Giriş
(3)

Vaskülit

viper cy
4 yaşındaki kuzenim vaskülit hastalığına yakalandı. şu an ailece türkiye'de bu işin en uzman hekimini/özel hastanesini arıyoruz. bu işte ülkede en iyi doktor veya hastane (özel) kimdir bilen var mıdır?çok acil yardım edebilecek varsa sevinirim.
4 yaşındaki kuzenim vaskülit hastalığına yakalandı. şu an ailece türkiye'de bu işin en uzman hekimini/özel hastanesini arıyoruz. bu işte ülkede en iyi doktor veya hastane (özel) kimdir bilen var mıdır?

çok acil yardım edebilecek varsa sevinirim.
0
viper cy
(21.12.09)
hangi tür vaskülit olduğunu yazarsanız yardımcı olabiliriz.. bazı vaskülitler geçicidir.
bu arada bir üniversitenin çocuk bölümünde rahatlıkla tedavi olabilirsiniz. sonuçta cerrahi bir tedavisi yok. tedavi protokolleri tüm dünyada aynıdır..
0
ceyrekakıl
(21.12.09)
tahlilleri yarın yapılacak. ilk muayenede doktor vaskülit dedi ancak tahlil yapılacakmış. vücutta kırmızı benekler oluştu. doktor kortizon tedavisi gerekecek dedi ve bunun çok dikkatli bir şekilde, imkanları olan bir yerde yapılması gerektiğini söyledi.
0
🌸viper cy
(21.12.09)
korkacak bişi yok.. herhangibir üniversite hastanesine gidin derim..
steroid tedavisi koplike bir iş değildir. uygun dozu verebilmek yeterli..
geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(22.12.09)
(5)

Kulağımdaki deliği acil kapatmam lazım! yardımcı olun...

burakkutlu90
üni çağındayım ve bir hevesle kulağımı deldirdim fakat beklenmedik bir kaç tepki aldım ve acil kulağımdaki deliğin kapanması lazım !!! yardımcı olun ...
üni çağındayım ve bir hevesle kulağımı deldirdim fakat beklenmedik bir kaç tepki aldım ve acil kulağımdaki deliğin kapanması lazım !!! yardımcı olun ...
0
burakkutlu90
(21.12.09)
küpe takma, yeni deldirdiysen hemen kapanır zaten.
ayrıca insanların tepkilerini boşver, içinden geldiğin gibi yaşa, evet.
0
damlanin
(21.12.09)
bir süre küpe takma kendiliğinden kapanır.
0
muhtaf efendi
(21.12.09)
deldirirken bunun kapağı olan istediğinde açıp kapatabileceğin bir delik olmadığını bilmen lazımdı sanki.

yeni deldirdiysen şanslısın, küpeyi çıkar kapanır o.
0
robin crusoe
(21.12.09)
çare plastik cerrahide...
kapanması zor değil.. 1-2 mm lik bir iz kalır.
0
ceyrekakıl
(21.12.09)
ben 15 yaşında kulaktaki kıkırdak kısmını deldirmiştim hatta 2 yerden 7 yıl geçti üstünden hala kapanmadı hatta dikkatli bakınca karşısı bile azıcık gözükmekte.kulak memesi kapanıyo ama zamanla
0
tueio
(22.12.09)
(4)

angelina jolie'ninki gibi tatlı üst dudak

ayiadam
ya duyuru sakinleri bir yardım edin. önce size çok gerekli bir bilgi vereyim. şu bıyık çıkan yerin tam ortası hani az kıl çıkan yer war burnun hemen altı. hah orayı bulun. onun sağı ve solu olmak üzere bıyığın başlangıç yerleri iki tane sivilce çıktı ama ucu yok bu sivilce gibi şeylerin. neyse önems
ya duyuru sakinleri bir yardım edin. önce size çok gerekli bir bilgi vereyim. şu bıyık çıkan yerin tam ortası hani az kıl çıkan yer war burnun hemen altı. hah orayı bulun. onun sağı ve solu olmak üzere bıyığın başlangıç yerleri iki tane sivilce çıktı ama ucu yok bu sivilce gibi şeylerin. neyse önemsemedim. dün üst dudağım şişmiş gibi geldi gene önemsemedim. bugünse bildiğin angelina gibi üst dudağım var. yarım kilo dudak. annem kıl dönmesidir büyük ihtimal diyor. kıl dönmesimidir yoksa iltihaplı sivilce filanmıdır_? bir de yarın sınawım war 150 kişi ile sınawa girecem su dudağı indirmenin yolu yok mu ya_?
0
ayiadam
(20.12.09)
tam anlamadım çıkan şey dudağın iç kısmında mı? Bende de bir kez olmuştu benzer bir şey sabah bir kalktım angelina jolie dudağım olmuştu ama akşama doğru söndü ertesi güne bir şey kalmamıştı.
0
escritor
(20.12.09)
sivilce olması yüksek ihtimal. bende de olabilen bir durum. bir sivilce kremi işinizi görür.
0
poekmon
(20.12.09)
yok dudağın dış kısmında burnumun hemen altında hatta. dudak ile pek alakası yok ama dudağım şişti. ondan dedim zaten kıl dönmesi olablir diye. sıvilcenin ucu falan olur sıkarsın pislik cıkar icinden bu öyle değil ucu falan yok. sadece sislik. benim dün biraz şişti bugün bildiğin angelinajolie ile kapısırım. esas sorun ne olduğu değil de nasıl indirileceği aslında.
0
🌸ayiadam
(20.12.09)
Kendiliğinden geçer büyük ihtimalle. Ucu olmayan sivilce de olabilir. Yarına falan ucu çıkabilir ya da küçülmeye başlayabilir, yok daha da büyürse doktora gidersin. ucu çıkarsa zovirax sürebilirsin.
0
escritor
(20.12.09)
(1)

fotoğrafta beyaz göz oluşumu

halogen
geçen akşam bir arkadaşımın fotoğrafını flaşlı olarak çektim, adet olduğu üzere gözlerinden biri retinanın kılcal damarlarının görünmesi sonucu kırmızı olarak çıktı. fakat diğer gözü içinde ayna varmışçasına beyaz çıktı, flaşı yansıttı. bir yerlerde bunun hasta kişilerde olabildiği gibi birşey okum
geçen akşam bir arkadaşımın fotoğrafını flaşlı olarak çektim, adet olduğu üzere gözlerinden biri retinanın kılcal damarlarının görünmesi sonucu kırmızı olarak çıktı. fakat diğer gözü içinde ayna varmışçasına beyaz çıktı, flaşı yansıttı. bir yerlerde bunun hasta kişilerde olabildiği gibi birşey okumuştum, tekrar bakmaya çalıştım ama böyle bir bilgi bulamadım şimdilik, eğer bu durum hakkında bilgisi olan varsa yardım bekliyorum...
0
halogen
(20.12.09)
çocuklar için böyle bir şey olduğunu söyleyen bi iki yazı buldum ama yetişkinler için de geçerli midir?
0
🌸halogen
(20.12.09)
(7)

baş ağrısı

therevo
dun aksam uzeri 4ten beri basımın sag tarafına bir agrı girdi ve hala agırmakta. icerden dısarı dogru ani cıkıslar oluyo ve feci halde canımı sıkmaya basladı. gece yatınca gecer sandım ama gece bile uyurken uyandırdı serefsiz. sorun ne olabilir? migren falan mı yoksa? ( biri oyle dedi de ) ayrıca ba
dun aksam uzeri 4ten beri basımın sag tarafına bir agrı girdi ve hala agırmakta. icerden dısarı dogru ani cıkıslar oluyo ve feci halde canımı sıkmaya basladı. gece yatınca gecer sandım ama gece bile uyurken uyandırdı serefsiz. sorun ne olabilir? migren falan mı yoksa? ( biri oyle dedi de ) ayrıca basımdan ara ara boynuma bile etki etmeye basladı.
0
therevo
(19.12.09)
valla onu bilemem de bir arkadaş baş ağrıları kafadaki kılcal kanamalardan olur dedi...
bence koş bi hastaneye hajı...
0
neoyazin
(19.12.09)
migren olması ihtimali var tabi
günün çok yorucu geçmiş veya rakamlarla çok uğraştığın bir işin varsada baş ağrısı olur aç kaldığında olur (bende öyle oluyor) bir apranax fort patlat bakalım ne olacak

bide nezle filan olduysan çok burnunu çekincede yapar öyle
0
pposeidon1
(19.12.09)
ağrı kesici aldın mı?
0
cedric
(19.12.09)
sinüzite de benziyo biraz aslında.
0
drink the stars
(19.12.09)
bi dun aksam 5 gibi, ondan sonra gece yatarken bi de bugun sabah olmak üzere 3 tane farklı agrı kesici aldım ama gecmedi, matematik ogretmeniyim sayılar falan derken :) simdi tansiyon olcturdum 9.5 12 cıktı sanırım yuksekmis biraz. limonlu su ictim aksama kadar gecmezse doktora gitmeli en iyisi. saolun cevaplar icin.
0
🌸therevo
(19.12.09)
uyurken beni uyandıran,
suresi bazen bir haftayı bulan
bas agrısından muzdariptim doktora gittim ve ışığa karsı duyarlılıgı oluyor mu dedi hayır dedikten sonra tehşis psikolojik oldu.
0
ilkdefa
(19.12.09)
yaş ve cinsiyet belirtirseniz tıbbi sorularda daha accurate bir tahminde bulunabilirim. kulağa küpe olsun da :))

öncelikle ağrı kesici aldın mı? aldıysan ağrıda bir miktar da olsa azalma oldu mu?
( migrene ağrı kesiciler kesinlikle fayda etmez, triptan kullanmak gerekir)

bu ağrı daha önce hiç yaşamadığın tarzda şiddetli bir ağrı mı_ bir efordan sonra mı başladı? ( spor, cinsel aktivite vs...)
(Subaraknoidal kanama riski nedeniyle)

bunlar değilse bıçak saplanır gibi başlayıp arada arada şimsek çakar tarzda mı devam ediyor?
( migren tarzı),

2. basamak ağrı kesicilerden etol fort öneririm eğer bu kesmiyorsa zaten ya migrendir ya da SAK. o yüzden bir doktora gidip kafa filmi ve gerekirse tomografi çektirmeniz faydanıza olur. zaten bir nörologa da beyin cerrahına da gitseniz bunu çektirecek hemen size. geçmiş olsun.
0
kendal
(19.12.09)
(2)

alfoxil ve theraflu?

restlesss
apse tedavisi için alfoxil alıyorum, bir taraftan da soğuk algınlığı başladı. bu antibiyotikle birlikte kullanılabilir mi?
apse tedavisi için alfoxil alıyorum, bir taraftan da soğuk algınlığı başladı. bu antibiyotikle birlikte kullanılabilir mi?
0
restlesss
(19.12.09)
theraflu birçok ağrı kesici gibi parasetamol içeriyor. soğuk algınlığı, faranjit gibi durumlarda zaten antibiyotiğin yanında mutlaka parasetamol içeren ilaç (parol, katarin, theraflu, a-ferin, minoset vs.) da verirler. bence bir sıkıntı yok.

not: doktor değilim! =)
0
bellbane
(19.12.09)
hiçbir sakınca yok.sinerji bile yaratır

not :eski bir resresant
0
coolier
(19.12.09)
(1)

Böbrek taşı yumurtalık ağrısı yapar mı?

clementine
Muhtemelen sağ böbreğimde taşım var ultrasondan görüldüğü kadarıyla. Geçenlerde yine taş kum gibi bişey düşürdüm müthiş sancılarla ve yine sağ yumurtalık ağrısı çektim. Tabii böbrek ağrısı da çektim.Şimdi böbreğimde pek ağrı yok ama sağ yumurtalığım ağrıyor. Olur mu böyle şey?
Muhtemelen sağ böbreğimde taşım var ultrasondan görüldüğü kadarıyla. Geçenlerde yine taş kum gibi bişey düşürdüm müthiş sancılarla ve yine sağ yumurtalık ağrısı çektim. Tabii böbrek ağrısı da çektim.

Şimdi böbreğimde pek ağrı yok ama sağ yumurtalığım ağrıyor. Olur mu böyle şey?
0
clementine
(18.12.09)
şimdi bilimsel açıklamasını hatırlamıyorum ama bi kız arkadaşımın başına gelmişti. bilimsel kısmı hariç bu sölediğinin sebep olduğu sölenmişti ona da. belki içini rahatlatır biraz.
0
wrench
(18.12.09)
(5)

Uyku Düzeni Bozukluğu

samedi
son 2 aydır uyku düzenimi yitirdim. sabah 6-7 gibi yatıp, öğlen 2-3 gibi uyanıyorum. şu an için düzenli bir işim yok, onun için sorun olmuyor. ancak sabahları ufak tefek şeyler için koşturmam gerektiğinde yetişemiyorum veya geç kalıyorum. alarmı kurduğumda duymuyorum bile. misal, gözlerimdeki proble
son 2 aydır uyku düzenimi yitirdim. sabah 6-7 gibi yatıp, öğlen 2-3 gibi uyanıyorum. şu an için düzenli bir işim yok, onun için sorun olmuyor. ancak sabahları ufak tefek şeyler için koşturmam gerektiğinde yetişemiyorum veya geç kalıyorum. alarmı kurduğumda duymuyorum bile. misal, gözlerimdeki problem için hastaneye gitmem gerekiyor ama 10 gündür randevuları kaçırıyorum. bir de, psikolojik mi bilemiyorum ama, kendimi eskisine göre daha zayıf hissediyorum.

uyku düzenimi daha makul saatlere çekebilmek için, erken yatmaya çalışıyorum ama olmuyor, uyuyamıyorum. bazı günler spor yapmayı ve aşırı yüklenip kendimi yormayı bile denedim ama yine olmadı, bir türlü uyku saatini öne çekemiyorum. uyku ilacı vb kimyevi şeyler dışında tavsiyeleriniz nelerdir ?
0
samedi
(18.12.09)
Daha once de benzer bir soruda benzer bir yanit vermistim:

Okul ya da duzenli bir ise gidip gelmiyorsaniz uzun vadede uyku duzenini saglamak gercekten disiplin isteyen bir sey.
Kendi adima konusayim: Becermiyorum.
Aksam yatma zamani olarak makul saatler belirleyin. Misal yarin hicbir isiniz yokken saat 22:00'da yatmaya calismanizin sureklilik tasimayacagi asikar. Siz onu gece 02:00 yapin. Ve ne olursa olsun bu saati asmayin.
0
msb
(18.12.09)
uyku saatini ileri ala ala uyanma saatini güneşin doğuşuna denk getirmeye çalış. ondan sonra odana her güneş düştüğünde direk uyanırsın, ben öyle ayarladım öyle devam ettim birkaç hafta. sonra yine bozdum uyku saatimi mallık edip tvdeki açık oturumları izleyerek. bir işle uğraşmıyorsan kendini zayıf hissetmen normal. vücudun kendini salıyor, hastalıklara daha açık hale geliyorsun. boşa denmemiş işleyen demir ışıldar diye, vaktini biraz spora ayır, düzenli yürüyüş yap ya da hafif tempoda koş. hem stres atarsın hem de sağlıklı hale gelirsin.
0
BloodGroove
(18.12.09)
bi gün kendini zorla uyuma sabah 6-7 gibi o gün akşama kadar diren saat 6-7 akşam saatlerinde uyku feci bastıracaktır. biraz daha sabret saat 10-11 gibi yat. sabaha da alarm kur uyanırsın da. ben böyle yapıyorum düzen bozulunca öyle erken yatmayla uyunmuyor. ben hayvan gibi uyuyabilen biriyim her şartta ortamda uyurum ben bile zorla ya uyuyorum ya uyuyamıyorum.
0
yamyum
(18.12.09)
Ben de 7den 8den önce yatamıyordum. Bi gün hiç uyumadım akşam erken yatarım diye olmadı o akşam da 4 gibi yattım, bi daha denedim. Şimdi 10da yatıp 7de kalkıyorum böyle olunca o yorgunluk olmuyor, dinç kalkıyorsun.
0
jacque
(18.12.09)
kesinlikle yamyum'un önerisini destekliyorum, 1 gün kendini sık normale dön 24 de yatıp 07-09 arası kalk sonra zamanla alışırsın. Güneş ışığından bağımsız uyku düzeni teorik olarak farketmez gibi gözüküyor ama uzun vadede vücudu yorar.
0
joepiscopo
(18.12.09)
(2)

ilaç parası

familyguy
doktorum her zaman aldığım ve SGK'nın ödediği kemoterapi ilaçlarım yanında, benim kanser türüm için kullanılmayan ama faydalı olabileceğini söylediği bir başka kemo ilacını daha önerdi. fakat bu yeni kemo ilacının bedelini SGK benim kanser türüm için ödemeyi redediyor. ilacın tek bir seferlik bedeli
doktorum her zaman aldığım ve SGK'nın ödediği kemoterapi ilaçlarım yanında, benim kanser türüm için kullanılmayan ama faydalı olabileceğini söylediği bir başka kemo ilacını daha önerdi. fakat bu yeni kemo ilacının bedelini SGK benim kanser türüm için ödemeyi redediyor. ilacın tek bir seferlik bedeli 5.000 TL ve benim bunu 6 defa almam gerekiyor. ilk ilacı kendi imkanlarımla aldım fakat bundan sonrakileri almam mümkün değil. bu ilacı nasıl alabileceğim konusunda fikir, görüş, önerileriniz olursa lütfen paylaşın.

edit: belki soranlar olur, ilacın adı ALTUZAN 2x400mg 2x100mg bir seferlik almam gereken doz.
0
familyguy
(17.12.09)
www.iegm.gov.tr

geçmiş olsun dileklerimle.
0
efx
(17.12.09)
efx sağol ama SGK redetti derken bu yolu denediğimizi kast etmişdim, endikasyon dışı ilaç kullanımı talebim red edildi. bunun dışında yapabileceğim başka bir yol önerisi olan varsa bekliyorum.
0
🌸familyguy
(18.12.09)
(4)

Kolum çıldırdı!

topuksuz ayakkabi
Selam ey halk,Kolum çıldırdı evet. Sağ kolumun pazu kısmı 4 gündür sık aralıklarla seyiriyor. (Kasılma gibi yani bildiğin, sanki karşıdakini gıcık etmek istermişim gibi bariz bir şekilde) Başta çok rahatsız edici değildi fekat 4 gün oldu ve endişelenmeye başladım. Ciddi bri şey olabilir mi? Endişele
Selam ey halk,

Kolum çıldırdı evet. Sağ kolumun pazu kısmı 4 gündür sık aralıklarla seyiriyor. (Kasılma gibi yani bildiğin, sanki karşıdakini gıcık etmek istermişim gibi bariz bir şekilde) Başta çok rahatsız edici değildi fekat 4 gün oldu ve endişelenmeye başladım. Ciddi bri şey olabilir mi? Endişelenmeye devam etmeli miyim?
0
topuksuz ayakkabi
(17.12.09)
doktor.
0
hostararara
(17.12.09)
Benim de stresli olduğum dönemlerde vücudumun çeşitli yerlerinde oluyor. Bir keresinde göz kapağım 1 ay boyunca seyirmişti mesela. Bunun dışında baldır, pazu, parmak da sıklıkla seyiren yerler oluyor. Bence önemli bir mesele değil ama çok endişelendiysen bir doktora görünebilirsin.
0
pathetique
(17.12.09)
hiçbişi olmaz... benim yıllarca dönem dönem seyirdi, kramp da girdi.
iyice ısınmadan spor yapınca ve bilhassa spordan sonra esneme yapmayınca olur böyle şeyler.
0
pain
(17.12.09)
panik yok. www.ilacabak.com
şundan günde iki adet suyun içine atıp içiyorsun (calcium sandoz gibi) hemen geçiyor...

