Giriş
(6)

hızlı yemek

yons
ben de (bkz: hızlı yemek yiyen insanlar)'dan birisiyim. bazen yavaş yemeye çalışıyorum ama karşımda muhabbet edecek biri olmadığı için (yalnız çalışıyorum) iki lokma arasında mal mal ulan ne yapsam diye düşünüyorum ve bi lokma daha almaya karar veriyorum :)obez değilim ama çabuk kilo alıyorum. şimdi
ben de (bkz: hızlı yemek yiyen insanlar)'dan birisiyim. bazen yavaş yemeye çalışıyorum ama karşımda muhabbet edecek biri olmadığı için (yalnız çalışıyorum) iki lokma arasında mal mal ulan ne yapsam diye düşünüyorum ve bi lokma daha almaya karar veriyorum :)
obez değilim ama çabuk kilo alıyorum. şimdi hesapladım 14 kilo fazlam varmış şu linke göre

www.kaloricetveli.net

yavaş yemek için ne yapmalı?
0
yons
(09.03.10)
lifli yiyecekler yiyerek kendini alıştırabilirsin. lifli yiyecekleri çiğnemek ve yutmak diğerlerine göre daha zor olduğundan yavaş çiğnemeye alışmış olursun diğerlerinde de bu böyle devam eder diye bir mantık kurdum naçizane. ama tam ters de tepebilir bilemedim.
0
kedi olmus gidiyorsun
(09.03.10)
bende de aynı sorun var hocam. sanırım tek çaresi, her öğün'ü romantik bir akşam yemeği yada iş toplantısı edasında yemek:) sadece o anlarda yavaş yiyebiliyorum:.
0
cruex
(09.03.10)
benim gittiğim diyetisyen, her lokmadan sonra çatalı bırakın, olmadı kalkın bi dolaşıp gelin, telefon görüşmesi yapın falan derdi. :) kulakları çınlasın.
0
vejeteryan vampir
(09.03.10)
nedir bu lifli gıdalar, söyleyinde beraber yiyelim :)
yalnız marketlerde bulunabilen birşey olsun. işyerinde atıştırmak için.
0
🌸yons
(09.03.10)
Lif bakımından zengin olan yiyecekler arasında elma, portakal, greyfurt, brokoli, domates, havuç, pırasa, marul, sebze ve meyveler yer alıyor.

ahududu
böğürtlen
kuru fasülye
küçük kuru fasülye
kuru incir
kepek
kuru üzüm
sade spagetti
mercimek
yeşil bezelye
elma
buğday
armut
kuru erik
havuç
mısır
yağsız patlamış mısır
sade beyaz ekmek
rafine edilmemiş pirinç

---alıntıdır---
0
kabablanka
(09.03.10)
eğer ağzındakini iyi çiğnemezsen, löp diye yutarsan bütün işi mideye satmış olursun, çünkü biliyorsunuz sindirim ağızda başlıyor. sonrasında kilodan ziyade mide sorunları ile karşılaşırsınız.
0
kediebesi
(09.03.10)
(7)

burun kanaması

kedi olmus gidiyorsun
şiddetli bir çarpışma sonucu yaklaşık bir saat önce burnum kanamaya başladı. birkaç dakika boyunca kanamak suretiyle durdu. burnumda hafif bir sancı oluştu ve nefes alırken yanma oldu. daha sonra gözümün burna yakın kısmında da değişik bir ağrı oldu. alnıma soğuk kompres yaptım birkaç dakika, burun
şiddetli bir çarpışma sonucu yaklaşık bir saat önce burnum kanamaya başladı. birkaç dakika boyunca kanamak suretiyle durdu. burnumda hafif bir sancı oluştu ve nefes alırken yanma oldu. daha sonra gözümün burna yakın kısmında da değişik bir ağrı oldu. alnıma soğuk kompres yaptım birkaç dakika, burun kanaması durunca bıraktım. akabinde midem bulandı gibi oldu ama kusmadım. biraz tansiyonum da düşmüş olabilir emin değilim ellerim titredi ama sonra o da geçti. şimdi iyiyim bir şeyim yok sadece hafif bir sersemlik var üstümde ama telaş yaptım. beyin kanaması olabilir mi acaba diye korktum biraz sanırım. evet sevgili galyalılar insan canı tatlı. ölecek miyim?
0
kedi olmus gidiyorsun
(09.03.10)
ölmezsin korkma. ben çok çarparım, kafamı, burnumu filan. zaten her zamanki geyik; kırık olsa duramazsın :) (külliyen yalan) ama çok şişer hemen anlarsın kırıldığını.
bi de tam anlamadım nereni çarptın tam olarak?
ha de ki kafanı çarptın ve burnun kanadı o zaman işler değişir. ama darbe burnuna geldiyse sanırım sorun yok.
0
kediebesi
(09.03.10)
geçmiş olsun, hiçbir tıbbi guvenilirliği olmayan ama benzer olayı tecrube etmiş bir insan olarak önerim yanında seni kontrol edecek biri varsa yarım saat- 1 saat aralıklarla uyusan bile kontrol etsin. doktora gitmen de iyi olur muhakkak ama yalnızsan bence geciktirmeden git, birşey olacagını zannetmem ama gitmezsen de bu stress adamı sabaha kadar bitirir:) denedim gordum.
tekrar geçmiş olsun
0
gofragol
(09.03.10)
burnumu çarptım direkt olarak önden kıkırdak kısmını. ama şişme yok sadece kanadı durdu birkaç dakika içinde. şimdi elleyince -sanırım çarpmanın etkisiyle normal olarak- acıyor.
0
🌸kedi olmus gidiyorsun
(09.03.10)
tamam o zaman bişeyin yok sağlamsın :)
burun öyle yapar adamı ıyy çok acır :)
geçmiş olsun hehe :)
0
kediebesi
(09.03.10)
hehe ben de teşekkür ederim cevaplar için, acıyor cidden. ellerimi kan içinde görünce hepten tuhaf oldum sanırım. kan tutması durumum da yoktu ama bilemedim, telaş ettim bir an.. ölürsem de haber ederim bir şekilde :p
0
🌸kedi olmus gidiyorsun
(09.03.10)
kırık oluşmuş olabilir ya da hafif bir zedelenme.
şiş fazla var mı*
0
jassinpera
(09.03.10)
şiş yok şu an. belki hafif bir şişlik var ama gözle görülebilecek kadar değil. burnumun tam alınla birleşen kısmı sağa doğru bastırdıkça kemik ağrısı gibi bir ağrı oluyor ama çok şiddetli değil. zedelenmişse ciddi bir şey olmaz herhalde değil mi? çünkü kırık gibi gelmedi bana.

ps. hala yaşıyorum :)
0
🌸kedi olmus gidiyorsun
(09.03.10)
(2)

Trexan 2,5 mg.

nacht des todes
merhabalar,trexan adlı ilaç nedir, ne işe yarar, hangi tip rahatsızlıklar için verilir vs?cevaplarınız için peşinen teşekkür ederim.
merhabalar,

trexan adlı ilaç nedir, ne işe yarar, hangi tip rahatsızlıklar için verilir vs?

cevaplarınız için peşinen teşekkür ederim.
0
nacht des todes
(09.03.10)
"Akut lenfoblastik çocuk lösemisi, lenfosarkom meme-over ve akciğer kanseri, psoriasisin kemoterapisi, tromboplastik tümörlerde endikedir." diyor ilacprospektusu.com.

Geçmiş olsun ilgili kişiye...
0
uyuklayankedi
(09.03.10)
romatoid artritte de kullanılır. ben kullanıyorum mesela.

en sık karşılaşılan yan etkisi mide bulantısı diyorlar. ben karşılaşmadım hiç.

geçmiş olsun. telaşa mahal vermeye sahiden gerek yok birçok hastalıkta kullanılabilir.
0
sutlu nescafe
(09.03.10)
(6)

basur

erayak
yazmaktan imtina ediyorum ancak bir sorunum var, bana yardım edin lütfen. mütemadiyen anüsümde basur gibi bir baloncuk çıkıyor. hangi aralıklarla veya ne olunca çıkıyor anlamadım ama ara sıra oluyor ve çok ağrı veriyor.bu basur mudur? değilse nedir?hangi doktor ilgilenir? doktorluk değilse çözümü ne
yazmaktan imtina ediyorum ancak bir sorunum var, bana yardım edin lütfen.
mütemadiyen anüsümde basur gibi bir baloncuk çıkıyor. hangi aralıklarla veya ne olunca çıkıyor anlamadım ama ara sıra oluyor ve çok ağrı veriyor.
bu basur mudur? değilse nedir?
hangi doktor ilgilenir? doktorluk değilse çözümü nedir?
teşekkürler
0
erayak
(08.03.10)
yukarıdakilere ilave olarak kahve
0
kotukediserafettinineskikankasi
(08.03.10)
mayalı içkilerden de (bira vs. ) uzak durulması tavsiye ediliyor bildiğim kadarıyla.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(08.03.10)
sıcak suya oturma var bi de rahatlatan
0
no avalon
(08.03.10)
bıraz paran varsa kesin çözüm için:
(bkz: nihat bengisu)
0
fenerliyim ama feneri delgado
(08.03.10)
basur belirtileri şöyledir;

damla damla koyu kan
ağrılı yada ağrısız olabilir
elinizle o kitleyi hissedersiniz ve çoğunlukla elinizle yine itersiniz.

tedavisi cerrahidir ama eğer siz müdahale etmeden içine giriyrsa cerrhi olmadan da tedavi edilebilir. öncelikle dışkılama alışkanlığınızı değiştirin.

kakanız gelince tuvalete gidin tuvalette ıkınmayın, ve bol lifli gıdalar yiyin geçmiş olsun.
0
de nada
(16.03.10)
Öncelikle geçmiş olsun aynı dertten müzdaribim,
Yol haritam şu şekildedir ;
1- Çay, kahve, alkol, baharat, acıyı unut.
2- Tamamen karışık salata, meyve, sebze, tahıl, lifli gıdalar, çorba üzerine sabah, öğle, akşam olacak şekilde bir yemek diyetine başla. En az 10-15 gün böyle beslen.Kahvaltıdan sonra bile 1-2 elma ye en azından, alışkanlık edin bol meyve.
3- Adaçayı, yeşil çay, papatya çayı, kantoron çayı, kuşburnu çayı ; kahve-çay yerine içilecek bundan sonra.(adaçayı günde 2 kupadan fazla içme tansiyonun tavan yapar)
4- Netten "patlıcan sapı, basur" diye arat bir tarif bulacaksın onu kesinlikle uygula.
5-Daflon tablet ; ilk 2 gün 2x2x2 iç, ertesi günler 1x3. (daflon ilk iki gün seni biraz sersemletebilir, kendini uyuşturulmuş gibi hissedebilirsin ondan sonra normale döner. Aşırı isal yaparsa hemen kola+aspirin - kahve+limon ile ishalini kesmek zorundasın, isal basurun, fissürün düşmanıdır.)
6- Anestol pomad, fucidin(antibiotik) pomad, Proctolog fitil ve Proctogylvenol krem kullan. Proctolog fitili uygularken önce sapını tak anüsten içeriyi kremle, sonra anüsün dışını.
7- Ilık su oturma muhabbetlerini uygula, ayaklarını, karnını ve kalçanı soğuktan koru.
8- Hemoroid oturma simidi al bundan sonra otururken veya araba kullanırken ona otur.
9- tuvalette kesinlikle sıcak su kullanacaksın temizlenirken ve limon özlü sabun ve şampuan ile anüsünü tertemiz edeceksin. Sonra o anestol pomad+fucidin tatbiki ardından protoctogylvenol krem ile anüs iç ve dış tatbik. Bir iki saat sonra da fitil tatbiki.
10- Tuvaletlerden önce (şöyle 1 saat falan önce) proctogylvenol krem anüs iç+dış tatbik tuvalette sana rahatlık sağlayacaktır.
11- Bunlar dışında ağrın çok olursa ağrı kesici de kullanabilirsin ek olarak.
12- ishal ve kabızlık yasak ; ishala karşı kola+aspirin, kabızlığa karşı diyet+fazla oturmamak+ düzenli uyku ve yeme içme(günde üç öğün) ayrıca gerekliyse gaita yani dışkı yumuşatı ilaçlar.(nette isimlerini bulabilirsin)
13- fazla oturma, her 30 dk lık oturmada 1-2 dakika ayağa kal dolan, birşeyler yap tekrar otur. uyuşukluk yasak.
14- Bu hastalığın tedavisi yok, piyango vurursa bir geçti mi bir daha ortaya çıkmaz, ortaya çıkarsa da tekrar aynı şeyleri yapacaksın.
15- Bundan sonra bununla yaşamayı öğrenmen lazım, ameliyat falan filan da geçici çözümlerdir, bu diyet ve krem, ilaçlarla falan tedavi edebiliyorsan gereği yok.
16- Sabır göster bu süreç 10-15 gün sürer, diyeti falan sakın ihmal etme, bundan sonra anal temizlik senin için çok önemli, tuvaletini de profesyonel yapacaksın bundan sonra tuvaletlerine en az 10 dakika ayır artık temizlik falan işleri için. soğuk su ile kesinlikle temizlik yapma, ılık su bulundur tuvalette yanında. tuvalete çıkarken kettle da kaynat yanında durursun.
16- Olmadı bir doktora görün.
Tekrar geçmiş olsun.
0
mrblack
(22.04.10)
(3)

alçı hakkında

sambalici
ayağa/bileğe uygulanan alçı ve türevi koruyucular hakkında bilgisi olan var mı? kaç çeşittir, kalınlığı/ağırlığı maksimum ne kadar olur, alçılı ayak nelere dikkat etmelidir, bazı hallerde parmak uçları neden alçıya alınmaz mesela?
ayağa/bileğe uygulanan alçı ve türevi koruyucular hakkında bilgisi olan var mı? kaç çeşittir, kalınlığı/ağırlığı maksimum ne kadar olur, alçılı ayak nelere dikkat etmelidir, bazı hallerde parmak uçları neden alçıya alınmaz mesela?
0
sambalici
(08.03.10)
tek bildiğim cam alçı denen şeyin süper bi icat olduğu. bacağım kırıldığında önce normal alçı yaptılar çok acıyordu zonkluyordu sonra bi cam alçı yaptı adam duvara vurunca bile hissetmiyorsun süper :)
0
neira
(08.03.10)
terlediği için almazlar alçıya parmakları gerekmediğinde. hava alması lazım bacağın çünkü.
alçıyla ilgili yalnızca eğlenceli şeyler biliyorum şunun gibi: www.casttoo.com :)

özellikle de şu modeller: www.casttoo.com

ama şunu önereceğim, bol bol kelle paça yiyin, için, seviyorsanız. veya jelibon yiyin en sığır jelatinli olanından :) geçmiş olsun.
0
kediebesi
(08.03.10)
yok ben kırmadım bir yerimi, sağolasın. :)
ucu alçıya da dayanan bir araştırma yapıyorum da, hiç tecrübem yok bu konuda o yüzden soruyorum.
0
🌸sambalici
(10.03.10)
(9)

