Giriş
(2)

Tıp Dili

fightordie
arkadaşlar tıp dili hakkında tecrübesi olanlar veya tıp diline hakim olanlardan birkaç örnek istiyorum.. * tıp dilinde kullanılan eş anlamlı sözcüklere, misal; parkinson's disease:paralysis agitans..* tıp dilinde kullanılan zıt anlamlı sözcüklere, misal; active drug x placebo..* tıp dilinde kullanıl
arkadaşlar tıp dili hakkında tecrübesi olanlar veya tıp diline hakim olanlardan birkaç örnek istiyorum..
* tıp dilinde kullanılan eş anlamlı sözcüklere, misal; parkinson's disease:paralysis agitans..
* tıp dilinde kullanılan zıt anlamlı sözcüklere, misal; active drug x placebo..
* tıp dilinde kullanılan kısaltmalara ve sembollere, misal e.m.:electron microscope.
ve
* günlük tıp dili ve tıp terminolojisi hakkında, misal günlük dil: birth tıp dili : delivery..
örnek verebilecek, örneklerimi artırabilecek var mıdır?
bana yardımcı olabilecek internet siteleri de kabulum.
teşekkürler.
0
fightordie
(18.10.09)
İzlediğim bir dizide asistan , doktora hastayı anlatırken sob dedi.Hastada malum küfürü anlayarak sen kime sob diyosun be çıkıştı.Asistan shortness of breathe o abicim diyerek düzeltmişti durumu.
0
layer26
(19.10.09)
www.mtacc.net
200 dolar. hehe şaka.
ec.hku.hk
0
kediebesi
(19.10.09)
(5)

soğuk algınlığına karşı ilk önlem nedir?

faideli bilgiler
boğazımda bir karıncalanma var, böyle biraz tadım da yok, ama kendimi iyi hissediyorum şimdilik. galiba soğuk algınlığı olacak bende, buna nasıl bi önlem alabilirim de hastalık hiç başlamadan atlatırım? first defencim var ama onu da daha önce hastayken kullanmıştım, şimdi üstünde mikrop kalmışmıdır
boğazımda bir karıncalanma var, böyle biraz tadım da yok, ama kendimi iyi hissediyorum şimdilik. galiba soğuk algınlığı olacak bende, buna nasıl bi önlem alabilirim de hastalık hiç başlamadan atlatırım?

first defencim var ama onu da daha önce hastayken kullanmıştım, şimdi üstünde mikrop kalmışmıdır acaba? ne yemek ne içmek lazım, ilaç almak gerekir mi ?
0
faideli bilgiler
(18.10.09)
bende de olmuştu aynısı yaklaşık 10-15 gün önce theraflu fort aldım 1 hafta akşamlarıda thylolhot çaktım bişi kalmadı...
0
pposeidon1
(18.10.09)
Theraflu bu gibi durumlarda çok işe yarıyo,hem başlamadan önce ilk hissedildiğinde hem de devamında kullanılabiliyo.bi de limonlu çay,ıhlamur gibi şeyler de faydalı bu dönemlerde.ama boğazınızda başladığına göre faranjit de olabilir ozaman bi antibiyotik kullanmanız gerekebilir(ben öyle yapıyorum) ama antibiyotik konusunda bi bilene danışmakta fayda var..
0
KoukLa
(18.10.09)
bence c vitaminli suda eriyen aspirinlerden al birkaç gün. günde 2 ya da 3 defa alsan yeterli olur sanırım. geçmiş olsun.
0
think martini
(18.10.09)
fazla ilaca bulasma derim bkz doktor ve eczaci butun arkadaslarimin soyledigi sey: ilac zehirdir.

taze meyve ve sebze yemeni siddetle tavsiye ederim. hasta olacagimi hissettigim zmnlar yemeklerde salata ve ara ogun olarak da meyve yemeye gayret gosteririm ve hasta olmam.
0
azaktod
(18.10.09)
umca isimli bir damla var. özellikle önlem olarak öneriliyor. eczanelerde satılıyor ancak sardunya kökünden elde ediliyor. bağışıklık sistemini destekliyor.
0
kediebesi
(18.10.09)
(4)

b vitamini - suçluluk

filmarası
house'taydı galiba böyle bişey duydum. b vitamini eksikliği suçluluğa-pişmanlığa neden oluyomuş? doğru mu bu? garip değil mi biraz?
house'taydı galiba böyle bişey duydum. b vitamini eksikliği suçluluğa-pişmanlığa neden oluyomuş? doğru mu bu? garip değil mi biraz?
0
filmarası
(18.10.09)
Doğru olabilir. Bu tür maddelerin eksikliğinde çok ilginç psikolojik problemler ortaya çıkabiliyor.
0
escritor
(18.10.09)
ben de o bölümden sonra araştırmıştım bunu doğruymuş, zaten o dizide doğru olmayan birşey kullanacaklarını sanmıyorum.
sinir sisteminin duygusal işlevlerinden biri işte, önemli bir vitamin eksilince sekteye uğruyor sanırım.
ama spesifik olarak b12 vitamininden bahsediyolar.
0
hayali arkadaş
(18.10.09)
b vitamini = vicdani rahatlık gibi birşey olamaz, olsaydı bazı açıklamalar kolay olurdu gerçi.. misal kenan evrenin gamsızlığını, b vitamini dolu küvette yaptığı güzellik banyolarına bağlayabilirdik deel mi?...

olay bazı vitaminlerin vücutta salgılanan hormonları sekteye uğratması veya arttırmasıyla ilgili.. yani muhtelif vitamin eksikliklerinde sadece suçluluk değil, öz-benlik değerinin düşmesi, kaygı, depresyon gibi olumsuz birçok duyguyu çoşturması sözkonusudur.. filandır, feşmekandır..

bir besindeğerini, direk bir hissiyata indirgemek saçma olur kanaatindeyim. o kadar basit olmamalı bu işler
0
smy
(18.10.09)
b6 ve b12 mutlulukla epey yakından alakalı.
0
kediebesi
(18.10.09)
(2)

tiroid bezimi kontrol ettirmek istiyorum..

lemmiwinks
nerede nasıl kontrol ederler? emekli sandığına bağlıyım nerde beleş kontrol ettirebilirim?
nerede nasıl kontrol ederler? emekli sandığına bağlıyım nerde beleş kontrol ettirebilirim?
0
lemmiwinks
(18.10.09)
kuzenimde de tiroid beziyle ilgili bir sorun olmasından şüphelendiğimizde en yakın sağlık ocağına gidip test yaptırmıştı. emekli sandığına bağlıysanız rahatlıkla ücretsiz/az bir ücretle yaptırabilirsiniz sanırım.
0
kruvazor
(18.10.09)
herhangi bir devlet hastanesi, üniversite hastanesi ya da emekli sandığı ile anlaşmalı bir özel hastanenin iç hastalıkları (ya da varsa endokrinoloji) bölümüne gidiyorsun, yaptırıyorsun beleşe..
0
triacilgliserol
(18.10.09)
(1)

etrafta dolaşan örümcekler gibi şeyler (karaltı diyelim hadi) ya da hayalleri

dark horse
nedir bunun nedeni? bilen eden?
nedir bunun nedeni? bilen eden?
0
dark horse
(18.10.09)
kan şekeri veya tansiyonla ilgili olabilir,sürekliyse ve çok rahatsız ediyorsa bi doktora görünmelisin..
0
senestezi
(18.10.09)
(1)

klorobende doz aşımı

losencilis
kloroben isimli oral spreyin doz aşımı ile ilgili herhangi bir bilgisi olan birileri varmıdır acaba?
kloroben isimli oral spreyin doz aşımı ile ilgili herhangi bir bilgisi olan birileri varmıdır acaba?
0
losencilis
(18.10.09)
kobuzchu kiz
(18.10.09)
(5)

Fazla şeker kullanımı

ymerdiveni
Selam. bilgisayar başında fazlasıyla çay tüketiyorum, ve hep çok şekerli içiyorum. ince belliye 1.5 tatlı kaşığı, kupaya 3 tatlı kaşığı, starbucks'taki ufak boy çaylara da 5 ya da 6 paket şeker koyuyorum. azaltmaya çalıştıkça başarısız olup üstüne arttırıyorum. fazla şekerin yakın ve uzak gelecekte
Selam.
bilgisayar başında fazlasıyla çay tüketiyorum, ve hep çok şekerli içiyorum. ince belliye 1.5 tatlı kaşığı, kupaya 3 tatlı kaşığı, starbucks'taki ufak boy çaylara da 5 ya da 6 paket şeker koyuyorum. azaltmaya çalıştıkça başarısız olup üstüne arttırıyorum. fazla şekerin yakın ve uzak gelecekte ne gibi zararları vardır.fazla şekerin şeker hastalığıyla bi alakası var mıdır?
belki bunları öğrendikten sonra daha ciddiyetli olarak azaltabilirim.
0
ymerdiveni
(17.10.09)
Bilgisayarı iş için mi zevk için mi kullanıyorsun? İş içinse eğer Beyin yoğun olarak çalışınca glikoz ihtiyacı duyuyor.
0
pichoscosama2
(17.10.09)
yok hayır çalışmıyorum. zevk için kullanıyorum.
0
🌸ymerdiveni
(17.10.09)
belki alakalıdır
(bkz: insülin direnci)
0
faberkalemi
(17.10.09)
sen şeker aldıkça bedenin insülin üretip buna karşı savaşmaya çalışıyor. Ancak bu kaynaklar da bir gün tükeniyor. Özellikle eğer kilon fazla ise, ailede şeker problemi daha önce görüldüyse, düzensiz bir hayatın varsa olasılıklar da yükseliyor. Hayat boyu diyet + şeker düzenleyiciler (ve ilaçların yan etkilerinden dolayı tansiyon düzenleyiciler, böbrek ilaçları) veya daha ötesinde insülin takviyesi ile yaşamak istemiyorsan dikkat etmelisin.
0
rygard
(17.10.09)
fazla seker kullaniminin, seker aliminin diyabete yol actigi yonunde herhangi bir kanit yoktur. yani cok seker aliyorum seker hastasi olurum gibi bir sey yok... insulin direncinin sebebi seker alimi degil, genetik vs... gibi etkilerin yaninda en ciddisi obezite sonucu var olan fazla miktarda yagdir. yag doku ve icerdigi faktorler insulin direnci yaratirlar. bu sebeple insulin direnci tip 2 diyabette gorulur ve tip 2 diyabetli hastalar obezdirler.
0
calcar avis
(17.10.09)
(9)

Burun etlerinin şişmesi

chuck
Selamlar, benim burun etlerim şişiyor ve nefes almamı engelliyor. Baş ağrısı falan yapıyor, akşam da uyumak çok zor oluyor. Doktor nasonex diye bir sprey bir de antihistaminik verdi(ilacın adını şu an hatırlayamadım) ama bu tür ilaçlar bende kulak çınlaması ve çarpıntı vs yaptığı için sadece burun
Selamlar, benim burun etlerim şişiyor ve nefes almamı engelliyor. Baş ağrısı falan yapıyor, akşam da uyumak çok zor oluyor. Doktor nasonex diye bir sprey bir de antihistaminik verdi(ilacın adını şu an hatırlayamadım) ama bu tür ilaçlar bende kulak çınlaması ve çarpıntı vs yaptığı için sadece burun spreyini kullandım. Doktora tekrar gittiğimde spreyi kullanmaya devam et, ancak bu kadar düzelir gibi birşey söyledi. Başka bir doktora gittiğimde burun kemiğinde eğrilik var hemen ameliyat ol dedi. Önceki gittiğim de evet eğrilik var ama ameliyat acil değil şu an dedi. Zaten benim de ameliyatla uğraşacak halim yok şu an. 3 ay civarında spreyi kullandım ancak son günlerde sprey de kar etmemeye başladı , burnum iyice tıkandı, nefes alamıyorum. Nasıl yapsam arkadaşlar ne fayda eder? Her türlü tavsiyeye açığım bu arada çok rahatsızım bu durumdan çünkü.
0
chuck
(16.10.09)
çok basit bir tavsiye olacak ama, tuzlu su çekmeyi denersen bir süre rahatlık sağlayabilir.
0
pentagram
(16.10.09)
okyanus suyu satiliyor ya eczanelerde sprey, onlardan kullanabilirsin.
0
pyro clustic flow
(17.10.09)
3-D chuck,
simdi abicim bende de et vardı, nefes almamı engelliyordu, gece uyuyamıyordum, alıdırıcan onu, doktor narkozu vuruyor, aa bi bakyon nefes alıyon, tabi ben hastaneden cıkarken doktor tam " kanlı balgam atabilir, telas yapmayın" dedigi anda bir kan kusmusum, kendimden igrendim valla, her neyse, uzun bi ameliyat degil, aldır kurtul 1 gun tutarlar hastanede, egrilik icin bisey diyemem, gerekirse estetisyene gitmen gerekebilir.
0
hubble
(17.10.09)
nasil yani? sprey kullanmadigin zamanlarda 24 saat zorluk mu yasiyorsun? faydasi olur mu bilmem ama kendimde tespit ettigim bir sey, bira ictigim zamanlar, benim de nefes almam cok zorlasiyor, sanki burun deliklerim kuculmus gibi, aldigim nefes yetmiyor. ne alaka ben de anlamadim, kimsede de duymadim boyle bir sey.
0
bir varmis bir yokmus
(17.10.09)
Evet devamlı zorluk yaşıyorum, okyanus suyu olayını denemek istiyorum ama sanırım baya pahalı bişey o olay,tuzlu su olayını da beceremedim nedense. Bir de yanlış anladın hubble, burnumda et yok, kendi burun etlerim şişiyo. İşte neyse o nanenin adı.
0
🌸chuck
(17.10.09)
uydurmak gibi omasin ama bir sprey 10 kusur liraydi galiba, aklimda oyle kalmis.
0
pyro clustic flow
(17.10.09)
o burun etlerini (konka) ameliyatla kucultuyorlar iste. radyofrekans dalgalariyla kansiz da yapiyorlar artik operasyonu.
0
lykos
(17.10.09)
1. yöntem ameliyat
2. yöntem otrivine sprey. mentollü yada mentolsüz
3. yöntem nozovent diye satılan burun hava girişini açan aparat yada bannlar var gece takıyosun onlardan kullanmak.
0
orpheus
(17.10.09)
aynı sorun bende de var anlıyorum halini birsürü sprey hap kullandım geçmiyor en kesin çözüm yolu ameliyatla etleri yaktırmak sanırım.
0
kl3va
(17.10.09)
(2)

