Giriş
(3)

sararan dişleri beyazlatma...

kumlupara
sevgili diş hekimleri ya da ilgilileri; ıspartalı dişi diye tabir edilen ön tarafı sararmış dişlere sahibim ve bu beni rahatsız ediyor. diş hekimine danıştığımda bunun sudaki flordan kaynaklandığını ve dişin kimyasına işlediğini beyazlatma işleminin yani bleaching'in pek bir etki etmeyeceğini söyled
sevgili diş hekimleri ya da ilgilileri; ıspartalı dişi diye tabir edilen ön tarafı sararmış dişlere sahibim ve bu beni rahatsız ediyor. diş hekimine danıştığımda bunun sudaki flordan kaynaklandığını ve dişin kimyasına işlediğini beyazlatma işleminin yani bleaching'in pek bir etki etmeyeceğini söyledi. ancak; ben hala umudumu yitirmedim bu yöntem işe yarar mı ya da değişik alternatifler var mı?..
0
kumlupara
(04.10.09)
lamine kaplama yaptırabilirsiniz tahminimce. bir diş hekimine danışın yapılabilecek bişey mutlaka vardır. benim uzaktan kuzenimin garip renkte bi dişi vardı, o yaptırmıştı sanırım bu işlemi.
0
nihannihannihan
(04.10.09)
migros,carrefour gibi yerlerde diş macununlarının satıldığı rafta diş pastası görüceksin 1-2 marka var aklıma gelmiyor isimleri. diş beyazlatıcı sigara kullananlar için falan yazıyor üzerinde. ben kullanmıştım bi ara geçici olsa da faydasını görmüştüm.
0
magacgozgu
(04.10.09)
florozis renkleşmesini beyazlatıcı macunlar gecirmez.lamine ya da kuron protezi düşünebilirsiniz.
laminate veneer diye ararsanız internette bilgi alabileceğiniz kaynaklar var.
0
keah
(04.10.09)
(1)

ilaç içsem bişey olur mu?

zozjotejmnk
selam gece kuşları,bir iki kadeh alkol aldım, ağrı kesici ve grip için ilaç içmem gerek bişey olur mu?saolun.
selam gece kuşları,
bir iki kadeh alkol aldım, ağrı kesici ve grip için ilaç içmem gerek bişey olur mu?saolun.
0
zozjotejmnk
(03.10.09)
olmaz.
0
szqnn
(03.10.09)
(6)

invisalign (şeffaf diş plağı) yöntemiyle ortodontik tedavi??

nihannihannihan
hakkında bilgisi olan var mı? gerçekten hiç mi belli olmuyor? ne kadara mal oluyor? vs vs.
hakkında bilgisi olan var mı? gerçekten hiç mi belli olmuyor? ne kadara mal oluyor? vs vs.
0
nihannihannihan
(03.10.09)
yaklaşık 1 sene tel kullandım, tellerim çıkarıldıktan sonra diş hekimim bunu geceleri takmam için verdi.(tedaviden sonra dişlerin eski haline dönmemesini sağlıyodu galiba). senin bahsettiğinle aynı ürün mü bilemem ama benim kullandığım epey bi rahatsızlık veriyodu ve basbayağı da belli oluyodu:) neyse ki sadece uyurken kullanmam gereken bişeydi ve bikaç ay sonra kurtuldum:)
0
achelon
(03.10.09)
yok, ortodontik tedavinin tamamı bu şekilde oluyor benim dediğimde.
0
🌸nihannihannihan
(03.10.09)
tamamen belli olmaması gibi bir durum yok sadece dişlerin üzerinde olan seffaf bir plak bu.alıstıktan sonra rahatsız edecek birşey değil.agzınızdan ölcü alınacak sonra birkac plak basılacak ve siz 1. plaktan baslayarak sırayla kullanacaksınız bu plakları.
fiyatı hekime danısın, vakaya göre değişiyor.
0
keah
(03.10.09)
çoğunlukla metal tellerle yapılan ortodonti tedavisinin sonlarında veriliyo,dişinizin düzelmiş hali bozulmasın diye.gayet belli oluyo ve konuşmayı güçleştiriyo.
0
sanfelice
(03.10.09)
hadi ya, ben de sevinmiştim çaktırmadan dişlerimi düzelticem diye :(:(:( hayalkırıklığına uğradım.
0
🌸nihannihannihan
(03.10.09)
bu tedavi yöntemi her yerde kullanılmıyor ancak estetik açıdan endiseniz varsa yine her yerde kullanılmamakla birlikte dişlerin arka yüzeyine takılan teller de var, ama tedavi süreci daha uzun ve zor. bir de dişinizin renginde olan seramik- plastik gibi değişik bir maddeden yapılan braketler vardır, ki bunlar artık baya yaygın yetişkin hastalar için. belki daha uygun olabilir sizin için.
0
turuncujelibondanhazzetmeyensarijelibon
(03.10.09)
(1)

gözzzzz

tueio
duyurumcu arkadaşlar,şimdi benim gözümden bazı şikayetlerim var.bazen baktığım cisimlerin rengi(hepsi değil ama belli bı kısmı) o kadar çok parlıyo ki sanki gözünüze ayna tutulduğunda bakamazsınız ya onun gibi bişey.daha çok bu kırmızı renkli cisimlerde olmakta,ya da yansıyomuş gibi tam olarak ifade
duyurumcu arkadaşlar,şimdi benim gözümden bazı şikayetlerim var.bazen baktığım cisimlerin rengi(hepsi değil ama belli bı kısmı) o kadar çok parlıyo ki sanki gözünüze ayna tutulduğunda bakamazsınız ya onun gibi bişey.daha çok bu kırmızı renkli cisimlerde olmakta,ya da yansıyomuş gibi tam olarak ifade edemiyorum.görmede de ara ara bulanıklık oluyo ama çok nadir.göz tansiyonu olabilir mi diye google babaya arattırdım,ama göz tansiyonu belirtilerine de pek benzemiyo gibi benimki.var mı böyle bi sorun yaşayanınız ya da nedir benim derdimin dermanı
0
tueio
(02.10.09)
en doğru teşhis için doktora görn arkadaşım.bostancı polikiliniğini tavsiye ederim.10 liraya muayene ediyorlar.
0
kiral
(02.10.09)
(2)

saclariim!

cosmicgadin
normal evde yapilan boya sonrasi (eger tesadufi degilse) saclarim dokulmeye basladi ve durmuyo suan icin, durdurmak icin ne yapabilirim ve bu saclar geri gelir mi?
normal evde yapilan boya sonrasi (eger tesadufi degilse) saclarim dokulmeye basladi ve durmuyo suan icin, durdurmak icin ne yapabilirim ve bu saclar geri gelir mi?
0
cosmicgadin
(02.10.09)
dökülen saçlar geri gelmez hemen bir çaresine bak, şampuan sık sık degistirme hep aynı şampuanı kullanmaya çalış stres yapma,ellerinle saçlarınla çok oynama,çok sık banyo yapma ve hamama gitme,şapka takıp terletme saç köklerini... vs.
0
adel
(02.10.09)
ben kendimde denedim. istersen sen de dene...
sarımsağı ezip zeytinyağı içinde bi gün beklet.ertesi gün bu sıvıyla saç derine masaj yaparak yedir.beklet bikaç saat...sonra kokudan sıyrılana kadar yıka saçlarını :D bende işe yaradı.saçlarımın dökülmesinde belirgin azalma oldu...
0
kiral
(02.10.09)
(1)

w-max

sotw
http://www.wmaxsatis.com/index.phplinkte bir ürün var. kilo almak için işe yarar mı? yan etkisi veya zararı var mıdır? "ne gerek var bunlara tantuniye devam" demeyin, sabah sabah tantuni yenmiyor :)bir de kan yapsın diye pekmez içsem olur mu? yarım çay bardağı pekmez, üstü su ve yarım limon kombinas
www.wmaxsatis.com

linkte bir ürün var. kilo almak için işe yarar mı? yan etkisi veya zararı var mıdır?

"ne gerek var bunlara tantuniye devam" demeyin, sabah sabah tantuni yenmiyor :)

bir de kan yapsın diye pekmez içsem olur mu? yarım çay bardağı pekmez, üstü su ve yarım limon kombinasyonu varmış, o mu daha ıyı olur. sadece pekmez mi?
0
sotw
(02.10.09)
kilo alamamanın nedeni bağırsak kurtları olabilir. ben küçükken acaip zayıftım, süspansiyon şeklinde bi ilaç almıştı annem, doktora bile gitmeden, eczaneye danışarak. bir kere içmiştim, ondan bir süre sonra da kilo almaya başlamıştım. tabii o aldığım kilolarda her gün yenen pizza combo menülerin etkisi de göz ardı edilemez :))

işin sırrı:

1- bağırsak kurtlarından kurtul.
2- bir süre günde 3 öğün pizza patates fln ye.

bunları bir süre yap kesin kilo alırsın.
0
nihannihannihan
(02.10.09)
(2)

Gelişim envanteri arıyorum

chilar
çok acil Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) ya da Denver Gelişimsel Tarama Testi (DGTT) arıyorum. Psikologlar derneğine gidecek zamanım da yok. nerden bulunur, elinde olan var mıdır?
çok acil Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) ya da Denver Gelişimsel Tarama Testi (DGTT) arıyorum. Psikologlar derneğine gidecek zamanım da yok. nerden bulunur, elinde olan var mıdır?
0
chilar
(01.10.09)
internette var bunlar. ne için aradığğını söylersen belki hazır ödev bile bulma imkanı yakalarsın:D
0
outlawrider
(01.10.09)
ödev için aramıyorum, uygulama yapacağım. internette testlerin kendisi yok, yönergeleri, istatistikleri ıvır zıvırı var.
0
🌸chilar
(02.10.09)
(13)

Genel Anestezi Deneyimi Olanlar Bi Yardım...

sayinseyirciler
Sevgili Duyurucular,Genel Anestezi altında tıbbi operasyon geçireceğim, hayatımda hiç bayılma, bilinç kaybı gibi bir deneyim yaşamadım. Uykuya çok zor dalar ve üst kat komşusu horlasa uyanırım öyle de bir kılım. Sorum şu ; Daha önce genel anestezi ile ameliyata girdiyseniz, nasıl gelişti olaylar? Ne
Sevgili Duyurucular,

Genel Anestezi altında tıbbi operasyon geçireceğim, hayatımda hiç bayılma, bilinç kaybı gibi bir deneyim yaşamadım. Uykuya çok zor dalar ve üst kat komşusu horlasa uyanırım öyle de bir kılım. Sorum şu ; Daha önce genel anestezi ile ameliyata girdiyseniz, nasıl gelişti olaylar? Ne hissettiniz , ne hatırlıyorsunuz? Korktunuz mu, korkmaya vakit mi kalmadı?

Ameliyat öncesi sonrasını geçtim anestezi nasıl yapılacak, uyuyacak mıyım, yoksa sadece mayışıp herşeyi anlayacak mıyım, Allahım bana neler olacak diye korkuyorum.

Deneyimi olanlar bi içimi rahatlatırsa çok minnettar olacağım...
0
sayinseyirciler
(01.10.09)
ameliyata girmeden "awake" filmini izle, sorularin cevaplarini bulucaksin.
0
saturndeki salyangoz
(01.10.09)
ben de anestezi dışında bayılmış değilim ve aynen uyku konusunda 2 yıldır kulak tıkacıyla uyuyacak kadar hassasım ama cidden korkacak bişey yok. ilaç verilirken 10dan geriye doğru saymanız isteniyor ben 7den sonrasını hatırlamıyorum. Direk uyutuyor acı macı hiç bir şey hissedilmiyor haliyle hatırlanmıyor da. Ayılırken de ilk anları hatırlamıyorum, saçma sapan şeyler söylemişim, o da genelde oluyormuş sonradan dalga unsuru olabilir ama yapcak bişey yok.
0
tungur eezi
(01.10.09)
önce odaya alındım. serumlar bağlandı. sonra ameliyathaneye alındım. gözüm kapanmaya hafif başım dönmeye başladı. ilaç mı verdiniz dedim bu haldeyken. en sonda da ağıza takılan maskeyi görür gibi oldum. bunlar dışında hiçbirşey hissetmedim.
0
sutlu nescafe
(01.10.09)
saturndeki salyangoz, awake i izlemiştim, bilmiyorum endişeli ve yardım isteyen bir insana onu daha da korkutacak bir filmi aklınca cevap olarak vermek nasıl bir psikoloji?
neyse gene de kendince cvp vermişsin die tik ledim , ama kınıyorum, bilesin
0
🌸sayinseyirciler
(01.10.09)
öncesinde sakinleştirici veriyorlar genelde, bayağı kafa oluyorsun. merak etme çok rahat uyuyacaksın.
ama narkoz sonrası kötü bir deneyim diyebilirim.
0
redlinetheturk
(01.10.09)
öncelikle korkmana gerek yok,birkaç defa genel anestezi deneyimim oldu.

Şimdi önce odana alcaklar seni,bi dunya garip test yapcaklar en can yakanları eline serum iğnesi batırmalari,kan pıhtılaşma süreni bulmaları gibi.Eline batırdıkları şey ilk başta iğne ancak sonradan ona bakıp bakıp içini geçirme cunku cıkarıp pilastik birşey takiyolar sanki plastik bir iğne gibi,o zaman cann hiç yanmaz.Ordan surekli ilaçlarını yapıcaklar ,serum falan vercekler işte..tabi bunlar amilyattan sonra ,gelelim tam sorunun cevabına;
Ameliyat odasına giriceksin.sonra sedye deiştriceksn.Kokusuz serin bir yer.Sonra anastezi uzmanı kafanda gezinmeye başlıycak bir kaç ilaç karıştırıyor bi mevzulara giriyor orda ama tam hatırlamıyorum.Herkesn suratında masker var o yüzden doktorun orda olsa bile tanıyamayabilirsin.Genelde sempatik insalar bu anestezi uzmanları,benmkisi bayandı şahsen güzel gözleri vardı kendisinin.herkesn kafasında beyaz bi bere varlen onunkinde ayıcıklar falan vardı.Nese saçma bi detay oldu bu,sora o serum için olan iğneden devasa bi şırınga getiricek tam oraya,atcam biraz ama sanırm 200-250 ml falan böle.onu sıkmaya başlıycak.4-5-6 sn sürer sanırm sonra sen kafanı gene tavana çevircen.o sırada bi sürü hemişre oranı buranı kurcalıyo yok bişey yapıştırıyo yok bişey takıyo falan,10 a kadar say diycekler ya da demezler bilemiyorum ama sayamıycağını söyleyebilirim.O kadar tatlı o kadar ağır bir uyku bastıracak ki göz kapaklarını taşıyamayacaksın..10 diyemeden içinden ZZZzzzz...

