Giriş
(8)

vücut direnci - bağışıklık sistemi

fataliyev
Bunları arttırmak için neler yapmak lazım?alkol sigara kullanmamalı ok, buna lafım yok; fakat ne yemeli ne içmeli?neyi ısrarla tüketmemeli?
Bunları arttırmak için neler yapmak lazım?

alkol sigara kullanmamalı ok, buna lafım yok; fakat ne yemeli ne içmeli?

neyi ısrarla tüketmemeli?
0
fataliyev
(04.12.09)
japon yeme alıskanlıklarına gozat derim.
0
bryan fury
(04.12.09)
çinko almalı
0
endless dream
(04.12.09)
düzenli spor
0
cruor
(04.12.09)
ha bir de duzenli seks de bagısıklık sistemını artırıyormus.
0
bryan fury
(04.12.09)
vitamin alacaksın bol bol.
0
quanta
(04.12.09)
çinko ve c vitamini özellikle soğuk algınlığı nevazil türü hastalıklar için iyidir.

yiyecek olarak çinko yumurta, fındık, kırmızı et ve deniz ürünlerinde bulunur. balık yiyin, yanına yeşil salata yapıp bol limon sıkın yani :)
0
no avalon
(04.12.09)
çinko, kefir, balık yağı, c vitamini, d3 vitamini, hafif egsersiz, böğürtlen, kızılcık nar tipi meyveler, soğan, zencefil, sarmısak tipi sebzeler, yeşil otlar daha çok yenilecek.
+ mürver in çok faydalı olduğu söyleniyor henüz bulup deniyemedim.
0
joepiscopo
(04.12.09)
(bkz: dengeli beslenme )

Yani günlük belirli miktarda;

-et
-süt
-sebze
-ekmek (karbonhidrat)
-yağ

ürünlerinin tüketilmesi. Vücuda gerekli tüm vitaminleri sağlar, ayrıca ek vitamin almayı gerektirmez.

bir de eczanelerde bağışıklık sisteminin kuvvetlendirilmesine yönelik ilaçlar var, onu da ekleyeyim. :)
0
vejeteryan vampir
(04.12.09)
(4)

gözlük

peki
yarın göz doktoruna gideceğim ama merak ettim önce buraya sormak istedim. doktor gözlerimde bir sorun görmese de ben okurken ya da bilgisayar başındayken kullanmak üzere gözlük istesem verir mi sırf ben istedim diye? çok yakın bir zamanda başka bir rahatsızlık için doktora gitmiştim, yarın da tekrar
yarın göz doktoruna gideceğim ama merak ettim önce buraya sormak istedim. doktor gözlerimde bir sorun görmese de ben okurken ya da bilgisayar başındayken kullanmak üzere gözlük istesem verir mi sırf ben istedim diye? çok yakın bir zamanda başka bir rahatsızlık için doktora gitmiştim, yarın da tekrar gideceğim ve bir de okurken beni hayvan gibi rahatsız ettiği için ama daha önceki muayenelerden sonra gerek görülmediği halde, gözlük isteyeceğim. her gidişimde unutuyorum, bu sefer unutmadan isteyeyim diyorum. evet var mı böyle bir şey?
0
peki
(04.12.09)
Özel 'e gidersen 0,25 dinlendirici gözlük verebilir.
0
khan shabbir
(04.12.09)
Oldu ki yazdi recete, camlarini UV kaplamali alirsan bilgisayarda vs. rahat edersin.
0
ucan sincap
(04.12.09)
eğer ikna olmayacak bir doktor gibi gözükürse "siz oraya dinlendirici yazar mısınız, güneş gözlüğü almak istiyorum" dersen muhtemelen bişeyler yazacaktır. ya da kısa yoldan bilgisayar karşısında çok rahatsz olduğunu en ince ayrıntılarına kadar anlatabilirsin:)
0
elenika
(04.12.09)
şikayetlerimi söyledim muayenesini yaptı ve vermedi. gözümde bir şey yokmuş. dünyada dinlendirici diye de bir gözlük yok dedi. durduk yere sapasağlam göze de 0.25 veremezmiş. KAPAK.
0
🌸peki
(04.12.09)
(3)

bypass ameliyatı sonrası

Elloweeth
MerhabalarBabamın kalp krizi geçirmesi sonucu 3 damarının tıkalı olduğunu ve bypass ameliyatının şart olduğunu öğrendik.Bu durum beni çok üzse de yeni başlangıçlar olacağı için de ümitlendirdi çünkü babam fazlasıyla sigara içen sürekli yağlı yiyecekler tüketen ve alkol kullanan biri.Ama artık bu alı
Merhabalar
Babamın kalp krizi geçirmesi sonucu 3 damarının tıkalı olduğunu ve bypass ameliyatının şart olduğunu öğrendik.Bu durum beni çok üzse de yeni başlangıçlar olacağı için de ümitlendirdi çünkü babam fazlasıyla sigara içen sürekli yağlı yiyecekler tüketen ve alkol kullanan biri.Ama artık bu alışkanlıklarından vazgeçmek zorunda,ameliyata daha var ama sigarayı bıraktı tabi ki.Bu konuda çok zorlanıyor ve ameliyattan sonra tek tük içebileceğini düşünüyor.Sizce bu uygun mudur ameliyattan sonra sigara içmesi mümkün müdür arada sırada? Bence mümkün olmaması gerekir ama bana inanmadığından belki de daha önce deneyimi olan birinden duysa daha iyi olacak.Şimdiden teşekkürler.
0
Elloweeth
(03.12.09)
kesssinlikle mümkün değildir.kaldı ki o ameliyatın eziyetini çektikten sonra gönüllü olarak,şikayet etmeden bırakacağını düşünüyorum ben.
0
karamell
(03.12.09)
Elloweeth babam da kalp krizi geçirdi babam da by pass oldu babam da alkol sigara kullanımında neferdi 2 si de tutkusuydu.

eşşek kafalı babana şunu söle; adamı hasta etmesin, çocuk gibi davranmasın benım şaşkın babam da by pass dan sonra 3-5 ay sonra içmeye başladı.. hatta "bak gördün mü içebiliyorum" dedi herkese..

iyi de be adam? neden kalp krizi geçirdin sen neden tıkalı o damarlar? sigara ile tıkadığın için.. ne yaptılar açtılar by pass ile..

sen ne yapacaksın yenıden kapatacaksın.. sonra ne olacak ben söyleyeyim bir daha ki ilk kalp krizinde hıkkıdık diye gidecek..

ya da benım babam da olduğu gibi 3-4 sene sonra beyın damarının tıkanması sonucu beyın kanaması geçirip kısmi felç olacak, hafızasını yarı yitirecek..


beyin kalp gibi de değildir, adamı çocuk yapar, muhtac olursunuz adınızı bile söyleyemezsiniz, yürüyemezsiniz bile ..


neden?

ne uğruna?

dumanlanmak uğruna mı?


tek tük ile başlayan o sigaralar olacak sana 5-6 sonra 8-9.. ne farkeder ki vücut tamamen temizlenmedikten sonra zehirden..

kusura bakma tepkili yazdım ama koca adamın sen bu kadar üzülürken ve genç olmana rağmen bilinçli iken "acaba ameliyattan sonra içer miyim" diye hayal kurması çok sinirlendirdi beni.. ailem, sağlığım, geleceğim diye düşüneceği yerde, lanet bir zehrin hayalinde..


babanı sars, bilinçlendir, gerekirse yazılı, görsel materyal topla.. aklını başına getir Ello.. gerekirse allen carr ın sigarayı bırakmanın kolay yolunu al, okusun.. çok bişey anlatmıyor ama orda aslında nasıl da yasal bir uyuşturucu tarafından kuşatıldığımızı anlatıyor.. ben 1 ay oldu bıraktım henüz 32 yaşındayım babam gibi olmak istemediğim için, genetiğin önemini bildiğim için bıraktım..

bu arada babam sporcu dev gibi sağlıklı üstelik de beslenmesi süper bi adamdı.. doktoru 2 yıl önce şunu dedi; koca bi ömrü kalp pkrizidir, by pass tır beyin kanamasıdır bunlarla yedin bitirdin.. ne uğruna, değdi mi dedi.. babam 3 yıldır içmiyor..

baban kendine gelsin, çocuklaşmasın lütfen..

geçmiş olsun tüm ailenize..

edit: by pass sonrası süreç oldukça sıkıntılıdır, sinirli ve alıngan olacaktır, çocuklaşacal ilgi isteyecek ya da bakıma muhtaç olduğu için bunu hazmedemeyecek bi şekilde o duyguyu üstünden atmak isteyecektir, sabırlı olunuz, daima sabırlı olunuz, annenize ve sizlere çok iş düşüyor.. kalbinizi kırabilir, incitebilir, çekilin odanızda ağlayın ama babanızla inatlaşmayın, üstüne varmayın..

çok değil 1 sene sonra eskidsinden daha sağlıklı dinç ve sportmen olmazsa (hele ki sigara da içmiyor olacak) bende başka bişey bilmiyorum.. herşey daha iyi olucak Ello, aklını başını alır bunu 2. hayatı, bahşedilmiş hayat olarak görürse ömrü billah mutlu yaşar karısı ve çocuklarıyla..

sevgilerle..
0
medre
(03.12.09)
hemen çok net bir cevap veriyorum, haziranda by pass olan babama doktorun operasyondan önce söylediği; "sigara içeceksen baştan söyle hiç uğraşmayalım, sen de acı çekme biz de"
0
jaaaccckkk
(04.12.09)
(3)

kulak tıkanıklığı

drink the stars
selamlar. sol kulağımda geçmeyen bir tıkanıklık var ve delirmek üzereyim. salı akşamı boğazımda hafif bir ağrı, hatta ağrı bile değil gıcık vardı. çarşamba sabahı aynı şekilde devam etmekteydi. aynı sabah uçağa bindim, yaklaşık 1 buçuk saatlik bir uçuş esnasında uyudum. uyandığımda sol kulağım tıkan
selamlar. sol kulağımda geçmeyen bir tıkanıklık var ve delirmek üzereyim. salı akşamı boğazımda hafif bir ağrı, hatta ağrı bile değil gıcık vardı. çarşamba sabahı aynı şekilde devam etmekteydi. aynı sabah uçağa bindim, yaklaşık 1 buçuk saatlik bir uçuş esnasında uyudum. uyandığımda sol kulağım tıkanmıştı ve boğazımın ağrısı da arttı. esnemek filan fayda etmiyor kesinlikle. doktora gitmeden yapılacak bir şey var mı? çünkü boğaz ağrım yüzünden değil doktora, okula zor gidiyorum.
0
drink the stars
(03.12.09)
hastalıkla ilgilidir, hastalıkta kulak tıkanır, ve aşırır da rahatsız eder. bol itamin vs kullanın iyleşince geçecektir.
0
cedric
(03.12.09)
evde (bkz: dekonjestan) varsa kullanın. geçmiş olsun. iyileşme olmazsa ve sıkıntılarınız devam ederse doktora gidin. bunun dışında (bkz: valsalva manevrası) faydalı olabilir. su içmek de işe yarar bazen.
0
justaddwater
(03.12.09)
umarım dediğiniz gibi hastalıktandır. dekonjestan yok, ama valsalvayı denedim, tamamen geçmese de daha rahatım şu an. teşekkürler.
0
🌸drink the stars
(03.12.09)
(4)

jinekolog tavsiyesi

very pigmented melanosome
duyurunun dişi kesimine bir soru.iyi bir jinekolog arayışı içindeyim. Yalnız PMS'i hastalık olarak ciddiye alan bir doktor arıyorum. Öyle bitki çayı, prozac veya doğum kontrol hapı verip gönderenlerden değil. Tecrübeyle sabittir hiçbiri uzun vadede işe yaramıyor.bayan doktor öncelikli tercihim, evet
duyurunun dişi kesimine bir soru.

iyi bir jinekolog arayışı içindeyim. Yalnız PMS'i hastalık olarak ciddiye alan bir doktor arıyorum. Öyle bitki çayı, prozac veya doğum kontrol hapı verip gönderenlerden değil. Tecrübeyle sabittir hiçbiri uzun vadede işe yaramıyor.

bayan doktor öncelikli tercihim, evet geri kafalıyım :). bir de istanbul avrupa yakası, bakırköy, florya, cennet, küçükçekmece bölgesinde olursa daha da güzel olur.
0
very pigmented melanosome
(03.12.09)
mesajda yazmayı unutmuşum email: [email protected]
0
🌸very pigmented melanosome
(03.12.09)
tamamen amatör bir otbilimci olarak, hem de sorununun ne olduğunu tam bilmeden sana
hayıt otu tohumu
ve
evening primrose oil, borage oil veya blackcurrant oil şeklinde GLA kullanmanı öneririm.
0
joepiscopo
(03.12.09)
balat musevi hastanesi.
0
bryan fury
(03.12.09)
Bakırköy Acıbadem'de Özlem Pata'ya gidiyorum ben. Acayip memnunum, tavsiye ederim.
0
hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(04.12.09)
(3)

2,5 yaşındaki çocuğa beyin mr

hayur
merhaba 2,5 yaşındaki yiğenimden beyin mr ı istendi. mr makinesinde rahat durmayacağı için de narkozla yapılacağı söylendi. fakat mr ı isteyen doktorun söylediği "ben kendi çocuğuma narkozlu yaptırtmam" hal böyle olunca ablam da korkmaya başladı. bakırköy incirli de ki ethica hastanesinde mr ı çekti
merhaba
2,5 yaşındaki yiğenimden beyin mr ı istendi. mr makinesinde rahat durmayacağı için de narkozla yapılacağı söylendi. fakat mr ı isteyen doktorun söylediği "ben kendi çocuğuma narkozlu yaptırtmam" hal böyle olunca ablam da korkmaya başladı. bakırköy incirli de ki ethica hastanesinde mr ı çektiricez ama narkoz un zararı olabilir mi o yaşta bir çocuğa.