Amonyak Koklamak

arnold schwarzeneger
Sözlükte burun dokusunu tahrip edebileceği yazıyor. Bunun dışında ne gibi etkileri olur bunun? Derin bir nefes çekmek herhalde imkansızdır ama uzaktan hafifçe koklamanın ve bunu düzenli yapmanın ne gibi zararları olabilir?
Sözlükte burun dokusunu tahrip edebileceği yazıyor. Bunun dışında ne gibi etkileri olur bunun? Derin bir nefes çekmek herhalde imkansızdır ama uzaktan hafifçe koklamanın ve bunu düzenli yapmanın ne gibi zararları olabilir?
0
arnold schwarzeneger
(07.03.10)
lisede amonyak ile deney yapacaktık. aptal bir kız var grupta. amonyağı getirdi. açtı ayy çok pis kokuyor dedi. biz grubun geri kalan malları ne kokuyor diye şişenin tepesine üşüştük. hastayım burnum tıkalı o günde. bir kokladım. sol burun deliğim anında açıldı ama ne açılmak. bir gün önce de daredevil izlemiştim. orda elemanın gözlerinin kör olduğu sahne gibi oldu aynen. kokunun beynimde gittiği yeri hissedebiliyordum. aha dedim yarağı yedik. bir arkadaşım daha geldi koklamaya. pat diye yapıştırdım suratına bir tokat. anlayamadı da gariban noluyor. bizim grubun hepsinin gözlerinden yaşlar akıyor benimse sadece sol gözümden. bir yandan gülüyoz deli gibi bir yandan da ağlıyoruz. düzenli yaparsan bence bir süre sonra koku alamazsın, göz yaşı da kalmaz sende. aman diyim manyakmısın.
0
ayiadam
(07.03.10)
bir süre yanmalar olacaktır ne kadar derişik bilmiyorum ama başlı başına tokat yemiş gibi bi etkisi var ünvde kendisiyle pek haşır neşirdim ya bence eğer bunu periyodik olarak yapacaksan carbon filtreli maske kullanmanı tavsiye ederim. kimyasal koklamak ne olursa olsun tahrişe yol açar ileride acısını çekme bi şekilde (:
0
rubiks cube
(07.03.10)
ciğerlerin erir canım
0
obez kirpi george
(07.03.10)
hafif çekerseniz vücudunuz çok kısa bir süreliğine güçlenir zinde olursunuz. halterciler ağırlık kaldırmadan önce amonyak çekiyorlar sanırım. ama çok fazla çekerseniz tam etkisini bilmesem de pek de hayırlara vesile olmuyor diye biliyorum. ama çok çekmek de hayvanlık yani. zamanında cila atölyelerine giderdim kuyumcu cilacılarının atölyeleri buram buram amonyak kokar sadece iğrenç kokuyor dersiniz. kendinizi mahvetmeniz için hayvan gibi çekmeniz lazım. ama uyarıyorum denemeyin flaşları patlatırsınız :)
0
barko pasa
(07.03.10)
kök hücrelerin ölebilir. burunda onlar çünkü.
0
kediebesi
(07.03.10)
ciğerlerinize zarar verebilir sanırım. bir keresinde ben de laboratuvarda mal gibi çekmiştim içime merak edip, ciğerim yanmıştı (yandım anam!). aman dikkat, maske kullanın veya o ortam her neyse güvenlik kurallarına uyun. tabii derişimine, miktarına, süreye göre değişiyordur etkisi.

"Amonyak gazının çevreye dağılması halinde geniş bir alandaki tüm canlılar etkilenecek. Amonyak; birinci nefes alışta felç ediyor, ikinci nefes alışta ise ciğerleri patlatıp ani ölüme yol açıyor. "
0
kayip ruh
(07.03.10)
powerlifterların kullandığını biliyorum. uzaktan hafifçe çekiyorlar. adamlar dağılmıyor sadece irkiliyor hafiften. kullandıkları farklı birşeydir belki.
0
🌸arnold schwarzeneger
(08.03.10)
olabilir, belki çok seyreltiktir. yine de riskli tabii.
0
kayip ruh
(08.03.10)
sporcular nasıl yapıyor bilmiyorum lakin amonyağı öyle çiçek koklar gibi koklamak akla ziyandır. amonyağın bulunduğu kabın kapağı açılır. şöyle elle hafifçe yelleme hareketi yapılıp öyle koklanabilir. bu durumda bi bok olmaz sanırım. vakumlamaya kalkanın ne yemek borusu kalır ne burnu ne ciğeri. amonyak baziktir ve dokuları yakar. tabi amonyağın konsantrasyonuna ve süreye de bağlı zararlı etkiler. (bir de o koklatılan amonyum hidroksit aslında. gereksiz bilgi olarak bulunsun.)

amonyk koklamak deyince kibar kaçıyor. göz korkutmması açısından ona "amonyak solumak" diyeyim. sakat iş kısaca.
0
dopermen
(08.03.10)
(4)

kafadan saç çıkmıyor?

By_Bulent
Benim Kafama Biraz Büyük Bir Taş İsabet Etti Ve Dikiş Atıldı Atılırken Saçımın 2-3 cm'lik Bölümünü Kestiler Ve O Bölgeden Saç Çıkmıyor 3 Yıl Oldu Lütfen Yardım..! Resimdeki Gibi Aynı ?
Benim Kafama Biraz Büyük Bir Taş İsabet Etti Ve Dikiş Atıldı Atılırken Saçımın 2-3 cm'lik Bölümünü Kestiler Ve O Bölgeden Saç Çıkmıyor 3 Yıl Oldu Lütfen Yardım..! Resimdeki Gibi Aynı ?
0
By_Bulent
(07.03.10)
dikiş atılan yerden saç çıkmaz zaten. hiç mi kafası 3 numara çocuk görmediniz.
0
teritori
(07.03.10)
dikiş atılan yerde saç çıkmaz maalesef.
0
melankomik
(07.03.10)
Artık saçlı deri kesikleri saçla birlikte dikiliyor, hem saç çıkmama problemi olmuyor hem de keratin iyileşmeyi hızlandırıyor. Bu yeni bilgiyi bilmeyen bir doktora denk gelmişsin
0
agustos13
(07.03.10)
eczanelerde satılan saç spreyi var, saç rengine göre uyumlu, boş bölgeye sıkıyosun saç varmış gibi görünüyo. olabilir öyle bişey.
0
clementine
(07.03.10)
(6)

alkollu gecenin ertesi gunu

bluewhale
cok alkol aldıgım gecelerin ertesi gunu depresyon, anksiyete gibi sorunlar yasıyorum.bu sadece bana olan bir sey mi yoksa normal mi?
cok alkol aldıgım gecelerin ertesi gunu depresyon, anksiyete gibi sorunlar yasıyorum.bu sadece bana olan bir sey mi yoksa normal mi?
0
bluewhale
(07.03.10)
Bence gayet normal. Bana da olur cogu zaman. Boyle bi huzursuzluk, "Bir daha bu kadar icmeyecegim" demeler falan...
0
msb
(07.03.10)
normal bişey.alkol kuvveltli bir depresan çünkkü
0
vonflatline
(07.03.10)
o son birayı içmiycektin :)
0
kediebesi
(07.03.10)
anksiyete ve depresyon bende de oluyor. hatta bu yüzden alkolden soğudum denebilir. zehir oluyor valla gün.
0
burfak
(07.03.10)
(bkz: alka seltzer)
0
gereksiz insan
(07.03.10)
öncelikle fizyolojik olarak düzelt o gün kendini. bol su iç hem yatmadan hem de uyanınca. protein ağırlıklı bi kahvaltı yap, hem güzel şeyler yemek insana kendini iyi hissettiriyor. ondan sonrası zaten pek bir sorun yaşamazsın, hoşuna giden aktiviteler yap, yararı olur.
0
theos ek mekhanes
(07.03.10)
(10)

Lens kullananlar, acil yardiminiza ihtiyacim var

arnatuile
Merhaba baytarlar, doktorlar. 17 yillik gozluk tecrubemden sonra bugun (1 saat once) lense yatay gecis yaptim. oncelikle numaralarimi soyleyeyim de, derdimin buyuklugu hakkinda bir fikir sahibi olun. sag goz -6.00 miyop/2.00 astigmat. sol goz -6.50 miyop/2.25 derece astigmat. (evet askerden yirttim
Merhaba baytarlar, doktorlar. 17 yillik gozluk tecrubemden sonra bugun (1 saat once) lense yatay gecis yaptim. oncelikle numaralarimi soyleyeyim de, derdimin buyuklugu hakkinda bir fikir sahibi olun.

sag goz -6.00 miyop/2.00 astigmat. sol goz -6.50 miyop/2.25 derece astigmat. (evet askerden yirttim sanirim :D)

gozluk kullanmak artik bikkinlik verdigi icin lens aldim. Takmak kolay olur saniyordum. Zira kullanan arkadasim coktu, ve onlari takarken bol bol izlemistim. Fakat ben bugun 1 cift lensi asagi yukari 50 dakika da takabildim. bu esnada ettigim kufurlerle 7 sulalemin sevap defterinin de ebesini belledim tabi. gece cikarilmayanlardan ve hava alanlardan olsun dedim. o da naylon torba gibiymis anasini satayim. hemen ters donuveriyor, bir turlu takamiyorum. simdi sorularim:

1- bu lensin tersi/duzu olur mu? nasil taktigimin bir onemi var mi?
2- takarken cok ugrastihim icin lense cok dokundum. bunun bir zarari var mi?
3- lens takmak icin tavsiye edebileceginiz bir yontem var mi, yoksa allah yaratti demeden giriseyim mi paldir kuldur?
4- su anda gozlerim asiri sulaniyor, ve kirmizi. bu galiba normal birsey. peki gorus kalitem neden yerlerde surunuyor ? gozlugun %75'i kadar da biverim alamiyorum su anda.
5- 1 ay gozde kalabilir dedi satici. ama ben yine de her gece cikarmani tavsiye ederim dedi. kaybolsun da yenisini satayim diye ayak yapmis olabilir mi herif. yoksa sagligimi mi dusunuyor ?

cok tesekkur ederim yardimlariniz icin. inanin su anda hic birsey goremimyorum desem yeridir. etrafimdakiler bana monitorun icine girmeye calisna manyak diye bakiyorlar su anda. ha bi de, mouse nerde lan ??!1!!
0
arnatuile
(07.03.10)
Hocam tesekkurler, sagolasin. herhalde ben ters taktim bunu galiba yaa. cunku bu kadar da kotu gormemem gerek.
haa bir de, gozumu ogusturmamaliyim degil mi ? kasindiginda falan ne yapmaliyim ?
0
🌸arnatuile
(07.03.10)
simdi, lensin tersi duzu olur... alirken doktorun gozune takmistir muhtemelen, oradaki gibi rahat degilsen ya lensinde pislik vardir ya da ters takmissindir...
goze takmak icin onerebilecegim taktik olarak, oncelikle solusyonla parmaklarini cokcok iyi yika ve ondan sonra diger elinle ust goz kapagni ful çek yukari... lensin oldugu elin kalan parmaklariyla da alt kapagi cek assagi ama baya cek ki istesende kapayamayasin gozunu...

takmasi gene bi derece de cikarmasi benim kitabimi sikerdi... kafami duvarin kosesine kaciramayacak sekilde yaslar gozlerimi ayirirdim kardesim cikarirdi...

bigun kavga ettik kardesimle cikarmayacagini bildigimden is basa dustu de oyle ogrendim cikarabilmeyi...

isin puf noktasi gozune dokundugunda birsey olmayacagini idrak edebilmen... olmuyor abicim bisey... bunca insan takip cikarabiliyorsa sende yapabilirsin... alistir gozu biraz cok rahatlayacaksin...
0
notorious brklp
(07.03.10)
gözünün kırpma refleksini yendiğinde rahatlayacaksın rahat bir ay falan alır bu takma çıkarma işkencesi sonra bir sabah kalkıp geç kaldım lan diye 10sn de takabiliyor oluyorsun o lensleri.
1) lenslerin tersi düzünü çok rahat anlayabiliyorsun eğer lens düz ise kenarları kıvrık olmaz lens eğrisini devam ettirir. ama tersse kenarlar biraz açılıyor o kenarlar kıvrılıyor falan kendi kendine evir çevir lensi biraz anlarsın aradaki farkı. ters takarsan gözünde durmaz düşer zaten bir süre sonra.
2) lensi yırtmadığın sürece bir sorun olacağını zannetmiyorum ama lensi çok mıncıklıyorsan her seferinde solüsyonuyla bir temizleyin.
3) ben lensin içine takmadan önce iki üç damla solüsyon döküyorum gözüne yapışması kolaylaşıyor onun dışında göz kapaklarını nasıl rahat ediyorsan öyle sabitlemeye çalış ve lensi göz bebeğin yerine göz akına koyup oradan göz bebeğine yerleştirmeye çalış. gözün dış alt tarafı bu iş için daha ideal bence.
4) lensleri iyi temizlediğinden emin ol elini kuruladıktan sonra elinde kalmış minnacık bir iplik parçası bile sana cehennem azabı yaşatabilir. tavsiyem elini kağıt havluyla kurulaman veya hiç kurulamaman. batma hissediyorsan lan geçer mi acaba diye düşünme geçmiyor genelde çıkar temizle tekrar tak.
5) her gün çıkarıp takmam senin durumunda hem daha sağlıklı oluyor hem de daha çok pratik yapmış oluyorsun. doktorların çoğu lensi önermez zaten kozmetik bir üründür lens (tabi spor yaparken kullananları falan saymıyorum). yatarkeni bırakın eve gelince direk çıkarın gözleriniz rahat etsin zaten bilgisayar karşısında ağlatır adamı lens.
ha bir de lens takan arkadaşlarınıza yine bir sorun elleriyle gösterirler bak ben böyle tutuyorum diye yardımcı olabilir size.
0
argent dawn
(07.03.10)
Bir de şu var, lens eğer ters ise, parmağının üzerinde dururken tam yuvarlak bir çanak şeklinde değil, elips şeklinde bir çanakmış gibi durur zaten. Kolayca anlayabilirsin. Bulanık görme için de lensi takmadan önce gözüne bir damla solüsyon sıkarsan daha rahat edersin. Hem de taktıktan sonra yanma hissi daha azalır.
0
topuksuz ayakkabi
(07.03.10)
4 yıldır lens takıyorum, tersidüzüolduğunu ilk defa sizden duydum. clear all day, johnson%johnson ve soflens kullandım, hiç de dikkat etmedim ters mi düz mü diye; demek ki ben her takışımda düz denk gelmiş.

Benim tek bir tavsiyem olucak zaten arkadaşlar uzun uzun cevaplamışlar; lensi takmadan ve çıkarmadan önce kesinlikle elini sabunla çok iyi yıka.
0
t joe
(07.03.10)
ben de birkaç gün önce lens muayenesi oldum, henüz lensi almadım ama doktorun dediklerini ve yaptıklarını aktarayım biraz.

