Giriş
(5)

Göz

xyz
Benim gözümde çok acayip bir durum var. Rahatsız ediyor oldukça beni. Sol gözümde sanki uçan birşey böyle dumanımsı, çizgimsiz birşey uçuyor, ona bakmaya çalıştığımda gidiyor. Bunu gözümden görüyorum ama. Gözümün dışında hiçbirşey yok. Nedir bu yahu ?
Benim gözümde çok acayip bir durum var. Rahatsız ediyor oldukça beni. Sol gözümde sanki uçan birşey böyle dumanımsı, çizgimsiz birşey uçuyor, ona bakmaya çalıştığımda gidiyor. Bunu gözümden görüyorum ama. Gözümün dışında hiçbirşey yok. Nedir bu yahu ?
0
xyz
(20.11.09)
göz doktoruna git o daha iyi bilir. benzetmek gibi olmasin bizim bi arkadasin retinasi yirtilmisti benzer sikayetlerden muzdaripti...
0
traktor
(20.11.09)
bunlar göz içi sıvısının (vitreus) deforme olmasıyla ortaya çıkan zarasız şeylerdir. beyaz bir yüzeye baktığınızda daha rahat farkedersiniz. zamanla sayıları artabilir ama canınızı sıkacak bir şey değil.

editus rex: retina yırtılmalarında şiddetli ışık çakması ve görme kaybı görülür. ama yinede içiniz rahat etsin diye bir göz doktoruna görünün tabii.
0
justaddwater
(20.11.09)
floater deniyor galiba. bende de var, özellikle beyaz zeminlere bakınca daha belirgin oluyor. bir ara gözcüye göstermiştim. neden çıktığı belli değil, bir tedavisi de yok. beraber yaşamaya alışın. sevin onu.
0
marcelorios
(20.11.09)
evet floater onlar.. hatta gokyuzune bakinca gorulurler. zararsiz seyler. bende de var. retina yirtilmasini hemen farkedersin, gozunuzde, retina yirtilmasiyla kopan sinirler sebebiyle, bir anda simsekler cakmaya baslar. gorme kaybi da olur dendigi gibi.
0
no avalon
(20.11.09)
Justaddwater çok çok güzel açıklamış. Git için rahat etsin, göz şakaya gelmez.
Ama o bahsettiğin şey bende çocukluğumdan beri var, o da ayrı.. Kayar gider genelde aşağı doğru, tam odaklamaya çabaladığında bilhassa.
0
jazzgrr
(20.11.09)
(1)

Memorial'da By-Pass Maliyeti

sedoo
Bugün yapılan anjio sonucu babamın iki damarının tıkalı olduğunu ve ameliyat yapılması gerektiğini öğrendik. Emekli sandığına bağlı. Bingür Sönmez'in methini çok duyduk ama Memorial'ın emekli sandığıyla anlaşması yokmuş. Memorial'da bir by-pass ameliyatı yaklaşık olarak ne kadara mâl olur? Bir de, İ
Bugün yapılan anjio sonucu babamın iki damarının tıkalı olduğunu ve ameliyat yapılması gerektiğini öğrendik. Emekli sandığına bağlı. Bingür Sönmez'in methini çok duyduk ama Memorial'ın emekli sandığıyla anlaşması yokmuş. Memorial'da bir by-pass ameliyatı yaklaşık olarak ne kadara mâl olur? Bir de, İstanbul'da önerebileceğiniz başka doktor ya da hastahaneler var mı? Şimdiden teşekkürler..
0
sedoo
(20.11.09)
benim halam koşuyolu'nda olmuştu.taşınmış gerçi hastane kartal tarafına.gayet de memnun ayrılmıştı hastaneden.
0
karamell
(20.11.09)
(4)

öğrenciye gözlük

cyberpunk
annem ve babam emekli sandığına bağlı çalışan, ben üniversitede okuyan bir miyopum. göz muayenesi olucam, gözlük alıcam.1) muayene için nereye gitmemi önerirsiniz?2) muayene takribi kaça patlar, ne kadarını ben öderim?3) takılacak gözlük camının, seçtiğim çerçevenin ne kadarını kurumlar öder?4) ekst
annem ve babam emekli sandığına bağlı çalışan, ben üniversitede okuyan bir miyopum. göz muayenesi olucam, gözlük alıcam.

1) muayene için nereye gitmemi önerirsiniz?
2) muayene takribi kaça patlar, ne kadarını ben öderim?
3) takılacak gözlük camının, seçtiğim çerçevenin ne kadarını kurumlar öder?
4) ekstradan bi tipiniz bi trickiniz varsa da paylaşırsanız ne mutlu size.

teşekkürler.

edit: gereksiz betimlemeler yapmışım.
0
cyberpunk
(19.11.09)
Devlet hastanelerine gidebilirsin gönül rahatlığıyla.. Emekli sandığı 47-49 lira arası bir şey ödüyor gözlük ve çerçeveye toplam. Sağlıklı günler.
0
daddy
(19.11.09)
camları al ama çerçeveleri dışarıdan al bence. çerçeveler epey dandik oluyor. 40-50 liraya canavar gibi esnek çerçeveler bulabilirsin.
0
oldboy
(19.11.09)
aynı dertten muzdaribim, yeditepe göz hastanesi'nde mario cenk kohen'in ününü duydum. sadece 10 lira fark vererek muayene olabilirsin, yalnız randevu alman gerekiyor. bana önümüzdeki salıya verdiler geçen hafta.

kuledibi göz hastanesi'nde ücretsiz muayene de olabilirsin ama sabahın gerçekten bir körü orada olman gerek.
0
deliberte
(20.11.09)
yaklaşık 3 ay olmuş. dün gözlüğümü aldım.
muayeneyi beyoğlu göz hastanesinde yaptırdım (galata kulesinin orada).
önce randevu alıyosunuz, kayıdı yaptıktan sonra muayene için pek beklemiyosunuz, 5-10 dk. belki, pek yoğun değildi yani ben gittiğimde. çünkü muayene 5 dk. bile sürmüyor. reçetenizi aldıktan sonra sağlık güvenceniz varsa devlet belirli çerçeveler sağlıyor size ama çok standartlar, yine de kötü durmuyorlar bence. üzerine 50-60 tl daha verirseniz aha budur diyebileceğiniz çerçeveler var. çerçevenizi seçtikten sonra ertesi gün gözlüğünüzü gidip alabiliyorsunuz. gayet basit, tip/trick gerektirmeyen bir olay yani gözlük almak. kolay gelsin efem.
0
🌸cyberpunk
(28.02.10)
(7)

Domuz Gribi Aşısı

kobretti
merhaba canlar,Domuz gribi aşısı bildiğim kadarıyla şu sıralar risk gruplarına yapılıyor. Sağlık ocaklarında yapılan bu aşılar için aşı olacak kişinin risk grubunda olup olmadığından nasıl emin oluyorlar?Var ise bir rahatsızlığı vs, bununla alakalı tahlil belgeleri, etc. talep ediliyor mu?Bu konu ha
merhaba canlar,

Domuz gribi aşısı bildiğim kadarıyla şu sıralar risk gruplarına yapılıyor. Sağlık ocaklarında yapılan bu aşılar için aşı olacak kişinin risk grubunda olup olmadığından nasıl emin oluyorlar?

Var ise bir rahatsızlığı vs, bununla alakalı tahlil belgeleri, etc. talep ediliyor mu?

Bu konu hakkında fikri olan var mıdır?

selamlar.
0
kobretti
(19.11.09)
o kadar çok aşı ellerinde patladıki istersen domuz gibi sağlıklı ol risk grubunda filan olma sanada yaparlar. tahlil vs yaptıklarını sanmıyorum belge vs. istemezler en fazla sorarlar varmı hastalık vs diye belki bi muayene ...
son olarak yaptırmayı düşünüyorsan yaptırma bence adam gibi beslenmeye devam et bi halt olmaz olsada 3-5 günde geçer mevsimsel grip gibi. iyi bi halt olsa kendi bakanının, bakanlığının milletten söğüşlediğini düşündüğüm paralarla alıdırdığı aşıları RTE yaptırırdı. meclisten kimse yaptırmazken sen neden yaptıracaksın ki... inan portakal ye hergün daha faydalı daha çok korur yan etkiside yok
0
pposeidon1
(19.11.09)
ben risk grubundayım. dün gittim aşı vurulmaya, herhangi bir şey istemediler. beyan yeterli oluyor.
ancak aşılar bozulmasın diye sabah 10-12 arası yapıyorlar genellikle, bilginiz olsun.
0
vejeteryan vampir
(19.11.09)
poseidon 1'in nerden bilgi aldığını bilmem ama ben sağlık ocağı sorumlu hekimi olarak sağlık raporunu görmeden aşı yapmıyorum. ayrıca ilk partide o kadar az aşı geldi ki sağlık ocağı bölgemdeki on binlik nüfusa sadece 30 doz aşı gönderildi. 1 flakondan 10 doz aşı çıkıyor ve kapağı açılan flakon 8saatte bozuluyor. bu nedenle belirli saatlerde aşı yapılmakta.
0
kroc
(19.11.09)
kimlik dahil hiçbir şey istemiyorlar, sadece bir belge var, onu imzalamanızı istiyorlar o kadar. siz bu aşıyı yaptırmakta kararsız kalmışsanız eğer, dinleyeceğiniz kişiler bana kalırsa, her sözünü eleştirdiğimiz, yaptırsa işin içine, kim bilir kimleri zengin edecekler, yaptırmasa, aşı doğru düzgün olsaydı yaptırırdı, demek bir sorun var, diye söyleneceğimiz kişiler ve bu eleştirileri sunanlar değildir.

türk tabipleri birliğinin açıklamaları umarım sizi tatmin eder. gereksiz muhalefet değil olması gereken gibi muhalefet yapan bir kurum olduğu için söylediklerinin daha temelli olduğunu takdir etmenizi dilerim.
www.ttb.org.tr
0
wesiye
(19.11.09)
@kroc, gelenlerin beyanıyla yetinileceği konusunda bir açıklama yapıldı bu da haberlerde yer aldı. bir orak hücre anemili biri olarak, benden rapor istenseydi, kalabalık hastanelerde onun için de bir tam günümü harcayamayacağımdan sanırım ya çirkefleşip fec, kavga ederdim ya da vurulmaktan vazgeçip gerisin geri işe dönerdim. risk grubunda olanlar zaten mecburen ama gönülsüzce yaptırdıklarından lütfen bir de siz doktorlar işlerini iyice zora sokmayın.. rica ediyorum çok :)
0
vejeteryan vampir
(19.11.09)
@kroc

özel bir hastanede çalışan arkadaşım yana yakıla beni çağırıyor "gel aşı yapalım elimizde patladı bunlar yoksa bizi aşılayacaklar diye" (yani pek belge filan istenmiyor) ordan biliyorum. birde zaten millet aşı olmaya soğuk bakıyor bin türlü soru işareti var kafasında birde rapordu tahlildi vs. isterlerse aşı olmak isteyenlerin sayısı dahada azalacaktır adım gibi eminim. olması gereken bencede test tahlil vs yapılması tabiki ama zaten gereksiz olduğuna inandığım yada mevsimsel grip aşısından çok daha gerekli olmadığına inandığım ve hatta o miktarda ilacı alan alımına izin verenlerin vatanseverlikleri ile ilgili şüphelerim olduğu için ayrıca halkın sağlığını yalandan düşündüklerine inandığımdan bence kimse olmasın aşı filan. bu arada allah sizede kolaylık versin doktor bey.
0
pposeidon1
(19.11.09)
sanirim yaptiracagim, kalp rahatsizligi ve kronik farenjitim var cok sik grip olan birisi degilim ama olduğumda geçmek bilmez.

herkese tesekkur ederim.
0
🌸kobretti
(19.11.09)
(6)

ayak üşümesi

artikbenimdebirvolvomvar
ey dostlar. bugün okuldan bir geldim ki ayağım bir türlü ısınmıyor. donuyor ayaklarım. biraz baktım, kansızlıkla alakası varmış sanırım, fakat bir de bunun üstüne ayak üstünde durduğum zaman ayağımın altındaki bin bir çeşit noktaya iğne batırlıyormuş gibi hissediyor olmam var. neden olur bu acaba, b
ey dostlar.

bugün okuldan bir geldim ki ayağım bir türlü ısınmıyor. donuyor ayaklarım. biraz baktım, kansızlıkla alakası varmış sanırım, fakat bir de bunun üstüne ayak üstünde durduğum zaman ayağımın altındaki bin bir çeşit noktaya iğne batırlıyormuş gibi hissediyor olmam var. neden olur bu acaba, bi' fikri olan var mı? yürüyemiyorum anasını satayım.
0
artikbenimdebirvolvomvar
(19.11.09)
ayaklara yeterli kan gitmediğinden olabilir o da. bir doktora görün, başka bir problem yoksa kan yapıcı bir ilaç yazar en azından.
0
jangara
(19.11.09)
kanın dışında,

ısınan hava yükselir, bu nedenle ayaklar nispeten soğuk havayla muhatap olur.(alt komşunuz da yakıt olayında biraz tutumluysa yerler de soğuk demektir ki yüzeye temas eden hava iyice soğuyacaktır.) karıncalanma bence şöyle: ayak soğuyunca damarlar daralıyor fizik kanunları gereği ve kan oradan çekilmiş oluyor. şişen moraran yere buz koymanın mantığı da budur zaten. tekrar kan gelince karıncalanma hissi oluşuyor.

çorap, patik, demir takviyesi... önemli icatlar bunlar.
0
cashkopat
(19.11.09)
dolaşım sisteminle alakalıymış. ben de ellerim için aynını doktora sordum, bir sıkıntı olmaz dedi.
0
BloodGroove
(19.11.09)
dolaşım sistemi ile ilgili. herkesin ayakları (hatta bacakları) vücudunun diğer kısımlarına göre daha soğuk olur ama bazılarınınki daha bir aşırı üşür (kendimden biliyorum). zayıf sirkülasyonun var ise yapabileceğin fazla birşey yok, başkasının ince çorap giydiği yerlerde sen kalın giyeceksin..yada iki kat giyeceksin.
0
kuja
(19.11.09)
daha önce bakılmadıysa bir açlık kan şekeri baktır derim.
0
hebelehubu
(19.11.09)
benim de ayaklarım zor ısınıyordu, ayak tabanıma kına yaktım, işe yarıyor.
ayakta durunca batma hissi falan dolaşım bozukluğuyla ilgili olabilir, özellikle soğukta uzun süre hareketsiz kalmayın, ayaklarınızı biraz yüksekte tutmayı deneyin. dışarıdan eve gelince ayaklarınız hemen ısınmıyorsa ılık suyla yıkayıp iyice kurulayıp hemen çorap giymek iyi gelebilir.
0
zen spider
(20.11.09)
(3)

DiŞ Sorunsalı

berginyonbaenre
cips yerken birden en arka disimin dilime battigini hissettim aynaya bakinca disin ucundan kirilmis oldugunu gördüm.dis minesi kopunca icinde görebildigim kisim siyah simdi bu dis dolgumudur ??? bi kac dolgum var ama yerlerini bilmiorum. dolgu deilse dis ictenmi cürümüstür ?? ama hic bir sekilde agr
cips yerken birden en arka disimin dilime battigini hissettim aynaya bakinca disin ucundan kirilmis oldugunu gördüm.dis minesi kopunca icinde görebildigim kisim siyah simdi bu dis dolgumudur ??? bi kac dolgum var ama yerlerini bilmiorum. dolgu deilse dis ictenmi cürümüstür ?? ama hic bir sekilde agri sizi olmadigini belirtmek istiorum dip not olarak
0
berginyonbaenre
(18.11.09)
olasılıkla çürüktür. gördüğünüz eski bir dolgu olsa bile diş kırıldığına göre yenilenmesi gerekir.. demem o ki size diş hekimi yolu görünmüş.. şimdi ağrımasa da zamanla çürük ilerleyince ağrıyacak. ha evet çürük ilerleyecek..
0
deoksiribonukleotit
(19.11.09)
disin ucundan kirilmis derken biraz daha inceledim üst ucunu alarak bi oyuk yaratmis orda ama nieyse hic agri yoq :S :S
0
🌸berginyonbaenre
(19.11.09)
ağrı olacak diye bir kaide yok, ileride ağrımayacak diye bir şey de yok, hatta büyük olasılıkla ağrıyacak.. diş çürük ve en kısa zamanda tedavi edilmesi lazım.
0
deoksiribonukleotit
(19.11.09)
(5)

Cilt ve Gözaltı Çizgileri!

ataturkiye
İyi nöbetler arkadaşlar.Önce müsadenizle kendimi anlatayım. Efendim bendeniz gecesi gündüzü olmayan, otobüs-araba koltuklarında uyuklayan, daha 3 gün önce izmir kordon venezia'da 2 süper hatunla bira içerken ertesi sabah afyonkarahisar'da olan, kaç oldu oldu hatırlamadığım itibariyle de istanbul'da
İyi nöbetler arkadaşlar.

