Giriş
(11)

çene eklemi kenetlenmesi??

christine
Gece dişlerimi sıkıyorum biliyordum bunu ama gıcırdatıyormuşum da. Doktora mayısta gitmiştim şu an bi tedaviye gerek yok birkaç ay sonra gel dedi, sonra işe girdim ve çene ağrılarım arttı, iş stresi sanırım. Bu hafta da zamanım yok dişçi için, ama şu an çenem kenetlenmiş durumda, acıyor ağrıyor kıtı
Gece dişlerimi sıkıyorum biliyordum bunu ama gıcırdatıyormuşum da. Doktora mayısta gitmiştim şu an bi tedaviye gerek yok birkaç ay sonra gel dedi, sonra işe girdim ve çene ağrılarım arttı, iş stresi sanırım. Bu hafta da zamanım yok dişçi için, ama şu an çenem kenetlenmiş durumda, acıyor ağrıyor kıtır kıtır, açamıyorum bile, canım yanıyor. Ne yapmalıyım o kası biraz rahatlatmak için?
0
christine
(02.11.09)
tedaviye gerek yok da ne demek? sen dişlerini sıkarken, gıcırdatırken dişlerini aşındırıyorsun. ne tedavisi vardır bilmiyorum ama tek bildiğim dişlerini koruyacak dişlik yaptırman. yine sıkarsın ama en azından dişlerin aşınmaz. şu anki dişçin yapmıyorsa başka bir dişçi yapsın. kasılmalar için kas gevşetici veya sakinleştirici tarzı bir ilaç olabilir. tabi ki uzman doktor danışmanlığında.
0
turcino
(02.11.09)
yani o an için çok ciddi bulmadı, ama kontrol altında tutalım birkaç ay sonra yine gel demişti. adamın da günahı çok yok aslında. benim çok arttı stresim ve dolayısıyla da şikayetim. hayatımda ilk kez dişlerimi gıcırdatmaya başladım. ilk kez ya, moralim bozuluyor resmen. kas gevşeticiler de çok işe yaramadı, muscoril, muscoflex, başka ne kullanıcam bilmiyorum. bu hafta gidicem doktora bir şekilde, gece plağı yapabilirim demişti, ağzımın ölçüsünü alacakmış, bi fırsat bulmam lazım işten güçten.

ama şu an, bu kasılmayı nasıl geçiricem bilmiyorum. bugün cidden ağrılı geçiyor.
0
🌸christine
(02.11.09)
valla ben sabah uyandığımda ağzımda kırık diş parçaları bulduğumu bilirim. son modam da timsah gibi uykumda ağzımı aniden kapatmak oluyor, felaket bir acıyla uyanıyorum. köpek dişlerimi filan uykumda düzenli olarak törpülüyorum. manyak mıyım neyim :)
sirdalut tarzı bir kas gevşetici kullanabilirsiniz belki ama araba sürerken, iş yaparken filan zorlayabilir, çok uyku yapıyor.
ben gece uyumadan hemen önce çenemi rahatlatıyorum, kasımı tamamen salıyorum ve o ani kapanmalara karşı yanağıma yastığı biraz bastırarak çenemin boşta kalmasını sağlıyorum.
mutlaka diş doktoru ile görüşün hatta hafif bir psikolojik destek de düşünebilirsiniz. uyumadan önce kendinizi iyiiiiice rahatlatmaya bakın.

yav bunca yazdım yazdım
sonra nicke baktım
yine mi sen christine? valla duyuru açacaktım bir kaç gün önce nasıl oldun iyi misin diye sen daha önce davranmışsın.
0
kediebesi
(02.11.09)
christine ve saçma sapan sağlık sorunları düzelmiyor :) bi taraf doğruluyor bi taraf bozuluyor. millet hastalık hastası olduğumu düşünmesin diye çok sesli dile getirmiyorum bu sorunları. eğer psikolojikse de bunlar, o kadar fiziksel rahatsızlık veriyorlar ki, düzelme de yok. diş gıcırdatma nedir yahu :( dişlerim öyle hassaslaştı ki. neden ben ya :(
0
🌸christine
(02.11.09)
bedeninin bu sorunlara dikkatini çekebilmek için bu şekillere girmesine izin verme bence. sonuçta sana yolunda olmayan bir işin içinde olduğunu anlatmaya çalışıyor zavallı. içinde bir sıkıntı, stres varsa aklına geldiği, göynüne oturduğu an çöz ve bir kenara bırak. ayrıca hastalık kaçmak için çok iyi bahanedir. insan kendini sırf bu yüzden durduk yere hasta edebilir. nedeninin bu olmadığına da emin ol. :)
bir de şunu önerebilirim, kendine odaklanma. başkalarına yardımcı ol, hastalara çorba yap, kendini unut. düşündükçe ağrısı artar onun. unut ağrıdığını filan. kafa yormaktan vazgeç.
ağrı kesicini kas gevşeticini yut ve unut :)
çok zor bunlar, çok iyi biliyorum. beden bir kere tepki vermeye başlayınca önüne geçmek çok zor oluyor. ağrılarının da psikolojik kaynaklı olma ihtimali varsa bile ne kadar can yakıcı olduğunu da emin ol tahmininden çok daha fazla inanıyorum. hatta bunların psikolojik nedenlerini asla anlayamayabilirsin de.
sadece kendini sıkma, hiç bir şeyin ucunda ölüm yok ve hiç birimiz buradan sağ kurtulamayacağız :) rahat olmaya çalış :) işin seni zorluyorsa başka bir iş düşün, ayrılmaya bak filan. kendini rahat ettirmenin yollarını bulmalısın, zora dayanma seviyeni de artırmalısın.

ayrıca sen benim arkadaşım kristin misin çok merak ediyorum doğrusu :D
0
kediebesi
(02.11.09)
bu sorunun tedavisi soyle oluyor, kesın sonuc bunyeye baglı. kaynagı da stres, stresi azaltman gerek. tedavi olarak ise, diş plağı yapılıyor ama bu dişleri korumak için, o surtmeden dolayı dişlerin kırılabilir çatlaybilir vs vs. ve sakaklarda uyandıktan sonra siddetli agrılara sebep olur. tekrardan doktora git, tum bu yasadıklarını anlat aynı gun ıcınde olmasa bile bi iki gun ıcınde plagını kullanmaya baslayabilirsin.

tekrar belirteyım, kaynagı stres ve bunu asamadıgın surece devam eder bu. gerekiyrsa psikologa fln da git. hafif depresanlar verebilir tedavi olarak.
0
bryan fury
(02.11.09)
çene kitlenmesi 20'lik dişler yüzünden olabilir, öyle bir sorununuz var mı hiç takip ettiniz mi ?
0
erobur
(02.11.09)
Erkek kardeşim çene cerrahı. Aynı sorun bende de vardı.Yapacagınız hareket(egzersiz)şu; dilinizin ucunu üst damağınızda koyabileceğiniz en arka noktaya götürün. Diliniz üst damağa değer pozisyonda çok zorlamadan ağzını açabildiğiniz kadar açıp kapatın.Bunu aklınıza geldıkçe yapın, rahatladığınızı göreceksiniz. Geçmiş olsun.
0
ozoz
(02.11.09)
tavsiyeler için teşekkür ederim, o egzersizi yapıyorum şu an. 20lik dişlerim konusunda bir sıkıntım yok aslında, tedavisini olmuştum, ama yapılan bir dolgunun çenemin çok içersinde olduğu için çene sorunum olduğu söylenmişti. ya da cevabı bulamayan doktorlardan biri öyle söyledi bilemiyorum. stresliyim, stresli olunca bağışıklık sistemim diplere vuruyor, dün gece telkin ettim kendimi dişlerimi sıkmayacağım diye, bugün daha az ağrıyla uyandım.

senin arkadaşın christine değilimdir muhtemelen ya kediebesi :) ama sağlık tavsiyelerin iyi geliyor bünyeme inkar edemem :))
0
🌸christine
(03.11.09)
diş eti çekilmesine yol açar mı gece dişleri sıkmak peki?
0
🌸christine
(03.11.09)
evet benim aklımda da öyle bir şey kalmış nedense yani diş çekilmesi ile ilgili.
zaten beni tanırdın nickimden o kristin olsan :) neyse...
bir de, ceneni gevseterek suralara hafif hafif masaj yaparsan iyi geliyor.
img255.imageshack.us
0
kediebesi
(03.11.09)
(5)

ağız kaşıntısı

cedric
selamlar millet. ben grip oldum ya da nezle bir şey işte ikisinden birisi. 4 gündür evdeyim sürünüyorum falan filan. son iki gündür inanılmaz sinirimi bozan bir şey var. ağzımın içinde damağım, diş etlerim falan deli edercesine kaşınıyor. ışı dışı... artık dişlerimi kıracak raddeye geldim. inanılmaz
selamlar millet. ben grip oldum ya da nezle bir şey işte ikisinden birisi. 4 gündür evdeyim sürünüyorum falan filan. son iki gündür inanılmaz sinirimi bozan bir şey var. ağzımın içinde damağım, diş etlerim falan deli edercesine kaşınıyor. ışı dışı... artık dişlerimi kıracak raddeye geldim. inanılmaz rahasız edici. dişlerimi fırçalıyorum banamısın demiyor kaşınmaya devam ediyor. bir de tanflex in gargarasını yaptığım zaman artık diş etlerim o kadar rahatsız ediyor ki!! of çok sinirlerim bozuk zaten 4 gündür evden de çıkamıyorum!!!

arkadaşlar bu kaşıntının ya da rahatsızlığın sebebi nedir? nasıl geçirebilirim tavsiyeler plz!??!
0
cedric
(01.11.09)
nezle geçince, kaşıntı da geçer. sabret. gargara falan uğraşma, karbonat virüse nasıl etkileyecek ki?

bir iki gün daha evden çıkma. bol sıvı tüket, bol yemek ye. enerji verecek şeyler ye. havalandırılımış, temiz ve sıcak bir odada kolunu bile kıpırdatmadan yat. (bkz: halsizlik/@aksasu)
0
aksasu
(01.11.09)
@blood malesef yok bir doktor yakınımda.

@aksasu saol tavsiyeler için, ama ağız kaşıntısı bazen çıldırtacak boyutlara ulaşıyor, şu an geçti gibi umarım tekrarlamaz :/
0
🌸cedric
(01.11.09)
aerius adında minik mavi drajeleri olan bi hap var. her türlü kaşıntıyı, ağız içindeki damak kaşıntısını falan da geçiriyo. ben kullanıyorum, herhangi bi yan etkisi yok.
geçmiş olsun bu arada...
0
bol kepçe
(01.11.09)
oww ilaç gibi bir tavsiye, devam ederse uygulayacağım teşekkür ederim.
0
🌸cedric
(01.11.09)
bu durumdu yaşayan arkadaşların aklında olsun, ıhlamur ila ağzınızı çalkalamak süper geliyor
0
🌸cedric
(25.12.09)
(2)

ensede çıkan sivilce

vurursa gol olur
bu dürzü sivilceler aşırı sinir bozucu olmaya başladı. hani elle topsun olm işareti yapıyosun ya o büyüklükte yan yana çıkmış sivilceler. kanıyor bazen oynadığım zaman, biraz bastırınca ağrıyor. yok mudur bunun çaresi ey yüce romalılar.
bu dürzü sivilceler aşırı sinir bozucu olmaya başladı. hani elle topsun olm işareti yapıyosun ya o büyüklükte yan yana çıkmış sivilceler. kanıyor bazen oynadığım zaman, biraz bastırınca ağrıyor. yok mudur bunun çaresi ey yüce romalılar.
0
vurursa gol olur
(01.11.09)
(bkz: cleocin t)
0
holybullshit
(01.11.09)
roaccutane adında bir ilaç var
izinli reçete ile satılıyor. kökten çözüm bu,
fakat aslında strese bağlı olarakta çıkabiliyor bu sivilceler daha doğrusu kökleşmiş akneler.
0
lacozte
(01.11.09)
(1)

-Diş daha ne kadar şişecek be!

bore
arkadaşlar, düşen dolgumu biraz ihmal edip bekletmiştim. dün gece başlayan ağrısını umarım daha önce yaşamamışsınızdır. sabah 8 de hemen doktora koşturdum. tabi gitmeden öncede şişmeye başlamıştı. 20lik dişinden iki diş öncesi olan diş. doktor baktı, doğal olarak iltihap olduğundan geçene kadar bir
arkadaşlar, düşen dolgumu biraz ihmal edip bekletmiştim. dün gece başlayan ağrısını umarım daha önce yaşamamışsınızdır. sabah 8 de hemen doktora koşturdum. tabi gitmeden öncede şişmeye başlamıştı. 20lik dişinden iki diş öncesi olan diş. doktor baktı, doğal olarak iltihap olduğundan geçene kadar bir işlem yapamayacağını verdiği antibiyotiği bitirdikten sonra gelmemi istedi. paşa paşa cıktım antibiyotiğimi kullanmaya basladım. sabahtan beridir malum yer aralıksız şişmeye devam ediyor. artık yanağım bana ağır geliyor ve sanki dudağım içimden artık patlayacak gibi. ağzımın sol tarafına sanki yarım elma sıkıştırmışımcasına şişti. şimdi dudak kenarıma kadar geldi ve dudağım resmen hissiz şuanda. korkuyorum çünkü bu kadar şişmesi normal mi bilemiyorum? daha da fazla şişecek mi bu? ağzım kapanmıyor artık şişlikten.

sıkılmadan okuyanlara teşekkürler.
0
bore
(31.10.09)
ben 20lik diş çektirdiğim zaman, çektirdim taraf ağzımın içine bütün bir mandalina tıkmış kadar şişmişti. belki bi fikir verir.
0
buffy de vampir sayilir
(31.10.09)
(4)

Domuz gribi miyim yoksa domuz gibi miyim?

pichoscosama2
Ben web işiyle uğraşıyorum. Genelde müşterilerim ABD'den olduğu için ve ortam sessiz olduğundan mütevellit işim yoğun olunca gece çalışıyorum. Geçen hafta cumadan çarşambaya 5 gün boyunca baya tempolu ve az uykulu çalıştım. İş bittiğinden beri vücudumda bir kırgınlık var. Ateşim yok. Sanki az sonra
Ben web işiyle uğraşıyorum. Genelde müşterilerim ABD'den olduğu için ve ortam sessiz olduğundan mütevellit işim yoğun olunca gece çalışıyorum. Geçen hafta cumadan çarşambaya 5 gün boyunca baya tempolu ve az uykulu çalıştım.

İş bittiğinden beri vücudumda bir kırgınlık var. Ateşim yok. Sanki az sonra ateşim çıkacakmış hissindeyim çarşambadan beri. Ama hiç bir şekilde çıkmadı ateşim. Hapşurma öksürme yok.

İş yorgunluğu mu bu yoksa domuz gribi mi oldum ben?
0
pichoscosama2
(31.10.09)
sıcak bir banyodan sonra yapacağın uzun bir uyku seni dinlendirecektir.
0
mustee
(31.10.09)
biraz çay iç uyu sonra kalk adam akıllı kahvaltı yap , değil grip; turp gibi olursun eminim.
0
dieselsingle2
(31.10.09)
grip aşısı olmuşundur, birkaç gün önce.
0
thefirstfbli
(31.10.09)
Çarşambadan beri tempomu düşürdüm zaten ama bir türlü toparlayamadım. Grip aşısı olmadım. Her sabah düzgün kahvaltı yaparım zaten. 3 gündür 10 saat uyuyorum hergün.
0
🌸pichoscosama2
(31.10.09)
(7)

Üşüme

sesee
Saat 1 gibi yattım problemsiz, saat 3,5 gibi kalktığımda fazlasıyla üşüyordum. Kaloriferi falan yaktım, şu an daha iyiyim ama az buçuk korkmadım da değil. Nedendir ki bu? (Ağrı, sızı, halsizlik yok, sadece üşüyorum)
Saat 1 gibi yattım problemsiz, saat 3,5 gibi kalktığımda fazlasıyla üşüyordum. Kaloriferi falan yaktım, şu an daha iyiyim ama az buçuk korkmadım da değil. Nedendir ki bu? (Ağrı, sızı, halsizlik yok, sadece üşüyorum)
0
sesee
(31.10.09)
düz bi cevap olucak belki ama uyurken çok enerji yakılmadığından üşümeniz normal :)
0
cembirdek
(31.10.09)
endişelenmene gerek yok. ya hasta olucaksındır ya da çok yorgun düşmüşsündür bana da aynısı olmuştu merak etme...
0
pazubant
(31.10.09)
annemin klasik lafıdır "oğlum üstün ince uyuma, üşürsün". üstümüz ince uyumayalım, terli terli su içmeyelim.
0
jangara
(31.10.09)
bizim orda derler ki "uyuyanin uzerine kar yagarmis" :)
0
no avalon
(31.10.09)
Hmm şu anki durumum şu.
Sanırım ateşim varsa azaldı, 3 kat üstümde var + kalorifer yanmakta ve üşümüyorum ama sıcaklamıyorum da. Hafif halsizim.
Şimdi merak ettiğim soru şu: Saat 2'de frp oyunumuz var. Acaba çıkıp oynasam mı? Yoksa ne olur ne olmaz deyip evde istirahat mı etsem?
0
🌸sesee
(31.10.09)
önce sağlık.
0
cruor
(31.10.09)
Çıktım öef diyerek. Neyse ki iyiyim.
0
🌸sesee
(31.10.09)
(2)

yoksa domuz gribi mi oldum ?

anonymous99889
beyler yaklaşık bir haftadır garip bir hastalık geçiriyorum.soğuk algınlığı mı bilmiyorum ama vücudumda hiçbir yerim ağrımıyor, burnum akmıyor fakat tamamen rasgele zaman dilimleri içinde bir titreme, uyuşukluk ve ısı artışı oluyor.daha önce hiç başıma gelmemiş bir durum ? yorumlarınız nedir.
beyler yaklaşık bir haftadır garip bir hastalık geçiriyorum.soğuk algınlığı mı bilmiyorum ama vücudumda hiçbir yerim ağrımıyor, burnum akmıyor fakat tamamen rasgele zaman dilimleri içinde bir titreme, uyuşukluk ve ısı artışı oluyor.daha önce hiç başıma gelmemiş bir durum ? yorumlarınız nedir.
0
anonymous99889
(31.10.09)
altına entry yazınca da hastalık geçiyormuş :)

