershave dene.
0
wrench
(20.03.10)
muhtemelen alerjik bi reaksyon gösteriyor cildin..çok kurumuş olunca yapar bazen erkek olmadıgım için tıras kopugu tavsiyesi veremicem ama bi nemlendirici kullan bence ve hassas cilt için olanlardan al dedigin gibi kesinlikle..
0
little miss sunshinee
(20.03.10)
antihistaminik kremler var deneyebilirsin kızarıklıkları falan alıyo
0
yuto
(20.03.10)
nivea balsam kullan müdür.
0
bryan fury
(20.03.10)
(3)

sigarayı bırakma sonrası nefes darlığı

onakomamonako
yaklaşık 2.5 ay önce sigarayı bıraktım. yalnız bıraktığımdan beri nefes darlığı yaşamaya başladım. arasıra derin iç çekme ihtiyacı duyuyorum. insan heyecanlandığı zaman nefes sayısı artar ya onun gibi oluyo bazen de. sizce bu normal mi? bi de önceden halı saha maçlarında it gibi koşarken, sigarayı b
yaklaşık 2.5 ay önce sigarayı bıraktım. yalnız bıraktığımdan beri nefes darlığı yaşamaya başladım. arasıra derin iç çekme ihtiyacı duyuyorum. insan heyecanlandığı zaman nefes sayısı artar ya onun gibi oluyo bazen de. sizce bu normal mi? bi de önceden halı saha maçlarında it gibi koşarken, sigarayı bıraktıktan sonra hemen kesilmeye başladım.

not: tekrar başla demeyin.
0
onakomamonako
(20.03.10)
Ben bırakalı 1 yıl kadar oluyor. Benzer şeyleri ilk başlarda yaşamıştım. Bu konuda doktorumun söylediklerinden 2 şey aklımda geldi. İlki, sonuçta fiziksel ve psikolojik bir yoksunluk var ve bu nefes alış verişlerini etkiler. İkincisi, sigara üreticileri sigaranın zararlarının hemen anlaşılmaması ve böylelikle içilmeye devam edilebilmesi için sigaranın içine bir çeşit nefes açıcı koyuyormuş. Bunun da etkisi olabilir. Ama zamanla hepsi geçiyor ve çok daha sağlıklı ve kaliteli bir hayatınız oluyor. Çok güzel bir şey yapıyorsunuz kendiniz için, vazgeçmeyin.
0
cashkorkmaz
(20.03.10)
Merhaba ben aynen dediğiniz gibi 3 ay önce bıraktım (aslında siz 2.5 ay önce bırakmışsınız tam aynen sayılmaz ama) nefes darlığı ben de baya var. Bir arkadaşım da bıraktığı zaman bunları yaşadığını söylemişti, normal bir durum galiba.
0
2001 kral filmdir
(20.03.10)
normal yaşadıkların,annemde bıraktı yakın zamanda ve nefes alma problemi yaşıyor zaman zaman..doktor seretid diskus diye birşey verdi ne zaman ne kadar kullanıyo bilmiyorum ama nefes almasına yardımcı oluyor böle yuvarlak bi aparat garip bişey ama tabiki kullanmadan once bir doktora sor derim, faydasını görebilirsin
0
little miss sunshinee
(20.03.10)
(1)

safra kesesi ile ilgili hastalıklara hangi poliklinik bakar?

gijilti
-
-
0
gijilti
(19.03.10)
gastro ya da genel cerrahi. Önce gastroentereloji ye git, sonra umarım genel cerrahiye gitmezsin.
0
beltedmanatee
(20.03.10)
(2)

yarım alçıda bir ayakla yaşamak

akrep13
merhaba. ayağımın tarak kemiği kırık. ayağımı yarım alçıya aldı doktor. internette okuduklarım beni korkuttu açıkçası. alçıdan çıktıktan sonra iyileşmeme hikayeleri filan okudum. gerçi iki gündür bir sorunum yok. ayağımda ilk günde bile şişlik,morluk, ağrı vs olmadı. 3 hafta sonra rahat rahat günlük
merhaba. ayağımın tarak kemiği kırık. ayağımı yarım alçıya aldı doktor. internette okuduklarım beni korkuttu açıkçası. alçıdan çıktıktan sonra iyileşmeme hikayeleri filan okudum. gerçi iki gündür bir sorunum yok. ayağımda ilk günde bile şişlik,morluk, ağrı vs olmadı. 3 hafta sonra rahat rahat günlük yaşantıma dönebileceğimi sanıyordum. dikkat etmek koşuluyla... ama nette okuduğum şeyler beni hayal kırıklığına uğrattı. bir de alçıdan çıktıktan sonra kaslar zayıf oluyormuş. eski haline dönebilmesi için ne yapmak gerekir? tavsiyeleriniz?
0
akrep13
(19.03.10)
Ayak tarak kemiğini kırmış bir insan olarak anlatayım biraz bildiklerimi. ilk olarak iyileşmeme ihtimali her daim var. bu sizin kırık ayağınızı ne kadar kullandığınıza ve zorladığınıza bağlı. misal alçı alınırken tekrar röntgen çekilmiş ve kemiğin tam kaynamadığını söylemişti doktor. lakin tekrar bir alçıya da almadı. alçı alındıktan sonra ayağınızı güçsüz hissedebilirsiniz. maç yaparken,yürürken,koşarken bunu hissetmeniz çok doğal. 1-2 haftaya kendiliğinden geçiyor ancak bu durum.
0
idja
(19.03.10)
Alçıdan çıktıktan sonra fizik tedaviye gidin, onların söyleyecekleri tedavi dışında takviye amaçlı gerekli hareketleri de düzenli uygulayın. Bir şeyiniz kalmaz. Boş yere panik olmayın.
0
endless dream
(19.03.10)
(6)

kaşınıyorum

kibritsuyu
arkadaşlar ara ara çok fena kaşınıyorum. sürekli bir kaşıntı değil. sabahtan beri yoktu, şimdi kaşınıyorum mesela. akşam eve gidiyorum yok, birkaç saat sonra başlıyor kaşıntı. 10-15 dakika kaşınıyorum, sonra geçiyor. bacaklarım, kollarım, göğsüm falan deli gibi kaşınıyor. aynada inceledim, kızartı,
arkadaşlar ara ara çok fena kaşınıyorum. sürekli bir kaşıntı değil. sabahtan beri yoktu, şimdi kaşınıyorum mesela. akşam eve gidiyorum yok, birkaç saat sonra başlıyor kaşıntı. 10-15 dakika kaşınıyorum, sonra geçiyor. bacaklarım, kollarım, göğsüm falan deli gibi kaşınıyor. aynada inceledim, kızartı, kabartı falan yok. böyle içten içten bir kaşıntı sanki. belki de psikolojik.

biliyorum doktora gitsem kovar beni, zira teşhis koyabileceği gözle görülür bir şey yok. ya da vardır belki bilmiyorum. bir şeyler önerebilirseniz ona göre gideyim doktora. sebebini bulana kadar doktor doktor dolaşmayayım.

not: alakalı olabilir mi bilmiyorum ama fazla denecek kadar kıllıyım. traş etsem geçer mi? daha mı beter olurum?
0
kibritsuyu
(19.03.10)
tras falan etme. kuruluktan olma ihtimali var. krem surmeyi dene, mesela kollarin kasiniyorsa bir koluna (ki obur tarafla karsilastirma imkani olsun).

alerjik de olabilir, mevsimi hafiften basliyor.
0
wpi
(19.03.10)
kuvvetle muhtemel psikolojiktir. Karakterinde biraz takıntılı olma durumu da varsa daha da büyük bi' yüzde ile psikolojiktir diyorum.
0
charlesbukowskiineksi
(19.03.10)
ha bir de kuruluk diyince aklıma geldi alakalı olabilir. her sabah mutlaka banyo yaparım. banyoda beyaz veya yeşil hacı şakir sabun kullanırım. iyice de durulanırım. bununla alakalı olabilir mi? banyoyu mu azaltayım, sabunu mu değiştireyim? gözle görülür bir deri pullanması, döküntü falan da yok.
0
🌸kibritsuyu
(19.03.10)
alerjidir. o. sebebini büyük ihtimal bulamazlar. arada bir kaşınırsın, avil falan kullanırsın geçer. annemde de olurdu arada. şimdi olmuyor artık.
0
no avalon
(19.03.10)
paşa naptın her sabah duş falan aman diyeyim azalt onu mutlaka. saçlara falan da çok zararlı, deri için de.

haftada maksimum 4 bence. duş yani.
0
charlesbukowskiineksi
(19.03.10)
doktora git karaciğerinle ilgili bir şey olabilir.

ama yüzde 70 alerjik, yüzde 20 psikolojiktir...
0
esenboga
(19.03.10)
(5)

üşüyorummmm

halanne
ekşiciler;alt sınırda kansızlık teşhisi kondu. karaciğer ve tiroit de bakıldı, normal. 2 ay boyunca ferro sanol doudenal kulandım. 7-8 yıl evvel de 6 ay boyunca kullanmıştım. şimdi sadece regl dönemlerinde kullanacakmışım. annemin zoruyla hergün pekmez içmeye başladım, bol kuru üzüm vs.şimdi ben hal
ekşiciler;
alt sınırda kansızlık teşhisi kondu. karaciğer ve tiroit de bakıldı, normal. 2 ay boyunca ferro sanol doudenal kulandım. 7-8 yıl evvel de 6 ay boyunca kullanmıştım. şimdi sadece regl dönemlerinde kullanacakmışım. annemin zoruyla hergün pekmez içmeye başladım, bol kuru üzüm vs.
şimdi ben hala çok üşüyorum, ellerim ayaklarım buz gibi. tokalaşırken utanıyorum valla. izmirde kızlar tşörtle dolaşmaya başladı, ben hala 4 kat kazak giyiyorum. ayrıca vücut direncim de çok düşüktür. çabuk hastalanır, çabuk yorulurum.
napmalı ne etmeli de ısınmalı?
0
halanne
(18.03.10)
düzenli seks hayatı.
0
bryan fury
(18.03.10)
Geçmiş olsun. Bana kansızlık teşhisi koyan dahiliyeci, ilaç vermeyi tercih etmeyip jinekoloğa gönderdi ve aşırı regl kanamasını azaltmak üzere bir doğum kontrol hapı verdiler. Kanamalar normale döndükten sonra da kansızlık için ne bir ilaç, ne de özel bir diyet uyguladım. Yıllardır kan değerlerim ortalama Türk kadınınkinden yüksek (diyorlar). Kansızlığa yol açan başka bir sorun olup olmadığı araştırılmadıysa araştırılsın ki, kanı takviye etmek yerine başka çözümler düşünülsün.

Şunu buldum bir de:

Yarım litre kaynamakta olan klorsuz suyun içine 8-9 tane kuru incir atınız.
Yaklaşık 7 dk. kadar ağzı kaplı olarak kaynatınız. 7 dakika kaynadıktan sonra ılımasını bekleyip süzünüz.
Süzülen suyu iki veya üçe bülünüz.
Yemeklerden 15 dakika önce , yani aç karına içiniz.