Cilt Şapı

escritor
Cilt şapı nedir? Ne işe yarar? Kullanan var mıdır?
Cilt şapı nedir? Ne işe yarar? Kullanan var mıdır?
0
escritor
(16.10.09)
yanlis hatirlamiyosam tras sonrasi, yuzde kanayan bolgeye bastirip kani durdurmak icindi.
0
cosmicgadin
(16.10.09)
onlar tarihe karıştı bildiğim kadarı ile. en çok berberler kullanırdı traş sonrası kanayan yerler için. ama bir berberin sakalını kesip kanattığı birisinde kullandığı şapı sende kullanmasını istemezsin heralde dimi ama.
0
kronikdonguselloser
(16.10.09)
(4)

öksürük ve boğaz kuruluğunun çaresi

spinoza
üşüttüm ve boğazım ağrımıyor ama çok kuruyor ve beni öksürtüyor. bundan kurtulmanın bir çaresi var mı?
üşüttüm ve boğazım ağrımıyor ama çok kuruyor ve beni öksürtüyor. bundan kurtulmanın bir çaresi var mı?
0
spinoza
(16.10.09)
(bkz: ricola) türkiye'de eczanelerde satiliyor sanirim.
0
mamu
(16.10.09)
@mamu: çok teşekkür ederim.
--
ilaçlar dışında ayrıca evde kendi imkanlarımızla üretebileceğimiz karışım vs'leri de buraya ekleyebilir misiniz..
0
🌸spinoza
(16.10.09)
1 tatli kasigi zencefil + 1 tatli kasigi bal, karistir biraz da limon sik ve ye o igrenc seyi, cok mutlu olacaksin
0
cisterna
(16.10.09)
ben bi tarif önerecektim ancak cisterna yazmış zaten.

bu tarif saman(bahar) nezlesi olanlara da çok iyi geliyor.
sabahları bi kaç kaşık yiyince tüm gün çok rahat geçiyor. kendimden biliyorum, ehi..
0
asil baykara
(16.10.09)
(3)

tomografi

emraah
şimdi.. birkaç gündür aralıksız devam eden hafif bir baş ağrısı ve diğer belirtiler nedeniyle doktora gittim bugün, erken tanı hayat kurtarır mantığıyla. doktor abla sağolsun baya bi kurcaladı, şöyle yap böyle yap bakim dedi, sorular sordu felan.. "şimdilik ters bir şey görünmüyo, sen bi tomografi ç
şimdi.. birkaç gündür aralıksız devam eden hafif bir baş ağrısı ve diğer belirtiler nedeniyle doktora gittim bugün, erken tanı hayat kurtarır mantığıyla. doktor abla sağolsun baya bi kurcaladı, şöyle yap böyle yap bakim dedi, sorular sordu felan.. "şimdilik ters bir şey görünmüyo, sen bi tomografi çektir öyle gel bakalım" dedi. gittim tomografiye, gün verdiler 28 ekime. 12 gün sonraya.

baya bi tırsmış durumdayım açıkçası. beyinde bi ödem veya başka bi şey olma ihtimali var, söylemeye bile korkuyorum ama belli olmuyo bu işler.

önümde iki ihtimal var. ya o günü bekleyeceğim, ya da evi arayıp durumu anlatçam ve özelden tomografi çektirmek için para isteyeceğim, öğrenci bütçesinde ciddi bi yara açıcak bi para çünkü. (200-250 diye tahmin ediyorum, bu konuda da yardım istiyorum, ne kadardır?) ki evi de aramak istemiyorum aslında, çılgınlar gibi telaş yaparlar. arkadaşlarla da konuşuyoruz sürekli, buraya da bi danışayım dedim.

bir de ankarada tomografi yapan yerler, ücretleri felan? bu konuda da önerilerinize ihtiyacım var..

okula gidiyorum şimdi, akşam bakabilcem, cevaplar için teşekkürler şimdiden...
0
emraah
(16.10.09)
Geçmiş olsun.

Acil ve tehlikeli bir durum olduğuna dair bir ifadesi yok doktor hanımın, "hemen bugün çektirin" diyebilirdi riskli bir durumdan kuşkulansaydı. Sanırım kötü durumda da değilsiniz, bu nedenle hemen paniklemenize ve eve haber vermenize gerek yok (bence). Ailenizden sosyal sigortanız yoksa, okuldan (mediko) yararlanabilir misiniz, üniversite hastalanelerinden yararlanabilir misiniz? Araştırın. Aşağıdaki listeye bakın, Kızılay'da fiyatlar daha uygun oluyor özel merkezlere göre. Diğer yerlerde de indirim isteyin, yarı fiyata inenler oluyor İstanbul'da, siz de şansınızı deneyin.

www.medlab.com.tr
0
uyuklayankedi
(16.10.09)
Hayatının en şiddetli baş ağrısı olsa, "birkaç gündür aralıksız devam eden hafif bir baş ağrısı" demezdi sanırım, ayrıca hekim de hemen sonuç isterdi acil olduğunu düşünse.
0
uyuklayankedi
(16.10.09)
Panik yapmayın. Rutin kontroller bunlar. Daha önce duymadığınız kan tahlilleri (Mutasyon vs.) istemediyse kafaya bile takmaya değmez. Benden istemişlerdi, az tırsmıştım 8 tüp kanı verirken. Herhangi bir soruna rastlanmamıştı.

Geçmiş olsun.
0
iustitia omnibus
(16.10.09)
(2)

Ayahuasca çayı ya da alternatifi

redlinetheturk
Selamlar,National Geographic'te rasladım ve çok ilgimi çekti. Şaman ayinlerinde kullanılan bir çaymış bu. Neyse sorularıma geleyim;1- Türkiye'de bulabileceğim malzemelerle yapılamaz sanırım? Yapılabilirse nerden bulurum bu malzemeleri?2- Türkiye'de yasal mıdır bu? Değilse yasal bir alternatifi var m
Selamlar,
National Geographic'te rasladım ve çok ilgimi çekti. Şaman ayinlerinde kullanılan bir çaymış bu. Neyse sorularıma geleyim;
1- Türkiye'de bulabileceğim malzemelerle yapılamaz sanırım? Yapılabilirse nerden bulurum bu malzemeleri?
2- Türkiye'de yasal mıdır bu? Değilse yasal bir alternatifi var mıdır?
3- www.highstreet.nl adresinde buldum. Burdan sipariş etsem polis abiler gelip beni götürür mü?
0
redlinetheturk
(15.10.09)
1) hayır
2) yasadışı değil. türkiye'de uyuşturucu maddelere dair kesin yasalar yok, ne amaçla kullandığına falan bakıyorlar.
3) bişeycikler olmaz

yanında bir bilen olması gerekiyor gerçekten de.

afiyet olsun şimdiden :)
0
nickini vermek istemeyen suser
(16.10.09)
sadece bahsettiğiniz sitede değil, birçok sitede mevcut ayahuasca, siparişte ve teslimatta hiçbir sorun olmuyor, postacı evinize kadar getiriyor.
0
twang
(16.10.09)
(9)

soğuk algınlığı

spinoza
soğuk algınlığını nasıl hızlıca tedavi ederiz ve soğuk algınlığı bulaşıcı mıdır?
soğuk algınlığını nasıl hızlıca tedavi ederiz ve soğuk algınlığı bulaşıcı mıdır?
0
spinoza
(15.10.09)
Başlayacağını hissettiğimde Benical alıyorum, baş ağrısı da varsa Majezik alıyorum. Bir hekim arkadaşım da Nurofren yazıyor bu durumlarda. Dinlenmek ve taze meyvesuyu da destekler.
0
uyuklayankedi
(15.10.09)
kullanan çok ama ben bu tylol-hot'dan korkuyorum, kalp çarpıntısı yapıyor diye biliyorum
0
🌸spinoza
(15.10.09)
Tylol-Hot için birisi, suda eriyeninde sorun olabileceğini söylemişti, doğruluğunu bilmiyorum da, tablet şeklinde olanı da var.
0
uyuklayankedi
(15.10.09)
soğuk algınlığının semptomatik (yani belirtilerini geçiştrme de diebiliriz) tedavisi dışında bi tedavisi bugüne kadar bulunamamıştır. buldum diyen yalan söyler. tylol hot ın, aferin forte un vs ilacın üstnde de "soğuk algınlığı ve gribin semptomatik tedavisinde" diye yazar. atalarımız boşuna "ilaçla 1 haftada ilaçsız 7 günde geçer" dememiş. ilaç alırsan rahat atlatrsın almazsan daha salyalı sümüklü atlatırsın. olay budur. hatta geçen tv de bi kbb profesörüne sordular aynı şeyi o da söyledi.
not: tylol hot bi parasetamoldür ve parasetamoller genelde uyku ve halsizlik yaparlar.
0
rentts1
(15.10.09)
peki bulaşıcı olma durumu nedir?
0
🌸spinoza
(15.10.09)
bulaşıcı olabilir büyük ihtimalle zira etraf mikroplu insan kaynıyor, siz de birine maruzkalmış olabilirsiniz
0
whoosie
(15.10.09)
tam emin olmamakla beraber düz mantk yürütrsek grip virütik olduğu için bulaşıcıdır, ama soğuk algınlığı adı üzerinde soğuğa maruz kalınınca kapılan bi nane olduğu için bulaşıcı diildir. bu tez benm tam emn olmadığm bi tez, yanlşm varsa beni düzeltin. ama burada şunu sorablrsiniz griple soğuk algınlığını nasıl ayırıcaz diye yine tam emin olmamakla beraber gripte çok daha fazla hapşrılıyor soğuk algınlığına göre. tabi bu tamamen benm deneymlerimden yola çkarak sölediim bişi bilimsel bi yanı yok varsa da ben bilmiorm.
0
rentts1
(15.10.09)
kesin bir bilgisi olan var mı bulaşıcılık hakkında?
0
🌸spinoza
(15.10.09)
soguk alginligi kesin bulasicidir. viral bir hastalik. nezleyle es anlamli da kullanilabilir ama nezle burun semptomlarinin daha cok oldugu durumlarda daha cok kullaniliyor. kapali alanlarda bulasma riski daha fazla. grip ise bunlardan farkli bir hastalik ve farkli bir virus ile bulasiyor ama bazi benzer semptomlar var.
0
ermanen
(15.10.09)
(14)

Ağızdan Nefes Almanın Zararları

calimdor
ya arkadaşlar 3-4 gündür gribim, burnum adeta duvar gibi. gram nefes alamıyorum. (otrivin falan da belli bir süreye kadar etki ediyor, sürekli sıkmak da zararlıymış.)sabah uyandığımda ağzım çamur gibi oluyor, sırf ağzımdan nefes alıyorum diye. iğrenç bi tat geliyor ağzıma. ne kadar zararlıdır bu ola
ya arkadaşlar 3-4 gündür gribim, burnum adeta duvar gibi. gram nefes alamıyorum. (otrivin falan da belli bir süreye kadar etki ediyor, sürekli sıkmak da zararlıymış.)

sabah uyandığımda ağzım çamur gibi oluyor, sırf ağzımdan nefes alıyorum diye. iğrenç bi tat geliyor ağzıma. ne kadar zararlıdır bu olay?

bi de genel olarak 1-2 senedir burnum büyük ölçüde kapalı. sık sık aynı olay durduk yere de başıma geliyor, uyuyorum, sabah uyandığımda ağzımın içi çamur gibi oluyor.
0
calimdor
(15.10.09)
burunda havayı filtre eden kıllar vardır, hem temizler hem de ısısını düzenler
ağızda böyle bir şey oladığı için boğazda ve ağız içinde leş gibi bir tat olması normaldir ve iğrenç bir şeydir, evet.

burnunuzun neden devamlı tıkalı olduğunu bulun, kemikle falan ilgiliyse ameliyatını bile olun derim.
0
whoosie
(15.10.09)
+ alkol kullanıyor musun?
0
whoosie
(15.10.09)
hayır kullanmıyorum. hatta sigaralı ortamlarda dahi bulunmuyorum.
0
🌸calimdor
(15.10.09)
çok az kullanırım alkol. 2-3 ayda bir iki kez falan. o da çok az.
0
🌸calimdor
(15.10.09)
sigara yoksa, ağızdan nefes almaktan değildir de boğazındaki enfeksyondan kaynaklıdır o çamur tadı. mantık yürüttüm öyle olmayabilir de, ama o mantıklı geldi...
0
cedric tweedledee
(15.10.09)
o enfeksiyon da devamlı ağzından nefes aldığın için bademciklerin mikrop dolmasından olmuştur muhtemelen
0
whoosie
(15.10.09)
bademciğim ve geniz etim yok. küçükken ameliyatla alınmışlardı.
0
🌸calimdor
(15.10.09)
geniz akıntısı var mı ?
0
sakli su
(15.10.09)
Dr. Mehmet Öz'ün video ile tanıttığı tuzlu su uygulamasını deneyin. Faydasını görürsünüz. Buğu ile 5 dakika havlunun altında(vicks koyun sıcak suyun içine) soluk alıp verin. Her ikisi de zararlı değil. Bol su veya sıvı alın. Burnunuz açılınca, rahatlarsınız. Ağızdan nefes almak zararlıdır tabii. Sizin durum geçici değil mi? Gripten dolayı diye anladım. Sürekli tıkanıklık için doktora görünün. Buğu ve tuzlu su uygulamasını yine de yapın. Bu iki uygulamanın üzerine, ılık bir duş da alın, süreyi fazla tutmadan. Bir de ıhlamur içip, yatın.