Önce müsadenizle kendimi anlatayım. Efendim bendeniz gecesi gündüzü olmayan, otobüs-araba koltuklarında uyuklayan, daha 3 gün önce izmir kordon venezia'da 2 süper hatunla bira içerken ertesi sabah afyonkarahisar'da olan, kaç oldu oldu hatırlamadığım itibariyle de istanbul'da mobil olarak ikamet etmekte olan biriyim.

Uyku düzenim yok, çünkü düzenlenebilecek bir uykum bile yok. Düzenli yaşantım sırasında bile 3,5-4 saat zor uyuyabiliyorum.

"Stres sarmış dört bir yanımı, baktığım her yerde stres duruyor" durumlarındayım, sanırım anksiyetem var.

Beslenme düzenim yok, genelde yemek yemeğe çalışıyorum ama düzgün beslendiğim söyleyenemez. Meyve kültürüm hiç olmadı, en son ne zaman meyve yedim hatırlamıyorum.

Cilde iyi geliyor diye bol bol su içiyorum.

İçkim sigaram yok. Yani ortam olursa ancak.

Şimdi "bunlardan bize ne, yediğin içtiğin senin olsun, gördüğünü anlat" diyeceksiniz elbette. Bu faktörlerin cilde ne derecede zararı olduğunu bilen biriyim, o yüzden yazdım.

Şikayetim şu hakim bey; göz altlarım mosmor. "Ee hadi bu normal, buna alıştık zaten" diyordum, ancak bugün itibariyle farkettim ki morlukların içinden şerit şerit çizgiler geçmekte.

Zaten altımın ortasında duble yol gibi çizgiler var ve bu beni üzüyor, bir de bu gözaltları iyice canımı sıkmaya başladı.

Asıl soru: Yok mudur şöyle gözümüzün altına sürüp çizgileri yokedebileceğimiz kremler vs...? Ya da illa şu kadar saat uyumalısın gibi bir formül? Kocakarı ilacı da olur. Ama yarım kilo anzer balını sür demeyin bana. Onu ekmeğe sürer yerim daha iyi.

Not: Evlen, düzenli hayata geç vs... diye gelmeyin bana. Onu ben de biliyorum şekerparelerim.
0
ataturkiye
(18.11.09)
ya bir şey diyecem de; 6 saatin altında uyku kanser riskini arttırıyor. tamam göz altı torbaları falan da kötü de, ama yani ilerde ciddi sağlık problemleri ile karşılaşabilirsin. elinde olmayabilir tabi 6 saat uyumak ama mümkün mertebe şu anki mevcut düzenini değiştirmelisin.
0
cedric
(18.11.09)
Uyku ve yemek düzeni önemli tabi, bunu biliyormuşsunuz zaten. Ciltte eğer böyle bir durum sözkonusuysa dışardan bir müdahaleden önce bu ikisine dikkat etmekte fayda var.

Ayrıca..

İhtiyarlamaya başlamışsınız. Ben de...
0
pass
(18.11.09)
- karanlıkta uyuyun, aydınlıkta uyumaya mecbursanız uyku maskesi kullanın.
www.medikalhersey.com

- buzdolabında soğutulup göze konan içi jelli maskeler var, gözaltı morlukları arttığında gözleri rahatlatmak için işe yarayabilir.
www.binbirmarka.com

- gözaltı morlukları ve kırışıklar için binbir çeşit krem var. fakat bunlar genellikle pahalı ürünlerdir. en iyisi cilt bakım ürünleri satan bir yere gidip oradaki uzmanın önerdiği ürünü kullanmak. yves rocher ürünlerini tavsiye ederim, sitede anti-age başlığı altındaki inositol végétal serisi size uygun olabilir, diğerleri daha ileri yaşlar için: www.yvesrocher.com.tr
0
zen spider
(19.11.09)
medobalm diye bi krem varmış iyiymiş. bi de kan tahlili yaptır kansızlık varsa ilaç kullan
0
clementine
(19.11.09)
şimdi hem uyumam hem meyve yemem olmasın.
eğer uyku düzeniniz zorunlu olarak bu şekildeyse, zorla da olsa düzenli beslenmeye çalışın.ben hayatında 3 mevye yememiş, sütü tatlıdan alan bir insan olarak, günde 3 meyve, 2 kase yoğurt, 1 yumurta, portakal suyu içmeye başladım bir kaç aydır.
inanılmaz zor geliyor ama yapmam lazım, yoğurdu hap gibi lüp lüp yutuyorum.
yani hem gözümün altı güzel olsun hem de düzenli yemeğim diyemezsiniz.çünkü öyle sürelim kremi hoop düzeldi, yutalım hapı hop süperim gibi bir imkan yok.

içki sigara yokmuş ne güzel.gece 23.00-03.00 arası uyumak iyidir derler.illa az uyuyucam diyorsanız, ama ne kadar doğru bilemem.

bir de dermalogica total eye care.bu dediğiniz konularda iddalı olan bir krem.ben nemlendirici olarak anti aging olamayanını kullanıyorum, çok büyük bir sorunum yok, çok faydasını gördüm o sebeple diyemem.
böyle sorunu olan biri kullanmaya başladı, "o da bilmiyorum işe yarıyordur işallah" dedi.

neidü belirsiz, abidik gubidik yüzdeyüz doğal olduğunu idda eden ürünleri denemeyin.gözaltı şakaya gelmez.ciddi bir ürün kullanın.

bir de son olarak gözünüze morluğu geçiriyor diye buz sürmeyin, iyi bir hareket değil o.
0
urasil
(19.11.09)
(3)

Grip Aşısı

paintov
Ben geçen ay mevsimsel grip aşısı oldum domuz gribi aşısı da olacağım. bi yan etkisi olur mu acaba
Ben geçen ay mevsimsel grip aşısı oldum domuz gribi aşısı da olacağım. bi yan etkisi olur mu acaba
0
paintov
(18.11.09)
dünya sağlık örgütü olmaz diyor.
0
hububrad
(18.11.09)
asının normal yan etkilerinden baska bir yan etki olmaz.
0
keah
(18.11.09)
Aynı durumdayım. Bugün domuz gribi aşısı vurulmaya gittim. İlk grip aşısının üstünden 21 gün geçmeden vurulamazmış iki aşıdan biri geçersiz olur yoksa dediler. Gerisin geri ofise döndüm.
İlk aşınızı vurulduğunuz günü hesaplayın, 21 gün sonra gidin vurulmaya.
geçmiş olsun..
0
vejeteryan vampir
(18.11.09)
(5)

kan tahlilinden kanser olup olmadığımız belli olurmu?

sos
soru yukarda
soru yukarda
0
sos
(17.11.09)
her kanser türü için kesin tanı konulamaz diye biliyorum kan testi ile. Ne kanserinden bahsediyorsunuz?
0
Manert
(17.11.09)
kanserden emin olmak için biyopsi yapılıyor diye biliyorum ama yanılıyor olabilirim.
0
xenophobe
(17.11.09)
tabii ki kanda kanser markerları aranır. spesifik testlerle. yani kan tahlili ile konulabilir.
0
juanolujuan
(17.11.09)
yukarıdaki arkadaşın dediği gibi tümör belirteçleri var spesifik kanserlerle ilgili. tabi bu kesin soç değil her zaman. tanıyı doğrulampılması ak için çok çok büyük bir ihtimalle biyopsi yapılması gerekir. özellikle malign/benign ayırımı yapılabilmesi için. hangi kanserden söz ediliyorsa ona göre altın standart teşhis yöntemi değişir.
0
kendal
(18.11.09)
evet eksik yazmışım: teşhisi patoloji doğrular.
0
juanolujuan
(18.11.09)
(2)

supradyn tablet doz aşımı?

avcı
bildiğimiz kahverengi bonibona benzeyen supradyn tabletlerden "aynı anda" 3(üç) tane yutsam ne olur?deneyen veya tıbbi bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa çok iyi olur :)
bildiğimiz kahverengi bonibona benzeyen supradyn tabletlerden "aynı anda" 3(üç) tane yutsam ne olur?

deneyen veya tıbbi bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa çok iyi olur :)
0
avcı
(17.11.09)
3 taneden bir şey olmaz. boşuna gidip mideni yıkattırma. ama günlük kullanıyorsan 1-2 gün kullanma derim.
0
juanolujuan
(17.11.09)
ondan 3 tane alacağınıza 1 tane pharmaton alın
0
buffy de vampir sayilir
(18.11.09)
(3)

acıkınca midedeki büzülme hissi..

dambil
bir bu eksikti! tahminen 4 gündür. acıkmaya başlayınca, midem isyan ediyor direk guruldama filan yok ama bir ağrı saplanıyor. sanki büzülme sebepli gibi ama ciddi derecede rahatsızlık veriyor da. karnımı doyurunca bir dahaki acıkma anıma kadar iyi hissediyorum. süre vermek gerekirse: sabah 9 civarı
bir bu eksikti!

tahminen 4 gündür. acıkmaya başlayınca, midem isyan ediyor direk guruldama filan yok ama bir ağrı saplanıyor. sanki büzülme sebepli gibi ama ciddi derecede rahatsızlık veriyor da. karnımı doyurunca bir dahaki acıkma anıma kadar iyi hissediyorum. süre vermek gerekirse: sabah 9 civarı kahvaltı, 2 civarı öğle yemeği, az önce gene hissettim bir çorba içtim ve biraz geçti ama bu ağrıyı oluşturan gücün varlığını hissediyorum gene midemde=)

ne olabilir bu? önemli bir şey olma ihtimali nedir? vs vs..

doktora bilgili gitmek istiyorum.

sevgiler, teşekkürler..
0
dambil
(17.11.09)
öğün başı yediğin yemek miktarını ve öğünler arası süreni artırmış olabilir misin?
0
barko pasa
(17.11.09)
yemek miktarında bir değişiklik olduğunu sanmıyorum da öğünler arası süre hakkında kesin bir şey diyemeyeceğim. düzenli yemek alışkanlığım pek yok..
0
🌸dambil
(17.11.09)
ülser olabilir. Ülser tanısında da yemek mideyi rahatlatır, ancak bir süre sonra tekrar ağrı başlar. Miden ağrıdığında süt içmeyi denesene, eğer yine ağrıda azalma oluyorsa ülser olmuş olma ihtimalin var. Başka şikayatlerin var mı şişkinlik gibi, mide bulantısı gibi falan?
0
Manert
(17.11.09)
(3)

İltihabın kanı zehirlemesi ?

erginsak
Önce haberi okuyalım ;http://www.hurriyet.com.tr/gundem/12970510.asp?gid=229Kısaca eleman apseli dişi çektirmiş.İltihap kana karışmış , 2 gün sonra vefat etmiş.Yaklaşık 1 senedir azı dişim 2 ayda bir peryodik olarak iltihap yapıyor , patlıyor iltihap akıyor , akabinde kan geliyor.Sonra normale dönüy
Önce haberi okuyalım ;

www.hurriyet.com.tr

Kısaca eleman apseli dişi çektirmiş.İltihap kana karışmış , 2 gün sonra vefat etmiş.Yaklaşık 1 senedir azı dişim 2 ayda bir peryodik olarak iltihap yapıyor , patlıyor iltihap akıyor , akabinde kan geliyor.Sonra normale dönüyor.Bu hesaba göre (iltihabın kana karışıp zehirlemesi) benim ölmem gerekmiyor mu ? Yoksa olay bambaşka mı ?

Acayip korktum bir an.

Teşekkür ettim.
0
erginsak
(17.11.09)
kana bakteri karısıyordur ama diğer dokularda sorunlara yol acmıyordur.vücudun belli bir bölgesinde bakteri içeren lezyon varlıgı zaman içerisinde diğer doku ve organlarda da lezyona yol acabilir ki buna fokal enfeksiyon deniyor.fokal enfeksiyon riskinin arttıgı hasta grupları vardır, bunlar genelde belli nedenlerle bağısıklık sistemleri zayıflamıs kişilerdir.
sizin dişinizde iltihap oldugundan dolayı orada bulunan bakteriler kana karısıyordur ama vücut bunu nötralize etmeyi basarıyor demektir.
buradaki sorun abseli dişin cekilmesi neticesinde akut durumda olan lezyondan kaynaklı olarak kana karısan bakterilerdir.bu tip durumlarda risk faktörleri var ise profilaktik anitbiotik kullanımı gerekir.

dişler için konusursak bas-boyun bölgesinde bulundukları için özellikle beyinde enfeksyonlara yol acma tehlikesi vardır(özellikle de ismini hatırlayamadığım bir bölge vardı)

gidin gerekli tedaviyi yaptırın kısacası:)
0
keah
(17.11.09)
antibiyotik çok mu pahalıydı?
0
radikalherif
(18.11.09)
diş çekimlerinde genelde kana karışan bu bakteriler strep. viridans olur ve özellikle protez kalp kapakçığı olan hastalarda mortalite riski getirir. tabi bunun için yukarıdaki arkadaşın dediği gibi profilaktik ( koruyucu) antibiyotik kullanımı gerekir diş çekimlerinden önce. ayrıca çocuklarda henüz bağışıklık sistemi tam olarak olgunlaşmadığı için onlarda risk faktörü arasında sayılırlar ve dikkatle yapılır diş çekimi. tabi ki bir doktor tarafından!
0
kendal
(18.11.09)
(1)

geniz akıntısı

Ripper45
selam arkadaşlar iki ayı geçkin bir süredir burnumun sol deliği tıkalı ve akıntı var selpak tasımaktan bihal oldum kronik grip ve nezle mi oldum diye düşünüyorum ama bundan başka da bir belirti yok bi fikri olan varsa sevinirim
selam arkadaşlar iki ayı geçkin bir süredir burnumun sol deliği tıkalı ve akıntı var selpak tasımaktan bihal oldum kronik grip ve nezle mi oldum diye düşünüyorum ama bundan başka da bir belirti yok bi fikri olan varsa sevinirim
0
Ripper45
(17.11.09)
uzun süreli rahatsızlıklarda doktora gitmek en doğru çözüm. en kısa zamanda bir doktora gidip tıbbi destek almanızı öneririm. sinüzit falan çıkarsa sağdan soldan acı kavun damlat geçer vs tavsiyeleri gelecek SAKIN YAPMAYIN. şimdiden uyarayım zira acı kavun körlükten beyin felcine birçok şeye neden olabilen bir bitki.
0
BloodGroove
(17.11.09)
(7)

siğil

dear god make me a bird
arkadaşlar çarşamba siğillerim yakılacakmış. konu hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olanlardan yardım bekliyorum. mesela acıyormu sonra yeniden çıkma şansı varmı iz leke bırakıyormu?
arkadaşlar çarşamba siğillerim yakılacakmış. konu hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olanlardan yardım bekliyorum. mesela acıyormu sonra yeniden çıkma şansı varmı iz leke bırakıyormu?
0
dear god make me a bird
(16.11.09)
ben bundan yaklaşık 11 12 sene önce yaktırdı bir siğil. büyük bir iz bırakmışlığı yok yüzümde. yaklaşık 0.5 cm çapnda bir daire.. acıma yoktu ve yeniden de çıkmadı ama doktor daha iyi bilir tabi yeniden çıkma mevzuunu..
0
diggity
(16.11.09)
bende vaktiyle yaktırmıştım yarım nohut büyüklüğünde iz filan kalmadı acı yok rahat ol. hatta çok küçük(ler)se azot ile yakarlar çokta eğlencelidir :))
0
pposeidon1
(16.11.09)
iz bırakmıyor. benim yaktırdıklarım küçüktü ama. acı verir iğne yaptırmazsan. yeniden çıkma ihtimali var. sözlükte tiken siğili konusuna yazmıştım ama o entrymi düzenleyip canlandırmam gerekiyor. orada siğil için incir sütünün bende tek ve kesin tedavi olduğunu söylemiştim. yakma işe yaramazsa bunu dene. geçmiş olsun.
0
turcino
(16.11.09)
ciddiye almıcaksınız belki ama benim elimde vardı yaktırdım sonra yeniden çıktı daha sonra incir sütü sürdüm, tamamen geçti. kocakarı ilacı falan die düşünüp peeeeh demiştim ama mucize gibi bişi bu olay. ve bunu deneyip başarılı olan da çok kişi var sanırım.
sozluk.sourtimes.org
0
rentts
(16.11.09)
arkadaşlar bnm genital bölgede bu arada.
0
🌸dear god make me a bird
(16.11.09)
Babam da incir yaprağının sütünü kullanır. Asitlidir o süt. Sadece siğilin üstüne dokundur. 3-5 günde azalır hergün sürersen.
0
pichoscosama2
(16.11.09)
Bunlar bir işe yaramazsa küfür etmeyi dene, çok ciddiyim.