şaka bi yana griple belirtileri çok benzer olduğundan bir hekime danışmanız faydalı olur aman devlet hastanesine gidiyim demeyin herkese domuz gribi diye bakıyorlarmış test falan yapmadan direk müdehale edebilmek için. geçmiş olsun tekrardan moralinizi yüksek tutun sadece griptir belki de.
0
insan opusen hayvandir
(31.10.09)
mevimsel grip henüz başlamamış o yüzden yaşanan tüm gripler domuz gribiymiş. doktorum söyledi ama panik olmayın kendinize iyi bakın dedi aynı zamanda. iyi beslenmeye calışın kendinizi yormayın nefes almakta sorun yaşarsanız hemen doktora gidin.
0
elbar
(31.10.09)
(6)

göz merhemi

peki
nasıl sürülür yahu? reçetede yazmıyor nasıl sürüleceği. göz kapaklarının etrafına mı sürmeliyim acaba?
nasıl sürülür yahu? reçetede yazmıyor nasıl sürüleceği. göz kapaklarının etrafına mı sürmeliyim acaba?
0
peki
(31.10.09)
problem göz kapağında değil de içerdeyse göz kapağının içine sürülür genelde.
0
anestezik
(31.10.09)
göz kalemi çeker gibi alt kapağa sürülüyordu.. yatmadan önce tabi :)
0
aurorart
(31.10.09)
icine surecen, goz merhemi iste :) ben gormeden beceremedigimden aynanin karsisina geciyordum, alt kapagi iyice asagi cekip merhemi sikiyordum. sonra kapatip, cumburlop yatak...
0
no avalon
(31.10.09)
prospektüste de m yazmıyor?
0
kediebesi
(31.10.09)
prospektüste de yazmıyordu evet. kek gibi kapağın altına üstüne sürdüm. problem içerde halbuki. teşekkürler ekşi duyuru.
0
🌸peki
(31.10.09)
Merhaba,
Doktorun bana anlattığı şekilde anlatayım: Göz kapağınızın altını iyice aşağı çekiyorsunuz ve cebe (boşluğa) kremi sürüyorsunuz. Sonra gözlerinizi kapatıp bir parmağınızla gözünüzü hafifçe ovalıyorsunuz. Bu kadar. Gözünüzü açtığınızda etrafı bulanık göreceksiniz bir süre. Geçer.
Geçmiş olsun. Kolay gelsin.
0
nuage
(31.10.09)
(4)

20 lik diş sağlıklı bir şeklide çıkmazm

kakashi
20 lik dişim çıktı sanki kemiğe baskı yapıyor, acıyor şuan çok değil ama, geçer mi ne olacak halim illa ameliyat mı olacağım ben şimdi
20 lik dişim çıktı sanki kemiğe baskı yapıyor, acıyor şuan çok değil ama, geçer mi ne olacak halim illa ameliyat mı olacağım ben şimdi
0
kakashi
(30.10.09)
genelde o dişi alıolar die biliorum
0
morte
(30.10.09)
diş doktoruna yirmi bile desen hemen söker :) çok inatçılar o konuda. benim sadece üst çenemde çıktı yirmilikler. ağrı sızı yapmadı ama bir gün öndeki iki dişim tak dedi üstüste bindi. çene rahatladı. sorun çıkmadı.
biraz ağrı kesici alın. şişip iyice ağrırsa çektirirsiniz. dişlerinizi bozacak gibi ağrırsa da çektirin.
0
kediebesi
(30.10.09)
ameliyat deyip gozunuzde buyutmeyin bence. normal diş cekimi gibi . sadece kesme , dikiş vs var .ki bu 3 gun adam akıllı yemek yiyememek anlamına gelir . cektir kurtul derim ben . cektigin acıya değmiyor zira
0
ceks
(30.10.09)
doğru yerde yaptırırsanız gerçekten en kötü senaryo bile beş dakika sürebilir. ameliyat denmesinin sebebi ise cerrahlar tarafından alınması, yani beyaz önlükle değil yeşil önlükle karşılaşıyorsunuz, yoksa tırt yani bir by-pass ameliyatına falan göre.

aldırmazsanız, o kemiğe baskı yapa yapa, zamanla o kemik orda yalama olur, demedi demeyin, benimki oldu. 2 sene direttim. 2 sene çok şeyler çektim. 2 sene sonra YARDIRIN BENİ nidalarıyla cerraha koştum ve tak diye aldılar. çene yapım falan kendine geldi, insana döndüm.
0
erobur
(31.10.09)
(3)

fıtık

virgina_rpnzl
merhaba millet; teyzemin 1yıldır bir fıtık ağrısı var (boyun bölgesinde).. ameliyat olma imkanı şuan için yok ama ağrı için önerebileceğiniz ilaç ya da krem tarzı birşey varmıdır acaba?? doktor ona muscoril verdi ama çok da etkili değil...
merhaba millet;
teyzemin 1yıldır bir fıtık ağrısı var (boyun bölgesinde).. ameliyat olma imkanı şuan için yok ama ağrı için önerebileceğiniz ilaç ya da krem tarzı birşey varmıdır acaba??
doktor ona muscoril verdi ama çok da etkili değil...
0
virgina_rpnzl
(30.10.09)
benim kaynımda da var. fizik tedavi iyi geliyor bunlara hiç denediniz mi? sadece kremle nereye kadar? teyzeniz yüzebiliyorsa yüzsün, fizik tedavi görsün filan. geçmiş olsun
0
care
(30.10.09)
dolgit krem önericem ama ağrısı kesilince zorlamasın boynunu...
0
kediebesi
(30.10.09)
yalnız muscoril birikimli etki eden bir ilaçtır. yani minimum iki gün düzenli kullandıktan sonra fayda görmeye başlarsınız. söyliyim dedim :)
0
no avalon
(30.10.09)
(9)

köpeğim enfeksiyon geçiriyor !

antisilencee
arkadaşlar 7 yaşında bir rottweiler ım var. muhtemelen sokakta yediği birşeyden dolayı ağır bir enfeksiyon geçiriyor.veterinerine götürdük.bugünden itibaren antibiyotik iğne ve ateş düşürücü iğne yapılmaya başlandı.ateşi şu an 39.8 ve gittikçe artıyor.saat 3 gibi rimadyl diye bir ateş düşürücü iğne
arkadaşlar 7 yaşında bir rottweiler ım var. muhtemelen sokakta yediği birşeyden dolayı ağır bir enfeksiyon geçiriyor.veterinerine götürdük.bugünden itibaren antibiyotik iğne ve ateş düşürücü iğne yapılmaya başlandı.ateşi şu an 39.8 ve gittikçe artıyor.saat 3 gibi rimadyl diye bir ateş düşürücü iğne yapıldı.sürekli buz tedavisi ve kolonya ile serinletmeye çalışıyorum ancak işe yaramıyor.ne yapabilirim ? ? ? yardım edin
0
antisilencee
(30.10.09)
gerekenler yapilmis zaten. kas titremesi var mi? sakinlestirici verilebilir. buzu, buyuk damarlara tatbik etmeye calisin.
0
ermanen
(30.10.09)
veterinizi arayin. bu saatte acik degilse ve cok endiseliyseniz fakulteyi arayin. arabaniz varsa ve cok cok cok ama cok endiseliyseniz fakulteye goturun.

bana sorarsaniz buz tedavisine devam :) hatta uyluklarina falan tatbik edin.
0
no avalon
(30.10.09)
kas gevşetici yapılmıştı.4 gündür kakasını yapamıyor sadece çiş.ıkınıyor ama yapamıyor.veterineri bunun da ateşinin yükselmesine yardım ettiğini söyledi.neyse ki buz kolonya tedavisi işe yaradı.ateşi düşürdük şimdilik :)
0
🌸antisilencee
(30.10.09)
yanında olduğunuzu bilmesi yeterli. siz ondan daha serinsiniz, rahat olabileceği bir şekilde yaslanıp onu serinletebilirsiniz.
0
kediebesi
(30.10.09)
köpeğin ateşini nasıl ölçüyorsunuz?
0
galahad
(30.10.09)
@galahad

aynı insan gibi koltuk altına sıkıştırıyon dereceyi. en azından ben öyle yapmıştım ölçmek istediğimde.
0
rurouni
(30.10.09)
galahad ; digital derece ile poposundan ölçüyorum tabiki
0
🌸antisilencee
(30.10.09)
ha ok. rektal ölçüyorsanız problem yok, diğer şekilde yüksek gösterebiliyor.

köpekte ateş düşürme teknikleri insanla aynı üstadım, ya soğuk duşun altına sokuyorsun, ama suyu ılıktan soğuğa çevirin, şok olmasın hayvan, agresyon gösterebilir, ya da direk kullanılmayan bir battaniyeyi ıslatın ve köpeği battaniyeye sarın.
0
galahad
(30.10.09)
kaka için ben kedime zeytinyağ içirmiştim.. hemen işe yaradı. deneyin isterseniz. bir zararı olmaz sanırım.
0
ser-ra
(22.07.12)
(7)

Epilasyon Problemi

natnan
Bir bayan arkadaşın epilasyonla ilgili sorunları var. Epilasyon aleti ya da ağda yaptıktan sonra bütün tüyleri 1-2 bir güzel dönüyorlar derinin içinde. Ve çıkmaya yakın/çıkarken deli gibi kaşınıyorlar. Yetmiyor sonra yara - kaşımaya bağlı olmayan yaralar bunlar, sivilcemsi - oluyor bütün epile edil
Bir bayan arkadaşın epilasyonla ilgili sorunları var.
Epilasyon aleti ya da ağda yaptıktan sonra bütün tüyleri 1-2 bir güzel dönüyorlar derinin içinde. Ve çıkmaya yakın/çıkarken deli gibi kaşınıyorlar. Yetmiyor sonra yara - kaşımaya bağlı olmayan yaralar bunlar, sivilcemsi - oluyor bütün epile edilen bölge.
Bu kadar problemli olunca haliyle ya almıyor tüyleri ya da küfrede küfrede alıyor ve katlanıyor.

Bunun için daha önce çok kez, farklı dermatologlara gitmiş, bir şeyler denemişler ama sonuç alınamamış. Hatta son doktor "almayacaksın tüylerini" diye çok akıllıca bir çözüm önerisi sunmuş.

Şimdi en güzel çözüm parayı basmak ve lazer epilasyon kapılarını aşındırmak, fakat kendisi öğrenci, ailesi de orta halli.
Çözüm önerisi arıyoruz.
Şanssız doğmuş katlanacak diyorsanız da en azından kaşınma problemi için öneri alabiliriz.
0
natnan
(30.10.09)
kese yapsın:)
0
voodoo 007
(30.10.09)
şu karınca yumurtası olayını kullananlar(ın bazıları :P) memnun oluyormuş.
yumurtanız kap tuttu mu?

mesela jilet hiç kıl döndürmez ama böyk dersiniz diye onu dememiştim. diyorum işte şimdi madem. hıh. :)

peeling kremlerinden kullansın. profesyonel epilasyon yaptırmış mı? ağdacıya gitmiş mi yani? :) bi de kıyafetlerden olur. çoraptan filan.
her akşam yatmadan hafif hafif kaşınsın :)
0
kediebesi
(30.10.09)
@kediebesi

birkaç gün önce karınca yumurtasından derisi yanan biri şikayet ediyordu buralarda.
0
plainwalker
(30.10.09)
karınca yumurtası olayını o da denedi, ben de kendim denedim omuzlarım için pek faydasını görmedik..
0
🌸natnan
(30.10.09)
ölü derinin gitmesi için banyodan önce kuru bir keseyle (hani şu örme yün olanlar değil de azcık sert olanlarla) bacaklarını keselesin. banyodan sonra da nemlendirici krem sürsün.
0
arpacik kumrusu
(30.10.09)
bioder sabırla kullanıldığında genelde sonuç veriyor.
0
jeanne hebuterne
(30.10.09)
pahalı değil mi bioder?
o parayla lazer yaptırır bence.
0
kediebesi
(30.10.09)
(9)

Gözlük numarasıyla lens alınır mı?

HaNeDaN
Soru başlıkta.
Soru başlıkta.
0
HaNeDaN
(29.10.09)
gözlük değil o göz numarasıdır zaten. lensler o numaraya göre satılır.
0
faideli bilgiler
(29.10.09)
Alınır. Hatta daha pazartesi göz doktoruna gittim şahsen. Daha önceden lenslerimin numarası gözlükten 0.25 daha geriydi. Ancak doktorum, bunun genel bir yanılgı olduğunu, -4'ün altında göz bozuklukları için aynı numaranın kullanılması gerektiğini söyledi. Benim şu anda hem gözlüklerim hem de lenslerim -2, -2,5 (miyop). 4,5 olsaydı mesela 4,25 kullanmam daha hayırlı olurmuş falan filan. Tabi yine de astigmat, hipermetrop gibi durumlarda ne olur bilemem. En iyisi zaten lens almadan önce bir göz doktoruna görünmeniz, benim birader gibi alerjik bir durum varsa lens kullanamayabilirsiniz de çünkü, hem de kullandığınız numaralar güncel olur. Hem gözlük hem lens kullanacağınızı söyleyin, gerekli muayeneyi yapıp tavsiyesini versin bence. İstabul sınırları içindeyseniz İstanbul Göz Hastanesi'ni tavsiye edebilirim, lensleri de oradan tedarik edebilirsiniz.
0
fortisvita
(29.10.09)
alınır.
0
BeaLzeBuB
(29.10.09)
Peki SSK sigortamdan yararlanabilir miyim alırken.
0
🌸HaNeDaN
(29.10.09)
stopnsilence
(29.10.09)
alınır da pek sağlıklı olmaz, hem de gözün çapı da gerekiyor lens alırken ve bunun için doktora gitmek lazım. ayrıca gözünüzün lense uygun olup olmadığında falan da bakılır, bence mutlaka gidin doktora üşenmeden. ayrıca ssk kullanamazsınız bildiğim kadarıyla(doktora gitseniz de) ssk karşılamıyor lens parasını..
0
guro1907
(29.10.09)
İşi pek bilmememden ve lens satmaya çalışan cevval doktorlardan kaynaklı 3 senelik göz kuruluğum var. 4,5 yıllık lens kullanımının sonucu. Dikkat edin o yüzden alırken.
0
jumpdafuckup
(29.10.09)
hayir alinmaz, gozluk camlari ile goz arasindaki mesafe odak noktasina etki eder, gozluk ve lens receteleri 0.25 olsa bile farklidir.

guro1907'nin de dedigi gibi daha once lens kullanmamis biri muhakkak doktora gitmeli ve lens capini da olcturmelidir, ayrica her goze lens olmuyor maalesef, kafaya gore is yapip gozden olmak var.
0
demented
(29.10.09)
yok ssk gözlük için bile sadece 30-35 lira karşılıyor, gözlük ne kadar olursa olsun gerisini sen ödüyorsun. yani ssk'nın lensleri karşılaması fantazi malesef.
0
baldur2
(29.10.09)
(2)

Göz kanlanması

peki
Yarın ilk iş doktora gideceğim de, şimdi sormazsam da içim rahat etmez. Sağ gözümün sol tarafında, göz pınarına bakan yanında yani, kanlanma var. Daha önce ara sıra yine aynı yerde hafif hafif olduğunu görüyordum ama bugün bir baktım epey yoğunlaşmış. Ciddi bi durumun belirtisi midir bu ekşi duyuru
Yarın ilk iş doktora gideceğim de, şimdi sormazsam da içim rahat etmez. Sağ gözümün sol tarafında, göz pınarına bakan yanında yani, kanlanma var. Daha önce ara sıra yine aynı yerde hafif hafif olduğunu görüyordum ama bugün bir baktım epey yoğunlaşmış. Ciddi bi durumun belirtisi midir bu ekşi duyuru hekimleri :S ?
0
peki
(29.10.09)
ciddi bir durum olduğunu zannetmiyorum, benim iki gözümde de vardı geçenlerde gittim doktora damla verdi. 2 hafta boyunca damlattım ve şimdi hiç bir belirti kalmadı..

edit: benim doktora gitmeyin dediğim falan anlaşılmasın, yarın gidin doktora. sadece önemli bir şey olmayabilir, doktora gitmeden boşuna panik yapmayın diye anlattım başımdan geçeni..
0
guro1907
(29.10.09)
-doktora gidin-

hipertansiyon belirtisi olabilir, strese bağlı olabilir, çok çok daha ciddi sorunların da belirtisi olabilir. bu olaya sebebiyet veren birçok durum vardır.