birde fiyatı hakkında bilginiz var mıdır ?
0
hayur
(03.12.09)
yalan olmasin internetional hastanesinde bin lira die biliorum etikada bunun biraz daha altidir. narkoz hakkında da bişi diyemicem
0
all girls dream
(03.12.09)
Merhaba,
Çamlıca Betemar'da beyin MR'ını ya 450 ya da 650'ye çektirmiştim, yaklaşık 1 yıl kadar önce.
Geçmiş olsun.
0
nuage
(03.12.09)
2.5 yaşındak çocuğun MR odası gibi bir yerde durmayacağını bilmesi gereken bir doktor MR istedikten sonra, çocuğuma narkozla MR çektirmem diyorsa diplomasını yırtıp atabilir. Eskiden dudak yarıklarını 10 haftalıkken ameliyat ediyorduk. Şimdi iki günlük bebeği ameliyat ediyoruz. İşini ehli anestezi doktoru olduktan sonra korkacak hiçbir şey yok. MR'ı üniversite veya evlet hastanelerinde ek ücret ödemeden ücretsiz çektirebilirsiniz.
Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(03.12.09)
(7)

Yok mu balık yağının zararı ?

joehigashi
Herkes balık yağının faydasından bahsediyor ama kimsenin vucutta herhangi bir zararından bahsettiği yok.. Şahsen bazı sebeplerden ötürü balık yiyemiyorum ve kullanmak istiyorum ama heryerde bitmeyen faydalarının anlatılması hiç mi bir kötü yanı yok sorusunu kafamda oluşturdu.. Bir zararı var mı ? Be
Herkes balık yağının faydasından bahsediyor ama kimsenin vucutta herhangi bir zararından bahsettiği yok.. Şahsen bazı sebeplerden ötürü balık yiyemiyorum ve kullanmak istiyorum ama heryerde bitmeyen faydalarının anlatılması hiç mi bir kötü yanı yok sorusunu kafamda oluşturdu.. Bir zararı var mı ? Benim bildiğim kilo aldırıyordu araştırdığım kadarıyla bunun dışında kötü bir etkisi var mı ?

edit: solgar ve gnc çok pahalı.. Bunlar dışında kullananların tavsiye edeceği daha ekonomik bir ürün var mı ? kısaca marka o kadar önemli mi ?
0
joehigashi
(03.12.09)
her şeyin fazlası zararlıdırdan yola çıkarsak elbetteki zararlı. ama onun dışında bir zararı olduğunu sanmıyorum.
0
cedric
(03.12.09)
hayvansal yağ sonuçta. kolestrolü yükseltiyor olabilir.
0
bellbane
(03.12.09)
balık yağının öyle çarpıcı bir etkisi yoktur. tabi fazla tüketmemek şartıyla.ilaçlardan bunu alacağınıza bence haftalık balık tüketiminizi arttırın derim.
0
anuk kokulu sair
(03.12.09)
malesef durum psikolojik.. İstisnalar dışında balık yiyemiyorum..
0
🌸joehigashi
(03.12.09)
www.iherb.com
burdan arat ürünleri tercihen twinlab'ın cod liver oil lerinde hiç balık tadı yok veya carlsson fish oil de. nature's answer'ın cod liver oilinde de hiç balık tadı yok.
tercihen likit al.
ancak kalp ilacı, kolestrol ilacı veya asprin kullanıyorsanız balık yağı almamanız lazım çünkü balık yağı da bunlar gibi kanı seyreltiyor, olası bir iç kanamada pıhtılaşması daha zor olur. onun dışında bir zararı yok. şöyle düşün norveçte balıkçılar bunlardan çay kaşığıyla değil bardakla içiyorlar bilinen bir zarar yok.
balık yağı almam diyorsan günde 15 gr keten tohumu veya 100 gram ceviz veya bol semiz otu ve tüm yeşil otlardan çok tüketirsen vücut (şeker hastası, kanser, tiroit bezinde sorun olan biri, alkolik değilsen) kendi balık yağındaki faydalı asitleri üretir.
0
joepiscopo
(03.12.09)
eğer balık tüketemiyorsanız kesinlikle balık yağı kullanmalısınız.
marka önemlidir, sağlık bakanlığı onaylı ve yüksek saflaştırma teknolojisi kullanılmış balık yağlarını tercih edin. sonuçta bu her gün kullanılacak bir şey, ağır metallerden arındırılmış olmalı. ben seven seas pulse kullanıyorum, 60 jelatin kapsül var içinde. günde 1-2 kapsül alınıyor. 20 lira fiyatı. ben çok memnunum.
balık yağının hiç bir zararı yoktur. hayvansal bir yağ olmasına rağmen kolesterolü yükseltmez, aksine düşürmeye yardımcı olur.
0
mente
(03.12.09)
balığa gayet zararı var. bence zeytinyağı tüketin, içiniz de rahat etsin balıklar da.
0
zen spider
(04.12.09)
(3)

bağsurdan ölünür mü?

zipirinsan
hayır bağsur falan değilim. ihsan oktay anar'ın suskunlar isimli kitabında bir yerde, kadı'nın birinin bağsur yüzünden öldüğünden bahsediyordu. çok güldüm okurken. olabilir mi böyle bir şey?
hayır bağsur falan değilim. ihsan oktay anar'ın suskunlar isimli kitabında bir yerde, kadı'nın birinin bağsur yüzünden öldüğünden bahsediyordu. çok güldüm okurken. olabilir mi böyle bir şey?
0
zipirinsan
(03.12.09)
kan kaybından ölmüştür belki ? : o
0
vurursa gol olur
(03.12.09)
kanlı basur kitapta geçen, yani hemoroid. hemoroid zamanla fournier gangrenine dönüşebilir, bu da öldürücü olabilir.
0
ansitu
(03.12.09)
kanlı basur , kanlı isal/ishal olarak geçen bi hastalık biliyorum: dizanteri. 1hafta içinde engellenmezse ölümle sonuçlanıyo.

Belki kastedilen budur.
0
hayırkaramuratbenim
(04.12.09)
(3)

Domuz Gribi Aşısı !?

copy paste
rte; ben olmadım, olmayacam da dediği için mi millet bu aşıyı yaptırmak istemiyor?haberlerde söylediler: artık bu aşı için yaş sınırı kalkmış. benim önümdeki tek engel bu idi. yarın sağlık ocağına gidip yaptırmayı düşünüyorum. düşünüyorum da milletin bu kadar çok çekinmesine bir anlam veremiyorum. y
rte; ben olmadım, olmayacam da dediği için mi millet bu aşıyı yaptırmak istemiyor?

haberlerde söylediler: artık bu aşı için yaş sınırı kalkmış. benim önümdeki tek engel bu idi. yarın sağlık ocağına gidip yaptırmayı düşünüyorum. düşünüyorum da milletin bu kadar çok çekinmesine bir anlam veremiyorum. yoksa akp oy oranını %80lere mi çıkardı? nedir bu milletin rte'ye olan güveni? belli bir kesimden değil büyük bir orandan bahsediyorum. büyük bir oran ki biz bile yaptırabilir olduk bu aşıyı.

rte nin hiçbir sözüne itibar etmeyen ben, bu etken dışında çekinmem gereken başka bir durum olabilir mi?

yaklaşık 2 hafta önce artık domuz muydu ya da mevsimsel grip miydi(boğazlarım çok acıyodu mevsimsel diyip geçiriverdim) bilmiyorum ama hasta olan bu bünyeye aşının herhangi bir olumsuz etkisi olabilir mi? yine hasta olur muyum ki bunun yüzünden?
0
copy paste
(03.12.09)
rte'nin yaptığını yapmayacağım mantığıyla hareket etmeyin de ne yaparsanız yapın derim. doktorunuzla görüşün derim sağlıklı bilgiler almak ve karar vermek için.
0
Jazz
(03.12.09)
aslında insanlar bu aşının uzun dönemdeki yan etkilerini bilmediği için yaptırmıyor. bu da bir gerçek aşının uzun dönem yan etkileri belli değil tam olarak. rte nin yaptırmıyroum demesi ise iktidardaki danışıklı bir dövüşten ileri geliyor.

türkiye'de salgın henüz kendini göstermemişken aşıların bitmesi ve daha büyük bir krizin yaşanması hükümet için daha büyük bir risk. başbakan yaptırmayınca bu süre bir iki ay kadar uzar ki bu da şubat civarına denk gelir. tam salgının yoğun olacağı zaman.

bilmem açıklayıcı oldu mu
0
anuk kokulu sair
(03.12.09)
hastayken aşı yapmıyorlar, 2 hafta dediğinize göre çoktan geçmiş olması lazım, normal grip aşısı yan etkileri (hafif ateş, vücutta ağrı) görülebilir, korkmanıza gerek yok, akşam ateşiniz yükselirse bir grip ilacı alın. bu konuda sizi bilgilendirirler zaten sağlık ocağında.
0
claeryn
(03.12.09)
(4)

Bagisiklik guclendirici vs Vitamin d3

ermanen
Eczaci, bagisiklik guclendirici haplar yerine vitamin d3 hapi kullan dedi. Vitamin d3 hapinin, daha cok madde iceren bagisiklik guclendirici adi altinda satilan haplardan daha iyi oldugunu iddia etti yani. Hakli mi gercekten? Cunku vitamin d3 hapinin ustunde kemikleri ve disleri guclendirir diyor sa
Eczaci, bagisiklik guclendirici haplar yerine vitamin d3 hapi kullan dedi. Vitamin d3 hapinin, daha cok madde iceren bagisiklik guclendirici adi altinda satilan haplardan daha iyi oldugunu iddia etti yani. Hakli mi gercekten? Cunku vitamin d3 hapinin ustunde kemikleri ve disleri guclendirir diyor sadece, bagisikligi da guclendiriyor mu yani?

Bir de bagisiklik guclendirici en iyi takviye hangisi sizce?

edit: bir de beta-glukan (imuneks adli ilacta var) vitamin d3'ten daha iyi bir bagisiklik guclendirici mi?
0
ermanen
(03.12.09)
ikinci soruya ben imuneks derim. doğal bir içecek olarak da kefir içmenizi tavsiye eder çekilirim.
0
cedric
(03.12.09)
(bkz: solgar vm2000)
0
kobretti
(03.12.09)
Kefir de bağışıklık sistemi için faydalı, bağırsaklardaki bakteriler için faydalı. beta glukan'ın faydasını bilmiyorum ama d3 vitamini çok önemli, gribe karşı c vitamininden bile etkili diyor herkes.
www.iherb.com
bak bu vitamin ve katkı maddeleri sitesi, en çok satan ürünler, gördüğün gibi ilk 3 d3 vitamini ilk iki ürün ise 5000 i.u.
normalde insanın günlük ihtiyacı 500 iu diyorlar, ama yazın 30 dk dik gelen güneşte kalındığında 9500 iu d3 üretiyor vücut kolestrolden. beslenme bülteninde bu konuda ahmet aydın kışın 5000 iu öneriyor. www.wapf.org da da benzer öneriler var.
0
joepiscopo
(03.12.09)
ha bir de nerden bulursun bilmem ama mürver (elderberry) şurubudur, kuru meyvesidir bağışıklık sistemini güçlendirdiği söyleniyor.
0
joepiscopo
(03.12.09)
(3)

mouse & parmak uçlarında uyuşma & sinir sıkışması

bushwacker
merhabalar,sağ elimde özellikle yüzük ve serçe parmağının ucunda karıncalanma ve hafif uyuşma var. mouse kullanırken dirseğim ile bileğim arasındaki yumuşak bölgeyi masanın bittiği sivri yere dayıyordum. tanıdığım iyi bir nörolog ile telefonda konuştum, bana bazı hareketler yaptırdı telefondan ve en
merhabalar,

sağ elimde özellikle yüzük ve serçe parmağının ucunda karıncalanma ve hafif uyuşma var. mouse kullanırken dirseğim ile bileğim arasındaki yumuşak bölgeyi masanın bittiği sivri yere dayıyordum. tanıdığım iyi bir nörolog ile telefonda konuştum, bana bazı hareketler yaptırdı telefondan ve en son o bölgede sinir sıkışması olduğunu, benexol b12 kullanmamı ve mouse kullanma şeklimi değiştirmemi söyledi. gerçekten de dirseğimden 2 parmak bileğime doğru bir yerde bir yere bastırınca o parmaklarım daha fazla karıncalanıyor. normalde bastırmadığımda ise gün boyunca karıncalanıyor ve uyuşuyor. daha çok son 2 parmağın ucu ve sağ elime üstten baktığımda sol tarafı, yani serçe parmaktan bileğe kadar olan kısım karıncalanıyor ve uyuşuyor.

şimdi bu sinir sıkışmasının başka tedavisi var mı? kendi haline mi bırakacağım? bildiğiniz nörolojisi iyi olan hastaneler hangileridir acaba, bir doktora görünmek gerekir mi? atıyorum parmaklarımı kullanma yetisini kaybeder miyim kendi haline bırakırsam?

cevaplar için şimdiden teşekkürler.
0
bushwacker
(02.12.09)
Muhtemelen "Kubital Tünel Sendromu" gelişmiş durumda. Bu tünelden ulnar sinir geçer. Sinir sıkışmalarının ilk belirtisi duyularla ilgilidir. Uyuşukluk, karıncalanma veya elektrik çarpması gibi. Parmak hareketleriniz engelleyecek motor kuvvet etkilenmesi en son sıradarı. Çekilecek EMG sonucuna göre tedaviniz planlanmalıdır. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(02.12.09)
aynısı vardı bende belki bire bir diilse de benzeri. benm de aşırı mouse klavye kullanmndan ve tam dediin yeri masaya dayamaktan dolayı uyuşmalar ve ağrı oluyordu, şunu aldım kullanıyorum gayet memnunum ve ağrım sızım kalmadı tavsiye ederim
sozluk.sourtimes.org
not: fiyatı çok pahalı ama piyasada alabileceğin en iyi mouse pad dir.
0
rentts
(02.12.09)
bazen benim de işaret parmağmın ucunda batmalar oluyor.Touchpad kullanmadan ötürü müdür nedir :D
0
kiral
(02.12.09)
(6)

tek kulaklık sorunsalı

vejeteryan vampir
Merhabalar,Açık ofiste çalışıyorum, bu nedenle kulaklık devamlı kulağımda müzik dinliyorum. Ancak yaklaşık bir haftadır kulaklıklardan biri çalışmıyor. Tek kulaktan gelen müzik de, bir süre sonra kulakta ağrıya neden oluyor. Bu normal mi? Bir de uzun süre bu şekilde tek kulaktan gelen müzik kulakta
Merhabalar,

Açık ofiste çalışıyorum, bu nedenle kulaklık devamlı kulağımda müzik dinliyorum. Ancak yaklaşık bir haftadır kulaklıklardan biri çalışmıyor. Tek kulaktan gelen müzik de, bir süre sonra kulakta ağrıya neden oluyor. Bu normal mi? Bir de uzun süre bu şekilde tek kulaktan gelen müzik kulakta bir hasara sebep olur mu?

tşk şimdiden.
0
vejeteryan vampir
(02.12.09)
kulaklık kulakta aşırı bakteri üremesine mi ne neden oluyordu. yanı kulaklık zararlı bir şey.