Not:
Günde iki defa olmak üzere 21 gün içip 7 gün ara verilmelidir.
Bu ilacın toplam uygulama süresi 42 gündür. Yani ik defa 21 gün. Aradaki 7 gün dahil değildir.
0
uyuklayankedi
(18.03.10)
taze zencefil azicik rendeleyin mesela findik buyuklugunde bir parcayi balla karistirip yutun, bedeni hem isitir hem direnc artisi saglar ve de bol bol aci yiyin.

gecmis olsun.
0
cairo
(18.03.10)
yoga'da kullanılan bir tür nefes var. dilinizle boğazınızın bir kısmını kapatıyorsunuz, dalga sesi gibi bir ses geliyor. genizden nefes almak gibi.
bu nefes tekniği ile eğilip kalkarsanız, biraz hareket ederseniz kanınız ısınacaktır.
burundan tabi alacaksınız nefesi, burundan vereceksiniz.
0
kediebesi
(18.03.10)
demir iğnesi ol. ilaçlar hemen işe yaramayabilir ama iğne etkili. ayrıca demir emilimini azaltan yiyecekleri yeme (yoğurt, çay gibi) ilaç aldığında.
0
clementine
(18.03.10)
(6)

bacak kası yapmak

sapiro
30 yaşında bir insanın bacak kası yapması mümkün mü? normal bacakları olan birinin böyle roberto carlos gibi olması mesela. mümkünse günde ortalama 1 saat bir salonda çalışmayla ne kadar başarı elde edilebilir? supplement vb almak gerekir mi?
30 yaşında bir insanın bacak kası yapması mümkün mü? normal bacakları olan birinin böyle roberto carlos gibi olması mesela. mümkünse günde ortalama 1 saat bir salonda çalışmayla ne kadar başarı elde edilebilir? supplement vb almak gerekir mi?
0
sapiro
(18.03.10)
bacak kası yaparsın tabikide öyle bir yzmışsınki sanki 80 yaşında olurmu der gibi :D günde bir saat çalışırsın ama sanmaki 1 saat boyunca sadece bacak çalışabileceksin. zaten öyle bişide yapma mahvedersin bacaklarını kaldıramazsın ilk 3-4 ay. çok yüklenme dozunda yap 1 seneyi gözden çıkar roberto karlos gibi olacak diye bekleme amam güzel olur tatmin eder seni. supplement kullanmasanda olur ama istersen kullanabilirsinde. ama iğne filan kullanma. tahminimce seni cezbeden kalf denilen kaslar :) şu dizin arka bölümünün hemen altında kalan kaslar.
0
pposeidon_1
(18.03.10)
mümkün ama hiç kolay değil, ayrıca her gün vücut geliştirme yapılmaz. bir gün yap bir gün yapma. supplement de kullanabilirsin, kaliteli alırsan. stereoidlere hiç bulaşma yalnız. ama roberto carlos olacak diye bir şey yok. genetik, yaş falan da bu konuda etkendir epey.
0
baldur
(18.03.10)
bence fazla yapma bıraktın mı mahvolursun.yapanı var burda. normal insan bacağı olsun. sonra uğraşırsın benim gibi...
0
mormormorius
(18.03.10)
elbette yapabilirsin ama yapma arkadaşım. roberto carlos'un bacakları çirkin mesela.
0
desdinova
(18.03.10)
@mormormorius mahvolmaktan kastettiğin nedir?
@desdinova estetik subjektif bişey ve herşey değil... duran toplara 30 metreden 150 derecelik yay çizdirip mermi gibi kaleye gönderebilecek kadar sert vurabilmein hazzı estetik kaygıların önüne geçebilir mesela kimileri için.
0
🌸sapiro
(18.03.10)
gunde 40 dakika bisiklet kullanarak zayif sayilabilecek biri olan ben 3 ayda gozle gorulur kivrimlar elde ettim ust kisimlarda. alt kisimlar futboldan falan olsa gerek zaten fena degildi.
sadece bisiklet degil spor salonuna gidip cesitli aletler ile kombine ederseniz iyi sonuclar alinir. fakat omur torpusu bacaklarla epey bir agirligi itelemek, haberiniz olsun.
0
iyilik yap pitbull
(19.03.10)
(7)

Genel Cerrahi Doktor Tavsiyesi (Safra Kesesi Taşı)

vengeance is mine
istanbul içinde işini laykıyla yapan, gerçekten işinde nam salmış, operasyon öncesi ve sonrasında güven veren genel cerrahi doktoru aramaktayım. kısa bir süre sonra kardeşim safra kesesi ameliyatı olacak. bu yüzden bilinen sağlam veya daha önce çalışılmış güvenilir bir doktor varsa ismini cismini ya
istanbul içinde işini laykıyla yapan, gerçekten işinde nam salmış, operasyon öncesi ve sonrasında güven veren genel cerrahi doktoru aramaktayım.

kısa bir süre sonra kardeşim safra kesesi ameliyatı olacak. bu yüzden bilinen sağlam veya daha önce çalışılmış güvenilir bir doktor varsa ismini cismini yazan olursa sevinirim.

hatta başlık bikaç gün üstte kalırsa daha da sevinirim.
0
vengeance is mine
(18.03.10)
safra kesesi ameliyati artik laparoskopik teknikler cikmasi nedeniyle ileri bi evre degilse cok da populer bi doktor tarafindan yapilmasina gerek olmayan bi ameliyattir. en kolay ameliyatlardan bir tanesi. hasekiden bi doktor arkadasima danisip sana geri donebilirim.
0
senkop
(18.03.10)
hım. istanbul'u bilmediğim için kimseyi öneremeyeceğim, ama hastanız kilolu ise gerçekten usta bir doktora gitmenizde fayda var.
0
kediebesi
(18.03.10)
Kardeşin kaç yaşında ve bu ameliyat neden zorunlu? Safra kesesindeki taş/taşlar mı alınacak? Safra kesesinin tümü mü? Eğer taşlar küçük değilse, safra kanalını tıkama durumu yoksa ve bol su içse bir süre daha böyle idare edebilir. Bahar aylarında biraz sorun yaşar, yediklerine dikkat ederek sorunsuz geçirebilir. Bir süre sonra demişsin, acil bir durum yok sanırım. Mevsim geçişlerinde, yediklerine çok dikkat ederek uzun yıllar o taşlarla yaşama şansı var. Karar sizin elbette. Doktor konusunda ise kararsız kaldım. Hastane de doktor kadar önemli ameliyatlarda. Açık ameliyat mı, laparoskopik mi yapılacak, bu da önemli. Kediebesi demiş, karın bölgesinde olduğu için kilo faktörü önemli. Ben geçirdim bu ameliyatı. Sormak istediklerine, cevap verebilirim. Geçmiş olsun. .
0
july14
(18.03.10)
Bir ay kadar önce ablam sorunsuz, gayet iyi bir ameliyat geçirdi; laparoskopik idi, 4 yerden deldiler, bir gece yattı, ilgi alaka iyiydi, bir hafta sonra da dikişleri alındı, bitti. Türkiye Hastanesi'nde kadın bir hekimdi. Bu hastaneye alerjiniz yoksa diyeyim (Alerjisi olanlar var da yakın çevremde. Ben hekime bakarım asıl olarak). Ana binası çok güzelmiş bu arada, odalar falan da gayet iyi.
0
uyuklayankedi
(18.03.10)
@july14
kardeşim 15 yaşında, kesede taşlar bulundu apandisti fln rahatsız ediyormuş. doktorlar laparoskopik ameliyata karar verdiler. ana yüreği devlet hastanesini kaldırmadığı için güvenilir bir doktor arıyoruz.

@uyuyankedi
tavsiye için teşekkürler
0
🌸vengeance is mine
(18.03.10)
Çocuklarda safra kesesi taşı görülme riski çok düşüktür. Altta yatan ya anatomik bir bozukluk ya da herediter sferositoz, orak hücreli anemi gibi bir kan hastalığının olması gerekir. Ayrıca kardeşiniz 15 yaşında olduğu için ameliyatı genel cerrahi değil bu işi bilen çocuk cerrahının yapması doğru olur. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(18.03.10)
@plastik turambar
şu anda kan testlerinin sonucunu bekliyoruz zaten. doktorların da aklına ilk gelen onlar olmuş. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
0
🌸vengeance is mine
(18.03.10)
(4)

kulak ağrısı, hastane, yabancı

thor odinsson
şimdi istanbul'a gelen bir arkadaşım var. ben istanbul'da olmadığım için yardımcı olamıyorum şu anda kendisine.dün ve bugün kulak ağrısı çektiğini söyledi. çok fazla bilgili değilim ama sorduğuma göre ateşi yok, akıntı olup olmadığını ise bilmiyorum. lakin arkadaşım tc vatandaşı değil, bu yüzden has
şimdi istanbul'a gelen bir arkadaşım var. ben istanbul'da olmadığım için yardımcı olamıyorum şu anda kendisine.

dün ve bugün kulak ağrısı çektiğini söyledi. çok fazla bilgili değilim ama sorduğuma göre ateşi yok, akıntı olup olmadığını ise bilmiyorum. lakin arkadaşım tc vatandaşı değil, bu yüzden hastaneye para ile gitmesi gerekiyor sanırım.

balıklı rum hastanesi'ni önerdim kendisine, yunan vatandaşı çünkü arkadaşım.

ayrıca acile mi ya da kbb'a mı gitmesi gerekir? öğrenci olduğundan ve bir süre daha burada olduğundan pek fazla para gereken bir durum çıkarsa diye de tırsıyor.

özel hastane de tavsiye ettim ama, devlet hastanesine git yabancısın ilgilenirler falan diye de salladım güzelinden ama destekli.

ne önerirsiniz ne yapsın nasıl etsin?
0
thor odinsson
(18.03.10)
Beyoğlu Göz Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde ücretli muayene çok uygun fiyatlıydı. Orada KBB'ye görünsün olmazsa. KBB Tepebaşı'nda, Acil düşünürseniz de Kuledibi'nde.

İnternet ve telefonla randevu var, bazı bölümlerde ise gidip kayıt alınıp çok uzun olmayan bir süre beklenebiliyor, öğleden sonra giderse daha sakin olabilir.

www.beyoglugoz.gov.tr
0
uyuklayankedi
(18.03.10)
kızıly bakırköyde 15/20 lira bişeydi muayene.gidebilirse bi koşu gitsin.
0
cruex
(18.03.10)
Beyoğlu Göz Eğitim ver Araştırma Hastanesi'nde netten randevu olmuyor sanırım, TC Kimlik No seçeneği var :)

Gerçi kendisine de ulaşabilmiş değilim şu anda, büyük ihtimalle geceye kadar topladığım bilgileri anca ulaştıracağım.
0
🌸thor odinsson
(18.03.10)
Evet doğru, telefonla randevu alınıyorsa ararsınız, değilse gidip kayıt yaptıracak zaten.
0
uyuklayankedi
(18.03.10)
(7)