(bildiğin magnezyum, her türlü kramp, seyirme vs sorununu geçirir)
0
one man army and the undead quartet
(17.12.09)
(1)

hemoroid, nam-ı diğer basur

hicazkar
ameliyatı için istanbul'da hangi hastaneyi tavsiye edersiniz?657'ye tabi memurcuk için insani ilişkiler, temizlik, bakım ve tabii ki ücret konularında tatmin edecek bir hastane tavsiyesi lazım.(bkz: basur ameliyatında tatmin olmak)
ameliyatı için istanbul'da hangi hastaneyi tavsiye edersiniz?

657'ye tabi memurcuk için insani ilişkiler, temizlik, bakım ve tabii ki ücret konularında tatmin edecek bir hastane tavsiyesi lazım.

(bkz: basur ameliyatında tatmin olmak)
0
hicazkar
(16.12.09)
eger imkanınız varsa ankarada mevlut topbas isminde bir doktor var.. ona ulasin derim konunun turkiye uzmani olur kendisi.
0
allan quatermain
(17.12.09)
(4)

deri soyulması

subwoofer
sözlükdaşlarım benim burnumun tam böle yanlarında(deliğinde değil) deri soyulmaları var. böyle soyuluyor deri. neden oluyor bu ? bazı arkadaşlarda da var böyle bir şey. yalnız değilim galiba.
sözlükdaşlarım benim burnumun tam böle yanlarında(deliğinde değil) deri soyulmaları var. böyle soyuluyor deri. neden oluyor bu ? bazı arkadaşlarda da var böyle bir şey. yalnız değilim galiba.
0
subwoofer
(16.12.09)
egzama olabilir diye düşünüyorum. bende de oluyor bazen.
0
ocanal
(16.12.09)
aynı durum bende de oluyor ama grip olduğumda sürekli burnumu silmekten oluyor. umarım böyle basit bi sebeptendir, başka bi hastalık çıkmaz.
0
Lethe
(16.12.09)
sozluk.sourtimes.org olması muhtemel!
düzenli olarak peeling yapmanı tavsiye edebilirim
0
wetu
(16.12.09)
seboreik dermatit ise sıçtın hacı kulan içi dirsekler saç derisi gibi yerlerde de varmı soğyulma kepeklenme ?
0
pposeidon1
(16.12.09)
(5)

Pms nin derin ruh halleri

medre
şimdi tamam konuya vakıfım, okumadığım şey kalmadı.. hormonlar vs.. henüz tıbbın pms adına keskin çerçeveler belirleyememiş olması vb.erkekler çoğu zaman espri konusu etse de "amman abi uzak duracaksın" diye, -ki haklılar- :) neden böle aşırı bir karamsarlık, depresiflik ve ağlama geliyor anlamak is
şimdi tamam konuya vakıfım, okumadığım şey kalmadı.. hormonlar vs.. henüz tıbbın pms adına keskin çerçeveler belirleyememiş olması vb.

erkekler çoğu zaman espri konusu etse de "amman abi uzak duracaksın" diye, -ki haklılar- :) neden böle aşırı bir karamsarlık, depresiflik ve ağlama geliyor anlamak istiyorum çünkü bi yerden sonra ayırt edememeye başlıyorum.

normalde de duygusal ve hafiften karamsarlığa meilliyimdir yani pollyanna ile kolkola gezmişliğim yok. İyimser olmaya çalışan hafif karamsar diyelim biz bana şimdi :)

fakat regl öncesi pms döneminde yani işte sanki böle yarabbim nasıl anlatayım en alakasız konuya 5 saat gözyaşı dökebiliyor olmak ve bunu hormonlarla açıklamak filan korkunç.. eğer tam da pms döneminde mesela atıyorum sevdicekle kaga ettiysek mesela gerçekten doğru reaksiyon mu veriyorum, yoksa abartılı duygusal mı davranıyorum emin olamıyorum.

Dün de böle oldu.. yanlış anladı beni bi konuda.. yanlış anladığı için gereksiz tepki verdi, çok kalbimi kırdı.. 3 saat ağladım resmen.. o kadar kalbim acıdı o kadar üzüldüm ki haksızlığa uğradığım için.

gerçekten de kalbimi kıracak derece de miydi o an bana hissettirdiği duygu yoksa ben pms yim diye mi çok ağladım bilemiyorum.. diyeceksiniz ki başka zaman düşün değerlendir ama e ama insan o an orda ona göre hareket etmek, tepki vermek istiyor.. misal "sen bana haksızlık ettin" diyip tavır almam gereken bir konunun sırf ben pms yim o da bunu biliyor diye "ya medre abarttın sen pms sin ondan işte" diyerek kapatılmasını, ihalenin bana kalmasını istemiyorum.

oha resmen doğru düşünmemi engeller olmuş..

bi de bu pms bende son 2 yıldır var.. 30 dan sonra başladı, bu normal mi yani onca yıl olmadı da neden şimdi? gerginlik, sinir, gözyaşı diyenlere şaşırırdım "ne acaip" diye 2 yıldır bende de var.

düşünce ve duygularımın sağlıklı olabilmesi için yaklaşık 1 hafta süren bu dönemde ne yapmalıyım acaba?

soru içinde sorular.. buyrun bakalım..

edit: erkekleri anlıyorum, onlar da bizi anlamaya çalışıyorlar biliyorum ama inanın bize de tercih hakkı verilseydi her ay yumurtlamak, korkunç sancılar çekmek, gerekli gereksiz ağlayıp, sinirlenip vb. şeyler yapmak istemezdik.


ha bu durumu bilerek kullanan hatta pms den muzdarip olmasa da ilgi açlığıyla ona sığınan kadınlar yok mu? ohoo.. bi ton.. ama gerçekten pençesinde olanlar da topun ucunda gitmesin, kurunun yanında yanmasınlar.. sevdicekleri iyi gözlemleyin derim..
0
medre
(16.12.09)
doğum kontrol hapı kullanın. ilk 1-2 ay fulltime pms'li olabilirsiniz, sonrası çok rahat.
0
plainwalker
(16.12.09)
ben de uzun zamandir ayni sorunla mucadele etmek durumundayim. hatta 4 ay once tam 3 gon boyunca ciddi anlamda hic durmadan agladim, uyku yemek hicbirsey yok. ki son 3 gunden oncesi ayri bir cehennem. bu olaydan sonra ciddi bir cozum aramaya basladim ama anladigim kadariyla oyle birsey yok.

prozac veya benzeri anti depresanlari adetten onceki 2 hafta kullanmak tavsiye ediliyor ama tabi bana gereksiz yere antipsikotik ilac kullanmak sacma geliyor.

diger bir cozum dogum kontrol haplari.

diger bir alternatif de homeopatik ilaclar. su anda benim denedigim kombinasyon biraz ise yariyor gibi (tumuyla gecme durumu yok ama intihar ya da katliam seviyesinden biraz daha iyilesme var).
su anda:
- Vitex agnus-castus (hayit meyvesi)
- cuha cicegi yagi (evening primrose oil)
- sari kataron (hypericum; st john's wort)
- omega 3
- kalsiyum
- magnezyum aliyorum.
kesin cozum degil ama daha iyi bir alternatif bulana kadar antidepresan ya da dogum kontol hapi yerine bitkisel tedavi denenebilir.
0
very pigmented melanosome
(16.12.09)
@very pigmented melanosome dediğin gibi bende asla antidepresan kullanmak istemeyenlerdenim.. doğum kontrol hapları da bana normal gelmiyor her ikisini de hiç kullanmadım ömrümde.

verdiğin liste için çok teşekkür ederim hemen gidip edinmeden önce sormak isterim; hayit meyvesini ilk kez duydum.. bunları karışım gibi değil de sanırım ilk 3 ünü aktardan son 3 ünü de bitkisel haplar olarak alıyorsun değil mi? ezcane ve aktardır yani adreslerim?

bi de bunları kullanmaya başladığın dönem pms virajına girildiğini hissettiğin regle 1 hafta kala mı yoksa hergün muntazaman mı?

tekrar saol pms ortağım :)
0
🌸medre
(16.12.09)
sanirim benim yaptigim bu karisimda en etkili olan hayit meyvesi, onu da jinekolog verdi denemem icin eger ise yaramazsa dogum kontrol hapina baslatmak istiyordu ama ben de hormon hapi almak istemiyorum.

en iyisi ilk 3 ay hergun almak. 3 aydan sonra da adetten onceki 2 hafta boyunca kullanmak (en iyisi yumurtlamanin oldugu gun baslamak).

bu arada st johns wort bitkisel bir antidepresan. prozac yerine onu almayi tercih ediyorum.

ben yurtdisindayim ve bunlarin hepsini eczanelerde bulabiliyorum ama turkiyede eczanelerde var mi bilmiyorum aktarlara ve eczanelere sorabilirsin. bir de googleda arayinca online satis yapan siteler cikiyor:

www.bitkisel-tedavi.com
www.eczakutusu.com
0
very pigmented melanosome
(16.12.09)
psikiyatri yapan bir arkadaşım adet öncesi depresif durumu şöyle açıklamıştı:

kadın bilinçdışısı dermiş ki:"bu ay da meyve veremedik, bir yumurta daha boşa gitti gidiyor :(("

beni yedi bilemiyorum tabii, kendisi en az beş çocuk sahibi olmak isteyen bir erkekti :)

not: ahh bir de her şeye antidepresan kullanmak tehlikeli imiş. yanlış kullanımda (gerçekten depresyonda olmayanlarda kullanımında yani) etken maddeleri gereği mod dalgalanmalarını artırıp, sağlam insanları bile bipolar yapma tehlikesi varmış. tabii yine beni yedi bilemedim...
0
no avalon
(16.12.09)
(1)

göz numarası karşılaştırma

claeryn
yıllık göz kontrolümü oldum, fakat geçen seneki numaralarımla karşılaştırdığımda arada epey bir fark var gibi görüyorum, ya da ben anlamadığım için öyle geliyor, neyseeski numaralar şöyle yazıyor:-0,25(+2,00 axe 90)+1,00(+3,5 axe 80)yeni numaralar:sağ sph: +0,50 cyc: -1,75 axe 10sol sph: +4,00 cyc:
yıllık göz kontrolümü oldum, fakat geçen seneki numaralarımla karşılaştırdığımda arada epey bir fark var gibi görüyorum, ya da ben anlamadığım için öyle geliyor, neyse
eski numaralar şöyle yazıyor:

-0,25(+2,00 axe 90)
+1,00(+3,5 axe 80)

yeni numaralar:
sağ sph: +0,50 cyc: -1,75 axe 10
sol sph: +4,00 cyc: -2,75 axe 170

doktora "numaralarım değişmiş mi" dediğimde, "biraz" dedi. şimdi bu biraz mı oluyor? bana çok farklıymış gibi geldi de. ama hiç anlamadığımı tekrar belirteyim.
0
claeryn
(15.12.09)
sag gozunuzde hipermetrop astigmattan, miyop astigmata donu$ var. degi$me fazla yok gibi.
sol gozunuzde ise du$me var. transpoze ettigimiz zaman: sph+1.25 cyc+2.75 axe80 oluyor.

yani doktor dogru soylemi$. sag gozunuz hemen hemen ayni, sol gozunuz ise toplamda 0.50 du$mu$.

edit yaptim: yok ben once arttigini sanmi$tim, tekrar hesaplayinca du$tugunu gordum. "maalesef" yazdim diye diyorsan o yuzdendir, editledim sonra. :) numaranin du$mesi iyi bir $ey elbette.
0
karaktersiz
(15.12.09)
(19)

bebek özlemi...

eküri
selamlar herkese, kısaca özetleyeyim. 3 buçuk yıllık evliyiz. bir buçuk yıldır bebek sahibi olmak istiyor ancak fazla da paniğe kapılmıyoruz. ama olmuyor... en son bu ay çok ümitliydik ama yine olmadı. eşimi çok seviyorum onunla alakalı bir sorun olursa hiç önemli değil. aslında ben rahatına çok düş
selamlar herkese, kısaca özetleyeyim. 3 buçuk yıllık evliyiz. bir buçuk yıldır bebek sahibi olmak istiyor ancak fazla da paniğe kapılmıyoruz. ama olmuyor... en son bu ay çok ümitliydik ama yine olmadı. eşimi çok seviyorum onunla alakalı bir sorun olursa hiç önemli değil. aslında ben rahatına çok düşkün özgürlüğüne düşkün bir adamım ve bebek olmasa da çok dert etmezdim. ama eşimin ailesi ve benim ailem artık torun istiyorlar onun üzerinde çok fazla baskı var bunu hissedebiliyorum. her ay ağlıyor. bana doktora gitmemiz için yalvarıyor. bense hep savsaklıyorum..bunun da nedenleri şunlar..

1. eşimle evlenmeden önce de bir başkasıyla ilişkim oldu, hiç korunmadık, hiçbir tedbir almadık uzun süren bu ilişkide hiç gebelik falan sorunumuz olmadı.

2. benim fazla kilolarım var, kardeşim de benimle aynı durumda kilolu yani. erkek kardeşim de iki yıldır evli ve çocuğu olmuyordu. o doktora gitti. varikosel ameliyatı oldu. ve hala çocuğu olmuyor.

3. eşimin beni çok sevdiğini biliyorum ama ya benim hiç çocuğum olmayacaksa ve o da üzerindeki aile ve toplum baskısından bunalıp bunalıp da beni bırakırsa. bundan çok korkuyorum..

4. bende herhangi bir kısırlık falan varsa o zaman da tüp bebek yapılıyor mu? bu işi bilenlerden bu konulardan anlayanlardan rica ediyorum. hatta daha olmazsa anadolu yakasında bir tüp bebek merkezi falan önerebilirlerse, çok sevinirim. eşimden haberli mi gitmeliyim ona söylememeli miyim buna daha karar veremedim.

siz olsaydınız napardınız...
0
eküri
(15.12.09)
öncelikle evli falan olmadığımı söyleyeyim. yani baba olma konusu bana hala uzak bir konu. yorumlarım bu yüzden bu hissiyatta olacak.

eşinizi seviyorsunuz, o da sizi seviyor. eğer ikinizden birinden kaynaklanan bir sorun nedeniyle çocuğunuz olmayacaksa olmayabilir. yani bu değişmiyorsa değiştiremezsiniz. böyle de mutlu olabilirsiniz, ama çocuk özleminiz varsa eğer, ki bende de böyle bir problem olabilir henüz bilemiyorum doğal olarak, benim yapacağım şeyi size de tavsiye edebilirim ancak. shçek'nda çok güzel bebekler var. evlat edinebilirsiniz. hem böylece bir çocuğunuz olmuş olur, hem de belki 15-20 yıl sonra bir köşede yitip gidecek bir hayatın çok daha güzel geçmesini sağlayabilirsiniz.
0
thor odinsson
(15.12.09)
thor odinsson güzel söylemiş.

ayrıca, kısırlık varsa tüp bebek deneyebilirsiniz tabii, ancak o da bir defada olmayabilir.

çevre baskısıyla çocuk yapmamanızı öneririm, hem size hem çocuğa yazık; çevre bencilce bir talepte bulunuyor, onları kırmamak üzere hareket etmeniz doğru değil bence.
0
uyuklayankedi
(15.12.09)
tüp bebek yöntemleri oldukça gelişti, biraz sabır ve inatla(tedavi süresi için) muhtemelen sorun olmaz. ama önce buna ihtiyacınız olup olmadığını anlayın, bir an önce doktora gidin. hatta eşinle beraber, ailenden gizlice git size biraz daha zaman kazandırır
0
frown
(15.12.09)
bence doktora gidip ne var ne yok diye danisin, bu sürecten aileniz haberdar olmak zorunda degil, ayrica esinizin de bu yüzden sizi birakacagini hic sanmiyorum, muhtemelen sizin hissettiginiz tedirginlikleri o da yasiyordur, acaba benden mi kaynaklaniyor ya eküri ailesi ve toplum baskisi yuzunden beni bırakırsa diye korkuyordur.