#11814658
0
uzumlerin gazabi
(16.11.09)
(2)

l carnitine

abuzittin
bu ilaç lakarnitin yerine kullanılabilirmihttp://www.ilacrehberi.com/cgi-bin/vademecum.asp
bu ilaç lakarnitin yerine kullanılabilirmi
www.ilacrehberi.com
0
abuzittin
(16.11.09)
link anasayfaya dönüyor ama muhtemelen bahsettiğin ürün carnitene diye bir ilaç. l-carnitine yerine kullanılabilir evet, ama l-carnitine'in yağ yakımı üzerinde kanıtlanmış bir etkisi yok.
0
arnold schwarzeneger
(16.11.09)
l-carnitin in yağ yakımına etkisi nedir bilmiyorum (%50 artırdığını söylerler) ama kullandığımda iki kat fazla terletiyor en az.
0
pposeidon1
(16.11.09)
(5)

Cilt

xyz
Cildim acayip yağlı. Ne yapsam da normal bir cilde sahip olsam ?
Cildim acayip yağlı. Ne yapsam da normal bir cilde sahip olsam ?
0
xyz
(16.11.09)
doktora gidiyorsun uzun donemli bir tedaviye baslıyor 6-7 ay sonra duzeliyor.
0
bryan fury
(16.11.09)
kükürtlü sabunda iyi gelir.aktarlarda ya da marketlerde satılıyo
0
tueio
(16.11.09)
sivilceler için roaccutane kullandım 6 ay kadar. kullanmayı bıraktıktan 3 ay sonra sivilceler geri geldi fekat yağlı olan cildim -ilacı bırakalı 3 yıl olmasına rağmen- artık yağlı değil.
0
ksl
(16.11.09)
aynı dertten bende muzdariptim.. dermotolağa gittim.. kükürtlü sabun verdi sabahları kullanmam için. yağlı ciltler için olan köpük temizleyici verdi yatarken kullanmam için. bide isotrexin(antibiyotik krem) bide imex(krem) verdi düzenli kullandım 3-4 ay şimdi gayet rahatım. çok iyi geldi. tavsiye ederim yani bunları..
0
virgina_rpnzl
(16.11.09)
roaccutane iyidir ama o kadar cok yan etkisi var ki prospektusu kucuk bi kitapcik gibi. ciddi sivilce problemin yoksa hic bulasma derim.

benzamycine diye bi krem var, yagli cildi oyle bi kurutuyor ki gulunce bile derinin gerildigini hissediyorsun. bazi kadinlar kirisik engelleyici olarak bile kullaniyor. tavsiye ederim.

bi de sivilce tam cikmadan once hissedersin ya, o zaman surunce cikmasini engelliyor.
0
aklimiseveyim
(16.11.09)
(8)

baş ağrısı

radioheadbanger
son bir hafta/on gündür sol şakağımda düzenli (düzenliden kasıt her gün bir posta ağrıyıp gidiyor. yarım saat bir saat sürüyor. bazen nüksediyor gün içinde.) bir ağrı var. bazen ağrı abarır gibi oluyor, elimi şakağımdaki damara bastırmak zorunda hissediyorum. doktor arkadaşlardan fikir alabilirsem s
son bir hafta/on gündür sol şakağımda düzenli (düzenliden kasıt her gün bir posta ağrıyıp gidiyor. yarım saat bir saat sürüyor. bazen nüksediyor gün içinde.) bir ağrı var. bazen ağrı abarır gibi oluyor, elimi şakağımdaki damara bastırmak zorunda hissediyorum. doktor arkadaşlardan fikir alabilirsem sevinirim.
0
radioheadbanger
(16.11.09)
bir süre daha bekle devam ederse nörolog'a git.
0
juanolujuan
(16.11.09)
dişlerinizi de kontrol ettirin. baş ve yüzde ağrı yapabiliyorlar.
0
synick
(16.11.09)
bu arada aklınızda olsun, baş ağrısı durumlarına yarım asprin içmek hayat kurtarabilir. Ama senin durumunda on günlük bir ağrıysa beyin kanaması ihtimali az görünüyor. Bi röntgen çektir istersen
0
Manert
(16.11.09)
@Manert dediğinde bir hata olmadığına emin misin? asprin kan sulandırıcıdır, Allah korusun beyin kanaması geçiriyorsa bir insan kanamanın durmasını güçleştirir...
0
BloodGroove
(16.11.09)
bruxism olabilir.
0
bryan fury
(16.11.09)
BloodGrove: evet ama kanı "sulandırarak" pıhtı oluşmasını engeller. Zaten beyin kanaması beynin öyle dizimizi falan yardığımızda kanaması gibi bir oluşum değil aslında. Bir pıhtı oluşuyor, beyne gidererk buradaki bir damarı tıkıyor ve sıkıntı yaratıyor. Alacağınız asprin bu pıhtının oluşma riskini düşürür.
0
Manert
(16.11.09)
@Manert benim bildiğim kanamanın evvela durması sonra pıhtıyı dağıtan ilaçlar kullanılması gerekiyor. kanama bazı vakalarda kendi kendine durmakta, bazılarında durup tekrar kanayabilmekte, bazılarında ise durmamakta. beyin kanaması kılcal damarların balonlaşıp patlaması şeklinde oluyor. bazen ana damarlarda da patlama oluyor ki zaten ona acil müdahale gerekiyor fazla vakti olmuyor hastanın. yani pıhtılaşma bildiğim kadarıyla ilk etapta gerekli, sonrasında pıhtı atılmasın beyne diye ilaç veriyorlar. pıhtı yine dağılmıyorsa ameliyat ediyorlar. benzer pıhtı ilaçlarının birçok ameliyattan sonra verildiğini de biliyorum. yine de yanlış biliyor olabilirim asprin mevzusunu o yüzden fazla ısrarcı olmayacağım...

edit : doğru ve detaylı bilgi burada varmış :

www.uzmantv.com/duzenli-aspirin-almak-beyin-kanamasi-riskini-azaltir-mi
0
BloodGroove
(16.11.09)
arkadas 10 gun olmus hala buraya yaziyorsun, ibr doktora git rontgen mr ne gerekiyorsa baksinlar.
belki sinuzittir belki allah korusun cok daha ciddi olabilir.

miden filan hassassa (ozellikle ulserliysen) sakin asprin icme ic kanamadan oldurebilir.
insanlar da bilip bilmeden ilac tavsiye etmesinler
0
traktor
(16.11.09)
(5)

derdime bir çare

dusunuyorumoyleysevurun
dün akşam `return of the seksek` zirvesi öncesinde ve esnasında aşırı alkol kullanımı, bugün sabah kalkıp sade kahve eşliğinde kahvaltı yapma, ales sınavına girme, sınav çıkışında çok yağlı sigara böreği yeme ve geçtiğimiz 2 gün zarfında 5 paket sigara tüketme nedeniyle olduğunu sandığım hayvani bir
dün akşam return of the seksek zirvesi öncesinde ve esnasında aşırı alkol kullanımı, bugün sabah kalkıp sade kahve eşliğinde kahvaltı yapma, ales sınavına girme, sınav çıkışında çok yağlı sigara böreği yeme ve geçtiğimiz 2 gün zarfında 5 paket sigara tüketme nedeniyle olduğunu sandığım hayvani bir mide yanması durumundan müzdaribim. Yapılacak en mantıklı şeyin ne olduğunu söyleyebilecek olan var mı? İlaç tavsiyesi falan gibi.

Teşekkürler.
0
dusunuyorumoyleysevurun
(15.11.09)
talcid vs
0
bryan fury
(15.11.09)
iki soda cak...
0
no avalon
(15.11.09)
ılık suyun içine biraz bal karıştırıp içerseniz midenizi rahatlatıcaktır.
0
yahepyahic
(15.11.09)
bir bardak soğuk sütü yavaş yavaş iç. sütün ph ı mideninkinden hayli yüksek, içtikte mideni yatıştırır. bir anda hepsini içersen 15 dakika sonra tekrar aynı şeyleri yaşarsın o yüzden yavaş yavaş iç. talcid de bir çözüm ama ne gerek var boşa ilaç kullanmaya...
0
BloodGroove
(15.11.09)
gaviscon. içmeden önce ve sonra da alırsan misler gibi mideyle uyanıyorsun. akşamdan kalmanın en iyi çözümsüsü de şey. izotonik sporcu içecekleri. bedenin dengesini hemmencecik geri kazandırdıkları gibi dilini de farklı bir renk haline getiriyorlar.
0
sipsi
(15.11.09)
(7)

Kulakta Hoparlör Gibi Cızırdama

escritor
Merhaba. Zannedersem ilk defa 1-2 sene önce olmuştu o gün bu gündür ara sıra oluyor. Yüksek sesli ortamlarda ya da kendim ya da yanımdaki biri yüksek sesle bağırırken falan benim sağ kulağımın içinde cızırdama oluyor. Sanki tv nin yada bir müzik aletinin sesini son seslere kadar falan açınca cızırda
Merhaba. Zannedersem ilk defa 1-2 sene önce olmuştu o gün bu gündür ara sıra oluyor. Yüksek sesli ortamlarda ya da kendim ya da yanımdaki biri yüksek sesle bağırırken falan benim sağ kulağımın içinde cızırdama oluyor. Sanki tv nin yada bir müzik aletinin sesini son seslere kadar falan açınca cızırdama olur ya aynı onun gibi. Ama sadece sağ kulağımda solda hiçbir şey yok. Bugüne kadar yaşamımı çok etkilemediği için doktora da gitmedim. Nedir benim sorunum? Teşekkürler.
0
escritor
(15.11.09)
ihmal etme derim benimde öyle başladı şimdi tedavi görüyorum 1 yıldır sonuç alamazsam işitme cihazı kullanıcam.çünkü duyma kaybı varmış.işitme testi yaptır derim.ben ihmal ettim ilerledi:(
0
brnbrs
(15.11.09)
kulak zarı travması mı ne olsa gerek. bende de var benzer bir durum. bir konserden çıktım 2 sene önce, o gün bu gündür sol kulağım susmadı çın çın çınlıyor, tiz ve yüksek seslerde de sizdeki durum oluşuyor bazen. bence fazla kafaya takmayın yaşamınıza kaldığınız yerden devam edin.
0
i ve been mistreated
(15.11.09)
Korktum şimdi:S İşitme cihazı kullanmamı gerektirecek bir durum olur mu acaba? Çünkü bir iki senedir aynı şekilde bir değişiklik yok durumda.
0
🌸escritor
(15.11.09)
aynı şey yıllardır bende de var. bak soracaktım unutuyorum. çok yüksek sesli müzik dinlemiyorum ben birşey olmuyor o zaman. bir de gergin olduğum zamanlar oluyor bende bu. bence de fazla kafaya takacak bir durum yok. en az 10 yıldır böyle yaşıyorum ben..
0
metox
(15.11.09)
@metox
bu durumda bir artma ya da kulakta duyma problemi hiç olmadı di mi?
0
🌸escritor
(15.11.09)
valla şimdiye kadar bir problem olmadı. ilerleme de olmadı. sadece yüksek sesli yerlerde (özellikle tiz seslerde) biraz rahatsız oluyorum o kadar.
0
metox
(15.11.09)
bende de vardi benzer bi$i, cizirdama degil de tokmakla vuruyorlar gibi dom dom dom... gittim doktora. kulak zari titretme yaptilar (operasyonun adi bu degildi tabi ama hatirlayamadim simdi. ama titresim yollayip zardan gelen titresimi olcuyordu kisaca) bi$i cikmadi.

odyometre (haha bunu hatirliyorum iste) ve isitme testleri yaptilar. cillop gibi cikti, hatta doktor "vay vay bayagi iyimis" dedi.

neyse, bi$i cikmadi sonucta. arada hala gumpler kulagim, bu da boyle. @brnbrs'in var olan bir problemi belki bu vesile ile ortaya cikmistir.
0
no avalon
(15.11.09)
(3)

ph 5.5 şampuan

yamyum
piyasadaki şampuanların ph değerleri nedir? ph 5.5 şampuan arıyorum. bi de bu ph 5.5 olunca ne oluyo farklı ph değerlerinde olunca ne oluyo hangi saç tipi yani. açıklarsanız sevinirim.
piyasadaki şampuanların ph değerleri nedir? ph 5.5 şampuan arıyorum. bi de bu ph 5.5 olunca ne oluyo farklı ph değerlerinde olunca ne oluyo hangi saç tipi yani. açıklarsanız sevinirim.
0
yamyum
(14.11.09)
hepsi ph 5.5 değil mi yahu şampuanların? öyle olması lazım, artistik bir özelliği yoksa..

ph dediğimiz asidik bazik değer ölçüsü. testler filan yapmışlar ilgili entry'deki bilgiyi bulmuşlar (bkz: #16626490) tabii şampuanların da insan derisine zarar vermemesi lazım. fazla asit ya da fazla baz olması hiç tahmin edemeyeceğim (cahillikten dolayı kuulluk değil lsdjkf) sonuçlara gebe..
0
dambil
(14.11.09)
seba med in var. normal sampuandan bi farkını goremedım ben gerci.
0
bryan fury
(14.11.09)
normal sampuan bende kepek uretiyor. sebamedin 5.5i 1-2 gun sac derisini dengeliyor. 2 gunden fazla yikanmazsam tekrar kepek basliyor. o bakimdan normal sampuanla 5.5 arasinda fark var onu soyleyebilirim.
0
traktor
(15.11.09)
(8)

Diş fırçalamak zararlı mıdır?

black sabahat
İlkokuldan beri dişlerimi düzenli fırçalama alışkanlığım var (günde en az 1 kez), ancak 4-5 tane dolgum var ve dişlerim çok çok beyaz değil.Arkadaşım dişlerini haftada yalnızca 2 kez fırçalıyor ve tek bir dolgusu bile yok! Üstelik dişleri benimkilerden beyaz. Diş fırçalamak dişleri çürütür derlerdi,
İlkokuldan beri dişlerimi düzenli fırçalama alışkanlığım var (günde en az 1 kez), ancak 4-5 tane dolgum var ve dişlerim çok çok beyaz değil.
Arkadaşım dişlerini haftada yalnızca 2 kez fırçalıyor ve tek bir dolgusu bile yok! Üstelik dişleri benimkilerden beyaz.

Diş fırçalamak dişleri çürütür derlerdi, acaba doğru mu bu?
0
black sabahat
(14.11.09)
genetik

bir de distan duzgun gorunebilir ama icten curume var.
0
ermanen
(14.11.09)
bildiğim kadarıyla mesele beslenme alışkanlığıyla ilgili.

diş çürümesinin temel nedeni, şeker, salya ve bakterilerin bir araya gelmesidir.
ağızdaki bakteriler, şeker'deki enerjiyi kullanarak dişlere zarar veren asit oluşturur. bu da dişleri çürütür normal olarak.

eğer yeme-içme alışkanlığımız şekerli şeylere dayanıyorsa, ağzımız normalden daha asidik olur. salyamızın standart ph seviyesine dönmesi genellikle 20-30 dakika sürer. bu süreç içerisinde dişler giderek zarar görür. eğer şekerli gıda tükettikten sonraki bu 20-30 dakika içerisinde dişlerinizi fırçalarsanız, ağzınızda şeker ve bakteri kalmayacağı için ph seviyeniz salyanızın ph ile aynı olur (ki bu genellikle nötr demektir)

kimilerinin dişlerinin diğerlerine göre daha az çürümesinin sebebi bu yeme alışkanlıkları, dişlerini çok fırçalamaları değil, doğru zamanda fırçalamaları ve tabii ki genetik (veya küçüklükteki beslenme alışkanlıklarından dolayı) diş etlerinin ve dişlerinin daha güçlü olmasıdır.

