Giriş
(8)

Kilo almam lazım yahu..

oha
Duyuru gibi girdim ama, soru yatıyor içinde bir yerlerde. Şimdi, mevzu şu kilo almam lazım benim. 1,85 boy (belki daha fazla) 66-65 arası oynaşan bi' kilo mevcut hali hazırda. Ee 20 yaşlarındayım. Az değil mi? Hayır yemesem anlayacağım, oturdum mu hayvan gibi yiyorum. Reflü var sora ebemi ağlattırıy
Duyuru gibi girdim ama, soru yatıyor içinde bir yerlerde. Şimdi, mevzu şu kilo almam lazım benim. 1,85 boy (belki daha fazla) 66-65 arası oynaşan bi' kilo mevcut hali hazırda. Ee 20 yaşlarındayım. Az değil mi?

Hayır yemesem anlayacağım, oturdum mu hayvan gibi yiyorum. Reflü var sora ebemi ağlattırıyo o ayrı. Bir de çok dengesiz, yemek ve uyku saatlerim. gece 12'de falan uyanıyorum o kadar yani.

Hap map, fikir?

Heycan ile bekliyorum. Teşekküler ve öperim gözlerinizden.
0
oha
(16.01.10)
zencefil, kimyon gibi mideni tutacak şeyler almaya bak. bi'de sağlıklı &dengeli beslen. dengeli derken bir oturuşta 3 tabak aynı yemek yerine komboları kullan; kuru fasulye & pilav & yoğurt & salata gibi (verdiğim sıranın tersi şeklinde yemeye başla, salata ile yani) üstüne su içme, çay felan içeceksen 1-2 saat sonra iç, ama hemen bir türk kahvesi güzel olur. bu tempoda git sonra :)
0
yunique
(16.01.10)
kilo alıcam diye sağlıksız beslenme göbek alırsın protein bolluklu beslenip kasa çevirebilirsin bir kısmını süt ürünleri reflüyle daha az sorun yaratır sanırım o tarz şeyler yemeyi dene
0
yuto
(16.01.10)
çok mu sıçarsın?
0
blackidom
(16.01.10)
Sağlıkla ilgili üç önemli şeyi kontrol ettir.
1- Vücudunda kurt var mı? Tenya gibi bir adı vardı sanırım.
2- Guatr için hormonlarını ölçtür.
3- Bünyen hızlı mı çalışıyor? Tuvalete çıkışların diğer insanlardan daha çoksa bu bir işaret olabilir.

İlk ikisinde sorun çıkmazsa bundan sonra delice değil kaliteli besleneceksin.

Önemli nokta az ve sık yemek.

5 sene süresince herşeyi denedim ama 59 kiloda süründüm. Sonunda çözümü buldum. 6 aydır uyguluyorum ve 67'yim.

Genelde sevilmeyen süt, bal, müsli (cornflakes benzeri), yumurta kullanımı zorunlu.

Bunları tadı hoşuna gidebilecek şekilde tüketmen ve arada alternatiflere yönlenmen lazım yoksa birkaç gün geçince bıkkınlık verebilir.

Sabah:
müsli + süt + 10 tane fındık + 10 tane kurutulmuş siyah üzüm karıştırılır yenir.
alternatif:
yumurta haşla bir iki tane, zeytin, beyaz peynir biraz ekmek.
alternatif:
salamları veya sosisleri diz tavaya, kır üzerine yumurtayı ekmeği bana bana götür.

Eczanelerde bulk diye satılan bir toz var. Bir bardak sütle karıştırarak iç.

Evden çıktın işe veya okula gidiyorsun simit yada tost yemen tavsiyemdir.

öğle:
genelde dışarıda olduğumuz için ekmek arası şeyleri tercih et.
Normal yemeklerle beraber fazla ekmek tüketmek mümkün olamayabilir zira.

ara öğün:
olayı akşama bağlamadan önce araya yine bir öğün koy. Bu da öğlene benzer et tavuk balık içerikli bir ekmek arası olabilir.
Veya iştah açıcı bir salata hiç olmadı fındık fıstık.

akşam:
ekmekten bıktığın durumlar için evde lavaş tutabilirsin. (Migrsolarda 10lu paketlerde ucuza bulunuyor)
Bunu tavada ısıtıp çıtır çıtır yapıyorsun.
Artık içine et cinsinden ne bulursan (tavuk tavsiyemdir) doldurup götürüyorsun 2 - 3 tane.
alternatif:
ton balığı konserversi tut evde. şok'larda ucuza bulabilirsin.

Akşam yemeğinden sonra sağına soluna alıyorsun fındık ve kuru üzümünü.
Götür allah götür.

Yatmadan öncede o bulk denen tozu sütle karıştırıp götürüyorsun tercihen bal ilaveli.

Şimdi burda sebze meyve eksik.
Salata yemeye özen göster arada derede. Muz ve elma bunlar çok iyidir.
Sıkıştırmaya özen göster bunları öğün aralarına.

Pilav ve makarna iyidir.Misal ben pilav manyağı olduğum için iş okul ev arasında kilit noktalarda "sağlıklı" pilav yapan yerler buldum. Habire yiyorum.

hap olaraksa gnc'nin erkekler için megaman'i ver. iyi bir beslenmenin yanında güzel bir takviye.

aman de tek öğünde deli gibi yeme. Şişen ve ağrıyan bir mideden başka birşey *kazandırmaz sana.

vücut kitle indeksin normale döndükten sonra spor yapmaya başla.

unutma: hızlı kilo almak "genelde" sağlıklı değildir. az ve öz sindire sindire almak elzem.
0
velhasilkelam
(16.01.10)
eczanede satılan bulklara para kaptırma.
ilacın çok basit.
bodybuilding+weight gainer.
gainer olarak çok paran yoksa hardline, varsa optimum ya da weider.
üç ay takıl önce, sonra proteine geçersin.
0
domine deyus
(16.01.10)
bulk'lar eczaneler'de satılır. nihayetinde bu tarz ürünler steril sağlık koşullarında üretilmiş güvenilir yerlerden alınmalıdır. bu durumda para kaptırma sözcüğü yanlış yerde kullanılmış olur.
ha dersinki daha fazla protein, karbonhidrat oranı istiyorum o zaman sağlıklısını bulmak şartı ile diğer ürünlerede yönelebilirsin. (gnc gibi)
sağında solunda gördüğün gainer'ları almadan önce araştır.
sonuç olarak bunların hepsinin genel adı "weight gainer". taklitleri ve sağlıksız olanları var.

unutmaman gereken şey senin ilacın bulk veya gainer falan değil öncelikle sağlıklı beslenmek.

Bunlar yanlızca bünyeye takviye olarak alınmalı.

Diğer türlü işe kısa yoldan giden şeyleri denemeni hiç tavsiye etmiyorum.

Ayrıca gittiğim merdiven altı olmayan türdeki spor salonları "-kardeşim sen biraz kilo al öyle gel demişlerdir".
0
velhasilkelam
(17.01.10)
Aslında iştah ile ilgili değil. Yani sevdiğim bir şey var ise, hayvani yiyorum. Sevmediğim bir şey ise, yemesem de oluyor.

Tuvalete fazla çıkmıyorum. Gerçi pek dikkat etmedim ama öyle bir farklılık yok sanki. Sanırım en mantıklısı yine bi doktora gözükmek.

Herkese teşekkürler.
0
🌸oha
(17.01.10)
çok zaman geçmiş ama yanıt vermem lazım.
steroid tavsiye etmişim gibi yanıt almışım.
yok öyle birşey.

1. bulk dediğiniz şey 400grlık paketle satılır. bu vücütçu için tek bir günlük dozdur.

2. wglar tüm dünyada vgcilerin kullandığı karbonhidrat-protein karışımlarıdır.

3.vg ve wg ile yapıalcak kilo alma yöntemi kullanabiliecek en zorlu ve irade gerektirecek aynı zaman en sağlıklı yöntemdir.
bulk içip yemek yiyerek sadece göt büyür.

4. vg kullan demek, sadece onunla beslen demek değildir.
0
domine deyus
(18.09.10)
(1)

[ sağlık ] Diş Muayene

enola gay
Düzenli olarak gittiğim bi diş doktorum yok.. Ondan dolayı, diş muayenesi ve gerekirse diş çekimi için önerebileceğiniz;Devlet hastanesi,Özel hastane,Özel doktor (muayenehane),ve ortalama fiyatlar var mıdır? pek bi uzağında kaldım :)
Düzenli olarak gittiğim bi diş doktorum yok.. Ondan dolayı, diş muayenesi ve gerekirse diş çekimi için önerebileceğiniz;

Devlet hastanesi,
Özel hastane,
Özel doktor (muayenehane),

ve ortalama fiyatlar var mıdır? pek bi uzağında kaldım :)
0
enola gay
(15.01.10)
Benim çok uzun bir tedaviye gittiğim ve memnun kaldığım diş hekimim var.
Gayet eğlenceli bir adam, gerçek durum neyse çat çat söyler, duymak istediğini değil, sağlık duurmunu söyler yani. Artı makuldur ücretler. İstresen bir ara. Ben çok memnun kaldım.
Edip Akgün
02163385176
05326840515
Kadiköy Boğa'nın dibinde yeri.
0
betty puf puf
(15.01.10)
(5)

geceleri elde ortaya çıkan uyuşma

joehigashi
Yattıktan sonra özellikle uyku arasında bazen öyle bir şekilde uyanıyorumki sağ ve sol tarafımda olması değişmekle beraber bilek, kol ve parmaklarımda ortaya çıkan uyuşmadan uzuvlavımı kımıldatamıyorum.. takriben 30-45 saniye sonra kendimi toparlıyorum ama o ana kadar acaip derecede korku verici şey
Yattıktan sonra özellikle uyku arasında bazen öyle bir şekilde uyanıyorumki sağ ve sol tarafımda olması değişmekle beraber bilek, kol ve parmaklarımda ortaya çıkan uyuşmadan uzuvlavımı kımıldatamıyorum.. takriben 30-45 saniye sonra kendimi toparlıyorum ama o ana kadar acaip derecede korku verici şeyler yaşıyorum.. Hani kaç defa o uyku sersemliği ile kafayı toparlayamadan "felç mi oluyorum !" diyerek uykumdan sonra kabuslar yaşıyorum.. Nedir bu el, kol, bilek ve parmaklarda bilhassa gece uykudan uyanınca ortaya çıkan uyuşmanın sebebi acaba ?
0
joehigashi
(14.01.10)
uyanmadan önceki uyuma pozisyonunda kolunun üzerine yatma, kolunu yastık altına koyma var mı?

o zaman bazen yapar. uyanma tam vuku bulmadan hemen önce, bilinçten önce bu uyuşma farkedildiğinden ve vücut pozisyonunu refleks gibi değiştirdiğinden, uyanınca kendini normal bir pozisyonda buluyor olabilirsin. halbuki ondan 5-10 saniye öncesinden 2 saat öncesine kadar kolun gövdenin veya başının altında kalmış olabilir. uygun açı ile kapanan kol arteri uyuşma yapar. bende bu şekliyle olur bazen.
0
delikan76
(14.01.10)
carpal tunnel sendromu olmasın sakın. normalde elde ağrı falan da oluyorsa bir doktora görünün derim.
0
alouqua
(14.01.10)
neredeyse her gece başıma geliyor. el, kol vs. üzerine yatıyorsundur. eğer uyuşmadan bir an evvel kurtulmak istersen diğer elinle, parmaklarını aç kapa yap kan gitsin (vay be!) mikrobunu kırar.
0
hizli sperm
(14.01.10)
benimde oluyordu. ilk olduğunda bi kalktım kolun birisi yok. yanımda bir başkasının kolu..meğer benim kol uyuşmuş. kolumu yastığın üzerinden atacak şekilde uyuyordum.haliyle kan gitmiyor ve kol uyuşuyor. yatış şeklinizi değiştiriniz.
0
maresal jedi
(14.01.10)
kübital tunnel sendromu

karpal t.s'un ön kol hizasında olan versiyonu olarak bilinir.
eşlik eden ağrı, güçsüzlük gibi şikayetlerin yoksa panik olmana hiç gerek yok
evet, gece uyuduğun pozisyona bağlı olma olasılığı yüksek.
ve dediğin gibi, bazen sadece uyuşma, bazen hareket edemeyecek kadar "yabancı bir kol/el" hissi uyanabilir sende.
öncelikle uyku pozisyonuna dikkat edersen azalacaktır.

emin olmak için ise; bir nöroloğa görünmen
gerekirse emg çektirmen daha uygun
geçmiş olsun
0
scrubz
(15.01.10)
(10)

Sol bilekte uyuşma

kakoy
Yurtdisindayim ve bundan 4 sene evvel yasadigim bir rahatsizlikta (sol kulagim duymuyordu) doktora gittim. Adam sol kulagin duyuyor senin , sag kulagin duymuyor dedikten sonra burada ki doktorlara olan inancimi yitirdim. Ailemde ki doktorlara da sorarak telaşlandirmak istemedigimden oncelikle burada
Yurtdisindayim ve bundan 4 sene evvel yasadigim bir rahatsizlikta (sol kulagim duymuyordu) doktora gittim. Adam sol kulagin duyuyor senin , sag kulagin duymuyor dedikten sonra burada ki doktorlara olan inancimi yitirdim. Ailemde ki doktorlara da sorarak telaşlandirmak istemedigimden oncelikle burada soruyorum.Elimden geldigince tüm detaylari vereyim , lutfen bir fikir verin.

Yaklasik 3 gundur sol el bilegimde bir uyusma var. Karincalanma gibi. Ozellikle parmak uclarim hassaslasti. 25 yasinda 181 cm boyunda 71 kg yim. Sigara (3 gunde 1 paket) ve alkol (tam rakam veremem ama ortalama litre / 10 gundur. alkolden kasit viski.) kullaniyorum.Uyusuturucu kullanmiyorum. Son 10 senede toplam belki 1 belki 2 defa hasta olmusumdur. Ayrica 9 yasimdan 16 yasina kadar profesyonel basketbol oynadim , gunde 1-2 idman yaptim. Duzenli olarak kullandigim Asidopan haricinde bir ilaç yok (mide yanmalari icin).

Bunlar disinda son zamanlarda uzerimde bir halsizlik var , yataktan kalkasim gelmiyor... He yatak demisken... 4 gun once uyudugum cift kisilik yatak kirildi. o gunden beri tek kisilik bir yatakta yatiyorum. Aklima uzerine yattigim icin mi uyusuyor acaba sorusu da geliyor...
Aklima kalp krizi geliyor...

Bunlar disinda yasadigim bir belirti yok. Elimden geldigince alakali / alakasiz hakkimda ki butun bilgileri verdigimi saniyorum...

Doktor arkadaslar cevaplarsa cok sevinirim.
Tesekkur ederim.
0
kakoy
(14.01.10)
klişe olacak gibi ama multipl skleroz ilk aklıma gelen hastalık oldu.
0
gonion
(14.01.10)
MS i mi kastediyorsun ? Kusura bakma doktor olmadigim icin pek anlamiyorum... Bu kaniya nereden vardigini soyleyebilir misin ?
Sadece elimde uyusma olmasindan oturu mu bu kaniya vardin ?
0
🌸kakoy
(14.01.10)
Sozlukten baktim simdi...

uyuşukluk, karıncalanma, iğnelenme,
güç kaybı, spazm, kas sertliği, kramp, ağrı. güç kaybı vücudun bir tarafındaki kol ve bacakta veya her iki bacakta birden olabilir.
görme kaybı, çift görme,
idrar kaçırma ve idrar aciliyeti,
kabızlık,
konuşma bozukluğu,
cinsel fonksiyon bozuklukları,
denge kaybı, bulantı,
yorgunluk,
depresyon,
kısa süreli hafıza problemleri,
yutma zorluğu…

bu belirtilerden sadece , yorgunluk ve karincalanma bende mevcut.
0
🌸kakoy
(14.01.10)
multipl skleroz aslında modern tıbbın şu an için pek hakim olmadığı bir konu. sizde ms'ten şüphelenmemin sebebi öncelikle 4 sene önceki duymama şikayetiniz (ki direkt merkezi sinir sistemi ile alakalıdır) ardından sol bilekteki uyuşma hissi (bunu da seviyesini hatırlamamakla birlikte medulla spinalis'teki [omurilik] bir lezyona bağlayabiliriz) olmasıydı. ms sadece ama sadece merkezi sinir sistemini tutar ve genelde bu şekilde ataklarla seyreder. ataklar sekel (kalıcı hasar) bırakabileceği gibi sekelsiz de iyileşebilir (duyma şikayetinizden tekrar bahsetmemenizi iyileştiğinize yordum). ilk belirti sıklıkla görme şikayetleridir (çift görme gibi) ancak görme şikayeti olmayan birinde ms'i ekarte edemeyiz.

tabi bu yazdıklarım sizin yazdığınız bir paragraf sonucu vardığım naçizane sonuçtur ve mutlaka ama mutlaka bir nörolog tarafından muayene edilmeniz gerekir. basit bir mr ile durumunuz hakkında çok daha net bilgiler elde edebilirsiniz.
0
gonion
(14.01.10)
Kulak rahatsizligim , - 20 derece de beresiz disari cikip gezdikten sonra olmustu. Turkiye de ki KBB doktorum , soguktan iltihap yapmistir demisti.
Gecmisti sonra zaten.
0
🌸kakoy
(14.01.10)
dediğim gibi, benim yazdıklarım sizin yazdıklarınıza binaen yaptığım yorumlar sadece. ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, 3 gün süren bir uyuşukluk hafife alınmaması gereken bir belirtidir.
0
gonion
(14.01.10)
valla daha demin uyudum 1 saat kadar. su anda pek yok karincalanma uyusukluk falan. bakalim surerse , turkiyeye gelip baktiricam galiba.
0
🌸kakoy
(14.01.10)
şimdi tıpta teşhis konulurken bir kural vardır; önce basit olanı düşün. daha genel görülebileni düşün. bu açıdan irdeleyelim;

sol kulağınızdaki problem geçici miydi? eğer öyleyse o vakitlerde bir enfeksiyon geçirmmiş olma olasılığınız var. ama yine de kontrollerinizi yapmanızda fayda var kulağınız için.