Geçmiş olsun.
0
july14
(15.10.09)
geniz akıntısı? tam olarak nasıl oluyor acaba?
0
🌸calimdor
(15.10.09)
genellikle gece uyurken başlar hatta uyutmaz burundan akması gereken iltihap ağız boşluğuna akar dolayısıyla kötü koku yapar
0
sakli su
(15.10.09)
hımm yok sanırım öyle bir şey. ağzımda kötü bir koku yok zaten. sadece sabahları uyandığımda iğrenç çamurumsu bir şey oluyor, damağımdan gırtlağıma kadar. yutkunduğumda rezil bir tadı var ama koku yok sanırım.
0
🌸calimdor
(15.10.09)
calimdor sorunu yeniden okudum.1-2 sene kısmını atlamışım. Uykusuzum. Burun tıkalı olduğundan, ağızdan nefes alınca; ağız içi ve boğazın kuruyor. Acımsı tat bu yüzden. Geçici olarak, gece yanında su olsun. Biraz su iç. Burun içinde deviasyon, konka büyümesi ve tıkanıklığa bağlı olarak da sinüzitin var büyük ihtimalle. Sık sık üst solunum yolu enfeksiyonu geçiriyorsundur. İyi bir KBB doktoruna görün. Daha önce yazdıklarım da hala geçerli. Biraz rahatlatır seni.Tekrar geçmiş olsun.
0
july14
(15.10.09)
nawres içim şişti. Zaten bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Bitmeyecek mi? Doktorlar tekrarlayabilir filan boşuna demiyorlar. Söylemiştik diyecekler. Kısmi de olsa yüz naklini yapmaya başladılar. Burun nakli de yapsınlar o zaman.
0
july14
(15.10.09)
(2)

besin zehirlenmesi ihtimali - tavuk

gotmewrong
galiba dün öğlen yediğim tavuk bozuktu.18 saatten fazla olmuş. zehirlenme ihtimalimm var mı?zehirlenme ihtimaline karşı evden çıkmadan yapabileceğim ne var? (evde aspirinden başka ilaç yok)
galiba dün öğlen yediğim tavuk bozuktu.
18 saatten fazla olmuş. zehirlenme ihtimalimm var mı?
zehirlenme ihtimaline karşı evden çıkmadan yapabileceğim ne var? (evde aspirinden başka ilaç yok)
0
gotmewrong
(15.10.09)
ağrın sızın yoksa kendi kendini endişelendirme
eğer bi şekilde sehirlendiyseniz mideniz spazmik hareketler yapacaktır ve bulanacaktır, bunun için ilaç alabilirsiniz. ama gene de hastane daha iyi bir çözümdür, zehirlenmek şakaya gelmez.
0
whoosie
(15.10.09)
besin zehirlenmesinde tavuk bildigim kadariyla en tehikelilerinden biridir. ancak 18 saat gecmis olmasina ragmen hala buraya yazacak kadar bile saglikli hissediyorsan sorun olmicak gibi gorunuyor.

ne gibi belirtiler yasadigini soylersen daha net cevap verilebilir
0
azaktod
(15.10.09)
(2)

kan fazlalığıyla ilgili

aşksız prens
selamlar. yaklaşık 3-4 sene önce doktorum vücudumdaki kan miktarının fazla olmasından ötürü kan vermemi tavsiye etmişti. iğne fobim sebebiyle yapamadım. acaba kan fazlalığı tansiyona etkir mi? ya da bir yararı var mıdır?
selamlar. yaklaşık 3-4 sene önce doktorum vücudumdaki kan miktarının fazla olmasından ötürü kan vermemi tavsiye etmişti. iğne fobim sebebiyle yapamadım. acaba kan fazlalığı tansiyona etkir mi? ya da bir yararı var mıdır?
0
aşksız prens
(15.10.09)
kan verince eski hücreler gidiyor ve yerine vucüt yeni taptaze kan üretiyor . bu kadar basit. kan sürekli kullanılmaktan dolayı haşat olabilyr. vermek gerek
0
dieselsingle2
(15.10.09)
kan fazlaligina neden olan sey fazla tuz tuketmeniz olabilir. bu da tansiyona yol acar. yoksa hicbir neden yokken "cok kan - cok basinc" olmamasi lazim: kanin miktarini bobrekler ayarliyor; tuz - sivi dengesine gore fazla kan varsa yenisini uretmeyiverir hormonlar fazlasini alir. genelde kan yetersizligi sorun oluyor.

not: dr degilim tamamen kisitli bilgiyle yazilmistir, uzmani level atlatacaktir.
0
507
(15.10.09)
(6)

Domuz Gribi

okanlash
Bir ara haber dolanıyordu. 20 milyon aşı gelecek ekim ayında diye, geldi mi bu aşılar? geldiyse halktan kişilerin aşı olma şansı nedir?
Bir ara haber dolanıyordu. 20 milyon aşı gelecek ekim ayında diye, geldi mi bu aşılar? geldiyse halktan kişilerin aşı olma şansı nedir?
0
okanlash
(14.10.09)
aşı olmayın. daha ne olduğu belli değil onların.

bununla ilgili bir yazı vardı, bulabilirsem editlerim.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(14.10.09)
bir de ne kadar ölümcül bu grip tartışma konusu. ntv bilim'in bir sayısında o kadar ölümcül olmadığı yazıyordu. tedavi ile iyileşebilen bir virüsmüş sanırım.
0
🌸okanlash
(15.10.09)
şu anda skyturk'te tartışılıyor.

benim okuduğumda da çok ölümcül olmadığı yazıyordu. bir de riskli gruplara öncelik tanınacak diyor ( yaşlılar, çocuklar falan herhal).

buradaki adam da önemli bir yan etkisinin olmadığı görüldü diyor.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(15.10.09)
amerika'da ogrendigim kadariyla, ki burada risk daha fazla oldugundan insanlar daha cok bilgilendiriliyor bu konuda, bu aya kadar gecen surede domuz gribi normal bildigimiz gripten daha az olume sebep olmus. Bununla birlikte, normal gripte yaptigimiz gibi evde oturup istirahat edersek, bir hafta benzeri bir surede rahatca atlatilabilir. Bu kadar buyutulmesinin sebebi tahminen, normal gripten daha bulasici, biraz daha agir ve igrenc (kusma ve mide bulanmasi) olmasidir. Bize soylendigine gore, su an Amerikan universitelerinde sadece bir kisi domuz gribinden olmus ve onun da onceden kalan belli saglik sorunlari (pre-existent health conditions) varmis. yani o kadar da korkmayi gerektirecek bir virus degildir, insanlar onlem alsin diye korkutuyorlar...
0
rainel
(15.10.09)
belkide ilaç satmak için bile bir strateji olabilir...
0
🌸okanlash
(15.10.09)
yeni yeni bu grip çeşidinin öyle abartıldığı kadar olmadığı söyleniyor. bir yılda normal gripten ölenlerin sayısı kat kat fazla. ilaç satma tuzağı olduğu yönünde kanaatim oluşuyor.
0
hicazkar
(15.10.09)
(3)

Çok Önemli!!(yüzdeki yara izi)

soulmate
Arkadaşlar ben bu elmacık kemiklerimin üzerinde çıkan az da olsa kıllardan kurtulmak için aktardan karınca yumurtası yağı aldım.Ama bunun yakarak yok ettiğini bilmiyordum neyse o bölgeye uyguladıktan sonra sakal kısmına aktı ve beyazbir iz bıraktı o an bende çıkarmak için tırnakla kazıdım.Sürdüğüm ü
Arkadaşlar ben bu elmacık kemiklerimin üzerinde çıkan az da olsa kıllardan kurtulmak için aktardan karınca yumurtası yağı aldım.Ama bunun yakarak yok ettiğini bilmiyordum neyse o bölgeye uyguladıktan sonra sakal kısmına aktı ve beyazbir iz bıraktı o an bende çıkarmak için tırnakla kazıdım.Sürdüğüm üst bölgede ve kazıdığım yerlerde yanık izleri kaldı üstteki izler geçti yaklaşık 2hafa sonra ama o tırnaklarımla kazdığım yerdeki izler hala duruyo.Yanık izi şeklinde değilde tırnak izi şeklinde sizce bu izler kalıcımıdır değilsede nasıl geçirebilirim ben bu izleri şimdiden tşk.
0
soulmate
(14.10.09)
Madecassol derim ben. Çatlak, yara izi, yanıklara falan çok iyi geldiğini duydum çok kişiden. Mucizevi bir merhem"miş". Ben de bileğimdeki yanık izi için kullanmaya başladım. Yıllar önceden kalma bir iz ama bir umut deneyeceğim. Sizin yüzünüzdeki yara daha yeni, belki etkisi daha hızlı olabilir.

edit: endikasyonları ve kullanım şekli ve dozu bölümlerini okursanız içiniz rahat kullanabilirsiniz belki ilacı. Eğer isterseniz paylaşabilirim buradan da yoksa tabiri cahizse kocakarı ilacı falan verme/önerme niyetim yok.
0
yokkii
(14.10.09)
öyle sağdan soldan duyduğunuz şeyleri sürmeyin yüzünüze. gidin bir dermatolog'a yapmayın etmeyin.
0
szqnn
(14.10.09)
contractubex. yara izi kremidir, allentoin içerir, aile hekimine veya dermatoloğa yazdırabilirsin. kendim de kullandım kullandıktan sonra kaşındırır zamanla alışırsın. bıkmadan üşenmeden düzenli olarak kullanmalısın. istediğin sonucu elde edersin. doktora sormalısın ve sağlık güvencen varsa yazdırmalısın 50 tl civarıydı bikaç sene önce.
0
ursula
(15.10.09)
(9)

Sivilce tarlasına dönmüş göt

boyle
Merhaba,Sorunumu başlık yeterince açıklıyor sanırım. Özellikle son birkaç haftadır, çok fazla sivilce çıktı malum bölgede. Üstelik sivilceler ömürlerini tamamladıktan sonra geride iz de bırakıyorlar. Hem çıkan sivilce miktarını azaltmak, hem de iz kalmaması için neler yapmam gerekiyor? Şimdiden teşe
Merhaba,
Sorunumu başlık yeterince açıklıyor sanırım. Özellikle son birkaç haftadır, çok fazla sivilce çıktı malum bölgede. Üstelik sivilceler ömürlerini tamamladıktan sonra geride iz de bırakıyorlar. Hem çıkan sivilce miktarını azaltmak, hem de iz kalmaması için neler yapmam gerekiyor?
Şimdiden teşekkürler.
0
boyle
(14.10.09)
erkekseniz kıl dönmesinin başlangıcındaki gibi olabilir. kese yapın banyoda. tabi ne kadar yapabilirsiniz bilmiyorum. kız arkadaşınıza filan yaptırın olmadı
0
kahvegibi
(14.10.09)
Pudra kurutabilir mi acaba? Parfümsüz pudra deneyebilirsin.
0
bluebeard
(14.10.09)
bir dermatolog'a görünerek başlayabilirsiniz. antibiyotik-krem kombinasyonuyla bebek poposu gibi poponuz olur diye düşünüyorum.
0
szqnn
(14.10.09)
spor yapin. kosun mesela, got sikilastirin. eksibition?
0
ermanen
(14.10.09)
boyle,
beslenme alışkanlığınızdan bahseder misiniz?
0
Karluk
(14.10.09)
sentetik madde içermeyen iç çamaşırları kullanın
0
whoosie
(14.10.09)
Sabah poğaça, çay, öğlen genellikle fast food, sonra da klasik Türk akşam yemeği. Aralarda genellikle çay ya da kahve tüketiyorum bir de.
0
🌸boyle
(14.10.09)
çaylar kahveler de şekerliyse kötü, beslenmenizi değiştirmenizi öneririm. prof. dr. ahmet aydın'ın "unu şekeri azaltın sivilcelerden kurtulun" başlıklı bir yazısını önümüzdeki bir kaç gün içinde bodytr.comda yayınlayacağım, şu an bu yazıyı beslenmebulteni.com sitesinde doc formatında bulabilirsiniz. yararlı olackatır kanaatindeyim.
0
Karluk
(14.10.09)
çayı şekersiz içiyorum, ama kahvede şeker kullanıyorum. teşekkür ederim cevaplarınız için.
0
🌸boyle
(14.10.09)
(4)

deposilin/penisilin

rentts1
deposilin vurdurmam gerekiyormuş ancak bunun şöyle bi olayı var die yazıyor nette, "si­ni­re ya da ya­kı­nı­na enj­ek­si­yonka­lı­cı nö­ro­lo­jik ha­sar mey­da­na ge­ti­rir. " ben nası güvencem bunu yapacak doktora hemşireye? ya tam yaparken hapşırırsa hıçkırırsa vs. ? acaip tırstım pfff
deposilin vurdurmam gerekiyormuş ancak bunun şöyle bi olayı var die yazıyor nette, "si­ni­re ya da ya­kı­nı­na enj­ek­si­yonka­lı­cı nö­ro­lo­jik ha­sar mey­da­na ge­ti­rir. " ben nası güvencem bunu yapacak doktora hemşireye? ya tam yaparken hapşırırsa hıçkırırsa vs. ? acaip tırstım pfff
0
rentts1
(14.10.09)
küçükken az mı penadur yedik popodan. korkmayın, hemşireler ve sağlık memurları işini bilir. hem popo nahiyesinde öyle kalıcı nörolojik hasara sebebiyet verecek ciddi sinirler yok. ama iki gün kadar yanacak iğne yapılan yer.
0
kibritsuyu
(14.10.09)
ah kuzum ben de çok penadur yedim ama büyüynce tırsıyor insan. neyse bakalım bu gece vurdurcam (vurdurcam eheuhe son şakamı da yaptm) ölmezsem yarn buraya ölmedim diye yazarım=)
0
🌸rentts1
(14.10.09)
ya her gün milyonlarca kas içi, damar içi, deri altı, deri içi enjeksiyon yapılıyor. korkmayın yav. o sinirlerin anatomik yeri belli.
0
dr cucu
(14.10.09)
eet olay oldu bitti ölmedim ancak şöyle bi prosedür varmış, öyle her yerde yapmıyolar bu iğneyi sadece uzman hekim ve yoğun bakım ünitesi olan yerlerde yapıyolar. ben gece kızılay ın hastanesine gittim yapmadılar düşünün artık. başka bi özel hastaneye gittim onlar da önce sordular daha önce yapılıp yapılmadığını, ben de en son küçükken yapıldığımı söledim. yani pensiline alerjiniz var mı yok mu onu araştryolar. eğer daha önce yaptrmadysanız test yapıolar. yapılırken hiç acımadı ama yapldktan soraki ağrısı hala devam ediyor.
0
🌸rentts1
(15.10.09)
(3)