Ablam ve eşi boyle bir durum yasamislardi, cocuk sahibi olmak isteyip bir sure yapamamislardi, aile baskisi baslamisti vs. bi yil doktora gidip geldiler, herhangi bir ameliyat olmadan tüp bebek vs olmadan ilac tedavisiyle hallettiler ve su an cocukları 2 yasinda cok sukur. İlaclarin yaninda doktor bir de erkek sunu yesin bunu yemesin, kadın sunu yesin bunu yemesin gibi bir diyet de uygulamisti, bence once esinizle korkularinizi paylasip sonra birlikte doktora gitmeniz en iyii olur.
0
purpurum
(15.12.09)
öncelikle 3. maddeyi aklınızdan çıkarın, birbirinizi sevdiğiniz sürece sorun olmaz.
tüm diğer sorularınız için doktorla görüşmenizde yarar var.
belki de hiçbir problem yoktur, bu sırada kilo vermeniz iyi olacaktır.
paniğe kapılmayın elbette ancak böyle bir şey düşünüyorsanız çok da zaman geçirmeden gidin doktorla görüşün.öncelikle sorun neymiş bu konuda bilgilenin.
0
urasil
(15.12.09)
yanıtlayan herkese sonsuz teşekkürler, çok dikkatle okudum. genelde erkekler cevaplamış sağolun. bu son zamanlarda toyota'nın bir reklamı var, dikkat etmişsinizdir belki, araba koltuğunda uyuyan bebekler var. hatta en sonda bir sarışın kız bebek var. eşimin o reklamı görünce işini gücünü bırakıp dikkat kesilip sonra da o bebeğe göz bebeği parlayarak bakışını bir görseniz, toplum baskısı falan da var evet. ama bu kız anne olmak istiyor, deliler gibi istiyor, bana fazla belli etmiyor, çünkü ben şimdiye kadar hep çocuğu sallamayan adam rolünü oynadım. çünkü kendimle alakalı endişelerim vardı.

toplum baskısına gelince... ailesi evlenmemizi zaten istememişti. çünkü ben kiloluydum, o benden daha iyi eğitim almıştı. evlenince ailesinden uzakta yaşayacaktık. vs. vs... ona annesi söylemiş, "bak bununla evleniyorsun ama bu kırk yaşına gelmeden kalp krizinden ölür, sen de dul kalırsın" falan demiş... ama beni çok seviyor, herkesi, kardeşlerini ailesini abilerini karşısına aldı, benim için her şeyinden vazgeçti. ama annelik içgüdüsünden vazgeçebilecek mi... en büyük korkum işte bu, bu anlamda daha çok hanımlardan yanıt bekliyorum. böyle bir durumda eşinizden vazgeçer miydiniz? bu ülkede çocuk sahibi olamadığı için bırakılan terk edilen bir sürü kadın var, aynı şey erkeklerin başına gelince durum değişiyor sanki kadınlar daha fedakar.. yine de çok korkuyorum. napacağımı bilemiyorum. doktora gideceğim tabii. zavallıcık kendisinde bir sorun olduğunu falan sanıyor, ama şu ana kadar jinekolojik bir sorunu olmadı, hiçbir düzensizliği falan olmadı. kilosu normal, sağlıklı biri... yüzde doksan sorun bende... en azından onu bu sıkıntıdan kurtarmak için gideceğim. herkese tekrar tekrar teşekkürler. umarım hiçkimse böyle bir sıkıntılı durumda kalmaz..
0
🌸eküri
(15.12.09)
öncelikle doktor olmadığımı ve bu konularda şahsi tecrübem olmadığını söyleyeyim. gazetelerin sağlık yazı dizileri tvdeki sağlık programları gibi yerlerden duyduklarımı yazdığımı belirteyim.
eşiniz doktora gitti mi bilmiyorum ama bu tür durumlarda öncelikle erkeklerin doktora gitmelerini tavsiye ediyorlarmış sebebiyse, kadın kısırlık tetkiklerinin erkeklerinkilerden daha uzun sürmesi ve maliyetli olmasıymış. toplumda genel kanı "çocuk olmuyorsa sebebi kadındır ve onun tedavi olması gerekir" şeklinde olduğu için, erkeklerin tedavi için başvurması çok daha geç oluyormuş; çok kolay tedavi edilebilecek durumlar için bile çok zaman kaybediliyormuş bu yüzden.
ilaç, diyet, ameliyat vb tedavilerden uygulanıyormuş duruma göre. mikrocerrahi yöntemleriyle testislerde sperm aranması ve alınan spermlerle tüp bebek tedavisi gibi şeyler yapılabiliyormuş.
fazla sayıda tüp bebek merkezi olduğu için iyi bir araştırma yapmak şart sanırım(hem umudunuzun hem paranızı sömürülmemesi için)
ama bence öncelikle üniversite hastaneleri gibi çok yönlü araştırmaların yapılabileceği bir yere başvurmanız, tüp bebek tedavisinde karar kılınırsa iyi bir merkez aramanız daha doğru olacaktır(çünkü tüp bebek tedavisinden önce başka yöntemler denenebilir ve tüp bebekle uğraşmadan hamilelik elde edilebilir). tüp bebek tedavisinde ilk seferde sonuç alamayabilirsiniz, 7. 8. denemede hamile kalan insanlar var, sabır önemli.
ayrıca eşinizin üzerinde çok daha fazla baskı vardır şu anda, ve zaman geçtikçe daha da artacaktır. sizin bu durumu savsaklamanız da(durumu onun kadar ciddiye almıyormuşsunuz gibi) onu daha çok üzüyordur. ona haber verip vermemek size kalmnış bir karar ama bence bir doktora gidip danışmakta fayda var.
0
kalimotxo
(15.12.09)
bir kadın olarak düşündüklerimi yazayım:
demişsiniz ki, bu ülkede çocuğu olmadığı için terk edilen bir sürü kadın var. doğru, çünkü genellikle erkekler çocuk sahibi olmak, soylarını sürdürmek isterler. (tüm genellemeler yanlıştır). kadınlarsa anne olmak isterler evet, ama sevdikleri adamdan çocuk sahibi olmak isterler, sırf çocuk olsun diye değil. bu da genelleme, ama bence çocuğu olmayan erkeklerin terk edilmesinin nadir olmasının nedeni bu. eşiniz o kadar önemli bir şeyi, ailesini karşısına almış sizin için, sanmam ki çocuğunuz olmuyor diye sizi terk etsin. öncelikle bunu düşünmeyin, bu sizi yıpratmaktan başka işe yaramaz.
benim fikrim, acilen birlikte bir doktora gitmeniz. eşinizin yerinde olsaydım çocuğunuz olup olmamasına değil, benim duygularımı önemsemeyip doktora gitmediğiniz için size kırılırdım. kısırlıkların pek çok çeşidi var, doktora gitmeden tedavi edilip edilemeyeceğinizi bilemezsiniz. gidin, öğrenin, ondan sonra önünüzdeki seçeneklere bakarsınız. evlat edinme seçeneğini silip atmayın. annelik illa kendi doğurduğun çocuğu sahiplenmek değildir, evlat edinmek gözünüzü korkutmasın.
sonra ekleme yaparım ama şimdi zamanım yok...
0
opucuk baligi
(15.12.09)
sevgili eküri,
şimdi evlenirken insan her ihtimali gözden geçiriyor.evlilik bu iyi günde kötü günde diye yola çıkıyorsunuz.
bende de sorun olabilir eşimde de, bu ihtimali düşündüm ben.çocuk aşırı seven, 3 kardeş, kardeşleriyle çok mutlu bir aile hayatı yaşamış biriydim ben.yani çocuk özlemini geçin tek çocuk bile düşünmem, çocuğu kardeşlik duygusundan mahrum bırakmak olur diye.
ama bu işler kader kısmet.hiç sahip olamayabilirim, Allah korusun engelli bir bebek sahibi olabilirim, Allah korusun evlat acısı görebilirim.hayat bu, ne getireceği belli olmaz.Allah eşime sağlık sıhhat versin, elbette isteriz çocuk ama hiçbir şey dünyanın sonu değil, elinde olmayan nedenlerinden ötürü onu bırakmam onu geç sevgimde en ufak azalma olmaz.
çocuk konusunda ondan dolayı, ya da benden dolayı olacak bir sorun onun/benim değil bizim sorunumuzdur.

İçinizi rahat tutun, yıllarca bebek isteyip ummadıkları bir anda bebek sahibi olan o kadar çok aile var ki, umarım en doğru zamanda sağlıklı bir bebeğiniz olur.
0
urasil
(15.12.09)
merhabalar, çok yakın çevremde benzer bir durum yaşayan bir çift var. bir süredir denemelerine rağmen bebek sahibi olamadıkları için doktora başvurdurlar. bu gibi durumlarda önce kadın bir takım jinekolojik muayenelerden ve hormonal testlerden geçiyor, daha sonra erkekten bazı testler isteniyor. bahsettiğim çiftin sorunu erkeğin azosperm (menisinde hiç sperm yoktu) olmasıydı. bir takım tedavilere başlandı vs vs. uzun hikaye ama size şunu söylemek istiyorum: hiç korkmayın/karamsarlığa kapılmayın. bu tür süreçler karı-kocanın birbirlerine daha da çok bağlanıp kenetlendikleri süreçlerdir ki bahsettiğim çiftte de durum bu şekilde gelişti.
0
katzizu
(15.12.09)
tekrar tekrar teşekkür ederim. ben burdan aldığım gazla bir hastaneden randevu aldım. medical park göztepe hastanesinde bir doktora gitcem cumartesi günü. tüp bebek merkezinden bir erkek doktordan. eşime de o gün iş olduğunu falan söyledim şu anda. söylemeyeceğim sanırsam. negatif bir sonuçla karşılaşırsam da onu da o zaman düşünürüm dedim kendi kendime. en azından olup olmadığını bilmediğim bir şey için beynimi kemirip durmasın bu düşünce...

beni yanıtsız bırakmayan herkese özellikle de bayan arkadaşlara teşekkür ediyorum. zahmet ettiniz. ben eminim ki bu duyuruyu açan başka biri olsaydı benim eşim de aynı şeyleri söyler ya da yazardı. objektif bakıldığında insan olmak bunu gerektirir. eşimin insanlığından kendiminkinden daha fazla eminim aslında. ama iş başa gelince neler olur, nasıl açıklanır, ne tepkilerle karşılaşılır. böyle bir durumda insan daha mı hassas olur, daha mı hırçın olur, daha mı kırılgan olur. bu durum bizi yıpratır mı noktasında, ben çocuk istemiyorum deyip kestirip atmak işin kolayına kaçmak olacak galiba. yaşayıp görmek lazım. iyi dilekleriniz için minnettarım. umarım her şey gönlünüzce olur.

neticeyi burdoan bildoirmeye çalışcam. eğer olumlu bir şey olursa kesin bildiririm de, olumsuz bir şey olursa bilmiyorum naparım. söz veremiyorum yani:))

kolaylıklar...
0
🌸eküri
(15.12.09)
önceki cevaplara şöyle bir göz attım. Neyse, şey diycem.
Bence doktora birlikte gidin. Öncesinde birlikte bunu konuşup, bir doktardan yardım almayı kararlaştırın ve bu süreçte birbirinizi yalnız bırakmayın. Yani sen gizlice git, sonra o gizlice gitsin ve amaç birbirinizi üzmemek olsun, bana tuhaf geldi. Şayet bir sorun varsa, bunu iki taraf birlikte aşmalı ve bu tanı sürecinde de böyle olmalı.

Hadi siz gittiniz, bir sorun çıkmadı diyelim. Daha sonra doktora gittiğinizi eşinizden hep saklayacak mısınız? Söylerseniz de ondan sakladığınız için alınabilir, kırılabilir ve bunda haklıdır da. Vicadanınızı / içinizdeki kuşkuyu giderirken, eşinizde güven sarsabilecek eylemlerden kaçınınız derim.

Eşim benden habersiz doktora gitse, şahsen bozulurum buna. Madem bebek 2 kişilik bir eylem ve sorumluluk, sonrasında da olduğu gibi öncesi de paylaşılmalıdır yani eşim bu sıkıntısını bana neden anlatamadı, bana güvenemedi mi? vs gibi şeyler düşünür, bana güvenini sorgulayabilirdim. Bazı kırgınlıkların tamiri olmaz ya, ben böyle bir şeye şahsen çok kırılırdım.

Doktora birlikte gitmeyi neden düşünmüyorsunuz ki? Belki onda da benzer kuşkular ve o da size anlatamıyor. Otutun bi akşam karşılıklı, de ki; hanım, böyleyken böyle, gel beraber bi doktora danışalım... vs vs.. gerisi gelir zaten.
0
pyro clustic flow
(15.12.09)
@pyro clustic flow

siz çok haklısınız, ama ben hep negatif düşünüyorum...

şimdi birlikte doktora gittik, ve ben olumsuz bir cevap aldım diyelim. mesela, benim fazla kilolarıma beş senedir üzülen karımın yanında doktor bana önce zayıflayın, fln dedi... ya da tahlil yaptılar sonuçta benim çocuğumun olmayacağını söylediler. o zaman karımın gözünde kızgın bir bakış ya da bir pişmanlık görürsem falan... ben işte asıl o zaman yıkılırım. asıl o zaman aramıza duvar gelir dikilir. ben diyorum ki önce ben bir gidiyim, negatif bir şey bile varsa eve gelir, ona sarılır ağlaya ağlaya ona anlatırım. tanısanız siz de anlarsınız, o nasıl yumuşak kalplidir, benim üzülmeme zerre dayanamaz. ama dışarda bi yerdeyken belki o kadar rahat olamam. tepkilerimi ayarlayamam, yine aldırmaz, sallamaz tavırlar takınırım o da kızar, üzülür...bu bebek istemek konusunda pazar günü hamile olmadığını öğrendi, bana söyledi, ilk önceki tepkim öküzleşmek oldu,. boşver ya... hadi sinemaya gidelim dedim. çok ağladı. tamam sonrasında çok özür diledim ama insanın yapısı değişmiyor işte. ben bu öküzlüğümden korkuyorum, böyle olumsuz bir şey duyunca, "napalım ya hayırlısı olsun" falan diyorum, o hemen yas tutmaya başlıyor. yoksa , ben de isterim el ele tutuşup da beraber gitmeyi ama çok korkuyorum karşılıklı tepkilerimizle birbirimizi yıpratmaktan..

ama dediğiniz çok doğru, her şeyi birlikte paylaşmak lazım. ben napcamı tam bilmiyorum aslında şu an. bugün belki konuşurum, cumartesile alakalı itiraf ederim. cumartesi için kesin olarak bildiğim şey doktora gideceğeim. ama eşime bunu söyler miyim bilmiyorum. size yerden göğe kadar hak veriyorum da ... napcamı bilmiyorum...

sağolun zahmet edip fikrinizi belirttiğiniz için.
0
🌸eküri
(15.12.09)
Düzenli olarak cinsel ilişkiye girdikleri halde bir yıl boyunca gebelik oluşturamayan çiftler infertil sayılır. Bu nedenle izlemeniz gerek yolu şöyle özetleyebiliriz:

1 - İlk olarak sizin spermiogram yaptırmanız gerekir. Spermiogram sonucu normal gelirse bu durumda eşinizin testlerine geçilmesi gerekir.

2 - Fazla kilolu olmanız çocuk sahibi olmanıza engel değil.

3 - Birbirinizi seviyorsanız bazı şeyler mutlu bir evlilik için engel teşkil etmez.

4 - Aspermi (hiç sperm olmaması) olmadığınız sürece tüp bebek için bir sürü yöntem var. Mikroskop altında hareketsiz spermlerin alınması ve invitro fertilizasyonla ovumun döllenmesi işlemi yapılabiliyor. Tüp bebek merkezine tek başına gitmeniz bir anlam ifade etmez. Eğer kendinizden şüpheleniyorsanız herhangi bir üroloji kliniğine başvurun. Üç günlük cinsel perhiz sonrası sperm vermenizi isteyecekler. Çoğu devlet hastanesinde ne yazık ki bu test çok uygun olmayan koşullarda yapılıyor (merdiven altı odalar, ortak kullanılan tuvalette bu işi yapmanızın istenmesi gibi). Eli yüzü düzgün bir yere giderseniz testi daha uygun koşullarda yaptırabilirsiniz.

Bence bunları kafaya takıp sorun yapacağınıza eşinizle beraber doktora başvurun ve çocuk için ilk adımı atın. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(15.12.09)
enteresan bir şekilde bu akşam geniş aile adlı dizide de bu konu işlendi:))

dalga geçtiğimi falan sakın sanmayın, ama dizide konu şöyle ele alındı, takip edenler bu isimleri biliyorlar. içgüveysi damat mürsel kendisinin çocuğu olmayacağını sanıyor, korka korka doktora gidiyor, ama eşinin bir sorunu olduğunu anlıyorlar. muhteşem bir destek veriyor eşine. fln fln...

kendi yorumum: bence son sözü benden önce yazan arkadaş söylemiş. ben de bir bayan olarak şunu diyeyim: evlilik denen şey sorunsuz olmuyor, aileler falan bir şekilde "hadi hadi torun nerde" diye bastırabiliyor. çocuk süresi biraz uzasa, bir sorun mu var diye işkillenmeye başlayabiliyorlar... ilk başta onlara bir bahane bulunmalı, biz şu tarihten önce çocuk istemiyoruz, biz çift olarak böyle karar verdik denilebilir. diğer konu: benim eşim benden habersiz doktora gitse ve bunu da ben üzülmeyeyim diye yapmış olsa, üstte de yazılmış zaten, fena halde üzülürüm, kırılırım, düşünürüm: acaba benim bir sağlık sıkıntım olsa falan "sen kendi başına hallet, beni karıştırma" mı demek istiyor, biz çift olamamış mıyız? ne biçim iş bu? falan diye düşünürüm...

sizin derdiniz benim ilgimi çekti, kişisel olarak, biz de yeni evli sayılırız, bebek istemiyoruz şimdilik ama eşimin fazla kiloları var, kardeşi bir süredir bebek sahibi olmak için tedavi oluyor, o da variko.. ameliyatı oldu falan falan... benim de ailem biraz karşı çıkmıştı, ama sonra sen bilirsin demişti... biz bebek istediğimiz zaman eğer eşimden kaynaklı bir sorun olsa idi, benim de yanıtım şu olurdu: tamam bir bebek sahibi olmak isterim, ama bunun seninle ortak çocuğumuz olmasını isterim. sen baba olamıycaksan, ben de anne olmamaya razıyım. çünkü seni çok seviyorum, bebek olmazsa olur, ama sensiz yaşayamam ben..


bence tedaviye eşinizle beraber ve bir an önce başlayın, sakın ondan gizli iş çevirmeyin, bunu asla yapmayın, tepkilerinizi ayarlarsınız, her duruma hazırlıklı gidin doktora, olumsuz bir cevapla karşılaşırsanız, duygularınızı kontrol etmek gibi falan kasmayın kendinizi, ağlayacaksanız orda ağlayın, nolcak ki!! sonra da bakın duruma göre, bebek sahibi olmayı çok istiyorsanız, eşiniz anlattığınız kadar sevgi dolu bir insansa, (şahsen ben cesaret edemeyebilirdim ama) evlat edinme seçeneğini de es geçmeyin bence...

iyi şanslar, başarılar, mutluluklar...
0
yattara valli
(16.12.09)
doktora eşinizle birlikte gidin, eşinizden gizli yapmayın bu işi, sakın...
0
opucuk baligi
(16.12.09)
çok teşekkür ederim tüm cevaplar için...