1. lensi avcunuza veya parmağınıza bir kase gibi koyduğunuzda, lensin kenarları biraz dışa doğru kıvrıksa o anda terstir. lens kenarları biraz daha içe kıvrıksa o düzdür.
5. gece, denizde, banyoda falan çıkar. günde 12 saat kullanırsan 30 gün, 8 saat kullanırsan 45 güne kadar çıkabilirsin dedi.
elini kağıt havluya silmen daha iyi. solüsyon dışında ıslaklık olmaması gerekiyor. bir de sıvı sabunlar çok iyi durulanamayabildiği için katı sabun kullan demişti.
0
sanal uyku
(07.03.10)
mümkünse elini kırlangıç'ın zeytinyağı sabunuyla yıka. elde en az kalıntıyı bırakan sabun bu. diğerleri solüsyonla birleşince köpürüyor.

bulanık vs. görüyorsan gözündeki astigmattan kaynaklanıyor olabilir. onu doktoruna danış istersen.

geçmiş olsun.
0
pass
(07.03.10)
Herkese cevaplari icin tesekkurler. sabahtan beri anam agladi yahu. ne yapacagimi sasirdim. iyi goremiyorum su anda, en buyuk sorunum bu. umarim duzelir, yoksa yine essek gibi sisedibi gozluk kullanmaya devam.
0
🌸arnatuile
(07.03.10)
astigmat lensi takmak daha zor galiba. ben de 2küsür numaralı astigmatik lenslere sahibim. diğer lenslerin gözde duruş açısı önemli değil ancak astigmatik olunca iş değişiyor. bunların bi tarafı daha ağır ve lensin hep aynı açıda durmasını garantiliyor. yine de lens yönünü bulana kadar bulanık oluyor görüntü.
ilk bir hafta kadar net görüntü alamamak normal bana da aynısı oldu sonra geçti.
lens takma sürem 40dkdan 5 snlere indi, senin de öyle olacak.
şöyle bir takma yolu önerebilirim:

lensi işaret parmağına koy. (sağ el varsayıyorum)
orta parmağın ile gözünün alt kapağını aşağı doğru çek.
diğer elinin bir parmağ ile de üst göz kapağını yukarı çek
faltaşı gibi açılsın göz.
bu konumda zaten işaret parmağın ve lens gözünün hemen önünde olacak zaten.
pıt diye dokun artık sadece.

ama lens, parmağına tepe noktasından temas eidyor olsun. biraz yamulup parmağa yapışınca parmaktan kurtulup göze yapışamayabiliyor.

bir de bir gözüne lens takarken diğer gözünü de kısmaya çalışma.

güneş gözlüğünün keyfini çıkar.
0
helpwanted
(07.03.10)
doğrudan irise nişan almak zorunda değilsin. gözünün akına dokunman daha kolaydır oraları nişanla. gözün de ufka baksın, eline bakma.
ayrıca eskiyen lenslerini mıncıklayıp bakarsan çok sağlam olduklarını sen de göreceksin.

(anam nlpci gibi oldum sürekli bak demişim gör demişim :)
0
kediebesi
(07.03.10)
(5)

diz(ler)imi bukemiyorum.

birberberbirberberebreberber
neredeyse son 1 haftadir dizlerimle ilgili bukme problemlerim vardi. buktugumde resmen yaniyor ve agriyordu. soguklardandir havadandir yorgunluktandir deyip ustelemedim ancak bu son iki gundur iskence halini aldi. en son dus aldiktan sonra daha da beter oldu. artik sag dizimi resmen bukemiyorum. buk
neredeyse son 1 haftadir dizlerimle ilgili bukme problemlerim vardi. buktugumde resmen yaniyor ve agriyordu. soguklardandir havadandir yorgunluktandir deyip ustelemedim ancak bu son iki gundur iskence halini aldi. en son dus aldiktan sonra daha da beter oldu. artik sag dizimi resmen bukemiyorum. bukmeye zorladigimda sanki iceriden bir seyler bukmemi engelliyormus gibi hissediyorum.

normalde hissedilenler:

biraz sislik
aralikli hafif sizi


bukuldugunde hissedilenler

agri
sicaklikla birlikte yanma


gorunurde olanlar:

agrinin merkezinde (elle yokladim) nokta kivaminda kizarliklik (carpma veya dusme gibi bir durum yasanmadi)


nedir problem gardass?

ekleme: otururken uzatilmis haldeyken bacagimi havaya kaldirmaya calistigimda da agri yapiyor. kisacasi dizimi kullanamiyorum!!
ps: y.disinda oldugum icin doktor vs... prosedurlerini henuz bilmiyorum ancak yarin ilk isim bunun ustune dusmek olacak
0
birberberbirberberebreberber
(07.03.10)
evet doktora gitmelisiniz mutlaka. bir tür enfeksiyon bile olabilir. su içiyo musunuz?
bir de şunu deneyebilirsiniz acil çözüm olarak. ydışında olduğunuza göre buradaki merhemin adını veremiyorum ama ateş düşürücü-ödem giderici merhem almalısınız. ibuprofenli merhem arayın. çok rahatlatacaktır. yan etkisi zararı yoktur, semptomları hafifletir sadece, tedavi edici değildir.

yani hangi ülkedesiniz bilmiyorum ama ydışında çok bulunabilen şeyler bunlar artık marketlerde satılıyor ingilterede efendim amerikanyada vs.
ben de aynı duruma gelmiştim, kafam kadar oldu dizim, yürüyemiyordum vs. doktora gitmeme gerek kalmadı merhemle epey iyileşti. ama siz yine de gidin benim gibi yapmayın :) şimdi çıtırdıyo biraz çünkü.

sıcak ya da soğuk kompres yapmayın.
0
kediebesi
(07.03.10)
kas yırtılmasından, menisküse birçok nedeni olabilir. tez zamanda doktora gitmeniz gerek, doğrusu için.
0
pomolilik
(07.03.10)
gunde yaklasik 1 lt su iciyorum ancak 1 litreden fazla degil. genelde de hep bu sekilde icerdim zaten. merhem olayi bu saatte biraz zor oldugu icin sabaha kalacak. doktor sart bu aksam itibariyla baya ciddi bir durum oldugunu fark ettim..
0
🌸birberberbirberberebreberber
(07.03.10)
sıcaklık varsa buz kompresi biraz rahatlatabilir. kremlere ve merhemlere ise fazla güvenmeyin. eklem büyük olduğu için içeriye kadar etki edemez. hap vs alabilirsen faydası olabilir. eğer hiçbir şey yapmadığın halde(aşırı spor, darbe almak, yere düşmek gibi..) bu ağrılar birden çıktıysa menisküs, kas yırtılması, ön bağlar bunların dışında daha da ciddi olabilir.
0
sutlu nescafe
(07.03.10)
daha önce de dediğim gibi, ne olduğunu anlamadan kompres yapmanı önermiyorum, ne sıcak, ne soğuk.
ve işe yaramayacağı sanılan ağrı kesici, ödem giderici, ateş düşürücü merhem yerine HAP kullanmanı da önermiyorum. ne hapıysa artık.
0
kediebesi
(07.03.10)
(1)

Antabus

Elisabeth Nikoladze
Antabus kullanırken alkol almanın yarattığı yan etkiler (disülfiram kullanılırken alkol alınırsa toksik bir madde olan asetaldehid kanda birikerek “disülfiram-etanol reaksiyonu” olarak bilinen; bulantı, kusma, yüz kızarması, hipotansiyon gibi rahatsız edici etkilere neden olur.) nasıl bypass edilebi
Antabus kullanırken alkol almanın yarattığı yan etkiler (disülfiram kullanılırken alkol alınırsa toksik bir madde olan asetaldehid kanda birikerek “disülfiram-etanol reaksiyonu” olarak bilinen; bulantı, kusma, yüz kızarması, hipotansiyon gibi rahatsız edici etkilere neden olur.) nasıl bypass edilebilir? İçmeye başlamadan önce yapılabilecek bir şey olabilir mi?
0
Elisabeth Nikoladze
(06.03.10)
yok..Zaten yan etkiler ortaya çıksın diye alınan bir ilaç...
0
Hemingway
(06.03.10)
(4)

Nöroloji Doktoru

vasdeferans
Arkadaşlar kız arkadaşımın yüzünün sol tarafında aşırı olmayan ama sürekli bir ağrı var. Nöroloji doktoruna görünmesini önerdiler ancak bugüne kadar gittiğim hastaneler pek memnun etmedi beni. Kadıköy göztepe de yaşıyoruz. Burada SSK hastanesine de özel hastanelere de farklı sebeplerden gidip memnun
Arkadaşlar kız arkadaşımın yüzünün sol tarafında aşırı olmayan ama sürekli bir ağrı var. Nöroloji doktoruna görünmesini önerdiler ancak bugüne kadar gittiğim hastaneler pek memnun etmedi beni. Kadıköy göztepe de yaşıyoruz. Burada SSK hastanesine de özel hastanelere de farklı sebeplerden gidip memnun kalmadık. Acaba bu konuda bir tecrübesi olan ve öneride bulunabilecek olan varsa çok sevinirim.

Not: Rice etsem bir süre üstte kalabilir mi?
0
vasdeferans
(06.03.10)
(bkz: balıklı rum hastanesi) sıze yakın hem.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(06.03.10)
yanlış mı gördüm acaba zeytinburnu'nda sanırım bu hastane. :)
0
🌸vasdeferans
(06.03.10)
hm. erenkoyde oldugunu bılıyorum. abım orda tedavı gormus ıdı ama, degısmıs mı acaba yerı, afedersın :)
0
fenerliyim ama feneri delgado
(06.03.10)
trigeminal nevralji denen bi hastalık var , ona benziyo durum. bence hiç uğraşmayın, önder us var, bağdat caddesinde özgürlük parkını geçince muayenehanesi var, tedavisini düzenler. çok iyi hekimdir.
0
olumsuzkebelek
(06.03.10)
(4)

iştah kesiciler...

pscquatte7
herkese selamlar...iştah kesici ilaçlar var mıdır?bunlar gerçekten işe yarar mı?çok zararlı mıdır? eğer bilgisi olanlar hatta bizzat kullanmış olanlar paylaşırlarsa sevinirim. teşekkürler...
herkese selamlar...
iştah kesici ilaçlar var mıdır?bunlar gerçekten işe yarar mı?çok zararlı mıdır? eğer bilgisi olanlar hatta bizzat kullanmış olanlar paylaşırlarsa sevinirim. teşekkürler...
0
pscquatte7
(04.03.10)
meksika biberi hapı. müthiş gerçekten.
0
hasanikisalakosmandort
(04.03.10)
krom içeren bilimum besin destekleri
elma krom olur acai krom olur.. krom işte..
0
evandro
(05.03.10)
(bkz: #7826833)
0
compadrito
(07.03.10)
dereotu iştah kapatıyor. test edildi onaylandı.
ayrıca da ıhlamur adaçayı gibi buruk talı bitki çaylaru. yanında bir galeta da yersen baya bi kesiyor.
her ilacın yan etkisi var. ilaç kullanmamakta fayda olduğunu düşünüyorum.
0
stajyer sevgili
(09.03.10)
(7)

paranoid kişilik bozukluğu - tavsiyeniz gerekli

viperbilal
son dönemde özellikle dostlarım konusunda çok şüpheci yaklaşmaya başladım. beni sömürüyolar mı, benim hakkımda kötü mü düşünüyorlar, dedikodumu yapıyorlar mı gibi şüphelerim arttı. aslında çok fazla kanıtım olmasada birkaç nedenim vardı.Bunun yanında ilişkilerim sırasında yoğun bir güvensizlik yaşıy
son dönemde özellikle dostlarım konusunda çok şüpheci yaklaşmaya başladım. beni sömürüyolar mı, benim hakkımda kötü mü düşünüyorlar, dedikodumu yapıyorlar mı gibi şüphelerim arttı. aslında çok fazla kanıtım olmasada birkaç nedenim vardı.

Bunun yanında ilişkilerim sırasında yoğun bir güvensizlik yaşıyorum. hele ki kız arkadaşlarım biraz rahat olunca. bende kıskançlık ve sorular ardı ardına geliyor. belkide doğru düşünüyorumdur ancak bu yöne yoruyorumdur. inşallah öyledir.

eleştiriye kesinlikle tahamülüm yok bunu anladım. eleştirilince resmen göçüyorum. ben biraz fazla konuşan bir insanım galiba bu yüzden çok konuşuyosun denince benim bittiğim an oluyor.

insanları konuşurken onlarla dalga geçebiliyorum. yanlış bilgilerini yüzlerine vurabiliyorum. galiba bundan hafif zevkte alıyorum. insanlar bu yüzden bana ayar olabiliyor.

bazen tek başıma otururken kendimi müzisyen, politikacı gibi önemli biri hissedip bir anda kendi kendime vaazlar verirken buluyorum kendimi. bunu bazen isteyerek yapıyorum bazense ne yapıyorum ben ya diyip farkına vardığım oluyor. bunu gün içinde çok fazla yaşıyorum. ancak sadece tek başımayken oluyor. kulaklıklarımı taktığım vakit dinlediğim müzisyen oluyorum hayallere dalıyorum. ve bu fantazi dünyası çok yoğun yaşıyorum.

müzik bende takıntı halini almış olabilir. her fırsatta 1 şarkı bile olsa dinlemek istiyorum. müzik dinlemek için ders arasında arkadaşlarımdan başka yere gidiyorum. bazen yolumu değiştiriyorum.

kafamda belki saçma belki birbiriyle çok alakalı olayları birbirine bağlayıp sonuçlar çıkartıyorum bunun gerçekliğine o kadar çok inaniyorum ki doğruları biri bana anlatsa bile inanmıyorum. şuan sevgilim hakkında hala öyle bir düşüncem var.

kendimi neredeyse hiç suçlamıyorum. alkol aldıktan sonra yaptığım hareketlerde bile hep alkolü suçladığımı hissediyorum.

facebooktan hiç tanımadığım insanları sürekli takip ediyorum. ne yapmış ne yapmamış. onlarla arkadaş olduğumu düşünüyorum. yeri geliyor kendi kendime onlarla konuşuyorum. bunuda bazen istemli bazen istemsiz yapıyorum. bu bana garip bir haz veriyor.

özgüvenim çok yüksek kendime aşırı güveniyorum. ama sorumluluklarımı nasılsa yaparım diyerek umursamıyorum.

kendimi diğer insanlardan üstün görebiliyorum.

yardım almıyorum genellikle. aslında istemiyorum diyebilirim yada öyle düşünceye kapılıyorum. ama yardımlardan kaçınıyorum.


internetten gördüğüm semptomlardan kendimde olanlardan bahsetmeye çalıştım. burda bir tedavi aramıyorum. psikologla görüşücem büyük ihtimalle. ama birşey okudum paranoid kişilik bozukluğu olanlar asla kabullenmezlermiş. bense "lan acaba" diyorum. bu aralar çok yalnız kaldım. düşüncelere fazla daldım. kendime fantazi dünyası hayal etmiş olmaktan korkuyorum. belki bu bendeki bir sanrı belkide gerçekten var böyle birşey. acaba yardımcı olabilecek biri var mı aranızda.

belkide aptal bir adamım. karakterim bozuk. ama bir cevap almam lazım. içim içimi kemirmeye başladı.
0
viperbilal
(04.03.10)
sana cevap verip vermemek arasında kendimce nedenlerle çok arada kaldım. bu nedenlerden en önemlisi çok ortak noktamız olması tahmin edebileceğinden de çok.

bana paranoid şizofreni teşhisi kondu. deli gibi paranoyalarım var üstüne bir de halüsinasyonlar görüyorum. seni en iyi ben anlarım yani.

tavsiyeye gelince ne tavsiyesi istiyorsun ki_? al sana tavsiye.

birincisi doktora gitmemek tamamen ama tamamen salaklık. ayrıca internetten okuyup kendine teşhis koyman da bir salaklık. belki sadece kuruntulu bir insansındır. hiç paranoya atağı yaşadın mı, nedir ne değildir bilirmisin_? okuduklarından anladığım kadarıyla ya çok evhamlı bir insansın ya da hastalığın ilk safhasındasın. paranoid bozukluğu olan insanların hasta olduklarını kabul etmemesi, senin de etmiyeceğin anlamına gelmez. ayrıca tecrübelerime dayanarak söylüyorum edip etmemenin hastalık seni vurduğu anda hiçbir faydası yok. paranoyan başladığında herşeyin bir paranoyadan ibaret olduğunu düşünmen paranoyanı şak diye yok etmiyor. aksine seni daha da beter ediyor. beyninde ufacık minnacık bir kısım bunların hepsi kafamda derken, beyninin tüm kalanı, vücudun bunlar gerçek diye bas bas bağırıyor. hastalığın iyileşme safhasında elbet faydası vardır ama ben bir etkisini görmedim.