sağlık tavsiye

gaea
herkese selamlar, besin zehirlenmesinin ardından 1 ayı geçmesine rağmen halen tam toparlanamadım. yani midem, bağırsaklarım fena değil, ama 1 aydır korkudan pek bir şey yiyemedim 4-5 gundur evde olmam nedeniyle biraz daha iyi beslenebildim ama genellikle karbonhidrat yiyorum, az da sebze..etten kork
herkese selamlar, besin zehirlenmesinin ardından 1 ayı geçmesine rağmen halen tam toparlanamadım. yani midem, bağırsaklarım fena değil, ama 1 aydır korkudan pek bir şey yiyemedim 4-5 gundur evde olmam nedeniyle biraz daha iyi beslenebildim ama genellikle karbonhidrat yiyorum, az da sebze..etten korkmuş durumdayım hamburgerden zehirlenmiştim çünkü. şimdi yakın bir zamnda işe başlamam gerekiyor, çabuk toparlanmam için tecrübelerinize dayanarak neler tavsiye edersiniz, uzun zamandır istirahat ediyorum aslında ama belki de biraz da moralimin bozuk olmasından bir türlü eskiye dönemedim..merak ediyorum kilo kaybı halsizlik yapar mı? sürekli yatmak istiyorum ama nereye kadar tabii :))
çok teşekkürler..
bir de doktor multibionta vitamin yazmış içip faydasını gören var mı? mideme ağır gelir diye içmeye korktum...
0
gaea
(14.10.09)
activia yogurt satiliyor var o yardim edebilir sindirim sistemini duzenliyormus 1-2 hafta icinde.sahsen ben denemistim ise de yaradi.
0
alternatif
(14.10.09)
yagsız yogurt, patates haşlama, pirinç lapa, muz
vitamini de alabilirsin,yararı olur mu bilmem ama sıkıntı yaratmaz....
0
nibiru
(14.10.09)
Yatan hastalara, yaşlilara ve nekahat dönemindeki, sizin durumunuzdakilere de verilebilen eczaneden alabileceğiniz, yüksek protein takviyeli mamalar var. Metal kutuda. Açıp içiyorsunuz. Şeftali, kakao vs.değişik tatlarda. Hatta diabetikler için olanları bile var. Değişik markalarda. Hasta ve yemek yiyemeyen babama vermiştik. Seve seve de içti meyve suyu gibi. Epey de faydasını gördü. Sizi de toparlar. Sizin durumunuzda benim yemek listem şöyle olurdu: Tavuk suyu çorba şehriyeli ve parça tavuk etli,haşlanmış patates, sütlaç, kızarmış ekmek ve beyaz peynir. İçecek olarak da, açık çay, komposto veya hoşaf. Bir de takviye mamadan bir kutu. Geçmiş olsun.
0
july14
(15.10.09)
(2)

üniversite de kilo almak , yemek düzeni

dieselsingle2
duyuru sakinleri bir sorum/sorunum var.özetlemeye çalışacağım ;186 boyum var 76 kiloyum ( 1 kilo almışım ) ve en az 4 kilo daha almak istiyorum , hem ilerde yemeğe dikkat etmezsem kilo verince etkilenmemek için hemde biraz olsun proteinli beslenip kasa çevirmek için.düzenim şöyle ;sabah kahvacltısı
duyuru sakinleri bir sorum/sorunum var.özetlemeye çalışacağım ;

186 boyum var 76 kiloyum ( 1 kilo almışım ) ve en az 4 kilo daha almak istiyorum , hem ilerde yemeğe dikkat etmezsem kilo verince etkilenmemek için hemde biraz olsun proteinli beslenip kasa çevirmek için.
düzenim şöyle ;
sabah kahvacltısı ; peynir, haşlanmış yumurta , domatessalata, tereyağı+reçel (elimden geldiğince 2'şer tane) , 2-3 bardak çay
öğle ; yemekhane de çorba , yemek , baya bi salata .( bu aralar yeni uygulama olduğu için tam açıklaması ile yazamıyorum )
akşam ; işte iş burda kızışıyor .
gelince -saat 17.30- önceden aldığım bisküvi kek ve yanında süt meyvesuyu atıştırıp 9 a kadar idare ediyorum . ardından 9 da dışarda 3,4 tabak ( çorba,pilav,yemek ; + bazen yoğurt bazen tatlı ) yiyip 20 dk yürüyorum .
bu arada genel olarak 1veya 2 de yatmaya çalışıyorum.
bu program da eksik gedik nedir ? yanlış düşündüğüm noktalar varmıdır ? akşam 9 da yemek akıllıca mı ; zararı olur mu ? önerileriniz neler ?
şimdiden teşekkürler , özet baya bi kısa oldu vesselam :)
0
dieselsingle2
(14.10.09)
8 den sonra yemek yememende fayda var uzmanların ve hocamın söylediği bir şey bu.
0
busuta
(14.10.09)
besinler vücudda yağ olarak depolanır eğer vücudda anabolik reaksiyon varsa ancak proteinler kllanılır amacın göbek yapmak değilse yağdan uzak dur kas gelistirmek icin vücuduna onceden besin takviyesi yapma spor yaparken de düzenli olarak protein agırlıklı beslen (kesinlikle yağdan uzak dur ) piyasada muhtelif protein tozları var onlaı kullanabilirsin ancak sana tavsiyem dogaldan sasma mesela haslanmıs tavuk yagsız ızagara gibi seylerle beslen
0
the end of dreams
(14.10.09)
(10)

bende zayıflamak istiyorum.

Ayiyogi
merhaba duyuru insanları,Kilo verip Ayı Yogi yerine Bobo olmak istiyorum. Fakat çok farklı yaşam tarzım var.21 yaşındayım öğrenciyim. Okulum çok yoğun bir şekilde ilerliyor. Kafamı kaşıyacak vaktim var fakat onuda nette geçiriyorum uykumu bile alamıyorum. Günde 1 paket sigara içiyorum. günde ~ 1 km
merhaba duyuru insanları,
Kilo verip Ayı Yogi yerine Bobo olmak istiyorum. Fakat çok farklı yaşam tarzım var.
21 yaşındayım öğrenciyim. Okulum çok yoğun bir şekilde ilerliyor. Kafamı kaşıyacak vaktim var fakat onuda nette geçiriyorum uykumu bile alamıyorum. Günde 1 paket sigara içiyorum. günde ~ 1 km yürüyorum. babamla yaşıyorum. onunla birlikte hiç sofraya oturmayız haftada iki kere belki. üstelik babam dışarda yemek yaptırsa zorla yedirir. diyetten falan anlamaz. bu yüzden beni diyete teşvik edecek biri de yok. düzenli yeme alışkanlığım yok. ne zaman acıkırsam o zaman yerim. aslında yapılı bir vücudum var omuzlar geniş kollar iyi ama bacak basen ve göbek bölgemde yağlanma var.
şimdi hafif bir diyet düşünüyorum meyve ve sebze ağırlıklı. bunun yanında neler yapayım. mesela greyfurt iç yağ yakımını hızlandırır gibi önerileriniz var mı? L-Carnitine almalı mıyım? günde kaç bardak yeşil çay içmeliyim ki sarhoş olmayayım. yani size demek istediğim düzenimi bozmadan günde 3 saat yürümeden 5 saat koşmadan düzenimi bozmadan diyet ve diğer takviyelerle nasıl kilo vereyim ?
bide bölgesel zayıflama için göbek, basen, bacaklara ne yapmak lazım acaba?

not: erkekim
boy:175
kilo:92
0
Ayiyogi
(13.10.09)
bölgesel zayıflama diye bir şey yok! kaç kere söyledik! (bir kere de ben diyeyim dedim).

valla kilo vereyim diyorsan, öyle düzenimi bozmadan falan hikaye. ben iki ay süper spor yaptım, iki günde bir günde 4 kilometre koştum, kısmi diyet programıyla beslendim (akşam yemekleri haricindeki öğünleri uyguluyordum eheh). 300 gram falan fark etti eheh. kilo vereyim diyorsan ciddi manada uğraşacaksın.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(13.10.09)
en az 8 saat uyumadan zayıflamak orta vadede hayal...
0
clementine
(13.10.09)
8 saat uyurum o kolay. 3-4 saat az internete girerim. ama irademin zayıf olduğunu itiraf etmeliyim. az önce sucuklu yumurta yapıp yedim. ne olacak yaw nasıl yapsamda iştahım kesilse
0
🌸Ayiyogi
(13.10.09)
pide, kebap, lahmacun falan bırak onları. sadece okulunun yemekhanesinde ye. hiç ekmek yeme. et yemeklerinde böyle beyaz yağ, tavuğun derisi falan görürsen onları yeme. akşam evde acıkırsan da elma armut falan ye. her sabah 10 tane mekik 10 tane şınav çek. asansöre binme...

tekrar söyleyim: hiç ekmek yeme.
0
aksasu
(13.10.09)
ekmek tabii ki yiyebilirsin ama tam buğday olmasına dikkat et. günde 4 dilimi geçme. tabii uno olanlar için konuştum.
0
clementine
(13.10.09)
peki kahvaltı için ne önerirsiniz? mısır gevrekleri falan var onlardan mı yemeliyim yoksa aç karnına mı evden çıkmalıyım ?
0
🌸Ayiyogi
(13.10.09)
önce diyetisyen'e git.

bilinçsiz yapılan diyetler ve zayıflama programları kalp krizi dahil bir çok önemli rahatsızlığa yol açabilir.

Sonrası spor salonu;

4 ayda 16 kilo...
0
mhm
(13.10.09)
kolay kilo alan biri olup istediğim zaman rahatlıkla ayda 3-7 arasında kilo verebilen biri olduğumdan diyeceklerimin doğru olduğuna eminim ama kişiler arasındaki metabolizma farkını unutma.

düzenini bozmak istemiyorsan mümkün olduğunca ekmeği bırak, acıkınca bi elma, bi nektarin filan ye. ara sıra (abartı değil) elli gram fındık, badem filan ye. merdiven gördüğünde üşenme çık, yakın mesafelere yürü. yemek yiyeceksen (lezzetsiz olduğunu düşünebilirsin ama aslında süperdirler) mümkün olduğunca sebze yemeklerini seç. tekrar ediyorum, beyaz ekmek yeme, tamamen kes. ille ekmek yemek istersen kepekli, tam ekmek filan ye ama az ye. yatmadan önce 10-15 dakika belini, basenini çalıştıracak hareketler yap, misal mekik ya da sırtüstü bisiklet hareketi. zaten kilo verdiğini ayna karşısında anladığında gaza geliyorsun ve yaptığın şey alışkanlığa dönüştüğünde her şey daha kolay oluyor. (boy kısa, kilo çok, ama 6 ayda filinta gibi olursun istersen)
0
protothyas
(14.10.09)
joepiscopo
(14.10.09)
Bölgesel zayıflama yok ama bölgesel kas yapma var (Bu konunun bu kadar yanlış anlaşılma sebebi de bu).Kas da daha ince ve fit durur..Yürüme ve koşma sizin için süper egzersizler gibi duruyor..Mesela göbek yapmış olsaydınız yürü allah yürü o kadar değişmezdi belki.Ama kalın bacaklara çok iyi geliyor..söylim.
0
jeharfi
(14.10.09)
(7)

dumbbell'la arka kol calıstırmak

anneke
cok korkuyorum kolumun arkasi sarkacak diye, simdiden lop lop olmaya basladi. 2 kiloluk bi agirlik aldim, ama emin olamadim nasi baslamak lazim. hayatimda agirlik calisma gecmisim yok, kaslanmak gibi bi kaygim da yok gerci sadece kollarim sıkı olsun ıstıyorum. ozellikle arkalari.napmak lazim?
cok korkuyorum kolumun arkasi sarkacak diye, simdiden lop lop olmaya basladi. 2 kiloluk bi agirlik aldim, ama emin olamadim nasi baslamak lazim. hayatimda agirlik calisma gecmisim yok, kaslanmak gibi bi kaygim da yok gerci sadece kollarim sıkı olsun ıstıyorum. ozellikle arkalari.



napmak lazim?
0
anneke
(12.10.09)
bunun egzersizi şöyleydi:

dambıl tutan eli omuz üstünden sırta götür sonra aşağı yukarı kaldır..
0
dambil
(12.10.09)
triceps exercises diye bir aratın gugıldan.

1er kiloyla başlayın. bir anda 2 kg ağır gelebilir.
0
szqnn
(12.10.09)
cinsiyet, yaş kilo ve boy?
0
Karluk
(12.10.09)
www.exrx.net
sunu yap duzgun sirtin yere gelmez
0
kurukafa
(12.10.09)
tesekkurler linkler icin,

karluk: kadın, 21, 58, 1.64.
0
🌸anneke
(12.10.09)
anneke
2 kilo bence uygundur
ölçüler iyi yaş musait
düzenli egzersize başlayıp bırakmazsan sana kattıklarına ilerde sen bile inanamayacaksın, 40 yaşına geldiğinde -seni ilgilendirir mi bilmem ama- heriflerin dibi düşecek, ne taklalar atacaklar...

şimdi başla yaş "tam zamanı" değil ama zamanı.

bele çok dikkat et, bilinçli çalış, yazacağız bunları okuyun bizi.
bu arada yumuk elli kadınlardan sonra ikinci favorim hafif kaslı (hafif olmayan da zaten dopinglidir) kadınlardır eminim benim gibi düşünen 5 milyar insan daha vardır. yumuk elli konusuna bi şey diyemiycem ama hafif kaslı diri bir tay pardon kadın konusunda hepimiz hemfikir değil miyiz?

kaslanmak konusuna geçelim, korkma
- 1. kadınsın ve sportif faaliyetlerde hayata bi sıfır yenik başladın ve kaslanmak senin için zaten cinsiyetin nedneiyle bile daha zor
2 - kaslanmanı coşturacak yapay hormonlardan uzaksın
-3- valla kolay değil kaslanmak bak kaç yüz tane erkek görüyorum kaslanayım diye tkala atan ki çoğu da bunu doğal yollarla başaramazlar ve ilerde cinsel tercihi değiştirme riskine rağmen doping yaparlar.