son 3 gündür yaşadığınız uyuşma problemine gelince; karpak tünel sendromu, ulnar sinir sıkışması, radial sinir sıkışması vs vs olmak üzere bir çok durumda bu belirtileri göstermeniz olası. bu açıdan bir ortopediste görünürseniz size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum. zaten yapılacak bir emg ve görüntüleme ile bu durum anlaşılabilir. ayrıca MS düşünülecekse( ki hemen çok zor) bu tetkikler zaten istenecek, olmadı bir de kranial mr çektirirsiniz çok kafanızı rahatsız edecekse. ortopedist gerekli görürse bir nörologtan konsültasyon isteyebilir zaten.

geçmiş olsun.
0
kendal
(15.01.10)
kendal'a kesinlikle katılıyorum, siz öyle sorunca en uç örneğe atlayarak rahatsızlık verdiysem özür dilemeyi bir borç bilirim.
0
gonion
(17.01.10)
yok sorun degil :)
gecti zaten tamamen uyusmalar. sagolun ikinizde
0
🌸kakoy
(18.01.10)
(7)

bir insanın sara krizi geçirdiğini nasıl anlarız?

janjan
geçenlerde kozyatağında, e5'teki bi otobüs durağına yakın bir yerde, 26-27 yaşlarında bir genç yerde yatıyordu ağzında biraz köpük vardı daha doğrusu uzaktan baktığım için ağzında beyazlık gördüm ve esniyor gibi geriniyor gibi hareketler yapıyordu. sara krizi geçirdiğini düşündüm bi yerden su alayım
geçenlerde kozyatağında, e5'teki bi otobüs durağına yakın bir yerde, 26-27 yaşlarında bir genç yerde yatıyordu ağzında biraz köpük vardı daha doğrusu uzaktan baktığım için ağzında beyazlık gördüm ve esniyor gibi geriniyor gibi hareketler yapıyordu. sara krizi geçirdiğini düşündüm bi yerden su alayım yardım edeyim die düşündüm ama oralarda su alacak bi yer yoktu. etrafta da pek kimse yoktu bir-iki kişi geçti ama umursamadılar bile. insanların bu şekilde numara yaparak yankesicilik yaptıklarını duyduğum için de biraz tedirgin oldum açıkcası. daha önceden sara krizi geçiren birini görmüştüm belediye otobüsünde, baya sarsılıyordu falan. her bünye farklı mı yaşar bu sıkıntıyı? numara yapıldığını nasıl anlarız ki?
0
janjan
(14.01.10)
klasik sara'da bilin kaybı ve kontrolsüz kas kasılmaları olur. kontrol yittiği için genelde yere düşmüş halde olurlar. yapmanız gereken, kriz geçiren kişinin çevresini boşaltmak ve yan çevirmektir. Yan çevirmenin mantığı, tükürüğüyle boğulma tehlikesi yaşamamasıdır. Yan çevirdikten sonra da dilini ısırma tehlikesini bertaraf etmek için de ağzına kalem / sopa veya sert olup ince uzun her ne varsa sıkıştırmak lazımdır.

su vermek (ağzını açamaz) veya soğan koklatmak (beyin kokuyu algılamaz) yararsızdır.

+ biraz kendine gelmeye başlarsa da sakin bir ses tonuyla her şeyin geçtiği ve güvende olduğunu telkin etmeniz pek güzel olur. Ha baktınız bilinci makul bir sürede açılmıyor, direkt 112.
0
jesterdvine
(14.01.10)
düşerken maddi zarar yaratıyorsa veya kafası gözünü çarpıyorsa büyük ihtimalle yankesici değildir diye fantastik cevap vereyim.

fakat benim de başıma aynı olay gelmişti. yanımda devrilen bir insan sesi duyup bakmamla epilepsi nöbeti geçiren bi adam görmüştüm. ağzında köpükler vardı ve ben şok olmuştum. yardım eden 1-2 kişi görünce de "nasıl olsa.." diyip yoluma devam etmiştim ama inanılmaz pişman olmuştum 2 gün boyunca.
o nedenle yankesici olabileceğini bile bile bir daha görsem asla tereddüt etmem yardım etmek için.
0
hikaye mesture
(14.01.10)
Anlamama ihtimaliniz çok, epey iyi numara yapıyorlar. Çok çok detaylardan anlayabilirsiniz, ondan da emin olunamaz eğer iyi tanımıyosanız hastalığı.
0
Dağlarca
(14.01.10)
şimdi belki gerçekten sara krizi geçirenleri aşağılamış gibi olmayayım ama evet bu şekilde yankesicilik yapan, yankesicilik olmasa bile sara krizi taklidi yapıp numara yaparak kalkınca kendini acındırıp para toplayan insanlar mevcut.

her iyi numara yapan kişinin de bir açığı olur. mesela incecik ve uzun şekilde büktüğünüz bir kağıt parçasını kulağına sokabilirsiniz. gerçekten sara krizi geçiren bir kişi tepki vermeyecekken, numara yapan kişi mutlaka ama mutlaka "uyşşş" diye kulağına elini atacak veya bir şekilde tepki verecektir.
0
kibritsuyu
(14.01.10)
kız kardeşimin de epilepsi hastası olması bi yana,bu tarz yankesicilk yöntemleri çok fazla var, hastane bahçesinde bile denk geldi. lakin şöyle bir şey var, bi defasında bizim sokakta olmuş annem anlatıyor, adam bayılmış köpük möpük her şey tam teşekküllü sara nöbeti, sonra kalkmış ya benim durumum yok para lazım vs.. o sırada mahallemizde oturan bi polis komuşumuz vardı, bu adam yaklaşmış o sırada, tabi herkes "heh nuri bey geliyor, o polis bi yardımı dokunur vs" (bun gibi bi şey demişler işte) diyince adam birden ayaklanmış "tamam tamam geçti" demiş ve kaçmış, yani adam ayıldıktan sonra "ya bana para lazım, açım , maçım diye ayak çekiyorsa belliki boş iş, ya da sen yalandan yere dur şurda polis var onlar yardımcı olur diye kişiyi bi yokla (tabi para mevzuu yaparsa) kişi kaçarsa sorun yok zaten.
0
hizli sperm
(14.01.10)
kriz geçiren insanın beyni bir nevi offline'dır. acı hissetmez. benim askeri doktor bir tanıdığım, numara yaptığından şüphelendiği askere sümsüğü koymuş ve "ahh anam" diyen askerin numara yaptığını anlamış. lakin siz kriz geçiren insanlara gidip girişmeyin çevredekiler de size girişebilir, kimseye meramınızı anlatamazsınız.
0
theos ek mekhanes
(15.01.10)
theos ek mekhanes'in dediğine aynen katılıyorum. yumruk atmak zorunda değilsiniz. çaktırmadan herhangi bir acı verici hareket yapın. bacağını cimcirin mesela. ya da kulak memesini turnaklarınızla sıkıştırın. bir ekilde acıyı hissedip tepki veriyorsa numaradır.
0
kibritsuyu
(15.01.10)
(6)

Diş telleri

metinmillivanillli
yetişkinlerde diş telleri çıktıktan sonra diş yapısının bozulma olasılığı nedir? Neredeyse 2 senedir bu işkenceyi çekiyorum ve çıkmasına az zaman kaldı. Çevremden dişlerin yeniden kayabileceği vb şeyler duydum ve tüylerim diken diken oldu.
yetişkinlerde diş telleri çıktıktan sonra diş yapısının bozulma olasılığı nedir? Neredeyse 2 senedir bu işkenceyi çekiyorum ve çıkmasına az zaman kaldı. Çevremden dişlerin yeniden kayabileceği vb şeyler duydum ve tüylerim diken diken oldu.
0
metinmillivanillli
(14.01.10)
eğer teller çıktıktan sonra verilen pekiştirme aparatı doğru kullanılmazsa o olasılık malesef hayli yüksek.
0
carliston
(14.01.10)
benim de tellerim vardı çıkalı 2 ay kadar oldu. senin söylediğin durumu bende duydum ve doktoruma sormuştum. düzenli bir şekilde kullanıldığı zaman kayma gibi bir problem olmaz dedi. zaten genelde bu aparat gece yatarken kullanıldığı için düzenli kullanıyorsun. hiç canını sıkmanı gerektirecek bir durum yok tellerinden kurtulacağına sevin sadece.
0
medotushika
(14.01.10)
3 sene diş teli taktım. adam aparat verdi ben unuttum onu. 3-4 sene sonra bozulmadan ötürü gittim tekrar, tedaviye devam etmemiz gerektiğini söyledi 6-7 aydır takıyorum tel şubata çıkacak.

yani sorunuzun cevabı: evet bozuluyor verdiği dalgayı takmazsanız!
0
orange coffee
(14.01.10)
her zaman için dişlerin eski yerlerine kayma eğilimleri oluyor sanırım. ama bunun hızı senin kemik yapına vs. bağlı yine sanırım. retainer denen o naneyi doktorunun önerdiği şekilde kullanmalısın. ilk başta 24 saat (yemek yerken hariç) kullanman gerekebilir, teller çıkmasaydı bile dedirtebilir. ama sonradan alışıyorsun. bir ihtimal, ömür boyu, en azından geceleri yatarken, her gece olmasa da iki gecede bir falan retainer kullanmak zorunda kalabilirsin.

ama kesinlikle gözünde büyütme. oldukça rahat bi durum aslında. hem dişlerin de süpersonik.
0
mevtagezer
(14.01.10)
hemen hemen 2 sene boyunca da o aparatı takcan, en sonunda illallah edicen hergün hergün takmaktan, 2günde 1 - 3günde1 takmaya başlıcan o zamanda yavaştan kayabilir.
0
kreider
(14.01.10)
herkese teşekkürler, ızdırap bitmiyor anlaşılan. 1,5 senede çıkar dedikleri tel 2 sene oldu hala çıkmadığı gibi bi 6-7 ay daha kalacakmış gibi görünüyor.
0
🌸metinmillivanillli
(14.01.10)
(1)

kusma ve miyokardial enfarktüs

hayali arkadaş
bir arkadaşım (38-erkek) geçen cuma ani bir kalp krizi geçirdi, biraz geç kalınsa kurtulamayabileceğini söylediler, koroner arter hastalığı teşhisi kondu. pazartesi günü stent takıp salı taburcu ettiler. opirel, beloc ve delix kullanıyor. bugün 3-4 saat boyunca kusmuş ama gıda zehirlenmesi olduğunu
bir arkadaşım (38-erkek) geçen cuma ani bir kalp krizi geçirdi, biraz geç kalınsa kurtulamayabileceğini söylediler, koroner arter hastalığı teşhisi kondu. pazartesi günü stent takıp salı taburcu ettiler. opirel, beloc ve delix kullanıyor. bugün 3-4 saat boyunca kusmuş ama gıda zehirlenmesi olduğunu düşündüğü için önem vermemiş. kusma dışında ishal, ağrı, terleme gibi bi durum yok.
tehlikeli bir durum olabilir mi bu?
0
hayali arkadaş
(14.01.10)
benim babanneme de aynısı olmuştu. stent takıldıktan sonraki 2-3 gece kustu. gıda zehirlenmesi değildi sanırım ambülansla aldılar 1 gün yattı müşahadede sonra yürüyerek eve geldi. çok ciddi bişe değildi ama bi hastaneye , acile gidilip görülmesinde yine de fayda var?
0
achtundsiebzug
(14.01.10)
(2)

kafa çınlaması

min el garaib
hani yüksek sesle müzik dinlenen mekanlardan çıktıktan sonra kulakta değil de kafa da olan çınlama vardır ya. özellikle sessiz ortamlarda çokça duymaya başladım bu sesi kafadan. bu normal bir şey mi? mesela uzun zaman yüksek sesle müzik dinlendiği için kalıcı olmuş bir hasar olabilir mi? ya da ne bi
hani yüksek sesle müzik dinlenen mekanlardan çıktıktan sonra kulakta değil de kafa da olan çınlama vardır ya. özellikle sessiz ortamlarda çokça duymaya başladım bu sesi kafadan. bu normal bir şey mi? mesela uzun zaman yüksek sesle müzik dinlendiği için kalıcı olmuş bir hasar olabilir mi? ya da ne bileyim başka bir şeyin habercisi olabilir mi?
0
min el garaib
(13.01.10)
devamlı olan kulak çınlamasının ihmal edilmemesi gerektiğiyle ilgili bi doktor konuşmuştu tvde. ne alakaysa ilgimi çekmiş izlemişim ben de. beyinle alakalı bir problemin sinyali olabilir falan diyodu. yüksek sesle ilgili olabilir tabi ama olmayadabilir. gidip bi kafayı göstermek lazım derim.
0
bicerisoon
(13.01.10)
Yüksek ses sebebiyle oluşmuş kalıcı hasardır genellikle. İç kulak içindeki stereocilia'lar ( salyangoz içinde bulunup, her biri belirli bir frekans bandını algılamak için bulunan minik kılımsı naneler) yüksek ses sebebiyle sürekli açık/kapalı konumda kalabilir. Açık konumda kalanlar sürekli o frekansta bir ses duyuyormuşunuz gibi düşük de olsa bir sinyal gönderir. Neural feedback loop sessiz ortamlarda duyumdaki kazancı köklediğinde bunlar çok daha duyulabilir hale gelir.
0
skatheist
(13.01.10)
(13)

Göz Tembelliği

HaNeDaN
18 yaşında bir insan evladına göz tembelliği sebebiyle kapama tedavisi uygulansa yararı olur mu acep ?
18 yaşında bir insan evladına göz tembelliği sebebiyle kapama tedavisi uygulansa yararı olur mu acep ?
0
HaNeDaN
(13.01.10)
bende de var aynisi doktor ufak yasta yapmami soyledi biraz faydasi oluyormus fakat tedavi edilemiyor bu hastalik
0
hoberey
(13.01.10)
18 tedavi gruplarinin (7-12-17) biraz disinda kaliyor ama denemekte fayda var. azimli olmak gerekiyor her gun tek gozu kapatip alistirma yapmak kolay degil.

yas arttikca duzelme miktari azaliyor kararliysaniz hemen baslayin.
0
cench
(13.01.10)
faydası var ama çok fazla uğraşmak lazım. doktorum demişti israilde bi adam sağlam gözü kapatarak diğer gözü açarak yüzde 60a çıkarmış görme oranını. aynı problem bendede var
0
rereroro
(13.01.10)
Kapatma sadece çocuk yaşlarda faydalı olur ancak şimdi yeni geliştirilmiş kişiye özel yazılımlarla ve 3 ay boyunca her gün belirli bir süre antreman yaparak tembel gözün görüşünü uygun vakalarda oldukça fazla arttırabiliyor bu nedenle neurovision'ı bir araştırın derim.

elvanyalcin.com
www.acibadem.com.tr
0
justaddwater
(13.01.10)
kapama hicbir ise yaramaz. sakin deneme, goren goze zarar verirsin. yeni bir olay gelistirildi, adi neurovision olabilir. yanilmiyorsam alman hastanesinde tedavisi var (eksisozlukten bak bi), bir yazilim uzerinden seanslar araciligiyla ya da evden tedavi oluyordun. yalniz bende gecerli degildi, tabi benim sag goz ami gotu dagitmis, sadece distan sehla gozukuyor. sen yine de sansini dene. olmazsa da kafana takmamaya calis, benim ustesinden gelmem 21 senemi aldi, takmiyorum artik.

edit: justaddwater benden once davranmis :) neyse ben de konu disi ilave yapayim belki birilerine lazim olur: monokuler ehliyet alabiliyoruz. gece surme yasagi, sticker takma zorunlulugu filan kalkti fakat araba surerken saglik raporunu yaninda tasimak gerekiyor.
0
erich
(13.01.10)
1-2 yaşından itibaren uzun bir süre kapama tedavisi uygulandı gözüme faydasını görmedim. Çok çile
cektik goze bantlar gözluge vakumlu kapaticilar hadi oglum kapat gozunu kapat yarari olucak bir sey olmadi. simdi su yeni soylenen tedaviyi merak ettim acikcasi.
0
ruwm
(13.01.10)
erich, sana nasıl ulaşabiliriz ?