Gözde minik kabarcık

nesenbilneben
Gözümde son 2 aydır ancak aynaya çok dikkatle baktığımda farkettiğim minik kabarcıklar oluşuyor. Tam olarak gözün alt kirpiklerinin olduğu bölge (göz kalemi sürülen yer yani, adı var mı bilmiyorum). tırnağımla hafifçe kazıdığımda bir kaç hamlede yok oluyor. Son 2 senedir lens kullanıyorum bunula bir
Gözümde son 2 aydır ancak aynaya çok dikkatle baktığımda farkettiğim minik kabarcıklar oluşuyor. Tam olarak gözün alt kirpiklerinin olduğu bölge (göz kalemi sürülen yer yani, adı var mı bilmiyorum). tırnağımla hafifçe kazıdığımda bir kaç hamlede yok oluyor. Son 2 senedir lens kullanıyorum bunula bir ilgisi olabilir mi acaba? Başına benzer bir durum gelmiş olan var mı, önemli bir şey midir?
0
nesenbilneben
(17.03.10)
Yirmi yıldır lens kullanıyorum, böyle bir şeyle karşılaşmadım. Ama olamaz diyemem. Kirpiklerin içindeki bölge galiba. O kısma göz kalemi kullanıyorsanız sorun olmuş olabilir. Kirpiklerin altını boyamak sorun olmaz, ama göze yakın üst taraf sorun olabilir sanırım. Altı da boyasanız, göz makyajınızı lensi taktıktan sonra yapın, takarken bilmeden temas etmesin. Makyajı da lensi çıkarmadan yapın, aynı nedenle.
0
uyuklayankedi
(17.03.10)
lensle alakası yok. ömrümce lens kullanmadım, arada bende de çıkıyor. dediğiniz gibi kazıyınca geçiyor. önemli bir şey olduğunu sanmıyorum.
0
girl in a coma
(17.03.10)
@uyuklayankedi evet o bölge. ama ben pek makyaj yapmıyorum zaten ayda yılda bir ancak.
0
🌸nesenbilneben
(17.03.10)
kirpik dibi iltihabı denen bir durum var. bir nevi cilt hastalığı. pullanma oluşuyor. kaşıntı, kızarıklık falan da oluyorsa bir doktora görünün.
0
xyoney
(18.03.10)
@xyoney hiç öyle belirtiler yok. sadece aynaya çok yakından baktığımda farkedebiliyorum, ayna olmasa hiç haberim olmayacaktı yani :)
0
🌸nesenbilneben
(18.03.10)
özellikle çok uykusuz kaldığım dönemlerde, çok bilgisayar başında kaldığım dönemlerde, kısacası gözlerimi çok yorduğum dönemlerde bende de çıkıyor. azıcık uğraşınca kayboluyor evet ama ellemediğimde de bir süre sonra kendiliğinden geçiyor. yanında başka bir belirtisi veya başka bir rahatsızlığı olmadığından doktora gitme gereği duymadım hatta ciddiye de almadım. başıma da henüz bir iş gelmedi. ama ciddi değildir demiyorum yine de.
0
kedi olmus gidiyorsun
(18.03.10)
Muhtemelen retansiyon kistidir. kirpik diplerindeki Moll bezlerinden kaynaklanırlar. Tehlikeli bir durum değildir. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(18.03.10)
(4)

taze kan nedir, kan bankası kanından ne farkı vardır

kibritsuyu
şimdi de telefonumu kanbankasi.gen.tr'den alan bir hasta yakını kan vermem için çağırdı. hasta ameliyata alınmış, taze kan ihtiyacı olabilirmiş.kan taze olunca ne oluyor, bekleyince ne oluyor? niye özellikle taze kan isteniyor?bir de hepatit, hiv bilmemne testlerini ne ara yapacaklar? öyle ha diyinc
şimdi de telefonumu kanbankasi.gen.tr'den alan bir hasta yakını kan vermem için çağırdı. hasta ameliyata alınmış, taze kan ihtiyacı olabilirmiş.

kan taze olunca ne oluyor, bekleyince ne oluyor? niye özellikle taze kan isteniyor?

bir de hepatit, hiv bilmemne testlerini ne ara yapacaklar? öyle ha diyince daha hasta ameliyattan çıkmadan yapılabilen testler mi bunlar? alıp doğrudan hastaya vermeyeceklerdir herhalde.
0
kibritsuyu
(17.03.10)
Bildiğim kadarı ile hastaya stoktaki kandan verip sizinkini (eğer uygunsa) kendi stoklarına dahil ediyorlar.
0
kotukediserafettinineskikankasi
(17.03.10)
Kalp ameliyatlarında, hastanın ihtiyacı olabilecek kan beklemiş kandan olmuyor, o yüzden 2 ya da 3 kişi halihazırda bekliyor, belki sizin durum da böyle bir durumdur...
0
gaea
(17.03.10)
@gaea: öyle bir durum olduğunu biliyorum. niye öyle oluyor diye soruyorum zaten.
0
🌸kibritsuyu
(17.03.10)
anestezi.med.ege.edu.tr
TRANSFÜZYONDAN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN TESTLER
1. Alıcı ve verici kanlarının gruplarının tayini
2. Alıcı ve verici kanları arasında çapraz karşılaştırma (crossmatch) (kan uygunluk testleri)
ÇAPRAZ KARŞILAŞTIRMA (CROOSMATCH)
(Major) Alıcının serumu ile vericinin eritrositi,
(Minör) Vericinin serumu ile alıcının eritrositi karşılaştırılır.
Tam çapraz karşılaştırma 45-60 dakika sürer. Rutin
uygulamalarda yapılır.
b. Kısmi çapraz karşılaştırma 5-10 dakika sürer. Acil durumlarda
yapılır.


taze kan pıhtılaşma önleme, oksijen değerleri vs yüzünden isteniyor. plazması ayrışmamış vs sanıyorum. bu dökümanda okuyabilirsiniz, her noktası anlatılmış. anladığım kadarıyla da bahsettiğiniz testler gerçekleştirilemediğinden, vericilerin sağladıkları bilgilere güvenmek durumundalar ve bu testleri zaten hızlı yapamazlar. en azından eliza epey zaman alıyor, hepatit filan yetişse bile.
0
kediebesi
(17.03.10)
(5)

ayak burkulması

akrep13
merhaba arkadaşlar. cuma gecesi ayağımı burktum. ertesi güne şişti ve biraz morardı. bir kaç gün içinde şişlik büyük oranda indi. bugün çok hafif üzerine basabiliyorum. tabi basarken biraz acıyor. üzerine basmayınca ağrı yok. doktora gitmek istedim ama üçüncü kattayım ve inerken ayağım iyice zorlanı
merhaba arkadaşlar. cuma gecesi ayağımı burktum. ertesi güne şişti ve biraz morardı. bir kaç gün içinde şişlik büyük oranda indi. bugün çok hafif üzerine basabiliyorum. tabi basarken biraz acıyor. üzerine basmayınca ağrı yok. doktora gitmek istedim ama üçüncü kattayım ve inerken ayağım iyice zorlanır diye düşündüm. gösterdiği iyileşme geriye sarsın istemedim... ilk günlerde gereken buz, ayağı yüksekte tutmak, dinlendirmek gibi tüm yöntemleri uyguladım .tavsiyeleriniz?
0
akrep13
(17.03.10)
doktora gitsen onu en az 2 hafta atele alırdı; kırık bile olmasa. çünkü yumuşak doku zedelenmesinde kıpırdamadan tutman gerekiyor o eklemi. ama işte ayakta atel de hayatı çok fena engellediğinden insan yaptırmak istemiyor sonra da benim gibi 10 sene sonra bile ağrısını çekiyor.
0
Zaphod
(17.03.10)
ne olduğunu bilmiyorsanız doktora gitmelisiniz. ve hareketi minimum olmalı. aşırı sıkmadan bandaja alın. bağlarınızda sorun oluştuysa tekrar sakatlanma riskiniz cok yuksek.
0
ssjam
(17.03.10)
bağlarınızı zedelemişsiniz büyük ihtimalle. böyle mediko mu diyolar ne diyolar, oralarda ayağa çorap gibi geçirilen cırt cırtlı bir şey var. bileğinizi de sarıp destek sağlıyor. onlardan bir tane edinirseniz çok faydasını görürsünüz.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(17.03.10)
ah be dostum içim parçalandı... aynı dertten ben de muzdariptim. halı sahada oldu benimkisi gerçi. üzerinde durmadım.. aynı seninki gibi oldu. en sonunda doktora gidince tomografi istedi ve ayak bileğinin oradan parçalı iki küçük kırık olduğunu gösterdi.

kesinlikle git bir göster. filmlerde birşey çıkmayabilir benimki gibi. fazla ayata gezinme. bir an evvel doktorun verdiği ilaçlara ve tedavilere başla. sonra yer etti mi çok sıkıntı çekebilirsin.

tabi bunları yazarken en kötü senaryoyu düşünüyorum. belki de sıradan bir burkulmadır..
0
beni boyle sev seveceksen
(17.03.10)
teşekkürler arkadaşlar. gitmek zorunda kalıcam sanırım doktora.
0
🌸akrep13
(17.03.10)
(4)

Elin kopması

soujiro
diyelim birisinin eli koptu. hastaneye kaldırıldır. eli'de geri dikilemeyecek derecede hasarlı. kişi kaç gün hastanede kalır? yoksa aynı gün taburcu edilebilir mi?
diyelim birisinin eli koptu. hastaneye kaldırıldır. eli'de geri dikilemeyecek derecede hasarlı. kişi kaç gün hastanede kalır? yoksa aynı gün taburcu edilebilir mi?
0
soujiro
(16.03.10)
kan kaybına göre karar verirler.
0
bryan fury
(16.03.10)
eli koptuysa psikolojik tedavi de uygularlar biraz. boru mu elin kopmuş. en az 3-4 gün yatırırlar bence
0
ayiadam
(16.03.10)
valla çok kan kaybetmiştir. 3-4 günde anca bunu toparlar. yarası da büyük olacaktır. bence 1,5-2 haftadan önce çıkamaz.
0
kediebesi
(16.03.10)
Kopan eli yerine dikilimezse, amputasyon güdüğü (kalan kolun uç kısmı) onarılmaya çalışılır. Eğer yara kirliyse bir süre pansumanla takip edilir. Pansuman sonrası ya kalan dokuyla ya da vücudunun başka yerindeki bir dokuyla o güdük onarılır. Bu nedenle eli kopan hasta aynı gün hastaneden taburcu edilmez. Yara yerinin durumuna göre 7-14 gün hastanede kalır.
0
plastik turambar
(16.03.10)
(2)

Ürtiker

vh1
Selam dostlar bugün gün içinde başımda ve yüzümde çok kötü kırmızı lekerler çıktı .(( ürtiker ))acaba bu illeti neler geçirir(home remady şeklinde ) olursa daha iyi olur çünkü hastaneye bile bu surat ile gidemem ...
Selam dostlar bugün gün içinde başımda ve yüzümde çok kötü kırmızı lekerler çıktı .(( ürtiker ))acaba bu illeti neler geçirir(home remady şeklinde ) olursa daha iyi olur çünkü hastaneye bile bu surat ile gidemem ...
0
vh1
(16.03.10)
çünkü 7-8 aydır belli aralıklara kendini hissettiriyor.. dün gece çok azmıştı
0
🌸vh1
(16.03.10)
ürtiker olduğundan emin olsanız da olmasanız da doktora gidin, kulaktan dolma doktora gitsen birşey demiyor, atarax al gibi tavsiyelere kulak asmayın.
0
anatomik durus
(16.03.10)
(8)

lens alsam mı?

henrywigly
lens almak istiyorum ama zararları varmdıdır? acep nedir bu lens hikayesi kullanan arkadaslar varsa yardımlarını esirgemesin
lens almak istiyorum ama zararları varmdıdır? acep
nedir bu lens hikayesi kullanan arkadaslar varsa yardımlarını esirgemesin
0
henrywigly
(15.03.10)
düzgün kullanırsan bir zararı olmaz.

göz doktorundan lens için numaralarını öğren gidip bir optikçiden deneme lensi iste. masrafa girmeden deneme imkanın olmuş olur.
0
plainwalker
(15.03.10)
ben 8 senedir kullanıyorum. ilk başlarda pis ellerimle değiştiriyordum falan, haliyle gözlerimi mikrop kapıyodu sürekli.
6-7 senedir de, suyunu 2 günde bir değiştiriyorum, ellerimi yıkayıp takıyorum, hiçbir sorun olmuyor.
yani, temizsen çok rahat.

bi de lens herkese uygun olmuyor. göz yaşı sıvısının belli bir miktarda olması falan gerekiyor. "kuru göz"lüysen zor olur.
0
ağlama melis
(15.03.10)
1988'de, 18 yaşında başladım.