şimdi hep şöyle bir teorim olmuştur, sanki tek tarafa takarsam o kulaklığı, biri diğerinden daha çok zarar görecek, sonra dengem bozulacak falan gibisinden. düşünsenize iğrenç bir şey tek kulak süper duyuyor diğeri ise nanay.

ama bilimsel olarak bir zararı olur mu bilmem. ama dediğim gibi zaten kulaklık zararlı bir şey.
0
cedric
(02.12.09)
1 saatte 700kat artıyor bakteriler
0
dieselsingle2
(02.12.09)
şu radyocuların kullandığı geniş (yani direkt kulağa girenlerden olmayan) kulaklıklar için de mi geçerli bu?

edit: gerçi benimki direkt kurağa entegre edilenlerden ama yenisini alacak olursam en azından ona göre alayım diye sordum.
0
🌸vejeteryan vampir
(02.12.09)
yok kulak içine takılı olanlar için geçerli diye biliyorum.

mesela bende pilipsin arkadan geçmeli kulağa tutturmalı çok güzel bir kulaklığı var. daha sağlıklı onlar.

www.philipskulaklik.com

evde ofiste ya da bir kafede falan ideal oluyor bunlar, ama ne bileyim dışarda toplu taşımada mp3 player ile takılırken rahat olmuyorlar, onun için de senayzır alınası.
0
cedric
(02.12.09)
kulakiçi kulaklıklar için geçerli
0
dieselsingle2
(02.12.09)
Tek taraftan ses gelmediği için diğerine fazla abanıyor olabilirsiniz, daha düşük ses yüksekliği ile dinlemeyi deneyin.
0
skatheist
(02.12.09)
(6)

Domuz gribi aşısı(hastalığı geçiren birey için)

christine
10 gün kadar önce domuz gribi geçirdim ve zor da olsa yavaştan düzelmeye devam ediyorum. Neler yaşadığımı anlatmayacağım da şunu merak ediyorum. Tekrar hastalanmamak için aşı olmalı mıyım yoksa bir süre bağışıklığım olacağından gerek yok mudur? Toplu taşımacılık kullanarak işe gidiyorum. Çok fazla t
10 gün kadar önce domuz gribi geçirdim ve zor da olsa yavaştan düzelmeye devam ediyorum. Neler yaşadığımı anlatmayacağım da şunu merak ediyorum. Tekrar hastalanmamak için aşı olmalı mıyım yoksa bir süre bağışıklığım olacağından gerek yok mudur? Toplu taşımacılık kullanarak işe gidiyorum. Çok fazla toplantıya katılıyorum milletin elini sıkıyoruz aynı ortamda oluyoruz. Tekrar hastalanmak ve aynı şeyleri yaşamak istemiyorum. Aşı şu aşamada ne derece faydalı olur sizce? Ya da ne kadar sonra olmalıyım?
0
christine
(02.12.09)
artık aşı olmamalısınız.şu an bağışıklık kazanmış durumdasınız.hem zaten gerek yok,hem de aşı olursanız tekrar domuz gribi olma olasılığınız çok yüksek hatta öncekinden daha şiddetli bile olabilirsiniz.olmayın diyorum.
0
grgn
(02.12.09)
hastalığı atlattığınıza göre doğal yollardan bağışıklık kazanmış olmalısınız. antikor, interferon falan filan diyeyim. virüs mutasyon geçirmedikçe tekrar domuz gribi olmazsınız. (ben böle biliyorum, doktor filan değilim, belki yanılıyorum)
0
anarsi yureklerde
(02.12.09)
bagisiklik kazanmissinizdir ancak asi olmanizda herhangi bir engel veya sorun yoktur diyor www.grip.gov.tr
0
kobretti
(02.12.09)
anarsi yureklerde doğru söylüyor.ayrıca gribal enfeksiyonlarda hastalığı geçiren kişiye aşı yapılmaz.söylediğim risk vardır.
0
grgn
(02.12.09)
Arkadaşıma hastalık geçtikten 10 gün sonra olmasını tavsiye etmişti doktor.
0
suda balik
(02.12.09)
Şöyle söyliyim, patroncuğum hastalandığıma 40 derece ateşle iki gün hastanede yattığıma pek inanmadı ve kendileriyle tartışmıştım hasta yatağımda telefonda. Neyse işte bir daha böyle bir grip geçirip rapor alırsam kovulurum muhtemelen. Ve bir daha yaşamak istemiyorum bu durumu. Grip evrilirse ben yine hastalanırım, 1 ay sonra belki yine hastalanırım. Aşı yanlısı değilim ama yine hastalanmamak için ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.
0
🌸christine
(02.12.09)
(4)

grip miyim?

orakl
selam arkadaşlar, dün akşamdan bu yana nefes yollarım (ağız ve burun) yanıyor. sabahleyin de burnum tıkanmaya ve kulaklarım uğuldamaya başladı. bir de sürekli balgam çıkarıyorum acaba neyim var?
selam arkadaşlar, dün akşamdan bu yana nefes yollarım (ağız ve burun) yanıyor. sabahleyin de burnum tıkanmaya ve kulaklarım uğuldamaya başladı. bir de sürekli balgam çıkarıyorum acaba neyim var?
0
orakl
(02.12.09)
üst solunum yolları enfeksiyonu sanırım. grip de geçirebilirsiniz büyük ihtimalle. doktora başvurun.
0
anuk kokulu sair
(02.12.09)
farenjit ile araniz nasil? bence de bir doktora gidin.
0
kobretti
(02.12.09)
domuz gribine de benziyor.(şaka değil)(ki bunun şakası olmaz)
panik yapmaya gerek yok.ama kesinlikle doktora gidin.
0
grgn
(02.12.09)
vallahi gittim hastaneye üst solunum yolu enfeksyonuymuş, ohh yatarım şimdi evde mis gibi :)
0
🌸orakl
(02.12.09)
(4)

diş çekimiyle ilgili

duygumsu
iki gündür geçen sene dolgu yapılan dişim hiç duraksız ağrıdı.hatta dün gece uyuyamadım o dereceye geldi.sabah medikoya gittim sevk ettiler.film falan çekildi.ilk kez gittiğim bir hekim.memlekette olmadığım için gitmek zorundayım kendisine.neticede doktor hanım bana: dişinin kökü çürümüz,erimiş benz
iki gündür geçen sene dolgu yapılan dişim hiç duraksız ağrıdı.hatta dün gece uyuyamadım o dereceye geldi.sabah medikoya gittim sevk ettiler.film falan çekildi.ilk kez gittiğim bir hekim.memlekette olmadığım için gitmek zorundayım kendisine.
neticede doktor hanım bana: dişinin kökü çürümüz,erimiş benzeri bir şeyler söyledi, pulpadan falan bahsetti yani dişimi çekicek.başka bir yolu yok mudur dedim, dişin kökü gittiği için yok dedi.bana ilaç verdi ağrı kesiciyle iltihap sökücü.
1-bu ilaçları en az ne kadar kullanmam gerekir?(doktora kalsa bugün çekcekti)
2-dişimi çektireyim mi? haftaya da sınavlarım var ve verdiği ağrı kesici bile zor kesiyor ağrımı.muallakta kaldım.
şimdiden sağolun.
0
duygumsu
(01.12.09)
İlaçları kullanmaya başladıktan 1 hafta sonra çektir. Antibiyotik vermişse iltihap vardır. İltihaplı diş çekilmez. Çekilse bile çekim esnasında diş içerde kırılırsa zahmetli ve acılı olur. Gerek yok. İlaçları kullan 1 hafta sonra çektirirsin.
0
xyz
(01.12.09)
antibiyotik (iltihap sökücü olan) kutusu bitene kadar kullanılması gerek.kutu biter bitmez de çektirmek en doğrusu (ağrıyan dişle sınava çalışılmıyor, denendi ve sınavda batıldı).
evet antibiyotik biter bitmez dişini çektir.diş çekildikten sonra iki üç gün ağrı yapar ama bu ağrı diş ağrısı yanında hiç kalır.
0
felagund
(01.12.09)
öncelikle neden iltihap kurutulmalı biliyor musun? çünkü dişini çekerken kanama olursa ve o iltihap o an patlayıp kana karışırsa mahvolursun da ondan. o yüzden kulaktan dolma bir şeyleri dinleme. o antibiyotik mutlaka bitmeli. daha sonra gidip baktırmalısın iltahap kurumuş mu diye. kuruduysa da felagund'un dediği gibi, hemen çektirmelisin. ama iltihap'ı asssssssla kurutmadan dişini çektirme.

ağrı kesici olarak da etol fort öneririm. bana en hızlı etki eden o olmuştu.

bir de bir doktora daha danış derim, belki dişini kurtarabilir ve kanal tedavisi yapabilir.
çok geçmiş olsun!
0
pizza değil pitsa
(02.12.09)
iltahap ve diş ağrısı ilaçları kullan ama mutlaka başka bir doktora daha muayene ol. belli olmaz devlet hastanelerinde hemen çekelim diyorlar. bana da çekelim demişlerdi. iltahaptan kurtulduktan sonra özel bir hekime gittim. belki kurtarırız ama kesin değil kanal tedavisi ister misin, ama kesin kes tutar demiyorum ona göre demişti. ben de kabul ettim ve şu an kendi dişimle mutluyum. tabi seninki gerçekten kök çürümesi olabilir ve mutlaka çekilmesi gerekebilir bunu bilemem. yine de başka doktora gitmekte fayda var hem zaten muayeneden para almıyorlar bildiğim kadarıyla
0
yedlebi
(02.12.09)
(3)

Bademcik ameliyatı

guitarman
Bademcikleri aldırmam gerekiyor.- Bu ameliyat nasıl bir ameliyat ? Genel anestezi mi yoksa lokal anestezi ile mi yapılıyor ?- Tahmini maliyeti ne kadar?- Hastanede 1 gece yatmak gerekir mi ? (şu anki sağlık sigortam sadece yatarak tedaviyi karşılıyor, sağlık sigortası bunu karşılayacak mı o da öneml
Bademcikleri aldırmam gerekiyor.
- Bu ameliyat nasıl bir ameliyat ? Genel anestezi mi yoksa lokal anestezi ile mi yapılıyor ?
- Tahmini maliyeti ne kadar?
- Hastanede 1 gece yatmak gerekir mi ? (şu anki sağlık sigortam sadece yatarak tedaviyi karşılıyor, sağlık sigortası bunu karşılayacak mı o da önemli bir konu)
- Ameliyat sonrası süreç nasıl ?
- Birbirinden farklı tekniklerin avantaj/dezavantajları nedir ?

Yalnız lütfen, bu konuda bilgisi güncel olan arkadaşlar yazarsa iyi olur. Çünkü internete bunu kime sorsam herke bu ameliyatı çocukken yani bi en az 10-15 sene önce olduğu için, sağlıklı bilgi alamıyorum.

İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz bi yer var mı ?
0
guitarman
(01.12.09)
2 sene önce
-genel anastezi (en azından ben öyle oldum)
-ssk karşıladı
-ameliyattan sonra bekleme odasında 3 saat gecirdim ve çıkardılar
-yerken içerken sıkıntı. zaten 1-2 gün sıvı besleniyorsun sonra püre tarzı daha sonra katıya geçiliyor. anlatırlar bunları size. kilo verebilirsin. ameliyat oldugun gün çok konuşmamanı öneririm. cıkar çıkmaz bir muhabbete tuttu taksici amcamız kanama yaptı geri hastaneye gittim. buzlu su ile gargara çok iyi geliyor bilginize
0
hacktobar
(01.12.09)
bir baska 2 sene once:
- lokal anestezi teklif ediliyor mu artik bilmiyorum ama edilirse bile kabul etmeyin, zor olur sanirim o sekilde.
- maliyeti bilmiyorum malesef.
- gerekmez. ayildiktan sonra soguk su ve dondurmayi luplettikten sonra anestezi etkisinden kurtulunca gidebilirsiniz.
- ilk bir kac gun yutkunmada zorlaniyorsunuz biraz. her gecen gun duzeliyor. 8-10 gunun sonunda ameliyat oncesindeki halinize bademciksiz olarak geri donuyorsunuz.
- ben radyo frekansli bir sistem ile aldirmistim. lazere benzer bir meretmis, tam detayini bilemiyorum. avantaji nester/dikis olayi yok. bu nedenle de hic kanama olmadi ameliyat sonrasinda. en cok duyulan zorluklarindan biri bu oldugu icin bu yontemi tavsiye ederim.

