Giriş
(10)

şeker hastalığı

yoktan adam
şeker hastalığının en kesin belirtisi nedir?
şeker hastalığının en kesin belirtisi nedir?
0
yoktan adam
(03.02.10)
ağızda kuruma.
geceleri tuvalete kalkma.
0
ocanal
(03.02.10)
aşırı su içmek.
0
sert yerden yavas
(03.02.10)
cevaplardan anladığım kadarıyla ben de şeker hastasıyım sanırım. ben de çok çiş yapmaya gitmek diye biliyorum.
0
only alcoholica
(03.02.10)
Bu cevaplara göre ben de 3/3 gidiyorum. Tırsmaya başladım iyice.

Şöyle bir site var. En kesin olarak tek bir belirti vermek yerine buraya bir göz gezdir bence. Öneri falan da yazmışlar:
www.sekerhastaligi.info
0
lingo
(04.02.10)
aklimda agiz kokusunun aseton gibi kokmasi kalmis.
0
osuruklu
(04.02.10)
basit bir kan tahlili ?
0
esenboga
(04.02.10)
şöyle bir anımı anlatayım;
şirket doktoruna gittim sorunlarımı anlattım işte halsizlik, ağız kuruluğu, aşırı terleme v.s. doktor şeker hastalığı yada hipetriodi olabileceğimi söyledi. belirtiler ikisinede uyuyordu. test yaptırmam gerektiğini söyledi. bir telaş test yaptırdım. domuz gibi sağlamsın psikolojik sorunlarından kaynaklı olabilir psikaytra gözük dediler.
kıssadan hisse şeker'in tüm belirtileri olsa da şeker hastası olmayabilirsin test yaptır.
0
1l0l1l1l0l0l1l1l0l0l0l1l1l0l1l1l1
(04.02.10)
çok su içme, tuvalate çıkma, iştah açıklığı.

ama kesin testi. 8 saatlik bir açlık sonrası kan şekerinin 126 olmasıdır.
0
de nada
(04.02.10)
üstteki cevaba ithafen ; ama kesin testi. 8 saatlik bir açlık sonrası kan şekerinin 126 ve üstü değerde olmasıdır. bu daha doğru :)
0
kendal
(05.02.10)
doğru ya sanki 127 olunca şeker değilmiş gibi olmuş:)
0
de nada
(05.02.10)
(3)

bunlar neden olur?

sleeping sun
selamlar,çok sıkılınca mı oluyor bilmiyorum ama biri söylediğinde ancak farkına varıyorum. Şöyle ki ayak sallama, oturduğum yerde çalışırken falan zangır zangır bacaklarımı sallıyorum, tabi tüm bedenim sallanıyor sanırım çünkü birkaç kez insanlar garipseyip niye sallanıyosun falan dediler.ayaktaysam
selamlar,
çok sıkılınca mı oluyor bilmiyorum ama biri söylediğinde ancak farkına varıyorum. Şöyle ki ayak sallama, oturduğum yerde çalışırken falan zangır zangır bacaklarımı sallıyorum, tabi tüm bedenim sallanıyor sanırım çünkü birkaç kez insanlar garipseyip niye sallanıyosun falan dediler.ayaktaysam elimde ne varsa onunla ritim tutuyorum. Ayrıca elimin parmaklarının kenarlarıyla tık tık falan yapmak,dudak içi ısırmak gibi iğrenç alışkanlıklarım var. Bunlar neden olur? Ne yapsam da kurtulsam. Hoş görünmüyor dışarıdan.eskiden de yapardım ama şimdi iyice sardırdım sanki. doğru düzgün oturmam gereken yerlerde bile yapmaya başladım.yapmıyim diyorum gene yaparken yakalıyorum kendimi. nedir çaresi?
0
sleeping sun
(03.02.10)
bıldıgım kadarıyla adrenalın bagımlısı olmandan kaynaklı bu hareketlerın cogu. bu tarz durumları acıklayan bır yazı okumustum , aratıp bı bak ıstersen..
0
kennym
(03.02.10)
strese bağlı bir durum olabilir, bu hareketleri yaparken nasıl bir durum/duygu içerisinde olduğuna dikkat et mesela. sonuçta beynin senin bu hareketlerin üstesinden gelebilirsin. (tabi bunu seğirme dışı söylüyorum, yazdıklarına göre hiçbir hareketin kas seğirmesi şeklinde olmuyor)

bir de kahve bağımlısı mısın, onla alakalı olabilir. mesela gün içinde sürekli kahve içiyorsan, günün kahve içmediğin 1-2 saatinde bunlar oluyor olabilir.
0
allasen
(04.02.10)
büyük ihtimalle yerinizde duramayan birisiniz. enerjinizi o şekilde atmaya çalısıyosunuz.
ya da bulunduğunuz ortamda stres altındaysanız bu şekilde, ritm tutma, dudak içi ısırmak başlı başına stres belirtisi, bacak sallama da öyle hele bi de elinize bi cisim alıp onla oyalanma vs. bunlar stres göstergesidir.
0
matilda
(04.02.10)
(2)

diabetle ilgili

arnatuile
tip 2 diabet hastasiyim. ve yaklasik 7-8 aydir daha once uzun yillar (8) yasadigim sehirden (istanbul) baska bir sehre (londra) tasindim. buralar cok yagmurlu ve istanbula gore genelde cok yagisli oluyor. surkli bir usume halindeyim diyebilirim. ozellikle ayaklarim. vucudumun ust kismi, sirtim ve ba
tip 2 diabet hastasiyim. ve yaklasik 7-8 aydir daha once uzun yillar (8) yasadigim sehirden (istanbul) baska bir sehre (londra) tasindim. buralar cok yagmurlu ve istanbula gore genelde cok yagisli oluyor. surkli bir usume halindeyim diyebilirim.

ozellikle ayaklarim. vucudumun ust kismi, sirtim ve basim ter icinde yuzecek kadar sicak olan ortamlarda bile ayaklarim acayip usuyebiliyor. ve soguk alginligna oncesine gore daha dayaniksizim. bunun ebebi bulundugum sehrin atmosferi ve diabet olabilr mi ?

benden cok daha agir ir diabet hastasi tanidigim, seker hastalarinin dis etkenlere karsi cok zayif olduklarini ve cok sik hastalanabileceklerini soyluyor. bu dogrumudur ? yani seker hastasi olmam sebebiyle ve bulundugum sehri degistirmis olmamin tetikleyici oldugu bir cok hasta olma olayi sozkonusumudur ? yoksa tanidigim mi cok evhamli?
0
arnatuile
(03.02.10)
Diabet hastalığı ile ilgili olabilir. Kandaki şeker seviyeniz her yükseldiğinde, vücudunuza hasar veriyor. Bu harabiyeti en belirgin olarak fark edebileceğiniz yerlerden birisi(çok dikkat etmeniz gerekiyor aslında) ayaklarınız. Ayaklarda çok fazla sinir ucu var. Şekerinizin her yükselişinde, bu sinir uçları zarar görüyor. Önce yanma hissi, sonrasında donma hissi ve onun da sonu nöropatiye kadar gidiyor. Hiç bir şey hissetmez oluyorsunuz ayaklarınızdan. Bir şey batsa anlamıyorsunuz. Yansa veya donsa haberiniz olmuyor. Ayaklarınızdaki yaralar zor iyileşecek veya hiç iyi olmayacak. Dolaşımınız da bozulmuştur. Aslında diabet bir damar hastalığıdır ve çok sinsi ilerler. Benim size naçizane önerim, üzücü durumlar yaşamak istemiyorsanız, diabeti çok ciddiye alın ve bilgi sahibi olun. Kronik bir hastalıktan söz ediyoruz. Ölene kadar sizinle. Geçmeyecek. İçinizi karartmak istemedim. Sanırım şekeriniz kontrol altında değil ve diyet yapmıyorsunuz. Yürüyüş gibi hafif bir spor da.

Eğer isterseniz, merak ettikleriniz varsa, seve seve yardımcı olurum.
0
july14
(03.02.10)
Tesekkur ederim, sagolun.
0
🌸arnatuile
(04.02.10)
(4)

köpeğim balgam çıkartıyor.lütfen yardım edin.

i like dance and i like romance
köpeğim 6 aylık erkek bir golden retriever.bu sabaha kadar hiçbirşeyi yoktu.yemesinde içmesinde bir farklılık yok.ancak bu sabah kalktığından beri çok halsiz ve beyaz köpüklü yumurta akı gibi balgam çıkartıyo veya kusuyo.titriyo zaman zaman ve öyle yatıyo.bende battaniyeye sardım sıcak tutuyorum.sab
köpeğim 6 aylık erkek bir golden retriever.bu sabaha kadar hiçbirşeyi yoktu.yemesinde içmesinde bir farklılık yok.ancak bu sabah kalktığından beri çok halsiz ve beyaz köpüklü yumurta akı gibi balgam çıkartıyo veya kusuyo.titriyo zaman zaman ve öyle yatıyo.bende battaniyeye sardım sıcak tutuyorum.sabahtan beri hiçbirşey yemedi.
veterinerimiz bugün izmir dışındaymış.ne yapsam kime götürsem bilemedim.önerisi olan varmı.

kulak enfeksiyonu olmuştu.4-5 gündür veterinerimizin tavsiyesiyle canaural adlı damlayı kullanıyoduk.bi etkisi olurmu bilmem ama yazıyım dedim.teşekkürler
0
i like dance and i like romance
(03.02.10)
çok fazla anlamam ama parazit olabilir. benim kedimde vardı parazit kusuyodu. ama ondan solucan gibi bişeyler çıkıyodu. üşütmüş olabilir. ilgi çekmek için kusuyo olabilir.
0
matilda
(03.02.10)
Yediği bir şey dokunmuş olabilir mi acaba? Bizim kuçu bebekken bize çaktırmadan bir kase şeker yemiş ve tüm gün kusmuştu.
0
unlem
(03.02.10)
büyük ihtimal yediği bir şeyden dolayı oluyo bu olay. veterinere götür bi baksın ( senin veteriner olması zorunlu değil en yakında birine ) köpeğim gece 1 den sabah 7 ye kadar aralıksız senin dediğin gibi kusuyodu. ( o köpükler artık midede bi şey kalmadığının habercisi ) dediğim gibi fazla telaş yapma en yakın veterinere götür.
0
juninho de macedo saudade
(03.02.10)
karaciğeriyle alakalı bi şey olabilir, hemen veterinere götür. aynısı benim köpeğime de olmuştu, serum falan vermişlerdi. belki bu kadar ciddi bi şey olmayabilir ama yine de dediğim gibi veterinere götürmekte fayda var.
0
oskopoz
(03.02.10)
(4)

Gözümün Beyazı

aşksız prens
selamlar,gözlerim uzun süredir kılcallı kılcallı, kızarık kızarık. ve ben bundan artık rahatsızım. gözlerimdeki kılcalları azaltmak, gözümün beyazını bembeyaza yaklaştırmak istiyorum. reçetesiz alabileceğim damla ya da uygulayabileceğim bi yöntem var mı bunun için? bi de neden oluyodur ki.teşekkürle
selamlar,

gözlerim uzun süredir kılcallı kılcallı, kızarık kızarık. ve ben bundan artık rahatsızım. gözlerimdeki kılcalları azaltmak, gözümün beyazını bembeyaza yaklaştırmak istiyorum. reçetesiz alabileceğim damla ya da uygulayabileceğim bi yöntem var mı bunun için? bi de neden oluyodur ki.

teşekkürler.

not: bi doktora gidemiyorum.
0
aşksız prens
(02.02.10)
göz şakaya gelmez "bi doktora gidemiyorsan" hiç bir şey yapma
0
frtcek
(02.02.10)
uzun süre pc başında vakit geçiriyorsan benim gibi (ben günde 12 saat pc başındayım) büyük ihtimalle sende de göz kuruluğu var. tabi ben şu an hariçten gazel okuyorum. sana verebilceğim damla isimleri de var o kırmızılığı bi anda geçircek ama kortizonlu damlalar o yüzden o vebali ben almiim. git bi ara göz doktoruna anlarsın. göz kuruluğunun sebebi de şuymuş;
pc başında özellkle konsantrasyon gerektiren işler yaparken (tasarım, oyun vs) insan gözünü normalde kırpması gerekenden çok daha az kırpmaktaymış ve gözünü az kırptığın için de göz kuruluğu oluyor muş. bana söylenen bu.
0
rentts
(02.02.10)
Göz pek beslenemiyor.Suni göz yaşları geçici çözüm olsa da kontrol şart.
0
optisyen
(02.02.10)
0
peki
(03.02.10)
(1)

boyunda düzleşme problemi

janjan
yaklaşık bi 10 ay önce doktora gitmiştim o zaman bana boynumda düzleşme olduğunu bi de üstüne kemik eğriliği olduğunu ama ileri seviyede olmadığını söylemişti. son 1 aydır hemen hemen her gün boynum ağrıyor, bu da başımı ağrıtıyor. istanbulda bu konunun uzmanı, tavsiye edebileceğiniz bir doktor var
yaklaşık bi 10 ay önce doktora gitmiştim o zaman bana boynumda düzleşme olduğunu bi de üstüne kemik eğriliği olduğunu ama ileri seviyede olmadığını söylemişti. son 1 aydır hemen hemen her gün boynum ağrıyor, bu da başımı ağrıtıyor. istanbulda bu konunun uzmanı, tavsiye edebileceğiniz bir doktor var mı? baltalimanı kemik hastanesi bu işlere bakıyor mu? aslında tavsiyeleri hastane olarak alsam daha iyi olur sanırım.
0
janjan
(02.02.10)
doktor önerisi değil ama ben 3 ayrı doktora gittim misal, boyun ağrısı ve ense kökü uyuşması şikayetiyle, biri boynunda düzleşme var dedi, biri yok, çok gençsin dedi biri biraz var önemli değil dedi. şu tıp ne göreceli şey değil mi???
0
mahnita
(03.02.10)
(2)

diş hekimi/diş hastanesi tavsiyesi

sangria
selamlar,geniş kapsamlı bir diş tedavisi için (dolgu, kanal vs.) diş hekimi ya da diş hastanesine gitmeliyim. yalnız;- 17.45'de altunizade'de işten çıkıyorum, kadıköy'e gitmem 15 dk, beşiktaş 20 dk, şişli de takribi 30 dk sürer, yani haftaiçi 18.15-18.30 civarı gidebileceğim birisi/bir yer olmalı.de
selamlar,

geniş kapsamlı bir diş tedavisi için (dolgu, kanal vs.) diş hekimi ya da diş hastanesine gitmeliyim. yalnız;

- 17.45'de altunizade'de işten çıkıyorum, kadıköy'e gitmem 15 dk, beşiktaş 20 dk, şişli de takribi 30 dk sürer, yani haftaiçi 18.15-18.30 civarı gidebileceğim birisi/bir yer olmalı.

dentistanbul - beşiktaş'tan çok memnundum yıllar önce vakıf hastanesiyken lakin satıldıktan sonra bozmuş sanırım. cosmodent pahalı ama iyi diyorlar, çok mu pahalı acaba? bir de iyi mi gerçekten?

yardımlarınıza şimdiden müteşekkirim.
0
sangria
(02.02.10)
geniş kapsamlı bir tedavi istiyorsan önce git 250- 300 lira ver özel sağlık sigortası yaptır/ kapsasa da kapsamasa da mesela yapıkredi fln. sonra göztepe dentistanbul a git oradan bora korkut u bul;) olmadı bana mesaj at
0
radikalherif
(02.02.10)
"özel yeni ataşehir agız ve diş saglıgı poliklinigi"ni tavsiye ederim ataşehirde. telefon numarası: 466 60 64
Benim doktorum Dt. Feray Akçınar. Oldukça da memnunum kendisinden, eğer gitmeyi düşünürseniz ondan randevu alın derim. hafta içi geç saate kadar çalışıyor, cumartesileri de çalışıyor.
geçmiş olsun.
0
vejeteryan vampir
(02.02.10)
(4)

Kalp hastalıkları konusunda uzman hastane(ler), doktor(lar)?

batu
Arkadaşlar, hayattaki tek varlığım olan annemin kalp kapakçığında açıklık (üfürme) tespit edildi. Annemi Zonguldak'ta götürdüğüm hastanedeki kalp doktoru, annem üzerinde gerekli testleri (tahliler, ekg, holter vs.) yapmasına ve bunları yorumlamasına rağmen beni hiçbir konuda tatmin etmedi.Şu andan i
Arkadaşlar, hayattaki tek varlığım olan annemin kalp kapakçığında açıklık (üfürme) tespit edildi. Annemi Zonguldak'ta götürdüğüm hastanedeki kalp doktoru, annem üzerinde gerekli testleri (tahliler, ekg, holter vs.) yapmasına ve bunları yorumlamasına rağmen beni hiçbir konuda tatmin etmedi.

Şu andan itibaren annemi büyük şehrin iyi bir hastanesine götürmek istiyorum. (Öncelikle) Ankara ya da İstanbul'da kalp hastalıkları konusunda uzmanlığıyla önerebileceğiniz hastane ya da hastaneleri, ünlü doktor ya da doktor(ları) benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
0
batu
(02.02.10)
İstanbul'da Siyami Ersek hastanesi var. Bu konuda uzman.