şeker ve diş çürümesi hakkında daha detaylı bilgi istersen : www.elmhurst.edu

bu arada çuvallamışsam affola, dişçi falan değilim çünkü belki daha iyi bi bileni çıkar.
0
hooker with a penis
(14.11.09)
her gün 3 kez falan fırçalıyorum, dişim bu güne kadar hiç çürümedi hem de eskiden sigara kullanmış olmamam ramen dişlerim bembeyaz.

kalsyum falan filanla ilgili olsa gerek. siz siz olun fırçalamaya devam edin, fırçalamazsanız daha da köt olur. bu arada fırçalamak tabi ki yararlı bir şey.
0
cedric
(14.11.09)
diş fırçalamak zararlı değil de beyazlasın diye abanıyorsanız zararlı diş minesine zarar veriyorsunuz. fazla macun da zararlı diyorlar, macunu da az kullanın. gerisi de beslenme alışkanlığı ve genetik faktörlerle ilgili...
0
BloodGroove
(14.11.09)
tükürügün asidik veya bazik olmasina göre de degisiyor diye biliyorum.
birinde distasi çok oluyormus ötekinde çürük.
mesela benim dislerim çok zor çürür, hatta çürümez.
son 2-3 yildan önce de her gün fircalamazdim dislerimi.
0
samfisher
(14.11.09)
Diş fırçalamak zararlı mıdır?

1- Eğer, diş fırçasını dişlerinize bastıra bastıra kullanıyorsanız zararlıdır.
2- Dişleriniz parlasın diye yemek sodası vb. gibi toz ürünler kullanıyorsanız yanlış yapıyorsunuz.

3- Diş fırçalama tekniğiniz yanlışsa fırçalama amacına ulaşamayacağı için zararlıdır. Dişler önden arkaya bir ileri bir geri fırçalanmaz.

Doğrusu ; Üst dişler için-> yukarıdan aşağıya, alt dişler için-> aşağıdan yukarıya doğru fırçalamalısınız.

4- 3 ay veya daha uzun zamandan beri kullanılan eskimiş diş fırçasının dişlere yarardan çok zararı vardır. Çünkü kılların uç noktasındaki yapı bozulmuş olduğundan diş minesini çizer.

Ayrıca, her fırçalamadan sonra anti-bakteriyel ağız gargarası kullanmanızı tavsiye ederim.
0
Ted Lapidus
(14.11.09)
Dişlerin çürümemesi için günde en az 2 defa dişleri doğru şekilde fırçalamak şarttır.. pek az insan tükürük özelliklerinden ötürü çürüğe dirençlidirler, ağız hijyenine dikkat etmeseler de çürük ya görülmez ya da çok az görülür.. yine pek az insan tükürük özelliklerinden ötürü çürüğe dirençsizdirler, dişlerini düzenli ve doğru şekilde fırçalasalar da çürük görülebilir. bunun dışında kalan çoğunluk ağız hijyenine dikkat ettiği sürece çürükten ve diş eti hastalıklarından korunabilir. arkadaşınızda dolgu olmaması dişlerinin çürümemiş olduğu anlamına gelmez. ayrıca günde 1 defa fırçalamak yeterli değildir. dişin üzerindeki lekeler temizlendiğinde geride kalan renk dişin kendi rengidir, fırçalamayla açılmaz, genetiktir.
0
deoksiribonukleotit
(14.11.09)
disleri gunde 3ten fazla fircalama derler cunku mineyi asindiriyorsun.
asitli iceceklerden sonra (portakal suyu da dahil) sakin dis fircalama yine mineyi asindirirsin.

igrenclik edip haftada 2 fircalama yeri gelir rezil olursun (anladin sen)
dis curumesi arkadaslarin dedigi gibi genetik ayni zamanda. cok huylaniyorsan her seferinde macun kullanma.
0
traktor
(15.11.09)
(3)

panik atak krizleri yaşamaya başladım teskin edici bir şeyler duymaya ihtiyacım var

on kaplan
1- yaptığım ufak çaplı araştırmada tedaviye ne kadar erken başlanırsa o kadar iyi olacağını okudum. Tedavi için uygun adres psikolog mudur, psikiyatr mı?2- gelelim öyküme:küçüklükten beri aşırı derecede olmasa da klostrofobisi olan biriyim. berberlerde saç yıkamak için lavobaya eğildiğimde nefesim
1- yaptığım ufak çaplı araştırmada tedaviye ne kadar erken başlanırsa o kadar iyi olacağını okudum. Tedavi için uygun adres psikolog mudur, psikiyatr mı?

2- gelelim öyküme:
küçüklükten beri aşırı derecede olmasa da klostrofobisi olan biriyim. berberlerde saç yıkamak için lavobaya eğildiğimde nefesim sıkışır bazen. gece karanlıkta bağırarak uyandığım olur vs.
ancak son 6 gündür rüyamda beni kapalı bir yere, bir zindan, bir kuyu vs. kapatıyorlar ve tam o anda uykudan korkuyla uyanıyorum. kalp çarpıntısıs oluyor ve ve kontrolsüz bir şekilde odalar arasında dolaşıyorum. böyle yapmamamalıyım diyorum ama kendimi engelleyemiyorum. 15 dk sonra yavaş yavaş kendime geliyorum ancak yatak odasına döndüğümde tekrar aynı korkuyu ve çarpıntıyı hissetmeye başlıyorum yine aynı şey başıma gelir mi diye. internete giryorum, tv seyrediyorum, gecenin birkaç saatini uyanık geçirip yorgunluktan bitkin düşünce tekrar yatağa girip sızıyorum. bu bazen gecede bir kez tekrar ederken bazen aynı gece 3 kez olabiliyor. ölüm korkusu kalbim duracak korkusu değil de her şeyin üzerime gelmesi hissi. kontrolsüz ve ne yapacağını bilemeyerek korku duyma hissi.
işin genetik bir boyutu da var sanırım. annem kapalı mr çekilemeyecek derecede klostrofobi sahibi babamsa son yıllarda ölüm korkusuna d ayalı çarpıntı yani panik atak yaşayan biri. bu satırları yazarken bile ürperdim. daha kötüsü gece olmasından korkuyorm. o yatağa girince yine aynı korku içimi saracak diye düşünüp daha şimdiden korkmaya başlıyorum. en kötüsü de durum daha fenalaşır mı, tüm hayatımı etkileyecek derecede kontrolden çıkar mı diye korkuyorum

merak etmeyin tıbbi yardım alacağım. ihtiyacım olan ne bileyim amcaoğlu da aynı durumdaydı şimdi biraz daha iyi, ben de yaşadım sonra geçti tarzı teselli edici birkaç cümle.

nezaket gösterip cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
0
on kaplan
(14.11.09)
yazın ablamda da başladı.
ilaç olarak atarax ve xanax önerdiler sanırım.
en fazla 1 2 hafta sonra uzun bir süre hiç yaşamayacaksınız büyük ihtimalle bu atakları.
ataklar gelddiğinde kese kagıdı şişirme olayı var. nefes düzenlemek için.
çevrenzde insanlar olsun anneniz kardeşleriniz falan.. fazla karanlıkta ve yanlız kalmayın.genis aydınlık ve insanların oldugu misal evin salonunda falan zaman gecirin daha çok.. ablam hep odasında yasardı 2 hafta yazın salonda beraber oturduk geceleri..bir de gece fazla oturmamaya calısın..gece oluyor sanki daha cok ataklar.. gunduzden gezin dolasın spor yapın yorun kendinizi baya bi.hatta aksamları bile dısarı camlıcaya hava almaya falan goturuyorduk ablamı biz..bildiklerim bunlar gecmiş olsun.. buarada hastanede kalp sorununuz olup olmadıgına da bakacaklar sanırım.. yoksa tamamen psikolojik ve zararsız oluyor zaten.tekrar gecmıs olsun
0
partizan
(14.11.09)
bütün olay beyninde bitiyor. önce orda bitir. korkacak bir şey olmadığına inandır kendini.

tıraş bir tavsiye gibi görünse de beynimizin kapasitesini fark etmemiz lazım.
0
rectoa
(14.11.09)
merhaba,

doktor hastane konusunda balat musevi hastanesını tavsiye ederim. ilaclar konusnda da burdan tavsiyelere uyma zaten recetesiz satılmaz. hic bi doktor da incelemeden ilac yazmaz. doktora tum olanı bitenı anlatırsan daha kolay yardımcı olacaktır.

panık atak sonrada bitiyor iyilesiyorsun ve fakat kimilerinde ara ara kucuk atakların geldigini duydumdu. sonraları mucadeleyi de ogrenıyorsun.

gecmıs olsun.
0
bryan fury
(14.11.09)
(4)

koşu sırasında ayağın uyuşması

filmarası
bugün koşu yaparken ayağım uyuştu. hissettim yani, uyuştu. garip di mi? uyuşmaması gerek. haftada en az bir kez otuz kırk dakika arası koşarım. koşmadan önce ısınırım. koşuya çıkmadan yarım saat önce bi aspirin atarım. çok hafif - hafif ve orta tempoda olacak şekilde değişen tempolarla koşarım. dokt
bugün koşu yaparken ayağım uyuştu. hissettim yani, uyuştu. garip di mi? uyuşmaması gerek. haftada en az bir kez otuz kırk dakika arası koşarım. koşmadan önce ısınırım. koşuya çıkmadan yarım saat önce bi aspirin atarım. çok hafif - hafif ve orta tempoda olacak şekilde değişen tempolarla koşarım. doktora gerek var mı? garip ama di mi? en son uyuşması gereken yer/zaman?
0
filmarası
(13.11.09)
Benzer şey başıma geldi bir kaç defa, baldırlarım taş gibi olmuştu, hamlık döneminde başıma gelmişti.

edit:Yani zamanla açıldı başıma gelmedi ileriki zamanlarda.
0
ilkdefa
(13.11.09)
fıtık da uyuşturuyo benimde feci uyuşmuştu onemsemedim fıtıkmışım be mubarek..
0
jamswety
(13.11.09)
ayakların uyuşması bel fıtıgına yorulur genelde, bi görünmende fayda vardır.
0
lycanthrope
(13.11.09)
zamanla gecmezse bence de bi norologa git
0
traktor
(14.11.09)
(2)

Çekirdekli kuru üzüm demir eksikliği anemisine iyi gelir mi?

clementine
Doktorum ferro sanol duodenal vermişti günde 1 tane. Ama kabızlık yaptığı için içmiyorum. Solgarınki de paslı demir tadında olduğu için iğrenç geliyor. Günde 100 mg kadar almam gerekiyor demiri.
Doktorum ferro sanol duodenal vermişti günde 1 tane. Ama kabızlık yaptığı için içmiyorum. Solgarınki de paslı demir tadında olduğu için iğrenç geliyor. Günde 100 mg kadar almam gerekiyor demiri.
0
clementine
(12.11.09)
serum ile alınan ilaçlar da var. tadı kötü diyorsanız belki doktordan serum ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
ayrıca bir kaç link, mg falan yazıyor. yalnız görünüşe göre bir günde 100mg demir almanın en kolay yolu ilaç, zira yiyecekler ile telafi edilecek gibi değil.
lifestyle.iloveindia.com
www.healthcastle.com
0
sttc
(12.11.09)
bugün doktor bana da ferro sanol verdi. yıllar önce aynı ilacı gene kullanmıştım ozmanlar bağırsaklarımı yumuşatmıştı, şimdi sen kabız diyince tırstım zaten bağısak tembelliği var ben de.
çekirdekli siyah üzüüm kan ilacı diye satılır zaten. ama çekirdeklerini de çitir çitir yemen lazım. hatta asıl işe yarayan kısmı orası. sanıırm otacının öğütülmüş üzüm çekirdeği bile var. bol bol pekmez de içebilirsin. annem bana zorla içirir. çok miden kalkarsa burnunu tıkayıp yada sulandırarak içmiyi dene. her sabah yarım çay bardağı iç. dut pekmezi değil tabi üzüm pekmezi.
bu arada ilaç olsun pekmez-üzüm olsun, bunlardan 1-2 saat önce sonra çay ve süt yok. ilacın emilimini engelliyor. doktorun söylemiştir mutlaka sabah aç karnına içeceksin ilacı ve en az 1 saat bekleyeceksin kahvaltı için. doktor bana ayrıca retoxan (ya da buna benzer bişey, daha ilacı almadım, reçeteden baktım ama okuyamadım valla, niye böyle yazar bu doktorlar) diye suda eriyen bi c vitamini verdi. ferro ile birlikte içecekmişim, emilimini arttırsın diye. aklında olsun.
geçmiş olsun.
0
halanne
(12.11.09)
(10)

Kedim Düştü ve Topallıyor

serafettinn
Dün gece 1 yaşındaki erkek sarman kedim 3. kattan pencereden düştü. beton zemine dört ayak üzerine çakıldı. aşağıya koştuğumda hareketsiz duruyordu. ve hemen eve çıkardım. hafif topallayarak yürüdüğünü farkettim. moda caddesindeki süperkazık friends diye bir veterinere götürdük google aramaları sonu
Dün gece 1 yaşındaki erkek sarman kedim 3. kattan pencereden düştü. beton zemine dört ayak üzerine çakıldı. aşağıya koştuğumda hareketsiz duruyordu. ve hemen eve çıkardım. hafif topallayarak yürüdüğünü farkettim. moda caddesindeki süperkazık friends diye bir veterinere götürdük google aramaları sonucu. veteriner iyice muayne etti ve kırıktan şüphelenmediğini belirtti.(kedinin bütün ayaklarıyla oynadı. kedimiz tepki vermedi) ve enjeksiyon tedavisi uyguladı.

sabah uyandığımda ise kedinin o ayağına hiç basamamaya başladığını farkettim. yürümek istemiyor. şu an öylece yatıyor. ne yapmalıyım. öğrenci işine uygun iyi bir veteriner önerir misiniz?not: kadıköydeyim.
0
serafettinn
(11.11.09)
benim kedim balkondan düştü 1,5 ay önce. hemen veterinere götürdüm, röntgen çekildi ve kırık olduğu tespit edildi. ameliyata aldılar ertesi gün ve platin takıldı. 1,5 ay hastanede yattıktan sonra dün eve getirdim. pazar günü platini çıkacak ama tam olarak iyileşmesine 20gün var daha..
diyeceğim o ki veterinerden röntgen çekmesini isteyebilirsiniz. ama veterinere güveniyorsanız ve siz de kırık olmadığını düşünüyorsanız, biraz daha sabredeceksiniz.. bu arada ankara'da yaşıyorum, maalesef veteriner öneremiyorum..
0
votkalimon
(11.11.09)
şimdi bir şey olmaz diyip hayvanın sakat kalmasına neden olmayalım da... veterinerin iyice muayene ettiğine inanıyorsanız muhtemelen bir şeyi yoktur. genelde travma sonucunda oluşan yaralanmalar, darbe nedeniyle oluşan inflamasyon nedeniyle yaralanmanın ertesi günü ağrı yapmaya başlar, bir kaç gün içinde de geçer.
ama içiniz rahat etmediyse röntgen çektirmekte fayda vardır her zaman...
0
brainfour
(11.11.09)
parmak kırığı olabilir. parmak kırıkları genelde röntgende görünmüyor. ama zaten görünse de çok enteresan bir şey yapılmayacaktı. çünkü bu tip minik kırıklar ne herhangi bir sargıya alınabiliyor, ne de ameliyat edilebiliyor. parmak kırıksa kediniz bir süre üzerine basmayacak ve zamanla kaynayacak. benim kedimin parmağı kırılmıştı, sadece zaman verdiler, herhangi bir şey yapılamadı. şimdi çok sağlıklı.
ama başka bir kırık varsa ve görülmemişse tehlikeli olur tabi.

edit: ben röntgen çektirdiniz sanmıştım, sanırım çektirmemişsiniz. kesinlikle çektirmelisiniz. sadece muayeneyle hiçbişey yok dedikleri kedinin kalçasının kırık çıktığına şahit oldum. röntgensiz asla olmaz.
0
cereal killer
(11.11.09)
kırık olmadığından emin olmak için röntgen çektirmeniz gerekecek. sırf muayene ile tespit edilemez. teşhisi konulmayan şeyin tedavisi de olmaz.