cok zor bir olay degil kisacasi. ameliyattan sonraki 1-2 gun biraz zor belki ama kendinize iyi bakarsaniz cabuk iyilesiyorsunuz.
0
zakk
(01.12.09)
Ben lise 2 deyken olmuştum (2002 yılı)
-Genel anesteziyle oldum [belirli bir yaştan sonra lokal yapılmıyor galiba].
-Hastanede 1 gece yatırdılar.
-Florance Nightingale Gayrettepe'de olmuştum ameliyatı.
-İlk 2-3 gün ağrı epeyce oluyor. Hoşaf, dondurma ve püreyle yaşadım...
-Kesinlikle konuşmaya çabalama, sinirin bozuluyor :)
-Ps. beni neşterle katır kutur kestiler valla acımadan...
0
phyromane
(01.12.09)
(1)

by-pass ameliyatı için kan sorunsalı

kahlan amnell
Cevap verecek herkese şimdiden teşekkürler. Bilgi almak istediğim konu şu: By-pass olacak hasta için kanı hastane mi sağlar, bizim mi donör bulmamız gerekiyor, prosedür nedir? Tekrar teşekkürler.
Cevap verecek herkese şimdiden teşekkürler. Bilgi almak istediğim konu şu: By-pass olacak hasta için kanı hastane mi sağlar, bizim mi donör bulmamız gerekiyor, prosedür nedir? Tekrar teşekkürler.
0
kahlan amnell
(01.12.09)
tedarik edilebilitesine bağlı bir durum bu. babamın ameliyatı için 8 ünite 0 rh negatif taze kan (bankadan olmuyor, ameliyattan önce donör taze tqze verecekmiş) istediler. hastane "3 üniteyi ben temin ederim, siz 5 ünite daha bulun" dedi. hastane size bilgi verir. vermezse de sorun, kan lazım mı, donör bulalım mı diye.
0
kibritsuyu
(01.12.09)
(1)

köpeğim halsiz-bitkin

bubamara
merhabalar arkadaşlar.. 4 yaşında bir goldenımız var evde. kendisi sağlık sorunları yaşamayan, güçlü, keyifli bir hayvan genelde. fakat bu sabah kustu. ve bugün bütün gün halsizdi. sadece tuvaleti geldiğinde yanıma geldi ağzında ayakkabı-terlikle hadi çıkalım diye. bunun dışında genelde yattı hep. d
merhabalar arkadaşlar.. 4 yaşında bir goldenımız var evde. kendisi sağlık sorunları yaşamayan, güçlü, keyifli bir hayvan genelde. fakat bu sabah kustu. ve bugün bütün gün halsizdi. sadece tuvaleti geldiğinde yanıma geldi ağzında ayakkabı-terlikle hadi çıkalım diye. bunun dışında genelde yattı hep.
dışarda kakasına baktım, normaldi. pek yemek de yemedi bugün. nedir ne değildir bir bilgisiniz varsa ve paylaşırsanız sevinirim hayvansever ve sayın veteriner dostlar... iyi geceler...
0
bubamara
(01.12.09)
Sıradan bir soğuk algınlığı olabilir, bu mevsimlerde köpeklerde sıkça görülebiliyor özellikle mide ile ilgili problemler. yediği birşey de dokunmuş olabilir.
Kakası normal diyorsunuz, bu durumda çok önemli birşey olmadığını düşünüyorum.
Eğer mama kullanıyorsanız, bugün et yedirin, eti iştahı olsada olmasada yer. 1 gün süre ile takip edin, eğer bu durum devam ederse mutlaka veterinere başvurun. ama 1 günden fazla beklemeyin....
0
aytaral
(01.12.09)
(6)

burunla oynamak burnu büyütür mü?

neira
soru komik gelmiş olabilir ama şöyle de bi durum var: annemin burnu gençken minikmiş sonra oynaya oynaya kocaman olmuş şişirmiş e simdi bende de tik oldu devamlı oynuyorum burnumla :( acaba büyür mü yoksa annemin burnunun büyüyeceği mi varmış?
soru komik gelmiş olabilir ama şöyle de bi durum var: annemin burnu gençken minikmiş sonra oynaya oynaya kocaman olmuş şişirmiş e simdi bende de tik oldu devamlı oynuyorum burnumla :( acaba büyür mü yoksa annemin burnunun büyüyeceği mi varmış?
0
neira
(30.11.09)
büyüyor evet. kuzenimden biliyorum, domuz burnu gibi olabiliyor.
0
icemanr
(30.11.09)
aynı zamanda kulağın da burun gibi yaşlandıkça büyüdüğü gibi bişey kalmış aklımda ama ne kadar doğrudur bilemeyeceğim.
0
tepedeki psychedelic adam
(30.11.09)
evet burun da alın da ölene kadar büyür. misal, anneannemin gençken neredeyse gorunmeyen burnu yasla normal insan burun boyutlarına erişmiştir. yani bu durdurulamaz bir süreç ama bence oynamak bu süreci hızlandırır. o yuzden cek ellerini burnundan:)
0
gofragol
(30.11.09)
oynamakla organlar büyüseydi, ergenlik döneminde belimize sarıp gezerdik be, bence büyümemiştir, kimse dokunmasa bile, o yaşta, aynı boyuta gelirmiş gibime geliyor.
0
cruseo
(30.11.09)
@tepedeki psychedelic adam
evet dediğin doğru yaşlı insanların kulaklarına bakarak bunu daha iyi anlayabilirsin:)
0
baldur2
(30.11.09)
ama ben ciddiyim kadının burnu normal minik burunmus yani ergenliğine tamamladığında öyleymis :)
0
🌸neira
(30.11.09)
(1)

Domuz gribi - depresyon kombosu.

ya ben lan neyse
domuz gribinin kronik hastalarda daha ağır seyrettiği biliniyor. sorum şu: depresyon da bir kronik hastalık. depresyon hastaları da domuz gribinden daha fazla etkilenecek haliyle. peki bu ne derecede olabilir? depresyon hastalarının bu gripten etkilenme dereceleri mesela bir kalp hastasıyla aynı se
domuz gribinin kronik hastalarda daha ağır seyrettiği biliniyor. sorum şu: depresyon da bir kronik hastalık. depresyon hastaları da domuz gribinden daha fazla etkilenecek haliyle. peki bu ne derecede olabilir? depresyon hastalarının bu gripten etkilenme dereceleri mesela bir kalp hastasıyla aynı seviyede midir? yahut bir akciğer hastasıyla?
0
ya ben lan neyse
(29.11.09)
hocam sen ne yaptın ya...
gerçi bu kadar ağır depresyondaysan olabilir lan..
yok yok olmaz.kalp hastası çoooook daha fazla etkilenir.
ancak depresyonda yemeden içmeden kesilmek (vitamin eksikliği vs.),tedavi olmaya gidecek isteği bulamamak falan olabilir belki.böyle etkiler gibi.
lan sazan mı aradınız da ben o sazan olarak cevapladım? :)valla kıllandım ha...
hastalara geçmiş olsun
0
zipir
(29.11.09)
(2)

tonik cilt icin ama

saturndeki salyangoz
sorum bayanlara, sebamed sabun artiklarini en iyi temizlicek alkolsüz tonik onerilerinizi bekliorum, hemen gidip alicam.
sorum bayanlara, sebamed sabun artiklarini en iyi temizlicek alkolsüz tonik onerilerinizi bekliorum, hemen gidip alicam.
0
saturndeki salyangoz
(29.11.09)
loreal pure zone, yıllardır severek kullanıyorum
0
purpurum
(29.11.09)
neutrogena nin var alkolsuz tonigi, ben memnunum
loreal moreal alkollu hep
images.gittigidiyor.com
0
cisterna
(29.11.09)
(2)

istanbulda baş dönmesi ve menier sendromu üstüne uzmanlaşmış doktor

yapyat
1,5 haftadır baş dönmesi sebebiyle vasoserc kullanıyorum. baş dönmeleri büyük oranda geçti ama gün içinde hala bazı bazı geliyor. asıl rahatsızlığım kulaklarımda batma- basınç ile geceleri yüksek volümde çınlama.şu ana kadar gittiğim doktorlar psikiyatriste yollamaya çalıştılar. en son bir nöroloğa
1,5 haftadır baş dönmesi sebebiyle vasoserc kullanıyorum. baş dönmeleri büyük oranda geçti ama gün içinde hala bazı bazı geliyor. asıl rahatsızlığım kulaklarımda batma- basınç ile geceleri yüksek volümde çınlama.

şu ana kadar gittiğim doktorlar psikiyatriste yollamaya çalıştılar. en son bir nöroloğa gittim, ilacı da o verdi.

bu hafta içinde yine baş dönmesiyle kulağımdaki şikayet için tekrar doktora gitmeyi planlıyorum.. önerebileceğiniz bir isim var mı bu konuda?

özel hastane de olabilir. teşekkürler.
0
yapyat
(29.11.09)
Bizim prof. doktor var Çapa'da çalışıyor, Şişli'de muaynehanesi var. 17 - 18 yıldır ondan şaşmayız. Tek kusuru (belki piyasa normalidir bu) vizitesinin 300 kaat olması. Ama sağlığın için değer mi? Bence değer.

İlgini çektiyse özelden mesaj at, iletişim bilgilerini vereyim.
0
jesterdvine
(29.11.09)
ünlü doktorların vizite ücretleri bu aralar 300 civarı zaten.
0
erobur
(29.11.09)
(3)

kolum ağrıyor

ravioli
böyle tutulma gibi ama değil, uyurken uzun süre üzerine yatmışım gibi. yukarı kaldıramıyorum, üzerimi değiştiremiyorum. duşta sıcak suyla masaj yaptım, biraz hafifler gibi oldu ama kısa süre sonra yine şiddetlendi. 2-3 gündür böyleyim.ağrı kesici filan kar etmedi. bi önerisi olan? (doktor dışında)
böyle tutulma gibi ama değil, uyurken uzun süre üzerine yatmışım gibi. yukarı kaldıramıyorum, üzerimi değiştiremiyorum. duşta sıcak suyla masaj yaptım, biraz hafifler gibi oldu ama kısa süre sonra yine şiddetlendi. 2-3 gündür böyleyim.
ağrı kesici filan kar etmedi. bi önerisi olan? (doktor dışında)
0
ravioli
(28.11.09)
son günlerde her zamankinden fazla efor sarfettiğin bir iş yaptın mı? hamlanma diyorlar ona galiba. 2-3 gündür öyleyse en geç 3 gün içinde geçer diye düşünüyorum. bende de aynısı oluyordu 1 hafta sürerdi genelde.
0
jirki
(28.11.09)
jirki'nin cevabı iş görmezse, en yakın zamanda bir nöroloğa git derim sana. Annemin MS'inde aynen böyle olmuştu.
0
jesterdvine
(28.11.09)
ms olabilir evet, ekarte ettirmek lazım. en kısa zamanda nörolojiye başvurun. çok ciddiyim.
0
gonion
(28.11.09)
(4)

Zayıflamak için kick box yapılır değil mi?

loralynn
Ben zayıflamak istiyorum ama hem de sinir stres atayım diyorum. Koşu bandı, bisiklet falan da çok bayıyor, o yüzden kick box yapayım diyorum. Kilo vermek için uygundur değil mi?
Ben zayıflamak istiyorum ama hem de sinir stres atayım diyorum. Koşu bandı, bisiklet falan da çok bayıyor, o yüzden kick box yapayım diyorum. Kilo vermek için uygundur değil mi?
0
loralynn
(28.11.09)
Bu arada ne kadar fark eder bilmiyorum ancak cinsiyet: kadın. Bir de amacım ağzımı, burnu dağıtmak değil sadece antrenman yapayım diyorum olur değil mi? Eşli olaylara girmesem yani?
0
🌸loralynn
(28.11.09)
kick box antremanı layıkıyla yapıldığında bir hayli kalori yakar. hem nasıl yumruk ve tekme atıldığını da öğrenmiş olursunuz. fena mı?
0
dunyayi kurtaran adamin babasi
(28.11.09)
"eşli idman olmaz kum torbası var" diyen arkadaşa bakma sen, benim bağlı olduğum klübün salonunda bir aksilikten dolayı müsabık seansı ile müsabık olmayanlar beraber idman yapmak durumundayız ve "ben maça çıkmayacağım ama" diye kimse kenara geçip tek başına çalışmaz. Zaten eşli yapmazsan öğrenebileceğin bir şey değil bu, kum torbasına vurarak sırf idman falan yapılmaz.

Kick boksu çalışacağın hocaya bakar iş. Bazısı nasılsa maça çıkmayacak bu diye sana üç dört hareket gösterir kendini kandırırsın, paran boşa gider. Madem yapacaksın adam gibi çalış, hem kiloyu sabitle hem de işine yarasın. O nedenle gideceğin salonu ve hocayı iyice araştır.

Ha illa kilo vereceğim dersen boks çalış, bana yumrukların körelmiş diye zorla haftada iki defa boksör arkadaşlarla çalışmaya zorladı antrenörüm ve lanet ediyorum her idman sonunda, çok daha yorucu.
0
tekosin
(28.11.09)
@elxa: arkadaş kick boks, boks, muay thai aklına ne gelirse gelsin, kum torbasıyla yapılmaz. hatta ölü sezon dışında kum torbası öyle sık çalışılmaz, rocky filmi değil bu. yanlış bilgi verme lütfen. maça çıkmayacak adam da eşli çalışır ve ağzı burnu dağılmaz, model çalışır, ellik tutar vs.

ha maça çıkacak adam ağız burun dağıtır gerekirse idmanda orası ayrı...
0
tekosin
(29.11.09)
(2)

[ACİL] Sivilce Çıkmak Üzere ?

emresimsek
İyi akşamlar dostlar.. Şimdi şöyle bir sorunsalım var kaşımın bittiği noktalarda birikmiş pütürtüler vardı 2 hafta önce sağ kaşımın yanında ki bu pütürtüler hayvani bir koloni gibi büyüyüp gözümü kapatma derecesinde bir sivilce oluşturdu ve şuanda orası iyi fakat şuanda sol kaşımın bitişinde ki pü
İyi akşamlar dostlar..