Not: Sevgili sözlük yazarları sözlükten bu mesajımı iletirseniz (linki yollasanız) sevinirim. Teşekkürler yazan arkadaşlara.
0
🌸HaNeDaN
(14.01.10)
hanedan, msnini buraya yazabilirsin ben eklerim seni sonra mesaji silersin
0
erich
(14.01.10)
🌸HaNeDaN
(14.01.10)
benim de çeşitli doktorlardan duyduğum 7 yaşından sonra tedavisinin olmaması. bende göz tembelliği olduğunu öğrendiğimde zaten 7 yaşımdaydım. 18 yaşıma girdiğimde alman hastanesinde ameliyat oldum ve doktor %5 gören tembel gözümü %30'a yükselttiğini söyledi. yüzde oranının çok da bir önemi yok, diğer gözümüzü kapatın görmüyoruz işte. o zaman biz de kapatmayalım.
0
vusvuslat
(14.01.10)
vusvuslat kayma durumu nasil?
0
erich
(14.01.10)
tabii ki iskembeden sallamiyoruz 7-12-17 rakamlarini oncelikle wikipedia sonra yayinlanmis bir paper uzerinden giderek yazdim.

buyrun:
Randomized Trial of Treatment of Amblyopia in Children Aged 7 to 17 Years:
archopht.ama-assn.org

diyor ki:
7-12 yas gurubunda %47 duzelme varken, 12-17 yas gurububda %20 seviyesinde kaliyor.

ve:
For patients aged 7 to 12 years, prescribing 2 to 6 hours per day of patching with near visual activities and atropine can improve visual acuity even if the amblyopia has been previously treated. For patients 13 to 17 years, prescribing patching 2 to 6 hours per day with near visual activities may improve visual acuity when amblyopia has not been previously treated but appears to be of little benefit if amblyopia was previously treated with patching.

yas 7-12 ise onceden tedavi gorulse bile gorus duzelmesi olabiliyor.
yas 12-17 ise onceden tedavi gorulmemisse belirli bir seviyeye kadar gorus duzelmesi saglanabiliyor.

ayrica bonus:
en.wikipedia.org
0
cench
(14.01.10)
ayni durumla bir 25 yildir filan da ben ugrasiyorum. ailem sag olsun doktor doktor gezdik, erken yasta kapatmama ragmen pek bir faydasi da olmadi gibi; neysem neticede cenchin dedigi gibi yas olaylari cok onemli olabiliyor.

bir yastan sonra kapatma erichin dedigi gibi saglam goze zaraverebiliyor. ancak literaturde cok uc ornekler de var: mazallah bir kaza vs sonucu hastanin goren gozu koreliyor, tembel goz ise yillar icinde [ yillar kismi onemli! ] gorme yetisini artirioyor.

gecmis olsun! kolay gelsin... :)
0
ucan sincap
(14.01.10)
(4)

esneme ve baş dönmesi

majik
bir kaç saat önce şiddetli bir esneme geldi. esnerken başımın dönmeye ve gözlerimin kararmaya başladığını hissettim, panikle esnemeyi bıraktım ve durum düzeldi. bu baş dönmesinin sebebi ne olabilir?
bir kaç saat önce şiddetli bir esneme geldi. esnerken başımın dönmeye ve gözlerimin kararmaya başladığını hissettim, panikle esnemeyi bıraktım ve durum düzeldi. bu baş dönmesinin sebebi ne olabilir?
0
majik
(13.01.10)
tıp doktoruyum.

bunlar anlık reaksiyonlardır, kafanıza pek takmamınızı öneririm. devam ettiği veya kafanıza takıldığı takdirse bir uzman hekime danışırsanız, rahatlarsınız.
0
trpatov
(13.01.10)
bana da bazen olur ve tahmin ederek söylüyorum.biraz kilolu bir insanım (100).esneme anında, çene kemiğinin iyice ayrılarak beyne giden bazı damarlara baskı uyguladığını ve kan akışını yavaşlattığını düşünüyorum.acep olabiler mi ?
0
ground
(13.01.10)
benim bir hekim olarak size tavsiyem şudur;

öncelikle kilo verin.

kendinizi dinlemeyin, kendinizle ne kadar çok meşgul olursanız küçük sorunlar gözünüzde o kadar büyüyecektir.
0
trpatov
(13.01.10)
@trpatov
"anlık reaksiyon" ne demek ? Cevabınızı anlamadım ? Daha ayrıntılı bir cevap ?
0
sonra baksak
(03.10.14)
(2)

Grip+Domuz Gribi+karantina+Ukrayna

notorious brklp
MerabalarPersembe ukraynaya gidyorum yalniz hastayim cok burnum akiyor ve hafif atesim var...termal kameraya yakalanip domuz gribi ayagna karantinaya alirlarmi?
Merabalar

Persembe ukraynaya gidyorum yalniz hastayim cok burnum akiyor ve hafif atesim var...

termal kameraya yakalanip domuz gribi ayagna karantinaya alirlarmi?
0
notorious brklp
(13.01.10)
ates dusurucu icin ucaga binmeden? yada ucakta icin
0
kobretti
(13.01.10)
termal kameralar hastalığın ülkeye girmesini engellemek için giriş kapılarına koyulmuştu.ancak şu anda bütün ülkelere zaten girmiş durumda ve salgın tamamen en geniş şekilde yayılmış durumda. bildiğim kadarı ile bu amaçla konan kameraların tümü kaldırıldı.bireysel olarak hastaneye başvursanız sizi önlem olarak karantinaya alabilirler.
0
ground
(13.01.10)
(6)

Tüy Dökmeye Yarayan Bi'şey?

simultane eksi oy veren ibne
şöyle bioxin falanın yaptığı etkinin tersini yapan bir şey var mıdır? örneğin erkeklerde gözlerin altındaki bölgeyi kıldan arındıracak bir yöntem. ya da bayanlarda kollarda tüyler için gibi. mukavemeti zayıf tüyler, yünlerden bahsediyorum. krem olur, sürülen bi ila. olur, bişey olur. bu tarz bir ürü
şöyle bioxin falanın yaptığı etkinin tersini yapan bir şey var mıdır? örneğin erkeklerde gözlerin altındaki bölgeyi kıldan arındıracak bir yöntem. ya da bayanlarda kollarda tüyler için gibi. mukavemeti zayıf tüyler, yünlerden bahsediyorum. krem olur, sürülen bi ila. olur, bişey olur. bu tarz bir ürün aranılıyor.

not: lazer diye bi yöntem var. biliyorum. o değil.
0
simultane eksi oy veren ibne
(12.01.10)
(bkz: bioder) denemedim bilmiyorum, tamamen kulak aşinalığı
0
jangara
(12.01.10)
c non
(12.01.10)
tıraş diyollar onun için gardaş.
0
🌸simultane eksi oy veren ibne
(12.01.10)
Hiçbir yöntem tamamiyle bitirmez kılları, çünkü kıl kökleri orada. Laser dışında hepsi geçici çözüm.

Ha ama istersen tüy dökücü krem kullanabilirsin, formlulü de yapımı da basit.
0
ataturkiye
(12.01.10)
bioxcin de bioder de bi boka yaramaz. onlara vercein paraya lazer eplasyon yaptrırsın.
0
rentts
(12.01.10)
bioder kullandım hiç birşey olmadı.allah belalarını versin.
0
tyketto
(12.01.10)
(3)

Grip olmak üzereyim ?

emresimsek
iyi akşamlar 'ezel' severler..boğazım ve burnumda iki gündür yoğun bir yanma var ve iki gündür limon + sıcak su + bal formülünü uygulayıp birde aferin aldım ama tam anlamıyla başlangıç evresinde savaşı kazanamadım.neler yapabilirim başka gerçekten çok etkili olması şart bu hafta çok yoğun sınav haft
iyi akşamlar 'ezel' severler..

boğazım ve burnumda iki gündür yoğun bir yanma var ve iki gündür limon + sıcak su + bal formülünü uygulayıp birde aferin aldım ama tam anlamıyla başlangıç evresinde savaşı kazanamadım.

neler yapabilirim başka gerçekten çok etkili olması şart bu hafta çok yoğun sınav haftam.
0
emresimsek
(11.01.10)
soğan ve sarmısağı kavurun azcık, ama sakın öldürmeyin. fırına da koyabilirsiniz. hatta mümkünse öyle elma gibi yiyin. (bunu yaparken sakın aç karnına yapmayın). bildiğin antibiyotikler halt etmiş bu ikisinin yanında...

onun dışında; supradyn multivitamin de işe yarıyor. başka başkaaa, buhar yapın içinize çekin. aklıma başka daha gelirse yazarım.

başarılar sınavlardaaa
0
rolanda
(11.01.10)
(bkz: umca)
0
numan aga
(11.01.10)
nane + limon + tarçın + zencefil + kabuğuyla beraber bir dilim elma + karanfil " kaynatıp için, afiyet ve geçmiş olsun.
0
damlanin
(11.01.10)
(4)

Lazerle göz ameliyatı

luckless
Her ne kadar sözlükte ilgili entry'leri okumuş ve ekşiduyuru'da alakalı başlıklara göz atmış olsam da güncel cevaplara ihtiyaç duyduğum birkaç sorum olacak arkadaşlar;* Öncelikle lazer tedavisinin günümüzde baya ilerlemiş olduğu ve haliyle yan etkilerininde eskisi kadar olmadığı iddia ediliyor. O ha
Her ne kadar sözlükte ilgili entry'leri okumuş ve ekşiduyuru'da alakalı başlıklara göz atmış olsam da güncel cevaplara ihtiyaç duyduğum birkaç sorum olacak arkadaşlar;

* Öncelikle lazer tedavisinin günümüzde baya ilerlemiş olduğu ve haliyle yan etkilerininde eskisi kadar olmadığı iddia ediliyor. O halde fazla geçmiş yıllara gitmeden yakın zamanda bu operasyonu yaptırmış olup araştırmalarından ve tecrübesinden yararlanabileceğimiz yada sağlık sektöründe olup bilgisinden faydalanabileceğimiz arkadaşlar varsa özellikle kendilerinin düşüncelerini merak ediyor ve yardımlarını bekliyorum.

* Bir diğer konu bu operasyonun yapılabileceği yerin veya yapacak olan doktorun önemi. Ankara bazında düşünüldüğünde bu konuda yine bilgi veya tecrübeleriyle yardımcı olabilecek, önerilerde bulunabilecek arkadaşlar var mı?

Teşekkürler ...
0
luckless
(11.01.10)
(git: 119069)
0
nargile
(11.01.10)
Bu işte en önemli şey uygulanacak teknik, uygulayan doktorun tecrübesi ve daha sonra post-op muayenelerdir. Yerinizde olsam bu işi Ankara yerine Istanbul da yaptırırdım.
Istanbul için size doktor önerebilirim ancak Ankara için bilemiyorum:

Yinede ameliyat olmadan önce muayene olup kornea kalılıklarınıza ve gözünüzün korneaa eğimine bakılması gerekli, bu muayeneden önce eğer lens kullanıyorsanız bir hafta kadar lensinizi çıkarıp sonra muayeneye gelmelisiniz. Kornea kalınlığınız yeterli değilse ameliyat olamayabilir veya sadece belirli tekniklerle olmak zorunda kalabilirsiniz, korneanız fazla dik ise ((bkz: keratokonus)) ameliyat olmanız mümkün değildir.

Tavsiyem size bu operasyonu tüm artı ve eksileriyle anlatacak bir doktora görünüp kendinizi ona emanet etmenizdir. bir süre kontakt sporlardan (basketbol, karate, boks, judo, aikido vs) uzak durmanız gerekecek.

Daha fazlası için sözlükten mesaj atabilirsiniz, hayırlı olsun.
0
justaddwater
(11.01.10)
cuma günü ameliyat oldum, gözlerim yavaş yavaş toparlanıyor. İstanbul'da olsan doktorumu önerebilirdim ama ankara'daki doktorları çok bilmiyorum. Eğer gözünün ilerlemesi durduysa ve kornean sağlamsa yapabiliyorlar bu ameliyatı.
0
christine
(11.01.10)
Ben Alman hastanesi'nde ameliyat oldum. Ameliyat gayet kısa ve rahat. Ameliyattan sonra 4-5 saat çok fena bir yanma oluyor gözde(ama sonuçları için katlanılır). Doktor seçimi gerçekten önemli çünkü her kişiye ameliyat yapılamıyormuş. (kornea kalınlığıyla alâkalı) Ve göz ilerlemenizin durmuş olması gerekiyor(yoksa 2-3 sene sonra tekrar gözlük takmaya başlayabilirmişsiniz). büyük ihtimalle doktorunuz anlatacaktır ama bir süre sert bir darbe almamanız gerekecek. O yüzden ekstra bir dikkatli olmak gerekiyor. Ameliyat öncesi gerekenleri de justaddwater yazmış zaten ama lensinizi önceden çıkarmayı unutmayın çünkü muayene sonuçlarını etkiliyormuş.

şurada detaylı şekilde cevap vermişlerdi bana (git: 71126)
(tekrar okudum da diğer cevaplardan farklı pek bir şey söylememişim)
0
machine head
(11.01.10)
(9)

Şizofren Sanatçılar

pisi kolog
Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğrencisiyim.Şizofren-Panik Atak, Meme Kanseri, Osteoporoz vb hastalıklara sahip sanatçılar ve sanata tutunarak bu hastalıklara karşı verdikleri mücadele ile ilgili bir ödev hazırlıyorum.Bu tür hastalıklara sahip (yaşayan) yabancı sanatçılar konusunda isim öner
Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğrencisiyim.
Şizofren-Panik Atak, Meme Kanseri, Osteoporoz vb hastalıklara sahip sanatçılar ve sanata tutunarak bu hastalıklara karşı verdikleri mücadele ile ilgili bir ödev hazırlıyorum.

Bu tür hastalıklara sahip (yaşayan) yabancı sanatçılar konusunda isim önerileriniz var mı?

ödevin aciliyeti nedeniyle bir süre üstte kalırsa çok mutlu olurum.

[email protected]
0
pisi kolog
(11.01.10)
Filiz Akın vardı kansere yakalanıp kurtulan, Murat Göğebakan vardı kansere yakalanıp yenen. Rahmetli Kazım Koyuncu vardı. Şurada da yabancıları filan listelemişler.

h2.haberturk.com
0
ataturkiye
(11.01.10)
Mehmet Ali Erbil var mesela kaçış sendromuna yakalanıp işini bırakmayan. Beyin kanaması geçiren Ebru Gündeş vardı. Yani neredeyse hepsi hastalık geçirmiş geçmişte aşağı yukarı.
0
ataturkiye
(11.01.10)
cevaplar için teşekkürler ama eklemeyi unutmuşum. daha çok yabancı sanatçıları araştırıyorum.
0
🌸pisi kolog
(11.01.10)
anastacia meme kanseriydi sanırsam yendi kurtuldu bitti gitti
0
elektromaniac
(11.01.10)
kylie minogue- meme kanseri
0
okuryazar
(11.01.10)
sibel torunoğlu
0
dorian greyfurt
(11.01.10)
lale müldür manik depresif
0
magdalena
(11.01.10)
nevval sevindi de kanserdi sonra yendi diye biliyorum..

hatta kanser olduktan sonra dünya görüşü flan oldukça bayağı değişti...

evet araştırdım dediğim gibiymiş.
0
beni boyle sev seveceksen
(11.01.10)
David Helfgott şizofrendir.kendisi dünyaca ünlü bir piyanist olmak ile beraber geçenlerde türkiye de konser vermiştir.
0
piyiüçalanadam
(12.01.10)
(8)

Lasik ameliyatı sonrası

christine
Lasik ameliyatı arkasından gözde bulanıklığın ve pusun kaç gün içerisinde geçmesi gerekir normal şartlarda?
Lasik ameliyatı arkasından gözde bulanıklığın ve pusun kaç gün içerisinde geçmesi gerekir normal şartlarda?
0
christine
(11.01.10)
benimki 15 günü bulmuştu. ilk 3-4 gün belirgin düzelme oluyor fakat çok az bir pusu kalıyor. 15 gün sonra görüşüm tamamen netti.
0
nargile
(11.01.10)
cuma günü oldum ameliyatı ve hala puslu, doktor normaldir dedi ama endişe ediyorum. gerçi ilk günler kadar kötü değil ama çok iyi de değil. 15 günü bulacak demek ki, korkmamam lazım değil mi :)
0
🌸christine
(11.01.10)
e ortadaki göz olunca insan doğal olarak korkuyor. ben de bu haziran'da oldum ameliyatı. ameliyattan 2-3 gün sonra bir gece dışarı bakarken lambaların çevresinde haleler görüp baya bi korkmuştum. o da geçti zamanla :) batmalar zaten en fazla iki gün sürdü, sizde de geçmek üzeredir eminim.

size tavsiyem, flarex dışında verilen (bana flarex vermişti doktor) diğer göz yaşartıcı damlayı uzun süre kullanın. gözünüzü çok rahatlatıyor. zaten önceden lens kullanmış biriyseniz, o damlayı en az 3-4 ay kullanmanız sizin yararınıza.

var mı başka korktuğunuz?
0
nargile
(11.01.10)
okacin antibiyotik verdi o da çarşamba günü son, flarex verdi bir de tekli kuruluk giderici damlalardan verdi. flarex'i ve kuruluk giderici damlayı bir süre daha kullanacağım. bazen odaklanamıyorum puslanıveriyor her şey, ışıkların etrafındaki haleler de çok korkuttu dün, güneşte ölümüne rahatsız oluyorum, gözlük şapka kullanıyorum, hala gözlere su değmesi yasak mesela. yarın kontrolüm var. gözlerimde bi ağarlık var ve başım ağrıyor biraz, bunlar hep normal şeyler değil mi ya?
0
🌸christine
(11.01.10)
bende güneşe hassaslık pusu gibi iki hafta sürdü. gerçi ben tam yazın başında oldum, ondan uzun sürmüş de olabilir. siz yinede gözlüksüz çıkmamaya gayret edin.

eğer bilgisayarla çok haşırneşir oluyorsanız, o günlük tüp şeklinde olan damlaları bol bol kullanın.

sigara içilen ortamlardan şimdilik uzak durun. ben ameliyatın ertesi günü tophane'ye gitmiştim, pek hoş olmadı. baş ağrısı da tahminimce strestendir :)
0
nargile
(11.01.10)
migren diye düşündüm ben, ışık fazla geliyor kafam ağrıyor gibi, ama stres de olası :)
bilgisayarla maalesef haşır neşir olmam gerekiyor, günde 2 tüp damla kullanıyorum, ama sanki hala her şey gerçek değil gibi, sanki lens varmış gibi gözümde ve bulanıklık yapmış gibi. kendi gözlerim olduğuna ne zaman ikna olucam acaba bunların :)
0
🌸christine
(11.01.10)
odaklanamama oluyor demişsiniz, ben tam bir sene önce oldum ameliyatı, odaklanamama (özellikle yakına bakarken) 1 aydan fazla sürdü sonra tümüyle geçti. gözün alışıp kendini toparlaması zaman alıyor. ama şu anda düşününce iyi ki de yaptırmışım diyorum, gözlüksüz lenssiz yaşamanın hafifliği bir başka.
0
very pigmented melanosome
(11.01.10)
memnun olanları duyunca okuyunca çok seviniyorum. özellikle şu anda pus varken odaklanamazken ve ışığa aşırı duyarlıyken korku kaplıyor içimi ne zaman geçecek geçer mi falan diye ama sanırım zaman vermek lazım, çok yormamak lazım gözleri.
0
🌸christine
(11.01.10)
(10)

Aşırı unutkanlık ve dalgınlık ?