Çok geçmiş olsun.
0
matilda
(02.02.10)
Siyami Ersek Türkiye'de 1 numaradır. Sosyal güvencesi varsa para da almaz. Gerçi son düzenlemeler ne götürdü bilmiyorum.
0
no avalon
(02.02.10)
ankara yuksek ihtisasi da ben tavsiye edeyim siyami ersek ile birlikte turkiye'nin en iyisidirler. arkalarindan istanbul kosuyolu gelir. ankara ise yuksek ihtisas, istanbul ise siyami tercih edilmeli. gecmis olsun...
0
calcar avis
(03.02.10)
Ankarada Kardiyoloji Merkezi var. sanırım ankara üniversitesine bağlı. halam orda ameliyat olmuştu.Mamak yolunda.
0
hadii
(17.02.11)
(1)

ankara üniversitesi veterinerlik bölümü hoca/öğrenci

izafi
konu acil olduğu için en azından bir kaç gün yukarıda durmasını rica ederim.kalça çıkığı olan 22 aylık golden retreiver köpeğimizin sol kalça kemiği çıkıktır ve sağ kalça kemiği de her an çıkabilir diye korkmaktaıyz. tam bilmiyorum ama konu tam olarak "kalça dispilazisi" imiş.ankara üniversitesi vet
konu acil olduğu için en azından bir kaç gün yukarıda durmasını rica ederim.

kalça çıkığı olan 22 aylık golden retreiver köpeğimizin sol kalça kemiği çıkıktır ve sağ kalça kemiği de her an çıkabilir diye korkmaktaıyz.

tam bilmiyorum ama konu tam olarak "kalça dispilazisi" imiş.

ankara üniversitesi veterinerlik fakültesinde görevli ve bu ameliyatı acilen yapabilecek bir profesöre ulaşmamıza vesile olursanız çok seviniriz.

iletişim için:

mail : secil.cftc(at)gmail.com
0
izafi
(01.02.10)
çok anlamıyorum ama bir arkadaşımın rottweiler cinsi köpeğinde kalça çıkıklığı vardı ve ankarada tedavi ettiremedi. istanbul'da bu tedavide başarılı bir vet varmış ona götürdüler ve baya tuzlu bir tedavi süreci oldu.

moral bozmak istemezdim ama..

bu arada telefonla randevu alınabiliyor ank. vet. fakültesinden. veya gidip yüzyüze konuşmanız daha etkili olacaktır, genelde güleryüzlü insanlar var orda.
0
robin crusoe
(02.02.10)
(4)

lazerle cilt lekesi tedavisi

böhü
selamlar.ben lazerle leke tedavisinde yaş sınırı var mı diye merak ediyorum.18 yaşında biri için uygun mudur?bir de konusu açılmışken...bir insan kozmetik nedenlerle ben aldırabilir mi?ve bir insan vücudundan maksimum kaç tane ben aldırabilir?iz kalır mı?
selamlar.ben lazerle leke tedavisinde yaş sınırı var mı diye merak ediyorum.18 yaşında biri için uygun mudur?

bir de konusu açılmışken...bir insan kozmetik nedenlerle ben aldırabilir mi?ve bir insan vücudundan maksimum kaç tane ben aldırabilir?iz kalır mı?
0
böhü
(01.02.10)
Leke hakkında daha açıklayıcı bilgiler verirseniz net bilgiler vermek daha kolay olur. Kozmetik nedenlerle ben alınabilir. İstediğiniz sayıda beninizi aldırabilirsiniz. Derinin tam kat eksizyonu ile muhakkak bir iz kalır. Traşlama (shave eksizyon) ile daha az belirgin iz bırakılabilir. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(01.02.10)
2. soruna cevap vereyim. Evet insanlar kozmetik nedenlerle ben aldırabilir. Benin bulunduğu yere, aldırdığın uzmana ve kullandığın ilaçlara göre iz kalabilir. Daga az iz kalsın istersen estetik cerraha aldırmanı tavsiye ederim. Aldırılabilecek max. sayı var mı bilmiyorum ama doktor oha der o kadara kadar aldırabilirsin. Ben kozmetik nedenlerle değil de sağlık nedenleri ile 5-6 tane ben aldırdım, bi ara gidip cildiyecimin belirlediği 5-10 tane beni daha aldıracağım. Daha da alınır sanırım...
0
selimse
(01.02.10)
@plastik turambar;lekeler deriyle aynı yüzeyde kırmızılık şeklinde.bu leke tipinin gayet kolay silinen ,yüzde yüz başarı alınabilecek leke tipi olduğunu okumuştum.bilmem yanılıyor muyum?yalnız yaşım konusunda sıkıntı var.yaş sınırı var mı onu bilmiyorum işte.(açık tenliyim bu arada)

@selimse;geçmiş olsun.aldırdığın benlerde iz kaldı mı?
0
🌸böhü
(01.02.10)
@böhü
İşlem yapılabilecek yaştasınız. Fakat işlemi yapacak doktorun bu işin ehli ve kullandığı lazerin senin lezyonuna uygun dalga boyunda olması gerekir. Sokak aralarında bulunan güzellik merkezi yerlere gitmektense Dermatolog veya Plastik Cerrah'a gitmeni öneririm. Geçmiş olsun tekrardan
0
plastik turambar
(03.02.10)
(9)

sigara bırakmak

hayali arkadaş
http://www.ferlife.com/uygulamaetkileri.htmlbu linkte anlatılan yöntemi denemiş olan ya da denemiş birini tanıyan var mı? epey vaatler vermişler ama ne kadar gerçekçi onu merak ediyorum
www.ferlife.com

bu linkte anlatılan yöntemi denemiş olan ya da denemiş birini tanıyan var mı? epey vaatler vermişler ama ne kadar gerçekçi onu merak ediyorum
0
hayali arkadaş
(01.02.10)
onları bilmem ama en etkili yöntem kendini ikna etmen. bunun için merkezlere dünya para vermene gerek yok. ben bir kitapla ikna oldum mesala. üç yıldır da içmiyorum.
0
ser
(01.02.10)
@ser;

nedir o kitabın adı?
0
tcyx
(01.02.10)
Bana da yarım kutu zyban yetti.
0
jesterdvine
(01.02.10)
benim bağımlılığım allen carr'ın kitabına da bi kutu zyban'a da bana mısın demedi. bu yöntem özellikle benim gibi ağır tiryakiler için öneriliyor o yüzden ilgimi çekti
0
🌸hayali arkadaş
(01.02.10)
allen carr sigarayı bırakmanın kolay yolu

12 sene günde minimum 2 paket içtikten sonra bi' gecede bıraktım. 2seneyi geçti içmiyorum.
0
charlesbukowskiineksi
(02.02.10)
allen carr sigarayı bırakmanın kolay yolu

2 paket içerken, karar verdiğim gün bıraktım. istersen ebook olarak atayım.
0
sihirus
(02.02.10)
ben okudum o kitabı benim okuduğum "kadınlar için sigarayı bırakmanın kolay yolu" gibi bişeydi, aynı kitaptan bahsediyoruz sanırım hedef kitleye göre ismini değiştirip yeniden basıyor olmalılar. sigarayı bırakmanın o kadar zor bişey olmadığına ikna olsam da bazı argümanlarını da çok saçma sapan buldum belki de bu yüzden bırakamadım. yani denedim ve işe yaramadı yeni bir yöntem bulmam gerekiyor
0
🌸hayali arkadaş
(02.02.10)
ya bende asla bırakacağıma inanmıyordum. ama senin ikna olman dışında bi yöntem yok inan. sıgara içmen için bir neden yok. buna ikna olmaya çalış. umarım başarısın asla vazgeçme..
0
ser
(02.02.10)
bende bıraktım üç ay olacak. ve istemen lazım her şeyden önce. bir paketin varken şu paket bitsin de öyle bırakırım diyorsan o iş baştan yaş zaten deneyip kendini zora sokma hiç.

önce zihninde inan kendine ve sonra paran varsa mora terapi derim. kendine hakim olamıyormuşsun madem. o terapiye giden arkadaslarım olumlu sonuclar aldılar hep.
0
inannas jofn
(19.03.13)
(4)

lazer ameliyatı oldum neseleri büyük görmeye başladım

kurtulan adam
lens taktığımda da böyle olmuştu.doktor gözlüğün nesneleri küçültüğünü, şimdi gördüğümün normal olduğunu söyledi. ancak 20 yıldır gördüklerimin yalan olması kafayı yeme noktasına getirdi beni. bu durum normal mi? gerçekten şimdi gördüğüm gerçek mi?
lens taktığımda da böyle olmuştu.doktor gözlüğün nesneleri küçültüğünü, şimdi gördüğümün normal olduğunu söyledi. ancak 20 yıldır gördüklerimin yalan olması kafayı yeme noktasına getirdi beni. bu durum normal mi? gerçekten şimdi gördüğüm gerçek mi?
0
kurtulan adam
(01.02.10)
evet. gözlükle küçük görürsünüz. lensle ve sağlıklı gözle normal. nasıl fark etmediniz yahu bunca yıl gözlük takıp?
0
cereal killer
(01.02.10)
nerden biliim abi miyoptum zaten gözlüğü çıkarınca büyük görmem normaldi.
0
🌸kurtulan adam
(01.02.10)
benim bildiğim lazer ameliyatından sonra bir süre ekstra detaylı görüyorsunuz etrafınızı. kartal gibi.
0
terp
(01.02.10)
miyop buyuk gostermez; bulanik gosterir. gozluk kucuk gosterir. su anda gordugunuz normal. alisin ve tadini cikarin.
0
507
(01.02.10)
(17)

Er Kişilere Özel Soru ?

turkishjohndoe
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++iyi geceler erler..17 yaşının son demlerini geçirmekte olan bir gencim. son günlerde kadınlara karşı çok farklı bakmaya başladım televızyonda, yolda, okulda hemen hemen her yerde bi azgınlık içerisindeyim ve sebebini bilmiyorum. so
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

iyi geceler erler..

17 yaşının son demlerini geçirmekte olan bir gencim. son günlerde kadınlara karşı çok farklı bakmaya başladım televızyonda, yolda, okulda hemen hemen her yerde bi azgınlık içerisindeyim ve sebebini bilmiyorum. son üç dört günde çok abarttım sanırım günlük 3 kere mastürbasyon yapıyorum. anlam veremiyorum buna ama böyle olmasınıda istemiyorum. ve bugün uyandığımda da sağ testisimde bir ağrı olduğunu hissettim. en son böyle bir ağrıyı bir iki yıl önce yaşamıştım. acaba son dönemlerde aşırı derecede testesteron mu salgılıyorum napıyorum ben ya noluyo bana ? :(
0
turkishjohndoe
(01.02.10)
abazanlık dönemleri ergenlikte tavan tapar korkacak bişey yok. olmasaydı şayet korkmalıydın.
0
afjeo
(01.02.10)
o dönemde olur öyle evladım
0
selo0072002
(01.02.10)
gayet normal, becerebiliyorsan seviş, beceremıyorsan 31 e devam.
0
bryan fury
(01.02.10)
kamyonu deviriyor musun?
0
raki masasinin degismez adami
(01.02.10)
sen yine de her seye ragmen bi urologa gorun. varikosel falan bi seyler var.
0
osuruklu
(01.02.10)
günde üç kere fazla bir rakam bir hafta bu şekilde gitsen arada bir ağrı yapmasını normal karşılaman gerekir. o kadar sık yapma bu işi. çok genç bile olsan herşeyin bir sınırı var.
0
ytse jam
(01.02.10)
bir de sürekli olarak bokser giymekten kaçın. arada slip ya da fit dedikleri donlardan giy. aksi halde varikosel olabilirsin.
0
kahvegibi
(01.02.10)
Kahvegibi bu konuyu açar mısın ?
0
july14
(01.02.10)
(bkz: varikosel)
0
brc
(01.02.10)
kendini spora ver
0
traktor
(01.02.10)
bir de benim hatirladigim asil slip varikosel yapiyordu.
0
traktor
(01.02.10)
aslanım benim be kamışa su yürümüş :))) normal koçum fazla sürttürmüşsün kıvılcım falan çıkartıp ortalığı yakmamışsın allahtan. kafana takma çavuşu tokatlamaya devam bir süre daha el değirmeni ile işleri hallet.

july14 seni neden ilgilendirki ön takımlar.
varikosel: testisteki damarların herhangi bir sebep olmaksızın (yani kendiliğinden de olabiliyor ve bu aralar çok moda) genişlemesi durumudur,
ki bu durumun sonuçları nelerdir:
performansı zerre etkilemez tabanca tek ve seri atışlarda randıman kaybına uğramaz yani,
ağrı sızı horozlanmama sorunu olmaz bunlar yaşanmaz
kısa vadede bir sorun arıza açmaz
tek sorun şudur müdahale edilmezse uzun vadede kısır olunur.
müdahale nasıl olur: kasıkların biraz yukarısından beyle şiş gibin şeyleri daldırıp yaparlar. yani sana fazladan 2 delik açarlar. ürologlar bunun tespitini elle yoklayarak bile anlayabilirler.

not:kahvegibi nin bahsettiği bahsırlar likralı olanlardır hani malzemeyi sıkıştıranlar varya onları kastediyor galiba bununla ilgili bir yazı gazetede çıkmıştı ama tıbbi yönü hakkında bir şey duymadım. bide silip yapmaz kardeşim bende bahsır kullanıyom nedense.
0
seyduna6687
(01.02.10)
Bu açıklamayı yapmaya mecbur hissetmedim kendimi Seyduna6687. Merakını gidermek için söylüyorum. Öğrenmenin sonu yok diye düşündüğümden ve bir gün bir yerde, bir şekilde, bir erkek çocuğa sahip olduğumdan/olacağımdan dolayı ilgilendim.
Bu kadar zor mu, biraz kapsamlı düşünmek? Sana da bir iki seçenek bıraktım. Düşünürsen, bulursun.
0
july14
(01.02.10)
culy umarım bir gün anne olduğunda sağlıklı ve hayırlı çocukların olur.
şunuda söylemeden edemeyeceğim çocuklarını bu siteye bakarak tedavi etme çünkü o zaman kocan zaten bu durumda sana yardımcı olacaktır. en güzeli ürologa gitmektir ki bu ayrı bir konu. seçeneklerden pek bir şey anlamadım aslında algılamamda iyidir.
0
seyduna6687
(01.02.10)
Seyduna güzel dileklerin için teşekkür ederim. Öğrenmeyi seviyorum. Traktor gibi biliyordum ben de. Kahvegibi' nin cevabı ilgimi çekti, o yüzden sordum. Tıbbi konular daima ilgimi çeker. Bir rahatsızlık durumunda, teşhisi doğrulatmadan( ciddi rahatsızlıklarda) tedaviye başlanmamasını düşünen biriyim.
Seçeneklerden birini daha söyleyeyim o zaman, algısı açık arkadaşım. Bunu da benimle ilgili diye düşünme lütfen. Varikoselin sonuçları, karşı tarafı da ilgilendirir diyelim mi? Eğer ciddi bir durum varsa er kişide, beraberlik de ciddi ise.
0
july14
(01.02.10)
culy seçenek olayı ile beni algıda kendime olan güvenimi yerin dibine soktun. çokmu iyiyim neyim anlamadım ki o kısım hiç aklıma gelmedi. kusura bakma
0
seyduna6687
(01.02.10)
Selamlar

Şimdi bu durumu biraz şey gibi düşünmeni istiyorum, bir bebek anne karnında cigerlerini hiç kullanmaz, dogup ilk nefesini alınca cigerleri açılır ve avazının çıktıgı kadar aglar.

Sen de çocukluktan, erkeklige geçerken, hiç kullanmadıgın bazı organların ilk defa kullanılıyor. (Penisinden bahsetmiyorum).

Bu hormonlar sende ilk defa salgılanıyor, bazı dönemler çok, bazı dönemler az olabilir bu.
Bu hormonlar, sen az ve ilişkiye gir diye degil, bedenin erkek bedeni olsun, tüylen, boynun kalınlaşşın, boyun uzasın, kasların belirginleşşin diye salgılanıyor.
Uzun lafın kısası, normal birşey yaşıyorsun, kendini nasıl rahatlatmak istiyorsan öyle rahatlat, 17 yaşında varikosel olma şansın pek yok, merak etme, boyutları degiştigi için testislerin agrıyor olabilir.
0
cruseo
(01.02.10)
(13)

45 günde 6-7 kilo alma çabası

short
1.72-73 boyunda 55 kilo bir insanım. 45 gün içerisinde 6-7 kilo almam gerekiyor. Bunun için de günde 4000-4500 kalori almayı planlıyorum. Öncelikle az mıdır?Bir sürü site dolaştım, kalori cetvellerinde falan hep fındıktan fıstıktan bahsediyor. Diğer yemekler için soruyorum, sabahtan akşama kadar 450
1.72-73 boyunda 55 kilo bir insanım. 45 gün içerisinde 6-7 kilo almam gerekiyor. Bunun için de günde 4000-4500 kalori almayı planlıyorum. Öncelikle az mıdır?

Bir sürü site dolaştım, kalori cetvellerinde falan hep fındıktan fıstıktan bahsediyor. Diğer yemekler için soruyorum, sabahtan akşama kadar 4500 kalori almamı sağlayacak bir yemek listesi tavsiye edebilecek kimse var mı?

Not:Daha önce doktora gittim, zibilyon tane tahlil yapıp çok sağlıklı biri olduğumu söylediler. Tıbben benim için yapılabilecek bir şey yokmuş ama yaşayacakmışım da. tek çare yemek yememmiş.

Not2: bunu başarabilmek için babamı bile yerim, zaten yemek ayırmam. ha bir de diğer kilo alma duyurularını okudum, zaman kısıtım olduğu için bu duyuruyu verdim.
0
short
(01.02.10)
"tahin-pekmez"

sen bana güven, fındığı fıstığı bunun yanında çerez olarak yiyebilirsin
0
obez kirpi george
(01.02.10)
bütün iş yan gelip yatmakta.

yani şöyle, sabah kahvaltıda tahin pekmez yedin diyelim, sonra bilgisayar başında oturman gerekiyor. geceleri geç saatlerde ekmeği bandıra bandıra yiyip sonra yatmak gerekiyor.

tahin bol miktarda yağ içerdiğinden deli kilo aldırır. pekmez hoşunuza gitmiyorsa balla da deneyebilirsiniz.

tahinli çörek, tahinli pide vs bulabiliyorsanız ondan da yiyin, zaten seviyorsanız duramazsınız.

ara öğünlerde de paso abur cubur yiyin. cips, kraker, tatlı, aklınıza ne gelirse.

ama kilo almak için çok da sağlıklı bir yöntem değil. kısa sürede çok etkili olmasına rağmen daha sonra "neden götüm büyüdü, neden göbeğim çıktı" diyebilirsiniz.
0
obez kirpi george
(01.02.10)
kusana kadar ye, öğürünce bırak yemeyi.
0
mor.inek
(01.02.10)
ye ic ye ic fakat oturma. Spor yap, agirlik kaldir. Oteki turlu incecik vucudun orasindan burasindan sarkan igrenc yaglarla ugrasirsin. Ben de bir zamanlar cok zayiftim ve buyuk bir gazla spora basladim. ilk uc ayda tam 12 kg aldim ki onceden soyleseler kesinlikle inanmazdim. Ha bir de kisa surede sadece yiyip icmeyle alinan kilolar yemeyi biraktiginiz anda puff diye gider inanamazsiniz.