Şimdi şöyle bir sorunsalım var kaşımın bittiği noktalarda birikmiş pütürtüler vardı 2 hafta önce sağ kaşımın yanında ki bu pütürtüler hayvani bir koloni gibi büyüyüp gözümü kapatma derecesinde bir sivilce oluşturdu ve şuanda orası iyi fakat şuanda sol kaşımın bitişinde ki pütürtülerde aynı koloni oluşumu başladı ne yapıyım ediyimde durduruyum bunu yardım edin be ya..
0
emresimsek
(27.11.09)
diş macunu sürüp yat.
0
dehri
(28.11.09)
sivilceye aspirini bir damla suda eritip surmek de kurutuyor. bildigimiz aspirin. icindeki salisilik asit(?!) maddesi onemli sanirim.
0
bir varmis bir yokmus
(28.11.09)
(6)

Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu

zeykur valekov
Benim bogazim agriyor, üst solunum yolu enfeksiyonu muymus neymis, Amoklavin diye bir ilac kullandim ama hala bir degisiklik yok. Koca kari ilaci bakiyorum ben artik. 10 gündür bogaz agrir mi lan? Artik bir cözümü olmali. Persembe günkü Panathinaikos macina yetismeli, yoksa igneyle cikmam gerekecek
Benim bogazim agriyor, üst solunum yolu enfeksiyonu muymus neymis, Amoklavin diye bir ilac kullandim ama hala bir degisiklik yok.
Koca kari ilaci bakiyorum ben artik.
10 gündür bogaz agrir mi lan? Artik bir cözümü olmali. Persembe günkü Panathinaikos macina yetismeli, yoksa igneyle cikmam gerekecek tribüne alkjdlkad.
Var mi önerisi olan?
Sicak icmekle filan da alakali degil gördügüm kadariyla
0
zeykur valekov
(27.11.09)
ben boğazım ağrıyınca limonlu çay içiyorum.. 1-2 kaşık bal da iyi gelir. limonlu ıhlamurun içine bal, tarçın, karanfil falan da atıp içebilirsin. 10 gün biraz uzun bir süre gibi geldi, bi doktora görün belki başka bir antibiyotik verir.. geçmiş olsun...
0
gaea
(27.11.09)
kaynamış sütün içine bir çay kaşığı toz zencefil ve bir şeker kaşığı balı katıp, karıştırıp içince gerçekten iyi geliyor
0
kutuların sessizliği
(27.11.09)
bal ve zencefili karıştırıp yatmadan önce iç üzerine bir şey içme sabaha bir şeyin kalmaz
0
maresal jedi
(27.11.09)
ilacı ne kadar ne şekilde kullandın?
0
beltedmanatee
(27.11.09)
bir bardak ılık suya yarım kaşık tuz ve yarım limonun suyunu sık. tadı çok tuzlu olacağı için biraz zorlayacak seni. bu karışımı kullanmadan önce bol bol sıvı tüket ki bunu kullandıktan sonra ağızdaki tuzlu limonlu tad gitmesin. bir saat kadar.

bunu üç dört gün günde iki kere veya yapabiliyorsan daha fazla tekrar et.

amoklavine gelince, antibiyorik tedavisi yaklaşık 1-1,5 haftada geçirir boğaz ağrısını; iğne ise daha hızlı...
0
anuk kokulu sair
(27.11.09)
umca.

artı rahatlamak vb için aferin ya da theraflu da yazabilirim.
0
cgcore
(28.11.09)
(1)

trombosit bağışı

elmalili hamdi yazar
bunun vücuda herhangi bir zararı var mı?
bunun vücuda herhangi bir zararı var mı?
0
elmalili hamdi yazar
(27.11.09)
hayır. haftada 2 yılda 24 kez verilebiliyor. ideal olarak 15-17 günde bir tavsiye ediliyor. verildikten 3-4 gün sonra vücuttaki trombosit sayısı eski sayısına kavuşuyor. trombosit verme işlemi ortalama bir saat sürüyor. en fazla beş gün saklanabildiğinden ve ihtiyaç sahibi hastanın vücudu yeterli üretmediğinden sürekli olarak ihtiyaç duyuyor hasta trombosite. genelde genç erkeklerden alıyorlar. istenirse burun kıvırmayın verin. kabul prosedürü, kanınkinden daha çetrefilli olduğundan gidenlerin bir kısmını geri çevirebilirler. bu yüzden sürekli ideal donör el altında bulunması gerekir eğer tesadüfi bir şekilde size ulaşılır, sizde donör olursanız hasta yakını/yakınlarının minnettarlığı karşısında şaşırabilirsiniz.
0
phonex
(27.11.09)
(1)

kuduz aşısı

majik
2 hafta önce bir sokak köpeği tarafından ısırıldım. 0, 3 ve 7. gün aşılarımı zamanında oldum ancak bugün olmam gereken 14. gün aşısını yaptırmayı dalgınlıktan unuttum. yarın sabah yaptırsam bi şey farketmez değil mi?biraz fazla pimpirikli gibi oldu da kuduz hastalığının nasıl bir şey olduğunu görünc
2 hafta önce bir sokak köpeği tarafından ısırıldım. 0, 3 ve 7. gün aşılarımı zamanında oldum ancak bugün olmam gereken 14. gün aşısını yaptırmayı dalgınlıktan unuttum. yarın sabah yaptırsam bi şey farketmez değil mi?

biraz fazla pimpirikli gibi oldu da kuduz hastalığının nasıl bir şey olduğunu görünce bu hale geldim.
0
majik
(26.11.09)
bir günlük gecikmeden bir şey olmaz diye biliyorum. köpeği bir hafta sonra kudurmamış olarak gördüyseniz yaptırmaya bile gerek yok diye de biliyorum.
0
minguinho
(27.11.09)
(2)

spor yapmak lazım ama nasıl?

sw
şimdi ağalarhareketsizlikten acayip kilo aldım. göt göbek aldı başını gitti. 4 ay önce aldığım pantolonlar olmuyo o derece. şimdi dedim bi spor salonuna yazıliim falan ama sizinde bi önerinizi almak lazım. aklımda şöyle birşey var. başlarda spor salonuna gitmektense dışarda koşmak mantıklı geliyor.
şimdi ağalar
hareketsizlikten acayip kilo aldım. göt göbek aldı başını gitti. 4 ay önce aldığım pantolonlar olmuyo o derece. şimdi dedim bi spor salonuna yazıliim falan ama sizinde bi önerinizi almak lazım. aklımda şöyle birşey var. başlarda spor salonuna gitmektense dışarda koşmak mantıklı geliyor. kiloları verdikten sonra da spor salonuna gidip vücudu şekillendirmek lazım. şimdi koşu olayıyla başlamak istiyorum ama yinede önerilere açığım şunuda yapsan olur gibi.

halihazırda kondisyon sıfır. 3 ay öncede sigarayı bıraktım daha ciğerler açılmamış. geçen gün tempolu yürüyüş yaptım. 3 dakka anca dayanıyorum koşuya. rezil ötesi durumdayım.

şimdi ben bu koşu olayına nasıl başliim. günün hangi saatinde yapmak daha iyidir. ne kadar süreyle yapmak mantıklıdır. tempolu yürüyüşü geçip direk koşmaya başlayıp kendimi zorlamalımıyım.

bide ara ara şekerim düşüyor. koşu öncesi ne yemem lazım ya da içmem lazım. doğal meyve suyu düşündüm. sonuçta fruktoz yavaş yavaş kan şekerini yükseltir.

son soruda havayla ilgili. hava buralarda çok soguk. gündüz -3 -4 oluyo minimum ama sabah karşı -8 i falan arada görüyo. bu durumda dışarda koşsam vücut ısınsa bu soğugu hissedermiyim. hissetmezsem bunun sağlığıma bi etkisi olurmu acep

yardımlarını bekliyorum agalar.
0
sw
(26.11.09)
Yağ yakmak için en ideal spor yürüyüştür, idealiyse yarım saat-45 dk'yı geçmeyendir. Kaç kilo fazlanız var bilmiyorum ama şimdilik, sabah-akşam yarımşar saat yürürseniz yeterli olacaktır. Kiloların bir bölümünü verdikten sonra koşmaya başlayın bence. Bu arada, uzun süreli ve yavaş yürüyüşler, kısa süreli ve tempolu, sert yürüyüşlerden daha iyidir.
0
tavsan hummasi
(26.11.09)
Ha bir de, aç karnına yürürseniz daha iyi. Karbonhidrat yerine yağ yakmış olursunuz böylece.
0
tavsan hummasi
(26.11.09)
(7)

(Acil)Dilde siyahlaşma

metraj04
Bir yakınımda farkettim bugün.Dilinin büyük bir kısmı siyahlaşmıştı.Siyaha yakın bir renkte değil bildiğimiz siyah.Şarap içiyor olmasından böyle bişeyin olabileceğini söyledi kendisi(tam emin olmamakla birlikte).Ben anlam veremedim.Nedir bunun açıklaması?Normal bir şey olmasa gerek.Bir doktora görün
Bir yakınımda farkettim bugün.Dilinin büyük bir kısmı siyahlaşmıştı.Siyaha yakın bir renkte değil bildiğimiz siyah.Şarap içiyor olmasından böyle bişeyin olabileceğini söyledi kendisi(tam emin olmamakla birlikte).Ben anlam veremedim.Nedir bunun açıklaması?Normal bir şey olmasa gerek.Bir doktora görünsün diyeceksiniz doğal olarak, bide yanına görmüş geçirmiş ya da uzman kişi neden olduğunu yazarsa süper olur.Bugün doktora gitme imkanı yok sanırım.En azından içim içimi yemesin.

Edit:Doktor tanısına ihtiyacım var.
0
metraj04
(26.11.09)
şarap boyar doğrudur : ))
0
cedric
(26.11.09)
@cedric
Bir yerde:"Dilin üzerinde siyah saç renginde bir tabaka varsa o zaman bağışıklık sistemi çok zayıflamış demektir ve çok ağır bir hastalığa işarettir.Bağırsaklara yerleşen mantarların üretiği aşırı toksik madde nedeniyle bağırsaklar tahrip olmuş demektir.Mantarlar ve bakteriler tarafından üretilen toksik maddeler önlenemediğinden hasta kolon kanserine yakalanmıştır." deniliyor

Sen de böyle bi durumda karşılaştın mı,şaraptan dilin siyahlaştı mı yani?.Yoksa ihtimal mi veriyorsun?
0
🌸metraj04
(26.11.09)
cedric'i bilemem ama kırmızı şarabın öyle bir etkisi oluyor, dilde ve dudaklarda siyah lekeler bırakabiliyor. kendimden biliyorum. ama dilimin büyük bir kısmı hiç siyahlaşmamıştı şaraptan. daha çok dudaklarda iz bırakmıştı.
@metraj, bugün de doktora gitme imkanı olabilir. anlaşmalı hastaneleri bir dene derim. ya da acil birimlerini.
0
deliberte
(26.11.09)
Kıllı Dil.

dil sırtındaki papillaların büyümesi ve boynuzsu çıkıntıları sebebiyle dilin siyah kıllı gibi bir görünüm alması. genelde sarı-kahverengi başlar, siyaha dek ilerleyebilir.
sebepler arasında alkol ve kötü ağız hijyeni, sigara ve bazı antibiyotikler var.

tedavide önce ağız hijyeninin düzltilmesi gerek, ek olarak oral tretinoin jeli ile fırçalama önerilebilir.

tanı için dermatoloji uzmanına görünmesi daha doğru.
0
scrubz
(26.11.09)
İstanbul Diş Hekimliği Fakültesi Ağız Diş Çene Hastalıkları Bilim Dalı. sigortanız da varsa süper olur.. bir kaç test istenecek, muhtemelen işin içine mantar da karışmıştır. bayram sonrası gidebilir, paniğe gerek yok...
0
deoksiribonukleotit
(26.11.09)
ya hep içer içer birbirimize dilimizi dişlerimizi gösterirdik. dişler siyah olmasa da dil siyahlaşıyordu ya. yani eminim oluyor. ama tabi başka bir sorun varsa bilemeyeceğim.
0
cedric
(26.11.09)
Sindirim sistemi sorunlarindan olur, muhtemeleb Kabizliktandir.
0
root
(22.06.14)
(3)

Regl kanaması azalır mı?

yokbenimnickim
3-4 aydır reglim tam beklediğim gün oluyor, yine normalde olduğu gibi 5-6 gün sürüyor ama kanama miktarında bir azalma var. Çok çok az değil ama yine de fark ediyorum. Ya da belki de eskiden çok şiddetliydi, bilmiyorum. Bu normal mi? Bir de son günlerinde çok koyu kahverengi ve yoğun bir kıvamda ge
3-4 aydır reglim tam beklediğim gün oluyor, yine normalde olduğu gibi 5-6 gün sürüyor ama kanama miktarında bir azalma var. Çok çok az değil ama yine de fark ediyorum. Ya da belki de eskiden çok şiddetliydi, bilmiyorum. Bu normal mi? Bir de son günlerinde çok koyu kahverengi ve yoğun bir kıvamda geliyor kanama, o da normal mi?
Teşekkürler.
0
yokbenimnickim
(26.11.09)
kullandığınız başka bir ilaçtan kaynaklanıyor olabilir, özellikle antibiyotik ise
kansızlıktan olabiliyor kanama miktarındaki düzensizlik
yine de doktora bi gidin bence de kist falan da olabilir gerçekten
0
purpurum
(26.11.09)
azalması dogum kontrol hapı ıle ılgılı olaılır, ama koyu renklı olması idrar yolu enfeksıyonundan olabılır, doktora gorunmek lazımdır
0
lacivert
(26.11.09)
koyu renk ve kivami bilemem ama kanamanin azalmasinda ani kilo kayiplarinin, asiri sicaklarin, ani iklim degisikliklerinin de etkisi oluyor sanirim ama doktora gorunmek en iyisi tabi.
0
luin 41
(26.11.09)
(10)

karaciğer ağrısı..

dambil
yahu ekteki resimde de görebilen bölgede şiddetli ağrı hissediliyorsa sorunun ciddi bir şey olma ihtimali nedir? hemen doktora mı koşulmalıdır? doktora koşulursa, orada uygulanacak prosedür (ultrason mu, kan alınması mı vs..) nasıl olur?teşekkür..
yahu ekteki resimde de görebilen bölgede şiddetli ağrı hissediliyorsa sorunun ciddi bir şey olma ihtimali nedir? hemen doktora mı koşulmalıdır? doktora koşulursa, orada uygulanacak prosedür (ultrason mu, kan alınması mı vs..) nasıl olur?

teşekkür..
0
dambil
(25.11.09)
basit bir kramp da olabilir, ciddi bir şey de olabilir. dahiliyeye giderseniz sizi yönlendirirler, muhtemelen ilk olarak ultrasonla başlar
0
whoosie
(25.11.09)
karaciğerinizin ağrıdığını nasıl düşünüyorsunuz :) bence basit bir kas ağrısı bile olabilir.

kas gevşetici vs almayı denediniz mi? ailenizde kronik karaciğer rahatsızlığı veya hepatit benzeri hastalığı olan var mı?