facebookta insanları takip etmen, kendini müzisyen, politikacı olarak görmen bozuk karakterden ziyade baskılanmış kişiliğin olduğu izlenimini uyandırdı bende. kendince bir fantezi dünyası kurmuşsun, büyük ihtimal gerçek hayatta başarısız bir insansın, ne zaman bir başarısızlık ile karşılaşsan o hayallere sığınıyorsun. yatarken olmamış, olmayacak, olma ihtimali çok az olan şeyleri düşünüyorsun. şöyle deseydim, şöyle yapsam, şöyle yaparım. baskıladığın kişiliğini serbest bırak hafifliyeceksin emin ol.

eğer cidden paranoyaksan ki öyle düşünmüyorum sana vereceğim tavsiye uzun soluklu ilişkileri bırak. hastalık iyileşmezse evliliği unut. karın/sevgilin hakkında bir paranoya atağı geldiğinde bu dediğimi anlayacaksın. ne kendine ne de başka bir insanın hayatının içine etmiş olursun böyle. zaten bu tarz hastalıklar gen yolu ile taşınıyor, doğacak çocuklarına da bu hastalığı aktarma.

son bir tavsiyem sen buraya yazmamamışsın ama içiyorsan esrarı bırak. zaten cidden paranoya sorunların varsa bir süre sonra içemez hale geleceksin merak etme. başka sorun varsa burdan sorabilirsin.
0
ayiadam
(04.03.10)
aslında başarısız mıyım bunun kararını kişisel olarak vermem ne kadar doğru bilemiyorum. dışardan yorum almam gerekli şu halde ne söylesem yanlış olur. bu kendimi başka biri gibi hissetme meselesi hayal kurmaktan öte bir durum olabiliyor. konuşurken camdan yansımama bakıp 10 dakika boyunca trans halinde konuşuyorum. yaşıyorum heyecanlanıyorum, öfkeleniyorum sonra kendime geliyorum duruluyorum. yatarken dediğin doğru garip garip hikayeleri yazıp oynayabiliyorum. bu bana hazda veriyor yeri geliyor utandrıyorda.

paranoya seviyem senin kadar yüksek anladığım kadarıyla ama evham değil ben kurabiliyorum kafamda. ve inanıyorum aslında arkadaşlarım / sevgilim yok öyle birşey derken bana göre o çok doğru yalan söylüyorlar. yada öyle algılıyorum işte bu teşhisleri koymak için doktora gitmem gerek diye düşünüyorum zaten.


ama farkındaysam hastalık dediğim şey benim seninkinden farklı. benimkisi kişilik bozukluğuyken seninkisi paranoid şizofreni ikisi aynı şey değil diye biliyorum ben.

bu arada esrar kullandım.maceram 3 ay sürdü. ve esrar paranoyalarımı arttırdı. ama halüsinasyon görmüyorum. ama şüphe çok daha fazlalaştı. hatta kafa yaşarken insanların sürekli birbirinin boş karınlarına vurduğunu hissediyorum. aşağılıyolarmış gibi hissediyorum. hatta benimle muhhabet etmeye çalışınca insanlar içinde kalan duygularını dışarıya çıkardıklarını benim üstüme geldiklerini düşünüyorum. o yüzden kullanmayı bende bıraktım.

şuan senin yazını okumak çok iyi geldi diyebilirim. ama insanlara o kadar az güveniyorum ki hastalık doğru olsun istiyorum. bu beni mutsuzluğa itiyor çünkü hastalık doğru çıkarsa suçu belki ona atabileceğimi düşünüyorum.
0
🌸viperbilal
(04.03.10)
paranoid şizofreni zaten başlı başına bir kişilik bozukluğudur yani seninkisi de farklı olmayacaktır ama aynen bu anlattıklarını bu kadar açık bir biçimde psikoloğa anlatmanı tavsiye ederim. Birebir bir görüşmenin ve kendini karşındakine açmanın ilk aşamadan seni rahatlatacağı kanısındayım. İhmal etme, korkulacak bir durum da değil; diyorsun ki, bir hastalık olsun istiyorum bütün suçu ona atınca rahatlayacağım diye. Bu da doğru bir söylem değil; net bir husus üzerine konuşmak istiyorsak şayet, tam manasıyla bir doktor teşhisi şart. O sebeple hasta olduğuna da şartlama kendini; git ve derdini anlat yalnızca...
0
newyorkais
(04.03.10)
sen pisikoza girmişsin, girmek üzeresin, acilen bir doktora gorun...
0
saturndeki salyangoz
(04.03.10)
benim annem kronik paranoid şizofreni hastası, senin dediklerinle bir tuttum da, benim anneminki daha ağır kalıyor. şimdi ilaç tedavisi gördüğü için pek çoğu kayboldu ama eskiden, kendisinin takip edildiğini düşünüyordu, televizyondan ona verilen gizli mesajlar olduğunu, abisini ajan sanması, cinlerin onu ziyaret etmesi vs... bunun yanında çok telaşçı bir insan, her şeyi abartır, evde 10 kilo makarna olsa onun için yoktur, eve su faturasının gelmesi gecikse hemen sular kesilecek diye kendini paralar falan. bunun yanında aşırı bencil de biri.

sonunda ne oldu, intihar teşebbüsü ile kendini felç bıraktı. ilaç kullanmıyordu.

sen doktora gitmelisin, aksatırsan hayatını ve çevrendekilerinin hayatını ziyan edersin, geçmiş olsun.
0
clementine
(04.03.10)
ben de zaten hasta olduğunuzu düşünmüyorum derken clementine'in verdiği cevaba benzer şeyler düşündüm. paranoya sahibi tüm insanlar ilk olarak arkadaşlarının birilerinin kendisine yalan söylediğini değil takip edildiğini, izlendiğini düşünür. siz bunlaradn hiç bahsetmemişsiniz.
0
ayiadam
(04.03.10)
Levi Strauss : toplumda bir” karşılıklılık” ilkesi işler ve bu insanların uyguladığı Pskolojik şiddet için de geçerlidir. Şizofrene uygulanan Psikolojik şiddet onu normale, olağan dünyaya çekmek veya cezalandırmaya yöneliktir. Biraz da onu korkutmak ve bezdirmek içindir. Şizofren içinse amaç güç mücadelesinden ziyade kendi mantığını ve bu mantıkla işleyen dünyasını kurmak ve haklı çıkarmak içindir.

Yukardaki Denemeden Pskolojik olarak Kendinizi topluma Karşi kıyasladiginizda bişeyler Buluyorsanız
ya şizofrensiniz yada Yüksek derecede paranoidsiniz
Kendim içinse Bu sözden Çıkardıgım anlam Levi Strauss tamamıyla normal insanlarin anlayamicagi algilayamicagi bir dogrudan bahsetmış..

ben şizofrenik olabıleceğimi düşünüyorum aşiri derecede paranoyalarim war
4 sene kadar da esrar kullandım ve artık esrarı aldığımda paranoyalar beni cıldırtacak seviyeye gelıyor toplum içinde var olamadığımı hissetiriyor.
alğımda yanlış bişeylerin olduğunun kanıtı ama
hep şunu düşündüm acaba benmı sorunluyum onlarmı benim inancıma göre bende anormallik yok oldugunu hissetsem bile düzeltemiyosunuz zaten ve sunu anladım.
bi insana nasıl bakıyorsanız yürekten hissederek o insan
da size karşit bir tepkı verir.. bu olumluysanız olumludur eğer olumsuz önyargılıysanız onlarda size aynı sekılde tepki verir ama şu ayri birşeydir.
bir insana önyargıyla bakmak...
normal insanlarda düşünceler karşıdakine kendi istemediği sürece yansıtılmaz.
ama yüksek derecede paranoid ve şizofrenlerin duyguları okadar yogun ve katıdır kı ne yaparlarsa yapsinlar karsıdakıne bire bir yansır. bir bakısı bir hareketi bile hatta kafsını one egip gecse bile .
Bir keresinde bu hastalık belirtilerini iğce gösterdiginde
esrar kullandım sonra arabama bindım sorun bende olsada insanların bana uyguladıgı bu pskolojik şiddetten dolayı insanlara karsı aşiri yogun bir takmama kücümseme duygusu yaşıyordum sanki onlar bir Böcek kadar değersizdi benim için ve bu duygu o kadar yoğundu ki hiçbir duyguyu bu kadar yogun hissetmemiştim. Çok anormal seyler oluyordu bi viraj dönüyordum önumde ilerleyen bir arabayi gördüğümde içimden o kadar kücümseme aynı zamanda takmama duygusuyla ona doğru yaklaşıyordum o kişinin beni test eder gibi geçeçeğım sol şerite dogru beni korkutmak için sanki o şerite geçecekmiş gibi hareketler yapmaya basladı ama geçmıyordu ve bu hareketler cok minik direkson hamleleriydi ve hic takmayıp sokuldugumda hiçbişey yapamıcagını anlıyordu bu ben evime gidene kadar süreklı devam etti. 400m Önümdeki adam bile karşıt tepki verdi sanki dogal içgüdüsel bi savunma sistemleri vardi benim o duygudurumumda gitgide yoğunlasti her karşit tepki aldigimda ve o tepkinin esiri olmadığımda sıyrılıp geçtiğimde
400 m onumdekı adam nasıl benim aklımı okuyup ona gore karsıt tepkiler dogura bilir bunu hic anlayamadım
0
Qmen
(03.12.10)
(5)

leke

guzellige inancimi sarsan simgeler var
selamlar, bir arkadaşımın derisi ergenlikte çıktığı sivilciler yüzünden delik delik olmuş ve siyah siyah görünüyor. ona önerebileceğiniz kesin etkili krem veyahut cilt doktoru var mı? ve lazerle düzelmesi mümkün mü?sevgiler..
selamlar, bir arkadaşımın derisi ergenlikte çıktığı sivilciler yüzünden delik delik olmuş ve siyah siyah görünüyor. ona önerebileceğiniz kesin etkili krem veyahut cilt doktoru var mı? ve lazerle düzelmesi mümkün mü?

sevgiler..
0
guzellige inancimi sarsan simgeler var
(04.03.10)
(bkz: kolsuz agop)

gitmedim ama gidenlerden haddinden fazla memnun -diye duyuyoruz- :)
0
lazor
(04.03.10)
salsil diye bir krem var, işe yarayabilir ancak düzenli kullanması ve akabinde gülsuyu ile temizlemesi lazım(2 saat yüzünde durduktan sonra). daha detaylı bilgi için doktora başvurulması vaciptir ve adettendir, elbette.
0
bruce parkus
(04.03.10)
kimyasal peeling.
0
clementine
(04.03.10)
fraksiyonel lazer tedavisiyle geçer o izler
0
nesscafe
(04.03.10)
kudret narı cildi yeniler. nette muhtemelen cilt için nasıl kullanılacapı yazıyordur. dr olarak ise agop kotogyan ya da cerrahpaşa dermatoloji-cem mat ı öneririm.
0
betty puf puf
(04.03.10)
(6)

kilo almak istiyorum

andorei
1.75 boyunda 19 yaşında 62 kilo bir erkeğim.kendimi bildim bileli bu kilodayım ve çokta şikayetçi değilim.ancak tahmin edebileceğiniz üzere tıfıl bir görüntüm var :) haftada 4 gün mümkün olduğu kadar spor yapacağım ve sağlıklı, güzel görünen bir vücuda sahip olmak için çalışacağım.sağa sola eğildiği
1.75 boyunda 19 yaşında 62 kilo bir erkeğim.

kendimi bildim bileli bu kilodayım ve çokta şikayetçi değilim.

ancak tahmin edebileceğiniz üzere tıfıl bir görüntüm var :)
haftada 4 gün mümkün olduğu kadar spor yapacağım ve sağlıklı, güzel görünen bir vücuda sahip olmak için çalışacağım.


sağa sola eğildiğimde kemiklerim belli olmasın istiyorum. ve sanırım bunun için kilo almam lazım.
zaten kas yapmak içinde önce kilo almak lazım diye biliyorum.

derdimi net bir şekilde anlatamasamda bu konuda bana yardımcı olurmusunuz.
0
andorei
(03.03.10)
önce kilo alayım sonra kas yapayım diye bir şey yok. yani o da mümkün ama gerek yok. spordan önce pilav-makarna gibi bol karbonhidrat kaynağı besinler, spordan sonra da protein ağırlıklı beslenirsin, zamanla kas olarak alırsın kilo.
0
fortisvita
(03.03.10)
peki sayın fortisvita
kaburga kemikleri, incecik kollar falan da kalmaz gider değilmi zamanla bende manken gibi olurum :)
0
🌸andorei
(03.03.10)
eheh kalmaz. kalmaz. eğer spor salonuna gideceksen zaten antrenörün çalışma programın ve beslenmen konusunda tavsiyelerde bulunacaktır. daha önce fitness yapmadıysan kesinlikle bir bilene danış ki sakatlanma ya da dengesiz bir vücut sahibi olma.
0
fortisvita
(03.03.10)
Daha once de soylemistim, motive etmek icin soylemiyorum yani:

1.83 boyunda 59 kg'da bi delikanliydim :)

Salona yazildim, 3 ayda 72 kg'a ulastim. Su anda 76 kg'dayim.

Formul: Sıkı ve duzenli idman (haftada en az 3, en fazla 5 gun), weight gainer ve duzenli beslenme, yani gerekli vitamin-mineral alimi, kilo basina 2 gr'a yakin protein, 5-6 gr'a yakin kompleks karbonhidrat. Yag alimini kisitli tutun, eger incecik vucuttan portleyen yaglar gormek istemiyorsaniz.
0
msb
(04.03.10)
cok siciyorsun heralde?
0
blackidom
(04.03.10)
internetten filan kalori cetvellerine bak bana o şekilde önermişlerdi. 1 ayda 2 kilo aldım sanırım. ama 180 boyunda ve 56 kilodayım hala :)
0
keci surat
(20.07.10)
(6)

Sigara İsteksizliği

BaqqalGazi
Arkadaşlar, 2 yılı aşkın süredir sigara kullanıyorum. 2 günde 1 pakete yakın içiyordum ancak 3 gün önce, durup dururken canım sigara istememeye başladı. 4. günü bitirdim neredeyse, sigara içmek istemiyorum. Bir arkadaşım hatır belasına içirmeye kalktı, kustum. Aslında bu iyi birşey, milletin sigaray
Arkadaşlar, 2 yılı aşkın süredir sigara kullanıyorum. 2 günde 1 pakete yakın içiyordum ancak 3 gün önce, durup dururken canım sigara istememeye başladı. 4. günü bitirdim neredeyse, sigara içmek istemiyorum. Bir arkadaşım hatır belasına içirmeye kalktı, kustum.

Aslında bu iyi birşey, milletin sigarayı bırakmak için yapmadığı şey yok. Durup dururken, kendim bile bir karar vermemişken oldu. bir hastalığım yok. Yemem içmem de yerinde çok şükür.