Ayrica (bkz: weight gainer)
0
msb
(01.02.10)
msb'yi dinle bence.
Spor yaparak fazla kalori al hem daha kolay yersin.
Kilit nokta "her öğünde" ve "ara öğünlerde" "biraz daha fazla" yemektir. Sorası kendiliğinden gelir ve bahsettiğin süre içerisinde bahsettiğin kiloyu alman "mümkün".
Tıpkı kilo verenler gibi bir "irade" göstermek, kendini zorlamak durumundasın, ama kafanı değil, bedenini zorlayacaksın. Kafan rahat olsun.
0
yinyang
(01.02.10)
@msb, @yingyang

peki bana önerebileceğiniz bir örnek liste var mı yaklaşık 4500 kaloriye denk gelen? "sabah şu, öğle bu, akşama şu öğün araları da bunları ye" gibi?
0
🌸short
(01.02.10)
yinyang o konularda daha bilgilidir.

Fakat yine de karbonhidrat ve proteinden sasma derim. Sirf kilo alacagim diye yag tuketimini abartmamalisin. Pilav-makarna-tavuk-et-balik ve bunlarin yaninda takviye olarak demin de soyledigim gibi weight gainer urunu kullanirsan 45 gunde rahatca 6 kilo alirsin. Hem de spora yeni basladigin icin bu kilolarin buyuk bir cogunlugunu kas agirligi olarak alirsin... Sen gunde en az 100 gr protein, 350-400 gram da kompleks karbonhidrat almaya bakmalisin.

Yani burada amacin 45 gunde 6 kilo almak degil, 45 gunde sekle girmek olmali. O kadar surede o kiloyu bir sekilde alirsin, ama yiyip icip oturup aldigin kilolarla spor yaparak aldigin kilolar arasinda o kadar fark var ki!
0
msb
(01.02.10)
tuvalete gitmemeye çalış.
0
turkishjohndoe
(01.02.10)
short, damak tadına göre o listeyi sen yapsan daha iyi olur. ama msb'nin dediği gibi belli bir protein, karbonhidrat ve yağ kotası belirleyip en az ona ulaşmaya çalış...
0
yinyang
(01.02.10)
@yinyang , @msb rica etsem sizlerle iletişim kurabileceğim bi mail adresi verebilir misiniz bana?
0
🌸short
(01.02.10)
mutlaka ağırlık falan çalış ya da ne bileyim basketbol oyna, güreş tut; normal düzeninin yanında spordan yarım saat sonra falan proteinli bi şeyler tıkın. mesela eve iki dambıl al, gece 10'da kaldırmaya başla, mekik, şınav derken saat olacak 11.00-11.30. ardından kalk git 3 yumurta kır zeytinyağına. yanında süt, beyaz peynir az buçuk ekmekle zıkkımlan. bir buçuk ayda rahat rahat alırsın 6-7 kilo. yalnız ağırlık kaldıracaksan tekrarlara falan dikkat et, boku bokuna da kendini zorlama. bir süre sonra he-man sanıyor insan kendini.
bir başla buna, 2. hafta falan zaten iştahın açılacak, normalde yediğinin üstünde yemeye başlayacaksın. profesyonel besinler pahalıdır ve düzenli-kontrollü spor yapmadan sağıklı değildir.

"her gece 3-5 yumurta mı yenir pezevenk" deme hakkına sahipsin, onu da ekleyeyim.
0
dopermen
(01.02.10)
ilsadozkan
hotmail
com
MSN
0
yinyang
(04.02.10)
Biraz geç oldu kusura bakmayın, ekliyorum hemen.
0
🌸short
(10.02.10)
(3)

göz ağrısı

sos
arkadaşlar sırf düzen takımtım yüzünden 4 gündür binlerce mp3 ümü büyük küçük uyumuna göre yeniden yazıp, müzik türlerine göre kategorize ettim. sırf 90 lar türk pop 1200 tane mp3 vardı. uykumu almama ragmen gozumde agrı var monıtore bakmaktan. nasıl geçer?
arkadaşlar sırf düzen takımtım yüzünden 4 gündür binlerce mp3 ümü büyük küçük uyumuna göre yeniden yazıp, müzik türlerine göre kategorize ettim. sırf 90 lar türk pop 1200 tane mp3 vardı. uykumu almama ragmen gozumde agrı var monıtore bakmaktan. nasıl geçer?
0
sos
(31.01.10)
pc başından kalk.bir an öncede bu huyunu değiştir.değiştiremiyorsan, bu tip rahatsızlık yaratan işlerini belli periyodlara böl.ne bileyim 1 hafta süre koy.her gün 100 tanesini bitir.
0
tyketto
(31.01.10)
başak burcu mensubu değilsen kendine zulmediyorsun.
0
kayranin kedisi
(31.01.10)
tabiki oğlak burcu.
0
🌸sos
(31.01.10)
(3)

uyku sorunum var, sabah uyuyorum, aksam uyanik kaliyorum. duzeltmem lazim.

dirk pitt
tatilde bir salaklik yapip uyku saatlerimi bozdum. bu yuzden geceleri uyayamiyorum. haliyle de gunduzleri cok uzun sure uyuyorum. bu hem morali etkiliyor hem de ciddi pasiflik ve sosyal eksiklige nedne oluyor. eh okul da baslayacagi icin acilen duzeltmem lazim... asiri yorulma durumunda bile aksam u
tatilde bir salaklik yapip uyku saatlerimi bozdum. bu yuzden geceleri uyayamiyorum. haliyle de gunduzleri cok uzun sure uyuyorum. bu hem morali etkiliyor hem de ciddi pasiflik ve sosyal eksiklige nedne oluyor. eh okul da baslayacagi icin acilen duzeltmem lazim... asiri yorulma durumunda bile aksam uyanik kaliyorum... uyku ilaci gibi seylere karsiyim, nasil duzeltirim bu durumu?
0
dirk pitt
(31.01.10)
bende aynı durumdayım ama zevkine, böyle hoşuma gittiği için. şimdi bu saatte ayaktayım ve uykumu aldım sebebi de gece izmir zirvesine gidip içtik 1'de eve gelip sızıp kaldık ve uykumu da aldım.

becerebiliyorsan 1,5 gün uykusuz kalıp gece uyu. beceremezsen bira, alkol falan al. uyku sürecini hızlandırması için ama yine uzun bir süre uykusuz kalman avantajdır.
0
phonex
(31.01.10)
bir gün uyuma, en azından 18~19 u bekle uyumak için, ertesi sabah kalktığında yine fiziken mal gibi kalkacaksın ama 23~24 sularında uykun gelecek. Ertesi gün rutine girersin. Alkol vs. alarak uyuma formülü bende uykuya dalma konusunda yararlı olsa da uyuma süresi 3 ila 4 saat olduğundan iyice saçma saatlere kaymanı sağlayabiliyor. Mesela ben bugün uyumayacağım düzeltmek için.
0
wallcan
(31.01.10)
3 kutu ayran iç uyumak istedigin saatten 1 saat önce..
0
jamswety
(31.01.10)
(9)

Burun ile ilgili

kamera motor
uzun süredir burnumdan pek nefes alamamaktayım. doktora gitmedim, tamamen kendi hatam. ama şimdi bişey merak ettim, burnuma parmağımı daldırmak suretiyle sağ burun deliğimde tümsek gibi bir şey farkettim. pek bişey anlatamadım tabi ama şöyle söyleyeyim; her iki burnu ayıran duvar, sağ burun deliğimd
uzun süredir burnumdan pek nefes alamamaktayım. doktora gitmedim, tamamen kendi hatam. ama şimdi bişey merak ettim, burnuma parmağımı daldırmak suretiyle sağ burun deliğimde tümsek gibi bir şey farkettim. pek bişey anlatamadım tabi ama şöyle söyleyeyim; her iki burnu ayıran duvar, sağ burun deliğimde, deliğimi kapatacak biçimde tümsekleşmiş. yani resmen burun deliğimin büyük kısmını kapatmış diyebiliriz. bu bir sorun mudur yoksa tüm burunlar böyle midir? :) (soldakinde problem yok, o apaçık vallahi :P)
0
kamera motor
(31.01.10)
bir yere çarpmışsındır, şişmiştir. burundaki şişlikler geç iniyor.

birkaç ayı geçtiyse bu durum, ur tarzı bi şey çıkmıştır. basit bi şey de olsa aldırman lazım onu. horlayan biri olma durduk yerde.
0
lovemyself
(31.01.10)
0
rentts
(31.01.10)
orayı resmen traşlıyolar ve nefes yolu açılıyor ben yaptrdm ordan biliyorum.
0
rentts
(31.01.10)
1.5 2 senedir nefes alma problemi çekiyordum ama burnumdaki o yamukluğu birkaç dakika önce burnumdan hap çıkarırken (:)) farkettim. herhangi bir yere çarpma falan olmuşmuydu hiç hatırlamıyorum.

kemik eğriliği problemi dedikleri bu mudur? çünkü annemde de aynı problem vardı, teyzemlerde de. genetik bir şey olabilir yani.
0
🌸kamera motor
(31.01.10)
nefes alma sorunum tamamen ondan kaynaklanıyor resmen. şimdi burnumla değişik deneyler yapıyorum :) burnumu çekiştirip açtığımda falan nefes almam rahatlıyor. deliği tamamen kapatmış bu şişlik.

en iyisi pazartesi günü bi kulak burun boğazcıya gitmek.

ama bir de şeyi merak ediyorum, kulak burun boğazcıya gittiğimde beni salak salak oyalar mı? yani yok önce 3 hafta bilmem ne reaksiyonuna karşı bi ilaç, 3 hafta sonra bilmem neye karşı ilaç verip aptal aptal oyalar mı? yoksa direk "burnun yamuk kırdırmazsan nefes alamıcaksın" diyip beni hastane köşelerinde süründürmekten kurtarır mı :)
0
🌸kamera motor
(31.01.10)
bi yere çarpmana gerek yok doğuştan yamuk olabiliyo sonradan darbelerle de olabildiği gibi. genelde amelyattan sonra büük oranla rahatlarsın esksnden daha kalteli bir hayatın olur. nasıl mı? mesela daha rahat uyursun. geceleri deliksiz uyku çekersin.
ha bu arada direk amelyat der (operasyon yapmaya çok hevesliler sanırım operasyon başına para alıyolar) amelyatı olursun sonra da 10 gün boyunca her gün kontrole gdersin braz skntlı geçer ama değer.
0
rentts
(31.01.10)
aynı sorun bende de war.burun spreylerinden kullanıyorum ama 6 saat sonra yeniden tıkanıyo.doktora gittim zar zor we yaklasık 20 saniyelik bir muayeneden sonra tek çözümü ameliyat dedi.we 2 yıldır hala cesaret edipte olamıyorum.sorunun tamamen bu arkadasım burun duwarı yamuklugu.çözümü de mutlak ameliyatmış..:(
0
nakamushi
(31.01.10)
türkiyede her 10 kişiden 7'si deviasyon sahibiymiş zaten. çok genel bir şey.

operasyon ise endoskopik septoplasti ile kamera sokularak veya eski yöntemle yapılıyor. silikon bazlı yeni tamponlar kullanılırsa max. 2-3 gün içerisinde çok az acı ve ağrıyla atlatılabiliyor. ameliyat sonrası burunlar tamamen iptal edilip birkaç gün ağızdan nefes alınacağı için zorlar ama atla deve değil sonuçta.

ben de olacağım da yakında, kendi içimi ferahlatmaya çalışıyorum :)
0
carnicero
(31.01.10)
bendede aynı sorun vardı ameliyat oldum ve doktoruma hala bir teşekrborcum var mükemmel arısız sızısız bi ameliyat ve sonrası geçirdim 1 gün hastanede yatıyorsunuz ama ilk 1 hafta en ufak bir kokuyu bile direk alıyorsunuz alışılıyor zamnda ameliyat olmanızı önerim
0
gokch3
(11.02.10)
(1)

izmir'de iyi bir psikiyatr arıyorum

lesterdexter
lütfen yardım.
lütfen yardım.
0
lesterdexter
(30.01.10)
Dr. Kutlu Kanberoğlu
Manisa'ya gidebilirsen Prof. Dr. Ömer Aydemir
0
plastik turambar
(31.01.10)
(3)

bioxcin

fuskiyenin oglu
bioxcin ya da başka marka saç dökülmesini engellemek için kullanılan ürünlerin özellikle yağlı saçlar için piyasaya sürdüğü ürünler var mı ?
bioxcin ya da başka marka saç dökülmesini engellemek için kullanılan ürünlerin özellikle yağlı saçlar için piyasaya sürdüğü ürünler var mı ?
0
fuskiyenin oglu
(30.01.10)
bioxcin'in yağlı saçlar için olanı var. diğerlerinin de vardır herhalde.
0
sanal uyku
(30.01.10)
ben hem bioxcin hemde restorex kullandım açıkçası restorexten inanılmaz memnunum hemde saçın hızlı uzamasını sağlıyor benimde saç tipim yağlı ve yağlanmayıda düşürücü etkisi oldu azda olsa restorexin yağlı saçlar için ürünüde var ..
0
gokch3
(30.01.10)
eger illa sac dokulmesine karsı bisey aramıyorsan "dfn garlı" defneli zeytinyaglı sampuanı dene derim. sacım cok yaglı benim, cok işe yarıyor, hem dogal, dimethicone maddesi de yok, buna dikkat et, sac diplerini kapatır genel anlamıyla, nefes aldırmaz.
ayrıca dfn garlının sac kremini de kullanıyorum. cok ferahlatıcı bir ürün. sampuan 10, krem 15 lira.
0
hubble
(30.01.10)
(13)

doğum kontrol hapı kullandıktan sonra adet gecikmesi

zrtapoz
ilk regl gördüğüm gün doğum kontrol hapı kullanmaya başladım. düzenli bir biçimde 21 tableti bitirdim.diğer bir kutuya hiç başlamadan, aradan 9 gün geçti regl oldum ama bir gün sonra kesildi. şu an 15 gün oldu haplar biteli ve hala regl olamadım. sizce sorun nedir, hamile olma olasılığım var mı?
ilk regl gördüğüm gün doğum kontrol hapı kullanmaya başladım. düzenli bir biçimde 21 tableti bitirdim.diğer bir kutuya hiç başlamadan, aradan 9 gün geçti regl oldum ama bir gün sonra kesildi. şu an 15 gün oldu haplar biteli ve hala regl olamadım. sizce sorun nedir, hamile olma olasılığım var mı?
0
zrtapoz
(29.01.10)
benim bildiğim doğum kontrol hapları regl düzenleyici etkidedir. bence az da olsa bi şüphe var.
0
matilda
(29.01.10)
hamile olduğunu zannetmiyorum
haplarını 7 gün geçtikten sonra almalıydın
ayrıca ilk aylar adet düzensizliği çok normaldir, 3 ayda oturur.
0
clementine
(29.01.10)
doğum kontrol hapları seni ilk ay değil sonraki ay korumaya başlar. tabi ilk ay her gün düzenli bir şekilde kullanırsan.
0
fundamental
(29.01.10)
@fundamental, eğer adet başladığı zaman alınırsa koruyuculuk sağlar. öyle olmasa idi zaten prospektüslerde yazardı. bu tamamen hurafedir.
0
clementine
(29.01.10)
kullandığım hap etkisini bir hafta sonra gösteriyormuş. ikinci kutuya hiç başlamadım zaten, sadece bir kutu bitirdim.
0
🌸zrtapoz
(29.01.10)
işte ne yazık ki bu bir hata. adetin gelirse tekrar başla bence. ya da bir doktora danış. belki de bir rahatsızlığın olabilir bilmediğin (kist vb)
0
clementine
(29.01.10)
umarım önemli bir sorun yoktur, ilginiz için teşekkür ederim.
0
🌸zrtapoz
(29.01.10)
@clementine,

ben de prospektüsten okuduğumu söylüyorum zaten.
0
fundamental
(29.01.10)
3 marka hap kullandım, prospektüste katiyen öyle bir şey yazmıyor.
0
clementine
(29.01.10)
çok şükür bizde öyle bir der yok
0
seyduna6687
(29.01.10)
zaten cevap verilmiş ama şöyle bir özet geçmek istedim
bir kutu yani 21 adet hapı bitirdikten sonra 7 gün hapsız geçecek 8. gün tekrar hapa başlanacak
ilk 2 kutuda kesinlikle ek yöntem kullanılması gerekiyor(prezarvatif gibi)
adet olsun olmasın 8.gün diğer kutuya geçilecek
ilk aylarda ara kanama yada düzensizlik yapabilir genelde 3-4 kutu sonra düzene girer
doğum kontrol hapları kanama miktarınızda azalma yapabilir
bu hapı uzun süre kullanmanla doğru orantılı olarak artar
bir de kısa süreli bir korunma düşünüyorsan hormonal bir yöntem kullanma
yani birkaç kutu içer bırakırım diyorsan hiç bulaşma
bide bu haplar lipidoda ciddi düşüş yaşatıyor
önerim
önce hamile olmadığından kesin emin ol
sonra ikinci kutuya sıfırdan başlıyormuş gibi yani adetinin ilk günü başla
0
ozlemka
(30.01.10)
@ozlemka
aynen dediğin gibi kısa dönemli bir kullanım düşündüm bir kutuyu bitirdim ve bıraktım. benim bildiğim kutu bitince bir hafta içinde adet olmam lazımdı. işte sorun bu aradan 8 gün geçti bir kere kanamam oldu ve hemen geri kesildi. şu an 15. gün ve hala kanamam olmadı.
0
🌸zrtapoz
(30.01.10)
niye bu ısrarcılık anlamıyorum. ilk iki ay ek koruma falan lazım değil. adetin başladığı gün alıyorsan korumaya başlar ilk ay. zaten ilk 3 ay vücudun alışma sürecidir ve adet olamaman anormal değil. yasmin, yazz ve ginera'nın prospektüslerinde "2 ay korunun, ilk ay korumaz" gibi bir şey yazmıyor.

ama zırtapozcuğum ne yazık ki kısa dönem için kullanmamalısın bunu, biraz uzun vadeli düşün. dediğim gibi adet görmemen çok anormal değil. mesela ben görmüştüm 1,5 ay sonra ama benimki de 20 gün sürmüştü. sonra yerine oturuyor her şey. adet göreceğin günü bile biliyorsun. zaten d.k. hapları adeti çok azaltır. belki de o 8. gün görmüşsündür ya da bir ara kanamadır.