Asıl birde ayılma olayı var ki,tokatla uyancaksın ama uyandığında sadece biraz gözlerini açarsın en fazla baska hiç bi haraket yapamazsın,ihtimal vermiyorum tokatı duymuycaksın tabiki,seni yatağına koyarlarken uyanırsın birde başında birileri beklersen onların seslerine uyanırsın ancak o kadar yorgun uyanırsın ki deil cvp vermek,gözlerini bile açamazsın.sadece kısa bi süre dinler gene uyursun.Sonrasında gayet rahat uyanacaksın.
Korkmana gerek yok,doktorlar ve diğer uzmanlar tüm bu proses boyunca sana yardımcı olucaklar.Amelyattan sonra bol bol yemek yemeğe sıvı almaya bak.Şimdiden geçmiş olsun...
0
Mccknightt
(01.10.09)
özürdilerim walla bi an icin cok komik geldi bana şaka yapayim dedim ama eşek şakasi olmuş biraz, ekşi sozluk beni ne hale getirdi bende kendimi kınıyorum yoksa hic huyum diil bole şakalar.
0
saturndeki salyangoz
(01.10.09)
anesteziye tepki kişiden kişiye değişiyor sanırım. çoğu insanın anesteziden ağlayarak, sayıklayarak, çok biktin ya da ağır uyandığını duydum. bende hiç öyle olmadı. biraz geç uyudum, biraz da erken uyandım ama pıt diye uyandım. hiç bir gariplik, kafa bulanıklığı ya da rahatsızlık da hissetmedim. sanırım sigara kullananlar biraz daha ağır yaşayabiliyormuş uyanma safhasını. benim biraz dirençli çıkmam ve erken uyanmam şahsım adına korkunçtu biraz ama uyanmanın kendisi rahattı. sayıklamalar, nerde olduğunu bilememeler filan yoktu yani ama olması da gayet normal. yaşadığınız uyumaktan daha derin bir biliçsizlik durumu olacak. tamamen iptal olacaksınız yani. hiçbir şey algılamanız mümkün değil.
0
cereal killer
(01.10.09)
operasyondan 1-1,5 saat (belki operasyonuna göre değişiyordur) önce sakinleştirici iğne yapacaklar korkunuz pek kalmaz.operasyondan birkaç dakika önce bir iğne yapacaklar,sonra ekran kararacak,aydınlanacak bir bakmışsınız ki bitmiş.
0
grgn
(01.10.09)
dostum awake filmini kesinlikle izleme. saçma sapan bir film, boşuna canını sıkar.
0
milk it
(01.10.09)
3-4 defa genel anesteziyle ameliyat gecirmis birisi olarak sunu oncelikle soyleyeyim. kesinlikle ve kesinlikle hele ki benim gibi 1 gun oncesinde awake filmini izleme. artik beynin hangi oyunudur bilemiyorum ama uykuya gectikten 10 dakika sonra uyandim. gozlerimi de actim ve bariz bir aciyla karsilastim, canim yaniyordu. doktorun cok az kaldi uyu dedigini hatirliyorum. ameliyat sonrasinda da asistanla konustugumda 1 dakika kadar uyandigimi dogruladi. kissadan hisse sudur ki, uyanir miyim? uyanik kalabilir miyim? vs gibi dusunme.kendini tibbin kollarina birak. uyandiginda nasilsin? diyerek gulumseyen insanlarla ol.
0
kedi maskotu
(01.10.09)
by-pass ameliyatına giren babama sorduğumda "ben ameliyathane bile görmedim" dedi. odadayken "şimdi bir sakinleştirici yapacağız" demişler. gerisini hatırlamıyorum diyor. asansöre bile bindirdiklerini hatırlamıyor. gözümü yoğun bakımda açtım dedi.
0
kibritsuyu
(02.10.09)
Genel anestezi ile iki ameliyat geçirdim. İkincisi 8 saatten fazla sürdü. İlk ameliyatım da 1.5 saat sürmüştü. Sigara içiyorum bu arada. İlki 10 yıl önceydi. Her ikisinde de bir problem yaşamadım. Tek sıkıntım ilkinde yıkanamamak olmuştu. İkinci ameliyatımda hastanede yıkanmıştım. Daha doğrusu onlar yıkadılar. Vücuttan ter yoluyla atılan ilaçlar rahatsız ediyor insanı. Ameliyat olacağın hastanenin yoğun bakım ünitesi var mı, öğren. Bu önemli. Hastane enfeksiyonu daha da önemli. 2. Ameliyatımı j.Hopkins'de oldum. Bu konularda çok rahattı içim. Anestezi öncesi ve sonrası gayet rahattım. Ben de çok korkuyordum. Sakinleştirici veriyorlar. Ameliyata kendi yatağında götürüyorlar.İ lkinde sedyeye almışlardı. Fena olmuştum. Uyandırma işlemini, odaya getirmeden yapıyorlar. Gayet güzel uyandım. Biraz saçmalama oluyor. O da komik birşey. Tek sıkıntım su içememek ve yüzüme değen saçlarımdı. Bu saç kısmı bana özel. Saçım yüzüme değerse normalde de uykuya dalamıyorum. Gecenin bir vakti toka vs.aradılar. Sonra bone ile saçlarımı topladılar. Ne ameliyatı olacaksınız bilmiyorum ama rahat olun. Kaderci olun. Bu sizi rahatlatır biraz.

Acil şifalar.
0
july14
(02.10.09)
(2)

Kübital tünel sendromu (Ulnar sinir sıkışması?) geçirenler ya da tecrübe edenler

redlinetheturk
Selam duyuru dostları,yarın kübital tünel sendromunun ameliyatını olacağım. Eminim doktorum beni bilgilendirir ama kişisel tecrübeleri merak ediyorum.Hayatınızda bir şey değiştirdi mi? Acı verdi mi, sorun öncesi durumunuza tam olarak dönebildiniz mi?Kısacası bildiğiniz herşeyi merak ediyorum, paylaş
Selam duyuru dostları,
yarın kübital tünel sendromunun ameliyatını olacağım. Eminim doktorum beni bilgilendirir ama kişisel tecrübeleri merak ediyorum.
Hayatınızda bir şey değiştirdi mi? Acı verdi mi, sorun öncesi durumunuza tam olarak dönebildiniz mi?
Kısacası bildiğiniz herşeyi merak ediyorum, paylaşırsanız sevinirim...
0
redlinetheturk
(01.10.09)
ulnar sinir sıkışması yaşadım, tendonite bağlı olarak. doktor ameliyat öngörmemişti. eğer uygulayacağı tedavilere cevap alınmazsa son çare olarak sinir yolunun değiştirilebileceğini, ama gerek kalacağını zannetmediğini söylemişti. üç-dört ay dinlenme ile sinir sıkışması tamamen geçti. ama tendonit 15 yıldır arada ağrı yapar :) mouse kullandıkça malum parmaklarım sızlar :)

kanımca operasyon sonrası sinir sıkışmasına bağlı şikayetlerin geçer. ancak basıyı kaldırmak için sinir dokusuna müdahale gerekecekse, sinir dokusu geç iyileştiği için his kaybının falan tamamen geçmesi minimum altı ay alır.

ameliyattan başka çare yok muymuş, o kadar ileri mi? bazan doktorlar çok kolay kesiveriyorlar da, o manada.
0
no avalon
(01.10.09)
iki farklı doktordan ameliyat cevabı aldım (emg çeken doktoru da sayarsak 3)
0
🌸redlinetheturk
(01.10.09)
(1)

diş implantı için iti straumann mı megagen mi?

nesenbilneben
Merhaba, alt ön çenemde diş kaybı olduğu için implant yaptırmaya karar verdim. Doktorum implantın yapılması için iki firma önerdi, seçimi ben yapıcam ama pek bi fikrim yok. Biri isviçre firması iti straumann, diğeri güney kore firması megagen. Daha önce implant yaptıran veya bu firmalar hakkında bil
Merhaba, alt ön çenemde diş kaybı olduğu için implant yaptırmaya karar verdim. Doktorum implantın yapılması için iki firma önerdi, seçimi ben yapıcam ama pek bi fikrim yok. Biri isviçre firması iti straumann, diğeri güney kore firması megagen. Daha önce implant yaptıran veya bu firmalar hakkında bilgisi olanlar öneride bulunursa sevinirim.
0
nesenbilneben
(30.09.09)
Hiç bir fikrim yok ama mantıken İsviçre firması pahallı ve kaliteli, Güney Koreli firma ise ucuz ve kalitesizdir.
0
pichoscosama2
(30.09.09)
(1)

Fatih Sultan Mehmet Eğitim ve Araştırma Hast. [Hasan Altun ]

betty puf puf
Selam arkadaşlar,Sorum şu, daha önce fsm hast. Dr. Hasan Altun a ameliyat olan var mı? Varsa memnun mudur? Sorun yaşayan var mı? Yakın zamanda olma ihtimalim var, tecrübe eden varsa bilgi almak isterim. Fsm ye alternatifim ankara numune hast. Dr. Mahir Özmen. Şayet onun ameliyatına giren varsa o ark
Selam arkadaşlar,
Sorum şu, daha önce fsm hast. Dr. Hasan Altun a ameliyat olan var mı? Varsa memnun mudur? Sorun yaşayan var mı? Yakın zamanda olma ihtimalim var, tecrübe eden varsa bilgi almak isterim.
Fsm ye alternatifim ankara numune hast. Dr. Mahir Özmen. Şayet onun ameliyatına giren varsa o arkadaşlardan da fikir ve tecrübelerini beklerim.
Şimdiden teşekkürler.
0
betty puf puf
(30.09.09)
doktoru bilemiyorum ama hastane iyidir..
0
sirincem
(30.09.09)
(9)

sunumdan önce cesaret toplamak

hayali arkadaş
yarın 3 hocaya karşı hipotezimin deney yapmaya değer olduğunu savunacağım, oldukça önemli benim için. biraz cesaret toplamam lazım, o yüzden sunuma girmeden önce alkol mü alsam yoksa yarım dideral mi atsam diye düşünüyorum. sizce hangisi?
yarın 3 hocaya karşı hipotezimin deney yapmaya değer olduğunu savunacağım, oldukça önemli benim için. biraz cesaret toplamam lazım, o yüzden sunuma girmeden önce alkol mü alsam yoksa yarım dideral mi atsam diye düşünüyorum. sizce hangisi?
0
hayali arkadaş
(30.09.09)
ikisi de değil ,aklının tümüne ihtiyacın olacak .Cesaret verici cümlelerle desteklemek istiyorum.Yaparsın ,aslansın ,kesseler acımaz ,n sin sen
0
sannora
(30.09.09)
Karşındaki herkesi çıplak hayal et.
0
pichoscosama2
(30.09.09)
gerçekten çok kötü durumdaysanız bir iki kaşık passiflora içebilirizsiniz. tamamen bitkisel olduğu için çok zor durumlara girmeyeceğinizi tahmin ediyorum. alkol hem koku hem etkiler açısından iç açıcı olmayan sonuçlara yol açabilir.
0
kahvegibi
(30.09.09)
bence yanına müzik çalarını al ve sana gaz veren bir parçayı içeri girmeden hemen önce dinle. mesela ben requem for a dream theme'ini dinleyince dünyayı kurtaracakmışım gibi geliyor. ya da kan ve gül adlı parçanın giriş kısmı dinleyince... liste uzayıp gider.
0
sethplay
(30.09.09)
daha önce deneyip de sonuçlarını bilmediğiniz şeyleri kullanmayın, uykunuz gelir, mideniz falan bozulur aman diyeyim..
sakinleştirici şeyler dinleyin, şarkı söyleyin, derin nefes falan alın hiç olmadı.
0
aithra
(30.09.09)
sakinleşmek değil aslında benim derdim, cesaret toplamam gerekiyor biraz, biraz da konsantrasyon.
bir arkadaşım tezinin savunmasına biraz alkol alıp girmiş, çok rahatladığını söylemişti.

etkilerini biliyorum aslında ikisinin de, daha önce denedim. ama buna benzer bir durumda denememiştim.
0
🌸hayali arkadaş
(30.09.09)
baileys içsem kokar mı acaba?
0
🌸hayali arkadaş
(30.09.09)
ben 42 saat uyumadan gitmiştim (bkz: 3 günde tez yazmak) yabancı bi dilde sunmuştum tezi bi de, 1 kere takılmamıştım, konuşurken kendime inanamaz haldeydim. böyle bi rahatlık, koyvermişlik. uykusuzluk iyi gelebilir, deneyin. alkolü önermiyorum, onu da denemiştim.
0
eugenick
(30.09.09)
onlarin da insan oldugunu unutma, gerisini koy ver!..
0
ucan sincap
(30.09.09)
(2)

alostil dedikleri ne menem birşeydir a dostlar ?

cornypop
alostil diye bilinen bir saç çıkarıcı ilacın kaşlarda da işe yaradığını duydum. küsen kaşları ve hatta hiç çıkmayanları çıkarıyor imiş. aslı astarı nedir bilen varsa susmasın, haykırsın lütfen saygılar
alostil diye bilinen bir saç çıkarıcı ilacın kaşlarda da işe yaradığını duydum. küsen kaşları ve hatta hiç çıkmayanları çıkarıyor imiş. aslı astarı nedir bilen varsa susmasın, haykırsın lütfen
saygılar
0
cornypop
(30.09.09)
Ben yazmaktan bıktım ama insanların zaafını kullanarak ilaç üstüne ilaç çıkaran adamlar yeni şeyleri millete mucize diye satmaktan bıkmadı. Erkek tipi kelliğin (Male Pattern Baldness - Androjenik kellik) herhangi bir şampuan, flakon veya sürülen krem ile (finasterid ve topikal minoksidil hariç. minoksidilin etkisi sınırlı.Finasterid'in ise etkisinin sürmesi için devamlı kullanılması gerekir. Bu da yan etkilerinin ortaya çıkmasına sebep olur) durdurulması şu an imkansız. Her kılın bir yaşam döngüsü var ve ne yazık ki erkeklik hormonu bu yaşam döngüsünde kılları etkileyerek kelliğe neden olur. Norwood sınıflamasına göre erkek kelliğinin 7 tipi var. Paranızı bu tür şeylere kaptırmaktansa kendinizle barışık yaşamaya çalışın.
0
plastik turambar
(30.09.09)
daha önce kullanana kız arkadaşlarım bunun etkili oldugunu söylediler ama bir zararı var mıdır ya da etkili olabilir mi acaba ? sıkıntım erkek kelliği değil kadın ince kaşlılığıdır gönül kalın ve pala kaşlar ister bu konuda varsa bildiğiniz durmayın görüş bildiriniz efendim
0
🌸cornypop
(30.09.09)
(1)

avrupa yakasında tahlil

ilse
kanda lityum oranı ölçtürebileceğimiz, mümkünse ssk ile anlaşmalı hastane veya lab arıyoruz. tşk
kanda lityum oranı ölçtürebileceğimiz, mümkünse ssk ile anlaşmalı hastane veya lab arıyoruz. tşk
0
ilse
(30.09.09)
mecidiyeköyde biruni ve düzen laboratuvarları var ama ssk ile anlaşmaları nasıldır bilmiyorum. biruni'de kesinlikle lithium testi yapılıyor, zamanında ben stajyerken bolcana yapmıştım :)
0
phyromane
(04.11.09)
(9)

[ sağlık ] Burnum tıkalı ve yemek yemeliyim

enola gay
Burger King'e gitmem gerekiyor ama nezle grip karışımı oldum, burnum tıkalı.. bu durumdan geçici olarak kurtulmanın yolu nedir? Onun dışında halsizlik vs. için hangi ilaçları almamı önerirsiniz?_
Burger King'e gitmem gerekiyor ama nezle grip karışımı oldum, burnum tıkalı.. bu durumdan geçici olarak kurtulmanın yolu nedir? Onun dışında halsizlik vs. için hangi ilaçları almamı önerirsiniz?_
0
enola gay
(29.09.09)
Tylolhot midir nedir o nane gecici bir süre kendini iyi hissettiriyor. Bunun yanında sıcak içildiği için sinüsleri de açıyor.
0
ataturkiye
(29.09.09)
tylolhot olabilir, theraflu olabilir.burnunuzu önce güzelce temizleyin yine acılmazsa dekonjestan varsa sıkın acılır burnunuz.gecici bir çözüm tabi ve de dekonjestanı fazla kullanmayın
0
keah
(29.09.09)
nostil var burun spreyi %100 acıyor burnu ancak çok kullanımda bağımlılık yapıyor.
0
JD
(29.09.09)
Theraflu.kesinlikle cok kısa sürede ve yan etkisiz sonuclar veriyo.üstelik geçici sonuclar değil.
0
KoukLa
(29.09.09)
acılı turşu suyu varsa evde ya da bulabilirsen (özellikle çok acı süs biberi turşusu suyu) kısa aralıklarla yudum yudum iç. 250 ml kadar takriben. ama içerken ağzında ve boğazında oyala biraz. burnu açmakla kalmaz ertesi güne ne grip kalır ne nezle.
0
stopnsilence
(29.09.09)
ilac değil ama, seks bu konuda en iyisi. hem ter atıyorsun hem hormonal vs cabuk iyilesiyorsun.
0
bryan fury
(29.09.09)
denemedim ama son günlerde cok duydugum bi yöntem... bengay denen kremi kaynar suya koyup (miktarları mantıkla ayarlamak lazım) cıkan buharı içine cekmek sinüsleri anında bosaltıyormus.. tabi basına bi havlu kapatıyosun sadece icinde bengay olan kova kap neyse onunla basbasa kalıyosun...
0
maxpainn
(29.09.09)
(bkz: #16953310)

burun tıkanıklığı için, tavaya azıcık toz şeker koyuyorsunuz, azıcık ısıtıp buharını burnunuza çekiyorsunuz. bir iki saat rahat edersiniz.

yakmayacaksınız. toz şekerler tane tane durarlarken koklayacaksınız. hafif ince belli belirsiz bir duman. gündüzleri bu bile görünmeyebilir. ısınan havayı hissedin, o bile yeter. erimeye başladıktan sonra çekmeyin burnunuza.