@ yattara valli

akşam oldukça sıkıntılı bir halde başladı benim için. o diziyi eşim çok seviyor ve seyrediyor. dün akşam da bu dizi sayesinde ben kurtuldum nasıl bir tesadüfse artık senaristler günübirlik burda grüp de mi yazdılar bilmiyorum... diziyi izledik bu sırada ben de gülüyorum bir yandan bir yandan da reklam arasında, biz de doktora gidelim mi? dedim..
çok sevindi evet dedi. ben de ona ben sana sormadan bir şey yaptım dedim. böyle böyle cumartesi için yalan söyledim. cumartesi doktordan randevu aldım dedim. doktorun ismini verdim. hemen internetten araştırmaya falan başladı. gece de ben ona benle alakalı bir sorun olursa nolur dedim. bişey olmaz, tedavi oluruz sorun kimdeyse inşallah çözülür dedi. hatta "ben mürsel kadar olamıycam mı sanıyosun" dedi güldü.. çok sevinçli şu anda, eşimin beni bu sebepten terk etmeyeceğine çok eminim. ama ben sizin sayenizde çok rahatladım sağolun.

cumartesiden sonra ben burdan haber vermeye calışcam durumları. tekrar tekrar teşekkür ederim.
0
🌸eküri
(16.12.09)
ne oldu acaba bu çift çocuk sahibi oldu mu?
0
pinkpeony
(14.03.18)
soru ta 2009'da sorulmuş. oldu mu acaba, ekuri beeyy??
0
for day to break
(14.03.18)
(3)

şeker hastalığı...

faideli bilgiler
şimdi annem babam düşük seviye şeker hastası, kandaki şekeri düzenleyici haplar kullanıyorlar. anneannem ileri derece, vefat eden babaennem dedem ileri derece, iki halam, amcam, bir teyzem normal seviye şeker hastası. bu durumda benim de şeker hastası olma ihtimalim nedir? açlık kan şekerimi ölçtük
şimdi annem babam düşük seviye şeker hastası, kandaki şekeri düzenleyici haplar kullanıyorlar. anneannem ileri derece, vefat eden babaennem dedem ileri derece, iki halam, amcam, bir teyzem normal seviye şeker hastası.

bu durumda benim de şeker hastası olma ihtimalim nedir?
açlık kan şekerimi ölçtük pek çok kez gayet normal. 80 civarında.
bu arada tatlıyı gerçekten çok seven biriyim.
ne dersiniz?
0
faideli bilgiler
(15.12.09)
istatistikleri bilmiyorum ama, diyabet hastası olmadan çok önce gizli şeker denen durumun saptanması ve önlem alınması mümkün. buna "pre-diyabet" de diyorlar. kendi başınıza açlık kan şekeri ölçümü yeterli değil. mutlaka iyi bir doktora gidip tam kontrolden geçin ve şu entry ye bakın
(bkz: #8396892)
0
mermaid
(15.12.09)
sizin de seker hastası olma olasılıgınız yüzde doksanın üzerinde. hani ben uzman degilim ama gözlemlerimden biliyorum. seker hastalıgı ile tatlı sevmeniz arasında direk bir bag oldugunu sanmıyorum. evet gizli seker denen bi olay da var. yani bu hastalıgın cok farklı cesitleri ve tedavi yöntemleri var. normal bir insanı anında öldürebilecek olan bir seker seviyesi bir baskasında hissedilmiyor bile. cok büyük oranda kalıtsal. bulundugunuz yerde var mı bilmem ama bir diyabet hastanesinde tam muayeneden gecmelisiniz.
0
anconia
(15.12.09)
Normal seviye şeker hastalığının ne olduğunu bilmesem de anneniz ve babanızın Tip II diyabet olduğunu söyleyebilirim. Tip 2 diyabet güçlü bir genetik geçiş gösterir. Özellikle şişman ve 45 yaş üstü kişilerde görülür. Bunun da en büyük sebebi insülin direncidir. Vücut insülin üretir ama bunu kullanamaz.

Ailenizde diyabetin olduğunu göz önünde bulundurursak ara sıra kan şekerinizi ölçtürmeniz doğru olur. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(15.12.09)
(1)

domuz gribi?

bellbane
eskiden diğer ülkelerdeki ölüm sayılarını takip edebiliyorduk. sanırım ülkemizde de yaygınlaşınca oralardaki ölüm haberleri pek takip edilmez oldu. kendimize yoğunlaştık. benim merak ettiğim, dünyadaki ölüm oranları ne durumda? nereden takip edebiliriz? ülkemizde neredeyse her gün 50 kişi ölüyor. bu
eskiden diğer ülkelerdeki ölüm sayılarını takip edebiliyorduk. sanırım ülkemizde de yaygınlaşınca oralardaki ölüm haberleri pek takip edilmez oldu. kendimize yoğunlaştık. benim merak ettiğim, dünyadaki ölüm oranları ne durumda? nereden takip edebiliriz? ülkemizde neredeyse her gün 50 kişi ölüyor. bu rakam çok yüksek bir rakam değil mi? domuz gribi çok da ağır değil sadece çok bulaşıcı, ölümlülük oranı düşük, medya abartması diyorlar. ama günde 50 kişiyi öldüren hastalık az tehlikeli midir? kimisi de diyor ki mevsimsel gripten çok az daha ölümcül, onun ölüm oranından çok da yüksek değil. abartılacak bir mevzu yok diyor. e o zaman diyelim geçen sene mevsimsel gribin en yaygın olduğu zamanlarda atıyorum günde 35 kişi gripten ölüyor muydu?

ama asıl merak ettiğim şu: örneğin bugün sağlık bakanlığı 62 insanın domuz gribinden öldüğünüaçıkladı. günlerdir de benzer rakamlar açıklanıyor. bunlar ciddi rakamlar değil mi? ciddiyse ne kadar ciddi? ayrıca ne kadar güvenilir? bu insanların ismi cismi belli değil, hangi ilde oldukları belli değil. sadece sayıları belli. insan komplo kurmadan duramıyor. bu rakamın sallama, şişirilme olasılığı yok mu? toplum üzerinde bir korku yayarak insanları aşıya, ilaca yönlendirmek gibi bir durum ne kadar olası? uluslar arası bir komplo mu dönüyor?

diğer ülkelerdeki ölüm sayılarını merak etmemin sebebi de buradan kaynaklanıyor. sadece biz mi sapır sapır dökülüyoruz, yoksa dünyada da durum böyle mi?
0
bellbane
(14.12.09)
who dan takip edilebilmesi lazım.

ciddi rakam derken, normal grip salgını da yılda bu seviyede olumle sonuclanıyor diyorlardı doktorlar, o nedenle boyle sanırım. acıklanmaması sebebıyle oyle bi suphe var kesınlıkle, fekat diger taraftan olulerın yakınları arkadasları vs buyuk panık yasayacak dalga dalga. bu nedenle de acıklanmıyor olabilir.
0
bryan fury
(14.12.09)
(3)

Diş Hekimliği Okuyan yada Dişçi Olanlardan Yardım Bekliyorum

muzzy
Yaklaşık 4 Hafta önce sol üstten 4. dişim kırıldıDişçiye gittimMuayene için kırık baya bi büyük dedi.İstersen ben bugün tedaviye başlayım istersen başka dişçin varsa ona git dediBen tedavi nasıl olacak diye sordumDişi kontrol edicem duruma göre ya direk dolgu yaparım dedi çok fazlaysa kanal tedavisi
Yaklaşık 4 Hafta önce sol üstten 4. dişim kırıldı
Dişçiye gittim
Muayene için kırık baya bi büyük dedi.
İstersen ben bugün tedaviye başlayım istersen başka dişçin varsa ona git dedi
Ben tedavi nasıl olacak diye sordum
Dişi kontrol edicem duruma göre ya direk dolgu yaparım dedi çok fazlaysa kanal tedavisi sonrası üzerini kapyayıp yine dolgu yaparım dedi
Benim de sürekli gittiğim bir dişçim olmadığı için tamam dedim siz bi bakın
Dişi açtı kesti baktı.Bu diş ölmüş normalde buralarda kanaması lazım falan dedi.ilk hafta geçici dolguyla kapladı
Ertesi hafta gittim kanal tedavisine başladı ve ne olduysa ondan sonra oldu
Kanal tedavisi sonrası yine 1 hafta sonraya randevu verdi
Yalnız kanal tedavisi sonrası birşey yerken baskı sonucunda dişimde ağrı olmaya başladı
Halbuki ilk hafta ve kırık varken hiçbir sorun yoktu
Bunun üzerine doktor daha iyileşmemiş 1 hafta sonra gel dedi
1 hafta sonra gittim(geçen cumartesi)yine iyileşmemiş dedi kanal tedavisine devam etti.1 hafta sonra tekrar gel dedi

Ben sordum bu böyle iyileşmezse ne olacak dedim
Şimdi dişini yaparım da ilerde 10 yıl boyunca yedikçe baskı oldukça ağrır ben senin için yapmıyorum dedi
Yav zaten başta falan ağrı yoktu sen yaptın ağrıyı
Sonra birde diş iyileşmezse çekebiliriz falan dedi


Sormak istediğim dişçinin uyguladığı metod doğru mu
Bu kırılan diş için kanal tedavisi seçimi ne kadar doğru idi
Yardımlarını bekliyorum
0
muzzy
(14.12.09)
evet kanal tedavisinde izlenen yol o. bildiğim kadarıyla önce ilaç koyuyorlar canlı sinirlerin ölmesini sağlamak için daha sonra sinirleri alıyorlar. yani şu anda sinirleriniz henüz canlı olduğu için ve artık bir kere açılıp ilaç konduğu için hassas dönemlerindeler. acı gittiği zaman tedavi devam edebilecek böylece.


not: kırılan diş için kanal tedavisi doğru mu bilmiyorum ben çürük için görmüştüm kanal tedavisini.
0
prodeq
(14.12.09)
metodta bi sıkıntı yok gibi ama görmedende bişey söylemek zor diş çürüyüpte mi kırıldı nasıl kırıldı istanbul kartal civarındaysan yardımcı olabilirm
0
mutlu muyuz vincent
(15.12.09)
az önce sözlük yazarı candelila dan da gerekli bilgileri aldım baya bi bilgilendirdi sağolsun
diş çürüyüp de kırıldı ama öyle belirgin bi çürük yoktu siyahlık falan gibi
zaten kırıldığını hissetmedim hiç
Metodda o da sorun olmadığını söyledi.Yapılan uygulama da bir sorun yok sanırım
Biraz daha iyileşmesini bekleyeceğim artık olmazsa çekilecekmiş
Maalesef Ankaradayım.

Teşekkür ediyorum ilginiz için
0
🌸muzzy
(15.12.09)
(6)

Ayakkabı vurması

kuja
maalesef bugün başıma milyonuncu kez geldi (topuk tarafından). fakat bu sefer en azından geçici bir çözüm getirmem gerekiyor buna.yarın ve öbürgün iş nedeni ile sürekli ayakta durmak ve yürümek zorunda kalacağım. yarın daha kötü olmaması için ne yapılabilir buna?tesekkurler.
maalesef bugün başıma milyonuncu kez geldi (topuk tarafından). fakat bu sefer en azından geçici bir çözüm getirmem gerekiyor buna.

yarın ve öbürgün iş nedeni ile sürekli ayakta durmak ve yürümek zorunda kalacağım. yarın daha kötü olmaması için ne yapılabilir buna?

tesekkurler.
0
kuja
(14.12.09)
Bant yapıştırın temas eden yere veya en eski ve sağlam bir yöntem olarak pamuk falan koyun?

Ayrıca ıslanırsa sanırım ayakkabılar biraz esniyor fakat kurumaya zamanınız yoksa yapacak bir şey yok tabiî.
0
only alcoholica
(14.12.09)
pamuk koyun ustune, bantla da yapistirin
0
ermanen
(14.12.09)
bu ayağı vuran sert bölge var ya? heh orayı çekikle iyice dövün. yumuşasın orası.
0
vurursa gol olur
(14.12.09)
başka ve rahat bir ayakkabı giyin.
0
aithra
(14.12.09)
teramisin sürün bol bol.ayrıca enteresan bi biçimde biberiye yağı da iyi geliyor.benim de ayaklarım hep yara beredir de.akşamdan sabaha acısının dinip toparlandığını bilirim.
0
karamell
(14.12.09)
ayakkabının arka iç tarafına yapıştırılabilen, küçük yastıkçık gibi tarif edebileceğim bir ürün var, yanlış hatırlamıyorsam scholl'un. capitol'ün otopark katlarından birindeki ayak sağlığı mağazasında bir çifti 12 tl'ye satılıyordu.
0
deoksiribonukleotit
(14.12.09)
(3)

öksürükte kan

swallowed arsenic
bir haftadır grip tedavisi görüyorum (tamiflu+largopen). iyileştim sanırım. üst solunum yollarında da enfeksiyon oluşmuştu. hala hırıltılı olarak nefes alıyorum. çok aşırı öksürüğüm olmuyordu, ama bu akşam öksürürken ağzıma kan tadı geldi. tükürdüğümde kan tadının gerçek olduğunu anladım. balgam yok
bir haftadır grip tedavisi görüyorum (tamiflu+largopen). iyileştim sanırım. üst solunum yollarında da enfeksiyon oluşmuştu. hala hırıltılı olarak nefes alıyorum. çok aşırı öksürüğüm olmuyordu, ama bu akşam öksürürken ağzıma kan tadı geldi. tükürdüğümde kan tadının gerçek olduğunu anladım. balgam yoktu ve sadece kan ile tükürük vardı. şüphelendim. doktora görünmelimiyim, yoksa sadece bir geç belirti mi?

ps: hala öksürüyorum ve hala kan geliyor.
0
swallowed arsenic
(14.12.09)
öksürmekten boğazınız tahriş olmuş olabilir ve bu da kan gelmesine neden olabilir -ki ben böyle bir şeyi hiç yaşamadım görmedim ve duymadım da sadece iyimser bir bakış açısı yakalamaya çalıştım- ya da ciddi bir problem var doktora görününüz.
0
cedric
(14.12.09)
uzun süre çok kuvvetli öksürünce balgamla beraber kan gelir normaldir, bana da oluyor o. önemli bi şey olduğunu sanmıyorum ama yarın da aynı şekilde balgamsız kan gelirse gidin bence de.
0
arpacik kumrusu
(14.12.09)
farenjit olabilir, doktora gidin.
0
aithra
(14.12.09)
(7)

Etek Tıraşı Hakkında (tüy dökücü krem)

escritor
Merhaba. Etek tıraşı(genital bölge tıraşı) için tüy dökücü krem kullanan var mı, kullanılır mı? Bir de tüy dökücü krem tüy döker kıl çıkartır yazmışlar sözlükte var mı böyle bir şey? Daha fazla mı sertleştir tüyleri/kılları? Teşekkürler.
Merhaba. Etek tıraşı(genital bölge tıraşı) için tüy dökücü krem kullanan var mı, kullanılır mı? Bir de tüy dökücü krem tüy döker kıl çıkartır yazmışlar sözlükte var mı böyle bir şey? Daha fazla mı sertleştir tüyleri/kılları? Teşekkürler.
0
escritor
(13.12.09)
tala iyi geliyor diyebiliyorum ama kıl değil, tüy için. diğerlerininde jiletten farkı yokmuş sanırım.
0
05
(13.12.09)
bazılarının üzerinde "hassas bölgelere kullanmayınız" yazıyor bence kullanmayın. evet kıllarınızı sertleştirir ve arttırır.
0
orange coffee
(13.12.09)
etek bolgesi icin tuy dokucu kremler var.
0
terp
(13.12.09)
genital bölge için özel tüy dökücüler var. köpük şeklinde.
0
cereal killer
(13.12.09)
marka önerisi var mı genital bölge için ?
0
Ayiyogi
(14.12.09)
Kullanılır, kökü etkilemez. Bakınız örnek bir ürün:

www.kozmetikdepom.com
0
uyuklayankedi
(14.12.09)
Ayiyogi nin dediği gibi varsa marka önerisi kullandığınız ürün falan? Teşekkürler.
0
🌸escritor
(14.12.09)
(2)

iğne yeri sızısı

onurct
selamlar,10 senedir iğne vurulmamış bi insanım. bundan 3.5 hafta falan önce ağrı kesici iğne vuruldum kalçadan. ancak hala arada sırada(ayakkabı bağlarken çömelince, bacak bacak üstüne falan atınca) iğne vurulan bölge geriliyomuş gibi sızlıyor. normal mi bu sizce, var mı böyle birşeyden daha önceler
selamlar,

10 senedir iğne vurulmamış bi insanım. bundan 3.5 hafta falan önce ağrı kesici iğne vuruldum kalçadan. ancak hala arada sırada(ayakkabı bağlarken çömelince, bacak bacak üstüne falan atınca) iğne vurulan bölge geriliyomuş gibi sızlıyor. normal mi bu sizce, var mı böyle birşeyden daha önceleri müzdarip olan?
0
onurct
(13.12.09)
Askerde Novalgin + C vitamini içeren bir iğne olup günlerce sızısını çektim, normaldir yani. İğneyi olurken baya yaktıysa zaten normali de o.
0
pathetique
(13.12.09)
bundan bir kac yıl önce vurdudugum bi iğneden sonra iki gün topalladıgımı bilirim. sorun etme bence geciyor zamanla. yalnız anladıgım kadarıyla iğne vurulurken gevsemek kendini sıkmamak gerekiyor o zaman sıkıntılar azalıyor sanki.
0
anconia
(13.12.09)
(1)

minoset plus +

omnis
ac karnina mi? tok karnina mi?
ac karnina mi? tok karnina mi?
0
omnis
(12.12.09)
butun agri kesiciler tok karnina alinir.
0
ne nicki be
(12.12.09)
(4)

birbiri ile alakasız müthiş iki soru

ayiadam
ilk müthiş sorum:ben gece yatıyorum yatağa film falan izliyorum. böyle izlerken ateş basıyor beni. yorganı falan atıyorum üstümden. tişört ile yatarım genelde onu bile çıkarasım geliyor. ev sıcak falan değil. normalde otururken üşüyorum hafif. bildiğin öğrenci evi işte. ama yatağa girdikten bir süre
ilk müthiş sorum:

ben gece yatıyorum yatağa film falan izliyorum. böyle izlerken ateş basıyor beni. yorganı falan atıyorum üstümden. tişört ile yatarım genelde onu bile çıkarasım geliyor. ev sıcak falan değil. normalde otururken üşüyorum hafif. bildiğin öğrenci evi işte. ama yatağa girdikten bir süre sonra deli gibi ısınıyorum. öyle terleme falan yok. neden olur bu_?

