Giriş
(6)

24 saat içinde ilaca yüklenmek..

kalim
dünden beri hastayım üzerinize afiyet, madem ki hastayım bugün itibariyle de ilaca yüklenmiş bulundum.. 24 saat içinde 3 parol hap, 1 benical hap, 1 günlük vitamin, 1 balık yağı içtim, ayrıca enerji versin diye bal pekmez, cevizli sucuk, fındık fıstık ne varsa yedim.. şimdi sorum acaba bunlar bi yan
dünden beri hastayım üzerinize afiyet, madem ki hastayım bugün itibariyle de ilaca yüklenmiş bulundum.. 24 saat içinde 3 parol hap, 1 benical hap, 1 günlük vitamin, 1 balık yağı içtim, ayrıca enerji versin diye bal pekmez, cevizli sucuk, fındık fıstık ne varsa yedim.. şimdi sorum acaba bunlar bi yan etki yapar mı?? hafiften geçti sanki hastalık ateşim düştü, daha az öksürüyorum flan ama özellikle haplar fln nasıl etkiler beni.??
0
kalim
(23.02.10)
işi ilaçlara bırakmaktansa vücudu güçlendirmeye bakın. umca solüsyon var eczanelerde. tavsiye ederim. yalnız alıp kullanırsanız bir kaç gün devam edin.
3 parol biraz fazlaymış.. ama bişi olmaz.
0
kediebesi
(23.02.10)
haplardan bir sey olmazsa, yedigin içtigin seylerden bir zarar gelecegini zannetmiyorum. en fazla sindirim sistemini zorlayabilir, belki de üreme sistemini :D
0
samfisher
(23.02.10)
o yediklerini bir kısmı sindirilip kana karışır geri kalanı çıkar gider =)
0
voiceofthemysteron
(23.02.10)
bir etkisi olmaz, bir dahaki sefere limon, portakal, kivi, biber ve yeşil otlar ve d3 vitamini (eczanelerde 1 ampül d3 100.000 iu 1.8 lira filan) ve c vitamini almanı öneririm.
0
joepiscopo
(23.02.10)
karaciğer enzimlerin yükselir. bu da halsizlik yapar. hastalığı atlatınca 10 gün hiç bi ilaç kullanma. alkol felan da içme tabi.
0
aşksız prens
(23.02.10)
vücuda giren tüm kimyasallar karaciğerde ayrıştırılır. o yüzden karaciğerinizi çok yorarsınız bu gibi hallerde.
0
kahvegibi
(23.02.10)
(5)

amalgam yutmusum, bisi olur mu?

erich
en arkadaki dislerimden birinde 6 ay once yaptirdigim amalgam dolgu vardi. demin atistirdiktan sonra farkettim ki dolgunun yarisi yerinde yok, buyuk ihtimalle ekmek arasi civa yedim. midede asitle eriyip zehirlenme fln olur mu simdi?ayrica niye kirildi ki bu durup dururken sert bisi de yemedim?
en arkadaki dislerimden birinde 6 ay once yaptirdigim amalgam dolgu vardi. demin atistirdiktan sonra farkettim ki dolgunun yarisi yerinde yok, buyuk ihtimalle ekmek arasi civa yedim. midede asitle eriyip zehirlenme fln olur mu simdi?

ayrica niye kirildi ki bu durup dururken sert bisi de yemedim?
0
erich
(23.02.10)
dolgular genellikle altlarında gelişen sekonder cürükler neticesinde desteksiz kalıp kırılırlar. birşey olmaz, cıkartırsınız yakında
0
keah
(23.02.10)
tamam ama yarisi gitti diger yarisi icinde suan.

hatta aynen su sekil 45 derecelik bir egimle duruyor diger yarisi: [/] (cok guzel cizdim evet)
0
🌸erich
(23.02.10)
tüberkül kaybı olan dişlere yapılan dolgularda gelen makaslama kuvvetlerine karsı yatay kırıklar olusabilir.
sonucta dolgunu bir göster, nasıl kırıldıgı önemli değil:)) kaide acığa cıktıysa sorun olma ihtimali var, aksatma
0
keah
(23.02.10)
cok sagol hocam anlamadim ama anlamis numarasi yapacagim. en azindan acil bisi yok onu anladim ama :)
0
🌸erich
(23.02.10)
kırkbeş derece değil ki slash :)
0
godless frog
(23.02.10)
(6)

Hergün yağlanan saç problemi

nex
yıka ve çık yapamıyorum arkadaşım :( gecede yıkadığım saçlar ertesi gün akşama kadar yağlanıyor çok fena hemde. bunun bir çaresi bir panten pro v'si yokmudur ?
yıka ve çık yapamıyorum arkadaşım :( gecede yıkadığım saçlar ertesi gün akşama kadar yağlanıyor çok fena hemde. bunun bir çaresi bir panten pro v'si yokmudur ?
0
nex
(22.02.10)
saçı ne kadar çok yıkarsanız o kadar çok yağlanır. iki güne çıkartmaya çalışın yıkama rutininizi, biraz dayanabilirseniz yağlanmanın ikinci güne kaydığını göreceksiniz. bu sıra da yağlı saçlara özel şampuanlardan kullanarak görüntüyü biraz hafifletebilirsiniz.

bir de yurt dışında pudra gibi şampuanlar var. saçınıza döküp fırçalıyorsunuz ve yağını alıyor ama burada yok sanırım.
0
kahvegibi
(22.02.10)
daha az yıkamak.... alıştırması meşakatli yalnız
0
no avalon
(22.02.10)
defne sabunu.
0
layer26
(22.02.10)
bu soruyu ben sormayı düşünüyordum.
her sabah kalkınca elimi yüzümü yıkamak yerine saçlarımı yıkamaktan bıktım anasını satayım. yıkamayınca da ayyaşlara benziyorum. her şeye bir çare bulundu buna mı bulunamıyor yaw?
0
insanimsi
(22.02.10)
saçınızı yıkarken derisini, tellerini deli gbi yıkamayın. saç gıcır gıcır oluyorsa üstündeki tüm yağı atıyor demektir, bu durumda tabi ki saçları bozmamak için deli gibi yağ fışkırtır. siz bozuyorsunuz o düzeltiyor. savaşmayın saçınızla. daha az ve nazik nazik, hafif hafif yıkayın. sonuçta toz ve kirler zaten ilk ıslatmada bile düşer. zeytinyağlı doğal şampuanlardan, sabunlardan kullanın.
aynı durum cilt için de geçerli. deli gibi yüz temizliği, yıkama yağlama yapanların ciltleri hep daha sorunlu oluyor.

bir arkadaşımın saçları beline kadar ve 2-3 haftada bir yıkadığını öğrendiğimde dehşete düştüm. fakat saçlarını hiç bir zaman yağlı, pis ya da karışık görmedim. öyle eğitmiş, çok zorlanmış ama başarmış valla.
0
kediebesi
(22.02.10)
'fungoral' kepek ve yağlanma için gittiğim doktorun tavsiyesiydi. kepeği kesin olarak kesti, yağlanmaya da etkili olduğunu söyleyebilirim.

not: bu sadece kendi üzerimdeki sonuçlardan vardığım kanıdır. doktora danış falan işte. sonra kızma bana.
0
aşksız prens
(22.02.10)
(4)

filizlenmiş patates - patates zehirlenmesi

dambil
merhabalar herkese,beyaz beyaz tomurcukları olan patatesleri kızartmaktayım şu an. o bölgelerini kesip aldım fakat gene de bu zehirlenme tehlikesiyle karşılaşma ihtimalim var mıdır? sözlükte filan okuyunca bir tırstım. yemeli mi yememeli mi?teşekkürler..ek: patatesleri keserken tomurcuklar dışında t
merhabalar herkese,

beyaz beyaz tomurcukları olan patatesleri kızartmaktayım şu an. o bölgelerini kesip aldım fakat gene de bu zehirlenme tehlikesiyle karşılaşma ihtimalim var mıdır? sözlükte filan okuyunca bir tırstım. yemeli mi yememeli mi?

teşekkürler..

ek: patatesleri keserken tomurcuklar dışında tek dikkat çekici özelliği, normalden biraz daha yumuşak olmasıydı.

sonuç: yemeyip çöpe döktüm hepsini. kalan 2 kiloyu da toprağa gömücem. birkaç aya fotoğraflarını koyarım bition'a lsdjkf
0
dambil
(22.02.10)
ben herzaman o beyazları parmagımla koparır daha sonra bir güzel yerim.. şimdiye kadar hiç bişey olmadı. ama yumusamış diyorsan bak ozaman bilmem... kes ortadan bi bak bakalım rengi koyu mu.. koyuysa yeme...
afiyet olsun
0
waroom
(22.02.10)
aman diim annem ööle zehrlenmişti. hiç gerek yok riske atmaya.
0
rentts
(22.02.10)
tomurcuklar zehirlemiyor bildiğim kadarıyla yani bana bişi olmadı yediğim zamanlarda yanlız yumuşamışsa iş fena fazla yeme istersen.
0
rubiks cube
(22.02.10)
yumuşadıysa atın gitsin, zıplamazsa sizindir, zıplarsa zaten hiç sizin olmamıştır.
0
kahvegibi
(22.02.10)
(2)

Kan Verme Hali

dream
herkese iyi pazarlar. benim bu kan verme olayıyla ilgili bir sorum olacak. 1.85 boyunda 55kilo ağırlığında bir insanım. evet oha dediğiniz duyuyorum. aileden de gelen bir durum bu. baba tarafında göbekli insan yok, herkes genetikmiş gibi 30'undan sonra kilo alıyor. diyetisyene de gitsem fayda vermiy
herkese iyi pazarlar. benim bu kan verme olayıyla ilgili bir sorum olacak.

1.85 boyunda 55kilo ağırlığında bir insanım. evet oha dediğiniz duyuyorum. aileden de gelen bir durum bu. baba tarafında göbekli insan yok, herkes genetikmiş gibi 30'undan sonra kilo alıyor. diyetisyene de gitsem fayda vermiyor, bana da 30'unu beklemek kalıyor. ama allah'a şükür sağlıklıyım. yalnız bazı zamanlarda herkesin başına geldiği gibi tansiyon düşüklüğü de olmuyor değil, hasta olup(grip nezle vs) doktorlara da gitsem kansızsın diye yaftalıyor. neyse ben bu en üstteki kan duyurularını gördükçe içim gidiyor. hele ki benim kan grubum aradığında ve aynı ilde(ist) olduğumuzda içim huzursuz oluyor. ne kadar ünite kan alınıyor tek seferde bilmiyorum ama bir ünite alındığını da sanmıyorum. ben bu vaziyetimle gitsem hemşire benden kan alır mı(kolumdan yani eheh) yoksa güler de "de get" mi der. ya da ben sadece bir ünite alıverin bari desem neder. yani yarın bi gün üstteki duyurulardan biri de bana ait olabilir düşüncesiyle rahat olamıyorum o mana da soruyorum bu soruyu. bu işlemleri az çok bilenlere soruyorum. tşkler
0
dream
(21.02.10)
1.76 boy - 56 kiloyla askerde kan almadilar benden. bikac kez ihtiyactan kan vermem gerekti yine kilodan sebep kan veremedim.
0
alan shearer
(21.02.10)
Sadece yarın bir gün üstteki duyurulardan birisinin size ait olma ihtimalinden dolayı kan verme isteğiniz varsa boşverin kilo hesabını, rahat olsun kafanız düşünmeyin böyle şeyler.
0
ksilix
(21.02.10)
(2)

cahil bi cinsellik sorusu

ufpufcuf
merhabalar..hamile iken adet gorme ihtimali nedir? gebelik testi negatif sonuc vermisse ve 2 at adet olmussam bir de kan testi yaptirmali miyim?(aklima dusen kurtlari oldurmek icin)
merhabalar..hamile iken adet gorme ihtimali nedir? gebelik testi negatif sonuc vermisse ve 2 at adet olmussam bir de kan testi yaptirmali miyim?(aklima dusen kurtlari oldurmek icin)
0
ufpufcuf
(20.02.10)
hamile iken regl olmak mümkündür ama dediğiniz şartlarda hamilelik ihtimali gayet düşük gözüküyor.
0
cereal killer
(20.02.10)
Hamile iken, tam regl kanaması gibi olmasa da, kanama görülebilir. Emin olmak için, kan testi yaptırın. Sağlık ocaklarında bile, ücretsiz HCG bakıyorlar.
0
july14
(21.02.10)
(2)

Beşiktaş'ta Güvenilir Dişçi Tavsiyesi

kirik_dis
Bundan bir sene once üst azı dişim az kırılmıştı fakat beni çok etkilemediginden üstüne düşmedim. Biraz çekinirim zaten dişçiye gitmeye. Genelde bi sorun oldugu zaman memleketteki tanıdık dişçiye gidiyordum fakat son bi kac gundur kırılan dişim çok kotu ağrımaya başladı durulcak gibi değil. Çektirec
Bundan bir sene once üst azı dişim az kırılmıştı fakat beni çok etkilemediginden üstüne düşmedim. Biraz çekinirim zaten dişçiye gitmeye. Genelde bi sorun oldugu zaman memleketteki tanıdık dişçiye gidiyordum fakat son bi kac gundur kırılan dişim çok kotu ağrımaya başladı durulcak gibi değil. Çektirecem dayanamadım ama güvenilir eli hafif bi dşçi önerisine ihtiyacım var beşiktaş civarında :S
0
kirik_dis
(20.02.10)
benim gittiğim bir dişçi var, eli çok hafif işini iyi yapar ve muhabbeti de çok iyidir. Akaretlerin oradaki garanti bankasının bitişiğindeki binanın üst katında. Berna hanım, 212 236 66 50.
0
vampir akrep
(20.02.10)
tesekkur ederim
0
🌸kirik_dis
(21.02.10)
(1)

tarihi geçmiş nemlendirici

heliozoa
evde takribi 5-6 senelik ağzına kadar dolu bir nivea body el-vücut nemlendirici krem buldum. kullansam oramda buramda yara çıban falan çıkar mı, nemlendiricinin tarihi geçer mi? bilemedim.
evde takribi 5-6 senelik ağzına kadar dolu bir nivea body el-vücut nemlendirici krem buldum. kullansam oramda buramda yara çıban falan çıkar mı, nemlendiricinin tarihi geçer mi? bilemedim.
0
heliozoa
(19.02.10)
ürünlerin kullanım ömrü kullanılmaya başlandıktan sonra 12 ay civarıdır.
ama kuru, kapalı ve çok sıcağa maruz kalmadığı bir yerde saklanmışsa 48 aya kadar çıkar.
önce görünmeyen bir yerinizde deneyin.
0
trocero
(19.02.10)
(1)

kulakta doluluk hissi

the phantom of the opera
arkadaşlar kulaklarımdan birisine 2 sene önce mantar bulaşmıştı, mantardan kurtardık bu kez de üstüne geçen sene iltihap geldi defalarca doktora gittim sürekli kulağımın içini temizleyip alkolborik ve alkolfosfat verip gönderiyorlar. kulağımdaki doluluk hissi bir kaç ayda bir yeniden oluyor doktora
arkadaşlar kulaklarımdan birisine 2 sene önce mantar bulaşmıştı, mantardan kurtardık bu kez de üstüne geçen sene iltihap geldi defalarca doktora gittim sürekli kulağımın içini temizleyip alkolborik ve alkolfosfat verip gönderiyorlar. kulağımdaki doluluk hissi bir kaç ayda bir yeniden oluyor doktora gidiyorum temizliyorlar antibiyotik ağrı kesici ve az önce saydığım şeyleri verip gönderiyorlar. bu doluluk hissinden dolayı dengede bozukluk oluyor, gücümü ayarlayamıyorum, çınlama yapıyor ve kafayı yedirtecek bir başağrısı da cabası. bundan tamamen kurtulmanın bir yolu yok mu?
0
the phantom of the opera
(19.02.10)
size de bilim dışı bir önerim var.
olaya tersinden yaklaşın. denge gerektirici egzersizler yapın. bunları yaparken de kulağınıza odaklanın.
nasılsa başka arkadaşlar daha bilimsel ve hoş çareler yazacaktır.