ama mutlaka zararlı bir şeydir bu dediğim.

ben üniversitedeyken, sinüzit vardı bende, sadece sınavlardan önce yapardım. ama sadece burnumu çekmekten/silmekten sınava odaklanamadığım zamanlarda yapardım bunu. yoksa evde yatarken, aksın durun; bana ne? zaten burun başka ne içindir ki : )

bunu bana lisedeyken bir kimya yazılısı esnasında, sürekli burnumu sildiğimi gören hocam söylemişti. saygılar sunuyorum kendisine: hasan ali bişey.
0
aksasu
(29.09.09)
öksürük için de, toz "zencefil"i bal karıştırıp yiyeceksin. etkisi 10. saniyede başlıyor. etki süresi değişken.

zencefil çok acı olduğu için, bal ile karıştırıyorsun. yoksa balda bi olay yok.

zencefil'in kerameti, öksürük mekanizmasını felç etmesi.
0
aksasu
(29.09.09)
(3)

kilo-kan verme ilişkisi

aggromela
50 kilonun altındakiler kan veremiyormuş. kan vermeye gidince tartıyorlar mı insanı? versek n'olur? bir şey olmaz herhalde?
50 kilonun altındakiler kan veremiyormuş. kan vermeye gidince tartıyorlar mı insanı? versek n'olur? bir şey olmaz herhalde?
0
aggromela
(29.09.09)
kilo ile verilecek kan dogru orantilidir, kilonuza gore vucudunuzdaki kan miktari uc asagi bes yukari bellidir. alinacak kan bildigim kadariyla en az bir litre hadi olsun yarim litre olacak. yani siz diyelim ki 50 kilosunuz ve en fazla yarim litre kan verebileceksiniz, ama onlara bir-iki litre lazim mesela...
verirseniz kansizlik yasarsiniz, gucten dusersiniz, hasta olabilirsiniz.
0
kediebesi
(29.09.09)
tartmiyorlar da, goz var izan var, bakinca anlasiliyor.

bir unite kan 470 ml civari. verirsen de tansiyonun duser, basin doner. duser kalirsin yani.

ben bile bazen gittigim zaman tansiyonun dusuk diye mirin kirin ediyorlar. allahtan ikna ediyorum da, 2 gr sofra tuzu+6 bardak su ile biraz olsun yukseltiyorlar tansiyonu.
0
osuruklu
(29.09.09)
Kanı tam bilemiyorum ama 63 KG olarak trombosit vermeye Kızılay kan merkezine gittiğimde oradaki hemşire beni kovalamıştı. Git 5kg daha al gel demişti.
0
slack
(29.09.09)
(2)

Kedi Üşütmesi

kahvegibi
Arkadaşımın kedisi 5-6 aylık. dün gece eve gelmeyip üşütmüş. yemek yememiş sabahtan beri. bir kere de kusmuş. şimdi sıcak tutuyorlar onun dışında ev şartlarında ne yapabilir?
Arkadaşımın kedisi 5-6 aylık. dün gece eve gelmeyip üşütmüş. yemek yememiş sabahtan beri. bir kere de kusmuş. şimdi sıcak tutuyorlar onun dışında ev şartlarında ne yapabilir?
0
kahvegibi
(28.09.09)
acikinca mutlaka yiyecektir. havluyla sarip oksaya oksaya uyutmaya calissinlar bence.
0
osuruklu
(28.09.09)
veterinere götürsünler? antibiyotik tedavisi falan olur sanırım. hapşırıyor muymuş?
0
jeanne hebuterne
(28.09.09)
(6)

yüzün özellikle burnun şişmesi

nihannihannihan
birkaç sene önce kbb da sinüzit teşhisi konulmuştu, ama akut mu kronik mi hatırlamıyorum neyse, bu sene kışın da yine gittim burun tıkanıklığı şikayetiyle başka bi doktora, o sinüzit fln yok dedi, konkaların şişmiş alerjik olabilir dedi. kemik eğriliği de varmış. fakat benim asıl sorunum şu ki, yıll
birkaç sene önce kbb da sinüzit teşhisi konulmuştu, ama akut mu kronik mi hatırlamıyorum neyse, bu sene kışın da yine gittim burun tıkanıklığı şikayetiyle başka bi doktora, o sinüzit fln yok dedi, konkaların şişmiş alerjik olabilir dedi. kemik eğriliği de varmış. fakat benim asıl sorunum şu ki, yıllardır burnum şişiyo, yani diyelim fazla uyudum, bütün gün şiş duruyo burnum. soğuğa çıktım diyelim kışın, yine dolma gibi bi burun. diyelim norma havada -yani soğuk olmasına gerek yok- hızlı yürüdüm, hızlı nefes aldım, burnum yine şişiyo, kötü görünüyo, psikolojim bozuluyo o derece. bu sene gittiğim doktora söyledim, inandıramadım, sana öyle geliyodur dedi! bir tek ben desem takıntı diyecekseniz ama etrafımdakiler de söylüyo, onlar da farkediyo. hadi tamam bi tek sabah uyandığımda olsa sonra geçse tamam da, benim burun ota boka şişiyo yani nedir bu durum bi tahmini olan var mı? çaresi ne olabilir? lütfen cvp kafayı yicem!!
0
nihannihannihan
(28.09.09)
burunda hiçbir tip enfeksiyon, o tip bir ödem yapamaz diyecem, kızacaksınız. burunun şekilsiz olması nedeniyle(affınıza sığınıyorum) dikkat ettiğiniz zamanlarda, renk ve biçim algısı mıdır neyse işte, onun yüzünden öyle geliyor diyeceğim.

kızarıklık falan dikkat çekiosa, millet bakıp, öyle karar veriyordur. bir de soğuk ya da egzersiz yüzeyel damarları küçültür, kırmızı olmuş burun daha bir dikkat çekebilir.
0
tgc
(28.09.09)
yok hiç renk değişimi olmuyo, sadece burnum şişiyo. burnumun ucu yuvarlak zaten, etli dedikleri var ya öyle. o bahsettiğim zamanlarda şişiyo. ama o şiştiği zamanlar yüzüm de şiş oluyo. dediğim gibi bi tek ben şişiyo desem uyduruyorum dicem ama etrafımdakiler de mi uyduruyo yani??
0
🌸nihannihannihan
(28.09.09)
gece yatmadan ve dışarı çıkmadan burnunuzu karıştırmayın.

geçmiş olsun.
0
Ayiyogi
(28.09.09)
şimdi felaket tellalı gibi olacağım ama burun şişmesi, el ayak büyümesi gibi sonuçları olan bir hastalıkla mücadele eden bir tanıdığım var. hastalığının adını hatırlamıyorum ama growth hormonunun (büyüme hormonu deniyor sanırım) yüksek değerlerde olmasından kaynaklanıyormuş.
pek çok ameliyat, ışın tedavisi vs görmesine rağmen maalesef hormon değeri düşürülemediği için şişlikleri inmiyor.
belki bir hormon tahlili yaptırıp bu değerlerinize baktırmanız faydalı olabilir.
0
aklimdan zorum var
(28.09.09)
aklımdan zorum var'ın dediği rahatsızlık akromegali olmalı. Bir başka hekime de gidin, tanıdık aracılığıyla falan, hatta kuruntu yapmadığınıza tanık gösterin :) Burun şişliği dışında bir şey yoksa akromegaliyi unutun tabii. (Ablamda oldu. Öyle bir şey varsa, burnunuzun yanısıra el ve ayaklarınızda da biraz büyüme olması, görüş alanınızda sorun çıkması muhtemel. Ama burnunuzun şekli normale dönebiliyorsa farklı bir şeydir bence. Ablamınkini göz doktoru tahmin etti. Bir MR çektirip hormonlar kontrol edilince ortaya çıkıyor. Ablamın durumunda hipofiz bezine baskı yapan, iyi huylu bir beyin tümörü sözkonusu idi, operasyon ve ardından hormon iğneleri devam ediyor.)
0
uyuklayankedi
(28.09.09)
geçmiş olsun cnm allah acil şifalar versin en yakın zamanda. bnm sorunum sadece bazı zamanlarda burnumun şişmesi, o da geçici yani sürekli öyle değil burnum.
0
🌸nihannihannihan
(30.09.09)
(18)

Sarhoş Olamıyorum?

escritor
Merhaba duyurunun güzel insanları! Benim sorum(sorunum) şu ben sarhoş olamıyorum sanırım. yani baya baya bi içki içsem bile, tamam başım falan dönüyor, kusuyorum, gevşiyorum vs. ama sanırım tam anlamıyla sarhoş olamıyorum.Acaba nedeni nedir bu acaba benim bünyemle ilgili falan olabilir mi? Fikriniz
Merhaba duyurunun güzel insanları! Benim sorum(sorunum) şu ben sarhoş olamıyorum sanırım. yani baya baya bi içki içsem bile, tamam başım falan dönüyor, kusuyorum, gevşiyorum vs. ama sanırım tam anlamıyla sarhoş olamıyorum.Acaba nedeni nedir bu acaba benim bünyemle ilgili falan olabilir mi? Fikriniz nedir?
Not: Şu anda içkili değilim.
Not2: Cidden dalga geçmiyorum.
0
escritor
(27.09.09)
alcohol dehydrogenase enziminiz fazla demek ki. genetik bir şey. biraz da tabi zamanla bünyenin alışmasından kaynaklı.
0
gene mi gene
(27.09.09)
"daha önce hiç sarhoş olmadıysan nasıl sarhoş olduğunu anlayacaksın ki?" paradoksunu es geçiyor, cevaba geçiyorum.

sarhoş olmak başın dönmesi, gevşemek ve kimi zaman kusmaktır zaten.

daha bi şey olduğu yok yani.
0
kriker
(27.09.09)
anestezinin de kolay etki etmediği bir bünyeniz olmalı bu durumda. ya da başınız dönmeye başladığında mideniz bulandığı için tüm içkiyi kusup, sarhoşluğunuzu engelliyor da olabilir. ya da henüz güzelinden bir long island iced tea içmediniz :)
0
duch von souch
(27.09.09)
@kriker
tam ifade edemedim ama böyle birşey söyleniceğini biliyordum ama şöyle söyliyeyim, o kadar içsem bile hala mantıklı düşünebiliyorum öyle söyliyeyim anlatabildim mi? Yani sarhoş olan çok kişi gördüm onlardan farklı oluyorum.

@propontis
vodkayı pek sevmediğim için fazla içtiğim bir içki değil ama denedim.
hatta benim bu başlığı açmamdaki sebebin en büyüğü ise tekiladır. hayatımda hiç tekila içmemiştim ve tekila hakkında söylenenleri duydum,okudum vs. ve 1 şişe olmeca aldım(gold değil normal renksiz olanı) ben bir miktar tekila içince yığılacağımı, sızacağımı falan zannediyordum söylenenlere göre ama 1 şişe tekilayı kısa bir sürede bitirdim ve baş dönmesi dışında birşey olmadı:S kafam tamamen yerindeydi(fazlaca yerinde) yani içki içmiş gibi değil konuşmalarım falan son derece normal seyrinde bir değişiklik yok(çevremdekiler de söylüyor). anlayamadım, birkaç shot atıp yerinden kalkamayanlar falan bende öyle bir şey olacak sandım gerçekten ama sadece baş dönmesi oldu o kadar:S bu normal midir, sorun bendemidir?:)
0
🌸escritor
(27.09.09)
hiç arzuladığın sarhoşluğa erişene kadar içmeyi denedin mi peki, yani 1 şişe tekila yetmediyse 2.ye geç, 3e geç vs kesin sarhoş olursun.
0
obez kirpi george
(27.09.09)
hangi içkileri ne kadar içtiniz en fazla örneğin?
0
kayip ruh
(27.09.09)
mehem, cevap gelmemiş. varsayımlar, olasılıklar;

•genetik bir maraz
•sürekli içerek sarhoş olma eşiğini yükseltmek
•zihnen sağlam, dertsiz tasasız olmak, aşık olmamak, içerken cin gibi durmak
•o kadar da fazla içmiyor olmak, örneğin bir büyük devirin yine konuşalım
•sarhoş oluyorsunuz
0
kayip ruh
(27.09.09)
aşık olup içmeyi deneyin. ve ya canınızı çok sıkan bir olayın ardından (ölüm, başarısızılık falan).

sarhoş olmak o kadar kötü bişey değildir. kendimi kendim olduğum için sevdiğim nadir anlardan biridir. yani dışardaki hayat, insanların düşünceleri, o anki dış görünüşünüzü falan hiç kafaya takmadan, eğlenebildiği, kenlendinle konuşabildiğin, kendi içinde kendinle hiç yapmadığın gibi dertleşebildiğin bi an.
0
emcedeltate
(27.09.09)
bacardi 151 oneriyorum bu durumu cozmek icin.
0
beylerbeyi
(27.09.09)
gofret filan gibi bol şekerli bir şey yiyip üstüne içkiye abanırsanız hızla bence bir etkisi olacaktır.
0
kediebesi
(27.09.09)
ben de senelerce sarhoş olamıyorum diye ağladım ve bir gün çok güzel bi rakı muhabbetinde resmen agd oldum. bu tamamnen psikolojik bi durum. sarhoş olma amacıyla ne kadar içersen iç, kafan bir yere takılı olduğu için beceremezsin. eğer olsun ben bu şekilde sarhoş olmayı deniycem diyosan, içkileri karıştır ve arada tatlı şeyler ye, içerken sürekli belli bi yerde sabit kalmayıp hareket et, dolaşımın hızlansın
0
dalgageciyosunheralde
(27.09.09)
büyük rakı götürün bi tane, sonra tekrar bu başlığa bekliyoruz.
0
faideli bilgiler
(27.09.09)
"am ifade edemedim ama böyle birşey söyleniceğini biliyordum ama şöyle söyliyeyim, o kadar içsem bile hala mantıklı düşünebiliyorum öyle söyliyeyim anlatabildim mi? Yani sarhoş olan çok kişi gördüm onlardan farklı oluyorum."

genelde tum sarhoslar boyle dusunur... disardan gozuken tabii ki cok farkli...
0
kakoy
(27.09.09)
@kakoy: alıntının azizliğinden ötürü aklıma geldi, yazmadan edemedim:
#13068903
0
cedilla
(27.09.09)
trakyalı mısınız? :D
sürekli ve güzel içen bir insansanız bilincinizi kaybetmeden gayet de güzel sarhoş olabilirsiniz. illa bilincimi kaybetçem, ne yaptığımı hatırlamıcam diyorsanız tekilayla karıştırın birayı falan bakalım olcak mı. ben de ne yaptığımı hatırlamıyorum seviyesine ya bir kez gelmişimdir ya da iki, o da çok karıştırarak. yoksa çok içsem ya kusuyorum ya evime gidiyorum ama hep hatırlıyorum.
0
aithra
(27.09.09)
Sıkı rakı içen çoğu erkek kalabalık bir masa. Bir yaz akşamı. Cunda Adası ve masadaki kadınların isteği ile erkeklerin muhalefetine rağmen, şarap içilmesi. Misafir ağırlayan kişinin özenle en iyi şaraplarını peşpeşe masaya getirmesi. Herkesin lıkır lıkır içmesi. Erkeklerin bununla mı filan alkol mü alıyoruz küçümsemeleri. Neyse bir süre böyle içildi. Herkesin aklı başında. Keyifliyiz. Sonra masadan kalkmak isteyenler oldu. Ayağa kalkan yere düştü. Kim denediyse böyle oldu. Belden aşağımız tutmuyordu sanki. Halimiz inanılmaz komikti. Asıl komiği ertesi gün bile herkes hala sarhoştu. Su içsek kafayı buluyorduk. Meğer içtiğimiz yıllanmış, çok özel ve de içimi çok güzel bir şarapmış. Hala unutamıyorum o şarabı ve etkisini. Yıllanmış çok güzel birkaç şişe şarap bulun ve deneyin. Ne kadar eski o kadar iyi. Sonucu bize de anlatın. Yarasın.
0
july14
(27.09.09)
bence bunu fazla kafaya takmayın, biraz içip de kendini rezil eden yeterince insan var zaten ortalıkta. ne güzel işte efendi efendi için, hem keyif alın hem ayık kalın. şanslısınız, saçmalayıp kendinizi kötü durumlara düşürme ihtimaliniz yok demektir. yine de nasılsa bir şey olmuyor deyip de karaciğeri mahvetmeyin.
0
quasiromantic
(27.09.09)
@gene mi gene
"alcohol dehydrogenase" bunu yazdın iyi de ettin ama ne olduğunu açıklasan daha bi iyi olurdu
0
tueio
(27.09.09)
(2)

ritalin araç kullanma uyuşukluk

filmarası
ritalinin prospektüsünde böyle diyor:Araç ve makine kullanma yeteneğine etkisiRitalin sersemlik ve uyuşukluğa neden olabilir. Bu nedenle, hastalar araç sürmemek,makine kullanmamak veya diğer tehlikeli olabilecek etkinlikler yapmamak konusundauyarılmalıdır.valla! aha: http://www.novartis.com.tr/dosya
ritalinin prospektüsünde böyle diyor:

Araç ve makine kullanma yeteneğine etkisi
Ritalin sersemlik ve uyuşukluğa neden olabilir. Bu nedenle, hastalar araç sürmemek,
makine kullanmamak veya diğer tehlikeli olabilecek etkinlikler yapmamak konusunda
uyarılmalıdır.

valla! aha: www.novartis.com.tr

ne bu şimdi? çoluk çocuk bunu dikkat toplasın konsantrasyon arttırsın kafamız iki dakka yerinde dursun diye almıyor mu?
0
filmarası
(26.09.09)
dıkkat/konsantrasyon bozuklugu bır tek cocuklarda mı oluyor dıye dusunuyordunuz;?
0
dodocan
(26.09.09)
mesele ilacı kimin kullandığı değil. ilacın tedavi etmeye çalıştığı rahatsızlıkla/bozuklukla aynı yönde bir yan etkisinin olması. anlatabildim mi?
0
🌸filmarası
(26.09.09)
(8)

ağız kokusu nasıl yok edilir ?

iss
kahrolsun şu. rezil oluyorum sürekli. ne yapmalıyım geçmesi için yanımda diş fırçasıyla gezemeyeceğim için pratik bir çözüm bekliyorum.:(
kahrolsun şu. rezil oluyorum sürekli. ne yapmalıyım geçmesi için yanımda diş fırçasıyla gezemeyeceğim için pratik bir çözüm bekliyorum.:(
0
iss
(26.09.09)
sakız..
0
dambil
(26.09.09)
doktora gidin dislerde delik olabilir ki bunlar da koku yapabilir. dislerinizi doktora temizlettirin. dslerin arasina koyulan pler var ondan alin her yerde satiliyor. günde üc defa bu iplerle dislerinizi temizleyin.
0
pembeli kiz
(26.09.09)
kendiniz farkediyor musunuz ağzınızın koktuğunu? dişlerinizi kontrol ettirdiniz mi? yemeklerden sonra diş fırçalıyor musunuz?
0
eyke
(26.09.09)
gargara ?
0
dragon1653
(26.09.09)
gecici cozum 'karanfil' ama disciye gitmenizi siddettle tavsiye ederim blki cürük fln vardir.
0
all girls dream
(26.09.09)
mideyi boş bırakmamak, arada atıştırmak - meyve vs (stresten bile bazen mide kaynıyor ve nefes kokusuna etki edebiliyor)
diş ipi ile temizlik (koku kaynaklı sorunlar için diş fırçasından daha etkilidir. zira diş arasında kalan yiyecekler zamanla koku yapar)
0
sttc
(26.09.09)
çok ciddi seviyede değilse elma yemek, maydanoz veye reyhan çiğnemekle halledilebiliyor.
0
efexor
(26.09.09)
ya eğer kendinizi rahatsız edecek kadar fazla bir kokuysa muhtemelen daha kalıcı bir çözüm bulmanız gerekir. midenizde bir sorun olabilir. mesela reflü gibi mide hastalıkları da ağız kokusu yapar. ve tehlikeli olabilir. dişçiye ve dişlerde bir sorun yoksa, mideniz için bir doktora gidin bence, ihmal etmeyin.
0
clem
(26.09.09)
(1)

kan bağışı ve trombosit bağışı

kibritsuyu
bildiğim kadarıyla trombosit bağışı yaptıktan sonra tekrar trombosit bağışı yapabilmek için kan bağışında olduğu gibi üç ay beklenmiyor. aynı hafta içinde bile yeniden trombosit bağışlanabiliyor.peki kan bağışı yapmış olan bir kişi, üç aylık yeniden bağış yapabilme süresi dolmadan trombosit bağışı y
bildiğim kadarıyla trombosit bağışı yaptıktan sonra tekrar trombosit bağışı yapabilmek için kan bağışında olduğu gibi üç ay beklenmiyor. aynı hafta içinde bile yeniden trombosit bağışlanabiliyor.

peki kan bağışı yapmış olan bir kişi, üç aylık yeniden bağış yapabilme süresi dolmadan trombosit bağışı yapabilir mi? kızılay'ın sitesinde ve ilgili sitelerde hep kan bağışı yapan kişinin tekrar ne zaman kan bağışı yapabileceği, veya trombosit bağışı yapan kişinin ne kadar zaman sonra tekrar trombosit bağışlayabileceği yazıyor. kan bağışı yapan bir kişinin ne kadar zaman sonra trombosit bağışı yapabileceği hakkında bir bilgi yok. ya da ben bulamadım.
0
kibritsuyu
(26.09.09)
1 hafta yeterlidir efendim. trombositi istenmeyen ürün, yan ürün gibi düşünün. ömürleri kısa, 7 gün civarında(pasif, spor yapmayan insan) kandaki tüm trombositler yenileniyor diye biliyorum. korkmadan verebilirsiniz.

lösemili bir hastaya vereceğinizi düşünerek, işlemden 6-8 saat önce dondurma, pasta tipi şeyler yemeyin, zaten soracaklardır yığınla şey.
0
tgc
(26.09.09)
(3)

Kulak ağrısı

zaugnakhaldun
Tatilden geldim, geldikten 1 gün sonra kulağım ağrımaya başladı. Doktora gidemedim, yavaş yavaş da ağrı artıyor sanki.İnternetten ilaç ya da tedavi yöntemi tavsiye almak saçma, bunun farkındayım; yine de Augmentin almak dışında yapılabilecek bir şey var mıdır onu merak ediyorum.
Tatilden geldim, geldikten 1 gün sonra kulağım ağrımaya başladı. Doktora gidemedim, yavaş yavaş da ağrı artıyor sanki.

İnternetten ilaç ya da tedavi yöntemi tavsiye almak saçma, bunun farkındayım; yine de Augmentin almak dışında yapılabilecek bir şey var mıdır onu merak ediyorum.
0
zaugnakhaldun
(26.09.09)
doktora git, denız suyundan vs bisiler kapmıs olabilirsin.
0
bryan fury
(26.09.09)
orta kulak iltihabı olman kuvvetle muhtemel lakin az bir ihtimal de olsa farklı bir iltihap türü de kapmış olabilirsin. ilaçları bilmekteyim fakat doktora gitmen gerekmekte. zaman geçmeden görün yoksa ciddi duyma problemleri ile karşılaşabilirsin
0
maresal jedi
(26.09.09)
augmentin.i bilemem de dicloflam kullan bence özellikle kulak ve diş ağrısı gibi ağrılarda etkili oluyor kendimden biliyorum. gece sürekli ağrıyan kulağının üstüne yat eğer su kaçmıssa yastığa akar.
tabi hepsinden öte doktora gitmelisin. kulak ağrısı çok fena bişey :/
0
virgina_rpnzl
(26.09.09)
(9)

Saclarim seyreliyor

Drknss
Daha 18 yasindayim ve saclarim seyrelmeye basladi, deliricem! Sonunda liseyi bitirip saclarimi deli gibi uzatma hayallerim suyami dusucek? Biseyler kullansam tekrar gurlesir mi? Daha cok gencim :'(
Daha 18 yasindayim ve saclarim seyrelmeye basladi, deliricem! Sonunda liseyi bitirip saclarimi deli gibi uzatma hayallerim suyami dusucek? Biseyler kullansam tekrar gurlesir mi? Daha cok gencim :'(
0
Drknss
(26.09.09)
babanda kellik varsa işin zor ama merak etme bikaç sene görüntü rahatsız etmez de ilerisi fena...

saçların dökülmesi sorun değil, herkesin saçı dökülür takma kafana. hem saçlar bi yandan dökülür, bi yandan da yeni saçlar çıkar, o yüzden dert etme...

"bunu kullanırsanız valla gürleşir" denen çok şey var. doktorlar da çok farklı ilaçlar veriyo...

kendi kendini yürütenlerden biri için (bkz: bioxcin)

ekleme: öss stresi, aşk meşk vs. saç dökülmesini daha da artırır. ama hepsi bi yere kadar ;)

dökülme değil seyrekleşme demişsin, saçlarını biraz uzun tut. daha çok dökülür ama daha karizmatik görünür ;)
0
lazor
(26.09.09)
"Alacağın tüm önlemler psikolojik. Genetikse yapabileceğin birşey yok, sıkıntı stres vs gibi dönemselse durum düzeldiğinde eski halini alacak."

Bir doktor, Güneşli bir bahar sabahı, 2005
0
iustitia omnibus
(26.09.09)
hemen bir dermatolog'a görün bence. geri kalan formüllerin bir çoğu ticari tuzak. nereden mi biliyorum...
kafamdaki havadar boşluktan :]
0
mhm
(26.09.09)
Hepinize cok cok tesekkurler. Evet durum buyuk ihtimal psikolojik stres faktorunu hic aklima getirmemistim, buyuk ihtimal ondan meydana geliyor. Genetik olarak ise babam 60 yasinda ama hala kellik belirtisi yok o yuzden biraz sansliyim. Ama ben yinede oneriye uyup bi dermatologa gozukeyim. Cok tesekkurler inanilmaz rahatladim =)
0
🌸Drknss
(26.09.09)
paranı ve sağlığını harcama boşuna, engelleyemezsin. bununla yaşamayı öğren. hehehe
0
samanliktaki zuhtu
(26.09.09)
denenmeyen formül yok. iki çözüm: -ektirmek, -kafandaki parlamayı seyretmek ikinci seçenek daha iyi gibi sanki
0
flashstriker
(26.09.09)
bu arada en son edindiğim bilgiye göre kellik babadan değil anneden geçiyormuş. dayıların filan kelse asıl o zaman işin zor.
0
complo
(26.09.09)
18 yaş saç dökülmesi için paniklenecek bir yaş değil, kellik açısından yani. Ekstrem bir durum yoksa. Çok büyük travmatik bir üzüntü vs. Hakem Collina'da olduğu gibi. O da 18'inde değildi o olayı yaşadığında. Mevsimsel olabilir sonbahar-ilkbaharda olur. Strese bağlı olarak veya kansızlıktan. Başka hastalıklar da var şimdi saymak istemiyorum. En iyisi bir doktora gidin. Önce dahiliye ve o gerek görürse cildiye. Sizden kan testi yaptırmanızı ister. Ondan sonrası doktor ne diyorsa. Geçmiş olsun kendinizi yemeyin bu kadar, bu da stres en alasından.
0
july14
(26.09.09)
nette gördüm. sarımsağı ez,zeytinyağında 1gün bekletip saça sürmek gerekiomuş diplere doğru.. dene istersen.( ne yalan söliim ben denedim.. :)
0
kiral
(26.09.09)
(3)

kabak çekirdeği...

kelimeyounu
...ayçekirdeği kadar yağlı mıdır, yani çok yenmesi durumunda sivilce yapar mı, göbeğe katkıda bulunur mu?başka zararı var mıdır?iki gündür kitlemiş vaziyetteyim, dilimin ucu şişti resmen.
...ayçekirdeği kadar yağlı mıdır, yani çok yenmesi durumunda sivilce yapar mı, göbeğe katkıda bulunur mu?başka zararı var mıdır?

iki gündür kitlemiş vaziyetteyim, dilimin ucu şişti resmen.
0
kelimeyounu
(25.09.09)
böbrekleri güzel temizler, detoks gibi düşünün :)
0
deliberte
(25.09.09)
esansiyel yağ asitleri içerir çok faydalıdır bol bol yemekte sakınca yoktur.ama mümkünse kavrulmamış olanını yemek daha iyiymiş.
0
oilfree
(26.09.09)
dün öğrendim ki, kıl kurdu denen parazitle de başa çıkmada fayda sağlıyormuş. aldım bir poşet bakalım. birazdan es-es'i izlerken yicem bende. bir türlü kurtulamadım şu parazitden.
0
daglien
(26.09.09)
(4)

diş taşı temizletmek

nihannihannihan
acıtıyor mu gerçekten ya gidecektim bugün korkudan gidemiyorum :S daha önceden tabii kanal tedavisi diş çektirme fln yaptım ama bu aralar gerginim ondan daha çok strese soktu bu seferki durum beni :S çok kanıyomuş fln bi de ekşi de yazılanları okuyunca :S acil cvp lütfen ona göre gidicemmmm :S
acıtıyor mu gerçekten ya gidecektim bugün korkudan gidemiyorum :S daha önceden tabii kanal tedavisi diş çektirme fln yaptım ama bu aralar gerginim ondan daha çok strese soktu bu seferki durum beni :S çok kanıyomuş fln bi de ekşi de yazılanları okuyunca :S acil cvp lütfen ona göre gidicemmmm :S
0
nihannihannihan
(25.09.09)
eğer ilk defa yaptırıyorsanız çok hafif sızlamadan öteye gitmiyor. Abartı bir kanama olmadı bende. Temizlettikten sonraki his bir garip. Ben baya bir rahatlamıştım. Sonuç olarak kanal tedavisi yaptırmışsınız diş taşı temizliğinden korkmanıza hiç ama hiç gerek yok.
0
plkn
(25.09.09)
yok be ne acıtması. dişetin kanıyor alt tarafı o kadar. sanki dişlerini sökecekmiş gibi bastıra bastıra temizliyor ama mis gibi de oluyor, acı macı yok. gönül rahatlığıyla gidebilirsin. kanal tedavisinden sonra bu hiç bişey.
0
copy paste
(25.09.09)
korkma geciktirmeden git. yoksa dişlerini fırçalarken sürekli kanar. diş çektirme ve kanal tedavisinin yanında çok hafif kalır bunun acısı. geçmiş olsun.
0
esmer
(25.09.09)
hepinize çok teşekkür ederim valla cesaret verdiğiniz için gidiyorum hemen :)))
0
🌸nihannihannihan
(25.09.09)
(2)

diş beyazlatma

nihannihannihan
halojen yöntemi varmış bi de lazer yöntemi. ikisi arasında az bi fiyat farkı var sanırım. bu iki yöntem arasındaki fark nedir? bi de polisaj(profesyone fırçalama) denen bişey varmış, bazı dişlerde sadece bunun yapılması da yeterli oluyo diye duydum doğruluk payı nedir acaba bilen var mı??
halojen yöntemi varmış bi de lazer yöntemi. ikisi arasında az bi fiyat farkı var sanırım. bu iki yöntem arasındaki fark nedir? bi de polisaj(profesyone fırçalama) denen bişey varmış, bazı dişlerde sadece bunun yapılması da yeterli oluyo diye duydum doğruluk payı nedir acaba bilen var mı??
0
nihannihannihan
(24.09.09)
fiyatları biliyorsanız yazarsanız sevinirim bende merak ediyorum bu konuyu
0
buffy de vampir sayilir
(25.09.09)
opalescence treswhite isimli ürünü öneririm. diğer yöntemlerle kıyaslandığında gayet ucuz, ve etkili bir sonucu var.
0
swallowed arsenic
(25.09.09)
(4)

crest diş beyazlatıcı kitleri

vejeteryan vampir
Sevgili beyazdişler,İki hafta sonra bir arkadaşım geliyor ABD'den, ben de onunla bu zımbırtıdan getirtip deneyeyim dedim. Walmart'ın sitesine girdiğimde bunun birden fazla versiyonu olduğunu gördüm. Siparişi vermeden önce bana bi yardım ediversenize beyaz diş rızası için, hangisini almak lazım bunla
Sevgili beyazdişler,

İki hafta sonra bir arkadaşım geliyor ABD'den, ben de onunla bu zımbırtıdan getirtip deneyeyim dedim. Walmart'ın sitesine girdiğimde bunun birden fazla versiyonu olduğunu gördüm. Siparişi vermeden önce bana bi yardım ediversenize beyaz diş rızası için, hangisini almak lazım bunlardan:

www.walmart.com
www.walmart.com
www.walmart.com
www.walmart.com

www.walmart.com
0
vejeteryan vampir
(24.09.09)
ben classic kullanmıştım, 2. sıradaki yani ve çok memnun kaldım hatta bazı arkadaşlarım sen ne yaptın dişine bizimkiler de beyaz da seninki bi acaip beyaz diyorlardı, yalnız şunu söyliyim, eğer bir kaç hafta düzenli fırçalamayı bırakırsan aynen eski sarı rengine dönüyor.

bir de eğer Ankara'da oturuyorsan, bi konuşsak da parasını versem bana da getirmesi mümkün olur mu ? fiyatları sitede yazan kadar mıdır bilmiyorum ama öğrenirsen ve bilgi verirsen çok sevinirim.
[email protected]
0
Bigvocate
(24.09.09)
gittigidiyor da satanlarda var.

saglik-kozmetik.gittigidiyor.com
0
lostturkey
(24.09.09)
bigvocate, istanbul'da oturuyorum ne yazık ki... bir de gelen çok çok yakın arkadaşım değil, hani rica minnet isteyeceğim, kusura bakmazsın umarım... :(
0
🌸vejeteryan vampir
(25.09.09)
yok canım ne kusuru, şansımı deniyeyim dedim çünkü baya memnun kalmıştım =) hem satılıyormuş artık saolsun lostturkey link de vermiş teşekkür ediyorum.
0
Bigvocate
(25.09.09)
(10)

kronik uçuk!