-doktora gidin-
0
erobur
(29.10.09)
(2)

Süt,Pastörize Süt

paintov
http://gulernameste.blogcu.com/pastorize-sutun-zararlari_2195368.htmlşu yazıyı okudum ve biraz kafam karıştı burda yazar ne anlatmak istemiş?Süt içmeli miyiz?Nasıl içmeliyiz?Kemik Erimesine Nasıl bir faydası vardır?Kemik erimesini yavaşlatmak vey durdurmak için ne tüketmeliyiz?
gulernameste.blogcu.com

şu yazıyı okudum ve biraz kafam karıştı burda yazar ne anlatmak istemiş?
Süt içmeli miyiz?Nasıl içmeliyiz?
Kemik Erimesine Nasıl bir faydası vardır?Kemik erimesini yavaşlatmak vey durdurmak için ne tüketmeliyiz?
0
paintov
(29.10.09)
böyle şeylere inanmayın. kimin niye yazdığı belli değil, maille dolaşan şeyler bunlar. yalan yanlış şeyler var, çok biliyorsa girsin bir yük.lisansa yapsın araştırma, kaynaklarını da göstersin yayınlatsın bir yerde. o şekilde muhattap bulsunlar kendilerine. öyle şurda böyle olmuşmuşmuş kadar kolay değil bir şey söylemek. ben sana deyim mesela
"Çiğ süt, sütün sindirimini sağlayan laktaz ve lipaz aktif enzimlerine sahiptir. Canlılığını yitirmiş laktazı ve diğer aktif enzimleri içeren pastörize süt, yetişkin mideler tarafından gerektiği gibi sindirilemez." yazılmış. böyle bişey yok. laktaz enzimini biz üretiriz, bazıları üretemez onlar laktoz şekerini sindiremezler ve laktoz intolerans hastası olurlar. sütte laktozu parçalayan laktaz olsaydı ne diye böyle bi hastalık var? ayrıca lipaz dediği de yağı parçalayan enzim, genelde bakteri kaynaklıdır sütte olabilir ama bu sütün bozulmasına neden olur, varlığı istenmez. sonuçta bu ikisi varsa bile çok az miktardalar ve ikisini de sağlıklı birisi sentezleyebiliyor.
0
puppy
(29.10.09)
www.beslenmebulteni.com
ahmet aydın'ın süt üzerine görüşleri aşağı yukarı senin linktekilerin aynısı.
WAPF.org daki insanlar da nerdeyse tamamen aynı düşünüyorlar. yani bu yorum geyikse herkesin paylaştığı bir geyik.
ben asla süt almıyorum eve. yogurt, peynir, kefir ve tereyağı alıyorum. süt alacaksan da uht veya homojenize kutu sütü alma, son kullanma tarihi yakın olan şişe sütü al.
kemik erimesi olayına gelince.
Aslında ideal dünyada en sağlıklısı çiğ süt içmen, yani hiç ısıl işlem görmüyecek süt. Artı bu sütün alındığı hayvan ahırda mısır tahılla beslenmeyecek, çayırda yeşil otla beslenecek. o zaman hayvanda hastalık olmuyor nerdeyse hiç. İdeali çiğ sütten (tercihen keçi sütü) yapılan süt ürünlerini kullanmak.
www.westonaprice.org
kemik erimesi için bu makaleyi oku. ana fikti.
kemik erimesini önlemek için a ve d vitaminleri (bunlar balık ciğeri yağından olacak veya az önce bahsettiğimiz yeşil otla beslenen hayvanların sütleri ve ciğerlerinden olacak) k vitamini (bunun 3 formu var, birincisi, koyu yeşil yapraklı bitkilerde (kara lahana, dere otu , maydanoz, roka gibi) ikincisi süt, et, ciğer, tereyağı gibi hayvansal gıdalarda, 3. sü sadece natto denen bir gıdada. Ben bunları gıdalardan da alıyorum tabi ama nette k vitamini olarak aldım, dişlerime faydası oldu bence.
3. sü de kalsiyum. fermente süt ürünleri ve aynı k vitaminin ilk şeklinin bulunduğu koyu yeşil yapraklı sebzelerden alabilirsin bunu da. Ben kemik erimesi olan kardeşim için balık ciğeri yagı, k vitamini, balık yağından ad vitaminin den oluşan bir paketi verdim, olumlu gelişme olursa yazarım.
0
joepiscopo
(29.10.09)
(2)

saçlar neden kurur ve kaşınır

morte
ya arkadaslar sac diplerim (her taraf degil sadece on tarafim anlımın orasi) sürekli kasınıo napiim nemlendirici mi süriim,nemlendiricili sampuan mi süriim) baska bi oneriniz var mi
ya arkadaslar sac diplerim (her taraf degil sadece on tarafim anlımın orasi) sürekli kasınıo napiim nemlendirici mi süriim,nemlendiricili sampuan mi süriim) baska bi oneriniz var mi
0
morte
(29.10.09)
bwn bu sebeple dermatoloğa gittim.saçında egzema var dedi. ve betnovate saç losyonu ile ketoral medikal şampuan yazdı.ketoralı daha önceden kullanıyordum kepeğe iyi geliyor biliyordumda betnovate saç losyonu harika bişeymiş onu öğrendim.sizede tavsiyem bi dermatoloğa gidin geç kalmayın.ama betnovate yide bikenara yazın süper bişey.
0
pedreklamlarındakimavisıvı
(29.10.09)
banada bikaç ay evvel doktor egzama dedi hatta bi şampuanda verdiydi adını unuttun simdi ama bi işe yaramamıstı.
0
🌸morte
(29.10.09)
(4)

el titremesi-terlemesi?

beyimsiz
ellerim titriyor, terliyor ve parmak uçlarım genelde buz gibi. bu terleme işi yeni çıktı, yaklaşık 2 senedir var. hikayelerime geçersek;3 sene önce demir eksikliği için ilaç kullanmışlığım var. bu sebeple ellerimin titremesini kan düşüklüğüne bağlayarak geçen gün kanıma baktırdım bütün değerlerim no
ellerim titriyor, terliyor ve parmak uçlarım genelde buz gibi. bu terleme işi yeni çıktı, yaklaşık 2 senedir var.

hikayelerime geçersek;

3 sene önce demir eksikliği için ilaç kullanmışlığım var. bu sebeple ellerimin titremesini kan düşüklüğüne bağlayarak geçen gün kanıma baktırdım bütün değerlerim normal çıkmış.

aynı zamanda yine 2 sene önce kan aldırıp rutin bi kontrol yaptırmıştım, tiroit değerlerim normalden düşük görünüyordu yanlış hatırlamıyorsam. genel cerraha gitmiştik muayene etti, ben bir gariplik görmüyorum bir de ultrasonda baksınlar orda da bir şey çıkmazsa bir daha baktırırsın hormonlarına, belki değerlendirmede yanlışlık vardır dedi-ki hakikaten öyle oldu ultrasonda hiçbir şey çıkmadı ve kanıma tekrar baktıklarında hormonlarım normal değerler arasında görünüyordu.

şimdi benim tiroitlerimde bir şey olmadığına göre ve kanım da düşük olmadığına göre bende ne olabilir? ellerim sinir, heyecan vb durumlarda değil her an titriyor, bazı günler sarsılma boyutlarına geçiyor, ellerimin terlemesi de rahatsız ediyor beni =/( bu arada normalde çok az terleyen bi yapım vardır)

haydi sevgili duyurucular tecrübelerinizle bana yol gösterin!!
0
beyimsiz
(28.10.09)
birçok kişide ve bende de var. neblim çok rahatsız etmediği sürece önemseme bence. gitar çalıyorum, pudra yardımcı oluyor terlemeyi kesiyor mesela.
0
milk it
(28.10.09)
romatolojik bir durum olabilir.
reynaud ya da raynaud olarak geçiyor.
0
sutlu nescafe
(29.10.09)
@sutlu nescafe
bunun gibi bir şey olmadığına eminim çünkü elimde morarma ya da renk değişimi gibi bir olay yok. sadece parmak uçlarım soğuk, avuç içlerim terli ve ellerim titriyor sürekli.
0
🌸beyimsiz
(29.10.09)
madem rahatsız oluyosun bir tanı konulana kadar doktorları dolaş. nörolojiye görün demişse git. sonuçta hepsi her şeyden anlamıyo. nöroşirurji bölümüyle ilgili de olabilir dediğin şey.
0
puppy
(29.10.09)
(12)

Kambur duruyorum kambur

emcedeltate
Kambur duruyorum. düzeltmek için napmalıyım.Not: `dik dur` diyen ilk 3 kişiye sürpriz hediyeler.birinci talihlimize sürpriz hediye : http://getir.net/84a
Kambur duruyorum. düzeltmek için napmalıyım.

Not: dik dur diyen ilk 3 kişiye sürpriz hediyeler.

birinci talihlimize sürpriz hediye : getir.net
0
emcedeltate
(28.10.09)
dik dur.
0
take this sinking boat
(28.10.09)
kürek, barfiks gibi sırt kaslarını çalıştıracak hareketler dik durmana yardımcı olur.
0
arnold schwarzeneger
(28.10.09)
ileri boyuttaysa özel korse tipi seyler var dik durmanı sağlayan onları kullanabilirsin.sırt kaslarını calıstıracak sporlar yap.
0
keah
(28.10.09)
İmkanın varsa spor salonuna yazıl ztn 2.haftada kendi kendini dik yürürken bulacaksın.
0
soulmate
(28.10.09)
-yatakta yatma. yer yatagı yap, bir süre orada yat.

- gögüs bölgesini çalıştırıcak egzersizler yapabilirsin. dik durmana yardımcı olur.

- dik durman gerektiğini aklından hic bir zaman çıkarma.
0
claimer
(28.10.09)
bir arkadaşım duruşunu düzeltmek için yapısında ince çelik teller bulunan bir sırt korsesi kullanmıştı, ama sanırım onun durumu oldukça ileri bir duruş bozukluğuydu. altı ay kadar kullandı bunu yatak dışında her zaman, sonrasında boyu dört-beş santimetre uzamıştı sanki.

doktor tavsiyesiyle kullanılıyor tabii bu, doktor aşamasına gelmeden önce ne yapılır bilemiyorum, yardımcı olamadım galiba... geçmiş olsun.
0
yattara valli
(28.10.09)
korse var içi telli ama can yakıyo bi de dr kontrolü olmadan kullanmak hayırlımıdır bilmiyorum. uzun tahta bi sopa edinip iki omzunuzun üstünden yani ensse arkasında kollarınızı üstünden geçirip ayyy annatamadım işte ööle gezin akşamları bi süre düzeltiyor duruşu, o pozisyonu anladıysanız o şekilde sağ sol yaylanadabilirsiniz.
0
mahnita
(28.10.09)
yoga
0
mea maxima culpa
(28.10.09)
evet yoga diyorum ben de. sırt kaslarını geliştirmekle birlikte tıkanmış yerlerin de açılması lazım ki omurga düz dursun. yoksa dik olmaya çalıştığınızda bile canınız acır. kas geliştirmeye esneme hareketleri de ekleyin mutlaka.

yogatic.com buradaki upper back egzersizlerini deneyebilirsiniz.

ayrıca yine yoga benzeri bazı fizik tedavi hareketleri var. öne doğru eğrilikten çok sağa sola eğrilik varsa bunlar çok işe yarıyor.

ayrıca bilgisayar başında mutlaka 15-20 dk bir esneme egzersizleri yapın. omuzları indirin kaldırın, çevirin. boynu rahatlatın. oturuşunuza dikkat edin.
mesela kollarınızı avuç içleri değecek gibi arkada birleştirin, parmaklarınızı da birbirine geçirin (nasıl denir ki bu ya) omuzlarınız hep açık ve aşağıda olsun. şimdi nefesinizi verirken kolları hafifçe yukarı kaldırın. isterseniz sırtınızı dik tutarak öne doğru eğilip kollarınızı başınızın önüne gelecek gibi iyiiiice esnetebilirsiniz. bu hareketler de bahsettiğim sitede var hep.
skolyoza benzer bir hal aldıysanız, durumunuz ileri ise doktora danışarak tedavi olun derim ayrıca.

mesela... www.yogatic.com
0
kediebesi
(28.10.09)
ayrıca kambur durduğunuzda akciğerler içeri göçtüğünden güzel nefes alamazsınız, başınız ağrır, konsantrasyon bozulur vs vs
0
kediebesi
(28.10.09)
pilates. ben ciddi etkisini gördüm...
0
vejeteryan vampir
(28.10.09)
çok basit bir çözümü var aslında, zamanında babam öğretmişti:

evdeki bir koltuk/çekyatın kol kısmına enseden biraz aşağısını yerleştir ve kafayı aşağı sakıt. resimdeki gibi. her gün 10/-15 dk. tekrarlarsan dimdik yürümeye başlarsın.

img62.imageshack.us
0
dubara
(28.10.09)
(1)

Psikolog tavsiyesi

chuck
İstanbul Asya yakasında bir psikolog tavsiyesi istiyorum. Mümkünse fazla pahalı olmasın. Öğrenci adamı kasmasın. Özellikle anksiyete bozukluğu için. Gerisi de var.
İstanbul Asya yakasında bir psikolog tavsiyesi istiyorum. Mümkünse fazla pahalı olmasın. Öğrenci adamı kasmasın. Özellikle anksiyete bozukluğu için. Gerisi de var.
0
chuck
(27.10.09)
Uzman Psikolog Meryem Altunbüken.Kadıköy'dedir. Kendilerine [email protected] adresinden ulaşabilirsin. İyidir, çok pahalı değildir. Anında cevap atar.
0
lennonn
(28.10.09)
(5)

dom dom gribi :/

kurtluelma
Yahu arkadaşlar ankarada üniversitede okuyan mağdur öğrenciler olaraktan biz bu h1n1 virüsü(domuz giribi)nden tırsmaya başladık..Gördüm bugün okuldan dönerken çoğu kişi maske falan takmış :/ oda yetmedi eve geldim annem hasta olmuş ateşi falan varmışş amann yerebbiii!!! dedim yoksa dom dom gribi biz
Yahu arkadaşlar ankarada üniversitede okuyan mağdur öğrenciler olaraktan biz bu h1n1 virüsü(domuz giribi)nden tırsmaya başladık..Gördüm bugün okuldan dönerken çoğu kişi maske falan takmış :/ oda yetmedi eve geldim annem hasta olmuş ateşi falan varmışş amann yerebbiii!!! dedim yoksa dom dom gribi bizim evde mi :S yaaa arkadaşlar sizce maske takmak mantıklı mı mantıksız mı?? sonuçta tamam havayı steril bezin arkasından soluyorsun ama ya eller onlar içinde eldiven mi takcaz yani o ne öyle herkes doktor gibi etrafta ?? :/ daral geldi ya wöhhh bizimde tatil olsun okullar evceğizlerimizden çıkmayalım ne var sanki ya :/
0
kurtluelma
(27.10.09)
Ya şimdi şöyle bir şey var. Normal grip de adam öldürebilir. Domuz gribinin öldürebilitesi ise normal gribe göre öyle aman aman fazla da değildir.
0
pichoscosama2
(27.10.09)
domuz gribinin tehlikesi, eger agir seyrediyorsa ve profilaktik antibiyotik tedavisi hizla uygulanmazsa, zatureye yol acmasi. soyleynlerin yalancisiyim, bu zature de hizli ilerleyip olume sebebiyet verebiliyor.

domuz gribi herhangi bir gripten daha bulasici olmasa gerek. bulunulan ortamin sik sik havalandirilmasi, ellerin bolca yikanmasi, o ellerin yuze goze fazla surulmemesi ve benzeri onlemler yeterli olacaktir.
0
no avalon
(27.10.09)
abartıyorlar.
0
atmosphere
(27.10.09)
ben ankarada olsaydım ben de takardım maske.nolur nolmaz.
0
jpsartre
(27.10.09)
yurtdışında maskeyi hasta kişiler takıyor.
0
kediebesi
(27.10.09)
(7)

diş sorusu

macheng
İkinici azı dişim (yani sanırım ismi o) dolguluydu, geçen dolgusu düşüp kırıldı. Sinirleri alınmıştı önceden. Her zaman gittiğim doktora gittim çivili diş yapmayı önerdi, dolgu yapılamayacak kadar kırıldı çünkü dişim. Yarın sabah randevum var. Birkaç gündür kime sorsam çivili diş iyi değildir diyor,
İkinici azı dişim (yani sanırım ismi o) dolguluydu, geçen dolgusu düşüp kırıldı. Sinirleri alınmıştı önceden. Her zaman gittiğim doktora gittim çivili diş yapmayı önerdi, dolgu yapılamayacak kadar kırıldı çünkü dişim. Yarın sabah randevum var. Birkaç gündür kime sorsam çivili diş iyi değildir diyor, en fazla birkaç ay ömür veriyorlar. Doktor olur dedi ama işte ben daha önce bu sorunu yaşamış insanlardan yardım alayım dedim. Yardımcı olursanız sevinirim.
0
macheng
(27.10.09)
çivili dişten kastınız implant ise ben şimdiye kadar olumlu şeyler duydum hakkında.hatta annemde var yıllardır kullanıyo bi problem yok şimdilik.ancak şöyle bişi de var zamanla çene kemikleri deforme oldukça o çiviler de etkileniyomuş ve tabi çivileri tutturcak bi kemik kalmayabiliyomuş.tabi bu biraz da yaşa ve kemiklerin sağlıklı olmasına bağlı sanırım.
0
saleen
(27.10.09)
adını bilmiyorum ama cerrahi bir şekilde olmayacaktı, implant mı benim çivili diş dediğim bilmiyorum ama daha komple bir şey gibi sizin dediğiniz sanki.
0
🌸macheng
(27.10.09)
dentin pini, post core restorasyon ?hangisi bunlardan?
0
keah
(27.10.09)
dentin pini, sanırım.
0
🌸macheng
(27.10.09)
dentin pini diş eğer ki restorasyona izin vermeyecek ölcüde kırılmıssa, madde kaybı fazlaysa, tüberkül kaybı varsa yapılacak dolguya destek olması için uygulanır.eğer sağlıklı dentin var ise uygulanabilecek çözümlerden biridir.
eğer post core restorasyon olacak ise(ki endikasyonları yaklasık aynı-post core daha ileri durumlarda diş iyice harab olmus ise kullanılır) dişin kökünden destek alacak şekilde bir metal döküm ya da prefabrik olan postlar hazırlanır, bunun üzeri kesik diş şeklinde şekillendirilir, sonra üzerine kuron ya da köprü protezi yapılır.
iki durum da dişin restorasyona izin vermediği durumlarda kullanılır.hekim dolgunun tutmayacağına ya da verimli olmayacağına inanmıs ki bunu önermiş.hekiminize güvenin, sağdan soldan duyduklarınıza itibar etmeyin, herkes atıp tutmayı sever sağlık konusunda.
ha ben yaptırın diyorum ama olur kırılır suclu aramamamk lazım.diş o hale gelmişse hekim kurtarmaya ugrasıyor hala o sekilde düşünmek lazım.hekim elinden gelenin en iyisi yapacaktır.
0
keah
(27.10.09)
çok teşekkür ederim bilgi için. tek çekincem herkesin "tutmaz, kaynım yaptırdı ordan biliyorum" şeklinde sözleri oldu :) ama dediğiniz gibi doktor da sonuçta dişi kurtarmaya çalşıyor nihai olarak.
0
🌸macheng
(27.10.09)
doktorunuzu daha önceden tanıyor ve ona güveniyorsanız yaptırın. önemli olan tek şey güvenmek :) diş tutar nasılsa.
0
kediebesi
(27.10.09)
(5)