joehigashi
Bir kaç aydır acayip bir dalgınlık ve unutkanlık problemi ile karşı karşıyayım.. Geçen günlerde evin dış kapısını kapattığımı sanarak ardına kadar açık vaziyette içeri girmişim, başka bir gün televizyonu kapatmadan içeri çekip uyumuşum televizyon sabaha kadar açık kalmış.. Az evvelde bardağımı çalka
Bir kaç aydır acayip bir dalgınlık ve unutkanlık problemi ile karşı karşıyayım.. Geçen günlerde evin dış kapısını kapattığımı sanarak ardına kadar açık vaziyette içeri girmişim, başka bir gün televizyonu kapatmadan içeri çekip uyumuşum televizyon sabaha kadar açık kalmış.. Az evvelde bardağımı çalkalamak için çeşmeden doldurduğum çeşme suyunu lıkır lıkır içtim.. Ne oluyor bana ? Son günlerde bazı özel sebeplerden ötürü kafam baya karışık.. Acaba stresin, özel problemlerin yol açtığı kafa karışıklığı bu kadar büyük dalgınlıklar yaratır mı ? Ya da sorun fiziksel ( b vitamini eksikliği gibi) ise bu sorunun tespitini nasıl yaptırırım ? Veya önerileriniz nedir ?
0
joehigashi
(11.01.10)
Benim bu sorunumun nedeni kırmızı et yemememdi,o da folik asit eksikliği yaptı, genelde vejeteryanlarda olur bu, folik asit eksikliği diye arat bi nette, belirtilerden biri unutkanlık ve dalgınlıktı, belki sende de folik asit eksikliği vardır, bir doktora gidersen kan testi yapıp seni daha net bilgilendirirler.
0
christine
(11.01.10)
abartmış olmayım ama zaten 2-3 günde bir yani haftada 4-5 öğün kırmızı et yiyorum..Yemediğim bir et çeşidi varsa o da balıktır, onu da omega 3 hapları ile telafi ediyorum daha doğrusu etmeye çalışıyorum.. Ama sadece balık yememek bu tarz bir sorun oluşturabilir mi acaba ?
0
🌸joehigashi
(11.01.10)
omega-3 hapı alıyorsanız (efa) balık seçeneğini de listeden çıkarın. o haplar yeterli.
0
nargile
(11.01.10)
bemiksin b vitamin komplekslerini de bir süre kullanabilirsiniz. b 12 eksikliği de böyle semptomlara neden olur.
0
hidelgo
(11.01.10)
Balık değil de kırmızı et bende bu soruna neden oldu.
www.canimablama.com
Düzenli beslenenlerde de görülebiliyormuş. Yine de basit bir kan testi ile çok rahat sonuç alabilirsiniz. Kendim ihmal ettim epeydir ama siz etmeyin :) Ben kırmızı ete yeniden başlayıp çeki düzen verince öğünlerime, o unutkanlık kaybolmuştu mesela.
0
christine
(11.01.10)
teşekkür ederim arkadaşlar..peki bir hastane ya da labaratuara gidip "vucudumdaki b12 vitamini miktarını öğrenmek istiyorum ?" desem yaptırırlar mı yoksa yaptırabilmem için elimde bi nörolojik rapor falan mı olması gerekiyor ? ya da bu ölçümün başka bir teknik adı var mı?
0
🌸joehigashi
(11.01.10)
kan testi yaptırmak istiyorum diyebilirsin, sanırım bi dahiliyeciye görünüyorsun o kan testi uygun görürse seni laboratuvara yönlendiriyor. hastaneleri ara istersen. özel sigortan yoksa da kızılaylar hiç fena değil bu konuda.
0
christine
(11.01.10)
aklınızı bir şeye takmışınız. onu halledene kadar doublecheck.
0
trocero
(11.01.10)
Tiroid ine de baktırmanda fayda var.
0
silver apple
(11.01.10)
dikkat dağınklığı ve unutkanlık depresyon belirtilerindendir. Kafanız fazla yoğun olduğu için de olabilir. Umutsuzluk mutsuzluk uyku problemi gibi şikayetlerde varsa doktora gidin bence.
0
isilme
(11.01.10)
(5)

hastane tavsiyesi

peki
merhaba. öğrenciyim, fazla param yok. ssk'lıyım. bir kadın hastalıkları doktoruna gitmem gerek. özel hastane tercih edemeyeceğim muayene ücretini ödeyebileceksem de testleri, tetkikleri muhtemelen karşılayamacağımdan. devlet hastanesine gitmem gerek yani. fakülte hastanelerini mi tercih etsem, eğiti
merhaba. öğrenciyim, fazla param yok. ssk'lıyım. bir kadın hastalıkları doktoruna gitmem gerek. özel hastane tercih edemeyeceğim muayene ücretini ödeyebileceksem de testleri, tetkikleri muhtemelen karşılayamacağımdan. devlet hastanesine gitmem gerek yani. fakülte hastanelerini mi tercih etsem, eğitim ve araştırma hastaneleri mi kararsızım ama. daha önce fakülte hastanesinde farklı bir bölümde asistanlarca muayene ve tedavi edilmiştim o yüzden tereddütteyim. istanbul, avrupa yakasındayım. hastane ve doktor tavsiyeleri istiyorum anlayacağınız.
0
peki
(10.01.10)
balat musevi hastanesi onceden tamamen karsılıyordu sgk lılar ama son duzenlemeden sonra nasıl oldu fiyatları bilmiyorum arayıp bi sorun istersenız. gayet iyiydi hastane.

www.orahayim.com
0
bryan fury
(10.01.10)
Aslında yeni anlaşmalardan sonra özel hastaneler de oldukça makul fiyatlara geliyor skk'lılar için. Bence devlet hastanesinden ziyade öyle bir hastane dene. Avusturya Hastanesini de deneyebilirsin muayane ücretleri oldukça düşüştü skk'lılar için ve hiç kalabalık olmuyor gayet güzel temiz bir hastane iyi de bir jinekolog var bildiğim kadarıyla.
www.sjh.com.tr
0
onewayticket
(10.01.10)
devlet hastanesinde ultrasonu aylar sonrasına veriyorlar.Ancak acile gidersen anında sonuç alıyorsun. En kısa zamanda sonuca ulaşmayı düşünüyorsan bir an evvel gitmelisin. Anadolu yakasında e-5te fatih sultan mehmet var fena değldr.
0
chaud
(11.01.10)
istanbul'da belediyenin kadin sagligi merkezleri ucretsiz diye biliyorum. istanbul'daysaniz bi arastirin, degilseniz de belki bulundugunuz ilde de benzer bir uygulama olabilir.
0
pyro clustic flow
(11.01.10)
özel hastanelerde ultrasona girmek muayene ücretine dahil. ben öyle girdim ve oldum iki kez. ha pap smear testi falan fıstık varsa onu bilmiyorum. özel hastaneler 15 20 gibi bir fiyat alır en fazla. tabii süper lüksüne gitmezseniz.
0
clementine
(11.01.10)
(3)

sırtta geçmeyen ağrı (kemiklerim sırtım batıyor)

emilio1903
arkadaşlar 2 yıldan fazladır sırtımda garip ağrı var. önce sol kürek kemiği altında uyuşma ile başladı. daha sonraki dönemlerde de iki kürek kemiği arasının aşırı derecede yorgun olması ve uyuşması şeklini aldı. sanki sırtımda taş taşımış gibiyim. ve bu tarz uyuşmalar daha çok dar bir mekanda oturun
arkadaşlar 2 yıldan fazladır sırtımda garip ağrı var. önce sol kürek kemiği altında uyuşma ile başladı. daha sonraki dönemlerde de iki kürek kemiği arasının aşırı derecede yorgun olması ve uyuşması şeklini aldı. sanki sırtımda taş taşımış gibiyim. ve bu tarz uyuşmalar daha çok dar bir mekanda oturunca, sıkıntılı durumlarda falan artıyor. doktora vs. gittiğimde kas spazmı dediler. uyku düzenin bozuk falan ondan. kas gevşetici verdiler ama etkilemiyor. iğnesini de yaptılar çözüm yok.

ben aslında şuna bağlıyorum; 2-3 yıl önce buzda düşmüştüm ve sonunda kırık çıkıkçıya gitmiştik. 2 yerinden omzun çıktı deyip kolumu koparırcasına çekmişti. gerçekten de iyileşmiştim fakat 1 sene sonra bu ağrılar başladı. tahminimce kadın yanlış birşeyler yaptı omzuma.

sırtımdaki tüm kemikler birbirine batıyor. sürekli sırtımı kütletme ihtiyacı hissediyorum. iki kürek kemiğinin arası ve boynum ile ensem aşırı yorgun, çürümüş gibi ve sızlıyor. kemiklerim ise ayno noktalarda vücuduma batıyor gibi.

aynı sorunları yaşayıp da çözüm bulabilen oldu mu? ayrıca bu soruyu sözlükte sorabilmek için formata nasıl uydurabilirim? :) şimdiden teşekkürler.
0
emilio1903
(09.01.10)
bence hem bir nörolog hemde bbir fizik tedaviciye görün ama iyi bir doktor olsun halktan değil sağlık sektöründen tavsiye al.

sanırım kolay şekilde tedavi edilir.

istanbulda isen yardımcı olabilirim.
0
whiteman
(09.01.10)
hafif skolyoz'a çok benziyor, ancak skolyoz olsaydı ergenlikten itibaren bu ağrıyı çekerdiniz. iki omuz arasında santimlik yükseklik farkı var mı? inşallah yoktur
0
nargile
(09.01.10)
özel mesaj atmışsınız ancak malum çaylak olarak cevap veremiyorum. omuz eğriliği hafif skolyoz'a delalettir. skolyoz'a özel hareketler var, bizim ailede hepimize baba tarafından geçtiği için araştırdık bol bol. namık ekin hoca belli hareketler öğretti ve evde koridora bir ustaya tahta barfiks yaptırdık. o hareket serilerini ve barfiksi düzenli olarak yapınca ağrılar geçiyor. ancak uzun süre ara verirseniz yeniden başlar. tavsiyem hafif skolyoz'la ilgili bir doktora görünün.

özetle, benim de ablamın da babamın da omuzlarda 1-1,5'ar santimlik farklar var. korkulacak bir şey yok. doktora gidin ağrılar geçer.
0
nargile
(08.02.10)
(1)

ateşin yükselmesi

serkan29
biraz yorulduğum zaman, örneğin sabahdan akşama kadar ders olduğu günlerde ateşim çıkıyor hemen. öksürük, kusma, baş dönmesi, ağrı falan yok. 2-3 senedir böyle bir şey var üstümde.mesela 5-6 saatlik yola gidiyorum otobüsle. hemen ateşim çıkıyor vücudumda bir kırıklık hali oluşuyor. bir şeyler yiyip
biraz yorulduğum zaman, örneğin sabahdan akşama kadar ders olduğu günlerde ateşim çıkıyor hemen. öksürük, kusma, baş dönmesi, ağrı falan yok. 2-3 senedir böyle bir şey var üstümde.

mesela 5-6 saatlik yola gidiyorum otobüsle. hemen ateşim çıkıyor vücudumda bir kırıklık hali oluşuyor. bir şeyler yiyip dinlenince geçiyor. eğer dinlenmezsem ateşim daha çok çıkıyor bu sefer mecburen birkaç günü yatakta geçirip dinlenmek zorunda kalıyorum.
yaş 24 cinsiyet erkek.

çok genel bir tanım oldu kusura bakmayın ama başka bir belirti yok.
ne yapmamı önerirsiniz?
0
serkan29
(08.01.10)
akdeniz ateşi olduğunu sanmıyorum. çünkü en temel belirtileri arasında karın, göğüs, eklem ağrısı var. bende ağrı yok. sadece kırıklık var.
0
🌸serkan29
(08.01.10)
(3)

salisilik asit+vacciniummyrtillus

vejeteryan vampir
Merhaba Doktor Amcacım/Teyzecim,Ben garnier skin naturals'ın sivilce karşıtı serinletici roll-on'unu aldım. üstünde test edilmiş falan yazıyordu. Eve gidip kutusunu ayrıntılı inceleyince, "deneyen 37 kişinin görüşü" şeklinde küçük puntolu yazılar gördüm. Yani muhtemelen 38. şahısım ben bu ürünü dene
Merhaba Doktor Amcacım/Teyzecim,

Ben garnier skin naturals'ın sivilce karşıtı serinletici roll-on'unu aldım. üstünde test edilmiş falan yazıyordu. Eve gidip kutusunu ayrıntılı inceleyince, "deneyen 37 kişinin görüşü" şeklinde küçük puntolu yazılar gördüm. Yani muhtemelen 38. şahısım ben bu ürünü deneyen ya da 3337 kişi üzerinde denenip yalnızca 37sinde iyi sonuç verdi bu ürün. Bilmiyorum.

Sorum odur ki, tehlikeli bişi midir bu maddeler? Bir zararı olur mu bana veya cildime? Nedir ne değildir? İlk gun kullandım ve gerçekten güzel etkisini gördüm (çıkmakta olan bir sivilce ertesi gün söndü) ama eğer sonrasında daha kötü etkileri olabilecek birşey ise kullanmaya devam etmeyeyim diyorum.

Teşekkür ederim.

Saygılarımı sunarım efendim.
0
vejeteryan vampir
(05.01.10)
çok teşekkür ederim dohtur kardeş o zaman. :)

asprin allerjim var gerçi ama sanırım bu sürmekle zarar verebilecek bir şey değildir değil mi? ki sürmüştüm bile, birşey olsa o zaman olurdu zaar. :)
0
🌸vejeteryan vampir
(05.01.10)
kozmetik ürün kullanma bence. illa kullanacaksan da dermokozmetik kullan. bir doktora görünürsen o da önerir sana ilaçların yanında böyle dermokozmetik ürünler.
0
fapple
(05.01.10)
1.si saisilik asittir ki kozmetiklerde sıklıkla kullanılır.
2.si yaban mersinidir , lokal etkili olarak cilt urunlerinde kullanıılmaktadir.Fayda gordusyen devam etmende sakınca yok..
0
drmarti
(05.01.10)
(7)

Boyun kıtlatmak

ekinoksah
Özellikle sabah uyanınca sol elimi çenemin altına götürüp döndürebildiğim kadar kasıyorum, çatır çutur kıtlıyo, rahatlıyorum.. var mıdır bi zararı?
Özellikle sabah uyanınca sol elimi çenemin altına götürüp döndürebildiğim kadar kasıyorum, çatır çutur kıtlıyo, rahatlıyorum.. var mıdır bi zararı?
0
ekinoksah
(05.01.10)
vardır. zamanla kireçlemeye kadar gidebilir
0
volvol
(05.01.10)
zararı olduğu kanıtlanmamış tıbben. arada kalan hava kabarcıkları patladığı için o ses çıkıyor. aşırı ani hareket olmadıkça fıtık riski de yok gibi.
0
calendil
(05.01.10)
ben de cok yaparım ancak bir iki sefer o hareketten sonra sersemleme ve agrı oldu. sinirlerle ilgili olsa gerek. cok tırsmıstım.
0
mr lucky
(05.01.10)
parmaklarina bilegine fln yap ama boyun tehlikeli gibi sanki. sinirlere verilecek ufacik bir zarar felc kalmana sebep olabilir. ve evet bir de kirec yaptigi soylenir.
0
crucio
(05.01.10)
1. yastığınız rahatsız mı?
2. bilgisayar karşısında sürekli oturmaya bağlı hareketsizlik sorunu yaşıyor musunuz?
3. bu sorundan kurtulmak için sporu denediniz mi?
0
christine
(05.01.10)
1. Yok
2. Evet
3. Henüz değil
0
🌸ekinoksah
(05.01.10)
Ortopedik yastıklar var boynu rahatlatmak için, ben faydasını gördüm. Spor ve birkaç özel egzersiz de bu sorunuma çare olmuştur. Bunun yanında çok kalsiyum tüketin, ve mümkünse düzenli spor yapın.
0
christine
(06.01.10)
(4)

Nootropil

metraj04
Günde 7 saat uyuyorum ancak sabah kalktığımda yorgun ve bitkin bi halde oluyorum.Esne esne imanım gevriyor.Geceleri de ders çalışmak zorundayım ve bünyeyi az uykuya alıştırmak istiyorum.Bazı yerlerde nootropil öneriliyor.Bugün gittim aldım.Sitelere baktım fakat prospektüs bilgilerinden başka bir şey
Günde 7 saat uyuyorum ancak sabah kalktığımda yorgun ve bitkin bi halde oluyorum.Esne esne imanım gevriyor.Geceleri de ders çalışmak zorundayım ve bünyeyi az uykuya alıştırmak istiyorum.

Bazı yerlerde nootropil öneriliyor.Bugün gittim aldım.Sitelere baktım fakat prospektüs bilgilerinden başka bir şey yazmıyor ilaç için.zira sözlükte de farklı düşünceler var.Kullananlardan ve de tıpçılardan yardım istiyorum.

1)Bu ilaç metabolizmayı bozar mı? kullanılmaz bu denilicek bir ilaç mı?(sinirlilik,depresyon yapabilyormuş yan etkileri olarak.hakkaten muzdaribim bu dertlerden diyen var mı?)
2)Yüksek dozajda kullanılıp sonra düşürülmesi öneriliyor.Kaç tabletle başlamalı?
3)Son olarak bu etki etmez sen şunu kullan dediğiniz bi ilaç var mıdır?

Teşekkürler efem.
0
metraj04
(05.01.10)
pharmaton kullan yorgunluğu ve özellikle yoğun tempoda çalışan,öğrenci vb.gibi kişilere en çok önerilen vitamindir ben kendimi yorgun halsiz hissettiğimde mutlaka kullanıyorum.yan etkiside yok,yani bana enerji zindelikten başka bişey yapmıyor zaten istediğimde bu.
0
brnbrs
(05.01.10)
Uyku apnen var mıdır acaba?
7 saat cünkü az bi süre değil
0
ocean86
(05.01.10)
Yok uyku apnesinin belirtilerini göstermiyorum ki sanırım o çoğunlukla yaşlılarda görülüyor.Düzensiz uykudan sanırım yorgunluğum.
0
🌸metraj04
(05.01.10)
Amann uyku bozukluğu için nootropil mi alınırmış sakın ha. vertigoda dislekside falan kullanılan ve bi ton yan etkisi olan bi ilaç. Pharmaton da kısa süreli (1 aylık bi kür) için iyidir ama uzun vadede yüksek miktarda çinko içerdiği için kıllanmada artışa yol açar. İştah açması da cabası. Kısa süreli bi doping için antiastenik olan tek bi ilaç var Arcalion (20 gün boyunca kahvaltıdan sonra iki tablet birden isteğe bağlı olarak bi multivitaminle). O da B vitamini türevi olduğu için pek bi yan etkisi yok. Bana kalırsa öncelikle yorgunluğun kökenine inmelisin. Bu durum kronik bi hal aldıysa bi dahiliye uzmanına görünmelisin. Tiroid testi vb yaptırır. Yada seni psiye falan yönlendirir. 7 saat uyuyup da hala yorgun olman uyku kalitesinin düşük olmasından kaynaklanabilir.
0
metinmillivanillli
(05.01.10)
(2)

Geçmiş Tarihli Rapor

orama koma buramako
hocanın cumartesi gününe midterm koymasından dolayı sınavı kaçırdım ve telafi sınavına girmem için rapor almam gerekiyor.. aksi taktirde bir ders yüzünden okulum uzayacak..Sorum şu, geçmiş tarihe rapor almanın imkanı var mıdır? varsa, nereden ve nasıl temin edebilirim? yoksa telafi sınavına girmek i
hocanın cumartesi gününe midterm koymasından dolayı sınavı kaçırdım ve telafi sınavına girmem için rapor almam gerekiyor.. aksi taktirde bir ders yüzünden okulum uzayacak..