22 sene olmus, her sabah takıp, her akşam çıkardığınız sürece, rahat edersiniz, mis gibi, pırıl pırıl.
0
cedilla
(15.03.10)
lazer ameliyatı olmayı düşünürseniz ilerde sorun çıkarabilirmiş(uzun süreli kullanımlarda tabi).ameliyat olmayı düşünüyorsan lens kullanmamanı öneririm demişti doktorum.
0
p a t r i o t
(16.03.10)
temiz kullandıgınız sürece cok rahat edersiniz.. ben de gözlügü hiç sevmem.. bu lens tarihin en önemli buluşlarından bence...
0
maxpainn
(16.03.10)
14 senedir kullanıyorum, iki kere konjonktivit olmak dışında bir yamuğunu görmedim (o da benim hatam zaten). Her gece çıkarıp her sabah takarsan hiç bir problem yok bence.
0
sui
(16.03.10)
unutkan değil ve temiz biriysen aklını boşa yorma böle şeylerle.4 senenlik tecrübem var bugüne kadr hiçbir negatif yanını görmedim.
0
Becks
(16.03.10)
yıllardır kullanıyorum hatta çocuk yaşta başladım doktoruma yıllarca ısrar ettikten sonra hala bi zararını görmedim çocuk halimle bile bi zarar gelmediyse hiç gelmez gözlük eziyeti çekmeye deymez.
0
gokch3
(16.03.10)
(4)

Ciğer, Trake ve Depar

boshi
Aylarca spor ya da fizik-yoğun aktivite yapmayıp da bir gün depar atmak zorunda kalmış birinin ertesi gün akciğerleri ve nefes borusu sızlar mı? Yoksa bu anormal bir durum mudur?Hürmetler.
Aylarca spor ya da fizik-yoğun aktivite yapmayıp da bir gün depar atmak zorunda kalmış birinin ertesi gün akciğerleri ve nefes borusu sızlar mı? Yoksa bu anormal bir durum mudur?

Hürmetler.
0
boshi
(15.03.10)
hanş tıpla alakam yok ama gayet normal birşey, birden zorlamışın hacı
0
dieselsingle2
(15.03.10)
yav, hani bacakların, sırtın hamlaması olayını anlarım, sık sık başıma da gelir de bu mevzu garibime gitti. herkeslere oluyorsa muayene seçeneğini iknor edecektim, o yüzden sordumdu.
0
🌸boshi
(15.03.10)
bence de normal.
sigara içiyosan daha da normal.
yine de bir daha yapma :)
0
kediebesi
(15.03.10)
şöyle cevap verebilirim o sızma bence şudur;

insan koşarken kan temzilenmek için akciğere daha fazla gider
kan gittikçe akciğeri ısındırır
sonra sen durursun ve soğuk hava alırsın
akciğerin daha doğrusu nefes borusunun içine giren soğuk hava buharı sıvılaştırı
sonunda ağzına sızar tazda bir şeyler gelir
inanın salyası artar vs.


eğer akciğerin soluk boruna sızmısa ki böyle bir şey mümkün değil seni yayın yapmak isterim doçentlik tezi olursun vallahi. geçmiş olsun içiniz rahat etsin :)
0
de nada
(16.03.10)
(7)

Uçak yolculuğu ve yüksek bölgelerde meydana gelen yüksek basınç nedeniyle kulak ağrısı

buziness
Merhaba, Aslında çok sık uçak yolculuğu yapan biriyim. Fakat dün 1 saatlik bir uçak yolculuğu sırasında ilk kez kulaklarımın tıkanmasını yaşadım. Dönüşü araçla yaparken de bolu dağından gecerken yine aynı durumu yaşadım. Şu anda evdeyim, kulaklarım hala aynı. Duş aldım. Kulakları suyla doldurduk ama
Merhaba,

Aslında çok sık uçak yolculuğu yapan biriyim. Fakat dün 1 saatlik bir uçak yolculuğu sırasında ilk kez kulaklarımın tıkanmasını yaşadım. Dönüşü araçla yaparken de bolu dağından gecerken yine aynı durumu yaşadım. Şu anda evdeyim, kulaklarım hala aynı. Duş aldım. Kulakları suyla doldurduk ama kesilmedi. Ne yapmam gerekir? Teşekkürler.
0
buziness
(15.03.10)
Ben burnumu parmaklarımla tamamen kapatıp, dışarıya burnumla nefes vermeye çalışırmış gibi yaparken geçiyor genelde bu olaylar :)

Hiç uçağa binemedik...Duy bu sesi... Yani demek istediğim, dağ olaylarında öyle yapıyorum.
0
only alcoholica
(15.03.10)
yerden yükseldikçe basınç düşer, kulak eşitleme belki işe yarayabilir ama sizinki doktorluk bir durum olmuş sanki.
0
dinomazu
(15.03.10)
şuan ne yapabilirsiniz bilemiyorum ama bir daha uçak yolculuğunda sakız çiğneyin, aynı sorunla karşılaşmazsınız.
0
anconia
(15.03.10)
sakız çineyin. ben de uçakta giderekn kulaklarım tıkanır, ya da okuluma giderekn (ki kendisi bildiğiniz dağda) arada kulaklarım tıkanır, en iyi çözüm sakızdır.

ah be anconia önce davranmış, ama sakız sorasında da işe yarıyor yae :/
0
cedric
(15.03.10)
bende nasıl bir kulak varsa istisnasız her uçağa bindiğimde tıkanır ve ağrır 3 5 gün. ucakta iniş ve kalkışlarda sakız çiğneyin, esnemek kulak tınanıklığını açıyor, böyle kendi kendinize bir iki esnerseniz geçebilir, bir de ben ellerimle kulaklarıma bastırıyorum bazen işe yarıyor.
0
ilse
(15.03.10)
Kulak tıkacı da işe yarıyor.
0
sourlemonade
(15.03.10)
bende uçakla deniz seviyesi kentlere gittiğimde aynı durum oluyor sürekli. iki-üç gün içinde anca düzeliyor, esnedikçe filan. telaşa mahal yok.
0
adivar
(15.03.10)
(4)

bel fıtığı ve bacakta his ve güç kaybı üzerine...

gijilti
bilgisayar başında çok oturup hareketsiz kalmaktan sağ bacağımda his kaybı olmaya başladı. şimdi her iki ayağımın altında his azalması, karıncalanma falan var. sanki tabaım yok da ayark kemiklerimle yere basıyorum hissi var. özellikle de topukta sıkışma gibi bir şey var. kütürdetme isteği oluyor.(ay
bilgisayar başında çok oturup hareketsiz kalmaktan sağ bacağımda his kaybı olmaya başladı.

şimdi her iki ayağımın altında his azalması, karıncalanma falan var. sanki tabaım yok da ayark kemiklerimle yere basıyorum hissi var. özellikle de topukta sıkışma gibi bir şey var. kütürdetme isteği oluyor.

(aynı zamanda boyun düzleşmesi var. bu MR ile kesin teşhis konuldu. Belimden henüz çektiremedim.)

burada sormak iistediğim şu: benim belimde öyle pek bir ağrı yok. belfıtığında normalde insanlar çok acı çekerler. belimde ağrı bu kadar az iken bacağımda uyuşma nasıl bu kadar çok olabilir?

psikolojik olma ihtimali var mı?
0
gijilti
(14.03.10)
kaç yaşındasınız? yapmayın kendinize böyle şeyler. hareket edin, yürüyün.
0
kediebesi
(14.03.10)
çok fazla sigara içmekten bir damar sorunu olmuş olabilir. tıkanma, sertleşme gibi. sigarayı bırakın, gidin gezin. park bahçe dağ tepe.
0
medre
(14.03.10)
sigaradan olabilir aslında. nitekim birkaç hafta evvel sigarayı bıralmıştım ve uyuşma da azalmıştı. dün birkaç tane içtim arkadaşlarla ve uyşma anormal biçimde arttı. henüz 27 yaşındayım ve öyle çok çok sigara içen biri de değildim içtiğim zamanlar.
0
🌸gijilti
(14.03.10)
benim anladığım kadar anatominizle de alakalı. yapabileceğiniz tek şey hareket etmek. zaten bir doktora da gitseniz bel fıtığı ameliyatı filan da olsanız dönüp geleceğiniz kürkçü dükkanı fizik terapi olacaktır. kalçalarınızı, bacaklarınızı hareket ettirmeniz lazım.
aynı şekilde tüm günüm bilg başında geçtiğinden www.yogatic.com'un sıkı bir takipçisiyim. ne boyun, ne sırt, ne bacak ağrısı. ohh. :) (dolaşımım da zayıf ve sigara da içiyorum maalesef)
0
kediebesi
(14.03.10)
(9)

bir yakınım kolunu arkaya götüremiyor, bu durumla hangi poliklinik ilgilenir?

gijilti
hasta 58 yaşında, kadın. kemik erimesi var kendisinde.kolunu arkaya doğru götüremiyor. biraz götürdükten sonra öylece kalıyor.hastanede hangi polikliniğe başvurmam doğru olur?
hasta 58 yaşında, kadın. kemik erimesi var kendisinde.
kolunu arkaya doğru götüremiyor. biraz götürdükten sonra öylece kalıyor.
hastanede hangi polikliniğe başvurmam doğru olur?
0
gijilti
(14.03.10)
ortopedi.
0
kibritsuyu
(14.03.10)
hastanelerin fizik tedavi ve rehabilitasyon bolumleri
0
cherrypeach
(14.03.10)
fizik tedavi
0
anatomik durus
(14.03.10)
önce ortopedi sonra fizik tedavi...
0
esenboga
(14.03.10)
kesinlikle fizik tedavi biraz eziyet ettirir ama etkili çözüm yoluda odur
0
Becks
(14.03.10)
fizik tedavi adı üstünde bir tedavi birimidir. şimdi siz kemik erimesi dediniz diye herkes tedavi yolu öneriyor. öncelikli olarak ortopediye gideceksiniz. doğru teşhis konulacak. belki kemik erimesi yüzünden değil, belki sadece ilaçla iyileşecek bir şey. ortopedi gerekiyorsa sizi fizik tedaviye veya başka bir birime yönlendirir.
0
kibritsuyu
(17.03.10)
fizik tedavide osteoporoz ya da başka bir tanı konmuyor mu yani?
0
anatomik durus
(17.03.10)
fizik tedaviyi fizyoterapiyle karistirmayin. tabii ki tani konuyor, ilac da yaziliyor. sirf sicak uygulayan vs. bir yer degil. osteoporozla da fizik tedavi ilgilenir.
0
cherrypeach
(18.03.10)
ben de onu diyorum işte.
0
anatomik durus
(19.03.10)
(2)

Hem ince tel hem kalın tel saç!?

clementine
Saçlarım normalde ince telli ama ense taraflarımda yer yer kalın teller var ve bunların şekilleri çok acayip. Düz saçlarım var ama bu kalın tellerde özellikle uçlara doğru bozulmalar var, nasıl desem, engebeli gibi. kırık değil, kopma değil ama ne?Bir de kalın telleri koparıp duruyorum, çünkü sinir
Saçlarım normalde ince telli ama ense taraflarımda yer yer kalın teller var ve bunların şekilleri çok acayip. Düz saçlarım var ama bu kalın tellerde özellikle uçlara doğru bozulmalar var, nasıl desem, engebeli gibi. kırık değil, kopma değil ama ne?