ha bir de sorun soruşturun namını duyduğunuz bir kulak burun boğaz doktoruna görünün. başhekime filan gidin tüm geçmiş örneklerinizi, tedavilerinizi de götürün ve anlatın.
0
kediebesi
(19.02.10)
(4)

Çene?

fightordie
çenenin oynayışlarını hissedilebilir hale geldim..ses çıkıyor oynatınca.yemek yerken ağrı yapıyor..sol taraf ağrıyor sadece.sol çenedeki kemikler sanki çıkık gibi.. ağzımı kapatınca yanağımın içlerini ısırıyorum, çene kaymış gibi..başımı kaldırınca çene aşağıda kalır gibi geliyor böyle oynatmaya çal
çenenin oynayışlarını hissedilebilir hale geldim..ses çıkıyor oynatınca.yemek yerken ağrı yapıyor..sol taraf ağrıyor sadece.sol çenedeki kemikler sanki çıkık gibi.. ağzımı kapatınca yanağımın içlerini ısırıyorum, çene kaymış gibi..başımı kaldırınca çene aşağıda kalır gibi geliyor böyle oynatmaya çalışınca kart kurt ses çıkıyor.. nedir bu? aynılarını yaşayan var mı? ve ne doktoruna gidilmelidir?
0
fightordie
(18.02.10)
sert birşeyler yerken kart kurt ses geliyorsa çenen çıkmış olabilir.doktor değilim benimde başıma gelmişti doktora gittim çenen çıkmış yemekleri tek taraflı çiğnemekten olur falan dedi.ee tedavi falan dedim çift taraflı çiğne,sert şeyler yeme (ekmek,döner vb.) 5 sene içinde düzelir demişti.bu olay bundan 4-5 sene önce oluyor o zaman 13-14 yaşındaydım.yediklerimi çiğnerken dikkat ettim bide çenemi güçlendirmek için sakız çiğnedim hergün 1-2 sene içinde pek bi problem kalmadı şuanda rahatım ama yinede dikkatli davranıyorum.bi doktora gitmelisin bence.hatta ne dediğini burayada yazarsan benide aydınlatmış olursun.
0
vigorous
(18.02.10)
Çene ekleminiz yerinden çıkmış olsa ağzınızı açıp kapatamazdınız. Bunu eakrte ettikten sonra şikayetleriniz daha çok temporomandibuler eklem (çene eklemi) disfonskiyonunu işaret etmekte. Çene eklemi iki kıkırdak yüzey, eklem kapsülü ve bu kapsil içersindeki eklem sıvısından oluşur. Alt çene kemiğinin eklem başı bu eklem içersinde öne arkaya doğru hareket eder. Eğer kıkırdak dokuda bir hasar oluşmuşsa sizin şikayetlerinize benzer şikayetlerin ortaya çıkması beklenir.Öncelikle ağız açık kapalı bir çene eklem grafisi çektirmeli ve bu süreç içinde yumuşak gıdalar yemelisiniz. Sert gıdalardan (ekmek, bisküvi, elma ısırmak, çubuk kraker yemek, çekirdek çitletmek) ve sakız çiğnemekten kaçınmalısınız. Non-steriod antiinflamatuvar ve kas gevşetici ilaç ile çene eklemi çevresine sürülecek bir jel kullanabilirsiniz. Eğer şikayetlerinizde gerileme olmuyorsa çene eklem MR ı çekilmeli ve eklem kıkırdak yüzeylerine bakılmalıdır. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(18.02.10)
sanırım kapanıs bozuklugundan kaynaklı olarak bir tme disfonksiyon durumu var.etken elimine edilmeden bu durum iyileşmez ve extradan bruksizm gibi durumlar var ise bunların diş ve tme'ye yapacağı etkiler elimine edilmeli.
kendi basınıza yapabileceğiniz bir tedavi değildir eklem tedavisi ve uzun sürer tedavi süreci.önerim herhangi bir üniversite hastanesine basvurmanız ya da cene eklemi uzmanı olan bir diş hekimine gitmeniz yönünde.ağrınız olmasa bile aksatmayın, sizden kinematik mr büyük ihtimalle.doktorunuzdan ayrıntılı bilgiyi alabilirsiniz.
geçmiş olsun
0
keah
(18.02.10)
ehem... seneler evvel mac yaparken siki bi dirsek yemistim suratima boyle yandan, saftim kaymisti bayagi. aynen kart kurt sesler, agri filan... doktor kirik cikik yok, cekecen bir sure dediydi.. epey surmustu namussuz. eger darbe aldiysaniz olabilir boyle bi$i. yoksa dis hekimligi cene cerrahisi birimine gorununuz derim :)
0
no avalon
(19.02.10)
(8)

spiral taktırmak

lacivert
şimdi, spiral taktırmaya karar verdim. yalnız nerede ne kadara takarlar, ssk ile bi indirimi olabilen bi uygulama mı, gibi soru isaretlerim var.
şimdi, spiral taktırmaya karar verdim. yalnız nerede ne kadara takarlar, ssk ile bi indirimi olabilen bi uygulama mı, gibi soru isaretlerim var.
0
lacivert
(18.02.10)
devlet hastanelerinde 20 küsür liraya takılıyor diye biliyorum, hatta rica ederseniz ücretsiz de takabilirler.
0
ferishtah
(18.02.10)
rica ha. :)
0
🌸lacivert
(18.02.10)
annem jinekolog, kendisi param yok vs diyenlere ücretsiz takabiliyor. ondan şeettim. aklına farklı şeyler gelmesin.
0
ferishtah
(18.02.10)
sasırdım cıdden. tesekkurler, umuyorum dedıgınız gıbı cıkar.
0
🌸lacivert
(18.02.10)
ahahah lacivert ilk tepkin cok iyiydi
0
astaroth
(18.02.10)
ana çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezlerinde yani açsaplarda da takılıyor.
0
anatomik durus
(18.02.10)
peki bi zararı var mı spiral in
0
TT
(19.02.10)
@TT
zararı yok. uzun yıllardır tüm dünyada milyonlarca kadın tarafından güvenle kullanılıyor. kanser yaptığı inanışı var halk içinde ama doğru değil. çok nadir görülen enfeksiyonların sıklığını bir miktar arttırıyor, ancak o da işlemin doğasında var. spiralle ilgili en önemli risk, tek eşli olmayanlarda cinsel yolla bulaşan hastalıklar açısından kadını korunmasız bırakması.
0
hebelehubu
(19.02.10)
(2)

göz arkası iltihaplanması

balik kraker
doktorlardan tatmin edici bir yanıt alamadığımız için merak ettim; umarım buradan yardım edebilecek birileri çıkar;bir tanıdığım, puslu görme şikayeti ile ve gözlük numarasının artmış olabileceğini düşünerek göz doktoruna gittiğinde kendisine başlıktaki teşhis konulmuş ve daha teşekkülü bir hastaney
doktorlardan tatmin edici bir yanıt alamadığımız için merak ettim; umarım buradan yardım edebilecek birileri çıkar;

bir tanıdığım, puslu görme şikayeti ile ve gözlük numarasının artmış olabileceğini düşünerek göz doktoruna gittiğinde kendisine başlıktaki teşhis konulmuş ve daha teşekkülü bir hastaneye yönlendirilmiş.

merak ettiğim göz arkası iltihaplanması nedir ve neden olur????

not: bu güne kadar gözlük kullanıyor olması haricinde bir şikayeti yoktu.
0
balik kraker
(18.02.10)
puslu görmenin dışında gözde kızarıklık da varsa belki üveit olabilir diycem.
bence vakit kaybetmesin gitsin başka bir hastaneye.
0
kalimotxo
(18.02.10)
Bahsettiğiniz durum retrobulber nörit ise bu ciddi bir durumdur. En büyük sebebi Multipl Skleroz hastalığıdır. Ayrıca akut olarak da görülebilir. Tam teşekküllü bir hastaneye yönlendirilmesi doğru olmuş. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(18.02.10)
(5)

süper bir diş klinliği

çizgiselin
herkese merhaba,geçen gün aşırı diş ağrısıyla bağdat caddesinde dental studıo diye bir klinliğine gittim,acaip bir tedirginlikle gittim ve de çok ta korkarım zaten.ama canım hiç acımadan yapıldı bütün tedavilerim.ağrım tamamen geçti.çalışanlar çok başarılı bence,içeride televizyon izleyerek yapıldı
herkese merhaba,geçen gün aşırı diş ağrısıyla bağdat caddesinde dental studıo diye bir klinliğine gittim,acaip bir tedirginlikle gittim ve de çok ta korkarım zaten.ama canım hiç acımadan yapıldı bütün tedavilerim.ağrım tamamen geçti.çalışanlar çok başarılı bence,içeride televizyon izleyerek yapıldı bütün tedavilerim.çok rahatlatıcıydı.içersinide acaip güzel dekore etmişler.tebrik ediyorum ve buradan tedavimi yapan herkese teşekkür ediyorum.bu güzel klinliği herkese tavsiye ederim.bence fiyatlarıda gayet uygun.
0
çizgiselin
(17.02.10)
bunu okudum ya hayatta gitmem
0
demented
(17.02.10)
rek-lam-lar! reksan reklam sunar...
0
beyimsiz
(17.02.10)
siteye 2-3 kere girmis olmasan inancaz da neyse ki benim dis hekimim de mukemmel. ismini vermem ama.
0
erich
(17.02.10)
bence reklam yapıyor olsa:

1. telefon nosu, adres filan verir
2. daha iyi bir türkçe'yle yazar.

tavsiyeye inandım ben. kardeş çok rahat etmiş, ne güzel paylaşmış hemen çemkirmeyin bakiim :)
0
zkurmus
(18.02.10)
@zkurmus: masumiyetine inanabilesin diye 1 ve 2 no'lu maddeleri ihlal ediyor olabilir mi?
0
boshi
(18.02.10)
(3)

yirmi yaş dişi

cymbaline
gömülü yirmilik dişimi geçen cuma çektirdim. dişetimde 6 dikiş var. ilk günlerdeki kanama sızıntı neredeyse yok, herşey normal görünüyor. çok az bir ağrım var. sizce 6. günde yani yarın dikişlerimi aldırmalıyım yoksa en az 1 hafta geçmeli mi operasyonun üstünden?teşekkürler.
gömülü yirmilik dişimi geçen cuma çektirdim. dişetimde 6 dikiş var. ilk günlerdeki kanama sızıntı neredeyse yok, herşey normal görünüyor. çok az bir ağrım var. sizce 6. günde yani yarın dikişlerimi aldırmalıyım yoksa en az 1 hafta geçmeli mi operasyonun üstünden?

teşekkürler.
0
cymbaline
(17.02.10)
kontrole git.
0
radikalherif
(17.02.10)
hafiften dikişlerin gevşediğini hissettiğin zaman git veya bir hafta olduğunda git.
0
kerhaneci keke
(17.02.10)
7.gün gidebilirsin.. zaten ağız içi dokular hızlı iyileşir. 6.gün bile gitsen bi sorun olcağını sanmam ama teorik olarak 7 diolar. :D
0
mormormorius
(17.02.10)
(6)

böbrek agrısı & eşkina balığı

patricia teyze
bizim hanım bir süredir böbrek taşı nedeniyle kıvranıyor duyurucular. `eşkina`nın kafasındaki taşın böbrek ağrılarına iyi geldigini duymus, dogal olarak ihale bana kaldı yani eşkina veya kafasındaki taşı bulmam lazım. internetten bir bakındım sadece bursa'da birini buldum ama pek güven vermedi acıkc
bizim hanım bir süredir böbrek taşı nedeniyle kıvranıyor duyurucular. eşkinanın kafasındaki taşın böbrek ağrılarına iyi geldigini duymus, dogal olarak ihale bana kaldı yani eşkina veya kafasındaki taşı bulmam lazım. internetten bir bakındım sadece bursa'da birini buldum ama pek güven vermedi acıkcası. şimdi gelelim sorulara;

1) bu eşkinayı veya kafasındaki taşı istanbul'da nerelerden bulabilirim.
2) böbrek taşına iyi geldiğini bildiğiniz ot vs. karışımı var mı? zira kendisi artık ilaçlardan ağrı kesicilerden bıkmış durumda.