ikinci müthiş sorum:

paranoid şizofreni iyileşebilen bir hastalıkmıdır_? tüm etkileri uzun süreli ilaç kullanımı sonrası kalkar mı_? yoksa ömür boyu ilaç kullanır mı bu hastalığa sahip insanlar__?
0
ayiadam
(11.12.09)
1- normal. cok pisiyorsan sentetik yorgan/carsaf ya da o tarz bir kombinasyon yuzunden de olabilir, 100% pamuk takilmayi dene.
2- semptomlar minimallesebilir, sosyal yardim/terapi ile rahat donemlerde ilac kullanilmadan da yasanabilir, onun disinda kalici bir etki kalkisi garantisi yok.
0
bunubenyazdim
(11.12.09)
Bir üstteki mesajdaki gibi, kullandığınız örtü elyaf ya da opnun gibi sentetik bir ürün olabilir, haliyle vücut ısınız sizi rahatsız eder (yazın 37.5 derecede yattığınızı düşünün)
O yüzden hava da geçirebilen pamuklu yorganlar iyi bir seçim olur.
0
diyanet takvimi
(11.12.09)
ya benimde böyle bir problemim vardı. ikeadan hafif bi yorgan aldım. yanında birde yastık verdiler. 79 lira falandı fiyatı. bir de 29 tl gibi bir fiyata nevresim takımı aldım yüzde yüz pamuklu. artık püfür püfür yatıyorum. ilgilenirsen mesaj at isimlerine bakar yazarım.
0
jeanne hebuterne
(11.12.09)
2 için, paranoid şizofreni çok ağır bir hastalıktır ama yenilebilinir. nadiren tamamen, çoğunlukla hayatı bu hastalığa sahip olunduğu pek farkedilmeyecek düzeyde yaşamaya devam ettirecek kadar. ilaç kullanımı çok etkili özellikle hastalığın ağır işlediği hastalarda ve ateşlenme zamanlarında. ama yenmenin en büyük koşulu hasta olduğunu ve sanrıların gerçek olmadığını idrak etmesi hastanın. zaten akıl oyunları filmine de konu olmuştu bu tarz bir şey. entellektüel ve zeki hastaların şizofreniyle savaşının daha başarılı olduğuna dair bir istatistik okumuştum. ama kaybedilen zaman onyıllarla ölçülebilinir. tabi ilaç tedavisinin yanında sevdiklerinin desteği, uyaranlardan biraz arınmış bir hayat ve içten içe yanan bir hastalığı yenme isteği gerekiyor.
0
efe
(12.12.09)
(4)

kulaktan pırtlamak

ohshit
uçağa bindim. kafamda büyük bir basınç oluştu. ve kulaklarımdan tosurmaya başladım. acaba niden uçah beni hor gördü. niden yani.
uçağa bindim. kafamda büyük bir basınç oluştu. ve kulaklarımdan tosurmaya başladım. acaba niden uçah beni hor gördü. niden yani.
0
ohshit
(11.12.09)
sana özel olan bi durum deil. tamamen yüzde yüzde olmasa da yüzde 80(nası bi ayrım yaptıysam) eminim ki. herkeste oluyo. topluca uçağa binmiştim 14 kişi hepimizde olmuşta. her 14 kişiden 14ünde yani
0
selamsiz
(11.12.09)
ben de mesela uçarken yutkunamıyorum :/ ama hiç kulkatan osurmadım. tahminime göre uçağa binen insanların %47.56 sında oluyor bu olay.
0
cedric
(11.12.09)
ağzını tamamen açıp alt çenenizi sağa sola oynatın. sonra alt çenenizi kapatmaya çalışın ama zorlayıp kapatmayın. reçetenizin yan etkileri insanların size bakıp ne yapıyor bu demesi olabilir. önleminizi alın.
0
anuk kokulu sair
(11.12.09)
kulak tıkacı. yetmezse, burnu kapa kulaklarına bas havayı dengelensin basınc. tabi bas dediysem de patlatma kulak zarını yavas yavas pompala. zaten hissedersin rahatladıgını bırakırsın.
0
hubble
(11.12.09)
(6)

tatlandırıcı

hubble
hemen giriyorum konuya.ya arkadas su tatlandırıcı nasıl bir seydir, zararlı mıdır, zararsız mıdır?Eger zararlıysa bilen arkadaslar lutfen anlatabilirler mi, ama tıp okumuyorum ona göre anlatın a dostlar; nereme zararlı, ne kadar zararlı, karsılastırdı mı sekerle falan farkları nedir?simdiden sagolun
hemen giriyorum konuya.
ya arkadas su tatlandırıcı nasıl bir seydir, zararlı mıdır, zararsız mıdır?
Eger zararlıysa bilen arkadaslar lutfen anlatabilirler mi, ama tıp okumuyorum ona göre anlatın a dostlar; nereme zararlı, ne kadar zararlı, karsılastırdı mı sekerle falan farkları nedir?

simdiden sagolun.
0
hubble
(10.12.09)
en zararsiz tatlandirici "stevya."
0
terp
(10.12.09)
Aspartam, sukraloz, asesulfam... Sağlığa olası zararları yıllardan beri araştırılıyor. Fareler üzerinde deneyler yapılıyor fakat insan üzerine deneyler yasak olduğundan kesin bir şey söylemek zor. Sadece beklemek gerek. Biri kalkıp sadece zararlı veya zararsız derse ona pek itibar etme.

Ben gıda mühendisiyim, benim tavsiyem sağlığına aşırı dikkat ediyorsan, ne sigara ne de alkol kullanıyorsan, şeker kullanmamanı gerektirecek bir sağlık sorunun yoksa (kilo sorunun olsa da) tatlandırıcı kullanmaman. Aksi taktirde kullan, güvenle kullanabilirsin diyemem, kimse diyemez, çünkü bunu gösterecek bir çalışma yok insanlar üzerinde. Fakat ciddi bir soruna yol açmayacağı da ortada.
0
paranormal
(10.12.09)
Bu arada stevia bahsi de ilginç. İnsanlar sanıyor ki bitkilerden elde edilen her şey sağlıklı. Uyuşturucuların çoğunun bitkisel olduğunu hatırlatırım.
0
paranormal
(10.12.09)
yapay tatlandırıcılar sadece diyabet hastalarının kullanımı için uygundur. bi de bazı pku hastaları için. normal insan için zararlı olmasının sebebi ise sinir iletiminde görevli miyelin kılıflar üzerine olumsuz etkileri olması ve yıpranmalarını hızlandırmasıdır. ha peki diyabet hastalarına zararsız mı? onlara da zararlı ama yarar/zarar oranı hesaplanınca diyabetlinin bir haftada komaya girmesindense miyelin harabiyeti daha zararsız kalıyor.

bu arada ben de eczacıyım. bize anlatılan bu.
0
elenika
(11.12.09)
Paranormal ve Elenika' ya katılıyorum. Diabetik değilsen alma bence de. Ne diyet için, ne de sağlık sorunum yüzünden, 14 yaşımdan bu yana her tür içeceği şekersiz içiyorum. Kendi tatlarında çok daha güzeller. Arada bir tatlı yediğim de oluyor. Babam için sorup öğrenmiştim. Yakınım olan bir dahiliye doktorundan öğrendiklerim, Paranormal ve Elenika'nın anlattıkları gibiydi.
0
july14
(11.12.09)
Ben burdaki bilgilerle birlikte diyetisyenime sordum. Gelen cevabı aynen kopyalıyorum:

"Yapay tatlandırıcılar gerek şeker hastaları gerekse formuna önem veren bireyler ve aileleri tarafından rahatlıkla kullanılabilecek birer şeker alternatifidir. İsminin yapay olması kişiyi irrite edebilmektedir. Açıkçası bir diyetisyen olmasam ben de bu ürünlerden korkardım herhalde. Ancak üzerinde en çok tartışılan aspartam bile dünyanın hiçbir ülkesinde, hiç bir eyaletinde yasaklanmamış ve hiç kimsede kanser, unutkanlık, Alzheimer, MS hastalığı gibi durumlara yol açmamıştır. Kişi vücut ağırlığının kg'ı başına 40 mg (bazı literatürlere göre 50 mg) aspartam alabilir. Yani 70 kg bir birey 70 x 40 = 2800 mg aspartam alabilir. Bu da örneğin 18 mg aspartam içeren Canderel için 2800 / 18 = 155 adet tatlandırıcı demektir. Yani günde 155 adede kadar rahatlıkla kullanılabilir. Şeker hastası bunu tolere edebilirken sağlıklı bir birey neden tolere edemesen ki? Miyelin kılıflar sinir sistemi için önemlidir, ancak tatlandırıcıların onlar üzerine de bir etkisi yoktur. Kar / zarar ilişkisi olarak görmemek lazım. Asıl bahsedilen etkileri olsa idi bence şeker hastalığı kanserden bin kat iyidir ona bakarsanız. Bu konuda sayısız haber okuyor ve duyuyorum. En son dün okuduğum bir gazetede işin uzmanı olmayan bir doktor aspartam içeren tatlandırıcılar için günde 11 taneden fazla kullanmayın gibi yorumlar yapmış. Bunu üreten firmaların bakış açısı ile değerlendirilecek olunursa bu tür haberler maalesef hiç hoş değil. Asıl şeker kanser hücrelerinin çoğalmasını sağlarken bence asıl sorun üzerinde durulmalı ve 1 bardak şekerli kolada yaklaşık 6.5 kesme şeker olduğu unutulmamalıdır.
Özetle, içiniz rahat olsun..."
0
vejeteryan vampir
(11.12.09)
(2)

Psikiyatr önerisi (İstanbul)

loralynn
SSK ile anlaşması olan özel hastanelerde(çok fark ödemeden) veya devlet hastanelerinde bildiğiniz iyi bir psikiyatr var mı? Çapa denmiş daha önce ancak ordan bir hafta içinde randevu alamadım. Bir an önce gitmek istiyorum.
SSK ile anlaşması olan özel hastanelerde(çok fark ödemeden) veya devlet hastanelerinde bildiğiniz iyi bir psikiyatr var mı? Çapa denmiş daha önce ancak ordan bir hafta içinde randevu alamadım. Bir an önce gitmek istiyorum.
0
loralynn
(10.12.09)
merhaba,
özel sarıyer tıp merkezi'nde Dr. S. Hakan SAYITA'yı önermişlerdi başka bir duyuruda. ancak psikiyatrların pek konuşmadıklarını, ilaç yazıp sonrasında sizi belirli aralıklarla görmek istediklerini unutmayın. verdikleri ilaçları da düzenli kullanmanız lazım.
www.sariyertipmerkezi.com
0
think martini
(10.12.09)
Ücret ne kadar orada biliyor musunuz?
0
🌸loralynn
(10.12.09)
(9)

aft atağı

sarper361
sürekli geliyorlar efendim durduramıyoruz.bu sabah hayvani bi tanesiyle karşılaştım 3mm çapında(oha.) şimdi de 3-4 tane yolda. karadut denmiş ilaç denmiş hiç biri yok tuzu denedim tuzu en bol bastığım yerden de bi tane geliyo zebellak olan da hala yerinde bir işe yaramadı yani tuz.verebilecek tavsiy
sürekli geliyorlar efendim durduramıyoruz.bu sabah hayvani bi tanesiyle karşılaştım 3mm çapında(oha.) şimdi de 3-4 tane yolda. karadut denmiş ilaç denmiş hiç biri yok tuzu denedim tuzu en bol bastığım yerden de bi tane geliyo zebellak olan da hala yerinde bir işe yaramadı yani tuz.verebilecek tavsiyesi olan?
0
sarper361
(10.12.09)
karbonat yapıştırın az miktar.
0
insensitive
(10.12.09)
o da yok. boş, yemek pişmeyen öğrenci evim var:(
0
🌸sarper361
(10.12.09)
eczaneler kapanmış mıdır?
0
🌸sarper361
(10.12.09)
listerine kullanın düzenli olarak.. dişler, dişetleri, ağız için sekizyüz mülyon puan verebileceğim kadar yararlı bir gargaradır. düzenli kullandığınızda hayatınız boyunca bir daha aft derdi görmeyeceksiniz.. benim de çok çıkardı aftlarım, 4-5 senedir listerine kullanıyorum; unuttum onları..
0
dungangadunganga
(10.12.09)
4 sene sonra tik atıyım o zaman. nerde satılır eczanelerde mi yoksa migrosta filan bulabilir miyim?
0
🌸sarper361
(10.12.09)
sarpercim,

pamukkuzu.com

bunu kes, aftin uzerine sur. biraz bir sey yeme, icme! sonra bana dua etmeyi unutma!..
0
ucan sincap
(10.12.09)
@uçan sincap anırtır kanırtır öldürür o.
nöbetçi eczaneden pyraldyne diye piyasada ender bulunan mucizevi bir ilaç aldım. en azından o öyle dedi:) deneyelim görelim.
0
🌸sarper361
(11.12.09)
ilk olarak C vitamini eksikliğinden kaynaklanmadığına emin ol. ikincisi; eğer doğal bir çözüm istiyorum dersen bir tatlı kaşığı toz haline getirilmiş kişnişin üzerine bi bardak kaynar su ekle beş dakka demlenmeye bırak ve yudumlayarak ve de karıştırarak iç. yaklaşık iki gün içinde mevcut aft geçiyo ve yenisinin çıkma süresi uzuyo. illa da farmakolojik bi çözüm isterim dersen eczaneden piraldyn alabilirsin. ilaç ruhsatlı ve fiyatı uygun bir ilaçtır.

aftın tamamne geçmesi gibi bi durum söz konusu değil, biraz genetik bi durum. bir de ağız asiditesinin artmamasına dikkat edip dişini fırçalayıp gargara yapmalısın.
0
elenika
(11.12.09)
Bir bardak süt alın, ağzınızda tuta tuta yavaşça için/çalkalayın, çok iyi gelir hatta geçirir.
0
Solak
(13.12.09)
(4)

Kaval Kemeği İle Kas Dokusu Arasında Bir Ağrı Var !

emresimsek
İyi günler ahali.. Olaya direk olarak balıklama atlıyalım ve sizi sıkmadan sorunumdan bahsedeyim amatör olarak futbol oynayan bir insanım 17 yaşındayım fakat fazla kilolarımdan müzdaribim fakat şuanda içinde bulunduğum durumun kilolarımla alakası nedir bilmemekteyim neyse şöyle ki ; 1.86 boyunda 9
İyi günler ahali..

Olaya direk olarak balıklama atlıyalım ve sizi sıkmadan sorunumdan bahsedeyim amatör olarak futbol oynayan bir insanım 17 yaşındayım fakat fazla kilolarımdan müzdaribim fakat şuanda içinde bulunduğum durumun kilolarımla alakası nedir bilmemekteyim neyse şöyle ki ;

1.86 boyunda 92 kiloyum geçen yılda olduğu gibi futbola uzun bir aradan sonra okul takımıyla başladım idmanlardı falandı filan bir kaç idmandan sonra kaval kemiğimin orta noktasıyla tam kas dokumun arasında bir ağrı hissetmeye başladım kilolu olduğum için olduğunu düşündüm ama bir türlü bu sorunumun yanıtını bulamadım doktara gittim kas gevşetici kremler önerildi bir kaç tanede vitamin hapı o zaman geçti sanmıştım fakat şimdi tekrar düzenli olarak idman yapmaya başladığımdan yine aynı noktada ağrımlarım başlamaya başladı bunun sebebi ne olabilir sizce napmalıyım yahu sakatlanmak istemiyorum eğer daha fazla detay isterseniz eve gittiğimde bölgenin resminide koyabilirim..
0
emresimsek
(10.12.09)
Daha önce o bölgede travma oldu mu? (Menisküs zedesi ya da osteokondritis dissekans düşündüm bir an.)
0
ornette
(10.12.09)
anlattığına göre tıbbi olarak genel adı "shin splints" olan durumdan muzdaripsin. genelde aşırı yüklenmeden, yeteri kadar ısınmamış ve esnememiş baldır kaslarından, ayağın aşırı derecede içeri veya dışarıya yatmasından falan kaynaklanıyor. sporcu hastalığı deniyor genel olarak. tedavisi dinlenmek, başka türlü sadece sorunu ertelersin, üstüne gidilmesi halinde stres kırığı problemi baş gösterebilir.

not: medikal lisans falan sahibi bir insan evladı değilim.
0
hellguard
(10.12.09)
@ daha önce sadece sağ ayağıma darbe almıştım fakat iki ayağımda da ağrılar olduğından darbeye bağlı olmadığını düşünüyorum.

Yalnız ayrıca şimdilik bu ağrı sağ ayağımda sol ayağım genelde sonradan aynı ağrıyı hissediyor diğer bir ince noktada şu ki sağ ayağı kullanıyorum.
0
🌸emresimsek
(10.12.09)
Osgood-Schlatter hastalığı olabilir. Genellikle genç yaşta ortaya çıkar. Efor sonrası ağrıyla kendini belli eder. Ortopedi bölümüne başvurmanızı öneririm. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(10.12.09)
(4)

balık yağı

abuzittin
balık yağı nasıl kullanılır açmı tokmu sabahmı akşammı nasıl alınır?
balık yağı nasıl kullanılır açmı tokmu sabahmı akşammı nasıl alınır?
0
abuzittin
(10.12.09)
Genelde her sabah kahvaltıdan sonra bir tane alınması normalmiş.
0
diyanet takvimi
(10.12.09)
hap şeklinde satılıyor, ilkokuldayken bana yutturuyorlardı.
0
sly cooper
(10.12.09)
sabah kahvaltıdan sonra 1-2 gram alın. tablet şeklinde falan.
0
yinyang
(11.12.09)
Yemeklerden sonra. Sabah ve akşam.
0
o_bir_gül
(27.08.10)
(2)

diş doktoru tavsiyesi

think martini
bir arkadaşımın azı dişi kırılmış. diş doktoru tavsiyesi istedi, dedim ben bilmem duyuru bilir. avrupa yakasında özellikle beşiktaş/şişli taraflarında tavsiye edeceğiniz bir diş doktoru var mı? fiyatı da makul olursa süper olur, hatta ssk da geçse harika olur ama olmasa da olur, yeter ki ben gidiyor
bir arkadaşımın azı dişi kırılmış. diş doktoru tavsiyesi istedi, dedim ben bilmem duyuru bilir. avrupa yakasında özellikle beşiktaş/şişli taraflarında tavsiye edeceğiniz bir diş doktoru var mı? fiyatı da makul olursa süper olur, hatta ssk da geçse harika olur ama olmasa da olur, yeter ki ben gidiyorum, memnunum diyin.
0
think martini
(08.12.09)
anadolu yakasında,altıntepe kızılay - prof.dr feraye hanım vardır. ondan randevu almaya çalışsın. eğer ki sosyal güvencesi de varsa çok uygun bir fiyata halleder işi. öneririm,on numaradır kendisi.
0
idja
(09.12.09)
(6)

askere gitmeden önce domuz gribi aşısı olmalı mı?