1- spordan 1 saat önce ve sonra içmeyelim eğer sigara içiyorsak
2- alkolü azaltalım
3- idmandan önce ısının
4- özellikle senin isteklerine bakınca "gerdirme" konusu çok önemli, mutlaka bi güzel gerdirme yap esneme yap
5- idmanını yap
6- yine esneme gerdirme yap
7- her zaman tedbirli olan bak bele dikkat et dedim çünkü bir zamanlar dünyalar kadar sevdiğim bi canlı ben askerdeyken belini sakatlamıştı hala kinliyim o spor salonuna
8- soğuma yap
9- düzenli ve iyi beslen undan şekerden biraz uzak ol
10- bodytr.com a arada bi gir bak güzel şeyler yazcaz
11- mutlaka bi idman düzeni edin
12- dediğim gibi tay olacan
13- bu sayıya uğursuz derler ama ben inanmıyorum
14- düzenli yap, sonuç al sonra da bana haber ver manyağım çünkü ben spor konusunda hedeflerini gerçekleştiren insanları bilmek istiyorum, mutlu oluyorum
35- yolun yarısı eder, dante gibi ortasındayız ömrün.
0
Karluk
(13.10.09)
(4)

Boğaz ağrısı

jumpdafuckup
Öğretmenliğe yeni başlayan arkadaşımın boğazı muhtemelen derste çok fazla ve yüksek sesle konuşmaktan tahriş olmuş, ağrımakta. Ne yesin, içsin dersiniz?
Öğretmenliğe yeni başlayan arkadaşımın boğazı muhtemelen derste çok fazla ve yüksek sesle konuşmaktan tahriş olmuş, ağrımakta. Ne yesin, içsin dersiniz?
0
jumpdafuckup
(12.10.09)
Adaçayı ya da ıhlamur boğaz için birebir. Hatta 2 handikaplı oynarsan 1'e 2.25 verir.

Ha bir de yıllardır süren bal + süt + karabiber karışımı geyiği vardır ki ben pek itibar etmem. Sıcak süt zaten tek başına yumuşatmaya yetiyor.
0
ataturkiye
(12.10.09)
bi süre pastil kullansın, daha sonra zaten boğazı yüksek tempoya alışacaktır =)
0
seviyorum ulan sezenimi deli gibi hem de
(12.10.09)
ıhlamur en ideali. bir de sıcak değil ılık. sıcak da soğuk da iyi değildir, ideali ılıktır. ya da ben yanlış biliyorum :/
0
cedric tweedledee
(12.10.09)
tarcin ve karanfil ses tellerine iyi gelir. dogadan galiba neyse farketmez, bir markanin tarcin- karanfil poset cayi var. o iyi gelir.
bir de sorun sadece ses tellerinde olmayabilir. burnundan randimanli nefes alamiyorsa, gunduz sesini yorup, bir de aksam agzindan nefes alma sureciyle sorun tetiklenebilir. belki onceden sesini cok yormadigi icin tolere edebiliyordu bogaz ve ses telleri.

tum bunlar varsayim tabii ama basta bu tip sorunu olduysa, klasik ogretmen hastaliklarindan biri de nodul sahibi olmaktir. o acidan bence bir kbb'ciye gorunup, daha baslamadan onlemini alsin.

bir de kisin buhar makinasi kullansin, gece kuru havada bogaz ve ses telleri iyice gider.

imza: tecrube etmis birisi
0
pyro clustic flow
(12.10.09)
(5)

sol kulağımda nabzımı duyuyorum, nedir bu?

uckac
esnediğim ve afedersiniz geğirdiğim zaman sol kulağımda bir süre nabzımı hissediyorum birkaç gündür. sebebi nedir, bir fikri olan var mı? doktora gidecek vaktim yok şu aralar ama ilk fırsatta gidicem.
esnediğim ve afedersiniz geğirdiğim zaman sol kulağımda bir süre nabzımı hissediyorum birkaç gündür. sebebi nedir, bir fikri olan var mı? doktora gidecek vaktim yok şu aralar ama ilk fırsatta gidicem.
0
uckac
(12.10.09)
şiştiğinin göstergesidir. kbb doktoruna göstermekte fayda var.
0
sttc
(12.10.09)
neyin şiştiğinin göstergesidir?
0
🌸uckac
(12.10.09)
kulağının.
0
jpsartre
(12.10.09)
nabız değildir o bence örs çekiç üzengi üçlüsünden 2 sidir ama bilemedim hangisi.kulağımın üstüne yattığımda ben her gece duyuyorum o lanet sesi.
0
suser adayi
(12.10.09)
olabilecek durumlar:
- orta kulak iltihabi
- ostaki borusu tikanikligi
- kulaga sivi kacmasi
- isitme sinirlerine giden damarlarda sorun
- nabiz artisi (tiroid problemlerinde oluyor genelde)

yani basit de olabilir ciddi de. kbb.
0
ermanen
(12.10.09)
(1)

Ortopedik Yastık Tavsiyesi

tek resim arasindaki ucbucuk fark
Selamlar. Hekim hanımın dediğine göre boynumda boyun düzleşmesi başlangıcı varmış. Ortopedik yastık kullanmayı düşünüyorum. Alırken nelere dikkat etmeliyim? Biraz nette baktım bazı yastıklar var altından kolunuzu geçirmek için boşlukları var. Siz ne tavsiye edersiniz? Marka da verebilirsiniz. Teşekk
Selamlar. Hekim hanımın dediğine göre boynumda boyun düzleşmesi başlangıcı varmış. Ortopedik yastık kullanmayı düşünüyorum. Alırken nelere dikkat etmeliyim? Biraz nette baktım bazı yastıklar var altından kolunuzu geçirmek için boşlukları var. Siz ne tavsiye edersiniz? Marka da verebilirsiniz. Teşekkürler.
0
tek resim arasindaki ucbucuk fark
(12.10.09)
readmymind
(12.10.09)
(1)

Göz Kuruluğu

christine
Çok fazla bilgisayar karşısındayım işim dolayısıyla, gözlerim sürekli kaşınıp kanlanıyor ve kuruyor bir süredir. Bana iyi bir göz kuruluğu ilacı tavsiyesi lazım. Doktora gidin dersiniz muhtemelen ama bu hafta inanılmaz yoğunum başımı kaşıyacak zamanım yok ve gözler de iyice felaket. Etkili bir ilaç
Çok fazla bilgisayar karşısındayım işim dolayısıyla, gözlerim sürekli kaşınıp kanlanıyor ve kuruyor bir süredir. Bana iyi bir göz kuruluğu ilacı tavsiyesi lazım. Doktora gidin dersiniz muhtemelen ama bu hafta inanılmaz yoğunum başımı kaşıyacak zamanım yok ve gözler de iyice felaket. Etkili bir ilaç tavsiyeniz çok makbule geçer, en yakın zamanda da doktora giderim.

Sevgiler.
0
christine
(11.10.09)
Her 15 dk'da bir uzaklara bakın.
0
pichoscosama2
(11.10.09)
(1)

Bayat Aşı

siriquastrum
2 sene boyunca istanbul'da evimizin oradaki eczanede grip aşısı oluyorum. orada aşı olduktan sonra aşının olduğu yer 2-3 gün boyunca ağrımıştı. ama 2 sene hiç hasta olmadım. geçen sene başka bir şehirde aşı oldum. havalar soğuyunca şifayı kaptım. zaten adamın aşıyı yaptığı yer hiç ağrımadı nerdeyse.
2 sene boyunca istanbul'da evimizin oradaki eczanede grip aşısı oluyorum. orada aşı olduktan sonra aşının olduğu yer 2-3 gün boyunca ağrımıştı. ama 2 sene hiç hasta olmadım. geçen sene başka bir şehirde aşı oldum. havalar soğuyunca şifayı kaptım. zaten adamın aşıyı yaptığı yer hiç ağrımadı nerdeyse. sabah kalktığımda hiç bir şey yoktu. gerçi bunun aşı ile ilgili olup olmadığını bilmiyorum.

bu senede şehir dışında olduğum için farklı bir eczanede yaptırmak zorundayım. demem o ki, bayat aşıyı nasıl anlayabilirim? bunlarında bir kullanma tarihi vardır herhalde. kullanma tarihinin bitmesine ne kadar kala bir aşı etkili olur?

ipne eczacı yüzünden 2 hafta salya sümük gezmek istemiyorum.
0
siriquastrum
(10.10.09)
grip asısı oldunuz diye o sene grip olmayacaksınız diye bir olay yoktur.grip asıları önceki sene en cok görülen virüs modeline göre geliştirilirler ve bu yüzden her sene yeniden yeni asılar üretilir.grip viral bir hastalık oldugu için ve de virüslerin zarf proteinlerini değiştirme özelliği oldugundan dolayı ası %100 etkili olacak diye bir olay yoktur.sizin hasta olmanız asının bayat oldugunu göstermez, eczacının günahını almayın.
asının kutusunu görmeyi talep edebilirsiniz.
0
keah
(10.10.09)
(6)

yumru-kist neciye gösterilir?

yapyat
Omzumda ve bacağında kist olduğunu tahmin ettiğim yumrular var, gerçi bunlara kist mi deniyor onu da tam olarak bilmiyorum. sivilce gibi ama başı yok. Bunu kime göstermek gerek? Cildiye ve zührevi hastalıklar diye düşündüm ama tam da bilemedim?
Omzumda ve bacağında kist olduğunu tahmin ettiğim yumrular var, gerçi bunlara kist mi deniyor onu da tam olarak bilmiyorum. sivilce gibi ama başı yok.

Bunu kime göstermek gerek? Cildiye ve zührevi hastalıklar diye düşündüm ama tam da bilemedim?
0
yapyat
(10.10.09)
cildiye.
0
szqnn
(10.10.09)
kime gösterirseniz gösterin cerrahi müdahale gerekecektir. sevk yapılırken genel cerrahi yerine estetik cerraha sevk istemenizi öneririm.
0
kutuların sessizliği
(10.10.09)
her kist için cerrahi müdahale gerekmez.
0
szqnn
(10.10.09)
bence kistler mobil değilse bir de onkoloji ye gösterin derim felaket tellalığı gibi oldu ama olsun sağlık sonucta.
0
elbar
(10.10.09)
mobil değiller, yani biri mobil değil, diğeri daha yeni çıktı onu tam bilmiyorum.. ama ben bir cildiyeciye gitsem normal olmayan bir durum varsa ortaya çıkar diye tahmin ediyorum, yanlış mıyım?

direkt ontolojiye gitmek maddi ve manevi açıdan pek uygun gelmedi şu an:)
0
🌸yapyat
(10.10.09)
Kist olabileceği gibi yağ dokunun iyi huylu tümörü lipom da olabilir. Deneyimli bir hekim bu konuda size bilgi verebilir. Eğer çok rahatsızlık veriyorsa kısa süren bir cerrahi müdahele ile çıkartılabilir. Çıkartmaa karar verirseniz Plastik Cerrah'a başvurun. Ortopedi doktorları veya genel cerrahlar cilt çizgilerinden bihaber şekilde işlem yaparlar.


@szqnn
Keratinöz kistlerin çevresinde zardan bir yapı vardır ve o zar yapı çıkartılmadığı sürece kist tekrarlar. Bu nedenle cerrahi müdahale şarttır. Kendi kendilerine gerilemeleri çok çok küçük bir olaslıktır.
0
plastik turambar
(10.10.09)
(4)

diş

tueio
ağzımda arka diş etimde şişlik var,ağrı yapıyo.sanırım mikrop kapmış.bunu doktora gitmeden evdeki yöntemlerle iyileştirme imkanım var mı.gerçi tam emin değilim mikrop kaptığı konusunda,ağrı yaptığı için 20'lik dişim çıkıyo da olabilir mi
ağzımda arka diş etimde şişlik var,ağrı yapıyo.sanırım mikrop kapmış.bunu doktora gitmeden evdeki yöntemlerle iyileştirme imkanım var mı.gerçi tam emin değilim mikrop kaptığı konusunda,ağrı yaptığı için 20'lik dişim çıkıyo da olabilir mi
0
tueio
(10.10.09)
20 lik diştir o.doktora gidin 20 lik dişler yamuk çıkabiliyo. diş röntgeni çektirip sonra cerrahi operasyonla alıyolar 20 likleri.1-2 hafta sıkınıt oluyo ama
0
sokak cocugu
(10.10.09)
mikrop dediginiz sey apse olsa gerek. tam emin degilim gibi seyler demissiniz ama eger apse gibi bir durum soz konusu ise zaten size cene cerrahi veya disci mudahale etmeyecektir. antibiyotik ve agri kesici verecektir. apse indikten sonra mudahale de bulunacaktir.

ilac olarak amoklavin (1000 mg) ve apranax (275 mg) bunlar derdinize care olur.
0
anarquia
(10.10.09)
eğer sorun apse ise tuzlu su ile gargara yapabilirsiniz.
0
scorpion37
(10.10.09)
(bkz: perikoronitis)
0
keah
(10.10.09)
(6)

Daha Az Uyumak

controldenied
Günde 5 saat civarı uyku ile idare edebiliyorum fakat gece saat 11-12 arası inanılmaz uykum geliyor ve uyuyakalıyorum, sonuçta 6.5-7 saat uyumuş oluyorum. fakat benim gece 1:30, 02:00 ye kadar uyumamam lazım. Ne yapıp da 11-12 gibi gelen uykunun gelmesini iki saat kadar geciktirebilirim. Var mı bir
Günde 5 saat civarı uyku ile idare edebiliyorum fakat gece saat 11-12 arası inanılmaz uykum geliyor ve uyuyakalıyorum, sonuçta 6.5-7 saat uyumuş oluyorum. fakat benim gece 1:30, 02:00 ye kadar uyumamam lazım. Ne yapıp da 11-12 gibi gelen uykunun gelmesini iki saat kadar geciktirebilirim. Var mı bir vitamin hapı vs vs? Teşekkürler.
0
controldenied
(10.10.09)
2 ye kadar uyumaman ve 7 de kalkman mı gerekli yani? pek de sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. idare edebiliyorum demişsin ama açıkça edemiyorsun işte. gece 11-12 de vücudun sinyalleri vermiş.

illa uyumayayım diyorsan kahve-redbull filan iç ama geçici çözümler bunlar. vücudun uyumak istiyor.
0
eyke
(10.10.09)
her bünyenin belli bi uyku katsayısı var. şöyle mesela. benimki 3 ve 3ün katları şeklinde uyuduğumda zinde ve saate ihtiyaç duymadan kalkıyorum siz de kendi vücut saatinizi bulup ona göre uyuyabilirsiniz. 11de yatıp sabah 5te kalkıp çalışmaya devam edebilirsiniz mesela.