çok kıllandıysan eczane tipi gebelik testi alabilirsin.
0
clementine
(30.01.10)
(9)

kasınıyorum uleyn

hubble
sevgideger tıpçı ablalarım, abilerim,aksam 9-10dan sonra cok tatlı kasınıyorum. yani gunduz hicbir sey yok, ama gece kasınıyorum. yani kasımasam da olur da kasınıyor iste vucudum, sırtım kulagım, bacaklarımın yanları, kafam falan. nedir yahu bu, uyuz mu oldum, uyuz nasıl olunur? psikolojik mi, stres
sevgideger tıpçı ablalarım, abilerim,

aksam 9-10dan sonra cok tatlı kasınıyorum. yani gunduz hicbir sey yok, ama gece kasınıyorum. yani kasımasam da olur da kasınıyor iste vucudum, sırtım kulagım, bacaklarımın yanları, kafam falan.

nedir yahu bu, uyuz mu oldum, uyuz nasıl olunur? psikolojik mi, stresim de cok yok gerci ama.
bana neler oluyor a dostlar?
0
hubble
(29.01.10)
dayı tıpcı deilim ama 1-2 ay önce banada olmustu.gittim doktora gece yanığı baslangıcı fln dedi.bi krem var sarı bişey onu sur gecer dedi gecti 1 haftaya.
0
pazubant
(29.01.10)
(bkz: ürtiker)
0
only alcoholica
(29.01.10)
pek benimkine benzemiyo ama bilgi olsun diye söylüyom.ani hareket edince yada heycanlanınca bende de oluyor.doktor'a gitmiştim.tedavisi yok demişti.sadece yavaş hareket edeceksin demişti...
0
tyketto
(29.01.10)
bende stressden ötürü kasıntı vardı, özellikle öss döneminde çok dert yandım bundan aylarca. tüm testleri yaptırdım, tüm kan değerlerimi incelettim. bi bok çıkmadı afedersiniz.

aerus vermişlerdi, ilaç, ucuz bi şey. geçirdiydi meret. kısa süre kullanabilirsiniz. kafana bi şey takma.
0
xellent
(29.01.10)
başlığı kıskanıyorum uleyn diye okuyorum
bu saatte normal mi acaba noluyor bana ne bu dikkatsizlik
0
Baatezu
(29.01.10)
eve gelip pantolonu çorabı neyi çıkarıp rahatlayınca oluyorsa son derece normal bir şey bu.
0
kibritsuyu
(29.01.10)
evdeki bir şeye karşı alerjin olabilir? yorgan, yastık kılıfının kumaşı, ve bunları yıkadığın deterjan ya da yumuşatıcı, odandaki halı, belki perdenin kumaşı(kadife v.b. olabilir),tütsü, oda spreyi, hatta yer sildiğin sıvı deterjan... pek çok şey -özellikle bağışıklığının düştüğü zamanlarda- alerjiyi tetikleyebilir. kaldı ki akşam eve geldiğinde büyük ihtimalle yorgun oluyorsundur, dolayısıyla normalde tepki vermeyeceğin şeyler alerjik sorunlara yol açabiliyor olabilir.
0
balik kraker
(29.01.10)
onu bunu bilmem de
sen sen ol ulu orta yerde ne kaşınıyorum de ne de kaşın bence.
ışık seninle olsun
0
seyduna6687
(29.01.10)
gece kaşınması çok afedersiniz uyuz nedeniyle de olabilir. evet.
0
hebelehubu
(02.02.10)
(7)

ilaç?

fightordie
bi tane burun akıntısı için alerji tedavisinde kullanılan ilaç vardı. küçük minik mavi haplar diye hatırlıyorum. adı neydi bunun? biraz bilinen bi ilaçtı..
bi tane burun akıntısı için alerji tedavisinde kullanılan ilaç vardı. küçük minik mavi haplar diye hatırlıyorum. adı neydi bunun? biraz bilinen bi ilaçtı..
0
fightordie
(29.01.10)
aferin?
0
buzzlightyear
(29.01.10)
mavi olanını bilemedim.allerset,zrytec fln alerji ilaçları bnm bildiğim.
0
demoniclewinsky
(29.01.10)
sallama hakkimi kullaniyorum: claritine
0
pyro clustic flow
(29.01.10)
aerius
0
so weit so gut
(29.01.10)
deloday
0
ilse
(29.01.10)
sen bunlara uyarsan başına iş açarsın :D eczacıya sor ya sokakta yürümezmisin hiç bir gün gir bir eczaneye sor. ivedik şifalar
0
seyduna6687
(29.01.10)
aerius. evet.
0
hebelehubu
(02.02.10)
(7)

Kedim öksürüyor... :(

kurtluelma
Merhaba arkadaşlar kedim 5 aylık ve bu aralar öksürüyor.İnternetten araştırdım tüylerini kusması gerektiği için bazen öksürürler demşler.çim alıcam yarın ama tam olarak da bilemiyorum.Evinde kedi besleyen birileri yada bilgisi olanlar varsa yardımcı olabilirler mi.. :( çok üzülüyorum
Merhaba arkadaşlar kedim 5 aylık ve bu aralar öksürüyor.İnternetten araştırdım tüylerini kusması gerektiği için bazen öksürürler demşler.çim alıcam yarın ama tam olarak da bilemiyorum.Evinde kedi besleyen birileri yada bilgisi olanlar varsa yardımcı olabilirler mi.. :( çok üzülüyorum
0
kurtluelma
(28.01.10)
kabarıp garip hareketler yapıp öksürüyorsa büyük ihtimal bir tüy yumağı kusar yakında. bazı kediler çim yiyor gerçekten ama benim kedim yanaşmadı hiç bir deneyin şansınızı.
0
murtilli
(28.01.10)
öksürürken resmen yere yapışıyor ve öyle öksürüyor.kabarma falan yok.teşekkür ederim
0
🌸kurtluelma
(28.01.10)
süreklilik arz eden bir durum ise veterinerinize başvurun, mamasından farklı bir şey yemiş boğazına takılmış olabilir ya da üşütmüş olabilir. yok çok nadir arasıra oluyor ve yere eğilip bekliyorsa tüy kusuyordur. çok tüylü bir kediyse tüy yumağı engelleyici mamalar var onlardan yedirin. bazı kediler küçükkenden alışmadıysa o çimler pek çekici gelmiyor yemiyorlar ama faydası olabilir. yine de sağlıklı bir bilgi için veterinerizle görüşün. geçmiş olsun.
0
brc
(28.01.10)
kediler öksürür arada öyle. insan gibi aynı. biz de öksürürüz ya. boğazına bir şey kaçar, sürekli tüy yaladığı için tüy kaçar. dört ayak üstü dururken büzüşük vaziyet kuhh kuhh kuhh diye sesler çıkarır, arada ağzına bir şey gelmiş gibi yalanır. ama öğğk diye kusmaz (öğk diye kusarken de aynı pozisyonda durup kuhh kuhh kuhh diye değil gukk gukk gukk diye bir ses çıkarır ve mmööeerk diye bir ses eşliğinde kusar, o farklıdır) bizimki yaşlanınca iyice abartmıştı öksürmeyi astımlı dedeler gibi. çok fazla ise veterinere bir sorun ama sorunlu bir durum olduğunu sanmıyorum.

çimen değil de aktardan yulaf tohumu alın. bildiğimiz yulaf. onu saksıya ekin. bayılarak yiyorlar. midesini rahatlatır.
0
kibritsuyu
(28.01.10)
herkese çok çok teşekkür ederim :) rahatladım valla :Darada bir öksürüyor zaten.önceden kedim olmadığı için herhangi bir bilgim yoktu maalesef:(
0
🌸kurtluelma
(28.01.10)
malt paste var ondan alabilirsiniz. kusmak yerine yuttuğu tüyleri dışkıyla çıkarmasına yardımcı oluyor. biz kullanıyoruz, pek memnunuz. ama yine de veterinere götürmeniz gerek teşhis koymadan önce. herhangi başka bir problemi de olabilir.
0
jeanne hebuterne
(28.01.10)
veterinere götürdüm bizim ufaklığı bi antibiyotikle hiçbişeyi kalmadı :) tekrar teşekkürler herkese..
0
🌸kurtluelma
(31.01.10)
(4)

göz ile ilgili garip problemler zinciri [ ekstra bi de diş sorusu ]

busuta
iyi akşamlar ; *bayadan beri süre gelen garip bi göz problemim var , şöyleki baktığım renkleri soluk görüyorum , soluk gördüğümü nasıl anlıyorum diyosanız bi gözüm gayet iyi görüyo o zamanlar , bazı zamanlar ikisindede renkler solmaya başlıyo , bi keresinde tamamen siyah beyaza dönmüştü görüntüm :/
iyi akşamlar ;

*bayadan beri süre gelen garip bi göz problemim var , şöyleki baktığım renkleri soluk görüyorum , soluk gördüğümü nasıl anlıyorum diyosanız bi gözüm gayet iyi görüyo o zamanlar , bazı zamanlar ikisindede renkler solmaya başlıyo , bi keresinde tamamen siyah beyaza dönmüştü görüntüm :/ uzun sürmedi ama en fazla 5 saniye

benim anladığım kadarıyla gözlerim çabuk yoruluyo , ışığa karşı fazla hassaslar sanırım , çünkü bu durum genelde uyanınca oluyo , ne alaka diğceksiniz şöle açıklıyım ; ne kadar gözlerim kapalı olsa da gene de ışık içeri nüksediyo ve açıkta kalan gözüm ( bi tarafa dönük uyurum , tek gözüm yastığa gömlülü olur genelde gelen ışık 0 dır yani ) renkleri soluk görüyo , diğer gözümde gayet canlı görüyo renkleri :/

nedir bu problem ? sizde de oluyor mu ? dediklerim de doğruluk payı var mı acep ?

*bi de sol gözüm içten içten şişermiş gibi ağrıyo bazen ? tansiyon olabilir mi ? baş ağrısı da yapıyo meret :/

*gene sürekli olmamakla birlikte görüntü buğulanması yaşıyorum ama nadir ,

*son olarak gözümün önünde dolaşan yaramaz bi siyah nokta var sürekli hareket eden ?? ? :/

cidden enteresan şeyler yaşıyorum ,bunları doktorlara nasıl anlatırım bilemedim , bi size soruyum dedim (:

ekstra diş sorusuna gelince , dişim de diş taşı var sanırım , temizletmek ne kadar tutar ? bi de acır mı (:



şimdiden teşekkürler



not: gözlük kullanmıyorum , görme de sıkıntı yaşamıyorum
0
busuta
(27.01.10)
öncelikle uzman değilim ama zamanında okuduğum/izlediğim bir haberde bu durumdan söz edip "retina yırtılması" olduğunu anlatıyorlardı. acilende bir doktora görünmeyi tavsiye ettiler. yalnız dediğim sadece bir habere dayanarak söylüyorum ben tecrübe etmedim.
0
naharir
(27.01.10)
gorme sikintim yok demissin ama ne gormedigin siyah nokta kalmis ne de goruntu bugulanmasi. buraya sormak yerine doktora gitsen daha iyi olurdu. hic de masum bi hastalik degil gibi cunku.
0
osuruklu
(27.01.10)
diş taşını sigortalı iseniz devlet hastanelerine bağlı ağız ve diş sağlığı merkezlerinde temizliyorlar. (sigorta'da ücretsiz. daha doğrusu muayene ücreti denen bişey vardı sanırım) acıtma olayına gelince de çok fazla bir sıkıntı olmuyor.
0
machine head
(28.01.10)
tıp doktoru olarak söyleyebileceklerim şeylerden birincisi bir nöroloji uzmanına görünün.

şu an için size sorabileceklerim

1) ne kadar süredir bu rahatsızlığınız devam ediyor?
2) konuşmakta, yutkunmakta zorluk çektiğiniz, hafıza ile ilgili problemleriniz var mı?
3) idrar yapmayla ilgili bi sıkıntınız var mı?
4) kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
0
selimisik
(28.01.10)
(3)

göz damlası akıntı yapar mı?

frehh
bir kaç gün önce göz kuruluğu şikayetiyle doktora gittim bana iki damla verdi. bunların ikisi de gözüme damlattıktan bir süre sonra genzime akıntı yapıyor. midemi altüst den bir durum oluşuyor. damlaları bırakmak da istemiyorum damlaların birini günde 3 birini günde 4 defa damlatıyorum aralarında ye
bir kaç gün önce göz kuruluğu şikayetiyle doktora gittim bana iki damla verdi. bunların ikisi de gözüme damlattıktan bir süre sonra genzime akıntı yapıyor. midemi altüst den bir durum oluşuyor. damlaları bırakmak da istemiyorum damlaların birini günde 3 birini günde 4 defa damlatıyorum aralarında yeterli zaman da bırakıyorum. bu durum normal mi ya da kullandığım damla yüzünden mi bununla karşılaştım? damlaların biri flm luquifilm biri blephamide allergen firmasının. iğrenç bir durum en azından bilgi verebilecek olan var mı?
0
frehh
(27.01.10)
goz damlasi genze akinti yapiyor. ben de alcon kullaniyorum, ayni durum.
0
ucan sincap
(27.01.10)
mütemadiyen yaşıyorum aynısını göz damlası kullandığım zamanlarda. iğrenç hakkaten.
0
carliston
(27.01.10)
of katlanmak mecburi o zaman :/
0
🌸frehh
(27.01.10)
(7)

minimum kaloriyle maximum tokluk

yons
öğlen yemeği yeme alışkanlığı olmayan ben, mecburen askerde bu öğüne alıştım, vücut istiyordu. şimdi askerden geleli ve iş bulalı 2 ay oldu. yine öğlen yemeğine bulaştım. şerefsiz metabolizma istiyor. got gobek bağlıyorum. bazen tutku bskerem alayım diyorum, onlar daha beter kalori içeriyor. öyle bi
öğlen yemeği yeme alışkanlığı olmayan ben, mecburen askerde bu öğüne alıştım, vücut istiyordu. şimdi askerden geleli ve iş bulalı 2 ay oldu. yine öğlen yemeğine bulaştım. şerefsiz metabolizma istiyor. got gobek bağlıyorum. bazen tutku bskerem alayım diyorum, onlar daha beter kalori içeriyor.
öyle bişe atıştırayım ki açlık çekmeden akşam yemeğine kadar tok tutsun beni. nedir?

edit: belirtmeyi akıl etmemişim. büroda masabaşı çalışıyorum. etraftan bulabileceğim şeyler olabilir.
0
yons
(25.01.10)
kalorisini bilmiyorum ama yulaflı şeyler (kurabiye vb.) çok tok tutuyor. imkanınız varsa öğlen yulaf ezmesi yapın (hazır bulunuyor), hem sıcak birşey yemiş olursunuz hem de akşama kadar götürür.
0
fotrsapka
(25.01.10)
Aksine, metobolizmayı hareketli tutabilmek için 6 öğün yemek yenmesi gerektiği ve bu nedenle özellikle ana öğünlerin (kahvaltı+öğle yemeği+akşam yemeği) atlanmaması gerektiği herkes tarafından şiddetle tavsiye edilir. Atlamaya kalkışmayın, dengeli besleneilmek adına, sebze, yoğurt, ekmek hepsinden yiyin.

ara öğünlerde kalorileri sıfıra yakın sayılan salatalık, domates, marul tarzı şeyler tüketebilirsiniz.
0
vejeteryan vampir
(25.01.10)
ekmek ve turevlerınden uzak dur, pilav makarna vs vs. corba vardır oglen buyuk ihtimal. corba + az yemek + salata seklinde dene. tatlı yıne pek yeme. fln fln. kahvaltı muhım tabi.
0
bryan fury
(25.01.10)
Bir arkadaşım çok yavaş yemek yiyerek başarırdı bunu. Ben pek denemediğim için bilmiyorum işe yarar mı ama 1 tabak yemeği yarım saat bi' saatte yerdi. Askerî okuldan okumuştu, orada mecburen hızlı yiyormuş. Sonra kendini iyice yavaş yemeye alıştırmıştı.
0
only alcoholica
(25.01.10)
ucan sincap
(25.01.10)
sui
(25.01.10)
daha yeni belgeselini izledim hehe. deneklere sabahleyin birebir aynı kaloride ama biri protein ağırlıklı biri karbonhidrat ağırlıklı kahvaltı verdiler. saldılar denekleri inşaatta çalışmaya. karbonhidrat yiyenler hemen acıktı içleri kazındı. protein yiyenler bana mısın demedi saatlerce.

bir de öğle yemeğinde deney yaptılar. yemekten evvel kıvamlıca bir çorba içen grup yine çok geç acıktı. yemekle beraber de su içirdiler adamlara. demek ki tok tutuyor bunlar.
0
quasiromantic
(25.01.10)
(3)

acilden geri çevrilmek ?