KoukLa
benim 8-9 sene önce dudağımda bi uçuk çıktı.sonra sürekli aynı yerde cıkmaya başladı uçuk.sonra bi başka yerde ve 1-2 yerde devamlı olarak cıkıyo bu uçuklar.cıkmaya başladığını hissedip hemen Zovirax sürersem geçiyo yoksa 2 haftada falan ancak iyileşiyo.şimdi..en son Kuşadasından Ankaraya gittim.hav
benim 8-9 sene önce dudağımda bi uçuk çıktı.sonra sürekli aynı yerde cıkmaya başladı uçuk.sonra bi başka yerde ve 1-2 yerde devamlı olarak cıkıyo bu uçuklar.cıkmaya başladığını hissedip hemen Zovirax sürersem geçiyo yoksa 2 haftada falan ancak iyileşiyo.

şimdi..en son Kuşadasından Ankaraya gittim.hava değişimi yuzunden sanırım,dudaklarımı yalıyodum sürekli.tabi sonra dudak balmı falan surdum bol bol ve sonra burum uçuğu meydana getirdi.bu ilk defa olmuyo hep aynı sey..ve ucuk 2 ayrı yere daha sıcradı.Zovirax'ı kullanmakta biraz geciktim bu sefer.burnumla dudağım arasındaki yere kadar sıçradı bu virüs.

şimdi benim ne yapmam gerekiyo bu lanet seyden kurtulmak için?yanımda ilaç taşımaktan bıktım her an her yerde cıkabiliyo..nasıl kurtulucam,bu virüsle ilgili bişeymiş sanırım..neye bağlı cıkıyo?vitamin eksikliği,hava,kuruluk ne yani bıktım artık gercekten..
0
KoukLa
(24.09.09)
vectavir'in zovirax'tan daha etkili olduğu söyleniyor. etken maddesi farklıymış, ama mantık aynı tabi. ne kadar erken sürülürse o kadar iyi. dudağı pörtletip cilde sıçradıktan sonra kolay kolay iyileşmiyor bu meret.

Ve evet malesef daha uzun yıllar devam edecek bu kabus. Yapısal bir şey, o virüsü (bkz: herpes) taşıyorsun işte. Şerefsiz, çok zeki ve hızlı. Yanında ilaç taşımak durumundasın, zaten o yüzden bunları taşınabilir ufak tüpler halinde üretiyorlar. İlk paragrafta dediğim gibi "Ne kadar erken o kadar iyi" prensibi vardır bu ilaçların. uçuk oluşmadan önce hafif kaşıntı halindeyken yakalarsan ve sürersen 1 günde kurtulursun.
0
blackdog
(24.09.09)
virüsten kurtulma şansın yok. bir defa bulaştıktan sonra ömür boyu vücudunda ikamet ediyorlar. uçuk çıkmasını önlemek için bağışıklık sisteminin iyi durumda olması gerekiyor. bunun için de sağlıklı beslenmek, düzenli yaşamak, stresten uzak durmak gerekiyor.

bir de blackdog'un dediği gibi ne kadar erken sürersen kremi o kadar iyi, en iyisi dudak civarında ufak bir yanma hissettiğin anda hemen sürmek, ben çantamdan kremi eksik etmiyorum. bir deacil durumlarda krem yoksa diş macunu da çok erken aşamada iş görüyor, tecrübeyle sabittir
0
very pigmented melanosome
(24.09.09)
herpes virusunu bi kere kapınca surekli nukseder, kurtulus su an icin yok.
0
bryan fury
(24.09.09)
çiçek aşısı ile geçtiğini söylemişti bir doktor.
sıcak ve soğuk uçuğu tetikler. kullandığınız ruj türü şeylerle bulaşır. her zaman oradadır, ancak vücut direnci azaldığında üremeye başlar, çiçek açar, o gördüğünüz uçuk onun yayılma ve çoğalma şeklidir. o yüzden ilaçlar ancak ilk kıpırtılarda etkili. bir kere çiçek açtı mı artık yara olacaktır.
0
kediebesi
(24.09.09)
kremin disinda bir de ilaclari var bunlarin. zovirax'in ilaci vardi, sanirim piyasada degil artik. asiviral diye bir ilac var, bir de aklovir benim bildigim. surekli ve agir ucuk cikartan kisilere (bel ustu olan herpes ama bahsettigim, dudak ucugu falan) bazi doktorlar yogun bir ilac tedavisi uyguluyorlar, soyle 6 gun boyunca gunde 5 tane icmek gibi. akabindeki 9 ayda da ucuk ya hic cikmiyor ya da cok hafiften cikip hemen geciyor. bu tedavinin faydasini goren zatlar ise, sonraki zamanlarda ucuklari ciktiklari vakit bir-iki tane ilaci yuvarlayivermek suretiyle halihazirdaki ucugun suregini ve siddetini azaltiyorlar. gelin gorun ki, bu ilaclar karacigere cok cok zararli. doktorlarin cogunlugu kesinlikle onermiyorlar. yani karacigere o zarari vereceginize kendinize iyi bakin, bagisiklik sisteminizi guclu tutmaya calisin, cikarsa da derdini cekin. nihai bir tedavisi yok cunku bu zimbirtinin.
0
nazenin
(24.09.09)
evet az çok tahmin ettiğim gibi,sonuç: bundan kurtuluş yok.adı üstünde virüs maalesef.uçuk çıktığı zaman bi dudak balmı(ya da ne deniyosa ona) sürmek mecburiyetinde kalırsam aynı şeyi bidaha kullanamıyorum atıyorum.uçuk cıktığı zaman başına yetişemezsem bütün sinirlerim altüst oluyo,zovirax kurutuyo,nemli olsun diye bişi sürüyorum geçmiyo vs.

asiviral'i ilk başlarda kullanmıştım ama çok işe yaramıyodu,sonra zovirax'ı buldum bi şekilde ve en başında yakalrsam gercekten işe yarıyo.

bir de sormak istediğim,bu durum için hangi doktor'a ya da bölüme gitmek gerekir?ilaç tedavisi fikri karaciğeri etkileme yüzünden pek hoşuma gitmedi tabi ama yine de aklımda bulunsun diyorum..bi soru daha,anestol sürsem mesela nolur?mantıken anestol yaraları kurutmadan iyileştirmek içindi bildiğim kadaıyla.dövme falan yapılınca sürmüştüm.işe yarar mı yoksa cok saçma bi fikir mi? :/

cevaplar için hepinize cok teşekkürler arkadaşlar..
0
🌸KoukLa
(24.09.09)
anestol yara iyileştirmek için değil. adından da hafif anlaşılabileceği üzere anestezik etkili bir ilaç. kaşıntı, çatlamış acıyan dudaklar, vs. için kullanılabilir örneğin. yara (hatta yanık) merhemi olarak da madecassol var. ama bu da uçuğu iyileşmesiyle alakalı değil. ağzı geçtim, burnunda bile uçuk çıkan bir insanda aklovir türevleri kesmeyince vectavir denendi, sonuç daha iyi.

özetle: öyle üstüne buz sür, ruj sür olaylarının işe yaramadığını düşünüyorum. şimdilik vectavir en iyisi gibi. bağışıklık sisteminin zayıflamasına ek olarak psikolojik olarak da sıkıntılı dönemlerinde hortluyor bu meret, aklında olsun. geçmiş olsun. sinir bozucu bir şey cidden ama takma kafana o kadar da artık derim ben..
0
tarantinoesque
(24.09.09)
teşekkür ederim 'tarantinoesque'.bu vectavir zovirax'dan daha bir işe yarayabilir gibi gözüküyor,herkes ondan bahsediyo,araştırdım zaten sözlükte de öyle yazılmış..demekki vectavir'i denemekte fayda var..
0
🌸KoukLa
(24.09.09)
hiç bilimsel bir cevap olmayacak ama nazarı üstünden savuşturmayı öğren bence. ne zaman biri bana aman ne güzel kızmış dese patlar dudağım. hiç kaçırmam.
en son benim dudağım böyle bir patladı, valla tavşan dudaklılar gibi izi kaldı. aman dikkat. yara olunca çok yolmayın, aşırı nemlendirmeyin.
0
kediebesi
(24.09.09)
bilimsel değil ama doğru bişey söyledin 'kediebesi'.annem de nazar konusunda böyle düşünür ve hep söyler.ancak ben kendi kendine bile nazarı değen biri olarak nazardan nasıl korunucam hiç bilemiyorum :)
0
🌸KoukLa
(24.09.09)
(5)

Yamuk adım atmak?

quaker
Merhaba yenilmez Galyalı'lar..Bir tanıdığım, adımlarını yamuk atmasından dolayı biraz sorun yaşıyor. Yamuk adım atmayı hazırladığım resimle anlatmaya çalıştım önce ona bakarsanız daha açıklayıcı olur.1. şekilde kendimizce (tanıdığımla ben) normal varsaydığımız adım atma şekli var. Ayak uçları ileri
Merhaba yenilmez Galyalı'lar..
Bir tanıdığım, adımlarını yamuk atmasından dolayı biraz sorun yaşıyor. Yamuk adım atmayı hazırladığım resimle anlatmaya çalıştım önce ona bakarsanız daha açıklayıcı olur.
1. şekilde kendimizce (tanıdığımla ben) normal varsaydığımız adım atma şekli var. Ayak uçları ileri bakıyor tam manasıyla.
2. şekil ise tanıdığımın adım atma şekli. Grafikteki kadar açık olmasada bazen öyle bazen daha dar şekilde adımlarını yamuk(?) atıyor.
Genel olarak estetik duruş haricinde bir sorun olmasada, son zamanlarda bileği çok fazla burkuluyor ve kendisi yere düşüyor. Adım atmasıyla ilgili olduğunu düşünüyoruz. (Örnek olarak yokuş aşağı yürürken adımları böyle açık olduğundan bileği boşa gider gibi dönüyor ve çok canı yanıyor. Daha dün aynı şekilde bileği burkuldu ve yokuşta düştü. Genellikle sağ bileği burkuluyor.)
Benim aklımda bu adım atma şeklini düzeltebilecek "ortopedik tabanlar" kullanmak yatıyor.
Sanırım bir yerlerde duymuştum veya tamamen sallıyorum. Yere basarken ağırlığın düzgün dağılmasını sağlayarak, düz adım atılmasını sağlayan tabanlar.
Varmıdır böyle bildiğiniz taban vs. gibi çareler? Kendisine beraber yürüdüğümüzde "düz adımlar düz adımlar" diye hatırlatsamda ben yokken hep unuttuğundan yakınıyor ve düzelme göstermiyor.
0
quaker
(24.09.09)
Doktora gidecek durumu yok sanırım şu aralar..
Gerçi gitmeden de sağlıklı bir sonuç alacak taban ne olur bilmiyorum.
Gidipte rastgele birşey giyip başka birşeyleri bozmak iyi olmaz.
0
🌸quaker
(24.09.09)
kendisinde çukurtabanlık (pes cavus) olabilir.

bende de var, konsantre olmak gerekiyor düz yürümek için, askerde o mal botları giyince de daha kötü oldu.
0
plainwalker
(24.09.09)
@plainwalker: Konsantre olmak dışında nasıl birşey deneyebiliriz?
Divit'in söylediği gibi doktor kontrolü olmadan bir taban almayı denesek tecrübeli bir ortopedi firmasından?
0
🌸quaker
(24.09.09)
standart paytak yürüme bu. eğer bir acı hissetmiyorsa arkadaşın, hiçbir sorun olmaz. zaten tanıyanların da bir süre sonra gözü alışacağı için farketmezler bile. sen daima düzeltiyorsan adımlarını ayıp ediyorsun.

bu sorun evlenmeye çocuk sahibi olmaya da engel değildir. daha ne diyeyim.

hepimiz aynı kalıptan çıkmıyoruz işte. böyle çeşit çeşidiz.
0
trocero
(24.09.09)
@divit: evet konuştuğum firmalar $80 gibi fiyatlardan bahsediyor göze alınacak gibi değil.

@trocero: Öncelikle adımları düzeltme isteği, canı yanan birinin "of nasıl düzelecek bu" demesi üzerine başlıyor. Gözününüz önünde yokuşta yuvarlansa, bileğine kendi elinizle bandaj sarsanız, sizde yardım etmek istersiniz, üstüne kendisi "bana hatırlat lütfen" diyorsa buna başlarsınız. Lütfen bilip bilmeden "ayıp ediyosunuz" gibi tepkiler vermeyin. Kimse kimseye kast etmiyor "sen rezilsin yürüyemiyorsun bile" diyerek. Ortada durumdan canı yanan biri var ve yardım istediği için ona yardım etmeye çalışan biri.
0
🌸quaker
(24.09.09)
(4)

morluk ve şişlik için en hızlı tedavi yöntemi

frkn
ayıptır solemesi sağlam bi kavga ettik goz çevresi sağlam morardı .ve şişme yaptı . en hızlı tedavi yöntemini solermisiniz ??
ayıptır solemesi sağlam bi kavga ettik goz çevresi sağlam morardı .ve şişme yaptı . en hızlı tedavi yöntemini solermisiniz ??
0
frkn
(23.09.09)
et kompresi derler hep, denemedim.

buz tutup üstüne zeytinyağı sürmek de işe yarıyor.
0
nikdediginnedirki
(23.09.09)
Auriderm XO. Devlet ödemediği için kendi paranızla almanız gerekir. Ayrıca morluklarınız devam ederken güneşe çıkmayın aksi takdirde morluklar kalıcı olabilir. Hiçbir şey kullanmazsanız 7-10 güne kadar kendiliğinden geriler. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(23.09.09)
dolorex alın 2-3 tane. daha fazla şişmeyi önler, rengi de azıcık düzeltir.
0
tgc
(23.09.09)
önce buz sonra et sonra intikam
0
Karluk
(23.09.09)
(3)

Gozluk derecesiyle alakali soru

40dk20
Duyurucular simdi size dinlendirici gozluk almis biri olarak kagit uzerindeki dereceleri yazsam bana tak ya da takma diyebilecek olan var mi? Sph.+0,25 cyl.+0,25 axis 180. Sol goz; sph.+0,25 cyl +0,25 axis 180
Duyurucular simdi size dinlendirici gozluk almis biri olarak kagit uzerindeki dereceleri yazsam bana tak ya da takma diyebilecek olan var
mi? Sph.+0,25 cyl.+0,25 axis 180. Sol goz; sph.+0,25 cyl +0,25 axis 180
0
40dk20
(23.09.09)
direk cevabı vermişsin; tak ya da takma... bir şeyler okurken rahatsız etmicekse tak, yoksa takmana gerek yok... ortamın ışıklandırmasını iyi ayarla tavsiyem bu sana yorma gözlerini, dinlendirici gözlük takmaktansa gözleri dinlendirmek daha mantıklı
0
yapcak bisi yok
(23.09.09)
bişeyler okurken veya evdeyken gözlük tak. baş ağrısı yapar yoksa.
0
head
(23.09.09)
dinlendirici gözlük diye bir şey yoktur, yalandır hurafedir. gözlerin bozuksa bozuktur, numaraların çok düşük olması insanları böyle yanıltabiliyor. astigmatın var reçetene göre bu baş ağrısı yapar. ailende de varsa gözlük takma durumu ve takmaz da gözlerini zorlarsan numaraların büyür. doktora soracağına burada neden soruyorsun, tavsiye ile olacak şey değil bu.
0
brc
(23.09.09)
(4)

Karaciğer

raki
Geçen gün düşündüm de karaciğerimize hiç de hakettiği değeri vermiyoruz. Düzenli miktarlarda alınan alkolle mücadele etmekten sıkılacak diye korkuyorum.Karaciğere nasıl bir ödül verebilirim? Enginar demeyin olmaz o. Solgar'ın sanırım hapı vardı onun hakkında bilgisi olan var mı? Ayrıca karaciğerde s
Geçen gün düşündüm de karaciğerimize hiç de hakettiği değeri vermiyoruz. Düzenli miktarlarda alınan alkolle mücadele etmekten sıkılacak diye korkuyorum.