Sizce neden olabilir? Doktorluk birşey olduğunu düşünmüyorum ama, yine de fikirlerinizi bir alayım.
0
BaqqalGazi
(03.03.10)
tiksindirici bişi sonuçta.. sanırım ben de bir gün aynı noktaya geleceğim. iyi olmuş. :) sağlıklı günler dilerim.
başkalarına da olduğunu duydum böyle...normal yani.
0
kediebesi
(03.03.10)
aynı şey bana da oldu ama daha uzun bir süreçte. yaşadığınız yeri değiştirmenizden olabilir mesela. nemli ortamlarda sigara mide bulandırır. mesela ben karasal iklimlerde daha rahat içerim. istanbul'da içemiyorum. ankara'da, kars'ta rahatsız etmezdi pek.

bunu fırsat bilip ömür boyu bıraktım. sigara çok ama çok iğrenç bir şey.
0
gijilti
(03.03.10)
endişelenme geçer.
0
robin crusoe
(03.03.10)
Perihan Savaş Bitirimler Sınıfı filmindeki ünlü sahnesiyle sebze sevmeyen bir nesle taze fasülyeyi nasıl sevdirdiyse, bir şey de sizde o şekil bir travma (!) yaratmış olabilir.
0
sourlemonade
(03.03.10)
eheh 3 gündür ben de böyleyim. 2 günde 1 paket sigara içen ben, yanımda yedek paket taşıyan ben, 3 günde toplam 10 tane sigara içtim. ama ben hastalığa bağlıyorum bunu. hastalıktan sonra gitti sigara keyfim. belki sizde de öyledir.
0
deckard
(03.03.10)
git bi sukur namazı kıl ve bırak iste, ne guzel.
0
hubble
(03.03.10)
(8)

Ritalin Kokain Metilfenidat Amfetamin Concerta

stroyaa
Merhaba. Sorumu şu şekilde soruyorum `ritalin` alındığı zaman ne gibi etkiler oluşur? Tamam dehb tedavisi için de, içildiği zaman kişide ne gibi etkiler, değişiklikler yapar? Başlığa bu kelimeleri yazmamın sebebi bunların benzer ilaçlar ve etken maddeleri olması. bunlar hakkında bilginiz varsa bilg
Merhaba. Sorumu şu şekilde soruyorum ritalin alındığı zaman ne gibi etkiler oluşur? Tamam dehb tedavisi için de, içildiği zaman kişide ne gibi etkiler, değişiklikler yapar? Başlığa bu kelimeleri yazmamın sebebi bunların benzer ilaçlar ve etken maddeleri olması. bunlar hakkında bilginiz varsa bilgilendirirsiniz diye. cümlelerim baya bir devrik oldu ama kusura bakmayın.
0
stroyaa
(03.03.10)
o ot insanları kastediyordum, neden organ denince penis geliyor akla. beynin sünger olabilir, karaciğerin sünger olabilir. kokaine benziyor denmiş o halde libidonu pek düşüreceğini sanmıyorum.

bu arada penis sünger gibi birşey zaten anatomi.
0
kobretti
(03.03.10)
zamanında çok aldım. afedersiniz bir bok olmuyor. yararını gördüm diyebilirim...
0
passion rules the game
(03.03.10)
@passion rules the game
günde kaç tane içiyordun? etkisi ne kadar sürüyor ortalama?
0
🌸stroyaa
(03.03.10)
Bir de bu ilaç alkol ile birlikte kullanılırsa bir problem olur mu? ne olur?
0
🌸stroyaa
(03.03.10)
bir kere ilaç bünyeden bünyeye farklılık gösteriyor. normal insanlara ilacı bile sakın almayın diyorlar.

alkole gelince ben bir iki kez yaptım çok ağır bir şey olmadı ama unutmuştum ilacı ve süre geçmişti. zaten bir bira içmiştim sanırım. kesinlikle almayın diyorlar, depresyona vs meyil artıyor. çok fazla alkol hem fiziksel hem ruhsal çok daha ağır sonuçlar doğurabilir.(ölüme kadar gider mi bilemiyorum)

bence bu tip bir ilacı hiç almamak lazım ya neyse.
alkol konusunu kesinlikle doktora danışmak lazım.
0
passion rules the game
(03.03.10)
özet olarak alkolü unutun :)

www.addforums.com
0
passion rules the game
(03.03.10)
ezelden beri a.d.d.'dan müzdarip biri olarak 3 yıl kadar önce ders çalışırken dikkatimi toparlayabilmem gerekçesiyle doktorum tarafından önerilmişti, ancak alışamadım bir türlü. bildiğin kafa yapıyor, üstüne bende çarpıntı ve baş dönmesi gibi yan etkileri oldu. açıkcası gözümü korkuttu ve düzenli olarak devam etmedim, sanırım kişiden kişiye değişebiliyor etkileri ve kullanılacaksa mutlak suretle düzenli olarak kullanılmalı. yine de bana sorarsanız hiç gerek yok, a.d.d.(dehb dediğin) kendi çabalarınla düzelebilecek bir durum. önceliği kendine vermeli, son çare ilaç tedavisine başvurmalı.
0
bruce parkus
(03.03.10)
Ritalin ve Concerta kokain etkisi yapar, uyarıcıdır. Uyumak yemek yemek gibi insani ihtiyaçlarınızı tıpkı her uyarıcı da olduğu gibi tolare eder.
Ritalin 4 saat sonra çekilir, Concerta uyanık olduğunuz süre boyunca neredeyse etkilidir.
Metilfenidat bu ilaçların etken maddesidir kibar amfetamin olarak düşünebilirsin.
Direk amfetamin içmeye benzemez lakin amfetamin tıpkı metamfetamin gibi çok fazla paranoya ve endişe yapar. ilaç ise bu kadar endişeli paranoyalar yapmaz ama öfori, taşikardi yapar. Durduk yere hadi kokain bulamadım bari concerta alayım tarzında ilaçlar değildir. Kırmızı reçeteli ikiside. Alkol ile birlikte kullanmamanızı öneririm. Çok daha hızlı kafa olacağınız gibi leş gibi bir kafa yaşatır, yan etkileri bayağı arttırdığı için alkol ile birlikte alınımında kalp açısında sıkıntı yaşabilirsin.
0
holy shittt
(11.10.14)
(6)

Aşırı Baş Dönmesi ve Kusma ?

emresimsek
öncelikle iyi günler ahali.ben bir er kişi olarak 18 yaşındayım ve 1.86 boylarında 100 kilo civarındayım.son 3-4 haftadır çok ağır stresli bir dönem yaşadım. fakat son bi kaç gündür atlattım derken birşeyler yedikten yarım yada 1 saat sonra başım aşırı derecede dönmeye başlıyor,midem bulanıyor ve ba
öncelikle iyi günler ahali.

ben bir er kişi olarak 18 yaşındayım ve 1.86 boylarında 100 kilo civarındayım.

son 3-4 haftadır çok ağır stresli bir dönem yaşadım. fakat son bi kaç gündür atlattım derken birşeyler yedikten yarım yada 1 saat sonra başım aşırı derecede dönmeye başlıyor,midem bulanıyor ve başıma çok acı bir ağrı saplanıyor. hemen başımı bir yere koymak zorunda kalıyorum şuana kadar hayatımda böyle bir deneyim yaşamadım.

sizce bunların sebebi ne olabilir ilk etapta doktora gitmek yerine size danışmayı düşündüm eğer ki bir doktora görünmemi tavsiye ediyorsanız hangi bölüme gitmeliyim ?

*bu olaylar olduğu sırada soğuk soğuk terlediğimide belirtmeliyim.
0
emresimsek
(02.03.10)
şeker olur tansiyon olur. kiloda fazla. uzman deilim aileden gördüğümü söylüyorum. soguk ter dökme olayı şekerin inip çıkmasıyla oluyor. başka dönmesi falan tansiyonda oluyor. en kısa zamanda doktora gitmen lazım. dahiliye bölümüne gidiceksin.
0
rereroro
(02.03.10)
dahiliyeye bi görün onlar belki nörolojiyede gönderebilirler
0
vonflatline
(02.03.10)
öncelikle söylemeliyim ki doktor değilim. siz bir süredir da vinci uykusu denemeleriyle uğraşıyordunuz. bunun sonucu olarak metabolizmanıza ciddi bir zarar vermiş olabileceğinizi düşünüyorum. hangi bölümle ilişkili bir durum olabileceğini bilemiyorum ama hastanelerin acil servisine başvurup durumunuzla ilgili ayrıntılı bilgi verirseniz onlar sizi yönlendirirler. geçmiş olsun.
0
libera
(02.03.10)
önceden belirtiyim doktorlukla uzaktan yakından bir ilgim yok ama kendi çapımda ilgiliyim tıpla.bende herkesin görüşüne katılıyorum ilk bir dahiliyeye git.kusmanın zilyon tane nedeni var reflü,ülser,gastrit gibi gastroenterelojik(midesel) sorunlarda olabilir,kafa iç basıncı artmasından nörolojik bir şeyde olabilir...ama baş ağrısı,baş dönemesi filan olduğuna göre bana norolojik gibi geldi...bir de bildiğim kadarıyla kusman fışkırma şeklindeyse nörolojik oluyor genellikle ama bana kulak asma sen bir doktora git..dahiliye yada nöroloji..
0
jpsartre
(02.03.10)
kan şekerinize baktırın. genel kan tahlili yaptırın.
çok mu aç kalıyorsunuz? uzun süre aç kalıp yiyorsanız o nedenle de olur. sanırım sizde insülin salınımı ile ilgili bir durum var.
0
kediebesi
(02.03.10)
Uyku düzensizliğinin başdönmesi yarattığını biliyorum. Bir de sürekli kullandığınız bir psikolojik ilaç varsa ve aniden kestiyseniz o da yine günler süren baş dönmesi yaratır. Geçmiş olsun.
0
aydemir
(03.03.10)
(4)

kolum ağrıo

mormormorius
arada kolum soğukta ağrır. bugün kısa kollu vardı üstümde camdan biraz yel aldı.birazda dışarda gezdim tozdum. şimdi çok ağrıo elimi karıncalandırıone yapmalı. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
arada kolum soğukta ağrır. bugün kısa kollu vardı üstümde camdan biraz yel aldı.birazda dışarda gezdim tozdum. şimdi çok ağrıo elimi karıncalandırıo
ne yapmalı. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
0
mormormorius
(02.03.10)
(bkz: bengay)
0
obez kirpi george
(02.03.10)
tansiyona dikkat!
0
0dy
(02.03.10)
şöyle bir teorim var.
eğer üşüyünce boynunuzu kasıyorsanız olabilir bu ağrı.
köprücük kemiğinin hemen altında biraz boşluk var. hafifçe oraları ovalayın.
sonra sol kolunuzu kelepçe takılıyormuş gibi arkaya kıvırın. kürek kemiğinin arkasını da accık ovalayın. kolunuzda ağrıyan nokta benimki ile aynı ise bağlantı noktalarını burada buldum. kolu ovalamak filan hiç işe yaramıyor bende. bir tür sıkışma durumu..
0
kediebesi
(02.03.10)
ayrı ayrı teşekkür ederim hepinize ilginize alakanıza
0
🌸mormormorius
(02.03.10)
(1)

Ankara'da dişçi

balporsugu
a dostlar,Ankara'da porselen diş yapacak iyi bir hekim öneriniz var mıdır?teşekkür ettim..
a dostlar,

Ankara'da porselen diş yapacak iyi bir hekim öneriniz var mıdır?
teşekkür ettim..
0
balporsugu
(01.03.10)
2 ay önce tanesini faturalı olarak 150 liraya yaptırdım. Şu an gayet memnunum, hiç bir şikayetim olmadı.

Yeşil Elma Diş Kliniği
Melike Şafak
Selanik Cad. No 17/7 Kızılay
0 312 4181011
0
maydogdu
(02.03.10)
(3)

iyi bir psikiyatrist tavsiyesi

cha
arif verimli'den randevu aldık ancak en erken bir hafta sonrasına verildi. acele ettiğimizden dolayı tavsiye edebileceğiniz başka isim var mı?
arif verimli'den randevu aldık ancak en erken bir hafta sonrasına verildi. acele ettiğimizden dolayı tavsiye edebileceğiniz başka isim var mı?
0
cha
(01.03.10)
JD
(01.03.10)
jd, seans ücreti hakkında bilgin var mı? memnun kaldın mı?
0
🌸cha
(01.03.10)
pedam.
0
tearif
(02.03.10)
(2)

ben aldırmak

sekerfare
burnumun üzerinde küçük bir ben var görüntü olarak çok rahatsız edici degil ama sürekli güneşe maruz kaldıgı için korkutuyor ve açıkçası son zamanlarda takıntı haline geldi bende bu yüzden bu beni aldırmak istiyorum yakın zamanda ben aldıran var mı? önerebileceginiz doktor var mı bunun için plastik
burnumun üzerinde küçük bir ben var görüntü olarak çok rahatsız edici degil ama sürekli güneşe maruz kaldıgı için korkutuyor ve açıkçası son zamanlarda takıntı haline geldi bende bu yüzden bu beni aldırmak istiyorum yakın zamanda ben aldıran var mı? önerebileceginiz doktor var mı bunun için plastik cerraha mı gitmeliyim yoksa dermotoloji uzmanına mı birde fiyatı nedir acaba bu operasyonun şimdiden teşekkürler
0
sekerfare
(01.03.10)
ben aldırmak zararlı değil tabiki... bu konuda cahilsek hiç konuşmasak bilmeyenler için daha iyi olur kanısındayım... çünkü halk bu konuşmalar nedeni ile doktora değil daha kendinden gördüğü kesime inanıyor.
yanlış inanışın nedenine gelince;
genellikle halk çarpıcı olayları aklında daha güzel tutar.. çoğu zaman biz doktorlar benleri gereksiz yere almayız. eğer alınması gerekir diyorsak tehlike vardır demektir. bu tehlikeli durumlardan bazılarında iş işten çoktan geçmiş olabiliyor.. bu durum göz ile muayenede tespit edilemeyebiliyor. kesin sonucu ben i çıkarttıktan sonra mikroskopik incelemesi sonucu alıyoruz. bu vakalardan bazılarında patoloji sonuçları kötü gelebiliyor. ben kanseri geç kalındığında ben i alsanız bile ömrü uzatamayabiliyorsunuz.
halk ben kanseri (malign melanom) olan hastanın beni aldırdığı için kanser olduğunu ya da öldüğünü sanarak etrafı ile bu bilgiyi dedikodu kalitesinde paylaşıyor. kulaktan kulağa yayılıyor. ve bunun sonucunda geç kalınmış vakalar artıyor. hiç unutmamak gerekir ki hayatınızın kurtulmasını istiyor iseniz şüpheli benlerinizi mutlaka doktor kontrolüne aldırmalısınız.

ben alınması için bir doktor aramanıza gerek yok.. herhangibir plastik cerrah rahatlıkla size yardımcı olur. fiyatları gittiğiniz doktora ve kliniğe göre oldukça fazla değişkenlik göstermektedir.
geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(01.03.10)
Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrah'a başvurmanız gerekir :)
Devlet hastaneleri veya üniversite hastanelerinde işlem ücretsizdir. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(02.03.10)
(3)

dökülen saç için doğal koruyucu

aşksız prens
bi doktora göründüm. önerdiği tedaviyi tamamladım. şimdi uzun vadeye yayabileceğim bir bakım peşindeyim. elimde sarı renkli defne sabunu kalıbım(bunu marketten aldım) ve nazillide çifçilerden aldığım, kendi ürettikleri zeytinyağı sabunum var. hangisini kullanmam daha iyi olur?saç dökülmem çok ciddi
bi doktora göründüm. önerdiği tedaviyi tamamladım. şimdi uzun vadeye yayabileceğim bir bakım peşindeyim. elimde sarı renkli defne sabunu kalıbım(bunu marketten aldım) ve nazillide çifçilerden aldığım, kendi ürettikleri zeytinyağı sabunum var. hangisini kullanmam daha iyi olur?