şimdiden cok tesekkurler
0
patricia teyze
(17.02.10)
geriboru sorun aktara. galibori gibi tuhaf telaffuzları da olabiliyor. tadı kötü ama çok iyi geliyor. bir de yoğurdun suyundan içsin bol bol. geçmiş olsun.
0
kediebesi
(17.02.10)
Denizli Acıpayam civarında bir ot var adı bodurmahmut otu. Kum döktürüyormuş.Bu aylarda toplanıyor.Sabahları aç karnına , kaynatılıp suyu içiliyor, taşta işe yararmı bilmiyorum .Biraz araştırıp sorarsanız belki işe yarıyordur . Babam kullanmıştı .
0
Grapes
(17.02.10)
ben atkuyruğu otu kullandım. suyun içine atıp kaynatıryosun sonra içiyorsun.
birde küre dağlarında yerli birinden öğrendiğim kadarıyla hani şehirlerde apartmanların bahçelerinde yetişen turuncu renkte minik alıçlar var ya, onu kurutup, kurusunu kaynatıp suyunu içmek iyi gelir dedi böbrek taşına denemedim ama oranın yerlisi söyledi, doğru olma ihtimali aktarlardan daha fazla gibime geldi.
böbrek kısmını sıcak tutsun, sararsa kuşak sarsın ve elinden 500mllik su şişesini düşürmesin. idrarı sarı olmasın sakın. idrarın sararması vücudun bi uyarısı zaten. hele böbrek taşı olanlar için sancı geliyorum demektir.
sancı artarsa sıcak küvete girebilir. o esnada soğuk bi bira da güzel olur =o)
0
diyojenimsi
(17.02.10)
bira?
0
mr fusion
(17.02.10)
(bkz: gilaburu)

(bkz: rowatinex)

ağrı kesici olarak ise

(bkz: arveles)

geçmiş olsun.
0
nacht des todes
(17.02.10)
kurutulmuş avakado yapragı, kaynatılıp soğumaya bırakıyor günde 1 su bardağı içiyorsun. limon suyu da iyi gelir, yarım limon suyunu ılık suya sıkıp sabahları aç karna içerseniz iyi gelir. greyfurttan ise uzak durmalı. kalsiyum içeren gıdalar alınırken aşırıya kaçılmamalı.
böbrek taşlarını bircok bitki iyi gelmekte ancak bazı kaplıcalar var ki çözüme çok yardımcı olmakta. yıllar önce yasadıgım böbrek kumu sorunumu elbistan/ekinözü ndeki kaplımcamsı yer tamamen çözdü mesela. şifalı suları mutlaka araştırmanızı öneririm.
0
anconia
(17.02.10)
(2)

nasıl randevu alıyorsunuz?

girl in a coma
marmara üni. diş hekimliği fak. den randevu almak istiyordum internet üzerinden. velakin sitesinde sabah erken saatte gelin numara almaya yazıyor. birkaç kişiden internet üzerinden randevu alınabildiğini duydum. sonra o kişileri kaybettim :P kısacası siz nasıl alıyorsunuz buradan randevu? ben nasıl
marmara üni. diş hekimliği fak. den randevu almak istiyordum internet üzerinden. velakin sitesinde sabah erken saatte gelin numara almaya yazıyor. birkaç kişiden internet üzerinden randevu alınabildiğini duydum. sonra o kişileri kaybettim :P

kısacası siz nasıl alıyorsunuz buradan randevu? ben nasıl alabilirim :(
0
girl in a coma
(17.02.10)
sabah erken gidip sıra alıp muayene oluyorsun sorna onlar randevu vs veriyorlar da baya uzun sureler oluyor.
0
bryan fury
(17.02.10)
teşekkürler, telefonla arayıp sordum az önce. dediğiniz gibiymiş.
0
🌸girl in a coma
(17.02.10)
(2)

göz çevresinde pullaşma

purpurum
selamlaryaklaşık bir hafta 10 gündür, gözlerimin altarı ve göz kapaklarım pul pul olmaya başladı, dün canım da yanmaya basladı.Neden olabilir diye sorucam ama oncesinde bilgi vermek gerekebilir.-kozmetik olarak göz kalemi ve rimel dışında bişey kullanmıyorum, ki bunları da 8-10 senedir kullanıyorum.
selamlar

yaklaşık bir hafta 10 gündür, gözlerimin altarı ve göz kapaklarım pul pul olmaya başladı, dün canım da yanmaya basladı.

Neden olabilir diye sorucam ama oncesinde bilgi vermek gerekebilir.
-kozmetik olarak göz kalemi ve rimel dışında bişey kullanmıyorum, ki bunları da 8-10 senedir kullanıyorum.
-her akşam yüzümü loreal pure zone denen bi temizleyici jelle yıkıyorum, bu jel doğası gereği yağlı bölgeleri kurutuyor ama bu ürünü de 6-7 yıldır kullanıyorum.

Yardımcı olursanız, en azından bir dermatologa gidecek kadar ciddi bişey mi bi fkir verirseniz cok sevinirim.

sevgi saygı
0
purpurum
(17.02.10)
evet gitmek zorundasınız gibi bişi. o güne kadar da gözünüze bir şey sürmeyin. son zamanlarda yediğiniz, içtiğiniz, giydiğiniz, yürüdüğünüz vs herşeydeki değişikliğe bir bakın. gözleriniz yoruluyor mu? su içiyo musunuz? alerjileriniz var mıdır? gördüğünüz bazı şeyler hoşunuza mı gitmiyor? :) geçmiş olsun.
0
kediebesi
(17.02.10)
aynisi bana da olmustu, hatta burada sormustum:

(git: 63063)

dermatologa gittim ben ve kortizonlu bir krem verdi bana, kisa surede gecti. siz de dermatologa bi gorunun derim ben.
0
hapax
(17.02.10)
(4)

Kasık Fıtığı

soufigay
Acil: Şu anda Gökçeadanın bir köyündeyim ve hastaneye gidemiyorum bundan üç sene önce kasık fıtığından ameliyat olmuştum ama şu an tekrar şişti, yarına kadar ne yapabilirim, yerimde duramıyorum.
Acil: Şu anda Gökçeadanın bir köyündeyim ve hastaneye gidemiyorum bundan üç sene önce kasık fıtığından ameliyat olmuştum ama şu an tekrar şişti, yarına kadar ne yapabilirim, yerimde duramıyorum.
0
soufigay
(17.02.10)
doktor değilim, doktora danışın... internetten okuduklarımı yazıyorum sadece:

buz koyabilirsin, sıkı kıyafet giyme, sigara içme, yastıksız yat, ama kafan vücudundan biraz yukarıda olsun, yani yatak döşeğinin altına yastığı koy.
0
zkurmus
(17.02.10)
bir doktora danıştım,
içine sokamıyorsa kötü hemen hastahaneye gitmesi gerekiyor dedi. eski fıtıklar genelde kolay sokulur dedi ama seninki ne durumda bilemiyorum. fıtığın üstüne metal para koyup tampon yapsın ama basınçtan kan gitmezse kötü sonuçlar doğurur mutlaka hastaneye gitmen gerekirmiş.
tez geçsin...
0
diyojenimsi
(17.02.10)
Sağolun buz oldukça işe yaradı
0
🌸soufigay
(17.02.10)
ben de doktor degilim ama bir kac yil once ayni sebeple ameliyat olmustum. yurume, kosma, ikinma gibi aktiviteleri minimuma indir. agir kaldirma. gecmis olsun.
0
hd
(17.02.10)
(8)

gündüzleri uyuyup gece yaşamak

cagdassalur
ailemle yaşadığım için okuldan gelince yatıp gece kalkıyorum, bu sağlıklımıdır? ne gibi problemler çıkarabilir?bu düzen banin çok işime yarıyor, sabahları kalkamadığım için nerdeyse haftanın hergünü okula geç kalıyordum, kahvaltı yapamadığımdan dolayı yemek düzenim de bozuktu şimdi her şey yoluna gi
ailemle yaşadığım için okuldan gelince yatıp gece kalkıyorum, bu sağlıklımıdır? ne gibi problemler çıkarabilir?

bu düzen banin çok işime yarıyor, sabahları kalkamadığım için nerdeyse haftanın hergünü okula geç kalıyordum, kahvaltı yapamadığımdan dolayı yemek düzenim de bozuktu şimdi her şey yoluna girdi ama sonradan bu düzen başıma bela olur mu? normal düzende erken yatmak gibi bir şansım olmuyor çünkü kalkar kalkmaz okula gideceğim için insan yatamıyor tabi.

16:00 gibi yatıp 00 da kalkıyorum.17 yaşındayım.
0
cagdassalur
(16.02.10)
zararlı hem de nasıl. gündüz uyurken bi yandan uyku hormonu salgılanırken bir yandan da ışık geldiği için seni uyandıran hormonlar salgılanıyor. vücut dengesinin ebesine atlanıyor tabi. bir de büyüme hormonu karanlıkta salgılanıyor gündüz uyursan uzamaz yada çok az uzarsın. ha bir de körlerin kanser olmadığını okumuştum biryerde. bir de bir de...
0
sarper361
(16.02.10)
tıbbi konuda bi bilgim yok tamamen sallama ve sarper361 in cevabı üzerine birşeyler yazıyom. olay vücüdun kendi saatinde bitiyor ama vucüt sarperin dediği gibi güneş ışığında hormon salgılıyor. eğer güneş almayan ortamda uyursan vücut güneş görmediği için uyanmanı sağlayacak hormonları salgılamaz. vücut saatin o yaşam biçimine alışmışsa, mesela öğlen 3 de uyuyup gece 1 de kalkmaya, vücut sanıyorum kendini ona göre ayarlar. gece 1 e dogru uyanmanı sağlayan hormonlar salgılanır, sabah ereksiyonunu gece yaşarsın. vücut fazla güneş görmediği, gündüzü fazla yaşamadığın, bu yüzdende insanlarla iletişim kuramadığın için depresyona girebilirsin. bide genel bi düşünce vardır, gündüzü yaşamadığın zamanlar zamandan sayılmıyor diye yani yaşamış sayılmıyorsun. fiziksel bölümü salladım ama sosyal ve psikolojik kısmını sallamıyorum. deneyimlerimde dayanıyor. bide abi gece etrafta kimse yok, yapcak işin olmadığında hiç çekilmiyor. sabaha kadar film izle. uyanık olursan 2-3 insan gördüğün için içinde daralmıyor. ha o girecceğin depresyon hastalıklara yakalanma riskinide artıracak, güneşden alman gereken vücut için gerekli olayları alamayacaksın onuda ekle. bende böyl yaşıyordum baktım çekilmiyor. bide şöyle bir olay var. beyin insanın uyandıktan yarım saat sonraki hali matematik çalışmaya uygun oluyor. uyku vaktine yakın öğrenmek zorlaşıyor. sen uyku vaktine yakın okula gidiyorsan zorlar. internette vücut saatini araştır yazar bunların hepsi. hasdi sağlıcakla
0
rereroro
(16.02.10)
Hatrı sayılır bir zararı varmış güya, bilmiyorum ben bayağıdır o şekilde yaşıyor olmama rağmen herhangi bir sağlık sorunuyla karşı karşıya kalmayı bırak migren bile yoktur bende. Son derece sağlıksız ve hazır gıdalar tüketiyorum, ayrıca sigara da içiyorum. Şu zamana kadar gebermem ya da en azından ülser falan olmam lazımdı ama maalesef :) Yakın arkadaşlarımdan biri benim tam zıttım olarak, erken yatar erken kalkar, sigara içmez vs. aksi gibi cilt ve göz altı problemleri var. Benim gözaltlarım bile morarmaz. Bünye meselesi kısaca. Bu dünyada her şey zararlı ona kalırsa telefon, bilgisayar radyasyon saçıyor kulllanmayalım o zaman... Sen yine de sürekli ters yaşama, bazı zamanlarda normale dön. Onun için de melatonin önerebilirim, işe yarıyor.
0
Struttin
(16.02.10)
yaşamın güneş ışığıyla uyumlu olmak zorunda,ben sürekli böyle yaşasam aynı hesaba gelir diyemezsin. Vardiyalı işlerde çalışanlarda kanser ve diğer hastalıklar normalden çok fazla gözüküyor.
0
joepiscopo
(16.02.10)
ben biraz ters cevap vereyim. aslında uyku saatlerini bir iki saat kaydırırsan pek problem olmaz sanki. 6'da yatıp 2'de kalksan felan.. zaten akşam olmuş oluyor. tek zararı asosyalleşmek olabilir. madem yaş 17 tam öss zamanı galiba. bilgisayarla da bağlantını kesersen öss'de destan yazarsın. ben öyle yapmıştım, geceleri ders çalışmaktan başka zaman geçirebilcek pek bir şey olmuyo zira.
0
emraah
(16.02.10)
arkadaşlar bol bol anlatmış. uyumak için en uygun saatlerde siz ayaktasınız. bunun yerine saat sekize kadar oturup sabah dörtte bile kalksanız daha güzel bir düzen olur, hatta çok doğal bir düzen olur, zihin pırıl pırıl olur. gün doğmadan evvel kalkıp güneşle doğmak en güzelidir hep.
kışın bu işine yarar belki ama yazın düzenin çok bozulur ben diyim. kaytarmak için bu yolu bulduysan zararlıdır evet. :) hem gece çalıştığın ders faydalı olabiliyor mu?
0
kediebesi
(16.02.10)
başlarda çok iyidir. ihtiyaçlarına göre çokta yararını görürsün. hem yaşantı olarak hem de isteklerini karşılama açısından.
bir süre sonra vücutta titremeler başlayacaktır, iştahsızlık, halsizlik vs.. vs.
Kısaca düşünmen gereken şey sen 17 yıldır işleyen bir makinayı ters yönde çalıştırmaya çalışıyorsun.
0
emininsel
(16.02.10)
teşekkürler cevaplar için. hormon konusunda benim perdeler biraz enteresan hiç ışık almıyor içeriye ve işin sosyal kısmı içinse okulda(lise tabi) yeterince insanla muhattap oluyorum zaten. ancak birisiyle konuşmak istediğim zaman sözlük ortamlarında herzaman birileri bulunuyor(malum üni insanı hep uyanık zaten:) şu anda hiçbir problem yok ama ilerde çıkar demişsiniz benim hiçbir bilgim olmamasıyla birlikte olan düzeni birden değiştirince başta problemler olur sanıyorum, ama dediğim gibi sayısız artısı var herkese tavsiye ederim hayatım düzene girdi.
0
🌸cagdassalur
(17.02.10)
(4)

Glutamini en verimli ve faydalı nasıl kullanılır? (vg ciler bir el atın)

l6205013
merhaba duyuru sakinleri,glutamin aldım ama spordan önce mi kullansam daha verimli olur sonra mı? şimdi şöyle bir şey var zaten aminoasitin içinde var , whey proteinin içinde var peki bunu ne zaman nerede kullanmalıyım? antremandan önce alsam amino asit alıyorum sonra alsam whey kullanıyorum:S yatma
merhaba duyuru sakinleri,

glutamin aldım ama spordan önce mi kullansam daha verimli olur sonra mı? şimdi şöyle bir şey var zaten aminoasitin içinde var , whey proteinin içinde var peki bunu ne zaman nerede kullanmalıyım? antremandan önce alsam amino asit alıyorum sonra alsam whey kullanıyorum:S yatmadan alınca faydalıymış ama bilemiyorum fazla olmaz mı ki? boşuna para verdim gibi bir his var keşke bunun yerine casein tarzı bir şey alsaydım :) aldık bir kere işte , ne zaman kullansam daha faydalı ve verimli olur sizce?

teşekkür ederim.
0
l6205013
(16.02.10)
nasil bir spor yapiyorsunuz? body building mi? kime danisarak aldiniz, oneri uzerine aldiysaniz size onerene sormaniz daha dogru olur.

keza, her body building yapan veya kas gelistirmek icin spor yapan kisiler son donemde bu destek urunlerine abanir oldu.

bence kullanmak yerine, besin takviyesi ile desteklemeniz daha guzel olur.
0
kobretti
(16.02.10)
teşekkür ederim uyarın için. 2 yılı aşkın süredir body yapıyorum. hocama sorup ürün alıyor(d)um. bu ürünü yurt dışından gelen arkadaşıma aldırdım. o söyledi bu ürün burda çok satıyor diye fiyatı da uygundu al dedim.