girl in a coma
ssk ile anlaşması olan bi özel hastaneye gidicem yarın. grip oldum. ssklı çalışanlar sevk almalıymış önce sanırım. işyerinden sevk falan alacak halim yok. yarın işyerine gitmiycem zaten. acile gidersem sevk almam gerekmez diye düşünüyorum. peki geri çevrilme durumum olur mu acilde? ne bileyim, grip
ssk ile anlaşması olan bi özel hastaneye gidicem yarın. grip oldum. ssklı çalışanlar sevk almalıymış önce sanırım. işyerinden sevk falan alacak halim yok. yarın işyerine gitmiycem zaten.
acile gidersem sevk almam gerekmez diye düşünüyorum. peki geri çevrilme durumum olur mu acilde? ne bileyim, grip acil değil vs gibisinden.
0
girl in a coma
(24.01.10)
tc kimlik no ile bakıyorlar sevke pek gerek yok. acilden cevrilme gibi bişey de olmaz. domuz gribi fln oldum dersen itinayla ilgilenırler.
0
bryan fury
(24.01.10)
acile gidince ertesi gün götürebiliodun sevki.
ama zaten yeni çıkan kurala göre sevk mevk yok. ööle kimliğini veriyosun, tc kimlik no ile işlem yapıolar.yanlız çok enteresan bişi olcak, ilaç almaya eczaneye gideceksin ve adamlar senden muayene ücreti adı altında bi miktar para alacak. ne alaka lan eczane diil mi burası diyeceksin. onlar da biz de bi anlasak diyecekler.sen paranı verip ilaçlarını alıp tın tın çıkacaksın.
0
mahnita
(25.01.10)
muayen ucretinin eczaneden alınması olayı degisti, artık hastanenın kapasitesine gore muayene ucreti var. hastaneden tahsil ediliyor.
0
bryan fury
(25.01.10)
(1)

Neurovision nedir ne değildir

hayatinsan
Arkadaşlar göz temelliğinin çaresi olarak sunulan bu yöntemi kullanan veya kullandırtan var mı ? göz hastanelerinde işe yaradığından bahsediliyor fakat yöntem henüz yeni olduğu için pek bir bilgi yok ortalıkta. evde bilgisayar başında tedavi, hem de göz kaşarlaştıktan sonra...
Arkadaşlar göz temelliğinin çaresi olarak sunulan bu yöntemi kullanan veya kullandırtan var mı ? göz hastanelerinde işe yaradığından bahsediliyor fakat yöntem henüz yeni olduğu için pek bir bilgi yok ortalıkta. evde bilgisayar başında tedavi, hem de göz kaşarlaştıktan sonra...
0
hayatinsan
(24.01.10)
ben elvan hanimla maillestim. gozde sadece tembellik olursa calisiyormus. yani daha once farkli bir nedenle ameliyat olmamasi gerekiyor. gormesi icin degil de kaymamasi icin kalici bi cozum olsa super olacak.
0
erich
(24.01.10)
(1)

saç ektirme

greyfurt amca
sevgili duyurucular fue saç ektirme tekniği hakkında ne biliyorsunuz? daha önce bu teknikle saç ektirip çok memnun kaldım hafız senin keline de tavsiye ederim diyen var mı? eğer varsa nereyi tavsiye edebilir bu konuda? bir de fiyat olayı nedir.. yani minimum maksimum fiyat aralığı nedir? dandik merd
sevgili duyurucular fue saç ektirme tekniği hakkında ne biliyorsunuz? daha önce bu teknikle saç ektirip çok memnun kaldım hafız senin keline de tavsiye ederim diyen var mı? eğer varsa nereyi tavsiye edebilir bu konuda? bir de fiyat olayı nedir.. yani minimum maksimum fiyat aralığı nedir? dandik merdiven altı tarzı dediğimiz kliniklere bakmıyorum.
0
greyfurt amca
(24.01.10)
şimdi sana sadece işin ortalama 7-8 saat süren ameliyat kısmını anlatayım geri kalanlar yani yer fiyat konusuna girmicem.

ameliyat dediğim gibi 7-8 saat sürüyor ilk başta saçları makine ile kısacık kesiyorlar.sonra operasyonda acı hissetmemeniz için kafa derinizin çeşitli yerlerine uyuşturucu iğneler yapıyorlar ki bu acı hissetmezsiniz demek olmuyor.

fue yöntemi yaptıracaksanız şu an için geçerli yöntemdir.fut yöntemi eski ve çağdışıdır.sakın girişmeyin fut olayına.

kafa uyuştuktan sonra ense kısmınızdan alınabilineceği kadar kök punch denilen cihazla alınıyor.yapılan işlemi şöyle düşünün.bu punch denilen alet minicik ortası delik olan yuvarlak bir testere gibidir kıl kökunu ortadaki deliğe denk getirip ensenizde ortalama 3000-5000 arası delik açıyorlar ve oradan kılları alıyorlar.

bundan sonra kafanızın ekim yapılacak olan on kısmına da uyuşturucu iğne yapıyorlardı sanırım bu kısımda da bi cihaz kafada minik yarıklar açıyor içine alınan kıllar el ile oturtuluyor. bu işlem ortalama 7-8 saat civarı sürer.

eğer ensenizdeki saçlar gür ve sağlam kalın telli falan ise sonuç ii olur ama tek seansta değil.2 seansta büyük ihtimal.eğer ense saçlarınız seyrek ve zayıf yani ince telli iseler hem enseniz seyrelir hemde ekilen saclar gorsel olarak pek bi artı kazandırmaz hiç girişmeyin derim.

şu anki saç durumuma bakılırsa ben de gelecekte kel olması muhtemel biri olarak o operasyona giresiye kadar saç ekimini düşünen bir insandım ama artık hiç bir kuvvet beni o operasyona sokamaz diyebilirim.bir de üstüne bi dünya para verip.

haa bir ağrısız sızısız acısız diye lanse ederler hep.kafa kan revan içindeyken ve o adamın suratından anladığım kadarıyla acı var acı:)
0
jack n brooks
(24.01.10)
(2)

istanbul diyetisyen

efruz
bilinmiş, tavsiye olunan, ücreti makul?? özelden ziyade hastanede ulaşılabilecek birini arıyorum
bilinmiş, tavsiye olunan, ücreti makul?? özelden ziyade hastanede ulaşılabilecek birini arıyorum
0
efruz
(23.01.10)
kizilayda ki bi diyetisyene gidip cok memnun kalan ve super kilo veren birini taniyorum ama hangi kizilay oldugunu ve doktor adi bilmiyorum. herhangi bi kizilayda denemekte fayda var nede olsa fiyatlari uygun.
0
cosmicgadin
(24.01.10)
Gürkan Kubilay'a gitmeyin de. Gerisini bilmiyorum.
0
erobur
(24.01.10)
(2)

Boyun kabarıklıkları

yons
her traş sırasında boyun bölgesini almak işkenceye dönüyor. nasıl giderebilirim.
her traş sırasında boyun bölgesini almak işkenceye dönüyor. nasıl giderebilirim.
0
yons
(23.01.10)
losyon kullanın.
0
terp
(23.01.10)
Bu sorunla karşılaşan iki arkadaşım oldu. Cilt doktoruna gittiler ve onlara öncelikle jilet değil traj makinesi kullanmaları, kılları tersten almamaları ve traş sıklığını mümkün olduğunca azaltmaları önerildi. Sonra salsil jel kullanmaları tavsiye edildi.

Takviye olarak her iki arkadaşıma da kendi ciltlerine göre ilaç karışımları verildi.

Bu nedenle cilt doktoruna görünmeniz yerinde olacak gibi sanki.
0
endless dream
(23.01.10)
(3)

Sigara

perfect power ranger
İlk defa 4 yıl önce sigara içmiştim. Meraktan dolayı bir kaç tane daha içtim bu güne kadar. Fakat 4 yıl boyunca toplasan bir paket bile sigara içmemişimdir.(günde bir paket demiyorum, 4 yıl boyunca toplam 1 paket)Bir de şöyle bir durumum var, küçükken zatürre gibi bronşit gibi bir şey geçirmişim, d
İlk defa 4 yıl önce sigara içmiştim. Meraktan dolayı bir kaç tane daha içtim bu güne kadar. Fakat 4 yıl boyunca toplasan bir paket bile sigara içmemişimdir.(günde bir paket demiyorum, 4 yıl boyunca toplam 1 paket)

Bir de şöyle bir durumum var, küçükken zatürre gibi bronşit gibi bir şey geçirmişim, doktor büyüyünce sigara içmesin demiş bana.Ciğerlerde gölgelenme mi ne varmış.

Şimdi aklıma akılanlar şunlar.
1)Akciğerlerime fazla bir zarar vermiş miyimdir acaba? Verdiysem ne kadar sürede eski haline döner?
2)Doktor bana niçin özellikle sigara içmesin demiş olabilir? Acaba akciğerlerimin temizlenme mekanizması mı bozuldu, çok mu yoruldu, acaba?
3)Bu gölgelenme denen şey nedir?
0
perfect power ranger
(22.01.10)
Hic kıllanacak bir durum mevcut degil, ben 4 gün ara verdim hasta oldum, sen 1 paket ictin diye birseycik olmaz. İctigin 1 paketi ortalama her ay sigara içer gibi zaten soluyorsun şehirlerde , kendini merkezden uzak yüksek tepelere at.. trafigin olmadıgı havanın naturel oldugu çamlıklara dogru.. ömrüne ömür katarsın.. tek dileğim sigarayı bırakmak kimseye tavsiye etmiyorum..
0
eskiparacom
(22.01.10)
4 yıl boyunca içtiğin 1 paket sigara, aynı zaman zarfında pasif içicilik babında soluduğun sigara dumanının yanında solda sıfır kalır.
0
ztpz
(22.01.10)
kucukken bende zaturre gecirmistim. yaklasik 8 senedir sigara iciyorum. en son gecen sene ciger filmi cektirmistim. temiz cikmisti.
herkes icin aynisi olacak diye birsey yoktur ama galiba.
0
kakoy
(22.01.10)
(1)

son kullanma tarihi geçmiş meyve suyu

perfect power ranger
bakkaldan alıp içmiş bulunduğum karışık turunçgil suyunun son kullanma tarihinin 2 ay geçmiş olduğunu farkettim. adam buzdolabından vermişti meyve suyunu. bir zararı olur mu?
bakkaldan alıp içmiş bulunduğum karışık turunçgil suyunun son kullanma tarihinin 2 ay geçmiş olduğunu farkettim. adam buzdolabından vermişti meyve suyunu. bir zararı olur mu?
0
perfect power ranger
(22.01.10)
Portakal vs. suları düşük pH'ından dolayı diğer meyve sularına göre daha dayanıklıdır mikrobiyal bozulmaya. SKT de hesaplanan dan biraz daha erken olarak yazılır. Bir şey olmaz. Siz yine de geri kalanın içmeyin.
0
paranormal
(22.01.10)
(4)

daha az uyku

dieselsingle2
hola sakins of duyuru,genç birisine ne kadar uyku yeter günlük? yani en az uyku ile yaşamımı idame ettirmek istiyorum. bir doktor adayı 5 saat demişti ama hiç denemedim. 6 saat uyuyordum uzun bir süredir ama final dönemi bozuldu 9 a çıktı. dahi uykusu desen onun için uygun vakit var mı yok mu onu da
hola sakins of duyuru,
genç birisine ne kadar uyku yeter günlük? yani en az uyku ile yaşamımı idame ettirmek istiyorum. bir doktor adayı 5 saat demişti ama hiç denemedim. 6 saat uyuyordum uzun bir süredir ama final dönemi bozuldu 9 a çıktı. dahi uykusu desen onun için uygun vakit var mı yok mu onu da bilmiyorum. bir de günlük düzenli spor yapıldığında (bi saat bodybuilding, spor sayılır mı bilmem) kaç saat olabilir. falan filan..
0
dieselsingle2
(22.01.10)
ya nerede okudum tam hatılamıyorum ama bir üniversitenin araştırmasına göre günde 6 saatten az uyumak kanser riskini arttırıyormuş. benim bildiğim de 8 saatten falza uyumanın anlamı yok.

misal şöyle yapılabilir günlük 6 saat uyku , eer imkan varsa 1 saat öle kestirmesi... ama yoksa da bence 6 saat kişiye yetmeli ya.
0
cedric
(22.01.10)
eğer akşam vaktin varsa 7-8 gibi, 1 saat uyumayı dene. ben çalışıyorken gece 2'de yatıp sabah 7'de kalkıyor, akşam işten gelince de 7-8 arası kestiriyordum. akşam ve öğle uykusu gerçekten iyi geliyor. tecrübeyle sabittir.
0
hsyn
(22.01.10)
body yapiyorsan en az 8 saat uyu bence. arkadaslarin dedigi gibi arada sekerleme yapmak bayagi iyi geliyor.
0
traktor
(22.01.10)
insanın biyolojik saatine göre gece 11 ile sabah 5 arası uyku için ideal saatlermiş. eğer 6 saat şartsa bu saatlerde dene, yetmezse gün içinde 1 saatlik kestirmeler işe yarar.
0
bykush
(23.01.10)
(2)

istanbul'da doktor veya hastane tavsiyesi?

christine
Bir sürü bölük pörçük sorunum var, hastanelerde de sigortayı görünce para almak için her testi yaptırıyorlar diye doktorlardan kaçar oldum ama bu mantıklı değil, sağlık sorunlarım arttı. Bana şu hastanede şu doktor iyidir gibi tavsiyeler lazım. Yardımcı olabilir misiniz?Sevgiler.
Bir sürü bölük pörçük sorunum var, hastanelerde de sigortayı görünce para almak için her testi yaptırıyorlar diye doktorlardan kaçar oldum ama bu mantıklı değil, sağlık sorunlarım arttı. Bana şu hastanede şu doktor iyidir gibi tavsiyeler lazım. Yardımcı olabilir misiniz?

Sevgiler.
0
christine
(22.01.10)
soru çok geniş olmuş. hangi probleminizden başlayalım ?
0
trocero
(22.01.10)
evet daha spesifik anlatmam lazımdı, kansızlık bitkinlik problemim var dahiliyeye gideceğim doktor da gerekli gördüğü testler için laboratuvara yönlendirecek muhtemelen. ama bazı hastanelerde 100000 tane test istiyorlar. hatta sigortan var mı diye sorup evet cevabını aldıklarında 10 tane şey daha istiyorlar, hiç hoşlaşmıyorum bu durumdan.
0
🌸christine
(22.01.10)
(12)

Tırnak batması

joehigashi
Sağ ayak baş parmağımda tırnak batmasını işaret eden bazı durumlar oluştu.. Baş parmağımın sağ tarafı şişti ve felaket derecede bir ağrı yaparak yürümemi zorlaştırıyor.. Aradım taradım araştırdım ufak bir cerrahi operasyon gerektiriyormuş.. Şu aralar bazı sebeplerden ötürü bunu gerçekleştiremem.. Ac
Sağ ayak baş parmağımda tırnak batmasını işaret eden bazı durumlar oluştu.. Baş parmağımın sağ tarafı şişti ve felaket derecede bir ağrı yaparak yürümemi zorlaştırıyor.. Aradım taradım araştırdım ufak bir cerrahi operasyon gerektiriyormuş.. Şu aralar bazı sebeplerden ötürü bunu gerçekleştiremem.. Acaba bu tırnak batmasının şişikliğini ağrısını hafifletecek bir merhem, ilaç ya da tavsiye edeceğiniz birşey var mıdır ?
0
joehigashi
(22.01.10)
gazli bezle sarip ayakkabiya carpmasini engelleyebilirsin. bende dort-bes yildir var, tembellikten ve got korkusundan ameliyat olmadim daha.
0
erich
(22.01.10)
eğer çok ileri boyutta değilse bir manikürcüye de gidebilirsin, onlar belli bir yere kadar müdahale edip iyileştirebiliyolar...
0
cedric
(22.01.10)
kullanacağın en iyi şey baticon. günde 2-3 kere baticon dök oraya.
0
cedric
(22.01.10)
bende gazlı beze bepanthene sürüp baş parmağımı sarıyorum ama hiçbir işe yaramadı 2 gündür.. Manikürcü zor zira bizim nahiyede erkeğin gidebileceği manikürcü tarzı bi yer yok :)
0
🌸joehigashi
(22.01.10)
öyle sadece baticon sürüp bekleyerek geçmez, sorunu ortadan kaldırmalısın. güzelinden bi tırnak makası alıp iyice dezenfekte ettikten sonra batan kısmı bulup yeniden batmayacak şekilde keser (burası bir miktar cerrahi müdahale sayılır), üstüne de yarayı temizleyip baticonlarsan 3-4 güne kendi kendine iyileşirsin. dikkat etmen gereken tek şey tırnağa yeni şeklini verirken sivri uçların tümünü yok edip o batan kısmı kavisli olacak şekilde kesmek ki üstüne bastığın zaman o henüz kapanmamış yaraya yeniden batmasın.
0
carliston
(22.01.10)
bepanten yarayı sulandırır. operasyon dışıdna verebileceğim tek tavsiye manikürcü. ya da sen yapabiliyorsan yap, ki bende de eskiden vardı batma, ama ileri boyuttaydı, yani öyle kolay değil orayı kendin yapman.

bu arada tabi ki batikon tek başına yetmez.
0
cedric
(22.01.10)
aynı şeyi ben de yaşadım ve şöyle kurtuldum. bir kova sıcak su alıyosun ayağını komple suyun içine sokuyosun. ayağın buruşana kadar bekleyebildiğin kadar bekliyosun. sonra ayağını çıkardığında o turnak batması olan yer zaten halihazırda deforme olmuş olduğu için iyice yumuşuyor. bundan sonrası tamamen senin ustalığına kalmış. küçük bir tırnak makasıyla derinin altına doğru tırnağın battığı yere kadar ilerleyip o küçük tırnakçığı kesmeye çalışacaksın. bunu yaparken biraz canın yanabilir ama tırnak batmasından kurtulduğun o an hissedeceklerin yanında lafı bile olmaz. ilaç milaç arama bi işe yaramıyor. cerrahi operasyona da gerek yok tırnağı komple söküyorlar zangoçlar.
0
xibillian
(22.01.10)
tırnağı komple sökmüyolar. ya da benimkini sökmediler. sadece batan kısmın kemikteki uzantısı bulunup kazınıyor ve çok ufak bir noktadan kemik çıkışı engelleniyor.

tırnağıs akın çektirme bu arada. trınak yolları mı ne bozluyormuş daha da beter olurmuş. aşırı iltihaplanma olduğudna arkadaşların dediği kendin yaparsın olayı olmuyor işte, boşuna kendine acı çektirirsin ya.
0
cedric
(22.01.10)
Tırnaklarını hatalı kesiyorsun büyük ihtimalle. Ayak tırnaklarını düz kesmelisin öncelikle. Özellikle baş parmağının tırnağına çok dikkat ederek kes. Şu an problemli zaten de, her zaman için batma tehlikesi olan bir tırnak. Parmağının et hizasından düz bir şekilde kes. Yanlarını da alma batmasın diye. Oraya et doldurur ve daha çok batar. İstanbul da ayak bakım merkezleri var. Sen küçük bir yerdesin. Bunu geçelim. Orayı rahatlanman lazım. Pedikürle ve batmış tırnaklarla ilgili bir iki şey seyret önce. Sonra biraz bilgin olunca, yine yaz. Öyle yardımcı olmaya çalışayım.
0
july14
(22.01.10)
batma başladıysa geçmez. uğraşmayın. en kısa sürede doktora gidin. ne kadar geç giderseniz iltihaplanma o kadar artar. iltihap artınca operasyon sırasında bölgenin uyuşması zorlaşır, acı çekersiniz. erkenden giderseniz anlamazsınız bile, 5 dakikalık iş. doktora gidin.
0
parasut
(22.01.10)
yıllar önce benim de iki ayağımın başparmağımda yaşadığım bir problem idi, daha sonra öğredik ki tırnağımızı yanlış kesiyormuşuz, neyse.