Bir de kalın telleri koparıp duruyorum, çünkü sinir oluyorum.
0
clementine
(13.03.10)
"Bir Uzman" şurada, sorununuz için kırılmış saç uçlarıdır demiş. www.itsbeauty.com
0
topuksuz ayakkabi
(13.03.10)
tiroid fonksiyonlarınıza baktırsanız iyi olur.
0
de nada
(16.03.10)
(6)

sivilce izleri için....

waroom
önerebileceğiniz bir doktor var mı? yalnız gerçekten bu konuda daha önce bir çok kez başarılı olmuş esaslı biri var mı tanıdıgınız?
önerebileceğiniz bir doktor var mı? yalnız gerçekten bu konuda daha önce bir çok kez başarılı olmuş esaslı biri var mı tanıdıgınız?
0
waroom
(12.03.10)
acuutane tedavisi aldım 6 ay kadar yaraların ilaçla birlikte impetex ve bepanthen krem kullandım ara ara doktor bepanthenin merhemini de sür diyordu. işin önemli kısmı da şu; doktor hanım yapma ilaçlarla nemlendirme takviyesi uygulatıyordu, yazdığı reçetelerden pek anlamam da, yaptırdığı ilaçlar daha güzel sonuç verdi. gayet iyi bir doktordu tedavi sürecinde 2 haftada bir gidip görünüyor ayda bir kan değerlerimi falan istiyordu. eğer Samsundaysan Gül Fındık diyebilirim. il belirtmemişsin ondan (:
0
rubiks cube
(12.03.10)
çok pardon yazmayı unutmuşum,
izmir veya istanbulda bir doktor arıyorum..
0
🌸waroom
(12.03.10)
rubiks cube'e katılıyorum. dermatologların belirli miktarlarda karışımlarla verdikleri ilaçlar oldukça işe yarıyor. Ben de yara izim için kullanmıştım.

Bir de şehir belirtseymişsiniz keşke.
0
endless dream
(12.03.10)
ben de daha önce roaccutane tedavisi gördüm, bu ilaç ciltte acayip soyulma yapar zaten. sivilce izlerim tedavi sırasında ve sonrasında %70 kadar azaldı. yüzümde suçiçeği izleri kalmıştı 4 sene öncesinden ama şu an kayboldu diyebilirim. bir de tedavi sonrası cildin toparlanması için 6 ay - 1 senelik bir bekleme lazım. bunun haricinde TCA peeling, ya da lazerle cilt soydurmayı düşünebilirsin. bunun için bulunduğun bölgedeki hastanelerde bulunan doktorlara danışman yeterli, gerekli bilgileri alabilirsin.
0
depresif tosbaa
(12.03.10)
istanbul cevre hastanesi memduh altaç, yapma krem verir, istiklal caddesi rebul eczanesine yaptırırdım ben. doktordan memnundum. gerekmedikce ilac yazmaz.
0
hubble
(13.03.10)
roaccutane dahil olmak üzere her türlü ilacı kullandım, uygulamadığım da pek bir şey kalmadı, hacılara hocalara bile zamanında gitmişliğim var.. ama hiç biri kesin çözüm olmadı bir de izler kaldı.
mail box'ıma hergün salyangoz özlü krem gibi şeyler düşüyor... inanasım yok ama bir yanım acaba diyor... acaba bu mucize ilaç olabilir mi?
0
🌸waroom
(15.03.10)
(9)

izmirde yaygın mide rahatsızlıkları

halanne
ekşiciler, duyurucular;şu son 3-4 gündür çevremdeki herkeste genel bir halsizlik, keyifsizlik var. hadi diyelim ki bu havalardan ama buna ilave olarak bir de mide bulantısı ama tam bulantı da değil, bi adı konulamayan mide şikayeti, ayrıca mide ve bağırsaklarda bir şişkinlik, gerginlik, bağırsak faa
ekşiciler, duyurucular;
şu son 3-4 gündür çevremdeki herkeste genel bir halsizlik, keyifsizlik var. hadi diyelim ki bu havalardan ama buna ilave olarak bir de mide bulantısı ama tam bulantı da değil, bi adı konulamayan mide şikayeti, ayrıca mide ve bağırsaklarda bir şişkinlik, gerginlik, bağırsak faaliyetlerinde ishale varmayan derecede bir artış var.
merak ettim bu izmirde yaygın bir şey mi yoksa tesadüf mü?
yani mikrobik birşey olabilir mi?
0
halanne
(12.03.10)
bununla bir ilgisi var mıdır, bilemiyorum ama bir kaç gün önce ben de ufak çaplı bir ishal yaşadım. ama, carte dor'un dondurmalı pastasından da şüphelenmedim değil ama.
0
kabablanka
(12.03.10)
izmirliyim son 15-20gündür bir şişkinlik midede gariplik var

ama tesafüd bence genel bişey yoktur
0
demlikposet
(12.03.10)
dün bizim arkadaşın midesi bozuktu, üzerinize afiyet gazı da vardı
0
obez kirpi george
(12.03.10)
allah allah bende de var 1 aydır falan
0
ground
(12.03.10)
nacizane önerim; çeşme suyu kullanıyorsanız (bilumum yeme, içme) kullanmayın. izsu'nun içme suyu hatlarında bakım yaptığı, bu sebeple aşırıya kaçabilecek derecede suya dezenfektan karıştırdığı gibi şeyler duydum. tabii izsu süperdir ben yalancı çıkabilirim. garanti vermiyorum götüme kaçmaması açısından.
0
phonex
(12.03.10)
Valla izmirliyim ben de dün öyleydim, çeşme suyu da kullanmıyorum. Havadandır belki.
0
sui
(12.03.10)
ben 2 gündür öyleyim izmirdeyim. yani genel birşey mi bu? çeşme suyu ben de kullanmıyorum ama genel olmamalı o sebepten
0
prodeq
(12.03.10)
o zaman orhan veli'nin dediği gibidir; beni bu güzel havalar mahvetti. günler uzuyor, biyolojik saat falan diyeyim. yahu neden bana olmadı? yoksa ben izmirli değil miyim? izmir de değil miyim? :)
0
phonex
(12.03.10)
bağırsak hareketleri olayı bende de var son haftalarda. ama şöyle bi şey var ki izmirlilerin hepsinin içtiği su ortak değil sonuçta, havadan da olacağını sanmıyorum. tesadüftür işşallah diyelim. amin.
panik yapmayalım, ayağımıza çorabımızı giyelim.
0
blackstar
(13.03.10)
(4)

boyundan başa ağrı

scissors
ey sevgili duyuru sakinleri ders çalışırken ve deneme sınavlarında soruları çözmeye başlıyorum yaklaşık 20 dk sonra boyun ağrısı başlıyor ardından da ağrı başıma çıkıyor normalde boynu ağrıyan bir tip değilim bu sorunla nasıl başa çıkılır sınava giricem aynı şey olucak direk başarımı etkiliyor boyun
ey sevgili duyuru sakinleri
ders çalışırken ve deneme sınavlarında soruları çözmeye başlıyorum yaklaşık 20 dk sonra boyun ağrısı başlıyor ardından da ağrı başıma çıkıyor normalde boynu ağrıyan bir tip değilim bu sorunla nasıl başa çıkılır sınava giricem aynı şey olucak direk başarımı etkiliyor boyunluk mu taksam napsam oturduğum sıraya göre felan değişiyor desem her tipinde aynı problem napsam acaba ?
0
scissors
(12.03.10)
ortopedik yastık kullan, inanılmaz etki sağlıyor.
çantanı boyundan çapraz şekilde kullanma.
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(12.03.10)
esenboga
(12.03.10)
boynunu güçlendirmen lazım ki onca bilgiyi soktuğun ağır kafanı taşıyabilsin :) her gün yapacağın 20 dklık sporla hem güçlenirsin, hem de zihnin açılır. başarılar.

boyun ağrısı genelde ondan oluyor ama tabi senin ayrı bir durumun olabilir. yine de sporuna boyun güçlendirici hareketleri ekleyebilirsin. en basiti elini sırayla alnına, kafanın arkasına, iki yanına koyup elle ittirirken kafayla da ele bastırmak. çok zorlamadan tabi. sonra kollarını iki yana açıp omuzlarını iyiice kaldırıp indir mesela. dirseklerini bükebilirsin.
oturuşuna ve kolunun yüksekliğine de dikkat et. belki masan ya da sandalyen biraz daha alçak ya da yüksek olursa ağrımaz. değişik masalarda deneme yap :) dirseğini dayıyosan orası sıkışıyordur tabi. bir de strese kapılmamaya çalış. insan streslenince pelikan gibi boynunu omuzlarının arasına sıkıştırıyor fark etmeden.

www.yogatic.com bunlar da ağrıdığında yapabileceklerin.

bir de neden kaynaklandığını keşfetmelisin. dediğim gibi kollarından mı yoksa sırtından mı. belki de çok kambur oturuyorsun.
0
kediebesi
(12.03.10)
@ canimnicknameyazmakistemiyor çantayı çapraz kullanıyorum iyi oldu söylediğin ortopedik yastık da annem kullanıyor boyun altına gelen kısmı kabarık hani onda rahat edememiştim hiç ben acaba başka çeşidini mi alsam

@kediebesi düzenli spor yapıyorum yaklaşık 2 yıldır boyun güçlendirici hareketler mi yapmak lazım özel olarak
0
🌸scissors
(12.03.10)
(7)

Oturma kaynaklı bacak ağrısı

lex
Selam;Özellikle şu son 20 gündür çok yoğunum, bilgisayar başında sürekli oturmam gerekli. Önümüzdeki haftalarda da artan bir yoğunluğum olacak. Belim ağrıyordu, şu ortopedik yastıklardan alıp bir nevi çözüme ulaştırdım bunu.Lakin, bacaklarım çok ağrıyor oturmaktan. Ne yapsam, ne etsem bunu engellem
Selam;

Özellikle şu son 20 gündür çok yoğunum, bilgisayar başında sürekli oturmam gerekli. Önümüzdeki haftalarda da artan bir yoğunluğum olacak.

Belim ağrıyordu, şu ortopedik yastıklardan alıp bir nevi çözüme ulaştırdım bunu.

Lakin, bacaklarım çok ağrıyor oturmaktan. Ne yapsam, ne etsem bunu engellemek için? Ayaklarımın altına minder falan mı koysam? Ya da bağdaş mı kursam, ne yapsam?
0
lex
(12.03.10)
ayni haldeyim. ortopedik yastıkla destek aldım ben de. bir de "oturma simidi" var onu denemek niyetindeyim.
0
dorian greyfurt
(12.03.10)
"en iyi durus bir sonraki durustur." diye bir sey okumustum. demek istedigi, sik sik oturma pozisyonunuzu degistirmeniz gerektigi. sandalyede dik oturmaktansa geriye yaslanarak oturun. iki saatte bir ayaklarinizi iki yone de tam daireler yapacak sekilde 5 kere cevirin. yine iki saatte bir once parmak uclariniza sonra da sadece topugunuza basacak sekilde ayaklarinizi hareket ettirin ve bunu 10 kez tekrarlayin. en az uc saatte bir 10 dakikalik molalar verin ve ayaga kalkip birkac adim atin. ayakkabilarinizi cikarip yalin ayak ya da sadece orada giydiginiz bir corapla durabilirsiniz. son care olarak da hafif egimli duran, ayaklarinizi destekleyecek bir platform alin. en onemlisi sik sik pozisyon degistirin. calisma ergonomisi, ofis ergonomisi gibi anahtar kelimeler sizin dostunuz. aranizi iyi tutun.
0
dahicocuk
(12.03.10)
artık benden bıktınız biliyorum ama yine yoga diycem. yoga diyince 5'e katlanmanız gerekmiyor. şunu demek istiyorum yoga oturmaya hazırlıktır. uzun saatler meditasyonda oturan adamların uydurduğu hareketler sonuçta. www.yogatic.com da ofiste bile yapabileceğiniz ufak egzersizler var.
uzun süre oturabilmenin tek sırrı sık aralıklarla hareket etmektir. yoksa dolaşımınız iyiiice yavaşlar ve her yeriniz ağrır. ben de işim gereği sürekli bilgisayar başındayım. başka türlü çözemedim olayı henüz. en rahat halde (yatarak) bile vücut bi noktada isyan ediyor. özellikle klavye ve mouse kullanırken bileğimiz yere paralel olduğu için orada sıkışan sinirler teeeee kürek kemiğinden kaynaklandığından kelli işte insanlar carpal tunnel vs oluyor. arada bir "kolunda bilezikler" ya da "deli deli" hareketi gibi bilekleri bile oynatmak lazım :)
0
kediebesi
(12.03.10)
kötü haber vermek istamam ama lex sen bunu bir uyarı olarak gör,
uzun süre haraketsiz kalmak ölüme bile sebep olabiliyor.

www.milliyet.com.tr

aynı rahatsızlıktan müzdarip olmuş, son anda kurtarılmış biri olarak lütfen haraket etmeyi ihmal etme diyorum. dahicocuk 3 saatte bir demiş ama uzun dönem oturacaksan en azından her saat başı haraket et, mümkünse ayaklarını kalp hizandan daha yukarı gelecek şekilde kaldır bir süre, merdiven inip çık, kan dolaşımını mutlaka hızlandır.
0
Mercan
(12.03.10)
bir de şunu önericem. altına yükseltici bir şey koy. öyle ki dizlerin kalça kemiğinden aşağıda olsun. bu sayede dolaşımın çok aksamaz.
0
kediebesi
(12.03.10)
Teşekkür ederim herkese toptan.