dahiliye veya enfeksiyon bölümüne gidip, karaciğer enzimlerinize bir baktırın isterseniz.
0
kobretti
(25.11.09)
o bölgede karaciğer olduğu için karaciğer ağrısı olarak şey ettirdik. alkol aldıktan sonra ağrının artması da karaciğer yönündeki şüphelerini arttırmış.

kas gevşetici almayı denemedi, ailede yok kronik karaciğer rahatsızlığı. hepatit konusunda emin olamadık..
0
🌸dambil
(25.11.09)
ilk yapılacak sey kandan alt ast değerlerine falan bakmaktır. obezite, alkol tüketimi, sağlıksız beslenme, ileri derece şeker hastalığı falan buna neden olabilir.. ultrason ve kan testi ile net sonuc elde edebilirsiniz..
0
eleventh american esme has met
(25.11.09)
aman diyeyim karaciğer ciddi bir şey, taklaya gelme.

ama karaciğer ağrısı ilk defa duydum, ağrımaz benim bildiğim. benim mesela karaciğerimde sorun avrdı, ve hiç bir belirti dahi görmemiştim, rutin çekap yaptırırkene karaciğer enzimlerimin 3 katı fazla salgılandığını duydum.

düzgün bir rejim ve alkolü bir süreliğine bırakman suretiyle her şey noramle dönebilir.

en sağlıklısı doktora gitmek tabi. o yapılması gerekenleri söylecektir.
0
cedric
(25.11.09)
alkol kullanımı yüksekse dediğim gibi enzimlere baktırmakta fayda var. Ek olarak bence safra kesesi konusunuda gündeminize alın.
0
kobretti
(25.11.09)
safra kesenizde taş olmasın ? Bu taş safra duvarlarına yapışmış olmasın ? tabii bunların cevabını anck bir hekim verebilir.
0
trocero
(25.11.09)
bu tür ağrılarda hiç bir zaman gerekli tetkikler yapılmadan kesin olarak "ne ağrısı" olduğu söylenemiyor.

aha da böbrekler gitti, denirken böbrek olan yere vuran başka bir yerin ağrısı çıkabiliyor falan. tüm batın ultrason, genel kan değerleri ve idrar testi gayet gerekli. hem bi' doktor ziyareti olmuş olur.
0
erobur
(25.11.09)
kc ağrısı sırta omzun altına vurur.buradan ahkam kesmek yanlış olur ama kas ağrısı,mide yanması,ağrısı,özafagus problemelri de olabilir.psikolojik de olabilir.doktora görünmeke fayda var
0
otaci55
(25.11.09)
bana daha çok epigastrik ağrı tarifliyorsun gibi geldi. safra kesesinde bi sıkıntı olsaydı daha yan taraflarını gösterirdin sanki. tabi ağrı nasıl bir ağrı? zonklayıcı tarzda mı yoksa sürekli bir ağrı mı? hareketle ve soluk alıp vermenle değişiyor mu ağrının karakteri? yatarak mı ağrın artıyor yoksa ayaktayken mi? ağrı soluk alıp vermeni de etkiliyor mu? midende yanma da var mı? ağzında acı bir sus hiç geliyor mu? kullandığın bir ilaç var mı?
0
kendal
(26.11.09)
(3)

kediye stronghold damla?

gkhncnzdgn
internette birkaç yerde bahsedildiğini gördüm, pek övmüşler.nedir bu stronghold damla, pirelere karşı gerçekten etkili midir?bir de iç parazitlerle savaştığını da söylemişler, ne kadar etkili olabilir diye düşünüyorum. (evden dışarıya çıkmayan bir kedi için)hala satılıyor mu? fiyatını göremedim, ner
internette birkaç yerde bahsedildiğini gördüm, pek övmüşler.
nedir bu stronghold damla, pirelere karşı gerçekten etkili midir?
bir de iç parazitlerle savaştığını da söylemişler, ne kadar etkili olabilir diye düşünüyorum. (evden dışarıya çıkmayan bir kedi için)

hala satılıyor mu? fiyatını göremedim, nerede bulabileceğim falan da yazmıyor şimdiye dek bakındığım yerlerde.

bilen, kullanan eden varsa farklı tavsiyelerini almaktan da memnun olurum.
şimdiden teşekkürler.
0
gkhncnzdgn
(25.11.09)
Damlaların toz, sprey vb.den daha etkili olduğunu duydum. Stronghold değil, Frontline kullanmıştım, çok iyi sonuç vermişti. Stronghold kullananlar da memnun. İç parazitlerden bazılarına etki edemiyormuş. Bir de, Stronghold bulamayan biri öneri üzerine İvomec (iç ve dış parazitler içinmiş) kullanmış, beğenmiş.

Ben de yakın yerlerde nedense damla bulamıyorum bu aralar, her tür ilacı araştırıyorum netten. Yeni bilgilere ulaşırsam haber ederim.
0
uyuklayankedi
(25.11.09)
ben de frontline kullanıyorum yazın, çünkü dışarı çıktığında sokak kedilerine yaklaşıyor, çimlerde geziyor, ister istemez pire geliyor. ama bu damlayı enseye damlattıktan sonra pire derdinden kurtulduk diyebilirim.

iç parazitlere bir şey yaptığını zannetmiyorum, zaten iç parazit aşısı ayrıca yapılıyor kedilere. aşı yaptırmak istemezseniz de hap ve şurup şeklinde de vardı sanırım.
0
kimlanbu
(25.11.09)
bu ilacın etki ettiği iç parazit kalp kurdudur. diğer parazitlerin ilacı farklı, damla değil onlar.
veterinerler satıyor, ya da devletin hayvan hastanesinden daha ucuza bulursunuz belki.

damla çok iyi bir şey, köpeklerimizde hiç pire olmadı; kedi dışarıda çok dolandığı için köpekler kadar etkili olmasada daha sık yapınca etkisini gösteriyor hemen.
yalnız kedinin erişemediği bir yerine damlatmanız gerekli. (ense)
0
redlinetheturk
(25.11.09)
(4)

sabah banyosundan sonra kaşıntı

sw
şimdi sözlük ahalisişöyle garip bir problemim var: sabah banyo yaparsam banyodan sonra deli gibi kaşınıyorum. mesela öğlen ya da akşam yaptıpım banyolarda sorun olmuyor ama sabah yataktan çıkıp direk banyoya girersem köpek gibi kaşınıyorum, özelliklede bacaklarım. acayip sinirim bozuluyor. resmen sa
şimdi sözlük ahalisi
şöyle garip bir problemim var: sabah banyo yaparsam banyodan sonra deli gibi kaşınıyorum. mesela öğlen ya da akşam yaptıpım banyolarda sorun olmuyor ama sabah yataktan çıkıp direk banyoya girersem köpek gibi kaşınıyorum, özelliklede bacaklarım. acayip sinirim bozuluyor. resmen saniyede bin tane sinek ısırırmış gibi nereyi kaşıyacağımı şaşırıyorum. kaşıntı hemen duştan çıktıktan sonra başlıyolar. şöyle sabahın köründe kalkıp güne fresh bi başlangıç yapamıyorum. neden olur bu dingillik zira yarın sabah yapmayı düşünüyorum ama ürküyo insan haliyle.
0
sw
(25.11.09)
@kutuların.... hacı araştırdık çözüm bulamadıkda buraya geldik. sadece sabah direk yataktan cıkıp duşa girersem oluyo. akşam öğlen yani afyonum patladıktan sonra olmuyor. bende düşündüm onuda o zaman sadece sabahları olmazdı.
0
🌸sw
(25.11.09)
bazı sabahlar yataktan çıkınca benimde it gibi kaşınır baçaklarım kollarım filan çok uzun sürmez ama dediğin gibi banyoda filan bi tetikleme bi artış oluyor (el yüz yıkarken bile oluyor bende) çok sık olmasada öyl bir durum var ben yatakla dış ortam arasındaki sıcaklık farkına bağlıyorum olayı
0
pposeidon1
(25.11.09)
belki de cildiniz kurudur, duştan sonra losyon, vücut nemlendiricisi vs sürün bakalım devam edecek mi.
0
pinking of you
(25.11.09)
genelde kuru ciltlerde karşılaşılan ve çoğu zaman sadece sabah duşlarında rastlanmayan bir klasik... vücut losyonu ya da nemlendirici başka ekipmanlar öneriyorum.
0
muharrir
(25.11.09)
(7)

Honkur honkur oksuruk

luin 41
4 gundur siklikla oksuruyorum. Oksurmede boyle 4 dakika bir, bir kere siddetli "öhöö"den ibaret. Ama oksurdukce insanin cigerleri biraz rahatlar ya, ben de o bir turlu olmuyor. Ayni siddette, ne eksik ne fazla, aynen oksurmeye devam ediyorum. Bogazimda oksurmeden once sadece bir yerinde sanki bir ki
4 gundur siklikla oksuruyorum. Oksurmede boyle 4 dakika bir, bir kere siddetli "öhöö"den ibaret. Ama oksurdukce insanin cigerleri biraz rahatlar ya, ben de o bir turlu olmuyor. Ayni siddette, ne eksik ne fazla, aynen oksurmeye devam ediyorum. Bogazimda oksurmeden once sadece bir yerinde sanki bir kil varmis da bogazima batiyormus gibi bir his oluyor. Doktora da gidemiyorum simdi (bkz: Sorma Neden). Oksuruk surubu aldim fayda etmedi, limon bal karabiber denedim ise yaramadi. Usutmus de degilim, bogazim da agrimiyo atesim de yok, noldu bana? Nasil gecicek bu?

Tesekkur ederim. Basit bir oksuruk icin uzun olmus ama cok dertliyim.
0
luin 41
(24.11.09)
meyan ballı pastik kesin net ve etlileyici çözüm !
0
cagkan
(24.11.09)
-tuzlu veya karbonatli suyla gargara
-ilacli gargara
-vicks vapor rub
-buğu
-balli sut
0
ermanen
(24.11.09)
sinecod diye bi ilaç var; öksürüğü baya bi engelliyor.
0
alouqua
(24.11.09)
aldığın öksürük şurubunun "mukolitik" olmadığından emin ol. mukolitik şuruplar fazla mukus birikimini parçalayıp öksürüğü arttırırlar, fazla salgıdan kurtularak rahatlamanı sağlarlar. boğaz acısı için ise çoğu insan pek tercih etmese de kanzuk pastil öneririm. pastillerin neredeyse en ucuzu ama en etkililerinden biridir.

bir de "ben ilaçla milaçla uğraşmak istemiyorum" diyosan ayva yaprağı, elma kabuğu ve ıhlamurun üçünü istediğin şekilde harman edip çay olarak tüketebilirsin. herhangi ikisi de olur bunların, en etkilileri ayva-ıhlamur ve ayva-elma kombinasyonudur.
0
elenika
(24.11.09)
Gece terlemen ve göğüsünde bir yerlerde batma gibi bir şeyler olursa hemen bir göğüshaslıklarına git. yada bence yarın bir labaratuara gidip Akçiğer filmi çektir doktora gitmeden zaten rapordan anlarsın. Anlatığın öksürük cinsi pek iyi değil. limonla balla uğraşma. git filim çektir.
0
karoyedili
(25.11.09)
ayni problem var bende de birkaç gündür. fena birsey.
0
samfisher
(25.11.09)
ilaç kullanma! öksürük soluk yollarını koruma refleksi olduğu için öksürük kesici ilaçları hekim tavsyesi olmadan kullanma.
hipertansiyon ilacı kullanıyor musun? bir de geniz akıntın oluyor mu? sigara kullanıyor musun? kaç yaşındasın? doktora muayene olamayacak durumda isen bol sıvı tüketimi ve dinlenmeni öneririm. eğer bir-iki hafta içinde geçmezse bir doktora görünmen gerekecektir.
0
hebelehubu
(25.11.09)
(5)

öksürük

Ayiyogi
sevgili insanlar,günde 1 paket sigara içen insandım fakat öksürmeye başladığımdan beri günde 2-3 dal içiyorum. şimdide acayip öksürük başladı. sürekli öksürüyorum. boğulmak üzereyim. ne yapmalı ?
sevgili insanlar,
günde 1 paket sigara içen insandım fakat öksürmeye başladığımdan beri günde 2-3 dal içiyorum. şimdide acayip öksürük başladı. sürekli öksürüyorum. boğulmak üzereyim. ne yapmalı ?
0
Ayiyogi
(24.11.09)
doktora git.
0
bryan fury
(24.11.09)
doktora gitmekten başka önerisi olan. şunu kaynat iç gibi ?
0
🌸Ayiyogi
(24.11.09)
oksuruk surubu ic.
0
ermanen
(24.11.09)
Günde 1 paket sigara içen bendeniz, soğukalgınlığı şikayetiyle gittiği doktorun akciğer filmi çektirmesiyle, tesadüfen derhal sigarayı bırakır ve tedaviyi aksatmazsa ciğerlerinin 5 yıl içinde ciğer işlevini kaybetmesinin önlenebileceğini öğrendi...