göz muayenesi

baldur2
şimdi bu göz muayenelerinde bizim göz numaralarımız sadece tablodaki harfleri okumamızla mı belirleniyor yoksa öncesinde makineyle bir ev resmi var ya ona bakıyoruz biz baktığımızda bulanıkken, netleştiriyor ya hani doktor? o makine de mi belli oluyor aslında?
şimdi bu göz muayenelerinde bizim göz numaralarımız sadece tablodaki harfleri okumamızla mı belirleniyor yoksa öncesinde makineyle bir ev resmi var ya ona bakıyoruz biz baktığımızda bulanıkken, netleştiriyor ya hani doktor? o makine de mi belli oluyor aslında?
0
baldur2
(27.10.09)
yok o ev olayında belli oluyor.
0
christine
(27.10.09)
O ev olayında göz tansiyonu ölçülüyor, göz numaralarımız onla belli olmuyor diye biliyorum ben.
0
HaNeDaN
(27.10.09)
Artık uzman olarak yaklaşıyorum bu konuya (: . Yılların verdiği deneyim diyelim. Harflere bakarken doktorun kullandığı merceklerle göz derecen zaten ortaya çıkıyor. Bu iyi bu kötü diyerek doktoru yönlendiriyorsun ve derecen ortaya çıkıyor. Ardından ya da öncesinde oturduğun ev olayında da gözle ilgili bir çok bilgin ortaya çıkıyor. Bizim doktora verdiği kağıtta derecenin de yazdığını biliyorum.(doktorun yalancısyım)
Kısacası ikisi de etkili.
0
maresal jedi
(27.10.09)
yarık lamba muayenesi ile genellikle retina hastaliklari, gozun disi
snellen çizelgesi ile goz keskinligi
sallanan fener testi ile goz bebegi fonksiyonlari
parmak takibi testi ile oküler hareket bozuklukları
konfrantasyon alani testi ile görüş alanı
tonometri ile göz içi basıncı
oftalmoskop ile goz ici ve kirmizi refleks
otorefraktor ve retinoskop ile goz bozukluklari

olculuyor.. tabi daha da genisletilebilir liste..
0
ermanen
(27.10.09)
o ev resmine baktığınız makine ile numaranız belli oluyor. ama orada çıkan numara çok yüksek. yani doktorun camları denetirken bir fikri var. o makineden çıkan numaranın 0,75, 1 derece falan altından başkatarak cam denetiyor. iyi gördüğünüz yerde de duruyor. o makine ile çıkan yüksek numarayı hiç vermiyor zaten.
0
kibritsuyu
(27.10.09)
(6)

su toplaması?

sokak cocugu
iki ayağımın serçe parmağında su toplandı. ne yapmam lazım, patlatıp, bandajlamaktan başka. çarşamba maçım var. yetişir miyim? iğneyle oynamak istemiyorum. şükran.
iki ayağımın serçe parmağında su toplandı. ne yapmam lazım, patlatıp, bandajlamaktan başka. çarşamba maçım var. yetişir miyim? iğneyle oynamak istemiyorum. şükran.
0
sokak cocugu
(26.10.09)
bende olmuştu geçenlerde sadece 1 günde tamamen geçti, nasıl oldu anlamadım. ayakkabı vurduğu için olmuştu. sende de ayakkabı vurduğu için mi oldu? eğer öyleyse başka ayakkabı giy, sıkmayan.
0
baldur2
(26.10.09)
günlük giydiğim ayakkabım sıkmıyor, geçen krampon giydim o yüzden oldu.
0
🌸sokak cocugu
(26.10.09)
işte o krampon vurmuştur, spor ayakkabıda numaralar büyük olabilir. benim krampon 44 numaraydı hep vuruyordu, en sonunda normal ayak numaram olan 46 numara aldım geçen maçta hiçbir şey olmadı vallahi.
0
baldur2
(26.10.09)
sakın iğneyle falan patlatayım deme, başına iş açarsın. mikrop kapar.
0
milk it
(26.10.09)
zarı bozdum ben iğneylen. dezenfekte ettim ama.
0
🌸sokak cocugu
(27.10.09)
en iyisi tuzlu suya koymak. ozmosis nedeniyle yaradaki su iner. -di patlatmasaydın.
0
kediebesi
(27.10.09)
(15)

götümdeki kıl sorunsalı !

mutlukızıntemizgötlüromantikerkekarkadaşı
selam, affınıza sığınarak böyle bi soru soruyorum. duyuru tipi seçerken ise "medikal" ve "teknik" arasında kaldım ama kararımı teknik'ten yana kullandım. sonuçta kıl işi şakaya gelmez, teknik bi konudur en nihayetinde.şimdi yıllardır gerek okulda, gerek aile içinde genital bölge olsun, koltuk altı o
selam, affınıza sığınarak böyle bi soru soruyorum. duyuru tipi seçerken ise "medikal" ve "teknik" arasında kaldım ama kararımı teknik'ten yana kullandım. sonuçta kıl işi şakaya gelmez, teknik bi konudur en nihayetinde.

şimdi yıllardır gerek okulda, gerek aile içinde genital bölge olsun, koltuk altı olsun ,daha da iğrençleşmeden, kısaca kişisel temizliği öğrettiler. ancak tam öğretmemişler sanırım, çünkü benim sevgili, aşırı titiz kız arkadaşım benden biraz şikayetçi anladığım kadarıyla. kendisi tam olarak söylemese de, bir takım hal ve hareketlerinden anladım [şaka lan resmen ağzıma sıçtı, yerin dibine soktu kaltak:) ]

bundan sonraki sorularım iğrençtir ama lütfen hor görmeyiniz efem, hayatın gerçekleridir ve oldukça ciddi sorulardır. taşak oğlana dönecek de olsam, başka soracak kimsem olmadığı için mecbur kaldım burda sormaya:

-------------------------------spoiler!iğrenç!----------------------------------------

1) anüs çevresindeki kılları erkekler almalı mıdır? ya da nasıl alınır, ne kullanılır? bi erkek olarak bunları nerden temin ederim? sanırım bağyanlar daha çok yardımcı olabilir. *[bu düşünceyi kız arkadaşım hissettirdi, net bi şey olmadığı için de ona soramadım haliyle, utandım mı ne. ]

2) genital bölge temizliğini tam çözemedim. testislerin üzeri nasıl temizlenir? jiletle alınmaz mı? neyle alınır? burda da bro'lara güveniyorum...
0
mutlukızıntemizgötlüromantikerkekarkadaşı
(26.10.09)
küvete gir küvete bi tane tabure koy. tabure yoksa yüksek bir yere ayağını koy ve kıçının arasını traşla. çok uzunsa önceden kesebilirsin.

not: anüs çevresi kılı için konuştum.
0
clementine
(26.10.09)
tıraşlamak zarar verir mi? yani sakalımı tıraşladıkça, daha kalın ve gür çıktığını düşünüyorum. aynı şey olmasın, daha beter olur diye düşündüm..
0
🌸mutlukızıntemizgötlüromantikerkekarkadaşı
(26.10.09)
2-) evet jiletle temizlenir, testislerin üzerini de ben jiletle alıyorum ama orada dikkatli olmak lazım. gerçi orada tek tük çıktığı için sorun olmuyor zaten.
0
baldur2
(26.10.09)
yok bişi olmaz. onun dışında kökünden alırsan 100 metreyi 2 snde koşarsın.
0
clementine
(26.10.09)
bir arkadaşım weet tüy dökücü kremi avucuna sıkıp malum yere bolca boca etmiş ve bişey olmadımı tahriş falan dediğim de yok hacı hiç bişey olmuyo süper yapıyor dediydi..

denemiş değilim ama...
0
Carlito Brigante
(26.10.09)
@Carlito Brigante

ölmeyeyim?
0
🌸mutlukızıntemizgötlüromantikerkekarkadaşı
(26.10.09)
arkadaş süreli 1 ay oldu..bi değişiklik yok hayatında..

doğru söyleyip söylemediğini de bilemiyorum ki :)
0
Carlito Brigante
(26.10.09)
ameliyat eldiveni ile alabilirsiniz, tutup çekeceksiniz. steril almanıza gerek yok. jilet kişiye göre tüyleri sertleştirebiliyor.
her yer için konuştum.
0
deliberte
(26.10.09)
anüs çevresini jiletle alman tavsiye olunmaz, aslına bakarsan tüy dökücü krem de kılı köke yakın bir yerden kırar-yani jilet ile aynı işi yapar bir nevi.

zaten eğer çok çok çoooookk kıl yoksa anüs çevresine girişmeye gerek var mı bilemiyorum. çünkü tehlikeli, kılları keserken kesmedin-çizmedin diyelim kıllar uzarken tahriş edecek, zaten elinde ya da ayağındaki deri gibi kalın olmadığından cildin çatlar-bakteri vs. enfeksiyon olabilir (bak olabilir diyorum) malum o alanda bolca bakteri var. mazallah (bkz: perianal abse)

bir kızılderili atasözü der ki : insanın götü kaşınmıyorsa götüyle çok oynamamalıdır. :)
0
zipir
(26.10.09)
lazer epilasyon olur mu ki acaba? bi kere götü gösterirsin ama bi daha hiç çıkmaz işte oh mis:)kızlar her taraflarını aldırıyo valla çatır çutur..
0
wolkymus
(27.10.09)
bence hiç bir kılını, özellikle kol altlarını sakın alma. almaya kasma. kısaltabilirsin ama jilet vurma. tüm bakterilerin faunanın içine sıçmış oluyorsun. biz kızlar sosyal olarak bunu yapmak zorundayız, kabul ama erkeklerin yapmasına hiç gerek yok. temiz olsun yeter. jileti vurdun mu seinfeld gibi olursun. iki üç güne kaşınmaya başlarsın kurt adam gibi. hiç gerek yok. kıl dökücü krem de aynı. bi tıraş makinesini gusüle ayır :) kısalt tüylerini istiyosan. daha temiz filan olmaz. ama kızların hoşuna gidebilir tabi. uydurmacadan.

he kız arkadaşım olsa senin gibi ben sonuna kadar doğal takılırdım ayrıca :)

demek askerde rahat edeceksin :D ben de böyle bi hipiyim naparsın.
0
kediebesi
(27.10.09)
@wolkymus

hiç düşünmek bile istemiyorum o seçeneği. utanırım ben öyle, o kadar geniş, temiz bi insan da değilim:)

@fempusay

evet, bu kadar şey yazdım, daha fazla iğrençleşemem sanırım ama madem konu geldi belirteyim hemen. tabi ki anüsümü bi haz alma bölgesi olarak görmüyorum ve kız arkadaşımla da öyle bi fantezim yok:) ama ayı olmamak adına sordum soruyu. hani normal, temiz bi erkek napar ne eder gibi. tabi bi de kız arkadaşımı da düşündüm biraz, her ne kadar çok farklı misyonları üstlenmiş olsak da, onun rahatsız olmasını istemedim. karşımda öyle pis, iğrenç bi kız hayal edince, haliyle ona hak verdim ve endişelendim. yaa böyle de düşünceli bi erkeğim işte.

*bu arada sözlük bağyanları korkmayın, gizli bi mesaj vermeye çalışmıyorum. zaten kıçından bahsetmişim o kadar, daha ne karizma yapayım ne gizli mesajı vereyim:) ayrıca başım bağlı benim.

edi:

@kediebesi

çok rahatımdır aslında ama koltuk altını da jiletle temizlemeyince ben rahatsız oluyorum. varsın orda da bakterisi, faunası yok olsun.
bi de bu mesajını okutup, seni kız arkadaşıma hedef olarak göstermek de çok eğlenceli olurdu. şaka ya, çok şirin, leblebi kafalı bi kız ne çirkefliği olacak. suçlamyın kız arkadaşımı, o beni düşünüyo aslında :)
0
🌸mutlukızıntemizgötlüromantikerkekarkadaşı
(27.10.09)
bisikletçi bir arkadaşım bacak ağdası yaptırmaya gidiyordu (bunu yapan yerler var demek istedim). anal bölgedeki kıllar acımaz zaten merak etme. biyer bul yaptır. 1,5-2 ay idare eder. siktir lan oradan diyosan sevgiline ver jileti traşlasın :)
0
polyester kelebek
(30.06.14)
hüloooooooğğğ :)
ben de lazer yaptırabileceğini düşünüyorum, yapılabiliyorsa. gerçi arkadaş tavsiye etmiş utanırım demişsin ama sevgilinden utanmıyorsun o halinle.
umarım tavsiyeleri dinler nickinle müsemma bir insan olursun.
0
rock n roll
(30.06.14)
philips bodygroom +1. ben de bunu kullanıyorum. kıllı bir erkek olmama rağmen rahatsız ediyor ve alıyorum. ha temiz bir erkek olmama rağmen kıymetim biliniyor mu hayır. senin o götle manitan var ben yalnızım. (takılıyorum alınma) bunda ayıp vs. olan bir şey yok. erkekler kadınlar diye bir ayrım da yok. kim nasıl mutluysa öyle yapsın.
0
oraletarya
(30.06.14)
(6)

doğum kontrol

masterkoc
eşimle ilişkiye girmeyi düşünüyoruz ama prezervatif yerine hap kullanmayı düşünüyoruz acilen önebileceğiniz ilaç adı yada yöntem var mıdır çok teşekkürler ediyorum ...
eşimle ilişkiye girmeyi düşünüyoruz ama prezervatif yerine hap kullanmayı düşünüyoruz acilen önebileceğiniz ilaç adı yada yöntem var mıdır çok teşekkürler ediyorum ...
0
masterkoc
(26.10.09)
öyle hemen içip ilişkiye gireyim tarzı bir ilacı ben bilmiyorum. eğer doğum kontrol hapı kullanacaksanız bir kaç ay düzenli kullanmanız lazım etki etmesi için.
0
kahvegibi
(26.10.09)
arkadaşın dediği gibi doğum kontrol hapı en az bir ay önceden kullanılmaya başlanmalı. çok kısa vadeli bir çözüm olarak ertesi gün hapı var ama onuda çok uzun süre kullanamazsın sadece kazaları önlemek içindir kendisi. 1 ay kadar hap kullanın erkek olduğunu varsayarak sende içeri boşalma bu sürede sonra rahat rahat devam edersin...
0
pposeidon1
(26.10.09)
bir doktora görünseniz daha faydalı olmaz mı?
kafaya göre hap almak kimi zaman sıkıntılı ve geri dönüşü olmayan durumları ortaya çıkarabiliyor.
devletin aile planlaması merkezleri var, istanbul'daysanız belediyenin kadin sağlığı merkezleri var. Buralara gidip danışabilirsiniz.
tabi bu konunun bu kadar aciliyet içermesi de ayrı tabi.
0
icemanr
(26.10.09)
evet aciliyeti ilginc..herkesin dedigi gibi en az 1 aylik duzenli kullanim gerektiriyor bu ilaclar.genellikle butun saglik ocaklari ve hastanelerin aile planlamasi servislerinden kolayca alinabiliyor bu ilaclar ucretsiz olarak.isim istiyorsaniz microgynon 21 adli ilaci onerebilirim yan etkisini kullanan hicbir arkada$imdan da duymadim..genellikle bu ilaci veriyorlar hastanelerde de.ama surekli ve duzenli kullanim $arttir tekrar hatirlatirim.
0
Elloweeth
(26.10.09)
Çok teşekkürler en mantıklısı kondom sanırsam şimdilik.
0
🌸masterkoc
(26.10.09)
(bkz: spiral)
0
chaud
(27.10.09)
(2)

solgar, biotin?

sokak cocugu
arkadaş 5000 lik almış. nasıl kullanıcak onu. direk su ile mi yoksa suya atıp falan mı. günde kaç tane kullanmalı?
arkadaş 5000 lik almış. nasıl kullanıcak onu. direk su ile mi yoksa suya atıp falan mı. günde kaç tane kullanmalı?
0
sokak cocugu
(25.10.09)
günlük 1 tane, yemekten sonra. oral olarak.
0
🌸sokak cocugu
(25.10.09)
yutacan işte oral moral deme hap değil mi o yutacan gidecek yok anal olacak hali yoktu ya fitil gibi
0
Karluk
(25.10.09)
(2)

damar gerilmesi?

const ant
selamlar.. sol pazumun yanından geçen ve normalde görünmeyen bir damar bu sabah uyandığımda görünür hale geldi ve kolumu dümdüz uzattığımda kopacakmış gibi acıyor, geriliyor.. nedir bu? sebebi ne olabilir? kolumu son zamanlarda zorlamadım veya çarpmadım herhangi bir yere..
selamlar.. sol pazumun yanından geçen ve normalde görünmeyen bir damar bu sabah uyandığımda görünür hale geldi ve kolumu dümdüz uzattığımda kopacakmış gibi acıyor, geriliyor.. nedir bu? sebebi ne olabilir? kolumu son zamanlarda zorlamadım veya çarpmadım herhangi bir yere..
0
const ant
(25.10.09)
Damarların üst üste binmesi gibi bir durum olabiliyor. Size de olmuş olabilir bir gösterin doktora.
0
escritor
(25.10.09)
damar degil tendondur o. gece ters yatmissindir.
ayrica (bkz: damar damar üstüne gelmek)
0
no avalon
(25.10.09)
(2)

domuz gıribi hakkında?

sokak cocugu
aman doktor! domuz gıribi nasıl bulaşıyor? normal gırip gibi solunum yoluyla bize geçiyor mu enfeksiyon? elimizi ayağımızı dezenfekte etsek fayda edecek mi?
aman doktor! domuz gıribi nasıl bulaşıyor? normal gırip gibi solunum yoluyla bize geçiyor mu enfeksiyon? elimizi ayağımızı dezenfekte etsek fayda edecek mi?
0
sokak cocugu
(25.10.09)
evet, domuz gribi solunum yoluyla bulaşır. hatta sadece solunum yoluyla desek daha doğru olur. sanıldığı gibi domuz etinden bulaşmaz, bu açıdan güvenle domuz eti yiyebilirsiniz. (sağlık bakanının kameralar karşısında domuz eti yiyeceği günü bekliyorum.)

normal gripten korunmak için ne yapıyorsan aynısını yap.
0
enduksiyon bobini
(25.10.09)
şöyle bir şey buldum:

ELLERİNİZİ SIK SIK YIKAYIN

-Bunun dışında öksürük ve hapşırık sırasında mikrobun göz mukozasına yerleşerek de hastalık bulaşıyor.
-Eller, yakın temas çok önemli. Bu nedenle hasta kişilerin mutlaka izole edilmesi, toplu bulunulan yerlerden uzak durması, maske takması lazım. Mutlaka sık sık ellerin yıkanması gerekiyor.