Sorum şu, geçmiş tarihe rapor almanın imkanı var mıdır? varsa, nereden ve nasıl temin edebilirim? yoksa telafi sınavına girmek için ne gibi bir çözüm önerirsiniz?

Bana bu konuda yardım edecek insan cennetin kapısını aralıyacak onuda söyleyim :) şimdiden teşekkürler..

Edit: imla
0
orama koma buramako
(05.01.10)
sağlam bir mazeret ile dilekçe ver fakülteye. hani belgeleyebileceğin gibi birşey olursa daha iyi. cumartesi yolları kapatan, ulaşımı etkileyen birşey oldu mu? ailenizden biri rahatsızlandı mı? çevrenizden biri ufak ta olsa trafik kazası yaptı mı? tesisat patlayıp evi sular seller bastı mı? tesisatçı gelip fatura kesti mi? bin türlü şey var.. tövbe yarabbim hiç de sevmem böyle şeyleri.. belki kabul edip telafi sınavı yaparlar.
0
metox
(05.01.10)
geçmiş tarihe rapor alamazsın, ama şöyle bir akıl vereyim, cumartesi gunu ayın 2siydi, eğer ayın 7sinde yani perşembe gunu doktora gidip hasta numarası yaparsan belki7si için bir rapor alabilirsin.. 7'yi 2'ye çevirmek gerçekten çok kolay,
raporu sağlık ocağından alırsan daha kolay olur rapor alman, ama dikkat et, sağlık ocağıdnaki doktor, ilaç firmalarından aldığı dandik kalemle yazacaktır raporu, o yazmadan önce yanında götürdüğün kalemi uzat ve o kalemle yazmasını sağla, ordan çıkınca da aynı kalemle tarihi düzelt.
bir da kırtasiyeden tarih kaşesi al, çünkü muayene olduğun günün tarihini ve kendi adını yazarken kaşe kullanabilir, bu durumda tarihin üzerine yeni kaşe basarsın, orada yazan tarih iyice okunmaz duruma gelince yanına 2 ocak diye yeni bir kaşe basarsın.

kolay gelsin, umarım uzatmazsın okulunu.
0
de jure
(05.01.10)
(3)

Tırnağımı Çektiler

escritor
Merhabalar. Bu sabah ayak baş parmağımı çarpmam sonucu tırnağım baya bi derinden kırıldı,kanadı tamamen kopmadı dipten bağlantısı kaldı ete. Hastaneye gittim lokal anestesi uygulayıp tırnağı çektiler. Haliyle yürüyemiyorum, ayağımı yüksekte tutuyorum, ayakkabı giyemiyorum. Hergün pansumana gitmem sö
Merhabalar. Bu sabah ayak baş parmağımı çarpmam sonucu tırnağım baya bi derinden kırıldı,kanadı tamamen kopmadı dipten bağlantısı kaldı ete. Hastaneye gittim lokal anestesi uygulayıp tırnağı çektiler. Haliyle yürüyemiyorum, ayağımı yüksekte tutuyorum, ayakkabı giyemiyorum. Hergün pansumana gitmem söylendi üstü toparlayana kadar da ayakkabı giyemiycem. Kusura bakmayın uzattım sanki biraz ama size sorum şu bu üst kısmın toparlaması için ne yapmam lazım yani iyileşmeyi hızlandırmam için? Yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.
0
escritor
(04.01.10)
bepanten le daha cabuk toparlar sanki. onun dısında bunye meselesi.
0
bryan fury
(04.01.10)
Geçmiş olsun, süreci hızlandırma konusunu bilmiyorum ama şöyle bişey anlatim hani başına gelirse bil diye. benim el tırnaklarım kapı sıkışması sonucu parçalanmıştı. onları parça parça almışlardı ve sonunda da tırnak yolunun deforme olduğunu bu yüzden de mikrocerrahiye gitmem gerektiği söylendi. gösterdiğim bir başka doktorda "para tuzağı bunlar, kendi kendine düzelir dedi" ancak yerine çıkan tırnaklar dalgalı ve koyu renkli çıktı ardında da düştü. tekrar çıkan tırnaksa normal renkte ama hala biraz yamuklar. yani tırnak yoluyla ilgili bi uyarı alırsan dikkate al derim. bu arada yeni tırnak çıkması-düşmesi-tekrar çıkması yaklaşık 1 sene aldı.
0
naharir
(04.01.10)
Yeni tırnağın tamamen oluşması 6-8 haftayı bulan bir süreç. Bu süreci hızlandıracak herhangi bir ilaç günümüzde yok. Oturduğunuz ya da yattığınız zaman ayağınızı yukarıda tutmanız sizin için iyi olur. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(04.01.10)
(6)

tahrik

sadeyedladyofthelowlands
işerken tahirk olmak normal bi şey mi?ya da işerken orgazm olmak.çok ciddiyim.
işerken tahirk olmak normal bi şey mi?
ya da işerken orgazm olmak.
çok ciddiyim.
0
sadeyedladyofthelowlands
(03.01.10)
partnerin üstüne işemekten mi bahsediyorsunuz? eğer oysa "normal"den ne anladığınıza bağlı..

ama yok normal bildiğin tuvalet sırasında orgazm oluyorsanız fizyolojik bi durum ki çoğu insan orgazmı yatakta olamıyorken günde 2-3 kere olmak şans mı desem ne desem bilemedim...
0
letranger
(03.01.10)
enfeksiyon riskini arttırabileceğini düşünüyorum. doktor değilim ama aklıma ilk gelen bu oldu.
0
zoom
(03.01.10)
yahu yok.bildiğin işemek işte.tuvalete giriyorum falan işerken çıldıracak gibi oluyorum.lşjfşldzjg
çok mu açık oldu?
ama ne yapayım yani şimdi.
her zaman olmuyo bi de bu.genelde mutluyken oluyor.neyse.eğer hastalıklı bi durum değilse halimden memnunmum da yani bozulmasın.
sağlıklı sıhhatli günler dilerim.
0
🌸sadeyedladyofthelowlands
(03.01.10)
titreme falan gibi mi?
0
poekmon
(03.01.10)
titreme bana da oluyo 2-3 sn yede geçiyor. orgazm gibi sanki :)
0
corpus
(03.01.10)
la pianiste filminde dediğinize yakın bir sahne vardı
0
chaud
(04.01.10)
(1)

garip zamanda gelen hapşırık?

flourish
çok gariptir; cinsel olarak beni tahrik eden birini ya da bazen bir fotoğrafı gördüğüm zaman hapşırdığım oluyo. ama bu ilk gördüğüm anda ve gerçekten çekici bulduysam oluyo. hafif bi hapşırık ve sanırım bunu kontrol edebiliyorum. çok sık olmuyo ama tesadüfen o anda olmadığını anlayacak kadar çok baş
çok gariptir; cinsel olarak beni tahrik eden birini ya da bazen bir fotoğrafı gördüğüm zaman hapşırdığım oluyo. ama bu ilk gördüğüm anda ve gerçekten çekici bulduysam oluyo. hafif bi hapşırık ve sanırım bunu kontrol edebiliyorum. çok sık olmuyo ama tesadüfen o anda olmadığını anlayacak kadar çok başıma geldi diyebilirim. normal fizyolojik bişey mi yoksa psikolojik midir?

(23 yaşında ve erkeğim)
0
flourish
(03.01.10)
tahminimce, ani kan basıncı artışı burundaki kılcal damarlarda kaşınmaya bu da hapşırmaya sebep olmakta. hani yalan söylendiğinde istemsizce burnun kaşınması gibi..
0
conta
(04.01.10)
(10)

dilde çıkan sivilce

kafa radyo
efenim bu sabah fark ettim ki dilimin kenarında geriye doğru bir yerde bir sivilce çıkmış. gargara falan yaptım lakin aradan geçen 11 saatte bu ipne sivilce iyice büyümüş durumda ve canımı feci yakmakta. bir bilen eden var mı? birde bu sivilce ile ağızda çıkan aft arasında bir ilişki var mı? şu an i
efenim bu sabah fark ettim ki dilimin kenarında geriye doğru bir yerde bir sivilce çıkmış. gargara falan yaptım lakin aradan geçen 11 saatte bu ipne sivilce iyice büyümüş durumda ve canımı feci yakmakta.

bir bilen eden var mı? birde bu sivilce ile ağızda çıkan aft arasında bir ilişki var mı? şu an için ağzıma aft yok.
0
kafa radyo
(02.01.10)
ıyyyy.hocam çok geçmiş olsun.bu ibne sivilceler niye hep böyle cins cins yerlerde çıkıyor ya.ayıptır söylemesi benim makatta çıkmıştı oy anam hatırlamak bile istemiyorum o günleri.
0
tyketto
(02.01.10)
vitamin eksikliğinden olduğu söylenir hep. vardır muhtemelen.
0
kobretti
(02.01.10)
ben hergün vitamin hapı(pharmaton) kullanmama rağmen bende de çıkıyor arada bir. dilinizi ısırmanızla ve yediğiniz baharatlarla vs alakalı.
0
buffy de vampir sayilir
(02.01.10)
bu işin vitaminle alakası yok. ondan eminim. baharat veya ısırma daha mantıklı. düşünüyorum ikisinde de farklı bir durum olmadı ama.
0
🌸kafa radyo
(03.01.10)
bana da hep vitamn eksikligi denildi Behcet hastalıgı cıktı
duyduguma gore mide ve ic organla bi alakası var sadece deri ile ilgilli degilmis.ben su ilacı kullanıorm gayette ise yarıyor.BACTRIM 200/40 suspansiyon.
P.S: su an da benm de dilimde var agrısı dayanılmaz dis etlerim bile sızlıyor.
0
spartakus
(03.01.10)
aft dilde de çıkabiliyor. aft olmadığına emin misiniz?
0
colg fusion
(03.01.10)
ne yazık ki aft değil. ne pis bir şey olduğunu tarif etmeyeyim.
0
🌸kafa radyo
(03.01.10)
Bende de birkaç yıl arayla 3-4 kere çıktı, çıkma sebebini bilmiyorum. inanılmaz acıyordu. ve geçmek bilmedi birkaç gün. Benim çözümüm, tam o sivilceyi dişlerimin arasına sıkıştırarak kopartmak oldu. bir damla bile kanamadı ve acı anında dindi, inanılmaz bir şekilde. daha sonra çıktığı dönemlerdede 2 sini aynı şekille, sonuncusunu ise dişlerimle yetişemediğim için cımbızlar kopardım. a an çok acıyor ama saniyesindee acı bitiyor.
5 senedir hiç çıkmadı...
0
aytaral
(03.01.10)
yanlış anlama ama ben o kadar psikopat olamayacam :))
0
🌸kafa radyo
(03.01.10)
aytaral'ın söyledikleri kesin çözüm.
0
poekmon
(03.01.10)
(3)

feci sırt ağrısı

andorei
3 gun önce kombi bozulduğu için sogukta yatmak mecburiteyinde kaldım. kat kat giyindim yorganlara, battaniyelere sarıldım yattım ama kar etmemiş olacakki sabah uyandığımda sırtımın sol yanında, kaburga kemiklerimin alt kısmında kulunç diye tabir edilen şeyden çıktı ve bir agrıdır girdi.(kulunçmudur
3 gun önce kombi bozulduğu için sogukta yatmak mecburiteyinde kaldım. kat kat giyindim yorganlara, battaniyelere sarıldım yattım ama kar etmemiş olacakki sabah uyandığımda sırtımın sol yanında, kaburga kemiklerimin alt kısmında kulunç diye tabir edilen şeyden çıktı ve bir agrıdır girdi.(kulunçmudur bilemiyorum ama o bölge agrıyor ve elimle ezmeye çalıştıgımda altından kayıyor.) dünden önceki gün pek önemli değildi çok rahatsız etmiyordu en azından. dün 1 saatten fazla bankta oturdum ve çok üşüdüm.
gece yattım, sabah uyandım. ve inanılmaz bir agrı! şu anda esneyemiyorum ani hareketler yapamıyorum, eğilip kalkamıyorum ve çok acı çekiyorum.
işin kötüsü 2 gun sonra ılgaza gideceğim.

bu agrının sebebi nedir?
ne yapmamı tavsiye edersiniz?
ılgazda bu agrıları yenip eglenmem mümkün gözüküyormu?
0
andorei
(01.01.10)
öncelikle geçmiş olsun, evde sıcak su torbası var mı? çok işe yarar..ağrıyan bölgeye koyun çok iyi gelir açılırsınız biraz.. bir de viks ya da ağrı kesici jellerden alabilirsiniz, sürün bu kremlerden birini sonra da üstüne sıcak havlu (ütü ile ısıtılabilir) koyun, çok işe yarar.. Ilgaz'a gidicem demişsiniz, daha fazla üşütmemenizde yarar var sanırım :)
0
gaea
(01.01.10)
aynisi bana olmustu, normal sirt agirisidir gecer diye dusunup bisey yapmadim. bikac gun sonra cok kotu olunca hastaneye gittim, bronsit olmustum. bence hemen bi doktora gidin
0
nawres
(01.01.10)
ağrı kesici jel sürdüm. şu anda hala agrısı devam ediyor tabi ama dayanılabilecek boyutlarda.akşamda sıcak su torbası ve masaj yaptırıcam inş geçer.
@nawres
doktorluk bi durum yokmuş gibime geliyor valla uyarın için teşekkür ediyorum ama çok üşeniyorum oraya kadar gitmeye.
0
🌸andorei
(01.01.10)
(6)

ardisik goruntuleri algilamakla ilgili

deahy
simdi kisaca anlatayim. ben boyle art arda ayni sekiller oldu mu sayamiyorum, karistiriyorum. mesela ||||| burada 5 tane cizgi oldugunu klavyeye basarken saymamis olsam emin olamam bir turlu, 6 tane mi yoksa 5 tane mi cizgi var. sayarken bir garip oluyorum, cizgiler birbirine giriyor. uzun sayilarda
simdi kisaca anlatayim. ben boyle art arda ayni sekiller oldu mu sayamiyorum, karistiriyorum. mesela ||||| burada 5 tane cizgi oldugunu klavyeye basarken saymamis olsam emin olamam bir turlu, 6 tane mi yoksa 5 tane mi cizgi var. sayarken bir garip oluyorum, cizgiler birbirine giriyor. uzun sayilarda da ayni sey oluyor.

nedir yani embesil degilsem neyim ben? adi varmidir bu olayin.

isin garibi en yakin arkadasim okudugu cumledeki harf sayisini cat diye verebiliyor. rainman midir nedir. yillardan sonra bu ozelligini farkettigimde dumur olmustum. eleman normal saniyormus bir de bunu. kimseye bahsetme geregi bile duymamis.
0
deahy
(01.01.10)
bu sorunun akademik ya da ozel hayatta bir etkisini hissetmedim hic. her ne kadar universiteye kadar vasat bir ogrenci olsam da... cok fazla bilgim yok ama disleksi ciddi bir olay bildigim kadariyla ve cok daha onceden bir sekilde fark edilirdi saniyorum.

peki bunun tanisini psikiyatrist mi koyar, kime gitmeli?
0
🌸deahy
(01.01.10)
bak mesela 0000000000000 burda on iki tane sıfır var. ama benim de bunları sayarken gözlerim birbirine girdi. yani gözlerim de değlde sıfırlar birbirine girdi.

şimdi mouse-la tek tek saydım 13 sıfır varmış.

senin ekran kaç inç?
0
erkan
(01.01.10)
ekran 15.4 sadece bilgisayarda da olmuyor. o yazdigin sifirlari bence kimse sayamaz =D bir yerden telefon numarasi alirken 5 kere kontrol ediyorum mesela her seferinde.
0
🌸deahy
(01.01.10)
Benim de hep aynı şey oluyor aynmı şey olunca ardı ardına parmaklarımla sayıyorum bilgisayar ekranında bile.telefon numarası alırken parmaklarımla kapatıyorum yazdığım numaralı öyle kaydediyorum.bir yere odaklanamıyorum yani.doğal bir şey bence.
0
humanistyamyam
(01.01.10)
astigmat da olabilir bence
0
yuto
(01.01.10)
uykudan uyanınca gözler daha bi efektif, daha işlevsel sanki. 13 sıfırı da saydım ha. haydi lillililillililillililillili :)
0
erkan
(02.01.10)
(6)

Soğuk algınlığı ile ilgili çeşitli sorular

ataturkiye
Arkadaşlar merhaba. Aşağıdaki iğrenç şeylerden dolayı özür dilerim şimdiden. Ama tıpta utanma ve iğrenme olmaz.Bilenler bilir, dünden beri soğukalgınlığıyla boğuşuyorum (kim bilecek lan, sanki fanlarım var da takip ediyorlar ehehe).Şimdi 2 sorum var izninizle;1- Burnum sürekli akmakta, sinüzitim tav
Arkadaşlar merhaba. Aşağıdaki iğrenç şeylerden dolayı özür dilerim şimdiden. Ama tıpta utanma ve iğrenme olmaz.

Bilenler bilir, dünden beri soğukalgınlığıyla boğuşuyorum (kim bilecek lan, sanki fanlarım var da takip ediyorlar ehehe).

Şimdi 2 sorum var izninizle;

1- Burnum sürekli akmakta, sinüzitim tavan yaptı sanırım. Dünden beri kütlemden fazla yeşil mukoza ürettim. 10 dakikada bir lavoboya taşınıyorum, etrafım peçete yığınlarıyla dolu.

Bu akıntıyı nasıl durdurabiliriz?

2- Karnımda feci miktarda gaz birikti ve bu gaz ağrı yapmakta. Resmen hamile gibiyim. Arada sırada geğirerek gazı çıkarıyorum ama yetmiyor.

Bu gazı nasıl çıkarabiliriz?
Geçmiş olsun.
0
ataturkiye
(31.12.09)
1- sanırım durmaz ama eminde değilim belki çaresi vardır
2- osurrrrr

not: 2 gün önceki duyuruya gelen cevapla işe yaramamış anlaşılan :)

Edit: bak hacı şöle bişi buldum
Burun akıntısını tedavi etmek için aşağıdaki reçeteler uygulanır.
Tedavi için gerekli malzeme : Limon, su.
Hazırlanışı : 1 su bardağı ılık suya 10 damla limon suyu konup, karıştırılır. Burna azar, azar çekilir. Günde 3 kere tekrar edilir.
0
pposeidon1
(31.12.09)
akıntıyı kesen ilaçlar var(clarinese miydi neydi adı) bir de bol bol temizleyin burnunuzu, çekmeyin içinize
0
reeper redeemer
(31.12.09)
1- sudafed ve benzerleri... dekonjestan ve/veya antihistaminik ilaçlar ve burun spreyleri. spreyleri uzun süre kullanmayın ama.