ürünün zaten arkasında nasıl kullanılacağı da yazıyor, internette de bolca bilgi mevcut. fakat kafamı karıştıran olayı açıkladım yukarıda da.ürünü direk kullanan arkadaşların önerisi varsa sevinirim.

bu ürünler besin takviyesi başka bir şey değil. hazır çorbadan bir farkları yok. doktorumun sözüydü bu. fakat; tabiki her şeyin doğalı tabiki daha makbuldür.
0
🌸l6205013
(16.02.10)
glutamine'in en uygun kullanımı antreman sonrası ve yatmadan öncedir.
0
arnold schwarzeneger
(16.02.10)
Whey proteininiz eğer özel olarak L-Glutamin katkılı değilse kullanırsınız. Kaldı ki Glutamin ilaveli whey proteinler pahalı ürünlerdir, üzerlerinde de içinde Glutamin katkısı olduğunu belirtecek büyük ibareler olur. Sizin whey proteininizin muhtemelen böyle değildir. Normal Whey proteinlerin içinde olan Glutamik asittir.

Antrenmandan sonra 5 gram, yatmadan önce 5 gram; antrenman olmayan günlerde ise sadece yatmadan önce 5 gram alacak şekilde kullanın.
0
hiko seijuro
(16.02.10)
(2)

zayıflamak için spor

migelo
evde jimnastik aleti var. koşu bandı, kürek, twist.. falan gibi fonksiyonları var. ben diyorum ki koşu bandı yeterli olur. 1 saat tempolu koşsam her gün. iyi midir? değilse nasıl yapmak gerekir? başka başka önerilere de açığım.bu arada beslenmeme de dikkat ediyorum.
evde jimnastik aleti var. koşu bandı, kürek, twist.. falan gibi fonksiyonları var. ben diyorum ki koşu bandı yeterli olur. 1 saat tempolu koşsam her gün. iyi midir? değilse nasıl yapmak gerekir? başka başka önerilere de açığım.

bu arada beslenmeme de dikkat ediyorum.
0
migelo
(15.02.10)
1 saat ilk başta zor olabilir. yarım saat baslangıç için yeterlidir. koşarken dikkat etmen gereken aynı tempoda koşman. hız cok önemli değil başladığın tempoda bitirmen önemli. kürek ekstra enerji harcamanı sağlar ki kosudan sonra yakacagın yağ miktarını arttırmıs olursun. twist ise özellikle bel ve karın bölgeni toparlamanda yardımcı olcaktır, sarkmaları önleyecektir. ilk basta 1 saaten az spor yapmamaya calıs. kondisyonun arttıkca süreyi uzat. zayıflama amacında oldugundan yazıyorum, sekeri hayatından cıkarmalısın.
0
anconia
(16.02.10)
en azından ilk başta koşma..tempolu yürü..40 dk dan az yürüme..biz at değiliz koşmak için yaratılmamışız ..yürümek daha iyi
0
kerem75
(24.02.10)
(4)

Tüm memeli dişi yaratıklar adet olurmu? olmayan varmı?

pposeidon_1
merak ettim lan. ne biçim meraktır bu demeyin işte...
merak ettim lan. ne biçim meraktır bu demeyin işte...
0
pposeidon_1
(15.02.10)
inekler olmuyor benim bildiğim.
0
tembel degilim useniyorum
(15.02.10)
Hayvanlarda da insanlarda olduğu gibi menstruasyon döngüsü yaşanır mı? Varsa hangi canlılardır? (Şenol Cevher)

Menstruasyon döngüsü, çok kısa ve genel bir tanımla, eşey hormonlarının etkisiyle belirli zaman aralıklarıyla yumurtalıklardan yumurta hücrelerinin salınması anlamına geliyor. Bu salınım sonrasında ya döllenme olursa gebelik gerçekleşiyor, döllenme olmadığında da yumurta hücreleri bozularak dışarıya atılıyor. Plasenta oluşumu görülen memeliler sınıfında, döllenme gerçekleşmediğinde, olası bir döllenme durumu için hazırlanmış olan uterus içi dokusu (endotelyum) kanamayla dışarı atılıyor.

Dolayısıyla, eşey hormonları ve yumurtalık dokusu bulunan her canlıda bir anlamda menstruasyon döngüsü yaşanıyor. Bazı canlılarda, “üreme dönemi” kavramının bulunması nedeniyle, yumurtlama yalnızca yılın belli dönemlerinde gerçekleşiyor. Bazı canlılarda refleks yumurta şeklinde, her iki cinsiyet karşı karşıya geldiği anda yumurtlama gerçekleşiyor. Ancak, bunların hepsi de belirli dönem ya da koşullarda eşey hormonlarının etkisiyle gerçekleşen olaylar olması bakımından (balık, amfibi, sürüngen ve kuşlar gibi kabuklu yumurta bırakan canlılar da dahil) “bir anlamda” menstruasyon sayılabilir. Gerçek anlamda (ya da menstruasyon döngüsü dendiğinde bizim aklımıza gelen anlamda) menstruasyon döngüsüyse memelilerde görülüyor.

Bu döngüyle ilgili olarak daha önce cevaplamış olduğumuz soruların cevaplarına, arama motorumuzu kullanarak erişebilir ve ayrıntılı açıklamaları okuyabilirsiniz.

Deniz Candaş
0
ataturkiye
(15.02.10)
menstruasyon olmaz hayvanlar. onların kanamaları farklıdır. ineklerde metöstrüs (kızgınlık sonrası) kanaması olur. köpelerde proöstrus (kızgınlık öncesi) kanaması olur ama bunların hiçbiri menstruasyon değildir. yani insanlardaki gibi yumurtanın atılması kanama ile beraber seyretmez. bilindiği gibi insanlarda adet kanamaları döllenmeyen yumurtanın atılması ile ilgili iken hayvanlarda sadece rahmin kızgınlık döneminde yaşadığı değişikliklere bağlı kanamalardır. en fazla bir veya iki damla şeklinde görülür ki köpekler çoğunlukla yaladığı için görünmez bile.
0
bas git
(15.02.10)
hepsinde olmuyor benim bildiğim, tavşanların insanlar (bayan olanlar tabii :) ) gibi adet olduğunu hatta alevilerin bu yüzden tavşan eti yemediğini söylemişti bi alevi arkadaşım konuyla alakasız ama bu da böyle bi anımdır.
0
matilda
(15.02.10)
(3)

trombosit hakkında..

plnbyzyldrm
trombosit bağışı hakkında sormak istediklerim var!!misal ben 3-5 arkadasımı alıp ege üniversitesi hastanesine gitsem hangi bölüme başvurmalıyım? mutlaka testler yapılıyordur bu testler nelerdir ve bizim özellikle belirtmemiz gereken şeyler var mı? böyle rasgele bi gün gidip bağış yapmanın kimseye fa
trombosit bağışı hakkında sormak istediklerim var!!

misal ben 3-5 arkadasımı alıp ege üniversitesi hastanesine gitsem hangi bölüme başvurmalıyım? mutlaka testler yapılıyordur bu testler nelerdir ve bizim özellikle belirtmemiz gereken şeyler var mı? böyle rasgele bi gün gidip bağış yapmanın kimseye faydası olur mu? (sanırım 4-5 gün saklanabilmekteymiş) bağış yapmış, yapmak isteyip yapamamış kısacası deneyimi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum. umarım birilerine faydamız olur.
0
plnbyzyldrm
(15.02.10)
poliklinikler kapısından girildiğinde az ile kan merkezi var. danışma masası var. danışma masasında aklınıza takılan her şeyi sorabilirsiniz. testler standarttır. sizin yapmanız gereken size öncesinde verilen gönüllülük formunu dürüst şekilde doldurmanızdır. (örnek vermek gerekirse bir akrabasına kan vermek için hastaneye giden birinin eşi yanında olduğu için yakın zamanda yurt dışına çıktınız mı?, yabancı biriyle seks yaptınız mı sorusuna hayır demesi ancak testte bel soğukluğu çıkması vs..)

kan olayında kızılaya gidin çünkü herkesin ilk çaldığı kapıdır. trombosit konusunda ise kan merkezine grubunuzu bildirin. telefon numaranızı bırakın acil durumda ararlar çünkü trombositin taze olmasını tercih ediyorlar.
0
phonex
(15.02.10)
kızılay'ın ankara'daki kan alma merkezlerinde trombosit alma cihazları yok. sanırım gönüllü bağış olarak kabul edilebilen bir şey değil, ancak taze olarak hasta için alınıyor.
0
kibritsuyu
(15.02.10)
ya evet trombosit maksimum 5 gün mü ne dayaanabildiğinden bağış yapamıyorsunuz. trombosit testi ise bir bilgi formu ve ufacık bir kan lmasından ibraet. burada trombositlerinizin ve sayısının uygun olup olmadığına bakıyolar. (trombosit uygunluğunu ben sallamış olabilirim). ya şöyle ki bir gün içinde gelen 7-8 o rh poztiften 6 sının eve yolladnığına şahit oldum. nesi uymuyor bilmiyorum ama almamışlardı.
trombosit alınırken öncelik genç ve erkeklerden alınıyor. sorna da trombosir sayısının 250 ile 400 arasında mı ne olamsı gerekiyor.
bence iyi takip edin trombosit duyurularını, çünkü kan gibi değil, hem kısa sürede kullanılması gerekiyor hemde kan uysa bile kendisi uymayabiliyor, her zaman çok falza insan bulunamıyor vs...
0
cedric
(15.02.10)
(9)

ateşim düşmüyor

andorei
efendim merhabalar,4 gundür belirgin bir şekilde yorgunluk, halsizlik, mutsuzluk yaşıyordum. bazı özel durumlardan dolayı canım sıkkın oldugundan 2 gundur agzıma doğru düzgün bir şeyde koymuş değilim.Sadede gelecek olursam ateşim şu anda 37-38 civarında, elimi yüzümü soğuk suyla yıkadım, hırkamı çık
efendim merhabalar,

4 gundür belirgin bir şekilde yorgunluk, halsizlik, mutsuzluk yaşıyordum. bazı özel durumlardan dolayı canım sıkkın oldugundan 2 gundur agzıma doğru düzgün bir şeyde koymuş değilim.
Sadede gelecek olursam ateşim şu anda 37-38 civarında, elimi yüzümü soğuk suyla yıkadım, hırkamı çıkarttım, soguk bir ayran içtim ateşimin düşmesini bekliyorum. amma velakin üşüyorum.
hiçbir yerimde bir agrı bir rahatsızlık yok. sadece ateşim var ve tenime dokundugum zaman ürperiyorum.

bu durumda ne yapmalıyım? gece yatarken nelere dikkat etmeliyim, ne yeyip ne içmeliyim, ne yapıp ne yapmamalıyım?
0
andorei
(15.02.10)
eğer 1-2 saate düşmezse acile gidin bir iğne yapıyorlar (unuttum şuan ismini) ateş düşürücü garanti düşüyor ozaman :) daha önce başıma gelmişti 39.7 dereceyle yürüyerek gidince doktor şaşırmıştı senin ayakta duramaman lazım diye sonra iğne ve soğutma ile düşürdüler. acile gidemeyecek durumdaysanız 112 çağırın durumdan bilgilendirerek onlarda götürebilirler sizi. ha düşmezse ne olur onu bilmiyorum.
0
buffy de vampir sayilir
(15.02.10)
durum bu kadar ciddimi yani? telaşlandım şu anda..
0
🌸andorei
(15.02.10)
telaşa mahal yok ama doktora başvurmanızda fayda var.
0
otobusum olur musun
(15.02.10)
37-38 derece ateş çok yüksek bir ateş değil bence çok telaşlanmayın ama artmamasına da dikkat edin. sirke ateşi düşürüyor, alnınıza sirkeli bez koyabilirsiniz ya da çorabı sirkeye batırıp giyerseniz o da düşürüyor. biliyorum iğrenç duruyor söleyince ama :) bir de gece çok kalın giyinmeyin, üşüseniz de üzerinizi falan çok örtmeyin. geçmiş olsun...
0
meliannn
(15.02.10)
kendinizi serin tutun ama üşütecek kadar değil. Kesinlikle kendinizi zorlayıp yemek yemeli ve günlük hayatınızda kendinizi ve bilgisayarda vs. gözlerinizi yormayarak mümkün mertebe dinlenmelisiniz. Amma ve lakin protein ve vitamini bol besinler tercih edip sık sık ılık suda banyo yapıp ılık bir ortamda dinlenin.
0
istanbul beyefendisi
(15.02.10)
kendimi annem gibi hissediyorum ama

-ustunu iyi ort, kalin giyin ve gece terlemeye calis. eger gece ter atarsan sabaha buyuk oranda iyilesmis olarak uyanicaksin. ozellikle evde yalnizsan en iyi cozumun bu. sabah da bir yerden yemek iste (muhtemelen yemek yapicak halin olmaz, corba filan) portakal suyu da getirsinler, bir ise yaramasa bile daha iyi hissedersin.
0
cattenlent
(15.02.10)
@cattenlent
bu durumda terlemelimiyim yoksa üşümelimiyim?
hasta halimle çelişkiye soktun beni
0
🌸andorei
(15.02.10)
telaşlanmanız için söylememiştim ama ateşiniz 39 ve üzerine çıkarsa teleşlanabilirsiniz şuan için sadece ateşiniz var yüksek ateş değil yani belirtilen sirkeli suyu uygulayın.(doktor değilim ayrıca onuda belirteyim)
0
buffy de vampir sayilir
(15.02.10)
tecrubeyle sabittir, terle. ciddiyim, hic bir zarari dokunmadi simdiye kadar bana.
0
cattenlent
(15.02.10)
(3)