ÖPÜŞMEYE ARA VERİN

-Öpüşmeye, tokalaşmaya biraz ara vermeliyiz. Hastalık bulaştırma bilinciyle, hastaların, öksüren kişilerin maske takması, öksürüp aksırırken mendil kullanmanın alışkanlık haline getirilmesi lazım.

HASTALIĞA YAKALANINCA ALINMASI GEREKEN İLAÇ
Virüsü almış kişilerde ilk 36 saat içinde tamiflu veya muadili ilaç 5 gün süreyle sabah akşam kullanılabilir, ya da hastalığın görüldüğü yerlerde bulunulduğunda, koruyucu ilaçlar alınabilir. Ama bunlar ithal olduğu için pahalı ilaçlar, herkesin kullanmasına imkan yok.
65 yaş üzerindekilere, kalp akciğer rahatsızlığı, astımı olanlara, romatizmal hastalıklar nedeniyle kortizon kullananlara, kanser tedavisi görenlere, küçük çocuklara öncelik tanımalı.

DOMUZ GRİBİ BELİRTİLERİ

-Yüksek ateş,
-Göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı,
-Boğaz ağrısı,
-Öksürük,
-Genel vücut ağrısı,
-Halsizlik, bitkinlik, üşüme şeklinde...

Bazı domuz gribi vakalarında kusma ve ishalin, ağır vakalarda pnömoni, solunum yetmezliği ve bazen de ölümün görülebildiğine vurgu yapıldı.

Ancak Türkiye'deki son vakada yüksek ateş görülmedi. Domuz gribine yakalanan çocuğun sadece burun akıntısı vardı.

VİRÜS NASIL BULAŞIYOR?

-En yaygın olarak solunum yoluyla bulaşıyor.
-Virüsü taşıyan kişi öksürüp hapşırırsa, 4 metreye kadar hiç temas etmeseniz bile size bulaşabiliyor.
-Havaya saçılan partiküller havada uzunca bir süre kalabiliyor ve bunların solunmasıyla solunum yoluyla kişiye geçiyor.

DOMUZ ETİ GÜVENLİ Mİ?

Domuz gribinin, usulüne uygun hazırlanan domuz eti veya diğer domuz ürünlerinin yenmesiyle bulaştığına ilişkin bulgunun olmadığı ve virüsün, 70 derece ısıtılınca öldüğü bildirildi.


Virüsü almış kişilerde ilk 36 saat içinde tamiflu veya muadili ilaç 5 gün süreyle sabah akşam kullanılabilir, ya da hastalığın görüldüğü yerlerde bulunulduğunda, koruyucu ilaçlar alınabilir. Ama bunlar ithal olduğu için pahalı ilaçlar, herkesin kullanmasına imkan yok.

65 yaş üzerindekilere, kalp akciğer rahatsızlığı, astımı olanlara, romatizmal hastalıklar nedeniyle kortizon kullananlara, kanser tedavisi görenlere, küçük çocuklara öncelik tanımalı.

Gribin aşısı geliştirildi.

ATEŞİ SAKIN DÜŞÜRMEYİN

Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Münir Büke, yaşlı ve çocuklar dışında ateşin düşürülmemesini öneriyor. Şöyle diyor;

'*65 yaş üzerindeki kalp akciğer rahatsızlığı olan kişilerde, küçük çocuklarda, hamile kadınlarda ateşi düşürelim. Ama sağlıklı olup grip olanlarda ateşi düşürmememiz lazım. Ateş insana rahatsızlık veriyor, metabolizmayı hızlandırıyor, kalp atışlarını artırıyor, ama bunun yanında virüslerin ölümüne yol açıyor ve vücudun direncinde önemli işlev görüyor, bir çeşit savunma mekanizması gibi işliyor.

*Vücut 41 dereceye kadar dayanır, 4 saat kadar 42 dereceye dayanır. Mesela ben grip olduğumda ateşimi daha da yükseltirim ve 5-6 saat içinde bu iş biter. Eskilerin hastayı ''terletme'' metodunun mantığı da budur zaten.
0
latoneus
(25.10.09)
(3)

Siğil

berginyonbaenre
elimde cikan sigile verrutol isimli ilaci kullanmaya basladim sigilin üstündeki tomurcugumsu kisimlar döküldü ama ortaya böle oyulmus bi görüntü ortaya cikti ve netten okudugum kadariyla köküne kadar kullanmam gerekiomus bunu tekrar cikmasin die görüntüdeki durum normalmidir bi bilgisi olan warmi yo
elimde cikan sigile verrutol isimli ilaci kullanmaya basladim sigilin üstündeki tomurcugumsu kisimlar döküldü ama ortaya böle oyulmus bi görüntü ortaya cikti ve netten okudugum kadariyla köküne kadar kullanmam gerekiomus bunu tekrar cikmasin die görüntüdeki durum normalmidir bi bilgisi olan warmi yoksa kullanmayi birakicam?
0
berginyonbaenre
(24.10.09)
Sanırım asıl kök hâlâ kurumamış ve biraz daha kullanman gerekiyor. Görüntü de normal.

Not: suyla pek temas ettirme.
0
ataturkiye
(24.10.09)
incir ağacı yaprağının mucizevi etkileri vardı, yanlış hatırlamıyorsam. ama gene de incir ile alakalı bir şey idi.
0
erobur
(24.10.09)
o yara zamanla kapaniyor hiçbir sey kalmiyor.
0
samfisher
(24.10.09)
(2)

Konsantrasyon Bozukluğu

jailhouserock
Konsantrasyon sorunlarım var. Bir iş üzerinde çalışırken ilgim çok çabuk dağılıyor. Üzerine düşünce de daha kötü oluyor. Psikiyatrist ritalin verdi fakat ben doğal yöntemlerle çözmek istiyorum. Solgar nero nutrients ve pharmaton öneriyorlar. Ne yapsam ?Web programcısı olarak çalışıyorum. Doğal olara
Konsantrasyon sorunlarım var. Bir iş üzerinde çalışırken ilgim çok çabuk dağılıyor. Üzerine düşünce de daha kötü oluyor. Psikiyatrist ritalin verdi fakat ben doğal yöntemlerle çözmek istiyorum. Solgar nero nutrients ve pharmaton öneriyorlar. Ne yapsam ?

Web programcısı olarak çalışıyorum. Doğal olarak uzun saatler boyunca çalışmam gerekiyor.
0
jailhouserock
(23.10.09)
Pharmaton kullan. ben kullanıyorum ve çok iyi geldi sadece konsantrasyon değil yorgunluğa da iyi geliyor.
0
mint
(23.10.09)
spor yapın düzenli olarak, dinç olursanız ilaca falan ihtayaçta kalmaz. yeşil çay tüketin. spor önemli. sağlam kafa sağlam vücutta bulunur demiş atamız.
0
sokak cocugu
(24.10.09)
(5)

uçuk / bepanten

123456
bepanthen uçuğa sürülürse uçuk geçer mi?uçuk şu anda yerini belli etti ama henüz çıkmadı. ayrıca çok kısa sürede uçuk sorununu halledecek bir ilaç tavsiyeniz var mı? varsa ortalama fiyatına ne kadardır?
bepanthen uçuğa sürülürse uçuk geçer mi?

uçuk şu anda yerini belli etti ama henüz çıkmadı. ayrıca çok kısa sürede uçuk sorununu halledecek bir ilaç tavsiyeniz var mı? varsa ortalama fiyatına ne kadardır?
0
123456
(23.10.09)
boilteau bu ilaçların uçuğu ortalama kaç günde geçirdiği söylenebilir.
0
🌸123456
(23.10.09)
uçuğun durumuna göre farklılık gösterir geçirme süresi; ancak yeni yeni çıkmaya başlamışsa aklovir 2-3 günde, zovirax da daha kısa sürede geçirir.
0
judas priest fan
(23.10.09)
Zovirax yerine Vectavir kullan. Eczacının tavsiyesiyle kullandım, çok faydasını gördüm.
0
pathetique
(23.10.09)
çıkmak üzere iken eter sürmek lazımmış.
0
mea maxima culpa
(23.10.09)
aseton
0
vi
(23.10.09)
(12)

sizce neyim olabilir?

christine
Evet doktora görüneceğim, fırsat bulur bulmaz ve işyeri özel sağlık sigortamı çıkarır çıkarmaz. ama sorunlarım konusunda bana fikir verebilecek kişiler lazım, zira artık dayanamıyorum.öncelikle sürekli yorgunum bitkinim, varolan bir b12 eksikliğim var ama çok ileri seviyede değildi ve ilaç kullanmam
Evet doktora görüneceğim, fırsat bulur bulmaz ve işyeri özel sağlık sigortamı çıkarır çıkarmaz. ama sorunlarım konusunda bana fikir verebilecek kişiler lazım, zira artık dayanamıyorum.

öncelikle sürekli yorgunum bitkinim, varolan bir b12 eksikliğim var ama çok ileri seviyede değildi ve ilaç kullanmamıştım, doğal yöntemlerle düzeltmeye çalıştım, sonra da kontrol ettirmedim.

migrenim var, ama son günlerde kafamın solundan çok keskin çok pis bi ağrı bir anda giriyor ve beni kusturuyor. mahvoluyorum, bitkinleşiyorum. kusunca anca rahatlıyorum. bazen geçiyor bazen şiddetleniyor ama kabus yaşıyorum. geçen gün minibüste başım döndü fenalaştım, tansiyondan da değildi baktım tansiyona, migrendi muhtemelen ama çok kötü döndü başım. astigmatlı miyop gözlüğü kullanıyorum o mu bu ağrılara sebebiyet veriyor desem, 7 aydır aynı numaralı gözlüğü kullanıyorum ama. yine de sanki numarası ilerledi gibi.

son olarak anüste sürekli bir kanamam oluyor, yani haftada bir falan, iki ay önce bağırsak enfeksiyonu geçirdim, hala onun sorunu mu bilemiyorum ama baya kanamam oluyor.

sizce neyin nesidir tüm bunlar?
0
christine
(23.10.09)
nasılsa doktora gidecekmişsiniz. o yüzden ben tıptan biraz uzakta fikirler vericem.
geçen gün yutub da bi kadına rastladım, kendisi yoginiymiş (bu noktada yoga nedir? yogi kimdir diyerek eski bir arkadaşı anmak istiyorum izninizle :P) şimdi bu hanım diyor ki kadınların sıkıntıları kök çakrada, yani kıçımızda birikirmiş. mantıklı aslında başımız sıkışınca kıçımızı da sıkıyoruz. e tabi bu beynimize kadar vurabiliyor kimi zaman. rota hep aynı, kıç ağrısı, bel ağrısı, sırt ağrısı, boyun ağrısı, baş ağrısı. bunlar hep omurgamızın, tek bir rotanın, dev elektrik kablomuzun üstündeki noktalar. bu noktalarda rahatlık sağlamak inan çok işe yarıyor.

şimdi ablaya geri dönersek, abla kalça açıcı egzersizler anlatmış. sitesi yogatic.com. denedim, etkisine inanamadım. bilgisayarın önünde böyle gülümser halde kalakaldım, mışıl mışıl uyudum. ne zaman bu tür hareketleri denesem sağım solum ağrıyordu fakat bu egzersizleri yapınca bittiği an vücudumun hiç bir yerinde kasılmış kalmış, sıkışmış bir nokta yoktu. vücudunuza sizden ayrı bir şeymiş gibi davranmayın. yani bir makina gibi, bozulmuş gibi. başınız sizden ayrı bir yerde ağrıyıp size acı çektirmiyor. başınız sizsiniz. (allahım sanırım zirvede bırakacağım duyuru olayını, başınız sizsiniz dedikten sonra claimer ın yorumunu çok merak ediyorum ehehe)
0
kediebesi
(23.10.09)
aşağı kısımlara yorum yapamayacağım ama baş ağrısı ile ilgili aynı sorunu neredeyse 2 haftadır annem de ben de yaşıyorduk. ikimiz de migren hastasıyız. meseleyi ona yorduk. artık annem dayanamadı ve 2 gündür mr tomografi vs. işi ile uğraştı. az önce sonuçlar geldi. doktor sinüzit var o da baş ağrısını tetikliyor demiş. 2 hafta önce de ağır bir grip vakası geçirdik. alakalı galiba ikisi.

belki bi bağlantı kurabilirsiniz. tabi doktorda fayda var.
0
hakikibulut
(23.10.09)
b12 vitamini alın ekstradan kullanın bence, zaten suda eriyen vitamin birikmez zehirlemez, + wapf.org a göre nüfusun büyük çoğunluğunda eksikliği var ki normal olması gerek diye kabul edilen değerler bile aslında düşük. Onun dışında b12, yorgunluk bitkinlik için taş devri diyetine geçmeni öneririm. beyaz un ve şekeri keseceksin. Süt yerine fermante süt ürünleri kullanacaksın. Yeşil otla beslenmiş hayvanların etini filan yiyeceksin. işlenmiş gıda tüketmiyeceksin filan. Sırf şeker ve beyaz unu bırakman bile %80 yorgunluk olaylarını azaltacaktır.
Son söylediğin için bence parana kıyıp ucuz da olsa bir doktora git, o kadar hassas bir konu.
0
joepiscopo
(23.10.09)
sinüzitim yok, ama 1,5 hafta önce çok şiddetli nezle ve grip geçirdim. belki de onun etkisidir. ama bu kadar kusmalar falan normal mi bilmiyorum, pzt'den beri bu üçüncü, midem çok kötü oluyor kusmaktan.

yoga pilates ıvır zıvır istiyorum ben, araştırmasını da yapıyordum, siteye hemen göz atacağım. herkes çok yorgun göründüğümü söylüyor, ne kadar uyusam yetmiyor. b12 için hangi ilacı öneriyorsunuz?
0
🌸christine
(23.10.09)
cinsiyetiniz kadınsa, adet döneminiz yakınsa uykuya doyamama, yorgunluktan kolununu kıpırdatamama durumu olabilir. ayrıca migreniniz de bu sebeple şekil değiştirmiş olabilir. bir de yazınızdan kahve bakarak bugünlerde biraz fazla stres altında olduğunuz, canınızın bir şeylere sıkıldığı sonucuna vardım :) eğer öyleyse, bu da bir sebep olabilir.

ancak makat kanamasını çok ciddiye almanızı önerecem. basit fissür veya basur da olabilir, kalın bağırsakta polip de olabilir.

geçmiş olsun.
0
no avalon
(23.10.09)
evet kadınım ama adet dönemim yeni bitti, adet dönemine doğru o yorgunluklar olur da bitince olmaması gerekiyor böyle. hele o başağrıları. şu an midemi zor tutuyorum. niye bu derece migren atağı geçiriyorum anlamadım.

çok ciddi bir besin zehirlenmesi geçirdim, sonra basur sorunum oldu, muhtemelen onla ilgili makat kanamam. doktor görmeli tabii. iş konusunda stresli olduğum bir şeyler var. belki de sebep bu bilemiyorum ama fiziksel bir şeyler yanlış gibi hissediyorum psikolojikten öte.
0
🌸christine
(23.10.09)
ben b12 eksikliği sorunu hiç yaşamadığım için özellikle marka öneremem ama bildiğin büyük bir ilaç şirketinin varsa al, dozu yüksek olsun ve one a day olmasın sadece b12 olsun. Vejateryen bir diyetin varsa b12 eksikliği bunun sonucudur.
www.zargan.com
bunu oku. İngilizce biliyorsan aşağıdakiler senin yaşadıklarına benziyor sanki. Bilmiyorsan çevireyim türkçeye.
Pernicious (that is, "deadly") anemia occurs when a person lacks the intrinsic factor and cannot absorb B12. The most common underlying cause of pernicious anemia is an autoimmune reaction that attacks and destroys the stomach cells that produce intrinsic factor. The disease is characterized by immature, abnormally large red blood cells (macrocytes), which are very inefficient at carrying oxygen, and by white blood cells with abnormal nuclei.

Early symptoms of pernicious anemia include paleness, weakness and fatigue; severe anemia causes shortness of breath, dizziness and a rapid heart rate.