öncelikli tercih elbette doktor olmalı, doktor tamamını çekmeye kalkışmayacaktır zaten hiç bir şekilde böyle bir sorundan ötürü ama olur da kalkışırsa sakın müsaade etmeyin. doktora gidemiyorsanız diğer seçeneğe geçiyoruz.

cerrahi müdahaleyi kendiniz de yapabilirsiniz. tırnak makası kullanabilen bir insan olduğunuzu varsayarak söylüyorum ki bu aslında tamamen acıya tahammül ile ilgili. eğer imkanınız varsa bir hafta kadar sadece batticon ile müdahale ederek ayağı dinlendirin ve bu süre zarfında antibiyotik kullanın, darbelerden kaçının. bu sayede iltihap biraz dağılacaktır.

eğer dinlendirme şansınız yoksa yine antibiyotik kullanmanızı öneririm, iltihap ile müdahale çok sancılı oluyor nitekim, neyse.

bu süreçten sonra diğer arkadaşların da yazdığı üzere ayağı sıcak su içerisinde öncelikle bir güzel bekletiniz, bu iyice yumuşatacaktır eti ve tırnağı lakin duyacağınız sancıyı da bir miktar arttıracaktır. sonra bir güzel dezenfekte ediniz. daha sonra batan kısmı, ete yarım santimlik bir mesafeden, 'tırnağın dibine kadar' kesip çıkarmanız gerekiyor. üstten yapacağınız müdahaleler ne yazık ki hiç bir işe yaramıyor.

insanın canını oldukça yakıyor açıkçası ama sonrasında yaşanan rahatlama hissi bunu rahatçana kompanse eder.
0
money money money
(22.01.10)
benim de aynen ayak baş parmağımda olmuştu. komple tırnağı çektirdim anca öyle düzeldi. ama çok kötü olmuştu benimki, ileriydi bir hayli. antibiyotik, bepanthen, baticon, sıcak su filan işe yaramaz pek, hepsini denedim. çok ileri değilse tırnağın batan kısmını cımbız gibi bir şeyle biraz kaldırıp tırnakla et arasına peçete, pamuk gibi bir şey sıkıştırabilirsin bir süre, bunu yaparken korkma mümkün olduğunca kenardan geniş yüzeye sıkıştırmaya çalış, öyle kalsın, gerçekten rahatlatıcı oluyor, iltihabın ilerlemesini de önlüyor, kurutuyor. çok ilerlememişse tam düzelme bile sağlayabilir :) hem tıp okuyorum hem de bizzat tecrübe ettiğim bir şey.
çok geçmiş olsun.
0
darxide
(25.01.10)
(10)

20'lik diş çıkarıyorum yardıım

machine head
20 dişi çıkarıyorum ve inanılmaz acı veriyor. sağ alt dişlerimin tamamı ağrımakta. bu diş çekildiğinde bir kaç günü ızdırap haline getirebileceği söylendiğinden şu sıralar çektiremem(sınavlarım var). antibiyotik aldım, ağrı kesici aldım, gargara yaptım, diş için uyuşturan fısfıslardan sıktım ama aza
20 dişi çıkarıyorum ve inanılmaz acı veriyor. sağ alt dişlerimin tamamı ağrımakta. bu diş çekildiğinde bir kaç günü ızdırap haline getirebileceği söylendiğinden şu sıralar çektiremem(sınavlarım var). antibiyotik aldım, ağrı kesici aldım, gargara yaptım, diş için uyuşturan fısfıslardan sıktım ama azami yarım saat geçiriyor ağrıyı ve sonra yeniden başlıyor. var mıdır doktor önerisini bir hafta daha geciktirebilecek çözüm???
az kaldı kafamı duvarlara vurup ağrıyı başka yerlere çekmeyi düşünüyorum...

@kimlanbu: eti yarıyor doğrudur ayrıca doktor yamuk çıktığını, bu yüzden diğerlerine baskı yaptığını ve alınması gerektiğini söyledi.
ve şimdi de zonklamaya başladı.
0
machine head
(22.01.10)
etini yara yara diş çıkıyor, acısına katlanmak gerekiyor ne yazık ki.
0
kimlanbu
(22.01.10)
amiliyatı biraz zor ama öyle yapmak en iyisi ve daha sağlıklısı. şu an için de rakıyı pamuğa döküp tampon yapabilirsin yada rakıyla oraya doğru gargara yapabilirsin o da olmuyorsa geçmiş olsun diyelim başka yapcak bişey yok acıya katlanacaksın...
0
pazubant
(22.01.10)
6 7 kök karanfili sızlayan bölgeye yerleştir, uyuşturacaktır.
0
yasin b
(22.01.10)
aspirini dişin üstüne koyun erisin bir de üstüne suyla aspirini karıştırıp için acı kalmaz
0
knorbulyon
(22.01.10)
kesin çözüm anestol sürüyosun merhemi ağrı sızı gidiyor. Bilmem doğrumu yanlış mı
0
mr fusion
(22.01.10)
aspirin için diyen arkadaş, yarın öbür gün dişini çektirecek birisine kan sulandırıcı al diyorsun ? ayrıca yukarıdaki hiç bir yöntem gidermez.
0
radikalherif
(22.01.10)
yukaridaki hicbir yontem gidermemekle kalmadigi gibi daha da kotu acitir. sen bana da guvenme, doktoruna 1 bardak ilik suya 1 cay kasigi tuz koyup calkalasam acisini azaltir mi? diye sor. ayrica birkac gun izdirap haline gelmez, en azindan bende gelmedi sadece ~6 saat boyunca kan cikti oradan, onu da pamukla aldim.

ps, SAKIN AMA SAKIN AGRIYAN DISE ASPIRIN SURME.
0
erich
(22.01.10)
biraz daha çıkmasını bekleyip çektir bence. tamamen çıkmazsa çekerken kırılabilir bu kez de ameliyatla damağı yarıp çıkarmak zorunda kalır doktor. biraz sabretmelsin ki diş tamamen çıksın. ben de çektirdim, kocaman bir oyuk duruyor ağzının içinde, evet bir iki gün ağrıyor ama ağrıkesici (antibiyortik değil) içersen ağrıyı hissetmezsin, bir iki güne de yara kapanmaya başlar zaten. yani o dişi çektirmekten başka çaren yok. ömür boyu da kurtulmuş olursun
0
meoww
(22.01.10)
dişinol adında karanfil özünden yapılma bir ilaç var eczaneden alıp pamukla acıyan yere bastırabilirsiniz. bu, mevzi uyuşukluk yaratarak acıyı duymanızı engeller. anestol de iyi bir tercihtir, kuvvetli lokal uyuştucudur. ama dilinize sürmemeye dikkat edin yoksa ağız sizin değilmiş gibi dolaşırsınız ortalarda.
0
brave n wise guy
(22.01.10)
ben de bir hafta önce tamamen aynı durumdaydım. önceden 3 tanesini çıkmadan operasyonla aldırmıştım, 4.yü ise biraz bekleyeyim dedim. tam da final haftasında üstelik feci hasta iken kendini hissettirmeye başladı. daha önce ortodontik tedavi gördüğüm için o dişin çıkması tüm tedavinin boşa gitmesi demekti. yani çok kötü bir zamana denk gelmişti ama bekleyecek vaktim de yoktu.

Ben de gözümü karartıp dişçime yarıp alın dedim. Daha öncekiler oldukça zor olmuştu benim için. Ağzın içinde dikiş, yanakta kocaman bir şişlik, inanılmaz bir ağrı... Ama bu sefer ne operasyon esnasında birşey hissettim ne de uyuşukluğu geçtikten sonra. Doktor dikiş de atmadı, bunun yerine sponjel (böyle bişeylerdi sanırım) diye birşey doldurdu yarayı. En ufak bir kanama dahi olmadı. Hiç bi şişlik, ağrı sızı da hissetmedim sonrasında. Sanki hiç dişi aldırmamış gibiydim.
0
johan sebastian
(22.01.10)
(4)

Vücudun sağ tarafında şiddetli acı

ding dong bizim kasap moo moo inekler 2
Selamlar;Ev arkadaşım şu anda kendi nitelemesiyle 10 üzerinden 8 şiddetinde bir ağrı - acı çekiyor. Acı vücudunun sağ tarafında alttan 3. kaburga civarında önden arkaya doğru. hareket ettikçe, konuştukça acı artıyor nefes alıp vermekte dahi zorlanıyor, vücudunu hareket ettirmekte, eğilip kalkmakta z
Selamlar;

Ev arkadaşım şu anda kendi nitelemesiyle 10 üzerinden 8 şiddetinde bir ağrı - acı çekiyor. Acı vücudunun sağ tarafında alttan 3. kaburga civarında önden arkaya doğru. hareket ettikçe, konuştukça acı artıyor nefes alıp vermekte dahi zorlanıyor, vücudunu hareket ettirmekte, eğilip kalkmakta zorlanıyor. arkadaşım kronik olarak öksürür ve öksürmesinde fazla bir artış olmadı. vücüdunda şişme, morarma vb. yok. şiddetli kas ağrısı olduğunu tahmin ediyoruz. şimdi yarın finalimiz var ondan sonra röntgen çektirmek vb için hastaneye gidicez. o zamana kadar vics sürmek ve sıcak tutmak dahil olmak üzere ne yapabiliriz.
0
ding dong bizim kasap moo moo inekler 2
(21.01.10)
ya doktor değilim ama bana apandisit gibi geldi. eğer öyleyse acil doktora gitmeli.

tekrar söylüyorum doktor filan değilim.
0
eyke
(21.01.10)
en doğrusu doktora gözükmek de..
böbreğe doğru bastır ve birden çek. 2-3 saniyelik ağrı geçerse taş sancısı ya da kum sancısı olabilir. öyleyse işerken falan yanma da olur.
bol su içebilir birde lükse kaçar ama sıcak küvete girebilir.
0
diyojenimsi
(21.01.10)
arkadaşım şimdi seninle şçyle bişey yapalım. eğer ki henüz gitmediyseniz hastaneye fln, mevzubahis arkadaşını sırtüstü uzandır yatağına. sağ tarafta meme başı hizasıyla kaburgaların bitti yerin 1-2cm altına 4 parmağını koy biraz sertçe (deri 2-4 cm içeri girecek, öyle bi şekilde...) bastır ve nefes almasını söyle. nefes alınca ağrısı çok şiddetleniyor ve nefesini istemeden kesiyorsa (nefes kesik kesik gelecek) doktora gitmenizi tavsiye ederim... eğer dediğim gibi olursa ağrı kesici alsın. yarın da doktora gitsin...
0
cilgin domates
(21.01.10)
zona zoster de olabilir, öyle mi değil mi görmek için döküntülerinin çıkmasını beklemek gerekir.
0
hebelehubu
(25.01.10)
(9)

Bel Rahatsızlığı veya Sinirsel Bir Olay mı ?

emresimsek
iyi akşamlar ahali.. son bir aydır annem bilmediği bir sebepten dolayı bel ağrısı çekmekte. yatıp kalkmakta çok büyük zorluklar yaşamakta. yatakta hareket edemiyor. yaklaşık 1 haftadır da rahatsızlığı ayaklarına vurmakta. çok halsiz olduğunu ve çok çabuk yorulduğunu belirtiyor ve ayak parmak uçların
iyi akşamlar ahali..

son bir aydır annem bilmediği bir sebepten dolayı bel ağrısı çekmekte. yatıp kalkmakta çok büyük zorluklar yaşamakta. yatakta hareket edemiyor. yaklaşık 1 haftadır da rahatsızlığı ayaklarına vurmakta. çok halsiz olduğunu ve çok çabuk yorulduğunu belirtiyor ve ayak parmak uçlarında da bir çekilme olduğundan bahsediyor. Bazense boynundan itibaren vücuduna uzanan bir kasılmadan şikayetçi. ayrıca sürekli terlemekte.

*annem şuanda 45 yaşında 1.65 boyunda ve yaklaşık 100 kilo. doktora başvurduk fakat hareketlerinin çok kısıtlı olduğundan mr'a sokmadı.

*benim tahminim tamamen aşırı stressten kaynaklanan bir ağrılar dizisi olduğu çünkü son 1 aydır geçmeyen bir bel ağrısı düşünemiyorum soğuk aldınlığından dolayı...

sizce bu durumun sebebi ne olabilir başka rahatsızlıkları da tetikleyen şey bu ağrılar olabilir mi ?

edit: bel fıtığı zaten var fakat daha önceleri bu kadar ağrıya maruz kalmadı.

edit2: kilo konusunda da elbette çok fazla buda sebep olabilir ama başka sebeplerde olabilir mi bunu merak ediyorum.
0
emresimsek
(21.01.10)
Bel fıtığı olabilir özellikle ayaklara vurması bana onu hatırlattı , ayrıca taktir edersinki 100 kilo çok fazla o boy için hiçbir sebep olmasa bile ağrısa şaşırmamanız gerekir.

not:hekim değilim bu arada.
0
layer26
(21.01.10)
biraz daha fazla şey anlatman lazım. sigara alışkanlığı, egzersiz yapar mı, ameliyat geçirmiş mi, şeker hastalığı var mı, tansiyon, son zamanlarda kilo alıp vermesi önemli...
kan tahlili yapılmışsa sonuçlarına bakarak daha da fazla yardımcı olabilirim...
üstelik bedava :)
0
cilgin domates
(21.01.10)
@cilgin domates

sigara alışkanlığı var 15 senedir. genel olarak sadece belirli dönemlerde egzersiz yapar ama son dönemlerde hiç yapmadı. kulak ve boğaz ameliyatı ayrıca hemoroid ameliyatı geçirdi. şeker hastalığı henüz başlangıç evresinde. kolestrolü yüksek ve tansiyonu normal.
0
🌸emresimsek
(21.01.10)
mr a nasıl sokamadı onu anlamadım bence mr çekilmeli kesinlikle...endişelendirmiyim ama ne olur ne olmaz.bana kilodan gibi geldi.
0
jpsartre
(21.01.10)
bence de mr kesinlikle çekilmeli.
0
metox
(21.01.10)
MR'a sokamadı çünkü yaklaşık 2 hafta önce başvurduğumuzda annem normal olarak uzanamıyodu bile o yüzden bel ağrısının biraz daha azalıp mr cihazına girebilmesi için zaman gecmesını onerdı doktor yakında tekrar gıdıcek fakat ben bu agrının farklı boyutlarda olmasından korkuyorum cunku bu kadar uzun vadelı olması farklı dusuncelere sevk edıyo insanın kendınısi.
0
🌸emresimsek
(21.01.10)
böbrek taşı olabilir belki. fıtık da olası. ultrason çekilmedi mi? daha kötü olasılıkları yazıp endişelendirmeye gerek yok bünyeyi şimdi... gerçi bu kilodayken zor ama osteoporoz başlangıcı da olabilir bak...
0
cilgin domates
(21.01.10)
hayır ultrasonda çekilmedi.
0
🌸emresimsek
(21.01.10)
Allah kimsenin başına vermesin annemınde var bel fıtıg annmınde vardı onceden su 2 ay cok fena tutuluyor sureklı tuvalete bıle gıdemıyor otururken yatarken agrıdan aglıyor doktra gıttı tekrar MR cekıldi baska bı yerınde fıtık baslamıs dedı sureklı koruması gerek dıyor ama bu cekılecek agrılar degıl sürekli gecıyor zor gecıyor yıne tekrarlıyor doktor gecmesse amelıyat dedi amelıyatta olmayın dıyor herkes sasırdık kaldık vallahi cok gecmişler olsun sizede.
0
ninonino
(22.01.10)
(2)

En geniş spektrumlu antibiyotik

ermanen
hangisi?edit: Arastirdigim kadariyla cevap `imipenem` sanirim.@hebelehubuAntibiyotigi kullanmak icin sormadim zaten, ogrenmek icin sordum sadece. Yine de sagol bilgi icin, baskalarini da bilgilendirmis oldun.
hangisi?

edit: Arastirdigim kadariyla cevap imipenem sanirim.

@hebelehubu

Antibiyotigi kullanmak icin sormadim zaten, ogrenmek icin sordum sadece. Yine de sagol bilgi icin, baskalarini da bilgilendirmis oldun.
0
ermanen
(21.01.10)
Amoklavin diye biliyorum ben ama emin değilim.
0
pathetique
(21.01.10)
öncelikle geniş spektrumlu, hatta en geniş spektrumlu antibiyotiği kullanmanız kendi insiyatifinizde olmayan birşeydir, adama sorarlar neden diye.
çünkü antibiyotik kullanımında yapılması gereken mümkün olan en dar spektrumlu olanı seçmektir ki, bakterilerde direnç gelişmesin. çünkü direnç geliştiren bakteriler toplumda kişiden kişiye yayılarak görülme sıklıklarını arttırabilirler. Neden direnç gelişmesin? çünkü direnç demek 100 lerce misli daha pahalı, daha uzun süreli tedavi demek, hatta bazen ölüm demek. Yani antibiyotik kullanımı sadece kendi sağlığınızla ilgili bir sorumluluk değil, toplumsal bir sorumluluktur. Hele hele en geniş spektrumlu antibiyotiğin peşindeyseniz.
Bakteriyel bir enfeksiyon varlığında doğru olan nasılsa onu da kapsar diyerek en geniş spektrumlu olanı kullanmak değil, o etkeni izole edip (yani kültür ya da başka testlerle hangi tür bakterinin/bakterilerin neden olduğunu anlayıp)ona en etkili olan ilacı kullanmaktır, hem kendi hem de toplumun sağlığı için.
Lütfen doktorunuza danışmadan geniş spekturumlu antibiyotikleri (aslına bakarsanız hiç bir ilacı ama özellikle antibiyotikleri, onlar içinde geniş spektrumluları, hele hele en geniş spektrumluyu)kullanmayınız.
Geçmiş olsun.