öğrenci bütçesini çok sarsmamak için belki veterinerlik fakültesini deneyebilirsiniz.
0
no avalon
(11.11.09)
eğer kedinin dayanılmaz ağrıları yoksa yani bağırmıyor ya ad yemekten kesilmiyorsa, tekrar tekrar hayvanı veterinerlere sürüklemeyin derim. zaten oraya gittiklerinde akılları çıkıyor korkudan. bir de hayvan 3. kattan düşmüş zaten aklını kaybedecek kadar korkmuştur ve bedensel olarak da sarsılmıştır haliyle. ayağının üstüne basamaması normal. ne kadar kırılmasa da ağrıyordur. azıcık bekleyin derim...
geçmiş olsun...
0
bika
(11.11.09)
veteriner röntgen çekmeden kırık yok dediyse,mutlaka bi röntgen çektirin derim.eğer kırık yoksa psikolojiktir,benm kedim de düşmştü kırığı yoktu ama adım atmaya korkuyordu,yemek yemiyodu,sürekli yatıyodu.Kısacası hayata küsmüştü..İhtiyacı olan sevgi ve güvende olduğunu hissedebilmek olabilir :) kırık yoksa olabildigince sevgi aşılamaya çalışın,işe yarıyo...
0
crosswind
(11.11.09)
valla moda caddesimidir bilmiorum ama nautilusun ordan yukarıya devam edince ışıklardan sola dönüp bi 100m falan gidince sağ tarafta bahçe katı bi yer vardı.ben bikaç kez götüdüm.memnun kaldım.geçmiş olsun.röntgeni ihmal etmeyin ama.
0
iloushka
(11.11.09)
gitmedim ama friends iyi bir veteriner diye biliyorum. kırık çok ağrı,sızı ve şişlik yapar, veteriner bunları görmediği için kırıktan şüphelenmemiş olabilir ama yine de güvenmiyorsanız röntgen çektirmekte fayda var.
enjeksiyon tedavisi uyguladı demişsiniz. ne enjekte etti acaba veteriner? ağrı kesici falandır sanırım. kırık olmasa bile herhalde ağrısı vardır, ağrı kesicinin etkisi geçtiği ve ayağı ağrıdığı için de pek hareket etmek istemiyordur. yeme-içme durumu nasıl? yemek ya da tuvalet için yerinden kalkabiliyor mu?
geçmiş olsun.
0
zen spider
(11.11.09)
cevap için teşekkürler. bugün itibariyle topallıyor. parmaklarına dokunduğumda dört ayağından da acı alıyorum. bundan da kırık olmadığını, sonucun psikolojik olduğuna varıyorum -aynı doktor gibi- aslanlar gibi yiyor, içiyor. hatta bugün mutfak dolabının üzerine zıpladı üç ayakla. ama genel olarak yatıyor yatıyor ve yatıyor
0
🌸serafettinn
(12.11.09)
@serafettin,

yeme içmeye başlaması çok iyi işaret :)) korkmuş demek hayvan
0
no avalon
(13.11.09)
(15)

Gebelik Endişesi

hopeless177
merhabalar. öncelikle gerçekten ciddiye alıp da cevaplarsanız sevinirim çünkü cidden çok zor bir durum.dün akşamüstü saatlerinde kızarkadaşımla ikimizin de kıyafetleri üstündeyken baya yakınlaştık. en son kız arkadaşım kucağımdayken boşalma olayı gerçekleşti. meninin nerdeyse %99'luk kısmı boxer'ın
merhabalar. öncelikle gerçekten ciddiye alıp da cevaplarsanız sevinirim çünkü cidden çok zor bir durum.

dün akşamüstü saatlerinde kızarkadaşımla ikimizin de kıyafetleri üstündeyken baya yakınlaştık. en son kız arkadaşım kucağımdayken boşalma olayı gerçekleşti. meninin nerdeyse %99'luk kısmı boxer'ın içine hapsoldu ama sonra baktığımda pantolonumda ufak iki damla şeklinde ıslaklık vardı sadece. sizce bu kadarcık meninin içerisindeki spermlerin kız arkadaşımın pantolonu ve iç çamaşırını da geçerek taa içerilere ulaşması mümkün müdür?

ikinci olarak diyelim böyle bir şey oldu, daha ilk günden şiddetli mide bulantısı, baş dönmesi yaşanır mı yoksa çok kötü bir teadüf mü bunlar?
0
hopeless177
(10.11.09)
mümkün değildir.

çok kötü bir tesadüf bunlar.

herhangi bir tarihli posta gazetesi alırsanız aynı sorunun 1254 farklı türünü görürsünüz.
0
eferuzgaroglu
(10.11.09)
soru1) o kadar yakınlaşmadan tabi ki bişey olmaz
soru2) olsa bile öyle zart diye mide bulantısı durumları olmaz psikolojiktir
telaş yapmana gerek yok arkadaşım
0
tueio
(10.11.09)
ben zaten ilk başta hiç ihtimal vermedim ama mide bulantısı başlayınca ben de korkmaya başladım açıkçası.
0
🌸hopeless177
(10.11.09)
rahat olun
0
cagkan
(10.11.09)
bi sprem ancak 11 sn canlı kalabiliyor dışarda, yani birde pantolonun bulaşmışsa mutlaka ölmüşlerdir onlar, hiçbişey olmaz.
0
dieselsingle2
(10.11.09)
efem burada guzel turkcemiz yetmiyor ve no way diyorum!
0
ucan sincap
(10.11.09)
9 santim den ufak penislerde bile dölleme olayının şansı çok küçük. siz diyorsunuz ki pantolonun üstünden. çok kafanıza takıldıysa yutturun bir ertesi gün hapı.
0
ayiadam
(10.11.09)
mide bulanmaları, baş dönmeleri kanımca psikolojik.
0
ray simenov
(10.11.09)
olmaz öyle. ok.com.tr'de bu vehimden onlarca var.
0
trocero
(10.11.09)
fıkrayı bilirsiniz, eğer hamile kalmışsa çocuğun adını mcgyver koyarsınız :)
hamilelikte 3-4 haftadan önce belirti olmaz pek, stresten olmuştur o.
0
opucuk baligi
(10.11.09)
@ayıadam: cevap nick uyumu iyiymiş. öyle kafaya takıldı diye 0.00001% ihtimaller için ertesi gün hapı "yutturulmaz", kızların hormonlarının ağzına sıçılmaz, ayıp zira.
0
nickini vermek istemeyen suser
(10.11.09)
kız arkadaşın ciddi paranoyakmış.
0
clementine
(11.11.09)
psikolojiktir bu, rahat olun, o tarz hamile kalma olayları olmaz. ama tabii ki olmuyor diye bundan sonra elden tedbiri bırakmayın. birlikte olduğunuz kişi bakire bile olsa hamile kalma olasılığının olduğunu unutmayın bir şekilde.

@clementine: yaş küçüktür efendim. küçük yaşta da normaldir böyle paranoyalar, isterse insan 18 yaşında princeton çıkışlı doçentlik almış olsun jinekoloji dalında, gene de iki (üç) hayatın söz konusu olduğu bir etkiden bahsediyoruz. her şey duyuruya yazılan sığ yorumlarla kaplı değil.

@ayiadam: yutturun bir ertesi günü hapını umarım şaka babında söylemişsinizdir. zira şeker değil bu. kişilerin daha yaşını fizyolojik gelişimini bilmiyoruz, dışarıdan hormon yüklemesi yapmak bütün hayatlarını etkileyebilir, belki ileride doğurganlıkta sorun bile çıkarabilir. dünyanın en lanet şeyi, her şey yolunda giderken hormon yüklemesi yapmaktır bedene. gerek steroidler olsun gerek böyle şeyler. aman diyeyim yahu.
0
erobur
(11.11.09)
öpüşmekle de hamile kalınmıyor ayrıca.
0
annem bana kiz bul evlen dedi
(11.11.09)
mide bulantısı iki gün içinde çıkmaz bu durumu hiç düşünmeyin, tamamen psikolojik bu kısım.
öncesi için kıyafet var arada, pek mümkün değil.
bu sebeple ertesi gün hapı alınmaz, o hap zaten öyle her kafaya esti mi alınmamalı.çok korkuyorsanız bundan sonrakiler için doğum kontrol hapına başlasın.
bir de alın 5 liralık test marketten, içiniz rahatlasın, kızcağızın bulantıları baş dönmeleri geçsin.
0
urasil
(11.11.09)
(2)

Placentali şampuan

notorious brklp
MerhabalarSaclarim kendimi bildimbileli hafif seyrekti. Gecen martta aldigim bi kararla uzatmaya basladim simdi ortalama bi uzunlugu var yani ensemi filan gecmedi henuz. ama cok dokulmeye basladigini hissediyorum bu acaba uzadigi icin mi bana oyle geliyor yoksa gercekten dokulme artmis midir?Berberi
Merhabalar

Saclarim kendimi bildimbileli hafif seyrekti. Gecen martta aldigim bi kararla uzatmaya basladim simdi ortalama bi uzunlugu var yani ensemi filan gecmedi henuz. ama cok dokulmeye basladigini hissediyorum bu acaba uzadigi icin mi bana oyle geliyor yoksa gercekten dokulme artmis midir?

Berberime ayda bir kiriklarimi duzeltmeye gittigimde soruyorum azalma açilma var mi diye hayir ayni diyor...

Saçlarim cabuk yaglaniyor ve ince telli ondan dolayi hergun dus aliyorum. ama hergun sampuanlamiyorum gun asiri yada 2 gunde bir sampuanliyorum...

Herneyse cok uzattim soruma geleyim: bi arkadasim placentali sampuan kullandigini ve cok faydasini gordugunu soyledi. ben de kullanayim diyorum ismini de soylemisti de tanidik geldigi icin haa biliyorum dedim simdi de bidaha soramiyorum ondan dolayi...
pyr.... gibi bi ismi olmasi gerekiyo, bu tip sampuanlari kullananlardan da biraz yorum alabilirsem hos olur.

not: sozlukte placenta isimli sampuanla ilgili yazanlari okudum oraya yonlendirmeyin.

simdiden tesekkurler
0
notorious brklp
(10.11.09)
Ben nerdeyse her türlü şampuanı denemişimdir, placenta isimli şampuanı da serumuyla birlikte denemiştim iyi gelmişti saçlarıma ama en çok faydayı Revigen isimli şampuanda gördüm. Bunun dışında bioxin ve priorin de kullanmıştım ama pek faydalı olduğunu söyleyemem. Eğer kullanabiliyorsanız şampuan + serum + hap kullanın (bilmediğim hapı kullanamam diyorsanız bi dermatologa sorabilirsiniz) Eğer günde 100 tel saç dökülüyorsa doktorlar bunun normal bir dökülme olduğunu söylüyorlar. Yok daha fazlaysa dökülme mevsimsel veya strese bağlı olabilir. Neyse bu tip şampuanlar düzenli kullanım gerektirirler dolayısıyla ilk kutu bittiğinde etkisini pek hissedemeyebilirsiniz, ikinci veya üçüncü kutuda daha net anlaşılır. Son olarak doktorlar saç dökülmesinin beslenmeyle de alakalı olduğunu söylüyorlar, eğer beslenme düzeniniz bozuksa düzenli şampuan kullanımıyla birlikte beslenmenizi de düzenleyin. Kuaförlerin söylediklerine aldırmayın, tavsiye ettikleri hiçbir ürünü almayın.
0
freee
(10.11.09)
novocrin'in placenta diye bir şampuanı var. losyonu falan da var. watsons'larda oluyor genelde. bence gayet başarılı.
0
misspoirot
(11.11.09)
(6)

Muhabbet kuşu inliyor.

money money money
Arkadaşlar merhaba,Şimdilerde 8 yaşında olan bir muhabbet kuşum 2-3 gündür inliyor ancak her zaman değil.. Durup dururken birden sanki gırtlağına düdük kaçmış gibi hızlı hızlı nefes alıp vererek inleyen nameler çıkarıyor. Ses oldukça gırtlaktan geliyor.. 10-15 dakika bu şekilde inledikten sonra kesi
Arkadaşlar merhaba,

Şimdilerde 8 yaşında olan bir muhabbet kuşum 2-3 gündür inliyor ancak her zaman değil.. Durup dururken birden sanki gırtlağına düdük kaçmış gibi hızlı hızlı nefes alıp vererek inleyen nameler çıkarıyor. Ses oldukça gırtlaktan geliyor.. 10-15 dakika bu şekilde inledikten sonra kesiliyor, normal şekilde devam ediyor daha sonra. Uçup kaçması sırasında olmuyor, durup dururken inlemeye başlıyor, yarım saat sürdüğü bile oldu, sonra kesiliyor.

Bir bilen var mıdır sebebini aceb?
0
money money money
(10.11.09)
belki konuşuyordur da siz kuşdili bilmediğinizden dolayı anlayamıyorsunuzdur ?
0
Ayiyogi
(10.11.09)
akciger yetmezligi
0
cisterna
(10.11.09)
kusunuzla dalga gecmis gibi oldum ozur dilerim. 8 yas bi muhabbet kusu icin az buz diil baya dede olmus o. nefes almakta gucluk cekiyor olabilir, benzetmek gibi olmasin benimki de 6bucuk yasindayken bu tur seyler yapip olmustu.. bi veterinere goturun isterseniz. ama tabii yasliligin onune gecilemiyor..
0
cisterna
(10.11.09)
dostum felaket tellallığı yapmayayım ama çok bile yaşamış... bizimkisi 7 yaşındayken sabaha karşı ebediyete intikal etmişti...

eli kulağındadır...
0
beni boyle sev seveceksen
(10.11.09)
:/ üzüldüm şimdi ya.. 10 sene civarı yaşıyor diye biliyordum ben bunları. takdir-i ilahi yapacak bir şey yok tabi.. alışmıştık bunca sene kerataya. teşekkürler yorumlar için.
0
🌸money money money
(11.11.09)
astım olmuş =))

ilacını aldık bakalım iyileşir inşaallah.
0
🌸money money money
(03.12.09)
(3)

Acil - Yutma Hareketiyle İlgili Sunum / Slayt vs.?

lazor
Merhaba, acele olarak (gündüz 10a kadar) yutma hareketiyle, kaslarıyla vs. ilgili slayt, sunum, power point dosyası vs. arıyorum. Genç doktorlarından ve doktor adaylarının yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler, iyi geceler ;)
Merhaba, acele olarak (gündüz 10a kadar) yutma hareketiyle, kaslarıyla vs. ilgili slayt, sunum, power point dosyası vs. arıyorum. Genç doktorlarından ve doktor adaylarının yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler, iyi geceler ;)
0
lazor
(10.11.09)
www.youtube.com
www.mda.org
www.yorku.ca

www.youtube.com

valla ben araştırınca bunları bulabildim. başka arkadaşlar daha yardımcı olacaktır.
0
kediebesi
(10.11.09)
Teşekkür ederim.

Ancak yutma esnasında çalışan kaslarla ilgili slayt tarzı bişeyler sanıyorum gerekli (bi arkadaşa :) ). Tıpçı olmadığımdan bu işe yarar mı bilemiyorum. Bir Fikir de verebilirseniz :)

edit: siteye ve güzel kullanıcılarına teşekkür ettiğim cevabım silinmiş. o zaman buradan ekliyim :)
0
🌸lazor
(10.11.09)
www.google.com.tr&q=yutma+filetype%3Appt&meta=cr%3DcountryTR&aq=&oq=&fp=8c81a38e455db22

ingilizce icin "yutma" yerine "deglutition" ya da "swallowing" yaz.
0
ermanen
(10.11.09)
(4)

ozon solumak

denizin kulleri
yüzyıllık bulaşıklarımızı yıkarken bolca ozon kullandım. baya da uzun sürdü. haliyleuzun uzun soludum şimdi midem bulanıyor, başımda bir ağırlık var. annem bir şey olmaz dedi telefonda. pek de iyi değilim sanki. cam açık oturuyorum ayran içtim emedur içtim bi de bulantı kesilsin diye.geçer mi yoksa
yüzyıllık bulaşıklarımızı yıkarken bolca ozon kullandım. baya da uzun sürdü. haliyleuzun uzun soludum şimdi midem bulanıyor, başımda bir ağırlık var.
annem bir şey olmaz dedi telefonda. pek de iyi değilim sanki. cam açık oturuyorum ayran içtim emedur içtim bi de bulantı kesilsin diye.
geçer mi yoksa doktora gideyim mi? gitsem ne yapacak ki?
0
denizin kulleri
(09.11.09)
ozon yüksek toksik özelliktedir. zehirlenme hattı 114 ü arayın. olmadı doktora gidin. ciddi bir şey bu.

bulaşık nasıl ozonla yıkanır yahu?
0
sttc
(09.11.09)
Bana da temizlik sonrasında saatlerce etki etmişti, kafam uğulduyor ve genzim yanıyordu, tat alma duyum da bozulmuştu. Herhalde 12 saaati buldu geçmesi, sadece bir bardak ayran içmiştim. (Ama bulantı yoktu.)