Yaş 20.
0
lazor
(24.11.09)
bende de soğuk algınlığı durumu var biraz.
rumuz Yaş 20 galiba benim durumda aynı. yarın doktora gideyim
0
🌸Ayiyogi
(24.11.09)
(2)

el rahatsızlığı

quanta
merhaba. geçen ay bisikletle 4 günlük zorlu bir yolculuk yapmıştım. bazı şanssızlıklar üst üste geldi. yolcuğun 10 saati boyunca, 10~15 dk da bir durup lastik şişirdim. sürekli pompa kullanmaktan sağ elim kullanılmaz hale gelmişti. eldivenim olmasına rağmen, ince lastiklerim sayesinde bozuk yolların
merhaba. geçen ay bisikletle 4 günlük zorlu bir yolculuk yapmıştım. bazı şanssızlıklar üst üste geldi. yolcuğun 10 saati boyunca, 10~15 dk da bir durup lastik şişirdim. sürekli pompa kullanmaktan sağ elim kullanılmaz hale gelmişti. eldivenim olmasına rağmen, ince lastiklerim sayesinde bozuk yolların oluşturduğu titireşimler de ellerimi biraz hırpaladı. gezim bittiğinde parmaklarımı birleştiremiyordum, sabah yaşanan tutukluklardaki gibi elim güçsüz kalmıştı.

gittikçe elim ileşti ama, hala biraz sorunlu. sabah tutukluluğunu örnek vermiştim ya, o durum hafif geçerli. cisimleri elimle çok sıkamıyorum, herhangi bir şeyi engelleyecek seviye de değil (kola kapaklarını filan açabiliyorum) ama, yine de biraz rahatsız ediyor. yumruk sıkıldığında parmak uçlarının avuç içine temas ettiği noktara ani ve şiddetli baskı uygulayınca elim hafif karıncalaşıyor.

hafif bir şey için doktora da gitmek istemiyorum. biraz daha beklersem kendi kendine geçer mi? yoksa bir uzmana mı gitmeliyim (ortopedist?). ya da bu tarz durumlarda kulanıldığını bildiğiniz kremler ve benzeri ilaçlar var mı?
0
quanta
(24.11.09)
Bu durumda ilk yapmanız gereken ellerinizin elevasyonudur. Muhtemeln aşırı kullanıma bağlı ödem gelişmiş durumda ve kullanmaya devam ederseniz iyileşmeniz uzun sürecek. Yattığınız zaman ya da otururken elleriniz her zaman için kalp seviyenizden yukarı olmalı. Ayrıca anti-inflamtuvar bir ilaç kullanırsanız iyileşmeniz hızlanacaktır. Buna rağmen şikayetlerinizde gerileme olmazsa ortopedi doktoruna görünmenizde fayda var. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(24.11.09)
aynı durumu bende yaşıyorum, ödem olabilir. ilgili kaslar kullanılmadıkça normale döner, evde atel varsa kullanın derim. kreme ilaca gelince pek bir işe yaramıyorlar açıkcası. geçer önemli değil.
0
pain
(24.11.09)
(10)

aşırı derecede soda içmek zararlı mıdır?

ne bakiyon kardesimm
Günde 3-4 şişeden bir zeval gelmesi muhtemel midir? Mideye veya genel anlamlar vücuda ne gibi etki eder. Elin gavuru su yerine soda, maden suyu felan içiyormuş, ne ayak?
Günde 3-4 şişeden bir zeval gelmesi muhtemel midir? Mideye veya genel anlamlar vücuda ne gibi etki eder. Elin gavuru su yerine soda, maden suyu felan içiyormuş, ne ayak?
0
ne bakiyon kardesimm
(24.11.09)
gavur maden suyu içiyor ama bizim gibi 200ml lik şişeye 4g CO2 basmıyorlar. doğal maden suyu içiyor, gazsız.
yani içtiğiniz maden suyunu kolanın daha gazlısı, şekersizi olarak düşünebilirsiniz. yarar mı zarar mı bilmem.
0
sttc
(24.11.09)
bişi olmaz daha oncede sorulmustu cokca..
0
all girls dream
(24.11.09)
SORU : Maden suyunun günlük tüketimi ne kadar olmalıdır?

CEVAP : Bir insanın günde 2 ile 3 litre arası sıvı almaya ihtiyacı vardır. Hiç bir sakıncası olmaksızın, herkes, bu sıvı ihtiyacının istediği kadarını, mineral değerlerini göz önünde bulundurarak, doğal mineralli sulardan karşılayabilir.
-----------

ÖNEMLİ !

SORU : Yüksek Tansiyon hastaları maden suyu tüketirken nelere dikkat etmelidir?

CEVAP : Yüksek Tansiyon hastalarının özellikle düşük oranlı sodyum içeren maden sularını tercih etmeleri gerekmektedir.

Gıda Kodeksine göre litrede 200 miligramın altında sodyum içeren doğal mineralli sular, sodyumu düşük mineralli su olarak kabul edilir.

Kaynak : Bir meşrubat markasının sitesinden alıntıdır.
0
Ted Lapidus
(24.11.09)
(git: 87037)
(git: 100271)
0
dambil
(24.11.09)
bisey olmuyor.
0
bryan fury
(24.11.09)
günde bi bucuk litre iciyodum bi ara. bişey olmadı wala
0
sw
(24.11.09)
kapladığım alan için ve aramaya inanmadığımdan ötürü herkesten özür dilerim. cevaplarınız için teşekkürler.
0
🌸ne bakiyon kardesimm
(24.11.09)
günde 1 şişeden fazla içmeyin tansiyonunuzu yükseltir diyorlar
0
BloodGroove
(24.11.09)
her şeyin fazlası zarar evladım.
0
deckard
(24.11.09)
bir abinin miğde sorununa neden olmuştu. doktor yıllarca çokca tüketilen maden suyunun (soda) miğdeyi tembelleştirdiğini filan söylemiş. bilmem aslı varmı.
0
karoyedili
(25.11.09)
(2)

noluyo lan bana

subwoofer
gribi atlatalı 2-3 gün oldu. ve sevgili sözlükçüler bende bişey oldu. şöyle bişey oldu. mal gibin oldum. yani hep aynı ruh halindeyim. ne mutsuzum ne de mutlu nasıl anlatsam. acayip bişey. anlatamadım. neden oldu ki böyle?
gribi atlatalı 2-3 gün oldu. ve sevgili sözlükçüler bende bişey oldu. şöyle bişey oldu. mal gibin oldum. yani hep aynı ruh halindeyim. ne mutsuzum ne de mutlu nasıl anlatsam. acayip bişey. anlatamadım. neden oldu ki böyle?
0
subwoofer
(24.11.09)
Aynı şey bizim ailede herkeste var o ruh hali. Hava basıncı çok oynak. O yapıyor.
0
pichoscosama2
(24.11.09)
Sonuçta ölümcül grip virüsü ile savaştın. Vitamin takviyesi işe yarayabilir.
0
Ted Lapidus
(24.11.09)
(6)

sperm rengi?

afinora
valla çekindim başta sormaya ama ''acaba kısırmıyım'' diye de sormalıyım diye düşündüm. durum şu: ilk çıkan spermler beyazken sonra sarı ve yoğun bir sıvı daha geliyor. nedir bu renk olayı? birazının sarı olması normal midir?
valla çekindim başta sormaya ama ''acaba kısırmıyım'' diye de sormalıyım diye düşündüm. durum şu: ilk çıkan spermler beyazken sonra sarı ve yoğun bir sıvı daha geliyor. nedir bu renk olayı? birazının sarı olması normal midir?
0
afinora
(24.11.09)
doktora git.
0
bryan fury
(24.11.09)
meni yolu ya da prostat iltihabi (baslangici) olabilir. gec olmadan bir doktora gorunun.
0
sourlemonade
(24.11.09)
bence fazla telaş etme, genelde çişinle karıştığı için sararıyor. ama eğer bir problem varsa yani baya baya sarıysa git doktora, sonucu da buraya yaz bizi de aydınlat.
0
bach
(24.11.09)
Benimde ara sıra sarımtırak olabiliyor:S Bende çişten dolayıdır diye düşünüyordum ama içime kurt düştü şimdi. Öğrendiğin bir şey olursa buraya da yaz.
0
escritor
(24.11.09)
seyrek boşaldığında da olabiliyormuş. öyle bişi yoksa yani boşalma olayı 4-5 günde değilde daha sık her gün gibi oluyorsa doktora görün...
google da sprem rengi ile ilgili bilgi var araştır istersen.
0
pposeidon1
(24.11.09)
Çünkü sperm, meni kesesinde çok beklemesi sonucunda bu hali alır. Cinsel faaliyete hazır hale gelmek veya mastürbasyonu boşlamadan yarım bırakmakta aynı durumun meydana gelmesine yol açabilir. Bu bir hastalık veya hastalık belirtisi değildir. Çaresi de düzenli boşalmalardır. Ancak meni rengi daha koyu oluyorsa, yeşilimsiye çalıyorsa ve saydam salya şeklinde oluyorsa prostat veya meni yolları iltihabı olma ihtimali yüksektir.
0
ne bakiyon kardesimm
(24.11.09)
(3)

sağ elde çatlak

ne bagiriyon
1 hafta evvel bir kavga esnasında kendimi kaptırıp sağ eli fazla zorladım. ertesi gun şişlik ve morluk oluştu . bu 1 haftalık süreçte elimde ağrı veya sızı yoktu sadece bir şeyleri kaldırırken acıyordu ama dün şişlik geçmeyince doktora gittim ve kolu dirsekten parmaklara kadar alçıya aldılar.sağ eli
1 hafta evvel bir kavga esnasında kendimi kaptırıp sağ eli fazla zorladım. ertesi gun şişlik ve morluk oluştu . bu 1 haftalık süreçte elimde ağrı veya sızı yoktu sadece bir şeyleri kaldırırken acıyordu ama dün şişlik geçmeyince doktora gittim ve kolu dirsekten parmaklara kadar alçıya aldılar.sağ eli hiç kullanamıyordum gecenin ilerleyen saatlerinde delirdim ve alçıyı çıkardım attım
soru çatlak için alçı zorunlumudur tekrar alçıya aldırıym mi ,
0
ne bagiriyon
(24.11.09)
2 ay önce el tarak kemiği kırılan arkadaşıma platin takılar. daha yeni iyileşti. elini açıp kapatırken parmağın eksen kayması gibi sorunlara yol açabileceği için platin taktığını söylemişti doktor. bu tip bir sorunla karşılaşmak istemezsin sanırım. yine de al filmlerini birden fazla doktora göster kararını ver.
0
yazar kasa
(24.11.09)
kırıklarda yamuk kaynama riski var ama çatlaklarda bilemiyorum :/ ayrıca oynatmamanız iyileşmesi için gerekli. sürekli oynatırsanız iyileşmez ki..
0
aithra
(24.11.09)
Kemik iyileşmesi 6 hafta süren bir olay. Eğer tedaviye uymazsanız ya yanlış kaynayacaktır (malunion) ya da hiç kaynamayacaktır (nonunion). Bu durumda daha ciddi tedavi yöntemleri sizi bekler. Bence tekrardan doktorunuza görünün ve tedavinize devam edin. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(24.11.09)
(2)

bacak elektriklenmesi

terp
2 gundur sol bacagima ara ara yari kramp giriyor gibi, sanki elektrikleniyor icerden icerden, neden olur bu?tesekkurler...yas: 28
2 gundur sol bacagima ara ara yari kramp giriyor gibi, sanki elektrikleniyor icerden icerden, neden olur bu?
tesekkurler...

yas: 28
0
terp
(24.11.09)
yaş da çok önemli 16-17 yaşlarında ise normal bir durum bu. nedenini bilmiyorum ama bende, kardeşimde, tüm kuzenlerimde o yaşlarda kramp sorununu yaşadık.
0
ayiadam
(24.11.09)
doktor olan pederin dediğine göre biraz ırsi olan biraz da B (özellikle B12) vitamini eksikliğinden kaynaklanan bişi. bende de, kendisinde de aynı sorun mevcut.
0
infamis
(24.11.09)
(3)

Göz ağrısı?

alkolik imam
3-4 gündür gribim, yavaş yavaş atlatmaya başladım. Lakin gözlerimde çok pis bi ağrı var lan. Böyle sağa sola bakmaya çalıştığımda felaket bir acı ve ağrı hissediyorum. Nası kurtulabilirim?
3-4 gündür gribim, yavaş yavaş atlatmaya başladım. Lakin gözlerimde çok pis bi ağrı var lan. Böyle sağa sola bakmaya çalıştığımda felaket bir acı ve ağrı hissediyorum. Nası kurtulabilirim?
0
alkolik imam
(23.11.09)
demli bir çaya peçete veya kağıt havlu, mendil tarzı bir şeyi bastırıp, göz üzerinde bekletmek bir çare olabilir. çocukluğumuzun göz ağrı kesicisidir, bu. geçmiş olsun.
0
pomolilik
(23.11.09)
ha birkaç gündür sürüyor ve gripten kaynaklanıyorsa, pek işe yaramayabilir; en iyisi sanırım uyumak, dinlenmek. tekrar geçmiş olsun.
0
pomolilik
(23.11.09)
sinüslerden kaynaklı sanırım.
0
aithra
(24.11.09)
(1)

Erişkinlerde Ferritin

Yaska
Erişkinlerde Ferritin normal değerleri kaçtır?Ferritin değerinin düşük kolestrol değerinin yüksek olması bir hastalık sebebi olabilirmi
Erişkinlerde Ferritin normal değerleri kaçtır?


Ferritin değerinin düşük kolestrol değerinin yüksek olması bir hastalık sebebi olabilirmi
0
Yaska
(23.11.09)
şurada yazıyor: makinecim.com

ferritin ve kolesterolü birbirine bağlayan bir şey yok hatırladığım kadarıyla. ama mantıken -misal- bir emilim bozukluğu söz konusu ise kolesterol ve ferritinin beraber düşmesi mümkün olabilir (biraz zorladım evet) gelgelelim böyle ciddi bir emilim bozukluğu da kendisini sadece laboratuarda belli etmez, daha öncesinde semptomatikleşir.
0
gonion
(23.11.09)
(6)

damak yaraları..

dambil
kızarmış ekmek filan yediğimde sıkça oluyor. damağımdaki deri tabakası hasar görüyor. birkaç gün rahatsızlık veriyor; sonra yenileniyor. peki bu iyileşme sürecini hızlandırmanın bir yolu var mıdır? teşekkürler..
kızarmış ekmek filan yediğimde sıkça oluyor. damağımdaki deri tabakası hasar görüyor. birkaç gün rahatsızlık veriyor; sonra yenileniyor. peki bu iyileşme sürecini hızlandırmanın bir yolu var mıdır?

teşekkürler..
0
dambil
(23.11.09)
karbonatlı su ile gargara yapabilirsin? ya da karbonat basabilirsin?

bende de oluyor onla yaşamayı öğrendim ben : ((
0
cedric
(23.11.09)
ben aspirin basarım üstüne.. iyi gelir.
0
antti_sumiala
(23.11.09)
walla ağzını çöplüğe çevirdik adamın ama ben de kuru kahve basmak iyi gelir diye duymuştum.