saç dökülmem çok ciddi değil. gür saçlarım neredeyse sıradan bir saç oldu ama.
0
aşksız prens
(01.03.10)
ısırgan da saça iyi geliyor, bir de biberiye. ısırganlı şampuan filan bulunuyor ama biberiyeyi az biraz kaynatıp kafadan dökmek lazım.
0
kediebesi
(01.03.10)
sorunun cevabı değil ama, önerdiği tedaviyi anlatırsanız çok yardımcı olursunuz. -mesaj ile de olabilir, 1-2 cümle ile anlatmanız bile yeterli.
0
dieselsingle2
(01.03.10)
sabun herkeste işe yaramıyor kimisinde saçı kurutup iyice döküyor. ben tavsiye etmem. şampuanının içine biraz çam terebentin yağı koyup (250 ml şampuana küçük boy yağın bir kapağı kadar) şampuanın kötü etkilerinden sıyrılabilirsin ve dökülmeye karşı çok etkili. ayrıca durulama suyuna ısırgan otunu ocakta ısıtıp süzdükten sonra eklersin en son onunla durular çıkarsın. o da dökülmeye etkili. fakat yine de dikkat. her yöntem kişiye göre değişir. mesela ısırgan otu kimisinde alerji kaşıntı vs.. yapıyor.
saç dökülmesini durdurmak için değil de saç çıkarmak için minoxil iyidir.
doktordan aldığın tedavi neydi merak ettim.
0
mellifica
(01.03.10)
(5)

bacak ve ayak yorgunluğu

envy
günde yaklaşık 9 saat bilgisayar/masa başında çalışıyorum. boyun, sırt, göz, baş vs. gibi ağrılarım olmamasına rağmen ayak ve bacaklarımda rahatsız edici bir yorgunluk oluyor. işten sonra dayanılmaz bir şekilde uzatma ihtiyacı hissediyorum böyle yapınca da çoğunlukla uyuyakalıyorum bu da istediğim b
günde yaklaşık 9 saat bilgisayar/masa başında çalışıyorum. boyun, sırt, göz, baş vs. gibi ağrılarım olmamasına rağmen ayak ve bacaklarımda rahatsız edici bir yorgunluk oluyor. işten sonra dayanılmaz bir şekilde uzatma ihtiyacı hissediyorum böyle yapınca da çoğunlukla uyuyakalıyorum bu da istediğim bir şey değil. neden kaynaklanabilir? nasıl çözerim?
0
envy
(01.03.10)
acaba kan akışı mı yavaşlıyor? arada bir kalkıp hareket etseniz? bir yürüyüp dolanıp gelseniz hatta merdiven inip çıkmak gibi atraksiyonlar? akışı hızlandırmış olursunuz ve işe yarayabilir.tabi sebebi buysa.bir sürü sebebi olabilir.
0
grgn
(01.03.10)
ayak egzersizleri için seyler gormustum. thinkgeek sitesinde mıdıydı neydi. otobus yolculukları ıcın fln da kullanılıyordu.
0
bryan fury
(01.03.10)
rahatlatıcı ayak ve bacak masaj jelleri var. ayrıca ayaklarınızı ılıktan biraz daha sıcak tuzlu suda bekletmek de işe yarayabilir. onun dışında iş yerinde arada bir hareket etmek sürekli oturmamak çok faydalıdır.
0
kedi olmus gidiyorsun
(01.03.10)
damarlarında bozulma başlamış olabilir. bir dokttora görün. venöz yetersizlik ya da benzer bir adda bir hastalık var. toplardamar ya da atardamar kapakçıklarında bozulma olabliyor. onun başlangıcı olabilir. aman dikkat. bir göster derim ben.
0
ayiadam
(01.03.10)
yoga bu iş için var. saatlerce oturup meditasyon yaptıktan sonra bacakları kuruyup düşmesin diye başaşağı duruyorlar :)
0
kediebesi
(01.03.10)
(4)

yapma diş

dear god make me a bird
gülmeyin abi bu ne demek? hani nasıl oluyor? dişleri çekip yenimi takıyorlar?
gülmeyin abi bu ne demek? hani nasıl oluyor? dişleri çekip yenimi takıyorlar?
0
dear god make me a bird
(01.03.10)
implant diş'ten bahsediyorsan teoride evet. bir şekil işlevini yitiren dişin yerine diş kökü olarak implant vidalıyorlar çene kemiğine. sonrasında bir süre geçip kemik bu implant ile kaynaştıktan sora üzerine diş takılıyor. bu sayede yeni bir dişin oluyor.
0
exexex
(01.03.10)
bir de kaplama yapıyolar.
dişin dış kısmını küçültüyolar sonra lök diye üstüne kaplamayı oturtuyolar.
0
kediebesi
(01.03.10)
çok pahalıdır.
0
sutlu nescafe
(01.03.10)
2 türlüsü var fiyatları degişiyor..seramik olanı daha ucuz muş
0
evrenin
(02.03.10)
(2)

kilo verme

iterator
temizinden en az bi 15 kilo fazlam var. ve artık kurtulmak istiyorum yoksa yaş ilerlicek iyice zorlaşcak bu kiloları vermek. yaklaşık son 5 yıldır bi önceki yıla göre zayıfladığım hiç olmadı hep kilo aldım ağır ağır ama artık bi aydır sigarayı da bıraktığım için iyice kilo aldım. şimdi bu haftadan i
temizinden en az bi 15 kilo fazlam var. ve artık kurtulmak istiyorum yoksa yaş ilerlicek iyice zorlaşcak bu kiloları vermek. yaklaşık son 5 yıldır bi önceki yıla göre zayıfladığım hiç olmadı hep kilo aldım ağır ağır ama artık bi aydır sigarayı da bıraktığım için iyice kilo aldım.

şimdi bu haftadan itibaren fitness'a başlıcam kararlıyım ama daha önce de denemiş ancak harcadığımdan fazlasını yemiştim fitness'dan çıkınca. temel olarak aslında sorunum da yemek yemeyi sevmek galiba. hakkaten zevk alıyorum yemek yerken belirli tadlardan.

öğrenci olduğum için düzenli beslenmiyorum o da bi sorun olsa gerek ve genelde dışardan yiyorum evde yemek yapılmıyo yani.

böle bu tarz durumda olup kilo verenlerin önerilerini öğrenmek istiyorum. bir de ankara'da tuzlu olmayan önerebileceğiniz diyetisyen varsa onu da söylerseniz iyi olur. acelem yok yani bi anda kilo vermek istemiyorum şu lahana hapıydı elma kapsülüydü onlara bulaşmak istemiyorum. ama diyetisyenin de pahalıya patlamaması lazım keza spor salonuna 450 kağıt bayılcam diyetisyene ayırcak pek param kalmıyo..

hadi bi zayıflatıverin bu suserı :p
0
iterator
(01.03.10)
tek bir önerim var. acele etme. bir yıl süre ver kendine bu 15 kilo için. eğer sporunu beslenmeni güzelce rayına oturtursan verdiğin kilolar kalıcı olur. yalnızca spora gitmek de değil, hareketli yaşayacaksın, iki dakka kçın yer görmeyecek :)
yemek yemezsen, ani kilo verirsen fazlasıyla geri alırsın ilk fırsatta.
evde yemek yapmak da hem çok daha ucuz hem de çok daha sağlıklı.
0
kediebesi
(01.03.10)
kilo vermek/#17588580 naçizane benim de şu entrymle birlikte kilo vermek başlığında bu konuyla ilgili güzel bilgiler var.
0
hashashi
(01.03.10)
(3)

kg/mg

november rain
bir şurup günde bir defa 20 mg/kg şeklinde verilecek. çocuk 26 kg. bir ölçek 5ml, bu durumda kaç ölçek vermek gerekiyor?
bir şurup günde bir defa 20 mg/kg şeklinde verilecek. çocuk 26 kg. bir ölçek 5ml, bu durumda kaç ölçek vermek gerekiyor?
0
november rain
(28.02.10)
20x26/5 dicem de surubun toplam hacmıyle toplam ml hacmını soylesenız bi.
0
bryan fury
(28.02.10)
serozil 250 mg / 5ml - 60ml
0
🌸november rain
(28.02.10)
Serozil süspansiyon, bir ölçeğinde 250 mg varmış. 26x20=520 mg kadar vereceğiniz için 2 ölçek ediyor yaklaşık. Bilgi farmakolog doktor ev ahalisi tarafından sağlanmıştır.
0
sui
(28.02.10)
(4)

kaş sorunsalı !

dear god make me a bird
30 yaşında er kişiyim. kaşlarım vücudumda beni en rahatsız eden yer. bakışlarımı anlamsız yaptığını ve yeterince sık olmadıklarını dusunuyorum. kaşları daha yoğun bir hale getirmenin bir yolu varmıdır? özellikle denenip başarılmış yöntemler varsa süper makbule geçer.
30 yaşında er kişiyim. kaşlarım vücudumda beni en rahatsız eden yer. bakışlarımı anlamsız yaptığını ve yeterince sık olmadıklarını dusunuyorum. kaşları daha yoğun bir hale getirmenin bir yolu varmıdır? özellikle denenip başarılmış yöntemler varsa süper makbule geçer.
0
dear god make me a bird
(28.02.10)
(git: 125941)

badem yayı ya da susam yağı ya da sarımsaktır ilacı bunun.

ha ama cidden azmetmen lazım her gerce yatmadan birinden birini sürüp öle yatacaksın hatta gün içinde evdeysen sür gez öle. kulak pamukçuğu yardımcı olur sürerken..

sarımsağı da içindeki yeşili görülecek şekilde kesilip derler hiç denemedim o dah aetkiliymiş ama ben yapamadım nefret ederim kokusundan.

ama tekrar altını çiziyorum aylaar uzuun aylar boyunca sebatla yapmazsan olmaz.. öle 2 hafta sürdüm sıkıldım dersen ömür boyu bu şekilde gezersin..

ha bi punduna getir erkeksin kazıt diyeceğim ama?

bu öneriler kalınlaştırmak için sen yoğunluk demişsin ya işte zaten kalınlaştrmak denilen o seyreklikleri doldurmak, tüy tüy sarı sarı cansız şeyleri güçlendirmek anlamına geliyor. anlamsızlığa sebep olan eğer kaşlarının düşük olması ise yani nicolas cage bakışlıysan, çok basit bir estetik operasyonla pıt diye haşin erkek yaparlar bi araştır..

bir seferliğine aldıradabilirsin böylece cansız kılların gider 2-3 hafta sonra daha siyahları gelir..
0
medre
(28.02.10)
siyah. boşluk yok ama inceler. aslında şekillerindende memnun değilim. napacağım bılmıyorum.
0
🌸dear god make me a bird
(28.02.10)
kaş kalemi kullanabilirsiniz.
0
kayranin kedisi
(28.02.10)
hint yagı denendi onaylandı ama sonuc almanız icin baya bir sure beklemeniz sabretmeniz gerekir her gece yatmadan mutlaka surun ciddi sonucları 6 ay sonra görüceksiniz 6 haftada 1 mm ayrıca kalınlastırıp yenisini bile çıkarır.Yanında biotin kapsulleri de kullanırsanız oldu da bitti masallah
0
duende
(23.03.10)
(4)

lazer epilasyon tehlikeli midir?

aysegul
pek çok arkadaşım yaptırıyor ancak yıllar önce bir doktorum bana "özellikle koltukaltı ve bikini bölgesine yaptırmayın, o bölgelerde lenf bezleri olduğu için tehlikeli" demişti. konuyla ilgili bilimsel bir açıklama vb. var mı? ya da duyuru'daki doktor arkadaşlar fikirlerini paylaşabilirler mi? geçmi
pek çok arkadaşım yaptırıyor ancak yıllar önce bir doktorum bana "özellikle koltukaltı ve bikini bölgesine yaptırmayın, o bölgelerde lenf bezleri olduğu için tehlikeli" demişti. konuyla ilgili bilimsel bir açıklama vb. var mı? ya da duyuru'daki doktor arkadaşlar fikirlerini paylaşabilirler mi? geçmişi de çok olan bir yöntem olmadığı için uzun vadede zararlı olur mu bilemiyorum. yaptırsam mı karar veremedim.
0
aysegul
(28.02.10)
zararı yok. rahatlıkla yaptırın...
(plastik cerrahım..)
0
ceyrekakıl
(28.02.10)
sana tavsiyem lazer epilasyonu zaten yaptırma, hiç bir garantisi yok tüylerin biteceğine dair... iğneli yaptır. kesin çözüm
0
jeanne hebuterne
(28.02.10)
yaptırın. ama devamını getirin seansların. yoksa bişeye yaramıyor. daha da kötü olabilir. ama daha kötü olup olmaması konusunda emin değilim.
0
bubamara
(28.02.10)
yaptırmadım ama yaptıran arkadaşlarım memnun olduklarını söylüyolar,zararlı olduğuna dair bişey de duymadım
0
tueio
(01.03.10)
(2)

Beta 1,3 Glucans

huleyn
http://www.solgar.com.tr/urun.asp?Kod=V067 ne işe yarar bu ürün ? Herhangi bir ihtiyacım yok ama evde yarım kutu kadar buldum kullansam mı kullanmasam mı ?
www.solgar.com.tr ne işe yarar bu ürün ? Herhangi bir ihtiyacım yok ama evde yarım kutu kadar buldum kullansam mı kullanmasam mı ?
0
huleyn
(28.02.10)
Bağışıklık sistemi üzerine olumlu etkileri olduğu falan söyleniyor ama ben bilmiyorum. Zararı olmadığı da kesin. Glukoz polimeri. İsterseniz kullanın, zararını görmezsiniz en azından.
0
paranormal
(28.02.10)
Canınız sıkılırsa şunu da inceleyebilirsiniz:

www.inchem.org
0
paranormal
(28.02.10)
(4)

1 aydır geçmeyen baş ağrısı.

fw fw fw fw bak bi bak
merhabalar. geçen gün de bu konu ile alakalı başlık açmıştım ama sadece bir cevap geldi o da çeşitli fiziksel hareketler yapmamı öneriyordu. yaptım ancak değişen bir şey yok. 1 aydır ciddi şekilde, hiç bir şeyden tat almamamı sağlayan bir baş ağrım var. bir gece kafamın içinden gelen bir kütürtü ile
merhabalar. geçen gün de bu konu ile alakalı başlık açmıştım ama sadece bir cevap geldi o da çeşitli fiziksel hareketler yapmamı öneriyordu. yaptım ancak değişen bir şey yok.