@sttc ben çamaşırsuyu olarak yorumladım. Bazı yörelerde de marka ile anılır, Hipo, Klorak gibi.
0
uyuklayankedi
(09.11.09)
belki midenin ağrısı filan geçer ama uzun vadede ses tellerine zarar verdiğini duymuştum. Bence yine de bir doktora git derim. Şimdi gidebiliyorsan şimdi git hatta.
0
ocanal
(09.11.09)
applications kısmında çamaşır temizliğinde kullanıldığı yazıyor:
en.wikipedia.org
çamaşır suyunu kastetmemiş bence.
0
sttc
(09.11.09)
(1)

Safra Kesesi Taşı & Gaz Sancısı

efexor
safra kesesi iltahabı veya taşını gaz sancısından nasıl ayırabilirim?aslında türlü yollarla gaz çıkarınca rahatlıyorum ama bu belden omuzlara doğru yayılan ağrı meselesi kafamı karıştırdı.
safra kesesi iltahabı veya taşını gaz sancısından nasıl ayırabilirim?
aslında türlü yollarla gaz çıkarınca rahatlıyorum ama bu belden omuzlara doğru yayılan ağrı meselesi kafamı karıştırdı.
0
efexor
(09.11.09)
(bkz: usg)
0
efx
(10.11.09)
(3)

Delireceğim, Ben Mi Pimpirikliyim? (Miyopi, Göz Doktoru, İki Farklı Reçete)

erobur
Efendim lens kullanmaya başlayacağım. Fakat gittiğim iki ayrı doktor, iki ayrı göz numaram olduğunu söylediler. Olay, kendi doktorumun ameliyatta olduğunu öğrenince bir yan odadakini tercih etmem ile başladı.Şu an kullandığım: Sol -4.25 miyop, Sağ ise -3.75 miyop 0.75 astigmat, 120 axGittiğim doktor
Efendim lens kullanmaya başlayacağım. Fakat gittiğim iki ayrı doktor, iki ayrı göz numaram olduğunu söylediler. Olay, kendi doktorumun ameliyatta olduğunu öğrenince bir yan odadakini tercih etmem ile başladı.

Şu an kullandığım: Sol -4.25 miyop, Sağ ise -3.75 miyop 0.75 astigmat, 120 ax

Gittiğim doktorun verdiği kağıtta (gözlük reçetesi değil, direkt makine çıktısını hacıladım): Sol -4.00 miyop, Sağ ise -4.00 miyop 0.25 astigmat, 112 ax

Delirdim, kendi doktorumun ameliyattan çıkmasını bekledim, ve 20 dakika sonra onun makinesinin verdiği çıktı: Sol -4.00 miyop, Sağ ise -3.75 miyop 0.50 astigmat, 130 ax

Sorularıma gelince:

1-) Bu iki adamın da makinesi aynı: Canon R-F10. Ama bu durum normal mi? Gözlük numaramı değiştireceğim ve ne yapacağımı bilemiyorum.

2-)İki kağıdın altında, birinde PD : 63mm diğerinde 64mm yazıyor. Yahu bu makineler 1mm bile mi ölçemiyor?

3-) İkisi de lens olarak -3.75 şeffaf verdi ve önceden torik kullanacaksın diyorlardı. Benim elimde Acuvue Advanced -3,75 ve -4,00 şeffaf ve yumuşak tester var, bilgisayara bakarken görüntülere tam odaklanamıyorum, çok sağlam bakmam gerekiyor, 20 inç monitörde resmen yazı okuyamıyorum, e bu astigmattan değil de nedir?

4-) Gözlük camlarımı kesin değiştirmem gerekir mi bu numaralara göre? Yok yere farklı ax'a sahip ve yüksek numaralar takmak gözümde ne gibi sorunlar bırakır?

Şimdiden teşekkürler. Çıldıracağım.
0
erobur
(09.11.09)
Makine çıktısı aynen reçete edilmeyebilir. Gözlük için az daha düşük (tembelleşmesin diye) ve lens için de gözlüğünkinden daha düşük numara verilebilir. Bütün sorularınızı kendi doktorunuza yöneltmenizi öneririm, keşke muayeneden sonra sorsaydınız...

Geçmiş olsun.
0
uyuklayankedi
(09.11.09)
doktor reçeteyi bilgisayara göre değil, sana duvardan okuma yaptırarak ve bu sırada da sana en uygun camları senin gözüne uydurmaya çalışarak verir.

kendi reçetesini yazmayan doktor ilk defa görüyorum... lensinin göz numarandan yüksek derecelerde olması çok zorlar seni, ayrıca lensin çapı da çok önemli Bcsi: 8.6 mı 8.9 mu bunu da doktorunun söylemesi lazımdı. (Bc:çap)

bilgisayar çıktısı, çok değişkendir 0.25 oranlarında özellikle. göz tansiyonu var ? iyi odaklanamamak, lensi yeni çıkarmış olman bunlarda etmen...
0
yapcak bisi yok
(09.11.09)
ben mesela tam göz numaramı alamıyorum. tam numaramı takınca zorlanıyorum, astigmat yüzünden, yer yakın geliyor, zor oluyor işte. o yüzden miyoptan biraz kısıyoruz, idare ediyoruz. mesela aynı anda hipermetropi de varsa (yaşı geçkinlerdeki gibi) miyoptan kompanse edebiliyorsunuz.
astigmatla torik kullanmanız gerek diye biliyorum, sanırım lens gözününüzde çok oynadığı için odaklanma sorunu oluyor. bausch and lomb ile tekrar denemenizi öneririm. ben de torik kullanıyorum, çok memnunum.
0
kediebesi
(09.11.09)
(5)

nezleyken burundan pıt pıt damlayan sıvı

pposeidon1
başlıktanda anlaşıldığı üzere nedir bu pıt pıt damlayan sıvı yahu? sümük değil bildiğin su gibi bişi de ne?
başlıktanda anlaşıldığı üzere nedir bu pıt pıt damlayan sıvı yahu? sümük değil bildiğin su gibi bişi de ne?
0
pposeidon1
(09.11.09)
eğer nezlen ağır geçiyorsa burun akıntısı o kıvamda olur. kendimden biliyorum hatta şu an aynen o evredeyim. nezle hafiflemeye başladıkça o pıt pıt damlayan sıvı koyulaşır. (evet farkındayım çok iğrençleştim) ve sana bi tavsiye: eğer burun akıntın cidden çok fazlaysa ve cildin de hassassa (iki gün sonra burnun yara içinde kalıyosa) aynı mendili defalarca kullanma. al bi rulo tuvalet kağıdını yanına ve her yaprağı sadece bir sefer kullan ve at (ben çareyi tuvalet kağıdında buldum). geçmiş olsun...
0
daysleeper
(09.11.09)
normal selpak ya da tuvalet kağıdı yerine ıslak mendille burnunu silersen, nezlen 10 gün bile sürse burnum kabuk bağlayıp yara olmaz.
ayrıcana hani şu ananelerimizin sıkça kullandığı vicks var ya burnuna ondan sür.ii gelir ferahlatır, hemen akıntının bitmesini sağlar.
geçmiş olsun her ikinize de...
0
iloushka
(09.11.09)
sümük o. henüz iltihaplı (dolayısıyla kıvamlı) sümük safhasına gelmemişsin ondan öyle akıyor. akması tıkamasından daha iyidir.sahi hiç olmadı mı daha önce? bana hep olur :)
0
no avalon
(09.11.09)
beyin suyu o :) yani benimkinin öyle olduğunu düşünüyorum.
yoksa sümük aslında. içinde ekstra maddeler olmayınca öyle su gibi şeffaf olur. sinüs kaynaklı herhalde. mesela o akıntı benim burnumu yakıp yara bile yapıyor.
0
kediebesi
(09.11.09)
nedeni, inflamasyon nedeniyle damar ve doku geçirgenliğinin bozulmasına bağlı sıvı artışı, seruma benzer.
0
efx
(10.11.09)
(6)

diş tedavisi

tylolhot
merhabalar!yıllardır süren bir dişçi fobim var!öyle ki bu fobimi diş doktorlarının daha da körüklediğini düşünüyorum.aşağı yukarı mümkün olmadıkça bir diş doktoruna üçer-beşer defa gitmiyorum.şimdi esas söyleyeceğim;şu dişçi fobisini nasıl çözebilirim.bu öyle böyle bir şey değil.bu sorunun çözmem
merhabalar!yıllardır süren bir dişçi fobim var!öyle ki bu fobimi diş doktorlarının daha da körüklediğini düşünüyorum.aşağı yukarı mümkün olmadıkça bir diş doktoruna üçer-beşer defa gitmiyorum.şimdi esas söyleyeceğim;şu dişçi fobisini nasıl çözebilirim.bu öyle böyle bir şey değil.bu sorunun çözmem için neler yapabilirim.bir de istanbul anadolu yakasında tavsiye ettiğiniz diş doktoru var mı?(tabii mümkünse ekonomik olursa ne ala!)yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim!
0
tylolhot
(09.11.09)
fobini yenmek için üstüne gitmen lazım :) doktorunun adı abuzer delibalta idiyse çocukken ee haliyle korkarak yaşarsın:)) benim kadıköyde bi dişçim var biraz yaşlı bi herif ama ucuzdur ve hic acıtmaz sohbet ede ede yapar. bahariye caddesinde istersen adresini veririm sen bi düsünde:)
0
neira
(09.11.09)
beni de dişçi fobim var, üstelik dişlerime baktırmazsam dişçinin eline daha erken yaşta düşeceğimi ve daha azap verici işlemlere katlanmak zorunda olduğumu biliyorum. bu yüzden senede bir, ağlaya zırlaya da olsa dişçiye gidiyorum.
kendimi rahatlatmak için son bulduğum yöntem müzik. doktoruma o çalışırken müzik dinlememin sakıncası olup olmadığını sordum. kendisini rahatsız etmeyeceğini söyleyince de taktım kulaklığımı, açtım .haggard'ın sesini sonuna kadar!!! gözlerimi kapadım. en rahat geçirdiğim seanslardan biriydi. doktor bana bir şey söylemek istediğinde omzuma dokunuyordu, ben de kulaklığın birini çıkarıyor, iletişime öyle devam ediyordum.

geçmiş olsun.

not: istanbul'da olmadığım için doktor tavsiyesinde bulunamıyorum.
0
balik kraker
(09.11.09)
korkcak bişi yok, çok iltihaplı diilse diş çekmede nerdeyse acı bile duyulmuyor
0
joepiscopo
(09.11.09)
beni bul...
aynı dertten muzdariptim
artık narkoz altında falan tedavi olmayı düşünüyordum
genç bir diş hekimi çözdü derdimi!
1 yıldır zorlu tedavi sürecinin içindeyim bir sorunum yok.

ödeme konusunda da sıkmadı beni...

[email protected]
0
ocaan
(09.11.09)
Selamlar

Kendi diş doktorumu önerebilirim.
Arkadaşa uzaktan sorunlu çocukları falan getirirler. :)

Pendik Şifa Hastanesi, dişhekimi Funda Çulcu Doğan.
216 3909243 hastane telefonu.
Hastane trenyolunun E5 tarafında kalıyor. Pendik içinde başka bir şifa hastanesi daha var, oraya gitme.

Geçmiş olsun,
Osman
0
iosmany
(09.11.09)
Bu kız benim ve çocuklarımın da doktoru. Epey bir süre izini kaybetmiştim ama sonunda buldum! İyiki varsın instagraaam. meger kendi yerini acmıs denta klinik, pendik'te.
0
ihtimaller haricinde
(22.10.16)
(2)

Fransa'da domuz ribi ne alemde?

yellow brick road
Türkiye'deki gibi bir panik durumu söz konusu mu? Fransızcam bi boka yetmiyo. Hiçbişeyden haberim yok. Hergün metroya biniyorum, dünya kadar insanla dip dibeyim. Eğer burada da bir risk varsa hiç şansım yok.Boğazım acıyo da azıcık... Domuzcuklu gibi hissetmiyorum gerçi. Azıcık da sümüklüyüm.
Türkiye'deki gibi bir panik durumu söz konusu mu? Fransızcam bi boka yetmiyo. Hiçbişeyden haberim yok. Hergün metroya biniyorum, dünya kadar insanla dip dibeyim. Eğer burada da bir risk varsa hiç şansım yok.

Boğazım acıyo da azıcık... Domuzcuklu gibi hissetmiyorum gerçi. Azıcık da sümüklüyüm.
0
yellow brick road
(08.11.09)
Haritadan göründüğü kadarıyla bizden daha ileride.

gamapserver.who.int
0
windwalker
(08.11.09)
Paniğe mahal yok. Her sene bir sürü insan normal gripten ölür. Ama basında yazılmadığından ruhumuz duymaz.

En son İspanyol gribi 1900'lü yıllarda bi salgın yaptığında anca 50 - 100 milyon kişi ölmüştür. O dönemki nüfusun %5'i ancak. Yani insanlığı toptan silecek güçte bir virüs yoktur.
0
pichoscosama2
(08.11.09)
(3)

20'lik dişle ilgili

calimdor
2 gündür, ağzımı kapattığımda 20'Lik dişim yanağımı çiğniyor. kısaca; ağzımı kapatamıyorum çünkü kapattığımda otomatik olarak yanağımı ısırıyor dişim ve bbir çok kez ısırdığı için yanağımın içi yara oldu ve orası daha da genişlediği için her türlü ısırmaya başladı.bunun çözümü flan var mıdır, yoksa
2 gündür, ağzımı kapattığımda 20'Lik dişim yanağımı çiğniyor. kısaca; ağzımı kapatamıyorum çünkü kapattığımda otomatik olarak yanağımı ısırıyor dişim ve bbir çok kez ısırdığı için yanağımın içi yara oldu ve orası daha da genişlediği için her türlü ısırmaya başladı.

bunun çözümü flan var mıdır, yoksa 20'lik dişi aldırcaz mı mecbur :S
0
calimdor
(08.11.09)
çektireceksin gibi duruyor. keşke 20'lik diş çıkarken ortodontiste görünseydin, çene yapına göre o çıkacak dişin nasıl bir şekil alacağını söylerdi. kısaca, çektirmekten başka çözüm gelmedi aklıma ama en garantisi de bu gibi..
0
dambil
(08.11.09)
ya 20'lik dişler pek problem çıkarmamıştı bende, 3-4 günlük çene açamama sorunları yaşatıyordu senede bir, o kadar. birkaç kez dolgu için dişçiye de gittim gerçi, 20'Liklerle ilgili bir şey söylememişti.