Those suffering from pernicious anemia require very high levels of B12 to overcome the lack of intrinsic factor. The traditional treatment was one pound per day of calf’s liver, providing almost 200 micrograms B12. Today doctors prescribe injections or oral supplements of even higher doses.
0
joepiscopo
(23.10.09)
aslında işyerinizi beklemeden bir örnekle birlikte hastaneye başvurabilirsiniz. acil bir şey olabilir ayrıca halsizliğinizin nedeni bu kan kaybı olabilir. divertikül denen ufak yaralardan varsa bağırsakta, lifli yiyecekleri kesiyorlar mesela. kısa zamanda öğrenmekte fayda var.
b miks-c seviyorum ben b vitamini olarak. bi de yakın zamanda antibiyotik kullandınız mı? b vitamini eksikliği yapıyormuş.
yorgun olduğunuzu düşünerek pilatese abanmamanızı öneriyorum. önce yoga ile güç toplayın bence. yogada hareketler çok değişmiyor. ancak bunları yapış hızı ve sıralaması ile değişik noktalara odaklanıyorlar. ben bu kadının sitesini samimi ve nasıl diyeyim, şefkatli buldum. özellikle yoga for a bad day ve yoga for a very bad day videolarını çok sevdim. yalnız çok dikkat etmek gerekiyor, sakatlanmak mümkün. ısınma ve soğuma mutlaka yapılmalı. ben de öyle yavaş yavaş kendi kendime ve yeni yeni :) keşfetmeye çalışıyorum bakalım.
0
kediebesi
(23.10.09)
antibiyotik mi :)
şöyle söyliyim önce idrar yolu enfeksiyonu geçirdim, antibakteriyeller kullandım, 2 hafta sonra çok şiddetli bir bağırsak enfeksiyonu geçirdim, hastaneye falan kaldırıldım zehirlenmeden ötürü, mahvoldum ve yine antibakteriyel kullandım, 1,5 hafta önce grip oldum faranjit vs oldum yine mahvoldum ve antibiyotik kullandım. şu an enkaz gibiyim. tamamen enkaz gibiyim ama. bu baş ağrıları çok şiddetli. midem sürekli kusmaya hazır. b12 eksikliği bu kadar şiddetli şekilde kendini gösterebilir mi ya?

bu arada şundan da bahsedeyim, kendime dikkat eden bi insanım, midemde gastritim var, düzenli ve hafif yerim, lifli gıdalarla beslenirim, arada abur cubur yediğim olur ama nadirdir, deli gibi su içerim. bi keresinde kırmızı etten zehirlenmiştim, 13-14 yaşlarımda, çok kötüydü sonra kırmızı et yemedim 4 yıl kadar, o da kan değerlerimi düşürdü. nedeni budur tamamen, vejeteryan değilim ama zamanında yemediğim kırmızı et benim hayatımı ciddi şekilde etkiledi.

yoga sitesi cidden güzelmiş, yarın bakacağım, ben de zamanında çok spor yaptım, ama fitness, bünyem güçlensin diye, işti bilmemneydi yalan oldu tabii ama araştrıyorum, kendi kendime de çok basit mide kol bacak hareketleri yapıyorum videolardan görüp, tabii önce ısınarak. yoksa sakatlık çıkar. ama bu site harikaymış.
0
🌸christine
(24.10.09)
dün bir akradaşumla konuşuyorduk, bence kesinlikle prebiyotik yoğurt tipi şeyler yemelisin. bunca antibiyotik yüzünden bağırsak floranin bitmiş olmasi lazım. o bakterileri geri getirmelisin. :)
0
kediebesi
(25.10.09)
nerden bulunur o yoğurt sahi?

ya benexol b12 vitamini vermişti doktor zamanında, kullanmamıştım, dün aldım bugün aldım ve kendimi iyi hissediyorum ama kanama az da olsa devam ediyor aşağı kısımda :)

yalnız benexol b12 kilo aldırıyor mu bir bilginiz var mı?
0
🌸christine
(25.10.09)
kilo aldıracağını sanmam. bahsettiğim yoğurt da her markette var. activia filan diye satılıyor.
0
kediebesi
(25.10.09)
(3)

Son zamanlarda daha cok uyku ve ruya ve daha neler neler

ermanen
Son zamanlarda daha cok uyku istegi var ve daha cok ruya goruyorum ve daha gercekci ruyalar. Sanki vucudum, ruya gormem icin daha cok uyumami emrediyor gibi ama ben istemiyorum. Bir de basimda garip elektriklenmeler oluyor, ayrica yorgun oldugum halde hareket etmezsem sanki beynim duracak gibi oluyo
Son zamanlarda daha cok uyku istegi var ve daha cok ruya goruyorum ve daha gercekci ruyalar. Sanki vucudum, ruya gormem icin daha cok uyumami emrediyor gibi ama ben istemiyorum. Bir de basimda garip elektriklenmeler oluyor, ayrica yorgun oldugum halde hareket etmezsem sanki beynim duracak gibi oluyor. Sanki boyle iki boyut arasinda gidip geliyor gibi hissediyorum. Noluyor bana yahu?
0
ermanen
(22.10.09)
uyku isteği mevsimsel olablir . yemek listenizin değişmesi belkide . onun dışında yer değiştirmek , bi ilden başka ile gitmek ; yerin manyetik özelliğinin değişmesi olablir.
onun dışında aşk
onun dışında 3 harfli .
0
dieselsingle2
(22.10.09)
lucid dreaming diye bir olay var biraz araştır belkim o tarz bir olaydır emin değilim ama.
0
rodrane
(22.10.09)
rem uykularınız sırasında yeterince dinlenemiyormuşsunuz gibi geldi bana.
uyku öncesi rahatlama teknikleri var. bunlardan biri bildiğin sırt üstü yatıp baştan ayağa ya da ayaktan başa tek tek her kası rahatlatmak. ben ayaktan başa doğru gittiğim zaman alnımı ve kafamı rahatlattığım an derin bir uykuya dalarım. baş bölgesi özellikle çok netameli. önce gözler, alın, yanaklar rahatlasın, sonra boyun hatta kafatasını bile rahat bırakabiliyorsunuz. :) hafifçe şekil değiştirebilirsiniz kasları, boynu, sırtı gevşetmek için tam anlamıyla. elleriniz tavana bakarsa daha da iyi.
ellerinizi ve parmaklarınızı gevşetirken de kendinizi tamamen bırakın. o iki arada bir derede hissinden kurtulursunuz böylece. sıkılacak, daralacak, korkacak bir şey yok. salın kendinizi iyice.

uyku öncesi bu tip meditasyonlar daha verimli uyumanızı sağlar. hem vücudunuz dinlenir, yenilenir hem de bu sırada beyniniz rahatça günlük olayları indeksler ki ertesi güne ortada çer çöp kalmasın. :)
0
kediebesi
(22.10.09)
(2)

Bogaz Agrisi

berginyonbaenre
malumunuz ögrenci kisilik evden uzak fln.2-3 gündür bi bogaz agrisi mevcuttu dünden beride bademcik sismesi söz konusu bu konuda tawsiyede bulunabilicek warmi su ilac iyidir kullan(recetesiz) yada bitki cayi tarzinda ii gelebilecek her türlü öneriye acigim
malumunuz ögrenci kisilik evden uzak fln.2-3 gündür bi bogaz agrisi mevcuttu dünden beride bademcik sismesi söz konusu bu konuda tawsiyede bulunabilicek warmi su ilac iyidir kullan(recetesiz) yada bitki cayi tarzinda ii gelebilecek her türlü öneriye acigim
0
berginyonbaenre
(22.10.09)
tantum verde sprey
karabiberli ya da zencefilli bal
tarçın, karanfil ve kekikli çay

sıralaması önemli: önce çay, sonra bal, en son da sprey şeklinde.
0
pyro clustic flow
(22.10.09)
amoklavin bid 1000 mg
agrı kesici bide tantum verde sprey
gecen benm de agrıdı bunları verdi.
0
spartakus
(22.10.09)
(5)

Sabahları Boğaz Ağrısı

3 atli 7 katli
Bir kaç haftadır sabahları inanılmaz bir boğaz ağrısı ve ağız kokusuyla uyanıyorum. Kokuyu geçirmek için yaklaşık 15 dakika dişlerimi fırçalıyorum ve bu sürede bazen kanla karışık olmak üzere sürekli balgam tükürüyorum. Önce gece midem çok boş kaldığından mı diye düşünüp geceleri kalkıp yemek yemeyi
Bir kaç haftadır sabahları inanılmaz bir boğaz ağrısı ve ağız kokusuyla uyanıyorum. Kokuyu geçirmek için yaklaşık 15 dakika dişlerimi fırçalıyorum ve bu sürede bazen kanla karışık olmak üzere sürekli balgam tükürüyorum. Önce gece midem çok boş kaldığından mı diye düşünüp geceleri kalkıp yemek yemeyi denedim ancak sabah ne var ne yoksa yine kusuyorum. Yatış tarzımdan mı diye düşünüp farklı şekillerde de yatmayı denedim yine yok. Sigaram da yok. Nedir sorunum? Gidiyim mi doktora?
0
3 atli 7 katli
(22.10.09)
bence doktora elbetteki gidin de bu arada 15 dk diş fırçalamak nasıl yahu?? diş etleriniz zarar görür dişlerinize bişi mişi olur çok fazla değil mi 15 dk?
0
velvet revolution
(22.10.09)
işin içinde kan varsa bekleyerek geçmez bence. doktor size gelmeden siz gidin bence
0
sttc
(22.10.09)
mide sorunlarına ilaveten reflü gibi sanki. mide asitleri gece ağıza çıkınca boğazı da yakıyor tabi. tahriş ediyordur çok. doktora gidin mutlaka. gece yemek yemeyin, reflü ise azıtır. yüksekçe bir yastık kullanmaya çalışın. dişleriniz sağlamsa ağız kokusu mideden kaynaklanıyordur büyük ihtimalle. dişlere kezzap da dökseniz geçmez.
0
kediebesi
(22.10.09)
20lik dişleriniz çıkıyor olabilir. illa çenede çok ağrı sızı yapacak diye bir kaide yok. kanama olması da bunun göstergelerinden biri. bir diş kliniğine görünseniz iyi edersiniz.
0
jellybonqueen
(22.10.09)
gece yemek yemek hiç sağlıklı değil. reflü filansa zaten azdırır. lifli sebze meyve yersen ve yatmadan 2-3 saat önce yemeyi bırakırsan ve başucunda sürekli su bulundurursan iyi olur. ağız kokusu ve balgam boğaz enfeksiyonu tarzı bir şeyi hatırlatıyor bana ama tabii daha ciddisi de olabilir, 15 dakika diş minesine de zarar verir, 2 dakika bile fazla. doktora git mutlaka.
0
protothyas
(22.10.09)
(3)

balgam çıkartmak

Alichoo
evet arkadaşlar benim sorunum aşırı derecede balgam çıkartmam bu uzun bir süredir var (kendimden tiksiniyorum)bu benim için çok büyük bir sorun oldu artık doktorada üşengeçlikten gitmiyorum yıllardır gitmedim doktora(kişi kendinin doktorudur:D)yaw öenerebileceğiniz birşey var mıdır? bunun için ps:bu
evet arkadaşlar benim sorunum aşırı derecede balgam çıkartmam bu uzun bir süredir var (kendimden tiksiniyorum)bu benim için çok büyük bir sorun oldu artık doktorada üşengeçlikten gitmiyorum yıllardır gitmedim doktora(kişi kendinin doktorudur:D)yaw öenerebileceğiniz birşey var mıdır? bunun için


ps:burda da bişey çıkmazsa doktora gidicem
ps2:sigara kullanıyorum
0
Alichoo
(21.10.09)
sigarayı bırakın
0
sttc
(21.10.09)
bol bol su iç... bende etkili oluyor ki nette biraz araştırırsan da ilk çözüm olarak "su içmek" çıkacak...
0
late viper
(22.10.09)
bir aktara gidip "piyan balı" alıcaksın. bildiğimiz kömür parçasına benzeyen bir şey bu. bunu ağzına atabileceğin büyüklükte parçalayıp şeker gibi emiyorsun. sigara içenlerin öksürük ve balgamlarına çok iyi gelir, tadını beğenmeyebilirsin ama işe yaradığını görüceksin.
0
nickipedia
(10.11.09)
(6)

göz kapağı şişmesi

pinkburger
sol gözüm sağlam fakat bu sabah uyandığımda sağ gözüm ağrıyordu fakat görünürde birşey yoktu. şimdi baktım göz kapağım yayvan bir şekilde şişmeye başlamış (arpacık gibi tek bir nokta halinde değil de geneli şişmiş) ve her kırptığımda ağrıyor. neden olmuş olabilir? önerebileceğiniz birşey var mı?"bir
sol gözüm sağlam fakat bu sabah uyandığımda sağ gözüm ağrıyordu fakat görünürde birşey yoktu. şimdi baktım göz kapağım yayvan bir şekilde şişmeye başlamış (arpacık gibi tek bir nokta halinde değil de geneli şişmiş) ve her kırptığımda ağrıyor.

neden olmuş olabilir? önerebileceğiniz birşey var mı?
"bir doktora danışmanızı öneririm" dışındaki cevaplarınızı bekliyorum :)
teşekkürler
0
pinkburger
(21.10.09)
böbrek olabilir. doktor harici ne olabilir bilmiyorum. falcıya falan gidin, yada üfleyen müfleyen varsa onlara gidin. taciz haberleri çıkıyo biber gazı ile gidin ama olmadı uçan tekme atın.

şaka bir yana doktor :)
0
tulkas
(21.10.09)
geçen sene bu mevsim bende bi sabah uyandım yüzüm gözüm şiş böle dayak yemişim gibi.. yüzüm çok şişmiş ama gözlerde çok şiş japon olmuşum yinede. koşa koşa doktor tabii eyvah karaciğer, eyvah böbrek şu bu..

doktor dedi ki "böcektir böcek" ne böceği be? dedi ki mevsim geçişlerinde hava soğumaya başlayınca gözle görülmeyen pıtırcık boyutundaki hayvanlar evlere sızıp bizle beraber yaşamaya başlıyor sonra gelip gece bizi ıssırıyorlarmış :) zararsız dedi, herkesin başına gelir dedi merhemi verdi 2 günde geçti.

ha seninki illa ki böle midir? doktor bilir.. çünkü vücuttaki her bi anormalliğin farklı alakasız bir organdan yansıması var çok acaip..

geçmiş ola..
0
medre
(21.10.09)
çok teşekkür ederim, umarım böbrektir ya. böcek ilacı falan uğraşamam şimdi.
0
🌸pinkburger
(21.10.09)
umarım böbrektir demek nasıl bir teselli? böbreğin önemi ve orada işler iyi gitmiyorsa vücudda başka bir tepkimeye neden olmasını böcek ısırığına nasıl tercih edebiliyorsunuz. böbrek yetmezliği'ne bir bakın derim.(önemi için)

ilginç insanlarız vesselam.

umarım birşeyiniz yoktur.
0
kobretti
(21.10.09)
9-10 sene önce 1-2 defa aynen dediğiniz gibi bana da olmuştu, sabah kalktığımda farketmiştim. biri çok daha fena şişmişti. doktor mevsimsel alerjik olduğunu söylemişti. son yıllarda hiç tekrarlamadı.
0
eksi daglarinin aslani
(21.10.09)
teşekkürler e.d.a.
çok iyi niyetli bir insansın kobretti.
0
🌸pinkburger
(22.10.09)
(4)

Domuz gribi olan tanıdığınız var mı ?

chaud
Soru başlıkta. Bir de nasıl?
Soru başlıkta. Bir de nasıl?
0
chaud
(21.10.09)
var, gayet yaygın bir grip türü. sıradan gripten en belirgin farkı daha yüksek ateş ve çok daha kolay bulaşması.
0
rygard
(21.10.09)
yazın ingiltere'ye giden bi arkadaşım olmuştu. karantinaya almışlar, yatmış hastanede bir süre, geçmiş sonra.
0
emraah
(21.10.09)
isveç'te yaşayan arkadaşım oldu, bir şey olmadı, geçti.
0
dengizik
(21.10.09)
miss piggy
hala ateşli ve kermit diye inliyor

süper sanat yaptım aslında yukarıda
anlayanlara yıldızlı browni
0
Karluk
(21.10.09)
(7)

geniz akıntısı :(

mor.inek
her sabah öğürerek uyanmaktan bıktım, geriye geniz akıntısını azaltıcak bildiğiniz bişeyler var mı? doktor bol bol su içmemi söyledi sadece ama bitkisel bişeyler vardır belki, bilen var mı?
her sabah öğürerek uyanmaktan bıktım, geriye geniz akıntısını azaltıcak bildiğiniz bişeyler var mı? doktor bol bol su içmemi söyledi sadece ama bitkisel bişeyler vardır belki, bilen var mı?
0
mor.inek
(20.10.09)
sigara kullanıyormusunuz ben arada kullanırım ama çoğaltınca uzun süreli bendede meydana geliyor kesince yok oluyor belki ondan olabilir boğaz iltahabı tarzı şeyler için asist diye bi şurup vardı yinede bi sorun derim
0
cengo
(20.10.09)
sigara alkol vs kullanmıyorum, yine de var :/
0
🌸mor.inek
(20.10.09)
bitkisel şeylere para dökmemenizi tavsiye ederim bence bi doktora daha başvurmanız daha hele de hastane yerine muayene hanesine felan giderseniz daha çok ilgilenirler geçmiş olsun
0
cengo
(20.10.09)
merhaba.

geniz akıntısının birçok nedenleri olabileceği gibi, özellikle çeşitli dönemlerde(mesela kış ayı) artış gösteriyorsa alerji kökenli olma ihtimali yüksektir. yani vücudunuz o alerjen maddeden kendini korumak istediği için mukus salgılar. bu madde toz, toprakta olabilir başka birşeyde. internetten yada bitkisel maddeler satan bir dükkandan alerjiye iyi gelicek bir bitki alabilirsiniz yada eczaneden bir antiastmatik temin edebilirsiniz. zencefil, keçiboynuzu gibi bitkilerde işe yarar.
0
milk it
(20.10.09)
sabah erken kalktığımda yaşıyorum o sorunu yazın olmadı hiç mesela.
0
🌸mor.inek
(20.10.09)
sinüzit ya da alerji..?biraz attım ama olabilir
0
tueio
(21.10.09)
çok büyük ihtimal alerji, geçmiş olsun.
0
milk it
(21.10.09)
(2)

cilt meselesi..