@ermanen
kullanmak için sorduğunuzu sanmıştım. Rica ederim.
0
hebelehubu
(25.01.10)
(11)

kan yapıcı

coldnick
merhabalar,kan değerlerim düşük olduğundan dolayı kan yapıcı besinler almayı düşünüyorum.internetten baktığımda pekmezden başka bişey çıkmıyor,ama ben pekmezi sevmiyorum.Kan yapıcı daha farklı ne olabilir?
merhabalar,

kan değerlerim düşük olduğundan dolayı kan yapıcı besinler almayı düşünüyorum.
internetten baktığımda pekmezden başka bişey çıkmıyor,ama ben pekmezi sevmiyorum.Kan yapıcı daha farklı ne olabilir?
0
coldnick
(21.01.10)
Akşamları bir kadeh kırmızı şarap içebilirsiniz eğer alkolle aranız kötü değilse.
0
darkpower
(21.01.10)
Keçiboynuzu derler, ben anlamam.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(21.01.10)
ayni durumdayim.

harnup pekmezi denedim ben. ise yaradi mi pek anlamadim ama tadi normal pekmez gibi degildi onu soyleyebilirim.
0
la traviata
(21.01.10)
kan değerlerinin hangisi düşük? hani kansızlık çekiyorum deseniz bile basit bi kansızlığın bile üç farklı sebebi olabilir...
0
elenika
(21.01.10)
kuru üzüm iyi gider...
0
beni boyle sev seveceksen
(21.01.10)
ciğer ye dalak ye
0
jangara
(21.01.10)
bir doktora görünmeniz halinde muhtemelen ferrum takviyesi yazacaktir, böylesi daha saglikli olur. ayrica dalak en saglam kan yapici diye bilirim.
0
hashashi
(21.01.10)
eh... uzum ve alakali her sey (sarap, pekmez, pestil, ozellikel kirmizi kuru uzum vs). bir de kuru incir ve kirmizi et, kuruyemis falan filan... yani b12 ve demir iceren yiyecekler. ha ari polenini de duymustum, en azindan b 12 icerir :)
0
no avalon
(21.01.10)
kuru siyah üzüm ye. ama çekirdeklerini tükürme sakın. onları çitir çitir yemen gerek asıl.
0
halanne
(21.01.10)
kırmızı et.
c vitaminiyle al bir de, yanında ayran olmasın, yoğurt olmasın.
haftada en az 3-4 kere kırmızı et ye.
0
urasil
(21.01.10)
besin demişsin ama ferrum fort öneririm. ilaç ama işe yarıyor. geçmiş olsun
0
stajyer sevgili
(09.03.10)
(7)

Sigara bırakma ve spor

emrekksal
Sabah 9 itibariyle koşu yapmaya karar verdim tabi akabinde sigarayıda bırakarak.Başlangıç için 5 km düşündüm.Fazla mıdır eksik midir bir danışmak istedim.Sigara mevzusuna gelince akşamdan beri içmiyorum ve kararlıyım ama yardımcı olacak bir şeyler yok mudur?Henuz kudurma aşamasına gelmedim ve gelmed
Sabah 9 itibariyle koşu yapmaya karar verdim tabi akabinde sigarayıda bırakarak.Başlangıç için 5 km düşündüm.Fazla mıdır eksik midir bir danışmak istedim.Sigara mevzusuna gelince akşamdan beri içmiyorum ve kararlıyım ama yardımcı olacak bir şeyler yok mudur?Henuz kudurma aşamasına gelmedim ve gelmeden yardımcı olacak ne önerirsiniz?
0
emrekksal
(20.01.10)
bol su için :/ meyve yiyin bol bol.

bu arada daha önce koşmuyorsaydınız ilk seferde çok zorlamanın anlamı yok. öncesinde ilk hafta vücudunuzu bir spora alıştırabilirsiniz.

ayrıca internette çok güzel koşu programları var, biraz araştırırsanız iyi bir şey bulabilirsiniz...
0
cedric
(20.01.10)
5km gibi mesafe hedefi yerine 30 dk gibi bir süre hedefinin sizin için çok iyi olacağını düşünüyorum. sigaraya ise çözüm bulunca bana da haber verin :)
0
oksecy
(20.01.10)
tek seferde koşmak yeni başlayanlar için çok çok zor. eğer uzun zamandır spor yapmadıysan 2 bilemedin 3 tur sonra tıkanırsın. ben sadece bahar ve yaz aylarında spor yapıyorum. 2.5 tur koşu 0.5 tur yürüme. toplam koşum 10 tur olunca bırakıyorum. başlangıç haftasında bu. spor özellikle koşu gerçekten sigarayı bırakmada yardımcı. ben koştuğum zamanlarda günde 3 tane filan içiyorum. normalde 1 paket.

yemeğinizi spor saatine göre yiyin. ne dolu ne de bomboş karınla koşmayın. başta ısınma hareketleri yapmak şart. yoksa kasılıyor heryer. bir tur yürüme de iyi bir başlangıç olabilir koşudan önce.

bu yazıdan bahsettiğim bir tur 400 metre yaklaşık olarak.

ha tabi bir de ben ormanlık alanda koşmanızı tavsiye ederim. cok daha zevkli, cok daha zorlu, cok daha sağlıklı oluyor. betonda sakın koşmuyoruz sonra bilekleri elimize almayalım.
0
ayiadam
(20.01.10)
yürüyüş + hafif tempo koşuyla başlayın, başlangıçta abartmayın, bünyenizi zorlamayın. sigara içmiyor olsaydınız gene aynı tavsiyeyi verecektim. hafif tempo koşu arasına tempolu yürüyüş serpiştirin bol bol.
0
boshi
(20.01.10)
ne kadar koştuğunuz değil bünyeyi zorlamamanız önemli. hafif tempo ve yürüyüş arası yapmak çok önemli. yapmamanız gereken en önemli şey, hızlı koşmak.
0
servicio
(20.01.10)
yapılan çalışmalar kendi kendine karar veren kişilerin sigayarı bırakmada başarısının %30'larda olduğunu, bir hekim gözetiminde, eğer gerek görürse bazı ilaçların kullanımıyla bu oranın %55-60 lara çıktığını göstermiştir. Bulunduğunuz ilçedeki sağlık ocakları içinde sigara bıraktırma poliklinikleri var mı araştırıp bir hekimden destek alabilirsiniz. Bunun için çekinmeyin, çünkü birinci basamak sağlık hizmetinin esas amacı da koruyucu hekimlik yapmaktır, yani hastalanmanızı önlemektir.
0
hebelehubu
(25.01.10)
yapmayı düşündüğünüz sporun şiddetine gelince, kendinizi en iyi tanıyan gene sizsiniz, koşabileceğiniz bir başlangıç mesafesi kilonuz, efor kapasiteniz, genel sağlık durumunuz vs. gibi özelliklerinize bağlıdır.
0
hebelehubu
(25.01.10)
(5)

kişilik bölünmesi

ayiadam
tam olarak bu mu anlatmak istediğim eminde değilim ama gollum gibi olmaya verilen ad bu mu_? buysa detaylı anlatan bir kaynak önerebilirmisiniz_?
tam olarak bu mu anlatmak istediğim eminde değilim ama gollum gibi olmaya verilen ad bu mu_? buysa detaylı anlatan bir kaynak önerebilirmisiniz_?
0
ayiadam
(19.01.10)
bu, internetten psikoloji sitelerinden falan bulabilirsiniz istediğiniz bilgiyi.
0
:/
(19.01.10)
(bkz: şizofreni)
0
erich
(19.01.10)
(bkz: dissosiyatif kimlik bozukluğu) da olabilir.
0
baldur
(19.01.10)
şizofreni değil, ikisi birlikte gelişebilse de farklı bir şey o :)
0
:/
(19.01.10)
şizofreni en genel ve yanlış adı. kişilik bölünmesi de artık yanlış. artık bu rahatsızlığa kişilik bölünmesi ya da çoklu kişilik denmiyor ve bu rahatsızlığa sahip ola insanların birden fazla kişilik barındırdığına inanılmıyor. yani literatürdeki adı da hastalığın açıklamasıyla birlikte değişti. artık baldurun belirttiği adla geçiyor. tanımı da farklı. öyle filmlerdeki gibi zırt diye bambaşka biri olmak şeklinde bi anlatımı yok.
0
cereal killer
(20.01.10)
(8)

Elimi yaktım, çok kötü.

july14
İki saat önce bir elimin, parmakları hariç tümünü yaktım. Üzerine çay döküldü. Hemen soğuk suya tutup, Madecassol sürdüm. Hala çok acıyor. Başka önerisi olan?
İki saat önce bir elimin, parmakları hariç tümünü yaktım. Üzerine çay döküldü. Hemen soğuk suya tutup, Madecassol sürdüm. Hala çok acıyor. Başka önerisi olan?
0
july14
(19.01.10)
iğneler var, kırıp yanığın üzerine döküyorsun, eczaneye veya bir doktora danışmalısın bence.
0
oligomer
(19.01.10)
bence doktora gitmelisiniz. ablam da çayla yanmıştı, iz kaldı baya.
0
cereal killer
(19.01.10)
eczaneye git yanık için ağrı kesici kremler vardır al sür
0
svarte dauen
(19.01.10)
bu arada faydasını bilmiyorum ama yanık acısına silverdin çok iyi geliyor. başka bişeyden fayda görmedim daha.
0
cereal killer
(19.01.10)
Yanıklarda genel kural önce ilk anda soguk suya tutman ya da buzu birşeye sarıp yanan bölgeye uygulamak. Sonuçta deri yandığı için, derinin işlevi de engellenmiş olur. Kremler bu konuda devreye giriyor. Deri sürekli nemlidir. Yanan deri bu işlevi tam gerçekleştiremez, bu yüzden bül oluşturur. Kremle derinin nemlenmesini sağlaman gerekli. Altın kural; bunu nasıl deri her zaman yapıyorsa, sen de yanan bölgeyi sürekli yanık kremi ile kremlemelisin. Bepanten gibi kremler derinin onarımını sağlar. Furacin antibakteriyeldir. Yani hasarlı deri üzerinde mikrop oluşmasını önler (yeni litaretürde işe yaramıyor deniyor) Olabilir. En azından nemlenmeye katkıda bulunur. Anestol ağrı kesici olarak sürülür. Silverdin gümüş nitrat içerir.Derinin hem nemlenmesi, aynı zamanda kendini toparlaması için, kuruması lazım. Kurutma işlemini gerçekleştirir. Kırılan ampül rifocindir. Rifocin o bölgede yara mikrop kapmışsa kullanılabilir. Hızlı onarımı sağlar ama, gerekmiyorsa verem ilacını kişiye sürmenin anlamı yoktur bence. Tabii bu senin hastaneye gittikten sonra sana pansumana evde devam et diyecekleri için anlatılmış ayrıntılar. Yanığını önce doktor değerlendirmeli. Önemsemediğin bir yanık özellikle bebeklerde hızla ilerleyip istenmedik sonuçlar doğurabilir. Yine öneri: Gerekmiyorsa yanık pansumanı sarılmaz. Kremleri karıştırıp uygulayabilirsin , daha kolay olur. Bunların hepsi birer öneri. Sen yine de uzmanına danış.
Geçmiş olsun.
0
sem
(19.01.10)
Bütün cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim. Sem önerilerini uyguladım. Şu an elim pek acımıyor gibi. Oligomer, Cereal killer ve Svarte dauen yardımlarınız için çok sağolun. Cruseo senin önerin de güzel. Kremleri süren birileri var evde şu an. Cevabını da okudular. Nöbetleşe sürecekler. Zaten sabaha kadar oturuyorlar.
0
🌸july14
(20.01.10)
sağlıkçı değilim gerçi biyomedikal teknikeriyim ama sağlıkçı sayılmam. Elimi yaktığımda ilkyardım olarakanestol ve silverdini karıştırıp sürüyorum çok işe yarıyor. Özellikle anestol bütün ağrıyı alıyor
0
mr fusion
(20.01.10)
çok geçmiş olsun. ben de elimi yakmıştım kaynar suyla ve hemen buz gibi suya 10 dakka kadar tuttmuştum. bence en iyi akut tedavi. yani soğuk suya tutmakla çok iyi etmişsin.

yeterince öneri yapmışlar
ben soğuk su seviyesinden sonrasını bilmiyorum
inşallah hiç iz kalmaz
benimkinde kalmadı misal

bi kaç gün olmuş, iyice geçmiştir sanırım?
0
yinyang
(22.01.10)
(3)

hiç öksürmemek

jirki
baştan söyleyeyim, bu konularda acayip cahilim. bazı insanlar çok öksürüyor bazıları hiç öksürmüyor. neden ki? ben öksürdüğümü hiç hatırlamıyorum, çok nadirdir, senede 5-6 defa belki, bir de boğazıma birşey kaçınca.. bu iyi birşey mi? yani öyle gizli gizli ilerleyen bir hastalık yüzünden falan olabi
baştan söyleyeyim, bu konularda acayip cahilim.

bazı insanlar çok öksürüyor bazıları hiç öksürmüyor. neden ki? ben öksürdüğümü hiç hatırlamıyorum, çok nadirdir, senede 5-6 defa belki, bir de boğazıma birşey kaçınca.. bu iyi birşey mi? yani öyle gizli gizli ilerleyen bir hastalık yüzünden falan olabilir mi? bir de annem "ben seni çikolatayla büyüttüm, o yüzden öksürmüyosun" dedi. inanayım mı buna?
0
jirki
(19.01.10)
milletin oksurmesi sigaradan olmasın ?
0
bryan fury
(19.01.10)
benim annemin de 6 senedir burnu akmıyodu, geçen ay doktora gittik, ilaç verdi. şimdi turp gibi grip.
ama öksürük farklı birşey, evham yapıyosun bence.
0
yons
(19.01.10)
@buryan, günde yaklaşık bir paket sigara içiyorum.
0
🌸jirki
(19.01.10)
(5)

Duyuru Ahalisi Bu Konuda Cahil mi Kaldı ?

emresimsek
iyi günler... dün akşam üzeri polyphasic sleep- çok fazlı uyku- da vinci uykusu - polifazik uyku - süper insan uykusu hakkında deneyim sahibi olan kişiler sormuştum fakat hiç bir cevap alamadım peki öyleyse bana şöyle yardımcı olabilir misiniz ? anladığım kadarıyla türkiye'de bu konuda uzmanlaşmış
iyi günler...

dün akşam üzeri polyphasic sleep- çok fazlı uyku- da vinci uykusu - polifazik uyku - süper insan uykusu hakkında deneyim sahibi olan kişiler sormuştum fakat hiç bir cevap alamadım peki öyleyse bana şöyle yardımcı olabilir misiniz ?

anladığım kadarıyla türkiye'de bu konuda uzmanlaşmış bir kişi yok. bu yüzden artık beynelminel bir araştırma yapmaya karar verdim fakat burada da siz devreye giriceksiniz. aslında internette bu konu hakkında bir çok döküman var ve benim inglizcem çok çok iyi olmadığından tıkanıp kalıyorum ve google'da kötü çeviriler sunduğundan yanıtımı bulamıyorum. bana bi çözüm bulun be ahali olmadı bu konunun uzmanına bir kaç mail atmamda yardımcı olun.

*düzenli olarak geçirilmiş 12 gün sonunda bünyem çok yorgun düştü ve uyuya kalıyorum sürekli ve bugünde 8 saate yakın uyumuşum programa devam etmelimiyim yoksa başarısız mı oldum ?

*genel olarak uyanma sorununu nasıl aşıyorsunuz ben gece 4 uykumdan çok güçlükle kalkıyorum bu saatlerde uyanmanın bir sırrı var mı ?