ama dediğim gibi dün böyle bir problem başladı, yanağımı çiğnemeye başladı.:S
0
🌸calimdor
(08.11.09)
bende sağ yanağımın içini ara ara ısırıp yara yapıyorum. yılda bi kaç kere yara oluyor ama genelde ısırmıyorum. istersen hemen bi dişçiye git istersen bi süre bekle bakalım yanağını ısırmaya devam edecek misin.
0
emrag
(08.11.09)
(5)

uyku ilaçları

türk kelekom
bu kadar karizmatik isimleri olan ilaçların anlamlarını bulabileceğim bir yer var mı ? nereden geliyor bu isimler ?
bu kadar karizmatik isimleri olan ilaçların anlamlarını bulabileceğim bir yer var mı ? nereden geliyor bu isimler ?
0
türk kelekom
(08.11.09)
mesela örnek ver babacigim hangi isim sana karizmatik geliyor ? örn. Diazem : benzodiazepin halkasının 2 tane bağ yapmasından geliyor ismi hiç de karizmatik felan değil tamamen kimyasal yani :))))
0
hasanikisalakosmandört
(08.11.09)
doktor olanlar daha ayrıntılı bilgi verebilir tabi ama bildiğim kadarıyla kelimenin ön kısmı aktif maddesi ile ilgili olurken son kısmındaki ek ise ilaç türüne göre değişiklik gösterebiliyor. antibiyotiklerin son kısmı benzer olabileceği gibi mesela.
ayrıca muadil ürünlerde bağımsız isimlere de başvurubilir.
0
sttc
(08.11.09)
@sttc , doktorlar ilaçdan bi bok anlamaz hele isimlerin kökeni hakkında hiç bi bok bilmezler,
@türk kelekom, yaz merak ettiğin isimleri bildiğim kadarı ile anlatayım sana...
0
hasanikisalakosmandört
(08.11.09)
@hasaniki..-ilaçların ticari isimlerinin bi anlamları var mı? yani ben anlamı olmasa da çağrışımı olan kelimeler türetildiğini zannediyordum o ticari isimler için atarax, depreks falan filan. unisom var mesela ismini duymak bile uykumu getiriyor.
0
hayali arkadaş
(08.11.09)
en basitinden xanax
0
🌸türk kelekom
(08.11.09)
(5)

esneme egzersizleri

hayali arkadaş
bu aralar hayatım kucağımda bilgisayar koltukta kaykılmış vaziyette geçiyor birkaç ay daha böyle geçecek. omurgama bişey olcak biryerlerim tutulacak diye endişelenmeye başladım, spor egzersiz yapacak vaktim yok, kolay yapılabilecek ve etkili olabilecek esneme egzersizleri ya da link önerebilecek ola
bu aralar hayatım kucağımda bilgisayar koltukta kaykılmış vaziyette geçiyor birkaç ay daha böyle geçecek. omurgama bişey olcak biryerlerim tutulacak diye endişelenmeye başladım, spor egzersiz yapacak vaktim yok, kolay yapılabilecek ve etkili olabilecek esneme egzersizleri ya da link önerebilecek olan var mı?
0
hayali arkadaş
(07.11.09)
ilkdefa
(07.11.09)
omurganızda oluşabilecek rahatsızlıkları bilemem ama koltukta kaykılarak oturuyorsanız ilerde kıl dönmesi olabilirsiniz... en azından o konuda uyarayım. kaykılarak oturmaya hayır!
0
adidastan saatmi olur
(08.11.09)
sadece esneme değil, gerdirme ve kuvvet (yani örneğin elle kafayı sola ittirirken buna karşı koyarak boyun kası çalıştırmak vb.) gibi kuvvet egzersizi de yapın, tek başına esneme yerine bunları da ekleyin. bu arada linki verilen siteler ben de açılmadı.

endişeniz de yerinde
ara ara kalkın işte bu hareketleri uygulayın
cat stretch falan
0
yinyang
(08.11.09)
linkleri ben de açamadım evet.
0
🌸hayali arkadaş
(08.11.09)
www.abc-of-fitness.com

sag taraftaki listeyi takip ederek sirayla yapabilirsin. bu egzersizler hem senin gibi durus problemleri olanlara hem de vucut gelistirme ile ilgilenen kisilere faydali olacaktir.

vucut gelistirme ile ilgilenenler icin: duzenli bir sekilde yapilan bu esneme hareketleri sayesinde uzun donemde hem daha yuksek agirliklar basabilecek, hem de uzun sureli sabit kalinmasi gereken durumlarda -ornegin uyku ve seyahatler- kaslarin karincalanmasi engellenmis olacaktir. ve yine esneme hareketleri ilk baslarda kendini cok gostermese de uzun donemde surekli gerilen kaslari uzatarak vucuda daha estetik bir goruntu kazandiracaktir.

yani oyle iste.
0
gunlerin kopegi
(08.11.09)
(2)

bacak ağrısı

jimmy jib
komşunun şerefsiz köpeği tarafından kovalandım kaçarken dizimin hemen altında sağ tarafı bir yere çarptım sanırsam şişti bacak ağrı yapıyo,yarında halı saha turnuvam var kaleciyim ayakta falan dururken pek fazla ağrı yok da eğilip kalkarken ağrıyo baya. bu yarına kadar geçermi geçirmek için önebilec
komşunun şerefsiz köpeği tarafından kovalandım kaçarken dizimin hemen altında sağ tarafı bir yere çarptım sanırsam şişti bacak ağrı yapıyo,yarında halı saha turnuvam var kaleciyim ayakta falan dururken pek fazla ağrı yok da eğilip kalkarken ağrıyo baya. bu yarına kadar geçermi geçirmek için önebilecğiniz ilaç krem vs var mı?şimdiden teşekkürler.
0
jimmy jib
(07.11.09)
giris cumlesi epey ilginc, komsunun kopegine taktigin sifat etkileyici :)

ucan halı sahasina igneyle cikabilirsin, kaleci oldugun icin cok sorun olmaz zaten..ortalamandan fazla gol yersin olur biter :))
0
eski usul mat
(07.11.09)
lasonil sür ya da rheumonn sprey ( antienflamatuar olması yeterli) kullanabilirsin.
0
safepassage
(07.11.09)
(4)

Yanakta uzun süredir geçmeyen sert sivilce benzeri bir şey

kasabinbicaginiyalayangamsizokuz
Bundan 4-5 yıl önce yanağımda çıkan sivilce benzeri bir şeyi düzenli ve çok haşin olarak sıktıktan sonra kalıcı bir hale geldi. Yanağımda hafif koyu renkte, sert ve hafif kabartili bir halde duruyor. Sanıyorum ki derideki hücreleri öldürdüm.Artık her sıktığımda çok çok az, ama pis kokulu irin/su çık
Bundan 4-5 yıl önce yanağımda çıkan sivilce benzeri bir şeyi düzenli ve çok haşin olarak sıktıktan sonra kalıcı bir hale geldi. Yanağımda hafif koyu renkte, sert ve hafif kabartili bir halde duruyor. Sanıyorum ki derideki hücreleri öldürdüm.

Artık her sıktığımda çok çok az, ama pis kokulu irin/su çıkıyor. Ama bu çıkan irin/su o kadar az ki, göz ile görmek olanaksız. Ancak koklayınca anlaşılıyor. Cilt doktoru, sadece akşamları sürmem için bir jel gibi bir ilaç verdi, denedim ancak ondan da bir sonuç alamadım.

Cilt kanserinden ya da ileride kansere dönüşmesinden korkuyorum.

Var mıdır buna benzer bir sorunu olan? Çözüm bulan? Ya da çözümü bilen?

Not: Fotoğrafta yanlış anlaşılmasın ve bölge tam belli olsun diye lokasyon belirtmeleri de yaptım :)
0
kasabinbicaginiyalayangamsizokuz
(07.11.09)
cilt doktoruna inanmiyorsun da bize mi inanacan? valla bildigin sivilce bu, oyle gorunuyor. o jel olmadiysa, baska pomat verirler, olmadi peeling verirler...
0
no avalon
(07.11.09)
sülük koy, geçmezse bana gel.
0
kirazz
(07.11.09)
Aynısı bana da olmuştu doktor Tetra diye bi antibiyotik verdi. 1 ay boyunca her gün kullandıktan sonra indi nihayet orda mor bi iz kaldı onu da peelinglerle hallettim.
0
jacque
(07.11.09)
Dermatoloğunuz "artık sıkma yeter" demedi mi? Karşı koymak imkansız ama bunların hiç kurcalanmaması gerekiyor. Anlattıklarınız yağ kistinin iltihaplanması gibi, her sıkmanızda yağ kesesini büyütmüş oluyorsunuz... Bir de genel cerrahiye göstermenizi öneririm, özellikle beyne yakın olanları risk teşkil ettikleri için operasyonla alıyorlar.
0
Solak
(10.11.09)
(3)

morfin...

ocanal
morfinin etkisi iğne vurulduktan ortalama kaç saat sonra geçer?(tek iğne)edit: morfinin etkisiyle kafada gitmiş benim heralde, dişe vurulduğunu söylemeyi unutmuşum.
morfinin etkisi iğne vurulduktan ortalama kaç saat sonra geçer?(tek iğne)

edit: morfinin etkisiyle kafada gitmiş benim heralde, dişe vurulduğunu söylemeyi unutmuşum.
0
ocanal
(06.11.09)
hmm morfin demek:)morfin bağımlılık yaptıgı için kullanılmaz.size yapılan iğne ya artikaindir ya lidokaindir.epinefrinli ise etki süreleri biraz daha uzun bunların.artikain+epinefrin ise 3 saat kadar. diğerleri daha kısa zamanlıdır.
bünyeden bünyeye farklılık gösterebilir ama genel olarak böyle
edit: ayrıca yazmayı unutmusum, enjekte edilen miktar, enjekte edilen bölgenin damarlanma durumu vb vb bir sürü etkene bağlı.sabredin gecer
0
keah
(06.11.09)
Yanlış anımsamıyorsam 3-4 saat sürüyordu bende. Bünyeye göre değişebilir.
0
uyuklayankedi
(06.11.09)
bana yarım gün temiz gidiyor dişçi sonrası çiçek gibi geziyorum valla. bünye ile ilgili sanırım.
0
kyha
(06.11.09)
(8)

uyku sorunu

Ayiyogi
sevgili uykuseverler,ben çok uyuyorum. yaşım 21. dün okuldan geldim saat 3tü uyudum 9da uyandım. biraz oturdum ve gece saat 2de uyudum. yeni uyandım(yaklaşık 18 saat) bu normal birşey mi ? hergün böyle oluyorum ne yapmalıyım acaba. sorun bende mi yoksa uykuda mı ? çok mu yoruluyorum? haftaya vizeler
sevgili uykuseverler,
ben çok uyuyorum. yaşım 21. dün okuldan geldim saat 3tü uyudum 9da uyandım. biraz oturdum ve gece saat 2de uyudum. yeni uyandım(yaklaşık 18 saat) bu normal birşey mi ? hergün böyle oluyorum ne yapmalıyım acaba. sorun bende mi yoksa uykuda mı ? çok mu yoruluyorum? haftaya vizelerim var böyle giderse vizelere giremeden kalacam.(yani devamsızlıktan) kış uykusu bu mudur ki ? tıkanmış durumdayım acil yardım istiyorum.

doktora gidip kan testi falan yaptırmalı mıyım ? duyuruda benim gibi olanlar var mı ?
0
Ayiyogi
(04.11.09)
178cm - 88kilo
0
🌸Ayiyogi
(04.11.09)
kasların gevşemiş olabilir. egzersiz yap biraz. uyku ve eslenem bozukluklarının çözümünde egzersiz çok öemlidir. esne esne esneeeeeeeeeee...
0
zengin mineralli maden suyu
(04.11.09)
sorunlarindan kacmak icin uykuyu secmis olabilirsin. problemlerini belirlemeli ve onlari cozmeye calismalisin bence.
0
serafina pekkala
(04.11.09)
olabilir. cevaplarınıza teşekkürler ders çalışmak için uyanmıştım fakat kafam çalışmıyor hiçbir şeyi anlamıyorum. zor durumdayım. televizyon izliyorum fakat konsantre olamıyorum. ne olacak bu durum
0
🌸Ayiyogi
(04.11.09)
vitamin al uykun düzene girecektir. sigara kullanıyorsan da etkisi vardır.
0
BeaLzeBuB
(05.11.09)
ne vitamini alayım
sigarada kullanıyorum 3 senedir hiç böyle olmuyordum
0
🌸Ayiyogi
(05.11.09)
ben de bir dönem çok uyuyordum, muhtemelen zihnin çok yoğun. spor yap ve kendini belli saatte uyuyup belli saatte uyanmak için zorla. tabii sorunların neyse onları uyku dışı bir yöntemle çözmeye çalış, ya da psikiyatra filan git. bir de sorun yataktan kaynaklı olabilir, sürekli havalandır ve mümkünse sert bir yatakta, bol oksijen alan serin bir yerde uyu.
0
protothyas
(05.11.09)
serin bir yerde uyuyorum zaten ama yatağım yumuşak oksijenimde iyi. spor yaparsam bedenim daha çok yorulmaz mı? dolayısıyla çabuk uyurum gibime geliyor buda benim istemediğim bi durum. istiyorum ki gece 12de yatayım her gün sabah 10da dinç kalkayım okuluma gideyim işlerimi halledeyim. fakat olmuyor 12de en erken öğlen 2de kalkıyorum
0
🌸Ayiyogi
(05.11.09)
(3)

trombosit ve kan grubu

kibritsuyu
yukarıdaki trombosit ilanını görünce aklıma geldi.trombosit bağışında kan grubunun önemi var mıdır? ben kan grubunu belirleyen antijenler alyuvar hücrelerinde bulunur, dolayısıyla trombosit hücrelerinde kan grubu ile ilgili bir şey yoktur, trombosit bağışında kan grubu fark etmez diye biliyorum. ama
yukarıdaki trombosit ilanını görünce aklıma geldi.

trombosit bağışında kan grubunun önemi var mıdır? ben kan grubunu belirleyen antijenler alyuvar hücrelerinde bulunur, dolayısıyla trombosit hücrelerinde kan grubu ile ilgili bir şey yoktur, trombosit bağışında kan grubu fark etmez diye biliyorum. ama ilanlar sürekli kan grubu belirtilerek verildiği için şüpheye düştüm. nedir işin dorğusu? farklı kan grubundaki hastaya trombosit bağışlanabilir mi?
0
kibritsuyu
(04.11.09)
ben yıllar önce 0 rh + olması gerekliliği ile trombosit verdim.. hatta o zmn önce kanımı sormuştu arkadaş, bende kan vermeye gittiğimi sanıp,trombosit vermiştim...belkide genel verici olmasından dolayıda olabilir..
0
grknn
(04.11.09)
açıkçası trombositte çok fazla irdeleniyor kan. bildiğim kadarıyla kan gurubu önemli. yani alakasız bir kandan veremiyorsunuz trombosit diye biliyorum. kaldı ki kan gurubunuz uysa biletrobmosit verememe durumunuz var. yani trombosit bulma imkanı kan bulmaktan daha zor biliyorum. tanıdığım birisine bir günde 8 0+ kişi gelmişti, 8ini de hastane yetkilileri geri yollamıştı.
0
cedric
(04.11.09)
kan grubuna ek olarak; bildiğim kadarıyla kadınlardan çok ihtiyaç duyulmadıkça zaten alınmıyordu. nedenini bilmiyorum ama öyleydi. ayrıca trombosit sayınız 250 ile 400 arasında olmalı bunu yukarısı ya da aşşağısı için trombosit alınmıyor, ayrıca trombosit verenin genç olamsına daha bir dikkat ediliyor. damarlara da bakılıyor her halde çünkü sonuç olarak 45 ile 1buçuk saat arasında yapılabilen bir işlem. mesela ben aldırmaya gittiğimde 55 dakika sürmüştü. kolay da bi işlem değil yani damarlar kaldırmayabilir falan belkide bilemiyorum...
0
cedric
(05.11.09)
(3)

lustral kullananlar

hayali arkadaş
ilaç tavsiyesi istemiyorum tamamen meraktan soruyorum. kullanan bir arkadaşım lustralin konsantrasyonunu arttırdığını söyledi, var mı böyle bir etkiyi gözlemleyen biri daha?
ilaç tavsiyesi istemiyorum tamamen meraktan soruyorum.
kullanan bir arkadaşım lustralin konsantrasyonunu arttırdığını söyledi, var mı böyle bir etkiyi gözlemleyen biri daha?
0
hayali arkadaş
(04.11.09)
arkadaşının anksiyete ya da obsesif kompulsif bozukluk nedeniyle konsantrasyon bozukluğu vardır. Onun durumuna göre konsantrasyonu artırıyordur. Ama normal bir bireyde konsantrasyonu artırır mı :S şüpheli.

edit: typo
0
ilkdefa
(04.11.09)
kaldı ki lustral kullansan konsantrasyonunu arttırsa bile bir süre sonra vücut alışacak artık pek işe yaramıyacak ama bağımlısı olacaksın muhtemelen. Yan etkileri de cabası.
Omega 3 entrilerini oku, onun faydası olabilir bir de daha şüpheli belki gingko biloba ve ginseng gibi doğal bitkilerin. + az şeker ye
0
joepiscopo
(04.11.09)
cevap veriyorum. özel olarak hayır.

ama insan kendisini iyi hissettiği için daha dikkatli olabilir.