Coolius
Arkadaşlar bir zamanlar süper bir cilde sahiptim, erkek olarak gayet güzel pürüzsüz ve sivilcesizdi, cok da canlıydı tabii. Tamam yaşımız ilerledi(28) mutlaka değişiklikler olacaktır ama eşek cildi gibi de olacak değil ya dimi?Ne yapmalı, ne sürmeli, ne yemeli? az da olsa canlansın tekrar olabildiği
Arkadaşlar bir zamanlar süper bir cilde sahiptim, erkek olarak gayet güzel pürüzsüz ve sivilcesizdi, cok da canlıydı tabii. Tamam yaşımız ilerledi(28) mutlaka değişiklikler olacaktır ama eşek cildi gibi de olacak değil ya dimi?
Ne yapmalı, ne sürmeli, ne yemeli? az da olsa canlansın tekrar olabildiğince eski haline dönsün istiyorum...
0
Coolius
(20.10.09)
Bol bol su içmek ve sigara alkolü olabildiğince azaltmak. Bunun yanında taze sebze meyve tüketmek cildi canlı tutacaktır.

Yok, "bunları yapmam ben, cildimi mahvedeyim ama bir krem süreyim süper olsun" diyeceksen, öyle bir formül bulduğunda getir, beraber sürelim.
0
ataturkiye
(20.10.09)
sigarada beter eder cildi
0
tueio
(21.10.09)
(9)

Karnimdan gelen CORT sesi

onyetele
Yurt disinda japonyada calisiyorum. Yemekler cok kotu ve maalesef fast food a dadandim. Ve cok kilo aldim.Bu aralar body e gym e basladim.yaklasik 3-4 haftadir duzenli spor yapiyorum.Bugun aletle calisirken boyle iki kolunuzla tutunurken bacaklarinizi yukari kaldirma ile ilgili bi fugur vardi. Onu y
Yurt disinda japonyada calisiyorum. Yemekler cok kotu ve maalesef fast food a dadandim. Ve cok kilo aldim.
Bu aralar body e gym e basladim.
yaklasik 3-4 haftadir duzenli spor yapiyorum.
Bugun aletle calisirken boyle iki kolunuzla tutunurken bacaklarinizi yukari kaldirma ile ilgili bi fugur vardi. Onu yaparken iste ne olduysa tam bacagimi kaldirirken cort curt gibi boyle garip bi ses geldi karnimdan. Ve daha sonra 5-10 dakka biraktim calismayi. Su an hala aci var biraz. Birisinin yaptigi espiriye gulerken aci cekiyorum. Karnim agriyo cunki. Gulemiyorum ictenlikle.
Gecermi acaba bi soriyim dedim...
0
onyetele
(20.10.09)
tamamen salliyorum; gobeginiz dusmus olabilir?
0
nawres
(20.10.09)
@nawres
Yok yaawww nerden cikardin.
Gobegim yerinde ama boyle kasilma gibi bisey var. Aciyor.
0
🌸onyetele
(20.10.09)
gobek kacmasi olarak da geciyo, agir bisey kaldirinca falan oluyomus.
0
nawres
(20.10.09)
Bacaklarimin kaldirma kuvvetini gobege verince oldu.
Aslinda sirtimi iyice yaslayip oyle calismak gerekiyormus. Bi an oldu iste.
Bilemedim...
0
🌸onyetele
(20.10.09)
cort sesine yorum yapamayacağım şu anda ama o verdikelri linkteki olay değilse kas yırtılması olabilir büyük ihtimal hiç endişe etmeyin bi süre (3gün-2hafta belli olmaz yırtığa bağlı) istirahat edin geçer bu süre içinde hızlı olmamak kaydıyla koşabilir ve karın kaslarınızın kasılmayacağı (ki azdır böle hareket) hareketleri yapabilirsiniz hatta yapsanız daha iyi olur.
0
Karluk
(20.10.09)
@Karluk
Eyv. Biseyim kalmadi simdi biraz iyiyim.
Bugun biraz yuruyus yapicam yarim saatlik. Daha iyi olurum insallah.
0
🌸onyetele
(20.10.09)
Bu arada Japonya'da geleneksel Turk damak tadina uyacak yemekler bulmak mumkun aslinda. Yanlis hatirlamiyorsam yakiniku tamamen et izgara uzerine kurulu. Tavuk, dana vs. Sonra ramen de cok uc baharatlar icermeyen bir corba. Deniz urunleri lokantalarinda bugulanmis balik yiyebilirsiniz, yine epey notr bir tad olacaktir.
0
wpi
(20.10.09)
abi çok pahalı değillerse paso balık ve yosun ye, fermente soya ürünleri de yiyebilirsin, japonya'da kalp ve damar hastalıklarından ölme oranı %12 bu oran amerika ve avrupa'da %46 civarında sanırım. eskimolarda bir araştırmada %7 başka bir araştırmada %0.
0
joepiscopo
(20.10.09)
bu degil ya ilgilendigin icin cok tesekkur ederim ama bu degil :( soyle tarif edimm #
Black Eyed Peas "Boom Boom Pow" bu parcada bir bayan var ses tonu onun gibi nasil desem yankili ekolu sanki birazda eeee teknoya kaciyor sanirim ya bunu bula bilirsek dile benden ne dilersen bu sanalda kalmaz reyala kadar yolu var emin olunuz artik gozume uyku girmiyor suan beynimde bile parca caliyor ama dile getiremiyorum :(
0
keskeler
(20.10.09)
(8)

armudun sapı üzümün çöpü

Karluk
arkadaşlar her zaman olmasa da genelde yediğim meyveyi sebzeyi komple yiyorum. bildiğin böyle elmayı çekirdekleriyle falan yiyorum sadece varsa sapı kalıyor, domatesi desen zaten onun atılacak bi tarafı yok, biberleri desen çekirdekleri sağlıklıysa götürürüm affetmem tamam armudun sapını üzümün çöpl
arkadaşlar her zaman olmasa da genelde yediğim meyveyi sebzeyi komple yiyorum. bildiğin böyle elmayı çekirdekleriyle falan yiyorum sadece varsa sapı kalıyor, domatesi desen zaten onun atılacak bi tarafı yok, biberleri desen çekirdekleri sağlıklıysa götürürüm affetmem tamam armudun sapını üzümün çöplerini yemiyorum ama dediğim gibi böyle meyvelerin sebzelerin pek tercih edilmeyen kısımlarını keyifle yiyorum.

bu konuda bi araştırmam olmadı sizce zararlı mıdır bugüne kadar bi zararını görmedim sanırım
lan yoksa?
ek: elmayı falan çöpünü atacak yer yoksa çekirdekleriyle yiyordum özellikle yoksa bi bahçede elma yerken böyle tercih etmiyorum. ama bazı şeyleri de her daim öyle.
0
Karluk
(20.10.09)
(bkz: #16980453)
0
ermanen
(20.10.09)
Hiç öyle bir zarar duymadım, sizin gibi meyve-sebze yiyenlere de rastladım. Belki faydalıdır bile! Midesi rahatsız olanlara mesela domatesin kabuğu ve çekirdeği önerilmez; mideniz sinyal vermiyorsa, başka bir sıkıntınız da olmuyorsa bünyeniz onay veriyor demek. Belki vitamini sadece kabuğunda değil, çekirdeğindedir de, olamaz mı?
0
uyuklayankedi
(20.10.09)
hah ha :)) olaya bak ya meğer zehirliymiş daha az önce bi elmayı çekirdekleriyle beraber götürdüm.
çok sağol ermanen bundan sonra daha az elma çekrdeği yerim
bu arada o linklerdeki ingilzce metinlerde neler diyorlar?

uyuklayan kedi midem de sinyal yok yalnız şimdilerde kullandığım balık yağı tabletleri (çok ucuza aldım napıyım) kocaman ve sanırım jelatinleri dandik olduğundan bazen midemde hafif ağrı yapıyor ama nadiren ha bi de bu balık yağına ilk başladığımda 2-3 gün yapmıştı. sonradan tahmin ettiğim gibi geçti.
tahtakaleden aldım 200 tabletlik iki kutu 20şer liradan 1000 mglik tabletler. 35 dediler pazarlıkla 20ye aldım. tavsiye ederim.
0
🌸Karluk
(20.10.09)
aslında elmadır domatestir hiçbirinin kabuğunun zararı değil aksine yararı vardır. ancak, bizim yediğimiz şeyler elma değil, elmalı tarım ilacı olduğu için resmen, zararlı olmaktadır dolaylı yoldan. zira tarım ilaçları kabuğun altında birikirmiş. o yüzden kabuğu kalın kalın hem de soymak gerekirmiş. ama ben de kabuğuyla yiyorum, mutluyum. yapmasak daha iyi tabi..
0
mccormick
(20.10.09)
elma armut çekirdeklerini ben de seviyorum, bir yaklaşıma göre onlar zehirli başka bir yaklaşıma göre o zehir denen arsenikli madde b17 vitamini ve kanserden koruyor.
0
joepiscopo
(20.10.09)
yapılmaması gerekeni yapıyosun sen ama en önemlisini atlıyosun.
üzüm çekirdekleri üzümden daha faydalıdır. hiç bir şeyi yemesen bile üzümün çekirdeklerini bırakma.
0
etna
(20.10.09)
üzüm çekirdeklerini affetmem yerim çöpünü yemem
0
🌸Karluk
(20.10.09)
o yediğin çekirdekler apandisite neden olur diye duymuştum, lisedeki biyoloji hocamızdan
0
de jure
(20.10.09)
(8)

zıplama kasını geliştirmek için ne yapmak gerekir?

dieselsingle2
çok soru soruyorum biliyorum ama kafama en çok bu takıldı. çok basit yöntemlerle zıplamak için kullandığımız kası nasıl geliştirebiliriz ? yani kışın çalışayım yazın smacı basayım diye düşünüyorum .şu ayak bileklerine bağlanan ağırlıklar vardı acep onlar işe yarar mı ?ah şu zenciler ; adamlar doğuşt
çok soru soruyorum biliyorum ama kafama en çok bu takıldı.
çok basit yöntemlerle zıplamak için kullandığımız kası nasıl geliştirebiliriz ?
yani kışın çalışayım yazın smacı basayım diye düşünüyorum .
şu ayak bileklerine bağlanan ağırlıklar vardı acep onlar işe yarar mı ?

ah şu zenciler ; adamlar doğuştan çift kaslı. yani bu zıplamaya yarayan kasları çift yamulmuyorsam.
0
dieselsingle2
(20.10.09)
olduğun yerde ayakta dururken topuklarını kaldırıp(ayak parmakları yerde olacak şekilde) 2 sn sonra indir. Bunu sabah,öğlen,akşam 100 defa yap bir ay sonra gel.
0
ocanal
(20.10.09)
bileklerine kum ağırlık bağlayıp olduğun yerde zıplayarak ve koşu yaparak çalışabilirsin.
0
stopnsilence
(20.10.09)
teşekkürler . bir ay sonra kıralım potaları
0
🌸dieselsingle2
(20.10.09)
1 zencileri öyle "ah şu zenciler" diye ilginç şekilde anma zaten iyice götü kalktı heriflerin sizin gibiler yüzünden, biraz olimpiyat tarihi falan oku sonra hangi kasları çiftmiş bunu bi de merak ettim cidden
2 çok basit yöntemlerden biri yukarıda söyledikleri şey ama sen ayağını yere koyma takoza falan koy yani yüksek bi yere koy topukların yere değmesin aşağıya indiğinde sonra parmak ucunda kalk in kalk in bunu en az 30 tekrarlık 2 set yap yap zamanla aynı hareketi omzuna ağırlık alarak yap şöyle bi 10-20 kilo al zamanla onu da arttır
3 her daim çömelme ve çömelip zıplama gibi egzersizler yap bunları zamanla ağırlıkla yap
4 bol bol zıpla
1 ay sonra da kırarsın bekle
zor o biraz
ayak bileğine torba bağlamak zor, tahriş eder bir, bunun önlemini almalısın sonra bu çalışma şeklinde zıplama anlamında boş yere mucizeler bekleme
0
Karluk
(20.10.09)
ilk cevap da güzel ama zıplama aslında neredeyse tüm vücutla oluyor. yağ oranını düşürmek ve iyi bir karın kası da faydalı olur.
0
kayip ruh
(20.10.09)
zıplama için gerekli olan en önemli yer karın kasıdır.
gerisinin pek bi etkisi yok. he bacak çalışırsan daha iyi zıplarsın tabii ama önce karın.
0
point guard
(20.10.09)
nevet hatta ntvde demin nba reklamına denk geldim bunlar maçları yayınlıcak ya, plakayı alıp sağa sola çevirme gibi boks antrenmanlarını bile yapıyorlar. yani herkeşler bilir ki sadece bi kasla olmaz, kaldı ki basketbolda diğer özellikler (koordinasyon vb.) daha önemli.
0
Karluk
(20.10.09)
6-7 sene önce bir basketball dergisinin yayınladığı nba yaz kampı zıplama programı var şu şekilde:

Sıçrama yeteneğini artırıcı Pist Programı (12-19 yaş)

1. Hafta
Hafif Tempo Koşu (2.400 m)
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (2x8)+Düz Mekik (2x8)+2 dk dinlenme+şınav
İp Atlama (2x10)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (2x100 basamak)
Kanguru Hareketi (2x8)+2 dk dinlenme
Sprint, 2x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

2. Hafta
Hafif Tempo Koşu (2.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (2x10)+Düz Mekik (3x10)+2 dk dinlenme+şınav
İp Atlama (2x10)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (2x150 basamak)
Kanguru Hareketi (3x10)+2 dk dinlenme
Sprint, 2x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

3. Hafta
Hafif Tempo Koşu (2.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (2x15)+Düz Mekik (2x15)+2 dk dinlenme
İp Atlama (2x30)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (2x160 basamak)
Kanguru Hareketi (3x15)+2 dk dinlenme
Sprint, 4x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

4. Hafta
Hafif Tempo Koşu (2.500 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (2x20)+Düz Mekik (2x20)+2 dk dinlenme
İp Atlama (2x40)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (2x160 basamak)
Kanguru Hareketi (3x15)+2 dk dinlenme
Sprint, 4x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

5. Hafta
Hafif Tempo Koşu (2.500 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (3x20)+Düz Mekik (3x20)+2 dk dinlenme
İp Atlama (2x50)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x150 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(1x10)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x15)+2 dk dinlenme
Sprint, 6x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

6. Hafta
Hafif Tempo Koşu (2.500 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (3x20)+Düz Mekik (3x20)+2 dk dinlenme
İp Atlama (2x60)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x150 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(1x10)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x20)+2 dk dinlenme
Sprint, 4x75 m
Çekme ve germe, Bitiriş

7. Hafta
Hafif Tempo Koşu (2.500 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (4x20)+Düz Mekik (4x20)+2 dk dinlenme
İp Atlama (3x30)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x150 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(1x15)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x20)+2 dk dinlenme
Sprint, 4x75 m
Çekme ve germe, Bitiriş

8. Hafta
Hafif Tempo Koşu (3.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (4x20)+Düz Mekik (4x20)+2 dk dinlenme
İp Atlama (3x40)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x200 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(1x15)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x20)+2 dk dinlenme
Sprint, 5x75 m
Çekme ve germe, Bitiriş

9. Hafta
Hafif Tempo Koşu (3.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (5x20)+Düz Mekik (5x20)+2 dk dinlenme
İp Atlama (3x50)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x200 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(2x10)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x20)+2 dk dinlenme
Sprint, 5x75 m
Çekme ve germe, Bitiriş

10. Hafta
Hafif Tempo Koşu (3.500 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (3x30)+Düz Mekik (3x30)+2 dk dinlenme
İp Atlama (3x60)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x200 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(2x10)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (2x30)+2 dk dinlenme
Sprint, 6x75 m
Çekme ve germe, Bitiriş

11. Hafta
Hafif Tempo Koşu (3.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (3x30)+Düz Mekik (3x30)+2 dk dinlenme
İp Atlama (4x30)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x200 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(2x15)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (2x30)+2 dk dinlenme
Sprint, 6x75 m
Çekme ve germe, Bitiriş

12. Hafta
Hafif Tempo Koşu (3.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (3x30)+Düz Mekik (3x30)+2 dk dinlenme
İp Atlama (4x40)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x200 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(2x15)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x30)+2 dk dinlenme
Sprint, 8x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

13. Hafta
Hafif Tempo Koşu (3.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (3x30)+Düz Mekik (3x30)+2 dk dinlenme
İp Atlama (4x50)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x200 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(3x15)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x30)+2 dk dinlenme
Sprint, 8x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

14. Hafta
Hafif Tempo Koşu (3.000 m)+400 m yürü
Çekme ve germe hareketleri (diz, bilek, bel, bacak, kol, omuz, baş)
Ters Mekik (3x30)+Düz Mekik (3x30)+2 dk dinlenme
İp Atlama (4x60)+2 dk dinlenme
Merdiven Çalışması, hafif tempo (3x200 basamak)
Plyometric (Derinlik Çalışması)(3x15)+2 dk dinlenme
Kanguru Hareketi (3x30)+2 dk dinlenme
Sprint, 8x50 m
Çekme ve germe, Bitiriş

Sonradan yazılan; Not:
Bunları Biliniyodur ama ben yine de yazayım

Merdiven Çalışması:Apartman dışında (şikayet gelmemesi için) bulabilidiğiniz sayıdaki eşit yükseklerdeki merdiven basamakları teker teker ve hızlı hızlı çıkılır. NBA'de özellikle çaylak oyuncular tüm yaz kamplarında merdiven hareketini yapmaktadırlar.

Kanguru Hareketi:(1. şekil) Önce çömelin ve maksimum gücünüz ile çömelik halde yukarı sıçrayın. (parabolik şekilde mesafe kaydedin) Yere konarken çömelik pozisyonda yere konun, hiç beklemeden hareketi yapacağınız sayı kadar tekrarlayın. (2.şekil) Sıçramayı yukarı doğru değil, yere paralel çömelik vaziyette yapın. Dikkat edilirse parabolik bir hareket söz konusu değil, hareket sürekli çömelik vaziyette yapılır.