Alkol ve Baş ağrısı

kvashiorkor
Babam 57 yaşında bir insan. Miktardan bağımsız olarak ne zaman alkol aldıktan sonra yatay bir yüzeyde uzansa başı korkunç derecede ağrıyormuş. Ve midesindekileri boşaltmadan rahat edemiyormuş. Ancak işin garip tarafı, uzanmayıp başı biraz havada ya da oturarak uyuyunca herhangi bir ağrı ya da mide
Babam 57 yaşında bir insan. Miktardan bağımsız olarak ne zaman alkol aldıktan sonra yatay bir yüzeyde uzansa başı korkunç derecede ağrıyormuş. Ve midesindekileri boşaltmadan rahat edemiyormuş. Ancak işin garip tarafı, uzanmayıp başı biraz havada ya da oturarak uyuyunca herhangi bir ağrı ya da mide bulantısı olmuyormuş. Kendisi beyin damarlarında bir daralma gibi bi şeyin olabileceği yorumunu yapıyor herhangi bir teknik bilgi olmaksızın. Ben ciddi bir durum olma ihtimalinden çekindiğim için sizin bu konudaki yorumlarınızı öğrenmek istiyorum.
0
kvashiorkor
(14.02.10)
tamamen atiyorum ama, reflu olabilir mi acep? bir de mide kapakcigina baksinlar... gecmis olsun!
0
ucan sincap
(14.02.10)
alkol damarlarin geneislemesine ve tansiyonun yukselmesine sebp olur. kafasini kalbiyle ayni seviyeye getirdiginde fazla kan ve kan basincindan basi agriyor olabilir. dikelince kafasindaki kan basinci az da olsa azaliyordur ve rahatliyordur.
0
jupiterianvibe
(15.02.10)
başının ağrıması beyin alkolün beyin damarlarını genişletmesi nedeniyle oluyor. dayanalımayacak kadar şiddetli baş ağrısı yapması çok sık karşılaşılan bir durum değil. ben olsaydım durumu bir nöroloğa danışırdım.
0
hebelehubu
(15.02.10)
(3)

Laktaza duyarlılık nasıl oluyor ?

l6205013
Merhaba duyuru sakinleri, sanırım benim süte karşı duyarlılığım var ne zamanki süt ve süt ürünleri tüketsem nasıl bir gaz ve şişkinlik oluşuyor anlatamam. hele dün gece bu sorun zirve yaptı bende. ( biraz fazla kaçırmıştım sütü) bugün eve gelirken laktazsız sütlerden aldım şimdi içtim kendi üzerimde
Merhaba duyuru sakinleri,

sanırım benim süte karşı duyarlılığım var ne zamanki süt ve süt ürünleri tüketsem nasıl bir gaz ve şişkinlik oluşuyor anlatamam. hele dün gece bu sorun zirve yaptı bende. ( biraz fazla kaçırmıştım sütü)
bugün eve gelirken laktazsız sütlerden aldım şimdi içtim kendi üzerimde deney yapıyorum :)

var mı aramızda laktaza duyarlılığı olan arkadaşlar nelere dikkat etmem neler yapmam lazım? aslında internette araştırdım ama yaşayan bilir bu durumu illet resmen. Ayrıca bunun için test falan da yapılıyormuş yaptıran arkadaşlar varsa bilgi verirse mutlu olurum. saolun teşekkür ederim şimdiden.
0
l6205013
(13.02.10)
bende de var bu meretten. laktoz intoleransı da deniyor bu duruma. laktoz, glikoz ve galaktoz'tan oluşmuş bir şeker ki disakkarit deniyor bu şekilde iki şeker molekülünden oluşan yapılara. bunu parçalayan sindirim enzimleri disakkaridaz oluyor. laktoz'u sindiren enzim de laktaz mesela. bazı insanlarda bu laktaz enzimi eksik olduğundan bu sorun oluşuyor, yani sütü içiyorsuni laktoz oluşana kadar vücut içeriği parçalıyor ama laktoz'u enzim eksikliğinden çok ağır sindiriyor. yanılmıyorsan türkiye'de bunun görülme sıklığı yüzde 20'lerde. tüm dünyadaki de en sık görülen enzim eksikliği. bir ara yüzde 50 falan diyorlardı dünyada laktoz intoleransına da abartı bir rakam o. kimi ülkede yüzde 3, kiminde yüzde 30.

uzun lafın kısası sindiremiyoruz biz kardeşim laktoz'u :) yaradana sığınıp süt tüketme. yoğurt, peynir gibi süt ürünlerine yönel. bildiğim bir tedavisi yok bu sancının.
0
there is nothing left for me
(13.02.10)
teşekkür ederim sağolun ya yalnız değilim ya o da yeter :D süt ürünleri tüketmem de bir sorun yok değil mi? kendimi test ediyorum, peynir de yoğurt da olmuyor bu kadar. sizde bunlara yönel demişsiniz bundan sonra böyle olcak sanırım. şu gaz sancısı olmasında sütden vazgeçmeye razıyım.
0
🌸l6205013
(14.02.10)
Yok, gaz sancısı dışında sorun olmaz. Süt ürünleri tabii ki tüket. Yoğurt özellikle, sütle biyoyararlılığı aynı hemen hemen.
0
there is nothing left for me
(14.02.10)
(5)

birtakım ilaçların kullanımı (verrutol - rivanolum)

tepedeki psychedelic adam
bu verrutol'u doktor anlatmıştı da şimdi unuttum gibi oldu biraz. burdan sorıyım dedim ama önce sözlükten baktım. orda da bişeyler yazıyor. günde bikaç kere sürülüecek bu yazıyor da doktor mesela böyle bikaç tanesini sürdükten sonra komple hepsini önce biraz sıcak - ılık suda bekletip çıkar demişti
bu verrutol'u doktor anlatmıştı da şimdi unuttum gibi oldu biraz. burdan sorıyım dedim ama önce sözlükten baktım. orda da bişeyler yazıyor. günde bikaç kere sürülüecek bu yazıyor da doktor mesela böyle bikaç tanesini sürdükten sonra komple hepsini önce biraz sıcak - ılık suda bekletip çıkar demişti sanki. ama burda sürmeden önce sıcak - ılık suda bekletin filan yazmışlar. bi de her sürüşten önce öncekini çıkarın filan. doktorun bana dediğini tam hatırlayabilsem sormıcaktım da soruyorum işte. bir de bunu sürdüm ve sonra kaldırdım diyelim. o zaman alttan daha canlı olan deri gelmicek mi? bu canlı deriye tekrar sürersem direk acımaz mı?

bi de rivanolum'un hazırlanışı için doktor bişey dememişti de eczanede stajyer sanırım 100'lükle karışıtırıp sürceksin filan dedi. neyle karıştırcağımı filan da söylemedi. ben de neden sormadıysam. şimdi internetten baktım da 1 litre suya bi 1gr. karıştırılıyormuş herhalde öyle mi? zaten 1gr'lık ölçülerde satılıyor.

farklı yerlere sürücem tabi bunları ayrıca.
0
tepedeki psychedelic adam
(12.02.10)
siğil için sanırım bunlar?
0
uzumlerin gazabi
(12.02.10)
verrutol siğil için.
rivanolum başka bi yara için. basur değil ama :)
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(12.02.10)
rivanol yara/yara kabuğu ve çevresini yumuşatmak için günde 2 kere yara çevresi temizlendikten sonra sürülür.
0
betty puf puf
(12.02.10)
pardon karışım yerini görmemişim. rivanol'u eczacı karıstırsa daha iyi aslında. bence bir kereliğine en azından göstermesini rica edin. yara bölgesinin temiz olduguna da emin olun. geçmiş olsun.
0
betty puf puf
(12.02.10)
Verrutol'un yanında bir krem veriyorlardı (unuttum adını). Siğilin etrafına o kremi sürüyorsun. Verrutol'u de siğilin tam üstüne sürüyorsun(kendi minik fırçası vardı sanki, oje sürer gibi). O kuruyor ve tekrar süreceğin zaman o tabakayı kaldırman gerekiyor. Burası acıtıyor tabi siğilin durumuna ve nerde olduğuna göre. Direk derinin üstüne sürmediğin için deri kaldırma gibi bir durum olmuyor. Acı vereni, dediğim gibi o tabakanın alındığı zamanki iş. Cımbız neyin kullanabilirsin.

Üf, geçmiş olsun. Siğilin yediyüz tane tedavisi var. Bu olmazsa başkasını dene.
0
uzumlerin gazabi
(12.02.10)
(3)

Balık Yağı - Tıkalı Kalp damarları

arnold schwarzeneger
İlerlemiş tıkanıklıklarda tek biriken madde kolesterol değil bildiğim kadarıyla. Yani by-pass, stent takma dışında çözüm yok deniyor. Ama balık yağı kullanımının daralan kalp damarları üzerinde olumlu etkisi olduğunu duydum. Dedem için denemek istiyorum. Bu amaçla balık yağı kullanan varsa, piyasada
İlerlemiş tıkanıklıklarda tek biriken madde kolesterol değil bildiğim kadarıyla. Yani by-pass, stent takma dışında çözüm yok deniyor. Ama balık yağı kullanımının daralan kalp damarları üzerinde olumlu etkisi olduğunu duydum. Dedem için denemek istiyorum. Bu amaçla balık yağı kullanan varsa, piyasadaki balık yağlarından hangisini tavsiye edersiniz?
0
arnold schwarzeneger
(11.02.10)
halihazır tıkalı damar besin takviyesiyle bir şeyler yapılabileceğini pek sanmıyorum. olsa olsa stent veya bypass yoluyla açılmış damarların yeniden tıkanmasını önleyebilir.

benim de hep hayalimdir damarları tıkalı olan kiiye lavabo aç modeli bir ilaç versinler damardan, ne var ne yok temizlesin, stente by-pass'a gerek kalmasın. ama bir yolu yok sanırım. ilaçla veya besinle.
0
kibritsuyu
(11.02.10)
bu aşamada balık yağı çözüm olmaz, sürekli diyette kullanıldığında kanı sulandırıp kolestrolü düşürebilir. bir de balık yağı için hep kolestrol düşürücü ilaçlar veya kalp ilaçları alanlar kullanmasın deniyor o yüzden dikkatli alın.
0
joepiscopo
(11.02.10)
bi şey diyemiycem, tek diyebileceğim bi tanıdığım kalp hastası ve doktor tavsiyesiyle yıllardır zorunlu olarak balık yağı kullanıyor.
ama kişiye özel uygulamalar olabilir.
geçmiş olsun.

bu arada yakın zamanda 85 yaşındaki dedeme kısa süre arayla aanjiyo yapıldı ve ikinci opesrasyonda da iki adet stent takıldı. balık yağı aklımıza gelmedi daha doğrusu kimse önermeyince biz de korktuğumnuz için şey yapmadık.
0
yinyang
(11.02.10)
(5)

Zoretanin ve içki

zephyr86
24 yaşında sağlıklı bir karaciğere sahip bir bayanım :) 6 ay boyunca Zoretanin denilen ilacı kullanmam gerektiğini söyledi doktorum. Yüzümde hiç bir ilaçla tedavi edilmeyen, başı olmayan, ağrı verici topçuklar var. Tedaviye razıyım. Aksatmadan da doktorum ne dediyse yapıyorum. Fakat içki içersem ila
24 yaşında sağlıklı bir karaciğere sahip bir bayanım :) 6 ay boyunca Zoretanin denilen ilacı kullanmam gerektiğini söyledi doktorum. Yüzümde hiç bir ilaçla tedavi edilmeyen, başı olmayan, ağrı verici topçuklar var. Tedaviye razıyım. Aksatmadan da doktorum ne dediyse yapıyorum. Fakat içki içersem ilaçla beraber ne olur çok merak ediyorum. Abartmadan maksimum 2 bira içsem mesela haftada bir kaç kere? Karaciğerime mi zarar veririm yoksa ilacın etkisi de gider mi? Yoksa içki almak durumunda olduğum günlerde (çok dertliyim) kesinlikle ilacı içmemeli miyim? Şimdiden teşekkürler...
0
zephyr86
(11.02.10)
benzer bir süre alakasız bi nedenden alakasız bir şeyin tedavisi için uzun süre ilaç kullanmam gerekti. şunu diyebilirim ki kesinlikle ilacı eksik etme. içki de içme. bana da başta çok zor gelmişti ama alkolün derdine katkısı olmayacağı gibi bir de tedavinden olucaksın.

en mantıklısı derdini geçirene kadar tedaviye başlama. başlarsan da içki içme ve aksatma sakın ilaçları.

sonra baya pişman oluyorsun benden demesi. 4 duvar bile yetmeyebilir başını vurmak için...
0
elcucu
(11.02.10)
Geçmiş olsun.

İnternetteki prospektüsünde uyarı veya alkolle etkileşimi yazılmamış. Alkoliklerde daha sık kontrol yapılması gerektiği belirtilmiş. O değil de, uyarılar kısmının son cümleleri pek ürkütücü geldi bana.
0
uyuklayankedi
(11.02.10)
bi kac ayda bi kere bi kac bira icersen karaciger cok sapitmaz sanirim, ben düzenli olarak ilaç kullaniorum düzenli olarak karaciger enzimlerime baktiriorum, gerci ben senede iki üc kere 4 bira iciorum ama şimdie kdr test sonuclarimda bi bozukluk cikmadi, haftada bir iki kere icmeni tavsie etmem ama, gene de en dogru bilgiyi doktorun ogrenebilirsin ara bi sor bence :)
0
saturndeki salyangoz
(11.02.10)
aslında keşke doktorunuzu arayıp, ona sorsanız?

ben 3-4 yıldır anti-depresan kullanıyorum. özellikle bir ara oldukça yüksek dozda alıyordum. E 3-4 yıldır alkol de almayacak mıydım? bu beni daha çok depresyona sokmaz mıydı? :)

ben de doktorumla konustum. "mesleki olarak böyle bir tavsiye veremem ama ben kullanıyor olsam alkol de alırdım abartmamak kaydıyla" dedi. :) Mesaj alındı ve hayatımıza mutlu mesut devam ettik.

eğer alkolu çok abartmışsam, o güne mahsus ilacı almıyorum. ama ertesi gün aynen devame diyorum.

yani sizi en iyi doktorunuz yönlendirir ;)
0
vejeteryan vampir
(11.02.10)
Teşekkür ederim herkese. Şöyle ki doktorum çok dini bütün. Senin gibi bir bayana içki yakışmaz dedi kestirdi attı. Haftada bir max 2 bira sınırı kodum kendime. Umarım tedavi işe yarar da boşuna eziyet çekiyor olmam...
0
🌸zephyr86
(11.02.10)
(2)

uzun rüya - kısa rüya

yons
kimi insanların anlattığı rüyaları dinliyorum da baya baya uzun. benim gördüğüm rüyalar ise (inli cinli kabuslar hariç) küçüklüğümden beri hep kısa sürüyor be. azami 15-20 saniye. eğer rüya gördüğümün farkına varırsam bu süre daha da kısalıyor. ne iş. bunun kıstası ne? uzun rüya görmek istiyorum ark
kimi insanların anlattığı rüyaları dinliyorum da baya baya uzun. benim gördüğüm rüyalar ise (inli cinli kabuslar hariç) küçüklüğümden beri hep kısa sürüyor be. azami 15-20 saniye. eğer rüya gördüğümün farkına varırsam bu süre daha da kısalıyor. ne iş. bunun kıstası ne?
uzun rüya görmek istiyorum arkadaş. her işim yarım kalıyor. yaa
0
yons
(10.02.10)
En uzun ruyanin yaklasik sekiz saniye oldugunu duymustum bi yerlerden.
0
msb
(10.02.10)
o rüya görenin rüyayı uyanık olanın gözünden görme süresidir. hani şu göz kırpma olayı. yaşadığımız zaman kavramıyla demek bu.
rüyanın içinde tabi ki zaman kavramını bilemeyiz ama rüyanın hatırlanan kısımlarını baştan sona gözden geçirerek tahmini bi süre elde edebiliriz. misal ben hangi konumdan nereye kaç adımda ya da ne kadar hızlı gittiğimi, ne kadar süre geçtiğini kestirebilirim. öle işte
0
🌸yons
(10.02.10)
(5)

göz çevresi

sarı keçeli
göz çevresinde başlamış olan kırışıklıkları durdurup mümkünse geçirmenin en doğal yolu nedir? kendimi eminönü'nde bir aktara atacağım ama ne almalıyım bilmiyorum. gerçekten etkili olduğuna inandığınız bir kozmetik ürün varsa o da olabilir aslında. ağız çevresinde de başladı bir şekilde yüzüme bir mü
göz çevresinde başlamış olan kırışıklıkları durdurup mümkünse geçirmenin en doğal yolu nedir? kendimi eminönü'nde bir aktara atacağım ama ne almalıyım bilmiyorum. gerçekten etkili olduğuna inandığınız bir kozmetik ürün varsa o da olabilir aslında.