2- metsil çiğneme tableti. ileri vakalarda pankreoflat hap.
0
no avalon
(31.12.09)
1. o akıntıyı durdurma, o iyi bir şey.
2. bilmiyorum. soda iç?
0
Dağlarca
(31.12.09)
2- elini karnında saat yönünde uzunca ovala.
0
cedric
(31.12.09)
Tarçın'ın gaz söktürücü etkisi vardır,çubuk tarçını kaynatıp içmek zorsa bildiğiniz nescafenin içine koyup da tüketebilirsiniz.Turp da aynı işe yarar.
0
sannora
(31.12.09)
(5)

Sinüzit iyileştirmek?!

ataturkiye
Mübarek Noeller arkadaşlar-5 derecede uyumak zorunda kaldım dün öğlen, sağı solu korudum ama yüzüm ve boynum kısmen açıkta kaldığı için geceden beri boğazım yanıyor ve sinüslerim dolu. Boşattıkça 2 dakika içerisinde tekrar doluyor namussuzlar, biraz tutsam başım ağrıyor.Ne yapmalı da bu sinüzitleri
Mübarek Noeller arkadaşlar

-5 derecede uyumak zorunda kaldım dün öğlen, sağı solu korudum ama yüzüm ve boynum kısmen açıkta kaldığı için geceden beri boğazım yanıyor ve sinüslerim dolu. Boşattıkça 2 dakika içerisinde tekrar doluyor namussuzlar, biraz tutsam başım ağrıyor.

Ne yapmalı da bu sinüzitleri iyileştirip eskisi gibi düzgün soluyabilsem.

Not: "İlaç al ehemehe" tarzı cevaplardan çok "x kullandım çok süper iyileştim" tarzı ilaç tavsiyeleri ya da "portakalı soydum, başucuma koydum" tarzı kocakarı yöntemleri tavsiye etmeniz rica olunur.
0
ataturkiye
(30.12.09)
doktor tavsiyesi:
1 litre suya 1 tatlı kaşığı karbonat, 2 tatlı kaşığı tuz at ve karıştır. gün içersinde düzenli olarak burnuna çek. akıntı konusunda hiçbir sorun yaşanmıyor, sinüsler boşalıyor. biz ailecek faydasını gördük
0
christine
(30.12.09)
first defence sprey var. burnu anında açıyor. olası nezleyi de engelliyor. vichy'nin spreyi. ondan al eczaneden. çabuk ol yalnız eczaneler 1 buçuk saat sonra kapanacak.
0
jeanne hebuterne
(30.12.09)
Tuzlu su yap burundan çek. Genelde denize git derler ama teorik olarak aynı şey.
0
xyz
(30.12.09)
bence en pratiği eczaneden alacağın bi "otrivine". 30 saniye içinde burnunu açıyor kerata ve bi 7-8 saat rahat rahat nefes alıyosun. ama alışkanlık yapmasın dikkat et. zira çok kullanınca kılcallara falan zarar veriyormuş. geçmiş olsun
0
one to one onto
(05.01.10)
@one to one onto; "otrivine" ve türevlerinin zararlarını çok okudum, o yüzden kullanmıyorum. Yine de tavsiye için teşekkürler :)
0
🌸ataturkiye
(05.01.10)
(6)

pudralı deodorantlar cilde daha mı zararlı ?

joehigashi
Acaba pudralı deodorantlar normallere nazaran cilde daha mı zararlı ?
Acaba pudralı deodorantlar normallere nazaran cilde daha mı zararlı ?
0
joehigashi
(30.12.09)
Bu sonuca nerden vardınız ki? Mantığı öğrenebilirsem yorum yapabilirim.
0
ataturkiye
(30.12.09)
pudrali oldugu icin daha bile yararli sanki? ama kiyafetlere cok zararli :/ hele ozon tabakasina.. :/
0
cisterna
(30.12.09)
bazı kaynaklarda özellikle pudralı deodorantların gözenekleri tıkıyarak teri vucuda hapsettiği ve ciddi cilt rahatsızlıklarına sebebiyet verebileceğini okumuş ve duymuştum.. doğruluğunu merak ettiğim için sordum açıkçası..
0
🌸joehigashi
(30.12.09)
gözenekleri tıkıyaraktan bir şeylere bir şeylere neden oluyordu. ayrıca terlemek insan için önemli bir ihtiyaç, işemek falan gibi, ama işte bu terin çıkışını mı ne engelliyordu bir şeyler bir şeyler...
0
cedric
(30.12.09)
ter koltuk altında çıkmasa bile başka yerlerinizden de çıkabiliyor. idrar ya da cildin farklı yerlerinden(alın, burnun üstü vs vs.) terlemek normal gibi gözüksede aşırı terleme hastalık olabiliyor. aşırı terleyenlerin koltuk altına botoks uygulanarak bu sorundan 6-8 ay kurtulanabiliyor. hatta göğüsün üzerindeki terlemeye neden olan sinir kesilerekte bu sorun tamamen ortadan kalkabiliyor. bunlar koca kadın tarzı tedavi yöntemleri değil, modern tıp'ın bütün dünyada uyguladığı yöntemler. şimdi ben bunları neden söyledim. eğer terlemeyi önlemek çok zararlı ise neden tıpta bu tarz yöntemlerle terlemenin önüne geçiliyor. madem terlememek çok zararlı ise neden teri önleyici maddeler açık seçik raflarda satılıyor değil mi. cildinizin pudralı deodorant'a karşı herhangi bi allerjisi olmuyorsa sürün derim ben. piyasada teri önlemek için pudralı deo.lara oranla çok daha kuvvetli ürünler var. bunların yanında pudralı deo.ların pekte işe yaradığı söylenemez zaten.
0
copy paste
(30.12.09)
O çalışma pudralı deodorantlarla ilgili değil antiperspiran özellikli deodorantlarla ilgili. İçinde aluminyum ve çinko bulunan ürünlerin terlemeyi engellediği için koltuk altında kitle oluşumuna yol açtığı ile ilgili bir çalşma var.
0
metinmillivanillli
(05.01.10)
(5)

Bana mutluluğun maddesini verebilir misin duyuru?

obsesif kompulsif
Evet duyuru! Buna ihtiyacım var ve şu an.Bir psikriatra gitsem bana antidepresan yazacağından kuşkum yok. Fakat şu anda her hangi bir psikriatrla görüşme imkanım da yok hatta yarın da. (benzer diğer sorularun aksine intihar eğilimim de yok ve hayatı 17 yaşında çözdüğünü zanneden teenager da değilim)
Evet duyuru! Buna ihtiyacım var ve şu an.

Bir psikriatra gitsem bana antidepresan yazacağından kuşkum yok. Fakat şu anda her hangi bir psikriatrla görüşme imkanım da yok hatta yarın da. (benzer diğer sorularun aksine intihar eğilimim de yok ve hayatı 17 yaşında çözdüğünü zanneden teenager da değilim)

Sadece bugün, yarın, belki de bir sonraki gün, kendimi iyi hissetmeye ihtiyacım var.

"Ot" ya da "hap" almak istemiyorum. (zaten bunlar hiç hoş şeyler değil, sakın bunları evde denemeyin.) Alkol sorunların "geçiçi" çözümüdür derler ya, işte bana biraz daha uzun bir çözümü lazım alkolün. bir kaç saat yerine bir kaç gün kendimi iyi hissettirebilecek.

Sonrasında herşeyin daha güzel olacağına dair bir inancım var. (sadece şu bir kaç günü atlatsam yeter.)

Hiç bir kaç günlüğüne antidepresan kullanmadım. (hatta hiç kullanmadım.) Şimdi gidip reçetesiz satılan bir tanesini alsam hangi etkileri hangi vadede olur bilmiyorum. O yüzden isim ve dozaj olarak yardımıza ihtiyacım var. (Bütün risklerini biliyor ve sorumluluğu kendi üzerime alıyorum, müsterih olunuz.) Dediğim gibi çok kısa vadede biraz seratonin sadece, bütün istediğim bu.

Herkese çok teşekkür ederim.
0
obsesif kompulsif
(29.12.09)
Siz de mi 2009'un bitmesini bekleyenlerdensiniz yeni bir baslangic yapmak adina? :)

Tavsiyem, onumuzdeki birkac gun cikip cilginlar gibi kosun kulaginizdaki walkman ile, solugunuz kesilircesine, yagmur camur demeden :)

Sonra evinize gelip dusunuzu alin ve kendinize guzel bir film secip izleyin, seratonin esliginde yavaasca uykuya dalacaksiniz. Ve ardindan zinde uyanilmis bir sabah...
0
msb
(29.12.09)
(bkz: passiflora) diyesim var. Bitkisel oluşundan ötürü yan etki konusunda daha rahat olursunuz. Ama dozaj konusunda bir şey diyemiycem kimine 1 ölçek yetiyor kimine şişenin yarısı anca yetiyor.
0
ksl
(30.12.09)
anti depresan kullanmak istemeyişini takdir ediyorum kimse kullanmamalıya kadar götürebilirim. "eskiden antidepresan mı varmış" diyeceğim de cahil bi zorakilik için değil. sadece böyle bir opsiyonun var olduğunu bildiği için bunu kullanan insanların varlığını iddia etmem ucubik olmaz sanırım. kalkıp burada hayat dersi vermek haddime değil, biliyorum, nacizane cevabım şudur; onlar kadar mutlu olmak istediğin insanlardan ne eksiğin var, yahut neyi eksik yapıyorsun, neyi göremiyorsun? bunları iyicene düşün. bir de mutsuzluğun da insani ve bir hayat gerçeği olduğunu kabullenmek lazım. mutsuz olmak ile memnunsuz biri olmak arasında fark var. bence sık düşülen bi tuzak bu.
0
zaferbey
(30.12.09)
Bütün yanıtlar için teşekkür ederim. Sanırım biraz ütopik de bir şey istedim. Mutluluk hapı falan... Yok elbette böyle bir şey de, kısa vadede antidepresan kullanımıydı bi parça umudum. Passiflora ve diğer sakinleştiricilerin üzerimde pek işe yarayacağını sanmıyorum, ne yazık ki kolay kolay sarhoş bile olamayan bir bünyem vardır.
0
🌸obsesif kompulsif
(30.12.09)
hayvan sevgin varsa yavru bir köpek al onu besle.
hem baska seylere zamanın kalmasın.
hem sonunda seni daima bir sekilde gulumsetecek, hayatındaki degerlerin on sıralarına yerlesecek bir arkadasin olsun.
0
iyilik yap pitbull
(30.12.09)
(1)

lazer tedavisi

şirig
yüzümde benler,çiller ve sivilceler var 19 yaşındayım ve lazer tedavisi yaptırmak istiyorum...Ama nasıl yaptıracağımı bilmiyorum nerden yaptırabilirim kaç paraya mal olur?bide iz yaparmı?
yüzümde benler,çiller ve sivilceler var 19 yaşındayım ve lazer tedavisi yaptırmak istiyorum...Ama nasıl yaptıracağımı bilmiyorum nerden yaptırabilirim kaç paraya mal olur?bide iz yaparmı?
0
şirig
(29.12.09)
@witcher
Hangi doktor ki benlerin alınmasını tavsiye etmiyor?Neye ya da kime göre tavsiye etmiyor?

@şirig
Benlerin ve sivilcelerin lazerle alınması gibi bir durum yok. Çilleriniz için görmeden yorum yapmak doğru olmaz. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(29.12.09)
(8)

uyku

christine
hafta içi 8 saate yakın uyumama rağmen gün içersinde inanılmaz yorgun ve uykusuz oluyorum. sizce nedendir? kahve çay işe yaramıyor bile.
hafta içi 8 saate yakın uyumama rağmen gün içersinde inanılmaz yorgun ve uykusuz oluyorum. sizce nedendir? kahve çay işe yaramıyor bile.
0
christine
(29.12.09)
kahve ve çay da sebep olabiliyor yorgunluğa...
0
opethianskies
(29.12.09)
stres,beslenme bozukluğu,uyumadan önce yiyip içmen vs..olabilir.hepsini defedip huzurlu bir şekilde yatağa girersen bence sorun olmaz.google'a echoes of nature rapidshare yaz o albümü indir.yatmadan önce kuş cıvıltıları dinle:)))

hiçbiri fayda etmedi.solgar molgar al eczaneden.
0
tyketto
(29.12.09)
b12 eksikliği vardı ama ilaç kullanmadım. bu kadar yorgunluk ve uykusuzluk yapan bir vitamin mi ki bu?
0
🌸christine
(29.12.09)
sigara?
0
chaud
(29.12.09)
hiç kullanmam :) alkol de haftasonları arkadaş ortamında sadece. kendisine yediğine içtiğine dikkat eden bir insanım.
0
🌸christine
(29.12.09)
daha önce benzer bir nicke bunları yazdığımı sanıyorum ama yine yazayım.
b12 eksikliğinde neden ilaç kullanmadığını sorabilir miyim? B12 o kadar önemli bir vitamin ki veganlara özellikle uyarıyorlar bir şekilde ayrıca hapını kullanıyorlar. sürekli yorgunluğun genelde nedeni budur. bunun dışında önerim.
alkol, şeker, beyaz un, mısır, patates, sigara, neskafe gibi şeyleri hayatından çıkar.
b12 vitamini, tüm b vitaminleri içeren b kompleks, c vitamini al.
günde 10 ml moringa balığı yağı, günde 1 bardak kefir iç.
0
joepiscopo
(29.12.09)
bir dönem b vitamini(benexol) kullandım ama gereksiz iştah yaptı ve çok faydasını görmemiştim, yorgunluk sürdü, ama her gün kullanmıyordum, düzensiz ara sıra kullandım, belki de her gün kullanmalıydım. dediklerin hayatımdan çıkardığım şeyler ancak düşük şeker var, şekerli şeyler yemeye çok ihtiyaç duyduğum oluyor. ama meyve yemek daha sağlıklı onu denemeye çalışıyorum.
0
🌸christine
(30.12.09)
Bu konular için doktora gitmen tahlil yaptırman lazım,
b12 sürekli kullanman lazım, + sende haplardan emilemiyor iğnesini alman gerekebilir.
ahmet aydın sitesinde genelde benzer sorularla gelenlere kanınızdaki b12 vitamini, folik asit ve demir miktarlarını ölçtürün diyor. Yani sadece buradan tavsiyeyle çok çözüm olmaz.
ayrıca gereksiz iştah diye bişi olduğuna inanmıyorum ben olsam şişmanlığı düzgün uyumamaya yorgunluğa tercih ederdim ki uzun vadede zaten yine normal kilona dönerdin.
+ her gün bir bardak kefir veya yoğurt içine
1 çay kaşığı üzüm çekirdeği
1 çay kaşığı keten tohumu
1 çay kaşığı zerdeçal tozu
1 çay kaşığı ısırgan otu
yemenin faydası olabilir.
+ dvit 3 ampülleri var içinde 1 gram yağ içinde d vitamini var 2 lira filan eczanelerde var. ondan da kış mevsimi başında ve sonunda yemende fayda var, bana göre ayda 1 o ampüllerden alman faydalıdır.
Beslenme sisteminde de kırmızı et (yağlı da olacak) sakatat, balık, yeşil otlar,
ceviz, keten tohumu, kabak çekirdeği tarzı şeyler ayrıca öneririm.
0
joepiscopo
(30.12.09)
(1)

Çapa'da Özel Oda Ücreti

wahrsager
Arkadaşlar,Bir yakınım Çapa'da ameliyat olacak, ameliyattan sonra özel odada bakılması için ödemememiz gereken bedel hakkında bilgisi olan var mı?Günlük ne kadardır? Başka hastanelerden bildiğiniz ücretleri de paylaşabilirseniz seviniriz.Hasta SSK'lıdır bu arada.Saygılar.
Arkadaşlar,

Bir yakınım Çapa'da ameliyat olacak, ameliyattan sonra özel odada bakılması için ödemememiz gereken bedel hakkında bilgisi olan var mı?

Günlük ne kadardır? Başka hastanelerden bildiğiniz ücretleri de paylaşabilirseniz seviniriz.

Hasta SSK'lıdır bu arada.

Saygılar.
0
wahrsager
(29.12.09)
dakırköy devlet 30 lira.
0
radikalherif
(29.12.09)
(7)

Memelerim büyüyor lan!

gyroscope
Merhaba duyuru sakinleri.Bu son 8-9 aydır bende garip değişiklikler olmaya başladı. Kazık kadar herif oldum ama anlamadığım şekilde benim memeler büyüyor ve büyümeye devam ediyor.Neden bilmiyorum. Spor ile hiç bir alakam yok. Yatmaktan göbek yapmaya bile başladım. Öyle ki tek yaptığım çalışma yatark
Merhaba duyuru sakinleri.

Bu son 8-9 aydır bende garip değişiklikler olmaya başladı. Kazık kadar herif oldum ama anlamadığım şekilde benim memeler büyüyor ve büyümeye devam ediyor.

Neden bilmiyorum. Spor ile hiç bir alakam yok. Yatmaktan göbek yapmaya bile başladım. Öyle ki tek yaptığım çalışma yatarken 2.7 kg ağırlığındaki laplopumu arada yerini değiştirmek. Çok başım ağrımadığı sürece aspirin bile kullanmıyorum. Stresli bir yaşamım yok.

1 sene öncesine kadar böyle değildi bu memeler. Olur da koşarsam sallandıklarını hissedebiliyorum artık. Ergenliğe yeni girmiş kız kadar memelerim var lan. Ve cidden yavaş yavaş büyümeye devam ediyorlar. Tişört falan giydiğim zaman gören beni vücut çalışmış sanıyor.