fakat bu çözüm değilse gelen uykuyu gidermek için ense kökünüzü ve şakaklarınızı arada bir soğuk suyla ovalarsanız açılırsınız.

vitamin hapları uyku açmaz gün içinde zindelik verir.
0
usuyitik
(10.10.09)
arkadaşın dediğine ek olarak kahve+kola önerebilrim (kolanın asidini al yoksa köpürüyor meret)
0
pposeidon1
(10.10.09)
ben uykum varken duşa girince 2-3 saat uyuyamam. sen de 11 gibi duşa girsen 2'ye kadar tutar belki. akşam bi dene.
0
sezercik yavrum benim
(10.10.09)
espresso iç, soğuk duş al.
0
escritor
(10.10.09)
(bkz: modiodal)
0
jeanne hebuterne
(10.10.09)
(1)

migren

emirpolat
18 yıldır migren hastasıyım. 10 yıldır ilaçlardaki boyar madde olan titanyum oksit adlı bileşiğin migrenimi tetiklediğini keşfettim.migreni olanlar dikkat etsin tetikliyor. birde kendinizde deneyin olup olmadığını?bazı bünyeler tolore edebiliyor...
18 yıldır migren hastasıyım. 10 yıldır ilaçlardaki boyar madde olan titanyum oksit adlı bileşiğin migrenimi tetiklediğini keşfettim.migreni olanlar dikkat etsin tetikliyor. birde kendinizde deneyin olup olmadığını?bazı bünyeler tolore edebiliyor...
0
emirpolat
(10.10.09)
botox yaptırmayı denediniz mi? ablam uzun yıllar migrenden çok çekti.son 4-5 yıldır, alın ve baş bölgesine 6 ayda bir botox yaptırıyor.( doktor tarafından) gözlemlediğim kadarıyla eskisi kadar sık ve ağır krizler geçirmiyor.
0
oilfree
(10.10.09)
(7)

kafamdaki lanet olası sivilce gibi "şeyler"

msne
saçlı deride sivilce benzeri "şeyler" çıktı. doktora gittiğimde tam ne olduğunu söylemedi sivilce mi diye sorduğumda datam sivilce ded değil ama ona benzer bir şey dedi ve zoretanin adlı ilacı verdi(biliyorum bu sivilce ilacı ama doktor tam da öyle olmadığını söyledi kafam zaten burda bbi karıştı).
saçlı deride sivilce benzeri "şeyler" çıktı. doktora gittiğimde tam ne olduğunu söylemedi sivilce mi diye sorduğumda datam sivilce ded değil ama ona benzer bir şey dedi ve zoretanin adlı ilacı verdi(biliyorum bu sivilce ilacı ama doktor tam da öyle olmadığını söyledi kafam zaten burda bbi karıştı). neyse efendim ben bunu yaklaşık bir 10 gün kullandım ve o "şeyler"den eser kalmadı ve saçımdaki yağlanmadan da kurtuldum ta ki kan testi yaptırana kadar. kan testinde ALT değeri yüksek çıkınca doktor hemen kesmemi söyledi ilacı. ben de çaresiz doktorun dediklerine uydum fakat; bu lanet olası "şeyler" tekrar pörtlediler. bazen dayanılmaz kaşıntı veriyorlar kaşıdığım zaman da patlıyo ve garip bi sıvı akıyo içinden ve iyice yayılıyo bu "şeyler". bu arada bu sıvıdan dolayı ben de inandım sivilce olmadığına çünkü sivilceyi sıktığım zaman çıkan irinle bu aynı değil. neyse bi gastroenterologla görüştüm çeşitli testler yaptı ve bir şey çıkmadı. karaciğerde biraz yağlanma olabilir dedi biraz kilolu olduğumu gördüğü için ve kilo vermem gerektiğini söyledi. fakat şu an kafam çok kötü durumda ve bu "şeyler" başımı yastığa koyduğum zaman acı verdiği için doğru düzgün uyuyamaz oldum. bana yardımcı olabilecek birileri varsa kırk yıl kulu kölesi olurum. şimdiden ilginize teşekkürler ..



edit: bu arada yazmayı unutmuşum aynı doktora gittim tekrarlayınca bu sefer bi jel verdi fakat prospektüsünde saçı beyazlatabilir yazıyodu ve korktum saç diplerine sürmeye bunu.
0
msne
(09.10.09)
sivilce benzeri bir oluşumsa verdiği ilaç güçlü bir anti akne ilacı olabilir, bir benzeri de (bkz: roaccutane )
hayvan gibi yan etkisi vardır, karaciğere de tecavüz eder, o yüzden bünyeniz uygun değilse ilac kesmek zorunda kalmışsınızdır muhtemelen.
0
whoosie
(09.10.09)
@whoosie
öyle oldu zaten de ben bu "şeyler"den kurtulmama yaardımcı olabilecek başka tavsiyeleri olan çıkar mı acaba diye sormuştum yine de ilginize teşekkür ederim
0
🌸msne
(09.10.09)
Başka bir doktora görünseniz? Sürekli nüksettiğine göre ciddi bir şey olabilir. İkinci bir fikir almak işe yarayabilir.
0
offred
(09.10.09)
dostum senin ilacın burda: (bkz: kolsuz agop)
0
call of ktulu
(09.10.09)
@call of ktulu
yazmayı unutmuşum ankara'da oturuyorum ve istanbul'a gitmem pek mümkün gözükmüyor. yine de saol
0
🌸msne
(09.10.09)
abuk bi cevap olucak ama belki psikolojiktir sıkıntıdan falan çıkıyodur
0
tueio
(10.10.09)
@tueio
sanırım öyle bir şey değil çünkü öyle olsa doktor söylerdi diye düşünüyorum. üstelik verdiği ilaç da işe yaramıştı ama malesef şu an kullanamıyorum. ve tekrarlamasının nedeni de tedaviyi yarıda kesmek zorunda kalmam.
0
🌸msne
(10.10.09)
(5)

Alkol Uyku İlişkisi ?

xyz
Şimdi ben düzenli olarak içen bir insan değilim. Bazen pazar günleri 2 tane efes extra alıyorum içiyorum bi güzel, hafif de kafam güzelleşiyor. Ancak ikinci birayı bitirdikten sonra uyku bastırıyor. Normal midir ki bu, neden böyle ?
Şimdi ben düzenli olarak içen bir insan değilim. Bazen pazar günleri 2 tane efes extra alıyorum içiyorum bi güzel, hafif de kafam güzelleşiyor. Ancak ikinci birayı bitirdikten sonra uyku bastırıyor. Normal midir ki bu, neden böyle ?
0
xyz
(09.10.09)
çok içici değilseniz, bir de çalışan insan falansanız oldukça normal bir durum. nedenini açıklayamam gerçi:)
0
whoosie
(09.10.09)
extra da ağır geliyor olabilir. misal bunca yıllık içiciyim hiç sevmem extrayı:) efes' in depozitosuz kahverengi cam şişede fıçı birası var - çelişkiye gel :)- onu dene. hem içimi daha yumuşaktır hem de ikiden fazla içebilirsin diye tahmin ediyorum. he istersen miller da içebilirsin tabi. demem o ki ben sendeki bu uyku bastırmasını alkole çok alışık olmayan bünyeye fazla alkollü bi' birayı vermenden kaynaklanıyor :)
0
charlesbukowskiineksi
(09.10.09)
sık içmiyosan extra ağır gelebilir.miller dene sorun çözülür.
0
jpsartre
(09.10.09)
içki uyku getirir. özellikle mayalı içkiler. bira şarap falan. normal yani.
0
szqnn
(09.10.09)
extra iyidir kardeşim aynen devam,uykun geliyo ne guzel işde tonla uykusuzluk çeken insanlar varken..
0
jamswety
(09.10.09)
(9)

Lens ve göz kuruması

quaker
Selam yenilmez Galyalı'lar!Bendeniz, 4 yıldır lens kullanan bir faniyim.. Lensleri 4-5 saat kullandıktan sonra gözlerim kurumaya başlıyor ve görüntü bulanıklaşıyordu.. Sonra buna çare buldum suni göz yaşı damlaları vs. bir şekilde hallettim..Ancak gel gelelim 1 hafta evvel işe girdim, sürekli bilgis
Selam yenilmez Galyalı'lar!
Bendeniz, 4 yıldır lens kullanan bir faniyim.. Lensleri 4-5 saat kullandıktan sonra gözlerim kurumaya başlıyor ve görüntü bulanıklaşıyordu.. Sonra buna çare buldum suni göz yaşı damlaları vs. bir şekilde hallettim..
Ancak gel gelelim 1 hafta evvel işe girdim, sürekli bilgisayar karşısındayım..
Sabah 9'dan akşam 6'ya gelene kadar, seviye seviye gözüm bulanıklaşmaya başlıyor. Damlayı kullanıyorum ama etkisiz. (LCD ekran bu arada.) Ağırlıklı olarak sağ gözümde görüntü gidiyor. Kuruduğunu açık açık hissediyorum. Göz kapağımın üzerinden lensi tekrar yerine oturtabiliyorum oynayarak vs. Hatta bazı durumlarda extreme mode'a geçip direk sokuyorum parmağı oynuyorum lens ile sağa sola. Sağ gözü kapıyorum mis gibi net, açıyorum sol göz ne kadar net olsada sğa göz bulanık olduğundan görüntü kayıyor.. (Hani lensle uyursunuz, lens göze yapışır kupkuru halde.. Hİçbir halt görmezsiniz lens olsa dahi gözde.. O duruma geliyorum kısaca..)

Göz numaralarım bu arada 8.5 miyop ve astigmatlar vb.. Kol gibi kısaca.. Bausch & Lomb kullanıyorum en toriğinden..
0
quaker
(09.10.09)
acuvue advance ya da oasis kullanmayı deneyin.
bilgisayar karşısında 3 lens denedim en etkilisi buydu.
0
natnan
(09.10.09)
bak ben de lenslerimin gün içinde sık sık kurumasından şikayetçiydim. sen gibi rahatsız olurdum. iş çıkışı kururdu. yatana kadar rahatsız olurdum.

üniversiteden bi arkadaşımın tavsiyesiyle johnson and johnson marka lense geçtim. 2 aydır kullanıyorum henüz ama saatlerdir bilgisayar başında oldugum günlerde bile kurumuyor.

biraz pahalıdır diğer lenslere göre ama dene derim.

2 modeli var sanırım advance ile oasys. arkadaşım advance kullanıyo ben oasys. gerçekten çok ince ve asla kurumuyor.
0
esmer
(09.10.09)
Yeba! İkiniz de aynı cevabı verince çok mutlu oldum :)

Tam karar versek? Advance mi oasys mi?
Ona göre sipariş vereyim bugün yarın..
0
🌸quaker
(09.10.09)
istersen bi de sözlükteki yorumları oku öyle karar ver:)
(bkz: acuvue advance)
(bkz: acuvue oasys)

yani pek fark olmadığını söylüyorlar. bence fiyatı sana uygun olanı al.

rahat ol cidden memnun kalcaksın:) ama temiz kullanmaya dikkat!
0
esmer
(09.10.09)
4 yıldır gözümde bir sorun olmadı temizlik konusunda :) Zaten her akşam mutlaka solusyona koyarım sabah tekrar takarım. Elleride yıkarım çıkarmadan evvle lensleri vs.

Ozaman direk sözlüğe akayım yorumları alayım ve siparişe geçeyim.. Çok ümitliyim hehe!
0
🌸quaker
(09.10.09)
oasys alın. uyurken çıkartırsanız, tek çifti 4-5 ay kullanabilirsiniz. parasını fazlasıyla çıkartır. 4-5 ay dedim ama daha fazla da kullanılabilir, ben 4 aydan sonra değiştiriyorum ama yenisini taktığımda bile fark hissetmiyorum.
torik değil benim lensim bu arada
0
sttc
(09.10.09)
Ben lensle uyumam zaten aşırı durumlar haricinde. (Lens kutusu veya solusyonu olmayan yerde yapacak şey kalmıyor.)

O zaman oasys'tir.. 4-5 ay zaten aşırı bir sür ebana.. 2 ayda lomb'lar gözüme batmaya başlar hep.. 4 ay mucize :)
0
🌸quaker
(09.10.09)
20 yıldır lens kullanıyorum, son yıllarda da acuvue. (Göz numaralarım 10'lardan 8'lere yeni düştü, 1 numara da astigat var.) Gözlerimde 1 veya 2 kez sorun oldu 20 yılda. Temizliğine dikkat etmek ve mecbur kalmadıkça lensle uyumamak dışında birşey yapmadım. Bilgisayarla da aynı şekilde haşır neşirim. Kuruluğa engel olmak için, gözlerinizi sık sık kırpmanızı öneririm.
0
uyuklayankedi
(09.10.09)
ortam havası da etkili dikkat edin, yani -artık zamanı geçti ama- sürekli bir klima ya da havalandırmanın açık olduğu ortamlarda benim lensler double kuruyor.
0
pinking of you
(09.10.09)
(5)

bebek

kelimeyounu
arkadaşlar, kuzenimin 19 aylık yürüyen, koşan, yeni yeni konuşan; minik, şirin bi kız çocuğu var.evet çok şirin ama, hiç bişey yemiyo, acaip iştahsız. bizzat ben kendim şahidim yemek yememek için girdiği binbir şekle. doktor falan diyolar da bi burdan sorim dedim. neden olabilir ya da iyi önerisi ol
arkadaşlar, kuzenimin 19 aylık yürüyen, koşan, yeni yeni konuşan; minik, şirin bi kız çocuğu var.evet çok şirin ama, hiç bişey yemiyo, acaip iştahsız. bizzat ben kendim şahidim yemek yememek için girdiği binbir şekle. doktor falan diyolar da bi burdan sorim dedim. neden olabilir ya da iyi önerisi olan var mıdır?
(ayrıca çişi çok sarı, ilgisi var mıdır ki?)
0
kelimeyounu
(08.10.09)
öncelikle ne kadar zamandır iştahsız onu bilmek gerekir. bebeklerde iştahsızlık cidden hatalık habercisidir. idrar rengi koyuluğu susuz kaldığını gösterebildiği gibi, idrar yolu enfeksiyonunu da gösterebilir.. bir pediatrist e muayene olmanızda fayda var..
0
ceyrekakıl
(08.10.09)
idrar'ın sarılıgı, vucuda yeterli derece'de sıvı girmemesinden'dir. vucuda giren sıvıya ( su, süt, vs ) göre dogru orantılı'dır bu. yemek yemiyorsa, cok uyku uyuyordur. bebek'de, herhangi bir hastalık belirtisi yoksa, bir süre daha bekleyip daha sonra uzman hekime götürmenizi tavsiye ederim. her cocuk belli evrelerde iştahsızlık cekebilir.
0
claimer
(08.10.09)
iştahsızlık yeni yeni oluştuysa bir hastalık belirtisi olabilir. genel olarak iştahsız bir çocuksa anne babaya bol bol sabır diliyorum. aynen öyle iştahsız bir kız çocuğu annesiyim. üzerine düşmeyin, yemek yedirmek için ısrar etmeyin, bir öğün yemezse önünden tabağı kaldırın, bir sonraki öğün acıkıp yiyecektir diyorlar uzmanlar. ama bilmiyorlar ki bu cadılar gerçekten hiç acıkmıyorlar. tabii yine de mutlaka doktora götürmek lazım.
idrarın koyu renk olması da az sıvı aldığı içindir büyük ihtimalle.
bir de istahsızlıkların çoğunun psikolojik olduğunu söylemişlerdi. annenin fazla ısrarcı olması, çocukla yemek konusunda inatlaşması ters tepip böyle sonuçlar doğurabiliyormuş.
0
gyne
(08.10.09)
aynen öyle bir bebekmişim. daha üçüncü ayda takviye mamaya başlamışlar. ellerimi kollarımı tutup zorla mama yedirirlermiş. annem dualar edermiş yemek yesin kilo alsın diye. aylık kontrollerin birinde kilo almak yerine kilo vermişim hatta.