Karaciğere nasıl bir ödül verebilirim? Enginar demeyin olmaz o. Solgar'ın sanırım hapı vardı onun hakkında bilgisi olan var mı? Ayrıca karaciğerde sorun olup olmadığı nasıl anlaşılır? Mide gibi ağrır mı?
0
raki
(23.09.09)
karaciğer de sorun olduğunda karaciğer enzimleri denen değerlerde problem olabiliyor, kan testi ile buna baktırabilirsiniz.

solgar'ın hap dediğiniz şeyde sonuçta karaciğeri yorar, dolayısıyla doğal besin almakta fayda var.

google'a karaciğer ile alakalı keywordleri girip arattığınızda bir çok alternatif tıp muhabbetleri bulabilirsiniz.
0
kobretti
(23.09.09)
Karaciğer kendini toparlayabilen bir organımız. 1-2 hafta alkole ara verirseniz o kendini yenileyecektir.
0
ataturkiye
(23.09.09)
Enginarı sevmediğim yıllara yanarım. En büyük ödül enginar valla, ne dersen de. Olsa da yesek
0
whoosie
(23.09.09)
siz enginar demeyin demişsiniz, ama kendimizi kandırmayalım. karaciğerin dostu enginardır(alternatif tıp ifadesi:)
annemin bir arkadaşı safrakesesinde taş olduğu için ilaç tedavisine başlamış. doktor enginar yiyebilirsiniz sık sık demiş. bizim hatun korkudan soluğu markette almış. mevsimi olmadığı için kavanozları kapıp günde 3 kere aç karnına yarım enginarı mideye indirmiş. doktora gittiğinde doktorun "taşlar nerde" dediğini anlatıyordu kendisi. umarım yeterince manidardır.
yemesi başlangıçta zor olacaktır. tavsiyem iyi pişirilmesi. ailemizde karaciğer rahatsızlıklarına bir temayül olduğu konusunda bir inancı var annemin. ki haksız da değil gibi. ananem sirozdan vefat etti. annemin teyzesinin safrakesesi alındı. anneminkinde de taş tespit edildi ama kendisi korkudan doktora gitmiyor 10 yıldır. çocukluğumdan beri enginar mevsiminde haftada bir öğle yemeğim enginar oldu. başlangıçtaki mızmızlığıma karşı annem enginarı kısık ateşte yavaş yavaş ama çok pişirirdi. bence böyle deneyin. böylelikle daha kolay yutulabiliyor. içindeki kılçıklar ölüyor diyebiliriz.
haa tabii artık enginar diye ayılıp bayılıyorum. dolmasını da ne yapıp edip deneyin. işte lezzet:)
0
yaban
(23.09.09)
(4)

kurdeşen ?

bobross
bayramın birinci günü vucutumda çıkan kızarıklıklar sonucu acile gittim ve kurdeşen olduğumu öğrendim.doktorun gayet net açıklamaları beni tatmin etsede kurdeşen olan veya bu hastalıkla ilgili bilgisi olan arkadaşlardan;bu hastalık nedir nasıl geçer ne yenilip ne yenilmememlidir falan fıstık, hasta
bayramın birinci günü vucutumda çıkan kızarıklıklar sonucu acile gittim ve kurdeşen olduğumu öğrendim.
doktorun gayet net açıklamaları beni tatmin etsede kurdeşen olan veya bu hastalıkla ilgili bilgisi olan arkadaşlardan;
bu hastalık nedir nasıl geçer ne yenilip ne yenilmememlidir falan fıstık, hasta ağzından dinlemek isterim.
şimdiden teşekkürler.
0
bobross
(22.09.09)
Kurdeşen halk dilinde alerji işte. Yediğin yiyecekten de olabilir güneşten de stressel faktörlerden de.

En iyisi bir alerji testi yaptır, bundan sonra rahat edersin. Ben 2372 senedir her mevsim dönümlerinde kurdeşen olurum, halen sebebini bilmiyorum.
0
ataturkiye
(22.09.09)
alkolden uzak durman gerekebilir. bi de kaşınan yerlerini acıdan gebersen de kaşıma. bi de doktor ne dediyse onu yap. allah yardımcın olsun.
0
greyfurt amca
(22.09.09)
kurdeşen vücudunun fazladan histamin üretmesiyle oluşur. bazen yediğin bir şey, bazen dokunduğun bir şey, bazen sinirini bozan bir şey, bazen kokladığın bir şey... nedenini bulmak zordur, antihistamin, bazen kortizonlu iğne veya ilaç, ve bazen de hafif sakinleştirici hap/şuruplarla tedavi edilir. arada bir nüksedebilir, hiç tekrarlamayabilir, günde 5 kere de olunabilir. ne idüğü belli olmayan bir şeydir.
0
zkurmus
(22.09.09)
bunun bendeki versiyonunu taban alarak anlatayım.

taze öğrenciyken (yurt) kollarım ve bacaklarım ağırlıklı olmak üzere kırmızı uçlar şeklinde çıkmıştı bende. çılgın gibi kaşınıyodu kaşıyınca da kabartılar birleşip bütün vücudun kabarmasına sebep oluyodu. doktora gittim. doktor olur öyle canını fazla sıkmamaya çalış dedi bir de ilaç yazdı. ilaç antihistamin haptı.

ailemin yanında 1 hafta kadar bi tatil yaptım. yediklerime dikkat etmedim. sadece evden yedim. sonra kendiliğinden geçti zaten. ama o coştuğu sıra kafayı yedirticek duruma sokuyor adamı.

modern tıpla kapışmak istemem ama haplar hayat akışıma zarar verdi. gereksiz olduğu an bırakmaya çalış. 'ne olur ne olmaz kutu bitsin' düşüncesinden uzak dur derim. geçmiş olsun.
0
yirtik fani
(22.09.09)
(2)

Arı sokması-allerji

ya ben lan neyse
40 yaşında birisini arı soktu diyelim. bu elemanı en son 10 yaşında arı sokmuş ve o zaman için bir rahatsızlık ya d aaşırı duyarlılık belirtmemiş. 30 yıl sonra bu kişiyi arı soktuğunda allerji ortaya çıkabilir mi?
40 yaşında birisini arı soktu diyelim. bu elemanı en son 10 yaşında arı sokmuş ve o zaman için bir rahatsızlık ya d aaşırı duyarlılık belirtmemiş. 30 yıl sonra bu kişiyi arı soktuğunda allerji ortaya çıkabilir mi?
0
ya ben lan neyse
(22.09.09)
çıkabilir. alerji zamana göre değişik reaksiyonlar gösteren bi hastalık.
0
roadrunner_merlin
(22.09.09)
39 kere sokar bişi olmaz da 40'ıncı da olur. Hiç belli olmaz.

Mesela sırf o yüzden penisilin verilen birisine her seferinde test yapılır.
0
pichoscosama2
(22.09.09)
(2)

dogal antibiyotik olarak neler var?...

cizmedin ki kesesin
disteki apseyi kurutmaya yarayacak, cabuk bulunabilir bi meyve-sebze dogal bisiler nelerdir?(antibiyotigi zaten kullaniyorum orasi ayri...)
disteki apseyi kurutmaya yarayacak, cabuk bulunabilir bi meyve-sebze dogal bisiler nelerdir?
(antibiyotigi zaten kullaniyorum orasi ayri...)
0
cizmedin ki kesesin
(22.09.09)
soğan sarımsak
0
aithra
(22.09.09)
sızma zeytinyağı bir çorba kaşığı dök ağzına al ama yutma dişlerin ve ağız yüzeyin etrafında 20 dk çalkala ama yutma. 20 dk sonra dök dişlerini fırçala. bunu günde 3 defa aç karnına yap.
+ çörek otu yağı iç veya kendisini ye iltihabı azaltıyor kendi diş iltihabımda gözledim.
0
joepiscopo
(22.09.09)
(4)

çok feci karın ağrısı, nedir ne değildir?

dogumdansancili
benim karnım ağrıyo. göbek deliğinin biraz altı olarak tabir edebileceğim bölgede fena bir ağrı çekmekteyim 2 gündür. ilgili bölgeyi gösterdiğim kişiler buranın mide olmadığına eminler. hani kilotla atletin sınırlarının birbirine karıştığı bölge diyim inönü stadını bilmeyenler için. asıl korkutan 2
benim karnım ağrıyo. göbek deliğinin biraz altı olarak tabir edebileceğim bölgede fena bir ağrı çekmekteyim 2 gündür. ilgili bölgeyi gösterdiğim kişiler buranın mide olmadığına eminler. hani kilotla atletin sınırlarının birbirine karıştığı bölge diyim inönü stadını bilmeyenler için. asıl korkutan 2 hafta önce aynı ağrının aynı bölgeden çok feci yükselip sonrasında yumurtalıklara yayılması, yumurtalıkların uzun süre bildiğin yanması, sıcacık olması, dokunulamayacak hale gelmesi. 7 ay önce varikosel ameliyatı oldum, ondan önce yumurtalıklarda ağrı oluyodu ama yanma kıpkırmızı olma olmuyodu. hiç buna benzer birşey yaşamamıştım. var mı yaşayan, şahit olan? tamam doktora gitcem de, daha bayram. bi önden tiyo versin bilenler, bi tahmini olanlar. (göbek düşmesi diyo annem, göbek biraz büyük ondan diyo tabi) ağrı çok rahatsız etmeye başladı, yatıyom, sabah kalkar kalkmaz bakıcam buraya.

herkese karınağrısız geceler.
0
dogumdansancili
(21.09.09)
acil genel cerrahi diyorum. geçmiş olsun.
0
efx
(21.09.09)
acil servisler bayramda da acik biliyorsunuz. gecen hafta benzer sikayetle arkadasim hastaneye gitti, yarim saat icinde apandisit ameliyatina aldilar. 2 hafta once basladiysa apandisit degildir muhtemelen ama ciddi bir sey olabilir. beklemeyin, hemen gidin hastaneye.
0
lykos
(21.09.09)
göbek düşmesi değil. ondan emin ol.
0
yirtik fani
(21.09.09)
çok teşekkürler. ağrı şimdilik yok, yarın sabah acile gidilecek.
0
🌸dogumdansancili
(21.09.09)
(10)

ağladıktan sonra neden baş ağrır?

bore
neden?
neden?
0
bore
(21.09.09)
dehidrasyon cok su kaybı fln ondan.
0
bryan fury
(21.09.09)
nasıl cok su kaybı yahu:S terlemeyle en az 100 kat su atıyoruz halbusi.
0
🌸bore
(21.09.09)
uzuluyon ya ondan bence. stres falan iste...
0
ali erbas
(21.09.09)
salgılanan stres hormonları beyin damarlarının kasılmasını tetikler. örneğin soğan soyarak ağla bak bakalım başın ağrıyor mu, ağrımaz. çünkü gözyaşı var ama stres yok. yani anahtar ağlamada değil üzülmededir. ağlamadan üzül, yine başın ağrır.
0
urban dandy
(21.09.09)
götümden sallıyorum: burun tıkanması sonucu beyne giden az oksijen
0
argent dawn
(21.09.09)
yoo terlemeyle o kadar kısa surede o kadar sıvı kaybetmen ımkansız.
0
bryan fury
(21.09.09)
daha once cevaplamisim hmm
(git: 58405)
0
ermanen
(21.09.09)
tansiyon arttığından olabilir mi ? damarlarındaki kan daha bir şevkle akıyor.
0
kimlanbu
(21.09.09)
baş ağrısı demişken ağladıktan sonra değil de benim sigara içtikten sonra ağrıyo,5 senedir içiyorum son zamanlarda olmaya başladı.sinüzit var bende bundan kaynaklanıyo olabilir mi.başlık açıp yer kaplamayım bari,buraya yazar mı fikri olan arkadaşlar
0
tueio
(21.09.09)
Sinizütten olabilir zira aynı sorunu bende yaşıyorum.Bir de aç karnına sigara içme veya beslenme alışkanlıklarını birden bire değiştirme bunlarda baş ağrısı yapıyor.Ve bu durum migreni tetikliyor.
0
amilas
(21.09.09)
(6)

hızma cikarildiginda izi kac gunde kapanir?

anneke
4 senedir takiyorum, bugun esti cikardim; merak ediyorum: hızma cikarildiginda izi kac gunde kapanir?
4 senedir takiyorum, bugun esti cikardim; merak ediyorum: hızma cikarildiginda izi kac gunde kapanir?
0
anneke
(21.09.09)
kapanmaz ki o:S
0
asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(21.09.09)
Ben de yaklaşık 4-5 senedir takıyorum ve denediğim maksimum süre 5 gün. Kapanmak bir yana, takarken zorlanmadı bile.

Ekleme: Yeni deldirdiğim zamanlarda 2 gün takmayınca kapanmıştı ve yeniden deldirmek zorunda kalmıştım, onu da belirteyim.
0
dinza
(21.09.09)
bebekken delinen kulak gibi düşün. onlar da hiç kapanmaz
0
asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(21.09.09)
simdi hizma dedigin burna takilan sanirsam, ama sana soyle diyeyim kasima piercing yaptirmistim gencken (utaniyom kendimden), evlenmden 4 gun once cikardim, dugun fotolarinda tek iz bile yok
0
ali erbas
(21.09.09)
süt içerken burnunu tutup aynı anda gülersen (mesela biri seni gıdıklasın) burnundaki hızma deliğinden balina spreyi gibi süt püskürür.

bunu yapmak için bir haftan filan var sonra delik kapanacak. bence bu fırsatı kaçırma.
0
urban dandy
(21.09.09)
2 gunde kapandi valla. cok dert edilecek bir sey degilmis
0
🌸anneke
(01.10.09)
(1)

bosh and lomb lens ten uzaylı çıktı

imansiz peynir
kullanma tarihi bitme süresi 2012 olan bosh and lomb lens kutusunu açtığımda lens in içinden gözle görülür siyah tozdan büyük bi cisim çıktı ve lens solüsyonunda üzerinde yağ birikmiş gibiydi. sanki lensi kullanıp gece çıkarıp bekletirsiniz ya aynı o şekildeydi 0 km lens. neyse takmadım tabiki de. t
kullanma tarihi bitme süresi 2012 olan bosh and lomb lens kutusunu açtığımda lens in içinden gözle görülür siyah tozdan büyük bi cisim çıktı ve lens solüsyonunda üzerinde yağ birikmiş gibiydi. sanki lensi kullanıp gece çıkarıp bekletirsiniz ya aynı o şekildeydi 0 km lens. neyse takmadım tabiki de. tabi kutu açıldı açmasam 1.000.000 taminat alırdım şimdi napsam şikayet etsem ne gibi sonuç çıkar. bi de üztüne para istemesinler fazladan koyduk biz o tozu parasını ver diye. kafam karıştı?
0
imansiz peynir
(20.09.09)
aldığınız yere gösterin, dırdır ederlerse direkt ana firmaya mail ya da telefon yoluyla başvurun, açmadan bu durumu göremeyeceğinize göre tabii ki açmış olmanız gerek. sonuçta lens bu mısır cipsi değil, şakaya gelmez.
0
whoosie
(21.09.09)
(6)

demin elimi pasli konserve zavazingosu kesti, 2005'de askerde tetanoz asisi olduydum

rusdemezale
kesince, once desinfekte ettim, sonra kolonya 80 derece limon surdum. sardim filan.2005'de askerde oldugum tetanoz asisina guvenebilir miyim?tirsmam normal mi benim durumda?merci canlar.
kesince, once desinfekte ettim, sonra kolonya 80 derece limon surdum. sardim filan.