1 aydır ciddi şekilde, hiç bir şeyden tat almamamı sağlayan bir baş ağrım var. bir gece kafamın içinden gelen bir kütürtü ile irkildim (uyanıktım) ve o günden beridir baş ağrısına abone oldum. gün içinde geçtiğine falan hiç şahit olmadım, yani 1 aydır nonstop devam ediyor. şiddeti dalgalanmalar yaşıyor, bazen rahatsız etmiyor bazen çoook rahatsız ediyor. 2 ayrı doktora gittim, birisi tömografi sonucuna baktı, bazı hareketler ile sinir sistemimi genel olarak kontrol etti ve anksiyete bozukluğu teşhisi koyup lustral yazdı, 3 hafta kullandım bi halta yaramadı afedersiniz. sonra da bıraktım. diğer doktor ise henüz teşhis koyamadı (yurtdışına çıktığı için) ama "anksiyete bozukluğu olduğunu düşünmüyorum lustralı atabilirsin" dedi. neyse.

nasıl hissediyorun: sanki burnum kanasa veya kafamın içinde bi damar patlasa rahatlayacakmışım gibi hissediyorum. resmen basınç var.boyun ve ensede sertlik var, ağrım bazen iki şakağımda, bazen tek şakakta bazen de başımın diğer bölgelerinde olabiliyor. yani sabit bir yeri yok.

artık cidden çok korkmaya başladım. büyük bir sorun olduğu hissiyatına kapıldım ve bazı aktiviteleri yapmaya korkuyorum (koşmak, çok fazla ıkınmak vs.)

kısacası; yardıma ihtiyacım var. aramızda nörolog varsa tömografileri de gönderebilirim.


edit: bu arada sinüzitim var kendimi bildim bileli. 1 adet çürük diş sahibiyim ama ağrısı yok, 4 adet 20 lik dişim de henüz çekilmediler.
0
fw fw fw fw bak bi bak
(28.02.10)
doktor değilim ama kütürtü falan deyince boyun geldi aklıma. baktılar mı bilmiyorum tabii. boyun denen merette sorun oldu mu her bir şeyi yapabiliyor.
0
mermaid
(28.02.10)
başınızı öne eğdiğinizde ağrı artıyorsa büyük ihtimalle sinüzitten oluyor. tarifiniz de buna uyuyor. nörolog gerekmez bir doktor sinüs filminizi isteyebilir. böylece belli olur her şey. ayrıca dişlerinize de mutlaka baktırın. ilgilenilmeyen çürük çok fena şeylere neden olabilir. lenfleri bile şişirebilirmiş.
0
kediebesi
(28.02.10)
0
bryan fury
(28.02.10)
Çok genel bi kural var bu gibi konularda benim deneyimlediğim: Eğer teşhis ve tedavi içinize sinmiyor, işinize yaramıyosa, başka bir doktora daha görünün.

Biz oturduğumuz yerden size teşhis koyamayız. Belki tekrar tomografi çekilmesi, başka bir doktorun bakması gerekir.

Ankara'daysanız yardımcı olabilirim.
0
endless dream
(28.02.10)
(1)

alkol ve bel/bacak ağrıları

r_u_h
her seferinde değil ama bazen alkol aldığımda belim ve bacaklarım ağrıyor, geceden başlayıp ertesi güne kadar sürüyor. nedeni ne olabilir?
her seferinde değil ama bazen alkol aldığımda belim ve bacaklarım ağrıyor, geceden başlayıp ertesi güne kadar sürüyor. nedeni ne olabilir?
0
r_u_h
(27.02.10)
dehidrasyon. su içiniz. bol bol.
0
kediebesi
(27.02.10)
(2)

sırt tutulması

tylolhot
merhabalar! sırt tutulmasına düçar olmuşuz.sol tarafımda sanki bir ağırlık varmış gibi.ağrı sızı pek yok.fakat sol bölgeme etki ediyor.ne tavsiye edersiniz.yardımlarınız için teşekkürler!
merhabalar! sırt tutulmasına düçar olmuşuz.sol tarafımda sanki bir ağırlık varmış gibi.ağrı sızı pek yok.fakat sol bölgeme etki ediyor.ne tavsiye edersiniz.yardımlarınız için teşekkürler!
0
tylolhot
(27.02.10)
thermoflex ile baslayabilirsiniz. haricen kullanildigi icin pek bir zarari da olmaz...
0
ucan sincap
(27.02.10)
tutulan yere 'ben gay' sürme alışkanlığı var dedemde ama ne kadar faydalıdır bilemiyorum:)
0
p a t r i o t
(27.02.10)
(2)

Jinekolog Tavsiyesi

uniquemind
Ankara'da konusunda uzman bir jinekolog lazımdı. SSK ile tedavi olunabilecek biri lazım ama. hani SSK'nın geçerli olduğu özel hastanelerde filan çalışıyor olması lazım. kendi muayenehanesine gidip 250 lira bayılınacak biri olmasındı.
Ankara'da konusunda uzman bir jinekolog lazımdı. SSK ile tedavi olunabilecek biri lazım ama. hani SSK'nın geçerli olduğu özel hastanelerde filan çalışıyor olması lazım. kendi muayenehanesine gidip 250 lira bayılınacak biri olmasındı.
0
uniquemind
(26.02.10)
keşke her jinekolog söylediğin gibi konusunda uzman olsa.. jinekolog demeye bin şahit ister.. herneyse olay ise pkos'a bağlı amonere.
0
🌸uniquemind
(27.02.10)
doktor tercihi: iyi doktor!
0
🌸uniquemind
(07.03.10)
(9)

şu lanet bademcik ağrısına ne iyi gelir?

christine
bir gün klima bir gün de bir toplantıda arkamda cam açıktı, bademciklerim şu an davul gibi, yutkunamıyorum çok ağrım var. ne ilaç önerirsiniz şu zımbırtıdan kurtulmam için? hafta sonumu hasta geçirmek istemiyorum gene ya
bir gün klima bir gün de bir toplantıda arkamda cam açıktı, bademciklerim şu an davul gibi, yutkunamıyorum çok ağrım var. ne ilaç önerirsiniz şu zımbırtıdan kurtulmam için? hafta sonumu hasta geçirmek istemiyorum gene ya
0
christine
(26.02.10)
gargara yapın bol. sıcak bir de ıhlamur fln da iyi gelir. gargara ve ohlamur. ha bir de mesela boaz spreyleri var eczanelerde. sıkıyorsun boazına doğru.
0
cedric
(26.02.10)
bir kaşık bala bol karabiber serpip yutun hepsini. biberi dayanabileceğiniz kadar serpin bolca.
bir de şu portakallı pastiller var ya, strapsilis mi ne (adını hatırlamıyorum cidden), onlardan emin arka arkaya birkaç tane. geçen ay oldum ben aynısını, böyle geçirdim.
geçmiş olsun.
0
aithra
(26.02.10)
tantum verde'nin sprey şeklinde gargarası mevcut, bir tane edinip direk bademciklerin üstüne bir kaç saatte bir 4-5 kere püskürtülürse epey faydalı.
0
carliston
(26.02.10)
kronik faranjit yüzünden tantum verdenin spreyini çantamda taşıyorum kullanıyorum şu an ama kâfi değil. nurofen bir nebze iyi geliyor onu deniyorum. karabiberli yöntemi deneyeceğim. ne pis işkenceymiş bu ya.
0
🌸christine
(26.02.10)
allahim sen bu bademcik sorularina cevap olarak "sicak" ve "soguk" seyler onerenleri uzak tut yarabbim. tuy bitti dilimde, bin tane kbb ci ile gorustum, sicak ve soguk asla iyi gelmez, suyu dahi ılık iceceksiniz diye.
0
la traviata
(26.02.10)
zaten istesem de sıcak içemem ki. hatta onu geçin şu an yutkunma güçlüğü çekiyorum tükürük birikiyor boğazımda, boğulucam yani o kadar kötüyüm ki.
0
🌸christine
(26.02.10)
sıcak o bölgedeki mikropların gitmesinde yardımcıdır. iltihapa bir katkısı yoktur ama mikropların gitmesinde etkin çözümdür.
0
cedric
(26.02.10)
cedric, bunu diyen doktorun ismini ve telefonunu verir misin? aramak istiyorum haftaici ve buraya cidden sonucu yazicam. sicak iyi falan degildir.
0
la traviata
(27.02.10)
doktor deyil de, gazetede sağlık ekinde mi ne, domuz gribi için önlemlerde yazıyordu. boğaz için sıcak bir şey içilmelidir, sıcak sıvı bu boazdaki mikropların mdieye gitmesinde yarımcıdır ve midede mu mikropların yaşaması için gereken koşullar yoktur.. yani öyle doktor referansı veremeyeceğim sori. ama milliyet gazetesiydi büyük ihtimal, başka gazete pek okumam. en olmadı hürriyetir.
0
cedric
(28.02.10)
(4)

sol dalak civarı ağrı..

dambil
bu sefer de arkadaşımın başına gelmiş..birkaç dakika önce kadar sandalyeden kalkarken bir anda ağrı saplanmış karnına. oturana kadar dayanamayacağını sanmış, çok kötü hissetmiş. oturunca hafif rahatlamış fakat herhangi bir şekilde hareket etmeye çalışsa sürekli iğne sağlanması şeklinde ağrı ve acı h
bu sefer de arkadaşımın başına gelmiş..

birkaç dakika önce kadar sandalyeden kalkarken bir anda ağrı saplanmış karnına. oturana kadar dayanamayacağını sanmış, çok kötü hissetmiş. oturunca hafif rahatlamış fakat herhangi bir şekilde hareket etmeye çalışsa sürekli iğne sağlanması şeklinde ağrı ve acı hissediyormuş. ne yapılabilir geçmesi için? basit bir kasılma gibi gelmişti ilk başta da dalak civarı olunca garipsedim bi. ne olabilir ki bu?

teşekkürler..
0
dambil
(26.02.10)
karın fıtığı da olabilir. gaz da. çok zorlamadan doktora gitsin bence.
0
kediebesi
(26.02.10)
aynısı bana oldu fıtık dedi doktor abla.
0
pazubant
(26.02.10)
Apandist'e dikkat diyorum ve çekiliyorum.
0
topuksuz ayakkabi
(26.02.10)
madem apandist denmiş size en kolay apandist kontrolünden bahsedeyim.
parmak ucuna kalkılır ve aniden düşülür, topuklar yere iner. iki büklüm olunuyorsa apandist için hastaneye gidilir. yok hafif bir acı oluyorsa apandist olmaması mümkün.
0
kediebesi
(26.02.10)
(6)

balgam sökücü

lewoxl
sabah uyandığımda boğazım sıkılıyomuş gibi oluyo.. ve hemen kusacak gibi oluyorum.. öyle garip sesler GARK GURK sesleri çıkarmadan balgamımı atmak istiyorum.. sigara kullanmıyorum 1 - 1,5 senedir.. gargara veya balgam sökücü önerisi olan.. veya koşuya falan mı başlamam lazım.. nefes açıcı hareketler
sabah uyandığımda boğazım sıkılıyomuş gibi oluyo.. ve hemen kusacak gibi oluyorum.. öyle garip sesler GARK GURK sesleri çıkarmadan balgamımı atmak istiyorum.. sigara kullanmıyorum 1 - 1,5 senedir.. gargara veya balgam sökücü önerisi olan.. veya koşuya falan mı başlamam lazım.. nefes açıcı hareketler mi yapim ?
0
lewoxl
(26.02.10)
balgam sökücüler çokda tavsiye edilen şeyler değil eğer bronşlarınız fazla dolu değilse. bence spor yapıp bol su tüketerek o ihtiyacı giderebilirsiniz. ayrıca sahlep'in iyi bir balgam sökücü olduğunu söylemişti doktorum.
0
kobretti
(26.02.10)
mide problemleri yaşıyor musunuz? göğsünüzün arkasında yanma v.b. şikayetleriniz var mı?
0
cilgin domates
(26.02.10)
midemde bişi yok da ciğerlerimde eski sigara kullanımından kalmış balgam tabakası var sanırım.. yatınca bademciklerime boğazıma saldırıo.. sesim de çok kısılıyor.. ve ayrıca gün içinde sürekli oturan biriyim.. rölantide (derin nefes değil yani) soluk alıp veren biriyim.. sanırım solunumumu hızlandırmam lazım biraz.. yüzme nasıl olur ki ? sahlep iyi fikir ayrıca evet
0
🌸lewoxl
(26.02.10)
bence bir iltihap falan söz konusu. doktora gitmeniz en mantıklısı. ben de eski sigara kullanıcısıyım ve baya senelerce falan içtim bende hiç öyle bir şey yok.
0
cedric
(26.02.10)
asisst die bi ilac vardı.biraz fazla işetiyo ama işede yarıyo.
0
pazubant
(26.02.10)
eczanelerden edinebileceğin sıradan bir gargara ile boğazını temizleyebilirsin, hiç bişeyciğin kalmaz.
0
vampir akrep
(26.02.10)
(2)

mamografi

exael
annem dün mamografi çektirdi. doktorun açıklama yapmasına da 10 gün var e merak ettik tabi bu yazanlar ne demek diye..sonuç:her iki memede kısmi yağlı involüsyon. kategori: ACR BI-RADS 2katagori 2 : benign bulgudiyor. ey doktor duyurucular yardım?? :))
annem dün mamografi çektirdi. doktorun açıklama yapmasına da 10 gün var e merak ettik tabi bu yazanlar ne demek diye..
sonuç:her iki memede kısmi yağlı involüsyon.
kategori: ACR BI-RADS 2
katagori 2 : benign bulgu
diyor. ey doktor duyurucular yardım?? :))
0
exael
(26.02.10)
benign iyi huylu demek. malign olsa kötüydü. involüsyon da normal şekline dönmüş demekmiş.
iyi yani korkacak bir durum yok :) geçmiş olsun
0
kediebesi
(26.02.10)
herşey normal... geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(26.02.10)
(1)

günümüz hipokratları, sorum size.

fw fw fw fw bak bi bak
1 aydır şiddeti sık sık dalgalanma yaşayan -ama asla geçmeyen- baş ağrım var. 2 nöroloğa gittim. birincisi, bir takım hareketlerle sinir sistemini genel olarak kontrol etti, tömografi sonucunun temiz olduğunu söyledi ve "anksiyete bozukluğu" teşhisi koydu. ikinci doktor ise, henüz teşhis koymadı (te
1 aydır şiddeti sık sık dalgalanma yaşayan -ama asla geçmeyen- baş ağrım var. 2 nöroloğa gittim. birincisi, bir takım hareketlerle sinir sistemini genel olarak kontrol etti, tömografi sonucunun temiz olduğunu söyledi ve "anksiyete bozukluğu" teşhisi koydu. ikinci doktor ise, henüz teşhis koymadı (test sonuçlarımın çıkmaması ve doktorun amerikaya gitmesinden ötürü).

-çürük dişim var (ağrı yok)
-20 lik dişlerim yan yan çıkıyor ve yanındaki dişlere baskı yapıyor (fakat dişlerimde ağrı hissetmiyorum)
-20 senedir sinüzitim var

*şimdiye kadar hiç böyle başım ağrımadı
*boynum ve ensem semsert
*şakaklarımda ve ensemde nabzımın atışını acaip şekilde hissediyorum
*burnum kanamıyor ama içinde ufak ufak kan lekeleri var
*kafam patlayacakmış gibi hissediyorum
*ara sıra yüzüm uyuşuyor vs vs.


son olarak; ölür müyüm?
0
fw fw fw fw bak bi bak
(26.02.10)
size bir video ve site önereceğim. www.yogatic.com
www.yogatic.com

ehe korkmayın, baş aşağı durmanıza gerek yok :) burada fish pose olarak anlatılan son hareketi deneyin. sırt üstü yatıp dirseklerin üstüne yaslanıp boynu ve gırtlağı rahatlatma hareketi... ama sakın ısınmadan yapmayın. zorlamayın. olduğu kadar. sırtınıza destek de koyabilirsiniz. kafanıza da yük bindirmeyin, yük bacaklarınızda olacak. boyun serbest. sinüslere iyi geliyor gerçekten.
ayrıca mutlaka dişçiye gidin. boynunuza baktırın.
0
kediebesi
(26.02.10)
(2)

sırt ağrısı

tylolhot
merhabalar!sırt bölgemin sol tarafında bir ağrı-sızı karışımı bir durum söz konusu.1-2 günden beri devam ediyor.hani hiç böyle olmamıştım.nedir bunun şifası.yardımlarınız için teşekkürler!
merhabalar!sırt bölgemin sol tarafında bir ağrı-sızı karışımı bir durum söz konusu.1-2 günden beri devam ediyor.hani hiç böyle olmamıştım.nedir bunun şifası.yardımlarınız için teşekkürler!
0
tylolhot
(25.02.10)
bu ağrı sabah kalktığınızda çok şiddetli olup yarım saat - bir saat içinde hafifliyor mu ?