ağız çevresinde de başladı bir şekilde yüzüme bir müdahalede bulunmam lazım. bir de cildimin rengi kaçtı, kısaca yüz bakımı, kırışıkların giderilmesi, canlılık kazandırılması için neler önerirsiniz. bu durum çok moralimi bozuyor.
0
sarı keçeli
(10.02.10)
yaş kaç? ona göre doal çözümler onericem
0
saturndeki salyangoz
(10.02.10)
cildi sıkılaştıran kremler tavsiye ederim minimuma indirio
0
gokch3
(10.02.10)
yoğurt yiyin bol bol, su da için çok su için ve de yüzünüzü mümkün olduğunca az kozmetik malzemesiyle doldurun. bu kremler falan güzeldir belki, bilmiyorum doğrusu denedim ama pek bir şey anlamış değilim. benim tanıdığım birçok yaşını göstermeyen kırışığı az bayan, bunun doğal beslenmekle, yuzunu sabun ve sudan başka bir şeyle temizlememekle, bol yoğurt yemekle mümkün olduğunu söylerlerdi...

rahmetli babaannem susadıkça ayran içerdi valla, kendisini 90 lı yaşlarında kaybettik ve yüzünde çok az miktarda kırışık vardı. çok daha genç gösterdi hep hayatı boyunca.. kendisinin izini takip ediyorum, yüzümü yıkadıktan sonra havluyla deli gibi çekiştirmiyorum, böyle hafifçe bastırıp nemli nemli bırakıyorum. hep öyle yapardı rahmetli:))
0
yattara valli
(10.02.10)
gözalti icin bugday yagi kullanabilirsin, ben o kdr krem kullandim en etkilisi bugday yagi cikti, yüzünü canlandirmak icin boş bir sprey şişesinin icine soda ve biraz portakal yagi damlat ve günde iki kere yüzüne sık. sivilce varsa sivilcelerin üzerine direkt portakal yagi uygula, ertesi gün kücüldügünü goruceksin. onun dişinda lavanta ve aynısefa yaglarini yüzüne sürüp 15 dk bekle sonra sebamed sabunla veya kullandigin temizleme jeliyle yıka durula. mucize yaratmior ama dedigim gibi kremden fayda gormedim ben bunlardan gordugum kadar.
0
saturndeki salyangoz
(10.02.10)
Göz çevrende kırışıklık olmasın istiyorsan, 24 yaşındasın, geç kalmadın diyelim ve yaz-kış güneş gözlüğü kullanmanı önereyim. Çantandan hiç çıkarma. En çok göz çevresi kırışıklığı, gözleri kısarak oluşturulur genç yaşlarda. Gözlerle ilgili her türlü sorun giderilmelidir. Kısma hareketi olmasın. Güneşin zararlı etkilerinden yüzün tümünü, aslında tüm vücudumuzu korumalıyız. Güneş ışınlarının yaşlandırıcı etkisi çok fazla. Gereksiz mimiklerden kaçınmak da önemli. Uyurken de göz bandı tak Yüzün yastıkta, şekilden şekile girmesin. Mart Ay' ında ciltte lekeler oluşur, buna da dikkat et. Cildi nemli tutmak, bol su içmek ve düzgün beslenmek(vitamin eksikliği olmasın) önemli. Aşırı makyaj da zararlı. Cildini, temiz ve nemli tutmaya dikkat et. Uykunu al. Kaliteli ürünler kullan. Sabahları aç karnına oda sıcaklığında bir bardak su içip; ardından kabukları ile, bir elma ye. Her gün yaparsan, bu sana çok iyi gelecek.
0
july14
(10.02.10)
(3)

Boyun ve Sırt Ağrısı

orion takim yildizi
3 ay öncesine kadar belimin orta kısmı ve kalça arasındaki kısım sabah kalktığım zaman inanılmaz bir şekilde ağrımaktaydı. Fakat aradan yarım saat,1 saat geçtikten sonra bu ağrı azalarak yok oluyordu. son 10 gündür ise bu ağrı, belimin orta kısmı ve baş arasına yerleşti (alt kısımda ağrı olmuyor). İ
3 ay öncesine kadar belimin orta kısmı ve kalça arasındaki kısım sabah kalktığım zaman inanılmaz bir şekilde ağrımaktaydı. Fakat aradan yarım saat,1 saat geçtikten sonra bu ağrı azalarak yok oluyordu. son 10 gündür ise bu ağrı, belimin orta kısmı ve baş arasına yerleşti (alt kısımda ağrı olmuyor). İlk başlarda yatakla ilgili bir problem olabileceğini düşünüp yatağımı değiştirdim, fakat çare olmadı. Sonra yastığımı ergonomik yastıklarla değiştirdim ve yine çare olmadı. Şuanda boyun kısmındaki ağrım sabahları kalktığımda omuzlara (kürek kemiği civarına) yayılmış durumda oluyor ve yine yarım saat, 1 saat içinde ağrı giderek azalıyor. Ama boyun kısmındaki ağrı sabit kalıyor.
Benim aklıma ilk gelen şey boyun fıtığı oldu. Ya da boyun fıtığı başlangıcı. Bunun tedavisinde izlenecek yol ne olmalı. Yani fizik tedavi ve ilaç benzeri bir tedaviden bahsetmekteyim.

Son olarak birkaç yerde rastladığım yazılarda askerlikle ilgili sorun yaratabileceği yazmaktaydı. bununla ilgili fikri olan paylaşırsa çok sevinirim.

Not: yaklaşık 5-6 saat bilgisayar başındayım. bunun bu olaya etkisi ne kadardır (işim gereği)
0
orion takim yildizi
(09.02.10)
yazdıklarınızı okuyunca benim aklıma ilk olarak fibromiyalji geldi.
bir nörologa görünmeniz iyi olabilir.
0
spankenstein
(09.02.10)
romatizmal bir sey de olabilir..
0
kartonpiyer
(09.02.10)
cavaplar için çok teşekkür ederim. haftaiçi ilk işim MR a girip boyun ve sırt filmi çektirmek olacak. bundan 2 sene önce kadar çektirmiş olduğum MR da, boyun düzleşmesi veya benzeri bir tanı koyulmuştu. ilaç, evde yapılan fizik tedavi ve ayrıca yaz sezonu olduğu için devamlı yüzmüş olmam bu ağrıların kesilmesine neden olduğunu düşünüyordum. sanırım tekrar nüksetti. fakat fibromiyalji olayını ilk defa duydum ve kısa bir araştırma yaptıktan sonra , belirtilerin uyduğunu ve hastalığa sebep olan etmenlerin çoğunu gerçekleştirdiğimi farkettim.
0
🌸orion takim yildizi
(10.02.10)
(3)

Kulak içi kulaklık

charlesbukowski
Daha önce bir çok soru sorulmuş bu konuda fakat ben sağlık açısından kulak içi kulaklıkların durumunu merak ediyorum. Mümkünse ehil bir kişi, kbb uzmanı gibi, kulak içi kulaklıklar kulağa zarar verip duyma kaybına yol açıp açmadığını anlatabilir mi?
Daha önce bir çok soru sorulmuş bu konuda fakat ben sağlık açısından kulak içi kulaklıkların durumunu merak ediyorum. Mümkünse ehil bir kişi, kbb uzmanı gibi, kulak içi kulaklıklar kulağa zarar verip duyma kaybına yol açıp açmadığını anlatabilir mi?
0
charlesbukowski
(09.02.10)
ehil değilim; ama kulakiçi kulaklık kullanmaya başladıktan sonra normal kulaklıklar fazlasıyla rahatsız edici geliyor. umarım ehil bir kişi de kullanımının belirli koşullarda sağlık sorunu yaratmayacağını da açıklar.*
0
gochebe
(09.02.10)
kulaga zarar verirmi benimde bir bilgim yok fakat mikrop artmasında rol oynuyor ve iltihabı kolaylaştırıyor diye biliyorum ama emin değilim dogal olarak ehilde değilim
0
deep435
(09.02.10)
koskoca ekşi duyuruda ehil kimseyi bulamadık mı yaa :)
0
🌸charlesbukowski
(10.02.10)
(2)

dermatolog- ankara

yalnizca
kardeşimin uzun süredir yaşadığı kaşıntı problemi için, önerebileceğiniz bir dermatolog var mıdır? daha önce de hastaneye gitti ama verilen ilaçlar bir işe yaramadı. şimdi bu sorunu çözebilecek bir doktora gitmek istiyor. ankara'da her yer olabilir. öyle yani...şimdiden teşekkür ederim.
kardeşimin uzun süredir yaşadığı kaşıntı problemi için, önerebileceğiniz bir dermatolog var mıdır? daha önce de hastaneye gitti ama verilen ilaçlar bir işe yaramadı. şimdi bu sorunu çözebilecek bir doktora gitmek istiyor. ankara'da her yer olabilir. öyle yani...

şimdiden teşekkür ederim.
0
yalnizca
(08.02.10)
gerçekten kurtulmak istiyorsanız, halen daha yaşarken gitmeniz gereken bir isim var. uzak ara ülkemizin en iyi dermatoloğu sayılan ve dünyada da sayılı yeri olan bir isim var. malesef ki istanbul'da kendisi. ancak dermatolog deyince duyuruda yazmadan geçemedim.

(bkz: kolsuz agop)
(bkz: agop kotogyan)
0
erobur
(08.02.10)
Gazi Üniversitesi Hastanesi'nin dermatoloji bölümün genel olarak iyi olduğunu duyuyorum hep. Bunun dışında "sakın bulaşmayın" diyecebileceğim yerler orta ölçekli sağlık ocağı-klinik gibi devlet yerleri. Her bir doktor diğerinden daha fena oluyor nedense.
0
denizen
(08.02.10)
(3)

hastanede hangi bölüme?..

dento
Dedemin dizkapağının arka kısmındaki damarlar acıyormuş. Dizlerini katladığı zaman ağrıyor, o yüzden uzatıp öyle oturuyor sürekli. Bacağının dizinden aşağısı da şiş, parmakla bastırınca çöküyor vs. Burkulma da olmadı diyor dedem, durup dururken başlamış bu. Doktora gitmeyi sevmediği için hep erteled
Dedemin dizkapağının arka kısmındaki damarlar acıyormuş. Dizlerini katladığı zaman ağrıyor, o yüzden uzatıp öyle oturuyor sürekli. Bacağının dizinden aşağısı da şiş, parmakla bastırınca çöküyor vs. Burkulma da olmadı diyor dedem, durup dururken başlamış bu. Doktora gitmeyi sevmediği için hep erteledi ama yarın devlet hastanesine götürecek babam. Hangi bölüme götürmek gerekir diye düşünüyorlar. Ortopedi olması lazım gibi sanki ama emin olamadılar. Hangi bölüme götürülmeli sizce?
0
dento
(07.02.10)
ortopedi.
0
elmalili hamdi yazar
(07.02.10)
kalp damar cerrahisine'de bir uğrayın derim.
(bkz: dvt)
0
efx
(08.02.10)
ortopedi. dizin arkasındaki problemin sebebi kist olmalı.
0
girl in a coma
(08.02.10)
(3)

Sol kol ağrısı - kalp ne alaka?

ya ben lan neyse
günlerdir sol kolum ağrıyor. omzuma da vuruyor bu ağrı. 6 ay kadar önce kardiyolog kalbimde bir sorun olmadığını söyledi. ama kalp sorunlarında sol kol önemli bir belirtidir diye biliyorum. bendeki ağrı da kas ağrısından çok farklı. sirseğimin olduğu bölgede ağrı var. kas ağrısı olmadığına eminim. s
günlerdir sol kolum ağrıyor. omzuma da vuruyor bu ağrı. 6 ay kadar önce kardiyolog kalbimde bir sorun olmadığını söyledi. ama kalp sorunlarında sol kol önemli bir belirtidir diye biliyorum. bendeki ağrı da kas ağrısından çok farklı. sirseğimin olduğu bölgede ağrı var. kas ağrısı olmadığına eminim. stresten desen bu kadar uzun sürmez. öncelikle doktora gidicem. ama sormak istiyorum. kalple ilgili sol kol ağrıları nasıl oluyor? oradaki damarlarda mı ağrı oluyor? var mı kalple alakaslı sol kol ağrısı çeken? yahut psikolojik olarak sol kol ağrısı çeken?
0
ya ben lan neyse
(07.02.10)
kalple ilgili değil de çok fazla bilgisayar kullanmaktan falan karpal tunnel sendromu oluşabiliyor, o olabilir belki. onda da el ile başlayıp yukarılara doğru çıkıyor ağrı zamanla sanırım. doktora görünmek en mantıklısı tabi.
0
inkey
(07.02.10)
sol kola vurması, gerçi bazı yerlerde de sağ kol diyorlar ama, tamamen sinir sisteminin yapısından kaynaklanıyor. sanırım aynı sinirler bağlı ve beyin ayırdedemiyor.