Aft'a falan da iyi geliomuş
0
jadle
(23.11.09)
birader aspirin mi basılır onun üstüne :D tuzlu suyla gargara yap. sigara içiyorsun sanırım ya da pek kendine bakmıyorsun vitamin almıyorsun sanırım. çünkü vitaminsizlik (çoğunlukla sigara içenler vitaminlerini heba ettikleri için) başlıca ağız'da kendini belli eder. vitaminsiz kalırsan ağzında kolayca yaralar oluşmaya başlar, hatta kızarmış etmek yemene bile gerek kalmadan soyulmalar veya bir noktada böle beyaz bir delik şeklinde boşluklar oluşmaya başlar. ha bu değilse problem.

kızarmış ekmek konusunda biraz daha dikkatli ol :) hem keskin hem de sıcak olduğundan default olarak dokusu göreceli olarak daha ince olan ağızlarda tabi ki yara yapma ihtimali daha yüksek. tuzlu suyla gargara aynı elxa'nın dediği gibi hemen geçirir.
0
muzcu
(23.11.09)
direkt karbonat basın. yakmaz etmez.
0
sttc
(23.11.09)
denemedim ama kudret narı iyi gelebilir. birazdan deneyeceğim aslında ben de ağzımdaki yara için (sakız çiğnerken yanağımı ısırdım)
0
zen spider
(24.11.09)
(1)

Ameliyat Fiyatları

te cetveli
Devlet ve özel hastanelerin ameliyat fiyat listesi var mı bir sitede? Var mı bilen? Ben bulamadım da, sağolun var olun..
Devlet ve özel hastanelerin ameliyat fiyat listesi var mı bir sitede? Var mı bilen? Ben bulamadım da, sağolun var olun..
0
te cetveli
(22.11.09)
Saglik bakanliginin butce uygulama talimatnamesinde ameliyat ucretlerini gosteren bir liste var. Ever size lazimsa pazartesi isyerinden excel dosyasi olarak yollayabilirim.
0
plastik turambar
(22.11.09)
(4)

yanık

eja
tırnak ucu kadar kolumdaki bir bölgeyi ciddi yaktım yağ sıçradı ve su buz tutamadım.. derisi tamamen kalktı açıldı biraz göçüklük oldu yanan yerteramsin sürüp yara bandı ile kaldı bi gun ama bandı çıkarınca daha kotu olduğunu gordum iz kalmaması ne yapmak gerek? pansumana gitcek kadar buyuk değil..
tırnak ucu kadar kolumdaki bir bölgeyi ciddi yaktım yağ sıçradı ve su buz tutamadım.. derisi tamamen kalktı açıldı biraz göçüklük oldu yanan yer
teramsin sürüp yara bandı ile kaldı bi gun ama bandı çıkarınca daha kotu olduğunu gordum iz kalmaması ne yapmak gerek? pansumana gitcek kadar buyuk değil..
0
eja
(21.11.09)
mutlaka cildiyeciye git.
benim sürekli bir yerlerime yağ sıçrıyor. ilk başlarda salak gibi gitmemiştim doktora, şimdi kollarımın her yanı yanık içinde. 5-6 doktora gittim, bi dolu ilaç kullandım, hiçbir faydası olmadı.
yol yakınken hemen git cildiyeciye.
0
black sabahat
(22.11.09)
Yanık kaç gün önce oldu?
Üçüncü derece yanıklar kendiliğinden kapanmaz. Yanık derecelerine göre 2. derece derin yanıklar bir süre sonra üçüncü dereceye geçebilir. İkinci derece yanıklar 20 gün içersinde iyileşmezse hem bu yanıklara hem de üçüncü derece yanıklara cerrahi müdahale şart olur. Bu nedenle önce yanığınızın derecesi saptanmalı ve ona göre tedavi planlanmalı. Tedavi sonrası iz kalıp kalmayacağı söylenebilir. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(22.11.09)
tam 2 gün oldu, hala pembe pembe etim gözükuyor küçük olduğu için acısı pek olmuyor 2 gundur yara bantlı olduğu için kapanmadı sanırım yarın bi göstereyim en iyisi tesekkurler herkese
0
🌸eja
(22.11.09)
doktor değilim, doktora gidiniz. (bööyle not düşüyorum ben hep)

ilk 2 gün antibiyotikli bir krem, üzerine bepanten, kapalı pansuman, sonraki 10 gün bepanten ve kapalı pansuman önermişti bana doktorum bacaklarımdaki 2.derece yanıklar için.

her bacağa bir tüp bepanten sürüyor, üzerine o yağlı gazlı bezlerden kapatıyor, onun üzerine normal gazlı bez sarılıyor, en son olarak da hani burkulmalarda filan sarılan elastik bandajlardan sarılıyor. hemen hemen hiç iz kalmadı.
0
zkurmus
(22.11.09)
(1)

baş parmak ve işaret parmağı arası neden acır?

bore
sanki orayı mengeneyle sıkıştırmışım gibi işaret ve baş parmağımı kullandıkça acıyor.yaklaşık bi 6 saattir geçmedi de. durup dururken neden ki?
sanki orayı mengeneyle sıkıştırmışım gibi işaret ve baş parmağımı kullandıkça acıyor.yaklaşık bi 6 saattir geçmedi de. durup dururken neden ki?
0
bore
(21.11.09)
ağrının tam olarak nerden geldiğine odaklan. eğer ağrıyı baş parmağını oynatmaya çalışırken bilekten baş parmağa doğru olan uzantıda hissediyorsan büyük ihtimalle tendinit vardır diye düşünüyorum.

örnek verelim mesela; musluk açamazsın, ekmek tutamazsın, bağcıklarını bile bağlayamazsın. baş parmakla işaret parmağının yakınlaştığı her an azap ve acı verir.

eğer böyleyse durum, sana bi ortopediye gitmeni tavsiye ederim.
0
beyimsiz
(21.11.09)
(5)

domuz gribi aşısı?

BloodGroove
nedir bu aşının numarası? yaptırmalı mı yaptırmamalı mı? bende alerjik astım var ve normal gripte bile çok zorlanıyor bünyem, zor nefes alıyorum, olmayı düşünüyorum aşıyı. öte yandan herkes farklı bir şey söylüyor, tabipler birliğindeki açıklamada aşıda adjuvan ve civa olduğu, bunların abdde yasak m
nedir bu aşının numarası? yaptırmalı mı yaptırmamalı mı? bende alerjik astım var ve normal gripte bile çok zorlanıyor bünyem, zor nefes alıyorum, olmayı düşünüyorum aşıyı. öte yandan herkes farklı bir şey söylüyor, tabipler birliğindeki açıklamada aşıda adjuvan ve civa olduğu, bunların abdde yasak maddeler olduğu yazıyor ancak avrupada hep kullanılıyormuş bu maddeler... tabiri caizse ne poh yicemizi şaşırdık, son üç serinin bozuk olduğu ve farelerde karın zarı iltihabına neden olduğu iddiası mı dersiniz, anaflaktik şoka girdiği iddia edilen doktor mu dersiniz, farklı kalitelerde aşılar olduğu gerçeği mi dersiniz... sevdiğimin hükümeti dağdan teröristi çiçekle karşılarken her türlü siyasal riski almaya hazırız diyor ama iş domuz gribine gelince kaçak güreşiyor hınzırlık yapıyor. siz neler düşünüyorsunuz?

domuzgribitv.com
0
BloodGroove
(20.11.09)
Hic bir aşı %100 guvenli degil. Alerjisi olan insanlar normal grip asisina bile reaksiyon gosterebiliyor. Onun disinda domuz gribi asisi, domuz gribi hastaligindan daha az riskli su durumda. Domuz gribi asisinin riski ise, asi olan 1 milyon kisiden 1 ya da 2'sinde Guillain–Barré sendromu gorulmesi imis.

(bkz: guillain barre sendromu)
0
ermanen
(21.11.09)
dün ntv'de canlı gaste'de tartışıldı bu, özet olarak risk grubundaysanız (ki anladığım kadarıyla risk grubundasınız, ya da evhamlısınız ya da ben tam olarak bişi bilmiyorum), aşı olmanız gerekiyor. yan etkiler de aşı olanlarla olmayanlarda hemen hemen aynı sıklıkta görülüyormuş ve de bu spekülasyonların hiçbiri bilimsel deneylere, kanıtlara dayanmıyormuş.
velhasıl kelam, bence olunuz.
0
insert coin
(21.11.09)
daha başka riskler de var verdiğim linkte yazıyor. risk grubundayım ancak spekülasyonlar çok fazla, kararsızım. bazı doktorlar aşı olan da olmayan da aynı sürede atlatıyor hastalığı, aşının doğru antikorları oluşturduğuna dair yeterli çalışma yok çünkü virüs aşıda kullanılan virüs değil artık diyorlar. o zaman aşı olarak boşa risk almış olurum ve açıklama da mantıklı gibi. öte yandan aşı faydalı arkadaşım diyenler de yan etkileri verdiğim linkte sıralamışlar ama sorumluluk almıyorlar. en kötüsü de son 3 serinin deneylerde bozuk çıktığı ama bakanlığın iade etmekle uğraşmadığı, suyu bulandırmak istemediği iddiası. aşı olmak bir risk, olmamak bir risk, aşının faydasız olma ihtimali de ayrı bir risk. sınırlı tıbbi bilgimizle tüm riskleri biz alacaksak sevdiğimin hükümeti ne iş yapar. neyse ben biraz daha düşüneyim, cevaplar için teşekkürler...
0
🌸BloodGroove
(21.11.09)
orada olası yan etkilerden bahsedilmiş, ağır yan etkileri konusacak olursak anaflaktik sok vücuda yapılan enjeksiyonlar sonucu ortaya nadir de olsa cıkabilen bir durum, sadece domuz gribi asısında ortaya cıkıyor gibi bir durum yok.ani ve şiddetli bir alerjik reaksiyondur temelde ve acil müdahale ile hastalara müdahale edilir.ki bu asılar zaten hastanelerde yapılıyor, müdahale anında yapılabilir bu yerlerde.
guillain barre sendromuna dair su anda domuz gribi asısıyla alakalı bir vaka cıkmadı bildiğim kadarıyla, fakat görülmeyecek diye bir olay da yok.ama yapılan acıklamalarda ermanen in de dediği gibi risk milyonda 1 lerle ifade ediliyor.
herseyi bir kenara bırakırsak bu konuda söz sahibi olan en yetkili kurum who(world health organization)'dur ve who risk gruplarını belirlemiş durumda ve bu grupların asılanmasını tavsiye ediyor.
www.who.int buradan ayrıntılı bilgilere bakabilirsiniz.ki bakın sunları demiş özetle adjuvanlı ya da olmaması hususunda:
"Campaigns are using nonadjuvanted inactivated vaccines, adjuvanted inactivated vaccines, and live attenuated vaccines. No differences in the safety profile of severe adverse events among different vaccines have been detected to date"

risk konusunda da bakın burada istatistik vermişler birtane:
"In China, for example, where more than 11 million doses of pandemic vaccine have been administered, health authorities have informed WHO of 15 cases of severe side effects and two deaths that occurred following vaccination. Thorough investigation of these deaths, including a review of autopsy results, determined that underlying medical conditions were the cause of death, and not the vaccine."

hükümete güvenmeyin eyvallah ama bunlar who'nun söyledikleri.kararı siz verin
0
keah
(21.11.09)
ben oldum. çünkü sık sık seyahat etmem gerekiyor. hastalığa yakalandıktan sonra birde iyi doktor hastane peşinde koştur. gittiğimde yerde bunu bulmakta zorlanabilirim dedim. işlerim çok yoğun tut ki ölmedim, haftalarca yatmak zorunda kalırım dedim. yaptırdım. kolum uzun süre tutuldu, oluyormuş bu.

ben bu işin bu kadar siyasi bir hale gelmesini kınıyorum. alt tarafı aşı ve her ilacın, her aşının riski - yan etkisi vardır. başlarsak yan etkilerini incelemeye hiç tedavi olamayız. insanlar uzun süre ilaç kullanmaktan böbreklerini kaybediyor ama ölmektense böbreği ikinci plana atıp ilacını yine kullanıyor. yani böyle... yan etkisiz ilaç yoktur. çokta etkilemek istemem ama yakın tanıdığımızın 3 yaşındaki çocuğu domuz gribi oldu. her yerden mikrobu alma riskiniz var. riskleri çok iyi değerlendirmek gerekiyor. olduğum için daha rahat tavsiye edebiliyorum.
0
bir kavanoz recel bunlarda gecer
(21.11.09)
(2)

kafa ağrısı

yalniz okur
kaba oldu belki ama doğrusu bu. başın ardında ( kafatasının çıkıntı yaptığı yerde ) inatla on-on iki gündür geçmeyen gıcık bir ağrım var. kafamı hızlıca bir yere çarpmışım hissi veriyor şiddetlendiğinde. ağrı derinde değil de yüzeyde gibi.sorum şu, kafamı bir yere çarpmadıysam, yastığımı değiştirmed
kaba oldu belki ama doğrusu bu. başın ardında ( kafatasının çıkıntı yaptığı yerde ) inatla on-on iki gündür geçmeyen gıcık bir ağrım var. kafamı hızlıca bir yere çarpmışım hissi veriyor şiddetlendiğinde. ağrı derinde değil de yüzeyde gibi.
sorum şu, kafamı bir yere çarpmadıysam, yastığımı değiştirmediysem ( varla yok arası bir yastıkta yatıyorum yıllardır, yastığın yamuk yapacağını sanmam ) bu kafa niçin ağrıyor? korkmalı mıyım? yoksa kafamın tası atmış deyip ciddiye almamalı mıyım?
0
yalniz okur
(20.11.09)
yüzeyel geliyorsa kas ağrısı kaynaklıdır muhtemelen, boyun ağrıları bu bölgeye vurabilir.sıcak bir havlu koyabilirsiniz boynunuza, ağrınızı azaltabilir.masaj yapmayı bilen varsa etrafınızda bu bölgeye biraz masaj da yaptırabilirsiniz.
doktora muayene olmanız en mantıklısı.
0
keah
(20.11.09)
gözleriniz bozulmuş (veya ilerlemiş) olabilir. göz doktoruna görünün
0
sttc
(20.11.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.