Aynı sorunu geçtiğimiz ay bende yaşamaya başladım. fzla dikkate almadım ama. sonradan ağrı yayılınca. bir araştırayım dedim ve sonuç olarak boyun fıtığı başlangıcı çıktı. bunun nedeni olarakta tabiki bilgisayar başında düzgün oturma poziyonunda olmamam ortaya çıktı.

mümkün oldukça dik oturun. her yarım saatte bir boynunuzu ve eklemlerinizi haraket ettirin.
0
janavarorion
(25.02.10)
benzer bir ağrım vardı bağlarımı yırtmışım ben mesela. aferin bana.
0
coffee and cigarettes
(25.02.10)
(3)

lazer epilasyon ilk seans sonrası

peki
nasıl görünüyo epile edilen bölge? bacaklar ilk seanstan sonra mesela etek giymeye müsait görünüyor mu? kaç günde dökülüyor kıllar ve komple dökülüyorlar mı?
nasıl görünüyo epile edilen bölge? bacaklar ilk seanstan sonra mesela etek giymeye müsait görünüyor mu? kaç günde dökülüyor kıllar ve komple dökülüyorlar mı?
0
peki
(24.02.10)
Hafif pembe görünebilir veya hafifçe kabuklanabilir ama çok belirgin görüntüsel bir problem yaratmıyor,bende yaratmadı en azından.İlk seanstan sonra etek giymenizi önermem,sonuçta lazerden sonra mümkün olduğunca o bölgeyi güneşten uzak tutmanız gerekir leke olmaması için veya giyecekseniz opak çorap filan giyin ama sürtünmeden dolayı zaten hassaslaşmış bölgeyi tahriş edebilir biraz.

Kılların zaten jiletle alınması gerekiyor seanstan önce, 10-15 günde filan uzayıp dökülmeye başlıyorlar.Dökülme derken,elinizle çektiğinizde zorlamadan elinize geliyorlar.Daha çok kendi kendinizi yoluyorsunuz veya banyo yaparken fazla abartmadan keselenin onlardan kurtulmak için.
0
afush
(24.02.10)
aslında daha doğrusu 2 seans arasında nasıl göründüğüydü. seanstan hemen sonra değil de...
0
🌸peki
(24.02.10)
ilk 1 hafta boyunca sürekli kaşınıyo ama banyoda kese yapa yapa dökülüyo ve 1 ay boyunca hiç kıl çıkmıyor. tabi ben çok iyi bir yerde 4 seans gittim hiçbir şey olmadı doktor da gider hepsi demisti ama. 800tl bosa vermis oldum
0
neira
(25.02.10)
(1)

estetik sonrası

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
haziran 2008'de kulak estetiği yaptırdım. neredeyse 2 yıl olacak fakat hala rahat hissedemiyorum kendimi. pinpirikli oldum çıktım. geçtiğimiz gün de spor salonunda ağırlık kaldırırken sanki kulağın dikişleri atıyormuş gibi hissedince bir terslik olduğuna iyice inandım. bu ameliyatı geçirmiş arkadaşl
haziran 2008'de kulak estetiği yaptırdım. neredeyse 2 yıl olacak fakat hala rahat hissedemiyorum kendimi. pinpirikli oldum çıktım. geçtiğimiz gün de spor salonunda ağırlık kaldırırken sanki kulağın dikişleri atıyormuş gibi hissedince bir terslik olduğuna iyice inandım. bu ameliyatı geçirmiş arkadaşlarımız varsa bana bir akıl veya moral verebilir mi? üzerinden 2 sene geçmiş bir ameliyatın hala acısı çekiliyor olabilir mi? ben mi çok manyağım?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(24.02.10)
olamaz. tamamen kuruntu yapmışsın. bu da estetik ameliyatların eksilerinden biri. kendine ait hissedememe gibi düşün. 2 senede o kulak kaynar. dikişi falan da hayatta atmaz. burun ameliyatlarında bile 3 ay sonra boks (evet boks)yapmaya izin veriliyor.
0
jeanne hebuterne
(24.02.10)
(4)

burun estetiği

dear god make me a bird
arkadaşlar 18 yaşında burnumdan kemik alınmıştı. şimdi ise burnum hafif yamuktu benim hep bu sebepten estetik olmak istiyorum. yaş 28 er kişiyim. sigortam var. istanbulda oturuyorum.sorular:1) bunu sigortaya odetmenın bir yolu yok mu?2) istanbulda bunu iyi şekilde yapan özel ve devlet hastanelerı?3)
arkadaşlar 18 yaşında burnumdan kemik alınmıştı. şimdi ise burnum hafif yamuktu benim hep bu sebepten estetik olmak istiyorum. yaş 28 er kişiyim. sigortam var. istanbulda oturuyorum.

sorular:

1) bunu sigortaya odetmenın bir yolu yok mu?
2) istanbulda bunu iyi şekilde yapan özel ve devlet hastanelerı?
3) ortalama bır hastanede yaklasık malıyetı nedır. hersey dahıl?
4) burun estetıgı olan arkadaslar varsa tecrubeler ve tavsıyelerınız?
5) tamamen uyuyup amelıyat olmakmı ıyı yoksa yarı narkoz gıbı hanı bır durum soz konusu o sekılde?
6) p.s. varsa doldurunuz
0
dear god make me a bird
(23.02.10)
burnunuzu yarı narkozda kırabileceklerini pek sanmıyorum. :) ameliyat o kadar iğrenç, sinir bir şey ki bir insanın sağlık sıkıntısı olmaksızın bıçak altına yatması bana çok saçma geliyor. ha nefes darlığınız vardır onu anlarım.
0
kediebesi
(23.02.10)
1) estetik amaçlı ameliyatları sigorta ödemnez ama onun yanında sağlık sorunu varsa, doktor kıyak geçebiliyo.
2) kadinlarkulubu.com un estetik bölümünü ziyaret edin.
3) 2000 ile 8000 değişir. misal haydarpaşa numune 1 civarı yapıyo.
4) 2. maddeye gidiniz.
5) hiçbir doktor lokal anestezi ile burun estetiği önermez, yaptıranlar var ama iğrenç bir tecrübeymiş.
0
clementine
(23.02.10)
lokal anestezide kemik çıtırtılarından için gidebilir. sorun olabilir.
0
rereroro
(24.02.10)
Novita var istanbul levent,te. GITME!
0
gunlerin kopegi
(24.02.10)
(3)

whey protein kullanımı hakkında bir soru

tearsinheaven
bugün optimum whey aldım. ancak kullanımı konusunda çelişkilerim var. bazıları salona gitmeden 1 saat önce ve salondan sonra 1 ölçek kullanılacak diyor. bazıları iste sadece salondan sonra kullanılacak diyor. hangisi doğrudur? teşekkürler.
bugün optimum whey aldım. ancak kullanımı konusunda çelişkilerim var. bazıları salona gitmeden 1 saat önce ve salondan sonra 1 ölçek kullanılacak diyor. bazıları iste sadece salondan sonra kullanılacak diyor. hangisi doğrudur? teşekkürler.
0
tearsinheaven
(23.02.10)
başka kullanma tavsiyesi olan var mı ?
0
🌸tearsinheaven
(23.02.10)
gelişmek hacimlenmek istiyorsan mutlaka antreamandan sonra almalısın. elinde amino asit falan olsa ant. başlangıcında ondan al derdim. elimdekiler bu diyorsan; kendini tart antremandan önce açsan 40dk önce whey i su ile iç , yok eğer antremanı çıkarcak halim var diyorsan bence kullanma. sanırım yeni kullanmaya başladın o yüzden böyle diyorum. ileride ztn anlıcaksın vucut isticek. antremandan sonra vucuda daha uzun süre protein sağlaması açısından süt ile içmen daha uygun olur. su ile içersen çok hızlı bir şekilde sindirilip kana karışıyor çünkü. kazasız belasız antremanlar dilerim.
0
l6205013
(23.02.10)
antremandan 2-3 saat önce sağlam bir öğün çıkardıysan wheye gerek yok. antreman sonrası da kesinlikle sütle alma. su ya da meyva suyuyla iç.
0
arnold schwarzeneger
(24.02.10)
(1)

parankim ekojenite (heterojen)/karaciğer

kogan
Parankim Ekojenite'nin tanımını ve heterojen olması durumunda ne gibi durumlar/sonuçlar olduğunu bilen biri var mı?
Parankim Ekojenite'nin tanımını ve heterojen olması durumunda ne gibi durumlar/sonuçlar olduğunu bilen biri var mı?
0
kogan
(23.02.10)
sadece karaciger yapısının heryerde aynı olarak gorunmedigini ifade ediyor diyebilirim. yorum yapabilmek icin metni gormek ayrıca hasta ile ilgili bilgiye sahip olmak lazım.
0
gandalfbuyucuoglu
(24.02.10)
(5)

Uçak İnişe Geçtiği Sırada Gözlerde Oluşan İnanılmaz Acı

im2shy
Nedir bunun sebebi?Pilot inmek için alçalmaya başlıyoruz dediği zaman (her zaman olmuyor ama) benim gözlerim kanıyacak gibi oluyor,şakaklarımdaki damarları hissedebiliyorum,zonk zonk zonkluyor şerefsizler,etrafa bakıyorum herkes sakin,gözlerini kapatan bile yok.
Nedir bunun sebebi?Pilot inmek için alçalmaya başlıyoruz dediği zaman (her zaman olmuyor ama) benim gözlerim kanıyacak gibi oluyor,şakaklarımdaki damarları hissedebiliyorum,zonk zonk zonkluyor şerefsizler,etrafa bakıyorum herkes sakin,gözlerini kapatan bile yok.
0
im2shy
(23.02.10)
basınç yüzünden ağzın açık olsun kapatma..
0
jamswety
(23.02.10)
sinüzit var mıydı?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(23.02.10)
benim de zamanında yaşayıp sözlüğe döktürdüğüm bi durumdu bu; buyrun; (bkz: aerotitis)
0
newyorkais
(23.02.10)
sakız çiğneyebilirsin. ben bi sefer acıdan ağlamıştım.
0
kediebesi
(23.02.10)
sakız çğnemek gerekiyor..banada oldu bir dönem..internette araştırdım barotitis di sanırım bu olayın adı..uçak inişe geçtiğinde ara ara nefesini çekiyosun burnunu tıkayıp havayı kulaklara doğru gönderiyosun..baya fayfdalı oluyo..bide uçak inişe geçerken uyumuyosun..
0
kerem75
(25.02.10)
(1)

Ankara'da Diyabet İçin Doktor, Hastane Tavsiyesi

aggromela
endotem denen yere gidiyorduk ama tahliller çok geç çıkıyor, her gittiğinde başka doktora derdini anlatıyorsun falan, olmuyor. devlet hastanesinde bildiğiniz iyi bir doktor olur, özel hastane olur, özel doktor olur.. detaylı ve doğru dürüst ilgilenecek bir doktor arıyoruz.
endotem denen yere gidiyorduk ama tahliller çok geç çıkıyor, her gittiğinde başka doktora derdini anlatıyorsun falan, olmuyor. devlet hastanesinde bildiğiniz iyi bir doktor olur, özel hastane olur, özel doktor olur.. detaylı ve doğru dürüst ilgilenecek bir doktor arıyoruz.
0
aggromela
(23.02.10)
prof. dr. mustafa kutlu. biraz pahalı olabilir.
0
gonion
(23.02.10)
(1)

Tahlilde çıkan sonuçlar

nacht des todes
selam arkadaşlar,kan tahlilinde ölçülen hgb ve ve demirin düşük, ca ve c4 değerlerinin yüksek çıkması neyi gösterebilir acaba?
selam arkadaşlar,

kan tahlilinde ölçülen hgb ve ve demirin düşük, ca ve c4 değerlerinin yüksek çıkması neyi gösterebilir acaba?
0
nacht des todes
(23.02.10)
cevap için teşekkür ederim.

ca 125 ve ca 19 değerleri. ikisi de yüksekmiş.
0
🌸nacht des todes
(23.02.10)
(6)

boyun ağrısı

dambil
15-20 dakika kadar önce boynumdan gelen çat sesiyle uyandım. çat sesi nasıl geldi, o konuda bir fikrim yok (rüya filan da olabilir). ama şu an sesin geldiği kısımda (boynun arka sol tarafı) inanılmaz bir ağrı var. kafamı sola çevirmeye çalıştığımda ya da o taraftaki kasları herhangi bir şekilde çalı
15-20 dakika kadar önce boynumdan gelen çat sesiyle uyandım. çat sesi nasıl geldi, o konuda bir fikrim yok (rüya filan da olabilir). ama şu an sesin geldiği kısımda (boynun arka sol tarafı) inanılmaz bir ağrı var. kafamı sola çevirmeye çalıştığımda ya da o taraftaki kasları herhangi bir şekilde çalıştırmayı denediğimde ağrı dayanılmaz olabiliyor.

doktora mı gitmeli hemen? basit bir uyuşma filan mıdır yoksa?

teşekkürler..

edit: boynum kırılmazsa, doktora gitmek için hazırlanmaya başlıyorum:\
0
dambil
(23.02.10)
bende de olmustu, uyku sirasinda ters bi hareketle fazla yuklenmissiniz boynunuz tutulmus. cok yavas gecer, uzun sure boynunuzu pek hareket ettiremeyeceksiniz. bol bol sicak kompres yapin. doktora giderseniz kas gevsetici falan verir belki biraz hizlanir proses.
0
jupiterianvibe
(23.02.10)
ters bir hareketle dokuları zedelemeyi başarmışım. voltaren, ağrı kesici ve kas gevşetici yazdı doktor. boyunluk aldırdı bir de. 4-5 güne ağrı azalır. 10 güne de tamamen geçmesi muhtemel dedi. öyle yani..

fırsattan istifade, teşekkürler jupiter..
0
🌸dambil
(23.02.10)
geçmiş olsun. kas gevşeticiyi aldıktan yarım saat sonra filan sert bir yüzeye sırt üstü yatın. avuç içleriniz yanınızda havaya dönük olsun. sonra alın-kafatasından başlayarak aşağı doğru tüüümmmm kasları gevşetin. gözleriniz, çene, yanaklar. omuz, kollar, karın-kalça. sonra yukarı doğru sırt ve en son bacaklar.
eğer sopa yutmuş gibiyseniz o tutulan kas te enseden topuklara kadar iniyor neredeyse. bu tip bedeni genel olarak gevşetici egzersiz yapın, yani egzersiz denmez, hareketsiz duracaksınız :) ve normal halinizi hatırlamaya çalışın. tutulmadan önce nasıldı herşey?
0
kediebesi
(23.02.10)
normaldi sanırım =)
0
🌸dambil
(23.02.10)
kas gevşetici sürüp sütüne saf yün bir şey de sarmanız daha hızlı iyleşmesini sağlayacaktır.
0
cedric
(23.02.10)
aynısı banada oluyor yatarken boynum tutuluyor kalkınca kemikler çat çut eğer hala ağrımıyor yada sızlamıyorsa hiçbirşey sürme:)
0
dorre
(23.02.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.