2005'de askerde oldugum tetanoz asisina guvenebilir miyim?
tirsmam normal mi benim durumda?

merci canlar.
0
rusdemezale
(20.09.09)
10 yıl etkilidir tetanos aşısı.
0
dehri
(20.09.09)
5 degil miydi hocam, emin misin?
bi de yerli yabanci asi olayi var sanki?
0
🌸rusdemezale
(20.09.09)
5 yıldır .
5 iyidir 5 candır
0
asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(20.09.09)
Tetanoz aşısının ömrü 5 yıldır. Ama riske etmeye gerek var mı? En yakın sağlık ocağında bile yaparlar aşıyı...
0
9uncu nesilim ama para bende
(20.09.09)
Kimi aşılar 10 yıl kimi aşılar 5 yıl etkilidir. Fakat bu etki süresi maksimum etki süresidir. Özetle daha kısa da olabilir bünyeye ve şartlara göre değişmektedir. Ayrıca ek bir bilgi: el bu tarz enfeksiyona sebep olabilecek malzemeler ile kesildiği(ufak kesilerden bahsediyorum) zaman asla ve asla kesilen kısım üzerinde baskı oluşturmayın. Baskı oluşturup daha sonra gevşettiğinizde damarlarda vakum etkisi oluşacaktır ve kana karışmaması gereken bulaşlar damarlara daha hızlı gidecektir. Bunun yerine eliniz kesildiğinde hemen üzerine su tutup kanı temizledikten sonra ellerinizi 3 dakika boyunca sabun ile yıkamaktır.
www.hukuki.net sitesinden alıntıdır)
En doğru el yıkama şekli nasıldır?
1. Ellerinizi akan, ılık suyla ıslatın. Islak ellerinizi sabunla iyice köpürtün.
2. Ellerinizin her noktasını (avuç içi, parmak araları, bilekler) iyice ovalayın.
3. Ellerinizin her noktasının sabunla iyice temizlendiğinden emin olun. İyi el yıkama işlemi sabunla 20’ye kadar sayarak gerçekleşir.
4. Ellerinizi yıkadıktan sonra iyice durulayın.
5. Yıkama işleminden sonra ellerinizi temiz bir havlu veya kağıt havlu ile iyice kurulayın.
Bakterilerin üreme için neme ihtiyacı vardır. Bu yüzden kurulamadığınız elinizde gerçek bir temizlik tam olarak sağlanmış olmaz. Mutlaka elinizi temiz havlu veya kağıtla kurulayın. Üzerinize silmek daha fazla kirlenmeye sebep olur unutmayın.
(www.hukuki.net sitesinden alıntıdır)

geçmiş olsun
0
ehlana
(20.09.09)
Sabunlu suyla yıkayın bir daha böyle bir kesikte. Temizlik önemlidir.
0
pichoscosama2
(20.09.09)
(8)

lens

thenis
lens almayı düşünüyorum da olabilecek zararları öğütler felan var mı:)? bi de kaç paradır bu velet 4 numara miyop:)teşekkürler şimdiden:)
lens almayı düşünüyorum da olabilecek zararları öğütler felan var mı:)? bi de kaç paradır bu velet 4 numara miyop:)


teşekkürler şimdiden:)
0
thenis
(19.09.09)
her markanın fiyatları farklı, 50 ile 100 arasındadır ortalama bir lens. Oasys tavsiye ederim. Hijyene dikkat edin yeter.
0
mavi karanlik
(19.09.09)
temiz tut her gün solisyonunu değiştir,daha uzun süre kullanırsın.
ben bi zararını görmedim ama dikkat et diyeceğim şey hafif rüzgarlı havalarda toz zerreciklerinden gözünü koru.
0
cagkan
(19.09.09)
teşekkürler peki futbol oynarken felan sorun olur mu bi de batma felan :)
0
🌸thenis
(19.09.09)
Bikaç gün alışma aşaması derler ama hissetmemiştim bile ben. Hiçbir şey olmaz futbol vs, rahatlıkla kullanabilirsin. Batma arasıra olur özellikle uzun senelerdir kullanıyorsan, alerjiden olabilir vs. Gözyaşı damlaları var, onlardan alıp kullanırsın öyle bir durumda. Hatta düzenli kullansan çok daha iyi olur da üşeniyor insan.
0
mavi karanlik
(19.09.09)
futbol oynarken kafa topuna çıkmadıkça sorun olmuyor. ama denize girmeyin, yoksa tatilinizin son 6 gününü gözlüksüz, lenssiz, 4 derece miyopla geçirebilirsiniz :/ başıma geldi oradan biliyorum.
0
deckard
(19.09.09)
ilk taktığında falan batar biraz gözünden yaşlar gelir ama alışırsın. futbol oynarken bir şey olmaz oynayabilirsin ama lens'i düşeni de görmedim değil. ama mesela alex bile lensle çıkıyor maçlara bir problem olmaz.
0
escritor
(19.09.09)
4 senedir lens kullanan biri olarak sana vereceğim ilk tavsiye lenslerinin temizliğine dikkat etmendir. lenslerini her gece yatarken çıkartmayı unutma. ellerini sıkıca yıka, lensleri ovalamaya çalış üşenmiyorsan. lensin türü ne olursa olsun 30 gün kalan da olsa, 1 sene kalan da olsa sen yine de lenslerini her gün çıkart. lens iltihap yapmaya çok meyilli bir göz aparatı. eğer devamlı takarsan 2-3 seneye göz kapaklarının içinde garip kabarcıklar belirecek, üzüleceksin.

bunun yanında gözlüğünü uzak bir yere giderken yanından hiç eksik etme. lens takma çıkarma konusunu kafaya takma maksimum bir haftada alışırsın. lensle denize girmeni tavsiye etmem, düşmüyor ama tuz yüzünden gözün berbat yanıyor ve lense zarar verebiliyor. bunun yanında lensi ters takmamaya dikkat et çünkü göze berbat zarar veriyor. zaten ters taktığını göze batmasından anlarsın. lens göze batıyorsa fazla inat edip ovalamadan çıkart, ters döndürüp yeniden tak.

benim tavsiyelerim bu kadar :)
0
i ve been mistreated
(19.09.09)
acuve oasys kullanıyorum. diğerlerine göre pahalı ancak ör olarak aylık focus 1 ayı geçince yırtılırken oasys lerin tek çiftini 4 ay kullanıp da yırtılmadığını hatta yenisini takınca farkın olmadığını hatırlıyorum. parasını çıkarır yani.
yalnız geceleri değil, birkaç saatliğine uyuyacaksanız bile çıkarın. çünkü uyandığınızda gözünüz kızarmış bir hal alıyor. hoş olmuyor.
0
sttc
(19.09.09)
(1)

Sivilce desem değil, kabarık desem onun gibi bir şey?

phonex
bayramlık çikolatalardan fazla kaçırdım dün ve bugün her tarafım kabarcık doldu. sanırım alerjim var. kabarcıklar hart hurt kaşınıyor. ne geçirir, ne önerirsiniz?
bayramlık çikolatalardan fazla kaçırdım dün ve bugün her tarafım kabarcık doldu. sanırım alerjim var. kabarcıklar hart hurt kaşınıyor. ne geçirir, ne önerirsiniz?
0
phonex
(19.09.09)
kuzenim sebamed ürünü kullanıyordu böyle bir durumda. ama onun da türleri var sanırım.
0
mstgngr
(19.09.09)
(5)

alerji

schwarzetod
vücudumun her yerinde kaşıntı olmaya başladı kızardı kabardıı ne yapabilirimm dokunduğumö yer kaşınıyor acaba alerji olmulş olabilrmiyimm köpek besliyoruımm ondan da olabilir mi
vücudumun her yerinde kaşıntı olmaya başladı kızardı kabardıı ne yapabilirimm dokunduğumö yer kaşınıyor acaba alerji olmulş olabilrmiyimm köpek besliyoruımm ondan da olabilir mi
0
schwarzetod
(18.09.09)
kesin alerji de ne alerjisi onu anca doktor anlar.
0
jpsartre
(18.09.09)
öncelikle ılık suyla bi banyo yapın. vücudunuza da kozmetik olmayan benpanten, excipial filan gibi bi nemlendirici sürün, geçmezse doktora gidin.
0
kahvegibi
(18.09.09)
daha önceden alerjiniz veya alerjik bir yapınız var mıydı?
bu tarz bir şey sinirsel de olabilir. kurdeşen gibi bir şey. son zamanlarda sıkıldığınız kafanıza taktığınız bir şey varsa belki de o yüzden olmuş olabilir.
(bkz: kurdeşen)
0
clem
(18.09.09)
en azından kaşıntıdan kurtulmak için, doktora gidene kadar bir anti-histaminik kullanabilirsin.
0
scrubz
(18.09.09)
çok fazla doktorla münasebetim oldu, fakat aralarında en çelişkili cevapları verenler, teşhisleri koyanlar kesinlikle ülkemizdeki cildiyeciler. bence en az iki farklı cildiyeciye görün.
0
erobur
(19.09.09)
(14)

Diş Beyazlatma Sorusu

tuncaycafer
Dişlerim saru renkte hafif sarı yani ve ben bu duruma takmış durumdayım.sensodyne beyazlatıcı diş macunu kullanıyorum yokdiş tozu kullandım yoksensodyne + karbonat bandırıp kullandım yok banamısın demiyor düzenli olarak fırçalıyorum En sonunda çamasır suyu kullancam ne yapıyım ?
Dişlerim saru renkte hafif sarı yani ve ben bu duruma takmış durumdayım.

sensodyne beyazlatıcı diş macunu kullanıyorum yok

diş tozu kullandım yok

sensodyne + karbonat bandırıp kullandım yok banamısın demiyor düzenli olarak fırçalıyorum

En sonunda çamasır suyu kullancam ne yapıyım ?
0
tuncaycafer
(18.09.09)
cevap verilcekse bilmişlik taslanmadan verilmeli

dişçiye gitmeyi bende akıl ettim yöntemleri varmıdır vede gidildikten sonra elbet özenle bakılması gerekiyor zararı nedir en son yöntem mi olmalı ?
0
🌸tuncaycafer
(18.09.09)
benimde öyleydi bende düşündüm beyazlatmayı ama dişçiler pek önermiyorlar diş beyazlatma işlemini diş etlerine çok zarar veriyormuş en iyisi düzenli fırçalamaya devam etmek benimkiler beyazlamaya başladı bide varsa sigarayı bırakmak :)
0
zozjotejmnk
(18.09.09)
çay kahve sigara içme en önemlisi bu... adam gibi bir diş macunu kullan günde 2 kere fırçala...

bir de gece yatarken dişlik takılıyor bir tane içine sıvı sürüyorsun, tüm gece dişinde kalıyor ve dişi beyazlatıyor... eczanelerde olmalı ama etkisi zararı ne bilemicem bir araştır.
0
yapcak bisi yok
(18.09.09)
Geçen gün TV'de gördüm sanırım Signal'in yeni bi diş macunu çıkmış Signal White Now diye,ilk kullanımdan itibaren beyazlatıyormuş.Tabii ben daha kullanmadığım için Signal'in yalancısıyım,bence deneyebilirsin.
0
archery
(18.09.09)
crest whitening strips kullan. ebay den bulabilirsin, gayet işe yarıyor.
0
thefin
(18.09.09)
@archery

signal white now dişi doğal olarak beyazlatmaz sadece içinde mavi boya vardır bu da dişin daha beyaz görünmesini optik olarak sağlar.

@thefin

crest bu alanda kullandıklarımın en iyisi en fazla 6 ayda bir kullanman lazım çünkü diş minesine zarar veriyor. Dişi güçsüzleştiriyor.
0
rich peach
(18.09.09)
misvak çok işe yarar.
0
etna
(18.09.09)
ben clinomyn'den çok memnunum, çok çay ve eh sigara içmeme rağmen sararan dişlerimi beyaz tutmaya yarıyor, ama jel olanı değil, beyaz olanı. bir de diğer arkadaşların dedikleri gibi crest whitening strips muhteşem bişi, hatta bazı kokoş eczanelerde bulunuyor türkiye'de.
0
zkurmus
(18.09.09)
bazı dişler kendiliğinden sarıdır, bunun nedeni mine tabakasıdır ya da küçüklükte kullanılan bazı antibiyotikler olabilir demişti diş doktorum.
0
aithra
(18.09.09)
ee pardon izninle tuncay bende bişiy sorucam..

crest whitening strips diyen arkadaşlar siz söyleyince nette bende bakındım ama baya çeşidi var

urun.gittigidiyor.com

hangisidir kral olanı?
0
medre
(18.09.09)
dişlerin kalıbı alınır, kalıba [bir nevi] çamaşır suyu dökülür... :P

2 haftaya dişler "hollywood beyazı" olur! gayet zararlı bir işlem.

www.carbamideperoxide.net
0
ucan sincap
(19.09.09)
Sonuca az kaldı bu kristiannannanın hangisi alak beah orasını burasına süren varmı bunu kıçımıza sürsek ne olur sonuç =)


urun.gittigidiyor.com
0
🌸tuncaycafer
(19.09.09)
urun.gittigidiyor.com

sevmedim bunu:S
0
🌸tuncaycafer
(19.09.09)
ben maltepede radyodent e gitmeni tavsiye ederim.Ben dişlerimi orada beyazlattırmıştım.Çok da memnunumm..Ayrıca diş macunu olarak tavsiye sana colgate total 12 whitening veya signal in perlit li diş macununu öneririm.
0
kiral
(19.09.09)
(1)

sol kulağın uğuldaması

bobross
sadece yastığa başımı koyduğumda sol kulağımda uğultular duyuyorum. günlük hayatta bu uğultular olmuyor.ciddi birşeymidir acep ..
sadece yastığa başımı koyduğumda sol kulağımda uğultular duyuyorum. günlük hayatta bu uğultular olmuyor.
ciddi birşeymidir acep ..
0
bobross
(17.09.09)
günlük hayatta da o uğultular devam ediyordur muhtemelen ama dışarıdaki ses perdeliyor olabilir. çınlama/uğultu vs. bunlar "tinnitus" belirtileridir. dünyada milyonlarca insanın muzdarip olduğu "müzisyen hastalığı" olarak da bilinen bir hastalıktır. bilinen kesin bir tedavisi yoktur. darbeye bağlı olarak gelişebilir. alerjenler sebep olabilir. yüksek sesle dinlenen müzik yada daha fiziksel faktörler.. çok detaylı bir tektik sonucunda neden kaynaklandığı ortaya çıkabilir.

ben yaklaşık 4 yıldır sürekli çınlıyorum mesela.. bill clinton, lars ulrick, eric clapton, james hetfield, cher gibi ünlülerde bu hastalığa sahiptirler. bir süre sonra bu uğultuları duymaz oluyor insan. ama belkide seninki gelip geçicidir. yada devamlı olmaz, stres anında falan ortaya çıkar.

geçmiş olsun.
0
milk it
(17.09.09)
(9)

Ağzım Yüzüm Dağıldı

t joe
Bu gece 2-3 sularında hareket halindeki Ford Ranger kasasından düştüm, takriben 30 km hızla giderken filan.-sol kaşımın üstü biraz zedelendi.-sol elmacık kemiğimin üstünde büyükçe bir yara var ve ilk başta biraz ağrımıştı.-en önemlisi sol dirseğim çok kötü, biraz şişti ve tam açıp kapatamıyorum kolu
Bu gece 2-3 sularında hareket halindeki Ford Ranger kasasından düştüm, takriben 30 km hızla giderken filan.