barisforadream
cumartesi günü birliğine teslim olacak olan ben gitmeden evvel domuz gribi aşısı olsam mı diye düşünmekteyim. malum milyon tane ayrı yerden gelen insanlarla beraber yatıp kalkacağız bir süre. mutlaka biri hastadır.aşı olup da gitsek mi?yoksa askeriyede vururlar mı?gerçi ben askeriyenin yapacağı aşıy
cumartesi günü birliğine teslim olacak olan ben gitmeden evvel domuz gribi aşısı olsam mı diye düşünmekteyim. malum milyon tane ayrı yerden gelen insanlarla beraber yatıp kalkacağız bir süre. mutlaka biri hastadır.
aşı olup da gitsek mi?
yoksa askeriyede vururlar mı?
gerçi ben askeriyenin yapacağı aşıya güvenmem. kendim olayım diyorum ama sağlık ocağından bana belge falan verecekler mi? bir de askerde 2. kez vurmasınlar.
tecrübe sahibi uzaman arkadaşları her yerlerinden öperim. pls.t$k.bye
0
barisforadream
(08.12.09)
ol, kış günü orda ölsen umurlarında olmaz.
0
plainwalker
(08.12.09)
Ol sen her ihtimale karşı. Orada 2. sefer vurmaya kalkmazlar. Belirtirsin daha önce aşı olduğunu.
0
xyz
(08.12.09)
askerde farkli a$ilar da yapiliyor. o a$ilarin ne oldugunu ogren, birbirleriyle reaksiyon yapmasin. yani $oyle soyleyeyim, mesela burada domuz gribi a$isi olursun, askerde olacagin tetanoz a$isi sorun yaratmasin demek istiyorum.
0
karaktersiz
(08.12.09)
aşı vurulmuş biri olarak, ben de aşı vurulup gitmeni öneririm. Sağlık ocaklarında aşı vurulduktan sonra bir aşı kartı düzenleyip veriyorlar. orda vurmaya kalkarlarsa onu gösterirsin.
bu arada çoğu sağlık ocağında aşıyı sabah 10 ile 12 arasında vuruyorlar. açılan aşıyı bitirme zorunluluğu gereği sanırsam. gitmeden önce varsa imkanın bir arayıp sor, boşu boşuna iki defa gitme. (ya da mesela cuma gidersin, aşı vaktini kaçırmışsındır, aşı vurulmadan gitmek zorunda kalırsın vs)
şimdiden hayırlı teskereler!
0
vejeteryan vampir
(08.12.09)
En son duyduğuma göre eğer aşı olmadıysanız zaten onlar yapıyorlarmış.
Bence siz bildiğiniz yere gidin, aşınızı olun. Ama aşı kartınızı teslim olurken yanınıza almayı sakın unutmayın.
0
endless dream
(08.12.09)
askerde aşı olurken hiçbir şey sormadılar bize. makine gibi soldan iki sağdan bir iğne batırıp yolladılar. ne oluyor demeden soktular iğneyi. ben olsam daha ihtiyatlı davranırdım, yan etkisi falan da var diyorlar çünkü..
0
metox
(08.12.09)
(2)

Verilen Kiloları Almak ve Mutlu Olamamak

emresimsek
İyi geceler dandanakanlılar; Öncelikle konumuzu tam kavrayabilmeniz adına fiziksel özelliklerimi beyan edeyim; Er kişi 1.86 boyunda şu aralar 95 kilo 17 yaş.. Geçtiğimiz yaz 101 kiloya çıktığımı farketmemle birlikte aşırı düzeyde spor ve yine aşırı düzeyde perhizle 1.5 ayda 17 kilo vermıstım ve
İyi geceler dandanakanlılar;

Öncelikle konumuzu tam kavrayabilmeniz adına fiziksel özelliklerimi beyan edeyim;

Er kişi 1.86 boyunda şu aralar 95 kilo 17 yaş..

Geçtiğimiz yaz 101 kiloya çıktığımı farketmemle birlikte aşırı düzeyde spor ve yine aşırı düzeyde perhizle 1.5 ayda 17 kilo vermıstım ve duzenlı spor alıskanlıgımı bırakmadıgım süre zarfında da eski kilolalarımı almamıştım fakat okulların açılması üniversite derdi falan olmadı beceremedik her gün her gün spor yapmayı ve yine eski İtalyan Aygırı günlerime dönüyorum sanırım fakat buna engel olmam lazım kiloluyken içim rahat edemiyor..

Öncelikle boktan bir sınava hazırlandığım için diyet yapmak istemiyorum ama genelde çok içici bir insanım yani hergun en azından 2 lt meyve suyu yada asitli içecekler tüketmekle birlikte su içme alışkanlığım yok bunun önüne nasıl geçebilirim susadığımda ağzıma meyve suyu tatları geliyor resmen pavlovun köpeği oldum ?

Ayrıca göt* diye tabir ettiğimiz yağ tabakasından oluşan kısmımızı eritebilmek için farklı hareketler var mıdır ?

Neler önerebilrsiniz 2 hafta içerisinde 3-4 kilo vermek çok mu zordur yahu diyet yapmadan ?
0
emresimsek
(08.12.09)
Aniden verilen kilolar aniden geri alınır. Obsesif kompulsif kişilik bozukluğu nedeniyle kafama takıp, 4-5 ayda 100 küsür kilodan 67 kiloya düşmüştüm senin yaşlarında. O kadar ay günde neredeyse bir dilim domates veya bir tane küçük lahana dolması falan yemiştim. Ciddi ciddi haftada 1-2 kere ağzıma atıyodum bunlardan ve sadece bir bardak boza içmek için Bahçelievler'den Bakırköy'e günde 2 kere yürüyerek gidip 2 kere yine yürüyerek dönüyordum :D

Ben de o zamanlar 17 yaşında falandım belki de yoktum, o yüzden iyi anlıyorum seni. İnsanın içi rahat etmeyince olmuyor. Diyeceğim şu aslında, şimdi kafana takıyosun ama 2-3 sene sonra zerre kafana takmayabilirsin bu durumu, niye kafana taktığını da anlamayıp kendine gülebilirsin. Muhtemelen de öyle olacak.

Peki sonra ne oldu ben o kiloları verince? Annem artık ölecekti sinirinden, yediremiyordu, bi' gün evde yürürken yıldızları gördüm ve hayatımda ilk defa bayıldım. O bozalar falan olmasa muhtemelen uçmuştum şimdi :D Sonunda irade dayanamadı ve bir gün kuzenimin eşi bir tane çikolata verdi bana. Hayatımda en çok sevdiğim yiyecektir çikolata. (Zaten sevmeyen yoktur, böyle bir felsefî görüş bile var.) Bir tane yedim... Lan bi' tane yedim zaten bunu eritmem için 3 gün yürümem lazım derken bir poşet çikolata gofret vs. yedim :D

O gün bu gündür yiyorum valla :D 4-5 yıl olmuştur en az :D Şimdi gene 100 küsür kiloyum, boyum 1.98 hayvan gibi bi'şeyim ve gayet memnunum bak bi' yandan gofret falan götürüyorum.

Ama için rahat etsin diye şunları söyleyeyim:

1. Kesinlikle yemek yemeden kilo vermeye kalkma. Eğer bi damla bi damla yiyip de vereyim kiloları dersen %100'e yakın bir oranda başarılı olursun fakat %100'e yakın bir oranla daha fazlasını geri alırsın.

2. "Azaltmak" denen bir şey var kardeşim. 2 dk rahat tut boğazını, siktir et lan yemeyeyim de. 5 kilo-10 kilo eksik hâlinin sana karşından baktığını ve yeme diye yalvardığını düşün. Ye ama az ye.

3. Devamlı spor yap. Spor yaptın yaptın, yoksa dönüşü yok. Mesela biz devamlı basketbol oynardık, git sizin çeteyi bul, ikna et falan, ya da hâlihazırda oynayan birilerini bul, sabah akşam basketbol oyna. Ayrıca yürüyebilirsin bol bol ama sanırım 22 dk aralıksız yürüdükten sonra başlıyorsun yağ yakmaya vs.

4. Çok da takma kafana yahu. 17 yaş bunalımındasın. Bir kaç sene daha sürer. Sonra hiç sallamazsın, rahat ol :)
0
only alcoholica
(08.12.09)
Ne kadar hızlı kilo verirsen o kadar hızlı kilo alırsın. ayda 3 kilo ver yeter, sabır işi bu.

120'den 95'e düşmüş ve bu kiloyu koruyabilmiş biri olarak konuşuyorum. hareketim falan da ahım şahım yok, arada alıyorum gene harekete bağlı veriyorum. ama yavaş yavaş ve kararlı bir şekilde verirsen, hemen vereyim diye günlük hayatta hayatın boyunca yapmayacağın şeyleri yaparsan, o kilolar geri gelir.

örneğin bana kendi doktorum, hayatın boyunca fitness yapmayacaksan gitme, günde 1 saat hızlı tempo (dilin dışarı çıkmadan) yürü, bu yeter, demişti.
0
erobur
(08.12.09)
(4)

spor öncesi ya da sonrası için aspirin

cedric
merhaba arkadaşlar bazen böyle spordan önce kas bel falan arğılarım oluyor. şöyle bir şey kalmış aklımda spordan önce aspirin içilmez kanı sulandırıyor ya, beyin kanaması falan allah muhafaza. doğru mudur bu? peki anı şey spor sonrası için de geçerli mi? yani spordan sorna asprin alsam ne olur? dank
merhaba arkadaşlar bazen böyle spordan önce kas bel falan arğılarım oluyor. şöyle bir şey kalmış aklımda spordan önce aspirin içilmez kanı sulandırıyor ya, beyin kanaması falan allah muhafaza. doğru mudur bu? peki anı şey spor sonrası için de geçerli mi? yani spordan sorna asprin alsam ne olur?

danke şöön.
0
cedric
(08.12.09)
"spor öncesi kas ve bel ağrısı falan" nedir? Ben burasını anlayamadım.

Sürekli kas ve bel ve eklem ağrısı mı var yoksa siz spor yapmaya karar verdiğinizde mi peyda oluyorlar?

Hafif bir spor sorun olmayacaktır hatta yararı bile dokunabilir ama vücudunun muhtelif yerleri ağrıyan birinin zaten ağır bir idmandan kaçınması gerekir.

zaten idman yapmayacağınıza göre de aspirin sorusu şimdilik sizin için "gereksiz"
0
yinyang
(08.12.09)
yok ya mesela bir gün önce idamandan kayaklı oluşan bir kas ağrısından bahsediyorum. yani yeni başladım falan o nedenle ağrıyor falan filan.

asprin in sakıncası var mı?
0
🌸cedric
(08.12.09)
aspirin yerine kas gevşetici olarak muscoril kullanabilirsin.
0
mente
(09.12.09)
ağrının çeşidi önemli
yeni başlayanlardaki "hamlama" dediğimiz ağrı normaldir ve bu ağrılarla birlikte "ağır" çalışma yapılmaz, mümkünse aerobik idmanla ya da başka bölgeleri çalıştırılarak geçirilir o günler. o ağrıyan kasları çok zorlamamak gerekir. bir iki gün ara verip o kasların ağrısı geçince tekrar zorlanabilirler.

aspirin bu bahsettiğim "hamlama" ağrlarını iyileştirmede hiç bir boka yaramaz.
araştırmadım ama hişç duymadığım gibi mantıken de makul gelmiyor.

muscorili falan da hiiiç tavsiye etmiyorum.
0
yinyang
(09.12.09)
(5)

Her tarafımdan kan gelmeye başladı

esli
Midemden, diş etlerimden ve anüsten kan gelmeye başladı(son 2-3 senedir). Öyle tahmin ediyorum ki stres büyük etken çünkü stres yaratan koşullar bir haftalığına ortadan kalkınca birden bire tüm şikayetlerim de ortadan kalktı akabinde hardcore bir stres yaşadım resmen acılar içinde kıvrandım.Stres il
Midemden, diş etlerimden ve anüsten kan gelmeye başladı(son 2-3 senedir). Öyle tahmin ediyorum ki stres büyük etken çünkü stres yaratan koşullar bir haftalığına ortadan kalkınca birden bire tüm şikayetlerim de ortadan kalktı akabinde hardcore bir stres yaşadım resmen acılar içinde kıvrandım.

Stres ile şikayetlerim arasındaki bağlantı çok tutarlı(ağrıyı uyduruyor olsam bile kanamayı da gözlemledim) diye düşünüyorum, genel sağlık durumumda da olduğundan daha kötüye giden bir şey yok.

Bunu bana gerçekten stres mi yapıyor yoksa kanser gibi ciddi bir hastalığın pençesinde olabilir miyim? Stres yapar mı bunu gerçekten?
0
esli
(08.12.09)
diş eti kanaması: kalsiyum eksikliği
mideden kan: mide kanaması (yuh)
anüsten kan: basur

o değil de doktora başvurup çare bulamadıktan sonra mı buraya yazdınız yoksa buradan alacağınız cevaba göre mi doktora gideceksiniz? soruyorum, çünkü benim vücudumun 3 ayrı yerinden -ki bunlardan biri mide- düzenli olarak kan gelse değil 2-3 sene, saniye geçirmeden doktora giderim herhalde. peki mideden gelen kanı nasıl gözlemlediniz? kan mı kusuyorsunuz? yoksa tükürürken mi kanlı oluyor? hani belki akciğerden geliyor olabilir de o kan.
0
bellbane
(08.12.09)
son 2 3 senedir geliyor diyorsun.
Kanserin herhangi bir safhası için uzun bir süre.
ama hemn doktora başvurup tomografi çektirmende fayda var.
0
yuxekkes
(08.12.09)
midenizden nasıl kan geliyor yahu? ağzınıza mı geliyor?
0
blackdog
(08.12.09)
Midemden kan geldiğini gördüğümü söyleyemem ama stes artınca midem keskin bir şeyle kesiliyormuş gibi oluyor ve o zaman kan tadı da geliyor. Tabi diş etlerimden gelen kanla karıştırıyor olabilirim. Diş etlerim için dişçi kötü bir şey söylememiş olsa da 2 sene önceki sevgilim bile şikayet ediyordu kan tadından.

Basur çok uzun zamandır var zaten, yine stres ile doğru orantılı olarak ciddileşip yok olduğunu gördüm. Bazen kabız olunca kanama oluyor ama stres faktörü daha tutarlı sanki, çünkü rahat bir haftada kabız olsam bile kanama olmuyor, mucizevi bir şekilde iyileşiyorum stresin geri gelmesiyle eski durumuna dönüyor.

Doktora gitmemiş olmamın sebebi devamlı ertelemem ve bu ara sıra iyileşmesi ertelememe daha yardımcı oluyor.
0
🌸esli
(08.12.09)
diş taşlarınızı temizlettiniz mi?
0
mea maxima culpa
(08.12.09)
(1)

ankara- hastane yardımı: b12/ MR

ahandanick
tıp doktorları ve kendini doktor hissedenler!bu hafta sonuna kadar b12 vitamin testi yaptırmam gerekiyormuş. görünmekte olduğum başkent üni. hastanesi de yapamıyormuş kendisini.dolayısıyla dışarda yaptırmam söylendi. araştırmalarım sonucunda da her hastanede bulunmadığını öğrendim. nerede yaptırabil
tıp doktorları ve kendini doktor hissedenler!

bu hafta sonuna kadar b12 vitamin testi yaptırmam gerekiyormuş. görünmekte olduğum başkent üni. hastanesi de yapamıyormuş kendisini.dolayısıyla dışarda yaptırmam söylendi. araştırmalarım sonucunda da her hastanede bulunmadığını öğrendim.
nerede yaptırabilirim. fikri olan eden?

bir de şey, overprotective doktorlarımız yeterince radyasyon almadığıma kanaat getirmiş olacaklar ki mr istediler bir de. eşşek yüküyle para da istiyorlar haliyle. bu hadiseyi en yakın zamanda mümkün olan en uygun - ee sağlık güvencemle fark ödemeden olsa misal, negzel olur- fiyata yaptırabilmemin yolu nedir?
yok mu bir babayiğit nörolog gel ben yaparım diyecek radyolog : )

neyse işte bir an önce mümkünse cebimi boşaltmadan bu testlerin yapılması gerekiyor, yardım edebilen fikir verebilen, şurda yapılıyor, burda şöyle yaptırırsın diyecek.. çok makbule geçecektir..
0
ahandanick
(08.12.09)
Atatürk Hastanesinde b12'ye bakılıyor.
0
endless dream
(08.12.09)
(2)

geç yaşta peydah olan sivilceler

peki
45 yaşındaki babamın yüzünde sivilcelenme var. ben birkaç gün önce fark ettim, yeni peydah oldular sanırım. ama baya bildiğin ergen bir gencin cildinde çıkan cinsten, şakaklarında alnında filan patır patır çıkmışlar. babam huysuz bir adamdır, ölse doktora gitmeyi reddeder. bi sivilce yüzünden hayatt
45 yaşındaki babamın yüzünde sivilcelenme var. ben birkaç gün önce fark ettim, yeni peydah oldular sanırım. ama baya bildiğin ergen bir gencin cildinde çıkan cinsten, şakaklarında alnında filan patır patır çıkmışlar. babam huysuz bir adamdır, ölse doktora gitmeyi reddeder. bi sivilce yüzünden hayatta dermatoloğa gitmeyi kabul etmez, etmiyor da zaten. söyleyince, ya bırak ben sizin gibi bunalım mı yapıcam bi sivilce için deyip geçiştirdi.
neyse soruma geleyim. bu ciddi bir hastalığın belirtisi olabilir mi? olabilirse şayet en azından biraz üzerine gidip doktora görünmesini sağlayamaya çalışacağım.
0
peki
(08.12.09)
önemsiz bir nedenden (deride yağ birikmesi) olabileceği gibi düşük ihtimal ama çok önemli bir nedenden (kanser) de olabilir. bence doktora gitmesini sağlayın.
0
felagund
(08.12.09)
alkol kullanımı varsa karaciğer tetikliyor olabilir.
0
mahallenindelisi
(08.12.09)
(3)

Seslerimiz Neden Birbirinden Farklı?

lazor
Güzel ülkemin güzel duyurgaçları;Şimdi kimimizin billur, kimimizin karga gibi seslere sahip olmasının nedeni nedir?Bu ses denen şey ses tellerimizden çıkmıyo mu? Bu ses telleri de kas gibi bişey değil midir? (Hayırsa hayır diyin çekinmeyin tabi :) ) O zaman nasıl oluyor da insanların sesi birbirinde
Güzel ülkemin güzel duyurgaçları;

Şimdi kimimizin billur, kimimizin karga gibi seslere sahip olmasının nedeni nedir?

Bu ses denen şey ses tellerimizden çıkmıyo mu? Bu ses telleri de kas gibi bişey değil midir? (Hayırsa hayır diyin çekinmeyin tabi :) ) O zaman nasıl oluyor da insanların sesi birbirinden farklı oluyor?

Kalın ses - tiz ses farkı değil sadece kast ettiğim. Benzer tonlarda olsa da iki insanın sesleri nasıl oluyor da başka başka çıkıyor?
0
lazor
(08.12.09)
bildiğim kadarıyla (ki çok yavan bir cevap) ses tellerinin uzunluğu ve kalınlığı kişiye göre değişiyor. bu ses rengini, nefes kullanımı isi sesin kalitesini etkiliyor.
0
dahinnotha
(08.12.09)
"Bu ses telleri de kas gibi bişey değil midir? O zaman nasıl oluyor da insanların sesi birbirinden farklı oluyor?"