@dorian greyfurt
Oturma simidi bacak ağrılarından öte, kalça ve bel sorunları için anladığım ve bildiğim kadarı ile.

@dahicocuk
Deneyeceğim bunları, bir miktar da olsa rahatlatır diye tahmin ediyorum.

@kediebesi
Teşekkürler link için.
Çalışma sandalyem maximum yükseklikte, dizlerim kalça kemiğimin altında kalıyor yani.

@Mercan
Korkutucu bir habermiş de o kadar uzun süreli hareketsiz kalmıyorum aslında. Arada daralıp gidip dolaşıp geliyorum.

Aklıma gelen bir şey, kız arkadaşımın aldığı yumuşak kedili medili bir terlikimsi bişi giyiyorum sürekli (home office bu arada neyse ki), acaba ayaklarım hava falan almıyor diye bu kadar ağrıyor olabilir mi diye geldi aklıma. Mantıksal bir açıklamasını bulamadım gerçi de.
0
🌸lex
(12.03.10)
24 yaşındayım ama benim de yıllardır bacaklarımda sorun vardır bu bahsettiğiniz şekilde.
mümkün olabildiğince hafif ayakkabılar giyin, bilgisayarda otururken de ne biliyim ciddi bi ortam değilse mesela bağdaş kurun. - ama kesinlikle bacak bacak üstüne atmayın, çok önemli bir nokta. bu kan akışınızı zorlaştırır, engeller. aralıksız çalışmaktansa 30 dakikada bir ayağa kalkıp 5 dakika hareket halinde olun sonra tekrar oturun derim.
bir de mesela benim ofisimde bilgisayar kasası yerde durur, arada 2 bacağımı da üstüne koyarım. L şeklinde olduğunuzu hayal edin, öyle çok rahatlıyor insan. şimdiden kolay gelsin.
0
blackstar
(13.03.10)
(4)

beni bulutların üstünde dans ettirdi adeta dediğiniz ve mümkünse fiyatı uygun olan pskiyatrist..

birdyy
arkadaşlar fiyatı bütçeyi zorlamayacak, gerçekten ne yaptığını bilen istanbul'da bi pskyatrist önermenizi rica ediyorum...mümkünse "hocam perişan haldeydim beni adeta umarsız bir hippie ye çevirdi" dediğiniz kişisel tecrübe olarak edindiğiniz bir pskyatrist arkadaş olursa sevinirim.. paylaşın bu kar
arkadaşlar fiyatı bütçeyi zorlamayacak, gerçekten ne yaptığını bilen istanbul'da bi pskyatrist önermenizi rica ediyorum...

mümkünse "hocam perişan haldeydim beni adeta umarsız bir hippie ye çevirdi" dediğiniz kişisel tecrübe olarak edindiğiniz bir pskyatrist arkadaş olursa sevinirim.. paylaşın bu kardeşinizi sevindirin.. dediğim gibi ama seans fiyatı uygun olmalı daha pskyatriste servet dökecek kadar parayı koymadım yani.. öğrenci tarafından..

hadi bakalıım...davranın..
0
birdyy
(11.03.10)
"dr.ender karaca"..tam istediğin gibi
0
Nigâr Binti Osman
(11.03.10)
teşşekkür ederim... sen görüşmüşmüydün kendisiyle.. seans ücreti hakkında bilgin varmı?
0
🌸birdyy
(12.03.10)
fransız lape hastanesi. dr. cem ataklı. can ataklının kardeşi ama onun gibi gairp bi adam deil. süper bir adam. beni insan etti valla.
0
suicides underground
(12.03.10)
evet
çok da memnun kaldım. ücret 140 ytl
0
Nigâr Binti Osman
(12.03.10)
(2)

depresyon & psikiyatrist, psikolog

arso
herkese merhaba,istanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz psikiyatrist ya da psikolog var mı? "şu ilacı al bişeyin kalmaz" ya da " başkalarının dediklerini takma yeaa" gibi yaklaşımları olmayan, mümkünse psikoterapi eğitimi almış biri olsa çok iyi olur. bir de hipnoterapiyle ilgili şeyler okudum, ö
herkese merhaba,

istanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz psikiyatrist ya da psikolog var mı? "şu ilacı al bişeyin kalmaz" ya da " başkalarının dediklerini takma yeaa" gibi yaklaşımları olmayan, mümkünse psikoterapi eğitimi almış biri olsa çok iyi olur. bir de hipnoterapiyle ilgili şeyler okudum, önerir misiniz?
psikiyatrist ücretleri yüksek olduğu için devlet hastaneleri ve üniversite hastanelerine de gidebilirim (sosyal güvencem yok). diğer bölümler gibi aylar sonrasına mı randevu veriyorlar, yoksa birkaç gün sonrasına mı?

teşekkürler
0
arso
(11.03.10)
dr. ender karaca
0
Nigâr Binti Osman
(11.03.10)
dr. kenan eren
bakırköyde muayenehanesi var.
0
arjantin ovalarini sulayan nehir
(04.11.14)
(2)

Karında devamlı şişkinlik

dizzybusy
Böyle bir problemim var. Karnım sabah kalktığımda dümdüz ama bir bardak su içsem hemen şişmeye başlıyorum, gün içinde artık rahatsız eder hale geliyor. Sonra ertesi sabah yine geçiyor. Öyle bir şey ki sanki vücudum yediklerimi yatıp uyumadan sindiremiyormuş gibi. Metabolizmayla falan mı alakalıdır?
Böyle bir problemim var. Karnım sabah kalktığımda dümdüz ama bir bardak su içsem hemen şişmeye başlıyorum, gün içinde artık rahatsız eder hale geliyor. Sonra ertesi sabah yine geçiyor. Öyle bir şey ki sanki vücudum yediklerimi yatıp uyumadan sindiremiyormuş gibi. Metabolizmayla falan mı alakalıdır? Çok rahatsızlık duyuyorum artık, gün içinde karnımı içime çekmekten sıkıldım. Tavsiyesi olan? Teşekkür ederim şimdiden.
0
dizzybusy
(11.03.10)
mide kapakçıklarınızda sorun olablr ve gaz yapıyor olablr benmde öle nerdeyse tükürük bile şişlik yapıcak durumda doktora gitmenizi önerim
0
gokch3
(11.03.10)
buna benzxer bir problem bende de vardı doktora gittim gastrit çıktı. bence sizde bir doktora görünün.
0
you are my lethe
(11.03.10)
(7)

Bacaklarım kaşınıyor

hain kobra
Özellikle baldırlarım. Görnürde herhangi bir kızarıklık/kabarıklık yok. Uzun zamandır sık sık bacaklarımı, özellikle alt kısmı, baldırlarımı kaşıma ihtiyacı duyuyorum. Benzerini yaşamış olan var mı?
Özellikle baldırlarım. Görnürde herhangi bir kızarıklık/kabarıklık yok. Uzun zamandır sık sık bacaklarımı, özellikle alt kısmı, baldırlarımı kaşıma ihtiyacı duyuyorum. Benzerini yaşamış olan var mı?
0
hain kobra
(11.03.10)
fazla ayakta duruyor musunuz? kilo alıyor musunuz?
dolaşımdan olur, cilt çatlıyorsa olur.

arada bir ayakları havaya dikin, duvara filan dayayın. öyle durun biraz.
20 dk da bir kalkın hareket edin. eğilin kalkın vs.
0
kediebesi
(11.03.10)
Alerji olabilir mi? Kızarıklık kabarıklık gerekmez olması için...?
0
fadetoreality
(11.03.10)
Fazla ayakta durmuyorum ama bütün gün bilgisayar başında oturuyorum. Ayrıca kilo da alıyorum bu aralar. Cevaplar için teşekkürler.
0
🌸hain kobra
(11.03.10)
kuruluk dostum kuruluk..
0
medre
(11.03.10)
Ben de bir aralar yasadim bunu, simdi benim case imde koltuklardan oldugunu sonradan kesfettim, guzelce yikayin birkac gun sonra esofman altiyla gezin sort giyorsaniz, sonra gecmezse baska bir sey var demektir
0
mikelarteta
(11.03.10)
sen gene de bi kan sekeri baktir. kan vermeden once sekiz saat oruclu olmayi sakin unutma.
0
compadrito
(02.04.10)
şekerine kesinlikle baktırman gerekiyor. hatta gizli şeker testide yaptırırsan iyi olur.
0
hicgudu
(19.04.10)
(5)

Dermatolog Tavsiyesi

pposeidon_1
Yardımsever duyurucular istanbulda (tercihen avrupa yakasında) tavsiye edebileceğiniz dermatolog isim ve iletişim bilgisine ihtiyacım var. özel muayenahane olur, özel hastane olur, devlet hastanesi olur fark yapmaz sadece muayenehane olursa sağlam geçirmesin mümkünse. mümkünse al kardeşim senin ilac
Yardımsever duyurucular istanbulda (tercihen avrupa yakasında) tavsiye edebileceğiniz dermatolog isim ve iletişim bilgisine ihtiyacım var. özel muayenahane olur, özel hastane olur, devlet hastanesi olur fark yapmaz sadece muayenehane olursa sağlam geçirmesin mümkünse. mümkünse al kardeşim senin ilacın udur desin kullanayım olsun bitsin :) öyle 50 kere gidip gelmeyeyim. allah razı olsun.

Best wishes.
hope to see you again.