örneğin kolu bacağı kopmuş insanların da vücutlarının başka bir yerine dokununca sanki olmayan kollarına dokunuluyormuş hissi olabiliyor. bunun nedeni de aynı sinirlerin bir kaç yere birde bağlı olması.
0
burfak
(08.02.10)
romatizma... bende de ayni sey var. evde veya calistiginiz yerde solunuzda pencere falan mi var? surekli hareketsiz kalip o sogugu kolunuza yediriyor musunuz?
0
kezzy homeros
(08.02.10)
(5)

Diş Çürümesini Önleyen Şey

burbat
az önce kanatürk ya da habertürk ikisinden birinde bir diş hekimi konuşuyordu. "finlandiya'da nerdeyse diş hekimliği fakültelerini kapatacaklar çünkü ihtiyaç kalmadı. orada halk bilinçlendiği için çocuklar daha küçükken dişlerine "bir şey" kaplatıyorlar ve çürümüyor, birkaç ufak tefek çürüyen olursa
az önce kanatürk ya da habertürk ikisinden birinde bir diş hekimi konuşuyordu. "finlandiya'da nerdeyse diş hekimliği fakültelerini kapatacaklar çünkü ihtiyaç kalmadı. orada halk bilinçlendiği için çocuklar daha küçükken dişlerine "bir şey" kaplatıyorlar ve çürümüyor, birkaç ufak tefek çürüyen olursa da sürekli diş hekimi kontrolünde olduğu için tedavi ediliyor." dedi. şimdi sormak istediğim, bu "bir şey" nedir? kaçırdım orayı, tam anlayamadım. ve bu ülkemizde de yapılıyor mu? ücret hakkında bilgisi olan var mı? ben yaptırmak için çok mu geç kalmışımdır? yaş 21 bu arada. teşekkürler şimdiden.
0
burbat
(07.02.10)
Programi izlemedim (translates as: gotumden atiyorum) ama:

fissur sealent

olabilir mi acep? ben de merak ettim simdi...
0
ucan sincap
(07.02.10)
@ucan sincap
dediğim gibi hiç anlamadım doktorun söylediğini. eğer bu tarz başka bir uygulama yoksa sizin söylediğinizdir heralde:) teşekkürler ilginize.
0
🌸burbat
(07.02.10)
fissür örtücüdür o ama kuzey ülkelerinde cürüklerin neredeyse sıfırlanmasının asıl nedeni bunlar değil.
asıl neden her 6 ayda bir kontrolün zorunlu olması,(evet zornlu, eğer kontrolünüze gtmezseniz sağlık sigortası kapsamından cıkıyor ve müdahale gerekirse parayla yaptırıyorsunuz, sağlam para ödüyrsunuz), koruyucu hekimlik hizmetlerinin dibine vurulması, diş ipi+diş fırcalama alıskanlıklarının tavan yapması. fissür sealent en önemli etken değil yani.
bizim ülkede vestibülden kanin cürüten var, fissür sealanta ağzını kaplasan o yine cürütür o dişleri
0
keah
(07.02.10)
peki benim de bu duyurudan da yararlanarak bir sorum olacak,
dislerime pek ehemmiyet gostermiyorum duzenli olarak fircalamiyorum(yani hergun olmuyor fircalama isi) haftada 5 6 dir fircalama sayim... sekerdi ottu boktu herseyi yiyorum ama bu yasima kadar(21) hic curuk olmadi bende 20likler cikiyomu ediyomu diye doktora gittim, son zamanlarda gordugum en duzgun ve saglikli agiz dedi... neden bu genetik filan mi? yalniz annemde babamda gayet curukler dolgular filan var
0
notorious brklp
(07.02.10)
genetik şakasınız evet.

tıpkı benim gibi.
0
erobur
(08.02.10)
(6)

nargile

şirig
nargile içtik arkadaşlarla bana çok fena dokundu bu şey 4 kere kustum şimdide başım acayip agrıyor...?ne yapmalıyım?
nargile içtik arkadaşlarla bana çok fena dokundu bu şey 4 kere kustum şimdide başım acayip agrıyor...?ne yapmalıyım?
0
şirig
(06.02.10)
acik havaya cikin, temiz hava alin. gecer bir iki saate
0
crucio
(06.02.10)
agrı kesici alın bana da oluyor hatta banyo yapıorm ben ondan sonra
0
spartakus
(06.02.10)
eğer ki, nargilenin tütünü falan yanmış közü de kömürleşmiş ise zehirlenmiş olabilirsiniz. bi acile gidin, serum versinler. bişeyiniz kalmaz.
0
yasin b
(07.02.10)
Açıkçası ilk defa içiyorsanız biraz çarpması normal ama bu kadar ağır tepki vermeniz biraz sınırın ötesinde. Yanmış tütünden yahut yanlış kömürden zehirlenmiş olma ihtimaliniz de var ancak anlardınız diye tahmin ediyorum içerken? Yanmış tütün hemen belli eder kendisini.

Eğer zehirlenme söz konusu değilse, açık hava iyi gelecektir.
0
money money money
(07.02.10)
her şekilde 1-2 saate geçer
nargilenin üstüne közleri büyük parçalar halinde koymayın mümkün oldugunca küçük ve etrafına koymaya çalışın ortası açık kalsın
tütünden çok közün dumanını içmiş olabilirsiniz zehirleme olabilir baş ağrısı tütün yapmaz
0
deep435
(07.02.10)
Pencerenizi açıp üstünüze kalın bir şeyler giyip bir uzansanız azcık uyusanız bence iyi gelecektir.Yalnız birilerine söyleyin veya alarm kurun ki, açık pencere altında sabaha kadar uyumuş olmayın.Zatürre olursunuz sonra :D
0
afush
(07.02.10)
(1)

göz damlası +lens kombinasyonu

ilse
sağ gözüm iltihap kaptığı için lenslerimden kurtuldum ve ilaç tedavisine başladım. `siprogut` adı verilen antibiyotik içeren bir göz damlası kullanıyorum. gözlük hiç kullanmadığım için bir gözlüğüm yok vardıysa da nerdedir en ufak fikrim yok ama miyobum, körlük seviyesinde resmen ve dışarı çıkmam g
sağ gözüm iltihap kaptığı için lenslerimden kurtuldum ve ilaç tedavisine başladım. siprogut adı verilen antibiyotik içeren bir göz damlası kullanıyorum. gözlük hiç kullanmadığım için bir gözlüğüm yok vardıysa da nerdedir en ufak fikrim yok ama miyobum, körlük seviyesinde resmen ve dışarı çıkmam gerekiyor. damlayı gözümde lens varken de kullanabilir miyim? veya damladan ne kadar süre sonra lens takmalıyım doktor bir arkadaş yardımcı olursa sevinirim.
0
ilse
(06.02.10)
bende 2sinide kullanıyorum lensi takmadan 15dk önce damlayı damlatsan olur 15dksonra lensi takablrsin gözünde lens varken damla kullanımı çok uygun olmuyor...
0
gokch3
(06.02.10)
(2)

accutane

latoneus
bu ilacı yaklaşık 2 aydır çok düzensiz bir şekilde kullandım, 2 haftadır da tamamen içmiyorum. gün içinde yorgunluk vs. problemler yüzünden multivitamin almayı düşünüyorum. doktorum ilacı kullanırken içmememi söylemişti ama ilacı artık kullanmadığıma göre bir problem olur mu acaba, tecrübe eden var
bu ilacı yaklaşık 2 aydır çok düzensiz bir şekilde kullandım, 2 haftadır da tamamen içmiyorum. gün içinde yorgunluk vs. problemler yüzünden multivitamin almayı düşünüyorum. doktorum ilacı kullanırken içmememi söylemişti ama ilacı artık kullanmadığıma göre bir problem olur mu acaba, tecrübe eden var mı?
0
latoneus
(06.02.10)
testlerini bi daha yaptirmadan kullanma
0
no avalon
(06.02.10)
Bildiğim kadarı ile accutane'nin içeriğinden dolayı, kullanımında özellikle a vitamini kullanılmaması gerekiyor, hatta yoğun a vitamini içeren sebze meyvelerin tüketilmesi bile kısıtlanabiliyor.
A vitamini fazla kullanımı bünye için oldukça zararlı, bu nedenle hekiminize danışmadan, test sonuçlarınızı görmeden ek vitamin kullanılmaması gerekir.
0
HATT0
(08.02.10)
(5)

gozluk + lens kombosu

arnatuile
resimde de gorebileceginiz gibi goz numaralarim cok yuksek. gozluk camlarim asiri kalin haliyle. %55 inceltilmis hali bile sise dibi gibi. normal halini ne siz sorun ne ben soyleyeyim. lens kullanmakta istemiyorum. zira gozluksuz suratim sebek surati gibi oluyor. soyle nasil olur; lens alsam, ve bir
resimde de gorebileceginiz gibi goz numaralarim cok yuksek. gozluk camlarim asiri kalin haliyle. %55 inceltilmis hali bile sise dibi gibi. normal halini ne siz sorun ne ben soyleyeyim. lens kullanmakta istemiyorum. zira gozluksuz suratim sebek surati gibi oluyor. soyle nasil olur; lens alsam, ve bir de cok ince camli, numarasiz dinlendirici gozluk? ikisi ust uste olunca goruntu bozulur mu ?

gunes gozlugu de alamiyorum camlar kalin olunca. o numaradaki camlara takilabilecek cerceveler ancak sunlardir dedi gozlukcum, ve ben kendimi bir anda 1960 yilinda buldum :/
0
arnatuile
(05.02.10)
Gözlüğe mercek özelliği olmayan cam taktırırsan sorunun çözülür gibi. Görüntüde bozulma olmaz. Dinlendirici gözlüklerin küçük de olsa numarası var bildiğim kadarıyla, 0.15, 0.25 gibi. Dinlendirici değil o yüzden aradığın, sadece görüntüyü değiştirmeyen cam olması lazım.
0
fortisvita
(05.02.10)
oncelikle tesekkurler. peki boyle bir cam var mi? yoksa varsayimmi sizinkisi. eger varsa antirefle kaplama oluyor mu bu camlara?
0
🌸arnatuile
(05.02.10)
arkadaşım bir gözükçüye neden sormadın ki bunu veya lens satan herhangibir yere tabi en doğrusu doktora sormak daha sağlıklı bilgi almak açısından yani sonuçta senin sağlığın herkes burdan sıkar sonuçta içinde neyi vari yazan adamın dimi ama. umarım bir çözüm bulursun.
0
seyduna6687
(05.02.10)
yurtdisindayim su anda. burda gozlukculere selam vermek bile parayla. ay sonunda bir haftaligina turkiyeye gelecegim. orda halledeyim diyorum. geldigimde bir fikrim olsun diye sordum burda.
0
🌸arnatuile
(06.02.10)
oyle olabilir tabi. lensini takarsin, ustune de aksesuar niyetine gozluk takarsin. sifir numara, ET camlar var. fiyatlari kaplamasiz sifir numaradan 12-13 lira kadar pahali olur ancak senin istegini karsilar.
0
osuruklu
(06.02.10)
(5)

El terlemesi sorunu..

toshiro
selam ahali..benim ellerimle sorunum var,sorun ise ellerimde olan aşırı terleme.çok ta aşırı değil ama diğer insanlara göre bi hayli fazala yani. uzun süre yazı yazarken bi enstruman çalarken vb durumlarda işimi epey bi güçleştiriyor bu. hatta bi kaç kere arkadaşlarla tokalaşırken ellerimin terli ol
selam ahali..benim ellerimle sorunum var,sorun ise ellerimde olan aşırı terleme.çok ta aşırı değil ama diğer insanlara göre bi hayli fazala yani. uzun süre yazı yazarken bi enstruman çalarken vb durumlarda işimi epey bi güçleştiriyor bu. hatta bi kaç kere arkadaşlarla tokalaşırken ellerimin terli olduğunu falan söylemişlerdi ama ben hiç fark etmemişm bile. ellerinde böyle terleme sorunu olanlar ne yapıyorsunuz bundan kurtulmak için,bunun çözümü nedir?
0
toshiro
(05.02.10)
artık son noktadayım diyorsanız botox benzeri çöümler var el vs terlemesi için
0
whoosie
(05.02.10)
aynı sorundan muzdarip bir arkadaşıma da tek çözüm olarak botox demişlerdi ama doktorlar tavsiye etmemişlerdi çünkü hem geçici bir çözümmüş hem de etkisi geçtikten sonra daha kötü sonuçları oluyormuş vs vs
0
purpurum
(05.02.10)
Aynı sorun bende de var. Aslında bu bir sorundan çok hastalık. Tıptaki adı hiperhidroz olan aşırı terleme hastalığı.

Genelde el, ayak ve koltuk altında aşırı terleme oluyor. Sizinki ne boyutta bilemiyorum, ama ben kendiminki için bir dermatologa gitmiştim. Bana önerdiği galvanoterapi oldu. Bir elektrik mühendisine yaptırdığı aleti verdi bana. İki tane kovaya sular dolduruluyor, ellerini ayaklarını içine sokuyorsun ve bir alet 20 dakika boyunca 15-20 miliamperlik akım gönderiyor. Düzenli yapıldığı takdirde yaklaşık bir ay içinde geçiyor terleme. Yalnız kişinin bünyesine göre kalıcı ya da geçici olabiliyor. İleride tekrar başlarsa, aynı aleti kullanmaya devam ediyorsunn. Koltuk altı için henüz bir şey yapmadım, ama botox yapmayı düşünüyorum ben de. El ve ayak için botox son çaren olsun ama. Bence en kısa zamanda bir dermatologa git ve galvanoterapi hakkında da bilgi al mutlaka.
0
lingo
(05.02.10)
klipsli ets tedavisi var bi bakmak istersen şöyle buyur
www.tavsiyeediyorum.com
0
epsilondelta
(05.02.10)
geçici çözüm için : pudra
sağlıklı değildir yalnız, acil bir durumunuz falan olur diye söyledim.
0
turkish tekila
(05.02.10)
(1)

Kalp çevresinde hareket edince oluşan ağrı

joehigashi
Vucudumun sol tarafında, özellikle eğilirken kalkarken sağa sola dönerken felaket bir ağrı oluşuyor.. Normalde olmuyor ama ne zaman ani bir şekilde sağa sola dönsem ya da eğilsem bu ağrı ortaya çıkıyor.. Yaklaşık 1 hafta önce ortaya çıkmıştı ama bu derece şiddetli değildi şimdi hareket edince ağrı d
Vucudumun sol tarafında, özellikle eğilirken kalkarken sağa sola dönerken felaket bir ağrı oluşuyor.. Normalde olmuyor ama ne zaman ani bir şekilde sağa sola dönsem ya da eğilsem bu ağrı ortaya çıkıyor.. Yaklaşık 1 hafta önce ortaya çıkmıştı ama bu derece şiddetli değildi şimdi hareket edince ağrı daha da şiddetlendi.. 2 gün öncesine kadar direkt belimde sorun varken, belim ağrırken şimdi kalp çevreme sirayet eden bir ağrı var.. Bu tarz bir problemin sebebi ne olabilir ? Kalp ile mi ilgilidir yoksa o bölgedeki kaslarla mı ilgilidir ?
0
joehigashi
(05.02.10)
(bkz: miyalji) kas ağrısı

kalple ilgili ağrılar hareketle azalıp artmaz.
0
motta
(05.02.10)
(2)

merak ettim

evalayn
merhaba arkadaşlar.aklıma takıldı.bir yerden duymuştum.aynı kan grubuna sahip iki kişinin evlenilmesine izin verilmiyo mu? doğacak olan çocukların sakat olma ihtimali var diye verilmiyomuş diye duydum ama bana çok saçma geldi..gerçekten böyle birşey var mı?cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim
merhaba arkadaşlar.aklıma takıldı.bir yerden duymuştum.aynı kan grubuna sahip iki kişinin evlenilmesine izin verilmiyo mu? doğacak olan çocukların sakat olma ihtimali var diye verilmiyomuş diye duydum ama bana çok saçma geldi..gerçekten böyle birşey var mı?cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim ....
0
evalayn
(05.02.10)
bryan fury
(05.02.10)
teşekkür ederim..
0
🌸evalayn
(05.02.10)
(1)

göz tansiyonu ve fml damla ?