E hangi iki insan var ki birebir aynı şekil ve ebatta kasa sahip? Seste böyle bir şey olsun düz mantıkta;)
0
thehole
(08.12.09)
ses tellerinin sekil ve uzunluklari dolayisyla armonik iceriklerindeki farklar var, bunlar buyuk fark yaratiyor zaten (kadin ve erkek sesi arasindaki farki dusun) ama bunun kadar onemli olan bir sey, ses tellerinden cikan sesinagizdaki bosluk yolu ile filtrelenmesi. konusmamiz falan hep buna bagli.

istersen dene agzini ac ve aaaaaaa de sonra ses cikarma seklinde (ses tellerinde) hic bir sey degistirmeden sirf dudaklarini ve agiz boslugunun seklini degistirerek ooooooo uuuuuuu üüüüüüüü falan yap. Yaptigin sey agiz boslugunun seklini degistirerek sesin farkli formantlarini filtrelemek veya kuvvetlendirmek. sessiz harfler icin dil sekli, dili kullanma sekli, dis seklini falan da denkleme kat. uzerine herkesin agiz boslugunun farkli bir sekle ve ebata sahip olmasini kat.

varabilecegin sonuc, herkesin farkli bir "enstrumana" sahip oldugudur. herkesin bir kemani oldugunu dusun, ama hepsinin telleri farkli, bu farkli oldugu gibi herkesin kemaninin sekli, kasasinin yapisi farkli. kimininki ud gibi, kimininki gitar gibi, kimininki keman gibi... ve herkesin de bu farkli enstrumanlari farkli uslupla caldigini dusun (dil farki, dis farki, dili kullanma farki). ortaya bir cok farkli ses cikiyor. aciklayici olmustur umarim biraz.
0
kurukafa
(08.12.09)
(1)

sırt ve boyun agrısı

andorei
18 yaşında ama çok tembel, uyuşuk, hareketsizlikten kırılan bir gencim. spor falan yapmıyorum gayet normal boyda normal kiloda bir insanım. öncelikle bunları söyleyeyimderdimde şudurki torba falan taşırken(2-3 kilo bile olsa), omuza takılan çantaları kullanırken ve ya sırt çantası taktıgım zaman omu
18 yaşında ama çok tembel, uyuşuk, hareketsizlikten kırılan bir gencim. spor falan yapmıyorum gayet normal boyda normal kiloda bir insanım. öncelikle bunları söyleyeyim

derdimde şudurki torba falan taşırken(2-3 kilo bile olsa), omuza takılan çantaları kullanırken ve ya sırt çantası taktıgım zaman omuzlarımda inanılmaz bir agrı oluyor. sanki birisi parmaklarıyla orayı olanca gücüyle sıkıyor.
önümüzdeki hafta yüzmeye başlamayı düşünüyorum. aletli spor, vücut geliştirme gibisinden şeylerde yapıcam biraz biraz.

bunları yaptıktan sonra hiç sırtım boynum belim agrımaz dimi??

birde merdiven çıkarken dizin altında arka tarafta bulunan kaslarım çok kasılıyor, yorulup durup dinleniyorum orda, koşarken hemen kesildiğimi nefes nefes kaldıgımı söylememe gerek yok heralde.

yüzmeye başladıktan sonra hepsi sona erecek dimi??
0
andorei
(07.12.09)
erecek. tabi öyle 2 hafta gidip bırakırsan tekrar baş gösterir o ağrılar. bir de yüzmeye başlamadan evvel sırt, boyun ve bel bölgesi için ısındırma hareketleri yaparsan çok çok iyi olur.
0
darkpower
(08.12.09)
(15)

daha az uyumak

sw
şimdi ağalar bir ay sonra sınav dönemi başlıyor. üniverste öğrencisiyiz. bu bir ay evdeyim yani fiziksel olarak rahatım. sigara yok. den geli besleniyorum. bugun supradyn kullanmaya da başladım. günde 10 saat uyuyorum ağalar. aşağısı kurtarmıyo. bugun denedim 5 saat uyudum. sabah 8 de kalktım kahvem
şimdi ağalar bir ay sonra sınav dönemi başlıyor. üniverste öğrencisiyiz. bu bir ay evdeyim yani fiziksel olarak rahatım. sigara yok. den geli besleniyorum. bugun supradyn kullanmaya da başladım. günde 10 saat uyuyorum ağalar. aşağısı kurtarmıyo. bugun denedim 5 saat uyudum. sabah 8 de kalktım kahvemi içtim, supradynimi aldım. gel gör li öğlen 1 de bi uykum geldi abooov. dedim arım saat uzaniyim. kalkamadık tabi. 4 saat uyumuşum. şimdi ağalar günde 6 saat uyumayı planlıyorum ama gün içinde uykumuz geliyo haliyle. bu durumda napmak lazımdır. vitamin falan herşey yerinde. kahve içsem sürekli mideyi mahvediyor. sizin öneriniz nedir. günde 6 saat uyuyup dinç kalmam lazım. bi el atıverin hele.
0
sw
(07.12.09)
@kogan

hacı demir silindir ne alaka. onu koyunca noluyor. bide netur bi slindir, boru mu bildigin slindirmi
0
🌸sw
(07.12.09)
bence en iyi çözüm bu bir aylık süre içinde kendinizi zorlayarak her hafta bir kademe ileri gitmenizdir. aksi takdirde hangi yöntemi denerseniz deneyin 3.-4. günde başınıza patlar.
şimdi şöyle ki bu haftadan itibaren günde 9 saat uyumaya başlayın. gün içinde uykunuz gelirse dağıtıcı davranışlarda bulunun örneğin soğuk suyla yüz yıkıma mükemmel bir çözüm. ya da biraz hareket.
bir sonraki hafta bunu 8 saat yapın diğer hafta 7 ve son hafta 6 yaparak başarıya ulaşın. biraz zorlayacak ama bundan sonra sürekli 6 saat uyursunuz diye düşünüyorum


@kogan demiri nasıl koyacağız hocam anlamadım
0
maresal jedi
(07.12.09)
Ben kullanan bi arkadaşımdan gördüm ve ondan aldım fakat onun nerden duydugunu hatırlamıyorum şu an.Bildiğimiz silindir,kutu kola uzunluğunda düşün fakat daha ince.
Ben 11 saat kadar uyurdum vize/final dönemleri hariç,şimdi 5 saat uyku sonrası çok rahat kalkıyorum normal zamanlarda da.
İnternette kaynak olarak çok bi şey bulamadım,sadece Leonardo da Vinci ile ilgili bi şeyler yazılmış bu konuda,dahi uykusu ile ilgili bi makalede denk gelmiştim.
0
kogan
(07.12.09)
supradyn i bırak onun yerine pharmaton kullan 1 numaradır vitaminlerin içinde...
0
brnbrs
(07.12.09)
@kogan
hacı yatagın yastık kısmının altınamı koycaz? amaç yatağa eğim mi vermek? hala anlamadım hacı
0
🌸sw
(07.12.09)
uyku geldiginde hafif bir egzersiz, hani su beden dersinde yaptigimiz isinma hareketleri, yaparsan fazdasi olabilir. bir de doktorum bana kacta yattigin degil kacta kalktigin onemli demisti(bkz: insomnia), uyku duzeni kurabilirsin bu sekilde, ilk bir kac gun zorlanirsin ama karsiligini alirsin. bunu yaparken kahve gibi uyaranlardan da uzak durmalisin.
0
ounr
(07.12.09)
@kogan
amaç ne bunda hocam. yani yatağa eğim vermekmi? yastık kısmı dediğim yerse yatagın yastık kısmının oldugu bölüme koymakmı yoksa ayak kısmının oldugu bölümemi yani baş kısmına koycaz yatagın alt tarafında
0
🌸sw
(07.12.09)
ağalar gördüm ki çok merak konusu olmuş demir olayına el atim. hemde çok yarım yamalak bilgilerimle. şimdi o demir manyetik düzenimizi değiştiriyor, yani beynin ve vucudün manyetik alanını düzenliyor. şöyle düşünebilirsiniz, manyetik bilmem ne dizlikleri var, tıpkı onun gibi. şimdi bu uyku düzeni ise bu olaydan fena etkileniyor. her ilde manyetik alan farklı old. dolayı ilden ile uyku değişebiliyor, hatta rüyalar değişiyor. mesela kendimi 6 saat uykuya alıştırmıştım (ona da gelcem) ki , memlekete gittim ve en az 12 saat uyumaya başladım. ayrıcana çok net rüyalar da görmeye. bunu dinci bi sitede görmüştüm. yerin manyetizması ve rüyalar. hatta evde deniyebileceğiniz birşey önereyim, eğer hiç rüya göremiyorsanız yastığınızın yakınına büyük yada orta boylu hoparlörler koyun. ben denediğimde acayip fark etti, manyak rüyalar görmeye başladım :).
hatta konuyu başka yere çekersem, kalp gözü olayının bazı yerlerde yüksek olmasının sebebini bile buna bağlıyorlar. (öhöm: ben inanıyorum demedim :)).

şimdi benim uyku düzenime gelirsek, ben bir hafta boyunca beynime tecavüz ederek başardım bu işi. normalde 8 saatten aşşaa kurtarmıyordu ama ben daha ilk günden 5 saat uyudum. 2.3.4. günlerde de. günlerim dolu, sürekli bi işle meşgul old. için unutuyordum uykuyu. sonuç olarak 1 hafta da 6 saate indirdim. herkesin bünyesi bir mi olur o ayrı.
0
dieselsingle2
(07.12.09)
@dizelsingıl
agam supersin. merak ettiydim baya ne ayak bu boru olayı diye.

@kogan
hocam cok saol deneyeceğim
0
🌸sw
(07.12.09)
hocam bu borunun herhangi bir metalden falan olması gerekiyor mu? ya da uzunluğu çok olursa daha iyi sonuçlara yol açar mı? ya da yatağın altında(15-30 cm arası ) olması bu dediklerini sağlıyor mu? valla merak saldım iyice:D nerden alırız bu boruyu
0
maresal jedi
(08.12.09)
bu demir silindir olayını saba tümer in programında dinlemiştim. herhangi bir metal değil silindirin demir olması gerekiyor ve yatağın altına yere koyuluyor. (hatta yatak yere yakınsa yükseltilmesi gerekiyormuş) saba tümer denemiş fazla erken uyanmaya başlamış. konuğu da yatağınız demire çok yakın olduğu için erken dinlenemeden uyanıyorsunuz, yatağınızı yükseltin falan demişti. işe yarıyor gibi ben de denemeyı düşünüyorum.
0
ecece
(08.12.09)
cevapları sonradan okudum da. kogan, kesinlikle yanlış yapıyorsun demirin yerde olması gerekiyor, arada mesafe olmalıymış.
0
ecece
(08.12.09)
ben de bu silindir olayını ömer çelakıl'dan duymuştum saba tümer'de anlatıp duruyodu ciddiye almamıştım ama ilginç yani demek işe yarıyormuş
0
kutuların sessizliği
(08.12.09)
Arkadaşlar evde dambıl var. yatağın altına koysam iş yaparmı (içinde demir tozu varya o bakımdan)
0
dunyatuhaf
(04.04.11)
Demir ile ilgili

==== Alıntı ====

Uykusuzluk ve uyanamama problemleriniz ortadan kalkacak

Yine bir araştırmanızda Kuran'da insanların özellikle uyku sorunlarına çözüm olan bir şifre olduğuna dair bir beyanınız olmuştu. Bundan bahseder misiniz?

Dr. Ömer Çelakıl:Kuran'da yer alan Hadid (Demir) suresinde demirin insanlar için bir takım faydalar barındırdığı vurgulanıyor. Ben de farklı geometrik yapıdaki demir parçalarının oluşturduğu (veya topladığı) manyetik alanın insan beyni üzerindeki etkilerini bir süredir deneysel anlamda araştırıyorum (Bu deney fakültemizdeki bazı profesörlerin de oldukça ilgisini çekti) Demir sayesinde toplanan bu manyetik alanların insan beynini programlama konusunda yardımcı olduğunu gözlemledim.

Örneğin, uyku problemi olan ve istediği saatte uyanamayan kişiler üzerinde uyguladığım deney sonucunda bu kişilerin tam uyuma saatinden önce kalkmak istedikleri saati düşünmelerini istedim ve diledikleri saatte dinç bir biçimde kalktıklarını gözlemledim (Uykuya başlamakta güçlük çekenler üzerindeki etkisi ise henüz belli değil) Bu deney için uzun helezonik (veya silindir) yapıda demir ağırlıklar kullandım. Bu demir parçalarını, sinirlerin geçtiği anatomik yapı olan omurganın yaklaşık 20 cm altına uzunlamasına yerleştirdim.(Şöyle de düşünebilirsiniz: Yatak altına sırtınıza 20 cm uzaklıkta değmeyecek biçimde uzun ve silindir yapıda demir yerleştiriyorsunuz ve uyuyorsunuz) Şayet daha güçlü bir etki oluşturulmak isteniyorsa demiri sırta daha yakın tutmak veya bir ucunu baş kısmının altına gelecek biçimde yerleştirmek gerekiyor.(Çünkü manyetik alanlar beyindeki nöronlarla daha güçlü etkileşime giriyor) Bu deneyden bir tv programında kısaca bahsetmiştim ve sabahları uyanamayan bir çok kişiden tebrik mesajı aldık.(Bazıları silindir demir temin edemediği için benzer şekilde olan twister yani bükülen uzun demir şeklindeki spor yaylarıyla deneyi uygulamışlar)

==== Alıntı ====

(kaynak: www.indigodergisi.com)
0
konusan balta
(04.04.11)
(1)

embriyo klonlaması?

komnoktatere
bu resimde görüldüğü üzere yumurta hücresini dölleyen spermler var. e böyle olunca ne anlamı kaldı klonlamanın?acaba ben mi saçmalıyorum yoksa resimdemi bir terslik var?yoksa 'kültür ortamında döllenmek' bambaşka birşey mi öyleyse ne?evet resmi duyuruya ekleyemedim: http://img5.imageshack.us/img5/89
bu resimde görüldüğü üzere yumurta hücresini dölleyen spermler var. e böyle olunca ne anlamı kaldı klonlamanın?
acaba ben mi saçmalıyorum yoksa resimdemi bir terslik var?
yoksa 'kültür ortamında döllenmek' bambaşka birşey mi öyleyse ne?
evet resmi duyuruya ekleyemedim:
img5.imageshack.us
0
komnoktatere
(07.12.09)
Embriyo klonlama ile normal klonlama farklı şeylerdir.


Çekirdek Teknolojisini Kullanarak Yapılan Klonlama
İki şekilde yapılmaktadır;

a)Embriyo Klonlama: Alınan örnek, döllenmiş bir embriyodan alınıp yine aynı annenin yumurtasında çekirdek transferi yapılırsa bu durumda mitokondri DNA’ları aynı olacaktır. Bu teknoloji benzer ikizlerin oluşturulmasında kullanılmakta ve embriyo klonlama olarak bilinmektedir. Sığır, kurbağa ve farede de başarılı şekilde denenmiştir. İnsanlarda da bu tip klonlama yapılmış ancak bu ikizler yaşatılamamıştır. Bununla beraber basında klonlama olarak isimlendirilmesine rağmen bu uygulamada farklı çekirdekler kullanıldığı için bunlar gerçek klonlar değillerdir.

b)Normal Canlı Klonlama (Somatik Nüklear Transfer): Dolly doğuncaya kadar, normal bir canlıyı klonlamak mümkün değildi. Organizma döllenmiş bir yumurtadan meydana gelmekte ve her bir hücre döllenme sonucunda oluşan tüm bir genomu içermektedir. Her bir hücre birbirinin tamamen aynısıdır. Ancak, büyüme ve gelişme olayları hücrelerde farklılaşma meydana getirmekte ve beyin dokusu, kalp dokusu, deri, kemik vs oluşmaktadır. Bazı genler somatik hücrelerde bu şekilde özel görevlere ayrıldığı zaman çalışmasını durdurmakta ve sadece ilgili deri, kemik gibi genleri çalışmaktadır. Embriyonik klonlamada farklılaşmaya başlamamış döllenmiş yumurta hücresinin çekirdeği (genom) kullanılmaktadır. Dolly’nin oluşumunda ise somatik bir dokudan alınan hücreyle bu işlem başarılmıştır. Bu transfer sonunda, somatik dokudaki çalışmayan genler tekrar çalışmaya başlamış ve genlerin çalışması organların oluşmasıyla durmuştur. Genlerin gerektiği zamanda çalışması veya çalışmasını durdurması klonlamanın esasını oluşturmaktadır. Bu uygulamada döllenmemiş yumurtanın çekirdeği çıkarılarak, somatik hücre çekirdeği bu yumurtanın içine yerleştirilmiştir. Oluşan zigot, herhangi bir koyuna nakledilerek gelişmeye bırakılmıştır. Bu uygulamanın embriyonik klonlamadan farkı, mitokondriyal DNA’nın farklı olmasından kaynaklanmaktadır. Burada ilginç olan diğer nokta, Dolly bir babaya sahip değildir, fakat 3 anneye sahip olabilir. Mesela, annesi;


-Genomu kullanılan bir dişi olabilir

-Yumurta hücresini veren dişi olabilir

-Gameti taşıyan bir dişi olabilir

ayrıca ;
www.biltek.tubitak.gov.tr
0
ocanal
(07.12.09)
(3)

bağışıklık sistemi kuvvetlendirici ilaçlar hakkıdna

cedric
merhaba sevgili duyurunun sayın insanları.sorum şudur; şimdi hani bağışıklık sistemini güçlendiren ilaçlar var ya. mesela imuneks. şimdi bunu devamlı kullanırsam vücudum bir yerden sonra bu ilacı devamlı kullanmak ister mi? yani kullanmadığım zaman hasta olurum vücut kendini bu ilaca bağımlı hale ge
merhaba sevgili duyurunun sayın insanları.

sorum şudur; şimdi hani bağışıklık sistemini güçlendiren ilaçlar var ya. mesela imuneks. şimdi bunu devamlı kullanırsam vücudum bir yerden sonra bu ilacı devamlı kullanmak ister mi? yani kullanmadığım zaman hasta olurum vücut kendini bu ilaca bağımlı hale getirir mi?

eer öyleyse mesela bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek için; çinko, vitaminler kullanıp kefir içmek de bir yerden sonra aynı etkiyi yaratır mı? hani bitkisel doğal bir şeydi bu imuneks?
0
cedric
(07.12.09)
badem ye bolca
0
jamswety
(07.12.09)
hangi ilacı alırsanız alın, sürekli olarak kullanmak sakıncalıdır. basit bir çinko veya demir takviyesi bile 2 hafta sürer, sonra 1 hafta ara verilmesi tavsiye edilir.

ilacın suyunu çıkarmayacaksanız elbette yararlı olacaktır. örneğin bu kışı onunla geçirebilirsiniz. ama 1 yıl boyunca durmadan alırsanız yanlış yapmış olursunuz.
0
endless dream
(07.12.09)
Kullanan bir yakınım var, merak edip prospektüsünü okuyunca gereksiz bir şey gibi geldi, ilaç gibi gelmedi. Yan etkisi yok, ilaç etkileşimi yok; genel sağlık ve beslenmeyi desteklemesi yuvarlak geldi biraz. Bir de (ekmek mayası ve hissetmeyi sağlama!):

"Beta glukan ekmek mayasından (Saccharomyces cerevisiae) elde edilen ... doğal bir maddedir."