-sol kaşımın üstü biraz zedelendi.
-sol elmacık kemiğimin üstünde büyükçe bir yara var ve ilk başta biraz ağrımıştı.
-en önemlisi sol dirseğim çok kötü, biraz şişti ve tam açıp kapatamıyorum kolumu; ağrıyo.
-sol bileğim de ağrıyo çok hareket ettiremiyorum elimi, ağrıyo.

daha önce hiç bi yerim kırılmadığı için tam anlayamıyorum, acaba kolum ya da elmacık kemiğim kırılmış olabilir mi? öğrenci belgemi bağ-kur a vermediğim için sağlık güvencem yok, o yüzden doktora gitmek istemiyorum. daha önce kolu filan kırılmış biri varsa söylesin, acaba kolum kırılmışsa acıdan kıvranmam mı gerekir? yoksa hafif ağrısa da kırılmış olabilir mi? kırılmamışsa bu uzuvlara ne sürsem yeridir?

edit: peki kimse bişe demesin ve güvencem olmadığı için sakat kalim ben..
edit2: öliyim o zaman ben..

edit3: aha resim img406.imageshack.us aslında kolumu da çektim ama sağlam kolumu çekemiyorum, bi karşılaştırma yapılamayacağı için koyma ihtiyacı hissetmedim..
0
t joe
(17.09.09)
öncelikle geçmiş olsun kardeş. aklıma ilk gelenleri yazıyım yinede. buz ile tedavi yaptın mı? lasonil, fastjel bunlardan hangisi var ise sür derim. tabi yeterli değil bunlar. hastaneye git derim, sağlık güvencen olmasa bile.
(bkz: kol kırılması)
0
baba yorgun
(17.09.09)
ya devlet hastanesinin aciline gidin, muayene parasının çok tutacağını zannetmiyorum, ya da semtinizdeki sağlık ocağına gidin.

böyle durumlarda özellikle fiziksel iz kalmaması için acil mdahale çok önemli çnkü oyüzden diyorum. sonuçta yaralanan yüzünü, verecekleri bir merhem, ya da yapacakları bir muayene, sonrasında olacak daha ciddi müdahaleleri engellleyebilir.

kolun ya da elmacık kemiğin kırılmış olabilir mi? sorusuna buradan ciddi bir cevap vermek zor. kırık yerler genelde şişer, acır ama bunun bir genellemesi olamaz ki bir bilne göstermelisin

en azından bir eczaneye gidiver
0
sayinseyirciler
(17.09.09)
zamanında çatlak kol ile bir hafta gezmiştim. o kadar feci ağrımıyordu ama sonunda alçıya aldırmak zorunda kalmıştım.

dirsek kırığı kötüdür, param yok diye sakat kalmaya razı olacaksan sen bilirsin.
paran yoksa ailen, arkadaşların vardır onlarda yoksa sağlık ocağına filan git. ücretsiz halledilebilen bir çok mevzu var. gerekli görürlerse hastaneye sevk ediyorlar ve sanırım ücretsiz tedavi imkanın devam ediyor.

belediye polikliniklerine de başvurabilirsin, param yok de cıngar çıkart.
0
serseri marti
(17.09.09)
benim iki kolum da kırılmıştı zamanında. kendi deneyimlerime bakacak olursam dirsekten kırıldığında hiçbişey yapamamaıştım direk hastaneye gitmiştim ama bilekten kırıldığında top oynuyordum mesela. acıyordu baya ama maçıma da devam etmiştim. sonra doktora gittik kırılmış. bir de 1-2 sene önce basket oynarken havada çarpışmıştım birisiyle de yüksekten kolumun üstüne düşmüştüm. sonrasında da tam anlamıyla açamamıştım kolumu, kırıldı mı acaba diye düşünmüştüm ama bu sefer de kırılmamıştı. uzun süre acımıştı gerçi.

bütün bu olaylarda ama kolum hiç birisinde şişmedi diye hatırlıyorum. ama yanlış da hatırlıyor olabilirim ya da bana mı öyle denk geldi bilmiyorum. bir de dirsek kırığı daha sakat ve acı verici oluyor diye aklımda kalmış. belki de kendi başımdan geçen şeyden dolayıdır.

yani ben bilemem tabi bu kadar yazdığım da bi işine yarar mı bilmiyorum ama bence hiç bir yerin kırılmamıştır. ama merhemdir, sargı bezidir böyle şeyler varsa bişeyler yapsan iyi olur herhalde. tabi doktora gidebiliyorsan git.
0
tepedeki psychedelic adam
(17.09.09)
buz tedavisi yaptık, ben pek ilaçtan filan anlamam ama arkadaşlar kaşıma gözüme bişe sürdü yaralara filan. dirseğime ve bileğime de kas gevşetici sürdüm, hafif bi' rahatlama geldi diyebilirim. ama bi sağlık ocağına gitmeye kara verdim falan filan..

bu arada kafamı yere vurunca kıvılcım çıkmıştı, inandırıcı gelmiyo ama çıktı gördüm! ya da ışığı da görmüş olabilirim :D

edit: ok resim koycam
0
🌸t joe
(17.09.09)
saçmalamayın ve en yakın sağlık ocağına gidin.Ya bir iç kanama olsaydı ? burda diyalog halindeyken ..... O yüzden ihmale gelmez bunlar.
0
Mccknightt
(17.09.09)
Dostum, geçmiş olsun.

Kırık olduğunu düşünmüyorum. Kolu kırılan çok insan gördüm, gelip buraya yazamayacak kadar korkunç acılar içinde oluyorlar. Yalnız ağzın yüzün harbiden dağılmış, senin pansuman yaptırıp koluna bir röntgen çektirmen lazım. Yok mu bunu sağlayabilecek kimsen?
0
yuki the zorba
(17.09.09)
tetenoz aşısı yaptır, 10 lira yada sağlık ocağında bedava.
0
milk it
(17.09.09)
işler halloldu. ya aslında sorunum biraz da hastaneyle uğraşmamak filan falandı, ama gel gör ki uğraştım. üşengeçliğimi yendim, bastırdım parayı tedavi oldum! kolum biraz incinmiş ya da incilmiş hatta tevratmış falan filan. suratıma pansuman zaten yaptırmıştım sağlık ocağında, tetanoz aşısı da yaptılar zaten olayı anlatınca..

bu arada nası' bi izlenim bırakmışsam, kimsesiz öksüz yetim 180tl öğrenci kredisi ile yaşayan bi' insan sanılmışım ama o kadar da değil :D çok sükür var bi' şeyler de asıl sıkıntım hastanede saatlerce uğraşıp hiç bi' şeyim olmicağnı öğrenmekti. yani madem bütün gün uğraştım ciddi bi sorunum olsun di mi, ama yok..

herkese teşekkürler..
0
🌸t joe
(18.09.09)
(9)

sigara ve mide bulantısı

aliscan
yaklaşık 4-5 yıldır sigara içen biriyim. geçen güne kadar, düzenli değil zaman zaman ama içtiğim zaman çokça olmak suretiyle içerdim. eskiden içerken içime çekmezdim sigara dumanını.dün itibarıyla düzenli olarak yani sürekli sigara içmeye ve içime çekmeye başladım. önceleri yani 4-5 yıllık süreçte c
yaklaşık 4-5 yıldır sigara içen biriyim. geçen güne kadar, düzenli değil zaman zaman ama içtiğim zaman çokça olmak suretiyle içerdim. eskiden içerken içime çekmezdim sigara dumanını.

dün itibarıyla düzenli olarak yani sürekli sigara içmeye ve içime çekmeye başladım. önceleri yani 4-5 yıllık süreçte camel içerken, dün daha önce de pek çok içtiğim winston white içtim.

dün ve bugun içtiğim ilk sigaradan itibaren bir tabiri caizse kafayı bulma durumu yaşadım. iki gündür yaklaşık 25 sigara içtim ve özellikle bugun, araçlara(otobus, araba) bindiğim zaman son derece midem bulandı.

bu değişikliğin sebebi nedir, içe çekmekle mi alaklıdır. tiryakieler koşun yardıma.

not: sigara öldürür. başlamayın.
0
aliscan
(16.09.09)
Evet tabiki içe çekmekle ilgilidir.Geçer yakında merak etme ilerde de ulan kesimiyor bu sigara dersin artık.(bkz: hayat zor)
0
offday
(16.09.09)
bir camel tiryakisi olarak yazıyorum:) cameldan sonra winston white ağır geldiyse durum vahim gerçekten.hiç alışmamış ciğerlerin demekki çünkü camel piyasadaki en ağır sigaralardandır.onu içine çeken birisine winston white havadan farksız gelir.sebebi bence kesinlikle bu...dudak ya da gırtlak tiryakisi olmuşsun...bi anda ciğerlere yüklenince rahatsız etmiş içtiğin winston white bile olsa da...azaltmanda fayda var 25 az bir rakam değil çünkü başlangıç için.kendini zorlamazsan problem kalmayacaktır...
dipnot;sigara yasağına hayır!
0
p a t r i o t
(16.09.09)
çok tiryaki bir insan değilim. dediğim gibi özellikle 4-5 yıldır içmeme rağmen hiç içime çekmedim. peki herkeste görülen bir etki mi bu
0
🌸aliscan
(16.09.09)
bu arada kesmiyor dersen geri camel a dönersin:)bitek o keser çünkü bi seviyeden sonra..
0
p a t r i o t
(16.09.09)
tabiki.ilk içime çektiğim zamanı hatırlıyorum,yürümekte zorlanmıştım neredeyse...
0
p a t r i o t
(16.09.09)
evet camelden sonra winston çok hafif. zaten o yuzden epey şaşırmıştım.
0
🌸aliscan
(16.09.09)
bence birakmak icin super bahane. hazir mideniz bulanioken birakin
0
crucio
(16.09.09)
eh icine cekmiyorsan pek sigara iciyor sayilmazsin ki zaten (yani bunu bir ergen tonlamasiyla soylemiyorum). sigaranin etkileri dumanindaki kimyasallarin dolasima nefes cekme yoluyla (bkz: nefes cekmisler) karismasi ile olusur. bunu yapmiyorduysan zaten sigara icmiyordun, yeni sigara icen birinin yasadigi normal etkileri yasiyorsun. yeni basladiysan veya uzun sure icmediysen dumani icine cektiginde basin da doner miden de bulanir, alistigindan fazla icersen (icine cekersen) kusabilirsin bile, normal yani sigara bu. bence gereksiz bir sey yapiyorsun, madem bugune kadar fiziksel bir bagimliligin yoktu, bence daha ileri gitme berbat bir sey oldugunu da farketmisken... daha sonra bir nevi fiziksel bagimlilik baslayacak zira cunku icindeki kimyasallari ve en onemlisi nikotini almaya basliyorsun.
0
kurukafa
(16.09.09)
sigara herkese farklı gösteriyor etkisini. mide bulanmasınınsa sigaranın ağırlığıyla pek ilgisi yok. midesi hassas bir insan olarak marlboro içerken her sabah safra kusarken daha sonra içtiğim parliament ve davidoffu hafif mide bulantısıyla atlattım. bu ikisi de marlboro kadar ağır sigaralar halbuki. ayrıca kısa süre içinde farklı sigaralardan içmek de mide bulantısı yapar.

5 ay önce sigarayı bıraktım, artık ne mide bulantısı var ne yorulma ne başka bir şey. bir erkek için en önemlisi de jbg'nin de bahsettiği kan basıncı olayı. içmememk gerek bu mereti.
0
asanisimasa
(16.09.09)
(9)

Ucuk cikti cikicak..

luin 41
Dudagimin kenari "ucuk cikti cikicak" seklinde aciyor, daha bir sey yok gorunurde ama geliyor sanki. Evde ucuk ilaci falan da yok su anda. Napsak?
Dudagimin kenari "ucuk cikti cikicak" seklinde aciyor, daha bir sey yok gorunurde ama geliyor sanki. Evde ucuk ilaci falan da yok su anda. Napsak?
0
luin 41
(16.09.09)
sıcak çay kaşığını dayanabiliceğin sıcaklıkta bastır.. acıtır ama uçuğu engeller
0
sevii
(16.09.09)
bu aşamada zovirax sürseniz çıkmaz uçuk.
0
blackdog
(16.09.09)
bi diş sarmısağı ortadan kes oraya sür.
0
modoniyon
(16.09.09)
vicks de işe yarar.
0
bitter cikolata
(16.09.09)
nivea'nın stick şeklinde dudak nemlendiricileri var ya. onlar tam çıktı-çıkmadı döneminde çok iyi geliyor (ama çileklisini falan bilmem, sadesini kullanıyorum ben). limon da iyi gelir, önler ama limonun yakması lazım azıcık. ortada yanacak bir şey yoksa fayda vermeyebilir. ha bi de bi komşumuz vardı, bulgur pilavı yerdi uçuk çıkacağı zaman. iyi geldiğini söylerdi. hiç denemedim.
0
daysleeper
(16.09.09)
zovirax uçuk için on numara, ama fiyatı 17,92 tl hemen eczaneye koş ve sür dudağına bence, çünkü uçuk çıktığı zaman 3-4 gün dudağında kalıyor malesef.
etken maddesi aynı olan uçuk ilaçları 3 ya da 5 tl'ye eczanelerde bulunur diye biliyorum.
0
ikinoktayedi
(16.09.09)
zorirax a paran yetmiyosa daha ucuza acrovir mi ne bişey var o da fena degil
ilaçsız maalesef hiçbişey ucuk'a engel degil :(
0
black wings gray eyes
(16.09.09)
soylenmis ama acrovir.
0
kezzy homeros
(16.09.09)
uçuk şimdiye kadar çıkmadıysa eğer buz koyun. işe yarar.
0
d_esign
(16.09.09)
(3)

Alerjik Astım Problemi

zaugnakhaldun
Yakın bir arkadaşımın çocukluğundan beri alerjik astım problemi var. Alerjisi olduğu şeylerin başında elbette kedi tüyü geliyor. 6 aydır kedi olmayan evde bile gözleri kaşınıp nefes problemi yaşadı.Bu zamana kadar bu hastalıkla yaşamış olsa da alerji düzeltilebilir mi öğrenmek istediği için doktora
Yakın bir arkadaşımın çocukluğundan beri alerjik astım problemi var. Alerjisi olduğu şeylerin başında elbette kedi tüyü geliyor. 6 aydır kedi olmayan evde bile gözleri kaşınıp nefes problemi yaşadı.

Bu zamana kadar bu hastalıkla yaşamış olsa da alerji düzeltilebilir mi öğrenmek istediği için doktora gidecek.

Benim de kafama takıldı; alerjik astımın alerji tarafını düzeltebilmek için yapılabilecek bir şey var mı?
0
zaugnakhaldun
(15.09.09)
sadece kedi tüyüne allerjisi olmayabilir. başka şeyere de allerjisi vardır muhtemelen.
evet, tedavisi var. bazı durumlarda kendisi de geçebiliyor. tedavide allerjik madde küçük dozlarda enjekjte edilmekte. bu enjeksiyon işlemleri tehlikeli olabilmektedir. o nedenle hastane ortamında yapılmakta. amaç; allerjik maddeye karşı immun sistemi mumkun oduğunca desensitize (duyarlılığı ve verilen cevabı azaltmak) etmektir.
0
ceyrekakıl
(15.09.09)
bende ve ailemin bazı fertlerinde de küçük yaşlardan beri var alerjik astım. birincisi kesinlikle sadece kedi tüyüne alerjisi yoktur, pek çok şeye de alerjisi vardır bunun dışında, bu kişiden kişiye değişkenlik gösterir. bir de 6 aydır kedi olmamasına rağmen hala gözleri kaşınıp nefes problemi yaşıyor diyorsunuz bence bu problem evdeki halılardan(cinsinden) da oluyor olabilir(halının tozları da alerjiyi azdırıyor), bunun dışında mevsim geçişlerinde(sonbahar olabilir) astım'ın etkileri artıyordur muhtemelen, bu dönemlerde her gün, hiç bir arahatsızlık hissetmese bile koruyucu hap kullanabilir. kesin tedaviye gelince, aslında astımı ergenlik çağınd atlatabilenler ömür boyu bu rahatsızlıktan kurtulabiliyor(bazı kişiler tabi ki). bunun dışında sağlığına, beslenmesine normal insanlardan 2kat daha fazla dikkat ettiği takdirde tedavi olmasa bile astımın etkilerinden kurtulur. ayrıca astımda aşı tedaviside yapılabilir ama bu oldukça uzun süren bir tedavidir ve maalesef sonuç da kesin değildir.
0
escritor
(16.09.09)
bazı kişilerde sadece bazı maddelere alerji olabiliyor. mesela bende hiç öyle bir alerjik astım yoktu. herşeyi yerim hiçbişi de alerji yapmaz. sonra hangi marka unuttum üzüm çekirdeği tozu almaya başladım. inanılmaz bişi alerjik astım yapıyor bende, üstelik alerjik astımın ne olduğunu da bilmiyorum. her tarafı temizledim toz aldım filan fark etmedi. üzüm çekirdeği tozunu bıraktım bir daha da asla olmadı. Arkadaşta da sadece kedi tüyüne olabilir.
0
joepiscopo
(16.09.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.