busuta
bugün göz doktoruna gittim , sol gözümde 22 ,sağ gözümde 27 göz tansiyonu çıktı ve bunun için allergan"fml liquifilm" adlı ilacı verdi ( sabah 1 öğlen 1 akşam 1 ) , yanlız ilaç gözde yanma yapıyo ve bayaa sulandırıyo (süyam süyam yaşlar süzülüyo yaff ^_^) normal midir bu ? bi de baktım biraz ilaca n
bugün göz doktoruna gittim , sol gözümde 22 ,sağ gözümde 27 göz tansiyonu çıktı ve bunun için allergan"fml liquifilm" adlı ilacı verdi ( sabah 1 öğlen 1 akşam 1 ) , yanlız ilaç gözde yanma yapıyo ve bayaa sulandırıyo (süyam süyam yaşlar süzülüyo yaff ^_^) normal midir bu ? bi de baktım biraz ilaca netten genelde alerji için felan veriyolarmış sanırım ? anlamadım açıkçası , bilen biri beni aydınlatsın lütfen , şimdiden teşekkür ederim
0
busuta
(04.02.10)
normaldir kardeşim rahat ol.
0
l6205013
(04.02.10)
(1)

kedim hasta

acar
arkadaşlar kedim hasta olmuş burnu tıkanmış veterinerlik bilgisi olan arkadaşlara soruyorum napmam gerekiyo ...... veterinere götüremem şimdi....
arkadaşlar kedim hasta olmuş burnu tıkanmış veterinerlik bilgisi olan arkadaşlara soruyorum napmam gerekiyo ...... veterinere götüremem şimdi....
0
acar
(04.02.10)
sen bir şey yapamazsın. nezle kediler için ölümcül oluyor. dışarı çıkartmazsan pisicik rahat eder ama iyileşmesi için veterinere götürmen şart.
0
felagund
(04.02.10)
(3)

Metformin ve kas ilişkisi

clementine
Lütfen `bir bilen` cevaplarsa sevinirim.Metformin karbonhidratları kaslara depoluyormuş zannedersem. Bu şekilde kasların daha "dolu" gözükmesi sağlanıyormuş. Özellikle vücut geliştiriciler tarafından.Peki obezite tedavisinde de kullanılan metforminin, kasları geliştirme olasılığı nedir? Yani kasları
Lütfen bir bilen cevaplarsa sevinirim.

Metformin karbonhidratları kaslara depoluyormuş zannedersem. Bu şekilde kasların daha "dolu" gözükmesi sağlanıyormuş. Özellikle vücut geliştiriciler tarafından.

Peki obezite tedavisinde de kullanılan metforminin, kasları geliştirme olasılığı nedir? Yani kasları büyütmekten söz ediyorum. Yani doktorların zayıflamak amacıyla da yazabildiği bu ilaç, egzersiz yapmayanlarda kas gelişmine neden olur mu?
0
clementine
(04.02.10)
metformin insülini daha verimli kullanmanı sağlıyor.
ama spor yapmayan biri kas yıkımı yapıp vücudu protein sentezi için uyarmadığına göre, kas gelişimi sağlamaz. öyle olsaydı her şeker yiyip insülini fırlattığında da kaslanman gerekirdi spor yapmazken.
0
arnold schwarzeneger
(04.02.10)
e peki, metforminle kaslara yüklenen glikojene ne oluyor? sonuçta her gün bunu kullanan insanlar var.

biraz cahilce olabilir ama öğrenmeye çalışıyorum. teşekkürler :)
0
🌸clementine
(04.02.10)
ilk seferde ekstra glikojen yüklersin belki.
kas kütlesi yüksek bir insanda bile 1000mg metformin max 150 gr glikojen depolar. o kas glikojenini de harcamadan kasları daha fazla glikojen depolamaya sevk edemezsin. metformin ancak mevcut depoda boş kalan yeri doldurur. yani belli bir miktarın üzerine çıkıp kaslanma mümkün değil.
dediğim gibi metforminin etkisi dışarıdan insülin almak gibi. şeker hastaları antreman yapmadan nasıl kaslanmıyorsa, metformin de kaslandırmaz.
0
arnold schwarzeneger
(04.02.10)
(6)

Ankara - Lens alınacak mekân / optik vs.

hayal bilgisi
Ankara'da [Kızılay'a yakın olması tercih edilir] hem uygun hem de sağlam / kaliteli lens alınabilecek mekân / optik vb bileniniz edeniniz.. Tavsiyeleriniz nerelerdir?[Lens Dünyası diye bir yerden alıyordum devamlı, ama kapanmış anladığım kadarıyla. Nerede olduğunu da bulamam şu durumda. ]
Ankara'da [Kızılay'a yakın olması tercih edilir] hem uygun hem de sağlam / kaliteli lens alınabilecek mekân / optik vb bileniniz edeniniz.. Tavsiyeleriniz nerelerdir?

[Lens Dünyası diye bir yerden alıyordum devamlı, ama kapanmış anladığım kadarıyla. Nerede olduğunu da bulamam şu durumda. ]
0
hayal bilgisi
(04.02.10)
kizilay karanfil girisinde serdar optik var. guvenilir mekandir. karanfil sokak girisindeki birlik han icerinde. han girisindeki merdivenlerde yukari cikin tabelasini goreceksiniz zaten.

tam adreside soyle imis: karanfil sokak 5/47-48 birlik is merkezi.
0
helenart
(04.02.10)
Teşekkürler. Akşama bakayım bir.
0
🌸hayal bilgisi
(04.02.10)
ben bi ara hep tunalıda kent optikten alıyordum. eh kızılaya da uzak sayılmaz ;)
0
mahnita
(04.02.10)
ben internetten alıyorum daha ucuza geliyor. ilk almadan önce bir kaç optiğe sormuştum uçuk fiyatlar söylemişlerdi.İnternetten aldığında kampanyalarada denk gelebilirsin.
0
muhimolaninsanlik
(04.02.10)
evet bende lens dunyasından alıyodum lenslerimi en son gittigimde lenscenter diye bir yer acılmıs butun dosyalarda oraya aktarılmıs sana tavsiye edecegim yer burasıdır cunki bilgilerimiz burda artık adreside: yine dost kitapeviyle aynı binada aynı katta 3 numaralı daire yardımcı olabildiysem ne mutlu.
0
navigators
(26.09.11)
navigatorsa katılıorum bende ordan alıorum ınternete bende guvenmem zaten bu devırde babana bıle guvenmıceksın kendı işini kendın yapacaksın yanı kendın gıdıp alıcaksın guler yuz kalıtelı hızmette mevcutt:::))))
0
zabıta
(26.09.11)
(3)

Diş Beyazlatma

hilmy
Sayın sözlük sakinleri dentistanbulda diş beyazlatmanın ortalama ne kadar olduğunu bilen var mı?
Sayın sözlük sakinleri dentistanbulda diş beyazlatmanın ortalama ne kadar olduğunu bilen var mı?
0
hilmy
(04.02.10)
dentistanbulu bilmem ama ben radyodent (maltepede) de beyazlatma işlemini 600 liraya yaptırmıştım geçen yıl...700-800 vardır bu yıl da ***
0
kiral
(04.02.10)
bahsettiğin temizleme işlemiyse hasanpaşa'da 30liraya halledilir. Esnafın birine "Arnavutların dişçisi varmış burda nire ora" dersen gösterirler şıppadanak.
0
gobegini kredi kartiyla kasiyan adam
(04.02.10)
söylim 500-600 arası. kampanyalı fiyatı.
0
radikalherif
(04.02.10)
(11)

Göz Kapağı

quaker
Merhaba yenilmez Galya'nın sadık vatandaşları..Bendeniz, (daha önceki duyurularda milyon sefer yazmış olabilirim) 8.5 miyop ve 3 küsür astigmata sahip iki gözlü bir insan evladıyım.. (İki gözün numaralarını toplayınca 23 ediyor düşünün durumu)2005 yılı Eylül ayından beri lens kullanıyorum. Sabah tak
Merhaba yenilmez Galya'nın sadık vatandaşları..
Bendeniz, (daha önceki duyurularda milyon sefer yazmış olabilirim) 8.5 miyop ve 3 küsür astigmata sahip iki gözlü bir insan evladıyım.. (İki gözün numaralarını toplayınca 23 ediyor düşünün durumu)
2005 yılı Eylül ayından beri lens kullanıyorum. Sabah takıp akşam çıkarmak suretiyle. (09:00-20:00 diyebiliriz. Hatta 20:00'den çok daha erken genelde.)
Son 2 yıldır sinemada şurda burda, arada sırada sağ gözüm bulanıklaşır, net göremez olurdu lensle. Bu durumda ya suni göz yaşı damlası damlatır, ya gözümü biraz kurcalar lensi dış etkenle düzeltirdim. Ama son 1-2 aydır iyice rahatsız olmaya başladım.
Son haftalarda ise birşey geldi başıma. Arkadaş fotoğraf çekerken, "Yauv senin sağ göz neden daha kapalı" diye sordu.. "Yok canım hehe" diye geçiştirdim.. Ancak fotoğrafta harbiden öyle duruyordu..
Gel gelelim bu laftan sonra benim bu hafif sabıkalı sağ göz iyice dikkatimi çekti. Gerçekten sol göz lensliyken netliği hiç kaybetmezken, sağ göz bulanıklaşıyor mütemadiyen. Kuruyor, kayıyor. Bir noktaya boş boş baktığımda ise görüntü yok oluyor. (Bunu nasıl anlatayım bilmiyorum.. Hani bulut geliyor gibi gözün önüne. Rengarenk.. Sonra bir anda odaklanıyorum bir noktaya ve düzeliyor.)
Son olarak iyice baktım ve sağ göz kapağım cidden daha aşağıda. Hani "Hüsnü kuruntuluk" yapmak değil. Ayırt edilebilecek durumda..

Oh uzun uzun anlattım derdimi.. En kısa zamanda göz doktoruna gidiyorum.
Ama yinede sizin fikirlerinizi almak istedim. (Şişli'de göz doktoru tavsiye edeceklere de kapım açık.)

Sevgiler, saygılar..
0
quaker
(03.02.10)
Dunya goz hastanesi. Gormeyen gozumun gormemesinin devam etmesini sagladilar. Ayrica mavi gozlu ve bakimli bagyan doktorlari var, senede 1-2 kere hal hatir sormaya giderim.
0
erich
(04.02.10)
@erich : "Gormeyen gozumun gormemesinin devam etmesini sagladilar" derken yaşanan korkutucu ironiden dolayı ters yöne doğru koşmalı mıyım?
0
🌸quaker
(04.02.10)
evet, dunya goz hastanesinden uzak dur hocam.
0
erich
(04.02.10)
Bu arada, benim bu sağ gözün daha kapalı olması durumu, lensin kaymasını sağlıyor olabilir mi?
Doktora nasıl anlatmak lazım?
0
🌸quaker
(04.02.10)
Bunun nedeni; sağ gözününde büyük ihtimal ilerleme söz konusu (astigmat veya miyop) fakat lensinin numarasını değiştirmediğin için sağ gözün eskisine oranla lensle iyi göremiyor. bunun sonucu olarak sağ gözünü sol gözüne oranla görmek için daha fazla kısıyor olmalısın(farkında olmadan). doğal olarak yüz kasların bir süre sonra buna adapte olup normal zamanda da o şekilde duruyor.
Lenslerimi bende senin gibi sabah 8 gibi takıp gece 12 ye gibi çıkartıyorum(günlerce gözümde kalabilecek bir lens). bu sebeple 6 aylık lenslerimi 1 sene kadar kullanabiliyorum...zaman zaman dediğin olay benimde başıma geliyor ve astigmatı yüksek olan sağ gözümde nadiren bulanıklaşma oluyor, fakat bir kaç seri göz kırpışıyla düzeliyor. (belki de göz,odağı kaybediyor ve kapatıp açarken odak kendini ayarlıyor).
muhtemelen benimde göz numaram ilerledi fakat aynı lenslere devam ediyorum... benim korkum iki gözün ortansız görmesi ve bunun göz tembelliğini tetiklemesi.
En kısa zamanda ölçüm yaptırmanı tavsiye ederim.

sol göz (1.5 miyop, 0.25 astigmat[ihmal]) - sağ göz (1.25 astigmat,0.75 miyop)
0
orion takim yildizi
(04.02.10)
@ orion takim yildizi : Hani ayağını kaldır tam üstüne bastın diyecek durumdayım. Bende 6 aylık lensleri 1 yıldır kullanıyorum ve ayrıca 2 yıldırda lens numaramı değiştirmedim.
Yarın hemen göz doktoruna gidiyorum. Astigmatın durumunu öğrenip hemen yeni lens almam gerekiyor.
İşin kötü tarafı daha lens alalı 1 ay oldu.. Elimde patlayacak 5 aylık lens.. Keşke değiştirilebilecek birşey olsaydı..
0
🌸quaker
(04.02.10)
eğer aldığın lensler Bausch & Lomb, Provision veya Air Optics ise zaten bunlar garantili lensler. istediğin zaman memnun değilim diye değiştirebilirsin ve hiçbir ücret alınmaz.
0
orion takim yildizi
(04.02.10)
Lensler Bausch & Lomb ama yurt dışından alıyorum hep..
Lens.com üzerinden.. Çok daha ucuza geliyor diye hep oradan aldım. İncelemek lazım sitesini değiştim nasıl yapılır diye..
0
🌸quaker
(04.02.10)
yeri gelmişken dünya göz acaip kazık... gözünüzü makineye sokup "sorun şu" deyince 100 kağıtı bir güzel alıyorlar.
0
brkylmz
(04.02.10)
Daha önce yazılmış ama Dünya Göz'den kaçın. Daha önce verdiğim bir cevapta detaylı açıklaması var. Şişli değilse de Beyoğlu Kuledibi'nde Eğitim Araştırma Hastanesi olabilir. Dünya Göz'de fahiş mangırların çözemediği ve teknik yetersizlik olduğu anlaşılan sorunu orada giderdim. Retina yırtılması idi sorun da.
0
uyuklayankedi
(04.02.10)
Herkese cevapları için çok teşekkürler..
Artık bana yakın ve uygun neresiyse oraya giderim..
Numara değişikliklerimi de yazarım buraya yüzsüz gibi :)
0
🌸quaker
(04.02.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.