"Kişinin kendini sağlıklı hissetmesini sağlayan ..."
0
uyuklayankedi
(07.12.09)
(1)

Diyetisyen

biglebowsky
Efendim 106 civarında tombalak bi insanım. Genelde "yok o kadar değilsindir sen" fln diyen insanlar sayesinde çok da dert etmiyordum ama sürekli ayakta duran bir öğretmen oldugum için ayaklar toynağa dönmek üzere, ağrıdır sızıdır, yoruluyorum. Bugüne kadar ne diyet ne de spor yaptım kilo vereyim diy
Efendim 106 civarında tombalak bi insanım. Genelde "yok o kadar değilsindir sen" fln diyen insanlar sayesinde çok da dert etmiyordum ama sürekli ayakta duran bir öğretmen oldugum için ayaklar toynağa dönmek üzere, ağrıdır sızıdır, yoruluyorum. Bugüne kadar ne diyet ne de spor yaptım kilo vereyim diye. 85-90 kilo arasına inmeye niyetlendim. Ankaradayım, diyetisyene gideyim, iyicene baksın bana, şunu ye bunu yeme, sana bu lazım falan desin istiyorum. Devlet hastanelerinde ki diyetisyenler yüzümüze bakmadan reçete yazan doktorlar gibi değildir dimi? Bugüne kadar hastahaneyle de işim olmadığından prosedürü de bilmiyorum tam? Ne tavsiye edersiniz?
0
biglebowsky
(07.12.09)
bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittiğim bayındır kavaklıdere'deki beslenme uzmanlarından memnun kalmıştım ben. iki ayda 8 kilo verdim. ve şunu yeme bunu yeme demediler, sadece ne kadar yediğin önemli. misal pasta yediysen, o günkü ekmeğinden kesiyorsun gibi. ama akşamları en az yarım saat tempolu yürüyüş şart.
0
skinoskesama
(08.12.09)
(4)

sakalkıran ya da her neyse

jameskeenan
şimdi uyandığımda sakallarım arasında küçük bir boşluk olduğunu farkettim.dün gece yoktu bu eminim. ne yapmak gerek endişelenmeliyim. kendi geçer mi demeliyim
şimdi uyandığımda sakallarım arasında küçük bir boşluk olduğunu farkettim.dün gece yoktu bu eminim. ne yapmak gerek endişelenmeliyim. kendi geçer mi demeliyim
0
jameskeenan
(07.12.09)
%90 durumda kendi kendine gecer.
cok kafana takmamaya calis, sarmisak hurafelerine falan itibar etme, sadece kafana daha fazla takmana yarar. var ise imkansizdir ama stresten uzak durmaya calis biraz diyeyim adetten. endise verici sekilde buyudugunu farkedersen veya baska yerlerde de rastlarsan (sac, kas, kirpik, veya genel olarak vucut) bir cildiyeciye git, bir tedavisi yok ama kimilerine iyi gelebilen seyler var. istanbuldaysan birini tavsiye edebilirim ama kotulesmedikce bir gerek yok bunun icin.

arastirmak istersen rahatsizligin genel ismi alopecia areata, sadece sakalda olanina alopecia areata barbae deniyor.

en sik karsilasilan durum bu tabi, baska ihtimalleri de degerlendirmek lazim fakat genelde problem bu olur yani sik karsilasilan bir sey.

gecmis olsun.
0
kurukafa
(07.12.09)
stres kaynaklı oluyor genellikle ve yine hurafelerden biri, bulaşıcı olduğudur. Çok kafana takma ve sakın berberlerin falan dediklerine itibar etme... Zamanla geçecektir.
0
muharrir
(07.12.09)
benim sacimda 2 tane vardi. m furo verdi dermatolog teyze, sagolsun yeni olan 2 ayda gecti. eski olan gecmedi. ilaci da 1 aydan fazla kullanma demisti zaten, ben de ellesmedim. duruyo oyle. biraz ufaldi, ama buyumuyor sonradan.
0
osuruklu
(08.12.09)
muharrir iyi demis, bulasici degildir. bir bagisiklik sistemi anomalisi.
0
kurukafa
(08.12.09)
(4)

Uyku problemi için öneriler

1l0l1l1l0l0l1l1l0l0l0l1l1l0l1l1l1
Netten baktım aslında, doktora gitmeye de açıkcası hem üşeniyorum hemde zamanım yok.Sorun şu kafayı yastığa gömdüğüm gibi uyuyamıyorum. Misal gece 12'de yatıyorum yarım saat yatakta sağa sola dönüyorum hop kalk tekrar uyuyamıyorum ama uykum var normalde artı deli gibi yorgunum. Sonra sabaha karşı ya
Netten baktım aslında, doktora gitmeye de açıkcası hem üşeniyorum hemde zamanım yok.
Sorun şu kafayı yastığa gömdüğüm gibi uyuyamıyorum. Misal gece 12'de yatıyorum yarım saat yatakta sağa sola dönüyorum hop kalk tekrar uyuyamıyorum ama uykum var normalde artı deli gibi yorgunum. Sonra sabaha karşı yatıyorum sonunda diyelim, ondan sonra 12 saat uyuyorum ama kalktığımda yorgunum. Ne kadar uyursam uyuyayım sinirli ve yorgun kalkıyorum. Çoğu zaman uyanmam gereken saatte alarmı duyup uyanıyorum ama tekrar kapatıp yatıyorum çünkü ayılamıyorum.
Kısaca uyku düzenim allak bullak spor yap dediler oda fayda etmedi onuda denedim. Yaptığım iş çokta stresli sayılmaz.
Sizce bende normal insanlar gibi 12-1 gibi yatıp 7-8 gibi dinç kalkmak için neler yapmalıyım. Uykumu düzene sokabilecek ilaç dahil önerileriniz nelerdir?
0
1l0l1l1l0l0l1l1l0l0l0l1l1l0l1l1l1
(07.12.09)
melatonin cinsi ilaçlar aratabilirsin de ilaçsız, şöyle bir sistem deniyebilirsin.
akşamları beyaz un, şeker, patates, mısır, meyve suyu gibi şeyler yeme, yeşil otlar, nişastası az sebzeler, et, yumurta gibi ürünler ye ve uyumadan 2-3 saat önce kefir, yoğurt (süt değil!) dışında yemek yemeyi bırak. Uykunun biraz düzeleceğini umuyorum.
0
joepiscopo
(07.12.09)
zaten aynı zaman spor ve rejim yaptığımdan dolayı beslenme alışkanlığım bu şekilde.
0
🌸1l0l1l1l0l0l1l1l0l0l0l1l1l0l1l1l1
(07.12.09)
uyku ilacı alacaksan seçim yaparken dikkat et. uyku saatlerim düzene girsin diye 2 farklı ilacı farklı günlerde aldım. 1 tanesi mükemmeldi, pamukların arasında yatıyormuşum gibi rahattı. Diğeri ise felaketti, afedersin uykunda şey etseler ruhun duymaz. ilaçların marka modellerini merak edersen mesaj atarsın.
0
kimlanbu
(07.12.09)
aynı olay bende de oluyor. özellikle de spor yapmadığım akşamlar. belki de vucudu yeterince yormadığı(m)n için uykusuzluk çekiyorsu(m)n.
0
phntm
(07.12.09)
(2)

Flat lens ne olaki?

khan shabbir
Uzun zamandır resimdeki lensi kullanıyorum. Geçenlerde rutin kontrole doktora gittim bana flat lens kullanmamı söyledi. Nası' bi' şey bu flat lens, linki var mı "şu üründür" diyebileceğiniz?
Uzun zamandır resimdeki lensi kullanıyorum. Geçenlerde rutin kontrole doktora gittim bana flat lens kullanmamı söyledi. Nası' bi' şey bu flat lens, linki var mı "şu üründür" diyebileceğiniz?
0
khan shabbir
(06.12.09)
acaba flat lens değil de sert lens demiş olabilir mi doktorunuz. çünkü ben hiç duymadım böyle bir lens çeşidi, ama yine de en doğrusunu doktorunuz bilir tabi.

edit: pardon o zaman :)
0
pinking of you
(06.12.09)
@ pinking of you

kağıdın üstüne flat diye yazdı doktor.
Gerçi ben az çok meseleyi anladım. Benim göz bebeem biraz düz ki herhalde, oval olanlarını tercih etme, flat olanlarından al demeye getirdi.
0
🌸khan shabbir
(06.12.09)
(2)

Grip

jumpdafuckup
Arkadaşım ateş hissi (37.2) ve halsizlik şikayetiyle dün doktora gitmişti. Doktor soğuk algınlığı demiş, grip dememiş; bugün de gayet iyiydi, ateşi yoktu. Ama akşam burun akıntısı ve hapşırma başladı. Şu an benical ve oksabron şurup kullanıyor. Yarın tekrar doktora gitmesi gerekir mi? Grip olma ihti
Arkadaşım ateş hissi (37.2) ve halsizlik şikayetiyle dün doktora gitmişti. Doktor soğuk algınlığı demiş, grip dememiş; bugün de gayet iyiydi, ateşi yoktu. Ama akşam burun akıntısı ve hapşırma başladı. Şu an benical ve oksabron şurup kullanıyor. Yarın tekrar doktora gitmesi gerekir mi? Grip olma ihtimali var mı? Doktorun anlamamış olma ihtimali var mı bir de?

Sağlık ocakları cumartesi açık mı, bi de onu şeetseniz güzel olur.
0
jumpdafuckup
(04.12.09)
gripte baş ağrısı, eklem ağrısı, halsizlik, öksürük gibi şikayetlerde olur. iyice dinlensin. ateş falan yükselirse doktor yolu gözükür. bana da soğuk algınlığı gibi geldi. bol sıvı + c vitamini..
0
milk it
(04.12.09)
grip olmuş ama düşük seviyede atlatmış gibi görünüyor.doktordan sonra bir değişiklik olduysa gidip onun için de ilaç yazdırsa iyi olur elbet.
0
grgn
(04.12.09)
(8)

ketoral sampuan

br
Bu ketoral şampuan kullanıldığında saç dökülmesini engelliyor mu? yoksa dahamı çok arttırıyor? tecrübeyle sabit diyen arkadaşlar varsa bir yardım edermisiniz?teşekkürler
Bu ketoral şampuan kullanıldığında saç dökülmesini engelliyor mu? yoksa dahamı çok arttırıyor? tecrübeyle sabit diyen arkadaşlar varsa bir yardım edermisiniz?
teşekkürler
0
br
(04.12.09)
Ketoralı saç derimdeki sivilceler için vermişti doktor. Yağlanmayı azaltsın ve bakterilerden korusun diye. Gerçektende işe yaradı allaha şükür. Kepeklenmeye de iyi geldiğini duymuştum fakat saç dökülmesi için verildiğini ilk defa duyuyorum. Benim öyle bir problemim yoktu ama saçımda da dökülme yaratmadı.
0
daddy
(04.12.09)
doktor bana kullandırmıştı ama pek işe yaradığını söyleyemem. daha çok dökmüyor.
0
burbat
(04.12.09)
o şampuan sürekli kullanılan birşey değil sanırım. yanılmıyorsam tedavi amaçlıydı ve 2-4 hafta gibi bir süre için kullanılıyordu ki öyle saç çıkaran diye bir ürün de yok. saç dökülmesine karşı olan bütün ürünler saç köklerini canlı tutup dökülmeyi engellemektedir. saç istiyorsanız ektirmekten başka çareniz yok. pardon aslında var. ismini hatırlayamadığım bir ilaç vardı, prostat tedavisinde de kullanılan ama hormonal birşey olduğundan karaciğer sorunlarına neden oluyor diye biliyorum. hatta hakkında "saçlar yukarı pipi aşağı" diye bir entry de okumuştum.

edit: daha mı çok arttırıyor derken ben saç miktarından bahsettiğinizi düşünmüştüm eğer dökülmeyi kastettiyseniz bu yazı bir nevi off-topic.
0
sos fistik olsun mu
(04.12.09)
hocam o saç dökülmesi için diil yav, dermatit, mantar gibi akut şeyler için. sürekli kullanırsan karaciğerinden saç kavurma yapma ihtimali var yani, haricen kullanınız.
0
boshi
(04.12.09)
bu arada bahsetmek istediğiniz şampuan kerium olabilir, bi araştırın.
0
boshi
(04.12.09)
kullanmadım ama steroid kullanıcılarının kullandığını biliyorum. genetik saç dökülmesi DHT'den kaynaklanıyor. Ketoral şampuan da, çok kuvvetli bir anti-DHT. ve saçlar üzerinde bölgesel olarak kullanıldığında saç diplerindeki reseptörlere DHT'nin bağlanmasını engelliyor. bu da saç dökülmesinin durması demek. ama sürekli kullanman lazım.
0
arnold schwarzeneger
(05.12.09)
teşekkür ederim arkadaşlar. bahsettiğim şampuan ketoral ve evet saçtaki mantar deri egzaması tarzı sorunlarda kullanılıyor. benim sormak istediğim yan etki olarak saç dökülmesine yol açar mı? çünkü kullanan bikaç kişiden duydum saç dökülmesi yapabiliyormuş, zaten saçlar dökülüyor bir de bunu kullanıp olanıda kaybetmeyelim:)
0
🌸br
(05.12.09)
valla vücut garip tepkiler verebiliyor. kullandığın bölgelerde etki yapan anti-DHT vücudun daha fazla DHT salgılamasına da sebep olabilir. sana tecrübe etmiş biri lazım.
0
arnold schwarzeneger
(05.12.09)
(2)

Östaki borusuyla ilgili bir problem

sijwocaq
Bir süredir yaşadığım fakat ciddiye almadığım bir problemim çok ciddi bir boyuta ulaşıyor. Aslında nasıl anlatacağımı da tam bilemiyorum. Burnumdan östaki boruma mukus (bildiğin sümüğün sert hali işte) gelip tıkanıyor. Ben onu burnumdan genzine çekmeye çalışıyorum ancak çekemiyorum. Geri de dönmüyor
Bir süredir yaşadığım fakat ciddiye almadığım bir problemim çok ciddi bir boyuta ulaşıyor. Aslında nasıl anlatacağımı da tam bilemiyorum. Burnumdan östaki boruma mukus (bildiğin sümüğün sert hali işte) gelip tıkanıyor. Ben onu burnumdan genzine çekmeye çalışıyorum ancak çekemiyorum. Geri de dönmüyor. Orda kalıyor ve yavaş yavaş genzime doğru kaymaya başlıyor. Fakat burda yapıştığı içi boğulacak gibi oluyorum bazen. Bir türlü boğazıma alamıyorum, orda kalınca kusacak gibi kasılıyorum. Taa ki o sümüğü bir anda boğazıma alıp tükürüne kadar. Bazen nefes boruma kaçacak beni nefessiz bırakacak diye de korkuyorum. Nedir bu problem, nasıl çözülür? Bir yardımcı olun gözünüzü seveyim.
0
sijwocaq
(04.12.09)
Östaki borunuzun konuyla bir alakası yok ama sinüzitiniz olabilir?
0
alperen4
(05.12.09)
burun açmak için serum fizyolojik burun spreyleri var,aynı zamanda burnun kurumasınıda engelliyor diye biliyorum onu bidene.yada ılık tuzlu suyla burnunu (suyu içeri çekerek) kuruduğunu hissettikçe yıka bence faydasını görürüsün.bu şekilde genzini,burun kanallarını ve sinüsleride temizlersin,ama dikkat et suyu hakkaten çekmelisin içine...
0
action_f0rever
(05.12.09)
(8)

gece öksürüğü

24th fret
geçenlerde domuz gribinin (ya da ona benzer bir gribin) hafif bir versiyonunu geçirdim. İyileştim, ama öksürüğüm bir türlü geçmiyor. İşin ilginç tarafı da, öksürüğün gece 12 civarı başlayıp sabaha kadar sürmesi. Gündüz hiç öksürmüyorum. Benzer bir durum yaşamış olan var mı?
geçenlerde domuz gribinin (ya da ona benzer bir gribin) hafif bir versiyonunu geçirdim. İyileştim, ama öksürüğüm bir türlü geçmiyor. İşin ilginç tarafı da, öksürüğün gece 12 civarı başlayıp sabaha kadar sürmesi. Gündüz hiç öksürmüyorum. Benzer bir durum yaşamış olan var mı?
0
24th fret
(04.12.09)
gece ağzındaki tükrük miktarı azaldığı için öksürüyorsun. grip bittikten sonra genelde olur, bende de vardı geçti 3-4 gunde.
0
likeinme
(04.12.09)
Aynı durum bende de oldu ve 2 hafta kadar sürdü öksürük geceleri. daha sonra geçti, pek korkacak bir şey yok sanırım.
0
tekosin
(04.12.09)
iki hafta ne ki :)) ben bi başladım mı (azalarak da olsa) bütün kış köhürderdim grip sonrası. sigarayı bıraktım da artık bir ay falan sürüyor :))

e bir de eczanelerde satılan balgam söktürücüler bu inatçı öksükrüklerden kurtulmaya faydalı oluyor.
0
no avalon
(04.12.09)
bir arkadaşımda da vardı gece öksürüğü, doktora gitti, reflü çıktı.
0
parantez
(04.12.09)
cevapların giderek korkunçlaşması?? :)
0
🌸24th fret
(04.12.09)
10 15 gün sürecek kendimden biliyorum. bu arada surup ve antibiyotik de kullandim ayrica.
0
samfisher
(04.12.09)
aynısından ben de çok çektim. öksürük kesintisiz gece 12 de başlıyor. en kötü tarafı da uyutmuyor olması. zombi gibi gezdim 2 hafta. karabiberli çay veya dövülmüş sarımsak ve bal karışımı oldukça etkili (uyuduğunuz için problem olmuyor. tadı tabii ki kötü). bunları dene. öksürük şurubu, veya balgam söktürücü hiç bir işe yaramıyor. etkisi maksimum 10-15 dakika. ama çay sarımsak ve bal en azından 1 saat öksürtmüyor. ondan sonra uyuyorsunuz zaten.
0
zopcuk
(04.12.09)
dilin altina bir tane kesme şeker koyup hafif hafif em. faydasi dokunur.
0
kakoy
(04.12.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.