Nedir bunun sebebi? Bir doktora gidip hormon testi mi yaptırayım? Pek rahatsız olduğum söylenemez ama böylede devam ederse hoş bir görüntü olmayacak eminim. Bir de hangi doktor bu konu ile ilgilenir?
0
gyroscope
(28.12.09)
aşırı et ve tavuk tüketiyorsanız mümkün olabilir çünkü hayvanlara östrojen hormonu vererek daha çabuk gelişmelerini sağladıklarını duymuştum bi endokrinologa görünün isterseniz
0
freee
(28.12.09)
kilo alma belirtileri. bende de olmuştu yirmili yaşların başında. korkma öyle taş hatunlarınnden yani füze gibi olmaz. bir miktar daha büyür ve kalır öylece sonra göbek sonra kalça öyle götlü göbekli bi adam olup çıkarsın. spor yap spor.
0
guess
(28.12.09)
yaş kaç? bir de bu yağlanma durumu genel mi yoksa sadece göğüste mi birikiyor? mesela bel çevresinde falan?
0
letranger
(28.12.09)
(bkz: john locke)
0
jack of shades
(28.12.09)
jinekomasti olabilir.
0
msb
(28.12.09)
hmm belki değildir ama yine de belirtileri var gibi, şuna bi bakınız: (bkz: jinekomasti)

eğer durum buysa telaşa mahal yok basit bir ameliyat ile çözülen bir şey öncesinde hekiminiz hormon testleri yapacaktır zaten.

@msb: sizinkini geç gördüm.
0
letranger
(28.12.09)
minoxidil, finasteride içerikli ilaçlar falan kullanmıyorsunuz değil mi?
0
trinitrotoluen
(29.12.09)
(3)

sırt kası için tavsiyeler

christine
Tüm gün bilgisayar başında çalışmaktan belim ve sırtım çok ağrıyor, hangi hareket sırtı güçlendirmeye yarar? Spor düşünmüyorum şu sıralar çok yoğunum. Tavsiyelerinize şimdiden teşekkürler.
Tüm gün bilgisayar başında çalışmaktan belim ve sırtım çok ağrıyor, hangi hareket sırtı güçlendirmeye yarar? Spor düşünmüyorum şu sıralar çok yoğunum. Tavsiyelerinize şimdiden teşekkürler.
0
christine
(28.12.09)
spor yapmadan pek mümkün değil sırtınızı güçlendirmeniz. oturuşunuza dikkat etmenizi öneriyorum. bir de sırt yastıkları var büro sandalyeleri için özel üretilen, onlardan edinin bir tane. çok işe yarıyor..
0
espandon
(28.12.09)
yüzüstü yatıp belinin altına bir yastık koyar, ellerini ensende birleştirirsin. ayaklarını da bir yere takıp kendini kasılarak, kaldırabildiğin kadar kaldırırsın. bunu 20-30 tekrarlı 3-4 set yap arada.
0
arnold schwarzeneger
(28.12.09)
piyiüçalanadam
(28.12.09)
(2)

Diş - Kaplama - Ölçü Alma Sorusu

dream
en son kaplama yaptıralı bi 4-5 yıl oluyor. o zamanlar diş hekimleri dişin ölçüsünü alırken kürek gibi bişeye alçı sıvayıp ağızın hem üstüne hemde altına bunu yapıştırıyorlardı. en çok nefret ettiğim bişeydi bu..halen ölçü alma işlemi böyle mi uygulanıyor. sağda solda diş tedavileriyle ilgili teknol
en son kaplama yaptıralı bi 4-5 yıl oluyor. o zamanlar diş hekimleri dişin ölçüsünü alırken kürek gibi bişeye alçı sıvayıp ağızın hem üstüne hemde altına bunu yapıştırıyorlardı. en çok nefret ettiğim bişeydi bu..

halen ölçü alma işlemi böyle mi uygulanıyor. sağda solda diş tedavileriyle ilgili teknolojileri duyuyoruz yok ışınla yok vidayla bilmem neyle falan filanda, hala bu alçı olayına bi çare bulamadılar mı? yerinde mi sayıyor bu uygulama? en son yaptıranlara bu sorum..
0
dream
(28.12.09)
Sakiz gibi hos aromali bir seyi isiriyorsunuz. Tadini cok sevmistim ben.
0
msb
(28.12.09)
hayıır olurm mu??
şu anda silikon ölçü maddesi denen bir materyal var onunla alınıyor. öyle alçı beton gibi bir tat alacağınızı sanmam. çünkü silikon.:D geçmiş olsun:D
0
mormormorius
(28.12.09)
(4)

hafıza sorunu

squatterbloat
zaman zaman hafızamda bi anormallik olduğunu düşündüğüm oluyo. mesela cuma günü arkadaşıma yılbaşında ne yapacağını sordum ama zaten haftalar öncesinde konuşmuştuk, ara ara da sözü geçiyodu. sonra az önce kendisine yine aynı soruyu sordum. ya da mesela zart zurt dersinin ödevini naaptın diye sorup g
zaman zaman hafızamda bi anormallik olduğunu düşündüğüm oluyo. mesela cuma günü arkadaşıma yılbaşında ne yapacağını sordum ama zaten haftalar öncesinde konuşmuştuk, ara ara da sözü geçiyodu. sonra az önce kendisine yine aynı soruyu sordum. ya da mesela zart zurt dersinin ödevini naaptın diye sorup gün içinde tekrar sormak gibi şeyler yaptığımı farkettim.


*dersleri yetiştirmek için çok sık sabahlıyorum ve alışkanlık olduğu için normalde de geç yatıyorum. acaba sebebi bu mudur yoksa başka bişey de olabilir mi? hani bi hastalık var ya * allah korusun. annemin dayısında vardı.

*ırsi midir?

*ne tavsiye edersiniz doktora gitmelli miyim? nörolog mu bakar bu işlere?
0
squatterbloat
(27.12.09)
uzun süredir düzensiz şekilde besleniyorsanız b12 vitamini eksikliği hafıza eksikliği yapabilir. bu halinizin günlük yaşamınızı etkilediğini düşünüyor, alzheimer hastalığı için endişeleniyorsanız doktora gitmenizde fayda var. Nörolog bakar.
0
hebelehubu
(28.12.09)
aynı soruyu tekrar tekrar soruyorsunuz. hastalık olduğunu düşünmüyorum. sebebi bence dinlememek. bazen ben de aralıklarla aynı soruyu insanlara sorarım, cevabı alınca daha önce bu soruyu sorduğumu hatırlarım.

yani bence, soruyu sırf öylesine, sohbet olsun, laf olsun diye soruyorsanız, cevabını gerçekten merak etmiyorsanız ve sizi ilgilendirmiyorsa cevabı hatırlamayıp hiç sormamış gibi tekrar tekrar sorma ihtimaliniz yüksek.

soruyu sorduktan sonra değil, cevabı aldıktan sonra iletişim kanalını kapatın. yani cevaba odaklanın, konsantre olun. onu soruyla aynı pakete koyup zihninizde birlikte kaydedin. naçizane önerim bu olabilir.
0
ezeriko
(28.12.09)
dikkat dağınıklığı da var mı? bu dediklerinin yasnında bende dikkat dağınıklığı da var. b12 alıyorum, kısmen işe yaradığını hissediyorum. bir de beyni ilgi duyduğu konulara yönetmek lazım, daha iyi çalışıyor ve bu durum ilgi duyulmayan konularda da yararlı oluyor. aslında bir ara bir nörologa gitmem lazım fakat ister devlet ister özel olsun kalıplaşmış düşüncelerle yaklaşacaklarından gitmiyorum.
0
evrendeki en mutevazi insanim
(28.12.09)
teşekkürler cevaplar içn.

@ezeriko: söyledikleriniz mantıklı geliyo ama ne zaman ilgilenmiyorum ne zaman ilgilendiğim halde unutuyorum ayrımını yapamıyorum.

@evrendeki en mutevazi insanim:dikkat dağınıklığı da olabilr. uykusuz kalmadan yaşamayı başarabilirsem bi sorun olup olmadığını anlarım sanırım.
0
🌸squatterbloat
(29.12.09)
(1)

Süpermarketlerde ilaç satma

pichoscosama2
Bu işin ABD'de olduğunu biliyorum. Avrupada durum ne?
Bu işin ABD'de olduğunu biliyorum. Avrupada durum ne?
0
pichoscosama2
(27.12.09)
yok eczaneler var avrupada. belki olmayan ülkeler de vardır bilmiyorum ama gittiğim ülkelerde hep pharmacy ya da apotekt mi ne öyle yerler var işte.
0
cedric
(28.12.09)
(11)

tansiyon 14/8 nabız 58

hayo
bu durum neye işaret olabilir?aşağıdaki duyuru ile birlikte cevaplar verirseniz çok sevinirim.(git:114915)çeşitli cevaplar verişmişti ama tansiyon bilgisini bugun ölçtürdüm..
bu durum neye işaret olabilir?

aşağıdaki duyuru ile birlikte cevaplar verirseniz çok sevinirim.
(git: 114915)
çeşitli cevaplar verişmişti ama tansiyon bilgisini bugun ölçtürdüm..
0
hayo
(27.12.09)
bi doktora görün bence. 14 üstü risklidir. nabızda yavaş. neye işaret olduğunu tam bilemiyorum ama bi görünmekte fayda var.
0
durdenist
(27.12.09)
her halta doktor cevabı veriyorsunuz. doktora gitmeden kendinize zarar verirsiniz diye uyarılar yapıyorsunuz.

yüksek tansiyon hastasıyım. benim tansiyonum ondan da yüksek. bu yüzden doktora gittim, tansiyonumu ölçtü, sonra üstüme 24 saat bağlı kalacak yarım saatte bir tansiyonumu ölçen bir alet taktı. ertesi gün gittim, çıkardı sonuçları "hmm evet yüksekmiş" dedi, cozaar diye de bir ilaç yazdı yolladı.

şimdi hoca, ben doktora gittim de ne oldu? adam sadece tansiyonumun yüksekliğini onaylayıp kafasına göre bir ilaç verdi. düzelmezse gel dedi. şans eseri düzeldi. baştan savma devlet hastanesi falan da değil, özel doktor.

aynı yüksek tansiyon babamda da vardı. elli kere gitti doktora. her yeniden gidişinde sadece ilaç değiştirildi. bildiğin deneme yanılma usulü. başka yapılan bir şey yok. denk gelene kadar o ilacı dene bu ilacı dene, denk gelirse "hah bulduk". bu ilaç uyumludur, bu adama bu iyi gelir bu gelmez diye bir test falan yok. sadece ikimizde değil, bütün tansiyon hastalarından duyduğum bu.

babamın tansiyonu 22/13'e çıkınca ısrar etti bulun artık şunun sebebini ilaç denettirmeyin diye, aort avnevrizması çıktı adamda. acil ameliyat dediler. ameliyat oldu düzeldi. iki sene boyunca anevrizmaya rağmen doktor efendiler ilaç denettire denettire düşürmeye çalıştılar. biri de çıkıp ikinci üçünü muayenede "aort anevrizmasından olabilir br batın ultrasonu çekelim" falan demedi. demiyorlar.

gitmeyin doktora falan. gidin cozaar isimli tansiyon ilacını alın 12 saatte bir için. işe yaramazsa ezaneye gidip başka bi tansiyon ilacı alın. doktora gitseniz doktorun da yapacağı bu.

isterseniz gidin doktora, farklı bir şey yaparsa gelin buraya yazın "şöyle muayene etti test yaptı" diye, bana da kapak olsun, götüme girsin bu yazdıklarım.
0
kibritsuyu
(27.12.09)
kibritsuyunun dediklerinine katılıyorum o cihazdan 2hafta önce annemede taktılar yüksek tansiyon sebebiyle sonuç aynı ilacı değişti.Tansiyondsa varmı bi değişiklik oda yok yarın öbürgün gittiğimizde yine başka bir ilaç ve yine yine ...
0
soulmate
(27.12.09)
doktora gitmeyin ki tiroid vesair sorunuz varsa ortaya cikmasin:))

yas kac?

nabiz 60-100 arasi normaldir. bu alt sinira yakin. ayrica kucuk tansiyon tabir edilen diyastolik de normal gorunuyor. tansiyon ve nabzi evde izleyin. bazan doktora gitmek heyecan yapar ve tansiyon yuksek cikabilir...
0
no avalon
(27.12.09)
tansiyon hastası değilim, hatta konuyla alakalı uzman da değilim ama sadece kendimle ve babamla alakalı doktordan öğrendiğim şeyleri paylaşayım.

kalbimde genel olarak bi sorun olmadığı ve çok sık olmasa da spor yaptığım halde, nabzım biraz yüksek. doktorum da bunun biraz yüksek olduğunu ve 60-65 gibi seviyelerde olmasının daha iyi olduğunu söylemişti. sanırım bu durumda senin nabzın da çok düşük olmuyor.

onun dışında kibritsuyu'na kesinlikle katılmıyorum. kendi deneyimlerini anlatması, doğru olduğu anlamına gelmez.

benim babamın da yüksek tansiyon sorunu vardı, hatta o da doktora gitmenin ve ilaç kullanmanın gereksiz olduğunu düşünüyordu ancak sonunda doktora gitmeye ikna oldu. çok iyi bir kardiologla tanıştık. doktoru sayesinde ilaç tedavisine başladı ve sorunları çok büyük ölçüde azaldı ve çok rahatladı. tabi bu 2-3 aylık bi süreçte oldu. sonuçta bir çok ilaç var ve herkesin bünyesi farklı. yani doktorun birden fazla ilaç denettirmesi, en doğruyu bulmaya çalışması gayet doğal bir durum.

daha fazla uzatmayayım. özet olarak, kalp hastalıkları çok önemlidir. o yüzden sağlık başlıklarındaki standart bi "doktora git" uyarısı değil benimki. kardiyoloğun söylediği şeyleri aktarmaya çalıştım sadece. kısaca kendi sağlığın için doktora git mutlaka:)
0
bullet-toothh
(27.12.09)
doktora git. kocakarı tavsiyesiyle ilaç alıp içme. tansiyonunun yüksekliğinin nedeninin altında başka nedenler olabilir. ayrıca sürekli 14 lerde mi geziyo tansiyonun bilmiyorum. normalde daha aşağılardaysa sorun yok zaten.
0
durdenist
(27.12.09)
arkadaşlar bana katılmıyor ama farklı bir şey de söylemiyor. doktorun bir sürü ilaç denettirmesi doğalmış. deneme yanılma yapacaksam niye doktor gözetiminde yapıyorum? kendim de alıp deneme yanılma yapabilirim. ilaçlar konusunda uzman kişi doktor değil, eczacıdır. eğer deneme yanılma usulüyle doğru ilaç bulunup tedavi yapılıyorsa burada başarı kesinlikle doktorun başarısı değildir. ilacın başarısı ve doğru ilacın denk gelme olasılığıdır.

altında elbet başka nedenler olabilir. eğer bunu ilk seferde ya da bilemedin ikinci seferde ciddiye alıp araştıracak bir doktor biliyorsanız gidin doktora. ama tansiyon şikayetiyle kardiyolog veya dahiliyeci diye gideceğiniz tüm doktorlar sadece tansiyonunuzu ölçecek, bir ihtimal takip için 24 saat bağlı kalacağınız cihaz takacak, sonra da kendisine laptop hediye etmiş olan reprezantın firmasının ilacını yazacak. olmazsa bu sefer kendisine saat hediye eden reprezantınkini yazacak. olana kadar yazacak. bir tahlil yapayım, tiroidine bakayım, şuna bakayım bunu edeyim de-me-ye-cek.

diyorum işte gidin doktora, sizin eczaneden yapabileceğiniz şeyi yapacak, verdiği ilaç denk gelince de adı "doktor tedavi etti" olacak. hayır, ilaç tedavi etti sizi. gidin deneyin. ısrar edip "ben komple çekapa girecem" demediğiniz sürece sadece tansiyon şkayetinden dolayı nasıl bir tedavi uygulayacak ve doğru ilaç için neler yapacak. frklı bir teşhis ve tedavi yöntemi uygulayıp size uygun ilacı, tedavi yöntemini tespit etmeye çalışıyorsa ben bu entry'i yemeye razıyım.

doktorlar gereksizdir demiyorum. doğru düzgün işini yapsın, uygun yöntemlerle adam gibi teşhis yapsın, tedavi uygulasın başımın üstünde yeri var. ilaç tavsiye edip doğrusunu tutturana kadar değiştirmek doktorluk değildir.
0
kibritsuyu
(28.12.09)
farklı bi şey söyleyebilmek için konunun uzmanı olmam gerekiyor. daha önce de söylediğim gibi kendimle alakalı olan şeyleri yazdım.

eczacıların ilaç uzmanları olması, bir hastalığın teşhisinde ve tedavisinde doktordan daha etkili olduklarını göstermez. madem böyle düşünüyoruz, olaya biraz daha düz mantık yaklaşalım. hazır eczacılar ilaçları bu kadar iyi biliyorken doktorlar niye var o zaman?

tabi burda yine kibritsuyu'nun denk geldiği işini doğru düzgün yapmayan doktorların hatalarını genelleyip, tüm doktorlara mal etmek çok saçma. doktoru yetersiz, gereksiz bulanlar doktora gitmeyebilir. neyse burda tartışmaya ya da herkese doktor teşhisinin önemli olduğunu kabul ettirmeye çalışmıyorum. demek istediğim şey iyi bir kardiolog ve dahiliyeci yardımıyla büyük ihtimalle sorunun çözülecek. iyi doktor önerisi içinse, ankara'da ilgi göz hastanesinin kardiyologu cem barçın'ı örnek verebilirim. sadece tansiyonuna bakıp evine göndermez, doğru düzgün ilgilenir. bu kadar reklam yaptım ama bi bağlantımız yok. kendisi babamı tedavi etmişti :)
0
bullet-toothh
(28.12.09)
doktorun nenem usulü "şu ilacı bi dene, iyileşmezsen gel bu sefer bunu dene, iyileşene kadar deneye deneye bulalım" dediği, herhangi bir teşhis, tanı yöntemi uygulmayacak, o verdiği ilacın etkili olup olmadığını araştırmayarak ilaç verdiği bir dünyada doktora gerek yok evet, eczacılar yeter.

bu dediklerim yapılıyorsa doktorlar candır, canandır. maalesef sadece tansiyon şikayetiyle gittiğimiz tüm doktorlar, iddia ediyorum sizin adını verdiğiniz de dahil, siz "çek ap yaıtıralım, düzelmiyor böyle" diye ısrar etmediğiniz sürece ilaç denettirirler. kendim ve babamdan değil, babamın 70+ yaş tüm arkadaşlarının da başına gelen budur. onlarca örnek sayabilirim.
0
kibritsuyu
(28.12.09)
tanımadığın biri için neye dayanarak iddiada bulunuyorsun anlamadım.

ben onlarca örnek falan sayamam, sadece kendimi ve babamı sayabilirim. biz şu anda gayet sağlıklı hissettiğimize göre bizim doktorun başarı oranı %100 olmuş oluyor.