@joepiscopo'nun önerdiği bitkisel preparatlar var. eczaneden sorabilirsiniz. onlar daha iyi sanırsam.
0
mea maxima culpa
(05.11.09)
(3)

Fmf hastası bir insn evladının kan testinin sonucunda;

the gambit
hemoglobin ve lokosit negatif olması gerektiği yere pozitif diyelim.bu neye tekabül etmektedir?kişi raporlari gönderilene ve gelene kadar beklemek konusunda rahat duramadığı için en azından bunların ne anlama geldiğini çok merak etmekte ki, ben fmf ne onu bile bilmiyorum, şimdiden teşekkürler.
hemoglobin ve lokosit negatif olması gerektiği yere pozitif diyelim.
bu neye tekabül etmektedir?

kişi raporlari gönderilene ve gelene kadar beklemek konusunda rahat duramadığı için en azından bunların ne anlama geldiğini çok merak etmekte ki, ben fmf ne onu bile bilmiyorum, şimdiden teşekkürler.
0
the gambit
(03.11.09)
hemoglobin ve lökosit değerleri negatif diye bir sonuç yoktur. zira bu değerler 9-14 gibi hemoglobin ve 4000-10000 gibi lökosit sayısı olması gerekir normalde. ha diyorsan normal değil anormal çıkarsa fmf de lökosit artışı seröz dokularda iltihabi bi olayın habercisi olabilir ya da akyt alevlenmenin göstericisidir. tam anlamadım aslında sorunu.
0
kendal
(03.11.09)
idrar testi olmasın o?
0
aksasu
(03.11.09)
evet idrar testiymiş!

söz konusu hanım kızımız ayayay ne olacak nedir bu diye sorup durmaktadır. ne gibi sonuçları olabilir öğrenebilir miyiz?
0
🌸the gambit
(04.11.09)
(1)

emekli sandığı

ocanal
şimdi babam emekli sandığına bağlı ben de öğrenci olarak ondan faydalanıyorum. Fakat söylediğine göre sgk'ya gidip öğrenci belgesi vererek kaydımı açtırmam gerekiyormuş. Fakat ben bundan 7-8 ay önce filan hastahaneye gittiğimde kaydım görünüyordu. Bu öğrenci belgesi götürme olayı yeni mi çıktı acab
şimdi babam emekli sandığına bağlı ben de öğrenci olarak ondan faydalanıyorum. Fakat söylediğine göre sgk'ya gidip öğrenci belgesi vererek kaydımı açtırmam gerekiyormuş. Fakat ben bundan 7-8 ay önce filan hastahaneye gittiğimde kaydım görünüyordu. Bu öğrenci belgesi götürme olayı yeni mi çıktı acaba bilen var mı?
0
ocanal
(03.11.09)
www.sgk.gov.tr dan sağlık sigortası durumunu sorgulayabiliyorsun.(Şu an çalışmıyor link çalışsa tam adres verecektim)Pasif ise öğrenci belgesi götürmeniz gerek.( Kaç yaşınızdasınız bilmiyorum. Eskiden rahat davranıyolardı uzatma süresinde. Artık milmimi milimine uzatıyorlar.)

Edit: eskiden de vardı. Normalde ailenizin yapması lazım bu işlemi. Kurumlarda bir dilekçe oluyor fotokopi.Onu alıp dolduruyorsunuz. En sonda kimin tarafından sigortayı hak ediyorsanız onun imzası lazım. Orada çalışan memurlar bile benzer bir imza at diyorlar. Yani en yakın sgk kurumuna gidip yoğunluğa göre en kötü 1 saatte halledebileceğiniz bir şey.
0
ilkdefa
(03.11.09)
(8)

diş ve moral bozukluğu

pedreklamlarındakimavisıvı
arkadaşlar öncelikle herkese merhaba.bir kaç gündür feci bir şekilde kafamı kurcalayan sorun hakkında sizden fikir almak isterim.sorun dişlerim.dişçiye gittiğimde hiç bir ağrı sızı yapmayan ve hatta varlığı ile yokluğunun bile farkına varmadığım dişlerimden 5 tanesinin kanal tedavisi olması gerektiğ
arkadaşlar öncelikle herkese merhaba.

bir kaç gündür feci bir şekilde kafamı kurcalayan sorun hakkında sizden fikir almak isterim.sorun dişlerim.
dişçiye gittiğimde hiç bir ağrı sızı yapmayan ve hatta varlığı ile yokluğunun bile farkına varmadığım dişlerimden 5 tanesinin kanal tedavisi olması gerektiği söylendi.

eve geldim ve internetten araştırdım.ama ne göreyim dişi kurtarmak için son çare diyenlermi,yok işte en sonunda çekilir diyenlermi,siniri alınan diş ölü diştir diyenlermi...tüm bunlar beni beynimden vurulmuşa dönderdi.yahu çürüklük yok ağrı sızı yok nedemek şimdi bu.

onlar orda sakince duruyorlardı,fırçalıyordum,bakıyodum yani fena halde moralim bozuldu.bayağıda zahmetli bi süreçmiş bu kanal tedavisi.

kafamdaki asıl soru ve kabullenemediğim nokta ise bu seviyenin bir sonraki adımı dişim çekilmesiyse,bir önceki adımı dolgu yaptırmakmıydı?.
yani en ileri seviyede çürükmü bu.????

şimdiden teşekkür ederim.
0
pedreklamlarındakimavisıvı
(03.11.09)
diş eğer restore edilebilir durumdaysa ve de pulpa iltihabı olusmus ya da pulpa ölmüş ise dişe kanal tedavisi yapılır.evet bir önceki asaması dolgu oluyor.daha da öncesi için ise şimdi yeni tedavi yöntemleri uygulanmaya baslanıyor yavas yavas, ozon terapi denilen ve bu sayede baslangıc cürüklerine dolgu da yapmadan iyileşme sağlanmaya calısılıyor.
moraliniz bozmayın, kanal tedavisi olan diş cekilecek diye bir olay yok.eğer kanal tedavisi iyi yapılabilirse diş size uzun süreler hizmet verir.
0
keah
(03.11.09)
bende kanal tedavisi olmuştum sanırım 12 yıl filan oluyor dişim yerinde ve hala çekilmesini gerektirecek bir durum sözkonusu değil...
0
pposeidon1
(03.11.09)
yaklaşık iki ay önce 2 dişime birden kanal tedavisi yaptırdım. ben de sizinle aynı durumdaydım, yani hiç ağrım, sızım yoktu. ancak dişlerim içten içe çürümekte ve bazı bünyelerde de bu ağrısız gerçekleşmekteymiş. belki sizde de aynı durum söz konusudur?
0
jonathan livingston
(03.11.09)
çürükler hava almıyorsa ağrı yapmaz. içten çürümüş olabilir. bi de bildiğim kadarıyla ön dişlerde dolgudan ziyde kanal tedavisi yapılıyor.

yine de geçmiş olsun...
0
no avalon
(03.11.09)
sorun şu, ben de dahil bazı bünyelerin acı eşiği yüksek oluyor. yani dişiniz çürüyene mahvolana kadar sorunu anlamıyorsunuz. ama bi aşama sonrası sinirlerim mahvolması ve su bile içememek söyliyim. diş konusu önemlidir, bence kesinlikle doktorunuzu dinleyin, yok yere hadi kanal tedavisi dememiştir.

bende de bi dolu insanda da kanal tedavisi var, bir sorun yaratmıyor. benim de şu sıralar sorunum kanal tedavisi gören dişimin diş etinin çekilmesi ve bunu aylar sonra farketmem, diş hooop diye düşecek diye korkuyorum, hafta sonu direk dişçime gideceğim.
0
christine
(03.11.09)
Bundan yıllar yıllar önce :) neyse bir kaç sene önce dişimde yapışkan tatlılar yerken sızlayan bir dişim vardı. Bir kaç doktora gittim kanal tedavisi olacak dedi. En sonuncu gittiğim kanal tedavisinde sinirleri alıyoruz, bu nedenle 5 bilemedin 6 sene sonra bu diş gider. İdare et en son dayanamadığında kanal tedavisi yaparız dedi. Neyse bende tesadüfen almanyaya gittim ve orad da tesadüfen diş doktoruna gittim. Hmm baya kötü dedi. Ve kanal tedavisi yapmadan bildiğiniz dolguyu yaptı. Öyle bir dolgu ki heryer dolgu oldu. Ama his hala var.Sıcak yerken soğuk yerken hissediyorum.

ikinci bir olayıda geçen gün yaşadım. Bundan yaklaşık bir sene önce 3 tane diş doktoruna gittim. 20lik dişlerin kesinlerinle çekilecek. Dedi hepsi. Hatta iki tanesi için cerahi operasyon yapılacak dediler. Sonra bende bir tanesi için randevuyu aldım bir ay sonra sıra geldi. Sıra geldiğinde cerrahi operasyon yapmadan çektiler. Sonra diğerlerinide çektirmedim. Geçen diş taşlarını temizletmek için gittiğimde 20 lik dişlerimi sorduğumda neden çekilsin çekilmesine gerek yok dedi doktor.

Bununları niye anlattım. Eğer imkanınız varsa iyi bir yere gidin.Dişçiler kadar saçma sapan farklı teşhisler koyan bir de psikatristler vardır herhalde.
0
ilkdefa
(03.11.09)
size sorunu göstermesini isteseniz? ya da başka bir doktora da danışın bence, gerçekten külfetl, zahmetli bir iş. girişmeden iyi araştırmalı.
0
kediebesi
(03.11.09)
ilk gidilen doktorda hele ki ağızda şikayet yokken böyle bir şey söylüyorsa hiç güven verici değil. sağlam bir dişçi bulun kendinize. her doktorun her dediğini de yapmayın. tüccar oldular artık. güvenilmiyor...
0
bika
(03.11.09)
(6)

Zehirlendim mi?

july14
Dün bütün gün aç kaldım. Canım yemek yemek istemedi. Biraz da üzgündüm. Bütün gün sadece su ve çay içtim. Akşam ısrarlar sonucu bir elma yedim. Soymadan. Biraz da soğuktu. Sonra da, beyaz peynirli ve domates dilimli küçük bir sandviç yedim. Yanında çay içtim. Aradan çok uzun bir zaman geçmeden mi
Dün bütün gün aç kaldım. Canım yemek yemek istemedi. Biraz da üzgündüm. Bütün gün sadece su ve çay içtim. Akşam ısrarlar sonucu bir elma yedim. Soymadan. Biraz da soğuktu. Sonra da, beyaz peynirli ve domates dilimli küçük bir sandviç yedim. Yanında çay içtim. Aradan çok uzun bir zaman geçmeden midem bulanmaya başladı. Çok kötü oldum. Sabah sabah midenizi bulandırmak istemem. Neyse. Kustum epey, müthiş bir terleme eşliğinde. Bulantım uzun süre devam etti. Terlemem de. Şu an bulantım yok ama , terlemem devam ediyor. Çok da halsizim. Doktora gidecek halde de değilim. Bana ne oldu? Elma veya domatesten zehirlenmiş olabilir miyim? Ne yapmalıyım?
0
july14
(03.11.09)
Zehirlenmişsen bile sanırım peynirden olması daha muhtemel. bi hastaneye veya sağlıkocağına gidiver bence
0
pposeidon1
(03.11.09)
sevgili july14, şimdi en acilinden bi bol şekerli su yapıp (şerbet) içiyosun, azıcık kendine gelirsin. daha sonra evden çıkacak halin yoksa ambulansı ara telefon yoksa, adresini ver biz arayalım. öptüm by
0
vurursa gol olur
(03.11.09)
gecmis olsun, kotulesmiyorsan bisey olmaz gecer.
0
kurukafa
(03.11.09)
Vurursa gol olur dediğini yaptım. Tatlı sevmediğimden, bir kaç damla da limon damlattı annem. Sağol. Terlemem de devam ediyor Kurukafa. Boncuk boncuk terliyorum. Hani sütlaç veya muhallebinin pişerken yüzeyinde olur ya kabartılar, öyle kabarcıklar halinde alnımdan terler geliyor. Tüm vücudumdan da. Ben onları görüyorum diye alnım dedim.
0
🌸july14
(03.11.09)
Hafif bir zehirlenme geçirmişim arkadaşlar. Serum filan taktılar, içine bulantı önleyici vs. ekleyip. Şimdi daha iyiyim. Hala bitkinim. Sakinleştirici de verilmiş sanırım. Uyumak istiyorum. Hepinize çok teşekkür ederim. Want2die yazdıklarını gelince okudum. Aynen dediğin gibi. Annem çorba yapıyor şu anda. Çorbamı içip uyuyayacağım. Sağol.
0
🌸july14
(03.11.09)
çok geçmiş olsun july14, dikkat edersin artık bundan sonra yediklerine içtiklerine umarım. tekrardan çok geçmiş olsun.
0
vurursa gol olur
(03.11.09)
(5)

Memede beze..

dambil
merhabalar herkese,yaklaşık bir hafta önce mememde (ilgilendirmiyordu ama sol mememde) bir sertlik hissettim, ilk başta sivilce sanmıştım fakat ilerleyen günlerde yanılttı beni. şimdi bir sertlik var, değince bildiğin acıyor. hatta geçen arkadaş meme sıkma şakası yapayım dedi acıdan ölecek gibi oldu
merhabalar herkese,

yaklaşık bir hafta önce mememde (ilgilendirmiyordu ama sol mememde) bir sertlik hissettim, ilk başta sivilce sanmıştım fakat ilerleyen günlerde yanılttı beni. şimdi bir sertlik var, değince bildiğin acıyor. hatta geçen arkadaş meme sıkma şakası yapayım dedi acıdan ölecek gibi oldum.

şimdi durumun kötü olma ihtimali nedir, kötüyse de neler olmuş olabilir? doktora gidicem en kısa zamanda ama sanırım haftayadan önce olamayacak bu..

teşekkürler..
0
dambil
(03.11.09)
kanserli bezeler acımaz.
büyük ihtimalle kanallarda iltihap olmuştur. ya da yağ bezesidir. her ihtimale karşı gerekli kan testlerini (prolaktin gibi mesela) ve ultrasonografiyi yaptırınız. iltihap ise antibiyotikle geçer. haftayadan önce gidin büyümesin. geçmiş olsun
kokama :) (korkma yani)

ps: ayın hallerinden de bir hesap edin derim ayrıca ;)

ben bu tip bir enfeksiyon geçirdim ve tırsılacak gibiydi cidden. beyaz kan hücreleri (he bravo ingiliz seni) yani akyuvarların sayısı tavan yapmıştı ve iki haftalık antibiyotikle zor geçmişti. o yüzden çok da rahat davranmayın pliz :)
0
kediebesi
(03.11.09)
ya tırsıcak bir şey yok. beze olur ve acır da. sen gene de bir baktır ultrason falan. ama yağ bezesidir, ufakken bende de vardı, hatta acırıd ama artık hiç acı yok. varlığını da sen bu duyuruyu yazana kadar unutmuştum.
0
cedric
(03.11.09)
daha önce böyle bir şey yaşadım. memedeki bezeyi fark ettiğin andan itibaren büyük ihtimalle elin hep oradadır. dolayısıyla sürekli ellediğin için minicik olan beze daha da irileşmiştir.
şimdi ne yazarsak yazalım burada kesin bir cevap veremeyeceğiz. çok büyük ihtimalle benimki gibi bir durum. kanser değilsin ama sen yine de bir doktora git geciktirmeden :)


not: eğer yaşın gençse zaten kanser olma ihtimalin çooooooooooooooooooooooooooook zayıf.
0
hamamdakaybolansabununesrari
(03.11.09)
Erkek arkadaşımın koltuk altında çıktı (hatta oraya dokununca yüzük parmağı istemsiz bir şekilde hareket ediyordu), dün doktora gitti. Doktor kesin bir şey söylemedi ama stress ten kaynaklı olabileceği yönünde konuşmuş, birkaç ilaç vermiş. Bence sen de bir doktora görün en yakın zamanda :)
0
Struttin
(03.11.09)
yine bir arkadas ekolunden ornek verirsem, boyle yag bezesini elleye ovalaya patlatmisti. kucucuk bir operasyon yerine kocaman bir operasyon gecirmek durumunda kaldi. onun icin doktora git o halleder.

ha @kediebesi'nin dedigi gibi, kanserli beze acimaz. iltihapli acir. bir de kanserli (allah korusun tabe) dokunun uzerine ve cevresine denk gelen deride de degisim olur, farkli gorunur, boyle kabuk baglamis tahris olmus gibi.....
0
no avalon
(03.11.09)
(2)

Hap kutularındaki küçük madde

nymphadora
biraz garip olucak ama genellikle plastik hap kutularının içinde bulunan üzerinde "ilaç değildir" yazan şey ne işe yarıyor acaba? :) nem için mi yada.
biraz garip olucak ama genellikle plastik hap kutularının içinde bulunan üzerinde "ilaç değildir" yazan şey ne işe yarıyor acaba? :) nem için mi yada.
0
nymphadora
(02.11.09)
silikajel olmasın o..
büdüt: tr.wikipedia.org
0
cyclops
(02.11.09)
zannedersem tek amacı nemi toplamak onların.
0
ron dennis
(02.11.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.