Plyometrics Yöntemi:75 cm-1 m yükseltideki bir yere atlayıp yere değer değmez en yüksek noktaya sıçramaya çalışmak. (Derinlik -Depth Jump- çalışması



Kolay gelsin
0
johan sebastian
(20.10.09)
(4)

cildim seni cilim cilim cileyim

çino
evet arkadaşlar, cilt. dünyanın en hassas cildine sahibim. sıcak-soğuk, güneş-kar hiçbirisi farketmiyor. ne zaman bunlardan birine maruz kalsam kıpkırmızı oluyor yüzüm. hiçbir şeye gelemiyor. önleyici kremler sürüyorum ama hiç farketmiyor. sürdüğüm krem de cildimde kızarmalara sebebiyet veriyor. rah
evet arkadaşlar, cilt. dünyanın en hassas cildine sahibim. sıcak-soğuk, güneş-kar hiçbirisi farketmiyor. ne zaman bunlardan birine maruz kalsam kıpkırmızı oluyor yüzüm. hiçbir şeye gelemiyor. önleyici kremler sürüyorum ama hiç farketmiyor. sürdüğüm krem de cildimde kızarmalara sebebiyet veriyor. rahat rahat dışarı çıkabildiğim yegane zaman, yaz akşamları. onun dışında bu allahın belası cilt yüzünden uzun süre sokakta kalamıyorum.

nerelere gideyim, nasıl edeyim :(
0
çino
(19.10.09)
aynı dertten doktora gitmiştim. "roza" diye bir krem vermişti.mucize değil ama epey işe yarıyor,çok ucuz bişey zaten eczaneden temin edebilirsin.
0
Nigâr Binti Osman
(19.10.09)
''aynı dertten doktora gitmek'' ile ''aynı dertten doktora giden birinin ilacını kullanmak'' arasındaki farka dikkat çekmek için yazıyorum(özellikle de ilaç tavsiyesi içeren cevaba-> 'cevap budur' tiki atılmış gördüğüm için);
siz bir dermatoloğa görünün derim(doktor tavsiyesi)
roza adlı kremin içeriği için : (bkz: metronidazol)+üre
(üre'ye bakınız koyup gözlerinizi yerinden fırlatmak istemedim. o pek önemsiz. fekat metronidazol bayağı ilaç yahu...valla bak bildiğin ilaç -bakınıza bakınız-)
ya da görünmeyin ilacı alın sürün iyi de gelebilir mi gelebilir...ama refleks işte yazıyor insan.
0
zipir
(20.10.09)
farkındayım zipir. yakın geçmişte bu sebepten doktora da gittim ama çıkarken elime tutuşturulan kağıtta bilmem kaç faktörlük güneş kremi yazıyordu. aldım, sürdüm; ama ı ıh. krem daha da kızarıklığa sebebiyet verdi cildimde.

cildim o kadar hassas ki, ne sürsem, ne yapsam olmuyor. daha radikal bir çözüm lazım ve o çözüm hiç içime sinmiyor. yaşanır gibi olsa yaşamayı öğreneceğim ama öyle de değil. dünyanın en beter şeyi..
0
🌸çino
(20.10.09)
çino bende aynı durumdayım. sen al kullan ilacı, işe yararsa bana haber ver :)
0
quadropol
(20.10.09)
(5)

contractubex

thor odinsson
düşmeli bir kaza sonucu sol kaşımda ve gözümün üst kısmında açılma meydana geldi geçen cumartesi (9 gün önce). 6 dikiş atıldı, cuma günü atlamalı olarak alındı dikişler, geri kalanı da bugün alındı. doktor contractubex verdi iz kalmaması için. lakin verirken ben "haftaya kullanmaya başla" diye duydu
düşmeli bir kaza sonucu sol kaşımda ve gözümün üst kısmında açılma meydana geldi geçen cumartesi (9 gün önce). 6 dikiş atıldı, cuma günü atlamalı olarak alındı dikişler, geri kalanı da bugün alındı. doktor contractubex verdi iz kalmaması için. lakin verirken ben "haftaya kullanmaya başla" diye duyduğumu hatırlıyorum ama duyduğumdan emin olamadım şimdi, "1 hafta boyunca kullan" da demiş olabilir mi? sanırım her türlü iz kalacak ama bir hafta beklersem daha ciddi bir iz kalabilir. bunu sormak için de tekrar doktora gitmek istemiyorum.
0
thor odinsson
(19.10.09)
geçmiş olsun,

dikişlerin alındıysa 2-3 gün sonra kullanmaya başlayabilirsin
amaç yara ıslakken kullanmamak, yarandan püy veya şeffaf sıvı gelmiyorsa başlayabilirsin.
zira etkisi türevleri gibi parabol şeklinde,
ne kadar geç başlarsan, o kadar az fayda görürsün.

ve 1 hafta değil
tüp bitene dek devam etmen kendi lehine.
düzenli olarak kullanırsan iz çok daha çabuk büzülüp silikleşecek emin ol.
artı bol A ve C vit. beslen.
0
scrubz
(19.10.09)
çok teşekkürler. o zaman ben en iyisi 2-3 gün boyunca yarayı takip edip öyle kullanmaya başlayayım.
0
🌸thor odinsson
(19.10.09)
bir hafta sonra demiştir.mutlaka düzenli olarak kullan prospektüste yazdığı şekliyle, ihmal etme. 6ay- 1 sene kadar kullanmıştım ben. ayrıca "kudret narı" diye bir meyveyle yapılacak bi uygulama varmış, yara izi için. ben epey sonra öğrenmiştim, uygulayamadım. araştır bakalım bulursun belki bişeyler. çok geçmiş olsun.
0
tiyamin
(20.10.09)
ben de öyle duydum gibi ama sonra arkadaşlarla konuşurken aklım karıştı. en iyisi 3-5 gün sonra kullanmaya başlayayım ben.
0
🌸thor odinsson
(20.10.09)
Benim de burnumun üst kısmında dikişler ve alnımda irili ufaklı çizikler vardı, aynı şekilde Contractubex kullandım. Bir de iz kalmaması için doktor 60 faktör güneş kremi kullandırmıştı bana. Aklında bulunsun. Geçmiş olsun.
0
pathetique
(20.10.09)
(3)

Domuz gribi

paintov
evet arkadaşlar domuz gribi kapıda nasıl korunuruz (alternatif tıp)?aşı olmalı mıyız? eğer olmazsak ne olur?grip aşısı olursak bi kısım etkilerden korunur muyuz?bize bulaşmaması için neler yapmalyız(ıslak mendil felan :))?lütfen bilgili kişiler cevap versin
evet arkadaşlar domuz gribi kapıda nasıl korunuruz (alternatif tıp)?
aşı olmalı mıyız? eğer olmazsak ne olur?grip aşısı olursak bi kısım etkilerden korunur muyuz?
bize bulaşmaması için neler yapmalyız(ıslak mendil felan :))?

lütfen bilgili kişiler cevap versin
0
paintov
(19.10.09)
faydalı olabilecek bir iki öneri;

pürel susuz sabun (anti dezenfektan)kullanın.
ellerinizi sık sık yıkayın.
sağlığınıza dikkat etmek amaçlı vitamin vs içeren dengeli beslenin
0
lupelius
(19.10.09)
(bkz: gaz maskesi)
0
raj
(19.10.09)
-enfeksiyon=enfeksiyon yapabilecek bir amilin ortaya çıkaracağı hastalık (amil'i ilk defa cümle içinde kullanmış oldum)
-dezenfeksiyon= enfeksiyonun önlenmesi için yapılanlar ya da kısaca enfeksiyonu önleme çabası.
bu durumda; anti-dezenfeksiyon=???
mesela çamaşır suyu ile koridor silen hastane personeline uçan tekme atmak bir anti-dezenfektan hareket olabilir :))

bunun dışında; bilgilerinize önemle arz etmek isteyeceğim :
elbette bazı güçlü dezenfektan ürünler, enfektif meretlerin bil-umumunun canına okuması açısından önemli.Ve fakat,unutmayınız ki etkisi olan hemen her şeyin yan etkisi de vardır.
alkol bazlı maddeler hızlı buharlaşır ve cildinizi kurutur-fizik yasası gereği.bu da cildinizi çatlatır, ve sağlam cildinizden size bulaşamayacak olan VİRUSlerin bulaşmasını kolaylaştırır. bu yüzden böyle ürünleri abartmamaya özen gösterin (asla kullanmayın demiyorum).bunlar yerine el sabunları ile sık yıkanmak yapılabilecek en iyi şeylerden biri.ayrıca çok güçlü dezenfeksiyon etkisine sahip maddeler abartılırsa cildinizin normal florasını bozarak size mantar enf. vs. ile geri dönüş yapabilir haberiniz olsun.

genel önlemler dışında,aşı ile ilgili kesin bilgiye ulaşamamak yeterince sinir bozucu iken, bir de kurumlara -sağlık bakanlığı- güvenememek iyice berbat. daha elle tutulur bir şeyler (akademik yayın vs.) öğrenebilsem paylaşmak isterdim.ama şimdilik yok.
bu konu ile ilgili bana hatırlatma mesajı atabilirsiniz.sürekli takip etmeye çalışıyorum, bir şeye ulaşırsam bildiririm.
0
zipir
(20.10.09)
(4)

bacakta uyuşma, kaburgalarda eşitsizlik

supergirl
birkaç aydır sol kaburgamda sağ kaburgama göre bir değişiklik hissediyorum. yani dümdüz durduğumda eşit durmuyorlar. sol taraftakini böyle bir rahatsız hissediyorum. karnımı içime çektiğim zaman da sanki böyle tık diye kıtlayacakmış gibi oluyor. sizce bunun bel fıtığıyla bir alakası olabilir mi?şüph
birkaç aydır sol kaburgamda sağ kaburgama göre bir değişiklik hissediyorum. yani dümdüz durduğumda eşit durmuyorlar. sol taraftakini böyle bir rahatsız hissediyorum. karnımı içime çektiğim zaman da sanki böyle tık diye kıtlayacakmış gibi oluyor. sizce bunun bel fıtığıyla bir alakası olabilir mi?

şüphe sebebim esasen şudur. 15-20 gündür yatağa yatınca sol bacağım uyuşuyor, yanıyor, karıncalanıyor. kalkınca bir şey yok. internette arayınca bunun sebebinin %66 bel fıtığı olduğunu okudum. yok değilse (ki umarım değildir) nedir, onu da merak ediyorum.

bu konuda deneyimlerinizi, fikirlerizi paylaşırsanız sevinirim. ha tabi bir de doktora gidicem hangi bölüme gideyim?
0
supergirl
(19.10.09)
evet kesinlikle doktora gitmelisiniz. fıtık değilse bile omurga eğriliği olabilir. ameliyatsız, fizik tedavi ve egzersizlerle geçebilir. ama geciktirmemelisiniz.
0
kediebesi
(19.10.09)
Cem Yılmaz'ın da aynı şikayetleri varmış, fıtık çıkmış. Hatta esprisi bile vardı.

(bkz: aynı kaynım)
0
ataturkiye
(19.10.09)
kaburgalardaki eşitsizlik için ortopediye gitmeniz gerekiyor sanırım. duruş bozukluğundan olabilir. egzersiz önerir doktor, en fazla yüzme. geçen yaz ben de omzumdaki ağrı için gitmiştim oradan biliyorum.
0
arpacik kumrusu
(19.10.09)
spor yapıyorum zaten ama yüzme filan önerirse o iş yaş. (harbiden de yaş)
ortopediye gideyim en iyisi. teşekkürler cevaplarınız için.
0
🌸supergirl
(20.10.09)
(5)

avmigran içen var mı?

hakikibulut
migren hastasıyım ve avmigran içiyorum. yahu bu ilacı içince galon galon su içsem yetmiyor. sanki ilaç sünger ve vücudumdaki suyu emiyor. bu olayı yaşayan başka birileri var mı yoksa şahsi defom mu? sadece merak
migren hastasıyım ve avmigran içiyorum. yahu bu ilacı içince galon galon su içsem yetmiyor. sanki ilaç sünger ve vücudumdaki suyu emiyor. bu olayı yaşayan başka birileri var mı yoksa şahsi defom mu? sadece merak
0
hakikibulut
(19.10.09)
o ilacı bilmiyorum ama diyetle migreninin sebebini bulabilirsin belki.
1 hafta sadece sebze ve ekmek yiyorsun başka hiçbişi yok migren durduysa yavaş yavaş yavaş diğer gıdaları ekliyorsun, mesela ilk hafta kırmızı et, 2. hafta süt peynir, gibi bu şekilde migrene neden olan gıdayı bulabilirsin belki.
+ migrenlerin ilk ne zaman başladı, kanal tedavisi veya diş dolgusu sırasında kullanılan civanın bunlara yol açabileceği söyleniyor.
0
joepiscopo
(19.10.09)
ben içiyorum ara ara migren tutunca ama suyla ilgili bir durum yaşamadım..size özel olsa gerek..
0
13j
(19.10.09)
benim ki tamamiyle aile mirası...
0
🌸hakikibulut
(19.10.09)
annem migren hastasi, senelerce bu ilaci kullandi. hemen hemen 2 gunde bir agri cekiyordu, haftada bir ise yerinden kalkamaz hale geliyordu. bu ilaci artik bonibon gibi yutmaya baslamisti (her sabah 2 tane falan). sonra kendinden korkup birakti ilaci, bir ay falan cok agri cekti ama dayandi, sonra nedense ataklari ayda bire dustu, ve hic oyle agir olmuyor. bir iki senedir rahat yani (bu illeti 15-20 sene cekti). ilaci birakmayla alakali midir bilmiyorum, sadece adini gorunce paylasayim dedim.
0
kurukafa
(19.10.09)
bence su içme problemi avmigran'dan kaynaklanmıyor. bende yaklaşık 6 yıldır yanımda taşıyorum. şu ara sinyal verdi mi anca iki tanesi krizi durduruyor ama susatması gibi bir olayla karşılaşmadım. yine de eğer bu durum rahatsızlık veriyorsa zomig daha etkili bir çözüm olur. zira bu ilaç pahalı olmasına karşın başlamış bir krizi bile kabul edilebilir bir boyuta çekebiliyor.
0
felagund
(19.10.09)
(2)

kulak temizleme

bushwacker
merhabalar,kulağımı temizletmek istiyorum. devlet hastanelerinde sosyal güvence çerçevesinde yapıyorlar mı bunu? yapıyorlarsa istanbul için tavsiye edebileceğiniz, "bak şuraya gidersen çok iyi muamele çekerler sana" diyebileceğiniz bir hastane var mı?kulak temizliği için bu pamuklu çubukların kötü o
merhabalar,

kulağımı temizletmek istiyorum. devlet hastanelerinde sosyal güvence çerçevesinde yapıyorlar mı bunu? yapıyorlarsa istanbul için tavsiye edebileceğiniz, "bak şuraya gidersen çok iyi muamele çekerler sana" diyebileceğiniz bir hastane var mı?

kulak temizliği için bu pamuklu çubukların kötü olduğunu söylüyorlar bir de, pisliği kulağın dibine doğru ittiğini söylüyorlar. doğru mudur? doğruysa evde kulak bakımı yapmanın yolu nedir ey duyurudaşlar?

cevaplar için teşekkürler şimdiden..
0
bushwacker
(19.10.09)
Hastanelerin kbb'lerine giderseniz ve kulaginizin temizlenmesi gerekiyorsa sosyal guvence kapsaminda temizlerler, ben bi cok kez yaptirdim zaten kualginizda bi problem varsa yaptiklari ilk is bu oluyor.

evet, kulak çöpü kullanmak çok tehlikeli imiş, her doktor bana takrar tekrar ayni seyi soyluyor, diyorlar ki kulagin icini temizlemene gerek yok o kulagin saglikli olmak icin salgiladigi bir sey, pamuklu cubukla kulagi degil kulakkepcesini temizleyin diyorlar.

Bu busom temizletme olayinin bir de dezaavantajı var, bir kere temizlettiniz mi ondan sonra belli araliklarla (3-6 ay falan) tekrar tekrar temizletmeniz gerekiyor, cunku kulak alsiyor kolay kolay disari atamiyor sonrasinda, o yuzden cok rahatsiz etmiyorsa tekrar dusunun derim
0
tehanu
(19.10.09)
Bu "bir kere yapılırsa kulak alışıyor...daha sonra hep yapılması gerekiyor" olayının biraz mit olduğunu açıklamışlardı bana doktorlar.

Sürekli kulaklık kullanan biri olarak 1 kere yıkatmak durumunda kalmıştım kulaklarımı...ki kulaklık kullanmak kulağın pislenmesini 4 kat arttırıyor haberini de hatırlamaktayım. Neyse bir çok unsur bir araya geliyor ve kulağınız kendini temizleyemez hale gelebiliyor. Bu demek değil ki bu şekilde devam edecek.

Bazı durumlarda kulağın bu işi yapamama durumunun doğuştan..şeklen belki.. oluştuğu söylendi bana. Yani alışmak değil de...yapmak durumunda kalıyor insanlar. Diyaliz örneği gibi düşünülebilir.

O yüzden gidin yıkatın kulaklarınızı..."Dünya varmış" diyin.
0
suda balik
(19.10.09)
(1)

Domuz Gribi Aşısı

anten
Domuz gribinin kendisi de aşısı da pek bir tantana kopartıyor. Ben de kararsız kaldım. Uzun süredir aşı yaptırsam mı yaptırmasam mı düşünüyorum. Grip ve benzeri hastalıklara karşı hasssas bir bünyem var. Okulum yüzünden sık sık seyahat etmek zorunda da kalıyorum. Aşıya niyetim var ama komplo teorile
Domuz gribinin kendisi de aşısı da pek bir tantana kopartıyor. Ben de kararsız kaldım. Uzun süredir aşı yaptırsam mı yaptırmasam mı düşünüyorum. Grip ve benzeri hastalıklara karşı hasssas bir bünyem var. Okulum yüzünden sık sık seyahat etmek zorunda da kalıyorum. Aşıya niyetim var ama komplo teorileri de şüpheye sevk etti beni. Nedir bu işin aslı astarı, yaptırmak gerekir mi? Zararı var mıdır?
0
anten
(19.10.09)
bu soru günde yaklaşık 3 defa sorulmaya başlandı. duyuruda arama yapmanı tavsiye ederim.
0
jeanne hebuterne
(19.10.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.