@vejeteryan vampir; hacı 2008 aralıkta girilen bir entry de vizitesi 300 TL. yazıyor :) şimdi kaç olmuştur allah bilir. bizi aşar biraz o rakamlar. zaten o vizite ücretini ödersem kurdeşen filan çıkarırım ekstra hastalık sahibi filan olurum valla :)

şimdi öğrendim nette biri yazmış sadece ay başında randevu veriyormuş o da allah bilir ne zamana. Tel : 0.212.219 16 56 - 219 16 57 olarak geçiyor aradım cevap veren olmadı. soracaktım valla kaç para vizite diye :)

@gofragol; sorun seboreik dermatit. (sözlükten ve netten araştırdım, okudum çoktan)
0
pposeidon_1
(11.03.10)
Çok meşhur bir cilt doktoru var şişli'de: kolsuz agop

edit: sözlükte vizitesi 300 tl yazıyor, ama bir arayıp sormakta fayda var. o kadar yüksek olduğunu bilmiyordum ben. yine de eğer önemli bir sorunsa, bir kaç doktora gidip zaman ve para kaybetmektense daha mantıklı olabilir tabii.
0
vejeteryan vampir
(11.03.10)
sorunun ne oldugunu belirtsen belki daha cok yardımcı olabilirdim ama mesela benler konusunda cerrahpaşada cok iyi bir uzman duymustum.
0
gofragol
(11.03.10)
kolsuz agop kol gibi fatura çıkarıyor. zeytinburnu'ndaki sırp pırgiç ermeni hastanesi'ni methederler epey. ben çapa'nın dermatoloji kliniğinde ilaçlar hariç kuruş para vermeden tedavi olmuştum gerçi ama sizin sorununuza cevap verir mi orası bilmem.
0
kurremkarmerruk
(11.03.10)
Apeks Tıp Merkezi 50 lira fark alıyor SGK'lıysanız, Florence Nightingale 75 lira alıyor. Zekai Bey vardı Apeks'te, ama Alman Hastanesine geçmiş diye duydum. Alman Hastanesi'nden fiyat sorabilirsiniz.

Geçmiş olsun.
0
uyuklayankedi
(11.03.10)
Amerikan hastanesi - Ülgen Hn.
0
little miss sunshinee
(11.03.10)
(7)

Ayak tırnağı

don juan666
Arkadaşlar 1 ay önce halı sahada maç yaparken ayakkabıdan dolayı ayak baş parmağım ağrı yaptı tırnağım kapkara şu anda ağrı yok ama geçmiyoda sıyahlık başına boyle bişey gelen varsa ne yapmam gerektiğini söyleyebilirmi.ayağımdaki siyahlıgın geçmesi için tırnagımı çektirmek zorundamıyım.
Arkadaşlar 1 ay önce halı sahada maç yaparken ayakkabıdan dolayı ayak baş parmağım ağrı yaptı tırnağım kapkara şu anda ağrı yok ama geçmiyoda sıyahlık başına boyle bişey gelen varsa ne yapmam gerektiğini söyleyebilirmi.ayağımdaki siyahlıgın geçmesi için tırnagımı çektirmek zorundamıyım.
0
don juan666
(11.03.10)
tırnak uzadıkça atar...

acı ağrı yoksa, her gün parmak arası terlik giyip gezmiyosan sorun etme..
0
beni boyle sev seveceksen
(11.03.10)
normal sartlar altinda tirnagin kendini atmasi ve yenisinin cikmasi gerekiyordu. tirnagi cektirmeniz gerekebilir.
0
birberberbirberberebreberber
(11.03.10)
hiç bişi yapma yaptırma. onun altında yenş tırnak oluşacak o üstteki mor kısım kalkacak. sonra onu tırnak makası ile kesip alacaksın. tabi bu dediğim aylar sürecek. hele tam tırnak ile etin birleştiği yerse yıl bile olur.
0
ayiadam
(11.03.10)
en az 6 ay gider o öyle
0
popara
(11.03.10)
bir süre de rahat ayakkabilar giymeye calis, ayaklarina iyi bak ki cabuk iyilessin.
0
atmacaged
(11.03.10)
dikkat et bi daha olmamasina. benimki yalama oldu resmen. belki de sadece benim bahtsizligimdir.
0
darker brother
(11.03.10)
bırak eleşme, kendi kendine atar, bi gün tekrar maç yaparken ayağına yine birisi basar o morluk kan olur akar gider, bi gün ayağını sabah uyandığında yorgana yakarsın yanlışlıkla o tırnak kalkar kesker atarsın 5-6 ay eski halini alması sürer.
0
hizli sperm
(11.03.10)
(4)

kontakt lens

sanal uyku
benim iki gözde de miyop ve astigmat var. miyoplar 1 numara. sağ gözün astigmatı düşük olduğu için 1.25 miyop lensi yazdı. sola ise 1 miyop + astigmat yazdı.reçeteye çap yazmadı, sadece eğrilik yazdı.sağ: 8.4sol: 8.6deneme lensi istedim, astigmat lensi geç geleceği için bana 2 tane sağ göz lensinden
benim iki gözde de miyop ve astigmat var. miyoplar 1 numara. sağ gözün astigmatı düşük olduğu için 1.25 miyop lensi yazdı. sola ise 1 miyop + astigmat yazdı.

reçeteye çap yazmadı, sadece eğrilik yazdı.
sağ: 8.4
sol: 8.6

deneme lensi istedim, astigmat lensi geç geleceği için bana 2 tane sağ göz lensinden verdi gözcü. doktor da, sol için de alışmak için geçici olarak sadece miyopu kullan demişti (ya da buna benzer bir şey demişti).

sağı takıyorum bulanıklık var o normalmiş, onun dışında pek sorun yok. solda ise çok fazla yanma oluyor, hatta burnum bile akıyor solu takınca. sola 8.4 eğrilikli taktığım için mi öyle oluyor acaba? yoksa zamanla geçer mi?
0
sanal uyku
(10.03.10)
ne kadar oldu?
0
kediebesi
(10.03.10)
ilk takışım dün oldu. bugün de taktım az önce. sağda bulanıklık dışında sorun yok ama sol çok yandığı için çıkartmak zorunda kaldım. eğriliktendir belki diye de çok kasmak istemedim.

edit: dün de solu hemen çıkarmıştım.
0
🌸sanal uyku
(10.03.10)
daha çok erken. gözünün yabancı bir maddeye alışması biraz da olsa sürer.
ters takmış olabilirsin, ona dikkat et. tümüyle temiz olmasına dikkat et. elinde sabun vs kalıntısı olmadığına dikkat et. bir süre içinde de geçmezse yine doktora gider derdini söylersin.
gerçek lenslerinle deneme yaparsan daha iyi olur, biraz sabret.
eğer gözünü kırptığında lens yerinden oynayıp bir süre sonra tam yerine oturuyorsa, gözüne uygun olmaması muhtemel.
0
kediebesi
(10.03.10)
astigmatınız varsa torik lens kullanacaksınız.
pahalıdır, geç gelir, zor bulunabilir, ama işin doğru yolu budur.
0
kediebesi
(11.03.10)
(2)

Yüksek Kreatinin neden olur?

hayo
doktor arkadaşlardan böyle pozitif yorumlar bekliyorum :)Kan testinde Kreatinin referans değeri olan 0,5-1,2 değerinin çok üzerinde 2,75 olarak geldi. troid değerlerinde sıkıtı yok. bunun anlamı direk böbrek yetmezliği midir? yoksa başka bir sıkıntı buna yol açabilir mi?
doktor arkadaşlardan böyle pozitif yorumlar bekliyorum :)

Kan testinde Kreatinin referans değeri olan 0,5-1,2 değerinin çok üzerinde 2,75 olarak geldi. troid değerlerinde sıkıtı yok. bunun anlamı direk böbrek yetmezliği midir? yoksa başka bir sıkıntı buna yol açabilir mi?
0
hayo
(10.03.10)
not: doktor değilim.

böbrek yetmezliğini işaret edebilir. edebilir diyorum!. ama yakın zamanda veya şu anda kullandığın bir ilaç da buna neden olmuş olabilir. yan etki olarak. neden yüksek çıktığını bu testi isteyen doktora sorman ve ondan bilgi alman iyi olur. böbrek fonksiyonunun azalması tam anlamıyla "böbrek yetmezliği" olmayabilir. illa tam fonksiyon da çalışması gerekmez. böbrek yetmezliği (hafif bile olsa) tanısının konulması için kreatinin klirensinin belirli değerleri vardır ve buna ancak doktorun karar verir. ben an azından evet böbrek yetmezliği yaşıyorsun diyemem....
0
cinematography
(10.03.10)
kas yıkımını da gösterebilir. eğer çok zayıflamışsanız veya darbe almışsanız travma geçirmişseniz onlarda da yükselebilir. bunlar yoksa bun ile birlikte böbrek yetmezliğini gösterir.
0
de nada
(16.03.10)
(8)

7 yaşında köpek - Bağırsakta kitle

arnold schwarzeneger
Köpeğimiz dışkı yapmakta uzun zamandır zorlanıyordu. Makatta kemik parçaları sıkışmıştı bir ara. Bir iki yabancı cisim daha sıkışmış ve çıkarılmıştı. Şimdi 1 ay sonra tekrar veterinere götürüldüğünde adam çıkışta bir kitle olduğunu söylemiş. Çıkışa yakın. Yaşı ilerlemiş kabul edildiği için, ameliyat
Köpeğimiz dışkı yapmakta uzun zamandır zorlanıyordu. Makatta kemik parçaları sıkışmıştı bir ara. Bir iki yabancı cisim daha sıkışmış ve çıkarılmıştı. Şimdi 1 ay sonra tekrar veterinere götürüldüğünde adam çıkışta bir kitle olduğunu söylemiş. Çıkışa yakın.

Yaşı ilerlemiş kabul edildiği için, ameliyatın riskli olduğunu söylüyor. Dışkıyı çok zorlanarak, çoğu zamanda sızıntı şeklinde yapıyor. 3-4 gün yapamadığı oluyor. Günde 7-8 kez çıkarılıyor.

Köpeğinin başına bu tür birşey gelen oldu mu? Olduysa ne tür tedavi izlediniz? Tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
0
arnold schwarzeneger
(10.03.10)
yani bence yine vet'e gitmeli
belki zeytinyağı verseniz diycem ama büyük bişi takıldıysa belki anca operasyonla çıkar. :/

köpeğin kendisine danışmanız lazım bu durumda... ciddiyim. :)

orada yağ bezeleri olur. vet genelde bunu boşaltır. cinsi nedir, tüylü bişi mi?
0
kediebesi
(10.03.10)
zeytinyağı, keten tohumu gibi şeyler zaten 1-2 aydır yapılıyor. Evcil hayvan hastanesinde bayılıtılarak teşhis yapıldı. Zaten tahminen takılan birşey yok. Sadece makatın orada bir kist var sanırım.

Ameliyat riskli olduğu için doğru karar vermek istiyoruz.
0
🌸arnold schwarzeneger
(10.03.10)
Bizim kedimizde de 1 yıl önce acilen ameliyat olma durumu çıkmıştı, ama ameliyat ettirmek zorundaydık, yoksa ölecekti ve o zaman 11 yaşındaydı, yaşlı olduğu için de riskli bir ameliyattı. Ameliyatı sağ sağlim atlattı, aradan bir yıl geçti, şimdi 12 yaşında ve çok sağlıklı çok şükür.