yaşım 30, boyum 1.80, kilom ise 95 şimdi. yaklaşık 15 senedir kilolu ve göbekliyim. şimdi önüğmden kaçırıyorlar oğlum yeme artık yeter diye. bırakın kendi haline. acıkınca yer zaten. zorlamayın aha böyle oluyor.
0
kibritsuyu
(09.10.09)
eger cocuk doktoru ve diyetisyen (saglikli cocuk poliklinigi) gorduyse ve boy kilo endeksinin yasitlarina gore ortalamanin altinda oldugunu soyluyorlarsa (persentil hesabi yapiyor onlar) durum psikolojik olabilir. beslenme bozuklugu olmasi durumunda bebegi ve ebeveynlerini veya ona bakan kisileri uzman bir terapistin gormesi gerekir ama dedigim gibi oncelikle pediatrist ve diyetisyen gormelidir.
0
asortafairytale
(13.10.09)
(7)

Gözün önüne anlık gelip giden görüntüler.

alkolik imam
Bir arkadaşım(altta cevap veren bravefart olur kendisi) soruyor, ekolünden değil harbisinden;Normal sıradan bir günde,yolda yürürken veya arkadaşımla konuşurken birden gözümün önüne 1 saniyelik bir görüntü gelip kayboluyor ortamdan konudan tamamen alakasız sanki bi resim gibi. ama görüntü kaybolduğu
Bir arkadaşım(altta cevap veren bravefart olur kendisi) soruyor, ekolünden değil harbisinden;


Normal sıradan bir günde,yolda yürürken veya arkadaşımla konuşurken birden gözümün önüne 1 saniyelik bir görüntü gelip kayboluyor ortamdan konudan tamamen alakasız sanki bi resim gibi. ama görüntü kaybolduğunda ne görüğümü hatırlayamıyorum ve bu sürekli tekrar ediyor gün içinde. Daha önceleride yaşıyordum bunu fakat şu sıralar çok sık olmaya başladı. Deliriyor muyum?
0
alkolik imam
(08.10.09)
bende de baya güzelinden oluyordu hatta şurda sormuştum bilmem ki seninki öyle bişey mi?
(git: 34640)
0
hikaye mesture
(08.10.09)
şu olabilir; (halüsinasyon görmüyorsanız)
göz küresi içinde vitreus denilen bir sıvı vardır. bu sıvının içinde retinadan kopan parçalar yada bazı maddeler yüzebilirler. gördüğünüz şeyler bunlar olabilir.
retina dekolmanı olursa şimşek çakması gibi görüntüler de eşlik edebilir. göz doktoruna görünmeniz gerekebilir.
0
ceyrekakıl
(08.10.09)
cok iskillendiriyorsa norolojik bir sey de olabilir, gozukursun doktora.
0
kurukafa
(08.10.09)
1 kare resim görüyorum ama daha sonra ne gördüğümüde hatırlayamıyorum o anda olup bitiyor
0
Bravefart
(08.10.09)
gözünüz bozuk mu?
0
kediebesi
(08.10.09)
Yok gözüm bozuk değil daha önce kontrole gittim
0
Bravefart
(08.10.09)
bana da oluyor aynısı. deliriyorsak beraber deliriyoruzdur ama sanmam :P
0
clementine
(09.10.09)
(2)

Aile hekimleri kırmızı reçete yazabiliyor mu?

filmarası
Elimde ilaç kullandığıma dair bir rapor vs. yok. Eski reçeteler duruyor. 10 günde bir gidip ilacımı alıyordum. Psikiyatrist izne çıkmış 2 hafta yok. Nasıl çözeriz?
Elimde ilaç kullandığıma dair bir rapor vs. yok. Eski reçeteler duruyor. 10 günde bir gidip ilacımı alıyordum. Psikiyatrist izne çıkmış 2 hafta yok. Nasıl çözeriz?
0
filmarası
(08.10.09)
Benim bildiğim, aile hekimleri (kırmızı reçeteyi, yeşil reçeteyi geçtim) beyaz reçeteye kolesterol ilacı yazamıyor, yani yazsa da eczane ilacı vermiyor. Uzman hekimi olan bir kuruma gitmeniz gerekecek sanırım. Saçmalıyor olabilirim ama, psikiyatristi arama şansınız varsa, işinizi kolayca halledecek kuruma/hekime yönlendirsin.
0
uyuklayankedi
(08.10.09)
yazarlar. yetkileri vardır ama çekinebilirler de...
0
kroc
(08.10.09)
(7)

burun etinin nefes almayı engellemesi

dieselsingle2
birçok türk insanında olan malum durum . neefes alamıyorum ve bu günlük hayatı etkiliyor. bunun ne gibi çözümleri olabilir. 5 saat önce mentollü spray aldım . ilk sıkışta işe yaradı ama şimdi işe yaramadı
birçok türk insanında olan malum durum . neefes alamıyorum ve bu günlük hayatı etkiliyor. bunun ne gibi çözümleri olabilir. 5 saat önce mentollü spray aldım . ilk sıkışta işe yaradı ama şimdi işe yaramadı
0
dieselsingle2
(07.10.09)
sezercik yavrum benim
(07.10.09)
burna yapistirilan nefes acici bantlar vardi, yatarken takiliyordu genelde.
0
ermanen
(07.10.09)
Deviasyon mu öyle bir ameliyat var. Ben geçirdim pek hoş anılarım yok ameliyat sonrasına dair. Fakat 24 saat içerisinde iyileşebiliyorsun duruma bağlı olarak. Fakat birkaç sene sonra o et tekrar büyüyor sanırım.Şu an geri gelmeye başladı yavaş yavaş.
Bir de sprayler bağımlılık yapıyor diye biliyorum. Gerek yok ameliyat en temizi. 24 saatlik sıkıntıya değer.
Ha bi daha olur muyum?
Umarım olmak zorunda kalmam.
0
nightwalkerg
(07.10.09)
6 ay önce burundan nefes alamadığım için konka larımı ameliyatla tabiri caizse tıraşladılar.Bu konka denilen etler alerji gibi nedenlerle şişebiliyorlar. tabi bu dünyada her şişen şey inip eski haline gelmiyor. dolayısıyla şişme yapan malum burun etlerinin kırpılması -alınması değil çünkü bildiğim kadarıyla tamamen alınması iyi değil-gerekiyor.
etlerin de tekrar büyüme ihtimali var.
bence burun spreyi kullanmayın. bağımlılık yapar sonra kurtulamazsınız.
0
memomika
(07.10.09)
konkalar lazerle yakılıyor. şimdi unuttum galiba solda 2, sağda 1 tane olmak üzere 3 tanesini yaktırmıştım, 5 dk falan sürüyor, işlem öncesi iğneyle uyuşturuyorlar, acı yok, hafif bir kanama oluyor.
0
marcelorios
(07.10.09)
16 yaşından büyüksen geniz eti olmuyor. ben de ameliyatla aldırmıştım burnumda eti. yakma işlemi de var ama o burnunuzdaki parçanın büyüklüğüne göre değişir. büyük bir ameliyat da değildir üstelikç korkacak bişi yok :))
0
quaresma metternich
(07.10.09)
teşekkürler , bi kaç gün daha sprey kullanıp ameliyatları araştıracağım
0
🌸dieselsingle2
(07.10.09)
(6)

grip aşısı olsam zarar görür müyüm?

eyke
arkadaşlar yarın grip aşısı olucam ama şu an sanki grip başlangıcı gibi birşey var bende. soğuk algınlığı da olabilir. ayrıca küçükken bronşit başlangıcından sıyrılmışım. şimdi ben bu aşısı olmalı mıyım? olmamalı mıyım?
arkadaşlar yarın grip aşısı olucam ama şu an sanki grip başlangıcı gibi birşey var bende. soğuk algınlığı da olabilir. ayrıca küçükken bronşit başlangıcından sıyrılmışım. şimdi ben bu aşısı olmalı mıyım? olmamalı mıyım?
0
eyke
(07.10.09)
önerilmiyor. zaten bağışıklık sisteminiz direnç halinde bir hastalıkla savaşırken bir de aşı ile verilen -zayıflatılmış bile olsa- patojenleri iyi karşılamayabilir.
ayrıca:answers.yahoo.com
0
sttc
(07.10.09)
soruyla ne kadar alakalı bilemedim ama grip aşısı hiç hasta olmayacağınız anlamına gelmiyor. gribi hafif atlatırsınız aşı olursanız. zaten hasta olduysanız bu sene aşıya da gerek kalmayabilir.
0
emrag
(07.10.09)
grip aşısı olmayın.
0
joepiscopo
(07.10.09)
Bence biraz bekle hastalıkla alakalı olarak değil,ama domuzu gribi le ilgili yan etki dedikoduları dönüyor etrafta.Grip aşısı olan domuz gribine daha kolay yakalanıyormus diyolar.Sağlık bakanı Recep Akdağ yalanladı,ama güvenirsen Sn.Akdağ a ol.
0
jpsartre
(07.10.09)
etrafımda aşı olan herkes dökülüyor an itibarı ile.
0
milk it
(07.10.09)
Grip aşısı olan bütün tanıdıklarım kış boyunca sürekli hasta oluyorlar...
0
Solak
(08.10.09)
(4)

diş eti

demre
ön dişlerimin alt çenemin altındaki diş eti acayip derecede kaşınıyor. aradım lakin böyle bir açmık göremedim. neden olabilir bu sizce ?
ön dişlerimin alt çenemin altındaki diş eti acayip derecede kaşınıyor. aradım lakin böyle bir açmık göremedim. neden olabilir bu sizce ?
0
demre
(07.10.09)
bende de kaşınıyor bazen bi çözüm bulamadım kaşı gitsin . çok raahatsız ederse doktor bekliyor
0
dieselsingle2
(07.10.09)
İltihapla ilgili belirtilerde sayılıyor, ama birçok belirtiden sadece biri. Dişetinin rengi, şekli, ağız tadı filan gibi mevzularda da değişiklik varsa hekim gerekebilir sanırım.
0
uyuklayankedi
(07.10.09)
gecen bana da olmustu, en arkadaki disimin etrafindaki etler de sismisti. deli gibi kasiniyodu cildirmak üzereydim. arastirdim accik iltihap ve ya alerji olabilirmis. hafta sonu oldugu icin disciye de gidemedim ama sonra geldigi gibi de gitti kasinti.
0
mamu
(07.10.09)
dişetinin altında oluşmuş "subgingival" diştaşı da kaşıntı hissetmeye sebep olabilir
0
pufffin
(07.10.09)
(4)

İnsanın can sıkıntısında başı ağrır mı?

kofteburger
Evet ağrır mı çok sıkılınca.Ve ne yapmalı geçmesi için eğlendirici işler dışında?
Evet ağrır mı çok sıkılınca.
Ve ne yapmalı geçmesi için eğlendirici işler dışında?
0
kofteburger
(06.10.09)
evet agrir cunku stres de oluyor. ecmesi icin ilik bir dus alip, basiniza masaj yapabilirsiniz. ya da bas agrisi ilaci.
0
ermanen
(06.10.09)
Migren sadece başağrısı değil. Mide bulantısı/kusma ve ışığa karşı hassasiyet de oluyor. (Tanıdığım migrenlilerden biliyorum.)