neyse daha fazla uzatmıyorum. söylediğim doktor oldukça iyidir. şikayetini tam olarak anlatan kişiye oldukça yardımı dokunur.
0
bullet-toothh
(29.12.09)
okumadan cevap yazdığınız o kadar belli ki. okumuyorsunuz ya da ilk cümleyi okuyup cevap yazıyorsunuz.

ben tekrar yazayım. bir doktorun, muayene falan etmeden, bildiği ilacı hastaya vermesi, o ilacın da hastaya iyi gelmesi doktorun başasrısı değil, ilacın başarısıdır. tesadüfen denk gelmiştir.

ben küçükken anjin olduğumda boğazımdan kültür alıp antibiyogram yapmış, uygun antibiyotiği vermişlerdi. şidmi ateşim var diye gidince rastgele bir tanesini veriyorlar bakmadan etmeden. allerjim mi var, başka zararı mı dokunur bakmadan etmeden. onu ben de yaparım, eczacı da yapar. tesadüfen doktorun salladığı antibiyotik iyi gelmişse bu da doktorun başarısı değildir.

tansiyon da aynı. iddia ediyorum, tanıyayım tanımayayım, asıl amacı para kazanmak olan, ayağımda siğil vardiye cildiyeye gittiğinzide beyin tomografisiyle akciğer filmi isteyen özel hastaneler dışında herhangi bir özel doktora tek şikayetiniz yüksek tansiyon olarak gittiğinizde en fazla tansiyonunuzu ölçecek ve bildiği bir ilacı verecektir.

farklı bir şey yaşayan varsa yazsın diyorum, "bize de ilaç verdi ama iyi geldi, demek ki işini iyi yapıyor" diyorsunuz. elbette farklı şikayette, "göğsüm ağrıyor" falan dediğinizde muayene farklı yönlere kayar. film falan ister. ama SADECE tansiyon şikayetinde hiçbir muayene yapmaz doktor. ilaç verir sadece. kafadan sallayarak. denk gelmezse değiştirerek.

hadi bakalım çok iddialıyım, bir kişi çıksın "beni şöyle muayene edip uygun ilaç verdi" veya "tansiyon yüksekliğinin altında yatan nedeni araştırıp ona göre tedavi uyguladı" falan desin.
0
kibritsuyu
(29.12.09)
(1)

ilaç son kullanma tarihi çok acil!

cy7
majezik'in üzerinde(işte şu gri ambalaj ne deniyorsa) 09011051 0412 yazıyor. Kutusu falan yok, atmışız heralde. Şimdi son kullanma tarihi nedirt bunun 04/2012 olarak algıladım ben? İçsem bişey olur mu?
majezik'in üzerinde(işte şu gri ambalaj ne deniyorsa) 09011051 0412 yazıyor. Kutusu falan yok, atmışız heralde. Şimdi son kullanma tarihi nedirt bunun 04/2012 olarak algıladım ben? İçsem bişey olur mu?
0
cy7
(26.12.09)
son kullanma tarihi 2012 4. ay... kullanabilirsiniz..
0
ceyrekakıl
(26.12.09)
(3)

diş eti kanaması

o da olabilir
dişim o kadar işkencelere dayanamadı ve oyuldu. ağrımıyor ama oyuk kısmı sürekli kanıyor. kanayacak bir durum yok halbuki. arasına ekmek kaçtı diye kanar mı? hangi diş derseniz, alt azı dişlerinden 3 diş içeri gidin. duble dişlerden birinde bu sorun var.
dişim o kadar işkencelere dayanamadı ve oyuldu. ağrımıyor ama oyuk kısmı sürekli kanıyor. kanayacak bir durum yok halbuki. arasına ekmek kaçtı diye kanar mı?

hangi diş derseniz, alt azı dişlerinden 3 diş içeri gidin. duble dişlerden birinde bu sorun var.
0
o da olabilir
(26.12.09)
Yüksek ihtimal kanla irin karışımı bir kanamadır o. İltihaplanmış ve mikrop kapmıştır dişiniz. Doktora gitseniz bile müdahale etmeyecektir. İltihap kurutucu bir ilaç verip 1 hafta kadar sorunlu bölgenin kanamasını durduracak, sonra da sizi tekrar çağırıp dişinize gerekli olan tedaviyi rahatça yapabilecektir.
0
Survivorman
(26.12.09)
çürükten dolayı oluşan kavitenin içine doğru diş eti büyümüştür,irite edildiğinde de kanıyordur. hemen bi diş hekimine git o dişeti kesilsin,kanal tedavisiyle kurtulabilirse dişini kurtarırsın. beykoz veya pendiğe yakın biryerlerdeysen bana ulaş,yardımcı olurum.
0
bluedescada
(26.12.09)
ankara'dayım hocam. 2 senedir dişçiye gitmeden hayatı kendime zindan etmişim. çürük kısmı çektirince diğer tarafın ağrısı da geçti; ama şimdi de kanıyor. ağrımıyor gerçi. doktora gitmek lazım

teşekkürler :(
0
🌸o da olabilir
(26.12.09)
(6)

regl kanaması

iiida
arkadaşlar! kuzenim çok şiddetli regl kanaması geçiriyor ama aşırı. bunu hafifletmenin bi yolu yokmudur acep?
arkadaşlar! kuzenim çok şiddetli regl kanaması geçiriyor ama aşırı. bunu hafifletmenin bi yolu yokmudur acep?
0
iiida
(25.12.09)
şiddetliyse hafifletmek yerine acilen hastaneye gitmeli. azaltmak bir çözüm değildir!
0
depresyon
(25.12.09)
aynı sorun kız arkdaşımda da var evlenince geçermiş bize onu bekliyoruz ama şimdilik majezik adlı bir ağrı kesici ile acılıranı hafifletiyor..
0
derindag
(25.12.09)
pardon yaaa şiddetli deyince ağrılı anladım,şiddetliyse sanırım acil bir doktor denildiği gibi
0
derindag
(25.12.09)
tehlikeli gibi geldi.
0
zoom
(25.12.09)
dogum kontrol hapı ıse yarayabılır. zıra kanamayı azaltır. onumuzdekı aylar ıcın cozumdur daha cok. evlenınce gecmesı de bu yuzdendır.
0
lacivert
(26.12.09)
kesinlikle doktora gitmeli.. büyük ihtimalle kansızlık problemi de ortaya çıkmıştır..
0
haki
(26.12.09)
(5)

Kontakt Lens (Marka Tavsiyesi)

erobur
Efendim bir gözümde 0.50 diger gözümde 0.25 astigmatım bulunmakta. Acuvue Oasys ve Advance ile acaip rahat olmama rağmen görüş sorunu yaşıyorum. Bunların testerlarını kullandıktan sonra bir de şansa Bausch&Lombs'un Purevision'ına denk geldim. Lens cidden kötü, hissediyorum sürekli, kuruma yapıyor bu
Efendim bir gözümde 0.50 diger gözümde 0.25 astigmatım bulunmakta. Acuvue Oasys ve Advance ile acaip rahat olmama rağmen görüş sorunu yaşıyorum.

Bunların testerlarını kullandıktan sonra bir de şansa Bausch&Lombs'un Purevision'ına denk geldim. Lens cidden kötü, hissediyorum sürekli, kuruma yapıyor bulanıklaşıyor bir süre sonra.

Fakat cam gibi görüyorum. Çok iyi görüyorum, gözlerimi kısınca görüntü bozulmuyor.

1-Bu nedendir? Diğerlerine göre kalın olmasından mı?

2-Kalın olmasına rağmen B&L gibi kalitesiz olmayan geçirgenliği iyi olan bir marka öneriniz?

3-Astigmatı olup da torik kullanmayanlar bu sorun için neleri kullanıyor acep?
0
erobur
(25.12.09)
Ek olarak:

Daha hiç para verip lens alamadım bu testerlar yüzünden. Bunlar güvenilmez şeyler mi yoksa? Gidip Oasys alsam görür müyüm cam gibin?
0
🌸erobur
(25.12.09)
Gözünün uyumluluğunu da kontrol ettirmen lazım. Mesela benim gözüme acuvue oasys uymamakta. O yüzden Acuvue Advance diyorum. Sanırım piyasadaki en iyi lenslerden biri.
0
sesee
(25.12.09)
Ben B&L Purevision'ı kullanıyorum. 30 gün 30 gece hiç çıkartmadan hem de. Bir problem yaşamadım, çok memnunum. Dediğiniz gibi kuruluk vs yapmıyor, hiç hissetmiyorum bile çoğu zaman.

Bir de Focus'un Day&Night'ını kullanmıştım uzun bir sure. Ondan da gayet memnundum.

Seseenin dediği gibi göz uyumu vs tarzı bişi olabilir. ama dünyada hiç bir ürünün tester'ının gerçeğinden kötü olabileceğini düşünmüyorum-tam tersi olabilirdi bak.

bu nedenle bir de focus tester dene istersen...
0
vejeteryan vampir
(25.12.09)
ben soflens kullanıyorum, tek geçerim. yumuşak rahat ve net. johnson&johnson da bana çok tavsiye edildi ama kullanmadım. ama bu markalar en pahalılardandır. 6lı kutuları bildiğim kadarıyla 170 liradan başlıyor..

edit: ayrıca 1 aylık lensi 1 ay 10 gündür filan takıyorum, daha hiç çıkartmadım; ihtiyaç hissetmedim. uyandığımda görme bozukluğu da olmuyo.
0
t joe
(25.12.09)
Yillardir Acuvue Advance kullaniyorum. Epeyce yuksek miyop oldugum icin (biri 12, digeri 8 numara), gozluk numarasindan bir miktar dusuk veriliyor lens numarasi. Haliyle, ozellikle bilgisayarda calisirken, cam gibi bir gorus olmuyor. Ote yandan rahatlik, nemlilik, varla yok arasi bir his bu markanin artilari. (Bunu secene kadar en az 5 farkli lensle 1-7 gun arasi deneme yaptim.)

Astigmatim da var ama torik kullanamadim. Zaten doktorum da astigmat icin gozluk onermisti. O bakimdan numaralariniz dusuk oldugu icin size rahat ettiginiz bir lensi secmenizi, bir yandan da lens takmaniz gerekmedigi (mesela evde oldugunuz) zamanlarda gozunuzun numarasina ve bozukluguna gore aldiginiz bir gozlugu kullanmanizi tavsiye ederim.

Aklima gelmisken; 30-40 gun lensi cikarmadan dolasmak gozun olmasi gerektigi gibi havadaki oksijenle degil, kandaki oksijenle beslenmesine neden olurmus. Bu da ilerleyen yillarda lens kullanimini olumsuz etkilermis. Her ne kadar lenslerle uyumanin, cikarmadan bir ay dolasmanin mumkun oldugu soylense de, goz cok onemli bir organ. Ihmale gelmez.
0
little red riding hood
(26.12.09)
(5)

purevision lensin tersi düzü nasıl anlaşılır?

pseudovector
internette lenslerin tersi düzü ile ilgili pek çok şey okudum. şekilden anlaşılabileceği yazıyor ama ben anlayamadım. bu purevision lenslerin birisinde 3, birisinde 5 yazıyor. şimdi lense içten baktığımı düşünün, yani kasenin içine bakıyor gibi. bu 5'i düz görürsem mi lens düzdür, yoksa ters görürse
internette lenslerin tersi düzü ile ilgili pek çok şey okudum. şekilden anlaşılabileceği yazıyor ama ben anlayamadım. bu purevision lenslerin birisinde 3, birisinde 5 yazıyor. şimdi lense içten baktığımı düşünün, yani kasenin içine bakıyor gibi. bu 5'i düz görürsem mi lens düzdür, yoksa ters görürsem mi?

her iki tarafı da denemek aklıma geldi tabii, iki tarafta da ciddi sorun yaşamadım ama yine de usuküne göre kullanmak isterim bu mereti.
0
pseudovector
(25.12.09)
3 ü 5 i bilmiyorum ama parmağınıza alıp yandan baktığınızda , lensin kenarları hafif dışarı doğru dönükse terstir lens. ben böyle anlıyorum. bi deneyin bakalım.
0
pinking of you
(25.12.09)
lense bakıldığında kenarları dışa sarkmışsa terstir.

alışmak lazım bir süre. ilk zamanlar rastgele takardım ben. batarsa terstir.
0
jameskeenan
(25.12.09)
o yazılara dışarıdan bakmak lazım dışarıdan bakınca düzse düzdür.. tabi lensin kenarları da önemli..
0
deoksiribonukleotit
(25.12.09)
düz görürsen düzdür. ters görürsen düz olması pek ebleh olurdu =p

ben acuvue oasys kullanıyorum, 123 yazıyo' benzer şekilde. parmağına koyduğunda o yazanı normal okuyabilmen gerekiyo'.
0
supercalifragilisticexpialidocious
(25.12.09)
işte o kenarların farklılığını fark edemiyorum ama gün sonu tecrübemle yazmam gerekirse "5" ve "3" dıştan bakıldığında düz görünüyorsa, yani parmağımın ucuna alıp lensin içine baktığımda rakamları ters görüyorsam lens düzmüş. hem bir yerde daha böyle bir bilgi gördüm, hem deoksiribonukleotit öyle yazmış, hem de böyle takınca çok daha rahat oldu.
0
🌸pseudovector
(26.12.09)
(3)

göz altı morlukları

snow bros
erkekler için göz altı morluklarını giderici bir krem arıyorum arkadaşlar, bu aralar iyice arttı. nivea'nın filan var ama hani "hacı bunu al daha etkili" diyeceğiniz bilinen bir marka varmıdır?
erkekler için göz altı morluklarını giderici bir krem arıyorum arkadaşlar, bu aralar iyice arttı. nivea'nın filan var ama hani "hacı bunu al daha etkili" diyeceğiniz bilinen bir marka varmıdır?
0
snow bros
(24.12.09)
bunu kimse söylemez,
pahalı ürünleri satmaya çalışırlar hep
bepanthen dir senin ilacın.
0
ben sen o
(24.12.09)
www.uzmantv.com diyürlar.

Valla benim önerim geçici çözüm olan göz altı kapatıcıları.Ten rengine uygun kapatıcılar erkeklerde eğreti durmuyor.Hatta kullanan erkek arkadaslarım var.Hatta şöyle bir link de var. www.bakimliyiz.com :) Tüm kozmetikçilerde bulabilirsiniz. (reklam oldu ghksjf)
0
metraj04
(24.12.09)
neostrata bionic eye cream
0
cisterna
(24.12.09)
(4)

düşük nabız ve çarpıntı aynı anda??

hayo
nabzım genelde düşüktür. dakikada 60 falan atıyor. düzenli spor yapan biri de olamadım. ama ara ara gaza geliyorum. yani bu düşük nabız sporcu nabzı değil..asıl sorum şu son 10 gündür sanki düşük nabız ve çarpıntı var. çarpıntı hızlı atan kalp için kullanılan bi tabir fakat bende nabız düşük ama çar
nabzım genelde düşüktür. dakikada 60 falan atıyor. düzenli spor yapan biri de olamadım. ama ara ara gaza geliyorum. yani bu düşük nabız sporcu nabzı değil..

asıl sorum şu son 10 gündür sanki düşük nabız ve çarpıntı var. çarpıntı hızlı atan kalp için kullanılan bi tabir fakat bende nabız düşük ama çarpıntı var gibi hissediyorum. sıkıntı hissi de var. böyle sanki sert atıyor gibi..

nette pek bişi bulamadım..

en azından bi yönlendirme yaparsanız iyi olur..

eyv.

edit: bi ara 5 km kadar koşuyordum. ama efordan sonra nabız ölçmeyi genelde unutuyorum. aklımda 140-150 olduğu gibi bişi kalmış. ama vucut olarak değil de nefes olarak zorlanıyorum genelde.
çarpıntı olduğunu düşündüğüm anda da 65-70 ölçtüğüm de oldu, 58 ölçtüğüm de.. bi da sanki böyle ritim bozukluğu da var gibi ama nabzımı kendim ölçerken bu konuyu düşündüğüm için sanki sağlıklı bi ölçüm de yapamıyorum gibi hissediyorum..
hayatım boyu tansiyon ölçtürme gibi bi alışkanlığım olmadı. yüksek veya düşük tansiyon etkileri nedir tam da bilmiyorum açıkcası. 2-3 yıl önce tam olması gerektiği gibi 12-8 ölçülmüştü.. ama siz söyleyince tansiyon anahtar olabilir gibi geldi.
0
hayo
(21.12.09)
tiroitle ilgili bir şey olabilir. ama bence kendini çok dinleme iyice takarsın.

(bkz: hipertiroidi)
0
beyimsiz
(21.12.09)
bazı kapak hasalıklarında bu durum olabiliyor.
aslında kendinizi nasıl hissettiğiniz de önemli. örneğin efora dayanıklılık nasıl? efor ile kalp hızınız artabiliyormu ( normal olarak) o anda kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
hiç tansiyonunuzu ölçtünüzmü çarpıntı anında.. bir de nabız düşük derken kaç mesela? kaç ken çarpıntı oluyor?
ama aklınızda kalmasın.. basit bir muayene, ekg ve gerekirse eko sorununuzu anlayacaktır.
0
ceyrekakıl
(21.12.09)
öncelikle şunu söyleyeyim. konunun uzmanı değilim.. hatta plastik cerrahım...
ancak azıcık bir fikir verebilirim sanırım...
sorununuzun kalp elektrik iletim problemi olduğunu düşünüyorum. sizin anlayacağınız tabirle aritmi gibi bişi.. şimdi herhangibir nedenle kalp ritmi bozulursa kalp atış hızı, vuru gücü falan değişiyor. o anda boyunda dolgunluk, çarpıntı, uzun ve şiddetli olursa tansiyon düşmesi, bayılma olabiliyor.. bazı aritmiler masumdur ve geçicidir. (gençlerde çoğu bu tiptedir) ancak yine de araştırmak ve varsa nedenini bulmak gerekir. çok ender vakalarda koroner damarlarda kalbin kaslarda ve elektrik üreten bölgeler olan "düğüm" lerde beslenme problemleri olabilmektedir. bu iletim kusuru yaratır. ve aritmi oluşur.
sonuç olarak sıksa ve sizi zorluyorsa mutlaka bir kardiyoloğa görünün derim..
geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(21.12.09)
ventriküler erken vuruyu tarifliyorsunuz
bir kardiyoloğa görünmenizde fayda var.
0
hebelehubu
(27.12.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.