Köpeğinize de çok geçmiş olsun, inşallah atlatır.
0
marcelle
(10.03.10)
doktor ameliyat durumunda %30 masada kalma riski var diyor. %30 da nüksetme riski diyor.
yani düzelme ihtimali %40.

keten tohumu, zeytinyağıyla normal hayatına devam edebileceğini, kitlenin ilerlemeyeceğini bilsem hiç ameliyatla canını yaktırmayacağım.
0
🌸arnold schwarzeneger
(10.03.10)
iyi de hayvan ameliyat olmazsa da sonuçta kakasını yapamadığından bir şekilde ölmez mi? yani tamam masada kalma ihtimali var da masada kalmasın diye yapmıycak mı hayvan kakasını. dr bu konuda ne diyor? başka vete götürdünüz mü?
çok geçmiş olsun
0
brc
(10.03.10)
kakayı bir şekilde yapıyor. ama bazen zorlanıyor ve acı çekiyor.
doktor kendi köpeğim olsa bu ameliyata sokmazdım gibi birşey demiş.
ameliyat yeri enfeksiyona meyilli olduğu için ameliyat sonrası da sıkıntılı geçeceği ve nüksetme tehlikesi olduğu için şimdikinden daha mı çok acı çektiririz diye kararsızlık yaşıyoruz. ondan bu tür bir tecrübe yaşayanların fikirlerini öğrenmek istiyorum.
0
🌸arnold schwarzeneger
(10.03.10)
bu arada köpek kırma bir cins ve oldukça iri. ve tüylü. pek sakin bir hayvan da olmadığı için traş ettirmek için de narkoz yemesi gerekiyor. daha bugün narkoz yediği için tekrar uyutmak fazla olacak diye düşünüyorum. yoksa makatı rahat görmek için traşlansa iyi olacaktı.
0
🌸arnold schwarzeneger
(10.03.10)
dediğim gibi durum yağ bezelerinde olabilir.
benim köpeğim de çok tüylü ve bazen bildiğin bok tıkıyor arkasını, götüne yapıştığı için ve tüylerden hiç görünmüyor.

geçmiş olsun :/
0
kediebesi
(10.03.10)
(8)

Tuzla ilgili bir soru

kurremkarmerruk
Canı sürekli tuzlu şeyler çeken, tatlı yedikten sonra dengelesin diye hemen ardından tuzlu bir şeyler yemek isteyen (ama tam tersi bir durum yok, tuzlu yedikten sonra tatlı istemiyor) birinin sağlığıyla ilgili neler söylenebilir? Bu bir hastalık semptomu olabilir mi?
Canı sürekli tuzlu şeyler çeken, tatlı yedikten sonra dengelesin diye hemen ardından tuzlu bir şeyler yemek isteyen (ama tam tersi bir durum yok, tuzlu yedikten sonra tatlı istemiyor) birinin sağlığıyla ilgili neler söylenebilir? Bu bir hastalık semptomu olabilir mi?
0
kurremkarmerruk
(10.03.10)
bence çok normal bir şey mesela ben baklava yedikten sonra ağzımdan o korkunç tatlılığı gidermek için tuzlu yemek isterim. ayrıca tatlının üzerine tuzlu yemek çok güzel oluyor misal nutellalı ekmek yedikten sonra bol tuzlu tarhana çorbası içerim çok güzeldir.
0
neira
(10.03.10)
hastalık değildir herhalde ancak mineral eksikliği, iyot eksikliği olabilir. soda iç :)
ayrıca şöyle bir durum var. japonlar tatlılarına tuz ekerlermiş, çünkü tuz o şekerli tadı daha da bir patlatırmış. yani aslında şekerden daha çok zevk almaya çalışıyor olabilirsin bu da bir hastalık olarak anca şeker hastalığına delalet edebilir ama hiiiç sanmam :)
0
kediebesi
(10.03.10)
ben de aşşırı derece bu ihtiyacı çekyiroum hatta tuzlu çekirdek klasik lays ile bunu gideriyorum. nedenini bilmyorum ama alışkanlık olmadığı kesin.
0
rubiks cube
(10.03.10)
@kediebesi, halbuki hemen hemen her gün soda içerim.

@rubiks cube, ayynen. aklıma ilk lays klasik geliyo benim de böyle oldukça.
0
🌸kurremkarmerruk
(10.03.10)
belki canın tuz değil de yağyı çekiyor?
0
kediebesi
(10.03.10)
tatlı birşeylerle tuzlu yediğiniz zaman barsaklarınıza geçen glikoz normalden daha hızlı kana karışır. bu şok tarzında kana karışan glikoz da alışkanlık yapar. bu bir oburluk semptomudur.
0
cilgin domates
(10.03.10)
@cilgin domates, nasıl yani? oldukça zayıf ve iştahsızım, ama gelecekte böyle bir tehlike mi oluşabilir, nedir?
0
🌸kurremkarmerruk
(11.03.10)
ya muhtemelen bir sefer tatlı yedikten sonra tuzlu yemişsiniz ve kanınızdaki şeker miktarı çok hızlı artmış. hoşunuza gitmiş ve yine devam ediyorsunuz. herkeşlerde olan bir şeydir bu. zayıflıkla alakalı olabilir mi diye düşünürsek olabilir tabi neden olmasın. çok aç kalıyorsanız böyle birşeyi daha çk istersiniz.
0
cilgin domates
(11.03.10)
(8)

karaciğer

filmarası
ben biraz takıntılıyım sağlık konusunda. ara sıra karaciğerimden şüpheleniyorum. yarım saniyeliğine bi ağrı, sızı oluyor arada moralim çöküyor o gün. git muayene ol diyceksiniz, o zor.böyle kendi kendine muayene gibi birşeyle karaciğerimin durumundan haberdar olma şansım var mı?
ben biraz takıntılıyım sağlık konusunda. ara sıra karaciğerimden şüpheleniyorum. yarım saniyeliğine bi ağrı, sızı oluyor arada moralim çöküyor o gün. git muayene ol diyceksiniz, o zor.
böyle kendi kendine muayene gibi birşeyle karaciğerimin durumundan haberdar olma şansım var mı?
0
filmarası
(10.03.10)
ağrının karaciğerden kaynaklandığını nasıl anlıyorsun? eğer şüphelendiğin bir durum varsa doktora gitmen, eğer yoksa evham yapmaman lazım.
0
mahallenindelisi
(10.03.10)
Hafif sag ustte bariz bir agri varsa Karaciger olabilir, doktora gitmeyen bir insan olarak halinden ben anlarim. Karaciger agrisi oyle yarim saniye sizlama seklinde olmaz ama sanirim daha bariz belli eder kendini, hastane korkunu yen vve git bence hemen.
0
mikelarteta
(10.03.10)
karaciğer hızlı yenilenen bir organ. bir müddet iyi bak belki ağrı da geçer. eğer belli bi rahatsızlığın yoksa(hepatit, k. yağlanması) bir şekilde yeniler kendini. enginar ve kayısı iyi geldiği rivayet edilen gıdalar arasında. asla hiç bir ilaç kullanma 10 gün kadar.
0
aşksız prens
(10.03.10)
Dostum aynisi bana oluyordu tipatip dedigin sekilde bir anlik agri sizlama cok rahatsiz etmiyordu geciyordu da ama insan kotu oluyor. Doktora gittim bir dunya test, ultrasonla bakildi tahliller falan sonuc karaciger de bir sey cikmadi. Doktorun dedigine gore midenin ve bagirsaklarin agrisi oraya vurabiliyormus. stres den ve usutmeden boyle olur dedi. zaten karaciger en agrimaz organmis sadece cok cok ciddi bir sorun varsa agrirmis; hepatit gibi falan. belki safra kesende tas olabilir demisti ultrasonda o da temiz cikmisti. safra kesesi tasi da cok kilolularda 40-45 yasindan sonra oluyor dedi. ayaklarini sicak tut, yemeklerden once metospasm al, bir de kas gevsetici vermisti bunlari ic birseyin kalmaz dedi. cidden oyle oldu.
0
l6205013
(10.03.10)
eğer ağır ilaçlar kullanıyorsan, çok alkol alıyorsan gidip bir görün. çok yağlı yiyorsan da zorlarsın. yağlı yemeklerden sonra acıyor olabilir meseal. karaciğer sonuçta kendi kendine çok zor bozuluyor. bir de eğer şiştiyse, yağlandıysa ele gelir. ama sen anlayamazsın onu doktor bilir.
0
kediebesi
(10.03.10)
gazın olmasın? öyle azcık ağrıyıp geçmez çünkü kc.
0
cilgin domates
(10.03.10)
çok şey olabilir hepatitden kist hidatiğe hatta zatüre bile ihmal etmemek lazım. korkmayın ama.)
0
de nada
(16.03.10)
karaciger oyle yarim saniyeligine ve ustelik "sizi" diye tanimlayabilecegin sekilde agrimaz dostum. hic canini acitmadan, sinsi sinsi ve uzun sureli agrir. takma kafana tokadan baska bi sey.
0
compadrito
(02.04.10)
(3)

yorumlarsanız sevinir

tribalmusic
haftalardır yürüyorum, ama yağmı yoksa ödemmi attığımı nasıl anlıycam...
haftalardır yürüyorum, ama yağmı yoksa ödemmi attığımı nasıl anlıycam...
0
tribalmusic
(09.03.10)
aslında başlangıçta yağ oranınızı ölçseydiniz. yanında bonus olarak su vb. oranlar da yazıyor. daha sonra tekrar ölçtürdüğünüzde fark ortaya çıkardı.
0
mavikurbaga
(09.03.10)
su kaybı ile ani kilo düşüşleri oluyor. ama yağ kaybında daha yavaş seyrediyor olay. belki bu şekilde anlayabilirsiniz. yalnız kaslarınız geliştiği için ve yağdan ağır olduklarından kilo düşüşünün hızlı olmasını beklemeyin.
en iyi ölçüt pantolon valla hep diyorum :)
0
kediebesi
(09.03.10)
ödem atmış olmak gibi bir şey yok zaten. kalp rahatsızı değilseniz, böbrek fnlarınız erindeyse zaten ödeminiz yoktur. haftalardır yürüyorsanız ve 30 dk dan uzun ve tempoluysa istisnasız yağ kitleniz azalmıştır.
0
de nada
(16.03.10)
(4)

saçları her gün yıkamak sağlıksız mıdır?

bennerdenbileyim
bugunlerde garipleşmeye basladı saclarım yıkar yıkamaz yaglanma gibi garip huylar edindiler. bilginiz varmı bu konuda? biraz serbest bırakmak mı lazım?
bugunlerde garipleşmeye basladı saclarım yıkar yıkamaz yaglanma gibi garip huylar edindiler. bilginiz varmı bu konuda? biraz serbest bırakmak mı lazım?
0
bennerdenbileyim
(09.03.10)
eğer saçını gıcır gıcır olacak gibi yıkıyorsan üstündeki tüm koruyucu yağ tabakasını da yok ediyorsun demektir. bu korumayı da kafa derin düzeltmeye çalıştığı için iyice yağlanacaktır. nasıl alıştırırsan öyle gider.

daha önceki bir soru için de yazmıştım. bir arkadaşım upuzuuuun ince telli saçlarını iki haftada bir yıkıyor ve bir gün bile yağlı ya da pis görmedim kendisini. ha nasıl oluyor derseniz vallahi ben de anlamıyorum :) alıştırınca oluyormuş diyor.
0
kediebesi
(09.03.10)
normal saçlar ne kadar sık yıkanırsa o kadar cabuk yaglanır,yani yeni duzene cok cabuk alısırlar. o yuzden yaglı sacın cozumu sık yıkamak degildir kesinlikle. sacınızı durulama suyuna limon sıkın, bir de acil durumlarda yaglı sacların dibine pudranın yaglı gorunumu azalttıgını okumustum.
0
gofragol
(09.03.10)
Benim de saçlarım çok ince ve seyrek. Bir gün yıkamazsam, kafama yapışıyor, iğrenç bir hal alıyor. O yüzden her sabah duş alıyorum. Çok az bitkisel şampuanla, bir kere yıkıyorum. Bunun da öyle yıkamamaya alıştırıp, az yağlanma yapacağına inanmıyorum. Belki bu yağlanma durumu, beslenme alışkanlıkları ile de alakalıdır ama bilemiyorum.
0
sheba and the albino girls
(09.03.10)
çok yıkarsan çok yağlanır diye bi durum var kesinlikle. yazın mesela her gün banyo yapsam da akşam yağlanıyor. kışın 1-2 gün bekliyorum, öyle hemen akşamına yağlanmıyor. zamanla alıştır bence az yıkamaya.
0
drink the stars
(09.03.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.