Önerilerle geçmezse ağrıkesici olarak bende hızlı etki yapan ilaç Majezik.
0
uyuklayankedi
(06.10.09)
evet ağrır can sıkıntısı demek kendini gerip kaslarınıda germen demek :) bu durumu evde yaşıyorsan eğer ılık bir duşa girip ensene doğru suyu tutmanı öneririm.veya 5_10 dk.lığına gözlerini kapatıp ışıksız bir ortamda dinlenmeni.
0
kurtluelma
(07.10.09)
Hem de ne biçim.ama çözümü de var hem de çok kolay.Nefesini almadan yani almamaya çalışarak süreklü nefes ver 1 dk boyunca geçirmesede rahatlatır bir süreliğine.
0
jpsartre
(07.10.09)
(4)

Çok Maden Suyu İçmek Zararlımıdır.

zengec
Efendim sorum şudur. günde 3 - 4 şişe maden suyu (genelde kızılay markalı olanından) ,tüketiyorum. Midemde herhangi bir sorun yok ama eşim bu kadar içme zararlıdır dedikten sonra içime bir kurt duştü bakındım ama belirgin bir zararına rastlayamadım. bu konuda bilgi verebilecek birileri çıkarsa maden
Efendim sorum şudur. günde 3 - 4 şişe maden suyu (genelde kızılay markalı olanından) ,tüketiyorum. Midemde herhangi bir sorun yok ama eşim bu kadar içme zararlıdır dedikten sonra içime bir kurt duştü bakındım ama belirgin bir zararına rastlayamadım. bu konuda bilgi verebilecek birileri çıkarsa maden suyu alışkanlığımı gözden geçireceğim.
0
zengec
(06.10.09)
mideyi yakar mı, elektrolitik dengeyi bozar mı bilmiyorum ama mineral açısından çok zengin olduğu için iyi bir bir fosil olacağınız kesin.
0
sttc
(06.10.09)
(git: 4761)
(git: 87037)
0
dambil
(06.10.09)
bi milyor kere cevapladık. yok bi zararı.
0
bryan fury
(06.10.09)
yüksek miktarda mineral içerdiği için böbrek taşı yapar diye duymuştum ama aşağıdaki linklerden birinde yapmadığı söylenmiş.
0
grgn
(06.10.09)
(1)

disleri 3d gorebilecegim, cekistirip bakabilecegim bir program, site yok mu?

warhead
kardesim dis hekimliginde okuyor ve sabundan dis oyma isleri icin disleri ayrintili olarak her yonuyle gormeye ihtiyaci var. mesela proteinler icin yapilmis pmol denen hedenin boyle de bir dental versiyonu var midir? nasil kullanilir? yalniz asiri gercekci olmasi lazim, en ufak bir oyugu bile gorebi
kardesim dis hekimliginde okuyor ve sabundan dis oyma isleri icin disleri ayrintili olarak her yonuyle gormeye ihtiyaci var. mesela proteinler icin yapilmis pmol denen hedenin boyle de bir dental versiyonu var midir? nasil kullanilir? yalniz asiri gercekci olmasi lazim, en ufak bir oyugu bile gorebiliyor olmamiz lazim, onu da belirteyim. her turlu oneriye acigiz, odev teslimi cuma gunu.
0
warhead
(06.10.09)
courses.md.huji.ac.il şöyle birşey buldum ama pek işe yarar değil.dental morfoloji kitabı yok mu?onu gectim ödev veriyorlarsa alcıdan bu dişlerin modellerini de vermeleri lazım evde şekillendirme için.alcı modeli almamıs olabilir mi?

www.forensicdentistryonline.org bu sayfadaki çizimler ve acıklamalar tatmin eder düzeyde.işine yarar sanırım

www.dentistry.leeds.ac.uk son olarak bunu buldum.kolay gelsin kardeşine.şekillendirmeyi bitirdikten sonra kadın corabıyla üstünden gecerse sabun güzelce parlar, daha güzel görünür:)
0
keah
(06.10.09)
(3)

şakak büyümesi/şişmesi ve sakızla alakası ?

ground
son bir yıldır şakaklarım şişiyor.sebebi hakkında bilgi istiyorum. 170 boyunda ve 100 kiloyum.kilo bir kaç yıldır almıyorum ama vermiyorum da.1 yıl önce sigarayı bıraktım ve sürekli sakız çiğniyorum(günde 10 saat falan).sakız çiğnerken şakaklarım inanılmaz şekilde hareket ediyor.acaba orada bazı kas
son bir yıldır şakaklarım şişiyor.sebebi hakkında bilgi istiyorum. 170 boyunda ve 100 kiloyum.kilo bir kaç yıldır almıyorum ama vermiyorum da.1 yıl önce sigarayı bıraktım ve sürekli sakız çiğniyorum(günde 10 saat falan).sakız çiğnerken şakaklarım inanılmaz şekilde hareket ediyor.acaba orada bazı kasları mı geliştirdim.tedavisi vs vs...
0
ground
(06.10.09)
öncelikle: temporalis
daha sonra: 10 saat çok değil mi ya?
devamında: çene kasları için sakız çiğnemek bi yere kadar (10 saat değil) iyidir ve evet geliştirir
bu arada: kenger sakızı (dağda kendine kenger kesen bir çocuk olarak, geçmişimi anımsattınız bana, :(( ) gibi sakızları denediniz mi olsa da çiğnesek
sonuç: az çiğneyin ya
0
Karluk
(06.10.09)
temporamandibular/çene ekleminiz oldukça güç durumda olabilir.
çiğneme kaslarınızdan ziyade çenenizin kitlenme riski var.

sakız çiğnemek, çekirdek çitlemek,
sandviç,elma gibi bir yiyeceği ağzı kocama açıp dişleyerek, büyük lokmalar halinde yemek
bu riski artıracaktır. fazla şikayetçi değilseniz en azından bunların tümüne dikkat.

durumunuzu netleştirme açısından ise "çene cerrahisi"nde uzmanlaşmış bir diş hekimine gitmeniz en uygunu.
0
scrubz
(07.10.09)
ilginize teşekkürler.bu arada çene kilitlenmesi oluyor bazen esnerken.büyük bir açı hissediyorum ve zor kapatıyorum.bu kadar çok sakız çiğnememin sebebi sigarayı bırakmış olmam.ama şimdi sakızı da 1-2 hafta bırakıp sonuçları gözlemleyeceğim.teşekkürler.
0
🌸ground
(07.10.09)
(2)

Kulak Temizlettirme Olayı

copy paste
sağlık ocaklarında yaptırabiliyormuyuz? bizim buradakine gittim yok dediler. yalnız benim gittiğimde baya ufak bi yerdi acaba ufak olduğundan mı yok diye de düşünmüyor değilim. hastane yi aradım 80 lira diyorlar, haftaya 100 lira olacakmış. daha uygun bir fiyatla bu işlemi yaptırmanın bi yolu yok mu
sağlık ocaklarında yaptırabiliyormuyuz? bizim buradakine gittim yok dediler. yalnız benim gittiğimde baya ufak bi yerdi acaba ufak olduğundan mı yok diye de düşünmüyor değilim.

hastane yi aradım 80 lira diyorlar, haftaya 100 lira olacakmış. daha uygun bir fiyatla bu işlemi yaptırmanın bi yolu yok mu? tabi ki de sağlık güvencem yok:(
0
copy paste
(06.10.09)
kızılay hastanelerini deneyin?
kartal kızılay hastanesi'nde yaptırmıştım 2-3 sene önce, 10 küsür lira gibi bir şey verdiğimi hatırlıyorum. yalnız bunu sık yaptırmak faydalı değilmiş haberiniz olsun.
0
ymerdiveni
(06.10.09)
en az 6 ayda bir yaptırın sürekli yaptırmayın işi bilen bir kbb'ye gidin.
0
buffy de vampir sayilir
(06.10.09)
(8)

mide ve bağırsak rahatsızlığı çekenler

abuzittin
ülser,gastrit,reflü,crohn,kolit,ibs vesaire bu hastalıklara yakalananlar ne yaptınız da geçti ameliyatmı ilaçmı yada hiç geçmeyen hastalıklarmı yada şöyle soriyim zamanında vardı geçti diyebilen varmı
ülser,gastrit,reflü,crohn,kolit,ibs vesaire bu hastalıklara yakalananlar ne yaptınız da geçti ameliyatmı ilaçmı yada hiç geçmeyen hastalıklarmı yada şöyle soriyim zamanında vardı geçti diyebilen varmı
0
abuzittin
(05.10.09)
yediklerine dikkat etmen gerekiyor ülser ve gastritte. portakal suyu, yaprak sarması, bulgur, kola vs gibi yiyecekler çok zarar verir. hele de aç karnına yersen içersen.
0
kahvegibi
(05.10.09)
cevabın için saol ama tam olarak sormak istediğim şey bu tip bi hastalığa yakalanmış ve kurtulmuş birisi yani ben şu hastalığa yakalandım sonra ameliyat oldum bitti gibi
0
🌸abuzittin
(05.10.09)
Ülser olan iki aile ferdimize ilaçla tedavi yapıldı, biri antibiyotik olmak üzere iki ilaç aralıklı olarak kullandırıldı, şikayetleri tamamen geçti ve yıllardır istediklerini yiyorlar, bir sıkıntıları da kalmadı. Hatta bunlardan biri 4 kez mide kanaması geçirmiş idi.
0
uyuklayankedi
(05.10.09)
bende de gastrit vardı, hala var mı yok mu bilmiyorum pek sesi çıkmıyor kendisinin ama ne oldu da geçti gibi oldu bilmiyorum ehe. tabi ilk zaman ilaç kullandım...sonrasını hatırlamıyorum, bayılmışım.
0
anestezik
(05.10.09)
doğal bir yöntem arıyorsanız kudret narı deneyebilirsiniz.
0
sannora
(05.10.09)
iş değiştir
0
tek
(05.10.09)
öncelikel ülserin neden kaynaklandığının çözülmes gerekiyor,
sterese bağlımı yoska yiyeceklerden kaynaklı bir şeymi..
yiyeceklerden kaynaklıysa ocnelıkle helikobakter vardır mide de bunun icinde antibiyotik ve ilaç tedavisi verilir 1 ay da cozumlenir problem..
stresse onun careside s..m böle dünyayayı banane ya demek lazım...
ama size GAVİSCON surubu her halikarda öneririm mucize şurup içtinmi 20 sanıyede mıde agrısı diye bişi yok.
0
jamswety
(05.10.09)
teşekkürler herkese
0
🌸abuzittin
(06.10.09)
(2)

telfast diye alerji ilaçı !

lonn
merhabatelfast diye alerji ilaçı kullanıyorum yaklaşık 1 aydır. bu ilaçın herhangi bir yan etkisini görmedim ama uzun zamandır kullanan birileri varsa, ilaçın herhangi bir yan etkisini görmüşmüdür. kilo aldırır , uyku yapar vb...bilgilenmek adına yazarsa bişeyler sevinirim..
merhaba
telfast diye alerji ilaçı kullanıyorum yaklaşık 1 aydır. bu ilaçın herhangi bir yan etkisini görmedim ama uzun zamandır kullanan birileri varsa, ilaçın herhangi bir yan etkisini görmüşmüdür. kilo aldırır , uyku yapar vb...
bilgilenmek adına yazarsa bişeyler sevinirim..
0
lonn
(04.10.09)
uzun süreli kullanımını doktora danışmalısınız. histamin üretimini engellemiyormuş, yani bağışıklık sistemini baskılamadığını anlıyorum buradan. ancak yine de eğer bağışıklığınızı etkiliyorsa diğer sağlık sorunlarına çok açık olursunuz. (tek bir hap bile uçuk çıkarmama yetiyor benim diğer antihistaminiklerle) ayrıca uyku hali yapabilir, bunu kendinizde denemeniz lazım. araba kullanırken filan dikkat gerekebilir. ayrıca karaciğerinize epey yüklenmiş oluyorsunuz. karaciğer ve böbrek yetmezlikleri olanları uyarmışlar prospektüste. diğer ilaçlarla etkileşimi olabilirmiş. alkolle kullanımı sorun yaratabilirmiş.
başta söylediğim gibi bir doktora danışın.
0
kediebesi
(04.10.09)
ben teenager dönemlerde kullanmıştım. bütün alerji ilaçları gibi çok çok hafif bir baş dönmesi dışında bir numarasını görmedim. hatta onu bile sadece ilk günler, yeni içince gördüm.
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(04.10.09)
(8)

uyuyamıyorum yardım!

indeed
Tam 2 gecedir hiç uyuyamıyorum. Nasıl uyunacağını unuttum resmen gözlerimi kapattığımda garip garip şekiller geliyor. Dün cumartesi öğlen 3ten pazar sabahı 10a kadar yataktaydım ve toplasan yarım saat uykuya daldım sanırım. Çok kötü haldeyim kafamı ayakta tutamıyorum terleme ateş ve aynı anda üşüme
Tam 2 gecedir hiç uyuyamıyorum. Nasıl uyunacağını unuttum resmen gözlerimi kapattığımda garip garip şekiller geliyor. Dün cumartesi öğlen 3ten pazar sabahı 10a kadar yataktaydım ve toplasan yarım saat uykuya daldım sanırım. Çok kötü haldeyim kafamı ayakta tutamıyorum terleme ateş ve aynı anda üşüme de cabası.
Yardımcı olanlara çok teşekkürler. İlaç olarak elimde sadece theraflu var, ama doğal ilaçlara açığım.
0
indeed
(04.10.09)
2 duble rakı iç hiç bişeyn kalmaz..
0
tabure
(04.10.09)
Papatya çayı rahatlatır derler ama ne kadar doğrı bilemiyorum. Denemek lazım.

Ayrıca böle bişilerde var:
www.frmtr.com
0
opium
(04.10.09)
ders çalış, kitap oku, çık 1 saat spor/koşu yap, ılık bir banyo yap. bunların herhangi birini yaparsan kesin sonuç.
0
atrin
(04.10.09)
pasif lora iç.
0
cedric tweedledee
(04.10.09)
uyudu galiba..cvp yok.!!
0
tabure
(04.10.09)
Yatmadan önce ılık süt yada melisa çayı içmeni öneririm. Aynı sorun bendede var ben alerji ilaçlarından ve melisa çayından yardım alıyorum. Pasiflorada bahsedildiği üzere bitkisel kaynaklı bir ilaçtır fakat yine de dikkat etmek lazım, mesela çok enteresan bi şekilde bende şiddetli çarpıntıya yol açtı. Bahsettiğim otlar bile kişiden kişiye göre etki gösterebilir. En iyisi en doğalları fiziksel yorgunluk ılık süt ılık duş gibi.. Geçmiş olsun
0
kirmiziburun
(04.10.09)
bence biraz daha uyuma en sonunda mutlaka yorgun düşüp uyuycaksın . olmadı çeşitli doktorlara görün . o da olmadı 10 yıldır uyumayan insanlar var , onlara hiçbirşey olmuyor belki seninde böyle bi durum başlangıcı vardır , kolay gelsin
0
dieselsingle2
(04.10.09)
Cevaplara tik atmadığına, göre uyumuş olmalısın. Ben de zaten bir gün sonra yazıyorum. Bu önerimi sana ve diğer uyuyamayanlara yardımı olur diye, gönderiyorum. Baktım uyuyamıyorum ve giderek sinirlerim bozuluyor, ertesi gün nasıl olmuşsa, 3 dersten sınavım var(bir kere olmuştu, kabustu resmen)diye düşünürüm. Beynime mesaj atarım hemen. Yarın üç sınavım var ve ben hiç hazır değilim diye, kurarım kendimi. Anında tatlı bir uyku basar beni. Hemen uyurum. Beyin derhal uyku moduna çekiliyor. Etkili, deneyin.
0
july14
(05.10.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.