*beslenme de nelere dikkat etmeliyiz ayrıca ?
0
emresimsek
(19.01.10)
bence günde tek bir sefer uyuman en iyisidir. taş devri diyetinde 5-9 saat arası vücudunuz ne kadar istiyorsa o kadar uyuyun diyor. Ama uyumadan önceki son 2 saat bilgisayar tv kullanmayın diyor:))) (muhtemelen gözleri daha fazla yormamak için ) buna uymak zor.
Benim deneyimlerim beyaz un, şeker, patates, mısır, tuz yemediğim zamanlar uykum daha geç geliyor.
beslenme de dikkat etmen gerekenler için
taş devri diyeti entrysine bak
veya
www.westonaprice.org
0
joepiscopo
(19.01.10)
ilginiz için teşekkür ederim fakat benim sorum tamamen uyku düzenim hakkında.
0
🌸emresimsek
(19.01.10)
uberman sleep denen olay kısa vadede zihinsel zindelik ve verimlilik sağlama konusunda başarılı ancak uzun vadedeli fizyolojik ya da psikolojik etkileri üzerine bir çalışma yok. yani kimse çıkıp, bunu uygulayın, zararlı değildir diyemiyor.

uygulama yöntemleri konusunda tavsiyeler var tabi. ilk üç gün ve onuncu gün civarı en zordur. bitkin hissedip düzeni bozabilirsiniz. kaldığınız yerden devam etmeye çalışmanız gerekiyor. bir de bu düzene alışma sürecinde boş durursanız daha çok zorlanırsınız. bir çalışma, bir proje dönemine denk getirip uyanık olduğunuz saatlerde meşgul olacağınız şekilde geçirin alışma sürecini.
gece uykusundan zor kalkmanız biyolojik saatinizden dolayı. vücudunuz hala gece uyanık olmayı kabul etmiyor, yani henüz benimsememişsiniz yeni düzeni. bir süre sonra bünyeniz sizin bu yeni düzen konusunda ısrarlı olduğunuzu anlayacak ve ona sağladığınız kısa süreli uykuları iyi değerlendirmesi gereğinin farkına vararak gözünüzü kapatır kapatmaz sizi rem e alacak. zaten amacınız bunu başarmak olmalı.

beslenme konusunda hafif şeyler tercih etmelisiniz. yağlı yiyeceklerden kesinlikle uzak durun. bunlar sizi ağırlaştırır ve uyuşuklaşırsınız. taze ve çiğ sebze, meyveye ağırlık verin.

ancak şu da var ki; bu düzen, rem uykusunu daha kolay ulaşılır kılarak zihninizi dinlendirme konusunda başarılı olabilir ama sadece zihnimiz için uyumuyoruz. bedensel yorgunluk denen bişey de var. bunun oluşması için de illa fiziksel iş gerekmiyor. gün içinde oraya buraya gitmek de hatrı sayılır bi bedensel yorgunluk veriyor ve kısa sürelerle uyumak bu konuda size fayda sağlamıyor. zihniniz dinç olabilir ama fiziksel istirahata da ihtiyacınız olacak. bu yüzden uzun vadede uygulanabilirliği pek yüksek değil bu yöntemin. örneğin rahatsızlıklar ve yaralanmalar söz konusu olduğunda sizi asıl onaran ve iyileştiren şey yatıp dinlenmek değil, uyumaktır. uykuda tamir oluruz. bu yüzden fiziksel istirahata ve uzun süreli uykuya da ihtiyacımız vardır.
0
cereal killer
(19.01.10)
ben de baya araştırmıştım bu konuyu. aynı olayı deneyip saat saat bloguna yazan (türkçe) bi genç vardı, ama pes etmiş.

ben de niyetlendim buna ama dezavantajı çok. ilk aklıma gelenler aşağıda denildiği gibi uzun süreli deneyip sonucunu aktaran yok. yani belki başaracaksınız ama 40lı yaşlarda çok büyük sorun yaşamayacağınızı kimse garanti edemiyor. diğer konu ise sosyal durumlar. bunu yapan sadece siz olduğunuzdan ne bileyim bi geceklübüne gidip sabahlayamayacaksınız ya da seyahat ederken sorun yaşayabilirsiniz en basitinden ara ara uyumanız gerekecek çünkü.

bir de aynı olayı deneyen bi amca vardı, "evet başarırsam baya zaman artırıcam ama bu kadar zamanda ne yapacağım" diyordu. yani bahseettiğiniz insanlar da vinci filan her dalda çalışamaları olan insanlar.

aklıma gelen son mevzu ise düzenli bir hayatınız olacaksa bunu hayata geçiremezsiniz yani bi şekilde normal insanlar gibi çalışmanız gerekirse dur ben 15 dakika uyuyup geliyorum diyemeyeceksiniz eğer sanatçı filan değilseniz.

benim çevremde günde 4 saatle idare eden insanlar var, alışırsanız bunu başarabilirsiniz belki. hem bu şekilde boş zamanınız olduğunda daha fazla uyuyup telafi edebilrisiniz çünkü bahsettiğiniz yöntemde uyku saatlerinin dışına çıkma gibi bi şansınız yok. yani ulen bu pazar bi uyuyayım danalar gibi diyemiyorsunuz.

neden bu kadar çok zamana ihtiyacınız olduğunu da merak etmedim değil ? :)
0
paltar yuyan masin
(20.01.10)
üniversiteye hazırlanıyorum ve rakiplerimden biraz geride kaldım bunu kapamak için böyle bir yol deniyorum sadece :)
0
🌸emresimsek
(20.01.10)
(10)

[acil] midem bozuk , ekşiyo ve sınavım var :S

busuta
sabah o iğrenç ekşimiş midemin kokusuyla uyandım , çır çır olmuşum ( sabah sabah kusura bakmayın ), ve sınavım var :S bi el atında düzeltiverin , sınavım 3 te daha var ama kendi haline bırakırsam düzelmeye bilir :/ ayrıca çalışmam da lazım ^ ^sabahtan beri yediklerim içtiklerim : -muz-çay-soda-ekmek
sabah o iğrenç ekşimiş midemin kokusuyla uyandım , çır çır olmuşum ( sabah sabah kusura bakmayın ), ve sınavım var :S bi el atında düzeltiverin , sınavım 3 te daha var ama kendi haline bırakırsam düzelmeye bilir :/ ayrıca çalışmam da lazım ^ ^

sabahtan beri yediklerim içtiklerim :

-muz
-çay
-soda
-ekmek

ne yiyim ne içiyim ? ilaç en son düşündüğüm şey, pek sevmem ilaç kullanmayı , o yüzden evde yapabileceğim ; yiyecek , içecek gibi tavsiyeler beklemekteyim,

not: geğiriğim kokusu beni benden almakta , kusucam yakında :( bunun için de özel olarak bişi yazarsanız sevinirim , midem ekşidiğinde ne yemeliyim mesela , siz ne yersiniz vs vs

ilaç da tavsiye edin tabi , son ihtimal onu da alcaz artık :/

şimdiden teşekkürler
0
busuta
(19.01.10)
Ekşime için değil de ishal halinde:

Bol su, meyvesuyu, kola (İsviçreli doktorlar öneriyor); haşlanmış patates, pirinç lapası.

Geçmiş olsun.
0
uyuklayankedi
(19.01.10)
kus. en azından kusacak bişey yoksa bile midende öğürmek iyi gelir.

işte parmağını boğazına sokuyosun falan. bende işe yarıyor.
0
karapolisnas
(19.01.10)
ishalin kökten çözümü için:
yemek kaşığının yarısına kuru türk kahvesi döküyoruz. üstüne de 5, 6 damla limon sıkıyoruz. sonra bunu yiyoruz.
yakında su da bulundur, boğazında takılabilir. kesin keser olayı.
0
pyro clustic flow
(19.01.10)
gastrit başlangıcı olabilir, sabah aç karna prosek, yemeklerden önce aç karna meteospasm alabilirsin. aynı belirtiler bende de vardı doktora gittim final haftamdı gecen hafta bunları verdi şu an çok iyiyim. tabi bir doktora görünmende fayda var ne olur ne olmaz. geçmiş olsun arkadaşım.
0
🌸busuta
(19.01.10)
beyaz leblebi ve kola. gayet iyi toparlıyor deneyebilirsin.
0
ehlana
(19.01.10)
kahve-limon ishal için iyidir. ama ishalin sebebi, mideyi üşütmense bi işe yaramaz. mide ekşimesi-üşütmesi için nane-limon birebirdir. 1-2 kaşık kadar kuru naneyle bir limonu ince ince dilimleyip bir bardak suda kaynat, sıcak sıcak iç. hem ishale hem midene iyi gelir. (doğal olarak ishal bir süre daha devam eder ama o da geçecektir kısa bir süre içinde, geçmezse ozaman kahve-limon dene)
bişiciğin kalmaz. geçmiş olsun.
0
halanne
(19.01.10)
geğiriğinin kokusu için de bir tavsiye benden olsun; maydonoz yemeyi deneyebilirsin büyük ölçüde azaltacaktır o rahatsız edici kokuyu.
0
rtyu
(19.01.10)
, midedeki sorun için nane limon!
0
kahvegibi
(19.01.10)
cevap veren herkese tekrar teşekkür ediyorum , yaptıklarım sırasıyla ;

yağsız pirinç pilavı
haşlanmış patates
domates ( bu üçü bayaa toparladı tavsiye ederim )

sonrasında leblebi ve kola - bunlar da cilaladı ^ ^

şu an daha iyiyim , sınavımda güzel geçti sayılır ^ ^

bu arada ekliyceklerim var sırayla ;
kusmak iyi güzel de böğürmek felan baş dönmesi yapıyo ,tansiyonu düşürüyo

sadece ishal olmaması nedeniyle kahve limonu denemedim ama aklımda bulunsun ^ ^

kahve konusuna dikkat edicem , bayaa kahve tüketen bi insanım (:

o arada abim benim hesaptan girip bana cevap vermiş :P uyandığını bilsem sorardım kendisine ^ ^

leblebi kolayı biliyodum ,tekrarladım tavsiye edilir

nane limona antipatim var :P şaka bi yana midemi de bulandırıyo bu nane limon , o yüzden es geçtim :P

maydonoz deneyemedim ama domates te bayaa iyi geldi domatesi de mide bulandırıcı geğirik kokusunu gidermeniz için tavsiye ederim - maydonoz u da deniycem bi daha ki sefere ( gerçi umarım bi daha olmaz :/ )

cevap yazan herkese tekrar tekrar teşekkür ederim (: kalın sağlıcakla
0
🌸busuta
(19.01.10)
kuru kahve
0
gokch3
(20.01.10)
(5)

Kulağı yaralı bir sokak köpeği

arnold schwarzeneger
kulağı muhtemelen başka bir köpekle boğuşurken yırtılmış bir köpek. Kendisine gerekirse ilaç sürdürür. kaçmaz yani. ne tür bir müdahale yapmak lazım?
kulağı muhtemelen başka bir köpekle boğuşurken yırtılmış bir köpek. Kendisine gerekirse ilaç sürdürür. kaçmaz yani. ne tür bir müdahale yapmak lazım?
0
arnold schwarzeneger
(18.01.10)
bizimki oyun oynarken ısırıldığında batticon ile temizliyoruz sadece.
0
dinomazu
(18.01.10)
ustteki arkadasa katiliyorum.
bactroban da surebilirsin.
0
kayranin kedisi
(18.01.10)
baticon yasaklandi diye biliyorum.
0
bir varmis bir yokmus
(18.01.10)
önce batikon sürüp ,sonrada doku doldurucu, antibiyotikli bir yara merhemini sürerseniz süper olur. Hatta imkanınız varsa günde iki kere.
0
she-ranamania
(18.01.10)
çok kocakarı ilacı gibi görünecek ama kudret narıyla bir sokak köpeğinin yarasını iyileştirmişti arkadaşım. içinde kudret narı bekletilmiş zeytinyağını hergün yaraya sürünce 10-15 günde tamamen iyileşmiş. iatanbul'da mısır çarşısında, aktarlarda falan bulunuyor.
0
zen spider
(18.01.10)
(3)

Akut Bronşit - Bronşit

hareket saati gecmis otobus kaptani
bu ikisi farklı şeyler mi? sözlüğe baktım `akut bronşit` diye bi şey yok. kronik olanı var. ama google'da aratınca da bi sürü birbirinin aynısı sayfa var. bu ikisi ve farkları hakkında bilgi verebilecek var mı?
bu ikisi farklı şeyler mi? sözlüğe baktım akut bronşit diye bi şey yok. kronik olanı var. ama google'da aratınca da bi sürü birbirinin aynısı sayfa var. bu ikisi ve farkları hakkında bilgi verebilecek var mı?
0
hareket saati gecmis otobus kaptani
(17.01.10)
akut bronşit teşhisi koyar doktor, antibiyotik şurup cart curt alırsınız, hastalık t anında geçer

kronik bronşit tekrarlar, önümüzdeki kış da geçirirsiniz, ondan sonraki kış da geçirirsiniz, biraz üşüttüğünüzde şaftınız kayar, soğuk algınlıkları hemen bronşite çevirir vs vs
0
obez kirpi george
(17.01.10)
yani akut bronşit'in düz bronşitten bi farkı yok?
0
🌸hareket saati gecmis otobus kaptani
(17.01.10)
bronşit: bronşların iltahabı
akut bronşit: ani gelişen bronşittir. tedavisi kronik olana göre daha kolaydır. ancak kronik bronşitten daha ağır seyredebilir.
kronik bronşit: süregelen, devam eden arada tekrarlayan bronşittir. kesin tedavisi yoktur. rahatlatmaya yönelik ilaçlar kullanılmaktadır.
0
ceyrekakıl
(17.01.10)
(2)

Spor sırasında kulak basıncı

pack mule
Merhabalar, Normal zamanlarda nefes alıp verirken herhangi bir sıkıntım yok. Ama yoğun antremanların sonuna doğru her nefes alıp verdiğimde kulağımın içinde negatif/pozitif basınç oluşuyor. Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir ve doktora gitmeli miyim? Denge kaybı yaşatacak kadar değil ama yine de b
Merhabalar,
Normal zamanlarda nefes alıp verirken herhangi bir sıkıntım yok. Ama yoğun antremanların sonuna doğru her nefes alıp verdiğimde kulağımın içinde negatif/pozitif basınç oluşuyor. Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir ve doktora gitmeli miyim? Denge kaybı yaşatacak kadar değil ama yine de bir sorayım dedim.

İkinci olarak da birkaç aydır kilo kaybetmeye yönelik spor ve hafif rejim yapıyorum (günde 1500 kaloriyi geçtiğim nadirdir), vücut spora alıştıkça yoğunlukları iyice artırdım ve antremanların sonunda aletteki göstergeye göre 650-700 civarı kalori yakıyorum, üstüne bir de karın çalışıyorum ordan da 100-200 yakıyor olsam, totalde 800-900 civarı kalori yakıyorum. Günlük boyum ve kiloma göre günlük ihtiyacım 2200 kalori kilomu korumak için.
Yani spor yaptığım günler 1300 kalorilik falan bir eksiğim oluyor normal değerden, ona rağmen kilo kaybım çok hızlı değil, 2 haftada 1 kilo ancak verebiliyorum. Bu kadarlık kalori eksikliğine ve rejime rağmen kilo kaybının çok olmaması nerede kaynaklanıyor olabilir? Karın çalışmamdan dolayı oluşan kas ağırlığı kilo kaybını bu derece yavaşlatır mı? Teşekkürler şimdiden.
0
pack mule
(17.01.10)
yanlış anlamayın ama ciddi yanlışlar yapıyorsunuz, bir şey yazmadan geçemedim.

normal kalori ihtiyacınız 2200 ise, 1500 kalorilik rejim hafif değil ağır bir rejimdir. bu şekilde yaptığınız rejimler kas kütlenizi eritir, sonucunda kilo verdim zanneder ama eski düzeninize döndüğünüzde kilo alırsınız. kas kütlesinin gitmesi, kilo vermek isteyen birisi için en kötü şeydir çünkü en çok kaloriyi kaslar yakar. diyetinizde 2000 cal altına düşmeyin. sık ve az öğünlere kendinizi alıştırın (günde 4-5 öğün min 3 saat arayla). ve aldığınız kaloriyi sağlıklı besinlerden almaya dikkat edin. (kompleks karbonhidratlar, yeşil sebzeler, yağsız etler, balık ve doğal besinler.) şekerin her türlüsünden ve içinde şeker barındıran şeylerden uzak durun. yağı da tamamen kesmeyin.(zeytinyağı veya diğer sağlıklı yağlar.)

karın çalışmadan dolayı oluşan kas ağırlığı eğer gerçekten 1500 kalori alıyorsanız hiç oluşmayacağı için kilo kaybını yavaşlatmaz. kilo kaybı bence normal seyrediyor ama beslenmede böyle devam ederseniz iki üç haftaya kalmadan metabolik hızınız iyice yavaşlayacağından, kilo kaybınız tamamen duracaktır. benim tavsiyem 2000'in altına düşmeden cardioya devam etmeniz ve hafif ağırlık idmanlarına başlamanızdır. 2 haftada bir kilo çok çok ideal, hiç kafa takmayın.

kulak ile ilgili sorunlar ise ciddi olabiliyor, doktora görünün bir şey çıkmazsa boşa gitmiş olursunuz. gitmeyip de bir şey çıkması olasılığını göze almayın... kolay gelsin.
0
espandon
(17.01.10)
kulak basıncının birden çok sebebi olabilir uzmanına danışın ama spor sırasında yaşayanlar oluyor hatta nadir de olsa ben de yaşadığımı hatırlıyorum. çok yorulunca oluyordu. antrenmansızken. ama yanılıyor da olabilirim çünkü valla emin değilim ama yaşadım gibi. hiç merak etmemiştim, endişelenmemiştim belki de bu sebepten hatırlamıyorum.

cinsiyet yaş boy kilo bilgileri verilmemiş ama 1500 kalorilik diyet hafifse 1000 kalori yapın da biraz ağır olsun bari(!) Şaka. Elbette 1500 kalorilik diyet oldukça ağır.

ayrıca 1500 kalorilik diyet olmaz. sen yediğin hiçbir şeyin kalorisini kolay kolay bilemezsin. sadece ortalama değerler vardır ve bunlar da o üründeki yağ, protein ve karb. göre yazılır ama su oranı gibi şeyler bunu değiştirir.

- hangi antrenmanın sonunda hangi mucizevi alet sana 650-700 kalori harcadığını gösteriyor? sen o kadar kaloriyi bir saatlik halter antrenmanında anca yakarsın ama sen bir saatlik halter (vg değil halter) antrenmanı yapabilir misin? hem herkesin falanca işi/hareketi yaptığında aynı kaloriyi yaktığını kimse iddia edemez.

sonrasında karın kası çalışarak da 200 kalori yakmak biraz sıkar, kaç dakika çalışıyorsun? karın çalışmak sanıldığından çok daha az kalori harcatır.

yani totalde yaktığını sandığın kalori de yanlış.

acilen BodyTR (Büyük, güzel, alımlı; tıklanılası, adres çubuğuna yapıştırılası harflerle yazılır)'ye giriyorsun www.bodytr.com buradan başlıyorsun. bak artık özgürce link veriyorum ne de olsa tıklama olayı kalktı. sonra bi de buna bakabilirsin www.bodytr.com

ayrıca haftada kaç gün spor yapıyordun?

deveye sormuşlar boynun niye eğri o da demiş nerem doğru?
neren doğru?
bilgileri düzgün verirsen yorum yaparım

*meni kimse durduramilemeeez*
imza: gonaaaan yenilmez pehlivan!
ikincil imza: bir zamanlar küstahdım, hâlâ öyleyim.
üçüncül imza: bir hörgüçün anatomisi
dört: dağa kaçmış
beş: bu da yemiiiiş. sonra açgözlülüğünden kılık değiştirip "hani bana hani bana" demiş
0
yinyang
(17.01.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.